Vrijgevochten nichtje van Zwolse azaan-imam reageert: 'Hij is niet vredelievend'
Ex-moslima reageert op NNTV over Zwolse imam die azaan verdedigt
Soheila Rodjan, die kennen we nog, zag via Twitter de NNTV van Reinout & Ate over de Zwolse klingel-klangel-moskee en besloot even in your face te reageren. Citaat uit twitterdraad:
"Hier moet ik op reageren na een lange twitterpauze.. mijn maag draait om na het zien van het volgende filmpje..want geïnspireerd door Nadia Ezzeroili móet ik mijn mond opentrekken: 'En wanneer iemand zoveel fysiek of emotioneel geweld is aangedaan, dan mag je diegene ook niet kwalijk nemen het nest dat hem/haar had moeten beschermen onder te pissen. Sterker: gooi die woede eruit. Schreeuw van de daken wat voor shit jou is aangedaan..'
Waar moet ik beginnen.. deze imam ís mijn oom. Ik heb mijn jeugd toch wel íets minder vredelievend ervaren dan wat hij beweert in het filmpje. Ik weet precies hoe er gesproken wordt naar buiten toe en wat de handelingen zijn naar binnen toe. Zijn verhaal staat haaks op zijn daden. Hij stak zijn walging over niet-moslims/ homo's/joden etc niet onder stoelen of banken. Ik, in Zwolle geboren en opgegroeid, verliefd worden op een niet-moslim... deze man oa maakte mijn leven tot een ware hel! Als kind, playdates met niet-moslims: geen sprake van!
Hij praat over "onze vrouwen beschermen"?? Ik heb ervaren wat de positie is van de vrouwen daar. Géén zelfbeschikking, vastgestelde kaders en owee als je anders denkt of opzoek bent naar zelfontplooiing. Dus: wat je ziet is niet altijd hoe het werkelijk aan toe gaat. Dit soort mensen zijn meester om naar buiten toe een heel tolerant en progressief beeld te schetsen. Reken er maar niet op dat hij een uitzondering is. 'Niet-moslims getrouwd met moslims' Ha! Right..
Daarvoor werd ik van kind af aan al uitgemaakt voor hoer. Door dit alles ben ik mijn halve leven én alle geliefde gezinsleden kwijtgeraakt.. Dat is voor nu alles wat ik kan en wil zeggen.. ik ga het maar een plekje geven want dit doet pijn.. móet ik mijn mond opentrekken."
Mogen we dit het Lale Gül-effect noemen? En mogen we hier nog véél meer van hopen? Hard nodig - en moedig bovendien.
Social
Social
Reaguursels
InloggenZwolle. Hier in 010 hetzelfde beeld.
De moslims in mijn stad.
Ik schat dat ongeveer 70-80% onze NLse samenleving verwerpt.
Een kleine minderheid, ik schat nog. 5 %, is niet negatief naar niet-moslims en heeft vriendschappen met niet-moslims.
90-95% van de moslimondernemers neemt ALLEEN hun "eigen volk" aan.
Een minder groot percentage is agressief en zoek opzettelijk de confrontatie op.
En 95-98% is net als die imam. Omdat die imam ze vertelt dat ze boven de wet staan, dat ze intolerant en racistisch moeten zijn, dat ze neer moeten kijken op niet-moslims, ze moeten uitsluiten en "bestrijden". En o wee als iemand er anders over denkt. Van "sociale druk" naar "sociale ONDERdrukking", zeg maar.
Wilders komt op voor mensen zoals het nichtje van deze imam.
Sluit die moskees maar.
Ik kies voor VRIJHEID.
Vrijheid voor dat nichtje. Voor een Lale Gul. Voor al die andere vrouwen die de slaaf zijn.
Paus gaat toch ook naar Irak om de boel daar te kerstenen. In Istanbul luiden ook de kerkenklokken. Dus echt een non discussie. Overal in de wereld is dat zo. Als je niet eens Irakeze en Turkse maatstaven qua tolerantie kunt aanmeten is het wel erg gesteld met de geestelijke gezondheid van vele Nederlanders.
"Kom hier naar toe. Gaan we even praten" Nou, dat lijkt mij niet echt verstandig als ik die man zo hoor. En buiten dat is glashelder dat er niet over te praten valt.
Al uitgenodigd door 'M'?
Oh, draait dat nu niet?
Komen Margriet en haar producent Irene van den Brekel (partner D66 Ollongren) er weer makkelijk van af!
(tip voor 'M': je kunt Soheila Rodjan en Lale Gule nu alvast contacteren)
Nou nou. Dat is nogal wat gal. Je vraagt je dan toch af hoe tollerant je kan zijn tegenover intollerantie
Als niet praktiserende moslim -je komt er net als eczeem niet makkelijk vanaf- kun je toch ook niet meer op zo'n wegkijk partij stemmen.
Die durven niet op te treden en gaan enkel wegkijkend en angstig mee in de achterlijkheid.
Of Kaag nu op bezoek gaat naar Iran om de vrouwen daar in de bek te schijten door neerbuigend met een hoofddoek op. Nederlands hulpgeld komt brengen.
Of Klaver (praatpop van terrorist Duyvendijk) nou een meisje aan laat sluiten, puur vanwege haar hoofddoek en banden met de MoslimBroederschap.
Of de PvdA die de Nederlandse tak van de Erdogan partij heeft opgericht.
-
Ze faciliteren de islam en zijn te naïef om daar het gevaar van in te zien. Weleens een welvarende islamitische progressieve democratie gezien?
Over die vredelievende islam gesproken.
Vandaag lees ik dat die opblaasvarkens in Brussel waarschijnlijk eerder al een "oefenmoord" hadden gepleegd op een willekeurige bejaarde in Jette. www.bruzz.be/veiligheid/daders-aansla...
Ook de stronthoop achter de kerstaanslag in Luik had eerder die dag een schoonmaakster vermoord. nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_in_Luik...
En het ranzig stuk vreten achter de kerstaanslag in Berlijn, Anus Amri, leek treffend op de onbekende "verwarde man" die eerder in Hamburg twee willekeurige kinderen neerstak, waarvan er een overleed. www.welt.de/politik/deutschland/artic...
Zo herinner ik me nog een geval van een terrorist die vlak voor hij bekend werd een vrouw in Italië had verkracht, en daarna probeerde haar te vermoorden. Ik weet alleen even niet meer om welke aanslag dat ging; er zijn er zoveel gepleegd de laatste jaren.
In ieder geval was die poging tot moord dusdanig ernstig dat de dader werd uitgezet naar een ander EU-land (WTF!! WTF!! WTF!!).
Dit plaatst reeksen "willekeurige" moorden zoals op Rik van der Rakt ook wel in een ander perspectief. Als de dader niet zou zijn opgepakt, zou hij dan zijn leven gebeterd hebben? Of was hij een paar dagen of maanden later wereldnieuws geweest?
'-Zo herinner ik me nog een geval van een terrorist die vlak voor hij bekend werd een vrouw in Italië had verkracht, en daarna probeerde haar te vermoorden.-' Hij was er niet zeker van of de maagden wel op hem zouden wachten.
Over deze proefmoorden op willekeurige ongelovige honden heeft geen enkele moslim of moslimorganisatie zich uitgelaten. Erdogan, Kuzu en dat soort gefrustreerde muzelmannetjes maken zich alleen druk als er een tegenreactie komt en dan zijn we nazi's en komen de kruistochten weer voorbij. Dat achterlijk niveau.
Dit is de toekomst van Europa.
17 maart.
Ooit, long time ago, was ik smoorverliefd op een Haarlems meisje. Bij de eerste kennismaking met haar ouders ging het meteen fout: of ik een gelovig mens was vroeg haar vader. Nou nee. Nou, zij wel: streng gereformeerd. De verdere omgang met haar werd me per direct verboden en ik werd het huis uit gezet. Elke latere poging tot contact met haar werd door haar ouders gesaboteerd. Via via hoorde ik vele jaren later dat ze hoogst ongelukkig was getrouwd met een streng gereformeerde schoolmeester ergens in Zeeland. Tot op de dag van vandaag zie ik nog haar verdrietige blik voor me toen ik het huis uit werd geschopt. Ik bedoel maar: in elke religie, het maakt niet uit welke, zijn de "spelregels" ronduit ziekelijk en vrijheid-inperkend. In de ene religie strenger dan de andere, maar aanwezig. Mijn goede vader zei altijd: godsdienst is opium voor het volk, daarmee Karl Marx citerend. Niet dat hij een aanhanger was van die revolutionair, maar zijn lijfspreuk sprak hem om andere redenen zeer aan. En mij ook.
Dit "whataboutisms" is vast heel goed bedoeld, maar verder vrij irrelevant.
En zelfs vrij storend als we het hebben over een religie die eerwraak, gedwongen (kind-) huwelijken en vrouwenverminking aanbeveelt.
Een religie die dagelijks tot enkele tientallen moorden inspireert. Dat halen alle christelijke sekten tezamen niet eens in 10 jaar. Die tientallen moslimaanslagen per dag zijn bovendien gericht op het installeren van een "rechtssysteem", de sharia, dat doodstraffen zet op onder andere ketterij, hekserij, afvalligheid, polytheïsme, atheïsme, homofilie, overspel, etc. Waarbij de sharia ook "verkracht worden" tot "overspel" rekent; de vrouw had immers in lijkwaden gekleed achter haar man aan moeten lopen.
@Dandruff | 12-03-21 | 20:55: Ja inderdaad, het meest fanatieke christelijke geloof haalt het niet bij de islam.
Dus jij hebt vroeger aan mijn vrouw gezeten..!
Hel en verdoemenis.
@Dandruff | 12-03-21 | 20:55: Ik kan me uw reactie voorstellen, maar hier gaat het echt vooral over (mentaal) vrijwel onmachtig gemaakte individuen (vrouwen) die proberen te ontkomen aan de religieuze 'spelregels' (dwingelandij) waarin ze vaak al van hun geboorte in gevangen zijn gezet door hun naaste omgeving. En ik ben het (mede door eigen ervaringen) helemaal eens met Reykjavik dit onderwerp wat ruimer te bekijken dan alleen de islam.
@Vuurspuger | 12-03-21 | 21:13:
Als je het wat ruimer wil bekijken zijn er ook ouders die hun dochter liever niet met een VMBO-er, arbeider, werkloze, gehandicapte of whatever zien thuiskomen. Ouders willen wel vaker het beste voor hun kinderen, en hebben daar altijd wel een mening over. GroenLinks stemmers net zo goed, als hun kind met een jood of PVV-er thuiskomt.
Maar het gaat niet over kieskeurige ouders. Er wordt een christelijk schijnvoorbeeld bedacht om islamitische ellende te verbloemen.
Dat is net alsof je aan het sterfbed van een kankerpatiënt aan een stuk door klaagt over je gescheurde teennagel.
Als jij nu vrijgezel bent of in een slechte relatie. Contact haar. Oude liefde roest niet. Het leven is te kort.
Sorry, maar maar maak jezelf niets wijs man. Er zit nog wel een klein verschilletje tussen de mate van onderdrukking van Christelijke en moslim-meisjes. Ik had één vriendin die niet meer binnen opgesloten wou zitten, zoals een goede moslima betaamt. Zij en haar dochter leven ondertussen al 10 jaar onder politiebescherming, want er is een prijs op haar hoofd gezet. Een andere vriendin heeft gelachten om een grapje van een andere man. Haar echtgenoot heeft haar hoofd eraf gesneden, gewoon hier in ons polderlandje. Bij een gezin waar ik vrijwilligerswerk deed, legde de Irakese vader uit dat hij echt tegen eerwraak was. Tenzij zij vreemd zou gaan natuurlijk. In dat geval kon hij niet anders, anders zou iedereen in zijn omgeving hem erop aan kijken en zouden zijn dochters niet uitgehuwd kunnen worden. Dus nee, hoeveel er hier qua religie en verzuiling al fout ging, het is echt niet te vergelijken. Laat je dat nooit wijsmaken, want je doet die vrouwen echt te kort.
Niets mis met opium
OF die imam deugt is nu niet van belang lijkt me, het gaat om lawaaioverlast. 4 keer per dag dit harde gebler is vreselijk. Hij redeneert: het is maar 4 keer anderhalve minuut. Ik redeneer: 4 keer per dag word je herinnerd aan een shitgeloof dat dieren bij bewustzijn de strot afsnijdt; traumatisch gewoon. Alle geloofsuitingen moeten zoveel mogelijk weg uit de openbare ruimte en hij zet zijn gebler maar op een telefoonapp of zo.
In Duitsland is een paar jaar geleden een rechtszaak geweest, die inderdaad gewonnen is. De man die de moskee aanklaagde, was atheist en redeneerde dat hij als atheist niet het geloof van iemand anders opgedrongen wilde krijgen. De rechter stelde hem in het gelijk.
Het is bizar dat in een land als Nederland waar religie ver teruggedrongen was, een moskee een gebedsoproep mag doen. We leven hier niet in de Middeleeuwen... geloven doe je achter de voordeur. Niet in de oprnbare ruimte, waar anderen er last van kunnen hebben..
Maar ja, links Nederland...
Ja, een azaan kan prima via de app.
@Bataafje | 12-03-21 | 19:08: Goh, vrouwen als Lale Guhl vinden het niet zo fijn achter die voordeur ... hoe tragisch. Maar gelukkig hebben wij daar geen last van. Oh, we gaan haar boek lezen op onze design bank, zeker wel, muziekje erbij, chips en nootjes. Gunst, wat een moedige vrouw! Schrijft ook leuk. Kortom, een aanwinst voor onze salontafel. En dan ... is het alweer tijd om ongeveer 500 nieuwkomers te verwelkomen. Ze worden goed opgevangen, ook daar hebben we geen omkijken naar. Life is good.
@Bataafje | 12-03-21 | 19:08: Láf Nederland. Links en rechts.
@Wiebenick | 12-03-21 | 19:45: Helaas maar al te waar.
@Wiebenick | 12-03-21 | 19:45: Helaas, helaas heb je gelijk. Maar de heersende elite weet voorlopig nog van geen wijken. Ik wacht met spanning volgende week af.
Ik denk niet dat het seculiere lapje vlees bij de kiloknaller nou zo'n beter leven gehad heeft. Ik heb meer een probleem met het feit dat de islam ook een politieke ideologie is, met als doel de sharia de wet van het land maken. De sharia kent niet alleen heel wrede straffen voor bepaalde zaken, maar erkent ook de gelijkheid van mensen voor de Nederlandse wet niet: niet-moslims hebben onder de sharia minder rechten dan moslims, en vrouwen hebben onder de sharia minder rechten dan mannen.
“Nederland is van ons allemaal”, volgens DENK. Sorry, maar nee. Als je een homo/ Joden/ vrouwenhatende mongool bent die spuugt op mensen met een ander geloof, dan heb je hier niets te zoeken. Verafgood je die geitenneuker van E*******, en hoop je zijn speciale gezant in de Tweede Kamer te worden? We spugen je uit. Heb je een dubbel paspoort? Geweldig! Verscheur je Nederlandse paspoort en rot op, want je hoort hier niet thuis. Nederland is allesbehalve jouw land. Je zit hier pas 1, 2 of 3 generaties en hebt je Nederlandse papiertje, maar als je niet fundamenteel begrijpt dat in Nederland vrouwen gelijk zijn, dan is Nederland niet van jou.
Anyway. Dat geldt ook voor haatpredikers.
Amen
Gebruikt DENK het woord "ons" niet verkeerd?
Hij hoort nl niet bij "ons".
@ZZP-er | 12-03-21 | 19:19: hij heeft het waarschijnlijk over zíjn 'ons'.
Waarom schrijf je "E*******" niet voluit? Of staat het zo mooi Amerikaans , want die schrijven ook sh*t. Voor de rest heb je wel gelijk.
@zbb | 12-03-21 | 20:07:
Hij wil niet gejorist worden?
Daar hebben we dat nichtje toch niet voor nodig? Salafist is salafist en blijkt salafist. En dan die linkse ambtenaartjes die helemaal weglopen met deze engel. Uit angst? Uit een totaal onvermogen realiteit van opgelegd islamknuffelen te onderscheiden? Om extra deugzegels te verdienen?
OT: Met dank aan KeesjeMaduraatje.
"Het is misschien maar een kleinigheidje en Carel Brendel ligt er niet wakker van, maar de nr. 9 op de lijst van Groenlinks, Kauthar Bouchallikht, staat met de verkeerde naam op de kieslijst. Op wikipedia en op de website van Groenlinks, staat ze onder de naam "Kauthar Bouchallikht". Let daarbij op de letter "t" aan het einde van de naam. Op het stembiljet vind je deze kandidaat onder de naam "Kauthar Bouchallikh", zonder de "t" op het einde.
Wat zijn eigenlijk de regels? Volgens de kieswet moet de naam volgens de basisregistratie opgeschreven worden. Zoals je in de burgerlijke stand beschreven staat dus. Maar onder welke naam in Kauthar dan in haar woonplaats geregistreerd? We kunnen daar achter komen door in het document van de Stichting Groene Moslims, waar zei bestuurslid van was, te kijken. De Kamer van Koophandel controleert altijd het uittreksel van de gemeente. Daar staat ze zonder laatste "t" geregistreerd.
"Kauthar BouchallikhT" staat dus verkeerd op de affiches, op de site van GroenLInks en op de Wikipedia, en staat goed op het stembiljet en bij de Kamer van Koophandel.
www.groenlinks.nl/kandidatenlijst/kau...
Het is onduidelijk waarom zij bij de partij een verkeerde naam heeft opgegeven. Volgens Carel Brendel is de verschillende schrijfwijze ook bij haar vader, de moslimbroeder, het geval."
BouchallikhT is actief, Bouchallikh is gebiedende wijs. Dat laatste past beter bij de cultuur denk ik.
Koudhaar Boekelikt.
Ik, Kauthar, likh me in bij GroenLinks (en staph daarna over naar NIDA). Zij, Kauthar, likht zich in bij GroenLinks (en stapht daarna over naar NIDA).
Het is Kauthar Bochallikht met de th van think. Negende op de kieslijst van GroenLinks. Ze verteld over zichzelf op Twitter het volgende. "Intersectioneel klimaatactivist en vanaf maart 2021 MoSliMinFiltrAnt in de Tweede Kamer". Ze heeft er zin in, zo schreef ze. Wat intersectioneel activisme is (met name het deel dat over wit feminisme gaat) kan je hier lezen: stellingdames.nl/wat-is-intersectione...
@Verbandmeester | 12-03-21 | 19:19: Kamhaar Boetekleed
Oh en we willen vaak zeggen patriarchaal.
Mannen die controle over alle vrouwen in de familie / samenleving e.d. willen.
En dat is wel deels waar hoor. Maar vergeet de rancuneuze wijven niet hoor uit de islamitische, christelijke, hindoe, joodse gemeenschap.
Dat is ook vaak 'ik niet gelukkig, jij ook niet gelukkig' en vooral in Afrika is dat erg. Daar worden islamitische (en ja ook christelijke) meisjes nota bene tegen de wil in van hun eigen vaders besneden omdat de mamma haar vagina is verminkt door haar moeder enzovoort.
Denk je dat er alleen in islam wordt uitgehuwelijkt? Ik heb nieuws voor je. Hindoestanen doen het ook.
Denk je dat alleen in hindoeïsme minderjarigen worden gedwongen om te trouwen op bizar jonge leeftijd? Ik heb nieuws voor je. Protestanten doen het ook. Zo is het in bijna alle staten van de VS gewoon mogelijk om een kind te huwen van < 16 tot zo jong als 11 met toestemming van de ouders.
Er zijn flink veel problemen op te lossen. Het strafbaar maken van dit soort dingen wereldwijd zou een mooi begin zijn. Het is het schenden van mensenrechten.
En je kan de orthodoxen, extremisten, fundamentalisten in de moderne tijd gemakkelijk herkennen. Die zeggen dat het allemaal niet zo is. Die zeggen bijvoorbeeld niet publiekelijk in de kerk in de biblebelt dat homo's dood moeten, maar ze prediken wel dat God gezegd heeft dat ze dood moeten.
Het zou verboden moeten worden. Maar ja, zelfs in Nederland alleen al moet dan de grondwet veranderd worden.
Asjemenou! Waar kan je zo leren wegrelativeren?
"Zo is het in bijna alle staten van de VS gewoon mogelijk om een kind te huwen van < 16 tot zo jong als 11 met toestemming van de ouders."
Kletskoek.
Wat deze zegt kan ik wel bevestigen.
Moslim vriendinnetje mocht niet op verjaardagen komen.
Bij een protestant vriendinnetje werd ik door de ouders letterlijk gevraagd wat mijn religie was en toen ik zei niets werd ik de deur gewezen.
Bij een katholiek vriendinnetje kreeg ik te horen dat haar familie eigenlijk niet open zou staan voor onze relatie.
Bij een joods vriendinnetje kreeg ik te horen dat haar ouders wel vrij 'liberaal' zijn en misschien onze relatie zouden accepteren als ik me zou bekeren.
Ik heb ook nog een Sikh vriendinnetje gehad maar die was gevlucht voor haar ouders en familie.
Een hindoestaans meisje die ik kende mocht onder geen beding met mij omgaan 'want mijn broers maken je af'.
Wat hebben al deze voorbeelden van ouders/familie allemaal gemeen?
Het zijn allemaal orthodoxe religieuzen. Zo ongeveer de meest conservatieve kwaadaardige en ook racistische mensen die je kan bedenken.
Samenvattend. Religie is kut. Waar je het ook zoekt. En hoe lief ze doen. Zodra ze fundamentalistisch/orthodox zijn zijn ze tevens gewoon kwaadaardig.
Goh, u zoekt ze wel uit, of u heeft bossen vriendinnetjes gehad, waarbij u altijd moest opdraven bij de familie...
Het klinkt mij een beetje teveel in de oren als een verhaal om een punt te kunnen maken.
Wel prima rondgeneukt zo te horen.
Zo en nu weer terug naar je zolderkamer
Wat deze zegt. Moslimpje?
Het is wel mooi dat dit nu ook in het oosten oprukt, buiten de Randstad waar veel deugende Christelijke stemmers wonen.
Logisch, elke imam heeft een hekel aan nichten.
Heldin, kan niet anders zeggen. Trek open die beerput zo vlak voor de verkiezingen, al ben ik bang dat dit bericht niet door de NPO overgenomen wordt, want niet inclusief.
Ik ga bier drinken..
Ook de Partij voor de Dieren had geen enkel bezwaar tegen de azaan (= haatzaaierij met speakers) van de Blauwe Moskee in Amsterdam Nieuw-West.
Zo ongevaarlijk is die partij dus niet.
www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
Snappen ze het nou niet dat dat gejengel ook dierenmishandeling is? Dit jaagt alle vogels de buurt uit. Maar eerlijk is eerlijk, als je ziet hoe zij de Oostvaardersplassen willen laten vernaggelen, dan kun je zien dat ze sowieso iets tegen vogels hebben. Het is in ieder geval geen Partij voor Alle Dieren.
Oke, wist ik niet. Ik twijfelde nog of het PvdD zou worden dit keer, of Martin Bosma. Dan wordt het toch maar Martin, Die weer als nadeel heeft dat de PVV voor airport Lelystad is.
@Alexander des Burgus | 12-03-21 | 18:00:
Het credo van de Partij voor de Dieren is: als je goed voor dieren bent, ben je ook goed voor mensen.
De PvdD is alleen niet goed voor mensen.
In ieder geval niet voor al die mensen die daar in rust woonden en hun kinderen lieten opgroeien. Die worden nu opgezadeld met haatzaaierij en ophitsing door haatvolk in witte jurken om zo mee te liften met de vrijheid van echte religies.
De Partij voor de Dieren heeft hier geen bezwaar tegen. Uiteindelijk zijn deze deugers ook maar laffe collaborateurs in tijden van bezetting.
Van deze jonge vrouwen moeten we het gaan hebben. Allochtone vrouwen die hun verstikkende milieu proberen te ontvluchten, en autochtone jonge vrouwen die het zat zijn om vogelvrij verklaard te worden zodra ze de straat op gaan. Zij staan op tegen de islamitische onderdrukker.
Zolang de linkse politieke partijen verder gaan met het uithollen van het begrip discriminatie en islamietjes blijven steunen is het dweilen met de kraan open.
Ik ken deze Imam wel. Hij woont dichtbij loopt zelfs hard tegenwoordig. Als hij niet in zijn pyama loopt. Je kunt aan zijn hoofd zien dat hij radicaal is. Verbaast me niks dit.
Ik dacht dat het een personage uit de Efteling was...
@Zenzeo | 12-03-21 | 17:35: De Pakistaanse moslims zijn wat extremer in hun gelijk willen halen, denk ik.
@Zenzeo | 12-03-21 | 17:35: Nee, in de Efteling is dat rassies tegenwoordig.
Lieve mensen, laten we nou met elkaar afspreken dat we de pvv zo groot mogelijk maken. Ze gaan oppositie voeren, zoveel is al aan te nemen, maar alleen met zoveel mogelijk zetels kunnen ze op de rem trappen van het beleid dat je weet dat gaat komen. Rutte gaat straks over links met kaag en wopke en dan telt er nog maar één ding; klimaatgedram en wordt het gepeupel op onnoemelijk hoge kosten gejaagd. Dit soort haatzaaiers zullen in elk geval beslist niet worden aangepakt. Zoveel is zeker.
Ik realiseer mij eigenlijk hoe tolerant we zijn met deze post en we zelfs ook hier totaal niet discrimineren. Wilders en Baudet hebben daarin gelijk.
Ik begeef mij in best rechtse kringen maar ken werkelijk niemand die mensen beoordeeld op kleur. Enkel en alleen op gedrag. In de jaren dat ik hier virtueel rondloop, en naar mijn idee u ook niet op een halve gare na.
Mijn zorg komt eigenlijk pas als er ook maar een klein beetje gediscrimineerd gaat worden. Wij Nederlanders die Turkse bakkers en slagers links laten liggen. Of niet aansluiten bij iemand achter de kassa zit met een hoofddoek. Zomaar wat voorbeelden voor als de maat vol is als 'de groep' zijn eigen 'rotzooi' niet opruimt.
Zo heeft iedereen zijn eigen druppel die ergens de emmer doet overlopen. Zo'n moskee in mijn achtertuin met stereo zou voor mij gelijk een glas vol zijn die in de emmer tot de rand doet vullen.
**Man bijt hond tune**
Wat zou bij u de emmer doen overstromen?
Discriminatie in dit land is een probleem dat veroorzaakt wordt door de 'slachtoffers' om dingen die de 'daders' niet willen - en terecht - toch door te kunnen drammen. Gekleurden discrimineren veel harder op kleur; moslims veel harder op 'verkeerde' moslims, vrouwen, niet-moslims, ex-moslims, homo, niet-Turken/Marrokanen/whatever; vrouwen veel harder op sekse, etc.
Mijn emmer is allang overstroomd doordat moslims halal eten. Als je dieren zo behandelt ben je wat mij betreft minderwaardig.
Religie is een zaak tussen jou en jouw schepper.
Was het maar waar. Religie is een handig stuk gereedschap om anderen jouw wil op te leggen door ze op te leggen dat zij -ook als ze niet geloven- rekening moeten houden met jouw geloof, en werkt dit niet hen in ieder geval continue te confronteren met jouw religie (bijvoorbeeld dat kattengejank uit zo'n moskee). Religie is wat dat betreft de meest efficiënte vorm van fascisme.
Dat is één opvatting. De grote monotheïstische godsdiensten hebben daar altijd anders over gedacht. En zelfs de groeperingen die beweren wat jij beweert hebben de onbedwingbare neiging om via een verstikkende moraal jou en mij exact voor te schrijven hoe het tussen jou en jouw schepper en tussen mij en mijn schepper precies geregeld is.
Iedereen heeft het recht op z’n eigen relirioolrotzooi inclusief (hip: hééél inclusief) trotsmoordpartijen, krijsraketten, ruikbaarden enonderdrulkingsontkenning. Maar waarom moet dat nou in volstrekt niet passend West Europa ?
Omdat die je nog subsidie geven om ze de grond in te helpen ook.
"Als ze aan ons vragen, dan hebben wij een antwoord"
Dat antwoord kennen we ondertussen al dromen, veranderd er niks aan dat mensen het irritant vinden en niet in het straatbeeld past wat veel mensen willen zien of horen. Regel (desnoods met subsidie) een app, waar al je gelovigen zich op abonneren dat dat gemekker bij hun allemaal uit de borstzak komt, met je zes keer per dag.
Ik vraag het niet, ik beantwoord de vraag al vooraf. Wel zo netjes. Voor welwillenden dan.
Joh.
Iedereen met een IQ van boven de 10 wist dit al decennia, net als alle mensen die gewoon hun ogen open hebben. Maar vrijwel de hele politiek, de media en het onderwijs weten dit over 100 jaar nog niet. Dan liggen ze zelf richting Mekka en voelen zich zich bevrijd.
Links etc. is nu eenmaal van de ideologische eenvormigheid, en als er één ideologie die die dat kunstje tot in de perfectie beheerst, dan is het de islam, als geïmporteerd en geïmplementeerd door de import-moslims, die het Westen voorbereiden op overname. 1984, maar dan met azaan.
Blanke deugers vinden het geweldig als zo'n woestijnjurk z'n eigen Moskee opbouwt.
Ze vinden het echter ook geweldig als zo'n (ex-)Moslima zich heeft weten los te rukken van de Islamitische onderdrukking.
Van blanke linkse deugers hoef je dus geen actie te verwachten. Die kiezen alleen partij voor zichzelf. Ze willen gewoon deugen en het maakt ze niet uit wie of wat het is.
Blanke deugers vinden het verschrikkelijk als een ex-moslima de hoofddoek afgooit en haar eigen leven gaat leven. Want dan hoeft ze niet meer gesteund te worden door de blanke deugers. Bovendien bederft zo'n ex-moslima het mooie inclusieve plaatje.
Super dapper Soheilah, hulde. Moa kiek oet maedje, kiek oet.
Meer, meer, meer van dit soort Soesjes graag!
Ah, 3 punten uit interview:
1. Huwelijken binnen het geloof, geen huwelijk met ánder geloof, want waar breng je dan de kinderen naar toe?
Mijn antwoord: naar een openbare crèche?
Wat gaat u dat aan waar iemand wel of niet mee trouwt qua geloof? Niets, nada, noppes. Ook niet waar de kinderen opgroeien en met wie en in welke omgeving.
2. "We moeten onze vrouwen beschermen".
Mijn antwoord: Pardon? Tegen wie en wat dan? Andersgelovigen? Valt iemand ze lastig? We leven in een vrije maatschappij waar vrouwen zelf in alle vrijheidsruimte mogen bepalen waarvoor zij kiezen en voor wie, dat gaat u verder geen ene reet aan.
3. Hoorde ik daar weer een valse "wij worden gediscrimineerd?". Nee, u provoceert omwonenden die uw geloof niet aanhangen met uw oproep door versterkers en daar hebben zij last van. En wanneer ze thee of koffie komen drinken, zet u het dan in het vervolg uit? Nee, hé? Waarschijnlijk van niet. Voor uw buurtbewoners komt het namelijk binnen als een soort gejammer 4x op een dag van bijna 2 minuten waarom ze nooit hebben gevraagd. Maar daarin meeleven is te veel gevraagd, dan wordt tragisch liever de discriminatievlag gehesen vanwege uw geloof?
Triest dit. En die tweets zeggen genoeg over de vrijheidsbeperking en afsnijden van familiebanden na een relatie met anders-gelovige of niet-gelovige?
U komt wel over als vriendelijk mens, maar bent u dat zodra het niet binnen regeltjes van uw geloof gebeurt ook nog wel?
Slechts een afvallige die uit de kast komt, een van de weinigen die dit durven. Wees gerust, de meeste moslims zijn slechts in naam moslim, praktiseren nauwelijks en hoogstens voor de buhne. Alhoewel Allah duidelijk is over het lot van hypocrieten...
Waar is bij de moslim mannen hun eergevoel gebleven.
Dit was 50 jaar geleden nog niet gangbaar in de Noord Afrikaanse landen. Ik heb het meegemaakt dat alleen oude vrouwen in boeren gemeenschappen een hoofddoek droegen.
Pubermeisjes hadden toen geen hoofddoek en werden niet zo beperkt in hun leven, als ze maar terughoudend waren in het aangaan van relaties met onbekenden.
De ellende is komen overwaaien uit het Arabisch schiereiland, waar met hulp van oliedollars de vrije opvattingen in Islam werden overspoeld door de orthodoxe leer.
Welke man doet dit zijn vrouw en bloedeigen dochters aan.
Hele zielige zwakke mannetjes die bang zijn van vrouwen.
Sinds het einde van de kolonisatie en ook de val van de Soviet Unie krijgt de islam ook gewoon meer ruimte, geen westen of Russen meer om ze in het gareel te houden.
Vrouw is stoer, man is hoer.
De AIVD (en diens voorloper BVD) weet dit soort zaken al tientallen jaren. En rapporteert daar ook open (en gesloten) over. Dus onze ambtenaren en politici weten het ook. En mensen in "gewone wijken" weten het ook.
Dus waarom staan we deze 400 miljard kostende middeleeuwse cultuur in vredesnaam toe? Met welk doel?
Onbegrijpelijk dat linkse clubjes zoals d666 en gr links maar drammen over gendergedoe en emancipatie, terwijl ze deze verwerpelijke "religie"prima vinden.
Die vraag houdt mij al jaren bezig.
Wat worden Rutte en zijn VVD boeven hier beter van?
Het enige wat ik kan bedenken, is:
1.Dat er veel geld in omgaat. COA, Advocatuur, Vakantieparken, AZC-en, beveiligingsfirma's, etc etc.
2.Als je heel cynisch bent, dat de huizenprijzen zo kunstmatig stijgen.
3.Dat je kunstmatig een gevoel van onveiligheid importeert.-Een volk wat zich onveilig voelt zal de overheid nodig hebben.
@Roadblock | 12-03-21 | 17:03:
Men laat het niet toe omdat men er op de een of andere manier beter van wordt. Men laat het toe omdat men geen antwoord weet op de wijze waarop de Islam als politiek systeem vat op ons krijgt. Men laat de boel de boel bij gebrek aan welke strategie dan ook. Het zijn de nihilistische tendensen in de Westerse samenlevingen die ons, en ook onze politici, verlammen. We zijn ons vertrouwen in de waarheid kwijt, zijn cynisch geworden, houden onszelf drijvend in een poel van relativisme en laten ons ringeloren door groeperingen die nog steeds denken in termen van eeuwige waarheid en absolute waarden.
@bqbq | 12-03-21 | 16:49:
Vandaag ook hallucinant gesprekje met Nederturkse student over de 'witte hetero man' als bron van alle kwaad en rampspoed in de wereld: Zij: ''Ja maar, alles wat fout gaat/is gegaan, is toch ook de schuld van deze man?'
Zo dan, heb je daar ook voorbeelden van?
Krekels.
Lekker bezig hoor, media en vormers van de jeugd.
@Roadblock | 12-03-21 | 17:03: De kerk (en volgens mij bijna elk ander geloof) onderdrukt met angst. De hel en hemel is niet voor niets uitgevonden, en als je niet volgens de, door het geloof, opgelegde regels leeft kom je in de hel, als je wel de regels volgt kom je in de hemel. Elk geloof heeft een goed en slecht voorkomen. Als je in de goede kant komt en je volgt netjes de regels zal je familie ook altijd bij je blijven etc. Zo ook de politiek tegenwoordig, importeer slechte dingen, laat de lichte criminaliteit oplopen, benoem wat er gebeurt maar niet door wie, en de politiek zal je beschermen zeggen ze dan. Het is een heel oude truc met een nieuw bontkraagje. Een leuke bijkomstigheid voor de politiek is dat het heel veel banen creëert, waardoor er weer veel mensen aan het werk komen, die belasting betalen wat er voor zorgt dat de overheid weer extra geld uit kan geven aan zielige mensen waarvoor ze zeggen dat ze ons gaan beschermen tegen die mensen. De overheid grossiert in bullshitbanen die verzonnen worden om ons tegen alles en iedereen te beschermen. Ik moet van de andere kant wel zeggen dat het dieptepunt van banen creëren verzonnen was door Ad Melkert. Die vond het een goed idee om in het spitsuur mensen achter de vangrail te zetten die het verkeer moesten proberen door te laten rijden, maar als je voorganger dat niet deed kon jij het ook niet. Die stonden daar met armgebaren te proberen het verkeer door te laten rijden. Dat was voor mij het meest nutteloze baantje wat ik ooit gezien heb.
Die man lult wel een aardig stukje uit zijn nek.
De imams gaan dit winnen. Imams zijn met de eeuwigheid bezig, het leven hier op aarde is slechts bedoeld om bij allah in de hemel te komen en stelt voor hun niet veel voor. Ze plannen voor de echt lange termijn en elk succesje is er eentje, een azaan, een meisje in de politiek, etc.. Het hoeft niet morgen vrucht te dragen, over 1, 10, 100 jaar is ook goed, als het zaadje maar geplant is en je weer een puntje scoort bij allah. Onze politici kijken merendeels niet eens vier jaar vooruit, eerder 4 maanden, de duur van de verkiezingscampagne en de meesten missen volledig waar de islam mee bezig is.
We will never surrender
Precies, ze hebben er niet mee te maken en zien alleen de voorkant de facade en zelfs die is heel lelijk.
@Coolcalmcollected | 12-03-21 | 16:19:
Dat zeiden de mensen in Klein Azie, Egypte, Noord-Afrika, Afghanistan, en Indie ook, of denkt u, dat dat allemaal moslimlanden waren?
Het Deense undercover onderzoek toonde al aan dat er een groot verschil is wat imams intern en extern zeggen. Helaas wordt in Nederland nog te veel en te naïef vertrouwd op wat imams extern verkondigen. Het zijn allemaal leugenaars
Duur betaalde communicatieadviseurs hebben imans niet, maar ze redden zich prima. Of ligt het aan de goedgelovigheid van de kafir?
@DeCynischeAmbtenaar | 12-03-21 | 16:29:
Het systeem heeft er 1600 jaar aan gebouwd om op elke vraag een passend antwoord te kunnen geven. Het retorisch bouwwerk is nagenoeg waterdicht en geeft binnen een zekere context de ondervrager geen schijn van kans om te ontwrichten. Dat is hun sterkte, ze hoeven niet of nauwelijks na te denken maar alleen maar te citeren uit de geschriften. Ben je schriftgeleerde, dan ben je het discours machtig, bepaal je wat waar is en wat onwaar, wat goed is en wat slecht, wat mooi is en wat lelijk, en degene die vraagt of ondervraagt zal genoegen moeten nemen met je antwoorden die elk een stukje zijn dat perfect op zijn plaats valt in de grote legpuzzel die Islam heet.
De kafir laten zich snel intimideren door zo'n systeem. Telkens als ze er op in willen breken met een kritische vraag sluit het zich middels een afwerend, buitensluitend antwoord. Er is maar één mogelijkheid om toegelaten te worden, en dat is de volledige onderwerping. Heb je je onderworpen, dan is alles wat je denkt, voelt en doet onderdeel van het grote raderwerk, voel je je opgenomen in het geheel en heeft plotseling alles een zin en een betekenis. Onderwerp je je niet, dan blijft het systeem voor jou gesloten en blijf je buitenstaander.
Zo was het eertijds ook met het Christendom, en het is pas sinds de Verlichting dat we in staat zijn gebleken, middels systematische twijfel, om het zoeken naar de Waarheid los te koppelen van het zoeken naar God. De enige weg om van buitenaf als criticus de Islam te bejegenen is de zwakke plekken vinden in het systeem en de pijlen daar op te richten. Ondervragen, ondervragen en nog eens ondervragen. Een context creëren waarbinnen het systeem niet volledig stabiel is en kleine scheurtjes gaat vertonen, om vervolgens wiggen te drijven door steeds maar door te vragen en de vraagstelling stap voor stap te verleggen. Ze hebben geen communicatieadviseurs en zijn in feite ook niet in staat om de boodschap erg veel te veranderen. Al te veel aanpassing aan een veranderende, bedreigende context maakt het systeem Islam extra instabiel.
U denkt dat het naieviteit is.
Ik denk opzet.
Ik weiger te geloven, dat 2e kamerleden dit niet allemaal allang weten.
Het credo "Als we Wilders maar niet in de kaart spelen" is verantwoordelijk voor het misdadige wegkijken, ontkennen, en bagatelliseren.
En als de vlam weer eens in de pan slaat, veinst men 'geschokheid' en gaat verder met plas glas.
Soheila Rodjan, petje af!
Ontzettend knap dat u zich heeft te ontworstelen uit deze verstikkende kluwen van religie, cultuur, familie en valse solidariteit.
Als Kuzu dit nog even door geeft aan Erdodinges dan kan deze mevrouw ook niet meer over straat.
Heeft Jesse Klaver al gereageerd ?
Die kan zo uitleggen dat hier niks van waar is en dat hij net van plan was om de moskee om te bouwen tot een Biomassa centrale.
Als hij zijn eigen bullshit zou verbranden is zo'n centrale nog echt nuttig ook.
Heeft Kauthar al gereageerd? Als linkse moslimfeministe kan ze toch niet zwijgen.
Ik heb geluisterd, maare....
Net zoals de podcast van eer(?)gisteren bleef het oorverdovend stil van Kauthariaanse zijde.
Kauthar is aangenomen om stemmen van moslimbroeders en -zusters te trekken. Die zwijgt in ieder geval tot na de verkiezingen
Wat een gedonder door en met die islam. Gelukkig zijn er gauw verkiezingen. PVV. Stem op dhr. Wilders.
Oh jazeker, want dat mag allemaal!
Dit is waarom een minister van de-islamisering nodig is.
Joh! Dus islam is helemaal geen vrede en imams liegen gewoon. Ik sta versteld.
z'n baard is al een sprookjesbos en toch een podium krijgen en moeten we naar luisteren insteek. Help religies de wereld uit.
Check ook het weinig opbeurende artikel in de online Telegraaf vandaag met de kop "Moslims onder druk gezet om niet te gaan stemmen:
’Democratie is een afgod’". Lieden uit salafistische hoek opperen het plan "’Het Binnenhof blokkeren’, ’spoor- en snelwegen blokkeren’ en ’het land te ontregelen’.
„Richt een eigen inlichtingendienst op”, stelt Van de Ven nu voor. Zo’n islamitisch onderzoeksteam moet uitzoeken wie ’de grootste islamofoben van het land’ zijn. „Die dienen aan de publieke schandpaal te worden genageld door middel van smeercampagnes.” ..." Ze zien achter elke boom een islamofoob en benadrukken doorlopend dat het een kwestie van tijd is voor het diep-racistische Nederland alle moslims afvoert naar kampen."
Het in hetzelfde artikel genoemde islamitische core principe van "al-wala wa-l-bara" (ook wel 'al Walaa wal Baraa') verdient overigens enige nadere duiding. Dit is een essentieel principe, een doctrine dat een soort parallelle samenleving op basis van apartheid dicteert tussen gelovigen en de kafir. De laatstgenoemden dienen veracht en gehaat te worden en bij elke gelegenheid vernederd en bespot. Er staat ons nog wel wat te wachten.
Ik persoonlijk ben voorstander van het idee dat deze gasten ophoepelen naar een salafistenland met zandbak naar keuze. Iedereen blij.
DAt was voor mij ook nieuw, wel gunstig dat ze niet mogen stemmen.
Jay!
Al 2 keer de waarheid / werkelijkheid benoemd van 'binnenuit'.
Nog ~ 999.998 gevallen te gaan of zoiets, toch?
Ook het verhaal op vrij-links leest als iets wat iedereen eigenlijk vermoedt/weet. Hoe kan het dan zijn dat mensen als Kaag en Rutte dit niet willen weten ?
Denken ze werkelijk dat er uiteindelijk een verlichte islam gaat ontstaan zoals Rutte gisteren ongeveer zei in het debat met Wilders.
Dat is ijdele hoop want dit zijn uitzonderingen en bovendien blijven de grenzen wagenwijd open voor nieuwkomers die 1400 jaar achterlopen. Het blijft dweilen met de kraan open.
Heel links Nederland moet toch langzamerhand met een stijve nek rondlopen van het wegkijken.
Nee hoor, op links zijn velen net zo religieus in hun linkse kerk als de imam in de zijne. Geen reden om je te schamen als jij alleen de waarheid in pacht hebt.
Je zou het verwachten, maar hypocrisie van de rode en links-groene medemens is niet zoiets als de takiyya voor den diep gelovige. Ik zie louter overeenkomsten.
oplossing is mi. heel eenvoudig
ieder geloof afschaffen in de BV NL
de christenen stelde hun onderwijswinkel veilig begin vorige eeuw
de islamieten kregen alle godsdienstvrijheid verstopt achter de hoofddoek of moskee deur
aanschouw het resultaat
afschaffen scheelt een hoop ellende en poen
let maar op
Het is helemaal niet zo eenvoudig. Je kan een idee niet verbieden.
Ze hebben mazzel dat de generatie van mijn Opa is uitgestorven denk dat de jurk meneren dan wel anders piepte als ze dat nog konden.
@Asteroid-B612 | 12-03-21 | 15:49:
Er moet vrijheid van kritiek zijn.
Dat is wat we hier ontberen.
@Asteroid-B612 | 12-03-21 | 15:49: Alle voordeeltjes de wereld uit. Alleen maar openbare scholen. Toch religieus getint onderwijs: zelf betalen.
Alles wat ook maar een beetje ruikt naar subsidie voor bouwen en onderhoud van kerken/mosketen/synagogen afschaffen.
Alle uitzonderingen die religieuzen hebben ten opzichte van niet gelovigen de prullenbak in (denk aan keel doorsnijden van van slachtvee)
Gewoon, 1 set regels en wetten die voor iedereen hetzelfde zijn.
Dat schept duidelijkheid. Alle religie gewoon achter de voordeur.
Kom op zeg! We leven in de 21e eeuw in zogenaamd verlicht Nederland. Ik hang geen enkel geloof aan. Mag ik alsjeblieft in Nederland het recht hebben om NIET continu met andermans geloofs eigenaardigheden geconfronteerd te worden. Ik wordt er een beetje moe van.
Imagine there is no heaven enz.
John Lennon had het toen al door
@Eagle0511 | 12-03-21 | 16:05: Deels mee eens, maar het zal allemaal niet helpen. Dit is wat de elite wilde en nog steeds wil. Het is inmiddels toch al veel te laat. Dit gaat niet meer weg, en sterker nog, het zal over enkele decennia waarschijnlijk domineren. Sterkte allemaa. (Ben ik even blij dat mijn dochter hier nog weg kan met US passport). "Mag ik alsjeblieft in Nederland het recht hebben om NIET continu met andermans geloofs eigenaardigheden geconfronteerd te worden." Nou nee, kennelijk niet. Hoofddoekjes zijn inmiddels al bepalend voor het straatbeeld in de steden. Als een kerk zondag mag klingelen (word er zelf ook tureluurs van dat gebeier) met dat stomme klokkengelui dan mogen de jengelaars in de minaretten dat ook. Als Joden ritueel mogen slachten, mogen molsims dat ook. Al blijft het een zeer barbaarse praktijk.
@Mr.Crowley : klopt ja, maar dan moet je wel een First Amendment hebben zoals in de VS, geen maffe wetten over strafbare "beledigingen" en dat soort gezeik, en geen kompleet door de linkse elite gecontroleerde pers, of gesubsidieerde activistenclubs die op heksenjacht gaan.
Alleen linkse mensen en kinderen zijn hier verbaasd over.
Die zijn verbaasd over alles buiten de bubbel.
Ik vind het overigens fout om te stellen dat hij niet vredelievend is.
Hij steeft naar een islamitische wereld. Als de wereld islamitisch is, dan is er vrede. Dat moment komt zodra eerst iedereen islamitisch is en daarna de laatste islamiet de op één na laatste islamiet heeft afgeslacht. Dan is er vrede.
Ik ben zelf trouwens ook heel vredelievend en geweldsloos. Als ze hier thuis niet doen wat ik zeg sla ik er op los, soms met een kachelpook. Daar worden ze gehoorzaam van. En als ze gehoorzaam zijn dan is er vrede, is geweld niet meer nodig en kan ik mijn welverdiende rust nemen.
Maar zolang ze niet naar me luisteren is er geen vrede. Ik vind dat verdrietig, want ik heb echt het beste met ze voor.
Snappie?
Zo hou je rust in de tent.
Ja meneer.
LOL
Als of die arabische landen elkaar niet de kop afhakken om verschillen in interpretatie van de leer. Soenieten vs Sjiieten, ISIS vs iedereen, Turken tegen Koerden, er is nota bene een burgeroorlog gaande in Jemen, Somalië, Syrië én Libië. Daar zitten nauwelijks kafir tussen, ze gunnen elkaar het licht in de ogen ook niet. Wat precies de reden is waarom die landen zo makkelijk tegen elkaar uit te spelen waren door 't Westen.
Tja, als de vrouwen er serieus de pest in krijgen kun je nog wat beleven.
Het is niet voor niets dat ze in de islam kort gehouden worden.
Vrouwen kun je beter kort houden. Na drie maanden is de lol er altijd wel van af.
@Knufter | 12-03-21 | 15:22: Hij is goed.
@Knufter | 12-03-21 | 15:22:
De ketting net lang genoeg houden dat ze in de keuken overal bij kunnen.
Misschien dat Martijn Koning hier ook nog even "grappig" over wil doen, bij Jinek vanavond? Misschien ook DENK (of NIDA) laten aanschuiven?
De "me too" van de islam. Alleen zijn deze vrouwen echt de lul als ze nog onder "gezag" staan van moslimmannen. Kunnen die linkse meisjes zich niet voorstellen.
17 maart PVV, hier moet echt een verbod komen.
Het ongebreideld bouwen van nog meer haatpaleizen, daar moet toch iets tegen gedaan kunnen worden. Heeft Zwitserland middels een referendum toch beter voor elkaar.
Laat links het maar niet horen. Deze vrouw is binnen no-time gecancelled.
Waar de azaan klinkt, is het land geïslamiseerd.
Geweldig; hoe meer kijkjes in de keuken, des te beter. Met hun islamofobie en racisme. Dit soort imams zijn alleen maar aandachts- en machtsgeil.
Hoop dat er steeds meer ex-moslima's zich gaan uitspreken. Deze vrouwen zijn 1000 keer zo moedig dan wegkijkers als bijvoorbeeld Kaag.
Hè een liegende moslim? Niet!!! Hoe kan dat nou weer? Zou het toch iets met cultuur te maken hebben?
Potverdorie jongens, dat ik dit nog mag meemaken. Een goed stuk over de 400.000.000.000 in de NRC. Grappig dat men er niet meer onderuit kon.
Heb je toevallig ook nog wat lijm? Zou graag mijn klomp willen restaureren
@amateurrr | 12-03-21 | 15:12: Dat maakt het dan 400.000.000.001 euro.
Het blijft vreemd dat de politiek "correcte" partijen (de clubjes van Ploumen, Kaag, enz) de islam zo tof vinden.
En de feministen.. ik snap het ook niet.
Kaag is getrouwd met een palestijn, dus zo heel verbazingwekkend vind ik dat nu ook weer niet...
@ReyNemaattori | 12-03-21 | 16:59:
Ja maar ze is zelf katholiek toch?
Gister was er een item over corona bij de moslims op de Westbank (Judea en Samaria). Daar is een enorme toename van patienten in de ziekenhuizen en geen vaccins beschikbaar. Dit in tegenstelling tot Israel (Ja, en?) dat stelt dat dit een zaak voor de Palestijnen is. De geleverde vaccins zijn ingepikt door de elite aldaar. Na een oproep door de overheid zijn er extra vaccins geschonken door de VAE, Rusland en ... Israel. nos.nl/artikel/2372258-palestijnse-zi...
De Palestijnen ontvangen zoveel donaties (zowel geld als goederen), dat ze allemaal heel luxe kunnen leven. Helaas is het een grote corrupte tyfusbende en daar lijden de gewone mensen onder...
@Graftak | 12-03-21 | 15:18: Geef al die Palestijnen gewoon een rijtjeshuis van glas.
Ze wilden toch een eigen staat? Dan moet je dus ook je eigen shit regelen in plaats van iedere dollar die binnen komt spenderen aan het pesten van Israëlieten... ik snap dat dat lekker verbindend werkt, zo'n haat voor joden, alleen los je daar geen probleem mee op.
Heeft hij van de week ook Radar Love gezongen door die spiekertjes??
Een malloot hier te schreeuwen op straat. Blijkt het Thierry te zijn. Versterkt ook nog eens. Gelukkig doet ie dat maar 1x per 4 jaar en niet 4x per dag.
Jij hoort liever het gejank uit een minaret.
Dit azaan-gezeik maakt weer eens duidelijk hoe het is gesteld met de Nederlandse politiek: over de dreiging, de opdringerigheid en het gemanipuleer van de islam heeft vrijwel niemand het in de huidige verkiezingscampagne - behalve zo nu & dan Geert Wilders.
Wél eindeloos gezeik & gebazel over Corona, over Het Klimaat, het 'muljeu', en het niet aflatende geblaat van duurzaamheidswijven die het inmiddels al voor elkaar hebben dat er miljarden en miljarden door de eco-plee gespoeld worden.
En dat alles terwijl die enorme, bruine olifant in de huiskamer met de naam 'islam' al lang bezig is de boel volledig onder te schijten. Nadat ie eerst al het porselein in de kast aan barrels heeft gesmeten.
Ideetje: een vrouwenmoskeetje!
Kijken hoe druk het wordt met meisjes en vrouwen zoals Soheila en Lale.
Vive la Résistance!
Of een Rooms-katholieke kathedraal voor uitsluitend transseksuelen. Maak me gek!!!!
Tja... Taqiya. Het allemaal zo goed gedocumenteerd.
Zolang wij religie anders behandelen dan ideologie zal het niet veranderen.
wacht maar tot ze in de meerderheid zijn, dan komt hun ware aard naar boven.
Moet je nagaan dat nu maar 5% procent van de Nederlanders moslim is.
Het echte gezeik begint bij 10%, is studie naar gedaan.
@Patje | 12-03-21 | 15:00: wie zegt dat?
@dirkdoorsnee | 12-03-21 | 15:08:
Het CBS in december 2020
@Patje | 12-03-21 | 15:00: Maar ze maken herrie voor 50%.
@Jee-Dee | 12-03-21 | 15:13:
En er zijn denk ik ook veel meer moslimknuffelaars dan moslims in Nederland. Misschien zijn zij wel een groter probleem dan de moslims zelf.
@Patje | 12-03-21 | 15:11: zou het waar zijn pat, en wie vallen daaronder?
@Patje | 12-03-21 | 15:18: Reken daar maar niet op. Het zijn echt de moslims zelf die de problemen geven. Op mensen als Soheila Rodjan na dan. Maar die willen juist graag moslim af zijn.
Wat moedig van haar. Wat goed dat ze zich nu uitspreekt. Hoop dat haar toekomst rooskleuriger is en ze verdient alle steun.
dit weet toch ieder weldenkend mens. Helaas zijn de meeste mensen niet zo weldenkend meer tegenwoordig.
Verbaast iemand dit nog? Het is toch algemeen bekend dat de islam totaal niet inclusief is en daarover ook mag liegen tegen niet moslims.
Ben d'r wel klaar mee, voor de zoveelste keer.
youtu.be/8O2GWucgvr8
Doe doe jurk uit, gek.
"Je mag hier moslim zijn, je mag hier homo zijn, je mag hier joods zijn....''
Dixit de imam. Maar volgens zijn nichtje:
"Hij stak zijn walging over niet-moslims/ homo's/joden etc niet onder stoelen of banken."
Dat is toch wel een decennialang telkens terugkerend patroon, valt me op: naar buiten toe doen ze zich tolerant en vreedzaam voor, maar als ze het idee hebben dat er geen buitenstaanders meeluisteren, dan hebben ze plotsklaps heel andere opvattingen.
En die azaan? Ik heb het hier al vaker gezegd: die is niet bedoeld voor de vrome gelovigen, die weten heus wel wanneer het tijd is voor het gebed, dat gaat al 40 jaar goed zonder versterkte oproep. Nee, die azaan is bedoeld voor ''ons'', de andersdenkende autochtone Nederlander. Die oproep moet ons weer op provocerende wijze confronteren met het feit dat wij niet geloven in het juiste opperwezen, dat wij feitelijk ongelovige honden, varkens, en apen zijn. Dat ''zij'' beter zijn dan wij. Dat is uiteindelijk ook de boodschap van al die hoofddoeken in de openbare ruimte, en van de nikaabs en boerka's.
M.i. moet het verboden worden. Kan dat niet met de huidige wetgeving, dan pas je die wetgeving maar even snel aan. Als er een avondklok van een wettelijke basis voorzien moet worden, kan dat opeens ook binnen twee dagen, of op één dag zelfs.
En verder natuurlijk: een finaal einde aan de invoer van nog meer islam via de asielwetgeving. We hebben er nou 1 miljoen. Dat is gewoon veel te veel; 500.000 was al veel te veel geweest. Enkele tienduizenden kan een land als Nederland aan, meer niet.
Het zijn niet alleen de imams hoor. Een kennis van me, Marokkaan, "ik ben misschien wel de slechtste moslim van allemaal !") beheerst het Arabisch, die vertelde me eens "je moest eens weten wat die mensen allemaal over jullie zeggen in de tram of in de metro. Het is niet fraai."
Gewoon omdraaien. Mag ik een ieder die van goede wil is in Nederland, en daarbuiten, het goede en de vrede wensen? Ongeacht je geloof, ideologie of wat voor soort overtuiging van je (voor-)ouders dan ook? Zie een Arie Slob die uiteraard gevrijwaard wordt van straf voor zijn kleinburgerlijke bekrompenheid.
Al die trieste kleine mensjes in al hun machteloze bekrompenheid, maar dan minstens net zo machtsgeil. Laat ik Sigrid Kaag citeren: ik hoop dat er een speciale plaats in de hel is voor vrouwen die elkaar niet steunen.
Noem het mainsplainen maar Pim Fortuyn had stomweg gelijk: emancipatie is op zich genderneutraal. Voorlopig lijken we steeds harder terug bij af. Allemaal.
Tsja, moslim en vrijheid, democratie etc etc schijnt lastig te zijn. Conclusie: de islam moet worden verboden. Nu ga ik bier koud zetten.
Zojuist eens op de website van FEMYSO gekeken, om me maar eens op de hoogte te stellen van wat ze doen en willen. Wat me opvalt is dat op het eerste gezicht het om prachtig klinkende projecten gaat, maar als je doorklikt en leest, zie je meteen dat alle projecten erop gericht zijn om moslims een betere positie te geven.
Er zijn veel projecten tegen "islamofobie" in allerlei vormen, maar wat totaal ontbreekt is introspectie. Geen enkel project is erop gericht om een discussie over waarden, meningen en uitgangspunten van de islam zelf ter discussie te stellen. Alles is naar buiten gericht. Er is dus veel kritiek op en onderzoek naar de achtergestelde positie en de kansen van moslims in de EU en over discriminatie van moslims, maar geen enkele discussie over de manier waarop moslims zelf een beetje meer de Europese waarden zouden kunnen accepteren, waarderen of overwegen. Alle oorzaken, schuld en gevolgen van de vermeende slechte positie worden buiten de moslims zelf gelegd en de islam staat sowieso niet ter discussie.
Kortom: Een zeer onwenselijke club, die niets bijdraagt aan integratie, maar die slechts een betere positie nastreeft voor moslims. Een pure belangengroep dus, betaald door de EU, waarin geen plaats is voor wederkerigheid. Weg ermee, we hebben er niets aan! Het is een club van moslims, voor moslims. De vraag of deze club is gelieerd aan de moslim-broederschap is niet eens relevant, we kunnen zo ook wel concluderen dat we er niets aan hebben als EU-inwoners.
Deze mag in de krant, voor het eerst met u eensch.
Too little, too late, Landgenoot, om jou nog serieus te nemen als het over islam gaat.
@Graaisnaaiert | Dat dan weer wel.
Zo'n lap tekst met mening, maar wel fel ageren tegen mensen die stemmen op een van de weinige partijen die hier iets aan wil doen. Of denkt je dat VVD, CDA, D66, GL en de PvdA ook maar iets hier aan kunnen of willen doen? U wilt zeker politicus worden met die dubbele tong?
Wij zijn hier geboren en spreken Nederlands, schat het kaboutertje 55, waaruit we kunnen concluderen dat hij ter aarde kwam terwijl zijn moeder op een roltrap stond en hij zeker een tree of 52 geraakt heeft met zijn bolletje alvorens hij na 300 meter doorrollen tot stilstand kwam naast een openbare pedaalemmer, en er een vorm van nalatigheid was bij passanten.
De man praat als Donald Duck met down, weet je!.
Zo, nou horen we het eens van een ander.
De bevestiging wat velen die nog zelfstandig kunnen denken, al dachten.
Huh, volgens vele reaguurders was dit toch alleen in die zo verfoeide Randstad?
Ik waarschuw guurders constant dat dit ook bij hun in de buurt gaat komen. Maar guurders in durpkes weten van niks blijkbaar. Zelfs over hun eigen lokale provinciestad hebben ze blijkbaar geen kennis.
De randstad breid uit, door de regenval dobberen ze ook meer inlands, daar de rivieren buiten hun waarden treden.
Laten we wel wezen, van buiten ziet het er in dat filmpje uit als typisch Nederlandse kneuterbouw.
Van binnen staat daar dan zo'n soepjurk uit de Fata Morgana attractie van de efteling in bijbehorende omgeving met van die idiootje krulletjes en motiefjes.
Het past net zo weinig bij deze tijd als groen&bruin behang uit de jaren '70 met bijbehorende oranje broek.
Dat zo'n man dat niet snapt geeft aan hoezeer hij in zijn eigen bubbel leeft. Man, trek eens een spijkerbroek of pantalon aan.
Valt me nog mee dat er geen schapen en kamelen in de voortuin staan.
Die staan binnen, een schaap met een kouwe kut heeft negatieve gevolgen voor de omvang danwel lengte van de Arabische snorkel.
Ash81
@Ash__1981
“Ik hoop echt dat de gevestigde 'progressieve' partijen hier komende jaren hun ogen niet voor sluiten zoals gebruikelijk. Dus doe er wat aan”
@PloumenLilianne
@jesseklaver
@MarijnissenL
@SigridKaag
Helaas Ash81, helaas gaan ze hier niets aan doen.
Deze partijen blijven de radicale islam ondersteunen en faciliteren.
Links progressief steunt conservatieve islam.
Als er iets te mopperen is over SGP, of zeg conservatieve Christenen, zijn ze er als de kippen bij.
Verwacht geen steun, het blijft, zoals altijd bij links, bij mooie woorden.
Sterkte Soheila en Ash81, pas goed op jezelf.
Ash81 is lief maar naïef
Martijn Koning en Martijn de Koning, kom er maar in.
Het wachten is op de purschuim in de speaker. Dat zal die imam leren, vrouwen een hoer noemen. Je moeder met snor is een hoer! Shit, doe ik het zelf ook.
Verder handen af van vrouwen en mannen die uit de Islam willen stappen. Dat zijn ook onze afvalligen die kiezen voor onze Westerse samenleving.
Dank voor je dappere actie, Soes, en blijf vooral veilig.
Respect voor het lef van deze vrouw. Een sterke vrouw.
Leugenaars, schijnheiligen, hypocrieten - wat heb ik een bloedhekel aan dat soort lui!
Turkse dames zijn vaak ontzettend mooi!, alleen zo onbereikbaar.
Mmm ook weer zo'n racistische generalisatie.
De salafisten krijgen ook de steun van de overheid en de NPO.
Als het over islam gaat laten ze altijd goed Nederlands sprekende moslims horen en we zien altijd vrouwen met hoofddoekjes op.
Dat zijn volgens Nederland de goeien .
Islamitische vrouwen die geen hoofddoek dragen zie je nauwelijks en mogen niks zeggen op TV .Niet gelovige Marokkaanse of Turkse mannen hoor je ook nooit. En dan dat koosnaampje voor islamitische vrouwen, moslima.
50 jaar geleden was religie bijna uitgeroeid om zo te zeggen.
Nu woekert het onder de vlag van tolerantie en racisme.
Het zijn ook vrijwel altijd vrouwen die redelijk tot goed Nederlands spreken. Bij de mannen kom je dat gewoon minder tegen. Ga eens luisteren op de middelbare scholen. Allemaal hier geboren en getogen, maar de gemiddelde Nederlander kan er geen gesprek mee voeren.
Zwolle ̶H̶a̶n̶z̶e̶s̶t̶a̶d̶ Hassanstad
Zwollah
hahaha Patje en Ruimedenker, humor om te lachen!
Dat vrouwen los willen komen van de islam spreekt voor zich. Maar velen voelen zich als vrouw toch goed in de islam. Geen verschil met mannen. Godsdiensten zoals de islam zijn vervoering, emotie, en massahysterie. Het enge is dat deze bovenmatige emotie slim verpakt is in strenge, duidelijke regels. Het lijkt zo wel echt! Maar het blijven verzonnen, soms spontaan bedachte regels van en voor starre, heerszuchtige en controlefreakende figuren die in het leven zelf niet genoeg kunnen vinden om ook maar een dag te genieten van alles wat is en kan zijn in dit heelal. Nee, ze zijn razend dat zij met hun 'grootse geest' de boel niet zelf hebben verzonnen en beheersen kunnen. Spontaan komen er Grote Woorden in hen op of worden ze er volger van. Eigenlijk zijn ze gewoon te goed en te groot voor alleen deze wereld. Het hele universum moet zich voegen naar Het Woord. De rest dient te verdwijnen, volgens dat Woord. Vreemd, want alles zou ook uit dat Woord komen. Met andere woorden, ze hebben geen sluitend verhaal, alleen veel Woorden.
Een van de weinig zo niet enige gelijk van Marx (de echte, niet onze Rutte) is dat geloof opium van het volk is. Lekker niet meer na hoeven denken, gewoon slaafs de kudde volgen. Met als bonus dat als je de houten jas aantrekt er een plekje naast een magisch vriendje met baard op een wolk voor je is. Mits je braaf bent geweest en alle wereldlijke regels hebt opgevolgd. Anders brand je eeuwig in de bbq want dan is magisch vriendje boos op je.
En ja daar zijn veel mensen gevoelig voor. Ook onderdrukte vrouwen en mannen. Want niet zelf nadenken is veel meer waard dan de realiteit onder ogen zien.
Zoiets hadden wij vroeger ook in de tuin, ietwat kleurrijker en met een kruiwagentje in zijn handen met daarin een frivool plantje, het heette als ik mij niet vergis een tuinkabouter.
Tjezus, en niet eens een fatsoenlijk grasveldje om een bierflesje op te gooien.
Dat er maar meer van deze vrouwen zich publiekelijk mogen gaan uitspreken. Misschien komt er dan ooit nog wat van verlichting van binnenuit..
Maar lieve medereaguurders en GS redactie (behalve Mosterd want die heeft al persoonlijk gefeliciteerd)... Laten we de BBQ aangooien met heul veul varkensvlees virtueel en flink wat bier, wijn en andere alcoholische versnaperingen opentrekken! Ik ben jarig! Laten we proosten daarop! En een extra spare-rib naar binnen raggen voor elke idiote uitspraak die die vrouwen onderdrukkende idioot maakt!
Plop.
Het is er nog niet echt weer voor, maar eensch!
Gefeli!! Ik arbeid tegenwoordig ook in jouw werkgebied.
Gefeliciteerd, maak er een mooie dag van met vrienden en familie.. oh wacht. Evengoed een mooie dag gewenst.
Van harte meneer van over de vecht.
@Snaajoe | 12-03-21 | 14:36: Gefeliciteerd!
*Virtuele Paulaner aanreiken doet..*
U bent op een zomerdag verwekt.
Ja!! Wat een lieve reacties! Ik hartje jullie allemaal helemaal de moeder!!
@Wijze uit het Oosten | 12-03-21 | 14:39:
Owww... die zijn lekker!
@Piet Karbiet | 12-03-21 | 14:35:
Waar ben je aan de slag gegaan dan?
@van Oeffelen | 12-03-21 | 14:43:
En jij bent mijn zonnetje Oef!
@dirkdoorsnee | 12-03-21 | 14:38:
En jij ook bedankt dirkie!
Van harte gefeliciteerd, ik trek er straks eentje namens u open. Proost op overVecht!
@overVecht | 12-03-21 | 14:45: Forensische zorg.
@Patje | 12-03-21 | 14:53:
Cheers mate!
@Piet Karbiet | 12-03-21 | 14:57:
Ow beter! Den Dolder of het Piet Karbiet Baancentrum?
Van harte jongen!
Nog veule jaôren, ik zal er straks ééntsie nemen op jouw gezondheid!
@overVecht | 12-03-21 | 15:00: Ghe
Van Harte Overvecht, mijn favoriet!
@Ruimedenker | 12-03-21 | 15:02:
Dankje joekie! Ook voor je appje!
@pibasso | 12-03-21 | 15:33:
Hartjes!
@Piet Karbiet | 12-03-21 | 15:13:
Maar dus serieus. Waar? Mail anders even naar voorgeenstijl bij de gmail punt com.
Gefeliciteerd ende proost!
Het is een open deur, maar hoe kunnen progressieve mensen, en vooral de feministen, dit geloof blijven steunen?
Dat snap ik ook echt niet. Hoe schizofreen denk je dan?
Dat doen zij ook niet. Ik ken geen enkele progressieve persoon die de islam steunt. Wel zie je veel progressieven de islam en moslims met rust laten, niet aanvallen op hun geloof en in het algemeen ze accepteren in hun bestaan en religie. De vraag is of dat in alle gevallen goed is (ik denk van niet, onrecht is onrecht) maar we vragen ons ook niet af of een verstikkende zoveelste-dag-adventisme opvoeding niet bestreden moet worden met alle middelen. Bijvoorbeeld. Ik ken christelijke sektes die net zo buitenwereld-vijandig zijn als deze moslims ervaren hebben.
Zeker. En die maken we dan ook met z’n allen belachelijk: ‘komt een jehova aan de deur, Etc’. Mogen we dat ook met den Islam?
@Beste_Landgenoten | 12-03-21 | 14:46: Hebben die sektes ook politieke partijen en wereldwijd 2 miljard leden?
@Beste_Landgenoten | 12-03-21 | 14:46:
Het probleem zit er niet in dat ze (links) de Islam met rust laten vanwege acceptatie in hun bestaansrecht. Het is o.a. de linkse progressieve clan die al 25 jaar de islam importeerd in Nederland. Benoemen dat er problemen zijn met deze groep, zou het benoemen zijn van eigen falen. En dat kan natuurlijk niet. Als ze echt zo begaan waren met het bestaansrecht van mensen uit welke hoek dan ook, dan hadden ze ook niet staan schuimbekken bij ieder geluid van welke partij dan ook die iets rechtser van het spectrum staat als zijzelf. Zodra links iemand kan framen als fascist zullen ze dat niet laten. Voorwaarde daarbij is uiteraard dat zij zelf op geen enkele wijze in verband kunnen worden gebracht met betreffende groep. En dat gaat lastig als je enerzijds massale import van Islam toestaat en zelfs propageert, en anderzijds dan iets wilt zeggen over de fascistische , rascistische, anti-democratische, geweldadige (o.a. huiselijk geweld etc), antifeministische, antisemitische en anderzijds foute elementen binnen deze groep.
@peterdh | 12-03-21 | 14:56:
Er wordt niks geimporteerd. Er is een vluchtelingenverdrag dat bepaalt dat vluchtelingen recht hebben om asiel aan te vragen en we hebben (kinderen van) gastarbeiders, die voor een aanwas zorgen van moslims in dit land. Verder wordt niemand "geimporteerd".
We hebben een IND die bepaalt of iemand echt vluchteling is of slechts "gelukszoeker" maar er zijn geen linkse mensen die moslims importeren, of dit land binnen smokkelen of erbij staan in de slaapkamer om moslims aan te sporen meer kinderen te maken.
Er zijn twee manieren om als moslim dit land binnen te komen: Of via al hier zijnde familie, door geboorte of gezinshereniging, of als asielzoeker. Verder zijn moslims kansloos voor immigratie via andere wegen.
@Beste_Landgenoten | 12-03-21 | 14:46: mbt progressieve mensen die islam steunen. Doen ze wel; door uitingen als ‘islam hoort bij Nederland’ al enkele malen te horen in de media; zal mogelijk de komende dagen nog vallen richting de verkiezingen..
@Beste_Landgenoten | 12-03-21 | 15:04:
Kansloos betoog, wegkijker.
@Beste_Landgenoten | 12-03-21 | 15:04:
"Er wordt niks geimporteerd." Ahhh ik was al oprecht benieuwd in welke bochten je jezelf zou kronkelen om er iets van te maken. Ja; er wordt zeker wel geimporteerd. Even helemaal los van het feit dat de NGO bootjes vluchtelingen opwachten, oppikken en over de middelandse zee hierheen varen terwijl ze 5 mijl verwijderd zijn van het continent van herkomst... Zelfs los daarvan, wat op zich al dus jouw tegendeel bewijst, importeren we hier zeker wel een hele grote groep immigranten. Waarvan een groot gedeelte moslim. Ten eerste houden wij hier een stelsel in stand waarbij mensen die binnen komen vanaf dag 1, zonder ooit enige bijdrage aan deze maatschappij hebben geleverd, recht hebben, en gebruik maken van voorzieningen. Voorzieningen die in de schoot geworpen worden. Dat heeft een aanzuigende werking op volgende migratiegolven. Tuurlijk zou iedereen dat willen. Defacto ben je dus mensen aan het importeren. Op eenzelfde manier wanneer je zou zeggen, als je spullen exporteerd naar Nederland krijg je een bonus van 500% van de prijs van het product. Dan ben je ook defacto bezig met het stimuleren van import in Nederland. Je bent dus aan het importeren. Ten tweede, los van het feit dat de immigranten vanaf dag 1 recht hebben op voorzieningen waarvoor zij geen cent hebben bijgedragen, worden zij voorgetrokken bij andere essentiele voorzieningen. Statushouders krijgen voorrang op woningen waar anderen 15 jaar voor op de wachtlijst moeten. Wederom een aazuigende werking. Dan ten derde hebben we de hele asielindustrie, en met name de asieladvocaten. Deze zijn actief bezig om mensen die hier heen gekomen zijn, daadwerkelijk te voorzien van een status. Procedure, na procedure, na procedure, na procedure. Dan ben je dus letter actief bezig om mensen hier koste wat het kost te importeren. Dan hebben we nog de "acties".... De zielige kinderen, die eens in de zoveel tijd volop in het nieuws komen. Gesteund door actiegroepen. Hier worden dan mensen die wettelijk gezien geen recht meer hebben om hier te blijven, door middel van het psychologisch afpersen van de Nederlandse overheid en samenleving hardnekkig geimporteerd. Als het even kan wordt er meteen in dezelfe flow een generaal kinderpardon afgedwongen. Tja want "kinderen". Niemand durft daar tegen in te gaan. Want "zielig". Dan ten vierde krijgen we de actiegroepen die immmigranten als de club die zich identificeerd met "we are here" ten koste van alles hier willen laten blijven. Zij hebben geen status, zij zijn uitgeprocedeerd, zij hebben geen kans op een wettelijk gezien legaal verblijf in Nederland. Maar koste wat het kost zullen deze mensen, hier gehouden worden. Geimporteerd worden. Hierbij worden wetten overtreden. Hierbij wordt pressie uitgevoerd op beleidsmakers. Buurtbewoners. En iedereen die ertegen is. Er is hier sprake van import.
@peterdh | 12-03-21 | 18:28: Deze knakker zit constant op een rotonde.
Is de subsidie al stopgezet?
Er zijn meer moslimknuffelaars in Nederland dan moslims.
Ik krijg steeds meer een hekel aan dit soort lui.
Heel veel kudos voor de vrijgevochten moslima's.
Die reactie van het neefje is dan weer tenenkrommend. Probeert aansluiting te vinden bij de links-extremisten die vanuit hun diepste overtuiging dit soort imams hierheen halen en op een podium heffen.
Zij zijn wel degenen die het meest van de waarheid overtuigd moeten worden, als je wil dat er iets verandert.
@zwarte_weduwe | 12-03-21 | 14:36: Dan ga je ervan uit dat zij die waarheid niet al lang kennen.
Een interessante test zou kunnen zijn om de oproep te doen met pannendeksels via het omroepsysteem, lekker hard. Een Utrechtse Chileen is onvriendelijk opgelegd daarmee te stoppen, terwijl dat niet eens versterkt was. Gelijke gevallen?
Het was toch zo'n tolerant geloof van de vrede, toch?
Hier komt maar weer naar boven wat het werkelijk is, een totalitaire haat ideologie. Al zullen ze dat op links toch nooit geloven.
Ik ben zeer blij dat steeds meer jonge moslima's het juk dat islam heet van zich afwerpen. Er is nog hoop voor dit prachtige landje.
Waren er maar meer mensen zo stoer om tegen hun eigen familie zo te keer te gaan. Extreem veel respect daarvoor! Ik vind dat we ze met hand en tand moeten beschermen, dat kan niet ver genoeg gaan. Wilders krijgt doodsbedreigingen, maar deze mensen krijgen ze van hun eigen familie..
Mensen? Het zijn altijd de vrouwen. De vrouw is de achilleshiel van het systeem Islam. Als de vrouw in opstand komt is het gedaan met die Islam. Het Christendom was wellicht gepreoccupeerd met het vrouwelijke, maar de Islam is dat in extremo. Alles wat de vrouw aangaat, tot de meest intieme lichamelijkheden toe, is in regels en regeltjes vastgelegd en heeft een religieuze lading gekregen. Het zelfbeeld van de vrouw is tot in het kleinste detail voorgevormd en wordt via de opvoeding als een dwingend en verstikkend sjabloon op het meisje overgebracht. De macht die de man over zijn vrouw heeft
is daar voor een groot deel op gebaseerd, op dat sjabloon dat dag in dag uit in ritueel en gebruik bestendigd wordt. Weigert de vrouw zich te vormen naar dat sjabloon, dan treedt er acuut onevenwichtigheid in het systeem op, een storing in het systeem dat enkel met bruut geweld verholpen kan worden. En naarmate de mogelijkheden om bruut geweld te gebruiken afnemen is de kans dat het systeem ontregeld raakt groter. Dat is wat zich hier in het Westen afspeelt, vooral onder de jongere generaties. Men heeft de neiging om conservatiever te worden en zich te verschansen in fundamentalisme, al is het alleen al om de machtsstructuren in stand te houden. Vrouwen die door beïnvloeding van de wereld der kafir zich niet meer zo gemakkelijk laten sturen zijn het grote gevaar voor de eigen identiteit, en dat ze niet meer zo volgzaam zijn komt voor een groot deel door soms hele kleine verschillen tussen de wijze waarop ze hier door het leven gaan en de wijze waarop ze in een traditionele Islamitische context opgroeien. Alleen al het simpele feit dat ze hier een betere scholing hebben en het daardoor, als ze maar een beetje hun best doen, maatschappelijk verder schoppen dan hun verwende broertjes werkt ontwrichtend.
Lale Gül is het sprekende voorbeeld. Ze is hier in Nederland in staat gebleken talenten te ontwikkelen die ze in een meer traditionele context nooit tot bloei had kunnen laten komen. Je ziet ook dat er nog maar één reactie op haar optreden komt, namelijk bedreiging. Dat is het enige antwoord dat er op een opstandige vrouw is, geweld.
Hierom stem ik PVV, Zijn al die andere politici ( een paar goede daar gelaten) dan allemaal zo dom, of komt het ze niet goed uit?
Ex-moslims moet je zoeken, er zijn een hoop maar meestal proberen ze zich stil te houden en een leven en een carriere op te bouwen.
Bekeerlingen daarentegen schreeuwen het van de daken. Meestal is het zijn van een bekeerling hun leven en hun carriere.
Als we dat nou eens om zouden kunnen draaien.
Het is inderdaad als bekeerling direct je leven en carriere, maar jij durft te stellen dat dit aan de bekeerling ligt?
@RigouReus | 12-03-21 | 14:32: Niet per se, meer aan de maatschappij als geheel. Bekeerlingen zijn sowieso niet wijs, die kan ik moeilijk iets kwalijk nemen.
Huh? Nee toch? Een imam die de koran volgt, wat gek!
Kan de nummer 9 op de lijst van GroenLinks hier even op ingaan? En geen mooie verhaaltjes maar wat voor stappen gaat ze ondernemen?
"Kom maar even praten"
Nee bedankt.
Elke keer weer hetzelfde verhaal. "precies hoe er gesproken wordt naar buiten toe en wat de handelingen zijn naar binnen toe. Zijn verhaal staat haaks op zijn daden"' . DENK, NIDA, BIJ1, zelfs GL begint nu t zelfde te doen.
Terecht benoemt U de 4 gevaarlijkste ontwikkelingen in wat ooit Nederland was.
“Wij moeten onze vrouwen beschermen”?
Tegen wie? worden er hier zoveel moslima’s mishandeld door Nederlanders of zo?
De grootste mishandeling van vrouwen vindt plaats door hun man, broer oom of neef, of imam... binnen de gesloten gemeenschap dus , en binnen de 4 muren van het huis.
Allemaal goedkope, doorzichtige retoriek. Als je last hebt van het lawaai, dan ben je islamofoob, racist, onderdrukker en een gevaar voor hun vrouwen. Lulkoek.
Be- en veroordeel iemand op zijn daden, niet op de (vrome) praatjes die hij/zij verkoopt.
De imam valt dan door de mand (in gezelschap van honderden politici, dat dan weer wel).
Dat open kamertje waar hij voor staat, ontbreekt daar niet de pisbak?
Volgende week mogen alle vvd- en cda-stemmers hun liefde voor deze man en zijn gedachtengoed weer uiten. En dat zullen ze gaan doen ook.
De islam is rechtser dan de PVV en FVD bij elkaar. Voor de islam is elk ander volk minderwaardig (maar ook LHBTI etc..) en dient uitgemoord te worden.
Linkse mensen lijden aan het Stockholm-syndroom.
Nee hoor, islam is links, totalitair. Geen persoonlijke vrijheden. Gedwongen in een keurslijf te leven en niet vrij uit te kunnen spreken. Links en de islam hebben het allebei. Tevens bindt de haat tegen joden ze.
@Tronald_dump | 12-03-21 | 14:41:
100% eens!
Alleen Wilders en Baudet kunnen de boel nog redden. De rest knielt met hun kontje naar het oosten.
Behalve henk krol, die draait zijn kontje iedere kant op
Tja, takkiya in de praktijk. De ongelovige honden mogen voorgelogen worden als dat in het voordeel van de ummah is. En de linksige Nederlander blijft er maar in trappen en ze het voordeel van de twijfel geven. Keer op keer op keer.
Hij heeft op 2:10 maar één "boodschap" richting de mensen die problemen hebben met dat kattengejank: "ze mogen het vergeten". Dat is de houding van dit soort lui, onbuigzaamheid, kilheid, hardheid. Hij weet het en hij zegt het ook zonder pardon, dat hij weet wat zijn rechten zijn en dat hij door zal drukken wat hij zich voorgenomen heeft om door te drukken. Het is wat je Bouchallikht ook hoort zeggen "wij zijn moslims, we zijn er, deal with it". Het is een vorm van onbeschaamdheid die geworteld is in het vaste vertrouwen dat ze uiteindelijk zullen overwinnen en het Kalifaat hier kunnen vestigen. Het gaat in kleine stapjes, over de rug van de kafir, met name diegenen die, zoals Jesse Klaver, alle bereidheid tonen om hen het pad te effenen maar ondanks hun lankmoedigheid, menslievendheid en naastenliefde zullen branden in de hel..
Mooi geschreven. Zo denk ik er namelijk ook over. Laat je niets wijsmaken. Maar intussen staat de kraan met wekelijks 500 migranten naar NL en andere europese landen wel wagenweid open.
@Krachtkoe | 12-03-21 | 14:29:
Schoorsteenveger schrijft mooi.
Imam Goelab zijn grote inspirator is sinds zeker begin jaren '80 wijlen Shah Ahmad Noorani Siddiqui en.wikipedia.org/wiki/Shah_Ahmad_Noor...
Ahmad Noorani riep destijds op 'tegenstanders de knieën te breken, hun huizen in brand te steken danwel hen te doden'. In 2017 deelde zijn moskee nog trots een oude zwart-witfoto op Fb, waarop Goelab en het bestuur (waar hij toen kennelijk toe behoorde) van de controversiële moskee Taibah poseert met deze haatprediker.
twitter.com/2tongig/status/1370342767...
Figuren als Goelab zijn inmiddels veel gevaarlijker. Ze hebben inmiddels helemaal door hoe ze langzaam maar zeker zich in onze samenlevingen in kunnen vreten. Niet door knieën te breken of huizen in brand te steken, maar door alle vrijheden die hen gegeven zijn tot het uiterste te gebruiken, misbruiken eigenlijk, om hun eigen dwingelandij ingang te doen vinden. Twee stappen vóóruit, één stap terug, twee stappen vóóruit, één stap terug, enzovoorts.
@Schoorsteenveger | 12-03-21 | 14:29:
Eens. Pijnlijke voor Zwollenaren is, dat het 2 Pakinaamse moskeeën huisvest die hun inspiratie vinden in Ahmad Noorani en tegenwoordig zijn zoon Anas, omdat de Goelabs zich destijds met ruzie van moskee Ghulzar afgesplitst hebben.
www.geenstijl.nl/4733891/sheikwatch_z...
En wie komt er vaak op vrijdag het vlees aansnijden, kut het is een moslim. Rennen!
Doodgemartelde dieren snijden doet Goelab idd
pbs.twimg.com/media/EwPKMFJXIAEstcG?f...
Als ze ergens in een minderheid zijn praten ze alleen over vrede, zijn ze supervriendelijk en lijken ze tolerant.
Maar als er in een straat 1000 moslims zouden wonen en 20 zijn er salafistisch en 980 gematigd, dan durven de gematigden zich niet publiekelijk te uiten omdat ze weten dat dat die 20 er een paar vriendjes bijhalen en er geweld gaat komen.
Ook het feit dat ze altijd de discriminatiekaart trekken zorgt er voor dat links heel empathisch is. Geen feiten, maar gevoel telt voor dat volk.
Altijd de geweldskaart achter de hand hebben, dat is hoe Salafisten zich presenteren. Alleen Geert weet en durft het te benoemen.
En dit is dan de zogenaamde verrijking van onze NL cultuur met dat van een achterlijke cultuur. Blijf lekker wegkijken maakbaarheidsmensjes.
Elk vrijdag mag 5 keer een deel van Zwollah versterkt meegenieten
met deze imam als hij zijn medejurken oproept voor gebed in de haathut,
"ze" moeten er maar aan wennen was het commentaar van deze imam.
Staat er niet iets van 290 Euro boete op onnodig toeteren?
Never trust a dude in a dress...
Het mooie aan die azaan is, ook al is het 'maar' vier maal per dag anderhalve minuut, het blijft de hele dag door je hoofd klinken. Gaat gewoon vanzelf. Nu ik er aan denk hoor ik het gewoon. Ik kan het best goed imiteren ook.
Pas als linkse partijen en de media niet om mooie en welbespraakte klokkenluiders heen kunnen, begint een groter publiek zich te realiseren dat de Islam een twee-gezichten subcultuur creëert. Triest, maar beter laat dan nooit. Nu maar hopen dat Dan Bongino's advies wordt opgevolgd door meer vrijvechtende moslima's: laat Lale en SoesR niet alleen dansen!
Het grote publiek komt er nooit achter want ze zijn niet geïnteresseerd genoeg.
Ik las echt Kale-lul effect joh....
Nou dat komt als een donderslag uit heldere hemel zeg. Echt verrassend dit. Ga weg onkruid! Geert ik zet het potloodje bij jouw naam.
Ik ook Geert...
Idem
Hier ook.
Geert is een held! Eentje in de categorie Willem van Oranje, Michiel de Ruijter
Pedo Mo zou z'n schoenen nog niet mogen kussen.
Tja, het is mijn religie om dit soort flauwekul niet te accepteren.
Kom er maar in, meiden. The truth will set you free!
niet verbaast, kom nu hoe heet dat arabisch woord naar buiten anders en toleranter optreden dan onder 'ons' , tak.. takkie... takkiya
Deze onzin is hier in Zwitserland gewoon verboden.
In Zwitserland heb je dan ook niet zoveel VVD/CDA-stemmers.
Haatzaaien is hier ook verboden. Helaas is er nul handhaving.
Dit is een van de redenen waarom Wilders Nederland wil de-islamiseren. Het islam onderdrukt bijvoorbeeld vrouwen in hun vrijheid en keuze, iets dat Wilders vaker zegt. Je zou je kunnen voorstellen dat een deel van moslims op Wilders stemt.
Dat islamverhaal is het enige goede punt van Wilders. Het is jammer dat de rest dit nog steeds niet goed heeft opgepakt.
Met een beetje mensenkennis voel je dat aan: ga nog één klein stapje verder met je vragenstellerij en meneer wordt agressief... tekenend.
@van Oeffelen | 12-03-21 | 14:15: Dat vind ik ook altijd zo leuk als ze bij talkshows zitten, dan proberen ze altijd eerst een openminded indruk te geven en worden er extreem moeilijke woorden gebruikt (ik heb vaak de indruk dat ze die zelf niet begrijpen, maar ze willen verheven overkomen). Wordt er vervolgens tegengas gegeven, worden ze tegengesproken of kritisch bevraagd dan komt altijd vrij snel de ware aard boven en gaat men over tot luid en agressief spreken, intimiderend gedrag en racismeklaverjassen.
@R.F.Pickering | 12-03-21 | 14:23: @momusopus bedoel ik.
Die vrouw roept het met gevaar voor eigen leven. Das pas feminisme!
Wat nou dan??!? Staat hier een ex-moslima zomaar te verkondigen dat islam *niet* het nirvana van vredelievendheid en verdraagzaamheid is? Dat moet weerlegd worden. Want anders gaan er zeker koppen rollen.
Ik vind dat deze imam best een grappig accent heeft, weet je...
En hij komt ook best goed op voor zijn standpunt, weet je...
Maar toch wil ik graag minder van deze ongein in dit land, weet je...
Er zijn zat plekken op de wereld waar je iedere morgen wakker kunt worden met dit gebler, weet je...
Misschien moet die imam er nog een beetje aan wennen dat vrouwen hier ook een stem hebben.
Ik heb het even met Sylvana Simons gecheckt en het schijnt de Islam te zijn zoals Soheila hem heeft beleefd.
Naar het schijnt dan eh ? De reactie van Peter R de Vries is nog niet binnen dus niets is bindend op dit moment.
Dit is toch niets nieuws. Iedereen weet het maar er wordt al 40 jaar niets aan gedaan. Sterker nog, we hebben de deuren uit de sponningen gehaald, want die stonden toch altijd open.
Imam Mohammed Cherief Goelab: "Als er ergens een aanslag wordt gepleegd in Frankrijk, dan voelen onze vrouwen dat hier. Wij moeten onze vrouwen beschermen nu, dat is toch een beetje te gek voor woorden."
pbs.twimg.com/media/EwOSdWLXIAcGiZ5?f...
Ja joh. Die aanslagen worden wel verricht in naam van HUN geloof. Het enige waar ze omkijk naar hebben is kut; en de idioten, geradicaliseerde en complete nutcases wordt nooit over gesproken.
Je verwacht het niet......
Helaas is de waarheid hard en waar...
REAGEER OOK