Schatting RIVM: '2/3 besmettingen Britse variant'
Donkere wolken weer stukje donkerder
Terwijl wij nog de horlepiep aan het dansen zijn over de gunstige dagkoersen (+3592) en het kabinet zich een weg naar de coronapersconferentie lekt, zijn de donkere wolken van vanochtend nog een slagje donkerder geworden. Het RIVM meldt zojuist dat meest recente (15 januari) schatting van de R van de Britse variant 1,28 is, terwijl die van de 'oude' varianten voor die datum op 0,86 wordt geschat. Dat betekent dat er steeds meer Britse besmettingen bijkwamen, ondanks de lockdown die toen al een tijd van kracht was. Op 23 januari gingen de strengere maatregelen (avondklok en max 1 bezoeker ipv 2) in, dus we mogen hopen dat daardoor de R op dit moment lager is. Maar toch. "Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft." Hadden we maar de Britse variant van het vaccinatieprogramma in plaats van van het coronavirus. Verdomme makkers. Kent iemand hier misschien nog een Poetinvriendje dat we kunnen bellen voor een vaccin?
Reaguursels
Inloggenals 2/3 van alle besmettingen de Britse variant zijn. En als de Britse variant zo enorm veel besmettelijker is. Hoe komt het dan dat dan toch het aantal besmettingen fors terugloopt?
Zit Femke Louise nog voor de kapperszaak te wachten?
Hoe zit het trouwens met die deskundigen die een paar weken terug nog opriepen terughoudend te zijn met de Britse variant als “besmettelijker” te bestempelen? Wegens veel te voorbarig. Zijn die zorgvuldig gesmoord door de MSM? Kan GS daar niet eens een nuchter onderzoekje naar starten ipv mee te drijven op de golven van angst & paniek?
Ik kan mij herinneren dat er uit Bergschenhoek, waar iedereen werd getest toen een dertiger stierf aan de variant, het allemaal wel mee viel.
Had ik ook gezien maar er waren ook hoogleraren / virologen die die heisa rondom de Britse variant misplaatst vonden. Zijn die “om” of krijgt dat tegengeluid geen kans meer?
"die deskundigen"
Andere mensen roepen nog steeds dat het maar een griepje is.
Intussen loopt de wachtrij voor de reguliere zorg lekker op.
Bang voor jou
En bang voor mij
Bang voor dood
En bang voor pijn
Mama laat het lampje aan
't is donker hier
Leef gvd!
zoek dr. vernon coleman op op bradnewtube en zijn website. aanrader. medisch personeel die de injectie geven moeten van te voren zeggen dat het een experiment is en ze moeten alle mogelijke bijwerkingen vertellen als ze dat niet word gedaan ,kunnen ze vervolgd worden volgens de neurenberger wetten. zo
Je kunt t wegjorissen, maar geloof er nog steeds geen reet van!
In goed stone coal English : "throw soot in the food" ("roet in het eten gooien")
De toegepaste modellen (zowel op klimaat als Corona) blijken keer op keer er minimaal 600% naast te zitten.
Next !
klopt volgens de berekeningen van 1980 had de wereld al niet meer bestaan, allemaal angstzaaien.
@Spychopaat | 02-02-21 | 19:18: en de olie is op!
En we zaten al midden in een nieuwe ijstijd ...
Die parallel komt ook vaak bij mij op. En net als bij klimaat, als de realiteit achterblijft bij wat men voorspelde komt er nog een “inhaalslag”. Juicht niet!1!
Ik denk nog wel eens aan die gletsjer in de VS waar men in 2000 een bord bij plaatste: “Verdwenen in 2020.” Het enige dat met stille trom is verdwenen is het bord. De gletsjer is gegroeid.
Knars in je bovenkamer.
B (nooit in geloofd)
In Engeland hebben ze nu de Nederlandse variant. Besmettingen blijven dalen.
Het Britse virus wordt draaiend afgeworpen, waarna het stuitert op het wateroppervlak als een steentje, en komt dan tot stilstand tegen een dam van maatregelen, waarna het naar beneden zakt en na een korte pauze dan zo'n grote Boem! van besmettingen geeft waardoor de dam gebroken is en heel het laagland overstroomt...
Dit alles om Merkel weg te krijgen.
Doe hele mutantentheorie is voor het drammen en angst. Die hele piek in Lansingerland -wat ik lang terug ook plempte, was al voorbij voor t massale testen daar begon. Resultaat is als verwacht, geen mega verspreiding vand de 'Britse' variant -welke ineens door de media naar de 'Engelse' variant is omgedoopt.
Ik denk vast te kort door de bocht
Start met prikken, voor wie een prik wilt.
Stop met testen van elke snottebel of jankebal zonder symptomen
Begin met diagnostiseren van mensen die wel echt ziek zijn.
En, laat groep 8 van een basisschool t reken en cijferwerk en de planning en de distributie en wellicht ook testen en vaccineren maar doen, want die huisvrouwenclan van de GGD, olv ome Hugo, die bakt er niks van.
Echt om kotsmoe van te worden deze hele bende.
GGD en RIVM konden vroeger ook niks maar je had er toen geen last van (hoewel, wel eens bij een consultatiebureau geweest? Wat een amateuristische en behoorlijk nutteloze ballentent is dat). Nu hebben ze macht en dat pakt niet zo goed uit.
Zeg dan niks.
Wat een BS
De druk moet er gewoon flink op blijven tot vlak voor de verkiezingen. Dan wil Mark de grote verlosser' kunnen spelen
In feite zijn elke mens en dier en virus en plant allemaal een mutant van een mutant van een mutant.
britse variant besmettelijker?
Waarom gaan de besmettingen in Brittanië zo snel omlaag dan?
omdat ze daar geen schijt aan de maatregelen hebben
@ruudvangeelen | 02-02-21 | 18:42: Ook omdat de politie je eerst terug naar huis knuppelt en je vervolgens een boete van 10k oplegt.
Schijt aan de maatregelen? Hier ook niet. 80 procent die thuis kan werken werkt thuis. Het gros van de mensen beperkt het sociale contact. Het is een klein groepje dat zich niet aan de regels houdt. Het is gewoon rustig op straat. Die 1000 of boot mij part 10k die wel op straat lopen lopen zo ongeveer 20 meter uit elkaar want de rest is leeg. Mondkapjes in alle supermarkten, de rest is dicht. Land ligt plat. Dat gezeur telkens over niet aan de regels houden. Praktisch iedereen doet dat gewoon. Maar telkens het keer op keer onder de loep leggen van die paar die zich er niet aan houden... Dat moet iets van ons collectief schuldcomplex zijn. Wij deugen per definitie niet.
140 km file maandagochtend. Echt geen 80% thuiswerkers.
En bij ons niet.omhoog. verhouding aangeven is leuk maar het.lijkt eerder dat de Chinese versie gewoon teruggedrongen wordt door de lockdown en maatregelen. De Britse is veel minder besmettelijk dan ze denken.
@peterdh | 02-02-21 | 20:53: Hier niet. Mensen doen hun mondkapje af in de metro en tram, gebruiken de uitgang als ingang en vice versa enz. Asociaal.
Lees ik net in de Televaag dat de lente 9ns gaat helpen. Want warmer en dus het virus minder gevaarlijk. Misschien kunnen ze dat even doorgeven aan Brazilië. De stranden van de Copa Cabana liggen propvol terwijl de andere helft van de Brazilianen de Covid hebben. Of zou die Braziliaanse variant hittebestendig zijn. Vragen, vragen, vragen........
Het is iets complexer dan dat, maar er is wel een hele duidelijke link tussen het weer en het virus. In de VS zie je dat staten die op een vergelijkbare breedtegraad liggen vergelijkbare grafieken hebben. Ongeacht verschillen in maatregelen.
Hier lagen afgelopen zomer ook de stranden vol en dit zorgde niet voor meer besmettingen. Buiten is het goed toeven voor de mens en krijgt het virus bijna geen kans.
@C1O2 | 02-02-21 | 18:39: wat een gelul man. Als het lekkerder weer is is men meer buiten dus minder kans op aerosolen die je in je longen stopt
Na Duitsland raadt ook Frankrijk het AstraZeneca vaccin af voor mensen boven de 65.
www.bbc.com/news/world-europe-5590195...
Oh dan kunnen wij die 2e hands dozen kopen!
Roet in het eten? Nee hoor.
De vieze bijsmaak van heur knoeisels werd geweten,
Aan kaarsvet, roet, noch snuif; 't was altoos : "Lekkertand,
Wat zou' het zijn, als aangebrand?"
Waarbij snuif staat voor snuiftabak, een vergeten genotsmiddel uit and're tijden.
Nu er beslist is door herr hugo, geen voorraad meer te houden van vacin dan volgt de vraag , als de tijd gekomen is voor de 2e prik is er dan wel vacin daarvoor.
De fabrikant schrijft niet voor niets een bepaalde tijd voor tussen 2prikken, of weten ze het weer beter onder de haagse kaasstolp.
Dat is alweer gebleken hoor. Net als alles tot op heden wordt er enkel op onderbuikgevoelens beleid gemaakt. Britse variant besmettelijker maar minder enstig verloop: doen we niks mee. Kinderen op scholen dragen bij aan verspreiding: doen we niks mee. Vitamine D en zink helpt voorkomen en laat eventuele ziekte minder erg verlopen: doen we niks meer.
Pfizer en de EMA. de FUCKING EMA, die zo keurig gevolgd moest worden voor er gestart kon worden met vaccineren. Raadt het af om een tussenpoos van 6 weken te hanteren. Slechts 6,9% van de deelnemers aan het klinische onderzoek heeft meer dan 23 dagen tussen de 2 prikken gekregen. Dus evenredig verdeeld over 19 dagen (6,9 / 19) zou ongeveer 0,33% op dag 42 de 2e prik hebben gekregen.
Was het niet zo dat Astra/Zeneca 93% bescherming bood bij een halve tweede dosis, maar dat dit werd afgekeurd omdat dit slechts op 4% van de mensen was getest???
Mensen, we worden zo achterlijk hard een oor aan genaaid. Blijf lekker regeren op onderbuikgevoelens, luister slechts naar die paar mensen in het OMT en zwijg de rest dood of declasseer diegenen als 'wappies'
Bullshit cijfers. “Hoe kan het dat op donderdag 29 januari de GGD het laagste aantal positieve testen heeft afgenomen sinds eind september, terwijl het RIVM schat dat er toen al circa 40% van de besmette personen de Britse variant hadden?" Rijmt gewoon niet
De originele variant krimp, terwijl de Britse groeit. Dan gaat het hard met de verhoudingen.
Misschien eerst even nadenken voordat je je eigen onkunde zo stellig etaleert?
Of ze krimpen beide. Alleen procentueel heeft de Britse variant de overhand gekregen. Ligt eraan hoeveel de oude variant is afgenomen. Als die zeg voor 80 procent heeft ingeboet, dan is die Britse variant misschien niet zozeer besmettelijker, maar zou het ook nog kunnen dat mensen toch misschien nationaal gezien immuniteit hebbeb gekregen voor die oude variant.
Iets met % en absolute getallen. Is dat echt zo ingewikkeld ?
@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 18:19:
Als de Britse variant 1,3 tot 1,5 besmettelijker is, is het wel bijzonder dat algehele cijfers zo dalen?
Overigens mijn onkunde is er zeker maar dan moet je ook even Maurice vragen:
www.maurice.nl/2021/02/02/journaliste...
@Diederik_Ezel | 02-02-21 | 18:28:
Geen idee ik ben een aapje die Maurice na praat. Zie link.
@RandyBiel | 02-02-21 | 18:12:
Overigens RIVM zegt ook dat het modellen zijn geen metingen van welke is klassiek welke Brits...
Werkelijkheid is geen idee!
@iustus | 02-02-21 | 19:08:
Lees nou eerst ff vor je wat plempt dan.
@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 18:19: analyseer anders even dd uitkomsten van de eerste 27.000 testen in "brandhaard" van de Britse variant : Lansingerland. 242 besmettingen waarvan 29, 29 (!!!) de Britse variant. Fucking 0,1% van het aantal testen.
Dus ja, er zit wel waarheid in het pleidooi van iustus.
De Chinese griep werd al snel omgedoopt tot C19 of Corona want racistisch en stigmatiserend voor de veroorzakers van deze pandemie. Ik heb nog geen Brit horen klagen over de “Britse variant”.
Omdat het ook niet de Chinezen zijn die zouden klagen, maar de gutmenschen met een roomblanke huid. Die klagen daarover. En van die anti racisme clubjes bij de eu. Engelsen zijn van origine blanken. En die zijn dus niet te discrimineren.
Ben erg benieuwd naar de Amsterdamse variant.
Wetenschappelijk bewijs? De cijfers spreken toch voor zich? Wat snap je er niet aan?
De R is geen fixed value voor het virus, dwz het is geen virus-eigenschap. Het is het verspreidingsgetal van die variant, gegeven een bepaalde set aan maatregelen (of niet). Dat de R van B117 op 1.3 wordt geschat is alleen in combinatie met de soort lockdown. Wat je hoogstens kunt zeggen is dat de oude variant bij dezelfde set maatregelen ongeveer 50% minder besmettelijk is.
Die R hoeft dus geen 1.28 te blijven, maar kan ook dalen, wat we nu in het VK zien. Zelfs de Britse variant duikt dus onder de 1, wegens de maatregelen. Echter, de onderlinge verhoudingen van het oude virus versus de Britse variant zal steeds verder in het voordeel uitvallen van die laatste.
Dat deze schatting op baisis van een model is uitgevoerd is vokomen logisch, want iedere week weer verandert de R waarde van zowel de oude als de nieuwe varianten. Een juiste validatie kost tijd, zo'n twee weken en dat is al zo sinds maart vorig jaar. Niks nieuws dus, behalve dat met enige zekerheid is te zeggen dat de nieuwe variant besmettelijker is dan de oude en deze - dus - de overhand gaat krijgen.
Lees je wel eens terug wat je opgeschreven hebt, Hugo?
@zuurtjeregen | 02-02-21 | 18:01:
Ben nu mijn schoenen aan het poetsen..
@zuurtjeregen | 02-02-21 | 18:01:
Duidelijke uitleg toch?
Huh?!? Nu al 66% van de besmettingen door de Engelse variant?!? Een paar weken geleden waren de eerste gevallen pas gevonden, in Lansingerland bij een groot onderzoek 12% geloof ik.
Maurice de Hond schreef over dat dit gebaseerd is op een model van het rivm en dat er niets werkelijk gemeten of onderzocht is. Een soort van NOx onderzoek dus, prut!
Een soort van Hugo onderzoek. Morgen nieuw nieuws dat het toch niet zo is
Luister niet naar Maurice, hij is een ondeskundige kletsmajoor.
Het moet zich dan ook eerst verspreiden voordat het aangetroffen kan worden.
Dus nogal wiedes dat het al verder verspreid is dan enkel die basisschool.
Maurice de viroloog of Maurice de opiniepeiler?
Maurice de statisticus.
@DrumPiet | 02-02-21 | 18:11: maurice is geen viroloog, maar weet een stuk meer van analyses, statistiek en interpretatie van getallen.
"12% van de besmettingen in Lansingerland betreft Britse variant!" Paniek des doods!!! Ow wacht, het betreft 12% van 242 positieve tests. Op een totaal vab 27.000. 0,1% dus op het totaal en in een "brandhaard" 12% van het totaal. Hoe dan 66%??
Dit duidt Maurice de Hond dus.
Het is een stijgend relatief aandeel in een dalend aantal meldingen. Dat zegt nog niet dat deze versie ook besmettelijker is. Misschien leeft ie wat langer buiten het lichaam, dan neemt het aandeel ook al toe. In Lansingerland daalt het aantal meldingen ook, net als elders.
Ze schatten wat af dat hé.
Ik schat dat denhaag een ook het RIVM helemaal van het padje af zijn.
Gedwongen opnemen stel ik voor..
een reeële inschatting
Klaarblijkelijk moeten de scholen weer open terwijl men in Israël verkondigt dat kinderen tussen 6 en 9 het meest besmettelijk zijn, snotteren de halve dag en zitten daarna met hun handen overal aan.
Het kan klaarblijkelijk niet lang genoeg duren !
Ik vind het ook vrij onbegrijpelijk. Die kinderen zitten met zijn 30en in een klas met een leraar, dragen geen mondkapje en van 1,5meter hebben ze nog nooit gehoord. Die gaan dan naar hun 60 ouders en hun ca 45 broers en zusjes, en dan zeggen ze dat de scholen best weer open kunnen. Sorry hoor jongens, maar dan kun je de Hema, de Primera, de kapper, etc ook weer open gooien. Want blijkbaar maakt het toch niet uit.
@peterdh | 02-02-21 | 18:02: Ho even, je kunt die ouders toch ook niet hele dagen met hun eigen kroost opzadelen?
@peterdh | 02-02-21 | 18:02:
Er is maar een conclusie mogelijk; of ze zijn gestoord, of het is opzet, of beide, en dat laatste lijkt me het meest voor de hand liggend.
Heerlijk de werkdag zit er weer op, eens even kijken wat er vandaag weer fout is gegaan en even afgeven op Hugo de Jonge natuurlijk.
Je voelt het aan alles. Avondklok blijft nog minstens 3 weken hangen boven de schoorsteen of waar ook. En die basisscholen waarschijnlijk open. Met veel tegengas van de virologen, epidemiologen, ziekenhuisdirecteuren et cetera. Want we moeten in angst thuis blijven zitten. Duidelijk toch?
Weet iemand wanneer 6G wordt uitgerold? Anders zouden de wappies zich nog eens kunnen gaan vervelen.
Ik ga de zogenaamde 'wappies' steeds leuker vinden. Die geven tenminste enige reuring in deze oersaaie maanden.
@MoorCopJoris | 02-02-21 | 17:48:
Ben benieuwd waar ze zich hierna op gaan storten.
Zal in eerste instantie wel weer een tijdje recyclen van de reeds bekende wappie theorieën zijn, die krijgen nu nauwelijks aandacht. Wat op zichzelf natuurlijk ook weer voer voor complottheorieën is.
@MoorCopJoris | 02-02-21 | 17:48: en denken nog enigszins kritisch na bij uitspraken en maatregelen...
Blijkbaar regeert het OMT hier en danst Hugo naar de bevallige pijpjes van de desbetreffende heren. Want ondanks dat de fabrikanten van de vaccins bij hun standpunt blijven met drie weken te hervaccineren wordt dit dus toch 6 weken. Blijft de vraag over of het virus juist dan niet gaat muteren en wat nou als er na die 6 weken blijkt dat er niet genoeg vaccins en/mankrachten zijn. Man, man, wat een typhuszooi.
[ Gezond verstand aan]
Gelukkig heeft de overheid niet stil gezeten en haar tijd nuttig besteed door in een groot deel van de scholen en verzorgings huizen de ventilatie systemen aan te passen met een UV/Ionisatie upgrade waardoor ook de verspreiding van overige virussen (griep) geminimaliseerd wordt. Een slimme investering in de toekomst.
[ gezond verstand uit]
En tientallen Coronaziekenhuizen gebouwd en ook medisch personeel opgeleid die specifiek Corona kunnen behandelen.
@sprietatoom | 02-02-21 | 17:44: En niet te vergeten , hulp aangenomen uit het buitenland , Schip met plaats voor 600 IC patiënten en bijbehorend IC personeel.
@sprietatoom | 02-02-21 | 17:44:
Vervelend dat je momenteel niet naar school kunt. Je zult de juf wel missen.
@Datgingniegoed | 02-02-21 | 17:49:
Jullie kwebbelen als twee dronken kleuters.
@Gulliver | 02-02-21 | 17:52: www.youtube.com/watch?v=sW08LBPl1II
@Gulliver | 02-02-21 | 17:51:
Oplossingsgericht denken is niet aan jou besteed, liever laat je je helemaal lam slaan door irrationele angst en volg je elk bevel op, hoe absurd ook.
@Gulliver | 02-02-21 | 17:51: He daar is hij weer de koning van de Wappie one-liner. Ik daag je uit om zelf eens een tegel te bakken. Laat ons AUB je onweerlegbare wijsheid zien in een goed geschreven stukje tekst. Maak het zo dat er geen speld tussen tekrijgen is kom op snoer de wappies nu eens de mond. I dare YOU!
Of blijft het toch gewoon bij de ZULO (Zeer Uitgebreid Lager Onderwijs) zinnetjes van je?
Er is geen gezond verstand meer, nu ook de sterftecijfers van Zweden en Wit-Rusland bekend zijn over 2020 (niet slechter maar ook niet beter) zijn kun je concluderen dat de maatregelen voor het overgrote deel zuiver symbolisch zijn geweest. Het gaat er bij al deze maatregelen dus meer om dat je de mensen het gevoel geeft dat je er 'iets' aan doet, en daarmee is ook alles gerechtvaardigd.
Allereerst is hier nooit een 'lockdown' geweest. Een echte lockdown zag je in China, waar echt alles afgesloten werd, tot het dichtlassen van huizen toe.
Nu er meer onderzoek is gedaan naar de effectiviteit van de maatregelen, blijkt dat het effect zich gedraagt als omgekeerde parabool. Zo helpt het bijvoorbeeld om grote evenementen af te schaffen, beursen etc. Maar verder, zo is gebleken helpen 'intelligente' aanvullende maatregelen helemaal niets. Hier hoef je geen raketgeleerde voor te zijn, gooi de horeca dicht en mensen gaan elkaar thuis opzoeken. Gooi je de scholen dicht, en kinderen gaan naar opa en oma omdat vader of moeder werkt. Zij spelen weer met andere kinderen, de rest kun je zelf invullen. Ga je 1,5 meter introduceren, ben je ineens dubbel zo lang bezig met winkelen, met dus evenzoveel vermeerdering van contactblootstelling. Nog een mooi voorbeeld, er wordt een avondklok ingesteld maar het vliegverkeer mag gewoon doorgaan. Dit soort maatregelen zijn zo sterk als de zwakste schakel, je moet ze dus allemaal nemen of helemaal niet. Tenzij je dus een extreem strenge maatregelen introduceert maar ook daarna zal na beëindiging het coronavirus gewoon weer terugkeren. In Zweden bijvoorbeeld dalen de positieve testen nu ook, maar de scholen zijn gewoon open en er is ook geen mondkapjesplicht.
De 2/3 is een schatting, de 1,28 is een schatting, de 0,86 is een schatting. Alles is geschat, weten doen niets en nog nooit is ook maar van de RIVM modellen juist gebleken. Dit dient alleen maar om de nederlander bang te houden.
Ik schat minstens drie biertjes, klopt dat?
Jawel hoor, ze weten één ding wel zeker: de daling van het aantal besmettingen ligt aan de maatregelen die op 15 december ingingen.
@grietmetgroenefiets | 02-02-21 | 17:44: ja, het verbod op de verkoop van alcohol na 20:00 uur nog het meest!
Er worden nu 30.000 mensen per dag ingeent. Met dit tempo duurt het nog maar drie jaar voordat iedereen in Nederland twee prikken heeft gehad. We boeken vooruitgang!
Zouden je medewappies in andere landen ook naar het RIVM verwijzen voor die domme complotjes?
@RandyBiel | 02-02-21 | 17:37:
Daar hebben we het ipcc voor. Geen van hun modellen zijn ooit uitgekomen, en wordt elke keer weer bijgesteld. Nu hebben ze het over dat er een 'pauze' is. Blijft lachen met ze.
RIVM: 'Op 15 januari** was het gecombineerde (alle varianten) reproductiegetal in Nederland 0,97 (ondergrens 0,94, bovengrens 1,00). Dit is een kleine stijging ten opzichte van de week daarvoor, toen het getal 0,93 was. Het reproductiegetal van 0,97 betekent dat 100 mensen met het coronavirus samen 97 andere mensen besmetten.'
Als dan nu het aantal besmettingen is gedaald, dan lijkt het er dan toch op dat het gecombineerde (alle varianten) reproductiegetal nu toch ook lager is, ondanks dat het reproductiegetal van de Engelse variant bijna drie weken geleden rond de 1,28 lag??
(Die 2 sterretjes bij de 15 januari is dat een R-schatting twee weken oud moet zijn om als nauwkeurig te kunnen worden bestempeld.)
Eén ding weten ze trouwens wel zeker, dat valt op: 'De afname in het aantal meldingen is een resultaat van de maatregelen die op 15 december werden afgekondigd.'
15 januari, is twee weken na oud en nieuw. Dus logisch een beetje stijging in de getallen. Mensen gingen op visite.
Ik zou zeggen steek R in je....
Gaat toch best lekker met vaccineren, 126000 - 17500 afgelopen zondag, kan in een half jaar gebeurd zijn. Doen die Britten ons niet na.
Afwachten.... je weet het nooit met Hugo .
1 Grote aanfluiting, dat hele RIVM met die voorspellingen.
RIP Captain Tom.
De 100 jarige Britse veteraan die 100 rondjes door zijn tuin liep.
youtu.be/G9eK9fWUb3s
Is hij nog wel gevaccineerd?
Och wat een triest nieuws.
@Juffrouw op de fiets | 02-02-21 | 17:36: Tuurlijk is het jammer voor de oude baas zelf. Maar 100 jaar geworden, in redelijke gezondheid tot op het laatst en nog geridderd ook. Uiteindelijk moet je ook accepteren dat het een keer voor je ophoudt, da's een van de weinige zekerheden die je krijgt in een mensenleven.
@_pacman_ | 02-02-21 | 17:29: metro.co.uk/2021/02/01/has-captain-to...
RIP Captain Tom
@_pacman_ | 02-02-21 | 17:29: Nee hij is niet gevaccineerd want hij had longontsteking.
Als 2/3 nu de Britse variant is, en de reguliere variant aan het verdwijnen is ligt het in de lijn der verwachtingen dat vanaf morgen of overmorgen het totaal aantal besmettingen weer gaat stijgen.
Als dat niet gebeurt kunnen we ophouden met zeuren over die Britse variant.
Wel fijn dat die RIVM voorspelling zo lekker korte termijn zijn. Het KNMI doet vergelijkbare voorspellingen, maar die gaan altijd over de verre toekomst en zijn dus lastig te verifieren.
Ze hebben voorlopig nog genoeg varianten op de plank liggen opdat iedereen bang genoeg gehouden kan worden zodat ze allen gedwee luisteren naar
Mark-Hugo van Dissel.
Zoals de Zuid-Afrikaanse variant, de Brasiliaans, de Japanse etc.
@Kijkeensaan | 02-02-21 | 17:38: Kijk eens aan, een complotdenker.
Nou niet echt. www.theguardian.com/world/2021/feb/02...
Nee, dat zegt het niet per definitie. Het zijn relatieve aandelen. Het totale aantal daalt nog steeds. Ook in Lansingerland en andere plekken met veel Britse B117 versies dalen de aantallen nog steeds. Er zijn al meerdere mutanten in omloop. Dat komt en gaat. Als mensen snel dood zouden gaan door een nieuwe mutant, is dat wellicht slechter voor de verspreiding, dus krijg je lagere R-waardes. Andersom kan ook.
Er zal meer duidelijk moeten worden, de besmettelijkheid zou hoger zijn maar de spreiding in de onderzoeken is groot: van vrijwel even besmettelijk als de huidige versie tot 70% besmettelijker. En dat terwijl de meldingen dalen.
Er is ook niet alleen een Britse en 1 andere versie in circulatie. RIVM gooit dat even op 1 hoop. Ik neem aan dat ze daar ook wel weten dat het anders ligt, maar zeg dat dan.
Of we heffen alle maatregelen op, met een kans op sterven. Kortom, we gaan weer leven.
Kom, kom. Dat moeten we natuurlijk niet willen met z’n allen.
En vlug.
29000 positieve testen per week waarvan ze slechts 400 kiemtesten doen om tot deze angstprognose over de Britse variant te komen. Ongeveer een steekproef van slechts 1,3% van alle positieve testen die onderzocht worden. Als ze het echt serieus namen hadden ze wel een grotere steekproef mogen nemen
Neemt het absolute aantal Britse varianten toe of daalt dat ook mee met de trend?
Jaren geleden is er al een steekhoudende analyse van de huidige ellende vastgesteld. www.youtube.com/watch?v=cDyRLdQiqoI&a...
Há, nieuwe Coronapaniek- & angstporno.
De griepgolf van 2018 had een hogere oversterfte dan de tweede (huidige) Coronagolf. Ik kan me niet herinneren dat we toen gevangen gezet werden in eigen huis.
Beetje flauw natuurlijk, de huidige maatregelen helpen natuurlijk wel tegen verspreiding. Maar het meest betrouwbare Coronagetal, de oversterfte, is dus redelijk normaal. Het paniekorgel mag uit.
En wordt de gewone griepgolf nu uitgesteld? Krijgen we die over een jaartje dubbel?
Met maatregelen net zoveel als die griepgolf, moet je nagaan als we niks gedaan hadden.
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:20: Blijft lastig voor velen; onderkennen dat dit in de verste verte niet te vergelijken valt.
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:20: Dan waren we er nu vanaf geweest ,waarschijnlijk met wat meer doden onder de fragielen onder ons. Maar wel met een leven .
Die maatregelen betekenen een klein hobbeltje op het pad van het virus ... je moet iets short term radicaal aanpakken of anders helemaal niet. Moet je eens kijken waar ons land nu is, economisch en maatschappelijk.
@Koning BongoBongo | 02-02-21 | 17:45: volle ziekenhuizen die geen normale zorg meer kunnen leven, heeft iedereen last van. Je bent vast vergeten hoe het er in Italië uitzag dit voorjaar.
@Dr. Blechtrummel | 02-02-21 | 17:25:
Okay..
Want???
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:58: Italie is Nederland niet. En de eerste golf is de tweede niet. Daarnaast is het normaal dat tijdens griepgolven de ziekenhuizen overbelast zijn en soms de lijken zich opstapelen. Niet leuk om te zien, wel de werkelijkheid.
Onze maatregelen niet passen bij het probleem. Corona bestaat en is voor velen vervelender dan gewone griep, maar de mediapaniek en maatregelen slaan compleet door. Als maatregelen genomen moeten worden, prima, maar neem dan de goede en niet dit politiek gemotiveerde gepruts.
Tsja, de britse variant neemt het “oude” virus blijkbaar over want de verhouding tussen die twee wordt steeds meer gedomineerd door de Britse. Alles samen daalt het aantal besmettingen dus ik weet niet goed wat nou het probleem is. Zijn er niet gewoon heul veel besmettingen in het VK vanwege de versoepelingen van de maatregelen vlak voor de kerst? En is dit nu niet gewoon een kudt smoes van onze grote leiders om de aandacht van hun eigen falen af te leiden?
Don't worry, Hugo's on it
Hugo de clown
@Leduc | 02-02-21 | 17:14: Clowntje Clusterfuck. Vrij naar Jan Dijkgraaf.
Britse variant neemt snel toe, besmettingen nemen snel af.
Willen jullie meer of minder Britse variant?
Op papier, en volgens het model, zijn we allemaal al dood.
Ik ben door het ijs gezakt, een zwaar brommerongeluk gehad, door een auto aangereden, door een brommer aangereden, bijna vermoord, van een waterval gevallen, 3 flinke autocrashes gehad en nog wat dingetjes, ik leef al bijna m'n hele leven in extra time.
@Mr_Natural | 02-02-21 | 17:18:
Wij zijn allemaal dood, we zitten in een bureaucratische hel. Enige verklaring dat ik heb voor de huidige absurditeit.
In augustus hebben we allemaal Corona en de Britse variant gehad.
@Wim Venijn | 02-02-21 | 17:21:
Nou, ik denk dat de hel wel wat gezelliger is.
@Mr_Natural | 02-02-21 | 17:18:
Conclusie, blijf thuis want het is gevaarlijk buiten.
@Mr_Natural | 02-02-21 | 17:18: Accident prone ..... tja ,maar je hebt er kennelijk wel nogal wat humor aan overgehouden.
Dick Advocaat is vriend v Poetin.... bellen voor Spoetnik aub,Dick.
En dan lekker weer de scholen opengooien. Kinderen zijn superverspreiders. Zo komen we voorlopig niet van de Corona af.
En wat is het alternatief? Kinderen hebben de afgelopen 12 maanden bijna 20 weken geen les gehad om de ouderen en zwakken te ontzien. Misschien tijd om de ouderen en zwakken in quarantaine te zetten.
@therealbraindump | 02-02-21 | 17:12: ouderen zitten al in quarantaine. Kinderen weer naar school zorgt voor een nieuwe nationale besmettingsexplosie. De kinderen zullen er zelf weinig van merken maar zijn wel drager van het virus.
@ff serieus nu! | 02-02-21 | 17:15: kinderen aanwijzen als het probleem en superverspreiders is m.i. veel te kort door de bocht. Dat klotevirus blijft echt wel onder ons, of de kinderen nu wel of niet naar school gaan. Daarbij is het besmettingsgevaar niet nationaal maar internationaal. Het enige wat de regering nu kan doen is vaccineren en hopen dat de vaccins de gemuteerde varianten van COVID ook kunnen tackelen.
@ff serieus nu! | 02-02-21 | 17:15: Misschien moet je de hele crisis wat breder trekken dan enkel het beschermen van reeds zieke of obese mensen t.o.v. de ontwikkeling van kinderen en het welzijn van gezonde burgers en bedrijven. Zet even je oogkleppen af en beredeneer dan nog eens.
@therealbraindump | 02-02-21 | 17:12: dat is dus het punt waar velen steeds de mist in gaan en omdat velen daar consequent (bewust of onbewust) de mist mee ingaan, is dit voor velen een waarheid geworden terwijl het dus helemaal niet klopt. We doen dit niet om de oudere en zwakkere te ontzien maar om een zorginfarct te voorkomen en daar heeft iedereen baat bij. Is toch vrij lullig als je kind zijn arm breekt of erger en dan niet in een ziekenhuis terecht kan.
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:24: het zou geen probleem zijn als de zorg niet afgeschaald was. Wij betalen sinds kabinet Rutte, misschien wel eerder, elk jaar meer premie om minder terug te krijgen.
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:24: ff serieus begint over de superverspreiders kinderen en dat is de reden waarom ik de ouderen en zwakken ter sprake breng. En natuurlijk is de belasting van de IC capaciteit belangrijk. Maar wanneer deze toestand nog langer voortduurt lopen de maatschappelijke kosten en het maatschappelijke onevenredig toe. En dan komen de ongemakkelijke dillema's vanzelf op tafel.
@VoltaireJohn | 02-02-21 | 17:27: die premie betaal je niet aan de overheid maar aan commerciële zorgverzekeraars die op hun beurt weer prijs afspraken e.d. met ziekenhuizen maken. Ziekenhuis die ten onder zijn gegaan, zijn dat door de markt, niet door de overheid. Marktwerking in de zorg in gewoon een slecht idee en dat heeft niet dit kabinet of een ander kabinet Rutte bedacht maar ik meen paars.
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:31: begrijpelijk, alhoewel, Rutte heeft er wel degelijk wat mee te maken, omdat zijn VVD vooral een economisch partij is voor bedrijven en organisaties. Het kabinet heeft degelijk de macht om de huidige marktwerking te veranderen. Het is inderdaad een slecht idee. Ik herinner me dat een reaguurder zei dat vroeger een ander zorgsysteem was. Ik denk dat ik die terug wil.
@therealbraindump | 02-02-21 | 17:30: het maatschappelijk leed wordt schromelijk overdreven, we hoeven niet 20 kilometer te lopen voor water, hoeven niet bang te zijn voor bommen op je huis of andere echte problemen. Bedrijven en ondernemers worden gecompenseerd (en ja er zullen er vast buiten de boot vallen, vervelend voor degene die het betreft, maar klein bier op het grote geheel). We hebben nog steeds allemaal te eten, dak boven ons hoofd, internet, televisie enzovoort enzovoort. Wat dit vooral laat zien is dat we extreem verwend zijn en onze kinderen weerbaarder moeten maken voor tegenslag in plaats van al die zielig doenerij.
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:38: en daar denk ik dus echt anders over. Het is maar waar u deze situatie mee wilt vergelijken. Doet mij denken aan de uitspraak, 'problemen, problemen, in Afrika, daar hebben ze pas problemen!'. U relativeert m.i. de maatschappelijke kosten en het maatschappelijke leed weg.
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 17:31: deze 'commerciële' zorgverzekeraars voeren de zorgverzekeringswet uit voor de basisverzekering die ze aanbieden. Daarnaast bieden ze aanvullende verzekeringen aan waar de dekking niet is voorgeschreven door de overheid. De totale premiebetalingen aan de 'commerciële" zorgverzekeraars inzake de basisverzekering dekt bij lange lang na niet de kosten voor de care. Het andere deel wordt via de werkgeversbijdrage ZVW geind en het tekort wordt via de algemene belastingen aangevuld. De overheid kan eigenlijk gewoon zelf de zorgpremie gaan innen en de tussenpersoon (lees zorgverzekeraar) er tussen uit halen.
@Zalluf | 02-02-21 | 17:23: Juist wanneer je geen oogkleppen op hebt ze je hoe je een virus kunt aanpakken. Dus niet 16 miljoen mensen in lockdown/quarantaine en 1 miljoen kinderen lekker laten rundhuppelen, stoeien en knuffelen. Corona wordt verspreid door mensen en daar vallen kinderen ook onder. Wees blij dat er niet preventief geruimd wordt zoals bij dieren.
Maar goed; 2/3e Brits is dus R = 0,66 is dus gewoon pure uitdoving van het virus. Wiskunde A. Wiskunde B. Ik draai er mijn hand niet voor om.
Dat zou zo zijn als de normale R 0 was :p
Ja precies.
Die schattingen kennen we nu wel... het is gewoon ruk!
He bah. Virusjes worden resistent www.japantimes.co.jp/?post_type=news&...
Moeten we uiteindelijk toch met echte medicijnen gaan behandelen.
Volgens RIVM-logica moeten we volgende week dan op zo’n 6000 besmettingen zitten, vanaf daar gaat het los en zitten we in april op zo’n 100.000 besmettingen/dag. Dat zeg ik niet, dat zeggen mensen die er verstand van hebben.
Wat nu als we volgende week op 2000 besmettingen/dag zitten? Want daar gaan we heen als ik de huidige trend extrapoleer.
Nog steeds vol op het paniekorgel? Dat gelooft toch geen hond meer.
Maurice?
Hugo is nooit te beroerd om wat cijfertjes te verdraaien in zijn voordeel.
Ze hebben geen belang bij een draaiende economie... Ze willen slaafse mensen die elke keer op dezelfde partijen stemmen voor de macht. Angst maakt de mensen slaafs. maurice.nl/2021/02/02/nederlandse-var...
Naar Isle of Man verhuizen gaat.
that's racist. waarom niet Isle of Woman?
@Ir. Wilhelmus | 02-02-21 | 16:59: Isle of Intersekse
@JanVergoor | 02-02-21 | 17:07: Isle of MAN diesel
@Ir. Wilhelmus | 02-02-21 | 16:59: Vanwege de mannelijke sporten daar.
isle of person wo does or does not menstruate.
En wat dan nog? Stapelen de lijken zich nu in hoog tempo op? Wat een paniek om niks!
Nou!
@nietoftochwel | 02-02-21 | 17:04:
Nee ! Dus eens
Wel het goede bestellen bij de Russen. Straks krijg je een lading polonium opgestuurd.
Niet zo erg gezond.
Wel effectief tegen het virus! Geen gastheren geen corona.
Tot nu toe is Pfizer dodelijker gebleken dan Novichec.
@Pimp my Voortuin | 02-02-21 | 17:11: die blauwe of dat spuitje?
@lammehond | 02-02-21 | 17:55: Spuitje. Die blauwe heeft meer levens opgeleverd dan doden denk ik.
Wie had dat gedacht?
Kappen met die maatregelen . Laat het nou maar uitrazen dat virus ; neem je verliezen en wacht op vaccinatie met alle gevolgen vandien ; goed of slecht . Ik wil m'n leven terug.
Het gaat niet om leven. Het gaat om later doodgaan.
wat een hoax
We hebben binnen de dalende cijfers een stijgende component die we met zelf verzonnen data gaan duiden en met niet met cijfers te onderbouwen maatregelen gaan bestrijden.
@Plaktong | 02-02-21 | 16:54: ik denk dat je het beleid zo uitstekend hebt samengevat. Helaas klopt dit inderdaad.
@kunstliefhebber | 02-02-21 | 16:56: Het klopt dus gaan we er allemaal aan!
Tja dat is nu de simspon paradox
nl.wikipedia.org/wiki/Simpsons_parado...
Zolang het reproductie getal van Peter R de Vries onder de 1 blijft vind ik alles best.
Helaas, hij heeft twee kinderen.
@_pacman_ | 02-02-21 | 16:52:
Precies 1 dus, dat reproductie getal..
@SterF... | 02-02-21 | 16:54: Los van het feit dat het reproductie getal dus niet onder nul blijft, zoals door stoftig gehoopt, lijkt mij dat het reproductiegetal hier 2 is: 1 overbevolker zorgt voor 2 extra overbevolkers? Wat zou anders het reproductiegetal zijn geweest volgens u bij slechts 1 geproduceerde overbevolker? Moeders blijft immers buiten beschouwing hier.
@_pacman_ | 02-02-21 | 16:58: onder 1
@_pacman_ | 02-02-21 | 16:58:
Krijg je met zijn tweeën een kind is je reproductiegetal 0,5... krijg je twee kinderen is het 1, theoretisch krimpt of stijgt de populatie dan niet.
Moeders wel meenemen.
@SterF... | 02-02-21 | 17:16: Theoretisch zijn we het wel eens. Maar moeders dient hier buiten beschouwing te blijven omdat het specifiek over het reproductiegetal van de persoon De Vries gaat. En De Vries heeft zichzelf tweemaal gekloond, dus 2.
Het percentage dat hier wordt aangegeven is OP BASIS VAN EEN MODEL gemaakt door het RIVM op het moment dat de Britse variant besmettelijke LEEK na de feestdagen. Er is geen enkele meting gedaan waaruit dit is gebleken.
Dat vroeg ik me net ook al af? Waarom doen ze niet dagelijks steekproeven en zien we daar meldingen van maar zijn het allemaal modellen?
Dat noemen ze dus een ONGEVALIDEERD model.
Wat mij betreft mag je het ook een kristallen bol noemen. Komt op hetzelfde neer.
Garbage in is...... garbage out. Daarnaast wordt er niet gemodelleerd voor het effect van vaccinatie. Alhoewel daar helaas niet veel op te modelleren valt gezien vaccinatie nog trager dan het verstandelijke vermogen van [vul in] gaat.
@Wensbaar Denken | 02-02-21 | 17:00: Dan vergeet je ook nog het effect van de lente
@Wensbaar Denken | 02-02-21 | 17:00: Het is duidelijk te merken dat jij nog niet mee bent met de circulaire economie. Tegenwoordig is het "Garbage in is...... msm news out".
Het nieuws staat in the Lanchet volgens de televaag. The Lanchet, was dat niet dat wetenschappelijk vakblad, dat een artikel over Chloroquin eerst als wondermiddel en toen op last van ............ weer terug moest trekken. Hoeveel miljarden winst wordt er nu gemaakt met het corona vaccin? De fabrieken, leveranciers ,politici, doorverkopers, inkopers enz. verdienen zich een ongeluk ermee. Je zou er bijna wat van gaan denken.
Ik ga er maar weer van uit, dat U er geen verstand van heeft. Begin vorig jaar is inderdaad een publicatie met vervalste data in the Lancet terecht gekomen.
Het artikel is kort daarop door de Lancet teruggetrokken, na kritiek/bewijzen uit de wetenschappelijke wereld.
Dat komt heet af en toe voor, wanneer de auteurs echt hun best doen met de fraude. .En meestal vroeger dan laat, wordt dat bedrog door collega's ontmaskerd.
Daar zit overduidelijk geen complot-theorie achter.
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 17:07: Dat het overduidelijk fraude was staat buiten kijf. Dat het geen toeval of een ongelukje was weet ik zonet nog niet.
@Pimp my Voortuin | 02-02-21 | 17:16: "weet ik zonet nog niet"
Dat is een mening. Kunt U die serieus onderbouwen?
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 17:22: Daar zit overduidelijk geen complot-theorie achter.
Is ook een mening zonder onderbouwing.
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 17:07: Ik ga er maar weer van uit, dat U er geen verstand van heeft leuk begin. Wat voegt deze zin nu toe? Om alleen weer iemand bij voorbaat te kleineren. Maar goed k ga er maar weer vanuit dat U een klein plassertje heeft.
Economisch gezien zou het natuurlijk een lengte / breedte verhaaltje moeten zijn. Ja er zijn wellicht miljarden aan ontwikkelingskosten maar daar staan ook miljarden klanten (vaccins) tegenover. Maar als big farma het echt onbaatzuchtig zou willen doen dan leverden ze de vaccins tegen kostprijs minus ontwikkelingskosten. Maar het geeft toch te denken dat de eerste prik een stuk goedkoper is dan de noodzakelijke 2e. Dus armer gaan ze er niet van worden en dan mag Jan Huppeldepup daar best bedenkingen bij plaatsen.
@Pimp my Voortuin | 02-02-21 | 17:27: www.webmd.com/lung/news/20200605/lanc...
Doe verder Uw eigen research.
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 17:40: In een normale wereld, waar De Lancet vroeger ook onderdeel van was, had de editor had dit gewoon nooit door gelaten.
Pfizer verwacht dit jaar 15 miljard dollar omzet te halen uit de verkoop van coronavaccins.
Bron: NOS
@1steafslagrechts | 02-02-21 | 17:37: Zonder onderbouwing is het op zijn gunstigst een mening. Het gaat echter helaas om een complottheorie, die vorig jaar erg populair was.
@Pimp my Voortuin | 02-02-21 | 17:44: Niet correct. Zoek eens op de combinatie koude-kernfusie en fraude. Speelde in de jaren 1980.
The Piltdown man is wel een heel extreem voorbeeld.
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 17:52: Kortom, The Lancet is al veel langer niet betrouwbaar.
@SkepticalRealist | 02-02-21 | 18:10: Neen. Doe Uw huiswerk. Mijn voorbeelden staan niet in the Lancet.
Als de Britse variant hier al welig tiert maar de besmettingen lopen ook terug doen we het toch goed ?
Lijkt me ook.
"Het jaar ̶1̶6̶7̶2̶ 2021 staat in de Nederlandse geschiedenis bekend als het Rampjaar.
Volgens een Nederlands gezegde was "het volk redeloos, de regering radeloos en het land reddeloos".
L'histoire se répète
Gelukkig hadden we de Ruyter...
Nu de Jonge...
Owh mijn god, we gaan eraan.
"RIVM en OMT redeloos, regering radeloos, en De Jonge reddeloos" lijkt nu een beter omschrijving.
Ik zie allemaal schattingen langs komen van het RIVM maar nog steeds geen bewijs doormiddel van een steekproef. Ook zie ik in UK en Ierland met beperkt uitgebreidere lockdown het aantal besmettingen dalen. Natuurlijk is daar meer gevaccineerd maar niet onder de 60 -/- waar de meeste besmettingen zitten.
Het gaat eigenlijk niet meer om de besmettingen, maar om het aantal doden en mensen op de IC. Als dat naar nul zakt doen ze het goed.
Model RIVM versus feitelijke ontwikkeling in Engeland. In het voorjaar 20 dacht ik nog bij het RIVM zullen ze het wel weten.
@jan huppeldepup | 02-02-21 | 16:53: En dan nog, als een oude vezwakte bejaarde door zijn of haar hoeven zakt, mag het laatste duwtje misschien wel een virusje zijn dat hij/zij opgelopen heeft, maar het nastreven dat dit nul wordt is absurd.
no shit virussen muteren... er zullen de komende tijd nog wel een paar varianten voorbij komen... deze bangmakerij begint echt belachelijke vormen aan te nemen.. de maatregelen zijn gewoon erger dan de kwaal dus niet zeiken en gewoon alles weer open gooien......
De UK/Kent variant is verder gemuteerd en heeft inmiddels elementen aangenomen van de Zuid-Afrikaanse variant, waardoor deze nieuwe gemuteerde variant resistent is tegen de mRNA vaccins. Zo dadelijk een nieuwe persconferentie hierover in het VK.
@rachid82 | 02-02-21 | 16:50: mooi zo hoef je dat in elkaar gebroddelde vaccin ook niet meer te nemen...
@rachid82 | 02-02-21 | 16:50: dan kunnen we eindelijk weer open. De natuur is machtiger dan de mens
Er blijkt ondertussen al een mutant van de britse variant te zijn. Die is ongetwijfeld nog erger!
En wat te denken van de andere 1495 varianten die in Nederland aangetroffen worden? Daar horen we maar niets over.
www.ftm.nl/uploads/cache/optimjpg/upl...
ja die kan alleen gestopt worden door een flinke belasting verhoging, en een. euro op de benzineprijs
Al die lijken om mee heen
Leg ze op straat en bel de de Russische televisie. Wellicht komen er over een paar maanden miljarden naar ons toe.
Men weet altijd zo zeker dat kinderen geen rol spelen bij besmettingen van nieuwe varianten dus de ziektekiemen kunnen gewoon naar school.
Ja, kwestie van prioriteiten. De jeugd > de oudjes.
De dalende trend zal zich doorzetten tot begin maart.
Rutte zal de overwinning op het virus claimen, de horeca en de winkels opengooien en de verkiezingen winnen.
yup
Ik weet zeker dat mijn sarcastische opmerking over dit hersenloze koevolk niet gewaardeerd gaat worden. Dus ik hou mijn klep dicht en masseer mijn gekromde vingers.
Dat dus
Maar vanavond is de persco met Mark en Hugo.
Ik verwacht een paar pittige en kritische vragen vanuit de zaal.
En we kunnen natuurlijk een eerlijk en duidelijk antwoord verwachten van die cliniclowns.
LOL!
Kritische vragen, van wie???
De darmbewoners vh binnenhof?
ik hoop op maar 1 vraag. Hoeveel leraren (20% 55+) verwacht het kabinet die omvallen door om electorale redenen en dat politici hun kinderen zat zijn de basis scholen open te gooien. En als je het niet erg vind dat leraren potentieel omvallen, waarom die vrijheid niet ook aan ander bedrijven geven.
Wilt u liever uitgezaaide alvleesklierkanker of uitgezaaide leverkanker. Het maakt geen zak uit mensen. Controle over het virus hadden we toch al niet, ondanks de ineffectieve maatregelen die leiden tot een financieel ramp die zijn weerg niet kent. Vaccineren lukt blijkbaar niet (snel genoeg) en zal door de wijze waarop het vaccin werkt ook niet leiden tot een snelle terugkeer naar Utopia. Oftewel in RUMAG-termen: we.gaan.kapot.wen.er.maar.aan.
Er gaan er in Engeland ook een paar kapot door de drank.
De teller staat ergens boven de 5000.
In Duitsland ligt het vaccinatieprogramma inmiddels ook op zijn gat vanwege tekort aan vaccins.
Als de EU ome Putin even belt is het probleem van te weinig vaccins is zo opgelost, dat Sputnik vaccin is inmiddels ook al aangeboden.
Duivels dilemma voor de EU, Verhofstadt van zijn sokkel of verder voortmodderen.
De EU laat liever de halve bevolking (financieel) kapotgaan aan COVID-19 dan te moeten aankloppen bij Vlad.
Hongarije heeft ze al binnen. Landen binnen de EU kunnen zelf afzonderlijk afspraken maken met andere producenten.
De Barmhartige Samaritaan of de valse profeet?
Tekort aan mensen die niet willen
@rein9576 | 02-02-21 | 16:49: Van Dale woord van het jaar 2021:
"Wappietekort".
Israel: wij zijn wereldkampioen vaccinaties en wereldkampioen in lockdowns, maar toch gaat het weer heel slecht.
www.haaretz.com/israel-news/.premium-...
Ga naar: ourworldindata.org/coronavirus
In de grafiek onderin, klik op 'x Clear Data', vervolgens scroll je iets omhoog en in het vakje met een vergrootglas waar "Type to add a country" staat; daar vul je "Israel" in.
Selecteer bij "Metric": Confirmed Cases
Selecteer bij "Interval"in de drop down list: 7-day-average
Vink bij "Count" het vakje 'Per million people" aan.
Kijk naar de grafiek en concludeer dat Haaretz uit z'n nek lult.
Alstublieft, graag gedaan.
@Onkel Bratwurstbude | 02-02-21 | 16:54:
Zal het even proberen. Maar wat schieten wij daar mee op?
@ZZP-er | 02-02-21 | 17:00:
Dank voor de tip. Interessante website.
Stuur m ook even door naar RIVM, dan kunnen ze ook een keer goede cijfers geven.
Haaretz een Liberale linkse krant, die onrust wil zaaien zoals de Nederlands politiek om te zorgen dat Netanyahu geen corona bonus krijgt en de verkiezingen zwint
Die Russische vaccins worden vast tegengehouden door de EU.
Nee hoor, Hongarije heeft ze namelijk al binnen.
Een wereldwijde ‘dreiging’ , in elk land nagenoeg van dezelfde orde . En elk land neemt zijn eigen maatregelen . Iedereen doet blijkbaar maar wat. Klopt van geen kant.
Beter iets doen dan wachten op de EU bureaucratie.
Hongarije snapt het tenminste. Wij zijn wel drie maanden verder voordat er iets gebeurt, en dan is het te laat.
Rutte dat is nou echt een man van zijn woord...
Pinokkio in oktober: “de horeca gaat dicht, in principe voor drie weken, zodat er met kerst weer wat meer mogelijk is.”
Pinokkio in december: “de basisscholen gaan dicht voor maximaal 3 weken, om een extra klap te geven op het virus, maar waarschijnlijk gaan ze al eerder weer open”
Pinokkio in januari: “de avondklok is een vreselijke maatregel die we ook als eerste weer zullen schrappen als de cijfers dalen, alles is er op gericht om deze op 10 februari weer te laten vervallen”.
En ook nu wordt die avondklok ook bij dalende cijfers natuurlijk weer gewoon verlengd...
En ook de volgende keer zullen er weer mensen zijn die Rutte weer op zijn woord gaan geloven als hij ons weer belooft dat iets maar 2 of 3 weken zal duren...
Sterker nog... er is nog steeds zo’n 20% van de Nederlanders die serieus overweegt om op deze leugenaar te stemmen op 17 maart.
Zolang de meeste mensen aannemen dat er minder faillissementen zijn over 2020 ,de klap moet nog komen ! Doen de MSM heel goed hun propagandistische werk.
Als de overheid zo goed kon prikken als het kan "voorspellen", dan zaten we al met zijn allen in het café. Dat, of ze kunnen het allebei gewoon niet.
Ik denk dat laatste..
Nu -"we op de goede weg zijn"- moet je juist nu niet versoepelen, maar doorgaan tot je in de veilige zone bent.
Oftewel consolideren, je voorsprong uitbouwen, niet te vroeg victorie kraaien, niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is, en nog meer wat van zulke spreekwoorden en gezegdes...
Dus vooral niet de scholen open.
Avondklok kan wel weg, want zet ( volgens mij) weinig zoden aan de dijk qua kosten/baten rendement.
@King of the Oneliner | 02-02-21 | 16:38: er wordt niet geredeneerd op basis van besmettingen maar op basis van IC en ziekenhuis capaciteit. En dat is ook juist, dus gewoon de scholen open. Avondklok is om het even. Maar focus met vaccineren op de IC risico groep.. oftewel dikke reaguurders.
@King of the Oneliner | 02-02-21 | 16:38: nou de overheid heeft daar flinke baten uitgehaald met al die boetes
Dit is de schuld van GeenKabinet, het meest waardeloze, huichelachtige, debiele stelletje worst-voor-de-neus houders wat de Staat der Nederlanden ooit gekend heeft.
Een Engelse variant? Geen probleem: Laat maar gewoon de vluchten vanuit GB binnen komen! Een Zuid-Afrikaanse variant zegt u? Wij zijn gek op veranderingen en cocktails, gewoon doorgaan met de vluchten!
Als er ooit een tribunaal kom dan mag van mij het hele nu demissionaire kabinet worden veroordeeld voor het op grote en lafhartige schaal ondermijnen van de volksgezondheid van de gehele Nederlandse bevolking met vele doden tot gevolg. Wat een verachtelijk stelletje kwakzalvers is dat zeg. Met Rutte en Hugo voorop op de buis maar verscholen voor een ieder die nu al zwaar getroffen is, of de gevolgen hiervan nog gaat ondervinden, qua gezondheid en/of financieel.
Ik heb ff een borrel nodig, pislink word ik van dat onbekwame stelletje bandieten.
Ik hoor niets meer over de voorbereiding van de verkiezingen, maar die zijn dus al over anderhalve maand. Welke extra (corona)maatregelen heeft de regering in gedachten? Kunnen de stembureaus het aan, binnen de normale tijdgrenzen en toch veilig? Hebben zich voldoende medewerkers gemeld voor de stembureaus? Enz.
Het lijkt me typisch iets voor Rutte om een paar dagen voor de 17de maart te zeggen dat het niet kan doorgaan omdat ze de organisatie niet rond krijgen.
Met die organisatie komt het helemaal goed. Rutte heeft Hugo de Jonge gevraagd om deze belangrijke taak over te nemen van Ollongkreng. Hugo heeft hem verzekerd dat alles helemaal gereed zal zijn op 17 maart...
Er mag alleen maar per brief worden gekozen, deze brief met de verkiezings documenten, invullen en naar het vvd hoofdkantoor sturen.
Ik heb het onderhand wel gehad met 'doods'hoofd Kuipers en aardappel murmelende v Ditiszol.
.
Volgens de DailyMail van gister was de R 0.73 in ENGELAND !!!! De Schotten bakken er door sosjalista Nicola Sturgeon niks van. Plm. 3% gevaccineerd.
.
Stop je modulerende modellen daar waar de zon etc..
Vroeger stonden dat soort mannen in een wit gewaad op straat met een bord waarop stond: 'The end is near!'
@Mr_Natural | 02-02-21 | 16:38:
En alras kwam de blauwe auto en verdween 't heerschap voorgoed in't wit; alleen wat strakker om het vel.
Ik heb me vandaag halfblind gestaard op de grafiekjes uit een eerder topic:
twitter.com/steeph/status/13562785362...
Dit is hoe ik het zie. Deze meneer focust zich louter op de opmars van de Britse variant. Hij cijfert rustig door tot week 15, tot 10.000 besmettingen per dag. Hij vergeet volgens mij dat ook nu die Britse variant zich binnen het totaal aantal besmettingen bevindt, dat nu gestaag daalt. Volgens mij ziet hij het dus fout. Naarmate het aandeel van de Britse variant in het totale aantal besmettingen toeneemt en zou je min of meer een afvlakking verwachten. Immers, dalende besmettingscijfers in combinatie met een hogere R-waarde van de Britse mutatie. Het is toch niet zo dat de Britse variant zich niets aantrekt van onze maatregelen? Want dat is volgens mij nu al het geval gezien het huidige aandeel in de cijfers. Iemand?
Sssst. Niet zelf gaan denken. Dat is de bedoeling niet.
@Lorejas | 02-02-21 | 16:42: Ha! Kijk jij eens even Lorejas. Jij bent de domste ook niet.
Het is verwarend allemaal, ik kijk vanavond wel op de nos naar onze PM en Hugo. Die leggen het altijd zo helder uit.
Wat een nattevingerwerk weer. Met wat gegoochel hebben we ineens meer vaccinaties en aan de hand van een model hebben we een "inschatting" van hoeveel van onze huidige besmettingen 'mogelijk' van het Britse variant is. Die testen geven alleen een positief/negatief terug, dus dan zou er een steekproef genomen moeten worden op die positieve uitslagen? Ik betwijfel of dat gebeurt, laat staan deels. Gissen in het donker terwijl de GGD's kampen met groeipijnen, het justitieel apparaat en zorg verder wordt uitgeknepen en de bevolking haar geduld verliest. De broekriem wordt steeds verder aangehaald met uitstel van beloftes en onduidelijkheden als antwoord.
We zijn bijna een jaar verder, hoe lang nog?
Tot dat alles kapot is , een nieuwe economische variant. Dat dan weer wel.
Gelukkig kunnen we in maartvstemmen. Als dat tenminste nog mag en uitgesteld wordt, omdat het beter uitkomt voor de pluche klevende partijen.
Hugo krijgt de schuld en heeft het gedeeltelijk. Rubberen Mark is de eind verantwoordelijke. Al die miljarden waar nu mee geflird worden, worden de komende 4 jaar door die zelfde Rutte weer bij u opgehaald.
Vlees tax, benzine prijs etc.
@bqbq | 02-02-21 | 16:41:
Zitten wat typo's in. Was een beetje boooos.
Ik heb net mijn hond geraadpleegd, die is voor het voortzetten van de lockdown onder de voorwaarde dat hij na 21:00 uur nog een rondje mag en dat zijn brokkenleverancier niet failliet gaat.
Er is geen grip, geen visie en geen acceptatie dat het leven uiteindelijk toch een keer eindig is.
Het is voortmodderen met een enorme schade als gevolg.
Angst verhindert niet dat je doodgaat, angst verhindert dat je leeft.....
@serieusgenomen | 02-02-21 | 16:37: Bron: Di Mario
Snap al die sarcastische, negatieve opmerkingen niet zo. Rivm heeft haar waarde toch meer dan prima bewezen de afgelopen maanden. (nah ok. sarcasme modus uit dan maar weer)
Gaat niet om RIVM alleen maar de gehele ambtelijke molen.
Van ministeriële departementen tot belastingdienst, UWV, gemeentelijke raamfoguranten en meer.
Het OM is een gigantische puinhoop operationeel. IT systemen die compleet van de rails lopen en hard- en software issues bij de OvJ’s
We’re fucken big time.
En de linksoide PvdA-eske en d66-erts hebben het jaren toegestopt.
Het is 2 voor 12 en E schuiven Kaag naar voren die al helemaal niks van niet-bureaucratie weet.
Ik kan je alleen maar gelijk geven. Trieste treurige bende is het.
Zou het kunnen dat het virus muteert door het vaccin?
Het vaccin muteert door het virus...
Leer eens wat virussen zijn vriend
@Graftak | 02-02-21 | 16:33:
Dat probeer ik ook maar ze muteren steeds.
Mensen gaan muteren.
Nee, wel wordt de selectiedruk groter en daarom is het belangrijk zo snel mogelijk de voedingsbodem voor mutaties weg te nemen. Ook schijnt je lichaam verder te kijken dan het vaccin en al rekening te houden met mutaties (gaat toch, dat menselijk lichaam). Maar dat heb ik ook maar ergens gelezen zonder teveel onderzoek te doen (red.).
Nee
Over 12 maanden in dit theater: de Bhutan-variant. Hoewel er in Nederland al vier maanden niemand meer ziek geworden is heeft het permanente zakenkabinet besloten dat, hoewel de R feitelijk op 0 staat, er tóch besmettingen 'gevonden' zijn die eerder niet zijn meegerekend, waardoor het broodrantsoen van 50 naar 45 gram per dag verlaagd wordt. Ook gaat het licht een kwartier eerder uit.
Priemier Rutte laat geïrriteerd weten dat dit 'niet het moment' is om kritische vragen te stellen. Dit naar aanleiding van een eerder hoofdredactioneel commentaar in het NRC, waarin gesteld wordt dat "dit niet het moment is om kritisch te zijn op onze wijze leiders".
Het beslag dat de EU op onze pensioen- en strategische oliereserves heeft gelegd kan voorlopig niet worden opgeheven. Vicepremier Duyvendak noemt dat 'een goede zaak'. "Olie is fascisme" aldus de bewindsman.
Correctie: door nieuwe rekenmethode blijkt het broodrantsoen voorheen 40 gram per dag geweest te zijn. Er is dus sprake van een verhoging van het broodrantsoen! Met dank aan onze sterke Premier, die, godenzeidank demissionair is gebleven zodat niet nog eens weggestuurd kan worden!
Met blijdschap maakt onze PM bekent. dat het broodrantsoen nu verhoogt wordt naar 35 gram. Hoop dat mijn ouders van in de 90, daar ook blij mee zijn, want ze zitten al 4 maanden in een kamp waar alle besmette mensen heengebracht worden.
Ah, ze gaan full-force op de nieuwe variant.
De volgende, in een week of 6, is de verkiezingen-variant. Lastig, lastig, veel besmettingen, veel hoest, scholen moeten eigenlijk weer dicht, maar u moet wel stemmen.
Tenzij de VVD iets lager uitvalt of GL maar 8 zetels krijgt en gordeldraagster Kauthaurarar niet in de kamer kan komen, komt er een verkiezingen-uitstel-variant. Zoiets?
Daarom zeg ik altijd bij elke opinie dat ik de vvd ga stemmen. Daarna, surprise,
Maak me maar wakker als de panische roes is uitgezeten.
Nexit is de enige oplossing, ik wil net als de meeste Nederlanders mijn Nederland weer terug. Dus weg met die dram transformers en geitenwolle sokken types met veel te veel macht dan goed voor ze is.
Mijn model zegt namelijk dat teveel van deze zogenaamde modellen met een of ander inte'R'essante letter totaal overbodig is.
Als de NOS ballen heeft zou ze met een BNN camerapuber (want hip en ondeugend...) een repo maken waarbij men dagelijks alle IC's langs gaan om te laten zien hoe verschrikkelijk het er allemaal is.
Ondertussen dragen we alweer 1 jaar een mondkapje
Zelfs nog steeds een veelvoud van die mongolen op de weg welke helemaal alleen in de auto zitten en nog helemaal steriel ingepakt smetvrees zitten wezen. Knettergek!
Dit land is reddeloos verloren zolang we de macht vanuit Brussel en Soestdijk ons laten opdrammen.
Dat jij als verongelijkte sloeberd nog in dit land wilt blijven is een raadsel.
@Ridde Rogter | 02-02-21 | 16:31
U laat zich liever wegjagen?
Guldens, guldens! Ik wil mijn guldens terug
@Graftak | 02-02-21 | 16:34: Ja die ook terug. en de inmiddels 0,75 cent van Kok.
@Graftak | 02-02-21 | 16:34:
De Gulden, wat was dat mooi papier! Beter dan die Oostblok vodjes die we nu hebben, niet om aan te zien. Ik geef het altijd maar zo snel mogelijk uit.
Ik heb ooit eens een schatting gemaakt dat ik op m'n 30 ste miljonair zou zijn.
Blijkt dat ik niet zo goed in schatten ben.
Je leeftijd wel goed dan?
En u staat ook niet op een zwarte lijst (die door de rechter alweer verboden is..).
@ZZP-er | 02-02-21 | 16:34:
Nee ook niet.
Oh, daar gaan we weer.
Onwelgevallige feitjes worden weer eens weggejorist. Wat een zwaktebod.
De cijfers m.b.t. de besmettelijkheid van het RIVM komen uit een ONGEVALIDEERD model.
Die moeten met een bootlading zout genomen worden.
In Engeland
maurice.nl/2021/02/02/nederlandse-var...
RIVM vindt eigen paaseieren
www.maurice.nl/2021/01/27/het-rivm-vi...
Viel mij ook al op. Mag ik dit zeggen?
We moeten het maar als een evolutie proces gaan zien. Of je overleefd het en kom je er sterker uit of je gaat dood. De natuur grijpt in, we hebben ons de laatste 100 jaar als beesten gedragen, het klimaat compleet naar de challemiese geholpen, de natuur compleet verkracht. Nu is het klaar, leef je gezond heb je mazzel zo niet ga je dood.
Vergeet vooral als slotwoord *amen* niet dat vinden ze wel leuk in wijken waar geen moslims wonen.
Tishetnetnie en het word hem ook niet succes met je wereldbeeld
@likdoorn | 02-02-21 | 16:53: Het zou toch kunnen, we zijn ook van microbe naar mens geëvolueerd. Misschien is dit de volgende stap, al die andere stapjes achterwege laten natuurlijk.
Gooi het allemaal maar in mijn pet. Het perspectief verandert bijna bij de dag.
Ik wil alleen nog gewaarschuwd worden als het voorbij is.
Vroeger - met de Mexicaanse griep en daarvoor met AIDS - probeerde men dit scenario al een keer en deze keer gaat men (helaas succesvoller) vol op het orgel. Bangmakerij krijgt steeds meer voet aan de grond, waar men vroeger nog de onnozele politici weglachte.
Maar feitelijk is het allemaal de schuld van Bonkers Bonespur.
Maak die AntiZanik nou niet wakker....
Wat dat Sputnik betreft: het feit dat Russen er tegen kunnen, geeft nog geen antwoord op de vraag of (West-)Europeanen er tegen kunnen.
Je moet het ook met wodka innemen.
Het ligt er maar net aan wat je dagelijkse wodka inname is. Sloopt ieder virus.
Sputnik is voor 92% effectief als u persé een spuitje wil, zelfs in het gezaghebbende medische tijdschrift The Lancet wordt dat bevestigd. En het heeft minder bijwerkingen..... enfin, doe er uw voordeel mee....
www.telegraaf.nl/nieuws/66687682/russ...
@Tishetnetnie | 02-02-21 | 16:28: Markos en hugochenco zijn bang dat er voor hen iets extra's toegevoegd word.
Beste Geenstijl, jullie kunnen alles altijd oplossen. Kunnen jullie niet zorgen dat er binnen no time een vaccinnationalist op de troon/het pluche zit, die de hele productie van Janssen in Leiden in beslag neemt, die per post opstuurt naar alle Nederlanders, waarna iedereen zijn eigen prikje zet, en klaar?
In de krant voor verstandige lezers, D66-stemmers en anderen met een gedegen opleiding en een goed inschattingsvermogen (NRC) stond een pleidooi voor het met voorrang vaccineren van alleen dikke 50-plussers met een BMI > 25; Dat zijn namelijk de hoofdzakelijke IC-bezetters. Aardig idee.
Weet u wie ook een verstandige lezer was....?
@serieusgenomen | 02-02-21 | 16:34:
Mijn opa, die begon altijd met de aktueel uit de leesmap...
@SterF... | 02-02-21 | 17:06: Goh... mijn opa begon met de lach.. De rest nam hij al niet serieus. Maar oma hé die was net zoals de gemiddelde simpele nederlander.. simpel. Gelukkig heeft ze de linda nooit gekend.
Disneylandvariant (a dream is a wish your heart makes) of gewoon de Fantasialandmutatie. RIVM heeft beide in 't vizier.
Dus de R van de Britse variant is 1,28 maar de totalen dalen zowel in NL als in GB, hoe moet ik dat dan interpreteren? Wat ik wel weet is dat een ander virus altijd piekt tussen week 5 en week 11.......vragen..vragen..
Het aandeel virus met een R van 0.86 is groter dan het aandeel met een R van 1.28, wat netto zorgt voor een gelijkblijvende of licht dalende groei. Maar dat gaat vrij snel veranderen naar een stijging en een groter aandeel B.1.1.7. In Engeland dalen de cijfers, want nog steeds geldt dat minder contact ook minder besmettingen geeft.
Als iedereen zichzelf 4 weken zou isoleren zou het virus bedwongen zijn, ongeacht de R. Maar het zou al schelen als de besmette mensen thuis zouden blijven. Zelfs dat gebeurt niet in alle gevallen.
"Wat ik wel weet is dat een ander virus altijd piekt tussen week 5 en week 11".
Hoezo?
De besmettelijkheid is met 90 procent waarschijnlijkheid 30-50% hoger, dan voor de "huidige" D614G variant van het Wuhan virus.
@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 16:27: B.1.1.7
Maar ja, in Lansingerland bleek die Britse variant helemaal niet zo besmettelijk te wezen.
@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 16:27:
Die R van 1,28 is een 'schatting' gebaseerd op niks, behalve misschien wishful thinking van de paniekzaaiers.
Het aantal besmettingen in het VK loopt heel hard achteruit. Daar mag je al van afleiden dat de R dus NIET 1,3 is.
@Onkel Bratwurstbude | 02-02-21 | 16:32: Doe eens een linkje van de R-waarde, die volgens U wel klopt?
Zoals altijd is U weer slecht geïnformeerd.
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 16:50:
0,7-1,1 in het VK. En dan zitten wij hier opgescheept met schattingen
www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-t...
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 16:50:
Ach Nee. Zij weer.
Er is geen wetenschappelijke studie die hier duidelijkheid over geeft.
Wat je kunt doen is:
Ga naar: ourworldindata.org/coronavirus
In de grafiek onderin, klik op 'x Clear Data', vervolgens scroll je iets omhoog en in het vakje met een vergrootglas waar "Type to add a country" staat; daar vul je "United Kingdom" in.
Selecteer bij "Metric": Confirmed Cases
Selecteer bij "Interval"in de drop down list: 7-day-average
Vink bij "Count" het vakje 'Per million people" aan.
Kijk naar de grafiek en concludeer dat het aantal besmettingen kneiterhard achteruit gaat. Zo hard, dat een R van 1,3 onwaarschijnlijk is
Alstublieft, graag gedaan.
@Onkel Bratwurstbude | 02-02-21 | 17:10: "Zo hard, dat een R van 1,3 onwaarschijnlijk is"
U kunt beter, dat is weer een mening. Ook in Nederland gaan de getallen omlaag. U vergeet het effect van de lockdown te verdisconteren.
Ik vroeg iets heel simpels: een betrouwbaar linkje naar de R-waarde. Die zijn er, U hoeft alleen maar goed te zoeken.
Heeft U trouwens al gezien, door wie Uw site gesponsord wordt?
Mooi, de engelse ziekte deel 2, deel 1 was dus al de Whuhan Hoest, is er nog een extra vervolg in de maak, of wordt dat gewoon de hollandse aandoening "polderzwakjes"?
Ze willen de angst er in houden, zodat de vaccinatie bereidheid, niet af neemt.
Ja "ze". Want Rutte krijgt voor iedere gevaccineerde 7.50 gulden kopgeld.
De gulden bestaat al een paar jaartjes niet meer. Just saying.
@Lorejas | 02-02-21 | 16:35: www.cryptokoersverwachting.nl/munt/NL...
Enne ... dagelijks landen er nog volle vliegtuigen uit Brittannië op de vliegvelden Schiphol, Rotterdam, Eindhoven, zonder controle van de GGD, want na 17:00 uur en in het weekend test deze organisatie niet. Onder de bezielende leiding van de heer Rouvoet die er eerder uitgetrapt werd als te slome bestuur voorzitter bij de zorgverzekerraars en nu sturing geeft aan de GGD.
Onvoorstelbaar is het hoeveel van deze faalhazen het bestuur van Nederland vormen. Ik stel voor een zakenkabinet, deze misdienaars verzieken dit land en haar bewoners.
Kan best zijn dat je morgen een Friese of Limburgse variant hebt, ... Als het muteert en voldoende besmettelijk is, en ergens een superverspreider als host kan vinden.
Sjeeeesus man. Schattingen gebaseerd op de uitkomsten van ONGEVALIDEERDE modellen (RIVM en Kuipers) die een aantal aannames, waaronder de R-waarde van 1,3 (uiteraard ook ongevalideerd) als uitgangspunt heeft.
Zelf verstopte paaseiereren.
www.maurice.nl/2021/01/27/het-rivm-vi...
In het VK (en IE) lopen de besmettingen vrijwel net zo hard terug als ze tussen kerst & nieuwjaar zijn opgelopen.
maurice.nl/2021/02/02/nederlandse-var...
@Ronaldo ga in de hoek staan en schaam je diep.
Ja Geenstijl doet een schepje bovenop de fear mongering. We hebben straks meer varianten dan dat er landen zijn.
Nattevingerwerk schijnt het helemaal te worden in 2021
@Plaktong | 02-02-21 | 16:18: oe, pas op joris, ik ben voor minder gebanned geweest
Maurice is een domme gast die zich altijd weer ingraaft in zijn eigen deel van de feiten. Daarna is geen bijstelling meer mogelijk. De man heeft een ziekte die heet "confirmation bias". Dat zag je bij de Deventer Moordzaak en dat zie je nu weer. Gevaarlijk mannetje die Maurice de Hond.
@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 16:32: confirmation bias is juist wat het RIVM doet.. nederlandse cijfers afleiden op een Brits model, zonder de Nederlandse situatie te testen? Wat is dat dan?
En daarop is de avondklok ingesteld he.. op een fout van bijna 800 IC bedden die obv Britse cijfers te hoog zijn ingeschat.
Kijk.,.iedereen weet dat we er nog niet zijn en dat er geen versoepelingen of zeer schars, mogen komen.. Maar vertel dat dan ook..
Verel gewoon de waarheid. En dat is: Door de Corona aanpak in Nederland zitten we nog tot najaar 2021 in deze shit en dat zal het langste zijn van geheel Europa.
@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 16:32:
Typisch LinkseLoserReflex. Niet inhoudelijk reageren, maar met name de boodschapper defameren.
Persbericht van het RIVM:
"met modellering wordt geschat dat de afgelopen week (20-26 januari) meer dan een derde van van de besmettingen de Britse variant betreft.”
En op basis van dat model (dus niet op basis van waarnemingen) wordt de reproductiefactor berekend van de Britse variant in Nederland!
Oftewel: ik maak een aanname, stop die in een ONGEVALIDEERD model en aan de hand van de uitkomst van het model zeg ik dat mijn aanname correct is.
Zo lust ik er nog een paar.
@Epistulae_Morales | 02-02-21 | 16:37:
Onze overheid en eerlijk?..... Joh het gaat er op dit moment alleen nog maar om dat Rutte 4 er komt.... hoe en of dat over lijken gaat maakt die smerige beroepsleugenaar niet uit.. Alles voor de MP titel, ook al gaat het hele lander er aan kapot
@Onkel Bratwurstbude | 02-02-21 | 16:46:
""met modellering wordt geschat dat de afgelopen week (20-26 januari) meer dan een derde van van de besmettingen de Britse variant betreft.”"
Uiteraard met een model! En de R wordt pas met 2 weken hindsight berekend. Dat is volkomen logisch. Er is nog te weinig sequencing materiaal beschikbaar om op basis van de dagkoersen te schatten.
Daar kan je uiteraard weer van alles achter gaan zoeken maar zo werkt dat berekenen van die Covid cijfers nu eenmaal. Voordat je een juist beeld hebt ben je met alle verschillen in test-uitslagen en tijden en de verwerking daarvan zomaar een week verder.
Dat Maurice het beter weet is geen nieuws, Maurice weet altijd alles beter, zegt hij zelf. Zo lag er ook 100% zeker een moordwapen in het graf van de weduwe Wittenberg in Deventer. Het bleek een verroest stuk ijzer te zijn. Niet dat de Hond daarna inbindt, nee hij knalt gewoon dubbel hard door. Hij heeft daar toen niets van geleerd. En nu maakt hij dezelfde fout. Maurice lijdt aan geldingsdrang.
En echt, we gaan de komende weken - gevalideerd - een heel groot aandeel zien van die Britse variant.
@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 16:51:
Heel M, Op1, Jinek etc. zit vol met opportunisten eeeehmmm... ik bedoel paniekzaaiers met geldingsdrang.
Of De Hond iemand is met geldingsdrang of niet, zal me dikke worst wezen.
Het gaat om de inhoud.
En daar heeft hij gewoon gelijk: Ik kan geen aanname bevestigen door de uitkomst van een ongevalideerd model waar die aanname deel van uit maakt. Iets met WC-eend, maar dan nog een level hoger.
De waarnemingen (heb je al gekeken?) in het VK nu geven geen reden tot paniek. Gejank van de bovenst plank.
@Onkel Bratwurstbude | 02-02-21 | 17:29:
Is de vraag. Ook een R van 1.3 is uiteindelijk om te buigen naar < 1, met de juiste vermijding van contacten. Dat zou in het VK gebeurd kunnen zijn, waarmee de R inderdaad (ook van de Britse variant) onder de 1 is uitgekomen.
De R is geen eigenschap van het virus zelf maar van de combinatie virus + contacten.
Hongarije schijnt best daadkrachtig te zijn met grenzen en vaccins ed
Covid 19 gaat net als de griep nooit meer weg, en als u straks gevaccineerd bent krijgt u het nog steeds en besmet u ook anderen.
Split nu eens de maatschappij, iedereen onder de 50 jaar zonder verborgen lijden gewoon a/h werk en naar school, winkelen en uitgaan vanaf 1u overdag. Er overlijden zo goed als geen mensen in deze leeftijdscategorie.
Iedereen ouder dan 50 isoleert zichzelf, winkelt 's ochtends van 9 tot 12 tot vaccinatie heeft plaatsgevonden. Tot dat moment geen contact met mensen jonger dan 50.
Zo kan de economie doorgaan, worden de ziekenhuizen niet overbelast en worden mensen onder de 50 vanzelf immuun en boven de 50 door vaccinatie. Het is zo simpel.
U gaat er voor het gemak maar even van uit dat iedereen boven de 50 zich zomaar laat vaccineren. Waar haalt u dat idee vandaan?
Ja, en het geld dat je de afgelopen jaren hebt weggehaald bij de zorgsector weer even terug geven. Paar fatsoenlijke eerstelijns coronaziekenhuizen bij de 5 grootste steden en gaan met die banaan.
@Endoxa | 02-02-21 | 16:19: Wat heeft dat nu te maken met deze oplossing. Als je je op hoge leeftijd niet wil laten vaccineren en een hoger overlijdens risico wil lopen moet je dat zelf weten.
@vlotterik | 02-02-21 | 16:20: Ja, maar denk dan niet dat iedereen boven de 50 gewoon binnen blijft als ze niet gevaccineerd zijn.
@Endoxa | 02-02-21 | 16:21: Nogmaals, dat is de verantwoording van de groep. Liever die enkeling die overtreedt dan iedereen opsluiten.
@Endoxa | 02-02-21 | 16:21: Dat is dan hun keuze. Daar doen ze buiten hun zelf niemand kwaad mee.
@vlotterik | 02-02-21 | 16:23: Ik was alleen benieuwd of uw idee een verplicht karakter had voor mensen boven de 50.
Verder ben ik het met u eens. Vaccinatie is geen lange termijn oplossing en we moeten gewoon door.
Eens.
Is allemaal gelul, de 'besmettingscijfers' komen uit een model dat ze weken geleden hebben gemaakt aan de hand van cijfers uit Engeland.
Die cijfers gingen daar daarna heel snel naar beneden, maar dat is dan weer niet meegenomen in het model.
Ze kunnen het hier helemaal niet echt meten... in ieder geval is het niet gemakkelijk en daarom moeten we het met de cijfers uit een model doen...
Juist. Ongevalideerde modellen. Die staan bol van aannames die, om het model te valideren, getoetst dienen te worden aan de werkelijkheid.
Maar dat laatste wordt dan niet gedaan, waardoor de waanzin doordendert.
En Rutte en de Jonge zijn te dom om hier eens naar te vragen.
ZUM KOTZEN!
j maar ja maar de exit strategie is dat iederee in de zomer tegelijkertijd gevaccineerd gaat worden... want dat is eerlijk.. enz.. totdie tijd: lockdown.. samen uit, samen thuis..
Besmetting met de Britse variant is makkelijk te herkennen door het onnodig gebruik van Engelse woorden en links rijden.
Maar de verkiezingen komen er aan dus U kunt het geel, de vinkentering en de Britse variant krijgen (als U al niet de Braziliaanse of de Zuid-Afrikaanse variant krijgt). Op het moment zijn de verkiezingen even belangrijker dan Corona.
Nou ja, mei t/m augustus worden dus de maanden voor sociale activiteiten, de rest gan het jaar mogen we binnen zitten.
Wel goed om te weten dat de ziekenhuizen niet overspoeld worden en dat we zo corona eronder krijgen. Ooit mogen we in vrijheid leven, in wat er dan nog over is van alle MKB’s, horeca en andere aangename instellingen.
Open grenzen, geen restricties voor asielinstromiërs en andere globalistische hobbies kunnen worden voortgezet. De wappies blijven lekker verplicht thuis.
Houd afstand blijf thuis op de bank, voorkom besmetting... Stop met leven, om te blijven leven!
Ja, getal gebaseerd op een model. DAt is geen nieuws maar een getal. Dit getal had een week terug ook verteld kunnen worden en voor volgende week weten ze het getal ook al. Non nieuws!
ipv dat ze nu eens testen testen testen om dat model te stavn *IN NEDERLAND*.. daar zijn modellen voor..
faal faal faal faal faal faal faal....
Ah, Ronaldo heeft een tegelquotum te halen zie ik.
''dat meest recente (15 januari) schatting van de R van de Britse variant 1,28 is, terwijl die van de 'oude' varianten voor die datum op 0,86 wordt geschat''
Ah, een magische rekensom met compleet arbitraire meetstaven waar al maandenlang wanbeleid aan verbonden is. Koekoek!
Nou ja zeg, en dat ondanks uiterst effectieve maatregelen als lockdowns en avondklok. Hele economie om zeep, maar dan heb je ook wat.
Wat me wel opvalt, varianten zijn altijd nieuw, nooit oud. En New Wave begon ook in Engeland.
Dan heb je mijn nieuwste schoonmoeder nooit ontmoet.
Het RIVM heeft ooit een rekenmodelletje gemaakt met een uit de duim gezogen R, een uit de duim gezogen startaantal besmettingen, en vooruit: een tijdlijn waarin geen rekening gehouden wordt met de lente en vaccinaties. Het percentage besmettingen met de Britse variant is gewoon NIET bekend. De laatste feiten zijn van 10 januari, toen uit enkele honderden samples (!) bleek dat het percentage "Brits" op 8,6% ligt. Sindsdien zijn er geen feitelijke percentages bekend, maar zitten we gevangen in een rekenmodel dat op geen enkele wijze onderbouwd kan worden met échte cijfers. Hoe politici hier vervolgens beleid op durven te baseren, is mij volslagen onbekend, maar riekt op z'n minst naar machtsmisbruik.
Na het opduiken van de Britse variant van het Chinese virus in de gemeente Lansingerland bleek na controle van heel Lansingerland dat het virus zich nauwelijks verspreid heeft.
@El Rico Grande | 02-02-21 | 16:15: Juist en het is mij volstrekt onduidelijk waarom niemand op basis van dit FEIT besluiten neemt maar wel op basis van schattingen van het RIVM
Las vanmiddag op nu dat de Britten zich juist ernstig zorgen maken over een zogenaamde Zuid-Afrikaanse variant. Ik citeer: "De Zuid-Afrikaanse mutatie is een stuk besmettelijker dan de al bekende coronavariant. Volgens vaccinmakers Novavax en Johnson & Johnson blijkt uit een aantal tests dat hun vaccins minder goed werken tegen deze variant." Misschien moeten we nu eens pro-actief handelen en niet versoepelen, in plaats van denken dat we op de goede weg zijn, maatregelen versoepelen, wachten tot de eerstvolgende variant ons in de ballen trapt en dan compleet verbaasd zijn dat we dit niet zagen aankomen?
En wat dan nog?
Besmettelijker is niet ziekmakender of dodelijker. Dus?
Oh, je bedoelt dat dan de ziekenhuizen iets sneller vollopen? NOU EN?
Is dat een valide reden om de halve economie de nek om te draaien?
Eens, maar dat gaat niet gebeuren met nauwelijks bèta's in de tweede kamer. Onze geschiedenisdocenten en HR-managers hebben al meerdere keren laten zien geen reet van logaritmische schalen en luchtcirculatie te snappen.
@Onkel Bratwurstbude | 02-02-21 | 16:21:
Ja dus, omdat er kennelijk geen creatievere oplossing dan dat mogelijk is. Blijf thuis, ga op de bank hangen, kom niet buiten. Stop met leven om te blijven leven.
@Onkel Bratwurstbude | 02-02-21 | 16:21: Ja. Het is schijnbaar goedkoper om iedereen te isoleren en niet alleen risicogroepen
Smaakt die Britse variant naar Vinegar of Cheddar?
Kip.
nee HP saus
Marmite
Pickles.
black pudding.
Yorkshire pudding
Worcestersaus.
@miko | 02-02-21 | 16:16: Bloedworst, lekker! Gebakken, met schijven zoete appel.
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 16:21: bij ons noemen ze dat zwarte buelingen en inderdaad met appelmoes. njam njam.
Let wel, het gaat hier dus om schattingen, niet om metingen.
een intelligente schatting, een beredeneerde schatting, een harde schatting? Een Rutte - ik - voel - het - in mijn - vezeltjes-schatting?
Houtocheensop!
Met welke schoentjesconstante heeft het RIVM vandaag weer de cijfers vermenigvuldigd?
De correctiefactor voor vandaag is "i"
nl.wikipedia.org/wiki/Imaginair_getal...
Het domste wat ze doen, de komende week de basisscholen weer opengooien. De week daarop is het alweer voorjaarsvakantie.......... Knettergek.
Regio Noord en Midden weekje later. Daar kunnen de coronabommetjes zich weekje langer verspreiden.
blijf vooral bang in je huis zitten.
Ik begrijp wat je bedoelt
Dus? We gaan Deaud?
Ja waarschijnlijk wel
ik kan u daar 100 % positief op antwoorden.
Onvermijdelijk.
Levend begraven tot je dead
@MoonBeebe | 02-02-21 | 16:33:
Nou inderdaad, daar zegt u zo wat.
Poetinvriendje Viktor Orbán Van Hongarije heeft al buiten de EMA / EU om grote voorraden van Sputnik V besteld. Benieuwd of Hongarije eerder gevaccineerd raakt dan NL.
Elk land. Zelfs landen zonder vaccins lopen voor op Nederland.
Gelukkig heeft Geenstijl het voorspellend vermogen van een econoom en hopelijk schaart dit doemscenario zich bij de "horrorwinters" en "vrieskou des doods".
Die komen gelukkig nooit uit.
Ik heb me dealer al gebeld, gooi maar 1 kg af want zo blijven we tot 2025 in lockdown. Dan maar lekker in de sneeuw spelen.
Hoe iemand geenstijl kan lezen en nog steeds 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruikt, gaat me echt de pet te boven. Misschien inderdaad de dealer helemaal afbestellen.
@Joris-maar-weg | 02-02-21 | 16:16: beter nog: dubbele portie
Britse variant, zal wel net als hun industrie krakkemikkig zijn.
Ja joh gooi er nog maar een nieuwe paniekeer campagne tegenaan, alles en iedereen mag kapot zolang de osterhausjes van deze wereld er maar miljoenen aan kunnen verdienen.
Meer besmettelijk = minder klachten, minder dodelijk. Maar blijft u vooral bang, bang bang. Succes ermee. En hou eens op met je om een snotneus te laten testen!
Precies. Niet laten testen, geen app, gewoon je verstand gebruiken. Ben je ziek, dan blijf je binnen. Voor de rest, doorgaan met leven!
Gezond verstand, u heeft het.
Overheidsberekeningen. De recente eendaagse geschiedenis leert ons dat we die vooral even een paar dagen moeten laten rusten. Trekt vanzelf bij.
Iedereen weer bang. Een mooi moment om de verkiezingen af te zeggen.
Op nu punt nl is het gejubel weer niet van de lucht. Zitten daar allemaal hoogbejaarden en obese uitkeringstrekkers en ambtenaren zonder noemenswaardig sociaal leven?
Ja
Britse, Braziliaanse, Zuid Afrikaanse. Als we met die varianten nog alle landen van de wereld af moeten gaan komen wij er in dit leven niet meer vanaf.
Baudet heeft toch een lijntje met Vladimir?
Er zijn toch ook berichten uit Engeland dat die Engelse variant wel iets besmettelijker is, maar dat het hoge aantal besmettingen en doden van afgelopen maand meer te maken hebben met de lockdown die tot kort voor kerst is uitgesteld in Engeland?!
En als je je beseft dat in Engeland de weken voor kerst zo ongeveer hetzelfde is als carnaval voor Brabanders (heel veel uitbundige kerstborrels waar iedereen stom dronken met elkaar lam staat te tongen) dan denk ik dat de Britse regering de ernst van de Engelse variant bewust wat heeft overtrokken om hun eigen falen (te laat met sluiten horeca en feestjes verbieden) te verbloemen en het onze regering wel mooi uitkwam om deze variant als excuus te gebruiken om een avobdklok af te kondgen en daarmee de aandacht van het vallen van het kabinet af te wenden.
Dat is een open deur.. Net voor kerst zei Boris dat de scholen open moesten en de dag erna gingen ze in volledige lockdown...
Hoe besmettelijker hoe beter, zolang het niet dodelijk(er) is. Dan zijn we sneller door de nog-niet-besmette bevolking heen, hebben we allemaal antistoffen en kan clown en pinokkio ongezien de t*fus krijgen.
Dat kunnen ze nu ook trouwens.
Er is nu ook een romeovariant. Die zie je niet aankomen en je krijgt er ontzettende hoofpijn van.
'Oude variant' is een mooi eufemisme voor: Chinese variant.
Waarom doen we niet hetzelfde met COVID als met de migratieproblematiek? Doen alsof het niet bestaat, beetje verdoezelen, en het bestaat niet!!!!1!1!1!1!1
Met Covid gebeurt hetzelfde als met migratie: Binnenhalen.
@El Rico Grande | 02-02-21 | 16:06: en er vervolgens het loodje door leggen
Ik heb al eens voorgesteld om onze IC capaciteit op het bordje van het COA te gooien. Want bij het COA maakt het namelijk geen ene flikker uit hoe groot de toestroom is, op de 1 of andere manier weten ze er altijd wel weer een mouw aan te passen.
Dus is het nieuwe plan dat we dicht blijven tot 2022. Dat heeft meteen een groot voordeel, niemand hoeft dan meer open want iedereen is failliet. Hoeven we tenminste ook die lastige vergunningsaanvragen niet meer te behandelen.
Financiële problemen zijn er ook niet meer. Rutte heeft alles weggegeven.
Iedereen een basisinkomen er overheen en voor eeuwig afhankelijk van de overheid. Build Back Better ofnie dan Mark?
@haddem | 02-02-21 | 16:05: Dat is natuurlijk de natte droom. Iedereen afhankelijk van de staat en als je buiten de lijntjes kleurt stoppen we de betaling voor onbepaalde tijd
Stemt u aankomende maart ook weer op dé ondernemerspartij van Nederland?
@Enter Yeti | 02-02-21 | 16:09: Yes, of course we all vote for the undertakers party of the Netherlands.
Kort samengevat, de avondklok doet dus geen fuck en het kabinet loopt wat betreft de Britse variant weer eens op zn dooie gemak naar de schep als ze horen dat de hele kudde in de put is verzopen.
Ik maak mij geen zorgen. Wij hebben hier Rutte. Die slaat het virus dood met een hamer. Daar is een vaccin niets bij!
En we hebben een app!!1!
De engste varianten zijn de schoenenvariant en de pinokkiovariant.
Daar krijg je namelijk depressies, zwaarlijvigheid en financiële problemen van.
Haha, licht aan het eind van de tunnel maar de tunnel is wel heel lang.
@sprietatoom | 02-02-21 | 16:08: Als je in de tunnel stilstaat, dan kan je -overdag - best lang licht aan het eind van de tunnel zien.
de Mark Rutte-Tunnel is de langste tunnel op aarde.
@ikworstelengadouchen | 02-02-21 | 16:15:
Omdat die man leidt aan ernstige tunnelvisie.
@sprietatoom | 02-02-21 | 16:08:
Dat zijn de koplampen van een spookrijder.
Wacht maar op de Zuid Afrikaanse en Braziliaanse variant. Dan zit u nog een jaar opgehokt zu hause.
Ik vertrouw die modelleringen niet meer. Je kunt toch ook gewoon de ruwe cijfertjes vrijgeven (plus eventueel de modellering).
Welke ruwe data die niet beschikbaar is had u gehad willen hebben dan?
@Enter Yeti | 02-02-21 | 16:08: hoeveel samples zijn onderzocht op deze mutant, hoeveel gevonden. Niet zo moeilijk toch?
Ik twijfel aan het aantal besmettingen. Er gaan minder mensen naar de GGD met klachten omdat ze bang zijn dat hun gegevens op strast komen te liggen. Van het aantal geteste mensen zijn relatief meer mensen besmet dus de besmettingsgraad is hoger. Hoor je niemand over en Hugo heeft hiervoor geen nieuwe rekenmethode.
Ik zeg: fake news. En dat zeg ik uit de grond van mijn hart.
En we pikken alle trucs en gefabriceerde getallen weer en laten ons gewoon weer ringeloren. Het gaat nog niet belabberd genoeg om zelfstandig de economie terug open te gooien.
Inderdaad. Je begint je af te vragen wat een groter probleem is, het virus of het totale falen van het beleid van Mark en Hugo.
Het is verschrikkelijk..... werkelijk heel verschrikkelijk...
Serieus?
Deze variant is toch alleen maar voor buiten de EU?
De Britse variant? Zit daar het vaccin al bij in?
Nee, wel invoerrechten en accijns.
Benieuwd naar de rekenmethode
inderdaad volgens het model....
wat zijn nu eens de echte cijfers? dat is toch dagen werk dat onderzoek toch geen weken of jaren?
Rekenmethode zojuist in het nieuws. Er laten zich minder mensen testen. Resultaat, er worden minder besmettingen geconstateerd. Zelfs mijn idiote neefje van 6 had dit al bedacht.
@gemeentereiniging | 02-02-21 | 16:16: Dat is dus de hele ellende wanneer het beleid enkel wordt gebaseerd op absolute aantallen en niet ook op verhoudingen van de zaken onderling.
@gemeentereiniging | 02-02-21 | 16:16: Tijd voor anale testen om de bereidheid wat op te schroeven! Bukken slaaf!
Wie is er bang voor de Britse variant? Ik niet. Hij is namelijk minder dodelijk.
<3 Britse variant! #zinineenfeestje
Voor alle andere mutaties ook niet.
Daar hoor je inderdaad nooit wat over. Wel ten overvloede hoe besmettelijk deze variant is
Virussen worden altijd minder dodelijk als de tijd verstrekt. Is bij kovit ook het geval. Niet dat iemand in de media het daarover heeft. Die vinden het virus steeds maar weer opnieuw uit, zodat ze mensen thuis kunnen opsluiten.
@heldheino | 02-02-21 | 16:42: Dat ook omdat de mensen die dood gaan op enig moment ook dood zijn.
Minder dodelijk? Bron?
REAGEER OOK