Maandag 13:00 uur CoronaPersco Mark & Hugo
Gaap
Nieuw sinds vorige week. De wekelijkse corona persco die geen persco meer heet, maar UPDATE. We krijgen o a te horen dat we sommige landen niet meer in mogen, dat Franse campings een soort van Bredase feestcafé's danwel Groningse studentenhuizen zijn, en dat de cijfers van hier tot Tokio gaan. LIVESTREAM & dit topic wordt aangevuld.
Update1: Helaas. Streep door festivalseizoen. Alle meerdaagse meuk tot 1 september gecancelled. F1 nog onzeker
Update2: Nog iets met landenkleurtjes en testen bij terugkeer
Update3: 13 augustus duidelijkheid over 1-daagse festivals en F1
Update4: Hugo vindt 'virus in de koffer' zeggen heel erg tof
Update5: Statements Lowlands, Mysteryland, Down the Rabbit Hole en F1 Zandvoort (die nog niet gecanceld is want ná 1 september pas)
Annulering Rest van de Zomer integraal terugkijken:
Roompotje doen dan maar?
Social
Reaguursels
InloggenHopelijk gaat Dynamo Eindhoven door. Heb er een hard/heavy hoofd in...
Zonder tolk, het gaat goed
Quizvraag: gelden alle testeisen ook voor het vliegend personeel? Antwoord na de klik…
www.telegraaf.nl/nieuws/1283090741/kl...
Hoe gaat het nu met de kabinetsvorming?
Ik blijf het zeggen; minder, minder, minder demisionaire Rutte & Schoenen. Het duurt te lang.
F1 cancellen zou me een brug te ver gaan. Zwetende mensenmassa's in kleine ruimtes voorlopig nog reguleren kan ik begrijpen, maar voor de rest moeten we weer stappen zetten naar de wereld van voor maart 2020.
De NPO blijft via EenVandaag lekker doormasseren met grote koppen:
"Bijna helft gevaccineerden mijdt ongevaccineerde vrienden en familie" (46%)
Waarom niet "De meerheid blijft gewoon vrienden en familie opzoeken"?
"Meerderheid gevaccineerden vindt dat mensen zonder vaccinatie geweigerd kunnen worden op openbare plekken" (62%)
Waarom niet "Bijna helft gevaccineerden vindt dat mensen zonder vaccinatie niet uitgesloten mogen worden"?
Uw belastingcenten aan het werk.
Verdeel en heers
Hoe kan het dat de 'vlucht'routes der asielzoekers niet zijn geplaveid met dode Corona's?
Hoeveel illegalen/asielzoekers liggen in het ziekenhuis?
Hoe kan het dat supermarktcassières in de stad waar ik woon niet ziek worden?
Aangezien de complottheorieën een beetje opraken omdat ze allemaal waar worden, een nieuwe complottheorie: het scenario dat zich ontrolt was zo gepland; met opzet alles loslaten zodat je daarna de bevolking weer kunt onderdrukken.
Zo haal je ook dikke tonijnen binnen.
Wappie wordt een universitaire titel
Ik heb Krona gehad en een Astraatje en toch krijg ik niet meer vrijheden . Men is niet bij machte om deze twee feiten te vermelden in de Corona check app ..... welke instantie je hierover ook belt......
Niemand er aan gedacht dat de annuleringen een beetje uit de klauw lopen? Daarom nu bij thuiskomst.
Dus voordat je een hoog risico land (NL) binnenkomt vanuit een laag risico land moet je je laten testen... Jaja.... ehm... Hèh ?
Binnenkort ook hier, steeds een stapje verder; “ Israël gaat met sms en gps controleren of reizigers zich aan quarantaine houden”
De gewenste/geplande polarisatie ontstaat idd als ik dit allemaal lees.
(Zal wel weer een ban worden)
Polarisatie... tja viert weer hoogtijdagen vanaf het moment dat men de PVV uitsloot .. het bekende Cordon . Jammer dat linkse deugers zo halsstarrig gemeen zijn.
Als er iets overbodig is zijn het die festivals wel.
Inderdaad... compleet overbodig .
Nooit naar een festival geweest?
Deze comment is ook overbodig, toch staat ie er.
@Deksmaat | 26-07-21 | 16:27: Waarom zou je in 's hemelsnaam naar een festival gaan ? Voor de regen of de vieze toiletten of het bier in plastic glazen of voor de Kronatest ?
@Koning BongoBongo | 26-07-21 | 16:50:
Regen? Prima. Zon? Nog beter. Bier? Altijd goed. Wodka? Nog beter. Bus volgeladen met tenten, kratten en wiet? Prima. Met z'n allen vertrekken vanaf de kroeg, de avond ervoor verzamelen? Nog beter. Tentenkamp op festivalterrein? Helemaal goed. Politie-escorte bij aankomst? Nog beter. Kampvuur? Cool. Hout op? Niet erg. In de restaurants vragen of mensen op willen staan (die doen dat dan ook nog) en hup, neem je de houten bank mee voor in het kampvuur. Beter! De bands? Gaaf. Biertje drinken met Lemmy? Nog beter.
Leuk hoor, festivals. Nix mis mee.
@Deksmaat | 26-07-21 | 17:07: Kennelijk mis ik een sprankje positiviteit en gemaakte feestvreugde ....
@Deksmaat | 26-07-21 | 17:07:
Poeh ja dat mis ik het meeste, festivals! Nergens bouw je zulke goeie weerstand op .
@Deksmaat | 26-07-21 | 16:27: ooit 1 keer bij Rock am Ring. Afschuwelijk.
@van Oeffelen | 26-07-21 | 17:33:
Hahaha ik zie jou daar al tussenstaan. Blouse met streepjes aan, sigaar op de bek, en "Bravo!" roepen. Wie weet heb ik je echt gezien, Rock am Ring ben ik vaak geweest in de jaren negentig. Ach maakt niet uit, je hebt het wel geprobeerd, ja toch.
@Deksmaat | 26-07-21 | 17:54: ja en de conclusie was duidelijk: niet voor herhaling vatbaar.
Dat denk ik ook altijd na het lezen van jouw plempsels oef. Ook jij blijft maar doorgaan met die onzin.
Rutte , als je toch geen idee hebt hoe verder en dat komt nogal eens voor in je boekje probeer dan eens een landelijk bindend referendum met de simpele vraag of mensen al die maatregelen nog wel willen. Ik weet dat je normaliter teruggrijpt op leugens en gedraai met je vrienden ,maar probeer het nou eens of de meest democratische manier !
Heb nog wel een mooi referendum. Of mensen 1000 euro willen ja of nee. Geheid een meerderheid. Mensen zijn dom.
Tsja, was te verwachten. Ik snap die mensen echt niet die voor zichzelf de grenzen oprekken en nu alsnog - gevaccineerd of niet - op vakantie gaan. en dan doelbewust het risico nemen om een besmetting mee terug te nemen.
Denk je niet dat ze hier in Nederland ook besmet kunnen worden ? Je kunt beter op een halfvol strand in Italie liggen dan in een Rotterdams winkelcentrum.
Ja want hier kun je niet besmet raken...
Kerel, als ik in het buitenland ben ben ik veiliger dan hier, meer ruimte, meer buiten en minder besmettingen.
Hoe zo mogen die mensen niet op vakantie ? Ik ga ook gewoon op vakantie maar blijf gewoon in Nederland. Niks aan de hand.
@Koning BongoBongo | 26-07-21 | 16:19: waarom zou ik in een winkelcentrum of in Rotterdam willen liggen? Lopen à la maar liggen?
@Dlareg | 26-07-21 | 16:54: Weet ik veel..... protestactie ofzo ;-)
Het risico dat je neemt (als gevaccineerde) is dat je vakantie verkloot wordt door vrijheidsbeperkende maatregelen.
Rutte, ik zeg het één keer duidelijk: waag het niet om de F1 nog eens af te zeggen op basis van de hoeveelheid besmettingen, terwijl op de IC niks aan de hand is. Dat geldt overigens ook voor alle overige maatregelen: zolang de IC niet onder druk staat, kan de weg naar immuniteit lekker verder gaan.
Kunnen ze Covid 19 combineren met Global Warming? Er kan dan eventueel nog een derde verdoemenis aan worden toegevoegd. Wij zijn allen zondaars. Amen.
Testsamenleving weer een stap verder.
Hoe vaak deze opmerking wel eerder niet werd weggejorrist.
Oogkleppen gaan pas open nadat het te laat is.
En als je zo'n test weigert samen met het betalen van de boete?
Wordt je dan opgesloten?
Wordt je als Nederlander Nederland uitgezet?
Teruggestuurd naar vakantieland, daar strafrechtelijk vervolgd?
En de patatjihadi's die illegaal/legaal binnen komen zijn die ook keurig netjes gevaccineerd en getest? Vragen vragen.
"Vanaf dinsdag wordt het reizen naar geen enkel EU-land meer afgeraden, en krijgen alle landen in de Europese Unie een geel of groen reisadvies. Een land wordt pas weer oranje als daar een gevaarlijke virusmutant opduikt."
Que? Dus we geven nu iedereen en zijn moeder een ander kleurtje, en dan is het weer helemaal goed. Kijk, nou is het weer groen!
En tegelijkertijd kunnen festivals niet doorgaan. Snapt u het nog, snap ik het.
Enniehoedjes, mijn vakantie gaat door dus. Wegens een lukrake kleurkeuze. Schiet mij maar lek.
Dit heeft vrij weinig tot niets met corona te maken maar puur om de vaccinatieprik. Linksom of rechtsom hij moet erin. Of je het wilt of niet. Gevaccineerde worden nog steeds besmet en geven het net zo snel door als ongevaccineerden.
Kijk bijv. de zembla aflevering "De overbodige griepprik" waar virologen spreken. Met natuurlijk Ab Osterhaus. Exact dezelfde drammerige, paniekerige houding en urgentie om de jaarlijkse griepprik wel te halen.
En die evenzo besmettelijke 2,9 miljoen katten en 1,7 miljoen honden in Nederland laten we buiten beschouwing. Is zeker niet rendabel om daar ook een vaccin voor te brouwen?
@squadra | 26-07-21 | 16:10: Heeft nou niemand hier een verdienmodel in gezien ? Ik zeg deal sluiten voor honden en katten mondkapjes....
Er valt niks aan te snappen, het is maar net hoe de pet van De Jonge en zijn ambtenaren kliekje staat. Nu mag u als gevaccineerde wel terug het land in, maar wordt u geacht wel een zelftest te doen. Maar als niet-gevaccineerde moet u een negatieve test laten zien aan de grens bij terugkomst. Maar beide kunnen volgens Hugo een nieuwe variant mee terug nemen in de koffer. Waarom moeten dan alleen niet-gevaccineerden aantonen bij de grens dat ze niet besmet zijn? Snapt u het nog?
@Thuinman | 26-07-21 | 16:27:
Pure waanzin. En er is nog niet 1 journalist die die vraag stelt.
Wat een bullshit allemaal. Ongelooflijk.
And again
Beware the storm that gathers here
Beware of the false preachers for they act in disarray ...... again and again.
@Koning BongoBongo | 26-07-21 | 16:29: Virologen idd
lees : www.maurice.nl/2021/07/24/de-olifant-...
en dit : www.artsencollectief.nl/10redenen
Redelijk, geen wappie taal maar argumenten. Maurice moet het maar weer eens uit komen leggen. (Net als met de aerosolen waar hij nog steeds niet genoeg credits voor heeft gehad).
De NPO wil geen data en harde koude cijfers, daarom zie je hem nergens meer.
@LonelyWanker | 26-07-21 | 16:22: De NPO wil alleen bepaalde data ; data en cijfers die het volk in de juiste richtingen manipuleren.
Man, man, man, wat een huilebalken weer hier. Het soort mensen dat een hond treiterd en klaagt wanneer ze gebeten worden. Ligt aan de hond dan natuurlijk.
treitert moet met een "t" in deze zin.
Ik zou een komma voor natuurlijk zetten, maar wie ben ik
Nee. Ligt niet aan de hond.
@Biolizard | 26-07-21 | 15:41: En 'worden' moet 'wordt' zijn .
Een F1 grand prix zeg je niet 2 weken voor aanvang zomaar af,
Tuurlijk wel. Gewoon de banden laten leeglopen.
Waarom niet ? Is toch geen probleem.
Hoe lang trappen we nog in deze onzin? De wereld bestaat uit angsthazen.
Totdat het te laat is.
En angstzaaiers.
Wat een gedoe allemaal. Gelukkig hebben we het vreemde weer nog, anders was er helemaal niks meer te beleven. Waar zou dat eigenlijk vandaan komen? Ook uit Afrika?
Je kunt de komende jaren al helemaal uittekenen: Gevaccineerden krijgen meer en meer 'vrijheden'. Niet-gevaccineerden worden meer en meer uitgesloten van deelname. Gevaccineerden blijven elkaar vrolijk besmetten in kroegen, nachtclubs, vliegtuigen en hotels. Niet-gevaccineerden krijgen de schuld van stijgende besmettingscijfers en mutaties. Meer dwang om te vaccineren. Tot we allemaal gevaccineerd zijn en we nog steeds altijd en overal moeten bewijzen dat we 'niet geïnfecteerd' zijn omdat tegen die tijd ook iedereen snapt dat vaccins niet volledig helpen tegen verspreiding en nieuwe mutaties. En mag je ieder half jaar je booster komen prikken op kosten van de staat.
Misschien is er ergens een voormalige kolonie waar de never-vaxers zich kunnen vestigen?
@funda | 26-07-21 | 15:14: ben al naar Mexico vertrokken jullie zoeken het maar uit daar
@funda | 26-07-21 | 15:14: Denk toch liever in een voormalig kolonie met never-vaxers dan forever in NL met never-ending-testers.
Zo'n scenario is niet onwaarschijnlijk, Thuinman. Men denkt in de medische wereld tegenwoordig ook anders. Vroeger studeerde je namelijk geneeskunde, tegenwoordig medicijnen. Men denkt dus alleen nog in het genezen via medicijnen.
@NerdAlert | 26-07-21 | 15:34: Om nog te zwijgen over het gedrocht van een test-industrie die zichzelf niet graag meer ziet verdwijnen. Denk dat er zelden makkelijker geld is verdiend.
Inderdaad, dat gaat t worden...
Grotendeels zijn we het wappies-scenario ingemasseerd.
Komende jaren is erg ruim, laten we het op korte termijn houden, zeg twee jaar, want om zoveel geduld vragen van Rutte en de Jonge is onmenselijk.
@Bolder | 26-07-21 | 16:12: Oh ja dit riedeltje zit er over een jaar al ingebakken. En wordt nog zeker een aantal jaar afgespeeld.
@Masteryu | 26-07-21 | 15:21: En u leeft nog?
@funda | 26-07-21 | 15:14: ja op de Bahama's, daar schijnt betaalbare ruimte genoeg te zijn.
@NerdAlert | 26-07-21 | 15:34: afgestudeerd op de bijsluiters…..
@Bolder | 26-07-21 | 17:00:
Met de uitgevouwen versie van Phizer kan je inmiddels deltavliegen.
Ik had vanmiddag per abuis de autoradio aanstaan tijdens het hele uur, en werd dus geconfronteerd met een fragmentje waarin de Grote Opportunistische Leider van de VVD-wappies aan het woord kwam. Die stem had ik al een tijd niet meer gehoord, en wat me opviel was dat hij buitengewoon vermoeid klonk. Zou het kunnen dat hij aan het einde van zijn latijn is, en op punt staat volledig en permanent in te storten? Zou het?
Misschien heeft ie wel een virusje onder de leden.
Nee, Mark houdt het wel vol. Je kunt zeggen wat je wilt maar Rutte is een taaie. En Hugo ook, verbazingwekkend.
Per abuis een uurtje ? Da's bewust. Of is u bedlederig ?
@DeCynischeAmbtenaar | 26-07-21 | 15:29: coke doet veel.
Nee, dat is tactiek, net doen alsof hij zelf het uiterste heeft gedaan wat mogelijk is en nu doodvermoeid is omdat het volk niet meewerkt.
Zo klinkt iemand die wel iets doet voor het land
.
@van Oeffelen | 26-07-21 | 16:20: Iemand die geen idee heeft hoe e.e.a. aan te pakken . Hij is gefrustreerd omdat zijn onvermoeibare gang naar de EU in het gedrang komt.
@DeCynischeAmbtenaar | 26-07-21 | 15:29: Rutte weet precies wat hij wil, De Jonge ook, nu wij nog.
Huh? Staat rood voor asiel instroom?
Wat hebben de Field Labs gekost, en wat hebben ze opgeleverd? Ik kan het praktisch nut niet meteen benoemen.
Het klinkt gewoon hip. En in het Engels nog wel! Net zoals: 'Outbreak Management Team' waarschijnlijk klinkt 'Adviseurs crisisbeheersing' niet mooi genoeg voor onze Hugo.
Rutte is vieze man.
Nette man met totaal verwrongen ideaalbeeld en geen oog voor de hardwerkende Nederlander . Hij is te macro bezig richting EU en wij zijn verwaarloosbaar tot het op betalen aankomt.
Hoe gaat het in het land van de bedenkers China eigenlijk tegenwoordig, je hoort er zo weinig van. Ze hebben ons goed bij de ballen genomen met dat 4-usje.
Laat je testen als je uit een hoogrisicoland komt.
Wij ZIJN het hoogrisicoland.
Scherp.
Ja inderdaad je kunt hier zomaar per ongeluk, verwisseld met een ander, gratis en voor niets worden omgelegd.
Laat de corona maar op een natuurlijke wijze uitrazen, ben nu wel klaar met alle regels.
Dat is niet de bedoeling, u moet aan de app en de vaccins.
Anders doet u niet meer mee.
Krijg je dan, 1 weekend tokkie-disco-en op advies van een landsbestuurders (ga maar dansen jongens, ook meten he, niet ff wachten) en de hele zomer verneukt
Bedankt Hugo en Mark, fucking amateurs, met jullie slappe oneliners en ik weet het beter mentaliteiten
Waarom zit die fucking kwasten er nog steeds en waarom mag ze nog beslissingen van die aard nemen, demissionaire sukkels van oa een uitgerangeerde kut-partij? Doe eens op-pleuren.
(en ja, Rutte idem)
Vvd plus 1 gisteren in de peiling. Ik denk niet dat NL nog wakker wordt
Waar staat de QR-code voor? quarantine response?
Ik denk voor QR-decompositie, waarbij de Q voor de orthogonale matrix staat en de R voor de bovendriehoeksmatrix.
Staat voor Quick Removal, als u positief bent getest.
@Reaguurdeskundige | 26-07-21 | 14:54: decompositie is goed voor de duurzaamheid, u wordt gerecycled.
Het Judas team komt u vanmiddag weer voorliegen in opdracht van Schwappie.
Toch blijft het verbazingwekkend dat alleen de Wappies dat zien, hoe zou dat nou kunnen?
Iedereen bij terugkomst óf een test óf een Corona inentingscode.
Plots ontwaarde ik een sluimerende wappie in mijn hoofd. Hoewel twee keer geprikt en uit pure weerzin tegen stressvol ‘gedoe’ in den vreemde lekker in Nederland valt mij toch iets raars op.
Zo’n inentingscode zegt toch geen hol. Als je bent geprikt kun je inmiddels toch ook het virus met je meedragen ? Dus bij binnenkomst zegt het tonen van die qr-code helemaal niets.
Oh hemel….. ik word toch geen wappie ? Wat mis ik nu? Waar kijk ik overheen?
Als gevaccineerde kun je besmet raken. Kans is veel kleiner dan bij niet gevaccineerden. Daarnaast is de kans dat je ook daadwerkelijk ernstig ziek wordt ongeveer 1% tov de ongevaccineerde reiziger. Dus als een volledig gevaccineerde terugkomt is a) de kans dat hij of zij is besmet heel klein en ) de kans dat hij of zij naar ziekenhuis of IC moet nog heel veel kleiner. Derhalve is het vele malen slimmer niet-gevaccineerden te testen dan gevaccineerden. Voor elke besmette gevaccineerde besmette die je eventueel zou vinden zijn er tientallen niet-gevaccineerde besmetten.
Vandaar dat je je ook even moet laten testen als je uit een hoogrisicoland komt.
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 14:35:
Bovendien is de kans dat een gevaccineerde het virus doorgeeft een stuk kleiner dan een niet gevaccineerde.
@botbot | 26-07-21 | 14:39: precies. Dus vooral testen waar het risico het grootst is, en dat is bij de antivaxxers
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 14:35: Van de Gezondheidsraad, officiële bron van het RIVM:
'De Gezondheidsraad acht het dan ook waarschijnlijk dat vaccinatie in meer of mindere mate bijdraagt aan het voorkomen van infecties bij anderen. Er is echter meer onderzoek nodig om te bepalen in welke mate en onder welke omstandigheden vaccinatie virusoverdracht kan tegengaan en welke factoren hierop van invloed zijn. '
Gelul dus van uw kant. Niet meer doen.
www.gezondheidsraad.nl/documenten/adv...
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 14:35:
Dat zou je wel willen, de gevaccineerden niet meer testen bij binnenkomst. Daar zit natuurlijk weer een achterbakse reden achter!
Je suis Wappie
@botbot | 26-07-21 | 14:39: Bron?
@goedverstaander | 26-07-21 | 14:44: Heksenjacht in wording!!
@De_fluitlokker | 26-07-21 | 15:05:
Zoek het lekker zelf op er zijn sites zat die het beschrijven.
@botbot | 26-07-21 | 15:12: Valt niets op te zoeken want het is pertinent niet waar wat u zegt. Iemand die besmet is en geen klachten ondervind heeft dezelfde mate van besmettelijkheid ongeacht of je nou gevaccineerd bent of niet.
Daarom is het belachelijk om te stellen dat gevaccineerden zich niet moeten laten testen. Het is in ieder geval niet in het belang van de volksgezondheid, het werkt alleen maar in de hand dat gevaccineerden ongemerkt het virus verspreiden.
@zegmaarwij | 26-07-21 | 15:22:
Ik weet echt niet waar waar u dat vandaan haalt.
Er zijn honderden studies over besmettelijkheid geweest en nog doende.
Zoek ze maar op over het algemeen komen zij tot de conclusie dat gevaccineerden veel minder besmettingen voortbrengen dan niet gevaccineerden.
De meesten geven ook de reden waarom.
Ik zou zo zeggen veel leesplezier.
Welkom!
@botbot | 26-07-21 | 15:57:
Het is onmogelijk dat een gevaccineerd persoon zonder symptomen minder besmettelijk is dan een ongevaccineerd persoon zonder symptomen. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen, wat begrijp je hier niet aan en waarom niet?
@botbot | 26-07-21 | 14:39: hoeveel precies?
@zegmaarwij | 26-07-21 | 16:11:
Als u iets beweren wil lijkt het mij raadzaam dat u zich beter informeert.
Mompelt iets van aantal virusdeeltjes.
@botbot | 26-07-21 | 16:29: Je kunt mompelen wat je wilt, veranderd niets aan de feitelijkheden. Een gevaccineerd persoon met symptomen stoot meer virusdeeltjes uit dan een ongevaccineerd persoon zonder symptomen. Maar gevaccineerden hoeven zich niet te laten testen. Bij welke van de bovengenoemde personen is het overdragen van de ziekte aan derden waarschijnlijker?
@zegmaarwij | 26-07-21 | 16:51:
*Een gevaccineerd persoon met symptomen stoot meer virusdeeltjes uit dan een ongevaccineerd persoon zonder symptomen*
Droom gerust verder, de onzin die u nu uitkraamt slaat werkelijk nergens op nog afgezien het feit dat dit onmogelijk is.
@zegmaarwij | 26-07-21 | 16:11: voor mensen met tunnelvisie bestaat geen medicijn, zoals u aan de reacties op uw post kunt zien
@Papa Jones | 26-07-21 | 14:36: en dan?
@Bolder | 26-07-21 | 17:29
Ach als hij wist hoe dat vaccin werkt bij een besmetting zou hij deze lariekoek niet schrijven.
@botbot | 26-07-21 | 17:23: Hahaha dit is onmogelijk? Leg eens uit dan hoe het volgens jou werkt? Dit is namelijk exact hoe het werkt. Iemand met symptomen zal altijd meer besmettelijk zijn dan iemand zonder symptomen, gevaccineerd of niet. Dit zijn feiten! Daarom is het belachelijk om in dit stadium gevaccineerden niet te testen en ongevaccineerden wel. Tenminste, als het je om de volksgezondheid te doen is.
Probeer eens uit te leggen hoe jij denkt dat het werkt? Het begint interessant te worden.
@zegmaarwij | 26-07-21 | 19:18:
Probeer eerst maar eens uit te vogelen hoe het covid vaccin werkt bij een besmetting wellicht dat u dan zo schrander bent om te snappen dat een gevaccineerde stukken minder besmettelijk is dan een niet gevaccineerde
@botbot | 26-07-21 | 19:40: Typisch hoe je elke keer de vraag ontwijkt. Het vaccin heeft helemaal niets te maken met het feit dat een gevaccineerd besmet persoon met symptomen besmettelijker is dan een ongevaccineerd besmet persoon zonder symptomen. He-le-maal niets.
Het vaccin zorgt er doorgaans voor dat het ziekteverloop minder heftig is. Waardoor er minder symptomen zijn en dus minder verspreiding. Iemand met symptomen zal altijd meer besmettelijk zijn dan iemand zonder symptomen, gevaccineerd of niet.
Daarom is het onzin om gevaccineerden niet te testen. Deze mensen zijn prima in staat om bijvoorbeeld een vliegtuig te besmetten, zelfs als die mensen in dat vliegtuig ook al gevaccineerd waren.
Nou is het de laatste 1,5 maanden toch echt helemaal ontspoord met de 'besmettingen'. Van dansen met Jansen naar alles op slot. En dan kijk je naar ourworldindata.org/ en dan zoek je het aantal doden per 1.000.000 op. Voor Nederland: Flat-line. Stabiel op 0.2, al anderhalve maand lang.
Is het vermogen tot rationeel nadenken helemaal uitgebannen? Of is het opzet?
Men zou kunnen denken dat dankzij maatregelen het sterfte cijfer redelijk laag is immers in landen die geen maatregelen konden of wilde nemen is het sterfte cijfer stukken hoger.
@botbot | 26-07-21 | 14:35:
Blijft nog steeds de vraag staan : 'met corona (maar door een andere ziekte) of door corona ? '
Als het 'door een andere ziekte' is moet je die oorzaak minstens ook vernoemen.
Het aantal sterfgevallen in Nederland In 2019 was 8,8 per duizend.
'rationeel nadenken' is een eigenschap wat een steeds groter deel van het volk mist.
@Kijkeensaan | 26-07-21 | 14:56:
Gewoon de cijfers bekijken neem b.v. Brazilië.
Dit is dus niet de bedoeling.
U wordt niet geacht om zelf op onderzoek uit te gaan en zelf cijfers te verzamelen, stel je voor dat u deze verkeerd interpreteert!
Dat moeten niet willen met mekaar.
Nee, u mag alleen maar, nee moet, volledig op de cijfers van de overheid vertrouwen.
Aldus de premier van New Zealand, Jacinda Ardern…..
@Kijkeensaan | 26-07-21 | 14:56: volgens het RIVM geldt er geen meldingsplicht voor Corona overlijden.
Dus het werkelijke aantal slachtoffers die aan de gevolgen van Corona zijn overleden is onbekend.
@botbot | 26-07-21 | 15:45: appels met peren vergelijken blijft een leuk tijdverdrijf.
@botbot | 26-07-21 | 14:35: in Zweden?
Van Mysteryland naar Miseryland.
Het beginnetje is er lijkt het...
Gaat dat niet over een 'inschatting' die vooraf gemaakt is?
Ik zie liever de cijfers die nu zijn gebleken, na het uitvoeren van. Maar dat kan niet zo makkelijk gewobd worden, verwacht ik.
Dat stuk zegt daadwerkelijk niets. Net als de meeste van Uw tegels.
Best knap van dat virus dat het precies weet waar de grens met Duitsland is. Van donkerrood NL in enkele meters naar grasgroen in Duitsland bij de grens.
En wel tig Duitsers op vakantie hier.
Op basis van de onbetrouwbare pcr test.
@franck7020 | 26-07-21 | 15:07: "Op basis van de onbetrouwbare pcr test."
Die is juist erg betrouwbaar.
Maar we hebben in Duitsland gelukkig geen complete heropening gehad, met massale feesten (omdat den Nederlander niet zelf na kan denken). Mondkapjes zijn nog steeds verplicht, maximum aantal bezoekers per winkel, verplichte testen voor ongevaccineerden die naar Duitsland komen. Dat lijkt me een meer plausibele verklaring.
Ik zit even onder de verkeerde post te reageren. oeps
@Frau_Ferkel | 26-07-21 | 15:32: Rechters in Portugal hebben toch echt een ander standpunt met betrekking tot de betrouwbaarheid van de PCR test.
@menage | 26-07-21 | 14:53: Dat valt wel anders te verklaren .. Net als in de rest van de Eerste Wereld, ligt het percentage besmettingen onder 'minderheden', hoger. In de VS bijvoorbeeld, ligt het percentage besmettingen aantoonbaar hoger, onder de demografische groepen negroïde en Latijns Amerikanen. In ons land is dit ook zo, via de Nederlandse versie van minderheden, al doen de deug media hun best dit soort cijfers en feiten, te 'cancellen' (Dit wordt verzwegen vanuit het oogpunt, "Oooooh !! Bang voor racisme !!")
Duitse toeristen die bv. per caravan naar hier rijden, gaan niet op vakantie in Amsterdam Z.O. of welke andere willekeurige plek waar (te) veel minderheden vertoeven. Op het platteland ligt het aantal besmettingen aantoonbaar lager.
Verder draagt de Duitse cultuur daadwerkelijk, deels discipline - Afgezien van slechte waterwerken, is men efficiënt. Men draagt verder bv. allemaal ook mondkapjes als het nodig is - Gewoon netjes over de neus heen, en dus niet zoals hier in Nederland met het mondkapje op de kin, de neus onbedekt, zonder mondkapje (Lekker onnozel) in het rond hoestend, zonder mondkapje op pad ("Want ik!! weet!! het!! beter!!"), etc. etc.
Wat dacht u van het “mondkapjes wonder”?
Van de ene op de andere dag afgeschaft.
En wat gebeurt er vervolgens?
Niets!
@zegmaarwij | 26-07-21 | 15:54: Sommigen moeten de argumenten echt van ver halen.
@Bolder | 26-07-21 | 16:42: U heeft het nieuws in Nederland gemist? Vlogen de besmettingen niet de lucht in? Zijn daarom alle evenementen niet afgelast?
@Frau_Ferkel | 26-07-21 | 17:19: De waarde van het argument is afhankelijk van waar het vandaan komt? Niet of het feitelijk juist of onjuist is? Wat een beperkte visie.
Ja, dat heb je hè, met al die gevaccineerde vakantiegangers, theater bezoekers en bioscoop kijkers, die elkaar besmetten.
Gelukkig hebben ze, hun QR-code nog. Stelletje, egoïstische asocialen.
Ik vrees met grote vrezen dat corona nooit meer weggaat. Daarnaast lijkt het er steeds meer op dat vaccineren helaas ook niet de oplossing is. Zou het dan niet verstandig zijn dat onze regering in plaats van het geld dat gebruikt wordt voor die vaccinatie-propaganda, in een snellere ontwikkeling van medicijnen voor dit virus te stoppen?
Ja sorry, ik heb nog steeds de illusie dat regeren vooruit kijken is ....
Nee joh, regeren is achteraf sorry zeggen!
Kijk eens naar Zweden. Hoor je niks meer over.
Medicijnen leveren waarschijnlijk niet genoeg op.
Dat heb je goed gezien, Tinus. Iets wat al van stond af aan geopperd is. Maar ja, die vaccintunnelvisie he.
@J.Cash | 26-07-21 | 14:24: medicijnen worden alleen gebruikt door mensen die ziek zijn. Vaccins worden verkocht aan iedereen! Ka-ching!
Corona gaat niet meer weg, het was er zelfs al voor covid19.
Net als bijvoorbeeld de builenpest, pokken en lepra. Als je echt heel erg graag wilt, kun je deze ziektes met flink wat moeite oplopen, maar ik heb vooralsnog geen lepra-wappers in de panelen gezien.
@funda | 26-07-21 | 15:11: "builenpest, pokken en lepra"
Bijna iedereen in Nederland is tegen pokken gevaccineerd, de meeste wappies dus ook.
Lepra loopt U alleen op door huidcontact met een besmet persoon, en is goed te behandelen in een vroeg stadium. De pest wordt overgedragen door vlooien van ratten, en is goed te behandelen met zoiets simpels en goedkoops Tetracycline.
Met Covid op de IC zijn Uw kansen een stuk slechter.
@Frau_Ferkel | 26-07-21 | 15:39: Gemiddelde leeftijd op de IC is 80.
De levensverwachting bij geboorte was in 2019 voor mannen 80,4 jaar en voor vrouwen 83,6 jaar.
@BrulSpin | 26-07-21 | 15:53: Feitelijk gaat het om nog wel of niet nog één keer Kerst.
squadra | 26-07-21 | 16:15
Precies dat.
@BrulSpin | 26-07-21 | 15:53: U geeft eigenlijk nooit een inhoudelijke reactie. Maar U bent persistent, en zult ook hier het laatste woord willen. Dat gun ik U.
Nu iedereen 18+ minstens een prik in de schouder heeft kan alles toch wel open?
Ik heb geen zin om te blijven testen of een evenement te missen om koppige niet-gevaccineerden uit het ziekenhuis te houden.
Dit word ook niet gevraagd door deze groep.
@Propositie | 26-07-21 | 14:08:
Maar is wel de uitkomst.
@SterF... | 26-07-21 | 14:24: nee, de uitkomst is dat je bij je overheid moet zijn.
@Propositie | 26-07-21 | 14:08: De anti-vaccers vragen er niet om, maar hugo de jonge probeert deze groep wel te beschermen
Je hoeft helemaal geen evenement te missen. Want die zijn gewoon afgeschaft.
Het grappige is dat bij elk evenement iedereen getest was. Niemand was besmet. Om vervolgens na afloop te horen te krijgen dat er mensen besmet zijn geraakt. Maar iedereen was toch niet-besmet ?
Super. Nu nog een verbod op een-daagse festivals zodat alle besmettingbommen lekker thuis op hun studentekamertje of tiny-house blijven zitten. Parken op slot. De hipsters en mossels die niet willen worden gevaccineerd roepen het over zichzelf af.
Als dat hun eigen verantwoordelijkheid is, waarom dan niet juist alles open (incl slevht geventileerde cafes)?
@Ir_HardGelag | 26-07-21 | 14:24: Zou prima zijn maar helaas gaan ze dan ziek worden en aanspraak maken op ziekenhuisbedden die bestemd zijn voor patiënten die niet te lui of te dom waren zich niet te laten vaccineren. Als ze geen plek in ziekenhuizen zouden opeisen zou het mij inderdaad wordt wezen.
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 14:38: blijf lekker in de Hugo modus hangen. Er zijn meerdere wegen om Corona aan te pakken. Bang maak mentaliteit zit er goed in. Al die bodybags op straat. Mannen in witte pakken. Artsen weten steeds beter hoe mensen kunnen genezen. Korter verblijf tijd in ziekenhuis. Daar schrijft de msm niet over.
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 14:38: Jammer alleen dat de cijfers bewijzen dat de jongeren niet zorgen voor een belasting van de zorg. 10.000 besmettingen op een dag en de ziekenhuizen blijven leeg.
@franck7020 | 26-07-21 | 15:11:
Nee en ook niet over blijvende longschade en chronische vermoeidheid.
Of je nu wel of niet gevaccineerd bent, je kunt anderen gewoon besmetten. Het probleem is dat elk gevaccineerde denkt dat zij immuum zijn dus overal maling aan hebben. En bingo: besmettingen. Maar vooral in zetten op vaccineren. Ik blijf mij verbazen over het feit dat mensen denken: vaccinatie staat gelijk aan niemand meer besmetten.
Blijven prikken schaapjes. Dan komt de vrijheid vanzelf wel weer terug.
Die is er al. Wel wakker blijven he.
Dus we zijn vrij om (meerdaagse) festivals te organiseren en deze daadwerkelijk zonder fratsen bij te wonen? Wat lult die Rutte dan...
@Papa Jones | 26-07-21 | 13:58: Die is zelfs nooit weggeweest of ik moet wat gemist hebben.
Was dat de dagelijkse spreuk van je wappiescheurkalender?
@Tha Analyzer | 26-07-21 | 14:00:
Is vrijheid een festival?
@Dr. Blechtrummel | 26-07-21 | 14:03:
Avondklokkie gemist ?
@Gulliver | 26-07-21 | 14:06:
Ja natuurlijk, buiten het chaletpark is ook nog een wereld.
@De_Denker | 26-07-21 | 14:06: Nee, ben mantelzorger.
En afstand houden, vooral van de smeerkezen.
Ik lees op Geenstijl niets over de cijfers van de UK, nu zij alle regels hebben losgelaten. Het het hele zooitje daar coronatechnisch al afgezonken of valt het vooralsnog mee?
De UK heeft een ander beleid, die denken we zijn al zover met vaccineren, we laten nu de boel los. Ja de besmettingen lopen dan tijdelijk op, maar omdat het over nog zo'n kleine groep niet gevaccineerden gaat loopt dat aantal vanzelf weer terug. Wij kunnen dat helaas niet omdat bij ons nog te weinig mensen hun tweede prik gehad hebben.
Hoe kom je erbij dat ze alle regels hebben losgelaten?
coronavirus.data.gov.uk/details/cases...
coronavirus.data.gov.uk/details/testi...
Dus, 233.4 miljoen testen afgelegd, waarvan 5.7 miljoen positief. Ongeveer 2.4%.
UK de afgelopen week - 15%. Niet dat dat iets zegt want het besmettingscijfer is het meest onbelangrijke cijfer.
www.worldometers.info/coronavirus/wee...
"O, vertelt u mij dan toch wat ik moet doen, uwe genadige goedheid!"
Moet er binnenkort niet een moment komen dat we gaan accepteren dat covid19 er is en niet meer weg gaat?
We hebben bijna allemaal al een prik gehad, merendeels zelfs al 2...
Als de pandemie daarmee niet is opgelost wat wil je dan nog doen?
Ik ben onderhand wel een beetje klaar met die maatregelen, ik snap ook niet dat ze na anderhalf jaar nog steeds geen goed werkend en goed te volgen beleid kunnen voeren... Je zou bijna zeggen dat het expres zo kut geregeld zodat Hugo z'n enge kop op TV kan laten zien.
Er lopen nog een heleboel ongeprikten rond.
Een beetje dwang kan geen kwaad om dit snel op te lossen.
Dat virus gaat echt niet meer weg. Waarom er om de dag nieuwe regels worden bedacht weet niemand. Ook omdat de regels kant noch wal raken.
@Gulliver | 26-07-21 | 13:50: Indianen met blaaspijpjes inzetten...
@Gulliver | 26-07-21 | 13:50: Gevaccineerden kunnen immers niemand besmetten. Topreaguursel.
@Gulliver | 26-07-21 | 13:50:
Een overheid die haar burgers dwingt een commercieel product af te nemen. Het is al weken hoeren en snoeren op de burelen van de farmaceuten, af en toe moeten ze zichzelf in de arm knijpen denk ik.
@Gulliver | 26-07-21 | 13:50: zeg dat wel.
Want als iedereen twee prikjes heeft gehad, is corona verdwenen.
Right?
@JJMS | 26-07-21 | 13:54: Waarom is dat vreemd? Dat doet de overheid al veel langer. Vraag maar eens een wapenverlof aan. Stuurt de overheid je door naar een commerciële aanbieder voor een e-screener test die niet werkt.
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 13:57:
De schaal boertje, de wereldwijde schaal.
@goedverstaander | 26-07-21 | 13:52: De maatregelen ZIJN het doel.
@JJMS | 26-07-21 | 13:54:
Farmaceuten hebben miljoenen mensenlevens gered.
@goedverstaander | 26-07-21 | 13:54:
Je begrijpt er duidelijk weinig van.
Het grote probleem van de wappies.
@klaasjanhenk | 26-07-21 | 13:59:
Dat riepen de wappies ook over de avondklok.
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 13:57: Om nog maar te zwijgen over verzekeraars en banken.
@Gulliver | 26-07-21 | 14:01: Heb meer het idee dat jij er niet veel van begrijpt!
@Gulliver 13:50 Dat hoorde ik laatst iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk ook zeggen, dat hij nog een hoop mensen niet had geprikt en dat een beetje dwang geen kwaad kon. Maar ik had de indruk dat hij het over iets anders had dan jij nu. In dat geval was zijn uiterlijk natuurlijk puur toeval. Ik heb mijn lijkbleke buurmeisje ook wel eens zoiets horen zeggen. Dit laatste verzin ik er maar bij hoor, je weet immers nooit hoe Joris gehumeurd is.
70-80 % heeft allang Covid gehad. De rest is echt bijna allemaal gevaccineerd. Veel beter dan dit gaat het niet worden qua immuniteit.
@Gulliver | 26-07-21 | 14:02: Af en toe wordt de ene zinloze maatregel ingeruild voor de andere zodat de sheeple zoals jij dit punt kunnen maken.
Maar steeds blijven er maatregelen. Maatregelen die altijd nergens op slaan, maar altijd hetzelfde doel hebben: de horeca sluiten. Voetbalwedstrijden, F1, demonstraties, allemaal geen probleem. Maar 1 keer een nachtclub of openlucht festival en 100% kans op besmettingen die ook ineens herleid kunnen worden tot precies een club of evenement. Blijf jij het maar geloven.
Ik denk dat de maatregelen in meer of mindere maten van kracht blijven totdat de laatste horeca zaak gesloten is. En daarna is het toerisme aan de beurt.
Noem me maar een wappie, oh wacht dat doe je al.
Weet je wat het échte virus is? Dat de samenleving in twee kampen zijn verdeeld.
Gevaccineerd of ongevaccineerde: Beiden denken het voorrecht te hebben de ander te kunnen veroordelen, terwijl beide "kampen" te maken hebben met een verregaande inbreuk op vrijheden. Gevaccineerd of niet. We worden allen verneukt door de macht. Vrijheid is geen recht. Rechten kunnen worden afgepakt, dat is de laatste 24 maand pijnlijk duidelijk geworden. Vrijheid is een vanzelfsprendheid. Laten we die vanzelfsprekendheid gebruiken om ons ongerief kenbaar te maken.
@Opblaas_boot | 26-07-21 | 14:26:
Het is het verdeel en heers virus. Ruzies in families en vriendschappen sneuvelen.
@Opblaas_boot | 26-07-21 | 14:26:
Mmmm meer dat het westen Balkaniseert. De anti vaxxers, buiten 'wappies', bestaan grotendeels uit aboriginal religieuzen en anderskokende medelanders.
@Gulliver | 26-07-21 | 14:00: Pfizer maakt ook viagra, ja.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-07-21 | 14:40: Hoe weet je dat zo zeker? En wat zijn Wappies? Mensen met een andere mening waarvan de beargumentatie angstvallig wordt gemeden in NPO talkshows? Toch raar dat mensen die de Publieke omroep altijd "de spreekbuis" van politiek Den Haag hebben genoemd, nu alles voor zoete koek slikken. Hoedt u voor generalisatie.
@Gulliver | 26-07-21 | 13:50: Dwang is er er al, schaap
De hamvraag is niet of Ab Osterhaus vanavond op tv is maar eerder in welk kwebbel programma. Altijd spannend.
En dat net nu ik over twee weken van Harlingen naar Denemarken zou zeilen, springt de boel op rood! Dat zal ik maar uit mijn hoofd zetten dan want ik heb ik geen CoronaCheck-app.
Zeil tot vlak voor de Deense kust en dan 180 graden over bakboord.
Als dat ze allemaal bultjes en zweertjes krijgen.
Deze jongen gaat met auto tent en bootje naar een Italiaans meer.
Arrivederci!
Bent u mijn huisarts toevallig, dat u dat weet van die bultjes en zweertjes? Zalfje helpt niets en ik slaap al een week zonder string.
Het zou wel leuker zijn als de persco van Markie en Hugo ingeluid zou worden met de tune van Peppie en Kokkie, met gebarenvertaling van Irma.
Buurman & buurman kan ook, toch? Hajeto!
@HornoxNL | 26-07-21 | 13:48:
Theo en Thea. Zou ook goed zijn. youtu.be/_53KVpY_7LM
Iedereen een prettige vaccinantie!
Oh jee. Ik denk dat Gullivers hersencel zichzelf gesplitst heeft. Een poging tot humor.
Dankjewel Gulliver! Ook voor het ontbreken van het woord 'wappie' in je tegel. Ik ga hem inlijsten.
@HeerVanStand | 26-07-21 | 13:47:
Ga je naar Wappieland?
Help redactie, Gulliver's account is gehackt, dat kan haast niet anders
@Gulliver 13:51 Nee, ik blijf rustig thuis dit jaar, in Fappiestan. Of weet jij nog een wappie die zo verschrikkelijk knettergek is, dat ze het met mij wil doen? Ik ben zo enorm gevaccineerd dat ik dat wel aandurf nu, met zo'n ongevaccineerde.
@HeerVanStand | 26-07-21 | 13:57:
Een onbespoten wappie?
Getver wat pervers....
@goedverstaander | 26-07-21 | 13:47:
haha
@HeerVanStand | 26-07-21 | 13:57: Zeg je nu gewoon dat je jouw spuit wel even in een ongevaccineerde dame wilt prikken?
Ik ga van donkerrood naar donkerrood, alleen dat kut Frankrijk, Luxemburg en Belgie ligt ertussen.
U bent dus een superspreader event die ons hel en verdoemenis brengt. Bedankt.
U kunt Luxemburg overslaan.
Één regenbuitje en code geel wordt al weer afgeroepen, bijna weer groen.
Oost-Europa laat zien dat je met selectieve registratie van besmettingen mooie cijfers kan tonen.
West-Europa laat zien dat je met verplichte tests met te hoge ct waardes mooie cijfers kan tonen.
Oost-Europa laat zien dat je met een lage vaccinatiegraad mooie cijfers kan tonen.
Maar even serieus, had iemand iets anders verwacht dan?
Iedereen met 2 werkende hersencellen zag dit in maart 2020 al aankomen.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-07-21 | 13:43: Je kon het al aan zien komen toen in oktober 2019 de Chinese partij medewerkers hun aandelen in de verkoop gooide.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-07-21 | 13:43: Precies!
@W_F | 26-07-21 | 13:59: WAUW! Is dat zo?
was dat alles , dan kunnen we de koffers inpakken of wacht.......
Nee alleen tassen pakken. Want volgens Huug reist het virus alleen in koffers mee. Niet in tassen.
@Donderwolkje | 26-07-21 | 13:42: daarom zijn in ZuudAfrika de stranden gesloten. Ramaposa: “COVID komt in golven!”
@Donderwolkje | 26-07-21 | 13:42:
Volgens Border Securty op tv zit er vooral drugs in de koffers zelf... Maar misschien zijn het oude afleveringen en komen er binnenkort nieuwe afleveringen waarin men de koffers zelf op covid te test, dat kan.
Organisatoren van festivals komen in aanmerking voor compensatie voor de kosten die ze al hebben gemaakt. 'tuurlijk. We tikken wel weer af.
Oh, da's mooi. Ik was van plan ook nog de nodige festivals, zoals bijvoorbeeld mijn verjaardag of de straat barbecue, te gaan organiseren deze zomer, waar kan ik de collectezak uithangen?
Geweldig hoe het virus zich zo netjes aan de grenzen houdt! Nederland dieprood maar onze directe buur Duitsland overal groen. Die Siegfried Linie schijnt niet enkel tegen tanks te werken. Supergoed!
Die panisch angstige duitsers met hun ziekelijke neiging overal mondkapjes te dragen (buiten, kinderen etc.) Dan blijfik liever een zomer op rood. Wat een enge mensen zijn dat. En nee, ik ben geen vaccinatiewappie of ontkenner.
Ja was is dit nu weer. Is er geen Corona in Duitsland of zo?
@Risingson | 26-07-21 | 13:55:There are no corona cases in Bagdad !
Onze corona hulp aan Italië heeft gelukkig wel goed gewerkt.
Die gaan ook op rood heur.
Echt niet, was een druppel op de gloeiende plaat. Ze hebben nog veel meer hulp nodig. En structureel, vooral structureel.
Het kabinet heeft het maar zwaar , ik vindt ze onder betaald met zoveel verantwoording ik vindt de jong ook maar bezorgd kijken deed hij voor de klas ook .
Ik kan zien dat je les van Meester Hugo gehad hebt. #hugokandatookalniet
Hugo kan niks is ook nog eens een walgelijke vent
... en lacht u keihard in de bakkes uit.
@Graaf_van_Hogendorp | 26-07-21 | 13:37:
... en door die andere keihard in de ... ge....?
Moet je zelf niet eens aan het werk?
@kweethetooknietbeter | 26-07-21 | 13:40:
Yep. Zonder spuug en met aanloop. En demense vinden het lekker, VVD op 35 zetels.
Is er al een nieuw kabinet eigenlijk?
Al 131 dagen niet las ik net ergens.
Ja leuk een nieuw kabinet! met bijna dezelfde poppetjes, precies dezelfde ministeries en precies hetzelfde RIVM.
@W_F | 26-07-21 | 13:40:
Mooi!
@W_F | 26-07-21 | 13:40:
Maar het gaat toch goed zo? Waarom zou men anders willen? Van mij mogen ze de verkiezingen afschaffen en dit geweldige team voor altijd laten regeren.
@kweethetooknietbeter | 26-07-21 | 13:43: Dit geweldige team regeert al tijden en zal nog tijden regeren. Maakt toch niet uit wat je stemt.
Nieuwe verkiezingen graag.
Het gevaar zit hem in de term "volledige vaccinatie". Dat kan morgen zomaar iets anders betekenen dan vandaag, zie janssen. Het is een carte blanche voor de wellustelingen.
Medicijnfabrikanten maken op een 3e en 4e prik in Europa veel meer winst dan een 1e prik in Afrikaen ze gaan de productie echt niet stil leggen als iedereen hier 2x gevaccineerd is.
@W_F | 26-07-21 | 13:45: Mooi. Afrika kan wel even wachten.
@BoerKoekoek | 26-07-21 | 14:01: Totdat wij allen speldenkussens zijn?
@Joffri | 26-07-21 | 14:05: Het is een vloeibaar begrip. Daarnaast haalt en de naald er weer uit na vaccinatie, dus er blijft slechts een gatenkaas over.
Ja, mega veel overlijdendsadvertenties in de couranten. Niet normaal hoe dik die kranten zijn.
1347 was er niks bij. Snel weer een avondklok invoeren de lijken liggen op straat.
Geen idee eigenlijk, ik lees tegenwoordig alleen nog maar de samenvatting hier op GS. Als ik al een krant tegenkom in de kroeg en ik laat mij verleiden tot het lezen ervan dan moet ik me daarna alweer een delirium zuipen om tegen zoveel woke bullshit te kunnen. De beroemde dooienpagina's red ik meestal helemaal niet, ver daarvoor heb ik het ding al in stukken gescheurd en kundig onder het bankje weggemoffeld.
Ja het is verschrikkelijk wat die virus doet, de lijkwagens rijden af en aan met babyboomers zoals die lul op de foto in dit topic.
Hou toch op met deze farce.
Bouwgrond is niet meer te krijgen door de massagraven. Het klimaat warmt op door de continue draaiende crematoria. Vreselijk.
LOL, volgens mij zit jij teveel op YT en FB
Je weet duidelijk niet wat gentherapie is dwaas. Als je een dansleraar boven een wetenschapper stelt ben je zwakzinnig. Heb medelijden met je familie.
Gelukkig, gezien de reaguursels op andere onderwerpen alhier, blijkt dat deze eencelligen sowieso feitenvrij tegelen. Het zou iets vermakelijks zijn deze amoebes aan het werk te zien als hun bijdragen niet zo jammerlijk eendimensionaal triest waren.
Gekken denken wel vaker dat niet zij maar de rest van de wereld gestoord is.
Je bent er duidelijk één van.
Mensen die het een gentherapie noemen zijn zo ongehoord dom dat het pijn doet.
Ik stopte met lezen bij "experimentele gentherapie". Hou aub op met die onzin.
Het is heel simpel: Als niemand zich meer laat testen gaan de positieve besmetting omlaag en kunnen we snel weer 'Open"
Die grap wordt nu toch wel wat bejaard hoor.
@Papa Jones | 26-07-21 | 13:35: Grap? Dat is eerder gewoon realiteit.
@Papa Jones | 26-07-21 | 13:35: Dit valt niet onder de grappen hoor.
dit heet realiteit. veel testen = veel positieven. Niets testen = 0 positieven.
Want zijn al die positieven ook daadwerkelijk doodziek? Natuurlijk niet. Die voelen zich over het algemeen helemaal niet ziek,
@Buiswater | 26-07-21 | 13:47: Je moet toch enigszins de vinger aan de pols houden wat betreft het aantal besmettingen? En besmet betekent thuisblijven. Want je kunt het virus wél doorgeven, al heb je geen klachten. Zou een mooi zooitje zijn als iedereen maar ongetest blijft rondkrioelen.
@Papa Jones | 26-07-21 | 14:41: grappig genoeg geldt dit ook voor gevaccineerden.. positief is quarantaine..
Ik denk dat hij nogmaals gaat benadrukken dat er in vliegtuigen geen significante kans op besmetting bestaat, omdat daar internationale regels voor zijn.
Lol
Bedoel je de internationale regel dat overheden grootaandeelhouder zijn van hun failliete vliegmaatschappijen?
Het kijken naar de persco's mijd ik als de pest, evenals de olympische spelen.
Die laatste zijn helaas lastig helemaal te vermijden.
Simpel. Kijk geen tv. Ik heb nog geen seconde footage uit Tokyo gezien.
Geef je TV weg, heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, nog geen moment spijt van gehad.
En dan nog een adblocker voor je browser en je online leven wordt opeens een ook stuk aangenamer.
Gaat de animatie op de camping nog wel door?
Hangt er een beetje vanaf waar u zit.
Zit u in Valkenburg?
@jemagookniksmeer | 26-07-21 | 13:41:
Die show was tenminste het aangluren waard, stukken beter dan die ellendige kudtclown op de camping.
De animeermeisjes zijn nat geworden.
Volledig gevaccineerde terugreizigers besmetten dus iedereen de moeder omdat een test niet verplicht is. Ik zou geen onlogischer maatregel kunnen bedenken.
@goedverstaander: Da's inderdaad wel een "dingetje". Maar onze regering kennende konen ze hier pas in medio december achter dat ze het over het hoofd hebben gezien.....
Mijn oren zijn ook nog niet uitgeklapperd.. maar gelukkig geen draconiek hier, zoals in de buurlanden.
Auw, Lowlands is nu fucked. Misschien wel fubar.
voor straf duizend maal schrijven dansen met jansen hr de jong
Ja, want de doden stapelen zich op...
Waar maken de wappies zich druk over.
Die kwamen toch nooit verder dan een bankje in het park.
Ik zat al op jou te wachten. Heerlijk die hersenspinsels van jou!
Aldus onze junkie.
Of het plastic stoeltje in de voortuin.
Ben je ervaringsdeskundige of ben je jaloers omdat jij meer dan een euro per deciliter moet betalen voor wat gezelschap?
Of stoeltje bij de tandarts
Gulliver | 26-07-21 | 13:27 |
Nog nooit heb ik iemand geblokt. Maar u bent de eerste. Er komt de laatste tijd geen zinnig woord meer uit. Het gaat u goed.
Maar jij! Jij wereldreiziger met wereldkennis. Jij komt tenminste ergens. Jij bent iemand. Jij weet dingen. Wat moet het een genot zijn iemand te kennen als jij. Gulliver. Het licht in onze duisternis.
Gulliver is Hugo de Jonge!!!!
Begeleid verlof had al zijn beperkingen.
@Buiswater | 26-07-21 | 13:34:
Fijn voor je!
@retba | 26-07-21 | 13:36:
Dat zou een hoop verklaren. Als wraak dat iedereen zijn schoentjes belachelijk maakt zit hij hier te trollen.
Als de wappies niet verder komen dan het bankje in het park dan hoeven de normies zich niet zo druk te maken toch?
@Graaf_van_Hogendorp | 26-07-21 | 13:40:
Ik draag teenslippers.
@Gulliver | 26-07-21 | 13:48:
Was u toevallig gisteren in Sluis?
Gulliver is een geliefde huistrol,... Hands off! Lees en leer, unterzwitsals.
Zuid-Amerika en Afrika liggen volgen mij niet naast de deur. Ben toch iets verder geweest dan het bankje in het park.
Op de website van het CDC staat dat de PCR-test wordt ingetrokken voor C19. Ik kan heleaas geen link plaatsen hier.
Je kan ook link plaatsen met spatie, dan kunnen mensen het kopiëren.
Kan het niet vinden op hun site.
www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21...
Vervangen van PCR-test: "In preparation for this change, CDC recommends clinical laboratories and testing sites that have been using the CDC 2019-nCoV RT-PCR assay select and begin their transition to another FDA-authorized COVID-19 test."
www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21...
@VoltaireJohn | 26-07-21 | 13:50: Sorry, jij had de link al geplaatst. Nou ja: Beter twee keer dan geen keer...
[herstel] link was al geplaatst door VoltaireJohn en Opblaas_boot
Dank voor linkjes, daar hoor je hier weinig over..
Ja, dank! Die pagina inderdaad. (Komt door die stomme zwitsal dat ik geen links kan plaatsen). En op die pagina, onder het linkje "Visit the FDA website" nog een mooi overzichtje van de tests die dan wél gebruikt morgen worden, tests die onderscheid kunnen maken tussen C19 en Influenza en ook de antibody test (bewijs dat je lichtaam zelf al antistoffen heeft opgebouwd)
In all fairness: hij doet wat het luidste en meest serieus genomen deel der natie wil. Betrap jij een politicus nog wel eens op een origineel/briljant idee?
Ik benijd hem niet. Ik heb weliswaar een grote bek en “weet zeker hoe de vork in de steel zit”, maar als ik in zijn schoenen (grin) had gestaan, had ik ws dezelfde beslissingen genomen.
Nipt gewonnen van Omtzigt.
Dus, als de meerderheid de weg kwijt is, dan ga je voorop om jezelf en iedereen de ravijn in te laten lopen?
@janjoker | 26-07-21 | 13:34: Hugo zou ook kunnen denken: Als ik er geen verstand van heb, laat ik me er dan maar niet mee bemoeien en wat anders zoeken. Maar ja, aandachtsgeil he?
@TinusVlugOpDeKut | 26-07-21 | 13:44: uiteraard en vergeet niet: Hij is zelf waarschijnlijk erg overtuigd van zijn gelijk en heeft genoeg jaknikkers om zich heen.
Een paar gram Colombiaans poeder en je denkt dat de hele wereld aan je voeten ligt...
Hahahaha, 95 Euro om Nederland in te komen als je ongetest terugkomt van vakantie, kassa.
Geldt het ook voor mensen die in Baarle wonen en niet gevaccineerd en getest zijn? Dolle boel daar dan!
Een beetje puber met photoshop is goedkoper.
Zo benieuwd hoe we dit over 5 jaar duiden.
Ik gok op “totaal onterechte massahysterie geïnitieerd door laffe overheden, gemasseerd door paniekzoek media, geïnstigeerd door een totaal corrupt China”.
De natte droom van de wappies.
Daar lijkt het wel op.
Parlementair onderzoek naar de Mexicaanse griep had enkele dringende adviezen, waar het huidige kabinet natuurlijk niks mee doet.
Zei iemand niet ooit eens "Pull out all stops"? Ik weet even niet meer wie dat was.
Over 5 jaar duid jij helemaal niets, je bent dan wijs genoeg om overal je mond over te houden wil je nog iets van privileges op de digitale pas hebben
@LonelyWanker | 26-07-21 | 13:28: black mirror?
Roompot? Denk maar niet dat die nog plek hebben.
Als je nu nog je zomervakantie moet regelen, dan ben je lekker vlot.
Slecht dit zeg, open air evenementen nog een keer de nek omdraaien terwijl de risicogroep gevaccineerd is.
De vanaf 12 jarigen moeten toch nog gevaccineerd worden? Pas als die ... dan misschien ... mits er geen variant ... etc.
Ik zie pratende pakken die een hoop lucht verplaatsen maar niets zeggen. Het valt op dat hoe hoger de vaccinatiegraad wordt hoe meer besmettingen er worden gemeten. De versoepelingen lijken een strategisch besluit te zijn geweest om het aantal testen op te krikken en dus meer besmettingen te kunnen meten. Daardoor straks alles weer op slot. Kringetje weer rond. Vooropgezet plan lijkt het. Voorts denk ik dat juist het vaccineren leidt tot het eerder muteren van het virus. Ondertussen gaat/is de samenleving stuk gemaakt.
@Opblaas_boot | 26-07-21 | 13:30: Oeh, pas op wat je zegt. Als dhr. Ezel het hoort .....
Hahaah. Die Hugo zegt gewoon indirect dat als de vaccinatiegraad hoog genoeg is deze groep zich ook moet gaan laten testen voor toegang. Niet nu, anders wil niemand meer ene prik.
Ja natuurlijk, je dacht toch niet dat hij de testmaatschappij niet wil? Dat is zijn droom. Al is straks iedereen gevaccineerd, de nieuwe varianten zullen gewoon weer besmettelijk zijn. Dus testen testen testen, toegangspassen voor alles en volledige surveillance. Wat een kutwereld is het aan het worden.
@LonelyWanker | 26-07-21 | 13:23:
The Commons Project
Kijk maar eens wie daar achter zit
De volgende kreten komen tot mij: boeie, nou en, schijt aan (in willekeurige volgorde)
Bij mij wat engelse afkortingen: stfu, gfys, lolwtf, idc, kys, gay af
Prutsers
Goh, Anne Frank is hot vandaag op GeenStijl.
Wat zou ze daar nou zelf van gevonden hebben?
Ik denk dat ze dagelijks er een stukje over zou schrijven.
Heeft Peter al gereageerd?
Ach zolang ze haar adres niet doorgeven...
Echt ranzig al die misplaatste historische vergelijkingen
@Joffri | 26-07-21 | 13:23:
Te laat, de groenteman heeft net ƒ7,50 opgehaald.
Het achterhuis was in ieder geval een goede quarantaineplek.
Ah dus ze gaan massaal controleren aan de grens? Met de kapotbezuindigde politie en marechaussee? Ik wens ze heel veel succes. En geldt deze waanzin ook voor mensen die bijvoorbeeld even in België willen tanken of boodschappen doen?
Mobiele teams...
Steekproeven..
Geen DCC -- Boeten van 95,- en je mag doorrijden.
WHAHAHAHA
Hmmm, F1 is toch ook een soort van meerdaags festival. Twijfel zal ongetwijfeld niets met afkomst organisator te maken te hebben. Was ook niet het geval met de VIP inrit tegenover z'n strandtent die er effe door de gemeenteraad is doorgedrukt.
F1 zal ineens van maatschappelijk belang blijken als Prins Bril z'n vrindjes mobiliseert
"Bij terugkeer naar Nederland gaan juist strengere regels gelden, om een nieuwe golf besmettingen door vakantiegangers te voorkomen. Alle reizigers van twaalf jaar en ouder die terugkeren uit een land met een geel reisadvies, hebben een coronabewijs nodig. Dat kan via een volledige vaccinatie die een geldige QR-code geeft in de CoronaCheck-app."
Duiding: geen enkel gezin kan dit. Er is niet snel genoeg geprikt.
"Anderen moeten in hun vakantieland een PCR- of antigeentest laten doen. Pas als die negatief is, mogen ze Nederland in."
W T F !!!!!!!!
Ieder gezin moet dus nu getest worden in het buitenland, om terug naar Nederland te mogen.
Stelletje fascisten, die mij toegang tot mijn land willen ontzeggen.
En het werd net zo gezellig druk op Schiphol.
Het is wel een gedoe inderdaad.
En de gegevens van deze test blijven in het buitenland
Wie de tolpoortjes in Frankrijk op de route van/naar de zon kent begrijpt meteen dat controleren aan de grens een file van België tot aan Lyon oplevert met die twee of drie baantjes.
@Nuchternederland: Ja he, als gevaccineerden nu ook al beginnen om de almachtige leiders van dit land fascisten te noemen, wat blijft er dan voor de wappies over?
Met andere woorden; maakt niet uit hoe gevaarlijk je vakantieland is, je krijgt je geld niet terug als je cancelt.
1... 2... Dré
Topic over cornrow-geklitte haartjes clittoral appropipo van Hazes ophef!
De tot gekwetsten-gemaakten zullen wel excuses eisen.
Nou, dat valt nog mee. Moet je eens zien wat voor plakplaatjes 'ie op z'n bast heeft laten zetten...
Die kaart: precies de landen die fanatiek vaccineren staan in het rood.
Ceaureauna is een creatie van virologen. Zowel op psychisch als op fysiek vlak.
Het is medisch fascisme en kwakzalverij. Het is een massapsychose die ons middels dit soort persconferenties in een diepe hypnose brengen.
Deze woordvoerders van de WHO en het WEF zijn priesters van een nieuwe doodscultus: het coronisme.
Wist je dat het een teken van angst is als je een onderwerp niet durft te benoemen? Dus als je de naam corona niet kan typen en er dus iets aan verandert bijvoorbeeld.
Klopt niet. NL is traag met vaccinatie. Frankrijk ook.
@swaggerton | 26-07-21 | 13:32:
Dank je wel dokter swaggerton. Een heel juiste analyse. Ik ben inderdaad heel erg bang voor ceaureauna.
Ceaureauna is namelijk een nieuwe manier om naar verkoudheid te kijken. Iets wat al miljoenen jaren bij het leven en de dood hoort.
In plaats dat we liefdevol met onze zwakkeren en ouderen omgaan in hun laatste uren draagt de overheid ons op om onze naasten en geliefde als complete paria te beschouwen. Wij dienen hen en onszelf te isoleren. Dat is zeer beangstigend! Zeker omdat de meesten dit compleet als normaal zijn gaan beschouwen.
@swaggerton | 26-07-21 | 13:32: Onzin. Het geeft gewoon de taalvervuiling aan. Ik kan dat nieuwe rare taaltje niet meerjjj hoaren.
@keestelpro | 26-07-21 | 13:40:
Zeg het ze keestelpro! Toptegels!
@swaggerton | 26-07-21 | 13:32: Ben ik dus toch heaumeaufeaub
Ik word er zo langzaam aan ziek van. Zit ik hier heerlijk in de Harz op het terras. Kan ik niet eens naar Nederland op vakantie.
Nou ja, biertje nog maar dan. Plop. Vanmiddag maar eens thuis in Seesen kijken.
Harz, leuke regio. Vooral leuk met de MTB. Veel plezier daar!
@HornoxNL | 26-07-21 | 13:31: Klopt er is een prachtig MTB track bij ons in Bad Sachsa aangelegd. Samenwerking met stad en alle hoteliers.
En morgen komen er weer 700 ongevaccineerden en ongedocumenteerden bij, als het er al geen 800 zijn.
Ach ja.
Zolang arrogante bal hamilton vals voorop blijft rijden in de f1 is voor mij de lol eraf. Ik kijk pas weer mee als max hamilton continu voorbij is en blijft.
En op welke zender ga je dat dan kijken?
Eric van Eerdenburg springt uit zijn vel als hij dit hoort.
en we gaan nog niet van huis
nog lange niet
nog lange niet
en we gaan nog niet van huis
want nergens is het pluis
Ben net thuis...
Stevie Wonder zag maart 2020 al aankomen dat we nog jaren in de lockdowns zouden zitten. Krona ausweisjes erbij. Allemaal voorspelbaar begin 2020 al. En niemand die er wat tegen doet...
Ik ging nooit ergens heen en ga nu en ook in de toekomst nergens heen dus heb nergens last van. Simpel en beperkt leven heeft u zult U zeggen. Yep , klopt maar voel mij er prima bij.
Simpel en beperkt leven heeft u.
@Johnnie Hansome | 26-07-21 | 13:14: Yep , klopt maar voel mij er prima bij.
Geen behoefte aan een bezoekje aan het Louvre?
De kathedraal van Sevilla? Het iconische New York?
@Eduardo- | 26-07-21 | 13:29: Lekker naar de Keys in Florida of een ranch in Texas.
@Mastermattie | 26-07-21 | 13:39: Je komt de VS als European nog niet in.
@Eduardo- | 26-07-21 | 13:53: Via Mexico moet dat wel lukken...
Zou het kunnen dat de aandacht wordt afgeleid van mogelijk nog meer rampzaligere zaken ?
Het zou zomaar kunnen .
Ondertussen: 131 dagen sinds de verkiezingen zonder regering.
Ik vind dit al redelijk rampzalig ja, hoe er met de grondwetten in west EUropese landen wordt omgegaan. Als dit allemaal al zomaar kan, wat voor DDR hel staat ons dan te wachten in de nabije toekomst?
we doen het inderdaad belabberd op de OS, of doel je daar niet op?
Failliete EU?
@VoltaireJohn | 26-07-21 | 13:13:
Och, waarom haast maken? Het gaat toch prima met dit demissionaire kabinet?!
Ah, de volgende festivalstrik.
Tweederangsburgermaatschappij
Is een minister(-president) die dat goedkeurt en/of aankondigt eigenlijk nog wel een minister(-president) voor de héle bevolking?
@kweethetooknietbeter | 26-07-21 | 13:23:
Neen.
Een demissionair minister-president voor ongeveer 70% van de bevolking.
Dat is naar mijn schaating het percentage Nederlanders dat de invoering van een apartheidsmaatschappij goedkeurt.
Die piek dondert nu al in elkaar, zodra dat vacantie testen afgelopen is helemaal. Zie b.v. Utrecht:
www.gld.nl/nieuws/2477242/aantal-coro...
Mooi kaartje.
"Oost-Europeanen liegen het meest over Corona besmettingen"
Daar testen ze toch ook amper? Plus dat de samenleving daar homogener is.
De vaccinatie-paradox; juist omdat vaccinaties zo succesvol zijn, zijn infectieziekten minder zichtbaar en zijn sommige vergeten welke schade voorkomen kan worden.
Met zijn 17.50000 op een kluitje geen probleem.Een paar duizend op een openluchtconcert is de coronahel op aarde.
Knettergek.
F1 gaat gewoon door hoor, daar zit teveel geld in. Dan zijn die besmettingen ineens iets minder belangrijk…
Gewoon de toeschouwers ook een helm laten dragen.
Gewoon alleen maar mensen toelaten die volledig gevaccineerd zijn. Dat is het meest veilige.
Waarom zijn al die landen in midden-, oost- en zuid-oost Europa zo groen?
Banksaldo? Staatskas?
@kweethetooknietbeter | 26-07-21 | 13:11: niet testen, vermoed ik...
Omdat ze liegen dat ze barsten. Eerst honderden miljarden compensatie van ons vangen, en daar bovenop toch nog even de toeristenomzet mee pikken. Twee keeer cashen.
@bisbisbis | 26-07-21 | 13:23:
Slim!
Annulering van F1 zou een prachtig cadeau zijn voor de natuur. *duimt nog even door..
Een cadeau voor de natuur?
Want?
Onze bomen en planten smeken inmiddels om wat CO2 na al die reducties.
Waarom die F1 niet in Ass'n georganiseerd mocht worden... Maar nee, het moest en zou in Zandvoort. Want Prins Bril had daarin geinvesteerd, zoiets.
@SeingaltUNo | 26-07-21 | 13:10:
Dat kan. Dan kappen we eerst toch gewoon een paar duizend bomen, dan kan de rest de CO2-taart verdelen.
@DeCynischeAmbtenaar | 26-07-21 | 13:11: Precies.
@DeCynischeAmbtenaar | 26-07-21 | 13:11: Omdat er op Assen wél liefhebbers komen die begrijpen dat aanpassingen aan een mooi circuit voor 1 evenement waar de continuïteit niet gegarandeerd is, de doodsteek kan betekenen voor de rest van de evenementen op het circuit.
Anne Frank kon ook niet naar festivals. Precies hetzelfde. We leven in een dictatuur.
Jonge toch..!!
Klopt, we zijn allemaal vrij. Zo hoef jij bijvoorbeeld geen thee of katoen meer te plukken.
Bommenwerpers van daylight bomber command en de luftwaffe vliegen ook weer over, avondklok maar weer doen?
Smakeloze godwin, niet grappig.
Waarom nou Anne Frank erbij halen?
L@DeCynischeAmbtenaar | 26-07-21 | 13:12: Ik maak expres een prikkelende, cynische en smakeloze post maar weet je hoeveel van die “vrijheids” imbecielen in dit land dit soort meningen hebben? Die echt vinden dat je de coronamaatregelen kunt vergelijken met de toestanden in nazi Duitsland?
@Bigi Bana Boy | 26-07-21 | 13:16:
Is het nou zo erg om te “ beschermen “ wat je hebt..??
Vergelijking gaat misschien geeneens mank..
@Bigi Bana Boy | 26-07-21 | 13:16:
Geen toekomst zonder geschiedenis.
@LewsTherinTelamon | 26-07-21 | 13:10: Ze graaien minimaal de helft van je inkomen weg, hoe noem je dat "vrij"?
Er zijn mensen die de oorlog nog meegemaakt hebben en nu waarschuwen voor de parallellen tussen de jaren 30 (dus voorafgaand aan de oorlog) en het heden.
@Buiswater | 26-07-21 | 13:30:
Over geschiedenis gesproken.
"What country ever existed a century and a half without a rebellion? And what country can preserve it's liberties if their rulers are not warned from time to time that their people preserve the spirit of resistance? Let them take arms. The remedy is to set them right as to facts, pardon and pacify them. What signify a few lives lost in a century or two? The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. "
Neem aan dat bigi ook mee in opstand komt voor de revo, Desi stilo.
@Mastermattie | 26-07-21 | 13:33: oh ja joh, waren de jaren 30 voorafgaand aan de oorlog?
@Enter Yeti | 26-07-21 | 13:39:
Nee, die waren net na een eigenlijk nog veel verwoestender oorlog, alleen ging De Gesnorde er daarna met de eer vandoor, mede vanwege een uitgekiende mediacampagne van zijn team. Je zou kunnen zeggen: niks geleerd. Je zou ook kunnen zeggen: de geschiedenis herhaalt zich. Je zou zelfs kunnen zeggen: wie niet horen wil moet maar voelen. Ik zeg: ik ben team gele sterren, dat zou ik toen zijn geweest en dat ben ik nu dus ook. Tegen ausweise, tegen apps, tegen uitsluiting van wie dan ook en tegen de grijze meute die niet oplet, die het niet uitmaakt zolang ze het zelf maar niet zijn.
geen interesse meer in die Persco's
Is er een persco?
Die F1 in Zandvoort mag van mij sowieso een streep door. De manier waarop de boel er daar door is gedouwd bevalt mij nog steeds niet.
Goh ja leuke dingen doen in NL moeten we niet zomaar willen.
Helemaal gelijk. Iedereen weet dat je buiten in de duinen meteen croma krijgt.
Ik vond het wel een fijne VVD-aktie.
Nou ja, er zit iets enorm tegenstrijdigs en hypocriets in die F1 in Zandvoort. We moeten van het gas af, de veestapel moet gehalveerd, we kunnen niet meer bouwen, auto’s moeten elektrisch en ga zo maar door, maar otootje racen kan wel. Want Prins Bernard jr en de
interesses van het volk. Hoe inconsequent en populistisch wil je het hebben? Mij interesseert die Max geen reedt en ik vind het allemaal goed hoor, maar die achterlijkheid valt mij wel op.
@Papa Jones | 26-07-21 | 13:07: Meer een Brillen-aktie. Lekker het hele jaar racen op een mooi circuit en andere mensen laten betalen.
@Bigi Bana Boy | 26-07-21 | 13:13:
Een groot deel van de innovaties op het gebied van zuinigheid en veiligheid komen uit de racerij. Je komt pas vooruit als je over grenzen heengaat, competitie hebt, de formule 1 is de proeftuin waar dat kan, waar dat nodig is om te winnen en daarmee zeer waardevol voor Gretha. Alleen kan de gemiddelde Gretha niet voorbij die rokende uitlaat kijken en precies dat maakt ze zó afschuwelijk dom en gevaarlijk. Kijk eens met een andere bril naar zaken. Beetje zoals met de plastic verpakkingen om groente. Ohw ohw wat erg dat plastic. Dat moet weg, ook al betekent dat dat je die groente twee dagen eerder weg moet flikkeren en daarmee het milieu veel zwaarder vernaggelt dan met dat stukje plastic om je komkommer. Stukjes plastic om komkommers zijn top, zoals stukjes onwaarschijnlijk snel voortbewegend koolstofvezel op wielen dat ook zijn.
het zal wel 1-daags worden, de training gewoon zonder publiek. Niet zo leuk voor NS en de gemeenschap die het spoor hebben laten aanpassen, niet alleen voor het strandvolk.
@elfenstein | 26-07-21 | 14:04: het gebruikelijke kletsverhaal.
@Bigi Bana Boy | 26-07-21 | 13:13: precies, dat hele racen dient geen enkel doel behalve de portemonnee van Messias Hamilton Benz en Max red bull.
@AntiZanicz | 26-07-21 | 14:20: Of net zo als het World Superbike afgelopen weekend op de TT baan. 3 eendaagse evenementen achter elkaar. Mochten 35.000 personen per dag naar binnen door die truuk.
Niks mis mee, tussen de regels door lezen.
Dus als ik als gevaccineerde Nederlander terug wil naar Nederland vanuit een land als bijvoorbeeld Frankrijk, moet ik een test laten zien?
Ik hoop toch echt dat ik dit verkeerd begrepen heb.
Dus als ik uit een land kom met dezelfde kleur als NL, heb ik nog steeds een test nodig?
De eerste die dat van me eist heeft een probleem.
En ik daarna helaas ook.
Nee, dat hoeft niet
Alleen als reguliere burger, niet als gevaccineerde.
Gevaccineerden kunnen nog steeds besmet raken en overdragen. Ook al zal je zelf weinig last ondervinden van een besmetting.
Alleen volledig gevaccineerden van 12 jaar en ouder ontkomen aan deze eisen.
Er is geen regulier gezin dat hier aan kan voldoen, aangezien de kinderen van 12-15 pas eind september volledig gevaccineerd kunnen zijn.
WTF!!!!
Wooww jij bent vast een heftige boy.
Geldt alleen voor hoogrisicolanden. Dat is Frankrijk niet. Frankrijk is ook niet achterlijk.
@Nuchternederland | 26-07-21 | 13:12: Rustig nou... dit gaat om terugreizen. Lees je in a.u.b.
Ja, behalve als je een vluchteling bent of asielzoeker. Dan ben je immuun. Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat die vaccinaties iets met een virus te maken hebben.... Niet zo slim mensen, niet zo slim.
@Papa Jones | 26-07-21 | 13:13: Zie mijn posting van 13.15 , de soep lijkt wel heet bij consumptie.
@Nuchternederland | 26-07-21 | 13:12: Nee hoor, zoonlief van 12 heeft twee weken geleden zijn eerste en laatste vaccinatie gehad nadat hij in het voorjaar corona heeft gehad.
Dus kan prima.
@Bakkeleures | 26-07-21 | 14:48: www.artsencollectief.nl/10redenen
Als de overheid zegt spring, zeg jij: "hoe hoog "? Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou beweren, want ik ben beslist pro vaccineren en redelijk gezagstrouw. Maar nu gaat de overheid echt de verkeerde kant op. Maar ach het is ook het tijdperk waarin imbecielen kerncentrales willen sluiten ten gunste van het opstoken van onze wouden. Dus wat zou me nog verbazen van de boven ons gestelden.
Boeiend. Er is letterlijk nul controle aan de grens. Je komt overal met de auto.
Nog erger, er is totaal geen controle in heel Nederland niet, behalve als u met uw auto twee km te hard rijdt
Dat met die grens is wel te merken:
vorige week zijn er maar liefts nieuwe 800 invasiërs binnen gekomen
@CLoVis | 26-07-21 | 13:28:
Excuses: 'maar liefst 800 nieuwe'
Gaat Hugo vertellen dat mensen die gevaccineerd zijn meer vrijheden krijgen? Net als Duitsland vorige week iets in die trant liet doorschemeren?
Dat zal snel over zijn als advocaat Reiner Fuellmich en collega's het heeft voorgelegd aan de rechter(s). Dat proces zal de geschiedenisboeken in gaan als Neurenburg 2.0. Maar misschien heb ik de berichten er over verkeerd begrepen. Dat kan ook.
Dat zou verstandig zijn.
Net zoals kinderen zonder BMR vaccinatie niet op de BSO welkom zijn? Inderdaad een goed idee.
@Gulliver | 26-07-21 | 13:26:
Je kunt ook zeggen dat ongevaccineerden minder rechten hebben maar dat bekt niet zo lekker. Dus toch verplicht en uitsluiting. Niet ok.
Wellicht is het interessanter om iets meer te kijken naar het verhaal achter de duiding, dan de schreeuwerige rood, roder, roodst kaartjes.
Het vaccisme uurtje!
Vaccisme. Woord van het jaar!
Scherp gevonden!
Roompotje? Raad ik af. Ik zit nu op een Roompot in Zeeland met tent en al weg te spoelen.
Terecht. Zelden een sexistischer naam voor een camping gezien.
Alleen die naam al. Daar wil je toch niet dood gevonden worden? Net zoals Center Parks. Gezellig, met de hele straat naar hetzelfde vakantiekamp. De klok van vier dus lekker aan het bier. Inhakeuhhhhh!
Geintje hoor, prettige vakantie ;-)
strandwandelen bij winderig weer is juist een veel gezochte afleiding
.. Maar je hebt wel Wifi/4/5G. Fijn toch?
Het is weer tijd voor uw dagelijkse ceaureauna angst moment.
Een overheid zou de bevolking gerust moeten stellen en zaken in goede banen moeten leiden. Deze overheid doet precies het tegenovergestelde.
En waarvoor? Voor iets wat we voor 2020 'De Griep' noemden en waarvoor de bevolking die miljarden aan premies betaalt al jarenlang te weinig zorg voor terug krijgt. En nu ligt de schuld opeens bij ons. Ze sluiten ons gewoon op voor hun eigen falen.
O, is dat het. Thanks voor de heldere uitleg.
Ik vraag me sterk af of de overheid het recht heeft eisen te stellen aan een Nederlander die naar Nederland terugkeert van vakantie.
meer "angst" voor de mensen om me heen die zich zo makkelijk laten foppen. Nu begrijp ik een stuk beter waarom mensen zo makkelijk achter een dictator aan kunnen lopen.
Bij mij zit er nog geen overheidsslot op de deur. Ik kan gewoon naar buiten.
@JanVergoor | 26-07-21 | 13:07
En naar het restaurant, en dierentuin, glaasje halen….
@JanVergoor | 26-07-21 | 13:07:
Je bent een gevangene die voorbij de isoleercel loopt en zegt tegen de man in de dwangbuis 'ik mag gewoon uit mijn cel hoor'.
@keestelpro | 26-07-21 | 13:11: en daarna naar buiten loopt, iets in China bestelt, naar zijn vrouw in zijn twee-onder-een-kapper rijdt in zijn vette leasebak etc. Sommige gevangenissen zijn nu eenmaal comfortabeler dan andere.
@funda | 26-07-21 | 13:17:
Bagatelliseer het maar funda. Ik heb de avondklok nog meegemaakt ukkie.
@keestelpro | 26-07-21 | 13:27: was de klok toen overdag verboden, opa kees?
dissident.one/2021/07/21/16685/
Maar de overheid heeft echt het beste met de burger voor hoor...
@funda | 26-07-21 | 13:28:
Het was verboden overdag NIET de klok in de gaten te houden want 's avonds werd je opgesloten. Het waren grimmige tijden mijn kind.
@keestelpro | 26-07-21 | 13:31:
Ik hoop dat die tijd nooit meer terugkomt, opa kees... *verder kleurt*
Verlies je bij 'De Griep' ook je reuk en smaak? Nee, hè? Dus ze zijn toch niet gelijk.
Ah…!!!
Dus zo zit het..
inderdaad, met veel compensatie voor maar half gemaakte kosten. dat zou de kleine ondernemert ook wel willen.
REAGEER OOK