Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEDERLAND OP ROOD. Toedeledokie Sletzomer

Het is weer voorbij, die mooie zomer

Helaas mensen. Lekker met de meiden gaat 'm niet worden deze zomer. Het ECDC heeft Nederland op rood gezet (en Groningen op donkerrood) in de nieuwste WEEKLY MAP met virushaarden des doods. Einde verhaal, einde sletzomer. Sunweb vliegt niet meer op Spanje, Portugal en Cyprus, eerder zei TUI ook al doei tegen Mallorca en Ibiza. Dat wordt sjoelen met moeder de vrouw in de tuin ipv hoeren en snoeren in Lloret. Wijs op Reis hierrr. Of boek een leuke camping in Limburg of Duitsland ofzo.
Update: Haal maar weer pleepapier, want de ziekenhuiscijfers (omg plaatje drie) zijn ook al beroerd.
RIVM Update: +11.064 Dansen met Janssens

Toen

Nu

Gelukkig hebben we de foto's nog

Reaguursels

Inloggen

Accepteer het gewoon als een griep, dit gaat nooit meer weg, over tot de orde van de dag.

Jeroen80 | 16-07-21 | 01:12
-weggejorist-
JaapAap | 16-07-21 | 00:00

Die maatregelen waren bedoeld om de druk op de zorg beheersbaar te houden. Nou, er lagen vsndaag nog maar 72 mensen met corona op de ic's. De vaccins doen hun werk uitstekend! Niks aan het handje.

wapster | 15-07-21 | 22:01 | 1
-weggejorist-
JaapAap | 15-07-21 | 23:56

Fijne vakantie allemaal... lekker 3 weekjes quarantaine. op zich wel lekker rustig dus kun je niet zeggen dat je geen tijd hebt gehad om bij te komen.

BenDover | 15-07-21 | 19:46

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 14-07-2021 tot 15-07-2021 is;
0-9 227 personen
10-19 2591 personen
20-29 5152 personen
30-39 1236 personen
40-49 735 personen
50-59 712 personen
60-69 231 personen
70-79 50 personen
80-89 34 personen
90+ 8 personen
Totaal 10976

mikes43357369 | 15-07-21 | 19:45 | 3

Waar haal je die info weg? Just asking

Meiosis | 15-07-21 | 20:04

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 14-07-2021 tot 15-07-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 0 personen
70-79 2 personen
80-89 0 personen
90+ 1 persoon
< 50 0 personen
Totaal 3
Waarvan 0 in het ziekenhuis
Waarvan 0 in het verpleeghuis
Waarvan 2 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 2 personen
20-29 3 personen
30-39 4 personen
40-49 1 persoon
50-59 5 personen
60-69 3 personen
70-79 0 personen
80-89 0 personen
90+ 0 personen
Totaal 18

mikes43357369 | 15-07-21 | 19:44

Nou nou. 3 mensen opgenomen op de IC. 35 in het ziekenhuis. Paniek!!!! Ik zou gelijk NL in een lockdown gooien.

zwartzondersuiker | 15-07-21 | 19:37 | 4

Wil je wachten tot ze weer vol liggen?

Rest In Privacy | 15-07-21 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

Op naar het donkerrood! Laat ons de wrange vruchten plukken van het 'schijt hebben aan'.

Willibald von Klúúúk | 15-07-21 | 19:01 | 2

Daar heb je er weer een, zucht!

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 19:10

Snel, laten we weer maatregelen nemen die in de context van maart 2020 relevant waren.

deugallergie | 15-07-21 | 18:55

Dat krijg je met de jongeren die zich nog niet even een jaartje konden inhouden.

PeterJanssen | 15-07-21 | 18:52 | 5

@deugallergie | 15-07-21 | 18:56: Hoe denk je dat het tot ongeveer 1965 was. Hooguit eens per week naar het bal of een "fuif" (behalve als er kermis was). Ongeveer een kwart van de jeugd kreeg met zestien of zeventien een brommer. De helft ging met 14 werken en met de fiets naar de avondschool. Niks geen "happy hours", kompjuters of mobieltje.
Dacht je dat ze toen minder van hun jeugd genietten?

WirMachenMusik | 15-07-21 | 19:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Bemoedigende spreuk.

inCol | 15-07-21 | 18:47

Ik zit lekker in Varna. 31°C, code Groen
Ben tweemaal met Pfizer gevaccineerd.

Gewoon lekker genieten.

Haberdoebas | 15-07-21 | 18:45

Ondertussen blijft Moderna doorstomen. Een prominente reaguurder heeft iedereen vorig jaar al getipt dus wie er niet bij is die mag ik niet klagen.

Diederik_Ezel | 15-07-21 | 18:43 | 1

In Frankrijk volop rellen tegen verplichtte vaccinatie. Liberte, ole, ole!

Canis.bonus.es | 15-07-21 | 19:30

Alle narigheid kwam uit VK (Indiaase/Delta variant). VK grijs op de kaart.
Spanje rood, Nederland rood, Luxemburg rood, België oranje, Italië groen, ja daaag!!!

D-Fens_1963 | 15-07-21 | 18:25 | 1

Italië heeft het EK gewonnen. Als je die nu hun feestje ontneemt, eisen ze zo weer 20 miljard extra.

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 19:16

Besmetting blijft altijd mogelijk. Het gaat erom hoe ziek je er nog van kunt worden. Door vaccinatie zou dat minder moeten zijn.

Willibald von Klúúúk | 15-07-21 | 19:03

@Willibald von Klúúúk | 15-07-21 | 19:03: Precies. En daarom kun je de jongeren er ook niet de schuld van geven. (Waarvan ook eigenlijk?) Zij zorgen niet voor druk op de zorg, komen zelden in het ziekenhuis terecht en doorlopen de infectie veelal zonder het te weten. Dus het maakt geen zak uit of ze gevaccineerd zijn of niet

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 19:22
▼ 3 antwoorden verborgen

De hamvraag: wat betekenen de ziekenhuiscijfers. Ligt men daar dan slechts met een positieve pcr uitslag én bv. een gebroken been, of echt dóór het killer Corona ? Geenstijl, zoek dit eens uit s.v.p.

RichardBandler | 15-07-21 | 18:09 | 3

Nee in het ziekenhuis houdt men enkel kostgangers

Diederik_Ezel | 15-07-21 | 18:43

Iemand die met klachten in het weekend de huisartsenpost bezoekt en positief getest wordt, doet ook mee voor de statistiekjes van "ziekenhuiscijfers" al gaat ie meteen terug naar huis.

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 19:24

Wappies stellen steeds de zelfde idiote vragen.

Rest In Privacy | 15-07-21 | 20:44

Je zal maar gevoelig zijn voor het paniek zaaien wat ze nu doen.
Ik stel voor dat als je zwak ziek en zielig ben je vooral binnen blijft. en laat de rest de economie draaiende houden.

zoalsikhetzeg | 15-07-21 | 18:06 | 5

Als het goed is, is deze groep reeds gevaccineerd. Dus zou dat geen probleem moeten zijn.

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 19:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik sprak vandaag een jonge medewerker bij mijn haringboer. Die had spijt als haren op zijn hoofd dat hij zich zo snel had laten vaccineren (dansen met Jansen) nu Spanje voor wat betreft Sun Travel. Hij vond Rutte en de Jonge een stelletje leugenachtige lamlullen, hetgeen ik niet met hem oneens was.

Schweinchen Dick | 15-07-21 | 17:57 | 2

Waarom had hij spijt?

jemagookniksmeer | 15-07-21 | 18:40

Ik hou de hele dag een Albert Heijn winkelmandje vast en dat beschermt mij

JanAmsterdamEnzo | 15-07-21 | 17:41 | 1

Heb jij geen bonuskaart dan ?

likmegaties | 15-07-21 | 17:49

Gegroet vanuit Mallorca! Ik zie geen rood hier, wel leuke dames!

rifraf | 15-07-21 | 17:31 | 1
-weggejorist-
JaapAap | 16-07-21 | 00:01

Paniek ! Sylvana heeft Mark op de kast gejaagd en dat gaan we met z'n allen weten ook !

Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:24

Gegroet vanuit een overstroomd Cochem.
De zogenaamde boulevard is overstroomd.
De dames zijn oud en Duits.
Het weer is nu lekker Zonnig en wij zitten heerlijk aan de lokale wijn op ons dak Terras..

We hadden het erger kunnen treffen...

Nodeloos Kwetsend | 15-07-21 | 17:22

Feestvierders, bedankt weer.
De horeca begint al weer te zweten, en bij de IC kunnen de mensen terug komen van vakantie. Als ze als op vakantie waren.

kloopindeslootjijook | 15-07-21 | 17:12 | 3

Paniek!

zoalsikhetzeg | 15-07-21 | 17:25

Bullshit

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 18:05

o haaaans!de besmettingen lopen op!!

Spychopaat | 16-07-21 | 07:44

Hoe krijgen we jongeren gevaccineerd? Zullen we ze beloven dat ze meteen mogen gaan dansen als een b merk vaccin nemen? Dat vaccin waar je mondeling toestemming voor moet geven omdat het minder goed werkt en het meer kans heeft op complicaties? Ja die bedoel ik! Strak plan! Hoe lang duurt het voor het gros van die kids is geprikt dan? Twee weken en gooien we de boek weer op slot want de buit is dan binnen... De jongeren zijn er met de ogen open ingetrapt en zitten nu weer thuis met een prik die ze eigenlijk niet wilden.

xlanoxe | 15-07-21 | 17:09 | 5

@a.l.d.i | 15-07-21 | 18:04: nee dat is de schuld van een falende overheid. Die overheid die het gele vaccinatieboekje, waar niet mee tr sjoemelen valt, niet erkend.

Plintenladder | 15-07-21 | 18:14

Niet zelden zijn B-merken van betere en gezondere kwaliteit dan de (veel te dure) A-merken.

grapo | 15-07-21 | 18:18

@a.l.d.i | 15-07-21 | 18:04: groningen is donkerrood en men heeft door middel van een factcheck vastgesteld dat de verhoogde besmettingcijfers in elk geval niet verklaarbaar zijn door die testen voor toegang,dit omdat deze testen niet mee genomen zijn in deze (ggd) cijfers.hoe dan ook.het roept bij mij in elk geval wel de nodige vragen op over de cijfers waarmee de ggd schermt,de testlocatie is/was vlak bij mijn werk en tot vorige week vrijdag stond zo,n beetje iedere 18 tot 30 jarige student daar om die test te laten doen.de vragen die bij mij opkomen zijn,hebben die studenten naast die test voor toegang ook een test laten doen bij de ggd? of hebben ze bij het testen voor toegang toch de positieve gevallen doorgegeven aan de ggd?.het is belangrijk om te weten dat deze factcheck gisteren naar buiten kwam,dus 5 dagen na de toespraak van rutte en hugo.

ko uit groningen | 15-07-21 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Zuipen, bitterballen, terrasje, kleffe vakantie aan de Costa's, 1100 kilometer file op de wegen naar Frankrijk, daar maak je de meeste Nederlanders blij mee, meer hebben ze niet nodig, want dat is pas leven.
En toen ging het weer mis, wat sneu voor ze....................

Broadsquire | 15-07-21 | 17:01

We moeten het allemaal positief in blijven zien. Eind augustus is iedere NL'er of besmet geweest, al dan wel /niet met met 1 x vaccinatie of zijn volledig ingeënt . Word alleen maar een win/win. Dan hebben we groepsimmuniteit... moet je Hugootje en Markie dan eens zien shinen voor de camera's

@NL | 15-07-21 | 16:52 | 3

Ik ben al 3 x ziek geweest afgelopen 8 maanden.

Naall | 15-07-21 | 17:15

Corona ic opnames per dag: 2. Paniek! 72 bedden bezet! We gaan er allemaal aan.

Sitting_targets | 15-07-21 | 16:50 | 4

Vergeet ook niet te vermelden dat het aantal ic-bedden dat bezet is al een tijdlang dalende is; op 5 juli waren het er nog 110. Het aantal overleden personen is 3.

grietmetgroenefiets | 15-07-21 | 17:29

@kloopindeslootjijook | 15-07-21 | 17:13: cry me a river. Als het reproductie getal op twee zit, zouden we nu op 300.000 plus besmettingen per dag zitten, sinds afgelopen weekend.

deugallergie | 15-07-21 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hebben de mondkapjesplicht te snel afgeschaft. Die voorkwamen een groot deel van de besmettingen.

Rest In Privacy | 15-07-21 | 16:38 | 12

Wangedrag.

van Oeffelen | 15-07-21 | 18:21

@Sitting_targets | 15-07-21 | 16:56:

Had ik voor dansleraar moeten studeren voordat ik feitenvrij een conclusie mag trekken?
Feit is wel dat sinds de mondkapjesplicht is afgeschaft het aantal besmettingen explosief is gestegen.

Rest In Privacy | 15-07-21 | 20:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Dank Rutte voor het slopen van reis- ,evenementen- en horecasector.

Voor de gevolgen van zijn eigen fouten stelt hij genereus dan weer 100+ miljoen euro ter beschikking om de evenementenbranche zijn recente prutswerk te laten overleven,uiteraard te betalen door ons.

chausson61 | 15-07-21 | 16:35 | 8

@Gulliver | 15-07-21 | 16:40:
Natuurlijk grote bullshit. Papiertjes zijn goed gecontrolleerd. Als je een beetje nadenkt, dan weet je dat het vaccin tussen de 65% en 95% van de gevallen beschermt. Van de 1000 mensen dus 50 - 350 niet. Die zijn dus gewoon even vatbaar als de nog eens 1000 enkel getestte mensen die daar rond huppelen. Dus van de 2000 mensen lopen er 1050 tot 1350 volledig vatbaar voor Covid-19 rond. Dan kun je controleren wat je wilt, maar zodra er 1 besmet iemand rond loopt, 1 van die 350 of eentje die in de 48 uur na de test besmet is geraakt, of een false-negative test dan ben je al de sjaak. Dat was van te voren bekend. Dat heeft geen zak met goed controleren te maken. Dat heet logisch nadenken.

peterdh | 15-07-21 | 17:56

@peterdh | 15-07-21 | 17:56: Het is sowieso een denkfout dat gevaccineerden niet besmet kunnen raken en vervolgens anderen weer kunnen besmetten.

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 18:15

@Kopieerapparaat | 15-07-21 | 18:15:
Veel dingen worden niet meegenomen in het model, dus ik vraag mij af of ze er rekening mee houden dat die besmettelijke gevaccineerden geen symptonen hebben en dus veel uitbundiger contact hebben.
Wat er op neerkomt dat ondankt de kortere besmettelijkheid, er meer mensen worden besmet dan gedacht.

Gijsbert | 15-07-21 | 19:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Op de NOS komt dit pas in topic 12 naar voren. Biertje voor Joris vanavond.

Jos Tiebent | 15-07-21 | 16:30

Eindelijk een wordt kojona eens een dagje overspoeld, beginnen ze weer over het klimaat. Hou eens op en kom eens helpen!

SalvaNos.Life | 15-07-21 | 16:26

er is niks aan de hand in het ziekenhuis, of moet ik andere cijfers bekijken?

Spychopaat | 15-07-21 | 16:26 | 3

Het gaat je verstand te boven.

Rest In Privacy | 15-07-21 | 16:32

Precies. Het valt allemaal wel mee. Oh nee wacht!: We hebben ZERO tolerantie als het om Corona gaat.

Marcel66664746 | 15-07-21 | 16:38

Je moet altijd naar de cijfers kijken die je het meeste angst aan jagen .

Koning BongoBongo | 15-07-21 | 16:55
-weggejorist-
Jos Tiebent | 15-07-21 | 16:25 | 1

Gevaccineerd mag je gewoon nog reizen.
Volgende week naar Estland.

Tapu | 15-07-21 | 16:14 | 2

'gewoon'...

VP732 | 15-07-21 | 16:25

Vliegen of rijden?

Ruimedenker | 15-07-21 | 16:30

Zweden is mooi groen op dat kaartje. Kunnen we daar niet eens gaan vragen of ze tips hebben.

C1O2 | 15-07-21 | 16:12 | 3

Als je openstaat voor een hoop extra lulkoek, ken je dat best doen.

mr_awesome | 15-07-21 | 16:14

Ze hebben hun besmette mensen op een gratis vakantie gestuurd. Spanje, Griekenland en ons landje.

Boeloeboe | 15-07-21 | 16:18

Veel naaldbomen planten.

lekgoot | 15-07-21 | 16:22

Enkele weken geleden voorspeld. Werd door diverse reaguurders hier op de vingers getikt. Voorspeld dat ook in de ziekenhuizen het weer een beroerde tijd gaat worden. Kreeg diverse tikken over de neus.
Prima, kan ik wel tegen.
Maar achteraf blijk ik toch gelijk te krijgen... over een goede week meld ik me wel weer.
En als een gepensioneerde docent dit al kan voorzien, hadden dan een voormalige onderwijzer en docent geschiedenis dit niet kunnen voorzien? Tuurlijk wel.
Maar ze hebben hun oren laten hangen naar lobbyisten, en de geluiden van deskundigen buitengesloten.
Voor dit semi-criminele gedrag verdienen ze een afzettingsprocedure!

L.E. Raar | 15-07-21 | 16:10 | 4

Wat heb je voorzien? dat doorde hoge vaccinatiegraad de ziekenhuizen leeglopen? Dar ondanks de hoge besmetting met de deltavariant de ziekenhuis opnames meevallen?
Wat WIL je nou eigenlijk zeggen?

Marcel66664746 | 15-07-21 | 16:39

@L.E. Raar | 15-07-21 | 17:11: Oh grote ziener. Dat je voor de klas hebt gestaan maakt je nog niet geweldig in voorspellen. Maar vooruit, ik doe ook een poging. Niet lang van nu heeft u een luier aan en weet u niet meer wat een GeenStijl.nl is.

Ragnar_Lodbrok | 16-07-21 | 00:10
▼ 1 antwoord verborgen

Net nu ik een snorkelvakantie in Limburg heb geboekt. Wordt mooi niks met zo'n snuitluier voor je bakkes.

goedverstaander | 15-07-21 | 16:10 | 1

Je kan dat mondkapje gewoon op de luchtpijp van je snorkel plakken hoor..

peterdh | 15-07-21 | 18:08

Turkije ook lekker wit. Weet het nog niet.

Piet Karbiet | 15-07-21 | 16:09 | 2

Heerlijk land. Niks mis mee. Vroeger gingen we toch ook bij Franco op bezoek?

bastemeijer | 15-07-21 | 16:24

Bedankt Rutte en vooral bedankt Hugeau. Had die ene weggescholden journalist van SBS dus toch gelijk. Klomen al die minister die zonodig opvakantie moeten nu ook terug? Cora van Nieuwenhuijzen, uit de West. Leuk zakenreisje gehad? WLex weer naar Griekenland? Bedankt Rutte voor je selectieve 'gespeelde' boosbuien. Bedankt Hugeau en je corrupte vriendjes van het CdA.

dathoujetoch | 15-07-21 | 16:08

Weten we wel zeker dat het virus geen terroristische motieven heeft? Want in dat geval zouden we onze manier van leven nooit opgeven.

HeerVanStand | 15-07-21 | 16:05

Net op tijd uit Nederland vertrokken dus, nu eerst een maandje vakantie, daarna zien we wel hoe we terug komen

Terra | 15-07-21 | 16:02 | 2

precies. Ben helaas net weer terug uit Duitsland, moest naar huis anders was ik er gebleven.

Fedde71 | 15-07-21 | 16:04

precies! geen paniekvoetbal! geniet van je verkansie

Marcel66664746 | 15-07-21 | 16:41

Mensen die van vakantie terugkomen en Covid verspreiden... Wanneer heb ik dat nieuws eerder gehoord...

ProFail | 15-07-21 | 16:01 | 3

Sprookjes van de gebroeders Grimm?

jan huppeldepup | 15-07-21 | 16:06

Als ik het zo zie zijn Nederlanders recent veel op vakantie geweest in Spanje, Portugal en Kreta?

DeCynischeAmbtenaar | 15-07-21 | 16:09

Pardon!?!..... Gevaccineerde (!) mensen, bedoelt u.

Guy Fawkes | 15-07-21 | 16:32

Ophouden met testen, "probleem" over.

Twannie | 15-07-21 | 16:01

Of ik nu thuis ben of op vakantie in een akelig land, mensen blijven mij altijd vermijden, dus weinig kans dat ik besmet wordt

Boeloeboe | 15-07-21 | 15:59 | 4

Setje schone kleertjes aan ook. Tenzij u het type "verwarde <vul hier uw preferente gender du jour in>"-persoon bent. Dan heurt u gewoon niet op straat maar veilig in de gewatteerde kamer van de longstay.

Grijskijkert | 15-07-21 | 16:13

Mmmm, dus alleen mijn uggs zijn niet voldoende blijkbaar. Ik zal eens kleren opzoeken. En volgens mijn begeleiders ben ik niet verward, alleen een beetje anders.

Boeloeboe | 15-07-21 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Sowieso heeft elke test een fout marge, ook de PCR. De kans op een fout-positieve uitslag is bij een PCR heel klein. De kans op een positieve testuitslag terwijl de persoon niet besmet of besmettelijk is, is vooral aanwezig bij een laag en dalend aantal infecties in een land of als je mensen gaat testen die geen klachten hebben.

www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/test...

Tja, wat hebben we de laatste twee weken ook alweer massaal gedaan? Mensen zonder klachten getest voor toegang bij een laag aantal "infecties"...

Illuminati1989 | 15-07-21 | 15:59 | 1

Het mankement in die theorie zit hem in het negatief testen voor toegang en na het evenement positief testen.

DidgeriDodo | 15-07-21 | 16:18

Mafkezen in Nederland, IC opnames gister +2. Aantal overleden:+3.
Heel wat minder in een kleine griepepidemie.
Het gaat inmiddels niet meer om de risicos, maar om de kleucode. Schaakmat gezet in je eigen dwingende systeem.

Lafayette | 15-07-21 | 15:58 | 6

Zo is het maar net. Er zijn zoveel onwetenden die denken dat coronabesmetting coronaziekte is en dat in een streep doortrekken naar de IC-bezetting.

Marcel66664746 | 15-07-21 | 16:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan nu zien waar Sinterklaas z'n stoutste kinderen heeft wonen, natuurlijk in Spanje en Nederland!

Vuurspuger | 15-07-21 | 15:57

Vroeger had je de waterstanden. Mooi monotoon voorgelezen op de radio. Mogen we dat terug, maar dan voor de coronacijfers?

HeerVanStand | 15-07-21 | 15:53 | 3

Ja, en mededelingen voor land en tuinbouw.

ZZP-er | 15-07-21 | 15:57

Jaaaaa. Op mijn Step by Step kristalontvanger. Zou mooi zijn. "Lobith + 11070" o wacht

bastemeijer | 15-07-21 | 16:14

Frits van Turenhout.

Purk | 15-07-21 | 17:46
-weggejorist-
hagelkruis | 15-07-21 | 15:53

Yeah Covid did it again, it beat us. Well played Hugo en Mark. Op vakantie gaan is in juli en augustus is ook voor bouwvakkers.

BobDobalina | 15-07-21 | 15:52 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Als je goed naar die grafieken van de ziekenhuis-cijfers kijkt, dan zie je dat er weer geframet wordt!!!
Alleen die twee grafieken lopen van JUNI. Die andere grafieken dus niet, maar door ze onder elkaar te zetten lijkt het veeeeel erger dan het is; de ziekenhuis-cijfers zijn terug op het niveau van half juni en toen waren we blij met die cijfers.
Er is ook altijd wel wat janken bij t omt/RIVM en dat soort azijndrinkers

HaveXS | 15-07-21 | 15:51 | 3

Ja, zal allemaal wel, maar waarom krijgen onze buurlanden het wel voor elkaar ? Iemand een idee ? Of zou het de ligging zijn ?

Henk1955 | 15-07-21 | 15:59

@Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:31: Echt, zou dat het zijn ? Groningen had de laagste infectie cijfers gedurende de hele periode, totdat... het startsein werd gegeven en nu hebben ze de hoogste. 632 per 100K inwoners. Een stukje over de grens hebben ze 10. Overijssel 280, een stukje west 9. Waar ligt dat toch aan?

Henk1955 | 15-07-21 | 20:27

Nu de testsamenleving dankzij de miljardeninvesteringen van de overheid een grandioos succes blijken https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/13/toegangstesten-opgeven-is-geen-optie-a4050889 draag ik sinds twee dagen niet meer als enige een mondkapje in de winkel. Mensen beginnen het steeds beter te snappen.

Eigen gezondheid eerst. Dezelfde harde wind die de buien in Limburg hield, sterkte luitjes daar!, gaat morgen minderen. Hopelijk een startsein voor een mild Nederlands zomertje, het is tenslotte pas 15 julij.

Begin volgende week nog maar eens bellen voor een vaccinatielocatie op fietsafstand. Maar ja, neem die callcenters hun verdienmodelletje eens kwalijk.

Godt, wat moet ik nodig van bil: https://www.youtube.com/watch?v=hoxEcD4PCco

Hetkanverkeren | 15-07-21 | 15:50 | 2

Doe dan wel een FFP2. Een normaal modnkapje doet weinig voor je "eige".

BobDobalina | 15-07-21 | 15:53

@BobDobalina | 15-07-21 | 15:53: Het alternatief was om mijn neusharen hun woeste gang te laten gaan. Ook om esthetische redenen heb ik daarvan afgezien. Terwijl uiterlijkheden me normaliter bar weinig bekoren, behalve dan in meer oppervlakkige zin.

FFP2 het is, al hebben de niet medicinale mondkapjes wel degelijk een functie. Net als schrikdraad. Een dolle stier hou je er niet mee tegen, het gros der kudde des te meer.

Hetkanverkeren | 15-07-21 | 16:06

Gewoon alle dikke oude migranten 6 weken naar hun moederland.
Dan is het opgelost. Begreep ik uit een onderzoek van het UMC Amsterdam.
Dan nergens in de media aandacht kreeg.

Piet Karbiet | 15-07-21 | 15:50 | 2

Bedankt, Piet. Lucht dat op?

De Eierbal | 15-07-21 | 15:51

@De Eierbal | 15-07-21 | 15:51: Een soort van. *deurbel gaat*

Piet Karbiet | 15-07-21 | 16:02

Is het heel raar om nu te eisen van GGD en RIVM dat er volledig open kaart gespeeld wordt?
- Hoeveel van de opgenomen positief getesten liggen daar omdat ze een ernstige vorm van COVID19 ontwikkeld hebben?
- Hoeveel van deze laatste groep waren gevaccineerd, met welk vaccin en volledig of niet?
Al die miljoenen mensen die zich hebben laten prikken hebben er recht op te weten hoe zinvol dat was.

Waagmeester | 15-07-21 | 15:50

Misschien kent iemand nog iemand die aan mondkapjes kan komen?

DommeNeger | 15-07-21 | 15:48 | 3

Ik hoorde van iemand die een deal had gesloten, misschien vragen naar die persoon.

VoltaireJohn | 15-07-21 | 15:51

Vraag het aan Sieuwerd.
Verdient-ie ook een paar centen.

MK27 | 15-07-21 | 16:34

Prognose in het VK: Over 5 weken minimaal 1000 ziekenhuisopnamen per dag.

70% van alle volwassenen zijn gevaccineerd.

Ziet er niet goed uit.

rachid82 | 15-07-21 | 15:46 | 11

Hoe is de algemene gezondheid van die mensen? Hun BMI? Je dacht toch zeker niet dat een ongezond persoon ineens onsterfelijk is met het vaccin?

Blauwe Wafel | 15-07-21 | 16:25

Aannames.... ja daar zijn we al ver mee gekomen. U herinnert zich de Engelse variant die hier dood en verderf zou brengen......

Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Nog even over vliegtuigen. Natuurlijk overal mondkapje op in zowel vliegveld als vliegtuig. Maar KLM (andere maatschappijen zijn beschikbaar) brengt halverwege je vlucht doodleuk eten en drinken rond, waarna het gehele vliegtuig zonder mondkapje die snacks zit te verorberen. Dan vraag ik me af waarom je uberhaubt zo'n ding op moet.

SeingaltUNo | 15-07-21 | 15:46 | 5

@voldemort | 15-07-21 | 15:57:
Als Timmerfrans maar snikkend kan vertellen dat de meeste slachtoffers nog een mondkapje droegen.

gestoptmetroken | 15-07-21 | 16:01

@C1O2 | 15-07-21 | 15:50: en natuurlijk dat "De Mensen" te allen tijden zijn doordrongen van de ernst van de situatie. Want zonder mondkapje vliegen alle passagiers elkaar rochelend en likkend in de armen. Zo gaat dat nou eenmaal.

Lochos | 15-07-21 | 16:08

Wordt in de veiligheidsinstructies aan het begin van de vlucht nu trouwens vermeld dat je eerst je mondkapje moet afdoen alvorens het zuurstofmaker op te zetten? Of moet je het mondkapje dan gewoon ophouden i.v.m. corona?

lekgoot | 15-07-21 | 16:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Tsja, dat is kl*te.
Maar je kunt natuurlijk een vakantie in eigen land boeken.
Een actieve watervakantie in Limburg, bijvoorbeeld.

MK27 | 15-07-21 | 15:43 | 5

@lekgoot | 15-07-21 | 16:26: Corona, water, droogte, bliksem en donder, sprinkhanen of processierupsen plagen. Het is sinds de tijd van Mo6 niet meer zo erg geweest. Hadden we maar naar de onheilsprofeten Frans en Greta T moeten luisteren ;)

Vuurspuger | 15-07-21 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Hey Hugo, lekker gewerkt pik

ik.zou.haar.doen | 15-07-21 | 15:42

Eigen schuld.

Krultang | 15-07-21 | 15:42

Hoe is het eigenlijk in ZA op dit moment?

DommeNeger | 15-07-21 | 15:41 | 5

Er worden velen avontuur vakanties aangeboden daar, als je geluk hebt neem je een grote tv daarvan mee terug.

jan huppeldepup | 15-07-21 | 16:12

Bij plunderingen kun je geen corona oplopen. Dat weet je toch?

lekgoot | 15-07-21 | 16:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Hans?! Haaaaaans!!

76435 | 15-07-21 | 15:41

5 á 6 jongeren opgenomen in het ziekenhuis. Ik zal wel onnoemelijk dom zijn -zelfs na 1,5 jaar corona lesstof- maar ik vind dit niet vreselijk alarmerend. "Ja maar exponentieel". Tja in één dag van 2 naar 6 is zelfs meer dan exponentieel, maar toch nog steeds niet overtuigend.
Het doel was toch de zorg en IC toegankelijk te houden? Dat is nog steeds het geval.

Lochos | 15-07-21 | 15:41 | 4

@MK27 | 15-07-21 | 15:46: dat zal allemaal wel, maar dat is toch helemaal geen issue? 50 mensen.... Waar hebben we het over.

Lochos | 15-07-21 | 15:49

Yep. Van 1 dode naar 2 is een toename van 100%. Daarop is het NL-beleid gebaseerd.

Ichneumonidae | 15-07-21 | 16:12

@MK27 | 15-07-21 | 15:46:
Mooi overzichtje. Vooral de grafiek "Het totaal aantal nieuw opgenomen patiënten op de afdeling met bewezen COVID-19 per leeftijdsgroep per week" laat zien dat er nog niets nieuws onder de zon is.

lekgoot | 15-07-21 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

Met alle respect voor de boodschappers, maar tief toch op met de legokleurtjes. Van macro naar micro, ik ga een road trip maken met mijn lief, double jabbed, yellow booked and qr-ass fucked.

horsteknots | 15-07-21 | 15:40 | 3

veel plezier, niet via Limburg en de Ardennen hoop ik?

small_town_dude | 15-07-21 | 15:42
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:07

Mooi, Zwitserland is helemaal wit op dat kaartje.
Kom eraan, Van Oef !

Piet Karbiet | 15-07-21 | 15:38 | 2

Heeft hij geen tuin ofzo? De SletZomer op de Reaguurders Camping doorbrengen.

stekkerinjeoor | 15-07-21 | 15:49

Kan iemand mij vertellen wat het niveau (hoeveel besmettingen) is waarop een virus een pandemie wordt? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Gomezlopez | 15-07-21 | 15:37 | 3
-weggejorist-
small_town_dude | 15-07-21 | 15:41

Zodra het een virus is dat Noord Amerika, lees de VS, bereikt.

DommeNeger | 15-07-21 | 15:44

In een land waar iedere dag 400 mensen overlijden zijn 3 opnames niet iets om je heel erg druk over te maken. Meer dan de helft is al gevaccineerd blijft de vraag kan je ziek worden als je gevaccineerd bent ? (ja) Ben je dan net zo besmettelijk? Wordt je minder ziek? maakt het dan wat uit in een groep?

voldemort | 15-07-21 | 15:47

Hanz! Hanz!
De cijfers stijgen.....

Toetsenbordcomplex | 15-07-21 | 15:36

Baudet en zijn antivaxx jongeren: bedankt.

de Voorzittert | 15-07-21 | 15:36 | 6

ja, helder.

DommeNeger | 15-07-21 | 15:51

Een besmetting is IC? Welnee, totale onzin. Mortaliteit totaal te verwaarlozen, zelfs te lezen op sites van de overheid.
Waanzin, dit.

Ichneumonidae | 15-07-21 | 15:54

@Kopieerapparaat | 15-07-21 | 15:47:
De meeste jongeren hebben geen last van het virus, maar het is niet zo dat een bepaald gedeelte voor noppes op de ic ligt.

miko | 15-07-21 | 15:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen die lui van Revil deze website niet ransomwaren?

TonAlias | 15-07-21 | 15:40

Stop dan gewoon met testen slimmerikken

sr69 | 15-07-21 | 15:35 | 8

@goedverstaander | 15-07-21 | 15:59:
Dus je argument is eigenlijk dat corona niet gevaarlijk is. Zeg dat dan. Maar kijk meteen even naar de 2000 doden per dag in Brazilië.

De Eierbal | 15-07-21 | 16:48

@De Eierbal | 15-07-21 | 16:48: Dit is Nederland !

Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:10

@Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:10:
Brazilië is een voorbeeld van wat er gebeurt als je de wappiestrategie van helemaal niks doen volgt.

De Eierbal | 15-07-21 | 17:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Het heerst

jesjort | 15-07-21 | 15:35

Het virus komt niet naar Nederland. Kinderen dragen nauwelijks bij aan de verspreiding. Mondkapjes werken niet. Ventilatie speelt geen rol. Mondkapjes verplicht. Scholen dicht. Avondklok, die gaat er wel meteen af. Totale lockdown met 4 maanden avondklok. Het vaccin is veilig. We stoppen met prikken. We gaan weer door met prikken. Haal die spuit, want alles kan weer. We gaan dicht want die spuit doet het niet. Het gaat om de zwakkere . Het gaat om de IC bezetting. Het gaat om de reguliere zorg. Het gaat in long COVID. Maar hoe erg er ook gekonkeld wordt, bottom line is dat het gewoon driewerf ruk is, al 1,5 jaar en we hebben geen enkel zicht op een onbezorgd leuk leven. Zum kotsen.

opblaasschaap | 15-07-21 | 15:34 | 2

De spuit doet het wel, maar pas na twee weken. Daardoor ging het fout. Was Hugo even vergeten. En jij ook, zo te zien.

De Eierbal | 15-07-21 | 15:43

Helemaal eens. What are the symptoms of the delta variant? According to data from the UK's ZOE COVID Symptom Study app, the symptoms caused by the delta variant differ from the ancestral virus and other mutations. As people in the UK with COVID-19 reported their symptoms to the ZOE app, they described headaches, sore throats, runny noses and fever. In some cases, there was coughing as well.
Om te eindigen met: "It's more like a bad cold for the younger population," says scientist and co-founder of the app Tim Spector.
This could lead people to think they only have a mild cold and continue to go about their day normally. People with these symptoms should stay home and get tested, says Spector. "
www.dw.com/en/fact-check-what-do-we-k...

A bad cold... daar ga je dan moeilijk over doen. Besmettingen vond ik altijd al een waardeloze graadmeter, nu nog meer.

Ichneumonidae | 15-07-21 | 15:52

Wat is het probleem nu dan? De ouderen en kwetsbaren zijn gewoon ingeënt. Het aantal besmettingen zegt niks. Een enkeling wordt er ziek van en de rest merkt er weinig van bij de jongeren. Dus WAT is het probleem?

Kopieerapparaat | 15-07-21 | 15:34 | 4

Precies, als je niet ziek bent moet je niet meedoen met die onzin. Verreweg de meest positief getesten zijn amper ziek. Nou, laat het dan maar komen ook, kunnen we er langzaam aan wennen.

sr69 | 15-07-21 | 15:37

Juist! Alles wat ziek, zwak en oud is, heeft de kans gehad om zijn prikkie te halen. Doe je dat bewust niet, dan is het, jammer maar helaas, eigen risico als je ziek wordt.
Het overgrote merendeel van deze besmette mensen (= positieve PCR test) wordt niet ziek. Een klein gedeelte wordt wel ziek. Weer een kleiner deel daarvan wordt heel ziek. Weer een kleiner deel daarvan moet naar het ziekenhuis. Weer een kleiner deel daarvan beland op de IC. Weer een kleiner deel daarvan gaat dood. Weer een kleiner deel daarvan is jonger dan 60.

Nou. Boe-hoe. Wat een ellende.

Timide_Aso | 15-07-21 | 15:45

De ouderen in die andere landen dus nog niet.

De Eierbal | 15-07-21 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig breekt dit weekend de zomer weer aan, kan men weer op anderhalve meter in de buitenlucht vitamine D aanmaken.

Grote evenementen toestaan was gewoon dom, maar terras&buiten-
activiteiten hebben deze zomer geen stijging veroorzaakt.

Abject | 15-07-21 | 15:33

England wit, boot naar Newcastle boeken, doet.

Tishetnetnie | 15-07-21 | 15:32

Ach, ben op vakantie geweest en gewerkt in landen met hogere risico's.

miko | 15-07-21 | 15:32 | 1

Idem... IEDS, lood in de lucht, raketten en granaten. Allemaal om mijn oren gehad.

ratelaar | 15-07-21 | 15:43

Derde plaatje, er liggen nu een 70 mensen op de IC. Kijk voor de grap eens op de overheidssite. Ook daar gaat het echt helemaal nergens over.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...

Ichneumonidae | 15-07-21 | 15:31 | 4

bewaartegel voor over 2 weken.

mykdelta | 15-07-21 | 15:38

Allochtonen die het nog steeds niet begrijpen ?

Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt behoorlijk alarmerend gedaan over de forse toename van het aantal gemeten besmettingen door de delta variant, maar misschien is dit virus wel een blessing in disguise.
Juist omdat de deltavariant besmettelijker is, verdringt dit virus z'n gevaarlijkere voorgangers waardoor er een milder, minder gevaarlijk virus in de plaats komt.
Waarmee wellicht veel beter te leven is, en waardoor de maatschappij niet zo zwaar belast wordt.

Kijkeensaan | 15-07-21 | 15:31 | 11

@BobDobalina | 15-07-21 | 16:16: Ja, en hoe kun je dan tot die samenvatting komen aan het eind van het artikel? Hospitalization rate zegt ook niet zo gek veel. Mortaliteit iets meer. En gek genoeg hoor je daar dan weer niks over.
Paniekvoetbal, daar lijkt het op. Lopen de IC's vol? Geen woord.

Ichneumonidae | 15-07-21 | 16:35

@Zieke Dichter | 15-07-21 | 15:55: Stevige verkoudheid en stevige griep zijn niet hetzelfde.

HGL | 15-07-21 | 17:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Hoop dat we de komende weken tenminste Belgie nog in kunnen, om mijn vakantie een beetje te redden.

sioux_ | 15-07-21 | 15:31 | 2

Dat wordt hard tegen de stroming in peddelen in ieder geval.

Timide_Aso | 15-07-21 | 15:48

Een vakantie in België is bij voorkeur niet meer te redden, wat een kutland.

Ed Bever | 15-07-21 | 22:54

Zit heerlijk met mijn lul op Corfu met hockey sletjes en alles is hier gewoon open.

DommeNeger | 15-07-21 | 15:30 | 2

Push & shoot.

goedverstaander | 15-07-21 | 15:34

Lekker boulieen!

Jos Tiebent | 15-07-21 | 16:15

Die stupide focus op reizen, heel goed dat dat eens ophoudt. MAAR... Luxemburg ? Doe es goed uitzoeken. 600.000 inwoners, daar wordt zoveel getest (elke dag 1/8 van de bevolking meen ik) dat het wel rood MOET worden. Maar of het daar nu zo onveilig is?

WA_Mozart | 15-07-21 | 15:30 | 1

"Die stupide focus op reizen, heel goed dat dat eens ophoudt"; is i.i.g. heel goed voor het klimaat waar menig vakantieganger, buiten de vakantieperiode, de mond van vol heeft.
Rood voor Nederland komt voor mij i.i.g. niet onverwacht.

MK27 | 15-07-21 | 15:41

Noem mij ouderwets maar een wijf (lekker of niet) met zo'n shirtje aan, is echt een afknapper...

beaujudas | 15-07-21 | 15:30 | 3

dat grote glas urine al helemaal

small_town_dude | 15-07-21 | 15:38

Dat ligt eraan in welke leeftijdscategorie u zich bevind, een 18 jarige denkt eerder in het aantal zaadlozingen/ontvangen dan een goed gesprek en een ouder iemand draagt zoiets meestal niet, tenzij weer eerst genoemde van toepassing.

TijdelijkOptimist | 15-07-21 | 15:43

@TijdelijkOptimist | 15-07-21 | 15:43:
Mijn ervaring is dat meisjes rond de twintig nog denken 'iets' weg te geven terwijl de catogorie 35 t/m 50 wil inhalen wat ze gemist hebben in hun tienerjaren. Vooral de singles.

miko | 15-07-21 | 15:54

De paniek gaat niet zozeer om het aantal besmettingen, maar om de snelle stijging van het aantal besmettingen. Ongecontroleerde groei kan gevaarlijke gevolgen hebben. Vaccinaties helpen, maar 2/3 van Nederland is nog niet volledig gevaccineerd. Besmettingsniveau kan zomaar tot 10x het voormalig hoogste besmettingsniveau stijgen zonder maatregelen, en dan kunnen alsnog veel mensen in het ziekenhuis belanden die nog niet volledig gevaccineerd zijn.

Merkie | 15-07-21 | 15:47

@Merkie | 15-07-21 | 15:47: maakt een omvallende boom in een bos, met niemand in de buurt om het te horen, geluid?

Timide_Aso | 15-07-21 | 15:50

@Merkie | 15-07-21 | 15:47: Aantal besmettingen benoemen heeft enkel en alleen de bedoeling om angst aan te jagen. Er is geen gecontroleerde groei mogelijk omdat het virus ophoudt te bestaan wanneer het uitgeraast is en niet door maatregelen van Hugo.

Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:20

Sakkerloot, ook Luxemburg, Kreta en Kopenhagen op donker rood

Tobi | 15-07-21 | 15:29

Krijgen al die Spanjolen nu Corona omdat wij daar op verkansie gaan?
Of nemen wij het massaal mee terug om vervolgens onze buren en collega's aan te steken?

Osdorpertje | 15-07-21 | 15:29 | 1

Beiden. Grote influx van toeristen, dus het virus wordt geïmporteerd en daarna een grote exodus waardoor het verder verspreid wordt.

ReyNemaattori | 15-07-21 | 15:47

Ooooh Hans! Er gaan zoveel mensen dood aan cojona, sluit iedereen op thuis!

svenskie | 15-07-21 | 15:27

waarom geeft iedereen die vakanties de schuld? Het is net zo veilig om met het vliegtuig naar Malaga te gaan als met de bus naar Utrecht. Dan moet je helemaal in een lockdown

small_town_dude | 15-07-21 | 15:27

Goh, volgens het grafiekje in de Twitter link toch alweer een halve IC opname onder de 30. Snel op slot dat land!

SeingaltUNo | 15-07-21 | 15:27

Tsja, we zijn een reislustig volkje. Dat wordt afkicken

Geenjoris | 15-07-21 | 15:26

Dan ga ik maar niet op vakantie vanwege code rood.
Ik ging toch al niet vanwege veel te druk met andere dingen.

Dezenaamhier | 15-07-21 | 15:26 | 1

Het is in de buurlanden groener dan hier ik zou toch maar gaan...

voldemort | 15-07-21 | 16:00

Lloret is wel een krikparadijs, nu moet ik fukkerdefuk weer naar Azië...

Ichneumonidae | 15-07-21 | 15:26 | 1

Kijk maar uit. Onder de 16 zijn er nog niet veel ingeent.

SeingaltUNo | 15-07-21 | 15:27

Bleib zu Hause

RickTheDick | 15-07-21 | 15:24 | 3

Dat staat u vrij. Ik trek me daar weinig meer van aan. Maar ik ben dan ook een wappie die constateert dat de ziekenhuizen leeg zijn (qua Corona dan).

HornoxNL | 15-07-21 | 15:26

ja als je ziek bent. Anders niet

small_town_dude | 15-07-21 | 15:27

Zal menig supermarkteigenaar of hospitaalmanager blij mee zijn.

Koning BongoBongo | 15-07-21 | 17:23

Terug met de lul in de lockdown...

overVecht | 15-07-21 | 15:23 | 1

cockdown!

ReyNemaattori | 15-07-21 | 15:48

kak

StijlloosRH | 15-07-21 | 15:23

Zoon zit veilig in Lloret met 14 man. Gister Blanes. Er is nog niemand dood.

Piet Karbiet | 15-07-21 | 15:23 | 2

Is dat nog steeds een dingetje? Voor mij was het ergens in 1999 voor het laatst de moef gaga. Toen al hadden ze lachgas ballonnen...

Linke Soep | 15-07-21 | 16:49

@Linke Soep | 15-07-21 | 16:49: Tering. Een naam uit het verleden. Dat waren tijden!!!

Purk | 15-07-21 | 17:57

Marco Borsato heeft dat al eens gezongen.

SchimmelSchwanz | 15-07-21 | 15:21 | 1

Om vervolgens Maan een veeg te geven.

Bakkeleures | 15-07-21 | 16:19

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com