Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Scheveningen is 'jongeren' met machetes kotsbeu, maar preventief fouilleren is kwetsend

Auw

Als koffie op dan gaarne meedoen aan volgende gedachtenexperimentje: 

stel, elke avond komt een groep '''jongeren''' (waarvan de meeste '''tieners''') gewapend met kapmessen, keukenzwaarden en van die exorbitant dure exclusieve Japanse sushimessen die ze bij @pritt in de keuken hebben hangen uw huis binnen om een willekeurige huisgenoot neer te steken. Elke avond. Avond aan avond. Steeds. Maar. Weer. Wat doet u dan? Precies, voortaan iedereen die uw huis wil betreden preventief fouilleren. Want messenbezit lossen we samen wel op door bijna letterlijk de angel uit het probleem te halen: het mes zelf verwijderen. Simpel en logisch. TOCH? Nee niet.

Want Dit Is Rechtstaat Nederland. En in Rechtstaat Nederland pakken ze dood en verderf zaaiende '''jongeren''' ('''tieners''') eerst aan met gesprekken, cursussen omgaan met mestrekkende jongeren voor bewoners, straathoekwerkers, ketenmariniers, cameratoezicht (lol), extra surveillances, nog meer cameratoezicht (lol), messentrekevaluatiecommissies, '''jongeren'''-task force besprekingen, subsidies, gesubsidieerd 'veilige' messen uitdelen, een verbod op messenverkoop, de schuld geven aan iedereen behalve de messentrekkers zelf, het woord 'messentrekker' inclusiever maken, 'gebieden stigmatiseren' verbieden, samenscholingsverboden, groepsverboden, gebiedsverboden, BOA-toezicht (lol), slachtoffers de schuld geven, het internet de schuld geven, drillrappers de schuld geven en dan als allerallerallerlaatste, heel misschien, voortaan iedereen in een bepaald gebied gaan fouilleren. Want 'fouilleren is een enorm zware rechtstatelijke optie' ofzoiets.

Het is maar even dat u het weet als u op strandvakantie naar Scheveningen gaat en wordt gedjoekt door een drillrapper met een machete, dat u niet voor niets sterft of levenslang verminkt raakt, want er hoefde toch maar mooi niemand te worden gefouilleerd. En dat is altijd wel weer een lijk extra waard in Rechtstaat Nederland.

Reaguursels

Inloggen

De Wet handhaven past zoooo niet bij Nederland

Proud Infidel | 20-05-21 | 21:56

Kom op zeg. Dat is racistisch. Je weet best dat het enige wat toegestaan is, een kopje thee is.

Patatter | 20-05-21 | 21:36

Veek meer naaktstranden aub. Daar zie je dat geteisem niet.

euroka | 20-05-21 | 21:11

Ga voor de grap eens proberen om tegen de Corona maatregelen te protesteren.
Binnen 10 minuten bent u door een Romeo onschadelijk gemaakt.
Corona misdrijven zijn erger dan gewone misdrijven.

Bolder | 20-05-21 | 16:15 | 1

Wat mij betreft ook terecht. Mij best als je niks kan of doet met je leven maar dat obligate gemiemel over Corona maatregelen ? Gaaaaap.

Grijskijkert | 20-05-21 | 19:10
-weggejorist-
Basserton | 20-05-21 | 15:43 | 2

Ach, kom nou. Dat zijn toch gewoon hakincidentjes daar in Scheveningen? Wie heeft er in zijn jeugd nou niet een incidentje gehad en een keer de kwajongen uitgehangen?

MAD1950 | 20-05-21 | 15:31

Het niet benoemen van het probleem neemt gewoon pijnlijke vormen aan. Het is werkelijk kolderiek. Maar eens is het klaar. Als ze zichzelf in een hoek gedreven hebben dan eindelijk wordt het beestje benoemd. Maar niemand wil dat op z'n conto hebben dus blijft deze absurdistische maskerade voortgaan

Yeohan | 20-05-21 | 15:24

Het werdt eerst met het jaar erger, nu is het per dag geworden.

Weet wel een oplossing, echter als ik die aangeef denk ik gejorrist te worden.

Rotterdammert1965 | 20-05-21 | 14:52

Alleen samen krijgen wij messentrekkers er onder!

sioux_ | 20-05-21 | 14:20 | 2

Niet onder controle?

Gaat het niet dan? | 20-05-21 | 14:26

@Gaat het niet dan? | 20-05-21 | 14:26: blijft lekker hangen die catchphrase van de overheid

sioux_ | 21-05-21 | 09:11

Nog even en het heet "Djoekeningen aan Zee".

Gaat het niet dan? | 20-05-21 | 14:14

En het probleem meneer, dat blijft. Aldus een overhoop geschoten toekomstige premier van Nederland die het probleem destijds allang en breed al aan zag komen, en dat er een hele subsidie industrie gaande is. Als je het echt aan wilt pakken dan sla je die gastjes van het strand af. Meer is er niet aan! Oke het doet ff pijn een paar keer, maar de boodschap raakt ergens wel duidelijk, toch?

Wat is NL toch een mietjes-land geworden. Alles om het de barberen uit een ander continent maar naar de zin te maken. Moeten ze hier eens doen, intimidatie, kapmessen, bedreigen, spugen, sissen in portugal. GNR weet raadt met ze. Geloof me maar.

Krachtkoe | 20-05-21 | 14:05 | 3

Dit heeft een functie. Hoe onveiliger de burger zich gaat voelen, hoe meer hij bereid is zijn vrijheid, privacy(drones,camera's,etc) in te leveren bij een overheid die steeds machtiger wordt.

ger1306 | 20-05-21 | 14:39

Krachtkoe | 14:05 Inderdaad, Pim verwoordde het uitstekend, en kijk eens aan, we blijven aanmodderen, onder het mom van ‘vrijheid en gelijkheid wordt hoog in het vaandel gehouden’.
Wat kan mij het rotten om preventief gefouilleerd te worden, als ik niks te vrezen heb. Hetzelfde geldt voor camera’s etc (hallo D66) Alles is sowieso al openbaar.
In Nederland worden popo’s opgezadeld met de-escalatie tactieken. Het gevolg: je ziet in de steden dat de politie midden op straat uitgekafferd en uitgelachen worden. En als er eens iemand aangehouden wordt voor controle heet het etnisch profileren, discriminatie, en een grote bek erbij.

zijvanhiernaast | 20-05-21 | 18:27

De politie bezoekt iftars en drinkt muntthee. Wat willen we nog meer?

thanseeuwen | 20-05-21 | 18:55

Nog even en men vindt het bij strandbezoek een aanvaardbaar risico om met een machete neergemaaid te worden.

Mallenmoe | 20-05-21 | 13:57

ik mis het 'foei' gesprek.

van heinde en verre | 20-05-21 | 13:45

Lekker, de meerderheid belasten met ongewenste foeilleringen, terwijl men precies weet wie gefouilleerd dient te worden.

Graag weer naar een mono-cultuur aub. Die multi-culti zooi kan wat mij betreft weer opzouten...

Anoniemtje | 20-05-21 | 13:43

Mensen willen gewoon een dagje naar het strand. Waarom moet dat verpest worden. Jonge vrouwen lastig vallen. Uitdagen, intimideren. Met een groepje. Dat is niet stoer, dat is respectloos en dom.

Kortom de sfeer verpesten voor iets dat gewoon lekker zomers genieten en ontspannen zou moeten zijn voor iedereen.

Maar nee, de balletjes zijn nog ingedaald, de hersenen zijn onvolwassen, geen idee wat ze met hun leven willen. Verder kunnen ze ook niets.
Dat is niet cool en is niet stoer en dat is niet tof.
Wat val je dan door de mand.
Dat is waar drillrap voor staat tegenwoordig. Voor niksigheid.
Ga wat doen met je leven. En laat hardwerkende mensen een keer een halve dag in het weekend genieten van een beetje zon en zand en zee.

kloopindeslootjijook | 20-05-21 | 13:42 | 2

Ze gunnen u gewoon helemaal niets.

MoonBeebe | 20-05-21 | 16:19

Verplicht speedo's en bikini's met topjes op het strand. Dan zie je ze niet meer. Werkt in frankrijk verdomde goed in zwembaden en op sommige stranden. helemaal geen overlast omdat ze dan laten zien dat ze klein geschapen zijn en dat hun mond niks kan waarmaken.

brie-de-penis | 20-05-21 | 17:56

Scheveningen....? U wilt er niet dood gevonden worden.

Dutch_Viscount | 20-05-21 | 13:42 | 2

Het was zomer 1994. Ik weet het nog goed, omdat het de zomer was waarin mijn vader overleed. Ik besloot toen, voor wat afleiding & verstrooiing, met een vriend een dagje naar het strand te gaan. De keuze viel op Scheveningen. Ik was daar vele jaren niet geweest.
Ik wist niet wat ik meemaakte; wat een verschrikkelijke pauper-kermis. Verstikkende drukte, tering-herrie overal, de weeë, vette lucht van patat en mayonaise, patjepeeërs en foute Mocro's overal (toen al), en toen we ons terugtrokken op wat voor de 'boulevard' moest doorgaan, werden we zowat plat gereden door patsers in opgepimpte pooierbakken en derdehands Golfjes. Niet te geloven.

Ik ben er sindsdien, nu 27 jaar geleden, nooit meer geweest. En het zelfde geldt trouwens voor Zandvoort. De enige plek aan zee waar ik het nog redelijk aangenaam vind, is mijn vaste durpke aan de Noordoost-kust van Spanje. Maar dat is 1500 km rijden. dus daar ga je niet zomaar even een dagje naartoe. Het alternatief, een openlucht-zwembad hier in 020, is ook al uitgesloten; ook daar is de sfeer verziekt door kudtvolk uit de Rif. Ik begrijp niet waarom er nog zoveel mensen zijn die het voor die uitwerpsels van een door & door zieke en moreel verrotte cultuur opnemen.

Peter Emile | 20-05-21 | 14:44

@Peter Emile | 20-05-21 | 14:44:
U heeft beeld van Scheveningen geheel juist neergezet. Nooit naar toe gaan!

Dutch_Viscount | 20-05-21 | 15:12

"'Gebieden aanwijzen kan stigmatiserend zijn'"
Er valt niets te stigmatiseren.
Er lopen jongeren met messen rond omdat ... een of andere frustratie en gebrek aan eigenwaarde of zoiets. En nog behoorlijk onvolwassen dus gebrek aan lange termijn denken en niet in staat verantwoording voor eigen handelen te dragen. Ergens, op een plek.
En die hoeven daar helemaal niet vandaan te komen. Die kunnen ook ergens anders wonen.
Waar GL tegen zou zijn is objectief bij de gevonden wapens behalve leeftijd en geslacht nog andere dingen van de drager gaan registreren. Wat vreemd is als er geen enkele reden voor is om je zorgen te maken over de uitkomst.

kloopindeslootjijook | 20-05-21 | 13:30

Conclusie door dit artikel.
Gewoon verplichte naaktrecreatie in Scheveningen. Drillrappers in hun blootje, dat word lachen.
Aan de andere kant, messentrekkers aanpakken is slecht voor de werkgelegenheid.
Laten we dan tenminste slijpstenen verbieden en messenslijpers tot criminelen verklaren.
Alle messen bot !

MistaRazista | 20-05-21 | 13:14 | 2

Botte messen kunnen vaak heel veel meer schade aanrichten dan scherpe...

bisbisbis | 20-05-21 | 13:34

speedo's en bikinibroekjes met topje is al voldoende om ze weg ta laten blijven.

brie-de-penis | 20-05-21 | 17:58

Maar de brave burger beschermen doet de rechtstaat dus niet.

Ze moesten de wetgevers maar eens aanklagen, vanwege plichtsverzuim.

Als je willens en wetens jezelf buiten de wet plaatst, dan ook geen rechten meer is mijn simpele kijk op dit soort gajes. Maar ik ben dan ook maar erg simpel van geest.

Peerkeoud | 20-05-21 | 13:02

Scheveningen.. daar wilde je eigenlijk 40 jaar geleden al niet meer heen. Toen was het al een pauper bende.. nu is het een soort Banlieue bam Aleppo

MeneerGuggenheimer | 20-05-21 | 13:00

Ach dat preventief fouilleren zal er best wel een keer komen. Maar natuurlijk niet nadat er een electronisch fouilleerbewijs paspoort ontwikkeld is.

down | 20-05-21 | 12:59

Enige dat helpt is veel meer toezicht en controle. Bij overlast direkt boetes uitschrijven. Van mei t/m september een permanente bemande politiepost op de boulevard openen. Meer camera's en toezichthouders die surveilleren in groepjes van 3.

zxcv | 20-05-21 | 12:57

Gut-o-gut-o-gut,
Het leven van de linkse gutmensch is ook niet eenvoudig.
Rationele oplossingen verhouden zich niet tot hun emotionele wensdenken,
en moeten dus continu in hun hoofd gescheiden blijven.
.
De 'oplossing' is maar tegen zichzelf blijven liegen,
en dat enthousiast uitdragen naar anderen voor zelfbevestiging.

hotmint | 20-05-21 | 12:54

Ik begrijp het even niet: als het Nederlanders zijn, geboren en getogen in dit land, met een Nederlands paspoort ... en als er van overheidswege zo ongeveer dag en nacht op gehamerd wordt dat iedereen in dit land, zij het blank, zwart, rood, geel, man, vrouw, queer, binair, bipolair, kweetniet, piemolloos en iedere denkbare mixvorm daartussen 'gelijk' behandeld moet worden, met gelijke kansen, gelijke rechten en gelijke plichten....
-
Waarom zijn er dan nog burgemeesters en lokale politici die tegen preventief fouilleren ageren? ALS iedereen 'gelijk' moet zijn en als iedereen gelijke kansen, rechten en plichten heeft... dan zou 'preventie' en een redelijke kans om niet mensen met een gespleten schedel op straat te moeten aantreffen (of: daar zelf met een gespleten schedel te liggen) toch óók in gelijke mate voor eenieder mogelijk/bereikbaar moeten zijn?
-
Of bestaan er soms twee parallelle rechtssystemen in dit land - één voor geboren en getogen Nederlanders die een witte huid, blond haar en blauwe ogen hebben - en één voor geboren en getogen Nederlanders met een café-au-lait kleurige huid, donker haar en donkere ogen?
-
Waarom zou preventief fouilleren de schijn van 'racisme' of 'stigmatiseren' in zich moeten dragen? Wat ís dat voor een kromme redenatie?
-
HOE kun je als lokaal politicus nu de ogen sluiten voor het evidente gegeven dat problemen zich vaak concentreren in één bepaalde wijk ( die nota bene vaak ontstaan is juist dankzij de eigen, lokale politiek )
-
WAAROM wil je geen deel zijn van (een stukje van) de oplossing?

bisbisbis | 20-05-21 | 12:44 | 1

Als ze preventief willen fouilleren in bepaalde wijken waar de kans groot is dat er iemand met een mes aangetroffen wordt, wordt het moeilijk. Die mensen met een ral kleur ergens beginnend met 80 wonen bij elkaar in dezelfde wijk (waar dus ook veel gestoken etc wordt) Dan wordt het moeilijk om een blanke te vinden die ook gefouilleerd moet worden, en dus gaat het op profileren lijken, en dat mag niet. Ik vraag me af wat voldoende explosief is wat per ongeluk af kan gaan daar, dan is het hele zooitje opgeruimd en kunnen we weer overnieuw beginnen, deze wijk is kapot.

brie-de-penis | 20-05-21 | 18:05

Iedereen preventief een nekschot. En jij! En jij! En jij!

sique fuque | 20-05-21 | 12:42 | 1

Maar is er wel genoeg munitie of moeten we pang roepen?

MoonBeebe | 20-05-21 | 16:20

Er is maar één argument te bedenken, waarom preventief fouilleren als kwetsend ervaren wordt. En dat is:
dat deze vorm van fouilleren cijfers opleveren gaat. Data.

Cijfers die regressief links zeer onwelgevallig zijn. Cijfers waardoor zij zich gekwetst zullen voelen.

Tja, soms is de werkelijkheid pijnlijk. Zeker wanneer die werkelijkheid niet correspondeert met het beeld dat je altijd probeert te verspreiden:
het succes van 'diversiteit'. Het succes van multikul.

Eigenlijk komt het neer op propaganda, die ontmaskerd dreigt te worden. Het valse frame dat doorgeprikt dreigt te worden.
Want iedereen weet wat preventief fouilleren gaat opleveren. Aan harde data.

En dat is pijnlijk. Dat wordt als kwetsend ervaren!
Waarheid kan soms pijn doen....

Zeker wanneer je deze altijd, tegen beter weten in, ontkend hebt.
Of je het publiek zelfs bewust een vals beeld hebt proberen voor te houden....

michelpen | 20-05-21 | 12:42 | 3

Klopt, aangezien data het ongelijk van links bewijst zal links er alles aan doen om te voorkomen dat er data verzameld wordt. De data welke beschikbaar is wordt verdoezelt en verdraait.

Ruikbaard | 20-05-21 | 12:57

Nee hoor. Je zet het gewoon onder “overig” in de statistieken. En je kunt weer wegkijken. Niets aan het handje.

HoniSoit | 20-05-21 | 13:15

We doen in Nederland liever niks. Iemand die neergeschoten of gestoken word, is Collateral damage.

We doen alles om het sprookje 'de multiculturele samenleving' in leven te houden.

Het enige wat het wapenbezit op straat tegen gaat, is de kans dat je gefouilleerd word met een wapen in je broekzak.

Maar laten we dat gewoon niet doen. We vragen de mensen om wapens in een kliko te gooien. De brave burgers leveren netjes hun enige middel om zichzelf te verdedigen in en alleen het tuig, criminelen en de politie hebben nog wapens op zak.

Tommi | 20-05-21 | 13:55

Gisterenavond, agent of boa komt groepje jongeren tegen. "Goedeavond heren, jullie kennen de procedure, handen tegen de muur en benen wijd. Heeft er iemand buiten zijn zakdoek nog andere scherpe voorwerpen bij zich?". Allemaal fouilleren en bij niets gevonden, "fijne avond". Toen werd ik wakker.

pa_niek | 20-05-21 | 12:42

Niets geen etnisch profileren, gewoon "Scheveningen" laten uitspreken.
Alles dat een Duits accent heeft mag doorlopen (deze keer wel), de rest preventief verwijderen.

Nuchternederland | 20-05-21 | 12:39

Probleem is dat tuig in Nederland overal mee weg komt. Wat mij betreft gewoon preventief ruimen, doen we ook met ander ongedierte als het ons uit komt.

Maxx! | 20-05-21 | 12:33

Ze hebben het altijd over overlast door jongeren terwijl het over het over jongens gaat .

elevator | 20-05-21 | 12:31

Jaaahhhh:)

Kdoemaarwat | 20-05-21 | 12:34

Wanneer we de machette-jongeren nou gewoon een machette-vergunning geven op voorwaarde dat ze meedoen aan een soort onderlinge competitie.

R@yMan | 20-05-21 | 12:24 | 2

De 'halal-games'.
-
(De naam moet natuurlijk iets 'juists', 'gerechtigs' en 'reins' in zich hebben...)

bisbisbis | 20-05-21 | 12:49

@bisbisbis | 20-05-21 | 12:49: Een soort arena met 2 messen en 200 man binnen, pas openmaken als er nog 1 naar buiten kan lopen.

peet12 | 20-05-21 | 21:34

Een jongere met een mes… terrorist dus.

ummeh | 20-05-21 | 12:23

Three strikes and you're out invoeren. Opsluiten, opsluiten, opsluiten tot het tuig verwijderd is.

TheBigKirth | 20-05-21 | 12:22

Het probleem met "jongeren" is de (links) politieke onwil het probleem te erkennen en op te lossen. Decennia van links gepruts hebben het probleem alleen maar erger gemaakt. Afgezien nog van het feit dat de "grote" steden voor hele delen bevolkt worden door anders gepigmenteerden bestaat een ander groot deel van die bevolking uit studenten. Beïnvloedbaar als die zijn voor allerlei hysterische onderwerpen kiezen die in die steden voor partijen als GL, D666 en PvdA. Steevast krijgen dergelijke studentensteden een laf links-achtig gemeentebestuur in de mik geschoven. Het resultaat is dat er nooit actie zal worden ondernomen tegen roedels "jongeren". Zoals te doen gebruikelijk komt men wel met allerlei schijnoplossingen waarvan al lang is bewezen dat ze niet werken. Dat er vrijwel dagelijks (dodelijke) slachtoffers vallen en de vrijheden van "normale burgers worden beperkt doordat ze bijvoorbeeld 's avonds niet meer naar buiten durven neemt deugend-links voor lief.

Ruikbaard | 20-05-21 | 12:19 | 1

hear hear

appeltjesgroeneweide | 20-05-21 | 12:41

Ja, omdat ik woon in een wijk die grenst aan Scheveningen krijg ik het Scheveningse 'sufferdje' regelmatig in de bus. Daar stond een paar dagen geleden een verslag in van een grote politiecontrole die afgelopen vrijdagavond bij de Scheveningse haven is gehouden.

Alle details heb ik niet meer paraat, maar er werden - uit mijn hoofd dus - meer dan 50 boetes uitgedeeld, allerlei wapens in beslag genomen, één auto meteen geconfisqueerd vanwege een 'geheime bergplaats' (?), en nog zo wat.

".... wordt gedjoekt door een drillrapper met een machete"

Zeker, ook dat hebben we hier vorige zomer op de boulevard, of de pier, gezien, (hoewel het dacht ik met een vuurwapen was), maar de grootste ellende wordt veroorzaakt door intimiderende en dames-lastig-vallende naffers. De Scheveningers hebben daar vorige zomer 2 keer tegen gedemonstreerd, omdat ze het zat zijn. Ikzelf heb er die zomer één keer gewandeld, en er was inderdaad een hele file van zwarte golfjes (of soortgelijke auto's) met 3 of 4 naffers erin, waaruit keiharde naffer-jengelmuziek klonk.

Je moet dit soort intensieve controles telkens herhalen tot dat tuig besluit weg te blijven.

Dr_Johnson | 20-05-21 | 12:17 | 2

Waterbed. Als je daar gaat drukken komt het elders weer boven. Een beetje de heroineproblematiek van de jaren 80 en 90.

Otto Normal | 20-05-21 | 13:17

Ik ga ook niet meer naar die bekende strand plaatsen. Net als de openbare buitenzwembaden. Geen lol meer aan. Veel Tokkies en ander tuig die herrie maken en mensen intimideren.

Tommi | 20-05-21 | 16:18

Was vorig weekend nog een op een tripje naar Zandvoort. Daar viel het wel mee. Het was er -10 dus dat zal er wel wat mee te maken hebben.

Piet Karbiet | 20-05-21 | 12:14
-weggejorist-
Sjeintje | 20-05-21 | 12:02 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Simpel: buurtvaders inzetten om het drillen tegen te gaan. Hoewel..................?

wijsvinger | 20-05-21 | 12:02 | 1

Je zou ze ook gewoon bij een incident automatisch (dus direct gekoppeld aan een veroordelend vonnis in hoogste instantie) het Nederlanderschap af kunnen nemen en als ongewenst vreemdeling het land uit kunnen zetten.
Want ergens zegt me dat die lui allemaal een tweede nationaliteit bezitten.

Spie | 20-05-21 | 12:09

Zolang we vervelende mensen aanduiden met “jongeren, kansenparels of tieners” wordt een probleem door links niet aangepakt, maar gekleineerd. Behandel deze groep met het respect dat links ze opdringt. Noem ze gewoon Nederlanders. Doe net of de integratie geheel gelukt is, dan moeten ze het probleem wel erkennen en valt er niets meer te janken over “zielig en discriminatie”. Dan is het een probleem van alle Nederlanders, links of rechts.

Jan de Vries | 20-05-21 | 12:02 | 2

De gangbare termen is: 'kwetsbaar'
-
(veelal direct gevolgd door : 'kansengelijkheid')

bisbisbis | 20-05-21 | 12:19

Het is juist links die allerlei idiote omschrijvingen verzint. Van mede-lander naar nieuwe-Nederlander, Nederlander met niet Westerse achtergrond tot kansenparel.

Ruikbaard | 20-05-21 | 12:30

„Waarbij ook wordt gekeken naar de onderliggende problemen die spelen.” Denk aan zaken als meer kansen op de arbeidsmarkt of zorgen voor goede huisvesting.

OK, dit gaat voorlopig nog niet doortastend aangepakt worden.

All_yall | 20-05-21 | 12:01

Het is eigenlijk super-racistisch om te roepen dat preventief fouilleren racisme in hand werkt.... Want de aanname van de deugers hieronder is: de politie fouilleert alleen "people of color"... Maar ik ben vooral geïnteresseerd in "data driven decision making"... Dus de grote vraag is: waarom zouden ervaren agenten vooral PoC's willen fouilleren? Onverwerkt slavernijverleden? Institutioneel racisme? Of toch gewoon ervaringscijfers en slagingspercentages?

Odin | 20-05-21 | 12:01 | 1

Nee, de aanname is dat degenen die gepakt worden met wapens, een RAL-kleurtje hebben. Racisme der lage verwachtingen.

5611 | 20-05-21 | 12:54

De homeopathische vermenging gaat met 500 per week door, op den duur is het niveau naar erbarmelijke omstandigheden gedaald. Dat zie je in de grote steden al gebeuren. Als een samenleving niet meer in staat is zichzelf te onderhouden komt de Messias uit Brussel. Dit is dus een opgezet plan

davidhasseltoff | 20-05-21 | 12:00 | 3

72% van de Fransen zegt al dat hun land 'vol' is en er geen immigranten mee bij kunnen. Iets zegt me dat men er in Nederland ook zo over denkt.
Als die Fransen nou bij de volgende presidentsverkiezingen nou in meerderheid op mevrouw Le Pen stemmen, krijgen de Nederlanders hier wellicht weer hoop dat stemmen misschien toch wel zin heeft ...

Spie | 20-05-21 | 12:13

@Spie | 20-05-21 | 12:13:
-
Mw. Le Pen heeft 45 procent van de stemmen. Macron heeft nog een jaar de tijd om een stevig deel van haar electoraat er middels stevige subsidies van te overtuigen dat het heel voordelig is om op zijn 'en Marche' te stemmen.
-
En daarom gaat Nederland ook binnenkort weer stevig bijdragen aan een 'corona-steunpakket' - want dat mag van Brussel ook gebruikt worden om politieke anti-EU krachten buitenspel te zetten.

bisbisbis | 20-05-21 | 12:54

@Spie | 20-05-21 | 12:13: Dat betekent dus 27% allochtonen en 1% beleidsmakers. En ik maar denken dat de meerderheid in Frankrijk niet-Franse roots heeft.

WhiteShark | 20-05-21 | 13:06

Maar wat vormt nou een grotere bedreiging, terroriserende '''jongeren''' of naïeve vrouwen.

Sarcastica | 20-05-21 | 11:59 | 1

Naïeve vrouwen. die terroriserende ""jongeren"" zijn dar namelijk een gevolg van.

naglfar | 20-05-21 | 12:01

Even over die machetes. Ik heb er geen in mijn keukenlade.. Ik heb vleesmessen, groentemessen en broodmessen.
Ook aardappelschilmesjes en tomatenmesjes. Elk soort mes(je) heeft een oorspronkelijke functie.
Wat is de oorspronkelijke functie van machetes?

Leptob | 20-05-21 | 11:58 | 6

om jezelf een weg mee door de jungle te banen.

zxcv | 20-05-21 | 13:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Begrijp wel waarom ze in Marokko met hun handen eten. Bestek is bloedlink, liggen zo je vingers er af.

Tishetnetnie | 20-05-21 | 11:57

Ik ga naar Scheveningen en ik neem niet mee:

Mr_Natural | 20-05-21 | 11:55 | 3

Laatste keer een zonnesteek gekregen. Tip voor de bezoekers in mn stad, parkeer je auto gratis in de vogelwijk.

dhrat | 20-05-21 | 11:58

Ja en dan zeker net een stukje voor mijn oprit staan, hufters

rifraf | 20-05-21 | 12:09

@dhrat | 20-05-21 | 11:58: doe maar niet. Gewoon lekker wegblijven of bij ADO parkeren en de tram nemen.

Zaphod_Beetlebrox | 20-05-21 | 13:14

Kunnen we van preventief fouilleren geen fieldlab maken.

likdoorn | 20-05-21 | 11:55

Toeristen worden al gewaarschuwd, ik zag borden langs de weg met 'Scheveningen Bad'.

Mr_Natural | 20-05-21 | 11:54 | 3

Hahahaha +1

Odin | 20-05-21 | 12:02

Ben jij een beroemde Nederlandse grappenmaker? Vraag het me elke keer af.

dhrat | 20-05-21 | 12:10

Ik heb het al eerder gezegd; studie, studie, studie. Zorg dat die ‘jongeren’ hier geen tijd voor hebben. En spreek de ouders aan. Leg daar ook verantwoordelijkheid en consequenties neer.

El Rico Grande | 20-05-21 | 11:54 | 3

Precies, ik werd ook uitgeloot bij geneeskunde dus daarom ging ik maar drillreppen, blondjessissen en drugsdealen. Logisch, toch?

Montgomery Burns | 20-05-21 | 12:01

Prima idee: we richten werkkampen op. Na veroordeling mag men een x aantal jaren gaten graven in de Groninger klei. Als het kwantum gehaald is, komen ze voorwaardelijk vrij en komt de volgende groep om de gemaakte diepe gaten met scheppen weer dicht te gooien.

Spie | 20-05-21 | 12:17

@Spie | 20-05-21 | 12:17:
-
Eén van die voorwaarden voor vrijheid is dan wél, dat groep één op de bodem van die gaten gaat liggen voordat groep twee de werkzaamheden uitvoert, zo mag ik aannemen?

bisbisbis | 20-05-21 | 12:58

Etnisch profileren mag niet. (op gucci tassen wel?). Vrijheden inperken van iedereen is geen oplossing. Politie kan het niet meer aan. Mensen worden stelselmatig neergestoken.
Enige oplossing is dus: Vrij wapenbezit. Laat iedereen maar zichzelf verdedigen, als de overheid het niet meer aankan.

Wim Venijn | 20-05-21 | 11:53 | 1

Geweldig idee. Dat daar nog nooit aangedacht is!

Otto Normal | 20-05-21 | 13:23

“”Jongeren””

Ah.

Het was toch zo’n verrijking?

Wijze uit het Oosten | 20-05-21 | 11:52 | 3

Een jaartje of 30-35 geleden hadden we deze onzin niet, althans niet in deze mate. Ik zie een verband.

Ommezwaai | 20-05-21 | 12:02

Net alsof de buurten waar dit gebeurt niet al gestigmatiseerd zijn/worden.

Diederik_Ezel | 20-05-21 | 11:52

Scheveningen, ooit het dorp van Kniertjes, nu het territorium van kliertjes.

Mr_Natural | 20-05-21 | 11:52 | 1

Kleurtjes... ;)

aardv@rk | 20-05-21 | 11:57

Ze zoeken het allemaal maar lekker uit. Persoonlijk zie ik liever locaties ontstaan voor machete dragend volk en waar verplicht deugend volk tussen moet lopen, groot hek erom en klaar. Laat de overgrote delen van mooi NL met rust en handhaaf keihard bij de minste dreiging of iets dat op samenscholing lijkt of riekt naar criminaliteit. Die hotspots zoals Scheveningen zijn enigszins verloren maar ideaal als daar al dat tuigh samenkomt.. je moet er niet aan denken dat dat gespuis zich als een olievlek verspreid naar de rustige en mooiere plekken strand en groen.

Hollandse_blauwe | 20-05-21 | 11:51

Ze hadden hem moeten vaccineren dan hadden ze hem met behulp van een laptop gevonden.

Bjorn19851111 | 20-05-21 | 11:49 | 2

Ik heb nu mn hoop gevestigd op 5g
Nu weet ik niet of belgié dat op zn houten stroompaal krijgt bevestigd?

Bjorn19851111 | 20-05-21 | 11:53

Oeps sjorris me ff weg aub verkeerd onderwerp sorry

Bjorn19851111 | 20-05-21 | 11:56

Drillrap wordt volop gesubsidieerd.

dhrat | 20-05-21 | 11:49

Rome viel doordat het rijk onderhevig was aan een constante instroom van buitenstaanders met veelal een andere cultuur, die maximaal misbruik maakten van de hoogontwikkelde wetten en normen.
Zo zal Europa uiteindelijk bezwijken onder de eigen rechtsstaat.

De echte Stolwijker | 20-05-21 | 11:48 | 4

Rome viel door heel veel dingen.

Statler en Waldorf | 20-05-21 | 11:52

Dat roep ik ook al een tijdje maar ik moet toegeven er gebeurt tegenwoordig wel elke dag wat. Van ontploffende flappentappen tot kogels door het weiland. Van steekpartijen door het hele land tot afgeschoten maffia-moppies. Van fruithandelaren die bedreigd worden want coke tot vormfouten bij schietturken.
Gaaf land!

Dirk III | 20-05-21 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Scheveningen, één van de vele anussen van NL. Wat een enorme pauperzooi daar.

Montgomery Burns | 20-05-21 | 11:48

Laat de grote steden maar ten onder gaan aan het door het hoog vereerde en in de watten gelegde kansenvolk.
Hier werd onlangs ook in een winkelcentrum een fouilleeractie gehouden.
Alle papa's en mama's werden gefouilleerd en tassen gecontroleerd, een zakmesje een proces verbaal, boete en HALT op.
De kansenparels zaten zich achter de balie van de witwas kapper/shoarma/telefoonwinkels rot te lachen terwijl ze de machetes en messen aan het opscherpen waren.
Dit land is gewoon verloren.
Wellicht dat een burgeroorlog vanuit Frankrijk nog enig soelaas kan bieden.

Eppo | 20-05-21 | 11:46

Ik heb trouwens de oplossing voor/tegen etnisch profileren bij preventief fouilleren. Een team agenten fouilleert blanken. En een team fouilleert getinten. Per saldo wordt er dan eerlijk gefouilleerd en kunnen agenten niet worden aangekeken op een mening hebben over huidskleur.

Leptob | 20-05-21 | 11:46 | 3

Ik ben bang dat dat niet werkt leptop. Indien er eenmaal bij een van de groepen meer gevonden wordt dan ligt dan zullen de activisyisch ingestelde publieke figuren wederom zeggen dat het verschil ook aan vooroordelen te wijten is.

nikolaos | 20-05-21 | 11:50

weinig kans. De getintiers worden gewaarschuwd door eigen politie opdat er nakkes wordt gevonden

dorstig! | 20-05-21 | 11:50

En de groep agenten die de beste oogst (per x gefouilleerden) behaalden, krijgen dan een toeslag van 10% op hun maandloon. De volgende maand mogen de agenten zelf kiezen in welke fouilleergroep ze willen werken. Zien we ook direct wat het meest lonend is, want natuurlijk zit er geen enkel verschil tussen de resultaten van de beide groepen ;).

Spie | 20-05-21 | 12:23

Blij dat Burt Brussels weer terug is, hopelijk voor vast.

Conan de Rabarber | 20-05-21 | 11:44 | 1

Ik hoop dat bert ook blijft.

Bjorn19851111 | 20-05-21 | 11:45

Met extreemlinkse Kaag-regering wordt niet fouilleren landelijk. Goed voorbeeld doet volgen.

Cocorico | 20-05-21 | 11:44 | 4

@Dirk III | 20-05-21 | 11:49: Nederland heeft het zo gewild. Dat heet democratie. Dat Rutte dus keer op keer met zijn leugentjes wegkomt ligt aan de desinteresse / apathie van het Nederlandse volk.

Slough | 20-05-21 | 12:17

We krijgen een rampenkabinet. Om die leugenaar in het zadel te houden, gast de VVD enorme concessies doen aan GL en PvdA, uiteraard op kosten van de bevolking. Meer immigratie, meer klimaat, meer belasting, meer dwang, minder vrijheid, minder poen.

5611 | 20-05-21 | 13:01

@Slough | 20-05-21 | 12:17|
Uhm, nee. Nederland heeft voor het merendeel centrum-rechts (de VVD reken ik hier niet toe!) gestemd. De linkse partijen zijn een schim van zichzelf, maar worden nu alsnog aan het roer gezet. Een grotere "F*ck you!" naar de kiezer is bijna niet voor te stellen.

Sjefke7807 | 20-05-21 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

Voor straf naar het songfestival, dat zal ze leren!

Mr_Natural | 20-05-21 | 11:43 | 1

Passen er prima bij met hun gucci-schoudertasjes.

Wim Venijn | 20-05-21 | 11:48

Waar zijn die hele stoere strandbrandstapelbouwers nu eigenlijk? Als we nu eens afspreken dat die strandbrandstapels met oud en nieuw WEL kunnen op voorwaarde dat de strandbrandstapelbouwclubs zorgen dat dit soort incidenten verdwijnt terwijl de politie en """"handhaving"""" dan in andere gebieden gaan koekeloeren.
Ik denk dat het dan in korte tijd helemaal voorbij is. Toegegeven, voor de drillrapscene zal er een periode van verminderde productiviteit aanbreken.

JanVergoor | 20-05-21 | 11:42 | 3

Lol. U weet hoe de politiemacht tegenwoordig optreedt tegen haar eigen bevolking?

zwartzondersuiker | 20-05-21 | 11:44

@zwartzondersuiker | 20-05-21 | 11:44:
Ze janken toch allemaal dat ze het zo druk hebben?
Dan doe je een voorstel waardoor de werkdruk afneemt, weer niet goed.

JanVergoor | 20-05-21 | 11:45

iets met blokeerfriezen en dna afnemen etc.

dedwarsligger | 20-05-21 | 11:48

Ik hoop toch altijd zo dat de mensen die deze regels verzinnen zelf een keer bezoek krijgen van deze “ jongeren “. Maar helaas treft het telkens de eenvoudige autochtone burgers op straat en zelfs in eigen woning , als er weer een zogenaamde DHL parel voor de deur staat.

Man-bear-pig | 20-05-21 | 11:42 | 1

Gewoon niet dag in dag uit online bestellen dan krijg je ze ook niet aan de deur.

5611 | 20-05-21 | 13:03

Preventief fouilleren is a: probleemoplossend en b: vooroordeelbevestigend. Ergo, daar gaan we in dit land dus niet aan beginnen want dat toont meteen het ongelijk van 50 jaar partijpolitiek aan.

Graaisnaaiert | 20-05-21 | 11:42

De mensen waar het om gaat zijn wandelende moordmachines. Die hebben in hun omggeving van jongs af aan meegekregen om alles in hun omgeving als wapen in te zetten.

Graaisnaaiert | 20-05-21 | 11:43

Nu snap je ook meteen waarom dat gespuis met de broeken op de knieën lopen.

Hollandse_blauwe | 20-05-21 | 13:13

Waarom mag profileren niet? Uiterlijke kenmerken zijn blijkbaar altijd hetzelfde.
Als een mannen met één houten poot structureel aan het messteken zijn geslagen, dan ga je ook niet zoeken naar hardlopers, om de gevoelens van de houten potentiërs niet te kwetsen?

Wim Venijn | 20-05-21 | 11:38 | 5

Profiteren doen ze al, dan mogen zo ze ook wel geprofileerd worden.

MargauxGrandCru | 20-05-21 | 11:48

Wow, U triggert zo maar gehandicapto's. Vuile rasciestnasi!

Montgomery Burns | 20-05-21 | 11:51

@Montgomery Burns | 20-05-21 | 11:51:
En ik ben een Xylofoob zeker?

Wim Venijn | 20-05-21 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga dit jaar weer op vakantie naar een eiland waar de meisjes nog topless kunnen liggen zonder te worden uitgescholden voor hoer. Viel spass in tokkiestad. Het kan me niet schelen hoe ze het aanpakken zo lang ze maar daar blijven.

deministerpresident | 20-05-21 | 11:37 | 6

@Dirk III | 20-05-21 | 11:42: Ibiza bijvoorbeeld. De vrijheid en relaxedheid op de stranden daar is een verademing in vergelijking met Nederland.

TheWriter | 20-05-21 | 11:49

@Dirk III | 20-05-21 | 11:42: Denk jij nou werkelijk dat Mark jou gaat vertellen waar hij op vakantie gaat?

Jee-Dee | 20-05-21 | 11:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Pas als de 3 dochters van WA herhaaldelijk worden gestoken en aangerand is de kans aanwezig dat er wat gebeurt.

pejoar | 20-05-21 | 11:35 | 1

Maak je maar geen illusies, dan nog niet...

Pittzz | 20-05-21 | 11:38

Scheveningen. Den Haag dus, Jan van Zanen. In 030 slap, in 070 nog steeds slap. Nuff said.

BoerKoekoek | 20-05-21 | 11:33

Het is rechtsstaat, met dubbel s, Brussen. Net als je eigen achternaam.

Het is niet kwetsend, maar gewoon heel onprettig en heel onwenselijk dat een burger zonder gegronde verdenking gefouilleerd zou kunnen worden. Ik zou eigenlijk niet weten wat erop tegen is dat dat niet zomaar mag en vooral ook niet dat de wetshandhavers zichzelf ook aan de wet moeten houden. Ja, natuurlijk, dat is soms onhandig. Zo is het ook onhandig dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Maar dat is nog geen reden om dat principe te laten vallen.

JvanDeventer | 20-05-21 | 11:31 | 9

Gefouilleerd worden is nog geen vonnis, Als ze niets vinden dan is er niets aan de hand.

nikolaos | 20-05-21 | 12:20

@Sierstrip | 20-05-21 | 12:05:
Noem me ouderwets, maar ik vind een vreemde hand in mijn aars ONPRETTIG. Er kunnen medische gronden voor zijn en zelfs ook juridische gronden maar dat dat niet lichtvaardig gebeurt is ook wel weer goed.

JvanDeventer | 20-05-21 | 13:04

dus als er verdenking is vindt je het goed? nu dat is nu precies de clue, ze kunnen en mogen allang fouilleren maar doen het gewoonweg niet.

potterkop | 20-05-21 | 13:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Zoals altijd hebben keuzes (niet fouilleren, want zielig) consequenties. Dat gegeven accepteren, dat zie ik helaas niet zo vaak.

Weerduivel | 20-05-21 | 11:31

Het is wel een feit: Dit is tegenwoordig de Rechtsstaat Nederland.
Met het "Benoemen" (van Doekle Terpstra ) lijken maar weinigen zich nog bezig te houden.
Van type's als Foppe de Haan, Geert Mak, Elco Brinkman en Erica Terpstra hoor je maar weinig over dit afglijden. van onze samenleving.
Wèl hebben ze vaak een grote mond.

DenBeert | 20-05-21 | 11:30

Het tenenkrommend frustrerend linkse schisma van ideologische knuffeldenkbeelden enerzijds en totale incompetentie en onmacht tot daadwerkelijk handhaven en accepteren van de realiteit anderzijds blijft toch één van de meest trieste terugkerende onderwerpen. Wanneer gaan onze Randstedelijke vrienden eens afscheid nemen van de [Groen] linkse dromers? Hoeveel mensen moeten er nog neer- of doodgestoken worden voordat men zich gaat beseffen dat de werkelijke wereld niet helemaal overeenkomt met het sprookje van pais en vree in het hoofd? Dit moet je toch niet willen? Of zijn het weer die ranzige NIMBYs die het nog steeds verpesten voor de rest?

Do-na-zi | 20-05-21 | 11:30 | 1

Beiden. Het is de kongsi tussen GroenLinkse kruidenvrouwtjes en de D66'er met een rotsvast (semi-) overheidsinkomen uit de Vinex wijk.

Grachus | 20-05-21 | 12:12
-weggejorist-
Gregovic | 20-05-21 | 11:30 | 1

Niks aan te doen. Dit zijn immers hele kwetsbare jongeren. Zij krijgen pas loopbaanbegeleiding, coaching en woonruimte als ze veelplegers van high-impact delicten worden.

Poesmobiel | 20-05-21 | 11:29

Dan fouilleer je toch af en toe ook een paar blanke knapen met opgeschoren nekken en lombroso-hoofden voor de vorm? Of is dat ook koewetsend?

Koonkluk Huis | 20-05-21 | 11:28

Het is allemaal de schuld van de Action.
En van de Rabobank.

Daarnaast moeten ze uitkerings hoger maken, dat scheelt ook.

Toetsenbordcomplex | 20-05-21 | 11:24 | 1

Uitkering stoppen bij narigheid. Afstraffen die onzin.

Wim Venijn | 20-05-21 | 11:28

Geschokt.

TonAlias | 20-05-21 | 11:23

Ha die Bert!

Wrak | 20-05-21 | 11:22

Boeven vang je nou eenmaal omdat ze meestal aan een bepaald profiel voldoen. Dat is niet bedacht, dat is niet racistisch, maar gewoon een kwestie van opgedane ervaring en statistiek.
Als je daaraan wilt ontkomen: rij niet in een zwarte Polo, Golf, Mercedes of Audi, draag geen rare jassen met bontkraagjes, rare petjes enzovoort.

WillemWordtWakker | 20-05-21 | 11:21 | 4

met geblindeerde raampjes

Boeddha18 | 20-05-21 | 11:30

De meeste criminelen die wij kennen dragen een pak met een das. Dat wordt nog wat met dat profileren van u.

Red shirt | 20-05-21 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

En die bejaarden dan op de boulevard? Hinderlijk klapperende kunstgebitten, rammelende rollators, dampende rolstoelers, wegversperrend, en met nare etensluchtjes om hen heen, voordringen.

dathoujetoch | 20-05-21 | 11:21

De jongere met een machete de grens over zetten met 1 paspoort.
Net zoals in Denemarken.
Daar begrijpen ze het wel.

swassannuf | 20-05-21 | 11:20

Ze hadden nooit moeten stoppen met die gratis kickbokslessen.

VanBukkem | 20-05-21 | 11:20

Het is wel zo eerlijk dat mijn moeder van 87 ook gefouilleerd wordt. We willen de migrantiers toch geen nare dag bezorgen.

Mokum Kosher | 20-05-21 | 11:20

Onlangs was er, nav het neerschieten van een tweejarig meisje, een demo in 020 Zuid Oost waar om maatregelen door de gemeente / politie werd geroepen. Als diezelfde gemeente / politie dan wil gaan preventief fouilleren dan wordt door diezelfde bewoners de racismekaart getrokken dus wat willen ze nu eigenlijk ?

Ondertussen in Hoofddorp,

Een 15-jarige jongen is dinsdagmiddag zwaargewond geraakt nadat hij is aangevallen door een leeftijdsgenootje met een machete. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. De politie heeft een 14-jarige lichtgetinte verdachte aangehouden.

Omzwicht | 20-05-21 | 11:19

Je zou ook eens kunnen straffen ipv de onschuldige voorbijganger tot verdachte te bestempelen. dus wordt je als jongere tussen 12 en 18 opgepakt met een machette of rambo mes; een jaar jeugddetentie gevolgd door jeugd tbs. boven de 18; minimumstraf vijf jaar.
we moeten eens ophouden de hele maatschappij via juridische overlast deelgenoot te maken van het gedrag van een kleine minderheid.

me163komet | 20-05-21 | 11:19 | 1

Kleine minderheid? Het is geen 1990 meer hoor. Toen kwam je daar nog mee weg.

Wim Venijn | 20-05-21 | 11:21

Nederland aan de Noordzee word één grote achterstandswijk.

likdoorn | 20-05-21 | 11:18

Probleem begon al bij het binnenlaten in je huis.
Niet meer binnenlaten dus. Maar elke week 500 meer meer.
Door dit gedonder krijg je nog meer inperkingen van vrijheden, om deze klootzakken aan te kunnen pakken. Helaas maar waar.

Wim Venijn | 20-05-21 | 11:17 | 1

Het inperken van de vrijheden van de wetsgetrouwe en fatsoenljjke burger wel te verstaan. De Criminelen trekken zich hier per definitie niks van aan, dus in feite spant de politiek met haar antwoorden het paard achter de wagen.

me163komet | 20-05-21 | 11:25

In NL wordt in plaats van het probleem op te lossen alle moeite gedaan om er een verdienmodel van te maken.

Problemen benoemen en er geld aan verdienen is hot, problemen oplossen not.

Krijgtheenenweer | 20-05-21 | 11:16

Een ander alternatief is uiteraard om deze ""tieners"" een exclusief terrein ter beschikking te stellen, een soort van Johan Cruijff-courts.

Glasgow Argus | 20-05-21 | 11:16

En dat allemaal om het maar niet te moeten benoemen, want dat "zou Wilders in de kaart spelen". Zo diep gaat de politiek-culturele zelfmoordmissie van de westerse samenleving: de macht is belangrijker dan het welzijn van de bevolking.

Gladiator Fap | 20-05-21 | 11:16

De oplossing van gl: slagerijen sluiten.

TheseDays00 | 20-05-21 | 11:15

Als die vermiste soldaat in België nu opduikt in Scheveningen en daar even doordraait, dat is wat die gasten verstaan

hotbrasil | 20-05-21 | 11:15

@Bert B: heerlijk om jouw proza weer hier te lezen!

ole guapa | 20-05-21 | 11:14

Preventief fouilleren is rassies! Echter gebeurt dit wel op basis van ervaringen van de politie, maar de racismekaart trekken werkt toch al 20 jaar?

pibasso | 20-05-21 | 11:14

En als er wel wordt gefouilleerd, krijgen we verhaaltjes over vrijheid en recht; het is niet gauw goed.

dathoujetoch | 20-05-21 | 11:14

En dan rechts naast jullie epistel: de "Slajeslag" reclame.
6 luxe laguiole steakmessen van Berlinger Haus

Deze 6 steakmessen van Berlinger Haus zijn vlijmscherp. Ideaal bij het eten van pizza of een lekker stuk vlees. De messen zijn gemaakt van roestrvrij staal en de greep is gemaakt van palissander, een houtsoort

onesizefitsall | 20-05-21 | 11:13 | 1

Imitatie troep.

J.Cash | 20-05-21 | 12:04

Overal metaaldetectiepoortjes neerzetten. Dat zal ze leren.

Enter Yeti | 20-05-21 | 11:13

Waar speelt die onzin zich af? In de steden?

van Oeffelen | 20-05-21 | 11:13 | 4

@van Oeffelen | 20-05-21 | 11:17: Volgens mij zit ie IN de maas.

TonAlias | 20-05-21 | 11:22

van Oeffelen | 20-05-21 | 11:13 :
Typische dat van Snoeffelen dit best wel grote probleem als "onzin" bestempelt. Een regering gaat zich toch niet bezig houden met een beetje "onzin", die hebben wel andere leuke dingen te doen.

Penus Decoratus | 20-05-21 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Stuur ze terug

stipjes | 20-05-21 | 11:12

Komt allemaal door de slavernij en islamofobie.
En niets anders.

leo de pejo | 20-05-21 | 11:12

Het is heel simpel met al die welzijnswerkers: we zijn al 40 jaar bezig met de maakbare samenleving. Als dat zou werken, dan was de samenleving inmiddels wel gemaakt. Dat is hij bepaald niet. Daarom keihard aanpakken deze Ausländer.

ole guapa | 20-05-21 | 11:11 | 2

Niet helemaal waar. Op het blanke smaldeel van de samenleving heeft het maakbaar maken daarvan vrij goed gewerkt. Criminaliteit gaat al jaren achteruit, zelfde geldt voor bijstand, uitkeringen en dergelijke. Helaas is de positie van de blanke criminele bijstandstrekker grotendeels overgegaan op andere bevolkingsgroepen. Dus een deel van de samenleving is best maakbaar gebleken.

The-loopy-cowboy | 20-05-21 | 11:18

Bam, raak!

pibasso | 20-05-21 | 11:19

Als er elke avond iemand mijn huis betreed om iemand neer te steken ben ik al voorbij aan het " preventief fouilleren",

MoonBeebe | 20-05-21 | 11:11

Het woord "messentrekker" dekt de lading natuurlijk ook niet helemaal.

Prieelvogel | 20-05-21 | 11:10 | 1

Machetemongool .

Koning BongoBongo | 20-05-21 | 11:14

Door een ernstig gebrek aan realiteitszin op weg naar een dystopisch Nederland.

Koning BongoBongo | 20-05-21 | 11:10

Naar goed Nederlands gebruik moeten hardwerkende mensen, die in dit geval een mes voor hun werk nodig hebben, flink worden beboet.

gekwetst | 20-05-21 | 11:08 | 1

Of belast. Iets met milieu.

TheseDays00 | 20-05-21 | 11:17

De Scheveningse surfers raken ook hun vaste plekkie kwijt, want lopende parasols zijn dol op hetzelfde stuk strand.

RickTheDick | 20-05-21 | 11:08 | 2

Al die surfers hebben toch ook altijd een hond? Lijkt me heel simpel: hondje = haram. Flink laten ronddarren die hond. Enkele wat agressievere exemplaren meenemen en het strandje is zo schoongeveegd.

ole guapa | 20-05-21 | 11:12

Dan moeten die hun zwaard ook maar eens gaan gebruiken, die zitten toch onder iedere plank? Of is dat weer wat anders?

BekiekUtMoar | 20-05-21 | 11:14

Femke Roosma van Groenlinks denkt dat het aanwijzen van een specifiek gebied stigmatiserend kan zijn.
Daarnaast denkt ze dat geweldsincidenten zich zullen verplaatsen naar andere gebieden..

Dan spreekt ze zichzelf toch tegen?

Turbulentie? | 20-05-21 | 11:07 | 4

U verwacht dat een GroenLinkser over enige consistente en coherente logica beschikt?

Grachus | 20-05-21 | 11:10

Dan wijs je toch geen specifiek gebied aan ?

Koning BongoBongo | 20-05-21 | 11:10

O ja. Het waterbed-argument. Als we hier maatregelen nemen, popt het ergens anders toch weer op. Dus doen we maar niks. Helaas maar al te vaak gehoord. Niemand bedenkt dat je dan misschien beter het waterbed leeg kunt laten lopen. Of lek steken, dat is in dit geval ook wel logisch.

CupDCake | 20-05-21 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Die Rambo Belg inhuren, is dat geen optie?

Bennie Boos | 20-05-21 | 11:07 | 2

Precies, leef je daar maar uit en laat ons met rust.

R.F.Pickering | 20-05-21 | 11:30

Ik ben voor!

Gaat het niet dan? | 20-05-21 | 14:08
-weggejorist-
Eduardo-2 | 20-05-21 | 11:07 | 1

Goed topic MOSTERD!

Bert Brussen | 20-05-21 | 11:06 | 3

Ik snap deze grap niet. Gisteren maakte je deze ook al, en toen snapte ik het ook niet. Ben ik nou zo stom of jij zo slim? Vragen, vragen.

The-loopy-cowboy | 20-05-21 | 11:16

Kijk DAN naar het middenstuk. Een lap tekst, maar TOCH maar twee zinnen. We HEBBEN hier te maken met EEN Intellectueel. Opslag voor MOSJE!

RickTheDick | 20-05-21 | 11:19

Ik heb mijn plempsel boven duidelijk achter de verkeerde tegel geplaatst

Tobi | 20-05-21 | 11:22

Oh, schrijf je “”””jongeren”””” tegenwoordig zo: ‘’’jongeren’’’?

Guusje Nadorst | 20-05-21 | 11:06 | 1

Iedereen weet welke bevolkingsgroepen bedoeld worden met ""jongeren"" net zoals met ""Finnen""

meneer Q | 20-05-21 | 11:35

Zouden ze alleen elkaar "kapotdjoeken", dan heb ik er helemaal geen probleem mee hoor.

Borrom | 20-05-21 | 11:05

Niet alleen Scheveningen maar elke plaats van vertier word door groepen ""jongeren"' verpest met hun agressieve gedrag. Op geen enkel park, strand of waar dan ook is het nog leuk, je moet steeds op je hoede zijn ze niet per ongeluk aan te kijken want dan begint het gezeik.
En als meisje ben je helemaal de pineut.

2voor12 | 20-05-21 | 11:04 | 3

Misschien wordt het eens tijd niet alleen meer te klagen maar ook groepen te vormen. Groepen die elkaar bijstaan, ook in geval van fysieke dreiging. Moet je wel ballen hebben om daaraan deel te nemen.

Groep tegen individu: eerstgenoemde wint zeer waarschijnlijk altijd.
Oplossing: individuen moeten groepen vormen.
Herkenningstekens kunnen handig zijn om elkaar te herkennen. Appjes om elkaar te informeren.

Nostra da Mus | 20-05-21 | 18:00

@Nostra da Mus | 20-05-21 | 18:00:
Dan zijn de AIVD en MIVD er als de kippen bij om je als potentieel rechts-extremistische terrorist aan te merken en je voor een D66 rechter te brengen die je zal veroordelen op het vormen van racistische groepen en het opruien daarvan. Nee, een defensief tegengeluid moet en zal in de kiem gesmoord worden.
Maar ik vraag me wel af wanneer de Clash of Civilisations gaat plaatsvinden. Dát die gaat komen staat inmiddels wel vast, de vraag is alleen nog wannéér.

Sleeter | 20-05-21 | 18:50

@Sleeter:
Die band of brothers hoeft helemaal niet op etnische-, religieuze- of nationalistische gronden gebaseerd te zijn. Ik zie het meer als mensen die zich kunnen verdedigen tegen gewelddadige, nietsontziende hyena’s door op elkaar te kunnen rekenen. Die als een van hen wordt bedreigd of iets dergelijks als groep voor elkaar opkomt. Hyena’s zijn laf en voelen zich sterk in een meute. Pak er eentje apart aan of pak de meute met een eigen groep aan en het gedonder is meestal snel afgelopen. Ik spreek uit ervaring.

Inderdaad is daar eigenlijk het justitiële apparaat voor maar ja...

Nostra da Mus | 20-05-21 | 21:47

Stel je voor dat het allemaal mocro's, turken, negers en antillianen zijn. Dat zou ontzettend stigmatiserend zijn, dat moeten we niet willen.

Maar je zou ook kunnen zeggen dat iedereen met petje + capuchon op wordt gefouilleerd, dat werkt ook prima.

Koning Willy | 20-05-21 | 11:03

Goed GeSchReven MOSTERD!

RickTheDick | 20-05-21 | 11:03 | 1

Ben je nu een running gag aan het uitrollen

Tobi | 20-05-21 | 11:20

Nooit iets gevonden dat Scheveningen.Zeeland boppe als het dan toch moet..

Koning BongoBongo | 20-05-21 | 11:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino