Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland 2050 - OVP WEG ERMEE

Almere-Bente. Stad van de Toekomst

Ho wacht stop. Voor de BV Nederland weer drie extra ministeries gaat optuigen, duizenden D66-ambtenaren een bullshitbaan geeft, een dozijn ministers en stassen uit de doctrinehoed koehandelt. De oplossing voor De Toekomst ligt om de hoek. We bouwen gewoon Almere-Bente (zeg maar Plan BBB). Een nieuwe stad met 300.000 woningen, lekker dichtbij de Randstad. We slachten die stomme uitgemergelde ossen en knollen in de Oostvaardersplassen en plakken Almere aan Lelystad vast. We pleuren wat extra Marker Wadden erbij voor de natoer, we sturen grutto's verplicht op zwemles zodat we van dat weidevogelgezeik af zijn. In het IJsselmeer maken we wat extra stranden want die lui willen we niet in Noordwijk, Zandvoort, Castricum, we trekken de A7 bij Hoorn door naar de A27, en die kerncentrale kan mooi bij het Lowlands-terrein bij Biddinghuizen. Klaar. Harde keuzes, hoe moeilijk kan het zijn.

Social

Reaguursels

Inloggen

O leuk, het land volplempen met kansloze namaakinclusievelingen en het Markermeer volplempen met 1 miljoen flutwoningem. Heerlijke politiek. Lijkt erg op de sektarische stammenterreur in Volendam trouwens.

Pieterman | 09-04-21 | 00:14

Ik kan mijn haren wel uit mijn kop trekken bij het zien van alle instemmende artikelen in de vaderlandse pers. Nou ja, vaderlands? Het is Nederlandstalig, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Zoveel in en in domme ideeën, zoveel incoherente beleidsmaatregelen, het is om dol van te worden. Nederland te hoge CO2 voetafdruk: laten we één miljoen immigranten toelaten, dat zal die CO2 druk vast verlagen. Nederland kennisland! Met bijbehorende onderwijsvernietigingsagenda. (Mooi woord, ik hoop dat ik over een paar dubbele woordwaarde pixels heb getikt). Nederland produceert landbouwartikelen met de laagste ecologische voetafdruk ter wereld - weg ermee, laat ze dat maar in het buitenland doen.

Otto Normal | 08-04-21 | 19:30

Ja, en hoe gaat Nederland dan haar geld verdienen. Landbouw export bestaat voor 95% aan toegevoegde waarde. Want zonlicht en regenwater zijn gratis en hopla een liter melk en een lekker stukje vlees, waar in het buitenland goed voor wordt betaald. Kunnen weer heel wat "opvreters" van betaald worden

kees de short | 08-04-21 | 17:16 | 2

Jij en Otto vatten het aardig samen.

Dr. Worstenbroodje | 08-04-21 | 23:36

26 miljoen ontheemden quasi-welvarend door de kennis van enkele honderden brightbrains. Uitkeringen in de vorm van PS3-spellen ongetwijfeld.

Pieterman | 09-04-21 | 00:17

Plannen maken voor 30 jaar. Ze kunnen nog geen vaccinaties plannen voor 30 weken. Navelstarende bureauhengsten en pluche verwarmers zijn het.

strawdog | 08-04-21 | 15:47

Doen. Niet wachten gewoon doen.

Gokmaar | 08-04-21 | 15:32 | 1

Leegpompen hoeft ook niet meer, alle water is verbruikt door de datacenters in Wieringen.

Pieterman | 09-04-21 | 00:18

Nederland kent geen natuur, slechts door de mens kunstmatig aangelegde landschappen. Die landschappen zijn net zo nep als onze huidige diverse maatschappij. De wens is er om het te laten werken, maar ondertussen sterven duizenden dieren een rottige dood. En zo is het in de maatschappij ook. Mensen sterven een rottige dood door de diverse bioculturen.

Mokum Kosher | 08-04-21 | 15:06 | 6

@dijkbewaker | 08-04-21 | 16:36: Een geslaagde borstvergroting doet en voelt natuurlijk aan en vergroot de inruilwaarde.

Dr. Worstenbroodje | 08-04-21 | 17:11
▼ 3 antwoorden verborgen

poldergrond is gebruiksgrond, geen natuurgebied. Oostvaardersplassen zijn wel een gaaf experiment, dus wat mij betreft mag het blijven. De rest van polder, mogen we gebruiken zoals wij dat willen. Als het aan schrijver dezes ligt.

3Xniks | 08-04-21 | 15:05

Kunstmatig aangelegde natuur kost heel veel onderhoud, want de echte biologische wetten moeten worden tegengegaan of worden bewust tegengegaan voor commerciële doeleinden. Natuur die soms al na enkele decennia met kap en afschot wordt tenietgedaan is geen natuur, maar een recreatiepark vol productiegoederen. Als een dier één poot buiten het toegewezen leefgebied zet en meteen slachtoffer wordt, is dat geen goed faunabeheer. Er wordt hier zo verregaand gespeeld en geschoven met de grondsoorten, waterlopen, grondwaterstand, jacht, bouw en industrie, dat het schier onmogelijk is om hier nog grote veilige en permanente natuurgebieden terug te krijgen waar mensen met hun hebberige klauwen vanaf moeten blijven.
Nederland is een permanente bouwput zoals alle grootstedelijke gebieden in de wereld. Meer niet.

zeurmachine | 08-04-21 | 14:50 | 1

Een paar jaar geleden las ik in één en de zelfde Volkskrant dat ze in Brabant heide gingen afplaggen om bos te planten terwijl ze in Drente bos gingen kappen om heide aan te leggen en sindsdien moet je bij mij niet meer aankomen met je Natuur in Nederland. Oostvaardersplassen heeft 4 vaste boswachters. Ik weet niet hoeveel extra er zijn maar toen die duizenden runderen en paarden en herten afgeschoten moesten worden moeten ze toch per persoon tientallen, zo niet honderden, beesten per dag hebben moeten omleggen en dat een maand lang. Hoezo 'natuur'?????

Sans Comique | 08-04-21 | 18:37

Kunnen we niet een stukje Afrika koloniseren zodat ons opgedrongen invasie kanslozen dáár kunnen gaan wonen?

revolte | 08-04-21 | 14:19 | 1

Ik ga voor Mars.

Sans Comique | 08-04-21 | 18:38

Harde keuzes.

Gek dat er in dat lijstje niet bij staat:
- stoppen met immigratie.

Dan hoef je ook die weilanden niet vol te bouwen, en blijft er ruimte voor natuur en landbouw.

gaffelbaard | 08-04-21 | 14:06 | 3

Dat moet van die geweldige EU en zoals we allemaal weten hebben we zelf niets meer te zeggen.

5611 | 08-04-21 | 14:41

Dit is inderdaad DE oplossing. Gek dat ze daar niet opkomen. Nederland is zolangzamerhand overbevolkt en onleefbaar geworden.

Isan | 08-04-21 | 15:01

Joehoe, geef alle werklozen een kruiwagen en een schep.

Volgens Meteoconsult en volgens het KNMI stijgt de gemiddelde globale temperatuur met 2 a 3 graden in de komende 50 tot 80 jaar.
Dat geeft een zeespiegelstijging van 4 tot 6 meter.
Daarom alle laaggelegen gebieden met toekomstige zoute kwel, nu afgraven om de binnenlandse zandgronden mee op te hogen. En bouw langs de oostkant van de oude waterlinie hoogbouw om al de randstadvluchtelingen op het randje te houden.
BLUB!!!

BraadWorstLul | 08-04-21 | 14:01 | 2

Voor de laatste ijstijd was het waterpeil ook 6 meter hoger dan nu, tijdens de laatste ijstijd stond de Noordzee droog en nu wordt het langzaam warmer zeggen Meteoconsult en het KNMI. electroverse.net/ beweert iets anders maar wordt daarom geboycot door Facebook en Twitter

Archimedes-2 | 08-04-21 | 14:35

@Archimedes-2 | 08-04-21 | 14:35: Ik zag oa het volgende op electroversepuntnet;
"I’m working on a new ‘preparedness’ website — it will be free to access & should give people a comprehensive understanding of off-grid living & 100% self-sufficiency — prepare for the Grand Solar Minimum."
Het blijven Apocalyps-verkondigers, alleen slaan ze door naar de andere kant. Ik ga me nog een beetje verdiepen maar of dit een solide wetenschappelijke site is betwijfel ik voorlopig nog even.

Sans Comique | 08-04-21 | 18:46

Leuk al die oplossingen, maar de groei en alsmaar overbevolking van ons land blijft, ook al bouw je er nog zoveel steden bij, je hebt steeds meer ruimte nodig die er allang niet meer is met alle vieze lucht vandien. Enige wat ik voor nu kan bedenken is dat we de boel eens gaan dichtgooien, Nederland is al te dichtbevolkt. Vluchtelingen opvang in de regio, dus ook in Saudi-Arabië, geen omkoping met geld meer accepteren als EU.

Jan, Leiden | 08-04-21 | 13:55 | 1

1 miljoen huizen erbij in 10 jaar ! Waar zouden die komen met alle infrastructuur erbij. Gevolg ontwrichting van NL en nog grotere tekorten in de zorg en het onderwijs.

Archimedes-2 | 08-04-21 | 14:39

Het Markermeer had gewoon gedempt moeten worden, die Marker Wadden hadden dan aan de ANDERE KANT van de Houtribdijk gerealiseerd kunnen worden, geultje tussen Markerwaard en Flevoland voor de scheepvaart naar Amsterdam / polder droog te pompen.

Dan heb je nog 650 km² OVER om die nieuwe bebouwing te realiseren(200 km² méér dan Zuid-Flevoland, dus zeker groot genoeg om minstens 200k mensen te huisvesten, meer als je hoogbouw toestaat), die recreatiestranden/gebieden kunnen in een grote rand om die polder aan de kant van Noord-Holland worden gerealiseerd. Windmolentjes kunnen rondom worden geparkeerd(bij voorkeur als eerste, zodat men daarna geen IJburg-NIMBY taferelen krijgt).

Dit lost zeker de helft van het ruimteprobleem van Nederland op in een kleine 5 minuten typen. Zonder duizenden boeren te onteigenen/uit te kopen/te verplaatsen, windmolens bij mensen in de achtertuin te drukken of een mobiliteitsprobleem te creëren. etc. etc.

En dan heb ik geeneens Ruimtelijke Ordening gestudeerd. Waarom is dit allemaal zo moeilijk?

ReyNemaattori | 08-04-21 | 13:50 | 4

Helemaal mee eens, het is ongelofelijk dat aan die optie compleet voorbij wordt gegaan. Oké, het is een beschermde bak water, maar liever op 1 plek wat schade aanrichten dan overal weer ruimte vervuilen met vinex wegen en blokkendozen. Bovendien is er prachtige nieuwe natuur te maken.

BraboManneke | 08-04-21 | 14:47

Nogmaals, er is zat ruimte in de flevopolders. Tuinders en bioeren worden gedwongen op te houden door natuurlijk omstandigheden van de bodem. Bodem verzakking gaat tot het grondwater.

dijkbewaker | 08-04-21 | 16:39

200.000 mensen, dat is nog niet het migratie-overschot van 2 jaar. Wat dan ?De rest van het IJsselmeer inpolderen? En 5 jaar verder dan?

du Roi Soleil | 08-04-21 | 22:06
▼ 1 antwoord verborgen

Geen asieltypes meer binnenlaten en wat gespuis eruit werken lijkt me logischer.
Inpolderen op schaarse ruimte voor afrikanen, het moet niet gekker worden.

bqbq | 08-04-21 | 13:46

Wie gaat dat betalen? De belastingbetaler of wordt de sociale zekerheid wat geknepen?

sjef-van-iekel | 08-04-21 | 13:40

Mijn vader ging 60 jaar geleden al tekeer tegen de Paus, omdat die ongeremde voortplanting aanmoedigde. Tegenwoordig is niet de voortplanting de oorzaak van overbevolking, maar de ongehinderde immigratie. Toch was zijn woede dezelfde woede die mij bevangt.
Instanties zoals het Planbureau voor de Leefomgeving of Ministerie van Ruimtelijke Ordening of het Sociaal Cultureel Planbureau maken mij pisnijdig. Die organen worden bevolkt door ambtenaren die allemaal op school hebben gezeten en die dus geacht moeten worden te kunnen tellen, lezen en rekenen. Ze schrijven het ene rapport na het andere, maar nergens is iets te vinden over het afremmen van de bevolkingsaanwas. En dat gaat al een halve eeuw zo. Met name de clubs die voor de ruimtelijke ordening verantwoordelijk zijn zouden zich daar, verdomme, toch zorgen over moeten maken?
Die mensen móeten wel beter weten, maar ze doen alsof ze debiel zijn.

JvanDeventer | 08-04-21 | 13:36

Volgens mijn berekening kunnen we zeker 25 miljoen mensen huisvesten zonder dat het directe schade oproept voor de populatie kakkerlakken in Nederland. Let wel, dat is mijn berekening.

Magmacarta | 08-04-21 | 13:33 | 2

Wat hebben Feyenoorders ermee te maken? Questionz.....

sjef-van-iekel | 08-04-21 | 13:36

Minder weides is minder herdertjes, dat ruimt wel lekker op.

Braco.me | 08-04-21 | 13:42

In de Flevopolders gaan een heleboel landbouwbedrijven dicht wegens bodemdaling. De bodem zakt door inklinken en veenoxidatie tot aan het zand. Op sommige plaatsen zit dat meters diep. Veel landbouwbedrijven : vee en tuinbouw gaan verdwijnen en daarvoor in de plaats komt een natte moerasachtige bodem.
Dit is onomkeerbaar. Maar er zijn ook gedeelten waar het pleistoceenzand aan de oppervlakte zit waardoor er geen bodemdaling plaatsvind. Het was even leuk boeren in de flevopolders. Maar het einde nadert. Langs de randen is er minder of geen bodemdaling dus daar kan makkelijker gebouwd worden.

dijkbewaker | 08-04-21 | 13:31 | 3

Beetje opspuien die handel. Binnen 2 maanden ligt er 4 meter bovenop gebaggert. Grondwaterpeil zien we dan wel weer.

sjef-van-iekel | 08-04-21 | 13:39

Aardrijkskundeleraar?

Magmacarta | 08-04-21 | 13:39

Kwestie van op nieuw land opspuiten denk ik dan, en wellicht hier rekening mee houden als de volgende polder wordt gemaakt, dat je dus eerst enkele meters land aanbrengt oor je het gaat gebruiken. Maar goed, inklinking en dalende poldergronden kennen we al decennia, dus dat hier geen rekening mee gehouden is, is gewoon weer luiigheid van ambtenaren.

ReyNemaattori | 08-04-21 | 13:53

Wanneer dit soort linkse blaadjes, en linkse lezertjes roepen dat er harde maatregelen moeten komen, dan is dit A.L.T.IJ.D. Hard voor anderen dan deze links priviliged. De boeren mogen hun land inleveren, de wijken met laag sociaal-economische status (waar kiezers van SP, PVV, DENK) wonen, mogen de shit van linkse goede bedoelingen welkom, welkom, welkom heten.

Prima voorstel van GS; stoppen met die stikstof onzin en gewoon huizen bouwen. Niet zo jengelen over natuur, die redt zich ook wel zonder linkse ambtenaren.
Oostvaardersplassen is gewoon een dierenpark, kappen maar met die onzin. Geen migrantenstromen meer,enz, enz.

Nuuk | 08-04-21 | 13:30

Weg, echte, heerlijke Hollandse Bloemkool. Bouw een nieuw eiland in het IJsselmeer voor al onze importbruidjes en kansenpaarlen. Met een klapbrug die alleen maar open gaat als je het eiland op wilt.

enkelereisretour | 08-04-21 | 13:28 | 1

prima idee en de de naam hebben we ook al,...
Diodeiland

tsjajaja | 08-04-21 | 13:38

Vermindering van de bevolkingsdichtheid, het kan zo makkelijk zijn.

Neuth | 08-04-21 | 13:25

Het bouwen van een stad met 300.000 inwoners in de huidige weilanden gaat zorgen voor nog meer files op de wegen naar die plaatsen waar wel werk is. Dus als dat dan ook maar gepaard gaat met de aanleg van meer asfalt en super OV, of krijgen die bewoners in 2050 allemaal een elektrische helikopter, gratis, bij het huis, inclusief platform?

Peerkeoud | 08-04-21 | 13:24

Ja joh, stort de vernieuwde A6 maar maar opnieuw in de net opgeloste file-ellende en bouw een zooi woningen in een gebied waar blijkt dat je lekgestoken wordt door de muggen met al dat water.

Jan Gordelroos | 08-04-21 | 13:23

De oplossing voor mijn toekomst ligt in het buitenland, vermoed ik zo.

lekgoot | 08-04-21 | 13:18 | 2

Van geheel autochtoon Nederland lijkt me.

R.F.Pickering | 08-04-21 | 13:34

Toekomst ligt op Geensstijlland.

sjef-van-iekel | 08-04-21 | 13:42

Die 300.000 nieuwe woningen zijn er ongeveer 700.000 te weinig in 2050. Er moeten minimaal 3,3 Bente stadjes worden gebouwd.

Peerkeoud | 08-04-21 | 13:16

Ik ben het even kwijt: .... WAT was het ook alweer dat ons allemaal sinds 1995 gemiddeld 6,25 miljard Euro per jaar netto kostte?

bisbisbis | 08-04-21 | 13:16 | 6

@bisbisbis | 08-04-21 | 13:16 |
Ik denk dat het zinnetje dat u zoekt "massa immigratie uit alle pe0pgaten van de wereld" is.

Sjefke7807 | 08-04-21 | 13:28

Racisten, dus alle Nederlandse Nederlanders volgens sommigen.

sjef-van-iekel | 08-04-21 | 13:42

@Peerkeoud | 08-04-21 | 13:27: Die kinderen van Kaag hebben ook een migratieachtergrond... dus die zijn van hetzelfde laken een pak.

ReyNemaattori | 08-04-21 | 13:54
▼ 3 antwoorden verborgen

we gaan met z'n allen naar de flevohof. Flevo flevo flevohof. Straks met de hyperloop naar de wolkenkrabbers in de polder waar je vroeger leerde hoe een aardappel groeit of een zeug.

small_town_dude | 08-04-21 | 13:14

Beste Pritt, beste redactie,
is het aannemelijk dat een mens bij het lezen van OVP meteen weet wat dat wil zeggen? Ik begrijp dat het rijmt op 'weg ermee' maar dat lost het raadsel niet op.
Help de afko's de wereld uit, te beginnen op GeenStijl.

JvanDeventer | 08-04-21 | 13:14 | 1

Opvang verwarde personens zag ik op mijn favoriete website van Parnassia.

Bootvisser | 08-04-21 | 14:29

En een debat hierover komt er ook niet. Die vazal van Kaag als kamervoorzitter zal alles waarschijnlijk nog meer frustreren. Nieuw beleid is dat. Net als het afschaffen van het referendum. En demonstraties worden gefrustreerd door gewelddadig optreden van ME en Romeo's. Stapje voor stapje een dictatuur. Zie Rusland. Één op één.

Mart6037 | 08-04-21 | 13:11 | 2

Niet om het een of ander maar er schijnt een nieuw, bindend referendum in de koker te zitten.

SIogra | 08-04-21 | 13:18

Dat is de VOC mentaliteit !
Vroeger waren ze al bezig gegaan met dijken aanleggen .

elevator | 08-04-21 | 13:11

als ik goed geinformeerd ben zijn er afgelopen jaar wel 10.000- 20.000 bejaardenwoningen vrijgekomen, en er komen er nog een paar honderd vrij voor 1 juli.

small_town_dude | 08-04-21 | 13:10 | 2

Gelukkig ging dat vanzelf en was dat geen harde keuze

Frans_van_Arkel | 08-04-21 | 13:11

Daarom wat langzamer prikken. Ook minder AOW, toekomstige zorgkosten etc. Sarcasm off.

Mart6037 | 08-04-21 | 13:13

Perfect idee alleen die a727 is wat minder... dat is naderhand weer een weg extra om af te sluiten als we dat gehele flevoland weer af laten zinken inclusief al het kutvolk wat er dan woont.

pdvd | 08-04-21 | 13:09

Goed idee, hebben we voorlopig weer genoeg woningen voor alle binnenkomende geluksz.. Euh asielzoekers

Frans_van_Arkel | 08-04-21 | 13:08

En het meest logische, nadenken over een beleid dat er voor zorgt dat er minder mensen in dit land wonen, is verboden .
want het woord minder is fout en roept weerstand op bij de SM

pejoar | 08-04-21 | 13:06

What about simpelweg minder, minder mensen (wat voor een mensen dan ook. Discrimineer in dat opzicht niet) en niet steeds maar meer, meer, meer consumenten?

SIogra | 08-04-21 | 13:06 | 4

Wereld-, Europese- en Nederlandse bevolkingsgroei is de olifant in de kamer. Al tientallen jaren.

TheseDays00 | 08-04-21 | 13:16

@TheseDays00 | 08-04-21 | 13:16: Autochtone Nederlanders zijn inmiddels een voorbeeld voor de rest van de wereld: met gemiddeld anderhalve kind per twee inwoners vervangen zij zichzelf niet. Voor migratiërs is het met een gemiddeld kinderaantal van boven de drie een compleet ander verhaal. Daar is wat verbetering in opgetreden, maar de vraag is voor hoelang? Kaagje wil immers de vergrijzing geforceerd opvangen met migratiërs en veel stemmers zien dat kennelijk wel zitten.

SIogra | 08-04-21 | 13:47

@SIogra | 08-04-21 | 13:47: Kleine en grote ondernemers krijgen de nieuwe migrantengroep naar zich toegeschoven door gemeenten, samen met subsidie voor een interne opleiding. Kinderen op de roc's kunnen blijkbaar de rambam krijgen met hun diploma en toekomstige baankansen.

zeurmachine | 08-04-21 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 08-04-21 | 13:05 | 1

Harde keuzes... uuuh de grenzen een keer bewaken in plaats van de achterdeur open laten staan?
Alle criminelen met een migratieachtergrond uitzetten en we hebben die stad niet nodig en Nederland wordt weer een wat veiliger.

Dirk III | 08-04-21 | 13:04

Ik stel voor dat we een stuk land koloniseren in Afrika, onder NL bestuur plaatsen. Als al die immigrantiërs zo graag naar NL willen komen, dan kunnen ze daar naar toe. Houden we hier in elk geval nog wat vrij uitzicht over.

uninvited guest | 08-04-21 | 13:00 | 2

Ja want die Spaanse kolonie in Afrika is ook helemaal niet aanzuigwerkend. Echt het slechtste idee!

R.F.Pickering | 08-04-21 | 13:39

Ach ja, vijf jaar lang de immigratie stopzetten, en daarna de immigratie beperkt houden tot één immigrant per duizend inwoners per jaar is ook een harde keuze. Het lijkt me een goed idee om onze eigen kinderen eerst te huisvesten, en wel voordat ze de leeftijd van circa drieëntwintig jaar bereikt hebben. Ik denk dat iedere Afrikaan of Aziaat dit best zou begrijpen, waarschijnlijk zouden ze het zelf ook op deze manier doen.

Rhenium | 08-04-21 | 13:00 | 2

Circa 23 jaar is al lang niet meer realistisch en haalbaar

Frans_van_Arkel | 08-04-21 | 13:10

Een beperkte immigratie van één immigrant per duizend inwoners per jaar? Dat zijn er dan +/- 17.000 per jaar en dat noemt u beperkt?

Een vrije paling | 08-04-21 | 13:11

Begin nou eerst eens met de regels veranderen waardoor standaard opgetopt mag worden, hoogbouw wordt toegestaan mense moeten doorverhuizen als ze hun aflossingsvrije hypotheek niet kunnen aflossen en alleenstaande ouwe bessen doorschuiven naar appartementen zodat ruimte ontstaat in de sociale woningmarkt. Scheelt een borrelfles

Flow82 | 08-04-21 | 12:59

Voor.

En mordicus tegen een Planbureau dat meent gekozen politici te kunnen voorschrijven wat ze moeten willen.

dihydrogenmonoxide | 08-04-21 | 12:54 | 1

U weet toch wel dat die gekozen politici de planburo’s voorschrijven wat de uitkomst moet zijn.

eh.dinges | 08-04-21 | 13:00

Ik vind sowieso dat we voor de inclusiviteit en de maakbare samenleving een verbod moeten hebben op blanke kinderen. Alleen allochtonen mogen nog kinderen maken. Pas dan kunnen we naar echte gelijkheid. Methode Zuid-Afrika: 3 kwart van de blanke ambtenaren ontslaan en vervangen met gekleurde mensen. Moet je zien hoe goed dat daar gewerkt heeft. Landbouwgrond afpakken van blanke boeren in Nederland en deze geven aan onze zwarte medemens zodat ze er huizenprojecten op kunnen ontwikkelen. Op die manier verdelen we de welvaart en rijkdom in Nederland eerlijk.

Old_Spice | 08-04-21 | 12:54 | 4

@laurentius | 08-04-21 | 12:56: Ik merk hier een hele neerbuigende toon. Een toon die een blanke slavenhouder aansloeg tegen zijn zwarte slaven. Ik voel me gekwetst. De blanken zijn eeuwen rijker geworden over de ruggen van zwarte slaven, het is nu tijd om daar voor te betalen.

Old_Spice | 08-04-21 | 13:00

@Old_Spice | 08-04-21 | 12:54 |
Ik weet dat uw tegel sarcastisch bedoeld is, maar toch moet het me even van het hart. Nederland is, in tegenstelling tot Zuid-Afrika, inheems blank. Men staat dus de expultatie van de Nederlandse 'native' voor. Dit is een dírecte schending van o.a. het VN Verdrag aangaande inheemse volkeren en zo nog wat andere verdragjes.

Sjefke7807 | 08-04-21 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

De oplossing is: Atlantisterdam, en het is ook heel makkelijk te doen, gewoon Amsterdam in het IJsselmeer schuiven en op de vrijgekomen grond een normale stad bouwen.

Mr_Natural | 08-04-21 | 12:50 | 1

Die stad afgraven en midden in internationale wateren laten dobberen. Dat 50 jaar volhouden en je hebt plots een nieuw territorium.

Kan je op de oude plek een nieuwe bouwen, inderdaad.

Martin007 | 08-04-21 | 12:54

Hoezo 300.000 woningen. Typische Hollandse zuinigheid en knijperigheid weer. Nu 1.000.000 woningen, en snel want volgende week heb je er al 1.000.500 nodig. Nu snel aandelen Miele kopen. Wel risicovol, want je weet nooit zeker of de Duitsers de vraag naar Mieles kunnen bijhouden. Maar de Duitsers kennende, Schaffen die das. Toch voor de zekerheid maar de grenzen dicht, want anders zie je door de doeken het volk niet meer.

Nivelleermarionet | 08-04-21 | 12:50 | 1

Ja, dit dus.

Peerkeoud | 08-04-21 | 13:17

Van bio-industrie naar intensieve mensenhouderij.
“There are vinexwijkjes, Neo, endless vinexwijkjes where bevolkings are no longer born...we are grown.”

All_yall | 08-04-21 | 12:49 | 5

De analogie van de mens als batterij is niet eens zo gek.
Mensen werken, hun energie wordt via geld afgetapt. En stroom weg, terwijl ze het niet merken. Want ze slapen.
Alleen langzaam aan beginnen mensen te merken, dat ze niet vooruit komen. Dat ook als vrouwen erbij gaan werken, alleen alles duurder wordt.
Wat gaat hier mis?

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Hè ja, straks voortaan aardappelen en groenten importeren, in ruil voor al die kennis die we genereren in onze kenniseconomie.

Schulzie | 08-04-21 | 12:49 | 3

juistem met een onderwijs niveau van lik me reet....

Hellsmurfje | 08-04-21 | 12:53

Je mag de boontjes zelf ophalen uit Peru, anders is het niet milieuvriendelijk.

Acidstain | 08-04-21 | 12:54

U begrijpt het. Lekker voor je voedsel afhankelijk worden van het buitenland. Altijd uitstekende strategie

Martin007 | 08-04-21 | 12:55

Ik vind het een strak plan. Stad in flevoland erbij. Twee minpuntjes. Het zet alleen zoden aan de dijk als je de immigratie tot een minimum terugdringt. En tweede puntje is die kerncentrale. Die grond daar in flevoland verzakt sneller als een bal lood in een zwembad. Als een door de flevopolder gereden. Lijkt af en toe wel een achtbaan.

peterdh | 08-04-21 | 12:47 | 1

Er zijn ook gebieden die niet verzakken omdat het pleistoceen zand vlak onder de oppervlakte zit. Op verschillende bodemkaarten zijn de gebieden duidelijk ingekleurd.

dijkbewaker | 08-04-21 | 13:21

Minder landbouw en de landbouw moet ook nog duurzamer, meer woningen, meer natuur, meer windmolens en meer zonnepanelen.
Iets zegt mij dat we of niet meer kunnen eten ( of al het voedsel moeten importeren) of het grondgebied van Nederland moeten verdubbelen.
Mijn gezonde verstand zegt; één oplossing, minder mensen.

Franker | 08-04-21 | 12:46 | 5

@Von Knarrenstein | 08-04-21 | 12:53: Dat heet export waar we de economie draaiend mee houden. Iets zegt me....

MooseNL | 08-04-21 | 12:57

@MooseNL | 08-04-21 | 12:58:
Lees mijn plempsel gewoon nog en keertje rustig door. Misschien begrijp je het daarna wel. Neem gerust de tijd.

Lefty-Messup | 08-04-21 | 13:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Uitstekend plan. Beter dan een miljoen van die nieuwbouw puistjes her en der bij prachtige dorpen. “Leuk contrast tussen oud en nieuw” blegh

Martin007 | 08-04-21 | 12:46

Corona zou eigenlijk de oplossing zijn. Gemiste kans...

Patje | 08-04-21 | 12:46
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 08-04-21 | 12:44 | 1

Je kan ook de inloop van kanslozen stoppen en remigratie aanmoedigen. Heb je al die woningen niet nodig, ontlast je de zorg, verminder je de criminaliteit en overlast op straat, los je het begrotingstekort op en is onze "voetafdruk" op de natuur ook gelijk aan europese normen

Ploertendodert | 08-04-21 | 12:42 | 4

Binnenkort 35% allochtone agenten, criminaliteit gaat dan rap omlaag.

Acidstain | 08-04-21 | 12:44

@Acidstain | 08-04-21 | 12:44:
Inderdaad. Het is een beetje hetzelfde effect als criminaliteit legaliseren maar dat is spijkers op laag water zoeken blijkbaar.

peterdh | 08-04-21 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer zegt de staat nu eens eerlijk: We moeten van onze relatieve schone boeren af (en die productie wordt dan overgenomen door buitenlandse boeren die smerig produceren, maar het gaat nu verdomme niet om het milieu hoor ik GroenLinks kraaien) omdat we een tekort aan grond hebben doordat er teveel mensen in Nederland wonen en omdat Nederland teveel mensen opvangt (die hier niet eens mogen zijn).

Kinderbijslag al stopgezet vanaf het 3e kind?

Patje | 08-04-21 | 12:40 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Daar was dat nieuwe land toch oorspronkelijk voor bedoeld?

postmodernismisdead | 08-04-21 | 12:39

We kunnen de natuur niet redden door er elk jaar in die weilanden en boerenland een stad bij te bouwen voor nieuwe medelanders. En dan ook nog op afstand van die steden heel veel windmolens en velden vol zonnepanelen te plempen. Wat dan overblijft is beslist geen natuur, maar uitgeleefde parkjes die gerund worden door lokale drugdealertjes.

eh.dinges | 08-04-21 | 12:38 | 2

Naja gewoon een stad in Flevoland erbij is een strak plan. Dat was nog niet zoveel jaartjes geleden gewoon nog zand op de bodem van het ijsselmeer. Dus al met al sta je dan nog steeds in de plus voor extra natuur. Het *enige* probleem dat er hier speelt is dat die stad volgeplempt moet worden met nieuwe medelanders met een nakomelingsfactor van 20 babies die in anderhalve generatie uitgepoept worden. En die moeten ergens wonen. En die gaan daar wonen. In de huizen die wij voor onze kinderen tekort komen.

peterdh | 08-04-21 | 12:42

@peterdh | 08-04-21 | 12:42: de Flevopolder. Ik herinner me nog het polygoon nieuws jubelend verkondigen dat dit nieuwe boerenland nodig was voor de voedselvoorziening. Tegelijkertijd tijd hoefden er minder minder minder boeren naar Amerika, Canada of andere verre streken voor een goede toekomst. En wat deden en doet onze regering nu? Ze halen meer meer meer mensen uit andere culturen dat zelfde Nederland binnen waar de regering toen van mening was dat 10 miljoen inwoners toch wel teveel was.

eh.dinges | 08-04-21 | 12:57

De enige keuze die nooit gemaakt wordt is beperking van het aantal inwoners. Binnenhalen, binnenhalen en nog eens binnenhalen. Waarover Men Niet Spreekt. Stel je voor dat je je boerenverstand zou gaan gebruiken.

JvanDeventer | 08-04-21 | 12:38 | 3

Nasi!

YoMoms | 08-04-21 | 12:40

De woekering is gaande.

Acidstain | 08-04-21 | 12:47

Bouw in de weilanden en maak ruimte voor de natuur. Riekt naar D'66.

Acidstain | 08-04-21 | 12:37

Pompiedompiedom... Haal nog wat mensen binnen, jongens! Bij voorkeur die van het type dat veel kinderen op stapel zet.

MickeyGouda | 08-04-21 | 12:37

Je ka n er ook voor kiezen om de immigratie te beperken, of is dat te simpel geredeneerd?

Leon Tosti | 08-04-21 | 12:36 | 2

Ja, want we hebben een marrakesh contract met bloed ondertekend. Schijnt. Daardoor schijnt het ook 100% onmogelijk te zijn om daar ooit nog mee te stoppen. Zoals jij denkt is dus inderdaad veel te simpel gedacht.

peterdh | 08-04-21 | 12:39

Racist!! Xenofobische pannenkoek!

Acidstain | 08-04-21 | 12:39

Er zijn niet te weinig huizen, er zijn teveel immigranten. Huizen bouwen heeft geen enkele zin zolang de grenzen open staan.

discriminazie | 08-04-21 | 12:36

Wat doen we dan met het ministerie van platteland wat BBB Carolientje zo graag wil? Zetten we dat in Biddinghuizen neer, naast die kerncentrale?

Brulboei_61SB | 08-04-21 | 12:35

Dus de groenen willen weilanden inruilen voor stad en denken dat ze daarbij meer natuur creëren. Weet je wat misschien ook zou helpen voor een populatie dat uit zichzelf lichtjes krimpt als je niks doet?...

heldheino | 08-04-21 | 12:35

Is er nog iemand die weet waarom Flevoland is gebouwd? Wanneer gaan al die miljarden die erin zijn gepompt eens een keer renderen? Wachten we tot die herten en ossen maandelijks loonbelasting gaan afdragen omdat ze weet ik veel wat gaan doen? Er gebeurt geen flikker in Flevoland. Flevoland staat al jaren op nummer 1 in de top 10 van grootste misinvesteringen aller tijden.

Leptob | 08-04-21 | 12:35

Las ergens een stuk vandaag dat we te maken kunnen krijgen met een gemiddelde daling van de temperatuur in het westelijk halfrond van 6 graden.

Naall | 08-04-21 | 12:34 | 4

@staat begin november een Elfstedentocht. Een grote onderzeese vulkaanuitbarsting bij de Azoren kan daarvoor genoeg zijn.

Grachus | 08-04-21 | 12:43

Nederland ligt gelukkig op het Oostelijk halfrond. U hebt ook les gehad van Hugo Clownschoen? Tsja, dat onderwijs tegenwoordig.

dathoujetoch | 08-04-21 | 12:45

Alleen jammer dat wij toch echt op het OOSTELIJK halfrond wonen....

Jafco | 08-04-21 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Laat toch koeien, midden in de verstedelijkte weiden, op de (platte) daken en balkons lopen! Wees eens flexibel!

HogeNood | 08-04-21 | 12:33

Er is woonruimte zat. Je moet het alleen op een betaalbare manier willen ontsluiten.

LJBrinkhorst | 08-04-21 | 12:33 | 1

Immigratie > woningbouw > verhoogde vraag naar grond > hogere grondprijs > hogere woonlasten voor 'eeuwig'.

HogeNood | 08-04-21 | 12:38

Grenzen dicht is in mijn ogen een zinnigere optie dan te proberen om 20 miljoen mensen te huisvesten in NeeDDRland.

Wijze uit het Oosten | 08-04-21 | 12:33

Mensen met goddelijke idealen slopen de wereld. Dat heet vooruitgang.

RickTheDick | 08-04-21 | 12:33

De grachtenpanden slopen en daar hoogbouw. De meeste Amsterdammers willen meer migranten. En de meeste migranten willen graag in Amsterdam wonen. Met een hoog hek om die stad moet alles dan naar ieders tevredenheid zijn opgelost.

jochum1980 | 08-04-21 | 12:32 | 3

Volgende x wil ik graag op jou kunnen stemmen.

Jemoesteensweten | 08-04-21 | 12:42

Hek met doorgangs-toerniket (pinpas!!) om allochtonen(ook 100e generatie)onkosten te bestrijden.

HogeNood | 08-04-21 | 12:44

Kunt u volgende keer op de inspraakavonden aangaande de sluisbuurt aanwezig zijn en de zeurderige provincialen uit Durgerdam en de Noordlingen te Schellingwouderdijk uitleggen dat hoogbouw toch echt nodig is? Dank u zeer, momenteel hebben ze 18 meter van de hoogbouw afgesnoept want horizonvervuiling. Dat is toch al gauw 100 allochtone gezinnen die nu genoodzaakt zijn om onderdak te moeten zoeken in uw provincie.

Amsterdramt | 08-04-21 | 16:54

Maar waar moeten nou die windwaaipalen komen te staan?
Hoeveel boeren moeten we eigenlijk vermoorden om aan ál-die-wensen-te voldoen?
Meer huizen, meer natuur, meer waaiPalen, meer mensen = minder boeren.
Meer mensen en minder boerenmensjes die ons eten gaan maken.....
Linkse logica.
Ik ga even witlof kopen.
Hollandse witlof, ingerold in Hollandse Ham, met Hollandse, geraspte kaas.
Snel, voordat dat niet meer kan.

Ruimedenker | 08-04-21 | 12:31

Ijsselmeer inpolderen. Groningen 2.0 bouwen, Groningen leegpompen (financiering rond!), van Kerncentrale bij de Eems. Rest van Groningen pretpark of natuurpark van maken. Dan heb je twee grote vakantieoorden in NL: Zeeland en Groningen/Waddenzee. Hartstikke mooi.

Nog mooier, Noorzee inpolderen, fuseren met UK, noemen we onszelf United Kingdoms. Goede reden om Nederlands over te laten gaan in Engels. Heel veel grond. Mooie tradities, betere voetbalteams en competitite. Noordzee is toch kut. Overal hyperloops. Dat wordt echt lachen.

BBRDWR | 08-04-21 | 12:31 | 6

Oliver Cromwell heeft dat ooit voorgesteld aan de Staten-Generaal (het samenvoegen, niet het inpolderen).

Grachus | 08-04-21 | 12:46

nl.wikipedia.org/wiki/Doggersbank
In juni 2016 presenteerde een netbeheerder plannen om op de Doggersbank een kunstmatig eiland van enkele vierkante kilometers aan te leggen

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:47

@kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:47: Prima plek voor een aantal kerncentrales, die kunnen dan een baseload genereren voor zowel Nederland, UK, Denemarken als Duitsland. Genoeg koelwater beschikbaar, en geen mensen die in de buurt wonen!

ReyNemaattori | 08-04-21 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

centrale zet je niet onder zeeniveau. Die zet je net als de Belgen, tegen de grens aan.

Naall | 08-04-21 | 12:31 | 1

Jij bent wakker.

dihydrogenmonoxide | 08-04-21 | 13:00

Het laatste wat we nodig hebben is een extra grote stad er bij. Vernieuw Nederlandse (krimp-) dorpen met kleinschalige bouw. Ga ook de hoogte in bouwen voor starters en mensen die niet van een tuin houden. Zo houden we lokale dorpen in stand met leefbare scholen en (sport-) verenigingen, rendabele buurtsupermarkten en heeft iedereen in dit land zijn rust en ruimte waar het zo naar snakt.

rectormagnificus | 08-04-21 | 12:30

Ik heb grote moeite dat een ondemocratische instituut als het Plan­bureau voor de Leefomgeving modellen als feiten presenteert. Allemaal ambtenaren met een baangarantie die risicoloos plannetjes bedenken. Alsof het het hun iets interesseert dat een boer die al honderden jaren van generatie op generatie boert moet oprotten. Weten deze mensen dat je geen stenen kunt eten? Zij kunnen alleen ambtenaar zijn omdat er boeren zijn die zich 365 dagen per jaar inzetten voor een hun voedselvoorziening.

Vula | 08-04-21 | 12:29

Ik zeg doen.

Rennieflox | 08-04-21 | 12:28

Misschien moet je ipv - of in combinatie met, dat kan ook, hoor - minder landbouw en een miljoen nieuwe huizen in 10 jaar tijd, ook eens overwegen om de bevolkingsgroei aan banden te leggen.

17,4 miljoen mensen op een kleine postzegel, waarvan de oppervlakte net zo groot is als Denemarken, waar ze maar met iets van 5,6 miljoen mensen wonen, is gewoon niet zo'n goed idee. En als de massa-immigratie en asielverlening niet gestopt worden, zijn hier voor je het weet met zijn 20 miljoenen.

Maar daar zit natuurlijk meteen ook het pijnpunt. Als je autochtone, oorspronkelijke vrouwen had kunnen adviseren om het wat rustiger aan te doen met het zich voortplanten, was dat allang een 'speerpunt' van het beleid geweest. Maar de procreatie van autochtone, oorspronkelijke vrouwen ligt al decennia rond de 1,6 kind. En het bespreken van die andere bevolkingsgroei is nou eenmaal taboe in Nederland.

Dr_Johnson | 08-04-21 | 12:28 | 3

@Dr_Johnson | 08-04-21 | 12:28 |
" Als je autochtone, oorspronkelijke vrouwen had kunnen adviseren om het wat rustiger aan te doen met het zich voortplanten, was dat allang een 'speerpunt' van het beleid geweest."

Maar dat is het hem nu juist. Dat hééft men dus al gedaan, in de jaren 70 welteverstaan. De Club van Rome en zo. Toen werd de Nederlander aangemoedigd om hooguit 1 a 2 kinderen te nemen i.v.m. het milieu. Gehoorzaam als de Nederlander was deed men dat ook. De bevolkingsgroei wordt al decennia volledig door de import uit alle windstreken beheerst. De inheemse bevolking schommelt, zoals u al aangaf, zo rond de 13 a 14 miljoen. En Den Haag/ Brussel ziet dat het goed is...

Sjefke7807 | 08-04-21 | 12:59

@Sjefke7807 | 08-04-21 | 12:59:
Onzin, de nederlander kreeg het beter, kindersterfte ging omlaag en men wilde leven niet baren. De meeeste nederlanders hebben nooit van de club van rome gehoord. alleen de relidioten zijn door gegaan met fokken. zelfs de meeste nieuwkomers stoppen met fokken

miko | 08-04-21 | 13:16

@miko | 08-04-21 | 13:16|
Dat is feitelijk onjuist. De "relidioten" doen gewoon door ja, maar dat is nog maar een relatief kleine groep in dit land. De grote bevolkingsaanwas komt toch echt door de massa immigratie. Zeg dat we een aantal van 500 p/w aanhouden. En zoals u weet gaan de meesten nooit meer weg, óók als ze hier niet mogen blijven (case in point; de "We are here" groep).

500 x 52 weken = 26.000

Daar blijft het echter niet bij, want dat zijn slechts de kwartiermakers. Voor iedere van die 26.000 moet u er nog minimaal 4 tot 6 nareizigers bij optellen. Dan krijg je dus

26.000 x 4 = 104.000

Dan praat je dus over een stad ter grootte van Leiden of Apeldoorn. En dat ieder jaar weer. Begint u het probleem al een beetje te snappen?

Sjefke7807 | 08-04-21 | 13:38

Je kan ook de boer zn landbouwgrond door hem zelf laten verkopen als bouwgrond...

Maar dat zal wel niet de pegels op juiste plekken laten landen schat ik zo in...

Denkhetnjet | 08-04-21 | 12:25 | 3

Exact. Of verleasen...

BBRDWR | 08-04-21 | 12:28

weinig boeren die werkelijk de grond bezitten. #rabostank

Naall | 08-04-21 | 12:33

U weet toch hoe dit gaat in NL? De boer wordt weggetreiterd en moet zijn land voor een prikkie verkopen aan een projectontwikkelaar. Met 1 magische pennenstreek in het bestemmingsplan verandert de op papier waardeloze grond in kostbare bouwgrond, wat de gemeente vervolgens tegen 10 dubbel tarief koopt. De betreffende ambtenaar kan met zijn 55 stoppen omdat ie anders al zijn zwart geld (groetjes de projectontwikkelaar) niet op krijgt.

Jazeetie | 08-04-21 | 12:35

De Veluwe asfalteren en volzetten met windmolens
voor het milieu

Turbulentie? | 08-04-21 | 12:25 | 2

Dat geeft een hoop turbulentie.

Acidstain | 08-04-21 | 12:43

Volgens Rutte wil Groningen graag onze ellende faciliteren.

geen koning | 08-04-21 | 13:27

Het nieuwe kabinet moet maar één ding doen; de absurde o.v.e.r.b.e.v.o.l.k.i.n.g. tegen gaan. Dát is de top van de probleem piramide. Neem de top weg, en de problemen daaronder lossen zich vanzelf op. Dit land is vòl!

Daarnaast is het (gedeeltelijk) opheffen van de eigen voedselvoorziening van een dusdanige stupiditeit dat ik er niets eens woorden voor heb. We gaan onze schone, innovatieve boeren dus opdoeken voor méér beton, méér asfalt, méér vervuiling. En het eten wordt dan elders geproduceerd tegen veel slechtere omstandigheden voor zowel dier als milieu. Juist.

Sjefke7807 | 08-04-21 | 12:25 | 4

Ambtenaren en managers he. Hoe groter de toko, des te groter de (winst)uitkering en vergoedingen zijn en des te meer status ze hebben. Bevolkingsgroei is puur een verdienmodel voor ze en onder het mom van vergrijzingsproblematiek wordt het BBP kunstmatig opgehoogd door meer mensen - op kosten van anderen - binnen te harken om te consumeren. Iets met een economie op de pof...
Het zit heel smerig in elkaar, Sjefke en onder Kaag I gaat het nog een stuk erger worden dan onder Rutte I-III...

Graaisnaaiert | 08-04-21 | 12:34

Bevolkingsgroei is explosief en Afrika (1 miljard erbij in 50 jaar) en ook Azië.
Wat wij hier doen is veel te kleinschalig.

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:52

@Graaisnaaiert | 08-04-21 | 12:34|
Ik ben er heel bang voor. Huiver nu al bij de gedachte wat die nog allemaal gaan bekokstoven over uw en mijn rug. Het zal weinig fraai zijn. Hetgeen dat mij nog het meest irriteert is het Nederlandse schapenvolk dat lachend de eigen ondergang faciliteert i.p.v. zich eens in te lezen op wat materie. Helaas zit ik hier gevangen in de waanzin. Want de financiën om naar elders te gaan heb ik niet, en dit ondanks mezelf 30 jaar letterlijk kapot te hebben gewerkt in de Grootmetaal.

Sjefke7807 | 08-04-21 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als we nou iets geleerd zouden moeten hebben van de coronacrisis en bootjes die dwars liggen is dat we, zeker qua voedsel, niet afhankelijk van Verwegistan willen zijn.

R.F.Pickering | 08-04-21 | 12:25 | 2

@R.F.Pickering | 08-04-21 | 12:25 |
Dit dus. Iets met een ezel en stenen...

Sjefke7807 | 08-04-21 | 12:29

Kleine kanttekening: Ik wil daarbuiten ook niet afhankelijk zijn van dichtbijdieland.
Wat een zooitje is het hier?

geen koning | 08-04-21 | 13:26

Minder huizen, minder steden, minder import. Meer landbouw, meer veeteelt meer welvaart, zo maak je van Nederland weer een verdienmodel.

Jos Tiebent | 08-04-21 | 12:24 | 3

Minder huizen en minder steden... en waar wilt u gaan wonen? Walk the talk en ga op een bankje in het park slapen. En wat wilt u minder gaan importeren? Auto's? Russisch gas? Bonbons uit België?

Red shirt | 08-04-21 | 12:29

@Red shirt | 08-04-21 | 12:29: Er zijn wel wat zaken die we wellicht in iets mindere mate kunnen importeren.
Buiten plastieken meuk uit China vooral veel van waar het vaak over gaat op deze site.
Kunnen we meteen 30.000 advocaten exporteren.

geen koning | 08-04-21 | 13:22

@geen koning | 08-04-21 | 13:22: U bedoelt tieten? Thierry Baudet? Corona?

Red shirt | 08-04-21 | 17:30

Ik weet het! Lees maar.

Een grote vinexwijk zonder aardgas, iedereen warmtepomp en zonnepanelen, iedereen elektrische auto en privé laadpaal, spouwmuren en dak met 40cm dikke isolatie, honden uitlaten verboden behalve op hondenuitlaatplekje, iedereen elektrische fiets, alle plafonds op 2,60 meter hoogte, auto wassen voor de deur mag niet.

Twee Jeetjes | 08-04-21 | 12:24 | 2

Honden produceren ook uitlaatgassen, maar daar mag je niet over praten. Ik zeg, halvering van de hondestapel (en dan graag alleen de voorkant).

dathoujetoch | 08-04-21 | 12:42

Goed plan. En niet te vergeten: alle stroom in de wijk zelf produceren van uitsluitend lokale, hernieuwbare bronnen. En dan de benen op tafel en zien hoe dit afloopt. Wie kan hier tegen zijn?

dihydrogenmonoxide | 08-04-21 | 13:06

Bouwen in kunstmatige wensnatuur lijkt me verstandiger dan bouwen op de grond waar we ons voedsel op produceren.
Feit blijft dat fors bijbouwen symptoomregulatie is van een te volle wereld, onze problemen worden zo op langere termijn alleen maar groter.

Veepert | 08-04-21 | 12:23 | 1

Daarom: No Vaccin!

geen koning | 08-04-21 | 13:18

Wat een ontzettend goed idee om voorzieningen voor de existentiële basisbehoefte van de mens, eten, te gaan outsourcen over de landsgrenzen.
Als we in Europa een keer een voedseltekort hebben dan weet je tenminste zeker dat het alsnog goed gaat komen, kijk maar naar de snelheid waarop de EU heeft gereageerd op corona en hoe succesvol de distributie van vaccins is.

En een oorlogswinter zoals 44-45, die komt nooit meer en zo.
Waarom zou je het goed doen als het verkeerd kan?

General McAuliffe | 08-04-21 | 12:23 | 4

Een goede prepper is altijd voorbereid.

Roze_bril_drager | 08-04-21 | 12:53

@geen koning | 08-04-21 | 13:17: Verkeerd geprept maat. Ik heb nog blikken liggen van de vorige crisis in 2008, weliswaar over datum, maar nog prima te eten.

ReyNemaattori | 08-04-21 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Het gebied tussen Almere en Lelystad was ooit voor industrietoepassingen, maar dat is er niet van gekomen.
Als je er dan een hek omheen zet en je doet niets, dan krijg je een natuurgebied.

We gaan er nu alsnog iets mee doen.
Is toch niet zo ingewikkeld?

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:22

Het probleem in de randstad is dat de hele infrastructuur helemaal uit z'n jasje gegroeid is. Daar kan niks meer bij wat betreft hoogbouw en elektrisch vervoer(kabels te dun) en ook veel te duur. Ze zoeken dus plekken om goedkoop complete nieuwe woon/werk omgeving te realiseren.

pa_niek | 08-04-21 | 12:22

Waarom in Almere bouwen?
Staan die lui straks allemaal in de file om in Amsterdam te werken (of Utrecht)
Rond om Amsterdam zijn genoeg groene vlekken op de kaart om zat nieuwe woonwijken neer te zetten.
Ten noorden van Ouderkerk, tussen Amstelveen en Zuidoost.
Tussen Osdorp en Halfweg.
Bij Durgerdam en Ransdorp (Noord)
Tussen Zuidoost en Weesp.
Maar goed, het is altijd Nederlands beleid geweest om nieuwe woonwijken in het midden van nergens te bouwen (slaapsteden) zodat die nieuwe bewoners altijd ver moeten reizen naar hun werk (forenzen).
In plaats van steden met werkgelegenheid natuurlijk te laten groeien.
Nederland leidt aan het syndroom van de maakbare samenleving op stedenbouwkundig gebied waar cryptecommunistische stedenplanners wel even gaan uitmaken waar mensen moeten gaan wonen. Of ze dat nou willen of niet.

Osdorpertje | 08-04-21 | 12:22 | 4

Bouwen in bestaande gebieden is ingewikkeld.
We kunnen er gebied bijmaken. Hoe handig is dat.

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:25

Bouwen in Almere, en Amsterdam laten zinken in het ijselmeer. Kunnen ze er ook niet heen om te werken en heb je dus ook geen files. Win-Win.

BoetoeVoetoe(btvt) | 08-04-21 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is er mis met flink wat wolkenkrabbers ?

Roze_bril_drager | 08-04-21 | 12:21 | 1

Niks als er maar een vliegtuig op klapt.

geen koning | 08-04-21 | 13:14

Bouw in weilanden, maak ruimte voor natuur??

Turbulentie? | 08-04-21 | 12:21 | 1

Bereid je maar voor op hamlappen uit Zimbabwe.

Acidstain | 08-04-21 | 12:50

Krijg zojuist een rare ingeving, totaal van de pot gerukt, ik weet het.

Maar stel nou dat, we besluiten om gewoon een immigratiestop te hanteren. De AZC's op te kuisen en alleen echte vluchtelingen nog hier te laten.
Kan je aan de andere kant kijken of er boeren bereid(!) zijn zich te laten uitkopen en overwegen daar te bouwen.

Dit tweeregel beleid hanteer je een jaar of vijftien en dan kijken we verder. Misschien dat de woningnood dan opgelost.

Maar goed, ik bazel natuurlijk een beetje. Het is veel logischer om de grenzen open te zetten, niet bouwen want stikstof. Klagen dat er geen woonruimte is, de boeren de schuld geven van de stikstof, 100km per uur rijden, vliegtuigen laten vliegen, biomassa centrales te openen, diezelfde boeren die schuldig zijn aan de stikstofcrisis het land af/uit te jagen, doorgaan met open grenzen, geen voedsel produceren.

Toch?

Toetsenbordcomplex | 08-04-21 | 12:21 | 3

Ik word ook volkomen helemaal geschift van de tegenstrijdigheden in het linkse verhaal. We moeten zowel barmhartig zijn, huizen bouwen en stikstof tegengaan. Dat gaat toch niet samen?

The-loopy-cowboy | 08-04-21 | 12:29

Laat u zich vooral niks aanpraten: Van alle "vluchtelingen" die naar Nederland komen, is er niet één "echt". Echte vluchtelingen zitten in kampen in buurlanden van de landen waaruit zij zijn gevlucht. Zij hebben geen geld om naar Nederland te komen en/of willen hier niet eens heen, omdat ze zo snel mogelijk terug willen naar hun oude land.

jemagookniksmeer | 08-04-21 | 12:40

@jemagookniksmeer | 08-04-21 | 12:40: Al zouden ze 'echt' zijn. Gewoon opvangen tot de situatie in het land van herkomst is opgelost.
Geen dure asielprocedures.
Daarbuiten gewoon het Zwitserse systeem.

geen koning | 08-04-21 | 13:13

De enige harde keuze die Nederland moet maken is een harde stop op de bevolkingsgroei. Alleen nog kinderbijslag voor het eerste kind, geen gezinshereniging meer, geen import meer zonder vooraf reeds een baan te hebben (en dan alleen tijdelijk), etc

Gregovic | 08-04-21 | 12:21 | 4

De enige echt duurzame oplossing!

Veepert | 08-04-21 | 12:26

Zonder de import van derdewereldlanders krimpt onze bevolking bijna al (en neemt de gemiddelde kwaliteit van mensen enorm toe). Die stop op kinderbijslag is geeneens nodig.

Grachus | 08-04-21 | 12:52

@Grachus | 08-04-21 | 12:52: Dan gaat u helaas voorbij aan de al aanwezige tweedewereldlanders.
Las in een boekje -Maarten van Rossem- dat we midden '70 klaar waren met gastarbeiders omdat we toen door o.a de oliecrisis geen arbeiders meer nodig hadden.
De teller stond toen op 20.000 Marokkanen. Ik ben even de teller van nu vergeten maar dat aantal alleen staat hier al iedere dag te hangen op het pleintje om de hoek.

geen koning | 08-04-21 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

We kunnen ook koeien in een soort legbatterij stoppen en die 9 verdiepingen hoog stapelen.

Lt-Kol Kilgore | 08-04-21 | 12:19 | 5

En we noemen het resultaat Bijlmerboe.

MAD1950 | 08-04-21 | 12:26

Met stikstof afvangende zuiginstallaties.
Stoppen we dat onder de grond naast het kernafval, en de co2 afvang.
Tijd om te denken in oplossingen inderdaad.

geen koning | 08-04-21 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Schijnt dat er in Lelijkstad nog zo'n fijn data center gebouwd gaat worden. Op voorwaarde dat het energieneutraal gebeurt. Ik zie die velden met hakselaars en weer zo'n mooie nieuwe stad erbij in dat gebied al helemaal voor me.
Het kán in Flevoland. Elke dag slechter.

Poesmobiel | 08-04-21 | 12:19 | 3

Wat een onzin. Marketingpraat. En ze weten het.

Als je doel is om Nederland energie-neutraal te krijgen kun je er geen grote super-gebruikers bijzetten die de groene-energieproductie ongedaan maken. Dan ben je averechts bezig.

Het lijkt een beetje op dat verhaal van hout halen uit Estland. Het lokale huishoudboekje klopt, dus het is beter voor de wereld.

GL-logica.

Bovendien kan het wel energieneutraal zijn, maar die windmolens moeten ook ergens staan. Daar wordt geen bedrag voor gerekend. Dat is blijkbaar niet in geld uit te drukken. Dus bestaat het niet.

Je kunt ook je nier verkopen, klopt je huishoudboekje weer. Of het dak van je huis. Is alles weer in orde toch?

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:37

@kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:37: En dan gaan we er gemakshalve vanuit dat windmolens energieneutraal zijn.
Ik ben zeer laag geschoold, niet eens praktisch ook nog eens, evengoed vermoed ik dat die molens niet zomaar uit de lucht komen vallen?

geen koning | 08-04-21 | 12:56

"het nieuwe leiderschap"

keistad | 08-04-21 | 12:19

Waarom pakken we Nova Zembla niet terug op de Russen en maken daar een "laat maar zien dat je er echt bij wilt horen"-kolonie van? Sterker nog, kunnen we centjes vanuit de hele EU voor vangen als we daar de dobberdummies standaard huisvesten. Laat maar zien dat je de opleiding, de inzet, de moraliteit en de positieve insteek hebt om ons continent te versterken ipv de handophouder en lastpost te spelen. Elke werkgever selecteert aan de poort en elke werknemer heeft een proeftijd of is flex in dienst, waarom nieuwkomers dan niet? We discrimineren toch niet?

Graaisnaaiert | 08-04-21 | 12:19 | 5

@laurentius | 08-04-21 | 12:23: precies. De lijn Enschede - Venlo er bij, en alles onder Roermond mag naar Duitsland.

Jos Tiebent | 08-04-21 | 12:31

@Jos Tiebent | 08-04-21 | 12:31:
Probleem is dat er dan geen natuurlijke grens meer zit tussen aanwas en bestaande inwoners. Heb er liever een graad of 15 en een een halve oceaan tussenzitten.

Graaisnaaiert | 08-04-21 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, het is weer tijd voor de tweedaagse reclame voor propagandavod Volkskrant. De ondertussen welbekende link naar de betaalmuur.

Blijkbaar de nieuwe manier om "Ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend" te zijn. Het zal wel goed schuiven, nietwaar? Waarvan akte!

Mensdier | 08-04-21 | 12:18 | 2

Slappe hap, inderdaad.

kapoerewiet | 08-04-21 | 12:21

Inderdaad! Echte reaguurders hebben geen abonnement op de Volkskrant. Iemand een foto?

gozoman | 08-04-21 | 14:14

BV Nederland? Als Nederland als een BV gerund zou worden zou er gelet moeten worden op overhead. En overheid en overhead scheelt maar 1 lettertje. Dus ik zou zeggen; eerst maar snoeien in de overheid. Hoe groter de overheid hoe meer geklungel en belastingen.

Leduc | 08-04-21 | 12:18 | 1

Veel BV zijn enkel opgetuigd om makkelijk zonder veel schade te laten ploffen.
Ik vind BV wel goed passen voor Nederland dus.

geen koning | 08-04-21 | 12:51

Je zal Nederlander zijn en al die grappen van die amateurs gewoon accepteren.

van stampij | 08-04-21 | 12:17 | 2

Of korter.
Je zal Nederlander zijn...

keestelpro | 08-04-21 | 12:24

Plemp het ijmeer maar vol. Kunnen nog zat D66'ers en GL'sers bij in Amsterdam.

Tronald_dump | 08-04-21 | 12:16 | 1

Op een paar kilometer na is dat ongeveer het plan als ik zo naar het kaartje kijk.

geen koning | 08-04-21 | 12:48

Was er maar een enorm voor de hand liggende oplossing om een groot gedeelte van het enorme overbevolkingsprobleem van Nederland op te lossen..... Nee dan beter de landbouw, ondanks alles toch de motor die Nederland draaiende houdt, zo veel mogelijk de nek omdraaien. Getuigt ook van lekker veel langeretermijn visie... Mijn god zeg wat een armoe.

Do-na-zi | 08-04-21 | 12:16 | 4

Mooi he, we bouwen dit land vol om de bevolking te huisvesten en we staan er niet bij stil dat de bevolking zichzelf voortplant en dat de komende generatie ook zelfstandig wil wonen, partner erbij en natuurlijk een paar kinderen. Begint het hele spel weer van voor af aan...
oftewel, net zo zinloos als kansloos.

Graaisnaaiert | 08-04-21 | 12:22

@Graaisnaaiert | 08-04-21 | 12:22: die voortplanting is niet zo erg. Nederland had een perfecte vervangingsgraad om de bevolking stabiel te houden. De groei is uitsluitend en alleen aan de import van derdewereldlanders te danken.

Grachus | 08-04-21 | 12:27

@Grachus | 08-04-21 | 12:27:
Dat klopt, maar wat zich gesubsidieerd in grotere aantallen voortplant zijn toch echt die nieuwkomers. En dat is het probleem, omdat we niet op kwaliteit hebben gescout maar op aantallen ( want verdienmodellen op kosten van de belastingbetaler )

Graaisnaaiert | 08-04-21 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, was ruimtelijke ordening maar altijd zo eenvoudig. Briljant.

adj3271 | 08-04-21 | 12:16

Natuur in NL. Wat wordt daarmee bedoeld, die paar parkjes die NL nog rijk is en waar het altijd stikt van de mensen en waarin je afgezien van wat herten en verdwaalde zwijnen geen enkel dier ziet?
Natuur in NL, dat is het hertenkampje in het dorp verderop.

Ichneumonidae | 08-04-21 | 12:15 | 1

Precies, Ichneumonidae, met dank aan de linkse boomers, die in hun onverzadigbare zucht naar deugd-masturbatie dit land hebben volgepompt met immigratie.

kapoerewiet | 08-04-21 | 12:23

Of we kappen gewoon even helemaal met de import van kanslozen. Waar komt toch het krankzinnige idee vandaan dat de bevolking moet blijven groeien? De leefbaarheid in de dichtbevolkte gebieden wordt er niet beter op zo, de milieu-problematiek ook niet en de saamhorigheid al zeker niet.

Alfred E. Neuman | 08-04-21 | 12:15

De 3e, 4e en 5e Maasvlakte kan ook nog.
Laat die weilanden toch met rust.

laurentius | 08-04-21 | 12:14

Oostvaardersplassen-gebied is leuk maar het een klein gebiedje met een hek er om heen.
Een soort dierentuin dus.

kloopindeslootjijook | 08-04-21 | 12:14

Gewoon die Markerwaard alsnog inpolderen. En het plan-Pampus van Bakema erbij. Problem fixed.

Bubba de Vuystneuqer | 08-04-21 | 12:14

Leg het Markermeer droog.

de honden blaffen... | 08-04-21 | 12:13

Of we steken in noord holland gewoon de dijken door. Dat is pas een oplossing.

Degrelle | 08-04-21 | 12:12

Lekker onteigenen...

WellusNietus | 08-04-21 | 12:12

Of er nou mensen of koeien rondwandelen op een hectare grond, zal mij een worst wezen. Zolang het broodje rosbief van de mens net zo lekker smaakt als het broodje rosbief van de koe (dat ik nu ga maken), vind ik het prima.

Leptob | 08-04-21 | 12:12 | 1

Er is al jaren een waanzinnige vega rosbiefvervanger..
Cocosbrood, probeer het eens.
Vooral die roze plakjes zijn vrijwel niet van echt te onderscheiden.

geen koning | 08-04-21 | 12:45

Best logisch want meer mensen eten minder dus kunnen we best wat minder aardappelen gaan telen en in de extra natuur kan iedereen die dan geen eten heeft gaan vechten om 3 bosbessen,.. o nee mag niet wettelijk verboden

Geenjoris | 08-04-21 | 12:11

Laat de boeren dan kavels uitgeven, zonder tussenkomst van projectontwikkelaars.

de honden blaffen... | 08-04-21 | 12:11 | 2

Gemeentes moeten de kavels kopen, d infra er in en daarna de kavels aan kostprijs doorverkopen en niet een of andere projectontwikkelaar er tussen die zijn zakken vult

miko | 08-04-21 | 12:35

@miko | 08-04-21 | 12:35: Zo vullen gemeentes (hoi, Halsema) al jaren de zakken en leven op de pof (hoi, Breda) totdat grondprijzen zakken en gemeentes ineens artikel 11 zijn. Oh ja, de oplossing dan: erfpacht voor kortere periodes en de rijken belasten. Ja, weer Amsterdam.

TheseDays00 | 08-04-21 | 13:07

En minder toeristen in Amsterdam en Schiphol dicht (wie geeft wat om werkgelegenheid en toerisme, naar Nederland), oh, en appartementencomplexen (flink hoog) op de plek waar nu de vervuilende drukkerij van de volkskrant staat. Afschuiverij in de volkskrant is grenzeloos.

TheseDays00 | 08-04-21 | 12:10

En dat alles enkel om de massa-immigratie te kunnen voortzetten. 5 miljoen mensen in de komende 15 jaar is het aantal waarmee ambtenaren nu beleid uitstippelen. Net alsof daar verder niks aan te doen is.
Met dan 50-50 autochtoon/allochtoon is de Nederlandse identiteit voorgoed vernietigd.

du Roi Soleil | 08-04-21 | 12:10

Almere + Lelystad = Alystad of Lelmere.

Crusher | 08-04-21 | 12:10 | 3

Het wordt Alistan.

gestoptmetroken | 08-04-21 | 12:21

Halalmere..

Wijze uit het Oosten | 08-04-21 | 12:35

Wollah, broer woont inmiddels ook in Allahmere.

TijdelijkOptimist | 08-04-21 | 13:07

Hmm een eiland in het Markermeer met haaien in het meer zie ik wel zitten. Alle AZC's er naar toe verplaatsen... win-win!

Louter Leuter | 08-04-21 | 12:09

Breek een paar wijken af en zet daar een toren van 1000 meter hoog, stack 'm.

Lt-Kol Kilgore | 08-04-21 | 12:09

Je zult maar boer zijn in Nederland. Je zult maar zelfstandig (ondernemer) zijn in Nederland. Je zult maar niet links zijn in Nederland. Dan ben je niet te benijden.

Slough | 08-04-21 | 12:08 | 1

links wil groene stroom maar geen windmolens in de achtertuin, Biologische uitloopkippen en eieren maar de ruimte die hiervoor nodig is volbouwen???

Geenjoris | 08-04-21 | 12:14

Ja goed idee, alle boeren weg en daar bouwgrond van maken.
Mogen we straks kip uit Oekraine kopen voor 100000000 per kg en aardappels uit witrusland voor honderdmiljoenmiljard per pieper.

Jojoost | 08-04-21 | 12:07 | 5

Knap! Ik wil in de ochtend gewoon pissen en koffie. Meer lukt dan niet.

The-loopy-cowboy | 08-04-21 | 13:10

@loopy
Geniale reactie!

Nitr0gen | 08-04-21 | 15:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Minder landbouw? Echt een goed idee.

_washier | 08-04-21 | 12:07 | 1

Pas nog een discussie hierover met een twintiger. De landbouw kon wel weg. Nadat ik hem had uitgelegd dat wij wat dat betreft het TwEeDe land qua export ter wereld zijn was de opmerking dat dat dus wel minder kon.
Het begrip inkomsten was hem blijkbaar vreemd.

J-van-de-Bontekoe | 08-04-21 | 12:36

Ruimtelijke Ordening was vroeger een overzichtelijke klus.

van Oeffelen | 08-04-21 | 12:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com