Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Agent slaat jongen (17) op muil, zegt sorry

Tenminste, een dag later

NOU DAN IS HET WEER GOED! "Eén van de aanhoudingen op de Zaagmolenstraat betreft een 17-jarige jongen uit Utrecht die zich bemoeide met een andere aanhouding en door een agent werd geduwd en in zijn gezicht werd geslagen. De agent in kwestie heeft de dag erna, samen met zijn leidinggevende, contact gezocht met de jongen. Hij zegt te fel te hebben gereageerd en noemt de klap die hij had gegeven ‘buitenproportioneel’. Hij heeft de jongen daarvoor zijn excuses aangeboden. Iedere politiemedewerker die geweld toepast, moet dit melden bij zijn leidinggevende. Het gebruikte geweld zal beoordeeld en besproken worden. De zaak tegen de jongen, die voor belediging was aangehouden, is geseponeerd."

Reaguursels

Inloggen

Karma is a bitch. Voor een fooi van nog geen 1½K schoon per maand moet je op je knietjes van je baas (incluis pruillipjes) je excuus aanbieden aan een 17 jarige mwhoeeehaaahaha suckers! Wat een on-ge-lo-fe-lijke K.. baan. Manmanman…ga snel weer iemand dr aan naaien uit frustratie.

PIS-Alchimis | 07-05-21 | 12:34

Krijg die gozer eindelijk eens een klap op zijn muil omdat hij denkt dat hij alles kan maken en zeggen. Kennelijk heeft zijn ouders hem niets bijgebracht dat op elke actie een reactie volgt. En dan wordt hem indirect bijgebracht dat zuigen en etteren en niet luisteren geen consequenties heeft.
Als ik zijn vader zou zijn, zoudt ik hem bij zijn haren hebben gegrepen en naar de politie gesleurd en zijn excuses laten maken voor zijn wangedrag.

loser | 07-05-21 | 09:59

Het petjesmens tegen de muur wordt keurig aangehouden, wordt niet mishandeld dus niemand hoeft zich met deze zaak te bemoeien. De 1e bemoeial trekt waarschijnlijk z'n vuilnisbek open en krijgt wat hij verdient, het bos hout probeert ook nog wat maar haar 2e hersencel houdt haar nog nét tegen. En dan is er nog dat ratje in die groene jas, wat was die van plan?

Sneerpoets | 07-05-21 | 09:58

Heeft de geslagen jongen ook excuses aangeboden voor zijn gedrag tegen het Gezag? De agent had zich professioneel moeten gedragen, maar die betweters die zich altijd met hulpverleners bemoeien moeten toch echt een keer hun bek gaan houden, terecht of niet. Discussie kan altijd nog een halfuurtje later als alles wat is afgekoeld.

Defman | 07-05-21 | 09:49

Je staat de godganse dag in de zelfkant van de samenleving die steeds rotter wordt, degenen die ertegen optreden worden afgerekend.
Nog even en het kwaad wordt goed genoemd en het goede kwaad, of is het inmiddels al zover?

Eppo | 07-05-21 | 09:37 | 1

Allang.

Roadblock | 07-05-21 | 11:12

Gelukkig een blanke, als deze jonge een kleurtje had gehad dan was nederland te klein geweest.

Bjorn19851111 | 07-05-21 | 09:16 | 1

jongeN.
Het viel mij bij de woordkunstenares op 4 mei ook al op, dat tegenwoordig consequent de 'n' op het eind van een woord wordt weggelaten.
Lope, denke, enz

Roadblock | 07-05-21 | 11:15

Ik vind het sowieso raar om agenten vuistslagen uit te zien delen. Lijkt mij eerder een manier om de agressie of de frustratie van die agent te kanaliseren dan dat het nuttig gebruik van geweld is. Als je besluit om geweld toe te passen (en dat mag enkel als er geen andere opties zijn), waarom dan niet met de wapenstok. En waarom geen arrestatie: 9 van de 10 keer dat politie geweld toepast is er reden voor arrestatie.

Henk5 | 07-05-21 | 09:11 | 2

Nog even goed doorlezen:
"De zaak tegen de jongen, die voor belediging was aangehouden.."

Roadblock | 07-05-21 | 11:18

Wapenstok staat hoger op de geweld spiraal dan een vuistslag. Prima gehandeld door agent.

Rotterdammert1965 | 07-05-21 | 11:26

Zo op het filmpje te zien gaat het om een blanke jongen met petje, dus tokkie en geef hem een geel hesje... hij krijgt dus van de agent waar hij om vraagt. Was het een zwarte jongen met petje geweest of een moslim dan was de gehele situatie volkomen anders beoordeeld. Rare wereld zeg. Overheden, koningshuis en westerse geopolitiek lijken allemaal wel politiek correct geïndoctrineerd te zijn. Zelfs Marvel films kan je tegenwoordig niet meer bekijken zonder een white guilt moment verwerkt in de serie.

Hollandse_blauwe | 07-05-21 | 09:07 | 1

Een blanke jongen met een petje is een tokkie. Zo dan.

Roadblock | 07-05-21 | 11:20

Er wordt een stuk filmpje getoond.
Nooit vanaf het begin.
Vaak, omdat het verhaal dan een heel andere inhoud krijgt.
En iedereen, die wel eens een onaangename ervaring met de politie, of uberhaupt moeite met gezag heeft, gaat weer los.
Allemaal lieden, die als ze 1 nacht zouden moeten meelopen, het dun door de broek zou gaan.
Die mep was onnodig, maar misschien wel begrijpelijk, bij een oproep dat er collega's bedreigd worden, en gezien de bagger, die politiemensen dagelijks van dit soort "jeugdigen" over zich heen krijgen.

Roadblock | 07-05-21 | 08:39 | 2

Is meestal zo dat het begin niet gefilmt is .
Is bij het nieuws ook vaker vind dat heel storend.
Dan laten ze een brand zien wat is aangestoken ,maar het moment van aansteken niet .
Heeel vreemd.

Bjorn19851111 | 07-05-21 | 09:23

@Bjorn19851111 | 07-05-21 | 09:23:
Mja, kan zijn, maar in dit soort gevallen wordt meestal het gedeelte waar de "slachtoffers" de daders waren bewust weggelaten.
Verder is het "gefilmd" en "een brand, die is aangestoken".

Roadblock | 07-05-21 | 11:05

Goed gedrag belonen en slecht gedrag afstraffen maar dan andersom.. kut tokkies in Nederland het lijkt wel een virus.

Sil@Moonshine.com | 07-05-21 | 08:10 | 1

Wees maar blij dat autochtonen niet even crimineel zijn als allochtonen.... dan pas zou je onhoudbare situatie hebben

Hollandse_blauwe | 07-05-21 | 10:12

Ben zelf nog nooit geslagen bij een aanhouding. Besef mezelf opeens, ik ben nog nooit aangehouden.

plaksnorhater | 07-05-21 | 08:10 | 1

Dat krijg je als je je gedraagt

ag-kansloos | 07-05-21 | 09:21

tja als je bemoeit neem je risico. belachelijk dat die agent zijn excuses heeft moeten aanbieden. alleen de harde hand dwingt tegenwoordig autoriteit af bij de jongeren.

Struikrover3 | 07-05-21 | 08:02

Pfff Utrecht.... Tis gewoon Rotterdam gek

TonyMontana010 | 07-05-21 | 07:23 | 2

Begrijpend lezen.....

MoltisantiBeer | 07-05-21 | 08:00

Waardeloze figuren, aan beide kanten

Claude Jacque | 07-05-21 | 07:20

Er zal zich vast iets hebben afgespeeld voorafgaande aan dit incident dat de rake klappen van de agent rechtvaardigen... maar die zien we pas over een paar weken, of nooit. Ik heb wel beeld en geluid welke mijn vermoedens versterken als ik kijk naar het gedrag van de andere figuren (niet zijnde agenten) in het filmpje

Nederlanddraaitdoor | 07-05-21 | 02:57 | 3

I.d.d. maar daarvoor moet je wel even spitten.
Omroep Gelderland meldt nl.:
De jongeren in de leeftijd tussen 17 en 30 jaar maakten deel uit van een groep die in de Crooswijksebocht rond een auto zat. Vanuit een installatie in de auto klonk zeer harde muziek. Die wilde de groep zelfs op verzoek van de agenten niet uitzetten.

"In plaats daarvan werd de sfeer snel grimmig. De jongeren slingerden grove beledigingen richting de agenten, werden agressief en keerden zich massaal tegen de agenten. Die voelden zich genoodzaakt de groep met gebruik van de wapenstok van zich af te houden", aldus de politie.

Er werden vijf mensen aangehouden, waaronder minimaal één man uit Tiel. 

MK27 | 07-05-21 | 07:29

@MK27 | 07-05-21 | 07:29: Zoals wij hier zeggen; Tiel is niet viel (veel), deze stad holt ook hard achteruit.

De Let | 07-05-21 | 09:59

@De Let | 07-05-21 | 09:59:
Klopt helemaal, Tiel is niet viel maar hoe verder naar Dordt hoe rotter het wordt..

MK27 | 07-05-21 | 10:11

Agent zal er worden vervolgd voor mishandeling.

rachid82 | 07-05-21 | 01:43 | 1

En die 5 gasten moeten allemaal naar de KNO-arts om hun oren te laten uitspuiten en vervolgens naar een cursus "luisteren".

Want er was nl.een aanleiding t.w.:
De jongeren in de leeftijd tussen 17 en 30 jaar maakten deel uit van een groep die in de Crooswijksebocht rond een auto zat. Vanuit een installatie in de auto klonk zeer harde muziek. Die wilde de groep zelfs op verzoek van de agenten niet uitzetten.

"In plaats daarvan werd de sfeer snel grimmig. De jongeren slingerden grove beledigingen richting de agenten, werden agressief en keerden zich massaal tegen de agenten. Die voelden zich genoodzaakt de groep met gebruik van de wapenstok van zich af te houden", aldus de politie.

MK27 | 07-05-21 | 07:37

Jammer dat er sorry is gezegd. Begrijp me niet verkeerd, maar je ziet dat het politie is en dat ze bezig zijn met een arrestatie. In dat geval is het afstand houden en laat de mensen zijn werk doen in plaats van bij de hand je er mee te bemoeien. Ik zou graag zien dat politie op die momenten hard optreden.

Maken mensen op dat moment filmpjes, dat vind ik prima zolang de intensie er is het voortraject objectief mee te nemen in de opnames.

Atlantis-95 | 07-05-21 | 01:42 | 5

@rachid82 | 07-05-21 | 01:45: U was er bij? U baseert uw stelling op basis van wat u, gezeten op uw bank, op een wazig filmpje ziet dat wellicht nog niet de helft van het hele verhaal vertelt?
Uw reactie zorgt juist voor een grotere tweespalt tussen zij die de opdrachten van agenten (proberen) op volgen en de groeiende groep mensen die denken dat ze op een of andere manier boven wetten staan, daardoor niet langer opvolgen en uiteindelijk na een hoop verbaal gebeuren een tik op het hoofd krijgen.
Gewoon met je kadaver uit de weg als oom agent het zegt. Anders krijg je te maken met de consequenties. Al dat softe gedoe, bah.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 08:02

@De verwarde man | 07-05-21 | 02:28:
Heeft u dat uit wetenschappelijk onderzoek, of is dat uw "overtuiging"?

Roadblock | 07-05-21 | 08:16

@De verwarde man | 07-05-21 | 02:28: Niks verward hoor. Wat mij betreft de juiste analyse.

squadra | 07-05-21 | 09:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu is het natuurlijk wel zo dat politie over het algemeen gefrustreerde mannetjes zijn met jeugd trauma's omdat ze veelal sociaal niet echt lekker sterk waren tijdens hun jeugd. Als je dan bedenkt dat je je over het algemeen gewoon ongestraft laat uitschelden omdat je geen overwicht hebt maar opeens per ongeluk wel in meerderheid bent met collega's, dan krijg je dit soort tafrelen .

aliealaaf | 07-05-21 | 01:36 | 1

Vast.

Roadblock | 07-05-21 | 08:17

Wat is het voor een taaltje in die auto? De appetijt van de overige jochies om ook even flink te doen, was meteen weg. Effectief en de-escalerend dus.

P. Breidel | 07-05-21 | 01:19

Ooit (echt ooit) in die buurt studentenkamer gehad... het klinkt afgezaagd ... maar toen was het gewoon een gezellig safe Utrechts buurtje... zonder allerlei vreemde getinte snoeshanen... met grote bek... en agressief randdebielgedrag.

grapjasz | 07-05-21 | 00:26 | 3

Alleen was dit niet in Utrecht.Utrecht heeft geen zaagmolenstraat

DeviousDick³ | 07-05-21 | 01:30

Mja, alleen is dit Crooswijk, Rotterdam.

Roadblock | 07-05-21 | 08:18

Grote muil? Moet je eens proberen bij de Guardia Civil in Spanje, dan piep je wel anders en sorry zal je zeker niet krijgen, eerder nog een trap na. Wat nou, niet luisteren? Wie niet luisteren wil moet maar voelen.....c'est ca (o wacht....das Frans..)

potjandorie | 07-05-21 | 00:16 | 4

@Bootvisser | 07-05-21 | 00:20: Het zou ook te sneu voor woorden zijn als je met je 40 jaar nog steeds ruzie zoekt met de politie.

a9b2b1 | 07-05-21 | 01:13

@Bootvisser | 07-05-21 | 00:20:
Als u er geen last van heeft gehad is het niet waar?
Ik ben persoonlijk getuige geweest dat tijdens vakantie, iemand van ons groepje met een zatte kop 's nachts een lege wijnfles tegen de poort van een Guardia Civil kazerne gooide, en dat het net een fruitautomaat leek, waar Guardia uitstroomde met knuppels.
Ik kreeg behoorlijke klappen, en de betreffende persoon kon een nachtje in de cel gaan nadenken waarom ook al weer.

Roadblock | 07-05-21 | 08:21
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, geen knieval maken door sorry te zeggen. Als dat kutjong geen bijdehand gedrag vertoond had, had ie ook geen soejang gekregen. Simpel zat.

Highwoodman | 06-05-21 | 23:10

Zouden ze vaker moeten doen, Gewoon uithalen. Al die kutventjes met hun grote smoel en gekanker dit en gekanker dat. Respect voor de politie PUNT.

Behangdelul | 06-05-21 | 22:43 | 2

Respect opeisen door te slaan en de dag erna sorry te zeggen? Ja, goed idee.

Bootvisser | 07-05-21 | 00:22

Dit is slechts één van de vele uitwassen. De politieopleiding is -mede in het kader van de inclusiviteit en diversiteit- aanzienlijk ingekort (van vier jaar na drie jaar) en de instroomeisen ten aanzien van bijvoorbeeld taalbeheersing en persoonlijkheidskenmerken zijn behoorlijk naar beneden bijgesteld. De tijd van de oudere diender die met een paar woorden de angel uit een situatie wist te halen is voorgoed voorbij. Wij zullen ons moeten voorbereiden op ongeschikte, slecht getrainde, slecht situaties overziende, slecht Nederlands sprekende dienders, op vormen van cliëntelisme en op corruptie.
-
Het is niet anders. Pay peanuts, get monkeys.

bisbisbis | 06-05-21 | 22:36 | 2

De uitwas zit niet bij de politie. Maar bij al die paupers die zich elke keer weer moeten bemoeien met een aanhouding.

Shadowzz | 06-05-21 | 23:24

Goh wat raar, tis zo een leuke en interessante riant betaalde baan. Dus u stelt dat als je meer betaalt je betere agenten krijgt? Die zie ik even niet.

P. Breidel | 07-05-21 | 01:23

Ik zie alleen maar een " nepval ".
En die paar hengsten op zijn treiter zal ie ook wel hebben verdiend.
En gefilmd door gasten waar het er nog even harder er aan toe gaat.
Gewoon wegwezen.

Bad - Casey | 06-05-21 | 22:08

Zal wel met belediging bloed onder de nagels hebben gehaald bij deze politieman, maar ja, die vuistslag lucht wel op, maar lost uiteraard niet op. Maar dat een politieman zijn geduld wel eens verliest met grofgebekte beledigende jongere kan ik me wel eens voorstellen eerlijk gezegd.

Jan, Leiden | 06-05-21 | 21:54

Dit is wel een jeukend Joop-item hoor.
Ook voor een belediging mogen ze van mij terugmeppen.

Papa Jones | 06-05-21 | 21:29

Ik vind het prima, maar dan ook bij Mo en Karim. Vooralsnog zie ik het alleen toegepast bij Joris Jongbloed en Boudewijn Bartelds.

Willie Wanker | 06-05-21 | 21:26

Zeg politie, flikker eens op met dit softe linkse gedrag. Als zo'n kneus zonodig zich moet bemoeien met een aanhouding dan verdient hij klappen. Niet een, maar meerdere.

Goofy Goofball | 06-05-21 | 21:10 | 1

Maar waar ligt de grens tussen 'zich bemoeien met' en 'zich niet bemoeien met'?
En dan niet deze situatie aanhalen. Gewoon de duidelijke grens.

Bootvisser | 07-05-21 | 00:25

Ej uh redactie, en dan gaan zitten zeiken als er niet hard genoeg opgetreden wordt.

GateKeeperNL | 06-05-21 | 21:07

Agentjes moeten eens bijgebracht worden dat ze hun klauwen thuis moeten houden als daar geen aanleiding voor is. Er is afgelopen jaar veel geweld toegepast op de Nederlandse bevolking en het lijkt voor deze testosteronpoppen steeds gewoner te worden om er maar gewoon op los te rammen. Dit zijn geen incidenten meer.

vanPruikem | 06-05-21 | 20:57 | 8

De rubber stoeptegelgeneratie moet eens worden bijgebracht dat als iemand aangehouden wordt door de politie, ze hun bek moeten houden en zeker niet aan agenten moeten gaan trekken.
Doe je dat wel, kun je tikken verwachten, de agent heeft die kneus toch niet gevraagd of dat ie er bij kwam staan, dus wegblijven.

tsjajaja | 06-05-21 | 21:40

Precies helemaal met je eens. Agenten moeten zich leren beheersen of een ander vak zoeken. Ze hebben een geweldsmonopolie. Moeten ze voorzichtig mee omgaan en alleen gebruiken als het echt niet anders kan. Ze zijn geen agent, rechter en beul tegelijk. Lijkt wel of veel reageerders hier graag in een politiestaat willen wonen. In mijn werk met de onderkant van de samenleving ook voor alles uitgemaakt. Ook wel eens zin gehad om er lekker op los te meppen. Wist me te beheersen zoals een professional hoort te doen.

Mallenmoe | 06-05-21 | 23:35

Hé, als die gasten nou eens luisterden, geen overlast zouden veroorzaken en hun grote mond zouden houden had in dít geval een hoop ellende kunnen worden voorkomen.

Nl. (bron: Omroep Gelderland):
De jongeren in de leeftijd tussen 17 en 30 jaar maakten deel uit van een groep die in de Crooswijksebocht rond een auto zat. Vanuit een installatie in de auto klonk zeer harde muziek. Die wilde de groep zelfs op verzoek van de agenten niet uitzetten. In plaats daarvan werd de sfeer snel grimmig. De jongeren slingerden grove beledigingen richting de agenten, werden agressief en keerden zich massaal tegen de agenten. Die voelden zich genoodzaakt de groep met gebruik van de wapenstok van zich af te houden.

MK27 | 07-05-21 | 07:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja die jongen is blij met z’n sepot van z’n strafblad zaak. Maar met dit soort gedrag weg komen als agent is bizar.

ikworstelengadouchen | 06-05-21 | 20:55 | 1

Wie zegt dat de agent niet bestraft wordt?
Er iseen intern onderzoek gestart naar het voorval, zoals het protocol voorschrijft. Het is nog te vroeg om te zeggen of het geweld tot een schorsing zal leiden.

MK27 | 07-05-21 | 10:17

Kan een keer gebeuren. Politie heeft veel met provocerende ettertjes te maken. Van politie en vooral de Nederlandse wordt zeer veel zelfbeheersing gevraagd. Goed dat de politieagent er op terugkomt, was inderdaad fors optreden

thanseeuwen | 06-05-21 | 20:50 | 2

Volgende keer zal de agent fluwelen handschoentjes aantrekken.

Mr.Crowley | 06-05-21 | 21:21

@Mr.Crowley | 06-05-21 | 21:21: hopelijk geen ribfluweel, want dan staan er steepjes in het gezicht van een arrestatie-bemoeial

Martin007 | 07-05-21 | 07:41

Als je een knal krijgt oom agent, dan heb je die waarschijnlijk ook wel verdiend.

Keci | 06-05-21 | 20:46 | 1

Of niet, dus zinloze uitspraak.

Frits de Vriez | 06-05-21 | 21:16

Dat jochie had ook thuis bij moeders op schoot kunnen zitten met een lekker bakkie thee. What goes around comes around.

Milovsky | 06-05-21 | 20:43

En zoals altijd start het filmpje pas nadát 'het slachtoffer' iets heeft uitgevreten.

Remember die 'zielige' oude vrouw met haar scootmobiel? Die ze (zag je op een ander filmpje) doodleuk tegen een politiebus had geparkeerd?

Het gaat niet om wat je ziet, maar om wat je niét ziet. Dat weet elke illusionist.

Papa Jones | 06-05-21 | 20:42

Vroeguh als zestienjarige na achtervolging op m'n brommer motoragent die mij aanhield c.q.over m'n voorwiel reed aangevallen. Nu was de beste man 1.95 / 110 kg dus een hoek terug van hem was genoeg om mij tegen de grond te laten gaan. Wel na 8 tellen weer opgestaan dus geen knockout. Kon de jaren daarna prima met hem opschieten.

Omzwicht | 06-05-21 | 20:41 | 2

Hij werd een huisvriend?

Super Vaagstra | 06-05-21 | 21:03

Dat zijn de beter conflicten. Dat je elkaar later weer in de ogen kan kijken.

2021 sla ik ff over | 06-05-21 | 21:46

In de horecagroothandel waar ik werk, een paar keer klanten ( een keer bij de consumentenopening door COVID) door een klant die eruit gezet werd geslagen diverse keren ( ik sprong tussen hem en mijn baas, ik laat mijn collega niet slaan. Ik kon hem terug slaan, maar afweren en hem naar buiten begeleiden was voordoende. Alles in proportie.

Bas1877 | 06-05-21 | 20:36

Dat had wat minder hard gekund, maar we zien geen voorgeschiedenis. Dit kan best zo’n vervelend zuigertje zijn, die al een half uur aan het klieren is en al vijf keer eerder gesommeerd is om afstand te houden. Makkelijk om over zo’n agent te oordeel. Je bemoeien met een aanhouding = kans op klappen krijgen. Niet doen dus. Hoop dat het ettertje er van geleerd heeft. In welke prachtwijk was dit?

Azijnist | 06-05-21 | 20:32

Dit vullis hoort niet op straat. Die agent bedoel ik. Hopelijk krijgt dit een vervolg. Er was geen reden voor de duw (er ging geen dreiging van de jongen uit). De klap is gewoon mishandeling. Ontslag op staande voet zou ook passend zijn. Wat heb ik een tyfushekel aan gasten die denken dat iemand op zijn bek slaan een antwoord ergens op is. Eencellige asocialen.

BobDobalina | 06-05-21 | 20:29 | 7

@Papa Jones | 06-05-21 | 20:49: dat besef ik me, maar dit is niet hoe je iemand aanhoudt die wat heeft uitgevreten. En laten we niet vergeten, de jongen is niet eens aangehouden en kreeg de volgende dag ook nog eens excuses aangeboden. Als hij echt wat ernstigs had gedaan was dit wel anders gelopen. Ik begrijp dat dit soort filmpjes lastig zijn te beoordelen zonder voorgeschiedenis maar hier weten toevallig wat erna is gebeurd.

BobDobalina | 06-05-21 | 21:31

@Papa Jones | 06-05-21 | 22:20: je hebt gelijk. Dat was een te snelle conclusie.

BobDobalina | 06-05-21 | 22:44
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kapiteinhaak | 06-05-21 | 20:25 | 3

@ GS Raad van Bestuur: hoe kom ik van dat vervelende zwitsalletje af? Ben sinds januari trots lid van het roze legioen, maar voel me niet inclusief.

Volgens m'n vrouw zou het kunnen liggen aan een gebrek aan intelligente plempsels mijnerzijds.
Kan, maar dan zal het niet beter worden. Werkt bijtekenen voor twee extra jaren ook?

Zoelense Hobbyboer | 06-05-21 | 20:17 | 10

U bent verder dan ik, ik dacht dat het een ui was, gewoon helpdesk, flink dreigen en verwijs naar het filmpje van die agent.

P. Breidel | 07-05-21 | 01:00

ik moet lachen om de opmerking van uw vrouw!

pibasso | 07-05-21 | 10:08

Geloof deze Burense maar, het komt goed.

De Let | 07-05-21 | 12:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Bromsnor is af. Excuses omdat je gefilmd bent.

Mahatma | 06-05-21 | 20:16

In mijn vaders tijd kreeg je bij te grote bek altijd de gummiknuppel van oom agent tegen je bakkes. Raar hè, dat respect tegenwoordig ver is te zoeken. De agent gaat tegenwoordig dus na corrigerende klap met zijn chef excuses aanbieden. En de agent moet door het stof tegenover zo'n kutventje en zijn ouders die duidelijk niet weten wat opvoeden is. Man man.

pibasso | 06-05-21 | 20:15 | 4
-weggejorist-
Kapiteinhaak | 06-05-21 | 20:30

Dan ben je nog niet zo oud, want toen ik jong was kreeg je ook een beuk. Als de agenten waar ik (terecht) een knal van heb gehad omdat ik zaterdag zo nodig ergens weer wat van moest vinden, dan wordt het nog druk hier aan de deur.

Tjemig | 06-05-21 | 20:36

Mogelijk dat het ventje dit wel begrijpt, lijkt mij Sterrewijk type, daar kennen ze het wel. De politie durft dat wel aan. Doen ze niet in Kanaleneiland of Overvecht, want dan krijgen ze een bepaalde meute achter zich aan en vervolgens dagenlange berichten in de NPO over racisme bij de politie.

Nuuk | 06-05-21 | 20:36
▼ 1 antwoord verborgen

Dit kan niet, heel dom en onnodig. Maar wat moet die snotaap dan weer bij die aanhouding?

Tommi | 06-05-21 | 20:14 | 1

Ja, die vloog er bovenop natuurlijk. Maar dat heeft de politiehatende uploader van het filmpje eh.... nou nét niet op zijn camera staan.

Papa Jones | 06-05-21 | 21:16

Dit lijkt mij duidelijk buitenproportioneel. Als een flinke duw voldoende is om die jongen uit balans te krijgen is een vuistslag recht in z'n gezicht daarna niet nodig. Iemand in z'n gezicht slaan is uit den boze, zeker voor een agent. Een agent zou niet moeten slaan, maar zou geweld moeten kunnen beheersen. Respect dwing je af met je uitstraling.

Ik snap heel goed dat politieagenten in deze tijd gefrustreerder dan gemiddeld zijn, maar zelfbeheersing zou toch wel een hele belangrijke eigenschap voor een agent moeten zijn.

Quib | 06-05-21 | 20:09 | 4

@Papa Jones | 06-05-21 | 21:19: Klopt, je hebt gelijk. Maar wat ik wel zie is dat er geen vuistslag in het gezicht nodig is om deze jongen te controleren. Iedere rechter zal dit buitenproportioneel geweld vinden.

Quib | 06-05-21 | 21:36

@Papa Jones | 06-05-21 | 22:18: jij bent goed in je eigen verhaal invallen man, gezien hoe die agent komt afgelopen weet ik wel wat er is gebeurd?? Meeste reaguurders hier hebben grote bek ook/ zijn erg uitgesproken; ik voorspel dat jullie je geliefde politie in de toekomst ook wel eens gaan tegenkomen op deze manier.. of woont iedereen hier in een plattelands dorpje waar de agenten minder gestressd zijn, want dat is gewoon zo. In dat geval ga lekker door je bubbel te extrapoleren op alles wat je leest, je hebt dan alleen vaak ongelijk en snapt het niet echt en voegt alleen ruis toe.

jemams | 07-05-21 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Kapiteinhaak | 06-05-21 | 20:07 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Val die gasten niet lastig tijdens een aanhouding, sla ze niet, maak ook geen slaande beweging en er is niets aan de hand.

Ben je wel lastig, wat natuurlijk wel eens kan, prima. Incasseer die tik en ga niet lopen janken, rubberen stoeptegelsjaak.

Zoelense Hobbyboer | 06-05-21 | 20:01 | 2

Waar leest u dat stoeptegelsjaak ging lopen janken?

Bootvisser | 07-05-21 | 00:17

@Bootvisser | 07-05-21 | 00:17:
Omroep Gelderland meldt: "17-jarige Utrechter die zich bemoeide met een andere aanhouding"
Dus gewoon te lezen dat de gast zich bemoeide met de aanhouding van zijn mattie.
En ook waarom:
De jongeren in de leeftijd tussen 17 en 30 jaar maakten deel uit van een groep die in de Crooswijksebocht rond een auto zat. Vanuit een installatie in de auto klonk zeer harde muziek. Die wilde de groep zelfs op verzoek van de agenten niet uitzetten. "In plaats daarvan werd de sfeer snel grimmig. De jongeren slingerden grove beledigingen richting de agenten, werden agressief en keerden zich massaal tegen de agenten. Die voelden zich genoodzaakt de groep met gebruik van de wapenstok van zich af te houden", aldus de politie.

MK27 | 07-05-21 | 07:44

Lintje voor deze diender, luisteren en je muil houden, dan is er niets aan de hand, belachelijk dat dan een zaak een sepot krijgt, om te janken, nog harder optreden is mijn advies.

r.s.jonkman | 06-05-21 | 20:00 | 1

U bedoelt lijntje waarschijnlijk(?)

Joffri | 06-05-21 | 20:07

Er is een reden dat de agent agressief komt aanlopen. Die heeft gezien wat de jongen bij zijn collega's flikte.

Papa Jones | 06-05-21 | 21:22

@2voor12 | 06-05-21 | 20:24: Beheers je. Laat je nou niet in de luren leggen zoals ze dat op de Joop ook zo vaak flikken, wanneer weer eens een mens van kleur met 'buitenproportioneel geweld' en 'zonder enige aanleiding' wordt aangehouden. Die jongen kon zijn handjes niet thuishouden terwijl die andere twee agenten met een arrestatie bezig zijn.

Hij wordt ook meteen gearresteerd, zie je dat? Er was dus duidelijk een aanleiding voor dit gepaste geweld.

Papa Jones | 06-05-21 | 21:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Agenten worden constant getraind om in dit soort situaties te acteren.
Maarrrr, het kan te gek ook.
Het bloed onder je nagels vandaan halen en geen tijd hebben om tot 10 te tellen.
Dus foei agent en ga vooral door, we hebben je nodig voor deze honden baan.

bigstone | 06-05-21 | 19:52 | 2

Als je het werk om burgers te beschermen niet aankunt, dan zou je kunnen overwegen een andere baan te nemen.

SimpeleZiel | 06-05-21 | 19:54

@SimpeleZiel | Wat mij betreft heeft de agent de gemeenschap een dienst bewezen, en dit vreselijk irritante knaapje een les geleerd die hij van zijn vader niet krijgt.

bigstone | 06-05-21 | 20:27

Krankzinnig veel zwitsalletjes hier die bij voorbaat, hooguit op basis van dit filmpje, een agent toejuichen die een minderjarige vol in het gezicht stompt. Ik heb deze blindelingse verering van slecht en ongecontroleerd politieoptreden ook al op Dumpert gezien. Wat is dit voor ontwikkeling.

kapoerewiet | 06-05-21 | 19:44 | 7

Wat als je allebei hebt!?

SinisterNL | 06-05-21 | 20:01

Krankzinnig veel zwitsalletjes die bij voorbaat ,zonder te weten wat er allemaal aan vooraf ging , wat de context was, de agent veroordelen. Wat is dit voor een ontwikkeling.?

Zwizalletju | 06-05-21 | 20:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Politieagent.... in ons land het meest gefrustreerde beroep.

Koning BongoBongo | 06-05-21 | 19:44 | 2

Nou daar heb ik dan ook wel weer begrip voor. Je zou maar agent zijn. Neemt niet weg dat wij de maatschappij zijn.

Joffri | 06-05-21 | 19:57

@Joffri | 06-05-21 | 19:57: Politieagenten zijn ook mensen zoals u en ik en hebben ook wel in de gaten dat alles wat hun van bovenaf opgelegd wordt niet meer is zoals het hoort in de huidige verharde maatschappij . Je moet bijvoorbeeld in een confrontatie met Mocro jeugd niet soft zijn ,want die zien je dan aan voor halfzacht en vreten je op . Dit hyenagedrag wordt ook weer geimiteerd door de Hollandse jeugd met alle gevolgen vandien.En dit alles om te faken dat integratie een succes is in dit land . Dat dit net als de gewone burger ook agenten frustreert moge duidelijk zijn.

Koning BongoBongo | 07-05-21 | 10:22

Nou nou wat een geweld. Een trauma voor het leven heeft deze jongen er een overgehouden. De Amerikaanse politie schijnt al gebeld te hebben of zij mee kunnen trainen bij de politie Utrecht. De Russische overigens ook.

Mokum Kosher | 06-05-21 | 19:43

Lekker aanpakken hoor ome agent! Worden ze hard van.

Kaiserrer | 06-05-21 | 19:42

Alleen omdat er beelden van zijn. Anders was er nooit excuus aangeboden en de zaak ook niet geseponeerd. Ik neem aan dat de rijksrecherche klaarstaat om de aangifte van de jongen op te nemen? Poging zware mishandleing hebben we het over. Agent mag nog van geluk spreken. Als die jongen met zijn hoofd een stoepje kopt kan het zo klaar zijn.

Vula | 06-05-21 | 19:40

Ach ja, de pliesie, heb nog zo'n sticker op zolder,"de politie is je beste vriend". Dat is allang niet meer natuurlijk. Nu weet je niet meer wie het gezag en de crimineel is. Tis allemaal tuig van de richel. Kan je maar beter verre van blijven.

Tishetnetnie | 06-05-21 | 19:39 | 1

Inderdaad Tishetnetnie

P. Breidel | 07-05-21 | 01:08

Goed zo agent, op die etterbak.

Veepert | 06-05-21 | 19:39

Ik vind het griezelig te zien hoe veel mensen dit soort excessief, buitenproportioneel en onnodig politiegeweld toejuichen in de panelen. Ik hoop maar dat het allemaal mensen zijn die het gewoon leuk vinden om te trollen.

Joffri | 06-05-21 | 19:36 | 27

@Joffri | 06-05-21 | 21:04:
Ik kan u wel tig situaties schetsen, waarin praten sowieso zinloos is.
Dan helpt slechts handelen om erger te voorkomen.
Dat soort situaties vormen een vast onderdeel bij opleidingen van zowel politie als het leger.
Als je dan gaat staan praten ben je af.
De link die u legt naar totalitaire gedachten volg ik even niet.

Roadblock | 06-05-21 | 21:14

@Roadblock | 06-05-21 | 21:14: Ik denk dat "gaat staan praten" de weg is die we met elkaar moeten vinden om uit de ellende te komen. Dus ik herhaal, we staan hier lijnrecht tegenover elkaar. Ik hoop echter dat we elkaar later weer weten te vinden want over het eindresultaat zijn we het denk ik wél weer eens.

Joffri | 06-05-21 | 21:38

@Joffri | 06-05-21 | 21:04: Daar is Job Cohen niet echt ver mee gekomen, is met bruine theetandjes door de zijdeur vertrokken.

P. Breidel | 07-05-21 | 01:11
▼ 24 antwoorden verborgen

Wacht maar tot over een week, eind Rammeldan. Einde lockdown, einde mondkapppenplicht, einde veilige omgeving.

dathoujetoch | 06-05-21 | 19:35 | 4

@Joffri | 06-05-21 | 20:13:
Mja, dan zult u toch echt bij de opdrachtgevers moeten zijn, en niet bij de politie.

Roadblock | 06-05-21 | 21:00
▼ 1 antwoord verborgen

Prima actie van die agent.
Tegenwoordig bemoeien 'omstanders' zich met arrestaties en hebben vaak dan ook nog een grote muil en verwensingen naar nare ziektes. Daar is maar één goed middel tegen, zijnde een klap voor de kop. Vriendelijk vragen om zich te verwijderen helpt niet.

Gemeen Mosje | 06-05-21 | 19:32 | 2
-weggejorist-
SimpeleZiel | 06-05-21 | 19:57

Uiteindelijk levert het voor de economie ook banen op voor tandartsen, Turkse advocaten en journalisten.

smdyasc | 06-05-21 | 20:11

Dat is toch een beetje de norm bij de politie, erop los slaan. Kijk maar eens op het Malieveld, Museumplein en Westerstraat. 60 tot 70% van de politie zijn gewoon voetbal hooligans, alleen dan met uniform en knuppel.

Datzullenwenogweleen | 06-05-21 | 19:32 | 2

Tuurlijk man..... gaat het lekker met je?

Lorejas | 06-05-21 | 19:35

Loop eens een dagje mee - kijken of je ook een dikke huid hebt. Neem je luier mee.

Michael Boss | 06-05-21 | 19:52

Zuigen. Niks is erger dan zuigen. En zuigen, dat kunnen dat soort jochies goed. Als ik die agent was geweest, had ik geen sorry meer hoeven te zeggen. Dan was ik de volgende dag even bij de familie langs gegaan om toch nog netjes even te condoleren.

Leptob | 06-05-21 | 19:32 | 1

Precies dit. Altijd gelijk die grote smoelen tegen de politie omdat dit zgn moet kunnen. Gewoon uit de buurt blijven, vang je ook geen klappen.

Buurman | 06-05-21 | 20:37

"De zaak tegen de jongen, die voor belediging was aangehouden, is geseponeerd."

Dus een enorm toneelstuk voor niets?

Keutels | 06-05-21 | 19:30

Goede actie van de agent, gewoon wegblijven bij agenten die aan het werk zijn.
Helaas weer een deugminkukel als chef die er anders over denkt...

Remat | 06-05-21 | 19:30

Had nog een tik erachteraan mogen ontvangen.....

mghammer | 06-05-21 | 19:29

ik hoor dat knulletje al enige seconden eerder: "maar mieneer mieneer mieneer"

ChristianV | 06-05-21 | 19:25
-weggejorist-
funkyd | 06-05-21 | 19:25

Wel de finnen taktiek, sorry zeggen, om maar uit een penibele situatie te komen, maar er eigenlijk geen ruk van menen......., het zijn ook altijd de blanke agenten die dit overkomt...., al dat slachtofferige gedoe, get a life, ga werken en doe normaal..., respect geven is respect krijgen, je moet een plek in de samenleving verdienen, niet opeisen omdat je zielig bent, achtergesteld of dom

Marcello | 06-05-21 | 19:25

Een zeer terechte actie van deze agent waarvoor zeker geen excuses hoeven te worden aangeboden. Bij de geweldinstructie zou dit een goed voorbeeld filmpje zijn.
Niet lullen maar poetsen. Je bemoeit je gewoon met je eigen zaken.

dickg | 06-05-21 | 19:21

Agent heeft gelijk.

hoejeheette | 06-05-21 | 19:20

Nul respect voor deze agent, echt nul.

zeefert | 06-05-21 | 19:20 | 4

Opgevoed door de honden van de buren?

Gulliver | 06-05-21 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga het niet lezen, is toch gevalletje racisme.

Acidstain | 06-05-21 | 19:20

Eindelijk een agent die niet over zich heen laat lopen, moet hij zijn excuses aanbieden. Kap daar toch eens mee.

Hommel | 06-05-21 | 19:19

Geweld werkt.

tattooboer | 06-05-21 | 19:19

Ik ben zwaar teleurgesteld in de agent.
Die klap had veel harder en met gebalde vuist gekund.
Leermomentje!

Maya de Blij | 06-05-21 | 19:17

Ik zou ook agressief worden als ik politieagent zou moeten zijn.

skoftig | 06-05-21 | 19:15 | 1

Eens. "Jongeren" met hun kk-gescheld. Wie niet horen wil...

knutsel_ | 06-05-21 | 19:22

Dat zouden ze in dit softe land eens wat vaker doen ! Wie niet wil nou luisteren naar instructies van de politie kan corrigerende tikken verwachten . Ik heb dit meer dan eens mogen zien in onder andere Spanje , en ik kan je vertellen , het werkt prima.

Man-bear-pig | 06-05-21 | 19:13

Ik zie echt niks verkeerds, midden in enemy territory iemand aanhouden en dan de meute van je afhouden en collega’s hun werk laten doen. Ik zie geen buitensporig geweld, ik zie wel dat ellendige gehang en zuigen er omheen van jongeren die blijkbaar niks beters te doen hebben. Altijd maar door blijven zeuren, en ja hoor, een agent duwt en deelt een klap uit...., het slachtoffer is geboren...., vanuit de leiding wordt excuses aangeboden, agent moet dan maar meedoen. We zijn idd verloren...

Marcello | 06-05-21 | 19:12

De agent in kwestie noemt de klap die hij had gegeven ‘buitenproportioneel’.

Het is maar net, hoe je je 'proporties' vaststelt.
En zo lang die 'proporties' worden gedicteerd door politieke correctheid en woke-idioten, zal de politie, net zoals die nu is, een tandeloze tijger zijn.
Extra pijnlijk, want die politie heeft niet eens meer tanden om op te knarsen als ie zich noodgedwongen, liggend aan de ketting, moet laten uitschelden en uitlachen.

In dit land, waarin 'mondigheid' wordt verward met brutaliteit & onbeschoftheid, wordt het hoog tijd dat agenten die van aanpakken weten en weigeren met zich te laten spotten, zoals de agent hierboven, applaus krijgen in plaats van een dolk in de rug.

Peter Emile | 06-05-21 | 19:10 | 14

@Ichneumonidae | 06-05-21 | 19:14:

Ik citeer u even:
"Bespottelijk gewoon. Ontslag voor die gek."

Weet u wàt bespottelijk is? Als agenten, die dag in, dag uit met hun poten in de aso-drek staan, bij het broodnodige werk dat ze verrichten, steeds maar worden lastiggevallen - en vaak worden aangevallen - door rondzwervend straatvuil dat geen opvoeding heeft gehad. Laat staan dat ze ook maar enig normbesef is bijgebracht.

Politie, brandweerlieden en hulpverleners wordt het leven zuur en het werken onmogelijk gemaakt. Ze worden fysiek gehinderd en - niet zelden aangevallen - door petjesdragende etterbakken met een verrotte mentaliteit.

Dát, meneer ichneumonidae, is bespottelijk.

Peter Emile | 06-05-21 | 20:18

@me163komet | 06-05-21 | 20:10:
U heeft gelijk.
Tijden veranderen.
Maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze ten goede veranderen.
Ik heb daar in uiteenlopende gevallen, mijn hevige twijfels over.

Peter Emile | 06-05-21 | 20:20

@Peter Emile | 06-05-21 | 20:20:
Ik kan het alleen maar met u eens zijn.
De oplawaaien, die ik in mijn prille jeugd ontvangen heb, waren als ik er op terugkijk, allemaal terecht.
Als ik het gekweel hoor van ouders, die in het openbaar tot het bot toe beledigd worden door hun kroost, en die dan op 1 knie zeggen, dat hun spruit hun "heel veel verdriet" doet met zijn gedrag, krijg ik plaatsvervangende schaamte.

Roadblock | 06-05-21 | 21:07
▼ 11 antwoorden verborgen

Die agent moet zich voelen alsof zijn ballen er door zijn leidinggevende met een bot mes zijn afgesneden.

Gulliver | 06-05-21 | 19:06 | 3

Hij zegt alleen maar sorry omdat de beelden opdoken. En die waren niet zo fris.

Hemke-Valsema | 06-05-21 | 19:09

Om een nieuwe tempban te voorkomen zal ik me genuanceerd uitdrukken. bron politie(punt)nl

"Het gebruik van geweld door de politie is aan veel regels en voorwaarden verbonden. Zo mag er alleen geweld worden gebruikt als er geen andere opties zijn. De politie mag ook niet meer geweld gebruiken dan nodig."

Het gaat hier op alle vlakken fout. Het ventje is ongewapend en na 5 keer terugkijken zie ik ook geen enkele bedreigende beweging of houding. Eerder verbazing en verontwaardiging. Kijk maar goed naar de handen.

Die flinke duw is misschien nog wel te vergoelijken in het heetst van de strijd. Die kaakslag daaropvolgend betekent dat deze diender ongeschikt is voor normaal politiewerk. Stel hem maar op tegen hooligans of zware criminelen. (of nog beter functie elders)

Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten. De rotte appels moeten uit het mandje.

Joffri | 06-05-21 | 19:04 | 6

mee eens, maar hier wordt door de politie beter op gereageerd dan de situatie in Arnhem op Koningsdag.

whatsinthename | 06-05-21 | 19:20

Ik zeg, geweld werkt en er komt een dag dat heel het volk dat ook gaat toepassen.

tattooboer | 06-05-21 | 19:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Respect my authority, zo'n type die bij thuiskomst ook nog zijn vrouw even uit frustratie in elkaar slaat.

Reebensteeltje | 06-05-21 | 19:04 | 2

Hij heet Simons, heb ik gehoord.

skoftig | 06-05-21 | 19:12

Of zijn buurmeisje verkracht en vermoord en daarna in de tuin begraaft.
Een soort Sandertje V.

miko | 06-05-21 | 19:18

Sorry zeggen en nog een keer een tik verkopen.

Jammer dat ik geen agent meer mag spelen van de rechtbank.

Kaas de Vies | 06-05-21 | 19:03 | 3

Denk maar beter ook. Aso.

Hemke-Valsema | 06-05-21 | 19:04

Sommige lamlullen met meer testosteron dan verstand gaan ook pas wat begrijpen als het met de vlakke hand wordt onderstreept.

Valse_nootjes | 06-05-21 | 19:01

Past in het DDR plaatje.
Man , wat is dit land diep gezonken.

allesmoetkunnen12 | 06-05-21 | 19:00 | 3

Dit geld voor beide partijen.

allesmoetkunnen12 | 06-05-21 | 19:01

Hoezo? In DDR moest je juist geen problemen hebben met de polizei. Daar had men wel respect voor de popo.

Xbitt | 06-05-21 | 19:03

Respect voor de Popo? Nee, angst voor de Popo.

meneer der meneren | 06-05-21 | 19:19

Is dit wel Nederland? Ik hoor geen Nederlands.

Calastir | 06-05-21 | 18:59 | 2

Hier nog een voorbeeld waarom de sterke arm, sterk moet blijven:

www.parool.nl/amsterdam/celstraffen-v...
Ze mogen heel veel niet van hun zgn religie, maar dit soort narigheid dan weer wel.

bqbq | 06-05-21 | 19:03

Daarvoor moet je naar zuid Afrika.

MargauxGrandCru | 06-05-21 | 19:04
-weggejorist-
me163komet | 06-05-21 | 18:59

Goed, de wijze les hieruit is dus dat als iemand mij irriteert ik hem straffeloos op zijn bek mag slaan als ik later maar sorry zeg. Scheelt een paar honderd euro, een taakstraf en een strafblad.

me163komet | 06-05-21 | 18:59

Je krijgt nooit het hele verhaal.
Ik ben wel nieuwsgierig wat er vooraf ging aan dit verhaal. Hij handelt zeker niet helemaal correct (volgens mij dan): dat de agent de bemoeial een zet geeft begrijp ik, die knal tegen zijn hoofd begrijp ik niet...
Feit is dat agenten vaak tot het uiterste worden getergd.
Als de bemoeial in eerste instantie afstand had gehouden had het ook niet zo geëscaleerd.
By the way: is Politie Rotterdam en op twitter circuleert een tweede filmpje....

MK27 | 06-05-21 | 18:58 | 4

@Ichneumonidae | 06-05-21 | 19:01:
U bent duidelijk aangebrand.
Wsch weet u het hele verhaal, ik niet....
Maar als we het hebben over 'jankerige zieltjes' die zie ik meer in de media bij het type dat nu ONTERECHT op zijn muil is getikt dan bij de politie (of brandweer of ambulance).
Terwijl de politie (of brandweer of ambulance) heel wat aggressiviteit (verbaal en/of fysiek) van díe groep te verstouwen krijgt.
Goedenavond.

MK27 | 06-05-21 | 19:24

@Ichneumonidae | 06-05-21 | 19:01: Je weet niet wat er aan vooraf ging. Er werd niet voor niets gefilmd. De agent handelde vanwege wat er aan vooraf ging tegen deze figuur.

Zwizalletju | 06-05-21 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Context mist...zal vast eea aan vooraf gegaan zijn.

Diederik_Ezel | 06-05-21 | 18:56 | 7

@zoalsikhetzeg | 06-05-21 | 19:08:
als die agent in zijn gelijk stond, aanhouden mee nemen verbaliseren. Geen eigenrechter,.. zo werkt het niet in een beschaafd land. Als de wetshandhavers zich als de bloedhonden van de macht gaan gedragen schop je ze uit hun functie.

miko | 06-05-21 | 19:15

@Ichneumonidae | 06-05-21 | 19:11: Op een gegeven moment ben je er klaar mee. En rammen bij dit soort zuigertjes is geen punt wat mij betreft.

Zwizalletju | 06-05-21 | 19:23

@zoalsikhetzeg | 06-05-21 | 19:08: Omdat je een pubertje die nog niet droog achter de oren is omver durft te duwen en hem daarna een kaakslag geeft? Na die duw had hij gewoon moeten zeggen, nu wegwezen of je krijgt nog een bekeuring erbij. Dan was het goed opgelost in mijn ogen.

Gandalph | 06-05-21 | 19:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Hij mag blij zijn met een vuistslag in Amerika kreeg je de kogel.
En excuses?? Tjah de wereld op zijn kop.

endtotrolling | 06-05-21 | 18:56

We hebben meer van dit soort agenten nodig in de meeste binnensteden... Hij spreekt de taal van """jongeren"""...

Odin | 06-05-21 | 18:56

Komrij had wel gelijk, destijds, met z'n opmerking dat de politieziel overal hetzelfde is.
Heel veel positiefs bedoelde hij daar, terecht, niet mee.

Ichneumonidae | 06-05-21 | 18:56 | 3

Komrij bedoelde vast niet te zeggen dat burgers het recht hebben politiepersoneel fysiek te hinderen.

J.P.Drapeau | 06-05-21 | 19:10

U bent vroeger eens geschrokken van een agent?
Man man, de frustratie loopt er wel uit zo te zien.

Roadblock | 06-05-21 | 19:45

Voor zover die jongeman nog geen uitkering heeft, gaat ie deze situatie helemaal uitmelken, mede op advies van zijn soortgenoten. Heeft blijvende last van hoofdpijn, is zijn geheugen kwijt, slaapt slecht, ziet visioenen, is helemaal arbeidsongeschikt. Ondertussen heeft ie de zoveelste fiets alweer gejat.

Stratum | 06-05-21 | 18:54

Niets mis mee. gewoon niet mee bemoeien en maken dat je weg komt. Dat gejank tegenwoordig. Kreeg vroeger ook wel eens een draai om mijn oren, en verdiende dat soms ook wel eens. Als ik dat dan thuis vertelde kon ik er thuis ook nog wel een verwachten. Maar zo ging dat 45 jaar geleden.

zoalsikhetzeg | 06-05-21 | 18:54 | 5

@miko | 06-05-21 | 19:07: Het kon ook veel te ver gaan inderdaad. Ik wil het ook niet verheerlijken ofzo, al zie ik dat mijn tegel wel dat idee geeft.

Tashtego | 06-05-21 | 19:13
▼ 2 antwoorden verborgen

A little violence never hurt anybody.

Asteroid-B612 | 06-05-21 | 18:53

Sneeuwvlokjesophef.

beldewouten | 06-05-21 | 18:53 | 1

Sneeuwvlokjesoptief was een mooi gecoordineerde soepele beweging om hem in 10 seconden te desorienteren op zijn buik op het trottoir te krijgen en in de boeien te slaan....ik zie dat maar al te graag efficient optreden onder het motto het doel heiligt de middelen.

Smoelensmid | 06-05-21 | 18:57

Als een agent optreedt houd je je muil...
Excuses? Met een boksbeugel erover!

Bouwfraudeur | 06-05-21 | 18:52 | 1

Flikker op, het zijn geen BN'ers, met je optreden

Ovideenznvrienden | 06-05-21 | 19:05

Sorry, ik zal volgende keer zo hard slaan dat je het niet herinnert.

Wilde Slechtdoener | 06-05-21 | 18:52

Dan is het weer goed.
Zand erover en klaar.

Je bent tenslotte maar een volwassen man met geweldsmonoplie vs een puber. Kan gebeuren.

Rohin | 06-05-21 | 18:52

Een grote bek hebben is een grondrecht. Ofzo.

SterF... | 06-05-21 | 18:51 | 1

Precies, woorden doen zoveel meer pijn dan klappen, vooral bij de huidige generatie 'agentjes'.

Ovideenznvrienden | 06-05-21 | 18:54

En meteen haalt Hamza de vleermuis van Denk en het beroepsslachtoffer van Bij1 erbij, man man man.

Sinterbikske | 06-05-21 | 18:51

De volgende keer gewoon afvoeren naar een klein steegje

MoonBeebe | 06-05-21 | 18:51

Moeten ze veel vaker doen,paar goede klappen uitdelen.
Je merkt dan vanzelf wel dat het gedrag van die etters beter word.
Gedragen ze zich als een idioot dat krijg je een idioot harde dreun.

Roger-Rabbit | 06-05-21 | 18:48 | 10

Roerend met uw tegel eensch !

Man-bear-pig | 06-05-21 | 19:15

@miko | 06-05-21 | 19:10:
Heb je nog mazzel,hier krijg je bij aangifte een 2de ronde gratis erbij.
Ken er zat hier,zien vaak ook wat door de vingers. (sorry ik dacht ff niet na,mijn excuses voor mijn gedrag zal niet meer gebeuren)
En vaak is daarmee de kous af.
Maar word je brutaal,bijdehand of losse handjes ja dan krijg je ze goed uitgedeeld.

Roger-Rabbit | 06-05-21 | 19:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja, en dit dus bij een agent. Wat denk je dat er bij Boa's speelt?
Daarom is er dus geen handhaving. Door aan de ene kant de snowflakes en aan de andere kant de schijtbange ambtenaren van het Min van JenV. Je kan als handhaver geen kant op anders dan weglopen.

postmodernismisdead | 06-05-21 | 18:48

Neem toch aan dat die knaap wel aangifte gedaan heeft tegen die flinke agent.

likdoorn | 06-05-21 | 18:48

Excuses aangeboden. Klaar. Zand erover.

VanBukkem | 06-05-21 | 18:47 | 1

Moet je ook maar niet bijdehand lopen doen.

VanBukkem | 06-05-21 | 18:48

Prima opgelost toch. Maar dat is natuurlijk ook alleen maar het geval omdat het gefilmd is.

FogerRederer | 06-05-21 | 18:47

Rotterdamse kudtsmeris mot gwoon van Utregse jochies afblijven.

Ruimedenker | 06-05-21 | 18:47

Heeft de haagse pliesie dan ook al bij dat ouwe wijf sorry gaan zeggen?
Dat van dat affefietje met die scootmobiel, een paar maanden geleden?
Ook al heeft ze die pliesies het bloed onder de nagels vandaan gehaald: je slaat geen wijf. En zekers geen oud wijf.

hotnot | 06-05-21 | 18:45

Begrijp dat pro=politie zijn hier niet zo goed. Die praktisch ongeschoolden werken geheel volgens het principe Befehl ist Befehl.
Veel meer dan achterlijke idioten die niet soms, maar altijd de makkelijkst prooien pakken, kan ik er serieus niet in zien.
Ga jij als blanke maar eens aangifte doen, je wordt in je gezicht uitgelachen als je niet al doorverwezen wordt naar een internetsite die volstrekt onduidelijk is. In alle gevallen hoor je er nooit meer iets van.

Ichneumonidae | 06-05-21 | 18:43 | 2

Dit soort stom gelul lees ik nou elke keer hier als de lieden, die bij voorbaat al de schurft aan de politie hebben, er weer eens lekker op los mogen gaan.
U heeft een hekel aan politie, dat is duidelijk.
'Achterlijke idioten', en 'praktisch ongeschoolden' vind ik echter dom gescheld, waarbij het mij altijd weer verwondert dat GS dit wel laat staan,

Roadblock | 06-05-21 | 19:54

@Roadblock | 06-05-21 | 19:54:
je leest ook elke keer de domste opmerkingen dat de politie er maar meteen op los moet slaan. het is dat schieten tegenwoordig een Joris oplevert anders had het daar wel mee vol gestaan.

miko | 06-05-21 | 21:05

Wel goed opgelost. Chapeau!

Rechtsdraaiend | 06-05-21 | 18:43

Waarom moet ie zich ook bemoeien met een aanhouding. Je vraagt er gewoon om.

Wim Venijn | 06-05-21 | 18:40 | 2

alsof politie de aanhouding altijd zorgvuldig doet en als je toegeeft zetten ze mensen koud voor een paar dagen (mag gewoon) en daarna willen ze je laten 'schikken' als ze zelf fout zijn. Daarmee beken je echter schuld en menig tiener is daar al ingetuind.

miko | 06-05-21 | 19:01

@miko | 06-05-21 | 19:01:
Weinig tegengekomen dat de politie bij een aanhouding zegt 'Oja, sorry, u heeft gelijk. Goed dat u zich ermee bemoeide'.
Laat de rechter het maar bepalen. Of de ovj. Tot die tijd, geen verklaringen afleggen of uitspraken doen bij de politie.
Bewijslast ligt tenslotte bij de politie.

Wim Venijn | 06-05-21 | 19:29

Hij zal het er wel naar gemaakt hebben.

sander3488 | 06-05-21 | 18:40

Heeft de agent toch weer een mooi verhaal over hoe geweldig zijn baan is, voor straks als de verjaardagsfeestjes weer beginnen.

obominotie | 06-05-21 | 18:39

Als de betreffende agent slim is, geeft hij er de brui aan, wat een onzin dat hij als een kleine kleuter door zijn baas teruggeleid wordt om te knielen naar een stuk tuig. Het ingrijpen van de agent was gezien de beelden meer dan terecht.

smdyasc | 06-05-21 | 18:39 | 2

Precies. De omgekeerde wereld.

sander3488 | 06-05-21 | 18:40

Nee, als de agent slim was geweest had hij hem aangehouden voor belediging, of het hinderen van een ambtenaar in functie. Dat kost al gauw vier - a vijfhonderd euro boete, dan heb je die gozer veel harder. Een agent zou moeten beseffen dat tegenwoordig alles met telefoons gefilmd wordt en had dus zijn gemak moeten houden en slimmer optreden.

me163komet | 06-05-21 | 19:11

Was het een jongen of """jongen"""?

Guusje Nadorst | 06-05-21 | 18:38 | 1

Een jongere...

keestelpro | 06-05-21 | 21:53

Bitchslap

Abzurt | 06-05-21 | 18:37

Dekking hoog zei mijn trainer altijd al.

Lorejas | 06-05-21 | 18:37

Het OM seponeert, niet de politie. Utrecht staat erom bekend dat men veel zaken seponeert, want te druk (werken nog met Windows 95, WordPerfect e.d.).
Zelf jaren geleden aangehouden vanwege dronken op snelweg rijden, hoog promillage, allemaal fout, ik weet het. Kreeg na 2 jaar bericht van sepot.
Dat was wel weer goed.

Ichneumonidae | 06-05-21 | 18:36 | 2

Gefeliciteerd. Dat is gelukkig een stuk beter dan dat je een oproep kreeg voor je rechtszaak omdat je een gezin had doodgereden. Ja toch?

Portnoy | 06-05-21 | 18:53

@Portnoy | 06-05-21 | 18:53: Vond ik wel ja, helemaal eens. Nou ja, op de A2 lopen niet zo gek veel gezinnen.
Misschien een paar dronken apen.

Ichneumonidae | 06-05-21 | 18:57

Ordinaire knokploegen zijn het

djs | 06-05-21 | 18:36

Vind dit zowaar wel een goede excuus actie van de popo.
De jongen deinste al terug.
Een flinke douw was prima geweest.
Maar neer meppen, en daarna meteen *nog een keer* neer meppen
was gewoon fout. Een minnetje op zn dossier, minimaal...

hotmint | 06-05-21 | 18:35

Als er iemand 'sorry' moet zeggen is het wel die 17-jarige jongen. Belachelijk en vernederend dat zo'n agent z'n excuses aan moet bieden. Dat straattuig lacht hier alleen maar om. Ik zou echt geen agent willen zijn in dit land.

vindead | 06-05-21 | 18:35 | 1

Waaruit leid je dat af? Ik zie een agent die eenjongen die met 'open' gebaar naar hem toestaat een duw en een paar klappen verkopen. dat soort praktijken doet hij maar bij zijn hond, ow nee, daar mag het ook niet bij dus zeker niet bij een mens. Goede actie van de politie, zelf zuivering. Top.

miko | 06-05-21 | 18:56

Lekkere ram was dat zeg.

sjef-van-iekel | 06-05-21 | 18:34

Als je je bemoeit met een aanhouding, dan ben je altijd af... Filmpje pleit echter niet voor de agent in kwestie.

tantesidonia | 06-05-21 | 18:34 | 5

@Roadblock | 06-05-21 | 19:58: En daarom vind ik de nederlandse politie een van de beste ter wereld omdat ze over het algemeen het goed doen. En over die Joodse buurman was een prima vergelijking als een hottemetoot zegt dat je nooit mag verzetten stegen gezag. met die instelling hadden we nog horigheid en slavernij gehad. Juist omdat mensen zich verzetten tegen onjuiste aanhouding heeft mensenlevens gespaard.

miko | 06-05-21 | 21:03

@miko | 06-05-21 | 21:03:
1.Zij zegt niet dat je je nooit mag verzetten tegen gezag, maar dat je je niet moet bemoeien met een aanhouding.
2.Iemand, die zich bemoeit met een aanhouding doet dat uit emotie, en niet omdat hij de gang van zaken kan beoordelen en helemaal niet of een aanhouding wel of niet onjuist is.
3.Als iemand van niet-Nederlandse afkomst gearresteerd wordt, staat er wel vaker familie of groepsgenoten aan de politie te plukken, om hun zich hevig verzettende "broeder" te "bevrijden".
U zou dit goedkeuren want "onjuiste aanhouding"?

Roadblock | 06-05-21 | 21:25

Bromsnor moest die kneus alleen oppakken. Niet eerst omverduwen en een hoek geven.

Mahatma | 06-05-21 | 21:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wat riep de jongere? Zoveel vragen.

AdPatat1960 | 06-05-21 | 18:34

Dus vanaf nu , "bloed onder de nagels van een agent vandaan halen, wachten tot hij zijn geduld verliest en je zaak wordt geseponeerd" wordt de nieuwe tactiek op straat.

Corwin02 | 06-05-21 | 18:33 | 4

Van die groep heb ik in ieder geval nooit excuses gehoord voor de moorden. Wat dat betreft is deze agent beschaafder dan de hele moslimgemeenschap.

relatief | 06-05-21 | 19:06

@relatief | 06-05-21 | 19:06:
precies, en zo hoort het, een beetje treiteren mag geen aanleiding zijn tot bruut geweld, we zijn hier niet in zandarabia.

miko | 06-05-21 | 20:59

@miko | 06-05-21 | 20:59: Wat een gelul.
Als je je keert tegen de politie, hoe dan ook, mag je een klap op je bek verwachten.
Het is heel simpel:
1: Je luistert naar de politie
2: Ben je het niet eens met wat ze zeggen of je bevelen: doe wat de politie zegt, pak onderwijl je telefoon, neem het op, en ga achteraf maar je gelijk proberen te halen bij de rechter.

Altijd dat geouwehoer terwijl de politie er is om te helpen.

DePsych | 06-05-21 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

wat is het probleem? Is er een probleem?

swapper | 06-05-21 | 18:32 | 1

Ah, Stefan Hentschel!

Professor Superhirn | 06-05-21 | 19:16

Zo'n opleiding tot pet, is dat nou moeilijk? Zit daar ook een soort gedragstest bij?

ZureKoek | 06-05-21 | 18:32 | 4

Je moet alleen heel goed voor iedereen door het stof kunnen kruipen. En je in 40 talen te laten uitschelden door jongeren. Succes!

pibasso | 06-05-21 | 20:18

Dat gedrag verandert na een paar jaar op straat. Met dat geteisem zonder enig respect is dat ook niet raar. Als ik dat vroeger thuis vertelde kreeg ik van mn oude heer nog zo'n knal,

Tjemig | 06-05-21 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

Zegt die jongen ook sorry tegen die agenten? Met z’n grote waffel! Bah

Marvin_NL | 06-05-21 | 18:32 | 2

Precies, die man ligt 's avonds wel te janken in z'n bed hoor. Woorden doen zo veel meer pijn dan een flinke kaakslag, toch??

Ovideenznvrienden | 06-05-21 | 18:57

Jongen moet aangifte doen tegen bromsnor.

Mahatma | 06-05-21 | 20:16

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino