Nederland gidsland! Internationale media over ONZE avondklok-rellen
We Doen Weer Mee.
De Chinezen aan wie we de avondklok te danken hebben
Social
We staan erop jongens, gekleurd en wel. Want in Nederland begint de victorie, in Eindhoven specifiek. En Wij de Nederlanders volgen tot nu dan misschien de Duitsers op de voet. Grote kans dat ditmaal Nederland de Duitsers het voorbeeld geeft. Want de Duitsers hebben nog geen landelijke avondklok - behalve regio's in Beieren en Saksen - maar die komt er heus wel. En de Duitsers hebben dus ook nog geen rellen maar die komen er heus wel, en de soundtrack is er ook al. Ihr sind das volk, immers. De Duitse kampen voor covid-"""amokmakers""" staan in ieder geval alvast klaar. Meer landen waarin we er gekleurd op staan, na de breek!
Deutschand (uber alles)
De Russen
Social
De Fransen
Social
De Turreke
Social
De Qatari's
Social
De """Europeanen"""
Social
De Yanks
Social
Even los van alles, was dit een poging tot doodslag?
Social
Reaguursels
InloggenGisteren ook voorpaginanieuws in Denemarken. Vandaag niet meer te vinden, alleen nog achter een paywall. Wellicht zijn ze bang dat het besmettelijk is..
Wie waren ook al weer de partijen in de Tweede kamer die voor de avondklok stemden?
VVD
CDA
GL
D66
PvdA
Christenunie
Kan GeenStijl niet een soort miljoenenmiljarden ticker maken waarin alle schade die deze partijen veroorzaken wordt bijgehouden? Graag tot de verkiezingen.
U bent in de war. Het zijn de relschoppers die de schade veroorzaken.
@nieuwe_Deen | 25-01-21 | 21:39: andrrzijds, gevolg is best vaak te koppelen aan een oorzaak
@nieuwe_Deen | 25-01-21 | 21:39: Diezelfde partijen hebben ook het leger, de politie en het rechtssysteem kapot gemaakt.
Voor orgaandonatie moet je tekenen, laat de "anti maatregelen" types ook tekenen dat ze géén gebruik zullen maken van de gezondheidszorg in geval van Corona. Probleem opgelost. Geldt ook voor de reli gekkies die op een sprookje vertrouwen in plaats van de wetenschap.
En als je alcohol drinkt geen recht op lever en als rookt of snoept geen recht op hulp. Beweeg je te weinig ... hup. Dat je voor orgaandonor moet tekenen heeft ook mede te maken dat er op een bepaald moment een beslissing door je genomen dient te worden, terwijl je niet in staat bent die beslissing te nemen. Dus terug naar de tekentafel.
Marks laatste kunstje, De Avondklok.
En bedankt he.
Off you go!
Wat onder een van de Twitter-posts gezegd wordt: "Temper tantrum by babies. Sad." En dat is het. Stelletje antifa-paupers die in hun verwrongen koppies alleen maar "overheid = fascisten!!1!" kunnen denken en vervolgens onschuldige handhavers en ondernemers gaan aanvallen. Bah. Doe eens niet zo kinderachtig. De maatregelen zijn er om een fucking pandemie te bestrijden, niet om het volk te onderdrukken. Hoe dom zijn die mensen.
Wereldwijd staan de Nederlanders geboekt als een ongekend onbehouwen en onbeschoft brutaal kudtvolk .
Dat imago zal zich naar aanleiding van de rellen van gisteren nog meer verstevigen.
We kunnen toch niet meer naar het buitenland dus wat kan mij dat schelen. Met zulke eigenschappen hebben we eerder last van elkaar.
Jep, tegenwoordig spreek ik Duits of Fins als ik in het buitenland ben.
Nederland slaat weer eens een pleefiguur in het buitenland...
Het tolerante Nederland. Geeft wel een vertekend beeld, die paar honderd rellui in de straten en kiloblikken politie en ME die werden opengetrokken.
We staan er weer mooi op.
Wij wachten tot de chingchongs een virus maken dat over straat wordt verspreid en wij zo van onze wappies af kunnen komen. 4d chess, dat snappen ze niet.
Had vanochtend een collega uit Australië aan de lijn, begint ie GVD als eerder over de 'riots in Holland'. Zover hebben we het al geschopt.
Ziekelijk wat er gebeurde maar natuurlijk wel een consequentie van de politiek en besluitvorming die steeds verder van de burgers af komt te liggen.
Dit in combo met social media zorgt er voor dat groepen snel mobiliseren. Denk dat er verschillende groepen rond liepen met verschillende motieven en dat het de meeste niet eens om de avondklok ging. Wat dat betreft zijn die blm plunderingen niet anders.
In China gaat iedereen met kritiek het kamp in voor meerdere jaren, wat een vergelijk.
Wat dit vooral toont is dat ons zelfbeeld aan een update nodig is. We zijn niet beschaafd meer, we zijn niet goed georganiseerd en het is een politieke puinhoop.
Dat krijg je al gauw als het om centjes gaat en niet om moraal
In het Duits voel je jezelf natuurlijk pas echt een taalnazi. Het moet natuurlijk “Ihr seid” zijn...
Zijn er al electro auto's in de fik gegaan en geven die hardere knallen?
Is nog slechter voor het 'klimaat'. In die accu's zit pas echt rotzooi.
Er zijn al weken rellen door heel Europa. Niks van te zien in het nieuws, maar nu is het nieuws dat andere kranten in andere landen wel melden over onze rellen.
Facepalm
Het meest treurige is dat de Marokkaanse straatterroristen weer gewoon met rust gelaten zijn door de held met het waterkanon, en een vrouw die alleen voorbij liep de volle laag kreeg. Net als die man van 71 vorige week die door 3 politieagenten te paard neergeknuppeld werd. Ze pakken verdomme alleen het laaghangend fruit.
Wat denk je. Zag gisteren een zwaapr bewapende me-er die zijn karwats liet vallen, die gasten zijn zo uit de klas gehaald. Sukkels. Zijn zelf ook doodsbang.
Zou Mark R. en de paniekzaaiers al op het idee gekomen zijn dat een avondklok een brug tever is.
Cognitieve dissonantie, zoiets zal het wel zijn.
Maakt niet uit wat de aanleiding is voor rellen: BLM, Het Klimaat, "Anti-fascisme", Pegida, "racisme", whatever. Elke aanleiding is geschikt. Er is een grote groep (en niet een "kleine groep die het verpest") die continu in de coulissen paraat staat om de straat op te gaan om de boel kort & klein te slaan, winkels te plunderen ("Black Nikes matter") brand te stichten, fietsen, auto's en scooters te vernielen en als het even kan mensen in elkaar te rammen die er iets van zeggen.
Het is een grote groep die bestaat uit een bonte verzameling sub-groepen: puberaal crimineel geteisem, kudt-Marokkanen, restanten van de kraak-beweging, Antifa's, voetbal-hooligans, zogenaamde anarchisten. En wat er zo nog te hooi & te gras rondloopt aan gestoorde figuren die geil worden van geweld.
De hele Nederlandse samenleving is in rap tempo aan het degenereren; niet in de laatste plaats omdat de goedwillenden niet langer voldoende gesteund worden door een regering, een overheid én een justitieel systeem die in toenemende mate chronische zwakheid vertonen omdat alle energie en alle middelen worden vergooid aan politiek correcte bullshit, feminisering en maakbaarheids-dagdromerijen uit de bloemetjestijd.
Het "Nieuwe Normaal" bestaat niet zozeer uit anderhalve meter afstand & neus-mondmaskers, maar veeleer uit ontsporend dagelijks geweld, mensen die elkaar, aangejaagd door 'sociale' media, verbaal naar het leven staan, en een wijd verbreide morele rotting als gevolg van toenemende domheid, ignorantie, primitief gedrag, bijgeloof en de groeiende invloed van een voor-middeleeuwse, regressieve religie.
Er is geen samenleving meer. Maar een sterk polariserende 'apart'-leving van mensen en groepen mensen die overal schijt aan hebben en letterlijk of figuurlijk om zich heen gaan meppen als ze kritiek krijgen.
Soms denk ik wel eens dat we onze zwaar bevochten vrijheid en democratie niet meer aankunnen. We zijn in extreme mate verwend geraakt. En zodra het begint te tochten in dat warme, veilige nest van de verzorgingsstaat weten we uit pure paniek van gekkigheid niet meer wat te doen.
Zou een goeie start niet zijn dat er in de 1e en 2e kamer het volk gaat vertegenwoordigen die enig verstand hebben.
Het nivo wat daar zit is wat leiding en sturing aan NL moet geven. Wat al jaren lijkt op het runnen van een open inrichting.
en toen waren de paddo's uitgewerkt.
Volkomen met u eens en complimenten voor dit pareltje.
Helder en treffend verwoord.
Klopt exact.
Wat zitten die moffen te blaten. In Duitsland werd maanden eerder brandbommen tegen het gebouw van Duitse RIVM gegooid.
Zelfde voor die Fransen die maanden in gele hesjes de boel verbouwden.
1980, zware matpartijen met krakers, toen de politie in het pré-Iftar tijdperk nog oud-Hollands reageerde: “Tot grote hilariteit van de politiemensen en honderden nieuwsgierigen in de wijde omgeving”, berichtte De Telegraaf, “stapten echter ook de goedheiligman met zijn knecht uit de container het dak op. De spanning op de Weteringschans, die er op dat moment had geheerst, was even gebroken. De krakers reageerden woedend op deze ludieke zet van de politie, die door een hoofdinspecteur was uitgedacht. ‘Eerst staan ze klaar met kogels’, aldus een woordvoerder, ‘en dan proberen ze met zo’n grap de stoom van de ketel te halen.’” De Sint, onder wiens mijter zich politiecommandant Gert van Beek verschool, probeerde waardig over te komen. "
Dat dacht ik ook. Een krakersrel was vroeger een echte rel.
Ontruiming Lucky Luyk in 1982
www.youtube.com/watch?v=oaQfYoZ6HDE daar ging nog een hele tram in de fik images0.persgroep.net/rcs/7mrKcSWYScK...
in 1981 in Nijmegen bij de Piersonrellen, waar Rita Verdonk als PSP-lid en kraakster aanwezig was
images3.persgroep.net/rcs/mdBgmIuWZ8v...
de kroning van Beatrix in 1980
hart.amsterdam/image/2016/12/9/stop_8...
rellen na de dood van Hans Kok (voor de jongere reaguurders, dat was de Nederlandse George Floyd, een junk die stierf in een politiecel.
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
We zijn niets meer gewend tegenwoordig. Poesjes zijn we geworden.
@Arnold Layne | 25-01-21 | 15:56:
Tijdens de krakersrellen in de Piersonstraat had de m.e. de beschikking over leopard bergingstanks en m113 pantserwagens van de marechaussee.
Toen wisten ze nog hoe je dat reltuig moest aanpakken.
Internationale aandacht! Daar doen we het toch allemaal voor.
Maar wat is de boodschap van Erdogan aan Mark Rutte? Heeft hij zijn afschuw uitgesproken over het meedogenloze politie-optreden? Heeft hij Nederland een totalitaire staat genoemd?
Maakt Erdogan zich geen "zorgen" of doen alleen Nederlandse politici dat. Voor de minder bijdehante reaguurdert; politici maken zich "zorgen" omdat dat vrijblijvend is. Dan zijn ze niet tot actie verplicht. Slim hè ?
Ja, dat was poging tot doodslag want ze had geen geel vestje aan.
Ik denk eerder dat Nederland zelf zich als gidsland ziet en profileert. Het buitenland ziet ons en onze zwakzinnige falende politici met hun wapperende vingertje meer als een fascinerend staaltje van het Dunning-Kruger effect op landniveau.
Ach, zolang de pin-automaat Nederland maar blijft werken laten ze ons in onze waarde... (proest)
En de Nederlander die het goed heeft, die host (en naar links tada tada tada daa. en naar rechts) weer vrolijk naar Rutte IV (tada tada tada daa). Ondertussen hossen steeds minder mensen mee. Maar ach dat zijn maar wappies.
Het buitenland ziet ons eerder als arrogant en beneijd ons om onze rijkdom, waardoor we wel vaak gelijk hebben, maar niet krijgen.
@Epistulae_Morales | 25-01-21 | 14:52: Ja hoor, /*schouderklopje*/ natuurlijk heb je helemaal gelijk. Ze benijden ons om onze rijkdom. Een rijke staat, daar heb je wat aan dat had je meteen door. In tegenstelling van bijvoorbeeld, de Italianen en de Fransen, waar de staat torenhoge schulden heeft en de bevolking een hoger netto inkomen en, veel, lagere pensioenleeftijd dan wij. Pfff, wat heb je daar aan. Die zijn hartstikke jaloers op ons. Goed gezien. Niet boos worden op mij. Vooral jij ziet het, net als een groot deel van de Nederlanders ontzettend goed! /*stapt ondertussen langzaam achteruit*/
@HetLichtInHetZuiden | 25-01-21 | 15:18: Iedereen die wel eens in het buitenland komt ziet dat.. tenminste.. als je wat verder komt dat je reet op die strandstoel tussen die andere Henk Ingid, Gerry en Joan..
@Epistulae_Morales | 25-01-21 | 15:23: Deed het pijn, mafklapper.
We zijn er weer bij en dat is priihiimaaa!
En nog even en dan hebben we meer boetes vanwege de avondklok dan gevaccineerden
Dat krijg je met een intelligente avondklok.
Dit zal wel geen populaire zienswijze zijn maar ik ben eigenlijk ook wel een beetje positief verbaasd over onze landgenoten. Normaal pikken wel alles ALLES. Elke maand weer flink voorover bukken voor de belastinglul, kinderen tot 25/30 jaar in huis vanwege geen huizen, 30.000 gezinnen tot slaaf gemaakt, continu frauderende en maatregelontduikende "voorbeelden", zorg kapot, onderwijs kapot want al het geld moet naar knoflooklanden en klimaatmaatregelen. Daar moest dus nog bijkomen: afnemen van iedere vorm van vermaak behalve NPO kijken, kinderen bij ouders opsluiten, s'avonds door de straten patrouilleren, mensen isoleren, het MKB afbranden, geen enkel perspectief bieden, belerend prietpraatjes houden zonder tegengeluid. En dan nog, alsnog werd het pas vervelend nadat door de politie geweld was ingezet.
Maar goed, we weten nu eindelijk waar de grens ligt.
Wappies, daar irriteer ik me wel aan. Ze lopen er natuurlijk tussen maar wat Rutte durft te zeggen dat 99% achter dit beleid staat... ik zou zeggen doe eens een referendum.
1971, verenigde staten, protest tegen de aanhoudende en zinloze Vietnam-oorlog zwol aan. Er waren alleen maar verliezers. De wappies werden toen crazies genoemd. Uiteindelijk werden het er wat veel en ging de "silent majority" retoriek van Nixon niet meer op. Er best veel parallellen.
We zouden inderdaad eens iets kunnen leren van de geschiedenis. Maar dat gaat in de regel niet op.
Ook al ben ik het hartgrondig met je eens en verwoord je het op een opbouwend kritische manier, ik vrees dat je, samen met mij in ieder geval, door velen "wappie" wordt genoemd.
De wijken waar nu de rellen zijn hebben normaal niet zo’n last van alle belastingen en maatregelen van de overheid. Ze staan vaak aan de ontvangende kant. Echter deze keer raakt het deze burgers wel.
misschien komt een waterQanon beter aan bij de wappies.
Hey! Dat was mijn grap al vorige week. Dief.
@Lorejas | 25-01-21 | 14:29: niet gezien, ik vond het al straf dat nog niemand die grap gemaakt had, zo voor de hand liggend!
Ik heb hem inderdaad ook na lang lang wachten gemaakt haha. Twee briljante breinen dus.
@Lorejas | 25-01-21 | 14:35: Maken jullie vaker grapjes in Qanon?
Hebben jullie de cursor al op het GS-logo gezet?
ha mooi!
Hoe stop ik dat? Mijn borderline speelt op.
Nee, net gedaan hahaha
@ptrck | 25-01-21 | 14:06: Klik er nog een keer op en je krijgt de Reggae versie.
wtf haha, waarom is dit gemaakt XD
Heeft er iemand een link naar dat waterkanon en die zogenaamde lekke band?
Even los van dit alles: vorig jaar was Nederland het kerkhof van Europa. Vier keer zoveel doden als in Duitschland. Nu hebben de Duitschers ons bijna ingehaald, zoveel doden vallen daar nu. Dat het grootste deel van Duitsland desondanks GEEN avondklok kent, toont aan hoe excessief dat middel in Nederland is.
Zwitserland ook geen avondklok. Welke conclusie trekt U daar uit? En wat doen de Zweden en waar staat Liechtenstein in dit geheel? Schei uit zeg, discipline en even doorzetten. Aan velen allemaal niet besteed. Het is ze al snel allemaal teveel. Wat een generatie.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 14:03: Even doorzetten ja. En over twee weken verlengen ze de lockdown weer een maandje en zetten ze de gestapoklok een uurtje terug. Val kapot met je doorzetten. Van jouw ouwe lullen generatie krijg ik wel een beetje jeuk intussen.
Hier in Oostenrijk al een maand een avond klok3 zonder Problemen. We skien met Mond asker en de cijfers dalen. Helaas volgens de experts weer niet snel genoeg. In April 5000 mensen in het ziekenhuis nu 1500, ik vind het niet gek dat men niemand Meer serieus neemt.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 14:03: Maar sinds van de week wel veel meer strenge regels in Zwitserland. Zw loopt altijd een paar dagen achter op de rest.
@ariedeknaller | 25-01-21 | 14:09:
Precies dat; skiën met een mondmasker. Lekker bezig. Zal vast wel helpen.
@PhallusObesitas | 25-01-21 | 14:06: Hooo... Hooooo.NU moet je niet alle ouwe lullen over een kam scheren,wil je.
@DeAapUitDeMouw | 25-01-21 | 14:14: Ja maar daar hebben ze dan zelf voor gestemd, ze zijn nogal fan van directe volksraadpleging...
@Jee-Dee | 25-01-21 | 14:34: De kritische denkers worden ook op een hoop gegooid met de "wappies".
Klets niet.
interaktiv.morgenpost.de/corona-virus...
Is er al aangifte gedaan tegen de agent die dat waterkanon bestuurde voor poging doodslag?
Nope, Staat heeft het geweldsmonopolie, niet die vegane klaplopers die daar niets te zoeken hadden. Tschüss.
De staat heeft helemaal niets!, en dat is wat de menschen niet snappen er is GEEN autoriteit boven wie dan ook, en nee ook g(old) o(il) d(ollar) niet.. net als de mondkap plicht wat geen plicht is alleen maar een dringend advies.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 14:04: Vandaar dat de rijksrechere onderzoek doet elke keer als de politie schiet. Dat heeft niks met het geweldsmonopolie te naken. Tsuchuss.
@All_Anonymous | 25-01-21 | 14:14: jawel.. de staat heeft dat wel.. Als we de staat even definieren als de Nederlandse overheid. En dat is wel de beste definitie, want die heeft tenminste een postbus.. (51)
Gaat in elk geval nog een stuk verder dan alleen de handen kapot/stuk wassen!
In alle plaatsen waar gister de pleuris is uitgebroken wonen relatief veel Moslims met uitzondering van Urk.
Zie je of lees je nergens.
Dat zie of lees je bijna overal, maar het worden dan geen moslims maar hooligans genoemd. Zelfs Grapperhaus heeft het door: '"Ik zie jongens van 20 en 21 die aan het begin van hun werkzame leven zijn, maar die krijgen een schadeclaim voor het feit dat ze het nodig vonden een supermarkt te plunderen", zegt de bewindsman. "Dat betekent dat je zomaar, zonder dat je verzekerd bent, ineens 10.000 euro aan schade moet gaan vergoeden." (op de nu)
@grietmetgroenefiets | 25-01-21 | 14:12: Das nog eens andere koek dan 390 euro voor een bruiloftje stoere Ferdinand.
@grietmetgroenefiets | 25-01-21 | 14:12:
Ik heb nog nergens gehoord dat ze het over hooligans met een dubbel paspoort hebben.
Precies,wijk donderberg in Roermond,je waant je in Marokko.
@JesuisHenry | 25-01-21 | 14:17: nope.. maar de nieuwe term was toch "jongeren"...
In elke grotere plaats wonen relatief veel Moslims.. Maar als ik de beelden zo zie van de mensen die gempt, gespoten en opgepakt worden, zie ik gewoon domme hollandse tokkies.. en een neger met jeuk aan zn pik
@Epistulae_Morales | 25-01-21 | 14:57:
In het Noorden niet.
Waren er rellen in Groningen, Leeuwarden of Assen?
@JesuisHenry | 25-01-21 | 15:12: Nee ook niet.. Maar als we over hoe Nederland *is* praten, praten we over die verderfelijke bende onder Zwolle.
Hoe Nederland *was*, is nog steeds intact in het Noorden..
In heel Nederland wonen relatief teveel moslims
tulae_Morales | 25-01-21 | 14:57:
haha daar had het waterkanon ff op moeten richten was de jeuk wel over geweest
Zóóóóó Nederlands dit. Denk je dat andere landen zich druk maken hoe ze in andere landen in de media komen?
kurier.at/politik/ausland/krawalle-be... De Oostenrijkse Kurier.at over de NL Krawalle.
In Oostenrijk wordt het dragen van het FFP2 mondmasker verplicht en daarom wordt het gratis verspreid www.thelocal.at/20201229/austrian-gov...
Helpt dat dan ook tegen zyklon-b?
Was hier in Oostenrijk ook gewoon op tv vanmorgen.
kan hier ook. We kunnen er 15000 per week uitdelen...
Spartacus, valt me tegen van je: wir sind - ihr seid (en zeg nu
niet dat het ironisch bedoeld was).
Stem geen PVV. Dan zij we van die idioten af.
Ik stem ofwel blanco ofwel FvD.
Doe maar FvD dan.
Ik begrijp je logica even niet.
Stem geen kartel, dan zijn we de oorzaken van al deze rellen kwijt.
Zegt degene die buiten Nederland woont.
Stem PVV. Dan zijn we van die idioten als Rutte en De Jonge af.
Stem op mijn Ficus Benjamin. Die doet ook niets, maar wel goedkoper.
Een Duitse rechter heeft onlangs uitspraak gedaan aangaande de corona-maatregelen in Duitsland: allen ongrondwettelijk.
Maar ja, wij in Nederland toetsen niet aan de grondwet.
U bedoelt:
Een lokale Duitse rechter over een boete die aangevochten werd door 1 persoon *
@Koekkeloere | 25-01-21 | 13:58: exact.. En jurispudentie kennen ze daar zeker ook wel hoor.
Nepnieuws !
@Koekkeloere | 25-01-21 | 13:58:
Het gaat hier weliswaar om een uitspraak van een rechter in Thüringen (Weimar) na aanleiding van een boete voor overtredingen van een noodverordering, maar de uitspraak is behoorlijk principieel onderbouwd. Een deelstaatrechter lokaal doet vermoeden dat je er weinig belang aan hecht. Dat zien ze in Duitsland toch anders.
@aflaatverkoper | 25-01-21 | 14:28: Dat is interessant, over de deelstaatrechter. Ik heb dat artikel snel wat doorgelezen en gezocht naar de punten waarop de rechter tot deze uitspraak kwam (zie openjur.de/u/2316798.html). Had geen idee dat in Duitsland een uitspraak van een deelstaatrechter ook 'waardevol' is.
Toch. Het ging hier om een boete over ik dacht een persoon die feest aan het vieren was met zijn familie. Nu ben ik benieuwd hoeveel andere personen in dezelfde situatie zitten en aan deze zaak kunnen linken.
@aflaatverkoper Je maakt een zeer belangrijk punt. Nederland kent geen "constutionele toetsing". Met 76 TK zetels kun je daardoor bijna alles regelen. Dat is heel eng met een Tweede Kamer die zich als stemvee gedraagt en een Eerste Kamer die dat nog eens dunnetjes over doet.
@Koekkeloere | 25-01-21 | 14:39: dat is, zoals altijd, het hele eiereneten.. en dan bijft er weinig over.
@beniknouzoslim | 25-01-21 | 14:49: constitutionele toetsing is er wel degelijk, maar niet bij de rechter. Die gaat nl uit van dat dat al gedaan is. Het is nl een belangrijk onderdeel van hoe wetten tot stand komen: wetsvoorstel -> raad van State -> tweede kamer -> eerste kamer -> koning -> wet. Dus nee.. Los van het feit dat iets wat de grondwet sche ndt (of schuurt met) daardoor ook tientallen andere wetten en rechten schendt.
Je zou je beter druk kunnen maken over jurspudentie in dit land, want die heeft veel meer invloed...
Hear hear
Du Hasst!
Vrij naar Rammstein.
Waar zijn de europese orde troepen als je ze nodig hebt?
Wanneer u weet wat samengestelde woorden zijn.
@Red shirt | 25-01-21 | 14:01: Hij vraagt waar, niet wanneer. Lezen sukkel.
@BoerKoekoek | 25-01-21 | 14:18: Wie is hier nu de sukkel? Iets met
begrijpend lezen mompelt.
Met die plotselinge avondklok heeft de regering de kikker iets te snel opgewarmd, waardoor de kikker nu uit de pan springt. Verdorie, en het volk was juist zo gedwee en volgzaam.
Kikkers zijn hooligans, reljeugd en wappies?
@Sil@Moonshine.com | 25-01-21 | 14:04:
Gaap. Weer zo'n mediaschaap met wappie-de la tourette.
Lijkt me een goede analyse en die kikkers willen niet snel meer de pan in
ik vind het vergelijken van politiek bedrijven en de kikkerpan een heel treffende.... Een goede politicus weet hoe hij moet koken.
Iets in mij zegt dat op een gegeven moment er toch een rekening komt, maar daar denken ze niet aan.
Dat deze rellen later grotendeels gekaapt worden door de welbekende groepen ‘jongeren’ uit de gesloten gemeenschappen wordt natuurlijk nergens benoemd, terwijl dat ook een onderdeel van het probleem en de oplossing is . Met name in Den Haag.
Als niemand het probleem durft of wilt benoemen dan komt er nooit een oplossing.
@JesuisHenry | 25-01-21 | 13:55: Kijkt... dat zie nou weer verkeerd.
Als je het probleem nooit durft of wilt benoemen is het geen probleem.
Sommige realisten noemen zoiets .. wegkijken.
Speelt Wilders in de kaart, daarom noemen ze het liever niet.
Rutte en z'n regeringscoalitie staan mooi voor aap in het buitenland. Ammoal van die Jesse Klaver stemmerts en van die vervelio's met een bontkraagje op een scooter. Van dat straattuig dat geen zin kan uitspreken zonder het woord kanker te gebruiken. Geert had nog zo gezegd ze niet binnen te laten, dit zijn de gevolgen. Dit waren geen Henk en Ingrids.
We stonden al voor aap door als laatste te gaan vaccineren
die doos die gisteren achter de oren werd gewassen is gewoon de Ingrid van over 5 jaar hoor
@Epistulae_Morales | 25-01-21 | 14:51: Lijkt me meer een Antifa adept
@Epistulae_Morales | 25-01-21 | 14:51:
Die doos waaraan u refereert was bijna dood geweest, Fijn dat u zo medelevend resgeert.
En toch vrees ik dat door deze rellen Rutte er straks weer een paar zetels bij krijgt. Van het rust willende deel der natie ...
RTV Drenthe laat vandaag zien hoe een staking van de Metalektro in Hoogeveen er aan toe gaat: www.rtvdrenthe.nl/nieuws/166919/Metaa.... Stakers komen met de auto naar de Markt, vullen een stakingsformulier in en gaan dan weer thuis lekker verder staken. Actie? Wat actie? Ik zeg wijselijk niks over het wagenpark van deze arme sloebers.
**Nog een keer filmpje kijkt van meisje tegen muur spuiten** BAM! **Gniffel**
Dan hebt u toch enigszins sadistische trekjes
Headshot!
Hij blijft goed. Ook die verontwaardiging van die beleefde jongen, die Catweazle met zijn middelvinger en diepe haatblik. Wat een sukkel.
Jij slaat je vrouw ook neem ik aan?
Stumper.
U doet uw naam weer eer aan.
En hij spoot een volwassen vent zo van zijn brommâh.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 14:06: Goed kauwe dat het regulmatig in je bloed komp...
@seasicksteve | 25-01-21 | 13:53: Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met jullie bespelen.
Wat een gaaf land, Mark!
Die avondklok, dat is nou echt een brug te ver.
U bent van geen enkele toegevoegde waarde meer voor het Nederlandse volk en alleen al door u aanwezigheid verslechterd de situatie.
Uit alles blijkt dat u de regie over het land allang uit handen heeft gegeven en u gedraagt zich als een schoothondje die naar de pijpen van Brussel danst.
Aan ongeintereseerde houding tijdens de debat voeringen in de TK irriteer ik mij mateloos en is een teken van disrespect jegens u collega's die het vak "VOLKSvertegenwoordiger"wel serieus nemen.
En nou quasi verontwaardigd op het propaganda media kanaal reageren dat er rellen uitbreken? Laat me niet lachen..
Ik ga niets goed praten ,Maar zoals men zaait zo zal men oogsten.
Hij is geen volksvertegenwoordiger... Hij is minister president. Dan ben je gewoon de voorzitter van de leiding van dit land. En dan gaat het om bsturen en niet om verantwoordelijkheid afleggen aan het volk.. maar aan de tweede kamer.
Kwaad op de avondklok? Moet u bij de kamerleden zijn waarop u gestemd heeft en die voor waren. Ik zou dat gewoon onthouden tot maart,
De capuchonnetjes, de bontkraagjes, de vermommingen. Wat een vuilnis die lui.
Hun gezicht laf verschuilen achter een mondkapje. Het zou verboden moeten worden!
Precies volgens de achterlijke overheidsregeltjes.
dat zijn allemaal ZZP'ers die achter Baudet aanlopen. Speciaal gekleed natuurlijk om bepaalde groepen in een kwaad daglicht te zetten. Aldus Segers en Kaag.
@van Oeffelen,
Ik zag u daar wel lopen hoor, met uw golfbroek.
@Datgingniegoed | 25-01-21 | 14:02: brrr, van Oef is geen golfman. Kost teveel tijd en in die tijd kan men ook fietsen, wandelen of trainen. Neemt niet weg dat van Oef vaak gevraagd is om lid te worden, Mougins, Genève, Lugano. Het is vervelend.
@Datgingniegoed | 25-01-21 | 14:02: de laatste keer dat van Oef nog een ronde liep was in 2001, in de flight met Onno R op de Old Course van Cannes.
@Datgingniegoed | 25-01-21 | 14:02: ik denk dat hij eerder lederhosen draagt.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 14:08: Ah Lugano, waar is de tijd, best een leuk stadje.
Om je kapot te schamen.
Reltuig is het met 0 respect voor anderen.
Je kan wat mij betreft dit uitschot niet hard genoeg aanpakken.
zo is het.
Wat is dat toch met jou de laatste tijd? Maja de Niet Blij.
@Piet Karbiet | 25-01-21 | 14:05: Ik ben verdrietig om te lezen en te zien hoe mensen terechte demonstraties aangrijpen om rellen te schoppen.
En als ik dan lees dat er bij een tehuis voor verstandelijk gehandicapten de ruiten er worden uitgeslagen en hoe een ziekenhuis belaagd wordt, worden mijn grenzen qua tolerantie bereikt.
@Maya de Blij | 25-01-21 | 14:07: Ik ben het helemaal met je eens, maar je moet je afvragen waar dit vandaan komt. Zulke dingen ontstaan niet zomaar maar dat heeft een oorzaak en wordt compleet verkeerd afgereageerd. Dat is zo. Maar maak je ook druk om de oorzaak, niet alleen om het gevolg.
@Maya de Blij | 25-01-21 | 14:07: Okay. Cherio!
De Tsjechen hebben ook nieuws over NL www.novinky.cz/koronavirus/clanek/vod...
Gisteren waren relschoppers in Kopenhagen ook bezig: er werd een pop in brand gestoken die de premier Mette Frederiksen moest voorstellen. www.thelocal.dk/20210124/five-arreste... Nou zover is NL nog niet. Het kan nog erger.
Mijn vriendin is een Rutte-pop aan het maken. Ze is nu bezig met zijn neus dus het kan nog wel even duren.
Nizozemsku, is dat Tsjechisch voor nozems?
@Ad Hominem | 25-01-21 | 13:48: Nozems in het Tsjechisch heten 'Pirati', dat is zoiets als GL en ze zijn vooral aanwezig in Praag. Vreemd is wel dat Tsjechië geen zee heeft, maar wel piraten...
@goedverstaander | 25-01-21 | 13:47: 3 bezemstelen met ducttape aan elkaar zetten is toch best te doen.
Mark Xi-jingpin.
Mark-Jung-Un.
Al die lage IQ'tjes, gaan helemaal uit hun dak, omdat ze gezien worden in de hele wereld. Bedankt media !!!
Al die lage IQ'tjes zijn ook Nederlanders. Dat wordt steeds vaker vergeten. Goed, dingen doen.
@Herfsttijloos | 25-01-21 | 13:46: veel berbermateriaal in die trainingsbroekjes en onder die capuchonnetjes.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 13:48: Ik zie vooral veel ongehoorden.
@Herfsttijloos | 25-01-21 | 13:46: Die schijt hebben aan de rest, geen meelij mee.
Ja erug met Duitsland hebben wel 24% minder corona doden per miljoen als Nederland maar zijn heeeel laat begonnen met inenten.......... oh wacht dat waren wij.
Het volk laat zich gedwee naar de rand van de afgrond duwen door de poletiek van Pinocchio en consorten.
Da muss doch endlich einmal etwas passieren! Und das ist der Grund - und deswegen wähle ich auch dieses Mal wieder die CSU!!!
Gerhard Polt & Biermösl Blosn
Heel jammer weer.
Het gaat weer te veel over die idioten relschoppers. Vooral NPO en RTL maken hier misbruik van.
Laten we eens onze aandacht besteden aan de vreedzame demonstranten die absoluut een punt hebben.
Ik hoop toch echt dat deze demonstranten doorgaan met vredig demonstreren.
Welk punt eigenlijk? Dat er niets aan de hand is?
Vredig in elkaar gemept worden op last van burgemeesters zonder button.
@P. Breidel | 25-01-21 | 13:43: Te weinig om de maatregelen op te baseren, ja.
Avondklok is een goedkope manier om de 'verantwoordelijkheid' voor een overigens dalend aantal besmettingen bij het volk te leggen en nietbij het falende beleid van het kabinet/OMT. En faal-op-faal-op-faal beleid. Ja..
Dat een avondklok iedereen treft terwijl iedereen al gewoon thuis was rond die tijden, en degenen die dat niet waren op feestjes waren en de regels sowieso al overtraden.. Ja.. Terwijl 80% van de besmettingen op het werk (overdag) gebeurd... Ja..
Ik denk maar zo. Deze rellen zijn er niet voor niets. Helaas worden het kabinet en de overheid nog steeds niet wakker en verschuilen zich weer achter een "donderpreek" van puppy overste, Rutte.
die rellen zijn er wel voor niets. Dat gaat niks veranderen en die relschoppers hebben 0 interesse in politiek die willen gewoon weer op straat spelen en dat kan nu even niet.
@small_town_dude | 25-01-21 | 13:44: Ik geloof er niks van.
@small_town_dude | 25-01-21 | 13:44: Misschien worden ze bij het kabinet/OMT een beetje wakker en laten ze die 400 wappie koekwausen lekker op een paar pannetkes slaan..
Dan ontneem je verder gewoon dat andere tuig het excuus om te gaan rellen en plunderen mdat ze denken legitimiteit te krijgen door het algehele verbod op demonstratie als het gaat om Corona..
@small_town_dude | 25-01-21 | 13:44: wat een geklets
@small_town_dude | 25-01-21 | 13:44: Waarom waren die rellen er tijdens periodes van relatieve rust niet? Er zijn alleen maar rellen als er ergens een crisis gecreeerd wordt. Of het nu een gefingeerde racisme crisis of een paniekcrisis is. Als je een crisis creeert, vreemde absurde regels oplegt en mensen monddood maakt barst de bom een keer.
@PhallusObesitas | 25-01-21 | 14:03: van mij mag je protesteren en actievoeren naar hartelust. Maar van andermans spullen blijf je af, en ook van politiemensen en hulpverleners. Als dit een politiestaat wordt hebben we het aan deze rellende 'jongeren' te danken.
@small_town_dude | 25-01-21 | 14:11: Natuurlijk ben ik het met je eens dat je geen spullen moet slopen, het zou bij mij niet eens opkomen. Maar je bent naief om te denken dat iedereen dat met ons eens is. Tijdens een (gecreeerde) crisis slaan mensen altijd door. Helaas is men in Nederland niet bezig om de crisis op te lossen, maar vooral door heel veel veel te kleine pleisters op de wond te plakken.
Niemand heeft het er over dat de demonstraties op zich rustig waren maar gekaapt werden door de eeuwige kapers van demo's met als doel te rellen, vernielen en plunderen. We weten allemaal wie dit waren maar nooit hoor je dat.
In Frankrijk was het hetzelfde liedje.
Ik heb geen idee, wie waren het?
@P. Breidel | 25-01-21 | 13:41:
De romeo's. Of Antifa. Of allebei. Goede antwoorden gaan door naar de volgende ronde met mooie prijzen!
@elfenstein | 25-01-21 | 13:43: Dat waren geen romeo's, en ook geen Antifa. In Amsterdam waren er veel Ajax-supporters en kijk naar de beelden in Eindhoven, dat zijn weer de 'usual suspects', de '''jongeren''' met een niet-westerse achtergrond, die er als de kippen bij waren, en dat waren degenen die die winkel gingen plunderen, duidelijk te zien op diverse filmpjes. Overigens hadden ze daar gisteren bij op1 opvallend genoeg wel aandacht voor; er werd tenminste een onderscheid gemaakt tussen demonstranten en relschoppers.
@P. Breidel | 25-01-21 | 13:41: normaal zitten ze op zondag in het stadion.. in die richting moet je het zoeken.
jawel.. Zelfs Brls en Rutte geven dat toe..
Het is ook in het politieke belang om dat te ontvlechten, want zo kun je altijd zeggen dat die wappies ook maar een slachtoffer zijn die beschermd moeten worden. En die rellers stemmen toch niet, dus die hoef je sowieso niet te overtuigen
Zeggen die lui die vleermuizen vreten en ons met een uit de hand gelopen 12 monkees virus opgezadeld hebben. Hu Lang kan ongezien de tyfus krijgen, bemoei je d'r niet mee, dit zijn ónze rellen.
De leider en het volk wat elkaar verdienen. De grote boef Rutte komt nog even vertellen dat andere zich misdragen en dat dat volkomen onacceptabel is. Het bloed zit aan zijn handen.
Goed, EU-leger erin, Rutte naar Elba. Tijd voor het Pontificaat Timmermans.
Mijn hemel, wat zijn we er trots op dat nagenoeg de hele wereld ons uitlacht. Wat een afgang.
Meeste mensen in de wereld hebben nog nooit van Nederland gehoord, dus zal het wel meevallen qua afgang.
Ere wie ere toekomt, Marokkanen ruimen Schilderswijk op, oh wacht.
nos.nl/artikel/2156740-rellen-in-maro...
@Naall | 25-01-21 | 13:42: www.bladna.nl/marokko-rellen-coronavi...
@Naall | 25-01-21 | 13:43: www.digibron.nl/viewer/collectie/Digi...
@Naall | 25-01-21 | 13:43: maar verder is Nederland echt een kutland hoor.
@Naall | 25-01-21 | 13:43: juist, daar moeten ze heen gaan om hun landgenoten te helpen, toch?
Eindhovuh, wa zijn wij!? Kamp-volk-oe-nen! Kampvolk, kampvolk-oenen!
Wat flikkeren ze toch in dat Bavaria "bier" van jullie.
@Naall | 25-01-21 | 13:41: U bent niet bekend met deze? www.youtube.com/watch?v=AN92FB_qG8c
Mensen kunnen al bijna een jaar hun leven niet leiden. Het enige wat ze te horen krijgen is dat ze thuis moet blijven en dat we het samen doen en dat ze nog even vol moeten houden, wat dat ook mag betekenen. Het had veel zinvoller geweest om mensen aan het werk te zetten om de crisis te bestrijden. Had jongeren en hooliganachtigen vanaf het begin betrokken en gezegd dat ze nodig waren. Had ze prikposten laten bouwen of zo iets. Dan hadden ze zich misschien ook eens zinvol gevoeld. Alleen maar zeggen doe niks een jaar lang, dat schiet niet op. Maar goed ik ben ook te naïef voor deze wereld. Als je ze nergens verantwoordelijk voor maakt kun je ook niet verwachten dat ze verantwoordelijk gedrag gaan vertonen. Ik keur de rellen niet goed overigens en heb ook geen begrip voor de vernielingen en het geweld.
De overheid heeft maanden geleden al perspectief beloofd, en dat begint nu concrete vormen aan te nemen.
@Binnenbaan | 25-01-21 | 13:38: Een avondklok is niet het perspectief wat ze in gedachten hadden, gok ik.
@Binnenbaan | 25-01-21 | 13:38: Oh, ok, was mij nog niet opgevallen. Waar?
@Binnenbaan | 25-01-21 | 13:38: Welk perspectief? Het is alleen maar erger en erger geworden.
Reactie RIVM:
Veel demonstraties vinden plaats met niet al te veel mensen en meestal in huiselijke kring.
En er is verder geen bewijs dat rellen zich kunnen verspreiden.
Demonstraties thuis, is dat niet gewoon een tupperwareparty?
@elfenstein | 25-01-21 | 13:40: van een prachtige schoonheid deze tegel.
Hahaha, die Chinezen toch.
Er had iemand met twee boodschappentassen voor de spuitwagen moeten gaan staan. Die foto had World-Press-Photo-waardig geweest.
Als u dat nou de volgende keer even doet, dan maak ik die foto wel.
Die vergelijking werd gister al gemaakt door verslaggever in Eindhoven. Bleef een wappie staan. Tot de politie oprukte natuurlijk... toen ging ie toch met staartje tussen de beentjes af.
Dit gidsland is er natuurlijk wel als de kippen bij als er een drammerig vingertje gewezen kan worden naar andere landen..
Die meid die op d'r hoofd wordt geraakt door dat waterkanon, heeft daarvoor waarschijnlijk al 100x gehoord dat ze weg moest wezen. Dus nee, het is niet zielig. Als je zoveel poep in je oren hebt, dan helpt de politie je wel even met een goede oorwassing.
Juistem. Ik wil meer van dit soort pareltjes zien. BAM! kan niet hard genoeg!
Die wereldvreemde troela met groen haar kreeg even een straal realiteit in haar bek. Heerlijk om te zien!
En als dat niet zo was? Dan was het wel zielig? Je neemt dus maar even wat aan voor het gemak wat je uitkomt.
@DeAapUitDeMouw | 25-01-21 | 13:59:
De aannames zijn niet van de lucht bij die agressieve mannetjes hier.
@DeAapUitDeMouw | 25-01-21 | 13:59: Dat was wel zo. Je kunt het letterlijk horen op de filmpjes van al die tientallen journalisten. Dat het 5 minuten eerder werd gezegd maakt het nog niet 'voorbij' Ze lopen notabe gewoon naast die auto.
Dus of ze zijn intens dom, of intens eigenwijs.. en dat kan in het geval van ME gewoon best wel pijnlijk zijn.
Haar vriend staat nu ,voor elke nieuwsblad die het wil horen, te verkondigen dat hij zijn handen omhoog hield om te laten zien dat hij niets met de rellen te maken had en juist weg ging.
Echter is hiervan niets te zien op de beelden, anders dat hij zijn telefoon in de hand heeft om alles te filmen en er alles aan doet om maar in de buurt te blijven van het waterkanon.
Dan gaat het mis en krijgt zij niets vermoedend de volle laag. Als hij gewoon de andere kant op was gelopen, was er niets gebeurd. Eigen schuld.
@DeAapUitDeMouw | 25-01-21 | 13:59: Als er ergens gereld wordt, en er staat allemaal ME met een waterkanon, dan wordt de boodschap "wegwezen" 100% zeker verkondigt. Dan loop je dus weg, zoniet dan kunnen er vervelende dingen gebeuren.
Analoog aan de gemiddelde BLM demonstratie. Onderwerp maakt niet uit als er maar geplunderd kan worden. Oplossing voor particulieren is een super soaker met ammoniak oplossing. Te overwegen valt een analine kleurstof aan het water toevoegen, zit een paar dagen. Zijn de maskers zo af en je spullen veilig.
Eens met je vergelijking met BLM. In de MSM en politiek is er echter een groot verschil in benadering.
Chinezen moeten hun bek houden en naar hun hypocriete houding vs Hong Kong kijken.
Goed plan, ik ga ze nu bellen!
@P. Breidel | 25-01-21 | 13:36: En? Wat zeiden ze?
@halfvolle glas | 25-01-21 | 14:00: in gesprek tuut tuut tuut
Ach, het waren ‘jonge, ongeleide krijgers’ ging die een leeuw moesten doden. Ja toch, Groenlinks- mevrouw uit Deventer?
Er moeten betere (en legale) manieren zijn om te protesteren, maar dit vereist organisatie en inzet...
RT geeft volgens mij wel het juiste beeld.
Die nemen de moeite tenminste nog.
Niet mopperen, hebben we als klein landje toch maar mooi de wereldpers gehaald!
Oké, een beetje op een klotemanier, maar toch.
De Turken: politieauto en fiets in de fik gezet ?
Fijn dat de Chinezen toch nog iets hebben om te lachen wat geen door hun overheid verboden onderwerp is toch?
Ik zou graag het profiel of profielen willen weten van deze relschoppers. Wie doet hieraan mee?
Denk redelijk wat Antifa die zijn dol op zulke happenings, zie Hamburg
Wat ga je met die informatie doen?
Het zijn ook vaak van die ielige vegane typetjes. Die nergens tegenkunnen en bij het minste of geringste hun chagrijnige ego moeten laten gelden.
Met hun klapmonden en kraaloogjes. Brrrr
4 aannames in 1 zin. Knap hoor, mopperkont.
Op de Russische kanalen heeft alleen RT een NL kop www.rt.com/news/513525-netherlands-co...
Sputnik heeft een artikel over de Navalny onrust: sputniknews.com/russia/20210125108187... waarbij gesputterd wordt over VS inmenging. Verder reageert Poetin op de Navalny video (90 miljoen clicks) www.vesti.ru/article/2514886 "Paleis is niet van mij" Nog laconieker maar ook uitgebreider paleisnieuws heeft Fontanka www.fontanka.ru/2021/01/25/69723701/
Kom op dubbelhartige VVDers zwel uw Navalny protest aan: "Vooruit met de liberale democratie in RU!" En roep tegelijk om het hardst om law and order in NL: "Vooruit met de liberale anarchie in NL!"
alle lijntjes lopen naar ome George.
Het zou wel zo mooi zijn van buitenlandse media om ook te vermelden dat de Nederlandse (de echt Nederlandse) bevolking al decennia lang door de overheid wordt getreiterd en in werkelijk niets gehoord. Referenda hebben we een tijdje geprobeerd, maar het volk kruiste nooit de juiste hokjes aan dus daar zijn we mee gestopt want die EU moest er komen. Grote partijen mogen niet meedoen met de regering. Liever stoppen we zes andere partijen in een coalitie om tot een meerderheid te komen waardoor er werkelijk geen enkele ferme beslissing genomen kan worden. Nivellering is verheven tot een kunst waardoor je met een 40k inkomen net zo vaak op vakantie kan als met 20k. Rellen voor je ras? Mag. Je vuilisbak een half uur te vroeg buiten? Boete. Nieuw in dit land? Miele en onderdak. Als Nederlander op zoek naar een huur of koopwoning? Onbetaalbaar. En dan mag je nu niets eens meer naar buiten wanneer je wil. En dan staan wij er gekleurd op?
Namens wie praat je? Kijkend naar de peilingen wil het volk precies wat Rutte heeft gedaan...
@BBRDWR | 25-01-21 | 13:29: Namens het steeds groter wordende deel van de samenleving dat inmiddels (bijna) niets meer te verliezen heeft bij verzet. Ook de VVD gaat dat uiteindelijk merken in stemmen als een steeds verder polariserende samenleving zich alleen nog in extremen (links en rechts) kan vinden.
@BBRDWR | 25-01-21 | 13:29:
Een deel van het volk.
@BBRDWR | 25-01-21 | 13:29: Een groot deel van de vvd-kiezers is nog te dom om te schijten en hebben helemaal niet door dat hij de oorzaak van veel ellende is. Ze zien hem naast Irma Sluis staan en denken 'wat is dat toch een doortastend politicus'.
Ik vraag me af hoeveel guurders er bij de rellen van Bea zijn geweest...
Niet, van Oef keek TV toen.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 13:29:
One down.::
Ik had toen wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd, zoals luiers volschijten en fruithapjes eten.
Toen was ik twaalf, nee dus.
@neonreclame | 25-01-21 | 13:31: of bedoelde neon de rellen aan de Beatrixstraat toen dat tuig uit Rotterdam en Groningen voorbijkwam?
2021. een avondklok, dan ook veel amok.
Geen corona geen kroning.
kan me uit die tijd nog wel de krakersrellen herinneren , Grote Wetering. Op de hoek van de Spiegelgracht met de Weteringschans. Mijn vader had geen goed woord over voor dat langharig tuig.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 13:37:
Nee, die niet...
Iets te jong, maar ik kan me de rellen in de Staatsliedenbuurt nog levendig herinneren en het is soms net alsof de geschiedenis zich herhaalt. Een brede volksbeweging met legitieme bezwaren tegen het bestaande beleid, die vervolgens van binnenuit werd uitgehold door relschoppers en meelopers.
Was toen aan het werk en vond dat ik toch niet zo'n zeeman was als ik dacht op de pacific in zwaar weerben er dus ook gauw mee gestopt.
DelaT was 10
nos.nl/video/498237-uniek-beeld-krake...
En welke 'jongeren' stonden op de bierkaai?
Die waren een stukje heftiger, maar geven een goed beeld van wat te wachten kan staan. Enige verschil is dat er iets meer ideologie achter zat. De rellen van gisteren zijn voornamelijk nog om het rellen zelf.
Niets om trots op te zijn om door rellen, vernielen e.d. de headlines in de buitenlandse pers te halen. Eerder iets om je kapot voor te schamen.
Schamen. Maar het waarom blijft onbelicht.
Voeg daar ook nog eens onze lijstduwerspositie wat betreft het vaccineren toe. Zoals onze Mark zegt: Supergaaf land!
Ben er niet trots op maar schamen daar voor nee, elk land hebben ze wel van die uit de hand gelopen demonstraties, bijvoorbeeld Hamburg, Parijs, Brussel etc.
Had eigenlijk vanochtend een ingetogen smeekbede van Rutte verwacht.
Ik las gister in de Telebelg dat de overheid het dus niet nodig vond om extra vaccinaties in te kopen, want met het goedkope AstraZaneca vaccin hadden we precies genoeg. Nu zijn er leveringsproblemen van AstraZeneca en zitten we nog een maand langer in lockdown. We zijn gewoon keihard genaaid door een stel ambtenaren die het belangrijker vinden dat vaccinaties eerlijk over de wereld worden verdeeld, dan dat de mensen die hun salaris betalen zo snel mogelijk worden geholpen.
Klopt;
Nederland heeft geen gebruik gemaakt van een aanbod om extra Moderna-vaccins te kopen (bevestigt door het ministerie van Volksgezondheid). Het gaat om miljoenen vaccins die waarschijnlijk in het vierde kwartaal van dit jaar, maar mogelijk ook eerder, geleverd konden worden.
Tel daarbij de vertraging (i.i.g. deze week) van medicijnfabrikant BioNTech/Pfizer waardoor er minder vaccins worden geleverd.
Tsjomge, tsjonge wat een "zorgvuldig beleid" toch hè Hugo??
Daarom zijn ze in de VK op dat punt blij dat ze niet meer in de EU zitten.
@MK27 | 25-01-21 | 13:33: Liever een maandje langer in lockdown dan een spuit van ModeRNA.
De Moderna en Pfizer vaccins werken met het nieuwe nog niet zo uitvoerig geteste mrna principe. Astrazeneca werkt niet met mrna, maar met nog oude technieken.
wat erger is, is dat pfizer en biontech vaccines niet goed genoeg zijn, en ook de AZ niet top. beter J&J en sputnik vaccin -- maar J&J gaat eerst naar US (Donald heeft goede afspraken gemaakt daar) en Sputnik wil NL niet want 'big bad Russia'.
Rellend tuig heeft niks te maken met protesteren tegen de lockdown. Die wordt aangegrepen als excuus om met een grote groep te gaan plunderen en vernielingen aan te richten. In Enschede werd zelfs het ziekenhuis belaagd. Ook ondernemers in Venlo en Eindhoven hebben voor tienduizenden euro's schade. Wie sympathie op kan brengen voor deze acties is gestoord.
Zo is het. Om dit te begrijpen moet je helemaal niet aan politieke protesten denken, eerder aan de strandrellen bij Hoek van Holland. Hieronder heeft iemand het over Hong Kong. Dat is nou echt een bevolking die terecht in opstand komt tegen een overheid die ze onder de knoet komt brengen. Dit is gewoon de boel vernielen.
@Tashtego | 25-01-21 | 13:30: Heh, hier vlak onder.
Zo is het (helaas).
In deze panelen wordt/werd ook veel opgeroepen om in opstand te komen.
Nee. Want hoe die vleermuisvreters tekeergaan in Hong Kong verdient de schoonheidsprijs. God dat kutland had echt door McCarthy teruggenuked naar de steentijd moeten worden...
here here!
Is in HK bijna niets van te merken, van Oef was in 2019 nog in HK toen die rellen begonnen, niets van gemerkt in Kowloon en Macau. Nul, nada. Zijn vaak meer journalisten dan demonstranten. Complete overcoverage en sensatie.
Ik zou het zelf eerder vleermuisveredelaars noemen.
De politie begon.
Zeg ik ook altijd als ik door rood rij.
Misschien toch maar de voetbalsupporters voorrang geven bij de vaccinatie en de stadions weer open gooien.
Je zou ze nu nog een jaar langer kunnen dichthouden als straf.
De rellen zijn een direct gevolg van zwalkend beleid.
-Geen werk
-Geen inkomen meer
-Geen vrije tijd meer buiten de deur
-Geen perspectief
-Dreigende uithuiszetting / inbeslagname
-Euro wordt kapot geprint = weg spaargeld
- Verzet is worden neergeknuppeld.
Wat had je anders verwacht? Dat alle 17mil. Nederlanders hun leven laat verkloten? Er is een groep waar geen rek meer inzit. Denk bijvoorbeeld aan oproepers, tijdelijke contracten.
Daarnaast nog niet te spreken over de ondernemers, gewone werknemers. Lui die al dit gedoe kotsbeu zijn. Hun draagvlak is er nu nog, maar zodra de avondklok 2 of 3 keer wordt verlengd zullen aantallen van hen zich ook hierbij aansluiten.
Ik voorzie een Hollandse Lente.
U riskeert wappie genoemd te worden door ambtenaren en 65-plussers
@Turbulentie? | 25-01-21 | 13:23: En het VVD-webteam.
Maar liepen die er ook tussen? Die pipo van het koffiedrinken was al ver voor corona zijn bedrijf kwijt en zo te lezen behoorlijk zijn eigen schuld.
kijk nog eens naar de beelden van dat tuig. Zijn dit allemaal ZZP'ers? kappers en werkloze tekstschrijvers? Ik denk eerder aan bepaalde groepen jongeren die schijt hebben aan alles wat Nederland nog een beetje leefbaar maakt. Die groep zou ook gaan rellen als er een racistische moord plaats zou vinden, of als PSV kampioen wordt (god verhoede deze laatste twee situaties) .
De rellen zijn het gevolg van daden van totale minkukels. Verder niets. Klootzakken die het geen reet kan schelen dat er mensen in de ziekenhuizen creperen. Handophouders die de staat willen laten opdraaien voor hun miserabele leventjes. Walgelijk volk, dat nog niet eens de veroorzaakte schade kan of wil betalen. De karwats erover.
Sodemieter op joh. Dit zijn géén 'oprechte' demonstranten. Dit zijn mensen die rellen uit verveling. Als je ze.voor de.camera haalt weten ze nog geen drie woorden achter elkaar te zeggen. Laat staan dat ze weten wat ze wel willen. Sorry, gaat er niet in. Dit zijn hooligans.
@Turbulentie? | 25-01-21 | 13:23: Achja, die boomers noemen mij maar zoals ze willen. Feit blijft, toen ik in januari 2020 in NY was en daar de eerste coronapatienten zag was ik mij echt wel bewust van de ernst.
Dat de overheid het jaarop alles verkloot heeft wat je maar kan verkloten is niet mijn probleem.
Ik benoem hier gewoon de echte oorzaak van het probleem.
Daar waar niet is wat jij net beschreef, is een derde wereld land. En het zal zich maar escaleren (ik hoop dat het niet gebeurd, maar stiekem hoop ik het ook wel). Mensen worden agressief en zoeken een reden daarvoor, maakt niet uit welke. Eigenlijk kun je ook zeggen, dat als de avondklok er niet was geweest, deze protesten niet gebeurd zouden zijn, waardoor ook de vernielingen en plunderingen. Bij actie volgt reactie.
U zou zo duider des vaderlands bij de plaatselijke plantsoendienst kunnen worden met deze analyse.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 13:24: Makkelijk praten he, vanuit je koophuis en met je door de baas betaalde thuiswerkplek.
Ik geniet er ook van, maar ik ben niet vergeten dat ik daarmee ben bevoorrecht.
@Voorbeeldige burger | 25-01-21 | 13:25: "Ik benoem hier gewoon de echte oorzaak van het probleem."
Bron?
-verveling
@Voorbeeldige burger | 25-01-21 | 13:26: Van Oef heeft geen baas, alles zelf bijelkaargeakkerd de afgelopen 30 jaar in 24x7. Dit soort totale nonvaleurs dient onmiddellijk te worden aangepakt.
@Frau_Ferkel | 25-01-21 | 13:28: Ik werk 40 per week in de accountancy en ik weet hoeveel mensen verdienen. Er is een gigantische K-herstel gaande. Oproepers zien al een jaar hun uren drastisch teruglopen en worden nu massaal uitdienst gemeld. Echt, massaal.
Hun WW wordt berekend over het loon dat zij gemiddeld per dag verdienen. Dat nu dus superlaag is. Hoe kunnen mensen eraan voorbij gaan dat dit ontzettend veel kwaad bloed zet?
Ik ben het met je eens Voorbeeldige Burger; de rek is eruit. Al zullen er ook de professionele relschoppers er ook tussen zitten. Dat neemt niet weg dat de toon is gezet. De protesten zullen groter en heviger worden naarmate er meer en meer mensen uitzicht krijgt op niets. De regering beloofd iedereen steunpakketen (geld) wat ze helemaal niet hebben en dus niet iedereen gaat krijgen of het is te weinig om wat te kunnen. En om iedereen weg te zetten die kritiek heeft als "Wappie" gaat niet helpen. Want dat is ook gewoon niet waar. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Zo ook met de mensen (zzp'ers, die nette ondernemer, vaders, moeders, opa en oma) die echt niets meer hebben of alles dreigen te verliezen door de maatregelen. Dan ga je vechten om te overleven.
De rek is eruit. Ze zouden er goed aan doen om de verkiezingen z.s.m. te gaan houden.
Je ziet ook dat dat putvolk er helemaal op gekleed is. Mooi die spuit, oprotten naar je hol, smerig wijf.
Nou nou ze was toch aardig schoongespoten zo?
dat kan ie natuurlijk niet zien vanuit z'n spuitmachine. Maar ze ziet er aardig Antifa uit. Maar daar mag je niet op beoordelen natuurlijk. Gelukkig mocht ze daar helemaal niet zijn, want de demo was verboden. Dus is het haar eigen schuld.
Zo zo, gentleman van Oef slaat vulgaire taal uit. Ze zitten daar bij het VVD web care team te zweten.
In Turkije wordt massaal het filmpje met dat tütüründü ME-busje in het spuitfilmpje gedeeld. Vinden die Turken geweldig.
Er is namelijk een verschil tussen een demonstrant (vreedzaam en met een wellicht legitieme reden) en relschoppers.
En dat verschil ziet u niet
Zoals in andere media , rellen van andere bevolkingsgroepen wordt rechtgepraat....
.. beetje zuur dat uitgerekend de meest kwalijke politiestaat ter wereld ons nu internationaal te kakken zet omdat HUN kameraden in ONZE regering dat voorbeeld volgen. Dankzij het - eveneens - Chinese virus. Uit het reaguurbuisje te Wuhan.
Stuur team Rutte naar China voor een cursus people-control. Enkele reis graag.
Gewoon Kaag en Klaver stemmen, dan is het kwestie van tijd. Maar dan wel helemaal woke, glutenvrij en vegan. Godverdomme wat is communisme mooi.
Merkel had aangeboden militairen te sturen, dat vond Rutte doctrine niet nodig. "Wir schaffen dass" Wiegel riep Rutte.
Nee, het heeft niks met onze bevolkingsdichtheid te maken hoor! Het heeft niks te maken dat elke vierkante cm geclaimd is en je vrijwel nergens ongerepte natuur en vrij kunt wandelen zonder lastig te worden gevallen door hordes wandelaars, bmx-ers, wielrenners, motor crossers enz enz. En dan te denken dat we naar de 20 miljoen inwoners moeten, en in die tussentijd we ook voor het jaar 2030 bijna 70000 voetbalvelden vol met zonnepanelen en daarbij bijna 3200 windmolens geplaatst moeten hebben. Wat een waanzin... weg natuur, weg weidevogels, weg mooi weidelandschap... punt is dat door al die zonnepanelen die al die mooie weilanden gaan afdekken juist de atmosfeer doet opwarmen.... al die stralingswarmte gaan nu niet meer de grond in of opgevangen worden door de bomen en struiken maar die straling komt nu dus op 70000 zwarte zonnepanelen.. je krijgt hierdoor dus ook opwarming op plekken waar eerder juist verkoeling plaats vond.
Waarom zit jij op maandagmiddag al te zuipen?
@stijlloospeilloos | 25-01-21 | 13:21: het klinkt idd bezopen ja, maar het is de realiteit... iets met energietransitie en zo.
@stijlloospeilloos | 25-01-21 | 13:21: Het is na 10 uur, dan kan het.
@Hollandse_blauwe | 25-01-21 | 13:26: Inderdaad, de enige goeie oplossing is bomen planten. Die weides die ze voor zonnepanelen willen gebruiken kunnen ze beter vol bomen, en struiken zetten, dat is een veel beter plan.
Hier in de gemeente bestaat het allerallerallerstilste plekje van Nederland. In het veen. Zonder wielrenners en bmx-ers.
@stijlloospeilloos | 25-01-21 | 13:21: gister laat geworden denk ik.
@Lt-Kol Kilgore | 25-01-21 | 13:29: eensch. gewoon blijven stoken. en blijven planten.
De Chinezen hebben wel lef. Ze stoppen hun eigen inwoners in kampen en noemen anderen die dat niet doen onbeschaafd. Gelukkig voor hun zit een asset van hun in het Witte Huisje. Kunnen ze miljoenen Taiwanezen ook in kampen proppen als ze binnenkort daar binnenvallen.
Ja inderdaad. Heeft Stef Blok al ‘foei’ getwitterd?
Wat ik niet begrijp: 10 plus jaar keihard bezuinigen op bejaarden cq verpleeghuozen waar het restaurant, bar fysio, gezellige willeke albertiavonden, zwemnen koekjes bij de koffie, luier na 24 uur verwisseld. Niet meer buiten komen, alleen in een huiskamer met de tv non stop op "ons" aan men maar blijft mekkeren dat de jeugd zich in moet houden al bijna 1 jaar lang iom opa en oma te sparen. Waarom?
De Zwitsers kwamen er ook al mee vanochtend "Krwalllen gegen Ausgangssperre". Omdat hier natuurlijk de zelfde discussie loopt willen ze dit voorkomen. Er is in Zwitserland geen meerderheid voor. Het aantal onbeschofte egoistische aso's valt in Zwitserland nogal mee namelijk.
"Krawallen gegen Ausgangssperre in den Niederlanden".
@van Oeffelen | 25-01-21 | 13:19:
Quote dient met een vet Oostenrijkse tongval te worden uitgesproken,
Mooi man.
Tering hey, dat waterkanon. Monsterkill heette dat vroeger bij Unreal Tournament.
Nostalgie. Lekker losgaan in Morpheus met low-gravity.
10 bar tegen je cohones, mits goed gericht en op volle kracht.
En die Russische gifmengers kunnen misschien ook hun bek houden.
Als de trias politica gebroken is, dan is het normaal dat het volk verhaal gaat halen, dit gaat niet stoppen en is niet vreemd na "3 weken lockdown en dan is het voorbij in maart 2020". youtu.be/P_4dDqEXl3Y
Spanje, Frankrijk hebben maanden een avondklok gehad maar deze asociale acties zag ik nergens. Man wat is Nederland verloederd zeg.
@small_town_dude | 25-01-21 | 13:28: en? Heeft het geholpen? Is het virus daar nu weg?
@zwartzondersuiker | 25-01-21 | 13:47: het heeft meegeholpen omdat het aantal contactmomenten afneemt, maar een avondklok weegt totaal niet op tegen de onvrede. Ik ben ook fel tegenstander hiervan. Net als mondkapjes, helpt niet of maar een klein beetje.
@small_town_dude | 25-01-21 | 13:28: Nou dan heb je niet goed opgelet. De gele hesjes konden er indertijd ook wat van in Frankrijk.
Het grafiekje van het totaal aantal gevaccineerden in NL is een grotere internationale schandvlek dan wat filmpjes van relschoppende tieners.
yes!
Bam!
Spijker. Kop. Raak.
Verontwaardigd zijn als de hypocrieten het volk bestempelen als tokkie of aso en kritische geluiden te ridiculiseren of de kop in te drukken.
Ja als het allemaal niet zo knullig was werden jullie misschien niet zo geridiculiseerd.
@Panos88 | 25-01-21 | 13:21:
U haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
@Reebensteeltje | 25-01-21 | 13:32: Je bedoelt dat het knullig is omdat het wordt geridiculiseerd? Dat vind ik wel een interessante stelling.
In antwoord op die Chinezen: ja, vrijheid is great. En vrijheid zouden Chinezen ook wel willen. Maar als ze dat zeggen, rijden jullie met een tank over ze heen.
De Chinezen stoppen lastige mensen in concentratie kampen
@Diederik_Ezel | 25-01-21 | 13:19:
En je bent al snel lastig in dat land.
@Diederik_Ezel | 25-01-21 | 13:19:
De lastige mensen in Nederland roepen dat ze in een concentratiekamp gestopt worden.
Ja precies, een jaartje of 2 omringd zijn door allerhande wappies, ofje hele leven lang geïndoctrineerd worden, in armoede leven en 0,0 ruimte hebben voor een persoonlijke mening. Oh wat zijn we jaloers op China.
Rutte zet Nederland weer op de kaart.
ik zou willen zeggen dat het platspuiten van de betreffende vrouw niet nodig was, maar toen zag ik wat voor type ze is. Zo'n type dat je in een kringetje ziet dansen om de vagina te vieren. Die wordt over het algemeen weinig platgespoten dus wellicht was het toch een goede zet.
Heel fout maar wel grappig.
Misschien was het wel haar jaarlijkse wasbeurt.
De rellen zijn niet goed, dat weet ik heus wel. Maar ze zijn sowieso uitgelokt door Rutte en zijn vriendjes met hun bizarre maatregelen (en de toon waarop ze tegen het klootjesvolk denken te moeten praten), en ook door het optreden van lokale politici en politie.
Je kan niet demonstreren tegen de coronaregels omdat dat tegen de coronaregels is.
De hooligans liften mee op iedere demonstratie. Dat die niet verplicht in quarantaine moeten is een gemiste kans.
Chinese staatsmedia met wumao commenters lijkt me nou niet het beste voorbeeld om in hetzelfde rijtje aan te halen, Spartacus.
Zou Thierry de Renaissancevloot al per sloep hebben ontvlucht nu zijn volgelingen aan het muiten zijn geslagen? Oh wacht, het waren natuurlijk weer 'verklede antifas'.
Bijzonder triest om hem er weer bij te halen
@Turbulentie? | 25-01-21 | 13:17:
Nee, zo ziek gepolariseerd zijn we. Zelfs politici en BN'ers wijzen naar elkaar, en de ander. Nah nah, lekker puh. Amerika aan de Noordzee.
@Turbulentie? | 25-01-21 | 13:17: FvD is de enige partij die zich niet uitspreekt tegen de relschoppers maar juist het "verzet" tegen Rutte steunt. Tja.
@De Eierbal | 25-01-21 | 13:23: en iedereen die daar relt stemt FVD.
Bedankt Maurice de Hond
Meisje heeft er zelf om gevraagd. Een beetje overdag buiten lopen
Dat niet, maar niet weggaan als dat gevraagd wordt, en dan met je gezicht tegen een ruwe muur gaan staan als je een plens water in je nek krijgt. Logisch dat je dan je aangezicht schendt.
@Synecdoche | 25-01-21 | 13:28: In Teheran waarschuwen ze ook eerst voordat ze een lat in je nek leggen.
Internationale media aanhalen... in een tijd dat een filmpje van katje dat een gek sprongetje maakt tot in lengte der dagen de wereld over gaat.
Laten we eerlijk zijn, we staan toch ook zwaar lul..!
Ja, in eerste plaats om de vaccinfaal.
Ik hoorde dat de betreffende burgemeesters geschokt en boos zijn.....nou dan weten we allemaal wat er gaat gebeuren! Er gaat daadkrachtig en preventief worden opgetreden......hahaha tuurlijk niet....volgende week zondag zien we weer dezelfde puinhopen op tv....
Ga maar uit van vanavond. En morgenavond. En de dag daarna. etc.
Iemand met stierenhoorns zei dat ie benaderd is door Rutte om te gaan rellen met zijn makkers.
Dit land is ziek.
Klopt. Maar dat is niet de schuld van deze relschoppers, zij zijn het gevolg. De oorzaak ligt veel dieper.
Idd. Covid.
@OscarWilde | 25-01-21 | 13:18:
Ik vraag me alleen maar af waarom het juist hier zo uit de hand loopt. En die oorzaak kon inderdaad wel eens dieper liggen. Maar goed, vragen vragen.
Klopt, maar niet met dit als enige reden.
Ach, volgens Erich von Mausladen is het allemaal de schuld van Farmer Defence Forcers, Urkers, hooligans, FvD-fascisten en andere rechtse ‘vrijheidsstrijders’.
En Wilders natuurlijk. Oh ja en Trump. (zie Klaver)
@letterzetter | 25-01-21 | 13:15:
Het duidingsalgoritme van de nederlandse MSM vond Trump schuldig aan de BLM rellen.
Datzelfde algoritme moet nu toch PRutte schuldig achten aan deze rellen?
Wat een afgang, stelletje irrelevante hooligans, homeopaten en kruidenheksjes die massaal bushokjes aan het slopen zijn. Serieus werk hoor, maar niet heus.
LOL @ kruidenheksjes
En een regering die hier compleet niets aan doet
@aardv@rk | 25-01-21 | 13:14: maar wat kun je er nu op dit koment ook aan doen, behalve constateren dat er een systematisch probleem is in de communicatie tussen verschillende lagen in de samenleving.
@Panos88 | 25-01-21 | 13:18: dus u vindt een regering die toe kijkt wel kunnen? Ik zou zeggen bij zo’n escalatie direct het leger inzetten voorbeelden genoeg in andere landen of bewust met scherp schieten ik noem maar een paar zijstraten maar hier komt men niet verder dan geschokt zijn
@aardv@rk | 25-01-21 | 13:27: Met scherp schieten? Waarom zou je dat willen doen? Je vindt de huidige gezondheidscrisis nog wat beperkt?
Pas als de Chinezen het over heropvoedingskampen en de Qatari het over lijfstraffen hebben tel je mee als land. Enne, nee. Je zoekt zelf dat waterkanon op en luistert niet.
Lui-ste-ren!
Nu maar hopen dat haar oren gelijk zijn schoongespoten.
(hersenschudding en 15 hechtingen)
Ah, een paar jongetjes. Wanneer het mijn zoon was dan regelen we het me een paar honderd. Einde verhaal.
Als het mijn zoon was dan regelde ik het met de karwats. Op die zoon welteverstaan.
Jammer dat het land waar je met een dialoog de problemen zonder geweld kon oplossen al zo'n 20 jaar niet meer bestaat.
Met dialoog? Laat me niet lachen. Met subsidie. Afkopen, dat deed de overheid steevast.
@Glasgow Argus | 25-01-21 | 13:18: Polderen tot het vuur in je woonkamer komt. En dan nog eens polderen tot ook de bank in de hens gaat.
Rellen. Vernielingen. En begrip?
@Lorejas | 25-01-21 | 13:09: omdat iedereen met de rug tegen de muur is gezet. En natuurlijk zijn deze rellen geen oplossing, iedereen kan hier het slachtoffer van worden. Maar de schuld is en blijft in dit geval de overheid.
Ik vind ze een stelletje ongedisciplineerde reuzenkleuters met hun rellen en vernielen. Wat gaat er gebeuren als er echt een keer iets aan de hand is ?
Begrip voor de rellen?..
Ik zou begrip hebben gehad voor een normale demonstratie.
Maar begrip voor deze rellen?.. Ga toch weg.
@Lorejas | 25-01-21 | 13:09: Voor vernielingen moet je zeker geen begrip hebben, maar heb wel begrip voor mensen die openlijk hun onvrede uiten voor het stukje bij beetje inperken van vrijheden. Deze toestand blijft maar voortduren en mensen, vooral ondernemers voor wie het door de overheid verboden wordt om geld te verdienen en het beste van deze situatie te maken, worden financieel en mentaal de vernieling in geholpen. Heb meer begrip voor mensen die openlijk zeggen dat dit niet langer zo kan in plaats van de meerderheid die braaf met zijn door de overheid doorbetaalde salaris thuis zit en iedereen die kritisch is maar lekker makkelijk als wappies wegzet. Het is jammer dat er altijd relschoppers tussen zitten die op vechten en vernielen uit zijn.
@Der Schnitzeljäger | 25-01-21 | 13:12: Ik vind dat er wel echt iets aan de hand is. Dat door onze overheid grenzen worden overtreden en het zorgvuldigheidsbeginsel aan de laars wordt gelapt. Het zijn misschien niet de hoogleraren en raketontwerpers die als eerste de stoeptegels ter hand nemen, maar ergens voel ik wel opluchting dat er in ieder geval gereageerd wordt.
Goeie nick heeft u voor een vandalisme supporter.
Ik hou niet van kunstlefhebbers.!
@Der Schnitzeljäger | 25-01-21 | 13:12:
Iets ergers dan het afpakken van uw vrijheid? Nou, ik kan zo even niets ergers bedenken.
@kunstliefhebber | 25-01-21 | 13:11: Schuld is aan de overheid? Schuld is aan Covid. Overheid kan er toch niets aan doen dat er een wereldwijde pandemie gaande is??
Begrip voor het demonstreren bedoelt u dan. Rellen is onnodig eigendommen en/of personen schaden. Begrijp volgens mij dus wat u wilt zeggen maar dan doelt u op het demonstreren.
@halfvolle glas | 25-01-21 | 13:21: ja dat zei Rutte ook. Corona is de vijand. Die bezuinigde jaren lang de zorg kapot. Daardoor nu allemaal binnenkrijgen. Om de stukbezuinigde zorg te ontlasten. De terrorist Corona heeft alle vaccins ook gegijzeld. Vandaar dat we nu voorlopig nog binnen zitten. U bent gelukkig geen wappie. U bent het net als de rest van Nederland met Rutte eens.
Misschien is er iemand in de panelen die weet hoe zo een warertruck werkt. Kan me niet voorstellen dat je echt goed kunt richten er mee. Is het verantwoord om op paar meter afstand op mensen te richten?
Er zit een commandant en 2 kanonniers aan boord. Van de Belgische weet ik dat ze ook vol camera’s hangen. Om identificatie te kunnen doen. Die van jullie zijn overigens heel wat voetganger vriendelijker dan de onze. Als je in de buurt van zo een kanon staat, met een regenjas ga je het niet redden.
@Lt-Kol Kilgore | 25-01-21 | 13:11: ok, maar hoe nauwkeurig is dat? Kun je echt bewust op iemands hoofd richten op deze afstand?
@Continuum | 25-01-21 | 13:19:
Ja. Vanwege de druk die erachter zit kun je relatief nauwkeurig mikken. Zie het als een uit de klauwen gelopen hogedrukspuit. Lijkt mij overigens ook wel leuk werk. Soort GTA in real life én legaal.
@Continuum | 25-01-21 | 13:19: 10 bar geloof ik op maximum vermogen, je zal dus wel redelijk goed kunnen richten, maar wind, hoeveelheid druk etc zal een invloed hebben. Als je de beelden bekijkt staat er voor dat meisje een of andere idioot met zijn mobiel te filmen. Kan best zijn dat ze die moesten hebben en dat mevrouw een geval van collateral damage is. Nu je weet wat een waterkanon kan doen, het is geen mobiele douche he, mensen. Je spuit daar zonder problemen iemand mee omver. dus blijf uit de buurt van dat ding en ga die gasten die dat bemannen niet provoceren of pesten.
@Lt-Kol Kilgore | 25-01-21 | 13:38: ok,ja op de video zie inderdaad het andere figuur staan. Dank voor uw inzicht. Dan lijkt het mij ook gewoon wat ongelukkig voor de vrouw en lesje dat je uit de buurt moet blijven als dat wordt gevorderd.
Wel zonde van die piano. Geweld tegen muziekinstrumenten is wat mij betreft de druppel.
Precies, de dader(s) radbraken!
Maar toen Jimi Hendrix het deed was het wel akkoord. Beetje dubieus, ik vind het gewoon rock n roll zo'n stationspiano in de fik.
@Binnenbaan | 25-01-21 | 13:10:
Eigendommen slopen mag maar niet die van een ander.
@Binnenbaan | 25-01-21 | 13:10: Een beetje The Who gaan op een stationspiano. Het viel me trouwens wel altijd op dat het een bepaald soort jongeman is dat zich geroepen voelt om op die piano's te gaan spelen. Wat Teeuwen ooit omschreef als "hele gevoelige jongens".
@spamzuiger | 25-01-21 | 13:16: Publiek bezit zo'n aftandse stationspiano zou ik zeggen.
Misschien moeten we met z'n allen even knielen voor deze piano.
Het heeft niks met Covid te maken. Dit is gewoon straattuig en de overheid treedt alleen hard op tegen mensen die toeslagen aanvragen. Geeft alleen minder mooie koppen.
Mooi dat het ME filmpje met de zware mishandeling van die arme jonge vrouw de wereld over gaat.
Krijg men internationaal een beetje een realistischer beeld van het vredelievende Nederlandje.
Hopelijk wordt dader die de kraan opende opgepakt.
Zware mishandeling? Ze stond zelf met haar smoel tegen een ruwe muur, en ja, dat raspt. Krijg je heel fotogeniek bloed.
@Synecdoche | 25-01-21 | 13:39:
Als ze niet tegen die muur had gestaan was ze keihard op straat terecht gekomen. Een waterkanon van zo dichtbij kan echt niet. Zeker niet tegen vreedzame passanten.
Ik denk dat ze in Libanon met hun 24/7 curfew stikjaloers zijn op ons.
Hier zijn de boetes 200-2000 euro, met een arme bevolking zonder werk blijft iedereen mooi binnen, behalve voor de hond en te sporten.
Wat een armoe...
Op deze wijze "protesteren" moet je eens in China proberen.
Goed voor de PR. Er is meer dan kaas en tulpen.
Oh nee! Een volk dat honden en vleermuizen eet heeft commentaar op ons
Nog maar 76 jaar geleden in de hongerwinter stonden in Nederland ook katten op het menu. De EU heeft onlangs het verkopen van insecten voor consumptie goedgekeurd. Zo gek zijn die Chinezen niet hoor.
Zij niet alleen.. maar u heeft wel een punt
Free and Civilized Europe? Buiten Europa hebben ze echt een vertekend beeld van ons.
Misschien is dat andersom ook wel zo, wie zal het zeggen.
Wat ik een beetje mis zijn rellen in de azc's.
Dat wordt allemaal onder de mat geschoven. Rellen in AZC's bestaan niet.... volgens de media.
Hoezo? Die hebben hun natje en hun droogje wel hoor.
Die domme Turke, er staat helegaar geen pliesiewagen in de fik maar een BOA auto. Dus svp even mondje houden, fakenews!
Auto van Prorail was het.
Ja de hele wereld schrijft fakenieuws want onze demissionaire Rutte zei vanmorgen toch op tv dat het helemaal niet om de avondklok ging.
@Anno Niem facebook | 25-01-21 | 13:27:
Precies, het was gewoon crimineel geweld. En verder niks aan de hand.
Ja, de pliesie, die afgericht is op de-escaleren, mocht het even andersom doen. Oefening baart kunst, nietwaar.
Die psychopaat in die spuitwagen mag van mij vervolgd worden. De gretige bloeddorst waarmee deze actie onthaald wordt is misselijkmakend en tekenend.
Waar gewerkt wordt, vallen spaanders.
Heeft u problemen met de "psychopaat" in de spuitwagen of met de wijze waarop deze actie onthaald wordt?
Lekker jezelf superieur achten en even over iemand heen zeiken die zich duidelijk al overgeeft.
Of gewoon niet rellen.
If you can't stand the heat, get out of the kitchen...
Die dame blies juist de aftocht want de andere kant van het 18 septemberplein was ingesloten door de ME. Ze kon geen kant op en deed geen vlieg kwaad.
Sowieso niemand die op dat plein aan het demonstreren was.
JJMS | 25-01-21 | 13:03
Ik wil graag de plek van die 'psychopaat' overnemen.
@Jimmydepimmy | 25-01-21 | 13:05:
Gehakt
@de directeur | 25-01-21 | 13:06:
Die lul weet wat hij kan aanrichten met dat apparaat. Bewuste keuze om iemand die geen kant op kan een volle stoot te geven. Dan ben je in mijn ogen een psychopaat.
@Der Schnitzeljäger | 25-01-21 | 13:09:
U bent vast een hele flinke kerel en uw moedertje zal trots zijn.
Was buiten proporties. Maakt niet uit dat er 50 keer gezegd is dat je daar niet mag zijn, waardoor alle deugers dit soort geweld van de politie maar goedkeuren. Dit was geen de-escalerend optreden. En moet onderzocht worden.
Wat deed dat vrouwtje daar eigenlijk? Walgelijk mens.
@JJMS | 25-01-21 | 13:13: Helaas trekken dit soort beroepen heel veel mannetjes aan met een superioriteits complex
JJMS: Je zou er ook voor kunnen kiezen daar NIET aanwezig te zijn
Eens met jou, maar het gaat niet gebeuren.
Als je als 17 jarige jongeman je het snot voor de ogen fietst maar net een minuut tekort komt voor de Avondklok loop je tegen 95+9 euri's boete aan, maar draag je het blauw-gele slopers tenue dan mag je ongewapende- en ongevaarlijke burgers het ziekenhuis in knuppelen.
In Geldermalsen was destijds ook zo'n gevalletje. Die mevrouw draagt daar nu nog de schadelijke gevolgen van.
in het miitaire strafrecht zou betrokken Sturmer strafbaar zijn wegens disproportionaliteit. Het inzetten van een - voor dit doel - veel te zwaar wapen van een te korte afstand.
@aardv@rk | 25-01-21 | 13:24:
Zucht. Wat een KUT-argument is dat toch. Natuurlijk zou ze daar niet moeten zijn, dat snapt ieder weldenkend mens. Dat praat deze achterlijke actie toch niet goed?
@der_feldwebel | 25-01-21 | 13:24:
Het inzetten van een - voor dit doel - veel te zwaar wapen van een te korte afstand. Precies wat ik dacht. Hij/zij wou even "grappig" een (blank) meisje omknallen. Benieuwd of zo iemand een enorme douw krijgt of helemaal niet. Er bestaan ongetwijfeld duidelijk instructies voor het gebruik van een waterkanon. En deze inzet valt daar beslist buiten.
@halfvolle glas | 25-01-21 | 13:06:
.. en achter je halfvolle glas blijven zitten.
@van Oeffelen | 25-01-21 | 13:22: Als het een Antifa vrouwtje dan springt Groen Links er gelijk op
@Jan70 | 25-01-21 | 14:10: is
Boeit mij die Chinezen mening wat, die moeten op elke stap letten als ze buiten lopen om niet hun sociale crediet in the laten storten, logisch dat ze zich gedragen, ze kunnen niet vrij zijn
Blijf erbij dat overheden bijna nooit afgenomen rechten terug geven
Die social credit score kan je hier ook op korte termijn verwachten, trouwens.
Juist. Het Chinese model is nog even wennen voor ons. Maar alles went. Na de reset wordt alles nieuw normaal.
Precies. Een permanent vuurwerkverbod en alcohol-avondverkoop verbod hebben ze al binnen.
Speciaal voor die Chinezen: Liever iedere avond dit, dan een regering die _letterlijk_ met tanks over de protesterende massa heen rijdt. Juist ook als die mensen niks meer doen dan stil staan.
Niet dat we ons lang over de Chinese mening druk hoeven te maken: Die starten dadelijk WO3, of met India, of met Taiwan. En terwijl je als Chinees naar de opgaande zonnen, oh nee, kernexplosies, staat te kijken denk je: Goh, hadden wij nou maar kunnen protesteren en rellen toen onze regering deze zinloze oorlog wilde beginnen.
10 maanden na de intelligente lockdown. Wat het sluiten van de scholen allemaal niet veroorzaakt.
Lekker handig om het burgeroorlog te noemen. Geeft lekker vertrouwen dat je als burgemeester het zaakje onder controle hebt.
Van welke partij is deze sujet eigenlijk afkomstig?
Een burgeroorlog is toch tussen burgergroepen? Ik zou dit eerder een burgeropstand noemen.
Mochten die burgemeesters in het verleden achter hun agenten gestaan hebben, dan waren die relletjes direct in de kiem gesmoord.
@Ommezwaai | 25-01-21 | 13:04: - Dit sujet
Deze meneer Jorritsma (echt een Eindhovense achternaam) is zelf de hoofdverantwoordelijke voor de veel te grootschalige inzet van politie & ME voor een vreedzaam protest. Nu gaat 'het Nederlandse volk' de wereld over als raddraaiers, relschoppers en plunderaars.
How stuff is made aflevering: fakenews.
©2021 John Jorritsma
@Binnenbaan | 25-01-21 | 13:07: als we burgers definiëren als mensen die belasting betalen en meedoen met de maatschappij, blijft er weinig van over denk ik zo.
@Continuum | 25-01-21 | 13:17:
Boeie. (Denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart-wit.) Ook niet als het niet over huidskleur gaat hè.
@keestelpro | 25-01-21 | 13:17: ze hebben zich misdragen. er worden ziekenhuizen aangevallen en mensen bedreigt. de politie is niet begonnen .. dat waren de demonstranten.
@keestelpro | 25-01-21 | 13:17: Zou hij van familie zijn van de vrouwelijke Jorritsma ex burgemeester etc, etc.
REAGEER OOK