Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duitsers doen het voor. Genau zuschauen, Hugo

Omi (101) krijgt spuitje

Social

Nou ja, zo moet het dus. Zodra je de spullen binnenhebt. Meteen aan de slag. Met de Duitsche Gründlichkeit uiteraard. Er werd niet gekozen om een (oud)bondskanselier te vaccineren voor de camera, maar een mevrouw van 101 (geboren in 1919, van na de Eerste Wereldoorlog dus) in een seniorenreservaat. Zoals het hoort. Bij ons liggen die vaccins al sinds vanochtend 26 decembero 2020 te versloffen in een vriezertje te Oss, want we gaan pas op 8 januari, als iedereen weer terug is van reces, het land redden. Terwijl we al op 1 DECEMBER wisten dat die vaccins eraan zaten te komen. Kan iedereen die malle Zwagerman met dat dorre bos hout voor de deur wel vingerwappen. Maar het is exact wat we aan het doen zijn.  

Iemand nog een frikandel?

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik las op facebook dat er een klein chipje wordt mee gespoten met het vaccin, hebt gijlieden daar ook iets over gehoord? Zoiets verontrust mij ten zeerste!

Caparzo*Inc | 27-12-20 | 14:09

Ik ben geen fan van Hugo, maar die Don is helemaal een hondenlul. Een vaccin en een hondendrol met elkaar vergelijken. Niveautje....

LangeJannetje | 27-12-20 | 13:53 | 4

Een frikandel spuit je niet rechtstreeks je hersens in (via je bloedbaan)
Echt een super-dimme vergelijking, dan ben je nog een keer af

HaveXS | 27-12-20 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

Grootste medische experiment in Duitsland sedert...

JP Balkenbrij | 27-12-20 | 12:58 | 2

In de VS zijn er al meer dan 700.000 mensen gevaccineerd , moeten ze in Duitsland nog heel wat enten ...

elevator | 27-12-20 | 14:08

Ik bepaal altijd nog wel even zelf of ik een vaccin neem, ja of nee. En of ik een frikandel eet, ja of de nee. Daar hoeft ome Hugo zich niet mee te bemoeien.

Ik neem trouwens nooit preventieve medicijnen, waarom zou ik dat nu wél doen?

Jiet Panssen | 27-12-20 | 12:05 | 12

@Jiet Panssen | 27-12-20 | 14:30: Niet in mijn geval, want ik neem die verantwoording wel. Bijkomend voordeel: het leidt tot ontlasting van de zorg, waardoor mensen met aandoeningen en ziekten die nu niet geholpen kunnen worden ook weer perspectief hebben.

LangeJannetje | 27-12-20 | 15:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Vind wel dat we een tweedeling moeten maken. Gevaccineerden en virusgekkies. Alleen nog maar naar een festival, theater, bar, restaurant of zelfs in een winkel met een vaccinatiebewijs. Je niet laten vaccineren houdt in dat virusgekkies het aan anderen overlaten. Daarvoor hoef je niet te belonen. Laat ze maar wegrotten in hun kot.

Ikblijfnietstil | 27-12-20 | 12:00 | 4

Ok we hebben te maken met een vaccingekkie hier,die zijn enger dan virusgekkies want die kunnen nog zelfstandig nadenken.

Spychopaat | 27-12-20 | 12:53

Helemaal eens.

BertusGasklep | 27-12-20 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Zomaar een voorspelling: 8 januari blijkt dar de stekker van de vriezer er niet in zat.

Zorc | 27-12-20 | 10:45 | 1

Dat dus, het ligt niet aan de entstof maar iemand heeft niet goed opgelet.

likdoorn | 27-12-20 | 10:50

Iemand al vaccinatiepaspoorten in de aanbieding? of Thailand even contacten? ik vraag dit voor mijzelf.

broervandenhollander | 27-12-20 | 10:40

Geimpft is nu al mijn favoriete duitse woord.

Schwanzeleber | 27-12-20 | 10:31 | 1

Als imp dank ik u.

Acidstain | 27-12-20 | 11:03

Kijk op WNL wat die koekenbakker allemaal geregeld heeft volgens zichzelf.
Wat hij vooral geleerd heeft is kijken naar Rutte en de waarheid verdraaien, U hebt niet goed geluisterd ik heb niet gezegd we beginnen 4 januari met enten.
Wat ik gezegd heb we beginnen in de week van 4 januari en dat klopt precies.
En U mag ook niet kiezen welk vaccin.
Zij bepalen wat U aangeboden word.

likdoorn | 27-12-20 | 10:24

Kan niet wachten tot die lekkere Pilzener cocktail in m’n lijf gespoten wordt. Weer heerlijk niezen in de supermarkt, strontlazarus polonaise in de kroeg, voetbal, vergeet het voetbal niet, oudjes knuffelen en zo verder. Gewoon weer back to normal. Dus Hugo, als je klaar voor bent (liefst 2021 nog aub) kom maar op met die spuit!

kranssen | 27-12-20 | 09:56 | 1

Als een echte verslaafde bent u klaargestoomd en verlangt u naar uw shot

Tieneus | 27-12-20 | 10:36
-weggejorist-
bolletje kaas. | 27-12-20 | 09:43 | 1

Ik wist niet dat je 3 dagen met koorts in bed kan liggen van een frikandel of er narcolepsie van kan krijgen, of een resem van andere bijwerkingen. Hoogstens even wat langer op de pot zitten.

de_profeet | 27-12-20 | 09:43 | 4

Uw frofesie staat ook op de bijsluiter van paracetamol.

Tjemig | 27-12-20 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Opdat men niet vergeet in welk werelddeel de bakermat ligt van de moderne beschaving: "Fascinerend en vrijwel intact: ’fastfood-restaurant’ in Pompeï". ;-))

MickeyGouda | 27-12-20 | 09:42 | 2

Verkeerde topic, Joris. Excuus.

MickeyGouda | 27-12-20 | 10:08

De kracht van de frikadel zit niet in de del, maar in de saus waar je dat ding in verzuipt.

3Xniks | 27-12-20 | 07:59

Halberstadt in de deelstaat Sachsen-Anhalt. Ze beginnen blijkbaar bij de oudste Ossies. Zo worden die voor de verandering een keertje niet achtergesteld. Zou dat toeval zijn?

Vuurspuger | 27-12-20 | 06:14

Maar wacht nou even, wat hebben fricadellen in hemelsnaam met Microsoft te maken?

bitterpete | 27-12-20 | 04:34

Ik ga nooit never die levensgevaarlijke vaccin chip en rotzooi nemen! Maar me moeder is 81, dus ik ga het toch maar wel voor haar doen.

SaintNick | 27-12-20 | 03:35 | 6

@Ad Hominem Tu Quoque | 27-12-20 | 04:22: u bent viroloog? Raar want u kletst uit uw nek.

bigstone | 27-12-20 | 10:12

@bigstone | 27-12-20 | 10:12: Daarom kiest Hugo er ook voor eerst de werkers te enten die gewoon kunnen doorgaan met het besmetten van dor hout.

likdoorn | 27-12-20 | 11:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je anno 2020 nog niet weet wat er in een frikandel zit, dan mag je je wel eens wat meer in gaan verdiepen. En ja er zit slachtafval in, maar niet de ogen, hersenen en darmen wat je vroeger werd wijsgemaakt. Ookal deden ze dat vroeger nog wel, is dat sinds de jaren 80 allang verboden. En is het nu niet meer dan overgebleven vlees van het karkas na het fileren aka separatorvlees. (grotendeels van de kip)

Grzl-II | 27-12-20 | 03:14 | 6

Is net Shoarma maar dan als staaf

Rotterdammert1965 | 27-12-20 | 10:37

Hugo is gestopt met het lezen van gewoon dagelijkse dingen.
Word alleen nog maar gevoed door Mark en Jaap.

likdoorn | 27-12-20 | 11:07

Hoe bedoel je, er zitten geen hersenen in? Mij is jarenlang wijsgemaakt dat dat wel zo is. Daarom eet ik ze ook, om wat slimmer te worden.

quigg | 27-12-20 | 16:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Vaccines will set you free

MistaRazista | 27-12-20 | 01:17 | 1

Impfung macht frei. Jawohl!

VerenigingVanDieven | 27-12-20 | 02:21
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 27-12-20 | 00:42 | 1

Ik neem hem toch niet al staan ze op hun kop. En al word ik overal van uitgesloten, i don't care. Maak mijn eigen feessie wel.

Yzord | 27-12-20 | 00:40 | 3
-weggejorist-
SaintNick | 27-12-20 | 03:36

Hear, hear ...

swebe | 27-12-20 | 08:41

Vandaag komen 10,000 vaccins aan in Oss. Onbegrijpelijk waarom er niet gelijk vaccins naar de ziekenhuizen zijn gegaan om dit weekend nog te starten met vaccineren. De vriezers staan er al en mensen genoeg om te prikken

Diederik_Ezel | 26-12-20 | 23:49 | 9

100000 per dag stelt toch allemaal geen ruk voor. Als je dat doorrekent dan moeten er dus op 100 locaties 1000 prikjes per dag gegeven worden. Laten we zeggen een doorlooptijd van 5 minuten is dus 20 mensen die 4 uur werken per dag. Dat is toch allemaal voor elkaar te krijgen.

Snelheidsduivel | 27-12-20 | 09:57

@Snelheidsduivel | 27-12-20 | 09:57:
7 dagen per week 20 mensen x 100 locaties is wel uitdagend, maar nog te doen. Overheid + ict die bijhoudt wie wanneer welke batch van welk middel heeft gehad wordt een ramp. Ook de beschikbaarheid van vaccin is nu nog niet 100% geregeld

cheops | 27-12-20 | 10:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is, omdat in werkelijkheid, they dont give a shit.
Vooral veel lippendienst en emogebrabbel.

inCol | 26-12-20 | 23:41

Frikandellen zijn gemaakt van stierenlullen, koeienogen en uiers, aangemaakt met een Knorr bouillonblokje en zetmeel voor de stevigheid.

Vaccins zijn gemaakt van aandelen Big Pharma en testrondes op gezonde jonge vrijwilligers in de vorm van blanke studenten.

Moet ik nou alles 2 keer uitleggen?

King of the Oneliner | 26-12-20 | 23:24 | 3

ik eet ze alleen grof. Zijn nu makkelijk te halen bij de grootgrutter, en deze ingredienten zijn dan ook duidelijk als hier omschreven herkenbaar.
En smakelijk.

NiCeY | 26-12-20 | 23:43

Mmm bij ons op de middelbare school vroegah was het altijd een paardenlul in plaats van een stier. Misschien is het wel beide!

JohnMarston1907 | 27-12-20 | 00:58

Als je anno 2020 nog niet weet wat er in een frikandel zit dan zou ik eens gauw wat videos gaan kijken

Grzl-II | 27-12-20 | 01:56

Toch wel fijn dat er dan ineens 5 vaccins, tegelijkertijd ook nog, klaar zijn. Dat geeft hoop...

Bill le Koek | 26-12-20 | 22:48 | 1

Spaar ze allemaal!

Ad Hominem Tu Quoque | 27-12-20 | 04:25

Probleem wat deze kerel niet lijkt te onderkennen is dat niemand hun gelooft. Mij wordt weleens mijn standpunt dat het eigelijk waanzin is om alles op slot te gooien vanwege de weinig coronadoden terwijl er jaarlijks meer dan 350.000 mensen dood gaan vanwege abortus en euthanasie ( en men ligt hier niet wakker van) dat ik appels met peren vergelijkt. Maar dat deze minkunkel doet is echt appels met peren vergelijken: een of ander in allerhaast in elkaar geflanst vaccin vergelijken met een frikandel. Vraag mij af wat al die mensen bezielde toen zij hem tot partijleider maakte.

loser | 26-12-20 | 22:36 | 4

@Shoarmamasutra | 26-12-20 | 23:02: dat is typisch Nederlands zou ik haast zeggen... eerst heel lang ouwehoeren erover en grootse woorden maar geen daden. Dat registratiesysteem had allang klaar moeten zijn, net zoals alle voorbereidingen voor de spuitstraten.

Maar anderen mogen voor hoor, ik hoef hem niet zo nodig te krijgen.

oh no | 27-12-20 | 09:33

@oh no | 27-12-20 | 09:33: Hoe langer men moet wachten, hoe harder men schreeuwt om een vaccin. Is gewoon marketing. Ik denk dat men er nog niet genoeg warm voor loopt. Op deze wijze lost de overheid het probleem met te weinig vraag op.

IndoorexpaT | 27-12-20 | 11:47

@Shoarmamasutra | 26-12-20 | 23:02: Heel misschien dat Hugo dit een heel klein beetje had moeten inplannen en voorbereiden , we wachten immers pas een 9 maanden op een vaccin? De personificatie van incompetentie die man

bijna_raak | 27-12-20 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Kennelijk zijn er in Nederland niet genoeg proefkonijnen om die prik te ontvangen, om lange rijen voor de camera te maken.
Komt bij dat er gezondere, goedkopere, alternatieven met minder bijwerkingen zijn.
hcq, zink en invermctine
www.youtube.com/watch?v=3JE2oqFPOOk
Deze regering verkloot de gezondheid van zijn burgers voor geldelijk gewin.

watergeus | 26-12-20 | 22:29 | 8

@Diederik_Ezel | 26-12-20 | 23:41:
Maar zeker geen probleem met vaccins waarvoor ze normaal 15 jaar nodig hebben om te ontwikkelen en te testen om die nu in nog geen jaar er doorheen te jassen en los te laten op 7 miljard mensen.

endofdays | 27-12-20 | 00:38

@Diederik_Ezel | 26-12-20 | 23:41: Onzin, dat was de WHO die het toepaste nadat mensen al in het ziekenhuis waren beland. Het solidarity onderzoek was, wat dat aangaat, uitermate dubieus. Anti-virale opties, waaronder ook remdesivir, werken wanneer je ze zo snel mogelijk toepast na het opkomen van zoekteverschijnselen.
HCQ is een nogal politiek beladen onderwerp geworden, wat in de volgende artikelen wordt toegelicht, ook een goede uitleg over meta-studies trouwens:
filiperafaeli.substack.com/p/yes-hydr...
filiperafaeli.substack.com/p/yes-hydr...

drexciya | 27-12-20 | 09:11

Dank U.

Xanadu | 27-12-20 | 11:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Hugo krijgt als advies gezondheidsraad; oudjes vaccineren.
Hugo doet met advies; zorgmedewerkers vaccineren.

Flapdrol die persoon.

sjef-van-iekel | 26-12-20 | 22:11 | 3

In Brabant noemen we zo iemand een ‘frikandel’.

Sinterbikske | 26-12-20 | 22:13

Terwijl die zorgmedewerkers in meerderheid twijfelen of het vaccin helmaal niet willen hebben. Geeft te denken.

Dampende_aardappel | 27-12-20 | 09:44

Hugo (lees: het kabinet!) heeft eindelijk eens gelijk. En na de zorg eerst politie en brandweer en onderwijzend personeel! Prioriteiten stellen!

Dr. Worstenbroodje | 27-12-20 | 10:09

Ik ben er vrij zeker van dat andere landen hun vaccinvoorraad streng bewaken. Daarom stel ik voorzichtig de volgende vraag: bewaakt Nederland haar vaccinopslag ook, of verschijnt de geheime opslagplaats in Oss over een jaar in Opsporing Verzocht?

Nivelleermarionet | 26-12-20 | 22:07 | 2

Er staat 1,5 marechaussee het pand te bewaken, met een megafoon waarmee ie heel hard ‘pang pang’ kan roepen. We hebben het goed op orde lijkt me.

Sinterbikske | 26-12-20 | 22:10

@Sinterbikske | 26-12-20 | 22:10:
Jeetje hee. Anderhalve marechaussee. Die kan dan geen parkeerboetes op Schiphol uitdelen.

Nivelleermarionet | 26-12-20 | 22:36

Hongarije, Slowakije, Italië, Portugal, Spanje, ze beginnen morgen met vaccineren. Just saying. Stem ze weg!

Sinterbikske | 26-12-20 | 22:05 | 2

VVD kennende willen ze nog wat dor hout wegwerken. 500 AOW tjes minderminder worden ze blij van.

sjef-van-iekel | 26-12-20 | 22:12

@sjef-van-iekel | 26-12-20 | 22:12: Kunnen ze in die huisjes weer mooi 500 van hun geliefde asieleisers kwijt, de oogst van één week binnenhengelen. Win win toch?

5611 | 26-12-20 | 22:31

Zijn ze hier vergeten spuiten en naalden te bestellen?

de honden blaffen... | 26-12-20 | 22:03 | 1

Vaccins ook ben ik bang.

Lorejas | 26-12-20 | 22:06

Hugo is straks in staat om geheel in tegenstelling met andere EU landen de GGD's te laten beginnen met vaccineren van kinderen en jongeren want dan kunnen die weer naar school.
Voorlopig liggen ze nog 2 weken achter slot en grendel en dat zijn zeker 700 doden op naar van Hugo, Mark en Jaap.

klaas24 | 26-12-20 | 22:02 | 2

Precies dat!

--sjolmers-- | 26-12-20 | 22:24

Breng die man nou niet op ideeën!

5611 | 26-12-20 | 22:32
-weggejorist-
Pimp my Voortuin | 26-12-20 | 21:57 | 3

Fuck de prik

JanAmsterdamEnzo | 26-12-20 | 21:48 | 4

@ruudvangeelen | 26-12-20 | haha, lekker Ruud. Trek nu maar snel de dekens over je hoofd. Het grote enge virus komt je pakken!

JanAmsterdamEnzo | 26-12-20 | 22:04

Rudie is bang voor het boze virus en voor Amsterdammers

zuurtjeregen | 26-12-20 | 23:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een ongelofelijke arrogantie! Zelf wil ik heel graag een vaccinatie maar vind het tamelijk onbeschoft hoe De Jonge mensen die ervoor kiezen geen vaccin te nemen een beetje als aso staat te bestempelen en dan nog eens belachelijk maakt met zijn frikandel-analogie. Bah.
Overigens vind ik het ook flauwekul om 100-plussers te gaan inenten. Redelijke kans dat je binnen een jaar sowieso dood gaat. Klinkt hard, maar vind dat we wel heel verstandig moeten omgaan met die paar vaccins die we hebben en ook aan mensen moeten geven met een nog redelijke levensverwachting.
Sowieso als je pensioen iedere maand netjes op je bankrekening wordt gestort heb je ook meer mogelijkheden voor thuisisolatie.

Overigens ook heel fijn dat de EU goede sier kan maken nadat ze wakker werden en de vaccin-deal van NL, DE, FR en IT opeisten. Pure volksverlakkerij van onze eigen overheid om deze deal over te doen en waarbij we dan iedere keer wat kruimels krijgen. Werd nog als een triomf gepresenteerd ook dat we een financiële meevaller hadden... nou streep die maar een paar keer weg tegen extra lockdowns.
Bizarre is dat dit hele circus maar doorgaat.

benhetbehoorlijkzat | 26-12-20 | 21:47 | 5

@Muxje | 26-12-20 | 21:56: Je hebt gelijk over de vaccin-deal... heb ik me in vergist.

benhetbehoorlijkzat | 26-12-20 | 22:01

@keistad | 26-12-20 | 21:58: Ik ben met je eens dat je bij jongeren zou moeten afvragen of je ze wel wilt vaccineren. Het is meer dat ik het toch heel zonde vind om een schaars vaccin te geven aan iemand die ook wel een hele aanzienlijke kans heeft om binnen een paar maanden aan andere aandoeningen te sterven. Net als dat zeker de helft van de corona-doden mensen in verpleegtehuizen waren, als je daar terecht komt heb je sowieso nog een hele korte levensverwachting. Geef het dan liever aan iemand van 60 met allerlei kwaaltjes/aandoeningen.

benhetbehoorlijkzat | 26-12-20 | 22:04

Zoveel 100 plussers zijn er niet. Dus gewoon lekker prikken en niet miepen.

sjef-van-iekel | 26-12-20 | 22:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Bijzonder dat hier zo'n anti vaccin sfeer hangt... Zodra het er is zou ik eerder daarop wedden dan op.alle risico's die gepaard gaan met corona oplopen.

Grapevine | 26-12-20 | 21:47 | 14

Komt vooral door een gebrek aan kennis

Diederik_Ezel | 26-12-20 | 23:42

@Diederik_Ezel | 26-12-20 | 23:42: Aan kennissen geen gebrek, al zijn het wel vage. Vrienden worden wel steeds minder, nu ik steeds meer bedenkingen krijg over een "nieuwe" symptoonbestrijder, want dat is nou eenmaal wat een medicijn is.

serieusgenomen | 27-12-20 | 08:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Is er dan ook zware bewaking of kunnen we een raid uitvoeren om dat goud in handen te krjgen?

Petroselinum crispum | 26-12-20 | 21:42 | 1

Dat laatste.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 23:11

Duitsers pakken alles gewoon wat grondiger aan. Zelfs de immigratie gaat voorbarig, de originele Duitsers is bijna vervangen door de nieuwe Duitser.

BozePaarseMan | 26-12-20 | 21:40 | 1

U bedoelt 'voortvarend'. Toch?

zwaaropdehand | 26-12-20 | 23:12

VOO zover ik weet moet je 2 prikken krijgen en hoe lang ben je er dan vanaf ? Een jaar ? Een half jaar ? Laten we uitgaan van een jaar en dat 50% van de mensen 2 prikken wil. Dat zijn er dus bijna 50.000 per dag. Iedere dag weer en dat een jaar lang. En daarna kun je weer opnieuw beginnen. Onbegonnen werk.

cheops | 26-12-20 | 21:37 | 5

Pfizer is Spekkoper met een hoofdletter "S".

Rest In Privacy | 26-12-20 | 21:47

Geen onbegonnen werk want 50.000 per dag is geen onmogelijk doel an sich ofzo. Het probleem is de voorraad vaccins en/of het levertempo. Ze kunnen die 10.000 vaccins wel aan de eerste 5.000 mensen geven, maar dat helpt geen zak en dus is het beter om eerst nog even de leveringen op te sparen zodat er in een redelijk tempo doorgevaccineerd kan worden.

Badderbeest! | 26-12-20 | 22:03

@Badderbeest! | 26-12-20 | 22:03: Als ze zouden zeggen dat ze het liefst leveringen opsparen dan heb je in ieder geval nog een strategie/visie. Dat heeft de overheid dus ook niet. Nu is het dus gewoonweg zo dat ze hebben zitten slapen de afgelopen maanden en nu pas aan een draaiboek en strategie gaan beginnen.

benhetbehoorlijkzat | 26-12-20 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat wij met 4 bouten vastzetten doen de Duitsers met 6. Duitsers laten niets aan het toeval over, ze zijn op van alles en nog wat voorbereid, en al weken van te voren. Verliezen doet hen veel pijn, elegantie kennen ze nauwelijks en humor is schaars. Maar ze weten van aanpakken, zoals ook nu.

Broadsquire | 26-12-20 | 21:29 | 3

Die Duitse puntlichheit valt wel mee. Vaak genoeg zaken met Duitsers gedaan. Beloven van alles maar afspraken nakomen is er niet 1 van.

Rotterdammert1965 | 26-12-20 | 21:41

@Rotterdammert1965 | 26-12-20 | 21:41: Rotterdammerts zijn om een of andere reden dan ook bevooroordeeld over Duitsers. Weet niet precies waarom, want de Duitsers waren best grundlich in Rotterdam.

grapo | 26-12-20 | 22:01

@Rotterdammert1965 | 26-12-20 | 21:41: Ik vind het ook nogal meevallen. Als je Duitsland qua infrastructuur vergelijkt met Nederland dan zit het vooral houtje touwtje in elkaar en sowieso altijd lomp, nooit elegant. Onderhoud bestaat uit eindeloos oplappen, bureaucratie tiert dermate welig dat Baustelle de normale staat van de autobahn is. Van het Duitse autobahnnet bestaat een kaart waar je met je vrachtauto niet mag komen wegens instortingsgevaar, zover zijn we hier nog niet.

Duitse steden zijn na de oorlog allemaal in noodtempo weder opgebouwd, de liefdeloosheid spat er dan ook vanaf, zeker nu ook die bouw alweer zo'n 60 jaar oud is. Alleen in kleinere stadjes, die de bombardementen ontsprongen zijn, zie je hoe mooi Duitsland eigenlijk bedoeld is.

5611 | 26-12-20 | 22:42

Wat is nou het verschil tussen een griep spuit en de corona spuit van Hugo.
Iemand?

komtdatschot | 26-12-20 | 21:26 | 6

Na de coronaspuit van Hugo moet je een kwartier bijkomen! Als de pril gezet is en je krijgt rare bijwerkingen heb je pech gehad, fabrikant is niet aansprakelijk!

Bandera | 26-12-20 | 22:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeker net als in de VS waar een arts zich op TV liet inenten, wat later fake bleek te zijn.

Rotterdammert1965 | 26-12-20 | 21:22
-weggejorist-
D.Onderop | 26-12-20 | 21:20

Met een vaccin bescherm ik mezelf, niet een ander. Dus wil je je niet laten prikken omdat je niet weet wat erin zit, dan doe je het toch lekker niet? Ga ik weer fijn door met mijn leven. Doei.

JoudN | 26-12-20 | 21:19 | 7

@De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:21:
Als jij je laat vaccineren en ik me niet laat vaccineren, dan is de kans dat jij mij besmet groter dan de kans dat ik jou besmet. Wat mij betreft kan de lockdown er dan gewoon vanaf. Dat rubbertegel gedoe hoeft voor mij niet.

cheops | 26-12-20 | 21:44

U kent het concept van vaccineren niet blijkt. Ooit van groepsimuniteit gehoord?

Petroselinum crispum | 26-12-20 | 21:44

@Petroselinum crispum | 26-12-20 | 21:44: zeker wel, maar als dat niet bereikt wordt haal ik fijn een nieuw spuitje.

JoudN | 27-12-20 | 03:05
▼ 4 antwoorden verborgen

101 jaar oud...
Opdat ze dan niet zal sterven aan cojona!
Maar 102 worden is en blijft met of zonder cojona een flinke uitdaging!
Man man man...

weet-ik-veel | 26-12-20 | 21:18 | 4

Dankzij jouw funshoppen helaas nodig.

Lorejas | 26-12-20 | 22:04

@weet-ik-veel | 26-12-20 | 22:22: voor heel veel geïndoctrineerde pro corona vaccins mensen is dat dus juist geen optie. Die spelen op schuldgevoel in en zijn kennelijk massaal oké met discriminatie straks op basis van wel/geen vaccin. Blijft me allemaal ernstig verbazen.

Eigenlijk is die hele polarisatie van het debat zo treurig. En als je er net even genuanceerder over nadenkt staan beide kampen tegen je te schreeuwen... :S
Maar daarmee is dus wel het gezonde debat verdwenen over de disproportionaliteit van alle maatregelen tov de totale sterfte. En wat gaan we dan bij elk volgend virus doen? En wat als er echt eens een killervirus langskomt maar we het door te veel en te vaak disproportioneel reageren de dan wel zinnige maatregelen niet tijdig genoeg serieus willen nemen?!

oh no | 27-12-20 | 09:43
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben we hier al een 'wel/niet vaccineren'-poll gehad? Misschien heb ik hem gemist, maar ik ben heel benieuwd hoe de verhoudingen liggen binnen de panelen.

MickeyGouda | 26-12-20 | 21:16 | 10

Waarschijnlijk vindt de redactie dat te gênant.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 21:35

niet, zeker niet onder dwang.

Pimp my Voortuin | 26-12-20 | 21:35

Hier ook niet en mijn vrouw ook niet. We hebben volledig vertrouwen in ons eigen immuunsysteem. Daar passen we al heel veel jaren heel goed op.

Rest In Privacy | 26-12-20 | 21:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Je kunt vandaag beginnen in de ziekenhuizen. Ict is op orde, vriezers zijn aanwezig, personeel kan zelf prikken en gevaccineerden kunnen zonder uitval ingezet worden in de acute zorg de komende maanden. Veel makkelijker krijg je het niet.... Hugo bedoelt het vast goed maar heeft het gewoon niet, in de verste verte niet. Is besmet met het besmettelijke middelmanager virus, heel hardnekkig en zeer schadelijk voor ons helaas.

alisdeWnogzoS | 26-12-20 | 21:15 | 2

Hugo heeft het uit handen gegeven aan de GGD. En die richt z'n eigen priklocaties in en staat niet toe dat ziekenhuizen het zelf gaan doen. Eilandjesdenken en middelmanager Hugo heeft noch de intelligentie noch het lef om de regie te pakken.

De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:19

@De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:19: Rake analyse. Eilanddenken is het gezwel van de Nederlandse overheid.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 21:36

Heeft Hugo al een echte genomen (niet die alleen de zoutoplossing bevat voor de camera)

Cashforce1 | 26-12-20 | 21:14

Weet je wie van die Duitsers nog meer van injecteren hield?

Tishetnetnie | 26-12-20 | 21:09 | 9

Jan Ulrich.

VanBukkem | 26-12-20 | 21:22

Is een Amerkaans/Duits/Iraans vaxcin (gevluchte Iraniers die in Duitsland wonen) dus tja die Godwin vlieger gaat niet op

Petroselinum crispum | 26-12-20 | 21:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Laten we nu iedereen het spuitje geven die het wilt hebben. Hebben we niet genoeg dan gaat overheid personeel eerst en natuurlijk die in de frontlinie dus boa en politie

Cashforce1 | 26-12-20 | 21:08

Verdorie nog weken lang extra maatregelen door die kansloze Hugo de schoenen. Amateurisme ten top. Weg met die vent. En morgen starten met inenten.

TheManiac | 26-12-20 | 21:07 | 3

Precies dit. Maar die vent gaat niet weg. Want het enige dat voor dit tuig telt is politieke overleving. Mensenlevens interesseert ze niet.

De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:17

Boa's liever helemaal onderop de lijst. Als je tegenwoordig alleen maar met een scanauto door straten hoeft te rijden om te checken of iedereen wel een parkeerkaartje heeft gekocht zit je ook redelijk safe.

benhetbehoorlijkzat | 26-12-20 | 22:16

De coalitie is erbij gebaat om dit gewoon zo lang mogelijk uit te buiten ten gunste van de aanstaande verkiezingen. De oppositie staat toch telkens het tegenovergestelde te schreeuwen en maakt zich daarmee aardig o geloofwaardig bij een groot deel van het kiesvolk.

oh no | 27-12-20 | 09:46

Als Hugo de Jonge de terechte zorgen onder de bevolking niet serieus gaat nemen, komen ze echt geen steek verder.
Wat een arrogantie.

Pimp my Voortuin | 26-12-20 | 21:07
-weggejorist-
D.Onderop | 26-12-20 | 21:05

Weet iemand waar ik me kan laten vaccineren? Mag serieus geld kosten.

Feynman | 26-12-20 | 20:56 | 13

Ik doe mee! Ik betaal graag ook voor een shot. Zsm graag. Kan ik met een gerust hart op vakantie.

BobDobalina | 26-12-20 | 21:14

Hoppa. Feynman fietsen. Ik achterop. Jij op het stuur. We gaan ze halen!

Lorejas | 26-12-20 | 21:15
▼ 10 antwoorden verborgen

Voor iedereen die roept dat we traag zijn etc. etc. etc. te laat bla bla bla
We hebben niet genoeg schizzle. Zouden we vandaag of morgen beginnen dan is het met een paar dagen op en dan moeten we wachten op de volgende lading. Eerder beginnen
heeft
dus
geen
zin

ruudvangeelen | 26-12-20 | 20:54 | 7

En
wat
is
het
probleem dan als het binnen een paar dagen op is?

peterdh | 26-12-20 | 21:08

Er liggen 10.000 vaccins in Oss. Begin je morgen in plaats van over 3 weken, zijn dat 10.000 zorgmedewerkers die 3 weken eerder veilig zijn.

De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:16

Wat later vaccineren om de organisatie zich er goed op te laten voorbereiden is niet erg. Wat later vaccineren omdat de goedkeuring of de levering wat vertraging oplevert is ook niet erg. Wat wel erg is, is dat we niet allang in de startblokken staan om een vaccin - waar we al bijna een jaar met smart op wachten - toe te gaan dienen, zoals in de andere landen. Na de eerste golf hadden we alle tijd om hier aandacht aan te besteden, om de organisaties op te lijnen, scenario's uit te werken, en draaiboeken te maken. Inclusief de communicatie en dat stukje software. En zo te horen wordt het in verschillende regio's nóg later.

Muxje | 26-12-20 | 21:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Separatorvlees, hoofdzakelijk kip. Prima vlees wat anders weggegooid zou worden.

BozePaarseMan | 26-12-20 | 20:50 | 2

Frikandellen eten we daarnaast al, buiten vetzucht, probleemloos vanaf 1954

zuurtjeregen | 26-12-20 | 21:00

Lekker hoor...

MooseNL | 26-12-20 | 21:01

Grappig, had bij het vorige stuk hierover een paar weken terug een discussie met een persoon die het ook steeds maar weer linkte aan frikandellen. Was dus schijnbaar Hugo de schoenen. Overigens weet ik wel degelijk wat er in een frikandel zit, en daar komt nog bij dat niemand verplicht frikandellen hoeft te eten wanneer ze er geen zin in hebben. Word ook moe van de opdringerige personen, neem die experimentele RNA spuit als je hem wilt maar laat anderen hun eigen keuze maken.

keistad | 26-12-20 | 20:47 | 6

@Pimp my Voortuin | 26-12-20 | 21:10:
Wat een verwarde tegel, met allerlei dubbele ontkenningen. Beetje het niveau van de youtubewappies die je blijkbaar wél gelooft.

De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:14

@De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:14: Nederlands is te ingewikkeld? Ik heb geen youtube.

Pimp my Voortuin | 26-12-20 | 21:23

@De echte Stolwijker | 26-12-20 | 21:14: Mensen hebben meningen en die liggen niet altijd in één lijn met die van jou. Het neerhalen van personen door ze uit te maken voor "verward" of "Youtubewappies" zegt meer over jou bekrompenheid dan over Pimp my voortuin. Zie trouwens weinig antwoorden op zijn stelling.

keistad | 26-12-20 | 21:26
▼ 3 antwoorden verborgen

De Duitsers zouden net als de meeste ander EU slachtoffer landen morgen beginnen met enten. Maar de braadworsten moesten natuurlijk weer de aandacht hebben. Dat het UK al ruim boven de half miljoen entingen zit, hoor je de bevooroordeelde massa media dan weer niet over. Ook niet over andere landen die al volop aan het enten zijn zoals Canada, USA, Israel. Maar de EU moet de schijn van de beste ophouden, met de braatwursten voorop.

Winston1 | 26-12-20 | 20:43 | 14

@peterdh | 26-12-20 | 21:11: Is ook zo en daar ben ik buitengewoon pissig over, zie mijn andere plempsels. Maar we hadden over landen die al lang en breed bezig zijn, dat ligt aan de eerdere goedkeuring.

Muxje | 26-12-20 | 21:26

Enten? Duitse eenden?

Pimp my Voortuin | 26-12-20 | 21:51

@adam76 | 26-12-20 | 21:00: Ik zeg ook ondanks Trump zijn er zoveel mensen gevaccineerd , dankzij Trump zijn er in de VS in 2020 400.000 Corona doden in de VS .

elevator | 27-12-20 | 12:06
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik hoef geen vaccin prik

SinisterNL | 26-12-20 | 20:41 | 6

En als we er pindasaus bij doen?

zwaaropdehand | 26-12-20 | 21:40

Ik laat mijn griepprik al een aantal jaren ook links liggen. Mag iemand anders hebben. Dit jaar werd men opgeroepen om de griepprik niet te halen zodat anderen er gebruik van kunnen maken. Zo ook met die corona-prik. Veel plezier ermee.

loser | 26-12-20 | 22:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Terwijl ondernemers proberen het geld van het behang te krabben om een paar dagen later failliet te gaan, stellen Mark, Hugo en Jaap de vaccinatie even een paar weken uit. Dan weet je als ondernemer weer waar je al die jaren tonnen loonbelasting hebt opgehoest. Alleen echte masochisten blijven ondernemer.

Feynman | 26-12-20 | 20:40 | 10

@De echte Stolwijker | 26-12-20 | 20:58: Ja want dan klopt er iets niet in het computersysteem en dan word het weer 3 weken uitgesteld. en dan beginnen ze en dan komen ze er achter dat het vaccin verlopen is dat het te lang in de vriezer heeft gelegen... wat een landje zijn we toch met zijn allen

adam76 | 26-12-20 | 21:02

@brie-de-penis | 26-12-20 | 20:50: Een kennis van me maakt en verkoopt meubels van steigerhout. Zijn omzet is in 2019 door het plafond geknald. Er zijn ook ondernemers die profiteren van de crisis.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 21:43
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
2voor12 | 26-12-20 | 20:39 | 1

Ach ja, het enige dat Hugo hoeft te doen is in begrijpelijke taal even uitleggen hoe het vaccin werkt. Hoe er getest is. Zoals hoeveel mensen zijn gevaccineerd en daarna bewust besmet en hoeveel mensen niet zijn gevaccineerd en ook bewust zijn besmet. En wat daarvan de scores zijn (aantallen opnames en doden). Dat is alles wat ik wil weten.

Leptob | 26-12-20 | 20:37 | 3

Ja dat het in 90 of 95 procent van de gevallen bescherming bied geloof ik wel. Waar ze gewoon nog helemaal niets over kunnen zeggen zijn de bijwerkingen op termijn en die zou ik wel willen weten.

2voor12 | 26-12-20 | 20:44

Eens, er ontbreekt nogal redelijk essentiële informatie, nog afgezien van of het al dan niet bijwerkingen vertoont. Kan je bijvoorbeeld met het vaccin nog wel besmet raken, zonder dat je het merkt? Kan je dan iemand anders besmetten? Biedt het voor altijd bescherming?

Ik vind overigens dat opperhoofd van Biontech een nogal onguur type. Niet echt dat je zegt dat je daardoor sneller laat vaccineren.

UpdateAvailable | 26-12-20 | 21:04

Je gaat er vanuit dat dit soort politici in staat zijn de noodzaak en nut van begrijpelijke en relevantie informatie te geven, in te zien. Zij gebruiken liever een zwarte viltstift of jip-en-janneke taal.

loser | 26-12-20 | 22:48

101 Honderdeen.... Wat nou als de dame morgen dood neervalt. Gezien haar leeftijd geen raar idee. Gaan we dan allemaal helemaal los op "killervaccin"? Wel briljant licht heeft bedacht "Kom we gaan een oude vrouw een spuitje geven" Jezus Crhistus wat een stelletje onbenullen...

de Jager59 | 26-12-20 | 20:37

Handig als je geen auto hebt.

Lorejas | 26-12-20 | 21:11

@Lorejas | 26-12-20 | 21:11: autobezitters krijgen uiteraard voorrang want betalen veel belasting itt ov parasieten

JdV030 | 26-12-20 | 21:41

Waarom laten de politici en de mensen van de rivm zich niet eerst vaccineren in plaats van ern 101 jarige?

jitro | 26-12-20 | 20:32 | 2

Als die 101 jarige dood neervalt 2 minuten na de spuit kunnen ze dat altijd nog aan haar leeftijd toeschrijven.

2voor12 | 26-12-20 | 20:40

Het is inderdaad nogal cynisch om te moeten concluderen dat er geen lange termijneffecten zijn voor een 101-jarige...

knutsel_ | 26-12-20 | 20:48

Aah, nu gaan we Hugo even baschen.
Hou op Geensteil want als een ander het gedaan die adviezen van het OMT had gevolgd hadden jullie hetzelfde gedaan.
Zielig geouwehoer Geenstijl.
Jullie niet waardig.

HoerieHarry | 26-12-20 | 20:32 | 14

Hugo is wel een kneus - maar de gemiddelde burger is nog veel onnozeler - het vergelijk met een frikandel is voor die groep best een begrijpelijke metafoor - dat kun je best aan deze basisschoolleraar overlaten. GS wil echter van Hugo af... En vind dat bovengeschikt aan het overtuigen van deze gemiddelde burger om een vaccin te nemen

Grapevine | 26-12-20 | 21:51

@Grapevine | 26-12-20 | 21:51: Het is toch niet de taak van GS om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren?

Rest In Privacy | 26-12-20 | 21:58
▼ 11 antwoorden verborgen

Zou pfizer openheid kunnen geven over de ontwikkeling van dit vaccin, aangezien ze toch niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld. Stapje 1 dit is het geïsoleerde covid 19 virus. Stapje 2 ......

Boerenlogica | 26-12-20 | 20:29

Beroepshalve behoorlijke wat exotische landen bezocht en daardoor zonder bezwaar een goed gevuld geel boekje. Maar een mRNA vaccin komt er bij mij de komende 5 jaar iig niet in om tig redenen oa twitter.com/BorgerPieter/status/13395...

HdJ | 26-12-20 | 20:26 | 6

@2voor12 | 26-12-20 | 20:46: die pillen tegen malaria waar u het over heeft is wss Lariam.
Wie meer over dat andere middel wil weten raad ik aan dit te lezen:
https://www.tabletmag.com/sections/science/articles/hydroxychloroquine-morality-tale

Verder is het beste medicijn Ivermectin. Hier de studies overzichtelijk samengevat:
https://ivmmeta.com/

Pimp my Voortuin | 26-12-20 | 21:28

@2voor12 | 26-12-20 | 20:46: Die heb ik ook 'ns gehad. Kreeg er hallucinaties van, echt beangstigend.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 21:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan vaccinatie vaccinatie en vaccinatie. Er zijn werkende medicijnen en vitaminen die helpen te voorkomen en toch moet iedereen een prik krijgen. Drogreden van de zorg die kennen we al
Daarnaast is maar een klein deel van de bevolking hieraan gestorven met ong dezelfde IFR als de Griep.Alle media noemen alleen maar vaccinatie. Lijkt wel een reclame actie. De farma en politici zullen toch wel het beste met ons voor hebben ...?
Deze artsen hebben hun vraagtekens over de gang van zaken.

www.youtube.com/watch?v=zMoWrp6VenQ

Gerrit Loko | 26-12-20 | 20:23 | 5

@ruudvangeelen | 26-12-20 | 20:56: Dit heeft niks met een medicijnman te maken. Dit zijn gewoon specialisten die hun mening geven en in mijn inzien is het allen maar goed voor de politieke discussie dat we deze mensen hebben. ze boren hier een heel sterk punt aan. en dat is de afstandsmaatregelen maken ons afweersysteem lui. deze moet constant aan de gang gehouden worden. dus al die hygiene maatregelen kunnen op den duur tegen ons werken.

adam76 | 26-12-20 | 21:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het failliet vam ons landje in een notedop. Of is het notendop? Wel even belangrijk natuurlijk.

alisdeWnogzoS | 26-12-20 | 20:21 | 2

Gelukkig ben je bewust taalkundig onbekwaam - dat is de eerste stap in de goede richting

Grapevine | 26-12-20 | 21:54

Notendop.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 21:55

Beseft BV Nederland niet dat dit ook nog eens leidt tot economische schade?
(Naast alle andere schade uiteraard)

Rico Tampeloerus | 26-12-20 | 20:16 | 2

Klap in het gezicht van al die ondernemers die gedwongen dicht moeten, dit had paar weken eerder kunnen starten, schande

Thomtidom | 26-12-20 | 20:26

Ik wil eigenlijk wel eens weten waarom vaccineren nog nodig zou zijn als je al door corona besmet ben geweest.

Abject | 26-12-20 | 20:14 | 10

@Ruimedenker | 26-12-20 | 20:30: Ik ga er van uit van wel, in het voorjaar, net voor de eerste lockdown. Laat mezelf liever daarop testen en klaar, dan me laten vaccineren met iets wat in alle haast op de markt gegooid wordt.
@alisdeWnogzoS | 26-12-20 | 20:33 Die positieve test kan ook gewoon in het systeem ingebouwd worden. We praten hier over een simpel programma, niet over kernfusie.
@BobDobalina | 26-12-20 | 20:17 / Blauwe Wafel | 26-12-20 | 20:38
Dat zou dan het enige argument kunnen zijn, maar ik heb op enkele "zwaar verzwakt immuunsysteem" gevallen na niks gelezen over mensen met een herbesmetting.
Daar wil ik dus eerst overtuigend bewijs van zien voor dat ik dat argument geloof. In mijn optiek is: Besmet en overleven minstens zo immuniserend als een vaccin. Ik heb gedurende het ziektebeeld enorme hoeveelheden van dat virus in mijn lijf gehad, grote hoeveelheden van het echte ding, in plaats van een stuk rna. Dat heeft mijn immuunsysteem met succes bestreden, zodoende hoor ik gewoon immuun te zijn.

Abject | 26-12-20 | 21:33

@adam76 | 26-12-20 | 21:14: Ik werk bij een overheidsinstelling en we doen wel 'ns pogingen om dat beter te stroomlijnen. Lukt nooit, want privacy. Privacy is een fetisj in Nederland.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 21:57
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
RickRD | 26-12-20 | 20:08 | 1

Niks mis met die bos hout van Zwagerman en ze heeft gelijk ook. Bizar om een 101-jarige te vaccineren, begin met de zorgmedewerkers, leraren, politiemensen, ondernemers, jongeren. Die hebben er baat bij. Alles boven de 80 pas als laatste lijkt me veel logischer. Als oma van 101 nog corona krijgt moet dat helaas zo zijn. Eerst het land redden nu.

Spiderman1 | 26-12-20 | 20:05 | 18

Veel mensen verliezen inderdaad het doel uit het oog. Ik zeg niet dat het een gemakkelijke opgave is voor Rutte 3 om deze corona ellende te managen maar ik vind wel dat zij behoorlijk aan het zwalken zijn.

therealbraindump | 26-12-20 | 21:12

@5611 | 26-12-20 | 21:01: Niet ongemerkt. Dit was vanaf het begin de strategie op hoofdlijnen, alleen heeft het vrijhouden van de IC nu prioriteit. Als daar de druk weer afneemt, dan kunnen ze zich op de andere zaken gaan richten. Jammer alleen dat ze dat in de zomer nagelaten hebben.

Muxje | 26-12-20 | 21:13

@Muxje | 26-12-20 | 21:13: Ik heb tot enkele maanden terug niets anders gehoord dan dat de centrale doelstelling was het voorkomen van scenario zwart in de ziekenhuizen en ICs in het bijzonder. In dat kader is het eronder krijgen van het virus slechts een middel om dat te bereiken. Een ander middel is de kwetsbare groepen te vaccineren zodat zij niet meer en masse op de IC belanden. En klaar is Kees.

Dat het jongere deel van de bevolking dan af en toe tegen een virusje aanloopt dat voor hun niet erger is dan een stevige verkoudheid is geen ramp net zo min als die verkoudheid dat is.

5611 | 27-12-20 | 06:16
▼ 15 antwoorden verborgen

En verder: het ligt dus niet aan de ggds, het ligt aan die suqqels op het ministerie die geen beslissingen namen en 8 december
ineens dachten: oepsie, onze strategie van artsen in verzorgingscentra en bedrijfsartsen werkt helegaar niet, we bellen de GGD. Die oorspronkelijk gevraagd waren om in april te starten want eerder geen vaccins. Dus aan de GGD ligt t niet, die moeten we eerder bedanken

O.H.Dennenboom | 26-12-20 | 20:04 | 2

En wie o wie is er het hoofd van de GGD. Hij, de Grefo van de Jeugdzorg. Twee strontvliegen in min of meer dezelfde mafklapper.

Rest In Privacy | 26-12-20 | 20:19

Het is altijd straatje schoonvegen als de kritiek toeneemt. Die ggd’s zijn vanaf het begin onderdeel van het crisismanagement.

Trumme | 26-12-20 | 20:21

Echt schandalig dat een ontwikkeld land als Nederland pas op 8 januari gaat vaccineren. Tenenkrommend om te zien dat andere landen het enige juiste doen, namelijk direct starten. En dat Nederland aangeeft dat ze te weinig vaccins (??) krijgen en nog niet voorbereid zijn, want er moeten nog sporthallen ingericht worden en een computerprogramma gemaakt worden om alles te registreren. DAAR HEBBEN WE SINDS APRIL DE TIJD VOOR GEHAD!!! Kansloos.

JBKiller | 26-12-20 | 20:04 | 8

@elco485 | 26-12-20 | 20:27: GEwoon zoals het vroeger ging... een vaccinatie boekje. met een stempel er in. heeft decennia lang goed gewerkt.

adam76 | 26-12-20 | 21:15

@adam76 | 26-12-20 | 21:15: precies dat. Hoef je niet te testen etc. Als ze een kopie achterhouden kunnen ze later wel weer een keer het in hun systeem inkloppen. Dan hoef je niet te wachten.

elco485 | 26-12-20 | 22:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat is de infection fatality rate van een open been met pus?

Sitting_targets | 26-12-20 | 20:03 | 1

Kun je wel lekker je frikandel in dopen.

zuurtjeregen | 26-12-20 | 21:04

Een paar losse vaccinaties, het zal wel.
Wanneer zitten we op 50% van de bevolking?

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 20:03

Anti-vaxxers, de idioten onder de idioten.

Nederland80 | 26-12-20 | 20:03

Misschien kan die mevrouw een keer een mopje komen rappen bij 101barz?

O.H.Dennenboom | 26-12-20 | 20:01

Hugo de Jonge vergelijkt een frikandel met een vaccin tegen een dodelijke ziekte... tsja.
Hugo profileert zich steeds meer als een mislukte vertegenwoordiger van kantoorartikelen welke in het verkeerde programma terecht gekomen is.
Zou grappig kunnen zijn maar is in dit geval ontluisterend voor ons allen.

Datzullenwenogweleen | 26-12-20 | 20:01

WAT is er in dit land gevaren, dat wij met z'n allen accepteren dat er hier ruim TWEE weken later gevaccineerd wordt dan in de rest van Europa?
-
In andere landen zouden ze snelwegen blokkeren en dooie ouwetjes op de stoepen van ministeries deponeren, hier wachten wij rustig nog even af tot het de GGD's behaagt om hun werk te doen.
-
En ik voorspel nu alvast: terwijl ze in de rest van Europe dag en nacht doorgaan met inenten, gaan hier de prikdames om half vijf naar huis, houden netjes hun deelbaantijden aan en nemen tussendoor nog wat vrije dagen op, want: overheidsbaantje.
-

bisbisbis | 26-12-20 | 20:00 | 1

Je moet wel het glazen plafond in stand houden he.
intussen werken de dames in verpleging zich een slag in de rondte.

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 20:08

Toch vreemd dat dit soort gewauwel steeds maar weer honderden reacties uitlokt keer op keer terwijl de enige reactie kan zijn totaal negeren.

nemo_nemo | 26-12-20 | 19:59 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou in de regio Haaglanden begint men niet op 8 januari hoor maar pas op 18 januari. Men heeft daar volgens TV westniews) nog eens 10 dagen extra nodig om de locatie op orde te brengen. Kennelijk vond men de afgelopen maanden het zomerreces belangrijker, evenals nu het Kerstreces. Wat een lapzwanzerij

Bena | 26-12-20 | 19:58 | 2

“Locatie is niet klaar”, Jezus. Duitsland is al een tijdje klaar, die hebben zelfs geoefend voordat het vaccin er was.

Muxje | 26-12-20 | 20:08

Wàt een faalhazen!! Zo'n drukbevolkt gebied, nagenoeg zwart gekleurd op de coronakaart. Nee joh, kan wel 10 dagen later.

Knitty | 26-12-20 | 20:28

Chelsea krijgt een pak slaag van boring arsenal

miko | 26-12-20 | 19:55

Ik stel voor dat deze minister aftreed en een frikandel, vanwege meer intellect, op deze positie benoemd wordt.

pa_niek | 26-12-20 | 19:55 | 1

De gemiddelde frikandel heeft meer hersenen.

witwas | 26-12-20 | 20:07

Hoe is het met hoofdzuster Tiffany Dover, die tijdens live uitzending persconferentie flauw viel nadat ze gevaccineerd werd?

Boerenlogica | 26-12-20 | 19:54 | 5

google zelf even.
eu.usatoday.com/story/news/factcheck/...
"CHI Memorial Hospital bevestigt dat de verpleegster springlevend is
In werkelijkheid is Tiffany Dover hersteld van het incident op 17 december.

Net nadat ze flauwviel , sprak ze met WRCB Chattanooga en legde ze het gezondheidsprobleem uit waardoor ze vaak flauwviel.

"Ik voel me nu prima, en de pijn in mijn arm is eigenlijk heel minimaal", zei ze.

Sindsdien heeft CHI Memorial Hospital herhaaldelijk bevestigd dat Dover springlevend is. Het ziekenhuis tweette zijn eerste update op 19 december.

"Verpleegster Tiffany Dover waardeert de bezorgdheid om haar. Het gaat goed met haar. Ze vraagt ​​om privacy voor haar en haar gezin", schreef het verslag."

eu.usatoday.com/story/news/factcheck/...
"Dover legde uit dat ze een onderliggende gezondheidstoestand heeft waardoor ze flauwvalt als ze pijn ervaart.

"Ik had een syncope. Ik heb in het verleden een overactieve vagale reactie gehad, dus als ik pijn heb van iets - een nijnagel of als ik mijn teen stoot - kan ik gewoon flauwvallen," vertelde Dover aan WRCB.

In een andere clip zei ze dat ze "waarschijnlijk zes keer is flauwgevallen in de afgelopen zes weken."

"Het is normaal voor mij," voegde ze eraan toe."

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie Hugoshenko nou dat hij Donald Trump op zijn blote knieën bedankt heeft voor de spoedige beschikbaarheid van het vaccin? Dat siert hem dan weer, toch.

OverdaanDerOnderheid | 26-12-20 | 19:54

Doe mij maar een Jos Brinkie, verrekte mon-gol.

modernrubber | 26-12-20 | 19:54

Er is maar 1 manier om uit deze pandemie te komen, en dat is vaccinatie. Het lijkt erop dat we als Nederland weer een pleefiguur gaan slaan omdat er 17 miljoen "critici" zitten die zich niets laten vertellen. Die zich wel laten enten als ze naar Azië gaan, wel een viagra pakken met groot risico op hartfalen of de grootste rommel naar binnen stouwen als het maar lekker en goedkoop is. En dan raar opkijken dat we in 2030 nog met corona zitten en de economie echt om zeep is. Blijkbaar is dit wat we verdienen.

BraboManneke | 26-12-20 | 19:53 | 6

@kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 19:58:
Als ex-zorgmedewerker kan ik je helaas vertellen... Ja, zo gaat het daar ook. Niet zozeer onder het personeel, maar de higher-ups maken er ook geregeld een potje van en weten dan zogenaamd van niks.

modernrubber | 26-12-20 | 20:05

@MooseNL | 26-12-20 | 19:58: Het heeft exact dezelfde testfase op bijwerkingen doorlopen als elk ander vaccin, anders zou het nooit een goedkeuring krijgen! Door tal van redenen is de ontwikkeling wel veel sneller gegaan. Je kunt een huis bouwen in een jaar, maar ook in twee weken als alles en iedereen 100% zich inzet.
Verder maakt het voor de betrouwbaarheid en mate van bijwerkingen niet uit of een vaccin binnen een jaar of 10 jaar is ontwikkeld, er is altijd een moment dat de eerste prik in de praktijk wordt gezet. Als de ontwikkeling 10 jaar heeft geduurd, is er geen 10 jaar aan ervaring, alleen duurde het gewoon langer tot het beschikbaar was. Dat zegt dus helemaal niets over de betrouwbaarheid.

BraboManneke | 26-12-20 | 20:05

@MooseNL | 26-12-20 | 19:58: wacht je bij rlk medicijn een heel mensenleven voordat je het gebruikt? Nee he, dacht t niet.

Vechter | 26-12-20 | 20:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor wat hoort wat. Laat de 60plussers hun kapitaal maar voor de helft in een herverdelingsfonds stoppen. Zelf een paar jaar langer leven is je toch zelf ook wat waard? Of moet alles bekostigd worden door ons allemaal en erger nog, 'wij' moeten 'ons' laten injecteren om 'jullie' van dienst te zijn? Dit staat mij gewoon niet aan.

Leptob | 26-12-20 | 19:52 | 3

Lekker dankbaar voor diegene die 40 jaar aow betaald hebben voor een ander, net als jij nu.
Omdat jij niet weet wat werken en sparen is moeten zij weer inleveren om jou te helpen? Idioot.

MooseNL | 26-12-20 | 19:59

Ik zie deze hele cojonacrisis als 1 van de laatste stuiptrekkingen van de babyboomgeneratie. Nog 1x moet hemel en aarde bewogen worden ten koste van alles ten bate van de babyboomgeneratie. En als ze met een jaartje uitstel alsnog de pijp uit zijn dan zitten wij nog twintig jaar met de gevolgen.

VanBukkem | 26-12-20 | 20:10

@VanBukkem | 26-12-20 | 20:10: Twintig jaar? Het zijn de babyboomers die de multicul bedacht en geïmplementeerd hebben. En daar gaan we nog generaties last van hebben, eerder steeds meer dan minder.

5611 | 26-12-20 | 21:08

En iedereen die geen vaccinate wil mag de rest ook niet. Geen horeca, geen concerten, geen les. Ga lekker asociaal op je kamer zitten zijn. Succes!

joker3 | 26-12-20 | 19:50 | 9

Bange lemming. Zo, ik ga ook even stigmatiseren.

MoonBeebe | 26-12-20 | 20:38

@VanBukkem | 26-12-20 | 19:58: Juist, vaccineren is alleen van belang voor de ouderen en zwakkeren. Het tegengaan van verspreiding is een non-argument als het virus voor de niet gevaccineerden, lees jongeren, niet gevaarlijker is dan een verkoudheidje.

5611 | 26-12-20 | 21:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Tuurlijk begin je bij opoe van 101! Dan is ze binnen enkele weken al wat beter beschermd tegen ernstige corona-complicaties.
Hugo de Jonge begint uitgerekend bij de verpleegkundigen, waar de vaccinatiebereidheid juist bijzonder laag is: slechts 25% in de leeftijdscategorie t/m 30 jaar, zo bleek uit een recent FNV-onderzoek.
De route via de GGD lijkt bovendien onnodig complex, met nieuwe softwaresystemen (kinderziektes?) en de verpleegkundigen hebben nu al privacy-issues opgeworpen...
Begin toch gewoon bij de 70-plussers en de hart-/longpatiënten, etc., precies zoals het afgelopen herfst ook al ging bij (het tekort aan) griepvaccinaties: de huisartsen kennen hun patiëntenpopulatie zeer goed en versturen dit soort vaccinatie-uitnodigingen al sinds jaar en dag. Ook de griepvaccinatie gebeurde dit jaar al in grote sporthallen, etc.. De GGD kan de huisartsen op dit soort centrale locaties logistiek ondersteunen. Iedereen in de anderhalvemeterrij en prikken maar. Als een 70-plusser of een risico-patiënt niet kan komen, zet de huisarts de prik meestal gewoon bij de mensen thuis of in het verpleeghuis.

Middenmoter | 26-12-20 | 19:50 | 10

@neonreclame | 26-12-20 | 20:23: reken maar dat er hele harde conclusies getrokken gaan worden wanneer deze storm is uitgeraasd.

therealbraindump | 26-12-20 | 20:32

@therealbraindump | 26-12-20 | 20:16:

Sterker nog..!! ( Ik ga niet tegen jou tekeer..)

Maart 2019 zag je de partijen over elkaar heen vallen..!!

Die wist het beter, die wist het beter, wist die andere het nog betereder..!!

Heb ik niks aan.. Vertel me wat ik moet doen, dan doe ik echt wel mee. doe je dat niet niet, krijg je dus narigheid....

neonreclame | 26-12-20 | 20:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Voordat ze die vaccins bij ouwe omaatjes inspuiten had ik toch liever dat ze ze eerst effe uitproberen op Mark en Hugo. Stel je voor dat die vaccins toch niet zo veilig zijn, dat ze wel hele nare bijwerkingen hebben....

VanBukkem | 26-12-20 | 19:50 | 1

Zijn die 2 miljoen gevaccineerde amerikanen engelsen en anderen niet genoeg dan?

JdV030 | 26-12-20 | 21:48

Bepaal zelf wel wanneer ik frikandel eet. De snackbar moet mij niet vertellen dat ik over een paar weken een tweede frikandel moet komen eten.

jeromeuitjedroom | 26-12-20 | 19:49

Is het nu Hugo de Jonge of Hugo de Domme. Dat die man ooit lesbevoegdheid heeft gekregen zegt veel over de staat van het onderwijs in Nederland.

El Rico Grande | 26-12-20 | 19:49

Niet zeuren en vaccineren. Simpel.is.dat.

joker3 | 26-12-20 | 19:49 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Hugo is 100% separatorvlees.

Sitting_targets | 26-12-20 | 19:47 | 2

Een andere naam daarvoor is spuitvlees en zo zijn we weer rond.

knutsel_ | 26-12-20 | 19:49

Hugo IS the embodiement of the Separator.

For all the wrong reasons.

Yrrab | 26-12-20 | 20:43

Over twee weken moet duidelijk worden of het coronavaccin van Pfizer en BioNTech ook beschermt tegen het gemuteerde coronavirus dat rondgaat in Groot-Brittannië. Dat zegt Ugur Sahin, topman van BioNTech, tegen het Duitse persbureau DPA.
www.parool.nl/wereld/over-twee-weken-...

D.Onderop | 26-12-20 | 19:46

Helaas zojuist een negatieve-frikandellen test gehad.

dhrat | 26-12-20 | 19:45
▼ 1 antwoord verborgen

Horen alcoholisten ook bij ‘risicogroepen’ die voorrang krijgen bij vaccinatie?

laurentius | 26-12-20 | 19:39 | 3

Antistoffen zitten erbij in....

neonreclame | 26-12-20 | 19:41

U vraagt dit vast voor een vriend?

Ommezwaai | 26-12-20 | 19:48

Als je gorgelt met vodka of slivovitsj of een eigen strooksel zal het wel meevallen. Moet je wel de hele dag door doen dan.

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 20:02

Hugo houdt niet van een vitale democratie van kritische burgers. Wat een dieptepunt. Stompzinnige manipulatie. Of misschien gelooft hij zijn bullshit.

Sitting_targets | 26-12-20 | 19:35 | 1

Powerrr...!!!

neonreclame | 26-12-20 | 19:38

“Ik weet niet wat erin zit”
Dat hoor ik m’n vrouw ook regelmatig zeggen.

Ruimedenker | 26-12-20 | 19:32 | 6

Hebben jullie zoveel van die speeldingetjes nodig dan?

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 19:49

Groentesoep jongens...
Ik had ‘t over m’n groentesoep.

Ruimedenker | 26-12-20 | 20:18

Je bent een viespeuk.
Zoek hulp.

HoerieHarry | 26-12-20 | 20:26
▼ 3 antwoorden verborgen

"Overal stress, maar Zwitsers hebben geen haast met coronavaccin"
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/buit...

"Zwitserland verwacht de eerste doses pas eind januari en grotere hoeveelheden in de maanden erna. Siegrist heeft begrip voor de haast in zwaar getroffen landen, maar voor haar eigen land is een meer behoedzame benadering gerechtvaardigd."

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 19:31

"Tijdens de Kerstvakantie kunnen wij natuurlijk niet vaccineren want dan is iedereen toch met vakantie" "Toch?" "Daarom beginnen we direct op de dag na Driekoningen als iedereen weer terug is"
Aldus Hugo de Schoene.

Osdorpertje | 26-12-20 | 19:30 | 1

Nu even een rondje Canarische Eilanden plus de Antillen en 50% van Nederland is meteen gevaccineerd...

Ommezwaai | 26-12-20 | 19:47

4 x Frikandel speciaal (Ketchup!)
3 x Kipkorn satè
2 x Kaassoufflé
2 x Berenhappen
6 x Bamiblokken
8 x Nasischijven

Meenemen?
Nee hier opeten.

jeromeuitjedroom | 26-12-20 | 19:29 | 2

Curry!

zwaaropdehand | 26-12-20 | 20:20

JeRoomdtUitDûnnûhDroom..
Bestel ik gister 8 frkûhdell, zonder uijen, katchup, mayo en/of kutkurry...
Vraag die muts, waarom. . ?
Nou ik vindtie sneetjes zo lekker

V.Puffellen | 27-12-20 | 02:10

Geimpft, is dat gebeft?

HoerieHarry | 26-12-20 | 19:26 | 2

Nee, dat is gevaginaalschlikschlukken.

RickyLaRue | 26-12-20 | 19:34

Ja.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 20:20

Voordat 60/70% van onze bevolking gevaccineerd is heeft de andere 30/40% al antistoffen. Dan hoor ik liever bij die 2de groep.

Trumme | 26-12-20 | 19:25 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Blijkt straks dat die vaccins in januari al over de datum zijn... of te koud of te warm bewaard...

Quichegerechtigde | 26-12-20 | 19:25 | 1

O ja, die koelsystemen. waar stonden die ook al weer?

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 19:36

Onze Huug van het Frikandellenbos. U zij de Ketchup, U zij de Curry. Afschraapsel van een Storkmachine, luchtbubbel in de slagader van Onze Samenleving. Monthy Pythonsketch (*) zonder humor. Roddelpraat zonder om de twee minuten youtubereclame. Afgepelde ui, tranen en al. nl.wikipedia.org/wiki/Bata_(bedrijf) penisboy. Inside moffenhumor.

Ik wens u en uw hele familie ook een gezegende Kerst. Alle kleine beetjes helpen.

(*) Sociale geografie en dan de Monty Python sketch over een voormalig abbatoirmedewerker. Humor. Shit. Alsof je leven ervan afhangt. Housing projects en varkens in een torenflat. Antropormofisme: het toekennen van menselijke eigenschappen aan politici. Kinderboerderij1984. En dan al die arme geitjes. Hik.

Rest In Privacy | 26-12-20 | 19:24 | 4

@dhrat | 26-12-20 | 19:50: In willekeurige volgorde: Kadetjes, gerookte ribeye, Italiaanse bollen, in parten gesneden grote gebakken vaste aardappelen ( met het zeer moeilijk verkrijgbare Van Wijngaarden mayonaise), een gebakken oerei, runderrollade. Twee kippenboutjes. En een "paar scheutjes" stevige Alfapils. En de nacht is nog lang.

Gemakzucht was mijn thema deze kerst. Raad eens wie de komende dagen zijn culinaire slag gaat slaan?

Rest In Privacy | 26-12-20 | 20:03

@dhrat | 26-12-20 | 19:50:
Hij heeft zojuist het Pfeizer vaccin genomen. Trekt wel bij. Hopelijk.

keestelpro | 26-12-20 | 20:03

@keestelpro | 26-12-20 | 20:03: Zin in groente nu inderdaad Kees. Rode wijn heb ik vermeden als de pest. (*) Sinds begin deze maand protesteren mijn voeten weer, maar de jicht maakt voorlopig geen aanstalten. Maar ik ben ook niet echt afgevallen. Twee kilo zilverrijst voor een scheet en drie knikkers in da house. Daar ga ik lekkere, hoofdzakelijke vegetarische dingen mee doen, de komende maanden. Maar eerst nog afgeprijsd shoppen tot nieuwjaar. En mijn afgeprijsde Samsung combimagnetron komende uitverkoop hoop ik. Is mijn keukentje ook weer compleet.

En wat dat bijbenen betreft: laat mij maar achter de kudde aanhobbelen Kees. En dan de leeuw die deze ouwe buffel onverhoeds meent te moeten bespringen. Er is een reden dat die soort vrouwsgewijs in groepen jaagt :-). Dan nog.

(*) De Aldi heeft een Barolo voor euri 12.99. Tom Staal wil dat je onder de vijftig euris geen fatsoenlijke wijn kunt bekomen. Die verdomde jicht, anders wist ik het wel!

Rest In Privacy | 26-12-20 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

Dat gezeik van mensen die zich laten vaccineren over mensen die daar geen zin in hebben.
Die mensen die gevaccineerd zijn, zijn toch beschermd tegen COVID-19. Dan hebben ze er toch ook geen last van als ik me niet laat vaccineren. Ik ga toch ook niet lopen zeiken over mensen die kleine kans lopen in het ziekenhuis terecht te komen vanwege roken / ongezonde voeding / sportblessures / onvoorzichtigheid enz.

cheops | 26-12-20 | 19:22 | 13

@cheops | 26-12-20 | 20:09: eens met cheops. En gezien het aantal reacties onder zijn stelling, zijn er genoeg die zich wel laten vaccineren en zit het met de groepsimmuniteit wel snor.

Maytheforcebewithyou | 26-12-20 | 23:15

@kokkie klaphaak | 26-12-20 | 19:30: Want daarom hebben we elk jaar een griepgolf. Ondanks de griepprik...

Zqwiqly | 27-12-20 | 02:02
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik snap nog altijd niet waarom mensen met een extreem laag risico ook per sé aan een vaccin moeten.

Upendo | 26-12-20 | 19:21 | 13

@thephysicist | 26-12-20 | 19:58:
Klopt, het is een lastige.
Ik ben gelukkig gezond, neem idd extra C&D en ben niet bang om Corona te krijgen.
Maar je wilt het niet overbrengen.
Natuurlijk moet je jezelf opsluiten als je het krijgt, maar dan nog heb je ‘t misschien al overgebracht.
Als ik dat risico kan verkleinen dan doe ik dat.
Wat betreft nieuwe varianten....
Wél besmettelijker, niet dodelijker....
Soms raak ik ook wel een beetje in de war.
Het liefst laat je niets in je donder spuiten, maar voor nu doe ik het maar toch.
M’n vertrouwen is groter dan m’n twijfel.
Verder begrijp ik de twijfel van anderen, zonder ze wappie te noemen.

Ruimedenker | 26-12-20 | 20:26

@Ruimedenker | 26-12-20 | 20:26:
U is een ruime denker, u heeft naar mijn weten niemand voor wappie uitgemaakt, of het moet de GS wappie roeper zelf zijn.

thephysicist | 26-12-20 | 20:36

@UpdateAvailable | 26-12-20 | 20:23:

In het algemeen dus niet, volgens de viroloog (sorry even geen link, u moet me even op mijn woord geloven). Er zijn inderdaad meerdere griepvirussen, en die muteren. De griepprik is een dus mix van griepvaccins, van het griepvirussen die men in de afgelopen periode is tegengekomen, in de hoop op maximale vaccinatie.

Stel nu dat inderdaad virussen wel snel muteren in een korte tijd, dan heeft het toch helemaal geen zin om bijv een griepvaccin te maken. Je krijgt dan te maken met zoveel verschillende griepvirussen dat je door de bomen het bos niet meer ziet en het maken van een vaccin een totaal nutteloze bezigheid is.

Even twee vliegen in 1 klap, mijn comment is ook bedoeld voor Continuum

thephysicist | 26-12-20 | 20:46
▼ 10 antwoorden verborgen

Weet je wie er ook aan dat programma meededen ?

Yvonne van Duijnhoven, hoofd infectieziekten van de GGD in Amsterdam, is flink teleurgesteld in de makers van het programma "All you need is love". Volgens haar is in het RTL-televisieprogramma de indruk gewekt dat een negatieve coronatest voldoende is om je niet aan de coronaregels te houden. 'Heb er echt moeite mee.'
www.nhnieuws.nl/nieuws/278355/hoofd-i...

D.Onderop | 26-12-20 | 19:20 | 1

Yvonne is slecht geïnformeerd. Alle deelnemers zijn na enkele dagen opnieuw getest en negatief bevonden. Daarbij omhels ik mijn vrouw ook dagelijks, dat doen geliefden. Aan haar foto te oordelen heeft zij met dat laatste weinig ervaring.

Bakkeleures | 26-12-20 | 19:42

Stuitend gezwets van deze oetlul, wordt steeds gekker met die man.
Alsof hij groep 3 de les leest.

oakmont | 26-12-20 | 19:19

Ja Hugo, doe maar makkelijk. Ik heb gewoon een hekel aan spuiten. Daarom drink ik veuls teveul bier. Anders had ik wel aan de heroïne gezeten. Is dit duidelijk zo?

Leptob | 26-12-20 | 19:19 | 2

Drink al 45 jaar dagelijks alcohol. Prima medicijn tegen lichamelijke en geestelijke klachten. Geef mijn spuitje maar aan fikkie

D.Onderop | 26-12-20 | 19:25

Spuiten EN slikken mag ook

KlaagGraag | 26-12-20 | 19:25

Je weet niet wat er vaccin zit,

Knufter | 26-12-20 | 19:18 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Veel ik doe niet mee-ers hier. Verstand achter gelaten bij de ingang opmerkingen genoeg.

TheseDays00 | 26-12-20 | 19:17

Gezwets over niet bestaande vaccins, injecties met zout/zoet water, fake videos waarbij wel/geen naald te zien is, verkeerde arm die pijn doet of wat dan ook voor vergezocht complot waanzin in een, twee, drie: .....
Roept u maar....

zwellevertje | 26-12-20 | 19:15 | 17

@thephysicist | 26-12-20 | 20:58: Adenovirus als vector gebruikt voor corona spike DNA, zeer ingenieus van de Oxford boys moet ik zeggen.

VerenigingVanDieven | 26-12-20 | 21:12
▼ 14 antwoorden verborgen

Begin van een zombie-outbreak

appeltjesgroeneweide | 26-12-20 | 19:15

Verhaal gaat dat het serum cellen van geaborteerde foetussen bevat en ook bestandsdelen van een apen verkoudsvirus. Met dat soort geklooi waren die moffen 80 jaar geleden al bezig.

D.Onderop | 26-12-20 | 19:14 | 6

@keestelpro | 26-12-20 | 19:20: Sorry Kees, van die filmpjes laatst. Was niet mijn bedoeling dit bij je los te maken. Mad sciënce. Je hebt gelijk.

grapo | 26-12-20 | 19:27

Zo hee. En klopt het verhaal ook?

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 19:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Een kale kop, rode broek en een slagersschort voor.
Mutti kijkt verstandig de andere kant op.

Ruimedenker | 26-12-20 | 19:13

Nein Nein Nein Nein Nein !!
Hugo je kan je spuit houden.
Ik neem zometeen nog wel een lekkere frikandel speciaal. Proost!

cheops | 26-12-20 | 19:10 | 1

Kijk wel eerst op de bijsluiter...

laurentius | 26-12-20 | 19:42

Jaaaaaah Lekker potje impfen!

Lepo | 26-12-20 | 19:09

Toch zou het mij niets verbazen als het gebrek aan handelen van de overheid, na de crisis, als strafbaar zal worden beoordeeld en er juridische consequenties zullen zijn voor de hoofddaders.

smdyasc | 26-12-20 | 19:08 | 1

In een normaal functionerende rechtsstaat wel. Maar dit is Nederland. Waar de hoogste bestuursrechter op basis van een politiek profiel wordt benoemd door de regering.
Maar ben het met u eens. Door bewust slecht beleid en de weigering om te leren vallen er duizenden onnodige doden. Een strafrechter zou moeten oordelen over Rutte, De Jonge en Van Dissel.

De echte Stolwijker | 26-12-20 | 20:51

Weet je wie er ook een spuitje zou mogen krijgen .

likmegaties | 26-12-20 | 19:07 | 1

Om in de sfeer van schoonmoeders te blijven.

Ruimedenker | 26-12-20 | 19:09

Frikandellen zijn langer getest en goedgekeurd alsdan dat vaccin Huug. Reeds.

grapo | 26-12-20 | 19:07 | 2

Daarnaast wordt een frikandel niet via een naald direct in spiermassa aangebracht.

Knufter | 26-12-20 | 19:15

@Knufter | 26-12-20 | 19:15: Die uitjes zouden idd voor een abces of verstopping zorgen. Had ik nog niet over nagedacht.

grapo | 26-12-20 | 19:23
-weggejorist-
Man-Bijt-Hond | 26-12-20 | 19:07 | 2

Daar hoorden zij engelen zingen. Letterlijk.

keestelpro | 26-12-20 | 19:14

Dit jaar zijn het de Chinezen die doorspelen.

Rennieflox | 26-12-20 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

En wat zegt dat.
Je kunt de bevolking van een land een onschuldig zoutoplossing in spuiten en een ander bevolking een giftige cocktail geven.
Geen legers meer nodig om volkeren op de knieën te krijgen een spuitje is genoeg.

endofdays | 26-12-20 | 20:05

Niet joden ook?

Arachne | 27-12-20 | 01:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet heel goed wat er in een frikandel zit lekker man.

homieguerneville | 26-12-20 | 19:06

Een vaccin speciaal alstublieft.

Toetsenbordcomplex | 26-12-20 | 19:05

Ben zeker geen fan van Hugootje. Testen mislukt, te laat beginnen met vaccineren. Maar laat je nu gewoon vaccineren. Anders later niet zeiken dat je geen festivalterrein meer opkomt en geen restaurant meer binnenkomt.

Ikblijfnietstil | 26-12-20 | 19:05 | 10

@cheops | 26-12-20 | 20:05: Dat niet. Maar een hogere verzekeringspremie zou ik wel terecht vinden.

zwaaropdehand | 26-12-20 | 20:33

@zwaaropdehand | 26-12-20 | 20:33: Dan bent u voor een hogere verzekeringspremie voor mensen die risicovol gedrag vertonen:
zij die een SOA oplopen, ongewenstongepland zwanger, druggebruikers,
AIDS lijders. Of is het ene risicovolle gedrag niet gelijk aan het andere risicovolle gedrag?

Arachne | 27-12-20 | 01:24
▼ 7 antwoorden verborgen

101? De kans dat de tijd die voor haar ligt veel korter zal zijn dan die achter haar ligt is best aanzienlijk..

spamzuiger | 26-12-20 | 19:04 | 4

@TheseDays00 | 26-12-20 | 19:14:
Misschien door een paar Russen verkracht in 1945.
"De opmars van het Rode Leger ging gepaard met het opzettelijk deporteren en ombrengen van meer dan een miljoen Duitse burgers. Daarnaast vonden ook massale verkrachtingen van vrouwen plaats."
Je weet het niet.

kloopindeslootjijook | 26-12-20 | 19:47

@miko | 26-12-20 | 20:22: Dus de verliezende partij in een oorlog, verdient het dat de vrouwen en kinderen (ja ook die) worden verkracht EN verhandeld (ja ook dat).

Ze hebben er zelf naar gemaakt, dus vogelvrij (moord, verkrachting, lijfeigenschap, slavernij (gratis ophalen, het is uw recht):

Serven
Russen
Chinezen
Iraniërs (perzen)
Turken (verloren zowel WO1 als 2)
Palestijnen
Libanezen
Argentijnen (verloren Falkland oorlog)
Irakezen
Jemenieten (loopt nog)
Japanners
Armeniërs (stonden op verlies in het recente treffen met Azerbeidjan)
Afrikaners in Zuid-Afrika (deze vergelding is af gestart)
Gele hesjes

En op 4 mei niet meer staan piepen, want we hebben het er zelf naar gemaakt. Hadden we de invasie en bezetting maar tegen moeten houden.

Arachne | 27-12-20 | 01:20
▼ 1 antwoord verborgen

Spritzen.....
Heeft toch altijd een dubbele lading.

Ruimedenker | 26-12-20 | 19:03 | 3

Moest denken aan Herman Brood.
Maar eerst aan porno...

RickyLaRue | 26-12-20 | 19:31

Duitsers hebben nu eenmaal veel meer ervaring met grote groepen medisch behandelen.

D.Onderop | 26-12-20 | 19:03 | 4

@miko | 26-12-20 | 19:47:
Hutu’s hebben kortstondig onder bewind gestaan van Duitsers begin 20ste eeuw.

Westheimer | 26-12-20 | 20:01
▼ 1 antwoord verborgen

Een frikandel spuit ik mijn aderen niet in. Pannenkoek.

jeromeuitjedroom | 26-12-20 | 19:02 | 3

Vreemd. Na het zien van dat filmpje heb ik WEL zin in frikandellen en nog steeds GEEN zin in HeT vAcCiN.

keestelpro | 26-12-20 | 19:09

Een vaccin wordt niet intraveneus ingebracht.

Knufter | 26-12-20 | 19:17

Waarom zo'n 101 jarige inenten tegen het kroepoek kuchje?
Ze is geboren in 1919. Da's middenin de Spaanse griep pandemie!
Die vrouw heeft een immuunsysteem van kruppstahl!

keestelpro | 26-12-20 | 19:01 | 8

En het was waarschijnlijk ook gewoon een rotmof en fout in de oorlog.

miko | 26-12-20 | 19:45
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos