Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland stopt 'definitief' met AstraZeneca voor makkers onder de 60

Toch opmerkelijk.

Wel vreemd dat Microsofts vaccin om alle Europese vrouwen voor 2024 onvruchtbaar te maken ineens 'definitief' niet meer gegeven wordt aan Nederlanders onder de 60. "Mensen onder de 60 jaar krijgen niet meer het coronavaccin van AstraZeneca. Om gezondheidsrisico's te voorkomen wil demissionair minister De Jonge dat deze groep een ander vaccin krijgt. Hij neemt hiermee het spoedadvies over van de Gezondheidsraad." Trombose volksvijand nummer 1! Wanneer komt er eigenlijk een vaccinatiepaspoort voor een trombose-vaccin? Statisticus Tom Chivers heeft z'n eerdere ontsteltenis over de statistische verwaarloosbaarheid van de risico's trouwens iets naar beneden bijgesteld, en is nu iets minder ontstelt; "On the AstraZeneca jab, I may have been wrong about Europe." Maar goed, tot zover dus het absolute werkpaard van het Nederlandse vaccinatieplan. De AstraZeneca-tijdlijn van intriges ziet u overigens hier!

Reaguursels

Inloggen

Die auto reclame, whahaha

clockandhammergame | 09-04-21 | 10:01 | 1

Ja goed net als die Volkswagen volt.

tegenalles | 09-04-21 | 15:09

Dat de Jonge telkens berichten moet mededelen die hij ook maar aangereikt krijgt.kan hij ook niet veel aan doen , maar hij kan wel onderhand eens vaart gaan maken met aankopen en prikken ,want op dit onderdeel faalt hij wel gigantisch.

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 09:07

Geen AZ meer voor 60 minners,60 plussers hebben dus een houten bek,die kunnen doodvallen...

swassannuf | 09-04-21 | 08:59 | 4

@DeCynischeAmbtenaar | 09-04-21 | 09:06: Zeg dat nog maar eens wanneer je moeder of vader erdoor komt te overlijden lamlul. Dan stuur ik je een kaartje dat je niet moet zeiken en spreek ik met de begrafenis ondernemer af dat dit 'nummertje' regelrecht de oven in kan en daarna de plee door.

Blauwe Wafel | 09-04-21 | 09:44

Nee, 60+'ers hebben een veel hoger risico om aan corona te overlijden. De kans op trombose is dus een kleiner risico. Een beetje vergelijkbaar hoe je normaal gesproken niet uit een raam springt, maar dat misschien wel doet als het gebouw in brand staat: andere situatie, andere risicoinschatting, en dus andere beslissing.

Opslag Medium | 09-04-21 | 13:53

Inmiddels krijgen 60 plussers ook gewoon BioNTech/Pfizer

swassannuf | 09-04-21 | 16:50
▼ 1 antwoord verborgen

AstraZeneca heeft de naam van het vaccin gewijzigd zodat geestelijk minder validen zullen denken dat het een ander vaccin is . De nieuwe naam is VAXZEVRIA .

Minus Richels | 09-04-21 | 08:34 | 3

t lijkt nog waar ook

indernaad_datisjuist | 09-04-21 | 09:47

Ze hadden het ook in spiegelschrift kunnen veranderen voor gekke Henkie..

tegenalles | 09-04-21 | 15:11

Stel nou dat pfizer of moderna of j&j of novavax een lager risico op bijwerkingen hebben, dan is het toch logisch om te stoppen met AZ? Je vaccineert omdat je het risico op gezondheidsschade tgv corona wilt beperken. Dan is het ook logisch dat je bij vaccineren ook het risico op gezondheidsschade zo laag mogelijk wilt houden.

lekgoot | 09-04-21 | 08:16 | 1

Geen van allen wegen de voordelen op tegen de nadelen als je onder de 40 bent. Zeker bij vrouwen niet.

Stijl_Loos | 09-04-21 | 09:48

Ik wacht op de tweede prik AstraZenica, voelt goed. De eerste prik heeft rust gebracht. Je loopt gewoon wat lekkerder door de buurtsuper. Ben er heel blij mee. Laten we gewoon haast maken met vaccineren en niet zo verschrikkelijk treuzelen. Dat geeft iedereen lucht, ook de tegenstanders.

Schilder58 | 09-04-21 | 08:14 | 8

Vooral goed blijven lopen inderdaad anders sterf je door trombose,

bwi | 09-04-21 | 10:35

De kans op problemen, mits je onder de 60 bent, is dus kleiner dan 1 op de 100,000 he! Er zijn 13 miljoen mensen onder de 60 in Nederland. Zelfs als ze allemaal corona krijgen dan belanden er nog maar 130 in het ziekenhuis. Kortom, voor die groep is er gewoon totaal niets aan de hand: niet qua risico, en niet qua belasting van de zorg. We hebben het hele land op slot gegooid, puur om de 4 miljoen 60+'ers te sparen.
En dat is natuurlijk een uitermate meelevende keuze, maar mag ik die groep dan wel verzoeken om eens haast te maken met hun vaccinaties zodat we weer normaal kunnen gaan leven?

Opslag Medium | 09-04-21 | 14:01

@Opslag Medium | 09-04-21 | 14:01: De kans op covid krijgen is nog kleiner.

tegenalles | 09-04-21 | 15:15
▼ 5 antwoorden verborgen


Australian reporter brilliantly dismantles AstraZeneca vaccine fear with very frank point: CONCERNS over AstraZeneca's coronavirus vaccine are overblown, because millions of women who take the oral contraception pill are 250 times more likely to develop blood clots, experts have said.

Short | 09-04-21 | 08:05 | 3

Misschien, maar dat is voor zorgeloos neuken. En da's ook niet helemaal onbelangrijk, vind ik...

Tollebol | 09-04-21 | 08:45

Deze drogredenering staat algemeen bekend als argumentum ad horrendum.

Lentehaas | 09-04-21 | 08:46

Oud nieuws en appels met peren .

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 09:01

Wanneer stopt Nederland 'definitief' met Hugo de Jonge?

Cor Netto | 09-04-21 | 07:45 | 1

Men kan nog geen 'functie elders 'vinden. Zelfs bij de boa club zijn ze nog sceptisch.

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 11:35

Op mijn leeftijd is de kans te overlijden aan corona 1 op 8000. De kans te overlijden aan een prik is 1 op de 1.000.000. de kans corona te krijgen hangt deels af van mijn eigen gedrag maar stel dat die 1 op 4 is. Dat verlaagt de kans om a priori aan corona te overlijden naar 1 op de 32.000. Dan nog is prikken veruit de betere keuze. Het verlaagt mijn overlijdensrisico met een factor 30.

Beste_Landgenoten | 09-04-21 | 07:41 | 4

@Beste_Landgenoten | 09-04-21 | 07:43: en dat klopt ook niet. Renner geïnfecteerde jongere maakt ook geen oudere ziek. (en die vervolgens niet overlijd)

mono-culti | 09-04-21 | 08:07

Het leven is een kans, maar ik denk niet dat kansberekening er een leuker leven van maakt.

Quib | 09-04-21 | 08:16

Wat heb je aan een kansberekening als jij net diegene bent die de klos is.

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 09:02
▼ 1 antwoord verborgen

Mocht een familielid komen te overlijden door ZA binnen een week na geprikt te zijn ontvangt de familie van de overledene 1 miljoen euro..... is da wa ?

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 07:14 | 2

Prikken maart!

penis-aqua-rosA | 09-04-21 | 08:09

Nou kan deJonge zijn slakkengang om te prikken weer rechtlullen want geen of geen genoeg vervangend vaccin.

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 07:12

Ik was toch al niet van plan om snel te laten vaccineren. If ever. Om precies deze reden

van heinde en verre | 09-04-21 | 01:10 | 3

ook je dktp prik geweigerd? of ben je zo ladder je daartegen wel beschermd wil zijn.

mono-culti | 09-04-21 | 08:09

@mono-culti | 09-04-21 | 08:09: Dat argument lees je wel vaker, maar als je 4 jaar jong bent bent wordt dat door je ouders bepaald.

Er zijn veel mensen die geen vaccinatie gaan nemen. Miljoenen Nederlanders gaan dat niet doen. Het makkelijkst voor jou is dat je dat gewoon accepteert. Neem zelf je vaccinatie als je dat graag wil en probeer niet belerend tegen anderen te doen. Daar schiet jij niets mee op en een ander ook niet.

Quib | 09-04-21 | 08:21
-weggejorist en opgerot-
thepinkpainter | 09-04-21 | 01:01 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Die Koopmans heeft ook bijna net zo veel boter op haar hoofd als Peter Dazak.

Pimp my Voortuin | 09-04-21 | 07:44

Ben eens benieuwd of Hugo nu naar Sputnik mag gaan kruipen..

starbuck280 | 08-04-21 | 23:40 | 1

Kruipen? Gewoon betalen.

SlimmeBelg | 09-04-21 | 04:49

Had Hugo eigenlijk al het goede voorbeeld (2x) gegeven? Zelf het voorbeeld geven heeft beslist een positief effect op de vaccinatiebereidheid. En zo nee, waarom dan eigenlijk niet?

Boeser_Onkel | 08-04-21 | 23:21 | 1

Niet zijn beurt

Continuum | 09-04-21 | 07:43

Er zijn meer vermoedelijke gevallen dan er gemeld zijn.
Uiteraard weten ze meer, maar wat ze weten vertellen ze ons niet.

Mr.Crowley | 08-04-21 | 23:15

wat een gezeik, overal staat vrouwen onder de 60 hebben een minimaal hoger risico. geef dat vaccin dan aan mannen?! sowieso, sinds wanneer worden er al mensen onder de 60 geprikt? ik dacht dat we op leeftijd aan het prikken waren? of zijn het de risico groepen? en reageert de risico groep er slecht op? UK gebruikt het toch ook massaal? biedt het gewoon aan, aan de mensen die het willen. of is het een mooie afleiding om straks te roepen dat we 1 juli niet gehaald hebben door AZ? wat een gestuntel.

oh nee he | 08-04-21 | 23:14 | 3

De schoen aka gestüntél

Xaffier | 08-04-21 | 23:22

Precies, dacht ik ook. Wat maakt dat men het ook niet aan jongere mannen geeft, maar wel aan ouderen. Het maakt me achterdochtig. Nog even en ik word een complotdenker.

Mallenmoe | 08-04-21 | 23:47

"ik dacht dat we op leeftijd aan het prikken waren?"

Waarschijnlijk zorgmedewerkers, veelal vrouw, veelal jong.

SmurfenSlurfje | 08-04-21 | 23:48

Ik snap het probleem niet zo eerlijk gezegd. Er zijn toch genoeg mensen die graag met de neus vooraan willen staan. Laat die mensen die spuit dan nemen, of zijn die nu ook plotseling anti-vaxer geworden? Kom kom, niet te bang.

mlmn | 08-04-21 | 23:13 | 1

Precies, mimn. Bijsluitertje erbij. Waarschuwinkje er bij dat risico's op lange termijn niet bekend zijn. En hop die spuit er in voor wie dat wil. Ik snap niet dat De Jonge dat nu voor die mensen beslist dat ze zich niet tegen COVOD-19 mogen beschermen na zelf een afweging te hebben gemaakt. Zouden ze bang zijn voor ernstiger bijwerkingen en claims die dan volgen (die ze moesten betalen na die vaccinatie tegen de Mexicaanse griep)......

Boeser_Onkel | 08-04-21 | 23:20

Dat vaccin van Janssen uit Leiden is in Colorado geen succes , schijnen ze een mass priksite te hebben gesloten na wat ongelukjes.
Janssen= Johnson@Johnson

Exota | 08-04-21 | 23:09 | 1

Define 'ongelukjes'....

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 09:03

Kijk naar die kermis pantoffels,dan weet je al genoeg.

Bataaf | 08-04-21 | 22:53

Aan de ene kant wordt geklaagd dat Nederland te langzaam vaccins "zet", maar dat heeft dan wel als voordeel dat mensen in andere landen dan als proefkonijn fungeren.

DutchLion33 | 08-04-21 | 22:50 | 4

Als nadeel heeft het dat er veel meer mensen doodgaan aan Corona

* Il Principe * | 08-04-21 | 23:13

@* Il Principe * | 08-04-21 | 23:13: dat weet je bog niet. Covid is er nu 1 jaar en 3 maand. Het vaccin pas 3 maand.

Maar het gaat in het volgende: een persoon tot dertiger heeft een kans van 1:100.000 om te sterven aan Covid. Dezelfde kans geldt voor het vaccin.
Waarom zou je dat dan doen, zonder iets te weten hoe en waarom? Je kunt als dertiger zelfs statistisch gezien beter besmet raken en zo immuun worden dan via vaccin.

Epistulae_Morales | 08-04-21 | 23:55
▼ 1 antwoord verborgen

"Het vaccin van AstraZeneca is veilig, werkzaam en eventuele bijwerkingen hebben plaatsgevonden na vaccinatie met het middel, niet door vaccinatie. Dat zei coronaminister De Jonge vanmiddag." Bron: www.ad.nl/politiek/de-jonge-vaccin-as...

Dat was 11 maart 2021. De Jonge heeft toen dus gewoon maar wat gegokt wetende dat het middel zich nog in een experimentele fase bevindt. Ik wil geen gokkende Minister van Volksgezondheid. Kan die man niet weg?

Boeser_Onkel | 08-04-21 | 22:46 | 2

Dat is pas echt schadelijk voor de vaccinatiebereidheid. Maar zeik vooral lekker op van Haga die dit juist voor wilde zijn.

Upendo | 08-04-21 | 23:44

Hugo prutst doorrr.

Cor Netto | 09-04-21 | 07:07
-weggejorist-
KarelKinkhoest | 08-04-21 | 22:14 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

AZ, Sputnik, Janssen.. Allemaal Adenovirus gebaseerde vaccins. Technologie die lang in de pijplijn heeft gezeten, wachtend op een goede epidemie om zich te bewijzen. Bij Ebola, zoals eentje van Janssen, pas geleden. Ebola is niet zó wijdverbreid, en al helemaal niet in de Westerse Wereld. Dáár zul je zeldzame maar wel degelijk geassocieerde bijwerkingen niet 1-2-3 oppikken. Corona is een ander geval met miljoenen traceerbare vaccinaties. Ik voorspel dat óók Sputnik en Janssen deze bijwerkingen gaan geven. Hetgeen de vaccin technologie oorlog in het voordeel van de RNA vaccins zal beslechten. Zuiverder, eenvoudiger, robuuster, sneller, eleganter. Voor deze farma bedrijven zeer dubbel: Mooie kans om je te bewijzen. Ook een kans om onderuit te gaan. Wie zal het zeggen - rien ne va plus.

Bartsel | 08-04-21 | 22:13 | 3
-weggejorist-
KarelKinkhoest | 08-04-21 | 22:33
-weggejorist-
onbewoondeiiiiiland | 08-04-21 | 22:10

Hier nog een rapport over mogelijk bijwerkingen van Pfizer en Moderna vaccine. De kans om een serieuze bijwerking te krijgen is misschien klein, maar iedereen moet zonder sociale druk die afweging kunnen maken. Voor mensen die een kleine kans hebben om aan COVID-19 te overlijden zal dat een wat moeilijkere keus zijn.
jamanetwork.com/journals/jama/fullart...

mikes43357369 | 08-04-21 | 22:08 | 9
-weggejorist-
dirac | 08-04-21 | 22:35

@dirac | 08-04-21 | 22:19:
Het vaccin is dan ook tijdelijk toegelaten vanwege de urgentie.
In een normale situatie zou dit, in dit stadium van onderzoek, nooit zijn toegelaten.
Guinea pigs?

Kijkeensaan | 08-04-21 | 22:43

Nou Mike, ik heb nu 3 mensen in mijn nabije omgeving die een hersenbloeding kregen na vaccinatie en overleden zijn en twee mensen die dusdanige zware bijwerkingen hebben dat zij al een week doodziek op bed liggen. Ik noem dat in mijn geval " niet klein".

MoonBeebe | 08-04-21 | 22:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Zo Ton de Boer vd geneesmiddelen club is ook weer een bekende Nederlander kost wel een paar weken lock-down extra maar we hebben er weer en BN’er bij voor de talkshows

Trumme | 08-04-21 | 22:07

Ik snap dat er gezegd wordt dat mensen onder de 30 een ander vaccin krijgen, voor hun is de kans op Corona ongeveer even groot als de kans op trombose (beide ~1:100.000). Onder de veertig kan ik ook nog snappen, en vooruit, onder vijftig als er voldoende andere vaccins zijn. Maar voor vijftigers die komende maand aan de beurt komt, met nog relatief weinig vaccins voorhanden snap ik het eerlijk gezegd niet, daar is het verschil in risico vele orde van groottes .

parlinone | 08-04-21 | 22:05 | 5

Helemaal mee eens.

mikes43357369 | 08-04-21 | 22:09

@Diederik_Ezel | 08-04-21 | 22:08:
IC bezetting is geen doel op zich. We IC om mensen in leven te houden. In Nederland hebben we die tot een minimale grootte terug bezuinigd. Misschien moeten we wel de IC capaciteit vergroten. Maarja dat wil Gommers niet.
Gommers: “Nederland is een ontzettend klein landje en daar moeten we efficiënt mee om gaan.”
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu heb-ben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
youtu.be/T2clEQ-4LBM

mikes43357369 | 08-04-21 | 22:16

@Diederik_Ezel | 08-04-21 | 22:08: groter probleem.op de IC is uitval van personeel, 20% zit ziek thuis (testen, wachtdagen, quarantaine etc).

Bataafje | 08-04-21 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
onbewoondeiiiiiland | 08-04-21 | 22:00 | 1

Ik had vandaag twee rotte Elstar appels bij de Lidl in een zakje van 10. Dat is 20% rot. En dat bij een supermarkt die adverteert dat ie al 9xjaar de beste groente heeft in het land. Dan is het beroerd gesteld met de rest. Ik ben ze terug gaan brengen en kon zo twee andere krijgen. Maar die rotte waren wel vies. En ze lagen precies ondersteboven in de doos zodat je het niet kon zien.

Twee Jeetjes | 08-04-21 | 21:59 | 4

Wat is het nou, een doos of een zakje?

MonsantoSucks | 08-04-21 | 22:03

En sinds wanneer zijn appels groente?

MonsantoSucks | 08-04-21 | 22:04
-weggejorist-
dirac | 08-04-21 | 22:09
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn ze nou helemaal van hun lotje getikt. Ik heb op 27 februari mijn AstraZeneca prik gehad en zou over 12 weken mijn tweede krijgen. Wat moet ik nou?

Twee Jeetjes | 08-04-21 | 21:56 | 7

bonnetje zoeken en teruggaan en zeggen dat ie het niet doet, geld terug of alternatief. Als je dit met cavias in europ mag doen die het niet doen mag je dat ook met half werkende vaccins..

nobodiesunmighty | 08-04-21 | 22:42

Geen probleem , er kon gewoon een ander merk bij. Met andere woorden als er maar wat in gaat.

peet12 | 08-04-21 | 23:44

Accepteren dat je niet alles in het leven in de hand hebt...

Epistulae_Morales | 09-04-21 | 00:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Boven de 60 wel Astra Zeneca, tja die zijn volgens Hugo de Clown toch economisch onrendabel dus prikken we die wel en zie hij dat als collateral damage...

Swaffelkaffert | 08-04-21 | 21:50

Met 60+ ben je economisch afgeschreven en krijg je een derderangs vaccin?

revolte | 08-04-21 | 21:49 | 5

Met 60+ loop je zoveel risico op gedoe bij Covid, dat je moet maken dat je zo snel mogelijk geprikt wordt met elk vaccin voorhandig.
Maar dat wist je best wel.

Sjiek | 08-04-21 | 23:03

@Sjiek | 08-04-21 | 23:03: onzin.. de 60+ ers die echt zwaar ziek worden/dood gaan zijn overwegend ongezonde 60 plussers. Dat zijn er door leeftijd ook relatief meer.. vooral bijvoorbeeld suikerziekte komt dan opzetten.

De enige groep die bijna ongeacht gezondheid een zwaar risico loopt zijn de 80-85 jarigen.. daar zit een piek die relatief hoger is dan de gemiddeld verwachte gezondheid op die leeftijd.
Maar nog steeds zijn in die leeftijdsgroep de overlevingskansen nog 70-80%..
uiteraard moeten die mensen gevaccineerd worden, en de aanpak kan gewoon de griepprik volgen. De griepprik wordt bij 98% toegediend in die leeftijdsgroep.. desondanks steven nog steeds 9000 mensen per beetje serieus griepseizoen..

Epistulae_Morales | 09-04-21 | 01:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Het echte probleem is de haast die met vaccins gemaakt is. Op zich begrijpelijk natuurlijk, een jaar wachten op meer ervaringen is ondoenlijk met deze economische belangen. Het zij zo.

Pieterman | 08-04-21 | 21:48

Het meest zorgelijke vind ik nog dat instanties zoals de EMA die ons hiertegen horen te beschermen gewoon keihard meelopen met big pharma.

Mastermattie | 08-04-21 | 21:43

Ik heb 1 keer in mijn leven griep gehad. Ik was 9 en ik weet nu nog waar ik over ijlde. Waarom zou ik dit vaccin nemen?

entredeuxbieres | 08-04-21 | 21:40 | 8

@Mark zit te Dutten | 08-04-21 | 21:44: Ben ik al. Ik ben vertrokken

entredeuxbieres | 08-04-21 | 22:43

weet ik ook niet. Bepaal maar zelf welke moraal hierbij past.

nobodiesunmighty | 08-04-21 | 22:45

@R.E.Aguurder | 08-04-21 |Flikker op met je emotionele chantage. Hou op met mijn vrijheid te verkwanselen. Smerige communist, of eigenlijk dat andere ideaal. Dat mag ik niet zeggen want dan word ik gejorist. Simpele ziel

entredeuxbieres | 08-04-21 | 22:48
▼ 5 antwoorden verborgen

In Tsjechië is de Hugo voor Volksgezondheid, minister Blatny, ontslagen. De nieuwe minister Petr Arenberger begint zijn job met het bekendmaken, dat 25% van de Tsjechen niet wil wachten op de goedkeuring van de EMA voor Sputnik V en meteen daarmee gevaccineerd wil worden. Minister Blatny wilde daar geen vaart achter zetten. Inmiddels gaan Beieren, Oostenrijk, Slowakije, Italië het Russische vaccin Sputnik V in licentie produceren. De Russen komen ook met een 1x prik, net als Janssen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-04-21 | 21:39 | 1

Ik denk dat Sputnik prima is.
Had ooit een vriendin in Budapest en die belde me eergister of ik het vaccin wil.
Denk dat ik het doe.
Ben 51 en heb weinig zin om nog maanden te wachten.

jaja | 08-04-21 | 21:43

Nu was het ineens weer geen moeilijk besluit van de Gezondheidsraad, hoor ik op Nieuwsuur, terwijl ik vanmiddag las dat een deel van de Gezondheidsraad in het geheel met Astra Zeneca wilde stoppen.

Cassandra | 08-04-21 | 21:36 | 2

Het probleem is dat al die vaccins waarschijnlijk brute bijwerkingen gaan vertonen.
Dat voert de druk nogal op, sedert vaccineren voorlopig het enige is dat we hebben verzonnen, buiten de menselijkheid en economie van velen slopen.

geen koning | 08-04-21 | 21:41

heb geen hoge verwachtingen van dergelijke vergaderingen. Ik verwacht geen uitgebreide kansmodellen en multivariaat analyses. Er is te veel onbekend. Veel natte vingerwerk. Verklaart ook de internationale chaos. Uiteindelijk zal er wel een regression to the mean komen. Met of zonder al dit geemmer.

nobodiesunmighty | 08-04-21 | 22:50

Al met al, na stoppen, doorgaan, weer stoppen en doorgaan is in overleg medisch vastgesteld dat prikken tussen 60 en 65 veilig is. Heel duidelijk.

Zoelense Hobbyboer | 08-04-21 | 21:34

Wapstradamus had dit al voorspeld.

Boerenlogica | 08-04-21 | 21:30

AstraZeneca beoordeling wereldwijd is ene grote bende.
Blijkbaar allemaal adviseurs, wetenschappers en regeringen die elkaar enorm tegenspreken.
Nederland niet onder de 60, wel 60+.
Spanje, Frankrijk, Italië en Duitsland niet boven 60+.
Engeland niet tussen de 18 en 29.
Zweden en Finland boven 65+.
Australië niet onder de 50.
Canada onder de 30 niet.

www.zerohedge.com/covid-19/uk-slaps-r...

Lijkt wel een experiment.
Oh wacht, dat is het ook.

Endoxa | 08-04-21 | 21:28 | 3

Een medisch experiment met heel veel vrijwillige proefkonijnen. Dat verbaast mij nog het meest van alles.

MickeyGouda | 08-04-21 | 21:38

Er is een reden voor dat de naam van het product gewijzigd is.

Quib | 08-04-21 | 22:09

Misschien wel het grootste experiment in het bestaan van de mensheid.

Exota | 08-04-21 | 23:19

De naam van het nieuwe vaccin voor 60 minners is ook al bekend. Dat wordt Vaxzevria. Dit middel is direct in grote hoeveelheden beschikbaar: www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/522...

Mark zit te Dutten | 08-04-21 | 21:28 | 4

Vax - Safe - Vria?

Judas3rd | 08-04-21 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals alhier helemaal door mij voorspeld. Nederland volgt altijd Duitsland.

Vula | 08-04-21 | 21:28

Die Opel Astra Zeneca past m´n schoonmoeder echt niet in.

jaja | 08-04-21 | 21:21 | 3

Oeps, dan hoop ik dat uw vrouw niet op uw schoonmoeder lijkt.

pibasso | 08-04-21 | 21:27

Tijd voor een dubbelasser!

Veepert | 08-04-21 | 21:44

Er is toch wel iets vreemds aan de hand.
Ergens eind april vorig jaar kwamen er berichten dat bloedverdunners zouden helpen tegen COVID.
Rondom juni was er de kennis dat COVID zorgt voor verdikkende virusklonten rondom aderpunten.
Dan is er een vaccin.. dat spuit die ziekte dus in je lijf.
Et voila.. trombose.
Je verwacht het niet?

geen koning | 08-04-21 | 21:18 | 6

@Mark zit te Dutten | 08-04-21 | 21:23:
Persoonlijk vind ik dat @geen koning hier een goed punt naar voren brengt.

MickeyGouda | 08-04-21 | 21:41
-weggejorist-
dirac | 08-04-21 | 21:59

Goh, Je zou bijna echt ook denken dat Covid een overreactie is van je lichaam op een virusinfectie, met bijvoorbeeld bloedproppen als dodelijk symptoom, en je lichaam als training om om te kunnen gaan dmv een vaccin, dezelfde symptomen ontwikkelt...

Epistulae_Morales | 09-04-21 | 00:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor diegenen die wat meer willen weten over immuniteit en vaccins; kijk en luister eens naar immunoloog en vaccinatiedeskundige Theo Schetters bij De Nwe Wereld. Een verhelderende uiteenzetting die in 64 minuten laat zien hoe de naald werkelijk in de arm steekt.

Rest In Privacy | 08-04-21 | 21:16 | 5
-weggejorist-
KarelKinkhoest | 08-04-21 | 21:53

@Endoxa | 08-04-21 | 21:38: Maar wél meer heel veel specifieke kennis op het gebied van virologie, waarin ze beiden een behoorlijke staat van dienst hebben.

Muxje | 08-04-21 | 21:59

@Muxje | 08-04-21 | 21:59: Je zou er verstandig aan doen ook te luisteren naar Theo Schetters.

Theo Schetters is parasitoloog en eigenaar van ProtActivity, een bedrijf dat zich richt op het ontwikkelen van vaccins tegen protozoaire ziekten. Hij studeerde biologie aan de Universiteit Utrecht. Van 1981 tot 1987 werkte hij bij de afdeling Cytologie en Histologie van de Universiteit Nijmegen waar zijn werk aan de immuunreactie van muizen tegen een Plasmodium berghei infectie werd beloond met de Laveran Medal van de Fondation Merieux uit Annecy. In 1986 promoveerde hij in de geneeskunde aan de Universiteit Nijmegen en ontving hij een ‘visiting scientist award’ van de Royal Society in Londen om te werken aan malaria immuniteit. Van 1988 tot 2014 werkte hij bij Intervet International waar hij vaccins ontwikkelde tegen coccidiosis bij kippen (Nobilis® Cox ATM) en tegen Babesia infecties bij honden (Nobivac® Piro). In 2004 ontving hij een Medal of Honour van de Faculteit Pharmacie van de Universiteit van Montpellier in Frankrijk en werd daar Professeur Invité. In 2017 werd hij benoemd tot buitengewoon professor bij de afdeling Veterinary Tropical Diseases van de Universiteit van Pretoria in Zuid-Afrika.

mikes43357369 | 08-04-21 | 22:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Helaas niet vermeld in dit stuk en reguursels maar enkele uren geleden werd bekend dat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelt dat landen hun burgers kunnen verplichten zich te laten inenten mits dit nodig is voor de volksgezondheid. Dit geeft veel landen een vrijbrief.

Darksideofthemoon | 08-04-21 | 21:15 | 9

The time has come, execute order 66

tantesidonia | 09-04-21 | 08:09

Dat Europees hof is hetzelfde hof dat zei dat de EU niet kon verplichten om een vaccinatiepaspoort verplicht te stellen..... en toch overruled werd door de EU ?

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 09:11

Worden de weigeraars nu opgehaald dmv razzia's?

MoonBeebe | 09-04-21 | 12:44
▼ 6 antwoorden verborgen

De meeste gehate schoenen van deze tijd. Komt Floris van Bommel nooit meer overheen.

appeltjesgroeneweide | 08-04-21 | 21:11 | 1

Hugo doet met Van Bommel wat Youp deed met Buckler. Je wil er totaal niet meer mee gezien of geassocieerd worden...

Mark zit te Dutten | 08-04-21 | 21:35

Dus nu naar de Chinees. Die is veel betrouwbaarder dan wat de Britten ontwikkeld hebben. NOT. Een politiek Kutd spel, dat is het.

bigstone | 08-04-21 | 21:10

Ik had 11 dagen geleden prik 1 met dat Scheringa DSB AZvaccin. Ik dacht krijg dan maanden later nog 2 Pfizers ofzo? Of laten ze het erbij?
Maar ik mag hem dus nog wel nog een keer. Moet dat dan nog steeds 12 weken duren? Dat was opgerekt om zoveel mogelijk mensen een eerste te kunnen geven.

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:05

Als er een klein risico bestaat dat een vaccin op termijn voor veel mensen nare bijwerkingen veroorzaakt, en je geeft iedereen dat vaccin, dan maak je van een klein risico een groot risico. risico = kans dat het mis gaat * zwaarte van het gevolg

logicavanhetgevoel | 08-04-21 | 21:03

Fidan bij Op1 kwam met een slimme : Een vriendin van haar moeder is overleden aan corona. Had die nog geleefd als ze op tijd was gevaccineerd? Desnoods met AZ?

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 21:02 | 5

Uit onderzoek onder de ingeente Schotse bevolking bleek Astra Zenica ongeveee 80% van de coronaopnames te voorkomen en vrijwel alle sterfte
www.ed.ac.uk/usher/eave-ii/key-output...

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:11

Waarschijnlijk wel omdat ze in een risicogroep zat. Voor risicogroepen vaccineren is ook heel erg noodzakelijk..

Maar het verplichten en zelfs opdringen van een vaccin aan gezonde mensen die minder kans hebben om te sterven aan het virus dan aan het vaccin, is fascisme

Epistulae_Morales | 09-04-21 | 00:21

Het was pas slim als je zeker wist dat ze dan nog geleefd had. Ze had ook kunnen overlijden aan een bloedklonter door AZ.

Koning BongoBongo | 09-04-21 | 09:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat koffertje van de Jonge, het goedkoopste van het goedkoopste. Karton overtrokken met skai. Minister van rommel.

Normpje | 08-04-21 | 21:02 | 2

Dat is een 'loodgieterstas', die hebben alle ministers om de grote hoeveelheden stukken die ze meekrijgen te kunnen dragen, omdat ze blijkbaar niet kunnen delegeren of digitaliseren.

(Alleen Ollongren gebruikt geloof ik niet zo'n tas, zie paar weken geleden)

TheOtherWhiteMeat | 08-04-21 | 21:16

Er bestaat ook een dure versie van en dan heet ie "pilotenkoffer" en soms ook "advocatenkoffer". Maar voor Hugo is een lege koffer zonder inhoud van geplastificeerd karton goed genoeg.

Osdorpertje | 08-04-21 | 21:37

Ik ben het helemaal eens met dit beleid op basis van kansberekening. Een 35-jarige heeft een grotere kans om te overlijden aan AstraZeneca dan aan Corona. En fuck het “grotere goed”.

MonsantoSucks | 08-04-21 | 21:02

Wanneer je een maand of 2 geleden kritisch over dit vaccin praatte was je een racistische nazi wappie.

De Alex Jones wet.
Op een lang genoege tijdslijn komen zelfs de raarste "complotten" tot waarheid.

Rest In Privacy | 08-04-21 | 21:01

Alleen vrouwen onder 65 ernstige bijwerkingen. Kan iemand mij uitleggen waarom er dan gestopt wordt met het vaccineren van jonge mannen maar vrouwen boven de 60 wel dat Aldispul krijgen.

Mallenmoe | 08-04-21 | 21:01 | 4

Terechte vraag, dit is heel vreemd inderdaad. De EMA liet gisteren weten dat het risico op de zeldzame bijwerking medisch gezien voor 60 plussers even groot is als voor 60 minners. Het feit dat het overwegend vrouwen onder de 60 betreft heeft ermee te maken dat deze meer in de zorg werken. Misschien is het als zo vaak een kwestie van geld, van “zonde om weg te gooien”.

Cassandra | 08-04-21 | 21:09

@sjef-van-iekel, sorry niet aan gedacht. Gelukkig is leeftijdsdiscriminatie geen probleem

Mallenmoe | 08-04-21 | 23:07

Die laatste groep kun je makkelijker wegmoffelen in de cijfers dan een kerngezond iemand van 30 die het leven laat na een prik. Familie stelt vragen, komt in het nieuws etc.
Belangrijker nog: 60-'ers hebben nog een heel leven van belasting betalen voor zich, terwijl de 60+'ers feitelijk een blok aan het staatsbeen zijn: met 5-6 jaar stoppen ze met werken dus nul opbrengsten, AOW-uitkering, de zorgkosten exploderen....

ReyNemaattori | 09-04-21 | 09:25
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer, ik had graag dit vaccin gehad. De kans op trombose is zo goed als nihil.

Zonen-van-Kuifje | 08-04-21 | 20:59 | 7

De kans op Corona is zo goed als nihil.

TortuousConvolvulus | 08-04-21 | 23:34

Gewoon bellen voor een afspraak, deed maarten van rossem ook en werd geserveerd.

ReyNemaattori | 09-04-21 | 09:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Nu zitten ze pas 72-73. Voordat ze bij 60 - zijn met de vaccinaties, is er allang een ander (goed) vaccin

hotbrasil | 08-04-21 | 20:57 | 2

Zorgmedewerkers mogen ook al. De eersten kregen Pfizer inziekenhuizen, de rest AZ bij de GGD.
Ook de groep 60-65mocht al voor AZ komen.
Men dacht eerst dat Az te weinig getest was onder bejaarden en gaf het aan 65minners.Nu blijkt t bij hen beter dan verwacht (81 % na al 1 prik ipv 60 na 2 prikken)

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:15

Dank Hugo, en manman, wat heb je opvallende schoenen. Dat is het enige waarom je te prijzen bent.

dathoujetoch | 08-04-21 | 20:56

Hier de link naar de Oxford Unversity Covid-19 Calculator.
www.qcovid.org/Calculation
Hiermee kan je berekenen wat je kans is om te overlijden aan COVID-19 of wat je kans is om in het ziekenhuis te belanden.

Voorbeeld:
witte vrouw van 35 jaar
lengte 170
gewicht 65
geen onderliggend lijden
kans op overlijden aan COVID-19:
1 op 166667
kans overlijden aan astrazenica vaccine:
1 op 500000
Allebei zeer klein maar wel dezelfde ordegrootte. Dus waarom zou je gezonde jonge mensen vaccineren?

mikes43357369 | 08-04-21 | 20:56 | 16

@mikes43357369 | 08-04-21 | 21:49:
Voor de duidelijkheid. Ik kan me voorstellen dat als je een grotere kans hebt om te overlijden aan COVID-19 dat je dan het AZ-vaccine zou nemen. Maar dan moet hij wel een paar ordegrootte groter zijn dan de kans op overlijden aan COVID-19.

mikes43357369 | 08-04-21 | 21:54

Muteren kun je leren

Ragnar_Lodbrok | 08-04-21 | 23:03
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik doe nergens aan mee. Ben er wel klaar mee. Nee. Was er al klaar mee sinds vorig jaar maart. Noem me maar een wappie. Maar heb tot nu in alles gelijk gehad. Succes met jullie prikkies.

Dubbelepunthoofd | 08-04-21 | 20:54 | 2

Hai Famke

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:18

Een wappie

Ragnar_Lodbrok | 08-04-21 | 23:01

Prima, Ik ben boven de 60 dus snel nu Astra spuitje in mijn arm en dan er weer volop er tegen aan.....partij time yes!

Blonde Nel | 08-04-21 | 20:53 | 4

Welke partij?

zwenkwieltje | 08-04-21 | 22:16

arm?.... zou ik niet doen, verminderde effectiviteit. Doe maar in m. deltoideus. vraag den prikker maar. Als die t niet weet ,zeg dan maar dat dit naast de m. cremaster is. komt het helemaal goed man! Topper.

nobodiesunmighty | 08-04-21 | 22:59
▼ 1 antwoord verborgen

Met een beetje geluk krijg ik in oktober mijn eerste vaccinatie, maar dan moet het niet tegenzitten.

botbot | 08-04-21 | 20:53

Ik begin steeds meer ongenoegen te voelen voor dit vaccin, en ook de andere, daarbij moet ik denken aan de zogenaamde softenon pil waar de ellende later tevoorschijn kwam .. of ga ik nu te ver? Ik weet het even niet meer als ik lange termijn moet gaan denken.

aardv@rk | 08-04-21 | 20:52 | 1

Lange termijn heb ik slecht nieuws: velen zijn dan reeds dood

Ragnar_Lodbrok | 08-04-21 | 23:00

Meteen wat aandelen Pfizer kopen,

Henk de Vries2074 | 08-04-21 | 20:52 | 3

Bayer, want het schijnt dat de toediening van Roundup ook bijzonder effectief is in het voorkomen van Covid.

Graaf_Slis | 08-04-21 | 21:05

@Graaf_Slis | 08-04-21 | 21:05: bayer heeft t recept voor Zyklon B vast ook nog. Maar echt ter zake doet dat niet. Ik zou er eerdeer aandelen van kopen vanwege die aspirine van ze

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:20

Het maakt mij allemaal niets uit. Ik mag sowieso geen vaccin. Ik, Leptob, ben in deze de designated survivor.

Leptob | 08-04-21 | 20:52 | 2

U wordt minister president van Nederland?

VoltaireJohn | 08-04-21 | 20:54

Over 3 weken 3 miljoen Janssen spuitjes.
Eens kijken hoe Hugo dat gaat verprutsen.
Wat kan er mis gaan?

Ruimedenker | 08-04-21 | 20:52 | 4

Alles.

VoltaireJohn | 08-04-21 | 20:57

Probleem van Jansen is dat die kennelijk hetzelfde trombose/bloedplaatjes-probleem heeft als Astrazenica. Viel ergens ook te verwachten aangezien het Jansen-vaccin heel veel gelijkenissen vertoont met het Astrazenica-vaccin.

Ik denk dat Nederland vooral moet inzetten op Pfizer en Moderna, misschien Sputnik en als het om maar 1 prik gaat: het Franse vaccin wat helaas nog niet goedgekeurd is (weet ook niet of die überhaupt "af" is maar zou er tegen de zomer aan moeten komen). Dat Franse vaccin is op basis van een dood coronavirus en klinkt alleen al daarom het meest logische en meest doeltreffende. Zou ook met maar 1 prik zijn, dus wel zo handig.

Ome_BW | 08-04-21 | 22:06
▼ 1 antwoord verborgen

Er zou toch onderzoek komen waar dit virus vandaan komt en hoe het ontstaan is? Een nieuw virus , dat langer dan een jaar stand houdt roept vele vragen op.
Meestal is een virus na een jaar uitgewerkt en volgt er een mutatie.
Maar niemand stelt die vragen. Ondertussen lijkt het wel, of dat het alleen nog maar over de vele vaccins en de inkoop vanwege de "Markt" gaat.

Sojev | 08-04-21 | 20:51 | 4
-weggejorist-
Sojev | 08-04-21 | 22:50

@Ragnar_Lodbrok | 08-04-21 | 22:58: Begrijp me goed, ik ben ook geen muurbloempje , maar ik hou wel van respect. "Jij", klinkt zo lagere eh Basisschool achtig. Overigens ben ik geen virus wappie. Ik probeer deze waanzin te begrijpen. Erken dat covid 19 ernstig is. Probeer alleen de achtergrond van deze Pandemie te onderzoeken. Niet de gevolgen.

Sojev | 09-04-21 | 00:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ka iemand mij uitleggen waarom ze in groot brittannië bijn klaar zijn en voornamelijk astrazenica gebruikt hebben?

Hellsmurfje | 08-04-21 | 20:50 | 4

Schijnt dat als je eenmaal uit de EU bent dat je dan werkelijk pas echt kunt leven en alles veel makkelijker gaat.

Koning BongoBongo | 08-04-21 | 20:52

Omdat BoJo een topper is en de EU heeft zitten slapen.

Ruimedenker | 08-04-21 | 20:53

In Israël waren ze ook klaar. Nu een apartheidssamenleving. Hou toch op. Ook al ga je twintig spuitjes halen, er wordt telkens wel wat anders verzonnen. Hoe kan het naders; je bent ingeënt en toch moet je een test doen om ergens binnen te komen straks. Denk eens na.

Dubbelepunthoofd | 08-04-21 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

En als we alles nu weer normaal maken behalve die klote terrassen, zou dat helpen?

uisge baugh | 08-04-21 | 20:48

Tja. Als 60 minner heb je dan 1 Astra vaccinatie gehad. Vervolgens krijg je geen behoorlijk alternatief en moet je maar zien of en zo ja wat er voor in de plaats komt.
Tijd voor een stichting AZVerlies of zo waar gedupeerden zich kunnen melden om een procedure op te starten tegen de overheid. Schadevergoeding wegens toediening van een gevaarlijk vaccin. Plus het feit dat er geen alternatief wordt geboden waardoor ik een verhoogd covid-risico blijf lopen dat ik niet zou hebben gehad als ik direct pfizer of moderna had gekregen. Vast wel een jurist te vinden die dit gaat opstarten.

BoerKoekoek | 08-04-21 | 20:48 | 1

Nee hoor, je krijgt gewoon de tweede. Geen verhoogd risico.

Juffrouw op de fiets | 08-04-21 | 20:53

Goedkoop is duurkoop

peet12 | 08-04-21 | 20:47

Enige uitje is een prik halen godnondeju

027 | 08-04-21 | 20:47 | 1

Je kan altijd nog naar de tunnel onder Hoog Catharijne. Oh nee.

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:24

Gewoon veertien dagen lang dagelijks een half uur stevig wandelen als risicobestrijding, het bloed moet stromen.

smdyasc | 08-04-21 | 20:46 | 3

Dat dus!

vluchtelingallergie | 08-04-21 | 20:46

Juist! Ik heb vorig jaar al veertien dagen dagelijks een half uur gelopen, mij kan niks gebeuren.

Mr_Natural | 08-04-21 | 20:54

En dan wat shotjes EPO nemen, om dat wandelen langer vol te houden.

Zonen-van-Kuifje | 08-04-21 | 20:57

Ik ben geen antivaccer maar ik had héél weinig tot geen zin in astrazenica. Als ik dan iets neem dan wil ik wat het beste werkt en het minste bijwerkingen heeft. Dan maar "2 tientjes" duurder. Bij de slijter koop ik ook niet de goedkoopste whisky, als ik neem moet het goed en lekker zijn.

Brabeaulander | 08-04-21 | 20:45 | 3

Precies!

Mallenmoe | 08-04-21 | 21:02

Eens! Betweterig van de overheid om je geen keuze te geven. Prik Astra Zenica lekker weg aan iedereen die het wil en laat ieder ander vrij om een ander vaccin te kiezen.

Cassandra | 08-04-21 | 21:19

@Cassandra | 08-04-21 | 21:19: eens. Wil je snel en loop je veel risico: meteen Az. Anders: de lange wachtrij in.

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:26

Twee mnd geleden al beleefd bedankt... Wel vreemd eigenlijk dat ik als 44 jarige uche uche al aan de beurt was...

niv01 | 08-04-21 | 20:45

Nou heb ik wel gehoord dat er een lichte verkleuring op de plek van de vaccinatie kan ontstaan. Maar dat is pas zichtbaar als je de pleister weg haalt.
images3.memedroid.com/images/UPLOADED...

Osdorpertje | 08-04-21 | 20:44

NL/EU heeft vooral goedkoop AstraZenica ingekocht en relatief weinig Pfizer/Moderna. Penny wise pound foolish? In Israel is de IC van het grootste ziekenhuis nu leeg vwbt covid, dankzij een succesvolle vaccinatiecampagne met Pfizer.

Diederik_Ezel | 08-04-21 | 20:44 | 4

Is ook mazzel hebben.

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 20:54

Er is heel veel Az besteld maar ook heel veel andere. Nedeeland heeft voor dit jaar 60,5 miljoen vaccins leveringen ingeboekt.
Er isndus genoeg, alleen was Astra Zenica een partij die nu al veel levert.

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben 59 jaar oud en merk niets van deze maatregel omdat ik tot nu toe niet met AstraZeneca ben gevaccineerd en geen uitzicht heb op vaccinatie met welk middel dan ook. Dus voor mij verandert er niets.

Albert61 | 08-04-21 | 20:43

Als vrouwen niet ongesteld worden dan is dat alleen maar positief. Neuqsex!!

born2killn00bs | 08-04-21 | 20:49

En hoe zal het gaan met zwangerschappen? Die eerste baby's worden nu verwekt.

Niet_Van_Hier | 08-04-21 | 21:03

Wat een gave wagen!
Buurman, wat doet u nu?

Stoned Hengst | 08-04-21 | 20:43

Dit gaat later als excuus dienen als de vraag wordt gesteld waarom alles zo lang duurde in Nederland. Indekken over de rug van NL.

RobinWeekendMeisje | 08-04-21 | 20:41

Maar de terrasjes hè? Want dat is al vanaf dag één het belangrijkste punt. De terrasjes. Wat doen we daar nou mee? Godverdomme mensen, die terrasjes.

Bigi Bana Boy | 08-04-21 | 20:40 | 4

We hebben niet allemaal zeven bijvrouwen.

RickTheDick | 08-04-21 | 20:51

Rustig blijven. Straks krijgt u klompjes.

Purk | 08-04-21 | 20:56

Straks krijen we terrassendiscriminatie.

Shoarmamasutra | 08-04-21 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

Die rare wappies die altijd weggehoond werden over hun bedenkingen over het vaccin.

zuurtjeregen | 08-04-21 | 20:38 | 2

Welk vaccin precies?

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 20:42

Ga je met de trein carnavallen in besloten kring? Draag een niet-medisch mondkapje.

RickTheDick | 08-04-21 | 20:37 | 1

Bijvoorbeeld.

Zonen-van-Kuifje | 08-04-21 | 20:57

Wat een slecht besluit. Het risico is enorm laag. Deze politici doen vooral paniekvoetbal als er wat in de media komt in plaats van rationele besluiten nemen.

WillemWordtWakker | 08-04-21 | 20:36 | 1

WillemWordtEensWakkerJonguh.

zwenkwieltje | 08-04-21 | 22:13

Er zou een follow the money moeten komen over de belangenverstrengelingen van de OMT leden. Dat was al eens geopperd maar subiet tegengehouden.
Ik denk dat je je kapotschrikt als dat zou uitkomen.

Olleke | 08-04-21 | 20:36 | 1

Letterlijk follow the money had Kluytmans van het OMT al eens doorgelicht..

Frits_Binkestein | 08-04-21 | 21:00

En als ik, 60 minner het nou wel wil?

Dickie1908 | 08-04-21 | 20:36 | 2

Gewoon op je beurt wachten, vraag erom en ga ervoor zou ik zeggen.

Quib | 08-04-21 | 20:38

We willen allemaal wel eens wat.

zwenkwieltje | 08-04-21 | 22:12

Het is niet alleen trombose hè? In het VK zijn door de vaccinatie van Pfizer van 09-12-20 tot 28-03-21 302 mensen overleden en door de vaccinatie van AstraZenica van 04-01-21 eb 28-03-21 472 mensen.

In totaal zijn in die periodes 440.871 bijwerkingen gemeld van AstraZenica en 124.371 van Pfizer. Van heel licht tot heel heftig. Het maakt mij verder niet uit of mensen wel of geen vaccinatie nemen, maar het gaat niet om slechts een paar gevalletjes trombose.

https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions

Quib | 08-04-21 | 20:36 | 5

@Juffrouw op de fiets | 08-04-21 | 20:56: Prima toch?

Quib | 08-04-21 | 20:58

Kijk, feiten.

J-van-de-Bontekoe | 08-04-21 | 21:01

Been there, done that. Niets aan de hand.

Juffrouw op de fiets | 08-04-21 | 21:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Vakantie maar geannuleerd.
Ga maar lekker in de poep roeren Hugo.
Dat is jouw enige succesje van afgelopen jaar.

Ruimedenker | 08-04-21 | 20:35

Dat AZ is toch een beetje het windows uit de jaren negentig.

BobDobalina | 08-04-21 | 20:35 | 1

En het huidige Windows....

Lorejas | 08-04-21 | 20:36

Heb ik als 60 plusser toch mooi mazzel. Kom maar op met die trombose. Heb altijd al in een blaaskapel willen meedoen.

Omzwicht | 08-04-21 | 20:35 | 1

Veel plezier met je verdere leven lang steunkousen en bloedverdunners.

Graaf_Slis | 08-04-21 | 20:42

Beter een prikpauze dan een pauzeprik

stipjes | 08-04-21 | 20:35

Vreemd dit. Vragen, vragen, vragen.

FrankPappa | 08-04-21 | 20:35

Dat krijg je als je een vaccin wilt hebben die geen fatsoenlijke testperiode heeft doorlopen. Kan hem ook geen ongelijk geven. Want laten wij nu wel wezen: wat voor keuze hij ook maakt, hij wordt toch afgebrand.

loser | 08-04-21 | 20:34 | 1

dat

Koonkluk Huis | 08-04-21 | 20:37

Wat een gezeur, geef mij gewoon zo'n AZ!

bamitoren | 08-04-21 | 20:34 | 1

Nou, liever PSV.

loser | 08-04-21 | 20:35

Voor Juli iedereen een prik toch?

Lorejas | 08-04-21 | 20:34

Verstandige keus.

knutsel_ | 08-04-21 | 20:34

Dus morgen gaan we gewoon weer iedereen Astra zeneca geven?

De Pilsvogel | 08-04-21 | 20:33

60? A Brave New World, het is begonnen.

Mr_Natural | 08-04-21 | 20:33

Waarom nog wel voor mensen boven de 60?
(serieuze vraag)

Laat ik het anders stellen: Waarom/waardoor kan dit vaccin wel "goed en veilig" worden gebruikt voor mensen die ouder zijn dan 60 jaar?

All_yall | 08-04-21 | 20:33 | 17

@All_yall | 08-04-21 | 21:03: sowieso over AZ. Ik ken iemand in de ggz waarbij de cliënten Pfizer hebben gekregen met nauwelijks klachten en het vooral vrouwelijke 60- personeel AZ met relatief veel klachten.

Hetze Haatstra | 08-04-21 | 21:37

Wat een onzin. De meest voor de hand liggende verklaring is dat de imuunreactie bij ouderen minder sterk is.

GekkeX | 08-04-21 | 22:04
▼ 14 antwoorden verborgen

Nou ja. Dan krijgen we allemaal Pfizer. Die doet het beter tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie dus eigenlijk prima.

omanders | 08-04-21 | 20:32 | 1

Dat gaat het worden. Dat iedereen smeekt, ja eist om dat Pfizer ding te krijgen. Daar was in het begin ook wantrouwen tegen, is daarna door Gommers zelf uitgelegd. Maar ik heb wantrouwen tegen alles.

hotnot | 08-04-21 | 20:37

Ach, t is welniet schadelijkeffectief. Net als mondkapjes. Daarom dus.

Lepo | 08-04-21 | 20:32 | 6

@omanders | 08-04-21 | 20:34: De pil hoeft niemand te slikken.
Paracetamol ook niet.
Een vervelend populistische wappie vergelijking maakt u hier.

geen koning | 08-04-21 | 21:08

Hugo legt zijn lot in de handen van de heer dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar hij zich druk over maakt.
Tenzij god net even is wezen pissen als er Wat gebeurt, dan hang je natuurlijk.

Bakkeleures | 08-04-21 | 21:40
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com