Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reinier van Dantzig, wat ben je toch een d1ld0

En jij ook, Halsema

Social

Echt hoor, je hebt D66'ers en je hebt Reinier 'vijf zuilen van de islam' van Dantzig. Wat een slappe paling in een plastic zak. "Als een grote muur met de samenleving om deze docent heen moeten gaan staan." Je hoort het 'm ook gewoon zeggen. Als D66 Amsterdam de eerste steen van een salafistische moskee mag leggen, dan zouden ze het doen. Er kantelt hier helemaal NIETS bij de vervelendste D van het land, want het enige waar Rendier de Kastmoslim goed in is, is het meehuilen met de wolven. Weet je wat je eens moet doen, Van Dantzig? In dit fijne land van ultieme vrijheden, zoals de vrijheid van meningsuiting, die spotprenten van de profeet eens lekker op de website van D66 Amsterdam mikken. Gewoon, omdat het kan en mag in Nederland. Júíst jullie moeten het doen, omdat jullie van die progressieve knakkers zijn. Voor gelijke behandeling van mannen en vrouwen enzo. Niet dat vrouwen door andere ingangen naar binnen moeten. Opkomen voor de rechten van LHBTI'ers, en niet zoals je eigen zuster Yassmine el Ksaihi roepen dat homoseksualiteit een zonde is. Voor vrouwen die gewoon zelf mogen bepalen welke kleren ze dragen. Voor de vrijheid van meningsuiting. Echt geweldig dat D66 spotprenten over Mohammed op de website gaat plaatsen, heel dapper, we doen wel een linkje als het zover is.

Nee, dan liever die tekenheld van ons

Social

Reaguursels

Inloggen

D(e nagel aan onze doodskist)66

piet7003 | 05-11-20 | 11:13

Altijd dat gelul over een kleine groep extremisten. 100.000 handtekeningen om beledigen van hun profeet strafbaar te maken. Honderdduizend meneer. Zij scheppen een gigantische bodem voor de kleine groep die wel geweld wilt gebruiken.

omwenteling | 05-11-20 | 09:48 | 2

Met andere woorden zij vinden dat Franse leraar iets strafbaars deed. Deze mensen zijn dus deel van onze maatschappij.

WieboWW | 05-11-20 | 11:13

Ach ja ze organiseren maar weer een holocaust cartoon wedstrijd die moslims met beledigingsfobie. Ik zit er helemaal niet mee. Allah is lam.

Simon_GS | 05-11-20 | 08:48

Te dom om te poepen ze bedreigen een docent om een cartoon van een JIHADIST. Zo een die ook hun kop eraf hakt als een vrouw les volgt. Hilarisch als het niet zo triest was.

ikdenkwat | 05-11-20 | 08:46

Heb laatst wat bladzijden uit de koran geprint. Al het toiletpapier was namelijk gehamsterd.

Ikblijfnietstil | 05-11-20 | 08:44 | 1

Ik draaide er vroeger sjekkies van. Brandt prima dat papier

PikinhetBlik | 05-11-20 | 08:53

Drie artikelen van Mosterd achter elkaar en dan komt ie met "Rendier de Kastmoslim" op de proppen. Dat moet beter kunnen.

wilmeister00 | 05-11-20 | 08:36

Tegen het beledigen van mo, *ahum*.. eruit gooien die gasten. Ga maar naar je thuisland. Ze horen NIET thuis in Nederland + Europa. Alles wat wij hebben opgebouwd willen ze afschaffen. Tsss.

Thoth | 05-11-20 | 08:28

Vragen (politie en politici m/v leest u mee?)

- zijn de leerlingen die van deze spotprent (Die al 5 jaar lang in die klas hing) een foto maakten, op sociale media plaatsten met het doel om tot haat en agressie en bedreigingen op te roepen al van school gestuurd?
- Zijn de leerlingen die gevolg gaven aan die oproep, en meededen met de bedreigingen, al van school gestuurd?
- Zijn tegen bovengenoemde leerlingen al aangiften opgenomen?
- Zijn er al leerlingen, ouders en anderen die aan de dreigementen medewerking of gelegenheid gaven, gearresteerd en vastgezet?
- is de politiek / overheid bereid om van alle bovengenoemden personen, die in Nederland met een verblijfstitel verblijven, bereid deze verblijfstitel in te trekken en ze heen te zenden (lees: uitzetten, of deporteren zoals Beste_Landgenoten dat liever noemt) nu deze personen hebben bewezen een gevaar voor de veiligheid in Nederland te zijn?
- Is u bereid eventuele minderjarige daders die samen met hun ouders gevolg gaven aan deze oproep, uit huis te laten plaatsen en hun ouders uit de ouderlijke macht te laten zetten nu is bewezen dat opvoeding van die ouders schadelijk voor de kinderen is geweest?
- is het OM bereid om een gebieds- en contactverbod op te leggen aan alle bedreigers?
- Gaar de politie/OM/AIVD alle bedreigers onderzoeken op banden met terrorisme (lijkt mij het minste dat jullie kunnen doen)
- is er bekend naar welke moskees de bedreigers gaan? Zijn die moskees onderzocht op hun radicaliserende invloed op de bedreigers van de docent? ?
- Is er bereidheid om bovengenoemde moskees te sluiten? En om de imams daarvan uit te zetten?
Is de politiek bereid in te zien dat Aboutaleb geen bruggenbouwer is, maar tijdens zijn bewind niets heeft gedaan aan de groep moslims waar deze bedreigers uit komen.

Korter: wat hadden jullie nou eigenlijk verwacht van deze bedreigers: extremistische fundamentalistische moslims, uit een stad met een salafistische burgemeester die uit solidariteit met deze bedreigers en mede-geloofsgenoten niet bereid is om de noodzakelijke maatregelen te nemen?

Aub, ik kom uit 010. Ik ken de stad. Ik ken de burgemeester ook.
Laat dit niet over aan Aboutaleb, want dan gebeurt er niks. Laat u niet de les lezen door links, die niet op wil komen voor veiligheid.

Het onderwijs in NL is niet ondergeschikt aan de islam. Sha'ria, mag er ook niet ondergeschikt aan zijn (anders is er ook geen vrijheid van onderwijs meer!!), mag nooit worden onderworpen aan islamitische wetten. Zeker nu niet. En al helemaal niet om een cartoon van minstens 5 jaar oud!

Het onderwijs moet een vrijplaats blijven voor iedereen, waar -zonder beperkingen of verboden - alles kan worden besproken en getoond, waar iedereen in vrijheid zijn/haar geest kan vormen en ontwikkelen.

(Vragen toevoegen? Plempt ze hieronder)

gaffelbaard | 05-11-20 | 08:02 | 5

Geen vragen, alleen maar "hear hear!"

MickeyGouda | 05-11-20 | 08:15

@CalamityJane | 05-11-20 | 08:15:
Ik deel je mening, de constatering bedoel ik. Maar die vragen zijn toch echt nodig!
En de politiek MOET ze gaan stellen!

Zij zijn onze volksvertegenwoordigers. Het is hun taak, het is hun werk om zulke vragen te stellen.

Ook in de politiek is het aan kantelen. Gelukkig.

Ik zie dat politici het soort vragen die ik stelde, heel langzaam steeds vaker en steeds makkelijker ook durven te vragen in de TK.

Jarenlang was het een taboe om sommige onderwerpen te kunnen bespreken in de TK, of er vragen over te stellen.

Nu er in de EU, en in NL, meerdere aanslagen en ontelbare doden zijn gevallen, en meerdere mensen vermoord zijn vanwege (vermeende) blasfemie of alleen maar het behoren tot een andere religie (priesters in FR en IT bijv) ... Nu pas durven ze in TK meer en meer de vragen te stellen die tientallen jaren lang taboe waren.

Ik heb nog hoop, CalamityJane.

gaffelbaard | 05-11-20 | 08:45

De vragen zijn terecht, de antwoorden helaas bekend...

Jafco | 05-11-20 | 08:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je als gelovige van een haatreligie niet tegen de democratie kan .... dan rot je gewoon op .... en dat is MIJN mening.
#democratie #geenplaatsvoorhaatreligies

FapMaster | 05-11-20 | 07:46 | 2

Er is een verschil tussen niet tegen democratie KUNNEN, en geen democratie WILLEN.

De ondertekenaars, alle 100.000+ WILLEN geen democratie. Zij verwerpen de democratie. En onze wetten. Zij willen Sha'ria, zij willen geen democratie.

Alle 100.000+ ondertekenaars zijn ondemocratisch, vijanden van de democratie en (potentieel) een niet onwaarschijnlijk gevaar voor de veiligheid in Nederland.

gaffelbaard | 05-11-20 | 08:07

Nederland anno 2020: een docent moet onderduiken vanwege een spotprent. Zijn bedreigers? Het begint met een paar islamitische schoolmeisjes die hem hebben gerapporteerd bij hun achterban. Wacht even, zijn dat die meisjes "die zo graag mee willen in onze samenleving"?! Weer een stukje wensdenken ontkracht. Gaan we het probleem nu dan eindelijk benoemen en gericht aanpakken?

MickeyGouda | 05-11-20 | 07:41 | 8

@gaffelbaard | 05-11-20 | 08:10: Dat komt omdat we te naïef zijn en uitgaan van het goede in de mens. Het kwaad bestaat echter wel degelijk en wel voor onze neus.

wilmeister00 | 05-11-20 | 08:39

Nog dit. Wij zijn ook zeer goed terechtgekomen. Het kostte wat maar het leverde veel op.

CalamityJane | 05-11-20 | 08:39

@CalamityJane | 05-11-20 | 08:39:

Ik kan me alleen maar voorstellen wat jouw man zo links en rechts allemaal voorbij heeft zien komen en hoe frustrerend die gedoog- en zwijgcultuur is voor iemand die zijn werk serieus neemt. Heel frustrerend, dat de goeien moeten buigen of - in zijn geval - kunnen barsten. Opdat hij dit weet: er zijn nog mensen die wel veel waardering en respect hebben voor het ambt.

MickeyGouda | 05-11-20 | 08:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Hebben we al een woord voor de 'ziekelijke drang anders denkenden en handelenden moedwillig te beledigen' (en kom niet aan met het woord 'vrijheid' etc.).

Krijg de hik maar met je beledigen. Discussie prima, maar wat een ellende heeft dit 'recht' al opgeleverd. Succes er mee.

ChipsNootjesBier | 05-11-20 | 07:35 | 4

Discussie prima, maar wat een ellende heeft dit 'recht' al opgeleverd. 

Victim-blaming = ziekelijk.

En dat is wat jij doet. Slachtoffers de schuld geven. Deze 'ellende' is er niet omdat wij VVMU hebben.
De ze 'ellende' is er omdat er islamieten bestaan, die alle niet-islamieten en alles dat volgens hen voor de niet-islamieten symbool staat, vanuit het diepste van hun ziel intens haten.

De VVMU is niet fout.
Het is dankzij diezelfde VVMU dat deze mensen in vrijheid hun haatreligie mogen belijden, en uitdragen. Maar, wat ze niet mogen is hun religie misbruiken om de rechten van anderen (vvmu) te onderwerpen aan sharia/islamitische wetten en te laten verbieden.

Het is glijdende schaal snap u?
Het begint met cartoons. Het volgende is: in je bikini zonnen in het park op een warme zomerdag, openlijk jood kunnen zijn en in het openbaar een keppeltje kunnen dragen, gemengde huwelijken, twee mannen die verliefd hand in hand over straat willen lopen, jongens en meisjes die samen een teamsport willen beoefen of naar het zwembad willen gaan ... oh wacht. Kan nu ook niet meer.

Snapt u nu waarom u de zaken omdraait en ik de woorden 'victim blaming' heb gebruikt?

gaffelbaard | 05-11-20 | 08:31

Het is denk ik wel bekend dat bepaalde mensen het recht hebben om uit hun 'heilige' boeken te mogen citeren. Bijvoorbeeld dat ongelovigen, atheïsten, andersgelovigen, andersdenkenden en andersgeaarden stuk voor stuk intens slechte mensen zijn die buitengesloten, onderdrukt, onderworpen, mishandeld, opgesloten, verkracht, bestraft of zelfs onthoofd moeten worden. En dit alles is natuurlijk helemaal niet bedreigend, beledigend of kwetsend voor alle mensen die uiteindelijk het slachtoffer worden. Dus als ik dit allemaal maar belachelijk, achterlijk, gevaarlijk en levensbedreigend vind, dan mag ik dat dus niet zeggen omdat dat wel eens beledigend kon zijn? Dat is wat jij zegt namelijk.

VBO_B_Niveau | 05-11-20 | 12:13

Beledigen is ook: Satire, film, toneelstuk, musical, kunst, cabaret en heel veel ander tijdsverdijf. Als je een extreme drang heb om te beledigen, dan kan je je dus prima uitten in NL. Het is aan de ontvanger zich beledigd te voelen en een dikke huid te hebben.

Als de overheid of de kerk of de moskee dit ziekelijke beledigen niet zou toestaan, zitten we meteen in de donkere middleeuwen, voor de verlichting.

Dus ik ben voor Femke Halsema. Voor 1 keer dan. Ik hoop dat ze snel naar de Blauwe Moskee gaat deze week, om het te bespreken met Imam Yassin Elforkani zoals ze beloofd heeft !!!

Omnisofos | 05-11-20 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Proud Infidel | 05-11-20 | 07:30

Die handtekeningen zijn van extremisten, van fundamentalisten die IS-gangers en terroristen in de Quba moskee ronselden. De opsteller van deze petitie isdeimam van de Quba TERREUR-moskee.

Alle ondertekenaars zijn ondemocratisch. Verwerpen democratie. Verwerpen onze wetten. Ze haten alle niet-islamieten. U dus. Ze haten Nederlanders.

Ik ben er geen tegenstander van om de petitie als deportatie lijst te gebruiken.
Alle ondertekenaars zijn een bedreiging voor de democrstie van en veiligheid in Nederland.

P.s. in mijn tegel in www.geenstijl.nl/5156161/docenten-010... heb ik een lijst feiten opgesomd ten bewijze dat deze moskee een terroristenmoskee is en De Mos heeft groot gelijk; die Quba moskee moet gesloten worden.

gaffelbaard | 05-11-20 | 07:11

Kamerstuk 32 417
overwegende, dat diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen, alsmede hun kinderen en kindskinderen, een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving

Land stuk.
Geen weldenkdenkende piekert erover in deze plEUrisbende nieuwe stEUerzahlers te procreeëren. Lalalalalala.
Men bouwt het liefst een muurtje om hen heen.

hallevvezool | 05-11-20 | 07:09 | 1

Tja ... Dat was toen.
Toen wilde men niet eens overwegen dat tussen "diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen," ook wel eens terroristen zouden kunnen zitten. Jihad-strijders, volgens de terroristen-stammenhoofden die ze de opdracht gaven om naar de EU te gaan om aanslagen te plegen, en zich voor te doen als migrant.
Sargentini had ze toen nog ingefluisterd dat dat "hysterie" zou zijn.

gaffelbaard | 05-11-20 | 07:22

Logische geluiden, maar kennelijk onwelgevallig omdat die van 'deugmensen' komen. Obligaat etiketjesdenken en virtue signalling van rechtse snit.

jo jo ! | 05-11-20 | 06:04 | 5

Niets logisch aan. Puur hypocriet. Jaar in jaar uit het woekerende gezwel in de samenleving negeren en critici wegzetten als nazi's en dan nu met zo'n tweet komen. Te ziek voor woorden..

DrachiR | 05-11-20 | 07:33

Goed om te weten. Zeg maar de light light light vorm van roepen dat iedereen die het niet met je eens is een fascist, foob of iets anders is.
Leg het maar uit aan de familie van iemand wiens kop er is afgesneden.

Praten we daarna verder.

donkieshot | 05-11-20 | 07:43

U vergeet iets. Klo en klo plus jo en jo maakt Klojo klojo.

CalamityJane | 05-11-20 | 07:57
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
GerMonster | 05-11-20 | 04:44 | 1

Hopelijk weet Joris niet waarover je het hebt.

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 06:00

De Islamitische geweldsaap komt steeds verder uit de mouw. De wolf krijgt het te warm in zijn schaapskleren. De straf die ze willen op belediging van hun proleet staat er dan niet bij, maar gaat vast verder dan de kieteldood.

HebjeHemweer | 05-11-20 | 04:36

Wij hebben al genoeg ondergedoken gezeten. Nu is het hun beurt.

SIogra | 05-11-20 | 04:01

"Ook hing er een cartoon van Joep Bertrams over de aanslag op satireblad Charlie Hebdo, die in 2015 de Inktspotprijs won. Daarop staat een onthoofde man in een Charlie Hebdo-shirt die zijn tong uitsteekt naar de jihadist die hem zojuist heeft onthoofd."

Het lijkt erop dat je niet eens de moordenaars van IS meer mag bespotten. Niet de profeet, nee, de moordenaars van IS.

SIogra | 05-11-20 | 02:44 | 1

Waarschijnlijk is iedere cartoon over de islam inmiddels reden om een verbod te eisen, bij die gezellige jongens. Het zijn vaak ook niet de slimste konijnen uit het bos hè..

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 06:01

2020 en we moeten onderduiken als we een tekening laten zien die een bepaalde groep mensen niet bevalt.
En er komen er gewoon 600 van die gasten per week bij van uw en mijn centen.
Wat had Pim en heeft Geert toch gelijk, maar dat zijn populisten volgens Destructie 66.
De sneuneuzenpartij die allang serieus aan het kijken is naar een verbod op het beledigen van die uber mosselman, want blijven toegeven aan mensen die anderen, desnoods met geweld hun wil willen opleggen is empatisch volgens Kaag.

tsjajaja | 05-11-20 | 01:28 | 2

Dat lijkt me sterk. D66 zou nooit voor zo'n verbod op cartoons zijn.

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 06:02

Laat je verrassen..

Proud Infidel | 05-11-20 | 07:32

Ik snap er helemaal niks meer van. Ging die cartoon over de islam van de terroristen en IS? Want dat schijnt dan niet dezelfde islam te zijn, want dat zegt men altijd als er aanslagen worden gepleegd. Dan zou men het dus juist moeten toejuichen dat we de niet-ware islam en zijn profeten beledigen.

Als beledigingen naar de niet-ware islam toch aanstootgevend zijn, is het dan toch dezelfde islam, die toch niet van de vrede is?

Erg verwarrend allemaal.

Dranonymous | 05-11-20 | 01:14 | 2

Jammer dat dit nooit een debat krijgt, ben wel benieuwd hoe dit uitgelegd zou worden

PSYx | 05-11-20 | 06:57

Heel goed!

Pardoes | 05-11-20 | 07:39

Wat gaan Femke en Reinier er nu aan doen?
Geen loze stoere woorden maar daden.
-
We zullen dan niet flauw doen en wat uitspraken van een paar jaar terug halen, dat doet de NPO media vast wel (not). Los het maar eens op, wordt wel steeds moelijker vanwege jullie huidige beleid. Maar goed, als het kalf verdronken is dempt men de put. Ik ben benieuwd of ze het kalf deze nog kunnen reanimeren.
Succes toppers van GroenLinks en X66.

bananabanana | 05-11-20 | 00:31

Iedereen die al jaren wakker was, werd door de X66 uitgemaakt voor xenofoob, racist en het liefst afsluitend met nazi.
Nu komen we wederom tot het inzicht dat hun verwrongen wereldbeeld en daarop gebaseerde flutbeleid niet klopt. Wat wel een beetje jammer is, is dat de loze kreten van weleer nu weer worden overschreeuwd door loze stoere kreten.
-
Inmiddels is de leraar ondergedoken, dus die van Danzigt gaat vanavond die groene muur ook echt opbouwen met z'n x66 vrindjes of ze moeten gewoon in al die NPO X66 propaganda shows openlijk melden dat ze dat nooit hadden verwacht, maar er stilzwijgend mee in stemmen en bij de imam nederig gaan smeken om er niet teveel rugbaarheid aan te geven. O ja, vooral dat vervelende fenomeen dat zelfs een petitie door het overgrote deel van de moslimpopulatie is getekend. Nog even en ze halen met gemak de referendum drempel en het is beleid:(
-
X66 spreekwoordelijk de laffe honden die meehuilen met de wolven. Tja en Halsema. Laat maar.

bananabanana | 05-11-20 | 00:18

Update: inmiddels is de bedreigde docent ondergedoken. De religie van de vrede strikes again.

Spring Bruissteen | 04-11-20 | 23:59 | 3

Waarschijnlijk nul steun van de schooldirectie gekregen, de lokale D666, PvdA en GroenLinks over de flos en ondertussen maar roepen dat alle docenten dit onderwerp in hun klas moeten bespreken. In de Tweede Slaapkamer of de gemeenteraad hebben ze geen idee hoe het er tegenwoordig dankzij hun geliefde knuffelvolk op scholen eraan toe gaat.

5611 | 05-11-20 | 01:59

Van artikel van de NOS:
"De herdenking op de Rotterdamse havo- en vwo-school begon rustig, schrijft NRC. Maar er ontstond een discussie tussen de docent, die volgens de krant bekendstaat om zijn filosofische inslag, en een aantal islamitische meisjes die vonden dat hij een cartoon van een prikbord moet verwijderen. In de cartoon van Joep Betrams staat een onthoofde man in een Charlie Hebdo-shirt die zijn tong uitsteek naar de jihadist die hem zojuist heeft onthoofd.

De meisjes vonden dat de docent zich schuldig maakte aan godslastering. Docenten probeerden uit te leggen dat het niet ging om een afbeelding van de profeet Mohammed, maar om een tekening van een jihadist. De cartoon werd vervolgens alsnog weggehaald. Daarna verscheen een foto van de tekening op Instagram. "Als dit niet heel snel weg wordt gehaald, dan gaan we dit anders aanpakken", schreef iemand. Volgens de politie zijn er ook online bedreigingen tegen de leraar geuit."

En dat de meisjes erop aangesproken zijn? Of diegene die de foto op internet heeft geflikkerd? Daar lees ik dan weer niks over.

Met_baard | 05-11-20 | 02:10

De steun van Van Dantzig is net zoiets als de steun van generaal Melchett voor Blackadder in de loopgraven "Remember, Blackadder, that we're all behind you. About 50 miles behind you".
Steun van de vleesgeworden lafhartigheid, nee, daar heb je wat aan.

JvanDeventer | 04-11-20 | 23:32 | 1

en toch is Melchett mijn Held..!!

grapjasz | 05-11-20 | 00:50

Jaja,
D666 blijft de koning van het wegkijken en ontkennen van de werkelijkheid.
Om kostmisselijk van te worden. En levensgevaarlijk.
.
Tis met islam fascisme beetje als met het corona virus;
Je moet het de kop in drukken voordat het te te wijdt verspreid wordt, de schade te groot wordt, en het niet meer in te dammen is..
.
@Dantzig:
En dat doel ik dus specifiek op discriminerende, mishandelende, moordende, religie-boven-wet-stellende, fascistische, anti-vvmu ***Islam gelovigen***.

hotmint | 04-11-20 | 23:02

Arabist De Ruiter: 'In sommige landen is de islam niet tolerant.' Hahaha, sommige. Toppertje, die De Ruiter.

Spring Bruissteen | 04-11-20 | 22:57 | 3

In Maleisië bijvoorbeeld wel. Daar leven al eeuwen allerlei religies naast elkaar in redelijke harmonie.

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 06:04

Ahum, daar sponsoren ze ruimhartig de PULO, die een moslimstaat in zuid Thaiand wil vestigen. Die onthoofden boeddhistische monikken en blazen bussen met schoolkinderen op. Lekker tolerant. Zelfde verhaal Indonesië, was relaxed maar wordt steeds intoleranter. Ik ken meerdere Indo's die er niet meer naartoe gaan door de islamitische machtsovername.

DooieKapotte | 05-11-20 | 07:12

@Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 06:04: Dat land waarvan de ex-premier onlangs nog opriep om miljoenen Fransen te vermoorden n.a.v. de tekeningetjes die Paty in zijn klas liet zien??

Grachus | 05-11-20 | 12:04

Djeesus. mensheid hou toch eens op je gekwetsts te voelen.
Te veel tijd en te veel internet.
Ergste wat je tegenwoordig kan overkomen is gekwetsts te zijn.
Dat rechtvaardigt extreem geweld?
Gek hè dat in al die shithole landen despoten aan de macht waren.
Enige waar die religekkies naar luisterden is iemand die nog gevaarlijker is als hun. Als je wat flikte werd meteen je hele familie gewist.
Das toch wat anders als een rehabilitatie traject.

Hiesjes | 04-11-20 | 22:53 | 1

*dan zij* /*taalnazi modus off*/

DooieKapotte | 05-11-20 | 07:16

In mijn jeugd was het Emmaus College een school voor die nare kakkers. Volstrekt blanke school met kinderen die Marie-Claire of Fran-Jan heette. Schoolfeesten waren voor ons als niet leerling verboden. Op slinkse wijze konden we toch binnenkomen. Want al heette de dames Marie-Claire of Anne Margreet, het waren wel stuk voor stuk lekkere wijven.

Terpetijnzeikert | 04-11-20 | 22:47

Ik zet m in de kroeg.
Dank je.

Ruimedenker | 05-11-20 | 00:12

Einddatum: 17-09-2020

Met_baard | 05-11-20 | 02:06

NOS: "Het zou gaan om een spotprent van Joep Bertrams"

Nee NOS, niet 'zou gaan'.
Het ging gewoon om een spotprent van Joep Betrams.
Sterker nog, het ging om die ene prijswinnende tekening. Namelijk de cartoon over de Charlie Hebdo terreur van 2015.
Met de naam ‘Onsterfelijk’.
Pijnlijke naam, hè NOS?
Te pijnlijk om daarom te vermelden?
Pijnlijk, omdat de islam dan zomaar in verband kunnen worden gebracht met waar deze ideologie voor staat? En dat vindt Marcel Gelauff niet prettig.

Waarom vermelden jullie het niet gewoon? Betreft namelijk feitelijke informatie, die heel makkelijk is na te gaan. Als je tenminste wilt...
NOS: onafhankelijk, objectief, onbevooroordeeld...

michelpen | 04-11-20 | 22:24 | 2

Vinger op de zere plek, gelukkig is er genoeg ander nieuws om dit lekker naar de achtergrond te kunnen schuiven.
Helaas is Ongehoord Nederland vorig jaar handig onthoofd en zo blijft ieder kritisch geluid uit in het avondland.

bananabanana | 05-11-20 | 00:39

Ongehoord Nederland is niet onthoofd, die heeft zichzelf onthoofd. Even bij de feiten blijven voordat je suggereert dat daar iets geheimzinnigs achter steekt.

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 06:06

Managementpraat.
Muren erom heen, achter de docenten gaan staan. Blablabla. Bonus.

Wat is die steun dan?

Weer een softe cursus van een geflipte docent die zelf geen orde kan houden, waar docenten in de praktijk niets aan hebben, laatst staan de leerling, maar dat wel weer een afvinkje oplevert voor het schoolmanagement?

Op de tussenliggende lagen dekt iedereen zich in.
En de mensen die in het modder staan, zoeken het maar uit.

Als er in de politiek steun wordt uitgesproken, willen we die steun ook concreet zien terecht komen bij de docenten. Niet op papier bij het management.

Idem andere beroepen trouwens.

kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 22:21

Oh ye of little faith - je zou toch mogen aannemen dat het grote, perfecte, genadige, almachtige, barmhartige, vredegevende opperwezen zijn/haar eigen boontjes wel kan doppen?
-
Als het zijn profeet beledigd acht en de gang van zaken mishaagt het, dan zal het dat heus wel op een eigen manier laten blijken. Heeft het geen petities voor nodig

bisbisbis | 04-11-20 | 22:14

Voorlopig zijn zij met 100.000 handtekeningen met veel meer. Benieuwd wat Reiniertje‘66 daaraan gaat doen

Feitenpliesie | 04-11-20 | 22:06 | 2

Ik moest echt ff googelen wie Reinier van Dantzig eigenlijk is. Maar zelfs Google wist het niet...

Frietpiet | 04-11-20 | 22:00 | 1

Dat is toch die balletdanser..

PedroD | 04-11-20 | 22:51

De Amsterdamse gemeenteraad wil naar aanleiding van recente terreuraanslagen een serie stadsgesprekken organiseren over het belang van de grondrechten, zoals vrijheid van meningsuiting. Dit moet gebeuren in samenwerking met scholen, jongerenwerkers, maatschappelijke organisaties en debatcentra

Diederik Boomsma (CDA) heeft hiertoe woensdagavond een motie ingediend, met steun van een ruime meerderheid van de raad. Alleen Bij1 en Denk ondertekenden de motie niet.
www.parool.nl/amsterdam/raad-wil-in-g...

D.Onderop | 04-11-20 | 21:46 | 3

O. Hebben ze voldoende pakken thee ingeslagen?

Dr_Johnson | 04-11-20 | 21:55

@Dr_Johnson | 04-11-20 | 21:55:
-
Nee, maar wél alvast wat extra ruimte gemaakt in het budget om volgend jaar meer 'gematigde' moskeeën te kunnen neerzetten, compleet met garanties voor bouwgrond tegen gunstige voorwaarden.

bisbisbis | 04-11-20 | 21:59

Zeker in een smoezelig collegezaaltje op de VU? Daar zijn ze gewend aan aparte ingangen voor mannen en vrouwen.

postmodernismisdead | 04-11-20 | 22:28

100.000 Nedermoslims hebben een petitie ondertekend waarin ze eisen dat 'belediging' van hun profeet/geloof/opperwezen strafbaar wordt. Misschien moet die Van Dantzig dat eens een beetje op zich laten inwerken: 100.000 moslims die, hoogstwaarschijnlijk hier geboren en getogen, een uitzonderingspositie bepleiten voor hun geloof en hun gevoelens die nooit 'gekwetst' mogen worden. Dat is al eeuwenlang de pest met al die kutgelovigen: zij eisen speciale privileges op en voorkeursbehandelingen die andersdenkenden onthouden worden.

Nou ja, hoe dan ook, ik wijs mijn medereageerders graag op een paar prachtige artikelen in de Volkskrant van vandaag - of de Azijnbode, zoals ie hier zo vaak genoemd wordt - waar een paar heel rake dingen gezegd worden. Eerst de column van Max Pam, waarin hij op nieuwe en treffende wijze 'geloof' een vorm van ultiem complot-denken noemt:

"... maar laten wij heel eerlijk zijn: is een religie niet de ultieme complottheorie? Een stelsel van onbewezen aannames en moraliteiten vormt uiteindelijk het fundament voor een verbond van de mens met een onzichtbare God, aan wie je van alles kunt toeschrijven."

Tamelijk briljant, toch? En lees de bloedstollend juiste analyse van ene Willem-Gert Aldershoff, voormalig afdelingshoofd Europese Commissie en analist internationale politiek. Kennelijk iemand die dus iets 'middenkaderigs?' is geweest in Brussel, waarvan ik altijd dacht dat ze totaal onwetend van dit soort zaken waren. Hij zegt oa dit:

"Neem de Franse schrijver en liberale moslim Tahar Ben Jelloun: ‘Moslims (aanvaarden) in het algemeen de scheiding van kerk en staat niet. (…) Want voor hen is de islam alles, een godsdienst, een moraal, een wereldbeschouwing, een dagelijkse persoonlijke praktijk (…). De gelovige kan zich niet voorstellen dat een islamitisch land de moskee van de staat zou kunnen scheiden (…).’

En dit:

"Volgens de Israëlisch-Arabische psycholoog Ahmad Mansour zijn Europese ‘linksen en liberalen’ graag blind voor ‘de groei van een gevaarlijk fundamentalisme (…), het uitsluiten van vrouwen als mensen van tweede rang, het opvoeden van kinderen via een pedagogie van angst, een vijandigheid tegenover seksualiteit die tegelijkertijd seksualiteit ernstig taboeïseert, een letterlijk geloof dat de Koran niet in zijn historische context begrijpt (…)’ Zo wordt ‘de jeugd vatbaar (…) voor radicalisering’.

En dit:

"De in Libanon geboren Duitse islam-kenner Ralph Ghadban legt uit dat leidende conservatieve krachten onder moslims in Europa in een eerste fase uit zijn op een ongestoorde groei van de moslimminderheid in afzondering. In de tweede fase gaat het om de ‘overname van de meerderheidssamenleving (…), geholpen door de dominante ‘multiculti’- ideologie in het Westen.’

En dit:

"Tot slot: ook Nederland is gebaat bij een absolute neutraliteit in openbare diensten en openbare scholen door een verbod op het dragen van uiterlijke religieuze tekenen."

Lees zijn hele artikel, zou ik zeggen. Tussen Max Pam en deze Willem-Gert Aldershoff een beetje 'bloody typical' artikel van een 'verlichte' moslim, die ons waarschuwt dat dit de laatste keer is dat hij zich uitspreekt tegen moslimaanslagen. Ach, misschien meent hij het werkelijk goed, ik weet het niet, maar ik krijg toch altijd een beetje een vieze smaak in mijn mond als moslims zich óók, en misschien nog wel meer, het slachtoffer voelen van de moslimterreur:

".... maar de meeste slachtoffers maken zij toch echt onder de moslims zelf."
"Zelfs bij aanslagen in Europa zijn moslims gewoon mededoelwit."
"Ze horen bij de samenleving waar terroristen zich op richten en zijn net zo hard slachtoffer van aanslagen als iedereen."
"... want ik ben wellicht zelfs een nog groter slachtoffer van terreur in de naam van de islam dan..."

Tsja, ik weet het niet, hoor, dat is wel erg veel het woord 'slachtoffer' in één artikel. Ik geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel, maar ik twijfel.

Dr_Johnson | 04-11-20 | 21:43 | 2

Je beschrijft hier tal van alarmerende inzichten die door veel deugmensen terzijde worden geschoven. De fout door islam als een religie neer te zetten is de grootste inschattingsfout. Het is een totalitaire levensopvatting waarin het eindstadium totale dominantie is.

Peter Hammond zei ook al:
Islam is not a religion, nor is it a cult. In its fullest form, it is a complete, total, 100% system of life. Islam has religious, legal, political, economic, social, and military components.

peuleschil | 04-11-20 | 21:59

@peuleschil | 04-11-20 | 21:59:
Wat Peter Hammond beschrijft, is niks anders dan een ideologie.
Sterker nog, het is ongeveer de ultieme beschrijving van een ideologie.

Dat de islam daarnaast ook nog een religie is (of kan zijn), doet daar helemaal niets aan af. Het is hoe dan ook, bovenal een ideologie!

Hadden de nazi's hun ideologie (ook) tot religie gebombardeerd, dan hadden we nu niet met het probleem te maken gehad dat een ideologie onder het mom van vrijheid van religie, extra rechten claimt. En krijgt!

Want dan had iedereen (behalve de nazi's) wel begrepen hebben dat er iets scheef zit.

Mein Kamp verboden. De koran overal verheerlijkt.
Lees beide boeken, en er is maar één conclusie mogelijk:
de koran is fascistischer dan MK.
(zonder hiermee MK te willen bagatelliseren)

Wist je dat Oskar Schindler een nazi was? Is dat een serieus argument om de nazi's daarom goed te praten?
Voor als er weer eens iemand begint over zijn of haar aardige islamitische buurpersoon...

michelpen | 04-11-20 | 23:42

Reinier, als je toch bezig bent,

Onderzoek eens hoeveel meisjes van een jaar of 14-15 verdwijnen naar het Marokko, Egypte, het buitenland en niet meer terugkomen.
Met als doel het westerse gedachtengoed eruit te krijgen.
Die meisjes durven zich niet uit te spreken.
Maar hun leven wordt hun afgenomen.

Als school sta je met je rug tegen de muur, de overheid doet niets voor die kinderen.

kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 21:41 | 2

Dus het gaat gewoon door. De daders weten dat ze niet gestopt worden.

kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 21:42

Goed punt!

joep97 | 04-11-20 | 22:29

Natuurlijk willen de deugmensen een muur om deze docent. Zodat hij geen kant op kan als de booslims binnenkomen. Voor een goed gesprek met thee.

Valse_nootjes | 04-11-20 | 21:41

Net zoals er onder gelovigen een wedstrijd gaande is van wie het zuiverst in de leer is (holier than thou) is er onder progressievelingen ook een wedstrijd gaande wie het progressiefst is, en Reinier heeft gewonnen met zijn "Kijk, ik steun zelfs woestijnbewoners met middeleeuwse normen en waarden"
Voor de stemmen hoeft ie het niet te doen, want ze stemmen toch allemaal op DENK.

Osdorpertje | 04-11-20 | 21:30 | 3

Ik heb ook nooit begrepen dat progressieven een ideologie omarmen waarvan men in de steentijd al gebaald zou hebben.

wijsvinger | 04-11-20 | 21:42

@wijsvinger | 04-11-20 | 21:42:
Betuttel racisme en racism of low expectations. Men ziet allochtonen als zielige kneusjes en slachtoffers, die het zonder hun onbaatzuchtige hulp niet redden.

Rico Tampeloerus | 04-11-20 | 22:27

@Rico Tampeloerus | 04-11-20 | 22:27: Met de aanvulling dat zij de perfecte neo-arische mens zijn. Linksen vinden zichzelf zo goed, nobel, compassievol, tolerant etc. dat ze er vanuit gaan dat elke geïmporteerde barbaar ook zo wil worden. "Geen zorgen joh, de volgende generatie is net als 'ons'". En met dat 'ons' bedoelen ze zichzelf natuurlijk, want ze zouden zich zorgen maken als die import zou worden als de "fascistische" en"rascistische" Nederlander.

Grachus | 05-11-20 | 12:18

Dit is dus wel een poging een religieuze wet boven een seculiere krijgen.
Terwijl in Nederland de geloven binnen de seculiere wetten moeten blijven, die gebaseerd zijn op menselijke waarden.
Dit is sinds 100den jaren niet meer gebeurd.

En er zullen meer van die pogingen komen. Denk aan NIDA bijvoorbeeld.

kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 21:30

Laten we wel wezen, dit doel gaat gewoon gehaald worden met dezelfde strategie als die KOZP gebruikte, werken op emotie. Continu zielige verhaaltjes over kinderen die nu buitengesloten en gekwetst worden bladiebla. En D'66 en Groen Links gaan het geen strobreed in de weg leggen, eerder nog bazelen over inclusieve samenleving etc.

Niemand geloofde dat KOZP het zou redden en kijk nu. Deze groep is veel groter en inmiddels ook invloedrijker. Geef het een jaar of 5. Want dit onderwerp gaat echt niet meer verdwijnen.

Bataafje | 04-11-20 | 21:27 | 2

Ik ben het wel met je eens: je moet het niet onderschatten. Echter, het Sinterklaasfeest is voor veel mensen een gemakkelijk offer. Voor een verbod op het beledigen van de profeet -die een oud-collega van me altijd schertsend het gekke varkentje van Mekka noemt, wat eigenlijk nergens op slaat- moet wel wat meer water door de Rijn stromen.

peuleschil | 04-11-20 | 22:05

@peuleschil | 04-11-20 | 22:05: dat zeg je nu wel, maar ik geloof dat echt niet. Het wordt uitstekend gespeeld op emotie en veelal via de kinderen (die volgens hen buitengesloten worden door een spotprent....) Zwarte Piet was slechts een opwarmertje. Nederlandse samenleving is klaargestoomd om dmv toepassing van het woord 'buitengesloten' veel verdere vormen van inperking en afschaffing mee te gaan maken. Geef het een jaar of 5 en de Tweede Kamer stemt voor. Nadat het uiteraard eerst in Amsterdam verboden wordt. Daar bedenken ze vast wel wat op.
Wat geweld en dreigementen erbij en er is 'draayvlak'.

Bataafje | 05-11-20 | 00:26

Misschien moeten de tegenstanders van die cartoons maar eens uitleggen hoe dan wel kritiek op de islam (of het christendom of ander geloof) kan worden gegeven.

Het is bijvoorbeeld maar net afhankelijk wanneer en waar je geboren bent, wat gaat bepalen welk geloof hebt. Verder vragen veel gelovige mensen zich helemaal niet af hoe ze aan hun geloof gekomen zijn en waarom ze ervoor kiezen daar niets aan te veranderen.

Dus zomaar roepen op basis van niets dat jij het goed hebt en de ander niet, dat is niet voldoende.

kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 21:24 | 1

Geen kritiek geven! Dat is het hele concept achter "de toon van het debat", zoals door Job Cohen geïntroduceerd en zoals deze lui dat ook willen.

Grachus | 05-11-20 | 12:22

Goedenavond, ik had onderstaande gedicht vandeweek al eerder geplaats, maar daar zaten wat stijlfouten in, hier de juiste versie.

het leven is pas tof
met een kalashnikov,
schietend ga ik door het leven,
niet zo bang zijn, het duurt maar even
allah straft je kafir, jood,
ook maak ik graag homo's dood
de koran is mijn favourite boek,
en het westen één grote vloek
mohammed dat was pas een baas,
echt te benijden,
liet meisjes besnijden
consumeerde ze rond een jaartje of tien,
daar wil de islam geen spotprent van zien
dat is heiligschennis, net als wijn in een fles,
heb je kritiek, dan trek ik een mes
islam is een geloof van liefde, hatsikidee
kusjes van Mo en tot in de moskee

peuleschil | 04-11-20 | 21:05 | 1

U bent zich aan het opwarmen voor de Sinterklaas-rijmelarij?

Gezwel | 04-11-20 | 23:36

Moslims zitten allemaal in de psychische gevangenis.
Ze kunnen het niet verdragen dat wij onze vrijheid hebben.
Daarom eisen ze dat iedere niet-moslim ook in die gevangenis moet zitten.

Kijkeensaan | 04-11-20 | 20:59 | 3

Het zal ook best een soort shock zijn, het moment dat ze zich realiseren dat ze eigenlijk helemaal niet weten hoe dat geloof zo in hun is gekomen en eigenlijk het puur een kwestie van toeval is dat ze dat geloof hebben. En dat dat een beetje vreemd is, op z'n minst.

kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 21:27

@kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 21:27: Inderdaad. Na jaren van indoctrinatie een inkijk krijgen van hoe het ook anders kan verschillende dingen met een mens doen. Of je blijft vastbijten in je geloof en cultuur, of je gaat eens voor je zelf nadenken. Helaas wordt optie 2 globaal verhinderd middels angst voor represailles door zelfs de naasten.

Aanbaklaag | 04-11-20 | 22:05

Mooi. Laat ze maar weer eens kleur bekennen tijdens de "bespreking" in de 2e kamer, ik verheug me op de Bosma show.

Sjiek | 04-11-20 | 20:54

Uit het artikel: "In sommige landen is de islam niet tolerant."...
*headdesk*

marcoplarco | 04-11-20 | 20:54

Petitie is over z'n top en blijft hangen op 110.000 ondertekenaars. O das maar zo'n 11 % van het aantal in Nederland levende moslims. Die anderen denken heeeeel anders. Echt waar.

D.Onderop | 04-11-20 | 20:44 | 5

Of de rest weet niet hoe ze een petitie die niet in het arabisch is moeten ondertekenen.

Andorian | 04-11-20 | 21:16

@Epistulae_Morales | 04-11-20 | 21:07: Ter uwer informatie, mijn opa was een verzetsstrijder die is omgekomen in een Duits concentratiekamp. De beste man is gestorven voor onze vrijheden.

D.Onderop | 04-11-20 | 21:20

Er zullen niet veel mensen niet durven te tekenen. Of een nuance willen aanbrengen.

kloopindeslootjijook | 04-11-20 | 21:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan het aantal handtekeningen die opgehaald zijn om belediging van de pedoprofeet strafbaar te stellen, kun je tenminste 1 ding concluderen. Er zijn hier al veel te veel van die meslims.

Kopieerapparaat | 04-11-20 | 20:42 | 2

10 euro dat 3/4 vd handtekeningen van roomblanke NRC lezers, UvA sgolieren en GL'ers zijn.

Varende_Reaguurder | 04-11-20 | 20:49

@Varende_Reaguurder | 04-11-20 | 20:49: Nee hoor, normaal laten dit soort lui vol trots zien dat zij een petitie ondertekend hebben. Als je de lijst door scrollt kom je amper Nederlandse namen tegen. Wellicht dat een enkele D66/GL'er anoniem gestemd heeft, maar zolang Femke niet met een button "ik hou van de profeet" oploopt zien ze ook wel in dat het risico om belachelijk gemaakt te worden te groot is. Deze lijst is nagenoeg allemaal import (al dan niet hier geboren).

Grachus | 05-11-20 | 12:29

Kan die docent dan misschien een tijdje wijdbeens op de zuidelijke grens van de EU gaan staan? Of wellicht op de grens van Mexico met de VS, dan kunnen we ook nog een mooi bonnetje richting ome Donald sturen.

OverdaanDerOnderheid | 04-11-20 | 20:26

Mooi man die ons zo maar overkomen multikul. Helemaal heppiedepeppie.

Lorejas | 04-11-20 | 20:26

Inderdaad, goedkope solidariteit bij D'66

Abu Bachouca | 04-11-20 | 20:26

We noemen het tegenwoordig Jihadistischterreur want dat klinkt wat minder direct dan moslimterreur of islamterreur. Je zou maar eens iemand voor het hoofd stoten..

BozePaarseMan | 04-11-20 | 20:25

Ja, laten we een muur bouwen, maar de haat die de muur tegen houdt vooral niet benoemen. Dat werk.
Draag een kogelvest als je niet wil dat ze je doodschieten.

Analia von Solmsch | 04-11-20 | 20:25 | 2

Ik heb liever een geweer om terug te schieten.

Gandalph | 04-11-20 | 20:39

238 - 214. Er kantelt iets.

gebruikesrnaam | 04-11-20 | 20:24 | 1

Lakers tegen de Celtics in overtime?

Toverkol | 05-11-20 | 06:36

Ik veeg mijn reet nog niet af met de Koran.

Papa Jones | 04-11-20 | 20:23 | 4

@Papa Jones | 04-11-20 | 20:26: Linker of rechterhand?

gebruikesrnaam | 04-11-20 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Als je ook maar een beetje vertrouwen hebt in die g*d van je, dan reken je erop dat alle ongelovigen door hemzelf verantwoordelijk worden gehoudden. Daar hoef jij je als ondergeschikt wezen niet mee bezig te houden.

Godlastering strafbaar? OK, maar alleen als god zelf aangifte komt doen.

VolleBak | 04-11-20 | 20:23 | 1

En als er tevens een verbod komt op boeken waarin goden mensonterende uitspraken doen. Die goden moeten niet gaan denken dat ze boven ons staan ofzo. Paupers.

obominotie | 04-11-20 | 21:02

Het mooie van een muur om een docent heen bouwen is dat ie gemaakt is van stenen. Stenen die je naar de docent kunt gooien. Hoef je ze niet zelf mee te nemen. #doemijmaareenpaarpuntigestenen

Osdorpertje | 04-11-20 | 20:21

De Utrechtse D66 maakt er ook een potje van met hun kerstkaarstenactie, pardon nieuwjaarskaarten, pardon kerstkaarten of nee, toch nieuwjaarskaarten. Het is werkelijk verschrikkelijk wat een huichelaars daar.

Koonkluk Huis | 04-11-20 | 20:17

Al 100.000 mensen die getekend hebben dus 100.000 mensen die onze normen en waarden niet accepteren. Dat ruimt op als je ze weg kon sturen.
Beledigen Mohammed moet strafbaar worden, maar ondertussen zijn wij de ongelovige honden, moeten homo's van flats gegoot worden, mogen vrouwen niet de hand schudden en vul de lijst maar aan.

Sinclair | 04-11-20 | 20:16

Reden: "De profeet is eigenlijk ons hele leven. Vanaf het moment dat ik wakker word, tot het moment dat ik ga slapen is hij mijn grote voorbeeld."

Dat IS geen reden, mafkees!

Poesmobiel | 04-11-20 | 20:16

Dit is mijn favoriete onderwerp. Ik praat al weer bijna twintig jaar over niets anders dan dit onderwerp. Zo geweldig vind ik dit onderwerp. En als ik dan weer eens iets over dat onderwerp vind of zeg, dan doen best veel mensen net of ik héél gek ben. Ja, dat ben ik misschien ook wel, maar toch, óók gekken kunnen weleens gelijk krijgen denk ik dan weer? Jezus. Moeilijk. Nee, dan toch liever gewoon doen alsof er niets aan de hand is, want dan waait dit onderwerp vanzelf wel weer een keertje over. Ik hoef volgens mij niet eens meer te vermelden over welk onderwerp ik het heb, maar dat dit onderwerp de potentie heeft om uit te groeien tot een probleem van epische proporties dat moge duidelijk zijn. Hoop ik. Nou ja, ik wens jullie in ieder geval nog veel plezier met Mark en Hugo de komende vier jaar. Succes hè? Zet 'm op!

VBO_B_Niveau | 04-11-20 | 20:14 | 4

Wilt u Jezus zijn naam niet zo gebruiken. Het is onnodig en kwets mensen. Vloeken is ook aangeleerd en vrede zij met u.

Laat gods water over gods akkers vloeien zou ik zeggen.

TheseDays00 | 04-11-20 | 20:18

@Dr. Blechtrummel | 04-11-20 | 20:17: Dat is best een moeilijke vraag. Ik ga daar even over nadenken.

VBO_B_Niveau | 04-11-20 | 23:00
▼ 1 antwoord verborgen

'We zullen als een grote muur met de samenleving om deze docent heen moeten gaan staan.' Ik ben dit soort gelul helemaal zat. Waarom? Mensen die dit soort bagger verspreiden, bedoelen helemaal niet wat wij hopen. Weet je waar ik aan denk, als ik zo'n tweet lees? Dat die meneer denkt aan steniging zoals in Iran normaal is. Met z'n allen een muur bouwen om die leraar. En dan smijten met stenen, zo hard je kan. Sorry, ik ben het vertrouwen in de mens een beetje kwijt.

Leptob | 04-11-20 | 20:07 | 4

We zullen als een grote muur enz........ maar het blijft een verschrikking. Dus wij zullen met ons allen als een grote muur om de docent heen gaan staan. Maar die muur blijkt geen ene mallemoer te helpen want de verschrikking blijft?! Laat de moeite maar zitten autoriteiten.
ik heb een paar keer terug gescrold. Dat ik er niet uitkom ligt vast aan mij.
Meneer Van Dantzig komt er ook niet meer uit lijkt. Beter bek houwe.

CalamityJane | 04-11-20 | 20:27

@Zapata10 | 04-11-20 | 20:10: dat is wel de makkelijkste oplossing. Of je zegt gewoon wat en doet verder niks, dat is eigenlijk wat ze altijd doen.

Gandalph | 04-11-20 | 20:44

@CalamityJane | 04-11-20 | 20:27: Een muur hoeft niet. Maar een stevig hek zoals Hongarije heeft gebouwd om zijn grenzen te beschermen

theo-is-dood | 04-11-20 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

De cartoonist zei: Waar kan ik tekenen?

gebruikesrnaam | 04-11-20 | 20:06 | 2

Je hebt van die geinige inkleursetjes. Voor kinderen en minder intellect bedeelden.

Dr. Blechtrummel | 04-11-20 | 20:22

@Dr. Blechtrummel | 04-11-20 | 20:22: Buiten de lijntjes is veel leuker.

gebruikesrnaam | 04-11-20 | 20:26

100 000 handtekeningen delen door 17 000 000,

0.59%
Nog even en deze cijfers worden verdubbeld door een gemuteerd griepvirus en Rutte.

Shit.We gaan er allemaal aan !

Papualist | 04-11-20 | 20:05 | 5

Pas in 2040 zijn er 17.000000 moslims in Nederland. Uw berekening klopt ( nog ) niet.

ja,diedus! | 04-11-20 | 20:21

@Zenzeo | 04-11-20 | 20:17: Als het, net als de aangiftes tegen Wilders gefaciliteerd wordt kan het snel gaan natuurlijk. Daar zitten allerlei linkse organisaties achter.

BozePaarseMan | 04-11-20 | 20:28

666 handtekeningen en de rest kruisjes.

NeedIsaymore? | 04-11-20 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Reiniertje is ook zo'n kneusje dat zijn moeder nog zou verkopen voor promotie als beleidsmedewerker, zodat hij de hele dag met Excel sheetjes kan amateur-filosoferen hoe de ideale wereld eruit ziet. Slappe hap...

De Pilsvogel | 04-11-20 | 20:05

ach, hij heeft voorlopig zijn hachje gered in het politieke debat over vvmu. Hij kan dan altijd verwijzen naar deze tweet

yeps | 04-11-20 | 20:05

Geen muur MET de totale samenleving maar het schorum er uit en een muur OM onze totale ned.samenleving. Geen schorum er meer in.

Mispel | 04-11-20 | 20:04

Is er ergens een petitie waarin opgeroepen wordt tot belediging van mohammed en zijn sprookjesboek?

Nuuk | 04-11-20 | 20:02

Als de Fransen wat extremisten eruit schoppen moeten wij dit toch ook kunnen?

MickeyGouda | 04-11-20 | 19:58 | 2

Gaat hier niet gebeuren hoor.

HoerieHarry | 04-11-20 | 20:05

Denk dat die extremisten wel bij ons kunnen Mickey. Kamer over?

CalamityJane | 04-11-20 | 20:31

Ook Halsema spreekt zichzelf weer tegen en praat binnenstebuiten. Vrijheden zijn in gevaar maar tegelijkertijd doet ze achterbaks het volk dat onze vrijheden verbrandt, onder het mom van hun eigen vrijheid, lekker voeren. Misselijk wijf.

Leptob | 04-11-20 | 19:53

Nee Halsema, onze vrijheid ligt niet onder vuur door een handjevol terroristen. Ze ligt onder vuur door mensen als jij, met dat eeuwige: "We hebben vrijheid van meningsuiting, MAAR..." Elke keer als jij zwijgt uit misplaatst respect, of anderen verzoekt zichzelf te censureren, maak je ons allemaal een stukje minder vrij.

En nee Reinier, we moeten niet als een muur om die leraar gaan staan. We moeten zorgen dat die leraar gewoon voor de klas kan staan, zonder muur. Dat doe je door zonder enige tolerantie of "begrip" achter degenen aan te gaan die hem bedreigen.

Muxje | 04-11-20 | 19:51 | 2

Verbied hooffddoekjes tot 18 jaar, verbied nurka/niqab, geen gescheiden onderwijs/ingangen etc. Als dit besproken gaat worden en Groen Links en D'66 stemmen ermee in, pas dan neem ik ze serieus.

Bataafje | 04-11-20 | 21:05

@Bataafje | 04-11-20 | 21:05: waarom niet net als in Frankrijk die hoofddoekjes ook op scholen verbieden.
En wat mij betreft wordt het ook aan ambtenaren verboden om hoofd doekjes te dragen.

theo-is-dood | 04-11-20 | 21:49

Then I know a certain Reinier van Dantzig that's gonna sleep with mommy tonight..

plaspop | 04-11-20 | 19:49

Blasfemiewetten komen echt niet terug

YoMoms | 04-11-20 | 19:49

Dat partijen als Groen Links en D'66 islam knuffelaars zijn is geheel in lijn met de reputatie van islam zelve. Islam is de ideologie van het niet respecteren van democratische vrijheden en zaken vastgelegd in een grondwet. Daarnaast is haat, wraak, geweld en terreur hun primaire kenmerk. In geen enkel islamitisch land bestaat een fatsoenlijke democratie en/of grondwet en dat past precies in het straatje van D'66 die zelf de democratie verafschuwen. In islam vindt D'66 zijn anti democratische gelijke. Soort zoekt soort.
Het geweld en terreur aspect past meer in het straatje van Groen Links.

Broadsquire | 04-11-20 | 19:47

Prioriteit nr. 1 om deze man in leven te houden is gaan fouilleren op messen.

SIogra | 04-11-20 | 19:45

In Palestina weten ze wel wat het is om een muur te bouwen tezamen met de samenleving!

OuweOuweLekkerMauwe | 04-11-20 | 19:45

Kijk, die cartoons zijn een prima lakmoesproef.

Iedereen die zich er aan stoort en het wil verbieden hoort per definitie niet in Nederland. Oftewel die mogen een enkeltje naar hun thuisland krijgen. Dat moeten gewoon letterlijk gaan doen. Het boeit me eerlijk gezegd niet hoe. We moeten (veelal islamitische) mensen gaan verplaatsen van A naar B.

Nederland80 | 04-11-20 | 19:44 | 3

Jep, en mocht van die persoon Nederland het thuisland zijn, kan het noodzakelijk zijn dat die persoon "vlucht" naar een regio waar beter rekening gehouden wordt met zijn of haar gevoelens op dit punt.

Feynman | 04-11-20 | 19:46

We kunnen het allemaal wel willen, maar het gaat toch nooit gebeuren.

OuweOuweLekkerMauwe | 04-11-20 | 19:48

Haha op basis van welke (mogelijke) wetgeving dan?
"Het boeit me eerlijk gezegd niet hoe" typisch, geen flauw verstand van de materie maar wel een nogal domme mening

jaimelavie | 04-11-20 | 19:52

Als je oproept dat jouw god niet beledigd mag worden, beledig je op dat moment vooral jezelf en alle andere gelovigen in die god. Je stelt namelijk dat je een hele zwakke kwetsbare persoonlijkheidsstoornis hebt, die bij de minste uiting van een ander in een soort totale zelfdestructie modus valt, en binnen een bewustzijnsvernauwing ontsteekt in totale blinde woede.

Geachte imam, probeer eens wat zelfspot, maak een tekening, het lucht op!

Feynman | 04-11-20 | 19:44

Zag laatst een cartoon. Allemaal biddende moslims met hun kont omhoog en daarin zat een groot rood potlood. Stond in het blaadje van groenlinks dacht ik.

gebruikesrnaam | 04-11-20 | 19:43

100.000 handtekeningen voor het strafbaar stellen van het beledigen van 'de' profeet.

Ik zou zeggen: vervang 'strafbaar' door 'verplicht' en we zitten zo op 6 miljoen handtekeningen.

Johnweer | 04-11-20 | 19:42

Ik begrijp de ophef niet zo. Hij zegt toch eigenlijk dat kritische docenten gesteund moeten worden?

oldandwise | 04-11-20 | 19:42 | 2

Ja maar doét hij het ook...

Zenzeo | 04-11-20 | 20:23

@Zenzeo | 04-11-20 | 20:23: Met fraai klinkende woorden. Mijnheer deugt weer eventjes. En volgende week staat hij weer te schreeuwbekken dat we duizenden en duizenden zielige moslims in Nederland moeten opnemen.

Grachus | 05-11-20 | 12:35

Het is toch echt tijd om serieus te kijken naar de wettelijke mogelijkheden om de islam tot een criminele- en haatideologie te kunnen verklaren.

smdyasc | 04-11-20 | 19:41 | 20

@jaimelavie | 04-11-20 | 20:11:
Het is niet alleen dat het niet kan. Als het wel zou kunnen zet je de deuren naar de hel open.
Islam vind ik ook gruwelijk, maar denk dat de tegenkracht uit de samenleving zelf moet komen. Dat zie ik nog niet gebeuren.

Rest In Privacy | 04-11-20 | 20:21

@smdyasc | 04-11-20 | 20:19: U onderbouwt uitsluitend met algemeenheden en nu dit. Doe die laatste stap en onderbouw uw verhaal met wetsartikelen/ jurisprudentie/ elementen uit rechtsfilosofie en zie zelf hoe uw inzicht en redenatiekracht zich ontwikkelt.

Pinkel | 04-11-20 | 21:11
▼ 17 antwoorden verborgen

Wat van Dantzig met die muur bedoeld is een cordon sanitaire om die man heen zodat hij niet meer zijn werk kan doen.
Anders kan ik het niet uitleggen bij die wij-bukken-heel-diep-voor-salafisten partij.

2voor12 | 04-11-20 | 19:40

Het zal allemaal wel Reinier, maart 2021 hoop ik toch zo dat het stemvee jullie en de corona nog niet vergeten zijn!

riesepies | 04-11-20 | 19:39

Ehh wat is er precies verkeerd aan die tweet?

BobDobalina | 04-11-20 | 19:38 | 10

@CalamityJane | 04-11-20 | 20:49: dat is nogal subjectief. U had graag gezien dat hij anders zou reageren. De vraag is echter of hetgeen hij schrijft verkeerd is.

BobDobalina | 04-11-20 | 22:33

@Peter Emile | 04-11-20 | 20:20: ik ben er zeker geen fan van, maar ik ga zeker ook geen mensen afwijzen puur omdat ze geloven. Ik ben misschien soft maar ik beoordeel mensen liever op hun doen en laten. Ik kan je verzekeren, niet iedere moslim is een extremist.

BobDobalina | 04-11-20 | 22:36
▼ 7 antwoorden verborgen

Dociel 66

Rest In Privacy | 04-11-20 | 19:38

D66 is geen partij..... dat is een diagnose van een hele enge ziekte!

Fatwabuster | 04-11-20 | 19:37 | 1

Inderdaad, Covid 19, H3N2, H1N1, D66

Zapata10 | 04-11-20 | 20:08

Met je rug naar de islam gaan staan Reintje.
Dat helpt, zo massaal mogelijk.
Jij gelegenheidsrukkertje!
NepperT.

Ruimedenker | 04-11-20 | 19:37

“Een democratie zonder empathie is een democratie in gevaar.” schrijft
@SigridKaag
vandaag.

Leptob | 04-11-20 | 19:37 | 5

Ze moet toch wat zeggen Leptob.

CalamityJane | 04-11-20 | 20:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Eindelijk gebeurt er iets goeds?

VoltaireJohn | 04-11-20 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken