Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boetefuiken nog niet zichtbaar in zetelaantal VVD

CDA PLUS TWEE. Wopke Effect suddert doorrrr

Ze weten het zelf nog niet. Maar gisteravond heeft de VVD de verkiezingen verloren. Niet zozeer door het instellen van een slapjanus avondklokje (21:00 - 04:30 uur, in de verte lacht een Chinees) maar als wel door het agressieve handhaven van Mark "Geen Fuiken" Rutte. Probeer eens aangifte te doen van diefstal, overval of verkrachting en je kunt over drie weken nog eens terugkomen (om te horen dat het geen zin heeft) Maar rij om 21:10 uur op de A2 dan ben je de sjaak in pliesiestaat Nederland. Resultaat 45 boetes van 95 euro. Toch 4275 euro verdiend! En LOL @ PvdA en GroenLinks.

Social
Social

Kijk. Een fuik...

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Catsisia | 25-01-21 | 03:12

Het gaat nog wel kantelen, laat dat maar aan die Romeo's over.

ademende aarde | 24-01-21 | 20:36
-weggejorist-
Argos | 24-01-21 | 16:51 | 2

Triest zoveel Vermoord Vrijheden Democratie stemmers

Stoplinksehobby | 24-01-21 | 16:46

Honderden Audi A6 3.0 liters en Yasser -1 zetel. Sinds Corona minder aandacht voor de ijsberen?

Watching the Wheels | 24-01-21 | 16:07 | 1

Het nieuwe normaal, de 5 voor 9 samenleving. Scheelt een hoop plofkraken en overdag mogen we weer 130 km/uur, omdat we 's avonds CO2 besparen, ideaal.

Watching the Wheels | 24-01-21 | 16:24

"het Wopke effect suddert door". Als CDA-er zal je nu een keus moeten maken:

a: Dat gezeur met die toeslagen. Rutte had gelijk en waar gehakt wordt vallen spaanders --> kies Hoekstra

b: We hebben wat geleerd van de toeslagen affaire, qua betrouwbaarheid van de overheid en de inrichting van de rechtstaat --> kies Omtzigt met voorkeursstem.

Het CDA congres heeft al duidelijk gemaakt wat zij vinden.

Daarnaast: niemand met z'n goede verstand is na 21:00 met dit kut-weer nog buiten, tenzij het echt moet (b.v. voor Kazan en Bello de honden), zeker nu de restaurants en kroegen dicht zijn. Maar nu ineens is het ABSOLUUT noodzakelijk voor IEDEREEN dat ze na 21:00 buiten op straat zijn? Pleurt toch op.

ParadiseLost | 24-01-21 | 15:17 | 5

Ik trainde nog 3 keer van 21-22 uur buiten, omdat ik er op andere momenten geen tijd voor heb. Beetje belachelijk dat dat niet meer mag in je eentje en 2 uur eerder wel, maar vooruit maar. Kabinet rekent er niet op dat mensen overdag werken, begrijpelijk na alle maatregelen.

Watching the Wheels | 24-01-21 | 16:12

Hoekstra, die op eigen initiatief en zonder goedkeuring en overleg €750 miljoen aandelen KLM kocht, waarvan de waarde na 2 weken al verdampt was? Die Hoekstra ?

jvc | 24-01-21 | 18:29

@jvc | 24-01-21 | 18:29:
Inderdaad, hij had voor hetzelfde bedrag heel Air France KLM kunnen kopen. Dan had het nog meer gekost, maar dat terzijde.

Watching the Wheels | 24-01-21 | 18:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanaf 1-7-2020 zijn 4017 van de 7293 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(55%)
Van de 64487 besmettingen onder thuiswonende 70 plussers zijn 2344 overleden.(3,6%)
Van de 829897 besmettingen van mensen onder de 70 die niet in een verpleeghuis zitten, zijn 578 overleden.( 0,07%)
De gegevens hierboven zijn voor de periode vanaf 1-7-2020 tot nu.
Dit is niet het killer virus wat we eerst dachten. De maatregelen zijn totaal niet proportioneel. En sommige acties worden niet uitgevoerd;
- Vitamine D3 voorschrijven voor de kwetsbaren.
- Ventilatiesystemen in gebouwen corona proof maken.

mikes43357369 | 24-01-21 | 14:59 | 12

@Datgingniegoed | 24-01-21 | 21:15:
Ik zal u even voor zijn "koning een oog" voordat u met misplaatste opmerkingen komt jegens mijn reageren.
Want dan moet ik u ook nog eens gaan beoordelen op het functioneren van uw oren. Dat zintuig dat wel hoort maar niet wil luisteren.
Kijk, Ik ben geen dokter maar ook niet helemaal gek, Dat begrijpt u zelf ook wel , of nie?

Datgingniegoed | 24-01-21 | 21:24

@Koning één oog | 24-01-21 | 19:44: Maar ehh, Draagt u dan ook zo'n lapje voor dat andere oog?
Dat vindt ik dan wel weer heel belangrijk.

Datgingniegoed | 24-01-21 | 21:30
▼ 9 antwoorden verborgen

Ja, ik kan het ook: lekker achterdochtig zijn en overal grote complotten zien. Nou daar gaan we.
Het is geen toeval dat de Britse variant van het virus ontstond op het moment van de definitieve Brexit.
De Britten werden dus meteen opgezadeld met een enorme onzichtbare vijand die al hun aandacht opeist en daarmee is de voorspelling uitgekomen dat Brexit alleen maar ellende zou veroorzaken. En kijk nou: Engeland is praktisch afgesloten van de buitenwereld, niemand wil daarnaartoe en het wordt geassocieerd met iets dodelijks: het Britse virus.
Een variant die overigens gewoon vernoemd is naar de Britten. Zelfs Rutte spreekt openlijk over de 'Britse' variant terwijl Trump verguisd werd toen hij sprak over het 'Chinese' virus!
Nou, is dit allemaal toeval? Neen, hier zit wat achter!

Amsterdamsko | 24-01-21 | 14:35 | 6

"Engeland is praktisch afgesloten van de buitenwereld"
Wat een onzin: dagelijks landen er op Schiphol meer dan 15 passagiers-vluchten uit Engeland, en ook de ferries varen er nog zat (Calais<->Dover meer dan 10 per dag)

ParadiseLost | 24-01-21 | 15:26

@ParadiseLost | 24-01-21 | 15:26:
Het net sluit zich langzaam. U volgt het nieuws toch wel? Het gaat bovendien om het psychologisch frame: Engeland associeert men nu met gedoe. Dodelijk!

Amsterdamsko | 24-01-21 | 18:28

@Amsterdamsko,
Nee, nu zie je ze echt vliegen kerel. Dit is "grasshopper material" wat je verkondigd.
Verkopen ze tegenwoordig ook aluminium hoedjes bij het grammetje northen light?
Onthoud: In de zee van leugens is er maar 1 WAARHEID.

Datgingniegoed | 24-01-21 | 21:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Voorspelling: ca 1 week voor de verkiezingen wordt de avondklok weer afgeschaft en komen er wat juichverhalen over plotselinge versnelling in het vaccineren ( incl. beelden van blije gevaccineerden bij het NOS journaal en RTL nieuws ).
Rutte gaat het weer flikken.

Zorc | 24-01-21 | 14:25 | 3

Bewaar uw tegel. Ik zou er bepaald niet vreemd van opkijken als uw voorspelling precies zo klopt.

volksvaderland | 24-01-21 | 14:39

Nederland is als een vissenkom die oranje kleurt van de goudvissen.
Het is niet de kleur maar vooral het alleen maar aanwezige korte termijn geheugen wat hun nekt.

Datgingniegoed | 24-01-21 | 16:07

U denkt dat er nog verkiezingen komen!? Dat komt onzer junta wellicht niet goed uit.

Janneus | 24-01-21 | 17:45

DDR. Oost Berlijn. 1981. Rijen mensen wachten op straat voor de bakker en de slager. 's avonds controleert de Stasi willekeurig burgers op straat. Op de snelweg van West Duitsland naar Berlijn is een fuik opgezet door de Volkspolizei waar alle automobilisten worden gecontroleerd.
Nederland. Amsterdam. 2021. Rijen mensen wachten op straat voor de bakker en de slager. 's avonds controleren boa's willekeurige burgers op straat. Op de A2 bij Zaltbommel is door de Nationale Politie een fuik opgezet waar alle automobilisten worden gecontroleerd.
40 jaar verschil. 10 jaar Rutte aan de macht. Dit is het resultaat.

BoerKoekoek | 24-01-21 | 14:06 | 4

@Frau_Ferkel | 24-01-21 | 14:15:
Deze tijd doet veel meer dan aan Honecker dan aan Dolfie eerlijk gezegd. Alleen het corporatisme is uit zijn tijd meegenomen, de rest komt voort uit het marxisme.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 14:21

West Berlijn begin 80-erjaren was echt heel apart in Europa. Ik heb er heel vaak gespeeld met mijn band toen. Dat laatste stuk door de DDR cruisen, altijd gezeik bij de grens, mooie tijden !

Asteroid-B612 | 24-01-21 | 14:42

@Asteroid-B612 | 24-01-21 | 14:42: Een paar pakken koffie, los op de bagage in de kofferbak. Na de DDR-grenscontrole was de koffie weg, maar de controle ging wel zonder gezeik.

Frau_Ferkel | 24-01-21 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ja boete fuiken opzetten daar is de politie dol op. Optreden tegen de eigen bevolking daar geilen ze op. Maar opkomen voor de eigen bevolking, vergeet het maar.

SaabG | 24-01-21 | 14:02 | 2

Van een Saab liefhebber had ik iets coherenters verwacht.

Frau_Ferkel | 24-01-21 | 14:18

Toch is het simpel: na 9 uur heb je op straat niets meer te zoeken tenzij je een ontheffing hebt. Wie te hard rijdt, al is het maar 10 km, loopt toch ook een kans op een bekeuring? De Nederlander moet nu eenmaal even hard aangepakt worden voordat hij iets begrijpt.

Synecdoche | 24-01-21 | 18:44

De Media en Rutte zijn VVD zijn 2 handen op 1 buik.
Hebben jullie het nogsteeds niet door,dat de Media Rutte nooit een echte kritische vraag heeft gesteld of blijft doorvragen.
En al die peilingen kloppen voor geen meter,die Maurice de hond is ook een onderdeel van de media, peilingen moeten verboden worden,door peilingen gaat de individuele stemmer strategisch stemmen,wat uiteindelijk op resulteert dat zijn stem naar een partij gaat,waarvoor diegene eigenlijk niet op wilde stemmen,kortom mensen vooral de media geloven,zij zijn de virus in deze pandemie

shark666 | 24-01-21 | 13:54 | 3

De Hond was toch een vriendje van de wappies?

Rest In Privacy | 24-01-21 | 14:01

De kranten en de omroepen hangen aan de linkertepel voor rechtstreekse subsidie en aan te rechtertepel voor reclame/propaganda inkomsten van de overheid.
Wat verwacht je ervan ?

Zorc | 24-01-21 | 14:19

Mooi verhaal. Echt.

Frau_Ferkel | 24-01-21 | 14:21

Ff snel hoofdrekenen..... links van 56 naar 42..... er is hoop !

quisnix | 24-01-21 | 13:51 | 5

@Dreeke | 24-01-21 | 14:59: helaas is er geen serieus alternatief. De FvD is geimplodeerd, de rest zijn splinters.

BoerKoekoek | 24-01-21 | 15:32

@BoerKoekoek | 24-01-21 | 15:32: nee hoor , Ja21 heeft 8 zetels in senaat en een stuk of 25 zetels in provincie en 2 in Mokum, mochten ze 3 a 5 zetels halen zijn die geen splinter

Dreeke | 24-01-21 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is in Duitsland uitspraak gedaan door de arrondissementsrechtbank van Weimar.
Advocaat dr. Reiner Füllmich had een zaak aan gespannen, ten aanzien van de oneindig lange reeks van Corona-maatregelen, onder het mom het Coronavirus te verslaan.

"In de uitspraak heeft de rechter het fundament onder de Coronamaatregelen uitgehaald. De rechter legt daarbij uit waarom er naar zijn oordeel geen steekhoudende argumenten voor de maatregelen bestaan. Het enige acceptabele en steekhoudende argument acht de rechter als er sprake is van een ‘epidemische situatie van nationale omvang’. Hij acht zo’n argument niet aanwezig."

Heel benieuwd naar hoe hierop gereageerd gaat worden in Duitsland, maar ook daarbuiten..

Wellicht kan GS hier eens wat aandacht aan geven..

Jemaintiendrai | 24-01-21 | 13:43 | 5

@volksvaderland | 24-01-21 | 14:43:
Het komt er gewoon op neer, dat deze rechter niet bewezen/ aangetoond dat er daadwerkelijk sprake is van een epidemie.
Het doden cijfer een de bedrijfscijfers voldoen niet aan deze definitie.
En daarmee zijn de maatregelen disproportioneel..

Jemaintiendrai | 24-01-21 | 15:23

@Jemaintiendrai | 24-01-21 | 15:23:
Sorry voor de schrijffouten.
Swype hé

bewezen/ aangetoond acht.

Het doden cijfer en de besmetting cijfers voldoen niet aan deze definitie.

Jemaintiendrai | 24-01-21 | 15:25

@Jemaintiendrai | 24-01-21 | 15:25: dat is wel enigszins een kip en ei verhaal. Want komt dat gebrek aan bewezen epidemische vormen niet door getroffen maatregelen of niet. Een bijna niet te beantwoorden vraag.

volksvaderland | 24-01-21 | 16:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Ploumen, The Great Socialist.

Koonkluk Huis | 24-01-21 | 13:43 | 1

Ploumen hoorde ik gisteren zeggen dat winstuitkeringen van zorgverzekeraars moet stoppen. Dat is een grote leugen want zorgverzekeraars mogen geen winst uitkeren. Ze moeten dat of terugbetalen aan premie betalers of de verplichte buffer vergroten.
Dit hoor ik linkse partijen meer zeggen maar dar is nogmaals een GROTE LEUGEN.

WieboWW | 24-01-21 | 14:50

Misschien wel een aardige weddenschap voor een gokkantoor. Wie wedt erop dat we weer van de avondklok af zijn als - pak hem beet - 50% van de bevolking is gevaccineerd - zeg maar alle kwetsbaren en angstneuroten - en wie wedt erop dat we bij een dergelijke vaccinatiegraad nog steeds een avondklok hebben en daarnaast quarantainekampen oid.

lekgoot | 24-01-21 | 13:22

Waarom blijft die luchtfietserij van Partij voor de Mieren maar groeien

prutsclown | 24-01-21 | 13:15 | 3

Is restpartij voor ik-weet-het-niet en eigenlijk een soort blanco stem?

Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:20

@Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:20: Gebaseerd op uitspraken van personen in mijn omgeving, die op deze actiegroep stemmen, over de reden waarom, is het antwoord inderdaad in letterlijk (!) 100 procent van de gevallen hetgeen u stelt. Tamelijk onthutsend.

Lubbberrtt | 24-01-21 | 18:44

Stem er al jaren op, maar ben het vaak niet met ze eens. lol

Watching the Wheels | 24-01-21 | 19:03

Inderdaad walgelijk dat ze hier lekker cashen maar dat aangifte van inbraak, agressie enz een verdwaasde blik op het bureau geeft (waar het vol zit met agenten). Ik ben er helaas ervaringsdeskundige in.

Nuuk | 24-01-21 | 13:10

Zie trouwens nu pas dat Silly Syl in de kamer komt. Nou veel plezier zullen jullie er niet van hebben, ze is er nooit in Amsterdam. Maar dat 70k medelanders op haar stemmen geeft ernstig te denken.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 13:09 | 1

Het blijft bij1 zetel..

Koonkluk Huis | 24-01-21 | 13:39

CDA, dat is de VVD, maar dan nog schijnheiliger.

Lafayette | 24-01-21 | 13:05 | 1

En nog meer netwerkjes waar je nog lastiger tussen komt als je niet in dezelfde kerk zit en die soms over de grenzen van de wet dingetjes voor elkaar regelen, zodat je eigenlijk blij mag zijn dat je niks met ze te maken hebt. Normen en waarden. Zie bijvoorbeeld Donner.

Watching the Wheels | 24-01-21 | 19:04

Terwijl u allemaal de andere kant op kijkt :
Als u rechts kijkt, ziet u links niets. Vraag ik mij af wat er gebeurd in Nederland als de brave burger van de straat gehouden wordt.

DeviousDick³ | 24-01-21 | 13:01

En net als tijdens de vorige avondklok werken politie en justitie weer gretig mee.

Zoiets | 24-01-21 | 12:59 | 3

Het is niet dat je veel opties hebt als je als agent ingeroosterd wordt door je baas.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:19

@Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:19:
Een oogje toeknijpen misschien?

lekgoot | 24-01-21 | 13:24

@Joris Beltsin | 24-01-21 | 13:19: nee, klopt helemaal. Befehl ist befehl. Oppakken dus. Naar het station. Afvoeren. Want het is niet dat je veel opties hebt als agent als je ingeroosterd wordt door je baas. Volgende afdelingsoverleg maar op de Maliebaan in Utrecht?

BoerKoekoek | 24-01-21 | 14:11

Ook apart; dierenpartij op 8 en gr links op 9.
Wat is toch die aanzuigende werking van de dierenpartij kan iemand dat uitleggen? Verder is het onbegrijpelijk dat de VVD en Rutte zo hoog staat na alle schandalen.

dijkbewaker | 24-01-21 | 12:52 | 6

@Jan, Leiden | 24-01-21 | 13:19:
GL begint teveel ecocommunistische trekjes te krijgen.

lekgoot | 24-01-21 | 13:37

Vrouwenstemrecht.

Urinestraal | 24-01-21 | 13:50

Misschien de afstotende werking van de "moslimzuster" ?

Zorc | 24-01-21 | 14:22
▼ 3 antwoorden verborgen

De PVV wordt straks de grootste, of anders heel close met de VVD

LonelyWanker | 24-01-21 | 12:51 | 4

@Is dit nog nieuws? | 24-01-21 | 12:59: onzin in Limburg zit de PVV ook in het bestuur.
Als ze maar de grootste worden.

wolftour | 24-01-21 | 13:01

Eén zetel minder dan de VVD zou mooi zijn.
Wilders is zeer nuttig in de oppositie.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 13:05

Zeker weten dat pvv de grootste wordt, die "peilingen" zijn nergens op gebaseerd.

ceriel82 | 24-01-21 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Stap voor stap, todat het weer het nieuwe normaal wordt. Eigenlijk precies dezelfde manier toen het destijds gebeurde. Dat was ook een proces van jaren.
Fascinerende van het alles, dat het overgrote merendeel van de bevolking de maatregelen goedpraten. Niet bewezen op effectiviteit, de maatregelen. Maar dat maakt niet uit.
Overheid denkt dat voor het bestwil van de bevolking is. Politie denkt dat ze goed bezig zijn.
Psychologisch erg interessant project. In Duitsland sluiten een complete flat-complex af. Of een heel interneringskamp voor mensen die zich niet aan de richtlijnen houden. Nu absurd voor ons nu, straks vinden we het logisch.
Wat nu nog als extreme maatregelen wordt gezien, is straks voor iedereen een logische keuze.
Genoeg filmpjes op youtube met voorbeelden van dat psychologisch fenomeen. Mensen zijn tot vreselijke dingen in staat, zolang voor het hun te verklaren is dat ze goed bezig zijn.
En iedereen denkt dat het logisch en normaal is. En de maatregelen goed. Ik ben benieuwd hoe het over een jaar eruit ziet in Nederland. Ook interneringskampen. Opsluiting van vaccinatie-weigeraars. Ik sta aan de kant van de 'wappies'. Leuk woord voor mensen die alarmerende dingen zien gebeuren. Maak gelijk de mensen uit voor 'gek', en dat maakt waar Nederland mee bezig is 'goed'. Roep wappies, en niemand luistert meer. Soort het nieuwe racist.
We zullen het zien. Weg terug is er niet meer, ook al denkt u van wel.
Spannend en fascinerend wel.

Wim Venijn | 24-01-21 | 12:45 | 24

@Wiebenick | 24-01-21 | 13:37:
De maatregelen in het begin vorig jaar was om de ic's niet te overbelasten. Op die cijfers waren de maatregelen gebaseerd en genomen. De piek op de ic's zijn er allang niet meer. De maatregelen worden nu op basis van andere cijfers genomen, het aantal besmettingen. Waarvan overigens een zeer klein deel op de ic's belanden. We hebben nu enorm meer besmettingen dan vorig jaar, maar flink minder op de ic's. Dus waarom nog de maatregelen als het niet nodig is en zelfs een uitbreiding. De avondklok was gebaseerd op de angst voor de Britse variant, Rutte noemde een r=1,3. De hoge R-waarde kwam door de kerst-bezoeken. Inmiddels is de R-waarde in de VK op 1,04. En zelfs in delen van het land nog lager, zelfs op 0,3.
Avondklok is dus een politieke keuze, en niet gebaseerd op feiten.

Wim Venijn | 24-01-21 | 13:55

@Gulliver | 24-01-21 | 13:07:
Dan zijn de maatregelen toch niet tijdelijk, hoeveel mensen er ook eens mee zijn?

Tepstra | 24-01-21 | 14:38
▼ 21 antwoorden verborgen

Deels OT, Azarkan is aangeschoven in Buitenhof om te praten over discriminatie en de toeslagenaffaire, oud ombudsman Alex Brenninkmeijer zit er ook bij. Gelukkig vraagt de presentator naar het etnisch profileren van DENK. Onhandig, zegt Azarkan daarop. Toch wel een heel mild oordeel vergeleken met wat hij zegt over de belastingdienst.

Tashtego | 24-01-21 | 12:43

Waarschijnlijk pas in Oktober verkiezingen gonst het.

sprietatoom | 24-01-21 | 12:43 | 4

Lol, Rutte kan beter nu de winst incasseren dan wachten op mogelijk verlies.

Bataafje | 24-01-21 | 13:04

Bron?

hoevenpe | 24-01-21 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Enige voordeel is dat het Kaageffect nu goed zichtbaar wordt. Minus 2. Op naar het Dode Zeelevel. Komop, Sieg, je kunt het. En nog eentje eraf bij #Team Kauthar en dat bomgordelmispunt mag op d'r knietjes terug naar d'r eigenaar en om genade te smeken, dat ze niet afgeranseld wordt wegens falen.

Graaisnaaiert | 24-01-21 | 12:41

Politie Nederland:
Die Fahne hoch!
Die Reihen fest geschlossen!

kommabijmebinnen | 24-01-21 | 12:35 | 1

Acht Cola Acht Bier

Ad1617 | 24-01-21 | 13:09

Een avondklok instellen en dan niet gaan handhaven kan natuurlijk niet. Los van nut en noodzaak van die avondklok.

Rennieflox | 24-01-21 | 12:35 | 3

Handhaven deden ze amper met de eerste set aan maaty

boerenvla | 24-01-21 | 13:04

*Maatregelen

boerenvla | 24-01-21 | 13:04

Een verboden BLM protest gewoon laten doorgaan kan wel. Hihihi Hahaha Femke stond erbij en keek ernaar

Ad1617 | 24-01-21 | 13:10

Ze hoeven niet te weten dat ik na 21.00 uur gewoon netjes thuis ben, dus heb ik het verduisteringspapier en de knijpkat weer van zolder gehaald. Krijg wel kramp in mijn vingers van die knijpkat.

Het is gewoon triest dat er alleen maar VVD-ers bijkomen, zeker na het toeslagenschandaal en de lockdown waarbij de allerrijksten er miljarden op vooruit zijn gegaan en de middenstand nog niet eens beseft wat de gevolgen nog worden of al zijn.

Jan, Leiden | 24-01-21 | 12:26 | 6

@Trumme | 24-01-21 | 12:32: Alle peilingen wijzen vooralsnog geen aardverschuiving aan, denk niet dat het spannend wordt, volgens mij gaan we naar volgende kabinet van Rutte.

Jan, Leiden | 24-01-21 | 12:49

Wat wel licht gaat jeuken is bijvoorbeeld oma schizo, die, als je vraagt naar het verleden en met name de avondklok, direct aan geeft dat het niet zo erg was.
Me dunkt dat die nog niet heeft gehoord dat de eerste avond al financieel bleek dat dit een meesterzet is, en dat ze met haar uitspraak de huidige avondklok bagatelliseert.. Tot het plots te laat is.

EEnzame SchizofrEEN | 24-01-21 | 12:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Duidelijk. De prioriteit van de politie staat op boeven vangen. Niet boeven die plofkraken, woningovervallen of kopschoppen.
Wel de belastingbetalende boeven die mogelijk ongehoorzaam worden aan noodwetjes. Coronawetten, die als leuk bijkomend effect de positie van de regentenklasse (media, politiek, ambtenarij) verstevigen.

Gezien de lauwe inzet om geneeskundig Corona te bestrijden is dat effect misschien wel het hoofddoel.

Jan Passant mk2 | 24-01-21 | 12:20 | 1

Toeslagenfraude tweede ronde. Niemand die opstaat.

Naall | 24-01-21 | 12:27

Reaguurders die over 'wappies' praten zijn: in loondienst, verdienen boven modaal, hebben een prettige woning met overwaarde, goede spaarrekening en snakken enkel maar weer naar vakantie en horeca. Verder zijn ze het gevoel met Jan met de pet kwijt.

Remi A. | 24-01-21 | 12:20 | 12

@General.Lee | 24-01-21 | 12:58: Gewoon negeren, alhoewel ik de verleiding soms ook niet kan weerstaan. Hij probeert je uit te lokken tot een "weggejorist en opgerot".

MoonBeebe | 24-01-21 | 13:14

Jan met de Pet is zelf de weg kwijt.

van Oeffelen | 24-01-21 | 14:56
▼ 9 antwoorden verborgen

Als Mark zegt dat we niet agressief gaan controleren op de avondklok weet je dat hij dat toch gaat doen. De 130km tijdelijk eraf (rotmaatregel), hypotheekrente aftrek is veilig bij ons, immigratie beperken, 1000 euro erbij. Hij is echt zo'n ongelofelijke pathologische leugenaar en Nederland vindt het prachtig. We zijn een bijzonder volkje.

GekkePietje | 24-01-21 | 12:19

OT. Zet eens uw cursor op het kroontje linksboven zonder te klikken. Hilarisch.

Mensdier | 24-01-21 | 12:17 | 2

Hahaha! Nooit geweten!

Is dit nog nieuws? | 24-01-21 | 12:18

Ook daarna een keer klikken anders mis je de helft !

Koning BongoBongo | 24-01-21 | 12:26

Die PvdD op plus3 is lachwekkend zijn al maanden niet in beeld. En verder ben ik er van overtuigd dat het verschil tussen Wilder en Rutte veel kleiner is en dat de SP mede door Leijten veel hoger eindigt die Ploumen is een lachertje.

Trumme | 24-01-21 | 12:13 | 3

Nou laat het maar aan de staats tv over bij WNL Keijzer van het CDA en in buitenhof van Nieuwenhuizen van de VVD.

likdoorn | 24-01-21 | 12:17

De dierenpartij is een communicerend vat met andere (extreem-) linkse partijen, zoals de SP en Groenlinks. En wellicht moeten we daar D66 ook onder scharen. Dus als die partijen kiezers verliezen dan gaan meer mensen waarschijnlijk daar op stemmen. Maar de dierenpartij is en blijft een sneu, infantiel en decadent clubje!

kunstliefhebber | 24-01-21 | 12:38

PvdD is een schijnveilige vluchtstrook voor mensen die het niet meer weten, zowel ter linker- als ter rechterzijde. Een VVD-stemmende maat van me voelt zich zo door Rutte voor de bus gegooid ( en ik kan het hem in zijn situatie niet eens kwalijk nemen ) dat hij het verdomt om VVD te stemmen en bij gebrek aan anders dan maar PvddD overweegt ( Geert is taboe voor hem, duurt nog een paar jaar voordat hij die drempel heeft genomen, stiekem denkt hij ongeveer zo als ik, alleen minder openlijk ).

Graaisnaaiert | 24-01-21 | 12:45

Webcam livestreams op zwart zetten is het equivalent van verlichting doven en ramen afplakken.

Reebensteeltje | 24-01-21 | 12:09 | 3

Het toont maar weer eens aan dat het pure symboolpolitiek is.

Trumme | 24-01-21 | 12:14

Webcam van de Dam in Amsterdam is nu weer online. Toeval of...? Kijken wat ie vanavond om 21.00 uur weer doet.

Lorejas | 24-01-21 | 12:37

@Lorejas | 24-01-21 | 12:37:
Nee echt geen toeval. Alle webcams op de weg Tilburg Waalijk n261 staan ineens ook uit en zo oud is dat spul nog niet. Heb gisteren gecheckt maar alle mij bekende webcams staan ineens uit

Samtari | 24-01-21 | 12:57

Ach als Rutte zegt dat iets niet gaat gebeuren dan weet je zeker dat het gaat gebeuren. Zoals "we controleren niet achter de voordeur" maar in diezelfde week trad de politie nog zomaar huizen binnen. "Er komt geen lockdown, want dat heeft geen zin" etc. Het enige waar je zeker van bent dat niet gaat gebeuren is dat hij uit zichzelf opstapt als lijsttrekker voor komende verkiezingen. Hij gaat vrolijk weer in het torentje zitten en aan het beleid gaat verder weinig veranderen.

elco485 | 24-01-21 | 12:09

Je zal maar stalker zijn. Slechte tijden

Axolotl | 24-01-21 | 12:08 | 3

Of slaap wandelaar.

letterzetter | 24-01-21 | 12:13

Of inbreker.

matatwork | 24-01-21 | 12:19

Of gewoon een burger

Zalluf | 24-01-21 | 12:32

Boetes gewoon lekker ophogen, betalen de wappies indirect mee aan de steun voor ondernemers, leuk man.

ZureKoek | 24-01-21 | 12:05 | 11

@Frau_Ferkel | 24-01-21 | 12:45: En hierna? de amerikaanse, de turkse , de griekse variant. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

peet12 | 24-01-21 | 13:04

@Frau_Ferkel | 24-01-21 | 12:45: En die is enorm veel besmettelijker, maar liefst 7! hele procenten. Welke variant volgt om de zaak wat langer te traineren?

Ad1617 | 24-01-21 | 13:13

@Ad1617 | 24-01-21 | 13:13: Ach, er zijn zo veel leuke opties. Op mijn verlanglijstje staat een Ebola mutatie met hoge virulentie..

Frau_Ferkel | 24-01-21 | 14:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Net als in Italië de boete verhogen naar 3000 euro. Daar is het muisstil op straat.

rachid82 | 24-01-21 | 12:02 | 8

@Is dit nog nieuws? | 24-01-21 | 12:07:
Mimimaal 400 en maximaal 3000.

rachid82 | 24-01-21 | 12:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Meer dan 3600 boetes zijn er uitgedeeld dat is bijna 350000 Euro.

Wasbakplasser | 24-01-21 | 12:01 | 10

@Gulliver | 24-01-21 | 12:10: ik begrijp nu hoe je aan je waanbeelden komt. Ik heb wel eens gelezen dat THC tot angst en paniekaanvallen kan leiden.

kunstliefhebber | 24-01-21 | 12:49

@kunstliefhebber | 24-01-21 | 12:49:

Je bent met alcohol en coke in de war.
De wappies zijn het bewijs, die hebben allemaal een drankprobleem.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 12:54
▼ 7 antwoorden verborgen

-7 voor D666, dat kan echt beter mensen. Op naar de nul.

Binnenbaan | 24-01-21 | 12:00 | 1

Kaag denkt dat haar dubieuze Palestijnse vriendjes ook stemrecht hebben. Houwe zo.

B.Spiritus | 24-01-21 | 12:03

Nederlandse kiezers zijn in meerderheid positief over Rutte en zijn corona-aanpak, waarmee we de laatste plek in Europa bezetten. Dan verdien je het ook om langdurig opgesloten te worden.

Schmalz | 24-01-21 | 12:00 | 4

@Jimmydepimmy | 24-01-21 | 12:06: We hebben helemaal geen uitzonderlijke en innovatieve ideeen nodig, maar gewoon een kabinet dat het werk doet waarvoor het is aangesteld, en niet overal achteraan komt hobbelen. Het vaccineren is al de zoveelste ramp in de corona-aanpak sinds maart vorig jaar.

Schmalz | 24-01-21 | 12:13

@Jimmydepimmy | 24-01-21 | 12:06: Toch heeft NL de hoogste zorgkosten van Europa, de minste IC plekken en de laagste vaccinatiegraad.
Allemaal te danken aan de respectievelijke kabinetten Rutte.

jemagookniksmeer | 24-01-21 | 12:15

@jemagookniksmeer | 24-01-21 | 12:15: zo is het. Aan de poen hoeft het niet te liggen heel dat zorg systeem moet op de schop en die miljarden anders besteedt en begin eens om die 70% van dat zorgpersoneel dat nu deeltijd werkt fulltime diensten te laten draaien in crisistijd.

Trumme | 24-01-21 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk om te zien dat D66 en GroenLinks op fors verlies staan. Wat ook mooi zou zijn is als Bij1 in de kamer komt. Dat wordt echt lachen, gieren, brullen met gekke Sylvana.

ILF2 | 24-01-21 | 11:58 | 5

@Trumme | 24-01-21 | 12:05: Ga ik ook doen, op Martin Bosma. Maar hopelijk komt die knettergekke boze vrouw uit Amsterdam in de Kamer.

ILF2 | 24-01-21 | 12:10

Nee hoe belachelijk ook haar ideeën mogen zijn, zij is op de NPO tot een beschermde groep gebombardeerd daar zul je geen onvertogen woord van haar horen. Hetzelfde geldt voor NIDA en DENK.
Neem nu onze moslimbroeder meisje Kauthar, giechelend als een klein kind mocht ze bij M verklaren dat ze niet eens wist voor wat voor een karretje ze werd gespannen. Op haar twintigste nog te stom om geschokt te zijn om de vlag van Israel naast die van nazi Duitsland te zien, laat staan dat ze snapt dat die Israeli die muuur hebben gebpuwd omdat ze de aanslagen van Arafat (vriend van Kaag) zat werden.
Ook zij wordt in bescherming genomen door de staatsomroep, dus maakt u zich geen illusies. Sylvana krijgt een podium, gesteund door de NPO.
Gelukkig is Sylvana wel minder evil als de vriendin van iedere opinieshow Kaag.

bananabanana | 24-01-21 | 12:16

2 zetels. Dat knalt dan lekker uit mekaar. Heerlijk.

Naall | 24-01-21 | 12:33
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BettyJones | 24-01-21 | 11:57 | 1

Een massacontrole op defecte achterlichtjes is nog beter uit te leggen.

B.Spiritus | 24-01-21 | 11:54

Er is geen betere manier om de zondag te starten dan met het nieuws dat de socialistische kaasoufle nog verder in elkaar zakt.

DeBlijeGeit | 24-01-21 | 11:53

Goed om te zien dat Nederland achter Rutte staat.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 11:53 | 21
-weggejorist-
EEnzame SchizofrEEN | 24-01-21 | 13:04

Hij doet het ook redelijk goed. Maar de groei lijkt eruit.

van Oeffelen | 24-01-21 | 14:57

@van Oeffelen | 24-01-21 | 14:57:
Ik denk ook dat dit zijn laatste kunstje wordt. Zijn getrouwen zijn bijna allemaal weg / voor de bus gegooid en als we de nummers 2-5 zien is dit een ultieme poging om alsnog vernieuwend, fris, jong, daadkrachtig en progressief over te komen. Qua emancipatie streeft hij al die holle vaten op links voorbij.

Graaisnaaiert | 24-01-21 | 15:28
▼ 18 antwoorden verborgen

Aha... weer iets nieuws. We zijn nu tegen handhaving. Femke Halsema krijgt nog veel medestanders.

Amsterdamsko | 24-01-21 | 11:50 | 7

@Ad1617 | 24-01-21 | 12:26:
Over nut en noodzaak kun je twisten. Dat is normaal maar als een regel is afgesproken, houd je je daar gewoon aan en zo niet: boete. Zo werkt het, zo werkte het en zo zal het hopelijk altijd werken. Ik houd me ook aan regels waar ik mijn twijfels over heb en ga niet zeiken wanneer ik die overtreed en beboet word. Dat is zo dom, zinloos en onvolwassen.

Amsterdamsko | 24-01-21 | 12:44

@Amsterdamsko | 24-01-21 | 12:44: Het lijkt erop dat jouw persoonlijke grenzen wat verder weg liggen dan die van mij. Het punt tot hier en niet verder is wel bereikt.

Ad1617 | 24-01-21 | 13:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik word niet goed.

Deksmaat | 24-01-21 | 11:49

Wat nu als ik storingsdienst had en er ‘s nachts niet uit hoefde te komen.
Kan ik de werkgeversverklaring opnieuw gebruiken, moet ik hem inleveren of weggooien?

Alco-de-Holist | 24-01-21 | 11:49 | 6

Nee. Je hebt twee formulieren nodig.
- Een werkgeversverklaring, onbeperkt geldig.
- Een tweede verklaring met datum, door jezelf in te vullen wanneer je op pad moet.

Frau_Ferkel | 24-01-21 | 12:11

@Trumme | 24-01-21 | 12:30: Het VK gaat in ieder geval door tot 17 juli, dat is zo'n 175 dagen na vandaag

Ad1617 | 24-01-21 | 13:18
▼ 3 antwoorden verborgen

45 boetes van nog geen 100 euro en meer dan de helft van geenstijl begint al weer te fantaseren over een totalitaire staat, over soy boys, over gefeminiseerd Nederland (?) en over een politie die zich tegen het volk keert. Altijd maar zeiken dat de politie te weinig doet, maar als de politie dan 2 bekeuringen uitschrijft zijn het fascisten en krijgen ze een harde plasser van hun nieuwe macht.

Nederland ten voeten uit. Wat je ook doet, het is fout. Er is altijd wel een reden te vinden waarom iets niet zo hoort. Om krankzinnig van te worden, die mentaliteit die hier heerst.

TancredvanTiberias2 | 24-01-21 | 11:48 | 19

@Koning BongoBongo | 24-01-21 | 12:49:

Misschien omdat ik geen trol ben?
Wappies kunnen gewoon niet met realistische meningen omgaan.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 14:08
▼ 16 antwoorden verborgen

Ik heb lang niet zo lekker geslapen, heerlijk rustig. bijna eng gewoon. Beetje jammer van die paar Klere katten die vannacht ineens hun territorium gingen verdedigen, wat kunnen die krengen janken

Geenjoris | 24-01-21 | 11:45 | 8

@MoonBeebe | 24-01-21 | 13:04: Fijn voor mijn kippen, dat U mijn buurvrouw niet bent.
Houd huisdieren buiten aangelijnd, dat voorkomt ongelukken.

Frau_Ferkel | 24-01-21 | 13:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Oké, zeurpieten; geen VVD. Maar wie dan? Welke andere rechtse partij kan invloed uitoefenen? Geen.

Arjan9401 | 24-01-21 | 11:40 | 7

Hoe kun je de VVD nog rechts noemen?

Karige_Karel | 24-01-21 | 12:16

Wellicht dat Nanninga en Eerdmans met wat zetels dat kunnen, maar anders is het inderdaad de VVD om Klaver en Ploemen dwars te zitten

hoevenpe | 24-01-21 | 13:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoals korpschef Van Essen al had beloofd was afgelopen nacht zo te zien een geslaagde mobilisatieoefening. Wat ome Maurice iedere week roeptoetert is niet langer relevant. Hier de definitie nl.wikipedia.org/wiki/Noodtoestand (paragraaf 4) en hier de brief www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer... van vorig jaar. Dat stadium zijn we nu dus ruimschoots gepasseerd, al heb ik het KB gemist.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 11:40 | 1

Dan hebben ze ook meer *kuch* bevoegdheden. Alle nog bewegende 06-nummers zullen vast en zeker in een database worden opgeslagen en door gleufhoeden worden geanalyseerd met software van de Bigtech.

B.Spiritus | 24-01-21 | 12:14

Hoeveel mensen zou je nou besmetten in je auto 's nachts op de A2?
Vergelijk dat eens met een slijterij die wel open is.
Of een coffeeshop.
Of Schiphol.
Of een kerkdienst.
Of moskee bezoek.
En ga zo maar door.

Waanzin.
Maar ja, simpele ziel volgens de "wappie"" roepers.

Is dit nog nieuws? | 24-01-21 | 11:37 | 18

@Jimmydepimmy | 24-01-21 | 12:13:

Het heeft de zelfde vraag al minstens 10x eerder gesteld en krijgt steeds de zelfde antwoorden zonder er maar iets van op te steken.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 12:16

@Ad1617 | 24-01-21 | 11:44: En welk belang hebben ze daar bij? Het is alleen maar schadelijk voor de economie.

elco485 | 24-01-21 | 12:22
▼ 15 antwoorden verborgen

35 zetels voor de VVD is toch te bizar voor woorden. Blijkbaar vindt een aanzienlijk deel van het electoraat het prima om stelselmatig voorgelogen te worden en geeft aldus de lachende leugenaar groen licht de democratie verder uit te hollen.

Spring Bruissteen | 24-01-21 | 11:35 | 17

Ik geloof ze ook niet. En niet omdat ik een complot freak ben maar van wat ik om mij heen hoor van eerdere VVD stemmers. Zij kotsen de partij uit. Het zijn geen twee of drie kiezers zoals u wellicht zou kunnen denken maar heel wat aantallen. Begeef mij regelmatig onder ondernemers door mijn werk. De afkeer van VVD wordt mij tijdens gesprekken zeer duidelijk aangegeven. Daardoor heb ik sterke twijfels gekregen. Het kan zijn, zoals omtzigt vertelde, dat media niet onafhankelijk over dit soort peilingen bericht. Na de toeslagen affaire sta ik in ieder geval nergens meer van te kijken.

Mispel | 24-01-21 | 12:15
▼ 14 antwoorden verborgen

Als verkiezingen iets zouden veranderen, zouden ze verboden worden.

Old daddy | 24-01-21 | 11:34 | 1

Inderdaad, dan had ‘66 allang een wet verzonnen.

Quichegerechtigde | 24-01-21 | 11:44

Mag ik met mijn hond in de achterbak wel over de A2 na 21:00 rijden ?

HaaiBaai | 24-01-21 | 11:31 | 5

Is dal uitlaten? Als je nou een heel snelle hond hebt kan je naast de auto rennen. Wel aangelijnd.

koeberg | 24-01-21 | 11:36

@hoevenpe | 24-01-21 | 11:35: 130 Is maximum snelheid. Op een lege snelweg mag je (theoretisch) 5 km per uur rijden als je daarmee het andere verkeer (wat er dus niet is) niet hindert.

Is dit nog nieuws? | 24-01-21 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi , JA21 stabiel op 3 zetels , worden die 8 senaatszetels tenminste ontsloten.

Dreeke | 24-01-21 | 11:29 | 4

Ik geef ze een kans. Baudet is over het paard getild, Wilders zet zichzelf in de oppositie en de VVD is niet rechts en zuigt. Tijd voor nieuw bloed op conservatief rechts.

ZoekEenVrijeNick | 24-01-21 | 12:20
▼ 1 antwoord verborgen

Van de term Rutte-doctrine gaat Rutte nog een hoop last krijgen deze verkiezingen. Door de kamercommissie gemunt, niet door Omtzigt of Leijte. De rot in het systeem draagt de naam van Rutte, en terecht. De Rutte-doctrine, de Rutte-doctrine. Ik kan het niet vaak genoeg horen.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 11:28 | 1

De meeste kiezers denken dat een doctrine een pisbak is.

zwaaropdehand | 24-01-21 | 13:21

Wie geloofd dat verkiezingen een verschil gaat maken in het huidige vertoon weet niets maar dan ook niet van geopolitiek. Deze regels worden niet bepaald in Den Haag. Zij worden betaald om te doen alsof. Dat is de functie van Rutte, niets meer.

gebakkenzuchten | 24-01-21 | 11:28 | 2

Dat alsof doen kan hij heel goed in ieder geval.

Omebert | 24-01-21 | 11:35

Je geloofT het zelf?

Rest In Privacy | 24-01-21 | 12:07

De volgende anti-democratische maatregel is het uitstellen van de verkiezingen. Let maar op. Waar dat in Portugal geen probleem is door zinvolle ingrepen om 1,5 meter afstand te garanderen gaat het kabinet zeggen dat het niet kan. En het parlement vindt het wel best uiteraard.

Koonkluk Huis | 24-01-21 | 11:26 | 3

Beetje zoals het met de eerste en de eredivisie ging. ADO een potje blij.

Omebert | 24-01-21 | 11:36

Het is wachten op het masseren door de msm, en langzaamaan wordt het bange publiek klaargestoomd om de verkiezingen uit te stellen. Gisteren al zoiets gezien (interview oud vrouwtje) op denk ik sbs6....

Ad Bervoets7847 | 24-01-21 | 11:42

@Ad Bervoets7847 | 24-01-21 | 11:42: Daar is de aanzet al toe gedaan, OP1 of NOS journaal gaf vrijdag aan dat enkele burgemeesters denken het niet veilig te kunnen houden want corona. Geef het een week en het is het onderwerp van de dag, en de helft van de bevolking is het er al mee eens, want media zegt braaf wat de regering wil.

Abject | 24-01-21 | 13:15

NL is een erg gefeminiseerd land, wat er ook gebeurd, men doet niks. Bang onverschillig land. Om je dood te lachen.

feiten_en _cijfers | 24-01-21 | 11:25 | 6

Correctamundo!

Pittzz | 24-01-21 | 11:40

Bang, onverschillig, twijfelen, van de hak op de tak springen, maar ook elkaar naar het leven staan - Allen vrouwen trekjes, ook al zijn er ook voldoende leuke vrouwen.

Vroegah ... Werden vrouwen in het bijvoorbeeld het Romeinse rijk, niet voor niets ook, geweerd..

Nederlandop1 | 24-01-21 | 11:48
▼ 3 antwoorden verborgen

De meerderheid neemt corona serieus en houdt zich aan de regels.
Deze mensen zorgden er dus voor dat ze om 21:00 thuis waren.
En juichen het alleen maar toe dat precies dié onverantwoordelijke mensen, die ervoor gezorgd hebben dat we nu in een economievernietigende lockdown zitten, aangepakt worden.

Hulde dus aan de VVD, dit levert alleen maar nóg meer zetels op.

Papa Jones | 24-01-21 | 11:24 | 17

@Papa Jones | 24-01-21 | 11:48: Grotendeels eens, maar ik vraag me wel af wat u dan gaat doen om de nadelige effecten van klimaatverandering te dempen. Kernenergie? Hoge belasting op vlees en vliegreizen? Er moet toch iets gebeuren op dat 'dossier', anders blijft er niet veel over van het Nederlandse grondgebied.

Verder vraag ik me af hoe u de lagere en middeninkomens gaat compenseren voor het wegvallen van de toeslagen.

zwaaropdehand | 24-01-21 | 13:27

@zwaaropdehand | 24-01-21 | 13:27:
Compensatie van lagere / middeninkomens kan door gewoon een toeslag uit te keren vanwege het feit dat iemand werkt. Kinderen opvoeden/verzorgen moet men zelf maar oplossen.

Wat betreft het klimaatakkoord, pak de industrie aan. Wat er nu gebeurt: we gooien een prachtig groen landelijk gasnetwerk weg waar andere landen hun vingers bij aflikken. Mensen met een ouder huis worden voor enorme kosten gesteld. Subsidies worden gegeven op biomassacenteales en windmolens waarvan de positieve invloed op het milieu allerminst aangetoond is. Voor de komende jaren, ga op zoek naar een beter alternatief en zet volop in op isolatie van de oudere huizen.

Papa Jones | 24-01-21 | 13:50

@normanius | 24-01-21 | 11:52: Dat is ook weer waar. Allemaal halfslachtig gedoe, AH riep bij de mondkapjesplicht meteen al dat zij zelf niet zouden handhaven. Neemt niet weg dat klanten van die (of enige andere) winkel een zekere mate van verantwoordelijkheid kennen. Zoveel moeite is het allemaal niet. Zelf doe dat duffe kapje om mijn waffel, was mijn handjes met dat spul, houd afstand, laat anderen voorgaan met hun karretje, en gebruik de aangewezen in- en uitgang. Zo'n beperking van persoonlijke vrijheid is het allemaal niet, kleine moeite. Hou gewoon even rekening met anderen, niet alleen oudjes, maar ook bijvoorbeeld mensen met een (hoe zeg je dat in het Nederlands?) compromised immune system.

Asteroid-B612 | 24-01-21 | 14:07
▼ 14 antwoorden verborgen

Boetefuik? Prima. Hou je aan de gestelde regels en trek je portemonnee als je gepakt wordt. Zo zijn de spelregels.

langzullenweleven | 24-01-21 | 11:24

Stukje wandelen in de polder ?Boete!

Maar wat janken als KLM baas bij Op1 en voila Rutte laat de virussen weer binnen

''De bemanning moet
zich laten testen voor vertrek en moet
in het buitenland zoveel mogelijk op
een hotelkamer blijven. ''
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=109
En dat geleuft u?
Hier strafmaatregel nodig om mensen binnen te houden ,en elders verzoekje om in toeristisch oord ''op je hotelkamer te blijven ''

chausson61 | 24-01-21 | 11:23 | 5

@van Oeffelen | 24-01-21 | 11:36: Boek dan ook een beter hotel, pauper.

goedverstaander | 24-01-21 | 11:45

@van Oeffelen | 24-01-21 | 11:48: The Leela Palace.

goedverstaander | 24-01-21 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

GroenLinks met hun eeuwige gezeik over een links front. Het geëikel waar de PvdA telkens weer intrapt maar de SP slim genoeg niet. Zelfdestructieve idioten.

de Voorzittert | 24-01-21 | 11:22 | 3

Ik heb dezelfde analyse en voeg toe dat ze zich wat mij betreft onder leiding van Pap-face helemaal kapot mogen maken. Stinklui.

langzullenweleven | 24-01-21 | 11:25

Klaver wil het liefst oppositie voeren, dat doen ze al 30 jaar, dan hoeven ze namelijk geen verantwoordelijkheid te nemen en kunnen ze achteraf zeggen dat ze het allemaal anders hadden gedaan.

deugallergie | 24-01-21 | 11:29

Ik zit te hopen op die fusie. Nog meer messen in de rug.

Merlanni | 24-01-21 | 12:23

Amsterdam-centrum en Eindhoven-centrum preventief fouilleren, wordt Rutte dan toch bang?

IkwilJinekwel | 24-01-21 | 11:21

Leuk toch, een deel van het wagenpark bij elkaar? Dat vinden zoveel mensen van zoveel bedrijven harstikke leuk. Niks mis mee.

Leptob | 24-01-21 | 11:20 | 1

Als het goed is er maar 1 agent per auto , dan zie je dus ook meer politie auto’s

elevator | 24-01-21 | 11:24

Eem hoop agenten zullen hier een hard plassertje van krijgen, de goeden daargelaten.
Pandora's doos is geopend en de avondklok gaat er niet meer terug in. De tweede keer wordt het veel makkelijker om in te zetten.
Als macht geen tegengewicht krijgt loopt het al snel uit het spoor. Genoeg voorbeelden in de geschiedenis, met de huidige EU ideologie als recent voorbeeld. Kijk maar wat de Fransen nu doen aan de grens om het VK te straffen voor het verlaten van de EU.

Pje911 | 24-01-21 | 11:20 | 3

Als er nog goeden zouden zijn, waarom blijven die dan dit soort regels afdwingen?

de_profeet | 24-01-21 | 11:22

Precies, pesterij. En het nieuwe regime in de VS is pro eu in tegenstelling tot Trump.Johnson gaat het nog heel lastig krijgen.

IkwilJinekwel | 24-01-21 | 11:23

Dit is gewoon waar het VK voor gekozen heeft. Ze wisten van te voren dondersgoed dat dit een gevolg zou zijn. Dat is geen pesterijtje, dat is de grote mensen wereld.

TancredvanTiberias2 | 24-01-21 | 11:44

Ik als VVD stemmer vind die fuiken helemaal top. Wat mij betreft een fuik bij iedere parkeerplaats. Nu ben ik vast niet representatief, maar verloren hierdoor? Nee.

timster | 24-01-21 | 11:19 | 3

Zelfde mening hier. Het geklaag gaat nergens over.

Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 11:46

Pakken ze gelijk ook gasten met openstaande boetes, onverzekerd rijden, geen rijbewijs, gestolen auto's, belastingschuld, alcohol, drugs, illegalen.
Meer fuiken, ook in de steden en dorpen.

Ik moet vaak werken tot 2100. ik zorg voor beide verklaringen en heb de nummer van mijn bazen in de telefoon. Ook nog werkkleding aan. Geen probleem.

Merlanni | 24-01-21 | 12:27

Is dit nou die fabeltjefuik?

deugallergie | 24-01-21 | 11:18

verbiedfossielereclame.nl/
Ook wel grappig, ik wist niet eens dat het bestond.
Verbied Fossiele Reclame, is dat hetzelfde als Verbied Fossiele Energie Reclame? Vragen.
Mag 50Plus, nog reclame maken of de PvdA, dat is toch ook een fossiel.

VanderGeelen-Coppens | 24-01-21 | 11:18 | 1

Loekie is toch allang ontslagen?

kapoerewiet | 24-01-21 | 11:20

Het is wachten op een terroristische aanslag (citaat Volkskrant want die weet dat soort dingen).

Koonkluk Huis | 24-01-21 | 11:16 | 1

Ik hoop het niet, zou een reden voor een dagklok kunnen worden #false flag?

IkwilJinekwel | 24-01-21 | 11:26

Maar een avondklok is toch vooral erg voor GL en D66 stemmers? OK, en de jongere PVV stemmers.

skoftig | 24-01-21 | 11:15 | 1

Klopt. Ik ben een 40+ VVD-stemmer. Ik merk niks van die avondklok.

koeberg | 24-01-21 | 11:54

Wildplassen is duurder

TDB | 24-01-21 | 11:15

Een paar weken geleden het trieste relaas moeten horen van een bevriend stel dat ze werden belaagd door een kliek opgefokt straattuig. Politie kwam na aandringen "uitgerukt" met twee slappe agentjes die niks mochten/konden doen naar eigen zeggen terwijl de belagers aan de overkant staan te filmen en te lachen onder het oog van meerdere getuigen. Voor mij genoeg reden om deze debiele avondklok kneiterhard te negeren. Loop naar de klote je doelloze criminalisering. Dat slappe virus kan me gestolen worden.

PhallusObesitas | 24-01-21 | 11:15 | 2

Politie heeft een kant gekozen, en het is niet die van het volk. Ze zijn de gewillige stoottroepen van losgeslagen overheden die meer en meer totalitaire maatregelen opleggen die men een jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden. Alleen tegen echte criminaliteit durven ze nog altijd niet optreden. Ze zouden eens eens schram op de knie moeten oplopen. zitten ze weer 4 weken werkonbekwaam thuis.

de_profeet | 24-01-21 | 11:19

Geen peil op te trekken.

5gninja | 24-01-21 | 11:14

De peilingscijfers laten een verlies van in totaal 14 zetels voor links (GL/PvdA/SP/D66) zien t.o.v. de huidige zetelverdeling, en dat is goed nieuws. Ook nu zie je weer hoe GL in het fuik loopt van de VVD door teveel tegen de VVD aan te schurken. Dat kost de VVD weinig kritiek, maar GL krijgt de klappen. Ga zo door dan hebben we straks geen kopvod in de kamer. Kaag/Jetten op min 2 deze week, heel mooi.

Broadsquire | 24-01-21 | 11:12

"Maar rij om 21:10 uur op de A2 dan ben je de sjaak in pliesiestaat Nederland. Resultaat 45 boetes van 95 euro."

45 Mickey Mouse boetetjes van 95 euri, en we leven meteen in een ''politiestaat''. Man, man, man, al die kleinzielige Nederlanders die 'spoilt rotten' zijn en maar niet beseffen in wat voor vrij, democratisch land ze leven.

Nico Dijkshoorn verwoordt het goed in zijn tweet:

"Zo treurig. Slecht spellende wilsonbekwamen die melden dat ze vanavond gewoon de straat op gaan en dat brengen alsof ze Hannie Schaft zijn. Vertellen ze later aan de kleinkinderen. ‘We liepen tien over negen op straat!’

Dr_Johnson | 24-01-21 | 11:11 | 5

@Van Urk | 24-01-21 | 11:28:

"als je de avondklok een het doel voorbijschietende maatregel vind."

Nee, dat mag je vinden, zolang je je maar wel eraan houdt. En die avondklok ''een het doel voorbijschietende maatregel'' vinden is nog iets anders dan vergelijkingen maken met een politiestaat en het strooien met termen als ''totalitair''.

Overigens, met je nickname, ik weet niet of je hebt gezien hoe de Urker jeugd zich gisteravond heeft gemanifesteerd, maar als je het hebt over 'spoilt rotten' en kleinzielig, dan is de Urker jeugd het wel.

Dr_Johnson | 24-01-21 | 11:46

@Van Urk | 24-01-21 | 11:28: Welke maatregel kan dan wel uw goedkeuring wegdragen? Ben ik oprecht benieuwd naar. We kunnen ook Gods water over Gods akker laten stromen. Zien we wel waar het schip strandt. Da's geen optie, toch? We hebben helemaal geen regering nodig. Luisteren naar uwe eminentie Van Urk is voldoende.

Wiebenick | 24-01-21 | 11:52

Ook al had het een boete van 10 euro geweest.

peterdh | 24-01-21 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

De mensen die het goed hebben met hoge hypotheken en vaste banen zijn doodsbang voor verandering en stemmen daarom VVD. Hoe meer onzekerheid hoe meer VVD. Niet omdat het een fijne partij is maar omdat het de grootste is. En de grootste houdt ook niet van verandering want dan gaan de mensen ergens anders naar toe.

Polycynisch | 24-01-21 | 11:10 | 3

Niks mis met verandering, als het maar een positieve verandering is.

Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 11:48

Dat zou betekenen dat huurders ergens anders op stemmen? Hee, dat klopt!

van Oeffelen | 24-01-21 | 11:57

Veranderen om het veranderen.

Merlanni | 24-01-21 | 12:29

Volgens mij is het algemeen bekend gemaakt dat je alleen na 21.00 uur op straat mocht zijn, als je een geldige verklaring kon laten zien. 45 mensen hebben dit kennelijk niet begrepen.
Misschien dat middels een boete van 95 euro + 9 euro administratiekosten het kwartje wel valt.
Nederlanders zijn dan zogenaamd rebels, maar zodra er handhavend en sanctionerend wordt opgetreden is van heldhaftige wederspannigheid weinig meer te zien.

Overigens mis ik, ondanks de technische hoogstandjes op de Audi nog steeds de uitstraling van de politieporsche. Mannen met een witte potloodventersjas en een oranje valhelm laagvliegend over de wegen, dat maakte pas indruk
De Belgische flikken reden ook nog eens op een Harley Davidson. Zoiets geeft de politie status.
In Dubai rijdt de politie zelfs in een Bugatti Veyron, een Lamborghini Aventodor, een Bentley Continental GT, een McLaren 12-C een Audi R8 en een Auston Martin One-77. Daarmee laat de regering pas zien waar het geld heen gaat.

Arnold Layne | 24-01-21 | 11:09 | 1

"Daarmee laat de regering pas zien waar het geld heen gaat"
Naar dure hypercars waarvoor de gemiddelde diender aldaar z'n hele leven dubbele diensten moet draaien om zo'n auto dan nog niet te kunnen betalen.

normanius | 24-01-21 | 11:12

Deze democratie is stuk. Mag ik een nieuwe?

Mark zit te Dutten | 24-01-21 | 11:08 | 1

Whahaha!

Nee.

Groet, Olongkreng.

Wijze uit het Oosten | 24-01-21 | 11:45

Wanneer de media zich gaat afvragen of de verkiezingen nog wel in maart kunnen plaatsvinden en die hautaine D66 kenau roept dat men er alles aan doet om het door te laten gaan, dan weet je dat op 12 februari de boel uitgesteld gaat worden naar een voor het huidige kabinet zo opportuun mogelijke datum.

normanius | 24-01-21 | 11:07 | 1

Exact. En natuurlijk eerst strategisch lekken naar een journalist van de NPO om de meningen te peilen. En wordt het volk weer gemasseerd met Ja maar het is geen afstel, en meer van dat soort gelul.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 11:12

Als je deze peilingen ziet, is het toch volstrekt helder dat NL een stuk naar "rechts" wil?

Nou is de vraag waarom: Vluchtelingen? Klimaat? Falende overheid? Gedram op inclusie? Teveel Europa?

Lijkt me zinvol om objectief te peilen wat Nederlanders echt bezighoudt.... Zinvoller dan peilingen over politieke partijen. Na de verkiezingen komt er toch een cordon sanitair rond de PVV en een regeringsakkoord waar niemand meer iets van snapt...

Odin | 24-01-21 | 11:07 | 1

Alle bovenstaande?

peterdh | 24-01-21 | 11:53

De VVD heeft niks verloren. Ze hebben uitgevonden dat een kwart van dit land het heerlijk vindt om figuurlijk keihard in hun achterwerk genomen te worden door Rutte. Die blijft voor eeuwig premier. Dat volk zou zich nog met kokend water overgieten als het kabinet zegt dat het misschien 3% tegen corona helpt. En ondertussen twittert kortharige Anita met 20kg overgewicht vanaf de bank voor de TV driftig "Wat moeten mensen nou na 21:00 buiten? Kun je toch niks doen. Veel te koud. We doen het toch voor anderrrreeennnn." Wat een afgang, rechten door de plee alsof het niets is.

Upendo | 24-01-21 | 11:07 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Meest opvallend: de ergste eurofielen van X66 op -7.

NPOlitiekgekleurd | 24-01-21 | 11:06 | 2

MSM/NPO moet nog op gang komen, docu over PLO mevrouw was pas het begin en een d'oeuvre. Het vuurwerk moet nog komen om DDR666 in de regering met Marx Rutte te krijgen.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 11:09

De van Oefs waren vanochtend als eersten bij de lift, 2 uur heerlijk geskied bij opkomende zon en op lege pistes en off piste. Om bij terugkeer vast te moeten stellen dat de Dieren op 8 zetels staan.... Bon, vanmiddag in de Rookkamer op de BBC naar Luton-Chelsea kijken en daarna Rotjeknor-Alkmaar. Het is weer matchday.

van Oeffelen | 24-01-21 | 11:03 | 31

@van Oeffelen | 24-01-21 | 11:43:
Haha. Maar toch niet verscholen achter een alias hier op een website tegen mensen die zich ook achter een alias verstoppen. Dat heeft toch helemaal geen zin.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 12:03
▼ 28 antwoorden verborgen

Tja, hoe die cijfers te duiden. In elk geval staat GL op het punt om ingehaald te worden door PvdD. Daar kan ik dan wel een beetje om glimlachen.

Muxje | 24-01-21 | 11:03 | 1

Propaganda. Werkt nog steeds, want mensen <3 geloven in cijfertjes.

Mensdier | 24-01-21 | 11:07

Pritt is optimistisch over de neergang van de VVD. Ik niet. De mensen in dit slavenland pikken alles. Als straks blijkt dat Rutte geheime concentratiekampen heeft ingericht met martelkamers voor zijn tegenstanders, krijgt hij er alsnog 5 zetels bij.

JvanDeventer | 24-01-21 | 11:02 | 3

En heb je mensen in de panelen die zeggen dat het terecht is want demense luisteren niet.

einz | 24-01-21 | 11:04

Ik denk rond de 33-35 zetels ja, de VVD is een keurige (op papier, in de praktijk een ranzige) centrum (s)linkse partij waar kennelijk het gros van de stemgerechtigden zich senang bij voelen.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 11:05

Pliesie gaat het nooit toegeven, maar: heeeeerrrjjlijk vinden de blauwe petjes m//x dit risicoloos mensen chasen in avondkloktijd.
En maar bonnetjes schrijven.
Risicoloos, infantiele kinder-GTA actie, en daarna weer veilig bij moeder de vrouw veilig in bed kruipen, zo rond 05.00.
/*TFOE!*
(je spuugt wat af op deze manier)
Licht droge keel smeren dan maar wieder.
*KLOK!*

chicago river | 24-01-21 | 11:09

Het navelstaren op (s)links is begonnen:

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2365663-link...

(s)Links is de principle Skinner van de politiek:
i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/...

It's the economy stupid. Henk & Ingrid zitten niet te wachten op woke geneuzel en klimaatbelasting (voor hun), ze willen hun sociale huurhutjes behouden (voor hun kroost) en werk of een uitkering hebben. De meeste mensen buiten open riolen twatter en reddit en de academische wereld geven geen bal om pronouns of wat er tegenwoordig stout wordt gevonden uit onze koloniale verleden. Laat staan dat ze extra willen lappen voor windmolentjes.

Verder heeft de VVD met succes de oude centrum (s)linkse plek ingenomen van de PvdA (die weer richting extreem links zijn opgeschoven). Dat kost ze dus flink wat zetels. Eerlijk gezegd vind ik bijv. de 10 zetels van de SP er 8 teveel, waarom gaan buiten hardcore commies en Ossiaanse loyalisten niet naar de PVV? Geertje is net zo links op veel vlakken.

Verder verbazen we me vooral dat het CDA zo hoog staat, je hoort vooral Hugeau en verder niks vanuit die partij. Van Wopke hoor je niks. Vraag me sowieso al af waar ze voor staan tegenwoordig, maar ze zullen nog populair zijn bij de carnavals - en schuttersverenigingen in het zuiden dankzij het netwerk van de KVP. Of is het dankzij de onzichtbaarheid van Wopke dat het CDA zo hoog staat?
Ook verbaas ik me over de 3 zetels voor de backstabbers. Vinden deze stemmers (als ze blijven) Eerdmans echt zo'n geile bink? Ik hoor overigens ook niks van hem of Annabel van Speijk (die zal met verlof zijn). Hoor nog meer van Code Jan Roos dan van de backstabbers. Sad.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-21 | 11:01 | 2

Prima dat JA21 op 3 peilt, ik ga er zelf waarschijnlijk ook wel op stemmen. Het is een FvD maar dan zonder complottheoriën en zonder opperwappie. FvD begon door Baudet wel erg populistisch te worden; JA21 is een wat gewonere conservatief-liberale partij. Een beetje wat de VVD had moeten zijn.

En de mensen? Volkomen terecht dat ze geprobeerd hebben om FvD te redden van de waanbeelden van Baudet. Nee, Baudet was niet de partij, net zoals het schip meer is dan het boegbeeld alleen. Zeker als je pretendeert een ledenpartij te zijn. Goed, de leden hebben gesproken, en nu is de grote vraag of Eerdmans en Nanninga het zelf kunnen rooien. Gezien hun partijprogramma en voorgeschiedenis meen ik dat ze in elk geval een kans verdienen. Vandaar mijn stem.

Muxje | 24-01-21 | 11:09

@Muxje | 24-01-21 | 11:09: Nanninga vond ik altijd al goed. No bullshit, tells it like it is, niet op haar mondje gevallen, verbaal sterk. Spreekt duidelijke taal, en heeft regelmatig, zeer zeker een goedpunt. In de Amsterdamse gemeenteraad kan ze ook een beetje "the bee in the bonnet" zijn en wat tegenwicht leveren (no pun intended). Zo hoort dat ook, daarvoor is het debat ook bedoeld. Ik mag haar wel. Al dat gejammer uit het FvD kamp over "backstabbers" en "verraders" kan me verder gestolen worden. Nanninga had in mijn optiek 100 % gelijk toen ze die bruine boys met hun nazi praatjes / grapjes afbrandde. Ook al waren het maar een handjevol gekkos met half serieuze geintjes, en ja, natuurlijk was het een storm in een glas water, maar dat had je kunnen verwachten. Op iedere slak wordt zout gelegd. En Baudet sloeg de plank toen kompleet mis. He doubled down on that shit en ging die debielen nog een keer verdedigen. Terwijl hij er-zoals Nanninga - afstand van had moeten nemen. Resoluut, en zonder voorbehoud. Ik vond Baudet al een te studentikoos kereltje met zijn gelul over en uilen enzo. He doesn't speak the working man's tongue. Hij heeft zijn eigen glazen ingegooid. Jammer maar helaas want het programma had best goede en zinnige punten. Misschien doen Nanninga en co. het beter.

Asteroid-B612 | 24-01-21 | 14:29

zou dezelfde inzet, maar dan tbv vaccineren zinvoller zijn?

glaaf | 24-01-21 | 10:58 | 1

Hoho. Dat is niet zorgvuldig.

wapster | 24-01-21 | 10:59

Mijn zoon is 18 geworden en mag gaan stemmen in maart. Opa heeft hem het partijprogramma van JA21 gegeven. Vond ie wel wat. Er is wat hoop.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 10:57 | 6

JA21, nog zo'n splinterpartijtje dat nooit meer dan 5 zetels zal halen. Nee, dat schiet op. Nee als we echt een keer wat willen veranderen in dit land dan moeten we eens een keer ophouden met al die splinterpartijtjes. Als Joost en Annabel dan echt zo graag de politiek in willen, wees dan niet zo eigenwijs en sluit je dan aan bij Geert zeg ik dan. De partijprogramma's van al die rechtse (splinter)partijen zijn toch nagenoeg hetzelfde. Het zijn gewoon puur ego's waarom we nu met al die splinterpartijtjes en eenmansfracties zitten.

Alleen samen kunnen we Mark Rutte verslaan.

VanBukkem | 24-01-21 | 11:21

@VanBukkem | 24-01-21 | 11:21: zolang Wilders geen 76 zetels haalt komt er geen regering met hem erin, 20 of 25 maakt echt niet het verschil. Heb zelf liever een regering over rechts met 8 zetels van Nanninga/Eerdmans dan Klaver als minister en Wilders foeterend in de kamer.

hoevenpe | 24-01-21 | 11:27

@Dr. Blechtrummel | 24-01-21 | 11:01: ha ha inderdaad, roep het al weken maar men gaat er hier vanuit dat er in maart verkiezingen komen. Njet, de verkiezingen worden uitgeschreven op het moment dat het Rutte het beste uitkomt.

IkwilJinekwel | 24-01-21 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Het Stockholm syndroom in volle glorie.

letterzetter | 24-01-21 | 10:57

Ik kots van al die peilingen en het ongebreidelde politieke opportunisme dat als een rode draad door de coronacrisis heenloopt. Dit gaat niet over zetels, wat er nu gebeurt heeft diepe impact op mensenlevens. Ook hier in de panelen zijn er reaguurders die elke kans om hun partij voor het voetlicht te duwen met twee handen aangrijpen. Op enig moment wordt het onkies.

MickeyGouda | 24-01-21 | 10:56 | 2

Zonder polletiek hadden we nou geen crisis.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 10:59

@Joris Beltsin | 24-01-21 | 10:59: nee, want zo'n kutvirus laat zich leiden door de politiek, toch???

langzullenweleven | 24-01-21 | 11:03

Je stemt niet op een partij maar op een persoon.
GroenLinks is toch een partij voor hoger opgeleide vrouwen, wat een hoofddoekje daar doet?
Het blijft een onwaarschijnlijke combinatie.
Als GroenLinks 8 zetels haalt en het hoofddoekje wordt gekozen met voorkeursstemmen, dan zal de partij imploderen.

VanderGeelen-Coppens | 24-01-21 | 10:55 | 3

GL is een partij voor mannen die zittend plassen omdat hun veganistische bakfietsvrouw dat zegt.

_pacman_ | 24-01-21 | 11:01

How how ik zit op dit moment zittend te plassen.

Patjep | 24-01-21 | 11:19

Toch blijft het bijzonder waar als die VVD stemmers telkens weg komen. Zowel in mijn zakelijke als privé kringen verafschuwd en vervloekt iedereen het beleid en het daarmee gecreëerde 'broeinest' van woede, agressie en ongeloof in de politiek.

Dan is de wereld in de ban geweest van eerlijke of oneerlijke verkiezingen in Amerika, maar wat hier dan? Het blijft 'opvallend'..

FLP_du_Stok | 24-01-21 | 10:55 | 2

Binnen satudara aanbid ook iedereen de leider.

likdoorn | 24-01-21 | 10:57

Geen paniek jongens, dit houden ze toch niet vol, de politie. Gewoon effe een paar daagjes gedeisd houden, effe de kat uit de boom kijken, effe kijken waar die fuiken staan, en dan is de Stad weer van ons. Zie het als een uitdaging.

VanBukkem | 24-01-21 | 10:53 | 4

"dan is de Stad weer van ons"
Dan kunnen we weer lekker doorgaan met virusverspreiding. Goed bezig joh.

kloopindeslootjijook | 24-01-21 | 10:58

@kloopindeslootjijook
... weer lekker doorgaan met ons leven, bedoelt u. Want dit virus gaat natuurlijk nooit meer weg, dat begrijpt u zeker ook wel. En als het niet dit virus is dan komt er wel een ander virus. Nee, we kunnen wel bezig blijven.

VanBukkem | 24-01-21 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Opvallend is de groei van de Partij van de Dieren. Inmiddels al 8 zetels, bijna net zo groot als GL.

Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:53 | 7

En dat terwijl ze toch wat interne ruzies hebben gehad de afgelopen jaren. Meestal wordt dat niet beloond. Het zal een vluchtheuvel zijn voor mensen die hart voor dieren hebben, het vertrouwen kwijt zijn in de partijen waar ze normaal op stemmen, en dan denken vooruit maar. Ze doen het ook leuk met die lijstduwers: Maarten 't Hart, Kees van Kooten, Wim T. Schippers, etc. Dan dat maar, zal het motto zijn van een hoop kiezers.

Tashtego | 24-01-21 | 11:09

@Tashtego | 24-01-21 | 11:09: Dat er zoveel BNers rond die partij hangen is ook opvallend. Zo is die hele partij trouwens de kamer in gekomen: heel veel bekende suikeroompjes die de partij steunden. De eerste keer dat ze meededen hadden ze een spotje in zo ongeveer elk reclameblok op de radio.

Muxje | 24-01-21 | 11:17

@Muxje | 24-01-21 | 11:17: Ja, en het is een bepaald soort BN'ers ook. Jan Wolkers was er ook ooit bij betrokken. Hoog VPRO gehalte als je er zo over nadenkt (hoewel zo ook Martin Gaus hadden).

Tashtego | 24-01-21 | 11:28
▼ 4 antwoorden verborgen

De inzet van honderden agenten op dd A2 leidt tot 45 bekeuringen? Nou, lekker gewerkt jongens! Ik zou die beelden maar veel delen en er vooral niet bij vertellen dat voor de rest van het wegennet geen wout meer over was.

wapster | 24-01-21 | 10:52 | 1

Dit was alleen maar voor de beeldvorming.

Wijze uit het Oosten | 24-01-21 | 11:37

Zolang er per dag meer mensen worden geboren in Nederland dan worden gevaccineerd kan dit nog wel tot in de herfst aanduren. Wat doen we trouwens met de zomertijd: 21:00 moet dan 20:00 worden tenminste dat zou feilloos passen in de kromme denkwijzen van de politiek en RIVM. Laten we voo nu maar even genieten van het luchten bij daglicht.

Schilder58 | 24-01-21 | 10:51 | 2

Niet als die pasgeboren mensjes direct bij de hieleprik het vaccin en de chip ingespoten krijgen natuurlijk. /exit wappiemodus\

grapo | 24-01-21 | 10:57

@grapo | 24-01-21 | 10:57: Chippen gebeurt al bij de eerste echo, tenmiste dat staat op het internet en dan is het waar.

Schilder58 | 24-01-21 | 11:41

Of is dat het Omtzigt effect? Hij heeft met zijn tirade tegen Rutte de kiezers wat te kiezen gegeven.

medusa324 | 24-01-21 | 10:51 | 3

Zolang het niet uitgezonde door de NOS en RTL, word de tirade niet aan het merendeel gedeeld. En dus dom gehouden.

miknic | 24-01-21 | 10:53

@miknic | 24-01-21 | 10:53: omtzigt is van een ander niveau, kranten en tv moeten eens goed nadenken van hoe ze zelf verder willen.

Schilder58 | 24-01-21 | 10:58

Op WNL had Rick vanmorgen de CDA verkiezings campagne.

likdoorn | 24-01-21 | 11:00

Volgens deze zelfde peiling heeft de VVD achterban de minste problemen met de avondklok (slechts 10% is tegen), zie dan ook niet waarom dit het einde van de VVD zou betekenen. Eerder het einde van D66, GroenLinks of de PvdA die ook ingestemd hebben en waar de achterban veel meer tegen is...

hoevenpe | 24-01-21 | 10:50 | 1

D66 en GL beginnen wel heel treurig te worden. In de grote steden hebben ze aanhang, maar in de rest van NL krijgen ze geen poot aan de grond.

Keutels | 24-01-21 | 10:54
-weggejorist-
Mensdier | 24-01-21 | 10:48 | 2

Een duidelijker voorbeeld dat agent Bromsnor niets meer is dan een verkapte belastingambtenaar is er niet. Maargoed, wij vinden dat allemaal prima. Stem vooral VVD in maart. Rutte lacht u dankbaar toe en gaat vier jaar vrolijk verder met de sloopwerkzaamheden.

Ceristimo | 24-01-21 | 10:48 | 3

Ik vind het helemaal niet prima. Zo even ergens koffie drinken ...

Piet Karbiet | 24-01-21 | 10:53

Koekje erbij?

HenkvdMast | 24-01-21 | 10:57

@Piet Karbiet | 24-01-21 | 10:53: Wel voor negenen thuis zijn, hè.

Ceristimo | 24-01-21 | 11:36

Mooie verdeling tussen D66, GL en PvdA. Je zult voorlopig toch houden dat ongeveer 30 van de 150 zetels worden geleverd door mensen die niet werken (demonstranten, krakers, ambtenaren en overigen gesubsidieerden), dan maar het liefst zo gelijk mogelijk verdeeld.

skoftig | 24-01-21 | 10:47

Prime-Minister Wopke... Even in your wildest dreams...

wezen | 24-01-21 | 10:45

Hoop dat Nanninga en Eerdmans nog wat groter worden, met een zetel of 6-8 kunnen ze de huidige coalitie zowel in de eerste als tweede kamer aan een meerderheid helpen. Dat geeft VVD/CDA in ieder geval een alternatief over rechts, gedoog 2 met de PVV gaat er namelijk nooit komen.

hoevenpe | 24-01-21 | 10:45 | 2

zolang Wilders lekker populistisch aan de zijlijn blijft schreeuwen Is dat inderdaad realiteit.
Maar dan wel over rechts met Pieter Omtzigt als minister president.

Brulboei_61SB | 24-01-21 | 10:53

@Brulboei_61SB | 24-01-21 | 10:53: ik vind zijn inbreng bij alle Corona debatten tot nu de meest consistente, duidelijke en constructieve van allemaal. Dus geen schreeuwen aan de zijlijn. En Omtzigt als MP? Leuk geprobeerd , maar als er al iets niet realistisch is.

Moresnetunited | 24-01-21 | 11:03

Politiestaat. Dat Rabofiliaal aan de Kalverstraat op de foto is overigens ook al dicht. Bezuiniging. Voor een balie of cash storten moet je nu naar de Van Baerlestraat of de Bijlmer. Ik vind daar wat van.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 10:45 | 6

@Phantomas | 24-01-21 | 10:50: Frankrijk idem. Ieder dorp heeft nog een postkantoor, brandweertje en meerdere bankfilialen. Gaan om 13 uur open en niemand spreekt er een andere taal dan Frans. Luv it.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 10:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang Hugo blijft prikken in het tempo waarin Grapperhaus praat, zitten we nog in deze ellende. Van een nuchter volk zijn we een stelletje idioten geworden Echt, de redenatie 'wat maakt een avondklok nou uit, er is toch niemand die in de winter na 21.00 naar buiten gaat' stemt mij somberder dan die hele coronacrisis. Wat zijn we een onmetelijk dom volk geworden.

osolemio | 24-01-21 | 10:44 | 1

Gehoorzaam, die lui. Vooral als ze dan ook nog zeggen dat Nederlanders een volk is van opstandige pubers. Nou, nee. Ik vind elkaar napraten nogal een nationale hobby. Consensusdrang.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 11:21

Zojuist een video bekeken die Maurice de Hond een paar dagen geleden heeft gehad met de Belgische professor in de klinische psychologie Mattias Desmet, aan de universiteit van Gent. het lijkt mij zeer de moeite waard (belangrijk) kennis te nemen van het gedachtengang van de professor. www.youtube.com/watch?v=RWCRKl3ZAKg&a...

Vuurspuger | 24-01-21 | 10:44 | 5

Ja, super eng dat stalinisme en nazisme vooral niet over praten. Feit is wel dat deze ismes op de zelfde manier begonnen zijn en we op moeten passen dat het niet dezelfde kant op gaat met corona. Het feit dat bijna elk huidig probleem door corona komt en er vooral maar een oplossing blijkt te zijn (vaccineren en luisteren naar de overheid) . Om dit probleem op te lossen worden nu al mensenrechten en grondrechten over boord gegooid en worden er letterlijk maatregelen voor tijdens een oorlog ingezet.

SchichtigeSpicht | 24-01-21 | 11:59

Dank. Interessante uiteenzetting wat deze beste man deelt.

videtur | 24-01-21 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteren geshopt bij een winkelketen die onder het beperkte verkoop executive order valt.
2 weken daarvoor ander filiaal van dezelfde winkelketen bezocht en daar kon ik niet kopen wat ik wou en bij filiaal van gisteren wel.

Voor lekke fietsbanden die je zelf wil plakken of vervangen trouwens, je kan bij COOP supermarkten 26 inch en 28 inch binnenbanden,plaksetjes en fietsverlichting,etc. verkrijgen weet niet als dat voor alle COOP supermarkten geld.

steekmug | 24-01-21 | 10:43 | 8

@Brulboei_61SB | 24-01-21 | 10:56: heb onze e bike maar 1 x naar de lokale fietsenmaker gebracht voor een nieuwe buiten- en binnenband en daarna was ik 95 euro lichter, een autoband plus montage kost minder.!

steekmug | 24-01-21 | 11:11

@steekmug | 24-01-21 | 11:11: Er zit software in die e-bike. Ze maken het zo dat je alleen bij dezelfde dealert je e-bike kan laten fixen. Volgens mijn fietsenmakert kost die software 30K.

Asteroid-B612 | 24-01-21 | 14:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Het zou mooi zijn als Omtzigt meer stemmen trekt dan Wopke. Dan hebben ze echt een probleem bij het CDA. En Rutte ook.

Phantomas | 24-01-21 | 10:43 | 2

Dan mag Pieter wat mij betreft het stokje van Rutte overnemen.

Brulboei_61SB | 24-01-21 | 10:57

Omtzigt kan rekenen op mijn stem.

DeCynischeAmbtenaar | 24-01-21 | 11:05

Elke week een bevestiging van de reaguurdersbubbel. Maar wanneer beklijft het?

beldewouten | 24-01-21 | 10:43 | 5

Inderdaad nooit, sarcasme en teleurstelling viert hier hoogtij. Logisch

Acidstain | 24-01-21 | 10:54

@* Il Principe * | 24-01-21 | 10:52: Zouden er veel reaguurders VVD stemmen? Denk het niet.

Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Interesseert me geen fuik.
</Gaaikema>

skoftig | 24-01-21 | 10:42

Wopke en die muts van de PvdA hebben de mond vol van een 'eerlijker economie'. Heb geen idee wat ze bedoelen met die prietpraat, maar ik interpreteer maar dat mij dit extra belastingheffingen gaat kosten. Da's een betrekkelijke zekerheid in het leven.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 10:42

Kauthar op het randje van uitschakeling.

NeedIsaymore? | 24-01-21 | 10:42

Arts-microbioloog Marc Bonten bij WNL: "Er komen nog een paar zware maanden aan."

Die derde golf gaat ook nog wel invloed hebben op deze tabel. Rutte blijft niet eeuwig buiten schot.

Omtzigt wint de verkiezingen.

zwaaropdehand | 24-01-21 | 10:41

Over handhaven gesproken, ik heb de indruk dat appen op de fiets weer mag.

verwonderd | 24-01-21 | 10:40

Als ik de peiling van vanmorgen optel:
VVD 35
PVV 24
CDA 19
FVD 4
SGP 3
JA21 3

Totaal 88 zetels. En dan toch telkens over links.

Lucifer | 24-01-21 | 10:40 | 10

Of ze met elkaar willen is een ander verhaal, feitelijk zijn we een rechts land. Dat is de wil van de kiezer. Dat wordt telkens genegeerd. We worden geregeerd door een minderheid.

Lucifer | 24-01-21 | 10:54

De nieuwe coalitie van Rutte IV tekent zich al vele weken af: VVD, CDA, D66, en PvdA.

En op zich helemaal niet zo raar: alleen D66 verliest iets, maar de drie overige partijen zijn winnaars. CU wordt ingeruild tegen de PvdA, iets waarmee vooral D66 blij zal zijn, vermoed ik, mbt de zg medisch-ethische dossiers. En de VVD zal er blij mee zijn, want dan heb je minder te stellen met van die principiële zeikers als Joel Voordewind die iedereen maar asiel willen verlenen (hoewel ze wat dat betreft er bij de PvdA ook wat kunnen, hoor, met die Sander Terphuis, maar goed, die zit niet in de TK).

Andere coalities zijn pas denkbaar als deze, om wat voor reden dan ook, mislukt. Maar ik gok dat dit als eerste zal worden geprobeerd, en 80% kans van slagen heeft.

Dr_Johnson | 24-01-21 | 10:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is wel een vreemd gezicht zoveel politie op straat, anders zie je ze nooit. Normaal zie je alleen maar dealers en lastige groepen mocro's rondlopen die de boel vernielen en af en toe een dronken automobilist. De arme vluchtelingen staan nu ook droog, geen kans om ongestoord een arme studentin van haar fiets te trekken en te verkrachten. Echt spookachtig zo.

jan huppeldepup | 24-01-21 | 10:40 | 1

Vermoedelijk zul je de komende dagen minder politie overdag zien. Kan niet geloven dat ze hiervoor de mankracht hebben.

Mr.Crowley | 24-01-21 | 11:02

Zeteltjeskabbala elke zondagochtend 10:30u.
Groundhog day in de panelen.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 10:39 | 7

@Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:49: politiek is voor wappie, ik trek mijn eigen plan en heb daar geen politiek bij nodig, overbodige ambtenaartjes.

IkwilJinekwel | 24-01-21 | 10:59

@IkwilJinekwel | 24-01-21 | 10:59:
Helden, ze zijn er nog. Vul dit maar in op uw aangifteformulier inkomstenbelasting en dan praten we daarna wel verder.

Joris Beltsin | 24-01-21 | 11:04

@Joris Beltsin | 24-01-21 | 11:04: ik ben zelfstandige en dat geeft ruimte voor creativiteit.

IkwilJinekwel | 24-01-21 | 11:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is toch nog te oppervlakkig wat Wopke Hoekstra brengt als lijsttrekker. Hij zegt niets verkeerds, maar het is te weinig. Zijn de Schoo lezing uit 2019 was uitstekend. Die had ook echt diepgang. Die Hoekstra zou ik wel aan het roer willen zien.

Maar als het te veel gaat over leiderschap, een beauty contest tussen Hoekstra en Rutte, dan haak ik af.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 10:37

Voor elk onderwerp is muziek : The Cure: pictures of you. Live of studio, niet zeker nu...

Purk | 24-01-21 | 10:36

Wel eens aangifte gedaan van diefstal van mijn fiets. Dat is knap nutteloos. Anyway, Ik stem voor het eerst in mijn leven op een vrouw dit jaar. Annabel nan. Zij heeft meer ballen dan al die lui bijelkaar.

Omebert | 24-01-21 | 10:35 | 10

@Glasgow Argus | 24-01-21 | 10:55: En dan krijgt ze straks voor 2 zetels aan voorkeurstemmen. Benieuwd wat ze dan gaat doen.

Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:58

@gomez, Als je weet wie het was, dan heb je ruim een halfjaar voorbij laten gaan waarin je een plan had kunnen bedenken om het op jouw manier op te lossen.

der_feldwebel | 24-01-21 | 10:59

@Glasgow Argus | 24-01-21 | 10:55: maakt niet uit dat ze niet gaat. Ik vind haar de enige persoon die normaal doet en denkt.

Omebert | 24-01-21 | 11:32
▼ 7 antwoorden verborgen

Misschien kunnen ze het demonstratie recht beter maar helemaal afschaffen.

Mr.Crowley | 24-01-21 | 10:36

Ja, want normaal loopt de helft van de de jeugd niet met een mes of erger op zak. Wapens. Jongen jongen jongen.

Piet Karbiet | 24-01-21 | 10:49

@Piet Karbiet | 24-01-21 | 10:49:
Uiteraard wordt dit door de burgemeester aangedikt.

Mr.Crowley | 24-01-21 | 11:10

Dikke prima zo’n fuik. Handhaven van de regels anders moet je geen regels instellen.

overVecht | 24-01-21 | 10:33 | 6

Weet je wie er 77 jaar geleden bij Zaltbommel ook wegversperringen opwierpen?

goedverstaander | 24-01-21 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

10% meer stemmen voor PvdA. Niet slecht voor Ploumen na 1 week.

yeps | 24-01-21 | 10:32 | 1

Dat zijn die breiwerkje-in-de-tas vrouwtjes die al een tijd niet hebben gestemd. Nu grijpen ze, met een vrouw aan het roer bij de PvdA, hun kans weer.

goedverstaander | 24-01-21 | 10:59
-weggejorist-
Brulaapje | 24-01-21 | 10:31 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

De vraag is hoe lang de overheid dit machtsvertoon gaat volhouden. Zo'n avondklok zou wel eens averechts kunnen uitpakken omdat Nederlanders vanwege hun recalcitrantie nu juíst de grenzen gaan opzoeken.

lekgoot | 24-01-21 | 10:31 | 5

Recalcitrante NLers? Ga weg man, 't zijn slappe lullen. Alles pikken ze van dat krankzinnigen gesticht daar in Den Haag, zonder slag of stoot.... Of het nu gaat om dit, de publieke (staats) omroep, 100km/u vanwege stikstof (of op de A2 met 8 lege banen), van 't gas af, idiote accijns en bpm heffingen, windmolens in de tuin, 't Koningshuis en wat dat kost, dat zwarte pieten gedoe, dat 't land overlopen wordt door beige en donkerder dan beige uitvreters, een rooitje dat we nog niet hebben en dat al lang en breed uit was gegeven aan dat kwartje... Alles wordt voor zoete koek geslikt, met hooguit een diepe maar machteloze zucht. Gebeurde er maar eens iets, sloeg de vlam maar eens in de pan. Wel op een goede manier graag... niet net als die eikels op Urk of die Natos in de grote Steden..

Pittzz | 24-01-21 | 10:50

@Pittzz | 24-01-21 | 10:50:
U heeft 100% gelijk .
Een stel schapen met ogen als schotels van angst onder hun 7 e handse smerige mondkap!! recalcitrant is de oplossing voor heel deze twilight zone episode.
VOC mentaliteit my ass!!!

maasdonk | 24-01-21 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

GroenLinks op 9 zetels. Als de Nederlandse kiezer daar nu nog even 8 van maakt, blijft de aanwezigheid van een islamofascistische jodenhaatster in de Tweede Kamer ons bespaard.

J.P.Drapeau | 24-01-21 | 10:31 | 6

@* Il Principe * | 24-01-21 | 10:37:

Nee, op 12. Pechtold na de aanslag op Hebdo: “Het allerergste vind ik dat dit zo slecht afstraalt op de islam”. Die afgeslachte mensen was een beetje erg, maar slechte reclame voor islam, dat is pas écht erg...

eerstneukendanpraten | 24-01-21 | 10:41

@* Il Principe * | 24-01-21 | 10:55:

Ik ben juist pro-Israël. Onze boreale vriend is de weg een beetje kwijt.

eerstneukendanpraten | 24-01-21 | 11:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Ah... de wekelijkse framing van ons Mauriceke is er ook weer. Es ff kijken welke Excel 2021 manipulatie formule hij nu weer uit kast heeft getrokken.

Paaldanseres | 24-01-21 | 10:30

Hebben ze eindelijk een x met hun audi's kunnen pochen...

Flow_Snake | 24-01-21 | 10:29

VVD merkt de gevolgen hier niet van. Net zoals de toeslagen-affaire raakt dit 't electoraat van hun niet direct of hard.
Veel gehoorde reactie; ik heb geen last van de avondklok...

videtur | 24-01-21 | 10:29 | 9

Een nieuwe Audi of Tesla voor de deur van mijn nieuwbouwhuis en ik ben gelukkig. Ook VVD! p. s. Ik woon natuurlijk in een roomblanke wijk.

Acidstain | 24-01-21 | 10:50

"ik heb geen last van de avondklok" zegt bijna iedereen. En daarom heeft het ook geen zin.... Ik heb er overigens wel last van want ik heb de hobby waarmee 's avonds ik de coronatijd grotendeels doodt een paar km verderop. Da's wel kut...

Pittzz | 24-01-21 | 10:58

En hier zie je ook meteen die hypocrisie van dit soort mensen. Aan de ene kant met een harde plasser roepen dat ze zo solidair zijn met de risicogroepen in de samenleving, maar aan de andere kant zich totaal niet kunnen inleven in de groepen in de samenleving die wel hinder ondervinden van een avondklok. "Ik heb er geen last van dus het is niet erg" hoe egoïstisch kun je zijn?

Karige_Karel | 24-01-21 | 12:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Wel goed om te zien dat de Moslimbroederschap zetels aan het verliezen is.

C1O2 | 24-01-21 | 10:29 | 2

NIDA op nul, de oorzaak moet in racisme worden gezocht!

eerstneukendanpraten | 24-01-21 | 10:37

Het allerengste vind ik toch het op zwart zetten van de camera’s in A’dam en R’dam. De angst zit er goed in bij onze bestuurders.

zwartzondersuiker | 24-01-21 | 10:28 | 1
-weggejorist-
Pietertje1967 | 24-01-21 | 10:37

Die Kaag zou even de nieuwe minister-president worden, haha...
Hey Kaag, kijk even onder het tapijt van de fractiekamer, daar liggen nog wel wat standpunten.

SterF... | 24-01-21 | 10:28
-weggejorist-
Pietertje1967 | 24-01-21 | 10:28 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Het enige dat we nodig hebben is iemand/ een dissident die van binnenuit de VVD opblaast. Een infiltrant. Anders voorzie ik dat de VVD sowieso blijft regeren t/m mijn crematie.

Leptob | 24-01-21 | 10:26 | 5

@jemagookniksmeer | 24-01-21 | 10:32: Die kunnen nergens naartoe. Alles rechts van de VVD is immers "fascistisch". Die framing werkt echt heel goed. Ik heb heel veel ontevreden VVD stemmers in mijn omgeving, maar als ik aangeef fvd of PVV te stemmen ben ik "eng".

C1O2 | 24-01-21 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Grappig zeg, wordt er een keer gehandhaafd is het weer niet goed.

De vries, Henk. | 24-01-21 | 10:26 | 4

@De vries, Henk. | 24-01-21 | 10:26 |
Nee, en ik zal u ook uitleggen waarom niet. Zelfs bij zeer ernstige misdrijven krijg je als burger nul op het rekest. Case in point? De dame uit Hoorn die op afgrijselijke wijze werd verkracht door een asielzoeker, die en passant ook nog haar iPhone mee name, moest zèlf(!) achter de dader aan. Zelfs toen ze hem met naam en toenaam kon aanleveren kwam de lokale kit nog maar nauwelijks van de k0ndT:

- www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20...

Er werd zelfs een onderzoek door de Inspectie Veiligheid en Justitie opgestart naar het handelen van de politie. En dit is slechts één van de vele voorbeelden.

Wanneer u als burger een misdrijf wil komen aangeven, ook ernstige!, wordt u met een kluitje in het riet gestuurd; "Maakt u maar een afspraak via internet. We hebben over 3 weken wel een keer tijd voor u." Nu kan er ineens wèl worden gehandhaafd waar er bij BLM protesten op de handen wordt gezeten. Waarbij men in de diverse Prachtwijken opzichtig in gebreke blijft bij de zoveelste rellerij of andere ellende.

Mensen zijn niet gek en zien dit ook. De gewone burger wordt continu het vel over de oren gehaald terwijl bepaalde groepen met fluwelen handschoenen worden aangepakt. Daar wordt uiteindelijk zelfs de meest dociele burger kribbig en obstinaat van.

Sjefke7807 | 24-01-21 | 10:44

@Sjefke7807 | 24-01-21 | 10:44: #Mensen zijn niet gek en zien dit ook# eeeeh, lees net op GS dat de vvd weer met 35 zetels de grootste is.

jan huppeldepup | 24-01-21 | 10:51

@jan huppeldepup | 24-01-21 | 10:51|
Dat is dan ook hetgeen dat mij het meest verbijstert. Hoe dan?!?

Sjefke7807 | 24-01-21 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die nog steeds de grootste leugenaar uit de politieke geschiedenis van Nederland geloven verdienen eigenlijk niet beter. Lullige is dat de rest van de bevolking wordt meegetrokken in deze strontput van Rutte!

Swaffelkaffert | 24-01-21 | 10:25 | 1

Wanneer eens naar de argumentatie gevraagd wordt voor waarom Trump de nieuwe Hitler zou zijn, dan komen de Trump bashers meestal niet verder dan 'de grote leugen'. Trump liegt de hele tijd en dat was ook de strategie van de nazi's. Of Trump veel liegt is al discutabel. Verder, is het een zeer dunne basis om Trump met Hitler gelijk te stellen. Maar het meest relevante punt nu is dat heel veel politici liegen en bullshit verkopen. En gladde aal Rutte is een van de ergste. Waarom hoor ik Rob de Wijk dan niet zeggen dat Rutte de nieuwe Hitler is?

Rest In Privacy | 24-01-21 | 10:52

Wopke-effect? Echt niet.

Omtzigt.

zwaaropdehand | 24-01-21 | 10:24 | 7

@Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:46: Van binnenuit veranderen, dat is de enige optie binnen het Nederlandse systeem. Het CDA zal niet imploderen à la FvD als de kiezer een koerswijziging afdwingt.

Daarom stem ik op Omtzigt.

De VVD wil het huidige systeem behouden, ik niet. Rutte wees in de Kamer een vergelijking met Malta van de hand, maar hoeveel erger moet het dan nog worden in Nederland? Omtzigt maakte die vergelijking en hij had groot gelijk.

Nederland is een bananenmonarchie, mede dankzij uw partij.

zwaaropdehand | 24-01-21 | 10:59

@tantesidonia | 24-01-21 | 10:49: Ik las op de site van MdH dit: "Omdat de peiling grotendeels op vrijdag is uitgevoerd en niet na de rede van Hoekstra op zaterdag lijkt dit een reactie te zijn op het optreden van Pieter Omtzigt in de Tweede Kamer op dinsdag."

tantesidonia | 24-01-21 | 11:02

@Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:46: Goed punt. Het CDA heeft ook een monistische traditie. En dat past natuurlijk niet bij het dualisme dat Omtzigt wil.

Die machine, die regentenpartij, dat aspect van het CDA bevalt me niet zeer. En is het ook geen doodlopende weg? Het CDA sterft langzaam uit. Dat is al decennia aan de gang.

Wil het CDA een toekomst hebben dan moet het zich opnieuw uitvinden. Wat betreft ideologie heeft het CDA goud in handen: een gemeenschapspartij. Decentralisatie. Rentmeesterschap. Maatschappelijk middenveld, en dan niet gekoloniseerd door de staat. De ideologie van het CDA is precies wat Nederland nodig heeft. Maar men moet bij het CDA er zelf weer in gaan geloven.

En dan zou Omtzigt ook weer prima bij het CDA kunnen passen.

Rest In Privacy | 24-01-21 | 11:03
▼ 4 antwoorden verborgen

We doen het goed en de kiezers stellen dat op prijs. Tegenstanders van de Avondklok zijn jongeren die van rellen houden, en tokkies die op andere partijen stemmen dan VVD of CDA.

Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:24 | 5

@Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:32: Dus een avondklok voor iedereen omdat de jongeren niet in het gareel kunnen worden door de overheid.

Helder.

goedverstaander | 24-01-21 | 10:50

@goedverstaander | 24-01-21 | 10:50: omdat die overheid niet kan handhaven. Die jongeren feesten toch wel door. Fuck de burger is het devies van de Verkrachters Van Democratie. En blijven lachen!

Harry_Witkamp | 24-01-21 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

De politie zetten ze weer in voor een klassiekertje van 80 jaar geleden.

ja,diedus! | 24-01-21 | 10:23

Links is een beetje stuk.
Is maar goed ook, met het eeuwige zelfde kudtliedje.
Alles gratis, grotere overheid en de “rijke” betaalt.
“Rijk” begint al bij de middenklasse, die zich de pleuris werken, om al dat geteisem van gratis dingetjes te voorzien.
Het zou mooi zijn als VVD gewoon een rechtse partij wordt.

Ruimedenker | 24-01-21 | 10:23 | 4

Helemaal mee eens. Ben het zat om te fungeren als pinautomaat.

Astroturfer | 24-01-21 | 11:08

@jemagookniksmeer | 24-01-21 | 10:44: We hebben in Nederland geen echte rechtse partij. Alleen extreem-rechts, centrum-links en extreem-links zijn vertegenwoordigd.

Vergeet de partijen, stem op een persoon.

zwaaropdehand | 24-01-21 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Met deze royale winst voor de PvdA kan ze weer regeringsverantwoordelijkheid nemen.

impy | 24-01-21 | 10:23

Het "Kaag-effect" is duidelijk ! Toch is een kabinet VVD-CDA-D'66 -PvdA onontkoomlijk.

oldandwise | 24-01-21 | 10:22 | 1

De PvdA heeft zich vastgeketend aan GroenLinks.

zwaaropdehand | 24-01-21 | 11:22
-weggejorist-
Pietertje1967 | 24-01-21 | 10:31

“Ze zag in iedere persoon met mondkapje een Nazi”

Astroturfer | 24-01-21 | 11:06

@steekmug | 24-01-21 | 10:30: Vreemd, bij ons in de straat was er ook zo een, zeer triest als je deze mensen niet meer kan bereiken.

jan huppeldepup | 24-01-21 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Te moeilijk om illegaal feestende jongeren aan te pakken? Nou dan gaan we toch gewoon weer burgertje pesten...

Het beleid sluit niet helemaal aan op de oorzaak, als 2/3e van de besmettingen thuis is, dan is het misschien een idee om weer in te zetten op bron- en contact onderzoek, blijkbaar zijn die illegaal feestende jongeren dan niet zo'n verschrikkelijk idee.

't is maar een idee hoor..

Terra | 24-01-21 | 10:21 | 1

De politie doet wat ze durft, en dat is meestal niet dat wat nodig is.

Chuck the plant | 24-01-21 | 10:23

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

RickRD | 24-01-21 | 10:21 | 3

Jaja, dat lees ik elke dag hier. Zulke uitspraken zijn aan inflatie onderhevig.

SterF... | 24-01-21 | 10:23

Een volk dat voor virussen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

VanBukkem | 24-01-21 | 10:34

Zo zie je maar weer de KLPD'ers voelen zich met de Audi's wat meer verhevener agenten dan de wouten met de VW's en Mercedessen.

steekmug | 24-01-21 | 10:21 | 2

Dat zijn ze ook, met een speciale rijopleiding

aardv@rk | 24-01-21 | 10:47

@aardv@rk | 24-01-21 | 10:47: 2 KLPD'ers zijn gezakt voor het Audi examen en moeten nog in de Volvo doorrijden. ;)

steekmug | 24-01-21 | 10:55

Doodziek word ik in dit land. Ik denk dat ik maar weer vertrek.

goedverstaander | 24-01-21 | 10:21 | 15

@spanarchist | 24-01-21 | 10:43: Ik zag die crisis gelukkig heel vroeg aankomen. Was in Spanje nog eerder dan in Nederland. Kon mijn huis en horecazaak nog snel goed verkopen.

goedverstaander | 24-01-21 | 10:46
▼ 12 antwoorden verborgen

Sylvana in de Tweede Kamer? Wat zijn we toch een goed land!

eerstneukendanpraten | 24-01-21 | 10:20 | 5

Dat wordt nog lachen.

Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:25

@Zonen-van-Kuifje | 24-01-21 | 10:25: Om eerlijk te zijn meneer Kuifje, vind ik het parlement iets te belangrijk voor nog meer vermaak en vertier dan er nu al is.
Ik heb overigens een vraag voor u en ik hoop dat u hem kunt zien en wilt beantwoorden:
Heeft u in het afgelopen jaar moties, beleidsbepalingen of wetsvoorstellen uit de hoed van de VVD zien voorbijkomen waar u als persoon tegen zou hebben gestemd?
Dit is geen strikvraag of zo, ik zit er gewoon in mijn maag mee dat een kamerlid geacht wordt te kunnen stemmen zonder last maar dat je als coalitie natuurlijk ook wel beleid moet kunnen voeren.

Bootvisser | 24-01-21 | 11:12

@Bootvisser | 24-01-21 | 11:12:
Kuif is ten eerste geen kamerlid en ten tweede heb je binnen de VVD diverse stromingen. De Kuif van vorig seizoen zat duidelijk op de rechterflank. Bij de nieuwe Kuif, Kuif en de Kuifjes is het nog even passen en meten hoe of wat.

Graaisnaaiert | 24-01-21 | 15:31
▼ 2 antwoorden verborgen

VVD - CDA - PVV is royale meerderheid. Ik voel een leuk CDA congres aankomen.

_pacman_ | 24-01-21 | 10:18 | 2

Gaat nooit meer gebeuren met Rutte erbij.

Zwizalletju | 24-01-21 | 10:28

Als je alleen maar optreedt tegen excessen, dan is de 95 euro boete voor die excessen veel te laag. Voor een kapot lampje van je auto is de boete nog hoger.

Versleten_Paddestoel | 24-01-21 | 10:17 | 1

Wilden ze ook niet. De boete is alleen maar relatief laag gehouden omdat mensen anders een aantekening krijgen en mogelijk last krijgen bij het verkrijgen van een VOG. Dat vond men een te zware consequentie. Het kapotte lampje is een Wet Mulder feit en valt daar buiten, daarom kunnen ze de verkeersboetes wel zo asociaal hoog maken.

_pacman_ | 24-01-21 | 10:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl