Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Actievoerders gaan vaccin zelf maar halen

Schiet eens op HUGO

Dat krijg je er nou van als de hele wereld behalve Nederland volle bak aan het knallen is met het antigif. De mensen die toch al geen vaccinatie zouden halen zijn boos op Hugo de Jonge omdat de vaccinatie die ze niet eens willen wel erg lang op zich laat wachten, en de mensen die wél een vaccinatie gaan halen zijn boos op Hugo de Jonge omdat de vaccinatie die ze wel willen wel erg lang op zich laat wachten. Van Burgerplatforms en Burgercomités tot Burgergroeperingen: eigenlijk is de gehele Champions League van de participatiesamenleving heel erg boos. En nu zijn pro-vaccinatieactievoerders, precies wat we konden gebruiken tussen alle anti-vaccinatieactievoerders, de vaccinaties maar gewoon gaan hálen. Bij de supergeheime opslag, namelijk Movianto in Oss. Want dat maakt het geklungel van Hugo de Jonge met terugwerkende kracht ongedaan. "'Mocht ons aanbod van hulp worden geaccepteerd, dan kunnen maandag dus al duizenden prikken gezet worden in de armen van ouderen, verplegers en artsen', aldus de actiegroep." Dat het volk zó weinig vertrouwen heeft in je kunnen dat ze het hele proces maar gewoon uit je handen willen trekken. Gaat lekkerrrr. 

Reaguursels

Inloggen

De bibliothekaressen moeten ook voorrang krijgen. Want vaak oude mutsen zonder spiraaltje. En Kolen boeren want die komen vaak in niet geventileerde kelders. Ik noem maar wat. Willem Engel (de nieuwe minster van volkshuisvesting) doen we pas over 100 jaar. Postuum. De redder des vaderlands, drager van "orde van de gesjeesde drogreden".

I.Q. NUL | 05-01-21 | 13:03

Ook na het vaccin kun je toch anderen blijven besmetten? Waarom wordt in de overheidsreclame gezegd dat je het voor een ander doet..?

Rechtsdraaiend | 05-01-21 | 07:52
-weggejorist-
Justhenk | 05-01-21 | 02:09 | 1

Moderna heeft nog geen goedkeuring gekregen daarom uitstel steeds weer

Ronn | 04-01-21 | 19:37 | 2

Laat me raden en was goedkoper zeker

Ronn | 04-01-21 | 19:37

@Ronn | 04-01-21 | 19:37: Nope, Moderna is de duurste of een van de duursten. AstraZeneca is de goedkoopste, en ook door NL het meest ingeslagen. Sowieso lijken de RNA vaccins wat duurder dan de klassieke vaccins.

potsenmakkert | 05-01-21 | 02:11

Verkeerde topic.

Gokmaar | 04-01-21 | 19:08

De Jonge ging er gemakshalve vanuit of beter gezegd hoopte dat Moderna als 'winnaar' uit de bus zou komen. Wel zo gemakkelijk als je geen rekening hoeft te houden met -70 gr celcius. Helaas een flinke foute beslissing en dan ook nog iedereen doen geloven dat er zo veel is ingekocht.... ik zie dat kleine busje nog voor me. Een slapstick is het en hij had beter stripfiguur kunnen worden.

Jordy | 04-01-21 | 18:59

Deze vertraging van 27 december naar 6 januari mag niet ongestraft blijven. Met deze mensen kunnen we niet verder, een beter team is nodig. Wat is gebeurd is ongekend slecht, enorm zwak opereren, totaal geen daadkracht en de visie van een 6 jarig kind. Op deze beslisplekken zitten echt de verkeerde mensen. Daar moet nu wat aan gebeuren. De bulldozer moet erdoor.

Schilder58 | 04-01-21 | 18:20 | 2

Onthoud het en doe er iets mee op 17 maart.

foxhunter | 04-01-21 | 23:54

Zeker weten

Schilder58 | 05-01-21 | 04:44

Nou, dat wordt nog spannend:

‘Of de koppeling van CoronIT (GGD) naar CIMS (= RIVM) naar behoren werkt, wordt vrijdag pas echt duidelijk wanneer de eerste vaccinaties worden gedaan.’

Bron: agconnectpuntnl

Computer_says_no | 04-01-21 | 17:02

Meerdere kapiteins op het schip van staat, haantjesgedrag, gebrek aan visie, kennis en voortschrijdend inzicht c.q. het vergaren daarvan, gedeelde- en afgeschoven verantwoordelijkheden, hele-, halve- of geen waarheden en beloften, besluiteloosheid na Catshuisdagen gelijk een Poolse landdag om vooral het eigen hachje te redden, daarbij "ondersteund" door een buitengewoon stroperig bureaucratisch en soms misdadig ambtenarenapparaat, denkt leiding te kunnen geven aan B.V. Nederland. Schrijnend en pijnlijk, maar het kan ook anders. Iets met nieuwe bezems of zo?

Een vrije paling | 04-01-21 | 16:28 | 1

VVD komt straks gewoon weer als de grote winnaar uit de verkiezingen. No worries...

Sjompie | 04-01-21 | 18:52

Toen ik vannacht tegen mijn vriendin zei dat ik op het punt stond om te spuiten, lag ik plotseling alleen in bed. Een vrouwendingetje misschien ?

serieusgenomen | 04-01-21 | 15:58 | 4

Injectie van hoogwaardige eiwitten, hét middel tegen alle vrouwenkwaaltjes …

reagierder | 04-01-21 | 17:13

Een ex van mij smeerde het uit op haar gezicht ...

Kim-Jung-Un | 04-01-21 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Eppo | 04-01-21 | 15:45 | 1

1951, Tilburg. Uitbraak ernstige pokken. De stad wordt geïsoleerd.

In twee vluchten van Gilze-Rijen naar Schiphol worden met spoed vaccins gebracht. Wat volgt is de massale (re)vaccinatie. Bijna de gehele Tilburgse bevolking - ruim 100.000 mensen - wordt binnen tien dagen ingeënt. Rijen dik staan de Tilburgers soms uren te wachten tot ze aan de beurt zijn. Bij hun huisarts, bij het café, het politiebureau en het GGD-gebouw, waar de politie een oogje in het zeil houdt om de massa te begeleiden...

A.S. Perien | 04-01-21 | 15:43 | 8

Waarom brachten ze de vaccins naar Schiphol toe? Je zou het de andere kant op verwachten.
Of was er misschien een De Jonge ook toen al bij de planning betrokken?

Fanshitter | 05-01-21 | 08:50
▼ 5 antwoorden verborgen

De Britse COVID variant schijnt kinderen best hard te treffen (of tenminste niet minder hard dan andere groepen). Veel kinderen in ziekenhuizen.

Als ouder van kleine kinderen baart mij dat best veel zorgen...

quantumcollider | 04-01-21 | 15:42 | 4

Marcel Levi ontkent dit gerucht overigens. Relax.

Computer_says_no | 04-01-21 | 16:30

Ophitser. Je post stond ook op een eerder topic. Toen kon je al weten dat dit berichtje van jou fake is.

dagpauwoog | 04-01-21 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag 1.2 miljoen mensen een vaccin in Israël. Dat zijn er zoveel dat je toch iets van een effect moet gaan zien de komende twee weken. Al is dit de eerst ronde. De tweede injectie moet nog. En ze hebben een extra lockdown.

kloopindeslootjijook | 04-01-21 | 15:39 | 5

En wat hebben de Israëli precies voor die vaccins betaald?

van Oeffelen | 04-01-21 | 15:46

@van Oeffelen | 04-01-21 | 15:46: Israel hat hier die nase vorn.

A.S. Perien | 04-01-21 | 15:54

Ik heb het al vaker gezegd..

Terwijl joden zichzelf en de wereld ontwikkelen en werken aan de circa 200e Joodse Nobelprijs-winnaar bouwen moslims een bom om 200 ongelovige, en dus voornamelijk, blanke kindertjes op te blazen tijdens een concert.

Waarna 200 Moslims hierover de polonaise dansen op straat.

Waarna 200 islamitische organisaties hier geen of onvoldoende afstand van wensen te nemen.

Waarna 200 islamitische instanties meteen hier achteraan het gore lef hebben om een petitie op te stellen tegen het beledigen van Profeetje Lief.

En waarna je 200 jaar lang hier 0 demonstraties over hoort van Only Black Lives Matter fascisten.

En nu: terwijl 1,2 miljoen Israëli zijn ingeënt hebben in Nederland 1,2 Linkshunde een hekel aan Israël en adoreren ze de vreedzame en zielige Pallies.

Realism Is All | 04-01-21 | 15:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Er gaat toch behoorlijk wat tijd zitten in het schoonmaken van je toetsenboord nadat je: "laat de professionals hun werk doen, dan komt het allemaal goed" gelezen hebt.

bergsbeklimmer | 04-01-21 | 15:33

comirnaty-epar-product-information_en.pdf Even googlen. Veel is nog onbekend omtrent het vaccin. Mag ik dan misschien twijfelen?

professorinopleiding | 04-01-21 | 15:22 | 5

@cheops | 04-01-21 | 15:38: Dat is precies hoe ik er over denk. Het is onzin om een vaccin te weigeren om het weigeren maar hier zijn m.i voldoende redenen om nog even te wachten.

professorinopleiding | 04-01-21 | 15:47

ff voor de pietjes-preciezen, professor, die zich graag de juiste naam herinneren. Hier komt-ie (citaat uit uw linkie): "Tozinameran[11] (INN), codenamed BNT162b2, commonly known as the Pfizer–BioNTech COVID-19 vaccine, and sold under the brand name Comirnaty, is a COVID-19 vaccine developed by BioNTech in cooperation with Pfizer. "

WachtEven | 04-01-21 | 16:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een drukte allemaal om een prik, heel veel mensen zullen waarschijnlijk bedanken voor de eer, iedereen die de prik graag wil wees gerust u komt misschien wel sneller aan de beurt dan u denkt

Mich2007 | 04-01-21 | 15:21 | 5

@elevator | 04-01-21 | 15:32: waarom zou ik mij nu druk maken over de rest van de samenleving als de politieke boodschap van de afgelopen 12 jaar het volgende is: houdt je eigen broek op want van de rest hoeft je het niet te verwachten. En het feit dat iedereen nu voor loopt te dringen om geprikt te worden, laat duidelijk zien dat die boodschap om vooral voor jezelf te zorgen luid en duidelijk is geweest.

loser | 04-01-21 | 16:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een idiots. Heel aardig aangeboden, maar gaan ze dan ook netjes bijhouden wie er al wel/niet gevaccineerd is en met welk vaccin?

sioux_ | 04-01-21 | 15:21 | 10

Je hoeft je gele boekje toch ook niet mee om te laten zien dat je voor DKTP, mazelen, waterpokken, bof, rodehond, hepatitis A B C, typhus, etc. bent ingeënt? Waarom voor dit vaccin dan wel?

clockandhammergame | 04-01-21 | 17:39

Hey elevator, nee dat is helemaal niet moeilijk. Maar het moet wel gebeuren. Simpelweg die vaccins naar een loods slepen en als een gek iedereen die wil vaccineren is gewoon niet slim. We moeten o.a. kunnen meten wat de effectiviteit is van elk type vaccinatie.

sioux_ | 04-01-21 | 18:06
▼ 7 antwoorden verborgen

En nu maar hopen dat het niet door logge administratie en logistiek onnodige vertraging oploopt. Dat er eerst allerhande logge ICT projecten moeten worden opgestart.
5 minuten per patiënt moet toch haalbaar zijn. Zorg dat je meerdere vaccinatie hoekjes of hokjes hebt en gaan. Eentje doet de prik, de andere de administratie.

In Israël hadden ze vandaag 1.2 miljoen mensen een vaccin gegeven. Ze doen er nu 150.000 per dag. Ze gaan zo snel, dat nu de aanlevering het probleem wordt.

kloopindeslootjijook | 04-01-21 | 15:20 | 8

@Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 16:20: Alle Nederlandse paspoorten zijn machinaal leesbaar.

theo-is-dood | 04-01-21 | 17:06

Vaccinatie boekje app is er al, kan je zelfs je vaccin stempels ook inspannen. Heb je dus alhewoon op je mobiel staan. Handig hoor.
play.google.com/store/apps/details?id...

clockandhammergame | 04-01-21 | 17:44

@normanius | 04-01-21 | 15:29: Weet je wel hoeveel Melkertbanen dit wel niet kost? De overheid probeert zoveel mogelijk baantjes (voor zichzelf) te behouden, hoe kort de termijn ook is.

Alexander des Burgus | 04-01-21 | 23:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Overigens wordt zwangere vrouwen nog steeds afgeraden om het vaccin te nemen ten tijde van de zwangerschap. Met name omdat er geen zwangere vrouwen getest zijn in de klinische studie, en men dus geen idee van de effecten heeft. Zijn er nog meer van dit soort ‘uitzonderingen’ naar iemand weet?

amateurrr | 04-01-21 | 15:16 | 10

Misschien als milde bijwerking een greta thunberg kindje.

Reebensteeltje | 04-01-21 | 15:24

Ik ben er zeker van dat ze geen transexuele lesbiennes met dwerggroei en psoriasis hebben getest.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 16:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat is dat toch met demense die zelf heel graag gevaccineerd willen worden, ook graag iedereen die wat sceptischer is de maat wil nemen? Zie het zelfs op LinkedIn voorbij komen. Wat een treurnis.

Ergste is dat het ook nog is op basis van drogredenen zoals het beroepen op autoriteit (RIVM/overheid/‘artsen’/etc), zonder inhoudelijk enige kennis van zaken te hebben (oa wat dan het exacte verschil tussen de vaccins is)

Leef en laat leven zou ik zeggen. Dat jij vooraan staat te springen om een spuitje is helemaal prima, maar doe niet of je alles al kunt overzien in dit stadium van vaccineren.

amateurrr | 04-01-21 | 15:13 | 17

@amateurrr | 04-01-21 | 16:37:
Hou je tips maar bij je, je krijgt inhoudelijk de feiten om de oren, of je het leuk vind of niet. Weerwoord zul je niet hebben, want zo gaat het altijd.

1) Welke Oxford prof, er zijn er meerdere, dus geef even een naam. Stuur anders even het onderzoek door van de betreffend prof?

Dat gezegd hebbende, de ZA variant geeft geen reden tot zorg, omdat uit onderzoek tot nu toe niet is gebleken dat deze variant een dermate wijziging in in de 'spike' proteïne heeft die er voor zou kunnen zorgen dat het immuun systeem het niet herkent na een doorlopen vaccinatie.

2) Zwangere vrouwen worden regelmatig uitgesloten van klinische trials. In dit geval worden ze uitgesloten omdat het de trials simpeler maakt voor het onderzoek en het uitrollen van het vaccin. Overigens is er geen contraindicatie voor zwangere vrouwen, omdat er geen enkele wetenschappelijke of theoretische reden is om ze het vaccin niet te geven. Ik heb wel een bron voor je:
www.npr.org/2020/12/11/945196602/preg...

3) Proces validatie runs. Bedoel je hiermee de protocollen zoals die opgesteld zijn door de WHO? Daar heb ik bij andere reaguurders al eerder op gereageerd; dat is niks anders dan bureaucratie, door de hoepeltjes springen en wachten op de stempeltjes van de WHO. Dat kan normaal lang duren, als je de aandacht hebt hoeft dat echter niet.

4) Ook hier ben je een beetje vaag, maar ik vermoed dat je doelt op de vrijstelling van farmaceuten voor juridische aansprakelijkheid, zoals dat ook in Amerika opgezet is met een overheidsfonds.
Dat is een hele simpele; dat is juist zo gedaan om te voorkomen dat hoognodige vaccins tegen gehouden worden in jarenlange rechtszaken, aangespannen door gekke mensen die daadwerkelijk geloven dat het autisme van kun kind door een vaccin komt.

Overigens is het binnen dit Amerikaanse systeem zo dat je nog steeds naar een geschillencommissie kan, die alleen maar aannemelijkheid toetst. De claimer hoeft niet met wetenschappelijke bewijzen te komen, en het staat de persoon daarna alsnog vrij om een civiele zaak aan te spannen. Gebeurd overigens bijna nooit.

De meeste Europese landen hebben ook een rapportage tool voor vaccin reacties.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 17:12

@TeeJee | 04-01-21 | 16:23: is duidelijk dat je de studie niet heb gelezen. ja er deden 44.000 mensen mee, maar de vraag moet zijn op hoeveel personen is het uiteindelijk getest.

free101 | 04-01-21 | 20:02
▼ 14 antwoorden verborgen

Vrijheid geeft je het recht om naar eigen inzicht beperkt te zijn.

Sarcastica | 04-01-21 | 15:09 | 3

Vrijheid is relatief, want er staan altijd wel mensen klaar om je te vertellen dat je beperkt bent.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 15:34

@Quib | 04-01-21 | 15:34: En dat soort beperkte mensen maak ik graag kwaad door dwars door ze heen te lopen.

VBO_B_Niveau | 04-01-21 | 16:15

Ik las ergens dat het vaccin en het nuttigen van alcohol niet samengaan.
Dat is erg vervelend.
*plop*

modernrubber | 04-01-21 | 15:07 | 3

Het is inderdaad niet erg beleefd om te drinken tijdens het vaccineren.

BozePaarseMan | 04-01-21 | 15:09

Dat is met de russische versie van het vaccin.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 15:13

@Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 15:13:
Nee, dat is met elk vaccin

cheops | 04-01-21 | 15:33

"Schiet eens op HUGO"
Gaat dit niet een beetje te ver?

SNAFU | 04-01-21 | 15:07 | 2

Ja inderdaad. Hij zit eigenlijk al over het maximale van zijn competenties.

JdV030 | 04-01-21 | 15:17

Feitelijke fact-check: ''Schiet eens op HUGO'' betekent niet hetzelfde als ''Schiet eens OP Hugo''. Dus het antwoord is nee.

VBO_B_Niveau | 04-01-21 | 15:19

Mogelijk vanavond al een positief advies van het EMA over het Moderna-vaccin. Meldt de T. Als dat geen spuiten wordt.

goedverstaander | 04-01-21 | 15:06

Alles waar De Jonge zich mee bemoeit gaat fout, staat wel erg snel de media te woord, om al zijn geklungel en broddelwerk te verbloemen als persvoorlichter. Deze onbekwame minister is niet in staat om leiding te geven aan zijn ministerie en de aldaar werkzame 4000 man navelstarende ambtenaren. Vervolgens gaat hij draaien en liegen alsof het gedrukt staat, want hij is niet in staat om met een duidelijk beleidsplan te komen, regeert bij de waan van de dag.

Goedverdoemme | 04-01-21 | 15:06 | 4

Werkzame 4000 man? Hoeveel ambtenaren heeft VWS dan? 800.000?

Dickie1908 | 04-01-21 | 15:16

Dat is de plaag van iedere 'politicus' die een departement moet leiden: het is niet zozeer de onkunde van een minister, alswel de mate en soort van medewerking die hij/zij weet te verkrijgen van ambtenaren. En omdat de Nederlandse overheid is samengesteld uit talloze geografische en organisatorische separate koninkrijkjes moet zo'n minister telkens maar weer nederig hopen op medewerking. En waag het niet om gewag te maken van enige vorm van hakken-in-het-zand bij de totaal door-gepolitiseerde en totaal stroperige ambtenarenkliek, want voordat je het weet, is er aan je stoelpoten gezaagd.

bisbisbis | 04-01-21 | 15:22

Wat valt er nou toch allemaal te plannen? Dit is de ouderwetse Sovjet-Unie niet. Lever gewoon die vaccins uit. En wie het eerst komt (bij het vaccinatie/centrum), wie het eerst maalt. Dan sta je maar een uurtje in de rij.

theo-is-dood | 04-01-21 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

De ICT waarvoor Hugo de Jonge alles moest uitstellen tot 8 Januari.
Een website.
Eigenlijk niet meer dan een domeinnaam die doorverwijst naar een voorlichtingspagina.
www.coronavaccinatie.nl
De rest van de ICT is nog niet op orde.
Je kan je nergens aanmelden voor een vaccinatie.
Want ook dat heeft Hugo de Jonge niet op orde.

Osdorpertje | 04-01-21 | 15:04 | 6

@Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 15:15: 5 dagen houdbaar na ontdooing in een normale mediamarkt-koelkast.

JdV030 | 04-01-21 | 15:18

@JdV030 | 04-01-21 | 15:18: Ja maar het geopende flesje moet ook binnen een bepaalde tijd verwerkt worden.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 16:24

@Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 16:24: Als er toch buiten op de stoep honderd man in de rij staat, paspoort in de hand, dan zijn een paar geopende flesjes toch geen probleem?

theo-is-dood | 04-01-21 | 17:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Vanmorgen bij WNL een ziekenhuisdirecteur die de regering even charmant als ongenadig onder de onbenullige en luie konten schopte.
Ging eerst over mevrouw Van Ark die opriep alle IC-bedden nu in te zetten. Die heeft dus even niet opgelet de laatste weken. Zo riep ene Adolf ook om inzet van niet bestaande divisies.
En over VWS dat de inzet van specialistisch personeel uit het leger nog wil bewaren als uiterste redmiddel. Voor wanneer dan?

Schmalz | 04-01-21 | 15:03 | 4

@2voor12 | 04-01-21 | 15:09: of iets met zijn personeel de nodige rust te kunnen gunnen (eindjaar etc... )

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 15:17

De IGJ was niet erg te spreken over van Arks domme oproep, maar van Ark weet wsl ook niet beter.

Diederik_Ezel | 04-01-21 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze een gloednieuw vaccine in 6 maanden kunnen ontwikkelen met een 85% effectiviteit dan ga je je toch afvragen waarom er nog geen snelle en effectieve behandeling voor andere ziektes zijn. Zou het te maken hebben met het verdien model? Als ziektes goedkoop en effectief te behandelen zijn zijn er ook geen donaties meer nodig, toch?

yawni | 04-01-21 | 15:03 | 6

Iemand die nu bji Pfizer kan verdienen aan patenten loopt stevig binnen.

kloopindeslootjijook | 04-01-21 | 15:47

Voor COVID is dit en iets ander verhaal, omdat de ontwikkeling van vaccins voor deze virusfamilie al eerder liep, maar het onderzoek toen gestopt was. Gestopt, omdat de virussen niet door wisten te zetten zoals verwacht.

Daarnaast is het inderdaad een kwestie van geld, en van bureaucratie. Als je genoeg geld en mandaat krijgt om je gehele afdeling R&D op deze zaak te zetten, en je bij alle medische instituten vooraan de rij komt te staan voor beoordeling, gaat het allemaal een stuk sneller.

Het is het verschil tussen:
"We zijn heel druk, we kijken er volgende maand wel naar, misschien, ga maar even iets anders doen"
en
"PRIO1 , alle verloven ingetrokken, iedereen aan het werk op DIT"

Kort door de bocht, wel hoe het is gegaan.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 15:57

@DeAapUitDeMouw | 04-01-21 | 15:29: Voor "de griep" gaat het anders er zijn een reeks gekende stammen en met doet een berekende gok, op welke er gaan doorbreken, daarop baseert men dat een mix van een vaccin die voor 3 of 4 stammen werkt. Treft u een andere stam op uw pad en bent u een risicopatient, dan hebt u pech gehad.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 16:27
▼ 3 antwoorden verborgen

"Burgerplatform Containment Nu! wil naar eigen zeggen een economische en humanitaire ramp door de verdere verspreiding van het virus voorkomen." Overdrijven is ook een vak.

loser | 04-01-21 | 14:59 | 3

Zit wel wat in natuurlijk, want hele volksstammen houden zich helemaal nergens aan.

van Oeffelen | 04-01-21 | 15:02

Hier in Helvetica rijden de legertrucks door het land om de lang van te voren door hen ingerichte impf locaties te bevoorraden. Verder geen geouwehoer er over in de media. Op afstand van Nederland zie je de totale lulligheid, incompetentie en ontsporingen nog beter. 230 auto's in de fik gestoken tijdens de jaarwisseling in Nederland, in dit alpenland: 0 (nihil) auto's afgebrand. Verklaar het verschil...

A.S. Perien | 04-01-21 | 15:21

@A.S. Perien | 04-01-21 | 15:21: iedere man in Zwitserland die in militaire dienst is geweest krijgt zijn volautomatische Sturmgewehr (Stgw90) mee naar huis. Commerciële aanduiding SIG 550.

theo-is-dood | 04-01-21 | 17:45

Goed nieuws, over een paar maanden worden de eerste leveringen van de medisch mondkapjes verwacht. En maar denken dat Hugo niets kan.

johoost | 04-01-21 | 14:58

Dit is niets anders dan een ludieke actie om aandacht te vragen voor het onvermogen (wordt zo onderhand een ontelbare reeks) van dit kabinet.

Al maanden geleden, toen de vaccins werden besteld, had er voor ieder vaccin minimaal een aantal verschillende scenarios tot in de puntjes uitgewerkt moeten worden. Vraag me serieus af wat ze toch in godsnaam in al die maanden hebben gedaan - ik gok op continue achter de feiten aan hollen.

Wat een blamage... en het ergste is nog dat ze er gewoon (weer) mee weg komen.
Soms ben ik jaloers op andere volken, zoals bijvoorbeeld de Polen, die en masse de staat op gaan als hun overheid schimmige dingen uithaalt. In Nederland vraag ik me oprecht af hoe ver het moet komen voordat mensen de straat op gaan.
Daarbij natuurlijk niet de wappies meegenomen.
Kern zal vast zijn dat de gemiddelde Nederlander vindt dat hij teveel te verliezen heeft... geen tijd om te demonstreren omdat er ook gewerkt moet worden en je natuurlijk maar nooit weet wat het gevolg is van het hebben van een niet-"correcte" opinie. Die wappies hebben vaak toch niets te verliezen...

benhetbehoorlijkzat | 04-01-21 | 14:57 | 2

Een van de redenen dat het kabinet met vanalles wegkomt is door verdeeldheid te zaaien en mensen tegen elkaar uit te spelen zullen er te weinig mensen de straat op gaan, die wel de straat op gaan worden weggezet als "wappie" en daarmee ook zelf verdeeldheid mee in de hand werkt.

Reebensteeltje | 04-01-21 | 15:03

Het kabinet komt overal mee weg omdat ze nog steeds formeel de meerderheid in het parlement hebben en er door de onderlinge afspraken en de fractiediscipline niemand een geweten heeft. Het pluche plakt lekker.

Leffe Blonde | 04-01-21 | 15:26

Niet alleen de samenleving is het gedraal beu, er komen ook steeds meer geluiden uit de betrokken organisaties, zoals GGD’en, ziekenhuizen en zorgcentra, dat men inmiddels nog dusdanig weinig vertrouwen inhebt ministerie heeft, dat men zover als dat kan zelf voorbereidingen aan het treffen is.

Hugo moet weg. Niks “karwei laten afmaken”, niks “het is nu te laat om hem weg te sturen”, niks “nu wegsturen levert nog meer vertraging op”. Hoe eerder een capabel persoon hem opvolgt, hoe meer tijd we winnen. En daarmee levens.

Muxje | 04-01-21 | 14:54 | 10

@Muxje | 04-01-21 | 15:13: En het automatiseren? Het automatiseren van chaos leid tot een geautomatiseerde chaos.

JdV030 | 04-01-21 | 15:21

@Muxje | 04-01-21 | 15:13: u bent niet zijn baas, u bepaalt niet of hij geschikt is of niet. Hoeveel coronaministers hadden we voorheen? In de vorige eeuw? Schei uit zeg.

van Oeffelen | 04-01-21 | 15:47

@JdV030 | 04-01-21 | 15:21: Precies! Laat het gewoon aan de mensen zelf over om naar een vaccinatiecentrum te komen. Wil je niet? Geen probleem, voor jou een ander.
En gewoon open van zes uur ‘s morgens tot 12 uur ‘s nachts. Een injectie geven is volgens mij in een uurtje te leren.

theo-is-dood | 04-01-21 | 17:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Hmmm ik neem dat vaccine niet ik ben te onzeker over de bijwerkingen.
las niet zulke leuke berichten.

Ik vrees dat eerdaags om een inentingsbewijs gevraagd gaat worden als je een winkel of wat voor publieke ruimte dan ook wilt gaan betreden.

Sorry meneer "u heeft geen inentingsbewijs" we kunnen u niet toelaten.

Hmmmm we wachten het af,

lex63 | 04-01-21 | 14:53 | 9

@cheops | 04-01-21 | 15:02: gelukkig hebben we daar een noodwet voor die de grondwet effectief buiten werking stelt.

JdV030 | 04-01-21 | 15:21

@JdV030 | 04-01-21 | 15:21:
Dan zullen mensen toch eerst ingeënt moeten kunnen worden. Tegen die tijd, na de verkiezingen is de noodwet afgeschaft of moet de minister de kamer om goedkeuring vragen bij elke ingrijpende maatregel. Dit zal betekenen dat een winkel/festival verbod voor niet gevaccineerden er nooit doorheen komt.

cheops | 04-01-21 | 15:30

@cheops | 04-01-21 | 15:02: Dan gaan ze toch alleen maar mensen toelaten die kunnen bewijzen dat ze zijn ingeënt ?

elevator | 04-01-21 | 15:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Het 3 weken kerstreces van de politici is bijna voorbij en na deze ruime vakantie bent u de eerste.

sprietatoom | 04-01-21 | 14:51

Het operationeel management team bestaande uit (semi) ambtenaren kan beter worden omgebouwd naar een crisisteam. Dus wel de expertise aan boord houden maar beslissingen nemen moet gericht op de urgentie en korte termijn en concrete acties moeten veel sneller. Acties moeten nu zoals het kan en niet zoals het misschien moet. Dus echt een crisis manager aan het hoofd zetten ipv een manager. Als er sabiliteit optreedt dan kan een manager weer zijn/haar werk doen.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 14:50 | 7

@uisge baugh | 04-01-21 | 15:03: Kan best zijn, maar die kreeg dan ook wel wat gedaan. (toch in het begin)

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 15:26

@uisge baugh | 04-01-21 | 15:03: Ben jij ook zo’n regelvreter ? Waarbij niks uit handen komt ?

elevator | 04-01-21 | 15:46
▼ 4 antwoorden verborgen

veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven.
lachende gezichten op de buis en Rutte staat op 40 zetels.

glaaf | 04-01-21 | 14:46 | 9

@elevator | 04-01-21 | 16:02: snap jij wel WIE uiteindelijk die dividendbelasting betaald? Het bedrijf houdt alleen maar in. De betaler is de burger die aandelen heeft waarop dividend wordt uitbetaald. Vergelijk het met loonbelasting, jouw werkgever houdt die LB in en draagt die af. Maar jij als loontrekker betaalt die belasting

theo-is-dood | 04-01-21 | 17:54

@theo-is-dood | 04-01-21 | 17:54: Rutte wou voor die grote bedrijven de dividend belasting afschaffen wat de schatkist ( dus wij burgers) miljarden aan inkomsten koste . Wat voor plannetje heeft Rutte nog meer ?

elevator | 04-01-21 | 18:45

@elevator | 04-01-21 | 18:45: nogmaals, dividendbelasting is een VoORheffing op de inkomstenbelasting. Dat maakt voor de bedrijven dus helemaal Niks uit!
Kon Olie houdt alleen maar de belasting in van het dividend dat Kon Olie aan mij of jou uitbetaald.
Je kletst alleen maar Yasser Klaver na, die er ook niks van snapt

theo-is-dood | 04-01-21 | 19:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Je loopt met 100 man al dagen door de woestijn en gaat bijna dood van de dorst.
Dan komt er een tankwagen met vers levensreddend water langs.
Maar niemand mag van de chauffeur nog iets drinken omdat nog niet duidelijk is wie als eerste mag drinken en omdat er geen pen en papier is om op te schrijven wie er drinkt en hoeveel men drinkt.
Zoiets.

laurentius | 04-01-21 | 14:44 | 6

@Baron Clappique | 04-01-21 | 14:53: Het allerbelangrijkste is dat de juiste procedure is gevolgd. Daarom moet je dit niet aan ambtenaren over laten.

theo-is-dood | 04-01-21 | 15:12

ik ga het hem een keer vriendelijk vragen, daarna trek ik hem uit die cabine en ga ik het iets minder vriedelijk vragen.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 15:28

Een aantal van die mensen neemt het water liever niet. Ze vinden het risico te groot dat dit water op lange termijn negatieve bijwerkingen heeft.

Sottotteke | 04-01-21 | 15:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Het vaccin werkt niet direct dus een paar dagen wachten kan ook nog wel, zeker als pas na 3 weken een 2e prik nodig is voor een betere immuniteit.

Sinclair | 04-01-21 | 14:44 | 3

Logisch , een paar weken langer wachten kan ook wel ...

elevator | 04-01-21 | 14:47

Ja, want als toch het niet direct werkt kun je net zo goed een paar dagen wachten.
Lees het nog eens na.

Schmalz | 04-01-21 | 14:51

Het vaccin heeft even tijd nodig om effectief te werken. Dus je kunt maar beter op tijd beginnen. Zeker als je pas na drie weken een tweede prik nodig hebt voor een betere immuniteit.

Quichegerechtigde | 04-01-21 | 14:53

*Selectief verontwaardigde reactie *
Hoe durft men zelfstandig te denken als ze maar met hun handjes van de hulpverleners afblijven, staat het leger al klaar voor deze vijanden van de staat?

Reebensteeltje | 04-01-21 | 14:41

Geen probleem. Hoe langer ze bij onze overheid aan rotzooien, hoe langer ik de kat uit de boom kan kijken in de omringende landen die gewoon klakkeloos vaccineren.

PhallusObesitas | 04-01-21 | 14:41 | 5

@Diederik_Ezel | 04-01-21 | 14:42:
1 miljoen 1e prikken ja.....
2e ronde wordt pas interessant want 10 dagen na die prik zit je op 97% (dacht ik) bescherming en is je immuunsysteem druk doende antistoffen aan te maken wat voor heftigere bijwerkingen kan zorgen dan ronde 1 welke max 52% (of zoiets) bescherming biedt.

Ik wacht dus de eerste (buitelandse) resultaten van de effecten van ronde 2 af.

normanius | 04-01-21 | 14:46

@Diederik_Ezel | 04-01-21 | 14:42: Een week geleden. Ik wacht nog even wat langer. Ik heb zeker vertrouwen in de medische wetenschap, maar dan wel liever in een middel dat een langere testcyclus heeft ondergaan.

PhallusObesitas | 04-01-21 | 15:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Van de week stond Hugo weer te raaskallen dat niet iedereen voor in de bus kan zitten. Ik dacht, zorg nou maar eerst dat de bus gaat rijden. Zak hooi.
Move that bus!

osolemio | 04-01-21 | 14:40 | 2

Die bus is er nog niet eens. Maar Hugo is al wel druk met de aanbesteding.

Muxje | 04-01-21 | 14:50

Hugo moet nog een dienstregeling voorde bus laten opstellen. Kaartjes drukken. Een kassa regelen voor het geld. Benzine regelen voor de bus. Chauffeurs aannemen. Een garage zoekn waar de bus kan staan. Haltepaaltjes plaatsen. Enzovoorts enzovoorts.
Hij weet tenslotte pas 10 maanden dat de bus nu afgeleverd gaat worden.

JdV030 | 04-01-21 | 14:56

Gezien de berichten rond nieuwe mutaties van Covid-19 in Zuid Afrika en Nigeria www.dailymail.co.uk/news/article-9110... is het wijs om niet te hard van stapel te lopen. Waarschijnlijk moet het vaccin 'getweakt' worden om ook maximaal effectief te zijn tegen de superbesmettelijke mutant uit Zuid Afrika.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-01-21 | 14:39 | 4

U klinkt als een soort Hugo de Jonge 2.0

nick.name | 04-01-21 | 14:45

Het vaccin richt zich juist op de delen van het virus (protein markers) die niet tot nauwelijks muteren.

knuffedol | 04-01-21 | 14:55
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat lekker zo, met z'n allen. Reddeloos, redeloos, radeloos was het toch in 1672? Denk dat we daar niet zo heel ver meer vanaf zitten inmiddels.

Graaisnaaiert | 04-01-21 | 14:38

Kijk maar uit dat niemand die eerste zin leest als een oproep tot geweld...

laurentius | 04-01-21 | 14:36

Kijk dat zijn de mensen die NL groot willen maken en houden.

Phantomas | 04-01-21 | 14:35

Tja, krijg je met een stuurloos land.

BozePaarseMan | 04-01-21 | 14:34

Dat beantwoordt dus meteen de vraag waarom de politie het eerste transport van de vaccins begeleidde.

nieuwe_Deen | 04-01-21 | 14:33 | 3

U doelt op die veldwachter bij dat lullige busje?

BozePaarseMan | 04-01-21 | 14:35

De fabriek wordt ook serieus bewaakt, ik denk niet dat het een goed idee is om daar s middags uw boterhammetjes langs de kant van t straat op te eten.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 15:32

Kan iemand mij vertellen of het waar is dat Pfizer niet zeker weet of dit vaccin mensen wel/niet onvruchtbaar maakt? Ik lijdt namelijk aan laagopgeleid, dus beschik ik niet over zo'n mooi professionele browser met allemaal extra toeters en bellen waarover sommigen van jullie wel beschikken.

VBO_B_Niveau | 04-01-21 | 14:33 | 11

Dat “lijdT” was met opzet? :)

theo-is-dood | 04-01-21 | 17:57

@theo-is-dood | 04-01-21 | 17:57: Het moest natuurlijk lijd zijn, maar ook mooie, en voor de aardigheid had er ook wel een komma achter bellen gemogen, vindt je ook niet?

VBO_B_Niveau | 04-01-21 | 22:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Die snappen er niks van die gasten hoe je dat moet aanpakken. Ik heb een paar kekke patta's geruild voor een vaccin met Hugo dit weekend.

herstelkous | 04-01-21 | 14:32

Ik ken de aantallen van de vaccins niet exact, maar volgens mij halen we de achterstand waarop we staan niet meer in. Stel dat er in Nederland 500.000 vaccins liggen te wachten voor gebruik en in Duitsland zijn ze op. Bij Pfizer komen er 2 miljoen beschikbaar. En beide landen vragen om meer. Wie krijgt ze dan? Ik denk dat we er sowieso meer zouden krijgen als ze bij ons ook op zouden zijn. En dan hebben we niet alleen concurrentie in de vraag met Duitsland, maar ook met tig andere landen.

The_iron_boar | 04-01-21 | 14:30 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Goed om te zien dat de bezuinigingen op de GGZ eindelijk hun werk doen.

Met_baard | 04-01-21 | 14:30


Ik heb ook nog wel een busje zal ik die ook voor die deur zetten kunnen ze het busje vol laden met flesjes, en die krijg ik gelijk mee uit de opslag, Not.

Alleen actievoerende Wappies denken dat ze dat rond mogen brengen naar de ggd prikplek.

Ronn | 04-01-21 | 14:28
-weggejorist-
M.Bison | 04-01-21 | 14:26

Maar ik hoorde laatst bij bnnvara op de radio dat iedereen moet stoppen met zeuren over het gekozen tijdspad van de vaccinaties. Verteld werd dat ze zich in andere landen nogal vergaloppeerd hadden door overhaast te starten en dat daarmee hun doelstellingen qua tempo nu al niet gehaald werden en dat het door Nederland gekozen pad veel verstandiger is. Een uiteraard super zorgvuldig gekozen pad, waarbij hugo geen enkele belofte zal doen over het aantal te vaccineren mensen. In plaats daarvan zullen er hooguit scenario's worden gepresenteerd, waarbij na de verkiezingen zal blijken dat het slechtste scenario nog niet gehaald is. Dat ze in ons omringende landen al honderdduizenden mensen gevaccineerd hebben en wij derhalve ver achter lopen, werd door bnnvara niet vermeld. Het ging er slechts om dat de kritiek allemaal niet terecht is. Waar heel Europa (en vooral de UK) zichzelf een beetje aan het verzekeren is van een normale zomer, zullen wij als Nederlanders in mei te horen krijgen dat het twijfelachtig is of we wel op vakantie kunnen.

The_iron_boar | 04-01-21 | 14:25 | 3

Hele wereld is fout, behalve Nederland inderdaad.

miknic | 04-01-21 | 14:30

Na de eerste golf werd even uit de doeken gedaan hoe het LCH (centrale inkoop, o.a. mondkapjes) aan het blunderen was. Ik verwacht over een paar maanden ook nieuwsartikelen over het huidige geblunder in de planning van de vaccinatie.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 14:35

@Sitting_targets | 04-01-21 | 14:35: Ja, wat waren ze boos toen er een partij mondkapjes onderweg was, ze plotseling gekaapt bleken door de Fransen die er veel meer voor betaalden.

Iedereen die wel eens partijen goederen importeert, weet dat je er bovenop moet zitten om dat soort grappen te voorkomen. En dat je hebt zitten slapen als het je overkomt. Maar nee, in Nederland kennen we de basis van de internationale handel niet.

The_iron_boar | 04-01-21 | 15:07

Duitsland is redelijk goed georganiseerd. Hier een tijdlijn. Het gaat tot midden 2022 duren voordat er sprake kan zijn van groepsimmuniteit. En dat is allemaal positief gedacht. Deze onzin gaat nog wel even duren. Er is een beste kans dat het virus al weggemuteerd is voordat het zover is. *chips en vuurwater pakt *
www.youtube.com/watch?v=TnXMApoA_R8

Frau Merkel | 04-01-21 | 14:25 | 3

hahahaha. De corona shitshow heeft goede papieren voor een volgend seizoen.

BobDobalina | 04-01-21 | 14:31

Proost! Frau Merkel.

Lupuslupus | 04-01-21 | 14:32

Aquavit?

ZZP-er | 04-01-21 | 14:41

Het gezeik begint al weer. Zorgmedewerkers krijgen het vaccin. Maar dan...
Politieagenten willen voorrang. Onderwijzers. Zelfs BOA's zijn opeens een vitaal beroep. Alsof NL tot stilstand komt als er geen boetes voor hondenpoep worden uitgeschreven. Leraren die lekker thuis zoom-klasjes doen zijn opeens in gevaar en onmisbaar?
Sodemioeter lekker op. Begin met het vaccineren van mensen die de grootste risico's lopen ernstig ziek te worden of te overlijden. Verpleeghuispatienten. Ouderen. Mensen met medische klachten. Zeg maar eigenlijk de hele groep mensen die normaal gesproken ook een uitnodiging voor de griepprik krijgt. En ja, daar zitten ook onderwijzers, politieagenten en boa's tussen. Maar die kwetsbare docent, agent of boa krijgt het vaccin omdat hij of zij kwetsbaar is. Zijn of haar kerngezonde, 25 jarige collega wacht maar lekker zijn of haar beurt af.
Maar zoals gewoonlijk zullen Mark en Hugo wel weer de oren laten hangen naar de hardste schreeuwers. En blijven kwetsbare ouderen en zieke overlijden omdat gezonde mensen eerst mogen. Schandalig.

JdV030 | 04-01-21 | 14:25 | 6

@likdoorn | 04-01-21 | 14:29:
Even een dor hout weetje:
Dor hout brand helemaal niet lekker.
Door het afbraakproces ontsnapt alle houtgas uit het hout. En dat gas is wat het hout doet branden, niet het hout zelf. Vraag maar aan elke houtkachel bezitter.

zwenkwieltje | 04-01-21 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Hugo wil gewoon nog even wachten tot 18 januari. Dan is er nog even tid om te verzimnen wie er als eerste mag. Dat de rest van de planeet het nou zo onzorgvuldig doet.
Bovendien voldoen de doosjes niet aan de draaiboeken van het RIVM. Laten die farmaceuten dáár eerst maar eens iets aan doen.

wapster | 04-01-21 | 14:25

De regering heeft gewoon op het verkeerde vaccine gewed.... en verloren. Ze hadden gehoopt dat AstroZennica als eerste op de markt zou verschijnen. Met een prijs 1/4 van Pfizer zou de 'kruidenier' een hoop geld besparen. Het hele distributie plan was hier op gericht. En toen moesten ze alsnog een distributie plan opstellen voor Pfizer. Vandaar de achterstand.

yawni | 04-01-21 | 14:22 | 6

Precies dit. Door een stel jokers bij vws en rivm

O.H.Dennenboom | 04-01-21 | 14:35

@The_iron_boar | 04-01-21 | 14:32: Oftewel: ' de rest' . Hiervoor is nog geen plan. Ik verwacht dat de rest in najaar 2021 aan de beurt komt, op z'n vroegst. Ik verwacht ook dat je dit zelf mag gaan betalen, vergelijk met de griepgrip als je niet tot de doelgroep behoort.

DeCynischeAmbtenaar | 04-01-21 | 14:37

@The_iron_boar | 04-01-21 | 14:32: Hoe ingewikkeld kan zo’n plan zijn? Albert Heijn slaagt erin om elke week 2000 supermarkten met 10.000 verschillende artikelen te bevoorraden

theo-is-dood | 04-01-21 | 18:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit soort nieuws kan ik onmogelijk serieus nemen. Alsof er weldenkende chauffeurs zijn die verwachten dat ze die prikjes direct kunnen meegeven. Nee, onmogelijk.

Dit is het zoveelste bericht waaruit moet blijken dat wij massaal smachten naar die vaccins. En dat is dus niet zo. Een zéér groot deel van de bevolking is niet bang voor het virus en hoeft die onbewezen troep niet in de aderen. Ik zeg : nepnieuws!

De mooie man | 04-01-21 | 14:20 | 3

Je hebt mazzel dat ik geen Gulliver heet.

Super Vaagstra | 04-01-21 | 14:21

Zodra ik m'n oproep krijg maak ik direct een afspraak. Maar goed, je zal me wel een troll van Hugo vinden, omdat ik niet in jouw bubbel zit.

Offtopic, was het gisteren gezellig in Haarlem?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 14:25

@Knisperende_Tissue | 04-01-21 | 14:25: Ik ken je niet en kan dus niet beoordelen of je een troll van Hugo bent. Wel wens ik je oprecht veel geluk met je vaccin. Persoonlijk vertrouw ik op mijn immuunsysteem. Ieders vrije keus nietwaar?

De mooie man | 04-01-21 | 14:47

Er liep hier ooit een reaguurder rond, genaamd keurige meneer of zoiets. Die is gejorist. Hij stemde zijn hele leven al PvdA of VVD want dit land had nu eenmaal bekwame bestuurders nodig. Moehaa!!

Piet Karbiet | 04-01-21 | 14:20

Ook toevallig. Dat Movianto, lijkt wel erg op Monsanto, een tijdje geleden opgekocht door Bayer. Movianto, onderdeel van MSD, die in 2014 is overgenomen door Bayer. Toeval?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 14:20 | 2

Ah, Round Up. Dat was ooit prima spul, nu niet meer.

Super Vaagstra | 04-01-21 | 14:22

Movianto (Healt Care logistics) lijkt op Monsanto (gif producent)
Dream on.

normanius | 04-01-21 | 14:31

"Drie actievoerders"
'manager Michiel Heller van Movianto noemde de actie 'hartverwarmend''
*tuinstoel omgewaaid tijdens Storm Des Doods*

Rest In Privacy | 04-01-21 | 14:19

"Goedenmiddag. U bewaart in deze Coronatijd misschien wel het meest waardevolle dat we in Nederland hebben. Kunt u dat aub aan ons afgeven? Wij zijn gewoon een stel activisten."

koeberg | 04-01-21 | 14:19 | 5

@JdV030 | 04-01-21 | 14:27: het wordt dan wel vermengd met fentanyl vrees ik. Heeft u een nummer?

BobDobalina | 04-01-21 | 14:32

@peterdh | 04-01-21 | 14:23: Eens, die crackjunk laat 't tenminste zo snel mogelijk in een paar armen verdwijnen xD

ReyNemaattori | 04-01-21 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat zijn dus de echte wappies

oldskoolhollander | 04-01-21 | 14:18

De soap die maar door blijft zepen.

Frau Merkel | 04-01-21 | 14:18

Ben er niet zo uit of ik voor of tegen het nemen van een vaccinatie ben. Voel me vooral onprettig bij de groepsdruk die gaat ontstaan en daardoor zal ik me uiteindelijk toch wel laten vaccineren.

Ben vooral benieuwd naar wanneer dat plaats gaat vinden. Nu zijn er bijlange niet voldoende vaccins en krijgt men het niet voor elkaar om 1 zsm te beginnen en 2 in concreto te bepalen wie, wanneer, waar....
Terwijl dat juist heel makkelijk plannen is. Met onderbezetting en hoge workload.
Planning wordt pas moeilijk en complex bij voldoende of zelfs overbezetting en een goede balans tussen vraag, aanbod en bezetting.

Althans, zo werkt het in de echte wereld, het bedrijfsleven.

Ben benieuwd of ik voor de zomer aan de beurt kom, terwijl de vaccins ondertussen hoog opgestapeld liggen, maar er weinig tot geen planning is.

WasHetMaarMakkelijk | 04-01-21 | 14:18 | 22

@Lupuslupus | 04-01-21 | 15:08:
Ik waardeer uw bijdragen ten zeerste Lupus, ik lees net zoveel als dat u schrijft, maar deze is niet correct. Daar laat ik het bij. Jammer.

WasHetMaarMakkelijk | 04-01-21 | 15:14

@WasHetMaarMakkelijk | 04-01-21 | 15:06:
Je angst dat voor deze onzin de grondwet gewijzigd kan en zal worden is ongefundeerd. Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen niet geweigerd worden. Een speciale wet zorgt voor een uitzondering van kinderdagverblijven die kinderen zonder mazelen-bof vaccinatie kunnen weigeren.

cheops | 04-01-21 | 15:22

@cheops | 04-01-21 | 15:22:
Dat iets niet mag, wil nog niet zeggen dat iets niet kan. Ik heb het nergens over een grondswetwijziging gehad, daar gaat het niet om.
Het gaat om brasserie Zus en Zo, reisorganisatie Zuid en Noord, die toch mazen vinden om het je lastiger te maken en zo hun eigen gezicht deugender. Step by step, jaar na jaar, "pandemie" na "pandemie"...
Gelijk de islamisering.. Mijn kinderen zullen niet normaal vinden wat in mijn jeugd en bijvoorbeeld Lupuslupus' jeugd normaal was. En dat is treurig en nogmaals, daar heeft de grondwet niets mee te maken.
De grondwet is de eindrechter, niet de rechter in de meeste gevallen.
Of heeft u er hobby aan een rechtszaak te starten tegen brasserie Zus en Zo omdat u niet binnen mocht/tenminste gedemotiveerd werd erbinnen te gaan?!

WasHetMaarMakkelijk | 04-01-21 | 15:49
▼ 19 antwoorden verborgen

En wat helemaal walgelijk en asociaal is zijn al die beroepsgroepjes die voorrang lopen te eisen bij de vaccinatie. Daar moet je toch onmiddellijk een teiltje van zeg. Wacht jij even op je beurt, eikel.

van Oeffelen | 04-01-21 | 14:17 | 11

@libertat | 04-01-21 | 14:43: U gaat er blijkbaar van uit dat een ambtenaar een toegevoegde waarde heeft. Dan heb ik helaas een slecht nieuws berichtje voor u.

Boeloeboe | 04-01-21 | 16:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Of je nu voor of tegen bent interesseert me eigenlijk niet. Snap die drukte ook niet.
Laat iedeeen kiezen om te prikken. Ik doe het wel dan ben ik in ieder geval immuun.
En of we dan die groepsimmuniteit halen zal mij een zorg zijn.

ZZP-er | 04-01-21 | 14:17 | 3

Je hoopt dat je immuun bent. Gelukkig is er nog het placebo-effect.

Frau Merkel | 04-01-21 | 14:20

@Frau Merkel | 04-01-21 | 14:20: Neem je toch later ook nog het J&J vaccin? Of een andere variant.

JdV030 | 04-01-21 | 14:42

@JdV030 | 04-01-21 | 14:42:
Over een vaccin zou onder bepaalde omstandigheden best te praten zijn. Dit is geen vaccin, maar een genetisch gemanipuleerd goedje dat een auto-immuunreactie oproept. Het is te hopen dat de reactie beperkt blijft. Zo niet, dan hebben we mogelijk de wereldbevolkingsomvangsproblematiek opgelost.

Frau Merkel | 04-01-21 | 14:50

Ambtenaren doen zoiets niet.

Baron Clappique | 04-01-21 | 14:17

In landen waar er niet 1 chef vaccin is loopt het vrij chaotisch en slecht. In Duitsland is veel onvrede, in Zwitserland zijn al brokken gemaakt en in Engeland, tja, helemaal schrijnend. Het is natuurlijk lekker makkelijk om alles op iemand af te schuiven die 24x7 werkt om een crisis te overwinnen. Terwijl daaronder al die GGD'tjes, al die zorgmanagertjes, al die klagende artsjes het ware probleem vormen. Belangrijk dat dit straks tijdens de parlementaire enquete COVID goed voor het voetlicht komt, wie hier de ware "cannot do" types geweest zijn. HdJ in ieder geval niet.

van Oeffelen | 04-01-21 | 14:16 | 9

@J-van-de-Bontekoe | 04-01-21 | 14:30: gaat zeker gebeuren, maar ik ben al tevreden als het minder fuckups zijn dan over de grens. Ik verwacht toch veel gezeik in bepaalde EU landen.

BobDobalina | 04-01-21 | 14:35

Leuke eigen waarheden gecreëerd allen. Zullen we nu maar even terugkeren in de echte wereld?

Torwart | 04-01-21 | 14:39

Lees dat artikel in De Groene van vorige week, "Hugo de Jonge, verdeel en heers niet." Daar wordt duidelijk uiteengezet waar het probleem zit...

libertat | 04-01-21 | 14:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Politie, BOA's en leraren denken ook dat ze in aanmerking komen voor snelle vaccinatie. Behoorlijke plaat voor je kop als je dit durft te vragen.

Vula | 04-01-21 | 14:16 | 6

@5611 | 04-01-21 | 14:18: Mijn eigen moeder (80) vraagt zich af waarom de oudjes als eerste vaccineren? Zodat ze een maand langer leven en dan toch dood gaan?

yawni | 04-01-21 | 14:28

De politie. Ok dan alleen degenen die ernstige delicten oplossen. Politie die aanbelt bij mensen om mondkapjes te tellen, of snelheidsovertredingen op een nu lege snelweg staat uit te delen, zijn mijn inziens niet essentieel. Dat vaccin is elders harder nodig.

peterdh | 04-01-21 | 14:33

@yawni | 04-01-21 | 14:28: Nodig haar uit. Wil ze niet, dat mag. Uiteindelijk blijven er vaccins over van de eerste lichting en die kunnen dan door naar de volgende . Geen probleem.

JdV030 | 04-01-21 | 14:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet om alle onkunde van onze volksvertegnwoordigers goed te praten, maar er komt meer kijken bij een grootschalige vaccinatiecampagne dan wat sporthallen opengooien en daar 40 tafels en stoelen met een verpleegkundige onder toezicht van een arts mensen te laten prikken. Als je het goed wil doen, moet je alles wat je doet zorgvuldig registreren. Alleen dan kun je bijhouden wie er gevaccineerd zijn, of ze 1 of prikken hebben gehad, of ze bijwerkingen ervaren, of ze inderdaad beschermd zijn, of ze niet per ongeluk 2 verschillende vaccins krijgen, etc. Dat wil je landelijk registreren (want wat als je over 2 weken gaat verhuizen?) Dan is er zoiets als omgaan met privacygevoelige informatie en dan voel je het probleem al aankomen. Kortom, dit vereist zorgvuldigheid. Dat de rest van de wereld al aan het prikken is, wil niet zeggen dat wij dan maar onzorgvuldig moeten worden. Je leest nu al de verhalen uit Spanje en Duitsland dat men geen idee heeft wie er nou gevaccineerd zijn en of mensen bijwerkingen hebben, of veel te hoge doses hebben gekregen. Ze doen maar wat, omdat de druk zo hoog is.

AmbtenaarInFunctie | 04-01-21 | 14:15 | 20

@Jos Tiebent | 04-01-21 | 14:19:
Dat wordt wel erg zorgvuldig dan..

ZZP-er | 04-01-21 | 14:48

@JdV030 | 04-01-21 | 14:47: In 2017 hebben opnieuw minder mensen de griepprik gehaald dan het jaar ervoor. Sinds 2008 daalt het aantal personen dat gevaccineerd wordt elk jaar met een paar procent. Van de mensen met een hoog risico op complicaties bij griep – door hun leeftijd of door een medische aandoening – haalde in 2008 nog 72% de griepprik; in 2017 was dit nog maar 50%. Dit blijkt uit onderzoek van het Nivel.

Lupuslupus | 04-01-21 | 15:18

Niet om het eens of ander, maar ongeacht welk vaccin, of voor mijn part een zoutoplossing, is de logistiek van het inrichten van die vaccinatiecentra identiek.
Uiteraard is het meer werk dan wat tafeltjes met prikkers in een sporthal knallen, maar het is ook geen quantum mechanica dat precies op maat voor een specifiek vaccin bepaald moet worden.

't Materiaal, de mensen(en dan vooral de opleiding om te kunnen prikken), de locaties EN het registratiesysteem hadden al maanden terug al geregeld kunnen zijn!

Tot nu toe werden vaccinaties ook niet landelijk geregistreerd, waarom nu wel? Waarom is dat opeens zo belangrijk dat er helemaal niet word gevaccineerd tot dit klaar is? alsof ervan ziekenhuispersoneel(en politie en leraren en weet ik wie loopt te miepen) niet al personeelsbestanden zijn waarin dat tijdelijk bijgehouden kan worden tot dat systeem klaar is ?

De enige onbekende factor was *wanneer* 't vaccin zelf beschikbaar kwam en evt. transportatie issues zoals gekoeld transport en opslag voor die locaties... nou daar heb je, met een team van weet ik hoeveel ambtenaren, echt wel 2+ maanden voor nodig te regelen...

ReyNemaattori | 04-01-21 | 15:23
▼ 17 antwoorden verborgen

Wie heeft de poorten van de GGZ instelling nou weer open laten staan?

Wijze uit het Oosten | 04-01-21 | 14:14 | 1

Deze staan al tientallen jaren wagenwijd open betere handhaving graag weer terug !

telefoontje | 04-01-21 | 15:30

Klopt het dat er veel te weinig Pfizer vaccins zijn en dat we daarom moeten wachten op het Moderna vaccin?
Ondanks grote woorden hebben we gewoon nog niks. Dat zou ook dat getreuzel kunnen verklaren.

ZZP-er | 04-01-21 | 14:12 | 6

Europe Commissie heeft het beetje verneukt door te weinig Pfizer/Moderna vaccins te bestellen. Iets met nationalistische Fransen.

Vula | 04-01-21 | 14:32

@Baron Clappique | 04-01-21 | 14:19:
Dat lijkt me een aannemelijke verklaring. Mijn vriezer gaat maar tot min 20.

ZZP-er | 04-01-21 | 14:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog steeds een beter verhaal dan 'We Gaan Ze Halen'

SIogra | 04-01-21 | 14:12 | 1

En beter vervoer want hun vrachtwaggel heeft het wel gered terwijl de rokende stinkbus van die hippies ergens in Duitsland was gestrand.

2voor12 | 04-01-21 | 14:13

Ze hebben hun punt gemaakt iig

Diederik_Ezel | 04-01-21 | 14:12

Ook deze aandachtshoeren hebben hun persmomentje gehad.

2voor12 | 04-01-21 | 14:10

Er wordt niets gehaald. En met je blote poten aan de bevroren flesjes zitten is heel dom. Er is een ontdooi-procedure in acht te nemen.

MaarFeitelijk | 04-01-21 | 14:09 | 1

Een pakketje op min 76 pak je niet zo maar met je blote handjes uit.

5611 | 04-01-21 | 14:22

Ik verwacht dat hier in de panelen de ons bekende pro-vaccers deze mensen nu de hemel in gaan prijzen.

goedverstaander | 04-01-21 | 14:09 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De verantwoordelijk minister zit in nauwe schoentjes, zeggen ze dan in de Belg.

Normpje | 04-01-21 | 14:08

"Actiegroep"
In één woord aangeduid wat voor ontzettend dom volk we zijn geworden.

DrumPiet | 04-01-21 | 14:07 | 1

Óf je bent tevreden met hoe onze overheid functioneert, óf je hebt je standaarden/doelen/ambities hoger liggen.
In dat laatste geval leg je je óf neer bij de huidige stand van zaken, geeft hooguit wat commentaar op wat websites, óf je gaat wat doen.

Als je wat gaat doen, heb je een paar mogelijkheden:
Of je begint van binnen uit; dan start je je eigen politieke partij, en hoop je over 20 jaar voldoende massa gecreëerd te hebben zodat je zaken kunt aanpakken.
Of je begint door te proberen problemen aan te pakken.

Dat u dat niet kunt waarderen duidt dus op uw lage standaarden....

libertat | 04-01-21 | 14:34

In Oss hebben ze ervaring met prikken...

Vraag dat maar aan wachtmeester Hoekman.

Toetsenbordcomplex | 04-01-21 | 14:06

Grappig om te zien hoe al die beroepsgroepen met de ellebogen werken voor een prikkie, nu de politie weer.

DeCynischeAmbtenaar | 04-01-21 | 14:06 | 3

Tja, dat was te verwachten. Iederen die met publiek werkt wil wel gevaccineerd worden maar het publiek zelf is weigerachtig.

MaarFeitelijk | 04-01-21 | 14:10

Vergeet u de leraren niet.

CLoVis | 04-01-21 | 14:15

@MaarFeitelijk | 04-01-21 | 14:10: En hoe Nederlands: ' wie het hardste schreeuwt...' . In Duitsland wacht iedereen netjes op z'n beurt om maar wat te zeggen.

DeCynischeAmbtenaar | 04-01-21 | 14:16

De Jonge is geen Boss

Hemmenaar7 | 04-01-21 | 14:05

Het aantal soorten mafketels wordt met de dag groter.

knutsel_ | 04-01-21 | 14:05 | 2

Gezien het stemgedrag is een kwart toch wle als mafketel te zien. En dan de niet-stemmers nog.

MaarFeitelijk | 04-01-21 | 14:12

Yep. 33 zetels voor de VVD.

Mbovenka | 04-01-21 | 14:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl