Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meerdere schietpartijen Rotterdam en Amsterdam

Ik ga op stap en ik neem mee... mijn Luger

Terwijl hoofdofficier van justitie Rutger Jeuken heel druk was met de NTI-cursus Spaans-Nederlands oefenen voor de spiegel draaide de wereld gewoon door en was het vannacht raak in Rotterdam, alsook een beetje in Amsterdam. DRIE schietpartijen in een hete Rotterdamse nacht: aan de Rose-Spoorstraat werd een auto beschoten, aan de Vuurplaat werd een huis beschoten en in het Roel Langerakpark zou een schietpartij hebben plaatsgevonden waarop agenten waarschuwingsschoten losten. Donderdag werd er ook al geschoten in Rotterdam, vrijdag werd er ook al geschoten in Rotterdam. Zou iemand misschien kunnen kijken of Aboutaleb nog leeft, want we horen 'm effe niet en z'n stad staat in de fik. Amsterdam liep zoals gewoonlijk achter de feiten aan met slechts één schietpartij, maar wel eentje met gevolgen: in een loods aan de Stekkenbergweg werd iemand tijdens een ongezellig feestje gepopt in the back. Wat is Nederland toch een gaaf land. Wanneer gaan we die wapens eigenlijk verbieden?

Drank en drugs en pistolen

Social

Reaguursels

Inloggen

Niet zo piepen mensen. Een kleine prijs die we als samenleving moeten betalen voor de verrijking die multi culti heet. Hoeveel was het ook alweer 400 miljard vanaf 1990 ? Maar we krijgen er zoveel voor terug !!

DrachiR | 02-08-21 | 10:09

Beetje als Anne Frank en haar familie maar dan precies andersom.
Jaja we he been heel wat bereikt in de afgelopen jaren.

Uw Verzekeringsadvis | 01-08-21 | 17:59 | 2

Familie en Anne Frank dan? Ik snap hem niet.

Wokpan1975 | 01-08-21 | 19:41

Beetje nadeel van een wapenverbod; criminelen hebben de neiging zich niet veel van verboden aan te trekken

Bennikweer | 02-08-21 | 02:54

Minder minder minder (wapens)

Proud Infidel | 01-08-21 | 17:48 | 1

Of bewapen de rest: dan doen we elk weekend een soort van wilde westen reenactment/ purge

Canis.bonus.es | 01-08-21 | 18:17
-weggejorist-
loekiekoch | 01-08-21 | 17:40 | 1

Check deze gast eens. Die schiet zo snel als de lichtsnelheid. Wereldrecordhouder. Als die in de buurt is, is er, ondanks 20 filmende camera's en mobieltjes, geen bewijs dat ie 2 mensen door de knieschijf heeft geschoten.
Youtube:
DSd8V-kb6Ro
Bad Bob....
oh so bad....

nobodiesunmighty | 01-08-21 | 16:19

Ontken niet langer dat het klimaat aan het veranderen is. Het regent elke dag kogels.

Astimar Teutis | 01-08-21 | 15:45

Maar Nederland is veiliger dan ooit, hoor. Het aantal misdrijven is nog nooit zo laag geweest. Onze regering zegt het zelf, en die is hartstikke betrouwbaar!

MAD1950 | 01-08-21 | 14:52 | 4

@Zapata10 | 01-08-21 | 14:57: mag je nu zeggen: misdaad loont? Als ik de regering mag zien handelen, denk ik.. mmmm.. ja... je komt er altijd mee weg. Als ik in de "onderwereld" (wordt steeds lastigere scheidslijn) functioneer kom ik er vrijwel altijd mee weg. " Heel gewoon, doodgewoon" , Pisa... lang gelee.

nobodiesunmighty | 01-08-21 | 16:29

Graag een link naar het stuk waarin de regering zegt dat NL veiliger dan ooit is en het aantal misdrijven nog nooit zo laag is geweest.
Spoiler: geen verwijzing naar één of andere wetenschapper die dit onlangs (check GeenStijl) beweerde maar écht iemand uit de regering.
Ik wacht...

Amsterdamsko | 01-08-21 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je, als een hele generatie nooit heeft kunnen schieten op de kermis. Ik zou zeggen: alle kermissen weer open!

antonconstandse | 01-08-21 | 14:10

Sywert van Lienden al een non-profit handeltje begonnen in geïmporteerde kogelvrije vesten ?

Ruikbaard | 01-08-21 | 14:05 | 1

Waarom niet? Niet geschoten is altijd mis.

Zapata10 | 01-08-21 | 14:59

Waarom denk ik bij een naam als Mario's Kringloop niet direct aan een milieubewuste organisatie die zich maximaal inzet om zuinig te zijn op de natuur, maar meer aan een witwasorganisatie, zoals Used Products? Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie geharde zakenlieden als Bul Super en Hiep Hieper voor me, als je begrijpt wat ik bedoel.

Arnold Layne | 01-08-21 | 13:55
-weggejorist-
Padre Grassi | 01-08-21 | 13:48

We hebben net een periode van 'stevige' bestuurlijke maatregelen achter de rug.Je zou toch denken dat zo langzamerhand alle criminelen hun blaffers hebben ingeleverd op het politiebureau gezien al die 'succesvolle' inleveracties... Glunderende politiechefs achter een tafel ingeleverde jaren 70 windbuksen... Hoe Nederlands...

Croisantneuf | 01-08-21 | 13:38 | 4

Whahahaha!

Jan, Leiden | 01-08-21 | 14:37

Preventief fouilleren op grote schaal, op niet vantevoren bekende plekken, en dan flink etnisch profileren, dan pak je de meeste wapens. Maak dat die ontzettende klootzakken van Groenlinks maar eens wijs.

Ruud5 | 01-08-21 | 15:13

stevige bestuurlijke maatregelen die onze trouwe dienders nog verder aan het bureau kluisteren en meer ruimte geven aan de altijd goedbedoelende penosa. Morosofistisch bestuur.

nobodiesunmighty | 01-08-21 | 16:31
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom vragen mijn medelanders zich nooit af waarom terrors en crimi's zwaar bewapend zijn en kantklossende belastingbetalende brave burgers zelf ab-so-luut geen pipa mogen (tenzij je aan een hoop regels voldoet).
Wel lachen om Amerikanen met hun 2A maar vervolgens mopperen dat anderskokende medelanders elkaar poppen in het weekend.

Graaf_van_Hogendorp | 01-08-21 | 13:35 | 1

De 2A is er om de overheid in check te houden. Autoriteit wil het monopolie van het geweld hebben voordat het zijn zin kan doordrukken.

Caesar.is.Keizer | 01-08-21 | 14:24

Ze schieten er niets mee op.

Cum_skwat | 01-08-21 | 13:33

Net tijdens het NOS Journaal werd alleen melding gemaakt van de schietpartij in Amsterdam. Alsof er in Rotterdam niks was gebeurd.

Keutels | 01-08-21 | 13:32 | 2

Er gebeurt zat in 010.
Vanochtend regende het er nog. Heel hard.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 13:34

@EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 13:34: damm.... terugschieten!

nobodiesunmighty | 01-08-21 | 16:32

Wat een gezeur toch eigenlijk om de paar schietpartijtjes met hier en daar een verdwaalde dode. Wen er maar an... NL stijgt op in de vaart der multiculturele volkeren. Ik las in mijn Amerikaanse online krantje dat Chicago elk weekend een soort burgeroorlog meemaakt met zo'n 26 doden.
Wel blij dat de 13 dodelijke kopschoppers veilig achter de hekken van de villa's van hun mammie en pappie zitten. Verdedigd door de hr. Jeuken van de NL justitie. Tís maar wat je belangrijk vind.

Goedzo | 01-08-21 | 13:19 | 3

Wat is dat? Jouw Amerikaanse online krantje ? CNN op kabel tv?

grapo | 01-08-21 | 13:26

In zwarte steden in de VS is dit een gemiddeld weekend.

Caesar.is.Keizer | 01-08-21 | 14:25
-weggejorist-
ThelmaPerales | 01-08-21 | 13:13 | 1

Waar kunnen we deze steden steunen??? Ik bedoel is er al een collecte gehouden voor deze enorme groepen parels die onze gemeenschap verrijken met hun barbarisme en cultuur? Ik zat zelf te denken aan 5 liter benzine , bak roestige spijkers en een botte bijl.

Hollandse_blauwe | 01-08-21 | 13:12 | 1

vergeet de oude buitenband niet. Is hun tribale uitvinding, met benzine erin.

nobodiesunmighty | 01-08-21 | 16:33
-weggejorist-
Dandruff | 01-08-21 | 13:08

Nou hoorde ik van de week toch echt dat de criminaliteit cijfers flink gedaald waren. of komt dat omdat we plofkrakers tegenwoordig vandalen noemen in plaats van criminelen? en als je met je gestolen auto een 53 jarige man dood rijd is dat vandalisme of zwaar crimineel gedrag. laten we dan kanker ook maar geen kanker meer noemen maar bla bla. dan gaat er niemand meer dood aan kanker.

zoalsikhetzeg | 01-08-21 | 12:59 | 1

Ah, u heeft door hoe het systeem werkt.
Optioneel is gewoon geen aangiftes meer invoeren. Scheelt stukken in het werk én in de cijfers.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 13:36

De FO kon beter onderzoek doen in Mario's Kringspier, waar al die drugs en pistolen verstopt zaten.

HeelStijl | 01-08-21 | 12:54 | 1

Hier, HeelStijl | 01-08-21 | 12:52 | reageer | favorietblock, ookal iets over kak en poep/ kring of sluitspier gebied.
Anaal gefixeerd vandaag ?

grapo | 01-08-21 | 12:58

Volgens de regeringsgrafiekjes hebben we meer schijtpartijen dan schietpartijen. Doorlopen dus mensen, hier is niets te zien. Wij zijn even de krant uitlaten.

HeelStijl | 01-08-21 | 12:52

Gaat lekker in Nederland kudtland !

leo59 | 01-08-21 | 12:50 | 2

De letter D mag er wel vanaf hoor.

Mr_Pikibelly | 01-08-21 | 13:37
-weggejorist-
PikinhetBlik | 01-08-21 | 13:53

Zo'n inclusieve stad horen natuurlijk ook cowboys bij.

Harde Kopkaas | 01-08-21 | 12:49
-weggejorist-
Markinrotterdam | 01-08-21 | 12:47 | 3

Er zijn nog grote verschillen in dit land.
Waar in Rotterdam dagelijks wel een schietpartij is en menig Rotterdammer er niet meer van opkijkt. Kom je in het plaatselijke krantje van Klazienaveen nog berichten tegen als 'er is een gans vermoord in Klazienaveen'.

Rotterdammert1965 | 01-08-21 | 12:46 | 3

Hulpdiensten rukken uit voor koe in sloot. Opschaling naar Grip 2.

grapo | 01-08-21 | 12:54

U kunt er een grapje over maken, ik las laatst een online lokaal suffertje uit Groningen, waarin het grote nieuws was dat er een portemonnee gevonden was.
Uiteraard netjes met inhoud af te halen door de eigenaar.
Dat zou in 010 inmiddels ook de voorpagina halen.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 13:38

Is dat alles? Bij ons hebben ze vorige week de meest gehate flitspaal in de fik gestoken. En dan denk je dat daar een hoop ophef vanuit het volk zou komen, want dat ding stond er toch voor onze veiligheid. Maar nee, er steeg een oorverdovend gejuich op. Ze kwamen zelfs toeterent door de straten gereden. Gelukkig staat er nu weer een nieuwe flitspaal en is de rust weergekeerd in de stad. Oja, er stonden ook nog 8 auto's in de fik de afgelopen week, maar dat is redelijk normaal.

LV-225 | 01-08-21 | 12:33 | 3

Tjieterkstradeel of zoiets..?

aardv@rk | 01-08-21 | 12:37

Ik wist niet dat er een flitspaal in Veen stond. En de autbranden waren toch vooral jaarwisselings traditie ?

grapo | 01-08-21 | 12:51

Als jij je nu houdt aan de verkeersregels, dan heeft de politie meer tijd om boeven te vangen.

Arnold Layne | 01-08-21 | 13:50

Dat krijg je van incidenten bestrijding. Als de politie nou eens proactief aan het werk ging en zou stoppen met excuses over alles wat niet kan, maar ging kijken naar wat wel kan..

Ik ben er van overtuigd dat dat inmiddels doden, zwaargewonden en een hoop verzekeringsclaims zou schelen.

FLP_du_Stok | 01-08-21 | 12:33
-weggejorist-
unstable | 01-08-21 | 12:33 | 2

Waar blijven de steekpartijen? Op deze manier lopen die het gevaar op een onoverbrugbare achterstand ten opzichte van het aantal schietpartijen te staan.

Prinsemarij | 01-08-21 | 12:33

Meneer Jeuken zit de hele ochtend al te bellen naar de reactie van op1 om zichzelf weer uit te nodigen vanavond
Kan hij weer gaan zitten janken dat media foto’s en namen publiceren van het bedrijfspand waar de schietpartij heeft plaatsgevonden.
Een digitale heksenjacht en iedereen die “een beetje heeft zitten googlen” naar informatie over deze schietpartij is pas een echte crimineel!

Fele | 01-08-21 | 12:32 | 1

Het was inderdaad een kleine moeite voor het OM geweest even de naam te photoshoppen naar "Kees Kringloop". Allitereert nog lekkerder ook.

funda | 01-08-21 | 12:43

"Mario's Kringloop"... als Mario zo slim was geweest zijn toko "Mario's Kringspier" te noemen was de politie veel sneller ter plaatse geweest, en had wellicht veel leed voorkomen kunnen worden.

funda | 01-08-21 | 12:30

Zal niet meer lang duren vooraleer het percentage politiemensen 1 % is afgezet tegen het percentage criminelen !

A333aan | 01-08-21 | 12:29

Allemaal erg stigmatiserend weer in deze inclusieve stad.

Bolder | 01-08-21 | 12:26

Wapens zijn al verboden. Het zou juist handig zijn als respectabele burgers met legale guns over straat mochten. Dan konden ze terugschieten en zouden de boefjes langer nadenen voor ze naar hun wapens grepen.
Zou ook handig zijn voor als Vadertje Staat straks met een verplichte vaccinatie voor je deur staat of je internet probeert af te sluiten wegens de verkeerde mening. Een stukje burgerschap gebaseerd op de onvervreemdbare rechten van het individu zeg maar. Of blijft u liever netjes aan de liberale Mark Rutte vragen of u alsjeblieft op vakantie mag?

beetje.jammer.dit | 01-08-21 | 12:17 | 2

Krijg je dat gelul weer van in Amerika werkt het ook niet, nou dus wel als je daar inbreekt weet je dat je laatste uur is aangebroken en dito als je daar iemand overvalt.
Ik ben voor..!

aardv@rk | 01-08-21 | 12:44

En geen van de partijen bedacht om te twitteren dat het om LHGBTIBBQ-gerelateerd geweld ging? Dan zit je tegenstander het snelst achter de tralies.

Allemaal | 01-08-21 | 12:16

In achterbuurten van schijtsteden. Dan weet je het wel. 110th street.

van Oeffelen | 01-08-21 | 12:15

Werkt echt goed dat wapenverbod.

Tha Analyzer | 01-08-21 | 12:14 | 1

Gewoon legaliseren en belasting op heffen. Mensen willen nu eenmaal een lekker potje kunnen schieten, begin je niks tegen. En van de belastinginkomsten kunnen we weer een partij regenboogvlaggen ergens neer plempen.

Hater bij de Heijn | 01-08-21 | 12:19

"De schutter is nog niet aangehouden."
Gewoon een paar weken vrij laten rondlopen tot de getuigenverklaringen uit het Sranan Tongo zijn vertaald.

J.P.Drapeau | 01-08-21 | 12:10 | 2

Ik gok eerder op Papiaments...

Knitty | 01-08-21 | 12:38

Nee nee u vergeet dat dankzij jarenlange positieve discriminatie hedentendage het gros van het korps overige talen beter verstaat dan Nederlandsch.

DommeNeger | 01-08-21 | 16:08

"De maximumstraf voor het illegaal bezitten van een wapen uit categorie 2 en 3, zoals een geweer, is een gevangenisstraf van 4 jaar of een geldboete van € 45.000."

Als je dan toch met alle geweld van die wapens af wilt, maak er dan als OM werk van. Je eist gewoon een boete van € 25, te betalen in 12 termijnen, en dan heb je dikke kans dat de daderT van de rechterT toch nog steeds iets van € 10 boete krijgt.
Dan is zo iemand wel voorgoed genezen en bladiebla.

Ichneumonidae | 01-08-21 | 12:06 | 2

Wat is categorie 4? Flakvierling? Leopard? Walrus klasse?

Graaf_Slis | 01-08-21 | 12:17

@Graaf_Slis | 01-08-21 | 12:17: Tsar Bomba bijvoorbeeld, dat mag dan weer niet. Nou ja, men doet al moeilijk over sarin - in wat voor land leven wij?

Ichneumonidae | 01-08-21 | 12:23

Als je ziet hoe voortvarend het OM een moord aanpakt, dan begrijp ik wel dat anderen zich weinig aan wetten gelegen laten liggen. Het zal ze, goed gezegd, jeuken.

El Rico Grande | 01-08-21 | 12:05

Kunnen we misschien iets doen aan het woord 'schietpartijen'? Ik denk dat we dan het probleem ongeveer wel hebben opgelost.

Hater bij de Heijn | 01-08-21 | 12:04 | 5

Dat heet tegenwoordig toch "schietincident"?

MAD1950 | 01-08-21 | 12:33

Goed punt. Beter is om het gewoon over 'voorval', 'verschijnsel' of 'fenomeen' te hebben. Door het schiet- of steek- voorvoegsel er aan toe te voegen wordt er alleen maar ingespeeld op onderbuikgevoelens in de samenleving, en dat moeten we niet willen met zijn allen.

Reaguurdeskundige | 01-08-21 | 13:11

Heel gevat...

Luchtkasteel | 01-08-21 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, dan Suriname, daar liggen de wapens allemaal tenminste netjes opgestapeld bij een veroordeelde thuis.

dathoujetoch | 01-08-21 | 12:00

"een aantal van hen wilde niet luisteren naar de agenten. Ze gedroegen zich volgens de politie op zo'n verdachte manier dat agenten het nodig vonden waarschuwingsschoten te lossen. Er vielen geen gewonden en niemand is aangehouden."

Dus een groep valt op door zich duidelijk verdacht te gedragen dat er waarschuwingsschoten gelost moesten worden en vervolgens wordt er niemand aangehouden? WTF?

darmflora | 01-08-21 | 12:00 | 6

Niet aanhouden betekent niet geregistreerd. Dus komen die niet in de statistieken terecht. Uiteraard moeten de agenten verantwoorden (in drievoud, 5 dagen bureauwerk) waarom ze 2 kogels 'kwijt' zijn.
Maar statistisch gezien blijven we een mooi schoon vaasje.
En nu mag u weer vlot naar bed, oogjes dicht, snaveltje toe.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 12:02

Mogelijk een groep criminelen waarvan het korps de instructie gekregen heeft hen niet te arresteren wegens gevaarlijk, netzoals die VVD-vrachtwagenchauffeur die motoragenten overhoop rijdt.

Reaguurdeskundige | 01-08-21 | 13:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Het enige wat je eigenlijk nog kan doen als normale burger is de White Flight naar de provincie. Rare feestjes, het OV en uitgaansgebieden mijden en verder hopen dat nieuwe AZC’, tbs klinieken, ROC’s én sociale huur ver buiten je leefgebied neergezet worden. Overal met een boog omheen en verder hopen op 80 jaar mazzel.

de Voorzittert | 01-08-21 | 12:00 | 3

Yep, zorg ervoor dat je gezin en later je kinderen een ton of meer per jaar verdienen. Dan kun je de multishit en de slik en snuifindustrie aardig mijden. Zeker in de provincie. Inderdaad zolang het duurt. Want de import van werkschuw gewelddadig tuig al dan niet met religieuze mankementen gaat onder VVD leiding letterlijk in moordend tempo door.

Graaier | 01-08-21 | 12:30

De provincie blijft niet gespaard: ik denk aan de boerderij bij het Nordwincollege in Buitenpost. Waar minderjarige asielzoekers dieren op een onwaarschijnlijk wrede manier mishandeld hebben. Gelukkig kregen de betrokken gezinnen hulpverlening! Je moet er niet aan denken dat er iemand bestraft zou worden. De leerlingen van de school hebben slachtofferhulp gekregen, dat dan weer wel.

Knitty | 01-08-21 | 12:49

Als ik jong was en ongebonden, zou ik emigreren. En dat is ook wat ik mijn kinderen adviseer. Probeer een gewoon land te vinden, want Nederland gaat eraan.

Grauwbaard | 01-08-21 | 15:54

Ineens weet je het; je wordt wapenhandelaar!
Ik ga me maar eens verdiepen in steekwerende en kogelwerende vesten. Gouden handeltje lijkt me, alleen beetje uitkijken dat je zaakje niet plotseling overgenomen wordt door een echte crimineel.
(Ja, ik weet, mag in Nederland ook al niet. Stel je voor dat je jezelf beschermd)

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:59 | 8

Wij hadden ooit een winkel op de Willemstraat, en die verkocht scherfvesten, maar dan door een kunstenaar bewerkt. Dat is een maand goed gegaan, en toen is die hele toko leeggeroofd. Sindsdien kan je hier geen scherfvesten meer kopen. Als ze onze wijk weer eens een keertje afgrendelen, dan worden er genoeg wapens ontdekt om een kleine legereenheid volwaardig te bewapenen. En dan tel ik de moskee in de buurt nog niet mee, want daar mag de politie niet controleren. Dat is een vorm van discriminatie volgens dezelfde politie. Tel daar ook een gehate burgemeester bij op, die misbruik maakt van de busbanen, en u ziet dat we hier in een soort rimboe wonen.

LV-225 | 01-08-21 | 12:56

@* Il Principe * | 01-08-21 | 12:51:
Je hebt gelijk hoor Kameraad Il Principe.
Is die club van jou er nou al uit met hun jeugdbeweging ROOD?
Ik heb begrepen dat de ene Rode Dageraad wat roder is dan de andere?

Roadblock | 01-08-21 | 14:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Wanneer gaan we deze wapens verbieden? Onzin. In Nederland moet je door behoorlijk wat hoepels springen voordat je een wapen mag bezitten. Je moet een vergunning aanvragen. Dan wordt je gecontroleerd. Je moet aangesloten zijn bij een schietvereniging en een training doen dan moet je het wapen veilig opbergen. Doe je dat thuis dan komt men dat controleren. Oké het proces zal soms niet overal even stigent uitgevoerd worden maar een wapen in Nederland bezit je niet zomaar.

Hawk8749 | 01-08-21 | 11:59 | 6

Alleen nette mensen mogen geen wapens hebben. Want "dan escaleert het maar". Dat is het kromme: een incident waarbij een burger met een vuurwapen een insluiper uit zijn huis verjaagd of neerknalt komt in de statistieken als "vuurwapengeweld", en wordt daarmee gelijk gesteld met incidenten waarbij jochies op scooters een voordeur onder vuur nemen. En een neergeschoten inbreker is "slachtoffer van vuurwapengeweld", net als de onschuldige persoon achter die doorzeefde voordeur. Zelfs in de VS werken de statistieken zo.

Wat mij betreft valt zo'n incident onder "door burgers verijdelde inbraak". En de neergeschoten inbreker? "Tragisch beroepsongeval". Maar dan niet zo heel erg tragisch.

Muxje | 01-08-21 | 12:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Jeuken ziet eruit als de hoofdrolspeler in de cultfilm Eraserhead van David Lynch. En hij is al net zo vervreemdend.

Colin.Fart | 01-08-21 | 11:58

Wapens verbieden? Nederkutland ligt bomvol met wapens. Koffers vol. Uitzoeken maar. Wapen nympho's zijn in grote getale onder ons. Ik vind het wel handig. Zeker wanneer de Apocalyps zich aandient. Met een stuk hout die ik niet veel. Echter, ze meenemen onder je Ralph Lauren sweater is een ander verhaal. Da's ergens dom. Naïef.

Luchtkasteel | 01-08-21 | 11:57 | 1

Met een mes schiet je ook geen steek op.

goedverstaander | 01-08-21 | 11:59

Gelukkig is er niet nagetrapt.

Graaf_Slis | 01-08-21 | 11:57

Langzaam maar zeker glijden we af naar één groot ghetto. GroenLinks stemmen en 140 jaar Jeuken in de top van het OM helpen daarin niet echt mee dit nog enigszins te temperen.

de Voorzittert | 01-08-21 | 11:57

Verbieden? Het wordt tijd dat fatsoenlijke burgers de kans krijgen om zich te bewapenen!

poepaanmijngaatsie | 01-08-21 | 11:57 | 5

@Zapata10 | 01-08-21 | 12:07:
Zwitserland kreeg je het dienstwapen mee naar huis als je afzwaaide + een verzegelde doos munitie alleen te openen bij oorlog.
Verder had je dan de plicht de schietvaardigheid op peil te houden.
In het weekend dus lieden op de fiets, met een wapen op de rug op weg naar de schietbaan.
Het is ook wel makkelijk dat het hoofd van een Kanton ook de militaire commandant is.
Indertijd was het zo: Geen dienst gedaan? Geen overheidsfunctie.
Maar die jongens zijn ook behoorlijk aan het bezuinigen geslagen.

Roadblock | 01-08-21 | 13:47

@Roadblock | 01-08-21 | 13:47:
We hadden destijds ( 70s/80s ) Zwitserse kennissen met een vakantiehuisje dus gingen daar minimaal 1x per jaar naartoe. En die mand maakte dus zijn eigen kogels beneden en liet ook zien hoe. Heel apart. Nooit een wapen irl gezien en dan zie je zomaar iemand die met die dingen bezig is.

Graaisnaaiert | 01-08-21 | 14:02

@Graaisnaaiert | 01-08-21 | 14:02:
Ik heb een kennis hier, die ook zijn eigen munitie maakt.
Mocht hem jaren terug een keer helpen.
Is best leuk om te doen.
Hij beweerde dat hij matchgrade munitie voor zijn geweer maakte.

Roadblock | 01-08-21 | 16:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zit het eigenlijk bij die Notorious 600 (?) want het lijkt mij dat dit soort ellende bij die gasten vandaan komt? Is dat een lijstje waar nog iets mee gedaan wordt?

Risingson | 01-08-21 | 11:56 | 1

Ja hoor talloze ambtenaren zijn er mee bezig. Ze brengen alles in kaart, praten erover, bedenken plannen van aanpak, huren externe onderzoekers in, hebben het druk met het aanvragen van extra fte om het echt te gaan oplossen, maken profielen van de groepen, praten met vertegenwoordigers van de groepen, maken presentaties om anderen te vertellen wat ze zien en denken enz. enz. enz. Kortom, er wordt veel over geluld maar weinig aan gedaan. Het is al ingewikkeld genoeg om een aantal doodschoppers uit Hilversum te halen. Een immigrantenwijk ingaan om de grootverdieners daar uit te halen is teveel gevraagd.

Graaier | 01-08-21 | 12:35

Amerikaanse filosofie toepassen: If you can't beat them, join them. We moeten gewoon allemaal crimineel worden, dan komt het goed. Zelf ben ik te oud, maar ik zal mijn nakomelingen uitleggen dat in de nabije toekomst leven volgens de regels der wet niet vol te houden is. Het wordt gewoon te duur!

Aisie | 01-08-21 | 11:55 | 2

Het laatste wat je schrijft is een waarheid als een koe.
Want dat is precies waar het om gaat. Wil je handhaven dan moet je daar de middelen voor hebben. Middelen kosten geld. Geld uitgeven aan iets wat de facto geen winst oplevert daar hebben VVDers en gelijkgestemde luitjes niet zoveel zin in. Al helemaal niet omdat opgepakte criminelen ook nog eens onderdak en voedsel moeten krijgen. Kost nog meer geld.
Zolang de criminaliteit dus luitjes zoals u en mij betreft dan heeft het geen grote prioriteit. (collateral damage)

Zapata10 | 01-08-21 | 12:03

"If you can't beat them, shoot them." - Mark en Patricia McCloskey

funda | 01-08-21 | 12:14

Nieuw leiderschap doet dit met samenlevingen. Wie zijn al die mensen?

Odin | 01-08-21 | 11:51

Maar in de jaren 60,70,80 en begin 90 waren er ook schietpartijen toen de steden nog voornamelijk witte/blanke bolwerken waren, toch? Oh wacht… gelukkig heeft Nederland er echt veel voor terug gekregen en wacht u rustig af, elke week worden het er meer. Veel plezier in de toekomst

davidhasseltoff | 01-08-21 | 11:49 | 2

In de jaren 60 hadden we misschien 10 schietpartijen per jaar en stonden de kranten bol bij zo iets. Toen schreven ze nog spannende detective romans waarbij inspecteur Lund de moord wist op te lossen. nl.wikipedia.org/wiki/Willy_Corsari

Zapata10 | 01-08-21 | 11:53

@Zapata10 | 01-08-21 | 11:53: Zelfs 10 lijkt me overdreven, maar toen was zelfs ik nog te jong, dus vergeef me if I am wrong.

gato | 01-08-21 | 12:37

Die Jeuken is net als van Huffelen een typetje wie niet misstaat in een distopische surrealistische film. Staan ze dan voor de spiegel elke ochtend...

Reaaalist | 01-08-21 | 11:48 | 2

Ja, die twee zijn mooi materiaal voor een tv parodie schownals Spitting Image. Verder noch Asha, Kuzu, Sylvana en die mollige van de PvdA, Sharon D.
Nederland in een notedop, commentaar van M. Rutte.

Ray Skak | 01-08-21 | 11:54

Haha, precies. Alice in Wonderland 2010. The Red Queen en The Mad Hatter

BASinnic | 01-08-21 | 11:58

Als je als Amsterdamse burgemeester een voorbeeld geeft om een gun in huis te hebben en dat ook nog eens probeert weg te moffelen dan geef je een goed voorbeeld en kan je dit soort praktijken verwachten. Voorbeeld doet volgen…

Ernstige Zaken | 01-08-21 | 11:48

De Rotterdamse politie mag niet langer persoonsgericht preventief fouilleren. De rechter oordeelde vandaag dat er geen wettelijke basis bestaat voor de proef waarmee de politie de zakken doorzoekt van vuurwapengevaarlijke personen. Daarmee werd gehoopt excessief geweld terug te dringen.

De rechter keek naar de Rotterdamse maatregel omdat een 39-jarige Rotterdammer er een kort geding over aanspande. Hij kreeg eind maart een brief waarin hij erop werd gewezen dat hij te pas en te onpas op straat en in zijn auto gefouilleerd kon worden. De man voelde zich daardoor in zijn vrijheid aangetast en de rechter gaf hem daarin gelijk.

Het experiment, dat draait sinds eind 2019, is na de uitspraak per direct stilgelegd. ,,We gaan eerst het vonnis bestuderen en beraden of we in hoger beroep gaan,” zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM).
bron: AD 6-7-'21

Bibop | 01-08-21 | 11:45 | 4

In het uitvoerig onderzoeken, bestuderen en beraden zijn we het allerbeste land van de wereld. Dat duurt zo lang totdat ze uiteindelijk niet meer weten wat ze nou moesten onderzoeken en bestuderen, dit door de grote aantallen mensen die zich daarmee bezig houden.
De uitvoering van de uitkomst duurt maar 1 minuut; niet !

A333aan | 01-08-21 | 12:46

Waarom kondig je dat dan ook aan? Oerstom. Gewoon doen. Verzin maar een reden. U voldoet aan een uitstaand signalement. We hebben melding gekregen over. Wij hebben aanwijzingen dat. Wij hebben een vermoeden dat. U staat gesignaleerd als ...
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Rapper 123Barz, nu BehindBarz bijvoorbeeld, de schutter van Peter R de Vries, met op zijn 21e al eigenaar van 2 huizen ( hoe dan? ). Hadden ze die maar wat vaker preventief gefouilleerd.

Graaisnaaiert | 01-08-21 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Is ondertussen toch heel normaal geworden, een schietpartij hier en daar afgewisseld door wat steekpartijen en kopschoppers.

Reebensteeltje | 01-08-21 | 11:45 | 1

Behalve als het iemand betreft die uit het ons kent ons netwerkje van de bestuurlijke hotemetoten, politici, royals komt. Dan staan de kranten bol, heeft het OM alle tijd en wordt er keihard ingegrepen.

Zapata10 | 01-08-21 | 11:50

Tijdje geleden zijn er een aantal grote partijen cocaïne in beslag genomen in de haven. En dat werk net even wat anders dan bij Ali Express waar jij je geld terugkrijgt als je pakje niet aankomt.
Iemand moet die in beslag genomen partijen cocaïne betalen. Dus lopen de Marokkaanse en de Surinaamse maffioso elkaar te bedreigen. En in dat milieu sturen ze elkaar geen aangetekende brief.

Osdorpertje | 01-08-21 | 11:44 | 3

Zit je nou slap te lullen met je Surinamers! Je bedoelt zeker Antillianen en Afrikanen. Geniet van je zondag... onwetende.

Man-Bijt-Hond | 01-08-21 | 11:52

Ik dacht precies hetzelfde. Meerdere grote partijen drugs onderschept recent. Dan weet je gewoon dat de pleuris gaat uitbreken. En jawel hoor. Keurig on cue begint het uitschot elkaar weer op de korrel te nemen. Operatie stofwolk, bedreig, beschuldig en pers af. Want iemand moet de rekening gaan betalen. Hopelijk met zo min mogelijk schade aan onschuldigen.

Blubberbazooka | 01-08-21 | 12:11

Off-topic-vooruitblik: Mercedes mag blij zijn dat ondergetekende zich niet in Boedapest bevindt. Want die had knielneger een forse schep suiker in de tank gegooid.

goedverstaander | 01-08-21 | 11:44 | 2

Als je het over het einde van de Q3 kwalificatie hebt; sinds wanneer is het verboden in te halen?

Bootvisser | 01-08-21 | 12:40

@Bootvisser | 01-08-21 | 12:40: het is niet verboden alleen een “gentlemen’s agreement” maar als je een ander team daardoor “hindert” wordt het al een stuk minder sportief….

Toedels | 01-08-21 | 20:40

‘Gepopt in the back’. GS verrijkt mijn vocabulaire wel.

GroenGeelHart | 01-08-21 | 11:43 | 1

Laten we aub het abn wel behouden.

Ernstige Zaken | 01-08-21 | 11:50

Hoe zit het met die Gooise kopschoppers?Is er al witte rook of zijn ze nog in conclaaf met hun advocaten?

Gravin v Kippenbouth | 01-08-21 | 11:42 | 1

Nee joh, eerst gaan de vertalers nog aan de slag. Ik denk dan, hey google translate en dan komt de vertaling voor de officiële stukken wel later. Nee hoor………..

HoniSoit | 01-08-21 | 11:50

Wanneer gaan we die wapens eigenlijk verbieden?

Ha! In Rotterdam is het de achterban van Aboutaleb, en DENK, en Nida die het monopolie over de wapenhandel hebben!
Dat weet iedereen. Dus uit die hoek, en van Aboutaleb, moet je niks verwachten.

gaffelbaard | 01-08-21 | 11:39 | 2

Nou hij wil best wel hele stoere taal uitslaan. Als het echt moet kan hij er ook nog wel een emotioneel tintje aan toevoegen. Vervolgens hangt hij weer achterover en gaat weer verder met stukken lezen en vergaderen. Van papa heeft hij geleerd dat de oplossing in het midden van de opinies ligt. En dat doet zoonlief zijn hele leven lang dus ook. Als PvdA en kartelpoliticus heeft hij het daarmee geschopt tot burgemeester.

Graaier | 01-08-21 | 11:42

En ze verkopen die wapens (vaak uit het midden-Oosten) dan aan de POC gemeentes?

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:54

Bij een schietpartij zijn er toch twee partijen die schieten? Anders kun je alles wel een schietpartij noemen. En geen slachtoffers is het belangrijkste. Wel 3x doodslag/moord afgelopen week in Rotterdam (+Cappelle a/d IJssel), dat is wel vrij veel.

Vula | 01-08-21 | 11:39 | 4

Hoe zou u het dan willen noemen? Een eenzijdige schietactie?

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:53

Als jij jezelf door je hoofd schiet, is er maar één partij die geschoten heeft, met mogelijk/hopelijk een dode tot gevolg.

gestoptmetroken | 01-08-21 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd voor een bezoekje aan onze Bijlmer-correspondent Sidney.

DommeNeger | 01-08-21 | 11:38

Wanneer gaan we dit kabinet verbieden, dit OM verbieden, incompetente Ferdje verbieden, de nog incompetentere Rutger Jeuken verbieden, de altijd alles goedpratende NPO verbieden, kortom er valt nog genoeg te verbieden in Nederland opdat we eindelijk een echt gaaf land kunnen worden!

Swaffelkaffert | 01-08-21 | 11:35 | 2

137 dagen zonder regering. Niemand die klaagt. Afgeleid door corona en andere shit.

VoltaireJohn | 01-08-21 | 11:38

@VoltaireJohn | 01-08-21 | 11:38: Dit demissionair kabinet blijft voorlopig lekker demissionair doormodderen. Dit blijven ze doen tot Rutte de baan van secretaris generaal bij de NATO aangeboden krijgt.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:52

Gisteren naar Western zitten te kijken for a few dollars more.
Verspilde tijd zo blijkt. Ik kan dat in real life meemaken. Veel spannender.

Zapata10 | 01-08-21 | 11:35 | 6

‘ Een vuist vol euro’s’ een moderne western gesitueerd in de Bijlmer. Het verhaal draait om het zoekgeraakte geld van een rip deal.

P-unit | 01-08-21 | 11:44

Dit was eerder eem trigger happy end

hotbrasil | 01-08-21 | 11:47
▼ 3 antwoorden verborgen

"Wanneer gaan we die wapens eigenlijk verbieden?"
Nou GS, illegaal wapenbezit is al verboden. Of zijn jullie in de overtuiging dat dit allemaal sportschutters zijn en lid van een vereniging?

MoonBeebe | 01-08-21 | 11:35 | 5

U moet uw sarcasme-meter even laten kalibreren.

Earl_of_Doncaster | 01-08-21 | 11:39

Goh, MoonBeebe, wat een openbaring! Vertel me meer!

Harris Pilton | 01-08-21 | 11:41

@MoonBeebe | 01-08-21 | 11:39: Dat is mooi, want dan kan het rioolbedrijf direct de gemiddelde daling van het Nederlands gezond verstand meten.

funda | 01-08-21 | 11:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat vanaf afgelopen jaar het consumentenvuurwerk ook is verboden. En we hebben laatste jaarwisseling gezien dat dat net zo goed werkt als een vuurwapen verbod: niet.

Chiant | 01-08-21 | 11:33 | 1

Het werkt fantastisch, iedere week een paar keer raak hier en gisternacht nog een prachtig siervuurwerk op een kilometer of 10 afstand. Politie doet toch niets, want die zit in de meldkamer te wachten op LBEW+incidenten.

funda | 01-08-21 | 11:50

Zijn er nog reaguurders die met de Now & Wow en Offcorso bekend zijn?

Ron_Paul | 01-08-21 | 11:33 | 8

@Ron_Paul | 01-08-21 | 11:49: Gesloten ivm geluidsoverlast. Gebruik dan ook geluiddempers. Stelletje paupers.

goedverstaander | 01-08-21 | 11:56

@Tishetnetnie | 01-08-21 | 11:57: Schietpartij bij de Bluetiek In, 1986. Klasgenoot stond naast Astrid van Zeijl toen die geraakt werd. Hij werd met de rest van de meute naar de achteruitgang gedirigeerd en ontdekte pas thuis dat hij onder het bloed zat.
Wat extra feitjes (toen liep alles ook al zo lekker:
De dader, Maximilliana T. werd gearresteerd maar kwam het jaar erna weer vrij door een vormfout. En u raadt het nooit, 4 jaar later was dezelfde meneer 'betrokken' bij een schietpartij waarbij iemand om het leven kwam.. Toeval?

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 12:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Schieten op een huis is een waarschuwing. Vroeger ging dat anders. Stond er "LAATSTE WAARSCHUWING. HENK." in je voordeur gekerft.

DommeNeger | 01-08-21 | 11:33 | 4

Tegenwoordig kunnen ze wel schieten, maar niet lezen laat staan schrijven.

gaffelbaard | 01-08-21 | 11:45

Net als de belastingdienst met “Laatste Aanmaning” .

Hebbiehemookweer | 01-08-21 | 11:51

Daar zal nu ongetwijfeld een app voor zijn.

funda | 01-08-21 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Waan mij al tijden in Grand City Car Thief spel. Terror van scooters, auto's die met 100 door je straat scheuren. Vooral je mond houden als er iets vervelnds gebeurd met en vreemdeling.
Was wel genieten met de lockdown, misschien iets om te herhalen?

AkoPower | 01-08-21 | 11:32

Leuk man, die knaapjes moeten ook wat om handen hebben, laat gaan. Vrij naar Rene van der Gijp.

Tishetnetnie | 01-08-21 | 11:32

Wat je feest noemt.

Deksmaat | 01-08-21 | 11:32

Gelukkig woont Desi niet Nederland,

Ruim vijf weken geleden deed Bouterse aangifte van de diefstal van zware wapens en munitie uit zijn huis. Volgens het OM gaat het om drie Steyr-geweren, twee zware machinegeweren, twee granaatwerpers, 25 AK-47-geweren (kalasjnikovs), een mitrailleur, vijf karabijnen, zes Taurus-pistolen en een Browning-pistool.

Bibop | 01-08-21 | 11:32 | 2

Als hij voor die diefstal gewoon aangifte doet, zal hij er wel een vergunning voor hebben. Bij ons op de schietclub is ook net een baan voor raketwerpers gemaakt. Precisiewapen, hoor!

Kapitein Sjaak Mus | 01-08-21 | 11:40

Beetje een pauperverzameling, maar... does the job. 25 AK's??? Vorige keer had Bouterse slechts 15 medestanders nodig om de revolutie af te trappen. Het is zo weer februari...

Muxje | 01-08-21 | 11:40

Leefbaar Rotterdam, de grootste politieke partij in Rotterdam. Helaas niks te zeggen in deze stad. Wel de regenten van de bekende politieke partijen die overal in het land een zooitje van maken, vooral in de grote steden die nu in een hoog tempo veranderen in no go area's.

Drostemannetje | 01-08-21 | 11:31

Ze hebben beelden, ze hebben getuigen, ze hebben de daders achtervolgd, dus ze kennen de auto (niemand kenteken onthouden?)... wat een prutsers. Alweer zo'n faalverhaal.

Deksmaat | 01-08-21 | 11:39

Even een paar aannames…; stel dat dit de gebruikelijke “jongeren” zijn. En stel dat we mogen benoemen welke groep goed vertegenwoordigd is. En stel dat er geld vrijkomt om het probleem aan te pakken. Wat zou je dan als eerste doen? En wat is nummer twee?

Happy People | 01-08-21 | 11:30 | 2

Ik doe de aanname dat dit een relatie heeft met de grote vangst marcheerpoeder die de skotu enkele weken geleden heeft gedaan.

Chiant | 01-08-21 | 11:38

Denaturaliseren.
Uitzetten.

Kaas de Vies | 01-08-21 | 11:39

Gelukkig wel minder inbraken.

Het aantal succesvolle inbraken in Rotterdam in 2021 tot en met 29 juli 2021 is 371. Ter vergelijking: in 2018 waren dit er tot 29 juli van dat jaar 814, in 2019 657 en in 2020 506.
drimble.nl/inbraken/rotterdam/

Nico_the_Sparrow | 01-08-21 | 11:27 | 4

Wat maakt een inbraak succesvol? Laten we vooral de niet succesvolle meetellen. Waarbij de bewoner bijvoorbeeld wakker wordt, een paar beuken krijgt ( als-ie geluk heeft) en de daders er zonder buit vandoor gaan. Die tellen zeker niet mee. Wel traumatisch voor de slachtoffers.

Happy People | 01-08-21 | 11:32

@Happy People | 01-08-21 | 11:32: dat maakt voor de resultaatvergelijking toch niet uit? Als je dezelfde methode toepast op elk meetmoment is je meeting gewoon nauwkeurig.

Harris Pilton | 01-08-21 | 11:45

@Happy People | 01-08-21 | 11:32: Misschien tellen woningovervallen niet als inbraak.

Muxje | 01-08-21 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Verbaast me niet. Totaal niet. Iemand?

VoltaireJohn | 01-08-21 | 11:26 | 3

Zonde dit ja. Peter R. de Vries zou (Waarschijnlijk) een hele goede zijn geweest om iets te doen, in te grijpen bij onrecht, net als bij die idiote kopschoppers uit (Nota bene) Hilversum. Maar ja ... We hebben allemaal gezien wat er is gebeurd.

Nederlandop1 | 01-08-21 | 11:29

Ik dacht dat zulke dingen alleen gebeurde in Paesens Moddergat of Schin op Geul ofzo.

grapo | 01-08-21 | 11:31

@grapo | 01-08-21 | 11:31:
Dat is ook zo.
Maar je kent de mores in die dorpen, "Wat gebeurt in Moddergat, blijft in Moddergat".
Hoor je nooit iets van

Kapitein Sjaak Mus | 01-08-21 | 11:50

Die Randstad is al verloren, de rest volgt binnen 10 jaar.

Wijze uit het Oosten | 01-08-21 | 11:26 | 3

De Randstad is een grote banlieu geworden.

Keutels | 01-08-21 | 11:29

Totaal eens! We zijn verloren, halen de hele moslimwereld binnen en vinden het dan gek dat je kogels mag koppen in de weekenden. Het platteland stroomt nu al vol met die gasten, zie het hier met eigen ogen gebeuren

Waakvlam | 01-08-21 | 11:30

@Waakvlam | 01-08-21 | 11:30: Ik denk dat u twee zaken door elkaar haalt (alhoewel het beiden kwaden zijn). De ideologie die als religie is binnengesmokkeld heeft een 'totaal-heerschap' missie, terwijl de drugswereld vooral een financiële missie heeft. Uiteraard faciliteren ze elkaar.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:46

Dus de conclusie: Rotterdam is eigenlijk beter in "Vier op één rij" dan Amsterdam?!

BadPatNL | 01-08-21 | 11:26

Waar is Jack Reacher als je hem nodig hebt?

Keutels | 01-08-21 | 11:25 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 01-08-21 | 11:31: Tenzij die door Tom Kroes wordt gespeeld (Wat een sof vonden wij dat; na het lezen van de boeken heb je een Dennis van der Geest in je hoofd, komt 'Little Tom' in beeld).

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:43

@EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:43:
Inderdaad met verbijstering naar zitten kijken.
Een dwerg, gefilmd met een groothoeklens.
Truukje halen ze ook uit met Mel Gibson.
Ook zo'n smurf.

Kapitein Sjaak Mus | 01-08-21 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Black on Black crime is niet interessant, toch Sylvana?

DommeNeger | 01-08-21 | 11:24 | 6

@Keutels | 01-08-21 | 11:26: Dit wordt in de VS ook volledig 'gecancelled', althans door media als CNN. Terwijl bv. in de stad Chicago 78% van alle moordslachtoffers (2020), het resultaat zijn van zwart-op-zwart geweld. Officieel 78%, van 875 mensen. Alleen deze sociaal economische omstandigheid, wordt niet genoemd. Canceling alleen echter, is niet voldoende, echter de zoveelste (Voornamelijk door vrouwen) ingegeven irrationele 'cancel culture' situatie.

De Verenigde Staten staan hierdoor overigens nu ook niet in brand. 683 zwarte mensen, in Chicago alleen al. Black lives matter (Zeker), except when we shoot up each other in da hood yo.

Nederlandop1 | 01-08-21 | 11:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel verwarrend hoe je aan je eind komt; kopschot of kopschop ...

johnyl | 01-08-21 | 11:24 | 1

Ik heb gisteravond nog een kopstootje gedronken.
Het komt wel erg dichtbij, zo.

Kapitein Sjaak Mus | 01-08-21 | 11:36

War on crime is reeds verloren. Laten we schieten en moord legaliseren. Dan houdt het vanzelf op.

Diederik_Ezel | 01-08-21 | 11:24

Dit is perceptie.
Volgens het CBS en volgens tal van overheid getrouwe luitjes wordt het al decennia lang steeds veiliger in Nederland.
Zo veilig dat u gewoon weer een touwtje uit uw brievenbus kunt laten hangen en uw elektrische fiets niet meer op slot hoeft te zetten. Feitelijk is er op een paar incidenten na geen criminaliteit meer in Nederland.

Zapata10 | 01-08-21 | 11:24

At "Mario's kringloop" geweest gister, toch mooi mijn AK47 voor een StG44 omgeruild.

Acidstain | 01-08-21 | 11:23 | 5

@Habe das Gewust | 01-08-21 | 11:25: Kwam uit die container die ze in Syrië hadden gevonden.

Acidstain | 01-08-21 | 11:26

@Habe das Gewust | 01-08-21 | 11:25: Zeker, en jaloers hier!

BadPatNL | 01-08-21 | 11:27

@Blonde Nel | 01-08-21 | 11:25: Een andere ak47 koop je bijna op de hoek voor een 500,00. Een goed geconserveerde, en werkende, stg44 doet minimaal wel een 3500,00 - 4000,00 Op een veiling en wordt ook niet zo vaak aangeboden.

Dat was een blinde ruil voor Acidstain!

BadPatNL | 01-08-21 | 11:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Het OM bewaart niet de openbare orde. Dat doet de politie onder verantwoordelijkheid van de burgemeester. Het is leuk om iedere keer een Hoofd-OvJ van overigens een ander arrondissement aan te halen, maar dat slaat als een tang op een varken.

BobDobalina | 01-08-21 | 11:23 | 1

Ach, de OvJ's en zeker Hoofdofficieren vinden Openbare Orde best wel een dingetje waaraan ze willen en moeten bijdragen. Daarom zitten ze ook in de zgn. Driehoeksoverleggen. En die luie Jeuken verdient het om de komende tijd telkens een trap onder zijn luie donder te krijgen. Ook al heeft hij geen zin om kopschoppend tuig op te pakken. Zolang hij dat niet doet zal zijn incompententie steeds maar weer benadrukt moeten worden.

Graaier | 01-08-21 | 11:39

Weer eens wat anders dan een steekpartij. Het begon al saai te worden.

Toverkol | 01-08-21 | 11:23

Er komen zo wel wat woningen vrij dus waarom zou de overheid hier wat tegen doen?

Deflatiemonster | 01-08-21 | 11:22 | 1

Iets zegt me, dat de slachtoffers niet uit kleine gezinnetjes komen. Eerder uit gezinnen met een wisselende samenstelling, dus 1 moeder, 6 vaders, 9 kinderen, of vader, moeder, 2xoma, 1xopa, 6 kinderen en in plaats van een bankstel een dik tapijt.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:38

Wierd Duk podcast:
Nederland begint te lijken op Rusland in de jaren 90, waar bendes zich onaantastbaar waanden en en er schietpartijen waren in de metro.

hetlandvanwierdduk.libsyn.com/crimine...

kloopindeslootjijook | 01-08-21 | 11:20 | 2

Op 9:38 krijgt hij het even moeilijk.

kloopindeslootjijook | 01-08-21 | 11:35

Dat was de TJetsense mafia. Putin heeft dit uiteindelijk opgelost door al die mafia gasten om te laten leggen. Een soort James Bond actie met een licenses to kill. Dit gaat in NL natuurlijk niet gebeuren. Hier laten we Tagi gewoon iedereen die eventueel tegen hem kan getuigen omleggen zodat hij nooit veroordeeld kan worden. Want we zijn een rechtstaat. Helaas werkt ons rechtsysteem niet tegen dit soort criminaliteit.

johnelec | 01-08-21 | 12:39

Dit doen wij om al die oorlogsvluchtelingen sneller te laten wennen.

Welkom, welkom in ons land.
B A M

Kaas de Vies | 01-08-21 | 11:20

Geen namen noemen, anders wordt Jeuken verdrietig.

Watching the Wheels | 01-08-21 | 11:20

Gelukkig hebben wij nog de crimefighters Grapperhaus en Jeuken die snel en zeer daadkrachtig optreden tegen al dat wapengekletter. De ene glad als een biljartbal de andere met de haardos van een bouvier. Beide zullen de onderwereld op hun grondvesten doen schudden, oh nee wacht het OM verwacht hiervoor zeker nog 10 jaar nodig te hebben.

Goedverdoemme | 01-08-21 | 11:20

We moeten hier aan wennen en niet bij elke schietpartij opschrikken. We hebben deze mensen gesmeekt om hier te komen wonen en ze hebben een iets andere cultuur. Daar moeten we tolerant tegenover staan en morgens gewoon bij een lijk in de straat er overheen stappen. En als het knalt gewoon inbeelden dat het vuurwerk voor volwassenen is.

jan huppeldepup | 01-08-21 | 11:19 | 2

Het nieuwe normaal en vergeet niet dat NL altijd al een immigratieland is geweest, dusss.

Acidstain | 01-08-21 | 11:25

Nog wat raketwerpers erbij en je hebt siervuurwerk.

Drukvandaag | 01-08-21 | 11:29

Preventief fouilleren misschien een idee? * Femke Halsema bellen doet *

Tietmier | 01-08-21 | 11:18 | 3

Dan eindigen al die wapens bij haar in de la.

Watching the Wheels | 01-08-21 | 11:21

Flinke gebruiksbelasting, milieuheffing en extra hoge BTW op wapens?

funda | 01-08-21 | 11:22

Die begint daar pas volgende maand mee.

Deksmaat | 01-08-21 | 11:28

Zouden de onder ons gestelden nog werkelijk gebruik maken van een Luger?

D-Fens_1963 | 01-08-21 | 11:17 | 3

Zal u nog verbazen wat een Luger08 nog doet. Legaal inmiddels net zo duur als een elektrische fiets.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:20

@EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:20: Een Luger08, oftewel een Parabellum valt nog steeds onder de wapenwet. En schiet erg nauwkeurig.

Taatjen | 01-08-21 | 17:42

@Taatjen | 01-08-21 | 17:42: Ik heb je reaguursel niet goed gelezen. Ik heb er ook één uit 1928 ooit geleverd aan het KNIL. Onder de veiligheidspal staat "RUST". Schiet ondanks de leeftijd heel precies. Wel met subsonics.

Taatjen | 01-08-21 | 23:19

Nu snap ik ook waarom de Hilverboys nog niet zijn opgepakt. 9 man, dat zijn 9 cellen. Capaciteitstekort. Enfin, hopen dat het wel gezellig was in de rest van het land.
*en het komt nooit meer goed neuriet*

Graaisnaaiert | 01-08-21 | 11:16

Wat Amsterdam betreft: Bij dit laffe linkse college staat de autohaat op nummer-1 en bestrijding van de criminaliteit op nummer-10 of zo. En geen wethouder die de volgorde durft te veranderen, want hij/zij is als de dood dat hij/zij dan zelf aan de beurt komt. Wat een lieve stad is het toch...

Hendrick9999 | 01-08-21 | 11:14

En uiteraard was de schietpartij in Amsterdam in de Bijlmer.
Je verwacht het niet hè...

leo de pejo | 01-08-21 | 11:14 | 1

Hoho, Amsterdam-west draagt ook zijn steentje bij!

De Blauwe Baviaan | 01-08-21 | 11:23

Al die aandacht voor incidenten, pfff. Misschien waren er wel Nederlanders bij betrokken en dat zijn ook heus geen lieverdjes, kijk maar naar hun slavernijverleden.

funda | 01-08-21 | 11:13 | 1

Het zijn tegenwoordig allemaal Nederlanders, waar ze ook vandaan komen.

Waakvlam | 01-08-21 | 11:27

Zou Derksen dan toch gelijk hebben? Is Nederland toch een kutland geworden?

Waakvlam | 01-08-21 | 11:12 | 6

Dat weet alleen het CBS. En die leveren tegen betaling bewijs.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:22

@dr no | 01-08-21 | 11:16: Zoals helmplicht voor snorfiets.

Nietgek | 01-08-21 | 12:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft de vader van Frédérique al gereageerd op LinkedIn?

ItRainsSteelPipes | 01-08-21 | 11:09 | 4

Die heeft t te druk met zijn deurwaarders.

Toverkol | 01-08-21 | 11:24

Die heeft zojust laten weten, zich keihard te maken voor lichte straffen.

Toen daar verontwaardigde reacties op volgden, liet hij weten:
'ik bedoelde natuurljk, lichte straffen in het geval van multiculturele daders. Want deze daders zijn net zo goed slachtoffer....'

Een aanvulling die direct geliked werd door Bij1, Halsema en NederlandWoke.

michelpen | 01-08-21 | 11:28

Je mag zijn ach laat maar

dedwarsligger | 01-08-21 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

De markt voor ondernemers in beveiliging, hekwerken, kogelwerende materialen gaan gouden tijden tegemoet. Laten we eerst beginnen met een taskforce met wat ingehuurde externen om dit probleem te onderzoeken.

De Blauwe Baviaan | 01-08-21 | 11:09

Nepnieuws, ik woon vlakbij Rotterdam en ik heb niks gehoord.

Mr_Natural | 01-08-21 | 11:09 | 4

Ach, binnen één generatie ook bij u in de straat. Zolang uw buren blijven snuiven en D66 / VVD / GL blijven stemmen zal uw familie straks kunnen zeggen "Het komt nu wel heel dichtbij, he". Vervolgens gaan u en de uwen weer snel wegkijken en zeggen dat het een incident in uw gave land / lieve stad was.

Graaier | 01-08-21 | 11:14

Geluidsdempers doen het tegenwoordig ook goed op de markt.

D-Fens_1963 | 01-08-21 | 11:19

Afgelopen keer was het op exact 149 meter verderop. En daar hebben wij toen ook heerlijk doorheen geslapen.
Ach, alles went, za'k maar zeggen.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Er zal wel weer een verscherping van het beleid ten opzichte van sportschutters uitkomen.
Dit volgens de aloude ingeslepen methode:
We durven de Antillianen en Marokkanen (Kuch ik bedoel Mede-Nederlanders van tinten) niet aan te pakken, en we moeten toch iets van een actie laten zien.
Politiemensen die ik ken, vertellen mij, dat de kans op het aantreffen van een pipa bij fouilleren van Antillianen toch redelijk hoog is.
www.nd.nl/nieuws/varia/722845/veel-il...

Roadblock | 01-08-21 | 11:08 | 1

Yup. Sportschutters zijn dan ook de hele oorzaak van dit alles!

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:24

Iedereen heeft een wapen, behalve eerlijke mensen.
Als je fatsoenlijk bent heb je niks te zoeken in #kutland

Dr.Kravitz | 01-08-21 | 11:07

Aanmerkelijk minder steekpartijen afgelopen nacht. Het gaat goed. Ook is er weinig doorgereden na ongelukjes.

RickTheDick | 01-08-21 | 11:06

De maximumstraf voor het illegaal bezitten van een wapen uit categorie 2 en 3, zoals een geweer, is een gevangenisstraf van 4 jaar of een geldboete van € 45.000. Tot slot, de maximum straf voor het illegaal handelen in vuurwapens is 8 jaar gevangenisstraf of een geldboete van € 45.000.

Volgens mij zijn de werkelijke straffen veel lichter. Misschien moet dat maar eens veranderen!

Magmacarta | 01-08-21 | 11:06 | 7

Dochter? Dat kan toch niet meer anno 2021!

dasechtgeenstijl | 01-08-21 | 11:15

Wat dit aantoont, is dat de wetten dus wel redelijk kloppen, maar we met nogal domme rechters te maken hebben. En dan druk ik me héééél voorzichtig uit, anders moet de Joris van dienst weer op het knopje drukken.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Wegkijken, we noemen het tolerantie.

Donderbui | 01-08-21 | 11:06 | 2

Tolerantie is angst voor escalatie.

Pensionista | 01-08-21 | 11:10

twee weken geleden 3 ton coke onderschept in de Rotterdamse haven... vermoed dat de Colombianen hun 225 miljoen euro kwamen innen of de mensen die de 'beveiliging & transport' regelden ff aanspreken op grove nalatigheid.

Geertje W | 01-08-21 | 11:05 | 6

@BobDobalina | 01-08-21 | 11:26:
Net zoals coke gaat ook de corona nooit meer weg, we moeten er mee leren leven en er een geldverslindende en nooitstoppende oorlog tegen gaan voeren heeft bewezen geen zin. Mooie vergelijking, wel.

elfenstein | 01-08-21 | 11:31

@BobDobalina | 01-08-21 | 11:26: Of je het nou leuk vindt of niet, dat hele drugsgekloot is een totale verspilling van mankracht en geld.
Dat zie je in de VS wel, met hun kansloze oorlogen tegen dit of tegen dat.

Ichneumonidae | 01-08-21 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch ben ik niet voor preventief fouilleren. Te absurd voor woorden. Gaat er zo'n boa aan je zitten friemelen en zal je net zien dat hij alleen even tussen je borsten gaat graaien en je vervolgens in je kruis grijpt.

Moeten we dat willen?

Ichneumonidae | 01-08-21 | 11:05 | 5

Iets zegt mij dat u geen borsten heeft, maar dit zelf graag zou toepassen.

Roadblock | 01-08-21 | 11:11

Doorgaans weet de politie vrij goed wie ze preventief moeten fouilleren. Als Femke en de overige ratten nou eens stoppen daarover te klagen komt het best goed

DanskeRob | 01-08-21 | 11:35

@Roadblock | 01-08-21 | 11:11: Klopt allebei. Dacht, ik schrijf het maar op, want er zijn talloze lezeresjes die hierdoor in gevaar kunnen komen. Gaan ze bijvoorbeeld aangifte doen, worden ze opnieuw gefouilleerd.
Ja, en dan ook nog een keertje bij het verlaten van het pliesieburo.

Ichneumonidae | 01-08-21 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Een feest met drank, drug en pistolen. En waarom was ik dan niet uitgenodigd?

de euro middenweg | 01-08-21 | 11:03 | 1

Ze hebben daar geen zin in schietgrage gekken?

elfenstein | 01-08-21 | 11:55

Die multiculturele samenleving die ons met alle geweld door de strot geduwd is door de deugmens ,schiet steeds meer op.

Nico_the_Sparrow | 01-08-21 | 11:03 | 1

Maar laat de ongeschoolde arbeidsmigranten wel blijven komen, want anders worden onze pakketjes van Amazon niet op tijd bezorgd.

president osama | 01-08-21 | 12:04

Aboutaleb doet hetzelfde als Alex dom kijken en lindjes doorknippen en af en toe stoer praten.

rotator | 01-08-21 | 11:03 | 1

Nee, hij laat ultrasoonkastjes tegen hangjeugd ophangen, dat is doortastend.
Nogal racistisch en sexistisch wel, want meisjes en blanke jeugd hebben daar geen last van.

funda | 01-08-21 | 11:20
-weggejorist-
Jeanet32 | 01-08-21 | 11:03 | 1

Waren er niet wat grote drugsvangsten de laatste maanden? Dus dit was voorspelbaar.

P-unit | 01-08-21 | 11:03

Valt me altijd op hoe gelaten hier op wordt gereageerd vanuit de politiek. Hallooo, we hebben steden waar bijna dagelijks schietpartijen plaatsvinden, waarom hoor ik hier niemand over? Ga eens wat doen man!

Do-na-zi | 01-08-21 | 11:02 | 3

Omdat a.: de politie gewoon hun bek moeten houden, want het narratief is nog steeds dat we een veilig vaasje zijn en de gevangenissen zó leeg zijn, dat we cellen verhuren aan het buitenland (Start hier juichband). en b.: het zou zo maar kunnen dat het hier om afrekeningen in het criminele circuit gaan. Helaas, de politiek weigert te erkennen dat er zoiets bestaat (bah, vieze woorden), laat staan dat ze écht bestaan en op elkaar gaan schieten! en c.: het OM heeft het al reuze druk, komt nog eens zo'n zeik-webblog bij dat stelt dat een paar lieve jongens in Spanje iets gedaan zouden hebben (wat, weten we nog niet, want alle Spaanse tolken zijn op vakantie en de Syrische tolk zit nog te oefenen met google translate) dus helaas, pindakaas, die zijn nog drukker dan een IC verpleegkundige tijdens coronatijd!

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:09

De politie is met man en macht Spaans aan het vertalen.
Ze hebben sinds vrijdag al 2 bladzijden gedaan.

Roadblock | 01-08-21 | 11:12

Omdat ze druk zijn met minderheden en energietransitie in hun functieomschrijving te proppen.
Oh, en flitsen, dat helpt het aantal verkeersslachtoffers beduidend omlaag.
Toch?

J-van-de-Bontekoe | 01-08-21 | 11:41

"Wanneer gaan we die wapens eigenlijk verbieden" Ik vraag me dan weer af wanneer we ze gaan legaliseren voor bekwame en waakzame burgers. Begin het erg zat te worden dat er zoveel dood en verderf is en ik alleen mag schreeuwen en de politie mag bellen die na 45min eens een keer komt opdagen. Er staat in de wet dat we ons mogen verdedigen met gelijke kracht, hoe kan dat als heel Rotterdam en de zoon van Halsema rondlopen met illegale wapens?

keistad | 01-08-21 | 11:02 | 6

Helemaal eens. Heb altijd een .44 Magnum revolver willen hebben. Dezelfde als van Dirty Harry.

Fred uit Amstelveen5 | 01-08-21 | 11:43

@Fred uit Amstelveen5 | 01-08-21 | 11:43:
Heb er weleens mee geschoten.
Eventjes iets anders qua terugslag vergeleken met een Glock 9mm.

Roadblock | 01-08-21 | 12:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Tegenvraagje: wanneer gaan wij het volk dat die wapens vast houdt eens verbieden? Zo ongeveer de strengste wapenwetten op de planeet - en tegelijkertijd zo’n beetje het hoogste aantal wapengeweldsincidenten in Europa. Een steekpartij haalt bijna het buurtkrantje al niet meer, maar wij moeten vooral niet preventief fouilleren.... wat een K**LAND.

bisbisbis | 01-08-21 | 11:01 | 5

Ja we mogen wel preventief fouilleren, maar dan alleen blanke mensen. Anders is het discriminatie en racisme.

peterdh | 01-08-21 | 11:14

Je kan allerlei wapentuig gewoon ophalen in voormalig Yugoslavie. Dus die open grenzen in de EU zijn enorm handig.

Asteroid-B612 | 01-08-21 | 11:16

@peterdh | 01-08-21 | 11:14:
Er komt een tijd, dat er alleen nog maar gefouilleerd mag worden, door iemand van dezelfde identiteitsgroep.

Roadblock | 01-08-21 | 11:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Wordt alleen maar erger want voor de (op papier) grootste partij van Nederland, de VVD, heeft dit geen prioriteit en het zijn nuttige idioten voor D66. Gewoon braaf blijven ja knikken tegen uw leiders en alles wordt voor u geregeld.

De Pilsvogel | 01-08-21 | 11:00

Schiet niet op zo.

overVecht | 01-08-21 | 10:59 | 9

Dit is wel echt een lach-of-ik-schiet tegel.

elfenstein | 01-08-21 | 11:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Het gevoel van onveiligheid zit bij de burger tussen de oren, Mosterd. Wij zijn een tevreden en gelukkig volkje. Dat moet, van het CBS.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/13/perso...

MickeyGouda | 01-08-21 | 10:59 | 3

Christus te paard met zijn kruis, dat CBS moesten ze verbieden. Maar de fout ligt ook bij de politici; die halen hun informatie liefst zo makkelijk mogelijk, dus betalen ze liever een goed bedrag aan een instantie (met als bonus dat je zelfs het antwoord vooraf mag aangeven) dan dat ze uit hun ivoren toren neerdalen en zich onder de bevolking begeven.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:13

Daar zijn dan waarschijnlijk andere personen gevraagd dan die 70% die Nederland eigenlijk gewoon kudt vinden.

J-van-de-Bontekoe | 01-08-21 | 11:37

Aboutaleb reageert alleen heel snel wanneer het om Feyenoord “hooligans” gaat. Beter voert hij het preventief fouilleren op inclusief hogere straffen.

010waus | 01-08-21 | 10:58 | 3

Of nog beter, hij laat profileren gewoon toe. Ofwel, elke auto boven de ton die door de Maastunnel rijdt, even langs de kant, chauffeur door de FIOD laten natrekken of die voldoende inkomen heeft om zo'n auto te rijden, bij kontverhaal (auto is van oma) naam registreren en deze mensen op verscherpt toezicht. Nee, u bent niet verdacht, maar wat u doet klopt ook niet.
En ik bedenk me net, dat dit nog niet eens profileren is. In dat geval kijkt men vooraf naar het uiterlijk van de chauf.

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:16

@EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:16: 99 procent heeft een kleurtje dus dan is het weer etnisch profileren en dat mag niet hoor, maar zonder helm op een snorfiets is veel gevaarlijker dus kan ik op mijn 66 jarige leeftijd met een helm op als ik naar de appie moet en reken maar dat dat streng gecontroleerd wordt, kutland.

Nietgek | 01-08-21 | 12:03

@EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:16: bij profileren kijk je naar afwijkend gedrag, niet naar kleur. Een veel te dure auto rijden of een peperduur horloge dragen is afwijkend gedrag, want dit roept vragen op. Bij etnisch profileren kijk je alleen naar ras en dat is verkeerd. Wanneer het afwijkende gedrag vooral bij bepaalde groepen voorkomt is het makkelijk te verkopen als etnisch profileren, ook wanneer dit niet het geval is, met deze drogredenatie slaat men de discussie dood.

Kukooo1 | 01-08-21 | 12:53

Lekker buiten wonen, vergeet die steden.

feiten_en _cijfers | 01-08-21 | 10:58 | 5

@Watching the Wheels | 01-08-21 | 11:25: Onderwijs was de afgelopen twee jaar inderdaad steeds meer een soort thuiswerken. Alleen geef ik meer praktische lessen...
Dan toch maar, op mijn leeftijd nog, een cursus C++ doen?

EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:33

@EEnzame SchizofrEEN | 01-08-21 | 11:33:
Zou me eerst afvragen, welk probleem je voor klanten op wilt lossen. Als je iemand met iets kunt helpen, dan is er werk zat op elk gebied. Je kunt apps gaan ontwikkelen voor iPhone of Android-smartphones. Of je kunt webapplicaties gaan ontwikkelen ( laracasts.com/series/laravel-8-from-s... voor een idee over hoe dat vandaag de dag werkt; MySQL, PHP8, Laravel 8). Probleem is dat het wel een paar jaar duurt, voordat je echt goed kunt zijn en voldoende ervaring hebt, zodat je je uren kunt verkopen en in de tussentijd schrijdt de techniek voort, dus je moet constant blijven ontwikkelen. Het is nooit klaar, dus dat moet je je klant ook bij de start al duidelijk maken. Alle software die nu gemaakt wordt is over een jaar of zes verouderd, omdat telefoons, computers, browsers zich ontwikkelen. Er is online veel kennis te vinden, maar je bent niet met een cursus klaar, je moet blijven ontwikkelen om meerwaarde voor klanten te houden. Het wordt dus een groot onderdeel van je manier van leven en het is maar de vraag of je dat aanspreekt. Er is meer dan genoeg werk, dus dat is het probleem niet. Als je al wat ouder bent, dan is het heel lastig. Je moet heel flexibel kunnen zijn en veel uren maken en dat is wat makkelijker als je jonger bent.

Watching the Wheels | 01-08-21 | 12:48

Ik heb geprogrammeerd tussen 1970 en 1985.(Dijkstra!). Tijdens de lockdown het weer als hobby opgepakt. HTML, CSS, Javascript, Java, android app, spa web applicatie en wordpress. Heel leuk maar ik denk niet dat ik er met mijn leeftijd geld mee gaan verdienen.

Piet Pirenne | 01-08-21 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh, zuid-oost. Bijlmer dus. Eerst drugs nu dit.

Nichtsneues | 01-08-21 | 10:57 | 5

@Graaisnaaiert | 01-08-21 | 11:21:
Ja die is er maar wel minder. Veelal ook omdat mensen die er wel wat van willen maken vaak met de nek worden aangekeken door hun omgeving en familie want het zijn "kokosnoten": zwart van buiten maar wit van binnen. Dan zijn ze opeens een slaaf van de blanke nederlanders en minderwaardig.
Ik ken er een paar die toch doorgezet hebben en nu om die reden hun familie en vroegere vrienden niet meer zien.
Ik heb echt diep respect voor hun keuze zich van dat verstikkende milieu ontdaan te hebben.

2voor12 | 01-08-21 | 11:24

@graai: ja naar Lelystand en Almere zelfde wijken als in de jaren 80 en vanuit daar naar de betere wijken in deze steden. De opwaartse mobiliteit voor wie er in ons land echt iets van wil maken is nog steeds mogelijk. Vanuit de betere wijken vanuit Almere gaan ze naar koopwoning Amsterdam/ Hoofddorp/Badhoevedorp. Dat zouden ze misschien meer moeten promoten in de ZO dat dit de echte weg is naar een groot huis en een mooie auto.......

Roorda van Eyssinga | 01-08-21 | 11:27

@2voor12 en Roorda van Eysinga:
Check, dank, goed om te horen. Geen ouder zou zijn of haar kind in zo'n omgeving willen zien opgroeien.

Graaisnaaiert | 01-08-21 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Chicago aan de noordzee

amateurrr | 01-08-21 | 10:57

Valt best wel mee, voor een narcostaat

kapotte_stofzuiger | 01-08-21 | 10:56 | 1

Plato o plomo, zoals mijn vroegere vriend Pablo altijd al zei. Moet je natuurlijk wel plomo hebben. Kost niet eens zo gek veel plato.

Ichneumonidae | 01-08-21 | 12:13

Wapens verbieden?
Mooi kut, zit ik daar met m'n AK-47.

Ichneumonidae | 01-08-21 | 10:56 | 3

Gelukkig alleen de illegale wapens. Eindelijk.....

slowpoke-htb | 01-08-21 | 11:00

AK-47???
Pffffff…..
Heb ik eindelijk de tijd om een oude tank te gaan restaureren, mag dat straks zeker ook niet meer.

J-van-de-Bontekoe | 01-08-21 | 11:35

Inderdaad vreemd, normaal heeft men de mond vol over het heilige 2nd amendement in de VS. Hier valt natuurlijk verwijt te maken door te verlangen dat het verbod wel gehandhaafd wordt. Ook al wil men dan niet zelf gecontroleerd worden.

MaarFeitelijk | 01-08-21 | 12:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino