GS StemWijzerWijzer! Top 6 stomste stemhulpen
Voor wie tussen de wijzers de klok niet meer ziet
Het is met verkiezingen eigenlijk heel simpel: je stemt op de partij waarvan je hoopt dat die de meeste zetels krijgt. Daarna ben je vier jaar lang teleurgesteld in die partij en mag je opnieuw stemmen, en dat net zolang totdat je uiteindelijk verbitterd en alleen op je sterfbed beseft dat je alles al die tijd verkeerd hebt gedaan. Maar zover is het nog lang niet! Dus zijn er ook dit jaar weer allerlei stomme stemwijzers, zoals de Stemwijzer en het KiesKompas. Wij zochten alvast de zes stomste uit, dan kunt u die overslaan. Veel stemplezier!
6. De Burgeragenda
Bij de Burgeragenda krijgt u zestien stellingen waar u steeds kunt kiezen tussen een linkse optie, een heel erg linkse optie, een super linkse optie, een extreem links optie en extreem super linkse optie. Leuk voor als u links bent, maar dat bent u toch niet en als u het wel bent krijgt u dankzij de Burgeragenda alsnog een hekel aan links. Bah bah.
5. De Cannabis Stemwijzer
Mozes kriebel, Cannabis Stemwijzer. Wij snappen nuchter al niets van de vraag 9. "De overheid stelt op korte termijn financiële middelen ter beschikking aan een cannabis genenbankstichting vanwege het VN Biodiversiteitsverdrag. Stemt u hiermee in? Bij beantwoording van SP-Kamervragen (34.165) is bevestigd dat cannabis onder de werkingssfeer valt van the UN Convention on Biodiversity (CBD): ‘Aangezien Nederland het biodiversiteitsverdrag ondertekend heeft, zal de regering ook bij het vaststellen van de eisen aan de teelt van hennep en hasjiesj de doelstellingen van het biodiversiteitsverdrag moeten nakomen zoals het nastreven van het behoud van biologische diversiteit en het duurzame gebruik van bestanddelen daarvan’. Dit verdrag behelst o.a dat nationale staten nastreven passende middelen ter beschikking te stellen om genetische uitgangsmaterialen voor huidige en toekomstige generaties te borgen, dus inclusief voor cannabis." Kun je nagaan hoe dat gaat als je een paar jonko's hebt geklapt. Onmogelijk.
4. Integrale agenda post-coronatransitie
Over onbegrijpelijke stemwijzers gesproken. Wij zijn nu al een halfuur naar de handige uitleggrafiek (klikken voor groot) van de Integrale agenda post-coronatransitie aan het kijken en wij snappen nog steeds net zo weinig van de Integrale agenda post-coronatransitie als toen we nog nooit van de Integrale agenda post-coronatransitie gehoord hadden. Maar hee. Gefeliciteerd met de 36 punten (?), Partij voor de Dieren.
3. De homepage van JEZUS LEEFT!
Okee. Strikt genomen is de homepage van Lijst 27 JEZUS LEEFT! geen Stemwijzer, maar dit is onze eigen top 6 dus dat maken wij zelf wel uit. JEZUS LEEFT! doet weer mee aan de Tweede Kamerverkiezingen terwijl JEZUS LEEFT! geen enkele kans maakt op een zetel, net als alle vorige keren dat JEZUS LEEFT! aan de Tweede Kamerverkiezingen meedeed. Vroeger zag je op van die verkiezingszuilen nog wel eens posters waar ECHTE MANNE STEMME BLANCO op stond, en dat JEZUS LEEFT! meedoet aan de verkiezingen is bijna net zo leuk.
2. De Politieke Sekswijzer
Wij hadden er echt zin in, in de Politieke Sekswijzer. Lekker allemaal stellingen omtrent het favoriete standje van Geertje Wilders, de wilde fantasieën van Lilianne Ploumen en/of natte dromen van Jesse Klaver invullen en dan jolige grapjes terugkrijgen over dat je het met 69% van de standpunten eens bent. Maar niks hoor. Allemaal gortdroge vragen over of met Nederlands geld betaalde voorbehoedsvideo's voor de kindertjes in Biafra in genderneutraal Swahili of LHBTQI-veilig Bantoe ondertiteld moeten worden en of wij de HIV-testen voor transgenders in de sloppenwijken van Rio de Janeiro moeten subsidiëren. Wij veerden even op bij een vraag over de positie van sekswerkers, maar die bleek over belastingregels te gaan. Gaap.
1. Kieswijzer tegen de pensioenroof
Met stip op 1 als stomste stemwijzer: de Kieswijzer tegen de Pensioenroof. Wij dachten eerst dat Lijst Henk Krol deze designfaal zelf uit zijn Social Media duim had gezogen, maar er zit een heuse 'webpagina' achter. De inhoud is zo mogelijk nog bedroevender dan de vormgeving. Er is een soort puntensysteem, maar D66 komt met -242 punten in de categorie 'rood', terwijl het CDA met -402 punten slechts 'geel' is. Net als 50Pplus, dat juist +304 punten scoort. Lijst Henk Krol scoort helemaal geen punten, maar die is dan weer 'groen'. Dit systeem past wel uitstekend bij het politiek-inhoudelijke uitgangspunt van deze kieswijzer, namelijk dat het rechtvaardig is dat de ouderen van nu de pensioenpotten mogen opmaken zodat er niks meer over blijft voor de ouderen van de toekomst.
Vormgeving: 1
Samenhang: 1
Inhoud: 1
Stijlloos advies: NIET HIER KLIKKEN
Reaguursels
InloggenValt bij die Burgeragenda kieswijzer wel mee met het "alleen maar extreemlinkse opties" hoor. Je kon ook gewoon aangeven dat je weinig tot geen opvang van vluchtelingen/asielzoekers in Nederland meer wilt en dat bestrijden van "institutioneel racisme" geen prioriteit is.
Baudet uiteraard.
Redactie bekijk de AD stemwijzer of "Hoe beïnvloed ik de kiezer door verkeerde vraagstelling" men vraagt niet of men tegen of voor een bivakmuts verbod is of tegen een boerka verbod. De enige juiste vraag is: bent u tegen de wet op gezichtsbedekkende kleding. Ook over de pensioen leeftijd is de vraag subjectief: wilt u dat de pensioen leeftijd stijgt met de levensverwachting? Die vraag moet luiden: wilt u dat de pensioen leeftijd stijgt OF DAALT met veranderde levensverwachting. Ik ben blij dat het referendum er niet meer is in deze vorm juist omdat door suggestieve vraagstelling de uitslag kunt sturen. Het zit bij die vraagstelling in hele kleine nuances die het verschil kunnen maken. Het volk is niet dom de vraagsteller is vaak niet eerlijk en open. Kijk wat Melkert jarenlang gedaan heeft in debatten met Fortuyn en Balkenende.
Overens miste ik de vraag of ik voor een huwelijk met meerdere vrouwen ben en of ik M van een hoog gebouw mag werpen. Ik vind dat alle aspecten in een kieswijzer benoemd worden.
Hier nog een stemwijzert:
Martin Bosma.
Ja ik had een vraag aan " jesus leeft, wat is met Elvis?
Bij de sekswijzer kom ik steeds op Krol, waarom?
Dat pensioenschemaatje vind ik anders heel informatief. AOW op bijstandsniveau? Wordt dat geaccepteerd??
Elke flapdrol die een stemwijzer gebruikt om zijn/haar keuze te maken, zou een verbod om te stemmen moeten krijgen.
Martin Bosma
Kunnen we het niet beter over het falen van ‘Herstel NL’ hebben, waar de ratten het zinkende (niet eens uit de haven vertrokken) schip alweer verlaten?
De enigen die daadwerkelijk falen Nederland te herstellen, zijn de VVD met afschuivingen op kleinere partijen zodra zaken mislopen. Echter gezien de zetelstand van de VVD is de pijn voor Nederlanders blijkbaar nog niet hard genoeg geweest.
Laat je niet in de val lokken door valse retoriek vanuit de VVD vlak voor de verkiezingen (De 'Valse Verhaalpartij' staat er om bekend).
Eenieder heeft openlijk gezien en mee kunnen maken hoe men binnen de VVD denkt en omgaat met de bevolking - En hoe het land de afgelopen 10 jaar werd overspoeld door on-intelligente verrijkiërs, bijvoorbeeld.
Na een typfoutje kwam ik op HertelNL, maar dat is een andere partij.
Ik zou het niet "ratten" noemen. Die groep is onder druk gezet om hun mond te houden tot na de verkiezingen. Althans dat beweerde Marianne zwagerman vanochtend op BNR en werd later ook bevestigd op die zender.
Ik wist niet dat Jezus nog leefde.
Heb ooit eens een docu gezien dat Jezus een boeddhistische monnik zou zijn geweest. Vandaar dat die wijzen uit het oosten hem kwamen zoeken aan de hand van een ster (dat doen die gasten namelijk, op zoek zijnde naar een nieuwe lama).
Ik leef bij de dag, dus ik stem bij de dag. Ik ben benieuwd met welke partij ik in mijn hoofd op 17 maart wakker word.
Ik heb al gestemd op Bosma (PVV), de brief is vorige week naar Den Haag gegaan. Overigens kwam ik bij de eerste al bij de PVV uit met als goede tweede JA21 en slechte derde FvD. VVD staat daar veel te hoog, maar stemwijzers zijn gemaakt n.a.v. verkiezingsprogramma´s en die van de VVD is zoals bekend minder waard als een A4 tje van de PVV.
Ik, en waarschijnlijk velen met mij, wil alleen maar een GOED BESTUUR. Deze is stuk. Welke stemwijzer gaat daarover?
Tot dusver denk ik dat alleen JA21 daarbij in de buurt. Vermoedelijk gedreven door de frustraties van het waardeloze Amsterdamse bestuur waar Nanninga dagelijks mee geconfronteerd wordt.
Burgeragenda kwam best redelijk uit hoor, lagere percentages dan andere kieswijzers. Het is alleen wat meer leeswerk maar ik kwam niet ineens uit op GL of D666
Dingen als de veestapel gelijk houden zonder verdere maatregelen was bijvoorbeeld geen optie.
Ik kan er eigenlijk niet bij dat er van die christelijke partijen zijn. Dat zijn toch ook allemaal wappies?
Ja, inderdaad, die geloven in onzichtbare dingen, omdat ze de vergankelijkheid niet snappen en geen touw kunnen vastknopen aan de natuur.
Als we het goed spelen staan ze buitenspel.
Dat zijn gekkies maar geen wappies.
Leuke combinatie die politieke sex-wijzer. Ontwikkelingshulp en sexueel gerelateerde zaken in dezelfde poll. Het is wel duidelijk dat dat voor sommigen een één-op-één relatie is, zoals bij die club van Dolf Jansen.
Nog even Mark Rutte de hemel in prijzen bij Op1.
Ik heb Kieskompas ingevuld en kreeg als uitkomst: CDA !
Nou, dankjewel.
Nu weet ik de werkwijze van de kieswijzers, ze komen voor iedereen, wat je ook invult, altijd op VVD of CDA.
Pure manipulatie.
En bedrog.
Kom maar op: VVD stemmers hier in de burelen, kom maar.
Ik kreeg daar ook CDA en was in de veronderstelling dat ie stuk was. Ik had de vragen namelijk vrij extremistisch beantwoord.
Kieswijzer en kieskompas zitten natuurlijk ook in Het Grote Complot. Allemaal aangestuurd door Bill Gates, want al die internetservers die in NL staan moeten natuurlijk gecontroleerd worden... Ofzoiets.
Eigenlijk is het toch te bizar voor woorden, dat een partij zegt, dat ze niet met de op een na grootste partij wil samenwerken. Daarmee zeg je: ik wil niets met die kiezers te maken hebben.
Dan zet je dus een grote groep Nederlanders aan de kant. En je doet dat met het motief dat zij zouden discrimineren.
Wie discrimineert hier nu?
Dan rest er nog maar 1 oplossing: stem allemaal PVV.
Wat best een beetje ziek is, is ervan uitgaan dat je de touwtjes toch wel in handen hebt los van de uitslag. Dan is het wat mij betreft einde oefening.
Ja dat mag, sterker nog, je mag ook de grootste partij uitsluiten. Toen de PvdA onder Joop den Uyl in 1977 de verkiezingen met 53 zetels behaalde en de grootste was toen hadden ze zo veel eisen dat eigenlijk niemand met ze wilde samenwerken. Hans Wiegel heeft toen Dries van Agt uitgenodigd voor een gezellig etentje in een restaurant en toen besloten ze om maar een regering zonder de PvdA te vormen.
nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerver...
En nog een keer in 1982, toen was de PvdA groter dan het CDA, maar het CDA en de VVD waren samen groot genoeg om weer een regering zonder de PvdA te vormen.
nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerver...
historiek.net/dat-de-grootste-partij-...
Misschien willen VVD-(stemm)ers ook wel niks met PVV’ers te maken hebben. En misschien hebben zij daar wel een goede reden voor.
@echtpaul | 22-02-21 | 22:37: prima advies.
1,5 miljoen mensen
@KritischeKrikker | 23-02-21 | 00:17: misschien zijn er wel mensen die PVV stemmen die voorheen VVD stemden en ten koste van alles willen voorkomen dat VVD met GL gaat regeren en de VVD "dwingen" om een zo rechts mogelijk beleid te gaan voeren i.p.v. de Groen Linkse klimaat kolder te gaan uitvoeren.
De integrale agenda post-coronatransitie is duidelijk het werk van een bipolair persoon.
Mocht je geïnteresseerd zijn dan moet je aan paar Ritalin tabletten verkruimelen en opsnuiven en een fles van de betere (zuivere) wodka (Stolichnaya) achteroverslaan en dan gaat zo'n diagraam helemaal leven.
Maar niet voor mij, want ik moet morgen weer werken.
Burgeragenda ingevuld... WTF! Héél eng, nog enger dan moslimterrorisme.
Idd.
Mijnzus leeft helemaal niet.
Gecondoleerd...
Thanx.
Ik mis vragen over zwarte piet in de stemwijzers.
Overigens, Jesse Klaver wil een 'linkse lente' gaan kweken, lees ik vandaag, en komt voor de dag met een wel heel klef postertje waarop staat: Meer Lilian & Lilianne & Sigrid & Jesse.
Die partijen willen niets weten van een stembusakkoord oid; ze staan bovendien allemaal, op dit moment muv PVDA, op dik verlies.
En als er, in politiek verband, gesproken wordt van 'lente', nou, berg je dan maar. Lentes in de politiek lopen nooit goed af (Praagse Lente; Arabische Lente).
de Duitse Lente van mei 1940
Zou je anders verwachten van iemand met Marokkaanse roots?
@skoftig | 22-02-21 | 21:53:
Springtime for Hitler and Germany
Winter for Poland and France
(Mel Brooks)
GL met Kuthaar. Oververtegenwoordiging van strafbaar gedrag krijgt nog meer plek in een ruimte die ook serieus bestuur inhield. Rotzooi die klip. Opzouten zeg ik.
De ervaring leert, dat linkse lentes - inclusief de lentes die door links worden toegejuicht, zoals de Arabische - uitmonden in nachtmerries.
De burgeragenda is veruit de beste. In de voormalige sovjet-unie zou je gearresteerd zijn wegens TE links als je de meest rechtse opties kiest.
Ik stem Fortuyn Leeft
Subtiel weer heur, vooral die laatste zin.
Lijfspreuk van de SS. Slaapt Joris?
Kijk, en het dan gek vinden dat mensen niet met PVV geassocieerd willen worden.
@Ruif_Vuller | 22-02-21 | 22:34: of een PR-medewerker van bijvoorbeeld de VVD.
Ik wil best een PVV poster op mijn raam plakken maar heb geen zin in krassen op mijn auto.
Stel dat de partij "Jezus Leeft" gelijk zou hebben en Jezus leeft.
Dan zou Jezus bijna net zo seniel zijn als Joe Biden.
Elvis ook.
@Mr_Natural | 22-02-21 | 21:47:
Jesus aan het kruis tegen Elvis: "Ik kan vanaf hier je huis zien".
Eerder een geduchte concurrent voor Trump qua grootheidswaan.
@Mariner | 22-02-21 | 21:50:
Trump en Jezus, zonder hun vaders waren ze nooit zover gekomen.
Als Jezus leeft dan was hij allang in dienst van McDonalds. Zijn truc met het ongebreideld vermenigvuldigen van 5 broden maakt ze dan nog rijker.
@D.Onderop | 22-02-21 | 21:56:
En vergeet de wonderbaarlijke vermenigvuldiging van de haringen niet, en dan weet je meteen waarom je moeder op vrijdag naar de vis rook.
@Mr_Natural | 22-02-21 | 21:52:
Lol, was de laatste niet z'n eigen vader? 'Hello dad, it's me, you.'
Jezus is wel het zwakste mythologische wezen wat je je voor kan stellen toch?
Zelf stomdronken schijnt hij nog een andere wang toe te keren, haha
Het reetejong...
Ik zit dus letterlijk alleen op de bank hardop te lachen met tranen in mijn ogen: “ Integrale agenda post-coronatransitie”.
Jiskefet materiaal!
De wereld is gek geworden!
Het is zo diep triest dat je er om moet lachen ...
helaas is de vvd zo diep triest dat je juist in je polsen wil snijden, maar dat gun ik de notoire vvd-Stemmers als Vanoef weer niet.
Winston Churchill wist het al: never waste a good crisis.
Doen Jan Roos eigenlijk nog mee? Zo ja, dan krijgt hij niet mijn stem.
Gewoon wel op hem stemmen nu hij niet meedoet, dat zal hem leren!
@Analia von Solmsch | 22-02-21 | 21:47: Vond het idee van Geen Peil wel goed, alleen Jan Roos... dat doe je toch niet ?
“Wij staan voor politiek bij een open Bijbel. Dat is het fundament van ons werk. Dit wijst richting en stelt grenzen. God heeft de wereld volmaakt geschapen, maar doordat wij ons van Hem afgekeerd hebben, leven we nu in gebrokenheid waar we steeds pijnlijk mee geconfronteerd worden.” Ik bespeur dat het hip is in de boreale scene om, nu der Untergang van Tjerrie is voltrokken, de SGP te omarmen. Lol.
Full retard op de SGP !
nd I heard, as it were, the noise of thunder: one of the four beasts saying: "Come and see." And I saw. And behold, a white horse.
And I heard a voice in the midst of the four beasts, and I looked and behold: a pale horse. And his name, that sat on him, was Death. And Hell followed with him.
@De Briemusketier | 22-02-21 | 21:47: Omdat ik die tekst hoor in de stem van Johnny Cash, overweeg ik het nu ook!
@De Briemusketier | 22-02-21 | 21:47:
U kent uw klassiekers: youtu.be/k9IfHDi-2EA
@beldewouten | 22-02-21 | 21:51: En daar mag vast een linkje bij: www.youtube.com/watch?v=jiMXK9eDrMY
@beldewouten | 22-02-21 | 21:51:
Je bent te traag.
Ik denk dat menig echte slachtoffer van de Toeslagenaffaire, menig persoon die een windmolen dicht bij heeft staan en menig mens die al tussen de 10 en 15 jaar op een wachtlijst staat, zich best pijnlijk geconfronteerd voelt met de gebrokenheid van het vaasje..... Nog naar niet gesproken over al diegenen die fors voor alle gekkigheid betalen en met angst en beven de komende kosten voor de vergroening van energie en schadeloosstelling van allerlei gemarginaliseerde groepjes handophouders. En als dank daarvoor door de diverse overheden en instanties genderneutraal aangeschreven worden.
@smdyasc | 22-02-21 | 21:53: Ik was aan het zingen.
@Ruif_Vuller | 22-02-21 | 21:53: Dan lijkt het mij logischer om de schuld van dat alles in de eerste plaats bij God te leggen.
@beldewouten | 22-02-21 | 21:56: niet als er goddeloze politiek wordt bedreven. Ik meen dat Christenen geloven dat God ons een vrije wil heeft gegeven. Je kunt kiezen het goede of het kwade te doen.
@Ruif_Vuller | 22-02-21 | 22:36: Dat klopt, maar het is nogal een nodeloos ingewikkelde procedure die God heeft bedacht: degene die het overkomt wordt genaaid door God (Gods wegen zijn ondoorgrondelijk), maar degene die het deed had vrije wil. De logica is ver te zoeken. Maar goed, prima als je dat allemaal gelooft en op een partij wil stemmen die hierin meegaat, maar waarom deze partij zo hip aan het worden, terwijl hier de scheiding tussen kerk en staat ooit zo hoog werd gehouden, begrijp ik niet helemaal.
Waarom bestaat het woord 'weizer' niet?
Weizen bestaat dan weer wel. Dat is een lekker wit tarwebier. Drink ik in de zomer graag.
Das tarwe in het Duits.
Bij mij duurde het tien seconden voordat de stemwijzer eruit was en toen zei hij de Proud Boys. Maar wij hebben nog geen glasvezel.
Bij mij Pet Shop Boys.
Ik ben halverwege het boek van Bosma. Daaruit rest mij maar één conclusie: NIDA. Ik assimileer wel als eerste, scheelt me over 15 jaar een hoop gezeik. Ahalluh Akbar.
Riep ik maand geleden al. Ik ben ook om. Vooruitzien is regeren, dus NIDA.
Ik had 50+ en "jong" even hoog. Ik denk dat daarmee wel alles gezegd is.
Gaat er nog iemand op de Wappiepartij stemmen?
Op zich zou ik het wel een keer leuk vinden als jij mij wappie zou noemen. Maar ik weet nog niet of ik mij stem hiervoor wil inzetten.
Maurice gaf ze gisteren nog 34 zetels in het vooruitzicht.
Ik heb nog een verzameling ‘Wuppies’, die zal ik toch ergens kwijt moeten.
Neuh, niet nodig. Willem krijgt sowieso zetel of 78 dus mijn stem kan naar een ander.
Gulliver | 22-02-21 | 21:32
Nee, ik stem niet op de VVD
Dank u voor uw stem op Hugo de Jonge ;)
Geen PVV en FvD opgenomen in de Sekswijzer. Slecht.
Zijn benaderd maar hebben niet gereageerd. Allegedly. SGP wel. LOL.
En die worden notabene nog het hardst genaaid.
Die gast van Jezus leeft.... eindbaas! De rest, brandhout. Waar moet ik in hemelsnaam aan op gaan stemmen (no pun intended)??? ik vraag dit voor een oud vrouwtje...
Jezus leeft
@ruudvangeelen | 22-02-21 | 21:26:
Biden ook, zeggen ze.
@Mr_Natural | 22-02-21 | 21:27: mss is het wel een drone?
SGP. De enige fatsoenlijke rechtse partij van Nederland.
@de IJsman | 22-02-21 | 21:32:
De SGP is de poldertaliban.
@Gulliver | 22-02-21 | 21:45: dan moeten we zorgen dat ze niet over de hijskranen en defensie gaan. Maar 100 maal liever een SGP met 10 zetels dan Groen Links
@Ruif_Vuller | 22-02-21 | 22:39:
Hun standpunt over Defensie en Veiligheid is juist één van de zaken die mij aanspreekt. Zij zijn op dat gebied niet kinderachtig, hoor!
Tuurlijk hebben ze een paar idiote standpunten die letterlijk uit het Oude Testament zijn overgenen, maar daarvoor is zo weinig politiek draagvlak dat dat nooit en te nimmer gerealiseerd zullen worden. Dus daar lees ik maar overheen.
@de IJsman | 22-02-21 | 23:05:
Dus defensie en veiligheid, eigenlijk twee thema's in de marge, want we zijn hier erg veilig, vindt jij zo belangrijk dat je de eind der tijden en apocalyptische wereldbeschouwing maar even door de vingers ziet?
Ze zouden je met de lange lat weg moeten slaan bij een stembiljet kneus.
@SterF... | 23-02-21 | 01:07:
"Eén van". Dat wil zeggen dat er buiten Veiligheid en Defensie tevens andere thema's zijn die mij aanspreken.
Daarbij vind ik het idd belangrijk dat Nederland haar afspraak aan de NAVO nakomt en 2% van het BBP aan de krijgsmacht spendeert. En dat Nederland haar bondgenoten indien nodig bijstaat.
En dat Nederland een sterk en omvangrijk opsporingsapparaat heeft.
Daarbij heeft u kennelijk veel moeite met het onderscheid tussen enerzijds de ideologische grondslag van een partij en anderzijds de concrete standpunten uit het partijprogramma. Dat is uw verlies.
gESTRAND BIJ 'wONEN' ..
Gekke Henkie die geen geenstijl leest en het antwoord op het woningentekort geen duiding kan geven.
Ben je niet helemaal joppe?
Ik vertrouw alleen een stemwijzer als deze niemand naar D'66 toe stuurt. De Democraten bestaan alleen maar om oud-kroegbazen en oud-journalisten de baantjes carrousel in te jagen. De gedachte achter D'66 is simpel, men neemt het partij-programma van de PvdA en gaat iets naar rechts, men neemt het partij-programma van de VVD en gaat iets naar links. Vervolgens duikt men elke mogelijke coalitie in, als ware men een eerste klas nymphomane biseksuale sekswerker tijdens de bronst.
Elke kieswijzer waar D'66 een mogelijke uitkomst is en waarbij de kiezer niet vooraf heeft aangegeven dat hij de mensheid haat en alles en iedereen naar de verdommenis wil helpen, die kieswijzer die vertrouw ik niet.
als ware men een eerste klas nymphomane biseksuale sekswerker tijdens de bronst.
Een beter omschrijving van de machtsgeile hoerigheid van de gemiddelde D'66 kandidaat ben ik tot op heden nog niet tegengekomen.
Jezus kleeft.
Daar ga ik alvast niet op stemmen dat liefde gedoe can kiss mij ass ik haat iedereen hetzelfde maakt verder niet uit wat voor kleur ze hebben.
Volgens mij heb je een goede boodschap, maar het zou je sieren dit in een beetje verzorgd Nederlands te doen.
De kritiek op de PVV is vrijwel altijd gemakzuchtig en lui, en de globalistische criticasters hebben het altijd over het opleidingsniveau, dat bij de PVV-kiezer nogal laag zou leggen, en dat de PVV zou grossieren in witte boze mannen.
Niets is minder waar, alsof je niet hoogopgeleid kan zijn en PVV zou kunnen stemmen, en alsof een stem op de PVV minder waard is als je alleen VMBO hebt.
De PVV is heel divers, er stemmen Nederlanders op met HBO en VMBO, in alle kleuren van de regenboog en zowel mannen als vrouwen.
Laat de zelfgenoegzame globalistische snobs in het eigen sop gaarkoken, ze zien Ons nooit komen, net als Fortuyn en Trump eerder, die de wereldburgertjes als een donderslag bij heldere hemel uit de hangmat op de platte reedt deden lazeren.
"PVV populairst onder hoger opgeleiden
De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders is onder hoog- en middelbaar opgeleide werkenden de populairste partij. Dat blijkt uit onderzoek van vakbond De Unie."
wnl.tv/2017/02/10/pvv-populairst-hoge...
@Roze_bril_drager | 22-02-21 | 21:19:
Onderzoek bij een vakbond. Daar zullen inderdaad veel hoogopgeleiden aan meedoen. Daar ben je met een veterdiploma waarschijnlijk al hoogopgeleid.
www.loyalist.nl/maatschappij/overeenk...
Dit is een vrij gemakzuchtige en luie typering van een PVV-stemmer.
@beldewouten | 22-02-21 | 21:31:
Het is zo voorspelbaar, nietwaar ?
@Erikjan79 | 22-02-21 | 21:25:
Tuurlijk joh, past niet in jouw beperkte wereldbeeld dat er zogenaamd alleen laagopgeleide tokkies op de PVV stemmen.
@Roze_bril_drager | 22-02-21 | 21:36:
@Roze_bril_drager | 22-02-21 | 21:36:
Laat het los, erikjan heeft geen plaat voor zijn harses, maar een hele betonnen bunker voor zijn taas.
@De Briemusketier | 22-02-21 | 21:33: Dat is vaak zo bij gemakzucht en luiheid.
@Roze_bril_drager | 22-02-21 | 21:36:
Klopt, waarom zou je als succesvol iemand het kapitalisme willen stoppen?
@Erikjan79 | 22-02-21 | 21:45:
Kapitalisme stoppen, het zaakje klapt vanzelf wel een keer met al die zeepbellen.
@Erikjan79 | 22-02-21 | 21:25: nou EJ, hiero: kind van de jaren 70, eerste die ging studeren, uit ouders die trouw pvda stemden. Mijn vader vooral om zijn vvd-moeder te irriteren. Dus, ik, wo opgeleid, prima baan in de gezondheidszorg, geen tokkie, stem voluit pvv en kan dat prima onderbouwen.
Er schijnen ook best een hoop Marokkanen op de PVV te stemmen. Waarschijnlijk alle Marokkanen die niet streng-islamitisch zijn, want die snappen wél waar dat toe leidt.
Hoe vaak je hem ook hoort, hij blijft leuk:
youtu.be/5fufYNLciYs
Ik kom wederom uit op de SGP.. dus dat gaan we dan maar eens doen, kijk geen enkele partij is volmaakt, maar mijn sympathie hebben ze in ieder geval ..
Ik vind van der Staaij een alleszins redelijke man en prettig om naar te luisteren.
@amateurrr | 22-02-21 | 21:23:
Maar niet om naar te kijken, altijd met die gevouwen handjes.
@amateurrr | 22-02-21 | 21:23: en ook las ergens in de panelen de meest fatsoenlijke rechtse partij van NL daar kan ik me ook wel in vinden
@aardv@rk | 22-02-21 | 21:35:
Mijn zegen heb je. Ik zweef nog even.
Als je SGP stemt mag je nooit meer zeiken op de achterlijkheid van moslims.
Sterker nog, je zou beter moeten weten.
ik haat smurfen.
Pas maar op voor iemand een gargamelding over je maakt.
Geweldig idee, De Smurfenpartij, voor iedereen die smurfen belangrijk smurft en smurf voor ons land smurft.
@Shoarmamasutra | 22-02-21 | 21:29:
Hij is leuk!
Stel we stemmen allemaal op FVD, PVV, SP, Denk, Splinter etc. etc. alles wat in het groen staat. Gaat er dan wat veranderen? Je hoopt natuurlijk van wel, maar toch vermoed ik zo dat dat niet zo heel erg gaat helpen.
Deze week krijgt Michael Panhuis en elke andere bewoner van een TBS instelling keurig zijn eerste vaccin. Eerder danu, uw ouders, risicogroepen en de overige 95% van NL. Daarmee hebben de partijen van het kartel definitief gekozen. Tegen u. Daar heeft u dus geen kieswijzer voor nodig.
Ik zou nooit een moord plegen voor een vaccin.
Wellicht omdat ze nogal regelmatig (ongewenst) terug zijn te vinden in de maatschappij? Regeren is vooruitzien he? Maar zonder gein, kut hoor. Slaat nergens op.
Proefkonijnen om bijwerkingen te onderzoeken?
@Mariner | 22-02-21 | 21:21: wappie
Michal P hield natuurlijk niet aktijd 1.5 m afstand van u dochters dus een gevaar!
@ruudvangeelen | 22-02-21 | 21:27: heb je al gehoord van die dokters in Groningen, die niet konden werken nadat ze hun vaccin kregen?
www.ongemakkelijkekieswijzer.nl/
Stond die er al in? Niet onsympathiek BTW, van humanistisch verbond.
Heb ik gedaan, het is een rare, je moet eerst de uitleg van de partijen lezen voordat je antwoordt, anders krijg je een heel andere uitslag.
@Mr_Natural | 22-02-21 | 21:13: Daarom ongemakkelijk. Kwam zelf wel aardig in de richting, zonder uitleg. Ook wisselen van 'belangrijk' maakt weinig uit. Zit niet onaardig in elkaar.
Ik vind dat het tijd is voor een vrouwelijke minster president. Net zoals Jacinda Ardern; ik geloof dat zij er echt is voor d'r land en niet voor de achterdeurtjes en de touwtrekkers.
.
Alleen als ik met Google zoek op "vrouwelijke minister president" krijg ik een hele rare mevrouw te zien, kan iemand Google even bellen?
.
Wie dan wel? Ik ga voor Carola Schouten. Alleen die ChristenUnie daar moet ik nog even over slapen, mede omdat ze hierboven in het geel staan.
Ik ga voor Carola Schouten.
Kunt u daar met iemand over praten ?
Waar is die eigenlijk gebleven?
@De Briemusketier | 22-02-21 | 21:19: neuh, zeker niet met jou
Ik had wel r3delijk een hoge pet van haar op maar ze heeft het stikstofdossie4 echt niet goed aangevlogen.
Jacinta zit er voor zichzelf en haar politieke kleur. De snelheid waarmee ze naar de moskee racete om met de hoofddoek op, haar condeleantes te brengen.
Die Adern is dan wel weer zo linkswokefeministisch als wat. Geen idee of ze daadwerkelijk iets voorstelt als premier. Ongetwijfeld horen wij alleen positief nieuws over haar in de media, enkel en alleen omdat ze jong en vrouw en links is. Dan toch liever een Thatcher-achtig type.
Doet Esther van Fenema ook nog mee? Ik zou haar willen stemmen.
Zo, voor 50 doet die het goed. Er is alleen iets raars aan d'r lippen vind ik. En NLBeter partij?
@ruudvangeelen | 22-02-21 | 21:12: niets wat een streepje botox niet kan corrigeren.
Ik heb op de Stemzewegwijzer gekeken en ik kom uit op de VVD.
Je kon er natuurlijk op wachten, one-issue stemwijzers.
Zeg niet nee.
Doe alles.
Maar stem geen VVD.
Stem op één van de partijen die in de Eerste Kamer tegen de Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 stemden.
Dat sowieso, er vallen al een hoop partijen af.
De cannabis stemwijzer is voor de zwevende kuezer?
Waar zou Kaiser Sosze op gestemt hebben.
Main line van hem was:
-"Greatest trick of the Devil was to convince the people he did not exist.."
Nahja, iets in die trant.
Geloofwaardig blijf het, hoe dan ook.
Het lukt mij bij geen enkele stemwijzer om bij de PVV uit te komen hoe ik ook mijn best doe.
Ze doen ook niet meer mee, hoorde ik net
@ruudvangeelen | 22-02-21 | 21:06: Dat noem je uitsluiten.
@VoltaireJohn | 22-02-21 | 21:07: gebeurt al 15 jaar.. toch?
Stemwijzers moeten op basis van partijprogramma's. Maar dan wel de partijprogramma's van 4 jaar geleden, met vermelding wat daarvan in de afgelopen 4 jaar wel en niet gerealiseerd is.
Goed punt moet ik zeggen, hoewel niet uitvoerbaar omdat maar een aantal partijen in de regering zitten.
@Frits de Vriez | 22-02-21 | 21:30: Je kunt kijken naar het stemgedrag over wetten en amendementen.
De burger dinges is idd behoorlijk links. Op zijn best kun je kiezen alles maar te laten zoals het nu is. Men kan zich daar blijkbaar niet voorstellen dat je minder overheid wilt en niet gelooft in de maakbare samenleving.
Die eerste... hopeloos haha
Holy shit. Pensioenleeftijd 71 jaar, wat een achterlijk gedoe man. Eigenlijk zeggen ze hiermee toch gewoon dat het hele pensioenstelsel failliet is? Het komt een beetje hetzelfde over als een huurder die een 5 jaar contract heeft maar omdat hij geen inkomsten meer heeft hoeft jou (als verhuurder) 6 maanden geen huur meer te betalen. Hoe je dat oplost? Zoek het lekker zelf uit.
Hetzelfde gebeurt dus nu vanaf je 65e: tot aan de nieuwe pensioneleeftijd zoek het lekker zelf uit. "Doorwerken" heet dat. Wat een gelul, wat een achterlijk gedoe. Alsof je nog ergens aan de bak kunt als je 65+ bent. Laat staan 70.
Vroegah had je zo'n programma op TV: "Over de balk" wiki.beeldengeluid.nl/index.php/Over_... nu heet het anders bij SBSsex ofzo. Neem daarbij de miljoenmiljard verslindende asielindustrie dan kun je vermoedelijk de standaard pensioenleeftijd in stand houden.
Ik heb een avondklok met stemwijzers.
Volgens mijn avondcock is het 5 voor 12.
Vond hem trouwens wel origineel, is toch totaal iets anders. 3
'Per seconde wijzer.'
Ook een doordenkertje.
Mr_Natural had het kunnen bedenken!
Iemand ergens een www.avondklokstemwijzer.nl gezien?
Ik ben weer 's niet origineel.
Goed nieuws, avondklokstemwijzer.nl is beschikbaar!
@Mr_Natural | 22-02-21 | 21:02:
Denk dat we er wel een leuke Stemwijzer van kunnen maken. Als GS hem nou registreert, dan verzinnen wij de vragen wel. Toch?
U bent viroloog en wilt om 22 uur met uw minderjarige vriend een ommetje maken zonder hond. Mag dat van uw partij? Ja / Nee / geen mening (het is maar een geintje, die QAnon-figuren zijn goed de weg kwijt).
Vandaag hoorde ik dat Baudet een Nederlands ruimtevaartprogramma wil opzetten waarmee over enkele jaren Nederlanders op de maan kunnen worden gezet.
Dat lijkt mij wel wat.
Iedereen met een dubbel paspoort zeker?
Nederland in puin door kerona, en Terry gaat een space force opzetten.
@Watching the Wheels | 22-02-21 | 21:02: hehe, dat had ik gezien.
@amateurrr | 22-02-21 | 21:04:
Financiering moeten we het later nog even over hebben. Als het BNP daalt dan is 2% aan defensie ook minder en dan houden we in de optiek van Thierry waarschijnlijk genoeg geld over voor een eigen ruimtevaartprogramma vanuit Noordwijk. Leuk idee!
@Brabeaulander | 22-02-21 | 21:10:
Kun je niet zeggen. Dacht later ... misschien is het daar momenteel wel heel gezellig en dan klopt het nog niet ook.
Op zich best geinig plan, maar ja... te duur he ?
@Asteroid-B612 | 22-02-21 | 21:14:
Crowdfunding, even het roze legioen erachter en het is zo gebeurd.
@Watching the Wheels | 22-02-21 | 21:11:
Gebruik dan circuit Zandvoort
@Watching the Wheels | 22-02-21 | 21:15: We wilden we naar de maan, maar die hele raket ging naar de maan. Kaputt, Kapoerewitz.
@amateurrr | 22-02-21 | 21:20:
www.esa.int/About_Us/ESTEC
@Watching the Wheels | 22-02-21 | 21:22:
Lijkt me niet dat je vanaf daar een raket naar de maan kan lanceren.
@amateurrr | 22-02-21 | 21:31:
Misschien heb je gelijk ... Arie Luyendijkbocht dan maar.
@Watching the Wheels | 22-02-21 | 21:36:
Overigens bedankt voor de tip, wist helemaal niet dat er een ESTEC was en nota bene in NL zat. Leuke materie, eens zien wat ze daar allemaal uitspoken.
@amateurrr | 22-02-21 | 21:41:
Vriendin van me haar vader werkte er en die kreeg altijd hoog bezoek thuis met grote limousines, vandaar dat ik het wist.
Deze regering helpt heel Nederland naar de maan, daar kan geen programma van Baudet tegen op.
De PVV kieswijzer.
sargasso.nl/de-pvv-kieswijzer/
Wat een suf en dom geschreven stukje.
Gelukkig heb ik geen pensioen aangezien ik die nu aan het opeten ben als zzp'er. Dus een zorg minder!
Elk nadeel hep ze voordeel.
Zie je: probleem opgelost! Glas is half vol.
Out of the box denken, er is zat werk. Alleen misschien net niet wat je altijd deed. Schakelen. Dat is het mooie van ZZP'er zijn, morgen ben je weer (tijdelijk) wat anders, als je wilt. Lijkt me niet handig om nu al spaargeld op te gaan maken, het ergste komt misschien nog. Good luck!
@Watching the Wheels | 22-02-21 | 22:03: Staat ook op mijn visitekaartje: 'Vandaag repareer ik uw riolering en morgen doe ik uw belastingaangifte'.
Overal waar ik advies inwin wordt ik bedankt voor mijn keuze voor het CDA?
Bedankt voor u stem op Hugo de Jonge
De laatste zin bij Pensioenroof is kolder. De huidige gepensioneerden kunnen NOOIT de pensioenpotten leeg maken. Er komt ruimschoots meer binnen dan er uit gaat. De potten worden steeds groter. Er blijft dus altijd genoeg over voor de toekomstige generaties. Tenzij Rutte cs een greep in de kas gaat doen. Maar daar kan de kiezer zelf iets aan doen door niet op de VVD te stemmen.
Sorry, maar die mensen hebben nooit ingelegd wat nu betaald moet worden. Premievrije jaren, eindloonregelingen en dan 10 jaar langer leven dan verwacht. Reken maar dat die potten opgaan.
1. Kieswijzer tegen de Pensioenroof: wel heel duidelijk welke partijen tegen de roof zijn en welke partijen de potten willen leegroven voor eigen hobbyprojecten.
Even voor de duidelijkheid,1600 miljard in de pensioenpot.
45 miljard jaarlijks uit te betalen.
Dus huidige werkende generatie hoeft de komende 40 jaar niet eens pemie te betalen.
EU loerd al jaren op ons potje,en het gaat ze nog lukken ook,bedankt Rutte.
Er komen binnenkort nog heel veel pensionado’s bij, met goudgerande pensioenvoorzieningen waar ze nooit fatsoenlijk voor betaald hebben of zelf premie terug kregen ... dus tja, het is zo op. De kuil is dieper dan de berg geld er naast. Pensioenfondsen weten dat.
In een pensioenfonds bouw je je eigen pensioen op. Het is een kapitaaldekking systeem en nooit bedoeld als spaarpot voor toekomstige generaties. Net zo min als een levensverzekering, die bijvoorbeeld bedoeld is ter aflossing van de hypotheek gekort wordt omdat toekomstige verzekerden ook nog wat uit de pot moeten halen. Het is uitgesteld loon. Dat uitgestelde loon wordt belegd en dat heeft al zoveel winst opgeleverd dat als niemand nog iets zou inleggen, de pensioenen nog 50 jaar uitgekeerd kunnen worden. Ik ken niemand die 50 jaar van zijn pensioen heeft genoten en er gaan ook mensen voor de pensioenleeftijd dood. Hun opgebouwde rechten gaan niet naar de nabestaanden maar vallen dan terug in het fonds en komen ten goede aan de toekomstige pensioengerechtigden. Oud betaalt dus eerder voor jong, dan omgekeerd, De tegenstellingen tussen oud en jong worden gecreëerd zodat men min of meer geruisloos de werkgevers( minder premie) en de overheid( grootste werkgever) kan spekken. Vergeet ook de lobby niet van de banken en verzekeringsmaatschappijen niet. Als straks de pensioenpotten in hun handen komen blijft er veel aan de strijkstok van de grote graaiers hangen.
6. De Burgeragenda: GL, PvdA, D66 en de nog extremere linkse partijen 7%.
Is er ook een politieke partij voor (of tegen?) corona wappies?
De Wappiepartij van Willem Engel.
Volgens SATANLEEFT.NL moet ik VVD stemmen.
Prima. Gaan we dat doen.
De beste manier van stemwijzeren is ze allemaal 2 keer doen.
1 keer op alle vragen ja antwoorden en 1 keer op alle vragen nee antwoorden.
De uitkomsten met elkaar vergelijken en dan zie je dat je eigen gedachten en gevoelens toch de beste keus zijn.
Jemig man, ga hulp zoeken!
Een stemwijzer waarbij het stemgedrag van de partijen uit het verleden word meegewogen lijkt me wel wat. Die programma's zijn er voor de bühne, wat daarna gebeurt moeten u en ik me leven.
Die is er. Volkskrant checken.
Bij mij kwam er VVD uit de stemwijzer gerold. Maar ja, die is volledig geprogrammeerd op basis van een partijprogramma, niet op het menselijke, realistische aspect, en houdt dus geen enkele rekening met loze beloftes. Sorry Rutte, maar naar mijn stem kun je fluiten.
Waarvoor gaat u dan stemmen?
@VoltaireJohn | 22-02-21 | 20:48: Als u mijn reaguursels de afgelopen periode had gevolgd, dan zou u dat weten. Is er misschien een andere reaguurder in de zaal die mij inmiddels wel een beetje kent, en weet waar mijn stem naartoe zal gaan?
@JackStick | 22-02-21 | 20:57:
Henk Krol
@JackStick | 22-02-21 | 20:57:
Naar 'Jij bent welkom in mijn land' want daarmee reaguurt u vrijwel op ieder topic.
@gestoptmetroken | 22-02-21 | 21:05: Als geintje! youtu.be/ylZqvNHRHzI
Die integrale post corona transitie is eigenlijk heel simpel.
Iedereen die een beetje wiskundig onderlegt is snapt direct dat dit een combinatie is van de stelling van Hirzebruch-Rieman-Roch waarbij de holomorfe Euler-karakteristiek gelieerd is aan, en gevisualiseerd wordt door, de Liénard vergelijking waarbij er uiteraard regressie is naar het midden.
Zonder deze regressie zou het helemaal nergens op slaan maar dat is natuurlijk direct duidelijk.
Jawel, maar hoe zit het met de Borealisatie na de regressie ?
Ik heb geen stemwijzer nodig. Mijn politieke kompas is Gulliver.
Ok,.. maar mijn morele kompas zoek ik toch echt elders.
Haha, ja dan weet je zeker dat je tot 2050 's avonds na 21:00 binnen moet blijven.
Ik bedoel meer dat als hij naar het noorden wijst, ik weet dat ik het zuiden moet hebben.
@keestelpro | 22-02-21 | 21:09:
lol
@keestelpro | 22-02-21 | 21:09: De negatieve succesfactor. Het ultieme middel om de juiste beslissingen te nemen.
Alle stemwijzers zijn manipulatieve kleaudtzakken
Huh? Ik heb net de Burgeragenda gedaan.
ChristenUnie it is. Poeh, hè! Wie had dat gedacht.
Gewone_mevrouw | 22-02-21 | 20:42
Ik kwam uit op VVD en als tweede pas FvD. Vreemd, geen PVV.
Ik ga hem ook eens doen ...
Hm ... komt vvd uit met 47% als hoogste. Dacht het toch niet. Vind 47% ook niet bepaald overtuigend. Heb nooit vvd gestemd en dat ga ik ook nooit stemmen. PVV en Nida beide 27% koekoek, Dierenpoes maar 7%. Waarom staat Code Oranje met hun Ombudspolitiek er eigenlijk niet in? Is het misschien door een vvd'ert gemaakt? Zou wel slim en eenvoudig zijn, om dan niemand te adviseren om op de oppositie te stemmen.
Zaterdag mijn stempas gekregen. Direct doormidden gescheurd en naar de papiercontainer gebracht. Kon ik dat maar met liegende politici doen. Alle politici dus. Wijzer word je niet.
Bedankt voor uw stem op Rutte.
Had hem aan mij gegeven!
Ik zou graag op meer personen/partijen willen stemmen.
(En nee, niet op Rutte.)
Stem dan blanco. Je stem gaat nu op de grote hoop...
@VoltaireJohn | 22-02-21 | 20:44: ach ja, dat is onze democratie: als je stemt, stem je voor Rutte en als je niet stemt, bevoordeel je Rutte. Is dat niet een dictatuur? En dat is een retorische vraag.
@Albert61 | 22-02-21 | 20:50: Vooral niet stemmen en dan als reden geven dat je toch in een dictatuur zit. Niet zeuren wanneer Nederland verder afgebroken wordt.
@Gewone_mevrouw | 22-02-21 | 20:49: nee, je stemt hoe dan ook op leugenaars. En daar gaat mijn stem niet naartoe. Sorry.
@VoltaireJohn | 22-02-21 | 20:52: door te stemmen, stem je juist voor de afbraak die al tientallen jaren aan de gang is.
@W_Drees | 22-02-21 | 20:50: en een blanco stem gaat niet op de grote hoop? Ik stem niet blanco omdat ik me daarmee neutraal verklaar. En dat ben ik niet. Ik ben juist tegen de huidige politieke cultuur. En daarom breng ik mijn stem naar de papiercontainer.
@Albert61 | 22-02-21 | 20:52: En door niet te stemmen?! Waar gaat je stem dan naartoe?
@Gewone_mevrouw | 22-02-21 | 20:56: Ik denk dat hij een trol is.
Mijn god. Naar de papiercontainer gebracht. Alleen daarom zou u al GL of D66 moeten stemmen. Iemand die papier in een papiercontainer gooit. Bent u verdwaald? Op zoek naar de jeaup maar op GS terecht gekomen?
Goed gedaan man! Netjes bij het papier. Met de auto toch wel hoop ik?
@Albert61 | 22-02-21 | 20:52:
Je kan toch op een leuke dierenpoes stemmen?
@W_Drees | 22-02-21 | 20:50: ook blanco stemmen gaan op de grote hoop, naar rato verdeeld, dus VVD’er grootste, dan gaat je stem het meest daarop.
Beter is een splinterpartij te kiezen die toch de kiesdrempel haalt.
@Analia von Solmsch | 22-02-21 | 22:09: Niet ook. Niet stemmen worden niet meegeteld. Blanco wel. Niet stemmen is het domste wat je kunt doen als het het kartel is dat je weg wilt hebben. Niet stemmen is slechts één mening en die is 'het interesseert mij helemaal niets', democratie kan ook zonder mij.' Dit i.t.t. de blanco stem waar nog wel een bepaald oordeel aan gekoppeld is.
Alles wijst naar Wilders. De oplossing voor eerlijke politiek.
Voel me meer verbonden met koninkrijk Tonga en hun koning 'Ahoʻeitu ʻUnuakiʻotonga Tukuʻaho.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Tupou_VI
Tot op heden kan ik vrij weinig met deze gevoelens.
Stem wijzer, stem geen VVD.
Gefeliciteerd Geert.
De overige partijen hebben het zodanig verkloot dat je mijn stem krijgt.
Niet persoonlijk, die gaat naar Martin.
Familie Locke gaat ook voor Martin dit jaar.
Hier ook, Bosma.
Hier nog zo één: het wordt een stem op Martin.
(En liefst had ik er ook nog een stembriefje gehad - want ik gun het meer. Maar Martin it is. Eerste keer PVV voor mij. Deze mevrouw stemde ooit op D66. Au. Ik weet het. Ik zal het nooit weer doen.)
Nee, je stemt NIET op een """partij""", @Ronaldo. Het is eigenlijk heel simpel. Je stemt op een volksvertegenwoordiger.
Nou, maar als je op iemand stemt, krijg je het partijprogramma erbij. Pieter had ik ook een stem gegund - als ik er meer had gehad. Maar dan krijg je het CDA er gratis bij, nou nee, dank je de koekoek.
@Gewone_mevrouw | 22-02-21 | 20:53: en met het cda krijg je de vvd erbij... dat heult met elkaar.
Dit keer mogen ze het allemaal zonder mijn stem uitzoeken.
U erkent de democratie niet langer?
Volgens pensioenroof gaat de pensioenleeftijd met de VVD dus naar 71?
Ik doe iedere vier jaar een LOI-cursus.
Nu stem ik wijzer.
Stemwijzers is voor mensen die geen weet hebben van politiek.
Dus 99% van Nederland.
@Kattie | 22-02-21 | 22:44:
En uiteindelijk stemmen ze toch weer zoals de laatste 30 jaar.
REAGEER OOK