Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boeren zijn welkom op GeenStijlland

Plat proat'n mag in het been

"Maak nieuw land in de Noordzee en gebruik het vooral voor landbouw. Daarvoor pleit LTO Nederland in een nieuw plan." Maar dan hebben de boeren eventjes pech want voor de kust ligt al (het plan tot) GeenStijlland, een meritocratie met alleen maar leuke mensen, een F1-circuit, 'een 28-holes golfbaan, een Takkie Takkie Paintball Bos, een oefenterrein voor tanks, een Academisch Medisch Centrum, een staatsbrouwerij en een modern geoutilleerde marina'. Geloven zijn niet welkom, moskeeën en kerken ook niet en slappe thee ook niet, want op GeenStijlland drinkt iedereen alleen maar espresso. In P. Stifts masterplan uit 2008 (toen werd nog gesproken van het Hoxha Windpark voor de kust, maar inmiddels is de eilandraad voor de superschone Kerncentrale Spartacus) blijft de voedselvoorziening onbenoemd. Boeren zijn desondanks welkom! De landbouwgronden bevinden zich in het rechterbeen van GeenStijlland, maar alleen voor boeren die een beetje aardig zijn voor hun beestjes. In ruil krijgen de boeren een eerlijke prijs voor hun producten en hoeven ze zich niet druk te maken om verstikkende Nitraatrichtlijnen, Kaderrichtlijnen, Natura 2000-richtlijnen, Peter Janssens (die komen het land namelijk niet in), Carola Schoutens, Tjeerd de Groots en Franse boeren - die laatste groep blijft maar lekker inefficiënt aanklooien in Frankrijk. Stikstof bestaat trouwens ook niet want GeenStijlland heeft geen vliegveld waarvandaan Rob Jetten, Sigrid Kaag & Bert Wagendorp de hele tijd heen en weer kunnen vliegen terwijl ze de boeren de maat nemen. Alleen deze zeurboer mag niet komen, alle andere boeren zijn WELKOM! Entreeprijs = 1 Premium Lidmaatschap.

Reaguursels

Inloggen

Net als vroeger met de hand dijken maken en land ontginnen. Het IND levert de menskracht.

Leffe Blonde | 05-03-21 | 15:47

Een 4-urige werkdag en gesubsidieerd bier en ik kom ook.

Yeohan | 05-03-21 | 14:54

waarom niet eerst gewoon de markerwaard afmaken, de dijk ligt er al

pantera | 05-03-21 | 14:47 | 1

Hadden ze daar geen 'natuurgebied' in gerealiseerd?

Potentie om 't meest waardevolle stuk grond van Nederland te worden door ideale ligging en nabijheid van Amsterdam.... dan maken ze er een natuurgebied van.

Ondertussen wel een biomassacentrale en windmolens IN de stad neergooien.. totale waanzin xD

ReyNemaattori | 05-03-21 | 15:34

Ik zou die zeurboer van FDF maar niet wegzetten als zeurboer en een beetje samen met hem optrekken. Er ligt namelijk een gemeenschappelijke taak: 'We zijn niet vergeten dat het halveren van de veestapel een plan is van D66. Ons plan is nu om D66 te halveren.'

grietmetgroenefiets | 05-03-21 | 14:23

Als je bedenkt dat Nederlandse export van landbouwproducten op die van de VS na de grootste van de wereld is, kun je je afvragen of dit wel verstandig is om überhaupt met intensieve landbouw de grond van dit land uit te mergelen.
Met kunst(mest) en vliegwerk krijgt men nog steeds veel opbrengst.
Maar met steeds meer verschraalde producten, waardoor, de voor de mens belangrijke elementen, zoals selenium, magnesium, maar ook oa. koper en zwavel steeds minder in de planten aanwezig is.
Een van de oorzaken van de achteruitgang en 'vooruitgang' van respectievelijk de (volks)gezondheid en de ziektekosten.

Kijkeensaan | 05-03-21 | 14:11 | 1

De op 1 na grootste dankzij de Rotterdamse haven. Het grootste deel is doorvoer.

* Il Principe * | 05-03-21 | 18:34

Jeetje maar een 45 miljard? Voor het geld wat we de laatste 25 jaar aan de zieligheidsindustrie en de EU hebben uitgegeven, en die centen die we gaan weggeven in de komende 10 jaar, kunnen wel wel 20 van die polders bouwen en dus de hele Noordzee gaan kolonialiseren.

Maar serieus, slecht plan, gaat niet gebeuren, er komt zelfs niet een nieuw opgespoten eiland met een vliegveld voor de kust in de Noordzee.

Wat wel gaat gebeuren en wat Rutte en consorten wel een goed plan vinden voor Rutte/Hoekstra/Seegers/Kaag1 (2021-2025):

Volgens premier Rutte zal een deel ook kunnen worden opgebracht door op de ingeslagen weg door te gaan met bezuinigen in o.a. de zorgsector. “Door onze inwoners enthousiast mee te laten doen in onze participatiemaatschappij en hen bewust te maken van hun zelfredzaamheid, gaan we dat redden,” glimlacht Rutte. “Zeem dat raam zelf, verschoon dat bed zelf; u kunt meer dan u denkt.

“Op deze wijze kan Nederland met gemak nog eens 80.000 vluchtelingen opvangen,”

BadPatNL | 05-03-21 | 13:45 | 2

@BadPatNL | 05-03-21 | 13:47: Leuk. Ze hebben maar meteen een wijk Transvaaleiland genoemd, in de hoofdstad Middelstede. “Al jaren geven veel politieke partijen aan dat Nederland vol is,” licht Schultz toe, “met dit plan kunnen we echter de overbevolking van vooral de Randstad een halt toeroepen.” Haar PvdA-collega Ronald Plasterk drong al langer op uitvoering van het Masterplan aan. “Op deze wijze kan Nederland met gemak nog eens 80.000 vluchtelingen opvangen,” aldus Plasterk. Minister Kamp geeft aan dat deze vluchtelingen per direct aan het werk kunnen in de tuinbouwsector in de nieuwe provincie.' Wat een ellende. Meer van hetzelfde.

grietmetgroenefiets | 05-03-21 | 14:37

Alle vormen van wind-kite-wing-foil-golf surfen moeten ook gewoon toegestaan zijn rondom het eiland.

PlaningPsycho | 05-03-21 | 12:32

Krijgen we ook allemaal onze eigen invaliden parkeerplaats?

Milovsky | 05-03-21 | 12:22 | 1

Nee, dat is alleen in de Schilderswijk.

Cookieman | 05-03-21 | 12:58

Eerst de landerijen waar ze veel landbouwgif gebruiken netjes omvormen tot woonwijken

stipjes | 05-03-21 | 12:15

Wat voor kinderprogramma's komen er op de buis in Geenstijlland? Hopelijk geen van de NPO. De SGP is in ieder geval boos. twitter.com/SGPnieuws/status/13677300...

Graaf_van_Hogendorp | 05-03-21 | 12:00 | 2

Niet te hopen nee, het wordt met de dag gekker. Ben ik het toch even eens met de SGP. Dan vinden ze me maar ouderwets, maar kinderogen bescherm je hiervan.

Jan, Leiden | 05-03-21 | 16:06

@Jan, Leiden | 05-03-21 | 16:06:
Lekker moraliserend. Een hoop kinderen zijn erg onzeker over hun lichaam. Het lijkt me wel goed om te laten zien dat lichamen er verschillend uit zien en dat dat ok is. Laat die keuze in ieder geval aan de ouders, niemand dwingt je kinderen om hier naar te kijken.

* Il Principe * | 05-03-21 | 18:48

Ik vind dat Geenstijlland wel iets verder weg mag.

kleybeuker | 05-03-21 | 11:56

Heeft het COA al contact opgenomen?

Lorejas | 05-03-21 | 11:44

Maar wat gaat een pakkie saffies kosten in GeenStijllland?

SterF... | 05-03-21 | 11:40

Leuk. Hebben we ons land net weggegeven aan de import; moeten we zelf weer nieuw maken.

Schriever | 05-03-21 | 11:40 | 2

Ik zie het wel als een uitdaging. Kunnen we mooi laten zien dat we onze welvaart niet te danken hebben aan slavernij of arbeidsmigranten. Zijn we in een klap verlost van alle historisch "schuld" en hoeven we ook geen migranten meer op te nemen. Ondertussen kunnen we mooi genieten van de shitshow in het oude- Nederland, waar links en nieuwe Nederlanders de boel vakkundig aan het afbreken zijn.

zeertegendradig | 05-03-21 | 11:47

Of de import een schep geven.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-21 | 11:55

Komt er een plaatsnaam met Mianus ofzo? Gegarandeerd gieren, lachen en dijenkletsen.

Lorejas | 05-03-21 | 11:39

Bij wie kan ik een urgentie verklaring claimen?

Dr. Blechtrummel | 05-03-21 | 11:38

Geenstijlland is toch wat Mohammed Rasoel bedoelde met "Nieuw Nederland" in zijn boek "de ondergang van Nederland"?

discriminazie | 05-03-21 | 11:31

Komt er ook een luchthaven in "GeenStijlland"?

Rest In Privacy | 05-03-21 | 11:29 | 3

Ja zelfs dat :) En natuurlijk ook heel veel windmolens nieuwe stijl. En een tweede zeeslag bij de Doggersbank als we ook een stuk van het Engelse deel van de Noordzee inpolderen. liefdevoorholland.wordpress.com/2016/...

Vuurspuger | 05-03-21 | 11:39

@Vuurspuger | 05-03-21 | 11:39: dat plan is ouder dan de jaren 70.

In Duitsland hadden ze al lebensraum plannen voor een dijk van Denemarken naar V.K. en Dover dichtgooien. Jaren 30 vorige eeuw was dat.

sjef-van-iekel | 05-03-21 | 12:53

Ik ben voor

Pummetje | 05-03-21 | 11:26

Je kan ook meer vis, schelpdieren en zeewier gaan eten. Scheelt een hoop werk...

hoejeheette | 05-03-21 | 11:22 | 1

Alsof er nog vis is.

SterF... | 05-03-21 | 11:41

Vaccineren jullie ook? Sputnik graag dan.

Lorejas | 05-03-21 | 11:09 | 3

Het Chinese vaccin wordt rectaal ingespoten.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 11:21

Sputnik schijnt snellere Soros-chip te hebben inmiddels. En free 5G!!1!

Lorejas | 05-03-21 | 11:41

@vanrossem staat aan de poort klaar om een anal swab toe te passen in ieder geval.

Graaf_van_Hogendorp | 05-03-21 | 11:55

zet daar dan een kerncentrale, wat datacenters en industrie, dan blijven de boeren op de vruchtbare klei- en veengronden.

small_town_dude | 05-03-21 | 11:07

Grootste fout ooit was om van een woning een grondrecht te maken.

Diederik_Ezel | 05-03-21 | 10:59 | 3

Je kan ook in een boot gaan wonen.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 11:06

Erfpacht is anders ook geen feest.

van Oeffelen | 05-03-21 | 11:14

Allemaal buiten slapen dan maar ofzo? Dan vind ik dat een brug een grondrecht moet worden.

Lorejas | 05-03-21 | 11:41

Wat doen de huizenprijzen daar? Ik wil wel een dikke garage en ook nog wat tuin er omheen. Liefst ergens in het rechterbeen.

IJzer Oxide | 05-03-21 | 10:59 | 1

Om dat been staan onmeunig veel windmolens... je moet het maar willen

Hollandse_blauwe | 05-03-21 | 11:05

Landbouw corporaties, moeten zich omvormen to corporations, en dan onze kennis over intensieve efficiënte landbouw uitrollen in de oost europese wingewesten. Land genoeg binnen de EU, maar te weinig kennis in het achterland.

3Xniks | 05-03-21 | 10:59 | 1

Weet je wie ook interesse hadden in landgebouwgebieden in Oost-Europa, en dan met name Oekraine?

DeCynischeAmbtenaar | 05-03-21 | 11:41

3 x raaien wie er een schep in zijn handen gedouwd krijgt, werkvoorziening 2.0

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-21 | 10:58

Ik zit naar Sisterwives te kijken op TLC. De absolute hel, voor iedereen, behalve voor de echtgenoot, die uit naam van de Here zich een peniskneuzing neukt. Zometeen herhalingen van Say Yes to the Dress. Topdag.

marlies | 05-03-21 | 10:58 | 8

@van Oeffelen | 05-03-21 | 11:14:

Een bandje uit de jaren '90.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 11:23

Tender Love Care. We love youuu!

Lorejas | 05-03-21 | 11:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Als platste land ter wereld heeft Nederland nog ruimte genoeg om de lucht in te bouwen.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:55

Hoe is 't eigenlijk met Hoxha?

Dubbelepunthoofd | 05-03-21 | 10:53 | 1

Waarom nieuw land in de Noordzee?
Pomp het IJsselmeer leeg.
Leg dijken tussen de Waddeneilanden en polder de Waddenzee in.
Die ligt bij eb sowieso al bijna droog.
Die paar zeehonden die er leven worden permanent opgevangen door Lenie 't Hart die een soort Seaworld/Dolfinarium maakt voor toeristen en dagjesmensen waar zeehonden kunstjes doen in ruil voor haringen.
Of wij doen het zoals in de jaren 50tig en laten de boeren emigreren naar Canada, Nieuw Zeeland en de Verenigde Staten (die staten in het midden waar alle boeren wonen die de Amerikanen "Fly over country" noemen omdat ze daar overheen vliegen van de Oostkust naar de Westkust)

Osdorpertje | 05-03-21 | 10:51 | 4

Een boulevard van Den Helder tot Rottummerplaat zou wel mooi zijn.
Alleen nog even bedenken hoe je de racende mocros er vandaan kunt houden.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 11:00

@Gulliver | 05-03-21 | 11:00:
Die racende mocro's sturen we naar Rottumeroog, daar bouwen we een rotonde voor. (Die boulevard stopt bij Plaat toch ?)

2021 sla ik ff over | 05-03-21 | 11:05

Een mooie rotonde met ergens een verstopte schans. Waaaajooo de zee in.

Lorejas | 05-03-21 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Alle reaguurders die zijn 'weggejorist en opgerot' in een soort Alcatraz. Rechtervoet.

Dubbelepunthoofd | 05-03-21 | 10:50 | 2

Met Lupus als een soort moeder Teresa?

Rest In Privacy | 05-03-21 | 11:01

Ik heb een alternatief voorstel. Op dat nieuwe stuk grond plaatsen we alles waar we last van hebben: gevangenissen, AZCs, Schiphol, en Den Haag. De vrijgekomen ruimte tussen Scheveningen en Zoetermeer maken we dan landbouwgrond van.

Opslag Medium | 05-03-21 | 10:50

Onmeunig. Brommers kiek’n. Høken. Tot zover mijn bijdrage.

amateurrr | 05-03-21 | 10:48

Lach er maar om, maar Dubai heeft al aardig wat eilanden laten bouwen door o.a. Nederlandse baggeraars.
Het kan dus absoluut wel.
Enige probleem is dat je het moet opbouwen uit zeezand, en dat is niet zo'n goede voedingsbodem voor boerenactiviteiten.

Nuchternederland | 05-03-21 | 10:46 | 2

Zeewier, zeekraal, zeepaardjes, zeehonden. En zeezout, natuurlijk.

Dubbelepunthoofd | 05-03-21 | 10:48

Moet u tóch eens kijken wat er van een heleboel van die eilandjes inmiddels geworden is. Daar mag wel een damwandje omheen...

bisbisbis | 05-03-21 | 10:55

Zijn er ook missverkiezingen?

bisbisbis | 05-03-21 | 10:46 | 1

Zeemeerminnenverkiezingen?

Paulzitineenkaul | 05-03-21 | 10:50

Een apart eiland voor de Belastingdienst graag, ze mogen Ons niet, en dat is wederzijds. Inkwartieren met het hele gezin, als je iedereen als een paria behandeld moet je ziet zeiken als jezelf de sjaak bent.
Partijkartelpolitici mogen er ook bij, en die krijgen dan een exacte replica van Het Binnenhof, compleet met een Hofvijver en een duikplank. Kunnen ze elkaar de hele dag vliegen afvangen terwijl Nederland doorpakt met een Regering die wel aan volksvertegenwoordiging doet en draagvlak heeft. Ik heb een droom !

De Briemusketier | 05-03-21 | 10:44

Ik zou graag staatssecretaris bosbeheer willen worden van die eiland.

RickTheDick | 05-03-21 | 10:43 | 3

Leert u eerst de bos van uw wederhelft maar eens beheren.

goedverstaander | 05-03-21 | 10:45

Geen Dicktator?

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:51

Het kan slecht aflopen met 'bosbeheerders', zie Chris van Werken.

Graaf_van_Hogendorp | 05-03-21 | 10:57

Kan ik ergens alvast inschrijven voor een plot van 0,05 hectare voor mezelf en 0,05 hectare voor mijn minder kapitaalkrachtige beste vriend? Liefst aansluitend zodat we onze mancavebunkers via een tunnel kunnen verbinden. Moet ik nog investeren in een biertank of staat het plan nog steeds om naast water ook een bierleiding te leggen?

JWZ_JMK | 05-03-21 | 10:42

Gaat niet lukken om gewassen te verbouwen op te zoute ondergrond.
Een vliegveld bouwen kan wel.

Datgingniegoed | 05-03-21 | 10:41 | 5

@goedverstaander | 05-03-21 | 10:44: Klopt, een enkele forse bui regen laat het zoutgehalte al significant dalen.
De schepen die het zand van zee naar diverse loswallen (Inlandig) brengen ontzilten vaak al zodra ze op brak/zoet water komen.

Quicksilvert | 05-03-21 | 10:55

De Wieringermeerpolder werd in 1930 drooggelegd. In 1938 vestigden zich de eerste boeren hier al. En toen was men met gewassen lang niet zo ver als nu.

goedverstaander | 05-03-21 | 11:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Flauwekul. Dit zijn de IJsselmeerpolders geweest. De Markerwaard is er niet gekomen. Dit eiland in de zoute zee komt er ook niet. Er zijn te veel boeren die het land niet meer gebruiken en liever windmolens en zonnepanelen laten zetten met elke maand een zak gratis geld.

MaarFeitelijk | 05-03-21 | 10:37

Moet je gevaccineerd zijn om op het eiland te mogen komen?

Mr_Natural | 05-03-21 | 10:35 | 1

Uiteraard en gesteriliseerd.
Geen jankende en schijtende babies op ons eiland graag.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:38

Dus een soort Papillon in de Noordzee voor overbodige provincialen? Ik vind helemaal mooi.

Ad Hominem | 05-03-21 | 10:32 | 2

Schitterende film.

van Oeffelen | 05-03-21 | 11:16

Ja de ouwe versie met Steve McQueen.

knutsel_ | 05-03-21 | 11:36

Teneinde de bevolking te doen laten afnemen stel ik voor het kannibalisme tijdelijk in te voeren.

goedverstaander | 05-03-21 | 10:28 | 6

Smaakt naar kip hoor ik.

zeertegendradig | 05-03-21 | 10:33

@van Oeffelen | 05-03-21 | 10:33: Ik ben in de Stille Zuidzee op zoek geweest naar kannibalen. Ik was te laat. Ze hadden net de laatste kannibalen opgegeten.

goedverstaander | 05-03-21 | 10:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Land opspuiten bij een diepte van enkele meters is prima te doen, zie Dubai met de door Nederlanders aangelegde palmboom-vorige eilanden (en de wereldkaart in eiland-vorm). Het water is daar 'slechts' 10 meter diep (max).
De diepte van de Noordzee voor de kust van NL loopt al snel richting 25 meter. Dat kost gigantisch veel kuubs. En er zijn hier ook geen megalomane olie sjeikhs die dat gaan betalen.

Captain Pervert | 05-03-21 | 10:27 | 1

Voordeel is wel dat al het opgezogen zand dat boven de zeespiegel uit gaat komen de zeespiegelstijging teniet doet.

goedverstaander | 05-03-21 | 10:30

Die tankbaan doe maar in de Schilderswijk, Bos en Lommerd, geheel Breda.

Normpje | 05-03-21 | 10:27 | 4

Het station van Breda is een prima target wat een reizigers hatend ontwerp is dat. Voorbeelden hoe het wel moet werden al in de 19 eeuw neergezet.

voldemort | 05-03-21 | 10:31

Tilburg.

van Oeffelen | 05-03-21 | 10:34

@voldemort | 05-03-21 | 10:31: Alhoewel veel te groot had het een prachtig station kunnen zijn als de architect die verschrikkelijke kalkzandsteen vlakken achterwege gelaten had.

5611 | 05-03-21 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Dat Starship Space Force Station, waar ? Of toch op z'n minst een hub hoop ik.

2021 sla ik ff over | 05-03-21 | 10:27

Tieft op. Er moet juist minder veeteelt komen. Minder veelteelt = minder land nodig ook voor het telen van groentes voor de dieren. Waarom dit : mais/soja -> koe -> mens , ipv groenten -> mens? Er zit niets magisch in vlees wat niet ook uit groenten te halen valt.. (B12? Waarom krijgen dieren dat als extra injectie bij slacht ingespoten?)

me | 05-03-21 | 10:25 | 9

Dat gaan we al doen op het oude land dus ik zou zeggen blijf lekker droge wortels knagen in je diverse vinexwijk. Het is juist dit gezeur waar we op GeenStijlland vanaf willen.

5611 | 05-03-21 | 11:18

@Captain Pervert | 05-03-21 | 10:28: Lullo, dat zijn de kruiden die er op zitten.

me | 05-03-21 | 15:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Een 28 holes golfbaan?!

masahide | 05-03-21 | 10:25 | 1

Gewoon, omdat het kan.

Wijze uit het Oosten | 05-03-21 | 10:34

Beter: landbouwgrond blijft waar het is, GeenStijlland wordt vinexhel, afgewisseld met betonbunkers. Windmolentje erbij?

Hatröss | 05-03-21 | 10:24

Ik ben het overal mee eens, maar die windmolens op IJburg bij Amsterdam moeten doorgaan. Ik zou elke avond wel naar die verongelijkte insprekers van GroenLinks kunnen kijken.

goedverstaander | 05-03-21 | 10:22 | 3

Studiegroep Kerncentrale IJburg opzetten. Gaan ze apeshit.

Lorejas | 05-03-21 | 11:01

Iedere Amsterdammer moet het recht, wat zeg ik de plicht, hebben om binnen 100 meter van een minimaal 200 meter hoge windmolen te wonen.

discriminazie | 05-03-21 | 11:37
-weggejorist-
HillemWollander | 05-03-21 | 10:21 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Je kunt ook de rem op migratie zetten. Remigratie van patriarchale- vrouwen, homo- en vrijheidshaters stimuleren. Dat scheelt een hoop overpopulatie want de autochtone/ inheemse/ oorspronkelijke inwoner aantal van Nederland slinkt. Daarmee kunnen klimaatdoelen makkelijker gehaald worden want zijn co2 uitstoot en stikstof geen probleem meer, minder inwoners is minder vervuiling tenslotte. Dat Scheelt ook veel geld, want land is er genoeg, behalve als iedereen dicht op elkaar wil zitten in gratis geld Nederland.
Dus hoef je geen nieuw land te creëren.

ratelaar | 05-03-21 | 10:20 | 1

En de weg daar naar toe is om "immigranten / asieligen" meteen hun eigen kost te laten verdienen in het AZC (bollenpellen, garnalenpellen, etc.) en pas wanneer ze voldoende hebben bijgedragen los te laten. Probleem binnen een week opgelost.

discriminazie | 05-03-21 | 11:40

Is er ook een FKK?

R. Skickr | 05-03-21 | 10:17 | 1

Wil je een nieuwe Duitse invasie?

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:43

75 % voor de export, geld ook voor levende beesten varkens/kalveren kap nou eerst maar eens met die onnodige dierenmishandeling.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-21 | 10:16 | 5

@lanexx | 05-03-21 | 10:30: Dat de boeren wegkomen met dat gek*t met die beesten is mij een raadsel.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-21 | 10:57

En hoe denk je over teelt en export van (bijv.) tomaten?

DenBeert | 05-03-21 | 11:11

@DenBeert | 05-03-21 | 11:11: 90 % terug brengen kunnen die kassen ook dicht, woningen bouwen, geen oostblokkers meer en een tomatenkoning die een baan moet gaan zoeken, win win.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-21 | 11:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor iedereen denkt dat het onmogelijk is, het is al een keer gebeurd, soort van, voor de kust van Rimini. De film erover staat op Netflix.

hustler01 | 05-03-21 | 10:15 | 3

Is gewoon mogelijk en ook al gedaan. Maasvlakte. De zee is maar een meter of 8 diep. Maar boeren moeten zich niet de zee in laten jagen natuurlijk. Gewoon blijven strijden tegen de Postcodeloterij.

Cepalislam500mg | 05-03-21 | 10:23

Ben je niet in de war met 'Rim me nu!' op de pornhub?

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:45

Dat Geenstijlland klinkt een beetje als een armoedige, schrale en empathieloze zeebunker voor fantasieloze hedonisten en andere armetierige consumeerders van vrij verkrijgbare genotsmiddelen.

van Oeffelen | 05-03-21 | 10:15 | 4

U hoeft niet te komen als u niet wilt.

Cepalislam500mg | 05-03-21 | 10:30

28 Holes is meer dan uw fantasie aan kan ?

2021 sla ik ff over | 05-03-21 | 10:39

@Cepalislam500mg | 05-03-21 | 10:30: Lekker in Zwitserland blijven. Waarom is van Oef trouwens gevlucht naar Zwitserland en niet in Nederland gebleven?

5611 | 05-03-21 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Of investeren voor een Seawatch 5 ( missie naar Mars.)

slim blontje | 05-03-21 | 10:14

Ik vind dat 'zeurboer' Mark van den Oever van Farmers Defence Force wel toegelaten moet worden. De beste man sleept Kaag voor de rechter omdat ze de FDF van van alles heeft beschuldigd. De zaak om 50.000 euro schadevergoeding dient op 16 maart. Een mooie datum om Kaag nog eens goed zwart (sic) te maken zo rond de verkiezingen.

goedverstaander | 05-03-21 | 10:13 | 1

Eens. Je hebt nu eenmaal dwaze helden nodig die voorop lopen voordat de kudde erachteraan durft. Je suis Zeurboer. En je suis Engel.

Cepalislam500mg | 05-03-21 | 10:32

Tuurlijk, we laten die boeren ook nog even lekker die mooie Noordzee verkloten. Er is nog ruimte op land om de hele bevolking van voedsel te voorzien. Dan maar wat minder exporteren.

Taranis | 05-03-21 | 10:12 | 3

Noordzee dichtgooien tot aan GB een brug bouwen en een afzetting en de zeeschepen zwaar laten dokken.

Uw Verzekeringsadvis | 05-03-21 | 10:17

@Uw Verzekeringsadvis | 05-03-21 | 10:17: Maar dan worden uw Ali express spulletjes duurder.

Cepalislam500mg | 05-03-21 | 10:32

*Koffer inpakken doet...*

Wijze uit het Oosten | 05-03-21 | 10:11

Stop maar met dat miljarden verslindende en milieu vervuilede Schiphol. Genoeg grond wat beschikbaar komt om van alles te plaatsen wat de overheid maar wil.

Er zijn prima vliegvelden net over de grens in Duitsland en België. Voor simpele vakantiereizen zijn er hubs als Maastricht, Denhaag, Lelystad en Eelde te gebruiken.

FLP_du_Stok | 05-03-21 | 10:10 | 11

@Gulliver | 05-03-21 | 10:11:
Onzin, het geld wordt verdiend in de Rotterdamse haven. En in Brabant.
En zoals bekend mag worden verondersteld: het wordt daarna in Den Haag verdeeld en in Amsterdam over de balk gesmeten.
(Bron: J.A. Deelder).

2021 sla ik ff over | 05-03-21 | 10:41

@Cepalislam500mg | 05-03-21 | 10:39:

Dankzij de PVDA in het noorden en de CDA in het zuiden zitten we met de allochtonen opgescheept in de randstad. Het is juist de hoogste tijd om ze naar de provincie te verhuizen.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:47

@Gulliver | 05-03-21 | 10:47: No way. Het is juist het calvinistische schuldcomplex annex zelfhaat uit het westen die de stroom zielige asielzoekers voort doet duren. Het katholieke volksdeel is wat pragmatischer ongesteld en zou uit zichzelf nooit aan deze zelfmoordpoging begonnen zijn. Alle asielzoekers naar de Randstad dus want die zijn dol op diversiteit.

5611 | 05-03-21 | 11:30
▼ 8 antwoorden verborgen

We kunnen het voor de grap ook Meiland noemen. Weet al een burgermeester.

MoorCopJoris | 05-03-21 | 10:08 | 1

Met de hoofdstad 'Wijnen'. Uiteraard in Franse stijl. Gaat vet concurreren met bijv. Maastricht.

MoorCopJoris | 05-03-21 | 10:12

Ik zie meer in de bouw van een Nederatlantis op de bodem van het IJsselmeer.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:07

Stop! We hebben al te maken met te weinig vis in de zee. Dan gaan we die ruimte niet opvullen met koeien, kippen, varkens en sjgaapen. In de zee hoort vis. Punt. Uit.

Leptob | 05-03-21 | 10:07 | 6

Als je de zee kleiner maakt zwemt er relatief meer vis in.

goedverstaander | 05-03-21 | 10:34

@goedverstaander | 05-03-21 | 10:34:
De zee wordt toch niet kleiner? Even verderop komt een diep gat, waaruit het zand voor het eiland is gewonnen. Wet van behoud van zee.

DenBeert | 05-03-21 | 11:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik weet een beter plan: aantal inwoners van Nederland naar 10 miljoen.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:07 | 5

@zeertegendradig | 05-03-21 | 10:23:

Dat is meestal het probleem
Alleen in Qatar kun je direct als stadionbouwer aan de slag.
Anders zul je je eigen werk moeten creëren.
Na het virus komt er een ongekende opleving van het toerisme. Ik begin wel een hostel of restaurant in Ecuador.

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat moet zo'n eiland eigenlijk met een enorme dildo in heur handtas?

Hetkanverkeren | 05-03-21 | 10:06 | 2

Waar de aars vol van is....

Rest In Privacy | 05-03-21 | 10:09

We hebben dus te weinig ruimte.... Overbevolking? Ondermeer het gevolg van tientallen jaren nagenoeg ongeremde immigratie? Heeft geloof ik al 400 miljard!!! gekost en nu mogen we dan weer miljarden gaan investeren zodat we vooral weer niks aan de immigratie hoeven te doen maar we weer weg kunnen blijven kijken en net doen alsof er helemaal geen problemen zijn.....
Enige juiste oplossing. Immigratiestop en vrijwillige remigratie promoten. Dat mag best wat kosten...
Dan hoeven we niet half Nederland op te offeren en vol te boywen om mensen uit alle windstreken een fijn leven te bezorgen en houden we ook nog ruimte over voor de landbouw...

JP1973 | 05-03-21 | 10:05 | 3

Er is ruimte zat joh. Je kunt ten oosten van Utrecht een bom laten ontploffen zonder dat iemand het hoort. Het probleem is dat de belangrijkste bedrijven en industrien in het westen zitten en daar is het vol. Dus je moet gewoon beter verdelen. Het thuiswerkera is begonnen, dus dat kan. Maak diverse hubs in het noorden, oosten en zuiden. Pak dat nou eens echt aan. Snelwegen en snelle treinverbindingen daartussen. Of dus gewoon de noordzee inpolderen.

BBRDWR | 05-03-21 | 10:22

Een goede eerste stap zou zijn om te stoppen met de kinderbijslag. We hebben bepaald geen tekort aan mensen dunkt me, dus die fokpremie is volstrekt onnodig en zou idealiter moeten worden vervangen door een belasting voor kind 3 en meer (vervanging voor jezelf is prima verdedigbaar dus met z'n tweeen twee koters produceren moet mogen).

Caveman48 | 05-03-21 | 10:23

@Caveman48 | 05-03-21 | 10:23: Kinderbijslag alleen voor werkenden en tot en met twee kinderen. Zo zet je een rem op de voortplanting van onrendabelen.

5611 | 05-03-21 | 11:34

Dat zal ze leren!

B.Chamel | 05-03-21 | 10:05 | 1

Leuk! D66 halveren. Ben benieuwd naar de FDF zaak op de 16e.

B.Chamel | 05-03-21 | 10:06

Kunnen ook gewoon België veroveren! Beetje het enige land dat wij wel aankunnen. vervolgens alle Belgen naar Frankrijk vervoeren (Ja ook de Flammingen). Alles platwalsen, behalve Gent en er 1 grote varkensstal van maken. Weinig verschil met nu toch?

allesofniks | 05-03-21 | 10:05 | 8

Een flinke homp van de Teutoonen afpakken, bevolking aldaar wat verder hun Reich induwen
die NoordDuitsche laagvlakte aan Ons Land toevoegen lijkt me een uitstekend idee
Al zeg ik het zelf

Tobi | 05-03-21 | 10:50

Flammingen eruit? Maar de Vlamingen moeten toch echt blijven. Voor de gezelligheid en de vrolijke vlaamse vrouwkes.

DenBeert | 05-03-21 | 10:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben het eigenlijk wel eens met de linkse partijen dat de veestapel kan worden gehalveerd. Nederland is een klein land. Kunnen we dan niet beter de ruimte gebruiken voor huizen en natuur? Een nieuw eiland aanleggen kost ook weer miljarden. Hoeveel vlees en zuivel moet daar wel niet voor worden geëxporteerd om dat er uit te krijgen?

Middensteun | 05-03-21 | 10:05 | 3

Koeien mogen tegenwoordig niet meer in de wei hoor. Die staan allemaal opgehokt in te kleine stallen volgens GL.

RickRD | 05-03-21 | 10:07

Laten we beginnen met de menselijke veestapel, daarna sta ik voor alle opties open.
Stop import, actief uitzetten en bij 2050, 10 miljoen inwoners door oa geboortebeperking.

allesofniks | 05-03-21 | 10:08

Bekostigen doen we dit alles met EU poet
wanneer Ons Nieuwe Land klaar is en ready to roll, geven we de EU de vinger
Ies logisch tog

Tobi | 05-03-21 | 10:47

Laat me raden, er is een bossig stukje wetlands gepland hoog tussen de benen?

Harry.Langezwaal | 05-03-21 | 10:04

Of we schaffen het ijsselmeer af. Daar verhuizen we Groningen heen, Groningen wordt landbouwgrond. Want dat schudt af en toe een beetje en dat is niks anders dan een beetje rondrijden op je trekker. ONdertussen pompen we groningen leeg.

Of we pakken het meteen goed aan en polderen die hele Noordzee in. Sluiten ons aan bij het Verenigd Koninkrijk. Nieuwe naam: United Kingdoms. Alle leuke dingen per land pikken we eruit. Kroegen open tot 4 uur. Fatsoenlijke voetbalcompetitie. Klassieke universiteiten. Nexit/Brexit. Wij worden het gaafste land ter wereld.

BBRDWR | 05-03-21 | 10:02 | 5

@Mr_Natural | 05-03-21 | 10:10: Deal. Sowieso meot je natuurlijk veel natuur, wandel en fietsroutes inbouwen, want ontspanning is belangrijk. Plus je bouwt een serieuze toerisme industrie. We gaan ook bergen maken. Want wintersport is ook een verdienmodel.

BBRDWR | 05-03-21 | 10:11

@Mr_Natural | 05-03-21 | 10:03: Hoezo? We krijgen een nieuw strand van Newcastle tot de punt van Denemarken. En aan de zuidkant ook nog een kilometer of 100. Win win!

5611 | 05-03-21 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar als je je niet aan de (huis)regels houdt, wordt je dan ook gejorist of hebben ze ook een bajes op Geenstijlland?

RickRD | 05-03-21 | 09:59 | 1

Rondom water zat dus ben je stout, dan wordt je simpelweg de Noordzee in gekatapulteerd

Tobi | 05-03-21 | 10:43

Een verdieping erbij bouwen lijkt me beter.

Mr_Natural | 05-03-21 | 09:59

Waar kan ik tekenen?
Graag flattaks en geen handophouders, asieleisers en andere klaplopers toelaten graag.

Ommezwaai | 05-03-21 | 09:58

Of migratie stoppen of nieuw land maken, dat zijn inderdaad de twee smaken. Overigens heeft Nederland een van de meest vruchtbare bodems in Europa, dus het is sowieso al zonde dat alles is volgebouwd en er straks arme zeegrond gebruikt moet worden.

zeertegendradig | 05-03-21 | 09:58 | 4

@The-loopy-cowboy | 05-03-21 | 10:14: Misschien in Brabant, maar als ik me niet vergis is ingepolderd land vaak van zichzelf erg vruchtbaar.

Wat natuurlijk ook gewoon betekent dat we lekker moeten doorpolderen.

Leyrann | 05-03-21 | 10:26

@Leyrann | 05-03-21 | 10:26: Klopt. Ga eens kijken in Flevoland. Zelfs het onkruid is daar twee keer zo groot.

5611 | 05-03-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl