Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie zoekt getuigen en beelden van feest waar ex-Ajacied Jergé Hoefdraad is neergeschoten

De politie vraagt uw aandacht voor het volgende

Social

De politie in de Stad van Hoop (opvallend genoeg zonder Progress-vlag-ava) is op zoek naar beelden van, rond en voor de schietpartij van zaterdagnacht/zondagmorgen vroeg in een bedrijfspand aan de Stekkenbergweg in de Bijlmer Zuidoost. Op dat 'feestje' werd voormalig jeugdspeler van Ajax en keukenkampioendivisie-speler Jergé Hoefdraad in het hoofd geschoten. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis maar gezien de beelden die al rond gaan (na de breek, kijkwijzer: niet klikken als je tegen feestjes onder systeemplafonds en bloed kunt), ziet het er niet goed uit voor de voetballer die momenteel voor een amateurclub in Noord speelt. In de tweede video zijn twee pistoolschoten te horen. Logisch dus, dat de politie meer beelden zoekt van het feestje. Mocht u in systeemplafond, plastic drinkbekers of bedrijfspand herkennen uit beelden die rond gaan in uw eigen voetbalgroep op whatsapp, gelieve de politie te verwittigen opdat de dader gevonden kan worden. Niet uit sensatie (1), maar uit maatschappelijk belang als ook inzake gerechtigheid. Dank voor uw aandacht.
UPDATE: Jergé Hoefdraad is overleden.
UPDATE: Ongelooflijke blunder van de politie. Hoefdraad toch niet overleden.

Social

Lawaai, chaos, twee pistoolschoten

Let op, schokkende beelden

Jergé Hoefdraad in tenue van Almere City (2019)

Reaguursels

Inloggen

En nu is hij opeens niet dood, aldus de hermandad.

Introughtheoutdoor | 02-08-21 | 20:22

Alwéér iemand die wilde bemiddelen.....
Levensgevaarlijke activiteit is dat kennelijk?

Wering | 02-08-21 | 20:12
-weggejorist en opgerot-
Jeanet32 | 02-08-21 | 19:56

Maar, wel een 100% divers publiek!

Ramsesz | 02-08-21 | 19:42 | 1

o.O geen enkele niet gekleurde bezoeker kunnen ontdekken in de videos....

deuZigeZelluf | 03-08-21 | 10:37
-weggejorist-
Jeanet32 | 02-08-21 | 19:34

Als je de beelden op het tweede filmpje ziet heeft zijn lichaam het nog lang volgehouden voordat hij overleed. Veelal is een dergelijke verwonding direct al fataal.

Goofy Goofball | 02-08-21 | 18:58
-weggejorist-
Toeja | 02-08-21 | 18:40
-weggejorist-
Niamh | 02-08-21 | 18:33

Waarom gvd nou weer gejorist?
Fatsoenlijke tegel over jong gescoute voetballers wiens uiteindelijke carrière teleurstellend verloopt en die dan in de criminaliteit terecht komen….
Dat…,of gevalletje wie de grootste heeft vormt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de aanleiding tot dit tragische voorval.

D-Fens_1963 | 02-08-21 | 18:07

De types die je op de filmpjes ziet rondlopen zie je ook al bijna elke week op tv bij Opsporing Verzocht..... of doe ik nu aan ethnisch profileren (wat streng verboden is door de Burgermoeder van lieve stad Amsterdam)

HAL 9000 | 02-08-21 | 18:01

GS plaatst gruwelijke beelden in de klassieke niet straat-taal beteneis van het woord gruwelijk. Het is de rauwe werkelijkheid. GS is niet de bobo of penny weekblad.

Bezoeker heeft de keuze de feestbeelden wel of niet te bekijken.
Popo 020 is divers en snel ter plaatse in hulpvraag aan publiek.

Logo van Popo straalt uit dat de pliesie druk is met het opsporen van de moordenaar of moordenaars.
Nabestaanden ontroostbaar.
Trauma voor bezoekers.
Schande voor het "land".
#Kutland

hallevvezool | 02-08-21 | 17:55

Die jongen van 15 uit R'dam was toch ook niet zo onschuldig als men wel wil doen voorkomen, hij had ruzie met de dader en ze kwamen béiden met een mes naar het park...

Zenzeo | 02-08-21 | 17:33 | 1

Klopt inderdaad, dat noemen de 'kids' tegenwoordig blijkbaar 'een afgesproken ruzie'

HAL 9000 | 02-08-21 | 18:02

Wie neemt er nu in godsnaam een pipa mee naar een feestje? Ga dan niet! Blijf dan thuis met je pipa!!

Martin Jokt | 02-08-21 | 17:32 | 2

En neem Mama Loe mee!

Blote Bertus 2000 | 02-08-21 | 19:32

Als je Pipo pleite is, neem je tog je Pipa mee?

Tikkie Terug | 02-08-21 | 21:04
-weggejorist-
D-Fens_1963 | 02-08-21 | 17:22
-weggejorist-
Hefbrug | 02-08-21 | 17:19
-weggejorist-
bergsbeklimmer | 02-08-21 | 17:04

Gelezen op het internet dus waar: “Heel vervelend en veel sterkte toegewenst aan zijn nabestaanden. Het verhaal gaat rond dat zijn zusje werd lastig gevallen en hij er wat van wilde zeggen. De schutter schoot eerst in de lucht en schoot die jongen daarna per ongeluk door zijn hoofd.”

zonder_moeite | 02-08-21 | 17:01 | 1

Tuuurlijk jongen, zonder moeite….

D-Fens_1963 | 02-08-21 | 17:24

Verschrikkelijk weer. Onverteerbaar dat degene die juist de boel wil sussen, degene is die zijn leven laat..

Veel te jong viel de nacht...

Roos | 02-08-21 | 16:58 | 4

D-Fens_1963, volgens de politie sprong hij ertussen om een ruzie te beëindigen.

Als ik zo'n zaaltje zie en de kleinschaligheid, lijken het me min of meer bekenden van elkaar.
Waarom iemand naar zo een feest gaat met een wapen, is een volstrekt raadsel

Roos | 02-08-21 | 17:16

@Roos | 02-08-21 | 17:16: zo verwonderlijk is dat niet in een wereldje van drill rap en andersoortig rap dat ze wapens meenemen, net zo normaal als u uw mobieltje meeneemt

Rotterdammert1965 | 02-08-21 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Gadverdamme, dat je toch zo aan je einde moet komen. Rust zacht jongen.

Ardbeg | 02-08-21 | 16:52

Kan trouwens aan mij liggen, maar die gast op 0:30 seconde in het tweede filmpje, die werkt aan z'n fotoboek ofzo?

wapster | 02-08-21 | 16:43

Dat shirt in die foto is wel ironisch nu.

UnderTheDevil | 02-08-21 | 16:43
-weggejorist-
TERUGVANWEGGEWEEST | 02-08-21 | 16:42

Wie weet waar dit feesje woont?

Von Knarrenstein | 02-08-21 | 16:41 | 1

Deze feestje?

Usumani | 02-08-21 | 16:52

Ik kan een eerste aanzet doen voor een signalement.

wapster | 02-08-21 | 16:35 | 2

Hmmmmm, moeilijk, moeilijk.

Von Knarrenstein | 02-08-21 | 16:40

Ik kan nu al een signalement doen voor aankomende week en de week erna.

Portnoy | 02-08-21 | 18:20

Het OM heeft inmiddels mogelijk een doorbraak bereikt in het onderzoek naar de 15-jarigen-steekpartij: Het blijkt dat de twee vermoedelijk ruzie hadden.
Ik denk niet dat veel mensen dat verwacht zouden hebben, dus petje af voor het OM!
nos.nl/teletekst#111

Reaguurdeskundige | 02-08-21 | 16:35

RIP, triest einde als je wilde bemiddelen bij een ruzie.
Wapendragende klootzakken!

pibasso | 02-08-21 | 16:29 | 1

Chaotische beelden.

van Oeffelen | 02-08-21 | 16:32

Het ziet er niet uit als een hockeyfeest in Laren.

stijlloospeilloos | 02-08-21 | 16:21

Waar is een feestje..?? Hier is een feestje..!!!!

Sjowie4532 | 02-08-21 | 16:18
-weggejorist-
DommeNeger | 02-08-21 | 16:06

Zo, het zal me benieuwen in welk land de strafzaak gevoerd gaat worden …

Gizmo579 | 02-08-21 | 16:03

Allemaal leuk, maar ik mis wat white priviledge in t verhaal

brawler | 02-08-21 | 15:55 | 1

Weinig inclusiviteit op dat feestje.

homieguerneville | 02-08-21 | 16:53

Behalve voor al die mensen die door hun hoofd worden geschoten, wordt Nederland wel steeds veiliger

menschdurfteleven | 02-08-21 | 15:38

Trieste boel weer. Ik herken niemand en ik ken ook niemand die ze zou herkennen. Ik ken ook niemand die op dit soort feestjes komt. Sterkte aan het slachtoffer.

whitechocolateface | 02-08-21 | 15:34

Wat ik in de reacties maar weinig lees is dat een ongewapende, onschuldige jongen bij wat een gezellig feestje had moeten zijn door een of andere klootzak in zijn hoofd geschoten is. Die jongen heeft een familie, geliefden en vrienden. Er is geen enkele reden hier cynische grappen over te maken. Er is namelijk niets leuk aan.

thijs4419 | 02-08-21 | 15:09 | 4

Die beweging telt alleen als een witte de dader is, dit zou dan wel mogen denk ik…? Anders zou het “all live mathers”

Themouse | 02-08-21 | 15:54

De reden waarom hier cynische grappen gemaakt worden is om de simpele reden dat het gros van de reaguurders zich in de eerste plaats vervreemd voelen van de hele setting waarin de schietpartij plaatsvindt, en zich niet kunnen identificeren met de omstanders.

De-P(s)aus | 02-08-21 | 15:58

Als dat “ongewapende”, “onschuldige” en “gesellig feestje had moeten zijn” feitelijk juist is/blijkt heb je een punt. De verdere berichtgeving wat dat betreft maar even afwachten dan.

Lubbberrtt | 02-08-21 | 16:22
▼ 1 antwoord verborgen

Black only party?

MargauxGrandCru | 02-08-21 | 15:02 | 3

Precies, BLOP

Drs. D. | 02-08-21 | 15:35

@Drs. D. | 02-08-21 | 15:35: 2 keer zelfs. BLOP BLOP in het hoofd.

Shadowzz | 02-08-21 | 16:12

Nie voor blankes nie.

homieguerneville | 02-08-21 | 16:54

Het achterliggende probleem van deze incidenten zijn natuurlijk de grote hoeveelheden illegale feesten die ieder weekend in bedrijfspanden in Amsterdam gehouden worden.
( ook in panden die eigendom zijn van de gemeente worden regelmatig illegale feesten gehouden. In het Bijlmerbajes complex, waar het bedrijf Bijlmerbajesevents zalen voor vergarderingen verhuurd zijn in de weekenden regelmatig illegale feesten )
Er is geen professionele & getrainde beveiliging, er wordt niet gefouilleerd, er is geen controle op wie en wat er binnenkomt, er zijn geen protocollen wat te doen bij incidenten of vechtpartijen, de locaties liggen buiten het uitgaansgebied en de politie is niet op de hoogte van deze feesten en kan dus niet snel in actie komen als er iets aan de hand is.

Dat deze illegale feesten ieder weekend in grote getalen gehouden worden is bij gemeente en andere verantwoordelijken algemeen bekend, maar er wordt op geen enkele manier iets aan gedaan, sterker nog het wordt oogluikend toegestaan en er heerst zelfs een gevoel van trots bij bestuurders en verantwoordelijken omdat zulke feesten volgens hun "horen bij de stad".

Fele | 02-08-21 | 14:55 | 1

U lijkt mij een insider?

Risingson | 02-08-21 | 17:15

Hit profit. Lijkt toch meer als een aanmoediging voor potentiële daders.
Ik denk dus dat het een gevalletje uitlokkerij is.

Johanvb | 02-08-21 | 14:52

Onbegrijpelijk dat er niet vaker wordt gecontroleerd op wapenbezit (vuur- en steekwapens). Daarnaast moeten de straffen voor het bezit ervan flink omhoog.

Stratum | 02-08-21 | 14:51 | 1

Kan niet, want dat is discriminatie van bepaalde bevolkingsgroepen.

Leon Tosti | 02-08-21 | 15:48

Pand van promes?

Themistocles | 02-08-21 | 14:49

Is dit in Zuid Afrika?

Gafferke | 02-08-21 | 14:48

Als hij Hoefijzer had geheten, dan had hij waarschijnlijk meer geluk gehad.

gestoptmetroken | 02-08-21 | 14:28 | 1

Of Draadstaal.

Watching the Wheels | 02-08-21 | 14:49

Een Inclusief feestje in ZuidOost betekent kennelijk inclusief kogels.

jansenmeteenj | 02-08-21 | 14:23

Jahaa, dat doen ze....

Pierre Lebon | 02-08-21 | 14:23

Opnieuw een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Amsterdam.

funda | 02-08-21 | 14:23 | 2

Dikste boek van Nederland.

ikdenkwat | 02-08-21 | 15:05

Correctie: roetveeg bladzijde

Themouse | 02-08-21 | 16:24

Verschrikkelijk man. Vroegah had je nog damslapers. Wat je nu hebt is daar niet meer mee te vergelijken. Wat geweldig dat die mevrouw nog probeert te helpen en roept dat ze 112 moeten bellen.

VolgendjaarkrygikAOW | 02-08-21 | 14:21

Promes (mes), Ajax-talent Gesser en zijn broer ('ongeluk'), Hoefdraad ('feestje') ... zou er misschien ook iets mis zijn met de begeleiding/mentaliteit van dit soort mensen? Wat doen ze om 6 uur 's ochtends op een 'feest'?

Watching the Wheels | 02-08-21 | 14:15 | 7

@Watching the Wheels | 02-08-21 | 15:09: die Ajax-speler was 16, dus hoogstwaarschijnlijk niet aan het rijden. (Overigens is dubbele doorgetrokken streep geen ding. Het zijn gewoon twee doorgetrokken strepen, voor elke rijstrook één).

John McClane | 02-08-21 | 15:33

@Watching the Wheels | 02-08-21 | 14:33: hij speelde bij de Volewijckers oid, gewoon als hobbyist. Dan speelt dit geen rol meer.

John McClane | 02-08-21 | 15:35

Vroeg feestje.

Nerderlander | 02-08-21 | 15:48
▼ 4 antwoorden verborgen

... van het "schietincident". Je moet er niet aan denken dat dit soort dingen vaker voor gaat komen inderdaad.

funda | 02-08-21 | 14:08

Fantastisch, al die over elkaar buitelende FoonfilmerTs.
Kunnen wij toch maar mooi meeekijken en zij krijgen da sweet joetjoep money

funda | 02-08-21 | 14:04

K*tland. Niets geleerd van Peter R.

Harrie-Couvert | 02-08-21 | 14:03 | 4

Hoezo niets geleerd... zij doen het tenminste netjes binnen.

funda | 02-08-21 | 14:06

Bedankt voor het censureren van het woord kut. Je zou niet willen dat een kind per ongeluk het woord kut zou lezen, tijdens het kijken naar een filmpje waarop iemand door zijn kop geschoten is. Nogmaals: bedankt.

John McClane | 02-08-21 | 14:11

@John McClane | 02-08-21 | 14:11: ik moest wel, anders wordt ik met m'n Zwitsalhoofd 'weggejorist en opgerot'. Maar geen dank hoor.

Harrie-Couvert | 02-08-21 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe later het wordt hoe rotter het volk.

ikdenkwat | 02-08-21 | 14:03
-weggejorist-
Paaldanseres | 02-08-21 | 14:01 | 1

Wandelden er ook twee filmende gelijk geklede mannen met een tasje om de schouders voorbij?

Alco-de-Holist | 02-08-21 | 14:01

Leuk feestje wel, alleen helaas niet zo inclusief, dat dan weer niet en dat in die mooie inclusieve stad vol lieve mensen. De Burgermoeder kan met recht trots op haar stad en inwoners zijn.

whatsinthename | 02-08-21 | 13:57
-weggejorist-
Rest In Privacy | 02-08-21 | 13:51

Ik zou zeggen, een feestje moet kunnen. Advies: gewoon mee doorgaan.

Eminent | 02-08-21 | 13:46

Ik weet wel dat als ik binnenkort op een feestje word uitgenodigd (ijdele hoop, dat terzijde), ik rechtsomkeert maak als ik een fles Hennessy op een tafel zie staan. Alsof je een 9mm cadeau krijgt bij aankoop van die troep.

JJMS | 02-08-21 | 13:45 | 1

Het valt mij ook op dat dit merk erg in trek is bij deze lieden. Het helpt in ieder geval wel bij het inschatten van de inkoop van de winkelvoorraad.

Johanvb | 02-08-21 | 14:55
-weggejorist-
Castor12 | 02-08-21 | 13:44 | 1

Ik kwam nog wel eens op een Surinaams feestje en eerlijk is eerlijk het eten is altijd uitstekend en in grote hoeveelheden aanwezig.

FrankVeer | 02-08-21 | 13:43 | 9

Ik toevallig ook, en het hangt maar net af van de kok (cateraar). Vaak is prima, soms gewoon niet best. Eigenlijk net zoals op ieder ander feestje.

John McClane | 02-08-21 | 14:16

@WirMachenMusik | 02-08-21 | 14:09:
Uw reactie is mij niet helemaal helder.
Waar stel ik voor om iets niet te benoemen?
Ik heb de indruk dat u reactie hier niet thuishoort maar bij een andere tegel.

Roadblock | 02-08-21 | 14:19
▼ 6 antwoorden verborgen

"Ga je mee vanavond naar dat Feestje?"
- "Ja lijkt me gezellig! Moet ik nog iets meenemen?"
"Vergeet je pistool niet!"
Treurig dit en het wordt alleen maar erger en erger.

Gaat het niet dan? | 02-08-21 | 13:43 | 4

Als het feest goed genoeg is ga ik heus niet lopen zeuren over een paar lichamen op de vloer.

funda | 02-08-21 | 14:11

Dit zijn van die bijeenkomsten waarvan je weet wie er allemaal heen gaat. Dan weet je dat je daar makkelijk even je gram kan halen.

Johanvb | 02-08-21 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Maar goed dat ze mij niet geraakt hebben. Ik zie de kop al in de krant:
‘Voormalig jeugdlid van sjoelvereniging De zoevende Schijf neergeschoten’

zuurtjeregen | 02-08-21 | 13:42

Gelukkig wil Burgemeester Halsema niet preventief fouilleren, want agenten zijn profilerende racisten aldus de slachtoffers in te dure auto's.
Tevens zorgt een verhoogde pakkans op wapens alleen maar voor verdere stigmatisatie van bepaalde bevolkingsgroepen en dat is allemaal de schuld van de blanke koloniale onderdrukker.
#KUTland

I.P standing up | 02-08-21 | 13:41 | 3

Aanvulling: in te dure auto's voor iemand met een autkierung

boerk | 02-08-21 | 13:43

Kun je je voorstellen wat een rel er was ontstaan als men daar wel aan de deur had gefouilleerd? SS zou nog dezelfde avond op AT5 hebben staan janken over wit machtsvertoon om zwarte mensen te onderdrukken. Ik denk dat we haar nu niet horen, tenzij ze een blanke dader uit d'r foef weet te toveren.

FrankVeer | 02-08-21 | 13:46

"want agenten zijn profilerende racisten aldus de slachtoffers in te dure auto's."
Zo duur zijn politieauto's toch niet ?

grapo | 02-08-21 | 13:50
-weggejorist-
Daemonis | 02-08-21 | 13:39 | 2

Vrijwel dagelijks op meerdere plaatsen schiet- en steekincidenten. De politie blijft het 'incidenten' noemen.

Watching the Wheels | 02-08-21 | 13:38

Ik zie een grote gespierde gast met een baard geheel gekleed in zwart met witte letters op zijn T-shirt, die probeert dat vrouwtje met die grote.. eh witte T-shirt vast te houden/pakken.
Ik zie tegenover die gast een kleinere ook gekleed in zwart met een zwart baseball petje.
Ik zie die 1e gast omlaag zakken na de schoten.
Ik zie op het tweede filmpje een vrouw op haar buik op de grond met witte schoenen met hoge hakken wiens benen op en neer gaan, en die vlak bij het slachtoffer, dat in zwart gekleed is ligt.
Ik zie op het tweede filmpje ook die gast met het baseball petje een zijdeur uit gaan/wankelen.
Wie ziet andere dingen?

Roadblock | 02-08-21 | 13:37 | 2

Ik zag flessen drank en lege bekertjes.

Gaat het niet dan? | 02-08-21 | 13:39

Ik zie in ieder geval geen kipnuggets

zuurtjeregen | 02-08-21 | 13:44
-weggejorist-
Gaat het niet dan? | 02-08-21 | 13:37

Weinig ‘divers’ feestje

zuurtjeregen | 02-08-21 | 13:37 | 1

Georganiseerd door omroep Zwart en betaald met uw belastingcenten.

Gaat het niet dan? | 02-08-21 | 13:38

Hoedraad speelde bij ASC De Volewijckers en daarvoor bij Almere. Waarom dat 'voormalig jeugdspeler van Ajax' erbij gehaald moet worden begrijp ik niet, de halve Bijlmermeer is dat.

SergeantPierlala | 02-08-21 | 13:37 | 3

Met een f ertussen.

SergeantPierlala | 02-08-21 | 13:38

SC Cambuur bedoelen ze.

Watching the Wheels | 02-08-21 | 13:40

Die afnemende criminaliteit gaat wel samen met een gigantische hoeveelheid schietpartijen .

Schiet mij maar....

Castor12 | 02-08-21 | 13:34 | 1

IJzersterk comment.

funda | 02-08-21 | 14:26

Het signalement van de dader luidt:
Haastig, vrij onsympathiek en cru.
Alstu!

vic_typh | 02-08-21 | 13:33

Tja, etnisch profileren mag niet van Halsema, dus dan krijg je dit.

van der g | 02-08-21 | 13:29 | 1

"Mens op feestje ergens deed iets illegaals.
Wij zien graag uw informatie tegemoet"

funda | 02-08-21 | 14:28
-weggejorist-
Boris Poepnagel | 02-08-21 | 13:28 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je in een zaal, die zo druk is, en waar iedereen door elkaar krioelt, gaat schieten, zit er meer dan 1 steekje aan je los.
Kogels hebben de neiging om door te gaan.

Roadblock | 02-08-21 | 13:25 | 4

@Graaisnaaiert | 02-08-21 | 13:35:
Omdat dat waarschijnlijk ook niet de eerste keer is.
Er is met regelmaat heftig geweld op Suri feestjes, deze keer haalt het toevallig het nieuws.

Rest In Privacy | 02-08-21 | 13:46

@Graaisnaaiert | 02-08-21 | 13:35:
Is straatcultuur: je bemoeit niet met andere anders is de volgende kogel voor jou. Vandaar dat het vinden van getuigen in dit soort situaties heel lastig is.

Dude heb je eten | 02-08-21 | 16:18
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Femke al foei geroepen over het gebruik van plastic wegwerpbekers?

Kukooo1 | 02-08-21 | 13:25 | 1

of dat er meer vrouwen bij de brandweer moet?

ikdenkwat | 02-08-21 | 14:05

zo heej, die gasten weten wat feesten is zeg.

fabeltjesland | 02-08-21 | 13:23

Lekker je verjaardag vieren op een industrieterrein in de Bijlmer, tussen de Praxis en de kringloop. Echt een knalfuif.

Diederik_Ezel | 02-08-21 | 13:19 | 3

Ik heb zo vaak een (bedrijfs)feest gehad op een industrieterrein, je kan je auto kwijt, niemand heeft last van de muziek. Prima locatie.

Patje | 02-08-21 | 13:23

@Diederik_Ezel
Het was iig een kort ritje voor de ambulance van het AMC.

Basil Fawlty | 02-08-21 | 13:25

Gezelligheid.

van Oeffelen | 02-08-21 | 16:13

Amsterdam is en blijft toch een “lieve” stad. Wat er ook gebeurt.

Kattie | 02-08-21 | 13:18

Om 6 uur 's ochtends nog zo druk op een feest?

Watching the Wheels | 02-08-21 | 13:18 | 2

op surinaamse feesten wordt de samba standaard pas ingezet na 2 uur in de ochtend

kokkie klaphaak | 02-08-21 | 13:29

Wil Frank Boeijen hier geen liedje over maken dat vervolgens 40 jaar lang grijs gedraaid kan worden door de deug-brigade? Oh, wacht... de dader is natuurlijk niet wit genoeg.

alexbl | 02-08-21 | 13:18 | 1

“maar denk in de kleur van je haar”. Die?

Alco-de-Holist | 02-08-21 | 13:55

Dat krijg je er nou van als je het zomercarnaval verbied, dan gaan ze zelf een feesie bouwen. Ripski 020ger.

Rest In Privacy | 02-08-21 | 13:16 | 1

Jaaaaa-a, zo zijn ze.

Roadblock | 02-08-21 | 13:21
-weggejorist-
PikinhetBlik | 02-08-21 | 13:16

Al een cultureel geïnspireerde reactie van SS-Bij1 voorbij gekomen?

P. Breidel | 02-08-21 | 13:15 | 1

'Thoughts and prayers', dit moeten we niet willen... *bingokaart pakt*.

funda | 02-08-21 | 14:37
-weggejorist-
brutus68 | 02-08-21 | 13:15 | 3

Waarom benadrukken dat ie Ex-ajacied was.? Beste man speelde vroeger in de jeugd van Ajax en is nu 35 jaar oud. Ik kom toch ook niet in het nieuws met kogel in mijn lichaam en verwijzend naar een oude amateurclub van 20 jaar geleden.

TRUMP | 02-08-21 | 13:15 | 2

Lijkt me gaaf als ik zo in het nieuws kom over een jaar of 30; Voormalig jeugdspeler hockey is op 89-jarige leeftijd overleden tijdens een potje naakt-scrabble te Ibiza.

austinhealey | 02-08-21 | 13:27

De Televaag plus regionale aanhangsels is een Ajax-propagandagazet. Mogelijk staat zelfs in het reactiestatuut wie wel of niet bekritiseerd mag worden. Zoals in dat vand Duitse Bildzeitung, waarvan het redactiestatuut ooit gepubliceerd werd.

WirMachenMusik | 02-08-21 | 13:30
-weggejorist en opgerot-
richardsp1 | 02-08-21 | 13:11 | 1
-weggejorist-
Nederlandop1 | 02-08-21 | 13:44

De kleur van de vloer was er al op aangepast, wat een primitief volk.

Watching the Wheels | 02-08-21 | 13:09

Dit zijn ook geen feestjes, dit is een parade van personen die zeggen; “kijk mij eens badass zijn.”

Normpje | 02-08-21 | 13:04 | 3

Hoe veel rappers waren er aanwezig? 90%?

Nuchternederland | 02-08-21 | 13:08

Teveel Fernandes drinken doet rare dingen met mensen.

brutus68 | 02-08-21 | 13:03
-weggejorist-
EEnzame SchizofrEEN | 02-08-21 | 13:03 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Niet te lang zoeken politie. Het volgende schietincident is ongetwijfeld al in de maak.

Schriever | 02-08-21 | 13:03 | 2

Als het al niet gebeurd is, maar we er nog niet van weten. Kans is erg groot. Er is aardig wat 'handel' kwijt, daar moet iets tegenover staan.

EEnzame SchizofrEEN | 02-08-21 | 13:04

@EEnzame SchizofrEEN | 02-08-21 | 13:04:
Zou het daarmee te maken hebben? Dan kunnen we nog wel het nodige verwachten in Bijlmerdam e.o.
Dit moet toch wel een signaal zijn voor moeders met kinderen daar om heel rap naar een normale leefomgeving te verhuizen. Hiertussen wil je je kind niet zien opgroeien.

Graaisnaaiert | 02-08-21 | 13:20

Hebbenze

Nonik Neem | 02-08-21 | 13:01 | 1

Wat?

Wijze uit het Oosten | 02-08-21 | 13:03

De woorden Ajax, dood en voetballer, drie woorden die op zich los staan van elkaar, komen mijn inziens toch met enige regelmaat aan elkander gekoppeld terug in de nieuwsberichten.

swapper | 02-08-21 | 13:01 | 2

Volgens mij al vaker dan de ellende die menig motorclub veroorzaakt. Tel daarbij de criminele partijken en drugsdeals van een deel van de F-side op en dan vraag je je toch af waarom Ajax als criminele organisatie nog niet verboden is.

Statix | 02-08-21 | 13:08

Ajax is een voetbalclub en ook voetballers gaan gewoon dood. Altijd.

Hollandmix | 02-08-21 | 14:26

Volgens mij hebben ze allemaal teveel Moksi Meti en Fernandez genuttigd, maatje plus plus komt veelvuldig voorbij lopen.

allesofniks | 02-08-21 | 13:01

Alvast mijn condoleances voor de familie van Jerge Hoefdraad. Twee kogels in zijn hoofd overleeft hij echt niet. Lijkt me, aan de hand van de beelden, ook niet echt een gezellig feest. Opgefokte types.

Toos Bevergeil | 02-08-21 | 13:00 | 1

Typisch Nederlands feestje. Allemaal Nederlanders die zich Nederlander voelen.

Oliebollenkraam | 02-08-21 | 13:06
-weggejorist en opgerot-
Statix | 02-08-21 | 13:00

Kan er schijtlollig over doen, maar het is in alle opzichten gewoon triest.

Toetsenbordcomplex | 02-08-21 | 13:00
-weggejorist-
jan huppeldepup | 02-08-21 | 12:59 | 3

Een heer pleegt festiviteiten in de regel niet in een bedrijfspand aan de Stekkenbergweg te ondergaan, waar de verversingen in plastic drinkbekers worden aangereikt. Als heer zijnde wordt men niet graag in het hoofd geschoten. Maar ook als men zijn toevlucht neemt tot dit soort vertier, zou men verschoond moeten blijven van dergelijke oprispingen.

HeerVanStand | 02-08-21 | 12:59 | 9

@P. Breidel 13:21
U praat krom wat recht is, mijn beste. Maar een heer wordt wel vaker verkeerd begrepen. Ik ga mijn eigen eenzame weg door de roze panelen.

HeerVanStand | 02-08-21 | 13:27

@Uw Verzekeringsadvis | 02-08-21 | 13:39: Zonder verdere toelichting? Taaladvies.net een idee?

P. Breidel | 02-08-21 | 18:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Heeft Black Lives Matters al gereageerd?

netniet | 02-08-21 | 12:58 | 3

Nee, want het matters pas als er een blanke dader in het spel is.

leo de pejo | 02-08-21 | 13:08

Ja. Ook dit is de schuld van de blanke man, indirect weliswaar.

Oliebollenkraam | 02-08-21 | 13:10

Witte man is altijd de oorzaak.... Erfzonde enzo.

slowpoke-htb | 02-08-21 | 20:19

Diversiteit, ik heb daar helemaal niets mee.

Stijlicoon | 02-08-21 | 12:57 | 1

De bezoekers van dat feestje ook niet, zo te zien.

Graaisnaaiert | 02-08-21 | 13:12

Gaat lekker met (ex)Jong Ajaxspelers, vrijdagnacht zijn talent Noah Gesser (16) en zijn broer (18) overleden door een auto-ongeluk.

Patje | 02-08-21 | 12:56 | 4

Je vergeet messentrekker Quincy Promes.
Ook een speler uit die lieve stad van de hoop.

leo de pejo | 02-08-21 | 13:09

Waar is de tijd gebleven dat je als jeugdspeler een strippenkaart van de club kreeg om naar de Toekomst te gaan? En wat betreft de toekomst voor deze Hoefdraad, sja...

Graaisnaaiert | 02-08-21 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Een groot deel van de aanwezigen kent de dader. Kan nooit lang duren voordat ie opgepakt wordt. Wel even de komende vluchten naar Paramaribo in de gaten houden.

Bennie Verbaasd | 02-08-21 | 12:56 | 1

Gaan ze het dan aan de politie vertellen?

appelboor | 02-08-21 | 14:36

Huh? Da's raar... vraagt het OM nu hulp aan het Roze Trollenleger? Ik dacht dat ze graag zelf de zaken bestudeerden en dat beelden helemaal niet toereikend zijn voor opsporing?

Odin | 02-08-21 | 12:55 | 1

De politie heeft twee problemen.
De meeste agenten zijn nog steeds bezig die Spaanse teksten te vertalen én nu moeten ze ook nog eens dit koeterwaals gaan vertalen, wat notabene niet eens op papier staat!

EEnzame SchizofrEEN | 02-08-21 | 13:06

Mooi multi culti feestje, helaas met trieste afloop. Die voetbalt niet meer, hooguit in het g- team. Beterschap swah

pibasso | 02-08-21 | 12:54 | 1

Hohoho... dit is geen 'swa' maar 'brada'.
Swa is anti en brada is Afro-Surinaams.
Ken uw klassiekers!

Amsterdamsko | 02-08-21 | 16:42

Ik heb meerdere beelden van dit voorval, maar ik ga ze niet afgeven. Voor je het weet wordt je als “louche” weggezet.

Normpje | 02-08-21 | 12:52

Zulke feestjes hebben wij niet.

Purk | 02-08-21 | 12:52

Kijk, dit is nou dat geweldige en warme Amsterdam-Zuidoost waar de apostelen van de multiculturele samenleving zo graag de loftrompet over 'steken'. Apostelen die met name in dorpsblad 'Parool' alle ruimte krijgen om ons te vertellen hoe warm en vreedzaam het er daar aan toegaat.

Amsterdamsko | 02-08-21 | 12:52 | 2

Deze bijeenkomst (een feestje zou ik het niet noemen) is anders vrij monocultureel. Alleen maar Akwasi-achtigen.

Koning Willy | 02-08-21 | 12:53

@Koning Willy | 02-08-21 | 12:53:
Deze lui zijn zó hypocriet. Ooit een Surinamer in een Marokkaanse of Turkse toko zien werken of andersom? En maar blèren over diversiteit...

Amsterdamsko | 02-08-21 | 14:47

Want de mensen roepen schande en ze blijven veilig thuis
en bespreken de problemen op de televisiebuis.

m@rkus | 02-08-21 | 12:50

Zonder pipa ga je niet naar een fissa in de bimre. Dat weet toch elke drillrappert.

Tha Analyzer | 02-08-21 | 12:50 | 1

je gooit wat scrabble-letters in een bak, kiest ze er blind uit, maakt er groepjes van en je hebt een zin?

Nuchternederland | 02-08-21 | 13:14

Makkelijkste en snelste oproep is via Opsporing Verzocht, alleen even de datum aanpassen

P. Breidel | 02-08-21 | 12:50

Godskolere, gelijk in je kop geschoten worden op een kinderfeestje waar gaat dit heen? Wens de familie sterkte. Ziet er erg slecht uit. Triest.

ikdenkwat | 02-08-21 | 12:49 | 2

Een kinderfeestje, waar de nodige alcoholische versnaperingen worden geschonken in plastic bekertjes. Waar minstens één bezoeker bewezen een pistool mee naar toe neemt. Fijn kinderfeest is dit.

EEnzame SchizofrEEN | 02-08-21 | 13:08

@EEnzame SchizofrEEN | 02-08-21 | 13:08: Ontloopt de gemiddelde sinterklaas viering niet, is tegenwoordig ook knokkende mensen, veel alcohol en erg veel pietjes of juist helemaal geen.

ReyNemaattori | 02-08-21 | 13:43

Typical Chicago Party, die zijn niet compleet zonder minimaal 1 vers lijk.

puszuiger | 02-08-21 | 12:49

Zoals altijd de witten zijn al thuis.

Kilroywashier | 02-08-21 | 12:48 | 1

Zeer inclusief feest, SS, Femke en Quinsy waren waarschijnlijk de uitsmijters en preventief fouilleren doen we niet.

allesofniks | 02-08-21 | 12:53

Dat ziet er niet lekker uit nee...

Ma pam pam..!!

( Even snel opgezocht...)

neonreclame | 02-08-21 | 12:47 | 4

@neonreclame | 02-08-21 | 12:56:
Dat klopt. Gewoon naar mij luisteren. I've been there, done that.
Voor de wouten: 'been there' is figuurlijk bedoeld. Ik was NIET op het feest.

Amsterdamsko | 02-08-21 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

-niet klikken als je NIET tegen feestjes onder systeemplafonds en bloed kunt.
Maar dat terzijde.
Mij valt op dat:
1.Het publiek nauwelijks divers te noemen is.
2.Ze net zo'n tyfusherrie maken, als wanneer mijn buren van kleur een "feestje" hebben.
3.De gewoonte om alles overal, maakt niet uit waar, op de grond te pleuren ook hier weer opgaat.
4.Gezien de hoeveelheid hersenen op de grond het einde oefening voor meneer is.

Roadblock | 02-08-21 | 12:47
-weggejorist-
Feynman | 02-08-21 | 12:46 | 2

Had het bedrijfspand een Horeca-bestemming, of is hier ook een economisch delict gepleegd door een feest te organiseren zonder de benodigde vergunning(en)?

Koning Willy | 02-08-21 | 12:46 | 2

Kijk.
Dát zijn tenminste vragen waar opsporingsdiensten op aanslaan!

Kapitein Sjaak Mus | 02-08-21 | 12:58

Alleen de wapenvergunning was niet op orde.

grapo | 02-08-21 | 13:03

Bel 112 roepen terwijl je met je telefoon in je hand staat

DommeNeger | 02-08-21 | 12:46 | 1

Hahahaha, scherp

pibasso | 02-08-21 | 13:57

Heeft de politie zelf geen google? Ik ben wel een beetje klaar met al dat onbetaalde zoekwerk.

elfenstein | 02-08-21 | 12:46 | 1

Lol...

Amsterdamsko | 02-08-21 | 12:55

Ik ga naar een feest en ik neem mee: een pipa.
Dus...

Graaisnaaiert | 02-08-21 | 12:44 | 2

Vroeger kwam pipo op je kinderfeestje... nu pipa...

Nuchternederland | 02-08-21 | 13:16

Een echt knalfeest.

Gele Beer | 02-08-21 | 12:44

Enig volk.

Peterhooft | 02-08-21 | 12:44

Dit is toch normaal bij die criminele drillrappers? Laat ze gewoon hun ding doen.

Reaguurdeskundige | 02-08-21 | 12:44

Ik herken alleen de pistoolschoten, maar dat is kennelijk niet interessant.

puszuiger | 02-08-21 | 12:43

Bel 112 you ma pam pam.. maar de politie was toch racistisch?

DommeNeger | 02-08-21 | 12:43

De halve inhoud van zijn hoofd ligt 30 centimeter achter hem op de grond. Hoezo "hoop op een goede afloop" ?

van Oeffelen | 02-08-21 | 12:42 | 3

Hoop doet leven, Van Oeff. Dat weet u ook wel.

Graaisnaaiert | 02-08-21 | 12:43

Dat is de hele inhoud

Damoos | 02-08-21 | 12:45

Wijs aan! Ik kan niks vinden!

Tikkie Terug | 02-08-21 | 13:06
-weggejorist-
miko | 02-08-21 | 12:41 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Oyoy, dat is meer dan alleen bloed.

Deksmaat | 02-08-21 | 12:40 | 6

Soort van puree

laurentius | 02-08-21 | 12:56

Ook kokos.

Blote Bertus 2000 | 02-08-21 | 19:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Handig om de filmende mobiel half achter een stapel lege bekers te verschuilen.

Kletskop | 02-08-21 | 12:40

Wat een knalfuif.

Roze_bril_drager | 02-08-21 | 12:40

Ah, ik zie al waarom ik niet uitgenodigd was.
Achteraf maar beter ook dus, je krijgt die troep haast niet van je kleren af.

jemagookniksmeer | 02-08-21 | 12:40

Het was totaal geen inclusief feestje, zie alleen maar gepigmenteerden.

eerstneukendanpraten | 02-08-21 | 12:39 | 1

Inclusief betekent in praktijk: des te minder blanke werkende heteroseksuele mannen, des te beter. Zo heb ik het tenminste begrepen

eerlijke joop | 02-08-21 | 13:42

Guns & roses ?

van Oeffelen | 02-08-21 | 12:39 | 1

Guns & brains

Toos Bevergeil | 02-08-21 | 12:57

Goh, dat gebeurt mij nou nooit. Dat ik tegen twee kogels in mijn hoofd aanloop als ik op een feestje ben.

Maar ik ben ook niet echt een fuifnummer...

Enter Yeti | 02-08-21 | 12:39 | 2

Mij ook niet.
Maar mijn feestjes zijn dan ook altijd op zolder.
Tevens ben ik de enige bezoekert.

vliegende knorrepot | 02-08-21 | 12:56

Aan het eind van mijn feestjes ligt er nooit zoveel rotzooi op de grond, en ook minder gegil …

wild geraas | 02-08-21 | 13:13

Gaat er wel eens een dag voorbij...

kibambam | 02-08-21 | 12:38

Boos OM in een talkshow in 3, 2, 1....

Wijze uit het Oosten | 02-08-21 | 12:38

Ik ga naar een feestje en neem mee:

Swaffelkaffert | 02-08-21 | 12:38

Was BIJ1 er ook?

Mikedeugniet | 02-08-21 | 12:37 | 1

Dit was echt een situatie die “toxisch en onveilig” genoemd mag worden.

Nuuk | 02-08-21 | 12:57

Headshot, dat wordt wat.

Kaiserrer | 02-08-21 | 12:37 | 1

Helemaal 2021

Swaffelkaffert | 02-08-21 | 12:38

Wat een feest! De thuisblijvers hadden ongelijk.

streknek | 02-08-21 | 12:35

u heeft mijn aandacht. Graag gedaan.

Dr.Utker | 02-08-21 | 12:34

Was Quincy Promes in het land??

Fedde71 | 02-08-21 | 12:33 | 2

Het lijkt me in elk geval slim om feestjes in bedrijfspanden waar profvoetballers aanwezig zijn te mijden.

JWZ_JMK | 02-08-21 | 12:36

Dit was een schietpartij, geen steekpartij, waarschijnlijk wel familie van onze geliefde Quincy

Kapitein-Schaamluis | 02-08-21 | 12:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland