Volkskrant Huilie: "Biden erger alsdan Trump"
Haha. Zijn jullie er toch ingetuind
Wat een heerlijke zin op deze vrolijke zonnige dinsdag: Trump werd door mensenrechtenorganisaties, internationale gremia en politieke tegenstanders fel bekritiseerd voor zijn geslotengrenzenbeleid, maar Biden gaat zo mogelijk nog een stap verder. En we hebben het niet eens verzonnen. Zin staat gewoon in de Volkskrant vandaag. Kijk maar: Trump werd door mensenrechtenorganisaties, internationale gremia en politieke tegenstanders fel bekritiseerd voor zijn geslotengrenzenbeleid, maar Biden gaat zo mogelijk nog een stap verder. De Bente Beckers en Rob Jettens van Amerika hebben zoveel asielinstromiërs uitgenodigd (100.000 bij de grens in de eerste maand van Biden POTUS) dat de situatie nu zo onhoudbaar is als een AZC in Nederland. Gevolg is kreperende kinderen in hokken en Biden die nu Midden-Amerika geld geeft om migrantenkaravanen te traangassen en te knuppelen. OLD WHITE STUMBLING MAN BAD!
Reaguursels
InloggenDank u voor de uitleg.
Het gaat om de Pull-factor.
Stel dat ik iedereen die van NL naar GB zwemt een beloning van 10.000 euro beloof. Dan zullen honderden mensen dat proberen; en een aantal daarvan zal onherroepelijk verdrinken. Verhoog ik de beloning dan zal ook het aantal avontuurlijke zwemmers, en daarmee het aantal verdrinkingen evenredig stijgen. Verklein ik het risico door wat reddingsbootjes het Kanaal op te sturen, dan leidt dat óók weer tot een toename van avonturiers; en dus ook van verdrinkingen.
Kijk. En dat is precies wat we afgelopen 10 jaar in het Middellandse zeegebied hebben zien gebeuren; steeds "humaner" immigratiebeleid (= levenslang gratis geld) plus steeds meer "reddingsboten" leidden tot een enorme stijging van dobberimmigranten. En dus een enorme stijging in verdrinkingen.
De trek van Afrika naar Europa leidde trouwens ook tot opleving van de slavernij in Noord Afrika. En ook in Europa trouwens; mensenhandelaren zijn over het algemeen een stuk minder humaan dan de meest "extreemrechtse" politicus in Europa.
Ook in Zuid Amerika zijn mensenhandelaren doorgaans vullis, dat niet terugdeinst voor marteling of moord; dus ook niet voor gedwongen prostitutie. Om die reden werden er ook onder Obama al kinderen van hun volwassen begeleiders gescheiden.
Het was volstrekt logisch dat Trump daar mee door ging. En Biden nu ook weer.
Pak de Pull factor aan. De belofte van "iedereen ter wereld is welkom" en "iedereen heeft recht op gratis geld, gratis huisvesting, gratis zorg en gratis alles".
Dat is niet haalbaar, niet betaalbaar, maar vooral niet humaan.
Biden volgt gewoon de deense sociaaldemocraten die daar niet alleen de verkiezingen gewonnen hebben maar zelfs ook de regering vormen.
Zij hebben een streng immigratie beleid: werd niet alleen beloofd, maar wordt ook UITGEVOERD.
Als Biden een streng immigratiebeleid had gevoerd, had deze drol nooit de ventilator geraakt.
En waarom denkt u dat de geopolitieke spanning rondom Oekraïne weer aan het oplopen is ? Links Nederland ziet de Democrats als een soort Amerikaanse knuffelpolitici à la D'66, maar in werkelijkheid zijn het de sockpuppets van een heel donkerbruin belangenkartel. Van de gore beerput rondom de maidanrevolutie heeft nog geen 5% de westerse media gehaald. Met een hoofdrol voor Creepy Joe, en zijn gluiperige zoontje Hunter, die uit het niets directeur van een staatsenergiebedrijf werd. Drain the swamp, maar de swamp is gewoon weer aan de macht.
Vraag het Poetin. Die kon vier jaar lang zijn gang gaan, ongehinderd door Trump met zijn plasvideo, met het onder druk zetten van Oekraine. Nu komt daaraan een eeinde en moet Poetin weer rollen met de spierballen. Alles om zijn volk onder de duim te houden. Dat volk zou zomaar eens op rare ideeen komen over democratie en zo.
@Beste_Landgenoten | 13-04-21 | 18:46:
Welke plasvideo?
Stond inmiddels niet vast dat die beschuldiging net zo leugenachtig was als alle andere dogma's van de Critical race Theory lobby?
De voorstanders van grootschalig raciaal geweld blijken keer op keer overal over te liegen. Dan kan je wel met je vingers in je oren lalala blijven schreeuwen, maar dat maakt jullie leugens niet geloofwaardiger.
@Beste_Landgenoten | 13-04-21 | 18:46: Dat verhaal over die zg. plasvideo is allang debunked en zelfs al zou het geen hoax zijn, who cares ? Putin is Russisch nationalist, Trump is an American Patriot. Dus die hebben niet zoveel interesse in elkaar tegenwerken of bestrijden. Sterker nog, ze mogen elkaar, en zijn het over veel dingen eens : ISIS aan puin bombarderen bijvoorbeeld. Maar niet elkaar. In tegenstelling tot de EU bobo's en euro-pers met hun onaflatende oorlogszuchtige praatjes richting Putin. Oekraine en Rusland hebben diepe historische en kulturele banden, ca. 20 % van de Ukraiense bevolking bestaat uit ethnische Russen. Logisch dat Putin die Russische separatisten/rebellen steunt. Oekraine hoort bij Rusland, niet bij de EU. Corrupt zootje ook,
Oekraïne hoort helemaal niet bij Rusland. Vraag het ze zelf! Horen wij bij Duitsland? Hoort Luxemburg bij Frankrijk? Hoort Tibet bij China?
Je moet dus geen enkele migrant toelaten die zelf komt. Je moet ze
Actief selecteren en ophalen uit plekken waarvan jij vind dat daar mensen in de knel zitten. Je moet de herten voeren in het bos. Niet naar de woonwijken laten komen en daar doodgereden laten worden.
Die ouwe is zo leip als een tor!!
Ja nieuws gepresenteerd als opinie of is het andersom. "Kwaliteitskrant"
Wanneer komen we eindelijk gewoon tot de conclusie dat het hele vluchtelingen circus als model, visie en in de uitvoering volledig failliet is.
Mensen kunnen niet wonen waar ze willen. PUNT
Ow maar dat is het probleem niet hoor. Wel even aantonen dat je je gaat inzetten voor het land waar je gaat wonen en niet gaat parasiteren. Zoals Australië dat doet zeg maar.
Ongeacht wie er waar president is, dit migratieprobleem is een onderdeel van een proces dat niet meer te stoppen is. Door steeds verdergaande opwarming van de aarde worden grote gebieden steeds minder bewoonbaar (hitte, droogte). Dit zorgt voor armoede en falende overheden, waardoor migratie wordt versterkt. Ook overbevolking is een belangrijke factor. De mensen zullen blijven komen, ongeacht wie er president is en ongeacht of ze worden tegengehouden of niet. Over 200 a 300 jaar is er niet veel meer over van de huidige menselijke beschaving, en wat we nu zien zijn de eerste tekenen van dit onomkeerbare proces van teloorgang.
Het is vooral rond de evenaar... de mensen kunnen alleen maar omhoog...
Ruttiaans...” De intenties zijn anders, maar Bidens praktijk begint steeds meer op die van Trump te lijken.”
Klopt. Trumps intenties waren goed. Hij wilde de mensensmokkelaars en drugskartels stoppen. Biden vindt het prima dat er letterlijk kinderen over de muur worden geflikkerd en mensen worden opgehokt of onder een brug belanden. Er wordt zelfs geen pers toegelaten nu (Project Veritas heeft er beelden van gemaakt). Trump is altijd transparant geweest. Iedereen mocht er gaan kijken.
AOC heeft toen ook dat dramatische fotomomentje gemaakt voor dat hek wat een lege parkeerplaats bleek te zijn.
Ach ja.
Trump: "KOMT NIET WE STELEN JULLIE KINDEREN"
Biden: "We moeten dit oplossen, hoe en wanneer weet ik niet"
Kies maar.
De ironie is natuurlijk, dat iedereen hier de ondergang voorspelde omdat de racist, narcist en xenofoob Trump werd weggezet door verstandige mensen als de fantast en leugenaar die hij is. Daaruit werd de nogal dommige conclusie getrokken dat de Trump-critici in Biden een Heilige Messias zagen. Waarop die Trump critici in het hoekje werden gedrukt van de woke linkse BLM transgender homo-toilet pissers. Wat ze niet zijn.
Biden is gewoon een heel middle-of-the-road president, zo rechts als de neten volgens onze maatstaven en ergens rechts van de VVD, heeft hij gelukkig de kinderbijslag ingevoerd per decreet, een heel slimme zet en voor een normaal land een heel acceptabel fenomeen, en ja, hij zit in de maag met de immigratie. Daar heeft hij dus geen linkse marxistische moreel verheven oplossingen voor, zoals de Trump-liefhebbers steeds beweerden omdat Biden in dat hokje moest, zo blijkt, maar heeft Biden een probleem.
Wat gelukkig bij Biden dan wel ontbreekt is het racistiche, neerbuigende en leugenachtige gewauwel dat iedere dag over ons uit werd gebraakt uit de mond van de oranje vastgoed-proleet.
Dat kan korter.
Trump is een nare racist en narcist. Zijn fans zijn erger. Klaar.
De tandjes zeg, als er iemand een bewezen racist is is het Biden wel.
Maar Biden heeft dus 50 jaar naar dit moment toegeleefd, op het moment suprême maakt hij er een puinhoop van en moet alsnog het beleid van de door hem belachelijk gemaakte voorganger verder zetten. Ja, dan sta je best wel voor lul ja.
Maar u dacht natuurlijk: laat ik even een nieuw stukje schrijven, dan hoef ik al die lastige vragen die eerder gesteld zijn niet meer te beantwoorden.
@Sinterbikske | 13-04-21 | 15:30:
BL een nieuw stukje schrijven, hahaha !
Grijpt elke assiociatie met Trump aan om maar weer ongenuanceerd eens over Trump te gaan brullen. Bijna net zo goed (?)/erg als het lokale stripfiguur.
Biden heeft een paar maanden nodig gehad om een crisis te creeren. Gelukkig hebben we BL om desondanks een anti-Trump tegel te schrijven.
@quantumcollider | 13-04-21 | 16:11:
Boodschap niet gelezen denk ik dan? Wie zich het meeste druk maakte over Biden was (ultra-)rechts wappie-Nederland. Hij zou het einde betekenen aan de beschaving en de Duizendjarige Genderneutrale Toiletten gaan beginnen. Hij zou Amerikanen hun wapens afpakken en verplichten om Spaans te gaan spreken. Armageddon stond voor de deur. Nu blijkt hij een heel Amerikaanse president. Dat verbaast dan datzelfde wappie-rechts Holland. Dat vind ik grappig.
dat was niet racistisch maar feiten benoemend, neerbuigend, nee, de waarheid, het was kortom verkwikkend, niet naar dat gewauwel van die deugers te hoeven luisteren
Ik vraag me altijd af waarom ik niemand ken die én voorstander van immigratie is én opvangplekken thuis beschikbaar/ingevuld heeft.
Het moet wel een algemeen verschijnsel zijn, want anders zouden die AZC's al toch lang leeg moeten zijn?
Ja. En degene die vóór kernenergie is moet ook maar accepteren dat er zo’n centrale in zijn achtertuin komt te staan. Man man man wat een sneue redenatie.
ze willen ze het liefst bij een ander in de buurt
De enige reden dat Joe Biden minder opportunistisch en kwaadaardig is dan de eerste 47 jaar van zijn carriere heet 'de ziekte van Alzheimer'.
Wanneer worden de regeringen van de landen waar de mensen uit vertrekken eens op de vingers getikt? Het niet opvangen van miljoenen uit andere landen wordt (uitsluitend) westerse landen verweten, dat men er lokaal een zooitje van maakt waardoor de mensen überhaupt willen vertrekken schijnt nooit een issue te zijn.
Hear, hear!
Hoewel het voor die migranten nu nog erger is, en ze zich extra vernederd voelen omdat Biden ze half had uitgenodigd ala Merkel maar nu blijkbaar tienduizenden militairen en politieagenten heeft gesponsord in hun thuislanden om ze tegen te houden is Bidens intentie anders . Daar zullen ze het mee moeten doen maar klinkt wel lekker voor de msm alhier .
Vraag aan Biden. Stel je buurman gooit rotzooi over de schutting. Jij stelt voor om hem geld te geven om niets meer over de schutting te gooien. Denk je dan dat hij: a. De volgende keer dat hij weer of meer geld nodig heeft rotzooi over de schutting gooit. b. Nooit meer rotzooi over de schutting gooit.
Mensen beschrijven als rotzooi. Ga je lekker?
Vraag maar aan Erdogan hoe je slim misbruik maakt van the white man's burden als het om vluchtelingen tegenhouden gaat.
@houdtstand | 13-04-21 | 14:34:
Bent u niet bekend met het fenomeen beeldspraak of bent u een van die permanent (plaatsvervangend) gekwetsten?
@houdtstand | 13-04-21 | 14:34:
Dit is een analogie om iets duidelijk te maken. Bij domme mensen werkt dat niet. Blijkbaar.
Achja dit was zo super voorspelbaar. heel zuid amerika is een teringbende, ongelovelijke teringbende zelfs. wat had #TeamBiden gedacht in hun prachtige PC campagne toen ze zeiden jongen komt u allen gezellig hierheen.
nou niet dat ze dat ook echt zouden doen blijkbaar want jezusmina wat was dit voorspelbaar.
Het is toch heel simpel: een natiestaat bestaat bij de gratie van grenzen en controle over wat en wie over de grens gaat. Vandaar dat Schengen zo'n slecht idee is.
Ligt eraan welk perspectief het bekeken wordt. Schengen is een goed idee voor heel veel mensen. Niet zozeer goed voor mij. Al heffen ze het op. Zal er niet wakker van liggen.
Schengen is niet zo'n slecht idee, ook de EURO niet. Maar dat staat of valt met de uitvoering zoals beleid mbt begrotingstekorten (Franktijk, Italië, Griekenland,..) of bescherming van de buitengrenzen en immigratie/vluchtelingen beleid.
@boerk | 13-04-21 | 13:18: Ben het met je eens dat het *idee* om met gelijkwaardige landen een douane-unie te vormen niet slecht is, maar met de toevoeging van minder gelijkwaardige landen is het misgegaan.
@Koning Willy | 13-04-21 | 13:42: Zelfs dat is niet echt het probleem. Probleem is dat er veel te weinig normen en grensen worden gehandhaaft en als oplossing wel meer wetgeving met normen en grensen worden gemaakt. En nu hebben we er ook het Europese nivo bij om dat te doen. In theorie klopt het allemaal, maar in de praktijk kan het niet meer kloppen.
Meer dan 10 jaar geleden ben ik naar een MLB wedstrijd van de San Fransisco Giants in het AT&T Park (tegenwoordig Oracle Park) in SF geweest. Opvallend was dat zeker de helft van de reclame uitingen in het Spaans waren (van de Los Gigantes de San Francisco).
De VS zijn allang tweetalig. Zonder Spaanse wordt het lastig in New Mexico, Texas, Californië, Arizona, Florida en Nevada.
de Staten CA, NM, TX, NV, CO, AZ, NV waren vroeger Mexicaans grondgebied.
Arizona en New Mexico zijn grote lege leegtes.
Ja plek zal niet zo zeer de issue zijn. Maar wie gaat deze mensen onderhouden (lees: belasting betalen voor deze mensen) want ze zullen niet allemaal een engelstalige HBO/WO opleiding hebben genoten in het thuisland.
En drugsdealers zijn er al genoeg in de VS.
De linkse rukkers zullen dit soort Trump-successen nooit toegeven. Hetzelfde geldt voor zijn vaccinatie-strategie. Dat loopt als een speer in de VS. Dat komt echt niet door Biden die er net amper drie maanden zit.
Linkse rukkers geven fouten nooit toe. Noem het woordje 'Goelag' tegen neo-marxisten en ze wauwelen iets over 'verkeerde uitvoering.' Vraag ze of dat islamofascisme echt zo'n verrijking is en ze geven met een groot talent voor causale verwarring Fortuyn en Wilders de schuld van radicalisatie. Enz, enz. Dit zelfbedruipend gilde doet niet aan herziening van de idealen.
Pedo Joe laat mondjesmaat Mexicaantjes toe. Het liefst die onder de 8.
mondjesmaat pun intended?
Aparte locatie voor een testfestival.
Interessante leestip: "Die Hungrigen und die Satten" van Timur Vermes. Daarin staat precies (en hilarisch) beschreven wat zo'n karavaan met migranten teweeg kan brengen en hoe het westen genaaid wordt door "Turkije-achtige deals".
Die truc wordt ook toegepast door Somalie, Ethiopie, Marroko en Algerije etc. Migratie als exportprodukt waarbij ondeugdelijke produkten zonder kassabon niet worden teruggenomen.
Trump zijn manier van probleemoplossing was pragmatisch. En dat was ff wennen. Vooral omdat ie het van de daken schreeuwde hoe goed hij het deed. Dat ie eigenlijk het beleid van Obama wat strakker uitvoerde dat zegt ie er niet bij natuurlijk.
Kunnen wij nog wat van leren, dat de meest gammele bootjes vanuit Afrika naar de Europa/EU komen, is omdat ze toch wel hier aan land komen. Zodra een bootje wordt gevonden en opvarenden worden opgepikt, zijn ze binnen.
Tot nu toe valt die Biden best wel mee. Voor een halfdooie dan.
Die plutocratische menshatende brahmaan die binnen 4 jaar op zn plek moet zitten weet ook wel wat ze moet doen met plebsprocessies. Make no mistake about it.
Vreemd dat de Volkskrant een artikel met een dergelijke teneur publiceert.
Zou het beleid hier ook op schroeven komen te staan?
Alleen als ze daarvoor opdracht zouden krijgen van het Partijbureau van D66.
En die kans is bij benadering 0%.
Services you right
It Serves me right to Suffer,
youtu.be/GuM1wAewyDw
@steekmug | 13-04-21 | 19:00: Dank!
Biden gaat ook de wereld bevolking de oorlog in rommelen.
Oekraïne en Rusland daar lopen de spanningen flink op.
Mede mogelijk gemaakt door biden & co.
Eerste doden (Russische officieren) zijn een week of zo geleden gedood in oost Oekraïne.
Rusland spreekt keiharde taal en heeft het een leger van maar liefst 100.000 eenheden verzameld aan de grens met Oekraïne. Rusland spreekt over wegvagen van Oekraïne. Zelfs Turkije bemoeid zich ermee.
Jitro: Doden kunnen niet gedood worden want ze zijn al dood haha.
Ben jij een Russische trol met een heel slechte vertaal app?
Als Biden , na lange tijd de VS niet in oorlog , een militaire actie gaat beginnen zal het voelen als een ontmaagding.Ouwe viespeuk.
En Noord Korea is ook weer met raketten aan het oefenen. Softie als POTUS dus we kunnen weer.
@IJsbrekert | 13-04-21 | 12:28:
Dat is waar.
@Pje911 | 13-04-21 | 12:29:
Je hebt me ontmanteld en de browser vertaal app yandex gokt ook maar wat.
Zolang Marx vastgoedvriendjes blijven cashen is de immigratietsunamie een succes. Dus gaat het nooit stoppen.
Internationale Goedmensen. Zouden ze echt overal zo geschift zijn als wij? Dan is het een welvaartsverschijnsel.
Biden had de meeste stemmen, maar Trump de meeste kiezers. Draagvlak genoeg dus voor dit beleid, en CNN hoor je er nu niet meer over. Geen collumn van Michael Peterson in de VK. Nogal hypocriet die media.
Biden wordt nog steeds op zijn vingers gekeken door een wantrouwig en republikeinse helft van de USA en maakt een afweging van keuzes: grenzen dicht of een burgeroorlog. Trump kijkt over zijn schouder mee, en Biden weet dat.
Ah, het is dus Trump zijn schuld..... tuurlijk joh.
Biden&co trekt zich geen reet aan van republikeinse kiezers of Trump, deed hij dat maar dan had je ook deze ellende aan de grens niet gehad. Dit is het effect van schermen met 11 miljoen gratis greencards voor illegalen. Aanzuigende werking heet dat.
The United States government is perhaps more tyrannical today than it has been in a very long time. The people writing legislation that affects your daily life have nothing but hate in their hearts for patriots like you who refuse to bow to despotism. Because of all that, this is very likely our best and perhaps even last chance to stop permanent bans on your rights.
Should the "assault weapons" ban the President called for be signed into law, you may never again be allowed to buy an AR-15.
But as we've seen recently with proposals to make your AR pistols and other firearms subject to the NFA, the tyrants won't stop there.
And now Pres. Biden has nominated David "Waco" Chipman - among the most brutal and fascistic gun confiscators in history - to lead the ATF.
Stop the "Assault Weapon" ban !!!That's why we need you to take a stand TODAY and give to help FPC crush the new federal "assault weapons" ban.
Please donate $100, $50 or even $25. If you do, you will be entered to WIN a Sig MPX generously donated by our friends at Sig Sauer!
Gun owners' backs are right up against the wall, and we are still underfunded in this critical fight.
Pres. Biden is again calling on Congress to ban and seize your rifles, but donations to our warchest aren't keeping pace. So again, please follow Sig's courageous lead and stand with FPC by donating & be entered to win the MPX!
Stay Free,
Firearms Policy Coalition
Beter plaatsen op No Style, of zoiets. Maar het staat reuze intellectueel, dat Amerikaanse dialect.
@dathoujetoch | 13-04-21 | 12:46:
Lol
@dathoujetoch | 13-04-21 | 12:46: zeik niet
Wat is ‘wir schaffen das’ in het Engels?
"We' ve got this."
We sheep it?
"Build back better"
Yes we can.
Na zdrovye.
We make that.
C'mon man!
Maar zijn alle overige media hier al een (laster)campagne over gestart? 'Experts' aan tafel bij praatprogramma's, items in ieder bulletin van de NOS en EenVandaag, documentaires over onherstelbaar leed van de migranten. Of zou het tóch weer zijn dat dit niet gebeurd? Enkel en alleen omdat dit beleid door de gedroomde linkse kandidaat van deze zelfde media is uitgedragen?
Laatste vraag is het antwoord. Hypocriet tv volk. En ik woon er middenin.
Bleib zu hause.
Drie dingen vallen op: Kamela Harris was aangewezen om dit "dossier" te behandelen, maar heeft zich nog steeds niet aan de grens laten zien (of bij de van belang zijnde instanties). Ten tweede wil Biden nu geld sturen naar land van herkomst om de stroom tegen te gaan. En opeens is het hervatten van de bouw van "de muur" weer een discussiepunt.
Die muur kan toch geen discussiepunt zijn?
De Chinezen hebben al eeuwen lang een muur.
Keizer Hadrianus liet een muur bouwen tussen Engeland en Schotland.
Hoeveel Mexicanen bevinden zich ten noorden van de Chinese muur?
Hoeveel Mexicanen bevinden zich ten noorden van Hadrians wall?
Is hiermee tenminste een beetje aangetoond dat het bouwen van muren werkt?
Simpele zielen die dachten dat de Democratische Partij links was, links stelt niks voor in het Amerikaanse politieke systeem.
De omstandigheden voor Trump en Biden waren en zijn dezelfde, hoe om te gaan met globalisme, en in dit geval, hoe om te gaan met de verliezers van het globalisme uit Zuid Amerika. Trump had het gelijk aan zijn zijde, daar komt Biden nu achter terwijl ie zijn verborgen globalistische agenda moet uitvoeren.
Voorstellen van de Democraten, breed gedragen binnen de partij:
* Federaal minimumloon: $15 per uur. Hoger dan in NL
* Abortus tot de dag voor de geboorte (third trimester)
* Grenzen open (zoals we zien); Amnestie voor iedereen de grens overkomt
* Defund the police
* Niet meewerken met politie aangemoedigd, zelfs bij arresties. Het aanvallen van politiebureaus wordt goedgepraat
Hoezo niet links?
Sociaal rechtse democratische partij.
Het gaat erom wie zo dom is om uitspraken te doen of de indruk te geven dat iedereen welkom is en die een migratiestroom op gang brengen. Een verplaatsing van zoveel mensen kan gewoon niet, want dat ontwricht de maatschappij naast de clash tussen de verschillende culturen.
Gewoon vingers in de oren en heel hard lalala-en. Werkt hier in Europa ook al jaren.
Zelfs linkse kneuzen kunnen niet zo dom zijn te denken dat het werkt. Kan. Gewoon. Niet.
De voorbeelden dat het niet werkt zijn legio tenslotte. Desondanks is hun heilige blinde idealisme allesbepalend.
'We weten en zien dat het niet werkt, maar we zouden wel graag WILLEN dat het werkt. DUS blijven we zo
doorgaan.'
Dat soort krankzinnige, door geen normaal mens te bevatten, logica dus.
De Groen Links Jugend die vindt dat Jesse Klaver te realistische politiek bedrijft. Afgezien van of dat klopt, maar het idee...
Nou, met dat soort volk zit je dus opgescheept hier en in de rest van de EU.
@Realism Is All | 13-04-21 | 12:16:
Onderschat de linkse kneuzen niet. Ze willen juist geen betere samenleving. Ze willen het vrije westen slopen.
@Realism Is All | 13-04-21 | 12:16: Misschien is het wel fijn wanneer de CPN-GL-MB/NSB66 stemmende "jongeren" binnenkort met de gevolgen van hun eigen stem- en deuggedrag worden geconfronteerd.
@discriminazie | 13-04-21 | 12:41:
Dat komen ze vanzelf wel achter als ze uitgestudeerd zijn over klimaat, diversiteit, inclusiviteit, gender etc. en een eigen woning willen kopen.
Straks voert Xiden een proxy-oorlog tegen de russen, en kan Xi taiwan binnenvallen.
Biden gaat ook weer verder met de muur af te bouwen.
Trump was best goed bezig.
En Obama was er mee begonnen dacht ik...
@hoejeheette | 13-04-21 | 12:05:
Feiten zijn blijkbaar niet relevant in de MSM, maar je hebt gelijk.
@hoejeheette | 13-04-21 | 12:05:
Nee, Bush
Als Putin over 3 1/2 week lachend Ukraïne binnenvalt weet die ouwe seniele potus man ook niet wat ie doen moet.
Dat zou nog het beste zijn: niets doen. Laat oost-oekraine maar onafhankelijk worden van Kiev.
@Tronald_dump | 13-04-21 | 12:02:
Ja hoor. En dan Centraal Oekraïne en tenslotte West Oekraïne.
Man man man.
@Nivirto | 13-04-21 | 12:04:
Ja, inderdaad. Meeste stemmen gelden nu eenmaal. Die Maidan coup was de trigger.
@Tronald_dump | 13-04-21 | 12:08:
Dat was in de Krim ook zo leuk, dat stemmen:
Optie 1: Direct aansluiten bij Rusland
Optie 2: Eerst onafhankelijk, en dan aansluitingsproces starten met Rusland.
Biden heeft via zijn zoon Hunter persoonlijke connecties met Oekraïne. notabene.
Die Roessen hebben robotski tanski, ze zijn al aan het oefenen, vanaf achter de computer sturen ze die dingen aan met een joystick, oorlog wordt een videoski gameski.
Die Amerikanen zijn wijzer dan wij.
Joh, wie had dat ooit gedacht.
Dit is niet per ongeluk. In 2014 zei Biden al dat hij een onbegrensde stroom immigranten wilde waardoor blanke (van origine) Europeanen niet meer de meerderheid van de bevolking zouden vormen, en dat vond hij een positieve ontwikkeling. En Biden's huidige leider van de DHS, Alejandro Mayorkas, zat naast hem kon zijn glimlach niet onderdrukken.
En daarom laat hij ze nu de grens niet over?
@hoejeheette | 13-04-21 | 12:17:
Het kwaad is al geschied en hij kan er nu niet meer omheen. Biden had Kamala aangesteld om de crisis aan de grens te overzien, maar zij ging enkel naar de Canadese grens.
Daarnaast is deze immigratiegolf misschien niet zozeer de wens van "racial jungle" Biden, maar vooral de wens van Mayorkas en zijn clan, die alle belangrijke posities in het kabinet van Biden bezetten.
Heeft u daar een linkje van?
@hoejeheette | 13-04-21 | 12:17:
Ooit wel eens van verkiezingsretoriek gehoord ?
@Graaisnaaiert | 13-04-21 | 14:49:
De volledige video wordt steeds van jijbuis verwijderd maar hier een gedeelte en het volledige gespreksverslag.
news.yahoo.com/biden-wave-immigration...
Hij dacht dat blanken in 2017 al een minderheid zouden vormen maar Trump stond even in de weg.
Onder Trump: "Kids in cages"
Onder Biden: "Overflow facilities"
Is dit nou de schuld van Stiching Open Amerika, of vergis ik me, ik hoorde laatst iets van een stichting.. die.... eh... geld..925..
De USA kan het migratie probleem makkelijk oplossen door de economische banden met andere Amerikaanse landen te verbeteren. Je zou een deel van de productiecapaciteit die de samenleving in de USA voorziet van consumentengoederen kunnen verplaatsen van Azië naar de rest van Amerika. Dat is een politieke keuze die zoden aan de dijk zet en bovendien snijdt het mes aan twee kanten. Je haalt wat macht weg bij China.
Kunt u niet zo verstandig zijn alstublieft?
-nevermind, las het verkeerd-. Goed plan om idd de fabrieken van China naar Zuid-Amerika te verplaatsen!
@Rutan | 13-04-21 | 11:57: beetje beter lezen: banen verplaatsen van China naar de rest van Amerika.
Ja en dan weer de vinger wijzen naar Amerika want hegemonie enzo
Ik denk dat dat een beetje heel erg veel makkelijker gezegd is dan gedaan.
@Rutan | 13-04-21 | 11:57:
Er staan al grote Chinese fabrieken in Suriname, ze kappen er alle goede bomen weg.
@dathoujetoch | 13-04-21 | 12:00:
Ja, ik las het verkeerd, vandaar dat ik mijn editknop had gebruikt :).
@El Rico Grande | 13-04-21 | 11:56: Helemaal niet zo verstandig. Als de Amerikaanse consument bereid is meer te betalen voor consumentengoederen dan kan het. Anders moet je de fabrieken in Zuid Amerika en Mexico zwaar subsidiëren of iets doen met importheffingen, etc. De echte oplossing is als de zuid amerikaanse landen 'hun heads out of hun asses halen' en ervoor gaan zorgen dat hun economieën gaan draaien en concurrerender worden
@BASinnic Er zijn best consumentengoederen waarhet verschil echt groot is en waarbij de producten echt goedkoper gemaakt kunnen worden in India en China. Ik denk echter dat op het merendeel van de producten de productiekosten per product slechts enkele centen per gemaaky artikel zijn en dat de producent er vooral aan verdiend door wua bulk telkens die extra paar centen in de eigen zak te steken. Voor de consument hoeft het product niet duurder te worden, maar de belachelijke winstmarges op producten zullen er een beetje onderleiden
@Dr.Platypus | 13-04-21 | 12:44: ik denk dat opleidingsniveau en etos een rol speelt. Chinezen zijn wat beter opgeleid opgevoed dan Guatemalanezen. Men kan niet zomaar een Latino van de straat plukken voor 15 uur dagelijks werken in een fabriek.
@dathoujetoch | 13-04-21 | 12:00:
Banen verplaatsen ? Tuurlijk joh, daar stemmen die Chinese, Taiwanese etc. arbeiders vast mee in.
Elke gek kan toch wel beredeneren dat niemand, ook de vluchtelingen zelf niet, gebaat zijn bij toegang tot de VS?
Die vluchtende mexicanen hebben zeker nog nooit muziek van Mary Servaes gehoord. Dan zouden ze wel thuis blijven.
leuk
@Bouwfraudeur | 13-04-21 | 11:53: De zaal is toch leeg.
Nou GeenStijl, dan is dit toch perfect? Trump was jullie held qua Mexicanen-muur, dus wat is dan nu het gezeur? Biden blijkt een veel betere president dan jullie hadden voorspeld. Het zou uitlopen op een groot communistisch experiment, maar guess what? Dus waar komt die zuurh0eid nu vandaan, het is toch juist precies het beleid wat hier zo algemeen bejubeld werd? Is het weer niet goed...! Of komt het omdat de man Biden heet? Ahaaaaa...
Belangrijke vragen weer, gek wijf.
Lees het nog eens.
Waarom is dit perfect? Waaruit blijkt dat er gezeurd wordt? Hoezo is Biden een betere president? Waar moeten we naar raden? Welke vermeende zuurheid doelt u op? Wat werd er bejubeld? Waarom is het weer niet goed? Hoezo zou de naam Biden bijdragen aan iets? Wat is uw laatste exclamatie qua openbaring?
Veel vragen...
Waarom moest Trump dan zonodig weg van jou?
Ik weet niet wat jij met je tijd op Geenstijl doet, maar Geenstijl was nou niet bepaald een onbetwist Trump aanhanger volgens mij, genoeg kritische artikelen voorbij zien komen, en terecht.
Volgens mij ging het Geenstijl meer om de hypocrisie in de "main stream media", die ook uit het stukje hierboven blijkt. Namelijk dat als het tijdens Trump bewind gebeurde alles zijn fout was, en er letterlijk moord en brand werd geschreeuwd. Nu blijkt dat "hun kandidaat" door gaat met hetzelfde beleid en zowaar nog strenger, wordt het wel opgemerkt, maar de toon is vele malen milder dan de karrevrachten met stront die Trump over zich uitgestort zou krijgen.
Biden probeerde als een kip zonder kop zo snel mogelijk het beleid van Trump terug te draaien en kwam van een koude kermis thuis omdat het beleid van Trump gewoon goed was. Biden moet met het schaamrood op de kaken het beleid van Trump weer verderzetten. Biden met ruim een halve eeuw ervaring in de politiek heeft niet echt opgelet in al die tijd.
Draai het eens om
Trump was volgens jou en anderen een racist, xenofoob en fascist.
Wat is Biden?
@hoejeheette | 13-04-21 | 11:54:
Ahaaaa, het ging BL om de persoon en niet de inhoud en zijn daden.
Leuke psychologische omkering, maar nu even je daadwerkelijke mening over hetgeen Biden dus feitelijk doet.
Ik denk zo dat dit niet de bedoeling van de Democraten was.
Daarom wordt het beleid van Trump gewoon doorgezet.
Er is geen hypocrisie. Die zit vooral hier. Er is volop beweerd dat Biden een enge communist en woke linkse gek die Amerika te gronde zou richten. Nergens in de zogenaamde MSM zijn dat soort onzinnige dingen gezegd. Het was vooral rechts dat Biden heeft neergezet als een of andere debiele figuur. Dat blijkt dus heel erg mee te vallen dus GS valt hier een beetje jij het eigen zwaard zeg maar. Men is blijkbaar zelf heel erg verbaasd dat Biden een tamelijk doorsnee president is, meer gematigd dan links. Iedereen met verstand, en dat zijn niet de mensen die hier te vinden zijn, wist dit allang natuurlijk. Rechts is dus weer eens in de eigen illusies getrapt.
Maarv ik denk wel dat Biden gaat struikelen over Poetin, Xinping en het Midden Oosten.
@Beste_Landgenoten | 13-04-21 | 12:01:
U begrijpt het echt niet. Het immigratiebeleid van Trump wordt gewoon voortgezet omdat het enige verstandige beleid is.
@Beste_Landgenoten | 13-04-21 | 12:01:
Och och och, wat projecteer je toch weer om maar niet geconfronteerd te worden met hoe jij je voorheen over Trump uit sprak.
Want wat was die man toch een fascist, racist, narcist, gek, psychopaat etc ect. BL kwam superlatieven tekort om Trump te benoemen in zijn stukjes, en ZEKER ook onder artikelen die gingen over de kinderen in kooien, de muur en het migratiebeleid.
Nu blijkt dat de door BL toch meer gewaardeerde Biden exact hetzelfde beleid door zet. Dat onder Biden ook weer de kinderen in kooien komen, dat er nog steeds gebouwd wordt aan muren, en dat er geknuppeld moet worden.
Waar zijn nu je superlatieven BL?
Ouwe hypocriet.
@Beste_Landgenoten | 13-04-21 | 12:01:
Wat betreft Poetin, heeft Biden al verschillende bokken geschoten.
www.youtube.com/watch?v=nHmVTL91_gc
Onnozele mensen zoals jij kunnen zich beter bezig houden met marble mania en klokhuis.
Lezen en vervolgens iets begrijpen, is een brug te ver.
Wel mooi dat je een kroontje hebt.
Weet je eigenlijk waarom?
@pejo | 13-04-21 | 12:19: beste landgenoten is een wappie avant la lettre. Hij is de personificatie van ironie op GS.
Beste landgenoten. Ik weet niet of je het Youtube filmpje met Poetin over Biden gezien hebt.
Waar ik me ongerust over maak is dat ik van Biden in geem enkel interview heb gezien, sinds zijn installatie als president, waarin hij net zo intelligent spreekt als Poetin in dat filmpje deed.
Daar moeten we ons zeer ongerust over maken.
@Mr.Crowley | 13-04-21 | 12:35:
Poetin is intelligent, absoluut. Maar blijkbaar zo intelligent dat hij zijn leugens heel goed weet te slijten bij goedwillende sufferds aan deze kant van het nieuwe ijzeren gordijn, dat ongeveer ergens in Donbass loopt momenteel.
Die hebben duidelijk het business model niet begrepen. Misschien moeten we onze consultants van het COA en GL sturen.
Wie is er beter voor migranten, Donald of Joe?
Of geen van Biden?
Toon Hermans?
Trump 2024! Landslide victory! Count all votes! Nobody can stop the Trump Train!
Onderschat de swamp niet.
En toch lees ik overal dat deze crises de schuld is van Trump. Het blijft de ultieme zondebok.
Alles is de schuld van Trump.
Prima vent, die Biden. Niet zo dogmatisch als we verwacht hadden en niet zo wappie als Trump.
Misschien moeten ze een muur bouwen ofzo
En Bolivia voor laten betalen?
Zonder deur en sleutel weggooien
Opvang van migrantenkinderen onder Biden. Dit keer komen de beelden niet van CNN uiteraard.
m.youtube.com/watch?v=K9D472371AQ
Vanavond vast bij Beau te zien? Op1 dan? Niet.... nou mooi is dat. Wouter de Winther toch wel?
De msm hier en CNN,wp en nyt hebben Trump letterlijk gedemoniseerd .
Alles zou fout zijn aan die man maar er was een alternatief namelijk Biden.
Dat die gestoord was wilde niemand weten want Trump mocht niet winnen
Het establishment is tevreden.
En het volk? Who gives a fuck.
Hoe demoniseren je letterlijk? Verkleed je dan iemand als duivel?
@Stijl_Loos | 13-04-21 | 11:44: * demoniseer
@Stijl_Loos | 13-04-21 | 11:44:
Met letters.
@TeeJee | 13-04-21 | 11:46: Dat lijkt mij juist figuurlijk
met een masker van Marion Koopmans kom je een heel eind
@Stijl_Loos | 13-04-21 | 11:56:
Nee, figuurtjes schaatsen doen ze op ijs.
Orange man bad!
Goh... Verrassend zeg!
Ja soms is gewoon streng en duidelijk zijn, veel menselijker dan al die woke bullshit.
Tja, dat snappen mensen die logisch na kunnen denken, maar maak dat de alfa's onder ons maar eens duidelijk. Die gaan het pas snappen als het een enorme tyfuszooi is geworden.
Trump zette enkel voort waar Bush, Clinton en Obama al mee begonnen waren. Maar dat wilde de MSM niets van weten; de muur was de schuld van Trump. De redactie van de MSM zijn gewoon onbekwaam. Zeker als je je bedenkt dat ze onpartijdig het NIEUWS moeten brengen. Het zijn gewoon opiniemakers tegenwoordig.
Trump was anders, dus Trump is fout, Brexit is fout, EU kritiek is fout, Poetin is fout, Rusland is fout. Biden is heilig, de EU is heilig, Oekraïne is heilig, Rutte is heilig, Merkel is heilig, de Euro is heilig, Brussel is heilig. Het bovenstaande is een beknopte samenvatting van de mainstream media en het NOS journaal van de afgelopen jaren. En maar herhalen zodat koning onbenul het vanzelf gaat geloven en uitdraagt.
Als zowel Trump als Biden bij dezelfde antwoorden op massamigratie uitkomen, zijn die antwoorden misschien onvermijdelijk.
Dat is een conclusie.
Een juiste conclusie.
De hele wereld is een grote Europese Unie! *liefde & hartjes*
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Als je een Jezus-complex hebt met een stevige dosis deugfanatisme dan zul je het onderspit delven en ga je als soort niet lang mee volgens Darwin. Laat heel Zuid-Amerika dat land maar binnenlopen. Aan alle Never-Trumpers: verkiezingen hebben consequenties. Suck it up fools.
Heb je het artikel wel gelezen? Biden krijgt kritiek omdat hij het strenge migratiebeleid van Trump volgt. De keuze voor Biden was dus prima.
@De Eierbal | 13-04-21 | 11:46:
Nee. Biden heeft in woord en beleid een sterk aanzuigende werking gehad, waar hij nu de wrange vruchten van plukt en stiekem dan toch maar zijn voortgangers beleid moet overnemen.
Dus de keuze voor Biden was een tijdbom die sneller is afgegaan dan ik durfde te dromen.
Ofwel best goed beleid van Biden dus. Valt niet mee om toe te geven he.
Je bedoelt het beleid om eerst je eigen chaos te creeeren, om die vervolgens neer te knuppelen.Dan ja, dat wil ik best wel toegeven.Trump zorgde er in ieder geval voor dat die eerste stap aangepakt werd van meet af aan.
@Kowalski11 | 13-04-21 | 11:39:
Die "chaos" kwam door de media die Trump demoniseerde als ultimate migrantenmepper en Biden als migranteknuffelaar. Nu blijkt dat Biden ook gewoon een houdbaar migratiebeleid wil. Die "chaos" kwam dus niet door Biden zelf.
@De Eierbal | 13-04-21 | 11:47: Nu wel ja, maar in eerste instantie heette hij de stroom aan migranten welkom.Die kwam dus weer volop op gang, met als gevolg chaos.
Het is heel simpel:
Trump zei eerlijk dat hij die mensen niet wil. Dan ben je racist, fascist, vrouwenhater, kantenklosser, geef het een naam.
En dat willen 'demensche' niet.
Beter is het om te zeggen dat geen mens illegaal is, iedereen recht heeft op werk en woning in het land naar keuze en we leefde nog lang en gelukkig.
En dan in de realiteit precies het tegenovergestelde uitvoeren, maar dat maakt niet uit. Want die kiezer heeft gekozen voor iemand die zei het anders te gaan doen. En daarmee is het geweten gesust.
Zie het als een soor placebo, het verandert feitelijk niks maar het deugt wel lekker.
En vier jaar stem je op diegene die zegt dat geen mens illegaal is, iedereen is, enfin....
*soort
*vier jaar later
En vast nog wel het e.e.a.
Volgende keer eerst checken dan versturen.
Mea Culpa.
Precies! Om te 'deugen' zijn woorden voldoende. Daden zijn irrelevant. Als je ze eigen leven beinvloeden zelfs onwenselijk.
Ik hou er niet van om alle vluchtelingen over een kam te scheren. Je hebt vluchtelingen. Je hebt opvanglanden. Kunnen we met Amerika niet eens een wetenschappelijk onderzoek doen naar waar vluchtelingen het best aarden. Gaan we testje doen. Sturen we duizend moslims naar Amerika en halen we duizend Mexicanen naar Nederland. Misschien komen daar wel verrassende resultaten uit.
De berichtgeving omtrent Trump is ronduit beschamend. De Nederlandse MSM, de NPO en die irritante Mouthaan voorop, oordeelden vernietigend omtrent het coronabeleid van Trump en kijk nu hoe de V.S. ervoor staat... Trump heeft i.t.t. de Europese Commissie, met goedkeuring van de regeringsleiders, wel massaal deals gesloten met vaccinleveranciers. Trump is/was vulgair maar de man weet wel resultaten te boeken.
Leg vulgair eens uit, want dat kan ik niet plaatsen.
Biden was, is, and will stay a koekebakker. Het is echt beschamend wat deze man aan het doen is.
En het is net begonnen!!
Er zit nog zoveel "goeds" in the pijplijn, leuk om dit te aanschouwen. Soms vind ik het zelfs jammer dat een Jesse niet MP is geworden, een soort Amsterdam in het groot.
Hij doet het hier toch juist goed? Het is alsof jullie Trumpdrones niet eens de artikelen lezen. Jullie horen "Biden" en beginnen meteen met schuim uit de mond haatcomments te typen. Terwijl Biden hier juist doet wat jullie willen.
@De Eierbal | 13-04-21 | 11:51:
Het gaat hier om de hypocrisie van de media, wellicht heb je dat punt even gemist?
@De Eierbal | 13-04-21 | 11:51:
Oh, net zoal de naam Biden bij BL zijn schuimend Trump gebrul triggerd ?
One finds himself hoping for more than just glory... Such mad hope, yet there it is.. We can hold the hot gates.. We can win..
Maar een gozer die de dochter van Pelosi paalt zegt dat Trump heel slecht is
nu jullie weer, geenstijl
Bijna incestueus te noemen die verstrengeling tussen journalistiek en politiek. Jinek, Hillary, Pelosi en d'r schoonzoon.
Die Vos tikt niet. Heb hem nog nooit op waarheid kunnen betrappen.
Laten we ons druk maken om die teringzooi hier en niet laten afleiden wat er in de VS gebeurd.
Juist!
Hoewel ja, kun je er gif op nemen dat als de VS ontaard in een puinzooi we hier de gevolgen ook zullen merken.
@ReyNemaattori | 13-04-21 | 11:45:
Het is daar al decennia een grote puinzooi.
Hopelijk lezen gutmenschen ook de VK...
Dit wordt te ingewikkeld voor de gemiddelde deugerd, Trump slecht, Biden goed aub. Gas slecht, windmolens goed en rechts slecht, massa immigratie goed. Anders nadenken in plaats van superieur glimlachen van je morele high horse. Moeten we niet willen.
Andere oplossing voor deze mensen:
Je ratio uitschakelen en met zelfvertrouwen blijven wensdenken...
Als Nederlandse vrouwen meer full time gaan werken i.p.v. deeltijd zijn er geen arbeidsmigranten meer nodig volgens deskundigen. Fuck deskundigen want die migranten komen niet om te werken kijk naar opvang centra die bomvol zitten en de hotels in Amsterdam ook.
We krijgen hier vrijwel uitsluitend Afrikaanse moslims die of niet willen werken, of daar te lui dan wel te dom voor zijn. Als het écht om arbeidsmigratie zou gaan, doe mij dan maar Polen of Roemenen. Die staan qua cultuur veel dichter bij ons en kunnen tenminste écht iets (vaak technische beroepen die de gemiddelde verwende NL'er niet meer kan/wil doen). Bovendien gaan ze na gedane arbeid vaak gewoon weer naar huis.
Zang begeleid door djembee: " Welcome in our country. You are welcome in our country.."
'aanzuigende werking' in de praktijk. Eigen schuld.
Dit gebeurde ook onder Trump.
Opeens was Bush geweldig
De Nederlands media neemt de Amerikaanse klakkeloos over
Alle D66 discipelen, GroenLinks stemmers, kuifjes en landgenoten: Geen zorgen want Kamala Harris komt eraan en dan wordt alles beterrrrrrr.
Een soort Kaag na Rutte. Zoiets.
@Dubbelepunthoofd | 13-04-21 | 11:21: een soort superkutkaag
@1977 | 13-04-21 | 11:23: Hahaha... ... snik snik...
@Dubbelepunthoofd | 13-04-21 | 11:21:
Van de regen in de drup, ja.
En ik denk dan weer ja ik wil best weer eens een keer naar Mexico. Die Mexicanen hebben geen idee in wat voor geweldig land ze leven! Ik heb doodsangsten uitgestaan in een bus, die door de chauffeur met een enorme snelheid langs en half door grote gaten in smalle weggetjes werd gemanoevreerd, in een landschap dat naadloos overeenkwam met het landschap getekend in de tekenfilm van de muis met zijn wereldberoemde kreet '¡Arriba, Arriba! ¡Ándale, Ándale!'
Mexico is mooi man.
U woont in Tinseltown, zo te zien. Alle Mexicanen ook een grote hoed, slapend?
Lekkerste eten van de wereld.
Dat is doodeng inderdaad. Zeker als er dan ook nog een tegenligger komt ( en de bestuurder aan de crystal meth of ander pepspul zit) ...
Wat een vreselijke barbaar is die Biden zeg!!
Demonstratie op de Dam zaterdag Wie?
Alle trumpies staan weer op uit de dood. Volgens mij is er wel meer nodig om Trump qua faalbeleid te overtreffen.
Wel knap dat Biden binnen 3 maanden al in de buurt komt.
Heb ergens anders gelezen dat Biden zelfs verder gaat met het bouwen van de muur.
De grootste reden om op Biden te stemmen, is toch echt de inhoud van dit topic...
BobDobalina | 13-04-21 | 11:16 :
Jouw haperende langspeelplaat commentaren zijn ook onovertroffen (misschien op Stripfiguur na).
Bob, wat was je vorige alias hier? Om je even te kunnen plaatsen.
Ah... je geeft dus min of meer toe dat Biden op dit punt dus enigszins faalt.Heb geduld er volgt meer.Maar eerlijk gezegd denk ik dat jij nog liever een meloen inslikt dan ooit,ever toe te geven dat Trump nog niet zo slecht was.
@Kowalski11 | 13-04-21 | 11:32:
Twamp was vooral een narcist en een lompe hork. Wbt migratie en de Chinadoctrine had hij gewoon gelijk, dat zijn problemen en voor de stabiliteit en veiligheid en toekomst van de westerse wereld moeten die worden aangepakt. Klaar. Jammer genoeg komen "progressieven" niet verder dan mijn eerste zin...
@Kowalski11 | 13-04-21 | 11:32: mag ik ook gewoon voor geen van beiden zijn, net als bij ajax-psv. Ik heb wel een grotere hekel aan Trump. Dat was gewoon een psychopaat.
@Graaisnaaiert | 13-04-21 | 11:29: passenger69 maar dan moet je de geschiedenisboeken in
Feiten, het blijft moeilijk om ze te wegen als je zo bevooroordeeld bent.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:37:
Wil jij beweren dat je inhoudelijk wel iets kan zeggen over de Amerikaanse politiek? Of volg je die net zo goed als de Nederlandse?
@TeeJee | 13-04-21 | 11:45: jij hebt ergens verkeerd gelezen dat ik de Nederlandse politiek niet zou volgen. Ik schreef slechts dat ik een bepaalde discussie niet volledig had gevolgd. Schrap dat nu maar uit je arsenaal.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:37: Tja... je kunt wel telkens roepen dat Trump een psychopaat,narcist of welkander geestelijke aandoening heeft,je bent waarschijnlijk psychiater, maar uiteindelijk telt voor mij toch gewoon het resultaat.Trump heeft zeker dingen niet goed aangepakt,maar ook zeker dingen wel.Net als ieder andere president.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:47:
Aangezien jij dat letterlijk hebt gezegd, ga ik dat zeker niet schrappen. Dat totale gebrek aan inhoud van jou zal ik elke keer weer aan het licht brengen, en zo te zien ook velen met mij.
Jij volgt namelijk niks, jij papegaait gewoon netjes na wat de NPO je heeft voorgekauwd, en komt hier vervolgens een beetje deugen en stoer doen. Schrap dat duffe deug geneuzel maar eens, en ontwikkel eens wat inhoud Bob.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:37:
Feelings, feelings. Wat maakt het uit dat Trump een lul is? Als hij maar de juiste beslissingen neemt als president.
@TeeJee | 13-04-21 | 11:53 je kan niet lezen dat is me wel duidelijk
@TeeJee | 13-04-21 | 11:53: "zo te zien ook velen met mij" - ja dan moet je wel gelijk hebben, sneuerd.
@BobDobalina | 13-04-21 | 12:01:
@ BobDobalina | 13-04-21 | 12:08
Je kan janken tot je een ons weegt Bob, maar je hebt wederom geen inhoudelijk antwoord. Je hebt letterlijk gezegd dat je de politiek niet volgt, dat je op D66 hebt gestemd omdat Kaag zo lekker klepperde bij het debat op de NPO. Net zoals dat je gezegd hebt dat je eigenlijk niet gelet hebt op het beleid van de afgelopen jaren.
Je weet het gewoon niet; zoals in elke discussie, en elke keer wanneer je er op gewezen wordt dat je oeverloos uit je nek lult. Je wil een mening hebben, maar je hebt geen onderbouwing Bob.
Wellicht is het een idee dat jij je eens inleest, zodat je daadwerkelijk weet waar je het over hebt. Doe dat eens Bob, dan sta je niet zo voor lul.
@TeeJee | 13-04-21 | 11:53:
Vergeefse moeite TJ, Bobbeltje is te ver heen om nog te redden.
Biden wordt een grote ramp voor de VS. De man die van voren niet weet of hij van achteren nog leeft. Enfin, de hele westelijke wereld wordt overspoeld met kansarmen en barbaren die maar 1 ding willen; profiteren van onze welvaart en beschaving in het eerste geval en onze beschaving omver werpen en ons willen overheersen tot zelfs de kop afsnijden in alle andere gevallen. Helaas harken wij vooral die laatste gevallen binnen.
Wel klote man, al die buitenlanders die uit zijn op jouw geld. Kunnen ze niet gewoon accepteren dat ze pech hebben en hun wieg in een volgend leven in een beter land moet staan.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19:
Je kan lullen tot je een ons weegt, maar de Westerse wereld kan die instroom gewoon niet aan, tenzij je bereid bent de verzorgingsstaat overboord te gooien en iedereen weer op een niveautje 1860 wil laten leven.
Tevens gaat het niet mogelijk zijn om al die landen op het niveau van de Westerse wereld te brengen, want dat trekt de planeet gewoon niet.
We zijn met veel te veel mensen, die gezamenlijk veel te veel zullen consumeren.
Zo simpel ligt het. De enige vraag die er nog is; zal de mensheid de implosie van beschaving weten te doorstaan?
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19:
Neem jij ze toch lekker in huis, huilstruik.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19:
Ze zouden bijvoorbeeld ook hun eigen situatie kunnen verbeteren door in ieder geval verder te denken dan de volgende maaltijd en niet elk kwartje dat over is investeren in een nieuwe telefoon of een fles sterke drank. Ik weet drommels goed hoe het daar gaat Bob, vergis je niet.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19: he he, eindelijk snap je het
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19: Inderdaad, jij begrijpt het idee achter reincarnatie.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19:
In een volgend leven? Gaan ze al dood dan? Das snel zeg. Dus we moeten iedereen helpen.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19
Ben jij echt ? Vink dit even aan :
[ ] Ik ben geen robot.
@TeeJee | 13-04-21 | 11:22:
Ik ben het helemaal met u eens. Overbevolking is de doodsteek voor deze planeet. Ik wil best doneren aan programma's die inzetten op maximaal 2 ipv 5+ kinderen per gezin en in ruil daarvoor betere zorg, beter onderwijs en zet dan maar productiefaciliteiten in die landen neer dat mensen lokaal tegen een eerlijke prijs aan de slag kunnen.
Maar laten we wel wezen, die culturen stimuleren grote gezinnen en wij subsidieren dat hier in dit land ook. We hebben schaarste en krapte, waarom zouden wij dan nog kinderbijslag ( en verdere subsidies ) na het 2e kind moeten verstrekken. Betaal je zelf maar en kun je dat niet, jammer. Dan maar de pil of het rubber.
@Graaisnaaiert | 13-04-21 | 11:23: Eens. Maar bobbie gaat dit niet meer lezen en er zeker niet op reageren
@MondKapper | 13-04-21 | 11:29: ik ben het daar in hoofdlijnen wel mee eens hoor. De boodschap zou je wellicht iets fraaier kunnen verpakken door het arme deel van de wereld niet als kansarmen af te schilderen die hun geld aan drank en telefoons uitgeven. Er is gewoon schrijnende armoede in deze wereld en veel komt gewoon aan op geluk. We zitten hier, ondanks al het geklaag van de reaguurders, in een tamelijk bevoorrechte positie. De oplossing voor wereldhonger is inderdaad niet de hele wereldbevolking opnemen in de westerse wereld maar het blijft dramatisch te moeten toekijken hoe een groot deel van de wereld crepeert. Gelukkig is dit probleem al een stuk minder groot dan 30 jaar terug. Veel derdewereldlanden uit de jaren 80 zijn die status inmiddels ontgroeid.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:19:
Je kunt ze ook bij je thuis uitnodigen.
@BobDobalina | 13-04-21 | 11:44:
Maar zo is het wel Bob, dat is het trieste. Als die mensen een centje over hebben halen ze meteen iets nieuws in huis middels termijnbetaling, na de 2e maand kunnen het het niet meer lappen en wordt het product weer weggehaald of belenen ze hun land - als ze papieren hebben - bij de bank en anders bij onderhandse foute figuren die 20% rente op jaarbasis berekenen en hoppa. Krijgen ze nooit bij elkaar maar ze sparen er ook niet voor want centjes verdienen betekent feest, gezellig met z'n allen eten en drinken en de buren en kennissen zijn ook welkom. Dag geld. Ze sparen niet. En dan wil ik het over het alcoholmisbruik van m.n. die kerels al helemaal niet hebben.
Vraag aan Bob, weet jij waar je over praat of is het vooral de harde directe toon die je tegenstaat maar weet je stiekem wel dat ik gewoon gelijk heb?
@TeeJee | 13-04-21 | 11:22: Spot on! Iemand die het begrijpt de kern van veel problemen (ook de immigratie problematiek) is gewoon teveel mensen op de wereld, die allemaal willen eten, autorijden, etc. Dat kan gewoon niet, en dan is het keihard Darwinisme. Leuker kunnen we het niet maken, menselijker is het om geboorte te regulieren en toe te werken naar bijvoorbeeld stabiel een populatie wereldwijd van zeg max 3 miljard???
Maar ja, zolang ze in Afrika onbeperkt blijven fokken... Ik bedoel dan heb je al geen eten of niks en dan ga je nog maar ff een paar erbij neuqen, nee logisch...... Tja dan heb je gewoon schuld aan je eigen ellende.
Ik zou toch denken van nou, ik heb geen ene eurocent laat ik vooral NIET! aan kinderen beginnen. Sorry maar ik voor me totaal niet verantwoordelijk voor al die misère daar, zoiets als save the children tenenkrommend. Mensen zijn arm omdat ze als konijnen fokken!
"In ruil voor hulp bij het migratievraagstuk beloven de VS een miljarden-steunpakket aan de buurlanden, gericht op het verbeteren van leefomstandigheden in Midden-Amerika.
Hierin verschilt Biden wezenlijk van Trump, die juist tijdens zijn termijn hulpgeld voor de zuidelijke landen stopzette en zijn doelen bereikte door te dreigen met het verhogen van importtarieven."
Hulpgeld.
Miljarden.
Als dat maar goed terecht gaat komen.
Als het aan de Bolsonaro's in die regio ligt dient het volk de führer en niet andersom.
Het wel zo dat de VS een belang heeft bij effectiviteit van de hulpgelden.
Maar een corrupte armoede los je echt niet in een jaar op.
Je moet landen juist stimuleren om zelf wat aan hun situatie te veranderen. Hulpgelden houden die landen lui, importtarieven motiveren veel meer.
Wij doneren al een jaar of 50 geld richting Afrika en het Midden-Oosten. Met de enorme migratiestromen en de toenemende instabiliteit in de regio zelf als gevolg. Meer geld is namelijk meer mogelijkheden om je opponenten om te leggen, je bevolking te terroriseren en/of je afgrijselijke ideologie over de buurlanden en de rest van de wereld te verspreiden.
Dan doen de Chinezen het in Afrika toch een stuk verstandiger, kunnen wij nog wat van leren. Quid pro quo, wel de lasten, niet de lasten.
Geld sturen naar corrupte landen is zo nuttig als Erdogan geld geven om die vluchtelingen in Turkije opvangen: Het maakt je chantabel, zodra ze weer geld nodig hebben dreigen ze weer een karavaan jouw kant op te sturen.
@Sinterbikske | 13-04-21 | 11:20: Voor Biden is het ook politieke realiteit. Hij krijgt een revolte in zijn partij als hij geen wortel naast de stok biedt.
Zow daar gaat "iets" dramatisch mis. Tsja Trump was wellicht wat realistischer dan de huidige senielert.
Heb je het artikel wel gelezen?
In ruil voor hulp bij het migratievraagstuk beloven de VS een miljarden-steunpakket aan de buurlanden, gericht op het verbeteren van leefomstandigheden in Midden-Amerika. Hierin verschilt Biden wezenlijk van Trump, die juist tijdens zijn termijn hulpgeld voor de zuidelijke landen stopzette en zijn doelen bereikte door te dreigen met het verhogen van importtarieven.
Ja, dat is altijd de oplossing van links, meer meer meer geld (van anderen) weggeven om je zin te krijgen.
Geld pompen in door en door corrupte landen.
Wat zou er gebeuren?
@TeeJee | 13-04-21 | 11:15: Hetzelfde als wat de EU doet met Turkije.
Vooral keihard wegkijken en roepen wat een puinhoop het is aan de andere kant van de oceaan.
Grappige was dat Biden zijn VP Cameltoe had aangewezen om de situatie daar onder controle te gaan krijgen. Cameltoe, die ongeveer over dezelfde 'leiderschaps' capaciteiten als Ollongkreng en KaagAlQaq beschikt. Spannend!
Wacht maar tot vicepresidente Kamilla een AstraZeneca injectie in Joe's armen prikt. Er verandert dan niets, de sluizen gaan dan helemaal open. Houd Joe dus aan de life-support. Trouwens, die Kamilla was toch ook getrouwd met Charles?
Sleepy Joe was even een tukkie doen... dromend van zijn nobelprijs...
Ik kan een grinnik en "told you so" niet onderdrukken.
Kinderen in kooien? Nee, dat heten nu 'migrant overflow facilities'.
Weet je wie ook kinderen opsloot in een kooi?
@keestelpro | 13-04-21 | 11:22: De heks, uit Hans en Grietje.
@keestelpro | 13-04-21 | 11:22: de heks van Hans en Grietje?
Merkel heeft haar macht al uitgebreid. Deelstaten hebben geen reedt meer te vertellen. Als er straks 1 op de 1000 Duitsers besmet is, gaat het hele land in de lockdown. Niks geen deelstaat meer. Het Grote Duitse Rijk ist wieder da. Kwestie van tijd dus.
Merkel stopt er bijna mee hoor, wie weet haar opvolger het heel anders doen
@hotbrasil | 13-04-21 | 11:19: Oh. En Rutte of Kaag is ook een groot verschil?
@Dubbelepunthoofd | 13-04-21 | 11:14: Ik weet niet of je het gemist hebt, maar de Duitse avondklok (Sperrzeit) is al een tijdje van kracht hier in Nederland. Compleet niet te handhaven, geen enkel aantoonbaar effect maar wel een mooi weggevertje straks op 28 april als de ondernemers wéér geen verlichting krijgen.
Nee, je mag deze periode niet vergelijken met 40-44/45 maar er zijn zat bejaarden die akelig veel overeenkomsten zien.
@hotbrasil | 13-04-21 | 11:19: De kans is helaas groot dat haar opvolger niet van het CDU komt maar uit die Grüne. Die Grüne zijn groter dan CDU in de peilingen nu en ze willen kernenergie slopen en heel afrika importeren.
@Bakkeleures | 13-04-21 | 11:41: Met alle respect, de bejaarden die destijds de tweede werldoorlog bewust meemaakten zijn inmiddels dood.
Anderhalve meter handhaven is er eauk niet bij, ziek...
Echt schrijnend, en verschrikkelijk voor die mensen.
Maar ik moet toch hard lachen om al die mensen die Biden zo geweldig vonden, die zou het echt anders gaan doen. Wat een held, die ouwe seniel.
De voorspelling komt gewoon uit; Biden is niet beter, doet het niet beter, en zal het ook niet beter gaan doen. Alleen de naam van de partij is anders.
Hij gaat wel een nieuw record geld printen vestigen. Veel meer zit er niet in.
@UpdateAvailable | 13-04-21 | 11:14:
En fikse schulden maken.
Ik weet nog wel dat mensen zo veel kritiek hadden op de geldpers en de schuldenberg van Trump.
Biden doet er nog een schepje bovenop.
Hij doet het hier toch juist goed? Fatsoenlijk coronabeleid, stimulansbeleid, infrastructuurbeleid, gelooft niet in trickle-down bullshit + best streng op migratie. Ik zou zo op hem stemmen.
Ok, de witte Volkskrant snapt niets van het nieuwe leiderschap.
Biden moet zeggen, Bleib zuhause.
Radicaal links heeft achter de schermen de macht van demente bepotelaar Biden overgenomen.
Bulderlach!
Goh
Eenwoordreacties mogen niet van de huisregels maar.. er is gewoon geen passendere reactie.
Daarvoor hebben we in loop der jaren een pickupline ontwikkeld:
Je verwacht het niet...
@keestelpro | 13-04-21 | 11:11: Tja.
Wat ik me nou afvraag: al die mensen die dan tégen zo'n Trump beleid zijn op dit gebied. Wat verwachten die dan? Wat willen die dan? Wat gaat er in hun hoofd om? Je hebt toch geen iq van 100 nodig om te snappen dat dit fout gaat?
Het is een soort buurman en buurman op internationaal politiek niveau. "hmm even dit aanpassen popdiedom... he... oh... potdorie... nouja, dan doe ik met een politiek elastiekje en een paperclip... oh dat past niet. Even die steunbalk doorzagen, dan kan ik er beter door..." etc.
Tja, 44 jaar werkzaam bij de overheid en dus de kans gehad om veranderingen door te voeren, maar nooit gedaan. Mensen stemmen alsnog op Sleepy Joe (want "Orange man bad!") en zijn dan verbaasd dat ze dus een continuatie krijgen van die 44 jaar waarin niets gebeurde.
Zelfde hier met Sigrid Kaag en haar "nieuw leiderschap", waardoor iedere malloot ineens '66 overwoog. Na de verkiezingen bleek "nieuw leiderschap" hetzelfde te zijn als het oude leiderschap (en partijkartel), het enige nieuwe was dat nu Sigrid Al-Qaq de leiding nam...
Dat "nieuwe leiderschap" gaat nooit gebeuren. Macht corrumpeert.
@Ruikbaard | 13-04-21 | 11:13:
Heeft niets met macht te maken maar puur met het partijkartel waar '66 toebehoorde. Voor de verkiezingen waren ze al "oud leiderschap", tijdens de verkiezingen was "nieuw leiderschap" de slogan, maar na de verkiezingen bleek dat deze slogan "nieuw leiderschap: hetzelfde als oud leiderschap, alleen dit keer door een vrouw" te zijn.
Helaas ontbreekt bij ons een kritische/journalistiek integere MSM, dus in plaats van te vragen "vertel, wat is nu dat nieuwe leiderschap", waren het allemaal promo-spotjes met Al-Qaq op de voorgrond, zonder 1 vraag.
Waar ik overigens nog steeds helemaal niets van begrijp. Je ziet en hoort toch van 150 meter afstand wat voor een regenteske heks die Kaag is.
"Trump-afzeik comment van Antizanic/MaarFeitelijk in 3,2,1....."
Haha ja, "Bonkers Bonespur" incoming!
Gelukkig is er hier iedere week een aanwas van ongeveer 500 potentiële grensbewakers. Mocht Nederland ooit overspoeld worden door een tsunami aan gelukzoekers, dan zijn we er klaar voor.
MaarFeitelijk, deze is voor U..
* Achterover hangen gaat *
Nee, niet die AntiZanik alsjeblieft.
Haha, LOL
Waarom sturen we die werkloze cruiseschepen die kant niet op om al die apothekers en handen aan het bed hier naar toe te halen? Ons land kan best nog iets sneller kaput.
Best has yet tot come, achterlijke blind Linkse idealisten der Volksvod.
Jullie wilden Biden, krijgen jullie er een Iraanse atoombom gratis bij. Soort van quantum-korting.
Als dank voor jullie wereldverwoestende Links-zijn.
gaat het een beetjes, zonnetje in st Petersburg? De wodka viel wat zwaar?
Orange man nog steeds bad?
die stort zich op bruiloften en partijen. Een Bonkers bibliotheek komt er niet want hij kon nauwelijks lezen en gooide ook alles weg, wat het personeel dan weer uit de prullenmand viste en aan elkaar plakte.
@MaarFeitelijk | 13-04-21 | 11:54:
Feit blijft dat hij het asiel vraagstuk beter in de hand had dan Biden nu heeft
@MaarFeitelijk | 13-04-21 | 11:54: Bibliotheken worden aan de lopende band geschoond van "niet meer in deze tijd passende" boeken en media.
Het ergste aan Biden is nog wel dat hij oersaai is. Ik heb sinds Trump niet meer moeten lachen om een Amerikaanse president.
Biden moet zijn functie weten. Je bent toch de top van de stand-up comedy van de wereld.
Biden zit de hele dag in een stoel te slapen. Denk je nou echt dat die meer is dan een stropop? Soms zetten ze even wat elektriek op zijn ballen als hij wakker moet worden om iets te tekenen. En dan weer lekker zijn pilletje en zzzzzzz.
@Knufter | 13-04-21 | 11:09:
Prachtig toch dat het Amerikaanse volk massaal gestemd heeft op deze ouwe knuffelbeer! Eindelijk rust in de tent.
Zo iemand moeten wij ook aan de top hebben.
Lijkt me heerlijk zo’n nieuws uitzending: “Dat was het binnenlandse nieuws. Dan gaan we nu naar de politiek. Oh? Geen politiek? Dan gaan we naar het weerbericht”
@Knufter | 13-04-21 | 11:09: lol
@keestelpro | 13-04-21 | 11:16: Hebben we al. Ze laten steeds dezelfde beelden zien.
u bent laat met ctrl-R/F5. BIden ziet het anders en heeft in 100 dagen duidelijk meer weten te bereiken dan veel presidenten voor hem. Bonkers presteerde helemaal niets en zat er vooral voor de TV
@keestelpro | 13-04-21 | 11:16: Harry Mens voor president?
Ben benieuwd hoe Erik Asstomouthaan dit gaat negeren.
Die mouthcock is echt een heel erg vervelende reporter.
FustViking | 13-04-21
Meestal in de trend van 'erfenis van Trump'. Alles wat goed gaat is beleid van Biden.
Denk niet dat Erik last gaat krijgen van deze migranten, eerder gemak. De prijs van schoonmaken zal onder druk komen, niet het uurtarief van Snoeshaan.
REAGEER OOK