RIVM: +13066 POSITIEVE VIRUSMUTATIES
Britse variant reist vooral Business Class
DingDong. Hier volgt een mededeling voor de passagiers van vlucht KLM1010. Ga tien dagen in quarantaine onder een UV-lamp liggen, en maak 1000 euro over naar Het Steunfonds Vermoeide IC-Zusters. (Grapje. Is een leeg toestel. Echt waar. Heus geen Hare Majesteit die ff naar de Primark Kensington moest.) Ja, mensen. Kijkt u nog maar eens op FlightRadar24. Want we gokken dat die binnenkort weer wat minder geel is (en Eelde weer helemaal blauw). En nu niet allemaal met de veerboot of de trein. Want het virus is heus geen business class-klantje (Hoi Twan), maar reist zelfs per paard en wagen door Het Avondland, de Lage Landen, en natuurlijk Bunschoten.
RIVM Update
Barneveld: (Bekend van De Telegraaf) Vandaag +95
Social
Social
Reaguursels
InloggenHoop dat Rutte toch nog echt een totaal reisverbod instelt van 23 dec tm 2 Jan.
Dat is het beste om verdere verspreiding te voorkomen. Na kerst - en oud en nieuw gaan de cijfers nog meer stijgen. Mensen gaan bij elkaar op bezoek , eten drinken enz. En dat echt niet op 1 1/2 meter. Niet leuk maar moet voor één keertje.
En er is een wrs verbeterde versie van deze Britse variant: de 501.V2 met 10-20 mutaties waaronder de Britse N501Y.
Al uitgebreid te vinden in Z-Afrika met als bonus mgl verminderde gevoeligheid voor sommige antilichamen tegen de oude variant. Het zorgt nu voor de 2e golf in ZA. Zou via feesten verspreid zijn
Toeval bestaat: een nieuwe extreem besmettelijke virusvariant ‘duikt op’ en ‘gaat rond’ (deugmediataalgebruik) vlak voor Brexit, vlak voor Kerst en vlak voor de wereldwijde uitrol van vaccins. Of is er een verband?
Covid21... er is een draaiboek en die speelt in rap tempo af en diegene die dat niet inzien, oogkleppen af.
Zweefvliegen kan wel nog mits je op een boerderij landt
wat een volslagen bullshit. alles om de UK te treineren
Is dan wel GB’s eigen schuld omdat zij zo massaal aan het sequencen zijn.
Op youtube (v0EYOEv00TY&ab_channel=DeTelegraaf) circuleert een filmpje over illegale huisfeesten op een studentenflat in Rotterdam. Het meest verontrustende aan dat filmpje vind ik dat geen van de geïnterviewde studenten Nederlands spreekt.
Ook verontrustend: 'Anthony Fauci, de immunoloog die Amerikaanse overheden adviseert over onder meer het coronavirus, stelde zaterdag kinderen in de VS gerust. Hij liet weten dat hij hoogstpersoonlijk naar de Noordpool is gegaan om de Kerstman te vaccineren.' Op de nu.
youtube com/watch?v=v0EYOEv00TY
Dat zijn uitwisselingsstudenten. Die dumpen ze altijd bij elkaar en zorgen altijd voor overlast. De scholen verdienen er dik aan.
Een goede videolink van maurice.nl.
youtu.be/3cjgicrA504
Diverse landen, Nederland voorop, hebben vandaag besloten voorlopig geen vliegtuigen uit het Verenigd Koninkrijk meer toe te laten uit angst de virusmutatie te importeren.
Nederland was dus het eerste land dat adequaat heeft opgetreden.
De laatste plek waar de zo'n virus wilt hebben is een luchthaven.
De Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken Luigi Di Maio kondigde het opschorten van de vluchten tussen zijn land en het VK aan op Facebook.
Facebook, heb ik toch liever iemand met gekke schoenen.
12 monkeys, iemand?..
Too little too late
Veerboten zijn vanaf vanavond ook niet meer welkom. Leuk als je nog op zo'n ding zit.
Er wordt al een tijdje afgeraden om te reizen.
Wilhelmina zou onder deze omstandigheden niet naar London uitwijken. Heeft geen zin.
Kan iemand vertellen wanneer we nou eens dat universeel basisinkomen krijgen? Ik wil sparen voor een PlayStation 5. Of lenen dan van mevrouw rotschild, want die wil alles delen.
Ga werken, hippie!
Er wordt aan gewerkt. Zoek maar eens op project 1044.
Jesse komt straks met 10 rooitjes over de brug. Iedereen een PlayStation 5 en een nieuwe iPhone. Socialisten kunnen geld creëeren
Heej Bunschoten ... die illegale feestjes, worden die soms in de kerk gehouden? Dan is 12 mss. wat "onderschat" en zou het eerder om 1200 gaan.
Just saying...
We hebben sprietatoom nodig
Accepteren dat het er is en niet meer gaat. En deeeuuurrrfff
Totaal aantal met corona gestorven personen 10491 personen
Waarvan 5196 in het verpleeghuis
Waarvan 2715 boven de 70 in het ziekenhuis
Waarvan 1451 boven de 70 thuis
Elke dood is een tragedie zoniet voor de persoon zelf dan wel voor de nabestaanden. Echter bij deze verdeling van de doden kan je niet de totale samenleving op slot gooien. Je brengt onherstelbare schade aan de jongeren, de samenleving en op den duur aan de oudere zorg.
Wel hoor, dat kan wél.
Er zijn zóveel mensen die medische hulp nodig hebben. Youp van 't Hek bijvoorbeeld, moest ook zuurstof toegediend krijgen en opgenomen worden.
Dan is het wél zo fijn wanneer er een ziekenhuisbed beschikbaar is, toch?
Zonder maatregelen hadden we nu ook geen oudjaarsconference van Youp.
@Papa Jones | 20-12-20 | 19:24: zeker fijn als er dan een ziekenhuisbed beschikbaar is! In maart en april waren er toch allemaal nood-hospitalen ingericht? Sporthallen etc. als extra post. In China knallen ze ff een compleet ziekenhuis uit de grond als de situatie daar om vraagt. Die doortastendheid mis ik hier wel een beetje in Nederland. Maak in elke provincie bijvoorbeeld 1 centraal tijdelijk ziekenhuis waar je al de coronapatiënten kwijt kan, zodat de reguliere zorg gewoon door kan gaan. Die patiëntenstromen moet je zo veel mogelijk scheiden. We hebben toch ook grootschalig beademingsapparatuur ingekocht bij Philips? Gebruik dat dan ook.
Bescherm ook de ouderen en kwetsbare tegen besmettingen, maar let de rest a.u.b. zo veel als mogelijk doorgaan. Feestvierende jongeren asociaal? Misschien wel. Maar zolang ze hun opa en oma niet besmetten, is er niet zo heel veel aan de hand. Zelf raken ze misschien ook besmet, maar zullen er hoogstwaarschijnlijk niet heel veel last van hebben. En wat is vervolgens het verschil tussen besmet geweest zijn en gevaccineerd worden?
@Papa Jones | 20-12-20 | 19:24: Je hebt gelijk je kan het doen. Het is echter geen rationeel besluit. De jongeren zullen de rest van hun leven bezig zijn om de gemaakte schulden terug te betalen. Als ziekenhuisbedden het probleem was, waarom geen COVID ziekenhuis.
@mikes43357369 | 20-12-20 | 19:35: Ja, goeie vraag. Waarom geen COVID ziekenhuis. Ik kan mij voorstellen dat personeel (is er niet) een probleem is. Maar aangezien we hier nog lang niet vanaf zijn... ik zie geen enkel initiatief bij de overheid om wél extra personeel te werven/op te leiden.
Wat je even vergeet is dat het personeel voor jouw idee ontbreekt.
@Timide_Aso | 20-12-20 | 19:33: Er is niet voldoende personeel beschikbaar. En wat betreft jongeren die ouderen niet besmetten...
Ouderen komen ook in de supermarkt, moeten ook naar de kapper, naar de tandarts. Deze plaatsen moeten dus ook veilig zijn, en geen broeiplek voor virussen omdat de jongeren er een zooitje van maken.
@Papa Jones | 20-12-20 | 19:52: Als we de kappers dichtgooien voor iedereen, kunnen we ook de kappers dichtgooien voor alleen risicogevallen..
@mikes43357369 | 20-12-20 | 19:35:
Onzin, die schuld is met een paar jaar weer weg.
De schuld van de crisisjaren 2008 -2013 was aanzienlijk groter, en loste snel op, totdat corona om de hoek kwam
@ReyNemaattori | 20-12-20 | 20:03: De kappers gaan straks als eerste weer open. 70-plussers moeten toch óók geknipt worden dan? Moeten toch ook naar de tandarts kunnen, en de supermarkt?
Waarom blijft dit nou zo ingewikkeld voor mensen. Die 10491 doden is inderdaad de situatie als de zaak ‘onder controle’ is. Heeft u enig idee wat er gebeurt als de zaak overspoelt? Dan gaat dus iedereen dood die beademing nodig heeft. Dat is een iets ander percentage en ook een iets ander samenstelling van leeftijd. De cijfers betreffen nu vooral ouderen omdat die buiten de IC worden gehouden.
@Timide_Aso | 20-12-20 | 19:33:
Ben jij zo dom, zo achterlijk dom???
Je apparatuur en hospitalen zoveel je wil, als en deskundige medewerkers zijn heb je er geen bal aan.
Dat is nu het probleem, wapperende handen.
Het probleem in de zorg is dat teveel herders zijn en te weinig schapen.
@Papa Jones | 20-12-20 | 19:52: dan moeten we dus iets voor die ouderen bedenken. Boodschappen thuis bezorgen, thuis knippen, etc.
@VW, alles ist vorbei | 20-12-20 | 20:38:
Waarom geen Corona ziekenhuis? Er zijn in de laatste jaren 10000 mensen uit de zorg weg bezuinigd. Het zorgpersoneel is gewoon in Nederland te vinden. De enige reden waarom er geen corona ziekenhuis komt is, omdat bepaalde leden uit het OMT het niet willen.
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu hebben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
@Timide_Aso | 20-12-20 | 20:43: Ja, dat zou al helpen inderdaad.
@johoost | 20-12-20 | 20:31: De situatie is nooit onder controle geweest badmuts!
@mikes43357369 | 20-12-20 | 21:15: Er zijn wachtlijsten voor patiënten, ook vóór corona. Ik kom nog wel eens in een ziekenhuis, als bezoeker, en ben iedere keer weer stomverbaasd wanneer ik zie dat er zaterdag en zondag helemaal niets gebeurt in zo'n ziekenhuis. Poli's zijn uitgestorven. Operatiekamers zijn leeg. Kapitaalvernietiging! Er kunnen dus véél meer mensen aan het werk in de zorg. Dat leidt automatisch tot méér operaties en dus een behoefte aan een grotere IC-capaciteit.
Blijkbaar is er sprake van pure onwil bij de top in de zorg? Ik zou zeggen, stop met geld weggeven aan knoflooklanden, stop het in onze zorg en zet die top maar lekker aan het werk.
@VW, alles ist vorbei | 20-12-20 | 20:38: Idd wapperende handen zijn er niet. Wappies daarentegen zijn er zat, aangezien die toch niet in Corona geloven kunnen zij prima tot Corona verpleegkundige opgeleid worden en zonder beschermingsmiddelen werken (die er toch haast niet zijn). Win-Win situatie. Wapperende wappies to the rescue!
@Soapytitrider | 20-12-20 | 21:31: Ben jij de vrouw van Gulliver?
@VW, alles ist vorbei | 20-12-20 | 20:38: ja, ik ben achterlijk ja, uhu.
We zitten nu al 9 maanden in deze crisis, "de ergste sinds de Tweede Wereldoorlog". Nou, handel daar dan ook naar. Vroeger had je dienstplicht toch? Waarom nu studenten (jong, dus niet in de risicogroep) die niet naar school kunnen wegens de kerona niet opleiden tot helpende hand in het ziekenhuis. Maak gespecialiseerde coronaziekenhuizen, zodat de reguliere zorg er zo min mogelijk onder lijdt. Binnen 6 maanden heb je echt wel de basics uitgelegd van de zorg die komt kijken bij 1 ziekte. Zeker onder leiding van een aantal echte artsen en verpleegkundigen. Dikke oudjes die aan de beademing liggen omrollen hoef je niet universitair geschoold voor te zijn. Of laat inderdaad de handjes wapperen van de wappies. Of al die werkloze horeca ondernemers, of zangers, artiesten, reisbureaumedewerkers, piloten, festivalorganisatoren, etcetera, etcetera, etcetera. Alles en iedereen die zijn of haar baan heeft verloren in de crisis kan helpen.
Hoeft niet eens per se in het ziekenhuis. Ze kunnen ook boodschappen voor de deur zetten bij oudjes, of weet ik veel wat. Ben eens wat creatiever.
@Timide_Aso | 20-12-20 | 21:50: Laat ze maar schelden Timide_Aso. Voorlopig is deze reactie van jou één de weinigen waarin oplossingen zijn te lezen. Ik vind het een verademing tussen al het geklaag en het belachelijk maken van elkaar wat je zo vaak ziet gebeuren. Respect.
@Quib | 20-12-20 | 22:01: helemaal mee eens ja. Goede oplossingen zoals ik ze ook zie: gerichtere maatregelen om de risicogroepen te beschermen en meer investeren in specifieke corona-zorg. Van beiden nog maar zo bar weinig initiatieven vanuit het kabinet gezien. Onbegrijpelijk.
@Timide_Aso | 20-12-20 | 21:50: Hear hear!
Dankjewel gasten. Ik ga ff fappen nu. Kijken of die veren in m'n reet een extra dimensie toevoegen.
@Timide_Aso | 20-12-20 | 23:16: en?
@Papa Jones | 20-12-20 | 21:28:
Wist je dat een wachtlijst ook leidt tot kostenreductie? Zijn genoeg patiënten die na een paar weken bellen naar de poli omdat hun klachten zijn verdwenen. Dus de zorgverzekeraars hebben er baat bij.
@Rolling_Ronny | 21-12-20 | 00:07: jaaaaa! Is wel intens hoor! Aanradertje.
Pro-tip: mocht niemand anders het doen, dan kun je altijd nog veren in je eigen reet douwen. Voor het resultaat maakt dat niks uit.
Die coronamutatie is zo gevaarlijk dat in de UK de restaurants gewoon open zijn.
Die door de rechter verplichtte co2 doelstellingen halen we met 2 vingers onder het mondkapje zo.
Onze arts en viroloog heeft toch gelijk
www.dailymail.co.uk/news/article-9050...
Er is topoverleg tussen Frankrijk, Duitsland en België, maar volgens Hugo is er geen reden tot paniek; wat een giller. Blijkbaar is er shit. En geen ebola-Achtige shit, maar gewoon: it’s out of control achtige Shit. Slecht voor de IC’s...
Gaat over het reizen binnen Europa toch?
Heb veel gelezen over wat zich achter de schermen zou afspelen inzake de brexit. Wat een walgelijk kinderachtig spelletje. Wellicht ben ook ik nu ongefundeerde conclusies aan het trekken maar ik vind het wel toevallig dat het VK onder het mom van een variant van het virus dat al in Nl is, volledig afgezonderd wordt
www.geenstijl.nl/5153225/geenstijl-st...
"Ik had kruis!"
Wat is exact de nieuwswaarde van "een virus muteert"?
Dat is toch middelbare school niveau biologie?
Het griepvirus muteert ook continu terwijl het de wereld over gaat. Daarom moeten die oudjes elk jaar opnieuw een griepprikje halen. Niks nieuws onder de zon.
Over de zon gesproken. Mooi weertje was het trouwens vandaag. Deze winters zijn prima zo! Was er maar een manier om het klimaat te beïnvloeden of zo...
Klopt. Er is toch niks mis met middelbare school biologie. Kracht van een boodschap zit ook in herhaling. Daarom horen we al 9 maanden hetzelfde verhaal.
Dat deze variant veel besmettelijker is, is toch best nieuwswaardig.
Of je moet je kop in het zand willen steken natuurlijk.
@Drukvandaag | 20-12-20 | 18:45: kleuters en peuters, die gaan ook lekker op herhaling.
Ik ben al geruime tijd corona-moe.
@Papa Jones | 20-12-20 | 18:51: het wordt pas interessant als ie dodelijker of juist (nog) minder dodelijk wordt. De besmettelijkheid zegt niet zo veel, we zitten immers in een lockdown en mondkapjes zijn verplicht.
@Timide_Aso | 20-12-20 | 19:04: Natúúrlijk maakt de besmettelijkheid uit. Daardoor krijg je ook meer patiënten tegelijkertijd. En dus meer druk op de zorg. Lockdown en mondkapjes houdt echt niet alles tegen.
@Papa Jones | 20-12-20 | 19:15: goed voor de groepsimmuniteit dus. Mooi zo!
(Ik ben een beetje cynisch vandaag, lees al mijn plempsels met een korrel zout a.u.b.)
Hoezo besmettelijker ? Uit welke cijfers blijkt dat ? Is het niet gewoon om mensen weer extra bang te maken zodat ze de vaccins kunnen verkopen ?
Ik heb gelezen op twitter dat Marion Koopmans denkt dat het vaccin ook tegen het nieuwe gemuteerde virus zal helpen, dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken over een tijdje. Groetjes!
Griet, ben jij blond ofzo?
Als een viroloog iets denkt, dan weet jij het al zeker?
Ik help het je hopen dat het vaccin ook helpt tegen het gemuteerde virus.
@VW, alles ist vorbei | 20-12-20 | 19:12: Marion Koopmans heeft altijd heel erg soort van gelijk hoor!!
@Mafkees uit Assen | 20-12-20 | 19:25: op zich wel, en het is allemaal niet zo moeilijk
Tuurlijk zegt ze dat. Eerst moeten van versie 0.1 van het vaccin af. Daarna blijkt dat vanwege een volgende mutatie een volgend vaccin nodig is.
@GormSuil | 20-12-20 | 20:34: Ja, en op rtl zegt ze dit: '"In theorie kan het ernstig zijn," zegt Koopmans, "bijvoorbeeld als het virus andere eigenschappen krijgt waardoor mensen ziek worden. In de praktijk is dat heel uitzonderlijk. Maar dat weten we nog helemaal niet. Daarom houden we het goed in de gaten en wordt er onderzoek naar gedaan in laboratoria, bijvoorbeeld door de referentielaboratoria de Wereldgezondheidsorganisatie WHO." 'k Heb het volste vertrouwen erin.
Kletskoek. Ik ben niet bang. Zolang er geen wappies in de regering zitten.
Een oorlogskabinet. Het eerst wat er sneuveld in een oorlog is de waarheid. Die hebben nu ook al niet.
Sneuveld? Echt?
@Glasgow Argus | 20-12-20 | 18:14: Ja, het staat er echt. Maar dat is toch niet heel erg? Je begrijpt toch wat Atheist-Priest bedoelt? Lang niet iedereen schrijft foudloos.
Nu ook al niet? Het eerste wat het kabinet deed was 'de oorlog verklaren aan het virus'. Daarna werd er moeiteloos overgegaan op het instellen van een app, die is mislukt, en een spoedwet. Zodra de spoedwet inging, per 1 december, konden de mondkapjes verplicht worden, en dat deden ze ook, want we hebben tenslotte een spoedwet, en die zullen ze dan gebruiken ook!
@grietmetgroenefiets | 20-12-20 | 18:34: is het niet spoetwed?
Ik weet het ook niet meer met al die d's en t's. Volgens mij zijn ze gemuteerdt.
@Quib | 20-12-20 | 18:18: foudtloos
Het gezond verstand heeft in de politiek plaats gemaakt voor gemaakt cijfers, maakbare cijfers. Ze snappen het zelf al lang niet meer, maar er moeten sommetjes zijn waar ze zich achter kunnen verschuilen, mee kunnen verantwoorden, voor hun catastrofale werkwijze.
Met gezond verstand is wat er nu gebeurt niet uit te leggen.
Samenwerking, integriteit, verstand van zaken, dat hebben wij nodig in ons bestuur.
Ahhhh we zijn niet bang genoeg, even aan de paniekknop draaien en huppa alle vaccinwappies gaan in de alarmfase en janken om een kansloze prik. Om je te bescheuren gewoon. Maar eigenlijk heel triest om zo naar het gemanipuleerde volk te kijken. Met mondkapje op.
Laat Uw wijsheid op ons neerdalen en verlos ons van onze onwetendheid totdat uwer ontkenning ons gerust zal stellen.
@Dr. Blechtrummel | 20-12-20 | 18:09: Ik zou zeggen, volg gewoon even je eigen denken. Misschien wordt dat nog wat.
@Atheist-Priest | 20-12-20 | 18:13: Geheimpje, doe ik al vijftig jaar. Resultaat is dat ik mensen in een ontkennende fase in hun leven herken, en meelij mee heb.
@Dr. Blechtrummel | 20-12-20 | 18:09: Ontkenning van wat?
Ik heb toch wel positief nieuws : De scholen zijn dicht, dus de linksche indoctrinatie is voorlopig gestopt, of zal het ook nog on-line doorgaan ??
En het kabinet valt as dinsdag, er komt een oorlogskabinet, vandaag aangekondigd door Nelie Kroesssss. Ik heb vertrouwen in de toekomst, terug naar het oude normaal.
Daar zeg je wat, geen linkse indoctrinatie voor tenminste 4 weken. Ik meld mijn kids vast aan bij iets van jugend dinges ofzo
Daar zal ene Thierry wel oren naar hebben
@ruudvangeelen | 20-12-20 | 17:58: Bij de JoVVD, voorwaarts met Rutte of zoiets ??
Wappie alert
@ruudvangeelen | 20-12-20 | 17:58: hahaha
Dat zou best eens kunnen.
Ivermectin! Gewoon doen.
Eén ding wat we met 100% zekerheid kunnen zeggen is dat de (huidige) maatregelen letterlijk geen enkel effect op de positieve tests hebben.
COVID-19 blijft gewoon doorgaan en volgt een schema wat gewoon letterlijk bij een seizoensvirus past. Het is morgen officieel winter, ik denk dat we al in de lente zitten voordat het weer omlaag gaat.
Hoe kunt u dat stellen? Als we niets hadden gedaan zou het hetzelfde zijn denkt u?
@Continuum | 20-12-20 | 18:02: De scholen hadden al veel eerder dicht gemoeten, en die mondkapjes moeten ze verbieden. En ik blijf open, ben een essentiele reagauurder.
@Continuum | 20-12-20 | 18:02: kijk maar eens hoe de griep epidemie in 2018 verliep.
@Continuum | 20-12-20 | 18:02: Ik zeg niet dat je niets moet doen, ik zeg dat je de juiste maatregelen moet treffen. En dát hebben we niet gedaan.
We weten al sinds maart welke groep het ergst getroffen wordt. Dus wat we kunnen doen is DIE groep beter beschermen. Voor de rest is het een erge griep, meer niet.
Ben benieuwd wanneer het eerste Corona Correctie Kamp voor ongelovigen open gaat?
In Bunschoten?
Hebben ze ook allemaal carnaval gevierd (in een kikkerpak)
Ik ben oprecht corona moe aan het worden, dit geneuzel elke dag weer, of je nou voor of tegen bent het is elke keer weer het zelfde liedje en we komen er geen steek verder mee. Ik lees herhaling op herhaling, moet ik hier nog iets van vinden?
Je moet helemaal niets waarde deugallergie. Ik ben er laatst drie maanden qua nieuws volgen tussenuit geweest. Ik heb niets gemist, de berichten waren na die drie maanden nog steeds hetzelfde. En nu weer vier maanden verder nog steeds. Al wordt de toon wel wat agressiever, maar dat komt waarschijnlijk omdat nog steeds niet duidelijk is geworden welk bubbeltje gelijk heeft. En dat gelijk krijgen duurt best wel lang inmiddels.
Zeker is het beroerd als dan, dan wel, KLM en Schiphol naar de kloten gaan. Ik heb nooit geklaagd over de vliegbewegingen, Schiphol is uiteindelijk ouder dan ik, en zal dat ook nooit doen maar dat neemt niet weg dat ik de rust in de lucht boven ons huis wel weet te waarderen. Zoals dat heet; pluk de dag.
Jammer dat ze die Levi niet ingehuurd hebben om de Jonge te vervangen.
De Jonge is gewoon te licht en het gaat een beetje boven zijn pet allemaal.
De Jonge valt keihard door de mand momenteel, als de partijkartelbeunhaas zoals ie er niet als enige rondloopt op Het Binnenhof.
@De Briemusketier | 20-12-20 | 17:11:
Alsof hij ineens verrast is dat het vaccin er is, zo lijkt het.
Ja dat heb je met een basisschool leraar groep 3
@sprietatoom | 20-12-20 | 17:15:
Tja, als je ook nog rekening moet gaan houden met een werkzaam vaccin, waar blijf je dan als bestuurder ?
Zeker, of Ernst Kuipers of iemand anders met relevante werkervaring.
@sprietatoom | 20-12-20 | 17:15: Dat wist Hugo al vanaf maart met z'n "Alleen vaccins helpen" en z'n investering van 700 miljoen in die richting.
Maar we zijn kort van geheugen, dom en zeker niet gezegend met het inzicht dat onze glorieuze en onfeilbare politici hebben.
Goodbye Covina 19 hello COVID 21
Kunnen de laboratoria al die tests ca 100k op 1 dag wel aan , de laatste 3 maanden?
Die Monuta reclame maakt het helemaal af!
Ha ha Dat viel mij ook al op..
tot voor de corona uitbraak stond er onder ieder programma waar sterfgevallen of enge ziektes werden besproken een verwijzing naar stichting correlatie, is deze stichting opgeheven of moeten de mensen angstig blijven en niet gerustgesteld worden ?
Niet mijn favoriete site maar aardig artikel over de pandemieën van 1957 en 1968: www.thelancet.com/journals/lancet/art...
Voor je hetweet trekken ze het artikel weer terug. the Lancet is niet echt te vertrouwen met corona-gerelateerde artikelen.
@Pimp my Voortuin | 20-12-20 | 17:04: Het is wel een feit dat bijvoorbeeld de Hong Kong flu een stuk gevaarlijker was dan covid, als je kijkt naar besmettingraad/overlijden. Aantal maatregelen: 0. De wereld was toen natuurlijk wel een stuk minder globaal dan vandaag de dag, maar toch, geeft te denken of de huidige maatregelen in verhouding staan tot de ziekte.
Een prima artikel dit moet echt iedereen lezen die een beetje historisch besef wil hebben.
Als je reken houd dat de wereldbevolking ongeveer de helft was, kan je zeggen dat beide grieppandemieën erger waren dan de huidige COVID-19 pandemie.
Ja 13.066 positieve testen in Nederland en NUL vaccinaties. In UK nu 400.000 mensen gevaccineerd. Het is toch om gek van te worden?! En als het logistiek allemaal zo moeilijk is (volgens De Jonge/Rouvoet) waarom wordt het al het ziekenhuispersoneel niet eerst gevaccineerd? Alle ziekenhuizen hebben -80 vriezers, personeel dat kan vaccineren en de IT om bij te houden wie gevaccineerd is. Te bizar voor woorden dat zorgpersoneel risico loopt en vaccins ongebruikt in de vriezers in Oss en Puurs liggen.
Dit is helemaal waar.
Morgen wordt het goedgekeurd dus kunnen ze 's middags beginnen.
Registratie is vrij essentieel, doch het is onbegrijpelijk dat dit niet gewoon in DigiD kan.
Ja ik snap er ook niks van, elk groot ziekenhuis heeft zulke vriezers en bv het RIVM ook. Enige reden die ik kan bedenken is slechte planning en uitvoering doordat mensen zonder relevante ervaring (bv Hugo de Jonge) deze operatie mede leiden.
Het is niet erg dat er niet gevaccineerd wordt, zolang het verhaal waarom er niet gevaccineerd wordt maar waterdicht is. De volksgezondheid is natuurlijk wel het laatste wat er toe doet in de wondere wereld van Partijkartelbestuur, en het behartigen van de belangen van het Nederlandse Volk schept alleenig maar vervelende precedenten waar je als bestuur later op afgerekend kan worden, en dat is iets wat we met z'n allen niet mogen willen.
Een groot deel van het medisch personeel wil al. Geen griepprikje. Wereldwijd is 20-40% van het medisch personeel "anti-vaxxer".
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 17:04: @Diederik-Ezel: en zingen kan ie ook al niet. Wat een ellende die man
Neelie Kroes zei het vandaag nog. Men wist maanden geleden al dat er een moment van vaccineren zou komen. Men kon daar op voorsorteren. Maar de wijze mannen heb liggen pitten.
Wat raar dat je denkt dat dit om jou angst draait.
Ah, Covid 20 is gearriveerd. 't Moest er van komen. Die vliegtuigjes op Flightrader horen achter elkaar op Schiphol te staan, niet kris-kras door de lucht. Gewoon iedereen thuis, en vanaf 20.00 's avonds al helemaal. Koop maar een kleurboek of zo. Een dijk bouwen van de Helder tot Hoek van Holland heeft weinig zin voor den Haag als je er bij Scheveningen een gat in laat voor de dagjesmensen zodat zij de auto lekker dichtbij hebben
Is dat virus na 20;00 uur ineens sterker en gevaarlijker ofzo?
@reagluurder010 | 20-12-20 | 18:06: ja
Iedereen zit thuis en de positieve tests stijgen.
Omdat de veel besmettelijkere variant allang rondwaart zoals Levi terecht zegt.
Hoe meer we thuiszitten, hoe meer mondkappen mensen dragen, hoe hoger het aantal positieve tests. Wat klopt hier niet?
@marielle | 20-12-20 | 17:05: Uw veronderstelling.
Alles wordt afgeschaald, behalve als je corona hebt.
Dan wordt de longcapaciteit afgeschaald.
Vrijheid is de sleutel hier. Je niet tussen de schapen te hoeven te begeven.
De koning had het goed begrepen maar het vee floot hem terug. Als we gaan, dan gaan we met z'n allen is het adagium tegenwoordig.
"You don’t need to follow me, You don’t need to follow anybody! You’ve got to think for your selves! You’re all individuals!
"Yes! We’re all individuals!"
"You’re all different!"
"Yes! We are all different!"
"I’m not."
"Shhhh."
"we are all unique"
Het overlijden van mensen boven de 80 moet met alle mogelijke inzet worden voorkomen. Zometeen moeten ze de AOW leeftijd weer gaan verlagen en dat kan natuurlijk niet.
Nee hoor. Het overlijden van mensen door alle lagen en leeftijdsgroepen in de samenleving moet worden voorkomen. De 80plussrs die de cijfers domineren komen meestal niet eens op de IC. Daar worden de levens gered van mensen die nog kunnen opknappen. Zonder de maatregelen moeten ook binnen deze groep keuzes gemaakt worden en zullen de sterftecijfers snel diverser zijn.
Deze post past beter in deze thread.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 19-12-20 10:00 tot 20-12-20 10:00 is;
50-59 0 personen
60-69 4 personen
70-79 11 personen
80-89 9 personen
90+ 8 personen
Totaal 32
Waarvan 5 in het ziekenhuis
Waarvan 15 in het verpleeghuis
Waarvan 11 thuis boven de 70
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 3 personen
30-39 2 personen
40-49 4 personen
50-59 13 personen
60-69 20 personen
70-79 33 personen
80-89 19 personen
90+ 4 personen
He, Engel, geef je ook nog even de gecorrigeerde cijfers van de mensen die niet kapotdeaud zijn door tussenkomst van wat artsen en verpleegkundigen, al dan niet op de IC?
@Knisperende_Tissue | 20-12-20 | 16:53: Wat wil je nou zeggen met deze scheet? Bevallen de cijfers je niet?
@5611 | 20-12-20 | 17:15: Deze cijfers zijn maar een deel van het verhaal.
@Papa Jones | 20-12-20 | 17:52: nou kom op met jouw verhaal
Dank.
Iedere keer dezelfde conclusie.
Corona is een zieke bejaarden ziekte.
Gezonde mensen jonger dan 70 overlijden er niet aan, slechts een enkeling zoals met de griep...
Zegt het Rivm in tabel 23.
Hou die Engelandvaarders ajb effe buiten het land ja .......
Neelie Smit-Kroes vol op het orgel in Buitenhof over het corona-geschutter van Het Partijkartel, en pleit voor een oorlogskabinet. Go Neelie !
Deze crisis legt bloot dat we al jaren structureel en stelselmatig abominabel geleid worden door incompetente lieden, en het wordt nu ook in die kringen zelf uitgesproken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit !
Een oorlogskabinet, dat net zo dictatoriaal te werk gaat als de zogenaamde democratisch geleide overheid dat in het geval van de toeslagen al deed.
Dictatuur, commissiedenken, oogkleppen en tunnelvisies gaan helemaal niks oplossen. Behalve uw burgerrechten.
'al jaren structureel en stelselmatig abominabel geleid', aldus een inwoner van een van een land dat stelselmatig in de top tien staat van beste landen om in te leven....
@BobDobalina | 20-12-20 | 16:46:
Stel je voor dat We behoorlijk en fatsoenlijk bestuurd werden, met een visie zeg maar.
@Glasgow Argus | 20-12-20 | 16:34:
We zitten nu in een democratuur, met een gekozen dictatoriaal bestuur dat een exclusief abonnement op de macht heeft, elke politieke vernieuwing tegenhoud en vanuit een EU-tunnelvisie bezig is de Kloof tussen politiek en burger met continentale afmetingen te vergroten.
Nadeel is wel dat een beetje Nederlands oorlogskabinet vanuit Londen opereert.
@BobDobalina | 20-12-20 | 16:46: waarom informeert onze overheid niet zoiets simpels en goedkoops als aanje weerstand werken? Vitamine C, D3 en zink.
13.000 postitieve testuitslagen, 12% van de tests is positief (plusminus). Dat betekent 108.000 mensen op 1 dag getest (plusminus). Dan hebben we ondertussen toch heel Nederland al gehad sinds de eerste teststraten geopend werden.............. ik snap er niets meer van.
Velen zullen zich een 2e, 3e keer of zelfs nog vaker laten testen. De uitslag van een test is een momentopname. Dus komen we hier nooit meer vanaf.
Mijn schoonmoeder heeft een abonnement, denk ik, want die gaat elke week even.
Ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die meerdere keren naar de teststraat gaan. En dan hopen dat er een keer een positief resultaat uit rolt, en dan lekker twee maanden thuisblijven. Want hee, je kunt er wel maaanden last van houden, van dat corona.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 16:32: Als je je vier keer in korte periode test, telt dat dan mee als vier individuele "besmettingen"?
@VanBukkem | 20-12-20 | 16:53: Je kan toch gewoon zeggen dat je positief bent getest? Werkgever mag dat niet eens controleren mocht hij dat willen.
Sommige mensen moeten van hun werkgever elke week of twee weken getest.
Denk aan onderwijzers, laboranten en verplegers.
@Binnenbaan | 20-12-20 | 16:55: Dat denk ik wel ja. In ieder geval worden ze bij het totaal opgeteld.
Er zijn denk ik te veel mensen op aarde, tegenwoordig mag er niemand meer sterven en blijven ook de zwakken over.
Vroeger overleefden vaak de sterksten de pandemiën.
Kan het mis hebben maar tijdens de pest zo’n 1000 jaar terug, werd de bevolking gedecimeerd.
Als dat toen niet was gebeurd, met z’n hoevelen hadden we dan de aarde moeten delen?
Dat is de harde realiteit.
Klopt, daarom stoppen met de algemeen zorg en gewoon alleen privé klinieken. Geen geld = geen genezing. Bespaart je 100 miljard per jaar.
Inderdaad.
De Spaanse Griep kostte destijds tussen de 50 en 100 miljoen doden. Op een wereldbevolking van twee miljard. Een half miljard mensen kreeg de griep toen en tussen de tien en twintig procent van hen ging dood.
Dat is uiteraard maar een peulenschil vergeleken met de Coronacrisis van nu.
Precies. En niks genade of sluipweggetjes om het gepeupel toch aan gezondheidszorg te helpen.
@Glasgow Argus | 20-12-20 | 16:29: Wat wel vaak wordt vergeten is dat er net een flinke oorlog was geweest waardoor veel mensen zeer verzwakt waren. Dat gegeven mis ik altijd wanneer het over de Spaanse Griep gaat.
Klopt. Iedereen moet maar blijven leven. Te gek voor woorden. De pest gingen er geloof ik iets van 200 miljoen dood..de sterksten bleven in leven. Survival of the fittest Gehandicapten, die kregen een steen om de nek en werden in de gracht gegooid..
@schillenboer | 20-12-20 | 16:42: Die pestdoden werden destijds door het RIVM ook zwaar overdreven.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 16:36: Volgens mij wordt de context van die tijd altijd meegenomen. Een van de ergst getroffen gebieden, overigens, was India dat zeker niet direct in de eerste wereldoorlog betrokken was. Ongetwijfeld hebben terugkerende militairen het virus meegenomen, maar de Indiase bevolking was niet erger verzwakt door die oorlog.
Het was een uiterst vitaal en aggressief virus, dat vooral jongeren trof. Een omgedraaid Coronavirus, zeg maar.
@Glasgow Argus | 20-12-20 | 17:00: O.k. dank u.
12 bekeuringen.... Dat zal ze leren!
Vannacht in Staphorst vervelende kereltjes die zwaar illegaal vuurwerk afsteken.
www.rtvoost.nl/nieuws/1488631/Meerder...
Wat is dit toch? Urk, Staphorst, Bunschoten, ze kruipen bij elkaar in kerken en hun jeugd verstierd de nachten. Terwijl de ongelovigen zich netjes aan de regels proberen te houden.
Komt wel dichtbij zo ja.
Ach wij arme arme ongelovigen. Rechtschapen en vroom. WIJ houden ons overal aan en ZIJ nergens. STRAF ZE TOCH oh machtige overheid want U weet wat goed voor ons is.
@overVecht | 20-12-20 | 16:24: ja, Spakenburg is om de hoek.ik wilde nog vis gaan halen voor de kerst, maar ik vraag me af of dat nog wel verantwoord is.
U vergeet iets belangrijks, wat dacht u van moskee bezoek
@haddem | 20-12-20 | 16:25: Je haalt dingen door elkaar. Wie zich vroom en rechtschapen voordoen.
Ze zijn al gestraft door de aanleg van de Flevopolder en Afsluitdijk
Gaan we dan eindelijk eens echt dood? Dat eeuwige rekken komt me de strot uit. De overheid wilde de controle hebben, heeft dat bij elkaar gerommeld maar moet dan nu ook leveren. Wat gaat het worden?
Nou, nou, nou. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven? Het staat je vrij om zelf het initiatief te nemen, hoor.
Opstand denk ik
@Glasgow Argus | 20-12-20 | 16:19: Goed punt.
@Glasgow Argus | 20-12-20 | 16:19:
Dat is een terechte opmerking. Blijkbaar ben ik toch ergens nog gevoelig voor groepsdruk. Of ik ontloop verantwoordelijkheid, wat in deze lastig te bepalen is. Het begint al met de definities en de waardebepaling. Volgens de gangbare opvatting is het ook definitief. Dat maakt een beslissing er niet eenvoudiger op.
Barneveld is toch een buitenwijk van Teheran, hoop ik?
Kijk even op de kaart. m.youtube.com/watch?v=K0lg9KchCqQ
Totaal ongeloofwaardig deze corona hoax, t word gewoon lachwekkend...!
Ik kom niet meer bij op de dijk in de frisse lucht lopen mensen met een mondkap
"t word" schrijven is pas lachwekkend.
Ah, een echte ontkenner! Hoe voelt die machteloosheid nou?
@oldskoolhollander | 20-12-20 | 16:18: Zó treurig!
@Lupuslupus | 20-12-20 | 16:24:
Je kan beter met je 80 jaar binnen zitten en terugkijken naar je trieste leven. Laat je frustraties maar los Lupus.
Ontkenning (Duits: Verneinung) is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.
@Erikjan79 | 20-12-20 | 16:29: 80 jaar? lol. Ik leef mijn leven zoals ik altijd doe dus heb met mij maar geen medelijden, is echt nergens voor nodig, ik kijk juist terug op een rijk gezegend leven. Ik vind die probeerseltjes om anderen angst aan te jagen juist wel grappig om te lezen. En als ik het gezeik zat ben gaat mijn laptop dicht. Zo eenvoudig is dat.
@zwaaropdehand | 20-12-20 | 16:38:
Net zo iets wanneer je Kitchen Nightmares van Ramsay zit te kijken.
De oppositie moet dus meer druk erachter zetten tijdens debatten, onderwijl af en toe een "fuck off" eruit schreeuwend en vuist op tafel.
Waarom wordt wat hardere toon eigenlijk niet geaccepteerd in de kamer hier?
Aanwezigheid van deze nieuwe variant was al even bekend. Recente stijging komt niet uit het niets, en de stevige maatregelen ook niet. Maar goed, even flink tanden op elkaar en doorbijten.
Harry Mens
Wat zou Willem ervan vinden? Het is wel bizar veel +13.000 per dag erbij. Nog een dag of 10 en dan heb je er weer 150.000 bij. Weet iemand hoeveel mensen er totaal besmet zijn geweest in NL. Is dat al meer dan 1 miljoen?
700.000 volgens Google news.google.com/covid19/map?hl=nl&...
Willem weet het denk ik ook allemaal niet meer. En zelfs dat weet ie niet helemaal zeker meer.
@Watching the Wheels | 20-12-20 | 16:17: Las laatst meer dan 2 miljoen
"Barneveld: (Bekend van De Telegraaf) Vandaag +95" ?
www.telegraaf.nl/tag/raymond_van_barn...
Ik was gisteren in La Favela (Bali, Indonesie). Bij binnenkomst worden de camera's van je telefoon met een zwarte verzegeling afgepakt. Want niemand wil gezeik. Temperatuur wordt opgemeten bij de ingang, maar dat is het.
De club was stamp en stampvol, vrijwel niemand had een mondkapje. Maar echt, je kon je kont niet keren, makkelijk 1500+ man. En dat week in week uit.
Aantal corona gevallen nog steeds laag hier. Gek genoeg.
Nog gescoord?
La Favela (Bali, Indonesie).
ERROR 404 Page not found
@Gokmaar | 20-12-20 | 16:17:
Logisch, dat is afgeplakt.
Ja, het valt mee, als er niet of nauwelijks getest wordt, zal het meevallen, inderdaad. Maar eigenlijk valt het helemaal niet mee, volgens dit bericht.
www.flandersinvestmentandtrade.com/ex...
m.youtube.com/watch?v=22114lCFKX4 5 mei 2019. Wat een griebusbende zeg.
@kriebeltjes | 20-12-20 | 16:29:
Het land heeft 2x zoveel krona-doden als NL op ongeveer 15x zoveel mensen. Het valt alleszins mee.
@Joris Beltsin | 20-12-20 | 16:40:
Je dacht toch niet dat opa van een afgelegen kampong een test krijgt als hij dood gaat? Die sterft 'gewoon' en zal niet meegenomen worden in de cijfers....
@SterF... | 20-12-20 | 16:49:
Er is ook geen noemenswaardige oversterfte hoor. Of zou opa uit de kampong zonder afmelding in de bevolkingsregisters naar gene zijde worden getransporteerd?
@Joris Beltsin | 20-12-20 | 17:11: geen overstefte, heb je daar een bron voor? Ik kan er namelijk niks over vinden.
Meer Covid-feestjes. Goh, wat raar. Zo lijkt het net alsof jongeren Rutte en die andere clown met z’n schoenen niet serieus nemen. Ondenkbaar, toch?
Het zal met 2 dingen te maken hebben: de hardcore egoïsten en degenen die het niet meer zien zitten omdat het beleid zwabbert en niet meer te volgen is. Bedrieg de bevolking niet door steeds het steeds maar over 'besmettingen' te hebben i.p.v. over positief getesten. En dat van al die positief getesten 90% vals alarm is.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 16:23:
Aan de andere kant, als er maar zo weinig echte besmettingen zijn, dan is het virus wel goed ziekmakend en dodelijk...
@Lupuslupus | 20-12-20 | 16:23:
De meeste jongeren zijn in de basis egoïstisch en over beleid hebben ze veelal geen mening.
Ze houden zich niet bezig met percentages en getalletjes, want dat is op school ook al saai.
Ze willen gewoon hun jeugd leven.
@WasHetMaarMakkelijk | 20-12-20 | 16:28: zo is dat
@WasHetMaarMakkelijk | 20-12-20 | 16:28: En waarom ook niet
@Lupuslupus | 20-12-20 | 16:23: Raar. Je ziet de aantallen bij NIVEL omhoogschieten terwijl ze in de zomer weg waren. En NIVEL meet constant met exact dezelfde methode.
Als inderdaad 90% vals alarm is zou er constant positieven moeten worden gevonden:
www.nivel.nl/sites/default/files/alge...
Bleib zu Hause!
Je valt in herhaling je valt in herhaling je valt in herhaling.
Zegt het voort!
Bericht van algemeen nut
Nu of helemaal nooit!
Super aantrekkelijke Corona totaaloplossing.
Multicocktail tegen alle huidige en toekomstige strings.
Neem het zekere en ga voor 94,5%.
Maar wees er snel bij want op is op. En niet ingespoten is zeker mis.
Aanbevolen door kartel van multinationale top-pharmaceuten.
Qua gegenereerde inkomsten staan vaccins zowat onderaan in de lijst medicijnen van pharmaceutische. De "cash cows" zijn diverse antidepressiva en cholesterolmedicatie.
@omanders | 20-12-20 | 18:07: Bij een kleine marge gaat het om aantallen waarde omanders. En laat dat nu net bij deze vaccinaties heel erg goed gaan lukken.
De oplopende besmettingen hebben niks met de werkzaamheid van de mondkapjesplicht te maken, maar des te meer met het volksdeel dat al maanden een pocket veto hanteert ten aanzien van het opvolgen van zelfs maar de basisadviezen en dat binnenkort wordt aangevuld met degenen die van plan zijn met de feestdagen de teugels ook maar eens een keertje flink te laten vieren, waarbij sommigen er zelfs geen been in zien om cateraars af te zeiken als die geen 15 couverts willen komen bezorgen op Eerste Kerstdag of 30 appelbeignets op oudjaarsavond. Bij het ijkpunt op 12 januari druipt er een complete boterberg van veel Hollandse koppen en dan galmt het Achterbaksenkoor: zie je wel, de maatregelen helpen niet.
@Schulz Als er net zoveel 'besmettingen' uit voortkomen als na de demonstratie op de dam van 10.000 man, mogen we ons in de handen knijpen. Hele fam. Grapperhaus ook besmet zeker?
Dus als ik ontiegelijk van appelbeignets hou ben ik meteen verdacht? Lekker dan, ik kijk daar het hele jaar naar uit!
@SterF... | 20-12-20 | 16:06: Ik ken idd mensen die zo 10 van die dingen vreten rond o&n
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 16:09:
Je hebt oliebol en appelbeignet mensen op deze aarde!
Goed, die oliebol mensen zijn nog onder te verdelen in met of zonder krenten...
De oplopende besmettingen is gelijk aan aantal positief getest en wordt veroorzaakt door het groeiende aantal tests. Percentage positief verandert nauwelijks. Wat je ziet is een meetartefact.
@5611 | 20-12-20 | 17:22: Als je het goed doet hóef je je niet eens te laten testen, tenzij je klachten krijgt ondanks het feit dat je je aan de adviezen en geldende voorschriften hebt gehouden. Je wilt ze de kost niet geven die zich regelmatig laten testen zodat ze verder kunnen gaan met ongegeneerd adviezen en regels aan hun laars lappen. Je voorkomt met diezelfde maatregelen overigens ook griepbesmettingen.
Ik herken Geenstijl niet meer.
De verdeeldheid slaat zelfs hier al toe... De ene extremistische opmerking na het andere wappie argument.
We gaan van links of rechts naar voor of tegen. Het lijkt wel alsof mensen altijd op zoek zijn naar een excuus om ruzie te kunnen maken.
Dit was al eerder zichtbaar bij guurders onder topics over Trump. Over Ter en Wilders mag je ook niets negatiefs zeggen. Lijkt wel of de verzuiling weer bestaat.
Dit is juist Geen Stijl op zijn best, alle lagen van de bevolking van over de gehele wereld die hun eigen mening geven.
Het beste van het beste.
Nu nog het haagse overtuigen en dan zijn we klaar.
De lontjes worden korter misschien?
Was mij ook al een tijdje opgevallen, vroegah viel het nog onder vervelio's en herhalio's.
Tijden veranderen dit is het nieuwe normaal.
@Gokmaar | 20-12-20 | 16:08:
Nee laatste tijd veel schreeuwers die heel boos worden als ze hun mening niet gereflecteerd zien in de topics en comments.
Niets mis met verdeeldheid. Alles mis met een realiteits-monopolie.
U slaat de juiste spijker op de kop. Vooral uw opmerking " Wappie argument" geeft aan waarom mensen steeds meer tegen over elkaar komen te staan.
@Herfsttijloos | 20-12-20 | 16:05: Tijdens de verzuiling was alles overzichtelijk terwijl nu nergens meer een peil op te trekken is. Wát een 'vooruitgang'.
@Herfsttijloos | 20-12-20 | 16:17: Dat zijn de hersen lozen en dienen dan ook genegeerd te worden.
Maar ik begrijp wat u bedoeld.
Ergens onderweg zijn de rechter flank en wappies gemixt geraakt... Gek, want die malloten passen historisch gezien helemaal niet bij de panelen. Maar ach. Het is wat het is.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 16:49:
Tijdens verzuiling kon je beter ook geen waarheden buiten de eigen zuil voor waar aannemen. De zuil was een bubbel met eigen waarheden. Tegenwoordig honderden bubbels met schreeuwende boze mensen. Overal. Tot het punt waarop ikzelf soms ook niet meer weet wat fake news is en wat niet. Het is echt verschrikkelijk.
@beldewouten | 20-12-20 | 16:54:
Van oudsher waren hier alleen linkse overheidsslaafjes te vinden dan? Gek dat u niet op Jeaup zit dan, misschien voelt u zich daar beter thuis.
@Herfsttijloos | 20-12-20 | 16:57: Tijdens de verzuiling opgegroeid en nergens last van gehad hoor. Dat je als Protestant niet bij V&D moest gaan solliciteren want je werd niet aangenomen, was een gegeven dat je gewoon accepteerde. Bedrijven genoeg waar ik wel terecht kon en niet te vergeten de Ministeries. Tegenwoordig moet van alles en nog wat de mensen door de srot worden geramd want anders ben je......... nou ja vul maar in. Inderdaad nu honderden bubbels en ja het ìs verschrikkelijk. Een chaos.
Paul de Leeuw kreeg die upgreet alleen maar omdat het flightdeck even geen zin had om een nieuwe trim/ballast berekening te maken.
Gooi maar weg je vintagevaccijn.
@ MistaRazista | 20-12-20 | 15:59
Het vaccin is gebaseerd op een stukje RNA dat een eiwit maakt dat cruciaal is voor het binnendringen van het virus. Als dat muteert is het virus gestopt met ziekmakend te zijn.
Weten we zeker dat het geen gemuteerd computer virus is?
Of is het zelfs een nieuw geïmplementeerd operating system? John weet vast meer.
ff off topic: Pieter en Renske zeggen in Buitenhof onomwonden dat het kabinet moet aftreden ivm toeslagenaffaire.
On topic: stop nu eens met besmetting te verwarren met positieve testresultaten!
Pieter en Renske kunnen blaten tot ze een ons wegen. Die hebben niets te vertellen verder.
De hele uitzending was prachtig
Nee dat zei Renske. Pieter zei dat dit niet weggaat.
Kunnen positief getesten dan ook weer zorgen voor andere positief getesten?
Goh. Gebedshuizen dicht mag niet maar de horeca en andere bedrijfstakken gaan compleet naar de klote. En natuurlijk hebben we nog onze 500 wekelijkse handophouders uit verre en vreemde landen die ook niet worden tegengehouden.
Wat een willekeur, wat een klotebeleid.
Ik hoorde Mark Rutte maandag roepen dat je zonder negatieve test het land niet meer in komt maar dat geldt natuurlijk niet voor zijn wekelijkse quotum handophouders. Befehl aus Brüssel!
Lockdowns, vliegvelden sluiten, verplichte mondkapjes, het maakt toch allemaal geen bal uit. Derhalve is het ook onzinnig om je er druk over te maken. Je kunt dan bang onder je bed kruipen en hopen dat alles snel voorbij gaat, of gewoon verder gaan met je leven en je zo min mogelijk proberen aan te trekken van die viruspaniek. Ik kies voor het laatste.
Ik probeer ook verder te gaan met mijn leven. Maar ja, het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt. Binnenkort verlies ik alweer mijn baan door deze zogenaamde cojonacrisis.
@VanBukkem | 20-12-20 | 16:08: in de poging de dood te voorkomen, wordt het leven de nek omgedraaid.
@VanBukkem | 20-12-20 | 16:08: Mensen die cojona zeggen, kunnen zelden een baan vasthouden.
@zwaaropdehand | 20-12-20 | 16:16:
Haha.
@zwaaropdehand | 20-12-20 | 16:16:
Twintig jaar voor dezelfde baas gewerkt. Totdat ik er klaar mee was en ontslag nam. En toen kwam cojona.
Ik zie hele grote groepen +30 man wielrenners gaan we daar ook nog wat aan doen , op de fiets, stop pauze met banaan, popo niet tezien
Misschien kun je ze aangeven op 0900TUIG. NSBer.
Gaan we wellicht eerst wat doen aan jouw belabberde manier van schrijven?
@Draak uit Brabant | 20-12-20 | 16:12: Worden er nog avondlessen Nederlands gegeven ?
@wood_zor | 20-12-20 | 16:01: ik zie die groepen heel de dag, het hele jaar door vaak zonder mondkapje, wat gebeurt er als ik een covidje mee krijg van die lui, o ja dan was het mijn schuld.
@likmegaties | 20-12-20 | 16:19: u is een wielrenner?
@Raar_maar_waar | 20-12-20 | 17:18: Nou, uit onderzoek door de KU Leuven / Technische hogeschool Eindhoven blijkt dat joggers een soort snot-kometen zijn die kontinu een hele zwerm aerosolen achter zich laten. Zeer irritant ook, die steeds voorbijzoevende hijgende en puffende joggers met hun rode zweethoofden en telefoons met klittenband om hun spastisch bewegende dinosaurus armpjes geplakt. Ga ergens anders rennen aub, in het park ofzo. Thx.
@Asteroid-B612 | 20-12-20 | 17:46:
Hahahahaha. Dikke lol voor de benaming Technische Hogeschool.
@omanders | 20-12-20 | 18:15: Ja weet ik veel hoe dat heet daar. Who gives a shit ?
Alles bij elkaar zullen maatregelen nog wel tot april/mei duren net als vorig jaar. Het is te hopen dat effecten van de feestdagen en nieuwe covid variant uit het VK meevallen.
2022 bedoel je.
Dus er wordt steeds meer getest. Mooi hoor. Ik ben er klaar mee.
@Piet Ben bang dat veel sufco's hier, dat helemaal niet door hebben.
Struisvogel Piet.
Op weg naar de 22 miljoen testuitslagen!!!!
Het mooie is dat het aantal positieve tests vooral iets zegt over het totaal aantal tests. 13.000 positieve tests betekent dus totaal 110.000 getesten.
Emeritus hoogleraar Pierre Capel legde begin november reeds in een zeer heldere instructievideo uit hoe het initiële coronavirus al muterende was tijdens de eerste golf en er inmiddels tientallen varianten zijn verdeeld over de wereld youtu.be/jrtREpqvRd4?t=115
Ik geloof het direct.
Pierre Capel. Ook al zo'n criticaster van het coronabeleid van Mark en Hugo. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom we Pierre nog nooit bij Ophef1 of Jinek aan tafel hebben zien zitten. Want wat Pierre zegt is niet goed voor de lieve kijkbuiskindertjes. Nee, als we een kritische noot op het kabinetsbeleid willen hebben dan nodigen we Femke Louise wel uit.
@VanBukkem | 20-12-20 | 16:03: Hij kraamt te veel onzin uit
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 16:10: Je bedoelt dat hij niet de juiste mening heeft?
Wat een dom geblaat.
Je hebt werkelijk geen idee waarom mensen zich moeten laten testen?
En dan iedereen met een snotneus (normaal voor de tijd van het jaar) naar een teststraat rennen. Dat krikt het aantal testen zo lekker op.
@Papa Jones | 20-12-20 | 15:55: waarom zou je je laten testen zonder klachten?
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:55: Als u zelf afhankelijk was van thuiszorg/verpleging etc zou u denk ik wel blij zijn als personeel zich laagdrempelig zou laten testen.
Struisvogeltje nummer zoveel. Dit fenomeen heeft vast een naam in de psychologie. Even zoeken...
@emwee | 20-12-20 | 15:57: Omdat je bij besmetting de eerste dagen nog geen klachten hebt? Kweenie.
Als meer mensen zich laten testen zonder dat ze klachten hebben en wellicht niet ziek, dan daalt juist het percentage positieve tests. In dat geval wordt het sprookje dus niet in stand gehouden, slimmerik. :) Dat mensen nog steeds denken dat het een sprookje is snap ik echt niet.
@Oet Zo is het. De hele economie plat, maar de ontwikkelaas van de test die n.b. in het OMT zitten, gaan rollend van de lach over de vloer. Zakken vulluh
@Herfsttijloos | 20-12-20 | 15:59: kans is dan aanwezig dat de test onterecht negatief uitkomt.
Mbt testen, mijn vader wou naar de huisarts en was weggestuurd omdat hij geen test had gedaan. Dat is dus hoe je onnodig test.
In zijn situatie: het rivm weigerde hem te testen omdat hij geen symptomen had. Na een boos telefoontje naar de docter mocht hij toch komen en is met een flut diahnose de straat op gezet. Dag erna ingestort en in het ziekenhuis opgenomen met covid waar hij nu vecht voor zijn leven. Dat hele test beleid is één grote shitshow!
Heeft het kabinet al 3000 IC plekken, tests, en contactonderzoek goed geregeld?
Zonee, stop met het pesten van de burger en DO YOUR FUCKING JOB!
Euh, euh..... euh....
Eens.... hoe kan het dat Geert Wilders de enige politicus die dit roept in de Tweede Kamer?
Daarom stem ik 17 maart op de PVV
@wolftour | 20-12-20 | 15:53: omdat de anderen weten dat het zoiets is als roepen dat we met warp 7 moeten reizen?
@wolftour | 20-12-20 | 15:53:
Meer mensen in de zorg is meer immigratie (waar komen ze anders vandaan) en dan als standpunt nemen dat immigratie moet stoppen. Was ik maar een tokkie en kon ik maar zo simpel denken.
@Epistulae_Morales | 20-12-20 | 15:55: hahaha, ja dat ja.
@Erikjan79 | 20-12-20 | 16:17: Een kwestie van niet meer uitbesteden. Maar die klimaatafdruk hè zo vervelend. Dan voelt het voor de huidige generatie dertigers toch fijner om nieuwkomers te importeren dan om zelf aan kinderen te beginnen.
Naar verluidt zijn in whisky gemarineerde lichamen beter bestand tegen covid.
Geen idee of dat klopt maar ik meld me hierbij aan voor de positieve controle groep mocht er nader onderzoek nodig zijn.
Er liggen weinig tot geen alcoholisten op de IC.
De wappies zijn zo te lezen al weer stomdronken. Een tijdelijk alcoholverbod zal ze goed doen.
Gulliver... soms schrijft u beschouwelijke reaguursels. Maar vaak zijn het platte verwijten. Jammer.
In een eerder topic waren ze nog krankzinnig. Wat is het nu, tijdelijk ontoerekeningsvatbaar, stupide, krankzinnig of borderline terroristen?
Dat verbod gaat er ook nog komen, En daarna een vleesverbod. Ook vette snacks gaan tot het verleden behoren. Alles om ons onder de knoet te houden. omdat macht zo lekker voelt. Wat zal jij daar dan gelukkig van worden.
@Glasgow Argus | 20-12-20 | 15:54: Lijkt of velen van 't padje af zijn Argus.
@Wachtmaar! | 20-12-20 | 15:54: Ze kunnen beter die gore wiet verbieden.
Ik hoop voor je dat je onder de kwetsbare risicogroep valt, want dan ben je snel aan de beurt voor de prikbeurt. Hopelijk ben je dan niet langer panisch voor dit virus en kun jij ook weer verder gaan met je leven.
@Wachtmaar! | 20-12-20 | 15:54: ik ben vegetariër, maar ik ga dan zeker een illegaal vleeshandeltje opzetten:
Stap 1: vlees verkopen aan watertandende carnivoren,. Dik cashen.
Stap 2: carnivoren als een NSB-er bij de smeris aanmelden en een kleine beloning vangen. Extra cash!
Stap 3: als een rijke luis chillen. Lekker asperges eten en wijn drinken.
Heeeeyyy hij is er weer. Wederom lekker inhoudelijk en onderbouwd! Chapeau!
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:57: Is al verboden, maar dan op z'n Nederlands. Beetje hetzelfde als met de 'maatregelen'.
Youp van't Hek heeft nu ook een wappiesong. Lekker corny voor de normy.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:57: Lol, dat zal hem leren!
Oh wacht...
Ik vind ze eigenlijk vaak erg vermakelijk. Hartje hartje Gulliver.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:57: Je ziet inderdaad het negatieve effect bij sommige reaguurders.
“Deze variant is al lang in Nederland”. Whahaha.. ja UITERAARD.. Hij KOMT uit Nederland.. en in Nederland kwam hij uit Denemarken..
Denemarken 17 november. Nederland, begin December, VK, midden december. Je kunt bijna een rechte lijn trekken van Londen, door Nederland naar die Deense nertsenfarm op Noord Jutland
Volgens mij zijn dat twee verschillende mutaties.
@ laatste foto, het zo eens tijd worden dat vele eens 1.5 meter afstand houden op de autobaan.
Ik houd altijd keurig anderhalve meter afstand op de snelweg/autobahn.
Een belachelijke foto: zo'n enorm bord op een verder zo goed als lege weg. Angst angst angst.
@VanBukkem | 20-12-20 | 15:54: \
Op je voorligger... ben jij dat iedere keer?
Beetje off topic, maar die hele Covid-crisis heeft wel gezorgd voor een duidelijke rechtse meerderheid in Nederland:
VVD: 34
PVV: 26
CDA: 19
FVD: 4
SGP: 4
JA21: 1
Code Oranje: 1
Bij elkaar 89 zetels. Dat is best veel. Zeker als je weet dat de eerste drie al voldoende (virtuele) zetels halen voor een rechtse coalitie en de grootste linkse partij (PvdA) niet verder komt dan een schamele 13 zetels.
Nou nog samenwerken
FVD 4? ja, ze zijn met vier personen maar wil niet zeggen dat ze ook vier zetels hebben hoor
VVD.. Rechts?
Waarom noemen mensen de VVD in godsnaam ook rechts? Rechts is voor minder overheid. Na tien jaar VVD kan ik makkelijk zeggen dat dat niet is gebeurd.
Jammer alleen dat PVV uit 1 idioot bestaat die niets kan behalve een persoonlijke vendetta tegen moslims en domme uitspraken doen die samenwerken onmogelijk maken
Sinds wanneer is de VVD weer rechts?
@wolftour | 20-12-20 | 15:56: Het is bijna verkiezingstijd. Vanaf april worden ze weer wat linkser.
@Epistulae_Morales | 20-12-20 | 15:53: Je vergeet voor het gemak de zeer welbespraakte, fatsoenlijke en intelligente nummer twee om je punt te kunnen maken?
@wolftour | 20-12-20 | 15:56: Of het CDA.
@Epistulae_Morales | 20-12-20 | 15:53: Ik heb ook een persoonlijke vendetta tegen moslims. Miljoenen mensen hebben die. En die willen niet samenwerken met lui die nog meer moslims willen. Blij van.
@zwaaropdehand | 20-12-20 | 16:08:
Of de PVV. Of is meer geld naar de zorg ineens een rechts standpunt?
Dat de VVD rechts was is zo lang geleden dat ik niets meer kan herinneren, en om met de woorden van de MP te spreken, ik heb er geen herinnering an
Lijkt me een mooi vooruitzicht......
Eelde helemaal blauw op Flightrader24.
En alleen in Noord-Nederland nog een lichtgekleurd gebied bij covid19.innouveau.com/#/
Oorzakelijk verband? Vragen, vragen, vragen.
Er is 35% meer getest. Het percentage dat positief test is zeer licht gestegen.
Maar nog steeds veel te hoog, dus er wordt veel te weinig getest
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 15:50:
Gek!
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 15:50: exact.. en het toont aan dat meer mensen zonder enige reden tot testen ( die ook niet mochten testen tot 1 december) het toch hadden.
Maatregelen zijn wel nodig, maar het begint nu wel steeds meer op groep te lijken... dat gaat tenminste de goede kant op.
O jee. 13.066 nieuwe ""besmettingen"". Je houdt je hart vast voor wat die debielen Mark en Hugo nou weer verzinnen. Een avondklok? Een verbod op de verkoop van alcoholische dranken na 1 uur 's middags? Sluiting van alle fietsenmakers? Iedereen verplicht een paarse puntmuts op in de supermarkt? We zijn aan de goden overgeleverd.
Ik denk een verbod op aanstekers en lucifers. Dan zijn ze ook van het rookprobleem af.
U was me voor. Verbod op knipogen en hinkelen. Kzie het nog gebeuren.
@Quib | 20-12-20 | 15:51:
Ja maar het is niet de bedoeling dat u stopt met roken. Want dat roken levert de roverheid toch weer een paar miljard euro op ieder jaar. Mede daarom ben ik gestopt met roken.
Het uiteindelijke doel is een ovindklok van 30 december tot 2 januari.. iets met vuurwerk, rellen en heeeeel veel gefrustreerde tokkies die een aanleiding zoeken
Verbod op zoute haring. De mond gaat te ver open bij het geheel inslikken.
@VanBukkem | 20-12-20 | 15:56: jij bent gestopt met roken om de overheid een loer te draaien. Juist.....
@Piet Karbiet | 20-12-20 | 15:52: Niet onrealistisch, we hebben (wel om een andere reden) een stoepkrijtverbod gehad in diverse gemeenten in Nederland...
Zo ziet de wereld er dus uit als de mensheid is uitgestorven. Lege vliegtuigen van Londen naar Amsterdam. Nou wen er alvast maar aan.
Want die vliegen zonder piloot of zoiets.
Weet u. Ik heb best een dikke huid gekregen de laatste jaren op geen stijl.
Maar uw plempsel laat me huilen.
In Denemarken is ook al minimaal 1 mutatie bekend.
Zal het vaccin wel lekker gaan helpen.
Da's ook lucratief, elk jaar een nieuwe shot.
@haddem | 20-12-20 | 15:46: Volgens mij ieder jaar twee. Als je nog geen aandelen Big Pharma hebt wordt het hoog tijd.
Goed zo, ze testen meer.
De lang verwachte mutatie is gearriveerd nog voor de oorsprong van de alfa van het originele virus is gevonden.
Mijns inziens is de grootste ethische kwestie bij deze crisis het volgende:
Vinden wij het ok dat onze regeringen volledig sturen op basis van selectieve wetenschappelijke conclusies wetende dat de wetenschap een verdeelde wereld is en in feite een race is tegen een immer veranderende wereld door de natuur en dus ook de mens.
Je geeft het antwoord zelf al?
Intussen mooie strijd in de modder tussen vd poel, van aert en pidcock. Het leven gaat immers gelukkig door.
Het vervelende is dat het me allemaal niet zoveel meer kan schelen. Van Wordfeud naar GeenStijl naar Teletekst en weer terug.
Ik ben nooit echt een fuifnummer geweest, maar vóór maart 2020 had het leven wel wat meer sjeu.
@zwaaropdehand | 20-12-20 | 15:49: je klinkt war, hoe zal ik het zeggen, zwaaropdehand. Het kan allemaal beter maar we kloten gewoon wat aan. Volgens mij is dat het leven. Dak boven het hoofd, eten en af en toe een borrel.
De oplopende ongehoorzaamheid gaat leiden tot verlenging van de lockdown.
Precies. Hoe simpel kun je het maken voor de "mensuh"?
zoals ze in Oeffelt zeggen: "Wie niet luustern wil, mot moar vuulen"
Gewoon nog even een avondklokje er overheen.
ps.... ik heb mijn reis afgezegd. A.Hazes opzetten doet*
Een aantal wappies is hardnekkig inderdaad. Als dat geen avondklok wordt...
Kunnen ze die tijd mooi gebruiken om de zorg weer structureel op te schalen en al dat wegbezuinigde zorgpersoneel terug te halen. Dat duurt even, daar zijn ze namelijk al mee begonnen in maart, oh wacht...
Waarop loopt zo'n ongehoorzaamheid? Op een aanname?
Of de nieuwe corona variant uit het VK
@horsteknots | 20-12-20 | 15:43: Sommigen reizen nog .
Alsof het hun laatste dag is .
@Papa Jones | 20-12-20 | 15:44:
Uit het feit dat u 'pappies' zegt, concludeer ik dat u ook maar anderen napraat en er zelf geen kennis hebt. Die lockdown gaan wij sowieso niet meer vanaf komen. Mensen die al geen leven hadden willen graag dat er ook nog een avondklok komt. Genieten he.
Of misschien leidt oplopende ongehoorzaamheid tot het inzicht dat lockdowns zinloos zijn. Laten we daarop hopen.
@Wachtmaar! | 20-12-20 | 15:51: Ik zei 'wappies'. Geen 'pappies'.
Bij 'wappie' weet je direct wat er bedoeld wordt.
youtu.be/vsQaOhdZd70
“we weten alles beter” heeft vandaag alle tijd in de burelen.
"We weten alles beter" zijn met kerstreces
Brexit dan mag je dit verwachten want mag niet van Brussel.
Brussel doet dan ook niet aan tea party's terwijl de Brexit best wel een feestje is.
Hoeveel testen zijn er afgenomen? Opmerkelijk dat het aantal mensen in het ziekenhuis en IC niet dramatisch stijgen..........
Kwestie van een week of drie
@Beste_Landgenoten | 20-12-20 | 15:45: Alweer?
@Beste_Landgenoten | 20-12-20 | 15:45: En hoeveel weken horen we dat nu al?
Ziekenhuisopnamen verdubbelen ook elke 2 weken
Ik heb het je in september ook voorspeld. Het kwam exact uit.
@Beste_Landgenoten | 20-12-20 | 15:45: al meer dan een maand een licht daling in de sterfgevallen. Het enige wat enorm stijgt is het aantal afgenomen testen
Er liggen al te veel mensen in het ziekenhuis met covid. Dat aantal moet omlaag. Het belemmert de reguliere zorg en operaties.
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 15:48: Maar het aantal mensen wat in het ziekenhuis/op de IC ligt bij lange na niet. En dat zijn de enige zinvolle cijfers.
@Mbovenka | 20-12-20 | 15:53: we kunnen inderdaad eea op z'n beloop laten en wachten tot we 1000 covid patienten op de IC hebben ipv de 500 nu. Zal het aantal uitgestelde behandelingen (nu al >1 miljoen) alleen maar doen toenemen.
Overleden - 32 ... Boel gedoe voor een paar doden waarvan de meesten al op het randje lagen.
400 overlijdens per dag is het normale aantal voor ons land.
Boel gedoe om >1 miljoen uitgestelde behandelingen, zolang het u maar niet treft
Dat roep ik al een tijd.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:44: Het CBS registreerde de afgelopen twaalf weken bijna 5.300 doden meer dan normaal. Die oversterfte komt vrijwel geheel voor rekening van Covid-19.
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 15:47:
Tekorten in de zorg zijn het resultaat van het jarenlange beleid van de overheid die erop gericht is om de zorg uit te kleden.
@zwaaropdehand | 20-12-20 | 15:54: En degenen die geen behandeling konden krijgen omdat de 'gewone' zorg grof is afgeschaald, maar daar hebben we (en het CBS) het maar niet over.
@cheops | 20-12-20 | 15:56: Duitsland heeft veel meer IC capaciteit maar neemt vergelijkbare maatregelen als NL.
@cheops | 20-12-20 | 15:56:
-
en bovenal: te decentraliseren/verleggen naar lagere bestuursechelons.
Tweeëndertig. En dat is inclusief Sinterklaas.
Zolang er geen index is tussen het aantal testen en het aantal daaruit geconstateerde besmettingen zijn het nietszeggende cijfers.
Gelukkig wordt ook gekeken naar de ziekenhuisbezetting. Die stijgt nog altijd.
Is toch eenvoudig te vinden, bv rivm website of in het NRC hebben grafiekjes gestaan. ~15% positieve testen afgelopen 2 weken dus er wordt veel te weinig getest
@Papa Jones | 20-12-20 | 15:34: geen onzin verkopen 17december 218 nu 213
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
@Diederik_Ezel | 20-12-20 | 15:35:
Gek!
Precies wat je zegt! Die informatie is wel beschikbaar, maar de media vinden 't belangrijker om de absolute aantallen besmettingen te noemen. Die stijgen namelijk en dan kunnen de schapen weer schrikken. De absolute aantallen tests stijgen zo goed als net zo hard mee, waardoor 't besmettingspercentage ongeveer gelijk blijft en op dit moment zelfs een heel stuk lager is dan in oktober.
Der Schnitzeljäger
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Het is nog steeds 12%, een constante alzo.
Mooi, die laatste foto plus tekst van de popo. Veelzeggend ook, dit land in een notendop.
'De tijd van waarschuwen is voorbij.' Echt joh, nu al na pas ruim 9 maanden?
'Controles gaan door.'
No shit Sherlock! En de huiveringwekkende 95,- boetes ook...?
Tijd om alle maatregelen 4 weken af te schaffen en te zien of t dan echt erger of minder erg wordt.
Tot nu toe lult iedereen hypothetisch en theoretische paniek berekeningen, maarrrr 1.5 m afstand, alles op slot, mondkapjes en thuiswerken hebben geen soelaas geboden.
Ik durf er wel wat op te zetten dat het aantal besmettingen toeneemt, aantal zieken en doden statistisch enorm afneemt en we na 4 weken mogen beseffen dat alles voor niets was.
Ach ja
Wappie of geen wappie als niks echt goed werkt... dan is er niks echt aan de hand.
Niets werkt, dus er is geen probleem. Vreemde redenering.
Ok. En wat is Uw oplossing als blijkt dat na 4 weken de schijt de ventilator heeft laten vastlopen?
Hoezo is dat vreemd?
Kom met iets beters zou ik zeggen, want als je t mij vraagt zijn er de meest absurde "maatregelen" uitgevoerd met nul resultaat.
Dan kan je zeggen "we hebben de oplossing niet" maar laat ik t zo.
Als je niet kan blussen met water dan pak je schuim en stop je met t water.
Ofwell, als maatregelen geen zin hebben waarom een schepje er bovenop?
Ik ben niet van gisteren maar ik snap t niet.
Enige wat ik kan bedenken is dat de mensen die "besmet" zijn en mensen in t ziekenhuis zich zelf, direct of indirect, niet aan de regels hebben gehouden, maar die vinger mag je niet wijzen.
@Lorejas
Zoals onze overheid het ook aanpakt.
Dat zien we dan wel.
En wat nou als t wel werkt
Of is er geen ruimte meer in uw beleving dat dit mogelijk is?
@BoerBob | 20-12-20 | 15:43: Uw laatste alinea is spot on.
Dat vroeg ik niet. Mijn beleving is prima. Ik vroeg wat als je plan niet werkt en het een grote kuchende IC toeloop wordt? Dat zien we dan wel? Lulantwoord zeg.
"Als niks echt goed werkt dan is er niks echt aan de hand..."
Past mooi op een tegeltje deze.
Ja Lorejas.
Zelfde vraag
Zelfde antwoord
Dat zien we dan wel weer
Tot nu toe heeft geen enkele maatregel gezorgd voor significante verbeteringen. Sterker nog, alles loopt alleen maar op - of het moet in elk geval zo over komen dan.
Ondertussen vliegt het argument " jaaaaa maar als we niks deden dan pas was het echt erg" niet meer.
Hoe weet men dat ? Tot nu toe is er geen enkel bewijs dat maatregelen helpen. Dus dan is niks doen misschien nog wel beter.
En oja gezond verstand natuurlijk.
Iemand is sowieso een aso als die snotkopperig op zn werk-bezoek verschijnt. Dat was in 2019 ook al zo maar toen was het niet "strafbaar" en stuurde je werkgever een knokploeg naar je als je je daarvoor ziek melde.
Doe maar is 4 weken niks.
Ik denk dat je verrast zal zijn
Pfff.
Om over lulantwoorden te hebben.
Wat teleurstellend. Met alle respect. Veel "pro" covidjes slaan dicht in een discussie.
Geen idee hoezo, het is toch prima om elkaar scherp te houden?
T gaat altijd tzelde.
Eerst confronteren, dan zeiken en een verklaring willen en daarna niet meer thuis geven.
Misschien komt t door de hypnose-brainwash van 'fieten', die een beetje tunnelvisie aanwakkert. Geeft niks hoor, komt ook weer goed.
Maar doe mij een lol en comment lekker niet, als de inhoud je niet bevalt. Zonde van ieders energie.
Scholen dicht, Check. Grenzen dicht. Loopt (jammer van de wekelijkse 500 besmette miele-eisers). Kerken dicht. Hmmmm. Hier valt nog een wereld te winnen.
Maar gelukkig hebben we verplicht allemaal een mondkapje op, dat zal het virus lerenant daarvoor hadden we 4000 besmettingen per dag en nu 3 x zo veel. Dus het virsu moet nu veel harder werken en dat is zijn eigen schuld. Dat hebben Mark en Higo toch maar mooi voor u geregeld, nukubu.
Als alle gebieden rood kleuren op de kaart van Holland, waarom moeten we dan nog bewegingen beperken? Ik vraag dit voor mezelf!
Kan nog naar zwart gaan
Als er toch al heel veel mensen uit de bocht vliegen, waarom moet we dan nog onze snelheid matigen?
Inderdaad, de enige oplossing, net als bij alle griepvarianten, is groepsimmuniteit.
vaccineren helpt niet, wegens mutaties.
Voor veel mensen komt het als een verassing, maar oude mensen gaan sneller dood.
Ook bij covid. De gemiddelde leeftijd bij overlijden is 81.
Dat heeft een reden.
Positief getesten moeten we volgens de WHO ook niet al te serieus nemen.
Is inderdaad uitgebreid in het nieuws geweest.......... euuhhh, ooh nee toch niet.
Heb ik ook gelezen, dit is wat de vrije media al vanaf juni roept en natuurlijk werd dit afgedaan als een complot, de zoveelste bewering uit de alternatieve hoek die uitkomt
Ik word schijtziek van al die wappies die zeggen dat je toch ergens dood aan moet gaan, of dat het vooral bejaarden treft, of dat griep ook dodelijk kan zijn.
Toevallig vandaag gesproken ( op afstand ) met een gast van een jaar of 45 die op de intensive care gelegen heeft en er permanente longbeschadiging aan heeft overgehouden. Hij nam het eerst ook niet serieus. Vertelde dat hij lang niet de enige was van zijn leeftijd die op de i.c. lag.
Je moet toch ergens dood aan gaan, zéker als je oud bent de griep je in 2018 niet gepakt heeft.
Wel goed dat je er even bij zet dat je op afstand gesproken hebt. We zouden maar zo van je denken dat je naakt tegen hem aan lag.
Ik moet ook peopen. Maar dat is meer van het eerste normale voedsel dat ik sinds 9 dagen gegeten heb. Prei ovenschotel met hackfleish en een kippepoot. Heerlijk, mijn binnenkant doet weer normaal mee! Houzee!
Lekker vaag .. een jaar of 45 ... gebaseerd op ? Hij had dus net zo goed 60 kunnen zijn.
@grapo | 20-12-20 | 15:33: Heerlijk nieuws.
@zwaaropdehand | 20-12-20 | 15:40: Jazeker. Ik ben een tevreden mens nu weer. Straks maar eens en Irish Coffee proberen. Kijken hoe dat bevalt.
@cheops | 20-12-20 | 15:39: Gebaseerd op zijn leeftijd.
Hoezo spreek je met onbekenden? Lekker aan de socialise?
Werken goed, die mondkapjes...
Na 3 weken die smoelmaskers gaan de cijfers alleen maar naar boven i.p.v. naar beneden, volstrekt nutteloos dus maar dat was van tevoren al bekend.
Jep. 3 weken na invoering. 3 x zoveel besmettingen. Ben benieuwd of dit zo door gaat, dan zitten we einde van het jaar op 20k besmettingen per dag dankzij de mondkapjes van Hugo.
Komt omdat de domme zeloten waar dit land voor een te groot deel uit bestaat denken dat andere maatregelen dan niet meer of een stuk minder nodig zijn.
Die kapjes voorkomen niet alles, mee eens. Maar ze verergeren het in principe ook niet. Het gedrag van het kneuzendeel van dit land wel.
@JdV030 | 20-12-20 | 15:34: tja, je zuigt je eigen uitgeblazen aerosolen weer op met zo'n kapje.
Is ook maar goed dat de horeca dicht is... Nu gaat iedereen lekker pilsen en feesten bij en met elkaar zonder enige vorm van maatregelen. Prima geregeld door dit prutskabinet.
Werden mensen die vroeger in het verzet zaten gekkies genoemd? Ik vraag dit voor mijn overbuurman.
Die waren niet populair in de mainstream media.
Klopt, alle verzetshelden werden door het civiele Duitse bestuur onder Arthur Seyss-Inquart weggezet als verzetswappies.
Wie er in het verzet zaten werd angstvallig stil gehouden want loslippigheid kon die mensen het leven kosten. Verraders slapen nooit, ook in deze tijd niet.
Want Rutte & Co zijn de bezetters van dit land?
Er rijden weer treinen naar t Oosten?
Zeg maar tegen die Überbuurman dat ie niet van die rare vragen moet stellen.
Oh, the wind, the wind is blowing
Through the graves the wind is blowing
Freedom soon will come
Then we'll come from the shadows
Dat waren altijd maar enkele lieden. Heb hier een mooi boekje met namen van mensen die voor en na dolle dinsdag bij het verzet zaten en diegene die na het einde van ww2 bij het verzet zaten. Smullen want dit is een klein dorp. Mijn opa leverde persoonsbewijzen aan het verzet maar vond niet dat hij bij het verzet hoorde.
Vlak voordat het kantelde wel nog.
@Herfsttijloos | 20-12-20 | 15:30: Bron: Leonard Cohen
Na de oorlog hadden Jan en alleman in het verzet gezeten, regelden ze een lintje en liepen daar mee te pronken. De echte helden waren dood of zeiden niks en pakten hun leven weer op.....
Als je niet in het communistische verzet zat wel ja.
@onfray | 20-12-20 | 15:33:
Doe dan de link in plaats van de schoolmeester uithangen.
@Blonde Nel | 20-12-20 | 15:33:
twitter.com/anderetijden/status/94278...
Het duurde tot 1978 voordat hij over de oorlog kon praten.....
Nee dat waren de nsb’ers, er zijn inderdaad overeenkomsten met de wappies, heulen met een vijandige binnendringer
Monuta reclame. Geen verzekeringen voor ten dode opgeschreven luchtvaartmaatschappijen
Jeetje, al bijna 600 ic bezettingen. De lockdown komt niks te vroeg, we kruipen door het oog van de naald.
Waarom....? Waarom zo sarcastisch....?
Zoals iemand alhier eerder opmerkte; daar hebben we toch die krengen voor gebouwd? Met heul veel belastinggeld.
@*101# | 20-12-20 | 15:27: ik weet het. Ik ben enorm aan het verzuren na 10 maanden thuiswerken. Dit alles staat haaks op mijn levens principes, ik wil niet binnen in eenzaamheid oud worden. Ik wil met volle teugen er op los leven, dan maar wat minder lang. Maar ja, de meerderheid hè. De meerderheid.
@Piet Karbiet | 20-12-20 | 15:28: En een hospitaalschip met 600 bedden plus bijbehorend personeel is geweigerd door de zorgverzekeraars. Onthouden!
@opblaasschaap | 20-12-20 | 15:31: Ik leef met u mee. Ik ben zelf nog jong maar ik gun het alle oudere mensen om het beste van hun oude dag te maken. Het is deprimerend dat alle ouderen nu opgehokt worden en amper hun naasten nog kunnen zien. Menig ouderen sterven nu zonder ook maar afscheid te hebben genomen van hun geliefden.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:36: Doe ik!
Laten we eens ophouden met angst zaaien over ''nieuwe pandemieën'' en ''virusmutaties''. Willen we ons hele leven in angst doorbrengen voor ''eventuele besmettingen''? Corona is here to stay, moge dat duidelijk zijn. Griep bestaat ook, nu wil ik niet beweren dat corona een griepje is maar onthoud dat griep ook voor ouderen en zwakkeren dodelijk kan zijn. We moeten er mee leren leven.
De dood is helaas ook een deel van het leven. Niemand heeft het eeuwige leven. Moeten we ook niet meer gaan autorijden omdat er ''kans is op een ongeluk''? Als we dit vanuit een ethisch standpunt bekijken is het ook belachelijk dat we alle ouderen weg laten kwijnen in isolatie. Menig bejaarde brengt liever zijn of haar laatste tijd op aarde door met geliefden in plaats van alleen in isolatie zodat ze een jaar langer kunnen leven.
Stop deze waanzin.
Stop de waanzinnige opmerkingen en stompzinnige opmerkingen van JohnMarston1907
Yes!! Dit!!
@*101# | 20-12-20 | 15:28: Wat zijn uw argumenten tegen mijn stelling? U zit, net zoals veel coronamietjes in een schuilkelder?
Nou ik ben ook bejaard maar moet nog 7 jaar werken door deze K** regering en heb een zwakke gezondheid en een invalide vrouw thuis waar ik mantelzorger voor ben. Om het cynisch te stellen, hoe moet ik het voor elkaar krijgen om nog 7 jaar door te werken nadat een klootviool die het allemaal geen reet uitmaakt me besmet heeft en ik het loodje leg.
Iets minder cynisch, zorgt u als u uitgefeest bent voor mijn gehandicapte vrouw als ik er niet meer ben?
Want de staat doet het namelijk niet.
Ik hoop dat u goed bent in strijken, wassen, luiers verschonen, po stoelen legen, en de rest van wat er bij komt kijken.
O ja, ik werk fulltime, al 46 jaar lang en heb verdomme sinds begin maart geen dag thuis kunnen werken omdat feestende mensjes te debiel zijn om de basics van werken op afstand te begrijpen. Nee ik wil geen jaar langer leven, maar wel zolang dat ik er voor kan zorgen dat zij mijn lief ook nog wat geluk kent.
@*101# | 20-12-20 | 15:28: Mensen die opmerkingen plaatsen waarmee u het niet eens bent de mond willen snoeren. Ik weet nog wel een paar landen waar u veel beter op uw plaats zou zijn.
Wat een stompzinnige tegel.
Corona-patiënt hapt naar adem, belt de dokter. Kunt u alstublieft komen? Een ambulance sturen?
Dokter: Nee hoor blijf maar lekker thuis, dat doe ik ook, doodgaan hoort bij het leven volgens JohnMarston1907.
@Zapata10 | 20-12-20 | 15:38: Waar leest u dat hij aan het feesten is?! Of dat goedkeurt?
@Zapata10 | 20-12-20 | 15:38: veel sterkte de komende tijd.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:38:
Ach Lupus, respectabele leeftijd en dan nog achter opruiende retoriek aanhollen die niets bewijst maar dit wel eist van anderen? Kom op.
@Lupuslupus | 20-12-20 | 15:39: Ach kom nu toch, ze willen vrijheid, shoppen, sporten, feesten, naar de kroeg, op vakantie. De gemiddelde hedonist. Leegte opvullen met pleziertjes want je leeft maar 1 keer.
Zoals u vraagt heb ik wel een argument brengen uw stelling, een argument dat al te pas en te onpas is verkondigd dus niet nieuw zou moeten zijn.
En dat is dat de zorgcapaciteit te klein is. Niet dat er nu opeens het halve land sterft aan Corona, maar de ziekenhuizen kunnen het niet aan. En ook andere ingrepen van levensbelang komen daardoor in gevaar.
Is dat het waard? De vraag stellen is hem beantwoorden...
@Zapata10 | 20-12-20 | 15:41: Je bent al lang een favoriet van mij, nu voor altijd. Held.
Ze hebben geen idee, die leeghoofden.
@Zapata10 | 20-12-20 | 15:41:
Dat laatste is wel waar...
Maar goed, ik hoop dat 2021 een beter jaar voor u wordt...
Die Levi zie je ook heel veel op tv. Column in Het Parool. Is hij een part-time directeurtje aldaar? Er is daar zeker geen tekort aan zusters.
En z’n eigen jeansmerk.
Als de PvdA mag aansluiten bij de VVD: toekomstige min. Van Volksgezondheid?
debataafschecourant.wordpress.com/202...
Schending Code van Neurenberg betekent de terugkeer naar de methode Mengele
Wappie (ja sorry hoor)
@Fopdoek | 20-12-20 | 15:23: veel bewijsvoering ook. Van veel internationaal erkende bronnen. Facebook is er niks bij.
Je zult maar voor de grap zo’n absurdistisch stuk schrijven en mensen voeren het overal op als bron.
En er blijven wel asielzoekers instromen?
Nu begrijp ik waarom Groen Links bij de vorige kabinetsonderhandelingen afhaakte.
Ze konden het niet eens worden over de omvang van de asielinstroom; de VVD wilde er veel te veel.
Toen was de maat bij Jesse vol.
Ach ja, een lockdown, je gaat of all the way en sluit alles of je doet het niet. Stop met onzinnige dingen zoals de ''intelligente lockdown''. En dat soort bullshit. Ook grappig dat de asielinstroom nooit is gestopt.
@JohnMarston1907 | 20-12-20 | 15:25:
En veel Henk en Ingrids bivakkeren inmiddels voor een paar weken op de Canarische Eilanden, is noodzakelijk zeggen ze omdat ze er nou eenmaal aan toe zijn.
Miskleun van jewelste wederom van Rutte en Co. Een lockdown is een lockdown, daarbij hoort gewoon dat niemand het land meer in- en uitgaat. Niet bij dit kabinet, iedereen loopt, rijdt of vliegt vrolijk Nederland in.
Dat gaat de goede kant op.
Klein piekje nog.
Het gaat alles behalve de goede kant op.
Eens een sadist, altijd een sadist. So what.
REAGEER OOK