Ook al progressiever dan Nederland: Mexico
Want de VVD weigert te kiezen
Na Uruguay, Canada en enkele staten in de VS staat nu ook Mexico op het punt om wietteelt, -handel en -bezit te legaliseren. Terwijl wij op een pompwagentje staan te gedogen knalt zelfs de mariachiband ons voorbij in een sneltrein van progressiviteit. De vastgelopen verdeeldheid in Nederland is groot, omdat zowel de tegenstanders (alle godaanbidders en de PVV) als de voorstanders (zo'n beetje de rest) in de minderheid zijn. Het is namelijk de VVD die geen standpunt durft in te nemen en al jaren een patstelling veroorzaakt. In het partijprogramma houden ze het op "slimmer regelen" van de teelt en handel. "Voor de slimme aanpak wachten we eerst de uitkomsten van het huidige experiment met de gesloten coffeeshopketen af." Dat is geen standpunt, maar een vorm van tijdrekken. Dit experiment dat in januari 2019 is goedgekeurd, zit nog steeds in de voorbereidende fase en gaat nog jaren duren. Deze afwachtende houding van de VVD lijkt vooral handig te zijn voor de formatie. Zitten de coalitiepartners dadelijk op links dan claimt de VVD dat ze altijd voor verandering hebben gepleit, maar zitten de partners in de christelijke hoek, dan voorspellen wij dat er meer onderzoek nodig gaat zijn en de daadwerkelijke legalisering van cannabis wederom op een dood spoor belandt. Toch ironisch dat het vastgelopen Nederlandse drugsbeleid niet opgelost kan worden door de VVD's verslaving aan regeren.
Reaguursels
InloggenIn de 20 jaar dat ik blow heb ik ongeveer 80.000-100.000 euro betaald aan criminelen. Dit kan helaas niet anders en ik zal hier ook mee doorgaan, omdat alle wiet in dit land per definitie wordt geteeld door misdadigers. Mijn persoonlijke zorg is dat ik de kwaliteit van wat ik rook niet kan controleren. Zit er een schimmel op? Hebben ze pesticiden gebruikt? Is het bestrooid met weet ik wat voor rotzooi? Het is betreurenswaardig dat volksgezondheid niet leidend is in dit debat en dat zoveel onrealistische, vaak ook christelijke, waanvoorstellingen over de inrichting van de maatschappij nog altijd de boventoon voeren.
Cannabis is voor pubers, krakers en hippies. Opzouten met die rommel.
Ijsjes zijn stoer.
Ice is meth toch?
Cannabis is voor iedereen.
Die dat wil.
Dus het enige echte argument dat je hebt is je eigen zurigheid en het zand in je kutje.
Tjah, 34.000 moorden per jaar is wel een sterkte incentive
om deze vraag - aanbod kwestie nog eens grondig her te bezien.
Zeker nu er vanuit de VS geen demente (RR) of idiote (DT) pipo's zijn
om hun mores aan de rest van de wereld op te leggen.
.
Terug naar de jaren 70 en 80 graag voor wiet.
En die coke opsporing kan ook wel een tandje minder.
En XTC is helemaal makkelijk vrij te geven, want minder verslavend.
(edoch niet ongevaarlijk...)
.
Wel meer voorlichting dan natuurlijk. Weet wat je eet...
Gewoon lekker vrij geven... Geniet gewoon legaal van je jointje... Immers, waar is het slachtoffer? De jointroker wil graag ene joint roken en de kweker verkoopt hem graag een joint. Twee mensen blij... Toch? Niemand gekwetst, niemand benadeeld... Toch? Klaar
Daarbij kan de kwaliteit omhoog, en loont het niet meer om het illegaal in een woonhuis te kweken
Er was een vvd-er/ kasteelheer die iemand kende die er DEAuD aan was gegaan. Daarom. www.geenstijl.nl/4360981/ard_is_zelf_...
Het is natuurlijk ook raar dat je aan de ene kant een rookvrije generatie wil, pakjes peuken kapot duur maakt en aan de andere kant wiet gaat legaliseren. Neemt niet weg dat ik voor legaliseren ben en tegen de betuttel maatschappij
Je kunt wiet ook vapen met nagenoeg geen schade voor je longen. En bij legaliseren wordt er uiteraard accijns geheven. Even verder nadenken dan je neus lang is, zwitsal.
Alles wat over je longen gaat is slecht voor je longen, ook vapen. Uiteraard zijn er wel gradaties in schade en vapen is een van de betere vormen. Daarbij verliest wiet alle medische kwaliteiten als het verbrand wordt. Door wiet eten los dit op, maar dat geeft wel weer hele andere effecten.
Grapperhaus maakt in de aanloop van verkiezingen propaganda dat alle drugs rotzooi is - dat gaat hem niet worden met dat vleesgworden anachronisme.
Wie er nu nog geregeld hash of weed rookt zonder medische oorzaak is een ongelovelijke panne(n)koek. Hallo, 21e eeuw!
oorzaak = noodzaak.
@m@rkus | 11-03-21 | 17:00: ja en ongelovelijk = ongelofelijk. Heb je wat gebruikt dat je zoveel spelfouten maakt? En ja welkom in de 21e eeuw www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-...
@Galois256 | 11-03-21 | 17:06: Ah. Taalfascist.
Het niet legaliseren heeft zeker iets te maken met de druk op de ic's, kan niets anders verzinnen
Hoofdreden is om wiet uit de criminele wereld te onttrekken, maar gebeurt dat ook daadwerkelijk of komt die criminaliteit gewoon in de bovenwereld terecht denkelijk?
Nee helemaal niet - het werkt andersom zoals ook met alcohol gebeurd is tijdens de US drooglegging sites.google.com/site/mafiaprohibitio....
Mark my words - over 20 jaar is er grootschalige criminaliteit rond tabak, wordt veel te duur en machtig interessant voor criminelen!
Lijkt me een no-brainer voor de regerende partijen. Denk eens aan al die belastingcentjes over de legale handel.
Alle narigheid van drugs hebben we toch al, dus dat zal niet veranderen.
Weer een reden meer om toch maar niet op Geurt te stemmen.
Toch wel. Liever illegaal wat wiet dan half de derde wereld voor de deur, een woningtekort, windmolens waar je maar kijken kunt, zonnepanelen op ieder dak en ieder weiland, een leven met vegetarische balletjes, een kapotte zorgen nog meer. Dan maar liever iets duurdere en iets slechtere wiet.
'gedogen'
ge·do·gen (gedoogde, heeft gedoogd)
1. Illegale praktijken dusdanig uit de hand hebben laten lopen dat handhaving onmogelijk is geworden.
Jammer alleen dat de handel van wiet daar via cartels zal gaan
Zoals in zoveel dingen werkt onze overheid ons tegen. Laatst heeft het investeringsfonds van de Koreaanse overheid miljoen hun aandeel in Aurora Cannabis aanzienlijk verhoogt naar een totaal van 286,928 aandelen. De Zwitserse bank heeft hierin zelfs aandelen. Gezien het niveau van onze Cannabis en de professionaliteit van onze telers , had dit al lang een "nieuwe" miljarden industrie kunnen zijn . Maar nee, onze overheid ziet het zitten dat zijzelf liever deze industrie + inkomsten in handen gaan krijgen ! Stem deze idioten weg ! thechillbud.com/wp-content/uploads/20...
Ze praten er al ruim 50 jaar over.
Steeds weer zijn nieuwe ambtenaren en commissies en onderzoeken bezig met OUWEHOEREN.
Waarschijnlijk hebben heel wat mensen verdient aan dat gezwets.
@pejoar | 11-03-21 | 16:01: Dit dus.
Tja dit had bij ons 25 jaar geleden al gebeurd moeten zijn, het liefst op ‘kuch’ Europees niveau. Hadden de telers in glasland voor een nieuwe gouden eeuw kunnen zorgen met de export van skunk en indica. Maar de conservatieve Duitsere en katholieke Fransen willen het niet. We zijn zelf te zwak om het dan maar hier te legaliseren. Net als we te zwak zijn om de xtc productie aan te pakken. Dat is pas handel van uit Nederland, miljarden wereldwijd. En in zijn pure mdma vorm misschien wel de minst schadelijke drug van allemaal. Is een interessant boek uitgebracht xtc een biografie. Verder wordt er gewoon heel veel geld gepakt door corruptie. Niemand wil van de status quo af. Succesvolle drugs teams van de politie worden in Amsterdam opgeheven.
Daar hebben ze zich in Portugal ook niks van aan getrokken en hebben de boel gedecriminaliseerd... en Portugal heeft echt wel minder in de pap te brokkelen dan Nederland, daar 't een uithoek is van de EU, relatief arm, maar wel een land met minimale drugsproblematiek en aanverwante criminaliteit. Dat is in de grote landen en met de mocromaffia hier toch wel anders...
Een preventieve overdosis in combinatie met het "voltooid leven" principe. Dat zou schelen.
Cannabis kun je niet overdoseren. Je kunt wel een week zo stoned als een aap zijn.
@Kim-Jung-Un | 11-03-21 | 15:59: Jij snapt niet veel hè .
@Kim-Jung-Un | 11-03-21 | 15:59: hahahahahaha
@Burgerking | 11-03-21 | 16:09: een typische overdosis marihuana gebeurt als er in korte tijd duizenden joints worden gerookt. Als het je niet snel genoeg gaat kun je ook thc gaan injecteren. Dan is het wat makkelijker.
Joh, gewoon zo laten. Als het gelegaliseerd wordt, wordt er alleen maar accijns op geheven, wat de prijs niet ten goede komt.
Als kweken minder risicovol was zou het een stuk goedkoper worden
Op dit onderwerp werdt via de wocd, bekend dat onze regenten bepalen wat de uitkomst van wetenschappelijk onderzoek moet zijn.
Waarom legaliseren? Zoals het nu gaat heeft het meer voorrang bij de mogelijkheid tot verkoop dan de rest van de detailhandel. Legaliseren is een wassen neus.
Weet je wat ze moeten doen? Designerdrugs als 3mmc zo in de wet verbieden, dat zelfs een chemische variant erop direct illigaal is. Het spul wordt in smartshops verkocht en tegenwoordig ook gewoon op straat. Het is net zo slecht als speed, maar heeft een andere chemische structuur en daarom niet illigaal. In tussentijd zijn er veel jongeren verslaafd aan die troep geworden, omdat het legaal is en zo in de winkel gekocht kan worden.
Een volwassen persoon kan zelf een keuze maken. Kinderen moeten worden opgevoed. Het helpt niet als drugs legaal worden gemaakt. Dat verlaagt de drempel voor mensen die dat niet aan kunnen.
Dat is mijn grootste zorg in deze discussie.
Google eens op: "hoe gaat het met de decriminalisering van drugs in Portugal". Drugsgebruik en overdosissen blijken te zijn gedaald.
Legaliseren en verkoop reguleren. Verkoop alleen in smartshops, vanaf een bepaalde leeftijd en met voorlichting.
Dit minimaliseert het risico op verkeerd spul, zorgt ervoor dat iedereen voorgelicht is, en maximaliseert staatsinkomsten.
Verbieden heeft echt 0 zin. Wie eraan wil komen kan er toch wel aan komen.
Probleem van die wet is dat ook mogelijke experimentele medicatie daar onder gaat vallen, daarmee sloop je dus een flink stuk farmaceutisch onderzoek naar nieuwe medicijnen.
Het punt van designer drugs is juist dat ze gedesigned zijn om de verboden op bestaande middelen te ontwijken, het is dus een reactie op de opiumwet. Dan kun je wel alle analogen verbieden, maar dan gaan ze weer iets anders designen dat mensen een prettig gevoel geeft wat net buiten die wet valt.
't is een kat en muis spel, zonder eind, beter kijk je waarom mensen zich zo klote voelen dat ze drugs nodig hebben om zich nog een beetje levend te voelen, maar dat zou problemen oplossen zijn, en dan moeten we niet hebben natuurlijk.
Nu stelt niemand voor om de xtc en de coke naast de snoep in de schappen te leggen bij de AH, maar gereguleerde verkoop met informatievoorziening zal op langer termijn een boel designer drugs de wind uit de zeilen nemen, overdosisen en misdosissen voorkomen en de boel uit het taboesfeer halen waardoor mensen met issues makkelijker hulp kunnen zoeken. Waarom zou je een obscuur goedje nemen met onduidelijke bijwerkingen als je gewoon bewezen werkende xtc kan nemen? En dan ook nog een schone, precies gedoseerde drugs in plaats van versneden met ontwormingmiddelen, onbekende dosissen en weet ik wat?
@Charred_Metal | 11-03-21 | 15:31: ik ga naar meetings. Ik heb de Tedex gehoord over portugal. Sociale contacten en zingeving.
@einz | 11-03-21 | 15:44: je mist totaal mijn punt. Hier in Zwolle is 40% van alle verslaafde jongeren die aanklopt voor hulp verslaafd aan 3mmc. Makkelijk verkrijgbaar. Gepromote door de smartshop. Nu ook via de dealer. Het loopt de spuigaten uit. Legaliteit faciliteert gebruik bij jongeren.
De voorlichting is simpel: niet voor oraal gebruik staat er op de verpakking. Maar het is voor consumptie. Je mede junk legt je wel uit hoe je het gebruikt.
Je verhaal is te theoretisch.
@ReyNemaattori | 11-03-21 | 16:15: volgens mij los je dat zo op door de experimentele medicatie via apotheek en/of arts te laten distribueren, dus niet via smartshop. Loophole gedekt. Veel woorden, weinig praktisch inzicht. De arts is de enige die experimentele medicijnen verstrekt en anders voldoet de substantie niet aan de beschrijving en gaat het dus niet door voor experimenteel medicijn, maar voor kwakzalverij.
Regelmatig blowen geeft op lange termijn veel grotere kans op depressie en zelfdoding, is al jaren geleden aangetoond met een groot Brits onderzoek.
Teveel Drank is ook niet goed ok, maar de meeste mensen die ik ken die blowen, die drinken ook aardig. Dus dubbelop.
Geniet, maar drink en blow met mate
Je moet de foto's eens zien van de hersenverbindingen op een scan van een wietgebruiker. Het duurt een jaar voordat de verbindingen weer opnieuw gemaakt zijn. Het is ook geen softdrug. Softdrugs hebben 6% thc, geen 30-40%. We zijn dat station allang gepasseerd.
Kletskoek van blowen is nog nooit iemand depressief geworden.
Wel zijn alle alcoholisten depressief.
Ik ben in 30 jaar blowen overigens nog nooit een blower met een drankprobleem tegengekomen.
@BrokenTipi | 11-03-21 | 15:11: Eh doseren... je zuipt toch ook geen witte wijnglas vol jenever in één keer leeg.
@BrokenTipi | 11-03-21 | 15:11:
Kletskoek.
THC gaat geen verbindingen aan met de hersenen maar slaat zich wel op in vetweefsel.
Alcohol daar in tegen breekt hersencellen volledig af.
@knutsel_ | 11-03-21 | 15:13: nee ijemmers.
Kan natuurlijk ook zijn dat de mensen die een beetje depressief zijn iets meer genegen zijn om een keer een joint te roken of cannabis vapen. Dat verschil komt in zo'n onderzoek meestal niet naar voren.
@Gulliver | 11-03-21 | 15:14: ik heb de foto's gezien. Je maakt verbindingen kapot. Die moeten opnieuw herstellen. Ga je huiswerk maar doen of rook nog lekker een joint en vergeet wat ik gezegd heb, want ik ga geen discussie aan met iemand die fout zit en niet objectief is, omdat ie zelf nou eenmaal graag als een loser aan een joint lurkt. Prettige dag..
@knutsel_ | 11-03-21 | 15:13: en met doseren bedoel je een purple buitenwietje roken in plaats van white widow?
@dirkdoorsnee | 11-03-21 | 15:15: ijsemmers.zo en nu naar boven gaan, ja alleen, kom op je bent een grote jongen.
@dirkdoorsnee | 11-03-21 | 15:18: Je hebt toch een kroontje? Kun je editen weet je. :)
@Gulliver | 11-03-21 | 15:13:
Ik zou zeggen lees de onderzoeken als je googelt op blowen en depressie
@Gulliver | 11-03-21 | 15:13:
www.drugsinfo.nl/cannabis/risico-blow...
@BrokenTipi | 11-03-21 | 15:18: Bijvoorbeeld, of simpelweg wat minder in de joint gooien. Ik gooi het hele zakje amnesia ook niet in één joint.
@Gulliver | 11-03-21 | 15:13: Ah, nou begrijp ik de manier waarop je reaguurt.
@knutsel_ | 11-03-21 | 15:21: zat weer te lullen, en op de telefoon bezig, en van de weeromstuit verkeer gedrukt, morgen dit probleem ook maar eens aankaarten bij mijn vrouw en vriendinnen, als ik typ muil houwe. En mij niet afleiden, toch bedankt knutsel
@dirkdoorsnee | 11-03-21 | 15:33: Geen dank graag gedaan het was geen moeite. :)
@knutsel_ | 11-03-21 | 15:32: dat is inderdaad ook een optie, maar je gaat niet in op wat ik zeg en je maakt geen punt. Ik zeg dat het thc in wiet van 6% naar 40% is gegaan. Net zoals een biertje van 5% geen sterke drank is van 40%, kun je wiet geen softdrugs meer noemen. Als je een kleine borrel neemt is dat evenveel alcohol als een biertje. De borrel blijft sterke drank.
@BrokenTipi | 11-03-21 | 15:38: Ik snap je punt wel maar alcohol is alcohol en thc is thc. "Sterke drank" is alleen maar een semantisch onderscheid. Je weet wat je bestelt in de kroeg. Bij de koffieshop hier om de hoek hangt een schema met hoeveel thc er in de wiet zit. Maar goed ik geef je op zich wel gelijk. Zou mooi zijn als het duidelijk is hoeveel erin zit.
@knutsel_ | 11-03-21 | 15:43: soms is het verrassingseffect ook wel weer leuk. Dat je na twee trekjes denkt Sodeknetter.
@BrokenTipi | 11-03-21 | 15:38: Direct resultaat van illegaliteit.
Omdat je gestraft wordt voor de hoeveelheid planten, niet de sterkte ervan, kun je maar beter zo sterk mogelijke wiet telen want of je nu 100 planten van 4% of 100 planten van 40% in je kas hebt, de straf is nagenoeg gelijk en de hoeveelheid arbeid die je moet verzetten ook, terwijl de opbrengsten veel hoger zijn.
@ReyNemaattori | 11-03-21 | 16:19: grapjas. De coffeeshop betaalt ook meer voor sterkere wiet. Als je er zakelijk mee omgaat kom je er niet met 5 planten. Big business. Zover kunnen we elkaar volgen. En de vraag is dan ook: is het dan nog wel softdrugs als het zo sterk is?
"maar de meeste mensen die blowen die ik ken"
.
En daar kan je betoog al de prullenbak in. Alsof jouw kennissenkring representatief is voor zulke boude uitspraken. Beide zijn niet goed; béiden verbieden of beiden toestaan? Of hypocriet blijven doen?
@knutsel_ | 11-03-21 | 15:43: true, maar kauwen op een coca blaadje of het snuiven van een lijntje maakt ook een wereld van verschil, ware het niet dat cocabladeren wat lastig te kweken zijn hier.. wat coke tot een harddrug maakt, terwijl je in colombia rustig je blaadjes kunt kauwen.
Het hele idee van een verbod is om de bevolking te beschermen door het aanbod te verlagen. Dat is volledig mislukt, het aanbod is groter dan ooit - door de zelf gecreeerde zwarte markt.
Op dit moment hebben we meer last van die zwarte markt (afrekeningen, turfwars, corruptie etc) dan dat we ooit van de verslaafden hebben gehad. Het middel is erger dan de kwaal.
Je hebt gelijk.
De overlast van flippende verslaafden is geheel verdwenen nu deze standaard als "verward" worden gedefinieerd.
Bij legalisering van wiet hoort overigens ook dat je ook roken zonder wiet weer accepteerd als verslaving en ook stopt met het alcohol ontmoedigingsbeleid.
Er is geen enkel argument te bedenken waarom de eene verslaving minder erg zou zijn dan de andere. Bij al dit soort middelen zitten de mensen die aan onderkant leven dik in de shit, dus geef ze dan allemaal vrij.
Het aanbod om ons te helpen lukt ook nog niet lekker. De helpende hand van de Overheid maakt tot nu toe meer kapot dan drank en cannabis kunnen herstellen.
Mag niet van tante Merkel. Einde discussie.
Boeie, de plantjes groeien overal en wiet is dus makkelijk verkrijgbaar. Ook in Duitsland.
@The Green*Machine | 11-03-21 | 17:32: die ouwe heks die gaat toch aftaaien
> Het is namelijk de VVD die geen standpunt durft in te nemen
Klopt. Tijdens de laatste ALV was er een motie om wiet te legaliseren, vurig betoogd door de indieners. Is over gestemd, heeft het net niet gehaald.
Een beetje lopen kutten over drugs terwijl de helft van de Polen, die hier het kutwerk opknappen, het volhouden op speed. Stelletje kut Nederlanders.
Wiet en speed, volgens mij twee uitersten. Maar ik kan het mis hebben.
Met legalisering van wiet is geld te verdienen door de staat. En daar komen steeds meer staten achter in de wereld. Ik vind het verder prima waarbij ik me afvraag waarom mensen die stinkende troep eigenlijk roken?
Probeer het zelf eens.
Je vrolijkt er vast van op.
Ter ontspanning na een lange dag.
Voor jou een vraag, voor ons een weed.
@Rohin | 11-03-21 | 14:52: Stuk minder calorieen dan een dagelijks biertje na het werk
Omdat deze wereld nou eenmaal heerlijke producten voortbrengt die ik je adviseer minimaal 1x te proberen. En je auto stinkt ook.
Porno is een kutverslaving.
Is een bijkomend verschijnsel als je blowt.
Onzin Dirk.. en bovendien iedereen is verslaafd en doordrenkt van de nummero uno stimula : suikerrrrr
En Dirk er zijn geen mensen overleden aan wietgebruik.. aan suiker daarentegen wel.
@All_Anonymous | 11-03-21 | 15:04: dat zal ik niet tegenspreken, maar na een blowtje ga je je oma toch met andere ogen zien, ik zou zeggen geef het een gooi.
@All_Anonymous | 11-03-21 | 15:05: Heb het jaren gedaan toen ik in Nederland woonde, voelde me er prima bij, maar had wel als een van de eerste een zelfrijdende auto op het traject Rotterdam-doubletstraat.
Als legaliseren de problemen rondom criminaliteit oplost, hoezo zouden criminelen dan in mensenhandel en sex trafficing gaan. Dat is toch al legaal? Ik denk dat je als maatschappij een serieus gesprek aan moet over dit soort spul. Maar, zeg ik als liefhebber, eigenlijk ook over alcohol en tabak... en Suiker.
Ieder mens heeft zijn verslavingen.
Het gaat er om dat je de minst destructieve uitkiest.
Ervaring in het buitenland is dat illegale wiet blijft bestaan, zeker zolang het betere kwaliteit, goedkoper en/of makkelijker verkrijgbaar is. Alleen legaliseren is niet voldoende, je moet ook blijven jagen op illegale teelt en distributie.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:46: komen we toch weer bij die sexverslaving, het kijken naar sex hou ik langer vol dan oude jenever zuipen.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:46: Een bakje koffie, een keurig nette verslaving
Als je drugs nodig hebt om een leuke avond te hebben is vrij zielig toch?
Alcohol is een harddrug.
Hoeveel drink jij dagelijks?
Ja mam.
Jij snapt er niks van switsal.
Beetje kort door de bocht.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:42: Dat is gewoon bullshit. Alcohol is namelijk veel beter te doseren en wordt door de meeste mensen niet gedronken vanwege het effect.
@elco485 | 11-03-21 | 14:51:
Denk je dat ze voor hun gezondheid drinken?
Je komt over als iemand die zijn verslaving probeert te ontkennen.
Nederland telt meer dan een miljoen zware drinkers en 80.000 alcoholisten die hun leven en lichaam in puin hebben gezopen.
Jaarlijks sterven er 5000 mensen aan alcoholverslaving. Het merendeel haalt de 60 niet.
@elco485 | 11-03-21 | 14:51:
Dat is nieuw voor me..
@elco485 | 11-03-21 | 14:51: Oh het is voor de smaak, waarom doen ze er dan alcohol in?.
Moet die dame geen nieuwe nepnagels op haar nagels laten kitten? Bah, ik lijk wel een wijf.
Peter tosh.
youtu.be/zErP5QoMA3w
Tres delinquentes.
youtu.be/w3qqN1BMnhk
Ik heb spannende avonturen beleefd tijdens het kopen van mijn wiet in Ecuador en Argentinie maar ben toch blij dat ik het hier gewoon in de coffeeshop kan kopen.
Het idee achter de coffeeshops klopt ook gewoon. Iedere keer als ik bij een dealer wiet ging kopen probeerden ze mij ook pillen, coke en hoeren aan te smeren.
Van het idee coffeeshop klopt geen zak. Wel verkopen maar niet inkopen....
@TonyMontana010 | 11-03-21 | 14:38:
Ik bedoel het idee dat blowers daar niet met harddrugs in aanraking komen.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:43:
Nu niet meer, maar in de jaren 80 was dat wel anders. In Nijmegen heb ik in een coffeeshop gewerkt, waar achterin ook een douche was, met een groot afvoerputje. Toen ik vroeg waarom ze die hadden, zeiden ze dat met een inval van politie, ze alles zo konden wegspoelen. En daarmee bedoelden ze niet de wiet, want ja, dat mocht natuurlijk wel.
Later werd door een inval de coffeeshop inderdaad gesloten, en de junks stonden 's nachts tegen de deur te trappen en liepen te schreeuwen. Dat waren geen blowers... Gelukkig is dat allemaal veranderd.
Mooie analyse!
Sluit rutte op.
Heeft niet zoveel met dit topic te maken maar ben het met je eens.
De eerste keer dat ik blowde was Richard Clayderman op de radio. Toen het begon te werken had ik het idee dat ik naast hem op het krukje zat. Op het hoogtepunt lag ik op de piano.
En nadat hij stopte met spelen eronder.
Ik heb met een paar coffeeshopbezoekers op school gezeten en heb ze in een paar maanden tijd hard achteruit zien gaan. Tt ze helemaal niet meer kwamen opdagen.
Uiteindelijk zitten ze nu ergens in de daklozenopvang.
Dat zal op een LOM school vast vaker voorkomen dan bij ander onderwijs.
Ik heb mensen universitaire studies en scripties zien voltooien in de coffeeshop en die hebben nu allemaal een goede baan.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:41:
Deze universitaire studie dus niet.
Maar het feit dat nu blijkt dat jij een verslaafde bent die het allemaal goed praat geeft wel de waarde van je andere comments aan.
@2voor12 | 11-03-21 | 14:54:
Wietrokers zijn slimme en creatieve mensen die een stuk positiever en gezonder in het leven staan dan de zuipschuiten.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:59: Waar.
De VVD is toch van 'Laat maar waaien, de vrije markt lost alles op?'
Nou dan.
De harde kern van de VVD is vooral van de here god. En de here god zegt nu eenmaal nee tegen plezier.
Och, topland, maar 35000 moorden vorig jaar.
www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/21/recor...
Geweld tussen drugbendes onderling en de politie.
En dat allemaal omdat mensen af en toe wat poeder willen snuiven.
@kloopindeslootjijook | 11-03-21 | 14:37: in de usa...
Tja, drugshandel brengt geld in het laatje en geld brengt machtsstrijd met zich mee.
't is niet alsof je de politie kan bellen als je afgeperst wordt of je plantage is platgebrand, dus de enige oplossing is ook geweld gaan gebruiken.
In de US zit iedereen nu in de cannabis aandelen. We beginnen flink achter te lopen.
Gewoon legaliseren die handel. Iedereen z'n tuin vol wiet. Dan kost het geen drol meer en wordt het ook niet meer interessant voor criminelen. Wat een onappetijtelijke foto trouwens.
Harddrugs overigens totaal verbieden. Al die prutsapen die zich ineens scheikundeprofessor wanen zijn een gevaar voor iedereen.
Harddrugs verbieden vanwege gevaren, maar wiettelen in de achtertuin waar al die prutsapen zich elektricien wanen is oké? Volgens mij zou het allebei in een professionele setting kunnen.
@GSOnafhankelijk | 11-03-21 | 14:33: als je het in de achtertuin verbouwt heb je geen lampen nodig. Of laat het tuinders doen. Ook prima. Dat is wat anders dan zelf gaan prutsen met scheikundige opstellingen. Als ik naar foto's kijk van opgerolde drugslabs voel ik me een beetje Gordon Ramsay die naar Kay's cooking kijkt. Deprimerend.
Progressief: D66, PvdA, PvdD, GL....... Hoezo is progressief iets goeds?
Ja, en waarom is drugs legalisatie goed? En progressief? Is enige bescherming van de staat voor gevaarlijke middelen niet een goed idee? Als er toch iets is wat nu duidelijk moet zijn is dat je de burgers dit soort verantwoordelijkheid niet kan geven. Niet zonder dat ze daar bewust van zijn...
Viva la mota!
Als wiet wordt toegestaan vervalt een makkelijke broodwinning voor criminelen.
Die criminelen zoeken dan ander emplooi: mensenhandel, handel in uitstervende dieren etc.
Juist omdat wiet relatief onschuldig is, zal legalisatie nieuwe grote problemen veroorzaken.
Ik vermoed eerder sigaretten. En iets later alcohol, vlees en suiker.
Dit is nou al de zoveelste keer dat er een dubbele tegel wordt gebakken. Joris weer boos straks.
Ah, we verbieden wiet dus eigenlijk om onze kinderen te beschermen tegen kinderlokkers. Duidelijk!
@Dubbelepunthoofd | 11-03-21 | 14:35:
Dat lijkt mij een prima voorspelling! Momenteel is olifanten ivoor wat lastigerte stropen, en nu blijkt ivoor te worden vervangen door parelmoer, waardoor grote schelpsoorten ineens met uitsterven worden bedreigd.
Haha U zit in de business?
@OverdaanDerOnderheid | 11-03-21 | 14:40: Nee, andersom, we gedogen wiet omdat anders uitstervende dieren worden verhandeld.
Alsof drugsgebruik progressief zou zijn...
Ja, die koppeling snap ik ook niet. En dat zeg ik als ex-blower. Nooit de intentie gehad om 'progressief' te zijn toe ik blowde.
Zelfs politici zie je met het wit nog in de neusgaten hè de schoenen hè arrogander.
@revolte | 11-03-21 | 14:59:
Het gaat hier over cannabis...
Tot de jaren '30 van de vorige eeuw was wiet gewoon legaal en werd het overal ter wereld gebruikt als medicijn en geestverruimend middel.
De herlegalisering valt niet meer te stoppen sinds steeds meer landen hier toe overgaan.
Bovendien worden er steeds meer medische toepassingen ontdekt van het wonderplantje.
Vroeger zat er ook gewoon echte Coca in de Coca Cola. Ik heb dat laatste eens even geprobeerd, en man dat is echt een aanwinst. Er worden ons dus continu dingen ontnomen!
Er wordt onderzocht of THC middels nanotechnologie aderverkalking tegen kan gaan. Beter dan dotteren, wat toch niet geheel ongevaarlijk is, omdat je de aderwanden oprekt. Daarnaast is het inbrengen ook gedoe.
Resultaten zijn veelbelovend.
www.ad.nl/gezond/dr-nano-ontwikkelt-e...
Voor de afdracht aan de EU maakt het niet uit want die gaat ook over het zwarte circuit.
En natuurlijk ... een kieswijzer!
www.cannabis-kieswijzer.nl/
Zeau, ik hebt de VVD effe een voicemail ingesproken, schiet eens op pannenkoeken!
Helpt ook tegen de Corona. Is wetenschap.
Klopt daar lopen meerdere onderzoeken naar.
Sommigen worden er alleen een "wappie-zegger" van.
Daar moet je dus voor uitkijken.
Legalisatie haalt de drugs gelijk uit het criminele circuit en ontneemt de criminelen hun business model.
Tot op zekere hoogte is dit waar. Maar wat denk je dat deze criminelen daarna gaan doen? Denk je dat die accountant worden, of bij de supermarkt gaan werken?
Ja alleen niet uit het zorgverzekeringspakket.
Dat is de theorie, in de praktijk maakt het de overheid crimineel (crimineler).
Onder voorwaarden. Aan de andere kant: wie hebben het meeste verstand van wiet kweken en kennen de weg naar de afnemers? Als er bijvoorbeeld flinke belasting op legale wiet komt dan kan illegale wiet nog steeds veel opleveren.
Ik vind het helemaal prima als het legaal wordt, maar zo belangrijk is het toch niet. Heel veel zal het niet veranderen.
"Ik ben naar Mexico gekomen
Het land van liefde en van zon
'T was in de schaduw van de bomen
Dat net als in dromen een sprookje begon"
(ZZN)
Mexieeeeeeeieieieco!
@uisge baugh | 11-03-21 | 14:28:
Dan denk ik waarom zet niemand dat linkje.
www.youtube.com/watch?v=j03CdhBjgw8
@Mr.Crowley | 11-03-21 | 14:34: Dat mag ik niet opzoeken van mijn Mac.
@uisge baugh | 11-03-21 | 14:36: nee, dat was deze: www.youtube.com/watch?v=ODJE_I5kERA&a...
@revolte | 11-03-21 | 15:05: Shit, errug, Reve vond haar wel goed geloof ik.
Ja, in Mexico hebben ze het top geregeld met drugs. Superland. Geen criminaliteit, geen corruptie.
300.000 drugsdoden door criminele bendes per jaar.Dus daar moeten de slachtoffers nog bij.
Mooi frame, hoor. Maar eh... wat is er zo progressief aan het legaliseren van wiet(teelt)?
Ik heb gewoon een rothekel aan alles wat verslavend werkt en waar anderen hun geld aan verdienen.
Dan zou je alles moeten legaliseren en voor een schijtprijs op de markt moeten brengen...
Alle mensen die iedere dag stoned zijn beweren het tegendeel.
@Ruimedenker | 11-03-21 | 14:24:
Dan ben je nog altijd verslaafd.
Let op het woordje slaaf.
Sex?
Dan heb je aan alles een hekel. Zelfs je aan eigen leuter.
@B.Chamel | 11-03-21 | 14:26:
Sex....... Tja.
@Zack Hooi | 11-03-21 | 14:27:
Beter dan verslaafd zijn aan je telefoon.
@Mr.Crowley | 11-03-21 | 14:27: Beetje jeuk aan je snikkel en een vingerhoedje stijfsel.
Drop, social media, koffie, smartphone, sportschool, porno kijken, je tuin tot in de puntjes bijhouden.
Het nadeel is dat Nederland tegenwoordig niet meer alleen mag beslissen. Nu gaat het om de EU en die laten het niet toe.
Portugal zit toch ook in de EU? Daar is het persoonlijk bezit van alle drugs in 2001 gedecriminaliseerd.
@Charred_Metal | 11-03-21 | 15:43: Met soft drugs is dat hier ook. 2 gram geloof ik. Is heroïne daar ook geen probleem? lijkt me sterk.
Maar zuipen kunnen die VVDers wel, tot donders vervelend aan toe.
Up in smoke
Thats where my money goes
In my lungs
And sometimes up my nose.
Ik heb van de week toevallig maar eens een paar zaadjes in de grond gestopt voor een prettige milde buitenvariant. Wie doet me wat.
@HillemWollander | 11-03-21 | 14:43:
Vriendelijk goeiemorgen tegen buuf zeggen doet wonderen.
Op dit moment een onderwerp met een lage prio.
Is dat diezelfde slimme aanpak, die van een vervelend virus een crisis maakt?
Ik ben geen fan van drugs, maar het huidige systeem is onhoudbaar. Ik zou het liefste een gereguleerde teelt zien, gereguleerde verkoop met belastingen en een ontmoedigingsbeleid.
Ik ken mensen die blowen en er verstandig mee om gaan. Ik heb ook mensen gekend die er helemaal knettergek van zijn geworden, of waarbij de gekte zich eerder/heftiger kon manifesteren.
Alhoewel het van mij gelegaliseerd mag worden, kan ik mij ook voorstellen dat dat een ongewenst bij-effect geeft. Namelijk een boost aan de verkoop van rookwaren. En tjah... Alle kinderen rookvrij. Legaliseer gewoon de boel. Een rekje in de supermarkten. €2 Per zakje. Piece
Nederland is één van de weinige landen waar wiet met tabak wordt gerookt.
Sinds er in de coffeeshops geen tabak meer mag worden gerookt zijn hier ook steeds meer mensen puur gaan roken.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:24: Is dat uit Hollandse zuinigheid of is het anders hier te sterk? Of iets anders?
@Leptob | 11-03-21 | 14:29:
Ik vermoed Hollandse zuinigheid.
@HillemWollander | 11-03-21 | 14:31:
Als je het goed verkruimelt kun je pure joints draaien. Branden prima als de wiet maar droog genoeg is.
En wat dacht u van de zogenoemde “edibles”?
(Vertaling: “eetbaren”?)
En “vapen.”
Alle drugs zijn lekker. Als het de gezondheid niet schaadde dan gebruikte ik alles. Maar goed, we weten allemaal dat het niet kan/niet best is.
Hoeveel moet je snuiven voordat je net zoveel troep in je lijf hebt als na een liter chemo?
@Leptob | 11-03-21 | 14:20:
Bij cannabis? Heel veel. Oneindig veel eigenlijk.
Nuchter, sensibel en pragmatisch beleid voeren over wietteelt en consumptie daar van is zeer gewenst en in het belang van de volksgezondheid. Dat kan alleen slagen met een nuchtere, sensibele en pragmatische regering. Helaas is dat niet mogelijk in de huidige politieke constellatie van monopolistisch ingestelde politieke belangen- en lobbyclubjes die de normale volksvertegenwoordiging verdrongen hebben. het belang van de bevolking is daarmee geen prioriteit meer, en daarmee kan je een normaal softdrugsbeleid ook wel op je buik schrijven.
Zomaar een overpeinzing naar aanleiding van alle waan van de dag: misschien is de mensheid over het hoogtepunt van de evolutie heen en zakken we vanaf nu alleen nog maar langzaam terug op de ladder, tot aan het punt van uitsterven. Bezoekers van andere planeten kijken dan later terug op onze 'beschaving' en constateren meewarig: "Geen wonder dat jullie zijn uitgestorven!".
Zoiets. Kan niet anders. Veel beter gaat het niet meer worden.
Dat is zeker waar wat betreft de stand van de politieke evolutie in dit land, vastgeroest en niet in staat om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden, dan ga je de mestvaalt van de evolutionaire geschiedenis op.
"Take me to your dealer."
Legaliseer het!
Zo is het. Iedereen zichzelf kapot snuiven en spuiten. Gulli betaalt de ontwenning.
Nog een klein weekje te gaan.
Dus komende dagen staat er een calamiteit te gebeuren.
Buitenlandse rel. Iets met tucht en orde. Iets waarmee Rutte zich als de nuchtere en gedecideerde leider kan positioneren waarbij zijn opponenten alleen maar achter hem kunnen staan.
Raar dat de PVV tegen is. Wat heeft het verbieden van een plant nou te maken met vrijheid? Snel legaliseren graag. Eigenlijk mag alle drugs wel gelegaliseerd worden van mij. Mensen die ervoor kiezen om coke te snuiven (slecht idee) doen dat nu toch al wel. Alleen zit er na legalisering iets minder gemalen tl-buis doorheen. Dat kan toch nauwelijks als nadelig gezien worden.
Helemaal mee eens. Indien legaal, kan je er zoveel accijns op zetten als de huidige illegale prijzen min 20%. Op die manier wordt smokkelen niet rendabel en vloeit al dat geld rechtstreeks de staatskas in, in plaats van richting colombia of vakantieparken in Brabant.
Ja wel blijven werken natuurlijk en bij ziekte geen hulp.
De enige film waarin werd gepompt en waar van Oef nog af en toe om kon lachen was Jacky Brown. De stompzinnigheid in beeld.
Legaliseren die handel. Westlandse kassen gaan fabrieksmatig produceren en leveren dan voor een uiteindelijke winkelprijs van 73ct per gram. Bam, 7 euro accijns erop en alle coronakosten worden binnen 3 jaar terugverdiend.
Zeg nou zelf, liever die 7 euro marge naar illegale wietplantages en meer belasting, of legaliseren, die 7 euro naar de staat en belasting omlaag?
Van pragmatisch denken worden raamambtenaren werkloos.
Heel goed punt. Bovendien kunnen die illegale telers zich nu gaan omscholen en bijvoorbeeld in het onderwijs aan de slag om het tekort terug te dringen.
Die 7 euro is interessant genoeg om allerlei activiteiten te ontplooien die niet alleen op papier illegaal zijn, maar ook schadelijk en moreel verwerpelijk. Ripdeals, diefstal van elektriciteit, enorme schade aan huurpanden door plantages, en de winst wordt gebruikt om nog kwalijker zaken te financieren. Nee inderdaad, liever dat het geld naar de staat gaat dan naar criminelen.
Drugs is zooo jaren 60 van de vorige eeuw.
Best, maar wie gaat dan de uitkeringen dan betalen voor de vaag ogende onrendabele wiet rokers voor wie de eigen kont vegen al te veel moeite kost.
Niemand. Opbokken met die lui.
Onzin. Ik werk full time , ben hoogopgeleid en sport 3 dagen in de week. Voorderest ben ik elke dag voor 7 uur uit bed en drink nooit alcohol. Maar ik blow wel regelmatig. Raar he? Mits je het niet misbruikt is wiet het veiligste geestveruimende middel dat je kunt gebruiken. Maar dat is met alles zo, van eten tot alcohol. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Blowers zijn geen alcoholisten.
In de kroeg zaten meer steuntrekkers dan in de coffeeshop.
Nou, dat is maar ten dele waar.
Persoonlijk heb ik altijd gewerkt en hard ook en rookte daarna m’n joint.
Zo kende ik genoeg mensen, die na het werk en in het weekend blowden.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat een groot deel een stel werkloze kuttekoppen zijn.
Oh! Kont afvegen lukte ook.
@Gulliver | 11-03-21 | 14:18:
De meeste blowers drinken ook is mijn ervaring
Het meisje op de foto moet haar splif even wegleggen en haar nepnagels vernieuwen. Geen porum.
Maar waarschijnlijk interesseert het haar geen reet meer.
Liever een kabinet met de VVD die tegen de legalisering is dan een links kabinet mét legalisering. Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat de VVD hier tot op heden de plank volledig mis heeft geslagen, zoals ze dat wel vaker deden de afgelopen 8 jaar...
Wat is wijsheid?
De weed van nu is zo sterk, is niet meer te vergelijken met de weed uit de flowerPowertijd.
Als ik om mij heen kijk zie ik veel, heel veel jongens die blowen.
Zéker het afgelopen jaar is het weedgebruik enorm toegenomen.
Naast legaliseren moet er dan ook enorm geïnvesteerd worden in begeleiden en afkicken.
Een blowtje is echt niet zo onschuldig.
Ik weet er alles van na 25 jaar geblowd te hebben.
Heeft mij heel veel moeite gekost om er van af te komen.
Nu 7 jaar gelukkig.
M’n hart zegt : laat lekker gaan, m’n verstand zegt: Nee! Ze gaan naar de kloten.
En iedere harddruggebruiker is ooit begonnen met een jointje.
Wat is wijsheid?
"En iedere harddruggebruiker is ooit begonnen met een jointje."
En iedere harddrukgebruiker is ooit wel eens in een omgeving gekomen waar naast jointjes ook harddrugs eenvoudig beschikbaar waren.
Juist legaliseren van wiet maakt de afstand tussen wie werelden groter.
@RandomAct | 11-03-21 | 14:12: precies dat!
Harddrugsgebruikers hebben vast ooit ook een Snicker gegeten maar dat betekent niet dat er een verband is.
@RandomAct | 11-03-21 | 14:12:
Nee, want naast weed verkoopt Mootje of Jimmy vaak ook het andere spul.
Niet zo naïef doen.
Wiet is niet onschuldig, maar dat zijn suiker, vet en alcohol ook niet. Het sleutelwoord is normaal doen. Dus niet elke avond twee joints roken omdat je anders niet kan slapen, maar wel lekker in het weekend in de tuin onder het zonnetje een jointje roken ipv een biertje drinken.
ps. Goed bezig dat je hebt weten te stoppen! Mijn welgemeende complimenten!
Die zogenaamde "stepping stone-theorie" is nooit bewezen.
Ga weer mijn eigen plantje kweken. Dat is puur natuur. Die krijgt alleen potgrond/tuinaarde, koemest, calcium en water. Heel veel water.
Zelf ooit gewerkt in zo'n "bloemisterij", en je moest eens weten hoeveel rotzooi aan het water wordt toegevoegd om schimmels, rot en spint en andere beestjes te weren. Je moest een veiligheidsbril op, lange handschoenen aan en een schort voor om maar niet met die chemicaliën in contact te komen.
Dit komt in het plantje en dus ook in de toppen. Dat je het gevoel hebt dat je autobanden zit te roken, zo'n vieze chemische geur en smaak.
Puur natuur valt het reuze mee. Daarnaast kun je ook lager doseren. Paar groene kruimeltjes i.p.v. een groene grafheuvel.
Ze zouden wietteelt ipv gedogen moeten verbieden. Thc gehalte is tegenwoordig zo hoog dat wiet eerder kenmerken heeft van een hard drug dan een softdrug. Maar de hippies en junkies in Nederland geloven dat deze rotzooi de geest verruimd. Wiet is verslavend en lijdt vaak tot pdychische aandoeningen.
Hey ssst, kopen?
Dat komt omdat Mark nooit een jeugd heeft gehad. Nooit gerookt, geblowd of geneukt. Ik denk zelfs niet eens gezopen.
Flesje Shandy wel op het afstudeerfeest.
Tegen drugs maar haal het aub uit de criminaliteit
Voor drugs en haal het verdienmodel van druglords onderuit en hef er belasting over. Niets mis met een paar pilletjes halen bij de apotheek ipv de Syrische apotheker.
Uit de tijd dat de NPO nog het heilig kruid aanprees middels een groep Jamaicanen.
www.youtube.com/watch?v=8HBUV_i6DYw
Begin lijkt op Hotel California en ook op Food for Thought van UB40 www.youtube.com/watch?v=mOBZ6ygWk7I . Denk bij Inner Circle ook meteen aan ... Sweat youtu.be/uc2UEfWjvo8?t=20
Tja, ze kiezen toch voor een joint-venture.
Legaliseer gewoon alle drugs, natuurlijke selectie doet vanzelf haar werk.
Gewoon in de Mitra naast de weduwe Joustra. Ik ben voor.
Of spuit meteen naar keuze bij, samen met die vaccinatie.
@Zack Hooi | 11-03-21 | 14:11: Ik denk dat de VVD tegen die tijd Weduwe Joustra ook al onbetaalbaar heeft gemaakt.
Jouw kind wat door een doorgesnoven pipo of wappie party people doodgereden wordt natuurlijke selectie? of misschien collateral damage!? Onder de noemer van, ach dat hou je toch.
@TijdelijkOptimist | 11-03-21 | 14:45: Goh vent, hou op met dat genuil over “je kind dood door” en meer van die dooddoeners. Altijd dat “kind.” Als ze mijn vrouw, broer of vader doodrijden vind je het verder prima?
@TijdelijkOptimist | 11-03-21 | 14:45:
Je bent compleet af en totaal niet in staat tot deelname aan de samenleving als je meent dat je onder invloed van drank/drugs nog prima aan het verkeer deel kunt nemen.
Die tweede zin; geweldig!
REAGEER OOK