Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wij hebben een roddel, maar: klopt het ook?

Mede mogelijk gemaakt door de VPRO.

Geen bronnen, toch brengen, nooit doodchecken.

Het zit zo: wij kennen een hardnekkige roddel maar hebben nul bronnen die het kunnen bevestigen. Maar omdat het over de VPRO (NPO) en Sigrid Kaag (D66) gaat willen wij er graag vanaf. Normaal zouden wij nooit zoiets vuigs doen als zo maar een roddel naar buiten gooien, want wij zijn altijd tantoe journalistiek verantwoord en we hebben het ethische besef van een aubergine wollah. Maarja. Het gaat over de VPRO (NPO) en Sigrid Kaag (D66)! Supersappig en relevant vandaag de dag. Moeten wij die roddel dan zomaar voor ons houden? Met helemaal niemand delen? Doen alsof we het nooit hebben gehoord? Ons gedragen alsof we Ralf Bodelier zelve zijn? Alsof we Volkskrant lezen, botergeil worden van Joris Luyendijk, bakfietsend tweeverdienen en D66-lid zijn geworden omdat we graag de nuance opzoeken en het populisme willen bestrijden? Nee hè? Nee. Daarom laten wij het vrij en verlossen wij onszelf van deze kwelling, dit loodzware roddeljuk wat al weken op onze schouders drukt. Wij gooien die sappige roddel over de VPRO (NPO) en Sigrid Kaag (D66) nu, hier, helemaal open. Met aan u de vraag: is het ook echt waar? Klopt dit? Zou dit echt zo zijn? U bent onze twee onafhankelijke bronnen en als u zegt 'dit is waar' dan staat het vast. Amen. 

De sappige roddel in kwestie:

Sigrid Kaag (D66) zou dit seizoen eigenlijk te gast zijn bij het NPO-televisieprogramma Zomergasten (VPRO). Maar vanwege die hilarische fuckup van de VPRO (D66) en hun beslist niet onafhankelijke pro-D66-Kaag-documentaire (NPO) is Sigrid Kaag (D66) op het allerlaatste moment afgezegd als Zomergast. Uit angst voor teveel ophef. En kwetsende roddels. Lol. Ga maar na: is het  niet opvallend dat Zomergasten bijna elk seizoen soms af en toe weer tenminste één politicus te gast heeft en dit seizoen ineens niet? Hmmm? Dat kan toch geen toeval zijn? Dat moét bijna wel waar zijn! Immers, de VPRO (D66), met als dagelijks bestuur iemand die vuist-in-endeldarm-lid is van D66 (een onderdeel van de NPO (D66) met als dagelijks bestuur iemand die D66 stemt) was overduidelijk net lekker op weg met progressieve ijskoningin Sigrid Kaag (D66) anders ja nu vooruit duwen. Eerst die propagandadocu vlak voor de verkiezingen, vervolgens in Zomergasten nog eens drie saaie lange uren extra blinde aanbidding door intellectueel hoger opgeleiden op zondag om de laatste stukjes sociaalliberale sushi door de wasabi te halen. Je voelt meteen hoe dat de ultieme natte VPRO-droom had moeten worden. Ja mensen, deze roddel kan haast niet anders dan waar zijn.

Toch?

Reaguursels

Inloggen

Wat een aantijgingen zeg! Maar gelukkig gaat het niet om ons hier maar om een heel andere blog, namelijk de http:/www.Geen Stijl.nl/ met de spatie ertussen. Wat een mysogene bastarden zijn ze daar inderdaad zeg.

SaintNick | 25-07-21 | 22:02

Ik vraag me wel eens af of er mannen zijn die aan Kaag iets opwindends zien.

Schlamm_bam | 25-07-21 | 21:35 | 3

Hoe kun je je dat nou afvragen?

ceriel82 | 25-07-21 | 22:03

Zonder nacht geen dag....

J.Thee.Cohen | 26-07-21 | 09:42

Al Qaq die zich in de slaapkamer langzaam van haar burka ontdoet.... man je moest eens weten. Ze staan in de rij voor haar apartement in Oost-Jeruzalem of was het nou in Niezjerrrr

HAL 9000 | 26-07-21 | 11:39

In huize Milovsky geen NPO, maar het zal wel waar zijn.

Milovsky | 25-07-21 | 20:53

Zomergasten, ooit keek ik het en was diepgeraakt door een fragment uit Shoah van Claude Lanzmann over een kapper die vertelde hoe hij in Treblinka vrouwen knipte voordat ze vergast werden.
Weet niet meer wie de gast was die het liet zien.
Denk niet dat Kaag Al Kaq daar mee zou komen.
Maar we zullen ook nooit weten wat ze wel had willen laten zien.

www.trouw.nl/nieuws/shoah-een-protest...

Carlos_I | 25-07-21 | 19:55 | 2

Esther Perel, zeer indrukwekkende aflevering.

Thuinman | 25-07-21 | 22:27

Hallo Bert,

Excuses voor de late reactie.

Wie van de officiële instanties (D66 of VPRO) zou de roddels willen bekennen of ontkennen?
Dat betekent dat deze officiële instanties GeenStijl zouden lezen.
How dare you!
Helaas zullen het altijd roddels blijven.

Groetjes, Jacobus van Campen.

jacob.van.campen | 25-07-21 | 19:35

Ze kunnen toch gewoon Klaver laten komen? Of een of andere PVDA mastodont? Dan houden ze hun linkse humorloze gast

Fijn_dat_je_er_bent | 25-07-21 | 18:05


VPRO = Kaag-propaganda Broadcasting Inc.

Ervaringsdeskundige | 25-07-21 | 17:42

Fuc dat, wie kijkt er zowiezo tv?

rifraf | 25-07-21 | 17:29 | 4

Precies, dat is toch masochisme...?

Warhead | 25-07-21 | 19:15

@laatste_waarschuwjng: touché

the naked truth | 25-07-21 | 20:00

Gelet op de verkiezingsuitslagen heel veel.

DrachiR | 25-07-21 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Brengen die gasten dan ook dan de zomer mee.
Want tot nu toe is het nog niet veel soeps...

Nodeloos Kwetsend | 25-07-21 | 17:15

Drie uur lang Sigrid Kaag op tv zou een misdaad tegen de menselijkheid zijn. Drie minuten trouwens ook.

Cor Netto | 25-07-21 | 17:07

Zomergasten is toch volkomen achterhaald. Wie kijkt er nou nog televisie, en dan nog wel naar een programma dat over andere televisiefragmenten gaat, waar toch ook geen hond meer naar kijkt, en zeker niet alleen maar omdat de gast die fragmenten zo belangrijk vindt?

Nou ja, misschien probeer ik nog even Hans Klok, hopelijk zie ik dan nog een paar leuke trucs, want zoiets mag ik graag zien. Maar het kan natuurlijk ook weer quasi-diepzinnig geleuter worden.

Argyronauta | 25-07-21 | 16:33 | 2

Misschien leren wij van Hans Klok hoe je heksen laat verdwijnen.

homieguerneville | 25-07-21 | 16:40

GeenStijl wie zijn dat?

thanseeuwen | 25-07-21 | 15:29

Oeps.

Hupusculupus U.Dufus | 25-07-21 | 15:24

Het gerucht gaat ook dat ze eerst de Keuning hadden gevraagd, maar die bedankte vriendelijk want zit maar liefst zes weken in Griekenland.

herstelkous | 25-07-21 | 14:52

Vier jaar een kabinet met Rutte en Kaag, die een batterij splinterpartijen alleen maar negeren, ga ik niet meer kunnen overleven. Ik vind dat de waarheden die na de verkiezingen boven tafel zijn gekomen, en het kalt stellen van kandidaat lijsttrekker Pieter Omtzigt en beste kamerlid in onze tijd, nieuwe verkiezingen rechtvaardigen. Na 130 dagen formatie is het duidelijk dat wat Rutte en Kaag willen teveel weerstand oproept. Nederland is van de kiezer en niet van Kaag en Rutte. Dus ophouden met die flauwekul en laat de kiezer nogmaals spreken. Want veel kiezers zijn gefopt door die VPRO Kaag docu.

Ikreaguuralzesjaar | 25-07-21 | 14:33 | 6

@MAD1950 | 25-07-21 | 15:19: juust, je kunt ze regenten noemen, zullen ze glimlachend ontkennen, je kunt ze maffia noemen, zullen ze je boos terecht wijzen en je immoreel noemen.

nobodiesunmighty | 25-07-21 | 15:27

@Professor Superhirn | 25-07-21 | 15:05: Daar heb je wel een puntje:
Het formateren van een kabinet zou moeten afgaan van je regeer periode. Of eigenlijk dus eigenlijk gewoon op de kalender, strak elke 4 jaar verkiezen. als je het in de tussentijd hebt verlummeld is dat je eigen schuld!

Joost Maghetweten | 25-07-21 | 15:48

Waarom wordt niet bij de wet geregeld dat een kabinet maar zoveel dagen demissionair mag zijn en dat er dan onverwijld nieuwe verkiezingen volgen.

jansma28542681 | 25-07-21 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Jezus is die hele publieke omroep nou nog niet afgeschaft?

konjodebonjo | 25-07-21 | 14:33 | 5

@Man-bear-pig | 25-07-21 | 15:09:
Nog even 1x dan:
Ik betaal
Jij betaalt
Hij/Zij/U betaalt
Bonus: u heeft betaald.
Het is niet zo heel moeilijk, toch?
Verder inhoudelijk helemaal gelijk, belachelijk dat het een verplichte betaalzender is. Waar ook nog eens schaamteloos reclame op wordt vertoond. Eigenlijk zouden die gewoon achter een decoder moeten zitten. Wie het wil zien, betaalt. Wie het niet persé wil zien, hoeft het dan ook niet ongevraagd door zijn strot geduwd te krijgen.

Joost Maghetweten | 25-07-21 | 15:57

Waste wel de voeten van een publieke vrouw.

Tinie | 25-07-21 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben voor afschaffen van een publieke omroep betaald door de staatskas. Laat ze commercieel gaan en inkomsten krijgen naargelang de kijkcijfers. Dan ben je van dit VPRO met Kaag gedoe af.

Ikreaguuralzesjaar | 25-07-21 | 14:21 | 5

@De_Denker | 25-07-21 | 14:30: referendum, vrij directe democratie, onder voorwaarden dat de stemmer goed en objectief geinformeerd is (oeps... daar gaan we al). Netjes.

nobodiesunmighty | 25-07-21 | 15:29

@De_Denker | 25-07-21 | 14:30:
Zwitserland is conservatief, en dat zie je afgespiegeld in de instituties. De omroep is naar taal ingericht, het politieke landschap is lokaal gesegmenteerd. Federaal worden belangrijke topics per referendum bepaald. De staatsomroep is a-politiek maar is juist de bindende factor en zorgt voor balans in het taalkundig verdeelde land.
Op veel gebieden een voorbeeld voor de NPO.

Bolhoed | 25-07-21 | 15:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze link is vast al eerder gepost maar ik ben gisteren teruggekeerd van een heerlijke vakantie in donkerrood Spanje, dus eerdere keren heb ik gemist. Lale Gül legt even de hypocrisie van D66 bloot.
www.ad.nl/politiek/waar-staat-d66-nu-...

TheWriter | 25-07-21 | 14:21 | 4

Wow! Deze meid ziet het helder en legt de hypocrisie van D66 goed bloot. Die partij zou zich moeten schamen.

Sinterbikske | 25-07-21 | 15:24

een dame die niet naief lijkt te zijn en realiteit van sprookjes kan onderscheiden. Plan achter plan achter plan achter plan. Wat een belachelijke sprookjesclub, d66.

nobodiesunmighty | 25-07-21 | 15:33

Perfect verwoord door Lale Gül. een dodelijk scherpe analyse.

Argyronauta | 25-07-21 | 19:31
▼ 1 antwoord verborgen

DE VPRO schoolradio anno 1965

www.hoorspelen.eu/catalogi/titels-npo...

VPRO Grote voorgangers (Peter van Gestel - Johan Wolder (12 delen)

woensdag 22-09-1965 1. Winston Churchill
woensdag 29-09-1965 2. Charles Lindbergh
woensdag 06-10-1965 3. Mahatma Gandhi
woensdag 13-10-1965 4. Henry Ford
woensdag 20-10-1965 5. Roald Amundsen
woensdag 27-10-1965 6. Madame Curie
woensdag 10-11-1965 7. Alfred Nobel
woensdag 17-11-1965 8. David Livingstone
woensdag 24-11-1965 9. Abraham Lincoln
woensdag 01-12-1965 10. Willem de Zwijger
woensdag 08-12-1965 11. Marco Polo
woensdag 15-12-1965 12. Miguel de Cervantes

VanderGeelen-Coppens | 25-07-21 | 14:19 | 3

Charles Lindbergh was van de Amerikaanse nazi partij, na zn vliegavontuur. Opmerkelijk voor 1965, toen nationaal socialisten even geen socialisten meer waren.

Winston1 | 25-07-21 | 14:51

@Winston1 | 25-07-21 | 14:51: goh, dan vlieg je een keer en dan ben je een icoon, ongeacht hoe je hersens in elkaar zitten. Grote voorgangers, nou, die hebben toch wel enigermate wat op hun kerfstok gehad. De Curies mogelijk het minste....

nobodiesunmighty | 25-07-21 | 15:35

@Winston1 | 25-07-21 | 14:51: Henry Ford was helemaal een racist. Lees maar eens zijn boeken: The International Jew, The Worlds Foremost Problem. Hitlers Mijn Kampf is dan een mild aftreksel.

squadra | 25-07-21 | 15:45

D66 weer -2 virtueler zetels volgens Maurice. Sigrid kan wel weer een duwtje in de goede richting gebruiken.

Julius Pace Car | 25-07-21 | 14:15 | 6

@funda | 25-07-21 | 14:33:
De weg naar Parijs is nog lang. Bovendien stond Kaag ook op verlies tot die ene uitzending van Nieuwzuur geloof ik, waar de Jessias stom werd verklaard en daarop 24/7 MSM propaganda voor onze Sieg werd gedraaid. Waarna Kaag op het huidige zetelaantal eindigden. Binnen 2 maanden.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 14:38

@Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 14:38:
De kracht van indoctrinatie door de huidige media is angstwekkend.
Bijna even angstwekkend als de domheid van de massa die er voor valt.

Roadblock | 25-07-21 | 15:01

@Roadblock | 25-07-21 | 15:01: geen zorgen, geen zorgen: dit is altijd zo geweest. U zult blijven existeren in dit meer van oliedomheid. Grappig genoeg zijn U en ik er zelf onderdeel van. Gezellig!

nobodiesunmighty | 25-07-21 | 15:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja 100% waar. Om de formatie nog even richting te geven...

Flow82 | 25-07-21 | 14:08

Leeft Chriet Titulaer eigenlijk nog? En Freek de Jonge?

blikjegrolsch | 25-07-21 | 14:08 | 2

Chriet is helaas overleden. Hij liet zien hoe wij nu zouden leven met de beeldplaat en domotica (vanuit je luie bank je grasmaaier automatisch aansturen). Hij heeft de opkomst van internet niet aan zien komen en de domotica voor je warmtepomp en autoaccu).

Ikreaguuralzesjaar | 25-07-21 | 14:26
-weggejorist-
Teesje | 25-07-21 | 20:39

Ik gun Zomergasten overigens een wandeling langs de snelweg.
- dixit Jiskefet

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 14:07

Roddels zonder bron publiceren maakt je positie er niet sterker op. En dat terwijl er zoveel goed gecheckte dirt on D66-volk voorhanden is. Maar misschien begrijp ik de diepere bedoelingen van de heer Brussen niet.

J.P.Drapeau | 25-07-21 | 14:01 | 6

Je kijkt op een website die 'tendentieus ongefundeerd en nodeloos kwetsend' als slogan heeft (of zoiets), wat verwacht jij dan?

RigouReus | 25-07-21 | 19:33

Ik raad je aan om hier niet al te zeer op zoek te gaan naar diepere bedoelingen. Soms komen in dit open riool diepere inzichten als drollen langs drijven, en dat is dan mooi meegenomen.

Schoorsteenveger | 25-07-21 | 20:48
▼ 3 antwoorden verborgen

De VPRO in betere tijden,

YT: Van Kooten & De Bie : Zoek jezelf

Bibop | 25-07-21 | 13:45 | 2

En Thea en Theo leuke TV was dat.

homieguerneville | 25-07-21 | 14:13

Wim T. Schippers

The_Black_Knight | 25-07-21 | 16:11

Er zouden bijna verkiezingen komen dus wat extra propaganda ingezet.
Nu gaan men blijkbaar de 4 jaar volmaken dus over 3 jaar kaag in zomergasten.
Er is nu qua politiek niets te winnen dus het zal ze worst wezen wat het plebs nu denkt of voelt.

28 | 25-07-21 | 13:42 | 1

Ik hoop dat Kaag over 3 jaar in Nigeeeeeeeer zit.

homieguerneville | 25-07-21 | 14:14

De afgunst op hoger opgeleiden, bovenmodaal verdienenden die hun zaakjes op orde hebben, zit diep.

Red shirt | 25-07-21 | 13:42 | 4

Het betreft bij D66 dan wel heel veel mensen die (in)direct door de belastingbetaler onderhouden worden. Van ambtenaar via NPO tot consultant. Zelf de broek ophouden kunnen ze meestal niet, iets thuis repararen trouwens ook niet.

FW Ta-183 Huckebein | 25-07-21 | 14:01

Meestal hebben de rooien een afgunst van deze groepen... Just saying

Dirk III | 25-07-21 | 14:08

Als het geen mysogynie is is het wel afgunst.

bijna_raak | 25-07-21 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het niet aannemelijk. De VPRO66 zou zoiets toch wel kort voor een of andere verkiezing plannen voor maximaal effect.

Janneus | 25-07-21 | 13:42

De naam ‘zomergasten’ wekt de indruk dat het alleen mannen zijn die uitgenodigd worden.
Moet dit niet ‘zomermensen’ worden?

laurentius | 25-07-21 | 13:40 | 3

Rassies! Ies diescriminazi tegen onmenselijken.

Nivelleermarionet | 25-07-21 | 13:43

"Jaargetijdewezens"

funda | 25-07-21 | 13:49

Zomerpersonen. En als je niet op seizoen wil discrimineren Jaargetijpersonen.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 14:08

Dat een deel van het volk steeds mondiger en opstandiger wordt is natuurlijk een doorn in het oog van de zittende macht. Vandaar ook dat er pogingen worden ondernomen om dat in te dammen. Covid is één van die middelen.

vluchtelingallergie | 25-07-21 | 13:40

Ach mevrouw Kaag is een goed mens ben ik van overtuigd. Heeft het beste met ons voor. Wordt in een slangen kuil gedrukt. Al die beterweters om haar heen. Dat zijn de duivels.wat je haar kwalijk kan nemen is dat elke politicus erin trapt.

ikdenkwat | 25-07-21 | 13:40 | 2

Hahahaha, wat een leuke kwinkslag op de zondagmiddag.

ristretto | 25-07-21 | 16:45

Ik probeer ergens sarcasme te lezen maar helaas. U is gewoon echt serieus he ? Hoeveel blindspots kan een mens hebben. Wow.

DrachiR | 25-07-21 | 21:23

Wat zou Sjef van Oekel er van gevonden hebben ? Reeds !!

Bibop | 25-07-21 | 13:39 | 4

Pollens.

Cor Netto | 25-07-21 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland moet eindelijk eens tot rust kunnen komen. Daarom: weg met die Kaag. Laat haar maar naar het midden-oosten gaan, want anders haalt zij het midden-oosten hierheen. Enge pallielikster. Oh ja, ook weg met die enge D666. Net die penthousiër weg, dat ruimde zo mooi op. Nederland weer mooi.

Nivelleermarionet | 25-07-21 | 13:37

Het is te schandalig om.niet waar te zijn. De vrije geluiden van de vpro worden steeds minder vrij...

Robhal | 25-07-21 | 13:37

Over roddels gesproken, krijg als Gooier zojuist de namen doorgestuurd van de kopschoppers uit Mallorca. Zal dit nog niet gaan delen (zie wat er laatst gebeurde met vermoedelijke schutter Peter), maar er zal snel duidelijkheid komen gok ik zo. Kleine tip van de sluier: weinig Mohammed, meer Hein en Lukas.

Lornemalvo1234 | 25-07-21 | 13:36 | 10

Niets nieuws inderdaad. Het blijft wel weer lang stil. Typisch Spaanse manañacultuur of typisch Nederlandse doofpotcultuur?

Alsdan | 25-07-21 | 14:56

@Alsdan | 25-07-21 | 14:56:

Men zou het zorgvuldig willen voorbereiden maar het is wel heel stil.

"vanwege de vele media-aandacht voor de zaak zijn veel ogen gericht op de Spaanse politie. Die wil (en zal) er daarom voor zorgen dat het rechtsverzoek, dat voor alle door hun in beeld gebrachte verdachten moet worden opgemaakt, meteen zo volledig mogelijk is."

De_Denker | 25-07-21 | 15:02

Is er op de redactie van GS misschien al wat meer bekend ?

De_Denker | 25-07-21 | 15:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat een opluchting! Kaag niet bij Zomergasten, dat scheelt. In haar plaats draag ik Silly Simons voor, want we moeten toch iets te lachen hebben nu en dan.

Aisie | 25-07-21 | 13:36 | 1

Nee doe dan Quinsy om de soap nog even op te stoken.

KayakFun | 25-07-21 | 14:20

Maar i.p.v. (ij)koningin Sigrid Kaag krijgen we de koning van de illusie! Ideetje, Sigrid Kaag als assistente? Dan mag ze in die bekende kist gaan liggen. Ik zie de grijns van Hans Klok in gedachte al. (Start lachband)

MoorCopJoris | 25-07-21 | 13:34

Dat D66 vind ik eigenlijk een hardnekkiger virus dan Corona. Of zit ik ernaast?

Donderwolkje | 25-07-21 | 13:33 | 1

Probleem is dat er geen vaccin is tegen D66

BLR | 25-07-21 | 13:38

En waarom dan niet een andere politicus vragen? Nee, het moest en zou Kaag worden.

Deflatiemonster | 25-07-21 | 13:32

Er kijken zo weinig mensen naar Zomergasten dat het goedkoper zou zijn als de VPRO de opnames via DVD verspreidt.

Colin.Fart | 25-07-21 | 13:32 | 1

Of VHS….

Paulzitineenkaul | 25-07-21 | 14:19

Volgend seizoen schijnen er zes reaguurders van GeenStijl te worden uitgenodigd. Vooral als je veel wordt weggejorist, schijn je een goeie kans te maken. Ook de opgerotten zijn nog volop in de race. Wat voor agenda daar precies achter schuilt, is mij nog niet helemaal duidelijk.

HeerVanStand | 25-07-21 | 13:30 | 1

Met een valluik in de vloer? Ik ga kijken.

Hupusculupus U.Dufus | 25-07-21 | 13:34

Misschien dat Ongehoord Nederland weer eens de zaak kan opschudden. Als Arnold maar niet teveel in beeld komt.

Phantomas | 25-07-21 | 13:29

Ongezien zeg ik Ja, dat is waar rook is.

juan Kroef | 25-07-21 | 13:27

Ha Bert. Zeker waar!

Happy People | 25-07-21 | 13:27

Kaag kan er beter mee ophouden. Ze is het ' momentum" kwijt en dan kan je het wel vergeten. Het duurt altijd even voordat het inzinkt.

streknek | 25-07-21 | 13:24 | 2

Het nieuwe leiderschap bleek toch maar een holle trom te zijn.

De_Denker | 25-07-21 | 13:26

Zinkt al wel in de peiling. Gauw een fijn Turks reddingsvest van een asielzoeker toe werpen, zo een die zich vol zuigt met water... (schoften die zoiets verkopen aan asielzoekers, zelfs met CE keur).

KlaagGraag | 25-07-21 | 13:29

VPRO = D66 = VPRO

Tsja, ze moesten ffff dimmen, duiken voordat het weer een propaganda productie zou worden.

Kun je de VPRO ook WOBben, ik vraag het namens mijn vriend WOBke Hoekstra?

KlaagGraag | 25-07-21 | 13:24

Toegegeven dat ons gezin sowieso al niet van de hoogstaande cultuur was: ik zie nog de afkeuring op de gezichten van mijn ouders toen het Holland Festival in beeld kwam. De elitaire Kaag en de VPRO zouden wel een goede match zijn.

MickeyGouda | 25-07-21 | 13:20

En ondertussen komen er iedere dag 500 nieuwe “Zomergasten” bij…

Mark zit te Dutten | 25-07-21 | 13:19 | 2

Week. Maar nog veel te veel.

Normpje | 25-07-21 | 13:38

nederlandse TV, uitzetten is de enige optie.
wat een droefenis

fabeltjesland | 25-07-21 | 13:18 | 1

De Treurbuis. wb Gerrit Komrij

funda | 25-07-21 | 13:21

De aandacht die Jort Kelder nu ineens krijgt vanwege z'n omniet docu over Therry moet natuurlijk ook vooral als bliksemafleider voor de ophef rondom Kaags docu dienen.

Phantomas | 25-07-21 | 13:16

Scheelt weer drie uur slaapverwekend hoog moralistisch en maternalistisch geklets in de ruimte. Misschien kan zomergasten Caroline van de BBB eens uitnodigen. Daarmee zou de vpro weer iets van haar historische rebellie herwinnen.

GroenGeelHart | 25-07-21 | 13:16 | 3

goed voorstel, maar gaat niet gebeuren.

Phantomas | 25-07-21 | 13:22

Goeie suggestie, bovendien wie zit er te wachten op die Hamas en Hezbollah filmpjes van Kaag?

Eucalyppta | 25-07-21 | 13:23

@Phantomas Ja, gaan we niet doen, computer says NO!

KlaagGraag | 25-07-21 | 13:32

Het mens dat dat programma presenteert is zo links als het maar kan.
Die gaat echt geen Wilders uitnodigen.

jaja | 25-07-21 | 13:16

Ik kan die treurbuis niet meer zien. Zelfs sportprogramma's zijn onverteerbaar geworden op de publieke.

FogerRederer | 25-07-21 | 13:16 | 1

De Tour de France was niet veel aan dit jaar, voornamelijk vanwege de enorme lulhannes die het verslag deed.

Usumani | 25-07-21 | 13:43

Ik heb van horen zeggen dat Kaag de reden voor de breuk tussen Sylvana en Quincy is.

Mahatma | 25-07-21 | 13:14

Ik zou t eens even woppen Geenstijl. Niet dat dit nu heel erg is. Dat Kaag kandidaat was en dat het last minute afgezegd is. Wel om ons burgers inzicht te geven in de spelletjes. Zodat we bij elk VPRO programma toch altijd even extra nadenken en getriggerd worden dat dit wel weer eens even een een-tweetje zou kunnen zijn tussen een politieke partij die in een bepaalde groep binnen onze samenleving bon- ton is en die middels (televisie)propaganda burgers een bepaalde kant op wil nudgen (omdat de argumenten vaak niet sterk genoeg zijn, zodat burgers hetzelf wel willen aannemen) en makers van programma's die toevallig in die hoek van de samenleving zitten en waar die bepalde politieke partij erg bon-ton is. Vrije burgers mogen namelijk weten wat de bestuursklasse met hen wil uitvoeren en op welke manier.

JB86 | 25-07-21 | 13:12

Geen greintje twijfel over mogelijk.

MickeyGouda | 25-07-21 | 13:09 | 1

Geen greintje bewijs dat terrormossels tussen de asieleisers zitten!
- J. Sargentini, 2015

Same vibe.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 14:04

Laat Kaag daar lekker een paar uur zitten.
Er kijken toch alleen maar linkse rakkers naar dat programma.

jaja | 25-07-21 | 13:08 | 5

@JB86 | 25-07-21 | 13:18:
Dé reden waarom bij de verkiezingen opeens D66 zo hoog scoorde. De wekenlange dagelijkse pro-Kaag propaganda in de media. En het domme stemvolk kijkt dan niet even verder wat de inhoud is maar denkt "ze is zo vaak op tv, die moet dan wel goed zijn".

2voor12 | 25-07-21 | 13:31

@2voor12 | 25-07-21 | 13:31:

Wat me nog meer verbaast is dat ze nog steeds hoog in de peilingen staat, wie zijn toch die mensen ?

De_Denker | 25-07-21 | 13:48

Die linkse rakkers die daar naar kijken zijn meestal van die rijke betweters die het plebs wel even vertellen waar het plebs naar mag kijken, zowel op TV als in de musea of in de bioscoop. Die hebben ook centen zat om voor zulke propaganda te betalen. NPO achter de betaalmuur en besteed die belastingcenten maar aan een beter salaris voor politie of zorgmedewerkers.

Peerkeoud | 25-07-21 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi stuk Bert. Ik heb genoten. Sla ze om de oren!

Normpje | 25-07-21 | 13:07

Ik zeg gewoon ja, goed? Of nee, wat u wilt, maar ik neig naar ja. Denk ik. Of niet.

GKJP | 25-07-21 | 13:06

Zonder de feiten te kennen is mijn antwoord een overtuigend ja.

JJMS | 25-07-21 | 13:05 | 1

U is dus een D66-er.

Cor Netto | 25-07-21 | 17:11

Als verkapt propagandakanaal voor d66, zou het idd geen verbazing wekken, als Kaag oorspronkelijk wel de bedoeling was. Sterker nog, het ligt eigenlijk wel voor de hand!! Tenslotte is men bij de NPO al lang de schaamte voorbij als het gaat om het opdringen van hun linkse wereldbeeld aan het gepeupel.

Rationa | 25-07-21 | 13:02

True story

Vlasbaard | 25-07-21 | 13:01

Enige manier voor VPRO66 om dit gerucht te ontrachten is Kaag tóch (her)uitnodigen. Met ophef als gevolg.

Guitig stukje verder

haddem | 25-07-21 | 12:59

Wanneer vroeger bij ons thuis het logo van de vpro in beeld kwam ging de tv uit.

Arjan9401 | 25-07-21 | 12:59 | 3

De VPRO werd verheerlijkt bij mijn ouders thuis. Ik lach ze er dikwijls om uit, terwijl zij bij hoog en laag beweren dat het wel een tikje veranderd is in de tussentijd

haddem | 25-07-21 | 13:00

Alleen al om de klote herrie die eronder zat.

Colin.Fart | 25-07-21 | 13:33

Bij ons ook. Pa snapte Monty Phyton nooit. Alleen heer Koot en heer Bie konden hem wel bekoren.

Peerkeoud | 25-07-21 | 17:23

Snap die endeldarm met vuist wel want Rob Jetten is ook van D66…

eerstneukendanpraten | 25-07-21 | 12:59 | 1

Hoezo? Want u weet wat Rob Jetten in bed uitvoert?

JanBrel | 25-07-21 | 13:24

Maar over CHIPS NOOTJES BIER gesproken, wat zijn de laatste roddels, de recente geruchten?

HeerVanStand | 25-07-21 | 12:55

Als redactie van GS dit brengen is net zo suf als de verdachtmakingen van kranten over GS. Begrijp de verleiding om het te doen, maar zou dit zelf niet hebben geplaatst, want precies hier zitten die kranten op te wachten: cherry picking van woorden en dan publiceren ze : GS beweert...

Waarom verlagen tot dat niveau?

Jan, Leiden | 25-07-21 | 12:55 | 1

Als dit soort roddels ook zo werden gebracht in de MSM hadden we heel ander nieuws gehad. Nu moeten we het doen met valse verdachtmakingen als het om andere partijen dan D66 gaat. Zie bijvoorbeeld de 'verkiezing' rond het kamervoorzittersschap. Bert verlaagt zich dus niet maar doet het netter.

Deflatiemonster | 25-07-21 | 13:36

Er ontstaat dus ruimte voor rechts. Martin Bosma bijvoorbeeld.

Harrie-Couvert | 25-07-21 | 12:55 | 2

Met Bosma bij zomergasten is het misschien nog wel het kijken waard

haddem | 25-07-21 | 13:01

Hadden ze Annabel toch kunnen vragen.
Of Ebru.

kloopindeslootjijook | 25-07-21 | 12:53 | 1

Dan had ik ook niet gekeken. Suf programma vind ik.

Usumani | 25-07-21 | 13:47

Bijzondere vragen, inderdaad. En goede journalistiek bestaat voornamelijk bij de gratie van vragen stellen, vragen stellen en nog eens vragen stellen. Vragen als Wanneer? Waar? Welke? Wie? Wat? Hoe? en Waarom? zijn erg belangrijke vragen in een samenleving.

Mocht het kloppen dat er men een wijziging in de planning heeft gemaakt en of dat men een andere gast aan tafel gaat nemen, dan denk ik dat er in een hele doodgewone en eenvoudige reden voor is.

kweethetooknietbeter | 25-07-21 | 12:52 | 1

Het lijkt ze beter om Kaag even in de luwte te houden. Dat is de 'hele doodgewone en eenvoudige reden'.

Usumani | 25-07-21 | 13:49

Welke Zomergastenfilm zou Sigrid gekozen hebben? The Whitches?

hotbrasil | 25-07-21 | 12:52 | 10

1984. Als instructievideo.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 14:03

Hillary: The Movie (2008).

squadra | 25-07-21 | 15:58

Kaag, The Movie.

Cor Netto | 25-07-21 | 17:12
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoorde ook dat de één na laatste gast Corona krijgt en Siegriet als invalster beschikbaar zou zijn..

DinkyToy | 25-07-21 | 12:50

Mijn grootmoeder zaliger schepte er in de jaren ‘70 een satanisch genoegen in om regelmatig haar lidmaatschap van de VPRO op te zeggen terwijl ze nooit lid was. Destijds moest men dan in rolodexen, klappers en mappen zoeken naar haar naam om door te halen. Blijkbaar totale verwarring daar want ze kreeg regelmatig antwoord per brief of ze aub daarmee wilde stoppen.

austinhealey | 25-07-21 | 12:48 | 1

Haha, uw grootmoeder was een heldin!

Reaguurdeskundige | 25-07-21 | 13:33

Ik zal het nog sterker vertellen. Ik zou eigenlijk de presentatie van Zomergasten voor mijn rekening nemen, maar omdat mijn debiele neefje een paar weken geleden bij GS een opgerot kreeg, heeft de VPRO er vanaf gezien.

SchimmelSchwanz | 25-07-21 | 12:47 | 1

Debiele neefje rijmt op D66-teefje. Verder weet ik het ook niet.

Usumani | 25-07-21 | 13:54

Al zijn de geruchten nog zo vaag, je bent en blijft een foute Kaag.

HeerVanStand | 25-07-21 | 12:46

Het was geen roddel, maar nu wel natuurlijk. Zo gaan die dingen.

Overigens, vroeger was bij GS zelf ook zomergasten.
Met Theodoor Holman.
Dat is niet niet meer?

kloopindeslootjijook | 25-07-21 | 12:46

Als de VPRO nog een schaduw van zichzelf was nodigden ze de Thierry uit, voor een avond lang lachen en boekbesprekend intellectualisme. Ik zou zeker kijken.

funda | 25-07-21 | 12:46 | 17

@Usumani | 25-07-21 | 14:02: Het betekent dat je afgestudeerd bent en dat je boeken hebt geschreven, iets dat in het oorspronkelijke antwoord niet toevallig onvermeld bleef. Verdere duiding laat ik aan de bevoegde ridders.

funda | 25-07-21 | 14:18

@funda | 25-07-21 | 14:14: Het is zondag middag, geen goede timing voor Uw gezuig.
Also, Du Recht, ich Ruhe.

Frau_Ferkel | 25-07-21 | 14:35
▼ 14 antwoorden verborgen

Nou jáaa zeg. Dit klinkt wel zóoo onwaarschijnlijk...

Sans Comique | 25-07-21 | 12:45

Wie zijn toch die mensen die naar Zomergasten kijken?

Schoorsteenveger | 25-07-21 | 12:43 | 5

@kloopindeslootjijook | 25-07-21 | 12:48:
Ik wil weten wie toch die mensen zijn. Ik ben de laatste om te willen bepalen of Zomergasten mag of niet mag. En of Hans Teeuwen het programma ooit als podium heeft willen gebruiken, het zal me werkelijk een zorg zijn.
Ik ben over het algemeen best wel een beetje nieuwsgierig naar wat een ander mens zoal boeit, maar dat betekent niet dat ik dan meteen val voor de wijze waarop de VPRO op die nieuwsgierigheid in wil spelen, noch dat ik bij voorbaat geïnteresseerd ben in wat de personen boeit die die omroep heeft weten te strikken.

Schoorsteenveger | 25-07-21 | 12:58

Ik keek laatst 1x weer eens naar Zomergasten voor Louis (ja die ja). Schrok van het niveau, een of andere tut van de toneelsgool die niets wist van voetbal moest hem maar interviewen. Iemand met verstand van voetbal had Louis doorgevraagd of Johan Cruijff. Maar nee, en het is onwaarschijnlijk dat ze uberhaupt wist wie Johan laat staan Louis was. Toen wist ik waarom ik nooit meer keek.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 14:01

Waarom 'zijn'?

Cor Netto | 25-07-21 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is natuurlijk NIET waar. La Sigrid is veel te elitair om zo iets plats als een platte beeldbuis haar leefomgeving in te pedaleren. Zo iets ordinairs als volksvermaak door een gloeibuis die beelden uitspuugt heeft La Kaag geen actieve herinnering aan dus er valt niks te zomergasten want alleen maar Franse kunstzinnige films is zelfs voor de VPRO een no go.

Prutser | 25-07-21 | 12:43 | 1

Franse kunstzinnige films. Die zijn ook erg leuk. Vooral die met Louis de Funès als gendarme.

kweethetooknietbeter | 25-07-21 | 13:00

Het zou zomaar kunnen. Tijd dat Geert in zomergasten verschijnt. En dan ben ik benieuwd naar zijn keuze film.

Beste_Landgenoten | 25-07-21 | 12:41 | 5

CAT’s the movie…

Kan ie urenlang over lullen….

neonreclame | 25-07-21 | 12:52

Fitna natuurlijk…

Mark zit te Dutten | 25-07-21 | 13:17

Over de Efteling ouwehoeren, nee dank je.

Keyboardspeler | 25-07-21 | 13:30
▼ 2 antwoorden verborgen

"Maar vanwege die hilarische fuckup van de VPRO (D66) en hun beslist niet onafhankelijke pro-D66-Kaag-documentaire (NPO) is Sigrid Kaag (D66) op het allerlaatste moment afgezegd als Zomergast. Uit angst voor teveel ophef."

Tsja, het klinkt niet onaannemelijk, het zou zomaar kunnen. Maar als er geen enkele bevestiging uit 'bronnen' is, dan blijft het echt niet meer dan dat: een gerucht.

Overigens, Zomergasten kijk ik de laatste jaren sporadisch naar. Het is ongeveer het langstlopende programma uit de Nederlandse televisiegeschiedenis - als je het Journaal even niet meerekent - maar in de loop der decennia erg veranderd, en niet ten goede, wat mij betreft.

Stond in de begintijd - met presentator Peter van Ingen - de tv nog centraal: gasten stelden hun ideale tv-avond samen, met allerlei interessante, leuke, en soms onbekende fragmenten, en er tussen door wat korte gesprekjes met Van Ingen, de laatste ca 10 jaar staat de gast helemaal centraal: het is verworden tot een vaak zwaar op de hand mega interview, waarbij tv fragmenten nog slechts bijzaak lijken. Nou ja, een enkele keer is het nog wel interessant, maar vroeger keek ik haast elke aflevering.

Ik ben ook nog steeds 'tientjeslid' van de VPRO; ooit, ergens in de jaren 80, tientjeslid geworden, maar nooit meer opgezegd. Elk jaar, als er weer een bedragje voor de VPRO wordt afgeschreven, denk ik: dat moet ik toch eindelijk eens opzeggen. Maar dan vergeet ik het weer, tot een jaar later.

Want nee, de VPRO is eigenlijk 'mijn' omroepvereniging niet meer. De tijd van Koot en Bie ligt inmiddels al ver achter ons, evenals andere mooie programma's met Cherry Duins, documentaires van Frans Bromet, etc, etc. Laatst zonden ze een docu uit van een Spaanse documaakster over de ''naïeve jihadbruidjes'' in Syrië. Ik heb me alleen maar zitten ergeren.

Dr_Johnson | 25-07-21 | 12:41 | 2

Ik heb dezelfde fases doorlopen welke jij noemt: tientjes lid en was vanwege inderdaad Bromet, Koot&Bie en de radio op toen nog leuke 3FM (Hilversum 3). Ik ben op een gegeven moment zelfs volledig lid geworden, maar afgehaakt vanwege de deugende spruitjesgeur die al heel lang terug steeds penetranter werd.

Zomergasten (d66) nooit gekeken, hooguit flarden. Altijd al een kruiwagen geweest voor BNers die pretentieus leegliepen. Dat Kaag (NPO, VPRO) daar te gast zou zijn lijkt mij zeer aannemelijk.

Nuuk | 25-07-21 | 12:51

Herkenbaar. Nu maar meteen opzeggen dat lidmaatschap.

ED-209 | 25-07-21 | 12:51

Aflevering 1 was kudtsaai, D66 droop er vanaf. Wil de aflevering met Sevdaliza wel zien, die maakt hele vette muziek (vind ik dan hè), maar op verkansie dus kijk het later wel een keer terug.

Sinterbikske | 25-07-21 | 12:41

Kan helaas niet bijdragen aan het wijzigen van de waarschijnlijkheid van die veronderstelling. Dit omdat ik nog geen minuut van dat programma heb bekeken. En dat weer omdat ik buiten Vlaamse wielrenreportages en de races van Max vrijwel nooit TV kijk.

WirMachenMusik | 25-07-21 | 12:40

Als ik Kaag zou zijn ,dan zou ik er maar mee op houden, want het wordt NOOOOOOOIT meer wat. Tsja, het is wat het is....

streknek | 25-07-21 | 12:38 | 1

Waarom zou ze ophouden? Richting 2 miljoen tata's hebben met open ogen en oren op haar gestemd.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 12:41

Het zou bijzonder jammer zijn als dit waar was, want Sigrid Kaag die zich na drie intensieve maanden mediatraining drie uur lang als een vrouw des volks (*) presenteert, zou onsterfelijke televisie opgeleverd hebben.

(*) Niet te verwarren met een publieke (**) vrouw, want dat is een politica.

(**) Niet te verwarren met een medewerkster van de NPO, want dat is een hoer.

Hetkanverkeren | 25-07-21 | 12:37

Als dat zo is, hadden ze het beter kunnen laten doorgaan.

Door Kaag op het laatst te vervangen, geven ze hun eerdere fout juist toe.
Daarmee tonen ze aan dat ze niet sterk staan.

Roos | 25-07-21 | 12:37

Weet je: of het nu wel of niet een roddel is, het zal mij aan mijn derrière roesten.
Als ik die Toverheks Kaag maar niet hoef te zien, te horen en zeker niet als 'regente' mee hoef te maken.

MK27 | 25-07-21 | 12:37

Wie zijn toch die zomergasten?

HeerVanStand | 25-07-21 | 12:36 | 3

Wie zijn toch die mensen die stemmen op partijen die Zomergasten financieren?

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 12:36

Zomergasten:
Eerste aflevering: 3 juli 1988
Programmamaker: Krijn ter Braak
Omroep: VPRO
Start: 1988
Presentatie 2021: Janine Abbring
Te gast in zomergasten 2021:
18 juli:Floris Alkemade= architect en Rijksbouwmeester
25 juli:Roxane van Iperen =schrijver en jurist
1 augustus: Robert Vermeiren = hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie
8 augustus: Sevdalia =zangeres, componist en producer
15 augustus: Alfred Birney = schrijver
22 augustus: Hans Klok=entertainer en illusionist

MK27 | 25-07-21 | 12:46

Eigenlijk zou Sylvana Simons elk jaar te gast moeten zijn. Maar ja, stelletje racisten bij de staatsomroep.

C1O2 | 25-07-21 | 12:36

Wanneer komt Tiegrid Kegh bij zomergasten?

TonAlias | 25-07-21 | 12:35 | 2

U bedoelt Sieg Kech, de transgender broer van.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 12:36

Waarom wobben jullie dit niet gewoon bij de NPO en het ministerie?

Stijlicoon | 25-07-21 | 12:33 | 4

@Tashtego | 25-07-21 | 12:43: wacht, zou je dan ook als je weet welke documenten je moet hebben, de kandidaten en/of de mol kunnen WOBen? Gewoon omdat het kan en je iedereen over de zeik hebt als je het bekend zou kunnen maken....

Harvey2Face | 25-07-21 | 12:50

De NPO kun je niet wobben gekkie, dat is geen openbaar bestuursorgaan.

blikjegrolsch | 25-07-21 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Daarvoor in de plaats een herhaling van de aflevering met Louis van Gaal.

Dubbelepunthoofd | 25-07-21 | 12:32 | 2

Luister nog liever naar Louis met om de 3 woorden 'ik' dan naar foute Fatah mevrouw. Ongelofelijk dat de MSM and NPO de (s)linksmensch zo gek heeft gekregen om op zo'n onsympathiek figuur te stemmen.

Graaf_van_Hogendorp | 25-07-21 | 12:33

De VPRO moet weer gaan doen, waar ze vroeger goed in waren. Geniale onzin uitzenden. John Cleese, maar dan anders.

Hoepla
De Fred Haché Show
Barend is weer bezig
Van Oekel's Discohoek
Het is weer zo laat!
De lachende scheerkwast
Opzoek naar Yolanda
Plafond over de vloer
Jiskefet

Frau_Ferkel | 25-07-21 | 12:31 | 11

Vergeet Koot en Bie niet.

Keyboardspeler | 25-07-21 | 13:25

We zijn weer thuis.

Colin.Fart | 25-07-21 | 13:39

Theo en Thea, fenomenale tv

seasicksteve | 26-07-21 | 00:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Ben nooit lid geweest van de VPRO, maar bewonderde hun scherpe en onafhankelijk geest in de jaren 60 en 70. Toch wel baanbrekend geweest op divere gebieden. Helaas hebben ze hun DNA ingeruild voor dat van de linkse deugmalloten uit de grachtengordel.

Hendrick9999 | 25-07-21 | 12:29 | 1

"Herenleed" is nog steeds actueel.

Kapitein Sjaak Mus | 25-07-21 | 12:33

Eerst las ik "Sigrid Kaag (D66) heeft afgezegd". Dat vond ik erg ongeloofwaardig. Toen pas zag ik dat ze *IS* afgezegd. Door VPRO (D66). Laf hoor.

marcoplarco | 25-07-21 | 12:28

Zelf zou ik Martin Bosma graag in zomergasten willen zien.

osolemio | 25-07-21 | 12:28 | 1

Dat zou prima zijn, maar dat zou hij zelf niet willen denk ik.

SterF... | 25-07-21 | 12:32

Als Zomergasten een relevant programma zou zijn dan was dit een mooie sappige roddel geweest. Relevant is die ellende dit millennium echter niet meer geweest.

WodieBlumensind | 25-07-21 | 12:27

Regel 1: iedere roddel over Kaag is waar.
Regel 2: geen enkele roddel over Kaag wordt gejorist.
Gaat u maar los!

HeerVanStand | 25-07-21 | 12:27 | 1

Regel 3; als een roddel toch onwaar blijkt te zijn treedt automatisch regel 1 in werking.

Sans Comique | 25-07-21 | 12:58

Het is waar. Dus geen roddel.

Een vrije paling | 25-07-21 | 12:26

Janine Abbring is een enorme verwaande trut die Roden, waar ze net als ik gewoond heeft, een kakkersdorp noemde. Als Roden iets niet is dan is het wel een dorp met kakkers.

austinhealey | 25-07-21 | 12:26 | 4

In Drenthe? Nee, dat zijn geen kakkers. Niet iedere bal is een kakker.

Usumani | 25-07-21 | 12:30

Ik vind haar geen sterke ondervrager. Er zijn er meer geweest die ook niet geschikt waren, maar die waren dan ook na één seizoen weg.

Waarom zij mag blijven, is een groot raadsel.

En Roden is verre van kak, hoe komt iemand daarbij?

Roos | 25-07-21 | 12:41

Roos ik denk dat ze het verwarde met Haren. Haar jeugdherinneringen zijn blijkbaar opgelost in de nevels van haar minderwaardigheidscomplex.

austinhealey | 25-07-21 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Heb ooit zomergasten gezien. Was met FREEK de JOnge en een acteur Tom HoFMan. Zo verdomde interessant.

RickTheDick | 25-07-21 | 12:24

Ik verheug me op de fusie tussen de VPRO en D666, dan blijf ik er nog steeds niet op stemmen.

tectonicos | 25-07-21 | 12:21

Een soort van geheime relatie tussen die twee.

1- De een vindt dat ze door minderheid gekozen, de leider moet zijn over de meerheid.
2- De ander vind dat deze haar hierin moet steunen
3- En dit alles weer op kosten van die ander, namelijk de belastingbetaler

Ervaringsdeskundige | 25-07-21 | 12:21 | 3

vindt

Stratum | 25-07-21 | 12:25

@Centicuub | 25-07-21 | 12:34: Het werkwoord 'jankeren' betekent heel hard rijden, omdat je verdrietig bent.
- Hij jankerde met een bloedgang over de provinciale weg.

Usumani | 25-07-21 | 13:05

ja maar wie deed het nu met wie?

Zyprexa20mg | 25-07-21 | 12:18

Eerste aflevering van Zomergasten 2021 met Rijksbouwmeester Floris Alkemade, was vreselijk. De man deed interessant, maar was het niet. Alles moest 'waarachtig' zijn. Typisch architecten geneuzel. Simone de Bauvoir, Sarte en een BLM activiste kwamen langs met activistisch geschreeuw. De boodschap was duidelijk: dit was een miljonair met het hart op de juiste plaats. Janine Abbring zat maar een beetje tegenover hem te soppen en de kritische vragen bleven natuurlijk achterwege. Het woke evangelie mag niet tegengesproken worden.

Vroeger keek ik graag ZG, maar de beschikbaarheid van veel beeldmateriaal op YouTube heeft het programma overbodig gemaakt. Helemaal als de gast zelf ook YouTube filmpjes wil laten zien. Het is ook mis gegaan omdat het verhaal van de gasten tegenwoordig een 'rode draad' moeten hebben. Veel gasten worden hierdoor verleid om interessanter te doen dan ze eigenlijk zijn. Bij acteurs of mensen die vanwege hun etniciteit zijn geselecteerd is dit extra pijnlijk om te zien.

Over de roddel: het zou zomaar waar kunnen zijn. De hele NPO denkt dat er maar 1 politicus rondloopt in Den Haag.

ED-209 | 25-07-21 | 12:17 | 4

Mee eens. heel lang geleden was het programma een eye-opener en kwam je zo achter nieuwe ideeen, films, mensen etc. Maar tja, internet/twitter doen dan nu voor mij en dat elke week x1000. ZG is een soort ‘This is your Life’ en echt interessante gasten zijn er niet meer. OT. Is er ook een fietsenhok in de roddel?

Risingson | 25-07-21 | 12:36

Max Pam heeft hem volledig in de zeik gezet.

Colin.Fart | 25-07-21 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Had Kaag graag gezien in Zomergasten. Je leert iemand goed kennen aan de hand van zijn smaak, waarover het dan ook gaat. Vind haar wel fascinerend.
Nu hebben ze bij Zomergasten 6 oninteressante typetjes, zonde van het toch wel aardige format.

Ichneumonidae | 25-07-21 | 12:17 | 11

@Sans Comique | 25-07-21 | 13:00: Ik hoef haar ziel niet te zien, als dat al wat is. Het niveau dat nodig is om je te behagen zegt betrekkelijk veel over je eigen niveau.
Daarom had ik Kaag graag gezien.

Ichneumonidae | 25-07-21 | 13:07

@Ichneumonidae | 25-07-21 | 12:39: Ik vond het best een aardig plempsel van mezelluf. En een k teveel, een t te weinig, als dat het ergste is. Maar u heeft ineens een hekel aan mensen die het over fout hebben? Wees u mij daarom op die schrijffout? Zo kinderachtig als u vandaag bent. Guttegut.

Usumani | 25-07-21 | 14:11

@Ichneumonidae | 25-07-21 | 12:39: Moet ik hieruit trouwens afleiden, dat Hamas geen foute club is in uw ogen? Dat hun leiders geen foute leiders zijn? Zij zijn de letterlijke dooddoeners. U weet wel, BOEM! Of misschien weet u het niet. Toch BOEM!

Usumani | 25-07-21 | 14:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Gewoon stoppen met die publieke omroep subsidie, en daarmee de linkse kerk.
Hoe is het toch mogelijk dat het merendeel van NL rechts stemt en we opgezadeld zitten met linkse media en politici?

De_Bruyne_Ster | 25-07-21 | 12:15 | 2

Omdat bijv. de VVD en het CDA zich profileren als rechtse partij , maar tegenwoordig een linkse koers varen.

Kowalski11 | 25-07-21 | 12:37

@Kowalski11 | 25-07-21 | 12:37: En hoe komt het dat in de collectieve geest de VVD nog steeds als 'rechts' te boek staat?

Sans Comique | 25-07-21 | 13:03

Veel belangrijker is in dit verband de vraag:
"Nou én?"

Kapitein Sjaak Mus | 25-07-21 | 12:15 | 1

Alles om het Kaag-ijs te breken.

Usumani | 25-07-21 | 12:35
-weggejorist-
Teesje | 25-07-21 | 12:15 | 3

Wat zou ze gaan vertellen? Hoe ze onder de noemer ontwikkelingssamenwerking centjes overmaakt naar massamoordenaars en homohaters?

De Pilsvogel | 25-07-21 | 12:14

Ach, de VPRO had een goede vervanger in de persoon van Floris Alkemade. Al zappend kwam ik dat gesprek tegen en binnen 10 seconden kwam er een fragment van een agressieve opgefokte BLM-activiste met zeer extreme uitspraken. Bijvoorbeeld dat de Amerikaanse politie in het hele land opdracht heeft negers af te schieten. Floris vond met name haar passie prachtig en toonde alle begrip. De man wil andere en betere manieren om "vluchtelingen" een woning te geven, heeft een nogal uitgesproken mening over boeren en klimaat, echt D66 ten voeten uit.

Bewezen-De-Gekste | 25-07-21 | 12:14

WOB verzoekje om de roddel te bevestigen

Freselik | 25-07-21 | 12:14

Is het waar of niet waar?
Zou u ervan opkijken dan?

jemagookniksmeer | 25-07-21 | 12:13

Ik zie geen enkele reden om te veronderstellen dat dit niet mogelijk is dan wel echt is gebeurd. NPO is D66. NPO is deug indoctrinatie

Hollandse_blauwe | 25-07-21 | 12:12

Kaag is toch die vrouw van al die zomer-, herfst, winter- en lentegasten?

Mr_Natural | 25-07-21 | 12:11 | 1

Da's haar hobby, ornithologie.

Ichneumonidae | 25-07-21 | 12:18

Als zij aan de macht komt krijgen we een nationale kaag dag waarop we verplicht om 20.00 uur buoten 66 keer ‘Sieg Kaag’ moeten roepen

Justin_Case | 25-07-21 | 12:11 | 3

En een Kaagmuur om onze frustratie tegen te botvieren.

revolte | 25-07-21 | 12:23

Op Schiphol hebben ze tijden geleden al een voorschot op de toekomst genomen met de Kaagbaan. Straks krijgen we Kaagscholen, Kaagbruggen en Kaag-winkelcentra.

Sans Comique | 25-07-21 | 13:06

@Sans Comique | 25-07-21 | 13:06: En Calvé Pindakaag.

squadra | 25-07-21 | 16:01

Dacht vroeguh altijd dat de VPRO een (extreem) linkse SP zender was maar schijnbaar heeft D66 zich naar binnengewurmd. Bestaat er geen vaccinatie oid tegen ?

Bibop | 25-07-21 | 12:10 | 4

De VPRO was goed toen Koot en Bie er nog waren en later Jiskefet, van welke politieke kleur zij toen waren is mij nooit duidelijk geworden.

Keyboardspeler | 25-07-21 | 13:11

Hoeveel vroeger was dat, want SP en VPRO in een combinatie roepen is wel heel absurd.

Grachus | 25-07-21 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Het antwoord is ja. Maar wat is toch dat “zomergasten”?

Schriever | 25-07-21 | 12:09 | 4

Zomergasten is (was) een best onderhoudend programma, maar het ligt sterk aan wie de gast is. Wetenschappers zijn vaak het interessants, de laatste zomergast die de moeite waard was is Frans de Waal.

SterF... | 25-07-21 | 12:36

@Lorejas | 25-07-21 | 12:11: Vroeger waren de Publieken net zulke propaganda-vehikels als het nu zijn. Alleen kwam je daar niet achter omdat de Kongsi Staat-Media ook toen al 4 vuisten op één buik waren. Men had nog geen internet dus wat men las in de kranten en zag op TV, dat was de echte wereld.

Sans Comique | 25-07-21 | 13:12

Best leuk. Maar dan niet bekende politici. Juist mensen die een verhaal hebben maar er nooit mee in de schijnwerpers staan.

squadra | 25-07-21 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

De strategie werkt in ieder geval goed: zwijgen. Stilte. Niks zeggen. Dan heeft de media ook niets om op te reageren, en zo dooft ieder schandaal dus op den duur vanzelf uit. Hetzelfde geldt voor de glasharde leugen van Rutte over het ontbreken van ‘actieve herinneringen’, wie heeft het daar nog over? Er is in de tussentijd alweer zoveel meer gebeurd om een mening over te hebben, en u heeft daar binnenkort dus ook geen actieve herinneringen meer aan. En over MH17 hoeven we het helemaal niet meer te hebben, want dat is nog langer geleden. Kaag doet nu precies hetzelfde. Zwijgen is de beste strategie die een politicus kan hebben, want het schijnt te werken. Politici hebben geen principes, maar u en ik ook niet.

JackStick | 25-07-21 | 12:08

Kaag gaat Zomergasten cancelen.

Sitting_targets | 25-07-21 | 12:08

Je zal toch drie uur naar Zomergasten met Sigrid Kaag moeten kijken. Okay, altijd beter dan dat ze de leidster van het land wordt, maar toch ...
Waarom proberen ze het niet met een glossy magazine genaamd KAAG. Grote glimmende letters op de cover, dik 66 bladzijden. Ik zie haar al liggen tussen LINDA en MAARTEN.

Usumani | 25-07-21 | 12:06 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 25-07-21 | 12:08: Sieg Kaag?

BadPatNL | 25-07-21 | 12:13

@Kapitein Sjaak Mus | 25-07-21 | 12:08: Ja, das ist veel beter ja. Met van die grote roodwitte letters. En dan op de kaft van die verwijzingen naar de inhoud: Heilzame diëten ...

Usumani | 25-07-21 | 12:13

@Kapitein Sjaak Mus | 25-07-21 | 12:08:
Kaag siegt an allen Fronten?

Tobi | 25-07-21 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Schijnt dat ze Sylvana hebben gevraagd ter vervanging, maar die wilde geen tweede keus zijn na een blanke vrouw.

Keutels | 25-07-21 | 12:06 | 2

De presentator is een witte geprivilegieerde CIS gender man, dangeeft zo'n interview teveel intersectionele gender gedreven problemen voor iemand als Simons.. Risico is dat een mate van Whiteness afstraalt op haar.. M.a.w. Laat me niet interviewen door een fucking blanke.

Croisantneuf | 25-07-21 | 12:20

Sylvana IJsselmuiden, wat leuk

Tobi | 25-07-21 | 12:32

Alsof er mensen zijn die Zomergasten kijken en door een aflevering met Kaag, dan ineens van niet-D66'er veranderen in een Kaag fan. Zou dus niet echt veel uitmaken toch?

Quantum Suicide | 25-07-21 | 12:05 | 5

@leo de pejo | 25-07-21 | 12:10: punt dat ik probeer te maken, is dat ik denk dat 90% van de Zomergasten kijkers sowieso al Kaag stemmer is, dus predikken voor eigen parochie.

Quantum Suicide | 25-07-21 | 12:22

Ik zit al meer dan 30 jaar op het Stembureau. Je wilt niet weten waar die jonge meiden die pas 18 zijn geworden allemaal op stemmen. Twee leer geleden was dat en masse op Jesse waardoor die 10 zetels erbij kreeg. En een keer geleden en masse weg van Jesse naar Kaag. Ze zijn allemaal zo beïnvloedbaar als watjes. Ze volgen allemaal en masse dezelfde modetrend want niemand wil achterlopen. En Kaag pastte precies in dat plaatje.

Ikreaguuralzesjaar | 25-07-21 | 14:12

@Ikreaguuralzesjaar | 25-07-21 | 14:12: Ik herinner me een grote overwinning van Jan Terlouw ooit in de zeventiger jaren. Een vriendje van me vertelde dat zijn moeder ook D66 had gestemd. Ik vroeg waarom. En hij antwoordde: Omdat ze het zo een leuke man vindt.

squadra | 25-07-21 | 16:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Er wordt stevig aan de poten van de VPRO gekaagd…

bisbisbis | 25-07-21 | 12:04 | 3

En terecht!!!

Mark | 25-07-21 | 12:12

Kaag ze maar doormidden.

Usumani | 25-07-21 | 12:18

Sigrid Knaag

Tobi | 25-07-21 | 12:30

Ik kan bevestigen dat deze roddel bestaat en dus waar is

Stinkend_zadel | 25-07-21 | 12:04

Wat wel frappant is is dat normaliter de eerste gast een grote aansprekende naam is.
Goed voor de kijkcijfers en waarme het programma op de kaart gezet is voor de komende afleveringen.
Dit jaar als start de onbekende Floris Alkemade. Die nu niet bepaald tot leven kwam gedurende de uitzending.
Dus ja, de roddel zou wel eens meer dan een roddel kunnen zijn.

leo de pejo | 25-07-21 | 12:03 | 2

Floris Alkemade had zijn avond grondig voorbereid. Dus nee de veronderstelling dat hij de invaller was mist elke grond.

Charles Swietert | 25-07-21 | 12:16

@Charles Swietert | 25-07-21 | 12:16:
Het kan zijn dat Alkemade gepland stond op een andere uitzenddatum maar naar voren gehaald is vanwege de "Affaire Kaag".
Het grote verschil met de oude Zomergasten is dat de gasten er tegenwoordig echt doordachte thema uitzendingen van gaan maken. Met een boodschap. Helaas.

leo de pejo | 25-07-21 | 12:23

Uit betrouwbare bron weet ik dat het niet om Sigrid Kaag gaat maar om Quinsy Gario. De stelling is daarmee onwaar.

Polycynisch | 25-07-21 | 12:03 | 1

Die was voor aflevering twee geboekt.

marcoplarco | 25-07-21 | 12:26

Wie kijkt er überhaupt nog naar zomergasten, is toch alleen maar de elite. Laat ze toch preken voor eigen parochie. Maar niet van de belastingcentjes het liefst.

Wiezewalakristalix | 25-07-21 | 12:01 | 1

Probleem is dat het gewone plebs er tegenaan kan zappen, en zomaar even blijft hangen bij de mooie propaganda fairytails.

NiCeY | 25-07-21 | 12:05

Nee, Bert, dat is geen roddel.

Glasgow Argus | 25-07-21 | 12:01 | 1

Waarheid als een inclusieve koe

Tobi | 25-07-21 | 12:28

Roddels zijn waar totdat het tegendeel bewezen is.

SteilAchterover | 25-07-21 | 12:00

Wie hebben ze nu allemaal dan? Zit er daar eentje tussen die uit de toon valt, beetje op het laatste moment ertussen gerommeld omdat het topstuk wegviel?
Ik heb geen idee, kijk die meuk sowieso al niet maar een beetje insider moet dat toch wel kunnen doorzien?

elfenstein | 25-07-21 | 11:59 | 4

@AntiZanicz | 25-07-21 | 13:12:
Ook dat andere artikel hier gezien aangaande geprefabte artikels voor de progandamedia? Als ook in zomergasten eigenlijk vrouwke Knaag op de troon gehesen moest worden baart mij dat zorgen, het betekent namelijk dat de peilingen en verkiezingen via staatsmedia beinvloed worden en dat daar hele kuddes kijkbuiskindertjes blind op varen. Maakt niet uit verder hoor, het gaat maar over een democratie he?

elfenstein | 25-07-21 | 13:28

@elfenstein | 25-07-21 | 13:28: de VPRO is een vrije omroep met leden en geen staatmedium. Het staat hen vrij een politieke voorkeur te hebben. Net zoals de meeste omroepen rechts zijn en VVD en CDA steunen.

AntiZanicz | 25-07-21 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Dus toverde de VPRO Hans Klok uit de hoge hoed.

Charles Swietert | 25-07-21 | 11:58 | 1

Haha; zag het net ja. Niveau nul.

Lorejas | 25-07-21 | 12:10

Dit is waar.
Zo goed?

Befketier | 25-07-21 | 11:58 | 1

Ik kan het ook bevestigen

Ilyrm | 25-07-21 | 12:49

Satan lives! D666!

R. Ketelsteen | 25-07-21 | 11:58

Tenenkrommende stukje Nederlands Bert!

TijdelijkOptimist | 25-07-21 | 11:57 | 9

als de rancune maar de ruimte heeft, schijnbaar heeft Kaag iets lelijks gezegd of zelfs maar gedacht

AntiZanicz | 25-07-21 | 13:11

Ik vond het een gezellig pakkend begrijpelijk leuk bij mij passend stukje Nederlands om te lezen.

Ikreaguuralzesjaar | 25-07-21 | 14:03

Tip: eerst zelf Nederlands leren, dan pas taalnazi spelen.

blikjegrolsch | 25-07-21 | 14:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Zomergasten wel redelijk dood. Eerste aflevering zo saai.

DexterGordon | 25-07-21 | 11:57 | 8

Max Pam heeft in zijn column duidelijk gemaakt dat die van Alkemade in Almere als architect volkomen gefaald heeft. En van Alkemade is een suffe saaie zitplasser.

Wat lees je in lovende recensies? Van Alkemade laat de traagheid toe. Dan weet je genoeg.

Sitting_targets | 25-07-21 | 12:12

dat is helemaal niet zo

AntiZanicz | 25-07-21 | 13:10
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino