Heel Holland Boos op... het Algemeen Dagblad
Betere vraag was: gebruik je doping?
Sifan Hassan loopt iedereen paniagua op heel veel koffie aan gruzelementen. Vakantiekrant Algemeen Dagblad een complete lichting LOI-sportjournalistiek achter die haas laten aanhobbelen. En nu is het halve internet boos op het AD. Want eerst krijgen we FLAGRANT RACISME (!!!!1) op papier. Alsof vrouw nie nomaal Nedderlans praat kan nie. En dan ook nog een Olympisch kampioen vernederen met een belachelijke vraag over DE SNOLLEBOLLEKES (!!!!1). Praatpaaltje van de hoofdredactie Thijs Zonneveld (die berg komt er nooit) meteen uit de tieten lekken in de sportbeha. Niet handig opgeschreven. Nee jongen. Dit is hoe het tegenwoordig werkt. Je bent gecanceld doei! Rennie Rijpma boe boe boe! Algemeen Dagblad nazi1944fascistenbode! En het erge is: Sifan Hassan heeft geen idee wie of wat Snollebollekes is.
Niet denigrerend of vervelend, wel vrij achterlijk
Reaguursels
InloggenAnti-blank racisme.
Dit is er weer een voorbeeld van. Want, de enige reden waarom de journalist nu uit moet leggen waarom hij die vraag stelde, is zijn huidskleur.
Als dezelfde vraag was gesteld door een journalist van kleur, had niemand er wat van gezegd.
Ach, ben ergens blij dat die jappen niet een feestversie van "Zwarte piet ging uit fietsen" erin gegooid hebben.
Jaloezie hè jongens ?!
Kent ze Feest DJ Ruud wel?
Thijs snapt het niet. Oké. Welnu Thijs, misschien kun je óók relevante vragen stellen? Zo van: Hoe voelde jij je toen je de eindstreep toch als eerste haalde na die valpartij? Wat ging er door je heen op het moment dat je viel? Wat is jouw geheim? Ben je misschien in de ketel met toverdrank gevallen? Zomaar een paar ideetjes voor de volgende keer!
Ze is helemaal niet gevallen tijdens de gouden race. Dus dat zou een zeer irrelevante vraag zijn geweest. En bovendien was dit niet de enige vraag, die gesteld is. Maar ja, jouw reactie is weer duidelijk niet onderbouwd. Je hebt alleen de screenshot gezien en je mening gevormd. Misschien de volgende keer even de context en alle informatie bekijken. Zomaar een ideetje voor de volgende keer.
@The_Black_Knight | 03-08-21 | 15:29: Hoi Thijs, jij ook hier?
@Gele Beer | 03-08-21 | 15:59: Thijs heeft het interview helemaal niet afgenomen. Maar ja, weet jij veel.
De Jappen hebben deze vogeltjes dans muziek natuurlijk niet zelf van internet geplukt. Tijd voor een parlementaire enquête om de schuldige te achterhalen. Misschien iets voor Jeuken ? Moet binnen 12 uur lukken lijkt mij.
Ooooohhhh, wat kwetsond weer!!! Dat kan toch niet! Ooohhhh(met nichterig handje voor de mond).
En ik vind haar een lichtend voorbeeld voor velen. Vooral vanuit de opvatting ask not what your country can do for you, but what you can do for your country
Waar wij ook wel eens bij mogen stilstaan -mits het waar is wat ik hoorde- is haar moeder.
Wat een wijze vrouw om haar dochter weg te sturen uit het land waar ze geboren is.
Ze zijn in elk geval beter in hardlopen dan in penalties nemen
domme vraag nog dommere reporter.
Sifan is veel professioneler dan die malle witte nederlanders met hun rare vragen en rare praatjes.
Wit? Iedereen ziek of zo?
Als je zo gebrekkig Nederlands spreekt dat je ondertiteling nodig hebt kan je beter voor Ethiopië uitkomen.
Niet relevant, ze spreekt met haar benen waar de hele wereld vol bewondering naar luistert.
Kennelijk wilt ze dat zelf niet, trouwens heb jij Memphis Depay wel eens Nederlands horen praten?
@Stijlloze nick | 03-08-21 | 13:24: hoor weinig Nederlands in Rotterdam.
Bolle snollekes, zijn dat een soort dikke Belgische hoeren?
Nee, het is iets Brabants. Niemand overstijgt daar de geestelijke leeftijd van 3.
@Mazzelstof | 03-08-21 | 12:39:
Daarom bestaat dus ook K3...
@Nodeloos Kwetsend | 03-08-21 | 12:42: K3 is toch niet Brabants?
@Jezus_Boeddha | 03-08-21 | 13:12: klopt maar dat hadden ze wel moeten zijn.
Ze hebben met z’n allen toch maar De Slimste Mens gewonnen.
@Jezus_Boeddha | 03-08-21 | 13:12:
K3 is van Studio 100 en het hoofdkantoor daarvan ligt net buiten de provincie Vlaams-Brabant. Ik zie een verband.
Zoveel koffie drinken kan als doping worden opgevat, weg medailles.
Cafeïne is in 2004 van de dopinglijst geschrapt, omdat het gebruik ervan als sociaal smeermiddel niet eenvoudig kon worden onderscheiden van het gebruik als prestatiebevorderend middel. Daarnaast treedt gewenning op, waardoor bij regelmatig gebruik het effect vermindert.
Grote hoeveelheden koffie drinken heeft ook nog een andere bijwerking, waardoor het een minder handige manier van dopinggebruik is. Althans, ik vond het zelf altijd wel heel irritant om de 5000 meter te rennen met een volle blaas. Doet me meteen weer denken aan een sketch van Monty Python...
Dit is dan wel weer leuk. www.telegraaf.nl/sport/2038849049/all...
Sifan die bijna overal aan meedoet en wint.
Het is verste verte… zonder de n. Met jouw kritische noot had ik mijn eigen plempsel even laten checken door donkeywoman.
@happy people Donkeywoman bepaalt al genoeg. Sifan Hassan woont al 20 jaar in Nederland en zou onze taal inmiddels moeten kunnen spreken.
De Olympische Spelen zijn er niet om een bewijs te leveren voor de de mate van integratie. Zo kan je alle sporters wel diskwalificeren zodra ze hun mond opentrekken na een wedstrijd. Wat een dom gelul hoor je uit de mond van de zo'n beetje elke sporter komen. Zijn zij volgens u ook het staatsburgerschap onwaardig? De beheersing van een voor jou vreemde taal dient slechts als middel om een hoger doel te bereiken. Sifan Hassan heeft zich van andere middelen bediend om tot deze formidabele prestatie te komen. Uw reaguursel doet vermoeden dat u zelf worstelt met de beheersing van een waaier aan vaardigheden: een Nederlands staatsburger onwaardig, amice!
Ik heb "snollebollekes" eens opgezocht en vond "muziekgroep" en "feestact". Maar waarom is daar momenteel zoveel ophef rond?
De ophef is beperkt tot uitsluitend de regressief linkse kring en gaat over hun obsessie met huidskleur. Ze zijn weer eens woest namens iemand die daar niet om vraagt.
Maar hoe is dat daar in Tokyo gegaan? Is daar een afdeling die vooraf aan de Olympische delegaties vraagt "en wat moeten we voor muziek draaien als iemand van jullie een wedstrijd wint?". En heeft er vervolgens iemand gezegd "als het iemand van kleur is, doe dan maar de Snollebollekes."? En zijn die Japanners toen op zoek gegaan naar die geweldige tot de verbeelding sprekende muziek?
Kortom, welke racist is hier verantwoordelijk voor?
Juist. "Zijn eerste vraag DROPPEN" en dan commentaar leveren op andermans Nederlands. Ben je een sneue lul dan.
"Betere vraag was: gebruik je doping?". Haha, ja daar hadden we vast een bruikbaar antwoord op gehad.
Teveel Cafeïne valt daar niet onder toch?
De Joop laat deze kans uiteraard niet schieten om een blankenschoppend onverdraagzaam stuk te plaatsen:
joop.bnnvara.nl/nieuws/verbijstering-...
Twitter is juist dé plek waar de totaal irrationele woke schreeuwfabriek rond waart. Dhr. Zonneveld heeft het nog niet goed in de gaten, echter dit is een mooi voorbeeld van wat er gebeurt als een woke groepje slechts een deel van een situatie krijgt aangereikt en gevoel - i.p.v. feiten - hierop loslaat.
En zo wordt uiteindelijk de overgrote meerderheid van de mensen geacht te buigen voor deze extreme minderheid, waarbij elk ander denkbeeld of insteek wordt 'gecancelled' - Is dit nu, wat we als beschaving willen ? (Nee).
Ach, het is volkomen van de pot gerukt om in die intens domme vraag racistische motieven te willen ontwaren. Er wordt verondersteld dat haar die vraag gesteld wordt omdat ze 'van kleur' is, maar dat is projectie, dat is kruipen in het hoofd van de ander en dat hoofd volstoppen met je eigen door preoccupatie ingekleurde vooronderstellingen. Die Thijs had het waarschijnlijk geweldig gevonden als Sifan had geantwoord "ja natuurlijk weet ik wie de Snollebollekes zijn". Maar ja, als ik dit zeg, dan gooi ik mijn eigen vooronderstellingen in de strijd, een strijd die ik helemaal niet wil voeren.
@Schoorsteenveger | 03-08-21 | 12:08: Er wordt gewoon duidelijk gezegd (ook in het interview), dat de vraag gesteld wordt omdat Snollebollekes in het stadion wordt gedraaid meteen nadat ze gewonnen heeft. Dus is het helemaal geen domme vraag. Er zijn alleen teveel domme mensen, die aan screenshot-reageren doen.
@The_Black_Knight | 03-08-21 | 12:17:
Dan is het, vanuit mijn perspectief althans, nog steeds een domme vraag. Maar geen racistische.
Sifan Hassan is gewoon de snelste. Ze heeft daarmee terecht de plak gewonnen op deze spelen. En omdat ze voor Nederland uitkomt, is het voor Nederlanders extra leuk.
Het niveau van de interviews van het AD is blijkbaar vergelijkbaar met Vermeegen's "Koud hè" en die TMF of MTV dame die bij een F1 grid-interview aan Michael Schumacher vraagt wat zijn favorite liedje is.
Exact, omdat je dus niet iedereen kunt vragen wat er door hen heen ging.
Snollebollekes man man dat is een belediging voor heel NL lijkt mij.
Lachen om deze woke deugkrampen weer. De juiste vraag zou inderdaad zijn: gebruik je doping. Maar ook die vraag valt ongetwijfeld tot institutioneel racisme om te deugen.
Hmm.. een duet. Snollebollekes feat. Sifan H. Met wat opzettelijke taalfouten. Doe het !
Nederlandse sportjournalisten presteren het regelmatig om tenenkrommende vragen te stellen. Plaatsvervangende schaamte alom. Het schijnt zo te moeten zijn.
Een dag geen racisme ophef is een dag niet geleefd.
Er is wieder da! Gekut met mijn toetsenbord. Geen letters k l i en de . Denk dat het AD refereerde aan Hollandse huldigingen met normaliter types als Snollebollekes.
Prachtige prestatie van Sifan Hassan. Goud had voor Ethiopië moeten zijn. Waarschijnlijk wordt dat over enkele jaren weer herstelbetalen voor Nederland.
Die gouden medaille is in feite nu al Ethiopisch erfgoed.
is zeker een mooie prestatie van deze meid , laat haar dan maar niet vn nederland komen en slecht Hollands praten maar ze dracht onze vlag , dus is voor mij een klas bak , voorbeeld voor de andere criminelen migranten
Ik weet ook niet wat snollebollekes zijn.
De snollebollekes? Ik ken ze niet. Is dat weer een of andere sexuele subcultuur van dikke snollen?
Het klinkt als een enge venerische ziekte.
Ophef? Ik kan het niet echt ophef noemen. Het is verbijstering die samenklontert en hier den daar met meer of minder succes gekaapt wordt door de deugdzamen en de wokies die Sifan Hassan omdat ze van kleur is voor hun piepende en krakende karretje willen spannen.
Het is verbijstering over de dommigheid en het gebrek aan inlevingsvermogen van een zich journalist wanend persoon die in opdracht van een zichzelf serieus nemende krant een vraag stelt die er sowieso helemaal niet toe doet en op het specifieke moment en binnen de specifieke context totaal maar ook totaal buiten de orde is. Niet omdat die vraag kwetst of pijn doet, niet omdat die vraag schuurt, niet omdat die vraag iets te maken heeft met de kleur of ras of afkomst of godsdienst of met wat dan ook dat omgeven is door al te veel taboes, niet omdat die vraag brutaal is, al te gedurfd, te scherp, te uitdagend, te confronterend, zelfs dat niet, nee, gewoon omdat die vraag volledig in de lucht hangt, totaal overbodig is, niets wegneemt en niets toevoegt, stupide is, dom, bezopen.
Die ene vraag is in staat om het unieke moment waarop Sifan Hassan het schitterende middelpunt is omdat zij een fantastische sportprestatie heeft geleverd, dat ene moment waarop je eventjes, voor een paar seconden deelgenoot mag zijn van hoe zij daarin staat, hoe zij dat uit, hoe zij zich in die climax beweegt, kapot te slaan, te vernietigen, plat te maken.
En dat iemand in staat is om zulk vernietigend werk te doen uit naam van de journalistiek is ronduit verbijsterend. Dat iemand het voor elkaar krijgt om een historisch moment met de meest stupide vraag te ontheiligen en te ontdoen van letterlijk alles wat dat moment inhoud geeft, waarde, betekenis, glans, schittering. wekt enkel verbijstering.
Maar laten we niet vergeten dat zich een traditie aan het ontwikkelen is waarbinnen dit soort dommigheid als entertainment wordt gezien en als een noodzakelijke omlijsting van serieus journalistiek werk. Wat begon als een techniek om politici uit evenwicht te brengen om zo meer te weten te komen, de techniek Rutger zullen we het maar noemen, is verworden tot een spel van platitudes waarin de ondervraagde inmiddels helemaal meegaat. Als we Jair Ferwerda met zijn hengel in beeld zien komen, dan weten we dat het nergens over zal gaan, dat het geinen om niks is, en dat de enige nieuwswaarde zal zijn of de ondervraagde al dan niet lekker meegeint en het geingehalte met zijn spel weet op te drijven tot ongekende hoogten. De vragen die Jair aan de politicus stelt gaan helemaal nergens over, wat Jair vraagt heeft geen relatie met wat er op dat moment politiek speelt en staat daar liefst helemaal los van. Het is dommigheid om de dommigheid, en de programmamakers vinden kennelijk dat dit hout snijdt, toevoegt, bijdraagt. En dat zie je méér, onzin om de onzin, platheid omwille van de platheid, leuk om het leuk, nada, steeds meer aan al die tafels van al die lulprogramma's. Om de zoveel minuten even wat niksigheid, even hetde complexiteit van het bestaan platslaan, anders wordt het te bezwaarlijk, te moeilijk voor het volk dat vermaakt dient te worden. Brood en spelen.
We leven in het land van de Snollebollekes. De reclamemakers weten dat al lang. Die verkopen hun producten met niksigheid, met melige humor, platitudes en cliché's, die brengen de werkelijkheid terug tot herkenbare tableaux vivants en herhalen die eindeloos.
Meneer de journalist leeft in die nieuwe platte wereld waarin ook aan de demissionaire minister-president in een persconferentie wordt gevraagd om te reageren op #kutland. Het "heb je nog geneukt" van Rutger, daar zat wellicht nog een oprechte journalistieke poging in om de ondervraagde uit evenwicht te brengen, maar dat is al lang geleden, die techniek is verworden tot plat vermaak. Maar het probleem van meneer de journalist is dat hij denkt dat die platheid een must is, dat die platheid actief ingebracht moet worden om het moment extra glans te geven. Uitgerekend het moment waarop de schittering oogverblindend is. Meneer de journalist leeft op een platte aarde, mist een dimensie, de dimensie waarin de rest van de wereld zich beweegt.
Eens
Journalisten zijn entertainers geworden. Nieuwswaarde is het aantal klikjes, de rest is niet relevant.
Sign of the times.
mooi samengevat.
We leven in het land van de Snollebollekes. Die zin zegt alles. Verder gewoon van je af laten glijden omdat het om een unieke wereld prestatie gaat waar niets op af te dingen valt.
Een veel betere vraag was uiteraard “wie is Alberto Salazar”?
RACECISME!
Gouden tijden ook voor de vele maatnemers die Nederland telt...
Ik lig los. Wat is nu precies het probleem?
Had hij die vraag niet mogen stellen omdat ze de Snollebollekes wellicht niet kent?
Nou Thijs, de volgende keer neem je een glazen bol mee om vooraf te checken of iemand het antwoord weet.
Als ik het goed begrijp is die vraag racistisch, want Hassan kan het niet weten want ze is eigenlijk niet Nederlands maar Ethiopisch?
Maar als hij die vraag NIET had gesteld, terwijl hij die aan autochtone Nederlanders wél zou hebben gevraagd, dan is het toch racistisch als hij nu ineens een andere vraag zou stellen?
Wat een ingewikkeld gedoe dit.
Bovendien, sportjournalisten vragen doorgaans domme dingen, zoals ' wat gaat er door je heen' . En dan antwoordt iemand 'emotioneel' . Dat klopt ook niet, maar daar hoor je nooit iemand over.
Een blanke verslaggever mag een sporter van kleur blijkbaar niet in verlegenheid brengen door een vraag te stellen waarop het antwoord niet bij iedereen bekend is.
Deze vraag zet de sporter van kleur hoe dan ook niet in haar kracht volgens de deugers... ach, ze hebben altijd wat te zeuren.
Bijna goed, Roos. Thijs heeft de vraag helemaal niet gesteld. Die probeert alleen uit te leggen in welke context de vraag gesteld is. Maar dat gaat velen hier de pet te boven.
@The_Black_Knight | 03-08-21 | 11:30: Thijs heeft haar toch gevraagd of ze weet wie de Snollebolleke's zijn?
The_Black_Night, dank voor de toevoeging. Ik heb dit niet gevolgd en interpreteer bovenstaand artikel.
In mijn tekst kan 'Thijs' worden vervangen door 'journalist'. En begrijp ik dan goed dat die Thijs en ik het met elkaar eens zijn?
@Papa Jones | 03-08-21 | 11:32: Nee, dat was niet Thijs Zonneveld.
Nederland ophefland.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Ik nie apart nie.
Snollebollekes. Heeft dat niet iets met Jumbodebielen te maken?
Wèl een leuke vraag voor het inburgeringsexamen.
Zo, ophef geweest. Nu weer aandacht voor de fenomenale presentatie van de baanwielrenners. Wat een overmacht. Wat een krachtpatsers.
De vraag is of ze Afrika Bambaataa kennen.
Het AD kan ook enorm hysterisch en dramatisch overdreven onrealistisch ongeloofwaardig over het klimaat berichten.
Amateurs.
Het is echt godsgeklaagd. Compleet feitenvrij gewauwel.
@Papa Jones | 03-08-21 | 11:10: Daarom heet het ook 'Algemeen Dagblad' . Ze schrijven alleen dingen die 'algemeen' aangenomen worden
@small_town_dude | 03-08-21 | 11:14: Aangenomen door wetenschappelijk ongeschoolde idioten blijkbaar...
Nou vooruit, ik kom er voor uit; hier hadden we een abonnement op het AD. Twee weken geleden opgezegd. Nadat de jongeman zag dat we al héél lang een abo hadden lopen, liep hij zijn script door en vroeg waarom. Als reden opgegeven dat we gaan emigreren. Toen wist de beste jongen niet meer wat hij met zijn script aan moest en kwam uiteindelijk met de vraag of ik dan niet voor een klein bedrag de online versie wilde afnemen om het lokale nieuws te blijven volgen.
Wat denk je zelf, knul?
Uiteraard kregen we vervolgens, als doekje tegen het bloeden, een online enquette. Daarin onder meer ingevuld dat de krant nauwelijks nog nieuws brengt, nauwelijks onderzoeksjournalistiek doet, maar vooral héél erg feminine is geworden. Niveautje Viva zeg maar.
Zorgelijk dat u uberhaupt een abonnement had..
Beter ten halve gekeerd.....
Ik vind het een stom nummer dat compleet los staat van de werkelijkheid.
We gaan in dit land alleen maar naar links en nooit eens naar rechts…
Precies, dat!
De eerste zin van dit topic!
Vraag aan elke willekeurige Nederlander wie Thijs Zonneveld is en iedereen zal je met verbazing aankijken..
Wie is Thijs Zonneveld?
Zoon van zijn vader.
@Lorejas | 03-08-21 | 10:53: Dat beweert althans zijn moeder.
Wilde gok; stagiaire bij een dorpskrantje?
Een logische vraag van Zonneveld, als dat liedje van de snollebollekes door het stadion galmt.
Ik snap de ophef ook niet.
Het is overduidelijk komkommertijd inderdaad.
Claudia de Breij voelt zich gepasseerd nu
Ik ben een blanke Nederlander en ik had ook echt geen idee wat de snollebollekes zijn/waren. Maar ik heb dan ook gewoon wel een leven.
Is het ook niet de Snolledrollekes?
En u komt blijkbaar net terug van Mars. Het zij u derhalve vergeven.
Beste Thijs Zonneveld weet jij überhaupt wie het in jouw omgeving, zowel op het werk als thuis met wie doet? Mag Sifan Hassan dan even niet weten wie de Snollebollekes zijn. Ik wist tot nu toe niet eens wie Thijs Zonneveld is. Dat wilde ik eigenlijk zo houden pik. Cheers!
Moest ze het weten of wat het een slechte vraag?
@donkieshot | 03-08-21 | 10:59: De reactie van vrije paling is in ieder geval een hele slechte.
Je klinkt heel boos maar zo te lezen weet je zelf niet goed waarom.
@Papa Jones | 03-08-21 | 11:12: Da's de leeftijd.
Aardige meid hoor, maar ik vraag me af wat de Nederlanderse nationaliteit nog betekenT als je de Nederlandse taal niet hoeft te beheersen. Geldt ook voor menig in huis opgesloten islamvrouwtje.
Mwa, de meeste hoofddoekjes volgen een opleiding. Hebben dan weinig interesse meer in die gastjes met tasjes die daar extra gefrustreerd van raken (en er komen er ook nog eens 400/maand van bij dankzij het strenge migratiebeleid van de VVd).
Nooit van gehoord.
Van het AD? Da's een krant.
De hardloopmevrouw wil gewoon hardlopen. Hard voor getraind. Gelukt.
Sommige van die wokies jagen op elk klein dingetje waarmee je ophef kunt maken.
Dan is ophef op een domme vraag van het AD nou niet heel slim om op los te gaan.
"Dat is blijkbaar hoe er in het buitenland tegen ons aan wordt gekeken."
Wat een schandelijke opmerking weer, alsof wij als land beter zouden zijn dan "het buitenland". Zo generaliserend, zo weinig inclusief. Alsof alle Nederlanders een slechte smaak zouden hebben, en wij geen veelbelovende unieke individuen zijn.
Thijs, ga je schamen en hoop dat je niet gecancelled wordt.
Dit is echt totaal jouw eigen interpretatie he. Realiseer je je dat wel?
@Ja_hoor | 03-08-21 | 10:49: Ja hoor.
@Ja_hoor | 03-08-21 | 10:49: Wat is jouw interpretatie? Ik ben zo benieuwd.
Ismail Ilgun werkte ook voor het AD. Dat zegt al genoeg over het niveau daar.
Juist OS goud in Tokio en dan hoor je de snollebokkes: toppunt van suïcidaliteit.
Ik heb ook geen idee wie de Snollebollekes zijn, maar iets zegt mij dat ik het ook helemaal niet hoef te weten.
Is dit al op de site van de jodenhaters van de aanrander met de vieze witte onderbroek?
De onderbroek en zijn tien reaguurders aldaar slapen nog.
Ze zijn inmiddels wakker. joop.bnnvara.nl/nieuws/verbijstering-...
Die ken ik niet eens...
Ik vind het toch wel een interessante vraag wie dan dat verzoek om Snollebollekes heeft gedaan. Dus ergens moet er toch (een Nederlander) zijn geweest die daar in Tokio heeft gezegd als er een Nederlander iets significants doet dan moet je dat nummer draaien.
Dus ik vind het niet eens zo'n gekke vraag aan haar, voor hetzelfde was het een verzoeknummer van haar zelf.
Neem aan dat ons Olympische comité een lijst met nummers heeft ingeleverd.
@P-unit | 03-08-21 | 10:33:
Of adverteerders?
Een hacker?
Zucht.. als ie nou oerwoudgeluidjes maakte.. maar de context is duidelijk genoeg.. zeikstralen.
Wat voor leven heb je wanneer je hier boos over wordt? Mijn god zeg, ga eens aan het werk ofzo.
Een linksmensch is een aparte mensensoort. Schiet in een verbale kramp als het een mensensoort van een donkerdere soort tegenkomt.
Komt het daarentegen een mensensoort tegen die gelijk, of blanker is, dan gaat het verbale en soms fysieke agressie vertonen.
Alleen benaderen als het hoognodig is, maar geen onderdanigheid tonen, want dat wekt juist die agressie op.
Wordt u onverhoeds toch aangevallen, ga dan snel op één knie zitten en steek uw vuist in de lucht. Dan laat deze linksmensch soort u met rust.
- bron: het Jungle boek van Nederland -
Ophef, ophef, fophef. Journalist stelt een vraag, vaak zijn dat domme vragen. Heb je net een finale verloren en vraag de journalist. Hoe voel je je nu? Dat is toch hetzelfde kaliber. Dan is de vraag of je de Snollebollekes kent een betere vraag. Hij had ook kunnen vragen. Wat vind je van het weer vandaag?
Sifan, hee eindelijk klaar met rennen. Vind je dat we meer zouden moeten investeren in offshore windmolenparken?
Sifan, gefeliciteerd. Ben je in het dagelijks leven ook masochiste?
Kleine verbetering op het artikel, het AD is de nazi88facistenbode. Ik vind trouwens dat het over de verkeerde dingen gaat bij Hassan. Die vrouw heeft echt ongekende doorzettingsvermogen en vastberadenheid. Als het gaat over rücksichtslos voor je eigen doelen gaan en daar alles voor aan de kant zetten is dit echt hét voorbeeld. Echt eindeloos respect voor het karakter van deze vrouw.
Als je het waagt om die kudt-snollebollekes te draaien op mijn inhuldiging steek ik die medaille overdwars in je ongezonde lichaamsdeel.
Had dan aan Hassan gevraagd wie de Slimste Mens is.
En dan maar hopen dat jouw naam zou noemen?
@Lorejas | 03-08-21 | 10:21: Rob Kemps was al voldoende geweest.
Die Thijs Zonneveld met z'n berg is zo dom en kan absoluut niet schrijven. In een stuk van die man zitten meestal 40% bijvoeglijk naamwoorden. Het is vrijwel onleesbaar. Hij probeert Mart Smeets na te apen en qua irritatie lukt dat aardig.
Uit de drie tweets van Thijs wordt al duidelijk dat er niks aan de hand is. Maar over elke benadering van een gekleurde medemens door een blanke is tegenwoordig wel wat te zeuren. Blijkbaar is alleen knielen nog toegestaan, al het andere is racisme.
Het pleit voor Thijs dat hij niet gelijk in de schuldkramp schiet en gewoon verdediging op een (juiste) laconieke toon.
Je kan de vraag over Snollebollekes stom vinden maar er worden zo veel stomme vragen gesteld. Waarom nu weer racisme?
Mooie sneer dat Thijs wel iets weet over Sifan Hassan (heel veel in het buitenland) en al die deugkneusjes met hun spastische, morele krampen, niet. Die zien alleen een bruine mevrouw en die kan niets in linkse ogen, die moet “beschermd worden”. Dat Sifan een geweldige sportvrouw is en kei en keihard heeft moeten trainen en afzien, daar hoor je ze dan niet over.
Iedereen die wel eens een Brabander heeft horen "praten", weet dat alleen al daarom "aanstekelijk brabbeltaaltje" uitsluitend complimenteus bedoeld kan zijn geweest.
Toch leuk hoe dat brabbeltaaltje van het AD weggemoffeld wordt door de snollebollekesvraag. Had de T dit gedaan dan was het gekrijs van Sylvana hier te horen.
Net zoals m'n schoonmoeder niet langer dan 10 seconden haar muil kan houden is het te veel gevraagd aan een deugkneus het woord racisme niet bij alles te opperen.
De snollebollekes, het getuigd enkel van een slechte smaak in de vraagstelling.
Ik ben een beetje jaloers op Hassan. Ik ken die kudtmuziek wel. Ik wil weer het kunnen ontkennen.
De vraag is in context heel terecht, maar ja, die context is ver te zoeken als er alleen een screenshot wordt geplaatst.
Dus iedereen lekker over zijn (m/v) theewater.
Dat valt toch best mee?
@funda | 03-08-21 | 10:21: wat valt mee? Over de theewater?
@Harvey2Face | 03-08-21 | 10:24: Inderdaad, en laten we het niet overdrijven. De terechtheid van de vraag is met de hele context ook behoorlijk dubieus, wat mij betreft.
@funda | 03-08-21 | 10:46: Als ze had gezegd dat zij het ook had gehoord door het stadion de muziek van de Snollebollekes had je een héél ander gesprek gehad.
En dan had iedereen gegegd, ahh wat leuk ze kent ook die muziek. Denk dat dat nog veel erger was geweest.
Thijs Zonneveld is sowieso een erg vervelende man. Nooit echt een goede wielrenner, nooit echt een goede journalist. Laat staan zijn tenenkrommende columns. Dat kleffe gewauwel met tijdens grote wielerrondes zijn alleen leuk voor Thijs zijn vrouw en kinderen. Mooi moment om de man te cancellen. Was ook te blank.
Thuis schrijft hele leuke stukjes over wielrennen.
Schrijft prima columns
Dogma's:- Ik ben beter dan jij, en ik zal jou wel eens vertellen hoe het IS.
Maar White Supremacy mag weer niet.
Spreekt toch alleen maar in haar voordeel dat ze niet weet wie die achterlijke brabos zijn..
Als er een waterkering uit je oor groeit of een dijk is het vast een zeker de deltawerken variant.
Weggejorist omdat jouw reaguursel veel te off-topic is?
Misschien omdat je off topic bent?
Door sequencen. Het zijn dus steekproeven.
www.rivm.nl/en/coronavirus-covid-19/r...
Een keer slikken en doorrrr. De ene moderator van dienst is de andere niet. Geregeld verbaasd geweest over comments van mij de werden gejorist maar anderzijds ook tegels die bleven staan maar eigenlijk over het randje waren. Niet wakker van liggen. Het is niet persoonlijk.
Sinds de Vogeltjesdans in onbruik raakte is het met het imago van Nederlnad snel bergafwaarts gegaan.
Vroeger was snollebol gewoon een ander woord voor een slet. Niet te verwarren met temeier overigens (ander woord voor hoer). Maar ja, om je groepje nou "De sletjes" te noemen; ik snap het wel. Snollebollekes klinkt toch meer als een soort Teddyberenras uit een kinderboek.
Annie Temeier, dat is toch een zangeres?
@DRUCKIE1 | 03-08-21 | 10:15: Zekers. Onze Leen heeft die vele malen stuk getrokken in de jaren 80. Bij het zien van zijn gouden microfoon mocht ie gratis.
Twitter... Het platform bij uitstek voor totale nobodies (lees = zichzelf verklaard intellectuelen) die denken dat er ook maar iemand is die zich interesseert voor de peop die diezelfde nobodies op internet plaatsen.
Cancel jezelf nu het nog kan en kap met je zelf tot in het oneindige voor schut zetten.
Man, man, man...
Ach ja, ‘mensen van kleur’ zijn voor de linksgeïndoctrineerde Nederlander een soort handelingsonbekwame mensen die niet voor zich zelf kunnen opkomen.
Dit lees ik over Sifan Hassan op Wikipedia:
"In 2008 werd Hassan door haar moeder naar Nederland gestuurd. Over de achtergronden laat zij niets los."
Aangezien ze in 1993 is geboren, was ze dus 15 toen ze in Nederland aankwam. Een zg AMA, vergelijkbaar met die Mauro. Die worden niet meteen uitgezet naar hun 'eige' land, maar mogen blijven tot ze 18 zijn. Daarna moeten ze weg, tenzij ze op grond van hun vluchtverhaal een verblijfsvergunning krijgen.
Hoe eea precies met Hassan zit, wordt niet duidelijk, maar:
"Op 22 november 2013 kreeg de atlete de Nederlandse nationaliteit en is zij gerechtigd om voor Nederland uit te komen op grote toernooien."
Dan is ze dus officieel Nederlandse en een topatlete. Nou mag je in zijn algemeenheid best vraagtekens zetten bij hoe 'Nederlands' sommige - vele - statushouders en 'nieuwe Nederlanders' eigenlijk zijn (zelf doe ik niet anders), en hoe ze de Nederlandse taal beheersen, maar ik vind het 'not done' dat je Hassan, na het behalen van goud op de 5000 meter, een soort verkapt inburgeringsexamentje laat afleggen met onzinvragen over Snollebollekes en opmerkingen over haar 'brabbeltaaltje' in het AD.
Waarom een uitzondering voor een atleet? Om die paar momenten dat ze met een nederlandse vlag zwaaien en WE trots zijn?
Zodra ze haar paspoort binnen had vertrok ze naar het buitenland.
Als het om een gewone asieleiser zou gaan waren de comments heel anders hier.
Ik laat het even inwerken , ze is door haar moeder naar Nederland gestuurd , en omdat ze een beetje kan hardlopen mocht ze in Nederland blijven ?
Waarom is ze niet met hetzelfde vliegtuig teruggestuurd?
Aangezien haar familie waarschijnlijk nog steeds
In de
United states of shitholes woont is er ook geen vlucht verhaal of grond voor verblijf , ze woont hier niet eens
maar maakt wel gebruik van de middelen die ook gebruikt hadden kunnen worden om een native hollander te trainen .
Wat is het volgende , we laten tuties invliegen omdat ze goed met kapmessen om kunnen gaan , om een medaille in schermen te winnen .
Of een masai die zijn goed in speerwerpen ,
@666d | 03-08-21 | 10:28:
"en omdat ze een beetje kan hardlopen mocht ze in Nederland blijven ?"
Nee, lampie, die conclusie is nergens uit te trekken. Het is nou juist totaal onduidelijk waarom Hassan een verblijfsvergunning kreeg.
"Waarom is ze niet met hetzelfde vliegtuig teruggestuurd?"
Leg ik hierboven uit, lampie. Nederland stuurt alleenstaande minderjarige asielzoekers niet terug voordat ze 'meerderjarig', dus 18, zijn (en daarna ook zelden tot nooit, maar dat is weer een andere discussie).
@666d | 03-08-21 | 10:28:
Alles wat ik over lees is dat ze op economische gronden hier is gekomen , en door Nederlands belastinggeld haar hobbie kan bekostigen hoezo economische vluchteling ?
Hoeveel echte Nederlandse topatleten lopen door haar een goede training en trainer mis .
En gaan dromen van talent volle atleten in rook op .
Zo zijn de Nederlandse medailles op gebied van atletiek 1 grote farce en schuurt dit tegen vals spel en onsportiviteit ten opzichten van native sporters
@Dr_Johnson | 03-08-21 | 10:37:
Dus iedere minderjarige die door de familie uit een shithole naar Nederland is gestuurd is automatisch een Ama
Ik ben heel benieuwd wat haar verhaal is wat haar het recht geeft hier een beetje te sporten op kosten van de Nederlandse belastingbetaler .
Er is door nederlandse trainers /witmenschen geprobeerd om haar versneld het nederlander schap te kunnen geven om mee te doen aan sportwedstrijden namens Nederland .
Denk dat ik in mijn aanmanens niet ver naast zit
Dus eigenlijk is ze een nieuwe slag slaaf , die vanwege goede sportresultaten namens Nederland mag optreden
Wat vind SS hiervan .
En straks als ze niet meer voor Nederland iets kan betekenen mag ze als dank haar 200 broers zusters moeder vader opa oma op kosten van de staat rentenieren
@666d | 03-08-21 | 11:11:
"Dus iedere minderjarige die door de familie uit een shithole naar Nederland is gestuurd is automatisch een Ama"
Ja.
Voor de rest doe je allemaal beweringen, die nergens door ondersteund worden:
"Alles wat ik over lees is dat ze op economische gronden hier is gekomen"
"Er is door nederlandse trainers /witmenschen geprobeerd om haar versneld het nederlander schap te kunnen geven om mee te doen aan sportwedstrijden namens Nederland ."
Bronnen/links graag, anders blijft het bij veronderstellingen.
Ik leerde Silan Hassan hier op GeenStijl kennen. Dat was toen ze struikelde op de 1500 meter en toch won. Ik dacht toen dat het doorgestoken kaart was. Daarna zag ik dat filmpje dat die journalist haar vroeg of ze de Snollebollekes kende. Ze zei toen iets met Barbant. Toen was er een filmpje van Daphne Schippers propvol emoties dat ze had verloren op de 200 meter. En nu vandaag zijn die twee laatste filmpjes, de Snollebollekes en de Emoties van Daphne, weggehaald op internet. En ik wou die juist hebben om te laten zien hoe denigrerend en anti-BLM de NPO is. En nou vandaag is de hele NPO in extase van Silan Hassan em die twee filmpjes zijn foetsie van het internet. Dat is censuur vlak voor onze neus. We moeten aangifte gaan doen tegen de behandeling van Silan Hassan. De Emoties van Daphne kan echt niet, zoooo beledigend voor Silan Hassan! De journalistiek is nog helemaal verkeerd koloniaal gewired! Snollebollekes, bah, zoiets vraagt alleen de NPO.
Heeft iemand nog een link naar dat filmpje waar de NPO-journalist aan Silan Hassan vraagt of ze de Snollebollekes (NB dus niet de Smullebollekes van de Jumbo!) kent! Anders is die weggecensureerd door het kartel.
@VolgendjaarkrygikAOW | 03-08-21 | 10:15:
Zou Rutte persoonlijk de opdracht hebben gegeven?
Het is niet alleen dat ik die Snollebolkje niet ken, mevrouw Sifan Hassan zegt mij ook niets. Aan haar tenue te zien is ze een sporter maar nog nooit van gehoord.
Je hebt je hele leven op sites voor huwbare oost-Europese vrouwen zitten loeren. Dan mis je wel eens wat.
@Normpje | 03-08-21 | 10:11: Dank voor uw compliment wanneer u denkt dat jonger dan het Internet ben. Ik ben uit de tijd dat boten van hout waren en mannen van staal.
Nog gefeliciteerd dat u na 12 jaar eindelijk uit uw coma bent gekomen. Er is nog wel veel in te halen.
Laten we wel wezen, haar Nederlands zou beter kunnen.
Gouden plakken hebben we nodig, taal en cultuur kunnen wachten.
Als alle import Nederlanders zich als Sifan verstaanbaar konden maken zouden we heel wat verder zijn.
Beter moeten, zeker voor iemand met een NL paspoort. Brengt zij wel genoeg tijd door in Nederland?
Ik ken zat Turken en Marokkanen die hier al 40+ jaar wonen en die nog steeds niet weten wat ja of nee betekent. Dat Hassan Nederlands spreekt, zich daar ook in weet uit te drukken is gewoon te waarderen. Kan het beter? Tuurlijk! Is het belangrijk in haar geval? Nee totaal niet
@Harvey2Face | 03-08-21 | 10:23:
Dat klopt toch niet? Toen Meindert Tjoelker doodgestoken werd op straat in 1995 kwamen ze erachter dat de ouders van de moordenaar al 40 jaar hier woonden en moeders sprak nog geen woord Nederkands. Toen heeft Rita Verdonk (ken je die nog?) verplichte inburgeringscursussen geregeld. Eerst moesten die mensen het zelf betalen, later deed de PvdA het. Sindsdien praten ze allemaal Nederlands toch. Of ben jij van de millenniumgeneratie?
@VolgendjaarkrygikAOW | 03-08-21 | 10:43: om u maar even te quoten:
'de PvdA'.
Ik geloof niet dat er meer uitleg nodig is.
The Soft Bigotry of Low Expectations
Linkse mensen zullen dat nooit begrijpen. Voor hen blijf je als lid van een bepaalde groep slachtoffer die nooit ‘volledig’ kan worden, ook al heb je net verdomme goud gewonnen.
Linksmensen deugen vooral 'ten koste van anderen'. Anderen met een kleurtje, anderen met een beperking, anderen met een andere geaardheid dan het gross, anderen die afwijken van 'hun (gewenste) beeld van de wereld'. Je zou ze bijna 'racist' gaan noemen...
@GWBA | 03-08-21 | 10:08: Bijna?
Dat is precies hoe deugend links rolt. Hassan is een top athlete hoor en dit is weer een geweldige prestatie. Zo’n vraag over Snollebollekes, ach ja; het is raar maar het zijn sportjournalisten moet je maar denken. Die hebben over het algemeen niet zo veel diepgang. Dat er iets wordt gezegd over dat brabbel taaltje is wel logisch want Hassan spreekt gewoon beroerd Nederlands. Ik vraag mij dan ook af of dat niet beter kan, maar het kan zijn dat deze vrouw ondanks Nederlands zijn, heel veel in het buitenland traint en wedstrijden heeft en zo de taal slecht oppikt. Het maakt overigens niets uit ten aanzien van haar prestaties.
Dat de racisme kaart getrokken zou worden, was te verwachten. Types die echt alles zitten af te pluizen om maar te scoren, want dat is wat de deugmens doet. Hebben zelf geen enkele betekenisvolle band met mensen met een ander kleurtje, maar wel deugen hoor!
Nou ik woon hier al een halve eeuw en 30 jaar online elke dag maar Snollebolleke zegt me niets. Soort van ingebouwd filter voor dingen misschien. Dus het vreemde van de vraag was meer dat het impliceerde dat de vraag zelfs iets betekende of het antwoord iets zou betekenen. En daar begint het gemieter.
Of hij vond het ook gewoon apart dat juist dat nummer gedraaid werd...
Hier nog ander leuk interview.
youtu.be/qQtT4BraCsU
Kijk, het zat zo. HeerVanStand zal het wel even uitleggen. Daar in Japan dacht de stadionspeaker: er heeft een Nederlandse gewonnen dus ik doe een leuk Nederlands muziekje. Leuk toch? En dan vraagt de reporter, tussen alle superserieuze vragen door, een beetje casual: Zeg ken jij de Snollebollekes? Een beetje luchtigheid in het interview. En vervolgens gaan mensen die niks te doen hebben daarover los, ook niks mis mee. Het is tenslotte kopkommertijd.
Spot on.
Ik snap het ook niet. Daarnaast zijn het maar woorden. Men zou zich niet druk moeten maken om woorden.
Dat klopt helemaal. De uitleg is echter te lang en ingewikkeld voor de meeste reaguurders. Die lezen stukken langer dan één zin niet. Die denken alleen maar: Er is ophef, lekker meedoen. Het feit dat ze hem alleen maar kennen van de juichcape-reclame zegt genoeg.
Sifan Hassan maakt NL wereldberoemd. En nu denkt de hele wereld dat een typische NL-er donker getint is, en dat NL een tropisch land is.
U wint de prijs voor de domste tegel van de maand!
@WalterSobchack | 03-08-21 | 10:02:
Vind het wel mee vallen , als ik door de
Stad loop is het enige dat niet aan Marrakech of Instanboel lijkt is het weer,
@WalterSobchack | 03-08-21 | 10:02: Volgens mij denkt Aisie dat de hele wereld even dom is als Aisie.
@Sitting_targets | 03-08-21 | 10:22: Tegen beter weten in hoop ik nog steeds dat dat niet zo is.
Ah, Claudia de Breij krijgt wat rust hier, nu is het Thijs Zonneveld die afgezeken moet worden.
De inspiratie voor goede stukken begint wat op te raken, of nie?
Kijk anders even op de Jeaup, dat is meer jouw bloedgroep denk ik .
Het is volgens mij meer stijlloos zeiken op de zeikers.
Hmmm..... afgelopen maanden niet "alles" gelezen zeker?
@Gizmo579 | 03-08-21 | 09:58: Misschien ook wel niet, maar ik begrijp dat kritiek op Geenstijl tegenwoordig ook wordt aangegrepen voor de ad hominem? Typisch...
@Lorejas | 03-08-21 | 09:58: Ik heb het toch niet over de afgelopen maanden?
Je bent een zeurkous.
@Lorejas | 03-08-21 | 10:04: Sterk. Daar kan ik niet tegenop, deze onweerlegbare inhoudelijke argumenten.
Het ging niet over dat randdebielenlied. 'aanstekelijke brabbeltaaltje. 'Nu pijn niet meer. Geen excoes. Blabla. Er kwamen ook hele zinnen uit haar mond'. Daar ging het om!
Kan iemand me uitleggen wat het probleem is?
Het lijkt mij ook een normale vraag voor iemand wiens enige band met Nederland haar paspoort is maar hier verder nooit is.
Ik vind het sowieso raar dat omdat je nu eenmaal hard kan rennen opeens langs alle normale naturalisatieprocedures mag en direct een paspoort krijgt.
@2voor12 | 03-08-21 | 09:57:
Dat is ook als je veel geld hebt.
@2voor12 | 03-08-21 | 09:57:
Heeft ze haar sociale huurwoning al ter beschikking gesteld aan de andere dobbernegers die niet zo hard lopen ,
@666d | 03-08-21 | 10:01:
Ze woont hier sowieso niet
@2voor12 | 03-08-21 | 10:20:
Nee maar als Nederland minimaal recht op een woning , of ze woont op een postadres maar die zijn wel heel erg klein
Ik ben roomblank, ken de snollebollekes ook niet.
Die van de juichcape met de Jumbo reclame. Wanneer je die gemist hebt, dan heb je onder een steen gelegen.
Goed zoeken. Van links tot rechts.
@Haberdoebas | 03-08-21 | 09:55: of re snel zapt tijdens reclames
@Haberdoebas | 03-08-21 | 09:55: Ook volledig gemist, maar ik kijk geen TV. En als ik zo het woord "juichcape" lees heb ik eigenlijk niets gemist.
@Haberdoebas Dank! Dat zegt me iets. Best ernstig.
Ik verheug me alleen maar op de reacties en kamervragen van Sylvana Simons. Voor de rest doet iedereen maar lekker wat ie wil.
Ik had toch gehoopt dat ze zou zeggen dat ze alleen naar Beethoven, Mozart, Schubert, Chopin en Wagner luistert. Wat een deceptie.
Ach, best een aardige vraag. Maar wel naar de bekende weg. Tuurlijk ken je geen NLse artiesten als je in 2013 genaturaliseerd bent, en vervolgens in het buitenland gaat wonen.
Lekker nummer trouwens. Naar links... naar rechts...
Maar waar gaat haar post naar toe , heeft ze geen recht
Op ouotkering en zorgtoeslag
Tja dat nummer stond op en hij vraagt of ze het überhaupt wel kent. De man dacht misschien dat zij het verzonnen had. Maar goed wie heeft dat verzonnen? en ach eens wat andere vraag dan "wat gaat er door je heen na deze zege?"
'Wat ging er door u heen toen er op u werd geschoten?'
'Een kogel'
Slimste Mens/Snollebol. En Matthijs.
Heel intelligente vraag dus.
Zonneveld: 'We hebben verslaggevers die Hassan jaar in, jaar uit volgen. We nemen podcasts vol over haar op, we schrijven column na column en artikel na artikel. Het is vrij ridicuul om één vraag te pakken en daar schande over te schreeuwen.'
Het is wel een typische Black Lives Mekkers reactie als je het zo bekijkt.
Ik vind het "Hallo Tokio" op de plopkap eigenlijk ook best storend. Welk licht heeft die slogan in godsnaam bedacht.
Ja, ik ken ze. Het is een goede band met een grote hit. En de zanger is olympisch kampioen slim-zijn.
Ik heb de indruk dat het Sifan geen ene f**k interesseert wat voor domme vragen de journalisten stellen...
Ze doed gewoon haar ding, en dat is extreem hard lopen. En winnen.... (wat nogal on-nederlands is...)
... doet.... (sorry)
AD "journalist" kwam niet verder dan aapjes kijken en zien of die ook reageren als je een nootje in het hok gooit. Wat een ongelofelijke idiote kulvraag die nergens over gaat en flink neerbuigend is. Vraag dan niks.
Volgende keer vragen of ze Richard Wagner kent.
Iedereen kent Wagner.
Heerlijke pizza's zijn het.
@2voor12 | 03-08-21 | 09:47:
Deze week in de aanbieding bij Jumbo
En lil kleine
De de gooise kopschoppertjes
Ik ken die snollekebollekes ook niet.
Is dat een snol?
@MargauxGrandCru | 03-08-21 | 09:49:
Nee dat is sieneke je weet wel regenboog songfestival
Sociale media is geen zegen.
@pibasso | 03-08-21 | 09:49: Inderdaad, daar zouden we prima zonder moeten kunnen.
Het is een dom nummer en een vraag die niet ter zake deed. Bij de (sport)journalisten merk je dat vaker, ze zeggen ook maar wat om het gesprek gaande te houden.
Die Jeroen Stekelenburg is ook kampioen in domme, irrelevante en/of bloedirritante vragen stellen. Als ik topsporter was zou ik hem gewoon niet meer te woord staan.
Of denken dat dit de leuke vragen zijn die het publiek wil horen. Ach ja, ophef om niks verder
@WalterSobchack | 03-08-21 | 09:48:
Kunnen Jeroen in in kader van uitwisseling in het vliegtuig/boot schoppen naar Ethiopië.
[ verkeerde reply ]
Waar een kutland groot in kan zijn…
Volgens mij ben je pas een Nederlander als je de taal redelijk spreekt. Sifan's brabbeltaaltje is gewoon onbegrijpelijk. Punt.
Wat wil je als het enige nederlandse aan je je paspoort is en je verder ongeveer de rest van je leven in het buitenland traint.
ken der heel wat in de provincie die ik ook niet versta
Ze woont hier al sinds 2008 en is nog steeds onverstaanbaar.
Haar trainingen doet ze trouwens in het buitenland: Tenerife, Kenia en de VS.
Dus ja, hoe Nederlands ben je dan. Behalve de aanduiding in je paspoort.
Het zal wel een zo'n populair standpunt zijn, maar daar ben ik het helemaal mee eens.
De NL-nationaliteit wordt uitgestrooid als pepernoten. Je hoort de taal te spreken èn te zijn opgenomen in de maatschappij (lees: een baan hebben). Ik verbaas me dan ook altijd dat asielzoekers na een legitiem verblijf van 5 jaar dùs ook recht krijgen op een NL-pas.
Ik vraag me af, of verzoeken om naturalisatie wel zorgvuldig behandeld worden. Dwz: een dossier met bewijsstukken, een rapport van een onderzoeker, een goedkeuring door een tweede ambtenaar en regelmatige controle op de dossiers door een derde/accountant.
@langelat | 03-08-21 | 10:33:
Keep dreaming ,
Nee hoor want die 2 en 3 de generatie zwakzinnige versta ik ook niet ,
En als ik de gemiddelde lil kleine , hoor snap ik waarom .
Wat zou de woordkunstenaar en tvbaas hiervan vinden
Het AD wordt ook steeds zwakzinniger. En 50% van de inhoud is gecopy/paste uit de Gazet van Belgistan.
ViceVersa. het Laatste Nieuws (hln.be) bevat ook steeds meer nieuws van NL journalisten.
en nog wat slecht vertaalde bogus uit de VS/VK
Begrijp het dan, je kan een zwarte mevrouw niet zomaar iets vragen als blanke man.
Dank, geef ze onderwijs zuster-broer!
WTF zijn de Snollebollekes trouwens? Ik had er voor deze fophef nog niet van gehoord.
U heeft de bloed irritante en 20 miljoen kostende EK campagne van de Jumbo gemist?
Die zijn bekend geworden door de juichcape reclame van die gele supermarkt.
@normanius | 03-08-21 | 09:41: Blijkbaar ja... Ik kom nooit bij de Jumbo en zie gelukkig vrijwel nooit meer reclames.
@Muxje | 03-08-21 | 09:43: Ik heb exact hetzelfde. Kijk ook nauwelijks TV meer.
Nee, ik weet het ook niet en wil het eerlijk gezegd ook niet weten. Daarom kijk ik geen NL TV. Of nou ja, hier en daar midden in de nacht een beetje Discovery, en dan weet ik altijd wel de reclameblokken te pakken te krijgen, en verbaas ik me erover dat er een vol reclameblok van 5 minuten om 2 uur in de nacht is...
REAGEER OOK