Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EMA: Lekker doorprikken met Janssen-vaccin

CC: Hugo de Jonge

Wij zitten alvast op het terras om het nieuwste advies van de EMA te vieren. De afgelopen week was er een prikpauze met het Janssen-vaccin om ervoor te zorgen dat mensen die vaccins toch al niet vertrouwen de vaccins nog minder gaan vertrouwen, maar dat heeft nu dus lang genoeg geduurd. Volgens de Europese medicijnmannetjes is het hartstikke veilig om een prikje Janssen in je lijf te krijgen en wie zijn wij om een advies van de EMA in de wind te slaan. Het nadeel van het vaccin is dat je een hele kleine kans hebt op trombose. Het voordeel van het vaccin is dat je minder kans hebt om zeg maar de ziekte die ervoor gezorgd heeft dat alles de afgelopen veertien maanden helemaal kut was te krijgen. Maar ja. Leg dat de Gezondheidsraad maar eens uit. Dus Hugo de Jonge en de Gezondheidsraad. Vergeet die persco van vanavond. Ga prikken. Prikken. Prikken. Prikken. 
UPDATE: Mooi. Vanaf morgen prikken met Janssen, aldus Hugo op de persco

Reaguursels

Inloggen

Zondag mijn eerste injectie gehad en gisteravond gebeld door de huisarts of ik een injectie wilde. Wisten niet dat ik die injectie al had gehad. Ze zaten omhoog met restanten die ze aan de man trachten te brengen. Lekker georganiseerd. Bizar toch?

forecastle | 21-04-21 | 08:58

Het RIVM en de GGD zijn beide instanties die hun werk doen maar dan wel met een mentaliteit uit de jaren vijftig (1950). Dat is zoiets als: wij hebben de kennis, wij weten het en jullie, dom volk, bemoei je er niet mee. Het is echt ten hemel schreiend om te zien hoe deze instanties hun werk doen. Nederland had al lang de meest kwetsbaren kunnen vaccineren, maar ja Pfizer leverde dosis in een te grote verpakking. En overpakken in kleinere verpakkingen dat kon niet, althans in de ogen van het RIVM. Dat hebben ze in de UK wel gedaan en in Israël etc. Maar in Nederland kon dat niet. Het is gvd van de pot gerukt dat het leidinggevende volk bij het RIVM en de GGD (Rouwvoet) niet een trap onder hun reet krijgen en opsodemieteren. Het vertrouwen is wel tot het absolute nulpunt gedaald hoe Nederland een pandemie aanpakt. Ik zeg: Zum kotzen!

Rdock | 20-04-21 | 22:15
-weggejorist-
Dubbelepunthoofd | 20-04-21 | 21:08

Behalve persconferentie zijn er nog veel meer moeilijke woorden.
Trombose; dat kan trombo worden. Gezondheidsraad, dat wordt Gezo. Janssen-vaccin? Java! En Hugo de Jonge wordt HuJo, dat klinkt zo feestelijk, net als BoJo.

JvanDeventer | 20-04-21 | 19:44 | 3

Of Bono
Ook zo’n rijke mallot

Het leven is zwaar | 20-04-21 | 19:48

@Het leven is zwaar | 20-04-21 | 19:48: malloot

Het leven is zwaar | 20-04-21 | 19:49

Hugo de jonge niet HuJo maar nog korter, gewoon lul.

jan huppeldepup | 20-04-21 | 21:20

Het verrast me dat je niet eerst getest moet worden voor je met één huisgenoot aan een tafeltje op een terrasje mag zitten ...
Weet zeker dat het omt dat overwogen heeft.

Analia von Solmsch | 20-04-21 | 19:36 | 1

Je dacht toch niet als als de terassen open zijn en het cijfertje maar een millimeter stijgt, we dan niet verplicht werden dat te doen? Nee heel handig de mensen eerst even laten ruiken aan wat vrijheid om daarna wat nieuwe privacy en vrije keuze beperkende maatregelen door onze strot te duwen. En wij accepteren dat dan weer.

peterdh | 20-04-21 | 21:04

Ik ben geen egoïst. Ik laat alle ouderen, mensen met onderliggend lijden, minderheden, hoogwaardigheidsbekleders, angstigen en liefhebbers voor. Daarna wacht ik nog even de proefdiertesten en officiële goedkeuring af en zodra iemand bij de douane dusdanig gaat zeuren dat ik anders het land niet in / uit kom, ben ik de eerste die een vaccin neemt.

Stijl_Loos | 20-04-21 | 19:06

Oprutte met die prik.
Neem dat gif zelf maar.
Stelletje proefkonijnen.

MooseNL | 20-04-21 | 18:52 | 3

Veel plezier op je zolderkamer!

Gulliver | 20-04-21 | 18:58

Lekker aso ja.

Pieterman | 20-04-21 | 19:43

Aso? Sinds wanneer is het aso om te beslissen over wat je je lichaam inspuit? Raar...

feiten_en _cijfers | 21-04-21 | 06:21

Waarom besteed hugo het maken van de vaccins niet uit aan de Fyra.

jitro | 20-04-21 | 18:51 | 2

omdat dat een trein is?

nieuwe_Deen | 20-04-21 | 19:33

Je bedoelt AnsaldoBreda, Italiaans, maar met Breda in je naam weet je al hoe laat het is.

Analia von Solmsch | 20-04-21 | 19:34

"Uw informatie is veilig bij ons..." De drie puntjes weerhouden mij van inschrijving.

Stijl_Loos | 20-04-21 | 19:01

We worden op het Staats Hoernaal voorbereid op code zwart voor de IC capaciteit, dat om de afbraak van de zorg te maskeren.
WAAR ZIJN DE EXTRA BEDDEN.
Mark zal hier geen actieve herinnering aan hebben, net als Hugo.
Dus straks als de corona weg is en de zorg nog verder uitgekleed word het nieuwe normaal loten voor een IC plek.

likdoorn | 20-04-21 | 18:28 | 10

@Gulliver | 20-04-21 | 19:00: O ja, dat mondkapje wat we eerst niet droegen, en toen gingen we allemaal dood, en nu dragen we het, en niemand wordt meer besmet, of hoe zit het nu ook weer...? Maar goed, u bedoelt toch: dat mondkapje?

Rhenium | 20-04-21 | 20:12

@Gulliver
Mmm je bent gewoon weer aan het trollen. Eerst zeg heb je het erover dat mensen zich niet aan maatregelen houden, of tenminste dat impliceert je tegel, vervolgens zegt buiswater dat weinig mensen zich aan de maatregelen houden, om vervolgens weer compleet daartegen in te gaan en te zeggen 'nou hier houdt iedereen zich aan de maatregelen hoor'.... Je zit zoals gewoonlijk weer eens een beetje te trollen naar een discussie door gewoon dingen te roepen zonder zelf een echt standpunt te hebben. Lijkt me vreselijk. Zoveel aandacht willen, en zelf geen standpunt kunnen innemen. Dan krijg je vanzelf inderdaad wel een minderwaardigheidscomplex.

peterdh | 21-04-21 | 02:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik laat me alleen prikken met een mRNA vaccin. Die andere half beschermende meuk komt er niet in

geen_impulscontrole | 20-04-21 | 18:22 | 2

Bijzonder. Veel mensen waren in het begin mordicus tegen de mRNA techniek. Genetische MaNiPuLaTiE! Nu blijkt dat de nieuwe methoden sneller en beter werken dat de oude wijze van een gemankeerd verkoudheidsvirus.
PS: heb persoonlijk ook mRNA vaccin gehad (Moderna)

ole guapa | 20-04-21 | 18:30

@ole guapa | 20-04-21 | 18:30:
Ach ja eerst was het een gevaarlijk virus wat uit een lab was ontsnapt.
Nu een jaar later wordt de besmettelijkere mutant afgedaan als een griepje.

RandyBiel | 20-04-21 | 18:33

Stop met de experimenten van 925miljoen en geef dat kleine miljard aan defensie en laat het leger het vaccineren organeren. Dan is het goed en efficiënt georganiseerd.
Hoe sneller gevaccineerd, des te sneller we weer kunnen leven.

likeenseenijsje | 20-04-21 | 18:15 | 3

Het vaccineren gaat momenteel uitstekend.

Gulliver | 20-04-21 | 18:17

Onzin. Tenzij je het land hermetisch afsluit.

frickY | 20-04-21 | 18:40

Ik leef nog gelukkig

Stijl_Loos | 20-04-21 | 19:06

Vrij genante persconferentie. Geen figuren/slides. Alleen journalisten die wat vragen stellen. Je krijgt er niet echt vertrouwen van.

Vula | 20-04-21 | 18:06 | 3

gelukkig heeft Jaap van Dissel altijd wel slides. Die kan jij dus wel vertrouwen. LOL

nuova.idea031 | 20-04-21 | 18:09

Eigenlijk raar; op dinsdag krijgen we op de persconferentie te horen welke maatregelen er genomen zijn. En op de donderdagochtend erna komen de deskundigen (oa Van Dissel) de Kamer bijpraten over de laatste stand. Waarna de kamer diezelfde middag nog, nog even een coronadebat gaan houden om eventuele wijzigen te voor te stellen in de reeds genomen en aangekondigde maatregelen...

kweethetooknietbeter | 20-04-21 | 18:18

Zullen we mensen anders vrijwillig laten kiezen of ze willen? Gek idee, ik weet het.

SailingDuck | 20-04-21 | 18:03 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Het zou beter zijn als iedereen zelf mocht bepalen welk vaccin men wil vanwege de mogelijke bijwerkingen en het al dan niet behoren toch een risicogroep, bijvoorbeeld mensen die een vergrote kans hebben op het krijgen van een hersenbloeding.

Rhenium | 20-04-21 | 18:01 | 3

Het zou beter zijn als iedereen zelf mocht bepalen of men überhaupt een prik wil. En dat er daarna ook niet op wordt gediscrimineerd

Vunzigheid | 20-04-21 | 18:23

@Vunzigheid | 20-04-21 | 18:23: O ja, dat spreekt vanzelf. Ik bedoelde inderdaad de mensen die gevaccineerd wensen te worden.

Rhenium | 20-04-21 | 20:15

Het zou natuurlijk een enorme strop voor Hugo zijn als hij AZ aan de stenen niet meer kwijt zou kunnen raken, dus worden nu alle 60-64 jarigen er verplicht, althans zonder keus voor een ander vaccin, mee vol geprikt. Ben benieuwd wat er gebeurt als er in deze leeftijdsgroep bloedproppen gaan optreden.

Cassandra | 21-04-21 | 00:08

Die ziekte heeft er niet voor gezorgd dat alles de afgelopen 14 maanden kut was. De keuzes hoe er mee om te gaan wel. De afgelopen 14 maanden waren een keuze.

opblaasschaap | 20-04-21 | 18:00 | 3

Van een stelletje randdebielen in DH.

Buiswater | 20-04-21 | 18:13

We lijden aan lockdownmaatregelen.

Stijl_Loos | 20-04-21 | 19:08

Ja hehe,dat zeiden ik en Donald Trump ook al,hup prikken!

andrewdicec | 20-04-21 | 17:56

Ik hoor niemand klagen over bijwerkingen van bv paracetamol en toch slikt iedereen het.. gewoon prikken en minder zeiken!

WellusNietus | 20-04-21 | 17:55 | 9

correct. Veel medicatie is ziekmakender en dodelijk dan dit vaccin, wat op zijn slechts bijna homeopatisch is, op zijn best een NNT heeft van 1 met een wezenlijk vooraf vastgesteld meetpunt, bijvoorbeeld dood of ziekenhuisopname.

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:17

@Patje | 20-04-21 | 18:16: Ook die nep regelgeving kan niet gehandhaafd worden. Al dit soort wetten vereisen een volstrekt gecontroleerde samenleving. Gaat niet lukken. Zelfs in China lukt dat niet.
Het parlement blijft een grapjes instituut bij een regering die zich al tientallen jaren weg gelanceerd heeft van de werkelijkheid en poogt middels controle de werkelijkheid terug te winnen. Faalstrategie pur sang.
Jij kunt je bakkie koffie drinken met je vriendin, ook bij de horeca, ook zonder testen.

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:20

@Patje | 20-04-21 | 18:16:

De testsamenleving gaat er nooit komen maar het vaccinatiebewijs is een logisch middel om de samenleving mee open te gooien.
Kan Pinkpop dit jaar ook gewoon doorgaan want daar kwam toch niemand onder de 60.

Gulliver | 20-04-21 | 18:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik kan niet wachten op de persconferentie. Ik ben nu 'Het beste van Mark' aan het kijken om vast in de sfeer te komen. Straks ga ik het liedje 'dit is mijn partij' draaien.

Patje | 20-04-21 | 17:54

Het gaat wel erg snel zo. Zo heeft het parlement nauwelijks nog tijd om meer gekkigheid te verzinnen om de burgers te onderdrukken.

roevka | 20-04-21 | 17:51

De wereld speelt al een jaar paniekvoetbal. En iedereen gilt VACCIN! Worden andere oplossingen ook onderzocht? Ik zie tunnelvisie.

Leptob | 20-04-21 | 17:50 | 18

Als er een goedgekeurde behandeling was, dan was er geen optie tot noodgoedkeuring van een vaccin... Just sayin.

Stijl_Loos | 20-04-21 | 19:09

@PetjeV | 20-04-21 | 19:53:

Jawel hoor.

Vaccins hebben virrusziektes voorkomen. Zie uitroeien van pokken of het plaatselijke uitroeien van polio. Antivirale middelen hebben op zijn best - in geval van AIDS - de infectie klein gekregen maar niet gestopt.

omanders | 20-04-21 | 22:41
▼ 15 antwoorden verborgen

Persbericht van de EMA over Janssen is echt copy paste tov eerdere AstraZeneca persbericht. Benieuwd wat Gezondheidsraad gaat doen. Ze kunnen op basis van de eerdere beslissing om Astrazeneca alleen aan 60 plus te geven bijna niet anders dan met Janssen hetzelfde doen.

Vula | 20-04-21 | 17:46 | 2

AstraZeneca kans van minder dan een op de 100.000, Janssen een op net geen miljoen. Zit een factor tien tussen bijna.

SecretBrazilian | 20-04-21 | 19:46

@SecretBrazilian | 20-04-21 | 19:46: in Noorwegen kregen 6 van de 130.000 gevaccineerden met AZ de zeldzame bijwerking. Het nationaal Noors gezondheidsinstituut heeft de regering geadviseerd te stoppen met AZ, net als in Denemarken. Er komt nu een extra prikpauze van 3 weken met nader onderzoek en daarna valt er een definitief besluit.

Cassandra | 20-04-21 | 23:48

Maar, waarom zou je zo'n spuit überhaupt willen?...

Bill le Koek | 20-04-21 | 17:46 | 3

Om te zorgen dat R0 altijd onder de 1 blijft.

omanders | 20-04-21 | 17:59

Voor de ouderen en voor de zorg, toch? Of ben ik nu in de war?

kweethetooknietbeter | 20-04-21 | 17:59

@kweethetooknietbeter | 20-04-21 | 17:59: zeiden van de vaccinatie van influenza a en b ook. RIVM rapport 2019: effectiviteit neemt af, vermoedelijk werkt 't bij oudjes nog minder: graag nieuwe, svp! We gaan hier ook de mist in dankzij hoogmoed, dommigheid en angst. Mooi zo. Zoals het heurt.

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:24

Iedereen die geprikt wil worden gaat die spuit halen. Klaar.
Verder niet zeiken want dat doe ik ook niet over alle rokers, drinkers, snuivers, slikkers, vreetzakken, hardrijders, gevaarlijke ( vecht) sporten etc.

MoonBeebe | 20-04-21 | 17:42 | 9
-weggejorist-
Gulliver | 20-04-21 | 18:04

@BobDobalina | 20-04-21 | 17:56: Je snapt mijn punt niet. Rokers brengen anderen in gevaar, net als de drinkers met een slok op achter het stuur. De doorgedraaide snuivers, slikkers. Maar ik begrijp dat u van mening bent dat vrouwen onzinnige dingen zeggen. Hopelijk leest uw vrouw GS niet. Of eigenlijk...liever wel.

MoonBeebe | 20-04-21 | 19:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Stel iedereen 50+ en iedereen 50- die een prik wil die zijn geprikt. Kan alles dan weer open?

Wat is nou de strategie?

sjef-van-iekel | 20-04-21 | 17:42 | 12

@Buiswater | 20-04-21 | 17:56: Stel, er moet jaarlijks gevaccineerd worden. Een medicijnenpatent is over het algemeen 20 jaar. Dat krijg ik 20 jaar een dosis a 7 euro. Een stripje cholesterolremmers of serotonineheropname-onderbrekers die per pil ongeveer een half tot 1 euro kosten is in 3 weken op en moet je je hele leven slikken.

Dan snap je wat wel en niet de "cash cows" zijn.

omanders | 20-04-21 | 18:30

@INTP | 20-04-21 | 18:00: nee hoor, hier niet zover uit de buurt vorige week 6 plankjes met inhoud te bewonderen.

likdoorn | 20-04-21 | 18:57

@likdoorn | 20-04-21 | 18:57: Gelukkig 6 plankjes zodat u de inhoud niet hebt hoeven zien. Mocht er iemand in uw omgeving zijn overleden dan uiteraard gecondoleerd en sterkte met het verlies.

INTP | 20-04-21 | 21:34
▼ 9 antwoorden verborgen

De stillegging kwam in eerste instantie van Johnsen zelf. Is dat met dit EMA besluit dan ook van de baan?

RandyBiel | 20-04-21 | 17:38

Bij een intramusculaire injectie wordt geen bloed opgetrokken om te kijken of er geen ader wordt geraakt. Dat wordt nu wel gedaan in Denemarken en Frankrijk, om er zeker van te zijn dat er geen vaccin in de bloedbaan komt, maar alleen in de lymphevaten. Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

omanders | 20-04-21 | 17:36 | 8

Tjonge... wat doe ik dan fout ... ik doe dat juist al tientallen jaren zo als medicus/opleider. Dank u voor uw tip. Kan ik verdomme weer allerlei boeken in de vuilnisbak gooien dank zij uw wijsheid.

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Stel die gezichtjes eens voor die, nadat ze geprikt zijn, over 6 maanden hun reeds vijfde 'booster' vaccin mogen gaan halen voor hun felbegeerde 'green pass'

hallofreen | 20-04-21 | 17:36 | 1

En stel uw eigen gezicht eens voor: u bent niet gevaccineerd en mag daarom niet naar de kroeg, terras, supermarkt, winkels, gemeentehuis, bios, musea, OV, vliegtuig, buitenland en eigenlijk ook niet over straat. De lockdown was voor u een test. U moet nu levenslang thuis blijven.

Vunzigheid | 20-04-21 | 18:07

Beetje prematuur bericht van de EMA aangezien die Straus net zelf zegt dat het 3 weken kan duren tot dit verschijnselen geeft. De incidentie weetje dus pas na minimaal 3 na laatste vaccinatie + reporting period.

Vula | 20-04-21 | 17:30 | 1

Dat heeft ze er ook niet van weerhouden bij Astra Zeneca. Daar zitten geen bijwerkingen op de 2e prik. Punt is echter dat ze dat niet weten. Dat weten we pas na 12 weken. Die periode is nog niet voorbij. Pas begin mei. De kennis die men denkt te hebben over bijwerkingen bij de 2e prik is gebaseerd op de oude situatie van 4 weken.

BoerKoekoek | 20-04-21 | 19:01

Texas hief tot groot ongenoegen van Washington en dr. Fauci op 1 maart de lockdowns en mondkapjesplicht op. Horeca en andere bedrijven mochten weer open, en de mensen mochten weer terugkeren naar normaal. Internationale ‘experts’, politici en media voorspelden verwoestende gevolgen voor de volksgezondheid, maar het exacte tegendeel gebeurde. Alle statistieken, die net als in Florida door de veel lossere maatregelen toch al een stuk beter waren dan die van ‘strenge’ blauw (Democratische) staten, gingen nog verder naar beneden.

Buiswater | 20-04-21 | 17:30 | 4

Dat is pas een field lab.

lekgoot | 20-04-21 | 18:34
▼ 1 antwoord verborgen

Kan GS twee symbooltjes maken voor op de site hier. Een met een injectie spuit en een met een streep door deze spuit. Zo kunnen we zien wie er al geprikt is en wie niet. Is makkelijker bij het inschatten van de reaguursels en interessant te zien hoeveel er bij GS al geprikt zijn.

jan huppeldepup | 20-04-21 | 17:28 | 9

@Pardoes | 20-04-21 | 18:17: ja had ik ook, net voor Pasen een prikkie gehaald, ging de pijp uit, maar had een wederopstanding. Gelukkig kan ik nu over water lopen.

Stijlloser_from_NL | 20-04-21 | 18:26

Onduidelijk, ik stel een grote gele ster voor.

Stijl_Loos | 20-04-21 | 19:12
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch doet zich nu een vreemd fenomeen voor; er zijn zo'n 4,5 miljoen prikken gezet. Na de eerste prik ben je al redelijk beschermd; dus zo een 3 miljoen kwetsbaren moeten al redelijk beschermd zijn. Daarnaast hebben volgens de gegevens van de bloedbank al 4 miljoen mensen antistoffen (dat was een aantal weken geleden dus wellicht is dat inmiddels 4,5 a 5 miljoen). Maar toch lopen de aantallen ziekenhuisopnames op. Werken die vaccins wel?

Franker | 20-04-21 | 17:28 | 8

@Gulliver | 20-04-21 | 17:51: In Texas, waar ze alles hebben open gegooid, lopen de cijfers ook terug. Maar als hetvaccin zou werken; waarom lopen de besmettingen in Nederland dan op? Het zou met de aantallen gevaccineerden juist langzaam moeten teruglopen.
Enioge waarbij de aantallen echt teruglopen is 80+, maar die trend liep al voor er überhaupt met vaccineren was begonnen. Lijkt er eerder op dat degenen die er extreem gevoelig voor zijn het al hebben gehad en de overigen niet bevatbaar zijn.

Franker | 20-04-21 | 17:58

@Franker | 20-04-21 | 17:58: wat men ook vergeet dat in die groep besmettingen terugliep omdat de groep kleiner geworden was door de vele overlijdens

Stijlloser_from_NL | 20-04-21 | 18:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik las vorige week een stukje over die CEO van Janssen daar wordt je niet vrolijk van. Dat is ook de reden dat meneer zélf aangaf ff te stoppen met hun vaccin want hij heeft afgelopen jaren al miljarden claims moeten betalen voor fraude misleiding en meer.

Trumme | 20-04-21 | 17:23 | 5

@Uw Verzekeringsadvis | 20-04-21 | 17:25: Ik heb besloten nooit bij u een advies aan te vragen. Zie uitbetalingen toeslagenaffaire.

Buiswater | 20-04-21 | 17:39

niks nieuws. Zit in ieder farmaceutisch business model.

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:31
▼ 2 antwoorden verborgen

In de trial was er ook al een gezonde man van 25 in de interventie arm (20.000 personen) met CVST. Die hebben ze net kunnen redden door meerdere keren stolsels mechanisch te verwijderen maar die zal zeer waarschijnlijk levenslang medicijnen moeten gebruiken. Lange termijn schade nog niet duidelijk.

Vula | 20-04-21 | 17:22

Wat bijzonder dat de EMA op dinsdag een persconferentie houdt terwijl dat Janssen vaccin niet is gebruikt buiten clinical trials in Europa. Die 6.5 miljoen zijn geprikt in USA. De FDA/CDC gaat pas op vrijdag weer persconferentie geven. De vraag is dus op welke informatie EMA dit oordeel velt.

Vula | 20-04-21 | 17:19 | 4

@Vula | 20-04-21 | 17:24: Niks bijzonders. Die twee clubs werken naast elkaar. Denk eens aan Softenon in de jaren 50-60: mocht niet in de USA. In Europa wel: hatsekidee! o.k., is zeker een en ander verbeterd in Europa, maar ook weer verslechterd door regeringen-markt samenwerking. Let's see what happens...

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat die stomme Hugo weer een smoes geeft is dat J&J zelf ook op de pauze knop heeft gedrukt:
"[Johnson & Johnson] has made the decision to proactively delay the rollout of our vaccine in Europe and pause vaccinations in all Janssen COVID-19 vaccine clinical trials[...]"
www.jnj.com/johnson-johnson-statement...

TheOtherWhiteMeat | 20-04-21 | 17:19 | 3

Dat persbericht was van 6 dagen geleden...

Vula | 20-04-21 | 17:19

@Vula | 20-04-21 | 17:19: Ja, maar het wordt nog steeds gelinkt vanaf de homepage van J&J (gecheckt voor mijn reaguursel) dus is voor hun blijkbaar nog steeds hun actuele standpunt.

TheOtherWhiteMeat | 20-04-21 | 17:21

Ik moet steeds aan Jut en Jul denken

sgaapje | 20-04-21 | 18:09

Ik vind ook dat de mensen die niet geprikt willen worden dat mogen. Maar dan later niet ouwehoeren als je geen smaak en ruik meer hebt. Dat je na je ziekte op reha wil omdat je longen niet meer goed werken, moet je dan zelf maar betalen.. Kan ook bij jongeren gebeuren want Corona is net als een loterij. Ik neem liever deel aan een loterij waar de kansen veel hoger liggen dus prikken maar.

jan huppeldepup | 20-04-21 | 17:16 | 7

@zuurtjeregen | 20-04-21 | 17:23: ja, en natuurlijk ook zelf de zorgkosten betalen als je je benen breekt bij het skiën, als je een ongeluk krijgt door te hard rijden en bij alle sportgerelateerde blessures. Of gewoon accepteren dat iedereen recht heeft zijn leven in te richten zoals hij zelf wil en bijvoorbeeld gewoon een maximumbedrag bepalen dat een kwalitatief goed levensjaar mag kosten.

Hetze Haatstra | 20-04-21 | 17:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou Hugeau, en nou prikken, prikken, prikken!

Als je het nu nog niet goed begrijpt: Vaccineren, vaccineren, vaccineren!!!

Wijze uit het Oosten | 20-04-21 | 17:16

En laten we niet vergeten, Hugo, dat € 1,1 MILJARD uitgeven om 200.000 mensen een dagje uit te bezorgen TOTAAL VAN DE POT GERUKT IS, Hugo. Dat is € 5.500 per Keukenhofbezoeker Hugo. Als je met z'n zessen gaat, had je voor hetzelfde bedrag een leuke auto cadeau kunnen doen Hugo.

wapster | 20-04-21 | 17:15 | 3

Had het liever aan de zorg besteed, was er misschien meer personeel geweest.

jan huppeldepup | 20-04-21 | 17:18

@jan huppeldepup | 20-04-21 | 17:18: ja, want de zorgkosten in Nederland zijn nog lang niet hoog genoeg.

jemagookniksmeer | 20-04-21 | 17:24

mooi toch. Het klopt precies met waar ze bezig mee zijn: brood en spelen. Daarom ook geen zorgbonus (niet dat dat zo veel is, maar mogelijkerwijs moreel toch iets): past niet in concept brood en spelen.

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:36

Als de kans op ernstige bijwerkingen van het vaccin kleiner is dan de kans op ernstige 'bijwerkingen' van corona, dan moet je dus gewoon doorprikken. Dat lijkt hier het geval. Gáán dus!

Kees Maf | 20-04-21 | 17:14 | 1

De kans op bijwerkingen van het vaccin is kleiner dan een ernstig auto ongeluk te krijgen op weg naar de priklocatie toe. Maar doodgaan aan een spuitje is natuurlijk veel enger dan autorijden of de Mexicaanse bierziekte

Jacques_SiConto | 20-04-21 | 17:35

Uk heeft al 40 miljoen keer geprikt.
NL had dus allang uitgeprikt en vrij kunnen zijn.
Als Rutte niet naar Ursula moet luisteren en zelf een mening had.

bigstone | 20-04-21 | 17:14 | 2

Niet EU land Servië is ook al klaar.

Trumme | 20-04-21 | 17:18

Ja maar dan moet ruttezelf een beslissing nemen, en daarvoor kan hij aansprakelijk gesteld worden. Dat wil je die arme man toch niet aan doen.

jan huppeldepup | 20-04-21 | 17:20

Wat vindt ze eigenlijk van het terugtrekken van troepen uit Afghanistan?

Bataafje | 20-04-21 | 18:03

die gaat straks het klimaat vaccineren, wedden?

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Geen extra geld voor een zorgbonus.... Volgens minister Van ark kan er geen geld worden vrijgemaakt omdat het kabinet demissionair is.....

Volgens mij is er net een stichting in het leven geroepen die volledig zinloos testjes gaat doen. Deze stichting krijgt van dit zelfde demissionaire kabinet ruim 900 miljoen...... Van Ark: functie elders!!

Toeja | 20-04-21 | 17:13 | 4

Dit wicht blijft met haar onkunde mooi uit de wind omdat er nog een grotere sukkel voor haar staat.

Trumme | 20-04-21 | 17:20

Van Ark.
VVD.
Lacht zich kapot om belastingbetalende burgers.

obominotie | 20-04-21 | 17:20

Verkeerde reaguursel @Trumme.

VanBukkem | 20-04-21 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals gemeld; gisteren de eerste keer AstraZeneca ingespoten gekregen, geen centje pijn. Echter gisteravond kreeg ik een zwaar hoofd. Gaan slapen en wakker geworden: bevroren! Ik heb het nooit koud, nooit hoofdpijn. Vandaag ook nog een soort van roes, gaat beter. Tot zover het ooggetuigen verslag.

Normpje | 20-04-21 | 17:10 | 9

@VanBukkem | 20-04-21 | 17:24: ships, natuurlijk, ik had al een halve fles Beerenburg genomen tegen de bloedklonters. Dank.

Normpje | 20-04-21 | 17:29

Ben je nu in de hemel? Nog wat maagden gejaagd?
Gaarne berichtgeving. Over?

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:38
▼ 6 antwoorden verborgen

AstraZeneca prikken. Janssen prikken. Niet zo zeiken over die '1 op de miljoen' ernstige bijwerkingen. We moeten door als natie.

OscarWilde | 20-04-21 | 17:09 | 1

Hele andere cijfers dan de 1 miljoen acceptabele doden van Baudet.

Bigi Bana Boy | 20-04-21 | 17:26

Ja duh, daar heb je dat EMA advies toch niet voor nodig. Althans, wij niet. Hugo wel natuurlijk. Want Hugo vind het belangrijk dat alles ""zorgvuldig"" gebeurt. We zijn nu zoveel dagen verder waarin er niet gevaccineerd is met het Jansen vaccin dus dat is zoveel maal pak-m-beet slag-in-de-lucht 10 doden per dag = een boel mensen weer voor niks gestorven. Maar wel zorgvuldig.
Ik denk dat als we een paard benoemd hadden tot coronaminister dat we dan verder waren geweest als nu met Hugo de Jonge. Een klein kind begrijpt dat het verstandiger was geweest om hangende het EMA onderzoek door te blijven prikken met Jansen.

VanBukkem | 20-04-21 | 17:09

Vanmiddag in de keuken bezig geweest met wat dieren en stofjes en mijn nieuwe virus kont volgende week op de markt, het springt van mens op mens en zelfs op dier en het maakt covid kapot en voor de rest hebben mensen geen verschijnselen. Als dat geen Nobelprijs wordt..

Patje | 20-04-21 | 17:08 | 2

Kunt u het ook in een spuitbusje doen met een lekker geurtje, kan ik het in mijn oksels spuiten.

jan huppeldepup | 20-04-21 | 17:23

@jan huppeldepup | 20-04-21 | 17:23:
Bedankt voor de tip/inbreng! Ik geef het door aan de commerciële afdeling (mijn vriendin).

Patje | 20-04-21 | 17:27

Is dit het jaar van de cactus ofzo? Prikpaniek alom. Lijkt me verstandig dat Hugo vervangen wordt door Peter-Jan Rens. Om op mr McClane’s verzoek in te gaan: degene die mij ongewenst prikt, prik ik met een tien keer grotere diameter terug en dan niet in de arm.

INTP | 20-04-21 | 17:07 | 1

Om mijn part vervangen we Hugo voor een paard. Ik durf te wedden dat we erop vooruitgaan.

VanBukkem | 20-04-21 | 17:11

Iets bekend over de verhouding tussen de kans op het krijgen van een bolpeodrp en de kans op het winnen van een miljoen euro in de Staatsloterij?

Leptob | 20-04-21 | 17:04 | 7

@Wijze uit het Oosten | 20-04-21 | 17:18:
Oznin! Whjpaeespitlcnek odeornezk hfeet angnoaetod dat weroodn heaamlel niet oebenlaasr zijn als je ze vekererd opjcistrfht.

keestelpro | 20-04-21 | 17:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Dan ook weer verder met AstraZeneca.

lekgoot | 20-04-21 | 17:04

Wie het zelf wil moet het kunnen krijgen, maar denk dat er een behoorlijke voorraad overblijft...

raskol | 20-04-21 | 17:04

Nee. Niks "prikken, prikken, prikken". Prik alleen de ouderen en zwakkeren en gooi de maatschappij weer open voor iedereen!

Vunzigheid | 20-04-21 | 17:03 | 1

Helemaal mee eens, ik heb ze alle twee binnen over een paar weken. als je ziek mag worden, van harte beterschap!

uisge baugh | 20-04-21 | 17:09

Ik stel voor dat iedere reaguurder weer even in een stevige one-liner meldt dat hij/zij wel/niet geprikt wenst te worden.

John McClane | 20-04-21 | 17:03 | 6

Och. Baat het niet dan schaadt het ook niet, zeg ik. Ik schurk een beetje tegen de risicogroep aan. Voor een gratis kop koffie wil ik wel zo'n prik.

VanBukkem | 20-04-21 | 17:14

Ik ben al klaar

pibasso | 20-04-21 | 17:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat hele EMA is niets anders dan een "cover-my-ass"-onderzoek. Gewoon doorprikken. Daarbij zouden ze ook moeten bepalen dat als je binnen 2 weken geen afspraak hebt gemaakt, je blijkbaar geen interesse hebt. Kom je daarna alsnog in de lucht dan mag je achteraan aansluiten.

lamlendig | 20-04-21 | 17:01 | 2

Zo is het;! Als iemand een

ander mening heeft

polletjepiekhaar | 20-04-21 | 17:13

Ook graag met donororganen

HetIsWatAllemaal | 20-04-21 | 19:14

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos