EK-drama: Eriksen stort in tijdens wedstrijd
Reanimatie op het gras
Drama tijdens het EK-duel tussen Denemarken en Finland. In de 43ste minuut stort Christian Eriksen naar de grond en blijft daar roerloos liggen. Aanstormende medici, langdurige reanimatiepoging en machteloze spelers, het zijn pijnlijke beelden die doen herinneren aan Abdelhak Nouri. Het stadion vol supporters, inclusief Eriksens vriendin Sabrina Kvist Jensen, kijkt in ijzige stilte toe. De 29-jarige Eriksen, voormalig Ajacied en huidig Inter Milan-speler, is één van de grootste voetbalsterren van het Deense elftal. Momenteel is zijn situatie nog niet duidelijk. De partij is stilgelegd bij een tussenstand van 0-0.
UPDATE - Eriksen is inmiddels van het veld gedragen.
UPDATE - NOS commentatoren melden dat ze berichten krijgen dat Eriksen bij kennis is.
UPDATE - Foto hieronder laat zien dat hij bij kennis was op het moment dat hij van het veld wordt gedragen.
UPDATE - UEFA: Eriksen is naar ziekenhuis gebracht en gestabiliseerd.
UPDATE - Beide teams willen doorspelen. Om 20:30 uur wordt de wedstrijd hervat.
UPDATE - De Finnen winnen met 0-1.
Beelden van het voorval
Social
Steun van zijn club
Social
Reaguursels
Inloggenmaar niemand die ff bij 020 aanklopt.
Kanu = hartproblemen,moest zelfs een openhart operatie.
Nourie = nog steeds aan het herstellen
Blind = rent nu rond met een pacemaker.
erikson= gelukkig weer gereanimeerd
Maar in 10 jaar tijd 3 mensen meer dan bij elke andere voetbalclub
of 25 jaar en 4 mensen zou ik toch eens gaan praten met het doktoren daar
Twitter is zo een vervelend medium. Al die mensen daar hebben zulke praatjes. Maar laat die mensen. Wie neemt meningen op Twitter nu serieus? De BBC, dat is pas shockerend. De BBC biedt haar excuses aan voor het uitzenden van het voorval en zegt sorry tegen een ieder die schrok en of moest huilen.
De BBC is de allerergste policor staatsomroep voor bejaarden ter wereld. Nog erger dan de Vara.
Gelukkig dat Eriksen weer bij bewustzijn is gekomen!
Voor Willem Engel ziet het er slechter uit: hij is nog steeds niets bewust en zal nooit meer bij zijn volle verstand komen
Zeikstraal*
@decaliter, alles. Fijne dag gewenst in uw grot
De Deense bond meldt vanmorgen dat Eriksen niet gevaccineerd is en geen corona heeft gehad.
Hoe is dit uberhaupt relevant? Heeft totaal niets met elkaar te maken.
@halfvolle glas | 13-06-21 | 09:20:
Nee maar de Willem Engelbrigade was al vol op het complotorgel gesprongen.
@halfvolle glas | 13-06-21 | 09:20:
Jazeker wel. Caspar ( jeweetwel, die EMC-arts die bezig was met een project om de verspreiding van het virus in stadions te onderzoeken ) vroeg zich gisten af of Eriksen Corona had gehad, omdat bij 5% van de besmette topsporters is aangetoond dat de hartspier een verminderde functie heeft na de covidbesmetting. Bij Feyenoord testen ze daar nu ook op. prima dat je Engel een wappie vindt ( vind ik ook ) maar Caspar is een serieuze arts en daar kun je maar beter wel naar luisteren.
Nou halfvol glas, als hij gevaccineerd was geweest, zou er door iedere arts die link worden onderzocht hoor. Maar goed, hoeft nu niet.
www.google.ie/amp/s/www.nbcnews.com/n...
Een hoop mensen zullen gisteren voor de eerste keer eens gezien hebben wat een reanimatie nou echt inhoud. En dan is de realiteit toch een stuk heftiger dan 'Hollywood' je wilt doen geloven. In het echte leven komt iemand niet terug door hard te roepen "Don't you dare" en te slaan op de borst.
Sterker, als jij denkt dat een reanimatie sowieso iemand terugbrengt dan heb je het echt mis. Daar heb je meer voor nodig.
Neemt niet weg dat een reanimatie nutteloos is, verre van! De reanimatie is héél snel opgang gebracht om waarschijnlijk de lucht aanvoer naar de hersenen te blijven continueren. En dat is de kracht van een reanimatie. En dus niet om een hart opgang te brengen. Hersenen die geen bloed krijgen is het grootste gevaar. Want geen bloed, geen zuurstof.
Een paar weken geleden kreeg een buurman recht voor mijn deur een beroerte. Ambulance gebeld natuurlijk. Die waren er heel snel bij gelukkig. Eerste wat de broeder vroeg was of hij pas geleden was gevaccineerd. Schijnbaar een legitieme vraag voor professionals.
De vader van onze schoonmaakster een zelfde verhaal.
Niet echt.
Ambulancebroeders willen alles weten wat er recentelijk gewijzigd is bij die persoon. Een vaccinatie tegen bv hepatitis-B of DTP is net zo belangrijk om te melden als een vaccinatie tegen Covid.
Het probleem van welke inenting (of medicijn) dan ook is dat de werkzame (anti-)stof slechts een fractie is van wat er ingespoten (geslikt) wordt. Allerlei vulmiddelen, kleurstoffen (tabletten) en nog veel meer wordt meegeleverd. Veel mensen reageren allergisch of overgevoelig op juist die additieven. Vaak kunnen mensen het oorspronkelijke medicijn verdragen maar het alternatief niet omdat de additieven anders zijn, terwijl de werkzame stof hetzelfde is. Voor hulpverleners dus heel belangrijk te weten hoe en wat.
mooie wedstrijd, de beste tot nu toe. hier werd tenminste gestreden ipv de andere wedstrijden waarbij je in slaap sukkelt
Ik weet niet welke wedstrijd u zat te kijken, maar het was allez behalve mooi.
"Gelukkig doet hij het weer," zoals waarde reaguurder VanBukkem eerder zei. Inderdaad en gelukkig.
Echter menig reaguurder moet zich eens achter de oren krabben vind ik. Waarom? Het meteen hysterrich emotioneel vragen van menig reaguurder om Willem Engel te verwijderen bij Twitter, de bak in te gooien etc. kan dus niet de bedoeling zijn. Beste mensen denk na. Deze mafkees mag binnen de wet zeggen wat hij wil of men het leuk vindt of niet en vragen om iemand te verwijderen is exact de cancelcultuur die links ook hanteert. Ik vind Engel een wackjob maar hij mag zeggen binnen het kader van onze wet wat hij wil.
Zoals Voltaire zei: "Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen."
Joris heeft het druk gehad. Bijna geen draadje meer te lezen door de wappiebrigade alhier.
Nou ja, die arts Caspar van het EMC vroeg zich vanavond bij Veronica Inside / Sportzomer af of Eriksen eerder Corona heeft gehad. Bij 5% van de onderzochte topsporters die dat hadden is dus inderdaad een verzwakte hartspier aangetoond en sindsdien worden de spelers er bij Feyenoord op onderzocht. Hij had geen idee of dat bij de Deense bond ook het geval was maar het is natuurlijk wel een dingetje.
Finnen winnen altijd. Ook in ons land.
Nou, hier tot echt niet.
Wel knap dat de Finnen hun enige kans ook verzilveren. Het verlies van de Denen kan natuurlijk wel makkelijk worden verklaard. Toch speelden ze beter dan de Finnen (hun eerste EK ooit)
die wedstrijd had nooit gespeeld moeten worden uefa maffia
Nou ja. Erikson zelf dacht er anders over hoor.
Evander Sno, Abdelhak Nouri, Daley Blind, Christian Eriksen. Wat hebben zij gemeen?
Ajax?
(ex) Klanten van de catering van Ajax?
Van Dobben kan wel een trots Amsterdams product zijn maar dat wil niet perse zeggen dat het een gezond dieet is.
Ze aten allemaal wel eens een appel. Dat ooft is niet te vertrouwen!
Maduro, Kanu
Allemaal gevaccineerd tegen COVID?
@Bigi Bana Boy | 12-06-21 | 23:48: Nouri gevaccineerd tegen CoVid? Ben jij wel helemaal lekker?
Nu u het zegt! Allemaal de letters e, a en n in hun naam. Dat kan geen toeval meer zijn.
Raar dat de duidelijk mindere Finnen winnen.
Nou in ieder geval beterschap Christian Eriksen. Een iets te grote inspanning kan ook bij een gezond jong persoon een hartverlamming veroorzaken. Gelukkig was de medische staff er op tijd bij. Het feit dat hij achteraf met het team heeft overlegd over door spelen betekent dat hij waarschijnlijk geen hersenschade heeft opgelopen door zuurstofgebrek.
Misschien was het gewoon een appelflauwte ofzo..!
Ja als dat chr. Democr. Appel gaat sensibiliseren berg je dan maar
Even voor alle zeiksnorren.... Eriksen wilde zelf dat ze doorspeelden. Ze hebben video contact gehad met hem in het ziekenhuis en overeengekomen dat ze zouden doorgaan. Daarna is er aan de Finnen gevraagd of ze het door wilde laten gaan.
Willem is that you?
Jij dacht laat ik maar iets positiefs aan mijn comment van 4 minuten geleden toevoegen anders dreigt een Joris ?
Flauwe grapjas numero zoveel.
Dit zijn zéér uitzonderlijke incidenten. Zeker tijdens een toernooi met wedstrijden waar de hele wereld live naar kijkt.
Als er tijdens dit toernooi nog een of meerde andere topfitte voetballers ter aarde storten uit het niets heb je een zaak. Tot die tijd kan je je beter gewoon op de achtergrond houden. Met alle respect.
Overigens ben je helemaal niet "benieuwd naar" wat dan ook.
Vorige week liep hij ook onder een ladder door en zag hij een zwarte kat.
Zoveel cognitieve dissonantie hier.
Ja want voor dat vaccin ging er niemand deaud, Ofzo
@ brincq | 12-06-21 | 21:51
Net als die Abdelhak Noeri!!! Zie je wel!!!
Eigenlijk heb die Eriksen gewoon ongelooflijk mazzel gehad. De medici waren er direct bij. Als ons zoiets was overkomen dan werden we waarschijnlijk pas op zijn vroegst over zes maanden gevonden.
De zorg hier in Denemarken is uitstekend. Sukkelen jullie maar lekker door daar, zou @duitse herder gezegd hebben.
Zeker, bv bij Abdelhak werd pas na een dikke 10 minuten gestart met reanimeren... time=brain
2-0 België
Affelay als analist is wel lekker deugen natuurlijk maar intellectueel is wel inleveren zeg. Meer dooddoeners op een avond dan Dirk Kuyt in een jaar.
Analist met het IQ van een pinda.
Vond hem het prima doen, hij was wel behoorlijk aangeslagen.
Ik was behoorlijk aangedaan door de beelden, daar passen even geen grapjes of domme opmerkingen bij.
Perez verwoordde het goed bij studio sport: lullen over voetbal is totaal irrelevant als zoiets gebeurd. De gedachten en steun gaan naar zijn vrienden en familie
Omdat het op TV was? Of bent u begaan met elk mens?
Zo raar dat die camera's erop bleven
Johan Deugsen zal er ook wel weer schande van spreken dat deze wedstrijd uitgespeeld werd.
Putin achter met 1-0
Putin????
@Ridde Roger-U lijdt aan het Putin syndroom?
En daar is de zoveelste grapjas weer....
@Lorejas | 12-06-21 | 21:17:
Schaamteloos inderdaad.
Heftige beelden... gelukkig werd al na 1 min gestart met reanimeren dus misschien loopt het uiteindelijk nog goed af
Het geloof is er uit bij de Denen. Jammer.
Is er een stream naar België-Rusland ergens? Was eigenlijk het enige toffe affiche vandaag.
Gewoon op Canvas te zien. De Belgen knielden net voor BLM.
Hup voor de knechten van Putin!
@zuurtjeregen | 12-06-21 | 21:09:
Sowieso ben ik voor de Russen. #kutBelgen.
Nederland 3
Sport.de of Zdf App.
Nu de denen achter staan hoor je de schreeuwers van ‘doorspelen!’ niet meer.
Doorspelen!
Gelukkig mag de Krim op t shirt van onze tegenstander blijven staan.
Zou je dat gezeik er ook nog eens bij krijgen.
Ik heb anders vernomen.
Hoe is t in … mogelijk dat je gewoon door gaat ballen? Geef de punten aan Finland en kijk of je überhaupt nog mee wil doen aan dit op voorhand verdoemde toernooi.
Ja echt ongelooflijk dat we niet in een hoekje gaan zitten jammeren met zijn allen, over een Christian Eriksen die inmiddels alweer volledig bij kennis is en waarschijnlijk ook gewoon naar de wedstrijd zit te kijken.
Wat stelt u voor: drie dagen van nationale rouw?
De Tour wacht ook op niemand.
@VanBukkem | 12-06-21 | 21:09:
Nee man voetbal afschaffen. Veel te gevaarlijk. Alles waar mensen bij of aan dood kunnen gaan verbieden. We moeten niet willen sterven en daarom moeten we vooral stoppen met leven.
Da's zo ongeveer de tijdsgeest.
0 - 1
Denen moet wel over veerkracht beschikken...
Als z0'n sportverslaggever van de NOS nou een half uurtje eerder naar Denemarken gaat en daar even de uitspraak leert van spelers en clubs, dan komt zijn/haar commentaar wat intelligenter en respectvoller over. Zis iz bat, man!
Nou ja, mag ook bij mij langs komen. Mijn tarief is voor de NOS nog wel te betalen ;-)
Na de ongeplande wissel van Eriksen gaan we gewoon weer door.
Pfffff
Wat een verschrikkelijk domme tweet van Willem Engel.
Morgen zal trouwens heel woke Nederland wel weer loeien over het verloederen van de samenleving.
Als dat een domme tweet was, hoop maar dat Willem geen gelijk krijgt.
Wist niet waar het over ging, maar nu wel ...
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210612_964...
Blijft toch raar dat Van Ranst overal op hapt.
Daar hoef je niet woke voor te zijn hoor.
Ja echt volstrekt respectloos. Hopelijk knapt de voetballer snel op.
@Watching the Wheels | 12-06-21 | 20:45: Nou ja zo raar vind ik het niet. Van Ranst voelt zich genoodzaakt om te blijven ageren vanuit een verantwoordelijkheidsgevoel. Er zijn genoeg idioten die alles wat Engel zegt, als gospel aannemen. Dan kan je wel zeggen dat je Engel moet negeren (moet je ook!) Alleen die wappies doen dat dus niet. Met alle mogelijke gevolgen van dien.
Bijna 2uur heeft de wedstrijd stilgelegen. Een perfect recept voor spierscheuringen en andere blessures voor de 22 resterende spelers
Stel je niet aan.
Zouden ze niet op het idee van een warming up komen, denk je?
Wat een wanbeleid, hoe KUN je door spelen?? Beide teams zijn het ermee eens, m'n reet. UEFA zal er goeie druk op gezet hebben. Boycot deze handel, schandalig.
Zuur niet, denk jij niet dat de familie en Eriksen zelf ook mee beslist hebben?
De spelers hebben contact gehad met Christian vanuit het ziekenhuis en die zal wel gezegd hebben, doorspelen en winnen godver.
Stel je niet aan.
Inclusief 5 minuten break want de commercials moeten draaien.
@zoalsikhetzeg | 12-06-21 | 20:35: maarja wat is erop tegen dat de UEFA gewoon zegt, slaap er allemaal lekker een nachtje op, morgen om 18:00 zien we elkaar weer.
Nee joh,alles stilleggen ook de rest van het ek en alles wat erna komt,wk idem hoe durven ze .. foei .. echt llyrm.. enorme treurwilg.jij valt idd onder het type wat direkt zonder enige kennis loopt te bleren ... schande ,boycot enz enz how dare YOU!
Wat een toetsenbordhelden hier allemaal, het ga jullie goed. Daar wil ik het dan maar bij laten.
Jij weet duidelijk niks van sport.
Jij denkt dat hij nog steeds overleden is?
Een boel mensen die vinden dat die wedstrijd niet verder gespeeld mag worden, maar ja, wat stellen jullie voor dan? Reguliere gelijkspel? Allebei een punt? Dat zou competitievervalsing zijn. En de wedstrijd op een later tijdstip uitspelen gaat natuurlijk ook niet werken, aangezien het toernooischema al bommetjevol zit.
Nee, ik snap die ÜEFA wel een beetje. Als er ook maar enigszins een mogelijkheid is om die wedstrijd uit te spelen dan moet je dat doen.
The show must go on. Idd.
Als ze zelf willen is het prima.
En het is wellicht ook goed voor verwerking. Dat zal voor ieder verschillen.
Qatar gaat ook door. Waar 6500 slaven de dood vonden. Principes my ass! Gelukkig laat Memphis Depay zich niet vaccineren.
Eens met Ampi Affellay, had vandaag geschorst moeten worden. Maar, The Games must go on.........
Daar hebben we de volgende wappierat die de panelen komt binnengekropen vanuit het riool van Willem Engel.
Wat voor gif heeft jou een hersenverweking gegeven?
@Gulliver | 12-06-21 | 20:30:
Gulliver, lockdownie en schaap.
Serieus Willem, jij ook hier?
Allemoal magnetisch geladen. Le ballon zal aan de voet plakken.
Ze maken filet americain van de Russen
2e speler met ajax geleden die ineenstort. Krijgen ze daar een dodgy shot met iets als ze jong zijn?
Aluhoedje were af.
Geleden=verleden.
Grapjas!
Buiten de het dagelijkse arrogantie shot bedoelt u?
Jazeker. Dit shotje : youtu.be/xrjdl6Og-Co
@MaximusAurelius | 12-06-21 | 20:23: Dat krijgen ze volgens mij in een pilletje.
Ajax geleden? Moeilijk he, taal.
@ijstijger | 12-06-21 | 20:34: Er zullen best wel 2 spelers met Ajax geleden hebben toch? Toen ze van Feyenoord verloren. Vroeger.
Zal je nog sterker vertellen, de 3e, na Nouri en Blind.
@Capt. Iglo | 12-06-21 | 21:06: en evander Sno?
zo hey stoere reactie! sukkel.
Val zelf even flauw in een diepe afgrond.
Ceeshondje?
De eufa is een grote mafia bende.
Er zal wel flink druk op Denemarken en Finland gezet zijn om te spelen.
Eufa? Wie zijn dat?
Dagelijks sterven er tienduizenden kinderen onder de 5jaar vanwege ongelijkheid in de wereld. Dat is slechts 1 voorbeeld van zaken die een stuk 'erger' zijn.
Nee, ze hebben de beslissing aan de teams zelf overgelaten.
@MaximusAurelius | 12-06-21 | 20:23
Ahhh whataboutism... Dus eigenlijk is er maar 1 probleem in de wereld. Die tienduizenden kinderen die sterven zijn namelijk helemaal niet erg. Want er zijn oorlogen aan de gang waar honderdduizenden mensen bij sterven. Dus de kinderen zijn niet erg volgens jouw logica. Hoeven we geen aandacht aan te besteden. De fallacy in whataboutism: er is *altijd* iets ergers te vinden. Dus er zijn geen problemen op 1 na.
@peterdh | 12-06-21 | 20:27: ik gaf louter aan dat er veel grotere problemen in de wereld bestaan
@Jan, Leiden | 12-06-21 | 20:25:
Natuurlijk, LMFAO
@MaximusAurelius | 12-06-21 | 20:31:
Ik gaf louter aan dat dat *totaal irrelevant* is. Kan ik hier net zo goed neerzetten: "M'n buurvrouw had vandaag een groene jurk aan."
Whataboutism, wat jij tegelt, zet discussies weer op een compleet ongerelateerd onderwerp.
"EUFA is een grote maffiabende" dat was waar de tegeldraad mee startte. Dat er dagelijks tienduizenden kinderen sterven is een even relevant onderwerp als mijn buurvrouws groene jurk.
Rest van de wedstrijd wordt ofwel een verschrikkelijke mietjes pot, ofwel een fantastische strijd ingegeven door de adrenalineboost dat ie t lijkt te hebben gered.
Kunnen we gelijk zien of de Denen en Finnen ook zijn aangetast door het soyboy virus :)
Goddank.
Misschien als je een greintje verstand en empathie had zou je ook zo erover denken. Er valt daar iemand van 29 neer voor de ogen van heel de wereld, iedereen dacht dat het klaar was. Dat is best een heftig iets om te zien gebeuren ja.
@76435 | 12-06-21 | 20:24: Het niveau hier is af en toe echt krankzinnig geworden.
Zelf allesbehalve lesbienne, vraag ik me af: dat boycotten van Helene Hendrickx. Van de heren elf en die sigarenroker kan ik het me voorstellen. Maar Helene en dan het fuifnummer onder de douche van onze dameself. Laat die lulletjes rennen.
Die derde helft. Die vriendenclub van Frank de Boer: driekwart heeft geen idee wat je echt allemaal met je plasser kan doen. Hoef je verder in Europa echt niet mee aan te komen. Qua tot tien tellen.
Tot welk soort gender met welke lichamelijke kenmerken behoort u?
Heeft Helene Liesbeth?
@eerstneuken: ha; die gebruik ik zelf ook nog steeds vaak. Tijd niet gehoord. Maar is ze nu wel of niet liesbeth?
Wat een onzin allemaal wat u verkondigd.Sinds wanneer word Hélène geboycot?
Het is bijna hetzelfde als bij een verkeersongeluk. Iedereen wil doorrrrr. Echter vallen mede verkeersdeelnemers en bijrijders elkaar niet in de armen omdat er iemand ernstig gewond of overleden is of wat dan ook.
Ze gaan weer voetballen.
Mag ik nog wel voor Finland zijn?
Beide teams helemaal stijf van de adrenaline: dit belooft wat.
I told you so!! Als alles meevalt en Eriksen bij bewustzijn is - DOORSPELEN! Hij zou dat OOK willen!
Gaat nu om wat die ploegen zelf willen denkelijk, zij moeten weer wat kunnen presteren....
Wauw, ploegen zelf willen de wedstrijd hervatten, die Denen en Finnen verdienen veel respect!
Lekker naar huis gaan joh. Morgen weer een dag
De Finnen en de Denen zijn nog niet helemaal gefeminiseerd. Er zit nog een beetje vikingbloed in die jongelui. Dit in tegenstelling tot onze jeugd.
haha
Kom er maar weer in Joris.
Trek jij je stiekem wel eens af, denkend aan Geertje?
Interessante bijdragen. doeiii
Jij ben de slimste thuis.
@joris: Mag deze post svp blijven staan?
Joris-sollicitatie?
Verder alles goed?
You just went full retard..... never go full retard.
Heb je het over je vader?
En lucht dat up?
??
Jij was toch -weggejorist en opgerot- net?
Zo hé, jij kent een hoop scheldwoorden. Stoer zeg.
Nou weer braaf naar je bedje knul
Neem je pillekes eens in, schizo
@remmersmaaak | 12-06-21 | 20:13:
Waarom wegmaken?
Prachtvoorbeeldje toch?
Snel screenshot voor de joris
Hoe lang is uw stoelgang al helemaal naar zijn grootje? Iets te lang in de darkroom van Rob Jetten en Tofik Dibi gebivakkeerd?
Over zijn moeder wel?
Maar fijn dat je de weekendschool bezoekt. Daar leer je al dat fijns.
@NiCeY | 12-06-21 | 20:16: Als je het zo bekijkt tuurlijk. Dan graag laten staan. Ben op dit moment niet meer zo helder.
Nou. Dit is niet lief zeg.
@mondkapje: takes one to know one...
U kunt trouwens per omgaande aan de slag bij het platform van de aanrander met de vieze witte onderbroek en de seniele incontinente haatopa. Wel iedere dag even knielen voor een Amerikaanse crimineel die een zwangere vrouw in haar buik trapte want dan deugt u!
Je moeder had je beter kunnen doorslikken.
Hoop dat het mag blijven staan. Vind het zo grappig te lezen dat er mensen bestaan die zo schrijven.
Jammer, weggehaald..
Idioot.
Uitstekende beslissing. spelers willen het en het betekend dat het met Eriksen een stuk beter gaat. Gelukkig.
Wedstrijd gaat door!!
Alle deugers natuurlijk helemaal over de zeik nu, want 'deze wedstrijd had natuurlijk nooit uitgespeeld mogen worden.' En waarom dan niet, vraag ik mij dan af. Eriksen leeft nog en hee, we hebben het hier wel over een EK: de belangrijkste bijzaak ter wereld.
Wie dan?
@TheManiac | 12-06-21 | 20:11:
Alle deugers in de media. Sla de kranten er morgen maar op open: "Deze wedstrijd had nooit uitgespeeld mogen worden."
Leer mij die msm kennen.
Teams vragen zélf om de wedstrijd uit te spelen: hervatting om 20.30 uur.
@MK27 | 12-06-21 | 20:15:
Vind ik ook. Zijn we nou mannen of watjes.
De deugers in je hoofd.
Iemand de tweet van Willen Engel al gepost? Man man man
Gepost, of gespot?
Iedereen met een accountje aldaar ook even de tweet rapporteren.
Op basis waarvan moet ik die tweet rapporteren? Dan kan je 90% op twitter rapporteren. Laat die gek zn verhaal maar doen.
@waarisdelol | 12-06-21 | 20:30:
Eens, maar met zijn allen tegengas geven is hier wel goed.
@NiCeY | 12-06-21 | 20:32: Ik denk dat je em harder pakt door hem massaal te negeren.
Maar als Trump wat tweet dan moet Twitter zonodig erbij vermelden dat het weleens niet waar zou kunnen zijn. Dit vinden ze bij Twitter niet misleidend dus?
@JackStick | 12-06-21 | 21:55:
Dat 'sturen' heeft bij iemand in een positie als Trump met al zijn volgers hogere prio dan een weppie fram Hallund.
@TinusVlugOpDeKut | 12-06-21 | 20:57:
Dat is een utopie. En dit soort lui (en politici!) hebben dat heel goed in de smiezen.
@NiCeY | 12-06-21 | 22:12: Het is dus geen principe-kwestie, maar selectieve verontwaardiging. Een beetje zoals BLM die zich enkel druk maakt om het slavernijverleden van het westen, en bijvoorbeeld niet dat van de Turken. Ze zijn dus niet tegen slavernij in het algemeen.
Man man man.
Cancel die hele wedstrijd.
Allebei een punt. Klaar.
Deze keuze van beide teams is juist zeer respectabel.
Of het verstandig is door te zetten met dit in het achterhoofd is uiteraard een ander dingetje.
Respectabel? Je hebt net gezien dat een collega op het veld gereanimeerd moest worden.
@RickyLaRue | 12-06-21 | 20:16:
Daarom ook dat tweede in mijn reaguursel.
Je snapt niet helemaal wat daar voor statement gemaakt wordt.
Dit is dapperheid.
Omdat jij er geen vertrouwen in hebt heeft Engel gelijk?
Onnavolgbaar...
Net een arts bij VI die aangaf dat het een gevolg kan zijn van zijn Corona besmetting, kan je hartspier aantasten.
Het lag vast aan het knäckebröd, of de Warsteiner ... Man, man hoe simpel ben je als je zonder enige achtergrond info zo'n gevolgtrekking maakt?
Terug naar de lagere school
De commentatoren bij de NPO zitten te huilen alsof Eriksen dood is. Kunnen zich niet voorstellen dat de wedstrijd niet gestaakt wordt. De spelers en Uefa willen wel spelen.... Hij leeft hè.
You'll neeeeever re-animate alone.
20:30 gaat de wedstrijd verder. Lekker bezig.
Half uur zitten vloeken en huilen. De nos heeft mazzel met Peres.. Ik ben meer een Ibrahim.
O wat hoop ik dat t goed komt met die jongen. Tering wat schijt ik in mijn lor.
We gaan voetballen.
En waarom ook niet.
Wedstrijd wordt uitgespeeld om 20.30 uur
- 5 minuten 1e helft.
- 45 minutn 2e helft.
Ik heb niks met voetbal maar hoe zijn ploeggenoten allemaal om hem heen gaan staan ... Kippenvel!
Die Willem Engel gun je toch echt een hele hoop erge dingen toe. Wat een kansloos figuur. Ik zeg verder maar ff niets.
Een totaalidioot.
Komt gewoon door zijn AZshot. Hij is helaas niet de eerste die zomaar inzakt. Ken er 2 die het er slechter van hebben afgebracht: een man van 72 en een vrouw van begin 80.
Plant je aub niet voort.
@Sensemilla | 12-06-21 | 20:12:
Nog zo'n wappierat die deze tragische gebeurtenis wil misbruiken.
Schijnt een nep account te zijn.
@Usumani | 12-06-21 | 20:36:
Is gewoon zijn account maar wappies kunnen alleen maar liegen.
Willem Engel moest er ook iets over kwijt op Twitter.... kan iedereen hem daar even rapporteren? Ik vraag het voor een vriend want zelf geen Twitter uiteraard
Ach joh, laat die mafklapper toch lekker twitteren wat ie wil. Vrijheid van meningsuiting toch?
@VanBukkem | 12-06-21 | 20:05:
In dit geval heeft Engel de grens echt overschreden.
Die moet definitief gemuilkorfd worden.
Zie ook de oproep @HumbertoTan en/of trefwoord 'walgelijk' (sport-trending).
De kl**tz*k is op Twitter i.i.g. geblokkeerd.
@MK27 | 12-06-21 | 20:21:
Ze hadden die malloot een half jaar geleden al in een inrichting moeten stoppen.
Wedstrijd staken. En morgen om 9:00 uur afmaken. Zou gaat dat met iedereen die werkt voor zijn geld en een nare ervaring meemaakt. Lukt niet? Ziek melden.
Rinus Michels zou zeggen: Niet zo aanstellen mannen. Voetbal is oorlog.
Ik hoop dat Eriksen d'r weer helemaal bovenop komt. We kijken bijna geen TV, en voetbal al helemaal niet, dus geen idee wie 't is, maar ik leef met hem mee, 't Is bij mij al 20 jaar geleden, goed dat het gebeurde met veel mensen om me heen die 't hart weer aan de praat kregen , ik voel het figuurlijk nog steeds in mijn borstbeen.
Mag ook eens gezegd worden.
Je zal zijn vriendin zijn zeg , met de kids je kerel in elkaar zien zakken. En opeens stelt dat hele voetbal geen ene ruk meer voor .
Flikker op met je kids.... kinderen!
Ik haat het woord kits, doe eens normaal
Zeg dan ook je "bloke". Met je "kids".
@halfvolle glas | 12-06-21 | 20:01: goed momento de taal-nazi uit te hangen.
@Dirk III | 12-06-21 | 20:05: never nooit een goed moment om het woord kids te gebruiken
@halfvolle glas | 12-06-21 | 20:01: Kinderen is zo truttig, het is kroost.
@SHSH | 12-06-21 | 20:08:
Als ze groen groen aanlopen moet je ze in een sloot gooien ipv naar de dokter brengen ?
Nee, kroost schep je uit de sloot.
@SHSH | 12-06-21 | 20:08: Of gebroed
Dat voetbal betaald de volgende 6 generaties aldaar. The colour of money? Green as grass.
Ze hebben elkaar ontmoet in de u.b.
Evengoed een horrorverhaal. Mijn pa stierf naast onze auto tankend in België. Wij waren 8 en 5.
Zo dat gaat.
Afschuwelijk dit. Doet me denken aan Fabio Casartelli in de Tour de France, jaren geleden.
Of Wouter Weylandt, iets minder lang geleden, in de Giro. Kwam ook nog een lekker in beeld, dat bloedbad.
Heb het op de TV gezien, de volgden dag won Amstrong de etappe en wees naar de hemel als groet naar zijn teamgenoot. Heb daarna nooit meer gejankt maar toen wel…
Flauwekul opmerking.
Heeft dat er iets mee te maken?
Beter kan uw gedachte naar zijn gezondheid uitgaan.
Hoe kapot moeten die complothonden in hun bovenkamer zijn om hier nu over die nonsens te beginnen? Zum kotzen, die fascistoïde Willem Engel-pijpers.
@Zwizalletju | 12-06-21 | 19:49:
Niet helemaal een flauwekul opmerking, vind ik. Eventuele verbanden als in (mogelijke) oorzaak-gevolg zouden gewoon onderzocht moeten worden. Men moet daar gewoon voor open staan, vind ik. Als. met de nadruk op áls, er een eventueel verband zou bestaan, dan kan men daar op inspelen. Kortom, men kan daar enkel wijzer van worden.
Komt goed; ik ga een goed woordje voor hem doen bij mijn zoon. En die is bezeten van voetbal en niet vies van een wondertje hier en daar.
God zij dank.
Ja, das nou jammer, die bestaat niet.
@uisge baugh | 12-06-21 | 19:45: Levert u het bewijs?
@uisge baugh | 12-06-21 | 19:45: you never know
@L.E. Raar | 12-06-21 | 19:46:
Omgekeerde bewijslast. Gelovigen zijn kampioen met het smijten van drogredenen...
@L.E. Raar | 12-06-21 | 19:46: Raarrrrr.
@SterF... | 12-06-21 | 19:47: ?????? Iemand beweert wat, en ik vraag om het bewijs erachter. Vindt u dat omgekeerde bewijslast? Volg dan eens een paar lesse filosofie, zou ik zo zeggen.
@uisge baugh | 12-06-21 | 19:45:
Doe bij gebrek aan een geloofwaardige God dan de heer of mevrouw, Jawee en of Allah maar...
@L.E. Raar | 12-06-21 | 19:52: Wat ik van filosofie en filosofen vind mag ik niet zeggen van Joris
@Nodeloos Kwetsend | 12-06-21 | 19:55: Hoezo? ik kan prima zonder.
@L.E. Raar | 12-06-21 | 19:52:
Net een lesje gehad al, die ging over Karl Popper en falsifieerbaarheid.
@uisge baugh | 12-06-21 | 19:56:
Zelfs een atheïst heeft een opperwezen nodig om te kunnen ontkennen...
God is dood.
@Narendra | 12-06-21 | 20:03:
Volgens het liedje James Brown dus ook....
@Nodeloos Kwetsend | 12-06-21 | 20:05: Piet Hein ook, zei mijn vader altijd als ik vroeg of er nog wat gebeurd was.
@L.E. Raar | 12-06-21 | 19:52: Het omgekeerde bewijs is al duizenden jaren niet geleverd.
Nou ja een houtsplinter in de ene kathedraal, stukje lijkgewaad in de ander, huilend beeldje in een stadje.
Miljarden doden omdat..
Ik denk dat Eriksen zelf zou zeggen - bij bewustzijn in het ziekenhuis en dat het allemaal meevalt - DOORSPELEN!
Zijn teamgenoten zijn compleet van slag, hoe moeten die zich nu nog kunnen focussen?
@Jan, Leiden | 12-06-21 | 19:51:
Is ford dit jaar niet 1 van de hoofdsponsors dan ?
@Jan, Leiden | 12-06-21 | 19:51
De tegenpartij is ook van slag, dus dat kunnen we tegen mekaar wegstrepen. Ik ga mee met @Sarum; ik denk ook dat Eriksen zou zeggen van doorspelen.
Gaat de wedstrijd straks tussen de Belgen en Russen door ??
Waarschijnlijk wel. Althans dat denk ik wel, nu dat er bekend is dat hij bij kennis is.
Tuurlijk. Waarom niet.
Kan vanavond nog Willem Engel aub opgepakt worden, in een cel worden gegooid en de sleutel weg worden gegooid? Ik heb hier geen woorden voor.
Stel je niet aan. Gekkies roepen altijd maar wat in de hoop dat ze serieus worden genomen.
Het belangrijkste is dat eriksen bij kennis van het veld is gedragen.
Het is een dansleraar. Wat boeit het wat hij van vaccinaties vindt?
Hoezo, wat heeft die dweil nou weer gezegd?
@Graaisnaaiert | 12-06-21 | 19:53:
Doe maar niet, die mafketel is de aandacht niet waard. Wanhopige poging om relevant te blijven, meer is het niet.
@Transgender-Airlines | 12-06-21 | 19:45:
Stel je niet aan...
Dit soort berichten zijn benenden alle peil. Ja het is idioot, maar wel een groep volgelingen die dit ook geloven. Als je dit soort ziekelijke zooi uitkraamt dan ben je niet helemaal in orde.
Vandaag me Janssen vaccinatie gehad.
En dat ondanks mijn moeder het vaccineren een linkse uitvinding en hobby vindt.
Zo jammer dat me schoonmoeder er niet zo over denkt..
Het is niet op het originele Twitter van Willem Engel geplaatst. Er trappen weer een hoop mensen in , zo’n fake-account.
Engel is een totaalidioot van de buitencategorie.
@Burgerzaken | 12-06-21 | 19:56: ja stel je niet aan.
Een idioot zegt iets op twitter.
Je bent net zoals m’n kat die een propje zilverfolie wegslaat met z’n staart en dan schrikt.
Is gewoon een miezerig sociopaatje.
@Transgender-Airlines | 12-06-21 | 20:10:
Lul niet zo stom met je quasi intellectuele metafoor. Je zit jezelf anders behoorlijk op te winden omdat ik me stoor aan een die tweet.
@Burgerzaken | 12-06-21 | 20:15: miauw
@Transgender-Airlines | 12-06-21 | 20:18:
Ach gut nee jij stoort je natuurlijk nooit ergens aan. Je zit alleen op geenstijl om anderen de les te lezen dat ze zich niet moeten aan stellen. Internetheld ben je
Willem Engel denkt het al te weten.
Dat was een walgelijke tweet. twitter.com/willem_engel/status/14037...
@brutus68 | 12-06-21 | 19:38: Willem Engel is een eikel
Laat je niet opfokken door m, hij is nog minder dan het vuil onder je voeten. Geen.Aandacht.Geven.
@brutus68 | 12-06-21 | 19:38:
Wat een idioot is het toch.
Ik ben niet zo van de Twitter, maar is dit zijn officiële account? Zo ja dan mag Twitter wel maatregelen nemen en de volgers van Engel hun conclusie trekken. Maar dat laatste zal wel een utopie zijn,
Walgelijk hoe iemand misbruik maakt van zo'n tragedie.
@remmersmaaak | 12-06-21 | 19:47:
Het is smakeloos, zeer zeker, maar moet sociaal media op basis daarvan gaan blokkeren? Ik weet het niet hoor. Geen aandacht geven is denk ik een betere oplossing. Meneer heeft nu precies weer bereikt wat ie wil, en als ie dan geblokkeerd wordt za ie verongelijkt gaan staan drammen.
Vol spelfouten ook nog eens. En een nieveau. Is W. E. laagbegaafd oid?
@Graaisnaaiert | 12-06-21 | 19:55:
( LOL, nieveau, dat staat ook laagbegaafd )
Deze man is in en in triest. Wie gelooft nu deze onzin. Iemand vecht voor zijn leven. En over de rug van deze persoon je grammetje halen. Willem eng nek ga je voor eeuwig schamen!!!!
Wat gekke Willem denkt vind ik totaal oninteressant en maak me er ook niet druk om. Zolang we ervoor zorgen dat onderwijs in NL bovengemiddeld tot goed is hoeft niemand zich druk te maken om dit soort mafkezen zolang ze niet gewelddadig radicaliseren.
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Het is niet op het originele Twitter van Willem Engel geplaatst. Er trappen weer een hoop mensen in , zo’n fake-account.
Wat een schaamteloze rat.
@ja,diedus! | 12-06-21 | 20:04:
Kunnen wappies nog wat anders dan liegen?
@Sensemilla | 12-06-21 | 20:15:
Malloot.
De reacties hier zijn om je dood te schamen, wat een achtelijk gevoelloos volk komt hier toch. Ik zou er wel eens een paar IRL willen zien, kijken of ze dan nog zo lomp zijn. Toetsenbordhelden.
Nederland in een notendop lomp en gevoelloos. Hier in Finland is iedereen zeer respectvol en geschokt. De commentatoren waaren zo geschokt dat ze niet meer konden ppraten.
Aansteller
Ik erger me idd dood aan bepaalde lieden hier. Daar hoort u niet bij.
@Capt. Iglo | 12-06-21 | 19:40: U benadrukt mijn punt. Dank.
@Capt. Iglo | 12-06-21 | 19:40: Echt stoer hoor, sneuhaas.
Tsja, al dat gesnowflake maakt je misschien wel minder empatisch. Zeker niet de juiste reactie, maar vast een verklaring.
Ik vind het wel meevallen. Ik vind het leeuwendeel van de reacties eigenlijk best wel redelijk beschaafd. Hee, ik tel 3 weggejorist en 1 weggejorist en opgerot, het gaat er wel eens gekker aan toe.
@Wiezewalakristalix | 12-06-21 | 19:42: man stel je niet zo, aan zoveel heel naars of raars staat er niet, er zijn altijd een paar idioten. Het is tegenwoordig ook hip om overdreven geschokt te zijn, je moeder is niet in je armen overleden hoor. Hij kreeg een hartstilstand dat was schokkend inmiddels is duidelijk dat ie weer bij kennis is en dat het gelukkig lijkt mee te vallen en doorrrr…
@Capt. Iglo | 12-06-21 | 19:47: Het is goed joh, leef lekker verder met je nihilistische empathische vermogen. Goodluck.
@halfvolle glas | 12-06-21 | 19:40: en begonnen te stotteren
"wat een achtelijk gevoelloos volk komt hier toch"
Hé Wieze, jij ook hier ?
Zag het gebeuren: hij zwalkte en ging neer.
Chapeau voor zijn teamgenoten, de scheids die hem snel afschermden.
En het medisch team die de reanimatie overnam.
I wish Eriksen the best.
Maar nondeju, ik kijk op Twitter er die lamzak van @Willem_Engel én aanhangers gaan he-le-maal los met viruswaanzinnige en anti-Corona vax uitspraken: ben zo boos.
Maak me er niet eens meer druk om,zonde van de energie.
Zijn toch te dom,kan je net zo goed met een muur lullen
Maak je niet druk.
Het is niet voor niets het schuim van ons land die zich geen houding weet te geven.
Wappies kennen geen schaamte.
Ze zijn als gelovigen die een kankerpatient gaan vertellen dat het een straf van god is.
Welke spuit heeft ie gehad?
@geen koning | 12-06-21 | 20:04: Astra Zeneca denk ik. Dat is geen mRna vaccin
@Sensemilla | 12-06-21 | 20:16: ja, dan vraag je erom.
De verslaglegging bij de NOS is wederom bedroevend.
Als Beatrix vooral heel moeilijk kijken. Ze denken nog dat hij bij Spurs speelt
Klaar nu, schakel even naar een ander onderwerp ipv dit geleuter
Van Perez moesten we gaan bidden. En dat op nationale tv
@zuurtjeregen | 12-06-21 | 19:37: Gewoon prima respectvolle verslaving. Misschien dat je wat minder naar die dikzak die bij je op de bank zit moet kijken. Scheelt een hoop zuur in je mond.
@DexterGordon | 12-06-21 | 19:46: LOL
@DexterGordon | 12-06-21 | 19:46: Respectvolle verslaving ..... oké.
@DexterGordon | 12-06-21 | 19:46: ha Gorden, probeer je eigen vetzucht en mislukte relatie niet te projecteren op een ander. Graag nodig ik je uit om 10km te komen rennen tegen mijn meisje. Kijken wie het zuur krijgt
Hoe moet je dan gaan kijken? Kun je je misschien voorstellen dat ze echt geschokt zijn?
Ik woon alleen dus ik ben ook aan het overwegen om een AED aan te schaffen. Ik moet het uiteindelijk zelf oplossen als het mis gaat.
Fijn dat uw leven nog zin heeft om uzelf te helpen. Dat doet me deugt.
@halfvolle glas | 12-06-21 | 19:37: U deugt. En dat doet mij weer deugD.
@wijsvinger | 12-06-21 | 19:44: Dan deugen we beide. Dat doet mij weer deugd.
Leuk man dat voetbal.
Komt in het wielrennen vaker voor. Ook op amateur velden in elke taking van sport helaas.
Probleem is dat hartstilstand bij iedereen en op elk moment kan voorkomen. Dat is ook het beangstigende.
Daarom moet hier elk persoon eerst naar de cardioloog.
Zonder kom je het veld niet op.
Het valt wel op bij topsporters. Maar of het bij hen meer voorkomt dan bij matige sporters en niet-sporters? Geen idee, maar in ieder geval wordt er door de media meer aandacht aan besteed. En toch worden topsporters vaak niet oud. www.goalsandglamour.nl/49177-10-topsp...
EN wat denk je.... zou hij gevaccineerd zijn?
Ja daar dacht ik ook meteen aan.
Ik verslikte me in mijn drankje
Als het bericht van Engel dat ik net zag echt is dan is er in ieder geval één idioot die een verband legt.
He, donder effe op met je 'willem engel' gezeik.
@Frits de Vriez | 12-06-21 | 19:36: zie Twitter voor de tweet van viruswaanzinnige Engel.
Kotsmisselijk gedrag.
Lazer op met je antivax-gif.
@Sytsevandekameleon | 12-06-21 | 20:26:
Sterke inhoudelijke reactie...
Does it hurt to ask?
@MK27 | 12-06-21 | 19:36: maar als het nu wel zo is? Ik ken inmiddels een aantal voorbeelden uit mijn omgeving.
Je kan je niet tegen hartproblemen laten vaccineren
Ach, de NPO gaat deze beelden de hele week herhalen ??
Ne joh, het was een witte man met privileges.
De winnaar van de top 3 ek momenten is al binnen.
Vi ønsker Christian god bedring!
Ik heb ooit Nouri live in elkaar zien zakken. Daarna Blind al was dat minder opvallend. Nu Eriksen. Ben er wel klaar mee eigenlijk. Hoop maar op het beste, het lijkt erop dat hij toch weer bij kennis was gekomen.
Ik verzoek u in het vervolg plaats te nemen op de publieke tribune van de Tweede Kamer.
Hoop dat Blind ook eieren voor zn geld kiest nu en per direct met pensioen gaat
U bent dus zielig omdat u het allemaal gezien heeft?
Ga eens naar het pr. Maxima-centrum in Utrecht,
Ziekenhuis voor kinderen met kanker,
benieuwd wat u dan zegt.
@drastic | 12-06-21 | 19:57: Waarom hebben kinderen kanker?
Zoiets zou ik prevelen.
Hij is gestabiliseerd, fijn om te horen!
Ah. Hij doet het weer.
Al die schietgebedjes hebben blijkbaar toch geholpen.
Mooi om te horen dat hij er is. Van dood naar levend. Compliment aan het reanimatie-team.
Belangrijk dat ze er snel bij zijn met reanimatie, vergroot de kans op overleven.
@Jan, Leiden | 12-06-21 | 19:32: U heeft gelijk. Dacht werkelijk dat hij het niet zo overleven.
Als je neervalt en wordt gereanimeerd; dan ben je theoretisch nog niet dood geweest. Het proces van daadwerkelijk dood is een onontkoombaar proces. Reanimatie en vooral zuurstof binnen de eerste minuut is super extreem belangrijk voor een succesvolle reanimatie.
Als hij werkelijk bij kennis was dan begrijp ik niet dat ze hem niet even hebben laten zwaaien naar het publiek.
Ben je serieus?
Iets met schok en schrik. Zoek het even op in het woordenboek hersendode malloot.
@VoltaireJohn | 12-06-21 | 19:26: Zijn naam eer aan doet...
@VoltaireJohn | 12-06-21 | 19:26: kleine moeite toch?
Elke formule 1 coureur die zwaar crasht steekt als eerste een hand op om aan te geven dat hij ok is. Hier stort een voetballer in en een heel stadion en miljoenen televisiekijkers vragen zich af of hij nog leeft. Dan wordt hij met doeken eromheen van het veld gebracht. Dat vind ik gewoon raar. Ik beweer niet dat hij een ererondje moet maken maar gewoon een teken dat hij het naar omstandigheden goed maakt is toch geen slecht idee?
@Die nare vent | 12-06-21 | 19:32: Uw nick is terecht. Uitzonderingen daargelaten zijn Denen zeer sociaal voelend, gaan daarin niet zozeer uit van hun eigen ideeën, maar voegen zich naar de situatie.
U zou nogal wat kunnen leren van de Denen!
@Die nare vent | 12-06-21 | 19:32: Een formule 1 coureur zit in een beschrrmende cocon en crashed vele malen per jaar. Die zijn eraan gewend en kunnen dus helder denken... moet ik mijn punt nog afmaken of begint het te dagen?
@halfvolle glas | 12-06-21 | 19:35:
Als je als F1 coureur vele malen per jaar crashed, kan je op een gegeven moment je stoeltje wel inleveren hoor ;) .
@Tarmac | 12-06-21 | 19:46: zoals Jos.
Topsport is een aanslag op je lichaam, teveel van iets is meestal niet goed voor je dat geld zelfs voor sport. Hoop dat de beste man in leven blijft en een spoedig herstel mag ervaren.
Yep, en vol met pijnstillers toch door (moeten) spelen.
?
Hoogstwaarschijnlijk
Wat ben jij een amoebe zeg.
Welke drugs gebruik jij dan?
U mijnheer is een rat.
Bedankt voor je bijdrage.
Serieus? Joris?
Je profeet is dood.
Reanimeren begon precies na 1.55; AED schock na 3 minuten. Ik ben geen dokter maar dan is het niet per sé te laat, zou ik denken. Ik hoop dat het goed komt.
Sneller dan bij Nouri.
Ik hoorde zojuist op de Belgische TV iemand zeggen dat elke minuut staat voor 10% overlevingskans-afname staat; dus, dat in de 2de minuut de overlevingskans 80% is, dat in de 5de minuut de overlevingskans 50% is. Zo begreep ik datgene wat die persoon zei.
Wat zal ik blij zijn als hij dit overleefd.
Staak die wedstrijd maar. Je kan niet verwachten dat die jongens nog verder kunnen spelen.
Is al eventjes gestaakt hoor
@Icewallowkum | 12-06-21 | 19:22:
Officieel alleen voorlopig gestaakt.
Waarom niet? Beetje adrenaline in de benen kan nooit kwaad.
Hij is bij kennis
Als dat zo is, is het heel goed nieuws.
Na deze toestand heb ik helemaal geen zin meer in dit EK.
Hij schijnt in leven te zijn, wat ik begrijp. Hopen dat t waar is
Voetballen!
Ik meen dat de spelregels voorschrijven dat in zo'n geval de wedstrijd wordt hervat middels een scheidsrechtersbal.
@VanBukkem | 12-06-21 | 19:22:
Dat "sprakeloos" bij u valt ook nogal tegen.
@VanBukkem | 12-06-21 | 19:22: Ja. Alsof de Denen weer vrolijk verder gaan.
Historische beelden.
U mag ook uw klep wel even houden hoor.
Ik peins er niet over.
[sprakeloos]
Zie net op twitter deze foto voorbij komen. Lijkt dat hij bij bewustzijn is.
pbs.twimg.com/media/E3sqTW6XIAcyxsE?f...
Inderdaad, laten we het hopen.
Dat zou heel erg goed nieuws zijn.
Dank voor deze foto. Hoopgevend.
Andere wedstrijd
@blikjegrolsch | 12-06-21 | 19:20:
Toevallig ook tegen Finland?
Ging wel heel plots trouwens gescheurde aorta of iets?
Zal wel z'n hart zijn.
Gescheurde aorta vertel je niet na als je niet in een ziekenhuis bent als het gebeurd, is ook meer voor 50+. Dit lijkt een hartstilstand of meer waarschijnlijk ventrikel fibrileren.
Dramatisch. Voetbal is even totaal oninteressant. Hoop in de godsnaam dat deze sympathieke vent het redt.
Kunnen de heren bij de NPO even niets zeggen, cq hun mond houden ?
Die moeten altijd commentaar hebben, nooit hun bek dicht houden.
@VoltaireJohn | 12-06-21 | 19:15:
Ongelofelijk, wat een geouwehoer in de ruimte. Zet het beeld even stil met tekst en ga koffie drinken.
Je kan toch ook gewoon je tv uitzetten?
@John McClane | 12-06-21 | 19:34:
Ja. ik kan hem ook door de voorruit van je auto smijten. Ik kan zo veel.
@VoltaireJohn | 12-06-21 | 19:15: Ik kijk hierom dus nooit naar de NOS, altijd maar dat ziekelijke gepraat. Ze denken dat het professioneel is om naar een EK ordners met feitjes en wetenswaardigheden mee te nemen en die dan op te lepelen. Vaak reageren ze niet of laat met wat er op het veld gebeurd, want ze hebben het dan over de dochter van Bergkamp, dat weer het liefje van die is, en die lust dan geen paella. Als er dus echt iets gebeurd waar ze verslag van moeten doen, of gewoon even 2 minuten hun muil houden dan gaat het niet. Ik hield het gister 2 minuten vol en toen zapte ik door naar de Belgen,wat een amateurs
Zeer triest om op die leeftijd, als topsporter, zo en public tegen de vlakte gaan. Die samenloop van omstandigheden maakt dit drama extra wrang.
Die ogen. Alsof de dood je aankeek.
Tragisch. Van feest naar drama. Echt kut.
@Redactie,
Een foto van Eriksen vind ik gepaster dan deze beelden.
Iets met respect. Ik denk altijd maar: hij heeft ook familie en geliefden.
Hopelijk redt ie het en komt ie er weer helemaal bovenop.
Denk dat de familie niet geenstijl leest en mensen gaan de beelden toch opzoeken en kijken.
@zeertegendradig | 12-06-21 | 19:15: Dat geloof ik gerust. Maar je moet er zelf niet aan willen meewerken, denk ik dan maar.
De familie en geliefden zullen je vast een lintje sturen voor je dappere deugpogingen.
@blikjegrolsch | 12-06-21 | 19:21: Dat heeft niks met deugen te maken. Gewoon met een beetje inleven.
www.bt.dk/
Ligt uiteraard helemaal plat.
Denen, het fitste volkje van Europa. Dat het goed moge komen! och, arme.
Wat vreselijk.
Zat net in te schakelen, dacht, oh dat wil ik wel zien en toen zakte die Eriksen in elkaar en dacht toen: dat is niet goed. Hoop dat hij het overleeft en hersteld. In elk geval na 15 minuten op de brancard, geeft een beetje hoop. Fijn dat die EHBO er zo snel bij was en aan de slag. Maar heb wel een traantje gepinkt door te kijken naar die betraande medespelers. Brrrr....
Apart. Overleeft wél met een t, maar hersteld niet.
Hartverlamming heette dat vroeger. Geen AED's in de buurt ?
Denk dat in dit soort stadions het noodzakelijke wel voor handen zal zijn.
Ze hebben AED gebruikt
We zagen het live gebeuren, man, het zou je niet moeten overkomen. En dan nog zijn vrouw/vriendin die erbij moet kijken. Sterkte voor de familie.
Zelfs God doet aan matchmaking.
Zwakjes.
En het is fixing.
@NiCeY | 12-06-21 | 19:07: Zelfs God doet aan matchfixing.
There, I fixed it for you.
@King of the Oneliner | 12-06-21 | 19:12:
De game is niet gefixed.
Jij ben.
Goh...
Nu hoop ik dat die Denen het EK winnen...
Heb ooit een hartstilstand van twee minuten overleefd en ben weer helemaal 100%. Maar dit duurde gewoon te lang, na vijf minuten ben je zo goed als hersendood…
Variabel. In koude omstandigheden, zoals verzuipen in koud water, kan je wat langer mee. Ooit eens verhaal gelezen dat iemand na 20 minuten weer bijkwam zonder hesen beschadiging. Het merendeel is tegen die tijd echter veranderd in een kasplant.
@Suncatcher | 12-06-21 | 19:05: Was het niet een jongen van ongeveer 12 jaar oud?
70% overleeft een snelle reanimatie. Maar langer dan 2 minuten wachten voor je begint is het begin van ernstige schade. Volgens mij is in dit geval snel gestart en dan maakt 't in principe niet zo veel uit hoe lang het duurt, als 't maar goed gebeurt.
Hier 5 stents, had een volledige afsluiting, .....geniet van het leven!!!!
En het leven is me toch mooi!!!!.........Plop, en neuken maar.....
Om me kop zo te krijgen heb ik wel de nodige (zelf-) therapieën nodig gehad.
@reade romke | 12-06-21 | 19:15: Zo snel stoppen ze niet met reanimeren, zeker niet bij een jong iemand.
nl.wikipedia.org/wiki/Fabrice_Muamba 78 minuten zonder hart en is nu nog in leven.
Die had alleen de mazzel dat er een hartspecialist op de tribune zat dus dat vergrote zijn kansen nogal
Kak
Vreselijk. Hopen dat hij het haalt. Duurde heel lang...
Kolere, heftig.
Aan zijn ogen zag ik het toen dat in beeld kwam
Ik heb dat 40 jaar geleden ook bij iemand gezien. Dat zijn de ogen van de dood. Open gesperd. Kijkend in het niets. Erg dit.pff.
Gelukkig is het een topsporter.. en blijkt hij weer bij te zijn. Maar die ogen .. vlak na zijn vallen... dat was wel ff slecht.. denk wel dat zijn hart even stil heeft gestaan.
Onbegrijpelijk dat spelers staan te zwaaien. Duik er op en ga reanimeren.
Ze roepen om de ehbo e.d. hoor. Aandacht, heeft niets met zwaaien te maken.
In zo'n situatie duik je niet direct op iemand. Je weet namelijk niet wat er gebeurt. Ze hebben goed gehandeld door gelijk om hulp te roepen.
De domheid hier.
Ben twee meter en 130 kg. Ik zit te huilen als een baby.
@opblaasschaap | 12-06-21 | 19:01:
Krijg jij maar de typhus, gezien,bloedhond.
@opblaasschaap | 12-06-21 | 19:01: ik heb eelt op voeten en een snotneus... zit krijsen hier
@langelat | 12-06-21 | 19:05:
Voor jou hetzelfde.
@ditotje | 12-06-21 | 19:03: Ben nu wel nieuwsgierig wat die bloedhond gezegd heeft.
Dit komt niet goed! ;(
Niet stom staan zwaaien daar op dat veld; start reanimatie.
Ja, zolang iemand niet reageert kan het weinig kwaad, je kan gewoon stoppen met reanimeren als het iets anders blijkt te zijn. Tegenwoordig word er niet eens meer naar een hartslag gekeken, als je per ongeluk iemand reanimeert die wel een normaal hardritme heeft kan het weinig kwaad. Zelfs een AED kan je gewoon toepassen, het apparaat controleert zelf of er een normale hartslag is en zal in dat geval niets doen.
@W_F | 12-06-21 | 19:14: Je breekt alleen wel de ribben, als je het goed doet. En dat is dan weer niet zo handig om mee te voetballen. Laat de professionals het maar uitzoeken, die zijn binnen 1 minuut ter plekke.
@nieuwe_Deen | 12-06-21 | 20:00: Nee. Reanimeren. Direct.
Ik zit echt met open mond te kijken. Wat een drama dit...
Sprakeloos.
Woon hier in Kopenhagen op 300 meter van het stadion, doodse stilte hier op straat nu..
Vreselijk. Hoop dat hij het redt. Sterkte voor zijn familie.
REAGEER OOK