Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steekpartij in Albert Heijn was drillrapruzie

Lege schappen bij de AH nu de drillrapper niet langer de vakjes kan vullen

Yo yo yo

Luister dan

Je moeder heeft een snor en je zuster heeft een snor

Je zuster is zo lelijk dat ze lijkt op ome Cor

En ome Cor heeft drie haren op een kop als een bak met vla

Je zuster heeft alleen een goede va-gi- * klap *

Dit is mijn mes en hiermee snijd ik geen tomaten

Alleen Z42, in hun lijf en in hun vaten

Werp eens een blik op mijn superlange mes

Bij de Blokker kocht ik er laatst een stuk of zes

Drillrap is heel ruig, gemaakt voor stoere knullen

Maar eerst nog even bij de Appie de vakken vullen

Yo yo yo

Prik

Au

"Vrienden van het slachtoffer zijn woedend omdat hij zich niet heeft kunnen verdedigen, omdat hij op zijn werk geen mes kan dragen."
UPDATE: Politie is op zoek naar getuigen. De dader is een heer met een donker getinte huidskleur, 1.75 tot 1.80m lang, normaal tot slank postuur.

Slachtoffer is ene 'Denna'. Hier wat reacties 'uit de hood'

Reaguursels

Inloggen

Welkom in Nederland. Wen er maar aan. Afschaffing van norm en fatsoen, welkom tuig, 500 per week, een complete stad per jaar.

Patatter | 23-12-20 | 21:49

Steeds vaker worden supermarkten overvallen door jongens van 14,15, 16 jaar. Het deugvolk heeft het altijd over “het gebrek aan kansen” als het gaat over jongeren in achterstandswijken. Het gaat dan veelal over jongeren met een niet-westerse achtergrond en de reden voor deze achterstand is, kort gezegd, het institutioneel racisme in Nederland. Als je echter gaat kijken in diezelfde supermarkten, zie je daar jongeren met allerlei ‘kleuren’ en achtergronden die daar werken. Die racisme-vlag gaat dus helemaal niet op. In plaats van een overval te plegen kunnen ze ook vragen of er nog vacatures zijn. De werkelijke reden voor hun achterstand is voor een groot deel niet racisme, maar de straatcultuur waarin ze leven en het gebrek aan opvoeding (komt ook door cultuur). Maar daar hoor je het deugvolk nou nooit over.

Gaute | 23-12-20 | 19:19

Das niet echt gangster toch als je een baantje hebt in de supermarkt. Zo'n gast moet rondkomen van pfofkraken en dan op een gegeven moment van de drill rap views op YouTube. Hoe kun je nou inspiratie opdoen terwijl je melk in een rek staat te zetten?

hustler01 | 23-12-20 | 18:22

Kan er niet , onder het mom van , een soort talentenjacht gehouden worden waar deze amoeben uitgenodigd worden? Een soort van arena (hebben ze in dramsterdarm al) en die gebruiken waar hij 2000 jaar geleden ook voor gebruikt werd? Al die eencelligen bij elkaar zetten, in het midden een microfoon (voor de sier want verstaan kan je ze toch niet), en dan ineens vallen er messen uit het plafond (niet te veel maar een stuk of 5 per groep. En dan kijken of ze hun teksten ook ten uitvoer kunnen brengen (schijnbaar zeggen ze iets over de ander doodmaken, maar ja, zie boven). Leuk wat tribunes voor de fans er omheen die door middel van entree de afvoer van de rappers betalen en klaar, probleem opgelost want er blijft er (hopelijk) maar een over, en die krijgt levenslang wegens heel veel moord. Ik denk dat je mensen die 500 jaar terug leven niet moet behandelen als gelijkwaardigen, alhoewel er ook mensen zijn die dieren gelijke rechten geven, maar dat is iets anders.

brie-de-penis | 23-12-20 | 17:38
-weggejorist-
Moe-Lester | 23-12-20 | 17:23

Vrienden van het slachtoffer zijn boos dat hij geen wapen mocht dragen op zijn werk... Op TV wordt gepleit voor meer beveiligers bij supermarkten.

Hoe idioot is dat nou eigenlijk?
Waarom doen journalisten en politici alsof er niks aan de hand is?

Ik ben opgegroeid in een land met touwtjes achter de brievenbus, nu ondenkbaar. In de loop der jaren werden winkelstraten opgeleukt met metalen rolluiken, voor juweliers en banken verschenen betonnen paaltjes. Na een reeks moorden op pompbedienden om een paar tientjes, kregen pompstations kogelwerend glas; net als banken. Ik zie overal steeds meer hekken, camera's en beveiligers, en "dus" lees ik dat mensen steeds vaker thuis worden overvallen, vaak zeer gewelddadig.
En natuurlijk werd er vroeger wel eens gevochten. Maar we leerden ook "twee tegen een is gemeen", en mensen neersteken was ondenkbaar.

Maar journalisten en politici boeit dit niks. Ze klagen vooral over niet-bestaande non-issues zoals het "blanke privilege"; oftewel dat allochtonen met een strafblad minder kans op bestuursfuncties hebben dan autochtonen met een universitaire opleiding.
Journalisten en politici willen nòg meer duurbetaalde "task forces" en nòg kwaadaardiger wetgeving en hogere straffen tegen die niet-bestaande non-issues.

Ik ben opgegroeid in een vrij land waar je alles mocht zeggen, en waar "provo" een eretitel was. Nu worden we van alle kanten gecensureerd, desnoods met schijnprocessen, broodroof en geweld. Omdat zelfs het benoemen van de realiteit als "provocerend" en *DUS* als "racistisch" wordt ervaren.

Maar in het land waar ik opgroeide speelde ras geen enkele rol. We keken naar Oprah en de Cosby Show, luisterden naar soul en reggae, dansten op Tina Turner en Kool and the Gang.
Al voor de tweede wereldoorlog was de AVRO de omroep voor jazz en blues. Rotterdam vierde in 2019 "100 jaar Jazz en Rotterdam"; de nazi-tentoonstelling "entartete kunst" mislukte omdat negermuziek te populair bleek. De Afro-Amerikaanse danser Donald Jones speelde eind jaren '50 in Nederlandse TV series, en had een hit met "Ik zou je het liefste in een doosje willen doen".

Het zijn de zelfbenoemde "antiracisten" die nu van ras een probleem maken. Honderden subsidieafhankelijke blanken-haters eisen dat sollicitatieprocedures racistischer worden; dat overheidsbeleid racistischer wordt; dat het onderwijs racistischer wordt; dat de rechtsspraak racistischer wordt; en dat ook bedrijven en personen verplicht worden om zich racistischer op te stellen. Ook de NPO huilt met de wolven mee, en herhaalt voortdurend dat het niet-bestaande non-issue "white privilege" alleen kan worden aangepakt als blanken vanwege hun huidskleur structureel worden achtergesteld.
Toch is "positieve discriminatie" is al decennialang overheidsbeleid, daarvoor werden zelfs de bestaande minimumeisen verlaagd, oa bij de politie en in het onderwijs. Dat leidde tot meer corruptie bij de politie, en slechter onderwijs. Ons land debieliseert hierdoor.

Drill- en gangster- rap wordt bejubeld en met prijzen overladen; maar kindervriend zwarte Piet gaat letterlijk op de brandstapel.
In dit klimaat zijn zwarte kinderen die elkaar doodsteken geen probleem, en agenten die die kinderen ontwapenen wel ("etnisch profileren").

Dit is kennelijk wat de deugbrigades willen.

Dandruff | 23-12-20 | 15:11 | 5

Keurig op een rij gezet, grote klasse, maar wat een afschuwelijke waarheden.

Maris v.d Hof5393 | 23-12-20 | 15:53

Wat een afgrijselijk goede tegel.

SpectralGuardian | 23-12-20 | 17:23
-weggejorist-
Rest In Privacy | 23-12-20 | 22:31
▼ 2 antwoorden verborgen

De dader was eerst blank (wit?!) Alweer een Jan-Willem of Klaas als dader geframed! Het is wel erg inderdaad met dat rascisme, al werkt dat blijkbaar maar 1 kant op.

Stokman | 23-12-20 | 15:08

Als bedrijfsleider zou ik géén drillrapper in met AH hesje willen. Ga maar ergens anders steekpartijen uitlokken. Dus welke AH heeft binnenkort een extra vacature ?

Niek1582 | 23-12-20 | 14:49 | 1

En onze deugers ( lees regering) vinden het vreemd dat deze idioten geen baan kunnen vinden.

Therapietje | 23-12-20 | 14:55

Het Parool meldt op basis van "goede bronnen" dat het slachtoffer lid is van drillrapformatie Z42 uit de K-buurt in de nabij gelegen Bijlmer. De dader zou gelieerd zijn aan het rivaliserende FOG uit Venserpolder, een wijk die de rappers Zone 2 noemen.

Kan dit soort volk niet gewoon opbokken?

Jos Tiebent | 23-12-20 | 14:47 | 3

Beetje meer RESPECT graag voor deze gangs, dat zijn wel de jongens die straks allemaal keihard gaan werken om jouw pensioen te betalen..... PRIKKK!! en toen werd ik 'geschokt' (het linkse deugwoord bij uitstek) wakker!

HAL 9000 | 23-12-20 | 16:03

Drilrap formatie Z42 uit de K-buurt, dat klinkt als een science fiction verhaal uit de jaren 70 (ja, ik weet het, ik ben oud).

Otto Normal | 23-12-20 | 17:21

@Otto Normal | 23-12-20 | 17:21:
THX 1138

krelis_krotenkoker | 23-12-20 | 18:35

Ik smeer met mijn mes nog een boterhammetje

thanseeuwen | 23-12-20 | 14:47

Ze moeten het Drolrap noemen. Naar de stukken stront de elkaar het leven zuur maken over een waardeloze fittie.

Hiesjes | 23-12-20 | 14:32

Kikkerdrillrappen.....

Tja, jeugdige rappertjes, Nederland = kikkerland
Ik zeg 1+1= 500 per week

Of ben ik nu niet inclusief ??

TheInfuencah-M | 23-12-20 | 14:24 | 1

Kikkerdril op je krokodillenbil.

VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 14:25

Als deze voorvallen nu exponentieel zouden stijgen elke week, zou het dan niet vanzelf ophouden ? Go go go go go !

Kim-Jung-Un | 23-12-20 | 14:15

Het duurt ongetwijfeld wel een dag ofzo voordat ze die vent hebben, natuurlijk. Dat wordt weer schoffelen!

konjodebonjo | 23-12-20 | 13:48

De Sint las van het steken.
En vond het een slecht teken.
Hij stopte de kwajongen in de zak.
En leverde die af bij de bak.

hotmint | 23-12-20 | 13:37 | 1

Dat kan, of gewoon een excuusbrief.

HoniSoit | 23-12-20 | 13:53

Eerst ging het nog om een "witte man" (Supermarktmedewerker neergestoken in Amsterdam, met spoed naar ziekenhuis, rtlnieuws).

"De politie weet nog niet wat het motief van de dader was. Ze zijn in de omgeving op zoek naar de verdachte. Het zou gaan om een witte man, in een grijze trainingsbroek en een witte hoodie. De recherche en forensische specialisten onderzoek de zaak."

Op dezelfde site, nu het een 'niet witte man' betreft:
"Het gaat om een man met een donker getinte huidskleur van ongeveer 1.75 tot 1.80 meter lang."

*Racisme kaart trekt*.

nsfl | 23-12-20 | 13:32 | 1

Zo krijgen wij blanken een nog slechter imago! Institutioneel racisme. Hoognodig om subsidies vrij te maken zodat blanken kunnen opkomen voor hun recht. Ze vormen al een kleine minderheid ten opzichte van de zwarten en gelen. Voordat je het weten rollen de treinen naar Afrika en China.

Graaier | 23-12-20 | 14:01

Zoek de verschillen tussen vandaag en gister,

UPDATE: Politie is op zoek naar getuigen. De dader is een heer met een donker getinte huidskleur, 1.75 tot 1.80m lang, normaal tot slank postuur.

Parool: een witte man met grijze trainingsbroek en witte hoodie.
Burgernet: een blanke man, grijze trainingsbroek en een witte hoodie.

D.Onderop | 23-12-20 | 13:29 | 2

Haha, beat me to it.

nsfl | 23-12-20 | 13:33

Met of zonder contactlenzen?

J.Cash | 23-12-20 | 15:51

Ik dacht eerst dat het over de steekpartij in de AH aan de Grote Marktstraat in Den Hagistan ging, maar het gaat dus om een andere steekpartij in een andere Albert Heijn. Het is ook allemaal nauwelijks bij te houden met die steekpartijen. hè?
Dader van Den Haag eigenlijk al gevonden? Nee zeker?

Tapu | 23-12-20 | 13:29

Rap is zowat het onbetwistbaarste degeneratieverschijnsel van onze ondergaande cultuur. Althans, op de begripvolle vergoelijking of zelfs de promotie ervan na, door het NPO-journaille.

WirMachenMusik | 23-12-20 | 13:28 | 1

Ja 'muziek' voor talentlozen. Rijmelarijen waar je niet mee hoeft aan te komen bij een Sinterklaassurprise.

Otto Normal | 23-12-20 | 14:02

Maar is/was de gewenste medische zorg accuut of planbaar?

D-Fens_1963 | 23-12-20 | 13:22

Ja, je zal opgroeien in De Pijp. Meteen kansloos, daar kom je nooit meer uit. Dan had die pestkop uit Zaandam het een stuk makkelijker.

geen koning | 23-12-20 | 13:11 | 2

Hmmm. Buiten de Diamantbuurt en enkele selecte sociale huurhutjesstraten wonen er vooral yuppen, expats en studenten afgelopen 20 jaar.

Graaf_van_Hogendorp | 23-12-20 | 13:29

Dit gaat over twee Bijlmercrews.

Lorejas | 23-12-20 | 13:43

Soort sollicitatieprocedure voor een platencontract bij Topnotch... nou, Kees de Koning, sla je slag!

springstuff | 23-12-20 | 13:03

Als Sjors niet meer welkom is bij Sjimmie en de rebellen
nemen ze het heft in hand, dat kan ik je vertellen.
dan is het niet zo vriendelijk als niet zo lang geleden
maar wordt er met een keuken mes in hals of knie gesneden

DeviousDick³ | 23-12-20 | 12:55

Mijn buurjongetje wilde ook rapper worden. Maar niets van gezegd waar zijn moeder bij zat.

Der Schnitzeljäger | 23-12-20 | 12:51

Ik heb overal een chickie,

In iedere stad een ho,

Ik heb een Maraserati,

Geen roestbak als Peugeot,

Met de doekoe in mijn zak,

Dankzij het vullen van een vak

Ik moet er nog even verder aan werken, maar het eerste concept is wel in orde.

Rest In Privacy | 23-12-20 | 12:50 | 3

Zeker.
Je zit op het goede spoor denk ik.

Rohin | 23-12-20 | 13:06

Geweldig!

Roetveegje | 23-12-20 | 13:08

Ik droom over een chickie, droom over in iedere stad een ho, Ik droom over een maserati, heb een roestbak als Peugeot, Geen doekoe in mijn zak, ga maar vullen van die vak, van mijn leven maak ik geen zak, zak dieper in mijn kak etc. Kleine tekst correctie. Dikke flow.

Lorejas | 23-12-20 | 13:53

In mijn fantasie had ik een fles wijn gepakt en op zijn hoofd gemieterd. Al krijg ik gevangenisstraf. Waarschijnlijk hoger dan de steker.

Hondt | 23-12-20 | 12:50

Huh,donker getint,oh een neger,dat verwacht je toch niet,jammer,het heeft ons gelukkig wel veel gebracht dat hele kleurenpalet wat hier rondhuppeld.

dirkdoorsnee | 23-12-20 | 12:49

Dit is toch ultiem laf. Die kerel is gewoon aan het werk, alsin als die ouder wordt dan komt ie er wel. En vervolgens komen er wat laffe hyena's je lekprikken terwijl je vakken zit te vullen. Waarom?! Zelfs het grootste tuig uit mijn jaren 90 tijd was niet zo laag gezonken als de huidige generatie. We glijden echt af, absurd....

petros666 | 23-12-20 | 12:41 | 2

We glijden helemaal niet af.
Dit is Ware Diversiteit; pure vooruitgang.
FunX (NPO) deelt prison-prijzen uit aan de rapper met het hoogste strafblad.

Dandruff | 23-12-20 | 13:24

Tja, op zijn werk kon ie geen mes bij zich hebben. Overigens wel prima dat ie werk had, dat dan weer wel.
Wat een achteruitgang is er in dit land gaande, sinds al dat multicultie volk meent zich hier te moeten vestigen.

bqbq | 23-12-20 | 13:26

De beste manier om dit probleem snel en definitief op te lossen is door alle drillrappers te voorzien van een grote hoeveelheid gratis messen.

obominotie | 23-12-20 | 12:39 | 2

Of metaaldetectorpoortjes met beveiliger bij iedere supermarkt, wel zo veilig

jemagookniksmeer | 23-12-20 | 12:53

Gwwf ze gratis messen en knuppels en zet ze uit in een weiland. Dat ruimt zich van zelf op.

Atlantis-95 | 23-12-20 | 13:03

Ik vond de rijmpjes die we vroeger voor Sinterklaas schreven leuker...

Opslag Medium | 23-12-20 | 12:32

Ik werk tot kwart voor die zes. Dikke doekoe op zak voor die nieuwe mes.

Lorejas | 23-12-20 | 12:31 | 2

Maar voordat ik trek mijn mes, eerst die handen onder de desinfecteerfles,

tipszondertrucs | 23-12-20 | 12:39

Met mijn eigen winkelkarretje, ik pak daar die barretje. Ik kweek haat daar in die winkelstraat. Ik ben het kruid in die vat. Ik ben die ego in de etos. Word!

Lorejas | 23-12-20 | 12:52

Schijnt dat er ook een FunX award is gebruikt als slagwapen.

Lustobject | 23-12-20 | 12:28

"had u nog een vacature voor slager"
"Zeker, ben je een beetje handig met messen?"

Air van Boven Dorens | 23-12-20 | 12:22

Wat een triest excuus voor muziek, zo'n moordpoging.

Kromme | 23-12-20 | 12:19 | 3

Ik kan in dat rappen geen muziek herkennen.

kunstliefhebber | 23-12-20 | 12:30

2021 wordt het jaar waarin het verplicht wordt om dit soort afval voortaan gescheiden aan te bieden.

Rhenium | 23-12-20 | 12:16

Sheriff Stuckey:
"Just a bunch of crazy colours tearing up their own arseholes."

BASinnic | 23-12-20 | 12:14

dit rijmschema van de witte reus bevat
compact en strak spul hè?
dus what the fuck knullen,
klanten willen straks smullen
dus gewoon het vak vullen
met ampullen voor zwarte krullen
en nog meer pak spullen
die voor een habbekrats het gat
in de markt vullen
dus nu even niet zo zwak lullen
anders ga ik straks brullen!

- M.C. Manager.

VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 12:11

Black lives m... och laat maar.

bas ooms53686289 | 23-12-20 | 12:11

Je maakt muziek en steekt mensen die ook muziek maken neer. Zal wel normaal zijn in de parallelle wereld..

BozePaarseMan | 23-12-20 | 12:10 | 1

Muziek??

WirMachenMusik | 23-12-20 | 13:37

Via TPO : Politie wil meer diversiteit politieteams in overwegend allochtone wijken

theo-is-dood | 23-12-20 | 12:08 | 4

Net of er al niet genoeg corruptie is

Der Schnitzeljäger | 23-12-20 | 12:53

Makkelijk,een aantal op de step,fiets en solex,Dover genoeg denk ik.

dirkdoorsnee | 23-12-20 | 12:55

bedoelde divers dus.

dirkdoorsnee | 23-12-20 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Zie ik nu op 7 seconden dat 7 het nu gehad hebben?

steekmug | 23-12-20 | 12:06

Ik heb nog een middeleeuws zwaard en ik kan rijmen, kan ik nou ook woordkunstenaar worden? Krijg ik dan veel subsidie?

Gandalph | 23-12-20 | 12:05 | 1

Kijk op Amsterdam.nl/subsidies

theo-is-dood | 23-12-20 | 12:09

Normaal postuur voor een donker getinte heer, of een normaal postuur voor een lek-steek-meneer, of allebei? welke normaal hebben we het hier over?

W_F | 23-12-20 | 12:00

Nouja, er zat wel wat in dat filmpje waar ik het mee eens ben: Die ventjes moesten allemaal eens een keer flink gebosst worden.

Door hun moeders. Power to de slipper!

pietvanvliet | 23-12-20 | 11:59 | 3

Je mag kinderen niet slaan. Is niet goed voor de opvoeding of zo, zo gaat het namelijk veel beter.

Gandalph | 23-12-20 | 12:07

Deden die moeders dat maar eens. Gewoon, standaard drie oorvijgen als Dashawnyo en Rekeshyala uit school thuiskomen want ze zullen ze linksom of revhtsom toch wel verdiend hebben. Daarna thee met een speculaaske en mogen ze hun "modder" vertellen wat ze die dag allemaal hebben gedaan en geleerd, jewheettog jongah.

Graaisnaaiert | 23-12-20 | 12:32

@Grassnaaiert
Ik dit mooi vinden.

Alco-de-Holist | 23-12-20 | 14:01

Dat werken bij de AH is nu niet iets dat ik vaak hoor in die drillraps, is dat nu dat hosselen en grinden en straatleef waar ze het altijd over hebben?
Maar wat weet ik er nou van, ik luister geen drill rap want ik wilde wel iets met m'n leven doen.

Draak uit Brabant | 23-12-20 | 11:59

Zoveel praatjes in clips maar intussen vakkenvullen bij de AH? F#king weekendgangsters.

Aad Teïst | 23-12-20 | 11:58 | 2

Ja, gewoon werken voor zijn doekoe. Altijd weer die uitzonderingen die het verpesten voor de rest.

W_F | 23-12-20 | 12:03

Vakken vullen bij de AH is natuurlijk niet interessant maar bij de MediaMarkt of zo wel natuurlijk. Dan ken je goed de weg in de winkel en het magazijn en weet je waar de mooie spulletjes staan.

5611 | 23-12-20 | 14:10

Prima toch... laat ze elkaar lekker steken

LekkaH_Hollands | 23-12-20 | 11:52

Leuk, die tribale cultuurtjes. Vroeger moesten daarvoor heel ver weg op vakantie en moesten we heel lang sparen omdat kaartjes voor de boot echt superdeluxe was en vliegverkeer nog in de kinderschoenen stond.
Enfin, overdag ben je vakkenvuller maar 's avonds artiest, muzikant, acteur, woordkunstelaar, multitalent en freestyle fighter. Wat een leven. Live fie to the max! Yo yo yo enzo!.
Een voordeel, in de bak straks moeten ze weinig meer van drillrappers hebben, dan komt Bubba wel even langs voor de betere billetjespap. No no no enzo!
*

Graaisnaaiert | 23-12-20 | 11:49

Goed opgevoede jongens, met een sterk normbesef.

Hommel | 23-12-20 | 11:48

vandaag in het journaal, overheid trekt miljoen uit voor online event tijdens jaar wisseling waar ook weer zo'n pipo voor gevraagd is die ook nummers heeft over shooters, enz. Het met belastinggeld betaalde 101barz, ook een spreekbuis voor deze figuren.
Belasting geld wordt dus actief gebruikt om deze figuren groter te maken, meer invloed te geven en daardoor neemt indirect ook het wapengeweld toe. Kunnen we hier misschien gewoon een keer mee stoppen?
Verder slaat de social media censuur ook alleen een kant op. Hoe kan het dat bijvoorbeeld de clips van ballin30 online blijven staan?

Struikrover3 | 23-12-20 | 11:48 | 4

als je het verbiedt zullen ze zeggen: "Dat doen jullie alleen omdat wij zwart zijn" en daarna gaan ze winkels plunderen.

small_town_dude | 23-12-20 | 11:52

@small_town_dude | 23-12-20 | 11:52: Vermoedelijk wel. Sowieso komt deze muziek vanuit frustratie over wat de maatschappij ze allemaal miskent. Zulks braaf bevestigt door dwaallichten als Sunny Bergman en haar kritiekloze volgers.

Hommel | 23-12-20 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

va-gi- * klap *hahaahahaha

AdPatat1960 | 23-12-20 | 11:46

De enige drillrap die ik vroeger luisterde was van ene kapitein Jack.

amateurrr | 23-12-20 | 11:44 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 23-12-20 | 12:53

Statusgevoelige mensen. Ik vind ze zo triest. Ik scheer ze ook meteen maar over 1 kam: D'66 statusfiguren met een Cooker en een Oxford-studie die status ontleent aan het beleidsmatig het leven van de gewone man kapot te maken. En deze 14-jarige kinderen die status ontlenen aan het gebruik van hun mes. Statusgevoeligheid is een teken van ernstige geestelijke zwakzinnigheid. Ik zou ze Het Katholieke Kruisherenklooster in sturen. 30 jaar lang. En elke dag een uur lang de rozenkrans bidden en bier brouwen. Daarna maar eens verder kijken.

rectormagnificus | 23-12-20 | 11:43 | 6

@small_town_dude | 23-12-20 | 11:50:
Gaat niet werken voor deze randdebielen, want voor dienstplicht moet je een bepaald IQ en een zeker mate van stabiliteit van geest hebben. En dat hebben deze mannekes niet.

RGV42 | 23-12-20 | 12:29

@theo-is-dood | 23-12-20 | 12:12: Ja precies .. maak er een strafkamp van en drill ze zoals bij de commando's maar zonder wapen gebruik.

Rinet97 | 23-12-20 | 12:33

@gerrie de perrie | 23-12-20 | 12:00: Daarom werken de door links al decennia zo geliefde kickbox lessen ook zo goed. Sluit mooi aan bij de dagelijkse multiculturele levenswijze.

5611 | 23-12-20 | 14:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Stel dat het een blanke zou zijn geweest die ruzie heeft met een drilbaggergroep.
Dan zouden de winkels weer open zijn! Dag en nacht.

oplichter | 23-12-20 | 11:40

Kernwoorden:
Bijlmer
Drillrap
'jongeren'
En op het werk mag hij geen mes dragen... >> Op de openbare weg doet een normaal mens dat ook niet.

Maar kansenparels zeker die de afgelopen 50 jaar geïmporteerd zijn.

Zueco | 23-12-20 | 11:38 | 1

Dik Trom had ook een zakmes, dat is het probleem niet. Het is de mentaliteit.

small_town_dude | 23-12-20 | 11:47

hebben die jongens al een eigen programma bij de NPO? Of is die groep niet divers genoeg?

small_town_dude | 23-12-20 | 11:37 | 1

De dader ging even op zwart.

Mokum Kosher | 23-12-20 | 11:43

Die dril zwakzinnigen zijn toch zo dol op geweld? Allemaal tegen de muur. Probleem opgelost. En ze beleven hun laatste moment met iets wat ze geweldig vinden. Win win.

Jafco | 23-12-20 | 11:35 | 1

Nah.. zolang ze maar geen laatste woord krijgen ; dan gaan ze oeverloos staan rijmen met verbasterd Nederlands en komt er geen eind aan.

DeviousDick³ | 23-12-20 | 12:30

Probleem met dit soort lui is dat ze zichzelf veel te serieus nemen......

Cheffff | 23-12-20 | 11:34 | 1

Iets met eer, en zo...

Rico Tampeloerus | 23-12-20 | 11:55

Ik moet altijd denken aan een stukje tekst uit Hugh Mundell's 'Why Do Black Man Fuss and Fight'.

'Why do black men fuss and fight on this earth?
And I know we are all Selassie I's children
And I know we are all Selassie I's children
But some of them out there
Are trying to play the game unfair
They are the cause of all this discrimination.'

CocaCola | 23-12-20 | 11:48

nou als we toch over Roots bezig zijn...
https://www.youtube.com/watch?v=uxAa-6tAk1Y&list=RDuxAa-6tAk1Y&index=1
Balbylon shall Fall (Babylon a Cannibal)

small_town_dude | 23-12-20 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Drillrap komt bij mij binnen als soort apenrots.

william7055 | 23-12-20 | 11:30 | 2

Misschien door mandril

Gandalph | 23-12-20 | 12:00

Ik wil niet weten wat er in de parallelle samenleving gebeurt. Wat wel jammer is, is dat ik er wel mee geconfronteerd wordt. Verder ongezien de typhus voor deze geestelijk dakloze en randdebielen, die de samenleving bakken met geld kosten.

RGV42 | 23-12-20 | 11:28

De NPO deugt weer verder en wil drillrap salonfähig maken.
https://www.mediacourant.nl/2020/12/ondanks-horrorkijkcijfers-npo-door-met-ex-treitervlogger-ismail-ilgun/

Frau Merkel | 23-12-20 | 11:28 | 3

Natuurlijk. Dit is ons voorland, biculturele zwakbegaafden die ook recht op hun mediamomentjes hebben en zo een bron van inspiratie vormen voor de nieuwste aanwas kansarmen uit de rioolklasse.

Graaisnaaiert | 23-12-20 | 11:51

Werd slecht bekeken. Gelukkig krijgt hij nu de kans meer kijkers te trekken bij de vpro: 'Yeey! Ik ga een 6-Delige serie maken voor de VPRO. Echt bizar, ik ben heel blij met de kansen die ik krijg. Zal ze met beide handen.' Hij heeft wel gelijk. Het is bizar.

grietmetgroenefiets | 23-12-20 | 12:18

Fijn. Nah ja, gok dat ie al van mijn belastinggeld leefde.

Lorejas | 23-12-20 | 12:18

Mijn Drill Instructor zei vroeger altijd, jongen als je later groot bent en je bij de Appie gaat werken draag dan alleen een Full Metal Jacket.

Sarcastica | 23-12-20 | 11:26 | 2

Leuk, maar dat ging om kogels, geen jasjes.

horsteknots | 23-12-20 | 11:28

Drill instructor die je aanraadt om een full metal jacket te dragen. In je hoofd of in je guts ?

grapo | 23-12-20 | 11:43

Meestal scheelt het een uitkering als weer eens eentje gedjoekt wordt. Dit exemplaar had zelfs al een baantje, dus dat is dan weer jammer.

Frau Merkel | 23-12-20 | 11:24

Waar is de BLM ophef nu? Zwarte slachtoffers tellen alleen bij blanke daders. Bij een zwarte dader geeft de BLM-beweging geen ene fuck. Het gaat niet om zwarte levens. Het gaat om blanken voor racist kunnen uitmaken. Laat deze sukkels elkaar lekker neersteken en de ambulance erg laat arriveren.

Selassie | 23-12-20 | 11:21 | 4

Only Black Lives Matter. Die naam gebruik ik al maanden voor die racistische terroristen inclusief hun helper Linkshunde.

Wat betreft moord: blank op blank, zwart op blank, zwart op zwart, blank op zwart. 4 richtingen mogelijk.
Die laatste optie komt met afstand het minste voor van de 4.

Toch is enkel alleen daarover maar ophef. Over racisme gesproken...

Realism Is All | 23-12-20 | 11:32

Ja, zo doet BLM dat ook in de VS. Het zijn voornamelijk de zwarten zelf die elkaar afmaken, maar daar hoor je ze niet over. En de cijfers zijn echt heel schokkend, vind ik. Nog niet eens 15% van de Amerikaanse bevolking is zwart, maar ze plegen wel ongeveer 50% van de moorden en zo'n 85% van de gewapende overvallen. Overigens moorden ze voornamelijk elkaar uit. Maar daar hoor je BLM niet over.

staat het bier koud? | 23-12-20 | 11:37

@Selassie De geldkraan is kennelijk dichtgedraaid, want ik hoor niets meer over plunderingen en demo's. Of er wordt niet meer gediscrimineerd natuurlijk.

Wachtmaar! | 23-12-20 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had ooit een vlindermes. Dat vond ik vet stoer. Het bruutste wat ik ermee gedaan heb is een appel geschild. Thug life!

Blote Bertus 2000 | 23-12-20 | 11:21

Trouw oktober 2009: “ Het is in de Antilliaanse gemeenschap in Rotterdam niet ongebruikelijk dat ouders wapenbezit van hun zoons vergoelijken. Ook komt het voor dat ze wapens geven zodat de jongens zich veiliger voelen op staat.”
[...] Als de Antillianen meewerken dan is Aboutaleb bereid extra te investeren in scholing en begeleiding bij het zoeken van een baan. Veel van de 20.000 Antillianen in de Maasstad hebben een scholings- en taalachterstand.“

theo-is-dood | 23-12-20 | 11:20 | 3

Ze hebben wel minder achterstand dan hun overzeese broeders. Ik zeg terug naar de Antillen, rekken ze daar het IQ ook weer met een puntje of twee omhoog. Winwin.

redthehaghue | 23-12-20 | 11:29

Waarom zouden mensen met een achterstand een baan moeten krijgen? Ga eerst maar wat aan scholing doen opdat ze voldoende gekwalificeerd zijn. Anders heeft het geen enkele zin.

Rico Tampeloerus | 23-12-20 | 11:59

Zwaargewond, dus niet dood. Hmmmzz

brawler | 23-12-20 | 11:17

De kans dat een van deze jongeren later de nieuwe Taghi is is enorm groot. Ze vechten voor hun plek. Snel geld verdienen en het Dubai leven trekt harder dan al het andere.
Nederland is het land van de ongekende kansen.

MokumsMoppie | 23-12-20 | 11:16 | 4

@mokumsmoppie: mooi gesproken. In feite is er sprake van een drugsgedreven meritocratie. Met “Scarface - Al Pacino” als grote voorbeeld.
Als je lef hebt, niet bang bent voor de politie en genoeg contacten op straat, dan lukt het je om een miljoenenfortuin te verdienen in de dope.
Mede door ons criminogene gedoogbeleid worden semi-analfabeten miljonair. Als je voorland maximaal vakkenvuller is, dan is het niet meer dan logisch dat men kansen grijpt in de criminaliteit

theo-is-dood | 23-12-20 | 11:27

@serieusgenomen | 23-12-20 | 11:22: Dat zijn de fatsoenlijke blanke ondernemers. Die netjes maandelijks hun btw afdragen. Die overal een vergunning of ontheffing voor aanvraagt.

theo-is-dood | 23-12-20 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is waar Youtube het laat liggen... Zwarte Piet verbieden en vrouwonvriendelijke en geweld verheerlijkte rap kan je er gewoon opgooien. Wellicht zijn de wappies nog niet zo gek met een poleshift... Want de morele kompassen slaan totaal verkeerd uit.

Remi A. | 23-12-20 | 11:12 | 3

De ntr heeft er zelfs een serie aan gewijd, om de drillrap een beetje salonfähig te maken. Overigens is die ah in de Helmholzstraat wel zo'n beetje de ah waar de televisiemakers komen. De ntr: 'Wat is drillrap eigenlijk, waarom is het zo populair onder jongeren en wie zijn de jongens achter de maskers? Ismail, die bij het grote publiek vooral bekend is als 'treitervlogger', gaat op zoek naar het verhaal achter het nieuws. Hij komt zelf van de straat, spreekt de taal en opent daarmee deuren die voor anderen gesloten blijven.'
Jaja. Was vorige week op tv.

grietmetgroenefiets | 23-12-20 | 11:21

@grietmetgroenefiets | 23-12-20 | 11:21

Treurig, maar verbaast mij ook niks. Nederland geilt op fout volk.

ik--+ | 23-12-20 | 11:29

Een poleshift is niet wappie, heeft bewezen in het verleden plaatsgevonden en zal weer komen, alleen wanneer is de vraag. Wat er verder allemaal gebeurd tijdens een poleshift is speculatie. Een poleshift wappie noemen is wappie zeggen tegen de wetenschap.

Gandalph | 23-12-20 | 12:21

Al die lege gevangeniscellen vragen om langdurige vulling. Helaas ontbreken de wetten om al dit gespuis, geen enkele uitgezonderd, een tijdje op te sluiten. Gewoon oppakken en preventief opsluiten kan helaas niet.
Beetje meer Duterte graag. Evocatus

Evocatus | 23-12-20 | 11:11 | 1

"lege gevangeniscellen" is een dingetje, lege hersencellen, dan wordt het uitkijken (vergeet vooralsnog uw muilkorfje niet...)

serieusgenomen | 23-12-20 | 11:15

Voor de tweede wereldoorlog hadden de VS een economische crisis (zonder uitkeringen) en gangsterbendes in Chicago. Het was een hard leven, maar de liedjes uit de amusementsmuziek gingen allemaal over verliefdheid, liefde of gezelligheid. Blijkbaar had men geen behoefte om de ellende te bezingen die men zelf toch al elke dag zag.
Vandaag is het omgekeerd; zeker in Nederland. Iedereen heeft een uitkering, een scooter of een auto en kan zich te barsten vreten, die rappers wonen op een flat bij mama, maar de muziek gaat alleen nog maar over de meest verschrikkelijke ellende.

JvanDeventer | 23-12-20 | 11:10 | 1

En die gangsters kregen ze dankzij de drooglegging in de jaren 20. En wat doen wij nu ? Van alles en nog wat verbieden en als het niet werkt nog meer verbieden.

Nichtsneues | 23-12-20 | 11:53

Oké en nu terzake: de moeder van één van de drillrappers is in ieder geval vóór preventief fouilleren. “Mensen roepen dat preventief fouilleren gericht is op onze zwarte kinderen die zo worden gediscrimineerd. Nou, onze zwarte kinderen zijn bezig elkaar uit te moorden! Zien mensen dat nou niet?! Hou toch op de Black Lives ­Matterbeweging hieraan te linken!” (augustus-Parool)
Ze was acht jaar duo-raadslid voor GroenLinks in de stadsdeelraad van Zuidoost.
Artikel: ‘Onze zwarte kinderen zijn bezig elkaar uit te moorden’

grietmetgroenefiets | 23-12-20 | 11:09 | 2

GifLinks blijft tegen. Het zou weer ergens iets met een kaartendek van doen hebben. Aan rationele argumenten heeft men een rappertje dood.

Frau Merkel | 23-12-20 | 11:19

Dat ze gvd zelf op hun eigen kinderen passen! Hebben wij gevraagd om de immigratie van 200.000 Surinamers? Om de import van criminele Antillianen? Om de instroom van asieleisers die een nieuwe onderklasse vormen die levenslang leeft van belastinggeld?

theo-is-dood | 23-12-20 | 11:38

Fijn al die culturen die ons verrijken, ik ben zo blij dat de VVD en D66 dit allemaal mogelijk maken.

Linke Soep | 23-12-20 | 11:08 | 1

Het is ons overkomen.....(Blekeriaans voor "Wir haben es nicht gewusst...)

serieusgenomen | 23-12-20 | 11:11

Tja.. xeg het maar: geen kansen, of pure achterlijkheid.

druipsmurf | 23-12-20 | 11:07 | 3

Kansen volop, dus blijft pure achterlijkheid over.

Alco-de-Holist | 23-12-20 | 11:09

Wie hier woont heeft kansen genoeg. Dus dan blijft pure achterlijkheid over, de ene stam die de leden van de andere stam met messen te lijf gaat, net zoals in een typische Afrikaans blote voetenland. Ik kan er niks anders van maken.

kunstliefhebber | 23-12-20 | 11:12

“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change.”
www.hypothesis.co/blog-post/a-new-wor...

serieusgenomen | 23-12-20 | 11:18

Gaaf land.

zwaaropdehand | 23-12-20 | 11:06

Hier moet toch een andere oplossing voor te verzinnen zijn. Dit gaat veel te langzaam...

Bill le Koek | 23-12-20 | 11:03 | 4

steriliseren !! Al dat Tuig. Kan trouwens gelijk met de Covid prik. Prikje doet wel beetje pijn.

Henri | 23-12-20 | 11:08

@Het leven is zwaar | 23-12-20 | 11:06: O, en als je Pro-mes heet, wat dan...?

serieusgenomen | 23-12-20 | 11:08

Pcies. Want na 1x steken kun je een mes echt nog wel een keer gebruiken...

Nodeloos Kwetsend | 23-12-20 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie dingen
scherper dan die knife.
Zo waardevol dat leven
I'll never take your life.
Ik ben een brilrepper ..

Usumani | 23-12-20 | 11:02

Eric Cartman; "You gays know that everybody thinks your total fags, right?"

horsteknots | 23-12-20 | 11:01

Morgen een steekpartij bij Specsavers.
Brilrappers.

Ruimedenker | 23-12-20 | 10:59 | 2

U was me voor ...

Usumani | 23-12-20 | 11:03

Toen ik deed vakkenvullen bij de supermarkt in ons plattelandsdorp had ik wel altijd een mes bij me! Soms zelfs twee!! Je wist namelijk nooit wanneer je dat nodig kon hebben.
Van sommige dozen moest je echt het tape kapot snijden voordat je de artikelen er uit kreeg...

Auwieje | 23-12-20 | 10:57

In die Helmholtzstraat zat boven die AH ooit een Stadsdeelkantoor. Ik ging op vakantie maar mijn paspoort was verlopen. Hup, op de fiets en een nummertje trekken. Toen ik aan de beurt was ontstond er wat rumoer: "Euh, meneer. De collega die de paspoorten doet is op vakantie..." I kid u not. Heb toen op Schiphol maar zo'n toeristenkaart gehaald. Voor de UK. Bestaat dat nog?

Piet Karbiet | 23-12-20 | 10:57 | 2

U is wel heeel oud....?!

grapjasz | 23-12-20 | 10:58

Voor de UK bestaat dat vast over een maand weer

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 11:03

Is er al een Drill Rap Matters groep? Lekker subsidie aanvragen bij Halsema.

De Pilsvogel | 23-12-20 | 10:56 | 1

eerst maar eens samen het gesprek aangaan............(een mooi project voor Job. C. met kopjes thee..)

grapjasz | 23-12-20 | 11:03

Triest natuurlijk dat zo'n jonge gozer zomaar wordt neergestoken, maar dat hoort bij dat door hun zelf geschapen wereldje.
De nieuwe burgermoeder zal hier vast weer een subsidiepot voor gaan aanspreken om haar 'gestudeerde' achterban aan het werk te houden.
Vervelend dat anderen weer voor de kosten opdraaien, maar dat is normaal voor de GroenLinksMoslimBroederschap lieden. Dus geen extraatje voor de politie, maar deugend subsidie om hier weer een project van te maken.

bananabanana | 23-12-20 | 10:54

Vroeger kreeg je een vuist in je bek, nu een mes in je nek.

usb stok | 23-12-20 | 10:53

In de Rijksbegroting Koninkrijksrelaties 1999 laat de Nederlandse regering zich kritisch uit over het begrotingstekort en de toenemende criminaliteit. Investeringen zullen echter niet gedaan worden. Wel moet de 'zelfredzaamheid’ worden vergroot.

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:53

"Vrienden van het slachtoffer zijn woedend omdat hij zich niet heeft kunnen verdedigen, omdat hij op zijn werk geen mes kan dragen."

Eigen schuld, werken is ook helemaal niet ghetto, dat weet iedereen. Moet je maar niet met de stoere jongens meelopen, als je het zelf niet bent. Lutser.

netniet | 23-12-20 | 10:53 | 1

Is er bij de AH nog wel drillpuding?

Hiram | 23-12-20 | 10:52 | 3

tering.....net nog in die schappen gezocht..uitverkocht..!

grapjasz | 23-12-20 | 10:53

Wel raps. Lekker met bonen en gehakt.

zwaaropdehand | 23-12-20 | 11:14

Blauwe bonen?

Raspatat | 23-12-20 | 11:24

'De politie heeft een signalement uitgestuurd: een witte man met grijze trainingsbroek en witte hoodie.' Hij droeg wel een mondkapje.

grietmetgroenefiets | 23-12-20 | 10:52 | 3

kan ook een albinodrilrappert ziin..!

grapjasz | 23-12-20 | 10:54

Dit signalement wekt het Benidorm bastards gevoel op

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 10:55

Viel mij ook al op dat het signalement plotseling is veranderd. Ach ja, politie Amsterdam - Amstelland, daar is deugen belangrijker dan criminaliteit bestrijden.

Franker | 23-12-20 | 11:14

Denk niet zwart
Denk niet wit
Denk niet zwart/wit
Maar in de kleur van je hartstikke dood...

Black Knives Matter

Stoned Hengst | 23-12-20 | 10:52 | 1

Zwart/witjes. Lekker. En om de een of andere reden bij steeds minder benzinepompen verkrijgbaar. Thanks, Obama.

Muxje | 23-12-20 | 10:54

Nederland begint steeds meer op een derde wereldland te lijken. Links juicht, want hun doel is bereikt.

Goofy Goofball | 23-12-20 | 10:51 | 4

@VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 10:59: ja, ja en ja. Het CDA, de VVD en X66 hebben allemaal al decennia een links beleid gevoerd. Meer overheid, hogere belastingen, meer EU, massa immigratie uit Arabische en Afrikaanse landen, islamisering en afbreken van de westerse cultuur en waarden.

Franker | 23-12-20 | 11:17

@VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 10:59: EU is links en EU wil dit. De regeringspartijen volgen gewoon EU beleid. Wil je iets anders? Stem anti EU partijen.

Gandalph | 23-12-20 | 12:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dus het fenomeen zwarte piet is geëvalueerd tot drill rapper.....?

Cheffff | 23-12-20 | 10:51 | 4

Gefeliciteerd met de minst intelligente opmerking onder dit topic!

Olive | 23-12-20 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Loop zelf overigens ook altijd met een mes op zak.
Een, jawel, "zakmes".
Eerder altijd klassieke Zwitserse Victorinoxjes.
Ingeruild voor een klassieke Fransoos.
Ogenschijnlijk simpel, maar scherper en sturdier dan die roestige kapmessen dat de BijlmerJugend draagt.
En mee op mensen jaagt.
Kansloosheid ten top.
Ze stoppen je nog net niet in overgrootopa's kookpot.

chicago river | 23-12-20 | 10:50 | 4

Als tiener had ik ook een periode een Victorinox zakmes op zak. Dat had geen enkele zin en toen ben ik er mee opgehouden. Nooit gemist.

Frits de Vriez | 23-12-20 | 11:00

@Frits de Vriez | 23-12-20 | 11:00: Nooit in de situatie gekomen dat je ineens een blik open moet maken? Of een punt moet slijpen aan een stok? Of.. ach nee. Nutteloos inderdaad.

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 11:06

Volgens mij heb ik een zakmes liggen in het Dashboard kastje van de auto. Laatste keer gebruikt op vakantie, al weer 1,5 jaar geleden, een stukje kaas er mee gesneden. Als ik mijn duikspullen bij heb, dan heb ik wel een indrukwekkend mes, dat heb ik onderwater wel eens nodig gehad om vistuig los te snijden. Ik raad niemand aan om te duiken zonder mes.

Gandalph | 23-12-20 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het is gemaakt van heerlijke gelatine
Ik geef het aan Lanneke, Susan en Eveline

Drilpudding-rap

Patje | 23-12-20 | 10:50 | 1

Je was me net voor.

Hiram | 23-12-20 | 10:54

Situation Normal, All Fucked Up.

Het heeft wel iets dystopisch dat Drill-rap. Met die zone's enzo. Maar dan wel gewoon doekoe scoren bij de Appie door chill te vakken vullen is dan weer een beetje 'meh'.

Dat was vroeger (jaren 50, 60, 70, 80, 90) toch wel anders hoor. Toen gingen roomblanke jeugdbendes elkaar gewoon te lijf met vuisten, ploertendooiers, boksbeugels, knuppels, messen en gebroken bierglazen.

Ja, vroeger was alles beter. Ik weet, u weet. De muziek dan he, het schorriemorrie is enkel van uiterlijk veranderd.

Theodorus.Goldbach | 23-12-20 | 10:48 | 5

@chicago river | 23-12-20 | 10:53: vroegah nog gemaakt van versche in elkaar gevlochten (en gedroogde) stierenpiemelz.....dat waren nog eens tijden.....

grapjasz | 23-12-20 | 11:01

Vergeten wij de kopschopjes ook niet?

aardv@rk | 23-12-20 | 11:06

Betonschaarjeugd...?

serieusgenomen | 23-12-20 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik herinner me nog goed dat Zwarte Piet mij mededeelde dat hij mijn zuster ging neuken en mijn moeder djoeken (of andersom, daar wil ik even vanaf zijn). Wat was dat een slecht voorbeeld voor ons kinderen! Goed dat hij weg is en dat we nu al die frisse, opgewekte rappers hebben. Maar die delen dan weer geen pepernoten uit. Zo heb je altijd wat.

JvanDeventer | 23-12-20 | 10:48

40 jaar geleden had Rubberen Robbie het al over de Slurven. youtu.be/kxCX8riHd0A

Jos Tiebent | 23-12-20 | 10:46

Stelletje zielige rijmoplezers die net doen of ze in de ergste ghetto's van de Verenigde Staten wonen terwijl ze gewoon bij hun moeder in een sociale huurwoning wonen. Maar dan wel met de ghetto mentaliteit uit de Verenigde Staten.

Osdorpertje | 23-12-20 | 10:46 | 5

Exact. Ze wonen zogenaamd In the Hood, maar wel een prima apotheek en drogist om de hoek. Naast de goedgevulde avondwinkel, Toko, Thai, Snackbar het Snorretje en de Chinees. Een school met alle ramen en deuren er nog in en een brandweerkazerne met getraind personeel. Naast de Gym. Laat me niet lachen.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 11:02

@Piet Karbiet | 23-12-20 | 11:02: plud gratiess kickbokslesjes natturlijk.

grapjasz | 23-12-20 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Is Quincy Promes al op de training verschenen?

Ed41 | 23-12-20 | 10:46 | 1

nog aan het drillen..?

grapjasz | 23-12-20 | 10:50

Iemand al een klacht bij AH gedaan dat bij die arme jongens een mes voortaan als bedrijfskleding nodig is.

dedwarsligger | 23-12-20 | 10:45 | 2

Dit strookt bovendien niet met anderhalve meter samenleving. Volgende aanval met een dartpijltje svp

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 10:47

Dat gezeur van klanten als ze juiste koffiepads niet vinden, vraagt ook om een passende reactie.

Deflatiemonster | 23-12-20 | 10:51

Het heeft ook wel iets schattigs dat zo’n ventje overdag een drillrapvideo schiet en ‘s avonds de magere kwark staat bij te vullen.

neejijzuigt | 23-12-20 | 10:45 | 2

Maar hij werkt wel,en dat is al iets

Roger-Rabbit | 23-12-20 | 10:50

Hij stond de drilpudding bij te vullen.

Zack Hooi | 23-12-20 | 10:52

Van een afstand is die foto net een flat in de K-buurt in de Bijlmer.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 10:43 | 1

Goeie Piet!

Stoned Hengst | 23-12-20 | 10:57

Trouwens, waarom worden dingen zoals Zwarte Piet pro actief verwijderd van sociale media, maar dreigen met messen niet?

Oh wacht.... stomme vraag natuurlijk.

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:42 | 2

Hieronder dezelfde discussie: oplossing was zwarte Piet drillrap laten maken met machete

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 10:46

Tuurlijk, zijn zij de kwetsbaren. Want ze hebben een donkere huidskleur(of tenminste een tintje donkerder). En dat zullen 'WIJ' witten nooit begrijpen. Al hebben we geen cent te makken en worden we ziek. We hebben wel witte priviléges. Of zoiets dan....

MoorCopJoris | 23-12-20 | 10:49

Ook de drillrappert behoort tot dit gave land.

herstelkous | 23-12-20 | 10:41

Heerlijk die gelijkwaardige cultuur

Bolder | 23-12-20 | 10:41

Dat blaartrekkend slechte 'Nederlands' ook, man, man, man. Goh, en maar verbaasd zijn dat je maar geen stage-/ werkplek kan krijgen. Je zult als ondernemer dit soort tinnef in je zaak hebben lopen. Dan kun je de deur wel sluiten.

Sjefke7807 | 23-12-20 | 10:41 | 2

En natuurlijk roepen dat ze gediscrimineerd worden, terwijl ze gewoon beoordeeld worden op de inhoud van hun karakter.

plamoen | 23-12-20 | 11:02

Drama.

Wienerschnitzel mit | 23-12-20 | 11:36

Hier wat reacties 'uit de hood'
Andere wereld. Terug naar de mijne.

Rest In Privacy | 23-12-20 | 10:40

Ik ben opgegroeid met Hip Hop, waar in principe niet heel veel mis mee is, maar deze muziek wordt helaas nog wel eens verward met Urban, Trap, Mumble Rap, Gangsta Rap en Drill Rap, waar ik persoonlijk ook heel erg op neerkijk. Het heeft echt helemaal niets meer met Hip Hop te maken, met een maatschappelijk kritisch geluid, een positieve boodschap of zelfs maar met muziek. Van mijn part steken al die drill rappers elkaar overhoop. Debielen.

VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 10:39 | 3

It’s like that, that’s just the way it is...

number668 | 23-12-20 | 10:44

Hip Hop is ooit eens een keer bedacht om de neerwaartse spiraal van geweld in de achterbuurten juist tegen te gaan. In plaats van schieten en steken gingen mensen 'battlen'. Wedstrijdje beledigen. Wedstrijdje platen mixen. Wedstrijdje dansen. Je kunt het belachelijk of kinderachtig vinden, maar het hielp wel en een hoop mensen hebben er wel degelijk iets aan gehad. Deze debielen hebben daar dus totaal niets van begrepen.

VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 10:52

Een subcultuur van losgeslagen mafketels..het allerdomste is ...dat ze zichzellf ook nog heel erg serieus nemen...ondertussen planten deze submenschen zich ook nog voort...................

grapjasz | 23-12-20 | 10:39

Is het heel erg als ik weinig van die taal begrijp die de heren bezigen?

Waakvlam | 23-12-20 | 10:39

Ik raap ook wel een dril, kikkerdril. Kikkerdrilraper, dus. Hoor ik er nu ook bij?

Alco-de-Holist | 23-12-20 | 10:38 | 1

nope

Watching the Wheels | 23-12-20 | 10:39

Kunnen we bij AH nog altijd geen busje 'drill rap verdelger' kopen?

Watching the Wheels | 23-12-20 | 10:38 | 3

soort gootsteen ontstopper..?

grapjasz | 23-12-20 | 10:42

In Duitsland verkrijgbaar: Tierabwehrspray. In deze context een passende benaming

theo-is-dood | 23-12-20 | 11:47

Je pusht niks boeler. Met je aardappelmesje bij de Appie.

Ad Hominem | 23-12-20 | 10:38

"Vrienden van het slachtoffer zijn woedend omdat hij zich niet heeft kunnen verdedigen, omdat hij op zijn werk geen mes kan dragen."

Mijn god, wat hebben we de afgelopen 45 jaar toch allemaal maar Nederland binnen laten wandelen. Destijds - jaren 80 - had je nog politici die de massa-immigratie van al die primitievelingen aanprezen als een ''verrijking''.

Het is de grootste verarming gebleken van de afgelopen 200 jaar.

Dr_Johnson | 23-12-20 | 10:38 | 3

en...het gaat NOOIT meer weg.......

grapjasz | 23-12-20 | 10:40

@grapjasz | 23-12-20 | 10:40: En dat is ook precies de bedoeling. De natiestaat moet kapot tegen elke prijs.

Ivoren Toren | 23-12-20 | 10:45

Het is echt om te janken. Hele buurten, steden, eigenlijk een heel land naar de tering geholpen. Niet te geloven eigenlijk.

Wienerschnitzel mit | 23-12-20 | 11:39

Via UNZ.com: -/-"Wrong Place, Wrong Time." November 2020—Another Month In the Death of White America
Auteur: K. Gividen

theo-is-dood | 23-12-20 | 10:37

Voor dit soort groepen heb je gebouwen, met een hek er omheen, en een streng dagelijks regime.

TeeJee | 23-12-20 | 10:37 | 3

Waar? Hier in Nederland ken ik ze niet.

Alco-de-Holist | 23-12-20 | 10:42

dan moet je wel pakweg 80 jaar terug in de tijd..toen bestonden er "heropvoedingskampen"...................maar ja dat was ook geen koshere boel.....

grapjasz | 23-12-20 | 10:47

ja, in de VS ja.....

Wienerschnitzel mit | 23-12-20 | 11:40

Steek elkaar maar dood. Dikke prima.
Ben klaar met dit soort gajes.

General Dripple | 23-12-20 | 10:36 | 2

Probleem is dat de ergste overblijven. Die vakkenvuller werkte tenminste nog voor zijn geld.

Ivoren Toren | 23-12-20 | 10:43

@Ivoren Toren | 23-12-20 | 10:43: maar ja.....vakkenvullers zijn ook vaak zakkenvullers zij mijn Opa altijd..................

grapjasz | 23-12-20 | 10:48

Dit, terwijl er zo'n drie weken geleden een onderzoek was afgerond over drillrap. De onderzoeker gaf aan op NPO radio 1 dat er bijna nooit daadwerkelijk geweld gebruikt wordt.
Dat onderzoek mag overnieuw gedaan worden, me dunkt.

Portnoy | 23-12-20 | 10:36 | 2

Nee, natuurlijk niet. En die teksten roepen alleen maar liefdevolle en vreedzame gedachtes op zeker haha

MoorCopJoris | 23-12-20 | 10:52

Onderzoek, wensdenken: tegenwoordig een pot nat

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 10:53

Dat verheerlijken van mesjes. Iedereen een colt, fijne purge toegewenst

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 10:36 | 2

Colt? doublestack 2011 zult u bedoelen.

JdV030 | 23-12-20 | 10:55

Nou vooruit. Wordt een vlotte purge, daarmee

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 11:02

Steken steken
je moet het weten
vakkenvullen is mijn leven
in mijn hood geen plek voor jou
dit is mijn Appie ga maar gauw
tjak tjak tjak en dan doe je auw

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:36

Denk niet wit
Denk niet zwart
Denk niet zwart wit.

Laat het denken maar zitten.

Mr.Crowley | 23-12-20 | 10:35 | 1

Het bijzondere is dat de lui die dit soort teksten graag bezigen, zelf bekend staan om deze manier van denken.

Bolder | 23-12-20 | 10:38

rapper: kijk ik ben bijzonder, geef mij aandacht
- jaja. wat is er dan bijzonder?
rapper: kijk ik ben bijzonder, geef mij aandacht
- ja, dat zei je net ook al. Wat is er bijzonder? We zijn benieuwd.
rapper: kijk ik ben bijzonder, geef mij aandacht
- Zeg, als je het weet, horen we het wel. Wij gaan weer lol maken en een biertje drinken. Doei he.

kloopindeslootjijook | 23-12-20 | 10:33 | 1

Narcisme komt in alle lagen van de bevolking voor , ook bij vakkenvullers

likmegaties | 23-12-20 | 10:35

“Echt geweld” nota bene.

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 10:37

Ik ken ook KSB. Tyfuspompen. Duurbetaald.

Gumush | 23-12-20 | 10:33

Voorproefje van de komende jaren.
Wen er maar aan.

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:30 | 1

Wat in Londen rondspookt, komt hier ook.

Rico Tampeloerus | 23-12-20 | 10:38

Nahja.
Lousy dapp're vakkenvuller drillrepper gepakt door een 'broeder' van een even zo stompzinnige kliek.
Wie neemt nu wie in de maling, Parool?
Traantjes om lowlife tuigh?
Man, juich het toe.
Excuus aan de kostbare tijd van de zorgverleners.
Had die Sjaak met die witte hoodie maar beter moeten steken.
Nu alleen verliezers.
Maar losers waren het sowieso al.
Het opvoedend oog van Papa was er zeker even lange tijd niet, S'haniqua Mbembe?

chicago river | 23-12-20 | 10:30 | 1

HILVERSUM – Antilliaanse meiden onder de 20 jaar in Nederland zijn zes keer vaker tienermoeder dan andere meisjes in Nederland. De eerste generatie Antillianen is wel ongeveer even vaak moeder als meisjes op Bonaire, Saba en Sint Eustatius.

theo-is-dood | 23-12-20 | 10:41

Gelijk op het nieuws dat het een ruzie om een mondkapje was, heb waarheidsvinding niks. Anders geven ze dadelijk de verkeerde mensen de schuld. oh wacht

polletjepiekhaar | 23-12-20 | 10:29

Dat krantartikel is een hele geschiedenis van criminaliteit door enkele bekende groepen. Politie zal onderhand wel weten wie het zijn. Je kunt ze dus zo oppakken en op tuchtschool doen om hun hormonale willetje te breken, ongeveer zoals we op onze scholen doen. Brave belastingbetalers creëren. Maar dat doen we niet. Bewuste keus van de linkse 'bestuurders'. De criminele knulletjes rijden in de duurste Mercedessen en ook de Audi RS rijdertjes kun je 100% etnisch profileren. Gewoon werkende Nederlanders kunnen die auto's niet betalen. Ga nou potverdikkeme eens handhaven, zou Hiddema weer zeggen. Doen we niet. Nederland moet namelijk kapot. Crimineeltjes zijn de baas. En rechts? Bestaat niet meer. Noemt zich nu 'warmrechts' maar alles is kneiterlinks. Alles voor de nieuwe wereldorde (zelfs in de troonrede na te lezen).

Cepalislam500mg | 23-12-20 | 10:27

Drillrapper. Iets treuriger kan ik eigenlijk niet voorstellen. Ok politicus maar die verdienen gemiddeld meer en worden niet gedjoekt buiten de lokale appie.

Graaf_van_Hogendorp | 23-12-20 | 10:27 | 4

Pietee Omtzigt is buiten op straat omgeving Binnenhof anders behoorlijk agressief benaderd destijds.

chicago river | 23-12-20 | 10:32

Als ik foto's van mezelf zie met wijde pijpen en snor realiseer ik me hoe belachelijk ik erbij liep. Zou de waarheid ook ooit inzinken bij deze idioten of heeft alle intelligentie ze bij geboorte al verlaten. En realiseren ze zich niet dat het een makkie is om iemand ongwapend met een mes te prikken en hoe belachelijk ze dan eignelijk zijn en het tegenovergestelde van stoer?

Slough | 23-12-20 | 10:37

Rutte krijgt wel een koekepan naar zijn hoofd in de Appie. Die hangen daar in het schap.

voldemort | 23-12-20 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Uit onderzoek in opdracht van de Gemeente Rotterdam, blijkt dat drillrap in weinig gevallen de directe aanleiding tot geweld vormt.
Aldus criminologen Robby Roks en Jeroen van den Broek van de Erasmus Universiteit Rotterdam....

Woekert het UvA-virus (Bij1, multikul) nu ook al in Rotterdam?

michelpen | 23-12-20 | 10:27 | 2

Zeker bij de sektie criminologie en strafrecht.

Ooit was daar ene Louk Hulsman de gevierde hoogleraar. Hij was van het abolutionisme.

Zo wenste hij ook dat er geen onderricht in het formele strafrecht zou worden gegeven, want dat moest en zou afgeschaft moeten worden.

Glasgow Argus | 23-12-20 | 10:31

@Glasgow Argus | 23-12-20 | 10:31:
Die kennis heb ik (blijkbaar) getracht weg te drukken :)
Maar je hebt volkomen gelijk, de Sectie Strafrecht in Rotterdam was inderdaad een soort UvA 'avant la lettre'!
Met Hulsman en zijn kliek als politburo....
(één daarvan, Michiel van Kinderen, werd later nota bene Ombudsman van Rotterdam)

michelpen | 23-12-20 | 14:48

De fout die onze voorouders hebben gemaakt is, dat ze bij de afschaffing van de slavernij verzuimd hebben ze (gratis) terug te vervoeren naar Afrika.

Aisie | 23-12-20 | 10:26 | 9

@theo-is-dood | 23-12-20 | 10:46:

Dat is theo-is-dood, ietwat te kort door de bocht. Er zijn vele oorzaken aan te wijzen en een daarvan is de door Frankrijk met dreigend geweld afgedwongen betaling van 150 millioen Goudfranken als compensatie voor de skavenhouders. Dat werd later verlaagd tot 60 millioen. Haïti heeft er tot 1947 over gedaan om dit terug te betalen.
Dus iets minder kort door de bocht graag. Evocatus

Evocatus | 23-12-20 | 11:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Laat die ééncelligen elkaar toch lekker neersteken. Scheelt weer stageplekken en outkieriengs.

BakkerHenk | 23-12-20 | 10:25 | 5

@BakkerHenk | 23-12-20 | 10:39|
Welnu, wanneer ik boodschappen ga doen waan ik me in donker Afrika of het M.O., afhankelijk van de tijd van de dag. Het probleem is dat de Gevestigde Media het riedeltje van die zo gewilde 'verrijking' maar blijft uitstorten over de mensen terwijl het tegendeel aantoonbaar waar is. GS vervult in deze een zeer belangrijke rol, want zonder het Roze Blog zou er nòg meer onder het tot aan het plafond bol staande tapijt geveegd worden.

En justitie en de IND zijn hopeloos overwerkt, onderbemand en worden door de politiek ook nog eens gehamstringed. Dus daar hoeft u geen wonderen of zelfs maar actie van te verwachten.

Sjefke7807 | 23-12-20 | 10:48

@Cepalislam500mg | 23-12-20 | 10:45|
Toch geen Bolognese hè?

Sjefke7807 | 23-12-20 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Naijleffect van de jaren 60. Alles moest toch overboord? Wat je nu ziet gebeuren in de maatschappij is destijds in beweging gezet. Het komt ook niet meer goed.

Bigi Bana Boy | 23-12-20 | 10:25 | 2

Ik vrees met u.

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:30

Eén generaal met de juiste missie en het is binnen een jaar weer goed. Heb ik best een tijdje avondklok voor over.

Cepalislam500mg | 23-12-20 | 10:34

Tom Morello schreef het al op zijn gitaar. "Arm the Vakkenvullers".

TheGreatMachine | 23-12-20 | 10:25

Nuance. Hier in de hood heb je de rappers van EDG. Elke Dag Geld. Tussen de usual suspects zit ook een blanke Joodse tiener. die zat ooit bij mijn zoon in het hockeyteam. Hoe multicultureel is dat?

Piet Karbiet | 23-12-20 | 10:24 | 1

Hou je je zoon wel een beetje in de gaten dan?

Ivoren Toren | 23-12-20 | 10:33

Black lives matter?

Mr.Crowley | 23-12-20 | 10:23 | 1

Black knives matter

PikinhetBlik | 23-12-20 | 11:07

Eencelligen

Eddy67 | 23-12-20 | 10:23

Vakkenvullers hebben ook altijd een klein stanleymesje opzak, maar die mogen ze alleen gebruiken om de dozen te openen, niet de mensen.

Digitaal Smoelwerk | 23-12-20 | 10:23

Wannabe gangstertjes.... hun wapenhandelaar is de Blokker, Sorbo of de Action.....

Kris | 23-12-20 | 10:22 | 1

-/- Veel illegaal vuurwapenbezit Antillianen

DEN HAAG - Het bezit van illegale vuurwapens is onder Antillianen vele malen wijder verbreid dan onder andere bevolkingsgroepen in Nederland. Van de naar schatting 40.000 illegale vuurwapenbezitters is bijna een kwart Antilliaan. Van de Antillianen die een pistool, revolver of geweer bezitten, schiet een op de vijf er ook daadwerkelijk mee.

Ferdi Schrooten 15 juni 2005, Nederlands Dagblad -/-

theo-is-dood | 23-12-20 | 10:50

Leidinggevende bij Albert Heijn:
"Ze kunnen bij de concurrentie nog zo snel werken, maar mijn vakkenvullers zijn rapper"

Kapitein Sjaak Mus | 23-12-20 | 10:22 | 1

Leuk

Canis.bonus.es | 23-12-20 | 10:40

Al met al is het de autochtoon die nu te lijden heeft onder het slavernijverleden van 150 jaar geleden. Stel je eens voor dat wij niets met de Antillen en Suriname van doen te hebben gehad, wat een ellende hadden we ons nu kunnen besparen.

2voor12 | 23-12-20 | 10:22 | 12

@Ivoren Toren | 23-12-20 | 10:50: Linskom of rechtsom..... hoe komen we ervan af. Vragen we toch gewoon aan Broekers-Knol, die weet er wel weg mee.

Slough | 23-12-20 | 13:39

@theo-is-dood | 23-12-20 | 10:59: De andere groep, de turken werden destijds (en dit schijnt correct te zijn) geselcteerd op de rondheid van hun schedel. Degenen met een plat hoofd kwamen er niet in. En die maatstaf is dan pas een dikke 50 jaar oud.

Slough | 23-12-20 | 13:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Het Bonusvoordeel hierbij is wel dat het geweld zich met name beperkt tot de drillrappertjes onderling. Wel laf dat ze wapens nodig hebben en het moeten hebben van een verrassingsaanval.

plaatjesdraaiert | 23-12-20 | 10:22
-weggejorist-
kloopindeslootjijook | 23-12-20 | 10:21 | 1

Ons land moet onderzoeken of het coronavirus mensen met een migratieachtergrond harder treft.

Poesman | 23-12-20 | 10:20

Kijk en daarom snapte ik niet waarom de FvD'er die onlangs wees op tribalisme onder deze rapgroepen werd beschuldigd van racisme. Lees het artikel en er is maar één conclusie mogelijk: dit 'incident' is het gevolg van een erg dom soort tribalisme. Het bestaat gewoon maar mag niet benoemd worden.

Amsterdamsko | 23-12-20 | 10:20 | 1

Als de groep die wat geks doet toevallig een kleurtje heeft en iemand zegt er iets van dan gaan we niet kijken wat daar aan de hand is, maar dan moet het een uiting van racisme zijn.
En dan het raar vinden dat sommige politie-agenten cynisch worden.

kloopindeslootjijook | 23-12-20 | 10:25

Alles wat in Amerika gebeurt komt een aantal jaren later naar NL. In Amerika heb je wijken die door bendes geterroriseerd worden, als ik dat stuk in de krant lees gaat het hier dus ook daar naartoe (rapbendes, Marokkaanse maffia, etc.). En het is structureel dat dingen overwaaien van USA naar NL. Kijk naar reclame op tv. Twintig jaar terug in NL netjes blokken reclame, drie keer per avond of zoiets. En nu? Je wordt er gestoord van. Iedere drie minuten op ELKE zender die rotkop van die Jumbo/Undercover vent die kerstinkopen gaat doen voor z'n hoerenwijf. Zo, dat lucht op.

JBKiller | 23-12-20 | 10:20 | 3

Een afschuwelijk vooruitzicht. Mogelijk gemaakt door al die verschrikkelijke deug en linksmensen. Nu vooral mogelijk gemaakt door de VVD met schoft Rutte die ze met 500 per week importeert. Moge de links en goedmensen als eerste op een hele nare manier kennismaken met ghetto-ellende.

appeltjesgroeneweide | 23-12-20 | 10:27

Je hebt gelijk, maar wil je Maike Meijer geen hoerenwijf noemen?

Bigi Bana Boy | 23-12-20 | 10:34

Het zat echt dwars hè?
Gaat het weer een beetje meneer JBKiller?

J-van-de-Bontekoe | 23-12-20 | 10:36

Hahahahilarisch, dat je als drillrapper bij de Appie de vakjes moet vullen is nou niet echt lekker voor je streetcreds.

deministerpresident | 23-12-20 | 10:20 | 1

Streetcreds nodig hebben voor je eigenwaarde is ook wel een beetje sneu.
Zeker als die streedcreds bestaan uit het ellende aanrichten bij anderen.
Hoe kun je daar nou trots op zijn.
Ga eens wat doen met je leven.

kloopindeslootjijook | 23-12-20 | 10:27

De negers hebben het rappen gestolen van Vanilla Ice.

Gulliver | 23-12-20 | 10:19 | 4

Waarschijnlijk als je goed zoekt kun je het bij de indianen en sjamanen van 10000 jaar geleden ook wel terugvinden. Alleen staan die niet zo raar naar een camera te wapperen met hun handen of te wiebelen alsof ze nodig naar de wc moeten.

kloopindeslootjijook | 23-12-20 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Yo yo
dit is mijn hood ya
alleen ik kan hier viedoclips opnemen in deez setting ya
kijk mai stoer vakkenvullen
bitches zijn nat als ze me de sjips zien bijvullen

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:17

Ik vind er maar een ding van: een grote drill-rap-party organiseren in een weiland ergens richting Purmerend. Lekker laten drill-rappen. We zien wel wie er na een paar dagen nog overeind staan.

ole guapa | 23-12-20 | 10:17 | 4

Leuke choreografie laten instuderen.
Zo iets als de Jets en de Sharks uit West Side Story.

Kapitein Sjaak Mus | 23-12-20 | 10:20

Ik zou zoiets eerder in de Arena organiseren. Geef het volk brood en drillrapspelen.

Xbitt | 23-12-20 | 10:22

MC Hammer

Piet Karbiet | 23-12-20 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb in mijn jonge jaren ook nog bij "Sjaak Hermans" in het flessenhok gestaan, (erebaan)
maar daar kon het er ook hard aan toegaan, hoor!

streknek | 23-12-20 | 10:17 | 1

Hoezo, zopen jullie stiekem de restjes uit de flessen cola? De groene flessen door de doorzichtige flessen gooien?

ole guapa | 23-12-20 | 10:18

Hahaha, drillrapper en vakkenvuller, kanslozer wordt het niet. Al steken ze elkaar allemaal neer, als het maar niet bij mijn Appie gebeurt!

KritischeKrikker | 23-12-20 | 10:17 | 1

Machtig. Clip opnemen met de rapper in een winkelwagentje.

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:18

Wat ik dan weer zo grappig vind is alle symboolpolitiek omtrent dit onderwerp.
Als U of ik een foto van zwarte piet zonder context de Twitters of Vleesboek op slingert dan wordt je subiet gejorrist maar een beetje adequaat geweld verheerlijkende drillrap bagger cancelen kan dan weer niet blijkbaar.

normanius | 23-12-20 | 10:17 | 1

Zwarte Piet volgend jaar “zie de maan” laten rappen en een machete geven in plaats van een roe.
Komt hij waarschijnlijk wel door de censuur.

J-van-de-Bontekoe | 23-12-20 | 10:34

En ik maar denken dat messen op zak hebben verboden is.

Mr.Crowley | 23-12-20 | 10:17 | 1

Een klein zakmes mag alleen op de luchthaven beginnen ze te zeuren.

voldemort | 23-12-20 | 10:28

Warom gaat ie niet gewoon drugs verkopen of zo. Volgens mij mag je dan wel je mes bij je dragen.

Homer P. Simpson | 23-12-20 | 10:16

De geloofsgekkies hebben hun eigen parallelle samenleving en haat. Maar die schwartmensch heeft een groepsgebeuren dat mij nog vreemder voorkomt. Schijnbaar loop ik langs leden van die groep tijdens het boodschappen doen. Vreemd.

Graaier | 23-12-20 | 10:16 | 1

Vraag me dan af wie in een parallelle samenleving verblijft als dit u vreemd voorkomt. Roze bril drager?

GWBA | 23-12-20 | 10:28

If you're gonna be dumb you better be tough. Oh nee, da's een liedje van een blanke racist. Maar wel waar.

_pacman_ | 23-12-20 | 10:16

Je kunt zeggen wat je wilt. De jongen werkte wel voor z’n centen. Wat een zeldzame droefheid om het ventje te gaan neersteken op z’n werk omdat hij bij een ander groepje zit.

zuurtjeregen | 23-12-20 | 10:16 | 4

Mooi verwoord zeldzame droefheid sneuer dan triest en om te huilen ik verbaas me nergens meer over helaas! ben bang dat het alleen maar erger word !fijne dagen

oldskoolhollander | 23-12-20 | 10:19

Yeah. Totdat je erachter komt dat dat vakkenvulbaantje slechts een manier is voor de gassies om hun mooie nieuwe spulletjes te verantwoorden bij pa. De werkelijke inkomsten van drillrappertjes komen niet uit vakkenvullen maar uit pakkiesvullen. Vakkenvullen is een dekmantel voor ze. Poef, weer een droom kapot.

elfenstein | 23-12-20 | 10:49

@elfenstein | 23-12-20 | 10:49: te verantwoorden bij pa? Pa is meestal na de verwekking uit beeld, dat is het grote probleem.

Franker | 23-12-20 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hahahaha, die drilrappers blijken werk-ethos te hebben... ja, hallo, op werk kan hij toch geen mes dragen? Da's niet eerlijk... Hahahaha stumpers...

Odin | 23-12-20 | 10:16

Ik is een Vomar Bitch..

Schappen liggen vol...

neonreclame | 23-12-20 | 10:16 | 2

Bij de Vomar hier wordt er met een beetje pech door de jongelui dwars door je heen gekeken. Alsof je van glas bent. Ze overschreeuwen elkaar van kassa tot kassa, met een dikke tiener als 'teamleider' voorop. Iemand heeft dat totale gebrek aan service op FB aangekaart en in no time liepen er weer wat ervaren oudere dames tussen dat personeel. Dat hielp even. Liever goedkoop 14-jarig gespuis. Dat doet de DEEN stukken beter.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 10:33

Bij mij net zo.:

Maar hij ligt zo lekker voor de deur...

neonreclame | 23-12-20 | 11:05

Nou ja, deze werkt in ieder geval voor zijn centen in plaats van oude vrouwtjes te beroven.

RickRD | 23-12-20 | 10:16 | 1

Wat is de bijbaan...

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:19

Alle drillrap kneuzen met kapmessen naar keuze verzamelen op een weiland in de polder, groot hek eromheen, laatste groepje wat overblijft heeft gewonnen! Prima oplossing toch?

Hersenletsel | 23-12-20 | 10:15

Luister dan..

Ik ben stoer. Niet met vuist maar met mes.
8 uurtjes werken bij Halt, is de zware les.

Om Ferd is druk met de Makro en kan geen fuck erom gevuh.

Dat is in wat voor gaaf land we levuh.

Cannabooze | 23-12-20 | 10:15

Het enige wat ik hierop kan zeggen is “Darwin”.
Ofwel laat maar gaan, zolang er geen buitenstaanders worden geprikt.

J-van-de-Bontekoe | 23-12-20 | 10:13 | 3

Gaat slechts goed tot er eentje op het idee komt dat je beter een gun kan meenemen naar een knifefight dan andersom.

elfenstein | 23-12-20 | 10:26

@elfenstein | 23-12-20 | 10:26: -/- Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het IVA, onderdeel van de Universiteit van Tilburg, in opdracht van het ministerie van Justitie. De onderzoekers becijferen het aantal illegale vuurwapenbezitters op 40.553. Dat is één op de 400 inwoners in Nederland. Binnen de Antilliaanse gemeenschap heeft één op de veertien personen een illegaal vuurwapen: 9345 van de 130.000 Antillianen in Nederland.-/-
Volop pipa’s onder Antillianen en Kaapverdianen. Zegt het ministerie van justitie en de popo.

theo-is-dood | 23-12-20 | 11:04

Uw toepassing van de evolutieleer is wel erg naïef. U veronderstelt namelijk dat drillrappers zich niet voortplanten voordat zij uit de genenpoel verdwijnen. Fris uw kennis van de theorie eens even een beetje op, en doe dan maar eens wat empirisch veldwerk (*steek*woorden: breezer, kelderbox, tienermoeder).

PS: kijk anders de 3 minuutjes durende intro van de film "Idiocracy" ook eens, dat is wellicht makkelijker verteerbare stof dan een gortdroog studieboek. www.youtube.com/watch?v=CXSz0bA9CiE

OverdaanDerOnderheid | 23-12-20 | 12:22

Het noemen van namen van die groepen geeft ze status. Noem ze gewoon idioten en lowlifes.

roevka | 23-12-20 | 10:12

Kerstdeugpuzzel, zoek de verschillen

Parool: een witte man met grijze trainingsbroek en witte hoodie.
Burgernet: een blanke man, grijze trainingsbroek en een witte hoodie.

D.Onderop | 23-12-20 | 10:12 | 2

Witte schmink besteld bij bol.com/
GS, Waar is het linkje?

zuurtjeregen | 23-12-20 | 10:18

Vakkenvullertjes bij de AH. Ik loop daar met een enorme boog omheen, het gekakel is niet om aan te horen.
"wollah broer, ik djoek die bitch zooo kankerlauw bradda...."
Hey Albert Heijn, zou je wellicht die idioten eens een échte muilkorf op willen zetten of ze gewoon een algeheel spreekverbod geven? Je staat er als kwaliteitssupermarkt vreselijk beroerd op met dergelijke crips-wannabe's in je zaak, mét bedrijfstenue aan die dergelijke bullshit uitkramen waar je kandizie van mee kan genieten. Het duurt niet heel lang meer en dan nemen je klanten de messensets zelf mee naar de winkel om zich te kunnen verdedigen tegen het schorem dat voor je werkt. Da's het lekkere van Flappie Peijn....

elfenstein | 23-12-20 | 10:11 | 12

@LewsTherinTelamon | 23-12-20 | 10:50:
De lidl en de aldi zijn ook gewoon goedkope kudtschuren, alle marketing ten spijt. Ze verkopen goedkope duitse blikbende en voorverpakte E-bommetjes, het vlees is B-wahre en ze donderen de overdozen zo in het schap, minder drillrappertjes nodig voor het bijvullen dus dan lijkt het nog leuker ook. Ik haal er alleen m'n pearlybacher halveliters en slalom zo snel mogelijk richting de kassa, niet achterom kijken, niet mee praten, geen direct oogcontact. Ik kan sneller door de lidl dan jos verstappen door een bocht. De kassa kan je in deze metafoor beschouwen als de grindbak, een onoverkomelijk kwaad.

elfenstein | 23-12-20 | 11:08

@Schwanzeleber | 23-12-20 | 11:15: Pro-tip: klik op die "favoriet" knop onder tegels van topreaguurders als @elfenstein.

Tip voor redactie GS: probeer bij de stats rond oud & nieuw ook eens een lijstje te maken wie door de meeste andere reaguurders als favoriet is bestempeld (wellicht lastig om meer inzicht te bieden dan een momentopname) ? Dat kuifje-de-vvd-propaganda-trol weer het hele jaar overal heeft zitten trollen weten we namelijk zelf ook al wel.

OverdaanDerOnderheid | 23-12-20 | 12:18
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik dacht eerst dat die onderste zin een leuke satirische grap was... Totdat ik het artikel las.
Succes daar in het westen van Nederland! En alsjeblieft, hou het daar. Samen met die Rutger van GroenLinks.

Derechtselutser | 23-12-20 | 10:11 | 4

Fraai artikel, hij ging om 4 uur in de ochtend vuilnis weggooien omdat het stonk.
Wat een wonderbaarlijke logica hebben die slavernijslachtoffers.

getzappad | 23-12-20 | 10:26

@getzappad | 23-12-20 | 10:26:
Slavernij kent ook voordelen. Dat er iemand leiding geeft die wél hersens heeft bijvoorbeeld.

elfenstein | 23-12-20 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

"Come up to your job, hit you while you workin' (uh) for certain,
Poppa freakin', not speakin'
Leave that ass leakin, like rapper demo"
(BIG, Hypnotize) Nu dus realiteit in Amsterdam.

Rest In Privacy | 23-12-20 | 10:11 | 5

@J-van-de-Bontekoe | 23-12-20 | 10:16:
Je luistert dit de hele dag. Dan ga je LARPen want je bent echt en laat niet met je fokken. Uiteindelijk houdt die groep elkaar steeds meer geïsoleerd van de maatschappij want je bent nergens veilig (op je werk kun je geen wapens dragen). Draaikolk naar de diepte.

Rest In Privacy | 23-12-20 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

kikkerdrill rap in je bil. Ik weet het nie, dan maar in je knie.

El Rico Grande | 23-12-20 | 10:11

En de Politie nog beweren dat drillrap niet gepaard gaat met geweld.

Kunnen die allochtonen niet gewoon weer voetbalhooligans worden? Dat houdt het overzichtelijk en dan is de aanpak ook duidelijk.

Want voetbalhooligan wordt wel streng aangepakt, allochtoon uit Bijlmer is zogenaamd zielig...

NomadBrewer | 23-12-20 | 10:11

Mompelt iets over uit afrika halen maar afrika niet uit hen...

Schwanzeleber | 23-12-20 | 10:10 | 1

Van Joris mag ik niet linken naar sites die iets over IQ tonen. Zoek dat dus zelf maar op. En bedenk dat de helft daar per definitie onder zit, en wat hier gedumpt wordt, het afval van daar is.

marcoplarco | 23-12-20 | 11:55

Gebeuren meer ongelukken met keukentrapjes ofzo

alisdeWnogzoS | 23-12-20 | 10:09

Afval ruimt afval op, boeiend.

LewsTherinTelamon | 23-12-20 | 10:08 | 5

@2voor12 | 23-12-20 | 10:11: Zeker waar. Was in de veronderstelling dat ie gestopt was met ademen. Zonde.

LewsTherinTelamon | 23-12-20 | 10:12

@LewsTherinTelamon | 23-12-20 | 10:12:
Zelfs dan houd het veel mensen bezig die wel wat beters te doen hebben. Politieonderzoek, het hele justitiesysteem enzovoort.

2voor12 | 23-12-20 | 10:13

@2voor12 | 23-12-20 | 10:11: En dat in de coronatijd. Wat een aso's. Dat ze daar geen rekening mee hielden...

Is dit nog nieuws? | 23-12-20 | 10:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Heerlijk die multiculti samenleving. Stel je voor we moesten het gedrag van deze primaten missen!

HornoxNL | 23-12-20 | 10:08

Cultuurverrijking.
Mooi, man.

Calastir | 23-12-20 | 10:08

Mes.
Steek.
Pijn... boompitten.
En oh ja, croissantjes voor morgen.

Muxje | 23-12-20 | 10:08 | 2

Steak

zuurtjeregen | 23-12-20 | 10:10

Een mes. Steek. Pijn. - Frank Boeijen (pionier in drillrap)

Cannabooze | 23-12-20 | 10:08 | 3

Jammer voor Frank B.
De eerste was Dorus.

"M'n mes, m'n mes, waar laat ik nou mijn mes?
niemand de deur uit, niemand de deur uit,
waar is mijn mes?"

(Nederlandse bewerking van de Barbier van Sevilla; ik zal vanavond in het café wel even linken)

Kapitein Sjaak Mus | 23-12-20 | 10:14

De moord op Kerwin als racisme uitbuiten terwijl de dader gewoon een klootzak was.

voldemort | 23-12-20 | 10:25

@Kapitein Sjaak Mus | 23-12-20 | 10:14: Ah, een kenner :)

Fart Fader | 23-12-20 | 10:47

Waar is Gulliver nu met z’n ééndimensionale wereldbeeld?
De dader zou volgens Gullie een Wappie zijn die de medewerker neerstak omdat hij z’n mondkapje niet wilde dragen. Lag toch ietsje anders

zuurtjeregen | 23-12-20 | 10:07 | 2

Die komt voor 12 uur z'n nest niet uit. Die rookt elke avond een voordeelzak Amnesia Haze weg..

LewsTherinTelamon | 23-12-20 | 10:10

Godzijdank, de jongerenwerkers zitten er boven op. Ik dacht even dat er totaal machteloos werd toegekeken zodat we bij het volgende incident weer verbaasd kunnen zijn. Want het zijn en blijven incidenten.

opblaasschaap | 23-12-20 | 10:07 | 1

Jongerenwerkers. Onderdeel van het probleem. Niet van de oplossing.

marcoplarco | 23-12-20 | 11:52

ik mis een paar fuck's in de text en "you feel me" of "you know what i am saying" maar verder kan het er wel mee door.

Lt-Kol Kilgore | 23-12-20 | 10:07

Het nieuwe normaal

Pittzz | 23-12-20 | 10:06 | 2

Je zal maar in de randstad wonen.

citywok | 23-12-20 | 10:51

Is hij in z'n knie gestoken ?

D.Onderop | 23-12-20 | 10:06 | 2

Met een professioneel mes, een pro-mes?

Nuchternederland | 23-12-20 | 10:16

Don't bring a knife to a knolselderij fight

Tobi | 23-12-20 | 10:46

Sterke tekst! Met een mocro-accent klinkt het vast heel street.

Koning Willy | 23-12-20 | 10:05 | 2

Het waren toch negertsgangs en geen marrokaenen?

zuurtjeregen | 23-12-20 | 10:09

Wat een oppervlakkige journalistiek weer onder het hyperlinkje..

Cunts-en-kitsch | 23-12-20 | 10:05 | 2

Het voordeel van thuiswerken voor journalisten is dat ze dan ook hun kinderen in de basisschoolleeftijd stukjes kunnen laten produceren.

Glasgow Argus | 23-12-20 | 10:09

Uit het artikeltje blijkt een totale onmacht.
Gelukkig doen ze het beter bij de mondkapjes problematiek.

Mr.Crowley | 23-12-20 | 10:11

Geluid - muziek kan ik het niet noemen - voor cognitief uitgedaagden.

Rico Tampeloerus | 23-12-20 | 10:05

Messen verbieden of drilpudding verbieden?

Wybe Wabes Abbema | 23-12-20 | 10:04

Wikipedia; Etnisch profileren is volgens de definitie van de Nederlandse politie en Amnesty International het gebruik maken van criteria als huidskleur, nationaliteit, etniciteit, taal of geloof bij opsporing of handhaving, terwijl dat niet objectief te rechtvaardigen is

D.Onderop | 23-12-20 | 10:04 | 8

@Piet Karbiet | 23-12-20 | 10:17: Dan moet hij niet zo hard rijden tenzij het in Amsterdam is daar houden ze alleen blanken aan.

voldemort | 23-12-20 | 10:21

@Piet Karbiet | 23-12-20 | 10:17: Dat zal dan waarschijnlijk meer aan de gevoerde snelheid of het getoonde rijgedrag liggen!

Stijlloze bezoeker | 23-12-20 | 10:25

@Glasgow Argus | 23-12-20 | 10:20: Dat heet predictive profiling, uitgevonden in Israel inderdaad, en daar maken de NL veiligheidsdiensten al gebruik van.

Kukooo1 | 23-12-20 | 13:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Bij AH kon je een tijdje geleden voor mooie vleesmessen sparen.

oldandwise | 23-12-20 | 10:04 | 1
-weggejorist-
Ikvalopvrouwen | 23-12-20 | 13:16

Je mag toch hopen dat het gajes gelijk ontslagen is...
Vrienden die woedend zijn omdat hij zich niet kon verdedigen... Het moet niet heel veel gekker gaan worden...

Harvey2Face | 23-12-20 | 10:03 | 2

You ain't seen nothin' yet (uitgesproken met een redneck sausje).

Het zal nog veel erger gaan worden. En eigenlijk boeit het me niet zo heel veel, ze zoeken het toch zelf op met (een soort van) muziek met zulke (soort van) teksten. Niemand heeft ze gedwongen zich bij zo'n clubje aan te sluiten dus nee, geen medelijden mee. Maar goed, dat ene drillpudding clubje zal vast wel gaan kijken hoe ze de andere drillpudding club een lid minder kunnen laten hebben.

Sleeter | 23-12-20 | 11:01

Nu snap ik waarom er altijd drie vullers zijn in het HEMA vak bij de Jumbo. Daar hangen nog wel mesjes, vorken en kaasschaven. Kan je je tenminste ergens mee verdedigen.

Met_baard | 23-12-20 | 11:05
-weggejorist-
Ikvalopvrouwen | 23-12-20 | 10:03 | 2

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino