Nederland waarschuwt Poetin nog één keer, Rusland zet medewerkers ambassade uit
En anders gaan we er echt iets van zeggen.
Alexei Navalny, lef kun je hem niet ontzeggen. Werd eind afgelopen augustus op een Russisch vliegveld met een Russisch theetje vergiftigd (beelden onderstaand). Vervolgens kreeg hij van het Kremlin toestemming in Duitsland te sterven, en wenste het Kremlin hem een spoedig herstel (LOL). Enfin, nieuw jaar nieuwe kansen, want dat sterven wilde maar niet lukken en gisteren vertrok om hem moverende redenen TERUG NAAR RUSLAND, om het daar nog maar eens te proberen of zo. De Russiche politie of hoe dat daar ook heet, had Navalny al gewaarschuwd dat hij gearresteerd zou worden zodra hij voet op Russische bodem zou zetten, en zo geschiedde gisteravond zoals te zien op onderstaande beelden.
Nou, Alexei. Je maakt je misschien zorgen en dat snappen we. Maar dat hoeft dus niet, want Nederland - ook wel het Sparta aan de Noordzee genoemd - komt je ontzetten. MinBuz Stef Blok heeft Poetin niet om je onmiddellijke vrijlating gevraagd, want Stef stelt geen vragen, Stef stelt eisen. En hij staat niet alleen, want Stefs coalition of the willing bestaande uit de Europese Commissie, Duitsland, België, Italië, Polen en de VS eisen precies hetzelfde. Kortom, morgen sta je weer buiten makker.
UPDATE 12.40 uur - Rusland zet twee medewerkers van de Nederlandse ambassade uit: "DETAILS TO FOLLOW"
UPDATE 12.45 uur - Het is een vergelding voor het over de grens trappen van de Russische spiondiplomaten in december 2020
As advertised: gisteravond gearresteerd zodra hij voet op Russische bodem zette
Beelden van de gifbeker en kermende aftocht eind augustus
Een man van zn woord
Reaguursels
InloggenAssange brengt het leven van soldaten niet in gevaar. Wat het in gevaar brengt, is de reputatie van liegende politici en bureaucraten die soldaten de dood in sturen.
Wat heeft dat met voetballen te maken?
Jammer dat Trump Assange heen gratie verleend heeft.
Is dit nu heel erg dapper of Suicide-by-Putin?
Zonet voor het 18 uur journaal topbaas van RUBuZa Lavrov die fijntjes erop wijst dat de liberale Westerse wereld in een ongekende crisis verkeert. >> RU (Poetin) is niet-liberaal >> Christelijk conservatief. In de VS is Poetin ongekend populair onder de Reds (Republikeinen), omdat Poetin vóór het traditionele gezin + waarden is. Daarmee is er binnen de VS een merkwaardige ommekeer geschied, want de Reds waren vroeger juist uiterst anti-commie & anti-Russian. Poetin's christelijke politiek werkt ook zeer goed richting de islamitische landen.>> Win (binnenland) - win (buitenland = VS) - win (Islamlanden, India, China, Brazilië).
Het nieuws in Rusland is pro-Putin? Goh wat onverwacht.
@i-Wonder | 18-01-21 | 18:34: De reden waarom Navalny nooit aanzien in Rusland zal verwerven is zijn atheïsme. De 'gewone man' verdenkt Navalny ervan dat hij crypto-communist is in een liberaal schapenvel.
Navalny gaat het niet halen nee. Put in ziet in hem een gevaar dus of kopje kleiner of de gevangenis is zijn toekomst
Van Omtzigt en Leijten had je daar niks meer vernomen.
Poetin is de man die de wetten zo heeft aangepast dat er geen opvolger meer kan komen, in ieder geval niet zolang hij er nog is.
Ja en daar is binnenlands nauwelijks weerstand tegen. Ik weet niet of het al in een referendum is bekrachtigd (ja, die hebben ze daar wel, hier wist de overheid niet hoe snel ze dat middel de nek om moesten draaien), maar dat zal zeker aangenomen worden en daar hoeft hij de uitslagen niet eens voor te vervalsen!
Is maar tot hij 86 is.
Putin is een despoot
Navalny is op z'n Amerikaans gezegd 'a pain in the ass' voor een aantal mensen in RU die de taak hebben om hem in toom te houden. Typisch Russisch is de Poetinse redenering dat ze liever te maken hebben met iemand van wie ze weten wat er van hem/haar te verwachten is, dan met een onberekenbaar persoon. Navalny gaat nu drie en een half jaar brommen. Hij hoopt dat er dan in RU een Julian Assange-achtige steun voor hem zal oprijzen uit het Russische volk. Zelf vermoed ik dat hij hetzelfde lot zal ondergaan als 'pussy riot': daar heeft niemand het meer over.
Denk dat Navalny voor zijn vaderland kiest en de consequenties neemt. Op lange termijn kan Putin deze strategie niet volhouden en zal het moorden Putin de kop kosten.
@i-Wonder | 18-01-21 | 17:54: Kan zijn, kan ook zijn dat hij door wil gaan met een pain-in-the-ass zijn. Ik zou als ik hem was, wel zenuwachtig zijn, omdat het nadrukkelijk in het belang is van de westerse inlichtingendiensten en de tegenstanders van die gasleiding, dam hem wat overkomt en omdat de vorige keer niet het gewenste politieke resultaat had (stopzetting pijpleiding), dat er dan nu een dramatischer afloop aanlokkelijker wordt. Ik denk daarom dat Poetin hem voor de zekerheid in de cel houdt, tot die pijpleiding klaar is en al een tijdje gas transporteert.
Maar hoe kan het dat ie midden in de lockdown netjes naar de kapper is geweest? En al die agenten ook?? Vragen. Vragen.
30 dagen in een politiecel in afwachting van de uitspraak van de rechtbank. Grappig dat de MH17-ontkenners spreken over een 7-jarig onderzoek en proces als een kangeroocourt, maar een Ad-hoc rechtbank op een politiebureau als een toonbeeld van beschaving. Misselijke kutvent die Putin en zijn cronies.
Het is niet voor niets dat Putin een internationale paria is. Dat hij niet meer welkom is in ieder weldekend land en dat zijn enige vrienden Noord Korea, Venezuela en Iran zijn.
Ik weet niet of dit zo is. Er zullen vast andere landen zijn die dik zijn met Rusland. Maleisië zelf staat me van bij dat ze ook fors samenwerken met Rusland (waarom zou Rusland veel investeren in dat land, ff opzoeken hoor..). Wat ik wel weet is dat, wanneer Merkel of haar opvolger de gasleiding door laat gaan, ze schuldig is aan een eventuele moord. En haal dat eventueel maar weg vrees ik.
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 16:20: Kijk maar in de lijst van staatsbezoeken van Putin de laatste jaren. Haal daar Brics, G20, STO, etc vanaf en je houdt zijn vrienden over.
Hmmm dat is wel een mooie indicatie inderdaad
Mensen op het IC worden goed verzorgd. Ze worden gewassen, geschoren en geknipt.
Nicolai Leskov heeft een prachtig verhaal geschreven dat vreemd genoeg niet in de Russische Bibliotheek bundel is opgenomen: "Aan de rand van de wereld" www.goodreads.com/book/show/204186.On...
Wie Rusland en de Russische geest wil begrijpen, is dit waargebeurde verhaal een must. Het gaat onder andere over hoe om te gaan met zonde, zondigen. Leskov overtreft volgens mij hier Dostojevsky.
Of je gaat een tijdje in Rusland wonen.
@aardv@rk | 18-01-21 | 16:02: En jij bent niet aan het reageren?
Ik ben ook aan het reageren!!
@aardv@rk | 18-01-21 | 16:08: En jouw mening slaat wel ergens op? Je hebt een wat narcistische instelling.
@i-Wonder | 18-01-21 | 16:10: jij gelukkig niet kijk je honderden plempsels nog eens na.. maar ik het laat het hierbij met figuren zoals jij is totaal niet te discuseren fijne dag verder
Bedankt voor de tip! Die gaat op het lijstje.
@aardv@rk | 18-01-21 | 16:12: Aardig dat je je ongelijk toegeeft.
@i-Wonder | 18-01-21 | 16:20: dat doe ik niet maar wordt wel weggejorrist die ik kennelijk niet mag zeggen en u dus wel.. jammer ik laat het hierbij..
@aardv@rk | 18-01-21 | 16:26: *dingen..
@aardv@rk | 18-01-21 | 16:26: Het was een plezier met u te communiceren.
Na deze waarschuwing van Nederland zal Poetin heus wel inbinden hoor.
Nee, de beste manier om Rusland aan te pakken is financieel. Stop met het kopen van Russische gas.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:49: Rusland is schatrijk. Ze hebben honderden miljarden in kas. En het gas kunnen ze overal over de hele wereld verkopen. Het doet eerder Europa pijn als ze geen goedkoop Russisch gas kunnen krijgen en de rest van de wereld (hallo China etc.) wel.
@Graaier | 18-01-21 | 16:00: de Russische staat heeft weinig schuld, de bevolking is erg arm en het land heeft een achtelijke infrastructuur. Al met al geen benijdenswaardige positie.
Je ziet dat toch echt verkeerd. De staat Rusland is straatarm. Enkele duizenden in een kring om de machthebbers hebben werkelijk al het geld, voornamelijk in Europa op de bank staan. Daaromheen enkele honderdduizenden die goed verdienen aan de elite. In Moskou is veel geld inderdaad, geconcentreerd rond alle criminelen. Daarbuiten is werkelijk niks, op wat figuren in St. Petersburg na
@Graaier | 18-01-21 | 16:00: Rusland is rijk aan bodemschatten. Rusland is nu zwaar getroffen door Covid-19 en dat treft de economie. Je krijgt in RU pas een financiële vergoeding wanneer iemand aan Covid 19 is overleden, wanneer vast staat dat Covid 19 de doodsoorzaak is. Dus krijgen maar weinig nabestaanden zo'n uitkering. Het lijkt soms wel alsof RU door de VVD wordt bestuurd.
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 16:06: Aanrader: kijk eens rond in Rusland via YouTube www.youtube.com/channel/UCKvzrcnSazCp...
Onbedaard ketteren is slecht voor uw gezondheid
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 16:07: Goudvoorraad is enorm, honderden miljarden in reserves, honderden miljarden voor grote infrastructuurwerken, het leger weer op orde, geen staatschuld, geen buitenlandse schulden, steden worden in razend tempo opgeknapt en oneindig veel bodemschatten. De Russen merken het. Het aantal auto's is enorm toegenomen, nieuwe appartementen vliegen als warme broodjes over de toonbank. De inflatie is historisch laag voor Rusland. De werkloosheid is stabiel laag. Enz. enz. Kortom, het gaat top.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 16:12: De gewone man in Rusland is arm, leeft in een abonimabel huis, kent een slechte gezondheidszorg en is ongelukkig.
@ eeuwig op vakantie. Ik kijk geen joetjoep, daar kom ik iets te vaak enge Engel tegen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 16:15: 'De gewone man'.. Noemt u eens man en paard. Wij kennen mensen die ondanks dat ze geen vetpot hebben achter Poetin staan: "We (hier op z'n plek) hebben het nog nooit zo goed gehad als onder Poetin". Poetin doet de laatste jaren steeds meer mediaal slimme kerkbezoeken www.youtube.com/watch?v=rAAtKtqh9_I Dat deed geen enkele voorganger voor hem, uitgezonderd Tsaar Nicolaas II..
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 17:21: Putin richt zich inderdaad op de conservatieve Rus. Ik ken vele Russen die niet achter Putin staan, kom vaak in Rusland.
Omdat Putin zijn concurrenten vermoord of in de gevangenis zet is hij inderdaad op dit moment de enige. Triest maar waar.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 16:07: Lijkt me ook redelijk. Als Covid alleen het laatste duwtje was om je naar de eeuwige jachtvelden te sturen, lijkt een vergoeding me ook niet op zijn plaats.
Nu Biden de boel bepaald, gaan we het klassieke ‘kijk uit voor Rusland’ narrative terug zien. En als volgzaam hondje babbelt de Nederlandse staat de NAVO netjes na.
Dat Navalny is vergiftigd en nu weer gearresteerd, da's ook zeker de schuld van Biden?
En terecht want Rusland is een terror-state waar journalisten vermoord worden, politieke tegenstanders vergiftigd worden, waar buurlanden binnengevallen worden en airliners uit de lucht geschoten worden.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:12: Kortom, de Russen proberen de EU na te bootsen, met matig succes.
@obominotie | 18-01-21 | 15:15: Putin wilde een unie beginnen, de EAEU. Als tegenhanger van de EU en dat is grotendeels mislukt. Landen die er niet bij wilden viel Putin binnen met een proxy leger en dat maakte potitentiele leden erg bang.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:48: Zoals de EU Libië en Syrië binnenviel in een poging Al Qaida typetjes aan de macht te helpen. Dat gaat dus nog een paar stappen verder.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:48: Belarus onder Loekasjenko heeft wel oren naar een unie met de Russische Federatie. Maar Rusland gaat zich niet voor de tweede keer stoten aan de Sovjet-Unie. Nu kunnen gastarbeiders uit Oezbekistan subiet hun arbeidsvergunning verliezen. Die Oezbeken verlangen terug naar de Sovet-tijd. De Russen niet.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:48: daarom zijn ze ook aan de briks begonnen die is in economie groter als de G5
@Roger-Rabbit | 18-01-21 | 17:18: Bij de Brics landen zitten wel een paar serieuze groeiers ja. Maar daar heeft Rusland geen macht over.
Zeg het nog maar eens:
Stef Blok heeft als demissionair minister helemaal geen mandaat meer om een oordeel uit te spreken of iets te eisen van enig buitenland. Het parlement zou hem terug moeten fluiten en afzetten vanwege staatsrechtelijk geknoei.
Ook een demissionair minister van BuZa mag zich nog steeds bemoeien met, nou ja, BuZa. Daarnaast mag een demissionair kabinet (bijna) alles oppakken/afhandelen dat niet door de Kamer "controversieel" is verklaard en ten slotte kan het parlement in Nederland geen minister afzetten.
En waarom was dit ook weer allemaal.
Omdat er mannen in het zadel moeten blijven of zoiets?
Of belangen ergens?
Wat een wazige tegel, niet te begrijpen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:13: Dat komt waarschijnlijk omdat u te vaak naar Het Journaal kijkt. Haal uw hoofd uit uw reet, en kijk eens om u heen.
@obominotie | 18-01-21 | 15:17: Denk dat ik beter om mij heen kijk en meer van de wereld zie dan jij.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:26: Dat blijkt dus toch tegen te vallen. Welk onderdeel begrijp je niet?
@obominotie | 18-01-21 | 15:31: Het onderdeel begrijp de logica van obominatie.
@obominotie, je hebt duidelijk geen enkel idee waar je het over hebt. Blok vergelijken, nee, als erger voorstellen dan een kleptocratische rover als Putin. Vriend, Blok staat tot Putin als een waxinelichtje tot een BUK-raket.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:50: Waarom krabbel je nu terug? Noem gewoon man en paard.
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 16:01: Ik benoem gewoon feiten. Ja, Blok is nog een paar graadjes erger dan Putin, ondanks zijn typische vaatdoek-uitstraling.
Jouw feiten zijn bizarre verzinsels maat.
Constant kijken hoever je kan gaan. Met duikboten, vliegtuigen, marineschepen.
Steeds een beetje.
Grenspaaltjes verzetten, schijnt ook een leuke hobby te zijn.
Hoor in de wandelgangen dat de openbaar aanklager gaat voor 30 dagen. Weet niet if het waar is, voorlopig alleen geruchten. Tijd genoeg voor een Epsteintje in ieder geval.
Nee hoor. Zijn broer zat drie jaar en een half jaar in de bak. De bekende Navalny gaat er nog langer in. Heeft honderdduizenden achterover gedrukt o.a van Yves Rocher. Maar ook goede doelen waren niet veilig voor hen. Afijn, openbare aanklager gaat waarschijnlijk voor 10 jaar. Navalny heeft met al zijn wilde beschuldigingen via de gretige westerse MSM geen vrienden gemaakt in Rusland. Ga er maar vanuit dat het Russische OM veel energie gaat steken in de zaak om hem een lesje staatburgerschap te leren.
@Graaier | 18-01-21 | 16:08: Putin heeft een lange historie van het vermoorden van journalisten en het gevangenzetten van tegenstanders. En als dat niet afdoende is vergiftigd hij hen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 16:12: Hoezo? Geen enkel bewijs. Alleen maar verdachtmakingen. Elke moord op een grootbek vermomd als oppositie of een journalist die de maffia onderzoekt wordt gelinkt aan Poetin. De man heeft het helemaal niet nodig. Hij is enorm populair onder de Russen en heeft alle macht. Waarom zou hij zich druk maken om zo'n Navalny die in Rusland door de bevolking wordt gezien als een irritante aandachtszoeker in de marge van het politieke spectrum.
@Graaier | 18-01-21 | 16:17: Putin was aan het begin populair. De laatste jaren wordt het rap minder en neemt de onderdrukking in Rusland toe. Ook het aantal moorden, vergiftigen en gevangenzetten van journalisten, politieke tegenstanders en mensen die uit de school klappen is erg toegenomen. Ook de oorlog in de Oekraïne is niet populair in Rusland, Putin voert een oorlog tegen hun broeders. Dus neemt de onderdrukking van Putin hand over hand toe.
@ graaier. Prima Thierry, je argumentatie is weergaloos. Geloof wat voor verzinsels je wilt geloven.
Weet je wat? Anders ga je dit jaar op vakantie in Salisbury. Ik hoorde uit betrouwbare bron dat daar een wereldberoemde kerktoren staat met een even beroemde klok. Moet je zien hoorde ik. Ze komen er van heinde en verre om deze te bezichtigen..
@i-Wonder | 18-01-21 | 16:24: Hij is nog steeds vrij populair, hoor. Oekraïne interesseert de gemiddelde Rus maar weinig, maar de actie om de Krim weer een deel van Rusland uit te laten maken, maakte hem heel populair. Nu is dat al weer wat afgezakt, maar zijn populariteit is nog steeds aanzienlijk hoger dan die van Rutte ooit in dit land geweest is. En dan bedoel ik niet de stand van nu, maar de stand van toen Rutte op zijn populairst was.
Onderdrukking is er denk ik wel, maar niet zolang je geen bedreiging voor Poetin vormt en dan vormde Navalny toen niet en nu nog steeds niet. Men ziet die als een randfiguur, meer niet. Daarom is de beschuldiging dat hij vergiftigd zou zijn ook belachelijk. Geloof me: dat gif is absoluut dodelijk en zelfs als hij het door een wonder had overleefd, had iemand hem wel een kogel door zijn kop geschoten of was hij in het ziekenhuis aan 'complicaties' overleden.
Hij gaat wel een enorme douw krijgen en een straf in de buurt van de maximale gevangenisstraf is zeker niet ondenkbaar, hoewel ik me kan voorstellen dat Poetin hem absoluut in leven wil houden. Dat kan in deze gevangenis prima gegarandeerd worden omdat de gevangenen geen onderling contact hebben en ieder onbeïnvloedbaar risico wordt uitgesloten. Bekijk het filmpje maar, is enigszins huiveringwekkend en daarmee vergeleken is de Nederlandse maximum security gevangenis een vakantiedorp. www.youtube.com/watch?v=OIjFhNYc5Hc
@i-Wonder | 18-01-21 | 16:12: Onzin! Ten eerste heeft hij dat nog nooit nodig gehad gezien zijn populariteitscijfers, ten tweede is Rusland geen Stalin-achtige dictatuur (al is het zeker geen toonbeeld van democratie), waar alle macht in 1 persoon geconcentreerd is. De belangrijkste concurrent is de leider van de (hervormde) communistische partij en daarna volgen qua populariteit alleen maar politici die slechts aanzienlijk hardere standpunten over de houding tegenover het Westen uiten. Dus ik zou zeggen: lever bewijs, want de gevallen van Navalny en die eerdere clown in het VK zijn volstrekt ongeloofwaardig, zowel op basale gaten in de bewijsvoering als het ontbreken van enige logische aanleiding. Beide vormden geen enkele bedreiging en het zou dwaasheid zijn ze te vermoorden, temeer daar bijv. de Amerikaanse politieke tegenstanders van bijv. die gasleiding wel degelijk een aanleiding en een motief hadden om een truc uit te halen en iemand bijna uit te schakelen om zo de weifelende Europese politici nog wat meer onder druk te zetten om van die gasleiding af te zien.
Het enige verbazende was dat ze dat in Rusland lukte en dat de dame die daarbij betrokken was het land tijdig wist te ontglippen. Dat was echt een huzarenstukje, waarover de Russische geheime dienst zich waarschijnlijk ernstig zorgen maakt, want dat hebben ze echt grandioos verprutst.
@Spie | 18-01-21 | 17:38: Je hebt gelijk, Putin staat bekend om zijn politiek misbruik van de rechtstaat. Putin is overigens heel veel minder populair dan een jaar of wat geleden. Maar, als je als je tegenstanders vermoord of in de gevangenis zet is er inderdaag geen concurrentie.
Is er op JOOP.NL niks te doen of zo ? Ddos aanvalletje ? Vragen vragen vragen...
De Speld kan deze weer van stal halen. Sinds ik die las denk ik telkens als ik Blok zie: 'Sup?'.
speld.nl/2018/04/13/rusland-siddert-s...
Novichok was hem toegediend door twee FSB agenten die het goedje volgens instructies in zijn ondergoed hadden gestopt, dus niet in de thee. Er was een reden dat zijn koffer nooit gevonden werd omdat deze FSB agenten dit in meerdere runs moesten verwijderen voordat ze de koffer bij de politie konden inleveren om te garanderen dat er geen sporen achtergelaten werden. Deze agenten hebben het vervolgens nagelaten om de koffer terug te geven aan Navalny.
U bent op de hoogte ? Vertel......?
Dat heeft hij toch net gedaan chef
De FSB'ers zijn moderne heksen. Met gif proberen ze de tegenstanders van Putin te vermoorden. En daarbij maken ze vele fouten.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:41: Wat laat u zich kennen. Behekst...
Goed verhaal. Lekker kort ook.
Als ik het goed begrijp moesten de twee FSB agenten de sporen uit zijn onderbroek verwijderen en hadden ze daarvoor twee runs (van de wasmachine neem ik aan) nodig. Daarna is de koffer met de schone was verdwenen.
Helder.
@Schmalz | 18-01-21 | 15:07: Op die twee wasmachine runs na is het dan toch goedgekomen. Als je denkt dat je Novichok lekker eruit kan wassen met wat zeep en poeder dan begrijp je al niet wat voor spul dat is en zul je ook niet begrijpen hoe de Duitsers het alsnog hebben kunnen identificeren.
Belachelijk! Dat goedje is zo giftig dat hij zelfs bij een minieme dosis al dood was geweest nog voor hij iets anders aan had kunnen trekken. Geloof me: binnen een paar minuten ben je dood!
@Spie | 18-01-21 | 18:03: Onzin, de werking van een nerve agent kan voorspeld worden door middel van dosering.
VVD en Rusland, dat is de calimero fascinatie van Nederlandse witte Toyota leveranciers die heimelijk de grote onmetelijk graaierige hebzucht van oligarchen benijden. Zelf zijn ze klein, maar joh - 30.000 mensen uitkleden en van hun menselijke waardigheid ontdoen, daar kan de FSB waarachtig nog eens iets van leren. Qua doortraptheid zijn de VVDers misschien nog groter dan die onderbroekenlolnovitsjokkers...
Nee jij is een argument dat ik bezigde toen ik 5 was. Nee jij bent gek.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:13: 30.000 mensen bewust beschuldigen van iets waar ze geen schuld aan hadden, dat zijn pas stalinistische methoden. De VVD is gefascineerd door booswichterij en willen laten zien dat ze meetelt in de wereld. Snotter snotter stem VVD!
Stalinistische methoden hebben 40.000.000 doden op hun geweten. Niet om de 30.000 slachtoffers te minimaliseren, maar het blijft een jij-bak van jewelste
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 14:38: O O O u wordt wakker. Dus u erkent dat de VVD stalinistisch mensen vermaalt?
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 14:24: Nog steeds geen reden voor Rusland om de tegenstanders van Putin met gif om te brengen, vliegtuigen neer te schieten of proxy oorlogen te beginnen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:43: Begin bij uzelf: 30.000 mensen zijn getroffen door de VVD politiek. Dat eerst aanpakken en vervolgens mag u weer huilen in het bos.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 14:51: Dat er 30.000 mensen in Nederland onterecht een belastingaanslag gehad hebben is niet goed. Maar geen rechtvaardiging voor Rusland om een vliegtuig met 196 Nederlanders uit de lucht te schieten. Geen rechtvaardiging om een buurland binnen te vallen. Geen rechtvaardiging om journalisten te vermoorden en geen rechtvaardiging om tegenstanders te vergiftigen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:15: U onderscheidt slecht: er zijn zaken die Nederland kan aanpakken en er zijn zaken waarover u huilt als een wolf in het bos. Weet u wat Nederland in Atjeh heeft uitgevreten? Of wie de slaven heeft vervoerd over de oceaan? Geen rechtvaardiging!! >> Blijf bij de leest VVD en zet de misstanden in eigen land recht, geef recht aan 30.000 Nederlandse burgers.
Het geheime wapen 'Halbe Zijlstra' zal nu toch wel ingezet worden?
Heb gehoord dat Ali B van het verbinden is. Als hij klaar is mogen ze hem houden.
Laten ze wat aan da zogenaamde ontwikkelingsland China doen. Omdat ze als ontwikkelingsland te boek staan mogen ze hier hun zooi goedkoop invoeren én versturen. Mag je raden voor wie de verzendkosten jaarlijks stijgen. China z'n expansiedrift is ongekend. Hoe kun je dan nog een ontwikkelingsland zijn?
Begin maar met op te komen voor de slachtoffers van de MH17
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:13: Het zou goed zijn wanneer Nederland de slachtoffers van MH17 financieel schadeloos stelt op een ruimhartige manier en dan RU aansprakelijk stelt. Dat is pas opkomen voor je burgers als staat. Hetzelfde dient te gebeuren met de 30.000 gedupeerden door de belastingdienst >> ruimhartig schadeloos stellen en vervolgens de boosdoeners vervolgen tot aan de poorten van de hel.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 14:45: Het zou goed zijn als Nederland beslag laat leggen op alle buitenlandse bezittingen van Rusland en daarmee de schadevergoeding aan de slachtoffers betaalt. En dat gaat na de veroordeling vast gebeuren.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:17: Zie, u draait de zaken weer om. Eerst je eigen burgers beschermen als staat. Geef recht aan de 30.000 en de MH17 nabestaanden. U kijkt weg van de eigenverantwoordelijkheid.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 15:30: Het moet beiden gebeuren. De slachtoffers van Putin moeten gecompenseerd worden door het Russische vermogen in het buitenland in beslag te nemen. En de Nederlanders die een onterechte belastingaanslag kregen moeten gecompenseerd worden.
Het Kafkaeske is: Navalny overtrad de regels voor zijn voorwaardelijke straf.... omdat hij in Duitsland zat wegens een moordaanslag, door de Russische FSB. Hij kon zich dus niet melden. In ieder normaal land zou dat gelden als "overmacht" maar niet in Rusland.
En ach, de reaguurdertjes, altijd al pro-Poetin angehaucht want "sterke man" (zonder enig idee van democratie, precies zoals al die PVV-ers dat wensen) staan alweer half te juichen bij zoveel daadkracht van ome Vladimir.
Tjes Tjes Tjes verkleinwoordjes Beste Landgenootjes, dat is echt een VVD&D66 dingetje. Lekker neerkijken vanaf een betweterhoogte en zwaaien met een vingertje als Freekje de Jongetje. Mannetje, mannetje, mannetje..
Kafkaesque is het gedrag van VVD-D66 om 30.000 mensen in ellende te storten en dan zich gedragen als horende doof en ziende blind en bewust geen notulen maken.
Hij kon zich ook niet melden omdat de plicht om te melden pas een dag voordat hij zich moest melden werd gemeld. Hij kon dus niets anders dan die regels overtreden. En daarnaast, zijn voorwaardelijke straf zou een dag of wat later afgelopen zijn. Smerig spel.
Voor wat betreft de wens voor een sterke man. Ik kan ook af en toe de neiging niet onderdrukken om zo’n type te wensen als ik de weekdieren hier in de politiek zie. Gelijktijdig weet ik dat polderen de enige manier is om een land bestuurbaar te houden.
Zo'n plemp maken maar dan wel op dagelijkse basis de EU pijpen. Je bent een karikatuur van jezelf.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 13:52: whataboutism.
Dat zijn geen reaguurders maar Putin lafen in St Petersburg
Voel je je misschien aangesproken als PVV er? Het is toch zo dat Poetin je voorbeeld is? Gelukkig kreeg Geert zelf nog een rood wit blauw vriendschapsspeldje van Vladimir. De kleuren van de Nederlandse vlag! Oh wat was Geert verguld. Attent van die Rus.. Nou Geert was verkocht hoor...
Navalny maakte gewoon de fout zich op te offeren als martelaar. There's no way dat je, als je een of meerdere moordaanslagen van de FSB hebt overleeft, ze je 'laten gaan'. Zal me niks verbazen als hij zichzelf ophangt a-la Epstein of een ander ongeluk hem overkomt.
Dit is geen pro-Putin geroep, het is gewoon de wereld zien zoals hij is, ipv zoals je hem wenst. Putin laat niet met zich sollen, dat zou Navalny inmiddels moeten weten, dus eenmaal ontsnapt, lekker weg blijven, al je asserts extracten of opgeven. Die Russische federatie ploft vanzelf weer een keer in elkaar zoals in 1917, laten we bidden dat de communisten het niet weer overnemen of erger: China.
@ReyNemaattori | 18-01-21 | 16:22: Iemand als Navalny laat zijn vaderland niet in de steek. Ook niet als het zijn dood betekend. Dat is vanuit een Nederlandse menaliteit moeilijk te begrijpen.
Nederland bemoeit zich altijd met buitenlandse politiek. Maar in eigen land maken ze er een zooitje van. Eigen mensen behandelen ze als uitschot alleen belangrijk voor de belastingen. Ze weten niets van de gewone man of vrouw. Denken alleen aan zich zelf en aan hun beurs. Nederland moet ophouden met de wereld te redden. Kijk maar eens naar je eigen land.
Gidsland!!! Hahahahaha
Nederland valt i.i.t. Rusland geen buurlanden binnen en schiet geen vliegtuigen uit de lucht
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:16: Nederland (= VVD betwetermissionarisen) valt binnen bij 30.000 mensen en vernietigt hun normale leven. En dan gauw weer wappieën richting RU.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 14:32: Als Putin 196 Nederlanders vermoord dan heeft Nederland het volste recht zich daarover te beklagen. Als Putin zijn tegenstanders probeert te vergiftigen dan heeft nederland het volste recht te klagen en als Putin proxy oorlogen in de Oekraïne begint dan heeft Nederland ook het volste recht te klagen. Daar doet een fout in Nederland niets aan af.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:45: Aha 196 Nederlanders en 30.000 Nederlanders. U begint realistisch te denken.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:16: Nee,waarmee zouden ze dat moeten doen?
Go Stef Blok!
Kijk Blok, dat heb je er nou van:
www.parool.nl/wereld/rusland-zet-twee...
Als je zulke beelden, ziet ben je toch blij in een vrij land als Nederland te wonen. Als er iets niet klopt of onrechtvaardig is, kun je zo naar een rechter, die de persoon of overheid dan gaat veroordelen. Je kunt hier vrij demonstreren zonder in elkaar gehengst te worden door politie te paard. Ook kan niemand willekeurig je woning binnenvallen omdat je een feestje hebt of zoiets. Toch wel fijn hier...
Gelukkig hebben we hier ook totaal geen aanpak van huiselijk geweld en alcoholproblematiek, en zetten we vredelievende thuiskwekers (desnoods met geweld en overheidsintimidatie) ijskoud, middenin een globale gezondheidscrisis, op straat. Met kinderen en al. Wat een geweldig land leven we toch in!
*Dansje doet* (hopelijk binnenkort op wat graven van bepaalde bestuursleden en executeurs van evicties)
@Kromme | 18-01-21 | 13:36: is misschien wel bescherming. Als ik een thuiskweker als onder/bovenbuurman had zou ik hoogstpersoonlijk zorgen dat ie kiest om op straat te leven ipv mijn leven in gevaar brenegn met zn afgetapte stroom en andere onveilige kwekerij activiteiten die niet thuishoren in een huis.
@Epistulae_Morales | 18-01-21 | 14:06: De overheid meet met twee maten: Wel BTW en omzetbelasting innen op verkoop, maar teelt en aankoop mag absoluut niet. Alsof dat spul spontaan spawnt in coffeeshops...
Legaliseer 't gewoon, heb je ook geen last van thuistelers die moeten aftappen omdat 't anders merkbaar is op hun energierekening, 90% van het gevaar geweken.
We kunnen het politieke gewicht van Nederland wel uitlachen, maar het hoofdonderwerp is natuurlijk dat het helemaal van de zotte is hoe Rusland zich gedraagt. Dat wordt nog leuk zeg, als we van dat corrupte apenland afhankelijk zullen worden van gas...
Maak je niet druk: betrouwbare en evenwichtige democratieën als Iran, Qatar en Koeweit hebben ook nog wat gas op voorraad.
@_pacman_ | 18-01-21 | 13:22: Er zit anders ook nog wel wat in de grond van de Volksrepubliek Groningen.
Rare gast die Navalny. In Rusland was het een fraudeur. Samen met zijn broer. Verder is het een aandachtshoer. En dat laatste gaat hem goed af met het verhaal over een mysterieuze vergiftiging. Nu gaat hij terug naar het land alsof hij zelfmoord riskeert. Ondertussen pakken de Russen hem in alle rust op. Hij komt voor de rechter. En komt langer dan zijn broer, dus minimaal drie jaar, in de bak. Als fraudeur. Als aandachtshoer mag hij hopen dat er een paar procent van de Russen hem wil, zodat hij als grote (proest) oppositieleider in beeld blijft komen. Much to do about nothing. O ja, zijn vrouw wordt in de jaren dat hij in de bak zit naar voren geschoven als de volgende "grote" opponent van Poetin.
Goed gesproken Thierry.
Het is ‘much ado about nothing’, maar ik kan niet verwachten dat iemand die zulke domme tegels bakt dit kan weten. Ik vergeef je dus.
Met wat fake-rechtszaken heeft Putin geprobeerd Navalny kalt te stellen. Het is niet gelukt en Navalny weer populairder. Toen viel Putin in zijn oude moord reflex en probeerde Navalny te vermoorden. Dat mislukte (zoals veel mislukt bij de FSB) dus probereert Putin het nu weer met een rechtszaak.
Navalny is niet laf, loopt niet weg en gaat daarom terug naar zijn vaderland.
Iedereen met geld in Rusland fraudeert, dus wat is je punt? Dan zou de gehele elite opgepakt moeten worden, maar waarom Navalny een uitzondering vormt vertel je er niet bij.
Ja, voor fraude ga in Ruskiland altijd zeker de bak in.
The green machine. De hele elite moet ook opgepakt worden. Navalny behoort niet tot die elite, hoewel hij advocaat is. De elite in Rusland bestaat uit mensen die MilJARDEN hebben. Navalny heeft negatieve miljoenen, daar de Russische staat overal beslag op heeft gelegd en torenhoge boetes.
Hahaha wat een naief verhaal. Je hebt geen idee waartoe Poetin bereid is om zijn politieke tegenstanders (mond)dood te maken. Geen enkel idee, dat blijkt maar weer uit deze extreem naieve tegel.
@Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 13:37: Het erge is.. het is Putin niet, maar dat tuig om hem heen dat ie totaal niet in de hand heeft...
@Epistulae_Morales | 18-01-21 | 14:16: Putin is de baas van Rusland. Als er tuig om Putin heen zit dan vindt Putin dat goed.
@Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 13:37:
Ik heb ook geen idee, al ik denk dat hij niks met de fed en imf wil. en als je met het westen mee wil doen is dat toch een eerste wat op de agenda staat.
En laat hem dat zo volhouden een beetje tegendruk kan geen kwaad. Maar ik bespeur geen enkele rimpel richting wereld heerschappij en aan aantal leger basissen te zien dan zijn de Amerikanen de koploper en alles rondom voormalig USSR. Die zijn de laatste decennia de agressor in de Wereld.
Poetin weet dat hij zondigt. Poetin gaat te biecht bij zijn biechtvaderje 'Batjoeska' (Vadertje) en komt als herboren uit dat gesprek. SGP op zijn Russisch, maar anders dan de SGP (Protestanten hebben biechten afgeschaft) met de biecht en de absolutie van zonden. Ja, en dan gaan ze maandag weer vrolijk aan de slag...
Waarom moet Blok dit regelen? Dat kan Halbe toch veel beter doen?
Blok moet ook in zijn rol kunnen groeien. Anders blijft-ie voor eeuwig in de schaduw van Halbe staan.
Landen zoals Rusland, China, Amerika zijn op het wereldtoneel gewoon onschendbaar geworden. Al gaf de halve wereld tegengeluid, je kan ze niks maken. En wij als klein land al helemaal niet.
Rusland is een paria en totdat de moordenaar Putin verdwenen is blijft dat zo.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:11: en wie komt daarna aan de macht? Moeder Theresa?
@wilmeister00 | 18-01-21 | 13:25: Door d ejaren heen is het wel beter gegaan met Rusland, vanaf Lenin gemeten.
Daarom is de EU zo belangrijk. 500 miljoen consumenten die maken nl wel een verschil als ze dat willen.. handelsbelangen enzo
Goh, Blok dacht natuurlijk wat punten binnen te halen voor zijn VVD... De werkelijkheid spuugt hem echter vol in z'n gezicht. Russen hebben een gruwelijke hekel aan bemoeienissen met nationale aangelegenheden, dat zouden Blok en zijn vazallen nu toch weleens moeten weten.
Rutte Doctrine 2.0
Moet je eens in de VS flikken krijg je er meteen 30 jaar bij.
Of Julian Assange,die treiteren ze al 8 jaar voor een paar video's.
Maar daar hoor ik die gluiperts niet over
Ah, whataboutism. Ook al zo'n Russische uitvinding.
@The Green*Machine | 18-01-21 | 13:15: dom lullen is jouw uitvinding Zie ik al.
@Roger-Rabbit | 18-01-21 | 13:19:
Ah, een ad hominem. Daarvan is de oorsprong dan weer niet helemaal bekend.
@The Green*Machine | 18-01-21 | 13:22: Dat is weer bedacht door Rusland's vroegere bondgenoot Nazi-Duitsland.
Whahahahahaha nederstan gaat Rusland waarschuwen en dan? Ze krijgen geen bloemen meer??
Dank voor het lachen.
Het zou beter zijn om geen Russisch gas en geen Russische olie meer te kopen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:06: en geen Russisch volkoren brood en macaroni >> Rusland is 's werelds grootste graanexporteur.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:06: en dat dan maar uit Saudi-Arabïe en Venezuela te halen...
@jemagookniksmeer | 18-01-21 | 13:13: Of uit oil-fracking waarmee je het grondwater definitief vervuilt.
@jemagookniksmeer | 18-01-21 | 13:13:
Zit daar ook niet een moordenaar op de troon??
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 13:12: Jouw voorstel om naast Russisch gas en Russische olie ook Russiche graan te boycotten is zeer goed.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:21: Ook geen Chinese producten meer, want die halen grondstoffen uit RU.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 13:37: Prima, geen gas, olie en green uit Rusland een geen Chinese producten. Op termijn worden wij daar zeker beter van.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:48: Nu nog 'wij' uit uw idioom verwijderen want daar worden "wij" zeker beter van. Links Nederland is ziek verslaafd aan de "wij'-vorm.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 15:13: Ken uw klassiekers, dat was het argument van Putin om de import van EU producten te stoppen.
Wat een schande hoe sommige landen met hun burgers omgaan! Een overheid die haar eigen burgers benadeelt. Zou nooit in NL ku-... eh... wacht...
Precies, bij gebrek aan eigen kennis en kunde, gaat men een ander de maat nemen.
het niet uitkeren van toeslagen vergelijken met het vermoorden van je eigen burgers. Onsmakelijk.
@BobDobalina | 18-01-21 | 13:09: nee, hoor. Massaal mensen tot wanhoop drijven (met zelfmoord als gevolg) door ze onterecht als fraudeur te bestempelen is minstens zo erg. Heel wat gedupeerde burgers is het leven onmogelijk gemaakt.
Gelukkig dat de regering hun fout vlug heeft ingezien, alle feiten op tafel hebben gelegd en onmiddellijk zijn terug getreden. Nu nog in een week de slachtoffers schadeloos stellen en het is opgelost. Kijk poetin, zo doe je dat eh.....
Burgers benadelen is en burgers vergiftigen, daar zit wel een verschil tussen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:48: De VVD vergiftigt het vertrouwen van mensen in de rechtstaat. VVD is een gifmengerpartij, stem VVD!
Ik begrijp dat de Russen hier niet warm of koud van worden, maar toch vind ik het goed dat Nederland het openbaar veroordeeld. Wie weet krijg je zo grotere landen mee en kun je toch iets bereiken. En zo niet, dan nog is het het juiste om te doen. Onze overheid heeft doorgaans een totaal gebrek aan principes en ik zou dat graag anders zien.
Wat wilt u dan dan hiermee bereikt wordt? Dat Rusland onze normen, waarden en cultuur gaat overnemen? Als u Rusland, haar cultuur en zijn bewoners een beetje kent weet u dat dat niet gaat werken. Bovendien hebben wij ook geen voorbeeldsamenleving die succesvol gekopieerd kan worden. Daarvoor is er teveel mis met ons morele waarden. Eerst de eigen achtertuin maar eens opruimen.
@DeRechteRug | 18-01-21 | 13:08: Nee, dat we geen gas meer van de Russen kopen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:49: U koopt geen gas, ik wel >> Houd op te oreren in de "Wij"-vorm. Dat is uw novichok die u bij een ieder in de onderbroek stopt.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 15:17: Wat een onzinnige tegel.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 15:17: U hebt helemaal niks te zeggen over waar uw gas vandaan komt, tenzij u het hoogstpersoonlijk importeert...
Zal ik dan maar weer naar Seedorf afreizen en me ingraven? Ik heb nog wel ergens een Pioschop en een soxmisskaartje.
Blok is echt knettergek. Lijkt wel of ze zijn hersens over de lengte van zijn lichaam verdeeld hebben. Tring, hij doet 2x per jaar zijn mond open, doe maar niet, joh. Komt alleen wartaal uit.
Ja, en dan moet hij ook nog dikwijls daarvoor zijn excuses aanbieden en/of zijn woorden/uitspraken terugnemen.
Rutte pakt het wel goed aan. Na de onderste steen boven te hebben gehaald gaat hij dit vast ook wel oplossen!
Inderdaad.De bedoeling was dat wij de gasrotonde zouden worden van heel Europa maar wwij worden weer gef*cikt daar internationale belangen.
Pff rot telefoon.. excuus..
Dat was onder Balkenende. Die had ook thuis stroom opwekken met de CV als plan. 12 jaar later staan we geld te pompen in wind en zon en gas af te koppelen.
Gasrotonde zijn we nog steeds hoor....
Ik vind het lastig om partij te kiezen, volgens Alexander zijn alle Russen onbetrouwbaar.
Het is makkelijk partij kiezen als Putin je landgenoten in de MH17 vermoord heeft.
Precies. Zo moeilijk is dat niet
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:04: zeggen dat het prima vliegen is daar terwijl 2 wereldmachten daar hun burgers al dagen eerder niet meer lieten vliegen wegens dreigend gevaar is ook twijfelachtig.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:04:
Blijf daar nog steeds vraagtekens bij zetten.
@enra | 18-01-21 | 13:24: Dan ben je behoorlijk dom. Het is uit en te na bewezen dat de MH17 door een Russische BUK neergehaald is door Russische militairen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:29: nogmaals kom nou eens met bewijzen en iemand dom noemen omdat hij het niet met je eens is zegt iets over jezelf!
@aardv@rk, nee, in dit geval zegt dat toch echt dat je dom bent hoor.
Zag gisteren de NOS correspondent Godfroid: wat ziet hij slecht uit. metro.co.uk/wp-content/uploads/2018/0...
@Spartacus: De spion waarmee Navalny sprak zei dat ze gif in zijn ondergoed hebben gedaan. Dus of nou de gifbeker de bron van de vergiftiging was...
Hier vallen de mensen bij bosjes om en Blok maakt zich druk om het leven een Rus. Een (1) Rus dus.
Juist ..!
Heeft Blok zijn boertje hierna gelaten? Weer geschreeuw voor de Bühne. Over de binnenlandse misstanden horen we hem niet. Hij slaat nog geen deuk in een pakje boter. Hij trekt een grote broek aan en verwijst op de EU achter zich. De EU kan helemaal niets. Het moralistische geneuzel van Blok is lachwekkend, zeker nadat wederom is gebleken dat Nederland een gefaalde bananenrepubliek is die zijn eigen inwoners besodemietert en berooft.
Als-ie zn klep houdt heppie ook wat te zeiken want dan zou ‘ie bang zijn, bij types zoals jij kunnen maar weinig mensen wel iets goed doen, wat heppie zelf ooit gepresteerd, naast overal commentaar op hebben?
@Ashtrey | 18-01-21 | 13:03:
Probeer nog eens een samenhangende en volledige zin te formuleren. Ik begrijp dat je commentaar hebt op het feit dat ik ergens commentaar op heb zonder jou eerst om goedkeuring te vragen. Wat heb jij dan gepresteerd dat je meent dit te kunnen eisen? Volgens jouw definitie is dat namelijk noodzakelijk.
en wat zijn die "activities incompatible with their diplomatic status" dan.
vragen, vragen.
Foutparkeren in Den Haag, intimidatie- of spionageactiviteiten.
@Frau Merkel | 18-01-21 | 12:58:
Dus onze attachés voelden zich Calimero en deden hetzelfde.
@ptrck | 18-01-21 | 13:07:
Ja wat dacht jij dan?
Tijdje terug stond er nog met veel bravoure in de krant dat de Nederlanders ergens in Moskou de boel gehackt hadden en een foto te pakken kregen, was ergens bewijs voor MH17??
Dus die attachés ja gehuichel van de bovenste plank
@enra | 18-01-21 | 13:31: Nederlandse diplomaten hebben echt niet in Moskou "de boel gehackt".
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:40: Klopt. Dat kunnen ze namelijk niet.
@Frau Merkel | 18-01-21 | 16:25: Wat fijn dat Nederlandse diplomaten niet getraind worden om te hacken. Jammer dat Rusland haar diplomaten wel traint om te hacken.
Werk aan de winkel voor vriend prins pils.
Navalni was van te voren gewaarschuwd dat hij gearresteerd zou worden vanwege het overtreden van de regels van zijn proeftijd. Vervolgens gaat hij toch en roept heel de wereld "SCHANDE!!!111!!!!". Dit is toch gewoon provoceren?
Ja, het is volstrekt nogmaal als je door Putin vergiftigd bent en in coma in Duitsland ligt dat je een oproep krijg je bij de Russische politie te melden.
En het pleit voor Navalny dat hij terug gaat om het op te lossen. Ben jij een wegloper?
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:56: Is helemaal prima dat hij het op wilt lossen, maar dan moet je niet met veertig journalisten vliegen en "OPHEF!" roepen als je gearresteerd wordt. Dan ga je gewillig mee en wacht je af wat er gaat gebeuren. Met het risico dat je er niet meer uitkomt. Nog steeds de eigen keuze van Navalni. Hij had ook in Europa kunnen blijven.
@BLR | 18-01-21 | 12:59: Dus je wil eigenlijk zeggen dat alle mensen die proberen hun land te verbeteren eigenlijk beter naar Europa kunnen komen? En tegen de achterblijvers zeggen we gewoon, eigen schuld!
Zeker!!! Had Rosa Parks verdomme ook gewoon achter in de bus plaats moeten nemen. MLK zijn bakkes moeten houden. Gandhi moeten staan. Pffff die mensen toch die strijden voor echt onrecht. Boos zou je erop worden zeg.
Haha. Cork.
@BLR | 18-01-21 | 12:59: Wat een slecht argument. Dus als Putin fake rechtszaken tegen Navalny begint dan moet Navalny maar emigreren? Dat jij laf bent en wegloopt wil nog niet zeggen dat Navalny dat doet.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:56: als de fsb hem had willen elimineren, had hij hier dan nog rondgelopen denkt u?
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:56:
oplossen? Zijn familie zal wel een vermogen krijgen van de CIA zodat de nieuwe potos straks Rusland kan nuken.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:08: Ik zeg niets over weglopen. Ik zeg alleen dat Rusland aangekondigd had hem op te pakken als hij naar Rusland zou komen. Als dat dan gebeurt, moet niet heel de wereld "OPHEF!" roepen, want iedereen wist wat er zou gebeuren! Navalny provoceert gewoon door allerlei journalisten mee te nemen op zijn vlucht naar Moskou om de wereld te laten zien hoe kut Putin is. Maar heel de wereld weet al hoe kut Putin is. Maar goed, iedereen kan nu weer zeggen hoe kut Putin is om er vervolgens niks aan te doen. Hoe zat dat ook alweer met de Krim? Dat zou echt NIEMAND laten gebeuren. Die twee bezette gebieden in Georgie? KAN ECHT NIET, maar is nog steeds bezet. De wereld kan niets tegen Putin. Sancties lacht hij alleen maar om.
@BLR | 18-01-21 | 16:50: Putin in de loop der jaren heeft laten zien dat hij 2 oplossingen heeft politieke concurrenten: 1) vermoorden 2) in de gevangenis zetten. Dat Navalny wat journalisten meeneemt om in iedergeval het gevangen nemen te overleven pleit voor hem.
Jongens, stel, even STEL. Dat de vergiftiging een false flag was, dus dat iemand die man had vergiftigd om Rusland in een kwaad daglicht te stellen (want zeg even, als je de oppositieleider uit de weg wil ruimen zijn er toch VEEL minder opzichtiger methoden).
Dan wil je als Rusland toch zorgen dat hij zsm in veiligheid komt, zodat hij niet alsnog wordt omgebracht.
Precies. En waar is nou veiliger dan in Siberie, 2000 kilometer van de dichtsbijzijnde stad. Ze doen hem hier een plezier mee. Maar dat hoor je dan weer niet op de NOS.
Ik geloof wel dat Rusland deze heeft vergiftigd. Die in Engeland vind ik dan wel weer wat tricky.
Als je je even verdiept in Novichok dan is het extreem onwaarschijnlijk dat iemand een aanslag met dit goedje kan navertellen. Het is een van de dodelijkste zenuwgassen op aarde waarbij het miniemste contact al dodelijk is.
Hoe oerstom zou Poetin zijn om na een eerdere hem in de schoenen geschoven aanslag met Novichok in Salisbury, waar de slachtoffers het ook al overleefden dit zelfde spul weer te gebruiken waarna het beoogde slachtoffer het weer op miraculeuze wijze overleefd.
Of om met Poetin zijn woorden te spreken. 'If we wanted Navalny dead, he would be dead.'
Het gaat er natuurlijk om dat heel duidelijk is dat het werk is van de FSB. Wie denk je dat naast de Russische overheid nog meer toegang heeft tot Novichok? Oh, ja, niemand.
@Plaktong | 18-01-21 | 13:01: Ja die Duitse laboratoria logen dat ze Novisjok vonden. Goed verhaal.
En de Franse. En de Zwitserse.
@Vula | 18-01-21 | 13:04:
Alle laboratoria die bij machte zijn om dat te maken. Om het te herkennen zullen ze de samenstelling kennen....
Kan dus overal vandaan komen.
ik zou als hufter gewoon die oppositieleider wel publiekelijk' omleggen.. gewoon om te laten zien hoe machtig ik ben...
Rusland hoopte dat Navalny in Duitsland zou blijven, daarom dreigden ze met arresteren. Alleen heeft Rusland vaak dissidenten in het buitenland vergiftigd dus had Navalny eigenlijk geen keuze. Beter om nu terug te gaan dan over een jaar in Duitsland alsnog vermoord te worden door Putin.
"Dat de vergiftiging een false flag was, dus dat iemand die man had vergiftigd om Rusland in een kwaad daglicht te stellen"
Ja hoor, daar gaan we weer: aluhoedjes are go!
Is Poetin al van Twitter, Facebook, YouTube en Hyves gegooid? Zo lossen we problemen toch op tegenwoordig?
Precies, we moeten geen Russisch gas meer kopen en liefst ook geen olie.
Wappie.
Rot maar lekker op naar Rusland, useful idiot.
Ja slim, das het enige wat ze kunnen verhandelen. Iets anders kunnen ze niet.
Hebben ze ook bij de Oekraïne gedaan en de Oek heeft het geen moment koud gehad.
Misschien moet Willy nog maar eens een pilsje gaan drinken met Wladimir
Putin is internationaal een paria geworden met een paar leuke vrinden zoals Noord Korea, Venezuela, Bellarus en Iran.
Belarus gaar ook niet zo lekker gelukkig!
Hoe schrijf je “ongekend onrecht” in het russisch?
Vladimir Putin.
Ja hoor. Stef Blok in de bocht.
Zou Halbe Zijlstra naast hem hebben gezeten toen hij dit twitterde?
Voetjevrijend, likkebaardend en met nostalgie naar zekere al dan niet imaginaire Russische tripjens?
Halbe had geen tijd, hij was te druk met het dumpen van granuliet.
Geen mondkapje... oppakken dus.
Dus, de nieuwe trend hier is. Nederland doet het ook niet altijd netjes dus wat Rusland doet valt allemaal wel mee?
bizar.
Nee, dat zijn een paar Russische trollen die met absurde vergelijkingen Putin's naam proberen te zuiveren.
Ja, apart hè, nieuw naast de vergelijkingen met nazi Duitsland.
Recht van spreken heeft u als VVDer pas wanneer u schuld bekent richting 30.000 Nederlanders en vaststelt dat de VVD bar slechte bewindslieden heeft, die ons land een slechte dienst bewijzen.
Zo simpel zijn sommige luitjes inderdaad. Beseffen nog niet half hoe goed ze het hier in Nederland hebben...
Ja, Rusland. Ik zou maar eens wat rustiger aan doen anders stuurt Nederland zijn militair op jullie af met zijn gebroken geweertje.
Het is beter om Rusland financieel te treffen. Koop geen Russische gas.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:47: juist! Op naar Noorwegen!
Of die lui in Litouwen die een brug van wegwaaihout alleen opgeblazen krijgen met een raket... mits die voor de helft bestaat uit kneedbommen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:47:
Bij de Arabieren kopen?
De USA en EURR rotzooien al decennia in Syrië en omstreken om dat gas van de woestijn moordenaars hier te krijgen via pijpleidingen die er nog niet zijn. Nieuwe oorlog komt eraan.
Rusland haalde de MH17 neer waar vele Nederlanders in zaten. Dat is van een andere orde dan een tikje aan een bejaarde.
i-Wonder | 18-01-21 | 12:30 | reageer
Wat denk je an het idee dat okra even onder de mh17 ging vliegen om hun militaire vliegtuig te beschermen?
Rusland had geen enkele reden om in een buurland BUK raketten af te schieten. Geen enkel excuus is een geldig excuus.
Geen idee wat je exact bedoeld, maar okra moet SU-25 zijn neem ik aan?
Op wat getuigenissen na van pro- Russische rebellen lijkt daar niets op. Russische radarbeelden en de laatste uitleg van Rusland bij deze radarbeelden geven aan dat er geen vliegtuig in de buurt was. Daarnaast, als er een oek SU-25 was, waarom heeft deze na het schot van de BUK dan niet de BUK vernietigd. Een SU-25 is immers gebouwd om gronddoelen te vernietigen. Nu jij weer?
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 12:49: Omdat een BUK gebouwd is om de SU-25 uit de lucht te halen, het ding verrekt effectief is, zojuist actief was en het diplomatiek ongezond is om daar in de buurt te zijn als er net een burgervliegtuig neergehaald is.
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 12:49: Daar zit het juist in, als je in de schaduw vliegt dicht genoeg ziet de radar dat niet.. Ze hadden ding niet moeten afvuren, maar die orka's gaan vrij uit.
@Shadow112 | 18-01-21 | 12:53: Wat een onzin, het is overduidelijk aangetoond dat de MH17 door een Russische BUK raket neergehaald is. Putin had nooit zijn dronken soldaten naar de Oekraine moeten sturen, had de Krim niet moeten binnenvallen en geen proxy oorlog in de Oekraine moeten beginnen.
Diplomatiek ongezond om het wapen neer te halen dat mh17 neerschoot.... right.. maar goed, normaals, mutti Merkel. Niemand, werkelijk helemaal niemand denkt dat er een SU was. Ook Putin niet. Enkel wat wappies. Er is gewoonweg geen bewijs voor. Russisch noch Oekraïens.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:59: Van Balen en Verhofstad hadden er niets te zoeken. En dat vliegtuig ook niet.. Fout op fout...
Dat zijn heel andere argumenten vriend. Dus als je het niet kunt winnen op raket of vliegtuig ga je steeds verder terug. Dadelijk kom je er nog op uit dat de val van de muur de oorzaak is..
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 13:11: Putin heeft geen enkel belang om ruzie te schoppen met navo landen.. Oke misschien was er een domme soldaat met een domme beslissing.. En en domme EU die dacht wij gaan rommelen aan de grens van Poet.. actie reactie, en nu weer ruzie.. Zal mij allemaal een worst zijn.
@Shadow112 | 18-01-21 | 13:21: Putin wilde de helft van de Oekraine inpikken gezien de historische banden met Kyiv. Daarom begon hij met de Krim en daarna de proxy-oorlogen in Oost-Oek. Omdat de Oekers hard terugvochten is zijn plannetje mislukt maar de mensen in bijvoorbeeld Donesk betalen een hele hoge prijs voor Putin's snode plan.
Toch nog een laatste voor Shadow. Dus het militaire vliegtuig vloog in de ‘schaduw’ van MH17 mee? Je weet zelf hopelijk hoe dom dat dit klinkt toch? Ik ga er ff vanuit dat je bedoeld in de dekking van oid? Ten eerste heb je het over een 1000km/u maneuvre op 10.000 meter. Een SU-25 is niet gemaakt voor deze hoogte en snelheid. Daarnaast, en belangrijker, je premisse dat de radarstip van MH17 ook een jachtvliegtuig verborg? Waarom werd het radarstipje dan geen twee stipjes toen MH17 neerstortte? Slimmerik. Jullie moeten in St Petersburg wat beter je best doen met trollen man. Dit is lachwekkend.
@i-Wonder | 18-01-21 | 13:23:
De Krim is de open zeehaven van de russen.
De Amerikanen probeerde dat natuurlijk heeft niks met territorium drift van Putin te maken.
De Krim werd pas een open zeehaven van de Russen toen ze het hadden ingenomen. Daarvoor leasten ze een deel van Oekraïne. De termijn liep af. Daarom vielen ze binnen.
Rusland vindt ons bij monde van Poetin verderfelijk. Als jij dan team-Poetin bent, wat ben je dan?
Het ligt op het puntje van mijn tong. Mensen die heulen met een vijandige buitenlandse mogendheid hoe noemen we dat ook alweer?
Hier heulen de meesten met een vijandige binnenlandse mogendheid, das nog veel erger. Hoe noemen we dat ook alweer?...
Quote graag. Waar zegt Poetin iets over Nederland, waar zijn dochter gewoond heeft? Heeft u geen citaat, dan bent u NSB achtig bezig
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 12:50:
Feiten verdraaien, poging tot indoctrinatie en agenda pushen zijn Theo's voornaamste hobbys.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 12:50: De dochter van Putin, Maria, woonde in Voorschoten. Ook Vladimir zelf kwam daar nog wel eens in de AH. Totdat Putin de MH17 neerlhaalde, dag later was zijn dochter vertrokken. Slecht geweten?
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:54: Poetin heeft een Russisch Orthodoxe biechtvader. Weet u waarom?
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:54: Oekraïne heeft dat vliegtuig neergehaald met straaljagers. Je kan op de foto’s duidelijk de kogelgaten zien.
@IkwilJinekwel | 18-01-21 | 13:21:
Onzin, een Russische BUK raket met Russische militairen haalde de MH17 neer. De perforaties in de romp van het de MH17 komt door de metaaldelen van de BUK die vlak voor het vliegtuig ontploft. De MH17 vloog een wolk van metaal in.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:54: Die dochter werd lastig gevallen en uitgescholden door die stomme nederlanders, die gelijk reageerden op Rusland heeft het gedaan.
@gato | 18-01-21 | 13:40: Putin haalde zijn dochter uit Nederland weg omdat hij 196 Nederlanders vermoord heeft.
Ik probeer dezelfde ferme taal op internet terug te vinden van Dhr. Blok betreffende zijn eigen criminele collega's in Den Haag. Een paar namen ivm de misdadige praktijken rondom de toeslagenaffaire om maar eens wat recents te nomen. Ik kan ze niet vinden..... Nederlandse politici, al hebben zij gelijk, moeten even ophouden anderen de les te lezen zolang zij hun muil houden over interne schandalen en misdaden. !!!
Doen ze wel vaker. Naar andere wijzen om hun eigen praktijken te verbergen.
Uhuh, hij is BuZa, misschien moet hij vooral zijn eigen portefeuille bekijken?
Zou wat zijn, dat alle ministers elkaars discipline van commentaar gaan voorzien.
Totale anarchie.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
@Braco.me | 18-01-21 | 12:50: Ah. Als je het zo beredeneerd dan kunnen ze in Den Haag maar gewoon doen en laten wat ze willen. Oh wacht.. Dat doen ze ook.
@DrachiR | 18-01-21 | 13:31: Wist je dat nog niet? Er wordt niet voor niets gezegd dat stemmen belangrijk is...
Misschien moet ie zich weer laten vergiftigen... dan mag hij 'ineens' zich laten verzorgen in een ander land en krijgt hij een gratis vakantie van een maandje of 4.
Ja, echt leuk als Putin je vergiftigd met novitsjok-zenuwgas.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:51: als Putin je vergiftigdddddd, dan gebeurt er nada, niets.
Navalny krijg je niet zomaar eronder. Volgens mij is ie net zo taai als Raspoetin.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:51: Viel wel mee, na een weekje of 2 alweer fit genoeg om trappen te lopen. Er zijn mensen die langer last hebben van corona.
@derksje | 18-01-21 | 13:01: Navalny heeft lang moeten revalideren. Maar hij heeft meer geluk dan de Engelse platsoenwerker die door Putin vermoord is omdat hij de beker met zenuwgif opruimde.
@i-Wonder | 18-01-21 | 14:59: Er zijn anders foto's waarop hij kwiek door het ziekenhuis stapt. Mentaal revalideren bedoel je?
Rusland is een autoritair geleid neo-tsaristisch land. Wie weer gaat klagen, dat Rusland niet een democratie is als Rutte-en-Wiebes land, die heeft nog niet verder gekeken dan Rutte-en-Wiebes land. O, wat gaat het er toch voorbeeldig aan toe in Rutte-en-Wiebes land! Niet 1 Navalny, nee: 30.000 Navalny's worden in Rutte-en-Wiebes land uitgekleed en over de kling gejaagd. Daar kunnen de Russen een puntje aan zuigen. En Stef Blok, waarom is er in Griekenland een Syrische Al-Nusra terrorist opgepakt met een Nederlandse verblijfsvergunning? Kom op, VVD gidsland, met je missionaire betweterij. Dit alles neemt niet weg, dat in Rusland nog steeds geen plaats is voor een weekhartig liberalisme a la VVD & D66. Tsaar Poetin is veel meer SGP op z'n Russisch, oftewel zuiver Russisch Orthodox + Vaderlandslievend. Dus wie wil weten hoe het leven er uit ziet onder een SGP bewind, die steke zijn of haar licht op aan Rusland. Ze hebben daar de pest aan liberalen.
Ik zie Staaij en consorten anders nog niet Omtzigt vergiftigen. Jij wel?
Haalde Putin de MH17 neer omdat hij orthodox is?
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 12:42: U laat zich kennen als een wegkijker: Weet u van hoeveel mensen vergiftigd zijn door de belastingdienst onder de dekmantel van de VVD & D66? 30.000
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:43: U bent monothematisch en bevooroordeeld 'Beste Landgenoten' - U bent een mini Poetinnetje, die de pot verwijt...
Eeuwig op Vakantie... mooie tegel !
@aardv@rk | 18-01-21 | 12:49: Let op hoe graag VVDers de kunst van het wegkijken beoefenen en dolgraag anderen verketteren.
Weet u hoeveel mensen door Putin vergiftigd zijn met zijn kleptocratie? En daar niet voor ter verantwoording wordt geroepen? Dat laatste, mijn beste eeuwig op vakantie, is het verschil tussen een goed werkende democratie en de absolute horror dat het Rusland van Putin is. Ja, er zijn smerige klootzakken hier, maar uiteindelijk worden deze ter verantwoording geroepen. Gebrekkig, maar de Russische controled democracy is echt geen alternatief.
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 12:58: 30.000 mensen over de kling jagen en nog steeds als die ouwe cabaretier Freek lopen freaken? Schaam u.
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 12:58: Het is echt geen alternatief. Waarom kijkt u weg? Kijk naar Rutte en Wiebes land.
Wat een wappie-vergelijking. Navalny werd vergiftigd, een andere oppositie-politicus doodgeschoten in de buurt van het Kremlin. Een paar kritische journalisten kwamen voortijdig aan hun einde en noem maar op. Dat soort dingen gebeuren in Nederland niet of nauwelijks.
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 13:03: Wappie terug: 30.000 mensen naar de afgrond helpen en tien jaar doen alsof je neus bloedt. Snotter snotter wiebes: stem VVD en u gaat geheid door de wappie plee
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 12:44: + veel
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 13:03: Fortuyn?
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-01-21 | 13:17: Nee jij bent gek is een argument dat ik gebruikte toen ik 5 jaar oud was en het is geen rechtvaardiging voor Putin om mensen te vermoorden.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:00: U bent ouder dan 5 jaar?
Dit soort beelden doen je toch altijd weer beseffen dat Rusland het echt totaal anders speelt dan wij in west Europa.
Ja, ik zou het geweldig vinden als de dag er ooit komt dat wij normale betrekkingen of zelfs goede betrekkingen kunnen hebben met dat land, maar met Putin gaat dat niet lukken.
Hoe eerder de moordenaar Putin weg is hoe beter.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:37: Ja precies. Net zoals het nu stukken beter gaat in Libië nadat de moordenaar Ghadaffi weg is. Of wat te denken van de oase van rust en harmonie in Irak nadat Hussein is opgehangen.
@peterpan2510 | 18-01-21 | 12:43: De moordenaar Putin haalde heel snel zijn dochter weg uit Nederland nadat hij de MH17 neergehaald had.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:45: Dat was niet heel snel, maar pas nadat Nederland onvriendelijk begon te worden.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:37: je hebt het er maar druk mee.. te druk zelfs!
@aardv@rk | 18-01-21 | 13:56: Ja, geef tegengas aan trollen uit St Petersburg zoals jij.
Zou wel lachen zijn als die Blok demissionair Rusland binnenvalt met 1 tank bestuurd door dwerg Ank.
Zeker. Je zult maar iets fout ingevuld hebben in een van die 394 formulieren om een toelast te krijgen en dat je dan 40 euro te veel gekregen hebt, een keertje. Dan krijg je de VVD gestapo achter je aan.
Putin vast wel.
Die heeft de komende week slapeloze nachten na deze tweet.
@Watching the Wheels | 18-01-21 | 12:35: Ik denk dat Putin dit toelaat over de steppes van Rusland. Tot de diesel op is. Dan zet ie de dwerg te kijk en mag ze per luxe vliegtuig naar huis. De tank zal met een trailer ' naar huis' worden gebracht.
Hebben meerdere lui afgelopen geschiedenis geprobeerd.
Putin heeft het te druk om zijn eigen positief intact te houden, het grootste land ter wereld intact te houden aan zijn grenzen en in zijn eigen land. Die heeft geen poen om een grote oorlog te starten.
Blijkbaar. Geeft maar aan wat voor incompetente zooi er in het buitenland zit. Ja, het kan nog erger dan hier.
Natuulijk heeft Putin er last van dat hij internationaal een paria geworden is.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:34:
Voorlopig heeft hij de Russia–Saudi Arabia oil price war of 2020 recent weer gewonnen.
@peterpan2510 | 18-01-21 | 12:44: juist..!
@peterpan2510 | 18-01-21 | 12:44: Putin is een internationale paria omdat hij Russen met zenuwgif vermoord, journalisten vermoord, vliegtuigen uit de lucht schiet, buurlanden binnenvalt en grond annexeert. Zijn enige vrienden zijn landen die dat ook doen zoals Noord Korea, Venezuele of Iran. In ieder weldenkend land is Putin niet meer welkom.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:03: Je moet niet alles geloven wat je hier in het "nieuws" leest. Ben bang dat we hier nog meer propaganda hebben dan in NK of rusland bij elkaar.
@A.I. van Dee | 18-01-21 | 16:39: Het is absoluut zaak je breed te orienteren daarom lees ik Russische, Oekraïnse, Duits, Nederlandse, Franse, Engelse en Amerikaanse kranten.
@i-Wonder | 18-01-21 | 16:55: echt een wonderboy. Of is frenske timmerzwans hier aan het trollen?
Blok is demissionair en heeft dus niets meer te eisen.
Inderdaad, maar al was hij dat niet, Nederland heeft echt geen idee hoe belachelijk ze zich maken met hun vermaningen aan Hongarije, Trump en nu weer dit.
Açh, sinds Bakkellende en Rutte vliegt al ons geld eruit.. Blunder naar blunder.. Oke zijn wat dingen wel goed gegaan maar dat is 60% kijk naar dossier Mali Sebrenicia etc aftreden naar aftreden en nu de hele zooi demisioniar alleen voor de büne is allemaal een spel van incompetente mensen die vroeger gepest zijn op school.
Blok loopt we lekker te zeiken tegen de Russen over de arrestatie van Navalny, maar ik zag vanochtend een foto van een bereden agent die een [oude] demonstrant een klap met zijn knuppel geeft, die me deed denken van een charge van de 7th cavalerie tegen een indianendorpje. En dat was dan op het museumplein in Amsterdam....
GroenLinks
Ook oude mensen moeten naar de politie luisteren.
Rusland haalde de MH17 neer waar vele Nederlanders in zaten. Dat is van een andere orde dan een tikje aan een bejaarde.
@Tragicomix | 18-01-21 | 12:28: en als Navalny beter naar de Russische autoriteiten had geluisterd was er ook niks aan de hand geweest. Zo lust ik er nog wel een paar!
Bejaarden kunnen ook super irritant zijn en brutaal en dom en onbeschoft.
Ze zijn niet allemaal zielig en lief.
@kunstliefhebber | 18-01-21 | 12:36: Bedoel je dat Navalny zich bij de Russische autoriteiten had moeten melden toen hij aan de beademing lag in Duitsland?
@kunstliefhebber | 18-01-21 | 12:36:
Als we niet meer naar de politie hoeven te luisteren, kunnen we ze net zo goed afschaffen.
oekrainse trol!
De meeste Russen die ik spreek schamen zich voor Putin.
Helaas zullen dat alleen Russen in het buitenland zijn. In Rusland, met vrijwel volledige controle over het media apparaat en een controled opposition zijn de meeste Russen nog steeds blij met Putin. Althans, dat is mijn ervaring.
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 12:37: Als je zelf Russisch spreekt en je begrijpt hoe Russen zich uitdrukken dan zie je dat Putin veel minder populair is dan je denkt. Natuurlijk is er geen alternatief door de staatspropaganda en rechtszaken tegen opponenten. Net zoals in Nederland.
I-wonder: goed te horen dat ook in Rusland het verzet groeit. Dat meen ik. De berichten die ik krijg zijn minder hoopgevend, maar kan een generatieverschil zijn.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:41: Ik ben zakelijk nauw verbonden met Rusland en het klopt dat sinds corona de populariteit van Poetin behoorlijk is gedaald. Maar pre-corona hadden de meeste Russen het beter dan ooit tevoren.
@Plaktong | 18-01-21 | 12:46: Ik woon deeltijd in de Oekraine en kom vaak in Rusland. En ook voor Covid was Putin niet zo populair als toen hij aantrad.
@Plaktong | 18-01-21 | 12:46: Kun je nagaan hoe slecht ze het toen hadden....
Klopt, zoals de meeste landen die het communistisch experiment hebben door gemaakt. Daarna hebben de oligarchen met behulp van Westerse handlangers alle staatseigendommen het land uitgesluisd. Poetin heeft dit een halt toe geroepen en het ware kapitalisme geïntroduceerd. Ik heb Moskou (niet representatief voor heel Rusland) de afgelopen 20 jaar ten goede zien veranderen.
Je gaat mij niet horen zeggen dat Poetin een brave borst is die met iedereen het beste voor heeft. Maar echt goede alternatieven zie ik ook niet. Je kunt niet onze Westerse waarden en normen een op een los laten op een totaal andere situatie.
En ondertussen met Shell de Nord Stream II verder afronden, als dat Poetin niet zal leren dan helpt niets meer.
Ja maar dat moet van Angela.
En Angela's wil is wet in Den Haag.
Hoop dat de USA sancties helpen tegen de bedrijven die Nord Stream II maken.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:25:
De USA maakt deze bedrijven kapot met deze sancties, om duur LNG gas te kunnen verkopen. Ik denk dat u de colporteur bent.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:25: neen, Merkel wil dat gas en die pijp gaat er komen.
@Jezusaapje | 18-01-21 | 13:02:
Dat klopt wel, komt binnen in gate.nl maar daarmee doen we iets aan de handelsbalans van onze bondgenoot. Als we meer zouden kopen, dan zou de dollar nog een tijdje overeind kunnen blijven.
Sterke woorden hoor. Was je net zo sterk om andere dingen.
Hij had daar toch nog gewoon een zaak uitstaan? Dit wist hij toch dat dit ging gebeuren?
Inderdaad. Hij moest zich melden in december. Hij had dat kunnen doen maar heeft toch besloten dit niet te doen en nu moet hij zijn voorwaardelijke straf uitzitten. Is gewoon binnenlandse rechtsgang waar de EU zich niet mee moet bemoeien....
Het is lastig je te melden bij de politie als Putin je vergifigd heeft en je op IC ligt in Duitsland.
Ook jij, lul niet zo dom man, er werd hem zonder vooraankondiging verteld dat hij zich de volgende dag moest melden, terwijl hij in Berlijn zat (als hij daar al zat). De binnenlandse rechtsgang bestaat niet in Rusland.
Is hij al ingeënt of is hij zo nucleair dat t niet meer hoeft?
Je kunt hem gebruiken als nachtlampje
Aanpakken die hap Stef! .... Hebben wij eigenlijk kernraketten?
Laten we eerst maar even Putin aanpakken, die heeft vele Nederlanders vermoord.
Ja op Volkel, maar we hebben met zijn allen afgesproken dat niet te gebruiken.
@Shadow112 | 18-01-21 | 12:21:
Onder controle van de USA.
@Zatkniss | 18-01-21 | 12:24: Net als ons goud wat aan de andere kant van de plas ligt.
The name is Blok, Stef Blok.
Never heard of that name.
Putin
And you do not fok with the Blok. Capice?
I'll be blok!
Beter zeggen die labbekakkers sorry.
Ik heb het vroeger wel eens op z’n Russisch gedaan.
Vond er niet veel aan.
Probeer het eens met een pro-actieve dame voorzien van lekkere borstpartij. Kan best aardig zijn hoor, hoewel eveneens niet mijn persoonlijke favoriet.
@_pacman_ | 18-01-21 | 12:17: Die van mij destijds was ook zeker pro-actief. Maar ze zag er zo raar uit nadien.
Qua liegen kan Putin nog wat van Rutte leren.
Laten we Hans van Baalen & Guy Verhofstadt sturen, naar het Rode Plein. Dat was op Maidan ook zo'n daverend succes.
Putin heeft hard teruggeslagen door de MH17 neer te halen.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:19: dat zouden ze toch nooit doen. Meest brave landje op de wereld zeggen ze.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:19: wat had Putin daar mee te winnen?
@IkwilJinekwel | 18-01-21 | 13:48: Putin dacht dat hij Kyiv zou kunnen innemen waar de Russen oude historische banden mee hebben. De Oekraïners vochten terug en daarom mislukte Putins proxy oorlogsplannetje.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:06: Wat een fantasie.
@A.I. van Dee | 18-01-21 | 16:36: Putin is in alle afvallige ex-Sovjet staten een proxy-oorlog begonnen. Lees je maar eens in.
Dat valt me dan weer tegen van de tegelbakkers alhier.. lopen achter de goegemeente aan want Rusland dit en Rusland dat opeens geloven ze wel in de media de NOS bvb en hoeveel bewijzen liggen er intussen? Succes met Rusia bashen..
Nu heeft Rusland en Putin was verantwoordelijk de MH17 neergehaald en dat heeft vele Nederlandse levens gekost. Putin heeft weinig crediet in Nederland.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:15: en dat is terecht, het is een laffe hond, opgeblazen poney rijder.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:15: Ik zou zeggen kom met bewijzen .. Oekraïne misschien in het spel.? Neemt niet weg dat het hier om een drama gaat
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:15: Oekraine is de verantwoordelijke voor de neergang van MH17.
Ja, het is niet de eerste keer dat de FSB deze slordige fouten maakt. Ze hebben dan ook vele dossiers met terreurdaden.
Lul niet man, je kunt inderdaad zeggen van de FSB dat het prutsers zijn. Dat krijg je wanneer je een klimaat creëert waarin iedereen bang is van elkaar. KGB all over again. Wat dat betreft hebben we niks van de Russen te vrezen.
wel mooi dat u precies weet wat er is gebeurd.
@Lupuslupus | 18-01-21 | 12:18: U durft vast naar Rusland te emigreren en daar meteen een demonstratie tegen Putin te organiseren.
@Lupuslupus | 18-01-21 | 12:18: Ik woonde ooit eens een presentatie van Bellingcat bij en die gaven aan dat de meest makkelijke prooi toch wel Rusland was. Doen niet eens de moeite hun daden te verbergen of gebruiken hele slechte fotosoeps en opzichtige leugens. Die actie in Den Haag waar de hackers in hun auto buiten de ambassade werden opgepakt bewijst dit. Ook daar was geen moeite gedaan onopvallend te blijven.
@BobDobalina | 18-01-21 | 12:25: Russen doen alles met behoorlijk veel overkill. Ze hadden die gast kunnen doden met een gif dat als een tijdbom werkt. 6 maand later ga je kapot van orgaan falen. Niemand die nog kan zeggen waar je het opgelopen hebt.
@Lupuslupus | 18-01-21 | 12:18
"Als Rusland een dodelijk gif wil gebruiken zorgen ze er echt wel voor dat het inderdaad dodelijk is."
Wat een baarlijke nonsens. Met Navalny hebben ze het verprutst, met vader en dochter Skripal hebben ze het verprutst, hier in Den Haag hebben ze hun afluistermissie bij het OPCW verprutst, mbt MH17 zijn ze voortdurend met onzinverhaaltjes gekomen die steeds werden doorgeprikt waardoor ze weer een nieuw onzinverhaaltje moesten verzinnen.
Kortom, Russen zijn prutsers. Ik dacht dat Nikita Chroesjtsjov het vroeger al goed zag. Was van hem niet de uitspraak: Wij zijn Burkina Faso met raketten? Nou ja, het was geloof ik een ander Afrikaans land, en ik weet ook niet zeker of de uitspraak wel van Chroesjtsjov was. Als iemand het wel weet, ik hoor het gaarne.
@Lupuslupus | 18-01-21 | 12:18: Zucht. Verwijs ik U een keer naar Matheus 5:3, en U citeert hem fout.
@Dr_Johnson | 18-01-21 | 12:37:
"met vader en dochter Skripal hebben ze het verprutst"
Waren die niet vergiftigt met gif wat alleen Rusland gebruikte?
Lijkt mij dat zelfs de FSB niet zo dom is.
@Dr_Johnson | 18-01-21 | 12:37: "Russen zijn prutsers." Sinds ik die verkeersfilmpjes bekijk kan ik me hier prima in vinden.
Russische Earl Grey
Een stoere Earl Grey melange (biologisch) met een kruidige rooksmaak, mooi in harmonie met de frisse citrus. Deze rookthee wordt heel sterk gezet en aangevuld met kokend water.
Ik moest bij het woord "Grey" meteen aan aliens denken....ik kon me alleen niet voorstellen dat hij Earl zou heten. Toen las ik verder en werd het duidelijk...
Als de viruswaanzinnigen die er gisteren op het Museumplein een zooitje van hebben gemaakt, en aanverwante debielen, weer eens blèren dat Nederland een dictatuur is, moeten ze eens even kijken hoe het er in Rusland aan toe gaat, oa met deze Navalny.
Er zijn daadwerkelijke dictaturen waar Nederland beste vriendjes mee is. Het soort dat journalisten in een ambassade in stukken hakt. Kortom, landen waar je nooit vrijwillig naar terug zou gaan.
@Ron_Paul | 18-01-21 | 12:16:
We zijn geen ''vriendjes'' met dictaturen. Soms kun je alleen niet om bepaalde handelsrelaties heen, omdat je bepaalde essentiële grondstoffen nodig hebt.
Zodra Nederland self-supporting is mbt energie - windmolens, zonnepanelen, etc - zal Saoedi-Arabië meteen in de ban worden gedaan. En landen als Iran? Volgens mij staan de diplomatieke betrekkingen daarmee op een soort basisniveau.
@Dr_Johnson | 18-01-21 | 12:22: Nederland bestaat niet eens meer.
@ultraman | 18-01-21 | 12:43: Het zou goed zijn als Nederland de banden met Rusland zou verbreken. Tenslotte is het net zoals Iran, Noord Korea en Venezuela een terror-state.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:07: Je moet is wat andere nieuws tot je nemen dan van NOS, RTL, en alle belgische kranten.
Putin gaat alleen weg tussen vier planken, dus die zit er gewoon nog lange tijd. De reden hiervoor is dat de oppositie vooral bestaat uit jonge hoogopgeleide mensen die belang hebben bij een maatschappij geent op westerse leest. Voor de gewone Rus boeit het niet, die zijn bezig met overleven. Daarbij zijn ze ook vaak bang voor veranderingen omdat in het collectieve gehuegen is geprent dat, dat voor de gewone mens niks brengt.Ik zie dat ook in Belarus. Minsk protesteren ze daar buiten interesseert het de meesten niks. Zolang de arbeider geen verandering draagt gebeurt er niks. Dan kan Blok hoog en laag springen.
Dat is in Nederland hetzelfde, hier stemt iedereen ook weer op Rutte.
Vier planken ?! Ik mag hopen tussen 6 planken. Omdat ie er anders weer net zo hard uit de kist pleurt...
Denk dat ze Putin als chemisch afval moeten begraven. Die man zit zo vol met Botox dat hij steeds meer op Berlusconi begint te lijken.
Stef Blok, Brute Held!
Met zijn skippybal cojones!
De grond trilt natuurlijk op het Rode Plein. Niet zozeer vanwege het ontzag maar meer vanwege het bulderende schaterlachen.
@Grijskijkert | 18-01-21 | 12:18: Dus laten we stoppen met Russisch gas, met praten stop je Putin inderdaad niet.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:21: En dan zetten wij ter compensatie 1.00.000 windmolens neer, zoiets?
@deja_view | 18-01-21 | 12:35: Zijn voldoende andere partijen om het gas bij te kopen.
Stef Blok... De eens zo beloftevolle VVD bestuurder en inmiddels de allerzwakste minister van Buitenlandse Zaken ooit.
De positie van Putin wereldwijd is ook flink verzwakt, heeft nog maar een paar vriendjes zoals Iran, Venezuela en Noord Korea.
In Rutte 2 was Blok minister van wonen. We hebben nu een enorme woningnood. Tekort van 1 miljoen woningen. Wat zitten die VVD-ministers toch de hele dag te doen?
Romeintje2: want Maxime Verhagen was beter?
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:17: Wij zijn bevriend met Saoedi-Arabië.
Ik denk dat Poetin zich een hoedje schrikt. Een ontstemde Stef Blok. Je zal het aan je fiets hebben hangen..
De Russen moet je met geld treffen en uiteindelijk komt het bewind Putin ten einde. Stop bijvoorbeeld met het kopen van Russisch gas.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:11: Want er zijn zat andere alternatieve aanbieders van gas die op de zelfde (prijs)condities (minstens) dezelfde hoeveelheden kunnen leveren ? Bedoel je dat ?
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:11: dan kun je lang wachten.. :)
Stiekem denk ik dat Blok ideologisch niet eens zo heel ver afstaat van de gemiddelde GS-lezert maar dat hij om carrieretechnische redenen zijn bek houdt en op commando kopjes geeft.
We hebben al eens een oorlog tegen de Russen gewonnen, in 1799, dus we weten wat we kunnen. Kom maar op, Vlad, we lusten je rauw!
Hun Marine is er sinds dan lichtjes op voorruit gegaan.
@Lt-Kol Kilgore | 18-01-21 | 12:10: Mwah. Sommige van die knakenboten van ze zijn nog door de Tsaar besteld... en.wikipedia.org/wiki/Russian_salvage...
@Enter Yeti | 18-01-21 | 12:25: leuk weetje
Ik denk niet dat hij zijn pensioen gaat halen..
Jezus man!
Ze hoeven alleen Red Shirt maar even te bellen.
Hij en z’n vrouw lossen dit zo op.
Resteert de vraag of zijn vrouw nu NKVD is of de zoveelste politechnisch bepapierde Olga die hoopte op een beter leven buiten de SU.
Navalny is een held en mensen die Poetin steunen zijn niet goed bij hun hoofd.
Geert Wilders is een held en mensen die Rutte steunen zijn niet goed bij hun hoofd.
Zullen we anders ook daar de Russische lente gaan introduceren, werkte in de Arabische landen ook als een trein. Nou ja, het werkte als een Fyra.
Misschien tijd om een hamer en sikkel achter hun naam te zetten
Alleen een paar Russische trollen kramen hier wat pro-Putin onzin uit. Ieder weldenkend mens veracht de MH17 moordernaar Putin
@jemagookniksmeer | 18-01-21 | 12:07: Joh, heeft Rutte geprobeerd Wilders te vergiftigen?
Navalny is een absolute held. Wanneer je zijn reportages over het vermogen en de corruptie in Rusland bekijkt (YouTube translate, niet ideaal maar mijn Russisch is niet up to date) dan weet je weer waarom The West the best is.
Daarom stoppen met gas kopen uit Rusland. Groningen leegruimen en verder gaan met gas ophalen. Moeten we wel Bente Becker vragen te stoppen met haar import zodat we nog wat plek overhouden. Mail jij haar?
@BobDobalina | 18-01-21 | 12:08: nee, hoezo? Ben je alleen een heldcals iemand heeft geprobeerd om je te vergiftigen?
@jemagookniksmeer | 18-01-21 | 12:10: ik begrijp het, je was even kwijt waar we het ook al weer over hadden.
@BobDobalina | 18-01-21 | 12:08: Nee wel veroordeeld gekregen met voorbedachte rade om Wilders buitenspel te zetten. Althans, de aangiftebiljetten lagen voorgedrukt klaar. Is dat hetzelfde?
@Torwart | 18-01-21 | 12:21: Nee.
Mensen begrijpen niet wat we hier hebben en vinden het verrukkelijk om andere weiden in te staren zonder dat ze enig benul hebben hoe het voor ze zou zijn om daar 24/7 te moeten leven, werken en je bek houden.
Ik raak er meer en meer van overtuigd dat tijdens de evolutie naar Homo Sapiens er ook een hoop idioterie en verlangen tot zelfvernietiging is ingeslopen...
@The-loopy-cowboy | 18-01-21 | 12:10:
De VS is corrupt tot op het bot. Niks geleerd van hun verkiezingen.
Dus niet via thee maar via zijn boxerhort. Leest niemand hier het nieuws? Je moet het wel een beetje bijhouden.
Er is gif dat zoveel beter werkt, moeilijk op te sporen etc, wat ze met al die speciale methodes willen bewijzen ?
Aan alle dissidenten laten weten dat ze nergens veilig zijn. Ze zijn er alleen niet zo best in. Echter, ik denk ook dat het et helemaa niet om gaat dat het lukt. Het gaat om het signaal, niet om het uiteindelijke resultaat.
Mondiaal gesproken Stef Blok de muis die brulde.
zeg dat
Nederland kan wat dat betreft best doorgaan voor Grand Fenwick.
Een boycot zal niet veel uitmaken, Russische eieren zijn niet zo populair meer.
Mwah, als ze van een Fabergé ei afmoeten, hou ik me gaarne aanbevolen.
Gisteren ging het over klassieke auto's. Een oude droom van mij - en met de huidige wetgeving onbetaalbaar inmiddels - is nog altijd om zo'n oude Volga station te bezitten of zo'n ZIL. Wat een wagens waren dat ook.
Maar ja, leuk en mooi, dus afgeschaft und verboTen. Met dank aan die linkse dieselmercedes- en bakfietsterreurclubjes.
Hoe is het weer in St Petersburg?
In ieder geval is het Pfizer vaccine een stuk dodelijker dan Novichok, de laatste tijd.
De Russische trol is ook gearriveerd zie ik. Jammer dat alleen de bewijzen zo overweldigend zijn. De tradecraft van de FSB is om te janken.
Mooi opstel, helemaal zelf geschreven?
@Vula | 18-01-21 | 12:06: bewijzen? Vertel...
Pimp mijn voortuin, wat probeer je eigenlijk te zeggen? Ik moet helemaal niks, dat ten eerste. Daarnaast, ik kan je gehele gekopieerde verhaal onderuit halen maar doe dit maar op een enkel simpel punt. Wanneer hij 2 procent support zou hebben, dan zou hij dus 1/50 van de duma kunnen bezetten. Dat zijn 5 zetels. Zijn partij heeft er geen enkele. Waarom? Omdat hijzelf ten eerste op achterlijke gronden een veroordeling aan zijn broek heeft, en ten tweede omdat iedereen die van zijn partij zich verkiesbaar heeft gesteld hetzelfde lot was beschoten.
Vergis je niet, Navalny is vele malen populairder dan die 2 procent, maar inderdaad nooit voldoende om ook maar in de buurt te komen van een positie om Putin en de oligarchen omver te werpen. Helaas. Maar Russische trollen zoals jij kan ik inmiddels echt schieten.
Ik vind het ook een blamage van de Russen. Zo overduidelijk je doel missen, je gaat er bijna wat van denken.
De gedachtenpolitie is ook weer van de partij.
@ pimp, gedachtenpolitie? Je formuleert geen enkele gedachte, maar linkt enkel naar een of ander artikel. Wat zijn je eigen gedachten als je die hebt. Dan kijk ik wel of die ergens op slaan.
Ok, ik zal voor de vorm maar even zeggen dat PmV gelijk heeft want het is ook zo sneu om straks te moeten lezen dat er op onverklaarbare wijze een accountje hier aan zijn einde is gekomen.
haha of wij nog recht van spreken hebben na de toeslagenaffaire
Ik vraag me af hoeveel aanhangers van Putin op deze site zitten?
Teveel
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 12:03: Wappies of betaalde trollen?
Joehoe
*zwaait vanaf de overkant*
Doe de groetjes aan Biden.
Trollen uit St Peterburg.
@BobDobalina | 18-01-21 | 12:04: Een boel wappies. De reacties zijn vaak niet zo intelligent.
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 12:05: Ik ben een betaalde agent-provocateur voor de regering van Putin. Het salaris is niets om over naar huis te schrijven, maar de reacties hier zijn het meer dan waard.
@dorkovic | 18-01-21 | 12:24: Ik word betaald in "liefde", ter beschikking gesteld door Poetin in de vorm van een paar geconfisqueerde blonde Oekraïense babes.
@Pimp my Voortuin | 18-01-21 | 12:31: zijn er nog vacatures kameraad?
Poetin beschouwt Nederlandje als een hinderlijke mug als hij in de zomer in zijn dacha met Halbe de wereldpolitiek aan het doornemen is. Niets meer. En terecht vanuit Russisch perspectief.
Het Nederlands BNP is ongeveer de helft van het Russische. 17.5 miljoen inwoners versus 145 miljoen.
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 12:07: uw punt?
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 12:07: En waarom zou dat Rusland / Poetin maar ene biet interesseren? De weinige handel onderling is jaren geleden al door NL kapot gemaakt.
@jemagookniksmeer | 18-01-21 | 12:08: Dat Rusland een arm landje is. Weinig benijdenswaardig.
@jemagookniksmeer | 18-01-21 | 12:08: Dat Rusland een arm land is.
@_pacman_ | 18-01-21 | 12:09: Misschien even wat beter je huiswerk doen. Nederland is na China de tweede exportpartner voor Rusland... wits.worldbank.org/countrysnapshot/en...
We houden dat land op de been.
@Enter Yeti | 18-01-21 | 12:18: leuk op papier maar dat is met name overslag van goederen / fossiele brandstof. Verdient NL best een klein beetje aan maar verder niet zo interessant. En bovendien is Rotterdam uitwisselbaar als Blok zo boosaardig blijft doen.
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 12:09: Rusland is een militaire en politieke grootmacht. Het BNP of de economische actualiteit staat daar los van.
Dat blijkt ook uit de positie van altijd maar weer knielend Nederlandje: wij tellen alleen mee indien en voor zover wij de portefeuille trekken.
@_pacman_ | 18-01-21 | 12:26: Nouja, noem het maar niets... En zo'n gasinfrastructuur heb je natuurlijk ook niet zomaar uit de grond gestampt.
@Enter Yeti | 18-01-21 | 12:34: Duitsland is druk bezig, met volle medewerking van Gasunie onder het mom ‘samenwerken’. Uhuh.
@_pacman_ | 18-01-21 | 12:26: Binnen niet al te lange tjd is de haven van Rotterdam werkeloos. Lees maar is over de nieuwe zijde route die china aan het opzetten is. Dus kunnen we net zo goed gelijk NEXIT gaan,
Zo, Stef "demissionair" Blok durft wel. Wist niet dat een diplomatiek incident uitlokken ook toegestaan is als je niet meer missionair bent. Of ze moeten het op de Covidwetgeving gooien, dat bij zijn arrestatie de 1,5 niet in acht is genomen.
Oftewel, doe maar even niet, Stef, en bekommer je liever om de puinhoop die jullie momenteel van dit land hebben gemaakt. En ja, in diepduisterdonker Afrika en Al Hol zal het ongetwijfeld nog veel erger zijn, om je vast voor te zijn, maar ook dat is ons pakkie aan niet nu.
Een Russisch theetje? Was het niet via een kledingstuk dat ze flink geïmpregneerd hadden?
Vind ik zó'n sterke minister die Stef Blok! Hopelijk houden we die nog eens vier jaar binnenboord bij de volgende verkiezingen.
Pas op. Stef Blok is een energie vampier. Zie 'things we do in the shadows' (bbc)
Ben erg benieuwd naar de mening van T. Baudet over Navalny.
Hoezo? Omdat Baudet=Putin of iets dergelijks?
Baudet was toch Trump?
Breng Van Rossem nou niet op ideeën.
In Rusland hebben ze tenminste nog een regering.
Nou, als ik zou mogen kiezen tussen Poetin en geen - of deze demissionaire - regering is het niet zo heel moeilijk hoor. Woon niet graag in een land met potentaatjes en dictatoren.
@Graaisnaaiert | 18-01-21 | 12:13: dus u verhuist?
@J-van-de-Bontekoe | 18-01-21 | 12:19:
Dat is uiteindelijk wel de bedoeling maar als je zoals ik nog weleens ergens komt weet dat het hier helemaal zo beroerd nog niet is.
@Graaisnaaiert | 18-01-21 | 12:41: Rusland is een arm en droevig land.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:09: Je weet echt niet waar je het over hebt he?
Rusland heeft geen staatschulden meer dus is rijker dan menig EU land.
@A.I. van Dee | 18-01-21 | 16:26: De staat misscien wel maar de mensen zeker niet !
@Futurus Aurum | 18-01-21 | 21:59: Drie maanden geen toeslagen, pensioenen of uitkeringen en het is revolutie.
Back in the USSR, boy, you don't know how lucky you are.
en de onderste steen willen we verdorrie ook nu eens hebben!!
Wij hebben Volkert.
En die zou nooit meer vrij komen zolang een zekere MP hier de scepter zwaaide...
Die Navalny heeft een death-wish, dat is duidelijk. Je overgeven aan je moordenaars, dat is zeker lef hebben. Maar wat heeft dit gebaar voor zin? Straks is hij opgeborgen en nutteloos voor de oppositie en met een beetje geluk voor Poetin glijdt hij uit over een stukje zeep.
Het ging allemaal vrij ordelijk.
Ik neem aan dat ze van te voren contact met elkaar hebben gehad.
Deze mensen weten hoe ze het spel moeten spelen.
@Mr.Crowley | 18-01-21 | 12:02:
Dat lijkt me niet. Hij werd naar een andere luchthaven gedirigeerd en daar aangehouden. Die komt niet meer levend vrij.
@Beste_Landgenoten | 18-01-21 | 13:35:
Er is geen geweld gebruikt, er is overleg gepleegd, hij is gewoon meegelopen, geen handboeien.
Bovendien, de manier waarop hij afscheid nam van die blonde mevrouw, kwam op mij niet over of het een afscheid was voor altijd.
Hier in NeDDRland schieten ze mensen met een verkeerde mening dood op het mediapark. De mensen die aan de macht zijn in nederland zijn geen haar beter. (overigens geloof ik geen zak van het verhaal dat navalny door de fsb is vergiftigd. Als dat waar zou zijn had ie al niet meer geleefd en had zeker niet terug gegaan naar rusland.
Heeft Putin al een tweet terug gestuurd dat hij Nederland nog één keer, maar dan ook echt voor de allerlaatste keer, waarschuwt dat de regering al die onschuldige burgers moet rehabiliteren, de belastingdienst volledig moet hervormen, de daders daar voor de rechter brengen ( wel eerst de rechtspraak hier helemaal hervormen). Tevens de Groningse slachtoffers van de NAM en de Nederlandse staat moet recht doen, enzovoorts?
te ridicuul voor woorden.. kan geen nederlander verzinnen, zelfs rancuneuze nationaal proleten niet
trol ..
Ho, ho, het is demissionair minister, hè?
Die Alexei Navalny is gewoon een wappie, Poetin weet wel raad met wappies.
Onzin, Navalny is ballen van Staal en wil dat er aan het schrikbewind van Putin een einde komt.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:06: die boxershort heeft die ballen wel laten roesten.
Je kunt veel van hem zeggen, maar lef heeft hij wel !
Hij blijft er Siberisch koud onder.
Nee, hij weet als geen ander dat het een operatie was van westerse diensten. Hij weet dat hij niets te vrezen heeft van Poetin.
@Pimp my Voortuin | 18-01-21 | 12:08: De moordaanslag op Navalny is uitgevoerd door de FSB, dat is meer dan voldoende bewezen en dus gebeurde het met toestemming van Putin.
@i-Wonder | 18-01-21 | 15:11: Bewijzen graag.
Ik snap die vent niet. Heeft hij een martelaarscomplex of zo? Die zal in de zhurma zeker over het zeepje struikelen.
Nah. Als ie dood had gemoeten, was ie al dood geweest. (Kom op, dat Novichock is een verzinsel. Super dodelijk, mensen vallen links en recht om. Alleen degene die vermoord moet worden overleeft het telkens op wonderbaarlijke wijze)
Vanuit zijn positie is het logisch (als je het er voor over hebt). Hij is bekend genoeg om een "Mandela" te doen. Door nu gearresteerd te worden, bereikt ie meer dan heel veel andere anonieme acties.
Aan de andere kant is het de vraag of Poetin hem echt weg wil hebben. Beter een duidelijke oppositieleider die je kent en waarvan je weet wat ie doet, dan eentje die ondergrond iets geks planned.
@TheEgg | 18-01-21 | 12:06: Het laat zien dat de FSB vele fouten maakt en daar staat zij ook bekend om.
@i-Wonder | 18-01-21 | 12:07: Ja, die Russen maken overal een rommeltje van
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 12:08:
Dat doen ze zeker:
Wegennet is pizda
Huisvesting is pizda
Gezondheidszorg is pizda
Sociale zekerheid is pizda
Wat doen ze goed? Overleven en harde beren zijn. Hetgeen handig is bij de volgende invasie.
@Zonen-van-Kuifje | 18-01-21 | 12:08: lijkt wel op de afgelopen kabinetten met Rutte aan het roer
@Harry_Witkamp | 18-01-21 | 12:34: Ga maar eens in Rusland kijken, de rommel is daar heel wat groter dan in NL
REAGEER OOK