VIDEO. Britten leggen EU-vaccinatiefaal uit
Joehoe
Terwijl Nederland dankzij ons plan om """zorgvuldigheid""" boven snelheid te laten gaan zelfs onderaan de EU-vaccinatielijst dobbert, staan we er als geheel handelsblok ook niet echt lekker op. In Groot-Brittannië (checken of die nog in de EU zitten, red.) ging qua keronabeleid ongeveer alles fout wat fout kon gaan, maar nu het op prikken aankomt lachen ze Brussel en zijn 27 provinciën keihard uit. De keurige BBC produceerde deze alleszeggende Sliep Uit Ursula Video, die prikt waar het pijn doet. Au. Au. Au.
Reaguursels
InloggenEr wordt neergekeken op Israël want die zouden meer betaald hebben voor hun vaccins dan marktprijs. Maar dubbel betalen om er eerder van af te zijn is veel zinniger dan de economie nog een paar maand extra in lockdown te hebben. Bureaucraten ga je geen crisis mee winnen, kijk bijvoorbeeld de mooie HBO serie. Chernobyl. Hugo de jonge zegt gisteren zelfs: “de laatste fout is nog niet gemaakt.....”.
Met zo’n houding vergoeilijk je fouten. Waar is de visie en de ambitie en de lat die wat hoger gelegd mag worden. Oh nee dat was de olifant die het zicht weg neemt... laten we de fouten weglakken en de pr clean houden, wat een incompetentie, maar stem vooral vvd straks.. als u er nog geen genoeg van kunt krijgen.
EU en ‘samen’ is grote kul. De Zwakste Schakel, weet je wel. Dure vergissing!
Wat een heerlijk stuk. Op en top Brits; dat keurige maar oh zo venijnige. En het klopt. Wat een faalhazen hebben we toch met die afschuwelijke EU. Kunnen we ons niet laten adopteren door het VK?
Over het EU-kleutergedrag:
www.telegraph.co.uk/news/2021/01/30/e...
Jongens, jongens, bij de volgende verkeizingen zorgen we er gewoon voor dat Ursula von der Leyen eruit wordt gestemd....
.... oh wacht.... whoaaahahaha, dat kunnen we helegaar niet...
„Weet je wat het probleem is”, zegt een EU-bron. „De Britten zitten hierin alsof het een oorlog is. Het maakt niet uit wat het kost, we zitten in een pandemie. Je gooit er gewoon enorm veel geld tegenaan en ziet daarna wel wat er blijft plakken. Wij denken dat we het slimst zijn, maar krijgen nu toch de rekening gepresenteerd.”
Bron: www.telegraaf.nl/nieuws/1838075859/bru...
Ze hebben de EU twee keer gered (WO1 en WO2), dus de Engelsen weten wannneer een zinkend schip te verlaten.
Uhm. Je bent in de war met die andere Engelssprekende natie. Bovendien hadden ze geen reet in WO1 te zoeken.
@omanders | 02-02-21 | 17:23: maar ze waren er wel, en met veel ook.
@omanders | 02-02-21 | 17:23: U moet op geschiedenis les.
@homieguerneville | 02-02-21 | 18:10: ja inderdaad. Dit is wel een hele treurige en waanzinnige reactie.
Gelukkig hadden we Marokkanen die ons hebben geholpen in W.O. 1 en 2 (sarcasme modus on)
Deze meneer vergeet even dat een deel van de vertraging in Europa wordt veroorzaakt door dat AstraZeneca de in het VK geproduceerde vaccins niet aan Europa levert. Toen Ursula een schot voor de boeg over de Ierse grens gaf, kwam Boris op een drafje praten en werd er uiteindelijk toch wat geleverd. Maar je maar geen illusies, de Britten naaien de boel en liegen er ook nog keihard in je bek over. Iedereen die zakelijk wel eens met Britten te maken heeft gehad weet dat het zo werkt. Het perfide Albion zal het zo proberen te spinnen dat zij vaccinatiekampioen zijn, maaf feitelijk zijn het ordinaire dieven.
Beste man Engeland was 3 maanden eerder met bestelling dan EU en als je het goed afspreekt heb je dan voorrang op latere orders. Nederland was met intalie Frankrijk en Duitsland er ook vroeg bij in juni maar die order is door EU overgenomen en pas veel later in Europees verband geëffectueerd . Tja. Eu bleek ten opzichte van andere opdrachtgevers zeer lastig te zijn en dan komt de boemerang ergens terug weet ik als inkoper.
www.telegraaf.nl/nieuws/1838075859/bru...
www.telegraph.co.uk/news/2021/01/30/e...
@Willem53 | 02-02-21 | 17:26:
Precies. Dit is hoe het werkt als je zaken doet met bedrijven, dan moet je niet gaan jammeren dat anderen de boel verzieken.
Voor wie verlangt naar Londen en een rit met een dubbeldecker bus. Live www.youtube.com/watch?v=eNSxNEwjRd8
Trouwens i.v.m. de komende verkiezingen en onze hoog oplopende staatsschuld, kunnen Rutte, Knot en CBS ons al iets vertellen over de komende EU contributie.
Nee... en dat komt door (u raad het al) korona....
In The NewYorker een groot achtergrond artikel over het Sputnik V vaccin www.newyorker.com/magazine/2021/02/08...
>>Afgelopen herfst stuitte het vaccin Oxford-AstraZeneca op een aantal problemen bij het testen en uitrollen ervan. Onderzoekers hebben fase III-onderzoeken opgeschort nadat een deelnemer uit het VK ziek werd, maar de F.D.A niet correct op de hoogte had gebracht; Als gevolg hiervan werd het Amerikaanse proces zes en een halve week uitgesteld. In oktober publiceerde de Times of London een rapport waarin een Russische desinformatiecampagne werd geschetst die 'bedoeld was om de angst voor het coronavirusvaccin van de Universiteit van Oxford te ondermijnen en te verspreiden'. Het rapport koppelde de opmerkingen van Dmitriev, waarin hij het een 'apenvaccin' noemde, aan een segment op de Russische televisie dat suggereerde dat het vaccin mensen in apen zou kunnen veranderen. De Britse minister van Buitenlandse Zaken, Dominic Raab, klaagde publiekelijk over Dmitrievs taalkeuze; Dmitriev heeft sindsdien het gebruik van de uitdrukking vermeden. Toen ik hem in december sprak, verwierp hij het idee dat hij gemotiveerd was door geopolitieke concurrentie. "We streven er niet naar om het primaire vaccin ter wereld te worden, maar om deel uit te maken van een portfolio van vaccins", zei hij. Toch kon hij het niet laten om naar zijn concurrenten te graven. "Er zijn over het algemeen geen langetermijnstudies van mRNA-vaccins of chimpansees", zei hij.
Dmitriev is een bankier met goede connecties. In de jaren negentig studeerde hij aan Stanford en Harvard en werkte hij bij McKinsey en Goldman Sachs voordat hij een carrière opbouwde als financier in Rusland. Zijn vrouw, Natalia Popova, is de adjunct-directeur van Innopraktika, het wetenschappelijke instituut dat betrokken is bij een project van $ 1,5 miljard om een technologiehub te bouwen aan de Moscow State University. Het instituut wordt geleid door Katerina Tikhonova, van wie algemeen wordt gezegd dat het de dochter van Poetin is; Begin tweeduizend gingen Popova en Tikhonova samen naar de universiteit. (De meeste waarnemers gingen ervan uit dat, toen Poetin verwees naar de dochter die was ingeënt, hij Tikhonova bedoelde.) In een segment dat in augustus op een staatstelevisie werd uitgezonden, bezoekt Popova het laboratorium van Logunov in het Gamaleya Instituut; ze interviewt ook Dmitriev via videochat, zonder op te merken dat ze getrouwd zijn. "Het is nog steeds onduidelijk waar het coronavirus vandaan kwam, maar Rusland kan de plaats zijn waar het wordt verslagen", verklaart ze.
Over zijn naamkeuze voor het vaccin gesproken, zei Dmitriev: "We hadden gewoon het idee om een Russisch woord te kiezen dat de rest van de wereld al kent." Gintsburg erkende dat de naam was gekozen "met het oog op concurrentie in de internationale arena." Maar, voegde hij eraan toe, "zelfs als dit voor de algemene bevolking een betekenis heeft, maakt het voor de doeleinden van de wetenschap helemaal niet uit."<<
De Duitse minister Jens Spahn van Volksgezondheid wil samen met de premier van Beieren dat het Sputnik V vaccin versneld wordt goedgekeurd door de EMA in Amsterdam. (Bron: FAZ). Hoezo geopolitiek?
Men kan zeggen wat men wil, maar in het VK komt men wel voor zijn burgers op met de rappe vaccinatie, ongeacht de leeftijd. In Nederland gaat het bij vaccinatiefalen al gauw de kant op van U kunt beter dood neervallen als u op leeftijd bent. Neem die oude captain Tom van 100, die had in Nederland allang de pil van Drion gekregen. Anderzijds wordt u uiteraard wel fit genoeg geacht om door te werken tot 67 plus.
De pil van Huib Drion bestaat helemaal niet.
nl.wikipedia.org/wiki/Pil_van_Drion
@onfray | 02-02-21 | 15:39: De spreekwoordelijke pil van Drion
Nee hoor,, Engeland wel.. mAar Schotland krijgt vrijwel niets.. Zowerkt dat daar.. Schotland is ook maar gewoon bezet gebied natuurlo=ijk...
@Epistulae_Morales | 02-02-21 | 17:13: Sorry medereaguurder, Schotland heeft genoeg vaccins gekregen om de gehele bevolking te vaccineren.
@Febofiel | 02-02-21 | 17:42: Heerlijk! 2 totaal haaks op elkaar staande beweringen. Ik zou graag gaan googlen wie er het dichtst bij zit maar ben net klaar met verplichtingen en ga naar bed.
LOL. So true!
Ja, als je 'briljante' Brexit deal (dixit Johnson) in de praktijk ontzettend tegen blijkt te vallen dan zou ik ook blijven hameren op dat ene (vermeende) lichtpuntje.
Precies. En ik vind het wel prettig dat de EU zijn tanden laat zien wanneer het om het geld en de gezondheid van zijn burgers gaat
Wat is dat ene lichtpuntje in de EU dan?
De transferunie?
De verdamping van al onze spaargelden en pensioenen door ECB-beleid?
De "one-size-fits-none" euro?
De open grenzen met Afrika en het Midden Oosten?
De 1.000 miljard euro voor niet-werkend klimaatbeleid?
De onhaalbaarheid en onbetaalbaarheid van alle EU-plannen?
Ben jij dat Alexander Pechtold?
Daar zit ie tussen,ergens.
Laten we even 10 jaar wachten. Ben benieuwd hoe hard wij Nederlanders dan zijn uitgeknepen door de EU. Vergeet niet dat we die onverantwoordelijke Zuid-Europeanen toegang hebben gegeven tot de Euro drukpers.
Voorzitter van Vonk of hoe die Europese partij gesponsord door de EU ?
Niemand die er over twijfelde dat er na de Brexit magere jaren zouden komen voor het UK. Laten we na 5 jaar nog eens kijken.
5 jaar ellende voor vrijheid in keuzes en beleid. Beschamend dat de EU dat niet begrijpt en pas op de plaats maakt.
nos.nl/artikel/2366503-advies-nieuw-k...
Mocht u na de verkiezigen nog steeds niet dood of failliet zijn dan zullen de EU en Rutte'66 dat nogmaals proberen met een verdubbeling van de klimaatwetten.
Rutte noemt dat plan B
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
Eindelijk: het artikel in The Lancet. resultaat Spoetnik V in fase 3.
The Lancet is erg positief gestemd over dit vaccin.
Bovendien is er een aantal praktische voordelen van dit vaccin: bewaren op temperatuur van een koelkast, en eerste shot is al erg effectief.
Laatst hoorde ik hier een hoop zeggen dat die Russen niets kunnen......
Hebben ze zelf de beste van alle... en als eerste ook nog...
www.welingelichtekringen.nl/samenlevi...
Heeft U gekeken naar de auteurs van dat artikel? De slager, die zijn eigen vlees keurt.
Goed, het ziet er niet slecht uit. Maar geeft mij toch maar een mRNA vaccin.
Rusland is goed in het maken van vaccins, net als India trouwens, en ze leveren vooral aan arme landen. Deze vaccins zijn veelal goed houdbaar (tot 7C of in poedervorm), dus de EU kan ze ook in Rusland of India kopen, niets mis mee.
@Frau_Ferkel | 02-02-21 | 15:43: Volgens mij keurt iedere producent van vaccins zelf zijn product. Dus inderdaad de slager keurt zijn eigen vlees.
Goede zaak.
Dan maar aan de Spoetnik.
Wel ff uitkijken voor die microchips.
1-0 voor brexit?
zo willen ze het zelf wel verkopen, maar het gaat niet op. Zeker om wat er nu tussen Schotland en GB gebeurd.. ze hebben zeichzelf in de voet geschoten en ze weten het alleen nog niet
@Epistulae_Morales | 02-02-21 | 15:02:
Nee, de BBC was en is ook tegen een Brexit.
De column is puur een reactie op de totale onzin van de EU-slogans.
Over 10 tot 15 jaar lachen ze ons keihard uit.
@Epistulae_Morales | 02-02-21 | 15:02: Nee hoor, de UK gaat het prima doen na de Brexit, de pond is flink gedaald, ze zijn concurrerender geworden en het is helemaal niet in het belang van de EU en de UK om de handelsbetrekkingen te verslechteren, het gaat gewoon verder.
@Dandruff | 02-02-21 | 15:14: De BBC is bijgedraaid op het moent dat die vaccin oorlog begon. Wrden veel verslaggevers daar ook kwalijk genomen.. Iets met gezamenlijke vijand.
Maar feit is dat volgens zowel EU, GB als AZ er een leveringsverpliching geldt voor vacins aan zowel GB als aan EU. Met een datum. En feit is dat de EU bereid is de vaccins die in de EU zijn geproduceerd, ook daar moeten blijven. En de EU heeft die macht ook. En is zelfs bereid grenscontroles uit te voeren.
De stand staat nu op 8 miljoe exta vaccins die opeens AZ wel extra kon leveren.. dus nog 40 miljoen te gaan. En die worden ook nog gevonden. Over een week is die hele productie bottleneck "opeens opgelost"..
@vlotterik | 02-02-21 | 15:54: Ik denk dat je toch een lesje economie hebt gemist. Een dalende pond maakt investeringen in GB niet interesant. Investeerders houden daar niet echt van.... En GB leeft van buitenlandse investeerders (dat doet elk land met een schreeuwend tekort op de handelsbalans). Dus dat de pond daalt is *slecht* nieuws.
Daarnaast was de pond altijd al min of meer gekoppeld aan de Euro (want grootste handelspartner) daalde en steeg ook met de Euro mee (zelfde economische probleem en oplossing: geld bijdrukken) maar het heeft ze nooit gered.
Het enige dat GB windwiren zal leggen is Londen dat straks het Singapore aan de Thames wordt. London wordt straks de grootste geldwitwasmachine op aarde, en *dat* is koren op de molen van de kliek die die Brexit erdoorheen heeft gejast.. die komen uit die sector.. Zie de CV van die UkiP pipo's anaar eens,,,Allemaal mannetjes in Offshore financials. En GB/Londen zal de spil worden voor kapiaalvlucht naar Barbados, Birttish Virgi Islands en Guernsey, zonder EU toezicht. want *DAT* was het grote schrikbeeld.. dat toezicht zat eraan te komen.
@Epistulae_Morales | 02-02-21 | 17:17:
De BBC is nooit bijgedraaid, ze maken alleen even gehakt van deze onzinnige EU-beschuldigingen. Kijk anders dat filmpje eerst even.
Je mist de hele point; alle beschuldigingen vanuit de EU waren òf onjuist, òf hypocriet, òf allebei. De EU eist een medicijn op dat de Britten 3 maanden eerder al hadden besteld, en verwijt vervolgens de Britten "egoïsme".
Dat AZ desondanks haar best doet ook aan de EU te leveren is geen "overwinning van de EU", maar gewoon commercieel denken. Of geloof je echt dat AZ er op uit was de EU te naaien?
Waarom denkt de EU-lobby toch altijd dat dictaturen zoals China, Iran, Oekraïne en Turkije betrouwbaar zijn dan democratiëen zoals de VS en GB?
@Epistulae_Morales | 02-02-21 | 17:25:
Over economie gesproken. Hoe handig is het ECB-beleid om een piramidespel te spelen met niet-bestaand geld? Een naar hyperinflatie neigende transferunie waarbij een "enter" knop de geldpers vervangt? Een Timmerfrans die 1.000 miljard euro mag stukslaan op een energietransitie die naast onhaalbaar en onbetaalbaar, vooral zeer milieuvervuilend is?
Verder zijn die ad homines niet zo sterk omdat ze niks zeggen over de voor- en na- delen van een Brexit. Bovendien werkt dat 2 kanten op; nogal wat Remaniers zijn subsidies slurpende grootverdieners zoals de BBC, popsterren, banken en multinationals. Logisch want de subsidiestromen in de EU zijn groter èn minder gecontroleerd. En met name popsterren en multinationals staan er ook niet om bekend dat ze braaf hun belastingen betalen. Waarom denk je dat moralisten als Bono en Geldof in NL staan ingeschreven?
Dat die bestelling eerder is geplaatst maakt helemaal geen za uit, en AZ weet dat. Zowel EU als GB (zeggen ze beide) hebben xx units bestald te leveren VOOR einde Q1 2021. ALs AZ niet levert aan de EU, heeft AZ een probleem. Ook al hadden we het gisteren besteld.
En als AZ niet levert, dan gaan de exportrestricties in voor in de EU geproduceerde vaccins. Kwestie van bescherming van de bevolking van de EU
Dus de Eu doet slecht (en Nl doet het slechter)
Maar hoe zit het nu met dat zootje wereldwijd eensgezinde gehypnotiseerde "build back better" gnarfen? Is nu het Engelse Koningshuis ietsje beter aan het backbuilden dan het Nederlandse of zitten we naar een toneelstukje te kijken?
Snap je zelf wel wat je post?
zielig stukje politieke propaganda,, maar het volk smult er van.
Ik smul er ook van, alleen al de afgang van deze absurde VdL en haar "samen" dogma.
Het zou super vermakelijk kunnen zijn, ware het niet dat we zelf vastzitten in dat stinkende moeras.
Dit filmpje van de Engelsen is zó waar, te triest voor woorden eigenlijk.
En qua Nederland doet alleen Bulgarije het nog slechter dan ons, een na slechtste zijn we dus. Wat een lachertje... en dan te bedenken dat NL altijd het beste jongetje van de klas wil zijn. Nou Hugo, werk aan de winkel!
Vooralsnog zijn er verhoudingsgewijs meer Corona doden in Engeland .
onzin De besteldatum maakt geen zak uit als in een contract staat dat ze leveren VOOR einde Q1. De afspraak is leveren voor einde Q1 en zo niet dan heeft AZ een probleem. Dat AZ met GB eenzelfde afspraak heeft gemaakt is een probleem tussen AZ en GB, zeker als die in de EU geproduceerde vaccins niet het continent mogen verlaten/
@Epistulae_Morales | 02-02-21 | 15:01:
Dat contract verplichtte tot niets, dat was het hele probleem.
Bovendien, je kunt wel in een contract zetten dat alle AZ-personeel moet leren vliegen met hun oren... Als dat niet kan dan kan dat niet, einde contact.
Er is meer nodig dan er wordt geproduceerd, punt.
@Dandruff | 02-02-21 | 15:23: In dat contract staat gewoon een levringsverplichting van xx units voor einde Q1 (met een tabel voor de rest van het jaar). Wat snap je daar niet aan?
Heb je het wel gelezen? De EU heeft het online gegooid..
Die 'inspanningsveplichting' gaat over de verplichting om de productie op te schroeven 'to meet demand', omdat de EU AZ daarbij heeft geholpen, financieel en wellicht op gebied van regelgeving.
Of ze dat nu wel of niet lukt met die productie.. AZ moet sowieso leveren. Dat ze dezelfde ook aan GB hebben verkocht (want daar lijkt het op, aangenomen dat GB geen vuil spel speelt) dan worden zowel de EU als GB genaaid. Probleem voor GB is dat van dit vaccin, en ook andere vaccins(!) waar GB van afhankelijk is, van het EU vaste land komen. En die kunnen alleen de grens over als er een exportvergunning voor is. Dus de oplossing is heel eenvoudig en simpel; AZ gaat leveren aan de EU.
Van dit soort directe en duidelijke media kunnen we hier in Nederland heel wat leren. NOS en DPG, lezen jullie mee?
Met de kanttekening dat de BBC ten tijde van de Brexit-discussie misschien toch net iets meer vóór blijven was dan tegen.
Ik kan ze alleen maar gelijk geven. De emmer peop die de UK over zich heen heeft gekregen in het Brexit proces stinkt naar de misdaad. Het land kon niks anders dan hel en verdoemenis tegemoet zien. Dat deze stuitend arrogante houding van de EU nu beantwoord wordt met een even vlijmscherp als onderkoeld commentaar is terecht.
De hele campagne van de Brexiteers barstte van de onwaarheden en arrogantie jegens de landen van de EU. Waarom laat je dat stukje dan weg? Alleen de EU kan wat fout doen, de dappere Britten doen alles goed. Simpel om het allemaal zo te bezien. Het feit dat de Britten hun vaccinatiegraad zo ontzettend uit moeten melken (dagelijks in het nieuws) heeft natuurlijk een simpele reden die men hier waarschijnlijk niet wil horen: als alles kut gaat in een land, moet je het ene positieve dingetje natuurlijk eindeloos in iedereen z'n gezicht douwen. 'Nee hoor, het gaat echt wel goed met ons! Kijk maar!'
Ik vind het fijn voor de Britten dat ze het vaccineren zo te zien goed doen. Maar dit soort goedkope propaganda is echt voor simpele zielen.
wacht nou nog even.. Het is nog amper begonnen. Kijk alvast wat er tussen Schotland en Engeland gebeurd.. De schotten krijgen geen vaccins en Sturgeson dreigt die cijfers openbaar te maken. Engeland zegt dat dat om nationale veiligheid gaat.. In Schotland is de arrestatie gelast van Boris Johnson..
Scottish independence in 3...2...1.
Wat is het Engels toch een mooie taal, het onderkoelde uitgesproken cynisme spat ervan af.
Prachtig.
Ik word er ook erg blij van.
Verbal gymnastics and utter shambolics! Imbibing wee drams of Scotch and bring us more scones!
@van Oeffelen | 02-02-21 | 14:54: Wee, sounds Scottish. But so does tight as ducks arse.
Heerlijk om die EU-extremisten zo hard op hun muil te zien gaan.
De EU en Hugo kunnen elkaar een hand geven. De EU zou een sterk staan contractueel. Op basis van wat ik gezien heb van dat contract met AstraZeneca geloof ik daar niets van. Het ging om een inspanningsverplichting en niet om een resultaatsverplichting. Plus alle hobbels die zich nu voordoen zijn alle te voorzien geweest. Met het maken van een contract had hier prima op geanticipeerd kunnen worden. Maar neen. De EU gaat dreigen. De EU bedrijft machtspolitiek. Nu snap ik ook waarom de EU geen goede contracten maakt. Niet nodig je misbruikt je macht. De EU had beter een goede jurist kunnen voor het schrijven van dat contract kunnen nemen. En Amerika first is als fenomeen ook al heel oud. En wat het nog grappiger maakt is dat het overheden zijn die elkaar in de wielen rijden. De bedrijven zijn er al lang uit. En het vaccin is pas kort geleden goedgekeurd. Logisch dat je de vaccins die er al voor de goedkeuring waren, verkoopt aan anderen. Het vaccin had ook afgekeurd kunnen worden.
Leuke tweet van Greet trouwens (kwam ik tegen onder de gelinkte tweets):
twitter.com/geertwilderspvv/status/13...
Lol...
Onder de gelinkte tweets hm hm.
Ja, stel dat iemand gaat denken dat u de tweets van geertwilderspvv volgt.
Dat kunnen we met zijn allen niet hebben.
Daarom veilig hem Greet noemen.
@Roadblock | 02-02-21 | 14:43: Nee toch niet, ik volg uberhaupt niemand op Twitter. Maar ik had wel GeenStijl artikelen door elkaar gehaald (kon ik weten dat GeenStijl meer dan 1 artikel per dag over Corona zou plaatsen), de tweets waar ik het over had zaten in www.geenstijl.nl/5157506/donkere-wolk...
(ik zei Greet omdat ik het idee dat de meest gebruikte aanduiding was in GeenStijl comments, u zoekt teveel erachter)
Build Back Bullshit !
Von der Leyen is ongeschikt en voor Nederlandse belangen veel erger dan Huug. In Duitsland waren ze blij dat ze er in Brussel intrapten.
Von der Leyen had in Duitsland al een enorme puinhoop achtergelaten bij de Bundeswehr, dus die was wel toe aan een nieuwe uitdaging.
Een mix van De Jonge, Asscher en Wiebes, maar dan met een kudt dus.
@obominotie | 02-02-21 | 14:24:
Ik probeer mij dat grafisch voor te stellen, en kom dan toch bij dat erotische gebak uit.
@FrankVeer | 02-02-21 | 14:08: ze had en heeft een vrij goede reputatie in de BRD.
Zeg dat tegen diegenen die op haar gestemd hebben. Ow wacht ff
@zokanhetookja | 02-02-21 | 15:03: zeg dat tegen degenen die onze minister president hebben geozen.. ow wacht onze minster.. ow wacht.. staatshoofd? nee.. rechters? ook niet. zelf niet indirect...
Iedereen geluk met dit medische experiment, jullie mogen die van mij hebben.
waar kan ik hem ophalen? Ik wil weer op vakantie, en heb een vinkje in mijn paspoort nodig.
@Nuchternederland | 02-02-21 | 14:05: Stap 1: Pak een pen/stift/krijtje/potlood.
Stap2: Pak je paspoort.
Stap3: Zet er een vinkje in.
Stap4: Ga op vakantie.
@Hersenletsel | 02-02-21 | 14:17: Nog wel. Veel vliegtuig maatschappijen gaan een vaccinatie verplicht stellen. Prima.
Dat dreigement in de EU geproduceerde vaccins niet te exporteren was tactisch een heel slechte zet. Het lijkt op korte termijn handig: we hebben het zelf nodig. Maar het grootste probleem ermee is dat we in de EU niet de productiecapaciteit hebben voor onze eigen bevolking. Dus als wij een signaal uitzenden van vaccin-nationalisme, dan hebben we onszelf daarmee.
Lees: Dus als de EU een signaal uitzendt van vaccin-nationalisme, dan heeft de EU ons daarmee.
@J.P.Drapeau | 02-02-21 | 14:07:
Hehehe, als de EU geld belooft aan Afrika, zeggen ze eigenlijk: Domme Hollanders, trek die beurs maar weer.
Je publieke bevoegdheden (douanerechten) inzetten in een civielrechterlijk geschil (aankoop vaccins) noemen we in een echte rechtstaat machtsmisbruik en is bij wet verboden.
Maar niet in de EU.
qanon aan : zodra de kwetsbare groep is ingeënt is het slechts een 10 daags griepje. qanon uit. lol
Vind het toch wel lekker om te zien hoe de UK op volle toeren draait en de EU het nakijken geeft. Na een smear campaign van maanden, zo niet jaren, wordt de EU nu geconfronteerd met hun eigen incompetentie. Helaas zullen de Brusselse rukkers [allemaal mensen van 60+ zo lijkt het, wat een armoe ook] dit zelf weigeren in te zien.
En dan Israël. Gewoon véél meer betalen voor het vaccin > Nederland en E.U.: €37,50 p.p. (€18,75 per DOSIS x 2) Israël €46 p.p. = €8,50 p.p. meer á 9 miljoen inwoners = €76.500.000. Maar hiermee kunnen zij 3 maanden eerder uit de lockdown (á €760miljoen/week) ofwel 13 x 760 = €9.88 MILJARD
Alles uit bronnen teruggerekend naar €uro...
Tja, wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en alleen kijkt naar de inkoopprijs maar daarmee de return on investment vergeet, dan weet je dat we geregeerd worden door pipo's...
Bron 1:
Nu . NL > prijs pfizer vaccin nederland dosis
Bron 2:
Times of israel > price pfizer vaccine israel per person
Bron 3
Jerusalem Post > cost lockdown Israel week
repost, maar wel waar.
Het zijn ook gewoon kutambtenaren
Scheelt ook dat Israël de medische data deelt met de fabrikant.
Ja, is gewoon de wet van vraag en aanbod.
Hoge besmettingscijfers bij de Hebreeuwtjes overigens.
@1977 | 02-02-21 | 14:08:
Die ambtenaren zijn ook zelfden gehinderd door enig vooruitzicht. Korte termijn visie is wat hen alle siert, Zelf kunnen zeggen: Ik heb 50 miljoen bespaard. Na mij de zondvloed. Dat valt toch onder een ander departement. Of in ieder geval onder iemand anders zijn verantwoording.
Engeland is wel het laatste land dat we als voorbeeld moeten nemen. Alles ouwe tinnef daar, enorme faal qua pandemiebestrijding en het volk zit nog steeds binnen te mokken. Economische schade daar veel groter dan in de West-EU.
Niemand heeft het over het verdere beleid, dit gaat over de vaccinaties.
Goh...
Wat about Belgie?
Geen jaarlijkse contributies incl klimaat kosten, eurobonds... aan EU,
maar vooral UK weer een soevereine staat, welke zelf zijn grenzen bepaalt.
Hongarije wel, maar de EU komt in dit rijtje niet voor: www.statista.com/statistics/1123927/s...
De EUSSR is te trots om aan te nemen. Net zoals destijds de USSR te trots was om Marshallhulp aan te nemen, zeg maar.
@kapoerewiet | 02-02-21 | 14:01: de EU had Hongarije zelfs verboden om het Russisch vaccin te kopen.
Grappig dat, nu het item is dat hun uitkomt, er geen reguurders klagen over MSM, waar de BBC normaal, als het item ze niet uitkomt, wel toebehoort.
Ja heel grappig,
Oh nee, toch niet, zure linkse trol.
Gs is inmiddels groot captain. Jou stelling is derhalve prut. vele reaguurders, vele meningen.
Zonder de BBC wisten we dit ook al, hoor.
@horsteknots | 02-02-21 | 14:01: dat valt behoorlijk tegen 80% van de reaguurders zijn bij elk onderwerp dezelfde met dezelfde onzin gedachte
@Capt. Iglo | 02-02-21 | 14:04: beetje rare stelling 80% onzin. Of is dat hetzelfde als reaguurder Capt Iglo komt bij elk onderwerp 100% met dezelfde onzin gedachte?
tada, zie hier opportunisme in de praktijk. Veel volk heeft hier een enorme balk in in de ogen.
@BobDobalina | 02-02-21 | 14:40:
T'is maar wat je een balk noemt. UK is een stuk verder met het vaccineren en wij hebben Hugo die voor de zoveelste keer cijfers moet bijstellen. Terwijl we al onder aan de ranglijst bungelen en als makke schaapjes strakjes weer wat weekjes extra lockdown mogen slikken.
Ben benieuwd hoeveel onnodige doden de incompetentie en labbekakkerigheid van de EU ons gaat brengen.
Meer dan die idiote avondklok oplevert
Geen enkele dode, de oversterftecijfers worden gewoon gecorrigeerd. Achteraf zal blijken dat vanaf dag 1 de oversterfte nog nooit zo laag is geweest. Alles voor de EU, het mag wat kosten.
www.parool.nl/nederland/europarlement...
D66 Europarlementariër wil dat de Nederlandse regering (waarin D66 in het potje meeroert) wordt aangeklaagd voor 'institutioneel racisme'. Nou mw. Kaag, een dolk van eigen deeg.
Zuchterdezucht. En reken maar dat het cilicium weer uit de kast gaat komen. Daar heeft D66 een stapel van liggen.
Ene "SAMIRA RAFAELA"..... nou dan weet je 't wel: weg-met-ons & import graties geldzoekers in de overdrive!
Vort met Dhimmi66
Laat die Europarlementariër zichzelf maar aangeven bij de politie dan. Daar wachten we al heel lang op.
En bedenk : de eu heeft het Verenigd Koninkrijk getart met regelingen en moeilijk doen vanwege de brexit, en dan verwacht de eu dat het Verenigd Koninkrijk nog gaat helpen nog ook met hun eigen incompetentie.terugh naar den soeverein Nederland.#nexit *toen ging de wekker..*
ik heb nog een 'leuk' inside story over ursula and vaccine nationalism (en publieke fondsen richting duitse partijen). als GS dit wil oppakken, dan kan ik daar zeker wat verder info over delen -- dan verder aan GS om dit uit te zoeken. (niet zeker of GS ook echt ambities heeft op het gebied van onderzoeksjournalistiek?).
Zeker, superboeiend, schrijf een blog.
Tip de redactie zou ik zeggen.
Ik kan uit eigen ervaring spreken, dat tips soms geplaatst worden.
Waar wacht u op, tip de redactie, en als het any good is, krijgt u echt wel response.
Klinkt interessant, volgens mij is er ook een contactlink ergens om tips te delen.
@Roadblock | 02-02-21 | 13:56:
Ik kan uit eigen ervaring spreken dat tips soms ook niet worden geplaatst. En ik heb altijd hele goeie tips, de beste tips ooit. Maar ja, eigenwijs.
@Herfsttijloos | 02-02-21 | 13:59: De tips die ik later op de avond instuur worden ook nooit geplaatst, plop.
@Herfsttijloos | 02-02-21 | 13:59:
Soms is wat het is: Soms.
3,1 miljoen Israëli's kregen het eerste vaccin, 1,8 miljoen het tweede. Ga met al onze kracht door met onze enorme vaccinatiecampagne - en kom weer tot leven!
Benjamin Netanyahu
Komen nu wel met alarmerende inschatting groepsimmuniteit. Niks 60%. 80-90% zal gevaccineerd dienen te worden. En dan nog hoe lang kun je die immuniteit vast houden?
@Lorejas | 02-02-21 | 13:57:
Als het daar niet blijkt te werken dan hebben we een echt probleem tenminste als we vasthouden aan onze huidige strategie.
Dan zakken we door het ijs zo de ontdooide permafrost in ja. Ik houd mijn hart vast met ons huidig faalbeleid.
@Lorejas | 02-02-21 | 13:57: Nou die 80-90% kunnen we hier per definitie wel vergeten, daar zijn we een veel te eigenwijs volk voor. Ik gok dat we hier de 60% uit vrije wil gaan halen, de rest zal naar een vaccinatie getreiterd moeten worden.
Ja maar wij hebben vrede en water uit de kraan. Hah! Eet dat stomme Britten.
In ander vaccin nieuws, het Sputnik V vaccin blijkt een van de effectiefste corona vaccins concludeert The Lancet.
Volgens de NPO was Poetin bijna aan het liegen toen ie dat vaccin aankondigde.
goh
verkondig ik al 6+ maanden hier.
Rusland heeft ook een flinke batch aangeboden aan de EU, maar dat zal door kleinzielige Eurocraten wel weer worden dismissed als 'propaganda'. Het sneue aan de EUSRR én haar apologeten is dat het hen totaal ontbreekt aan zelfreflectie en zelfcorrigerend vermogen.
Dat zou me niets verbazen, ze hebben een goede reputatie qua vaccinontwikkeling.
Inderdaad, via google te vinden " Safety and efficacy of an rAd26 and rAd5 vector-based heterologous prime-boost COVID-19 vaccine: an interim analysis of a randomised controlled phase 3 trial in Russia"
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
Dat zul je ook niet groot lezen in de MSM, want Putin = Hitler. Of zo.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 02-02-21 | 13:54: www.thelancet.com/journals/lancet/art...
Hoe kan dat nu? De Russen willen toch juist een vaccin waarvan alle Russen doodgaan?
hahaha, dat zou echt geweldig zijn
Auw. Hij heeft gelijk, deze BBC-meneer.
Maar hij vergeet een ding, wij zetten volledig in op de professionals, het woordje wat Hugo het liefst 3x in een zin propt. De professionals, de professionals nee, de professionals. En ondertussen loopt het vaccinatieprogramma in ons land - de EU laat ik er verder buiten - finaal in de soep. Maar wel op professionele en uiterst deskundige en zorgvuldige wijze, dat dan weer wel.
De professionals zijn professioneel; niet zo professioneel als we van professionals zouden willen. Maar waar een professionele wil is is een professionele wil en daarom gaan we de avondklok in stand houden.
En de band blijft spelen terwijl het schip zinkt.
Als je mij een paar euro's in de hand drukt voor het zetten van wat prikken, ben ik ook een professional. Professioneel zegt niets over vaardigheid, enkel dat je er voor wordt betaald...
Lijkt wel een stukje projectie van die ambtenaren. Hebben zelf ook weinig vaardigheden, maar worden wel betaald, dus zijn ze professionals?
ponzifraude van Madoff stortte in op moment dat er geen nieuwe inleg meer was. De hel en verdoemenis apocalypse kaartenhuis collapse van Juncker gaat beginnen als nettobetalers massaal het EUrijk verlaten en er alleen netto ontvangers bijkomen en overblijven. de implosie vacuumbom van Rutte zogezegd
Hoe zit het eigenlijk in Israel? Dat men daar de noodklok weer luidt omdat het niet onder controle is?
Simpel. Daar missen ze de expertise van onze professionals.
Hm, misschien een paar linkjes?
Volgens mijn info zakken de grafieken daar nog steeds.
@Roadblock | 02-02-21 | 14:00: www.tijd.be/politiek-economie/interna...
@dyslexieman | 02-02-21 | 16:22:
Dat gaat over het verlengen van de lockdown, en de invloed van de britse variant.
Noodklok?
Aantal doden Israel: 4800 0,05%
Aantal doden Nederland: 14.000 0,08%
Die jongens van de BBC zijn veels te serieus, hebben geen gevoel voor humor.
Ze hadden al die stukjes waar die EU laven engels proberen te spreken, moeten voorzien van subtitels.
LOL ja inderdaad. Mijn hemel wat een efteling.
Dit soort subtiele humor is normaal gesproken wel toevertrouwd aan onze Engelse vrienden.
Precies; die uitvreters v.d. hand-ophoud-landen in het bijzonder.
Deze crisis toont toch maar weer aan dat zowel Brussel als Den Haag een niveau hebben van een sociale werkplaats.
Overbetaalde raamambtenaren die uitblinken in incompetentie.
Klopt. Maar het irritante is vooral dat ze het allemaal hoog in de bol hebben en belachelijk veel geld krijgen.
Vooral nu blijkt dat de EU in deze vorm weg moet.
Haal dat parlement weg en de rest van die ambtenaren.
Overleg maandelijks met ministers en dat is echt voldoende.
De vergelijking is wat triest, maar o zo waar!
@pejo | 02-02-21 | 13:45: Nouja, ik kan me voorstellen dat het wel handig is als ieder EU lid een speciaal voor dat doel toegewijde afgevaardigde minister heeft(basically wat nu de europese commissie is) en dat er daadwerkelijk een EU-hooggerechtshof is die checked of dat juridisch allemaal klopt wat lidstaten doen / willen.
Maar de rest van dat circus, al die commissies, raden en leden is niets anders dan een ongekozen geldput.
NEXIT de EU is corporate net als in een groot bedrijf gaat alles sloom en traag.
Ja, het gaat daar zelfs zo geweldig dat Schotland en Noord-Ierland zich zo snel mogelijk willen afscheiden van het VK.
Nou de groeten dan zou ik zeggen. NI kan ik me nog enigszins voorstellen maar Schotland heeft Engeland harder nodig dan andersom.
Dat willen ze zo’n 300 jaar.
Wachten ze niet eerst tot iedereen gevaccineerd is, want onder de EU kan dat nog wel een paar jaar duren.
@Rachid,
In het leven heb je meer aan historische kennis dan aan EU-slogans.
Discussies over afscheiding van Schotland en Noord Ierland zijn niet begonnen met de Brexit, maar al vele eeuwen daarvoor.
Goeiste tegel. Niet opgelet zeker bij geschiedenisles?
Ik heb daar een film over gezien, hoe blauw geverfde Schotten uit het VK willen treden om weer bij de EU te mogen horen.
Aanrader!
De SNP wil dat maar al te graag, maar die club kan het resultaat van het referendum in 2014 niet accepteren. Ze worden liever ook niet herinnerd aan de ‘once in a generation opportunity’. De SNP is ook meer bezig met het zeuren over een nieuw referendum, dan met het zorgen dan de echte problemen aanpakken, zeker in deze tijd. Nicola Sturgeon zou zomaar binnenkort moeten aftreden voor misleading parliament met leugens over voormalig Schots first minister Salmond. Dan kan het zomaar snel afgelopen zijn met de nationalisten.
Het lijkt me erg sterk dat Noord Ierland wil scheiden van de UK.
We staan er niet goed op qua handelsblok ? Hmm... wat dacht je van de export van schapen zo net voor de verkiezingen !
U wilt Rutte toch niet hierheen sturen?
Hyperlinkje BBC kapot...
Dat krijg je als voor een prikkie op de eerste rang wil zitten.
EU heeft ook zwaar gefaald bij het inkopen van BioNtech- notabene van eigen bodem, omdat er op de Fransen moest worden gewacht die óók met een vaccin zouden komen. BioNtech/Pfizer is ook grootscheeps ingekocht door de UK, en door het politburo-handelen van de Eurocraten vissen we hier dus ook achter het net. www.ewmagazine.nl/podcast20/#brussel Wie nu nog de EU verdedigt is echt gehersenspoeld.
@kapoerewiet | 02-02-21 | 13:41: Absoluut. Old boys network, niks anders. EEG was geweldig en daar had het bij moeten blijven dan waren de Engelsen ook gebleven. Edward Heath heeft ze begin jaren 70 de diepgaande integratie niet verteld toen hij het verhaaltje verkocht, anders waren de Britten er nooit bij gekomen.
Onzin.1.Zo trots zijn ze helemaal niet.
2. De arrogante en zelfingenomen EU functionarissen zijn nog steeds aan het liegen en overtuigd van hun gelijk..
Zowel het filmpje bij het artikel als de link onder "BBC" werken niet.
Bij jou niet nee.
@vander F | 02-02-21 | 13:40: Bij mij werkt het filmpje bij het artikel wel maar het linkje onder "BBC" ook niet hoor.
Von der Leijer is "minister" v defensie geweest.... schandaal op schandaal etc...
Net zo debiel als die oma hiero.
En ze was een hele slechte minister. Ze waren blij dat ze naar de EU ging... one problem less hadden ze gedacht maar nu hebben ze er een groter probleem (vaccins) voor terug gekregen....
Von der Leyen is een brekebeen, de Bundesregierung was sehr froh dat ze naar de Europese Commissie ging.
Weten we wat het VK heeft betaald voor de Astra vaccins? Ik geloof dat de EU ongeveer €2 per vaccin heeft betaald, maar misschien blijkt goedkoop wel duurkoop als er geen goede garanties tegenover zijn gezet. Eurootje meer had misschien wel geholpen.
Duurkoop, nu duurt het maanden extra voordat de economie weer kan opstarten.
En hebben € 1850 miljard gereserveerd voor financiële/economische hulp........
@Blonde Nel | 02-02-21 | 13:40:
Dat zijn slechts woorden snap je dat.
@pejo | 02-02-21 | 13:53: ook maar als Hugo dit nog eens doorrekent dan is het € 14,35........
@Blonde Nel | 02-02-21 | 13:40: Dat is slechts een getal zolang de drukpers blijft draaien.
En we negeren compleet het feit dat de MHRA de vaccins onder politieke druk veelste vroeg heeft goedgekeurd. Dit tot grote verbazing van de FDA en EMA. Men heeft de veiligheid op het spel gezet om Brexit aan het volk te verkopen.
MSM negeert volledig wat voor incompetentie er in de EU als er ook in ons bestuurlijk apparaat zit........ OMT, GGD, RIVM, Hugo de Schoenenman, etc etc etc.......
Hoezo te vroeg?
De EMA heeft geen functie meer in het VK, dus waarom daar op wachten?
En waarom zou de VK dat niet zelf mogen of kunnen beslissen?
Dat " veelste vroeg" geeft duidelijk aan dat u een EU-fanboy bent.
Is 42 uw DDR66 partei-nr ?
@Nuchternederland | 02-02-21 | 13:54: De FDA heeft ook grote vraagtekens gezet bij die snelle goedkeuring. Maar daar had u voor het gemak even overheen gelezen?
Inderdaad, mijn partner heeft al bericht gehad (64) dat ze vrijdag wordt ingeent. Ondergetekende moet nog effe wachten. Dit is idd goed georganiseerd hier!
Nou,
dan mag je tot je prik in eenzame quarantaine verblijven.
Sterkte.
Je nick is ook de plek waar je zit in London? Ik zit er momenteel ook in quarantaine in de Marriott
@clockandhammergame | 02-02-21 | 13:42: Petersfield, nice and rural Sir!
Vanavond niet bij OP1 of Jinek: een sterk stukje filtertechniek van onze Britse voormalige vrienden.
fileer!
Maar staat wel weer boven aan , het volk krijgt wat het kiest en dat is rutte incl de e.u zucht
De EU deed zoals altijd 'too little, too late', en het VK deed het juiste en bestelde op tijd vaccins. De waarheid dat de EU weer eens gefaald heeft is niet te verbergen, en daarom zijn ze boos op de Britten. Want leugens kunnen ze in Brussel wel hanteren, het gaat fout als de waarheid in de weg zit.
En dat is precies wat de EU is: Geen verantwoordelijkheid afleggen, parlementsleden en medewerkers rijkelijk belonen in een eigen ecosysteem van luxueuze salarissen, onkostenvergoedingen, riante pensioenen en gezondheidszorg. En over dit alles betalen ze amper 15% belasting. Intussen is de EU bezig macht en geld te consolideren in een constructie met een heeeeel laag democratisch gehalte. Nationale overheden en daarmee ook de democratische macht van Europese volkeren worden langzaam gesmoord.
Ssssh... Britten hebben het hoogst aantal doden in Europa (zei bijna EU) dus dit is het goedmakertje.
Nu de EU eindelijk eens iets nuttigs moet doen, zoals vaccins regelen, vallen ze direct door de mand.
Een instituut van tweederangs politici, die vooral goed voor zichzelf zorgen, omringd door een groot en eng bureaucratisch apparaat.
Helaas geldt dit precies ook voor Nederland, stel je de EU voor als Nederland in het groot. Super incompetent met teveel versnippering.
Nou,
dan zul je wel helemáál eng worden van het bureaucratische apparaat in Den Haag, dat zijn er ongeveer net zoveel.
Alleen al Hugo heeft 4000 man/vrouw/het onder zich.
@vander F | 02-02-21 | 13:37:
Ja, het kan natuurlijk altijd gekker. Hugo heeft er zelfs 5000, die zich allemaal bezighouden met "beleid".
Meer of minder EU?
De EU is goed in macht naar zich toetrekken, maar uitvoeren is een ander ding.
Dat is meer iets voor nuchtere daadkrachtige nationalisten. Maar ja, die zijn uiteraard weer tegen een almachtige Commissie, dus ja..
Dit is wat al jaren niet meer gebeurde: er wordt door journalisten kritiek geleverd. Dankzij Brexit is dit weer tot leven gekomen. Het samen-samen-samen preekje van VdL (de topdoggin van de EU) wordt heerlijk doorgeprikt en wat klinkt het Engels onder de EU stolp provinciaal!
Ze spreekt best goed engels,
voor een mof.
@vander F | 02-02-21 | 13:30: die Griek die wordt geflasht in het BBC verslag, dat is huilen met de pet op.
In 'Der Spiegel' enkele dagen geleden ook een bericht van gelijke strekking:
www.spiegel.de/international/europe/e...
Ja, die zeperd van de EU bij de Noord-Ierse grens, daar had ik eigenlijk wel eerder een stukje over verwacht op GS. Maar goed, sterk filmpje. Baantjesjager Selmayr die over bescheidenheid begint, whahahaha.
Euh ik ben nu verward.. het zou toch alleen maar slechter gaan als je uit de EU stapt? Blijkbaar werkt een beetje soevereiniteit toch en hebben we niets aan dat Brusselse ambtenaren apparaat. Engeland heeft goede zaken gedaan door uit het EU project te stappen, het economische verlies is niets vergeleken met de ongebreidelde geldhonger van Brussel en wij maar braaf telkens meer geld overmaken naar Brussel. Laten we weer heel snel terug gaan naar een handelsunie en al het andere overlaten aan de landen zelf.
Ik denk ook dat de EU een te grote broek aangetrokken heeft en wel een maatje terug mag. Ten tijde van de handelsunie ging Europa als een speer. En zeker moeten wij als economisch blok handelen naar de buitenwereld. Anders worden wij tegen elkaar uitgespeeld in Europa. Echter de Euro is een wangedrocht en zo ook de Europese grensbewaking. Willen we niet overlopen worden door doorfokkende Afrikanen en moslims, dan moeten de grenzen weer gehandhaafd worden op "IJzeren gordijn" niveau. Door de enorme influx staat naast onze cultuur ook onze welvaart op de tocht. De meeste nieuwkomers zijn laagopgeleid en zorgen er voor dat de onderkant van de maatschappij in de armoede wordt gedrukt door een overaanbod van arbeidskrachten. En daarnaast gaat de leefbaarheid van Nederland al jaren achteruit door de voortschrijdende overbevolking.
@kortebroek | 02-02-21 | 13:39:
Nu u het toch over doorfokkende Afrikanen en moslims heeft, gaan die honderden immigranten die wij wekelijks binnenhalen eigenlijk 14 dagen in quarantaine? Worden ze getest voordat ze hierheen gehaald worden?
Lees je niets over in de pers.
@sgaapje | 02-02-21 | 14:07: emotion. Zwaait.
Gister dus ook een fijn artikel in de Daily Mail, waar Pruttelt even gefileerd wordt
Inderdaad!
Compleet tot op 't bot!
Heerlijk opstekertje hoor, voor de Brexiteers. Nu hebben de Britten dus ff een jippie momentje. Ik snap dat wel. Straks komt de volle ellende van de Brexit tot uiting en dan is het fijn als je toch nog even kunt wijzen naar de EU. Ik gun ze dit lichtje in de duisternis. Arme Britten.
Ik denk dat de EU-aanhangers straks armer zijn dan de Britten. Armer in geld en cultuur.
Hoe gaat die ellende eruit zien volgens u?
Kweenie hoor, wij mogen straks betalen voor Nederland en de knoflooklanden vanwege economische schade van de maatregelen. Plus de EU wil ook meer geld, want ze hebben zo verdomd goed gewerkt.
Wacht nou eerst eens af,
met een forse financiële reset, lees: hoe de geleende geldberg/oceaan trog, te herwaarderen in het vooruitzicht.
Daar hebben we de Europa promotor weer...
@Sinterbikske | 02-02-21 | 13:25: Dit is de conversatietechniek van Beste Landgenoten. Aanbellen en hard weglopen.
lol, de EU is een wolf in schaapskleren. Even was de wolf zichtbaar dus dat is wel leuk ja.
Je kan natuurlijk blijven hopen Beste_D66_Landgenoten. Maar welke volle ellende bedoel je eigenlijk?
Geduld. De volle ellende van de EU komt ook nog, hoor. Het hele zuiden is technisch failliet.
Dat heeft u een paar maanden geleden ook al even doorgerekend in een Excelletje?! Simpele wiskunde, rente over rente, procentje hier procentje daar... Et voilà, het Verenigd Koninkrijk is fucked, doomed, hopeloos verloren, BL heeft gesproken...
@Stijlicoon | 02-02-21 | 13:34: en in diverse grote steden in Europa waan je je in een derde wereldland inmiddels.
Zegt een zelfvoldane EU adept!
@lanexx | 02-02-21 | 13:46:
Let nou maar: De EU, dat gaat nog heel groot worden!
Heb ik zelf uitgerekend op een excelletje.
In januari al.
Iedereen maar wijzen naar elkaar.
Werelddelen, landen in die werelddelen, mensen in die landen.
Iedereen maakt ruzie met elkaar.
Terwijl er zo goed als weinig aan de hand is.
Asielinstroom, EU, Rutte's peilingen, klimaatplannen, MH17, toeslagenellende.
Het gaat allemaal door en niemand heeft het er echt meer over.
Well played.
Heerlijk. Genieten.
Het is vrij simpel. De vaccin leveranciers, Astrazeneca en Phizer hebben gewoon een nieuw rekenmodel gebruikt, Daaruit bleek dat ze al geleverd hebben wat ze hadden afgesproken.
Lol
Gok de besmettingen zijn te laag voor het moeilijke praatje vanavond, storing bij het RIVM zo.
Het R-getal is heel belangrijk bij het geven van adviezen, het nemen van beslissingen. Dat getal (0,93) staat al een mooie tijd in de koelkast; de laatste update is van 8 januari. We kunnen er, met het oog op de dalende besmettingscijfers, rustig vanuit gaan dat het getal nu veel lager ligt maar het RIVM weigert het halsstarrig aan te passen. Hoe zou dat toch kunnen?
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Eat that, Europe! Onvervalst knap staaltje televisie. De EU die van alles belooft maar zaken slecht regelt, onderling ruziet en vervolgens overal achter het net vist. Groot-Britannië lacht in haar vuistje en terecht.
Geconfronteerd met een grote crisis blijken de EU en tal van Europese regeringen een verzameling van amateurs, beginnelingen, zwabberaars. Dat geldt voor wat mij betreft vooral voor Nederland.
At a snails pace...
Overheid en schildpadden.
Ik had niet anders verwacht van die idioten in Brussel. Wat kunnen ze eigenlijk wél goed?
Veel overleggen en volstrekt ononderbouwde plannen lanceren.
@vander F | 02-02-21 | 13:19:
En iedere maand hun stoeltje meeslepen in de grote stoelendans.
Ben trouwens nieuwsgierig wanneer de Fransen beginnen over de voertaal.
@enra | 02-02-21 | 13:21:
Zijn ze, uiteraard, al over begonnen.
Maar wij hebben wel een minister met clownsschoenen en wij krijgen van onze overheid gratis masturbeerrichtlijnen. HA! Nederland gidsland.
Heb je een linkje naar die richtlijnen? Ik vraag dat voor een vriend.
We are stupid, isn’t it?
Aren’t we
@vander F | 02-02-21 | 13:17: ain't we?
@Pimp my Voortuin | 02-02-21 | 13:19:
klinkt wat boers, of Amerikaans maar mag geloof ik ook.
@vander F | 02-02-21 | 13:23: Het heeft een uitgebreide wiki-pagina.
En ondertussen koopt Hongarije op eigen houtje het Russische en het Chinese vaccin, wat de EU eerder verboden had. Ik geef Hongarije groot gelijk, die handelen net als Israël wel in het belang van hun bevolking.
Hear hear.
Is politiek, Viktor als goed Christendemocraat demonstreert hiermee zijn 'onafhankelijkheid' van de EU. Tenminste, als het om vaccins gaat, niet om het geld wat via de EU binnenkomt. En Israel heeft heel veel belang bij een gezonde en krachtige bevolking met al die onbetrouwbare Arabieren in de buurt.
@DeCynischeAmbtenaar | 02-02-21 | 13:47: Waarom blijven de cijfers dan hoog?
Hugo moet samen met v/d Leyen optrekken, lijkt me een perfect duo.
Ik denk dat Ursula v/d Leyen behoorlijk moet oppassen voor onze Hugo.
Hij is een nog ergere faal dan zij bij de Duitse Defensie was, en daar zijn ze in Brussel dol op.
BBC link werkt op het moment niet ?
F5 F5 F5 zoals elk filmpje bij GS.
Als je nou even voor een paar centen een kroontje koopt, hoe je ook niet zo te kutten met een ad-blocker.
(Waarbij ik moet zeggen dat ik ad-blockers uit principe gebruik, maar Geenstijl dat kroontje gun. Vandaar paasei)
@TheEgg | 02-02-21 | 13:35:
Vooruit adblocker uitgezet.
Je zou vermoeden dat met Donald Trump als EC-voorzitter de contracten met AstraZeneca en Pfizer er voor de EU veel beter hadden uitgezien dan onder Ursula von der Leydensweg...
Een vrouw die eigenhandig het Duitse leger kan uitschakelen, die moet toch meer in haar mars hebben, zou je zeggen.
Ze bakken er niets van.
-
Het doet mij denken aan een onderzoek.
Een aap mocht de beursvoorspellingen doen.
En dat ging hem nog goed af ook.
Heerlijk dit. Kut EU.
Zojuist de meest recente Jortcast geluisterd en daarin werd het leger benoemd als oplossing voor een efficiente vaccinatie.
Hmm. Na de Brexit zou het licht uitgaan, de mensen in UK gaan massaal van de honger sterven en verder nog andere dingen die hel en verdoemenis betekenen.
Maar ik denk niet dat de media dit soort berichten gaan rectificeren.
Misschien is zo'n populist toch niet zo'n slecht idee.
Er is veel mis in post-Brexit GB maar een crisis als dit is als enkel (ei)land wat zelf ook vaccins produceert gewoon veel eenvoudiger te bestrijden dan met een club van 27 kikkers in een kruiwagen. Maar ze moesten ook wel he, In London waren ze de controle op het virus volledig kwijt.
Hahaha, wie nu verbaast is, is dom!
Aha. Het allesoverheersende superioriteitsgevoel van de Britten komt terug. Britannia rules the world. Jammer dat het totaal misplaatst is.
U is Frans Timmermans?
Jaloezie is een raar ding.
Ze moeten oppassen met lange neuzen maken, met teveel gezichtsverlies kunnen die EU hotemetoten allerlei naaistreken in hun hoofd gaan halen. Zijn we nog verder van huis met zijn allen.
Volkomen terecht helaas.
FordPrefect | 02-02-21 | 13:13
Jammer dat je het filmpje niet even bekeken hebt.
Er zit geen letter "superioriteitsgevoel" bij; niet van de Britten, althans.
Beangstigend dat een vriend van de EU na het verlaten daarvan afgeschilderd wordt als een vijand. Eng Brussels clubje.
@gemeentereiniging | 02-02-21 | 13:22:
Dat dus.
Afgelopen week had ik nog een discussie met een aantal mensen hier die de Britten oa "laf" en "paupervolk" noemden. Dat schelden is de norm in de EU-lobby. Donald Tusk hoopte op een "speciale plaats in de hel voor Brexiteers".
Zo praat de EU-lobby over een volk dat decennialang nettobetaler was. En ondertussen blijven we gratis geld schuiven naar onze vrienden in Oekraïne en vooral Turkije. Oekraïne waar nazi-misdaden weer glorieus bejubeld worden, en Turkije dat ons voor "fascisten, kannibalen" uitscheldt. En nog 56 scheldwoorden.
Het is echt de omgekeerde wereld.
@Dandruff | 02-02-21 | 13:37:
Ik vraag mij af hoe ze ons gaan noemen als we deze EU-puinbak een Nexit geven.
En nog belangrijker: Wie ze dan gaan gebruiken als achterlijke stuudje van de klas die altijd zijn lunchgeld af moet geven.
We wachten af. De EU doet er begrijpelijkerwijs alles aan om de Europese burger ervan te overtuigen dat de Britten een heel verkeerde keuze hebben gemaakt, en het is volkomen te begrijpen dat de Britse regering het tegenovergestelde probeert en het Britse volk vertelt dat die Brexit goed uit gaat pakken. Het is veel te vroeg om te juichen, en dat geldt voor beide partijen. Maar we mogen in elk geval vaststellen dat tot vandaag de EU niet heeft aan kunnen tonen enige toegevoegde waarde te zijn als het gaat om het vaccineren van de Europese volkeren.
@Roadblock | 02-02-21 | 13:40:
We worden nu al voor "vrekkige vier" uitgemaakt, samen met nog drie nettobetalers. De "dankbaarheid" voor al het gratis geld dat ze al gehad hadden straalt er vanaf.
@Schoorsteenveger | 02-02-21 | 13:47:
Niemand kan in de toekomst kijken, klopt.
Maar een beetje logisch denken helpt wel. Een transferunie is niet goed voor Noord Europa, maar zelfs niet voor Zuid Europa; voor niemand eigenlijk. Maar de EU is die wel aan het opzetten.
Het ECB-beleid vreet onze spaargelden en pensioenen op, en beloont schulden maken. Op termijn kan dat nooit goed uitpakken. Net zo min als een "one size fits none" euro.
Ook het opengooien van alle binnen- en buiten- grenzen van Europa door de EU heeft alleen maar nadelen gehad. En dat had iedereen vooraf kunnen voorzien.
@Schoorsteenveger | 02-02-21 | 13:47: Begrijpelijkerwijs? Ze hadden ook eens kunnen kijken hoe ze de boel eens wat eerlijker en rechtvaardiger hadden kunnen maken. Nee hoor. Enkel schelden en proberen af te troeven. Alles om het domme gepeupel maar af te schrikken om ooit te denken dat ze het als zelfstandig land zelf beter zouden kunnen doen.
@Dandruff | 02-02-21 | 13:20: Ik doe veel zaken met Engelsen. Ik verzeker u, ze vinden zichzelf beter dan de rest van de wereld.
Dit moet geweldig nieuws zijn voor alle antivaxxers. Laat ze het eerst maar op die Britten uitproberen ;).
Ik moest lachen
De link onder BBC doet het niet.
Hugo de Jonge doet alles perfect en een ieder die anders beweert is een ....... Wappie!!
pbs.twimg.com/media/EtNEZQ5WgAAgzX2?f...
Je zou bijna gaan verlangen naar een #nexit.
Ik ben voor
@oldskoolhollander | 02-02-21 | 13:13:
Streep dat bijna maar door, waarde keestel.
Dan had je helemaal geen vaccins gehad, voor ons kleine kutland nemen ze nog niet eens de telefoon op bij de farmaceuten.
@Sjiek | 02-02-21 | 13:22:
Zie je wel aan Israël, gewoon dubbel betalen en voilà je bent de eerste.
Een grote pot pils of een single malt voor Kees.
Spot-on m'n beste!
@sprietatoom | 02-02-21 | 13:40: Da's ook waar. Maar Israel _IS_ de vaccintest, daarom wou Pfizer wel. Tis een keuze....
Volgens Hugo is het allemaal symbolisch
Hugo Saïd al-Sahaf
contentkings.nl/wp-content/uploads/20...
@gemeentereiniging | 02-02-21 | 13:19: Prachtig inderdaad!! Hoe ging dat fragment ook alweer, je kon de bombardementen op Bagdad horen en zien terwijl die minister van communicatie vertelde dat ze aan het winnen waren?
@Diederik_Ezel | 02-02-21 | 13:29:
"Er zijn geen Amerikanen in Bagdad" terwijl je op de achtergrond de M1 Abrams langs de Eufraat zag rijden.
Hugo is geen minister en zeker geen crisismanager. Hugo is een hoofdmeester van een basisschool en de grootste crisis die hij ooit heeft meegemaakt was toen er 2 juffen op 1 ochtend ziek waren.
Maar de coalitiepartijen heeft het behaagd om deze faalhaas de baas te maken van VWS. Toen bevroedde nog niemand dat een pandemie op handen was maar de gezondheidszorg in ons land was al een drama, waarom dachten zij dat deze onervaren gladjakker de juiste persoon was?
Idem voor Financiën.
Idem voor Defensie.
Idem voor elk ministerie van dit kabinet. Allemaal onervaren politici óf prutsers. Zelfs Grapperhaus met z'n grote muil kreeg het niet voor elkaar om zich aan z'n eigen regels te houden. Dat soort prutsers bestuurt ons land.
En wat nog het ergste is: op 17 maart gaat dit niet veranderen. Dan kiezen de Nederlanders weer voor dezelfde partij-kartel partijen en zitten we wederom met VVD, CDA, DDR66 opgescheept of erger nog met PvdA of GL. Allemaal faalberen die onderling de ministeries verdelen alsof het een spelletje monopoly is.
Dit toont eens te meer aan dat Nederland toe is aan een zakenkabinet. Ministeries gerund door een ervaren manager uit dat werkveld. Smijt er maar wat geld tegenaan want kwaliteit levert geld op, zo simpel is het. Start met het opschonen van de uitvoeringsinstanties zoals Belastingdienst en GGD. Die laatste organisatie (organisatie?! Die bestaat uit 25 stronteigenwijze clubjes die niet doen wat dominee Rouvoet zegt) heeft wel bewezen enorm slecht te zijn in z'n taak. De meerwaarde van de GGD is volkomen afwezig en het afschaffen van die dienst en onderbrengen bij de ziekenhuizen is de enige oplossing.
Wanneer dit allemaal gaat gebeuren?
When hell freezes over.
@Diederik_Ezel | 02-02-21 | 13:29: Inderdaad, mooie parallel. We hebben alles onder controle en doen alles.... ondertussen staat alles behalve de ambtenarenpopulatie op breken.
@Bakkeleures | 02-02-21 | 13:49: Je hoeft er helemaal niet zo veel geld tegenaan te gooien hoor. Ik heb vanaf het begin gezegd wat er fout was aan de organisatie, en hoe het beter moest. En dat blijkt telkens uit te komen. Uiteindelijk zal er wel een parlementaire enquete komen, en de lessen zullen zijn wat ik vanaf het begin beweerd heb. Anyway: Ik ben niet zo duur als al die omhoog gevallen knurften die er daar nu een teringzooi van maken.
@Bakkeleures | 02-02-21 | 13:49: Ach, in the pittoreske Hoogeveen hebben ze ook een ' zakencollege'. Veel helpt het niet ben ik bang, maar toch is het college wel geinstalleerd zonder dat de hel bevroor!
REAGEER OOK