Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Laptoppakker Akwasi NIET veroordeeld

Laptopeigenaren vogelvrij

Je mag bijna niks meer in dit land. Je mag geen vuurwerk afsteken. Je mag geen wandelingetje maken met zijn drieën. Je mag geen gasaansluiting in je nieuwe huis. Je mag geen bordje met 'eieren te koop' langs de weg zetten als je eieren te koop hebt. En straks mag je misschien niet eens meer na achten de straat op. Maar wat je wél mag doen...  Dat is laptops die niet van jou zijn afpakken, zolang je niet 'het oogmerk om te stelen' hebt, maar alleen maar het 'oogmerk om de persvrijheid te bedreigen'. Vraag maar aan Akwasi. Oh nee. Die zegt even niks meer

Social

Reaguursels

Inloggen

Het OM vat sommige gedragingen (selectief) nogal overdrachetlijk op....
vooral wanneer het om zelfbenoemde woordkunstenaars gaat.
Dat heet 'levelen', je aanpassen.

Dat zie je hier bijvoorbeeld terug.
Maar ook toen deze woordkunstenaar zijn 'éxcuses' aanbood. Terwijl dit in gewone mensentaal helemaal geen verontschuldigingen waren. Maar slechts een halfslachtige poging betrof het probleem bij de luisteraar te leggen:
"omdat ze door sommigen helaas ten onrechte zijn geïnterpreteerd als…"

michelpen | 13-01-21 | 12:43

Dag, ik ben nieuw hier en vindt dat het OM Akwasi wél moet vervolgen.

klaassenp28 | 13-01-21 | 12:11 | 1

Welkom! En u begint meteen ijzersterk!

Het brein erachter | 13-01-21 | 14:30

Ik begrijp Akwasi gevoelens volkomen, en kan me alleen maar generen voor de mijne. Maar ik ben dan ook een blanke..uh...eh...witte Nederlander

Martinus.J | 13-01-21 | 10:55

Apart dat het domein "akwasie.moe" nog niet geregistreerd is ...

Broddelwerker | 13-01-21 | 10:27

Nederland schop je regering eruit en neem een echte regering. Het volk maarkt de dienst uit niet Rutte

dubbletjes | 13-01-21 | 07:04
-weggejorist-
Antelisa | 13-01-21 | 02:57

Maar wij mogen 's zomers gewoon pizza'tje eten op het terras. Ook wat waard.

Jelle. | 13-01-21 | 00:30 | 2

Alleen als je blank bent met wijn . White privilege

Wees_welkom | 13-01-21 | 00:48

Wie zegt me dat ie niet op mijn gezicht trapt, als ik geen lid wordt van omroep zwart? Je weet het niet, hij gaat maar door.

CleaudeSacke | 12-01-21 | 23:50

guestlighting,,, het OM laat ons focussen op 1 onderdeel (diefstal) wel of niet gepleegd, En laat alle 4 de andere strafbare feiten achterwege met het communiceren naar het publiek. De taak van het OM om toezicht te houden op de uitvoer van straffen is bij deze dus te niet gedaan. En de top van het OM moet opstappen. Omdat ze hun kerntaak niet uitvoeren.

pieterS | 12-01-21 | 22:42

Hij had duidelijk niet de intentie om de data op de hardeschijf terug te geven, en die data heeft hij nog steeds niet teruggegeven. Daar kan je net zo lang de bak voor in als het stelen van laptops. En nog afgezien van dit "incident" moet de rechter hem levenslang geven voor zijn gehele carrière voorafgaand aan het incident.

W_F | 12-01-21 | 21:37

"Stoom uit me ore, er kwam stoom uit me ore". Dylan vibes!

Ik wed dat Koekwausie binnen nu en een paar maanden nogmaals licht over de schreef gaat en daarna al zn energie verliest en naar de achtergrond trekt.

Ik gun de zwarte piet discussie ook wel wat beters dan hem, de agressieve narcist.

Schwanzeleber | 12-01-21 | 21:34

Wat laat ie zich weer kennen, en wat laten de EO en vooral het OM de bal weer vallen. Maar hij lacht zich de noten uit de broek en waant zich inmiddels onschendbaar. Afgelopen met de verontschuldigende 'ja maar, ja maar' politieke en justitiële benadering van dit soort oproerzaaiers.

Aanbaklaag | 12-01-21 | 21:28

Het OM doet tegenwoordig ook aan woordkunstenarij. Elke dief kan nu zeggen dat hij niet de intentie had om te stelen. Black Lies Matter.

Toverkol | 12-01-21 | 21:27 | 1

ROFLOL - BLM

Bumper | 12-01-21 | 22:13

Is er nu ook nog iets waar Akwasi NIET mee wegkomt? Hij heeft een keer getweet: "Gaat er iemand nou nog een zwarte piet knallen, of moet ik het doen?" Gesteld dat hij zijn woordkunst in daden omzet en inderdaad een zwarte piet knalt. Gaat Jacobien Vreekamp die zaak dan ook seponeren?

MAD1950 | 12-01-21 | 21:09 | 1

Ja om stelt dat kwasi slim, een slechte jeugd heeft gehad, en er niets aan kon doen

Ronn | 13-01-21 | 09:55

Ik "geloof" dat ze die hebben terug gekregen...

Aardappelplantje | 12-01-21 | 20:59

Het moet afdreiging zijn in plaats van bedreiging.

p3xxx | 12-01-21 | 20:58

Tom kon alleen deze twee backbenchers vinden?

Elmauro | 12-01-21 | 20:48

Diewijfvandielange | 12-01-21 | 20:04 |
"Is er in dit geval reden om aan te nemen dat Akwasi gewoon die laptop wilde hebben? Dat is onaannemelijk, en er is ook geen bewijs voor."
Nou, daar valt nog wel wat over te zeggen. Wat was volgens jou de reden dat hij die laptop afpakte? Dat was niet 'effe", of "voor de lol". Dat was om de EO te dwingen het interview te wissen. Wat was er volgens jou gebeurd als die EO geweigerd had? Wat was er dan met de laptop gebeurd? Hij pakte het ding af en stelde een voorwaarde aan het teruggeven.

Schoorsteenveger | 12-01-21 | 20:21 | 4

@Jemaintiendrai | 12-01-21 | 23:46: Het woord 'chantage' staat volgens mij nergens in een strafwet. Er is wel een artikel waarbij iets dat wij chantage noemen strafbaar wordt gesteld, 'chantage' noemt, artikel 318 sr, maar daarvoor is nodig dat je iemand bedreigt met smaad of het openbaren van een geheim. En dat is hier niet gebeurd. Verder heb je 317 (afdreiging) maar daarvoor moet er geweld gebruikt worden of gedreigd met geweld. En geweld is niet 'iets afpakken', het gaat dan om fysiek geweld tegen een persoon.

Diewijfvandielange | 13-01-21 | 08:29
▼ 1 antwoord verborgen

Terecht natuurlijk,Akwasi schijnt een hele lieve man te zijn.

Tishetnetnie | 12-01-21 | 20:17 | 2

Hardcore racist tot op het bot,maar dat wilt niemand zien.Iets met woke ofzo....

Beschonken_Imam | 12-01-21 | 20:41

Iets met zo zwart als roet (voorheen dus zweer goed. Tegenwoordig niet meer dan de kleur van de snoet. Wie goed doet slecht ontmoet.

Wees_welkom | 13-01-21 | 00:51

Niet alles wat moreel onjuist is is ook strafrechtelijk verboden.
Maar wel knap dat we als reaguurders er zelfs op dit punt in slagen te doen alsof er een elite is die Akwasi zelfs nu de hand boven het hoofd wil houden. Er zijn geloof ik nog maar weinig 'MSM' en 'kartelpolitici' over die zich hier wél over hebben uitgesproken maar het níet hebben veroordeeld.
Maar daar heeft het OM niks mee te maken. Het gaat er in een rechtsstaat (gelukkig!) om dat je alleen gestraft kunt worden voor iets dat vooraf door een wet strafbaar is gesteld. En (gelukkig!) moet er dan heel precies in de wet staan wat dat strafbare gedrag dan is. Stel dat de rechter dat heel ruim zou mogen uitleggen, dan is de burger niet meer veilig.
Dus creatieve suggesties hieronder als 'afpakken is eigenlijk ook geweld' slaan de plank mis.
En het is niet voor niets dat we iets pas diefstal noemen als je je het goed wilt toe-eigenen. Er zijn zoveel situaties waarin je iets pakt dat van een ander is die gelukkig niet strafbaar zijn: je raapt iets op dat iemand heeft laten vallen, je band is leeg en je pakt ff de fietspomp van de fiets naast je om 'm op te pompen, je pakt lol de etui van een klasgenoot en gooit die voor de lol in de prullenbak, een docent neemt een telefoon van een leerling in tijdens de les etc. etc. etc.
In al die gevallen heb je niet de bedóeling je het goed toe te eigenen, het 'afpakken' dient een ander doel dan toe-eigenen. Is er in dit geval reden om aan te nemen dat Akwasi gewoon die laptop wilde hebben? Dat is onaannemelijk, en er is ook geen bewijs voor.
En dan nog wat: kan best zijn dat dit geval aantoont dat de wet veranderd moet worden. Maar je kunt het OM niet kwalijk nemen dat de wet nog niet veranderd ís. En je kunt Akwasi niet vervolgen voor een wet die nog niet bestaat.

Diewijfvandielange | 12-01-21 | 20:04 | 6

@Gladiator Fap | 13-01-21 | 08:15: Ik ben het grotendeels met je oneens, maar het ging hier om de vraag of het OM een artikel in handen heeft op basis waarvan Akwasi vervolgd kan worden, en dat is er niet. Prima om heel boos te zijn op allerlei media die Akwasi een podium geven, niet prima om heel boos te zijn op het OM omdat ze niet bereid zijn een wetsartikel te verzinnen voor deze situatie.

Diewijfvandielange | 13-01-21 | 08:35

Zo, u levert wel een heel scala aan voorbeelden welke op zich zelf al voor voldoende discussie kan zorgen; een etui afpakken en voor de lol weggooien is pestgedrag en valt niet te vergoelijken, zeker niet als dit vaker gebeurt.
Een leraar die een telefoon afpakt heeft daar al het recht toe als het gebruik van de telefoon in de les niet toegestaan is.
Akwasie wilde misschien de laptop niet hebben, de inhoud wel. En als hij de laptop niet onmiddelijk teruggegeven heeft, is het gewoon diefstal en bedreiging. Bedreigingen uiten zijn Akwasi niet vreemd; daar is dit voorval enkel een klein puntje op de lijst met straf- of vervolgbare handelingen.

PisFinger | 13-01-21 | 12:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Als dat Aquarium hier mijn laptop komt pakken? Ik vertel u, dan breek ik een wand.

Gokmaar | 12-01-21 | 19:51 | 1

Ik had gehoopt dat u zijn woorden zou gebruiken, dan sla ik zwarte piet op zijn gezicht.

brie-de-penis | 13-01-21 | 06:51

Akwasi wordt de nieuwe synoniem voor" u mag de gevangenis verlaten zonder te betalen bij Monopoly

MoonBeebe | 12-01-21 | 19:43 | 1

Mooi, kan ik de Zwarte Piet-kaart uit het kaartspel Zwarte Pieten voortaan toevoegen aan de stapel "kans".

Ruikbaard | 12-01-21 | 20:14

De belangrijkste zin; ".. met een veroordeling geen omroep."
Dat hele gedoe rondt die omroep stinkt sowieso; binnen no time had meneer de benodigde leden? Tuurlijk.
Elke keer als Sunny Bergman gedumpt wordt moeten wij op de blaren zitten.
Plus weer een "documentaire" van haar hand die voor dure belasting centjes het leed wat zwart zijn heet onder de blanke, sorry witte, neus wrijft.

Remus McMillan | 12-01-21 | 19:39

beetje afpersing?
Geweld: afpakken/wegnemen van laptop.
Bedreiging van geweld: je krijg met mij te doen
en dan met name onder 2.
of worden gewist.

1.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door geweld of bedreiging met geweld iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens, wordt, als schuldig aan afpersing, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2.
Met dezelfde straf wordt gestraft hij die de dwang, bedoeld in het eerste lid, uitoefent door de bedreiging dat gegevens die door middel van een geautomatiseerd werk zijn opgeslagen, onbruikbaar of ontoegankelijk zullen worden gemaakt of zullen worden gewist

Noobster | 12-01-21 | 19:27 | 1

Wie doet er ff aangifte (drukt wat formulieren voor?)

Toedels | 12-01-21 | 22:54

Gekke Gerritje...

B.Chamel | 12-01-21 | 19:24

Met een bepaalde huidskleur mag je in ieder geval meer. Dat is zo ondertussen wel gebleken. And Justice for all ......

Der Schnitzeljäger | 12-01-21 | 19:11 | 2

Elke huidskleur blijkt zo zijn eigen privileges te hebben of zoiets?

Halal gehaktbal | 12-01-21 | 19:26

@Halal gehaktbal | 12-01-21 | 19:26: Elke kleur heeft iets zieligs waar deugmenschen voor vallen ...... behalve...

Koning BongoBongo | 12-01-21 | 21:35

hmmm... wederrechtelijke toe-eigening met het oogmerk zich iets niet wederrechtelijk toe te eigenen. Funny.

hirsute_priapist | 12-01-21 | 19:11

Openbaar Misery

darmflora | 12-01-21 | 19:09

Eigenlijk wil ik niemand haten maar Aquarium maakt het je wel moeilijk zeg.

knutsel_ | 12-01-21 | 18:58 | 6

@Halal gehaktbal | 12-01-21 | 19:03: Hij bevestigt wel een aantal vooroordelen. Zeker slecht voor 'de Zaak', zo die er was.

Sans Comique | 12-01-21 | 19:08

@Halal gehaktbal | 12-01-21 | 19:03:
Dat heet een self fulfilling prophecy. Zie je wel vaker bij mensen die geestelijk wat labiel zijn.

Lafayette | 12-01-21 | 19:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Het nieuwe normaal.

inCol | 12-01-21 | 18:57

Wordt wel een beetje ziek van die racistische insinuaties hier. Die laptop glinsterde gewoon mooi.

skoftig | 12-01-21 | 18:57 | 2

Deed hem denken aan de tijd dat zijn grootouders nog mooie kralen kregen in ruil voor een arbeidskracht. Snap wel dat hij verward was.

Waargaathetheen | 12-01-21 | 19:02

Nu niet meer denk ik, zijn nu dof

antie graai | 12-01-21 | 23:37

John Lennon heeft weleens een mondharmonica gestolen uit een muziekwinkel in Arnhem tijdens een tussenstop naar Hamburg (er waren toen nog geen laptops), dit soort dingen doen grote muzikanten nou eenmaal.

Mr_Natural | 12-01-21 | 18:55 | 1

Sinds wanneer is een laptop een blaasinstrument?

Remus McMillan | 12-01-21 | 19:31

Stel je bent metselaar. Je hebt de hele dag keihard gewerkt om een mooie muur te bouwen. Daar heb je zelfs een vergunning voor. Aan het einde van de dag komt er droeftoeter langs om van u te eisen dat u de muur weer afbreekt of anders ...... Ergo, de hele dag voor Jan Joker gewerkt. Dat is niet rechtvaardig en de klant zal het niet waarderen en de metselaar niet betalen.

padbuffel | 12-01-21 | 18:54 | 2

Ik wilde nog toevoegen dat deze situatie alleen rechtvaardig klinkt als je voor het OM werkt maar ik was net te laat met aanpassen.

padbuffel | 12-01-21 | 19:03

En dan maar hopen dat dit niet over de Omgevingswet gaat.

Rest In Privacy | 12-01-21 | 19:05

Pleur em gewoon van TV. Geen talkshows, geen optredens en al helemaal geen eigen omroep. Echt nu alweer de grootste debiel van 2021

ZureKoek | 12-01-21 | 18:54

GS heeft wel mijn wereldbeeld veranderd, moet ik zeggen: Verreweg de meest belangrijke mensen op de wereld zijn politici, en daarna komen dit soort mensen... en mensen die iets kunnen (wetenschappers, etc.) op plaats 47.

skoftig | 12-01-21 | 18:51 | 1

Eens. Ik zou ook graag een wekelijks topic zien over de voortgang in de wetenschappen, maar daar is te weinig animo voor dunkt mij.

dorkovic | 12-01-21 | 18:56

Serieuze vraag: welke strafrechtelijk verbod zou Akwasi hier dan overtreden hebben? 310 Wetboek van Strafrecht valt dus af, omdat daar staat dat je 'de bedoeling moet hebben het je toe te eigenen', en daar is hier geen sprake van.
Let op hè, ik zeg niet dat het niet vreselijk kwalijk is wat Akwasi gedaan heeft, maar ik ik zie nog geen toepasselijk wetsartikel.

Diewijfvandielange | 12-01-21 | 18:51 | 21

@Ronn | 13-01-21 | 10:08: wegnemen laptop is ook diefstal ook al zijn ze achteraf terug gebracht , hebben we het niet eens over de bedreiging die gedaan is.
Hij had bezwaar kunnen maken tegen het uitzenden, dus geen reden om laptops mee tenemen,

Ronn | 13-01-21 | 10:17

@Ronn | 13-01-21 | 10:17: dat de laptops terug zijn gebracht door hem, geeft hem strafvermindering, maar als dit is gebeurt onder druk van sociale media of politie weer niet.

Ronn | 13-01-21 | 10:52

@Diewijfvandielange | 12-01-21 | 21:52: Een laptop afpakken zonder de wens er zelf iets mee te willen doen is ook toe-eigenen. De winkeldiefstal jurisprudentie gaat niet op en inderdaad is daar ook al lang een oplossing voor bedacht.

BobDobalina | 13-01-21 | 11:48
▼ 18 antwoorden verborgen

Mijn idee is om een standbeeld van hem ergens te plaatsen en dat ik ietsje verderop vanuit een Bassie en Andriaan caravan doosjes eieren ga verkopen.

Leptob | 12-01-21 | 18:50

Tsja, hoe komt het nou dat ik met mijn eigen joods-christelijk-humanistische achtergrond de heer Gidi Markuszower (afgetest door de AIVD bij zijn eerste poging) net GS een onderdeel van de MSM hoorde noemen, maar dan wel lief? Gelukkig klonk die meneer van de VVD dan wel weer bijna nuchter.

Functioneel alcoholisme gaat bij voldoende lockdown nog eens heel groot worden. Tel uit je winst.

Rest In Privacy | 12-01-21 | 18:49

Het fanatisme waarmee het OM de rechtsstaat afbreekt, is beangstigend.

smdyasc | 12-01-21 | 18:49

Hebben zich al acteurs aangeboden voor de film 'Akwasi', (-strijder der burgerrechten)?
Of gaat hij zelf, bescheiden als hij is, de hoofdrol spelen?

letopuwzaak | 12-01-21 | 18:48 | 2

Rutger Hauer, dacht ik.

skoftig | 12-01-21 | 19:10

@skoftig | 12-01-21 | 19:10: Welnee, want Akwasi is nooit losgegaan op de etniciteit van Sindala. Dat zou ook best wel een beetje racistisch zijn geweest.

Rest In Privacy | 12-01-21 | 19:26
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 12-01-21 | 18:48

Er moet een stevige bezem door het OM want dat zit kennelijk vol met corrupte linkse ambtenaren. De trias politica waar de gevestigde partijen zo prat op gaan, functioneert helemaal niet. (Daar heeft Baudet het ook continu over maar die wordt zelfs door GS gedemoniseerd) Als een OM al iets als bedreiging en diefstal niet voor de rechter wil laten komen maar wel een partijleider voor een politieke uitspraak dan is het systeem failliet.

ILF2 | 12-01-21 | 18:46 | 3

Je spreekt over "het OM".
Ik stel voor dat we beginnen met het OM Amsterdam.
Daar valt nu eenmaal de grootste winst te behalen....

michelpen | 12-01-21 | 18:59

@michelpen | 12-01-21 | 18:59: Amsterdam is het beste voorbeeld van het complete verval van democratie, justitie, woonklimaat, normen en waarden en ga zo maar door.

ILF2 | 12-01-21 | 19:50

eigenlijk moet de afdeling ambtsmisdrijven eens onder eigen "mensen" een onderzoekje starten. Hier is sprake van bewust het publiek vals voorlichten. Er zijn genoeg strafbare feiten gepleegt alleen het wordt nu geframed als diefstal wat daarna afgeschoten wordt. Het is Guestlighting in optima forma.

pieterS | 12-01-21 | 22:39

Racistische speelkaarten, dat is pas erg!

Acidstain | 12-01-21 | 18:45

Een persoon van Kleur met losse handjes.
Stop de persen.

Montgomery Burns | 12-01-21 | 18:45 | 3

Het zit ze in de genen.

Boer Harm uut Twente | 12-01-21 | 18:48

@Boer Harm uut Twente | 12-01-21 | 18:48: dit is dan weer racisme. Nergens voor nodig.

dorkovic | 12-01-21 | 18:57

De handjes uit de mouwen zou pas opzienbarend zijn

intrigant | 12-01-21 | 20:40

Vervolgd of niet, het is een sukkel en ik denk dat veel mensen wel klaar met hem zijn.

Zonen-van-Kuifje | 12-01-21 | 18:45 | 2

Waarom blijven ze die vent toch airtime geven, het is pure bagger.

van Oeffelen | 12-01-21 | 18:46

Haha, herkenbaar voor u....

Datzullenwenogweleen | 12-01-21 | 18:48


Akwasi is zielige import ....... die verdient gewoon overheids empathie.


Ervaringsdeskundige | 12-01-21 | 18:45 | 1

Hoi, Angela Groothuizen (& co-morons)

SIogra | 12-01-21 | 18:46

Hoger beroep zaak tegen Akwasi

Pieter Hollenberg: Momenteel is er (nog) geen nieuws te melden van onze artikel12 procedure tegen dhr Akwasi. Het wachten is op het gerechtshof te Amsterdam, of en wanneer zij een zitting willen organiseren om alle klagers de kans te geven het klaagschrift toe te lichten en zich uit te spreken over wat dhr Akwasi teweeg heeft gebracht met zijn geweldoproepende speech op 1 juni op de Dam.

Ik hoop spoedig een datum te vernemen van het gerechtshof, daarna zal ik jullie direct informeren.
www.gofundme.com/f/hoger-beroep-zaak-...

D.Onderop | 12-01-21 | 18:45 | 2

Leuk idee maar volstrekt kansloos. Om succesvol een art. 12 procedure te starten moet je belanghebbende zijn. Ik kan nergens terugvinden dat daar sprake van is. De rechtbank gaat dit niet ontvankelijk verklaren.

Rest In Privacy | 12-01-21 | 19:01

Misschien moet iemand een keer een laptop van A Quasi meenemen met de eis dat een paar uitspraken van hem eerst gewist gaan worden vóór eea wordt teruggegeven. En dan bij de resulterende rechtszaak verwijzen naar deze precedent.

Valse_nootjes | 12-01-21 | 18:44

Jaren geleden was Jan Marijnissen bij de Nieuwe Wereld ('Hoe links ten onderging in de Nederlandse politiek') (2018) Bernard Hammelburg.
www.youtube.com/watch?v=9NrkGq-yX1g&a...

Daar zegt de linkse rakker hij dat jaren geleden linkse Antifa-agressie ook op de universiteiten opkwam.
Dat er mensen geterroriseerd worden die een andere mening hebben. Door andere mensen die zeggen 'wij praten niet meer mensen die wij racisten noemen, die meppen wij in elkaar'
Het is dus niet iets van 2021 of zoiets.

Die rare 'ik wil me zin hebben en anders meppen we erop' zit zowel links als rechts. Dat het niet bepaald een manier is om je gelijk te halen omdat het alleen agressie is, is blijkbaar geen probleem voor ze, terwijl dat nu juist dichter bij fascisme ligt. Heel vreemd. Er zit een anarchistisch kantje aan. Door mensen die dat geweld lekker vinden lijkt het wel.

kloopindeslootjijook | 12-01-21 | 18:38 | 5

Meppen was heel lang overal de modus operandi. Overweeg dat dat beter is dan de submissie die gangbaar is. Voor de meesten dan.

Wassila | 12-01-21 | 18:48

@Wassila | 12-01-21 | 18:48:
Sommige gelovigen vinden het nog steeds een goed idee. Je hebt er alleen een groep 'anderen' voor nodig om de morele drempel te verlagen. Nadenken over waar je eigen ideeën vandaan komen, ho maar natuurlijk.

kloopindeslootjijook | 12-01-21 | 18:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Wit is het nieuwe zwart, Hassan is het nieuwe Kees, zijn is het nieuwe mijn.....

bosmaloot | 12-01-21 | 18:38

Dat is ook wat, als EO-er Jezus zelf interviewen.

johoost | 12-01-21 | 18:35

Racisme van het OM. Simpel.

Graaisnaaiert | 12-01-21 | 18:34
-weggejorist en opgerot-
gebruikesrnaam | 12-01-21 | 18:34

De omroepen hoeven in ieder geval niet meer te huilen dat hun journalisten hun werk niet meer kunnen doen wegens bedreigingen en dergelijke. Als ze zelf al niet bereid zijn om aangifte te doen zijn ze ook niet serieus meer te nemen. De politiek ? Veel geschreeuw, weinig wol. Het OM heeft duidelijk een eigen gepigmenteerde deug-agenda.

Ruikbaard | 12-01-21 | 18:33 | 2

spijker kop.

Trumme | 12-01-21 | 18:39

Hans van der Steeg. Zo heet de EO-vaatdoek die dit allemaal maar laat gebeuren.

obominotie | 12-01-21 | 18:52

Dit gaan we niet kijken, bederft het humeur, weg met die minkukel.

van Oeffelen | 12-01-21 | 18:39

Mensen heb toch een beetje begrip voor Akwasi, hij is ook al vroeger op school aquarium genoemd, als je dan ook nog eens kritische vragen over je eigen gewelddadige uitspraken krijgt zou het ons ook teveel worden

SavingPrivateHenk | 12-01-21 | 18:33

Die Kamerleden zijn niet echt woest. Dat zijn ze alleen maar als de burgemeesterpost aan ze voorbijgaat. Vandaar dat er nu dus ook weer niets gebeurd

Alwayscurious | 12-01-21 | 18:33

Als Gerrit van der Burg nou man en paard had genoemd, dan komen we misschien nog ergens.
Verder kan Akwasie de boom in.

Ruimedenker | 12-01-21 | 18:31 | 1

Weet u wie ook veel negers de boom in kreeg? Juist de KKK.

F. Jacobse | 12-01-21 | 18:41

Als een blanke man dit had gedaan bij 2 zwarte journalisten zat hij nu nog in de bak.
Wat een verziekte justitie hebben wij.

pejo | 12-01-21 | 18:31 | 2

Of Teeuwen bij de Meisjes van Halal.

Muxje | 12-01-21 | 18:36

Had de laptop van Silvana zo gepakt en haar zo bejegend was je bij alle msm en media met de grond gelijk gemaakt en idd tot na de verkiezingen vast gezeten.

Trumme | 12-01-21 | 18:42

Is Den Haag, hiermee bedoelende de 1e en 2e kamer incluis het journaille eigenlijk een dorp geworden: roddel en achterklap en nik zeggend betekenisvol gezever? Het lijkt net de Wie-kent-Kwis wel...

nobodiesunmighty | 12-01-21 | 18:28

Allerlei ontevreden mensjes die wraak willen hebben op 'het patriarchaat' en je al raar aankijken als je Sinterklaas wilt vieren omarmen dit uitschot. De wereld wordt er niet beter van.

SIogra | 12-01-21 | 18:28

Hier maken normale mensen zich toch niet druk om, of wel? Is meer een Hilversums onderonsje.

beldewouten | 12-01-21 | 18:28

Snik snuf, maar de juf noemde me Aquarium! Tien patsen met de roe voor straf.

Zuster01 | 12-01-21 | 18:27

Akwasie bewijst hier ook maar weer zelf een naar en hypocriet te zijn en van die pedoclub bij OM met twee maten meet dat is ook wel te verwachten.

Reebensteeltje | 12-01-21 | 18:27

De reden waarom de blokkeerfriezen genadeloos vervolgd werden:

"De rechtbank neemt het de blokkeerders kwalijk dat de anti-Piet-demonstranten niet konden demonstreren door de blokkade. "Het recht om te demonstreren is een grondrecht. Verdachten hebben het recht echter in eigen hand genomen", aldus de rechtbank."

Vrijheid van Pers is geen grondrecht? Dacht het wel. Waarom mag verdachte, Akwasi, van het OM wel het recht in eigen hand nemen betreffende die grondrecht?

Braindead2000 | 12-01-21 | 18:27 | 3

Is er ooit iemand veroordeeld voor het cancellen van een rechtse demonstratie door te dreigen met een gewelddadige tegendemo?

Muxje | 12-01-21 | 18:33

@Muxje | 12-01-21 | 18:33:
Dat ook nog eens. Het onbetrouwbare OM meet niet met twee maten maar met 3,4,5 .... tig maten.

Braindead2000 | 12-01-21 | 18:38

@Muxje | 12-01-21 | 18:33: Ja. Sterker nog: het is de NVU geweest die via de rechter hebben weten af te dwingen dat een burgemeester demonstraties eerder moet beveiligen ipv afschaffen bij de dreiging van geweld door tegendemonstranten. Hebben die Hitlerfans toch nog nut gehad.

beldewouten | 12-01-21 | 18:39

Toch goed van de EO dat ze dat gesprek/voorval hebben uitgezonden.
Niet zozeer van weer a-quasi, maar omdat woke-types blijkbaar dezelfde waas voor ogen hebben als de bestormers van Capitol Hill.
Als voorbeeld dus.

kloopindeslootjijook | 12-01-21 | 18:26 | 3

Ná 2 weken en geen aangifte?

Trumme | 12-01-21 | 18:34

Daarvoor hadden we deze uitzending niet nodig. Het is toch allang bekend dat die Capitol Hill'ers recentelijk de tactiek die Woke al jaren lang bezigt heeft overgenomen? In de USA dan. Hier is dat (nog) in mindere mate en is het vnml. woke aan wie voor 95% de wanstaltigheden in dit land zijn toe te schrijven.

Grachus | 12-01-21 | 18:39

@Grachus | 12-01-21 | 18:39:
Dat is inderdaad opvallend. Blijkbaar laten mensen zich zowel aan de woke (BLM etc) kant als de Trump-kant makkelijk opnaaien tot geweld in een groep. Alsof ze hun eigen wil verliezen.

kloopindeslootjijook | 12-01-21 | 18:51

Het is in elk geval allemaal uitgezonden. Altijd het beste antwoord op bedreigingen van de persvrijheid.

dihydrogenmonoxide | 12-01-21 | 18:25

Akwasi?

Stop making stupid people famous. Wie geeft er een hemelse neuk om "Akwasi". De man is een doorgeslagen activist met een kort lontje. Wat dan wel weer apart is dat de mensen die "Akwasi" het meest serieus nemen dan weer andere onzin steunen zoals complotwappies van "ON". Ik bedoel, alsjeblieft, we hebben al veel te veel wappies in Nederland. Kunnen we eventjes de grootste gekkies links (of rechts) laten liggen. We hebben grotere problemen.

Overigens denk ik dat "Akwasi" wel vervolgd kan en zelfs moet worden want er is volgens mij helemaal geen aangifte nodig. Maar met welk nut. De man is overduidelijk niet helemaal 100% in de kop. Het zou beter zijn als hij een goede psychiater vind en zich helemaal terugtrekt uit de discussie over hoe we nu eens eindelijk de racistische volkssport gaan oplossen.

Oh, er is overigens niets meer belachelijk dan blanke witte mannen van middelbare tot oudere leeftijd die zeggen dat racisme niet bestaat in Nederland. Dus hou daar ook eens mee op. Nederlanders zijn gewoon best racistisch. Zit in onze genen. We waren niet voor niets zo prominent in de handel in het originele 'zwarte goud'. Dat is gewoon zo, en dat word pas recentelijk aangekaart.

Theodorus.Goldbach | 12-01-21 | 18:25 | 14
▼ 11 antwoorden verborgen

Het zijn mobile devices.

Red shirt | 12-01-21 | 18:25

MSN, politiek, maar ook de geïndoctrineerde doorsnee NL er, allemaal tot mietjes getransformeerd. Gefeminiseerd, genihileerd, geaccepteermaarallesmurfgemaakt. Uitzonderingen daargelaten, zoals die VVD er. Vroegah werd zo n IJkel voor zn ballen gescho.. geaaid. Die dienende mentaliteit moet echt r uit.
Die gozer is de Loki van de Vikingen, tijd dat we weer maatregelen nemen, ketenen aan rotsen, giftige slang boven zn hoofd en nooit meer loslaten. Beloning is op zn minst t Walhalla.

Wassila | 12-01-21 | 18:24 | 2

Vergeet vooral niet de rol van het (voortgezet) onderwijs! Daar worden jongens gefeminiseerd. Van je afbijten is daar al verdacht.

ExitTrajectum | 12-01-21 | 18:32

@ExitTrajectum | 12-01-21 | 18:32: Nou, niet mijn zoon. Sommige contra geaccepteerde gedragsregels aangedragen zeg maar. Werkt goed en zelfs de meester -'off the record'- vindt t prima.

Wassila | 12-01-21 | 18:42

Misschien een leuke klus voor Martin Gaus. Als de neger braaf is tijdens het interview een brokje geven.

Ruikbaard | 12-01-21 | 18:40

Prachtig, en maar niet doorhebben dat ze hiermee als zeer minderwaardige mensen worden weggezet. Maar dat zit natuurlijk in het verdienmodel.

skoftig | 12-01-21 | 19:03

En ik maar denken dat die Mediacourant een soort Speld is.

Der Schnitzeljäger | 12-01-21 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Zodra ik de kans krijg pak ik het aquarium van Aquarium!
Dat zal hem leren. Weg met de visvrijheid!

Portnoy | 12-01-21 | 18:24

Al was het maar een foei gesprek, dan was ik al tevreden...

VanBukkem | 12-01-21 | 18:24

De omgekeerde wereld. Dat voorwaardelijke sepot was bedoeld om Akwasi in het gereel te houden door te dreigen hem alsnog te vervolgen als hij weer de fout in gaat. Maar in plaats daarvan geeft die dreiging Akwasi een vrijbrief in deze zaak, omdat het OM geen zin heeft om hem voor die eerdere zaak alsnog te vervolgen.

Muxje | 12-01-21 | 18:24 | 1

En het probleem is dat het iedere keer regio Amsterdam is dus iedere keer dezelfde Officier en z’n meerdere die deze beslissing nemen. Dit is alleen met een art.12 procedure te doorbreken.

Trumme | 12-01-21 | 18:26

Het OM heeft vast wel iets beters te doen.

DrumPiet | 12-01-21 | 18:23 | 3

GeenStijl ook, zou je denken. Er is behoorlijk wat gaande in Nederland en de wereld die toch beter scoren als boosmaker van de dag.

Theodorus.Goldbach | 12-01-21 | 18:26

Klopt bij de Belastingdienst zitten nog tig Akwasies.

Trumme | 12-01-21 | 18:26

Kijk maar weg. Keurig. Braaf stemmertje, braaaaaaf.

obominotie | 12-01-21 | 18:54

Ik kan rappen
maar ik kan ook gappen
Het OM neemt toch geen stappen
Ze zijn bang dat ik ze in hun gezicht ga trappen
Of een stuk uit hun oren ga happen
Ik ga niet uit een ander vaatje tappen
Want het gaat mij alleen om de flappen
Vandaar al mijn rare grappen
Dat kan je best wel snappen
Ik ga nu kappen
Ik ga even een uiltje knappen
Gaan jullie vanavond om 8 uur voor mij klappen?

Mr_Natural | 12-01-21 | 18:23 | 4

Ontzettend knap van je om zo'n beroerde rap te kunnen immiteren. Chapeut!

aflaatverkoper | 13-01-21 | 00:44
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Rotterdammert1965 | 12-01-21 | 18:23 | 3

Je moet eerst zijn pijn kunnen voelen om hem te mogen interviewen. Hebben ze bij de EO geen christelijke zwarte mensen meer ?

oldandwise | 12-01-21 | 18:22

Wat heeft die Afwaskwassie, een soort juridische teflon buitenkant?

Ow, wacht...

Wijze uit het Oosten | 12-01-21 | 18:22

Dit land is racistisch.
Blanke mensen zijn geen burgers meer die een beroep op de rechtsstaat kunnen doen.
Je hebt een streep voor als je bruin of zwart bent.
De willekeur van het OM krijgt een duidelijk gezicht en het is verbijsterend hoe dat zich manifesteert.
Het hele justitiële apparaat van agent tot rechter is gestoord en subjectief ,want Wilders mag bijvoorbeeld nooit gelijk krijgen denken ze.
Dus..... Precies fuck 'm !!!

pejoar | 12-01-21 | 18:21

Als de NOS iets aan het filmen is dan mag je dus de camera een halfuurtje afpakken zolang het geen stelen is.

area78 | 12-01-21 | 18:20

Activistische poc’tjes worden door het OM daadwerkelijk in bescherming genomen, want kwetsbaar. Hun manier om een bijdrage te leveren aan het meer inclusief maken van Nederland. Gelijkheid voor de wet is alleen maar lastig. En als we dat willen veranderen zullen we initiatief moeten nemen. Maar wie wil dat nog?

ExitTrajectum | 12-01-21 | 18:20

Jammer dat alleen deze 2 kamerleden tot een reactie bereidt gevonden konden worden had graag Jetten Klaver en Sjoerdsma gehoord.

Trumme | 12-01-21 | 18:19

Krom praten wat Recht is.

gebruikesrnaam | 12-01-21 | 18:19

Het Akwasi privilege. De EO is nog mild. Natuurlijk had hem gevraagd moeten worden over zijn Ashanti voorouders. Hij stamt af van slavenhandelaren.

Lafayette | 12-01-21 | 18:19 | 2

De EO is een laffe omroep. Eerst 2 weken dit onder de pet houden en toen het toch dreigde uit te lekken wel publiceren maar geen aangifte.
Nee die EO staat aan Akwasies kant.

Trumme | 12-01-21 | 18:21

Directe afstammeling! Gezien het zeer late jaar waarin slavernij afgeschaft was in Ghana (1998) kun je je voorstellen dat zijn ouders hiervan geprofiteerd hebben en hij dus ook.

zhirek | 12-01-21 | 18:27

Ach een laptop,.. eerst wilde hij garchtenpanden stelen dus hij is op de goede weg.
En dan te weten dat hij een nazaat is van mensenrovers en vrouwenverkrachters.

miko | 12-01-21 | 18:18

Akwalimero: "Zij zijn wit en ik is zwart, en da's niet eerlijk, o nee"

1977 | 12-01-21 | 18:18

Niet mijn OM vriend.

gebruikesrnaam | 12-01-21 | 18:17

Ah mooi. Zodra het kan naar de Apple store voor de nieuwste gratis MacBook. Niet om 'm te stelen hoor, maar gewoon om lekker op te werken. Moet kunnen, lijkt me.

Eric Newby | 12-01-21 | 18:17 | 1

Bruikleen toch?

All_Anonymous | 12-01-21 | 18:21


Was het een blanke of zwarte laptop?

van stampij | 12-01-21 | 18:16 | 3

Het was een grijze,wat nu?

Beschonken_Imam | 12-01-21 | 18:18

Maar wie wint er dan?

Beschonken_Imam | 12-01-21 | 20:23

Uitschot van de maatschappij is het en staat synoniem voor links Nederland

Karel | 12-01-21 | 18:16

Blokkeerfriezen stoppen op een weg. En het OM gaat helemaal stasi op die friezen. Akwasi roept openlijk op tot geweld en er gebeurt niets. Vind je het gek dat mensen boos worden.

brawler | 12-01-21 | 18:15 | 4

@likdoorn : wat denk je nou zelf.. tuurlijk ook dan! En dit zal vast al beklonken zijn van te voren.. Een “koning” is in dit land alleen bij machten om dit uit te voeren.

All_Anonymous | 12-01-21 | 18:47

@All_Anonymous | 12-01-21 | 18:17: Zelfde als in de VS blm brand halve steden plat en plunderen, roven en moorden geen punt maar Capitool binnenlopen is pas een groot probleem.

Jan70 | 12-01-21 | 20:08
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi hoe El Yassini op het einde toch beseft dat het gelijk behandelen niet altijd opgaat.

Tilburger | 12-01-21 | 18:14

Het zijn altijd dezelfde die niet vervolgd worden.

Mr.Crowley | 12-01-21 | 18:13 | 3

Akwasi is een broer van Willem-Alexander, dus dit kon je verwachten.

Eric Newby | 12-01-21 | 18:18

@Eric Newby | 12-01-21 | 18:18: Ik denk een neef.

likdoorn | 12-01-21 | 18:28

@Eric Newby | 12-01-21 | Was Claus ook niet veel in Afrika?

Jan70 | 12-01-21 | 20:10

Voortaan ga ik ook dingen pakken zonder ze te willen stelen. Dat schijnt te mogen.

Beste_Landgenoten | 12-01-21 | 18:12

Een VVD'er die geen wartaal uitkraamt.....Droom ik?

Beschonken_Imam | 12-01-21 | 18:11 | 1
-weggejorist-
TrumpyBear | 12-01-21 | 18:28

Ergens is het gewoon hilarisch om te zien in welke bochten de OM-extremisten zich moeten wringen om deze dertien-in-een-dozijn-crimineel uit de wind te houden.

obominotie | 12-01-21 | 18:10 | 3

Bij rapper Boef was het exact zo.

Trumme | 12-01-21 | 18:23

En die bloggende relnicht uit Zaanstad meen ik met die neus als een adelaar.

F. Jacobse | 12-01-21 | 18:34

Als om het even wie een Artikel - 12 procedure start, kon 't nog wel eens op een vervolging uitdraaien.
Wie doet dat even?

Bakkeleures | 12-01-21 | 21:54

Kunnen we die kneus niet gewoon uit het nieuws houden? 'Het' zet aan tot anarchie, racisme, liegt alles bij elkaar en blijkens maakt het beroving van andermans eigendom tot een persoonlijk privilege.

Jos Tiebent | 12-01-21 | 18:09 | 1

Voor wat betreft de 'juiste' beeldvorming is dit toch heel nuttig?

Wering | 12-01-21 | 18:35

Black privilege

OscarWilde | 12-01-21 | 18:09

Als de besmettingen niet onder de 2000 per dag komen gaan we richting een avondklok.
De covid maatregelen worden met 3 weken verlengt maar de basisscholen zullen binnenkort wel open gaan dit om de besmettingen toch enigszins op peil te houden.
Maar luister goed naar Rutte en Hugo want U moet het samen doen en als de cijfers blijven is het uw eigen schuld.
Straks ook een mondkapje op achter uw eigen voordeur.

likdoorn | 12-01-21 | 18:08 | 3

sorry verkeerde onderwerp

likdoorn | 12-01-21 | 18:14

Volgens mij bent u 1 topic te vroeg.

VanBukkem | 12-01-21 | 18:18

Dit is duidelijk een vervolgverhaal.

Mr_Natural | 12-01-21 | 18:08

Laptops die niet van jou zijn afpakken mag alleen maar ONGESTRAFT als je Akwasi heet.
Laptops die niet van jou zijn afpakken wordt BESTRAFT als je Jan, Piet of Klaas heet.
Dát is het verschil tussen black privilege en white privilege.
N.b. EO heeft/had geen aangifte gedaan, dus waarom doet het OM zo'n dwaze uitspraak........

MK27 | 12-01-21 | 18:08 | 2

Was vanmiddag in de MediaMarkt voor een laptop.... advocaat zegt dat ik vrijdag weer naar huis mag.

Pleegzuster B | 12-01-21 | 18:14

De Media Markt is dicht. Bof je nog dat je als inbreker vrijdag al weer vrij bent.

oldandwise | 12-01-21 | 18:20

Hey OM. Lik me toga!

gebruikesrnaam | 12-01-21 | 18:08 | 1

Uw spelingscontrole greep in op last van Amazon. U bedoelde vast togges?

F. Jacobse | 12-01-21 | 18:10

Niet vervolgen!
Het is te duur.

Iets_met_bont | 12-01-21 | 18:06 | 1

Hebben ze bij Wilders anders geen problemen mee gehad, maarja die is natuurlijk blank.

TijdelijkOptimist | 12-01-21 | 18:40

Jammer dat Tom niet even navraag deed bij Klaver en Jetten/Kaag. Had hun hypocriete antwoord wel willen horen.

Grachus | 12-01-21 | 18:06

Oh kom op, die sukkel is absoluut mijn vriend niet, maar je kan alles overdrijven, ook een heksenjacht.

captainobvious | 12-01-21 | 18:03 | 6

@grachus het rechtsambtelijk systeem werkt niet voor den normale mensch, staat in dienst van de (r)overheid en daarom is vrouwe justitia bij voorbaat al blind en gekneveld.

All_Anonymous | 12-01-21 | 18:13

Nee. Zijn vrijheid is een verleende gunst, onder voorwaarde. Hij spuugt om het OM. Speelt hier angst, intimidatie of zitten ondertussen te kijken naar landverraders. Die mensen hebben toch een eed gezworen?

Otto Normal | 12-01-21 | 18:15

@Otto Normal | 12-01-21 | 18:15: zijn complete verblijf hier is een verleende gunst. Kun jij je een oorlog in Ghana herinneren? Dus op welke gronden heeft dit heerschap een verblijfsstatus gekregen?

Trumme | 12-01-21 | 18:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zal mijn naam ook maar veranderen in Afwaskwassie, kijken of ik ook overal mee weg kom.

Het antwoord is... NEE. Ik ben te “wit” gepigmenteerd.

Broekpaling_bezitter | 12-01-21 | 18:03 | 2

schmink je als black face misschien lukt het dan wel.

likdoorn | 12-01-21 | 18:13

Hij dacht dat het een raptop was, dus ik vergeef hem in Mijn grenzeloze barmhartigheid.

Mr_Natural | 12-01-21 | 18:02
-weggejorist-
RedneckBoneCollector | 12-01-21 | 18:02

Hmm... brodje ei. Lekker!

gemeentereiniging | 12-01-21 | 18:02
-weggejorist-
funkyd | 12-01-21 | 18:01

Nee hoor. Ik heb Akwasi wél veroordeeld.

Leptob | 12-01-21 | 18:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino