Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oom Jan heeft een eenvoudige vraag. Iemand?

Mooie prijzen!

Social

A: Bente Becker
B: Brussel
C: Die Kalergi-meneer, die je niet mag noemen van de systeempers
D: Diezelfde ambtenaar die aan het eind van het jaar blanco A-viertjes staat te kopiëren omdat anders het overheidsbudget voor volgend jaar omlaag gaat
E: Nederlandse Vereniging van Makelaars
F: Georgina en Claudia en verder iedereen met een Syriër op zolder
G: Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Patatter | 26-05-21 | 15:06

De reden dat we een woningtekort hebben is vanwege de jarenlange massa immigratie. Ons landschap verdwijnt waar immigratie verschijnt. Autochtonen stellen moeten 2 kinderen krijgen willen we stabiel blijven in ons land. Wil je groeien dan betekend dit >3 kinderen... eigenlijk prima voor ons al overbevolkte land... minder mensen zou een uitkomst zijn en enkel waardevolle arbeiders uit het buitenland mondjesmaat toestaan zou genoeg moeten zijn. Overigens bepaald Brussel dit beleid van opnemen en verdelen over de lidstaten, daar zit geen enkel toeval in die wekelijkse instroom van migranten. Tja 20 miljoen inwoners uitgesmeerd over NL. De politiek geeft niks om onze biodiversiteit of ademlucht of gezond leefklimaat... doel is concurreren als 1 Europa tegen China en de USA...

Hollandse_blauwe | 26-05-21 | 14:06

Is nou éénmaal zo....jullie wonen allemaal in een volkstuintjes complex met een infrastructuur die verstopt wordt door automobielen, loslopende boa's en geldschooiende immigranten. Alleen in Nederland halen non-valeurs als hazes en kleine lul de voorpagina's. Succes daar!

Pierre Lebon | 26-05-21 | 11:17

Ja, gooi er nog maar een reden om niet te bouwen bovenop. Op deze manier betaal je straks voor een rijtjeshuis 2 miljoen euro. Bouwen, bouwen, bouwen en stoppen met alle migratie.

omwenteling | 26-05-21 | 10:44 | 1

Gemiddeld zo'n 600 immigranten per week is meer dan 30.000 per jaar. Daar valt niet tegenop te bouwen. En ja, dan wordt dit niet een grote stad maar een grote achterbuurt.

Patatter | 26-05-21 | 15:08

Links.

Ooit riep ook Links nog dat Nederland vol was. Toen kwam ineens hun nieuwe hobby, immigratie. Daarna was iedereen die dat riep een racist en riepen ze zelf dat we mensen nodig hadden voor in de zorg. Wat een onzinnig argument is want als die logica klopt zou je altijd moeten blijven groeien.

DerUnterMensch | 26-05-21 | 10:42

Het is EU regelgeving dat voortkomt dat je als land kan kiezen het inwoneraantal te laten dalen. Duitsland, Frankrijk zijn relatief lege landen waar 100k of 200k extra import wegvalt in de marge. NL wil natuurlijk met een klein stijfje ook meepraten met de grote jongens (ja daar valt ook Merkel onder) en roept mee dat natuurlijk ook NL meedoet. Ruimte is er niet, woningen zijn niet, draagvlak is er niet en integratiemogelijkheden zijn nihiel. Maarja, het electoraat stemt graag "fatsoenlijk" al wil men dit niet, maar de banenjacht voor de politici om in de journalistieke luwte van de EU de macht te doen gelden trekt aan ze als een kreupele hinde op een hyena.

Mosselprikker | 26-05-21 | 09:40

Een hoog inwonertal is voor een natie macroeconomisch gezien een voordeel. Het levert een hoger BNP op volgens de theorie. Maar dan moet je wel voldoende rendabele inwoners hebben. En dat is in Nederland wel een dingetje met al het 'onbenutte arbeidspotentieel'.

DeCynischeAmbtenaar | 26-05-21 | 09:21 | 4

@Nico1000 | 26-05-21 | 09:27: Hoger BNP is theoretisch hogere welvaart, maar dan is het vraag hoe de welvaart is of wordt verdeeld.

DeCynischeAmbtenaar | 26-05-21 | 09:30

Dat er potentiële arbeid niet benut wordt, komt uiteraard omdat wij inherent racistische zijn. Zo zegt oa Mark en zijn nieuwe bff.

mr_awesome | 26-05-21 | 10:07

Inderdaad, ik heb ook niet gezegd dat het een voordeel is voor de bevolking. Je kunt gewoon stellen dat het cynische politiek is.

Nico1000 | 26-05-21 | 10:08
▼ 1 antwoord verborgen

Azmani van de VVD zou naar Brussel gaan om er iets aan te doen, heb ik onthouden uit het Marrakesh-debat.

Francieux | 26-05-21 | 08:28

Spijker op zijn kop maar je mag het niet zeggen: We zijn met teveel. Natuur en mens botsen op het stikstofkruispunt maar de overheid durft geen richting te kiezen. Dus blijft het aanmodderen. Totdat iemand durft te zeggen wat Janmaat in de jaten '80 al zei en links nu schoorvoetend beaamt: we zitten vol. Woningnood oplossen met zoveel instroom kan helemaal niet.

Giotto | 26-05-21 | 07:55 | 3

En zo is het maar net! Zullen wij het dan maar gewoon blijven zeggen.

RobbievanD | 26-05-21 | 08:11

@Giotto Sponsoring van grote gezinnen stoppen, zou al een goed plan zijn. Willen ze ook niet.

Wachtmaar! | 26-05-21 | 10:35

Mja.. Voornamelijk mensen die zich onderaan de sociale ladder begeven worden gigantisch verdrongen op de woning- arbeids- en opleidingsmarkt. Nederland is gewoon overbevolkt. Ooit was immigratie geen probleem. Maar nu wel. En wat vindt Jan er van?

*tromgeroffel*

Het landschap!

VBO_B_Niveau | 26-05-21 | 07:32

B) De Brusselse ideologen van de wAaRdEgEmEeNsChAp!
Én
D) De bureaucraten, waardoor het systeem niet kan veranderen.

ratelaar | 26-05-21 | 07:22

De oplossing zit in de knelpunten.
Migratiebeleid
Geboortebeperking
Uitzettingsbeleid
Woningbouw
Ruimte voor natuur
Remigratiebeleid
Asielbeleid

gaffelbaard | 26-05-21 | 01:16

Omdat de smoes was dat Nederland vergrijst.
En men deed alsof Niet-westerse bevolking NIET vergrijst.
(cijfers: prognose CBS 2021-2070)

1975 - 65-75 jaar: 859.840 Nederlanders
2020 - 65-75 jaar: 1.651.970, is 192,13 %
2065 - 65-75 jaar: 1.381.393, is 83.62 % vs 2020

1975 - 65-75 jaar: 2.846 Niet-westers
2020 - 65-75 jaar: 98.584, is 3.463,95 %
2065 - 65-75 jaar: 530.376, is 537,99 % vs 2020

Nederland heeft een mega-vergrijzingsprobleem binnengehaald. Temeer daar Nederlandse ouderen overlijden, maar buitenlandse ouderen jaarlijks worden aangevuld (reken de percentages maar uit t.o.v. de mensen die 5, of 10 jaar geleden ook al in Nl woonden - we zijn gewoon een soort gratis bejaardenoord voor de hele wereld).

Wering | 26-05-21 | 00:05 | 3

Wat ze ook niet vertellen is dat wij de immigranten niet nodig hebben voor de vergrijzing. Wij kunnen dat zelf prima aan.

gaffelbaard | 26-05-21 | 07:50

immigratie is hetzelfde als vroegpensioen. Veel zullen er nooit gaan werken.

DeJaVu5225 | 26-05-21 | 09:14

G: De captains of industry zien het aantal gedweeë consumenten graag toenemen, goed voor de winst. De overheid ziet het aantal gedweeë onderdanen ook graag toenemen, anders valt het AOW ponzi scheme in elkaar.

intrigant | 25-05-21 | 23:46

Ons ooit zo prachtige land is helemaal naar de haaien. De heerlijke weiden met groene landbouwgrond, de beste in Europa? zand erop en pauperwijken gemaakt met schietpartijen ook hier in de buurt. Ik heb toch nooit om die volksuitbreiding gevraagd. Ik heb nooit in een verkiezingsprogramma gelezen dat nederland een stad moet worden. Het gebeurt stiekem wel. De randstad is al bijna onleefbaar.

HijgentHert | 25-05-21 | 23:29
-weggejorist-
kritischekluizenaar | 25-05-21 | 22:45 | 1

Ik ben al bijna 24 jaar donateur van de Club van Tien.
Bekijk hun mooie site maar eens.

Miljoen.www.overpopulationawareness.org/nl/

Ella | 25-05-21 | 22:37

Heeft iemand misschien nog ruimte voor een olifant in de kamer? De wereldvereniging VN heeft het druk met andere (belangrijkere) zaken en huist al een struisvogel. En de EU, de EU, ja, de EU heeft Frans Timmermans en zit dus ook meer dan vol.

TheseDays00 | 25-05-21 | 22:30

De anticonceptiepil, ook wel de pil, is de meest gebruikte methode van anticonceptie in NL.
In 1962 werd de pil Lyndiol door Organon geïntroduceerd.
In Nederland kwam de anticonceptiepil in 1964 beschikbaar.

1965 = 12.248.333 Inwoners in NL
1970 = 13.001.941 Inwoners
2020 = 17.134.873 Inwoners
In 1965 zijn de meeste vrouwen in NL aan de pil gegaan.
Met als gevolg géén gezinnen meer met 10, 11,12 kinderen.
De meeste gezinnen kregen +/- 2 kinderen.
Dat betekent dat de bevolkingstoename in NL door migratie veroorzaakt is.
Alle grenzen zijn open gezet en de migranten stroomden massaal NL binnen.
Dus ongeveer 5.000.000 migranten, waaronder miljoenen moslims hebben zich hier in enkele jaren blijvend genesteld.
Dit kost ons 19 miljard per jaar. Nu al jaren lang.
En dat in dit over, over bevolkte land.
Praktisch alle problemen in NL worden veroorzaakt door deze enorme bevolkingsdruk.

Ella | 25-05-21 | 22:24 | 6

@intrigant | 25-05-21 | 23:30: Als de levensverwachting van 75 naar 85 is gegaan (klopt ongeveer): 13% tussen 1965 en 2020 = 1.6 mio. Kort door de bocht, maar ongeveer correct.

TheseDays00 | 26-05-21 | 10:56

@Ella Daarom : stop de sponsoring na het 2e kind!

Wachtmaar! | 26-05-21 | 10:56

Wie herinnert zich niet dat lied, 15 miljoen mensen? Het geboortesaldo van etnische Nederlanders is sinds die tijd (zelfs iets ervoor al) negatief geweest. Tel uit je winst.

Renkum0317 | 26-05-21 | 18:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit heeft Rutte bedacht. Door de immigratie gaan de huizenprijzen omhoog, moet er meer geleend worden en wordt er zo geld de economie in gepompt waar niet de overheid maar de burger voor moet lenen. Pimpt mooi de cijfers voor economische groei en de staatsschuld waardoor hij een goede MP lijkt. Zijn vriendjes ook gelijk gespekt, denk bijvoorbeeld aan de banken met grotere hypotheekomzetten, bouwbedrijven, projectontwikkelaars, gemeenten, alles vreet zich vet met wat door de woningbezittertjes bij elkaar wordt geleend. Het probleem met te weinig bouwgrond wordt opgelost met onwerkelijke milieucijfers en -regels w.o. Stikstof en bestemmingsplanvergunningen waarmee je de boeren makkelijk weg kunt jagen zonder ze fatsoenlijk voor hun land te betalen. Tegenstand jaag je weg door ze uit te maken voor milieucriminelen en tegenstanders van immigratie voor racisten. Verder wordt er gezegd dat immigratie nodig is om de vergrijzing tegen te gaan ook al is import van mensen waarvan slechts 20% aan het werk gaat niet echt efficiënt om de economische gevolgen van vergrijzing aan te pakken. Om de gang er in te houden komen er straks ook nog allemaal duurzaamheidseisen zoals aardgasvrijmaken en verplichten van onbetaalbare inefficiënte warmtepompen waardoor de burger zich verder te pletter mag lenen. Dit alles volledig onnodig omdat zonder immigratie iedereen hier betaalbaar zou kunnen wonen. Ondertussen wordt er een enorme bubbel gecreëerd die alleen maar hard uit elkaar kan klappen. Waarschijnlijk gokt Rutte er op dat het leger dakloze en woningzoekende Nederlanders straks zo oud is dat ze niet meer van strijdbare leeftijd zijn en geen bedreiging meer kunnen vormen.

down | 25-05-21 | 22:22 | 1

65000 huishoudens erbij maal een hypotheek van 306000 geeft een jaarlijkse kapitaalinjectie van ongeveer 20 miljard. Door burgers op te brengen.

down | 25-05-21 | 22:40

Premisse 1: Er wordt überhaupt gedacht.

Francieux | 25-05-21 | 21:42

Groeiende bevolking in combinatie met immigratie staat haaks op klimaat maatregelen, en toch zijn dit twee linkse heilige huisjes... best raar, toch?

Nederlanddraaitdoor | 25-05-21 | 21:38 | 2

Klimaatproblemen worden niet veroorzaakt, maar opgelost door immigranten aldus links: vervuiling en opwarming van de aarde (incl alles er omheen) is de schuld van rijke blanke, ze komen met niks (dus geen vervuiling meer in land van herkomst), kunnen er niks aan doen en komen in een nul op de meter huis en rijden geen auto. Linkse cirkeljerk tot het geld overal op is en de vuilnisbelten vol.

TheseDays00 | 25-05-21 | 22:26

@TheseDays00 | 25-05-21 | 22:26:
Duurt slechts enkele jaren of zij rijden ook een autootje. Scheiden van afval zijn ze ook niet heel goed in. Nog steeds niet.

Wachtmaar! | 26-05-21 | 10:58

Alle ouderlingen, staatsecretarissen en ministers opgeleid aan de VU:
We hebben goedkope arbeiders nodig om de kont te vegen van eenieder die dat zelf niet kan (en geen beroep kunnen doen op eigen vermogen of mantelzorg).

BraadWorstLul | 25-05-21 | 21:37

G. The riddle of steel. Deze vraag beantwoorden is een hele hoop andere verklaringen aan het licht brengen.

Graaf_van_Hogendorp | 25-05-21 | 21:31

G. De G van Gezellig uiteraard.

Lorejas | 25-05-21 | 21:16

In deze wereld domineren vrouwen steeds meer en bij vrouwen draait alles om de kinderen. Zo raken we in een vicieuze cirkel waarbij alles steeds draait om 'een betere toekomst voor onze kinderen' en onderhand de wereld kapot gaat aan de indirecte gevolgen van de overbevolking.

Expert Homo | 25-05-21 | 21:13 | 2

Heb gewóón weer een wijf angezete!

Zenzeo | 25-05-21 | 21:25

Het probleem ligt niet bij dominerende Westerse vrouwen die laat en weinig kinderen krijgen, maar daar wel heel goed voor zorgen. Die veel tijd en geld investeren in goede zorg en opleidingen voor die kinderen; voor een betere toekomst.

In grote delen van de wereld doen onderdanige vrouwen niks anders dan zoveel mogelijk kinderen baren, om de "mannelijkheid" van hun baasjes te bevestigen. Zorg voor die kinderen is er nauwelijks, maar dat wordt daar niet als probleem gezien. Als je 8 tot 12 kinderen werpt is er altijd wel eentje die goed terecht komt. Als eigenaar van meerdere (bij-) vrouwen is die kans nog groter.
Dat is wat er deze kant op komt.
Of wij blij moeten zijn met de competenties en vooral de intenties van die mensen is een heel ander verhaal.

Dandruff | 25-05-21 | 21:29

"Wie heeft bedacht dat inwonertal moet blijven groeien?"

Lijkt me een uiterst relevante vraag van Jan Latten. Nog relevanter lijkt het me om eens te inventariseren onder de Nederlandse bevolking wie het allemaal met de bedenkers van de bevolkingsgroei eens zijn, en van wie het onderhand met 17,5 miljoen inwoners wel eens een keertje genoeg is.

Enige 'krimp' van het aantal inwoners - zeg zo tot 12/13 miljoen - zou een zegen voor het land zijn: minder CO2 uitstoot, minder urgente behoefte aan betaalbare woningen (en uiteraard minder lange wachtlijsten voor zo'n woning), minder verkeer en minder behoefte aan 'asfalt', meer ruimte en rust voor 'natuur', minder drukte in de Randstad en grote steden (ik herinner me zomervakanties voor corona, wanneer veel mensen op vakantie in het buitenland waren, dat je dat echt merkte in een stad als Den Haag; je ademde vrijer, als het ware).

Maar ja, dan zul je wel iets aan die bevolkingsgroei moeten doen, en dat is niet autochtone vrouwen aansporen om zich eens wat minder enthousiast voort te planten (die zitten al decennia op gemiddeld ca 1,6 kind). Nee, dan zul je ergens anders naar moeten kijken, maar veel mensen kijken daar liever niet naar.

Dr_Johnson | 25-05-21 | 21:10 | 1

18 Of 12 miljoen inwoners van Nederland op al die miljarden van deze aardkloot maakt niet zo veel uit. Ziektes, luchtvervuiling en optioneel zeewaterstijging en een ontploffend klimaat stoppen niet bij onze grenzen.

We moeten terug naar 5- miljard aardbewoners en er is maar 1 realistische menselijke oplossing: geboortebeperking.

In mijn ogen lukt dat alleen door de reden om zoveel mogelijk kinderen te nemen weg te halen. Dat zal tussen de 100- en 300 miljard per maand kosten, op te hoesten door 3 miljard mensen.

Bootvisser | 26-05-21 | 07:04

De belastingdienst.

Neuth | 25-05-21 | 20:45

De koning Misschien>???

pieterS | 25-05-21 | 20:35

Geen van allen. Het was Arfrye die na een treinreis verkondigde dat hij gezien had dat Nederland nog lang niet vol was

Abu Bachouca | 25-05-21 | 20:35

D66, zodat iedereen daar op kan stemmen….

Bolder | 25-05-21 | 20:32

Het begon natuurlijk allemaal met de infameuze woorden "gaat heen, en vermenigvuldigt u"..
Hoofdletter "G" hier dus.
Daar zijn dan uiteindelijk wel eeuwig doorlopende rijtjeshuizen voor nodig ja.

NiCeY | 25-05-21 | 20:26 | 2

Dus u geeft Mo niet de schuld maar Gert-Jan?

Het Licht | 25-05-21 | 20:29

@Het Licht | 25-05-21 | 20:29: We waren al teveel autochtonen. En alles wat het land in is gemigreerd was daar bovenop zeker nog extra teveel.

Expert Homo | 25-05-21 | 21:09

Als we nu vandaag zouden stoppen met baby's maken en biggen EN de grenzen sluiten dan halen we over 10 jaar de doelstellingen van Parijs met gemak.

Noiken voor de lol ende vermaeck is altijd goed natuurlijk ...

Het Licht | 25-05-21 | 20:14 | 3

Waar denk je dat die vaccinaties voor dienen.. tegen Covid 19? Haha

Johan1235 | 25-05-21 | 20:19

@Johan1235 | 25-05-21 | 20:19:
Daarom zie ik een prik van de overheid ook als ongelimiteerd binnen dringen van het lichaam en dus verkrachting door diezelfde overheid.

(niet genoikt, toch genaait(d))

Het Licht | 25-05-21 | 20:31

@Het Licht | 25-05-21 | 20:31:
U doet uw naam geen eer aan.

Al met pensioen | 25-05-21 | 23:05

Een vluchteling weigeren is fascisme. Toen niet nu niet nooit meer fascisme . Geen men

thanseeuwen | 25-05-21 | 20:10 | 5

@Ir. Wilhelmus | 25-05-21 | 20:16: Bijkomend probleem is dat de productie in Afrika vele malen hoger ligt dan onze importcapaciteit.

Een oom van mij gebruikte vroeer nog wel eens de uitdrukking "daar valt niet tegenop te neuken". Wel, daar denken ze in Afrika toch anders over...

a9b2b1 | 26-05-21 | 03:24

@intrigant | 25-05-21 | 23:34: Hij heeft de slogans in ieder geval netjes uit zijn hoofd geleerd. Hij zal ongetwijfeld geen benul hebben wat het precies betekent, maar schanderen kan hij als de beste.

a9b2b1 | 26-05-21 | 03:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Niemand heeft het bedacht. In het dichtstbevolkte land van Europa is het gewoon verboden om over overbevolking na te denken en al helemaal om er hardop over te spreken. Toen Hans Janmaat 35 jaar geleden zei dat Nederland vol was werd hij zowat gelyncht. Ik ben nu achter in de zestig en ik heb tot op heden nog nooit meegemaakt dat er op een rustige, volwassen en realistische manier over werd gepraat.
Linkse mensen zijn het ergste op dit gebied. Voor hen gelden deze regels:
- Een glas kan vol zijn.
- Een bus, een trein of een boot kunnen vol zijn.
- Een gebouw, vooral een AZC, kan vol zijn.
- Een concertzaal kan vol zijn.
- Een stadion kan vol zijn.
- Een vluchtelingenkamp Moria kan vol zijn.
- Het hart van Claudia kan vol zijn.
Maar!
- Een land kan nooit en te nimmer vol zijn. Onmogelijk!

JvanDeventer | 25-05-21 | 20:04 | 5

Nederland is niet vol en rekenen is niet iets waar ik in uitblink. Verdeel je alle inwoners over Nederland heeft eenieder ongeveer een leefruimte van 50 bij 50 meter. Voldoende privacy, toch. Nogmaals rekenen is niet iets voor mij.

swapper | 25-05-21 | 20:33

Dan maar de hoogte in.

Hondt | 25-05-21 | 20:46

@swapper | 25-05-21 | 20:33:

Hier heeft basale logica meer waarde dan simpel rekenwerk.
Er is per inwoner van NL ook een lap grond nodig voor voedsel en kleding. Er zijn bedrijven die dat van producent naar consument brengen, en daarvoor is een flink wegennet nodig.

Dat alles vraagt ook om een economie die dat kan betalen; dus gaswinning, fabrieken, kantoren, winkels, horeca, vliegvelden en havens, etc. Scholen om kinderen op te leiden en universiteiten om ze weer dommer te maken; politieposten en rechtbanken om de ingewikkelde samenleving te beschermen, etc, etc. Daarnaast willen we natuurgebieden in stand houden, en eigenlijk ook recreatieparken. We willen immers ook niet elke vakantie naar een ander land vliegen (milieu!).

Kern van het geschetste probleem is bovendien niet dat we nu al overbevolkt zijn. Dat we daardoor niet aan onze eigen milieueisen kunnen voldoen.
Kern van het probleem is dat die immigratie gewoon door blijft gaan.
Niemand die zegt; "hoho, misschien kunnen we bij 30 miljoen stoppen?"
Wie dat wel doet wordt als fascist afgeserveerd.

Dandruff | 25-05-21 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Het land wordt bestuurd door Unilever c.s.. Elke week gaat de vlag 500 keer omhoog. En er doemt steeds meer (weer) een 2-klassenmaatschappij op, waarbij de onderklasse onderverdeeld kan worden in enerzijds arm/bezitloos, achterlijk én religieus versus anderzijds arm/bezitloos en niet-religieus.

Phantomas | 25-05-21 | 19:58

Het is hier overvol. Er is hier etnisch religieuze onrust. De prijzen stijgen. De schulden stijgen nog harder. Natuur wordt hier beheert als een recreatief jachtterrein. Zo is het nu. Hoe het nog erger wordt:
-enorme onderlaag aan dagloners;
-te krappe behuizing;
-langs elkaar levende groepen die elkaar alleen in conflict treffen;
-iedere mm2 staat in dienst van de economie;
-al je gedrag moet in lijn zijn met deze grootstedelijke economie anders sancties;
-continu in- en uitlopen van migranten die van monsterstad naar monsterstad hoppen voor geld en carrière;
-verval van rechten om de autochtoon en oude stijl immigrant te dwingen altijd te werken anders geen voorzieningen of geld;
-terug naar een bijna volledige scheiding tussen haves en havenots;
-hulpdiensten en vangnetten zullen er niet meer zijn voor het individu maar voor het veiligstellen van de grootstad;
-sparen kan niet meer, vandaag werk is vandaag vreten en verder niets;
-zoekt u de schuldigen dan zult u een wreed eind naar hun oceaanwaardige hyperjachten moeten zwemmen.

zeurmachine | 25-05-21 | 19:58 | 1

Ik zocht om nog wat toe te voegen, maar kan me hier wel onder scharen...

Anoniemtje | 25-05-21 | 21:08

Hans van Baalen natuurlijk! Oh nee! Wacht!

Felipe | 25-05-21 | 19:54

G, anders. Het gebeurt gewoon.
In een feitelijk onbestuurd land. Feitelijk onbestuurd omdat niemand de moed heeft om het op een samenhangende manier te besturen.
En dat terwijl er hier notabene een CentraalPlanBureau bestaat.

DenBeert | 25-05-21 | 19:51

G: Gay Verhofstadt, die enge eurofiel met idemdito gebit.

Broekpaling_bezitter | 25-05-21 | 19:50

Ik denk dat ik maar naar Finland emigreer. Nog geen zes miljoen inwoners, het land is acht keer zo groot als Nederlandje en asielzoekers zijn er een stuk minder want ze vinden het daar te koud.

matatwork | 25-05-21 | 19:50 | 8

1/5e van de bevolking woont in Helsinki en randsteden. In Helsinki oost wordt de hoofdstraat door de wijk Meri-Rastila ook wel Mogadishu Avenue genoemd. Gratis geld compenseert veel

BASinnic | 25-05-21 | 20:24

EN: asielzoekers worden vanuit Helsinki op geregelde basis retour Kaboel en Damascus gevlogen. Maar daar hebben ze dan ook geen IND, en ook geen Ankie Broekers-Knol.

bisbisbis | 25-05-21 | 21:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Een klein gebied met veel rivieren aan een grote delta, wordt altijd een grote stad. Dus accepteren, wennen en beleven.

DumboJet | 25-05-21 | 19:47 | 1

Fatalisme dus.
En Bangladesh als toekomstbeeld.? Gezellig!

DenBeert | 25-05-21 | 19:54

Ik neem aan dat Dhr latten niet welkom meer is bij de Ned. Staatsomroep?
In de tijd dat hij nog werkzaam was bij universiteit zag je hem regelmatig. Toen praatte hij mee met het NPO zooitje. Nu hij niet meer werkt bij universiteit durft hij het te zeggen.
Net zoals Ronald Plasterk. Misselijkmakend .

Mispel | 25-05-21 | 19:46 | 1

Dit is het gevaarlijkste virus dat rondwaart. Het " deugvirus"!!
Het zal alles ontwrichten in de Ned. Samenleving.

Mispel | 25-05-21 | 19:48

G. De kiezer en daardoor politiek die geen keuze durft te maken en zegt vol is vol of genoeg inwoners.

Pios | 25-05-21 | 19:36

De deug *industrie*, lobbyend bij mooi-weer politici.

hotmint | 25-05-21 | 19:31

Anders, NL: De Kiezer!

Ir. Wilhelmus | 25-05-21 | 19:28 | 1

Volk stemt ondergang, volk krijgt ondergang.

JamesYounger | 25-05-21 | 19:37

Canada kom je als immigrant alleen binnen als ze je nodig hebben en je de taal spreekt. (Tenzij je veel geld meebrengt.) De eerste tien jaar heb je geen recht op overheidsgeld: pompen of verzuipen. Als je bij een misdrijf tot meer dan 6 maanden wordt veroordeeld wordt je verblijfsvergunning ingetrokken en word je op het vliegtuig gezet. Asielzoekers moeten worden gesponsord door groepen burgers. Sommigen worden door de overheid gehuisvest in motels maar na een jaar houdt dat op.
Waarom kan dit niet in Nederland?

Margot2973 | 25-05-21 | 19:27 | 9

"Waarom kan dit niet in Nederland?" Dit kan wel . Stemt voortaan allen rechts van de vvd, dus PVV, FvD achtigen / klonen zoals JA21 . Alleen via hen kunnen we uit de klauwen van de verdragen bevrijd worden die ons verhinderen om orde op zaken te stellen. Verdragen opzeggen, EU is ook een serie van verdragen , je kunt er uit stappen. VN verdragen kunnen ook opgezegd worden. En je hebt je eigen land terug en bepaalt wie of wat er binnen komt en wie er uit moet.

Zwizalletju | 25-05-21 | 21:11

Canada kom je ook gewoon binnen als zielige moslimmigrant hoor, die lui zijn net zo goed /wegmetons, duurt alleen wat langer

Anoniemtje | 25-05-21 | 21:12

In Nederland kun je als immigrant ook het land uitgetrapt worden als je wordt betrapt bij een misdrijf waar meer dan 24 maanden cel op staat. De rechter geeft je dan als migrant gewoon een wat lagere straf. www.nhnieuws.nl/nieuws/231511/vader-v...

intrigant | 25-05-21 | 23:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Het Ruhrgebied? Gaza zal je bedoelen. Van Zuid tot Noord, van West tot Oost.

Colin.Fart | 25-05-21 | 19:26

Er gaat vast wel een moment komen dat films zoals de Purge en Logans run werkelijkheid gaan worden.

Sinclair | 25-05-21 | 19:24

Geen zorgen, over 5 jaar komt mijn huis te koop en vertrek ik uit Europa. Dus dat is dan in ieder geval één woning minder om te bouwen.

2voor12 | 25-05-21 | 19:21 | 10

@2voor12 | 25-05-21 | 19:29:
Sparen? Met de prijzen van van-alles-en-nog-wat die maar blijven stijgen? Ik denk eerder dat je dat gekochte huisje alsnog moet verkopen wil je het nog 5 jaar willen kunnen volhouden hier. Of je moet nu al de gok willen wagen en door nu al naar daar willen verhuizen. Maar misschien zie ik het allemaal te somber. Dat kan ook.

kweethetooknietbeter | 25-05-21 | 19:38

Dat is nog een hele tijd.

van Oeffelen | 25-05-21 | 19:48

@2voor12 | 25-05-21 | 19:29: als de huizenprijzen blijven stijgen zoals ze nu doen heb je na deze zomer je kapitaal waarschijnlijk al bij elkaar.

Veepert | 25-05-21 | 20:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Over bevolkinsgroei en gesproken; hoe is het eigenlijk met Bill Gates? Ik heb al een tijdje niks meer van hem vernomen. Of heb ik berichten gemist?

kweethetooknietbeter | 25-05-21 | 19:21 | 4

@2voor12 | 25-05-21 | 19:23:
Ah, dat is een logische verklaring. En dat verklaart ook meteen het tekorst aan chips. ;)

kweethetooknietbeter | 25-05-21 | 19:39

Die is even druk sporttassen te vullen voor zijn ex met 65.000.000.000 losse dollarbiljetten.

Joffri | 26-05-21 | 07:37
▼ 1 antwoord verborgen

G: helemaal niemand heeft dat bedacht maar bij gebrek aan visie en daadkracht durft men sinds 1970 niet te zeggen dat iemand niet welkom is, niet gekwalificeerd, niet passend in de samenleving, of ronduit crimineel is, of kansloos en gaat u maar een deur verder. Dus nu moet de Nederlandse samenleving maar aanpassen; te weinig huizen, opsporing verzocht, dalende kwaliteit onderwijsresultaten, ontkerking van de baan en juist meer verzuiling etc.

Risingson | 25-05-21 | 19:20

Antwoord c natuurlijk. Die Kalergi-meneer kwam op vakantie in Beieren, daar kwam ie de verlichte Weishaupt-meneer tegen en toen zijn ze samen dronken geworden en toen gingen samen in Frankfurt naar school en toen gingen ze iedereen de kop gek maken. Tot zo ver mijn verslag....

Zwezerik | 25-05-21 | 19:16

GL en Denk : om het electoraat te vergroten.

Dreeke | 25-05-21 | 19:15

H. De hebberigen die nooit tevreden zijn met wat ze al hebben vergaard en steeds op jacht zijn naar meer meer meer...

kweethetooknietbeter | 25-05-21 | 19:15

Is die bevolkingsgroei wel groen, D66 en Groenlinks?

Mahatma | 25-05-21 | 19:13

De Pil uit de basis-verzekering: Edit Schippers
Abortus mag niet meer na 24 weken: de Ruiter en Ginjaar
Verhoging fokpremie (kinderbijslag): ALLE kabinetten
Ophouden met overheidsreclame voor condooms: Edit Schippers

ParadiseLost | 25-05-21 | 19:11

In Nederland zijn er ongeveer 130.000 recreatiewoningen www.notarispraktijkvandongen.nl/nieuw...
Met een gemiddelde verkoopprijs ver onder die van een starterswoning zou het interessant zijn om permanente bewoning op vakantieparken (95% van de recreatiewoningen) toe te staan. www.nvm.nl/media/bohftrw5/de-nederlan...
De woningnood kan zo in één klap een stuk verminderd worden dmv reeds bestaande woningen te gebruiken, starters krijgen een kans en ondertussen kan de benodigde woningvoorraad op peil gebracht worden terwijl de huizenprijzen niet verder hoeven te stijgen in het tempo zoals dat nu gebeurt. Even gedachte achterop een bierviltje hè.

Sinterbikske | 25-05-21 | 19:11 | 11

Als ik de reacties zo lees dan zou én én een mooie oplossing zijn, of tenminste een begin. De prijzen van die woningen zullen stijgen, dat zat ik net tijdens het eten ook te bedenken. Icm leegstaande kantoorpanden en leegstaande winkelruimten (met vaak ongebruikte woonruimte daarboven want huurders lastig) ombouwen tot woonruimte zou toch op dit moment de angel een beetje uit de woningnood kunnen trekken denk ik. Het zou zou even lucht geven waardoor de huizenprijzen niet verder hoeven te stijgen, want dat blijven ze anders ongetwijfeld doen.

Sinterbikske | 25-05-21 | 19:52

@2voor12 | 25-05-21 | 19:23:
Ja, goed idee. Of men kan van een deel van die leegstaande winkelpanden een overdekt terras maken voor de nabij gelegen café's/restaurants, maar dan wel zo dat de gehele voorgevel van die panden open kunnen. Wel natuurlijk hier en daar een pilaar neerzetten, anders stort de voorgevel welicht in. Kan de horeca toch meer mensen ontvangen, ook als het regenachtig weer is en/of het niet echt warm is.

kweethetooknietbeter | 25-05-21 | 19:58

Ff andere gedachte op een bierviltje, Nederland heeft ook ongeveer X mensen die meer dan bijstandsniveau verdienen. Als we dat geld afpakken en geven aan de nieuwe mohammedanen zijn die in 1 klap boven bijstandsniveau!
Even gedachte op bierviltje he!

Anoniemtje | 25-05-21 | 21:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Aan de navelstreng van hun kinderen trekken de ouders het goudschip naar binnen.

Gulliver | 25-05-21 | 19:10 | 2

Nou, zo’n financieel feest is dat niet.
Althans, in ons geval.
Ok, twee kinderen en in de jaren KB gekregen.
Enkel en alleen kinderbijslag, voor 2.
Dank voor jouw bijdrage overigens ;-)
Maar ik heb altijd geroepen: “afschaffen die KB”
Zelf broek op houden of niet aan beginnen.
Misschien dat het goud binnenkomt bij 4 tot 6 kinderen, daweeknie.
De oudste krijgt nu niks meer(18) maar ik moet wel schoolgeld etc betalen…
Voor de jongste krijgen we ong. €1000 ofzo.
Geen reden om je rotteNeuQen…

Ruimedenker | 25-05-21 | 19:16

@Ruimedenker | 25-05-21 | 19:16:
Toch zit er iets onlogisch in. Eigenlijk zouden die toeslagen niet nodig moeten zijn.

Om het onderwijs toegankelijk te maken voor iedereen want gelijke kansen zou je ook lesgeld kunnen afschaffen. Als het dan toch voor iedereen toegankelijk moet zijn is dat een veel eenvoudigere oplossing. Maar dan doen ze dan weer niet. Raar.

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 19:28

De VS werken met een puntensysteem; heb je als migrant veel geld en/of een goede opleiding betekent veel punten en kom je snel het land in. Ben je een analfabeet uit Eritrea, Syrië of Soemalië? Dan kun je 30 jaar wachten als je überhaupt enige kans wil maken. In NL lijkt het exact tegenovergesteld te zijn met massa immigratie van kanslozen die niet de eigen broek ophouden maar wel een beroep doen op sociale zekerheden, sociale woningbouw en zorg. Er zijn nu ongeveer 3 werkenden per AOW'er en deze verhouding wordt alleen nog maar ongunstiger in de toekomst. Op deze manier blijft er weinig over vd verzorgingsstaat.

Diederik_Ezel | 25-05-21 | 19:09 | 3

Zo'n soort puntensysteem heb je bijna in de hele wereld. Behalve in het naiefste deeltje van Europa

Fijn_dat_je_er_bent | 25-05-21 | 19:11

In Canada moet een groep burgers garant staan voor een asielzoeker tja dan selecteer je ook. aalden wij krijgen in Europa het uitschold en dan mag je hopen dat de volgende generatie het beter gaat doen. Bij sommige groepen is gebleken dat het niet opgaat en dat men in de kanslozengroep blijft hangen.

WieboWW | 25-05-21 | 19:14

Gezinnen, homo's en lesbiennes uit moslimlanden, christenen uit moslimlanden, politieke vluchtelingen wil ik graag helpen.

Ik zie hier voornamelijk jonge mannen uit Noord en oost Afrika rondslenteren of heen en weer lopen. Dure merk kleding aan en volle boodschappentassen.

Tommi | 25-05-21 | 19:29

De mensen die denken dat de kop van de demografische paddestoel moet worden betaald door iedereen die eronder zit. En dat dat niet te betalen is / wordt, als de staart die daaronder zit, te klein wordt.

konjodebonjo | 25-05-21 | 19:08

Hoelang zou je een 1-kind beleid moeten voeren om de wereldbevolking tot 1/4 terug te brengen. Dan hebben we ook geen gedoe met energie en overbevissing en woonruimtetekorten en meer van dat.

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 19:07 | 3

Een iets dodelijker virus als Covid ontwikkelen en daar het RIVM en de Jonge opzetten om het te beteugelen.

Zapata10 | 25-05-21 | 19:11

Vraag het een viroloog (dat zijn we allemaal tegenwoordig), iets met Reproductiegetal.... Dat werkt ook zo met baby's. Als een stel 1 kind krijgt, is het R-getal 0,5 want 2 mensen krijgen 1 mens (en dan nog corrigeren voor sterfte, maar die slaan we even over). Dus na één generatie gehalveerd, de tweede een kwart. En dan vergeten we nog even dat de M/V verdeling niet 50-50 is, maar ca. 50,5-49,5. Met de sterfte gaat het dus nog iets harder. Dus grofweg een jaar of 100 moet genoeg zijn.

Maar hoe krijg je ze in Afrika en Azië zover? Nog even los van alle religieuzen....

Bigaroque | 25-05-21 | 19:39

Je hebt stellen die geen kinderen kunnen krijgen, of niet willen, of stellen van hetzelfde geslacht. Stel je berekening even bij.

Gaat het niet dan? | 25-05-21 | 20:01

Wie heeft bedacht dat inwonertal moet blijven groeien?
Luitjes die daar veel geld aan verdienen.

Zapata10 | 25-05-21 | 19:07 | 1

En de mensen die denken dat als NL vergrijst, dat dan de wereld vergaat. En dat al die asielzoeker straks ons verzorgen. Hoe dik zijn de schellen op de ogen van 'die mensen'?

AdPatat1960 | 25-05-21 | 19:32

Bill?

Purk | 25-05-21 | 19:07

De overheid want we hebben handen in de zorg nodig maar men houd er geen rekening mee dat 1,5 miljoen zombiebanen binnen afzienbare tijd komen te vervallen. Nedrland wordt dankzij d66 en GL beleid een onleefbaar land.waar verbinding ver te zoeken is.
Verbinding tussen bepaalde bevolkingsgroepen is er nu ook nauwelijks en dat wordt alleen maar erger ieder op zijn eigen eiland.

WieboWW | 25-05-21 | 19:06 | 1

D66 en GL (en vrijwel alle progressieve partijen waar dan ook ter wereld) zijn dan ook absoluut géén groene partijen, hun beleid wakkert de groei van de wereldbevolking alleen maar aan.
Deze groei is het grootste probleem, we kunnen met zijn allen nog zoveel doen om het klimaat te sparen, er is maar één echte manier, het aantal zielen op deze planeet moet gewoon omlaag! Dus geen arme mensjes meer pamperen en naar het westen halen.

infidel103 | 25-05-21 | 19:18

Wie heeft er bedacht dat we allemaal in een rijtjeswoning met tuin moeten wonen? Een gemiddelde woonwijk kan je in een appartementencomplex kwijt. Blijft er tenminste wat groen over voor de Linkse rakkers.

Amsterdramt | 25-05-21 | 19:05 | 1

Omdat ik een tuin(tje) wil zodat ik mijn fiets niet op straat hoef te parkeren. En zomers lekker kan barbeknoeien zonder een ambtenaar die een boete uitschrijft.

Owjah, blagen willen niet alleen maar binnen spelen.

Cadaver | 25-05-21 | 19:35

En daarom wil Sjoerd Sjoerdsma dus Wit-Rusland binnenvallen: Lebensraum. D66 denkt heus wel aan onze noden.

Sitting_targets | 25-05-21 | 19:04 | 1

Proest!

Jan, Leiden | 25-05-21 | 19:07

Mag ik dan bij jou .
Het wordt steeds gezelliger .

likmegaties | 25-05-21 | 19:04 | 1

Degene die dat lied zong, die neemt zelf niemand op.

AdPatat1960 | 25-05-21 | 19:34

Ik mis de D66 "denktank" als keuzemogelijkheid. Verder verdenk ik de overige "usual suspects" dus linksdraaiend wensdenkvolk, "maakbaarheidsmakelaars", de zieligheidsindustrie, de groothandelaren in inburgeringscursussen en elke andere halve zool die vind dat Nederland niet alleen rijk is maar ook nog lang niet vol. Het besef dat het gierend uit de klauwen aan het lopen is zal er dus ook niet snel komen ("helemaal geen problemen, enkel uitdagingen waarover we fijn het gesprek aangaan..."). Want toegeven dat de zaak in grote delen van Nederland aan het ontsporen is zou immers betekenen datje moet bekennen dat je al tijden hebt zitten suffen? Wegkijken blijft dus makkelijker, "inclusiviteit & diversiteit" zijn de nieuwste modewoorden en elk tegengeluid kan voorlopig nog steeds met de gebruikelijke kwalificaties af gedaan worden.

Grijskijkert | 25-05-21 | 19:04

Jan zit ook bij het naoorlogse verzet.

"Na zijn emeritaat maakt hij zich sterk om het onderwerp bevolkingsgroei op de politieke agenda te laten komen. ‘We denken in Nederland over van alles na, maar niet over de bevolkingsgroei’ verklaarde hij bij zijn afscheid. 'Het jaarlijkse aantal immigranten is zo groot dat de woningmarkt daardoor volledig vastloopt. Over de vraag of we dat willen als samenleving wordt niet gesproken'.

gestoptmetroken | 25-05-21 | 19:03 | 2

Klopt helemaal. Jan hield braaf zijn waffeltje toen hij nog voor het CBS de jaarlijkse cijfertjes bij elkaar zat te plussen en te minnen, al naar gelang de gewenste uitkomst van Den Haag.

Graaisnaaiert | 25-05-21 | 19:06

Tijdens zijn loopbaan kreeg hij altijd te horen dat bevolkingsgroei en immigratie alleen maar gegevens zijn. Geen controle over te krijgen.

Sitting_targets | 25-05-21 | 19:08

In ieder geval niet H.M. Juliana! 10 miljoen, wat zou dat heerlijk zijn.

Grachus | 25-05-21 | 19:01

Veel erger. Niemand. Het overkomt ons alleen maar.

Sitting_targets | 25-05-21 | 19:01

De here Jezus Christus.
Want die zei: gaat heen, en vermenigvuldigt u (of iets van die strekking).

Gewone_mevrouw | 25-05-21 | 19:01

Als dit zo doorgaat met dat fokkende import, dan emigreer ik. Scheelt weer hier.

Gaat het niet dan? | 25-05-21 | 19:00

G: Anders, namelijk de overheid met een gat in de hand.
Als je een structureel begrotingstekort hebt dan los je dat op door meer inkomsten/belastingplichtigen.
En de overheid, dat zijn we allemaal.

pjotr nicknaamtov | 25-05-21 | 18:59 | 1

Want de andere mogelijkheid betekent bezuinigen en naar je stand leven maar dat levert een hoop gejank, gezeur en gedram op.
En dat vereist moeilijke keuzes maken en dat moeten we niet willen met zijn allen.

pjotr nicknaamtov | 25-05-21 | 19:18

Omdat het kapitalisme gebaseerd is op groei. Daarom. Omzet moet omhoog. Winst moet omhoog. Altijd. Vraag maar aan beleggers en aandeelhouders. Dus meer consumenten. Minder minder werkt niet als systeem. Status quo ook niet.

YoMoms | 25-05-21 | 18:59 | 1

Kan de economie dan eindeloos blijven groeien dan? exponentieel (elk jaar 4% = 1.04 * 1.04 * 1.04...) Gaat toch niet. Ergens is alles ingepikt of op.

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 19:05

Generatie Z onvruchtbaar maken.
Voor het milieu en klimaat.

RickyLaRue | 25-05-21 | 18:59

G: suffe economen.
Welvaartsgroei door bevolkingsgroei.
Het kan.
Probleem is niet zozeer de groei van de bevolking.
Het probleem is de explosieve groei van de islam.
De welvaartsvooruitgang weegt niet op tegen de sociaal maatschappelijke problemen die de islam met zich meebrengt.
Liever minder centen in m’n zak en minder islamieten dan meer centen en teveel islamieten.
Optie 2 is namelijk cultureel maatschappelijke zelfmoord.
En uiteindelijk ook financieel economische zelfmoord.

Ruimedenker | 25-05-21 | 18:57 | 5

Oei, hoe de islam eigenlijk een resultante is van de Nobelprijs voor de Economie. Last night in Sweden, maar dan als een complot waar het WEF een puntje aan kan zuigen.

Ineens begrijp ik het:-)!

Hetkanverkeren | 25-05-21 | 19:05

@Papa Jones | 25-05-21 | 19:00:
Is ook.
Daarom moet de deur minimaal 10 jaar op slot.
In die tijd sterven een aantal mensen en krijgen we weer wat ruimte om te schuiven.
Maar de poort open zetten betekent sowieso 200000( minimaal) extra woningzoekenden in 10 jaar.
Tegelijkertijd moeten er wind & zonneparken komen.
Te ziek voor woorden.

Ruimedenker | 25-05-21 | 19:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelfs een plan opstellen, wat háálbaar is qua opvang van asielzoekers is al onbespreekbaar voor de deugers. Alles en iedereen mag maar een aanvraag doen, ongelimiteerd. Dit is echt dweilen met de kraan open, en de autochtoon verzuipt.

Papa Jones | 25-05-21 | 18:57

Eigenlijk niemand.
Maar niemand heeft de moed om keihard te zeggen:
Nederland is vol. Gewoon vol, we zetten alles op alles om het inwonertal constant te houden, of liever nog af te doen nemen.

Schoorsteenveger | 25-05-21 | 18:56

We zijn een kapitalistisch land, zulke landen kunnen alleen groeien als er veel consumenten zijn....

Foxcave | 25-05-21 | 18:56 | 3

Die consumenten zitten overal, ook buiten de grenzen.

Schoorsteenveger | 25-05-21 | 18:57

ja. maar waarom moeten het er dan steeds meer worden.

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 18:59

Wat heb je aan consumenten zonder geld??

knalrode lippenstift | 26-05-21 | 08:25

Waarom wél een verdrag tekenen voor CO2- en stikstofreductie, maar niét voor inwonerreductie? Terwijl dat qua klimaat veel meer zoden aan de dijk zet?

Da's raar.

Ja ik weet het wel, anders krijgt ook Nederlandlievend rechts een stok om mee te slaan.

Papa Jones | 25-05-21 | 18:53 | 1

Ondertussen is goedkope vervuilende troep uit China gewoon prima. Brazilië en Borneo worden platgebrand, als daar geld Nederlands milieu geld voor bescherming naar toe zou gaan, maar nee hoor een tesla van 2000kg krijgt de subsidie.

dhrat | 25-05-21 | 18:59

Kasten = Kastelen

Hojo24 | 25-05-21 | 19:06

Opmerkelijk: In 2010 is er niet alleen meer verstedelijking maar ook meer bos dan in 1860....

wie zal het zeggen | 25-05-21 | 20:07

Maar dat waren wél 4 miljoen slavenhandelaren, en géén arbeiders die zich van zonsopgang tot zonsondergang he-le-maal kapot werkten op het land voor een schamel loontje en die blij waren dat ze hun grote gezin een paar aardappelen te eten konden geven.
... want anders klopt het verhaaltje niet dat 'wij' nu allemaal nazaten zouden zijn van slavenhandelaren die en al die huidige 13 miljoen Nederlanders van nu nog dagelijks boete moeten doen en zich diep, maar dan ook écht héél diep dienen te schamen.....

Wering | 25-05-21 | 23:49
▼ 1 antwoord verborgen

G. Waar bemoeit U zich mee, gij vlegel!

Montgomery Burns | 25-05-21 | 18:52

G: Gordon Gekko

Zookrates | 25-05-21 | 18:51

G: Iedereen die niet naar mij heeft geluisterd sinds de vroege 90's. Schat dat dat zo ongeveer de hele NL-bevolking minus mijzelf is, dus jullie worden bedankt.

Graaisnaaiert | 25-05-21 | 18:51 | 4

Ik luisterde wel maar begreep het gewoon niet

De paus | 25-05-21 | 19:00

@De paus | 25-05-21 | 19:00:
Zalig zijn de onwetenden van geest, zoiets toch?

Graaisnaaiert | 25-05-21 | 19:07
▼ 1 antwoord verborgen

G: b.v Nederland.

steekmug | 25-05-21 | 18:51

Méér mensen in Nederland, dat vindt de meerderheid in het Europees Parlement, en de nederlandse stemmers met een huis in een leuke buurt want die hebben geen last van 'geen huis' / op elkaar gepakte mensen in een flatbuurt / ernstige criminaliteit met straattereur.

Papa Jones | 25-05-21 | 18:50

Vraag het me al ruim de laatste 20 jaar af....
In elk geval afgelopen kabinetten afgelopen 20 jaar, iedereen kan Europa blijven binnenlopen blijkbaar?

Jan, Leiden | 25-05-21 | 18:49 | 1

Off topic: Nederlandse ontwikkelingshulp vloeide naar Palestijnse terreurgroep:

www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...

Naaah, je verwacht het ook niet! Kaag sponsorde Palestijnse terreurgroep met als dekmantel humanitaire hulp.

Jan, Leiden | 25-05-21 | 18:59

Als een ratten kolonie teveel dieren heeft, worden er een paar doodgebeten totdat alles weer in evenwicht is. Van deze dieren kunnen we nog wat leren.

jan huppeldepup | 25-05-21 | 18:48 | 2

Een oorlogje of virusje doet ook wonderen. Maar gezelliger wordt het er niet van. Terwijl veel 'nieuwe Nederlanders' dat begrip gezellig juist zo typisch Hollands gezellig vinden.

MoorCopJoris | 25-05-21 | 18:53

Hier krijgen er zo nu en dan sommige een mes tussen de ribben

Fijn_dat_je_er_bent | 25-05-21 | 18:53

De asielindustrie en bedrijven. Asielindustrie moet aan het werk blijven en bedrijven willen goedkope arbeidskrachten. Alles draait om geld.

Vula | 25-05-21 | 18:48 | 2

Nee, wat binnenkomt heeft te weinig capaciteiten om productief genoeg te zijn voor de meeste bedrijven. De bedrijven die de import wel steunen zijn de multinationals van massale gebruiksproducten. De AH, Jumbo, Telecom aanbieders etc. Dat werk.

Grachus | 25-05-21 | 19:12

@Vula: eind jaren zestig was bijna de gehele mannelijke beroepsbevolking aan het werk. De lonen stegen door krapte op de arbeidsmarkt.
In die tijd werkte geen enkele getrouwde vrouw buiten de deur. De KVP, RPF en de gereformeerden waren tegen het inzetten van vrouwen in de industrie.
En toen werd besloten arbeiders te werven in Spanje, Italië, Turkije en Marokko.

theo-is-dood | 25-05-21 | 19:14

Overigens kan ik me levendig voorstellen hoe al die prachtige moderne Nederlandse architectuur een onweerstaanbare aantrekkingskracht op buitenlanders heeft.

Hetkanverkeren | 25-05-21 | 18:48

“Lukraak, zonder visie en samenhang”. Een prachtige samenvatting van wat Nederland geworden is.

Ceristimo | 25-05-21 | 18:48

Het is heel simpel: als je in Nederland het woord 'bevolkingspolitiek' in de mond neem, sta je voor eeuwig te boek als 'neo-fascist'. Dus durft niemand dat woord in de mond te nemen. Dus blijft de bevolking groeien.

Zenzeo | 25-05-21 | 18:47 | 6

@Graaisnaaiert | 25-05-21 | 18:56: idem. Ik durfde rond dezelfde tijd te constateren tijdens een les maatschappijleer dat migranten boven normaal zijn vertegenwoordigd in de criminaliteitstatistieken. Gewoon constateren, niet oordelen. En oh oh wat was ik opeens een racist.
Maar ja, ik word liever gezien als racist dan als naïeve sukkel (zoals ik GroenLinks stemmers zie)

DePsych | 25-05-21 | 19:17

@DePsych | 25-05-21 | 19:17: Maatschappijleer in de jaren 70 met een non voor de klas. Alles is lief en vrede, met name de Islam.

swapper | 25-05-21 | 20:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Niemand heeft het besloten. Maar in de vorige eeuw heeft dit land een hele berg verdragen ondertekend omdat ze zich zulke geweldige diplomaten (wuift naar Kaag) voelden die zulk geweldig werk deden dat we het niet meer kunnen en mogen tegenhouden.

Het helpt ook niet dat in de grondwet staat dat als Nederlandse wetten in conflict zijn met verdragen de verdragen het precedent hebben.

omanders | 25-05-21 | 18:47 | 1

Dus G, Anders, namelijk de grondwet.

omanders | 25-05-21 | 18:47

Vooral Nederlandse Nederlanders. Die blijven te vaak thuis bij verkiezingen.

Pieterman | 25-05-21 | 18:44

Ooit zal de aarde zonder mensheid zijn, geniet er nog maar ff van.

dhrat | 25-05-21 | 18:44

G. De vvd/cda/d66/pvda/etc-stemmende meerderheid.

Reaguurdeskundige | 25-05-21 | 18:43

Elk bedrijfsmodel is gebaseerd op groei. Zonder deze aanwas van inwoners klopt het straks niet meer en raken de aandeelhouders in de stress.

WillemWordtWakker | 25-05-21 | 18:43

Bente Becker is een kech. Dat vindt ondergetekende niet, maar al die mannen die zij willens en wetens binnenlaat in Nederland en hier niets te zoeken hebben. Ik vind haar een naïeve omhooggevallen secretaresse die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien.

De Pilsvogel | 25-05-21 | 18:42

George Soros.. Ben ik nu een antisemiet?

Fijn_dat_je_er_bent | 25-05-21 | 18:42 | 1

Als het over de Jood Soros hebt wel. Als u het over Soros, sponsor van links beleid en idealen heeft niet. C'est le ton qui fait le musique. Maar dat weet u zelf ook wel.

Graaisnaaiert | 25-05-21 | 19:21

Dieren die in het asiel worden opgevangen worden allemaal gesteriliseerd of gecastreerd

van Dam | 25-05-21 | 18:41

Kijken we naar planten en zouden we onze leefomgeving niet meer uitgebreid landschappelijk tuinieren dan zie je dat al die lieve kleurrijke plantjes proberen elkaar te overwoekeren

Zoethoudertje | 25-05-21 | 18:41

Wie heeft bedacht dat elke f*kking stad in Nederland moet inbreiden ofwel verder volgestouwd moet worden met wanstaltige, cheapass vinex-architectuur met postzegeltuintjes?

de Voorzittert | 25-05-21 | 18:41

Ik denk dat het een plan van madam AlQaq is, dan kan ze op nog meer burgers neerkijken.

dathoujetoch | 25-05-21 | 18:40

De afdeling verkoop van Miele.

Jos Tiebent | 25-05-21 | 18:40

Het Nederlandse landschap is ook onderdeel van de Nederlandse identiteit. Vanzelfsprekend dat D66 dat wil vernietigen.
De vernietiging moet immers totaal en volkomen zijn. Weg met de spruitjeslucht!

du Roi Soleil | 25-05-21 | 18:40 | 1

Toen Baudet een jaar geleden bij GeenStijl zei dat de kartelpartijen Nederland vernietigen werd daar meewarig, smalend en verontwaardigd op gereageerd.

icicle | 25-05-21 | 18:44

G) Onze lieve heer.
"Gaat heen en vermenigvuldigt" zeide Hij.

VanBukkem | 25-05-21 | 18:39 | 2

"Ga en vermenigvuldigt u" is op zich niet fout, maar het probleem is dat de vermenigvuldigers komen in plaats van te gaan.

Nivelleermarionet | 25-05-21 | 18:41

Ik zie meer in “vermenigvuldigd u en gaat heen”.

Schriever | 25-05-21 | 18:50

Wat ik mij afvraag; wie heeft bedacht dat bedrijven moeten blijven groeien en ieder jaar meer winst "moeten" draaien?

Brabeaulander | 25-05-21 | 18:37 | 4

De aandeelhouders.

Zenzeo | 25-05-21 | 18:42

Niet alle voordelen van de groei zijn gelijk verdeeld tussen inkomensgroepen en regio's.

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Geld moet naar boven blijven stromen. Waar de elite een buitengewoon goed leven heeft door de opbrengsten van het werk van de rest flink af te romen.

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 18:34 | 3

Dat is nog nooit ergens in de geschiedenis ook maar ergens anders geweest en zal ook nooit veranderen

Fijn_dat_je_er_bent | 25-05-21 | 18:44

Ja want zo'n miljoenen jacht aanschaffen is 1. Maar dan komt het onderhoud en de benzine om de hoek kijken. En wat heb je aan zo'n ding als je iedere dag van negen tot zes moet zwoegen.

keestelpro | 25-05-21 | 19:11

'50 miljoen mensen' klinkt en 'loopt' net wat lekkerder. Probeer het maar! Uiteraard zal het bij bijv. de Ikea tegen die tijd wat minder lekker lopen zijn. Maar gewoon niet heen gaan.

MoorCopJoris | 25-05-21 | 18:49

Een soort Signapore? Maar dan 6x zo groot qua inwoners? Dit is wel hoe Nederland zich ontwikkelt. Het is alleen 'jammer' dat je als burger hier geen stem in hebt.
Maar dat Nederland een stadstaat wordt lijkt onvermijdelijk.

Bataafje | 25-05-21 | 19:33

Nou, als het inwonertal niet groeit, dan neemt het doorgaans af en sterft de populatie uit.
Da's ook een optie ja. Op de langere termijn bestaat ook onze soort niet meer (meer dan 99,9% van alle ooit bestaande soorten bestaat niet meer) en dat zou ik nou ook niet gelijk een ramp noemen.

Ichneumonidae | 25-05-21 | 18:34 | 6

Lulkoek, linksom rechts om zal onze soort een einde kennen.
Overigens is onze soort ook met weinig begonnen, dus we kunnen heel goed met minder...

Foxcave | 25-05-21 | 18:54

@Foxcave | 25-05-21 | 18:54:
Pas op als u dat laatste woordje nog 2x herhaalt staat u straks ook voor het hekje.

Graaisnaaiert | 25-05-21 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaat heen en vermenigvuldig u...... en waar gingen ze heen juist, naar ons land.

rotator | 25-05-21 | 18:31 | 1

Vermenigvuldig u en ga heen.... Bossa! Bossa!

keestelpro | 25-05-21 | 18:50

Als de regering en dus ook de EU zich aan de klimaatakkoorden van Parijs wil houden dan zullen we hier substantieel terug moeten in inwoners omdat het gewoon niet sustainable is om met meer dan 17,5 miljoen mensen op deze wijze op een postzegel te wonen.

General McAuliffe | 25-05-21 | 18:30 | 3

In verhouding tot de rest van de wereld hadden hier maar 3.2 miljoen mensen kunnen wonen.

Jos Tiebent | 25-05-21 | 18:43

De EU moet de nieuwkomers verdelen per inwoners per KM2, En als het kan ver van steden, max 4 huizen per dorp voor de nieuwkomers zodat ze niet kunnen samenklonteren en ver van een haathut zitten.

brie-de-penis | 25-05-21 | 18:54

het pensioen piramide spel heeft deelnemers nodig.

RdeFriesch | 25-05-21 | 18:30

Alsof de Randstad al niet op het Ruhrgebied lijkt.

keestelpro | 25-05-21 | 18:30

Het hele sociale stelsel, de woningmarkt, staatschulden is allemaal afhankelijk van een toenemende bevolkingsgroei, die er niet is en nooit zal komen. Vertrek nu het nog kan.

Re:Kniftig | 25-05-21 | 18:29 | 2

We groeien inderdaad maar dat zijn voornamelijk mensen die hun hand ophouden, overal voorrang op krijgen en dan nog gratis ook.

Tommi | 25-05-21 | 18:31

@Tommi | 25-05-21 | 18:31: Yup, de verhouding netto-betalenden/Per saldo niet-betalenden zal het komende decennium flink toenemen.

Grachus | 25-05-21 | 19:21

De innerlijke drang tot penetratie is daar verantwoordelijk voor

jeweettochniet | 25-05-21 | 18:29 | 1

Mag ik het woordje 'afrikaanse' toevoegen?

Jos Tiebent | 25-05-21 | 18:42

Bevolkingsgroei = economische groei en dat moet want... eh.... waarom ook al weer?

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 18:29 | 2

Omdat we een systeem hebben waar mensen niet hun eigen inleg als AOW terugkrijgen, maar waarbij nieuwe generaties de gaten in de begroting mogen ophoesten.

Als ik de keuze zou krijgen tussen AOW ontvangen of 400 nieuwe moslimmigranten toelaten per week, dan leer ik nu alvast wat recepten om oud brood een beetje knaagbaar te maken.

JWZ_JMK | 25-05-21 | 18:47

@JWZ_JMK | 25-05-21 | 18:47:
Ff in een vergiet boven een pannetje warm water, theedoek erover, en even laten staan. wel snel consumeren!

Al met pensioen | 25-05-21 | 22:09

God?

Hetkanverkeren | 25-05-21 | 18:28

Wie heeft bedacht dat iemand heeft bedacht dat het inwoneraantal moet blijven groeien?

kloopindeslootjijook | 25-05-21 | 18:28

G, ze zijn het allemaal.

Nuuk | 25-05-21 | 18:26 | 1

Eensch.

Wijze uit het Oosten | 25-05-21 | 18:43

Nee! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ga allemaal gezonder leven en hou je veilig.
Bleib zu Hause en maak zoveel mogelijk kinderen.
Alleen samen krijgen we de bevolkingsgroei op peil.
En die immigratie kan ook nog wel een tandje opgevoerd worden.

keestelpro | 25-05-21 | 18:26 | 4

@Ichneumonidae | 25-05-21 | 18:35:
Niets is irritanter dan dat je besmettingen wilt tellen en er zijn bijna geen mensen. Dat hou je niet vol. Dan verveel je je dood.

keestelpro | 25-05-21 | 18:39

Kees, je hebt een bewonderaar. Ik zou nu stoppen. Op het hoogtepunt…

Normpje | 25-05-21 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino