Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Door popo doodgeschoten overvaller 020 Noord: maar wie is het?

Heeft u ook piramides?

Is het Hans? Is het Peter? Is het Jaap? Is het Erwin? Is het Kees?

Is het Hendrik? Is het Jan? Is het Piet? Is het Bert? Is het Frits? Is het Henk? Is het Filip? Is het Pim? Is het Folkert? Is het Volkert? Is het Dominique? Is het Arne? Is het Robert? Is het Robbert? Is het Bart? Is het Frans (ja, qua nationaliteit wel)? Is het Herman? Is het Bastiaan? Is het Bas? Is het Robin? Is het Arno? Is het Thijs? Is het John? Is het Jon? Is het Roderick? Is het Joris? Is het Jasper? Is het Martijn? Is heet Maarten? Is het Bikkel? Is het Vlinder? Is het Diesel? Is het Splinter? Is het Bliksem? Is het Marieke-Lucas? Is het Mark? Is het Marck? Is het Marcus? Is het Frank? Is het Christiaan? Is het Tom? is het Abel? Is het Adam? Is het Cees? Is het Joep? Is het Youp? Is het Maas? Is het Bram? Is het Floris? Is het Gijs? Is het Hidde? Is het Gerben? Is het Sybren? Is het Valentijn? Is het Arend-Jan? Is het Willem-Jan? Is het Jan-Willem? Is het Alexander? Is het Stef? Is het Teun? Is het Guus? Is het Koen? Is het Matthijs? Is het Mathijs? Is het Gerrit? Is het Karel? Is het Carel? Is het Giel? Is het Jochem? Is het Ewout? Is het Jurriaan? Is het Peter? Is het Boele? Is het IJsbrand? Is het Lammert? Is het Eelco? Is het Wieger? Is het Eelco (2)? Is het Augustijn? Is het Bauke? Is het Gerlof? Is het Nikolaas? Is het Korstiaan? Is het Levi? Is het Finn? Is het Japie? Is het Wibo? Is het Fokke? Is het Rieks? Is het Dik? Is het Jan-Peter? Is het Hugo? Neen. Het is:

Osiris

Reaguursels

Inloggen

Osiris? Is dat een Finse naam?

Proud Infidel | 24-05-21 | 09:23

Typisch Franse naam: Francois, Jean Paul, Jules, Osiris. Typisch Frans.

Spiderman1 | 23-05-21 | 19:38
-weggejorist-
erkomenanderetijden | 23-05-21 | 18:55

Osiris. Klinkt als een aftandse KIA. En die liggen inmiddels ook wel zo’n beetje allemaal op de sloop. Hoe toepasselijk.

Lubbberrtt | 23-05-21 | 18:31

@ Bert Brussen, bij de 9 na laatste had je me bijna.

Ren je rot | 23-05-21 | 17:53 | 2

Sorry, de 8 na laatste

Ren je rot | 23-05-21 | 17:54

En toch had je me bijna.

Ren je rot | 23-05-21 | 17:56

Ja, zo schreef ik op school mijn schrijfopdrachten ook. Schrijf een stuk van minstens ... woorden over ....

JvanDeventer | 23-05-21 | 17:13 | 1

Er zal ongetwijfeld in uw omgeving een hoekje zijn, waarin u de definitie van zowel sarcasme als ironie kunt opzoeken en in datzelfde hoekje uit kunt huilen.

Ren je rot | 23-05-21 | 18:05

Osiris, god van de vruchtbaarheid, is wel toepasselijk bij een met bloed doordrenkte polder. Van die vrouw die tevens zijn zuster is: Isis.
Die eerste is niet bepaald een islamitische naam, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

SIogra | 23-05-21 | 16:21

" Hij is geboren in 1974.In Frankrijk ... "
Dat ook word het gepeupel voorgezet .

Ikbenhet6 | 23-05-21 | 16:09

Gisteren Wraith of Men in de bios gekeken. Moest gelijk aan dit dingetje denken. Inside operatie transport van 45 miljoen aan goederen. Hoe anders konden ze weten welk transport te pakken en zulk georganiseerd te werk gaan?

Die gasten kijken teveel hollywood. NL is te klein om dit soort acties te kunnen doen en fatsoenlijk weg te kunnen komen. Kan je nog 6 snelle audi's hebben zodra een helicopter de lucht in zit kan je het shaken.

Krachtkoe | 23-05-21 | 15:58

Als hij echt zo heet is het geen moslim in ieder geval.

Japannert | 23-05-21 | 15:46

Pierre hoorde ik. En Lambik is nog voortvluchtig

Mark van Leeuwen | 23-05-21 | 15:38

Als het om diefstal van de puissant-rijken gaat, lukt een arrestatie opeens wel..

guile | 23-05-21 | 15:14 | 1

Wat had u dan gedacht?
De bovenonsgestelden hebben hun zaakjes op uw kosten,altijd goed voorelkaar.

De Profundus | 23-05-21 | 19:45

Op mijn pronmachine komt Google met Egyptische dingen bij zoeken op die naam?

Misterspok | 23-05-21 | 15:13

Zijn er al foto's en namen bekend gemaakt van die twee nog voortvluchtige overvallers? Dat zoekt wat gemakkelijker lijkt mij. De politie weet toch wie het zijn?

Hei-kneuter | 23-05-21 | 14:45

Gelukkig nog een agent die meteen raak schiet in dit knullige bedrijfsongevalletje..

Den-Pol | 23-05-21 | 14:38 | 1

Zondagsschot en toevalstreffer. Met een Walther P99 dienstpipa al rennend schieten op een bewegend doel tientallen meters verderop ?
Vrijwel kansloos. Nog mazzel dat de heren criminelen niet even omdraaiden om een vernietigend saldo los te laten uit hun Kalashnikovs. Dat had zomaar dode dienders kunnen opleveren.

euroka | 23-05-21 | 23:08

staat zijn foto boven de titel? Lekker inclusief en divers weer.

Drostemannetje | 23-05-21 | 14:35

Maar is de naam Osiris nou geen ketternaam in de Islamitische wereld?

Zeebonkus | 23-05-21 | 14:20

We Willen ook allemaal een foto zien bij die ouwe kansparel

wittekat | 23-05-21 | 14:17

Wat een stigmatiserend stukje. Mijn voornaam staat niet inn het lijstje met namen die het niet zijn.

Andersdenkend | 23-05-21 | 14:10


Ikzelf had de overval heel anders georganiseerd (in theorie dan):
-trek niet de aandacht door op straat te gaan schieten met zware wapens, maar probeer onopvallend de chauffeur van de goudauto uit te laten stappen door bijv. explosieven op de ramen te plakken.
-leid de politie af door verwarring te zaaien en her en der bommen af te laten gaan, in een heel ander stadsdeel. Op plaatsen waar geen mensen komen, want het gaat om de chaos, niet om burgerdoden te maken.
-vlucht ieder weg op een motor, in 8 verschillende richtingen.
-als je met een auto vlucht neem zakken vol kraaienpoten mee, maar eigenlijk is het dan al te laat, als ze achter je zitten met een politieauto en een helikopter.
-stop over op een bouwvakkersbusje met Nederlandse kentekens, ergens waar geen getuigen zijn. Dit is moeilijk in het dichtbevolkte Nederland.
-ga naar een safehouse, ergens in een schotelwijk, maar niet met allemaal tegelijkertijd
-zet de mobiel uit en haal de batterij eruit.
-na een aantal dagen ga je onafhankelijk van elkaar terug naar Frankrijk met de trein.

King of the Oneliner | 23-05-21 | 14:06 | 6

50 miljoen aan goud is ongeveer 125 kg per motorfiets. En zelfs al heb je een Frans paspoort, waarom zou je terug naar Frankrijk willen?

W_F | 23-05-21 | 14:52

Probleem politiehelie :
Neem 2 gijzelaars. 112 bellen door een ander persoon helikopter terug anders gijzelaar dood . Of helikopter terug of ergens gaat bom af. Om kracht bij te zetten ergens gelijk bom af laten gaan, onder gewonden .

Abzurt | 24-05-21 | 05:20

Zonder

Abzurt | 24-05-21 | 05:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Als het Joodse eigenaren waren van die waardevolle goederen, is het voor de overvallers een laagdrempelige winwin situatie en zit Osiris nu met 40 maagden.
Duidelijk beter af, had vermoedelijk geen werk, koffieshop dicht en uitgekeken op die meisje, die goede kans mogelijk ook op bevallen stond.

G.M.I.M. Pet | 23-05-21 | 13:43 | 1

Kunnen we Jürgen Conings niet herprogrammeren zodat hij met een carte blanche achter dit soort criminelen aangaat?

Alco-de-Holist | 23-05-21 | 13:36

"zeer ervaren criminelen" ... "in ieder geval nog 14 dagen in hechtenis."
Deze zeer ervaren criminelen hebben al hun vorige straffen dus al volledig uitgezeten?

W_F | 23-05-21 | 13:25 | 1

Nee natuurlijk niet. Las je steeds gaat in de bak gaat, dan krijg je natuurlijk nooit veel ervaring. 't Is maar een korte tijd zitten, maar zelfs naar een paar weken ben je er weer helemaal uit.

ParadiseLost | 23-05-21 | 19:17

De grootste autochtone criminelen zitten in het kabinet.

WhiteShark | 23-05-21 | 13:24

Europa is zo goed voor ons en dan al helemaal Frankrijk, neem visserij, KLM... etc. etc.

Geenjoris | 23-05-21 | 13:21

De naam Osiris betekent "Egyptische god van de dood".
Nou dood is-ie....

MK27 | 23-05-21 | 13:20

Ah, het was een “Fransman”. En waarschijnlijk ook gewoon een hele goede jongen. Gaf altijd zijn buren te eten, en was heel erg vriendelijk. Iedereen en z’n grootmoeder uiteraard weer “geschokt”. En tja, dat had ook niemand aan kunnen zien komen. Vermoedelijk dat deze jongen toch ietwat baldadig is geworden vanwege de witte koloniale oppressie van cis-gender mannen. Dát zal het zijn: weer die witmang.

Ceristimo | 23-05-21 | 13:16 | 1

Dan moet GS de lijst aanpassen. Iets met een Jean-Luc uit Lancieux. Pierre uit Notre-Dame-de-Mont. Marie-Cecile uit Kwaadieper (jaja!). Louise uit Bavay.

Nuuk | 23-05-21 | 14:14

Is de voornaam van die prikker uit de Pijp al bekend?

medusa324 | 23-05-21 | 13:10 | 5

Als het lang duurt dan weet je het wel. Dan draait de verhullingsmotor op 100%.

Phantomas | 23-05-21 | 13:44

@wapster | 23-05-21 | 13:15:

Dan was hij zeker boos over de vragen die PVV, FvD, JA21 afgelopen woensdag aan Ankie stelden.

Dr_Johnson | 23-05-21 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

“Hé kijk hier ‘s die dooie van Osiris, hé kijk daar ‘s alweer een dromedaris, een kip die half gaar is.”

Tot zover mijn poëtische bijdrage.
Malloten die met zoveel geweld en vuurkracht te werk gaan, moeten voortaan aangepakt worden door special forces.
Shoot 2 kill.
Dit is niet leuk meer.

Ruimedenker | 23-05-21 | 13:05

Een "fransman".

Een "fransman"?
Deze "fransman" heeft niets met een Fransman te maken.
Integendeel.

Peter Emile | 23-05-21 | 13:03 | 2

Ik weet het niet. De Fransen hebben onder Lowie-tje 14 en Corsicaanse bendeleider Napoleone Buonaparte EUropa anders ook aardig in vuur en vlam gezet.

Graaf_van_Hogendorp | 23-05-21 | 14:17

Wat een bazennaam! Ik ben nog op zoek naar een naam voor mijn nieuwe kat, en Osiris komt nu ook op de shortlist.
Verder alleen wel tragisch dat die ""Franse"" smerige dief ook zo heette.

Defman | 23-05-21 | 13:01

Rare jongens die Egyptenaren. Bij Toutatis

de Jager59 | 23-05-21 | 12:59

He, Bert schrijft echt goed! Houdt hem als vaste kracht bij GS. We missen Lucas de Linkse Lul!

cugel | 23-05-21 | 12:59 | 2

No you don't.

blikjegrolsch | 23-05-21 | 16:53

Ik neem aan dat de politie kogelwerende vesten droeg? Dat is natuurlijk niet eerlijk t.o.v. de overvallers (/Pallielover logica)

Sneerpoets | 23-05-21 | 12:59 | 1

Kogelwerende vesten zijn niet bestand tegen de kogels die door een AK 47 worden afgevuurd. Gelukkig renden de boeven weg in plaats van het vuur te openen op de dienders.

euroka | 23-05-21 | 23:12


Neefjes van Kauthar

...... wij zijn uiteraard schuldig dat het tot zover heeft kunnen komen. Ze zal ons in de 2e kamer er nog van langs geven. Geen stage-plaatsen, geen goede woonomstandigheden ........ ja we zijn schuldig !!

Ervaringsdeskundige | 23-05-21 | 12:58

Bij Osiris en bij Apis, je bent nu een overvaller. Bij Osiris en bij Apis.

Smoske-Prepare | 23-05-21 | 12:58

Zo ben je O siris, zo ben je Do siris.

Mr_Natural | 23-05-21 | 12:56

Ik ken Osiris goed. Is een prima softwarepakket voor de studemtenadministratie in het voortgezet onderwijs. Dus dat iemand die zulke goede software heeft geschreven overvallen pleegt lijkt me fake news.

BoerKoekoek | 23-05-21 | 12:56

Is nogal een berucht buurtje waar Osiris vandaan kwám (neen, hij gaat er niet terug m.u.v. eventueel de begrasfplaats);
Saint-Denis is echt de gevaarlijkste plaats in Parijs (Bron: Parijs10.nl d.d. 26.03.2021)
Bepaalde immigranten kunnen bijzonder gevaarlijk zijn.
(Osiris heeft dit bewezen woensdag j.l.)
In Saint-Denis wonen mensen van alle nationaliteiten en geloofsbelijdenissen.

MK27 | 23-05-21 | 12:53 | 3

Herstel, geloofsbesnijdenissen.

Earl_of_Doncaster | 23-05-21 | 12:58

Hmm, klinkt als prima oefenterrein....

ger1306 | 23-05-21 | 13:50

Volgens de Fransen komt deze "Fransman" niet uit Frankrijk: www.parents.fr/prenoms/osiris-51890

Nombre de naissances de bébés portant le prénom Osiris: zero.

wapster | 23-05-21 | 12:52 | 1

Volgens schattingen is tussen de 8 tot 20 procent van de inwoners van Seine Saint-Denis illegaal in Frankrijk.

Leon Tosti | 23-05-21 | 13:37

Op je 47e nog roofovervallen doen... daar gaat je sprookje dat het om 'kansloze & verveelde jongeren' gaat

raskol | 23-05-21 | 12:50

Hoe weten Belgen en Fransen dat er een auto van Brink rondrijdt met een buit van 50 miljoen?

jaja | 23-05-21 | 12:47 | 4

Hoofdkantoor in België, inside job.

Roehm | 23-05-21 | 12:57

Van een andere naffer die werknemer is in een van de bedrijven lijkt mij. Die dan Nederlander wordt genoemd maar dan weer familie is of een familieband heeft met de bewuste "Fransen" en "Belgen". Mooi man dat multiculturele Europa.

Hei-kneuter | 23-05-21 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Osiris is een kind uit een oud Drenthe geslacht van hardwerkende boeren. Hij is vroeger nog eens ringsteek kampioen geweest in Grollo. Fijne vent uit oer hollandse gezin..... hij is geen bekende van de politie.

Blonde Nel | 23-05-21 | 12:44 | 3

Speelde hij niet bij Cuby and the Blizzards?

NeedIsaymore? | 23-05-21 | 12:55

Dit betrof dus precies wat 'nieuws'site NUpuntnl zo angstvallig uit haar panelen heeft proberen te houden (en verwijderen, censor).

Toen de druk te groot werd
- 'ja Frans, maar hoe zit het met de verdere achtergrond?'-
werd het artikel snel voor reacties gesloten.

(maar intussen wel 7 artikelen over de rechts-extremistische Belgische Rambo...)

michelpen | 23-05-21 | 12:44 | 1

Is wel terecht. de man heeft in zijn eentje heel wat voor elkaar gekregen.
Alleen is de nuance bij nupuntenel ver te zoeken.
Er valt meer over deze situatie te zeggen dan je er bij nupuntenel over leest.

Mr.Crowley | 23-05-21 | 12:50

En Elena Tsagrinou (Cyprus) was er nog wel verliefd op...

lulleficatie | 23-05-21 | 12:42

Goede signaal werking dit,
naar de "banlieus" in het buitenland en ook in het binnenland...
En nogmaals: Puik werk, politie, dank !

hotmint | 23-05-21 | 12:42

Niet te negatief allemaal!
Deesch paerel heeft historische kennis, EN kan het internetportaal van de Radboud universiteit op. Schandalig dat hij tijdens zijn nobele, nivellerende werkzaamheden gehinderd werd door gerichte politie-kogels.

klimgek | 23-05-21 | 12:38

Ha ha.
Die Bert.

Mr.Crowley | 23-05-21 | 12:32

Osiris Dijkstra? Osiris Dekker? Osiris Driesen?

RandyBiel | 23-05-21 | 12:31 | 2

Osiris uit Algerije. Dat is het Marokko van Frankrijk.

Hemke-Valsema | 23-05-21 | 12:34

Osiris Shabaab Sayyaf Dingemans

SIogra | 23-05-21 | 16:30

De Meeuwenlaan, daar stond een slijterij van Dirk van den Broek, waar Ferdi Elsas flessen drank kocht en betaalde met geld dat afkomstig was van het losgeld van Gerrit Jan Heijn. Zodoende liep hij tegen de lamp.

Arnold Layne | 23-05-21 | 12:31

De 'George Floyd' (in de dop) van Broek op Waterland .

SIogra | 23-05-21 | 12:31 | 2

The Gentle Giant, gewoon een crimineel.

van Oeffelen | 23-05-21 | 12:34

@van Oeffelen | 23-05-21 | 12:34: Die missen we ook, moge hij rusten in vrede.

knutsel_ | 23-05-21 | 12:51

“””Fransman”””.

Tuurlijk.

Wijze uit het Oosten | 23-05-21 | 12:26

Slachtoffers onder burgers en winkeliers is kennelijk acceptabel en mogen ontelbare aantallen zijn... allemaal bijkomende schade van de massa immigratie. Wat zou helpen is dat prominente figuren en politici eens aan de beurt gaan komen... die moeten letterlijk bloeden, pas dan is er echt een noodzaak en niet eerder.

Hollandse_blauwe | 23-05-21 | 12:26 | 2

Laten we eens beginnen met de linkse, roomblanke elitewijken, vol met progressieve, verlichte D666ers en GLers, ruimhartig te voorzien van de door hen o zo gewenste 'vluchtelingen' in plaats van ze steevast te dumpen in achterstandswijken. Kijken hoe lang het dan nog duurt.

5611 | 23-05-21 | 12:29

@5611 | 23-05-21 | 12:29: Juist! iedere VVD66GLSPCDACU lid zijn eigen contingent vluchtelingen en op eigen kosten.

discriminazie | 23-05-21 | 12:52

Dit soort gewelddadige overvallen, hoe verschrikkelijk ook, zijn geen nieuw verschijnsel in Nederland. Iedereen ouder dan 30 moet zich de overvallen op Brink's en diverse bankfillialen (ja die had je toen nog) nog wel kunnen herinneren. Met machinegeweren en raketwerpers. Gewoon van Hollandse makelij. Gelukkig komt het niet veel voor, maar het is dus niet zo dat het nu ineens veel erger is.

Bigi Bana Boy | 23-05-21 | 12:26 | 4

De ellende verplaatst zich. Eerder supermarkten en banken, toen de pinautomaten en nu is er veel digitale diefstal, straatroof en veelal auto’s en onderdelen. Tuigh is alleen maar meer geworden dan vroeger. Oohja heel veel tuigh zit overigens in de drugshandel en het produceren daarvan. Ongekend veel witwas praktijken zoals allemaal die kappers zaken, eettentjes en telefoonzaken waar geen kip komt maar wel een dure A locatie qua huurkosten... het klopt voor geen ene cent.

Hollandse_blauwe | 23-05-21 | 12:31

Deze bedoelt u? Dogan S., de Belg die een gewelddadige overval pleegde op Brink's geldtransport in het voorjaar van 2013, veroordeeld tot tien jaar celstraf. Samen met andere overvallers gebruikte hij explosieven om het gelddepot in Best te kraken. Vervolgens vuurde hij met een mitrailleur kogels af op agenten die hen achtervolgden. Met 153.290 euro gingen ze ervandoor

bijna_raak | 23-05-21 | 12:53

Maar inderdaad we hebben hier niet voor niks een mocro maffia. Ik zou dat niet echt van hollandse makkelij noemen maar van niet westerse immigratieachtergrond. Of mag dat alleen als er BIJ1 kandidaten of ambtenare voor A'dam gezocht worden, niet te verwarren met opsporing verzocht daar zijn de quota al ruim gehaald.

bijna_raak | 23-05-21 | 12:57
▼ 1 antwoord verborgen

Goede reclame ook weer ..

Nederlandop1 | 23-05-21 | 12:22

Eigen roofovervallers eerst!

Bigi Bana Boy | 23-05-21 | 12:21 | 3

De Nederlandse roofovervallers zijn niet meer wat het geweest is. Gezapig, getrouwd, gezinnetje, koters en een vaste baan. Ze voelen zich te goed voor het ouderwetse roofovervalwerk. Vandaar dat we arbeidsmigranten en illegalen keihard nodig hebben. Wie doet anders het vuile werk?

Pretzel Logic | 23-05-21 | 12:46

Roofoverval wat een armoe het WVS stooit met miljarden en zij azen op een armzalige 50 miljoen. Of die miljarden voor 'klimaat' waar vattenfall en shell mee vandoor gaan, zelfs de heilige maagd Gretta spreekt er schade van.

bijna_raak | 23-05-21 | 12:59

@Pretzel Logic | 23-05-21 | 12:46: lol

Hiram | 23-05-21 | 13:03

En de aangehouden verdachten heten zeker Seth en Horus?

MAD1950 | 23-05-21 | 12:20 | 1

In de Avonturen van Osiris, uit Wollahië.

Nederlandop1 | 23-05-21 | 12:23

Deze jan-kloot is nu dood.

Ambiorix | 23-05-21 | 12:18

Het baart me wel zorgen dat die zware criminelen uit die Franse banlieus nu ook blijkbaar niet alleen in België, maar blijkbaar ook in Nederland zwaar bewapend gaan opereren. Het is al veel langer bekend dat Frankrijk die banlieus niet meer onder controle heeft als eigen grondgebied en dat het voor politie no-go area's zijn geworden. Van Macron verwacht ik alleen maar veel ferme taal en weinig daadkracht.

Ben bang voor de veiligheid van onze politiemensen. Het is bijzonder moedig dat ze met lichte wapens de confrontatie zijn aangegaan, maar eigenlijk is dat te gevaarlijk. Wat je niet wil zien is dat een vader of moeder als agent eindigt in een bodybag vanwege het gespuis uit die banlieus.

Het wordt in Frankrijk tijd voor nieuwe president en regering om die banlieus weer als eigen grondgebied terug te krijgen en deze schoon te vegen van ongewenste criminaliteit, wanneer nodig met inzet van Europese legers.

Anders wordt Europa alleen maar steeds onveiliger en op den duur niet meer leefbaar. Tijd voor daadkracht nu het nog kan.

Jan, Leiden | 23-05-21 | 12:15 | 11

@Joyce | 23-05-21 | 12:29:
Klopt, het witwassen gebeurt al decennialang met aankoop van vastgoed, ook hier wordt door politici niet genoeg beleid uitgevoerd en te weinig gecontroleerd of teruggepakt. Slechts sporadisch wordt vastgoed weer afgenomen. Vaak is vastgoed dan alweer aan de bovenwereld verkocht.

Jan, Leiden | 23-05-21 | 12:34

Kan het mishebben, ben al een tijdje niet meer in Parijs of andere grote steden in frankrijk geweest maar iets geeft mij het idee dat politie daar tegenwoordig met wat zwaarder materiaal rondloopt vanwege tereurdreigingen enzo? Het kan ook dat dit meer een inside job was waardoor ze wisten van dit specifieke transport en dat het echt een incident was.

Sessine | 23-05-21 | 12:40

@5611 | 23-05-21 | 12:32:
Weet niet of ze het willen, maar onder hun complete naïviteit door in eigen bubbel te leven, ontgaat hen volledig de realiteit dat het niet lang duurt. In notabene Den Haag zelf kreeg ik toen ik vriendelijk grappend wat zei van groepen jonge mensen dat ze op het fietspad stonden te horen: "dit is ónze wijk" als territoriale opmerking. Maar niet op ingegaan, want het was meteen grimmig in blikken en doorgefietst. Want je wil ook niet worden afgetuigd door een groep en mijn E-fiets is ook niet bijzonder goedkoop.
Wanneer Rutte en consorten in hun bubbel leven zullen ze de grenzen wagenwijd open houden, het raakt hen namelijk niet persoonlijk.

Jan, Leiden | 23-05-21 | 12:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Iemand die miljoenen van ons steelt had ook zomaar Sywert van Lienden kunnen heten. Dit zegt niks. Maar 10 cent per woord is wel weer een fijn ontbijtje.

Sarcastica | 23-05-21 | 12:15 | 1

Dat noem ik geen stelen, dat is gewoon ambetnarij, net zoals een staburo van 10 mille en theezakjes van 75 rooien.

Toverkol | 23-05-21 | 13:12

Nog een reden voor NEXIT.

sjef-van-iekel | 23-05-21 | 12:12

Het kon Robin, Geert, Sybren en Bas niet zijn geweest. Zij hadden woensdag de verplichte cursus "inclusiviteit op de werkvloer".

edelfigurant | 23-05-21 | 12:12

Je suis Osiris!
Oh, wacht...

Stijlicoon | 23-05-21 | 12:08

Kijk
Hier
Es
Het is Osires

poepaanmijngaatsie | 23-05-21 | 12:06 | 1

Vormfout, vrijspraak?

Veepert | 23-05-21 | 12:22

Blijkt wel weer dat het niet altijd erg is als er iemand sterft.

Patje | 23-05-21 | 12:05 | 3

Wer ist Zed?

RickTheDick | 23-05-21 | 12:23

Goed stuk!

Over een paar dagen gewoon weer hetzelfde artikel plaatsen, maar dan over de gek die vijf mensen aan zijn mes reeg omdat hij de winkel werd uitgestuurd vanwege het niet dragen van een mondkapje.

Papa Jones | 23-05-21 | 12:04 | 2

Ehm, nee, het dodelijk slachtoffer was diegene die de winkel uitgestuurd werd, en toen tegen die gek opliep. Toevallige samenloop van omstandigheden...

LeavingLaLaLand | 23-05-21 | 12:20

Kwaliteits stukje

SinisterNL | 23-05-21 | 12:03

Hij schijnt ook geen vaccinatie bewijs of negatieve pcr test te hebben gehad. Dan is het ook vragen om problemen.

Wim_Kut | 23-05-21 | 12:01 | 1

hij overviel een GGD PCR busje... wilde getest worden, kon niet... stond niet in het systeem.... terwijl ie wel een oproep had gekregen... werd toen boos...

nobodiesunmighty | 23-05-21 | 12:05

Osiris, god van de onderwereld en het hiernamaals.
Uit het oude Egypte dan.

Wassila | 23-05-21 | 11:59 | 4

En van de wedergeboorte

Stijl_Loos | 23-05-21 | 12:03

Dat klinkt als een Kopt.

Haberdoebas | 23-05-21 | 12:13

Osiris betekent God van de dood.

Tommi | 23-05-21 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien wordt het onderhand eens tijd om een finaal einde te maken aan de massa-immigratie vanuit de derde wereld, en lieden met een migratie-achtergrond die zich hier in Europa crimineel misdragen, eruit te schoppen, enkele reis terug 'eige' land.

Dr_Johnson | 23-05-21 | 11:59 | 6

@5611 | 23-05-21 | 12:36: Wat nog erger is; als men als deugkneus zegt dat we dit soort immigranten nodig hebben, dan zeg je dus eigenlijk ook "het is niet erg dat we een demografische ramp veroorzaken in het land van herkomst door jonge gezonde mensen daar weg te halen, want wij zijn belangrijker!".
Helaas zorgt het triomfantelijke "kijk mij eens deugen!" er ook voor dat ze niet even 10 seconden langer nadenken, om in te zien dat ze het gewoon gruwelijk mis hebben.

DePsych | 23-05-21 | 13:26

@Stijl_Loos | 23-05-21 | 12:04: Vorige week nog in het nieuws geweest; “Asielzoekers en erkende vluchtelingen met een zorgopleiding kunnen helpen het personeelstekort in de zorg terug te dringen. Dit staat in een rapport van de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ).”
Je weet toch: het zijn niet allen koks die lange messen dragen.

Introughtheoutdoor | 23-05-21 | 13:27

@5611 | 23-05-21 | 12:36:

Het is allemaal volslagen gelul. Nederland heeft niet tienduizenden derdewereldlanders per jaar nodig tegen de vergrijzing.

Verreweg de meesten van die lieden kunnen niks - althans niet iets waar hier in vacatures naar gevraagd wordt - en gaan vanaf dag 1 een vol beroep doen op de verzorgingsstaat. Ze kosten alleen maar bakken met geld (de afgelopen 25 jaar maar liefst 400 miljard, heeft Vd Beek en collega's berekend).

Afgelopen woensdag vroegen PVV, FvD, en JA21 aan Ankie wanneer die 70.000 Syriërs nou eindelijk weer eens terug gaan. Ankie antwoordde dat er tegen de zomer een nieuwe analyse mbt de veiligheid in Syrië zou verschijnen. Nou, die Syriërs gaan echt nooit meer terug, maar het zou toch geweldig zijn wanneer je 70.000 van die handophouders zou kunnen lozen? Zeg nou zelf.

Dr_Johnson | 23-05-21 | 13:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Was het Folkert maar.

Hypno2050 | 23-05-21 | 11:58 | 1

Wat heeft het paard van onze voormalige vorstin misdaan dan?

Denneweg | 23-05-21 | 12:06

Wij hebben """Jongeren""", Frankrijk heeft de """Ouderen"""-versie, maar los van de wellicht teruggetrokken haargrens zullen alle kenmerken verder wel overeenkomen denk ik zo...

Air van Boven Dorens | 23-05-21 | 11:58

En weten we inmiddels ook al de voornaam van die Amsterdamse stekerT? "Verward en onduidelijkheid over motief (kuch)" doen daaromtrent toch ook wel wat vermoedens rijzen.

MickeyGouda | 23-05-21 | 11:58 | 3

Binnen een week, Bertje copy paste.

GregorVanPallandt | 23-05-21 | 12:56

Binnen een week, Bertje copy paste.

GregorVanPallandt | 23-05-21 | 12:56

Ook de getuigen is blijkbaar gevraagd om de kaken stijf op elkaar te houden. Dat we weten dat het een man is, is nog een godswonder.

Toverkol | 23-05-21 | 13:15

St Denies kwam ik door verkeersomleidingen 15 jaar geleden met gezin door. Kreeg een heel onbehagelijk gevoel en was blij toen ik er uit was.

WieboWW | 23-05-21 | 11:58 | 2

Heb je geluk gehad dat je daar geen verkeerde afslag hebt genomen, het was er in de jaren70 al levens gevaarlijk .

vranac | 23-05-21 | 12:16

Als je het stadion stade de France bezoekt kom je daar. Het heeft een oud centrum maar het is omsingeld door flats. In het centrum kun je goed eten en presions drinken. Maar de culturele verrijking er om heen is echt van een schrikbarende grootheid.

P-unit | 23-05-21 | 12:17

Een ex commando zo te zien op de foto. Dat zijn de gevaarlijksten !

oldandwise | 23-05-21 | 11:56

"De overige opgepakte verdachten hebben de Belgische nationaliteit."
Als ik luister naar mijn onderbuik komt meteen de vraag op: alleen de Belgische?

Zeurders | 23-05-21 | 11:55 | 1

@Zeurders | 23-05-21 | 11:55 |
Op het moment dat uw en mijn "onderbuik" keer op keer gelijk blijken te hebben, dan spreek je niet meer over een ongefundeerd vooroordeel, maar over een door feiten gestaafd vermoeden.

Sjefke7807 | 23-05-21 | 13:11

"en blijven in ieder geval nog 14 dagen in hechtenis"
Daarna mogen ze naar huis met een briefje dat ze zich over 2 jaar moeten melden met toilettas en een schone onderbroek?

hero_of_heaven | 23-05-21 | 11:54 | 2

Zoiets ja.
Onze rechtsgang is nogal naïef wat dit betreft.

Rohin | 23-05-21 | 11:57

Vormfout. Vergeten de datum en plaats op te schrijven in het pv.

Basil Fawlty | 23-05-21 | 14:39

Kijk hieris, het was Osiris!

Marvin_NL | 23-05-21 | 11:53

Fransenparel

DirkeBouten | 23-05-21 | 11:52 | 1

LOL

Air van Boven Dorens | 23-05-21 | 11:59

Het is Jean-Croissant

Marvin_NL | 23-05-21 | 11:51

Osiris, zo heette toch de cijferopzoektool van de Universiteit Utrecht?

Shoarmamasutra | 23-05-21 | 11:50 | 2

Ja, maar die doet het nog.

Stijlicoon | 23-05-21 | 12:09

God ja, moest je ook op toetsen inschrijven en als je dat vergeten was, jammerdebammer...

SterF... | 23-05-21 | 12:40

Bij Osiris & Apis. Broeva! Haro!

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 11:49 | 2

Bij toutatis !

Ruikbaard | 23-05-21 | 11:55

Beste politie, (maar ik neem aan dat jullie dit weten) rij ‘s avonds, ‘s nachts over de A2 tussen Amsterdam en Utrecht en je ziet constant Franse kentekens waar echt geen Gaston en Aimee in zitten. Eerder een paar twintigers in trainingspak. Maar ja, je moet een reden hebben voor aanhouding en controle.....

Risingson | 23-05-21 | 11:49 | 3

Etnisch profileren, ik zeg: doen!

MickeyGouda | 23-05-21 | 12:04

Gewoon zeggen dat de drugshond in de popo-auto aansloeg toen ze voorbijreden.

Alco-de-Holist | 23-05-21 | 12:10

mag niet van Timmerfrans

vranac | 23-05-21 | 12:18

Ah ja, de naam Osiris. Veel Franser wordt het niet. "Osiris de Funès, Osiris Aznavour, Osira Piaf" en ga zo maar door.

Subietzometeenstraks | 23-05-21 | 11:48 | 1

Chahnour Varinag Aznavourian was een Armeniër, maar ik snap punt.

NeedIsaymore? | 23-05-21 | 13:37

Ah, "jeunes de banlieue".

Ruikbaard | 23-05-21 | 11:44

Ik kan me de propaganda nog goed herinneren om één Europa aan de man te smeren. Geen grenscontroles enzo. En je hoefde op weg naar Griekenland niet steeds je geld te wisselen. Want ja, dan zou je blut aankomen in je hotelletje. Aan terrorisme werd niet gedacht. Massa-immigratie ook niet. Of...?

squadra | 23-05-21 | 11:43 | 3

Schaalvergroting dus meer markt, dus meer verdienmodellen. Dat de EU-burgert er vooral ook meer ellende door zou krijgen, neuh, boei0n.

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 11:50

@Graaisnaaiert | 23-05-21 | 11:50: Plus sneller en gemakkelijker schuiven met bedrijven naar lagelonenlanden binnen de EU en omgekeerd personen voor goedkope arbeid in West-Europa importeren.

FrankVeer | 23-05-21 | 12:05

Maar als je terrorisme leidend laat zijn heeft het gewonnen...

SterF... | 23-05-21 | 12:43
-weggejorist-
Man-Bijt-Hond | 23-05-21 | 11:39 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

"Neen. Het is:"

Een slachtoffer van de cis white male patriarchy natuurlijk.

Graaf_van_Hogendorp | 23-05-21 | 11:39 | 1

De beste man woonde in een 'banlieu', ik voelde me gelijk al schuldig.

Papa Jones | 23-05-21 | 12:07

Die 20 Franse generaals gaan nog eens gelijk krijgen, en dat gaat niet lang meer duren.

laurentius | 23-05-21 | 11:37 | 7

"[...] the streets might seem a bit empty". Lege straten moet je inderdaad vermijden als de pest, de leegte kan dodelijk zijn.

Festen | 23-05-21 | 12:30

@vander F | 23-05-21 | 12:18: Niet helemaal. Bij de Porte de la Chapelle en de Porte de Montreuil zou ik 's avonds wegblijven. Bij de Porte de la Chapelle is het zelfs overdag onguur.
Bois de Vincennes en Boulogne zijn 's avonds apert onveilig.
Bij de Halles komt veel buitenlands volk uit voorsteden. 's Avonds laat zou ik daar ook wegblijven.
Maar vrijwel alles in Parijs binnen de Périphérique is veilig en aangenaam.

staat het bier koud? | 23-05-21 | 12:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Finn had ik ook nog wel geloofd...

Leduc | 23-05-21 | 11:37

Osiris was zo'n lieve jongen... thuis overviel hij nooit een busje met veel goud...

kibambam | 23-05-21 | 11:37

En nu heeft die arme Anubis geen baasje meer.

wijsvinger | 23-05-21 | 11:35

Osiris ... god van de onderwereld.

appelboor | 23-05-21 | 11:35

"I'm the Osiris of this shit"

All_yall | 23-05-21 | 11:34

Hij komt uit Banlieue begrijp ik

laurentius | 23-05-21 | 11:34 | 4

Taakstraf? Hij is dood.

VanBukkem | 23-05-21 | 11:39

st denies, het afvoerputje van Parijs, al zo,n 30 jaar

whatsinthename | 23-05-21 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ja met 47 moet je ook niet meer meedoen bij dingen waar je hard voor moet kunnen lopen. Nu is osiris de god van het weer herleven en het dodenrijk dus er is nog hoop voor hem.

jan huppeldepup | 23-05-21 | 11:33 | 1

Met k47 kun je goed meedoen

skogen0606 | 23-05-21 | 11:44

Osiris. Ik krijg geen licht getinte associaties bij die naam. Eerder een zwart iemand uit de VS.

Mahatma | 23-05-21 | 11:33 | 3

Dat was toch Otis?

wijsvinger | 23-05-21 | 11:36

Ik ook niet. En ik zag ook een filmpje van een aangehouden overvaller. Die liet zich ook als een plumpudding in elkaar zakken. Daarbij had ik hetzelfde idee. Ik zeg: kroeshaar.

Francieux | 23-05-21 | 11:37

Ik denk aan een sub-sahara afrikaanse afkomst. Die komen in de Belgische en Franse banlieu's ook in ruime mate voor.

Leon Tosti | 23-05-21 | 13:27

Ach, wat zijn naam ook was, hij is dood en dat is mooi.

osolemio | 23-05-21 | 11:33 | 2

Ja, scheelt een hoop gedoe.

bqbq | 23-05-21 | 11:40

Over de doden niets dan goeds: goed dat ie dood is.

DePsych | 23-05-21 | 13:19

Komt goed uit. Osiris Uitvaartcentrum is in Amsterdam.

TonAlias | 23-05-21 | 11:31

Deze voornaam staat niet op de goedgekeurde lijst vanuit Marokkaanse consulaten. www.voornamelijk.nl/lijst-met-toegesta... Aannemen dat het weer een Marokkaan is, wat ik mijn collega`s hier zie doen, kan onjuist zijn.

De probleemwijk Saint Denis waar de verdachte vandaan komt, hebben onze Hollandse ambtenaren ervaring mee. www.rtlnieuws.nl/buitenland/artikel/9...

Osiris is een Egyptische god....

De politie heeft dankzij de volautomatische wapens van deze criminelen onaanvaardbare risico`s gelopen. Daar wist van Agt meer raad mee. nos.nl/artikel/2368863-nabestaanden-t... Ik hoop dat in de toekomst het gebruik van militaire wapens door criminelen of terroristen wordt opgepakt door onze eigen militairen. Die hebben daar de juiste training en spullen voor.

Feynman | 23-05-21 | 11:31 | 7

Het woord ¨dankzij¨ staat een beetje raar heer Feynman.

squadra | 23-05-21 | 11:50

@jan huppeldepup | 23-05-21 | 11:43: Onzin! De criminelen in dat weiland waren sitting ducks. Als dit hun plan B was, geef ik weinig voor hun verstandelijke vermogens. Trouwens al knallend een overval plegen op klaarlichte dag zegt al iets over deze cowboys.

Een vrije paling | 23-05-21 | 11:56

Van Agt, toen ie nog bij zijn volle verstand was. De dementie heeft helaas hard toegeslagen.

Toverkol | 23-05-21 | 13:20
▼ 4 antwoorden verborgen

O God. Een "We Wuz Kangz"-adept. Ook dat nog.

omanders | 23-05-21 | 11:31

Lang leve de diversiteit

Eddy67 | 23-05-21 | 11:30

Vergeet het maar, dit land is stuk.
"Jonge kerels plegen overvallen op hun vrije avond vanuit de jeugdgevangenis in Breda
DEN BOSCH – Dat was me wat in de jeugdgevangenis van Breda. Een van de klantjes kwam niet terug van avondverlof. Een vriend wist wel waarom. Hij was wat opgehouden. Had net een gewapende overval gepleegd in Eindhoven. Die kluis had een tijdslot en daarom werd het wat later..."
(En uiteraard heten ze ook hier geen Jan, Piet, Joris of Korneel.)
www.bndestem.nl/breda/jonge-kerels-pl...

Abject | 23-05-21 | 11:30 | 3

Quelle histoire!

Francieux | 23-05-21 | 11:42

Sja. Die gaan gewoon door totdat ook zij tegen een politiekogel aanlopen. En gezien de maatschappelijke ontwikkelingen krijgen we meer en meer "Mosjes" en "Suri's". Wat mij opvalt uit de krantverslagen is de zakelijke manier waarop ze het afwerken, geen greintje empathie. Dat is toch levensgevaarlijk, dat zulke jongens vrij tussen ons rond mogen bewegen?

Graaisnaaiert | 23-05-21 | 11:57

Ik snap a. de overval locatie niet en b. vluchtroute niet. Waar wilden ze heen? Marken?

Lorejas | 23-05-21 | 11:28 | 3

Mijn idee. Misschien dachten ze, in Nederland kennen ze ons (nog) niet ;-)

Harry.Langezwaal | 23-05-21 | 11:36

Misschien dachten ze in één of ander kudtdorp in NH zullen ze ons niet zoeken
Gewoon 10 franstalige Naffers die kaasmarkten willen bezoeken, helemaal niet opvallend ofzo

Denneweg | 23-05-21 | 12:01

Ze boffen nog dat ze het niet tot Edam hebben gehaald. Dan konden ze alleen verder zwemmen.

frickY | 23-05-21 | 12:32

Jean Claude de Balzac?

homieguerneville | 23-05-21 | 11:25

Tussen Frankrijk, België en Nederland tiert het grensverkeer welig; mn vanwege import, uitkeringen en verblijfspapieren via huwelijken..... dan krijg je dit er gewoon bij !

J.Thee.Cohen | 23-05-21 | 11:24

Vluchten in dat drassige slotendoolhof was niet zo slim.

Goed werk van de heren in het blauw. Goed dat die eikels niet zijn ontkomen.

Schwanzeleber | 23-05-21 | 11:23 | 1

Mannen uit de grote stad of uit een zandbak zijn niet zo bekend met dit soort barrières.

Sneerpoets | 23-05-21 | 11:36

GroenLinks zal tevreden zijn want wat zijn ze inclusief en divers!

eerstneukendanpraten | 23-05-21 | 11:23 | 1

Juist, dan kunnen ze de verantwoordelijkheid gerustgesteld delen.

ploppy | 23-05-21 | 11:42

Osiris D, uit de Parijse banlieu Seine-Saint-Denis die in Nederland, samen met nog twee Fransozen, een waardetransport komt overvallen.

Een paar dingetjes:
1. Hoe komt zo’n Franse rukker meteen migratieachtergrond op het glorieuze idee om hier in de middle of the fucking Nederlandse platteland een waardetransport te overvallen?

2. Gaat uit de historiek van deze knakkers (dooie Osiris en zijn twee nog levende companen) blijken dat ze enige tijd geleden bij de IS gediend hebben?

3. Gaat men eindelijk ontdekken dat er naast een internationaal terroristisch clubje, ook een internationaal crimineel clubje bestaat?

Tollebol | 23-05-21 | 11:23 | 7

Er was recentelijk een programma over dit waardeopslagmagazijn. Er werden trots allerlei baren edelmetaal getoond. Verder vertelde die knakker dat er geen bewapende bewaking is, maar slechts sluizen e.d.
Adverteren doet begeren.

Earl_of_Doncaster | 23-05-21 | 11:43

Ons land staat vooral bekend om de lage pakkans en milde straffen. De ROI is dus behoorlijk hoog

frickY | 23-05-21 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

De politie heeft zojuist ook een 2e verdachte uit zijn tombe gelicht: Toetanchamon.

I.P standing up | 23-05-21 | 11:22 | 5

Eef Hoos?

Glasgow Argus | 23-05-21 | 11:38

wel ingewikkeld dit.

drastic | 23-05-21 | 11:56

Dit is wel een beetje uit zijn verband gerukt.

klimgek | 23-05-21 | 12:43
▼ 2 antwoorden verborgen

De overvaller die woensdag werd doodgeschoten bij de overal op het waardetransport aan de Meeuwenlaan in het noorden van Amsterdam, is een Fransman uit de Parijse banlieu Seine-Saint-Denis. Hij is geboren in 1974. In Frankrijk zijn de huizen doorzocht van drie overvallers. Volgens het Openbaar Ministerie zijn de aangehouden verdachten tussen de 24 en de 40 jaar oud.

Ⓒ ANP/HH
Dat melden goed ingevoerde bronnen van De Telegraaf in Frankrijk. Er zijn twee Fransen opgepakt en de derde Franse overvaller, Osiris D., is gedood bij de achtervolging door de politie.

J.Thee.Cohen | 23-05-21 | 11:22 | 1

in mijn lijfblad " l'expresse" niets over dit incidentje in de polder gelezen....

vranac | 23-05-21 | 12:24

Bij Osiris en bij Apis: 't is een everzwijn.

TonAlias | 23-05-21 | 11:21 | 1

Hahaha, inderdaad ook mijn eerste gedachte bij die naam.

Ruikbaard | 23-05-21 | 11:51

Osiris was blijkbaar niet de "denker" van het clubje
Met 10 man op klaarlichte dag in 020 een overval plegen, vluchten naar een kudtdorp in de polder en dan een beetje met automatische wapens gaan schieten als het halve korps bromsnorren achter je aan zit
Wat waren ze denkende??

Denneweg | 23-05-21 | 11:21 | 6

U mocht willen dat u een huis had in dit kudtdorp in de polder.

Ruud Hazes56616330 | 23-05-21 | 11:37

"Kudtdorp in de polder" , hahaha, idioot.

Zwizalletju | 23-05-21 | 11:51

@Francieux | 23-05-21 | 11:33:
Ja het is relatief goed afgelopen en dat is mooi
Het blijft raar zo'n ondoordachte overval, 10 man, minimaal 6 (gestolen) auto's zware wapens en dan eindigt het in een achtervolging waar je zo een Benny Hill muziekje onder kan zetten
Vrij a-typisch voor dit soort profi criminelen
@Ruud Hazes56616330 | 23-05-21 | 11:37
Nee dankjewel, we wonen al prettig

Denneweg | 23-05-21 | 11:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Jongeren....

Is dit nog nieuws? | 23-05-21 | 11:19

Hoe zit het nou eigenlijk met die van die steekpartij? Het is wel heel stil. Net of het nooit gebeurd is.

yeps | 23-05-21 | 11:19 | 1

Je bedoelt die verwarde, blanke piloot uit Amstelveen?

gestoptmetroken | 23-05-21 | 11:26

Lijkt me wel een verband tussen de mocro gangs hier en in Parijs. Want het adres “de rue de meeuwen” in Mokum-Noord is natuurlijk internationaal bekend.

Dreeke | 23-05-21 | 11:19 | 3

Hoho……Avenue de Meeuwen…….

rob007 | 23-05-21 | 11:22

Familie zeker, die jongens kennen geen grenzen zoals wij. Iets met taal?
Zij spreken dezelfde als overal in de EU slopenwijken.

Rest In Privacy | 23-05-21 | 11:32

<advertentie>
Aangeboden-
Geheel verzorgde overval - Overvallenburo Pief-paf-poef.

HogeNood | 23-05-21 | 11:37

Osiris... toe maar... je verwacht het gewoon niet.

Paaldanseres | 23-05-21 | 11:18

Hans is een lieve jongen.

Geen01 | 23-05-21 | 11:18

Dat het niet Robert-Jan uit Bloemendaal was, was de goegemeente al snel duidelijk, lol...

Hendrick9999 | 23-05-21 | 11:18 | 1

... lachen om je eigen ‘grapjes’ die eigenlijk in het hele topic gemaakt worden. Chapeau man!

overVecht | 23-05-21 | 13:06

Ik mis Merel in de lijst. Dat is ook een boefje.

Xbitt | 23-05-21 | 11:18

een paard zou het daar in het lange gras goed gedaan hebben. De agent op de brommer ging op de zompige grond ook niet veel harder dan de lopende agenten. Die overigens wel wat infanterie training zouden kunnen gebruiken om bij optreden in open terrein nog enigzins verantwoord op te trekken.
Ook duidelijk dat de politieheli uitgerust moet worden met handhavingsmiddelen zoals een traansgasverspreider en wellicht zelfs een vuurwapen als HK-7 die uit de deur gebruikt kan worden of in meerdere stuks ook afgeworpen kan worden.

AntiZanicz | 23-05-21 | 11:50

Oh Isis

LucaBrasi | 23-05-21 | 11:16

"Fransman"

PikinhetBlik | 23-05-21 | 11:16

Djiezus, dat zijn een hoop andere namen zeg

Tobi | 23-05-21 | 11:15 | 1

Eelco staat er twee keer in. </autisme-modus off>

Wayfaring stranger | 23-05-21 | 11:25

fijn dat de Franse banlieues nu ook hier de boel cultureel komen verrijken. Neem aan dat de straffen hier lager zijn dan in Frankrijk, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Shortganger | 23-05-21 | 11:15 | 3

En wat dacht je van de cellen?
De Franse cellen lijken dan middeleeuws.

pejoar | 23-05-21 | 11:18

Cel??? Ik verwacht een goed gesprek met verschillende coaches en een extra iftar maaltijd.

meneer Q | 23-05-21 | 11:29

@pejoar | 23-05-21 | 11:18: de cellen zijn dicht ivm covid.
Gewoon thuis met je enkelband beloven lief te zijn

frickY | 23-05-21 | 12:36

Marieke-Lucas?

Mr_Natural | 23-05-21 | 11:14

Een echte Franse naam.

kapotte_stofzuiger | 23-05-21 | 11:14 | 1

Osiris wordt inderdaad door niet Egyptenaren in Europa ook gebruikt.

AntiZanicz | 23-05-21 | 11:44

Osiris, de god van de onderwereld.

wijsvinger | 23-05-21 | 11:14

Ondertussen zit ons OM al decennia met 150+ fte op de zaak Holleeder want o o o dat is toch zo'n gevaar voor de samenleving... (istie ook, daar niet van)

Sans Comique | 23-05-21 | 11:14 | 2

Dat wás ie. Die gast zit onderhand in een rollator aan de Gele Kip

PikinhetBlik | 23-05-21 | 11:17

Zwarte Kip

PikinhetBlik | 23-05-21 | 11:18

Vraag het Bente, die weet vast wel wie het is.

Ommezwaai | 23-05-21 | 11:13

Ze weten dat het een Fransman was omdat hij een stokbrood onder zijn arm had.

keestelpro | 23-05-21 | 11:13 | 3

"Fransman".

knutsel_ | 23-05-21 | 11:14

Gaf het ook weg na "merde! la police!".

Lorejas | 23-05-21 | 11:17

keestelpro | 23-05-21 | 11:13
"Fransman" is een gedevalueerd begrip tegenwoordig. Net als "Nederlander".

Der Schnitzeljäger | 23-05-21 | 13:11

Gewoon de god van de Onderwereld, dood, vruchtbaarheid en landbouw (Dionysos dus)

tantesidonia | 23-05-21 | 11:24

@Keyboardspeler | 23-05-21 | 14:26: Ja, die Talvela had nog eens een zangstem, dat hoor ik toch liever dan een Songfestival. Was ook nog een reus van een kerel.

Argyronauta | 23-05-21 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

Dit stukje slaat nergens op

Ruud5 | 23-05-21 | 11:12 | 8

Het is aanzetje om de daders als semi-Marokkanen neer te zetten. In tegenstelling tot echte nobele criminelen als de Heineken-ontvoerders, Aage M enz

Overigens is van een actieve daad als doodschieten geen sprake geweest. De persoon is door een politie-kogel-getroffen en overleden.

AntiZanicz | 23-05-21 | 11:43

@AntiZanicz | 23-05-21 | 11:43:
Aage M. was een brandkasten kraker met een thermische lans. Die had helemaal niets te maken met de Heineken ontvoering.

Osdorpertje | 23-05-21 | 12:05
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl