Ook al te wit. Tekenaar Gerrit de Jager
Wokey Wokey
Kan het gekker? Ja, het kan gekker. Cartoonist en Amsterdammer Gerrit de Jager, bekend van De Familie Doorzon en de Surinaamse tweelingbroers Kees en Arie Bleekjes blijkt dus GECANCELLED door Halsema & Ollongren en overige mensen achter het Masterplan Zuidoost (tweede link, pdf) waar nu allemaal hele stomme plaatjes in staan, alsook onderstaande tekst, over discriminazi, van andersgepigmenteerden. Hef jezelf op, 020. Het is mooi geweest.
Mooi was die tijd...
Reaguursels
Inloggenwww.documentaryarea.tv/player.php?titl...
Larry Elder Uncle Tom. De docu die niet gezien mag worden.
www.youtube.com/watch?v=5kkbtrKiUZA
Waarom kijkt de hele wereld toch de andere kant op als er weer een blanke gediscrimineerd wordt? Is dat de echte overwinning van partijen als Groenlinks?
Het openlijk afwijzen van iemand om zijn/haar huidskleur heet "racisme".
Onze overheden maken zich daar dus openlijk schuldig aan.
Opmerkelijk omdat onze *grondwet* dat verbiedt, in artikel 1.
Socialisten, islamisten en andere voorstanders van genocidaal geweld zeggen altijd dat een racistische overheid noodzakelijk is om niet-bestaand racisme te bestrijden. Zij wijzen daarvoor op roddels over het niet-bestaande non-issue "institutioneel racisme". Daarmee wordt gek genoeg niet het aantoonbare anti-blanke racisme van linkse overheden bedoeld, maar nooit bewezen geruchten over het achterstellen van allochtonen.
Die mythe is gebaseerd op "kleurtjes tellen" bij enkele werkgevers. Maar houdt dus geen rekening met de geschiktheid van individuele kandidaten; talent, inzet, opleiding, intelligentie, betrouwbaarheid, strafblad, etc. Dat allochtonen alle negatieve lijstjes aanvoeren maakt het ook voor goedwillende werkgevers lastig om geschikte kandidaten te vinden.
Racistische kleuren-tellijstjes houden bovendien geen rekening met het feit dat de verhouding autochtonen / allochtonen in NL afgelopen 10, 20, 30 jaar sterk veranderd is. Maar veel werknemers in dit vergrijzende land zijn al 20, 30, 40 jaar in dienst. Dus het is logisch het personeelsbestand in veel bedrijven niet precies gelijk op loopt met de wekelijkse nieuwe "aanwinst" van 500 tot 1.000 analfabete apothekers uit gewelddadige clanculturen.
Zeker niet als veel immigranten niet eens *willen* werken. Het COA meldt al jaren "trots" dat;
- slechts 50% van alle asieleisers;
- pas na 10 jaar een baan heeft;
- van 30 uur of meer; dus niet eens voltijds.
Is het echt zo raar dat relatief weinig van hen het tot bankdirecteur schoppen?
Hoeveel autochtonen die hun hele leven keihard werken eindigen in een topfunctie?
Institutioneel racisme tegen immigranten is valse laster. Het is;
- een niet-bestaand probleem, omdat er nooit bewijs voor is geleverd;
- een non-issue, omdat getalenteerde mensen overal terecht kunnen; ongeacht hun huidskleur. Desnoods beginnen ze zelf een zaak, dat mag gewoon.
Onze overheid schendt grondwetsartikel 1; waarom vindt iedereen dit oké?
Onze overheid verplicht bedrijven om blanken achter te stellen vanwege nooit aangetoond "white privilege", waar eindigt dat?
Waar eindigde het nooit aangetoonde "jew privilege" van de Duitse socialist Adolf H? Dat begon inderdaad met het uitsluiten van joden bij de overheid; en van daaruit ook bij steeds meer andere beroepsgroepen. Uitsluiting in combinatie met steeds strengere censuur (check), boekverbrandingen (check) tot en met knokploegen (check) aan toe, maakte uiteindelijk het ondenkbare mogelijk. Stapje voor stapje steeds iets verder gaan. De grondwet is geen belemmering, zagen we al.
Maar werken genocides echt zo spiritueel en reinigend als socialisten, islamisten en black supremacists ons willen laten geloven?
Laat ik een onschuldiger en herkenbaarder voorbeeld nemen. Als we de linkse schedelmetingen naast het Nederlands elftal leggen, dan zijn tenminste 7 van de 22 man "zwart" te noemen. Dat klopt niet met de werkelijke verhouding wit / zwart in NL, dus institutionele racisten zoals Gloria Wekker en Sylvana Simons zouden nu moeten pleiten voor een aannamestop op zwarte voetballers, en ontslag van zwarte voetballers.
Maar zou racistisch beleid tot betere voetbalresultaten leiden?
Lijkt me niet, een voetbalteam moet altijd de beste voetballer kiezen.
De beste man op de juiste plek; iedereen vindt dat logisch, lijkt mij.
Maar waarom stellen we aan onze overheid lagere eisen dan aan ons voetbalteam? Onze overheid rooft ruim 50% van ons inkomen om allerlei zaken te regelen.
En onze overheid kan corruptie en wanbeleid nog corrigeren door de belastingen te verhogen, maar wat als ook bedrijven wordt verboden om de beste man op de juiste plek te zetten? Zal dat leiden tot structureel hogere prijzen, tot sterke kwaliteitsafnames, of tot allebei?
Zouden gesubsidieerde nationaalsocialisten zoals Akwasi, Azarkan en Insayno echt beter af zijn als Nederland geregeerd zou worden zoals Ghana, Marokko of Suriname?
En dit plannetje voor Zuidoost gaat een slordige 370 miljoen kosten. Weggegooid geld.
Het zijn dus niet niet alleen kabouters die puntmutsen dragen.
gaan we nog meemaken dat er kruisjes in brand worden gestoken in een iemands overwegend witte voortuin? Of doen ze dat niet omdat de afrikaantjes niet tegen de hitte kunnen?
Zuid-Afrika werd geboycot vanwege de rassenstrijd, waarom nu de VS dan niet? Wat heeft het voor zin dat blanken nu hier elkaar aanvallen omdat aan de andere kant van de oceaan foute dingen gebeuren? Wat wordt die zwarte loonslaaf daar beter van?
Doorzon was de fotonegatief van Jan Jans en de Kinderen. Confronterend, politieker en kritischer. Maar, het was Jan Kruis die het lef had om Catootje al te laten vertellen dat ze niet durfde te zeggen dat een jongetje in de klas niet leuk was, omdat hij zwart was en de rest met hem dweepte. De zelfcensuur is al langer gaande.
Cultuur marxisme is erger dan kanker.
Masterplan. Words matter
Masterplan Zuid-Oost.
Geen allergie associaties bij het woord master?
Openlijke discriminatie van witte mensen door onze overheden. Openlijk voortrekken van zwarte mensen door onze overheden. Onze overheden zaaien openlijk verdeling, haat en tweespalt.
-
Maar oh wee als je als politicus hardop minder criminele gelukszoekers in je land wilt. Oh wee als je een cartoon durft te tekenen die die overheden niet bevalt. Dan ben je als witte man plotseling wél aan de beurt.
Artikel 1, iemand?
Zijn uitkeringen ook te wit? Ik vraag dit voor mijn buurman.
Nee, hoor, zolang als ze maar zwart betaald worden.
Cornelis Lely moet dan maar ook gecancelled worden, beeld weghalen bij de afsluitdijk. Hij is in Amsterdam geboren en niet in Friesland of Den Oever. Hoe durfde hij de ontwerpen te maken!
Die proleet is ook aanwezig in Lelystad.
Wie van de vele zwarte striptekenaars heeft nu die tekeningen gemaakt dan?
En ik neem aan dat hij.. uhh.. zij geen HBO-niveau heeft, want anders is het niet conform Bijlmer-doelgroep?
En hebben ze wel gecheckt of ze obees is? En af en toe een blowtje opsteekt?
En heeft ze de inkomsten wel doorgegeven aan de gemeente Amsterdam om te verrekenen met haar uitkering?
Nou, ik ben reuze benieuwd naar de strip over de Bijlmer!
Je wordt er bijkantoor racistisch van
Dit is wel een hele grote meritesloze krokodil die gevoerd moet worden.......
"Inclusie en actieve bestrijding van racisme, discriminatie en andere vormen van uitsluiting zijn expliciet onderdeel van het Masterplan Zuidoost..."
Okee. En vervolgens wordt dit 'onderdeel van het Masterplan' ('inclusie', dus) geïmplementeerd met exclusie.
Exclusie, uitsluiting dus, van iemand omdat ie Wit is.
Dat is dus, behalve een schaamteloze contradictie, ook nog eens een infame vorm van discriminatie.
Hebben die woke-lui hun denkvermogen verloren of zo? Of wellicht vrijwillig ingeleverd?
Of komt het allemaal door de bezuinigingen in de psychiatrische hulpverlening?
Kinderen in kliko's wordt het helemaal....
Het gaat allemaal om aandacht, macht en subsidie (lees gratis geld) krijgen.
Ben gestopt met lezen van de verklaring toen er werd geschreven 'de moord op George Floyd'. De man is niet vermoord..
Dat was mijn eerste reactie ook. Wat hebben wij eigenlijk met de VS te maken ? Waarom moet alles hier 1 op 1 worden overgenomen ? Als dat zo nodig moet, zouden deze activisten zich wellicht een pietsje meer kunnen verdiepen in het trieste verschijnsel black-on-black crime. Dat is namelijk een zeer ernstig probleem in steden in de VS. Ik heb zelf zo de indruk dat het hier inmiddels ook aardig begint in de steden, met al die rappers die zo graag de gangster lopen uit te hangen, maar ja. In Chicago alleen al vallen jaarlijks ca. 450 slachtoffers van moord te betreuren, 75 % van hen is zwart. De daders zijn voor 71.3 % zwart, tegenover slechts 3.5 % blank. Achtergesteldheid en armoede zijn geen verklaring voor het feit dat Afro-Amerikanen zowel kwa slachtoffer als dader verschrikkelijk zijn oververtegenwoordigd in dergelijke statistieken. Blanken worden meer vermoord dan dat zij de moorden plegen. Voor hispanics geldt precies het omgekeerde. voor zover ik weet worden in NL geen data omtrent ras of ethniciteit bijgehouden in dit soort statistieken, maar dit is dus wat waarschijnlijk ons ook te wachten staat. The problem is systemic victimhood, not systemic racism.
Twee reebruine ogen keken De Jager aan: 'You have to ask yourself one question: Do I feel lucky?'
'Maar een maand geleden toen jullie me vroegen was ik ook al wit, wierp ik nog tegen.' - Gerrit de Jager
Gelukkig zat ik nog aan een biertje en niet de betere wijn want er zitten nu wat spetters op mijn monitor :)
Jager slecht, neeger goed!
Ben er helemaal klaar mee. It's war. Ken Peter al heel lang. Ik kom uit de Bijlmer.
Kantershof. De Majestic. Flora Palace.
Op pleuren met die racistische nonsens.
Wat is men toch dom als men met velen is.
Ach ik ben als witte boze man vorig jaar van een project afgehaald in Tanzania door de stichting. Want het moest iemand zijn van kleur. Nu mag ik het als nog doen voor een hoger uurtarief. Want er is kennis nodig voor het project. Ik werk al 25 jaar in Tanzania en spreek de taal. Ken de gewoontes en het hele land. Het is allemaal vooral heel vermakelijk. Ik ben 45.
In Tanzania ben ik een Mzungu. Is soort ‘Neger’ maar dan voor witte mensen. Heb me er nog nooit aan gestort.
Ben net gebeld voor een project in Suriname. Zit an. Neem mijn NEN-norm voor Sinterklaas mee.
Ben opgegroeid met De Familie Doorzon en daar is echt NIETS verkeerds mee...
vooral album de familie goorzon
Woke leent zich voor verherbouwing door de firma Biereco.
Gelukkig zijn blanken niet zo kleinzerig. Mouwen opstropen en gewoon iets anders gaan doen, keuze zat.
Wit is het nieuwe zwart, of zoiets
De Jager had zijn dochter geen India, maar Papoea Nieuw-Guinea moeten noemen. Ik denk dat het dan wel goed was gekomen.
Nou, gelukkig heet je Jan niet? Wow.
Zelfs de Muppets vallen ten prooi aan deze achterlijken en Disney. Ontoerekeningsvatbaar verklaren en opsluiten.
Oorlog is Vrede
Vrijheid is Slavernij
Onwetendheid is Macht
Jager is Prooi
Uw geest is onrustig. U denkt teveel.
1, in oorlog is vrede het streven (voor sommigen)
2. De slaaf die droomt wat vrijheid zou kunnen zijn.
3. Wie het weet heeft de macht over de onwetenden. Gevaarlijk spel. Maar spel is leuk! Vatte wie het vatten kan. (of wil)
4. De (zelfverklaarde) prooi zoekt de jager. De jager zal niet lijdzaam blijven toezien.
Samenvattend, hoe U in een paar stellingen opkomst, bloei en mogelijke ondergang van een samenleving danwel een levenssamenvatting/cq samenlevings-overtuiging neerzet.
Het zal geen verkiezingsthema worden.
Niet echt op de hoogte met George Orwell's 1984 ofwat reservebelg ?
Veel mensen worden pas wakker als iets henzelf overkomt.
Wijze les voor meneer De Jager: niet alvast beginnen met werken zonder dat de opdracht echt bevestigd is en een aanbetaling vragen. Je moet het spel eerst snappen voordat je het kan spelen. Het spel heet "hoe krijg ik zoveel mogelijk macht en geld". Als je al je principes overboord weet te zetten, dan kan je flink rijk worden.
Dus?
Zo werkt dat niet. Een opdracht van een gemeente is een opdracht. Die gaat altijd door, al doen ze er niks mee.
@niels5142 | 27-02-21 | 18:32: Dat dus. Je kan het woke-gebeuren bevechten, je kan het tot in het absurde doordrijven om het sneller ten val te brengen of je kan schaamteloos mee gaan graaien. Ik weet nog niet wat de beste methode is.
@Mr_Natural | 27-02-21 | 18:35: Ik weet niet wat voor een contract De Jager heeft getekend, maar als er een ondertekende opdracht lag, dan zou ik de factuur gewoon sturen.
@ZOMG | 27-02-21 | 18:59:
Juist.
De mond vol hebben over gelijkwaardigheid, maar ondertussen een soort van omgekeerde vorm van apartheid bedrijven. Apart wel.
Illegaal ook, maar niemand wil dat weten.
@peterdh | 27-02-21 | 18:38: Je snapt het niet. Zij zijn nu gewoon aan de beurt.
Jeetje, wat machtswellustelingen allemaal. Waarom zou je als persoon van een andere politieke persuasie (of kleur) eigenlijk je zo over je heen laten lopen?
Fuck it, ik ben te lui om m'n eigen berichten na te kijken met deze dagelijkse woke-bagger.
ik heb altijd al vermoed dat links denken zwaar hersenletsel veroorzaakt, voormalig minister Pronk bracht mij op het idee, en dat blijkt iedere keer weer waar te zijn
youtu.be/1XfHVBmRbes
De eerste 7 minuten zijn voor de bij1 figuren.
Een gezamenlijke weg voorwaarts.... stond dat ook niet in het rode boekje van Mao dat leidde tot de dood van miljoenen mensenlevens ?
Dat was de 'Grote Sprong Voorwaarts'...
@hirsute_priapist | 27-02-21 | 18:22: voorwaarts mars !
Dit lijkt inderdaad op.Maoisme. Wel eens de filmpjes gezien van Chinezen die spijt betuigden nadat ze genamed en geshamed waren?
Woke heeft de stijl van Mao 1 op 1 overgenomen. En krijgt er, zeker in Nederland, werkelijk alle ruimte voor.
@Bataafje | 27-02-21 | 20:59: dat zijn idd vreselijke filmpjes. Ontmenselijken, totale vernedering. Vaak zelfs door hun eigen kinderen.
Ik word hier zo moe van hè.............
Degenen die heel hard roepen dat ze gediscrimineerd worden zijn degenen die om het hardst discrimineren......
Vroegah werd mij geleerd: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet........
Ineens krijg ik lust in een borrel (Kwee) en ga ik Santana's Black Magic Woman weer eens draaien.
Niet "A whiter shade of pale"?
De soundtrack van “Kuifje in Afrika “
"Brown Sugar".
Alles waar je met plezier bent opgegroeid moet blijkbaar verdoemd worden.
Iemands fenotype/ genotype heeft geen enkele relatie met iemands enculturatie en acculturatie. Dit is puur toeval. Je mening doet er niet toe.
Neuth | 27-02-21 | 18:05,
Qué ?!
@Bad - Casey | 27-02-21 | 18:11: Iemands uiterlijk hoeft niet te relateren tot zijn of haar persoonlijkheid. Kan niet kiezen waar en als wat je geboren word of wat er te kiezen valt.
@Neuth | 27-02-21 | 18:34,
Mee eens, maar uw schrijfsel kwam op mij zo over, " waar heeft deze persoon het over " ?!
Vandaar.
Maar inzet en ontwikkeling valt wel voor te kiezen.
@Bad - Casey | 27-02-21 | 18:37: Ja effe wat dure antropologische termen strooien, ist nog ergens nuttig voor geweest... Wij zijn fysiek zo inferieur aan wat mogelijk lijkt dat ik er op de korte termijn en persoonlijk, weinig heil inzie. Ieder is 1 van 7 biljoen...
In mijn overwegend blanke buurt is dit een goed voorbeeld om nooit meer iemand met een kleurtje een opdracht te gunnen. Ze snappen de blanke cultuur immers niet vanwege hun huidskleur. Of is dat racistisch?
Ik moest lachen.
Dus het is geen racisme.
Nee, niet perse rascistisch, wel nogal dom en plat, succes met uw buurt
@Guusje Nadorst | 27-02-21 | 18:09: U moest lachen? Dan is u een racist.
En? Hebben de huidskleurfetisjisten al een geschikte negercartoonist gevonden?
J.P.Drapeau | 27-02-21 | 18:0,
Jazeker.
nl.wikipedia.org/wiki/Sjors_en_Sjimmi...
@Bad - Casey | 27-02-21 | 18:04:
Lol.
Het is heel simpel. Racisme is alleen racisme als een witmens dat doet naar een zwarte.
Andersom heet het woke en dan is het ineens goed.
matatwork | 27-02-21 | 17:58,
Pijnlijk, maar waar.
Dat is het al jaren.
Als een zwarte een blanke berooft heet het een beroving uit noodzaak wegens vermeend racisme en noodlijdend handelen door kansloze perspectieven & uitzichtloze toekomstplannen vanuit de 'verdachte.'
Als een blanke een zwarte berooft (fictief dit, trouwens) heet het rascistisch geweld met zware mishandeling en poging tot moord met voorbedachte rade.
Meest mooie en liberale serie ooit.
Archie Bunker's racial ranking system.
www.youtube.com/watch?v=icZOb67qn54
Door de VPRO werd dit uitgezonden, mooi was die tijd....
Archie Bunker is de grootste 'in your face' token-racist die er is. Die serie was zó verschrikkelijk politiek correct dat ik nog steeds groen weg trek als ik er naar kijk. Hij was net zo'n typisch verzonnen racist als Jacobse en Van Es. Alleen ZIJ zeiden; rot op naar je eigen land. Wat is overgenomen door de linkse goegemeente. Wanneer die weer eens een racistische mishandeling verzonnen hebben is hun bewijs altijd dat de daders riepen; Ga terug naar je eigen land. Maar dat is nog nooit in het echt bij echte racistische misdrijven (zo die er al zijn) geroepen. Niet waar ik bij was in elk geval.
En zo word je heden ten dagen als blanke op 'zwart' gezet....
Masterplan Zuidoost? Bordjes bij de toegangswegen: 'Slegs vir niet-blankes'.
Floyd was een crimineel, maar ja dat is Bouterse ook en die maken ze president, racisme is een verdien model geworden en hele hordes trappen er in, grote bek weinig hersens.
Voorspelling van Lorejas horen? Project gaat veel geld kosten. Project gaat volledig falen. Project gaat bejubeld worden in 1Vandaag en NOS Journaal. Wil er desnoods wel een weddenschap van maken? Word ik er ook wat beter van.
Hmmm, een blanke man die niet in de Bijlmer komt, met een grote pot subsidie voor dit project
... ik denk niet dat die geweigerd wordt.
“Laat dat geld maar zitten, we zoeken een zwarte vrouw uit de Bijlmer om ons project te financieren”
Nou dat 020 en omstreken moet me toch een shithole zijn zeg. Wij wonen nu noch prachtig tussen de mooie heuvels, maarja, zal natuurlijk niet lang duren voor ook die Amsterdamse drek over de rest van het land is uitgevloeid.
Iemand nog goede suggesties waar naartoe te emigreren ?
De drek vloeit al rijkelijk over het land.
Het woord "racist" heeft z'n lading al lang geleden verloren, toen de getinte medemens de linksmensch aan zijn/haar zijde vond en het begon te misbruiken. Sindsdien is het een geuzennaam geworden....
Nederlanddraaitdoor | 27-02-21 | 17:36,
Hier ga ik in mee.
Maar, maar, we waren toch tegen segregatie?
Dat was vroeger. Nu is men voor een "veilige omgeving," wat dus betekent dat je mensen vanwege futiliteiten mag weigeren.
AdPatat1960 | 27-02-21 | 17:35,
Klopt, maar wanneer het de andere kant opgaat, dan weer niet.
Sommige "witte" mensen verdienen het gewoon eerst door blanke en daarna door zwarte ( dat zijn dus niet mijn vrienden en familieleden uit alle werelddelen, van cacaoboter tot 80% cacao) en "witte" mensen uitgespuugd te worden.
Beide "kunstenaars" zijn al jaren inclusief en divers bezig en krijgen waar ze om gevraagd hebben, hun eigen voorouders en omgeving, van welke soort uit artikel 1 dan ook, verraden en daarna van de flat gegooid door activistische donkerhuiden en hun useful idiots.
Ach, het moet genoeg zijn om goed te kunnen tekenen. En dat kan ie. Heel erg goed. Dus nu gaan ze selecteren op pigmentatie en gaan de tekeningen van 't zomer nog terug naar Afrika. Hopelijk nemen ze ook de Bijlmer mee.
Is racisme ook geen soort van Godwin. Dat elke discussie die er gevoerd wordt bijna altijd op racisme uitkomt.
Alleen met gepigmenteerden in de buurt. Je begrijpt waarom mijn omgeving lelieblank is, geen zin in om constant op mijn tenen te moeten lopen, en bij een confrontatie gecanceld te worden. Dikke doei, ik haak bij voorbaat al af.
@Analia von Solmsch | 27-02-21 | 17:38: Schreeuwende oom en familiefeestjes, daar moest ik even aan denken.
@niels5142 | 27-02-21 | 17:43: Precies. Die racisme-schreeuwers kunnen we op famiefeestjes beter mijden.
@niels5142 | 27-02-21 | 17:43:
Ik chargeer natuurlijk, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Ik kom zelf uit de homo-emancipatie, en het laatste wat wij zouden doen is dit cancel-gedrag. Inmiddels is het homo-huwelijk een feit, gebaseerd op gelijke rechten. Zwart baseert zich op een fictieve erfzonde van witte slavenhouders. Hoewel slavernij in 1870 voorbij was, werd in 1971(!) homoseksualiteit pas uit het wetboek van strafrecht gehaald.
Toch ga ik de hedendaagse hetero geen verwijt maken, echter, wat “zwart” nu doet met een gemeenschappelijke schuld van de witte man, daar gaan mijn nekharen recht overeind staan. Ook omdat het zo hypocriet is, ben je zwart, dan heb je met homoseksualiteit vaak een groot probleem.
@Analia von Solmsch | 27-02-21 | 18:06: en toch is dit een klein groepje schreeuwerts, van beide kanten, de meerderheid -tot zover, heeft -godzijdank/hetwerd tijd- laten zien dat in het algemeen we de goede kant opgaan. Ik ridiculiseer de schreeuwerts, een kleine groep aan beide kanten.
@Analia von Solmsch | 27-02-21 | 18:06: Ooit ergens gelezen dat 40 % van de slavenhouders op de Antillen zelf een donkere huidskleur hadden. Hoor je nooit meer wat over. Wat betreft homofobie bakt men het zelden zo bruin (sorry) als in landen als Jamaica, Uganda... En uiteraard nagenoeg de gehele islamitische wereld.
Misschien is er hoop.
threadreaderapp.com/thread/1359905545...
Voor kerst versiert de buurt altijd een geadopteerde brug met lampjes. Degene die de materialen hiervoor levert zweert bij witte tiewraps en geen zwarte want “de zwarten werken niet”...
Zo'n ding heet Ty-rap, althans het origineel
@tsjajaja | 27-02-21 | 17:28:
Heb wij Wikipedia gekeken...
@tsjajaja | 27-02-21 | 17:28: het is trouwens bundelband in abn.
@tsjajaja | 27-02-21 | 17:28:
Onzin. Het is "to Tie" (binden). Het is in NL dan ook een kabelbinder - een Tie Wrap.
@aflaatverkoper | 27-02-21 | 18:02: Heten "zip ties" in de VS.
Als je begint over "old timers" denkt men dat je het over opa's en oma's hebt, en dus niet over oude autos.
Iemand uitsluiten vanwege de huidskleur.
Iets zegt mij dat daar een woord voor bestaat.
Help me even, kan er zo snel niet op komen.
Dis...
Disc..
Discri...
Nee, kom er ook niet uit.
@Wijze uit het Oosten | 27-02-21 | 17:34:
... tie
... atie
... minatie
Nee,en ook ik kom er niet uit.
Diversiteit. Makkelijk toch?
Zit schoenhandel Zwartjes al in de Bijlmer ?
Wat zijn die zwarten humorloos.
Ik heb ze wel aan het lachen gekregen hoor, met poep- en piesgrappen.
En meneer De Jager noemt zichzelf nota bene keurig 'wit'.
Daarom van mijn kant geen medelijden. Hij is mede oorzaak van deze waanzin.
@2voor12 | 27-02-21 | 17:24:
Ja, het is verrassend om te zien hoever mensen meebuigen. Van dat bericht van dat lispelende vertaalkwezeltje heb ik nog uitslag.
@2voor12 | 27-02-21 | 17:24,
?!!
Je kunt je zelf wel blank noemen, maar dan stoppen de zwarten de vingers nog dieper in hun oren en gaan nog harder “lalalala-ik-hoor-je-niet!”roepen.
Er is geen dialoog: als blanke man ben ik sowieso schuldig, moet ik me schamen en mag ik alleen luisteren naar die multi-kul ...
het is dictatoriaal gedram, maar ja, ze zijn zwart dus onschendbaar.
@Analia von Solmsch | 27-02-21 | 17:32: Dat hoort u vast elke dag, Analia, we leven enorm met u mee.
Zelden zulke loze woorden gehoord!
Nietszeggende, overtrokken, inhoudloze, slechts polariserende gefrustreerde stokende ophitsende
leugenachtige bullshit
Idd, alleen al de ‘ de moord op George Floyd ‘ . Is dat bewezen ?
@ja,diedus! | 27-02-21 | 17:20:
Ja, de moord is bewezen. Daarom zijn de daders ook al veroordeeld......... Oh wacht... bijna veroordeeld. Maar dus zeker schuldig! Getekend, Sylvana
Ronnie D, de eerste dealer en pooier die ik in mijn leven kende.
Maar wie heeft nu uiteindelijk die tekenopdracht gekregen? En was het resultaat bevredigend?
Ik vind Morgan Freeman een waardeloze acteur
Martin L. King was een klootzak
Pele was een kutvoetballer
Michael Jordan kon voor geen meter basketballen
Dat krijg je er nou van.
U daalt af naar het niveau van de opponent. Dat is niet de meest slimme tactiek.
Leestip: Lao Tse.
@boer-zonder-principe | 27-02-21 | 17:21:
Maar soms voelt het wel even fijn.
goedverstaander | 27-02-21 | 17:13,
Maar zulks films mogen wel.
White Men Can't Jump
www.youtube.com/watch?v=NHRvNAENaxk
Doet me denken aan Israël. De negev woestijn is daar omgevormd tot een vruchtbare oase waar heel Israël van vreet. Laat je dit over aan de Arabische gemeenschap... heb je bineen de no time weer een zandvlakte. Nou, die kant gaan gaan we hier iig op. Een Zimbabwe 2puntnul. Blanken verdrijven en de chaos is een feit. Punt. Inclusieve samenleving my ass.
Het gaat goed zolang de ruif waar ditvsoort figuren uit parasiteert, gevuld blijft worden door hardwerkende mensen en het systeem hen hier toegang toe verleent.
En nu is het wachten op de eerste mafklap die het scheiden van witte- en gekleurde was racistisch vindt en het daarbij behorend hernoemen van Witte Reus, het problematiseren van witbrood, raadsvergaderingen over een inclusievere kleurstelling voor zebrapaden......
Hoe zit het dan met de lunchpauze tijdens de raadsvergaderingen over inclusievere zebrapaden?
Mogen er dan nog wel witte bolletjes liggen en glazen melk staan? Zal ook wel weer gezien worden als te Hollands en witte suprematie.
@leo de pejo | 27-02-21 | 17:17: Grijzig biologisch zuurdesem speltbrood en lactosevrije rijstdrank.
@zeur | 27-02-21 | 17:36:
Inderdaad.
En uiteraard zonder boter. Om de veganistische medemens niet te "offenden".
Een plakje beenham is helemaal uit den boze. Want haram. Daarvan raakt de mohammedaan van streek.
Leefde Eric Schreurs nog maar.
Van Pardon lul?
@eerstneukendanpraten | 27-02-21 | 17:26: Nee, dat is Hein de Kort. Schreurs is van o.a. Joop Klepzeiker.
Dus er zijn racisten in de Bijlmer. Wat een verrassing!
Amsterdam, een stad met een dynamische en progressieve bevolking die steeds weer in ontwikkeling is, nu willen ze weer de Apartheid invoeren.
Amsterdam, hip & happening !
wegblijven inderdaad, almere rules
Gerrit de jaren krijgt wat die verdient.
Hij was tegen zwarte piet toch en die mag wel in de bleek .
Nou Gerrit je bent zelf te bleek onder de doorzon kots
Als je jarenlang de krokodil voert ben je uiteindelijk zelf ook aan de beurt.
Het uitsluiten van blanken kan op dit ogenblik meestal op conto van blanken worden geschreven. M.a.w., blank discrimineert blank. Hier is sprake van geïnstitutionaliseerde zelfhaat.
U heeft het door. De haat staat ook altijd in de blanke oogjes als je een kritische vraag stelt waar die woke dames en gay mannen mee bezig zijn
Er zijn een heleboel mensen met een joodse achtergrond die erg woke zijn, moet je eens de term 'Selbsthass' gebruiken tegen ze, gaan ze helemaal ballistic van. Omat ze weten dat het waar is.
Hoe doen zwarte tekenaars dat dan? Met een wit potlood op een zwart vel?
Het meest irritante is dat Amsterdam zichzelf profileert als 'meest inclusieve stad' van het land terwijl het de meest gesegegeerde stad is. Dat blijkt steeds weer uit de onderzoeken van het gemeentelijk statistiekbureau.
Wit heeft de macht in centrum en zuid. Zwart bestiert zuidoost, mocro's rulen in nieuw-west en Turken in oost. Allemaal prima maar houd eens
die grote waffel over de inclusieve en lieve stad.
Ik geniet als Amsterdammer in het centrum de status van Wonderer (en aflaatverkoper natuurlijk) in de kruisbestuiving van de verschillende getto's.
Vroeger was black nog beautiful, nu is het alleen maar gezeik.
Er was een tijd toen was iedereen heet zo zat dat er werd uitgesloten. Gaan we nu weer die kant op? En waar had het nou mee te maken ? Toch de kleur of gedrag ?
Ik weet het niet maar ik bespeur dit jaar veel mensen die die twee dingen aan elkaar zijn gaan verbinden. En dat is een triest resultaat maar wel heel logisch
Op TPO is op een rijtje gezet wat woke werkelijk is en waarom het slecht is:
tpo.nl/2021/02/27/verplicht-lezen-dri...
Maar Thierry is vieze racist vanwege wat gelekte appjes en Wilders vervolgen we ook jarenlang om z'n uitspraak 'minder minder minder'.
Ondertussen schrijven ambtenaren hele beleidsstukken waarin ze op kleur selecteren omwille "diversiteit" en "positieve discriminatie".
Terecht, ik zou mijn kinderen nooit willen blootstellen aan de familie Doorzon. Goede actie van Thierry.
Gewoon even dit.
Richard Pryor's 1979 Joke About Police Still Applies | Netflix Is A Joke.
www.youtube.com/watch?v=ZWulvchFpYs
Er zijn naar mijn schatting in heel nederland 5 zwarten die zeiken over cultural appropiation, en 500.000 blanke kutjes die namens de zwarten andere blanke mensen de les wijst.
@DruipendeWorst | 27-02-21 | 17:07:
Dat is natuurlijk iets wat ons allemaal aangaat. Zwarte en witte voetballers maar zeker ook de supporters. Want straks, als we winnen, is dat niet meer relevant.
@DruipendeWorst | 27-02-21 | 17:07: Het is niet de stad. Het zijn de beleidsmakers, die de kolder in de kop hebben.
@DruipendeWorst | 27-02-21 | 17:07: Was toch in Qatar,ga je daar toch even demonstreren, succes toegewenst.
@Usumani | 27-02-21 | 17:11: Sorry, verkeerde draadje.
het is inderdaad wel een vrouwendingetje
Tyfusstad. Afzinken, vacuümverpakken of platgooien. Als deze maar ophoudt te bestaan.
Het is niet de stad. Het zijn de beleidsmakers, die de kolder in de kop hebben.
Ja ja, nou weten we het wel. Jullie zouden hier nog niet dood gevonden willen worden. Bedenk eens iets nieuws.
Veel Amsterdam weer vandaag. Ik ga maar weer sparen want ik voel 'm alweer aankomen wie dat allemaal mag gaan betalen!
Dit is toch gewoon discriminatie van de blanke man? Waar zijn de voorgedrukte aangifteformulieren te downloaden? Ik doe mee, u ook?
Die staan hier:
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
Een link naar Instagram waar ik cookies moet accepteren. Nee dank je.
Weet je wie vroeger ook "master" moesten zeggen ?
Het wordt tijd, dat de uitbuiting van blanken wordt gestopt.
Niet meer meebetalen aan al die eenoudergezinnen, geen subsidies meer, geen vrijwel gratis woonvoorzieningen, niet meer meebetalen om de buurt leefbaar te houden, etc.
Ieder kleurtje voor zich.
Nieuw Afrika in wording.
Ik zeg doen.
maak ons toch gewoon af, hebben we nog niet genoeg geleden? als we 's morgens onze ogen open doen hebben we al iemand beledigd of geslaafd. maak er maar een einde aan, dit lijden is niet te harden. dit doe je toch niemand aan.
Ons afmaken? Nu.Even.Niet. Ik heb nog een biertje koud staan.
Dit gaat niet stoppen vanzelf .
Er was iemand uit een tv programma die zei er iets van.. maar die werd overtroefd door een Arie Boomsma die een nog al gemene weg kende . Namelijk? Allemaal reclamespotjes aanspreken die tijdens het programma reclame zouden uitzenden.
En die mensen waren zo laf. Eigenlijk ken je ze niet laffer. Er was er ook maar niet 1 die zei: wat een onzin dit allemaal
En nu zien we dit in stroomversnelling want de lafheid stapelt zich op in stroomversnelling
We gaan moppie tijden tegemoet
U krijgt wat u verdient.
En als men woedt gecanceld? Men zegt ook nog allemaal : ik snap het wel
Moppie= mooie
@Kluifje | 27-02-21 | 17:05:
Mooie tijden kennen we wel en zijn uit de gratie. Moppie tijden daarentegen gaan nog eens groot worden.
Die waanzin moet echt stoppen.
Dat pamflet is echt diepe treurnis. Die hoogdravende taal met steeds “wij” is typisch iets voor marxistische typetjes.
En dan regel 3 met “Nederland en Amsterdam”. Ze bedoelen dus dat linkse reservaat en Nederland moet zich er maar naar voegen.
Ik ga gewoon niet met al teveel gekleurde mensen om. Woke mensen ken ik niet en wil ik niet kennen. Dat bevalt prima. Dat ik teveel belasting betaal om een groot deel van de bevolking aan gratis geld te helpen, neem ik dan maar voor lief.
U weet niet wat u mist! Mensen van kleur kunnen heel gezellig en loyaal zijn. Veel meer dan de bleekscheten c.q. kaaskoppen.
Allemaal onzin. Verkeerde dieskriemienazie. Die negerts zijn al meer dan doorgezond; zie het koeleurtje.
Daar zijn toch wetten tegen? Aangifte doen dus. Al was het maar symbolisch.
Als je hier mee aangifte komt doen lachen ze je uit en ben je een aansteller.
Er zijn zelfs linkse mensen die spreken over "positieve" discriminatie, maar dat is geheel gebaseerd op de kleur van de persoon.
Maar andersom is het meteen actie en wordt direct de racismekaart getrokken, kamervragen gesteld en is de wereld te klein.
Qatar! Wat? Qatar! Hoezo? Nou daar wordt nogal slordig met bouwvakkers omgesprongen en met de mensenrechten zit het ook niet helemaal jofel!
Verdienen we eraan?
Ja! Dat dan weer wel!
Niet over lullen!
Stelletje randdebielen met maakbare illusies.
En ik ga pdf 2e linkje niet eens lezen; ik weet nu al wat erin staat. Veel verbinden, inclusie, wij, allemaal, kansen, gelijke kansen, toekomst, perspectief etc. etc.
Gaat ongetwijfeld veel geld kosten. Geld dat achteraf wel weer in een bodemloze put zal zijn gegooid en geld wat door allerlei westkleppen achterovergedrukt gaat worden.
Succes met een en ander.
Hoe slechte negers het weer verpesten voor de goeie.
Wat een politiek correct geneuzel weer allemaal. Wat dit land nodig heeft is de keiharde mening van Hans Teeuwen!
Ik kijk veel Britse TV, ook de commerciëlen. Je ziet er in hun progamma's en reclames meer 'token' gekleurde mensen voorbij komen dan in mijn eigen buurt en die is bepaald niet in Staphorst. Geen idee of dat ook hier zo is want ik kijk nooit Nederlandse TV.
het enige blanke gezing zie je in de reclame alleen nog bij de Jumbo
@De Treinende Rechter | 27-02-21 | 17:23:
Ik heb gehoord dat Frank Lammers wordt vervangen door Akwasie
Knettergek, wat een zielige bende is dit allemaal aan het worden.
Ze zijn ontspoord, maar de woke trein dendert nog een tijdje door. Als dat maar goed gaat ...
@Usumani | 27-02-21 | 17:19,
Ik vrees het idd mee.
De politieke correctheid wordt In versneld tempo per dag zieliger.
Sylvana voor burgemeester..
Oboema Sesetokoe for burgemeester !1!!
Maakt niet uit. Er zit in Amsterdam een hele dikke bestuurlijke kleilaag (hallo PvdA) van doorgewinterde beleidsmakers (maken maar niks meten) die de lakens uitdelen. Waarschijnlijk in iedere stad met ‘multiculturele’ vraagstukken. Zij zijn de mensen en organisaties en allianties en task forces om te laten zien dat er iets aan de problemen wordt gedaan. Natuurlijk niet te goed oplossen want anders hebben ze geen werk meer.
@Tobi | 27-02-21 | 17:08,
Hahaha,
Oboema voodoo master.
www.youtube.com/watch?v=fM-qz2P3xmw
@Tobi | 27-02-21 | 17:08: om met Josie te spreken: "Dood moet je DOOOD!!!!"
Racisme is een verdienmodel.
Ze zaaien verdeeldheid en oogsten subsidie.
Dat weten ze bij de Volkskrant als geen ander.
Heerlijk hoe linkse partijen problemen creëren die niet zijn. Deze ambtelijke schijnheilige houding -van hoog tot laag- kost trouwens bakken met geld. Belastingen in deze steden stijgen niet voor niets als hoogste van NL.
Veel plezier ermee!
Kijk nou toch eens! Die linkse blanken die er wel voor zorgen dat de negers een baantje krijgen. Ziekmakender en paternalistischer kun je het niet krijgen. En (ik hoop) een klein deel van de donkere bevolking wentelt zich in deze slachtofferrol. Positieve discriminatie of negatieve discriminatie is onzin. Discriminatie heeft geen positieve kanten. Ik ken zat donkere mensen die gewoon volledig meedoen in de maatschappij en dat zelf hebben bereikt. Niemand staat bij hun huidskleur stil.
Mijn grafisch buro wordt zo vaak benaderd om grafische voorstellingen te maken voor mensen van kleur. Ik stuur ze altijd meteen weg: “Ik teken niet voor gekleurde mensen en je komt niet uit Nederland” zeg ik dan altijd. Altijd alle begrip en acceptatie, wat dat betreft is een kleurmens altijd zo flex als een helastiekje.
Nou, nou, nou. U heeft een 'grafisch buro' schijnt het. Met een soort klanten die altijd, maar begripvol, weg gestuurd worden.
En die kleurlingen begrijpen dat allemaal. So, what's the problem?
@Peter-Rissing | 27-02-21 | 17:03: Dat zijn juist *niet* zijn klaten, slimpie. Lez0n.
Misschien kunnen we beter terug naar complete rassensegregatie. Want dat lijkt men te willen.
De Volkskrant en de gemeente Amsterdam doen in ieder geval hun best, daar zal het niet aan liggen. Wat zijn die aan het polariseren.
Deugfascisme.
Blanke mensen mogen kennelijk niets meer produceren dat bestemd is voor niet-blanke mensen. Dus we gaan alle productie voortaan uitsorteren naar kleur? Maar dan ook alle productie en niet alleen tekeningen of vertaalde gedichten. Want als zwarte mens wonen in een huis dat ontworpen en gebouwd is door witte mensen doet natuurlijk ook erg pijn.
Het begin van de apartheid is er, nu doorzetten, Amsterdam.
De bruine gemeenschap onder aanvoering van Akwasi, Airfryer, Silly Simons (Subsidiehoer aldus Adjiedj Bakas), Gloria Wekker, Mitchell Esajas en een Janice Deul doen bewust of onbewust (maar ik denk toch echt bewust) aan rassenscheiding.
Heerlijk om in deze tijd zo dicht op de geschiedenis te zitten. Gescheiden zitplaasten in de bus en Zuidafrikaanse toestanden op Nederlands grondgebied zijn aanstaande.
Geef het wat tijd en gemeenteambtenaren Openbare Ruimte hangen overal deze bordjes op:
digitalcollections.lib.uct.ac.za/isla...
Wat eraan gaat komen: Gerrit de Jager, en Marieke Lucas krijgen over een jaar of wat het advies om hun bedrijvigheden in een bv of groter onder te brengen. Een bedrijf waar een gekleurd persoon de baas is. In Zuid Afrika begon het daar ook mee, in de top van de bedrijven moesten zwarten, ik zeg zwarten, want een hotnot is iets anders, dat is een kleurling. Kleurlingen liggen nog steeds aan de laatste tiet, btw. Anyway, er werden dus zwarten aangesteld, bij banken ondermeer. Er werd ze dan gevraagd om gewoon in een kamertje te gaan zitten, en zich niet met de zaak te bemoeien. Maar dat was ook weer niet de bedoeling. Je kunt nu daar zelf waarnemen hoe het er hier over een tijdje uit gaat zien...
@hotnot | 27-02-21 | 16:59:
Zegt u daar nu echt 'Kleurling'???
Die term kan écht niet meer anno 2021. Het is tegenwoordig 'Mensen Van Kleur'. 'Gekleurde Mensen' dat tot voor kort nog gangbaar was blijkt ook al te kwetsend te zijn voor degenen die ermee bedoeld worden..
Echter, in Canada is een gepigmenteerde hoogleraar op een universiteit en hij vindt nu al de term 'People of colour' niet meer kunnen. Dat is kwetsend omdat het te veel op de oude omschrijving 'Coloured People' lijkt. Zucht...
En zo blijft de gepigmenteerde maar miezemuizerig navelstaren op 't eigen huidskleurtje.
@leo de pejo | 27-02-21 | 17:08: Iedereen is gepigmenteerd en er zijn maar weinig mensen die 'miezemuizerig navelstaren op 't eigen huidskleurtje'. Ze krijgen alleen te vaak een podium.
@leo de pejo | 27-02-21 | 17:08:
Probeer anders eens Chronic Complainers of Colour.
Kan je ook te zwart zijn?
Alleen als je Piet heet.
Misschien in het pikkedonker
als anderen hun nek over je breken
@tobi : behalve als je dan zou lachen, dan zie het wel.
Ik discrimineer iedereen.
Heerlijk. Ik u ook. Kunnen we genieten, of niet, van elkaars verschillen.
@Hiram | 27-02-21 | 17:00:
Dat klinkt prima. Cheers.
Als ik ooit een boek schrijf wil ik dat het alleen vertaald wordt door een blanke man die vlees eet. Mag je dat dan ook eisen?
Ik wil mezelf niet opdringen.
Alleen als dat vlees duurzaam geproduceerd is in een laboratorium.
Gerrit de Jager werd dus op kleur gediscrimineerd door een overheidsinstantie. Het haalt in Nederland weinig uit, maar een klacht wegens overtreding van artikel 1 van de Grondwet zou terecht geweest zijn.
Jammer dat Gerrit geen homosensueel is.
Had hij het op homofobie kunnen gooien.
@leo de pejo | 27-02-21 | 17:09:
Dan zou hij weer uitgekotst worden door de homogemeenschap,
Heel Nederland is verplicht om tolerant en verdraagzaam te zijn, met 020 en met name 020-Zuid Oost als uitzondering op de regel, aldus 020.
Als ie nou Mohammed had beledigd, had ik de ophef wel begrepen...
Nu is onze eigen cultuur aan de beurt.. Tja humor is een subjectief begrip,
zeker als je nooit geschiedenis hebt gehad op school.
Waar bestaat dat Masterplan Zuidoost dan uit? Babyfoons bij de vuilcontainer?
Aparte zitplaatsen voor blanken achter in de deugbus.
Actieve voorlichting en betere scholing, hulp bij sterilisatie en abortus, afbouwen fokpremie,harder straffen veelplegers. Huurkrotten vervangen door woningen die betaald kunnen worden door mensen met een inkomen net iets boven minimum loon. wijkverbetering en daar bewoners bij betrekken (banen in de buurt) betere controle op illegaliteit in handel of mensen. En commerciële bedrijven terug in de wijk, niet langer ver ver weg op een industrie terrein. als het geen vervuiling geeft kan het prima in de wijken.
Gaat goed met racisme. Steeds meer mensen ervan beschuldigen en op basis van huidskleur uitsluiten. We zijn een eind gekomen in Amsterdam.
Dus..... we zijn op weg naar een land waar her en der bordjes komen te hangen met net vir blankes danwel slegs vir blankes tekst erop.
Mandela en M.L.K. zouden gek worden.
Ach ja de bijlmer. Het wordt vanzelf wat als het kansloze volk daar wegtrekt om plaats te maken voor mensen die Amsterdam niet kunnen betalen. Is nu al aan de gang. Geef het 15 jaar en dan zijn er een stuk minder zwarten te vinden om de woke belastingverspillende onzin uit te voeren. En als de criminaliteit en aanverwante problematiek daardoor afneemt zullen deze dames en heren zich uiteraard op de borst kloppen.
Denkt u echt dat de criminaliteit en de aanverwante problematiek gaat afnemen?
Dat is volgens mij niet realistisch met dit beleid.
Feitellijk worden blanken uitgesloten van racisme.
En dat MAG helemaal niet.
Mmmm ik moet dan ineens denken aan mensen die achtreaan in de bus moeten gaan zitten omdat ze te zwart zijn. Niet aan het werk komen omdat je te wit bent zal wel iets heel anders zijn.
Na enig denkwerk, verbaas ik mij er over waarom Akwasi geen politieke partij opricht en zich verkiesbaar stelt.
In plaats daar van zet hij een omroep op. Hij wordt hier door de gevestigde orde zelfs zwaar bij gesteund.
Het leven wordt steeds interessanter.
Dat is zijn eerste stap, na vier jaar omroep zijn de mensen bereidt op hem te stemmen. Wel onder de voorwaarde dat hij met zijn kud omroep ophoudt.
Dan moet ie ook echt wat doen en moeten er mensen vrijwillig op hem stemmen.
Met een omroep gebaseerd op "tegen de boze blanke" krijgt ie subsidie ongeacht hoe slecht het werk is dat er geleverd wordt.
En als dat niet gewaardeerd wordt, dan is dat nooit zijn schuld.
Dus, qua opbrengsten is een omroep stukken voordeliger.
Een masterplan wat 20 jaar moet lopen. En ondertussen allemaal dik salaris vangen wat uit de blankenmensen pot komt.
Er is toch geen purere vorm van discriminatie? Waar gaat dat heen met ons gave land?
Ik ben uit 1973,.......ik verlang terug naar vroeger, mooie tijd was dat, ik ben blij dat ik het 'normale' nog heb meegemaakt.
Pffff........, ik voel me al best oud.
Ik uit '87 en ben jaloers op u, ik kan nog 14 jaar langer doorploeteren in deze woke transgenderneutrale anti-alles utopische zaadwereld waar geld verdienen een vies woord is, en gekwetst zijn de norm.
@prutsclown | 27-02-21 | 16:47: .....iets met gedeelde smart...
Ik wens u toch nog een fijne tijd toe op deze kermis van extremen.
Jaren 70 waren subliem.
Je bent ook best oud.
Dat heb je niet! in 1973 begon de zaak ten einde te lopen. Toen jij je een beetje bewust van het bestaan begon te worden, was het al niet meer normaal.
Als we geen betere tijden hadden gekend, hadden we ook van niets geweten. Wel zo goed voor je gemoedsrust.
Ik zou me liever druk maken over 6500 bruine mensen die hun leven hebben opgeofferd voor een feestje van een stel verwende miljonairs.
Ok, dus omdat ze niet willen discrimineren op basis van huidskleur worden blanke mensen uitgesloten van deelname.
Dat is in elk geval mijn impressie van deze klucht.
Non adepto angebatur, sicut frequenter miraberis. Das latijn. Zal straks ook wel niet meer mogen. Die lui waren blank en spraken ook geen arabirisch, dus ja, dan weet je het wel.
Suum cuique tribuere?
Nuntempe ni parolas pri esparanto, stultuloj!
Eerst volledig verkeerd getriggerd www.de-alliantie.nl/ blijkt het gelukkig het altoos integere Rochdale te zijn dat de Sociale Geografie in leven houdt. Mijn argwaan was dus onterecht: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... Wilt u meer of minder drillrappers: www.youtube.com/watch?v=07Y0cy-nvAg ?
Je mot toch wat met al die belastingcenten. Voor de goede orde, de gentrificatie van wijlen de Bijlmer is al minstens twintig jaar in volle gang. No disrespect voor Gerrit de Jager intended.
In NL mogen zo langzamerhand heel wat bovenkamers eens goed herverbouwd worden. Daar schort echt wat aan de bedrading....
En andersom dan?
Mag je nu ook iemand discrimineren als die uit de Bijlmer komt?
De laarzen marcheren. Ik hoor ze kletteren in de straten van Amsterdam.
Racisme blijft natuurlijk iets waar iets aan moet gebeuren.
Het overdrijven wat je weer vaak aan de linkerkant van het spectrum vindt werkt natuurlijk niet. Het is denigrerend om mensen met een (al dan niet geforceerde) migratieachtergrond bij voorbaat te behandelen alsof ze minderwaardig is, nogal, racistisch in mijn nederige ogen.
Dan heb je het "alle blanke mensen zijn racisten" argument? Nou ja, dat zal wel enige kern van waarheid hebben maar het is niet alsof Japanners geen racisten zijn of Arabieren. Chinezen iemand? Afrikanen? Joden? Laten we maar eerlijk iedereen is goedbedoeldend of kwaadbedoelend wel tenminste een beetje racist. Sommigen meer dan anderen.
Aan de andere kant van het spectrum zijn die mensen die categorisch ontkennen dat er racisme is dat het bestaat om vervolgens klassieke racistische opmerkingen te maken zoals:
'Ik ken genoeg donkere mensen, die vinden het belachelijk' - vertaling "Ik ken Sharida op het werk en die lacht altijd vriendelijk als zij onze toiletten poetst en ik haar vraag of ze blij is met haar baan.
"Je mag het niet zeggen maar ... " - vertaling "Eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde"
Het gaat dus helemaal niet om wit/zwart of christen/jood of man/vrouw/x maar om discriminatie.
En discrimineren doen we allemaal.
Veel allochtone mannen vinden westerse vrouwen veel te gemakkelijk om voor seks te krijgen.
Veel autochtone vrouwen dromen van een neger want die zou een grotere lul hebben.
Veel autochtone mannen dromen van een Aziatisch meisje want die zou dan weer een kleiner kutje hebben.
Nou dat is allemaal niet waar. Het is niet waar dat blanken meer intelligent zijn, negers beter kunnen sporten, zigeuners beter kunnen stelen.
Wat wel waar is dat zo ongeveer onder elke bevolkingsgroep je de ondermaat, middelmaat en bovenmaat hebt en dat het aan de hand van je kansen en mogelijkheden ongeveer bepaald wordt waar je eindigt. Veel betere scholing en scholing discipline leidt tot hoger IQ in oost-Azie gaat alles om scholing, joden zijn ongeveer hetzelfde, in blanken hebben meer scholing en op de Savanne moet je weten welke wortel of dier je kan eten, waar water is. Er is weinig meer te behalen in het leven. M.a.w. er zijn voor zo ongeveer dezelfde soorten mensen verschillende mogelijkheden en kansen. Als je daar meer over wil weten dan moet je naar de geschiedenis van slaven kijken in de VS. Daar ligt het er dubbeldik op dat slaven minder leken te kunnen omdat ze niets mochten.
"Het zijn de slechten die het voor de goeden verpesten ..." - vertaling "Er zullen wel goeden zijn maar ik zie ze niet"
TL;DR.
De wokies zijn walgeijk dom en racistisch bezig, hun tegenpolen ook.
Nou dat is allemaal niet waar. Het is niet waar dat blanken meer intelligent zijn, negers beter kunnen sporten, zigeuners beter kunnen stelen.
Echt niet?
@WasHetMaarMakkelijk | 27-02-21 | 16:44: Zigeuners zijn ook goede violisten hoor, ook heb ik een keer mijn messen laten slijpen door hun, sindsdien snij ik vlees met een bijl.
Zucht.. je kan ook problemen maken alleen maar om een probleem te maken.. wat een maatschappij leven we in..
Een decadente.
Woke mensen zijn de echte racisten. Eng volk dat alles zwart wit ziet. Jammer dat lafbekken zoals Halsema en D'66 ers de woke-racisten niet op hun plek neerzetten en ze het zwijgen oplegt met hun rassenleer.
Apart dat er staat dat George Floyd vermoord is. Wie zich erin verdiept weet dat dat steeds minder duidelijk is. Ik acht het waarschijnlijker dat hij gestorven is aan een overdosis.
Ook al wat het dood door politiegeweld, dan is het nog steeds geen 'moord' maar doodslag. Een overheidsorgaan zou beter moeten weten.
Inderdaad ,door politiegeweld omgekomen draaideur crimineel. Zeker geen moord. En onbegrijpelijk dat deze figuur nog steeds wordt aangehaald in allerlei woke pamfletten en dat dit nog steeds lijkt door te etteren op veel terreinen.
@JohnLocke | 27-02-21 | 16:41: zelfs doodslag gaat niet lukken.
Hooguit dood door schuld. Meer niet.
@JohnLocke | 27-02-21 | 16:41: Ook al zou het (uiteindelijk) wél moord (blijken te) zijn. Iedere verdachte moet voor onschuldig worden gehouden tot de rechter het tegendeel wettig en overtuigend bewezen heeft verklaard.
@Hiram | 27-02-21 | 17:11: En dan hooguit omdat de ambulance mogelijk niet direct aan het begin van de arrestatie is opgeroepen, maar pas toen de overdosis duidelijk was.
George Floyd was toch die veroordeelde crimineel die overleed aan een overdosis Fentanyl en waarbij net gedaan werd of het een racistische moord was?
Vraag me af hoe de wereld eruit had gezien als Adam en Eva, of erger nog Jezus Choeristus, zwart waren geweest.
dat waren ze waarschijnlijk ook. In het midden oosten had je toen ook al weinig blanken.
Adam en Eva hebben nooit bestaan en Jezus kun je zien aan mensen die nu ongeveer in Israël wonen lijkt mij.
Als er ooit een generatie waard was om geheel verplicht te castreren/steriliseren opdat de achterlijkheid niet doorgegeven wordt, dan is het de huidige generatie wel!! Als boegbeeld voor deze " culturele hulp actie" Halsema en Ollongkreng! Eventueel al bestaand nageslacht met terugwerkende kracht aborteren.
De gekheid word ons vooral opgedrongen door de generatie die is geboren in de jaren tachtig. De huidige dertigers en veertigers.
Boekverbranding, het is niet of maar wanneer?
Deden blanken maar mee in de Bijlmer. Dan was het er niet zo'n puinhoop.
Zuid oost, de bijlmer dus, en die durven daar het woord discriminatie uberhaupt in de mond te nemen............ we hebben nog een heeeel lange weg te gaan.
Het mooie is dat deze revolutie haar eigen kinderen gaat opeten. Deze racisten gaan elkaar binnen de kortste keren de circustent uitvechten....
Ik help het je hopen. Ben er goed klaar mee.
Net als de wapwars.
www.martinvrijland.nl/nieuws-analyses...
Ik ben nu zelf ook dingen aan het cancelen, het is al een aardig lijstje aan het worden. Zeg gewoon nee.
"De moord op George Floyd". Toe maar. Is dat een overheidsinstantie die dit zo schrijft?
Maar goed: we hebben dus een Engels kostuumdrama over de 19e eeuw op Netflix met gepigmenteerden als graaf en koningin wat dan heel gaaf is, maar blanken mogen niets bijdragen in een diverse wijk als de Bijlmer want dat is niet gaaf.
Die engelse serie is behoorlijk ongeloofwaardig aan het worden, gezien de huidige segregatie die vanuit extremistische kringen wordt gepropageerd.
Dat is inderdaad geen moord. De intelligentie spat er vanaf bij de blm friends.
Waar zijn Kajsa en haar anti-nepnieuws-apparatsjiks als je ze écht nodig hebt?
Pas op! een overstekende neger.
media.s-bol.com/4w5X2J64DN1/550x480.j...
Ik zie hem wel ik zie hem....
Heel veel woorden, maar het gaat om money, money, money.
Ik heb even In mijn glazen bol van De action gekeken en kwam tot de volgende conclusie.
Binnen tien jaar lopen we in jurken, prevelen we subsaharateksten, en prijzen we de inferieure koopwaar aan, die we voor ons uitgestald hebben op kleedjes op straat, dit wordt dan oogluikend toegestaan door onze vroegere”gasten” die we massaal lieten binnenmarcheren onder luid gezang en dans, en die de bv Nederland overgenomen hebben, zonder er een cent voor te betalen, wie heeft er een VOC mentaliteit?
Mag ik dan wel dreadlocks?
@Lorejas | 27-02-21 | 16:35:
Ik wil een kromzwaard.
@Lorejas | 27-02-21 | 16:35: Tegen die tijd Ligt het eraan hoeveel’raybans’ u heeft verkocht, en hoeveel u moet afdragen aan oemoevoetje.
@miko | 27-02-21 | 16:39: is alleen voorbehouden aan”gasten” in het gunstigste geval heeft u een scherpe zakdoek
Door de glazen bol van de action kun je niet verder kijken dan de kassa en het personeel , wist je dat
@likmegaties | 27-02-21 | 16:49: Even een gratis tip, inkijken niet doorkijken, en het vergt jarenlange oefening die ik genoten heb ik de caravan van van de vermaarde zigeunerin Barbarellã aan het balatonmeer, onder het genot van een advocaatje met slagroom, wat een traktatie was dat, de advocaat wel te verstaan.
Ze hadden ook Joost Swarte moeten vragen.
Emiel staat waarschijnlijk helemaal achter het woke gedoe.
Hebben ze bij PostNL soms óók iemand van kleur aangesteld?
Directeur van het waterbedrijf in uw regio?
Bij de nationale politie is een POC aangesteld.
Hoe gaat het met onze KLM?
De directie van uw vuilophaalbedrijf?
In het buitenste buitenbos ging het zo ook wel ongeveer. Het land ging echt haperen toen ook het belastingdienst-apparaat was geïnfiltreerd met nietskunners. Elektriciteit werd al langer niet geleverd.
www.youtube.com/watch?v=Q-eQhdzs28M
Die M16 gereed, de .45 onder die bed. De deure gebarricadeer, die venster toegemaak. Die Rottweilers in die gang en alles verseker. Ons sal slaap nou. Eskom sal die lig afdraai.
Zoiets?
@hotnot | 27-02-21 | 16:33:
Trouwens Koos Kombuis.
Alle waardering hoor.
Maar hom weet nie reg nie welke oever hy sal swem.
@hotnot | 27-02-21 | 16:33:
Gruwelijk verscheurd land.
Het zicht van de buitenwereld,
youtu.be/5kEa9HG3ppY
Voor vele de harde realiteit
youtu.be/0wdIiT16LV4
Prachtig land, arm land, ons voorland.
Gerrit wel aangifte gedaan jegens discriminatie?
Of vonden we dit toen al normaal?
En wat zegt de andere partij? Of maakt dat niet uit?
Het blijkt dus een trend te zijn.
Tikkie terug, N'Komo!
Heb ze allemaal, die stripboeken. Zijn wat mij betreft de meest multiculti die er zijn. Tring,tring, haha. Gaaf man met die zwarten,tring. Oh,oh, gaan ze dit ook allemaal kapot, stuk maken? Ze zijn knettergek.
Decennia niet gelezen en toch in mijn geheugen gegrift. Biereco huizen, mooi man.
Vooral doe wanneer ronnie een coke handeltje begint en de buuv regelt. Zelfde generatie als hein de korte en eric schreurs. Wat een rijkdom!
@BobDobalina | 27-02-21 | 16:42: Deze blijft briljant: gerritdejager.nl/2017/09/scheiden/
@Binnenbaan | 27-02-21 | 16:53: Daar heb ik nog een leuke special van. "Doorzons smerigste biobakken" waarin Doortje "biobakkeneuse" wordt bij de gemeente.
Vraag aan Gerrit de Jager op Instagram:
'Mogen de Biereco's zeker ook niet meewerken aan het masterplan?'
Antwoord van Gerrit de Jager:
'Zeker wel. Want die werken zwart.'
LOL
Ik word er juist alleen maar racistischer van. En anti-linkser. En met mij vele anderen.
Diverse onderbuikgevoelens die dus helemaal geen onderbuikgevoelens zijn worden namelijk gewoon bevestigd hierdoor.
Zo dom zijn ze, dat ze die gevolgen niet eens overzien.
Of 'ze' denken slim te zijn en zien dit prima, maar dat wat jij beschrijft is precies hun doel. Verdeel en heers is een heel bekend trucje.
Die twee lijken wel zwarte piet. Nou Jan Gerrit, kom naar het licht, stem ze weg.
Kees en Arie zijn tegenwoordig lichtgrijs in zijn strips. Trump kon geen goed doen dus hij deed al zijn best om te deugen.
En niet te vergeten "De ironische man" Over MinPres Dries van Agt!
www.bol.com/nl/p/ironische-man/100100...
En toen hadden die woke gekkies nog niet eens die tekening van de fam. Doorzon gezien. Van die twee Akwasies waren ze helemaal gaan schuimbekken.
dat kan net zo geod de aanleiding zijn.
@MaarFeitelijk | 27-02-21 | 16:42:
Kan, maar dat was het niet. Hij werd gecanceld omdat hij te blank was en niet uit de Bijlmer kwam.
Pas op! Vies woord: meritocratie.
Nu gaat u wel hele gekke woorden doorgeven! Stel je voor, zeg!
Wat zouden we dan met al die mensen moeten die nu in de kamers zitten? Of in de besturen van de ministeries?
Plannen uitgevoerd door Biereco uiteraard.
Voor al uw verherverbouwingen.
Die natuurlijk zwart werken
Altijd mooi hoe sommigen denken dat je racisme bestrijdt met racisme.
Dat dus, gewoon iemand “cancellen”, wat een vreselijke term, vanwege zijn gebrek aan juist pigment is volgens mij gewoon racisme. Dat was het in de US of A, dat was het in Zuid Afrika en dat is het volgens mij nu in Nederland ook gewoon.
Aanklagen dus.
Essentie.
Zat eraan te komen. Valt me nog mee dat zijn boekies niet uit winkels en bibliotheken zijn verbannen.
Ik heb er enkele,... kopuh?
@horsteknots | 27-02-21 | 16:21:
heb de eerste 8 als eerste druk.
Inderdaad, dat zal wel alsnog gebeuren . Op enige dapperheid bij bestuurders hoef je niet te rekenen en door het toegeven ontstaat er steeds meer ruimte voor toegeven.
@horsteknots | 27-02-21 | 16:21:
Heb van hem wat je moet hebben; ben in de jaren 80 opgegroeid dus ruim voorzien van klassiekertjes.
De maatschappij is een grote apenrots met apen van allerlei kleuren.
Apetrots op je apenrots.
Apes together strong.
Van Oef zet nog maar even de Four Tops op, Don't walk away...
U kunt ook Sevilla-Barcelona gaan kijken.
www.hesgoal.com/news/74360/Sevilla_vs_...
@goedverstaander | 27-02-21 | 16:21: van Oef kijkt eerst Wolfsburg-Hertha af, daarna het restant van de de Jongs.
Mag je dat wel luisteren, Oef? Volgens mij is dat cultutal appropriation. En dus racistisch. En dus verboden.
@Giraf01 | 27-02-21 | 17:44: *cultural*
Gerrit de Neger ?
Geen jager, geen neger
REAGEER OOK