Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ali is gay, Ali woont tegenover een moskee in Veenendaal, hoe zou dat toch aflopen?

En doei.

Dit verhaal gaat over Ali. Ali is 28 jaar, asielzoeker en homoseksueel. Ali is uit Azerbeidzjan gevlucht want homo's moeten daar van hoge gebouwen worden gegooid.

Daarom ook vluchtte Ali naar Nederland. Nederland is heel tolerant, daar kijken ze niet naar je seksuele voorkeur. Zeiden ze. Nederland is in feite een regenboognatie, een soort Eurovisie Songfestival maar dan continu. Zeiden ze. In Nederland kun je echt jezelf zijn en vrij van angst leven. Zeiden ze. 

Klopt. Ware het niet dat in Nederland óók heel veel mensen wonen die een religie aanhangen waarin homo's met hun hoofd naar beneden van een gebouw moeten worden gegooid. Dezelfde religie die ze in Azerbeidzjan ook aanhangen, kortom. Maar dat waren ze Ali 'vergeten' te vertellen. Over sommige dingen praten ze in Nederland liever niet. Dat werkt namelijk 'stigmatiserend'.

Ali kreeg een jaar geleden een huis toegewezen. In het christelijke en godsvruchtige Utrechtse heuvelrugdorpje Veenendaal. Mooi wonen, zou je denken. Aardige christelijke buren, tolerante Hollandsche ruimdenkendheid, ideaal voor homoseksuele asielzoekers. Zou je denken. 

Maar het huis waarin Ali terechtkwam staat op een steenworp afstand van een moskee. In die moskee wordt van alles gepredikt, maar niet dat Allah blij is met homoseksuelen. Zo heeft Ali zelf aan den lijven ondervonden: "Hij wordt er mishandeld, bedreigd, uitgescholden en  gepest. 'Sterf homo’, krijgt hij te horen. Hij is nu zo bang dat hij niet meer alleen durft te slapen. Een korte wandeling naar het station is een ware hel, zegt hij. 'Naar muziek luisteren op straat gaat niet meer. Ik moet steeds achter me kijken of er iemand loopt. Ik kan hier niet normaal leven. Ik leef als een kat, die van het ene huis naar het andere huis sluipt. Mijn koffer staat altijd klaar in de gang'."

Wat de gemeente deed? Die gaven Ali een cursus 'Veilig Leren Wonen'. Oftewel, hoe je als openlijke homoseksueel weer leert terug de kast in te gaan. Ali wist natuurlijk niet dat ze in Nederland problemen liever afschuiven op degenen die problemen ondervinden. En dat in Nederland niet daders verantwoordelijk zijn voor leed maar slachtoffers. Al helemaal als die daders islamitisch zijn. En ongetwijfeld hebben ze in Veenendaal al lang een regenboogzebrapad. En de scholieren lopen er elk jaar weer een hele vrijdag in het paars. Dus wat zeurt Ali nou? Wil hij soms graag bevolkingsgroepen stigmatiseren? 

Arme Ali. Goed beschouwd is het voor Ali in Nederland momenteel net zo leuk als het in Azerbeidzjan was. Maar de problemen in Azerbeidzjan zijn tenminste bekend en er wordt over gesproken. In Nederland niet. In Nederland bestaan sommige problemen gewoon niet. Nog steeds niet. 

Vooral niet in Veenendaal. Al hadden we dat Ali lang geleden al kunnen vertellen.


Reaguursels

Inloggen

Die LHBTQRSTUVWPBD belangenorganisaties spuug ik inmiddels ook op. Ook van die deugorganisaties. Ook die weigeren de olifant in de kamer te benoemen. Het benoemen van waar het probleem grotendeels zit en wat steeds groter zal worden ist verboten. Je zal maar hosmo zijn.

DrachiR | 25-05-21 | 17:43

Haalt hij nou zijn nichtje of zijn neefje hierheen om te trouwen?
Dan wordt e.a. pas duidelijk.

De Profundus | 25-05-21 | 16:56

Ach tis de islam en haar volgelingen. Die moeten beschermd worden en de waarheid over de islam mag niet gezegd worden.

Eddy67 | 25-05-21 | 14:53

Top! Wat een geweldig stukje Geen Stijl.

wimaa | 25-05-21 | 13:00

Ik zag ergens op sociale media : 'woke islamitisch" voorbij komen.
I rest my case...
Of moet dat zijn : "rest in pieces" ik weet t niet met al die verdraaiende termen.

DeviousDick³ | 25-05-21 | 11:14 | 1

'Rest in pieces' geldt voor het land dat ooit Nederland was.

Cor Netto | 25-05-21 | 12:45

Geloof er geen tering van.

TonyMontana010 | 25-05-21 | 10:51

Een homoseksuele gekleurde vrijheidszoeker. Wat een pech treft hem hier. Dacht de pleuris lekker achtergelaten te hebben, blijkt het hier – inmiddels – vrijwel net zo erg te zijn. Nog een excuus minder om hier naartoe te komen dus.
Oh wacht. Een homoseksuele gekleurde vrijheidszoeker, dat verandert de zaak.

georgeboot | 25-05-21 | 10:37

Vrij naar Milton Friedman: Je kunt je land openzetten voor moslims of je kunt een voor LHBGTXYZ veilig land hebben. Maar niet beide. Aangezien NL zijn land heeft opengezet voor moslims is de keus reeds gemaakt. LHBGTXYZ wen er maar aan of vlucht nu het nog kan.

discriminazie | 25-05-21 | 10:36 | 2

Helaas heb je helemaal gelijk.

Nederlanddraaitdoor | 25-05-21 | 12:59

Quote ad; "nederlanders zijn erg ruimdenkend". Tja dat klopt, autochtone Nederlanders wel ja. Zolang homo's niet veilig zijn voor dit tuig is de integratie mislukt en is er niets die homo's ( en onze dochters) kunnen beschermen.

echtepleb | 25-05-21 | 13:10

Heel links Nederland over de zeik als je per ongeluk meneer tegen een transgender zegt. Maar dit? Hiervoor kijken ze weg, hypocriete angsthazen. Er moet keihard opgetreden worden tegen dit gedrag, desnoods het sluiten van haathuizen.

TheOneTruth | 25-05-21 | 10:35

Ik vind het wel sneu voor Ali. Echt waar. Het geeft ook aan hoe verrot Nederland aan het worden is.
Maar wellicht kan hij een andere baan zoeken in een ander gedeelte van Nederland. Want zijn skills zijn vast wel ergens gewenst. Een ding snap ik ook niet, en dat gaat over muziek luisteren op straat. Ali kan niet naar muziek luisteren op straat. Zijn er straatorkestjes actief in Veenendaal, of openluchtdiscotheken? Wat gebeurt daar op zijn vrije dagen?

RGV42 | 25-05-21 | 10:03 | 2

Waarom niet gewoon iets dichterbij de heimat naar Armenië?

discriminazie | 25-05-21 | 10:44

Denk dat hij bedoelt met koptelefoon op. Mag ik hopen.

DrachiR | 25-05-21 | 17:39

Vroeger was er in elke Hollandse familie wel een tante Ali.

Ruud Hazes56616330 | 25-05-21 | 09:56

Islam en moslims zijn erg verdraagzaam maar niet tegenover anders denkenden. Ali is welkom en de islam moet zsm weg uit Nederland

Eddy67 | 25-05-21 | 09:53

Je kan zeggen van de Islam en de Moslims wat je wilt ...... oh wacht ....

Von Bliksum | 25-05-21 | 09:24

De nonterrorist had wel een Arabisch uiterlijk en huurde wellicht van de Egyptische eigenaar nachtwinkel
www.telegraaf.nl/nieuws/893987238/wal...

Slachtoffers van religie van vrede of van de warheid mbt neefnichthuwelijken?

Hemmenaar7 | 25-05-21 | 09:01

Doet de gemeente eindelijk eens verstandig door moslims in de buurt van de moskee te plaatsen, is het weer niet goed...

WatZalIkErvanZeggen | 25-05-21 | 08:47

Verhuizen naar een andere plek verder weg dan een steenworp van een moskee wordt een hele opgaaf in Nederland.

Rotterdammert1965 | 25-05-21 | 08:45 | 1

of ver weg van een hoog gebouw?

echtepleb | 25-05-21 | 13:13

Wat een suggestief stuk weer, waarom moet die Moskee worden benoemd?
Let op, het zijn jongeren.
Altijd weer die jongeren die de boel verstieren

Wilt Geerders | 25-05-21 | 08:35 | 1

Maar heel toevallig zijn dat altijd jongeren van een bepaald geloof

usb stok | 25-05-21 | 09:15

Mooi stukkie Bert. Je kan het wel.

Piet Karbiet | 25-05-21 | 08:27

Hoe het af gaat lopen lijkt mij duidelijk: Ali moet verhuizen door aanhoudende bedreidingen en pesterijen. Hoe spijtig het ook is.

En moskee blijft staan.

Road Runner | 25-05-21 | 07:52

Ali Gay, is dat niet een rapper?

Conan de Rabarber | 25-05-21 | 07:21 | 1

Ik moest lachen.

halfvolle glas | 25-05-21 | 08:22

Steenworp, leuke woordkeuze.

Cor Netto | 25-05-21 | 06:58

Sommige delen van ONS land hebben niets meer te maken met Nederland. Als ik dat bij mijn linkse kennissen opper kijken ze je warrig aan en beginnen over wat anders.

Misterspok | 25-05-21 | 06:57 | 1

Steeds meer delen van ons land worden nogo zones voor de mensen die wel een positief onderdeel uitmaken van onze samenleving.
Gelukkig is links heel erg begaan met de LHGBT beweging, gelukkig nemen ze het altijd op voor de mensen die steeds minder veilig over straat kunnen.

Shadowzz | 25-05-21 | 09:49
-weggejorist-
vladimirows | 25-05-21 | 00:17 | 1

Kan Kauthar Bouchallikht morgen misschien even een paar kamervragen stellen? Heeft net een prachtige maidenspeech over uitsluiting en discriminatie gehouden.

jochum1980 | 24-05-21 | 23:26 | 3

Laat me raden, ze hekelt de manier waarop haar sociale omgeving omgaat met kufars?

intrigant | 24-05-21 | 23:32

Dat zou zo gaan: Reactie Groenlinks: 'Ondanks de brede problematiek omtrent hedendaagse... bla bla bla en daarom kan Kauthar niet op indiviudele gevallen ingaan'. Klaar.

whitechocolateface | 24-05-21 | 23:38

Ach ja ze wilde ook wat zeggen. Niet dat het wat betekent maar ze vond dat ze wat van zichzelf wilde laten horen.
“En nu maar knus naar jullie warme nestjes, en … denk erom: oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker!”

jitro | 25-05-21 | 07:08

Past prima ook wel bij dit topic!

Jan, Leiden | 24-05-21 | 23:30

Hoe dat gaat aflopen? Verkeerd.

poepaanmijngaatsie | 24-05-21 | 23:20

20 jaar gelezen zou ik gezegd hebben:
Kom dan maar gezellig naar Amsterdam, Ali.
Maar helaas is het hier nu ook onveilig door fascistische reli waanzinnigen.
:-(

hotmint | 24-05-21 | 23:17

Helemaal niet relevant wat Nederlanders hiervan vinden.

Hollandse_blauwe | 24-05-21 | 23:07
-weggejorist-
van der g | 24-05-21 | 23:03 | 1

Op de website van rainbowhouse met hoofdletters: “de NVA (dus ook de homoseksuele leden er van) is (zijn) niet welkom op de pride”
Tot zover de diversiteit en inclusie. Zucht

LucaBrasi | 25-05-21 | 06:37

Ali kende de 7 rovers uit NL nog niet, nu wel. Nou Ali succes he in dit kut land

davidhasseltoff | 24-05-21 | 22:26

Azerbaijan is niet Iran/ Saoedi-arabië. Ze zijn er niet blijf met homo's maar er wordt niet op gejaagd. Maar iedere ziele"poot" die nèt onder de Nederlandse standaard leeft is welkom in Nederland hoor, je huis met Miele staat klaar.

Sneerpoets | 24-05-21 | 22:11 | 2

@chausson61 | 24-05-21 | 22:25: Okay, I stand corrected, dit is niet het Azerbaijan de ik gezien heb, (platteland en Baku) maar achter de schermen gebeurt er dus meer. Al hebben we het nog niet over publiekelijk executeren.

Sneerpoets | 24-05-21 | 22:43
-weggejorist-
BLR | 24-05-21 | 22:05 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Veel onduidelijkheid.
Als Ali op een steenworp afstand van een moskee woont, moeten er binnen dezelfde cirkel toch nog wel meer homo's wonen. Die hebben blijkbaar nergens last van.
Hoe weet het publiek in de moskee
- Wie Ali is?
- Dat Ali homo is?
- Wat het precieze adres van Ali is?
- Wanneer Ali zijn woning verlaat?
Gaan die homopesters trouw elke vrijdag naar de moskee en gaan ze dan na het gebed Ali'tje pesten? Dan kun je de pliesie er toch bijhalen? Of nemen ze vrij van hun werk (oh nee) of spijbelen ze van school (?) of onderbreken ze hun triktrak om weer eens een beetje Ali te gaan pesten?
Verder vraag ik me af hoe Ali in Nederland terecht is gekomen. Ging hij 's avonds naar bed en werd hij 's morgens op Schiphol wakker?
Ook liggen er tussen hier en Azerbaidjan zo'n vijftien verschillende landen. Zijn dat allemaal landen waar ze homo's haten en waar ze speciaal op de loer gaan liggen om Ali een kopje kleiner te maken? Heeft Nederland dan niet de morele verplichting om de voltallige homobevolking van die 15 landen naar Nederland te halen? En dan allemaal in Amsterdam te stallen, want dat is binnen Nederland de enige veilige plaats voor homo's. Oh nee... misschien toch niet.
Mijn conclusie: dit land is stapelgek, er zijn hier sowieso veel teveel muzelmannen en Ali komt me voor als een theatrale, paranoïde en vooral heel onpraktische zeur.

JvanDeventer | 24-05-21 | 21:42 | 12

Het is zin- en kansloos voor ons land en voor de betrokken landen die nooit opgebouwd gaan worden op deze manier. Ik begrijp het gewoon niet dat linkse partijen dit niet willen zien en er steeds harder tegenin gaan.

Misterspok | 25-05-21 | 07:09

Ik zie dagelijks op Schiphol asielzoekers of voormalige asielzoekers (NL paspoort) die zogenaamd gevlucht zijn uit Irak, Afghanistan, Iran etc die gewoon vrolijk op vakantie gaan naar het land waar ze zogenaamd vervolgd werden. Zelfs regelmatig syriers die naar syrie gaan. Dat melden we netjes aan de IND maar die doen niks want onveilig dus ze kunnen niet uitgezet worden....
Er zijn wel gewoon lijnvluchten naar Irak....

Jafco | 25-05-21 | 08:17

@intrigant | 25-05-21 | 00:09: Als we dat niet doen, wordt het hier net zo'n paradijs als waar al die vluchtelingen vandaan komen.
Als Gutmenschen zo'n samenleving aspireren, waarom rotten ze niet op naar 1 van die landen.

Shadowzz | 25-05-21 | 10:03
▼ 9 antwoorden verborgen

Ali wil een appartement in Amsterdam. Veenendaal te saai

von Trier | 24-05-21 | 21:28 | 4

Goed gezien.... enne al die gasten horen hier gewoon niet.. ook die van de "overkant".... ga lekker thuis moeilijk doen... als je homo bent.. doe normaal... heb je weinig problemen hoor...

grapjasz | 24-05-21 | 21:45

@BASinnic | 24-05-21 | 21:31: alsof moskeebezoekers blind zijn. Geaardheid is voor velen ook een levensstijl. Daar is overigens niks mis mee volgens spijker.

Spijker83 | 24-05-21 | 21:50

@Spijker83 | 24-05-21 | 21:50:
Door mijn straat lopen elke zondag de kerkgangers van een naburige kerk. Ik schat dat er dan zo'n 20 à 30 man voorbijkomen. Hoewel ik hier al een kwart eeuw woon heeft geen van die mensen ooit bij me aangebeld en eens goed geïnspecteerd of ik misschien geen homo ben.
De enige manier waarop die mensen (kerkgangers of muzelmannen) erachter kunnen komen dat je zo bent is als je je opzettelijk zeer nichterig aan den volke vertoont of als je steeds de regenboogvlag uithangt als ze langskomen.

JvanDeventer | 24-05-21 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Zowel Ali als die moskeebezoekers die over de schreef gaan enkele reis terug. Waarom moeten wij met die geïmporteerde problemen geconfronteerd worden

BASinnic | 24-05-21 | 21:19 | 3

Omdat die problemen hier altijd asiel krijgen.

Pieterman | 24-05-21 | 21:32

Geïmporteerde? Goederen worden geïmporteerd.

Volgens de regels van de Dublinverordening is het land waar een asielzoeker het Schengengebied binnenkomt verantwoordelijk. Volgens de regels van het Dublinverdrag had Ali uit Azerbeidzjan nimmer toegang mogen krijgen tot ons land.

drs.Nee | 24-05-21 | 21:55

Ik zeg niks. Ik ben al een keer weggejorist!

Aisie | 25-05-21 | 09:08

Ik ben benieuwd naar de lesstof van die cursus. Misschien kan ik er wat van leren. Ik ben nog van de oude stempel, maar dat geeft zo'n rotzooi.

RdeFriesch | 24-05-21 | 21:14

Goed dat het op AD staat. Ik neem aan dat het gesprekstof wordt bij beau en op1?

Wellicht kan Ali even zich melden bij hart van Nederland?

Aan de andere kant. Ali kan toch gewoon woningruil doen. 1.2 miljoen mensen die graag naast een moskee willen wonen want mooi.

Abzurt | 24-05-21 | 21:08 | 1

Goed dat het op AD staat!! Het wonder der journalistiek!!

Spijker83 | 24-05-21 | 21:51

Ja, allemaal erg vervelend voor Ali. Maar moest hij nou echt helemaal vanuit Azerbeidzjan naar Nederland vluchten om 'vellig' te zijn? Buurland Armenië is christelijk, daar hebben ze het niet zo op die moslims in Azerbeidzjan - ze hebben er pas weer een oorlogje mee gevoerd over de enclave Nagorno-Karabach - en daar had hij vast wel terecht gekund.

En voor de rest ben ik in het algemeen al die onaangepaste volkeren zat die hier maar naartoe trekken: moslims, Afrikanen, en allerlei andere schooiers uit de derde wereld. Die laten we nou al ca 40 jaar probleemloos binnen en het is er hier als samenleving niet beter op geworden. Slechter, dat wel ja.

Ik zeg: stoppen met asiel en immigratie uit derdewereldlanden, en alles wat zich hier crimineel dan wel godsdienstwaanzinnig misdraagt, enkele reis retour 'eige' land.

Dr_Johnson | 24-05-21 | 21:07 | 1

Akkoord, de grenzen dicht voor Han en alleman die 5000-6000 km reizen. En dat terwijl er in de regio plek zat is maar daar krijgen ze geen uitkering en een huis.

ikwilgroenrechts | 24-05-21 | 21:39
-weggejorist-
Gandalph | 24-05-21 | 21:01

Mooi geschreven. Doet pijn aan mijn hart om te lezen.

Schepvogel | 24-05-21 | 20:48 | 2

Ja, dat vergeten we vaak op te merken, attent van je.
Echt gevoelig en raak, daar kun je toch als wegkijker niet meer omheen. Zou je denken, helaas.

G.M.I.M. Pet | 24-05-21 | 21:30

@G.M.I.M. Pet | 24-05-21 | 21:30: Er wordt helaas keihard weggekeken bij de toenemende geweld en discriminatie van homo's, antisemieten, kufars en alle andersdenkenden.

Shadowzz | 25-05-21 | 10:11

Gewoon standaard behandeling als een Hollander. Gelijke rechten.

Dwarsdenker | 24-05-21 | 20:47

Dit lijkt me een mooi onderwerp om eens goed uit te diepen. Echt iets voor het programma M. (grapje)

bitterpete | 24-05-21 | 20:45

We hebben allemaal een Ali in de wijk wonen. Homo, gevlucht door 8 verschillende landen en nu gesettled in Nederland. Om precies te zijn in mijn soort wijken in het land. Overdag is ie een homo, en 's avonds is het een ouderwetse potenrammer. Waarschijnlijk is dat de reden dat Piet en Klaas wegtrekken uit mijn wijk, wij in opstand komen, maar niemand wil luisteren. Ooit zeiden ze dat we de Duivel hadden uitgenodigd en in huis gehaald. Morgen is het normaal en loopt niemand meer wakker te liggen van het drama wat zich afspeeld. En nee, ik vervloek de echt gevluchtte vluchteling niet. Die mogen echt schuilen.

LV-225 | 24-05-21 | 20:45 | 1

Autochtonen eerst. Punt.

Pieterman | 24-05-21 | 22:18

Dan toch maar beter hier. Niet zeuren verder.

guile | 24-05-21 | 20:42

Zonder homo’s geen homofobie. Aldus het CBS.

johoost | 24-05-21 | 20:35

Is wel te verwachten als je een SGP burgemeester hebt. Zijn zelf toch ook homohaters

Johan1235 | 24-05-21 | 20:35 | 3

Oké, maar niet fysiek.

bitterpete | 24-05-21 | 20:46

BM Veenendaal heeft begin dit jaar zijn SGP lidmaatschap opgezegd.

jcvjcvjcvjcv | 24-05-21 | 20:47

S-Gay-P

Spijker83 | 24-05-21 | 21:52

Er is net een tentoonstelling geopend over het slavernijverleden van Nederland dus het probleem is opgelost, blanke mannen moeten aan zichzelf werken en hun privileges opgeven, dan heeft Ali zo een stageplaats.
Let maar op!

Analia von Solmsch | 24-05-21 | 20:27 | 1

Ware het niet dat dit niet over stageplaatsen gaan, maar over homohaat vanuit de Islam waarbij je je leven niet zeker bent.

halfvolle glas | 25-05-21 | 08:24

".. op steenworp afstand"
I see what you did there ';)

marcoplarco | 24-05-21 | 20:25 | 2

Scherp! :)

Von Schnappshausen | 24-05-21 | 20:46

@Von Schnappshausen | 24-05-21 | 20:46: ik vind het vooral bot. En pijnlijk. :(

Spijker83 | 24-05-21 | 21:53

Ali had geleerd dat in Nederland alles altijd de schuld van de ander is. Hij is teleurgesteld.

Balgesjaakt | 24-05-21 | 20:19

Wokies, deugers, ze blijken weer eens helemaal niet om homo's te geven. En ook niet om Joden. En ze geven ook niet om moslims. Ze willen alleen maar deugen. Ze willen alleen maar kunnen neerkijken op gewone mensen, die niet deugen. Oh wat zijn ze toch verlicht.

Rest In Privacy | 24-05-21 | 20:18

Ali moet niet in een vliegtuig naar wit Rusland gaan zitten, doet hij dit wel en word hij gearresteerd kan hij zeker rekenen op steun van Rutte.
Die gaat persoonlijk maatregelen nemen tegen het land.

likdoorn | 24-05-21 | 20:13 | 2

Weet ik niet hoor, grootaandeelhouder rutte heeft namelijk de helft van klm gekocht met ons belastinggeld en de marsorder is: doorvliegen over Wit-Rusland. Staatsbedrijf.

Analia von Solmsch | 24-05-21 | 20:20

@Analia von Solmsch | 24-05-21 | 20:20: we gaan het zien maar je maar zo gelijk kunnen hebben.

likdoorn | 24-05-21 | 20:23

Welke moskee trouwens?
Ik tel er in de gauwigheid al 3.

Roadblock | 24-05-21 | 20:12 | 1

Ik denk helaas niet dat het veel uitmaakt.

W_F | 24-05-21 | 22:53
-weggejorist-
F. von Zeikhoven | 24-05-21 | 20:12

Volgens een getuige van de steekpartij in de Pijp is de messensteker in iemand met Arabisch uiterlijk, als de Telegraaf. Weten we dat ook weer……

rob007 | 24-05-21 | 20:11 | 4

"Het was een man met een Arabisch uiterlijk, met een klein baardje.
Hij had een halflange jas tot op zijn knieën met een capuchon met een bontkraag, die hij de hele tijd op zijn hoofd droeg."
Nu nog wedden hoelang het duurt, voordat we te horen krijgen dat het voormalige AZC bewoner was.

Roadblock | 24-05-21 | 20:22

Vindtik toch altijd knap, dat je bij zo'n evolutionair gezien gruwelijk angstaanjagende Kill&Ettak bent, Je hele brein duikt acuut onder, alleen je apenhersentjes blijven open voor uw volgende calling. Twee mogelijkheden, Rennen en Harderrennen Weg wil je hoofd. En dan gaat u er eerst nog even een antropologie'tje van opnemen? En dat deduceren tot een staatsche typering van een olieschiereilandelijke soort zoal ze die in Arabierië kennen?
Heel knap. Kan die getuige misschien ook nog het Vreemdelingsche sociolekt duiden?

Gaat me niet om het onderuit halen van een usual suspectsignalement, maar tenzij de kijkert genetisch uit dezelfde regio stamt, is het echt erg lastig om een tintiaan causaal te geotaggen...

F. von Zeikhoven | 24-05-21 | 20:28

@F. von Zeikhoven | 24-05-21 | 20:28:
Nou is het bijna een triest ervaringsfeit, dat als er meerdere mensen lukraak neergestoken worden, het zelden of nooit een man met blauwe ogen en een blond baardje is.

Roadblock | 24-05-21 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

'Veilig Leren Wonen'. Hoe verzinnen ze het weer.
Dat is dus geen gegeven (je woont bijvoorbeeld in een buurt waar je struikelt over gebruikte spuiten, terwijl je je portiek uitstrompelt op weg naar je auto met weer een ingeslagen raam en afgerukte spiegel of je woont in een buurt waar het grootste gevaar schuilt in aangereden worden door een bakfietsmoeder bij het oversteken van je lommerrijke straat op weg naar de runderjuwelier voor tournedos). Veilig wonen is kennelijk iets wat je kunt leren.

Graaf_Slis | 24-05-21 | 20:10

Zelfislamisering van Nederland. Gros stemt toch op (linkse) partijen die dit allemaal in stand houden en de monocultuur islam bejubelen. Ik schat in dat Ali niet bij "Queers for Palestina" hoort...?

MeppieRocks | 24-05-21 | 20:09

Maar ja, dat altijd weer naar Nederland vluchten hè, terwijl Duitsland, Frankrijk of België en al de Scandinavische landen ook homo's graag binnen hun grenzen hebben. Dat islamitische besnedenen in die landen hun modus operandi aangaande homo's gewoon in praktijk blijven brengen, is nu eenmaal de prijs die betaald moet worden voor de multiculturele utopie van de deugmens die in zijn 'intellectuele' domheid (ja, dat bestaat) niet van wijken wil weten.

Willibald von Klúúúk | 24-05-21 | 20:09

Nederland in een notendorp. Ook hij zal naar de Algarve verhuizen.

klimaatsloper | 24-05-21 | 20:08

Gewoon Opsporing Verzocht een paar keer kijken, dan zie je dat alles normaal is hier.

P. Breidel | 24-05-21 | 20:05

Redactie, ik zit erg dicht in de buurt van Ali. Ben benieuwd of ik wat voor hem kan betekenen. Mocht ik (of mijn vrouw) wat kunnen doen, dan hoor ik het graag.

Zijn buurt is redelijk kut, maar wellicht dat we hem wat kunnen helpen.

Nasir Jones | 24-05-21 | 20:04 | 2

Mijn Edele heer Jones, dat is bijzonder waardig van uwe zijde. U krijg dikke pluim in de poepert. Maar ff serieus top dat je dit aanbied!

Rocknrolla7372 | 24-05-21 | 20:12

Hoop dat de redactie deze aardige geste aanrijkt! Top van u! En nog eens bevestigd dat die buurt gewoon wel degelijk redelijk kut is.

Jan, Leiden | 24-05-21 | 22:25

Nederland Deugland ...
waar iedereen onder een permanente regenboog leeft en iedere migrant of vluchteling Welkom toegezongen wordt ...
Alleen vergeet men dat de 200+ nationaliteiten elkaar al in hun thuisland al naar het leven stonden, en de strijdbijl mee hebben genomen in hun bagage. Je zult je beul maar tegen komen in De Balie! De intellectuele bagage bestaat doorgaans uit een intolerante religie en gemengde huwelijken uiteraard taboe.
Nederlanders mogen, excuus, moeten zich aanpassen, nieuwkomers ook.
Leef maar met homohaat. Gaat nooit meer weg.

Analia von Solmsch | 24-05-21 | 20:02 | 2

Homohaat Christenhaat Jodenhaat.

homieguerneville | 24-05-21 | 20:23

Thank God for Geenstijl.

maruyama | 24-05-21 | 20:02 | 2

Amen!

MickeyGouda | 24-05-21 | 20:05

Hallelujah!

Reebensteeltje | 24-05-21 | 20:09

Ik vind het heel triest voor Alie, maar waarom horen wij niets van de abcdefgqwerty gemeenschap in dit soort zaken?

homieguerneville | 24-05-21 | 19:59 | 3

Te druk met politiek correct zijn. Homo's die openlijk Wilders stemmen worden in de scene met de nek aangekeken. De meeste doen het stiekem. Het stemmen dan he

Jazeetie | 24-05-21 | 20:09

Volgens de rechter lopen homo’s telkens per ongeluk tegen een betonschaar aan en is homohaat niet bewezen.
Verder is een foeigesprek het hoogst haalbare, want anders volgt er een buurtbemiddelingsgesprek tussen het homostel en de allochtone familie die je met terreur heb het huis uit wil pesten.
Het enige wat je kunt krijgen is een gaybrapad en je verhuisdozen pakken.
Het is hierbij nadrukkelijk niet de bedoeling de religie die niet genoemd mag worden af te vallen.
Straffen helpt niet.

Analia von Solmsch | 24-05-21 | 20:11

Het COC is gekoloniseerd door de staat, zoals het hele maatschappelijk middenveld in Nederland. Afwijken van de staatsdoctrine kost je je subsidie. 1 grote corrupte bende.

Rest In Privacy | 24-05-21 | 20:23

Die Ali komt er nog maar goed mee weg. Wij blanke hetro en homo sexuele en oorspronkelijke bewoners van nederland worden al 40 jaar door moslims uitgescholden bespuugd beroofd neergestoken enz enz en ik zal je nog sterker vertellen Ali. Wij moeten zelf voor ons huis betalen nee nog erger wij moeten ook nog eens voor dat geld werken. Ali had moeten weten dat waar moslims wonen het kut wonen is. Ali welkom in de wereld.

Sarcastica | 24-05-21 | 19:59

Zou Ali weten dat ie beter af is bij Wilders dan de lauwe deugpizza van Klaver?

Denkhetnjet | 24-05-21 | 19:59 | 2

En van pizza en een witte wijn hoeft hij ook niets te verwachten.

Sinterbikske | 24-05-21 | 20:26

Dat denk ik wel. Deze mensen hebben de islam aan den lijve ondervonden, en mogen nu in Nederland op herhaling.
Ali werd blijkbaar niet bedreigd en vernederd door de volgens mij grote orthodoxe Christelijke bevolking in Veenendaal, wel die van de enclave der moslims.

Nuuk | 24-05-21 | 21:19

Gut gut, wat zielig nu voor Ali.
Behalve dan dat het natuurlijk bezopen is dat Ali asiel heeft gekregen in Nederland: asiel, dus uitkering en driekamer-flatje.
In Azerbeidzjan worden homo's helemaal niet van een flat gepleurd. Het is er gewoon toegestaan. Ja, men is er wellicht niet zo verlicht als hier maar dat wil in de verste verte niet zeggen dat het voor homo's onleefbaar is.
MocroGS hier beneden heeft het bij het rechte eind. Deze man had hier nooit asiel mogen krijgen en als het hem niet bevalt, dan houdt niemand hem tegen om op te hoepelen.

staat het bier koud? | 24-05-21 | 19:57 | 4

Ali is hier van harte welkom, degenen die hem belagen verdienen een enkeltje Azerbeidzjan via Belarus.

Sinterbikske | 24-05-21 | 20:27

@Roadblock | 24-05-21 | 20:16: In elk geval Ali beter weg uit Nederland. En voor de zekerheid gelijk ook maar uit Europa.

Groenstrook | 24-05-21 | 20:28

@Roadblock | 24-05-21 | 20:16: Ik zeg niet dat het er geweldig is. Maar men wordt er niet van een flat gegooid.
En dus is er geen reden om asiel te verlenen.
En dan nog iets. Roepen dat je homo bent (uit een land waar het niet eens levensbedreigend is om homo te zijn) levert al asiel op?
En bedenk Roadblock, de IND controleert op geen enkele wijze dat je homo bent. Je hoeft het alleen maar te beweren.
Dat is ook hoe Iraniërs asiel krijgen. Ze zeggen vrijwel allemaal hetzelfde: ik ben bekeerd tot het Christendom, of: ik ben homo.

staat het bier koud? | 24-05-21 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Als je de TV aanzet zie je Meiland, dat vind heel Nederland geweldig.
Ali zal gaan denken als ik zo ga praten houden ze dan ook allemaal van mij ?
Of hij denkt als Paul de Leeuw grof doet, dat vindt ook heel Nederland leuk en iedereen aan de praattafel kirt het uit van de lol.
Ook al zeggen politici als Jetten dat gevaar op straat sterk overdreven wordt, doe daar toch maar liever gewoon hoor Ali.
Denk maar niet dat je je stereotiep moet gedragen als op de tv, In de studio zitten immers geen "jongeren"

G.M.I.M. Pet | 24-05-21 | 19:55

Hij kan asiel aanvragen in Amerika misschien?

Dirk III | 24-05-21 | 19:55 | 1

Liever in Quatar! Het schijnt daar enorm te deugen en men kan er arbeiders gebruiken.

Dr. Worstenbroodje | 24-05-21 | 22:58

Kut-islam, kut-religie, al dat geloven trouwens. Soms schaam ik mij ervoor tot de mens te behoren.
Was ik maar een kat. Of een schubdier...

SterF... | 24-05-21 | 19:54 | 2

Katten en schubdieren: breek me de bek niet open!

Maar goed. Nu is homofobie bepaald niet alleen gebonden aan religie, en gaat men er per religie nogal anders mee om, en dan weer binnen zo’n religie.
Over algemeen is religie wel een vehikel dat homofobie aan zal wakkeren.

Het beestje mag bij de naam genoemd worden en in dit topic is dat islam. Het zal mij niet verbazen dat mensen als Ali over niet al te lange tijd vanuit Nederland naar Azerbeidzjan vluchten.

Nuuk | 24-05-21 | 19:56

@Nuuk | 24-05-21 | 19:56:
Toch voor de zekerheid maar afschaffen al dat gedoe met onzichtbare vriendjes. Allemaal naar de dichtstbijzijnde GGZ...

SterF... | 24-05-21 | 20:34

Wet Bescherming Nederlandse Waarden
www.fvd.nl/wet_bescherming_nederlands...

Invoering van een Wet Bescherming Nederlandse Waarden (Wet BNW) die bepaalt dat alle instanties (scholen, religieuze instellingen, etc.) vijf fundamentele waarden dienen te onderschrijven:

Wanneer religieuze leefregels conflicteren met de Nederlandse wet, gaat de Nederlandse wet altijd voor.

Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil; dus ook het recht om van zijn of haar geloof af te vallen.

Iedereen heeft het recht godsdienstige ideeën te bekritiseren, te ridiculiseren, te analyseren en in twijfel te trekken.

Alle mensen zijn fundamenteel gelijkwaardig, ongeacht geslacht, ras of seksuele gerichtheid.

De partnerkeuze is vrij; uithuwelijking en kindhuwelijken zijn onaanvaardbaar.

Bij schending van deze waarden volgt een waarschuwing en een boete; na een tweede waarschuwing volgt sluiting, beëindiging van de activiteiten en strafrechtelijke of bestuurlijke vervolging van de verantwoordelijke functionarissen.

Leuk bedacht door FvD. Nu nog een manier om het uit te voeren.

kloopindeslootjijook | 24-05-21 | 19:54 | 1

150 zetels ?

ja,diedus! | 24-05-21 | 19:59
-weggejorist-
Lady_Dimitrescu | 24-05-21 | 19:49 | 1

Ik schort mijn oordeel op, wil eerst weten wat Claudia, Anja en Kauthar hiervan vinden.

Schoorsteenveger | 24-05-21 | 19:49 | 2

Het blijft lang stil in dat avondland. Mark my words. Totdat er een minder risicovol probleem zich aandient. Dan gaan de dames los.

TheseDays00 | 24-05-21 | 19:51

Het oordeel van Kauthar zal duidelijk zijn, wat Claudia ervan vind, die houd wijselijk haar mond en Anja? Who the fuck is Anja?

homieguerneville | 24-05-21 | 19:58

Goed stuk Bert, met de juiste cynische ondertoon.

pibasso | 24-05-21 | 19:48

Kan die Tim Hofman van dat ik denk BNNVara- programma BOOS - u weet wel, van die ophef richting die reformatorische school waar ze - zonder homo's ook maar iets aan te willen doen op het conservatieve standpunt stonden dat het huwelijk iets is met één man en één vrouw - eens als de wiedeweerga verhaal halen bij die Veenendaalse moskee. Indien hij dat niet doet, is het een hypocriet.

entwederoder | 24-05-21 | 19:46 | 2
-weggejorist-
Eroticneurotic | 24-05-21 | 19:58

Dat zijn de meeste BN-ers helaas. Selectieve verontwaardiging. Zolang het veilig is. Een heel enkel persoon die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en ook de discriminatie door allochtonen/moslims/asielzoekers durft te benoemen.

jochum1980 | 25-05-21 | 09:09

Dat iemand homo heeft, heeft 0% slechte invloed op andermans leven.

En toch baseren ze zich op een geloof en een cultuur waar geen onderbouwing is voor homohaat, behalve want daarom.
En toch in blijven geloven en aan blijven meedoen.
En respect blijven krijgen natuurlijk.
Merkwaardig.

Met enige gretigheid iemand tot untermensch verklaren zodat je je daar lekker op kunt uitleven. Daar waren een paar mensen best succesvol mee een tijdje geleden.

kloopindeslootjijook | 24-05-21 | 19:46 | 1

Ik moet dan gelijk denken aan Marcel van Dam, Paul Rosenmuller, Thom de Graaf en Ad Melkert.

intrigant | 24-05-21 | 19:58

Drie aapjes. Hoor geen kwaad, zie geen kwaad, spreek geen kwaad. Tralala.

squadra | 24-05-21 | 19:44

Even navragen bij mevrouw uh, uh, uhm in Amsterdam, hoe dit kan worden opgelost.

Harry.Langezwaal | 24-05-21 | 19:43 | 2

Gaan we haar nu ook al de problemen in Veenendaal aanwrijven? Kom op, ze kan Amsterdam al amper aan

Shoarmamasutra | 24-05-21 | 19:57

Het wordt steeds leuker in Veenendaal!

intrigant | 24-05-21 | 19:59

Tja Ali, Nederland is tolerant, ook en vooral jegens intoleranten met een kleurtje.
En de wal zal het schip pas keren.

jemagookniksmeer | 24-05-21 | 19:43 | 2

Hoeveel intolerantie kan je blijven tolereren voordat het de intolerantie de overhand krijgt.
Dat is een dilemma. En ze komen er niet uit, want anders versterk je weer de wij-hunnie bij die gasten.

kloopindeslootjijook | 24-05-21 | 19:48

Las het vanochtend al ergens op de MSM. Volgens mij heeft die 'Ali' een beetje last van achtervolgingswaanzin.

UpdateAvailable | 24-05-21 | 19:42

Het is maar een incident! Nee er is niks structureels aan de hand, want als je dat zegt nou nou nou. Niks aan de hand u kunt gewoon doorlopen.

Marvin_NL | 24-05-21 | 19:41

Ook al hoe hard ze prediken dat homoseksualiteit slecht is enzo, kijk eens in brussels of antwerpen. De grootste homo's van berbierse afkomst. Geen grap. Ik ben daar 1x uitgeweest (brussel) en ik snapte ook meteen waarom dat niet echt een leuke plek (meer) is.

Zelf ben ik hetero.

Krachtkoe | 24-05-21 | 19:39

Achteraf gezien was die gezellige Nederlandse vrijheid-blijheid tijd maar een jaartje of twintig kort. En dat nog niet eens overal in het land. En daarna bleek het niks waard te zijn. Niks.
Speciaal niet voor homo's, vrouwen, of ouderen. Nog specialer niet voor Joden. En dat allemaal omdat de islam ons zoveel prachtigs en cultureels en vredigs te bieden heeft. We hebben er allemaal nog geen glimpje van gezien, integendeel, maar dat maakt niet uit. Het is gewoon zo.

Poesmobiel | 24-05-21 | 19:37 | 2

Maar wij waren erbij!

Mr_Natural | 24-05-21 | 19:38

Inderdaad, van korte duur helaas. Nu oudjes beroofd, homo's en lesbiennes weer mishandeld, vrouwen onfatsoenlijk benaderd. En dat links maar heulen in het woke gebeuren, terwijl de vrijheid en veiligheid in dit land onder gewone mensen al ver te zoeken is.

Jan, Leiden | 24-05-21 | 19:42

Ali is naar een laf hondenland gemigreerd,Californië heeft dikke pech.
Nederland,of tenminste nederlanders hebben ook dikke pech, want Ali en zijn psychiater gaan heel duur worden...
Daarnaast moet dat hele vluchtelingen verdrag uit de jaren 50 vd vorige eeuw natuurlijk gewoon opgezegd worden, want in die tijd van ondertekening waren homosensuelen- en hun
-teit ook in Nederland gewoon onwettig en viesbah...
Ga maar lekker je geboorteland de moderniteit in trekken, Ali... dan doe je ook eens wat nuttigs....

zattekater | 24-05-21 | 19:37

Er is eindelijk iets dat geen aanzuigende maar een afschrikkende werking heeft. Zeg het voort!

gestoptmetroken | 24-05-21 | 19:34 | 1

'Aanzuigend', grappig.

Mr_Natural | 24-05-21 | 19:38

Misschien kan Ali overwegen om naar een ander land te vluchten. Ik denk dat Ali een beetje jokt.

Stratum | 24-05-21 | 19:34 | 1

Lees link lang geleden al kunnen vertellen en u weet hoe niet veilig het in die wijk is in Veenendaal.

Jan, Leiden | 24-05-21 | 19:38

En uiteraard geen steun van de deugbrigade, Robo Easyjet. Claudia, en heel deugend woke Nederland.

dathoujetoch | 24-05-21 | 19:34

Gelukkig is het hoogste gebouw van Veenendaal slechts 40 meter hoog.

Zeurders | 24-05-21 | 19:32 | 1

De moskee?

Mr_Natural | 24-05-21 | 19:34

Tja, Ali, in het progressieve Nederland mag de olifant in de kamer niet benoemd worden. Dus is Nederland helemaal voor rechten voor homo's. Maar zal er nooit wat van zegen als een bepaalde groepering onze normen en waarden niet deelt.

Osdorpertje | 24-05-21 | 19:32

Mot maar denken van jaren Sixties NL relihuichelen naar z.g. seculier huichelen is maar een kleine stap voor NL beroepshuichelaars.

william7055 | 24-05-21 | 19:31

Misschien is het een idee dat Ali thuis eens een paar moslims uitnodigt voor een hivtar. Om met elkaar in gesprek te komen.

Leptob | 24-05-21 | 19:30 | 2

Ik heb homofobie nooit echt begrepen. Waar zijn ze bang voor, dat het besmettelijk is? Of zijn ze gewoon jaloers dat Ali er wel voor durft uit te komen en zijzelf niet?

Graaisnaaiert | 24-05-21 | 19:48

@Graaisnaaiert | 24-05-21 | 19:48: Het laatste, de grootste anti-homo's blijken elke keer zelf homo's te zijn. Het gayste wat je kan doen is je druk maken wat iemand anders met zijn penis wel of niet uitspookt.

Shadowzz | 25-05-21 | 10:36

Is dit de vraag voor de koelkast? Dan gok ik: slecht.

MickeyGouda | 24-05-21 | 19:29 | 2

U gaat door voor de koelkast!

Is dit nog nieuws? | 24-05-21 | 19:50

Nee, het is niet de vraag voor de koelkast, maar voor de Miele.

Nivelleermarionet | 24-05-21 | 22:24

Links nooit gesnapt.
Pro homo
Pro lbtxyz
Pro trans
Pro Immigratie
Pro islam

Pro klimaat
Pro houtverbrandingscentrales
Pro windmolens tenzij in backyard

Pro subsidies voor iedereen die weigert te werken
Pro subsidies voor overheidsprojecten bedacht voor degenen die niet willen werken

Alles wat ze doen en denken is zo tegenstrijdig en non effectief

Het land kiest rechts en krijgt links

Olleke | 24-05-21 | 19:29

Veenendaal is dus al verloren gegaan door knikkende knieën van het stadsbestuur in de sharia-oorlog, zover lijkt me wel duidelijk? Burgers en homo's worden domweg totaal afgeranseld en bedreigd, maar het dialoogje moet wel "van 2 kanten komen". Flikkerstraal toch alsjeblieft toch op met zo'n slap mietjesstadsbestuur! Pak die klootzakken aan en bescherm uw burgers, gloeiende, gloeiende!

Jan, Leiden | 24-05-21 | 19:29

Ali kan zich toch als moslim verkleden.
Gewoon een jurk aan.

Ruimedenker | 24-05-21 | 19:28 | 2

Een homo met een jurk aan? Zie je het voor je?

Toverkol | 24-05-21 | 19:44

Schelden is kusjes vragen.

dhrat | 24-05-21 | 19:26 | 1

Mietjes plagen, zoentjes vragen.

Mr_Natural | 24-05-21 | 19:28

Een cursus 'Veilig Leren Wonen'.
Krijg je daar een shotgun bij?
Iedereen zou toch veilig moeten wonen? Dat hoef je toch niet te leren?
Ga in een bunker wonen?

Is dit nog nieuws? | 24-05-21 | 19:25 | 2

De gemeente doe alles behalve de moskee sluiten of de bezoekers aanpakken. Waarschijnlijk geeft de gemeente de daders zelfs subsidie. Niet handelen volgens de wet of on het belang van de burger is CORRUPT, ook als ambtenaren er niet in euro's voor betaald krijgen. Geen haar beter dan de daders.

W_F | 24-05-21 | 19:34

Ook meteen een mooi statement van de gemeente, het ligt aan het slachtoffer dat hij niet veilig woont natuurlijk.

Zeurders | 24-05-21 | 19:38

Goed dat dit naar buiten komt.

Ik pleit voor een buurtapp met iedereen die hem maar wil beschermen er op.

Francieux | 24-05-21 | 19:23 | 2

Is die Belg al gevonden? kan hij wat nuttigs gaan doen.

W_F | 24-05-21 | 19:35

Welkom enzo....

Is dit nog nieuws? | 24-05-21 | 19:23

Veenendaal is ver van vroom en christelijk. Verschrikkelijk dorp met een heel groot probleem met een niet christelijke minderheid in Nederland.

bulk | 24-05-21 | 19:22

Zullen wel 'mannen' zijn geweest en dat ook nog in een Christelijke dorp.
Als het aan de linkse goe-gemeente ligt zijn dat de overeenkomstige kenmerken.
Tijd dat de jonge democraten weer een stevig statement maken zoals ze een paar jaar geleden dat ook hebben gedaan.

nos.nl/op3/artikel/2080821-demonstrat...

Vraag me af of ze al gemeten hebben wat het resultaat is geweest van deze Demo.

JanFTE | 24-05-21 | 19:20 | 1

Haha, kijk die blanke deugers goed deugen dan. Het daadwerkelijke probleem aankaarten gebeurd hier ook niet.

Shadowzz | 25-05-21 | 10:38

Wat is NL toch een kutland

Diederik_Ezel | 24-05-21 | 19:17 | 2

Populistje

jeweettochniet | 24-05-21 | 19:19

Te weinig kut, dan krijg je gezeik.
Meer kudt!

Ruimedenker | 24-05-21 | 19:29

Ali heeft gewoon de meest gebruikte reden om asiel te krijgen gebruikt namelijk zeggen dat je homo bent. Nu wil Ali een nieuw huis toegewezen krijgen en zegt ie dat hij bedreigt wordt. Heel slim. Nederland is TOLERANT en NAIEF.

mocroGS | 24-05-21 | 19:17 | 17

Ik ben het zelden met u eens, maar hier heeft u het volledig bij juiste eind.

staat het bier koud? | 24-05-21 | 20:04

Ja, MocroGS, zoiets moet het wel zijn.
Een asielzoeker die de boel bedondert.
Want dat een homo inderdaad in Nederland door moslims bedreigt zou kunnen worden, is natuurlijk ondenkbaar binnen de Ideologie van de haat.. Euh, ik bedoel in de godsdienst van de vrede.

Roadblock | 24-05-21 | 20:04

Is hem waarschijnlijk ingefluisterd door de gesubsidieerde advocaat van Vluchtelingenwerk. Zodra de verblijfsvergunning en het huis binnen zijn gaat hij zijn vrouw(en) over laten komen.

5611 | 24-05-21 | 20:54
▼ 14 antwoorden verborgen

Ali is genaaid door mensensmokkel clubjes als Oxfam Novib.

De Pilsvogel | 24-05-21 | 19:16 | 3

Afhankelijk van wie het was vond ie dat wellicht heerlijk

Weg met dat vuilnis | 24-05-21 | 19:22

Hij wilde naar een land waar veel Finnen wonen, maar daar is blijkbaar iets mis gegaan.

Toverkol | 24-05-21 | 19:43
-weggejorist-
Eroticneurotic | 24-05-21 | 19:56

Na deze omschrijving is Ali wel erg makkelijk te vinden voor kwaadwillende.

Der Schnitzeljäger | 24-05-21 | 19:16

Alle PvdA en GL politici besluiten gretig tot iftar bezoek. Een moskee die homo’s uitsluit, een moskee naar hun hart.

thanseeuwen | 24-05-21 | 19:15

Gooi die moskee een maand dicht en ga dan eens praten of de bezoekers inmiddels van plan zijn om van gedachte te veranderen. Na een jaar de boel gewoon slopen een een mooie parkeerplaats van maken. Als je andere mensen lastig valt hoor je thuis in een gevangenis, niet in een moskee. Zoek anders maar een islamitisch land waar je mensen wel van het dak mag gooien.

W_F | 24-05-21 | 19:15 | 3

Goh, als het toch allemaal zo simpel was. Oh wacht. Dat is het ook!

The-loopy-cowboy | 24-05-21 | 19:17

U denkt oplossingsgericht. Daar houden wij niet van in dit land. Beschouw uzelf derhalve onder 24/7 surveillance van de AIVD, vrijdenker dat u bent.

Graaisnaaiert | 24-05-21 | 19:45

@Graaisnaaiert | 24-05-21 | 19:45: 24/7? volgens mij was het AIVD gesloten toen wij een dure helikopter op het strand van Libië gingen landen. Maar morgen mag er weer verhalen uit hun duim zuigen en aan mijn dossier toevoeg. Heb ik toch nog 1 fte de illusie gegeven iets zinnigs te doen.

W_F | 24-05-21 | 21:03

Ga dan ook in die Lieve Stad wonen, daar gebeuren dit soort dingen niet.

Mr_Natural | 24-05-21 | 19:14

Spijker. Kop.

thefonz | 24-05-21 | 19:14

En Gert-Jan Kats zag dat het goed was.

F. Jacobse | 24-05-21 | 19:14

Dus Veenendaal is eigenlijk een soort banlieues...

Gizmo579 | 24-05-21 | 19:14 | 1

Amsterdam Valley.

5611 | 24-05-21 | 20:55

Wat vindt Sylvana Simons hiervan?

thanseeuwen | 24-05-21 | 19:13 | 9
-weggejorist-
Toverkol | 24-05-21 | 19:48

Wat witte mensen 400 jaar geleden gedaan hebben is allemaal veel erger. En nu moeten/mogen gekleurde mensen alle beestachtigheden inhalen zodat we dan weer quitte staan - en daarna zingen we allemaal gezellig kumbaya in het multiculturele paradijs.

Wilhelm Tell | 24-05-21 | 19:56

Sylvana is in sterke mate tegen sexuele onderdrukking en stapte uut Denk omdat ze begreep dat ze daar dan ineens minder over discriminatie spraken.

Shoarmamasutra | 24-05-21 | 20:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Sommige buitenlanders denken nog steeds dat Nederland een vrij en tolerant land is, maar ja er zijn ook Nederlanders die nog steeds denken dat de PvdA er voor de arbeiders is. Soms is nieuws blijkbaar 25 jaar onderweg.

Blauwpetje | 24-05-21 | 19:12

Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat die bedreigers van Ali ook weer ""jongeren"" zijn.

Leptob | 24-05-21 | 19:12 | 1

Ik heb niet de indruk dat de opa's voorin de moskee die jongeren duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is.

W_F | 24-05-21 | 19:21

Ik denk dat je veiliger bent in Iritrea, Ali.

ploppy | 24-05-21 | 19:11

Van Moslimgebied naar Moslimwijk.

What could possibly go wrong?

Oh, en die probleemwijk in Veenendaal is gelukkig pas 11 jaar bekend...

Wijze uit het Oosten | 24-05-21 | 19:11 | 2

Hij kan ook naar Ede verhuizen. Oh, dat gaat ook niet hoor ik net, ook al veel overlast door Finnen.

Toverkol | 24-05-21 | 19:30

@Toverkol | 24-05-21 | 19:30: Zwolle is een optie. Oh wacht, ook daar stikt het tegenwoordig ook van de finnenoverlast.

Shadowzz | 25-05-21 | 10:49

Gelukkig kan Ali zich in Nederland identificeren als vrouw, probleem opgelost. Hoe zouden die moskeegangers tegen non-binair aan kijken?

amateurrr | 24-05-21 | 19:10 | 1

Burka om en weten zij veel.

Shoarmamasutra | 24-05-21 | 20:00

Stop eens met het betalen van uitkeringen en toeslagen aan mensen die er totaal geen recht op hebben moet je kijken hoe snel dat gajes weer weg is .

likmegaties | 24-05-21 | 19:10 | 2

Iedereen is gelijk....

Is dit nog nieuws? | 24-05-21 | 20:23

@Is dit nog nieuws? | 24-05-21 | 20:23: behalve als je blank bent

Harry_Witkamp | 24-05-21 | 21:02

Net zoals vrouwenbesnijdenis niet bestaat en net zoals er geen moslim vrouwen in de blijfvanmijnlijf huizen zitten vanwege geweld van mannelijke moslims die absolute gehoorzaamheid eisen
Daarom weten we ook niks over die messensteker in de pijp.
Of dat transgenders gewoon over straat kunnen lopen zonder in elkaar geramd te worden.

pejoar | 24-05-21 | 19:10 | 1

U vergeet vrouwenbesnijdenis (41.000 in Nederland).
Kindhuwelijken (250 per jaar).
En eerwraak (20 per jaar).

Roadblock | 24-05-21 | 20:00

Ali zou beter verhuizen naar een dorp in Neder-Nedersaksië. Alleen zijn hier dan weer geen darkrooms. Eigenlijk is hier helemaal niets. Maar veilig wonen kan hier dan weer wel. Ook voor geletterde minderheden.

All_yall | 24-05-21 | 19:10
-weggejorist-
Acidstain | 24-05-21 | 19:09

Gay in de moskee is oké, als je daar dan toch naar de billen van een biddende mossel mag staren.

Reebensteeltje | 24-05-21 | 19:08
-weggejorist-
Mahatma | 24-05-21 | 19:08

Waarom groeperen die homo’s zich niet om een keer de total krieg tegen de religieuze homofoben te verklaren. Of gooit dat hun voorbereiding voor de gay pride in de war. Ik ben er wel klaar mee dat Nederland voor homofoob wordt uitgemaakt terwijl het probleem volgens mij redelijk is te localiseren.

BobDobalina | 24-05-21 | 19:08 | 5

Het komt voornamelijk uit de islamitische kant maar sluit ook gewone hollanders niet uit hoor. Hoewel dat percentage veeeeel lager is. Er zijn genoeg momenten waarop hand in hand of (niet seksuele) genegenheid tonen in het openbaar niet zonder opmerkingen of erger kan.

deHomofobeLesbo | 24-05-21 | 20:08

U moet daarvoor bij de door u zo bewierookte kartelpolitici zijn.

5611 | 24-05-21 | 21:22

@deHomofobeLesbo | 24-05-21 | 20:08: Een opmerking moet kunnen. Net als dat homos vrij zijn hand in hand te lopen, zijn mensen ook vrij om daar een mening over te hebben.

Shadowzz | 25-05-21 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch ook knap dat ze kunnen zien dat hij homo is..

tiku99 | 24-05-21 | 19:06 | 5

Ali dacht aanvankelijk hier dus vrij te zijn. Dus. Zie jij tegenwoordig nog wel eens mannen of vrouwen hand in hand lopen of een kusje van elkaar stelen op straat? Ik niet.

zijvanhiernaast | 24-05-21 | 19:26

@F. Jacobse | 24-05-21 | 19:17: Pfizer komt volgend jaar met een vaccin, word verplicht. Want homo's maken niet zo snel kinderen en dat is weer slecht voor de economische groei.

Andersdenkend | 24-05-21 | 19:26

Bij sommigen kan je dat ook wel goed zien.
En anders ben je verdacht als je nog steeds geen amper meerderjarig nichtje hebt laten invliegen.

Shoarmamasutra | 24-05-21 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon naar het tolerante Rhenen verhuizen Ali.

spamzuiger | 24-05-21 | 19:06

De zwartekousen in Veenendaal zijn ook niet zo van de gelijkseksende. Ze zullen ze niet van een gebouw gooien maar hopen dat je weer op het rechte pad komt als je gelooft in de Heer. Ali, succes met zulke vrienden als de Nederlandse Staat heb je geen vijanden nodig.

EmilioEsteves | 24-05-21 | 19:06 | 3

Als Ali gaat geloven in de ware Heer ipv een heer. Dan tekent hij zijn doodvonnis (tov zijn voormalige geloofsgenoten). Kortom: van de regen in de drup.
Ali had beter daar in het midden oosten gebleven met behoud van uitkering en toeslagen.

Dr. Worstenbroodje | 24-05-21 | 19:20

En ja hoor, daar komt weer iemand met een what about aankakken.
Nee meneer, de zwartekousen in Veenendaal vergelijken met de ideologie van de haat is een miskleun.

Roadblock | 24-05-21 | 19:49

@Roadblock | 24-05-21 | 19:49: Gristenen keuren homos af, ze geven er hun mening over en verkondigen dit soms ook wat te luidkreels.
Ze houden het bij een mening en iedereen is vrij om een eigen mening te hebben.
Aan de andere kant heb je de Islam, die pro-actief homo's opjaagd, discrimineerd, mishandeld of zelfs de dood in jagen.
Men mag wel stoppen met beide geloven te vergelijken op dit punt.

Shadowzz | 25-05-21 | 11:24

Hebben ze je niet verteld Ali dat Nederland langzamerhand wordt omgevormd tot een kalifaat. Kijk eens goed om je heen. Je zou nog asiel in een ander land aan kunnen vragen omdat je in Nederland niet veilig bent.

johnyl | 24-05-21 | 19:05

Hup Ali, het is volkomen belachelijk en bizar. Aangifte is ook zo zinloos pfff.

St.Peter | 24-05-21 | 19:05 | 1

Een aangifte is zelfs gevaarlijk, daar al jouw personalia aan de tegenpartij worden verstrekt door de polis.

Vanilla | 25-05-21 | 07:33

Welkom in ons land Ali!

Wim_Kut | 24-05-21 | 19:03 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl