Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zaken die 'gewoon open' gaan

Gewoon, open

Gewoon open, zo gewoon is het allemaal niet meer, en het is allemaal ook niet meer uit te leggen: in de Albert Heijn loop je over de koppen en moet je langs de bejaarden Alberto Tombaën om bij je favoriete gangpad (bier) te komen, bij de Kruidvat vallen tachtig moekes tegelijk over de beste luieraanbiedingen voor kleine Sterre en kleine Storm-Maurits, op de weekmarkt staat twintig man samengepropt onder een luifel voor een bakkie kibbeling en in de buurtsuper staan Sjaan, Ramona en Patty in het smalle gangpad van de shampoo te roddelen over de nieuwe tieten van Samantha. Een kledingwinkel, waar je heel goed kunt reguleren hoeveel mensen er binnen mogen, of een terras waar iedereen op een paar meter afstand van elkaar een kop koffie zit te drinken, of een boekhandel waar het toch nooit druk is: dat mag dan weer niet. 't Is allemaal zo krom als een hoepel en dus zijn er wat Gallische dorpjes die een onvermijdelijke gelddood proberen te voorkomen door GEWOON OPEN TE GAAN. Op 17 januari zouden we allemaal weer kunnen gaan zuipen in Brabant, ware het niet dat die cafés niet gewoon open gingen, maar gewoon gesloten bleven. Echter, het verzet groeit! Restaurants en hotels op Schiermonnikoog gaan GEWOON OPEN (16 maart)! Damesmodezaak Linda's Feeling in 's-Gravenzande gaat GEWOON OPEN (3 maart)! West Coast Gym in Monster gaat GEWOON OPEN (3 maart)! De winkels in Klazienaveen gaan GEWOON OPEN (2 maart)! De kringloop van Melvin gaat GEWOON OPEN (2 maart)! De Primera in Losser gaat GEWOON OPEN (3 maart)! En nu de baas van de Koninklijke Horeca Nederland over burgerlijke ongehoorzaamheid zegt 'Ik ga er nu niet toe oproepen, maar ik keur het ook niet af' zou het zomaar kunnen dat er veel meer zaken GEWOON OPEN gaan.

Reaguursels

Inloggen

Het is ook wel klaar nu.

kermitsklant | 25-02-21 | 11:28

Zou verdomme eens tijd worden.

TonyMontana010 | 25-02-21 | 10:45

In de VS gaan in alle staten de Covid cijfers ongeveer even hard omlaag, onafhankelijk van de maatregelen per staat.

RichardBandler | 25-02-21 | 08:51

Een actiegroep van 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland roept collega's op om dinsdag 2 maart massaal de terrassen open te gooien en gasten te ontvangen. De horecabazen zeggen dat de grens is bereikt en dat het kabinetsbesluit om de zaken nog langer dicht te houden niet langer houdbaar is. Veel Brabantse caféhouders en restauranteigenaren zeggen gehoor te geven aan de oproep.
Goddank zit ik dinsdag voor mijn werk in Brabant en ga effe lekker op een terras een bakkie doen en een lunch nuttigen!!

MK27 | 25-02-21 | 08:33 | 2

Dat zou toch fantastisch zijn! Dan kijken hoe Jut en Jul reageren.

J.Cash | 25-02-21 | 08:36

@J.Cash | 25-02-21 | 08:36: Die laten dan natuurlijk gewoon de terassen leeg knuppelen door de ME. Ordnung muss sein! Jawohl!

Mark zit te Dutten | 25-02-21 | 09:15

Na maandelang kritiekloos achter de regering aangelopen te geven en zich voedend met angstberichten uit de media zijn mensen zich ineens bewust dat dit virus niet zomaar weg gaat door wat maatregelen. De kranten en opiniemakers zijn ineens 360 graden gedraait en zelfs Mark Rutte is er klaar mee. En dat is dus precies volgens plan. Aankomende twee weken word je doodgegooid met 'kritische' geluiden uit de media en vanuit de regerende partijen. Het Nederlandse plebejes wordt klaargestoomd voor een andere mening. En net voor de verkiezingen komt de VVD met allerlei versoepelingen en is iedereen het er mee eens. God wat doet rutte het goed, laten we maar weer op hem stemmen. De media bepaalt op wie er gestemd wordt en iedereen is te achterlijk om dat te zien.

SchichtigeSpicht | 25-02-21 | 08:13 | 3

Ik niet, riep dit in december al. Afgelopen week 5 kratten Grolsch beugel gewonnen omdat ik gelijk had in m’n voorspelde tijdspad. Gaat alleen even duren voor ik die met m’n vrienden op kan drinken met 1 gast per dag.

WibionFire | 25-02-21 | 08:18

Als je 360 graden draait, sta je gewoon weer dezelfde kant op te kijken.

Jonkerman | 25-02-21 | 11:57

Die geregiseerde verontwaardiging over een de volle parken op de NPO en RTL is werkelijk te triest voor woorden.
Hemelvaart, pinkster, Pasen en volle stranden in het voorjaar 2020 heeft ook geen piek opgeleverd.
Wanneer laten we de fitte en gezonde mensen de economie weer op gang helpen, en de paar miljoen mensen die vatbaar zijn laten weten ook zelf verantwoordelijk te zijnvoor hun gezondheid.

zoalsikhetzeg | 25-02-21 | 07:56 | 3

Gewoon allemaal een bord met BLM meenemen, dan vind Femke t ineens geen probleem. Dat die kwestie je niet interesseert boeit niet, die “protestanten” snappen ook niet waarvoor of waartegen ze vandaag weer protesteren

WibionFire | 25-02-21 | 08:03

En als ze dan allemaal een geel hesje dragen als protest.

Noobster | 25-02-21 | 08:13

@Noobster | 25-02-21 | 08:13: Geel hesje is niet handig. Is gebleken dat een geel hesje een vrijbrief is voor ME om er als een gek oplos te meppen.
Een BLM button staat garant voor een aai over je bol.

zoalsikhetzeg | 25-02-21 | 08:23

Haha, luieraanbiedingen bij de Kruidvat? Op bol kan je ze tijdens de sale voor nog goedkoper krijgen!

zwarte_weduwe | 25-02-21 | 07:52 | 1

Wij slaan ook vaak in via bol, maar soms ook via kruidvat.... Welke aanbieding het eerst voorbij komt en dan gelijk voor een paar maanden inslaan. Ideaal.

ratelaar | 25-02-21 | 08:27

Oh de horeca is zo zielig ... lik mijn reet Allemaal nog steeds een dikke auto onder hun reet en over 2 maanden staan zij het personeel weer uit te knijpen en is het weer normaal om 280 uur in de maand te werken want ja .. jij heb een jaar niks gedaan. Oja en vraag ook even naar wie de fooi gaat straks.

ikbenj | 25-02-21 | 07:38 | 8

@Happy People | 25-02-21 | 07:42:
Is het gewone gedrag van een loonslaaf. Zien alleen de vruchten van het ondernemerschap en niet de lasten.
Ik zeg altijd, “als het zo gemakkelijk is moet je het ook doen”.
Helaas zijn de ballen daarvoor niet toereikend.

J.Cash | 25-02-21 | 07:55

Ik ken genoeg horeca ondernemers die tot een maand of 3 terug inderdaad nog een dikke S6 avant quattro hadden. Maar deze hebben verkocht om het personeel te kunnen blijven betalen, want NOW1 moest oa per direct terugbetaald worden.

WibionFire | 25-02-21 | 08:01

Ik ga graag een terrasje of restaurant bezoeken, maar niet met een zeikende nurk als jij.

PhallusObesitas | 25-02-21 | 11:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Het lijkt erop dat het MKB kapot moet. Zzp'ers, boeren, middenstand. Iedereen straks een loonstrookje en in de macht van de 'elite'. En dat corona hiervoor misbruikt wordt.

Mart6037 | 25-02-21 | 07:00 | 3

Dat zou een geweldig plan zijn... Misschien kunt u het in de ideeenbus deponeren bij de Europese Commissie in Brussel en bij het WEF in Basel. Zou ik wel adviseren dat u een pakkende naam bedenkt. Iets met een “omvangrijke herstart” of zo. En vraag wel of ze er een beetje vaart mee kunnen maken he. Binnen nu en een jaar of 9 moet het toch wel rond kunnen zijn, niet?

Mark zit te Dutten | 25-02-21 | 09:20

@Mark zit te Dutten | 25-02-21 | 09:20: ik zou ook iets met "samen" en "beter" en misschien "solidair" in de naam doen. Daar worden ze geil van.

snakedogman | 25-02-21 | 09:24

Zo is het..

Doordewarloper070 | 25-02-21 | 12:57

Dus bij het begin van de derde golf pleit Mosterd voor versoepeling van de maatregelen. Snap jij het snap ik het ook. Door een land vol belangenbehartigers door vooral hun eigen aandrang om een nieuwe spijkerbroek te kopen voorop zetten en wat extra doden en IC-patiënten maar voor lief nemen is dit land binnenkort weer terug bij af. Een A-ziekte indammen en tegelijkertijd je economie door laten draaien kan niet. In het gemiddelde Aziatisch land waren ze na een paar maanden van het virus af door gewoon even met z'n allen op de blaren te gaan zitten. Hier vinden we ons eigen welzijn belangrijker dan dat van een ander. Kansloos artikel dus weer.

Rest In Privacy | 25-02-21 | 06:42 | 8

U staat niets in de weg een Aziatisch land te proberen. We zien u na een paar maanden wel huilend terugkeren...

Torwart | 25-02-21 | 07:56

@no_code Oké boomer. Ga lekker braaf met mondkapje op op je Stella fietsen. En laat de mensen die nog wel (gaan) bijdragen aan het BBP hun gang gaan.

WibionFire | 25-02-21 | 08:09

Het crisismanagement van een Aziatische dictatuur als model nemen.... Nee, dat is briljant blijkt. Als de CCP vanaf dag 1 gewoon gehoor had gegeven aan de meldingen van een nieuwe mysterieuze ziekte die ernstige longontstekingen veroorzaakt ipv eerst oud en nieuw te vieren, een periode waar heel China in beweging komt, dan hadden we nu niet met een pandemie gezeten. Het is de leugenachtigheid die deze ellende heeft veroorzaakt, de invloed van de CCP in het WHO en de aangewakkerde paniek om een relatief ongevaarlijk virus te bestrijden. Kom nou niet met maar in die dictatuur hebben ze ook deuren dichtgelast bij ongehoorzame burgers. En nu laat de staatspropaganda zien dat de CCP foutloos heeft gehandeld.

ratelaar | 25-02-21 | 08:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Over 16 dagen zitten we op de 20000 besmettingen/dag. En na 17 maart gaat het land weer volkomen dicht tot medio 2022.

rachid82 | 25-02-21 | 00:29 | 8

U bedoelt positief gerapporteerde testen ipv besmettingen hoop ik?

MoltisantiBeer | 25-02-21 | 07:24

Dat na de verkiezingen de boel weer word aangescherpt durf ik best een bak bier op in te zetten. Zolang Prutte de baas is blijven we in deze toestand. En aangezien circa 18% 65+ is en de “sterke leider” Rutte wel ziet zitten.

WibionFire | 25-02-21 | 08:15

Nee, hoor als het weer beter wordt verdwijnt het virus om richting de herfst de kop weer op te steken. De Spaanse griep was ook ineens weg, zonder lockdowns en andere ellende.

ratelaar | 25-02-21 | 08:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Herhaal het hier on topic nog maar eens:
Hoor heel wat horecamensen nu zeggen dat wanneer het in april (geen grap) niet open kan ze ermee gaan stoppen. De economische schade en volledige teloorgang van dit deel van het MKB zal Rutte en consorten bijzonder tevreden stellen, nog meer in handen van de kleinere rijkste groep! Precies hun agenda?!

Daf mag nooit gebeuren. MKB moet in handen blijven van de kleine zelfstandige, mag geen onderdeel worden van de rijkste elite.

Jan, Leiden | 24-02-21 | 23:57 | 2

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de totale destructie van de volledige middenklasse het doel is, zodat de politieke macht nog meer geconcentreerd is bij een nog kleiner clubje dat het grootkapitaal bestiert.

Een goede uitleg van dit concept is (paar jaar geleden alweer, inmiddels) gegeven door Laurent Chambon, bij Esther van Fenema in Weltschmerz
www.cafeweltschmerz.nl/de-revolutie-k...

a9b2b1 | 25-02-21 | 02:20

Je kunt er niet mee stoppen. De gordiaanse knoop van regelgeving en wurg contracten staat dat niet toe.

3Xniks | 25-02-21 | 06:55

Ik denk dat het alleen gaat als er allemaal een dikke middelvinger opsteken naar pinokkio en die andere clown...
Maar nee hoor... gewoon gehoorzamen en tekenen bij het vvd stembiljet...
Pfff slappe hap

Troyan horse | 24-02-21 | 23:27
-weggejorist-
DeEenzameVandaal | 24-02-21 | 23:24 | 1

Natuurlijk gaan ze niet open. En als ze wel open gaan gaan wij ze gewoon boycotten. Weet je wat we maar eens dicht moesten gooien? De IC's. Dan gaan hun opa's voortaan maar gewoon dood.

Poes Fiep | 24-02-21 | 23:23 | 9

Goed idee. Natuurlijke Selectie ftw! Toch te druk op deze pannekoek.

Nalek | 25-02-21 | 07:16

Mijn opa was al dood vóórdat Corono hier was Fiep. Dat was toch ook erg?

Happy People | 25-02-21 | 07:45

Alcoholverbod totdat er geen enkele dode meer valt door alcoholgebruik. Iedereen een rijverbod totdat er geen enkele verkeersdode meer valt. Vet-eten verbod totdat er niemand meer in het ziekenhuis ligt met hart- en vaatziekten. Uiteraard een algeheel rookverbod totdat niemand meer longkanker krijgt. Daarnaast een wintersportverbod, schaatsverbod, vuurwerk verbod en keukentrapjesverbod want die dingen zijn levensgevaarlijk. Ook bejaardenverbod want van oud worden ga je dood.

snakedogman | 25-02-21 | 09:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik denk dat het alleen lukt als alle Horeca tegelijk opengaat. Buiten op het terras anderhalve meter. Ik zie geen probleem. Als slechts enkele Horeca gelegenheden opengaan krijgen die gewoon een Boa, burgemeester, politie en dikke bekeuring. Iets drinken op een terrasje is nog meer 1e levensbehoefte dan een bosje tulpen bij de bloemenwinkel????

Geenjoris | 24-02-21 | 23:20

Kunnen we niet een dagelijks topic over Gordon openen? Ben bang dat de man t niet overleeft zonder media-aandacht.

Toverkol | 24-02-21 | 23:10 | 1

Je bent een empathisch mens. Heb al dagen niet aan Gordon gedacht.

MoorCopJoris | 24-02-21 | 23:41

Ze gaan uiteindelijk GEWOON niet open.

Omdat velen in dit laffe land altijd van alles roepen en dit en dat en er dan vervolgens GEWOON geen flikker verandert als puntje bij paaltje komt (hoi verkiezingen 2021...).

Realism Is All | 24-02-21 | 23:09 | 2

En bij diezelfde verkiezingen stemmen deze (terecht) klagende ondernemers vast weer op de VVD cs.

R30 | 24-02-21 | 23:18

U doet uw nick eer aan. Top!

zwarte_weduwe | 25-02-21 | 07:54

Yep, en ik ga gewoon om 21.05 op mijn balkon bier drinken op 2 maart. Dat zal ze leren!

Mark van Leeuwen | 24-02-21 | 22:55 | 1

Potverdorie u is een regelrechte rebel, weet u dat?

the brush | 25-02-21 | 07:42

Vanmiddag zei ik tegen de hobbyboerin dat de geest uit de fles is. Volle parken met blije mensen en lekker weer, maar het meest sprekende is de kanteling in opinie die te zien is in de media. De drang naar vrijheid wordt groter dan de repressie;. Geef het nog twee weken en we kunnen weer aardig los. Een gevoel van geluk daalt over me neer.

Zoelense Hobbyboer | 24-02-21 | 22:49

Ten eerste moeten de supers, kruidvaten en bol.coms van deze wereld óók compenseren. Zij hebben zoveel meer winst kunnen maken. Dat kan niet ten koste van collega's Lappen dus!

deministerpresident | 24-02-21 | 22:43 | 8

@Geenjoris | 24-02-21 | 23:23:
En dan te bedenken dat er staten zijn waar ze concept van BTW niet eens kennen. Fucked up landen in Europa. Het knappe is dat veel Nederlanders nog denken dat ze het goed hebben.

J.Cash | 25-02-21 | 08:02

@J.cash vestzak broekzak, dan komt dat geld via andere heffingen binnen. Óf de sociale voorzieningen zijn navenant. Niet in elk land is t normaal dat je zomaar geholpen word in t ziekenhuis. Zat landen waar je eerst je creditcard mag trekken voor ze je zelfs maar te woord staan.

WibionFire | 25-02-21 | 08:30
▼ 5 antwoorden verborgen

En ondertussen zijn onze EU vrienden bezig met een vaccinatiepaspoort om 'onze vrijheid terug te krijgen'? Lees: onze vrijheid nog verder naar de klote te helpen. Als de EU zich ermee gaat bemoeien is het resultaat meestal ruk. Dus alle 65plussers die ingeent zijn tegen de zomer op vakantie, en de rest voor wie het virus meestal onopgemerkt blijft moet nog een jaartje in NL blijven tot ze geprikt zijn? En is dat gekke paspoort dan voor een jaar of ad infinitum? Volgens mij zijn ze niet lekker joh. Maar goed, vermoedelijk faalt ook dit EU plannetje weer en kunnen we gewoon de Spaanse economie gaan spekken in de zomer.

Ir_HardGelag | 24-02-21 | 22:24 | 8

@cheops | 24-02-21 | 22:55: echt he, mensen denken serieus dat ze een of ander magisch schild bij dat (in het allerbeste geval zonder bijwerkingen en voor hen werkend) vaccin cadeau krijgen. Pffff!

VP732 | 24-02-21 | 23:44

@djmarco2 | 24-02-21 | 23:18: ja, handvol landen wil intenting tegen gele koorts zien. Rest is volgens mij in bijna alle gevallen aanbevolen maar niet verplicht. Behoorlijk niche gebeuren. Aanbevolen zou prima zijn voor corona. In timbuktu in het ziekenhuis belanden is voor niemand leuk.

Ir_HardGelag | 24-02-21 | 23:51

@djmarco2 | 24-02-21 | 23:18: klopt, maar hoe zijn zaken tot nog toe geregistreerd? Mijn kat krijgt een stickertje van de jaarlijkse inentingen keurig in het (ook gele) boekje geplakt. In dit geval is er een soort tombola waar 5, danwel 6, danwel 7 stuks uit een flesje o.i.d. gehaald worden. En de overheid en databases is als Clarence Seedorf en penalties, heel eager, een grote bek en daarna een totale ramp

Ad1617 | 25-02-21 | 03:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Als iedereen gewoon ambtenaar wordt is er niks meer aan de hand.
11 miljoen ambtenaren.

Oempadoempa | 24-02-21 | 22:06 | 1

Soort van defacto basisinkomen dus...

peterdh | 24-02-21 | 22:35

Hallelujah!

ZZP-er | 24-02-21 | 22:06
-weggejorist-
neonreclame | 24-02-21 | 22:02

Parken dicht.
Het was toch een verzoek om er niet heen te gaan?
Of was het een bevel?

Is dit nog nieuws? | 24-02-21 | 22:00 | 1

Het laatste. Ze noemen dit ook wel " woordkunst".

MoonBeebe | 24-02-21 | 22:13
-weggejorist-
neonreclame | 24-02-21 | 21:54 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Restauranteigenaar Arjan Vosseberg was het zat. Met het mooie weer besloot hij afgelopen zondag de stoute schoenen aan te trekken en zijn terras open te gooien. Gasten konden eten of drinken afhalen, en dan op het terras gaan zitten. Mensen moesten zich registreren, afstand houden, handen desinfecteren, en met maximaal drie aan een tafel. Verder: een mondkapje op als je naar de wc moet.

En o ja, nog een extra regel: als er een boa boetes zou komen uitdelen, zijn die voor de gasten. "Iedereen wilde dat risico wel nemen. De mensen waren hieraan toe, dat bleek wel", zegt Arjan. "En qua omzet haalde ik op deze ene dag meer dan van woensdag tot zaterdag bij elkaar opgeteld."

Rond 17.30 uur was het uit met de pret. "Een motoragent kwam vertellen dat ze twee meldingen hadden binnengekregen. Er was geen discussie, want ik weet ook wel dat het niet mag. Ik heb iedereen gevraagd weer van het terras af te gaan."

Een horecazaak loopt het risico een boete te krijgen van 4000 euro, bij het overtreden van de regels. Maar voor Arjan bleef het bij een waarschuwing.

Droom-Vreesman | 24-02-21 | 21:48 | 9

@PhallusObesitas | 24-02-21 | 22:02: Daar gaat het niet om, dat weet ik heus wel. Verschrikkelijk. Maar of allen, of niemand. Het ruit op, het zet kwaad bloed bij collega’s. Maar ze doen maar. Het is al een dikke rommel.

Normpje | 24-02-21 | 22:07

@PhallusObesitas | 24-02-21 | 22:01: Er zijn vele keiharde naaiers onder ons. Zo ken ik ook al wat voorbeelden van " aangeven". In de vorige eeuw werden die als nsb-ers benoemd. Kregen volgens mij wel betaald maar weet niet hoe het nu zit.

MoonBeebe | 24-02-21 | 22:15

@PhallusObesitas | 24-02-21 | 22:01: Niks geen meldingen! Gewoon fanatiek dienstklopper of zieke stadhuis ambtenaar die even de belangrijke jongen wilde uithangen en “meldingen” als excuus gebruikt want zelf te laf...

Blonde Nel | 24-02-21 | 23:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Solidariteit heeft zijn grenzen. Waarom moet een heel volk opgesloten worden omdat een heel klein gedeelte een natuurlijk risico loopt? Covid gaat NIET meer weg. Covid muteert te snel daarvoor. Mensen horen niet hun vrijheid hiervoor op te offeren. De gezondheid van mensen is eigen verantwoordelijkheid. Het is aan ouderen zelf om hun voorzorgsmaatregelen te treffen. Dus niet in grote groepen rondgaan, bij mensen 1,5 meter weg te blijven, mondkapjes op etc. De rest van de samenleving hoort dat dan te respecteren. Wat de rest van de samenleving NIET hoeft te doen, is hetzelfde gedrag te vertonen als de groep die risico loopt. De rest van de samenleving vind het namelijk een aanvaardbaar risico, om contact te hebben, een borrel te drinken, naar feesten gaan, sporten etc.

Gandalph | 24-02-21 | 21:48 | 17

Precies. Er liggen 1900 mensen in de ziekenhuizen, dat is 0,01% van 17 miljoen. Ongeveer dan.

pjaveld | 24-02-21 | 22:56

@Wiebenick | 24-02-21 | 22:35: de situatie die u schets is nu eenmaal een gegeven. Er blijft een groep mensen die de regels aan hun laars lappen. Die blijven in een lockdown, en ook bij versoepelingen, dat zijn risico's die je incalculeert. Echter, je kan niet het gedrag van een kleine groep als leidraad nemen voor het vaststellen van een norm.

De horeca ondernemer is helemaal niet gebaat bij gasten die de regels overtreden, dat zelfde geldt voor alle andere ondernemers die dolgraag willen ondernemen, desnoods met beperkingen. Het sluiten van winkels en restaurants ontneemt echter de mogelijkheid regels te handhaven en te reguleren, die ondernemer staat buiten spel. De feiten spreken voor het openen, het aantal besmettingen in deze sectoren is marginaal.

deugallergie | 24-02-21 | 23:02
▼ 14 antwoorden verborgen

Gewoon open, het zal tijd worden.

de honden blaffen... | 24-02-21 | 21:47

Vorige week even naar de Welkoop voor iets wat we normaal voor 1/3e van de prijs bij de Action halen. Het is een redelijk grote Welkoop en het drukst was het links achteraan, voorbij de aquaria en bbq's; bij de spijkerbroeken. Het systeem werkt...

Air van Boven Dorens | 24-02-21 | 21:46 | 2

Die hadden afgeschermd moeten worden.

botbot | 24-02-21 | 22:02

Fittie Haga vs de Jonge .
Opmerkelijk stukje debat tussen Van Haga en Hugo de Jonge over nepnieuws en bijwerkingen vaccins dat het terugkijken waard is.
twitter.com/LamyaeA/status/1364615097...

komtdatschot | 24-02-21 | 21:45 | 8

Reactie van de Jonge toont aan dat hij volkomen de weg kwijt is.

de honden blaffen... | 24-02-21 | 23:05

Arib had de Jonge wel even op mute mogen zetten. Wat een onbeschofte zak is het toch soms. Dwars door een vraag van Van Haga heen jengelen.

cheops | 24-02-21 | 23:37

@cheops | 24-02-21 | 23:37: Stuur Huichelaar maar naar huis met een flinke spiegel, dan kan hij zich de hele dag met zijn uiterlijk, image en schoentjes berzighouden, dan zijn wij er vanaf. Heeft hij nog geluk dat hij niet de Navalny treatment krijgt, want dat is wat hij en zijn maat Pinokkio echt verdienen.

Ad1617 | 25-02-21 | 03:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Eerst even wat geld verdienen...

neonreclame | 24-02-21 | 21:45
-weggejorist-
MaeGrose | 24-02-21 | 21:43 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Een tuincentrum met de oppervlakte van 10 voetbalvelden mag niet open maar het tuincentrum aan de overkant mag wel open omdat ze ook hondenvoer verkopen. Gelukkig is het stamcafé straks wel weer geopend.

Mexicaanse Peper - Jalapeño M
Vanaf half maart in een zaaibakje bij 20 X of later buiten onder glas. Na verspenen in potten, in een kas of op de vensterbank zetten. Geschikt voor zeer pikante gerechten. Decoratieve potplant voor op het balkon of terras.

Spaanse Peper - Cayenne long slim
Vanaf februari-maart in een zaaibakje bij 20 C of later buiten onder las. Na verspenen in potten, in een kas of op de vensterbank zetten. Een echte peper met scherpe smaak; ook zeer geschikt om in een pot op een balkon of terras te plaatsen.

Brabeaulander | 24-02-21 | 21:41 | 5

@Normpje | 24-02-21 | 21:52:
Ok, dat ga ik proberen. Meestal heb ik alle planten en kruiden zelf gezaaid en koop ik de peperplant bij het tuincentrum. Zet hem erbij alsof ik die ook zelf gefabriceerd heb:-)
Bedankt voor de tip!

letopuwzaak | 24-02-21 | 21:58

@letopuwzaak | 24-02-21 | 21:47: Pepers zijn best gevoelig voor hoge pH waardes, het liefst regenwater gebruiken. Daarnaast houden ze niet van natte voeten, beter 5 dagen te droog dan 5 dagen te nat.. Over bemesting kan je het beste gedroogde kippenpoep gebruiken, niet teveel want dat spul is ontzettend sterk. Qua voeding en water is het eigenlijk altijd, minder = meer.

Brabeaulander | 24-02-21 | 22:02

@Brabeaulander | 24-02-21 | 22:02:
Ok! Bemesting doe ik eigenlijk bij geen van de planten en dat gaat altijd goed. (Heb ik ontdekt door luiheid). Regenwater, goede tip. Bedankt! Ik ga het maar weer eens proberen dan, met de peperplant..

letopuwzaak | 24-02-21 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij zegt iig 1 zeer waar ding. Ze hebben alleen maar de macht omdat we meedoen. Hun macht is niets. Wij zijn met meer. En ja de besmettingen zullen stijgen. Maar het moet er maar eens van komen idd.

grapo | 24-02-21 | 21:51

Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum hield gisteren een opvallend pleidooi: de samenleving moet weer open. Volgens hem zitten de winkeliers en de horeca 'allemaal zwaar aan de grond'. Hij pleit voor meer mogelijkheden. "Buitenterrassen kunnen zonder problemen open, maar dat moeten we dan wel willen met elkaar."

Droom-Vreesman | 24-02-21 | 21:38 | 2

Pieter B. is een relschopper in spe.

Binnenbaan | 24-02-21 | 21:46

Veel uitbaters hebben bewezen dat het goed kan, maar zeer veel uitbaters hebben bewezen dat ze het niet kunnen.

botbot | 24-02-21 | 21:48

Mkb-ers die nu nog VVD stemmen zijn geen ondernemers. Je laat je zaak toch niet zo naar de klote helpen?

Deflatiemonster | 24-02-21 | 21:37 | 4

De VVD is er nooit voor kleine ondernemers geweest. Alleen voor het grote geld. Denk dat overigens menig VVD stemmer in z'n hart het eens is met Wilders. Maar ja daar op stemmen brengt alleen maar onrust is hun motto. Nou die onrust komt er toch wel. C'est Ca !!!

Droom-Vreesman | 24-02-21 | 21:41

Wat is de VVD nog anders dan de Mark Rutte Partij? Kijk naar die kieslijst, wie ken je eigenlijk? Politiek klapvee dat we straks massaal loslaten op ministersposten? Niet normaal maken wat niet normaal is.

Binnenbaan | 24-02-21 | 21:48

Er stemt allang geen ondernemer meer op die partij, je bent nog beter af bij de SP.

deugallergie | 24-02-21 | 21:51
▼ 1 antwoord verborgen

Er is een business in Amsterdam waar maar één klant tegelijk naar binnen mag. Namelijk de raamhoer. En die moet gesloten blijven.
Nou doen die ook niet heel erg hun best om anderhalve meter afstand te houden. En voor je het weet blijk ze een superspreader met de Roemeense/Bulgaarde/Oekraiens variant die 64 klanten per dag besmet.

Osdorpertje | 24-02-21 | 21:37 | 2

waarschijnlijk alle drie varianten tegelijkertijd.

peterdh | 24-02-21 | 21:41

Twee klanten per verdieping toch?

Binnenbaan | 24-02-21 | 21:48

"Het nieuwe gewoon", ik ben fan. Leven is meer dan coronabesmetting voorkomen.

Binnenbaan | 24-02-21 | 21:37

Coke snuiven helpt trouwens prima tegen corona.

2Benen | 24-02-21 | 21:36 | 6

Veel plezier gast. Scheelt weer een vaccin.

grapo | 24-02-21 | 21:41

Daarvan is het gebruik nog niet wetenschappelijk onderschreven.

deugallergie | 24-02-21 | 21:53

@Lep: dat zou werkelijk hilarisch zijn. Coke in het basispakket. Vergoeding 75% van 50 euro per dag ofzo. Gaat niet ten koste van de eigen bijdrage.

Lorejas | 24-02-21 | 22:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben het op zich best eens met de regels maar ga ook eens wat meer testen. Gooi eens eerst in een minder dicht bevolkte provincie de horeca open en kijk wat er gebeurt. Of theaters, of wat dan ook. Gooi in Groningen de horeca open, in Utrecht de theaters, in Limburg de winkels, in Den Haag de hoerenclubs en in Gelderland de binnensporten. Ga meten. En dan zien we wel wat een vervolg kan zijn.

Leptob | 24-02-21 | 21:33 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

We staan wel een beetje voor lul in de geschiedenisboeken over 100 jaar.

Mr_Natural | 24-02-21 | 21:33

1. We komen allemaal aan de beurt met Corona, hoe meer IC-capaciteit, hoe sneller je klaar bent met een lockdown. We kunnen niet elke griep wachten totdat er een vaccin is.

2. Varianten ontstaan doordat het virus te lang in leven wordt gehouden door de lockdown c.q. zijn de griep van het nieuwe jaar, terwijl we nog met het vorige jaar bezig zijn...

wilderst | 24-02-21 | 21:31 | 7

@komtdatschot | 24-02-21 | 22:24:
Als u dat niet weet kunt u zich beter niet in de corona discussie werpen
Maar ik zal een klein stukje van het laken op tillen.
Men kan heel veel IC bedden hebben maar het gaat meer om de capaciteit van de verpleging.

botbot | 24-02-21 | 22:36

@botbot | 24-02-21 | 21:39: we hebben geen ic capaciteit omdat ene mr. gommers vond dat er niemand bijgeschoold hoefde te worden, want dan zitten die ic artsen zich te vervelen als er geen patienten zijn.
terwijl er tegelijkertijd word gezeken dat de ic artsen zo overwerkt zijn.
maar mensen die je bijschoolt zijn zouden gewoon weer naar hun ouwe afdeling kunnen als ze niet nodig zijn.
of ben ik daar dan te optimistisch in ofzo, leek mij juist zeer verstandig om extra personeel achter de hand te hebben. in geval van nood.

lemster zonder land | 24-02-21 | 22:38

@lemster zonder land | 24-02-21 | 22:38:
U zegt wat ik zeg, de verpleging bepaald het aantal bedden.
Dat er te weinig zijn door fouten schieten we even niets mee op.

botbot | 24-02-21 | 22:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Vondelpark is ook altijd open... al weken vinden hier feestjes en hordes mensen bij elkaar. Het krioelt er van de mensen, je moet er maar tegen kunnen. Hopelijk krijgen we fantastische weken met mooie temperaturen zodat we massaal weer naar buiten kunnen. Laat het maar escaleren qua regels en avondklok... klote overheid verzuimd een fatsoenlijke aanpak en perspectief. Deze waanzin duurt al een half jaar te lang.... en met dit tempo duurt het nog wel een jaar of 1,5... tot de volgende exotische variant weer oprukt en waar dat massa vaccin geen goede bescherming blijkt te bieden.

Hollandse_blauwe | 24-02-21 | 21:31

Dat “nergens wat van aan trekken” gaat nog eens groot worden. Oh,... wacht...

Normpje | 24-02-21 | 21:29

Weet je welk restaurant nooit dichtgegaan is? Die van de Tweede Kamer.

ceesreis | 24-02-21 | 21:27

Wel je zuip, bij de slijterij, maar niet je peuk bij de peukenboer?
Ik leer graag....

Ruimedenker | 24-02-21 | 21:26 | 2

Ik ken iemand die iemand kent en die heeft peuken..

Ietsie duurder maar dan heb je ook echte Marlborro ...

neonreclame | 24-02-21 | 21:28

Corona is uit boomers

Barman, 4 bier en een muntje voor het sigarettenapparaat

Turbulentie? | 24-02-21 | 21:25

Als dat leuk is , dat op de foto bedoel ik, dan laat iedereen daar maar de zwaarste variant krijgen.
Opgeruimd. De zielepoten.

Normpje | 24-02-21 | 21:24

Ik begrijp de emotie wel maar het is niet slim om zo iets te doen.
Je moet alsnog de zaak sluiten met een fikse boete tevens loop je ook nog het risico dat je alle subsidies terug moet betalen.
Nu zult u zeggen als ik failliet ben valt er toch niets te halen maar boetes vervallen niet door een faillissement dus kun je voor de rest van je leven schokken.

botbot | 24-02-21 | 21:24 | 2

Het lastige is dat we een regering hebben die eigenlijk geen idee heeft waar ze vwb Corona mee bezig zijn. Het is niks en het wordt niks. Lokaal bestuur ook, zoals vandaag in het Vondelpark. Liep vandaag om 14:00 een rondje. Je zag toen dat het eigenlijk al te druk was. Direct ingrijpen en rustig en Vondelpark leeg maken. Nee, ze laten het eerst overvol worden en dan grijpen ze in als het donker is. Dan snap je er echt helemaal niks van. Ben je als bestuur totaal ongeschikt. Zou het inmiddels wel eens willen zien wat er gebeurt als we de komende 3 weken met zijn allen alle maatregelen en de overheid negeren. Laat ze maar lullen. Of we nu luisteren of niet onzin komt er toch wel uit.

Drukvandaag | 24-02-21 | 21:36

Dus wat maakt het nog uit? Het is nu pompen of verzuipen.

MoonBeebe | 24-02-21 | 21:55

En de volgende dag zijn ze gewoon weer dicht, met extra boete van 4000 euro en een verplichte sluiting van een half jaar, als alle anderen weer open zijn. Ja, slimme mensen dit.

captainobvious | 24-02-21 | 21:21 | 6

@WhiteShark | 24-02-21 | 21:31:

Uiteindelijk heeft de staat nooit de macht over het volk als we gewoon eens samenwerken en onze meningsverschillen even vergeten.

Ligt daar niet een heel klein verschilletje..??

neonreclame | 24-02-21 | 21:35

@neonreclame | 24-02-21 | 21:35: Zeker. Het is ook niet makkelijk. Het Prisoners Dilemma is erg interessante psychologie. Naarmate de situatie nijpender wordt, hoe groter de kans wordt dat het lukt. Dan verliest de angst het van de noodzaak. Of het om een volksopstand gaat of gewoon om massale burgerlijke ongehoorzaamheid. Het resultaat is een compleet machteloze staat.

WhiteShark | 24-02-21 | 21:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan niet wachten.
Het heeft allemaal al veel te lang geduurd.

Turbulentie? | 24-02-21 | 21:20 | 5

@MoonBeebe | 24-02-21 | 21:57:
Jazeker, als hij kiesttt zegt zet het virus het op een lopen dus raakt hij nooit besmet.

botbot | 24-02-21 | 22:11
▼ 2 antwoorden verborgen

trouwens Mosterd, de Alberto Tomba verwijzing is dan weer wel grappig, maar is die niet een beetje voor jouw tijd?

miko | 24-02-21 | 21:19

Om de vaccinatieFaal te verbloemen krijgen ondernemers zweepslagen, dat klopt niet.
Dat is oneerlijk.
Brussel faalt, Den Haag faalt en hardwerkende ondernemers betalen de prijs.
Dat klopt niet, dat is niet uit te leggen.
Je kunt wel in een dampende supermarkt je boodschap doen, inclusief peuken en drank, maar mag dat niet 20 meter verderop, bij de Primera, die het harder nodig heeft dan die kudt Jumbo.
Leg het mij maar uit.
Oh, dat kun je niet?
Houd je muil dan.

Ruimedenker | 24-02-21 | 21:19 | 15

@botbot | 24-02-21 | 22:06: Punt 1: kwestie van weken nu vele ondernemers op het punt van omvallen staan. Punt 2: wij kunnen uitstekend als exportland blijven functioneren want het gaat om goederen en niet om mensen. En voor je begint over toerisme, dat geld wordt dus door de eigen burger ( wat er nog van over is) hier uitgegeven.

MoonBeebe | 24-02-21 | 22:46

@MoonBeebe | 24-02-21 | 22:46:
Zit maar niet over de veel besproken ondernemers in die klagen enkel om meer geld te vangen, ik zit meer over de mensen die ontslag gekregen hebben.
Je komt met je vrachtwagen echt de grens niet over als je land barst van het virus, De Duitsers hebben voor bepaalde landen de grens gesloten.
Laat ik nu menen dat veel vakantieparken zijn volgeboekt.

botbot | 24-02-21 | 23:07

@botbot | 24-02-21 | 23:07: Wat een ongelooflijke denigrerende opmerking naar al die ondernemers die dreigen kopje onder te gaan. U zou zich moeten schamen.

MoonBeebe | 25-02-21 | 00:00
▼ 12 antwoorden verborgen

Horeca die zichzelf met een supermarkt vergelijkt....

Leuk dat in beide situaties te weinig afstand wordt genomen, maar....

Hoe vaker je te weinig afstand houdt, hoe meer contactmomenten met een klein risicootje, hoe meer ellende.

De laatste cijfers van NICE & coronadashboard laten de nieuwe coronavariant al zien. Zoals voorspelt. Maar als verkiezingsstunt gaan de scholen nog even open. Tot 18 maart, dan is het stemvee door de gehaktmolen en gaat alles direct weer dicht.

Feynman | 24-02-21 | 21:18 | 12

Welk voorspelling doelt u precies op, er is stijging op basis van een week waarin matig werd getest wegens het winterse weer, lijkt me te vroeg om daar conclusies aan te verbinden. Het aantal besmettingen stagneert hooguit. Op de dagen dat de teststraten stil lagen meld het RIVM 1800 besmettingen, die zullen dus met name in de zorg worden geconstateerd. Dat geeft ook direct een graadmeter voor de discrepantie waar besmettingen worden geconstateerd, waarmee ik niet stel dat een deel zich in de zorg meldt omdat deze al elders heeft plaatsgevonden.

Enfin, in de horeca zijn helemaal geen contactmomenten, los van het personeel dat een bestelling opneemt en uit serveert, dat is gelijkwaardig aan het afrekenen bij een kassa. Waar doelt u op? U zit aan een tafeltje, volgens corona protocol met één huishouden zoals u ook thuis visite ontvangt. In het geval van een terras zit u in de buitenlucht, met een heerlijk briesje. De risico’s zijn bescheiden, desnoods de horeca openen tot 20:00, het doemscenario van de modellen is een HOAX gebleken, feitelijke onderbouwing blijft uit en dus onvoldoende redenen hier maatregelen aan te verbinden.

deugallergie | 24-02-21 | 21:35

Zoals voorspelT..... ai ai. En dat als freelance redacteur.

Zbrodj | 24-02-21 | 21:39

U bent negatief geboren, ja ja feiten, fijn man.

Purk | 24-02-21 | 22:37
▼ 9 antwoorden verborgen

OK, Ik tel tot drie en dan gaan we allemaal weer gewoon doen.

Datgingniegoed | 24-02-21 | 21:18

Als we islamisering een halt willen toeroepen door alle moskees te sluiten, dan kunnen we corona toch een halt toeroepen door álles te sluiten? Toch, Geert?

Leptob | 24-02-21 | 21:18 | 3

Op zich geen gek idee....

Lorejas | 24-02-21 | 21:20

Ik zou het niet als stand up gaan proberen.

uisge baugh | 24-02-21 | 21:23

Vooral de grenzen, dan was corona hier ook niet gekomen.

ceriel82 | 24-02-21 | 21:47

Alles is dadelijk voor het stemhokje moment, gewoon weer pais ende vrede.
Rutte staat dan heel trots als een hond met 3 lullen, zichzelf op de borst te kloppen en het Neerlandse gepeupel bedanken voor hun Coronamaatregelen steun en vragen om vooral niet op big bad Wilders te stemmen want HIJ wil daar toch niet mee regeren.

TijdelijkOptimist | 24-02-21 | 21:17
-weggejorist-
neonreclame | 24-02-21 | 21:15

Dan zit er maar 1 ding op: handhaven. Een overheid moet in tijden van crisis impopulaire maatregelen kunnen nemen, anders kan je geen crisis bestrijden. Het doet er niet zoveel toe of we het op dit blogje eens zijn met die maatregelen, het gaan om de mogelijkheid van de staat om op te treden als dat noodzakelijk is. Dat wordt zo ondermijnd. Bel de wouten, zou ik zeggen.

beldewouten | 24-02-21 | 21:15 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom kunnen de terrassen niet open? In de buitenlucht. Met 1,5 meter. In de zon. Waar bange mensen niet hoeven te komen.

wilderst | 24-02-21 | 21:15 | 4

Overmorgen 11 graden, tjezus tis nog altijd februari dan zit ik normaal in de kroeg en niet op de stoep te koukleumen.

NLgaatnaardeklote | 24-02-21 | 21:25

@Lorejas | 24-02-21 | 21:17:
Zeker liep het wel lekker. Oh wacht je bedoelt die 3 of 4 feestjes die gegeven werden, maar die breeduit keer op keer op keer op keer op de TV waren te zien bij talkshows, journaals, werden genoemd in de kamer (ook keer op keer op keer). Allemaal op de maatregelen kracht bij te zetten, want zogenaamd niemand hield zich aan de maatregelen.

peterdh | 24-02-21 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hoop dat er zoveel mogelijk meedoen, maar moet het nog zien.
Kondig je het aan kan je politie verwachten, kondig je het niet aan komt er niemand.

C1O2 | 24-02-21 | 21:13 | 1

Tenzij iedereen het aankondigd. Dan moeten ze het leger er op af sturen. Als die niet was wegbezuinigd.

peterdh | 24-02-21 | 21:29

De kans voor het volk om te laten zien wie er de baas is. Er liggen nog steeds geen patienten op de gang dus gewoon gaan. Moed in plaats van angst.

Steifnek | 24-02-21 | 21:12 | 1

Het angst zaaien door een jaar lang te liegen over het virus moet afgelopen zijn. Bovendien is Rutte zelf verantwoordelijk voor de afgebroken zorgcapaciteit in de afgelopen tien jaar. En dan ook nog komen met een vaccinexperiment!

Rest In Privacy | 24-02-21 | 21:19

dat is toch wel heel erg lullig voor het kabinet. Drie weken voor de verkiezingen glipt alles door hun vingers.

yeps | 24-02-21 | 21:10 | 5

@SkepticalRealist | 24-02-21 | 21:21:
Nee heeft hij jouw 1000 euro niet afgepakt? Think again. Btw 19% -> 21%, en 6% -> 9%, verhoging van energiebelasting, accijnzen hoger. En anderen zullen vast nog wel 10 of 20 voorbeelden kunnen noemen.

peterdh | 24-02-21 | 21:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil weer kunnen genieten van live muziek. Verdomme!

Pluisbaard | 24-02-21 | 21:10 | 3

@dhrat | 24-02-21 | 21:11: daar wordt ik toch wel heel erg nerveus van. Nee hoor, blijf dan maar lekker in lockdown

yeps | 24-02-21 | 21:13

Dan moet je helaas in een tijdmachine, als je écht wilt genieten dan.

uisge baugh | 24-02-21 | 21:14

Blij te zien dat meer mensen vraagtekens gaan stellen bij de buitenproportionele maatregelen, welke het kabinet er door heeft weten te drukken door hun eigen gezaaide angst. De invloed is inmiddels geoogtst naar al het schijnt.

sjaakske | 24-02-21 | 21:07 | 4

Hopelijk leert men nu ook de "klimaatexperts" en klimaatmodellen te wantrouwen. Die werken met dezelfde methode: angst zaaien en geld oogsten.

SkepticalRealist | 24-02-21 | 21:21
▼ 1 antwoord verborgen

Laat die schade aan de maatschappij door de maatregelen maar eens zien. Bij elk bericht over besmettingen zou ook het de stijging in faillissementen, zelfdodingen, depressies, kindermishandeling, enz genoemd moeten worden.
Dat heet zaken in perspectief plaatsen.

hetmoetdanmaar | 24-02-21 | 21:07 | 5

@de Voorzittert | 24-02-21 | 21:12:oktober.. lijkt al een leven geleden..

MondKapper | 24-02-21 | 21:15

@MondKapper | 24-02-21 | 21:15: ach het illustreert vooral dat mensen maar wat roepen. Ze maken elkaar helemaal gek met overtoepend geschreeuw.

de Voorzittert | 24-02-21 | 21:18

@de Voorzittert | 24-02-21 | 21:18:
Helemaal prima: misschien dat het meevalt met zelfmoord, of juist tegenvalt met faillissementen, maar laat de cijfers zien en zet het in perspectief.

hetmoetdanmaar | 24-02-21 | 21:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach,sportscholen zijn al verzamelplaatsen van tokkies en raar volk, daar had ik het wel van verwacht, de Arie Boomsma's van deze wereld met hun primitieve lichaamsverminking.

miko | 24-02-21 | 21:07 | 4

En dat dankzij die familie en die tv bende er een behoorlijk aantal nette families met die achternaam nu flippen.....

Lorejas | 24-02-21 | 21:24

@neonreclame | 24-02-21 | 21:10: Eigenlijk heten ze familie Ruijmgaart, echter is de naam van de vrouw des huizes Tokkie en dat bekte lekkerder.

dondiego | 24-02-21 | 21:38
▼ 1 antwoord verborgen

Burgerlijke ongehoorzaamheid is in het verleden altijd een linkse privilege geweest, nu is het van iedereen, mooi.

smdyasc | 24-02-21 | 21:07 | 2

Ik zie het meer als een onwelkome kruisbesmetting, maar als het goed voelt moet je het vooral doen.

Wiebenick | 24-02-21 | 21:11

@Wiebenick | 24-02-21 | 21:11: Net als de besmettingen met Hemelvaart, Pasen, Pinksteren en de volle stranden in het voorjaar. waren er ook niet. Dus vooral doen ja.

zoalsikhetzeg | 24-02-21 | 21:23
-weggejorist-
neonreclame | 24-02-21 | 21:06

Ga maar open, dan ga ik er zitten.

deugallergie | 24-02-21 | 21:05 | 1

Goed zoeken, zijn zat illegale kroegen. hier 300 meter vandaan. en nog behoorlijk veilig ook. alleen voor vip dan.

zoalsikhetzeg | 24-02-21 | 21:25

Alles moet open. Nu!

wilderst | 24-02-21 | 21:05 | 2

Zeg je dat ook tegen je vrouw?

Mr_Natural | 24-02-21 | 21:06

Lekker,

daar gaat Tamara weer..

Tot zo...

neonreclame | 24-02-21 | 21:07

Vanmiddag PK Bilthoven een paar tafels gevuld op het terras.
Mensen die bier dronken in het zonnetje, wel zo fijn.

Ruimedenker | 24-02-21 | 21:05 | 1

Hulde voor deze ondernemers, ik hoop dat goed voorbeeld doet volgen.

deugallergie | 24-02-21 | 21:08

Ik ben gek op Dirndls, net als dansmariekes, het is een afwijking denk ik.

Mr_Natural | 24-02-21 | 21:03 | 2

Nee hoor.

wilderst | 24-02-21 | 21:09

Het is een combinatie van liefde voor vrouwelijk schoon en traditie.

keestelpro | 24-02-21 | 21:13

Gelukkig, we kunnen ons in ieder geval weer laten tatoeëren. Ik heb het echt gemist!

MickeyGouda | 24-02-21 | 21:03 | 3

Laat de tattoo artists de injecties doen, duizenden prikjes per uur.

Mr_Natural | 24-02-21 | 21:05
-weggejorist-
neonreclame | 24-02-21 | 21:02

Het is alsof je huis in brand staat en de overheid verbiedt je het pand te verlaten.
Je moet. Kan niet anders.

keestelpro | 24-02-21 | 21:02 | 7

@El Rico Grande | 24-02-21 | 21:08:
DAT is pas een griezelig treffende metafoor!
Gevaarlijke gekken die extremisten! >:-(

keestelpro | 24-02-21 | 21:11
▼ 4 antwoorden verborgen

GEWOON een boete van 4.000 euro. Protesteren doe je niet door te overtreden.

17 maart kunt u trouwens stemmen. Een beter referendum is er niet. Weet de baas van Koninklijke Horeca Nederland meteen wat zijn landgenoten van deze ongehoorzaamheid vinden.

de Voorzittert | 24-02-21 | 21:01 | 8

@Graaf_van_Hogendorp | 24-02-21 | 21:05: Precies, ooit was er een groepje sigarenrokers in Cuba die schijt hadden aan regering, onder het mom van vrijheid berokkende ze vele landgenoten schade, in menig midden oosten land waren baarden het niet eens met hun gezaghebbers, te weinig godsdienst.
Verder waren menig, amerikaan en inheemse bevolking beter af onder de Engelse heerser, maar dat terzijde

miko | 24-02-21 | 21:12

Zoals ze Greenpeace en XR activisten ook altijd 4.000 euro boete opleggen?!

SkepticalRealist | 24-02-21 | 21:18

Burgerlijke ongehoorzaamheid is gewoon een van de middelen die er zijn om de politiek te dwingen besluiten te herzien. Dus niet zo zeiken. 17 maart kun je stemmen, dan duurt het nog een maand of 3 voordat ze een regeerakoord hebben. Eentje waarin alles is weggepolderd. Sorry, maar dat geeft niet. Burgerlijke ongehoorzaamheid is op revolutie met een guillotine op het Binnenhof na het enige redmiddel om deze regering nog te laten keren. Deal with it. Want dat gaat gebeuren.

peterdh | 24-02-21 | 21:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Al die bejaarden in de kroeg...

Is dit nog nieuws? | 24-02-21 | 21:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl