Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwolse moskee 2004: neeee geen azaan. Zwolse moskee 2021: haha grapje tóch 4x per dag azaan

snnnnnnackbarrrrrrr

Nog even over die Allah Akbar Moskee in Zwolle

De moskee van de gezellige imam Cherief Goelab over wie zijn vrijgevochten nichtje schreef: "Hij stak zijn walging over niet-moslims/ homo's/joden etc niet onder stoelen of banken. Ik, in Zwolle geboren en opgegroeid, verliefd worden op een niet-moslim... deze man oa maakte mijn leven tot een ware hel!" Die moskee toetert nu VIER KEER PER DAG de mensen van het gebouw met de azaan. Een azaan die er, naar nu blijkt, helemaal niet zou komen. Een tijdlijn.

Oktober 2004. De imam in een gespreksverslag van een wijkbijeenkomst: "Er komen geen luidsprekers op het gebouw."

*Okee prima bouw dat ding dan maar*

Maart 2021. Moskee neemt 'moedig en sympathiek besluit': toch een azaan! "Volgens de imam moet de buurt er maar mee leren leven."

*Wacht wat*

Begin april 2021. Moskee bindt in. "De buren hadden gelijk. Er zijn mensen van onze moskee in de buurt geweest en het was inderdaad heel goed te horen. We hebben de speakers nu naar het dak gedraaid."

*Okee fijn*

Medio april 2021. "Buren ervaren nog steeds overlast (...) De impact van dit alles is groot op de buurt. Enkele bewoners hebben al aangegeven te gaan verhuizen. Een gezongen geloofsovertuiging is tot in de woningen te horen. Alsof die opgedrongen en opgelegd wordt."

"De buren wilden er vorige week met het moskeebestuur over doorpraten, maar die afspraak is volgens Smit door de imam afgezegd. (...) Goelab reageert de afgelopen dagen niet op telefoontjes en berichten van de Stentor."

Steeds. Maar. Weer.

Reaguursels

Inloggen

Allahu ekber! Je kan altijd nog verhuizen naar Ameland ofzo.

Kaan78 | 22-04-21 | 07:43

Ik blijf het zeggen, beetje voor beetje wordt ons land omgevormd tot een islamitische staat. Telkens in kleine stappen die zo gevormd zijn dat je er geen nee tegen mag zeggen.

elco485 | 22-04-21 | 05:22

Het verslag is niet openbaar, imam Goelash vergeet wel eens wat en zijn bedreigde nichtje zit ziek thuis. Waar doet me dat toch aan denken?

borderlijntje | 22-04-21 | 00:41 | 1

Imam Gulash? zou hij het recept hebben?

dorstig! | 22-04-21 | 08:40

Niks aan de hand zolang je er maar niets van zegt want dan ben je racist. Een speaker is een ras tegenwoordig.

Rest In Privacy | 21-04-21 | 23:21
-weggejorist-
michelpen | 21-04-21 | 22:04

pure logistic regression, beetje bij beetje wordt het acceptatievermogen uitgerekt, net zoals met de superleague, de volgende variant wordt in een iets schappelijker jasje gegoten, zo wordt het voetbalpubliek getraind om de vooruitgang te aanvaarden die nog binnen de marge van het verdienmodel van de megamolane bestuurderskliek ligt, een gebeurtenis transformeert naar een reeks, een reeks naar een patroon, een patroon maar een regel, een regel naar een wet

Rest In Privacy | 21-04-21 | 19:18 | 3

Ook wel bekend staand onder de naam "salami methode".

DutchLion33 | 21-04-21 | 20:17

Net zoals met deze Champions League bedoel je? Super League is juist het antwoord. Alsof je in één keer alle illegalen er uit zet.

Stijl_Loos | 22-04-21 | 08:10

Opzouten met allah azaanzeikers. Hou vol! We doen het samen. En als de klok van Arnemuiden de azaan gaat luiden dan neem ik een functie elders...

B.Chamel | 21-04-21 | 19:06 | 1

Zodra autochtonen vertrekken heeft de moskee gewonnen. En je baan en woning zijn prima geschikt voor nieuwe immigranten uit islamitische landen.

DutchLion33 | 21-04-21 | 20:19

Wacht maar tot de Chinezen komen, die weten wél raad met Asaan liefhebbers. Win win, wij goedkope zonnepanelen uit eigen land.

P. Breidel | 21-04-21 | 19:03

Frappant overigens dat die azaan 'zangers' altijd hun oren dichtstoppen voor hun eigen gejengel.

Der Schnitzeljäger | 21-04-21 | 18:58 | 1

Anders is vals zingen niet mogelijk.....

L.E. Raar | 21-04-21 | 20:41
-weggejorist-
KC45 | 21-04-21 | 18:58

Beste GeenStijl. Het grappigste van het verhaal is, dat die Haatkerk precies tussen allerlei sportparken is gebouwd.
Van alles wat met sport te maken heeft, kan je daar verwachten.
Maar ze bouwen een moskee. Google earth het eens.
52°32'02"N 6°04'59"E · -4,24 m

XaaD666 | 21-04-21 | 18:51 | 2

Beter nog dan midden in een woonwijk!!!

Dirk III | 21-04-21 | 20:16

@Dirk III | 21-04-21 | 20:16: vervolgens moskeebezoekers klagen dat hokey meisjes in korte rokjes lopen. Dus sportvelden gaan verdwijnen voor uitbreiding moskee.

Rotterdammert1965 | 21-04-21 | 21:47

Wij waren altijd zo trots dat we zo gastvrij en vrijgevig waren.
Over 50 jaar zijn we trots dat we ons land zonder dat er geweld voor nodig was hebben overgedragen aan de Islam. Zo kan het dus ook, laat de gehele westerse wereld daar een voorbeeld aan nemen.

G.M.I.M. Pet | 21-04-21 | 18:44 | 2

Je vergeet een belangrijke ontwikkeling: de opkomst en steeds groter wordende invloed van China. En laat China nu net niet zoveel met religie hebben, ongeacht welke religie. Kans is steeds aannemelijker dat China in het Westen wat te zeggen krijgt (door opkopen van bedrijven, grond en woningen). Het kan dus nog alle kanten uit :-).

Bataafje | 21-04-21 | 18:48
-weggejorist-
1977 | 21-04-21 | 18:42

Luidsprekers op het dak en als ze beginnen hardrock afspelen. Het lieft ook 4 keer per dag en om de hele moskee van elke richting. Als zij dat mogen dan mogen wij dat ook. Kijken of dat ze het leuk vinden.

Limburgse-Harry | 21-04-21 | 18:38 | 3

Als je een nog duidelijkere statement wilt maken gebruik dan het nummer "Serbia strong". Daar hebben moslims een speciale relatie mee. Wel op eigen risico natuurlijk.

DutchLion33 | 21-04-21 | 20:22

Het is zo simpel , hoezeer uw mohammedaanse
buurman of collega in uw ogen een vriendelijk persoon lijkt, bedenk gewoon dat dit bedrog is en dat deze figuur de schurft aan u heeft.

Simpele Drenth | 21-04-21 | 18:26 | 2

Helemaal waar!!

XaaD666 | 21-04-21 | 19:42

Integreren lukt niet zolang ze hun achterlijke geloof blijven aanhangen. Die ideologie staat gewoon haaks op onze cultuur en is niet te integreren. Ze zullen hooguit meedoen met de rest, maar altijd hun eigen cultuur blijven houden. Bedenk hoe je zelf zou leven als je naar een van die landen vertrekt. Je doet hooguit mee, maar echt steunen zal je het niet.

elco485 | 22-04-21 | 05:27

Een kerk ernaast oprichten en tegelijk gaan beieren als de azaan klinkt.
Gevalletje van gelijke monikken etc.

De Treinende Rechter | 21-04-21 | 18:20 | 3

Wel één groot verschil: de moskee zit vol; de kerk is leeg.

Kattie | 21-04-21 | 19:12

Ze denken gewoon: Allahu Akbar, wat betekent: Allah is groter (dan jouw god)

DutchLion33 | 21-04-21 | 20:27

Tja wat stemde zwolle tijdens de afgelopen verkiezingen: allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/z...
Wat zit er daar lokaal in de gemeenteraad: www.destentor.nl/zwolle/dit-zijn-de-3...

Dus tja, ik vind het altijd zo raar dat mensen zeggen dat stemmen niet werkt en dat ze er dus maar mee ophouden. Maar overal waar mensen wel stemmen en ze partijen als D66, GroenLinks en VVD binnenhalen heb je dit gedonder. De VVD haalt ze binnen en GL, de activisten en D66, de advocaten en de rechters zorgen dat ze blijven. Ik zou bijna zeggen eigen schuld dikke bult, maar ik weet ook genoeg van die hypocriete hoopjes ellende dat de mensen die er op stemmen het overal willen hebben maar niet in *hun* achtertuin. Kan me helemaal voorstellen dat als ik ff verder ga zoeken en kijk welk stadsdeel wat heeft gekozen en waar de moskee staat de kaarten heel anders op tafel liggen. Maar he, we willen dit. Blijkbaar. Of we willen dit niet, maar zijn gestopt met stemmen omdat we denken dat het toch niet geeft. Naja, punt is gewoon dat we dit aan onszelf als land te danken hebben. Wij als Nederland zijnde willen dit. Anders had het niet gebeurd.

peterdh | 21-04-21 | 18:16 | 3

als ik het betoog goed volg moet je juist op deze partijen stemmen want dan komen de moskee's niet in jouw buurt

Rest In Privacy | 21-04-21 | 19:11

@Herr_Junkcer | 21-04-21 | 19:11:
ok, mischien met wat weinig verduidelijking neergetegeld. Er zit een verschil in links stemmen en actief in de gelederen van links zitten, daar komt het niet in de achtertuin. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er op Urk of Volendam nooit een AZC zal komen.

peterdh | 21-04-21 | 19:16

Saboteren die rotzooi daar, laat toch niet zo over je heen lopen.

ceriel82 | 21-04-21 | 18:04

Elke dag een stukje, elke dag een beetje.

Gokmaar | 21-04-21 | 17:57

In dit land ben je een wappie bent als je je kritisch uitspreekt over corona-maatregelen, vaccinatie, etc... Maar als je een denkbeeldige vriend hebt die in de lucht woont en kijkt naar alles wat je doet en een profeet die over water kon lopen of eentje die het met een negen jarig meisje deed... dan ben je geen wappie maar moet je respect krijgen. Tja dan krijg je dit. Kansloos.

Root_Of_All_Evil | 21-04-21 | 17:50

Partij voor de Dieren stemde tegen(!) een motie om de provocaties van de azaan in Nederlandse steden te verbieden. Zo onschuldig en ruimdenkend is dat partijtje dus. Meeheulen met oorlogshitsers onder het mom vrijheid van religie.

www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...

K. Westergaard | 21-04-21 | 17:43

Wat is er nou mis met :
Onze god is de grootste , die van jullie is vullis , er is geen god groter dan die van ons , haast je naar het gebed , wij zullen slagen .

Gewoon kruipen witte duivels !

Castor12 | 21-04-21 | 17:33

Verbieden die geluidsoverlast. Gewoon verbieden. Hoe moeilijk kan het zijn? En niet zeiken over godsdienstvrijheid. Godsdienstvrijheid houdt niet in dat je andersdenkenden mag lastigvallen met jouw godsdienstige teringherrie. Rot op, zeg.

Dr_Johnson | 21-04-21 | 17:24 | 2

ter plaatse 4x daags keihard Andre Hazes draaien met de speakers in de Juiste richting om het luchtig te houden

tectonicos | 21-04-21 | 17:32

@tectonicos | 21-04-21 | 17:32: Moet je eens proberen. Grote kans dat er binnen een uur een paar politiewagens in uw straat staan, uw installatie in de één, u in de ander.
Zo rolt onze overheid. Die is er namelijk niet voor u.

EEnzame SchizofrEEN | 21-04-21 | 17:59

Beetje een Nederlands probleem is dat -was zoiets in tot in de jaren negentig gebeurd- een paar shagrokende LTS-ers dat dak op waren geklommen en zo'n megafoon dan net zo vaak jatten tot het wel klaar was. Desnoods was er iemand in je klas met een luchtbuks en schoot je er een gat in.

Tegenwoordig gaat men verhuizen. Weer wat grond ingeleverd. Dan vraag je erom.

DeJemelscheet | 21-04-21 | 17:11 | 4

Waarheen gaan die mensen verhuizen? Ben wel benieuwd.

Kattie | 21-04-21 | 19:13
▼ 1 antwoord verborgen

En nu jullie Kaffirs!
Nu allemaal netjes dankjewel en "Allah zij geprezen" zeggen, "HARDOP!", en vooral in de rij, achter elkaar met het voorhoofd op de grond en de bips omhoog ONZE ALLAH, ons opperwezen, bedanken dat jullie hier nog mogen zijn!
Want jullie tijd is wel voorbij, het is de tijd van de haatideologie!
Bedank jullie óók vooral jullie "Partijkartel"? Die jongens hebben ons ENORM geholpen om het ware geloof van de haatideologie in jullie Kaffir-gemeente te verbreiden!
Amen!

Du-u-u-h | 21-04-21 | 17:02

Wat, in dit hele verhaal, verbaast iemand nog?

Gomezlopez | 21-04-21 | 16:54

Ik vind klokken fantastisch. Vooral de beiaardconcerten en de vrolijke wijsjes die 's soms 's middags klinken. Ik ben daarom voorstander van de azaan, maar dan met klokken ipv luidsprekers.

Diotima | 21-04-21 | 16:44 | 2

Klokken zijn doorgaans vrolijk, gezellig, kneuterig. Ze zijn stemmig tijdens een begrafenis en ingetogen uitbundig bij een bruiloft, ze geven een dorp of stad smoel en karakter. De mensen die dat passief-agressieve kattengejank vanaf een moskee daarmee vergelijken zijn ziek in hun hoofd.

JJMS | 21-04-21 | 16:49

Liegen wordt als voorbeeld gesteld in de politiek. Daar raakt de burger en de allochtone gemeenschap door geïnspireerd. Liegen is de norm, want je komt er toch wel mee weg.

pibasso | 21-04-21 | 16:43 | 1

Mijn ervaring is dat liegen & bedriegen bij een Islamitische cultuur hoort. In een land als Marokko of Indonesie je wordt continue tegen je gelogen. De duur en kosten van de taxirit, de prijs van dat ene t-shirt. Dat heet daar onderhandelen.

Rest In Privacy | 21-04-21 | 16:59

Zo een toeter op het dak, dat is niets wat een dubbelloops jachtgeweer niet eenvoudig kan oplossen.

ole guapa | 21-04-21 | 16:36 | 1

Als ik er een had, mochten ze hem lenen. Sterker nog, ik zou het zelfs eigenhandig voor de bewoners willen doen.
helaas is de kans dat een moskeebezoeker een gun heeft, een stuk groter dan dat ik een jachtgeweer heb.

Nuchternederland | 21-04-21 | 17:19

U wilde zo nodig VVD en D66 stemmen? Prima, dan vanaf nu elke dag overlast voor u. Eigen schuld, dikke bult en dat u vele maagzweren mag oplopen uit frustratie. Temeer omdat u een glijdende schaal in werking heeft gesteld.

appeltjesgroeneweide | 21-04-21 | 16:31 | 1

Inderdaad, niet zeuren nu, Nederland wil massa immigratie, NL massa immigratie.

feiten_en _cijfers | 21-04-21 | 16:34

"Burgemeester Peter Snijders gaat nu proberen beide partijen alsnog tot elkaar te brengen".
-
Lees: 'Burgemeester Peter Snijders gaat de moskee niet aan gemaakte afspraken houden - en hij gaat al helemaal niet handhaven'
-
'Tot elkaar brengen' is kennelijk Newspeak voor ' door de strot wurgen'.

bisbisbis | 21-04-21 | 16:30 | 1

Peter Chamberlain bied de anus aan ?

Castor12 | 21-04-21 | 17:34

Invasieve exoten voor goedgelovige idioten.

Ernst Oosters8389 | 21-04-21 | 16:29

Weet niet wat beter is. Op Schouwen werd ik zondagsmorgens altijd om 7 uur mijn bed uit gebeierd. Ook niet tof. Er wat van zeggen hielp ook niets, uiteindelijk maar verhuisd.

Rest In Privacy | 21-04-21 | 16:29 | 5

Een kerk zegt bim bam een moskee zegt, er is maar 1 god en dat is Allah, Allah is machtig en meer van deze doctrine. En dit meerdere keren per dag. Stel dat er een hardrock kerk komt en die draait 5x per dag snoei harde speedrock, hoe lang ga je dat vol houden, komt bij het is bedoeld om de christenen te vernederen daarom zijn minaretten altijd langer dan de kerktoren

Smeederick | 21-04-21 | 16:46

@DeCynischeAmbtenaar | 21-04-21 | 16:36: en iedere zaterdag middag precies om 12.00 de sirene test. Mooi signaal om een lekkere Zillertaler weißbier open te ploppen.

muggetje | 21-04-21 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen die geen PVV stemt vindt het kennelijk prima dat er meer en meer azaangejank te horen is in NL.

WalterSobchack | 21-04-21 | 16:28

Het heeft tot 2021 moeten duren voordat de fijne moskee vrijheid van godsdienst en meningsuiting kreeg van het racistische gemeentebestuur

thanseeuwen | 21-04-21 | 16:28

De beste oplossing tegen azaan is: The Great Southern Trendkill. Dit alles op standje tien uiteraard.

Verbandmeester | 21-04-21 | 16:25 | 1

Drag the waters some more!!!

SterF... | 21-04-21 | 16:27

Kinderachtig als ik ben had ik lekkere dikke speakers gekocht en elke keer als die herrie begon wat fijne André Hazes opgezet.

bwi | 21-04-21 | 16:23 | 1

Het is maar wat u fijn vindt. Ik hoor beiden niet graag

pibasso | 21-04-21 | 16:44

Je moet als buurtbewoners afspreken om allemaal de radio op dezelfde zender af te stemmen zodra het gejank begint, en dan de volumeknop op max en de ramen en deuren open.

obominotie | 21-04-21 | 16:21 | 3

Briljant idee :-)

bwi | 21-04-21 | 16:23

Hetgeen de imam aanleiding geeft om een krachtiger versterker en grotere speakers te kopen.

bisbisbis | 21-04-21 | 16:31

@bisbisbis | 21-04-21 | 16:31: Die hebben maar van die 100 volt pa speakers. Met een paar aktieve JBL's ga je daar al goed me in conucrentie.

Lt-Kol Kilgore | 21-04-21 | 16:42

Zwolle als voorbeeld voor de andere moskeebesturen in Nederland. Ieder zich zelf respecterend moskeebestuur in een stad met minder last van mestgeur dan Zwolle kan natuurlijk nu niet achter blijven.

Rest In Privacy | 21-04-21 | 16:20 | 1

Dat dus.......

Dirk III | 21-04-21 | 19:00

Geef die klagende bewoners een grote rode veto knop die per direct de stroom van de kalifaathut een week afsluit bij overlast.
Ze gaan maar in hun jurk buiten op de omloop zelf staan schreeuwen naar allah.
Electriciteit was nog niet in gebruik ten tijde van het schrijven van de koran, dus mogen ze het ook niet gebruiken.

Dezenaamhier | 21-04-21 | 16:19 | 1

Mooi voorstel. Ik ben voor

Dirk III | 21-04-21 | 19:01

Vrijheid van godsdienst stamt uit de tijd dat je in Nederland weinig anders had dan protestanten, katholieken en gereformeerden.

Ben benieuwd hoe ze dit in de toekomst willen aanpakken. Met de massale import uit Afrika ga je ook hun religies moeten tolereren. En dan moet je denken aan religies waarbij kannibalisme normaal is. Of dat je lichaamsdelen van een mens nodig hebt om rituelen uit te voeren.

Greetjee | 21-04-21 | 16:15 | 1

Vrijheid van Godsdienst betekende oorspronkelijk dat de staat geen religie op mag leggen. Maar religies dat dat niet accepteerden mochten wel degelijk geweerd worden. In Nederland is na de 80-jarige oorlog een hele lange tijd van anti-papisme wetten geweest, die stelden dat katholieken geen openbare kerken mochten bezitten, geen lid mochten zijn van een schietclub enzovoort. Veel van de oudste Nederlandse kerken zijn protestantse kerken die voormalige katholieke kerken waren. Pas toen het Vaticaan de scheiding tussen kerk en staat accepteerde, werden de anti-papisme wetten afgeschaft.

DutchLion33 | 21-04-21 | 20:41

Azaan hoort in het mooie Nederland echt niet thuis. Verre van zelfs.
Zeg ik niet als een witte man maar als een Moslim. Bidden doe ik thuis en val niemand ermee lastig.
Zo'n Azaan is echt een vernedering. Voor iedereen. Eerste plaats Moslims. Te fuck outta here met dat ding. Ieder Moslim kan tegenwoordig zo'n app installeren op z'n telefoon / ipad. Azaan in je woning, meer heb je niet nodig voor jezelf. Buurman en omwonenden hiermee lastig vallen ook niet.
Echt een blamage dit. Ongelofelijk dat omwonenden en met name lokale politici en burgemeesters dit toelaten.
Als zo'n Azaan om de paar uur afgaat in mijn woongebied zal ik hier samen met buurtbewoners serieus werk van maken.

TERUGVANWEGGEWEEST | 21-04-21 | 16:11 | 6

Hoezo, het hoort bij een veroveringsideologie en dan moet het gewoon duidelijk zijn dat je of met de boel meeschreeuwt of oprot.
Dat laatste is dus gelukt met de mensen die nu hun huizen verkopen.
Legt de gemeente de misgelopen prijsstijging bij?

Dezenaamhier | 21-04-21 | 16:41

@ole guapa | 21-04-21 | 16:37:
Met een 'allahu akbar' machinegeweer.

SterF... | 21-04-21 | 16:45

@Dezenaamhier | 21-04-21 | 16:41: Ik weet niet of hierover ooit een rechtszaak over is geweest? Ik zelf zou helemaal gek worden kan je nagaan. Ook wanneer die 's nachts afgaat doeiii nachtrust etc. Er zijn zat objectieve argumenten te bedenken om dit niet toe te staan.
Gewoon verbieden, handhaven en keihard beboeten. Maar ja, lokale politici en burgemeesters he. Slapper dan landelijke politici.

TERUGVANWEGGEWEEST | 21-04-21 | 17:09
▼ 3 antwoorden verborgen


Dat gaat erin als allah's woord in een soepjurk.

King of the Oneliner | 21-04-21 | 16:09 | 1

Snoepjurk.

Lorejas | 21-04-21 | 16:11

Ã-Lã Mei 2021 oplossing
Een drone, bussje Purrie, effe mikken boven diejûh Azaan. . .en. . .Az-uit.
In de kiem gesmoord,
niet meer gehoord

V.Puffellen | 21-04-21 | 16:07 | 2

Hoe denk je dat die spuitbussen werken?

Dirk III | 21-04-21 | 16:08

@Dirk III | 21-04-21 | 16:08:
Niet aan inbrekers vertellen...pur in een luidspreker van een alarminstallatie.... muisstil
Proberen?

V.Puffellen | 21-04-21 | 16:19

Dit is gewoon terreur van de Islam. Niets minder.

Forwaards | 21-04-21 | 16:06

Je neemt een paar zware mono versterkers daar hang je een stevige speaker aan, zo een kast uit een of andere discotheek die behoorlijk wat luchtverplaatsing geeft. Dan leg je de 3 biggetjes op van K3 en zet dat op repeat

Lt-Kol Kilgore | 21-04-21 | 16:05

Een moskee is net als een windmolen.
Niemand wil het. Maar iedereen krijgt het.
En door subsidie betaal je er ook nog mee.

MorgenEenAnder | 21-04-21 | 16:04 | 3

Klinkt als NPO?

Lorejas | 21-04-21 | 16:05

Moar nee toch, subbiesiedie !
Dach altijd dat het petroAllahDollars waren

V.Puffellen | 21-04-21 | 16:09

Moslims die rekening houden met hun omgeving bestaat niet. De naam zegt het al:

Moslim: Met Ons Samen Leven Is Moeilijk

koosroos | 21-04-21 | 16:02


Is deze imam:
- iemand met een niet westerse achtergrond
- een allochtoon
- een homo/jodenhater met een missie.

Antwoord: #1 en #2 vallen af, dus #3

Bolhoed | 21-04-21 | 16:02


In het begin heb je altijd watt spanning in zulke zaken, maar na de eerste weerstand wordt de negativiteit meestal omgeleid en geeft men aan de massa de zekering dat het probleem geïsoleerd is en ook positieve kanten heeft.
Dus draadjes doorknippen hoeft helemaal niet.

King of the Oneliner | 21-04-21 | 16:01 | 4

Een beetje zoals met de eerste auto, bedoel je dat? Was ook bijna iedereen op tegen.

Rest In Privacy | 21-04-21 | 16:07

Daar moet je dan wel de capaciteit voor hebben, anders kun je zulke schema's net zo goed door de plee spoelen.

obominotie | 21-04-21 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zeg het : racisme

Acidstain | 21-04-21 | 16:01

En zo neemt de islam langzaam (maar zeker!) ons land over. Stapje voor stapje. Steeds schuift de grens een klein beetje op. Zo weinig dat de Gutmensch het niet door heeft, en het pas gaat inzien als het te laat is...

Proud Infidel | 21-04-21 | 15:57 | 2

ehh het is allang te laat

Rest In Privacy | 21-04-21 | 15:59

Mijn nichtje, 4, in Neu Koln Berlijn zie ik later al met hoofddoek naar school gaan. Niet alleen omdat ze zonder niet veilig zou zijn, maar ook omdat ze er moeiteloos voor kiest.

horsteknots | 21-04-21 | 16:00

Er wordt misbruik gemaakt van onze tolerantie en dommigheid. Diegenen die protesteren staan meteen in de extreem rechtse groep. Dan gaan kerken ook maar een appje sturen of iets dergelijks, maar dat gejammer kan echt niet!!!

rman | 21-04-21 | 15:56

En wie heeft het begin jaren '80 in de Wet weten te fietsen? Juist, linkse PvdA;
"De azan heeft sinds 1986 een plek in de Nederlandse wet, toen PvdA-Kamerlid Gerrit Jan van Otterloo daar het initiatief toe nam. De Wet openbare manifestaties werd destijds aangepast, waarmee geregeld is dat religieuze instellingen in de openbare ruimte zowel klokgelui als versterkte oproepen tot gebed mogen laten horen." Dank voor je bijdrage, Gerrit Jan!

Jimmydepimmy | 21-04-21 | 15:55 | 4

@Jimmydepimmy | 21-04-21 | 15:57: "Van Otterloo handelde niet op verzoek van islamitische organisaties. Als humanist stoorde hij zich aan de dominante positie van het christendom in het maatschappelijk leven."

entwederoder | 21-04-21 | 15:58

Gelukkig kwam het pedo-voorstel van 666 er toen niet door.
Ons land is kompleet verkwanseld in 40 jaar tijd, mensen die denken dat dit zonder chaos eindigt hebben het gruwelijk mis.

grindbak | 21-04-21 | 15:58

@entwederoder | 21-04-21 | 15:58: En zo gaat het wel vaker met die linkse types: als er iets is dat de burgelijke middenklasse tegen de haren in strijkt, dan omarmen ze dat. Wat het ook is.

Muxje | 21-04-21 | 16:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als je daar in de buurt zou wonen en je hoort die vuiligheid, dan ga je toch vanzelf dingen toen die niet mogen? Deze treurnis moeten we toch niet willen, überhaupt niet toestaan? Als je de kloof groter wil maken, ja, dan is het een heel goed idee. Kots.

Gaat het niet dan? | 21-04-21 | 15:54 | 2

In Nederland ga je daar langer voor in de gevangenis dan wanneer je een koppel overvalt en dreigt de baby wat aan te doen.

Dirk III | 21-04-21 | 15:55

@Dirk III Spijker, kop. Helaas.

Gaat het niet dan? | 21-04-21 | 16:00

Maar goed, met een beetje goed merk luidsprekers wordt elk stukje muziek een genot voor het oor lees ik wel eens. Eerst dat maar eens proberen?

Lorejas | 21-04-21 | 15:52 | 5

Als ze beginnen met, "Hielp ik je daarom uit de goot", ja misschien...

neonreclame | 21-04-21 | 15:58

Al geef je die lui de beste speakers ter wereld er zal altijd overstuurd geschreeuw uit komen.

normanius | 21-04-21 | 15:58

Dirk..... je kent me nu toch wel een beetje? Van de flauwe nietszeggende opmerkingen en de misplaatste grappen en grollen? Dit was er zo eentje...

Lorejas | 21-04-21 | 16:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik mijn overtuiging door een speaker zou blazen in bepaalde wijken in Nederland dan heb je de poppen behoorlijk aan het dansen. Dat gaan we dus ook niet doen maar waarom heeft deze groep een uitzonderingspositie?

Brabeaulander | 21-04-21 | 15:50 | 4

Omdat in de wet vaststaat dat moskeeen en kerken geen geluidsoverlast kunnen maken. Al doen ze het gebedsoproep met 100 dikke speakers, mag gewoon.

usb stok | 21-04-21 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

"Burgemeester Peter Snijders gaat nu proberen beide partijen alsnog tot elkaar te brengen".

Yeah, right.
Zal wel weer een D66'er of een PvdA'er zijn die probeert het onverenigbare te verenigen.

De islam is met niets 'dichter bij elkaar te brengen', althans niet met iets dat 'beschaving' heet.

Peter Emile | 21-04-21 | 15:50 | 2

Nee, VVD'er.

entwederoder | 21-04-21 | 15:53

@entwederoder | 21-04-21 | 15:53:
VVD'er? Verbaast me niks; de VVD heeft zich immers verraderlijk verlaagd tot een filiaal van GroenLinks: De meest gemotiveerde berijders van het Paard Van Troje.

Peter Emile | 21-04-21 | 16:22

De vooruitgang is niet meer te stoppen.
Zo'n moderne en vernieuwende geloof is gewoon te modern voor ons.
Straks willen we niet anders.

tis_wat | 21-04-21 | 15:49 | 1

Dit. Gewoon in kansen denken.

Lorejas | 21-04-21 | 16:08

Begin gewoon eens met snachts de deuren dicht te kitten. Gegarandeerd dat je die ochtend kan uitslapen.

Barkruk2 | 21-04-21 | 15:49 | 4

Weet je wel wat een kutwerk dat is?

uisge baugh | 21-04-21 | 15:52

@tis_wat | 21-04-21 | 15:51: Je mag toch je eigen deuren wel dicht kitten, of maak ik de verwarring nog groter?

uisge baugh | 21-04-21 | 15:54

@uisge baugh | 21-04-21 | 15:52: doe je alleen het slot.

Barkruk2 | 21-04-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Hier is echt maar een enkele vreedzame oplossing voor die je met de buurt moet organiseren. Dit kan alleen gezamenlijk. Namelijk dagen, weken, maandenlang vier keer per dag door de gegoede buurten van Zwolle rijden, daar waar de burgemeester, wethouders en hoge ambtenaren wonen, met diezelfde Azaan op standje 140 Db. Niet toegeven, boetes gezamenlijk betalen, doorgaan tot elke krant, elk tijdschrift, elk programma het erover heeft. Degene die deze kutbeslissingen maken moeten dit voelen, deze idioterie. Breng de strijd naar hun voordeur. Er is maar een enkele reden waarom dit kan, en dat is omdat de beleidsmakers er geen enkele last van hebben. Moskeeën worden gebouwd in wijken met een lagere sociale cohesie juist om de reden dat de verwachte weerstand gefragmenteerd zal zijn. Go full Spartan op de gegoede gemeenteleden. DAT zijn de schuldigen, niet de moslims, die doen enkel wat werkt. De burgemeester en wethouders zijn degene die dit toelaten. Die moet je hebben. Dus organiseer, persisteer en kom op voor je recht op een leven zonder Allah-haatliedjes. Het is namelijk een politiek statement dat de lucht in wordt gejaagd, niet een religieus statement.

The-loopy-cowboy | 21-04-21 | 15:48

In de eerste plaats overheersten woede en walging mijn gemoedstoestand toen de islamitische oproep tot gebed hier de door de straat galmde. Maar, omdat ik christen ben, en daardoor kritisch heb leren denken, kwamen al snel de vragen: waarom walg ik, waarom word ik kwaad?

Het antwoord is onzekerheid. De azaan maakt mij onzeker. Het Arabische gezang dat tot in mijn huis doordringt vervreemd mij van ik altijd normaal heb gevonden. Het normaal, de patronen en tradities die ik angstvallig hoog houd om mij sterk te voelen, die een richting aan mijn leven geven, worden in twijfel getrokken door de azaan, die eigenlijk zegt: jouw manier van doen is niet het enige eiereneten, maar zo kan het ook. En dat wekte onbewust mijn woede op.

Nu ik tot dat besef gekomen ben kan ik niet meer walgen of kwaad zijn. Ik ben niet onzeker over mijn eigen gebruiken als moslims het succesvol anders doen. Ik doe mijn ding en zij doen hun ding. Trouwens, de azaan is best mooi, vooral nu ik het Arabisch machtig heb gemaakt. Bovendien, hoe had ik nee kunnen zeggen tegen mijn Turkse buurman? Ik ben toch geen onzeker PVV-mannetje? Het bevalt wel, vrijdag naar de moskee, en de diensten zijn vrijwel van gelijke strekking, maar een stuk korter.

Van Urk | 21-04-21 | 15:48 | 10

Prachtig Van Urk, dat boek van Houellebecq was me toch al te langdradig.

Diotima | 21-04-21 | 16:48

"Ik ben niet onzeker over mijn eigen gebruiken als moslims het succesvol anders doen. Ik doe mijn ding en zij doen hun ding."

Okee. 'Zij doen hun ding', en mijn partner & ik (beiden van de herenliefde) doen dat ook. Wij zijn niemand tot last. Alleen jammer dat "zij die hún ding doen" alles in het werk stellen om ons van de vrijheid te beroven 'ons ding' te doen, ook al hebben ze er totaal geen last van. Daarbij schuwen sommigen van hen zelfs geweld niet. Verder probleem is, dat "zij die hún ding doen" dat doen op een wijze die de vrijheid van vele anderen beknot. Ik denk daarbij aan vrouwen, afvalligen en critici van hun ideologie, zoals schrijvers, cineasten, cartoonisten, leraren en opiniemakers.

En inderdaad, moslims zijn daar zeer 'succesvol' in.
Ik wens u veel plezier met uw 'goed bevallende' vrijdag-uitjes naar de moskee, maar ik wens niets te maken te hebben met deze opdringerige vrijheidsberovers die mij hun archaïsche ideologie vijf maal daags in mijn smoel willen wrijven.

Peter Emile | 21-04-21 | 16:56
▼ 7 antwoorden verborgen

Kan je als buurtbewoners niet z.s.m. een dwangsom laten instellen tegen die Moskee?

RandomAct | 21-04-21 | 15:47

Je verwacht het niet

Borrom | 21-04-21 | 15:46

Alle religies zijn sekten met veel aanhangers, verklaar ik daarmee miljarden mensen tot zwakzinnig? Ja.

uisge baugh | 21-04-21 | 15:45 | 1

Als anti-theïst ben ik het daar fundamenteel mee eens.

tis_wat | 21-04-21 | 15:52

Goh, ik las vanochtend een identiek verhaal over een moskee in -off all places- Alblasserdam. Ook daar een eerdere afspraak die kalt gestellt wordt. www.alblasserdamsnieuws.nl/wordpress/...

UpdateAvailable | 21-04-21 | 15:45

En als je het niet de kop indrukt wordt het altijd erger.
Dat is het probleem met de islam.
In 40 jaar tijd is Nederland “vergeten” enige aanpassing te vragen van islamieten.
Gevolg is, dat er nu geen weg terug is en moslims steeds meer willen, eisen, opeisen, afdwingen.
Tegelijkertijd zo intolerant als maar kan.
Nee mensen, het- wordt- nooit- meer - minder- enkel- erger.
De toekomst is gitzwart.

Ruimedenker | 21-04-21 | 15:44

Het schijnt dat, afhankelijk van het tijdstip van de dag en/of de drukte op straat, het geluid verder dan wel minder ver draagt en je dus op sommige momenten van de dag het geluid zachter dan wel harder moet zetten. Maar of dat klopt, dat weet ik niet. Geen verstand van dat soort dingen.

Rest In Privacy | 21-04-21 | 15:44

Mooie vraag voor een referdum dit. Oh wacht.

Behangdelul | 21-04-21 | 15:43 | 1

Het zou mij niks verbazen als dat azaangejengel gewoon mag doorgaan als ze daar in Zwolle een referendum gaan houden. Hee, de meeste mensen deugen. Waarschijnlijk ook in Zwolle.

VanBukkem | 21-04-21 | 15:58

Omgaan met de Islam in jou land. 1 stap vooruit, dan 2 terug.

horsteknots | 21-04-21 | 15:42

In wezen is de vrijheid van godsdienst niet meer dan vrijheid van krankzinnigheid. Daar is mee te leven zolang je maar genoeg gestichten voor die armzaligen inricht.

Zouden er maar een paar mensen geloven in die onzin, dan zouden ze terecht worden opgeborgen. Zijn het er miljoenen of miljarden dan moet je die mensen extra ruimte geven.
What a crap.

Ichneumonidae | 21-04-21 | 15:42 | 2

Mee eens. Daarnaast is het grote probleem dat het een vorm van organiseren is. Geloof is ook een manier om macht uit te oefenen, om mensen te organiseren en mobiliseren. Groepen die georganiseerd zijn, kunnen meer invloed uitoefenen en veranderen langzaam onze samenleving waarbij vrijheden onder druk (kunnen) komen te staan.

oh nee he | 21-04-21 | 15:47

@oh nee he | 21-04-21 | 15:47:
Kortom, een splijtzwam

tis_wat | 21-04-21 | 15:55

Het is een religie van de vrede. Ik denk zelfs een religie VER van de vrede.

Knufter | 21-04-21 | 15:41 | 1

Als iedereen moslim is, is er vrede.
Oh nee, wacht...

naglfar | 21-04-21 | 16:07

Steek aan die haathut.

ariedeknaller | 21-04-21 | 15:40

Tuurlijk zeiden ze in 2004 dat er geen gebedsoproep zou komen. Ze weten wat voor slap volk wij zijn, en dat die gebedsoproep uiteindelijk tóch door de stad zal gallen. Waarvan akte.

Snoess | 21-04-21 | 15:39 | 1

Zo werkt het vaak, zo niet altijd..

Eerst idee opperen, laten rusten, idee opperen, ietsie harder er tegen aan, opperen, aanzetten, opperen en doordrukken..

Vergelijkingen laat ik aan een ander over...

neonreclame | 21-04-21 | 15:46

Tja dan heb je op het AD gewoon zo'n poll wat men er van vindt. "De moskee in Zwolle moet stoppen met de versterkte gebedsoproep"

Een van de opties is "Ja, het is niet volgens afspraak (94%)" en mensen stemmen daar dus massaal op.

Wat een stelletje kneuzen. Als een imam over de azaan 'nee' zegt en je gaat daarin mee dan is de afspraak eigenlijk 'ja, over een paar jaar'. Zijn Nederlanders nou echt zo achterlijk dat ze dat niet snappen? Ik snap volkomen waarom we geen wereldmacht meer zijn. Staar nog even wat langer in die koplampen, stelletje medelanders van niks.

Ik heb daarom ook gestemd: "Het maakt mij niks uit (2%)" - omdat ik daar dus niet woon.

Knufter | 21-04-21 | 15:39 | 2

Shit. Ik heb met mijn stem de optie niet naar 3% weten te tillen...

Lorejas | 21-04-21 | 15:46

Dat is dus een beetje het ding. Allerlei afspraken maken en dan voorbehouden inbouwen omdat je lekker aan het polderen slaat. Maar er is 1 groep die een bepaald doel voor ogen heeft. Lukt het nu niet, dan later wel. En zo gaat het in Den Haag, en ook bij onze moslimbroeders. Ogen op de bal. Staan voor wat je wil en niet toegeven. De enige die toegeeft zijn wij. En zij doen alsof en schuiven later alsnog een beetje op. Tot ze hun zin hebben... Ja dat is wij-zij denken. En als ik zie hoe wij al onze normale dingen te grabbel gooien, eigenlijk nergens meer echt voor staan, en eigenlijk onze cultuur overal en nergens aan eht slopen gaan. Waarom verwachten we dan integratie? Integratie met wat? Het nihilistische gekut van D66ers? Waarom zou je, als moslim zijnde. Want los van de inhoud: dat is een cultuur. Dat biedt een duidelijk doel. Zingeving voor het leven. Waarom zou je dat niet najagen als moslim? Waarom zou je ten faveure van dat ons nihilistische wereldbeeld adopteren?

BBRDWR | 21-04-21 | 16:00

'geloof' trap er toch niet in mensen.

B.agger | 21-04-21 | 15:39

Mooi man, 4 keer per dag allah hakbar. Als dat geen vrede

Eddy67 | 21-04-21 | 15:39

Mijn vader zaliger was in 1947-1949 tijdens de politionele acties in Nederlands Indië. Daar werd ook om 5 uur 's nachts vanaf een minaret gejengeld( live, niet met een luidspreker). Hij vertelde altijd (ben er uiteraard niet bij geweest) dat ze gewoon schoten losten op de bovenkant van de minaret en dat de jengelaar dan heel snel allah inruilde voor gezond verstand...

Jafco | 21-04-21 | 15:38 | 3

Dan komt er vast een demonstratie van Bij1 en voorgedrukte aangifte formulieren. En een gevangenisstraf... Zucht.

schijtzat | 21-04-21 | 15:44

leuk verhaal.

horsteknots | 21-04-21 | 15:45

@schijtzat | 21-04-21 | 15:44: mijn vader is al 10 jaar geleden overleden, het was lichting 1927, daar zullen er niet veel meer van in leven zijn....

Jafco | 21-04-21 | 16:03

Hier een voorbeeld hoe de minderheden met ons omgaan, geef ze een vinger en ze nemen de hele hand want ze weten donders goed hoe zwak een slijmerig de Nederlandse ambtenaar is.

kapt.Jerkoff | 21-04-21 | 15:37

Lees de Koran eens, dan zul je ontdekken dat dat de missie van de Islam is. Stukje bij beetje het lands van Allah (dus ook Nederland) terug pakken en de hele wereld bekeren tot de Islam (of afslachten).

Satertje | 21-04-21 | 15:37

"een gezongen" geloofsovertuiging..
Yeah right.
Dat klinkt in de zandbak daar misschien als muziek, maar hier zijn we toch al een tijd losgezongen van gebruiken uit het jaar kruik.

NiCeY | 21-04-21 | 15:37

Ooit had ik het voorrecht om mijn intrek te nemen in een prachtige woning boven een sportkledingzaak. Als ik de voordeur op de begane grond uit rende zat ik binnen zes seconden op een terras. En dit alles tegenover een prachtige oude Katholieke Kerk waarvan de klokken sowieso elk half uur luidden. De eerste paar nachten werd ik er wakker van. Daarna niet meer. Het viel mij niet meer op.
Moraal van het verhaal: het heeft geen nut om de azaan uit te kotsen want na verloop van tijd hoort niemand het meer. Je kan het van verschillende kanten bekijken.

Leptob | 21-04-21 | 15:36 | 16

@Snoess | 21-04-21 | 15:46: Bloody idiot. Ik bepaal wanneer ik wakker wil worden. Niet de afgezanten van Allah.

Peter-Rissing | 21-04-21 | 15:57

Goed punt, in Istanbul reageert geen hond op de azaan. Nog nooit zulke grote en vooral lege moskeen gezien als daar.

DeCynischeAmbtenaar | 21-04-21 | 16:41

@Peter-Rissing | 21-04-21 | 15:57:
Stoer ventje. Zeg dat maar tegen de mensen die om 04:30 uur de azaan door hun slaapkamer horen gallen.

Snoess | 21-04-21 | 16:43
▼ 13 antwoorden verborgen

Die gebedsoproep slaat nergens op, ook allah mag geen overlast veroorzaken. Ze sturen maar een appje ofzo. Het is tenslotte 2021.

ratelaar | 21-04-21 | 15:36

4 van die haathutten in je stad, de tandjes.

Behangdelul | 21-04-21 | 15:42

Top rated

Knufter | 21-04-21 | 16:35

Steeds maar weer, STEEDS MAAR WEER. Little by little by little by l i t t l e . Stapje voor stapje voor stapje. ELKE keer winnen ze 'n beetje (grond, geluid, politiek, sociaal enz) Little by little by little by l i t t l e . Stapje voor stapje voor stapje. ELKE keer winnen ze 'n beetje. En wie zijn de verliezers tot in de verre toekomst??

Peter-Rissing | 21-04-21 | 15:33 | 2

Jouw dochter met kopvod!

Hemke-Valsema | 21-04-21 | 15:34

"Enkele bewoners hebben al aangegeven te gaan verhuizen."

Als ik daar zou wonen, is dat wel het laatste dat ik zou overwegen. Alles in de strijd gooien om een einde te maken aan dat gejammer, desnoods tot aan de Hoge Raad. En medebewoners mobiliseren, uiteraard. Samen sta je sterker.

Het is alleen de vraag of dat sterk genoeg is om het gevecht te kunnen winnen tegen de politiek correcte burgemeesters, wethouders, raadsleden en D66-rechters of rechterinnen ('rechtsters'?), die het niet kunnen laten in de bres te springen voor het vrijheids-vijandigste, meest discriminatoire en dodelijkste geloof op aarde.

Peter Emile | 21-04-21 | 15:33 | 3

Ja, maar als je nu verhuist kun je wel gewoon een nette deug mening erop nahouden zonder dat je er last van hebt. Als bonus kun je dan ook nog neerkijken op het plebs met hun rechts-extremistisch, want rechts van jou, mening. Had je niet aan gedacht hé?

Ik heb een oud-Groen Links wethouder in de familie die toen hij nog op kosten van de gemeente zoveel kon stoken als hij wilde, want centraal, de deuren ramen zelfs midden in de winter open had staan. Raad eens hoe hij nu tegen klimaat aankijkt...

HetLichtInHetZuiden | 21-04-21 | 15:37

Misschien kunnen de bewoners aantonen dat er een zeer zeldzame Aziatische mug rond vliegt, die angstig is voor bepaalde oproepen..

Beproefd recept van Muggezifters.. ( Pun )..

neonreclame | 21-04-21 | 15:38

Als ik nu in zo'n situatie zou komen zou ik een hele dikke mobiele geluidsinstallatie regelen en elke ochtend vroeg voor de ramen van de verantwoordelijke wethouders en burgemeesters die Azaan uit die speakers laten schelmen. Kunnen ze het ook eens met eigen oren aanschouwen wat een kutbeslissingen ze nemen.

Zwoeloe | 21-04-21 | 15:55

Cherief Goebbals

BASinnic | 21-04-21 | 15:32

Lijkt mij een kwestie van openbare orde om die herrie te verbieden. Allemaal heel fijn, religie, maar elders dan achter de voordeur of in een of ander achterlijk gebedshuis hoort het natuurlijk niet.

Ichneumonidae | 21-04-21 | 15:32 | 2

Het is ook onbegrijpelijk...

Alles en alles wordt er in staat gesteld om de `kansloze`, want zo worden ze nog altijd gezien, het naar hun zin te maken...

Hele vreemde gewaarwording vind ik dat....

neonreclame | 21-04-21 | 15:34

Het mag volgens de wet, het is aan de gemeente om beperking op te leggen tav duur, geluidsniveau. Gemeenten doen hier geen bal aan, want te bang om voor racist uitgemaakt te worden ofzo. De tering herrie gaat steeds harder en op meer plekken. In de tijd dat je gewoon een appje voor je mobiel kan maken en daar de oproep op zou kunnen doen, maar nee de schreeuw baarden vinden dat ze het recht hebben in deze samenleving en vinden dat mensen daar maar aan moeten wennen. Het wordt tijd dat we mensen die in een achterlijk sprookjesboek geloven niet onder artikel 1 meer laten vallen. huidskleur, afkomst, homoseksualiteit etc is aangeboren. Religie is aangeleerd en zou dus nooit in dezelfde wet (art 1) moeten staan.

oh nee he | 21-04-21 | 15:37

Misschien kan de gemeente wat windmolens plaatsen zodat het azaan geluid wordt overstemd.

Plaktong | 21-04-21 | 15:31

4x per dag! Ik had een tante die in een huurhuis woonde in Leiden. Kwam er een moskee. Twee maanden later werden in de hele buurt megaspeakers opgehangen aan gevels, na goedkeuring door de gemeente. Eentje ging recht onder het slaapkamerraam en de bewoners konden er niets tegen doen! Doorknippen van draadjes leverde een boete en rekening op. Compleet gek geworden hier

Rechtsdraaiend | 21-04-21 | 15:31 | 2

Was dat toen Peggold nog raadslid was?

BASinnic | 21-04-21 | 15:33

Nog een geluk, gebruikelijk is 5x per dag, maar in Zwolle slaan ze de eerste oproep maar over. Die komt normaal bij zonsopgang.

DeCynischeAmbtenaar | 21-04-21 | 15:42

Ze schreeuwen maar..!!

Ga er toch niet heen....

neonreclame | 21-04-21 | 15:31 | 1

Hashtag Samen?....

Nah nee.

Lorejas | 21-04-21 | 15:33

Stenigen? Gewoon in hun eigen taal laten zien wat je er van vindt. Of fatwa over imam uitspreken. Zal m leren. Bij mij in de buurt was die moskee er aan gegaan.

Hemke-Valsema | 21-04-21 | 15:31

Je kunt jezelf ook bekeren natuurlijk. Dan heb je er ook geen last meer van.

Hadena | 21-04-21 | 15:30

De pure moslim doet Mo na. Mo had geen elektriciteit en geen boxen.

Piet Karbiet | 21-04-21 | 15:30 | 3

En geen moskee in Zwolle.

entwederoder | 21-04-21 | 15:31

als ze echt die nepprofeet nadeden waren ze hier nooit geweest want ze zijn echt niet komen lopen/zwemmen...

Jafco | 21-04-21 | 15:40

Kleine meisjes maar binnen houden als je pure moslims in de buurt heb.

Tronald_dump | 21-04-21 | 15:45

"Buren ervaren nog steeds overlast (...) De impact van dit alles is groot op de buurt. Enkele bewoners hebben al aangegeven te gaan verhuizen. Een gezongen geloofsovertuiging is tot in de woningen te horen. Alsof die opgedrongen en opgelegd wordt."

Dat is voor die imam alleen maar prima: meer ruimte voor eigen volk en geloofsgenoten.

En dan zullen er over 10 jaar zullen wel weer klachten boven komen borrelen 'dat ze altijd in achterbuurten moeten wonen', of 'dalende vastgoed waarde' en 'ongelijkheid'. Dan wordt handig vergeten dat 't een prima vinex-buurt was, waar ieder normaal persoon werd weggepest met hun teringherrie.

Het is alsof die mensen niet begrijpen dat de reden dat het westen zo welvarend was en hier alles goed leek te gaan, JUIST komt door de hier geldende normen en waarden, in de afgelopen pak 'm beet 200 jaar te vuur en te zwaard verworven op de kerk, absolute monarchen en dictators. Ze snappen niet dat als je je eigen normen en waarden afdwingt, 't in no time dezelfde pleuriszooi wordt als het land dat jij of je ouders ontvlucht zijn omdat die normen en waarden al sinds mensheugenis heersen.

ReyNemaattori | 21-04-21 | 15:30 | 2

Dat begrijpen “ze” heel goed. Dat jij en ik weinig moeten hebben van die achterlijk islam met haar benepen moraal en bekrompen gebruiken, betekend niet dat iedereen het zo ervaart. Die imam is binnen zijn gemeenschap een hele bink, die geen gelul accepteert van de lamme takken in zijn omgeving. Die immorele mensen met hun losbandige en zondige gedrag roepen het over zichzelf af.
En die tamme ongelovige ambtenaren moeten helemaal hun ongelovige bek houden. De imam is iemand die voor zijn gemeenschap, zijn achterban staat. En anders verhuis je maar gewoon...
Punt is: wie vecht het hardste voor zijn zaak?

ratelaar | 21-04-21 | 15:46


Let op het woordje "ervaren". Dat betekent niet dat er geluidsoverlast is maar dat het in de belevingswereld van sommige mensen zo is. Ergo, buurt, pas je aan of hoepel op, wij van het gemeentebestuur Zwolle kijken de andere kant op en wachten op de volgende vloedgolf aan nieuwkomers, gaan onze salarissen ook weer flink omhoog.

Graaisnaaiert | 21-04-21 | 16:57

Zo werkt islamisering. Uiteindelijk treedt er gewenning op en is weer een slag gewonnen. Oftewel de brutalen hebben de halve wereld en moslims weten dat maar al te goed.

Willibald von Klúúúk | 21-04-21 | 15:30 | 6

@uisge baugh | 21-04-21 | 15:40: You got me there, haha.

Ichneumonidae | 21-04-21 | 15:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar de nachtsessie slaan ze dus over. Dat vind ik harstikke fideel van ze. Die buurtbewoners zijn duidelijk een stelletje intolerante islamfobe tokkies.
Gaan ze toch lekker verhuizen. Maar ja, waar naartoe. Ga je in de stad wonen heb je voor je het weer een moskee in de straat staan, ga je naar het platteland dan komt die andere religie je nachtrust verzieken met hun 500 meter hoge torens.

C1O2 | 21-04-21 | 15:30

De eerste keer dat ik een azaan hoorde, was tijdens een hittegolf in Marrakesh, 1983. Natuurlijk had ik geen idee wat ik hoorde. Nou ja, een gebedsoproep, dat snapte ik nog wel. Alle verschillen waren toen nog interessant. Maar hoe koud het plotseling werd door dat sinistere en onheilspellende geluid weet ik ook nog goed. Er is niet aan te wennen. Die rillingen horen er gewoon bij en betekenen te veel.
Maar hoe kom je er hier weer vanaf? Is het uitsluitende karakter ervan genoeg?

Poesmobiel | 21-04-21 | 15:30 | 2

Het is doodeng, een letterlijke oorlogsverklaring. Alleen mag je dat niet zeggen want... Maar je lijf en instincten liegen niet, als u en ik ons er niet prettig bij voelen heeft dan een reden.

Graaisnaaiert | 21-04-21 | 16:55

@Graaisnaaiert | 21-04-21 | 16:55: Ja, dat is het. En daar zou je toch gewoon iets mee moeten kunnen? Niet met intuïtieve reacties, maar toch wel met een feitelijk totaal niet-inclusieve oproep en verklaring? Die teksten hebben wij niet verzonnen hoor!

Poesmobiel | 21-04-21 | 17:12

Wij feliciteren Nederland weer met de levering van het bestelde.

Wie waren er eigenlijk betrokken toen bij de toekenning van die vergunningen? Hebben die er nog wat op te zeggen?

Knufter | 21-04-21 | 15:29

Geluid opnemen en 4x per dag met fris volume afspelen voor het stadhuis. Want waarom zou zo'n mooie gebedsoproep daar niet mogen klinken?

Schmalz | 21-04-21 | 15:29 | 2

Hahaha dit vind ik echt een top idee!

BrulSpin | 21-04-21 | 15:34

Mss omdat je dan de ambtenaren stoort in hun slaap?

Ichneumonidae | 21-04-21 | 15:35
-weggejorist en opgerot-
jan druif | 21-04-21 | 15:29 | 5

Sympathiek verhaal maar zulke uitspraken zijn voorbehouden aan Akwasi.

Knufter | 21-04-21 | 15:31

Wat Lorejas zegt..

neonreclame | 21-04-21 | 15:32

Ik had de boxen er zelf wel afgehaald inderdaad.

Rohin | 21-04-21 | 15:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat viel te voorspellen. Het is een geluidsinstallatie dus ga je vervelende spelletjes krijgen: 1 week lang het volume naar beneden, daarna iedere week een tikje hoger. Totdat de buurt weer klaagt en de gemeente jammert dát het nu eenmaal godsdienstvrijheid is en het maar met de moskee moet uitzoeken, en dan begint het spelletje weet van voren af aan.
.
En als jij als overlast ervarende buurman met één decibelmeter gaat posten is dat natuurlijk "provoceren" en "racisme" en worden ineens je ruiten ingegooid. Kun je samen met de homo's en joden in je wijk verhuizen. Fijn man, die islamisering!

The Green*Machine | 21-04-21 | 15:28

Misschien kan Lientje een wetsvoorstel indienen:
oproepen tot gebed via een groepswhatsapp

Timide_Aso | 21-04-21 | 15:26

Lijkt me helder, maak je teveel herrie dan hoor je thuis op een industrieterrein.

Old_Spice | 21-04-21 | 15:26

"Ja maar kerkklokken in 3,2,1..." in 3,2,1...

entwederoder | 21-04-21 | 15:25 | 5

@The Green*Machine | 21-04-21 | 15:30: Dat weet ik... :roll: Dit was een stijlfiguur.

entwederoder | 21-04-21 | 15:32

@The Green*Machine | 21-04-21 | 15:30: en geen arabisch gejengel

Jafco | 21-04-21 | 15:33

Ja dat snap ik, zwitsal.

The Green*Machine | 21-04-21 | 15:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou toch zeggen dat men leert uit t verleden?
Ow wacht, dat doet men ook..... de moslims dan.....

Mr.Nuance | 21-04-21 | 15:24

Heb wel te doen met mensen die zo arm zijn dat ze in de buurt van een moskee moeten wonen.

Ichneumonidae | 21-04-21 | 15:24

Met een drone die speakers onklaar maken moet te doen zijn.

Roze_bril_drager | 21-04-21 | 15:24

Het is wat burgerlijk ongehoorzaam, maar 4x 5000W gericht op de moskee zou een vrolijk tegengeluid kunnen laten horen. Ik denk aan Bruce Springsteen, M. Jackson, The Blues Brothers, een beetje die stijl?
-

Bernhard de II | 21-04-21 | 15:24 | 18

Slayer, AC/DC, beetje Death Metal. Daar kunnen ze heel slecht tegen, andere trillingen, andere intonaties en andere ritmes. Net zoals wij het op onze heupen krijgen van hun gegil, gekrijs en gesnerp. Gaat gewoon niet samen, die 2 culturen. Echt niet. De geschiedenis toont dat steeds weer aan.

Graaisnaaiert | 21-04-21 | 16:53

Black Sabbath? Black, mag dat nog?

B.Chamel | 21-04-21 | 16:56
▼ 15 antwoorden verborgen

De macht van kerken wordt hier al millennia ingeperkt. Ja, daarin heb je idd te maken met verworven rechten en dat is lastig. Daarom mogen zij kerkklokken luiden. Als ze daar nu ineens mee hadden willen beginnen, was dat er nooit doorgekomen. Dat wil dus niet zeggen dat een moskee ineens mag/kan wijzen, wij willen ook die rechten. Nee, we zijn bezig om de druk van religie op de maatschappij in te perken, dan gaan we er nu niet mee beginnen om die voor bepaalde religies te vergroten.

IJzer Oxide | 21-04-21 | 15:24 | 2

De PvdA wist niet hoe snel ze kerken moeten afbreken vanaf de jaren '60.

Piet Karbiet | 21-04-21 | 15:33

"De macht van kerken wordt hier al millennia ingeperkt."

Uh, nee. Dat is een veel recentere ontwikkeling en helaas lijkt het alsof we die nu weer aan het terugdraaien zijn.

UnderTheDevil | 21-04-21 | 15:43

Lekker toch, elke vrijdagmiddag het gevoel dat je op een fieldlab resort in Tunesië zit.

INTP | 21-04-21 | 15:23

"Alsof die opgedrongen en opgelegd wordt"

Niet alsof.

de visser | 21-04-21 | 15:22

Waar is de gemeente in dit verhaal?

Vieze_Rik | 21-04-21 | 15:21 | 1

Blijkbaar valt het versterken van dissonant gejank onder vrijheid van godsdienst. Met andere woorden: u, belasting betalende kudtburger, mag het lekker uitzoeken. De burgemeester gaat na de werkdag fijn weer naar zijn blanke enclave.

The Green*Machine | 21-04-21 | 15:32

Een imam die op leugenachtige wijze zijn zin doordrijft. Dit moet wel nepnieuws zijn, want dat doen ze anders nooit. Echt een aanwinst voor de buurt deze oproep 4x per dag dat Allah de grootste heeft.

Selassie | 21-04-21 | 15:21

Ja mensjes, de islam komt weer eens naar u toe deze zomer. Goedschiks of kwaadschiks. Gewoon lekker laten dooretteren, het zal heus niet erger worden. Toch?

Ceristimo | 21-04-21 | 15:21

*Wanhopige buren steken moskee in de fik: Terroristische aanslag: 5 jaar EBI

ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 15:21

Dat in your face met moderne luidsprekers van de islam begrijp ik volkomen. In plaats van hun 72 decidellen uit je nest gebeld worden door een houri van vlees en bloed: www.youtube.com/watch?v=7fP_8kJ0XtM

U wilt niet eens weten hoe hard ik me spontaan tot de mohammedaanse beginselen zou bekeren!

Hetkanverkeren | 21-04-21 | 15:20

We leven in "the age of technology". Kan die moskee de gebedsoproep niet gewoon via de telefoons van de mensen brengen? Heeft verder niemand anders er last van. Installeer maar een appje.

Speakers is zo 1440...

Met_baard | 21-04-21 | 15:20 | 1

1870

hoejeheette | 21-04-21 | 15:29

Ja, en daarom zijn deze navel-staar topics ondertussen useless geworden.

Repliek_in_stijl | 21-04-21 | 15:19

Ik beschouw dit simpelweg als terreur.... via die armzalige jengelmuziek die rottige religie door je strot douwen... Begrijp niet dat dit niet wordt verboden..

Pierre Lebon | 21-04-21 | 15:18

Wat een arrogantie van het moskeebestuur... De buurt moet er maar aan wennen? In wat voor omgedraaide wereld leven zij... Ze scheppen zelf het precedent voor een heel erg nare toekomst, laat ik het daar maar bij

tjongerschans | 21-04-21 | 15:18

Moskee in een wijk naast woonhuizen zetten is al de eerste kardinale fout. Vervolgens geen vaste afspraken maken over overlast zoals parkeren en dus ook geluidsoverlast. Dikke fout nummer 2. Maar de grootste fout is natuurlijk een moslim vertrouwen op zijn donkerbruine ogen...
Je kunt er op wachten tot dit natuurlijk uit de hand loopt en een gek met benzine aan de slag gaat. Gemeente aansprakelijk stellen zou je zeggen.

WatZalIkErvanZeggen | 21-04-21 | 15:17 | 1

Naast de klimaatminaretten van Groen Links en Timmerfrans dan maar.

H. Drievuldigheid | 21-04-21 | 15:23

Geef ze een pink, en ze vreten je hele arm op.

inCol | 21-04-21 | 15:17 | 1

Wij ongelovigen zijn niet halal genoeg. Die arm nemen ze zeker maar niet om op te vreten.

BrulSpin | 21-04-21 | 15:31

En dan vreemd vinden dat de Nederlandse bevolking de zakken vol heeft van dit soort gekonkel... Ze hebben gewoon schijt aan de samenleving. En ja ik besef dat ik nu heel erg polariseer. So what?

de Jager59 | 21-04-21 | 15:17

Godsdienst in Zwolle: geluidsoverlast. Godsdienst in de politiek: Kamerleden kaltstellen. Naastenliefde, barmhartigheid, mededogen overal. (zucht)

dathoujetoch | 21-04-21 | 15:16

Gewoon alle geluiden van moskeeën en kerken verbieden. We gaan hier vanaf nu gewoon helemaal mee kappen voor alle geloofsdroeftoeters. Als je er naartoe wil gaan dan heb je die vrijheid. Je hoeft echt niet geroepen te worden. Koop een klokje voor aan de muur.

Gummibrösel | 21-04-21 | 15:16

Altijd gemakkelijk hé, bij een opstand der moslims kunnen ze ongemerkt half Nederland via hun speakertjes mobiliseren....
Dat het ambtenaren volk dáár maar eens over na denkt !

A333aan | 21-04-21 | 15:15 | 1

Ja want ze zijn zo georganiseerd,..... pff jij bent echt van het padje af.

miko | 21-04-21 | 16:08

Onbetrouwbaar laf volk dat volgens hun geloof tegen ongelovigen mag liegen. En dan hebben ze geluk, want eigenlijk moeten ongelovigen worden vermoord. Ik verzin het niet, het staat in de koran.

Mijn bezorgturk is vierde generatie en heeft de vocabulaire van een kleuter van vier. Geloven er nog steeds mensen in integratie? Het hele sociale leven van moslims in Nederland speelt zich af in moslim kringen. Ze kijken op de oorspronkelijke Nederlanders neer.

SergeantPierlala | 21-04-21 | 15:15

Salami-tactiek; elke keer weer een beetje meer, een beetje verder.

Rico Tampeloerus | 21-04-21 | 15:14

Heheheheh.... mooie idioten joh... die Nederlanders. Laten alles maar gebeuren.

SoepKip | 21-04-21 | 15:13

Misschien moeten de verantwoordelijke gemeenteambtenaren ook even met naam en rugnummer vermeld worden, want daar is de eerst fout al gemaakt lijkt me. Je zal er maar wonen..

Do-na-zi | 21-04-21 | 15:10 | 4

Ik ben er voor ze met hun hoofd met duck-tape voor een speaker te binden.
Als één sessie niet helpt ze nog een ronde mee laten draaien.

Der Schnitzeljäger | 21-04-21 | 15:19

@Bataafje | 21-04-21 | 15:14:
In het gemeentehuis via de speakers een x-maal per dag dat gejengel laten horen, paar weken lang.

Der Schnitzeljäger | 21-04-21 | 15:20

@Bataafje | 21-04-21 | 15:14: Juist, en dan flikker je er nog een paar van die windmolens op en omheen, biomassaverbrandingsoven erbij en dan een groot hek eromheen. Wel wachten tot ze allemaal binnen zijn en dan het slot erop. De rest gaat dan vanzelf.

jan den hollander | 21-04-21 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral de woorden "moedig en sympathiek" geven hoop voor de toekomst.

Schoorsteenveger | 21-04-21 | 15:10

Helemaal ZAT, dat volk.

Verderkijkert | 21-04-21 | 15:09

Voor reclame-uitingen aan je gevel moet je een vergunning aanvragen. Waarom niet voor zoiets al zo’n haat-speaker? Als onderdeel van je Omgevingsvergunning bouwen. Dan kan er tenminste een integraal oordeel over geveld worden, kan de buurt van te voren bezwaar maken én is een nee gewoon een nee, en niet achteraf en ja.
En het is immers tóch al soort reclame. Reclame voor allah.

Jimmydepimmy | 21-04-21 | 15:09 | 2

Ik zal het nog leuker vertellen: ANBI-status.

El Rico Grande | 21-04-21 | 15:14

En geluidsoverlast door geschreeuw. En nu weer wachten op de zeurpieten over de kerkklokken. Oh nee, dat is bij Joop.nl.

kortebroek | 21-04-21 | 15:16

Ik loop al een tijdje met deze gedachte: Wat nou als ik een religie opricht, die house-muziek heilig verklaart. Elke zaterdagnacht een eredienst met luidsprekers die een uur van tevoren al gaan spelen, zodat aanhangers weten dat de dienst weer begint. DJ's als sprekers/profeten en Mary Go Wild als Heilig Boek. Geen controle/inbreuk van de overheid aangezien het om een eredienst gaat. Zal dat er doorheen komen?

Tigchmeister | 21-04-21 | 15:08 | 4

@Schoorsteenveger | 21-04-21 | 15:15: Bedankt! Dit stukje realiteitszin had ik even nodig. Ik draafde een beetje door naar aanleiding van het vorige artikel over deze parel van het oosten. Goed om te weten dat een religie alleen geldt als het ook geenszins tastbaar is en het al heel lang bestaat.

Tigchmeister | 21-04-21 | 15:43

@Schoorsteenveger | 21-04-21 | 15:15:
Om in NL als religie voor vol aangezien te worden moet je even wat vliegtuigen en andere drukke plekken opblazen in naam van je religie, bij voorkeur met wat zelfmoord terroristen. (House muziek, daar moeten toch best pillenslikkers te vinden zijn die veel te ver heen zijn).
Hoe grover de aanslagen, hoe meer je je daarna niet aan eventuele afspraken hoeft te houden.

TheEgg | 21-04-21 | 15:49

@TheEgg | 21-04-21 | 15:49: *gaat op zoek naar een waus die uit naam van Michel de Hey bereid is zijn leven te geven voor een groter doel*

Tigchmeister | 21-04-21 | 16:35
▼ 1 antwoord verborgen

Keer op keer trappen mensen er weer in. Keer op keer. Hij heeft beterschap beloofd. Hij heeft gezegd het niet te doen.
Begin er eens mee de bouw van geloofshuizen te verbieden. Wil je geloven, dan doe je dat maar zonder anderen ermee lastig te vallen. Dát is waar in Nederland de godsdienstvrijheid, na een lange strijd, op gebaseerd was. Dat alles is verkwanseld. En tot gevolg dat werkelijk een ieder die in de buurt van een moskee woont of die herrie gaat horen, of de kans heeft die herrie te gaan horen.

El Rico Grande | 21-04-21 | 15:08 | 1

Die hindu tempels zie je altijd verschijnen op een bedrijven terrein,genoeg parkeer plaats voor de witte BMW's en Mercedessen. Die koeien vereerders veroorzaken wel wat minder last hier

miko | 21-04-21 | 16:05

Geweldig dit voor die 400 illegalen die wekelijk dit land binnenwandelen. Weten ze meteen welke kant ze op moeten.

Piet Karbiet | 21-04-21 | 15:06

Als buurt een advocatenkantoor in de hand nemen om de WOZ daling op de woningen bij de moskee te verhalen.

Dirk III | 21-04-21 | 15:05 | 2

Dan gooi je je geld weg. Kansloos

KingForADay | 21-04-21 | 15:45

Gezien de zetelverdeling willen mensen hier veel meer van

Dr. Pown3rt | 21-04-21 | 15:05 | 1

Zeker de zetelverdeling in Zwolle; 1 van de meest linkse bolwerken van Nederland.
Zaait en gij zult oogsten.

jemagookniksmeer | 21-04-21 | 15:32

Je kan er lekker op dansen. Een soort jazz.

RickTheDick | 21-04-21 | 15:04 | 1

Hahahahaha

P. Breidel | 21-04-21 | 19:01

De gemeente is hier de schuldige.
- Zet nooit een moskee in een woongebied.
- Maak goede bindende afspraken.
- Leg boetes op bij het niet naleven van deze afspraken.

Dirk III | 21-04-21 | 15:03 | 6

Regel 1: ja. Met weghalen van 'in woongebied'
Regel 2 en 3: niet mogelijk en dus ook niet nastreven. Focussen op regel 1.

En ook al die shishalounges hoeven na de lockdown niet meer terug te komen. Gewoon zeggen "Doen we hier niet in dit land".

Knufter | 21-04-21 | 15:33

Dan nog. Je kunt met de gemeente keiharde afspraken maken mbt overlast voor de omgeving.
En dan gewoon even wachten tot er een college zit die de moslims gunstig gezind is.

jemagookniksmeer | 21-04-21 | 15:35

Van zo'n kekke minaret valt prima een windmolen te maken
hoor je gelijk niets meer van dat gejengel op die hut eronder
Als die na de eerste dag nog niet is omgeblazen

Tobi | 21-04-21 | 15:47
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl