Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Olieprijs crasht ONDER 0 (NUL) DOLLAR. Per vat

Fossil = the future?

Social

Kijk die olieprijs dan kelderen (hier live tickertje met historische data). Lege wegen en straks tanken voor 20 cent per liter (of nu al, als je ff naar Wisconsin rijdt). Die betaalbare brandstof gaan we nog hard nodig hebben, want volgens het Brusselse bureaucratenblaadje Politicorruption gaat Mutti Merkel onze Mark & Wopke onder de LKW gooien, en instemmen met Ponzipoen om de de euro te redden: "German Chancellor Angela Merkel said Monday she is in favor of issuing EU bonds via an existing clause in the union’s treaties to finance the bloc’s economic recovery from the coronavirus crisis." Wat een clusterfuck. Eindelijk weer betaalbare benzine, zit je thuis opgesloten te wachten tot je naar buiten mag naar een baan die niet meer bestaat, zonder kans op bailout voor burgers omdat de Duitsers al het geld al aan Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië hebben gegeven. Maar hee, laten we het zonnig bekijken: met deze olieprijzen drogen de poldersubsidies voor salafisme & Saoedisch wahabisme ook snel op... Iemand nog andere recepten voor economische Molotovcocktails?
Update: 70 dollarcent per vat nu. Nog even en iedereen tankt als een Italiaan: ongeacht hoeveel je pompt, je krijgt altijd geld toe...
Update: 17 dollarcent voor een vat. ZEVENTIEN. CENT.
Update 20u20: nog tien cent er af: 7 cent. Nog even en oliebedrijven moeten bijbetalen voor het afhalen van olie.
Hstorische Update: Onder nul. Dit is een recept voor wereldoorlogen en niet alleen omdat molotovcocktails nu gratis zijn. Of om je rust te bewaren en over te stappen van energieleverancier.
Uitlegdraadje: Over (aflopende) termijncontracten, de aankomende meimaand en dat we allemaal duizend vaten olie moeten ophalen in Oklahoma. Of zoiets.

De nieuwe oliecrisis, in 1 meme

Reaguursels

Inloggen

En bij ons aan de pomp zie je nu dus wat elk litertje de overheid aan belastingen oplevert

Rest In Privacy | 22-04-20 | 07:55

Inmiddels staat WTI weer op 22,58 voor de mensen die geen paniekzaaien en begrijpen wat een future mei, juni, juli etc is.

penis-aqua-rosA | 21-04-20 | 11:41

Hoe zit het met de Nederlandse gascontracten aan het buitenland, worden die prijzen aangepast aan actuele olieprijs?

jaap932057795966 | 21-04-20 | 11:35

In Amerika, omgerekend bij sommige stations: 17 eurocent per Liter Benzine.
In Nederland: €1,34 zag ik bij de goedkoopste pomp hier staan.
Genaaid worden is een understatement.

LangeTijdGeleden | 21-04-20 | 11:07 | 1

Bukken went na een tijdje.

OuweOuweLekkerMauwe | 21-04-20 | 11:47

we werden vanaf 1970 doorlopend door de staat bang gemaakt dat de olie binnen 30 jaar op zou raken tenzij er draconische belastingen op benzine werden geheven, terwijl er overal waar je een gaatje in de aardbodem prikt olie omhoog komt borrelen. Nog zo'n staatsleugen ontmaskerd. De corona-operette, de climate change en stikstofcrisis zijn de lopende overheidsproducties om torenhoge belastingen te rechtvaardigen en draconische maatregelen te treffen.

wlodek | 21-04-20 | 10:02

Zijn dit geen futures?

David000000007 | 21-04-20 | 06:44 | 2

(ABM FN) De olieprijs is maandag tijdens een chaotische handelssessie, historisch hard gedaald. Op een settlement van 37,63 dollar negatief werd een vat West Texas Intermediate met een levering in mei bijna driehonderd procent minder waard, het laagste niveau sinds de oprichting van de oliefutures in 1983. Een negatieve prijs betekent dat beleggers geld toe krijgen om olie fysiek in bezit te nemen.

De olieprijzen dalen al enkele maanden, maar stortte maandag compleet in, mede vanwege technische redenen. Econoom Hans van Cleef van ABN AMRO wees erop dat de mei-future voor het oliecontract op de New York Mercantile Exchange maandag expireert. De futures bewegen zich dan doorgaans richting de spotprijs van olie.

Handelaren die maandag de mei-futures kochten, zouden vermoedelijk van plan zijn geweest de olievaten fysiek in bezit te nemen. Maar niemand lijkt momenteel fysieke vaten olie te willen kopen.

Vooral de flink gedaalde olievraag is een probleem. Weinig mensen gaan de weg op en vliegtuigen staan aan de grond, in een poging de verdere uitbraak van het coronavirus te beperken.

Raffinaderijen willen geen olie kopen dat zij niet op een winstgevende manier kunnen verwerken tot benzine, waardoor olie momenteel naar opslagtanks gaat. Het probleem is dat de opslagtanks vollopen, waardoor niemand op nieuwe olie zit te wachten.

De daling van de olieprijs reflecteert de logistieke beperkingen van de fysieke oliemarkt. Er is letterlijk geen plek meer om de olie kwijt te kunnen en er zijn te weinig producenten die de productie terugschroeven of volledig stilzetten.

“De mondiale opslagcapaciteit zal deze maand enorm op de proef worden gesteld”, aldus strategen van BCA Research.

Handelaren verwachten wel dat de olieprijs zal herstellen, zoals valt op te maken uit olie-futures met een levering later in het jaar. De juni-future die vanaf dinsdag geldt wordt bijvoorbeeld verhandeld op 21 dollar en de augustus-future zelfs op 29 dollar. Het verschil in prijs tussen de verschillende futures is op maandbasis nog nooit zo groot geweest als maandag.

David000000007 | 21-04-20 | 06:59

De gasprijs werd ooit gekoppeld aan de olieprijs, want die ging toen zo lekker door het dak. Tegenwoordig is het ook maar "wat de gek er voor vraagt"; totaal ongerelateerd aan kostprijs.

Sneerpoets | 21-04-20 | 06:17

Witte Rolls Royce's voor een prikkie op de marktplaats! Wel zelf ophalen.

Cepalislam500mg | 21-04-20 | 06:04

Aandelen Shell en Exxon dalen nog niet enorm?

Watching the Wheels | 21-04-20 | 02:39

En dan is er dit waar ik me ernstig zorgen over maak:
De mensen die nu hun baan verliezen, zijn ondernemer, zelfstandige, productiemedewerker, serviceverlener, kortom: mensen wiens activiteiten geld genereren en die - via belastingen - dus bijdragen aan de grote nationale pot met beschikbare middelen.
De mensen die hun baan behouden, zijn beleidsmedewerker, ministerieel ambtenaar, gemeentemedewerker, of op een andere manier werkzaam op een van de vele, vele govermentele instituten die ons land herbergt. Het salaris van deze mensen wordt betaald uit belastinggeld, oftwel deze mensen souperen de nationale pot met beschikbare middelen.

Hoe kan dat ooit goed blijven gaan?

a9b2b1 | 21-04-20 | 02:02 | 3

Niet.

Cepalislam500mg | 21-04-20 | 06:02

Wat direct zou moeten gebeuren met overheidsinstellingen is de boel bevriezen. Niet de salarissen (want zo hoog zijn die niet), maar terugschakelen naar puur de basis. Bibliotheken krijgen bijv 420 miljoen Euro per jaar... Dit kan makkelijk naar 50% of minder. Als zij de deuren openen en boeken uitlenen dan is dat de basis. Dit geldt ook voor musea, bezoekerscentra, gemeentehuizen, etc. Back to basic. Dit scheelt miljarden...

salsaparilla | 21-04-20 | 07:44

@salsaparilla | 21-04-20 | 07:44:
Het probleem van het overheidsapparaat is hetzelfde als een piramide die op de kop is gebouwd, van onderaf is alleen maar bijgevoegd. Onzinbaantjes werden/worden opgedeeld, vriendjes aangenomen zonder dat gekeken wordt of het een productief effect heeft, het geld kon toch niet op en anders is er wel het grote redmiddel belastingverhoging. Die piramide valt volgens mij, net als ons fictieve geldsysteem vanzelf een keer om, met alle gevolgen van dien voor een hele periode en komt hopelijk het verstand weer boven

Kachelboer | 21-04-20 | 08:59

jaja

Kipsnipdewip | 21-04-20 | 01:33

Ik zei het al toen de OPEC er 10 miljoen vaten afdeed en de Telegraaf kwam met het idiote nepnieuws dat de benzineprijs hoger zou worden.

wilderst | 21-04-20 | 01:00 | 1

Maar de benzineprijs wordt hoger. Die wordt namelijk bepaald door de accijnzen. En geloof maar dat die omhoog zullen gaan.

Varende_Reaguurder | 21-04-20 | 08:37

De NOS zegt dat de olie “meer dan gratis” is. Dus kost de olie wél geld om te kopen. Bij wie halen zij hun informatie wanneer andere bronnen zeggen dat de olie juist “minder dan gratis” is?

borgmonster | 21-04-20 | 00:58 | 3

Bij Karin Hildur natuurlijk. Zij heeft het weer van Bea en Sigrid Al Qaq. Die kennen mensen.

Frau Merkel | 21-04-20 | 01:05

Olie moet worden vervoerd en opgeslagen, en dat kost geld. Daarnaast zijn er langlopende contracten die vantevoren met oliedistributeurs (zoals Shell) worden afgeloten.

litebyte | 21-04-20 | 01:20

Volgens mij snap je de uitdrukking 'meer dan gratis' niet. Dit betekent namelijk dat je geld toe krijgt.

Jos Tiebent | 21-04-20 | 01:48

ideaal moment om Iran aan te vallen vanwege een smoking gun.

popeye-de-zeemeermin | 21-04-20 | 00:38 | 2

Smoking gun... dit is de prijs van VS olie

litebyte | 21-04-20 | 01:22

i know.. maar iets groter denken. Wat denk je dat er met de olieprijs gebeurt wanneer de VS nu de Ayatollah aanvalt ?

popeye-de-zeemeermin | 21-04-20 | 09:24

Pas maar op ! olie was en is altijd al goedkoper geweest als al uw deug energie, van nu, ooit zal worden.
Jaha , Het kan allemaal vele malen beter maar we spelen nu paniek voetbal omdat de deug partijen het echte antwoord negeerd. Ze willen CO2 vrij “ olie multinationals moeten kapot” maar kern energie ( Thorium , plutonium) mag niet.
Voor de rest geven ze geen oplossingen allleen problemen en doen ze een “ one step for mankind and one leap back into the stone age” met hun bio massa gekte.

En wat blijkt nou uit deze crisis dan? De angst dat onze energie voorraad op zou gaan?
Hhmm, Volgens mij hebben we nog genoeg brandstof en tijd om hier humaan op te reageren.
De olie prijs onder de 60 dollar is een akelige prijs voor de exploratie van dit product en heel gek is de gas prijs hier ook mee verbonden.

Datgingniegoed | 21-04-20 | 00:06 | 1

deugenergie, deugpartijen, oliemultinationals, kernenergie, biomassa, energievoorraad, olieprijs, gasprijs... Acht interpunctiefouten in zo'n korte tegel! Het doet pijn aan mijn ogen!

Rhenium | 21-04-20 | 02:06

Zakt. Olieprijs zakt onder nul dollar. Eigen taal eerst.

JvanDeventer | 20-04-20 | 23:57

1. Koop olie.
2. Zet olie in de fik.
3. PROFIT.

Kapitalisme was nog nooit zo simpel.

OverdaanDerOnderheid | 20-04-20 | 23:50 | 1

Noem het maar simpel met zo'n vat olie op je fiets, terwijl je de deur niet uit mag.

Watching the Wheels | 21-04-20 | 02:42

NOS:

Prijs Amerikaanse olie sluit op min 37,63 dollar
De prijs voor een vat Amerikaanse olie stond bij het sluiten van de beurs 55,90 dollar lager dan gisteren, op min 37,63 dollar. De prijsdaling komt grotendeels doordat contracten voor de maand mei morgen aflopen, en om die reden massaal van de hand gedaan worden.

Voor juni ligt de prijs van een vat Amerikaanse olie hoger. Brentolie sloot 2,51 dollar lager, op 25,57 dollar per vat.

FLP_du_Stok | 20-04-20 | 23:36 | 1

Ja maar dan nog is dat rete laag.
Nou snap ik waarom de Rockefellers kort geleden uit de business zijn gestapt.

Datgingniegoed | 21-04-20 | 00:16

De futures lopen morgen af en deze worden massaal gedumpt omdat niemand die olie daadwerkelijk wilt afnemen, mensen hebben gewoon geen plaats (meer) om het op te slaan. Verder is het goedkoper de olie voor niets, of zelfs geld toe te leggen, dan de productie stil te leggen. De futures voor de komende maanden staan alweer op $21 per barrel WTI. Is dus maar eenmalig...

Drs. D. | 20-04-20 | 23:27 | 3

Valt soms niet mee om een spuiter stil te leggen. Denk maar eens aan de onblusbare branden. Het spul blijft maar komen.

wilderst | 21-04-20 | 01:04

Verwijder dat Drs. even voor je naam. Jouw (op angst gebaseerde) positieve verwachtingen moet je hier niet stellig als waarheid verkondigen. Dat is Drs. onwaardig en maakt je een giga grote clown. Tuut tuut.

Ragnar_Lodbrok | 21-04-20 | 01:39

Geld lenen - 0% rente
Olie kopen - geld toe
Belastingtarief - ook 0% a.u.b. of beter: geld toe

RykSR | 20-04-20 | 23:24 | 1

Jammer dan, maar om voortdurend voldoende inkomsten te hebben zal de staat de belastingen juist verhogen onder het mom van dat we zó veel voordeel hebben en dat dat niet goed is voor het milieu. Zie accijns op benzine van 80 cent waar ook nog eens BTW op geheven wordt waarmee deze effectief 97 cent is. Mocht de benzine goedkoper worden, gaat gewoon de accijns met eenzelfde bedrag (of meer, never let a good crisis go to waste) omhoog.
En al dat meer ontvangen geld gaat linea recta(al) naar Italië en vrienden.

BekiekUtMoar | 21-04-20 | 01:05

Kan iemand mij uitleggen waarom in elke geval nederland niet gewoon even de hele voorraad opkoopt? Want zoooooo goedkoop gaat het nooit meer worden,
en waar kan ik anders die vaten met olie kopen voor 17 cent?
Want het kan dan toch niet anders dat je er na de corona crisis gewoon
stinkend rijk mee gaat worden? Wat doet een vat in normale tijden?
40-60-100 dollar? En niemand die nu heel die meuk opkoopt voor 17 cent?
100.000 vaten = 17000 dollar, verkoop later voor 40 x 100.000 vaten is 4 miljoen. Tel uit je winst. Maar goed, er zullen wel tig addertjes onder het gras zitten.

von sokkenstopfen | 20-04-20 | 23:12 | 7

Je moet wel zelf de verzendkosten betalen.

Binnenbaan | 21-04-20 | 00:34

net zo strategisch inkopen als beademingsapparatuur, mondkapjes of corona-apps ?

popeye-de-zeemeermin | 21-04-20 | 00:42

@De Droit | 20-04-20 | 23:28: We hebben een reusachtig opslagterrein wat nu alleen maar geld kost. Lelystad bouwen we later ergens anders wel weer op en aan Almere wil niemand herinnerd worden.

Frau Merkel | 21-04-20 | 01:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is onbegrijpelijk dat de VS zich in deze olie oorlog waagt in 2025 moeten ze alweer gas en olie importeren en nu met deze lage olie prijzen misschien al eerder wat vele fracking bedrijven in de VS liggen al op hun gat.
Rusland en S A hebben het spel goed gespeeld de VS ligt er uit.

leoklei | 20-04-20 | 23:04 | 4

Ha ha. Zodra de olieprijzen weer gaan stijgen (en dat gaan ze) dan gaan die bedrijfjes gewoon weer open. Eventueel onder een nieuwe eigenaar. Die markt is niet zo snel permanent kapot te maken. Waar OPEC+ veel meer interesse in heeft is het LNG dat de VS (in tegenstelling tot olie) exporteert.

Overigens heeft Rusland het ook behoorlijk zwaar met deze olieprijzen, en zelfs een land als S.A. kan het niet zo gek lang volhouden, ondanks hun gigantische kapitaal. Die draaien nu op een behoorlijk begrotingsoverschot, dat was eind vorig jaar al richting de 8%... en toen was olie nog wat waard.

Muxje | 21-04-20 | 00:10

@Muxje | 21-04-20 | 00:10:
Russen kunnen het heel lang volhouden zelf, ze hebben veel geld reserveren ook is hun begroting aangepast zanger laage olieprijzen .
Saudi Arabië daar in tegen niet,die leven in luxe en geven bakken geld uit.

Roger-Rabbit | 21-04-20 | 00:18
▼ 1 antwoord verborgen

Op een of andere vage reden ga je daar aan de pomp weinig van merken. Alsof de olieprijs niet voor ons geldt. Dikke winsten voor Shell en de overheid, dat wel.

Kopieerapparaat | 20-04-20 | 23:02 | 3

Dat heb ik me ook afgevraagd. Maar een groot deel van de prijs aan de pomp zit in de raffinage en de distributie. Die kosten zijn nauwelijks afhankelijk van de prijs van ruwe olie.

En uiteraard pikt de overheid zo'n 125% van de opbrengst mee, met belastingen over belastingen en "tijdelijke" crisisbelastingen uit de tijd dat Wim Kok nog minfin was. Als je kon beleggen in belastingen zou ik nu rijk zijn geweest.

Professor Superhirn | 20-04-20 | 23:12

@Professor Superhirn | 20-04-20 | 23:12: lol, in de usa kost een litertje olie 17 cent aan de pomp. Die hebben ook te maken met hoge raffinagekosten!

sjuul69 | 20-04-20 | 23:39

@sjuul69 | 20-04-20 | 23:39: 17 cent? Niet overdrijven he. Omgerekend ongeveer 60 cent per liter afhankelijk van welke staat je woont.

Sir Hackalot | 21-04-20 | 07:55

Een echte calvinist wil hier niet van profiteren en wil graag een extra belastingheffing betalen om zo de werkelijkheid te bedaren.
Net als de strategische mondkapjes voorraad is geschonken in den beginne van de crisis aan China en nu een tekort is in Nederland.

steekmug | 20-04-20 | 22:52

Hier in Twente zoutcarvernes genoeg, snel volpompen met olie en geld toe krijgen!
En daarna tig jaar gratis olie verbranden.

Oepsie1234 | 20-04-20 | 22:51 | 1

Daarentegen zijn wij Twentenaren pragmatisten. Dat hebben zij in Holland al eeuwen lang verleerd.

Voorbeeldige burger | 20-04-20 | 23:12

37 dollar toe.
Doe me er dan maar een paar, dan mag je de olie zelfs nog laten zitten.

RandyBiel | 20-04-20 | 22:38

Mooi. Negatieve prijzen aan de pomp, waar de overheid nog wat negatieve accijnzen bij schenkt, ik kan niet wachten.

nieuwe_Deen | 20-04-20 | 22:28

Daar gaat de fracking industrie van de VS. Casus Belli dit. Benieuwd hoe die Oranje Pipo gaat reageren.

Bigi Bana Boy | 20-04-20 | 22:25 | 3

Door Iran aan te vallen of zo, gaat de olieprijs zo weer de hoogte in.

Lt-Kol Kilgore | 20-04-20 | 22:58

Oranje Pipo blijft "clean coal" promoten.

W_F | 20-04-20 | 23:27

Die gaat alvast 75 miljoen vaten voorraad aanleggen.

AdmireMyNuts | 21-04-20 | 00:43

Italië moet dimmen, maffia land dat nauwelijks belasting int.

sprietatoom | 21-04-20 | 01:32

Nee, niet bepaald. Er zijn afspraken gemaakt over wat er wettig is toegestaan in Europa over dit soort kwesties. Als er wat mis was, en dat is er gerust, dan had men het eerder aan moeten pakken. Niet nu opwerpen als een lullig argument omdat het nu uitkomt in het spel om gratis geld. Types die nu huilen als verongelijkte kleuters welke leiding geven aan een land wat zich systematisch niet aan financiële regels houdt zijn ronduit lachwekkend.
Hij is gespeeld boos, wil gratis geld, maar is niet bereidt om eigen financiën op orde te brengen. Ze weten dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen rotzooi, dus donderstraal maar lekker op met je gejank. Dat janken is overigens voor de bühne.
Een prettige Nexit zou toch fijn zijn, dat kan er nu ook wel bij. Baas in eigen land, geweldig. Soevereiniteit, prachtig. Niet meer hoeven te luisteren naar een valse knurft met z'n morele chantage, zalig. Er zijn oorlogen gevoerd om minder.

donkieshot | 21-04-20 | 07:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Massageolie doet het nog steeds goed

stipjes | 20-04-20 | 22:19

Ik denk dat Greta T. hier achter zit. Kötwijf.

grapo | 20-04-20 | 22:13 | 1

How dare you.

IkwilJinekwel | 20-04-20 | 22:36

Olievaten, saai. Als het nou biervaten waren.

Mr_Natural | 20-04-20 | 22:13 | 1

*plop*

grapo | 20-04-20 | 22:14

Maar ja weinig interessante bestemmingen om naar toe te rijden momenteel.

Pluisbaard | 20-04-20 | 22:12

Hee, overheid, red Shell! Laat maar eens het hele land meebetalen en niet alleen de (afwezige) brandstofrijdert.

happen_maar | 20-04-20 | 22:11 | 2

Hohoho. We hebben nog steeds vat Brent olie.

TRUMP | 20-04-20 | 22:16

Hebben net nieuwe crediet faciliteit met banken afgesproken. Liquiditeit van 40.000.000.000 om deze crisis te overleven.

Vula | 20-04-20 | 22:16

Morgen meltdown van de beurzen?

Ome_BW | 20-04-20 | 22:11 | 1

Nee, dat zou dan vandaag al gebeurd zijn. VS beurs is wel gesloten met een verlies, maar geen schokkende uitslag.

cheops | 20-04-20 | 22:17

Dit kon weleens de nekslag worden voor de kwakkelende fracking industry in de USA ($200 miljard schuld) en een mogelijke nieuwe financiele crisis inluiden:
knowledge.wharton.upenn.edu/article/w...

Beefbus | 20-04-20 | 22:10 | 6

@leoklei | 20-04-20 | 22:58: Desondanks is het nog steeds een probleem. Het is alleen het verschil tussen een groot probleem of een minder groot probleem...

TheBurnerMan | 21-04-20 | 00:39

@arlen | 20-04-20 | 22:20: En dat laatste is dus ook een probleem. The balance sheet van de FED leert 1 ding. Dit is geen kapitalisme meer. Dit is socialtische kapitalisme in overdrive. Schulden van de bedrijven worden nu gefinancierd door de burger.

Bijzonder. De socialisten moeten het nu toch wel onder ogen zien dat hun ideologie heilloos is. Financier de arbeider dmv de staat = iedereen arm. Financier de bailouts na de boom in de bust om de werknemers aan het werk houden = iedereen arm. Dat is, als je als natie geen gevulde schatkist hebt en moet QE^infinity als een modderfokker.

TheBurnerMan | 21-04-20 | 00:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ook al is de prijs -1000 euro per vat, dan nog veranderd er aan de pomp geen ene flikker. Mark my words

bicycle | 20-04-20 | 22:10 | 1

Heeft u de beurswaarde van bijvoorbeeld Exxon opgemerkt? >> -38% Straks staat u in de rij voor een pompstation dat nog niet gesloten is.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 22:19
-weggejorist-
Datishetdus | 20-04-20 | 22:09

Dus als ik nu een supertanker vol bestel bij ome Donald krijg ik er nog een paar ton aan dollars bij?!?!

Crankhead | 20-04-20 | 22:08 | 2

Probeer eens een supertanker te bestellen zou ik zeggen. Veel succes.

Vula | 20-04-20 | 22:12

Correct. Het enige probleem is dat je geen olietanker kunt vinden die nog plaats heeft...

De Droit | 20-04-20 | 22:13

Er is straks geen benzine / diesel meer te koop, valt niets aan te verdienen. Hebben ze ons toch bij de poot met de elektrische auto's. Het wordt nog stiller op straat.

poisonivy | 20-04-20 | 22:06 | 2

Kunt u wel electriciteit van uw dieselagregaat aan tesla mensen verkopen wanneer het wind-arm en donker is.

sjef-van-iekel | 20-04-20 | 22:18

Nee, er is geen opslagcapaciteit. Dat is iets anders dan geen olie en helemaal iets anders dan geen benzine.

arlen | 20-04-20 | 22:35

Terug de grond in pompen, wie wat bewaard heeft wat.

etwaboy | 20-04-20 | 22:04 | 1

In Groningen is nog plek in de grond ving ik op

Overnijd | 20-04-20 | 22:09

De prijs van vandaag is prima te verklaren. Is het morgen ook nieuws als de prijs weer op 20 dollar staat?

Vula | 20-04-20 | 22:01 | 5

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-04-20 | 22:07: De majors en Rusland/Saudi-Arabië zouden niet liever zien dan dat de schalie olie de vernieling in gaat. Als de vraag dan weer aantrekt kan de prijs weer mooi stijgen.

Vula | 20-04-20 | 22:11

@Vula | 20-04-20 | 22:11: Amerika oftewel president Trump lijkt tot nu toe in permanente bully modus. Hij (en Amerika) zal heel wat toontjes lager moeten gaan zingen. China + Rusland krijgen meer geopolitieke macht.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 22:15

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-04-20 | 22:15: Ik denk dat zij ook pijn lijden. China en Rusland dan. Trump trapt eind deze week iedereen weer aan het werk.

Kluukluuk | 21-04-20 | 00:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit zijn de mei contracten voor US oil toch ?

van Oeffelen | 20-04-20 | 22:00 | 4

Yes, dit gaat om de leveringen op (zeer) korte termijn. Geen hond heeft het momenteel nodig.

de IJsman | 20-04-20 | 22:03

Dit is een graadmeter voor de kracht van de Amerikaanse economie. Nog niet zo lang geleden was schalie olie het paradepaardje.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 22:10

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-04-20 | 22:10:
Schalie olie staat al een paar jaar op omvallen.

Beefbus | 20-04-20 | 22:18
▼ 1 antwoord verborgen

We zijn nu dus in de idiote situatie gekomen dat je een Tesla kunt opladen met een dieselgenerator en de stroom in die Tesla kunt terugleveren en verkopen voor meer dan de kostprijs van de diesel...

Epistulae_Morales | 20-04-20 | 21:57 | 2

Nadat je met een boot naar amerika bent gevaren om ruwe olie te halen, dat onderweg te raffineren tot iets bruikbaars en je jezelf niet opgeblazen hebt onderweg. En je moet natuurlijk wel een tesla hebben dan.

elfenstein | 20-04-20 | 22:01

Misschien dat er wat houtcentrales kunnen worden omgebouwd ..

Beefbus | 20-04-20 | 22:07

My kingdom for a humvee .

Lt-Kol Kilgore | 20-04-20 | 21:53 | 1

Die moet je tegenwoordig bestellen in China als ik me niet vergis. Laten we afspreken dat niet te doen.

Tapioca pudding | 21-04-20 | 00:04

Wanneer de olieprijs daalt, daalt ie niet aan de pomp want de voorraden waren nog van dure inkoop. Wanneer de olieprijs stijgt wordt het aan de pomp meteen veel duurder want de voorraad was nog van de goedkope voorraad.
Ja... de logica ontgaat mij ook een beetje.

Premier Trutte | 20-04-20 | 21:52 | 1

Die logica heet kapitalisme.. of VOC mentaliteit..

Epistulae_Morales | 20-04-20 | 21:58

Tijd voor een vette importheffing.
Als die Saudies niets vragen doet de overheid het toch gewoon? Prijsstabiliteit,..

Epistulae_Morales | 20-04-20 | 21:51 | 3

Ja? Welk bedrijf gaat die verkapte overheidsfinanciering via onrendabele activiteiten instandhouden?

Overnijd | 20-04-20 | 21:58

Kans inderdaad dat Trump dit gaat doen om zijn industrie te beschermen. Maar bedenkt dat de grootste olieproducent niet Saudi-Arabië is, dat is de VS zelf.

Vula | 20-04-20 | 22:03

Komt mooi uit heb een energie contract wat afgelopen is en nu dus op een variabele prijs drijft, gelijk maar is ff onderzoek uit om vast te leggen.

boerenvla | 20-04-20 | 21:51 | 2

Zal volgens mij nog wel even duren voordat je dat terugvindt in de energieprijzen in Nederland. Zat net al even te checken, omdat ik vorige week ben overgestapt, maar de prijzen zijn nog hetzelfde. Eind van de week nog maar eens kijken. Ik heb nog even bedenktijd.

FrankVeer | 20-04-20 | 21:55

De variabele gasprijzen worden 2x in het jaar vastgesteld in januari en in juli.
Even wachten nog wat de prijzen in juli doen dus.

steekmug | 20-04-20 | 22:07

Laat de EU Ethanol-toevoegingseis vervallen, dat scheelt weer tot 10% extra benzine per liter die je dan kwijt kan... En het scheelt een hoop reparatiekosten van voertuigen ouder dan 2011.

Vuurwezel | 20-04-20 | 21:50

Godverdomme net getankt. Wel net over de grens, hetgeen hier om de hoek is, voor 1.179, maar ik begrijp dat dat nog steeds een euro de liter teveel is.

krelis_krotenkoker | 20-04-20 | 21:49

Benieuwd hoe gereageerd wordt in landen als Dubai en Qatar! Inleveren maar die ferrari's!

lachenjoh | 20-04-20 | 21:49

Ben absoluut niet van de complottheorieën, maar áls COVID-19 een biowapen blijkt, is het oorlog.

de IJsman | 20-04-20 | 21:47 | 4

Les 1: Vietnamoorlog. Een goede indicatie van de oriental fighter. Les 2: extrapolatie. Doe het aantal Vietnamezen nou eens keer 11 en ga aan de slag met je Nederlandse uitrusting.
Nu terug naar je stelling

Overnijd | 20-04-20 | 21:55

Die wij gaan verliezen...

Roger-Rabbit | 20-04-20 | 21:56

@Overnijd en @Roger Rabbit:

Dat de EU militair niet opgewassen is tegen China lijk mij duidelijk.

Wat ik probeerde te zeggen, is dat het Wuhan-virus, icm met het wedstrijdje verplassen tussen Putin en de OPEC-rugheada, een ongekend spoor van vernieling door de Westerse economieën trekt. Als blijkt dat dit virus inderdaad uit een laboratorium komt, lijkt me dit wel een gevalletje Art 5 NATO.

de IJsman | 20-04-20 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

Dan Kunnen de Fransen hun gele hesjes, met de zak van Max ( le sac du maxime) wel langs de kant zetten.

luto333 | 20-04-20 | 21:45

-37 euro. LOL!

Even ter verduidelijking: Dit is West Texas intermediate. Het betreft contracten voor mei. Omdat alles overvol is moeten de rafinaderijen betalen als je wat van hun overlast wil ophalen.

Brent sweer crude kost nog steeds 25

omanders | 20-04-20 | 21:43 | 3

@omanders inderdaad fijn dat er ook reaguurders zijn die weten waar ze het over hebben ipv paniekzaaien

penis-aqua-rosA | 20-04-20 | 21:53

he he ,ik moest ff wat scrollen om hier te komen, maar potdorie zo ineens een reaguurder die het snapt.als er nog kudos waren zou ik zeggen +1000

bowlfabriek | 20-04-20 | 22:55

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-04-20 | 21:52: Plausibel...

Overnijd | 20-04-20 | 22:00

Tjesus er is nog iemand die CNN kijkt....

echtpaul | 20-04-20 | 23:02

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-04-20 | 21:52: Vindt ik niet erg die schalie olie. Dan kunnen de plastic virgin prijzen ook weer stijgen.

Kluukluuk | 21-04-20 | 00:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is heel simpel: De VS pompen nog heel veel olie/gas op en ze kunnen het niet kwijt, alle opslag tanks zitten vol en de auto staat stil. Dus als ze zoeken ruimte op de olie op te slaan en willen daar voor betalen.
Als de lockdown dus nog langer gaat duren gaan de prijzen voor juno en juli ook naar beneden. Of we dat hier ook gaan beleven? Waarschijnlijk niet, OPEC heeft de boel wat meer onder controle en die wouden toch al de olie productie in de VS slopen.

klaas24 | 20-04-20 | 21:42

Wanneer is eigenlijk de volgende Trump pers conferentie? Ik ben op zich wel blij met de uitleg van de reaguurders hier, maar het zou fijn zijn als een echte expert op het gebied van oil futures (en dat is hij vast, people are saying) het nog 1 keer goed uitlegt.

TheOtherWhiteMeat | 20-04-20 | 21:39 | 1

It's simpel, get in your car and start driving coast to coast and back!

klaas24 | 20-04-20 | 21:43

Dan kunnen we nu de energie transitie weer omdraaien. Alles maar dan ook alles op diesel generatoren.

Urbanus_2.0 | 20-04-20 | 21:38

Ik heb deze Southparkaflevering gemist. Je kan nu voor 30 Dollar per vat olie op komen halen in mei. Dus als je 1000 vaten op komt halen en in je tuin zet, ben je 30.000 Dollar rijker (minus transportkosten). Vervolgens kun je die in de herfst verkopen 30.000. Maar in de tussentijd print Trump zo veel dollars, dat het de waarde van WC-papier heeft. Die op zichzelf weer in waarde stijgt, vanwege het virus. Uiteindelijk dus toch een win-win-win situatie. Vooral voor start-ups zonder startkapitaal.

tipo | 20-04-20 | 21:37 | 4

@BrokenTipi 21:48: Trump print corona-cheques met zijn eigen beeltenis er op. Dat is waar. De FED print dat andere WC-papier, gedekt door olie waar je geld op toe krijgt als je het op kunt halen. Lekker onderpand.

tipo | 20-04-20 | 21:54

@tipo | 20-04-20 | 21:54: wat ik zeg: fanfast. Zoek maar uit hoe het zit met Bill Gates, WHO, sponsoring, India, polio en RIVM. Veel beter materiaal. Je economische inzicht is goed genoeg voor een feestje met je ooms een tantes, mits je erover heen kunt brallen. Maak maar chocolade van wat ik je net heb gegeven.

BrokenTipi | 20-04-20 | 22:38

Duizend vaten olie op je balkonnetje 5 hoog achter? #KodakMoment

a9b2b1 | 21-04-20 | 02:44
▼ 1 antwoord verborgen

Dit kan heel verkeerd aflopen. Olie vervoeren is het eigenlijk niet waard op dit moment voor transporteurs.

The Russian | 20-04-20 | 21:31 | 1

Vijf miljard tevoorschijn toveren voor de stikstof crisis, die door ambtenaren bedacht is. Maar ik hoor niks over een soortgelijk bedrag voor testkits tegen longvirussen. Kwestie van prioriteiten, he?

Deflatiemonster | 20-04-20 | 21:31 | 1

Dat! Vanaf er een corona task force is opgericht. Onze regering staat open naar de hele wereld. FF de toffe jongen uithangen. Geld vliegt van hand naar hand. De ophoesters van dit geld, daar wordt een partij op beknibbeld. Geen bescherming, geen mondkapjes, een low budget rescue.

Kluukluuk | 21-04-20 | 00:43

'Kees, die tank staat hier... niet in Nederland...'

Johan1235 | 20-04-20 | 21:30 | 2

Laat die jonge toch

hustler01 | 20-04-20 | 22:19

We faxen hem wel.

a9b2b1 | 21-04-20 | 02:46

Hoe snel kan een opslagtank gebouwd worden? Met flessen lukt het niet.

filters | 20-04-20 | 21:30 | 2

Het zit toch al in vaten? Gewoon netjes opstapelen sie dingen!

Tarrelhapper | 20-04-20 | 23:20

Hier komt hommeles van, heel veel hommeles. Nee hoor zei de struisvogel.

ManusMann | 20-04-20 | 21:28 | 2

Het is onwaarschijnlijk dat deze olieprijs overwaait naar ons
-zeg maar-

Canis.bonus.es | 20-04-20 | 21:35

Trump gaat gewoon een importheffing invoeren.

Epistulae_Morales | 20-04-20 | 21:55

Hmmm, ik denk dat ik mijn aandelen Nutella maar ga inwisselen.

VP732 | 20-04-20 | 21:27

Volgens mij weet echt niemand meer waar dit toe gaat leiden. Misschien bestaat onze beschaving over 5 jaar niet meer, want dit wordt wereldwijde chaos. Goud kun je ook niet eten natuurlijk, dus misschioen in rijst beleggen?

Hadena | 20-04-20 | 21:27

Een kosten/batenanalyse. Hoe (on)rendabel zijn nu onze windmolenparken t.o.v. fossiele brandstoffen?

ik_wacht_niet | 20-04-20 | 21:27

Ik snap er niets van maar er zijn dus reaguurders die het toe juichen dat zelfs de sjeiks hier asiel gaan aanvragen.

NLgaatnaardeklote | 20-04-20 | 21:24

Leuk voor de bezorg industrie die dan een kostenpost minder heeft.
Oh wacht, dat maakt met de Nederlandse accijnzen en belastingen geen zak uit.

Deflatiemonster | 20-04-20 | 21:22

Weet iemand waar Basil Fawlty gebleven is?
Die wist dingen en kon daar begrijpelijk over schrijven.

Kapitein Sjaak Mus | 20-04-20 | 21:21 | 3

Ja, al een poos niet meer gezien, helaas.

VP732 | 20-04-20 | 21:28

Jammer inderdaad. Goede verhalen maar ook leuke verhalen over Limburg en Amsterdam.

5611 | 20-04-20 | 22:30

Ja waar is híj gebleven, of te druk met het roulette spel (beurs enz) waar je echt bovenop moet zitten in de huidige tijd.

sprietatoom | 21-04-20 | 02:16

Gaat gewoon snel herstellen. Heeft met contracten te maken. Niks aan eht handje. Het hersteld izch langzaam al.

SinisterNL | 20-04-20 | 21:18 | 3

Gaat inderdaad snel herstellen en heeft inderdaad met contracten te maken. Echter "niets aan het handje" is wel een understatement. Werkt u soms bij het RIVM?

ChristianV | 20-04-20 | 21:28

Klopt, morgen is de olieprijs weer rond de 22 Usd. De economieën starten langzaam weer op in de komende weken.

FrankOngerust | 20-04-20 | 21:31
-weggejorist-
Remmersmaak1 | 20-04-20 | 21:17

Daar gaat de petrodollar. Amerika heeft te lang boven zijn stand geleefd, in 1973 werd het goudloket gesloten, en nu, bijna 50 jaar later, gaan we meemaken wat het betekent als de grootste fiat currency die de wereld ooit gekend heeft, gaat crashen. De machtsverhoudingen in de wereld van vandaag gaan we over 10 jaar met heel veel nostalgie bezien. Als we ook nog met die Eurobonds in het pak genaaid gaan worden, zie ik wel heel somber in. Een eigen munt, maximale soevereiniteit, en een neutrale positie, dan redden we het als Nederland. Laat dat nou precies de dingen zijn die we de afgelopen 25 jaar hebben weggegeven.

CeesCloosd | 20-04-20 | 21:16 | 4

Mevr Merkel is akkoord de €uro of Carona Bonds komen er ze heeft een geiten paadje gevonden

leoklei | 20-04-20 | 23:11

@leoklei | 20-04-20 | 23:11:

Het was te voorspellen, die EU moet koste wat het kost overeind blijven van Merkel.

Rutte die tekent gewoon en wordt dan ook nog herkozen volgend jaar.

De vette jaren zijn over.

sprietatoom | 21-04-20 | 01:16
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem is een beetje dat niemand opslag heeft. Ik zou met deze prijzen onmiddellijk een mammoettanker vol kopen... maar ja, waar láát je het spul, als de tanker komt afleveren. Alle opslagtanks overal zitten al vol.
Misschien kunnen we het bij Slochteren in de bodem spuiten? Is dat wat? Of in de Zuid-Limburgse mijnen? Water eruit, olie erin?

Stormageddon | 20-04-20 | 21:15 | 8

Gas zit in poreuze steenlagen gaat niet zo goed werken om daar olie in te pompen zo traag als olie zeg maar.Daar in tegen zitten er in schoonebeek nog wel velden waar zat in kan. Dus overheid lees je mee? Goed idee hier van stormageddon!! Levenslang vrijstelling van bellasting voor deze man!

Moetjeditzien | 20-04-20 | 21:47

De anus van Gordon, zou daar nog wat ruimte in zitten?

Saillant_detail | 20-04-20 | 21:57
▼ 5 antwoorden verborgen

gulfnews.com/business/energy/us-bench...
US benchmark WTI crude oil price closes at -$37.63 per barrel
Historic slide: Traders fret over a slump in demand due to the coronavirus pandemic

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 21:15 | 5

*vakantie*
*"Er is weinig dat de fysieke markt op de korte termijn van het verdere acute neerwaartse pad kan weerhouden", zegt Michael"*
En dan dus worden we bang! Maar verder wel leuk dat Eeuwig.. Op.. Vakantie goed kan kopie/plakken.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-04-20 | 21:31

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-04-20 | 21:22: goed verhaal en lekker kort ook.

KnappeMooiboy89 | 20-04-20 | 21:38

@Piet Karbiet | 20-04-20 | 21:31: U heeft niet door dat dit bedoeld is voor degenen die geen Engels lezen?

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat is de prijs van de Western Texas Intermediate Mei future.
Ik kan de prijs van futures verderop in de toekomst niet zien, maar die zullen stukken hoger liggen.
WTI spot prijs is nu circa $17.
Er is in in ieder geval een groot probleem in de markt op kortere termijn.

Flentyx | 20-04-20 | 21:15 | 2

het is vooral een spiel in financiele producten. hedgefunds, die tegen elke prijs moeten verkopen vanwege margin calls.

Glasgow Argus | 20-04-20 | 21:18

Inderdaad veel paniekzaaien wat je meer ziet in deze k.t Corona tijd. Het is de WTI mei future. Paniek maken en dan lekker de campingbeleggers op het verkeerde been zetten

penis-aqua-rosA | 20-04-20 | 21:28

Aankopen met gratis helicoptergeld van de ECB en de lege gasvelden in Nederland massaal volpompen met ruwe olie voor betere tijden.

steekmug | 20-04-20 | 21:14

Dit is de wti olie future dus geen appels met peren vergelijken met de gewone wti prijs

penis-aqua-rosA | 20-04-20 | 21:14

Aandelen kopen.

gijs geluk | 20-04-20 | 21:13

Let op de panique gaat nu echt uitbreken.

Kellyanne | 20-04-20 | 21:12 | 2

Op zijn Frans klinkt panique alsof er niets aan de hand is.

ik_wacht_niet | 20-04-20 | 21:30

Ik heb me zojuist even ingelezen over deze materie en snap er nu nog minder van dan hiervoor.

Binnenbaan | 20-04-20 | 21:11 | 4

@TheOtherWhiteMeat | 20-04-20 | 21:17: Volgende maand verlopen er weer een hoop futures, en ik denk niet dat we tegen die tijd ineens een hoop olie aan het verstoken zijn.

Peter_K | 20-04-20 | 21:28

lol

Piet Karbiet | 20-04-20 | 21:33

Beschouw dat maar als positief, als het over iets tastbaars was gegaan had je het wel begrepen.
Hier gaat het om een future contract, veel minder concreet, zeker als je weet dat een future contract vaak samen met andere marktinstrumenten gebruikt wordt.
Het is bizar en als er iets bizars gebeurt in een markt is dat wel zorgelijk, maar het is echt niet het einde van de wereld.

Blauwpetje | 20-04-20 | 21:55
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag werd bekend dat het hele sjoemeldieselschandaal Volkswagen 28 MILJARD heeft gekost. Wat hadden die lui anders met het geld gedaan? 28 MILJARD!

Crossing_The_Rubicon | 20-04-20 | 21:11 | 1

Dat zijn 1.120.000 VW golfjes. Valt wel mee. Worden er alleen al rond de 35.000 per maand in Europa verkocht.

stekkerinjeoor | 20-04-20 | 21:23

We worden hier in het Westen gvd slaven van China met deze scenario's. We moeten weg uit de klap- en zieligheidseconomie. We moeten weer aan de slag, mensuh.

Overnijd | 20-04-20 | 21:10 | 2

Je hebt nog gelijk ook. Onze welvaart was een bubbel.

omanders | 20-04-20 | 21:13

Daar is eerst een reset voor nodig.

Beefbus | 20-04-20 | 22:20

Ik zou het direct in m'n tank gooien.
Het moet kunnen lukken.
youtu.be/L99EybPORKk

Miezerig | 20-04-20 | 21:09

is het normaal dat de soyabonen -100 waard zijn? Net als de wheat, oats en corn...

Andiamo | 20-04-20 | 21:08

Min 14 Euro is de prijs nu.
Dat krijg je ervan als je in crisistijd een olie-oorlog begint.

Jan Dribbel | 20-04-20 | 21:07

Wat een wereld. Alles wordt geleid door emotie, geen ratio meer. Het ene nog (veel) gekker dan het andere.

Succes ermee, ik kijk toe en verwonder me, als geteste melaatse met antistoffen en voorlopig van werkzaamheden 'ontheven', vanuit de polder.

Morgen komt de lachende leugenaar aan het woord. Bier, popcorn en bierbommetjes staan klaar. Ik ben er zeau klaar mee!

Crossing_The_Rubicon | 20-04-20 | 21:07

ALs die EU uitzuigers in Brussel dat ook zouden doen is de halve crisis al opgelost.

Bertus Balhaar | 20-04-20 | 21:44

Ik krijg een beeld van de instortende toren van Sauron, a la de prinsen van Saudi-Arabië aan de bedelstaf

hotbrasil | 20-04-20 | 21:06 | 1

Zou wel watzijn als de burj zo neer gaat.

Urbanus_2.0 | 20-04-20 | 21:28

Als diesel gratis is hoeven we alleen nog maar belasting en accijns te betalen, dus nog maar 1 euro

funkyd | 20-04-20 | 21:05

US olie is niet int verhandelbaar en Amerika haalt ook geen olie uit het buitenland dus in feite zal er voor ons (westen/de rest) niets veranderen.

Miezerig | 20-04-20 | 21:03 | 3

Beetje klets, US exporteert en importeert gewoon olie

Tr0l0l0l | 20-04-20 | 21:07

Deze crisis heeft veel facetten, uiteenlopend van in en in triest; dood van mensen en democratie, de economie op zijn platte plaat, tot zaken waarvan ik zou zeggen: mooi meegenomen.
Dicht bij huis is dat de klimaatgekte die ineens helemaal stil ligt, de angst in de ogen van Klaver en de andere linkse subsidie tankers die hun spelletje in duigen zien vallen, alsmede al de klaag-, zeur- en protest groepjes die nu even gemuilkorfd zijn. Verder van huis, de olie boeren in de Arabische zandbak die een enorme opdonder krijgen en de WHO waarvan ik hoop dat zij samen met China een enorme schadeclaim aan hun schrale reet krijgen.

Broadsquire | 20-04-20 | 21:03 | 7

@Diepstrotje | 20-04-20 | 23:01:
Ze zijn allemaal helemaal gek of aan de drugs geworden.
Nieuwbouw kan ik mij wat bij voorstellen,
Dit kan heel makkelijk en goedkoop maar volgens volgens Nederlandse DUURsamen projecten blijft er weer teveel aan de kleefstok hangen waardoor de hoge heren er rijk van worden onder de religie klimaat/ milieu/ welzijn.
Het enige bedrijf die werkt in deze maatschappij is de gene zonder subsidie.
Laat dat npu net de bedrijfen zijn die nu omzeep worden geholpen.
Ziet u NU! Wat het is geworden ?

Datgingniegoed | 20-04-20 | 23:28

@Datgingniegoed | 20-04-20 | 23:28: Wacht nog maar even af. Totdat de recessie toeslaat. Dat die suffe Nederlanders door hebben dat het wat krapper wordt. En dat dan de regering na alle kutbezuiningen nog ff komt bietsen voor het Klimafaat.

Kluukluuk | 21-04-20 | 00:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Cool, en vergeet niet hoeveel belasting je er dan nog bij krijgt als je gaat tanken!

Rest In Privacy | 20-04-20 | 21:03

11 cent per liter. Dat betaalde je in Libie onder Khadaffi. En gratis zorg, onderwijs en ov. Dik geld als je ging trouwen of een kind kreeg. Geen staatsschuld bij IMF. Tot dat regime van de oliedollar afwilde. Toen ging de NAVO lekker bombarderen. Voor democratie.

Piet Karbiet | 20-04-20 | 21:03 | 6

Exact

De Droit | 20-04-20 | 21:42

Wat hebben wij nu van onze gasberg genoten? We hebben er hele dure socialistische dingen voor gedaan, zoals ontwikkelingshulp.

Kluukluuk | 21-04-20 | 00:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Ondertussen
https://nos.nl/teletekst#117

RickyLaRue | 20-04-20 | 21:01 | 2

Kan de afdeling Corona van het rivm even bellen met de afdeling stikstof een verdieping hoger dank u

toperwtje | 20-04-20 | 21:04

Peanuts.

Binnenbaan | 20-04-20 | 21:05

Dat uitlegdraadje uit het topic openen is alleen al de moeite waard om te bekijken vanwege de live retweet en like counts ophogingen, dat lijkt al een stock tracker.

TheOtherWhiteMeat | 20-04-20 | 21:00 | 1

Brent is nooit onder de 10 gezakt. Maar het blijft lachen, dit.

omanders | 20-04-20 | 21:08

www.marketwatch.com/story/the-next-45...
"The next 45 days are the ‘most critical period in U.S. financial history,’ says stock-market expert who profited in 1987 and 2008 crises"
Artikel is gepubliceerd vòòr de huidige olie crash.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 21:00 | 3

China valt de USA en Europa (EU) aan. USA overleeft het wel. EU wordt speelbal van China en Rusland.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 21:04

@Mark_D_NL | 20-04-20 | 21:04: USA implodeert onder zijn schulden, de rest van de wereld gaat ontdollariseren, in de VS komen door de massale werkeloosheid opstanden / roof / brand enz. De EU wordt geleid door Duitsland en overleeft het dankzij Russisch North Stream II gas.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 21:13

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-04-20 | 21:13: Dus afhankelijk van Rusland, van hun gas, want heel Europa gaat aan het gas (excl. NL) van Rusland. Van afhankelijkheid aan het MO, nu Rusland. Goeie deal.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 22:28

Ik wil nu m'n kwartje van kok terug..

koningboco | 20-04-20 | 20:59 | 2

toen reed je nog op een fiets met zijwieltjes.

Terpetijnzeikert | 20-04-20 | 21:01

De duizend euro van Rutte......als er toch uitgedeeld wordt.

Donald | 20-04-20 | 21:06

Moet ineens weer denken aan mijn voorspelling die ik deed tijdens een wereldreis op de motor in 1992/1993 toen ik vlak na de Tweede Golfoorlog door het M-O naar Azië reed. Na twee maanden dikke shit gezien te hebben (ik tankte toen benzine in Iran voor 2 cent per liter dus minder dan 1 eurocent per liter!) dacht ik laat ik voor de grap eens een voorspelling doen hoe de wereld eruit zal zien na 2010. Ik voorspelde op grond van wat ik onderweg allemaal had gezien dat de wereld vanaf 2012 in een steeds groter wordende chaos zou ontaarden die niet meer te stoppen zou zijn. Was eigenlijk gewoon een grapje die voorspelling......

Roadsurfer | 20-04-20 | 20:59 | 5

Had je een boek over moeten schrijven. 20 jaar geleden.

BoerBob | 20-04-20 | 21:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Morgen om 12.10 uur weer Kees de Kort op BNR bij Thomas van Zijl. Altijd fijn hoe Macro-Kees de boel duidt. Fijne interactie ook met Thomas, erg leuke radio!

pibasso | 20-04-20 | 20:59

Hoera, ik rijd diesel bitches! Sorry voor het taalgebruik, maar dat is het nieuwe normaal.

Taggart | 20-04-20 | 20:59 | 1

Rendeert niet echt om diesel (o.a.) te blijven leveren zo, niet? Zie je daar ook hoeramomenten?

Overnijd | 20-04-20 | 21:06

Hoekstra is ook niet tegen eurobonds. Maar hij wil wel een opt out. dwz Nederland hoeft niet mee te doen. Maar de rest mag dus wel zijn gezamenlijke gang gaan. Dat betekent dat alleen Duitsland wordt leeggeroofd. Maar dat vindt Macron niet genoeg. Ook Nederland moet voor de bijl.

www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...

Vergeet het maar Wiersma. Merkel is geen Thatcher.

Ceterum censeo dat we nog steeds een lelijke eend met knoflook en cognac in de hens moeten zetten.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:58

Toch nog € 1,42 betaald vandaag. Somebody's getting filthy rich.

WhiteShark | 20-04-20 | 20:58 | 2

Hallo! , 70% van het bedrag wat u tankt verdwijnt in de staats kas.

Datgingniegoed | 20-04-20 | 21:03

@Datgingniegoed | 20-04-20 | 21:03: Is 80 cent lees ik net hier. Wat ik bedoel te zeggen is dat als de prijzen van olie dalen de benzineprijs veel langzamer daalt en dat wanneer de olieprijs stijgt de benzineprijs veel sneller stijgt. Het maakt dus geen reedt uit, there is always somebody who's getting filthy rich.

WhiteShark | 20-04-20 | 21:16

De wereld wordt hervomd ,Corona is the cure. Zet aluhoedje op..

Longhorn | 20-04-20 | 20:58

Potdomme, krijgen we nou ook negatieve accijnzen?

En een negatieve belastingaanslag op arbeidsloon?

Knufter | 20-04-20 | 20:58

Dus stel ik wil voor nul euro vandaag wel olie kopen? Dan koop ik het dus blijkbaar direct bij de producent want die kan het niet kwijt? Dus eigenlijk alles wat ik nodig heb is een olietanker, het vullen daarvan is dan gratis vandaag?
Snapernixvan

TheOtherWhiteMeat | 20-04-20 | 20:57 | 6

De olie is gratis het vullen dan weer niet.

Gokmaar | 20-04-20 | 21:00
-weggejorist-
Zeikerd | 20-04-20 | 21:01

@Glasgow Argus | 20-04-20 | 20:58: Dank allen voor reacties. Dus niemand kan vandaag opslag leveren, dus die olie blijft gewoon bij de producent en wordt niet verhandeld (dus niemand betaalt er ook 0 euro voor), en kost vanaf morgen weer een normaler bedrag.
Maar morgen is eigenlijk is toch niet zo anders dan vandaag, als je het bekijkt vanuit aanwezigheid olie en ontbreken aan opslag?

TheOtherWhiteMeat | 20-04-20 | 21:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Totaal geschift. Erg apocalyptische toestanden allemaal in 2020.

Knufter | 20-04-20 | 20:56 | 1

Dat!

Crossing_The_Rubicon | 20-04-20 | 21:09
-weggejorist-
BMW320 | 20-04-20 | 20:56

Dit is rampzalig.
Blijft niet zonder gevolgen.
Shell failliet, pensioenen zwaar onderuit, extra onrust midden oosten, Iran valt Israël aan enz.
Kon er allemaal nog wel bij.

Nuchternederland | 20-04-20 | 20:56 | 7

U doet uw naam geen eer aan.

Zwizalletju | 20-04-20 | 21:14

"Iran valt Israël aan enz." Waarna je -vanuit Israel richting Iran kijkend- ineens twintig keer tegelijk de zon op ziet komen in Iran.
Iran kijkt wel uit, ze hebben een grote bek voor binnenlands gebruik, maar Israel aanvallen is het directe einde van je theocratie.

me163komet | 20-04-20 | 21:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus volgende week kan ik heel veel olie voor weinig halen bij een Amsterdamse popup store die normaal een ijsco winkel is?

TheOtherWhiteMeat | 20-04-20 | 20:55 | 1

De accijnzen gaan omhoog om het totaal aan teveel betaalde rente te financieren, zul je bedoelen?

BrokenTipi | 20-04-20 | 21:01

Dit is toch maar een maand dat dat geldt?

omanders | 20-04-20 | 20:55 | 4

Blijkbaar korter nog, morgen is het weer normaal, blijkbaar

TheOtherWhiteMeat | 20-04-20 | 20:58

@Glasgow Argus | 20-04-20 | 20:56: Daarom moet je ook bijbetalen.

omanders | 20-04-20 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

Denk dat Bouterse nog even kan wachten op zijn olie $$$$

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:54 | 1

Ghegheghe, das net zoiets als de Staatsloterij winnen met je vrouw en die dan de dag ervoor de scheiding heeft aangevraagd. Je bent nog steeds blij maar toch iets minder.

Saillant_detail | 20-04-20 | 21:16

Doe mij maar een gratis kroket en laat dat vat olie maar zitten.

Jan Dribbel | 20-04-20 | 20:54

Zo mooi💪

BMW320 | 20-04-20 | 20:54 | 1

Staat vandaag gewoon op 25 dollar.
Zelfde paniekzaaierij als die fuck Corona

joppo0 | 20-04-20 | 21:02

Morgen tanken. Alstublieft hier heeft U €100,- toe voor uw volle tank.

revolte | 20-04-20 | 20:53 | 1

Nog nooit van accijnzen gehoord, kennelijk

BrokenTipi | 20-04-20 | 21:02

Het heeft wel direct overal gevolgen merk ik. Ik kreeg net geld terug van de hoeren.

skoftig | 20-04-20 | 20:53 | 3

Ik kreeg net 390 euro toegestopt van de wijkagent wegens onnodige samenscholing.

Binnenbaan | 20-04-20 | 20:54

Kreeg net de alimentatie terug van mijn ex-vrouw.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 20:55

Met een aanhoudende lage(negative) olieprijs gaan al die olie producerende "zandbak" landen er aan onderdoor, met onrust als gevolg en een zal er nieuwe vluchtelingen crisis ontstaan. Een nieuwe tsunami aan asielzoekers aan de poort van Europa staat ons te wachten.

Brabeaulander | 20-04-20 | 20:52 | 6

Die leggen de productie stil en spreken hun voorraad aan.

BrokenTipi | 20-04-20 | 21:03

Ach die landen hebben fondsen van duizenden miljarden, dat komt wel goed.
Paniekvogel.

Berbaar | 20-04-20 | 21:06

Tuurlijk pommes, maak je niet ongerust

Roelpaardensmoel | 20-04-20 | 21:17
▼ 3 antwoorden verborgen

1. Communist China created a virus for which they already had an antidote and a well organized plan.

2. They purposely spread the virus for financial gain. To think otherwise only shows ones stupidity.

3. There is a clear demonstration of efficiency to such an extent that they built hospitals in a few days. To build so many hospitals they had to be prepared with organized projects, for example, with the ordering of equipment, the hiring of labor, the water and sewerage network, the prefabricated building materials and the storage in an impressive volume. Everything happened so fast that everyone was speechless. True, this was an amazing feat. 3 hospitals!!

4. The virus caused chaos in the world, beginning with Europe and the rest of the western world, quickly decimating the economies of dozens of countries.

5. Stop production and manufacturing lines in factories and primary production in dozens of countries, causing the stock markets to crash and then they bought stocks, bonds and companies at bargain prices.

6. They then quickly gained control of the epidemic in their country. After all, they were ready as it was never really out of control.

7. In all this, they managed to lower the price of basic products, including the price of oil.

8. Now Communist China is going back to mass production while the rest of the world is stopped.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 20:52 | 6

@Mark_D_NL | 20-04-20 | 21:50: Dus China start een wereldwijde crisis om z'n mondkapjes markt een boost te geven? Juist ja...

zwellevertje | 20-04-20 | 21:55

@zwellevertje | 20-04-20 | 21:55: Je hele huis staat vol met China made meuk. Ook dt ding waarop je reaguurt kom hoogstwaarschijnlijk uit China. Anders wel 80% van de onderdelen.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 22:07
▼ 3 antwoorden verborgen

En al die mammoet tankers op zee, bom vol met ruwe olie. En toen kwam er een enorme storm, schepen braken in stukken en gingen naar de kelder en al die miljoenen tonnen ruwe olie spoelde aan op de stranden van alle Middellandse Zee landen. Al geteisterd door de Corona crisis was de toeristen industrie vervolgens helemaal naar de knoppen.
En toen kwamen er naast Corona bonds ook EU olie opruim bonds van enkele triljarden.............
Ach het is maar een scenario.

Broadsquire | 20-04-20 | 20:52 | 1

U moet niet realistisch worden.

BP Richfield | 20-04-20 | 20:54

Dit is heel erg jammer voor al die olie producerende landen.
Gelukkig zijn dat grotendeels landen die ik dit van harte gun.

Peter_K | 20-04-20 | 20:51 | 1

Haha! dat is wel eerlijk!

Kluukluuk | 20-04-20 | 23:20

zo te zien zijn er een paar hedgefunds opgeblazen. en vervolgens een paar banken die de verliezen boeken. zouden er nederlandse banken zijn met belangen in olie en gas?

Glasgow Argus | 20-04-20 | 20:51 | 2

Het regent beleggers op de Wall street.

Gokmaar | 20-04-20 | 20:53

Jazeker, ABN ANRO heeft 3oo miljoen uitstaan bij een oliehandelaar in Singapore. Die gaat failliet, en ABN AMRO kan fluiten naar zijn geld.

Frans1156 | 21-04-20 | 00:06

Je zou maar zonnepanelen hebben en nu de gasprijs zien. haha.

tipo | 20-04-20 | 20:48 | 4

Hoi Berbaar | 20-04-20 | 20:56:
Even een observering: Kuifje is opeens heel erg stil. Omdat ik denk dat jullie elkaar kennen, misschien zou je eens kunnen kijken of het nog steeds goed met hem gaat? Het zijn nu bange tijden immers! En van je vrienden moet je het hebben.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-04-20 | 21:13

@Berbaar | 20-04-20 | 20:56: jajaja.
Probeer er maar een punt aan te lullen.

Onze narcist zal nooooit zijn ongelijk toegeven.

Maytheforcebewithyou | 20-04-20 | 23:22
▼ 1 antwoord verborgen

Te koop voor weinig, ja knikkers.

Stikstofnarcose | 20-04-20 | 20:48 | 1

Gratis stukkie woestijn erbij. Bam!

BrokenTipi | 20-04-20 | 21:05

Ideetje:

Als er geen oorlog is in het M-O, en er is geen corona crisis (linksom of rechtsom is dit binnen 2 jaar max weg), doet een vat olie 60 dollar.

Als je nu als Nederland voor 50 miljard euro vaten koopt (a 2 dollar gemakshalve), ergens (langdurig) opslaat, dan bespaar je op langere termijn 1500 miljard, die je kan gebruiken om de staatsschuld in 1x af te lossen, en een flinke pot te investeren in thorium centrales oid.

Je houd dan nog zelfs geld over om een spaceshuttle naar de maan te sturen en er wat mensen op te laten landen. Nederlandse vlag op de maan, toch geinig.

Of genoeg geld om Geenstijl-land op te spuiten in de Noordzee.

Of een nieuw vliegveld in zee bouwen, en Schiphol platgooien om er huizen te bouwen.

Of als je echt niets meer weet, kan je het aan de klimaatmaffia geven. De mogelijkheden zijn eindeloos.

DMaN | 20-04-20 | 20:47 | 10

De lege gasvelden volpompen met olie.

steekmug | 20-04-20 | 21:11

En dan mag Nederland het straks afstaan onder druk van solidariteit met zuid Europese landen die geen olie kopen maar opgefeest hebben. Net als onze gasbel eigenlijk.

Deflatiemonster | 20-04-20 | 21:11

@Glasgow Argus | 20-04-20 | 21:05: Nou, stelt niet zoveel voor die prijzen. Meeste infrastructuur ligt er al. Vooral bij gas.

omanders | 20-04-20 | 21:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Nou nou nou wat een toestanden allemaal, wat wij allemaal meemaken! Spannend hoor.

jan cioran | 20-04-20 | 20:47

Ach gossie die Arabieren, binnenkort ook nog ramadan.

073Cab | 20-04-20 | 20:47 | 3

Tsja. Moeten ze straks zelf dingen gaan maken. Oei. Oorlog.

Lorejas | 20-04-20 | 20:52

@omanders | 20-04-20 | 20:59: Voor het eind van het jaar zitten ze weer in die vertrouwde Bedoeiententen, de Ferrari leverde vier kamelen op.

Kluukluuk | 20-04-20 | 23:16

Kunnen we ''de crisis'' niet betalen door een heleboel goedkope aandelen olie te kopen.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:47 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Cuba wil graag wat olie overtollige overnemen, want ze hebben niks meer daar...

ceesreis | 20-04-20 | 20:46 | 2

ah, ceesvank. Buenos dias

Guillermo | 20-04-20 | 20:50

Sigaren en rum. Heb het zelf gezien.

Piet Karbiet | 20-04-20 | 20:53

Brentoil dipte op $14.85 druppelt door op $20 ..

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:46

En terwijl wij allemaal over corona en de olieprijs zitten te discussiëren en dus even niet opletten:
www.ad.nl/politiek/kabinet-trekt-vijf...
De miljarden vliegen wel over tafel de laatste tijd. Alsof het niks is.

VanBukkem | 20-04-20 | 20:45 | 6

3 miljard voor "natuurherstel"?

de honden blaffen... | 20-04-20 | 20:52

Slimme dame want slimme timing.

Donald | 20-04-20 | 21:00

@de honden blaffen... | 20-04-20 | 20:52: ja! 3 miljard??! Vanmiddag 100 miljoen naar de WHO. Terwijl Amerikanen onderzoek doen naar de WHO. Heeft de Chinese uitbraak gebagataliseert. De wereld laten zien dat we anti trump zijn. Dus Pro-chinees dus. Kamp WHO. Pro-vaccin( Gates, ook 50 miljoen voor vaccins). Anti russisch zijn we ook natuurlijk. Pro-Iran, de vriendjes die we kiezen die moet ik niet. Het zegt wat over ons land.

Kluukluuk | 20-04-20 | 23:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat zijn een hele boel oliehandelaren aan het gas.

Glasgow Argus | 20-04-20 | 20:44

Ondertussen in Nederland,

"Accijns is een vaste heffing van de overheid op onder meer brandstof. Het vaste bedrag per liter op benzine bedraagt in 2020 80,8 cent, op diesel 51,2 cent en op LPG 19,3 cent. Die tarieven gaan elk jaar met een inflatiecorrectie omhoog. Het is dus denkbaar dat de olieprijs daalt, maar als de accijns meer stijgt, dan wordt de brandstof toch duurder. Over de brandstofprijs, inclusief accijns, heft de overheid BTW: belasting op de toegevoegde waarde. Die is voor brandstof 21%"

AntonJansen | 20-04-20 | 20:43 | 4

@ruudvangeelen | 20-04-20 | 20:48: De economie van NL draait omdat iedereen behalve de sectoren die niet direct noodzakelijk zijn en een besmettingsbron, dicht zijn. Ik ben gewoon hard aan het werk en veel gemeentes halen nu achterstallig werk naar voren, geld zat voor dat.

Zoon van Boer | 20-04-20 | 20:55

Goede compensatie voor het teveel betaalde bedrag aan rente. Geluk bij een ongeluk.

BrokenTipi | 20-04-20 | 21:07

@Zoon van Boer | 20-04-20 | 20:55: het tekort aan liquide middelen speelt niet direct. Dat gaat nog spelen. Begint zo'n beetje nu.

BrokenTipi | 20-04-20 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

opa weet je nog toen de US ruwe olie -50 dollar knalde?

xtree | 20-04-20 | 20:43 | 2

ja kleinzoon, toen zat ik de hele dag porno te kijken en bier te zuipen! Dat waren nog eens tijden ...

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:51

oef, nu moet er wel de nodige poep tegen de fan aan slaan. Noem een economie die niet op olie draait

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:43 | 1

Die van China, kolen zijn daar goedkoper...

Zoon van Boer | 20-04-20 | 20:57

OT: willem laat zn werkkamer zien met asbak op tafel...

dhrat | 20-04-20 | 20:43

Goeie tijd om nu even wat van Rusland en de Saoedi's gedaan te krijgen. En als Maduro nu niet wordt afgezet...

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:43

Heerlijk.
Laten we de zaken ook bij de naam noemen.
Achterlijke Greta en die paar verzonnen en overdreven graden aan opwarming, interesseren geen enkele serieuze wereldleider.
De macht beperken van achterlijke en foute regimes... Domme Sjeiks, Dictators en corrupte presidenten... allemaal warme vrienden van ons koningshuis.
Ze zitten met hum dikke kont op een bel fossiele brandstof. Neem dat weg en ze zijn weer de kleingeestige bedelaars, kruimeldieven en bedoeïen die ze eigenlijk al die tijd al al waren.

De verwarde man | 20-04-20 | 20:42 | 3

Ook na deze crisis zitten deze vrindjes nog steeds op een bel fossiele brandstof

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:45

@ruudvangeelen | 20-04-20 | 20:45:
Die ze nauwelijks meer kunnen slijten- want alle EU-regeringsleiders hebben al aangekondigd dat dingen nooit meer hetzelfde worden.

De verwarde man | 20-04-20 | 20:47
-weggejorist-
Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:50

Ik zie het plannetje van de dikke Timmerschwanz in een oliepluimpje verdampen. Als hij Corona overleefd kan hij het zelf nog zien ook. Hij is bijna nog dikker dan Grapperhaus.

Frau Merkel | 20-04-20 | 20:42 | 2

We gebruiken nu als procenten van het totale energieverbruik meer zon+energie in deze crisis dan ervoor. Dus misschien is klimaatpaus Frenske wel tevreden.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:48

@Sitting_targets | 20-04-20 | 20:48: Iedereen die het kan betalen (met subsidie) gooit zonnepanelen op zijn dak. 1:1 gratis stroom zonder accijns zolang het van je dak komt is voor iedereen een aanrader.(ja ik weet, niet gratis, maar een stuk goedkoper, en ja ik begrijp dat je de panelen af moet schrijven dus de stroomprijs heeft ook veel te zeggen... maar nog)

Zoon van Boer | 20-04-20 | 21:02

advies voor beleggingen graag!

SinisterNL | 20-04-20 | 20:42 | 3

Vastgoed, rendeert prima.

Berbaar | 20-04-20 | 20:48

Eurobonds betekend een burgeroorlog in de EU en Nederland.

BadPatNL | 20-04-20 | 20:42 | 6

En alle prijzen dalen als een gek de eerste tijd, alles goedkoop voor weinig!

jan cioran | 20-04-20 | 21:01

@jan cioran | 20-04-20 | 20:50:
43 miljard “krijgen” en garant staan voor 1000 miljard is géén goede deal.

Stormageddon | 20-04-20 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan veel zeggen, maar het was niet gek getimed dat ze enorm veel Groninhengas verpatst hebben toen de prijs nog hoog was ...

Shoarmamasutra | 20-04-20 | 20:40 | 3

Het Groningse gas is met grote kortingen met langdurige contracten aan oa Duitsland en Italie verkocht, voor prijzen die lager lagen dan we er zelf voor moesten betalen.

DMaN | 20-04-20 | 20:41

@ruudvangeelen | 20-04-20 | 20:42: Nee, dat is een boeren deal. Ken je niet de grap van die boer die de loterij won? Toen hem gevraagd werd wat hij met het geld ging doen, was zijn antwoord: Ik ga nog een paar jaar door met boeren.

Zoon van Boer | 20-04-20 | 21:07

Klimaat gered, bevolking gered van nare dood, China kapot, Saoedie-Arabië kapot, Rusland kapot, Venezula kapot.

Corona is een fucking zegen voor de Europese economie.

omanders | 20-04-20 | 20:40 | 3

Leg uit

Wensbaar Denken | 20-04-20 | 20:48

Haha jouw halve glas is overvol. Mooi

Overnijd | 20-04-20 | 20:49

ja maar toch nog even snel de stikstof miljarden er door jagen voordat de Corona voorbij is.

echtpaul | 20-04-20 | 22:49

Als ik een nu ei op gas kook, verdien ik dan het ei terug?

tipo | 20-04-20 | 20:40

*BMW 850i V12 twin-turbo automaat doet kopen*

AntonJansen | 20-04-20 | 20:40

Er is ook bijna geen opslagcapaciteit in tankers meer. Mag hopen dat al die oliesjeiks dood neervallen. Remember de olieboycot begin jaren '70. Dat was pure chantage vanwege Israel. Kiele Kiele Koeweit!

Piet Karbiet | 20-04-20 | 20:40 | 1

In Curacao hebben ze volgens mij nog wel wat leegstaande capaciteit. Als ze slim zijn activeren ze die oude opslagtanks en hebben ze voorlopig goedkope olie daar

The2Amendment | 20-04-20 | 20:52

Geen pensionfonds is hiertegen opgewassen. Dus ook voor het fonds "Zorg en welzijn". Ik vind het triest voor al die zorgmedewerkers die nu de kastanjes voor ons uit het vuur halen.

ik_wacht_niet | 20-04-20 | 20:39 | 1

Nou die pensioenfondsen hebben natuurlijk twee kanten. Aandelen laag maar al het geld dat binnenkomt kan nu in staatsobligaties met garanties van degelikle landen wotden gestoken, NL, DL, eurobonds... Tijdje geleden moest je of onzekere aandelen nemen of tweedekeus staatsobligaties, NL loste vooral af.

Shoarmamasutra | 20-04-20 | 20:43

"European Commission President Ursula von der Leyen already floated the idea that the Commission could seek to raise the cap on how much money Brussels can ask countries to commit to the EU budget, and then use the extra so-called “headroom” to raise money in the markets."

Wilt u meer of meer EU?!

BakkerHenk | 20-04-20 | 20:39

Goed, een hoe zit het nu met de accijnzen en belastingen, dat is allemaal gebaseerd op een positieve prijs, krijgen we dat nu met terugwerkende kracht tot het kwartje van kok ook terug?

Dezenaamhier | 20-04-20 | 20:39

Kan iemand uitleggen wat voor impact dit heeft?

Wensbaar Denken | 20-04-20 | 20:39 | 5

Dat het gezeik over corona i.i.g. op GS even ophoudt.

gestoptmetroken | 20-04-20 | 20:48

The new world order

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:53

De directe impact gaat beperkt zijn. Het betreft hier de prijs van een future (die van mei), één van de financiële instrumenten in de grondstoffenhandel, niet de prijs van een fysiek vat olie.
Maar het feit dat zoiets absurds kan gebeuren is wel van belang in die zin dat het aangeeft dat de markt instabiel is. De markt is aan het uitzoeken wat de echte gevolgen van corona op de economie zullen zijn en die ontdekkingstocht gaat met chaos gepaard.

Blauwpetje | 20-04-20 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Bang uitgevallen ben ik niet. Maar dit geeft mij de kriebels.
Wat is er aan de hand?

Gokmaar | 20-04-20 | 20:38 | 5

@Frau Merkel | 20-04-20 | 20:39: dit doet Rusland wellicht nog meer pijn.

van heinde en verre | 20-04-20 | 20:42

@Frau Merkel | 20-04-20 | 20:39: Ok, Dat snap ik. Ok Ik ga het volgen. Dank u.

Gokmaar | 20-04-20 | 20:42

@Frau Merkel | 20-04-20 | 20:39:
Ach, het enige trucje dat Poetin heeft internationaal. En het mag wat kosten.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Affakkelen is voordeliger.

BP Richfield | 20-04-20 | 20:38

Min 28 dollar nu

sjuul69 | 20-04-20 | 20:38

Ik begrijp er geen fuck van, al moet ik daar wel bij zeggen dat ik in de olie ben.

Mr_Natural | 20-04-20 | 20:37 | 2

Met Vopak geen probleem zou ik zeggen.

ik_wacht_niet | 20-04-20 | 20:42

BEP $8 per vat. Even wachten tot de opslagcapaciteit (verwacht) groter wordt en kijk de boemerang terug omhoog.

Overnijd | 20-04-20 | 20:37

Citaat: De olie-industrie verkeert dit jaar in buitengewoon zwaar weer. Door de coronacrisis is de vraag naar ruwe olie en brandstoffen zoals benzine en kerosine gekelderd. Dit terwijl de voorraden maar blijven groeien. Van Cleef: "Opslag is schaars en ook nog eens uitzonderlijke duur."

Roadsurfer | 20-04-20 | 20:36

Iemand nog aandelen Vopak gekocht?

Kaas de Vies | 20-04-20 | 20:36 | 1

Ik heb Vopak net gekocht, kreeg nog geld toe ook.

Mr_Natural | 20-04-20 | 20:38

Dit is enger dan Corona. Er zijn hele oude machtige families hun vermogen aan het verliezen. Dat kan heel ernstige consequenties hebben. Het heeft Rusland ooit op de knieen gedwongen.

van heinde en verre | 20-04-20 | 20:35 | 6

Het is wel grappig dat heel veel van die lui die deze crisis allemaal fantastisch vinden omdat dit toch alleen maar 'neoliberale' rijke stinkerts met veel vermogen en zo zou raken. Dat klopt in eerste instantie ook wel enigszins. Veel heel rijke mensen raken heel veel vermogen kwijt. Maar die mensen hebben buffers en zien mogelijkheden om nu grote delen van de economie op te kopen.

Het is Jan Lul met de pet, die nu schreeuwt 'ja maar gezondheid is veel belangrijker en er gaan ook jonge mensen dood' die straks zijn baan kwijt is, een uitkering kan aanvragen, wiens sociale voorzieningen zullen worden gekort, wiens eigen risico zal worden verhoogd en wiens belastingen zometeen verdubbeld gaan worden. En dan kunnen ze weer lekker verder klagen over de 'neoliberale' economie, dat eigenlijk een corporatistisch marxistisch gedrocht is.

Antiquerulant | 20-04-20 | 21:19

@Antiquerulant | 20-04-20 | 21:19: corporatistisch = fascistisch. Zou je daar nog marxisme aan kunnen plakken? Of marxisme is in deze combinatie fascistisch?

Kluukluuk | 20-04-20 | 22:52

@Kluukluuk | 20-04-20 | 22:52:
Zit niet veel verschil tussen marxisme en fascisme. Fascisme is de meest verregaande vorm van socialisme op communisme/marxisme na. Het enige wat nog ontbreekt is het volledig nationaliseren en collectiviseren van bedrijven. Maar fascistisch had hier ook best gepast inderdaad.

Antiquerulant | 20-04-20 | 23:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Putin: 'Chto v bochke ne okislyayetsya' oftewel 'Wat in het vat zit verzuurt niet'

AntonJansen | 20-04-20 | 20:35 | 2

Putin is nogal afhankelijk van die vatten aan de andere kant van zijn pijpleidingen okay

Overnijd | 20-04-20 | 20:39

Ik heb sowieso nog niet zo vaak last gehad van zure olie. (van het ruwe type dan)

DatInternetDingetje | 20-04-20 | 20:39

Let op.
Gaat om een future voor mei. Wellicht kan die bankenknakker van Uslkuiken Wedloop daar een artikel aan wijden.

Maar historisch is het wel.

Min 7 dollar.

Kaas de Vies | 20-04-20 | 20:34 | 3
-weggejorist-
Zeikerd | 20-04-20 | 20:42

@Zeikerd | 20-04-20 | 20:42:
Wel paniek.
Staat nu op min 35, maar andere toekomstige contracten zijn nog positief.

Kaas de Vies | 20-04-20 | 20:53

@Zeikerd | 20-04-20 | 20:42: ik wil ook graag wat duiding, want dit geeft me een angstiger gevoel dan heel dat Corona gedoe.

Gazelle | 20-04-20 | 21:00

Paniek!!! De Juno futures staan gewoon op $20 en een beetje. Vandaag expiratie in mei contracten. Spelletje van de grote jongens.

Krokodil Gena | 20-04-20 | 20:34 | 9

@Krokodil Gena | 20-04-20 | 20:41: ik snap ook wel dat dit alleen voor de big boyz is en dat je nu niet als jopie een paar vaten in je tuin kunt zetten.. maar dit soort bewegingen hebben vaak neveneffecten die maanden later voelbaar worden. het is geen urgente paniek, maar wel een symptoom van een oliemarkt die gebukt gaat

haddem | 20-04-20 | 20:44

@haddem | 20-04-20 | 20:44:

Mee eens. De vraag naar olie stort in. Maar zoals ik al zei wisten we dat vorige week ook al. Niet best natuurlijk en ik snap ook niet waarom de beurzen nog zo hoog staan. Aan de andere kant snap ik dat natuurlijk wel, gezien de triljarden aan geld die door de Centrale Banken weggepompt worden. Bereid je maar voor op hyperinflatie.

Krokodil Gena | 20-04-20 | 20:49

@Krokodil Gena | 20-04-20 | 20:49: eens

haddem | 20-04-20 | 20:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Je zult nu maar rijden in een Tesla.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 20:34 | 1

Ben je sowieso een soort subsidievretende zuinige tokkie in de Opel Kadett van vandaag.

Graaier | 20-04-20 | 20:41

Daar heb ik geen ene reet aan in mijn elektrische Renault Twizy, wel leuk voor mijn twee motoren maar ach die Honda MSX 125 rijdt 1:55 dus daarmee rij ik al belachelijk goedkoop. Denk dat ik morgen maar even de volle E5-tank van mijn Yamaha Tracer 700 leeg ga knallen!

Roadsurfer | 20-04-20 | 20:33

-40!

haddem | 20-04-20 | 20:33 | 1

Ik mis nog de dieptemeter geluidjes en bijbehorend gekraak van Das Boot.

Binnenbaan | 20-04-20 | 20:36

Deepwater Horizon....deze week gaan er vele het einde in zicht zien.....

Sjeintje | 20-04-20 | 20:33

Dit is het resultaat van olie als beleggingsobject. Alle tankers zijn vol, en de prijzen voor deze opslag stijgen vanwege de grote vraag. En dan is nu de inhoud minder waard dan de kosten van opslag.
Een profetisch filmpje van 15 dagen gelden: (he's asian, he's prob right):
www.youtube.com/watch?v=36iw793DuC8

Alquest | 20-04-20 | 20:32

heb nou masr niet de illusie dat wij daar aan de pomp veel van zullen merken. Het zal eerder een aanleiding voor de overheid zijn er nog extra belasting op te gooien. betalen zul je!

me163komet | 20-04-20 | 20:32 | 1

Het is natuurlijk wel een buitenkansje. De overheid huilt over miljardenverliezen door die Corona (niet door Italië of stikstof of warmtepompengedoe), dan heeft men hier een geweldige gelegenheid om de verliezen te compenseren.

Heiner | 20-04-20 | 20:44

$0,07 au!

Dijkweld | 20-04-20 | 20:32

kunnen we er nog uit ? NEXiT nu..

newray | 20-04-20 | 20:32

En wat kost dan een liter benzine nu? 20 cent en het kwartje van Kok? Maar effe serieus, een vat olie kan toch nooit niets waard zijn?

Jan, Leiden | 20-04-20 | 20:31 | 1

De pompen lopen en sluiten kost ook geld. Zit het voor u als u krijgt uw kraan niet dicht en het bad loopt over.

BP Richfield | 20-04-20 | 20:34

Huh , in 2020 zou de benzine toch 3,00 p.l kosten en nooit meer daar onder komen ? Althans dat was de voorspelling van wetenschappers , politici en economen. U weet wel , dezelfde die nu het klimaat voorspellen en ons geld uit de zakken kloppen.

ja,diedus! | 20-04-20 | 20:31

Alleen mensen met huizen/grond hebben de laatste strohalmen bij de aankomende reset. En dat voor een griepje.... in 2018... 12500 oversterfte, nu op einde van de golf op 6000, waanzin hoe landen geregeerd worden door lekkende Schaffmuti's en halve homo's.

grindbak | 20-04-20 | 20:30 | 3

Klopt allemaal. Maar het is heel erg moeilijk om dit de totaal hysterische gehersenspoelde massa's duidelijk te maken. Dan hopen ze dat je verdrinkt in je eigen longvocht en zo. Voor ratio is geen plaats in deze tijden...

Antiquerulant | 20-04-20 | 21:10

Nu beleggen in olie/brent? of tóch nog wachten?

SinisterNL | 20-04-20 | 20:30

Daar sta je dan met je windmolentje en zonnepanelen.

ceesreis | 20-04-20 | 20:30

Wat betekent dit voor een aandeel shell?

stipjes | 20-04-20 | 20:30 | 4

Niks. Het gaat om WTI OLIE. Morgen staat deze weer op $18.

sjuul69 | 20-04-20 | 20:40

@Jan, Leiden | 20-04-20 | 20:32: Zit nog wat vet op het bot. Is geen KLM

Overnijd | 20-04-20 | 20:45

Aandeel Shell kon je in maart voor een 10tje kopen maar staat nu rond de 15-16 en wil nog niet echt dalen. Grootste vraag is of ze dividend blijven betalen. Horen we 28 april.

Vula | 20-04-20 | 22:05
▼ 1 antwoord verborgen

De voordelen voor Italië zijn bijvangst. Het gaat erom de macht van Brussel te vergroten. Met een steeds groter budget gaan ze steeds machtiger worden. Als Duitsland dat zo nodig wil, kan de Deutsche Bank dat toch prima direct met de Italianen regelen? Daar is de EU niet voor nodig. Oh, wacht..
Zijn ze al gestopt met de zinloze verhuizingen naar Straatsburg? Zomaar een vraag. En zijn de dagkostenvergoedingen al gestopt? Ook zomaar een vraag.

Frau Merkel | 20-04-20 | 20:29 | 1

Betalen die prutsers ook al belasting? Solidariteit afdwingen vanuit die haatkeet in Brussel. En dan niet eens belasting betalen.

Kluukluuk | 20-04-20 | 22:41

Toen de olieprijs in 2008 piekte op bijna 145 (!!!) dollar per vat, betaalde je net zoveel aan de pomp als nu bij 1 (!!) dollar per vat. Wie steekt hier die GIGANTISCHE winst in zijn zak? De kosten zullen nauwelijks anders zijn.

Dan rijden we nu misschien iets minder ten tijde van Corona, maar ook daarvoor al bij de olieprijs van $60 was de benzinepomp prijs net zo hoog als tijdens de piek in 2008 en toen reden we héél veel.

Er wordt zo verschrikkelijk veel geld verdiend aan olie dat ik er bijna socialistisch van wordt.

van heinde en verre | 20-04-20 | 20:28 | 4

@Zwizalletju | 20-04-20 | 20:35: dat geloof ik maar ten dele. Ik heb ooit 'aan de andere kant' gewerkt en weet hoe stijgende olieprijzen ernstig misbruikt werden om tarieven te verhogen. Om nooit meer omlaag te gaan bij een dalende olieprijs. Iemand is slapend aan het verdienen.

van heinde en verre | 20-04-20 | 20:38

@Zwizalletju | 20-04-20 | 20:35: 60% zijn taxes in NL. De overheid is ook zwaar de lul, er komt ook daar fors minder binnen. Straks ook massaontslagen in de ambtenarij. Eindelijk een kleinere overheid!

pibasso | 20-04-20 | 20:47

@van heinde en verre | 20-04-20 | 20:38: @Zwizalletju | 20-04-20 | 20:35 Klopt, bij per saldo lagere prijs door of USD of de olie prijs zelf verhogen ze de belastingen.

Zwizalletju | 20-04-20 | 20:53
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de verpakking is duurder dan het product nu.

Gandalph | 20-04-20 | 20:27

Zou het niet mogelijk zijn om nu virtueel 100000 vaten te kopen voor 7 cent per vat? De winstmarge zou gigantisch zijn.

The2Amendment | 20-04-20 | 20:27 | 4

Er is geen opslagruimte meer. Zelfs de pijpleidingen naar de raffinaderijen zitten vol.

BP Richfield | 20-04-20 | 20:29

Dat vroeg ik me ook af; wat is hier de adder onder het gras??

Betekent het dat op dit moment als je het zou kopen dat je het ook ergens direct fysiek moet kunnen opslaan?

Borrom | 20-04-20 | 20:34

Je zal de olie iid op moeten slaan ergens, verplichte afname zeg maar. Alles in de gasvelden van Groningen pompen?

klaas24 | 20-04-20 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

Waar is de tijd dat het aardgas aan de olie gekoppeld was? Aardgas ging decennia omhoog want olieprijs.

bigstone | 20-04-20 | 20:27

Fake News

Troumoetblijcken | 20-04-20 | 20:26 | 1

Klopt.

Zwizalletju | 20-04-20 | 20:36

www.ft.com/content/a5292644-958d-4065...
"(Google translate) Benchmark Amerikaanse olieprijzen gingen naar negatief gebied na een crash van een cent per vat, aangezien de instorting van de vraag als gevolg van de pandemie van het coronavirus de wereld overspoelt met olie en niet genoeg opslagcapaciteit - wat betekent dat producenten binnenkort betalen voor kopers om het van hun handen.

West Texas Intermediate, het Amerikaanse merk, verloor maandag 99 procent, terwijl de olieprijs voor levering volgende maand daalde tot een laag dieptepunt na waarschuwingen dat handelaren moeite hadden om toegang te krijgen tot opslagcapaciteit in het raffinaderijcentrum van Cushing, Oklahoma, dat naar verwachting om binnen enkele weken vol te zijn.

CME Group, de operator van de beurs waar WTI handelt, nam de buitengewone maatregel om te zeggen dat de prijzen zelfs negatief zouden kunnen worden voor het huidige contract, dat morgen afloopt. Dat betekent dat producenten kopers zouden betalen om hun olie in te nemen om de sluiting van hun velden te vertragen.

De prijscrash is de laatste indicatie van de diepte van de crisis in de oliesector. Door lock-outs die in veel van de grootste economieën van de wereld zijn opgelegd, is de ruwe vraag met maar liefst een derde gedaald, waardoor de sector werd geconfronteerd met wat Jefferies-analist Jason Gammel 'de somberste oliemacro-vooruitzichten' noemde die hij ooit had gezien.

De ineenstorting zal een klap zijn voor de Amerikaanse president Donald Trump, die tot het uiterste is gegaan om de Amerikaanse olie-industrie te beschermen, inclusief steunmaatregelen van de Opec en Rusland om de productie te verminderen.

Fysieke cijfers in veel Noord-Amerikaanse regio's zijn gedaald tot de lage eencijferige cijfers als gevolg van een tekort aan kopers die olie kunnen afnemen, zelfs nu de prijzen voor latere contracten iets beter standhielden doordat sommige beleggers gokten op een uiteindelijk herstel.

In Canada werden de spotprijzen voor de zware olie van Alberta, die met een grote korting aan WTI wordt verkocht, volgens handelaren en makelaars onder de $ 6 per vat verhandeld. De mogelijkheid van negatieve prijzen voor de belangrijkste Amerikaanse oliesoorten groeit.

Stephen Schork, redacteur van de oliemarkt nieuwsbrief The Schork Report, zei dat hij verwachtte dat de toegang tot opslagcapaciteit in de VS binnen twee weken zou zijn uitgeput - en waarschuwde dat de ineenstorting van het olieverbruik in het land versnelde.

'Vanaf hier wordt het alleen maar lelijker', zei Schork, eraan toevoegend dat de sterk stijgende werkloosheidscijfers betekenden dat er steeds minder Amerikanen zouden rijden, wat de vraag naar benzine zou schaden, zelfs tijdens de zomermaanden.

'Deze zomer is dood bij aankomst. De maanden met de grootste vraag zullen niet komen ”, zei hij.

Een deel van de snelle daling van de WTI-prijzen weerspiegelt de technische details rond het contract voor de levering van olie in mei, die op dinsdag afloopt terwijl de opslagproblemen op korte termijn ernstig zijn.

Toch daalde de WTI voor levering in juni ook met 10 procent tot $ 22,62, terwijl Brent crude, de internationale marker, 5 procent daalde tot $ 26,72. Beide benchmarks werden in januari al boven de $ 65 per vat verhandeld.

Dealers speculeerden dat handelaren die met succes opslag hadden gehuurd, druk uitoefenen op rivalen zonder toegang tot tankboerderijen. Dat zou hen in staat kunnen stellen ultra-goedkope olie voor hun opslagtanks op te slaan, voordat ze veel hogere prijzen op de futures-markt vastleggen, in wezen olie kopen voor minder dan $ 2 en vervolgens een maand later verkopen voor meer dan $ 20."

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 20:26 | 5

Is dit knip- en plakwerk of heeft u dit echt zelf bedacht?

VanBukkem | 20-04-20 | 20:34
-weggejorist-
Zeikerd | 20-04-20 | 20:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik stond versteld toen ik voor 1 euro de liter diesel in Spanje wist te tanken. In totaal was ik 260 euro (!) totaal kwijt voor een rit van Portugal naar Nederland en terug. Doe 5500Km maar eens voor 260 euro met de auto!

Krachtkoe | 20-04-20 | 20:26

Net over de grens met Duitsland voor 1.17,9 euro95 vol getankt
de enige keer dat ik euro met plezier schrijf.

TijdelijkOptimist | 20-04-20 | 20:25

Na het tientje van Lieftinck, het kwartje van Kok, de Zalm snip en de rug van Rutte (die we nooit gekregen hebben) komt nu het triljard van Merkel. En dat gaat linea recta zuidwaarts.

Broadsquire | 20-04-20 | 20:24

Lachen! Aardgasprijs is gekoppeld aan olie!

mono-culti | 20-04-20 | 20:24 | 1

Lach maar niet te hard , u woont in Nederland.

ja,diedus! | 20-04-20 | 20:26

Ik moet nog zien dat die prijzen aan de pomp aankomen. Ik rij voortaan wel lekker alleen op de sportstand!

Frau Merkel | 20-04-20 | 20:24 | 1

De prijzen aan de pomp blijven 1,43 . In Duitsland nu al 0,99. Maar bij ons zit er 1,42 belasting op .

ja,diedus! | 20-04-20 | 20:26

Ik zit trouwens al op 7 cent. Wacht nog ff tot het gratis is.

Binnenbaan | 20-04-20 | 20:23 | 2

Heeft iemand trouwens nog een paar tankwagens die stof staan te happen en voor een vriendelijk prijsje over te nemen zijn?

Binnenbaan | 20-04-20 | 20:24

heb jij dan een vergunning om zoveel brandstof op te mogen slaan? Want in nederland zitten overal vergunningen ( kassa voor de overheid) aan vast om te voorkomen dat u als burger ergens een voordeeltje uit haalt.

me163komet | 20-04-20 | 20:36

Wohoo, aan de pomp dus alleen nog maar het kwartje van Kok! 12 eurocent de liter!

mono-culti | 20-04-20 | 20:23 | 1

Mensen zijn monkeys en donkeys

Overnijd | 20-04-20 | 20:24

Instappen, instappen!!!!!!! Alleen de termijncontracten lopen af!

Pedante-aap | 20-04-20 | 20:22

Wie wil er een vat, je krijgt er usd 1.00 bij.

BP Richfield | 20-04-20 | 20:22

Doe je lokale tankstation een plezier, gooi je tank vol en rij hard weg

Bearableguy | 20-04-20 | 20:22

Jongens, jongens.

Nee dat is niet jouw voordeeltje voor je auto.

Dit is ineenstorting.

Overnijd | 20-04-20 | 20:22

Geen invallen van de Amerikanen voorlopig, want er valt niks meer te halen

Vasquez | 20-04-20 | 20:21

Dit gaat van speculanten die ons normaal gesproken op alle mogelijke manieren ons proberen te naaien (à la George Soros), maar deze pandemie even niet hebben zien aankomen.
Hier ben ik wel blij mee. Andere gokkers zijn in het verleden gered met belastingcenten. Beter dat ze op hun blaren moeten zitten. Dat zou hoop voor de toekomst geven.

Peter_K | 20-04-20 | 20:21 | 2

Hoeveel van je pensioen zit in Shell en afgeleide bedrijven?

Overnijd | 20-04-20 | 20:23

@Overnijd | 20-04-20 | 20:23: Ik denk dat Shell valt onder de handelaren met tankfarms, die zou hier dus van moeten kunnen profiteren.

Peter_K | 20-04-20 | 20:32

Sta je dan met je Tesla....

echtpaul | 20-04-20 | 20:21 | 5

Die laadt fijn op middels de zonnepanelen.
Geen zorgen.

Berbaar | 20-04-20 | 20:26

@Berbaar | 20-04-20 | 20:26: Gesponsord door uw buren.. Doen ze het 'snachts ook? Of bij bewolking? Dus eigenlijk maar 12% van de tijd in NL.

MooseNL | 20-04-20 | 20:33

@MooseNL | 20-04-20 | 20:33: die streeploze, condensvrije blauwe lucht, dankzij het weinige vliegverkeer is prima voor het rendement van zonnepanelen. Beter dan ooit!

pibasso | 20-04-20 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja hoor eens..... op deze manier raakt de olie echt nooit op....
Als de benzine/diesel/lpg prijs aan de pomp nog een beetje verder zakt dan introduceert de overheid heel rap een 'tijdelijke' accijns verhoging die daarna uiteraard nooit meer zal zakken ( Hoi Kok, met je kwartje)
Nee echt.... we're fucked..

loze stijl | 20-04-20 | 20:21 | 2

Precies hebben ze volgens mij wel vaker gedaan.
Noemen het een crisisheffing et voila kwartje van Rutte is geboren

boerenvla | 20-04-20 | 20:26

Nee dit klopt niet Van Rossem. Brent Crude 26 dollar , WTI 0 . Technische futures expiratie glitsch.

Zwizalletju | 20-04-20 | 20:21

Is Shell al failliet?

Rennieflox | 20-04-20 | 20:20 | 1

Shell had vandaag een aandeelhouders vergadering zonder publiek. Die zagen het al aankomen en maken even ‘plan de campagne’.

pibasso | 20-04-20 | 20:53

Allemaal enigszins cynische quali-grappige tegels hier, maar kan iemand me uitleggen of zojuist de wereldeconomie in elkaar is gedonderd? Ben een leek wat betreft economie maar vind het opvallend raar dat een een pak toilet papier meer waarde heeft dan een vat.

WijnVlekWrijver | 20-04-20 | 20:20 | 6

@jemagookniksmeer | 20-04-20 | 20:34: dat is maar de vraag. Alle olieproducerende landen zetten in op produktiebeperking, en als dat niet lukt donderen er binnenkort een heleboel schalieboeren om, waardoor het aanbod automagisch sterk gaat teruglopen.

ThePozz | 20-04-20 | 20:48

De wereldeconomie crashte op het moment dat al die totaal imbeciele lockdown maatregelen werden ingevoerd. Het duurt alleen even voordat de cijfers naar buiten komen...

Antiquerulant | 20-04-20 | 21:00

Nee, bij mij staat de economie gewoon nog op 4 pootjes. Er is niets omgedonderd.

Kluukluuk | 20-04-20 | 22:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel fijn voor Rutte dat olieprijs zakt, is de vaseline straks ook stuk goedkoper en daar zal hij veel van nodig hebben. Eerst omdat hij en Wopke even met strapon door Merkel worden genomen en dan om alle Nederlanders nog even van een vat vaseline te voorzien ....

klaas24 | 20-04-20 | 20:19

hmm terwijl de Dow Jones weer koppies begint te geven.

skoftig | 20-04-20 | 20:19 | 1

Doet mn dagelijkse drol ook.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 08:54

Geld is al lang naar het zuiden. Vorige week is er vanuit Nederland een groot waardetransport naar Rome gevlogen.

De vries, Henk. | 20-04-20 | 20:19

Voor de financiele mensen in de burelen. Slim om in te stappen? Of redenen om het maar niet te doen?

kyriaap | 20-04-20 | 20:19 | 4

Nu kroontje nemen! Nu is de tijd om in te stappen. Nog nooit zo goedkoop geweest! Snel!

Normpje | 20-04-20 | 20:25

Geef je geld gewoon aan mij. Dan komt het allemaal goed. We gaan beleggen in palmolie en teak hout. Je rendement is uitstekend zolang je maar maandelijks bijstort.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 20:32

@Maya de Blij | 20-04-20 | 20:23:
Het klopt dat de beurs zich aan de economie zich aanpast en niet andersom. Maar het is ook zo dat de toekomstige verwachtingen in principe al in de prijs van de aandelen inbegrepen zouden moeten zijn. De ellende is nu al lang bekend. We weten al dat we economische krimppercentages krijgen in Q2 die in de dubbel digits lopen. Of denk jij dat het nog veel erger zal zijn dan men nu al verwacht?

Antiquerulant | 20-04-20 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Als je binnenkort staat te tanken is het enige dat je nog betaald ... belasting, what else.

Rdock | 20-04-20 | 20:18 | 3

ja moet ook nog op een weg kunnen rijden en die moet betaald worden. Maar nadenken blijft moeilijk he.

Vasquez | 20-04-20 | 20:25

@Vasquez | 20-04-20 | 20:25: Als jij denkt dat uit de opcenten EN de accijnzen BTW de wegen betaald zouden worden. Dan ben je een geschikte politicus. Een straatmaker verdiend 2700 Bruto, dus dan zouden er heeeeeel veeel stratenmakers zijn, Er zijn wel veel ambtenaren da wel.

pieterS | 21-04-20 | 09:09

Dan moet de ramadan nog beginnen.Straks ook een schaap voor 1 euro.

van stampij | 20-04-20 | 20:18 | 1

In jouw geval een fokschaap. Of kofschip.

Overnijd | 20-04-20 | 20:26

Is het nu de tijd om vaten olie te hamsteren? Of toch gewoon mondkapjes?

Binnenbaan | 20-04-20 | 20:18

"funding secured"

subsidistan | 20-04-20 | 20:18

China maakt de USA en EU kapot met dat Corona virus. China gaat de macht pakken, ga maar alvast Chinees leren en vleermuizen soep maken.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 20:17 | 7

Gaat niet gebeuren: “ The Chinese system is both highly leveraged and highly dependent upon international trends it cannot shape or preservee. Every system that has followed China’s path has crashed. So too will China” (p104, Disunited Nations; the scrumble for power in an unhoverned world by Peter Zeihan)

Wensbaar Denken | 20-04-20 | 20:38

Gelukkig kan Amalia goed Chinees.

_washier | 20-04-20 | 20:57

@Wensbaar Denken | 20-04-20 | 20:38: Elke beschaving gaat uit eindelijk ten onder... tenminste als je een btj had opgelet bij geschiedenis natuurlijk

lovekila | 20-04-20 | 21:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Hellup, hoe moet ik nu investeren in olie? Tips van geenstijl om iedere reaguurder miljonair te maken?

King Wasimoo | 20-04-20 | 20:17

Future expireert vandaag dus niet echt representatief deze prijs. En waar ga je het opslaan? Kortom, no such thing as a free lunch

PikinhetBlik | 20-04-20 | 20:16

Is onder de nul geweest

subsidistan | 20-04-20 | 20:16

De bende opkopen. Leger stationeren om te bewaken. En dat zal het moment kunnen zijn dat Islam veel en veel minder druk uit kan oefenen op de westerse maatschappij. Want de economie bestond bij de gratie van Sjeik el Sjekkel en de religie die hij omarmt. Nu heb je een mogelijkheid dat te ontnemen en diens macht in te perken.

Rollins | 20-04-20 | 20:15

Tanken zal in Nederland nooit een feestje worden met de vaste accijns.
Benzine: 80.8 cent, diesel: 51.2 cent en LPG: 19.3 cent.
Als u in de grensstreek woont doet u er verstandig aan om LPG te installeren en over de grens te gaan tanken wanneer het weer mogelijk is. U vult namelijk uw 60 liter LPG tank voor 22 euro, in Nederland zou dit 44 euro per tank zijn.

Brabeaulander | 20-04-20 | 20:15

Mei contract loopt morgen af en er is momenteel schijnbaar geen opslagcapaciteit.
Over drie dagen is de boel weer anders.
In feite niet veel aan de hand dus.

Maya de Blij | 20-04-20 | 20:15 | 5

@Maya de Blij | 20-04-20 | 20:18: Brent ging gister met 39% naar benee.

Piet Karbiet | 20-04-20 | 20:31

@Piet Karbiet | 20-04-20 | 20:31: nope, dat was WTI. Maya de Bijl weet het idd. Future contracten, daar gaat het om.

ThePozz | 20-04-20 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Binnenkort oliesjeiks op gammele bootjes richting Europa?

TheGreatMachine | 20-04-20 | 20:14

Ik dacht dat OPEC en Rusland een deal hadden?
Of zet Rusland hard door zodat de Amerikaanse fracking business kapot gaat? Die overleeft namelijk alleen met een hoge olieprijs.

appelboor | 20-04-20 | 20:14 | 1

Saoedi Arabië heeft extra veel volgeladen olietankers naar de VS gestuurd toen er nog geen oppompdeal was. Die arriveren nu in Amerikaanse havens.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-04-20 | 20:19

Ach kwestie van de kraan dicht draaien en dan komt het vanzelf weer op een acceptabel niveau.

Berbaar | 20-04-20 | 20:14 | 1

Uhhh ... maar dan moet je een kartel hebben. En het is juist Rusland die de OPEC dwars wil zitten, en mogelijk de Amerikaanse fracking-industrie.

appelboor | 20-04-20 | 20:15

Klinkt leuk.
Ben benieuwd naar de gevolgen.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:14 | 2

Belasting op fossiele brandstof wordt verhoogd.

jemagookniksmeer | 20-04-20 | 20:17

Daar gaan me aandelen Shell

dedwarsligger | 20-04-20 | 20:14 | 2

Weet je wie ook heel veel aandelen Shell heeft?

witwas | 20-04-20 | 20:16

Paar weken terug voor 11 aangekocht en voor16 verkocht in een paar dagen tijd.. Heb nog lang gedacht of ik niet te vroeg verkocht had..

aardt | 20-04-20 | 22:52

Aandelen olie kopen dan maar?

keestelpro | 20-04-20 | 20:14 | 5

Ligt eraan wat je beleggings horizon is.
Ik zou nog even wachten.

Maya de Blij | 20-04-20 | 20:19

Wachten tot RD onder de €10 staat.

BP Richfield | 20-04-20 | 20:25

Heb 20 puts mei 16 overnight meegenomen, gheghe

wilderst | 21-04-20 | 00:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Das lekker dan. We mogen niet voor de lol in de auto stappen.

Schietmijmaarlek | 20-04-20 | 20:14

Heb net verdomme voor €20,01 maar 14,00 liter getankt.

Leptob | 20-04-20 | 20:14

Deutschebank bijna dood??

David000000007 | 20-04-20 | 20:14

Het is wachten op het moment dat Rutte buigt voor Brussel en Duitsland.
Zal wel woensdag gebeuren een dag na de aankondiging van de versoepeling van de Coronamaatregelen.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:14 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 20:19:
Dat kan. Maar denk dat de druk (zonder ruggensteun van Dld) simpelweg te groot is. Als Merkel om is, gaat het gebeuren. Mijn inschatting.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:21

@Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 20:19: Dat zijn wel krachten die op Rutte komen te staan. Hij had in zijn eerste paar keer Nee moeten zeggen. Play hard to get. Die Portugees ging echt te ver van de week. Macron ook. Zo zie je, je loopt 10 jaar soepel mee. En 1 keer denk je aan jezelf, dan ben je een lul. Volgens de partners.

Kluukluuk | 20-04-20 | 22:02
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zeikerd | 20-04-20 | 20:13

Maakt u maar geen zorgen, de 'gewone' burger trekt uiteindelijk altijd aan het kortste eind.

K. Letskoek | 20-04-20 | 20:13

crude op een kwartje.

ChristianV | 20-04-20 | 20:13

Nou ja, met zo'n Kanselier is er ook geen redden meer aan.
Dan alles maar naar de kloten

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:13 | 10

@Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 21:27: Je zegt het inderdaad heel de week al. En misschien wel langer. Ik zie Rutte alsnog draaien. Die man heeft zich in 10 jaar op een onmogelijke positie gedraaid. Altijd gevonden. Om na 10 jaar wel vast te houden aan Nee, heb je zoveel power nodig, daar is hij te soft voor. Die Merkel wil geen Eurobonds, maar die Deutsche bank moet gered worden. Dus andere naam, zelfde medicijn worden.

Kluukluuk | 20-04-20 | 21:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Covid is the bomb .

Longhorn | 20-04-20 | 20:13

Whaha Ponzipoen. Heerlijk.

paridae | 20-04-20 | 20:13

Inmiddels onder de 1 USD ...

appelboor | 20-04-20 | 20:13

Pil van Drion.

padbuffel | 20-04-20 | 20:12

Ben nu barrrels aan het bestelen op e-bay, ga zelf rafineren in de achtertuin.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 20:12 | 5

Besteel jij maar een eind raak, met je rafineren.

BrokenTipi | 20-04-20 | 21:44

@Pierre Tombal | 20-04-20 | 20:57: BP ultimate bevat geen ethanol

Diepstrotje | 20-04-20 | 22:44

@Diepstrotje | 20-04-20 | 22:44: Tot voor kort had firezone 102 op de pomp. Prachtige benzine. Scheelde minimaal 10% in verbruik.

El Sid | 21-04-20 | 01:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Huh dan wordt benzine... Effe rekenen... 0,001 cent.. wat accijns en belastingen... 1,75 per liter!

John McClane | 20-04-20 | 20:11 | 4

Koffie over de tafel, bedankt!

ceriel82 | 20-04-20 | 20:15

Hahaha. Ik weet al hoe die gaat heten. De hefboomtax. U betaalt minder voor uw benzine. En de belasting neemt dan steeds exponentieler toe, zie Corona-curve.

Kluukluuk | 20-04-20 | 20:39

grappig maar de accijns zijn wel hoog maar niet zo hoog. En de wegen moeten ergens van betaald worden. Van de wegenbelasting krijgen we alleen maar enkelbaans wegen zonder verharding.

MaarFeitelijk | 21-04-20 | 07:40
▼ 1 antwoord verborgen

Correctie, 1 Dollar.

Mark_D_NL | 20-04-20 | 20:11

Trump, waar ben je? Is jouw schuld!

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:10 | 6

Het zijn inderdaad de Bonkers vrienden MSB en Putin die de inzet hebben gedaan. Het is wel goedkoop inkopen voor de strategische voorraden. Jammer dat de tankers vol zitten anders zou het goed zijn enkele tientallen tankers uit de VS te halen. Dan kunnen die Saudi's het mooi in de grond steken en komen ze zonder inkomsten te zitten.
Aardgas wordt ook goedkoper dus dat laten we nog maar wat in de grond zitten en we kopen Noors gas.

MaarFeitelijk | 21-04-20 | 07:37

@Kuifje-naar-Brussel | 20-04-20 | 22:25: Alle successen??? Noem ze eens op. De leugens per dag teller? De man is bonkers, there is nobody home. Dat zie je toch aan die lege blik van onbenul?

MaarFeitelijk | 21-04-20 | 07:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Binnenkort negatieve olieprijs

RandyBiel | 20-04-20 | 20:09 | 1

De Nederlandse rente achterna.

Rest In Privacy | 20-04-20 | 20:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl