Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe school wil jongens en meisjes scheiden

Het Lale Gül College!

Goedemorgen en welkom bij alweer een geweldig plan om het Nederlandse onderwijs te vernieuwen. Het nog op te richten Ghazali College in Beverwijk (of Heemskerk, dat is nog niet helemaal duidelijk, in ieder geval niet in Ankara of zo) is van plan om jongens en meisjes gescheiden onderwijs te geven. Volgens oprichter Enes Unusoy is dat voor jongens beter omdat gemengde klassen 'voor onrust zorgen'. Nou zult u denken: wat een idiote redenering, dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat het heel erg feministisch is om vrouwen te verbieden op het strand te liggen, omdat dat voor onrust in gezinnen zorgt. Dat is dan niet toevallig, want de Enes Unusoy die zoiets laatst in de show van Ismail Ilgün zat te verkondigden is precies dezelfde Enes Unusoy die nu weer deze school wil oprichten. Wat een alleskunner die Enes Unusoy zeg. Echt iemand die je als overheid een paar onderwijssubsidietonnetjes gunt. 

Deze knakker dus

Reaguursels

Inloggen

Dit is dus precies wat van Agt cs. voor ogen hadden.

donkeyman | 04-07-21 | 09:44

Dus als we b.v. de Tweede Kamer scheiden in aparte mannen- en vrouwenkamer, dan wordt het een stuk kalmer... ik zou zeggen: vooral doen!

batvoca2 | 04-07-21 | 08:23

Welja, zonder blikken of blozen wil deze beste man dat we 50 jaar terug de tijd ingaan.

Meisjes mogen ook geen broek aan neem ik aan? Want dat is niet vrouwelijk? Mogen ze wel sporten? Een rijbewijs halen? Studeren?

Het erge is dat er mensen zijn die dit voorstel nog serieus van nemen en vinden dan dit moet kunnen .

Roos | 04-07-21 | 00:27

Kijk mevrouw Kaag DAAROM zijn er mensen die Fvd of PVV stemmen. Om die langzame maar stiekem toch steeds verder sluipende invloed van de islam een halt toe te roepen...

JP1973 | 03-07-21 | 23:13

Alle meiden naar de Spinazie-Academie.

Toverkol | 03-07-21 | 20:06

Nou ja , als er een groep mensen is die alles weet van onrust, dan is het wel de moslim sekte. Grote liefhebber van onrust wereldwijd .

Koning BongoBongo | 03-07-21 | 19:44

Ook de Islam geeft deugpunten weg !

Koning BongoBongo | 03-07-21 | 19:39

Zou dit volgens Kaag vallen op het gewone publiek of heeft ze nog andere onderscheidingen dan rechts volk.

watazooi | 03-07-21 | 19:08 | 1

Nope , het gewone volk is rechts volk dus links laten liggen .

Koning BongoBongo | 03-07-21 | 19:47

Mag je ook een school specifiek voor niet-moslims beginnen? Of is dat rasjies?

PlatteHoofd-IpneHaar | 03-07-21 | 19:01 | 2

Misschien heb je hier wel een punt. Je zou natuurlijk een atheïstische school kunnen beginnen waar je duidelijk laat weten dat je de kinderen instrueert dat er absoluut niet zoiets bestaat als een god. Ik denk dat zo'n school dan best moslim vrij blijft. Ik zou mijn kinderen er zo op doen in ieder geval.

Urbanus_2.0 | 03-07-21 | 20:03

GroenLinks, PvdA en D66 juichen. Dit is de islam die men graag wil zien, intolerant conservatief, niet dat seculiere van lale gul en Fidan Ekiz

thanseeuwen | 03-07-21 | 18:26

Als ik Enes goed begrijp kan je de jongens die van deze school komen maar beter niet aannemen in een bedrijf waar ook vrouwen werken.
Dat zorgt maar voor "onrust".

Mr. Happy | 03-07-21 | 18:15

Unusoy kan beter naar een islamitisch land vertrekken. Daar hebben ze gemengde klassen of helemaal niks voor de vrouwelijke scholieren.

Thoth | 03-07-21 | 18:11

Bezoekers knol zegt nee. Dus bedoeld ze ja. Moet alleen nog effe theater opvoeren met grappenhaus.

Mispel | 03-07-21 | 17:53

Als hobbygids heb ik wel eens de meisjes en jongens gescheiden bij een rondleiding in een aflatenmuseum. Dat was een VMBO klas met vooral Turkse en Marokkaanse pubers. Ze vonden het prachtig. Zowel de jongens als de meisjes.

aflaatverkoper | 03-07-21 | 17:43 | 1

Daar zegt u wat, logisch dat die meiden blij zijn. Even een paar uur geen gesis of hoer te horen.

Rotterdammert1965 | 03-07-21 | 18:16

Prima om moslims te scheiden, mits individueel. Horizontaal/verticaal maakt mij verder niet uit.

Cor Netto | 03-07-21 | 17:20

Wat wel goed is is de scholen van moslim-extremisten en normale mensen te scheiden. Zodoende weten werkgevers meteen welke sollicitatiebrieven direkt de prullenbak in kunnen.

Reaguurdeskundige | 03-07-21 | 16:50 | 1

Vervang scholen door samenleving is nog beter

Rotterdammert1965 | 03-07-21 | 18:17

Islam is het nieuwe feminisme.

Blauwpetje | 03-07-21 | 16:21

Daar zal D66 wel oren naar hebben.

Giotto | 03-07-21 | 16:07

Met een kleine wijziging eigenlijk een prima idee. Alleen de jongens apart leesgeven. Zijn nu al voor 90% verloren. Maar wel Islam school door de overheid bestuurd (nu ik het typ realiseer ik me dan alles wat de overheid doet faalt), een soort tbs van 6 tot 18 jaar.

Painauchocolat | 03-07-21 | 15:46

Ik ben ook voorstander. Je moet zo'n moslimschool aantrekkelijk blijven houden. Je wilt ook niet dat moslims op een normale school komen. De islam staat gelijk voor een mannencultuur waar vrouwen onderdrukt worden en dat past nou eenmaal niet met de Nederlandse opvatting waarin iedereen gelijk is.

zzMichielzz | 03-07-21 | 15:40

En toch is er wat voor te zeggen, maar puur op pedagogische en niet op religieuze gronden.
Uit internationaal onderzoek blijkt dat gescheiden onderwijs met name voor jongens tot betere schoolprestaties leidt. Weet zo even niet meer voor welke leeftijdscategorie dat gold. Heb jaren in de Caribbean gewoond en kan me herinneren dat ze om die reden daar gescheiden onderwijs in gingen voeren. En het aantal moslims op de eilanden is op de vingers van twee handen te tellen.

Tapu | 03-07-21 | 15:12 | 5

@warrig | 03-07-21 | 16:00:
In vergelijking met andere landen in de regio: zeker. En ze kijken serieus naar opties om te verbeteren.

Tapu | 03-07-21 | 18:09

@warrig | 03-07-21 | 16:00: Je kunt niet cultuur a met cultuur b vergelijken en verwachten dat schoolprestaties hetzelfde zijn. Net zo goed als de strenge manier van lesgeven in China of de druk op de kids in Japan niet hier zou werken.
Daarbij, er zijn ook onderzoeken die het tegendeel beweren. En om te gaan experimenteren met kinderen vanuit een systeem dat redelijk goed werkt is niet handig.
Tel daarbij op dat dit vanuit een wereldbeeld wordt gepropageerd wat verre van de westerse staat, het is niet alleen een slecht idee, het is onzinnig.

donkieshot | 03-07-21 | 21:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit soort figuren en denkbeelden zijn vele malen gevaarlijker dan extreem rechts of extreem links, dit soort uitingen en plannen gaan volkomen in tegen onze westers democratische waarden, rechtstaat en grondwet, en zal zelfs niet enigszins gedoogd mogen worden vanuit vrijheid van godsdienst of onderwijs, per direct in de kiem smoren dit soort plannen, alleen maar openbaar onderwijs toestaan, ook het christelijk onderwijs moet op de helling vanwege dat ook dat nog nasmeult van de oude jaren waarin gelijkwaardigheid zwaar onder druk stond

GuruOuwehuru | 03-07-21 | 15:12 | 1

probleem is dat dit soort figuren vaak gefaciliteerd worden door links.

Struikrover3 | 03-07-21 | 17:38

Kunnen we een crowdfunding actie starten voor het maken van een gedegen plan om alle zeurmoslims terug naar de zandbak te krijgen?

metagod | 03-07-21 | 14:39

Op een gegeven moment zijn dit soort ontwikkelingen niet meer te stoppen door massa-immigratie, de demografische explosie, en het niet integreren van nieuwkomers. Via democratische weg wordt het religieus fanatisme en de daaruit volgende segregatie simpelweg beleid. Daar sta je dan met je suïcidale deuggedrag. Kijkend naar op1 en andere praatprogramma's, dan lijkt NL reeds hopeloos verloren.

stiffy | 03-07-21 | 14:34

Wielkom ien Holland!

gijnsteel666 | 03-07-21 | 13:56 | 1

Waar ies graties geld, jij rasies? Oh en wasmasjien! Ook graties, iek heb grote blij.

Ceristimo | 03-07-21 | 14:45

Als het VVD-bestuur slim is dan trappen ze Rutte er uit en maken ze deze man partijleider. Dan pakken ze bij de volgende verkiezingen niet alleen de huidige VVD-achterban, maar ook de voltallige CDA, D66 en PvdA-achterbannen.

Reaguurdeskundige | 03-07-21 | 13:49 | 1

U bedoelt dat als het vold slim was dan hadden ze niet wéér op Rutte ge.....

Sofa1 | 03-07-21 | 23:01

Het blijft komisch om in dit soort gevallen de linkskronkel te mogen aanschouwen. Waar van die linkse grieten - met van die vieze dreads op het hoofd, onder de oksels en in de schaamstreek - enerzijds schuimbekkend staan te gillen dat het zogenaamde witte patriarchaat de bron van alle kwaad is, en anderzijds staan die linkse idioten - met vieze dreads op hoofd, en onder oksels en schaamstreek - schuimbekkend te krijsen dat je rasies ben als je tegen dit soort plannen bent vanwege koeltoer en ieslam ies vrede en meer van zulks pertinente onzin. Kostelijk.

Ceristimo | 03-07-21 | 13:44 | 3

Ja er zitten zeker croutons in die aarsbaard.

Asteroid-B612 | 03-07-21 | 14:02

Iemand met een rijke fantasie hoeft zich nooit te vervelen.

Red shirt | 03-07-21 | 14:56

Je begrijpt de linkse manier van denken heel goed. Alles is altijd anders dan wat een gewone plebejer zou denken. De aarde is plat afhankelijk van welk standpunt je inneemt en als je het niet met me eens bent, ben je een witte racist.

Jezus_Boeddha | 03-07-21 | 14:57

Op de lange termijn is Europa verloren, op de korte termijn kan segregatie ervoor zorgen dat je relatief ongestoord door kan leven. Ik ben dan ook groot voorstander van meer moslimscholen. Dan kan er op de reguliere scholen weer gewoon les worden gegeven over evolutie en de tweede wereldoorlog.

C1O2 | 03-07-21 | 13:38 | 2

Segregatie is inderdaad een tijdelijke oplossing, werkt al niet optimaal meer in bijvoorbeeld de US of A..

DeCynischeAmbtenaar | 03-07-21 | 13:43

Maar dan zal er door de autochtone oogklepbevolking nooit anders gestemd worden zodat we ook in de toekomst ongestoord door kunnen leven.

zwarte_weduwe | 03-07-21 | 17:20

Hoe laat zendt de VARA de woedende reactie van socioloog Drs. Marcel van Dam uit?

K. Westergaard | 03-07-21 | 13:32

Er was eens een premier in Nederland, hij zei tegen een ander land dat ze beter uit de EU kunnen stappen als ze zich weigeren aan te passen.
Zoiets kan hij ook tegen de Moslims zeggen, maar dat mag natuurlijk niet.

jan6894 | 03-07-21 | 13:27 | 1

Marc Rutte kan doot ook tegen de Moslims zeggen, maar dat is hetzelfde als lullen tegen een betonnen muur.

MK27 | 03-07-21 | 14:01

"Ik wil dat moslims en niet-moslims worden gescheiden, want de aanwezigheid van moslims zorgt voor onrust."

Of

"Ik wil dat negers en niet-negers worden gescheiden, want de cultuur van negers zorgt voor onrust."

drs. Levi Samsonov | 03-07-21 | 13:25 | 2

Voor de scheiding van moslims en niet-moslims hoef je heel weinig te doen. Op de gemengde (d.w.z. moslims en niet-moslims) scholen waarop ik lesgaf zag je maar weinig interculturele vriendschappen. Soort kroop toch weer het liefste bij soort.

JvanDeventer | 03-07-21 | 13:37

@JvanDeventer | 03-07-21 | 13:37: "Soort kroop toch weer het liefste bij soort"; dat klopt hoor. In 1970-1985 zag je dat ook bij Molukkers, Surinamers en Nederlanders. Anno 2021 hoogst ongepast natuurlijk.

MK27 | 03-07-21 | 14:04

Ook in de westerse, niet-islamitische wereld bestonden er (en bestaan er nog steeds, denk ik) tot voor kort jongensscholen en meisjesscholen. Dat idee zelf heeft niet zoveel met de muzels te maken.

JvanDeventer | 03-07-21 | 13:15 | 3

In bijvoorbeeld Oostenrijk nog heel normaal, gescheiden onderwijs voor jongens of meisjes.

DeCynischeAmbtenaar | 03-07-21 | 13:33

In Nederland hebben we al sinds rond 1900 gemengde schoolklassen.

Jezus_Boeddha | 03-07-21 | 14:59

@Jezus_Boeddha | 03-07-21 | 14:59: Ik dacht meer aan privéscholen en kostscholen. En er zijn nogal wat mensen hier te lande die bij de nonnen of de paters hebben gezeten. Was dat allemaal gemengd?

JvanDeventer | 03-07-21 | 15:18

Doe het dan gewoon 's als experiment. Zet 5 van die moslimscholen op, bevolk ze met moslimkinderen en kijk na de schoolperiode eens hoe snel ze een baan hebben, hoe snel ze integreren in de westerse samenleving. Is het redelijk om aan te nemen dat dit een kleine kans van slagen heeft. EN kunnen we dan ook vaststellen dat water en olie niet te mixen is. Kunnen we dan ook vaststellen dat de multiculti-natte-droom volkomen mislukt is en daarna.... Overgaan tot de orde van de dag en het hele moslim gedoe "kaltstellen".

de Jager59 | 03-07-21 | 13:09 | 4

Dit is toch al lang geprobeerd. Ze willen geen baan.ze willen allah.

Knufter | 03-07-21 | 13:17

@L.E. Raar | 03-07-21 | 13:15: Laat ze hun eigen graf graven. Zet ze op die moslimscholen, en kijk wat het resultaat is. Schiet nou 's niet in de pavlovkramp als t over de muzels gaat maar kijk s naar mogelijkheden.

de Jager59 | 03-07-21 | 13:19

Als het niet goed gaat dan zal het toch de schuld zijn van discriminatie enzo. Nooit de schuld van die mensen zelf.

zwarte_weduwe | 03-07-21 | 17:24
▼ 1 antwoord verborgen

En het vreemde is, dat (in elk geval in de 010-regio) het niet langer zo eenvoudig is een 'eigen' school op te starten. Daarvoor moet je eerst aantonen dat 'jouw' schoolplan dermate afwijkt dat het niet door de huidige scholen wordt aangeboden... En helaas, er zijn een klein aantal hele grote aanbieders, die dan bij de wethouder op de koffie gaan om fijntjes uit te leggen dat zij óók op zo'n manier lesgeven, dus dat er niet 'nog zo'n school' bij hoeft te komen.
Uiteraard worden voor sómmige scholen uitzonderingen gemaakt.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 13:05

Ik zou het prima vinden als die jongens niet bij mijn dochter in de klas zouden zitten. Vraag me ook af of ze minder lastig worden gevallen op straat of juist meer.

Misterspok | 03-07-21 | 13:05

En je (in Nederland) anno 2021 niet eens schamen voor je middeleeuws , intens achterlijk, verderfelijk gedachtegoed gebaseerd op een antiek sprookje / geile natte droom van een stel seksueel gefrustreerde en dominante baardmannen.

Op zich ook wel een enorme prestatie.

Dat leren en perfectioneren de "leerlingen" prima op zo'n "school".

Dr.Mabuse | 03-07-21 | 13:04

Kan die neus niet uit mijn medialandschap verdwijnen. Voorgoed?

pibasso | 03-07-21 | 13:04 | 1

Mensen op hun neus beoordelen is zeau 40-45.....

Rest In Privacy | 03-07-21 | 13:08

Staan de feministen al te demonstreren tegen dit onrecht?

Rest In Privacy | 03-07-21 | 13:03

We gaan dus gewoon terug in de tijd. Dezelfde fellow travelers van de hippies die gelijkheid van ras, geslacht en geaardheid eisten, faciliteren tegenwoordig lieden die weer wil discrimineren op ras, geslacht en geaardheid.

De ironie.

Graaf_van_Hogendorp | 03-07-21 | 13:01 | 3

En een deel van hen heeft het ook niet eens door. Een ander deel heeft het wel door en probeert het op de één of andere manier goed te praten, ofwel door de huidige ontwikkelingen die je noemt te bagatelliseren, ofwel door met terugwerkende kracht de toenmalige botsing van links met het Christendom af te zwakken (Han van der Horst op de Joop is er zo eentje). Een ander deel, in Nederland vermoedelijk het kleinste, heeft het wel door en trekt eerlijk de conclusie dat ze er naast hebben gezeten mbt immigratie en de multiculturele samenleving. In Denemarken heeft die laatste stroming het pleit gewonnen bij de sociaal-democraten. In Nederland worden wel pogingen gedaan (Vrij Links) maar tot nu toe tevergeefs.

Tashtego | 03-07-21 | 13:13

@Tashtego | 03-07-21 | 13:13:
Zoals ik elders zei (s)linksmenschen zijn inherent collectivisten en authoritarians. Als een de purity spiral inzet dan gaat de rest mee, als een drol in een pispot. Ze kunnen niet anders. Enkele keutels denken soms iets anders over (Plasterk) maar de meesten volgen. En ze versterken elkaar in de purity spiral, want iedereen wil erbij horen en zijn bang om buiten de groep te vallen.

Het is te laat voor de PvdA, GL en D66. Zij zijn definitief in de val van neo lib critical theory gevallen. Zie ze daar niet meer uitkomen.

De enige hoop voor de rationale, niet racistische/seksistische (s)linksmensch is dat de SP definitief stopt met het aanschurken tegen de neo libs het partijkartel en ook afstand neemt van de zolderkamer bolsjewieken. Dat laatste lijken ze te doen maar Lil Marijnissen heeft halfslachtig de lijn van Fuzzy Bear Roemer ingezet en slijmt nog teveel bij het partijkartel want ze willen ook wel eens regeren.
Maar daar gaan ze geen stemmen mee winnen. Wel met nationaal sociaal democratisch beleid. Alleen denk ik niet dat de Marijnissen clan dat gaat inzien voor het te laat is.

Graaf_van_Hogendorp | 03-07-21 | 13:19

@Graaf_van_Hogendorp | 03-07-21 | 13:19: Ben bang dat je gelijk hebt. Uiteindelijk lijkt dat Vrij Links niet echt van de grond te komen, en ook de poging van Jacques Monasch om de pvda een andere richting uit te sturen mislukte jammerlijk. Het is op zich een interessante vraag waarom het in Denemarken dan wel lijkt te lukken (vooralsnog dan).

Tashtego | 03-07-21 | 13:29

Vanuit pedagogisch standpunt een gedachte welke al langer courant is. Sporten doen we, zeker als het té fysiek wordt, ook gescheiden om voor de hand liggende redenen.

Jammer alleen dat door foute clubjes zoals de islam verstandige ideeên in een kwaad daglicht komen te staan.

Heurtebise | 03-07-21 | 12:56

Probeer eens een scheiding van moslims en christenen in klassen aan te brengen. Of, nog erger, een scheiding tussen blank en zwart. Valt de hele westerse wereld over je heen. Kunnen ze in Zuid-Afrika over meepraten.

Graaisnaaiert | 03-07-21 | 12:49 | 1

Op zich wel een goed idee.

J.Cash | 03-07-21 | 13:19

Ik dacht dat deze man zwaar af was na dat interview door die treiter blogger met die buitenmodel neus.
Maar blijkbaar is het feit dat je Imam bent reden voor de overheid om zaken met je te blijven doen, al gooi je nog zo veel bakken met imbeciele en achterlijke woestijnmeningen naar buiten.

Roadblock | 03-07-21 | 12:48 | 3

Aanspreekpunt, ingang bij die groep, in gesprek blijven met, contactorgaan etc. etc. U kent de drogredenen inmiddels wel.

Graaisnaaiert | 03-07-21 | 12:50

@Graaisnaaiert | 03-07-21 | 12:50:
Ja, en ik snap nog steeds niet waarom de Nederlandse overheid legitimiteit verleent aan Imams, die in hun eigen land als nutteloze uitvreters worden beschouwd, door alleen zaken via hun te willen doen.
De Nederlandse Overheid zou in plaats daarvan zaken moeten doen met afvallige moslims, en moslim strijdsters voor vrouwenrechten en schrijfsters zoals Gul, door ze in ieder geval te steunen.
Nee, die moeten op hun knieen gaan liggen om minimaal beveiligd te worden door de politie tegen moordzuchtige moslimfanatici, opgejut tijdens het vrijdagmiddaggebed door diezelfde Imam waar diezelfde politie zo graag Iftarmaaltijden mee deelt.

Roadblock | 03-07-21 | 12:58

Het is wachten op een eigen islamitische staat in Nederland. Ongetwijfeld zal de VN dit steunen, want anders gaan ze het bezet gebied noemen. Wel benieuwd waar en hoe groot de VN dit gaat eisen.

Hadena | 03-07-21 | 12:45 | 1

Die zijn er al: A’dam West en Crooswijk.

Pieterman | 03-07-21 | 12:47

Wel zo handig als je homo bent.

Uw Verzekeringsadvis | 03-07-21 | 12:37 | 3

Homo's worden in dat systeem opgehangen of gestenigd. Geldt zowel voor jongens als voor meisjes. De vrijheid van onderwijs moet in onze geloofsstaat worden afgeschaft. Kijk bijvoorbeeld ook al naar de alcoholwet.

Ookalweer | 03-07-21 | 12:52

@Ookalweer | 03-07-21 | 12:52: Ja jeetje, best ingewikkeld, kijk maar naar het Engelse kostschool systeem, allemaal jongens bij elkaar komen hele vreemde types van zelfs zonder islam geneuzel.
Napoleon beschreef al uitgebreid hoe normaal het was voor de moslims in het M.O. om het met kleine jongetjes te doen, zat in het geloof verankert, zal mij benieuwen hoe dat anno 2021 zit.

Uw Verzekeringsadvis | 03-07-21 | 13:10

@Uw Verzekeringsadvis | 03-07-21 | 13:10: Wat meisjes komen er dan van de meisjesscholen?

Veel werkomgevingen zijn volledig vrouw. En een verschrikking om in te werken.

Arachne | 03-07-21 | 13:56

Tja, als je een volk importeert dat zich niet aanpast, en qua denkwijzen eeuwen terug in de tijd blijft hangen, dan ga je zelf ook terug in de tijd. Gescheiden klassen, gescheiden ingangen, heropleving van homohaat, antisemitisme en religie, steeds meer bedekte vrouwen, steeds minder bloot in de openbare ruimte enz. enz.
Als Mohammed niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mohammed. RIP Nederland.

Snoess | 03-07-21 | 12:36 | 3

Kerel, in de vijftiger en zestiger jaren waren de lagere scholen ook gescheiden in jongens- en meisjesscholen. Was dat nou zo vreselijk verkeerd?

theo-is-dood | 03-07-21 | 14:19

@Theo; 70 jaar geleden dus...

ploppy | 03-07-21 | 16:27

@theo-is-dood | 03-07-21 | 14:19:
Inderdaad: in de vorige eeuw.
Dat zeg ik: met de islam gaan we weer terug in de tijd. Niet alleen met gescheiden klassen, maar ook de joden- en homohaat zijn bezig aan een enorme comeback . Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.

Snoess | 03-07-21 | 19:55

Het hellende vlak gaat steeds meer hellen.

Dreeke | 03-07-21 | 12:34 | 2

Als het helt is het dus niet meer vlak.

Knufter | 03-07-21 | 12:35

Prima. Alles om die achterlijke lgtbabc shitzooi tegen te gaan. Denk dat ze op die scholen nog net wat strenger zijn dan orban voorstaat qua sexuele voorlichting. Vind je daar van Rutte, scholen verbieden dan? Land uit? Hongarije werd uitgenodigd eu te verlaten, omdat ze kinderen (jongeren onder 18) niet willen seksualiseren. Islam wordt nog een keer onze redding.

feiten_en _cijfers | 03-07-21 | 12:33

Wat is dit voor idiote gedachte? En worden die meisjes later nog wel geadviseerd om vervolgonderwijs te volgen? Of krijgen ze veredelde huishoudlessen en leren ze straks dat veel kinderen een zegen zijn? En dat mannen hoger in de hiërarchie staan dan vrouwen? Nooit toestaan gescheiden klassen met jongens en meisjes! Dit land moet veel meer en bijzonder voor eigen westerse waarden op gaan komen, anders gaat het faliekant mis! Dan wordt dit land met drogredenen alsnog een religieuze satellietstaat van bijvoorbeeld een Saudi-Arabië of Turkije?

Jan, Leiden | 03-07-21 | 12:28 | 2

moslimmeisjes doen het erg goed in voortgezet onderwijs. Ik vermoed dat kneus dat een doorn in het oog is.

horsteknots | 03-07-21 | 12:57

Heb jij niet als korte-broekendrager op een jongensschool gezeten?

theo-is-dood | 03-07-21 | 14:21

Ik ben sterke voorstander van islamitische scholen. Dat betekent rust voor "onze"scholen en meisjes, minder overspannen leerkrachten, beter onderwijs, geen taalproblemen. De Mohammedanen vormen steeds meer een verloren groep en ze trekken hun omgeving mee. Nee stop ze maar in hun ghetto; met waterdichte muren er omheen. En dan maar vol laten lopen.

bergsbeklimmer | 03-07-21 | 12:21 | 4

Dat is het enige voordeel inderdaad. De gemiddelde VMBO school is al compleet verziekt door dat volk. Als ze hun eigen scholen hebben, dan is het niet meer nodig om ons te verlagen naar hun niveau.

Want dat is hoe het in werkelijkheid gaat. Het tempo wordt aangepast aan het niveau van de klas, waardoor de slimmere kinderen ook een achterstand oplopen.

Hefbrug | 03-07-21 | 12:38
-weggejorist-
Amicaal | 03-07-21 | 12:55

@Amicaal | 03-07-21 | 12:55: Daar vragen de mohammedanen toch al tijden om? Speciale vrouwen-uurtjes, waarin onze Faat in haar zwarte zure lappen te water kan gaan, zonder lastig gevallen te worden?
Ik zie eigenlijk alleen nog maar voordelen in totale scheiding van mohammedaan en de rest.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is echt niks nieuws. Islamitische scholen bestaan al jaaaaaren en ze leren daar de Islamitische regels en niet onze regels. Bij mij in de buurt stond al geruime tijd een pand leeg en dat is omgetoverd tot een Islamitische basisschool. Het is een overwegend blanke buurt met huizen van rond de 5 ton, dus al die kinderen komen uit de omliggende ghettobuurten.

Op die school gymmen jongens en meisjes ook apart. Bidden zullen ze vast en zeker ook apart doen. Alles gaat volgens de Islamitische regels.

Hefbrug | 03-07-21 | 12:21 | 1

Mooi. Het is nog wachten tot ze daar ook buiten tot hun 'gebed' oproepen. Met speakers, fijn krijsende mannen rondschallen.
Zit je in je dure koopwoning waarvan de waarde per direct tonnen afneemt.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 13:02

Als Orban zo'n idee had geopperd dan waren nu de ""feministen"" door de straten aan het marcheren. Virtue signaling met een regenboogvlag gaat ze makkelijker af.

GroetenVanUrk | 03-07-21 | 12:17 | 1
-weggejorist-
Amicaal | 03-07-21 | 12:22

Parool: Hausse aan aanvragen: ‘De slag om islamitische leerlingen is begonnen’

Meer dan een kwart van alle aanvragen voor overheidsfinanciering van nieuwe scholen betreft islamitisch onderwijs. In Amsterdam zijn er zes aanvragen voor een islamitische school.

Gebakkenvis | 03-07-21 | 12:16 | 1

Hihi parallelle samenleving in wording

davidhasseltoff | 03-07-21 | 12:18

Islam is totale achterlijkheid

Eddy67 | 03-07-21 | 12:16

Als je de fundamenten niet te pakken hebt, is het moeilijk dit te begrijpen.

Alsof hij zich ooit verdiept heeft in de fundamenten van onze rechtsstaat.

hoejeheette | 03-07-21 | 12:05 | 1

Het fundament van de Islam staat haaks op het fundament van onze maatschappij. Het zal nooit samen kunnen gaan.

Hefbrug | 03-07-21 | 12:23

En dan maakt heel Europa zich druk over een Hongaarse wet, die vooral pedofilie wil tegengaan, maar dit mannetje kan met belastingpoen gewoon fundamentele rechten met de voeten treden. Zou Rutte dit ook vreselijk vinden?

Wobbelplatte | 03-07-21 | 11:58 | 1

Ik weet zeker dat al die mensen die te hoop liepen tegen deze wet dat nu ook doen tegen dit voorstel van "deze knakker" dapper als zij zijn.

Sierstrip | 03-07-21 | 12:09

Oh, wat een prachtige wereld! Nu kan links Nederland eindelijk ook aan de regenboogscholen beginnen, aparte klassen voor lesbische vrouwen, homosexuele mannen, bisexuele personen, transgender personen, intersexuele personen.
En natuurlijk, de pedo klas en het bestialiteiten college. Het geeft anders zo’n onrust hé?

Hiram | 03-07-21 | 11:57 | 1

Back to school
Eindelijk kan ik mijzelf zijn pfffff

Het leven is zwaar | 03-07-21 | 11:59

Dif initiatief staat haaks op de democratische verworvenheden en gendergelijkheid. Dat gaat dus niet gebeuren. Zie dit als een staatsondermijnend proefballonnetje, opgelaten door lieden met opvattingen die hopelijk op de aandacht van onze veiligheidsdiensten mogen rekenen.

Graaf_Slis | 03-07-21 | 11:55 | 1

Ik zie dit wel gebeuren, op welke grond zou het niet kunnen?

Bataafje | 03-07-21 | 12:06

En Bente Becker tweete gister dat ze tegen is en het een achterlijk idee vond, maar haar partij de vvd haalt al die achterlijken juist massaal binnen. Stomme k.. t

rman | 03-07-21 | 11:52 | 2

Dus gaat het gebeuren. Alles waar Bente Becker tegen zegt te zijn gaat gewoon door.

MAD1950 | 03-07-21 | 12:12

Rechts lullen, linkse wensen vervullen. Zo kennen we de VVD weer.

Trekbeest | 03-07-21 | 12:30

Geen vrouwemancipatie nodig?
Waarom is er dan zoveel (niet eens inhoudelijke) kritiek op Lale Gul?
Dan zou dat helemaal niet nodig zijn.

kloopindeslootjijook | 03-07-21 | 11:49
-weggejorist-
Amicaal | 03-07-21 | 12:38
▼ 6 antwoorden verborgen

De polarisatie agenda is flink op stoom.
Merk aan mijzelf dat ik een gruwelijke hekel begin te krijgen aan alles wat niet blank is. Moslims met hun eeuwige slachtofferschap, maar hier wél de boel op stelten zetten.
Zwarten waar je eerst niks van hoorde, die nu zichzelf een slachtoffer voelen van de blanke man.
Inwoners waarvan ik vroeger dacht die mensen moeten geholpen worden vind ik nu uitvreters die de woningen van onze jeugd inpikken en na 5 jaar nogsteeds niet werken en gratis een nieuwe inboedel krijgen.
Diversiteit geneuzel met slavernij museum, zwarte piet weg, alles wat een kleur heeft weg en zelfs een eigen omroep omdat men zo zielig is.
Nee, ik ben geen racist. Ik ben een tot racist gemaakte.
Bedankt Nederland! Met je inclusief gelul.

kees1386 | 03-07-21 | 11:42 | 10

Polarisatie agenda
=
Racistische politiek. Met het doel bevolkingsgroepen tegen elkaar op te ruien, óók tegen etnische nederlanders.

Dat is niet hoe de (anti) polarisatie agenda begonnen is. Toen zaten we nog ergens 25 jaar terug in de tijd. Toen spraken we nog over politici als Aboutaleb in termen als "bruggenbouwers" en "verbinding".

Het had maar een kwart eeuw nodig. En die polarisatie agenda is 180 graden gedraaid.

gaffelbaard | 03-07-21 | 12:48

Heb exact hetzelfde gevoel jaren links gestemd. Maar hoe goed we ook zijn we zijn altijd een racist. Daarom ben ik nu ook maar racist geworden leeft veel makkelijker.

Overtwar | 03-07-21 | 12:56

Racist. Ik ben trots op die geuzennaam.

Here's Freddy | 03-07-21 | 13:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Op De Witte Onderbroek steekt opa van der Horst de loftrompet.
joop.bnnvara.nl/opinies/je-kunt-lale-...
"Hij is een vlijmscherp denker met een verhaal dat velen aanspreekt."
Van der Horst heeft gelijk dat je de invloed van dit soort jokers niet zomaar weg kunt lachen, en dat je serieus op hun argumentatie in moet gaan om hun invloed überhaupt te kunnen breken. Maar om 'm nou een vlijmscherp denker te noemen. Dan is Haitham al Haddad ook een vlijmscherp denker, en een willekeurige dominee uit een kerk in de Bible Belt ook. Het zijn helemaal geen vlijmscherpe denkers. Het zijn lieden die op uiterst rigide wijze een verstikkend gedetailleerd systeem van morele regels hanteren en uitdragen, en vanuit die positie op elke aanval van buiten een pasklaar antwoord hebben. Niet minder, maar ook niet méér dan dat. Invoering van dat systeem en het strak hanteren van de regels als het eenmaal is ingevoerd is hun doel, niks anders. De leerlingen zal niet geleerd worden om vlijmscherp te denken, nee, hen zal geleerd worden om helemaal niet meer te denken, om het opgelegde systeem te aanvaarden en tot in detail te internaliseren. Om het vervolgens onveranderd door te geven en te verspreiden.

Schoorsteenveger | 03-07-21 | 11:41 | 1

Opa heeft af en toe nog een helder moment. Dit was er bepaald geen.

Mazzelstof | 03-07-21 | 12:19

Mag ik zeggen dat dit soort gestoorde woestijnnomaden beter kunnen emigreren naar Irak, Iran of een andere achterlijke islamitische negorij naar keus?

Conan de Rabarber | 03-07-21 | 11:37 | 4

De koeltoer van deze man past in het geheel niet bij de onze, ze botst er zelfs mee. Zijn koeltoer behelst het uitvreten van de Nederlandse cultuur, uitzetten dergelijke figuren de man is niet met ons maar tegen ons. Dit is geen integreer probleem, maar de zoveelste uiting van een vijandelijke aanval op dit land !

Henkie | 03-07-21 | 11:44

@Tiscali-2 | 03-07-21 | 11:41: Geen enkele moslim zal ontkennen dat de islam stelt dat allah de wereld heeft geschapen (onee, juister is dat hij dat elke seconde aan het doen is) en dat de wereld dus per definitie van de moslim is. Om precies te zijn tot in de kern van de aarde.
Met elke stap die een moslim op delen van de aarde zet waar nog geen moslims zijn of waren, maakt hij dat deel tot gebied van de islam.

Misschien zijn er ook moslims die dat niet zo zien, maar die zijn in het verleden nooit zo relevant gebleken. De mensen die dit letterlijk nemen blijken tot nu toe altijd te winnen. We weten hoe.
Was het maar een complottheorie.

Poesmobiel | 03-07-21 | 11:51

Misschien is een reservaat op de Veluwe een oplossing? ook best veel zand.

W_F | 03-07-21 | 12:12
▼ 1 antwoord verborgen

Terecht.

Mannen zijn testosteron-mafketels die oorlogen veroorzaken, slecht communiceren, veel te grote ego's hebben van ijdel tot aan complete macho-waanideeën, machtsbelust zijn, schreeuwen, altijd mooiere en grotere dingen willen, slecht zijn in hygiëne, niet kunnen multitasken, alles uitstellen, geen kritiek kunnen hebben en niet kunnen niet kunnen luisteren.

En daarom moet je ze niet in een klas zetten waardoor ze af en toe iets oppikken van vrouwen.

kloopindeslootjijook | 03-07-21 | 11:35 | 1

Vrouwen daarentegen zijn een baken van beschaving, bescheidenheid, heldere logische communicatie, redelijkheid, tevredenheid (geen hang naar hebbedingen), het toppunt van hygiëne, al hun werk is binnen de gestelde tijd af en klaar, stiptheid, buitengewoon acceptabel in het aanvaarden en verwerken van kritiek en hebben aan een half woord genoeg.

Indien mannen geen testosteron hadden, hadden ze geen enkele behoefte aan vrouwen en leefden de vrouwen bij elkaar in een grot of in de open lucht. Levend van de restjes van de tafels van de mannen.

Arachne | 03-07-21 | 13:53

Na eeuwen hebben we, met dank aan hen die met de Verlichting eindelijk de verlichting voor ons allemaal hebben aangedaan, dat dogmatische juk van ons afgeworpen. En dan ga je in die zo moeizaam verworven vrijheid dit soort nonsens subsidiëren om weer eeuwen terug te worden geworpen? Dat geloof is leuk hoor, maar waar blijft godverdomme het respect voor de atheïst? Waarom moet alles nou door de achterlijkheid van dat geloof bezien, beoordeeld en vooral gesponsord worden met gemeenschapsgeld? Vooral doen joh. En dan weer helemaal geschokt gaan zitten doen over gesis op straat en complete gangbangs in de steegjes. Wanneer durven we nu eens te zeggen dat het nou wel welletjes geweest is? En what about de alfabetmensen? Of is er geen lerarentekort in het transgenderneutraal onderwijs? Hoe dan ook, doe toch eens effe normaal man.

hoochee | 03-07-21 | 11:34

Ik heb een keer in een ongemengde jongensklas gezeten op het Rijnlands lyceum in Wassenaar, nou als er ergens onrust en totaal uit de hang gelopen agressie ontstond dan was het daar wel , wat een kut argument onrust in gemengde klassen.

Smoelensmid | 03-07-21 | 11:31 | 2

Zelfde ervaring hier. technisch onderwijs in eind 70er jaren. Opgekropte hormonen, ruzie en meppartijen.... en totaal onbenul hoe meisjes te begrijpen.

horsteknots | 03-07-21 | 11:34

Gaat natuurlijk nooit gebeuren in een democratische samenleving waar mannen en vrouwen gelijk zijn. Als je als moslim geen mens voelt kun je beter naar het land van je voorouders verkassen.

Tishetnetnie | 03-07-21 | 11:28

Ben wel benieuwd wat het voorstel is voor de opdeling van genderfluïde leerlingen, de hennies en overige voornaamwoordpioniers. Hoe gaat Simons de zaak Blij1 houden?

Mazzelstof | 03-07-21 | 11:27

Van dit gesprek herinner ik me dat meneer Unusoy geen gesprek wil aangaan met mensen die niet in dezelfde god op dezelfde manier geloven als hij. Dus die deur zit al dicht. Voorts heeft hij het over de 'moslimwereld'.
In Nederland.

Zijn school kan dus bij voorbaat al gerekend worden tot een nieuwe uitbreiding van de bezette gebieden.

Poesmobiel | 03-07-21 | 11:24 | 4

@Piet Karbiet | 03-07-21 | 11:27: Bruls heeft mensen aangeraden niet meer naar een strandje te gaan waar zich grote groepen Marokkanen verzamelen. Dat strandje is dan dus bezet. Of gekoloniseerd, wat maakt het uit. Dat is toch gewoon een feit?

Poesmobiel | 03-07-21 | 11:31

Ik woon bij een strandje,wat sinds 2 jaar volledig ingenomen is door moslims.Ze zitten er met tig jurken aan,en ze meuren .Zit er aan denken om er topless te gaan zitten, alleen om te zieken.

FuckMyLife | 03-07-21 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Khüdtschülèn.

TonAlias | 03-07-21 | 11:22

Ben benieuwd wat Victor Orban hier van vindt.

Sinterbikske | 03-07-21 | 11:22

Ideaal voor homo’s. Ik vermoed zelfs een complot.

mok | 03-07-21 | 11:22

Tja, wat een bagger. Ze kunnen wel van alles willen, maar het gebeurt niet.

van Oeffelen | 03-07-21 | 11:22 | 1

Helaas. Deze school komt er gewoon. Mag ik u eraan herinneren dat we in Nederland wonen....

halfvolle glas | 03-07-21 | 11:42

Nu een rode lijn trekken. Tot hier en niet verder. Maar dit is Nederland, dus.....

Here's Freddy | 03-07-21 | 11:22

Zo maar wat kreten van hun (zeer leerzame) facebook pagina.
- Ghazali college. De naam impliceert een verband met al Ghazali. De nummer twee na pedo-Mo.Uiteraard via Goolge enkel lovende teksten. Persoonlijk leg ik de link met de Gaza strook, enfin.
Diverse quotes van die Gezelli, zoals "Wees oprecht!' Waarbij ik spontaan in een lachbui schoot; op een of andere manier heb ik moeite met de combinatie islam en oprecht. Of "Als de onwetende zou zwijgen, zou er minder ellende zijn op de wereld." ... Ik weet een betere manier om de ellende op de wereld af te laten nemen, maar die zou Al Gezelli niet in dank hebben afgenomen (en ik zou waarschijnlijk een fatwa over me heen hebben gekregen, gevolgd door een onthoofding. Uiteraar din naam van de vrede en om de ellende uit de wereld te laten verdwijnen).
Maar even zo interessant (...) is de omschrijving: Stichting Islamitisch Onderwijs en Opvoeding (SIOO) komt met een adembenemend project! SIOO heeft het initiatief genomen om een islamitische middelbare school op te richten genaamd Ghazali College.

Dus is het een opvoedkundige stichting? Sinds wanneer gaan ouders daar niet meer over? Oh, da's waar, veel van de mohammedaanse ouders leggen, isj ala, die neer bij anderen of bij hun illusionair leider, wat ze zelfs aangeven met hun kreet insj ala.
Ze noemen het een adembenemend project. Tja, dat was 'waterboarden' ook, adembenemend. Maar daardoor niet perse een goed plan.

Aantal mensen dat het steunen: 55. Kortom, dat ding gaat er komen.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 11:20 | 1

"Als de onwetende zou zwijgen, zou er minder ellende zijn op de wereld." Waarbij onwetende in deze context de niet-moslim is.

Egerius | 03-07-21 | 11:36

Een er maar aan,nu wordt er nog lacherig over gedaan,maar over tien jaar gewoon realiteit. Politieke islam zal meer en meer voet aan wal krijgen in Nederland,en met de hoeveelheid moslims worden dat straks gewoon de grootste partijen. Om dan langzaamaan hun ideologieën op te dringen.

Henk de Vries2074 | 03-07-21 | 11:20 | 1

Oil for immigration, maar als je dat hier post wordt je een mafklapper genoemd.
Moslim broederschap hebben een kant en klaar epistel hoe westerse landen over te nemen.
Van minderheden, naar slachtoffer, naar politiek. Is natuurlijk niet waar en allemaal onzin!
Complot!

kees1386 | 03-07-21 | 11:30

Zelfopgelegde uitsluiting is ook heel anders dan gedwongen, van beide kun je politiek profiteren.
Scholen zijn heel druk met het ontvangen van extra geld voor rugzak probleem kinderen (vaak mo, mag je niet zeggen) en het beste wat je kind kan overkomen is om niet verder omlaag te worden getrokken (door het ontbreken van aandacht voor hen die wel goed presteren)

Segregatie is de toekomst!

28 | 03-07-21 | 11:19

Feministen vinden het blijkbaar ook prima, anders had je ze wel gehoord.
Terug naar af dus. Terug naar de achterlijkheid. Over 100 jaar, dolle fatima's die hun hoofddoekje verbranden.

Wim Venijn | 03-07-21 | 11:19 | 1

Dat veronderstelt een pijl naar meer beschaving en liberalisme met de tijd. Daartoe is binnen islam helemaal geen aanleiding toe te denken. In de islamitische wereld is die beweging retrogade. Er is meer aanleiding te denken dat over 100 jaar in ieder stad of dorpscentrum wekelijks mensen op auto da fes worden verbrand voor afvalligheid, hekserij of ongeloof, dan dat er hoofddoekjes in het vuur zullen worden geworpen.

Mazzelstof | 03-07-21 | 12:14

Godsdienst op scholen afschaffen.
Dus alleen openbare scholen.
Kinderen moeten ver blijven van dat hersenspoelen ( geloof ) zolang ze niet oud genoeg zijn om zelf serieus te kijken naar de wereld.
En uiteraard op school leren wat hersenspoelen is.
Maar goed, dat is allemaal wensdenken.
Er zijn al teveel mensen gehersenspoeld helaas.

helaas-nederlander01 | 03-07-21 | 11:17 | 6

In de provincie waren we al goed op de "natuurlijke" weg, bijzondere scholen hebben bijna allemaal al afscheid genomen van de link met de kerk. Tja dan komen die moslims het verhaal 30 jaar later weer gesubsidieerd omdraaien, waanzin, vooral omdat ze alleen maar hobbels hebben gemaakt, inmiddels heeft dat Nederland al 400 miljard gekost, rekende laatst een slimme wetenschapper uit.

hagelkruis | 03-07-21 | 11:22

@Kdoemaarwat | 03-07-21 | 11:21: onlangs misschien nog eea gelezen over katholieke scholen in Canada? Niet bepaald ‘goed’, en die kinderen kunnen het niet meer navertellen. Slecht idee, reli-onderwijs.

BenDeLier | 03-07-21 | 11:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een verrijking van de Nederlandse samenleving. Ergens uit een ver land primitieve ongeletterde boeren naar Nederland halen, ze vertellen dat ze in Nederland gewoon zo door kunnen leven als ze al deden, en dat Nederland eigenlijk een heleboel kwaad in de wereld heeft gebracht, en dat ze te taal niet hoeven leren, en ze direct volledige burgerrechten geven, en ze in Nederland maar een beetje hun gang laten gaan. Succesformule! Moeten we vaker doen!

Sitting_targets | 03-07-21 | 11:16 | 1

Vergeet niet de blanke helpers die dit allemaal mogelijk maken. Een hele industrie is er opgetrokken om mensen die de taal niet machtig zijn, toch feilloos de weg weten te vinden naar alle gratis geld potjes. Knap hè?
Na ons de zondvloed

kees1386 | 03-07-21 | 11:34

is dat die man die voor alle vrouwen en andere mannen wil beslissen met wie ze samen op het strand mogen liggen?

kloopindeslootjijook | 03-07-21 | 11:15

""... omdat gemengde klassen 'voor onrust zorgen""

als er 1 ding voor onrust zorgt ben jij het en je fijne islam.
als je nu eens bij en kont gepakt wordt en naar medina geschopt, waar je thuishoort.

win | 03-07-21 | 11:13 | 1

Inderdaad. De dames zorgen niet voor onrust, maar het gebrek aan beheersing van de mannen. En daar kun je iets aan doen. Opvoeding wordt daar vaak voor gebruikt.

Quib | 03-07-21 | 11:17

Toegeven: aan Beverwijk zal niet heel veel verloren gaan als dat doorgaat.
Maar het moet gezegt: Beverwijk heeft geen opzichtige moskee. Blijkbaar wordt eerst de achterdeur geprobeerd.

TmC | 03-07-21 | 11:12

o jee, de pleuris zal wel weer losbreken. Iedereen massaal de vrouwenvlaggen zwaaien. Buttons op. Hebben we eindelijk het regenbooggeleuter achter ons, krijgen we dit weer.

yeps | 03-07-21 | 11:10 | 2

Dit is sarcastisch bedoeld neem ik aan. Ik bereid me voor op oorverdovende stilte uit het deugkamp.

Jazeetie | 03-07-21 | 11:16

@Jazeetie | 03-07-21 | 11:16: Ik denk een beetje weifelend applaus. Heel populair vermoed ik niet dat het is, zelfs bij links. Maar het is islam dus dan is het progressief is denk ik de hoofdgedachte.

Mazzelstof | 03-07-21 | 11:31

Een voordeel, nu hij zo'n school in Nederland wil openen kan Kaag er geen geld voor geven, dat kan ze alleen in het buitenland. Anders had ze dat maar wat graag gedaan. Om daarna te krijsen dat het nu eenmaal hun cultuur is.

Goofy Goofball | 03-07-21 | 11:08 | 1

Kaag heeft alleen interesse in scholen als ze ook dienst doen als opslagplaats voor vliegende projectielen (nee, geen bezemstelen)

Egerius | 03-07-21 | 11:20

Het enige wat gescheiden moet worden is Unusoy en zijn Nederlandse paspoort.

TeeJee | 03-07-21 | 11:07 | 1

Hulde !

Hebbiehemookweer | 03-07-21 | 11:20

Er bestaat sociologisch onderzoek (H. Brutsaert ea. Universiteit Gent) dat tot de bevinding komt dat (evt. deels) gesegregeerd onderwijs eerder meisjes ten goede komt. Baseline: op een bepaalde leeftijd gaan meisjes eerder hun vrouwelijke aantrekkelijkheid cultiveren tov jongens.

Avondlander | 03-07-21 | 11:05 | 4

De baseline hoort bij tennis. U bedoelt denk ik bottom line, maar in het Nederlands heet dat conclusie.

JvanDeventer | 03-07-21 | 11:19

Er bestaat sociologisch onderzoek.. en verder kwam ik niet.

Mazzelstof | 03-07-21 | 11:20

@Avondlander | 03-07-21 | 11:09: "In het lager onderwijs blijken vooral jongens te lijden onder de aanwezigheid van vrouwen. En dan gaat het niet zozeer over de vrouwelijke medeleerlingen, maar vooral over de oververtegenwoordiging van vrouwelijke leerkrachten in gemengde basisscholen"

Verder is dit natuurlijk een drol'onderzoek'. Alsof je 100 scholen met gescheiden klassen kunt vergelijken met 100 scholen me gemengde klassen.

Ja, dat kun je dus. Dan moet je dus de westerse educatie vergelijken met die in Saudi Arabië. En dan ben je vrij snel klaar. Want iedereen weet dat in Saudi Arabië de opleiding en kansen van vrouwen geweldig zijn.

Knufter | 03-07-21 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Die weekend-scholen van de mo's zijn veel schadelijker cq daar wordt weggekeken. Deze flapdrol is gewoon een nieuwe marionet van de echte baardmannen.

hagelkruis | 03-07-21 | 11:05

Dus over 150 jaar gaan we het 10 jarige debuut van de afschaffing van gescheiden sexe vieren?

Sinclair | 03-07-21 | 11:05

Gäre LüL college

Hiesjes | 03-07-21 | 11:04

Koffertje pakken en in Geytenland een schooltje openen.

wapster | 03-07-21 | 11:03

Als zij dat willen lekker laten gaan. Over het algemeen ondervind ik geen problemen moslims die ik ken. Ook in deze maatschappij mag iedereen zijn ding doen en zeggen wat hij wil.. Dus zij ook, al ben ik het hier absoluut niet mee eens!

aardv@rk | 03-07-21 | 11:02 | 3

Nee. Je gaat een gemeenschap in een gemeenschap creëren en faciliteren voorzover die er al niet is. Buiten dat zijn de kinderen de dupe. De meisjes worden ver weggeduwd en minderwaardig weggestopt. Je leeft in Nederland en als je zo nodig een gescheiden school wil stichten doe je dat maar in de zandbak waar deze geweldige ideologie vandaan komt.

Waakvlam | 03-07-21 | 11:12

Onjuist: in deze maatschappij zijn wetten en regels waarbinnen iedereen zijn ding mag doen en zeggen wat hij wil. En daar hebben ‘zij’ zich ook aan te conformeren.

BenDeLier | 03-07-21 | 11:21

@Waakvlam | 03-07-21 | 11:12: die gemeenschap in een gemeenschap is er al. En mbt de meisjes, dat vindt 'men' in Nederland prachtig aangezien er steeds meer jonge meisjes met hoofddoek op reguliere en andere niet-islamitische scholen zijn.
Wil je echt iets doen, dan hoofddoekverbod tot 18 jaar. Of in ieder geval op scholen.
Maar dat gaat hem hier niet worden.

Bataafje | 03-07-21 | 12:00

Er is een goede manier om daar niks mee te maken hebben..
Stuur je kinderen naar een andere school

Transgender-Airlines | 03-07-21 | 11:01 | 2

Geloof niet dat Unusoy dat erg vindt. Geen pottenkijkers.

All_yall | 03-07-21 | 11:03

Schrijf je nu dat je Islamitische scholen wilt hebben?

Quib | 03-07-21 | 11:03

Het is een prachtvrouw. Doel nu uiteraard niet (alleen) op haar uiterlijk.

MoorCopJoris | 03-07-21 | 11:13

Lale komt bij mij over als een sympathieke, rustige, en bescheiden jonge vrouw die verstandige dingen zegt. Ze schrijft ook best aardig.

Asteroid-B612 | 03-07-21 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

"In de volgende eeuw heeft Averroes een uitgebreide repliek geschreven op Ghazali's 'Verwarring' genaamd "De Verwarring van de Verwarring" ('Tahafut at-Tahafut'). Zijn werken werden echter in de Arabische gebieden gecensureerd en verbrand en hijzelf werd verbannen naar Marokko. De epistemologische koers van de islamitische gedachtewereld was reeds definitief bepaald door Al-Ghazali.
De invloed van Al-Ghazali als anti-rationalist in de moderne tijd is nog steeds zo groot dat Atatürk in de jaren 1920 zijn werken in Turkije verbood." (Wiki)

Vandaar dus de naam Ghazali College. Ik denk niet dat die meneer onvoorbereid een spreekbeurt van een kwartier over al-Ghazali kan houden.

J.P.Drapeau | 03-07-21 | 10:57 | 1

Hamdoelilah!

HoogToontje | 03-07-21 | 11:01

Nou, ik heb 20 jaar voor de klas gestaan (gemengde klassen, wel te verstaan) en ik begrijp die Unusoy wel. Een van mijn leukere leerlingen gaf zelf ook eerlijk toe dat hij geweldig werd afgeleid door al die meiden in zijn klas.
Het is mij in elk geval wel opgevallen dat ik in klasjes met enkel jongens (ik gaf een exact vak) veel meer rust had dan in de gemengde klassen. Ik had het idee dat de collega's Frans en Duits, die vaak klasjes met alleen meisjes hadden, gelijksoortige ervaringen hadden.
Begrijp me goed, ik ben als de dood voor islamisering, maar dit punt is best de moeite van het overdenken waard.

JvanDeventer | 03-07-21 | 10:55 | 9

Ik vermoed dat u de meisjes 'uitsorteerde' d.m.v. onvoldoendes voor uw exacte vak. Heb zelfvroeger ook zo'n 'leraar' gehad dus ik ken het mechanisme. Meisjes hebben immers voorbipsen en zorgen voor 'onrust' en 'afleiding' voor uw geliefde jonge jongetjes.

Morgenstern064 | 03-07-21 | 11:17

Ik heb met drie andere jongens op de MAVO in een klas met verder allemaal meiden gezeten. Ik herken wel iets van uw verhaal. Maar vroeg of laat zal er toch interactie moeten plaatsvinden tussen kinderen die 'rijp' worden. Dan maar het liefst meteen. Wat de islam betreft, vindt die hele interactie het leven lang niet plaats. Immers een partner wordt zelfs door de ouders gekozen, het liefst. En daarna ook geen vermenging bij feesten enz.

Leptob | 03-07-21 | 11:32

@Morgenstern064 | 03-07-21 | 11:17:
Grappig ook, al die kunstklasjes met alleen meisjes. Daar zijn de jongens zeker ook allemaal weggejaagd door 'leraren' die alleen voorbipsjes wilden? U kent immers het mechanisme?
Zodra er op school, voor welk vak dan ook, onvoldoendes worden gegeven, komen er mensen zoals u naar voren die zeker weten dat het niet aan hun prestaties ligt maar aan iets anders (vrouwenhaat, racisme, hekel aan het plebs, hekel aan één bepaalde leerling). Dodelijk vermoeiend, maar het zij zo. Maar dat is niet het onderwerp waar het om ging.

JvanDeventer | 03-07-21 | 11:35
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat vinden Kuzu en Azarkan van dit inclusieve voorstel? En bij wie komen de transgenders in de klas?

jochum1980 | 03-07-21 | 10:51 | 2

Bij de reli-gekkies worden die opgesteld in het biologielokaal.

Papa Jones | 03-07-21 | 10:52

Denk wil geen integratie meer.
Wel acceptatie, donatie en op termijn dominantie.

overVolland | 03-07-21 | 12:40
-weggejorist-
TozZz | 03-07-21 | 10:51 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar wat nu als je je als vroom islam menneke identificeert als lesbisch meiske? Waar is dan je plaats in de levendige QHLGBXYZ-moslim-gemeenschap? En hebben ze wel genderneutrale* toiletten op die school?

* Jullie zien het niet, maar er staat godzijdank (zelf bepalen welke god) zo'n rood kriegelstreepje onder het woord 'genderneutrale' wat betekent dat het dus (nog...) geen goed Nederlands is! Jippie!

Timide_Aso | 03-07-21 | 10:50

Binnenkort spreekt iedereen weer eerst schande omdat bij de opening een paar demonstranten staan met teksten als : "Wie islam zaait zal haat oogsten". Dat mag natuurlijk niet. 3 jaar later blijkt dat er haatpredikanten les geven en dat men er nogal geradicaliseerd is, en vraagt iedereen zich weer af hoe dat kon gebeuren.

elco485 | 03-07-21 | 10:49 | 3

Elco nummer ?

Xaffier | 03-07-21 | 10:54

Wilt u niet voor de muziek vooruitlopen.
Dank u.

Earl_of_Doncaster | 03-07-21 | 10:54

En het bestuur fraudeert, intimideert, dreigt en liegt. Zoals bij alle eerdere islamitische scholen. Maar volgens de NPO zijn de eindexamencijfers dan weer hoger dan gemiddeld. Dat werk.

Piet Karbiet | 03-07-21 | 11:05

Krijgt die school dan ook een transgender klasje ?
En natuurlijk een transitie klas

Het leven is zwaar | 03-07-21 | 10:49 | 1

Precies. Hoe durven ze. Alleen jongens en meisjes klassen.

MoonBeebe | 03-07-21 | 11:13

Terug in de tijd, wat een goed idee! Introduceer de guillotine ook gelijk voor dat importtuig.

Gaat het niet dan? | 03-07-21 | 10:49

En zo groeit er een nóg grotere groep finse jongens op die geen respect zullen hebben voor uw dochter, die zonder hoofddoek op 's avonds alleen naar huis loopt. Gesubsidieerd door de overheid, geweldig he!

The Green*Machine | 03-07-21 | 10:47 | 1

Nou ja , je moet blij zijn als je blonde dochter niet bij zo’n Finse jongen in de klas hoeft te zitten

elevator | 03-07-21 | 10:50

En terecht.
Vrijheid van godsdienst.
Zoveel mogelijk gebruik maken van de wetten van de infidels.

Is dit nog nieuws? | 03-07-21 | 10:46 | 3

Die spelling error moet eens uit NL, vrij van godsdienst.
Radikaal und (ehhh: EN, ik bedoel: en) Totaal

Hemmenaar7 | 03-07-21 | 10:50

Geniet er maar van. Zolang het nog kan. Want Nederland gaat snel die religieuze vrijheid afschaffen. We zijn al aardig op weg.
Kijk maar..
Meisjesbesnijdenis mag niet meer.
Jongensbesnijdenis is kindermishandeling wanneer een van de ouders zich tegen de piemelsnijplannen van de partner verzet.
Islamitische schoolboeken waarin kinderen religieuze haat wordt geleerd mag niet meer.
Sommige islamitische klederdracht, dan wel vermommingspak, mag niet meer. (Ik bedoel natuurlijk de wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding). In sommige beroepen (te weinig imho) is een hoofddoekje verboden (vanwege veiligheid, zoals i.g.v. de politie, of de vereiste onpartijge uitstraling, zoals i.g.v. de rechterlijke macht).
Huwelijkse slavernij en dwanghuwelijken (islamieten noemen dit: 'uithuwelijken', maar in de praktijk worden veel vrouwen tot zo'n huwelijk gedwongen) wordt sinds een aantal jaar erkend als een vorm van moderne slavernij.
Haatpreken in de moskees mogen ook al niet meer, en diverse (meestal turkse) haatimams werden het land uitgezet of mogen Nederland niet meer in.
De Halal-slacht praktijk ligt onder vuur, er gaan steeds meer geluiden op dat ook te verbieden.


Zie je het patroon?

Dit volk laat zich niet knechten of onderdrukken. Of het nu Duitsers, Fransen, Britten, vikingen of de Romeinen waren ...

gaffelbaard | 03-07-21 | 11:31

Gewoon laten doen, dan gaan er bij wat wegkijkers misschien eens de ogen open voor de werkelijke agenda van religieuze engnekken.

Zeurders | 03-07-21 | 10:46 | 4

Gebeurt niet. Wat er gebeurt is dit: Bijval van GroenLinks, PvdD en de PvdA, Denk stelt zich een beetje in die schaduw op. VVD, CDA en CU hebben een paar ferme woorden voor een passerende camera en voegen zich dan gedwee naar deze schoolvernieuwing. SP sputtert wat tegen maar is te intern verdeeld om hier wat uit te richten. De fracties JA21, FvD en PVV zijn met nekblessures opgenomen in het ziekenhuis en derhalve niet bij stemming aanwezig. Kranten positief over onderwijsvernieuwing, Nederlandse intellectuelen roepen om meer hervormingen naar islamitisch model. VPRO documentaire over hoe jongens in het verdorven Westen altijd te lijden hebben gehad van meisjes in de klas en over hoeveel beter het nu is.

Mazzelstof | 03-07-21 | 10:56

@Mazzelstof | 03-07-21 | 10:56: Opgevolgd door enkele 'incidenten' op scholen met gescheiden klassen, die natuurlijk nooit verband houden met het basisbeginsel van gescheiden klassen. Deze incidenten worden dan besproken in het nieuws en 'je kunt niet alle gescheiden klassen over één kam scheren want het principe kan best goed werken' waarna we nóg beter ons best moeten doen om die gescheiden klassen tot hetzelfde niveau te brengen als de normale klassen, maar dat is dus waar de overheid te kort schiet en feitelijk dus racisme.

Knufter | 03-07-21 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Racist.

Toede_Le_Dokie | 03-07-21 | 10:46

krantenkop "islamitisch college in opspraak wegens fraude met subsidies" in 3...2...1... ("ook stonden familieleden op de loonlijst.." enz)

Asteroid-B612 | 03-07-21 | 10:44

het rijmt mooi op dit , De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft de terugtrekking van zijn land verdedigd uit een verdrag voor vrouwenrechten

maar verder niks aan de hand hoor

out-of-de-box | 03-07-21 | 10:42

Het is nodig dat de politiek ingrijpt.

Gescheiden onderwijs werd omstreeks de jaren 60 van de vorige eeuw afgeschaft. Gemengd werd verplicht. Ook voor het bijzonder (lees: religieus) onderwijs. Het is de hoogste tijd dat de politiek ingrijpt en een einde maakte aan deze m/v ongelijkheid in het islamitisch onderwijs. Dit toestaan leidt ook op een ongelijke behandelingen van religieuze in Nederland o.b.v. religieuze achtergrond. Op een katholieke protestantse school mag dit óók niet meer!

Maak gewoon een eind aan deze ongelijkheid!

gaffelbaard | 03-07-21 | 10:42 | 3

Maak gewoon een einde aan regeren via een sprookjesboek.
Staat en religie scheiden per direct.

tsjajaja | 03-07-21 | 10:44

correctie: gemengd onderwijs is niet verplicht.

horsteknots | 03-07-21 | 10:58

@tsjajaja | 03-07-21 | 10:44:
Ik ben voor!
Maar dan ook graag een streep door de CU, de SGP, CDA, JezusRedt, PvdE, Nida, de islam democraten enz.
Dus niet zoals bij het onderwijs waar gemengd verplicht is voor iedereen, behalve moslims. Voordat we straks een zelfde soort religieverbod voor politieke partijen krijgen waarbij geen enkele partij religieus mag zijn, behalve als het een moslimpartij is. Want zo'n situatie hebben we nu ook in het onderwijs, en daar moeten we vanaf.

gaffelbaard | 03-07-21 | 11:02

waarom die lui hun smeerlapperij hierheen willen halen is mij een raadsel. In Pakistan en Iran bijvoorbeeld ligt die waanzin kant en klaar op ze te wachten. Niet hier. aub.

wlodek | 03-07-21 | 10:42 | 2

Maar hier krijgen ze er nog geld bij toe ook en worden met open armen ontvangen. Daar is alleen maar zand

Waakvlam | 03-07-21 | 10:44

Die waanzin IS al hier! Hun hate-crimes ook. Google maar eens op Kriss Donalds, Richard Everitt, Ross Parker. (Helaas, kan ik alleen voorbeelden uit het buitenland geven omdat haatmisdrijven tegen etnische nederlanders in Nederland niet worden bijgehouden en niet geregistreerd mogen worden omdat POC en linkse actiegroepen dat "racistisch" vinden).

gaffelbaard | 03-07-21 | 10:57

Dat ene verdwaalde meisje veroorzaakt een compleet gekkenhuis op de LTS, roken drinken vechten stelen het kan ze allemaal echt niks meer schelen, tuig van de richel.

Dattis-Natoer | 03-07-21 | 10:42

Je zal toch maar homo zijn in een klas vol met leuke jongens.

Mr_Natural | 03-07-21 | 10:41 | 5

Je zal maar een ongelovige zijn in een klas vol moslims. En dat is er aan de hand in de grote steden.

Waakvlam | 03-07-21 | 10:46

@Waakvlam | 03-07-21 | 10:46: Een paar moslims was nog leuk, in mijn tijd.
Maar een klas vol moslims, waarvan een paar fanatiek... dan komt er een kettingreactie.

Papa Jones | 03-07-21 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

En zo wordt het volgende kleine stapje gezet in de islamisering van Nederland.

Ik hoop dat er ergens een soort 'wet' bestaat die eea - die scheiding van jongens en meisjes dus - verbiedt, en als die wet niet bestaat, dat die wet als de brandweer in Den Haag in elkaar getimmerd wordt, maar ik vrees het ergste. Het zal wel weer worden 'gedoogd' onder de noemer: godsdienstvrijheid.

En dit geven die verlichte, islamitische geesten als reden op:

"Daarbij wordt het argument aangevoerd dat jongens slechter presteren dan meisjes en daarom beter apart onderwezen kunnen worden."

En wat zou er gebeuren als ik het argument aanvoer dat allochtonen slechter presteren dan autochtonen, en daarom beter apart onderwezen kunnen worden? Ik zou een rechtszaak aan mijn broek krijgen before I can say Jack Robinson.

Dr_Johnson | 03-07-21 | 10:40 | 4

@Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:50:

Die gymnasia hebben als officieel beleid allochtonen de deur te wijzen? En dat mag gewoon?

Die informatie is nieuw voor mij.

Dr_Johnson | 03-07-21 | 11:00

@Dr_Johnson | 03-07-21 | 11:00: Nee joh, die zijn overwegend voor 90% blank. Met hier en daar een Aziaat. Of een Perz.

Piet Karbiet | 03-07-21 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Ooit gaat het ze lukken.

Quib | 03-07-21 | 10:39

Binnenkort in dit land: islamitisch Lager Huishoud- en Nijverheidsonderwijs (voor de vrouwtjes).

All_yall | 03-07-21 | 10:39 | 2

Welkom bij de module; 'Hoe naai ik mijn Niqab.'
Daarna: Koken met de Koran.

All_yall | 03-07-21 | 10:42

Ben blij dat ik alleen in mezelf geloof, kan ik mooi m'n eigen geloofsregels bijstellen.

Zoelense Hobbyboer | 03-07-21 | 10:38 | 1

Voor zo'n situatie heeft de islamitische achterlijkheid een mooie oplossing bedacht! Wanneer de islam de overhand heeft in Europa, zullen alle andersdenkenden 2 keuzes hebben, bekeren of dood!
Ze hebben het zelfs in het grote sprookjesboek geschreven voor de handigheid en vergeetmenietje.

TijdelijkOptimist | 03-07-21 | 10:56

De islam moet verboden in NL. Dat kan, want het is geen echte, laat staan vreedzame godsdienst, maar een middeleeuwse fascistoïde politieke doctrine, die geweld en onderdrukking aanprijst. Zolang dit verbod uitblijft zullen we ondergescheten worden met een diarree van de meest achterlijke ideeën van door inteelt verziekte halfmensen. Ons onderwijs is goed, maar niet geschikt voor kinderen met een culturele handicap. Die handicap heet islam.

Aisie | 03-07-21 | 10:36 | 2

Mooi verwoord!

vluchtelingallergie | 03-07-21 | 10:47

Dat. Een vrouwen, joden en homo-hatende antidemocratische doodscultus.

Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:52

En nog steeds durven te beweren dat de islam zo geweldig is. Tis een haatdragende en discriminerende ideologie die verboden moet worden. Moslims discrimineren dus altijd?

Eddy67 | 03-07-21 | 10:36

Ik ben voor gescheiden onderwijs van jongens en meisjes . Niet op basis van religie maar omdat ze anders leren. En jongens worden in het huidige onderwijs omgetoverd tot een stel weke woke watjes

deministerpresident | 03-07-21 | 10:36 | 1

Precies! Jongetjes wordt tekort gedaan door al die parttime juffen die niet eens kunnen rekenen!

theo-is-dood | 03-07-21 | 10:48

Het enige voordeel dat ik hierin zie, is het volgende.
Láát die mohammedanen hun eigen onderwijs gaan vormen en geven. Laat ze lekker hun ideologische regeltjes volgen.
Het eerste voordeel? Een segregatie tussen Hollandse, en ideologische kinderen. Onder ideologische mag u overigens vooral marrekaanse en in mindere mate turkse kinderen scharen. U zou versteld staan hoeveel werk deze kinderen en hun familie opslokken in het onderwijs. Resultaat? De Hollandse school gaat qua prestaties met sprongen vooruit. Reken er maar op dat het met de mohammedaanse scholen minder voortvarend zal gaan.
Let wel, uiteraard moet er dan wel dezelfde spelregeltjes blijven gelden, dus géén andere vormen van subsidie voor de één, noch de ander. Dezelfde controle. Dezelfde voorwaarden.
En laat de goedkeurende politiek dan maar, in al hun alwetendheid en wijsheid, verklaren dat er géén sprake is van segregatie, ongelijkheid.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:36 | 3

En het gebrek aan de Hollandse school was ook al de reden dat de voetballers verloren dus hoeveel bewijs wil je nog meer hebben?

Verbandmeester | 03-07-21 | 10:53

Nee, dat er dan verschil is komt dan natuurlijk door discriminatie en institutioneel racisme.

elco485 | 03-07-21 | 10:55

Precies, dat dacht ik ook.
Als ze lekker apart gaan zitten dan worden de Nederlandse kinderen niet meer gedwongen af te glijden naar vér beneden hun leerniveau.
Dan zal snel duidelijk worden om welke groep "één derde van alle kinderen onder de 15 jaar" zijn die niet fatsoenlijk NL kunnen lezen en schrijven.

Wering | 03-07-21 | 20:12

Eindelijk een goed idee voor het lager onderwijs. Laten we wel wezen, het basisonderwijs is compleet gefeminiseerd waardoor juist de jongens in de knel komen.
De jongens worden in het huidige basisonderwijs snel als ‘lastig’ gezien omdat ze hun energie niet kwijt kunnen. Mannelijke leerkrachten begrijpen dit veel beter.

theo-is-dood | 03-07-21 | 10:36 | 1

Veel jongens hebben amper nog een mannelijk rolmodel in hun omgeving. Gescheiden ouders en opgevoed door de moeder en een basisschool met hoofdzakelijk vrouwelijke leerkrachten.

Quib | 03-07-21 | 10:41

MAVO groep 3d
4 jongens
24 meisjes
Gym
Wij heul veul stinkende rookbommetjes in meisjes kleedkamer gegooid
Meisjes kwamen bij ons douchen

Leptob | 03-07-21 | 10:35 | 2

Dankzij de stinkende woke ouders van tegenwoordig wordt er al helemaal niet meer gedoucht op school.

Papa Jones | 03-07-21 | 10:38

Meisjesschool, vlak na WW2. Docent lichamelijke opvoeding liet alle meisjes héél vaak vogelnestjes maken in de ringen. Uiteraard werd er veel 'geholpen' en zacht geknepen.
De man trof op een slechte dag zijn auto op het bordes aan; vier tredes hoog. Het werd hem daarmee duidelijk dat zijn handtastelijkheid niet kon en dat ermee doorgaan tot ernstig leed zou kunnen leiden.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:40

Stuur dit sujet maar terug naar Turkije wegens incompatibel met de Nederlandse samenleving van de 21ste eeuw.

Enter Yeti | 03-07-21 | 10:34 | 1

Nee hoor. Laat de discussie maar beginnen

theo-is-dood | 03-07-21 | 10:37

“En zo schreed de beschaving voort”.

Schriever | 03-07-21 | 10:34

Gewoon Bunkerhard liegen over gelijke rechten in de islam en tout woke links Nederland knipmest braaf mee.

De luis | 03-07-21 | 10:33

Hier wordt al langer over nagedacht, ook door christenen en katholieken. www.verus.nl/actueel/nieuws/deskundig... Het enige juist perspectief om hier naar te kijken is de didactische. Mijn indruk is dat een gedeeltelijke scheiding voordelen kan hebben. Jongens en meisjes, mannen en vrouwen zijn weliswaar gelijkwaardig in onze maatschappij maar geenzins gelijk.

Red shirt | 03-07-21 | 10:33 | 11

@Red shirt | 03-07-21 | 11:02: Nee, 100% van de tijd, begin jaren '60

L.E. Raar | 03-07-21 | 11:33

Goede bijdrage in de discussie. Dank daarvoor.

Dr. Worstenbroodje | 03-07-21 | 11:34

@Red shirt | 03-07-21 | 11:15: Je hebt het over 1 onderzoek. Er zijn een dozijn te vinden die stellen dat een gemengde klas beter is.

Citaat 1: Gemengde scholen bereiden leerlingen beter voor op hun rol in de moderne, multiculturele maatschappij. Kinderen treden buiten hun bubbel en leren elkaar kennen. Deze sociale vaardigheden voorkomen dat ze 'later uitglijden in de maatschappij', aldus het SCP.

De eindzin is ook aardig: Laten we weer vertrouwen hebben in onze kinderen.”

Islam is geen toevoeging voor onze samenleving. Hebt voegt bijzonder veel tweespalt toe.

donkieshot | 03-07-21 | 11:47
▼ 8 antwoorden verborgen

En daarom weg met elke vorm van speciaal onderwijs.

Timide_Aso | 03-07-21 | 10:32 | 2

Speciaal onderwijs is voor kinderen met een beperking - ik neem niet aan dat u dat bedoelt, wel?

L.E. Raar | 03-07-21 | 10:37

@L.E. Raar | 03-07-21 | 10:37: uuuhm, klopt inderdaad, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde "bijzonder onderwijs". Lastig, die synoniemen met verschillende betekenissen in deze context.

Timide_Aso | 03-07-21 | 11:53

VMBO Kader, euh ... Kalifaat.

Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:31


Dus inderdaad; moslim discriminatie bestaat echt.

Discriminatie door moslims dus.

BenDeLier | 03-07-21 | 10:31

Zullen de heren voetballers van het Nederlands elftal hier ook een standpunt over innemen en de islam gaan boycotten?

Waakvlam | 03-07-21 | 10:31 | 1

Heren? Die moeten hun mannelijkheid eerst maar eens bewijzen.

Papa Jones | 03-07-21 | 10:33

Hoe lang duurt het nog voordat men ziet dat de deuger allang niet meer deugt. De zgn deuger maakt een hoop kapot. Misschien tijd om die roze bril kapot te smijten en een realist te worden.

B2 | 03-07-21 | 10:31

Er zijn in Limburg toch ook al gescheiden internaten voor islamitische jongens en meisjes? Vrouwen gaan in de moskee door een andere ingang dan mannen, zitten achterin, begrafenissen zijn vrouwen verboden of achterin, zwemuurtjes voor vrouwen etc. Dit past in de lijn.

Bataafje | 03-07-21 | 10:30

En nog steeds zijn er kneusjes die vinden dat Islam prima bij Nederland past. Het is ook zo heerlijk tolerant naar alles wat anders is.
Hoe noemen de kneusjes dat ook al weer? Xenofobie?

donkieshot | 03-07-21 | 10:29 | 3

Volgens Timmermans al 2000 jaar. Dat is raar want die doodscultus bestaat pas 1400 jaar. Inclusief alle verwoestingen, slachtpartijen en andere barbarij.

Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:34

@Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:34: Vrijwel alle West-Europese politici blijven maar blijven roepen en herhalen dat "islam bij Europa hoort". Vreemd, want hun collegas in landen als Polen Hongarije en Tsjechie denken daar heel anders over. Grote Smurf Timmermans lult uit zijn nek. Het is gewoon niet waar. Halverwege de zestiger jaren waren er misschien 3000 moslims in Nederland (destijds nog mohammedanen genoemd). Je wist dat ze bestonden, net zoals je wist dat Hindoes bestonden. Maar dat was het dan. Je had er niets mee te maken. Geen "meiden van halal", geen "ramadan journaal", geen politie met iftar maaltijden, geen suikerfeest, slachtfeest, geen hoofddoekjes in de starten, geen moslimpartijen, geen maandlang gezeik over ramadan in de kranten, enz. Maar als je na de 70-er jaren bent geboren weet je niet beter, en denk je "moslims waren hier altijd al". O.a. door de relentless propaganda.

Asteroid-B612 | 03-07-21 | 11:02

@Asteroid-B612 | 03-07-21 | 11:02: Politici die nooit in een Islamitisch land hebben gewoond kunnen zich niet voorstellen dat in die landen fundamenteel anders wordt gedacht en gehandeld.
Een moslim denk eerst voor de groep, het aanzien, de façade en dan voor zichzelf, dit volgens de wet van de sterkste. Argumenten zijn van secundair belang.

donkieshot | 03-07-21 | 11:52

Dat kan helemaal niet meer, in het huidige Nederlandse LBHTGI of zoiets, wordt het zoeken naar mannen en vrouwen.

Ray Skak | 03-07-21 | 10:28

Op een bepaalde vreemde manier heeft de media de taak om de goegemeente op de hoogte te brengen van wat er speelt. Tenzij de media een politieke kleur heeft gekregen. Dit soort nieuws zou breed uitgemeten moeten worden in alle grote media. Dat dit niet gebeurt laat de linksheid van de MSM zien.

appeltjesgroeneweide | 03-07-21 | 10:28

Komen er ook klassen voor floating genders?

homieguerneville | 03-07-21 | 10:28 | 1

Of de eerste islamitische trans-vrouw die zijn plaats opeist.

horsteknots | 03-07-21 | 10:39

Met D66 gaat dat gewoon lukken.

wiers | 03-07-21 | 10:27

En wederom geen woord hierover bij de vrouwenonderdrukkers van Joop.nl

Papa Jones | 03-07-21 | 10:26 | 3

Heks66 is ook al stil..

All_yall | 03-07-21 | 10:27

Wel overzichtelijk, moslims hebben blijkbaar nooit jongens die zich meisje voelen, meisjes die zich jongens voelen en 'genderkinderen' die zich iets er tussenin voelen of worden gestimuleerd iets dergelijks te ontwikkelen door hun verwoed FB'ende ouders. Normaal is zo'n strikte genderscheiding een doodzonde in dit 'progressieve gidsland'', maar de woke dadendrang en de emancipatie in het algemeen stopt bij de deur van de moskee. Ze zijn wel gestoord die wokies, maar niet dom.

Schulzie | 03-07-21 | 10:26 | 1

De onmogelijke spagaat van het moderne feminisme. Je kunt het hier horen scheuren en kraken.

Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:36

Maar als dan alle mosseladepten ook echt allemaal naar zo’n school gaan dan hebben we ook geen probleem meer om leraren te vinden die in achterstandswijken willen werken.

Verbandmeester | 03-07-21 | 10:26 | 1

Dit is een heel goed idee!

homieguerneville | 03-07-21 | 10:29

Islam is beautiful.

JackStick | 03-07-21 | 10:24 | 1

Nee hoor.

Pieterman | 03-07-21 | 10:25

En nou doorpakken hè met die regenboog.

mis en bouteille | 03-07-21 | 10:24

Islam is beautiful...meteen invoeren.....halve garen....500 jaar terug in de tijd

Den-Pol | 03-07-21 | 10:24

NRC: “Waarom gescheiden lessen voor jongens en meisjes de vervolmaking van female empowerment zijn “

FustViking | 03-07-21 | 10:24 | 1

Je ziet het serieus staan.

El Rico Grande | 03-07-21 | 10:25

Wat doet dat hier in Nederland?

VP732 | 03-07-21 | 10:23

‘Wie islam zaait zal sharia oogsten’

P-unit | 03-07-21 | 10:23 | 1

Onvermijdelijk.

Wijze uit het Oosten | 03-07-21 | 10:24

Ik vind ook dat de tweede kamer opgesplitst moeten worden tussen mannen en vrouwen... in lijn met de Islam...

WellusNietus | 03-07-21 | 10:21 | 3

Vrouwen in de Tweede Kamer? Haha.

Mr_Natural | 03-07-21 | 10:23

Dat is wel een goed idee ja. Heksen apart

Waakvlam | 03-07-21 | 10:33

Kaag-effect

El Rico Grande | 03-07-21 | 10:21 | 1

Daar scheiden hun ingang.

Normpje | 03-07-21 | 10:58

Ik ben nou overigens benieuwd naar de sterke reacties van 'goeie moslims' op dit onzalige plan.

Ik kan niet wachten tot ik alle polemiek zie van moslims die zich hiertegen verzetten, die hierin een gevaar zin voor hun fantastische vredelievende religie. dat ze een handtekeningenactie starten. De straat op gaan zelfs. Bij talkshows gaan zitten. Een ludieke actie doen. 'Wij willen moderniteit. Wij willen goed onderwijs. Wij willen gelijke rechten voor jongetjes en meisjes'.

Oh nee, wacht. Die goeie moslims hoor je alleen als er een kop afgesneden wordt, dat ze kunnen zeggen dat het eigenlijk niet hoort en niet zo heel prettig is maar dat zo iemand het er toch ook wel een beetje zelf naar had gemaakt.

Ik ben voor de oeigoerse methode.

Knufter | 03-07-21 | 10:20 | 2

Peroonlijk ben ik meer voor de Chinese methode.

bisbisbis | 03-07-21 | 10:28

Voor de Hongaarse methode is het al veel te laat.

J.P.Drapeau | 03-07-21 | 10:34

Politiek zorgt ervoor dat onze nationale verleden kapot wordt gemaakt. Walgelijk.

Extra.Paracetamol | 03-07-21 | 10:20

Is er al eens (wetenschappelijk) onderzoek gedaan naar een mogelijk verband tussen het laten werken, sporten, lidmaatschappen aangaan bij verenigingen, kortom het loslaten van de blanke vrouwen, en een verhoogde kans op huwelijken die kapot gaan met als gevolg kinderen die daaronder lijden?

Leptob | 03-07-21 | 10:20 | 2

Daar hoeft geen onderzoek naar gedaan te worden want dat kun je met je eigen ogen zien en de koran is daar duidelijk over.

Geen vrouwenbloot op het strand.

Knufter | 03-07-21 | 10:22

En de invloed van mindfullness, yoga en gierst op het stijgend aantal echtscheidingen.

Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:39

Kunnen die kinderen in een fijne, diverse, inclusieve klas goed onderwijs genieten. O wacht...

plamoen | 03-07-21 | 10:20

Islam is beautiful. Ben heel benieuwd hoe links dit gaat verdedigen. Lachen. Hoor hun gestotter nu al. Maar het zal wel weer een oorverdovende stilte worden.

Deksmaat | 03-07-21 | 10:19 | 1

Kritiek is racisme.

El Rico Grande | 03-07-21 | 10:22

Over 5 jaar, met 1,5 miljoen moslims, gaat het gebeuren. Onze politici met een ruggengraat van papier gaan dan overstag

Ruud5 | 03-07-21 | 10:18 | 1

Natuurlijk gaat het gebeuren. Gymlessen zijn al gescheiden. Bekende verhaal geeft ze één vinger en ze nemen je hele hand

speed48 | 03-07-21 | 10:23

De foto's van deze sprookjesaanbidders op: www.ghazalicollege.nl/wie-zijn-wij
Of ze het hemelrijk recht achter zich hebben. Deze knakkers van de waan trekken deze maatschappij telkens eeen klein stukje verder terug in de tijd.
Met je eeuwenoude ontkenning van causaliteit. Reliwappies die zelf echt geen idee meer hebben.

NiCeY | 03-07-21 | 10:18 | 1

Mooi stukje tekst ook op die link. Moslims die dit begrijpen staan al hoog op de maatschappelijke ladder. Die hoeven niet meer gered te worden.

Bootvisser | 03-07-21 | 10:43

Die school gaat er van oa mijn belasting geld gewoon komen voorspel ik.
Ik voorspel ook dat niet lang daarna er allerlei shit naar buiten komt waar de deugers dan heel verbaasd over gaan doen.

Ride_On | 03-07-21 | 10:17 | 3

Zelfs dan heeft Wilders het gedaan. NRC zal schrijven dat islam fantastisch is en homo’s juist bescherming biedt. Voor vrouwen is het ook een verlichting.

El Rico Grande | 03-07-21 | 10:23

ook Wikipedia doet hier heel slinks aan mee. Lees eens ' gescheiden onderwijs' en het bronloze artikeltje erbij. Zum kotzen.

horsteknots | 03-07-21 | 10:17 | 1

Verander het dan

peterdh | 03-07-21 | 10:18

Het enige wat gescheiden zou moeten worden is links Nederland rechts Nederland. Twee regeringen dus, win-win. We kunnen en willen overduidelijk niet samen door één deur, dus waarom het nog langer tevergeefs proberen?

JackStick | 03-07-21 | 10:17

Moslims hebben helemaal niets te zoeken in een Westerse samenleving. Ga. Weg.

streknek | 03-07-21 | 10:17 | 1

En bouw thuis wat moois op in plaats van hier alles af te breken.

Bootvisser | 03-07-21 | 10:45

Strak plan, ik ben er helemaal voor.
Het gaat immers geweldig in het onderwijs, dit plan gaat echt zorgen voor een véél betere integratie van onze 'immigrerende medemens' en het heeft vast helemáál niet met een zekere ideologie van vrede te maken.
Mag ik aannemen dat de bedenker van dit zeker originele plan ook wil voorstellen om de kinderen dan maar de hele week op school te houden? En dat diezelfde klassen dan, uiteraard gescheiden, elke dag naar een bepaalde religieus gemankeerde mogen luisteren?

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:16

Echt iedereen zag dit aankomen. Behalve alle linksdraaiende gutmenschen

brawler | 03-07-21 | 10:15

Hééél goed en vooral groen plan om de bevolking in te laten slinken. Onderwijs is elitair, zo weten we al. Dus: Niet neuqen maar oostwaarts qnielen, zonder twijfel.

Pieterman | 03-07-21 | 10:14 | 2

Laaggeschoold maak vatbaar voor religie. Religie maakt vrouwen ondergeschikt. Vrouwen zonder rechten geeft grote gezinnen. Daarom dus Boko Haram.

All_yall | 03-07-21 | 10:17

U bedoelt zeker het achterwerk naar het westen tonen?

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:17

Na de Tweede Wereldoorlog is de islam het slechtste dat ons is overkomen met de onnozele hulp van linkse deugers.

metagod | 03-07-21 | 10:14 | 2

Dat is wat kort door de bocht. Het eerste deel van je bewering klopt maar het tweede klopt maar ten dele. Het waren ten slotte in eerste instantie de grote bedrijven die zaten te springen om (goedkope) arbeidskrachten en partijen als de VVD die dat in het kader van de Heilige Economie wel prima vonden.
Begin jaren ‘70 waren er nog verstandige linkse mensen, bijvoorbeeld bij PvdA-afsplitsing DS ‘70, die pleitten voor het huisvesten van arbeidsmigranten in speciale locaties aan de randen van steden en remigratie na een aantal jaar.
Zelfs de SP was in de jaren ‘80 nog kritisch over migratie maar dat rapport werd weggemoffeld omdat die zienswijze toen niet meer politiek correct was

Hetze Haatstra | 03-07-21 | 10:25

u weet wel dat de gastarbeiders door VVD en CDA-voorlopers zijn binnengehaald om de arbeidsmarkt wat prijsdruk te geven? Socialisten en de vakbonden waren er zeer op tegen.

MaarFeitelijk | 03-07-21 | 10:29

'Bever'wijk, wat een suggestieve naam, die moet veranderd worden.

Mr_Natural | 03-07-21 | 10:13 | 1

Ongelofelijk mooi!

Normpje | 03-07-21 | 10:56

D66 gooit de erfenis van decennialang vechten voor vrouwengelijkheid toch te grabbel dus waarom niet, lekker terug naar de middeleeuwen!

Papa Jones | 03-07-21 | 10:12

Hij moet maar lekker een schooltje gaan opzetten in de zandbak.

Stratum | 03-07-21 | 10:12

De huishoudschool als preventie tegen vrouwenhaat.

Earl_of_Doncaster | 03-07-21 | 10:12

Zolang dit soort zich hier onaangepast manifesteert

swassannuf | 03-07-21 | 10:11 | 4

En de mijne

Knufter | 03-07-21 | 10:16
-weggejorist-
Veepert | 03-07-21 | 10:18
▼ 1 antwoord verborgen

Zou eens op een gewone basis school moeten voorkomen. Dan zou er ophef tot aan Mekka zijn geweest.

lachenjoh | 03-07-21 | 10:11

Misschien meteen een grote tuin aanleggen en aan de Canadezen vragen hoe je fatsoenlijk een massagraf aanlegt.
Dan ben je pas echt een eeuw terug in de tijd.

Nonik Neem | 03-07-21 | 10:11 | 2

Bedoelt u dat de meisjes apart lagen ofzo?

squadra | 03-07-21 | 10:16

@squadra | 03-07-21 | 10:16: De segregatie bestond destijds uit 'inboorling' vs 'geciviliseerde'.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:19

We gaan het woord "fophef" weer een paar keer tegen komen.
Maar dan komt die school er toch. En krijgt ie ook gewoon subsidie.

Osdorpertje | 03-07-21 | 10:10 | 1

Uiteraard. Vrijheid van onderwijs boven alles.

matatwork | 03-07-21 | 10:12

Gesubsidieerd islamiseren.
Ik wil goffer géén één belasting euro naar die haters.
Mensen die zichzelf uitsluiten uit onze samenleving.
Mensen die niets met “ons” te maken willen hebben.
Flikker op met je sekte.

Ruimedenker | 03-07-21 | 10:10 | 1

Oh, reken er maar op dat ook hier uw inleg aan op zal gaan.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:20

Dat is exact dezelfde reden waarom vrouwen een hoofddoek tot boerka moeten dragen.
Om onrust te vermijden. Nou ja... onrust.
Geile gedachten bij het mannelijk deel der moslimmensjes wordt er eigenlijk mee bedoeld.

leo de pejo | 03-07-21 | 10:10 | 1

De moslimjongetjes zouden ook een boerka moeten dragen. Dan wordt het pas echt rustig.

squadra | 03-07-21 | 10:18

Krijgen de meisjes dan ook eigen lessen? Schoonmaken, burkadragen, onderdanig zijn, klappen incasseren, strijders in shithole countries ondersteunen met soep, bomgordels dragen,…???

Rechtsdraaiend | 03-07-21 | 10:09 | 4

Naast het uitsluiten van 'onrust' mag het toch ook nog wel zinvol zijn? Er zijn diverse partijen die 'woke' genoeg zijn om dit te begrijpen. Zeg ik dan met cynische ondertoon uiteraard.

MoorCopJoris | 03-07-21 | 10:16

En steenworpen. Ik bedoel jeu de boules.

Pieterman | 03-07-21 | 10:17

U vergeet de 'gezamenlijke' godsdienstlessen. Of, nu ja, de meisejs moeten dan uiteraard wel via een aparte ingang binnenkomen, op een eigen verdieping, achter schermen, meeluisteren. Maar in elk geval richten ze samen met de jongens op het teken van de voorganger allemaal hun reet richting het vrijgevochten westen.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is weer eens het zoveelste bewijs dat moslims alleen met hun lul denken.

drekzooi | 03-07-21 | 10:09 | 2

Terwijl autochtonen dit toch echt in het echte zijn.

Pieterman | 03-07-21 | 10:15

Proest!

U gaat er nu van it dat een mohammedaan denkt! Dat mogen ze helegaar niet. Álles is voor hen insj ala, ofwel 'als got het wil'. Stel je voor dat je ergens over na denkt!

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:25

We zijn ons land aan het verliezen.

swassannuf | 03-07-21 | 10:09

Donder op met die lui. Echt sodemieter ze het land uit!
Nu kan het nog, straks zijn ze een (zwijgende) meerderheid en is het te laat.

General Dripple | 03-07-21 | 10:08 | 5

Dat “zwijgend” goedkeuren door de zogenaamde gematigde moslims is het grootste gevaar. Hoeveel hebben we er inmiddels?

MargauxGrandCru | 03-07-21 | 10:14

U bent van harte welkom op mijn werkplekje.
Aantal jaar geleden was het al zover dat een groepje 'leerlingen' het voor elkaar had dat een deel van de gang afgezet bleef voor hun geloofsmomentjes.... Lekker hun anus uitstrekken richting het westen.
Met veel moeite is dat toen nog terug gedraaid nadat de 'jongetjes' er een zooitje van maakten en degene die het faciliteerde op een andere plek mocht gaan werken.
Het is al veel te laat, vrees ik.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-21 | 10:28

Wat het lastig maakt is dat er ook echt goede moslims zijn. Zo heb ik lang gewerkt met een van origine Irakese vluchteling, die een erg vroom moslim is.
Zo bidt hij trouw 4 keer per dag, doet trouw mee aan de Ramadan, koopt geen eten bij restaurants die ook niet-Halal eten verkopen (want stel je voor dat er een stukje niet-Halal vlees in zijn eten zit, etc).
Aan de andere kant heeft ie ook in Irak de gruweldaden van radicale Islam meegemaakt en alle ellende die dat heeft veroorzaakt. Dus ondanks dat ie zo vroom en Islamitisch is als het maar zijn kan (hij is recent getrouwd met een Irakees importbruidje, want vrouwen in het westen zijn te westers...) is ie ook enorm tolerant.
Zo kun je met hem goed discussieren over godsdienst. Zo gaf ie voor Corona vrouwen ook gewoon een hand en drie zoenen om ze te feliciteren voor hun verjaardag. Zo eiste hij nooit een bidplek, hij vroeg er vriendelijk om en nam als het even niet anders kan genoegen met een bezemkast. En als het werk het even niet toeliet dan stelde hij zijn bidmomentje uit. Als we gingen uit eten naar een restaurant dan kwam ie gewoon mee maar nam ie z'n eigen eten mee. Als we tijdens de ramadan een etentje hadden ging ie gewoon mee voor de gezelligheid en at ie niks. Lamg verhaal kort; religie is voor hem erg belangrijk, maar ook vrijheid van godsdient voor iedereen, ook atheisme. Dus wat doen we daarmee? Hangen we die apart (glapje), of gaan we gewoon eens de bestaande wetten handhaven zodat iedereen in vrijheid kan doen wat ie wil zonder zijn waarden en normen aan anderen op te leggen?

DePsych | 03-07-21 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrouwen zonder kopvod zijn kegs, allemaal!

eerstneukendanpraten | 03-07-21 | 10:08 | 1

Hoeveel liter zit er dan in?

Acar_ketimun | 03-07-21 | 12:29

Je kunt heel veel plakjes van een worst (laten) afsnijden, totdat je er achter komt dat er geen worst meer over is. Dat heet 'salami-taktiek' en wordt veel toegepast.
Je kunt het ook de 'kaasschaaf-taktiek' noemen - zelfde effect.
Uiteindelijk blijft er niets over.
En dat is Nederland.

L.E. Raar | 03-07-21 | 10:08 | 3

2 steps forward, one step back. Zo kom je ook vooruit.

horsteknots | 03-07-21 | 10:13

@horsteknots | 03-07-21 | 10:13: De Stille Omgang mag dan in Amsterdam gehouden worden, maar met deze islamitische eisen is het eerder (voor ons, dan) 1 stap vooruit, twee achteruit. Toch?

L.E. Raar | 03-07-21 | 10:40

@L.E. Raar | 03-07-21 | 10:40: u bent in de war met de springprocessie in Echternach.

JanBrel | 03-07-21 | 10:51

En wedden dat die vent zijn zin krijgt?

MAD1950 | 03-07-21 | 10:07 | 2

Ja maar alleen voor godsdienstlessen 1 keer in de week en op vrijwillige basis.

Zo begint zoiets.

Knufter | 03-07-21 | 10:10

Achterlijk is een understatement.

Zure prak | 03-07-21 | 10:07

Weet je nog? Nederland? Het was zo'n fijn land om te wonen.

RamondeM | 03-07-21 | 10:07 | 1

Kapot gemaakt door Nederlanders door op partijen te stemmen die dit mogelijk maken.
Ik ben zelf een allochtoon en zelfs ik snap hier NIKS van. Ik hou meer van Nederland dan alle D66, GroenLinks, pvda en VVD stemmers bij elkaar. Zou zelf zo’n proleet in de gevangenis stoppen maargoed ik zit niet in de politiek.

TERUGVANWEGGEWEEST | 03-07-21 | 10:11

Eigenlijk wil hij meisjes niet op school hebben. Dit is slechts een tussenstap.

Mahatma | 03-07-21 | 10:06 | 1

Nadat ze zijn besneden zijn ze niet meer welkom,
dus kan volgens goed islamitische gebruik ongeveer vanaf 4 jaar,
tja das bijna de moeite niet waard inderdaad.

TijdelijkOptimist | 03-07-21 | 10:48

Punten scoren in de eigen gemeenschap én lalala geld.
Win-win.

paleface | 03-07-21 | 10:04

De islamisering van NeeDDRland gaat doorrrrrr...

Wijze uit het Oosten | 03-07-21 | 10:04 | 1

Met ons belastinggeld, maar de VVD heeft het inmiddels ook door dat de slappe Rutte formatie-hap toch echt gevaarlijk bezig is, voorspel dat daar binnen 2 weken het verstand terugkeert.

hagelkruis | 03-07-21 | 10:07

Stapje voor stapje

Roger-Rabbit | 03-07-21 | 10:03 | 1

Ik zou zo zeggen. Vanavond allemaal knielen voor deze discriminatie.

Kamervraag | 03-07-21 | 10:33

Progressieve mensen verdedigen dit islamitisch onderwijs. Schiet mij maar lek

Fijn_dat_je_er_bent | 03-07-21 | 10:03 | 7

@Piet Karbiet | 03-07-21 | 10:47: Hetzelfde als previous future.

onfray | 03-07-21 | 11:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Het nieuwe normaal

MrFloppy1986 | 03-07-21 | 10:02 | 3

Recent vroeger had je in Nederland genoeg meisjes en jongensscholen. Het zou in ieder geval beter zijn om islamitische jongens niet bij Nederlandse meisjes op school toe te laten.

MaarFeitelijk | 03-07-21 | 10:26

das nog best een goed idee

MrFloppy1986 | 03-07-21 | 10:30

@MaarFeitelijk | 03-07-21 | 10:26: inderdaad. Volgens mij had Nederland dit juist in 1954 afgeschaft. Weet ik in ieder geval in welk jaartal de islamitische gemeenschap zich waant.

Jos Tiebent | 03-07-21 | 11:26

'Een vrouw die op het strand ligt,
weet je wat je daar mee aanricht'
Het rijmt wel.

keestelpro | 03-07-21 | 10:02 | 2

Al die onrust in gezinnen
We moeten ons bezinnen.

All_yall | 03-07-21 | 10:14

Tiet0n
Geniet0n

Het rijmt lekker

Bakkeleures | 03-07-21 | 10:27

Makkelijk met die verplichte 1,5 mtr afstand......

nope | 03-07-21 | 10:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com