Heel Lansingerland Test. Op cororona
Alle neuzen in gemeente dezelfde kant op
Social
Lansingerland: we hadden er vast wel eens van gehoord, maar dat waren we alweer vergeten totdat de gemeente zich de afgelopen weken ontpopte tot Ground Zero van de Britse (checken of je dit nog wel mag zeggen of dat er dan allerlei Britten boos worden, red.) variant van het coronavirus. Boelveel besmettingen daaro, en daarom gaat de GGD nu ALLE LANSINGERLANDERS IN DE LEEFTIJD VAN TWEE JAREN OF OUDER aan een coronatest onderwerpen. Ondertussen scoort Nederland vandaag een hoopgevend +5499je, maar in dit draadje leest u waarom we ons nog niet rijk mogen rekenen. Of u kunt zich natuurlijk laten """"informeren""" door de NPO van Shula Rijxman.
UPDATE: Basisscholen mogelijk weer open op 25 januari
Reaguursels
InloggenVoor wat dat allemaal kost had je toch bv. aardig wat vitamine D voor risicogroepen en luchtionisatoren voor op hun scholen kunnen kopen.
Vliegen vanuit buitenland mag zonder enige vorm van testen van buitenland naar Nederland voor bepaalde ‘ onmisbaren’ . Expats mogen gewoon vliegen er wordt alleen maar koorts gemeten op het vertrekkende vliegveld. Het is gewoon een willekeur van maatregelen waar sommige extra gestraft lijken te worden en anderen meer waard lijken te zijn voor deze regering.
We zouden elke 2 weken heel Nederland moeten testen, omdat er te veel mensen nauwelijks klachten krijgen en dus niet thuis blijven. Je kan de mensen met klachten testen tot te een ons weegt maar die waren toch wel thuis gebleven omdat ze zich te ziek voelde. Je moet juist de mensen zonder klachten testen.
En hypochonders? Voelen zich ziek, hebben geen klachten en willen wel getest worden. Liefst dagelijks.
Hooikoorts? Hup na de teststraat.
Niezen van de peper? Hup na de teststraat.
Huisstof. Verstopte neus. Hup na de teststraat.
Verslikt. Hoesten. Hup na de teststraat.
Intelligentietesten zou ik verstandiger vinden.
Zeg razista: naar, naar, naar en naar.
4 april 2020: Kinderen reageren anders op de ziekte, ze missen de cytokinestormfase, waardoor ze minder kans hebben benauwd te worden of een ander ernstig ziekteverloop. Andere fasen van de ziekte, besmet raken, het virus vermenigvuldigen en rondsproeien door te hoesten, doorlopen ze wel volgens hoogleraar immunologie Huub Savelkoul van de Wageningen Universiteit. www.geenstijl.nl/5152789/feynman-en-o... obv www.youtube.com/watch?v=wzI_SKNF6YI&a...
NU pas een serieus bevolkingsonderzoek naar de leeftijden 2 - 18 in Lansingerland, maar de beslissing basisscholen over twee weken te openen is alweer gevallen.
Er is veel nepnieuws rond corona, en dat kinderen geen bijdrage leveren aan verspreiding, is daar een heel belangrijk deel van. Door deze foute informatie vanuit het OMT, RIVM en kabinet hebben scholen en ouders NOOIT de juiste maatregelen genomen en zitten we nu met een depressie en een derde golf. Foutje bedankt!!!
Als kinderen (beginnen te) hoesten behoren ze thuis te blijven. Net zoals dat gebeurt wanneer er een griepgolf rondwaart. De mensen moeten eens gewoon zelf en vooral logisch gaan nadenken i.p.v. naar allerlei 'professionals' te luisteren (die elkaar tegenspreken en regelmatig van mening veranderen).
www.herstel-nl.nl/
Voor een rationeler beleid in de coronacrisis. Coen Teulings is laatst ook te gast geweest bij Kelder: www.nporadio1.nl/economie/28848-coron...
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 10-01-21 10:00 tot 11-01-21 10:00 is;
50-59 1 persoon
60-69 1 persoon
70-79 15 personen
80-89 24 personen
90+ 9 personen
< 50 0 personen
Totaal 50
Waarvan 10 in het ziekenhuis
Waarvan 20 in het verpleeghuis
Waarvan 25 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 2 personen
40-49 3 personen
50-59 8 personen
60-69 11 personen
70-79 17 personen
80-89 13 personen
90+ 4 personen
< 50 0 personen
Totaal 59
Precies dat. Waarom mensen onder de 70 lastig valllen met dat gifvaccin. Bescherm de zieken en kwetsbaren. Net als bij de griep. Besmet zijn zegt niets.
@MooseNL | 11-01-21 | 18:56: Groot deel van de patienten op de ICs is 50-60 jaar oud, of zelfs jonger volgens NICE website.
@Diederik_Ezel | 11-01-21 | 19:03: Ook dat zijn vaak mensen met onderliggende kwalen. Dus laat mensen die kwetsbaar zijn of zich voelen, zich vaccineren.
Thanks Mikes! ik ben geen virusontkenner. Het virus is daar, en mensen gaan er aan dood. Maar wat ik wel wil zeggen dat wij nog steeds midden in een massyhysterie zitten waar wij niet meer uitkomen. De oorzaak hiervan is de media, virologen en politiek die al maandelang zo zitten te provoceren, dat de meeste mensen het niet eens meer in de gaten hebben dat wij het hier NIET met een ontzetend dodelijk virus te doen hebben. En daarom mikes, ik ben je dankbaar door jouw berichtgeving elke keer..
@Ijsbeertje | 11-01-21 | 19:37:
Graag gedaan!
@Diederik_Ezel | 11-01-21 | 19:03: vreemd, onder de 50 nauwelijks zieken/opnames/doden volgens de cijfers, maar de meeste Ic patiënten zijn onder de 50?
Waar haal jij je cijfers vandaan?
Hoe kan dat dan?
Dank Mike.
Ik las dat 27% van de positief geteste mensen het huis verlaat. Tja.
Gaan ze op kamers?
Ik ken ondertussen ook iemand met diabetes, overgewicht, longaandoeningen en 60+ die Covid19 met slechts een snotterige neus bedwongen heeft. Terwijl de overledenen uit een vorige tegel volgens mij vrij gezond waren. Geen bijzonderheden behalve 1 persoon die als arts veel blootgesteld is geweest.
het maakt niet uit wat je doet lekker het virus laten gaan,lockdown of niet het maakt niks uit.tijd dat we normaal gaan doen.
Flikker toch op met die onzin...
Welke onzin en welke homoseksuelen?
Al dit soort dingen is onzin zolang ze op Schiphol komen en gaan zonder paal en perk te stellen.
Al dit soort dingen is onzin zolang ze (onze overheid) niet adviseerd extra vitamine D3 te pakken en mensen na een positieve test of klachten niet gaat behandelen (Ivermectine bijvoorbeeld).
Oh ja, basisscholen open... Kunnen die potentiele virusfabriekjes niet gewoon veel beter thuisblijven? 2-3 weken met zijn allen zoveel mogelijk en zo goed mogelijk alle contacten vermijden en we hebben een kansje. Hoe moeilijk kan het zijn?
Als zelfs jij en ik het kunnen bedenken niet heel moeilijk.
Dit. Echt. Met dit bewijzen ze zo het circus in te kunnen. Iedereen mag failliet en naar de klote maar de kinderen, die mogen voorop samen hokken.
Burgerlijke ongehoorzaamheid hiero.
Dat is toch precies wat Rutte net voor kerst invoerde?
@Timide_Aso | 11-01-21 | 18:04:
Kees de Lange me dunkt. Die man is een grotesque faalhaas eerste klas. Hoe zo'n randdebiel überhaupt mag meepraten is mij een raadsel. Oh en hij is lobbyist voor de olieindustrie, maar klimaatrelativisten hangen aan zijn lippen terwijl hij ze voorliegt. Walgelijk mens.
Oh en hij is wiskundige. Lult dus maar wat.
lol
De DNA database groeit. Ff snel een grotere harddisk kopen voordat ie als torrent aangeboden wordt.
U gelooft ook in Sinterklaas en andere sprookjes?
@Bigaroque | 11-01-21 | 17:48: alleen in Zwarte piet.
Grote uitbraak op een basisschool dus gooien we die maar versneld open. Wat is de intelligente logica hierachter.
Vraag dat maar aan professor Barabas Spriet...
De regering wil kennelijk graag een veenbrand in stand houden. Liever dat dan wat langer blussen.
Inmiddels een derde mutant opgedoken, nu van Braziliaanse oorsprong en ontdekt in Japan, na aankomst van reizigers op de luchthaven. Deze heeft veel weg van de Britse, maar net niet helemaal.
De kans op mutaties is evenredig met de hoeveelheid virus in omloop en die neemt alleen maar toe. We zullen meer mutaties zien en het wachten is op die, welke niet alleen besmettelijker, maar ook dodelijker is.
Ook daarom zaak om zsm allemaal te vaccineren. Er zullen altijd bijwerkingen zijn maar die zijn minimaal. Helemaal vergeleken bij die van een doorgemaakte infectie met kans op post-virale auto-immuun syndromen, die je sowieso in bepaalde mate altijd ziet. Dit virus moet snel bedwongen worden, anders zullen vele mensen deze zomer niet meer meemaken.
"Het is maar een griepje".
Wie dit nu nog beweert is niet helemaal goed snik.
Het is maar een coronaatje dan?
Neem vast wat Ivermectine.
Ha leuk, een influenzer. Welke organisatie is u precies van
@Samtari | 11-01-21 | 17:47: Van een GGZ, maar dan niet als medewerker
Gaat het wel goed met je zo zonder Trump?
Het is ook maar een griepje..
Mee eens, dat dit virus zo snel mogelijk bedwongen moet worden. (Niet tegen elke prijs) Ik herinner me je reactie nog, toen er werd voorgesteld om de risicogroepen extra vitamine D te geven. Er waren genoeg studies die aangaven dat het hielp. En de risico's van extra vitamine D waren verwaarloosbaar. Maar jij was tegen. Hetzelfde voor IVERMECTIN. Ook een corona ziekenhuis was niet nodig. En nu moet iedereen zo snel mogelijk worden gevaccineerd. Volgens mij speelt er bij jou iets anders. Verkiezingen?
mij maak je niet meer bang,ik heb net nog een vleermuizen soepje besteld (smaakt prima)
@Spychopaat | 11-01-21 | 20:56:
Met Sambal erbij?
GeenStijl zou dit linkje moeten publiceren in het artikel:
www.linkedin.com/pulse/ziekenhuisopna...
Inderdaad een interessant artikel! Geeft toch wat andere kijk op de copy/paste cijfers die klakkeloos rond worden gebazuind.
Als het op de Linked staat....
@Timide_Aso | 11-01-21 | 18:26: Helemaal mee eens.
@Gulliver | 11-01-21 | 18:54: ....dan klopt het...wilde u zeggen?
Ze gaan kinderen van 2 jaar martelen omdat ze niet in staat zijn om te handhaven dat volwassenen een mondkapje dragen, niet in grote groepen bij elkaar komen en zonodig massaal naar zuid-limburg moeten omdat ze zogenaamd nog nooit een paar cm sneeuw gezien hebben.
"Martelen", overdrijven is ook een kunst
U doet u naam eer aan.
Wat hebben die mondkapjes ermee te maken. Die werken niet. Juist het tegenovergestelde bereiken we ermee
Dat is het gekke aan het verhaal, 60.000 mensen testen omdat we zelf een slap land zijn met slappe regels. Met je advies om in quarantaine te gaan, allemaal vakantiegangers die hun reet ermee afvegen en er mee wegkomen.
Als we het gebied van Lansingerland nou aan België of Duitsland doneren, zijn we van alle ellende af toch?
Ja joh, dan heb je er weer een gebied in Nederland bij waar het hele jaar door vuurwerk verkocht mag worden en de benzineprijzen een stuk lager zijn. Ik zeg doen!
Het gebied ligt in Z.O. ZuidHolland.....
@Lupuslupus | 11-01-21 | 17:20: Krijgen ze alles wat tussen Lansingerland en België ligt ook gewoon bij. Kan mij het schelen, alle Rotterdammers en west-Brabanders ook weg.
@Bigaroque | 11-01-21 | 17:50: lol.
Of ze gaan iedereen vaccineren i.p.v. testen, kost net zoveel tijd.
Kinderen vanaf 2 jaar? Ze zijn echt van de pot gepleurd. Je bent als ouder echt knettergek als je een kind van een jaar of 3 laat testen.
Ach, zou mij niets verbazen. Ze werpen en brengen het binnen de kortste keren neer in een crèche.
Waarom Hunter?
Uw naamgever was overigens ook niet vies van wat chemische stimulansen.
@MoonBeebe | 11-01-21 | 17:08:
Helaas.
Maar gaan ze in Lansingerland ook de verkiezingen uitstellen? En heeft dat dan gevolg voor héél Nederland zodat we in het ergste geval nog víjf jaar met rutte opgescheept kunnen zitten.
Wat denk je zelf?
De democraten stemmen per post, de Republikeinen staan liever in een rij [waarom weet ik niet, schijnt zo te zijn]
Dat zou desastreus zijn voor de uitslag.
Maar die verkiezingen gaan gewoon niet door. Daar had ik April vorig jaar al zo mijn ideetjes over.
Dus beste burgers.. wees gerust.. uw lekker ingewerkte team nitwits zal over u blijven waken tot wij over 3 jaar veilig zijn.
Zoiets.
Republikijnen volgen vaker Trump en complotsites als zou Corona een hoax zijn of n griepje. Democraten zijn banger en vinden de postoptie een uitkomst
Heel goed. Dit soort zaken hebben we nodig: gewoon bruut alles testen. Een beetje Japan, China, Zuid Korea gaat ons, en onze economie (!!) ENORM helpen. Wat NIET helpt zijn restaurants die toch 'illegaal' open gaan, burgerlijke ongehoorzaamheid tonen. Dat is enorm dom.
De opstand moet ergens beginnen uw blijft lekker binnen
Mooie link! Altijd wel ingewikkeld als een emeritus hoogleraar opstaat. Geen belangen meer, maar publiceert vaak ook niet altijd meer (met harde peer reviews etc), dus wetenschappelijk gehalte niet altijd gegarandeerd.
Helaas is deze hoogleraar van het tweede soort, die zijn meningen uit, citeert uit zelf gekozen artikelen, maar dit niet hard wetenschappelijk laat onderbouwen.
Slimme leiders zouden Lansingerland eerst maar eens op slot gooien als het zo gevaarlijk is. Onze grote leiders gaan alle Lansingerlanders testen.... en dan? Toestanden zoals Londen in NL in 3,2,1... maar dat UK virus is al lang en breed in Rotjeknor
Zou een goed idee zijn.
Hé slimme leider, Is doodschieten en verbranden niet nog een betere optie?
@zuurtjeregen | 11-01-21 | 17:49: tikkeltje overdreven lijkt me
Misschien willen ze gewoon ieders DNA hebben omdat er nog een cold case op de plank ligt bij de politie?
Ik vraag me ook af wat ze met die afgenomen tests doen. Je leest wel eens dat ze tests van een paar maanden geleden opnieuw bekeken hebben en er dan achter komen dat een bepaalde variant er toen al was. Maar die tests worden dus blijkbaar bewaard. Worden die op naam bewaard? Het is natuurlijk een uitzonderlijke situatie waarin we ons nu bevinden, een situatie waar hopelijk geen misbruik van gemaakt gaat worden want de situatie leent zich daar perfect voor.
@Sinterbikske | 11-01-21 | 17:01: Klopt, alle swabs met negatieve uitslag worden vernietigd (zeggen ze) de positieve worden bewaard. Check even Youtube waar Wyben van Haga en zelfs Kuzu daarnaar vragen. Antwoord is duidelijk: ja het wordt bewaard en de reden waarom is wordt niet echt uitgelegd. Mag je er zelf bij bedenken.
@DeAapUitDeMouw | 11-01-21 | 17:05: Daar wil ik dus echt geen uitspraken over doen, maar ik ben wel bedachtzaam. De overheid en privacy is al eerder niet zo’n goede combinatie gebleken.
@Sinterbikske | 11-01-21 | 17:12: Nee, daarom zeg ik ook dat je het zelf mag invullen. Ik ga daar ook niks over zeggen want zie nergens iets van onderbouwing. Bedachtzaamheid en gezond wantrouwen is zeker een hele goede eigenschap van je. Voorbeelden genoeg waar het mis gaat tussen overheid en bevolking.
Dat zou wat zijn zeg, zo had ik het nog niet bekeken. Wel gaaf, van heeeel Nederland het DNA op de plank. Die Ollongren drijft zo van d'r stoel.
@DeAapUitDeMouw | 11-01-21 | 17:05: Ach, die redenen komen vanzelf een keer...
Maakt het allemaal uit? Gewoon niemand vermoorden of verkrachten enzovoorts.
Haha.
U heeft gelijk, dit vraagt om antwoorden.
Daarbuiten denk ik dus niet dat het zal gebeuren want strookt niet met de huidige wetgeving. En dat is ongeveer het enige dat die jan doedels kunnen.. kleuren binnen de lijntjes.
Ja misschien gaan ze heel landsingerland zelfs wel klonen joh
De makke schaapjes in NL moeten nog weer even bang worden gemaakt want anders zijn ze niet zo volgzaam meer.
Natuurlijk. Anders schiet het nooit op met het uitrollen van het 5G netwerk.
@42 | 11-01-21 | 16:46:
Volgens mij zijn de telecomproviders daar al mee bezig. Lekker snel internet. Heerlijk.
Kijk je uit dat je geen straling vat?
Ah, let je op met de straling van je telefoon! Ook gevaallijk!
@Gulliver | 11-01-21 | 16:59:
Via mijn werk kom ik al voldoende in contact met RF. Dus wees maar niet bang. Maar wel sneu eigenlijk dat u zich geroepen voelt op elke kritiek die er is op het beleid 5G te roepen.
@mlmn | 11-01-21 | 17:04: Beetje uitgemolken idd. chemtrails!!!
"schaapjes"
Ga terug naar facebook.
Ik weet nog dat wij heel lang geleden, toen we in de zesde klas zaten, we een half jaar onderwijs genoten in de koffiekamer van de onderwijzers. De school werd te klein maar ons groepje was ook heel klein (+/- 14 kinderen). Rondom school hingen een soort van luchthoorns die geactiveerd konden worden middels een knop aan de muur in die ruimte.
Die toeter werd gebruikt vlak voor half negen als teken dat we naar binnen moesten. Ook om tien uur want dan was het speelkwartier en weer om kwart over tien als het speelkwartier voorbij was. Zo ging die toeter dus elke dag meermalen. Ook 's middags.
Nu klapt de juffrouw in haar handjes 'kom, we gaan naar binnen' en ze loopt de halve speelplaats af te kutten om ook de laatste kindjes mee te krijgen. Alles moet met liefde.
Geef mij maar die toeters. Dat is gewoon duidelijk. En ik heb wel eens stiekem op die toeterknop gedrukt. Leuk man!
Soort halve amsterdamse paaltjes die op zijn kop hingen en een soort opengesneden waren. Bij ons waren de hoorns blauw.
Wij hadden zo'n mooie scheepsbel en wie straf had moest dat ding weer blinkend poetsen.
Gewoon een mitrailleursnest bouwen, een megafoon, indien nodig een traangasschieter.
Ze zijn al binnen voor de juf het komt verzoeken.
Wij hadden een grote bel (zo een als de kerstman heeft) en als je in groep 8 zat had je een of twee weken per jaar bel-dienst. Dan mocht je de pauze bel flink hard laten bellen. Heerlijk was dat!
Bij mijn zoon op school hebben ze gewoon nog toeters.
Basisscholen weer open?
Daar begin een herhaling van de 2e golf;
Kinderen worden nauwelijks ziek, maar dragen het virus wel. Kind wordt thuis besmet door een wappie-ouder, besmet klasgenootjes, die hun ouders thuis weer besmetten. En we beginnen weer opnieuw.
Wacht nou gewoon nog 4 weken langer tot er nauwelijks nog mensen zijn die het virus dragen.
Goed plan, corona kan niet door kinderen verspreid worden. Zie boven.
Eeeuh.... volgens de verhalen begon het met 1 besmette persoon. Dus als het volgens jou over is als er "nauwelijks" nog mensen zijn die het virus dragen (stuk of 100, 1000 ?), dan kan jij beter weer eens naar de basisschool gaan ipv je kinderen.
Als je zo redeneert kan je de komende 4 jaar alles dicht houden. Want het kan altijd nog wat beter/lager. Virus blijft gewoon en 100% zeker is ook dat er altijd mensen zijn die niet braaf zullen zijn. Dus weg gaat het virus voorlopig niet.
Volgens jouw redenatie zullen wij voor de rest van ons leven en ons nageslacht in lockdown moeten vanwege besmettingsgevaar.
Misschien is het een idee om maar gewoon te accepteren dat mensen besmet worden. En ja, er gaan dan een paar mensen dood en er zijn een aantal die moeilijk kunnen ademen. Maar ja: de meesten die last krijgen van corona, hebben zo wie zo geen goede gezondheid. Dus die aso's die ongezond leven zorgen er voor dat de rest in gevangenschap mogen blijven.
Zeker weten. UK variantje goed verspreiden terwijl iedereen denkt dat het over is (want de cijfers dalen een beetje nu en Rutte en Schoen zien 17 maart aankomen!), en de vierde gold is gegarandeerd enorm. WEER 1000 patienten die niet worden geopereerd, wseer 1000-en long-COVID-patienten erbij en ja ook weer 1000-en onnodige sterfgevallen. Niks bangmakerij, gewoon feiten.
We krijgen dus geen derde golf maar een herhaling van de tweede golf?
Zal de beer dan eindelijk loskomen ? www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
Ben benieuwd.
Ik denk dat die beer nog in diepe slaap is...
Nee, joh.
Lobbygelul voor meer poet.
Poet die er trouwens wel bij moet.
Geen weldenkende ondernemer gaat de helft van het land zich tegen in het harnas werken.
Een heel juist besluit, maar te laat. B117 heeft zich allang verder verspreid. Wederom een gemiste kans.
Plan is ook nog niet uitgevoerd, zal niet voor april lukken schat ik zo.
Hier een bus en flyer oproep komt allemaal leuk testen.
En op teletext: Gezien de vele allergische reacties na de vaccinatie: Het rode kruis staat voor u klaar.
Wat hebben wij het goed.( Moet je zeggen van Twitter)
Ja, maar van corona ga je deaudt en zo, wat heb je liever?
@jemagookniksmeer | 11-01-21 | 16:43: Ik niet heb ik gemerkt.
@DeAapUitDeMouw | 11-01-21 | 17:27: de oom van Anne Frank leefde ook nog. Was dan de holocaust ook te relativeren?
Had vernomen uit the usa dus nog niet gefactcheckt dat een arts overleden (California) is na het inenten. En dat 55 plus en nog veel ouder hart problemen hadden gekregen na het inenten. Morgen komt daarover een video uit. Een link morgen dus.
Het klopt, er is een arts overleden aan immune thrombocytopenia na inenting. Of er een relatie is met het vaccin wordt momenteel onderzocht nog.
Ter info, ten tijde waren er reeds 5 miljoen mensen ingeënt met het betreffende vaccin.
@42 | 11-01-21 | 16:37: En zelfs als blijkt dat dit gelinkt is aan de vaccinatie, en het blijft bij, zeg, 1000 gevallen over de hele wereld, dan is het nog altijd 100x beter dan NIET vaccineren. Zo simpel is het.
@Elpefo | 11-01-21 | 17:05: Dan heb je het alleen over de korte termijn effecten. Gezonde mensen die niet ziek worden inenten is draconisch.
@Elpefo | 11-01-21 | 17:05: We gaan het zien, we gaan het zien... de grote vaccinatietest is in volle gang momenteel en laten we de resultaten even afwachten zou ik zeggen. Goed idee om iets dat niet langdurig getest is op je hele bevolking los te laten en wie weet helpt het. Ik hoop het althans van harte want het zou toch een dompertje zijn als het tegenvalt.
55 plus, hart, dan was t sowieso dor hout en ligt t niet aan het vaccin. Of gelden er nu andere logicas?
Jawel, ik kan de prik ophalen. Oftewel: 14 februari zit ik in het vliegtuig naar tropische oorden.
Met behoud van uitkering, jawel.
Ik ben namelijk afgekeurd vanwege -kuch- psychisch niet helemaal OK, lol.
*levensgenieter is*
21 jan 18.33 adam rai auditorium
12 feb 17.13 adam rai
Ik bied 15 euro voor je plekkie.
¡dales mis saludos de mi parte!
@Lorejas | 11-01-21 | 16:35: 150 Euro in een bruine envelop
@SterF... | 11-01-21 | 16:36: como tu sabes adone voy. Estas adivinando? No, yo se, hemos hablado de mi destino. Pero sabes, todo es chiste, no?
@King of the Oneliner | 11-01-21 | 16:38:
¿broma? Espero que no. Te deseo lo mejor.
Ben je dan geen uitzuiger ipv een levensgenieter? Als ik je plempsel zo lees ben je prima in staat om wat nuttigs te doen ipv met behoud van uitkering in het zonnetje te zitten.
@SterF... | 11-01-21 | 16:43: Gracias. Voy a listar mi maleta entonces.
lol
Goed gedaan. Sjappo.
De enige manier om te ontsnappen aan de horrorshow die bvNederland is geworden.
Bon Voyage amice!
@geen koning | 11-01-21 | 17:39: Gracias, ik voel nu al die Caribische zee om mijn b..... n kietelen.
Ακριβώς επειδή είναι δυνατό! Σας εύχομαι ένα καλό ταξίδι και να το απολαύσετε.
het kost een hoop geld, en uit eindelijk iemand die getest is en gezond verklaard op bezoek buiten de regio, of als vertegenwoordiger weer aan het werk buiten de regio en je kan opnieuw iedereen testen.
Het is volstrekt nutteloos. Maar laat publiek geld verspillen maar aan thuishobbyende ambtenaren over.
Hou 8 februari in de gaten , dan gaan we weer de 3de golf in. Zeker met die nieuwe variant.
En 8 maart, en 8 april, en zo voorts. Wat wil je nou, eeuwige opsluiting?
@MoonBeebe | 11-01-21 | 17:00: Ik wil zsm een redelijk 'normaal' terug. Daartoe moeten jij, ik en rest van NL: 1) ons aan de maatregelen houden en goed, niet half; 2) we ons snel laten vaccineren en 3) moeten we vooral nu de lockdown niet te snel opheffen omdat de cijfers nu al 1 weekje dalen. Dus scholen etc dicht tot de voorjaarsvakantie. Ondertussen kijken wat die B117 uitvreet en DAARNA pas evt. verlichting maatregelen. ANDERS mag je in april, mei en juni de hele sakkerse zooi WEER dichtgooien.
@Elpefo | 11-01-21 | 17:08: Heb je nou nog niet door dat dat normaal waar je het over hebt helemaal niet terug komt? Dream on.
Met een correcte PCR test had je de mutatie veel eerder kunnen detecteren. Maar ja, er zitten mongolen bij het RIVM en de regering.
Met een PCR is het onmogelijk om een mutatie te detecteren.
@42 | 11-01-21 | 16:30: Met 3 primers en een NGS database haal je ze er allemaal uit. Vanochtend nog een presentatie van een Viroloog hierover gezien. Met de phylogenetische weergave van meer dan 50 COVID19 mutaties.
@boerzoektscheet | 11-01-21 | 16:36: Wij houden vast aan onze microbiologische expertise, omdat we zorgvuldigheid zo belangrijk vinden. Oh wacht, helemaal niet. We falen gewoon keer op keer.
@boerzoektscheet | 11-01-21 | 16:36: Dat is geen PCR test, maar dan gaan we het virus sequensen. Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar absoluut niet haalbaar om dat op een dusdanig grote schaal te doen. Om over de kosten nog maar niet te spreken. Dus ja het kan, maar niet op de schaal waar we het nu over hebben.
@boerzoektscheet | 11-01-21 | 16:36: We doen hier veel te weinig sequencing.
Staatsm
Stapje voor stapje richting verplichte dinges.
Het riool werd hier zojuist doorgeblazen, waarmee weet ik niet, er zat naast stront ook nog een raar luchtje aan. Misschien waren er te weinig coronabesmettingen in de straat, en hielpen ze op deze manier nog wat besmette lucht de huizen in. Bij mij kwam het doucheputje door de kracht omhoog.
Zo ver we weten wordt het virus niet door goudvissen en/of schildpadden verspreid. Dus het zal wel mee vallen met het risico dat u loopt.
@42 | 11-01-21 | 16:28: Het virus blijft vrij lang hangen in het riool, en wordt constant vernieuwd. Heeft niets met goudvissen of schildpadden te maken.
@Vuurwezel | 11-01-21 | 16:34: Het virus is detecteerbaar in het riool. Maar niet in hoeveelheden die we als infectieus kunnen aanmerken. Daarnaast kan ik me niet voorstellen hoe het virus zich daar zou kunnen 'vernieuwen'.
Zolang het de ventilator maar niet heeft geraakt.
@42 | 11-01-21 | 16:42: Het is een riool. Het virus wordt vrijwel constant ververst door ontlasting van besmette mensen.
Welja, kost maar 65 euro publiek geld de neus. Wat kan het schelen!
Basisscholen dicht, basisscholen open, waar is dit kabinet in godsnaam mee bezig? Dit is geen coronabeleid, dit is in het wilde weg op je heen schieten.
Maar wereldwijd weet bijna niemand het. Ok, Israel en Azië? Iedereen doet maar wat.
Zeker met de nieuwe variant, kan het nog eens uit pakken bij jonge kinderen. 70% besmettelijker, dan is een 3de golf Zo gemaakt.
@endtotrolling | 11-01-21 | 16:34: Is die 70% eigenlijk al wetenschappelijk aangetoond? Ik hoor mensen dat vanaf het begin al overal roepen, maar dat is toch nog helemaal niet onderzocht? Evenals de ernst van die nieuwe variant.
@2Little2Late | 11-01-21 | 17:05: het is wel besmettelijker dan de vorige versie. In UK kun je duidelijk zien dat het de vorige versie namelijk verdringt.
@Hadena | 11-01-21 | 17:09: Oké, maar het ging mij even om die 70% die om de haverklap wordt aangehaald. "Besmettelijker" zegt namelijk niet zoveel. Dat kan ook 5% of 10% zijn.
OT: Twitter verliest meer dan 11% op de aandelenmarkt na het verbannen van trump.
Mooi!
Waarom zou je sowieso aandelen twitter kopen? Ze maken "officieel" toch helemaal geen winst, eerder verlies...
Waarom zou je überhaupt aandelen Twitter willen kopen?
@Diederik_Ezel | 11-01-21 | 16:22: Om te speculeren. Zo heb tijdens het thuiswerken het afgelopen jaar dubbel verdiend.
@heldheino | 11-01-21 | 16:24: Ik heb vroeger weleens met opties wat geprobeerd. Dan zit je een dag lang te klooien en te stressen voor een paar honderd euro. Is mij de stress niet waard en lange termijn posities in goede bedrijven levert uiteindelijk veel meer op.
@Diederik_Ezel | 11-01-21 | 16:41: In normale tijden is dat ook het verstandigst. In een corona jaar waarin hele sectoren worden lamgelegd en opgeschaald, kan het geen kwaad om vaker een verstandige gokje te wagen. Je moet wel goed nadenken over hoe de wereld er over een paar maanden uitziet. De bedrijven die dan floreren moet je nu kopen.
Op naar de 100% hoop ik.
@heldheino | 11-01-21 | 16:56: Hoe ziet de wereld er over een paar maanden uit?
Ik vermoed dat aandelen wapenfabrikanten en volgsoftwair alsmede private bewaking wel eens het enige florerende zou kunnen zijn over en tijdje.
En of je dan wat hebt aan die paar vuile knaken waag ik zeer te betwijfelen.
Ik heb al een paar maanden het idee dat scholen voor meer besmettingen zorgen dan aangenomen. Van middelbare scholen is dat al bewezen, ik ben benieuwd of het ook voor basisscholen geldt...
Dat zou best wel eens kunnen. Maar daar staat tegenover dat het effect van de kinderen thuis houden op de productiviteit van de (thuiswerkende) bevolking behoorlijk groot is.
Britse variant in Lansingerland/Bergenschenhoek is op een basisschool uitgebroken. Ja dus.
@Zorc | 11-01-21 | 16:50:
En dus gewoon dichthouden. 30 gevallen op een basisschool.
Ik heb al een paar maanden het idee dat MENSEN voor meer besmettingen zorgen dan aangenomen.
Ja.
@loser | 11-01-21 | 17:01: Met name, die mensen die zich niet aan een paar simpele regels willen houden. De mensen die vragen stellen, en denken dat ze slimme antwoorden hebben gevonden. De wappies.
Oftewel iedereen krijgt een oproep om te testen. De getesten worden geadministreerd waardoor er automatisch een administratie van niet getesten wordt aangemaakt die nog een herhalingsoproep krijgen. Aldus het Ministerie van Noord-Koreaanse Zaken.
Na die test kunnen ze ook meeluisteren aan de eettafel.
Breng ze nou niet op een idee....
@Lupuslupus | 11-01-21 | 16:21: Te laat, we werken al aan aan zoiets. Mijn input in deze ambtelijke discussie: niet getesten/gevaccineerden, zoals U, kunnen over een tijdje niet eens meer in een hellhole als Centerparks terecht.
Ik ben denk ik de enige, maar ik voel aankomen dat we straks zeggen: jeetje,d ie britse variant is al best wel aanwezig in Nederland. Tot we straks echt richting code zwart gaan. Dit gaat gigantisch mis.
Nee hoor. Vermoedelijk is de Britse variant wijder verspreid dan we weten. Dat was met de oorspronkelijke variant al best wel eerder hier: "eerste besmetting" ergens in februari. En toen ineens ook mensen die niet in Italië waren geweest of in een ander risicogebied. De Britse variant sluipt al langer door het land, maar was nog niet geïdentificeerd. Ik denk ook dat u gelijk krijgt.
Wuhan-virusalertheid begon ook ongeveer zo, "er zijn wat besmettingen in Brabant" en binnen geen-tijd zat het bijna overal in Nederland. Dus heel gek is je gedachte niet.
Denk het helaas ook. Keek van het weekend de BBC, zag er niet best uit.
Dit is de Lansingerlandse variant.
@Diederik_Ezel | 11-01-21 | 16:21: Zo iets als de npo toch.
@Wybe Wabes Abbema | 11-01-21 | 16:20: Precies. Constant achter de feiten aan. Er zijn geen directe vluchten, is niet heel besmettelijk, bla bla bla. Je ziet toch hoe het er in Londen aan toe gaat. Dat is echt geen overdreven gedoe. En dan hier het RIVM dat heel relaxed opmerkt dat het bij ons in de hoofdstad ook al 'rondgaat'. Waarom is die stad niet op slot? Echt serieus. Waarom laten we het maar begaan? Zodat die 50 er straks 5000 zijn? En die 5000 straks 500000? En dan die Van Ark die van haar blaadje opleest dat een BIG registratie wel fijn is als je een filipijns cruiseschip met IC faciliteiten kan lenen. Ja, dank je de koekoek, als je straks met een file aan ambulances voor het ziekenhuis staat.
@BBRDWR | 11-01-21 | 16:35: De grootste boosdoeners zijn de reizenden. Zolang Schiphol niet op slot gaat blijft men achter de feiten aanlopen. Schiphol en grenzen dicht, dan actie ondernemen. Als er 10 kranen in je huis open staan draai je ze allemaal dicht voordat je gaat dweilen en laat niet 5 open staan.
@Lorejas | 11-01-21 | 16:27:
Klinkt als de titel van een liedje van Annie MG.
@BBRDWR | 11-01-21 | 16:35: Je zou bijna denken dat er iets achter zit. Maar ja, zodra je daarover begint, ben je een gestoorde wappie die zo gauw mogelijk opgesloten moet worden. De overheid doet het fantastisch!!
@2Little2Late | 11-01-21 | 17:03: Juist toen iedereen dacht: Het zal me wat zaten we ineens met een Engelse variant. Die ook kindjes besmet.
Of kindjes eerder al besmet werden zullen we nooit meer weten. Want kindjes 'waren gewoon niet te besmetten en niet besmettelijk.'
Of een psychopaat heeft meerdere buisjes virus uit het Wuhan lab meegenomen en strooit om de paar maanden een nieuwe leeg.
Of, en dat kan ook, is dit gewoon hoe dit virus zich gedraagt? En dan hou ik mijn hart vast voor een ieder achteraan de rij voor het vaccin.. Dan krijgt je ongetrainde lichaam ineens een commandotraining te verduren ipv. een uurtje sportschool.
Ik zou nu we de economie toch aan het slopen zijn dus gewoon even iedereen willen verzoeken om voorzichtig aan te doen, kan geen kwaad?
De speeltuintjes in de periferie van onze hoofdstad lieten mij vandaag iets heel anders zien. Het jonge rapaille stond elkaar vol in de smoel te gillen.
Hadden ze waarschijnlijk afgekeken van de essentiële eredivisie gister?
En dan kan inderdaad alles net zo goed weer open.
Zelf zou ik toch maar even aankijken. Met de kanttekening dat ik geen halve waarheden, onwaarheden, leugens, en croonende ministers meer wens.
Als iedere gemeente dit nou eens zou doen, kunnen we binnen een paar dagen het kaf van het koren scheiden.
Ow, wacht, Hugo heeft de testcapaciteit daarvoor niet op orde.
Dus modderen we maar weer door.
En die testen zijn maar net iets nauwkeuriger dan een muntje opgooien.
@Vuurwezel | 11-01-21 | 16:20:
Wappiepraat.
@Vuurwezel | 11-01-21 | 16:20:
Verbaas jij je er nooit over dat wanneer de besmettingen omhoog gaan, enige tijd later de ziekenhuisopnames ook in aantal stijgen?
@Gulliver | 11-01-21 | 16:23: Alles wegwuiven met "Wappie" begint op een gegeven moment toch wat sneu te worden, maar hee, je komt op die manier zonder inhoud toch op je posts per dag.
@Tragicomix | 11-01-21 | 16:25: Ah, je bent je antwoord met "Verbaas jij je er nooit over", dat betekent dat de rest gewoon genegeerd kan worden, wegens onzin.
@Vuurwezel | 11-01-21 | 16:30: Haha Juist.
@Tragicomix | 11-01-21 | 16:25:
Nee natuurlijk niet.
Ik zou zeggen dat los van Corona er nog een ander virus rondgaat, dat van complot denken en onnozelheid.
@Vuurwezel | 11-01-21 | 16:30: Gulliver heeft narcistische trekjes. Hij vindt het heerlijk als mensen triggeren op zijn wappiegeroep en daardoor voelt hij zich slimmer dan anderen. Het leven van een narcist is echter leeg en treurig. Negeren is de beste remedie.
@DeAapUitDeMouw | 11-01-21 | 17:14: Misschien moet iemand hem eens een staande spiegel sturen, dan zijn we hier vanaf.
Je doet internationaal pas mee als je een eigen Corona variant hebt. Maar dan moet je hem wel als eerste ontdekken hè. En zo snel zijn we niet.
ligt dat naast Schubbekutteveen?
Nee, bij Rottedam.
"Lansingerland is de gemeente die op 1 januari 2007 is ontstaan uit de fusie van Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk en Bergschenhoek in de Nederlandse provincie Zuid-Holland. De gemeente telt op 1 augustus 2020 62.882 inwoners."
Het ligt tussen Zoetermeer, Alphen aan de Rijn, Schiedam, Pijnacker-Nootdorp en Zuidplas (nog zo'n fusiegemeente, waren ooit Moordrecht, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen-Moerkapelle).
@Watching the Wheels | 11-01-21 | 16:17:
Nog erger. Zullen ze veel last hebben van kakkerlakken.
Hier in Schubbekutteveen denken we bij Corona nog aan een Mexicaans biertje.
Bij inwoners van 2 jaar kun je misschien beter de brief naar de ouders sturen, anders schat ik de kans dat ze zich uit eigen beweging laten testen laag in.
lol
Narcistische haatkabouters
Of een influencer betalen om de opkomstplicht te verspreiden onder de peuters. Missen ze alleen de arme kindertjes die geen scherm hebben. Maar het aantal kinderen zonder ipad schat ik bijzonder laag in in Lansingerland.
@herstelkous | 11-01-21 | 16:32: Die zonder iPad moet dan wel in tenminste twaalf andere talen dan de onze.
En nu ook die winkeliers wat lucht geven, GVD!
Waarom niet bijv bepaalde winkels openen op afspraak met een maximum aantal klanten per uur... Er moeten creatievere oplossingen zijn dan alles tot half maart potdicht te laten...
Misschien moeten winkeliers zelf wat creatiever worden:
www.telegraaf.nl/financieel/159554167...
@Gulliver | 11-01-21 | 16:17:
Ondernemen heet dat.
Leuk idee van een echte ondernemer.
@Gulliver | 11-01-21 | 16:17: Heel cool! En vraag me af waarom meer winkels niet meer doen met etalage + een uitgifte luik. Of is dat ook verboden
@Diederik_Ezel | 11-01-21 | 16:23: alleen restaurants en doe-het-zelf zaken mogen “afhalen” aanbieden op locatie. Voor alle andere zaken is dat “verboten” en is alleen thuisbezorgen toe gestaan.
@Gulliver | 11-01-21 | 16:17: waarom niet via een website bestellen?
@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 16:33: Niet iedereen heeft de talenten om zelf een webwinkel op te zetten misschien (of het geld om het door iemand anders te laten doen).
@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 16:33: Omdat een kleine ondernemer dat niet zo maar even doet of het geld voor heeft?
@Gulliver | 11-01-21 | 16:17: U bent zelf de strengste in de leer alhier. Het ging toch om onze 'bewegingen' te beperken?
Want van bewegen krijgen wij covid?
En nu die link met een knipoog naar de winkelier die zich welbewust houdt aan het pogrom?
U mag naar de gevangenis , langs start, dat wel.
Je trekt niet zo snel een blik IC-verplegers over. Dat is juist het probleem. Als het zo makkelijk zou zijn.....
Met een paar honderd red je het niet als de R op twee komt krijg je te maken met verdubbelingen.
500 1000 2000 4000 enz
@Baron_von_Rijswijck | 11-01-21 | 16:12: Ah joh, beetje intuberen lukt iedereen ;-)
Bovendien levert extra IC capaciteit een tijdelijke oplossing. Men heeft toch de neiging de rand op te zoeken van wat net wel en niet kan. Dus dat zou enige verlichting geven maar daarna groeien we toch weer naar de maximale capaciteit toe omdat we de extra marge aan capaciteit toch weer gaan "verjubelen"
Wappies zijn blijkbaar niet alleen viroloog maar ook econoom....
@Baron_von_Rijswijck | 11-01-21 | 16:12: Tientallen verpleegsters - die voorheen vanwege de bezuinigingen ontslagen waren - hebben zich aangemeld om te helpen. Wat kregen ze als antwoord: dank u maar nee.
Er klopt geen zak van al die 'maatregelen'.
@Lupuslupus | 11-01-21 | 16:19:
Bron?
Of stond het op facebook?
@Tragicomix | 11-01-21 | 16:21: Volkskrant van vorige week: “Broodnodige extra zorghanden raken verstrikt in bureaucratisch web”
Zou handig zijn om meteen dat vaccin erin te zetten. Om die superspread variant in te dammen.
Denk niet dat Hugo dat voor elkaar krijgt
Haha, u denkt nog dat dan alles voorbij is.
@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 16:11:
Nee,maar t helpt indammen
Lansingerland, daar wil je niet dood gevonden worden.
Daarom testen ze iedereen, om te voorkomen dat men ziek word en sterft.
Inderdaad, 4 pikkies van 13 jaar hebben de tribune van amateurclub TOGB in Berkel in brand gestoken, ook Lansingerland. Zooitje daar en kudtkinderen.
Nou nou petje af zo snel na de uitbraak , nu eindelijk maar beslist te onderzoeken niet de snelste burgermeester
Onderzoek is echt nodig roept hij...helaas telaat.
Week of 3 geleden was er al sprake van ...
Even een opsomming van de laatste maanden, in het kort:
Ja, maar nee, kinderen zijn niet de oorzaak. Testen hoeft niet op kinderen. Zij zijn niet de besmetters. Kinderen, zelfs met de Brits-Afrikaanse variant, zijn niet de besmetters.
Je zou toch denken dat die cijfers weer omhoog moeten. Dat kan ook anders geregeld worden, hoor!
Tsja. De laatste keer dat Van Dissel zijn poot stijf hield was bij het mondkapjes verhaal. Zouden niet werken. Maar de media bleven maar doorzaniken. De samenleving ook. Nu dragen we ze allemaal. Werkt lekker, of niet? De publieke opinie heeft dit gewild. Dit is geen wetenschap hoor... dit is gewoon volksmennerij.
Dwingend idee: test nu dat hele lansingerland met PCR en over een maand serotologisch. Weten we ook meteen meer over ie PCR "test".
Men weet voldoende over die PCR test. Alleen als je Willem Engel of Van Haga heet, heb je er twijfel over. En zaai je die twijfel maar al te graag verder in de maatschappij.
@Baron_von_Rijswijck | 11-01-21 | 16:14: geen gewenste uitkomsten misschien?
Wappiepraat.
Ze blijven maar de zelfde onzin uitkramen....
@Baron_von_Rijswijck | 11-01-21 | 16:14: maar zegt u maar, welk percentage van de met pcr positief geteste personen bleek toch geen antistoffen in het bloed te hebben?
@Gulliver | 11-01-21 | 16:20: reageer eens een keer inhoudelijk.
@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 16:22:
Op wappieoraat valt niet inhoudelijk te reageren. Is ook zinloos want in het volgende topic kraam je gewoon weer de zelfde onzin uit.
@Gulliver | 11-01-21 | 16:25: ik schatte u al niet hoog in, maar blijbaar is het allemaal nog erger.
@Gulliver | 11-01-21 | 16:25: Maar jij zeker mr wappie.
@Baron_von_Rijswijck | 11-01-21 | 16:14:
De PCR-test geeft problematisch veel vals-positieven.
@Gulliver | 11-01-21 | 16:25: Op "wappie" valt niet inhoudelijk te reageren. Is ook zinloos want in het volgende topic kraam je gewoon weer de zelfde onzin uit.
@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 16:50: Ik heb de hoop allang opgegeven om de discussie aan te gaan met wappieroepers. Complotontkenners zijn het, allemaal!
@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 16:50: Die wappieroepers zijn mede verantwoordelijk voor alle corona ellende die er momenteel is... direct of indirect.
@DeAapUitDeMouw | 11-01-21 | 17:03: in ieder geval schieten we er niets me op om alleen maar op rivm-manier te denken .
Hoogste tijd voor Wiebes om te laten zien dat hij ook voor zijn zaak staat.
Die Vaccinatie propaganda ben ik spuugzat. Alleen al omdat het zo door je strot geduwd wordt, gaan mijn haren recht overeind staan. Ik wacht tot 2023.
U zit graag binnen?
Red je dat straks met je boodschappen dan? Wij gevaccineerd huppelend naar binnen en jij nog steeds spuugzat buiten?
Ik wacht ook even, zit nog in 2020.
Wat een gezwalk. Nu weer de scholen open op 25 januari. Is die tweede golf alweer helemaal achter de rug dan?
Waarschijnlijk teveel ouders die hun kinderen niet langer thuis willen hebben en les moeten geven.
Een paar weekjes kerstvakantie verlengen kan prima, maar een maand lang niet. Dan wordt de nevenschade vanwege ontwikkelingsachterstand van de kinderen groter dan het effect. Maar goed, is niet moeilijk hoor.
@BBRDWR | 11-01-21 | 16:10: Volgende maand is toch crocusvakantie? Tot dan de scholen dicht laten.
@Lupuslupus | 11-01-21 | 16:12: Kan. Probleem is dat het effect van sluiting scholen zeer beperkt is doordat de noodopvang ook op school is en 50% van de leerlingen alsnog komt. Dan is het effect heel klein, denk ik. Dus laat ze dan ook wat leren...
@BBRDWR | 11-01-21 | 16:10: tijdens de eerste lockdown viel dat reuze mee. Geen reden om aan te nemen dat dat nu anders zou zijn. nos.nl/artikel/2334986-meeste-basissc...
@Hommel | 11-01-21 | 16:18: OK. Net als dat het openen van de scholen geen enkel effect had op verdere verspreiding van het virus. Dus in dat licht kan het prima. Laten we dat risico nou toch niet lopen met z'n allen.
@BBRDWR | 11-01-21 | 16:10: Als ontwikkelingsachterstand zo erg is stel ik voor om eens de hele zomer door te werken op school. Hadden ze dit jaar ook kunnen doen.
Daarbuiten zouden tafeltjes op het schoolplein met een tarp erover en wat straalkacheltjes vanaf eind februari ook prima kunnen.
Ook lopen alle andere kindertjes een leerachterstand op, dus dat maakt dan weinig uit, level playfield.
Maar meer nog was het van meet af aan een goed plan als alleen ouders die hun eigen kind klaar kunnen stomen voor de huidige maatschappij kinderen hadden gekregen.
Heerlijk hoe al die eikels aan het janken sloegen toen de scholen dicht gingen.. Mooi man even lekker thuis met je eigen addergebroed.
Maar ja, ik denk dan ook nooit zo in problemen.
Als ik daar zou wonen en geen enkel symptoom zou hebben dan kunnen ze de pot op met hun wattenstaafje die ze tot aan de hersenstam in je neus duwen.
Eens.
Het is maar een wattenstaafje, daar voel je niets, van van het staafje in mijn keel moest ik wat kokken.
Zit onder andere een schedel tussen
@Tragicomix | 11-01-21 | 16:05:
Dan heb je geluk gehad met iemand die weet wat hij/zij deed en niet een slager die gewoon doorramt. Weet van een aantal die nog behoorlijk last hebben gehad.
Tja, je hebt natuurlijk altijd bange poeperts zou jeroentje zeggen.
Het stelt geen reet voor man die staaf in je neus. Vroger de tandarts was erger.
@miko | 11-01-21 | 16:07:
Hoe dan ook onzinnig om mensen zonder symptomen hier aan te onderwerpen. De bange poeperts zijn de mensen die blijven gillen om iedereen ongeacht wat de hele tijd te testen.
@2voor12 | 11-01-21 | 16:10: Inderdaad. Dat zijn ook degenen die het aantal tests omhoog jagen.
@Lupuslupus | 11-01-21 | 16:14:
En dan later klagen dat de zorgkosten zo stijgen.
Zijn ook de mensen die voor elke scheet naar de huisarts gaan.
@2voor12 | 11-01-21 | 16:10:
Als ik de wetenschap en de medische verzorging in mijn dorp kan helpen door een test dan doe ik daar graag aan mee. is geen moeite, doet geen zeer.
@2voor12 | 11-01-21 | 16:15:
Ben de afgelopen jaren alleen naar de arts gegaan omdat ik het moest verzekeringstechnisch gezien. verder vind ik dat de zorgkosten inderdaad te hoog zijn, deels door belachelijke artsen salarissen en deels door de belachelijke zaken die in het pakket zitten.
Die basisscholen blijven als zijnde superspreaders minstens tot de voorjaarsvakantie dicht. Korte termijn geklets om de burger valse moed in te praten.
Wow er komt mogelijk wat perpectief voor de basisscholen. Geef dan ajb gelijktijdig ook winkels en horeca wat perspectief. Open gelijk met de basisscholen de winkels met een pakketpunt en de bouwmarkten. Of bv alle winkels kleiner dan 300 vierkante meter. Als ze er in slagen eea goed te regelen dan week later weer wat winkels.
Graag. Ik ga al weken naar de notenbar.
@Piet Karbiet | 11-01-21 | 16:03: ik kom alleen nog in persoon bij de snackbar en Gall & Gall.
Ben benieuwd of alle zeven inwoners op komen dagen.
63.000 volgens nos.nl/teletekst#113
Het wordt tijd dat we een accepteren dat virussen onderdeel uitmaken van het leven en niet onszelf zo bang laten maken. Gaan we straks ook allemaal verplicht thuis zitten als het influenzavirus weer prominent aanwezig is? Alle gezonde en jonge lieden moeten gewoon weer het leven oppakken en mensen die bang zijn of een risicogroep die blijven mooi thuis. Opgelost!
Accepteer je dan ook dat wanneer je door een ongelukje je enkel breekt, niet geholpen kunt worden op de Eerste Hulp?
@RiesjeNooitGenoeg | 11-01-21 | 16:02:
De eerste hulp zal geen probleem zijn denk ik zo.
ach het bied goede mogelijkheden die hele gezondheidszorg eens tegen het licht houden en zeker de salarissen van artsen. idem de opleidingen, je kunt wel wat meer toelaten en die salarissen laten dalen. het kan een industrie op zichzelf worden , is defensie ook.
@RiesjeNooitGenoeg | 11-01-21 | 16:02:
Dat is het altijd. Dan staan ze met hun muil op facebook en youtube om als een soort martelaar "anderen te waarschuwen". Nee lul. Jij bent af.
Ik, risicogroep, heb hier schoolgaand nageslacht van 15 en 18. Opgelost, zei je?
@RiesjeNooitGenoeg | 11-01-21 | 16:02: misschien moeten we de zorg dan aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid.
Risicogroep, zoals al eerder, en waarschijnlijk heeft u ook overgewicht, is meer dan de helft van de Nederlandse samenleving. De mensen die zorgen dat jouw frikandelletjes in de schappen liggen, en noem allemaal maar op. Een ander groot deel heeft weer een te hoge bloeddruk. Kortom, als je een hele gezonde samenleving hebt zou dat misschien kunnen. Misschien dat ze dat in Azië ook wat beter doen. Weinig overgewicht, gezonde levensstijl.
@Pimp my Voortuin | 11-01-21 | 16:08: heeft u een paar jaartjes? En u denkt dat dat het probleem oplost? IPV naar de kroeg gaat u dan lekker betalen aan de zorgverzekeraars. Want uw premie gaat dan naar 200-250 per maand. Maar goed. Kan wel natuurlijk.
@DexterGordon | 11-01-21 | 16:10: Die "u" uit die eerste zin is hopelijk niet aan mij gericht. De aannames die u daarna maar even doet zijn dat: aannames
Verder wat Rick zegt.
@de visser | 11-01-21 | 16:20: Nee aan Edje de tegelbakker
@DexterGordon | 11-01-21 | 16:33: Bedankt voor de aanname maar ik heb zeker geen overgewicht, eet gezond en heb ook corona gehad. 2 dagen en toen was ik er vanaf. We moeten gewoon weer het leven gaan oppakken anders komen we hier nooit uit.
Ik roeptoeter al maanden. Je moet iedereen testen. Positieve test is thuisblijven. Negatieve test is feestvieren.
Dat zou werken als de incubatietijd geen 3-5 dagen (tot 14 dagen) zou zijn. Echter is een negatieve test geen garantie. Je kunt hooguit concluderen dat je 14 dagen geleden niet besmet was.
Dan wel met een andere test, niet met die onbetrouwbare PCR-test.
@2Little2Late | 11-01-21 | 16:54: Mee eens....
Een kind van 3 een wattenstaaf door dat kleine neusje raggen? Rot is op!
Stelt toch geen reet voor man. iedereen doet alsof het een kwelling is.
@miko | 11-01-21 | 16:03:
Onbegrijpelijk ja, dat gejank. Met dit soort mietjes win je de oorlog niet hoor. Mijn hemel.
@Koekje-dr-bij? | 11-01-21 | 16:04:
Hej, een tijdje geleden of denk ik dat maar?
Een beetje kind propt er knikkers in.
Ja. Lekker op de hoogte u. Hoeft niet meer bij kinderen.
@Deflatiemonster | 11-01-21 | 16:09: Of Knex of Lego
@Deflatiemonster | 11-01-21 | 16:09: Of legoblokjes.....
@Deflatiemonster | 11-01-21 | 16:09:
Plastic soldaatjes, vooral die gasten met die vlammenwerpers waren prikkelend.
De kinderen krijgen een sabbel ding. Sommige mensen denken nog een beeje na maar ok.
Dat gebeurt ook niet, kinderen moeten op een wattenstaafje sabbelen.
Ouder dan 2?
Dre hazes ook. Sterkte
Snel naar Rot terdam verhuizen. Misschien heeft de pa van WaanzinWillem Engerd nog wat krotten over.
@Shoarmamasutra | 11-01-21 | 16:01:
Straks is het Hazes, dan is het niet erg aardig van je.
Komt wel dichtbij dan zo he?
Hoi, lekker vuurtje laatst vindt je niet?
Is dit een opmars naar de elke maand 17mio Nederlanders testen regel?
zie je wel, er word genoeg ondernomen.
De tv doet ook al mee met het testbeeld.
Hopelijk worden de resultaten ook gedeeld. Ben wel benieuwd hoeveel kinderen er van zijn besmet. Kunnen we gelijk van leren of de scholen terecht of onterecht dicht zijn, niet?
Ik begrijp dat ze dat iddd gaan anaal yseren en in besluitvorming mee geaan nemen
Niet besmet maar positief getest.
Zijn er echt ouders die dit hun kinderen aan gaan doen? Peuters man, doe toch normaal!
ow, want daar houden ze weer een trauma aan over?
Anders geen peuterspeelzaal!
REAGEER OOK