RIVM-update: +6093, vanaf woensdag avondklok?
HAAL BIERRR
Social
Mensen, haal proviand, haal extra toastjes, zijen zalm, complete matten brie, heel veel worst, zakken chips, zoute pepsels, dozen kaasstengels, prikkers met NL-vlaggetjes, airfryer-bitterballen, vlammetjes, extra waxinelichten (oh nee, overal uitverkocht), en natuurlijk heel veel kratten OPDRINKBIER, want vanaf volgende week woensdag is het SPERTIJD, en dient u vanaf 20:00 uur binnen te blijven om verplicht naar het R-getal op de NPO te kijken. Aldus Sywert, en Sywert weet dingen. Sterkte.
RIVM Update: +6093 parlementaire journalisten op een superspread event
Reaguursels
InloggenDus je mag maar met 4 mensen samen komen. En jongeren vieren feestjes wat dus niet mag. En nu een avondklok invoeren. Waarom zouden jongeren dat wel doen dan? Wat een onzin...
Ja ze gaan ook drie dagen legale verkoop en een paar uur gebruik van zachte rotjes blijvend verbieden omdat de publieke opinie die Cobra6 knallen en kapotte bushokje vanaf oktober irritant vindt.
Waar komt die druk toch vandaan om al die onzinnige maatregelen in te voeren? Niet alleen hier hoor maar wereldwijd exact dezelfde waanzin.
Verkiezingen , rutte wordt gezien als krachtige leider
Dat ga je in maart wel zien als we de derde piek krijgen..
Nederland kreeg als een van de laatste landen een mondkapjesplicht, sputterde even tegen maar hij kwam er uiteindelijk toch. Nederland dacht slim te zijn met een “intelligente lockdown”, maar moest eindelijk toch ook de totale lockdown invoeren. En nu dus die idiote avondklok die andere landen ook al eerder hebben ingevoerd. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er van buitenaf druk uitgeoefend wordt op Nederland om dit soort zaken ook in te voeren...
Nouja, als er niet meer maatregelen genomen worden zul je ook nooit het virus helemaal kunnen isoleren, me dunkt.
@#enpassant | 16-01-21 | 00:11: Dit dus, bedankt voor uw tegel.
@Cunts-en-kitsch | 15-01-21 | 23:15:
Wanneer je dat kunt, ga je iig een leven vol welvaart tegemoet. Zouden we ook met andere ziektes moeten doen zou een boel ellende schelen.
Wat is dat nou voor een boutinsinsinuatie? Jood gevonden worden overkomt mensen buiten hun eigen schuld. Dat zij werden oogepakt is niet te vergelijken met maatrgelen die dienen om mensenlevens te redden omdat de mensen bkijkbaar zelf te dom of te lomp zijn besmetting te voorkomen.
En vaccins weigeren is een eigen keuze voortkomend uit onbenul of egoise. Liever het youtubefimpje dat de kapster doorstuurde geloven dan de Nederlandse artsen. Als die t voor de rest van t land verzieken met hun wappiegedachten mogeb ze best als enigen nog aan de maatregelen gehouden worden
Te koop aangeboden in nieuwstaat verkerende avondklok.
Nog nooit op gekeken. Teab.
Nee natuurlijk niet ouderen waren al thuis ,jongeren deden af en toe dwars en er is geen controle mogelijk, avondklok faalhaas praat
Daar naast als je moet gaan werken of naar huis van je werk mag dat gewoon lekkere avondklok
Dus het wordt overdag drukker in de winkel.
Goed idee zeg.
Niet heel snugger nee
Het aantal in het ziekenhuis opgenomen corona patienten is afgenomen met 185 tot 2484.
Het aantal op de IC opgenomen corona patienten is afgenomen met 27 tot 692.
bron: allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
De R op basis van het aantal ziekenhuis opnames is gedaald tot 0,87.
Bron: www.maurice.nl/2021/01/15/dagcijfers-...
Alle trends zijn naar beneden, maar de regering zou een avondklok overwegen.
Dit kabinet is stuk. Blijkt. Met frisse blik en gezond verstand maar een paar maatregelen terug draaien, mooi tijdstip daarvoor!
@VP732 | 15-01-21 | 18:49: "Met frisse blik en gezond verstand"
Had U dat ook maar.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 18:50: waar leid je dat uit af? Beetje kansloos.
@VP732 | 15-01-21 | 18:52:
Je komt inderdaad een beetje simpel over.
@Gulliver | 15-01-21 | 19:04: het zal, maar ik ben in ieder geval geen wietverslaafde uitkeringstrekker die alles wat hem niet zint weg zet als wappie, vriend ;)
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 18:50:
Ik zie geen argumenten. Bent u voor een avondklok.
@VP732 | 15-01-21 | 19:05:
Boem maar die knipoog is dan weer jammer.
Welke regering ?
@VP732 | 15-01-21 | 19:05: iemand die na zo'n flame een knipoog geeft is bang om door gull8ver in een hoek geluld te worden.
Het X-Men-virus. Punt
@grapo | 15-01-21 | 20:03: die knipoog sloeg op het woord vriend, Grapje. Gulliver lult helemaal niemand in een hoek. Tenzij je er niet tegen kunt wappie genoemd te worden...
@VP732 | 15-01-21 | 20:52: Lol. En proost. Gulliver lult elk wappie in een hoek. Ik mag m wel. Hij is een ware vriend, zelfs al wil ie dat niet zijn. *plop* op Gulliver! En verder: door Gulliver wappie genoemd worden zou ik persoonlijk als een eer zien. Een hele eer.
Is een ophokplicht voor bejaarden geen beter idee? Stroomt het ook lekker door bij de kassa. Geen files van verdwaasde bejaarden. Ik zie wel voordelen.
Kun jij boodschappen doen zonder je vrouw of ben jij zo'n halfman die bij iedere boodschap zijn vrouw moet bellen of het wel het goede is?
@Gulliver | 15-01-21 | 19:07:
Een hele vent laat zijn vrouw de boodschapjes doen. * snel wegduikt.
@Gulliver | 15-01-21 | 19:07:
Van mijn vrouw mag ik geen boodschappen meer doen.
Ik kwam altijd met meer thuis dan op het boodschappenbriefje stond.
Ben er voor altijd vanaf ;-)
Ik mag geen link plaatsen helaas maar kwam net voorbij op de NOS. Noorwegen past vaccinatiestrategie aan na 13 sterfgevallen. Als je dan even doorklikt naar de Noorse site hebben ze het over 23 gevallen. Waarvan er dus 13 zijn onderzocht en toegewezen aan het vaccin. Mooi man, mensen vaccineren die al met een been in het graf staan...
Typisch geval van post hoc ergo propter hoc
Via deze Belgische site maar even: businessam.be/noorwegen-23-doden-nada...
Zeer broze mensen > 80 die al omvallen na een prikje: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Tostiapparaat | 15-01-21 | 18:41:
Nee. Dood omdat hun oude lichaam de immuunresponse niet meer trok. Een zuchtje wind had ook gekund.
Het verband is niet aangetoond, dat is een aanname. In andere landen is dit nog niet opgemerkt. Zoals de link van VP732 aangeeft:
We *cannot rule out* that adverse reactions to the vaccine...
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 18:49:
13 van de 23 wel: legemiddelverket.no/nyheter/covid-19-...
De doodsoorzaak van zulke fragiele mensen is überhaupt nauwelijks vast te stellen.
@Joris Beltsin | 15-01-21 | 18:45: Nogal logisch. Het immuunsysteem van veel ouderen ligt al op zn gat en dan wordt het opgejaagd door een vaccin. Vergelijk het met een heel oude auto die nog net de 80km haalt. Die wordt plotseling gedwongen 140 te rijden.... En nee, een zuchtje wind had niet gekund, dat zweept het immuunsysteem niet op en is een natuurlijk iets. Een vaccin is dat niet. Jammer, u begon zo goed.
@Lupuslupus | 15-01-21 | 19:01:
Oh ik zal de volgende keer beter mijn best doen. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het meer over de gezondheid van die mensen zegt dan over de gevaren van het vaccin.
Daarom werd er in Nederland ook niet met de ouderen begonnen. Als dit zo naar buiten komt wil straks niemand zich meer laten vaccineren
Dus oudere mensen kunnen nu kiezen, doodgaan aan het chinesen virus of doodgaan aan de bestrijding ervan. Helder.
Bij deze:
legemiddelverket.no/nyheter/covid-19-...
@Joris Beltsin | 15-01-21 | 18:56: uiteraard niet, dat zou anti propaganda zijn.
Het gaat nu opeens om “fragiele bejaarden met een zwakke gezondheid”
En daarom wordt dit direct door de Corona gelovigen gebagatelliseerd.
Terwijl met name zieke bejaarden Corona slachtoffer zijn maar daarvoor wordt zonder pardon het hele land een jaar lang plat gelegd, met hun instemming.
@Joris Beltsin | 15-01-21 | 18:43: zeer broze mensen?
maar daarvoor ligt het hele land toch al een jaar lang plat?
@Bolder | 15-01-21 | 21:13:
Ja is wel ironisch. Maar deze waren wel superbroos, zeg maar met een levensverwachting uitgedrukt in dagen.
De resterende 10 worden niet meer onderzocht. Wel vreemd. Immers mensen die sterven aan bv kanker, maar positief getest zijn worden wel als COVID doden bijgeschreven op het overlijdensformulier. Dat zijn een niet te verwaarlozen groep. Doden door een vaccin ook al zijn de mensen nog zo broos behoren dan aan het vaccin toegeschreven te worden.
@Joris Beltsin | 15-01-21 | 22:25:
Dat is zo'n beetje heel de groep die aan corona overlijd. Of boven de gemiddelde max leeftijd of onderliggend ziek.
Wat heeft het ook voor zin om deze wrakken nog te vaccineren? De werking van een vaccin berust toch op een immuun reactie en soms is dat voor heel zwakken teveel.
Werd tijd ook, om die vervelende avondwinkels ook nog ff finaal de nek om te draaien. Goed plan!
Langer leven is niet hetzelfde als later doodgaan. Wordt eens tijd dat die angstwappies zich dat gaan realiseren, ipv zichzelf te blijven bevredigen op strengere maatregelen.
Korter leven is wel korter belastingbetalen en daar lijkt het een beetje om te doen.
Tot je zelf met je bezopen coronakop voor een gesloten ziekenhuisdeur staat.
Ik vind je eerste zin helemaal geweldig.
@Gulliver | 15-01-21 | 19:11: u hebt een drank fixatie?
De angstwappies hebben geen idee van wat Corona inhoudt, ze hebben geen zin om zelf de RIVM cijfers te bekijken, ze vertrouwen blind op wat de NOS hen voorschotelt.
@JJMS | 15-01-21 | 18:44: korter leven betekent minder aow en minder pensioen!
@Bolder | 15-01-21 | 21:17: Drank en de hele dag aan de wiet gaan slecht samen.
Zou die avondklok nou enigszins onderbouwd zijn met cijfers, zoals het aantal bewegingen van mobiele telefoons, autoverkeer, pintransacties etc. of is het alleen de natte vinger van van Dissel?
Hij vindt het vooral fijn om weer in het nieuws te zijn. Geeft zelf aan, dat ze geen enkel idee hebben van het effect
Ze hebben een "mandje" met maatregelen. Sommige daarvan zijn ingrijpend, sommige niet zo erg. Daarnaast hebben ze een grafiekje die het verloop van de pandemie toont. Als dat grafiekje omhoog gaat dan grijpen ze in hun mandje naar nog meer maatregelen, want Er Moet Wat Gedaan Worden! En na het complete falen aan het begin van de pandemie kunnen ze niet nog een keer gezien worden terwijl ze niets doen. Dus hoewel er geen enkele band is tussen maatregelen en effectiviteit voeren ze het toch maar gewoon in.
Ik loop semi-regelmatig 's avonds op straat, gewoon om in beweging te blijven. Meestal ben ik een uur onderweg. Als ik zelfs maar een enkele persoon tegenkom is het al opmerkelijk. Weliswaar niet in de grote stad, maar wel in de randstad...
Nu gaat de verkoop van trouwe viervoeters een mega impuls krijgen
Arme dieren.
Kort daarna stromen de asiels vol.
Mijn viervoetertje heeft versleten zooltjes van de extra coronawandelingen in de afgelopen tijd.
@Lupuslupus | 15-01-21 | 18:21: Soms, soms ben ik het met u eens. Dit is er één van.
Ik zie een goeie pop-up business in honden te huur...
Mag ik ook mijn ponymeisje uitlaten?
Na 101 Dalmatiërs ook. Toen de fun over was mochten ze het asiel of het bos in. Mensen zijn dom en sporen niet. Het Twitter-filmpje getuigt daar ook van.
In Engeland worden de beestjes weer massaal gedumpt in t asiel. Die zitten weer vol. Mensen hebben ze in een impuls aangeschaft, hebben daar nu spijt van of kunnen ze niet meer betalen. Arme dieren.
Als bejaarden in een bejaardentehuis worden wij gedwongen te wachten om ziekte te ontwijken omdat die ons het leven zou kunnen benemen, of dat van een ander.
Tot criminelen worden zij gemaakt die doen wat volgt uit hun geboorte LEVEN! Stiekem mieten zij de polder in rijden om samen het leven te vieren, pils, flikflooien en vertier.
Schande! spreken de deugdzamen ervan, onverantwoord! Egoïstisch!
Ondertussen mag het leven voorbijglijden opdat we kunnen blijven leven, zo wordt ons voorgelogen.
Dood zijn voor dat je sterft, om nog iets langer te blijven leven, de remedie tegen Corona.
Schijt eraan LEEF!
De zwakken beschermen en de rest zijn ding laten doen. Zó moeilijk is dat niet maar het is niet de bedoeling - nooit geweest ook - want anders was dat wel gebeurd.
@Lupuslupus | 15-01-21 | 18:23: "Zó moeilijk is dat niet"
Dat is wel moeilijk.
En, U hoeft zich uberhaupt geen zorgen te maken.
Lees Mattheüs 5:3 nog maar eens.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 18:54: Block.
Laat de drank een poosje staan.
Je bevestigt het beeld dat alle wappies raaskallende alcoholisten zijn.
@Gulliver | 15-01-21 | 19:13: Door het woord "wappie" te gebruiken, is het hele reaguursel al niet meer serieus te nemen. Ga eens een serieuze discussie aan, zonder te zwemmen in het kwijl van uw eigen gelijk.
@Der Lehrer | 15-01-21 | 19:51: Van de hele dag blowen word je redelijk 'wappie'.
Hulde voor deze tegel. Mijn regel: leven is iets anders dan niet doodgaan.
Laten we niet vergeten wat een zwaar leven de criminelen gaan krijgen. Wil je avonds een beetje gaan inbreken komt er een avondklok. Wil je overdag een juwelier gaan overvallen is de winkel dicht. Ga je bij de restaurants je beschermingsgeld innen is er niemand thuis. Oude omaatjes op straat, nou vergeet het maar. Als het zo door gaat moeten deze heren echt gaan werken, hard hard hard. Traantje wegpinken doet.
Tippelaarsters, drugsdealers, zakkenrollers, maaltijdbezorgers allemaal in de bijstand. Gelukkig hebben we de toeslagen nog.
Die criminelen draaien prima maar het witwassen loopt een beetje vast nu al die nepwinkeltjes gesloten zijn.
Geen enkele reden voor een avondklok, het aantal "besmettingen" stabiliseert op rond 6.000. Hoe lang moeten we BANG blijven voor de Brrrrrritse variant ?
Tot de verkiezingen, wat dacht u anders?
De overheid doet geen stappen terug, ook al zijn de maatregelen nog zo ingrijpend of discutabel. Daarom een uitgelezen moment om dat met dit demissionaire kabinet wel te gaan doen. Stelletje idioten.
Gewoon even geduld, die variant zit nu nog in de aanloop fase waarin de getallen nog laag zijn maar iedere dag heb je rente op rente bij de groei. Over een paar weken rijst het de pan uit. Dus die lockdown gaat nog wel tot eind maart of langer door.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 14-01-21 10:00 tot 15-01-21 10:00 is;
50-59 0 personen
60-69 7 personen
70-79 18 personen
80-89 44 personen
90+ 25 personen
< 50 1 persoon
Totaal 96
Waarvan 20 in het ziekenhuis
Waarvan 49 in het verpleeghuis
Waarvan 30 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 2 personen
30-39 2 personen
40-49 4 personen
50-59 9 personen
60-69 22 personen
70-79 15 personen
80-89 19 personen
90+ 3 personen
< 50 0 personen
Totaal 76
Wordt U niet moe van Uzelf?
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 18:03: waar maakt u zich druk om, Ferkeltje? Ik vind het persoonlijk wel van toegevoegde waarde. Het zet alle cijfers prima in het perspectief waar het om gaat, namelijk hoe veel en welke groepen er in het ziekenhuis of in het mortuarium belanden.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 18:03:
Ik begrijp dat u niet zo van feiten houdt en dat liever maar wat rond blaad. Maar feiten doen er echt toe. Vandaar nog wat feiten;
Van de 12868 corona doden zijn er 6578
gevallen in verpleeghuizen. (51,1%)
Van de 61459 corona besmettingen onder de thuiswonende 70plussers zijn er 2173 mensen overleden. (3,5%)(vanaf 1-7-2020)
Van de 760235 corona besmettingen onder de 70 zijn er 537 mensen overleden. (0,07%)(vanaf 1-7-2020)
Wederom dank Mike.
Als je de 80 weet te bereiken dan is ieder geleefd jaar daarna niet meer dan een geschenk. Er zijn er veel meer die de AOW leeftijd niet halen.
7+18+44+25+1 = 95
20+49+30 = 99
Zakjapanner kopen of exceltabelletje invullen. Uw hoofdrekenen is wat sleets.
Jezus mensen. De ic 's liggen vol en er is geen personeel meer. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen. Maw als je nu zwaar gewond zou raken door bv auto ongeval is er bijna geen plek voor je.
Dank voor al uw moeite Mike, ik stel het zeer op prijs dat u ons op de hoogte houdt.
@DrachiR | 15-01-21 | 18:39:
Dan hebben we te weinig IC plekken.
Op 9 november 1474 corona patiënten op de IC in Belgische ziekenhuizen.
Op 30 december 5648 corona patiënten op de IC in Duitse ziekenhuizen.( totaal 26000 IC bedden)
Maar we niet te weinig IC bedden volgens;
Gommers: “Nederland is een ontzettend klein landje en daar moeten we efficiënt mee om gaan.”
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu heb-ben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
youtu.be/T2clEQ-4LBM
Ik vind het ook van toegevoegde waarde, al ben ik een voorstander van de maatregelen. Ben altijd nieuwsgierig naar feiten.
@mikes43357369 | 15-01-21 | 18:24: Nog steeds die verpleeghuizen. Kan er niet eens worden uitgezocht (had natuurlijk allang moeten gebeuren) hoe het virus daar binnenkomt? Brengen de verzorgers/verplegers het naar binnen? Of het bezoek? En krijgen die mensen eigenlijk nog wel bezoek? Je zult er maar opgenomen zijn, wat een horror.
@DrachiR | 15-01-21 | 18:39: Dat wil niet doordringen bij velen; helft van de capaciteit gereserveerd voor onvoorziene opnames. Dat is niet het geval nu. Spoorbiels voor je laagschedelige hasses wanneer je dat niet wilt zien.
@Dr. Blechtrummel | 15-01-21 | 19:22: ach gossie.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 18:03: Mike laat prima zien dat het gevaar bij de ouderen zit, zeg 60+. Dat betekent dat als je die groep veilig stelt middels inenting, de ziekenhuizen voor 4/4 leeglopen en de sterftes net 90% dalen. Ofwel, het is klaar met het nieuwe normaal van Mark Rutte. Het laat ook zien dat het amper zin heeft om gezonde jongeren in te enten. Vervelend hè, feiten.
@Dr. Blechtrummel | 15-01-21 | 19:22:
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Niet? Zelfde orgaan die de cijfers doorgeeft geeft aan te kunnen opschalen naar 2000 is dus prima voor elkaar volgens jou eigen berekening.
En als je zo’n frisse meid, die werkt, al niet meer geloofd kan je beter ook aftreden.
Dus iedereen voor 8-en boodschappen doen. Ik werk tot 5. Dus ik heb, en met mij vele anderen, tot 7 om boodschappen te doen. Zal druk worden in de super met de werkende mensen. Nog meer mensen om het over te spreiden. Willen ze nog meer virus ofzo?
Het is 2021. Bezorgservice. www. (Voeg hier supermarkt naar keuze in) .nl. Geen dank.
Je woont een uur rijden van de supermarkt?
Tja 21:30 uur was handiger geweest. Maareh moet u een uur rijden van de supermarkt naar huis?
@Knisperende_Tissue | 15-01-21 | 17:59:
De bezorgertjes moeten ook voor 20:00 uur achter de geraniums zitten?
@DexterGordon | 15-01-21 | 18:01:
Als ik om 7 uur ga, vast wachten tot het juiste aantal in de supermarkt is bereikt. Plus nog boodschappen doen. Allerlaatste moment is ook weer zo haasten.
@Knisperende_Tissue | 15-01-21 | 17:59: Bij AH en Jumbo kun je 3 weken op je boodschappen wachten. Strak plan hoor.
Kunnen de bijstandstrekkers zich mooi nuttig maken door boodschappen te doen voor de werkende buren.
Ga Achmed maar vast vragen wat hij nodig heeft.
Marianne Zwagerman vandaag in de Telebelg met goede stemadviezen!
www.telegraaf.nl/watuzegt/1866989093/...
Nee want we gingen al massaal naar buiten des avonds, waar het smerig koud is en niks te beleven. Als dit onze verdedigingslinie tegen de Britse variant is, doe dan niks
Ik geloof zeker dat het helpt, verplicht moet nog worden dat de mensen morgens van 10 tot 12 een gele bloem moeten dragen en middags van 13.12 tot 15.08 een rood fluitje.
Vooraanstaande Nederlandse economen, zoals Barbara Baarsma, hebben op bijvoorbeeld 'herstel-nl' goede alternatieven aangeboden voor het huidige fatale model dat uiteindelijk de economie (lees: horeca, reisbureau's etc.) kapot maakt. Maar welke kritiek dan ook op het corona (vaccinatie)beleid van deze regering ligt helaas uiterst gevoelig in de samenleving (helaas ook op deze site). Dat maakt enige discussie er niet leuker op.
Doe eens een linkje posten, ik ben erg nieuwsgierig aangelegd....
Bvd!
Het klinkt interessant maar volgens mij in de praktijk echt heel lastig, het idee van "herstel nl". Als je nu ook naar de leeftijd van de IC opnames kijkt is het grootste deel jonger dan 70. Met de nieuwe besmettelijkere variant(en) raak je volgens mij nog steeds in de problemen. Ga je iedereen onder de 70 met overgewicht, hoge bloeddruk etc de ziektewet insturen? Maar de samenleving opengooien voor jong volwassenen en mensen zonder overgewicht klinkt goed.
@Bolder | 15-01-21 | 17:52: Linkje plaatsen mag helaas niet als zwitsal, maar met www ervoor (het tussen aanhalingstekens gestelde) en nogmaals .nl erachter moet erachter te komen zijn.
Ik heb hem gevonden, bedankt!
www.herstel-nl.nl/herstel-nl-deelneme...
@Bolder | 15-01-21 | 18:22: bedankt, erg verhelderend artikel.
De economie is meer dan horeca en wat overbodige reisbureaus. Voor de economie is de horeca zelfs totaal onbelangrijk.
@Gulliver | 15-01-21 | 19:18: zou het?
En al die studenten dan met hun bijbaantjes in de horeca.
En al die horeca ondernemers, die mogen wat u betreft wel failliet gaan?
Foei toch!
@Gulliver | 15-01-21 | 19:18: hoe belangrijk zijn bejaarden voor de economie?
En kappers? Schoonheidssalons? Restaurants? Hotels? Kledingwinkels?
Vindt u zichzelf niet egoistisch? De ene egoist wil vrijheid voor zichzelf, de andere egoist wil de vrijheid van een ander aan banden leggen. Wat is erger?
@Der Lehrer | 15-01-21 | 20:04: Bejaarden: wassen en watergolven €32,50
Jongeren: opscheren €12,50
Bejaarden 2500 of meer netto pensioen
Jongeren 1000 graties soza of wajong.
Wie is belangrijker?
*Als we dan toch gaan generaliseren*
@grapo | 15-01-21 | 20:17: Ik begrijp helemaal niks van uw reaguursel. Ik begrijp de relevantie niet, de parallel niet, de vergelijking van commerciele prijzen voor verschillende producten niet, de grootte van de uitkering van een zelf bijeengespaarde pot geld niet met de grootte van een uitkering van belasting/zorgstelsel.
@Der Lehrer | 15-01-21 | 20:47: Je bet gewoon dwars. Je doet de hele avond al niks anders dat 'benjezelluf' roepen. Je begrijpt niets van wat anderen bedoelen. Zelfs in het licht van je eigen reaguursels snap je nog niet waarom anderen daarop reageren zoals ze doen. Je bent hier alleen maar met woorden je gelijk aan het halen. Althans dat probeer je. Je zit in een gigantische narcicistiche bubble. Verder niks. Of je bent een dwarse puber, kan ook natuurlijk. Slaap lekkef verder gast, er is meer in de wereld dan dat wat jij denkt dat belangrijk is.
": hoe belangrijk zijn bejaarden voor de economie?
En kappers? Schoonheidssalons? Restaurants? Hotels? Kledingwinkels?
Vindt u zichzelf niet egoistisch? De ene egoist wil vrijheid voor zichzelf, de andere egoist wil de vrijheid van een ander aan banden leggen. Wat is erger"
@DexterGordon | 15-01-21 | 18:00: Leeftijd IC-opnames onder de 70? Lijkt me onwaarschijnlijk als 3/4 van de ziekenhuisopnames boven de 60 is.
Vandaag bij mij in de straat de eerste avondklok test met de nieuwe boa's maar ik vond het er nogal ongeorganiseerd aan toe gaan . Ik heb wat opnamen gemaakt .
www.youtube.com/watch?v=VLlQ0rJEGEo
Dat bedoel ik. Op deze manier gaat het aflopen. Alleen voor autochtone Nederlanders.
Oh, ik dacht dat u deze bedoelde?
www.instagram.com/p/CKCpLM9Az5f/?igsh...
@Bolder | 15-01-21 | 17:55: Eigenlijk ook heel wrang, alsof je naar een natuurdocumentaire met commentaar zit te kijken.
Precies om dit jong blondje 's avonds van straat te houden, DAAROM heeft het zin de avondklok.
Misschien verstandig, leek mij n Spakenburgs accent. Komen veel van die visrkamen ook vandaan.
Bunschoten Spakenburg heeft weken gepiekt. 1 op de 8 heeft er bewezen corona gehad. Omdat niet iedereen zich test of wat merkt zal het feitelijk nog hoger zijn.
Ik vind dat er gefocust moet worden om de vrijheid van die 99%+ te waarborgen, dan wel de gezondheid van het kleine gedeelte. Met andere woorden, omgekeerde en toepasselijke maatregelen. Doe net als een familielid van mij: (kamer beperkende )quarantaine, niet in heel je huis, maar beperkend tot je kamer alleen. Hiermee vermijd je contact met de familie en wordt de overdracht beperkt, waardoor gezonde mensen vrolijk met hun leven door kunnen gaan.
Als volgens de cijfers/percentages de meeste positieve gevallen thuis plaatsvinden, waarom wordt wat ik hierboven suggereerde, bijvoorbeeld niet als een toepasselijk maatregelen of regel gebruikt? Wat vinden jullie hiervan?
Mijn schoonmoeder zit al sinds kerst ergens boven op zolder, geloof ik. Als ik ze niet zie ben ik oké.
@Joris Beltsin | 15-01-21 | 18:09: Als iedere dag het bord met droog brood en de fles water verdwenen zijn gaat het uw schoonmoeder zeker ook nog goed.
exact. Sluit de bejaarden compleet op, dan kan de rest van de samenleving verder. Die enkele jongere met onderliggend lijden kan dan ook een plekje op de IC krijgen. Verplegend personeel in ploegendienst - 2 weken op, 2 af. Testen voor aanvang dienst.
Behalve dat een avondklok eerder averechts werkt, mensen moeten toch boodschappen doen. Dat kunnen ze niet tijdens werktijd doen. Dus dat moet iedereen met een baan, en dat zijn de meesten, nu doen allemaal tussen 18:00 en 20:00 massaal naar dezelfde ene winkel. Ja lekker handig. Doe 1 winkel open. En zorg dat iedereen met een baan daar alleen 2 uur per dag heen kan om het aantal reisbewegingen te verminderen.
Boodschappen laten bezorgen en nooit meer naar de winkel, Heerlijk
@Diederik_Ezel | 15-01-21 | 17:25: En zowel de Jumbo als de Appie waarschuwen dat hun bezorgmomenten opraken..
"Behalve dat een avondklok eerder averechts werkt"
Bron?
@starbuck280 | 15-01-21 | 17:35: Om die reden overgestapt naar Picnic, werkt prima
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 17:39:
Logisch nadenken. Eerst gingen mensen, met een baan, tussen 18:00 en 22:00 naar de winkel. Nu moeten evenveel mensen tussen 18:00 en 20:00 naar de winkel. Dus het wordt drukker. Lijkt me vrij evident. En dat virus is gewoon actief tussen 18:00 en 20:00 hoor.
@peterdh | 15-01-21 | 20:09: In het kader van de maakbare samenleving denken politici dat je virussen ook een avondklok op kunt leggen. Het is in ieder geval nog niet bewezen dat het niet zou kunnen, dus...
Afrikaanse variant werkt niet!!!
Verspreidt zich echter wel razendsnel.
@Joris Beltsin | 15-01-21 | 18:15: u wint.
Afrikaanse variant werkt alleen bij Akwasi en zijn kameraden....?
We konden na 20en al geen bier meer kopen. Waarom zou je er dan nog op uitgaan? Ja, de kroegen open. Happy hour en dan een avondklok is pas k*t.
Enige manier voor Rutte om demissionairishouding aan te nemen.
Demissionairishouding is de woordspeling van het jaar voor mij. En dat in Januari. Veel dank hiervoor.
Volgende maand, verplichte zelfkastijding van 5 minuten per dag. RIVM controleert op vers litteken weefsel iedere dag wanneer de avondklok is in gegaan kunt u wekelijks op een nader te bepalen tijdstip (wat u wordt opgedreund via de corona app) een controleur verwachten en wordt uw hele woonwijk volledig afgezet voor deze op termijn verplichte maatregel en net zo lang tot iedereen gecontroleerd is.
Het is nu nog niet verplicht, maar we streven ernaar om dat uiteraard via Brusselwegen er doorheen te jassen.
Indien u niet meewerkt wordt u als toeslagfraudeur bij de Belastingdienst aangemerkt en worden alle bezit u afgenomen vieze tegendraadse kudtburgerts.
#Houvol 't is maar 5 minuten (per dag)
#Staysane
#Achwathebbenwehettochgoednogsteeds....
#Allesishieraltijdzogoedgeregeld
Eerst komt het verplichte knielen en aanbidden van onze volksvertegenwoordigers die ons land vakkundig het ravijn in hebben laten lopen.
Het enige alternatief is wachten tot besmettingen weer gaan oplopen tgv Britse/andere varianten, dus misschien wel goed om voor de verandering pro actief te zijn met maatregelen nemen. Er wordt trouwens nog steeds te weinig getest en ik heb ook al een tijdje niks gehoord over sneltesten.
klopt dat is omdat ze met die wattenstaaf je bloodbrain bariere willen beschadigen zodat je minder weerstand tegen t killervirus hebt daarom willen ze nu ook kinderen gaan testen op die manier te belachelijk voor woorden gewoon
Sneltesten op antigenen zijn notoir onbetrouwbaar.
@kale tornado | 15-01-21 | 17:25: Interpunctie is gratis.
Intelligentie kun je niet kopen.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 17:37: Is al uitgezocht met onderzoek binnen het betaald voetbal. Conclusie is dat ze prima zijn.
Als je de Britse variant had willen voorkomen, had je du moment dat dit bekend werd alle vluchten vanuit de UK moeten schrappen.
's Avonds is er al haast geen hond op straat (valt nergens heen te gaan) of in de supermarkt, dus dit gaat helemaal niets aan besmettingen schelen.
@Diederik_Ezel | 15-01-21 | 17:46: Mijn onderzoek geeft andere data. De specificiteit is ok, maar de sensitiviteit is ronduit te slecht in een teststraat. PCR is de enige "gouden standaard".
Wat is er mis mee om dat te doen? Waarom die arrogantie dat de mens de natuur aankan?
@Franker | 15-01-21 | 17:51: Als het zou gaan om kluitjes jongeren die aan het feesten ergens zijn (en gelijk hebben ze) dan hoef je alleen maar de verspreiding van signalen mobieltjes in de gaten te houden. Die gegevens zijn er want zo worden ook files gedetecteerd. Kluitje telefoons op een vreemde plek? Hop hop er op af!
En dat Engelse virus? Dat is er allang.
"Hij heeft de avondklok horen luiden, maar hij weet niet waar de tepel hangt." (Oud-Hollandsch gezegde)
“Het enige echte juiste antwoord” nou, nou, nu ben ik overtuigd
Vers van de pers: nieuwe Amerikaanse corona-mutatie is besmettelijker dan de Britse mutatie:
www.jpost.com/health-science/new-covi...
Typisch Amerika.
Altijd groter en groter.
MAGA.
Komt door Trump. Hij is de baas.
Dat bedoel ik, voor je het weet spring je als 87 jarige van je balkon, de dood te gemoed, teringzooi.
Ik maak bezwaar tegen de term Amerikaanse mutatie als we het virus zelf geeneens Chinees mochten noemen.
Chinees Amerikaanse bastaard eigenlijk?
Tuurlijk, zo kan men de lockdown tot het einde der dagen volhouden.
@Canis.bonus.es | 15-01-21 | 16:57: diversiteitsvirus ( genderloos )
Ik mag zeker niet vragen of er verband is met de vaccinaties in de UK,. USA, Rusland, Japan? Is er al iets bekend over de Israëlische mutatie?
20C-US zwerft al een paar maanden rond in de USA, en het is ook de meest voorkomende in de USA.
Beetje overdreven paniekartikel van The Jerusalem Post
@MoonBeebe | 15-01-21 | 17:05: Dat mag U vragen. Maar stiekem weet U het antwoord wel: nee.
[“It’s definitely home-grown and widespread, and we’re the first to characterize it,”]
Nu wil ik ook een virus, het is tenslotte vrijdagmiddag
@ptrck | 15-01-21 | 17:32: Helaas voor U. Een bezoek aan een prostitué kan ook al niet meer.
Haha jaaaahoooooooooooor
Hoewel niet juridisch, is er wel de algemene regel (wiki spreekt over gewoonterecht of politiek fatsoen) dat een demissionair geen beslissingen over controversiële onderwerpen neemt.
En hoewel alle regels rondom corona controversieel zijn, is de avondklok/ spertijd by far de meest controversiële regel die je kunt bedenken.
Alleen daarom al zou die er nu niet meer mogen komen. Niet dat ik het huidige kabinet ooit van fatsoen hebben kunnen beschuldigen, maar het is nog een argument op de stapel van argumenten tegen de avondklok.
Geen zorgen. Hij komt er. En gaat niet helpen. Vele eeuwen geleden hebben ze bij echte killer infecties van alles geprobeerd wat ze nu ook gedaan hebben. No effect.
Aangezien de meeste mensen, inclusief met meer verstandspunten (die zijn het ergste) niet in staat zijn dan verder te kijken dan sprookjesland hebben ze het grote voordeel dat ze hun gelijk kunnen halen uit hun eigen sprookjesland. De realiteit interesseert ze niet, en de realiteit interesseert hun ook niet.
Zolang de Aldi maar open is tot 20.00.
Verder gaat een deel van de economie naar de knoppen, voor velen het plezierige deel van het leven: toerisme, transport en horeca. Ga maar omscholen tot IC verpleegkundige. Baanzekerheid.
Ik zal me blijven verzetten tegen deze onderdrukking die we voor het laats hebben gezien tijdens de Duitse bezetting. Het is een soort oorlogsverklaring aan de bevolking in mijn optiek.
Wat wel ergens ironisch is, de partijen die het meeste zich verzetting tegen de zaken die we toen zagen, worden nu telkens als nazi's aangeduid, maar dat geheel ter zijde.
Uiteraard werkt het niet, dat weten we al uit de buurlanden die deze regel al ingevoerd hebben (die overigens niet meer mee tellen in het lijstje, vrije landen).
Het is zo'n groot succes in Frankrijk dat ze de avondklok gaan vervroegen.. Oftewel, het werkte daar dus ook niet.
De vraag is dan ook waarom ze het doen. Als je conspiraties wilt aanwakkeren is dit DE manier. Zeer vrijheid beperkende en controversiële maatregelen nemen, waarvan we weten dat ze geen effect hebben op het gene waaronder ze aan ons verantwoord worden.
Controversieel in de kamer. Niet onder gekkies in het land.
@nobodiesunmighty | 15-01-21 | 16:57:
Ja en tegen de tijd dat je omgeschoold bent tot IC verpleegkundige, is de corona pandemie onder controle. Weg baanzekerheid. Want dan gaan we weer lekker bezuinigen op zorg.
@johoost | 15-01-21 | 17:19:
Ja precies, dit is alleen niet controversieel bij wat gekkies in het land. Sommige van die gekkies zitten dan waarschijnlijk wel weer in de kamer of het kabinet.
@DerUnterMensch | 15-01-21 | 17:17:
Eensch! Ik heb nog geen goed onderbouwde argumentatie gehoord mbt de avondklok... Er mist sowieso een hoop informatie mbt dit hele circus. Juist hierdoor worden speculaties aangewakkerd. Op mij komt 't over alsof dit door druk vanuit Europa komt... Niet perse de EU, maar wel Frankrijk en Duitsland met hun avondklok. 't zelfde geldt voor de mondkapjesplicht... Ook zo'n aanfluiting aangezien 't geen enkele significante kentering heeft laten zien... En kom niet aanwaaien met Azië aangezien 't daar een andere demografie, cultuur, voeding, eerder contact met Covid-varianten betreft...
Eens. Het is gewoonweg schandalig. Wat nou als je corona het kleinere kwaad vindt? Op deze reactie komt vast het scheldwoord "wappie", maar dat is een zwaktebod - ga maar eens echt in discussie en probeer eens zelf na te denken. Er zijn echt meerdere alternatieven!
@videtur | 15-01-21 | 19:28: Rutte pakt het heel slim aan.
Hij zegt dat het een belangrijk instrument is dat we niet kunnen laten liggen.
Uiteraard zonder een greintje bewijs, zoals uit de praktijk blijkt met al zijn “instrumenten”
Lekker de lockdown steeds zwaarder maken, een plots vlak voor de verkiezingen.
Het open gooien die het goede beleid van onze grote demissionair minister president. Alle schapen zullen weer op hem stemmen
Op die manier kunnen partijen toch geen campagnes houden? Ik zou graag willen dat bijvoorbeeld rechtse partijen van zichzelf laten horen in plaats van zo stil te zijn. Dat ze de mensen persoonlijk gaan bereiken.
Dat zit er dik in, krijgt Rutte de bevrijdingsbonus ook nog eens.
"schapen"
Ga terug naar Facebook.
Dan maar feestjes tot 4:00 uur!
Een vrouw naar mijn hart!
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beide niet waard.
(B. Franklin)
True that....
So....
Je weet dat hij met die quote eigenlijk ongeveer het tegenovergestelde bedoelde?
@menage | 15-01-21 | 17:05:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Kun je echt maar op één manier uitleggen.
@sprietatoom | 15-01-21 | 17:36: Franklin heeft de uitspraak nooit bedoeld waar hij tegenwoordig voor wordt gebruikt. De oorspronkelijke quote komt uit een brief die Franklin schreef als vertegenwoordiger van de zogeheten Pennsylvania Assembly — zeg maar het parlement van die staat. In de brief gaat Franklin in op de langslepende kwestie tussen de gouverneur en de volksvertegenwoordiging over wie de groeiende rekening voor de oorlog met Frankrijk moet betalen. De gouverneur wil best meer betalen, maar dan moet het parlement wél macht inleveren. Kortom, Franklin bedoelde met zijn beroemd geworden zin niet het inleveren van individuele vrijheid, maar de vrijheid van een heel volk.
@DexterGordon | 15-01-21 | 18:08: Dus?Volgens mij gaat het exact om de vrijheid van het volk. Vrij zijn we al lang niet meer. Een vrij mens kan zelf bepalen waar hij heen gaat, zonder verantwoording af te moeten leggen. Een vrij mens hoeft ook geen financiele verantwoording af te leggen. Het feit dat de meesten hier (zelfs hier op GS nota bene) maar wat graag hebben dat ze gecontroleerd en overheerst worden, spreekt boekdelen.
Een avondklok is een symbool van een bezetter, het is geen symbool van verzetsstrijders.
Van 20 uur tot 04 uur. Dat is 8 uur slaap, voor iedereen. Nederland komt fris en fruitig uit deze crisis.
Sommige mensen slapen niet in die tijd. Bijvoorbeeld zij die werken in een ziekenhuis bij de Intensive Care afdeling.
@VoltaireJohn | 15-01-21 | 16:35: Die mogen dan ook gewoon de straat op. Maar helemaal eens, laten we de IC gewoon in de nacht dichtgooien.
En wat ga je dan om 04:01 doen? voor je uit zitten staren?
Wel kut als je tijdens dat 3-persoons mini feestje met teveel biertjes op nog even wil pinnen (aan de andere kant van de stad) en bellen. Moet je net als je drankvoorraad op peil houden, helemaal van te voren Hugo gaan bellen of hij tijdens de lunch alvast wat kan regelen "voor als het toch ineens iets te gezellig wordt vanavond".
Pin jij nog?
Waarvoor?
@SterF... | 15-01-21 | 16:56: deze regering en geen contact geld meer. Dan wordt je zeker genaaid
@SterF... | 15-01-21 | 16:56: pinnen (in winkels etc) is een teken van slavernij. Een vrij mens is ook financieel vrij en hoeft geen verantwoording af te leggen over zijn bestedingen en laat zich niet controleren.
Elke keer dat je pint, zet je een stap naar een dictatuur, een dictatuur waarin geen contant geld meer bestaat en waarin je gedwongen wordt tot negatieve rentes, waarover je geen controle meer hebt. Zelfs niet als die 99% wordt. Dit is reeel. Kijk maar naar Noorwegen en Zwitserland en stukken van de EU. Zonder het geld op te kunnen nemen, kun je het niet in veiligheid brengen, kun je jezelf niet beschermen tegen een totaaldictatuur.
Nuttige sommetjes. En begrijpelijk uitgelegd. Over variant B117.
www.nemokennislink.nl/publicaties/waa...
Kijk daar hebben we wat aan.
Toplink
Mooie link, kwam graag bij NEMO als kind
Dus mensen die lopen te piepen over de Britse variant piepen iets te vroeg.
Duidelijk.
Volgens een viroloog in het artikel ; “Dat de besmettelijkheid van de B117-variant echt ruim anderhalf keer hoger is dan van het originele virus volgt uit epidemiologische modellen, maar is nog niet met laboratoriumonderzoek onderbouwd”
@cheops | 15-01-21 | 17:06:
Alle kennis komt uit modellen momenteel en dat is een probleem. Edoch het virus wacht ook niet met zich verspreiden totdat de labonderzoeken eens zijn afgerond.
@cheops | 15-01-21 | 17:06:
In het artikel staat ook:
“Als we hier laconiek mee omgaan en eerst onderzoeken gaan afwachten, zijn we per definitie te laat. Al was het maar omdat laboratoriumresultaten altijd achterlopen op de realiteit."
(Veldepidemioloog Amrish Baidjoe, werkzaam bij het Internationale Rode Kruis in Oslo en de London School of Hygiene and Tropical Medicine)
@cheops | 15-01-21 | 17:06: net als het pfizer vaccin " naar verwachting.." bescherming bied tegen de B117 variant, dus nog niet bewezen.
Alleen in vitro(reageerbuisje) is werking aangetoond= de verwachting het het ook in mensen werkt.
Maar dat kon nog wel eens tegenvallen.
@steekmug | 15-01-21 | 17:28: Nee hoor. Lees maar eens een boek over biochemie of weefselkweek.
Mwoah. Het rekenmodel is volgens mij nog fout ook. Er staat x = (1-1/R) / eff maar ik leid toch echt af x = (1-1/R) / (1 - eff).
As we speak alvast maar aan 't oefenen geslagen.
Oh wacht... dat deed' k altijd al.
'Oefenen voor de AvondKlok'.
En fonetisch zit de 5 gewoon in de klok.
Plus, it's 5 o'clock somewhere.
Feitelijk kun je zo ook denken over het Avondklokske.
Geef openlucht feesten zodat de jeugd en ouder bv. niet massaal bij elkaar hutje mutje in de woonkamers gaan hangen. Cafés en restaurants: ventilatie-keurmerk/CO2 meters/ionisatoren en open die handel. Anders komt men toch wel samen, maar dan thuis met alle ramen dicht.
Misschien is het beter om u neer te leggen bij de situatie. Gewoon wachten en hopen op betere tijden.
@zwaaropdehand | 15-01-21 | 16:48:
Hoop is uitgestelde teleurstelling.
@cheops | 15-01-21 | 16:57: Of zoals ze in Italië zeggen. 'chi vive sperando muore cagando'
@zwaaropdehand | 15-01-21 | 16:48: Hope is a good breakfast, but a bad supper.
"Anders komt men toch wel samen"
Het hele probleem zit dus in het egoisme van een kleine groep personen.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 17:49: of in het egoisme van mensen die VAN EEN ANDER dingen eisen.
De arrogantie en overschatting van de mens kent geen grenzen. Denken dat je elk negatief natuurverschijnsel wel even op kan lossen. Idem dito met het klimaat probleem. Co2 taxje en het probleem is opgelost toch? Zo naïef en arrogant.
mooi sprookje toch? We zijn toch goed in religievorming als we dingen niet snappen en we d'r een lading cijfermystiek tegenaan pleuren die lekker loopt?
Mee eens. De grootheidswaanzin is stuitend. We gaan uiteindelijk concluderen dat we hadden moeten berusten bij dit virus. Jongeren niet hadden moeten beknotten, de economie te veel hebben verstikt. Te veel kapot gemaakt, om Diederik zei dat het moest. Hij zei dat dit beter was.
@Magna Carta | 15-01-21 | 17:09: voor de statistieken: eens.
Ik heb al eens geprobeerd een avondklok te kopen, voor op de schoorsteenmantel. Dat leidde tot een hoop misverstanden met de juffrouw in de winkel. Uiteindelijk werd ik er uitgezet.
Neem de azaan-app.
U moet het ook niet in een slagerij proberen. Ga na de hema of ah, die hebben ze zeker niet.
Rutte fietst nu naar de Sky High en daarna gaat hij naar slijterij de Markthof, hij gaat helemaal naar de kloten vanavond. Proost Mark!
"Drie flessen Baileys aub."
@knutsel_ | 15-01-21 | 16:24: En een sixpackje Corona om weg te spoelen...
@knutsel_ | 15-01-21 | 16:24: blue curacao of pisang ambon denk ik
@knutsel_ | 15-01-21 | 16:24:
Ben nu al misselijk
Marx heeft er een gaaf land van gemaakt samen met zij WHO UN clubjes.
hahaha.... klinkt goed de "Who-Un" club. De nieuwe Wu Tang Clan?
Op een gegeven moment wordt je het zat van deze situatie. Dit is niet het eerste virus en ook niet de laatste. Leer ermee leven net als we de voorgaande jaren gedaan hebben. Laat de winkels, scholen, sportscholen, cafés, restaurants et cetera weer open. Mijn moeder is niet in staat om te halen wat ze nodig heeft. Online winkelen is aardig, maar daar hebben ze niet alle producten die bijvoorbeeld in een winkel staan.
"Online winkelen is aardig, maar daar hebben ze niet alle producten die bijvoorbeeld in een winkel staan."
Wat een schrijnend probleem!
Zoek online maar eens een degelijke kolenkit. Of een rolodex. Of een fax. Bij den super vindt u die niet
@Canis.bonus.es | 15-01-21 | 17:00: Of gewoon een doosje kopspelden. Helemaal nergens te koop.
Ik heb een 24 uurs klok, omdat ik overdag ook wel af en toe wil kunnen zien hoe laat het is.
Mark had net zo goed met de auto naar de vrijmibo kunnen gaan.
Als ik in de morgen wakker word, heb ik een lichte kriebel in de keel. Denk dan ook dat ik Crona heb, maar ruik nog wel het gore eten van de buren. Dus denk dat het dan wel meevalt. In de middag en avond gooi ik zo 10 bier in mijn mik, dan heb ik sowieso nergens meer last van en denk dat het met die Crona wel meevalt. Tot dat ik weer op sta. Zo zien mijn dagen er eigenlijk uit sinds de lockdown.
Klinkt niet alsof je leven er voor corona heel veel anders uit zag.
Alle begrip. Als ik niet verantwoordelijk was voor een achtjarige, zou het mij net zo vergaan.
Nu word 'k nieuwsgierig.
Wat eten die buren?
Of is dat ondefinieerbaar?
Bloemkool of iets dergelijks.
Had eigenlijk best wel een druk leven. Filmfestivals, concerten, lekker uit eten, swingen in de kroeg. Nu nada niks meer, geen ene kut, ja oké de vrouw, drinkt ook al 2 flessen wijn per dag, maar allah. We gaan toch helemaal naar de klote op deze manier. Misschien toch maar wappie worden en dood neervallen als de tijd daar is.
Bij mij ook elke dag (vroeg) feest met twee soorten bier (Alfred H. en HJ) van de thuistap.
Sinds oktober geldt in Oostenrijk een avondklok van 20:00 tot 6:00. Nu tijdens de lockdown gelden de regels daarvoor 24 uur per dag, anders dus gedurende genoemde tijden. Winkels sluiten om die reden om 19:00. Je mag wel naar buiten voor "psychische en fysieke ontspanning", hulp bieden en bezoek van mensen (door 1 persoon) waar je wekelijks contact mee hebt. Onder die regeling is een avondklok echt geen probleem. Je kan natuurlijk ook in het donker een stukkie rijden, maar in de sneeuw is daar in het donker niet veel lol aan.
Ik bedoel maar, de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij opgediend wordt.
Hier in Zwitserland is de Sperrstunde om 0:00.
die avondklok daar is gewoon hetzelfde als onze huidige lockdown
@van Oeffelen | 15-01-21 | 16:14: En paarse koeien, echt waar, ik heb het zelf gezien tijdens een reclame....
Domme teksten als deze ken ik nog van een jaar geleden.... ach joh, 1,5 m afstand houden.. wat maakt dat nou uit...
@Messerschmitt | 15-01-21 | 17:25: Ja, wat maakt dat nou uit?
@Messerschmitt | 15-01-21 | 17:25:
Kennelijk niet veel.
@inCol | 15-01-21 | 17:58: Behalve dan dat het abnormaal(!) menselijk gedrag is. Net zoals die nutteloze muilkorven waardoor je de gezichtsexpressie van de ander niet meer ziet.
@Lupuslupus | 15-01-21 | 18:20:
Muilkorven zijn voor o.a. honden, u kan beter een mondneusmasker dragen.
Gaat unerklotig worden.
Er zijn veel dagen bij da'k pas aan diner begin rond 20.00.
Wordt lastig als je dinergasten uitnodigt.
Want niet elke dinergast(en) zijn ook ok logeerders.
Man, die tijd van op iemands bank crashen ligt al tig jaar achter me.
Heeft een volwassen mens toch geen trek, elke keer dat klotige logeerbed opmaken en afhalen.
Plus: willen jullie een ontbijtje? "
-" welnee joh, doe geen moeite, we maken zelf wel wat. "
.
En ik HAAT anderen achter mn keukenblokje!
Kunnen ze niet gewoon overnachten in het gastenverblijf bij het zwembad? Of is dat allen bij mij zo? En hoe laat vertrekt uw kok en hoe laat komt hij in de ochtend om het ontbijt te maken? Dat wordt aanpassen inderdaad.
Precies dit. Door de kinderen nog maar 1 gastenkamer over en dan wordt het wel erg vol in huis. Zeker als zij ook nog eens vriend of vriendin op bezoek hebben.
Geef ivermectin vrij, dan kunnen we volgende week weer alles opengooien.
Volgens de producent van Ivermectine werkt het alleen als je 100x de gebruikelijke dosis neemt. Maar dat levert zoveel vervelende bijwerkingen op dat het middel erger is dan de kwaal.
Mijnheer de luchtvaart-auditor, U begint al weer wartaal uit te slaan.
Ivermectine helpt niet, of de werking is in ieder geval nog niet aangetoond.
Net als de vitamine D uit Uw litanie van een tijdje geleden.
Haal Uw info eens uit betrouwbare bronnen.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 17:56: Ja dank je, dat hadden jullie wel is eerder kunnen schrijven. Heb net 500 kg Ivermectine in mijn kolenschuur opgeslagen. Nou ja ik kan het altijd nog tegen zakratten gebruiken.
@jan huppeldepup | 15-01-21 | 18:23: Het werkt tegen darm-parasieten. Wanneer Uw zakratten daar ook al rondkruipen, dan maak ik me ernstig zorgen over U.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 17:56:
studies over vitamine D
www.sciencedirect.com/science/article...
www.researchsquare.com/article/rs-129...
www.sciencedirect.com/science/article...
www.aging-us.com/article/202307/text
www.mdpi.com/2072-6643/12/12/3799
academic.oup.com/ajcp/advance-article...
etc. etc.
Misschien zijn deze wetenschappelijke studies een beetje te moeilijk voor u. Dan heb ik nog twee dokto-ren die het nog een keer in begrijpelijk taal uitleggen;
www.youtube.com/watch?v=V8Ks9fUh2k8
www.youtube.com/watch?v=ha2mLz-Xdpg
Laat me weten wat je er van denkt.
covid19criticalcare.com/wp-content/up...
Kijk bv. eens in de grafiekjes wat er gebeurt als met in een regio ivermectine begint uit te delen.
Avondklok omdat de politie nu niet in staat is om illegale feestjes te handhaven en mensen niet meer bij elkaar op visite mogen. resultaat: iedereen gaat overdag op visite en illegale feestjes houd je alsnog. ofwel, totale onzin die niet gaat bijdragen aan de cijfers, net zomin als de huidige maatregelen effectief zijn.
Het is alsof er een huis in de brand staat, en je bij alle supermarkten in de buurt flesjes water gaat opkopen om mee te blussen. Kost je een hoop geld maar levert nagenoeg niks op.
Vergeet niet dat het tussen 18 en 20 uur ook een stuk drukker wordt in de supermarkt. Dus compleet averechts effect heeft, omdat je de mensen van 4 uur in 2 uur gaat proppen.
Wat ben jij een hufter zeg
Nou, zeker, we hebben er een jaar over gedaan om aan de 1.997.095 overleden mensen te sparen, en 93.240.925 besmette personen WERELDWIJD van de 7.700.000.000 aardkloot bewoners. Het is verschrikkelijk, werkelijk waar, dit draait nog eens uit op een pandemie of zo.....*plop*
gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
Overtuig de Britse ziekenhuizen ook even van je genialiteit.
Zelfs criminelen hoeven in Nederland amper binnen te zitten. Nette gezonde burgers opsluiten, hoe krijg je het in je hoofd
En opeens weet je het, je wordt buschauffeur.... hoi Fred, gaat het een beetje...?
@serieusgenomen | 15-01-21 | 16:13:
Nee hoor. Deze ambtenaar is nog wel gewoon in dienst!
@Patje | 15-01-21 | 16:14: Ja, ok, nou ja hoe glad kun je zijn ?
Frau Merkel belt met Rutte om hem te controleren met de val van z’n kabinet en vertelt hem meteen ff dat maandag de avondklok in gaat.
Wordt de Ajaxbus dan na een avond-uitwedstrijd in Sittard dan van de weg gehaald?
Voetbal is religie, en daarom vrijgesteld. Korte lijntjes met de overheid werkt. Zie onze Unilever premier.
Goed, dan zit je werk er om 8 uur 's avonds op, of je bent schoonmaker, of alles met avond- of nachtdienst. Hoe dan? Bakkers beginnen voor dag en dauw, evenals delen van de agrarische sector. Beveiligingsbedrijven. Ga dat maar eens regelen op een waterdichte manier.
Je mag nog steeds van en naar je werk gaan tijdens zo'n avondklok.
Eitje. Boeren herken je aan hun trekkers. Beveiligers aan hun v-tje en bakkers aan hun witte muts.
Nog vragen?
@Knisperende_Tissue | 15-01-21 | 16:17: Lol
of na je werk even sjinees halen, omdat je geen zin meer hebt om te koken en de vrouw ook laat is?
Man man man... wat een idioterie in dit land.
Ja want in andere landen geen avondklokken, natuurlijk
@Ja_hoor | 15-01-21 | 16:07: In andere landen zijn ze ook van de pot gerukt.
@edelfigurant | 15-01-21 | 16:09: kan, maar dat bedoelde meneer hierboven niet te zeggen he
@edelfigurant | 15-01-21 | 16:09: zoals jij
Inderdaad. Al die mensen die nog steeds feest gaan vieren, of op visite willen gaan. Idioten zijn het.
Jeetje, nog meer dan 16 miljo te gaan voor iedereen in NL positief is. Duurt nog wel even met die groeps immuniteit dus, mtf. Moeten we dan niet stoppen met vaczen?
Het lijkt juist veel harder te gaan na dat vaccen
@MooseNL | 15-01-21 | 16:03: Denk je? Kweet het niet, komt dat niet door die mutaties?
Reken maar dat 25% al "immuun" is, want zoveel heeft allang covid19 gehad.
En om het mooier te maken komt er na de Britse variant nu ook een Braziliaanse variant aan, waarvan men vreest dat deze de huidige vaccins wèl kan omzeilen.
@MooseNL | 15-01-21 | 16:03: Zou het misschien de bedoeling zijn, om zodoende de cijfertjes op te krikken ? Vragen, vragen, vragen....
@Vage_eddie | 15-01-21 | 16:27: Wie vreest dat?
Deze boete ga ik halen en kan daarna gelijk bij mijn ww2 prullaria
Het vraagt de medewerking van de Nederlanders. Maar zolang een deel daarvan zich niet aan de regels wil houden, worden de matregelen op termijn alleen nog maar strenger.
Dan kunt U wel een mooie collectie aan verschillende boetes opbouwen. En op termijn zelfs een strafblad.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 16:07: zullen we nu eens beginnen met inenten zeg zo n 100000 per dag en niet wachten op de goedkeuring van de EMA voor de 3 de vaccin , maar dat gewoon ook inzetten (dat is al goed). Als we dat gedaan hebben ja dan gaan we over een avondklok praten. Maar met deze dwazen die werkelijk nog niet een buurtwinkel kunnen runnen moeten we de oorlog winnen. “Trump” had zeker de helft al via twitter ontslagen (rivm, organisatoren ) en ook de demissionaire minister al vervangen. Maar deze boete van ongelooflijk mismanagement wil ik als aandenken aan de muur.
@Schilder58 | 15-01-21 | 16:15: Simpele ziel.
Avondklok is acuut noodzakelijk.
Voldoende mensen inenten gaat nog wel even duren.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 16:07: Op termijn zou hier een strafblad wel eens kunnen betekenen dat je in democratische landen als dissident zou kunnen worden beschouwd.
De boetes, als het veel worden, zijn niet handhaafbaar, nocht door boa, noch door de ambtelijke molen. Die gaat helemaal vastlopen. De relatief weinig boetes die nu al worden uitgevaardigd leveren gemeentes nu al problemen op, gezien de lading klachten en werk die gemeenten oplevert om al deze zaken adequaat te verwerken. Volgens de (telkenmale wijzigende) regels. Ja, er is de Coronawet: een wet die volgens diversen regelrecht door de grondwet snijdt. Het zij zo. De Coronawet was bedoelt om de perifere bestuurders ter plekke meer ruimte te geven in geval van crises. Valt zeker wat voor te zeggen, in crisissituaties. Het gekke is dat er tóch centraal weer een en ander wordt uitgevaardigd. Men wilde toch dit gejojo voorkomen met de Coronawet? Weer onrust, tegenstrijdigheden door alle ambtelijke molens heen, inclusief GGD en gemeenten en het loopt weer vast.
Meer boetes opbouwen? Dat wordt een procesfeestje. Ga er maar van uit dat er die-hards zijn die de volle breedte gaan pakken van de procedure mogelijkheden. Deze zijn er nu al. Info uit eerst hand.
@nobodiesunmighty | 15-01-21 | 17:14: Ok, dank geen boetes. Alleen een strafblad vind ik ook prima.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 17:18:
Die is lastig als de verantwoordelijke bestuurders ook wel inzien dat het onzin is. Een van de weinige functies die je niet kan bekleden met de aangepaste corona boete.
Komen er dan vanaf 20.00 uur ook geen vliegtuigen meer aan op Schiphol? En de asieleisers blijven na 20.00 uur ook aan de andere kant van de grens?
Vragen. Vragen.
Sterker, de gezondheidszorg werkt ook gewoon door.
Wij hebben hier in het voormalige oostblok geen Marrekanen, dus iedereen houdt zich gewoon aan de avonklok. Al 2 maanden, virusjes staan namelijk op om 19.55 uur, en vanaf dan (20.00 uur) is het oppassen geblazen. Virusjes mengen zich ook in de kroeg, eetgelegenheden, sport activiteiten (alleen amateur natuurlijk), maar niet op de werkplek natuurlijk. Ik vermoed dat we hier te maken hebben met de Afrikaanse variant. Kent u dat verhaal al over de theepot theorie....?
nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepo...
Maar jullie hebben weer van die weggebruikers die hun rijbewijs bij genoeg zegeltjes gekregen hebben.
@Tishetnetnie | 15-01-21 | 16:06: Die sturen we jullie kant op. Zo aan de staatsberichtgeving te zien is in het westen, kunnen jullie wel tegen een stootje....
Die is mooi, die is mooi... Bertrand is er zo eentje, iemand die weet dat sprookjesverhalen niet meer dan sprookjesverhalen zijn en geen realiteit, oh wat doet dat pijn.... net als, maar dan wat anders, George Carlin. God kan alles, alleen niet met geld omgaan. Vandaar collectes...
Mag ik ook mijn avondklok overdag doen ? Ik ga over mijn nek van de overvloed aan wandelende en tegelijkertijd kakelende wijven op straat.
Kleine tip....
www.youtube.com/watch?v=pVF8Ri0cj34
Oordoppies zijn niet per se alleen voor in bed.
@chicago river | 15-01-21 | 16:16: als er moslims had gestaan ipv wijven had je vast niet zo ontzettend leuk gerageerd. Nauw ontzetteund !?
Vind het maar triestig voor dog.
Krijgt altijd zn nachtloopje.
Vind baasje ook prettig, en een /*KLOK* of twee mee in de binnenzak.
En voorts heeft toonbankmevrouw gewoon gelijk.
Kulmaatregel.
Al die uitgevoerde proefballonnen hebben tot precies niets geleid.
Nu komt er een run op drank zo rond 19.00u en wordt hooguit het aantal 'slapenblijverts' groter.
Mensen zijn innovatief.
Verzinnen er wel wat op.
En terecht. Fok jou, Jaap.
Onze teckel moet s’avonds om 23.00 nog een keer schijten en dat laat ik hem niet in de garage doen.
@Trumme | 15-01-21 | 16:04: O nee ?
@Trumme | 15-01-21 | 16:04: huisdieren uitlaten mag gewoon tijdens avondklok. Geen paniek
@Ja_hoor | 15-01-21 | 16:08: Ik heb een gleufdier in huis, maar die wil haar halsbandje niet om. Wat nu ?
@serieusgenomen | 15-01-21 | 16:10: da’s een lastige. Is ze wel van jou?
@serieusgenomen | 15-01-21 | 16:10:
Misschien een keer serieus nemen?
@Graaf_van_Hogendorp | 15-01-21 | 16:11: Klinkt als een dreigement aan uw reactie te zien, u kent haar niet blijkbaar.
Voordelen van een avondklok: je kunt iedere avond naar het nacht café, zje cunt iewdere avont naar het nacht café, e kudt uhhde vont café . Ja
Hahaha cheers mate
hilarisch, steeds meer maatregelen, die nul verschil maken, maar het komt wel lekker daadkrachtig over. De regering durft gaat moeilijke beslissingen niet uit de weg.
Ze durven niet te zeggen dat Nederland te vol is met....... Apen en zuigers en niksnutten en alles wat je zelf kunt invullen.
Hier op het platteland van Groningen lijkt er al tijden een avondklok te worden gehandhaafd. Met meerdere kanonnen raak je niemand hier. Totaal onzinnig om dat hier ook in te stellen. Doe je dat wel, wordt het alleen maar drukker in de winkels! Je moet uiteindelijk wel iets te vreten hebben om te kunnen poepen!
Een avondklok is sowieso onzinnig als je Schiphol en de asielindustrie alle vrijheid laat.
@GuusHetSchaapje | 15-01-21 | 16:05:
Precies, het slaat helemaal nergens op. Je inwoners opsluiten, en de grenzen open laten, wie snapt het nog!
@GuusHetSchaapje | 15-01-21 | helemaal waar. Je bent geen schaap.
Maar je kunt toch voor 20.00 bier halen? Ik zie het probleem niet.
Het probleem is dat je nu tot 05.00 moet doorzuipen op je bezoekadres, terwijl je eigenlijk om 01.00 al naar huis wilde.
@Vage_eddie | 15-01-21 | 15:58: Blijf thuis.
@Vage_eddie | 15-01-21 | 15:58: ja, of je blijft verplicht bij die mooie buurvrouw slapen.
Het probleem is dat het bier wat u om 17:00 uur gehaald heeft om 19:55 uur op is. En dan is het hard lopen. En dat kan niet iedereen met 7l bier achter de kiezen.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 15:59:
Ben ik ook van plan, maar ik beredeneer even vanuit de mensen die onderhand nog steeds niet snappen waaróm de maatregelen er zijn.
DIe houd je er echt niet mee tegen, omdat ze in "oplossingen" gaan denken om de boel te omzeilen.
@Red shirt | 15-01-21 | 16:06: Bent U zo iemand, die een paar keer per dag een blik Schultenbrau koopt?
Wacht even... Het kabinet is pas nèt gevallen, wat fractie- en coalitiediscipline verzwakt, en toch blijkt men het nu al eens te zijn over een avondklok?
Benieuwd naar Sywert zijn bron.
Nou, dat worden gezellige tijden dan. MC bakkie van de zolder afhaalt.
Allo, allo Nighthawk. Zis is London. Do you reet me?
Toen was de lol er af. Dat illegale was veel leuker!
"This is blue tit..."
Ello Nighthawk, thiz is London, tze 2 brittish airman can escape the lockdown tonight, by use of a bathtub. Vwe will send you tze special universal plug by carrier pigeon
Hello, this is Clarence Oveur. Over.
@Deksmaat | 15-01-21 | 16:22:
Roger,Roger
Heb het even overlegd met die ouwe dibbes van me en ik moest van hem doorgeven dat we letterlijk en figuurlijk schijt hebben aan een op handen zijnde avondklok. Hij gaat gewoon lekker onder mijn begeleiding zoals altijd om 23:30 nog effetjes een drolletje draaien in de zandbak hier verderop in de speeltuin. Ander kakt hij immers binnen en dat komt Gommers vast niet opruimen voor me. Die zit straks , avondklok of niet met zijn uitgestreken gezicht gewoon om 22:10 bij Eva Natnek aan tafel let maar op.
Het is wachten tot de kliklijn in het leven geroepen wordt. Zal de volgende stap zijn
Hond uitlaten is gewoon toegestaan tijdens avondklok. Zo moeilijk is het allemaal niet
Over een maand liggen de ziekenhuizen vol met mensen met een strontvergiftiging van al die binnen schijtende huisdieren.
Moet Eva & co niet zelf binnen blijven of zijn ze een "essentieel" beroep?
@Ja_hoor | 15-01-21 | 15:55:
*hondenpak bestellen doet*
/*KLOK*?
/*KLOK*!
Burp.. oepsie.
Voor, Proost!
@PorFavor | 15-01-21 | 15:53:
Salud ja.
Pa arriba, pa abajo, pa'l centro, pa dentro!
Iets eerder beginnen.
Iets later maken.
Stel me wel weer flexibel op.
Hoe moet ik nu een boekenkast maken nu de bouwmarkten dicht zijn ?
Online bestellen.
"Vandaag besteld, morgen vóór 20.00 in huis!"
@Vage_eddie | 15-01-21 | 15:59: Dat is dan 65€ voor het bezorgen. Dus gewoon bestellen en ophalen.
Avondklok. Ik wacht eerst wel een mededeling af van onze minister van Binnenlandse Zaken, Ollongre.... oh, wacht.
Wat maakt het uit? Zoals het avondklokje thuis tikt, tikt het overal.
Lekker handig. De supers 2 uur eerder dicht.
Ja maar, bijna alle gezinnen wonen op minimaal 280m2 dus die hebben alle ruimte thuis.
Zat eraan te denken ja. Lekker een extra piekdrukte creëren, door hetzelfde aantal klanten in een korter tijdsbestek te frotten.
@Vage_eddie | 15-01-21 | 16:00: idd ze leren het nog steeds niet.
Avondklok komt sowieso. Maak je geen illusies
Had ze ook zo'n krant met 2 kijkgaten? Dan pas geloof ik dat het waar is.
Andere EUropese landen hebben een avondklokje blijkbaar, dus wij kunnen niet achterblijven.
Pffff avondklok....als ik om 20:10 uur wil wandelen dan doe ik dat .......ik trek mijn trimschoenen wel aan. Die dikke wijkagent haalt me toch nooit in....anarchie!
De 'jongeren' en de 'groepen' die men met deze Sperrzeit hoopt binnen te houden geven zero fucks om een avondklok. De Boa's c.s. handhaafden daar toch al niet, dat zal niet veranderen.
Maar Jan met de Pet, die gaat een boete krijgen als ie een blokje om loopt in een verder lege straat. Die wel.
Ook mijn eerste gedachte. De mensen waarvoor je überhaupt deze maatregel moet nemen, zijn nou júist d lui die schijt hebben aan maatregelen.
En op dat "makkelijker handhaven" verkijken ze zich denk ik lelijk.
Ik denk dat er heel wat jongeren en studenten 's avonds precies de juiste sluipweggetjes door de stad weten. Rij je dan als agent; lukraak wat kilometers maken op de ring.
Zoals gewoonlijk. Ik woon in een klein dorp nagenoeg op de rand/op t platteland. S avonds doe ik vaak een rondje, je komt bijna niemand tegen.
@timmey | 15-01-21 | 15:54: ook in de stad om kom je geen reet tegen
Tis dat het kabinet al gevallen is over de toeslagenaffaire, het had ook wel mogen struikelen over de bezuinigingen in de zorg.
Het lijkt toch nergens naar dat de politie nu hoofdverantwoordelijke is bij het handhaven tegen het Chinese virus.
Daar mag het volgende kabinet Rutte op vallen.
Goedkoop is duurkoop. Die les heb ik geleerd toen ik mijn eerste Chinese boormachine kocht die na 2 weken stuk was.
Zo blijkt het nu ook met onze gezondheidszorg te zijn: Alles wat "bespaard" is met bezuinigingen de laatste 10 jaar, heeft de maatschappij nu al in veelvoud moeten terugbetalen door de extra lockdownmaatregelen.
Ik blijf uit de buurt van andere mensen maar ik ga naar buiten wanneer ik wil. Persoonlijke vrijheid en daar kunnen ze beter van afblijven
Het vervelende is dat de overheid dus wel een geweldsmonopolie heeft.
Ergo, als ze u zien, krijgt u een bon, en als u die niet betaalt, krijgt u een probleem.
Overigens neig ik richting hetzelfde: Heb al sinds jaar en dag de gewoonte om late eindjes om te maken als de boel is uitgestorven. Heerlijk nog even een frisse neus halen en de kop leegmaken voor het slapen.
Stiekem zoiets doen vind ik toch anders dan stiekem naar een feestje glippen.
@Vage_eddie | 15-01-21 | 15:52:
Precies, ik maak ook in de avond vaak een ommetje in de mooie historische binnenstad van Den Bosch. Ik ontspan daar van en het helpt zeker voor een goede nachtrust. De overheid gaat hier gewoon te ver.
Krijgen inbrekers nu ook compensatie voor misgelopen inkomsten ?
Gewoon wat creatiever zijn. Kantoren zijn vanaf 20 uur onbemand
Als ze de juiste omzetcijfers kunnen overleggen over de afgelopen periode, zou het mij niet eens verbazen. Volgens mij kunnen ze hun koevoet ook van de belasting aftrekken.
Zolang Mark Rutte en de andere verantwoordelijke lijsttrekker blijven kunnen ze die avondklok fijn op een plek stoppen waar de zon nooit schijnt...
U bedoelt Londen?
Beide gaat ook een optie worden.
Godwins zijn zo 2010, boringgg. Komop je kan vast beter!
@Jan Passant mk2 | 15-01-21 | 15:53: mwah, een stelletje jankerds die blijkbaar nooit enige tegenslag in hun leven gehad hebben, behalve misschien geen glitterpen en een smiley in hun werkboek gaan dit vergelijken met wat er in 40-45 gebeurde? Ga ff lekker op de grond rollen en tegen je moeder schreeuwen dat je je zin niet krijgt... het is gewoon ff niet anders en we moeten het uitzingen. Tuurlijk, die de Jonge is een faalhaas. Maar dat is een gegeven wat we ook moeten uitzingen. Maar over Jodensterren neuzelen ben je af.
Wordt dat winter- of zomertijd?
Mooi man, stiekem de straat op. Kunnen we vast oefenen voor als de bezetter komt. Helemaal mooi.
Heeft iemand nog een drukpers en de sleutels naar de studio van Radio Oranje?
De geit is in de wei, ik herhaal; de geit is in de wei.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-01-21 | 15:46:
Ben benieuwd of we nog zulke helden hebben in Nederland.
Het is weer een opmaat naar een volledige lockdown. Naar Duits voorbeeld.Gewoon omdat wij daar achteraan hobbelen.
"Gewoon omdat wij daar achteraan hobbelen."
Gewoon omdat het nodig is.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 15:46:
Ah hebben we weer zo'n hypocriet gevalletje dat om een totale lockdown loopt te schreeuwen maar het als het haar uitkomt vind dat de regels alleen voor anderen gelden... Hou daar toch eens mee op, het is zo doorzichtig
@normanius | 15-01-21 | 15:50: waar haalt u dat uit dan? Kent u Frau_Ferkel persoonlijk?
@normanius | 15-01-21 | 15:50: Is alles goed met U?
Ter info: als de avondklok ook niet werkt, dan gaan er voor overdag ook maatregelen komen. Maximal 15 kilometer van huis, behalve als het woon-werkverkeer is.
@Soapytitrider | 15-01-21 | 15:52: Ik ken normanius niet uit dit soort topics. Ook al heeft hij een kroontje.
@Frau_Ferkel | 15-01-21 | 16:04: onacceptabel. In een beetje oorlog sterft tot 10% van de mensen. Zolang we daar niet aan zitten, zijn de maatregelen niet acceptabel.
Dat wordt ijsberen op het balkon.
U woont in Canada?
Ook zielig voor die beestjes. Zo'n klein balkon. Ze hebben ruimte nodig!
@normanius | 15-01-21 | 15:44:
Mocht ik willen.
@Odin | 15-01-21 | 15:46:
Ik heb een groot balkon. En bonsai-ijsbeertjes.
@Deksmaat | 15-01-21 | 15:58: hahaha
Vanaf woensdag avondklok?
Leuk, naar ik kan helemaal niet.
Met klokken kun je beter al ‘S middags beginnen en ‘S avonds lekker vroeg naar bed, of hier in het nacht café rondhangen natuurlijk.
@PorFavor | 15-01-21 | 15:58:
Geniet er nog maar van, polders worden binnen een paar jaar volgezet met Windmolens, zonnepanelen en tiny houses.
Een ochtendklok tot 10 uur lijkt me beter
Die is er al in Amsterdam zuid-oost.
@ja,diedus! | 15-01-21 | 15:44:
Nou nee, de Quinsy HalveGario's slapen uit tot een uurtje of 1 in de middag. 10 uur is vroeg g.
Het virus mag dan wel afkomstig zijn van een vleermuis , maar dat wil niet zeggen dat het zich dus als zodanig gedraagt. Dus 20.00 gaat nergens over , of het moet angst zaaien zijn en verdere onderdrukking.
Als een Amerikaanse duif Australië kan bereiken, hoe zit dat dan met Chinese vleermuizen?
Het aantal ziekenhuisopnames zit nu zelfs al onder de signaalwaarde van 40 dus de R moet ver onder de 1 zijn. Maar de Engelse ziekte heeft het OMT in de houdgreep ?
Verzinnen gewoon weer wat nieuws
En terecht. Zie Londen e.o.
Er moet alles aan gedaan worden om die cijfers en taferelen hier te voorkomen.
Dat zou hier funest zijn.
Maar die Britten kunnen straks een Slowaakse mutatie gewoon de Europese variant noemen. Ha!
@DrumPiet | 15-01-21 | 15:43:
"zie Londen"
Tja, zolang ze daar de moskeeën niet sluiten blijft het dweilen met de kraan open natuurlijk (1.26 miljoen moslims daar).
Aantal ziekenhuisopnames zit ver boven de signaalwaarde van veertig (176). Alle seinen staan nog steeds op donkerrood.
Uiteindelijk komen we nooit onder die 40. Als we hier uit willen komen moeten we dus echt iets anders verzinnen.
Ik ben de 40 al gepasseerd, geen idee wat ik er nog aan kan veranderen.
@Sinterbikske | 15-01-21 | 15:51: Ik ben ook net over die grens. Maar minder dan 40x corona op een dag bij de huidige testsituatie gaat gewoon niet gebeuren. Het had ook in 2018 niet gelukt.
Avondklok.klok.klok.klok
Die gaat mijn goede voornemens niet veel goed doen.
Ga eens vaccineren in plaats van avondklokken. Het lijkt wel of feiten er zijn om achteraan te lopen.
Hoho!! Al 16.800 vaccinaties op de teller in één werkweek....
Prestatie van niet geringe omvang hè.
@J-van-de-Bontekoe | 15-01-21 | 16:16:
Het moet naar 100.000 per dag wil het iets van een effect hebben
Zoals het avondklokje klinkt , klinkt het nergens. Behalve dan in dictaturen en oorlogsgebieden , dat dan weer wel.
Begeleid met het geluid van geweervuur. Zo ver zijn onze Corona-managers (nog?) niet.
Ik heb nachtvlinders die ik regelmatig moet uitlaten.
Lockdown etc allemaal prima.
Maar een avondklok, en dan ook nog eens vanaf 20:00… opdonderen!
Vind een hoop prima, maar dat absoluut niet houd er van om juist zo rond 20:00 een blokje om te gaan, toch nog beetje beweging.
Hier hetzelfde. s' Avonds even een wandeling maken, heerlijk.
Ik houd mezelf (tot nu toe) netjes aan de opgelegde regels.
Maar v.w.b. een avondklok kunnen ze heel voorzichtig naar de kl.... lopen.
Ik vraag mij af of ik de tuin nog in mag om na 20.00 uur het vlees van de bbq te halen.
De vraag moet natuurlijk zijn: wegen de baten op tegen de kosten?
Dat u een blokje om wil na 20:00 is an sich natuurlijk geen argument.
Dan ga je om 19,00 uur. Door lui die zo denken als u is er juist een avondklok.
@TinusVlugOpDeKut | 15-01-21 | 15:42: Uw nick! Lol, briljant. Een uitdrukking die ik vroeger regelmatig langs hoorde komen. U moet wel Groninger zijn.
Precies.
Bij mij is het eindje om in de avond -helaas- momenteel ook de enige beweging die ik heb. Met dit soort maatregelen heeft iedereen straks diabetes, overgewicht, etc.
@DrumPiet | 15-01-21 | 15:49: zeker...., al die mensen die hun hondje uitlaten en elkaar continu besmetten, foei!
@El Rico Grande | 15-01-21 | 15:43: Vlees is de belangrijkste oorzaak van de ecologische crisis waarin wij ons bevinden.
@zwaaropdehand | 15-01-21 | 17:08: fout, uitkeringen en (staats)schulden. Wanneer sloebers geen vlees eten, is het win-win.
Hoor net uit zeer betrouwbare bron als we allemaal de straat op gaan zijn we er volgende week uit bron is achterkamertje op het Binnenhof
Een avondklok is een goed begin. De lockdown mag verder wel wat strenger voor een week of drie.
Dit antwoord is precies wat je van een trol zou verwachten... had iets originelers verwacht .
Drumpiet? Moet het niet Dumpiet zijn?
@Koning BongoBongo | 15-01-21 | 15:40:
Mensen voor fascist of trol uitmaken, is zo 2020.
Wappie
Zo is het. Naar Spaans of Italiaans voorbeeld. Want dat werkte daar ook zo fantastisch...
@Tragicomix | 15-01-21 | 15:43: Dat, beste man maak ik zelf wel uit.
Kalm aan met de Brie, mensen !
In Spanje is er ook een avondklok ingevoerd zodat jongeren niet meer 's avonds laat gaan zuipen op straat. Ze houden zich er keurig aan en zuipen nu gewoon een paar uur eerder.
Al een maand daar.
Was 20.00, gaat nu naar 18.00
@vanvandaag | 15-01-21 | 15:44: En anders van 18.00 naar 14.00 uur haha
@vanvandaag | 15-01-21 | 15:44: overal?
Ik vind zo'n avondklok eigenlijk wel geil klinken. Als je t met zo'n Vlaams accent zegt tenminste.
Ben gek op klokjes. Weet iemand waar ik zo'n avondklok kan kopen? Liefst van Breitling.
@Toverkol | 15-01-21 | 15:41: Klokjes kunt u het beste halen bij de Spar: 2 voor 1 euro. Prima geschikt voor 's avonds.
Persoonlijk hoor ik het het liefst in het Duits..., en dan ook meteen “vaccinatie-ausweis!!”.
@Toverkol | 15-01-21 | 15:41: In de avondwinkel. Maar die gaan wel vroeg dicht, binnenkort...
In Finland: 1 met engelse variant besmette persoon, heeft 28 anderen besmet. Hoe dan?
Omdat de engelse variant vele malen besmettelijker is?
Door met 28 anderen contact te hebben gehad, duh.....
Een Femke Louise-evenement.
Kussen ,likken ,spugen,huggen,neuken ,beffen,pijpen...... legio mogelijkheden lijkt me .
@DrumPiet | 15-01-21 | 15:36:
Er komen steeds meer signalen dat de Britse variant vooral besmettelijker lijkt door het Britse gedrag. Met honderen op eklaar gepropt op de subway staan te wachten, vervolgens met z'n allen opeengepakt in de subway te zitten/staan etc.
Begin vorig jaar toch hadden ze in de alpen ook een barman met de wuhanhoest die iets van 1000 mensen had besmet zonder het zelf te weten.
Dus 1 persoon besmet er een hoop, ja dat kan, ga met 28 anderen in een bus, vliegtuig, treinstel zitten en adem, als er geen directe afzuiging is per persoon, dan zitten de aircofilters vol en komt iedereen er mee in aanraking.
@JanVergoor | 15-01-21 | 15:43:
Linkje met de bron?
@JanVergoor | 15-01-21 | 15:43: In Engeland heb je geen subway...
Ik neem aan dat de avondklok bedoeld is om de jeugd binnen te houden ? Iets anders kan ik echt niet verzinnen...... Denk ook niet dat er nog veel winst te behalen valt m.b.t indammen Corona ; die trein raast maar door en is niet meer te stoppen.
Maak nou gvd iemand minister voor vaccinatie en stel alles in het werk om iedereen zo snel mogelijk in te enten. Met de mensen die er nu zitten komen we er niet.
Is dat dezelfde portefeuille als de nieuwe minister van waarheid?
Had beter geweest als ze gewoon aan het werk waren gegaan het kabinet
Daling gaat nu al naar 20% week op week
Over vlammetjes gesproken: ik zit al een tijdje te denken om een frituur aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op een Fritel. Iemand daar ervaring (positief, danwel negatief) mee?
Hele goeie semiprofessionele spullen van Fritel ! Heb over de jaren heen twee friteuses gehad maar ben toen overgestapt naar een airfryer vanwege dat gesodemieter altijd met dat afgewerkte vet ; gaf altijd zo'n troep.
@Koning BongoBongo | 15-01-21 | 15:37:
Trol.
@DrumPiet | 15-01-21 | 15:42: I object!
Prima frituur. Wel ossewit gebruiken.
Besmettingsfeestjes moeten we geven. Iedereen onder de 55 mag erheen. Zuipen dansen en iedereen op de bek pakken. Summer of 2021 wordt legendary
Net als die gore aidsfuiven, the gift?
Jaaaaaa, dan mogen wij nog net!
Ik stuur mijn hond wel even alleen naar buiten, maar blijf me afvragen wie er nog buiten zou willen lopen na 8. Dat scheelt wel anderhalve man en een paardenkop.
Nou, ik bijvoorbeeld. Rond 21:00u elke dag een ommetje maken. Klein uurtje. En dat blijf ik doen, nog nooit pliesie of boa's gezien in het bos hier.
Een middagklok is veel lekkerder.
Vroeg beginnen en op tijd je nest in.
Geen kater en gewoon lekker vroeg ontbijten.
Pffff avondklok is voor mietjes.
Uitgestorven s’avonds dat Brabant hier. En de ‘jongeren’ waar het om te doen is interesseert een avondklok toch geen moer.
De jongeren waar het om te doen is. Persies. Die laten ze met rust. De boa's en pliesies kennen al de plekjes waar het volk zich ophoud, maar gaan er met een boog omheen.
Nee, dan die mevrouw die tijdens spertijd d'r hondje nog gauw even uitlaat. En als ze d'r ID niet bij zich heeft, is dat gewoon een bonus.
Meest intelligente opmerking tot nu!
Dat gebral? Uw beider reactie geeft dan wel direct het niveau van uw denkraam aan.... below zero
Avondklok komt, effect op besmettingen nul. Effect op de moraal en economie van NL: nog verder ondermijnd. Geef het op, we gaan dit niet onder controle krijgen. Kan GS een keer 'paniek, we gaan allemaal dood' roepen in chocoladeletters, doen ze het niet.
En,wie bepaalt dat? Het kabinet is toch weg?
Frau Merkel.
@Trumme | 15-01-21 | 15:31: ja precies!
@Trumme | 15-01-21 | 15:31:
Juist.
Die olle Merkel !!!
Had allang gemoeten, ik stel een klok rond om de uur voor.
Trouwens weet Greta wel dat het koud is.
Ik moet altijd lachen om die gekkie's, die zeggen dat het ziekenhuis helemaal niet vol is. Kijk even op youtube Intensive care corona en zie wat er speelt.
Het is daarom dat er een mogelijk avondklok komt; om te voorkomen dat het ziekenhuis overbelast raakt, en mensen die geen covid hebben maar wel dringende zorg nodig hebben niet naar huis worden gestuurd omdat er geen plek meer is op de IC.
Ik woon in portugal; een avondklok is hier al een tijd aan de gang. Het enige andere eraan is is dat je eigenlijk niet het huis uit mag voor dingen niet noodzakelijk. Maar ik woon dan ook in een gebied waar zero controle is en je gewoon de deur uit kunt en mag gaan.
Kijk bij mensen zoals jij gaat het mis: Je Mag het niet maar je Kunt het wel (de deur uitgaan).
Kijk op youtube.. en daar stopte ik met lezen. Youtube is een sensatie website, je krijgt te zien wat je er van vraagt. Maar dat maakt het niet waar.
"Het is daarom dat er een mogelijk avondklok komt; om te voorkomen dat het ziekenhuis overbelast raakt"...
Bijna.
Een hoop mensen twijfelen niet aan of corona echt is of niet, maar twijfelen aan of de maatregel nut heeft. Het is een vrij draconische maatregel waarvan het effect nog maar te bezien valt.
Je kan ook lukraak alle producten in winkels 50% duurder maken, in de hoop dat mensen er dan minder vaak uitgaan voor boodschappen, als je toch speculeert met draconische maatregelen.
Een avondklok gaat helemaal geen fuck uitmaken. Maar de VVD-adepten zitten met een stijfje in de broek hun Grote Leider te bedanken voor zijn verheven leiderschap mocht het zover komen.
Ik vraag me af of een demissionair kabinet zo’n rigoureuze maatregel wel mag afkondigen.
@Trumme | 15-01-21 | 15:32:
Die gladde aal verzint wel een methode.
@Trumme | 15-01-21 | 15:32:
De laatste keer deden de Duitsers dat.
De buren hebben een avondklok, dus wij straks ook. U weet toch dat Rutte rücksichtslos achter Mutti aanhobbelt? Effect enzeau doen er niet toe.
Hoop bootlickers in de panelen idd.
Lockdowns en avondklokken en andere grondwet schendende maatregelen hebben pas zin als heel de wereld dat een maand lang gaat doen. En aangezien dat niet gaat gebeuren is dit pure symbool politiek. Met als consequentie een vernietigde horeca en MKB.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-01-21 | 15:42:
Welk artikel van de grondwet wordt dan geschonden?
@Mr.Crowley | 15-01-21 | 15:37: Deze keer ook. Moet van Mutti Merkel.
@omanders | 15-01-21 | 16:15:
Artikels 11 en 15 oa. als verplicht vaccineren en avondklokken worden ingevoerd. Maar goed het kiesvee blaat om deze maatregelen dus tja.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-01-21 | 17:19: Het stemvee kijkt helaas grotendeels naar het niet onafhankelijke staatsjournaal/achtergrondnieuws en leest slechts de partijdige msm. Terwijl er ook alternatieve media zijn, zoals ellaster, niburu, of wantstoknow.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-01-21 | 17:19:
Maar nou ga je ineens over verplcht vaccineren praten, wat niet aan de orde is. Dus artikel 11 is niet aan de orde,
Wat betreft artikel 15. Dat stelt:
"Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald" etc etc
Is een lockdown dat niet dan? Overheden hebben vanwege de wet het recht om uitzonderlijke maatregelen af te kondigen.
Kortom, je lult uit je nek.
REAGEER OOK