Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Openluchtgesticht Amsterdam gaat minder, minder, fouilleren na meer, meer steekpartijen

Preventief fouilleren doet leven

Wat zeiden we nou naar aanleiding van het machetedragende drillrappersparadijs Scheveningen?

Als iemand elke avond je keuken binnenkomt om mensen neer te steken dat laat je alleen nog maar mensen in je keuken nádat je ze hebt gefouilleerd. Méér fouilleren dus, niet minder. En wat doen ze in het dystopische GroenLinkse openluchtgesticht Amsterdam, dat bloederige afvoerputje van 'hoop'? Daar gaan ze juist minder, minder, minder fouilleren! Je verzint het toch gewoon niet? Uitgerekend een dag nadat een 'verwarde man' in Amsterdam willekeurig om zich heen steekt, een onschuldige voorbijganger doodsteekt en meerdere voorbijgangers ernstig verwondt besluit Amsterdam om niet preventief te gaan fouilleren. TSJA. Wat wil je dan? Dat is toch gewoon vragen om lijken? Dan maar steeds vaker mensen in de knieën schieten, kijken hoe blij Rutger Groot Wassink daar van wordt. Misschien dat diezelfde Rutger G. W. samen met zijn mede-GroenLinks-lijkenaanbidders, inclusief de GroenLinks-burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) en Femke 'gebieden stigmatiseren' Roosma, een condoleancebezoekje kan brengen aan de familie van het meest recente dodelijke steekslachtoffer. De nabestaanden zijn vast erg geïnteresseerd in laf links deuggejank over hoe preventief fouilleren een 'zware rechtstatelijke ingreep' is en hoeveel inclusieve hoop er zonder preventief politie-optreden om de onschuldige slachtoffers heen aanwezig blijft. Stop the rivers of blood! Stop het verwoesten van levens! Preventief fouilleren nu!

Reaguursels

Inloggen

Alles is beter dan racisme daar heeft GL 17 miljoen lijken voor over. By-the- way, als een blanke crimineel een keer een neger of “niggah” (zo noemen criminelen van kleur elkaar) dan is het racisme. De rest heeft te maken met socio- economische situatie.
Hoop stront is overal om ons heen in Amsterdam.

ratelaar | 24-05-21 | 06:39

Als de werkelijkheid de Spelt inhaalt.

TmC | 23-05-21 | 23:54 | 2

Echt.
(Alleen bedoel je de Speld. Spelt is een soort brood)

Proud Infidel | 24-05-21 | 09:21

Oeps! Foutje.

TmC | 24-05-21 | 09:23

Als preventief fouilleren sTiGmAtIsErEnd is, wat zegt dat dan over de gefouilleerden?

Kwelbeller | 23-05-21 | 23:53 | 1

Dat het mEnSeN vAn KlEuR betreft. Wat dus rechts in de kaart speelt. Dan maar steekpartijen accepteren.

ratelaar | 24-05-21 | 06:41

Het maakt niet uit of de politie nu wel of niet moet fouilleren als Halsema haar eigen regels bepaald is het weer we zeggen dat we het doen maar we doen het niet, zo zal ze ook zeggen de man was al 64 de familie heeft geen haat naar de dader deze was in de war en dus een incident .

kuus | 23-05-21 | 21:48

Bij het aanstellen van burgemeesters in Nederland gaat het alleen om bestuurlijke ervaring, of de kandidaat ook een faalhaas 1e klas is maakt in dat geval niet uit. In de achterkamertjes worden dit soort functies onder de faalhazen verdeeld. En dan zit de bevolking met de gebakken peren, want ja die zijn achterlijk in de ogen van het linkse establishment.

Rdock | 23-05-21 | 21:37 | 1

Klopt half. Los van dat het een sollicitatietraject is, is de politieke hoofdstroming van een stad van zwaar gewicht. Amsterdam stemde GL en kreeg dus een GL-burgemeester.

Magna Carta | 24-05-21 | 01:28
-weggejorist-
Patatter | 23-05-21 | 19:52

Ze zijn mogelijk bang dat er zicht komt op het profiel van de illegaledingendragers.

Harry.Langezwaal | 23-05-21 | 19:43

Er komt toch echt een moment dat de bevolking dit soort faalhazen ter verantwoording roept. Zonder geweld natuurlijk maar gewoon via de rechter.

Rdock | 23-05-21 | 19:34 | 2

Denk je nu echt dat je de D66-rechters hierin meekrijgt?

MAD1950 | 23-05-21 | 20:53

Bizar. Gewoon standaard nieuws. Vandaag weer in Amsterdam.
Opties?

MorgenEenAnder | 23-05-21 | 19:31

Ik zie ook wel wat in preventieve hechtenis.
Alleen niet voor mezelf.

JvanDeventer | 23-05-21 | 19:02

Gelukkig hebben ze daar een zeer geliefde burgemeester die onthutst sterktewensen blijft uitdelen aan de nabestaanden. Kopjes thee zijn inmiddels afgekoeld ziet u.

Pieterman | 23-05-21 | 18:56

Er mogen -vooraf aangemelde- 'onafhankelijke waarnemers' bij de acties aanwezig zijn. En die moeten op erewoord beloven, dat aan niemand zullen verklappen in welk van de maar liefst DRIE gebiedsdelen die voorde 'proef' zijn geselecteerd ze volgende week zijn uitgenodigd.
-
In andere landen is preventief fouilleren de gewoonste zaak van de wereld. In Nederland is het een beladen drama van deugdzaamheid en inclusiviteit. En inmiddels gaan Narcomocro's in te grote Mercedessen er gíllend van de lach met het begrip: 'racisme' vandoor.

bisbisbis | 23-05-21 | 18:44

Als 020 bewonder dacht ik, geef Femke een kans.
Maar dat is nu voorbij.
Het is hoog tijd voor een serieuze bestuurder.

hotmint | 23-05-21 | 18:38

Als ze nu ook nog die actiedagen, de dagen waarop gecontroleerd wordt, van tevoren bekend maken, dan weet iedereen tenminste wanneer hij ongestraft kan prikken.

MAD1950 | 23-05-21 | 18:07

Ik denk dat Groenlinksers stiekem een pesthekel hebben aan negers en het wel best vinden dat ze elkaar overhoop steken. Dat lijkt me tenminste de meest logische verklaring.

kunstliefhebber | 23-05-21 | 17:22

Ik snap het wel. Anders komt de politie na de zomer helemaal niet meer toe aan het in elkaar rammen van wappies.

dihydrogenmonoxide | 23-05-21 | 17:22

Het wachten is op gekke Femke die wapens uit deelt als je 020 komt binnen rijden.

Uw Verzekeringsadvis | 23-05-21 | 17:00 | 1
-weggejorist-
TwinkJeelink | 23-05-21 | 17:03

De boodschap is duidelijk, toch? Neem zelf maar een wapen mee om je te kunnen verdedigen, je wordt toch niet gefouilleerd.

foetgoud | 23-05-21 | 16:55 | 1

Precies ! In de auto geen probleem maar al over straat lopende toch een beetje moeilijk om een m 16 te verbergen laat staan met je antieke MG 42 in stelling te gaan en de halve kolenkit buurt te .......... oeps dat mag niet..

Uw Verzekeringsadvis | 23-05-21 | 17:05

Er is gewoon flink meer capaciteit nodig bij de politie en de recherche. Halsema zegt niet voor niets: "Daarmee blijft het aantal actiedagen werkbaar en blijft ruimte bestaan voor operationele afwegingen aan de kant van de politie". Lees: we kunnen niet iedere agent altijd preventief laten fouilleren. Die hebben veel meer taken uit te voeren.

robertve | 23-05-21 | 16:46 | 1

zoals iftarren...

MAD1950 | 23-05-21 | 20:54

Amsterdam deugt bloed aan hun handen.
De eerstvolgende doden zijn de schuld van het college.

Braco.me | 23-05-21 | 16:38

Fouilleren heeft geen zin als men verwarde mannen laat rondlopen.

loser | 23-05-21 | 16:08

Je hoeft er niet te wonen. En dat zeg ik tegen een ieder die gewoon mobiel is. Uiteraard hebben de ouderen die er al sinds jaar en dag wonen geen mogelijkheid om te verkassen uit dat gesticht.
En verder is het wat belerend om voor de familie van het beschreven dodelijk slachtoffer te spreken. Voor hetzelfde geld zijn het verwoede Groenlinks aanhangers die hun lijden als collateral damage zien voor het grotere ideaal, of ze leiden aan het Sockholm syndroom of zij zijn inderdaad woeden op het lamlendige stadsbestuur. Of.. Ik weet het gewoon niet en wil het ook niet weten want dat in hun zaak.

forecastle | 23-05-21 | 16:01

En DEMENSE maar stemmen op die linkse wegkijkerts ( geen familie).

Verderkijkert | 23-05-21 | 15:57

Halsema kiest er dus voor om de boel te laten escaleren, want mensen zullen zich steeds onveiliger gaan voelen in Amsterdam, zeker omdat er een buitenproportioneel aantal verwarden/drugsgebruikers/gefrustreerde types rondlopen. Er komt een noodzaak om jezelf dan "ook maar" te gaan bewapenen met een mes zodat je niet helemaal met lege handen staat als je tegen de verkeerde oploopt. En die kans wordt niet alleen in Amsterdam, maar in heel Nederland steeds groter. Iets met steeds kortere lontjes.

Toos Bevergeil | 23-05-21 | 15:46

Bij het vaccineren begint men bij de groepen die statistisch gezien het meeste risico lopen. Lekker logisch en wetenschappelijk zo klaar als een klontje.
-
Dan de logica van de GroenLinks wetenschappers.
-
We doen niets met de statistiek, want stel je voor dat groepen zich aangesproken zouden voelen. Moet je niet willen, toch?
Maar zo'n groep kan ook denken van he kut, we worden steeds als dader gezien. Terecht vanuit de onderbuik weten ze dat zelf ook wel. We gaan elkaar daar op aan spreken.
Maar nee, deugen en wegkijken is zo GL. Gewoon eng deze mensen hebben niets meer met de werkelijkheid, de enige bevestiging van hun droomwereld komt nog van quasi wetenschappelijk onderbouwde UvA WC-eend onderzoeken.

bananabanana | 23-05-21 | 15:40 | 2

De informatie die uit statistieken blijkt, past vaak niet binnen het ideologische kader van de linksmens. Aantoonbaarheid is voor hun ongewenst, staat haaks op hun utopische wereldbeeld. Ziek en naïef, maar maak ze dat maar eens duidelijk.

wijsvinger | 23-05-21 | 15:47

Als GL aan de macht komt (hopelijk en waarschijnlijk nooit) wordt het CBS per direct ontbonden en opgeheven. Statistieken, stel je voor.

Leffe Blonde | 23-05-21 | 16:10

GroenLinks is indirect verantwoordelijk voor de doden die ongetwijfeld gaan volgen.
Het boeit ze niet, zolang de doden met blanke mannen zijn.
hetmoetdanmaar | 23-05-21 | 14:37 | 1 | reageer

Vraag me dus al tijd af,in hoeverre beleidsmakers (straf-of tuchtrechtelijk) verantwoordelijk kunnen worden gehouden,wanneer de openbare veiligheid te weinig wordt gehandhaafd.?

roberto9715 | 23-05-21 | 15:30

Als groenlinks geweten had dat deze arme afrikaanse man zelfmoord zou plegen omdat hij nergens meer terecht kon, zouden ze hem onmiddellijk een verblijf hebben aangeboden.
www.telegraaf.nl/nieuws/50028883/beru...

wijsvinger | 23-05-21 | 15:22

Ach, het verandert pas indien een familielid van Groen-Links/D"66 toppers aan het mes wordt geregen. En natuurlijk meestal door een verwarde man (lees: doorgesnoven/te veel wietrokende man).

Stratum | 23-05-21 | 15:12

Och och och Amsterdam. Ben 55 jaar geleden verhuisd, steeds minder spijt….

apek00l | 23-05-21 | 15:01 | 3

Had er bijna gewoond. Blij dat ik in Leiden ben gebleven, het wordt daar steeds grimmiger.

Jan, Leiden | 23-05-21 | 15:15

@Jan, Leiden | 23-05-21 | 15:15: goeie ouwe Leiden.... waar normaal het geloei van koeien loeide... maar op een paar data toch geschiedenis schreef .. met de allerbeste shows in 80, 82,84 en 86... waarvan ene band QUEEN de hoofdoorzaak was.

Y&T | 23-05-21 | 15:49

En U2 niet te vergeten.

apek00l | 23-05-21 | 16:09

Heb toch liever dat we állemaal preventief meer worden gefouilleerd, dan dat een jong gezin wordt verteld dat een vader moet worden begraven/gecremeerd of dat dit aan ouders moet worden verteld? Kunnen ze het ook niet meer gooien op etnisch profileren?

Jan, Leiden | 23-05-21 | 14:57 | 2

Absoluut.
En dan állemaal meewerken zonder zeiken, zeuren, zeveren en klagen.
Allemaal.

MK27 | 23-05-21 | 15:11

Geen F1 topic?

Wijze uit het Oosten | 23-05-21 | 14:51 | 1

Op je wenken bediend. Zie boven.

MickeyGouda | 23-05-21 | 14:52

Natuurlijk is links tegen fouilleren. Die hebben het meest te verbergen.

isitsoornot | 23-05-21 | 14:44

Je kunt je ook afvragen wat dat preventief fouilleren nu echt helpt. De echte stoere 'jongere' koopt zijn steekwapens per dozijn op Ali Express. Die boete van 350 euro wordt niet opgelegd, is een lachertje of wordt nooit betaald.

Mr Ker | 23-05-21 | 14:42 | 1

Dan pak je in ieder geval die minder kapitaal krachtige jongere met een mes op zak. Maar goed, ben het met je eens dat alleen een boete een soort van 'foei, niet meer doen' straf is.

JanFTE | 23-05-21 | 15:01

"De man prikte de banden lek van een politieauto, ging vervolgens dansend op de politieauto staan en sprong er af in de richting van een van de agenten met het mes in zijn hand".

Onderzoek moet uitwijzen of het om verward gedrag ging.

LinkeLotje | 23-05-21 | 14:41 | 1

Nee is volstrekt normaal sociaal aangepast gedrag. Mijn vrouw en ik doen dit elke dag even op de parkeerplaats van het politiebureau en gaan dan bij de HEMA een kopje thee en een saucijzenbroodje doen.

de Jager59 | 23-05-21 | 15:32

Een deel van de wekelijkse 500 koeltoerverrijkers is getraumatiseerd, en komt hier om het geweld in eigen zandbak te ontvluchten. Omdat ze geen geestelijke hulp krijgen slaan ze dus hier aan het moorden, onder het roepen van Alaaf-hu-snackbarrr of zoiets. Dat is vervelend, vooral omdat terugsturen en de grenzen dichthouden Wilders in de kaart zou spelen. Hoeveel zieker kan een land nog worden.

Nivelleermarionet | 23-05-21 | 14:39 | 2

Een deel van de blanke witte mannen is getraumatiseerd omdat een vriend of familielid is lekgeprikt/aangerand door een religieus getraumatiseede koeltoerverrijker op oorlogspad.

zwenkwieltje | 23-05-21 | 14:47

@zwenkwieltje | 23-05-21 | 14:47:
Vergeet ,helaas,de vrouwen niet die agv achterlijke middeleeuwse mensvisie (ook fysiek) te lijden hebben ,onder dat sexueel gefrusreerde volk.

roberto9715 | 23-05-21 | 15:26

Zal wel, maar er is geen woord van gelogen.

Franker | 23-05-21 | 15:03

Het probleem amsterdam zal zichzelf oplossen door ultieme verloedering. Jammer maar helaas.

inCol | 23-05-21 | 14:39

Zo'n Halsema moet toch ook opgegroeid zijn in een totaal ander, veiliger land. Zou zo iemand zich niet afvragen of haar destructieve koers misschien de oorzaak is van de huidige teringbende?

ploppy | 23-05-21 | 14:37 | 2

Nee. Dat zien ze echt niet.

staat het bier koud? | 23-05-21 | 15:49

Wellicht als een van die blagen van d'r door zo'n kansparel aan 't mes geregen wordt, dat dat besef indaalt...

ReyNemaattori | 23-05-21 | 16:33

Hoe doen ze dat in England? Daar hebben ze het mensen neer prikken zowat uitgevonden en hebben er al jaren ervaring mee. Hoe wapenen zij zich daar tegen? Wat doet de pliesie daar?

Tishetnetnie | 23-05-21 | 14:37 | 1

niks nothing nada... normaal ben ik elk jaar wel n paar weken in de buurt van B'ham..... maar om te zeggen dat ik daar altijd erg vrolijk van word. We weten hier half niet hoe het er daar in het echte leven dagelijks aan toegaat.

Y&T | 23-05-21 | 15:52

GroenLinks is indirect verantwoordelijk voor de doden die ongetwijfeld gaan volgen.
Het boeit ze niet, zolang de doden met blanke mannen zijn.

hetmoetdanmaar | 23-05-21 | 14:37 | 1

*met=maar

hetmoetdanmaar | 23-05-21 | 14:37

Ik ga maar weer eens verder met het polijsten van mijn gitaarbouwprojekt, erg soothing

oldfaithfull | 23-05-21 | 14:37

Amsterdam....allen daarheen!!...wonen wij op het platteland tenminste rustig

Den-Pol | 23-05-21 | 14:35 | 1

Precies!, ben Rotterdam 20 jaren geleden ontvlucht, mijn ouders deden hetzelfde al in de jaren 60, vooruutziende blik, woon nu in Brabant maar zie dat het hier nu ook al verslechterd.

oldfaithfull | 23-05-21 | 14:42

Menig agent zou wel willen echter is het wetgeving en tendens die hun het werk bijna schier onmogelijk maakt.

oldfaithfull | 23-05-21 | 14:35

Amsteekdam

Ridde Rogter | 23-05-21 | 14:34

Je zal slachtoffer of nabestaande zijn en dan deze enorme kolder lezen, dan sterf je toch van binnen? Minder fouilleren omdat er misschien mensen gekwetst worden. Een mes tussen je ribben kwetst aanzienlijk meer, kan ik je vertellen. Kan het woord "Driehoek" ook niet meer horen. Lekker makkelijk: "De driehoek heeft besloten dat", "De driehoek vindt dat", man rot toch op.

Do-na-zi | 23-05-21 | 14:34 | 3

We kiezen er toch voor oms werkelijk alles te outsourcen aan bestuurders, ambtenaren en "professionals"? Dan krijg je dit soort gezanik want die hebben niet specifiek uw of mijn belang voor ogen maar in de eerste plaats dat van zichzelf, vervolgens hun directe omgeving, daarna hun achterban en dan - als we mazzel hebben - de rest van de gemeenschap.

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 14:59

Eat een misvatting, wij kiezen rechts, maar ons politieke systeem zit zo in elkaar dat het er helmaal niets toe doet wat je kiest. Het wordt onder de Haagse kaasstolp uitgemaakt welk kabinet er komt. En ja daar spelen andere belangen dan die van de kiezer.

Nico1000 | 23-05-21 | 16:07

Bij zoveel tegendraads beleid zou je toch haast gaan denken aan kwade opzet?

MickeyGouda | 23-05-21 | 14:33 | 1

Pecies! Je kan niet geloven dat mensen met gezond verstand dit allemaal bekokstoven.

Normpje | 23-05-21 | 14:43

De wijze les die dag was.... Opzouten

oldfaithfull | 23-05-21 | 14:32

Na 'Venetie van het Noorden' wordt een nieuwe bijnaam voor Amsterdam misschien 'Johannesburg van het Noorden' alwaar de roomblanke GL-machthebbers zich achter met honden en prikkeldraad beveiligde muren verschansen.

skoftig | 23-05-21 | 14:27

Het maakt geen dooie moer uit. Zolang het maar niet stigmatiserend is. Man man man. Wat een stad, wat een land...

DrachiR | 23-05-21 | 14:27

Lange tijd geleden in Rotterdam, jeugdige ik op stap met vrienden, ( ik moet toegeven... Ik was niet zo'n braaf kereltje!) ik denk 1985....opstootje bij een kroeg aan de van Oldebarneveld straat, Petticoat was de naam van het cafe, enfin opstootje popo's kwamen in redelijke getalen en voordat er ook maar iets gezegd werd had Faithfull een knuppel op den kaak!, dat waren nog eens tijden.... Zou willen dat het zo weer was.

oldfaithfull | 23-05-21 | 14:27 | 2

U bent van mijn generatie... Het waren mooie tijden... Beetje bier zuipen, soms even een beetje knokken en daarna met een dikke lip weer bier zuipen...

de Jager59 | 23-05-21 | 15:36

Een beetje knokken was toen een uiting van emotie?

FredMistig | 23-05-21 | 17:02

Is er nu na dagen ‘onderzoek’ nog steeds niets bekend? Over motief/terreur/afkomst/naam? We laten ons maar gewillig bij de neus nemen….

Normpje | 23-05-21 | 14:23

Wat een geweldige timing weer, Amsterdam. Goed voor de beeldvorming. Zoiets kan alleen FH bedenken.
Is er nog hoop voor Amsterdam?
-

Bernhard de II | 23-05-21 | 14:23

Pertinent tegen preventief fouilleren. Wat je gaat krijgen is dat 80-jarige omatjes continu van de straat geplukt worden om te fouilleren, want de politie wil niet "racistisch overkomen".

Lumenatra | 23-05-21 | 14:20 | 1

U snapt het.

zwenkwieltje | 23-05-21 | 14:22

Doorgesneden Halsema

Jeanet32 | 23-05-21 | 14:16

Heeft u uw eerste prikje al gehad?

zwenkwieltje | 23-05-21 | 14:15

Misschien moeten Amsterdamse GroenLinksstemmers eens op een andere partij stemmen. Op de langere termijn ook veiliger voor henzelf.

Colin.Fart | 23-05-21 | 14:15 | 2

Durven ze niet.

zwenkwieltje | 23-05-21 | 14:16

Voor hen komt alleen d66 in aanmerking als alternatief. Ik weet het ook niet verder.

FredMistig | 23-05-21 | 17:04

Linkse Groene Discipelen. Ik zweer het je.
Aldus Jezus, aldus deskundigen: “Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand. En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren.” (Mat.5:38-39)
De tekst veronderstelt de onschuld van de discipelen. De andere wang toekeren betekent afzien van vergelding (vgl. Spr.20:22; 24:29) en ervoor kiezen zich kwetsbaar op te stellen. Jezus zelf is ons in deze houding voorgegaan (Mat.26:67-68; 27:30; 1Pet.2:23) .

Lees verder zelf een lukraak artikel voor een idee over deze naïef gevaarlijke lala instelling.
www.studiebijbel.nl/artikel/geweldloo...

squadra | 23-05-21 | 14:12 | 1

Het is verstandiger om het voorbeeld van Jezus te volgen die een hele tempel leeg slaat met zijn zweep.

Okami | 23-05-21 | 15:14

Ik word niet goed , ze doen er alles , ja werkelijk alles aan om de schijn maar op te houden dat de multiculturele samenleving een doorslaand succes is .zolang die soja telers maar in hun droombubbel kunnen blijven met regenbogen en unicorns. En ach , als dat hier en daar wat slachtoffers eist , who cares right ?

Man-bear-pig | 23-05-21 | 14:10

Politiecorps ligt dwars vanwege "teveel werk"?

van Oeffelen | 23-05-21 | 14:01 | 5

Nou ja, als je in het westen op straat rondloopt, kijk links, kijk rechts en het lijkt inderdaad onbegonnen werk. Kun je 70% van de passanten wel aan een preventief onderzoekje onderwerpen, want wat daar rondloopt...

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 15:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam? Ik heb daar niets te zoeken.

Stijlicoon | 23-05-21 | 14:00 | 1

De politie ook niet.

El Rico Grande | 23-05-21 | 14:05

Ik ben blij met Amsterdam .Ik woon in het zuiden.

Koning BongoBongo | 23-05-21 | 13:59 | 2

Amsterdam-Zuid, keurige buurt, over het algemeen.

dathoujetoch | 23-05-21 | 14:05

Mooie afzetmarkt voor u als brabo/zeeuw.

sjef-van-iekel | 23-05-21 | 14:27

Hee, Fem, nog wat pistolen gevonden, in één van je huizen?

dathoujetoch | 23-05-21 | 13:59 | 1

Man en zoon kunnen die nu rustig vervoeren.

El Rico Grande | 23-05-21 | 14:06

Ter zelfbescherming loop ik tegenwoordig ook met een wapen rond. Mijn huidskleur is mijn bescherming tegen preventief fouilleren. Wat is het probleem?

El Rico Grande | 23-05-21 | 13:59

Deugen tot je er dood bij neervalt.
Ach, is uiteindelijk ook een soort (d)evolutie.

zwenkwieltje | 23-05-21 | 13:54 | 2

Van de deugd een dood maken.

Gulliver | 23-05-21 | 13:59

Jongens snap het nou toch, niks preventief fouilleren. Logisch. Dat stuk addergebroed zoonlief loopt dan met papa’s pauwpauw weer tegen de lamp. Fuckinghell

Fuckinghell | 23-05-21 | 13:54 | 2

Hoe staat het eigenlijk met de vervolging van vader en zoon?

El Rico Grande | 23-05-21 | 13:59

@El Rico Grande | 23-05-21 | 13:59: wordt door Joris Demmink waarschijnlijk geseponeerd. Fuckinghell

Fuckinghell | 23-05-21 | 14:34

Dat steekt

thanseeuwen | 23-05-21 | 13:52

Allemaal de schuld van die 10,3% onnozelen die in Amsterdam GroenLinks stemden?

J.P.Drapeau | 23-05-21 | 13:51

Selecteren op RAL nummers is zeker ook uit den boze ?

Koning BongoBongo | 23-05-21 | 13:50 | 3

Selecteren op RALnummer is toegestaan voor functies bij de Overheid incl.Politie.
Zij genieten de voorkeur....

MK27 | 23-05-21 | 13:59

@Koning BongoBongo | 23-05-21 | 14:01: oef, 100% de harde waarheid: u heeft gelijk.

MK27 | 23-05-21 | 15:02

Het gaat helemaal goed komen met A'dam onder de bezielende leiding van Halsema. Wat een top wijf, wat een briljante bestuurster.........

Blonde Nel | 23-05-21 | 13:49

Amsterdam gaat eerst nog even steekproeven voor ze gaan fouilleren.

Gulliver | 23-05-21 | 13:49 | 1

Grappige woordspeling :-)

MoonBeebe | 23-05-21 | 14:27

In Amsterdam houden we vast aan het olifant in de Kamer beleid. Iedereen weet wat er fout is, maar niemand mag het benoemen.

Osdorpertje | 23-05-21 | 13:46
-weggejorist-
marcoplarco | 23-05-21 | 13:45 | 3

Ook een manier om de massale immigratie tegen te gaan maar ik heb toch liever dat we ze aan de grens tegenhouden dan dat ze elkaar hier om zeep helpen. Is wat humaner.

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 13:45 | 1

Niks tegenhouden aan de grens, wand dan krijgt el kwak een rolberoerte.

Hoorneslaan | 23-05-21 | 22:53

" Toch hoopt Roosma het nog te kunnen voorkomen. 'Wij zullen ons er wel tegen uitspreken en dan wachten we af wat eruit komt.' "
Wederom dat betuttelracisme. Mensenlevens worden verwoest omdat dit soort in veilige enclaves wonende hippiemeisjes gewoon niet willen accepteren dat de wereld niet mooi en maakbaar is.
Dergelijk Deugen is simpelweg misdadig.

Abject | 23-05-21 | 13:44 | 3

Je leest het in de tegels ook terug - "Het valt wel mee met het aantal moorden in Amsterdam" - Een dag nadat een slachtoffer van in de 60 om het leven is gebracht. Echt, een schoffering naar dit slachtoffer toe. Dit was een mens, iemand met een leven. En dan komt, een "verwarde jongeman" voorbij.

Kun je nagaan, hoeveel lager het slachtofferaantal m.b.t. moorden zou zijn, zonder al die booslims, voorzien van een minderwaardigheidscomplex ..

Nederlandop1 | 23-05-21 | 13:47

@Nederlandop1 | 23-05-21 | 13:47:
Maar het aantal moorden daalt alleen maar in ons mooie landje
Poeffff daar gaat je donkerbruine vooroordeel

Denneweg | 23-05-21 | 14:17

@Denneweg | 23-05-21 | 14:17|
Doet dat nu nog zeer, tegen beter weten in zó snoeihard weg blijven kijken van de onwelgevallige waarheid?

Sjefke7807 | 23-05-21 | 14:55

Wie wil er bloed op de achterbank?

Gulliver | 23-05-21 | 13:42 | 3

Die ene taxichauffeur niet in ieder geval.

sjef-van-iekel | 23-05-21 | 13:43

Nou niet de menstruerende persoon in een hoek zetten he?

zwenkwieltje | 23-05-21 | 14:21

Ik begrijp dat wel in Angsterdam, ze hebben een huizentekort en teveel mensen dus dan ga je niet fouilleren. Zo hopen ze toch nog een paar woningen vrij te krijgen. Vermoedelijk afgekeken van de jonge, die verbood ook beschermmaatregelen en goederen in bejaarde tehuizen zodat het daar nu aardig opgeruimd is.

jan huppeldepup | 23-05-21 | 13:41

Zucht van verlichting in alle andere grote steden.... Na Amsterdam volgt de rest.

Lorejas | 23-05-21 | 13:41

Boris Johnson liet ook preventief fouilleren toen hij burgemeester was van Londen. Steekincidenten namen af. Khan werd burgemeester en verbood preventief fouilleren. Steekincidenten namen toe. En toen voerde Khan het toch maar weer in.

Het kan verkeren, zei Bredero.

Madame Poitiers | 23-05-21 | 13:39 | 1

In ieder geval nog zo helder van geest om terug te komen op z'n besluit. Dat zie ik Femke en Rutger nog niet doen: trouw aan hun 'principes' tot in den dood (van een ander).

FrankVeer | 23-05-21 | 14:43

Er is hoop,maar niet in Amperdam. Er zouden daar langs alle toegangswegen matrixborden moeten staan met de tekst: 'Gij die hier binnentreedt, laat alle hoop varen.'

Zenzeo | 23-05-21 | 13:37 | 4

U kent uw klassiekers.

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 13:46

@Denneweg | 23-05-21 | 13:46:
Heerlijk he, Denneweg, op een vrije zondagmiddag even dat tegengeluid laten horen, gewoon omdat het kan.

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 13:47

@Graaisnaaiert | 23-05-21 | 13:46|
Dante's Inferno inderdaad.

Sjefke7807 | 23-05-21 | 14:56
▼ 1 antwoord verborgen

Preventief fouilleren? Dat kan toch niet? Dan kan de familie Halsema niet meer met "film-props" de straat op.

BrokenTipi | 23-05-21 | 13:37

Men komt gewoon tegemoet aan een wens van de Raad
Verder kan je je afvragen of preventief fouilleren überhaupt wel zin heeft
In dergelijke wijken is het binnen 5 minuten bekend dat er een actie is
Je moet dergelijke lui juist aanpakken als ze zich buiten de Bijlmer etc.. begeven

Denneweg | 23-05-21 | 13:37

Weet je waar het vroeger ( nog niet zo lang geleden ) ook een baken van hoop was ?

likmegaties | 23-05-21 | 13:36 | 2

Sovjet-Unie? China? Oost-Duitsland? Cambodja? Chili? Argentinië?

Zenzeo | 23-05-21 | 14:34

Low key marxisme in actie. Alles wat ook maar in de allerverste verte uitgelegd kan worden als racisme is verboden.

Niemand, maar dan ook niemand is hiermee geholpen. En zeker niet de alleenstaande antilliaanse moeders wiens zoons verloren gaan aan gangstercultuur.

Schwanzeleber | 23-05-21 | 13:36 | 1

wier

Zenzeo | 23-05-21 | 14:35

Ik durf met heilige stelling te beweren dat GroenLinks-mensjes zeer zwaar gestoord zijn.

ploppy | 23-05-21 | 13:36

Geen mes is illegaal!

Gulliver | 23-05-21 | 13:35 | 1

Wederom scherp!

Goed Volk Kijkt Weg | 23-05-21 | 14:19

Ieder krijgt de leider die hij of zij verdient. Als de Amsterdammers het willen moeten ze mevrouw Halalsema gewoon wegsturen. Maar kennelijk vinden ze het wel prima zo. Nou, ik ook. Er zit een ecologische bufferzone van meer dan 100km tussen mijn genoeglijke woonplekje (zonder steekvolk) en open gesticht 020, dus het zal mij mijn achterwerk oxideren. Als ze daar maat blijven.

Azijnist | 23-05-21 | 13:35 | 10

@Madame Poitiers | 23-05-21 | 13:42: Goed punt. Kies het minste kwaad.

sr69 | 23-05-21 | 13:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Vind preventief fouilleren nogal ingrijpend, om niet te zeggen: Absurd.
Ik wil helemaal geen overheid die dit soort dingen mag en die in vrijwel alle opzichten een faalfabriek is.
Wel de laatste instantie die ik ook maar enigszins vertrouw.

Ichneumonidae | 23-05-21 | 13:34 | 12

Lastig lastig.

knutsel_ | 23-05-21 | 13:56

@MK27 | 23-05-21 | 13:56: CBS...
"In 2020 was het aantal door de politie geregistreerde misdrijven 2 procent lager dan een jaar eerder. Vooral bepaalde vormen van traditionele criminaliteit zoals zakkenrollerij (-47 procent), woninginbraak (-23 procent) en winkeldiefstal (-13 procent) lieten vorig jaar een daling zien. Tegelijkertijd registreerde de politie meer online criminaliteit zoals verkoopfraude, valsheid in geschrifte en hacken. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers."
Mss moet je eens een andere krant gaan lezen of zo.
En die kaders waar je het over hebt...als je in een bmw rijdt word je standaard aangehouden. Dat soort kaders? Kijk, een alcoholcontrole, dat snap ik nog wel, met fouilleren heeft dat overigens niets van doen.
Dat elke malloot met een pet op je zonder verdenking zou mogen fouilleren vind ik te zot voor woorden. Sterker, ze zouden een vergoeding moeten betalen als blijkt dat je 'schoon' bent.
Uit eigen zak. Eens kijken hoeveel ze nog gaan fouilleren.

Ichneumonidae | 23-05-21 | 14:24

@Ichneumonidae | 23-05-21 | 14:24:
Hee, heb jij afgelopen 5 dagen het nieuws van Amsterdam e.o. wel gevolgd??

Ik ben VOOR meer veiligheid op straat en derhalve VOOR preventieve acties!!
Ik ben TETEN pamperen en zeiken met links gepredik.

Toedeloe ga met jegezever maar naar een ander toe.
Ik ga F1 kijken (effe schijt aan het milieu).

MK27 | 23-05-21 | 15:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Timing is alles bij humor.

Mr_Natural | 23-05-21 | 13:34 | 1

Steekproef fouilleren.

Madame Poitiers | 23-05-21 | 13:35

Vrouwen moet vaker en intensiever gefouilleerd worden.

RickTheDick | 23-05-21 | 13:32 | 1

Kan helaas niet want dan moet je ook moslima's bevoelen.... maar wel goed idee .

Koning BongoBongo | 23-05-21 | 13:42

Voorts ben ik van mening dat elke vorm van preventie van halsmisdrijven tegen Amsterdammers, vanwege algeheel landsbelang, volstrekt onwenselijk is.

Hetkanverkeren | 23-05-21 | 13:31 | 2

Halsemamisdrijven zul je bedoelen.

Gulliver | 23-05-21 | 13:34

@Gulliver | 23-05-21 | 13:34: Wederom vanwege nationaal belang en de daaruit voortvloeiende dringende noodzakelijkheid van een deconfiture met extreem vooroordeel van Groenlinks, is elke vorm van stimulans van bestuurlijk ingrijpen door Groenlinks, mevrouw Halsema is wat dat betreft het enige beschikbare doelwit op dit moment, buitengewoon welkom in mijn optiek.

In dat kader wil ik de heer Rutte en mevrouw Kaag op het hart drukken om nu inderdaad eens vaart te maken inzake die droomcoalitie met de club van Jesse Klaver. Hebben we die kolder ook maar weer gehad.

Vervolgens graag een coalitie met de PVV en al die FvD klonen, inclusief het FvD zelf, en misschien dat we daarna in het redelijke midden weer eens een keertje constructief vooruit kunnen. Ons Nederlandje lijkt mij daar inmiddels zeer dringend aan toe.

Hetkanverkeren | 23-05-21 | 13:57

Tsja, en op de A2 gaat men meer preventief fouilleren nadat een groothandel in fruit wordt afgeperst....... omdat het OM 'per ongeluk' de volledige lijst met namen en adressen van het personeel had toegevoegd aan het pv. Als je niet beter wist dan zou je zowat gaan geloven dat men dit opzettelijk doet om bevoegdheden die men niet heeft zo voor zichzelf te creëren

me163komet | 23-05-21 | 13:31 | 2

Maarreh..... de A2 (m.n. Hedel e.o.) is Amsterdam niet, goddank.
Daar (Hedel e.o.) vloeken ze een keer, onderwerpen zich aan de controle en gáán.
In Amsterdam is het gillen, janken, klagen én aangifte doen inzake Etnisch profileren. En hierin gesteund worden door de gemeentelijke politiek....

MK27 | 23-05-21 | 13:45

Met 10 jaar ervaring in schurkenstaten op de westelijke balkan weet ik dat " per ongeluk " niet bestaat, de clans hebben vrouwtjes op lagere administratieve posten die dit soort " foutjes" maken.

vranac | 23-05-21 | 13:45

Halalsema houdt niet van prikken, houdt niet van "ontwoken" uit de groene droom.
Voelt zich altijd als een wesp gestoken wanneer een door haar ongewenste realiteit de kop opsteekt.
Het steekt wanneer incidentmatig de realiteit zich als een mes in haar rug opdringt.
Logisch dat ze zich geprikkeld voelt te ontkennen dat fouilleren zou helpen. Dat is tenslotte een onzedelijke betasting volgens de "steekhouders" van het groene kalifaat. Het veiligheidsbeleid moet derhalve groen (ge-lwassink worden. Nabestaanden en slachtoffers ontsteken in woede. Maar ja, dat is tenslotte, ont-, het cancelen van het steken. #groen is goed.

Milton_Styx | 23-05-21 | 13:29

Oplopende criminaliteitscijfers.
Toename steekincidenten.
Torname schietincidenten.
Maar "de driehoek Amsterdam" geeft toe aan glibberig links.
Why??
Nondeju, het is al dweilen met de kraan open.......

MK27 | 23-05-21 | 13:28

Capaciteitstekort.

"Daarmee blijft het aantal actiedagen werkbaar en blijft ruimte bestaan voor operationele afwegingen aan de kant van de politie", stelt Halsema.

Misschien eerst stukje lezen voor stukje te tikken?

beldewouten | 23-05-21 | 13:28 | 1

Tip: tussen de regels doorlezen. Succes!

blikjegrolsch | 23-05-21 | 14:10

Zo houden ze agenten vrij voor de ME zodat ze onschuldige demonstranten kunnen knuppelen

zeefert | 23-05-21 | 13:28 | 2

Bekend is dat 2 van 3 politie mensen op kantoor zit.
Daarbij wil justitie minder gevangenissen en houden ze niet van straffen.
Ze denken dat een niet criminele samenleving maakbaar is door weinig politie te hebben, dus minder kans om iets op te sporen en minder aangiftes

pejoar | 23-05-21 | 13:33

@pejoar | 23-05-21 | 13:33: En wee je gebeente als je besluit om zelf het heft in handen te nemen. Dan staat OM en rechter razendsnel klaar met zware straffen. Zij dulden geen concurrentie.

sr69 | 23-05-21 | 13:43

Een van de oorzaken is dat de slachtoffers (neergestokenen en neergeschotenen) elke keer niet de deugstemmers zijn. Oftewel, op de verkeerde plekken lopen de daders hun misdrijf uit te voeren.

Goofy Goofball | 23-05-21 | 13:27

Hoe moeilijk kan een quotum zijn.
Fouilleer 10 blanken én tien mensen met welke kleur dan ook.
Naampie noteren, allemaal te controleren.
-Jaap jansen check
- Ibrahim Bouchiedop check
Beter 20 man 50/50 gecontroleerd dan niemand gecontroleerd.
Feit is gewoon dat blanke autochtonen begrip hebben voor dit soort fouilleeracties en niet autochtone medelanders zich ertegen verzetten.
Het laat zich raden waarom.

Ruimedenker | 23-05-21 | 13:24 | 3

Toen ik vroeger vakken vulde bij de Albert Heijn moest je na werktijd, voor vertrek, op een knop drukken.
Groen licht betekende doorlopen, rood dat je gecontroleerd werd op diefstal.
Er werd namelijk erg veel drank achterover gedrukt door de vulploeg, en die hadden ook al snel genoeg door dat het nooit 2x achter elkaar rood werd en namen dan snel hun beurt.

Maar zo kan de politie het ook doen. Gooi maar gewoon een dobbelsteen en onder de 4 mag je foullieren.

frickY | 23-05-21 | 13:29

"Het laat zich raden waarom"; ik durf wel een gok te wagen.
10 blanke autochtonen:
2 die mauwen, zeiken en zich (evt.met lichte dwang) laten fouilleren
2 die "iets fouts" bij zich hebben of hebben gedaan
10 niet autochtone medelanders:
10 die mauwen, zeiken en zich verzetten
5 die zich (evt.met lichte dwang) binnen redelijke tijd (=4 uur) laten fouilleren
waarvan 4 die "iets fouts" bij zich hebben of hebben gedaan
EN 10 die een klacht indienen inzake etnisch profileren door de Politie

MK27 | 23-05-21 | 13:36

Doordat de politie minder gaat fouilleren, bang als ze zijn om etnisch te profileren, zullen criminelen juist steeds meer etnisch kunnen profiteren.

Kijkeensaan | 23-05-21 | 13:24 | 1

De oplossing is meer racisme want dan is er minder discriminatie.
Logisch toch

pejoar | 23-05-21 | 13:35

Laat maar lekker doen zo. Dan mag ik toch hopen dat de mensen zien dat links beleid destructief is voor de maatschappij. Of het nu windmolens in je achtertuin zijn, biomassacentrales in je voortuin, blanken niet gewenst bij sollicitaties of het toestaan van 5x per dag zo'n roeptoeter van de moskee. Of dat de gemeente het prima vind dat iedereen met een kapmes rond mag lopen en desgewenst te steken. Laat het maar zien. En hopen dat bij de aankomende verkiezingen nog minder links wordt gestemd.

Zalluf | 23-05-21 | 13:23

Hier een petitie vóór het preventief fouilleren!

petities.nl/petitions/preventief-fouilleren

Ewah1987 | 23-05-21 | 13:21 | 1

Jij wil in m’n broekje hè?
Kleine doerak.

Ruimedenker | 23-05-21 | 13:29

Misschien omgekeerd selecteren ? Alle blanken uit de groep pikken, die wegsturen en wat overblijft fouilleren.

Ruikbaard | 23-05-21 | 13:21 | 1

Nee, want dan staat onmiddellijk die strontvervelende Sylvana Simons met dat rariteitenkabinet 'bij1' weer hoog van de toren te blazen dat er 'intersectioneel en instututioneel gediscrimineerd wordt' door de overheid.

me163komet | 23-05-21 | 13:35

Gisteren al met “niet stigmatiseren hoor!” Bij hoge oververtegenwoordigde allochtonen op de IC’s en onder covid doden.

Ik merkte toen al op dat dit gelijk staat aan het wegkijken van zelfde beeld tav mensen in de misdaad. Deugend links spreekt dit niet uit en wil het zelfs onder het vloerkleed vegen want racisme.
Ondertussen zijn het deze groepen die er zelf meeste last van hebben, want ziek, dood, wonen in een criminele en overlast gevende buurt, worden er als groep op aangekeken (en dat is niet gek). Tav laatste dan minder snel een baan, stage, buurthuis.

Maar links wil deugen en geeft geen ruk om allochtonen, of autochtonen.

Nuuk | 23-05-21 | 13:20

Kan je in de Bijlmer ook niet etnisch profileren ?

dhrat | 23-05-21 | 13:19

Van het deugen een nood maken.

Gulliver | 23-05-21 | 13:18

Het is wachten op de volgende schiet- of steekpartij in Amsterdam. De kneiterlinkse deugdrammers in de gemeenteraad hebben bloed aan hun handen.

Tietmier | 23-05-21 | 13:16

Overal in Amsterdam rijdt de gemeente rond met camerawagens om te controleren of je wel parkeergeld betaalt, maar bepaalde doelgroepen controleren met een metaaldetector ter voorkoming van slachtpartijen is teveel gevraagd.

I.P standing up | 23-05-21 | 13:15

Toch 'grappig' hoe zo iemand als die halsema zich aan de wet wil houden.
Zwaar stigmatiserend dat naar messen zoeken.

Maar, zoals altijd met links, als er b.v. een demonstratie is van de BLM dan staan we vooraan, geheel tegen de regels in.
Dan gelden de regels ineens niet meer......
Maar goed, ik ben dom weet ik inmiddels.

helaas-nederlander01 | 23-05-21 | 13:13 | 1

Halsema is van het niet handhaven en selectief optrden. Koffiedrinkers sla je uit elkaar met de politie, ME, honden en paarden (alleen het leger ontbrak nog), maar niet bij voetbalsupporters ivm mogelijke escalatie.

Toverkol | 23-05-21 | 13:26
-weggejorist-
Statix | 23-05-21 | 13:13 | 1

Eerst volgende incident, de gem. Amsterdam verantwoordelijk stellen.

XaaD666 | 23-05-21 | 13:13 | 2

De linkse/'groene' methode. Voor de rechter ermee!

Papa Jones | 23-05-21 | 13:16

Artikel 12 Gemeente

Dwarsdenker | 23-05-21 | 13:20

Fouilleren in Amsterdam is bijna per definitie discrimineren.

Kijkeensaan | 23-05-21 | 13:12

Lees het stukje nog eens door, heer Brussen. Het lijkt taalkundig wat teveel op het gemiddelde reaguursel.

oldandwise | 23-05-21 | 13:12 | 4

Hahaha, net als vroeger!
Raar is wel dat ie bij TPO wel redelijk foutloos urineerde,
controle?

drastic | 23-05-21 | 13:17

Je bent niet goed bij je hoofd. Enige verschil met TPO is dat daar minder autistische taalnazi's rondhangen.

blikjegrolsch | 23-05-21 | 14:12

Wijs de fouten maar eens aan dan. Meestal is dat een probleem, negen van de tien keer hebben de taalnazi's die het hardst schreeuwen het zelf bij het verkeerde eind. Of ze zien één tikfout en roepen dan gelijk dat het 'barst van de fouten'. Het enige waarover je zeker kan zijn bij taalnazi's is dat ze zichzelf het middelpunt van het universum vinden. Weet je wie zichzelf ook het middelpunt van het universum vond?

blikjegrolsch | 23-05-21 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Is het soms de bedoeling dat ik zelf mijn familie ga beschermen?
Zegt het mij.
Mag ik aannemen dat ik dan dezelfde rechten heb?

bigstone | 23-05-21 | 13:11 | 2

Dat gebeurt natuurlijk al in bepaalde delen, met een neerwaartse spiraal van geweld tot gevolg. Maar ja, Groen Links en D66 he...lijkt wel alsof ze toename geweld en slachtoffers prima vinden.
Je zult maar in die stad wonen.

Bataafje | 23-05-21 | 13:16

U weet het wel.
Lek geprikt of in de cel.

zwenkwieltje | 23-05-21 | 14:06

Jarenlange rechtse bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg, dus vind je het gek (pardon, verward) dat er allerlei types op straat lopen die eigenlijk binnen moeten zitten?

Ad Hominem | 23-05-21 | 13:10 | 5

Goed idee, méér geld naar de gezondheidszorg.
En snij in de kosten door immigratie nu eindelijk eens aan banden te leggen. Zeg alle verdragen gewoon op. Niet meer van deze tijd.

Papa Jones | 23-05-21 | 13:22

De "volksvertegenwoordiging" heeft wel vaker problemen met prioriteiten, realiteit, oorzaak en gevolg en de wil van het volk.

Ruikbaard | 23-05-21 | 13:29

inderdaad, men doet alsof enige linkse partij de kapotmaking van de voorzieningen gesteund heeft. Het is rechtse lieden beleid van VVD/CDA/D66

AntiZanicz | 23-05-21 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam is toch de grootste openlucht GGZ instelling van Nederland?

Wijze uit het Oosten | 23-05-21 | 13:09

Als iemand elke avond je keuken binnenkomt om mensen neer te steken dat laat je alleen nog maar mensen in je keuken nádat je ze hebt gefouilleerd.
_____________

Als iemand elke avond je keuken binnenkomt en die zou besmettelijk kunnen zijn,
dan laat je alleen nog maar die mensen in je keuken die negatief zijn getest.

Kijkeensaan | 23-05-21 | 13:09

Deze teloorgang van een beschaving zou de Romeinse beschaving jaloers hebben gemaakt.

GKJP | 23-05-21 | 13:08 | 1

Daarmee suggereert u dat er recentelijk beschaving zou zijn geweest. Dan weet u meer dan ik.

laatmijmaareffe | 23-05-21 | 17:30

Amsterdam was al een rioolput, maar sinds Kerona is het oppervlakkige vertier van de hoogopgeleide UVA studenten ook afgenomen en tiert de criminaliteit welig. Een transitie van gekkenhuis naar warzone; Femke is er als rolmodel aka Pistolen Paultje vast trots op.

De Pilsvogel | 23-05-21 | 13:07

Fouilleren en erop los slaan gebeurt alleen bij die "rechts-extremisten" op het Museumplein, daar geeft Halsema alle ruimte voor.

Datzullenwenogweleen | 23-05-21 | 13:07 | 3

Nou wáren die 'rechts-extremisten' al in overtreding, en weigerden ze ook nog eens na meerdere verzoeken het gebied te verlaten, dus tja... Appels met Peren.

Papa Jones | 23-05-21 | 13:26

En dat meen je serieus?

Mbovenka | 23-05-21 | 13:31

Ook mooi.

miko | 23-05-21 | 13:52

Die lui sporen totaal niet.

Roze_bril_drager | 23-05-21 | 13:07

Amsterdamse politie zou op zeker alleen maar blanken fouilleren, veel te bang om in de problemen te komen. Dan maar liever helemaal niet, dat is eerlijker en verspilt minder tijd.

C1O2 | 23-05-21 | 13:07 | 1

Als blanke Amsterdammer ben je zowiezo altijd de lul omdat die lichtgetinten meteen in de slachtoffer rol duiken danwel een grote bek geven.

Dwarsdenker | 23-05-21 | 13:24

Je moet dat woningtekort toch ergens mee oplossen.

medusa324 | 23-05-21 | 13:07
-weggejorist-
pejoar | 23-05-21 | 13:05 | 1

Wat ook erg goed werkt is etnisch profileren. Maar dat zal vast ook wel weer niet mogen op basis van naieve ideologische inclusiviteitssprookjes.

Defman | 23-05-21 | 13:04

Meeeeer fouilleren, meeer blauw op straat, alle agenten een taser (en niet 1% van de agenten na een of andere suffe pilot van honderduizend jaar) en ook ff in elke dienstauto een semi-automatisch- of aan aanvalsgeweer bijvoorbeeld als 7 kalashnikov fransen een opname van HEAT komen doen in hartje Damsco en als we dan toch bezig zijn mag je de ME ook wel even van die toffe Spaanse beanbag kanonnen geven. MAND.

Collateral Piet | 23-05-21 | 13:04 | 3

Hou eens op met die taser, dat ding is zo onbetrouwbaar als wat.

De vries, Henk. | 23-05-21 | 13:12

@De vries, Henk. | 23-05-21 | 13:12:
Dan neem je toch een FN Evolys.

Dwarsdenker | 23-05-21 | 13:27

@Dwarsdenker | 23-05-21 | 13:27:
Dat is allemaal veel te modern, degene die hier ervaring met wapens hebben kunnen misschien een een m13 band in een mag proppen

miko | 23-05-21 | 13:51

Ze zijn waarschijnlijk bang om etnisch te moeten profileren.

keestelpro | 23-05-21 | 13:03 | 2

Het alternatief was: wel fouilleren maar dan alleen blanken om de gepigmenteerden niet te kwetsen.
Dan hadden ze overigens wel met een gerust hart kunnen zeggen: "Nou mensen, niets aan de hand. We hebben geen wapens gevonden..."

Aristotalloss | 23-05-21 | 13:09

de blanke verwarde man zou inderdaad niet gefouilleerd zijn geworden. het is ook geen probleembuurt.

AntiZanicz | 23-05-21 | 13:43

En het mooie is dat de leeftijd ook steeds lager wordt van de prikkerts. Bovendien worden er wekelijks ongeveer 400 "kameraden" binnengebracht dus het gaat steeds beter in dit ooit eens zo mooie land.

de Jager59 | 23-05-21 | 13:03 | 1

Ik kan alleen maar hopen dat het gros van de rotzooi mooi in Islamsterdam blijft, en overige shit hole steden :-(

Smeggel | 23-05-21 | 13:58

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino