Turkentuig boos om tekening Charlie Hebdo
Kijkt u maar even goed
Nou. De regering-Erdogan gaat juridische en diplomatieke stappen ondernemen naar aanleiding van bovenstaand plaatje (!) van het Franse tijdschrijft Charlie Hebdo (!!!). "Onze strijd tegen deze onbeleefde, slecht bedoelde en beledigende acties zullen tot het einde doorgaan met reden en vastberadenheid." Krijgt de tyfus, Erdogan. Weet je wat onbeleefd is? Weet je wat slecht bedoeld is? Weet je wat beledigend is? Dat is de moord op 12 mensen vanwege een paar tekeningen. Dat is het neersteken van 2 andere mensen vanwege dezelfde tekeningen. En dat is het onthoofden van 1 leraar vanwege opnieuw dezelfde tekeningen. Die aanslagen zijn het probleem. Het geloof achter die aanslagen is het probleem. En het tuig in Ankara dat het gore lef heeft om in deze omstandigheden boos te zijn om een andere tekening is het probleem.
Reaguursels
InloggenWat is dat toch met die adoratie voor Erdogan. Vooral ook in Nederland door jonge Turkse mensen die hier zijn geboren, op school zijn geweest, wonen, werken enz.
Ook een collega van mij , 19 jaar . En die zegt dan: ik geef mijn leven voor Erdogan. Ik kan het niet begrijpen.
Ach ja, de Turken. Facisten in hart en nieren, met hun panturkisme, hun vriendschapsverdrag met Hitler, hun eigen genocide en hun eigen Joden, de Koerden. Narcistische fascisten dus, en daar heb je altijd gezeik mee. De enige reden dat Europa Turkije nog niet bij het oud vuil heeft gezet is dat dat kutland nodig is als buffer tegen migranten. Een beter idee zou natuurlijk zijn dat er een fatsoenlijke grens wordt opgetrokken aan de randen van Europa. Met Turkije erbuiten, uiteraard.
Niet dat ik het beter kan, maar tijd voor een GS Erdogan cartoon wedstrijd?
Inmiddels heeft Macron van de 26 EU-staten 24 steunbetuigingen gekregen,
Orban van Hongarije ontbreekt. U kent hem wel, de man die hier zo vaak hartstochtelijk aanbeden wordt. Ook Wilders bewondert deze man.
Van je vrienden moet je het hebben.
Whatever. Geen woorden maar daden. We vinden het belangrijker dat hij de buitengrenzen van fort Europa blijft bewaken. Zeer tegen de zin van de sultan
@Gen. Maximus | 28-10-20 | 18:50: een maximaal goede reactie op deze post.
Macron behoort tot de Westeuropes elites die de ellende van de islam decennialang hebben geimporteert en nog steeds importeren. Orban is niet het probleem maar heeft de oplossing.
Nu nog de versie zonder onderbroek...
Echt blij met die Erdogan, anders hadden de Eurofielen het Lidmaatschap van Turkije er al doorheen gerommeld.
wacht maar af... goedschiks of KWAADSCHIKS.. geittefokker erdo haalt zn zin wel.
IslamKrijsertje Erdo is toch wel errug vrijpostig hoor. Iedereen weet toch dat profeten misverstanden en afschuwelijkheden hebben veroorzaakt?
De hypocriete erdo joekel mag ons uitmaken voor fascisten, nazaten van nazi’s enzovoort, maar heeft zelf te lange tenen om wat terug te kunnen ontvangen.
Aan alle Turken die Nederland nu een vreselijk land vinden en Turkije geweldig.. wat houd je nog tegen?
Verder is erdo gewoon aan het haatzaaien; hij hoopt op meer islamitische aanslagen.
Satire, persiflage, en spotprenten maken al eeuwen deel uit van het DNA van de westerse, Europese wereld. Het is een speelse manier om kritiek te uiten op 'machthebbers' en boven-ons-gestelden, of dat nu wereldse politici, captains of industry, of 'kerkprinsen' zijn, of het geloof zelf dat het leven van de 'gewone', machteloze mensen wil beïnvloeden, sturen, en het liefst op totalitaire wijze beheersen.
Vroegah, toen ik nog jong was, had je programma's van Wim Kan, met name zijn oudejaarsconferences waren beroemd en genoten een populariteit die tegenwoordig door geen enkel programma nog gehaald wordt (nou ja, er was destijds natuurlijk ook wel minder aanbod, dat speelt ook mee). Maar Wim Kan nam werkelijk alle politici te grazen, werd ook door diezelfde politici hoog gewaardeerd. Sterker, het was zelfs zo, dat indien je niet genoemd en afgezeken werd door Kan, je al haast een soort van politiek probleem had: dan deed je er kennelijk niet toe, was je niet belangrijk genoeg.
Helaas, dat Nederland - van Wim Kan dus - bestaat allang niet meer. En het is er niet bepaald beter op geworden.
Pas maar op, straks scheldt feestganger _roy_ u nog uit voor hippie. Omdat u de goeie ouwe tijd nog kent. Gelukkig. Of juist niet, vanwege herinneringen.
Even na Kan had je ook nog heerlijk satirische programma's op de televee, zoals Farce Majeure, Zo is het ook nog eens een keer, e.d.
Je bleef ervoor thuis.
En nu? De TV gaat hier nog nauwelijks aan.
@L.E. Raar | 28-10-20 | 17:17: En dan te bedenken dat de meest satirische programma´s bij de huidige Witte Onderbroeken omroep, met name zo is het toevallig ook nog eens een keer, werden uitgezonden.
De uitdrukking "dat moeten we niet willen met z´n allen was nog niet bekend en niemand wist wat spindoctors waren, ze kenden alleen goebbels.
@L.E. Raar | 28-10-20 | 17:17: Farce Majeure was geweldig inderdaad. Het lied 'Kiele kiele Koeweit' is een klassieker en zou eigenlijk in geschiedenislessen ten gehore moeten worden gebracht.
En moet je eens kijken hoe het nu is. Zo'n lied zou nu worden afgefakkeld. Wegens racistisch of andere nonsens.
Jawel, heeft U last van mosdom?
Gebruickt dan javel!
De eensgezindheid spat van mijn laptopscherm af.
Ik vraag mijzelf wel eens af, wordt dit allemaal ook gelezen door de beleids-makers?
Zo ja. Dan moeten ze dus ook lezen, zien en voelen dat het nu helemaal misgaat.
Waarom horen we niets uit die hoek?
Van de week op onze dorpse markt, waar alles en iedereen door elkaar hobbelt. Een moslim familie, uit een ander district, traditioneel met boerka en 2 meter achter pa!
Die pa sprak een andere moslim (die hier al jaren woont) aan, gaf commentaar op het feit dat zijn vrouw geen boerka droeg.
Die buiten moslim is van het markt terrein verjaagt en door de politie het dorp uitgezet. Dit alles in een kwartier tijd.
Hier kan dat nog en iedereen vond het prima.
Lekker zijn islamitische Turkjes en het westen tegen elkaar opzetten. Daar heeft Erdogan alle belang bij en dat lukt hem perfect.
Misschien kunnen we een tellertje op GeenStijl zetten.
Aantal doden door islamitisch terrorisme; versus aantal doden door cartoons.
De website www.thereligionofpeace.com/ houdt allerlei standen bij, bijvoorbeeld per maand maar ook dagelijks van de afgelopen 30 dagen. thereligionofpeace.com/attacks/attack...
Dus vandaag zou de stand voor de afgelopen 30 dagen staan op;
- 702 doden door mohammedaans terrorisme;
- 0 doden door cartoons.
Gisteren was die stand;
- 720 doden door mohammedaans terrorisme;
- 0 doden door cartoons.
Waarbij we moeten bedenken dat dit *alle* cartoons bij elkaar opgeteld zijn; gericht tegen Erdogan maar miljoenen keren vaker tegen Trump; gericht tegen islam maar miljoenen malen vaker tegen christendom. Alle cartoons ter wereld, gericht tegen Wilders, Rutte, hindoeïsme, atheïsme, Mozes, Jezus, Mohammed, rokers, blondines, vegetariërs, etc; zelfs alles bij elkaar opgeteld maken ze geen slachtoffers..
Met een dagelijkse stand besef je nog veel meer het nihilisme achter de "cartoonproblematiek".
En nu maar hopen dat die schitterende cartoon op de televisie, in de kranten en allerlei andere media in die zandbak waar die gruwelijke geitenhoeder de scepter zwaait zal worden vertoont. Ik waag het overigens te betwijfelen. En wat die zielige aanhangers in ons mooie landje van hun leider met het charisma van een garnaal denken..., zal me een turkse worst wezen.
Beste lulu, als hij maar onder een paard hangt !
Als de Turken in Nederland nu ook een beetje ophef gaan maken ruimt dat mooi op. Weten we allemaal waar we aan toe zijn. Kom maarrrrr met die vlaggen! Tüter een eind raak. Tik een agent voor het hoofd.
Liever niet.
Erdogan houdt niet van onderwijzers. Die in zijn eigen land zitten achter slot en grendel, of liggen onder de zoden van een veldje waar hun graven bespuugd mogen worden door zogenaamde 'anti-gulenisten'. Dus dat het hoofd is afgehakt van een Frans exemplaar ligt in de lijn van zijn verwachtingen. En op deze dictator heeft het gros van onze Turkse medelanders gestemd. Ja, dat lieve groenteboertje waar u zo goedkoop uw druiven koopt en die gezellige snor waar u uw döner haalt. Hou daar eens mee op.
Handarbeiders zijn destijds naar Nederland gehaald. Dat zijn niet de mensen die studeerden voor arts, ingenieur of advocaat.
Sterker nog, we hebben ze gehaald omdat wijzelf te besodemieterd waren zelf het ‘vuile’ werk te doen. Grootste fout, 3x gemaakt .
@Pieterman | 28-1 0-20 | 17:20: Waren er helemaal niet te bedonderd voor, alleen ze waren alleen te duur, hetzelfde met de zorg daar werden ook de gediplomeerde verpleegsters en verplegers er uit geflikkerd om te bezuinigen dank kabinet Rutte/Ascher/Kleinsma
@Pieterman | 28-10-20 | 17:20: je bent niet goed op de hoogte pieterman, extra handen waren er nodig! Er waren zat Nederlanders die vuil werk deden destijds. En nog steeds word het vuile werk gedaan door vele Nederlanders
@Pieterman | 28-10-20 | 17:20:
Kijk, omdat je hiermee laat zien dat je geen enkel besef hebt van de NLse geschiedenis, ontmaskerde je jezelf als turkse Erdogan-trol. Of als (een linkse naïeve) nuttige idioot.
Ik twijfel nog tussen die twee.
Bent u er ook een van het soort dat echt denkt dat alle schoonmakers alleen maar buitenlanders zijn? Ik vraag het maar gewoon. Het 'vuile' werk, vandaar.
@Jan70 | 28-10-20 | 18:02: had een ... met de nadruk op had... een hele goed vriend, deelden lief en leed met elkaar... stille afspraak tussen ons was... we praten niet over politiek of religie. Tot ik er weer s op visite kwam... en zn zoontje van 9 tegen me zei..( zus van 7 viel hem bij..)...'de enigste goeie koerd is een dooie koerd Jimmy. Dat was meteen mijn laatste bezoek aan die familie.
In de grotten van het Katran-gebergte hebben archeologen gisteren wandtekeningen gevonden. De tekeningen vertellen het verhaal van een man die met zijn knots vrouwen uitschakelt en ze daarna zijn grot in sleept.
De tekeningen zijn naar schatting tussen de twee en vier weken oud.
hehehe, ze kunnen dus tekenen, dat scheelt , al mag dat niet van allah btw; mensen afbeelden, mits je Wilders heet, dan mag je samen met een pissende hond op de voorpagina.
@Zer0-hedger | 28-10-20 | 15:28: Mensen afbeelden mag wel. Mohammed afbeelden mag niet.
@Usumani | 28-10-20 | 18:18:
Mohammed afbeelden mag hier in de EU wel. Niet-islamieten zijn niet gebonden aan islamitische wetten of gebruiken. Islamieten mogen niet-islamieten geen islamitische wetten verplichten.
Dus, van 'wie' mag dat niet?
Kan je iets preciezer zijn?
Ik denk dat "Turkije vakantieland" zijn beste tijd heeft gehad.
Die leven van de Russen, die nemen namelijk geld mee. De Hollanders willen voor elke euro afdingen.
Nee hoor, lekker goedkoop immers...
Denk dat dat wel mee zal vallen , meer als 50 % van de Turken in Turkije is helemaal geen fan van Erdosnor !! En leven gewoon hun leven.
Net als dat hier 40% procent niet eens gaat stemmen
@geenhakbar | 28-10-20 | 18:06: net zoals 50 procenten van de nederiglandse bevolking geen fan is van flutte en zijn eskaders....
Goed nieuws.
Dat handelsverdrag met Turkije gaat opgezegd worden.
www.politico.eu/article/eu-mulls-trad...
EP-lid. twitter.com/LefChristoforou/status/13...
Nu het NAVO-lidmaatschap nog.
Walk the talk zou beter zijn. Er word veel gesproken maar helaas te weinig gedaan.
Best een goede prent. Die gelaatsuitdrukkingen zijn goed gelukt.
Straks wordt hij zo boos datie ontploft.
Graag!
@MokumsMoppie, ik mag het hopen
Hey Erdogan! Als je dit leest: LIK MN BRUINE ANJER!
Ben benieuwd... :lachendesmileymettranendeogen:
kahverengi karanfilimi yala - volgens Google Translate.
@TriangelJosti, ik denk dat dit stuk onbenul eerder de ster van zijn zo geliefde Mo.... ed zal beffen
Iedere dialoog met lijders aan de geestesziekte islam is bij voorbaat gedoemd te mislukken. Wij, moderne, verlichte mensen, kunnen ons gewoon niet verplaatsen in mensen die in vele opzichten in de zevende eeuw zijn blijven steken. Iedere kritiek op de archaïsche gedachtenkronkels uit de koran, die de hedendaagse moslims nog steeds een-op-een overnemen en ook in deze moderne tijd stug proberen toe te passen, leidt onveranderlijk tot een ongekende, redeloze agressie.
Islam is werkelijk, zoals ze in het Engels zo mooi zeggen: "religious rabies".
Lees ook Nicolai Sennels, de Deense psycholoog over de onmogelijkheid van dialogen met moslims. Het zit er gewoon niet op, dat programma.
Ach,
Genoeg mensen in turkie,turkie onderjurkie land die geduldig afwachten op die dag dat deze man gaat hemelen.
Alleen,durf ik nu al te zeggen dat er totaal geen alternatief is voor deze mensen.
Tenzij het lukt dat land richting atlantische oceaan te verplaatsen ofzooooo.
Oh ja en vergeet onze Nederlandse gristenhonden niet hé?
Een afbeelding van Jehezus Kristus met bruine ogen en getinte huid schijnt hier ook al niet te kunnen.
Nog erger zou het zijn als dat kruis ook nog een in de brand zou staan.
In Parijs betaalde ik 20 euro voor een karikatuur. En hij krijgt ze gratis en voor niks.
Discriminatie toch Sylvana?
Keer op keer op keer vinden we het allemaal belachelijk, verschrikkelijk en onrechtvaardig. En keer op keer op keer gebeurt er gene ene zak. Geen enkel land heeft het lef daadwerkelijk op te treden onder het motto "genoeg is genoeg". En keer op keer op keer is een stille tocht en een paar plaatjes op social media met "je suis ...-vul in degene die het meest recent onthoofd is-" zo ongeveer het enige dat gedaan wordt. En de aanhangers van de religie van de vrede liggen dubbel van het lachen over zoveel zwakte. Next.
Wat stelt u voor dan?
@halbstark | 28-10-20 | 14:27: Gewoon, handhaven. Regels opstellen. Of eigenlijk zijn die er al, maar gaan niet ver genoeg.
1. Geen enkele preek in arabisch.
2. Elke moskee opname apparatuur zodat het gecontroleerd kan worden.
3. Moskee met onduidelijke financiering sluiten
4. Scholen zoals die haathut in A'dam gewoon sluiten. Het enige dat we tot nu toe doen is met heel grote woorden dreigen en puntje bij paaltje blijft die school gewoon open.
5. Tuig uit Marokko dat in de AZC's zit met een kansloze asiel aanvraag linea recta terug naar Marokko. Geen gezeik van Marokko meer accepteren, anders verdragen opzeggen. (En voordat iedereen hiervan gaat zeggen: Je kunt een verdrag niet opzeggen: Gelul.
6. Absolute stop op islamitische asiel instroom. We kunnen al niet handelen wat we hier hebben. Laat staan als we er jaarlijks enige tien duizenden bij halen.
7. Enz.
8. Etc.
9....
Tsja, tegenwoordig houdt men stille tochten. Vroeger hield men kruistochten. Toch een verschil.
GS, je kan nog verder terug gaan. De oorlog in Bosnië. Erdogan's Refah Partisi steunde toen de Bosnische moslims financieel, hielp met de smokkel van Iraanse wapens naar de Bosnische moslims, samen met andere moslimlanden. ("Turkey actively supported the Bosnian Muslims .. assisted Iran with smuggling arms to the Bosnian Muslims ... Greatest private aid came from Islamist groups, such as the Refah Party ..." en.m.wikipedia.org/wiki/Foreign_suppo...
Achteraf gezien moeten we concluderen dat het Erdogan's eerste poging was om een wereldoorlog op EU grondgebied te ontketenen.
Hij probeerde het later opnieuw. Met de kwestie Irak. En Iran. En Egypte. Syrië. Koerdistan. Griekenland. En, recent, nu ook weer met azeri-dictator Ilyalev in Armenië, Nagorno-karabach.
Ik weet weer waarom Gaffelbaard bij m'n favorieten staat. Erdo ijkt een onschuldig mallootje, maar er zit een duidelijke lijn in zijn handelen en zijn achterlijke achterban is gigantisch. Zijn pan-islamitische speech in Bosnië twee jaar geleden had alle bellen moeten doen rinkelen.
De redenen dat Erdogan zijn waanzin staat te verkondigen is dat ze elkaar gek hebben gemaakt met de slogan "straks zijn we de meerderheid".
Ik beschouw dat als een net zo'n groot gevaar als de techreuzen die elkaar gek hebben gemaakt met "straks weten we alles van die burgers".
Ze zetten door en de EU doet net alsof er nog wat te onderhandelen valt.
Er valt net zo weinig met dergelijke partijen te onderhandelen, als dat er met de aanvallers van Theo van Gogh en Samuel Paty nog wat te onderhandelen viel toen ze kwamen aanstormen.
Ze hebben vastomlijnde plannen, dat stelletje politieke fanatici.
Nee beste EU, ze zijn wel gevaarlijk.
Stop met onderhandelen.
Ze horen je niet eens meer praten, man. Ze denken alleen maar Gaan Gaan Gaan Door Door Door.
EU: "Jamaar de Islam hoooort bij Europa!" (Mogherini-kut) "Geen enkele aanwijzing dat er terroristen onder de asielzoekers zitten!" (Sargentini-kut)
Al die supranationale instituten, de VN voorop (hallo anti-israël resoluties + Saoedi's als voorzitter vrouwenrechten) zitten vuistdiep in de reet van de politieke islam.
Met spotprenten bereik je niks. Kinderlijk en vaak alleen bedoeld om te provoceren. Een beschaafde natie zou juist zich hier ver van af moeten houden. Een gezonde dialoog begint altijd met respect naar elkaar.
Onzin, regelrechte onzin wat je daar zegt. Spotprenten houden ons scherp op wat waar is, op onze waarden. Het is uiteraard niet de manier om bij elkander te komen, maar dat hoeft soms ook nog even niet. Spotten hoort bij de vrijheid van meningsuiting, is daar een belangrijke exponent van.
En als jij mocro bent, komt je opmerking ook nog eens van een verdachte kant... ingegeven door gevoeligheid t.a.v. spotprenten van de profeet? Wen er maar aan. Verlicht je geloof.
Zowel de verlichting als het einde van de verzuiling zijn op deze manier voor elkaar gebokst. Wat u zegt is simpelweg niet waar.
Zonder spotprenten was de Christelijke Kerk hier nog steeds de baas. En hadden we CHristelijke terreur gehad, non-stop. Spotprenten zouden goed zijn in Islamitische landen en zou goed zijn voor Moslims. Dan kunnen ze alsnog de weg van de VERLICHTING in gaan, net zoals wij daty eeeuwen geleden gebben gedaan in het westen. Landen als Turkije, Marokko, maar ook Sudan en Azerbedjan zijn nogal... eeehm.... ouderwets.
@Koekje-dr-bij? | 28-10-20 | 14:04: Hij is dan ook niet uit op verlichting, zie zijn nickname
Haat tegen vrijheid verpakken in woorden van tolerantie; de Taqiyya aap komt weer mooi uit de mocro-mouw.
Er is helemaal niks mis met die spotprenten , er is wel heel erg veel mis met wat zij juist aan de kaak stellen namelijk de Islamitsche terreur .
@Omnisofos | 28-10-20 | 14:08: Ja en nu gaat het zo supergoed met NL ... Minder je medemens haten dat zou pas lekker zijn minder je mening opdringen dat zou pas lekker zijn etc en nee ik ben geen moslim voorstander.. Maar wij weten precies altijd elders moet.. Leven en Laten leven zou het motto moeten zijn zeker ten opzichte van je medemens waar je absoluut geen last van hebt..
Een gezonde dialoog begint altijd met respect naar elkaar, en eindigt met dat je je hoofd ineens moet zoeken.
"Een beschaafde natie zou juist zich hier ver van af moeten houden."
Zucht........ Soms is het vechten tegen de bierkaai. Ik wilde aanvankelijk hier weer mijn citaat van John Stuart Mill plaatsen, maar ik zie er maar van af. Verspilde moeite.
@Dr_Johnson | 28-10-20 | 14:25: Wellicht bedoelde u deze:
De enige reden waarom men rechtmatig macht kan uitoefenen over enig lid van een beschaafde samenleving, tegen zijn zin, (is) de zorg dat anderen geen schade wordt toegebracht. Iemands eigen welzijn, hetzij fysiek, hetzij moreel, is geen voldoende rechtsgrond.' (Inleiding, p.45)
Hey @Mocro: Misschien moet je Iran dans even vertellen dat ze moeten stoppen met het respectloos verbranden en vertrappen van vlaggen, en het rondlopen met borden met teksten als 'dood aan de president' van de VS etc, etc. Iets met voorbeeld geven.
@ mocroGS | 28-10-20 | 13:59 | :
""Een gezonde dialoog begint altijd met respect naar elkaar.""
Probleem is alleen dat veel moslims denken dat 'respect' iets is dat je kan opeisen, zonder dat je er iets voor terug doet; respect moet je verdienen.
Laat moslims maar eens beginnen met het tonen van respect voor anders-denkenden, voor niet-gelovigen, voor homo's, voor vrouwen en vrouwenrechten, en - niet in de laatste plaats - voor de vaak terechte critici van hun geloof, dat doordrenkt is van primitief machismo, intolerantie, gewelds-verheerlijking, onderdrukking en vrijheidsberoving van vrouwen.
Kortom: geen respect voor de respectlozen.
Probleem met de meeste moslims is, dat ze ervan uitgaan dat een volkomen statische en verkalkte, archaïsche, vóór-middeleeuwse woestijn-religie met een verstikkende mag-niet-cultuur en een primitieve mannelijkheids-cultus, zonder meer inpasbaar is in een dynamische, open en moderne westerse samenleving in de 21 ste eeuw. Je kunt nu eenmaal geen olie met water mengen zonder dat de boel gaat schiften.
@aardv@rk | 28-10-20 | 14:46:
Nee, ik bedoelde de passage waar hij het heeft over de VvMU en waarin hij betoogt dat het feit dat iemand zich beledigd of gekwetst voelt, nooit het doorslaggevende argument mag zijn om die vrijheid van expressie in te perken.
Nou ja, laat ik hem dan toch maar even koppiepeesten (is toch dan toch ook ter stichting van onze vriend mocro):
"Before quitting the subject of freedom of opinion, it is fit to take notice of those who say, that the free expression of all opinions should be permitted, on condition that the manner be temperate, and do not pass the bounds of fair discussion. Much might be said on the impossibility of fixing where these supposed bounds are to be placed; for if the test be offence to those whose opinion is attacked, I think experience testifies that this offence is given whenever the attack is telling and powerful, and that every opponent who pushes them hard, and whom they find it difficult to answer, appears to them, if he shows any strong feeling on the subject, an intemperate opponent."
(John Stuart Mill, On Liberty,1859)
Gast! (Sorry, flauwe grap)
Respect is ook kritiek van andersdenkenden overdenken en mee om (leren) gaan. Soms blijken dingen anders te zijn dan je al je hele leven te horen krijgt en dat kan zuur zijn. Spotprenten dragen bij aan een gezonde dialoog omdat ze de zere of tere plek raken zonder er omheen te draaien, het vergroot zaken uit of bekijkt iets vanuit een perspectief van een ander (gelijkwaardig) mens.
En dat is niet altijd makkelijk. Don't shoot the messenger. Dat is één van de vele dingen die je niet leert van je achterhaalde geloof, terwijl dit essentieel is als je mee wil doen in een moderne "westerse" samenleving.
Zucht. 1988 wil zijn comment terug. Een gezonde dialoog begint volgens uw geloofsgenoten met het afhakken van de ander z'n hoofd.
Spotprenten zijn juist vaak bedoeld om mensen een spiegel voor te houden of op humoristische wijze de realiteit op de hak te nemen. Bovendien behoort ook het maken van spotprenten tot de vrijheid van meningsuiting, of je het nu met de inhoud eens bent of niet.
Niets belet je ook om zelf ook een spotprent te maken of hierop te reageren, mits je maar geen strafbare feiten begaat.
Overigens is het afzien van elke vorm van islamkritiek en satire etc. met de islam als onderwerp, omdat sommige moslims dit wel eens beledigend zouden kunnen vinden, niet alleen een uitholling van de vrijheid van meningsuiting, maar maakt het ook een gezonde dialoog onmogelijk. Er is juist sprake van een gezonde dialoog als er ook ruimte is om dingen te zeggen waar je het niet mee eens bent of die jij als beledigend zou beschouwen. Als jij echter onder het mom van "respect" niets zou mogen zeggen over de islam, maar zolang het daar niet over gaat, alles is toegestaan, dan kan op voorhand al niet gesproken worden over een gezonde dialoog over dit onderwerp.
(Spot)prenten worden al eeuwen gebruikt om mensen die nauwelijks kunnen lezen iets duidelijk te maken. Zelfs in Turkije snappen ze de strekking van een dergelijke prent. Uiteraard worden spotprenten gebruikt om mensen te laten nadenken. Vrijwel elke westerling staat open voor een gezonde dialoog met respect naar elkaar. respect dien je echter ook te verdienen en werkt naar beide kanten. Helaas heeft de islam inmiddels elke vorm van respect verloren. Het is een agressieve ideologie en met aanhangers van deze ideologie is zelden tot nooit een (gezonde) dialoog te voeren. Al na één argument binnen een "discussie" duikt de islamiet in de slachtofferrol en gaat de andere overschreeuwen met loze kreten als racisme, discriminatie en noem maar op. Elke vorm vorm van discussie is derhalve bij voorbaat al verspilling van energie. Uw tegel is een dappere poging, maar dat station is reeds lang gepasseerd.
@Dr_Johnson | 28-10-20 | 15:02: Dank mooi stukje van een wijs man..!
Respect naar elkaar begint volgens mij met erkennen dat we allemaal mensen zijn met tekortkomingen. Het erkennen van je eigen menselijke tekortkomingen is het begin van respect. Namelijk, als je dat erkent sta je open voor het feit dat er ook nare, negatieve trekjes zitten aan jezelf, waaraan je kunt werken in een eeuwigdurende strijd om zelfverwezelijking; te worden wie je bent.
Wanneer je al volmaakt en perfect bent is die ruimte er niet. Je zult dus blind zijn voor je eigen negatieve kanten en de schade die je (onbedoeld en/ of onbewust ?) aan anderen -en dus het zelf- toebrengt.
Door elkaar te kunnen wijzen op de schaduwkant van onszelf opent de mogelijkheid daaraan te werken. Het is echter naar om de lelijke kanten van onszelf onder ogen te komen. De angst daarvoor kan zo verlammend werken dat we het simpelweg niet willen weten niet willen zien, waardoor het onheilzame pad bewandeld blijft worden.
Respect is elkaar zien als gelijkwaardig en als mens dat de potentie heeft tot grote hoogten te stijgen. De weg ernaartoe is zelfinzicht.
Daarom zal de wijze kritiek in welke vorm dan ook dankbaar in ontvangst nemen en toetsen aan de werkelijkheid. Daarop volgt een correctie (of niet wanneer de kritiek niet gegrond is in waarheid).
Elkaar helpen tot de grootst mogelijke hoogtes te stijgen is werkelijk respect. De ander behandel ik zoals ik mijn allerliefsten behandel, door eerlijk en oprecht te zijn, zelfs als het steekt.
Het alternatief is de boodschapper doden. Zo’n daad zal uiteindelijk leiden tot nog meer lijden. Dát is een daad van minachting voor het leven, voor god en vooral voor het zelf.
Ieder islamitisch land dat provoceren verbied, schendt een van de belangrijkste mensenrechten, en maakt al zijn burgers monddood.
Een gezonde dialoog begint dus niet met respect, maar met de onvoorwaardelijke vrijheid naar de ander om alles te kunnen bespreken en alles te kunnen zeggen. Zegt de ander iets dat jij niet goed vind, dan praat je ook daar weer over met elkaar.
Als je zegt dat een dialoog begint met "respect" (een vaag begrip, is voor iedereen weer iets anders) dan begin je al verkeerd. Dan begin je al met harde eisen en voorwaarden te stellen nog voordat er ook maar één woord is gezegd. Een dialoog impliceert gelijkwaardigheid. Als je stelt dat een dialoog moet beginnen met "respect" dan heb je die ander de facto diens gelijkwaardigheid in de dialoog al ontnomen. En is de eis van respect de facto dus ook niks anders dan een excuus om ruzie te maken en die ander er de schuld van te geven terwijl die hele ruzie zelf begonnen bent, snap je?
Terug naar het begin.
Ook Marokko, mijn beste mocro, schend mensenrechten en maakt burgers monddood. In Marokko is er geen VVMU of religieuze vrijheid vergelijkbaar met wat we in de EU hebben. ook Marokko is, net als Turkije, een OIC land en gebonden aan dat afschuwelijke alle niet-moslims-hatende verdrag: Caïro declaration on human rights in Islam (CDHRI). Het verdrag waarin staat dat een moslim mij dood mag maken, mij van mijn vrijheid of religieuze vrijheid mag beroven, zolang er in "de sha'ria" er maar een excuus voor gevonden kan worden.
Het is dus een verdrag waarin ALLE mensenrechten ondergeschikt zijn aan de islamitische religie, en dus een verdrag dat alle niet-moslims aan alle moslims ondergeschikt maakt. Dat is nou de organisatie waar jouw herkomst- of herkomstland bij is aangesloten.
Ik zou je echt een geweldige vent vinden als je als moslim, als Marokkaan, het lef en de moed zou hebben om jouw Marokko op te roepen uit de OIC te stappen en die CDHRI in de prullenbak te gooien.
Of oproepen aan Marokko om de betrekkingen met Turkije te verbreken.
Nee, respect begint met de vaststelling van Voltaire: ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen! Een goede discussie, een goed debat is alleen mogelijk als de deelnemers er principieel anders over denken. Daarom zijn de Nederlandse actualiteitenprogramma’s meestal niet te pruimen. Iedereen denkt in grote lijnen braaf binnen het toelaatbare denkraam.
Gelovige moslims hebben het probleem dat ze de Verlichting nog niet in hun geestelijke ontwikkeling hebben doorgemaakt. Ze denken feitelijk als een stel bekrompen Middeleeuwers. Nee, erger: tijdens de Middeleeuwen leefden er al verscheidene personen die die stap al zetten, maar dat moest je voorzichtig aanpakken, zoals de geschiedenis van Galilei en de kruistochten tegen de Albigenzen en Katharen ons leerden. Zolang moslims deze stap niet zetten, blijven het in geestelijk opzicht kleuters.
Dan moet je dus ook kinderlijke, provocerende mensen respecteren. Die zijn er en niet om onthoofd te worden, maar om zichzelf te zijn, kinderlijk en provocerend.
@ GeenStijl-redactie: Het regime in Ankara bemoeit zich graag met dingen over de grens. Terwijl het hier over cartoon gaats, wemelt het op Twitter van beelden waarop Syrische huurlingen in dienst van Turkije met IS-vlaggen wapperen of met lijken sleuren.
Het is bizar dat een land waar honderdduizenden moslims in kampen worden gehouden geen boycot krijgt, maar wel een land waar cartoons van de Profeet verschijnen.
Inderdaad, het is een gotspe.
Eenvoudig te verklaren. Moslims geven niks om andere moslims. De verschillende smaakjes staan elkaar al eeuwen naar het leven. Moslims onderling blazen makkelijker elkanders moskee op dan Amerikanen of Engelsen ooit hebben gedurfd. In nagenoeg ieder Islamitisch land crepeert de bevolking onder het juk van de eveneens Islamitische machthebbers. Moslims zijn slechts mensen, ruw materiaal, grondstof. Het gaat om allaah en zijn profeet, de rest is bijzaak. De verkniptheid van die cultuur en de mate waarin werkelijke ethiek volkomen is losgezongen van werkelijk werelds lijden is ongekend. Zeker in 2020.
@Elpefo | 28-10-20 | 14:04:
Het is indicatief wie Turkije als echte vijand ziet.
Als Charlie Hebdo zo'n mooie cartoon zou wijden aan onze MinPres, nou dan zou dat juist een hele eer zijn voor ons Nederlanders. Maar helaas onze MinPres is een te grijze muis om voor cartoons in aanmerking te komen.
Interessant stuk op opiniez.com over waarom Nederland het moslimbroederschap aan moet pakken. Volgens dit artikel is er een manifest uit 1982 waarin wordt uitgelegd hoe de islamisering van het westen uitgevoerd dient te worden. Ze zijn al goed op weg. De islamist draagt een net pak en doet zich voor als 1 van ons.
Zie hierboven reaguursel van mocroGS.... zo sluipend gaat dat.... je leest iets schijnbaar onschuldigs, maar als je niet oplet ga je toch een beetje zo denken...'ja inderdaad, spotten met elkaar is niet zo netjes, niet zo lief..... niet respectvol." Islam op zich= prima. Maar daar moet gewoon mee gespot kunnen worden, net als met ander religies. Je hebt GEEN recht op gekwetst te zijn!!
@Elpefo | 28-10-20 | 14:07: Zeker heb je daar wel recht op, alleen geeft dat de ander geen enkele plicht.
Goed gesproken Ronaldo.
Eigenlijk zie ik maar één oplossing. De islam de wereld uit, te beginnen uit Nederland.
Het Ottomaanse Rijk had waarschijnlijk nog in volle omvang bestaan als Turken humor hadden gehad, en zelfspot wel konden waarderen.
Een prachtige cartoon! Wie er zich aan ergert mag terug naar Turkije.
Hulde voor het zoete venijn waarmee dit topic geschreven is.
het enge is dat de Erdoturken zich onder ons bevinden. Als ze hun vaderland zo lief hebben, waarom gaan ze dan niet terug?
Parasieten. Als we leeggezogen zijn gaan ze terug.
Uitkering.
Wij zijn van een gastland voor gastarbeiders doorgeschoten in een uitkeringskolonie van Turkije. Maar dat hebben de linkse schapen niet door.
Omdat dictaturk Erdogan de EU wil veroveren. Van binnenuit. Erdogan is heel populair onder Turkse nationalisten in Nederland. In 1995 bezocht hij Nederland in de Ahoy en hield hij een toespraak voor een uitzinnige menigte nederturken.
En het enge is dat, mocht er oorlog uitbreken tussen Turkije en Nederland, wij de vijand al binnen hebben. Zoals Pim zei: de 5e colonne is al binnen
Turkije is nog altijd kandidaat lid voor de EU. Wordt het niet eens tijd om daar de stekker uit te trekken?
meteen
Turkije gaat echt geen lid worden. Daar is binnen de EU geen syeun meer voor. Dat heeft Erdogan helemaal aan zichzelf te danken. www.dw.com/en/european-parliament-vot...
Zeker, daar Erdogan nog jaarlijks EU-toetredingsgeld ontvangt.
Hee Erdo, we maken helemaal geen grapjes over je, we vertellen de waarheid, nou tevreden?
net Francisco van Jolo in het woke-anderhalfuur op radio1:
Wilders vrijheid van meningsuiting blablabla, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Wat een walchelijke man is dat toch...
Dus hij bedoelt: Ook bij Hebdo zijn ze er een beetje zelf schuld aan dat er een paar collega's gruwelijk afgeslacht werden!
Die witte onderbroek drijft hem in de verdedigingsmodus
@Drunken_Pumpkins | 28-10-20 | 13:44: Precies!
Gelukkig werd hij behoorlijk te kakken gezet door de politieke analist Peter Kee.
Dus Francisco bedoelde ws,toen hij in z'n witte onderbroek die stagiere aanrandde, dat ze er ook eigenlijk zelf om gevraagd had?
Dat was hij toch?Of laat m'n geheugen me nu in de steek?
@De Treinende Rechter | 28-10-20 | 13:49:
Dat is het geijkte patroon. Jaren geleden had ik aanvankelijk de indruk dat Van Jole een weliswaar linkse, maar slimme, bijdehante debater was. Langzaam maar zeker kom je er echter achter dat Van Jole eigenlijk een domme voorganger van de Linkse Kerk is die nooit op een originele gedachte te betrappen is.
In de opsomming van gruwelijkheden miste ik nog het drama van die idioot die met een vrachtauto over de boulevard in NICE reed, tijdens een vuurwerkshow, met de bedoeling zoveel mogelijk slachtoffers te maken en dat lukte hem ook nog.
Gelezen in het AD:
"Woedende moslims willen geen Bic-pennen en Louis Vuitton-tassen meer".
Maar verder blijven ze natuurlijk gewoon rondrijden in hun Peugeots en hun Renault-busjes en hun scooters van "La Souris".
Hahaha precies, allemaal hol gelul.
Heel iets anders, sorry. Wil bij twitter weg. Voel mij als blanke niet eerlijk behandeld.. er is een ander platform waar veel mensen naar toe zijn overgestapt. Weet iemand dat relatief nieuw platform?
Parler bedoel je?
Facebook?
Parler of Gab
De verlepte hondekop van Recep Erdo is anders vrij treffend verbeeld.
maar zo'n Erdogan snapt ook niet dat hoe meer infantiele drukte hij hierover maakt, hoe meer spotprents zullen volgen. Zeg dan gewoon , het is niet mijn smaak en het raakt mij niet.
Heeee, is dat niet die witte onderbroek van *van Jole*?
Wel heel mooi, dat Erdogan zich kennelijk in de Hebdo cartoon herkent en zich er merkbaar over op windt.....
Ik denk dat er wel wat waarheid in de Hebdo cartoon zit, en dat ze er recht op zitten, Erdogeit in de backstage, die zich aan allerlei niet islimatische geneugten des levens bezondigt. Do as i say not as i do.
@Lt-Kol Kilgore | 28-10-20 | 13:28: Volgens mij volgt hij gewoon de liederlijke kant van Mohammed. Ook al geen heilige...
Hij maakt zich kwaad om datgene wat in het broekje zit .. niet veel
Er is een oude gelovige wet dat we geen beelden of tekeningen van GOD mogen maken en zie hier in de Westerse wereld hoe gewoon beelden en tekeningen zijn geworden. Niet alleen als een serieus beeld maar ook als cartoon. Grappen over christelijke GOD en de profeten zijn normaal en geen reden om te moorden.
Gedoe ook met al die goden, raakt een mens van in de war.
Ik bedoel, de ene god is de andere niet, blijkbaar.
"Er is een oude gelovige wet dat we geen beelden of tekeningen van GOD mogen maken"
Nou, dat vraag ik me af. Die wet, als die er al was, heeft in het verleden in ieder geval tot grote controverses en moordpartijen bij de christenen geleid. Van het 'iconoclasme' in het Byzantijnse rijk - rond 800, meen ik, maar ik kan er zo maar een eeuwtje naast zitten - tot en met de 'Beeldenstorm' als gevolg van de Reformatie.
Tsja, geloof is nou eenmaal geen lolletje, en god, of het nou God is of Allah, houdt niet van vrijzinnigheid, want mensen die vraagtekens gaan zetten bij bepaalde dogma's en claims die in bepaalde 'heilige boeken' gedaan worden, eindigen als 'ongelovigen'.
@Dr_Johnson | 28-10-20 | 14:39:
"Die wet, als die er al was, heeft in het verleden....."
Vreemde zin, nu ik hem teruglees. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat die wet niet algemeen was, want bij de orthodoxen en katholieken waren afbeeldingen niet verboden, getuige ook de overvloedige en rijke kunst die in die kerken te zien is. Anderen beweerden dat het verboden was, en daar kwamen al die conflicten uit voort.
Shoutout naar het AD wat gewoon keurig de cartoon presenteert als onderdeel van het nieuws. En dat terwijl het P-woord duidelijk herkenbaar in beeld is.
Zo normaal, en toch heel bijzonder.
Hij heeft gewoon de P erin.
Satire is een verboden humorvorm, vooral moslims en woke mensen hebben er een hekel aan.
Elke vorm van humor is daar verboden, tenzij er Joden gekwetst kunnen worden natuurlijk, maar das anders he.
@Mallepietje1001 | 28-10-20 | 13:52: Dan is het geen humor meer en mag het. Als je het vanuit dat geloofsysteem bekijkt wordt het allemaal duidelijk. Zoals onze voetbalprofeet Johan al zei: "Je gaat het pas zien als je het door hebt"
De Turken lijken een genetische afwijking te hebben in hun emotionele gedeelte van de hersenen. Ga maar is de discussie aan over islam, Turkije, Israel of de verenigde staten. Dan neemt de emotie de overhand en kan de Turk in kwestie nier meer normaal denken en converseren.
Zou dit alleen voor Turken gelden?
Linkse mensen hebben ook vaak deze afwijking.
Kijk maar naar de Denkleden, dan zie je dat al aan hun zure achterbakse smoelen.
Moet je eens iets vragen wat ze over Griekenland of de Armeense kwestie vinden, dan gaan ze helemaal los.
U begrijpt het linkse gedachtengoed. Sentimenten ipv argumenten.
juh, dom volk heeft die neiging altijd en de meeste turken halen het criterium dom volk niet eens.....
Een hoop nederturken zijn ook holocaust-ontkenners. En hun aantal neemt toe. Dat is ook waarom veel leraren het onderwerp niet meer in de klas durven te bespreken.
www.ad.nl/binnenland/holocaust-les-bu...
www.geenstijl.nl/5109172/immer_alerte...
Een theocratie en persoonsverheerlijkingscultus aanhangen wordt altijd een probleem, wanneer de verheerlijkte persoon in kwestie geen pacifist is, maar een slavenhandelaar die zijn krijgsgevangenen verkracht en jonge kinderen onthoofd. (In Medina onthoofdde Mohammed alle mannen en jongens oud genoeg om schaamhaar te hebben van de joodse stam van de Banu Qurash. Zo'n 600 tot 900 slachtoffers.) De meeste moslims zullen nooit terrorist of jihadist worden, maar Mohammed zal nooit ophouden er één geweest te zijn.
Dus is het onbegrijpelijk dat die eikel zoveel aanhangers heeft.
@wijsvinger | 28-10-20 | 13:30: Tja, de satansverzen zeggen: 'Wie de godsdienst verlaat, dood hem.' Die aanhangers krijgen niet veel keus.
Wat vindt het door ons geld gesubsidieerde blog dipsaus hiervan?
Ik ga meteen lezen.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 13:20: sorry ik bedoel podcast
Als meneertje Erdogan er zo op tegen is en bijna oproept tot verdelging, dan laat hij zichzelf toch lekker ontploffen, ergens ver weg in die zandbak? Je kunt niet alleen maar nemen, Ome Erdo, je moet ook een beetje terug geven.
Schitterend, een simpele cartoon waar iemand 5 minuten mee bezig is geweest en een heel volk dat gelijk de messen slijpt.
[x] Ongeschikt voor de Westerse wereld
Laat het woestijnvolk lekker daar.
Maar ja, die Miele's en EU centen lonken...
Was het maar weer de jaren 80. Was Gomez een gelukkig jongetje. (ooh fuck, ben ik nu racistisch?) Mensen moeten eens nokken met alsmaar beledigd te zijn, het leven is een stuk eenvoudiger als je je niet opwindt over triviale zaken zoals: BLM, Antifa, #metoo, LBTQWERTY, Racisme, SJW, White Supremacy, Critical Theory, Wokeness, Mansplaining, etc. Vreemd, nu ik het zo bekijk zijn het eigenlijk allemaal linkse hobby's.
en mede mogelijk gemaakt door social media, dat er niet was in de jaren 80. Gekken had je altijd al, maar die hadden geen volgers.
Pim Fortuyn zei het al; De islaam is een achtelijke cultuur.
Pim moest dood !
Kijk niet op de link als U last van maagzuur heeft,
Huiveringwekkende kaart: Turkse Diyanet - inclusief moskeeën - in Europa.
pbs.twimg.com/media/DdLd2Q0XcAEYanv.j...
Kon me niet inhouden... toch geklikt.... begin spontaan te braken
van zoveel islamitische vredelievendheid...
Rond Parijs geen moskee?????
@Jee-Dee | 28-10-20 | 13:15:
magnie in Frankrijk, het is daar verboden haathutten met minaretten te bouwen.
Verleden februari trad Macron al hard op tegen Diyanet. Onder andere maakte hij Diyanet het bankieren in Frankrijk onmogelijk. Hij bevroor hun bankrekeningen en er mochten alleen nog maar in Frankrijk opgeleide imams voorstellingen verzorgen.
-
Dat heeft uiteraard het nieuws in Nederland nauwelijks gehaald. Wij laten liever nog een keertje de broek op de enkels zakken.
-
www.france24.com/en/20200219-macron-u...
Ik klik niet.
Heb net zo’n goed humeur.
Nou als meer spotprenten het begin van het einde van deze diyanetten, minaretten en conservatieve islam inluiden, kom maar op met nog veel meer spotprenten dan. Beledig ze helemaal suf.
Kan me de woede van de Turken goed voorstellen, als je staatshoofd zo wordt afgebeeld en ook nog eens even blasfemisch de naam van de profeet door het slijk wordt gehaald..
Meer dan kwetsen om het kwetsen is dat niet.
Je kunt niet gekwetst worden. Wel jezelf laten kwetsen.
Mmmmh, ik zie er toch wel een achterliggende gedachten in. Dat de islam en haar voormannen compleet acterlijk zijn wellicht? En dat dit maar niet vaak genoeg aan de kaak gesteld kan worden bijvoorbeeld?
Bent u sarcast of moslim?
Er zit wel degelijk een gedachte achter. En ik kan u uit eerste hand vertellen dat die klopt. Die hele profeet interesseert Erdo geen ruk. Hij gebruikt het geloof puur als machtsinstrument.
Normale mensen noemen dat zelfspot. Gezonde evenwichtige mensen kunnen dat hebben. Degenen die een bepaalde ideologie aanhangen hebben daar een chronisch tekort aan.
En het Franse staatshoofd in het openbaar vragen of hij psychiatrische hulp nodig heeft is natuurlijk iet HEEL anders, en niet net zo beledigend... check!
Hij zou z'n pik nog in de getekende bek van Mohammed steken als er een kut achter zat.
Rot een eind op zeg, al eeuwen worden koningen en grote jongens in onze contreien bespot via schotschriften en cartoons/tekeningen en nu kom Jij/Islamowappie hierover zeuren?
Voor de Islamo-invasie lulde geen hond over 'kwetsen' en al helemaal niet over 'blasfemie'.
50 jaar geleden voor het laatst quasi serieus na wat ezel neuken afgehandeld.
Profeten bestaan niet schat....
@Spring Bruissteen | 28-10-20 | 13:10:
Don`t feed the trolls
Gekwetst worden is een keuze, grow a pair! Anders is er geen samenleving mogelijk.
@opblaasschaap | 28-10-20 | 13:06: Niet helemaal juist. Je kunt wel degelijk iemand kwetsen, wat niet meer betekent dan iemand beschadigen. Kan zowel fysiek als geestelijk.
Iemand beledigen is een ander verhaal. Je beledigd voelen is een keuze. Denk dat je daar op doelt.
Ich. Je begrijpt simpelweg niet waar het voor dient. Beetje bang misschien?!
@Spring Bruissteen | 28-10-20 | 13:10: ik denk gewoon debiel ;)
Zijn er nog politieke partijen in Nederland openlijk durven te zeggen dat Turkije bij de EU moet komen? Als dat zo is dan sporen die echt niet.
Wel eens van Denk gehoord?
Bij politieke partijen moet je niet zozeer kijken naar wat ze zeggen, maar naar wat ze doen.
Wat de VVD, CDA, PvdA, D66 doen, is weigeren het kandidaat-lidmaatschap van Turkije te beëindigen. Dat zegt alles.
Diezelfde EU sponsort Turkije nog steeds met honderden miljoenen per jaar om zich voor te bereiden op aansluiting bij de EU.
Zolang daar niks aan verandert, blijft alles geblaat in de lucht.
@Sinterbikske | 28-10-20 | 13:03: Denk is geen politieke partij, Denk is een tragische vergissing...
Ja, 2 en die hebben beide een cordon sanitair, denk daar maar eens goed over na.
@Mallepietje1001 | 28-10-20 | 13:56: oh sorry verkeerd gelezen :( er zijn er maar 2 die er openlijk voor uitkomen dat ze het NIET willen.
En toch, vraag ik mij weer af waaróm, waaróm wij ons hier druk maken om een Erdogan. Juist dat zet hem op een voetstuk.
Ik vind het wel mooi eigenlijk. Hoe harder hij schreeuwt hoe harder ik lach.
Omdat hij macht en invloed heeft. En omdat er honderdduizenden van zijn moslim-extremisten binnen een straal van 100 km van uw en mijn huis wonen.
Hij is binnengevallen in Syrie, Libie en Armenie, en bedreigt Griekenland en Cyprus.
Erdogan is een brulaap, maar je moet zijn doelstellingen HEEL serieus nemen; hij doet dat zeker en heeft de middelen die na te streven.
Permanent reisadvies voor het land van Erdohitler: alleen nog enkele reis heen mogelijk. Verder graag elke (ja ook uitkeringen, toeslagen, kinderbijslag) in die richting als financiering van terrorisme bestempelen. Als toetje de doorgifte van tv en radio signalen hier blokkeren.
Prima plan! Doen!
npo: En DAT nota bene te mogen horen van de NPO. Geweldig ! Wat een ommezwaai ineens.
Eigenlijk moeten we 100-en satirische tekeningen produceren en uitstrooien met drones boven Erdogans megalomane paleis.
Tot dat deze typische, doorsnee huilmuilende Turk een hartaanval krijgt.
Ondertussen gaat zijn kutlandje nog eerder failliet dan de rest van de onderontwikkelde wereld, dus dat is ook best wat satirische humor waard.
Stuur die drones ook even over de schilderswijk dan in Den Haag.
Mooi toch als je al die opgefokte Torkoes al op de kast krijgt met een tekening. Ik zie ze al schuimbekkend met hun badslippers en heuptasje achter de laptop zitten op dutchturks.nl. Beter dat ze hun huiswerk maken of een boek lezen. Maak eens wat van je leven ipv agressief zitten te snuiven om een fakking tekening.
Heb liever dat erdogan zoiets zegt of gaat doen dan iemand die nog vol bij zijn verstand is.
Hahahahaha
Met miljoenen Turken in Europa is het toch een lastig conflictje.
Maar wel eentje die nodig is om te laten zien dat er grenzen zijn. Om de linkse gutmensch de ogen eens te doen openen hoet dat volkje precies denkt en wat het gedachtengoed van de islam eigenlijk is.
Never ever bij de EU.
Jammer dat Brussel hem de sleutel van Europa gaf.
71% van de Turken in Nl waren voor meer macht voor Erdogan.
Eigenlijk wonen ze liever in Turkije maar wel van onze Nl centjes.
Velen hebben een vermogen in Turkije in de vorm van 2e woning die ze niet opgeven bij de belasting natuurlijk. Lekker zorg en huurtoeslag vangen.
Zo jammer dat nederland alles slikt en ozo naïef is.
Ooit vroeg ik hier aan de gemeente waarom ik geen vrijstelling kreeg van gemeentelijke heffingen, maar enkele bijstandstrekkende allochtonen wel, ondanks hun bezittingen in het land van herkomst. Sommigen van hen hebben inderdaad een tweede huis, dat ze voornamelijk verhuren als vakantiewoning en zodoende extra inkomsten genereren. Woest was men bij de gemeente, dat ik dit durfde aan te kaarten.
Corona-moe, Turken-moe, Islam-moe, BLM-moe, LGBTTTQQIAA-moe, CO2-moe ...
als je het leven maar niet moe word ;)
Een compleet volk voor fascist uitmaken vind ik ook vrij onbehoorlijk, zeker door iemand die op tamelijk dictatoriale wijze alles wat op politieke tegenstand lijkt het zwijgen oplegt en opsluit.
Meer meer meer van deze cartoons!
Te laat is het toch al. We gaan nog wat beleven!
Overigens vind ik die Charly cartoons altijd vreselijk flauw
Questy van smaeck, mijn beste.
Waar haal je de noodzakelijkheid dit te zeggen vandaan?! Kotsflauw.
Leuk plaatje, niks mis mee zou ik zo zeggen.
Ik heb het gevoel dat ome Erdo de aandacht probeert af te leiden van iets anders, wat gebeurt er momenteel eigenlijk in Azerbeidjan?
Hoe gaat het met de Turkse economie eigenlijk?
De Russen zijn een soort van neutraal geworden, want ze hebben het gehad met de starre houding van Armenië. Dus ome Erdo maakt vorderingen.
Exact dat. Dictator 101: leidt de aandacht van de nationale problemen af om het stemvee achter je te houden.
@sjef-van-iekel | 28-10-20 | 12:53: Heel slecht maar maakt niet uit, Turkije wil NL inlijven, wist je dat niet.
Of van die Lira die maar blijft kelderen..
En in Syrië, in Libië, in de zee rond Griekenland, met gelukszoekers aan de grens, met de Koerden, Gülenbeweging, dalende koers lira, met een redelijke grote minderheid van de Turken die hem te extreem vinden, corruptieschandalen, de slappe EU die zelfs begint te sputteren, persvrijheid, de kosten van zijn mega paleis enz. enz. Maar zijn grootste probleem is zijn ego. Als islamofascist en nationalist kan hij niet anders dan steeds de confrontatie te zoeken. Dat combineert hij met grootheidswaanzin. Het is een kopie van Hitler in zijn gedrag. Dat is verontrustend. Het geruststellende is dat het een Turk is en dus niet veel voor elkaar zal krijgen. Behalve wat minderheden en kleine landen lastig vallen met zijn grote bek en zijn overtal aan soldaten.
Weet je wat Erdogan moet doen? Een leger tekenaars snoeiharde satirische plaatjes laten maken over onze verwerpelijke westerse waarden zodat wij er misschien wel slapeloze nachten van krijgen. Doen zou ik zeggen. Maar ja, die tekenaars zijn allemaal door die geitenneuker gevangen gezet.
In maart alle verkiezingsborden volplakken met dit soort cartoons i.p.v. die ongeloofwaardige verkiezingsposters.
Volkomen logisch dit. Een dictator regeert via angst, als mensen om je kunnen lachen zijn ze minder bang voor je. Daarom mogen er nooit grapjes gemaakt worden over dictators, en daarom is het tegelijkertijd zo belangrijk dat dit wel gebeurd.
en iets met een dochtertje van 9
En, lucht dat op?
@ET20 | 28-10-20 | 12:53: je moet erbij geweest zijn
Van mij mag het. Zolang je niet oproept tot geweld.. maar of je serieus genomen wordt is een tweede met dit soort kinderachtige gescheld.
Je mag idd zeggen dat dat jouw mening is, dat jij dat vindt. Maar je stelt nu dat hij dat is. Dat is geen vrijheid van meningsuiting, dat is een Joris...
Kijk, u gebruikt eindelijk komma’s en hoofdletters. U kunt het wel.
@Bill le Koek | 28-10-20 | 12:54: hoho, jullie snappen het niet, dit is een gevalletje Renault garage
Alleen stelt GeenStijl nog aanvullende kwaliteitseisen.
Ik vroeg me net af of Mo al wakker was.
Er is geen wij, het is u tegen de vvmu.
In de rest van Nederland mag u uw domheid inderdaad ongebreideld etaleren, alleen hier op GeenStijl treft u het dan net niet.
Ik dacht al, waar blijft Mo zolang? Zeker wel druk met iedere keer een nieuw account aanmaken, maar waarschijnlijk toch heel de dag niks anders te doen dan alleen je klauw ophouden voor gratis geld.
@JanVoerman1988
Satire is enkel leuk als er een kern van waarheid in zit.
Dat mag u inderdaad zeggen. Het legt enkel wel uw niveau bloot.
Met het recht om te zeggen wat je vindt, komt de plicht om na te denken voor je dat zegt.
Domme,pedofiel,homo,flikkertje,lijkt meer iets voor Rutte.
Wel een beetje jammer dat je een Nederlandse nickname kiest. Dat heet tegenwoordig met een deftig Nederlands woord 'cultural appropriation'. Dat zou je niet moeten doen.
@JanVoerman1988 | 28-10-20 | 12:49 |
Ach, u probeert het na de vorige -weggejorist en opgerot-'s nog maar een keer met een nieuw account onder het adagium "de aanhouder wint"? Dan zult u:
1; Moeten beginnen met een cursusje Nederlands voor dummies. Uw grammatica en spelling zijn van dien aard dat zelfs de orchideeën hier het nog beter zouden kunnen. U heeft in ieder geval ontdekt waar de komma op uw tikplank woont, dat is ieder geval een vooruitgang. Uw interpunctie behoeft echter nog wat aandacht.
2; De huisregels van GS naleven met betrekking tot fatsoensnormen etc.. En nee, een hele waslijst aan nogal kinderachtig uitgevallen scheldwoorden aan het adres van een Nederlandse politicus valt daar niet onder.
Aan de Joris-van-dienst. Kunt u a.u.b. deze vuilniszak even buiten zetten? Dan kan hij nog mee met de ophaaldienst.
Er was een tijd dat Nederlandse kranten nog wel spotprenten durfden te publiceren over Arabieren en aanverwante sujetten.
www.cvce.eu/content/publication/1999/...
Hij is goed...
Met je middelvinger omhoog rond gaan lopen en dan klagen over vrijheid van meningsuiting als je een klap ontvangt. Jongens. Wie is hier nou gek?
ik denk eigenlijk jij
@wilmeister00 | 28-10-20 | 12:50: Natuurlijk, je eigen aandeel durven inzien is een kunst die lang vergeten is in onze tijd.
@wilmeister00 | 28-10-20 | 12:50: Ja, dat denk ik ook...
Zonder context is het echt onduidelijk wat je hier nu wil zeggen, zeker omdat die Erdogan een enorme hypocriet is die dit hele circus is begonnen met zijn belediging van Macron. Geen wonder dat de Fransen hierop reageren. En welke klap? Ik denk dat Turkije echt weinig in te brengen heeft straks, economisch gezien zijn ze aan het afglijden en dat gaat ook niet meer goed komen. Goodwill zijn ze in Europa echt wel kwijt.
Koppensnellers verdedigen en dan gaan klagen dat je de middelvinger krijgt? Wat is nou eigenlijk je punt?
Wie roept het op? Dat hoor je je af te vragen!
Toch nog steeds Erdogan: meneer steekt zijn middelvinger op naar jan en alleman en nu mensen daar iets van zeggen (o.a. in de vorm van een spotprent), begint hij te klagen. Het is wat.
Overigens valt het opsteken van je middelvinger gewoon onder de vrijheid van meningsuiting, net als het reageren daarop. Tenzij je natuurlijk reageert door ook echt een (fysieke) klap uit te delen. DAT valt dan weer niet onder de vrijheid van meningsuiting.
Lou Geels (Bromsnor) die naar een reedt kijkt en roept: öuuuhh, vandaag anaal!
Heeft Rutte al besloten Erdogan te gaan vervolgen, aangezien hij zelf aangaf het onacceptabel te vinden dat Erdogan Wilders gaat vervolgen? Als Rutte dit niet van plan is om te gaan doen, misschien kan Tom dan met de plopkap naar Rutte om te vragen wat hij dan precies bedoelde met 'onacceptabel'. "In theorie" onacceptabel, waarschijnlijk, waar we dus precies niets aan hebben.
Dat vroeg de T. volgens mij al toen Rutte heel stoer in de camera keek en het onacceptabel noemde. Rutte had zich duidelijk weer goed ingeolied want de vraag gleed zo van hem af. Kortom, veel lullen, weinig daadkracht. Hij pakt toch niet door... Want ja, de asiel-deal met de Turken komt dan weer op de tocht. Precies wat iedereen al verwachtte, Erdogan heeft nu leverage. En hij gaat het gebruiken. De poorten gaan weer open en de apothekers en raketgeleerden komen weer deze kant op. En ondertussen wordt er ergens onder de radar weer een volk gedecimeerd. De vraag is niet wanneer het escalleert, maar hoe erg het wordt...
Vervolgen doet het OM, in NL en in Turkije. Dat is een mogelijke vervolgstap nadat Erdogan aangifte heeft gedaan.
Al heel lang pleit ik ervoor om IS-onthoofdingsfilmpjes en filmpjes van executies, kruisigingen, verbrandingen etc. heel groot te projecteren op de buitenmuren van moskeeën. Technisch geen probleem. Vanaf de openbare weg hoor, dat wel. Ik zou dat nu afwisselen met Islamcartoons. Dan krijgt iedereen toch een beetje een beeld.
Er zou gewoon een nieuwe tv zender moeten komen die enkel en alleen alle
ellende en terreur die moslims wereldwijd hebben achtergelaten uitzend. Kunnen ze ruim 40 jaar vooruit qua content!
Doe alleen die projectie maar want die filmpjes zijn (helaas) echt. Wrijf het er maar in, dat heeft veel meer zin dan cartoons.
@von sokkenstopfen | 28-10-20 | 12:53: Dat wel maar dan moet je de tv wel op dat kanaal zetten. Het plan van piloot47 lijkt mij veel beter, dan kan elke voorbijganger het zien en begin maar in Amsterdam, dan worden ze daar misschien ook nog eens wakker.
Ooit het ik geopperd om rond deze beelden een Postbus 51-publiekscampagne te maken. Toen kreeg ik het verwijt dat ik aan het radicaliseren was. Dat je 't weet. ;-)
@Lupuslupus | 28-10-20 | 12:56: En dan starten op het moment dat die minaret begint te toeteren. Zo groot is allah.
Ik doe liever wat aan de imgratiekant, de handhaving, de subsidie, het erkennen dat Islam een doctrine is in plaats van een godsdienst en natuurlijk de remigratiekant.
Veel effectiever dan zoiets. Zij kunnen ook plaatjes op kerken en synagoges projecteren en dan? Wij halen onze schouders op, spotprenten over Holocaustontkenning - waar je donder op kunt zeggen dat zij die gaan gebruiken - vereisen strafrechtelijke vervolging en dan krijg je dus weer rechtsongelijkheidgezeik van ze..
Nee, het probleem is niet de vvmu, het probleem is dat ze hier massaal zijn en ons hun mores willen opleggen en er is geen elite die daar een stokje voor steekt; sterker nog, ze zijn bang voor de gevolgen ( hun eigen positie in de eerste plaats ) dus ze buigen, bukken en geven maar toe aan de bullebak op het schoolplein.
En tóch toonde Erdogan meer ballen toen een Russisch gevechtsvliegtuig tien seconden over 'zijn' land vloog dan Rutte, die veel te lang 196 inwoners van 'zijn' land in Oekraïne liet liggen weg te rotten.
Ja, jij had dat vast beter aangepakt.
Erdogan toont toch meestal ballen? (in de cartoon dan net niet) Erdogan is best moedig, dat is het probleem niet.
En daarna kon hij zijn excuses aanbieden en schadevergoeding aan de nabestaanden betalen. Rusland had net olieleveranties van IS naar een familielid van Erdogeit platgebombardeerd.
@Raspatat | 28-10-20 | 12:48: Anders, misschien niet beter, hoogstwaarschijnlijk ook weer niet slechter.
@Sitting_targets | 28-10-20 | 12:49: Als je al je tegenstanders in het gevang duwt ben je niet zo bang meer neem ik aan .
Ah, vandaar dat hij op zijn knietjes naar het Kremlin kroop, en de schuld van het neerhalen in de schoenen van een door de CIA geronselde trigger-happy Gulen-aanhanger schoof.
@obominotie | 28-10-20 | 13:17:
Dat wordt inderdaad nogal eens vergeten. Erdo wist niet hoe snel hij op de knietjes naar Moskou moest, or else...
Ach ja, geen Saddam, geen Khaddafi, een vleugellamme Assad, dan krijg je in die regio de volgende gek_met_minderwaardigheidsprobleem die alfamannetje nummer 1 op de Islamitische rots wil worden.
Christelijk Armenie is momenteel onder vuur door Moslim Azerbaijan en Turkije. Ome Erdogan doet nog eens dunnetjes de genocide van 1915 over.
Onze premier Rutte kon toch zo goed compromissen sluiten en regelingen treffen met deze misdadiger. Lekker betrouwbaar figuur waar je miljoenen aan geeft van de belasting betaler.
Gelukkig hebben we de foto's nog. Twee goede vrinden.
Mocht het tot een örlog komen dan ben ik bang dat onze Koning als eerste pleite is uit het mooie NL.
Nah, net behoorlijke loonsverhoging gehad. Huisje verbouwd, nieuw bootje aangeschaft. Gave panicroom geïnstalleerd. geen zorgen..
Mooi. Hè hebt toch niks aan hem.
Hij loopt alleen maar in de weg
@W.A. van Buuren | 28-10-20 | 12:52: En toch gok ik op een retourticket richting Argentinië, vanzelfsprekend met een open terugvlieg datum, mocht het er van komen. :"-)
Hallo erdolf, de jaren 80 hebben net gebeld en willen hun snor terug!
Op Nu. nl durven ze de prent niet helemaal te laten zien. Twee stukken over Erdogan daar, maar ze hebben alleen de bovenste helft van de tekening geplaatst bij die stukken.
Daar begint het mee..
Nu kan je de Turkse staat en erdogan de moorden op Charlie Hebdo en andere aanslagen niet in de schoenen schuiven, behalve dat ze wegkijken van hun geloofsgenoten die dit doen.
Waar erdogan en de staat wel op aangesproken mogen worden als het gaat om onfatsoen, mensenrechten schenden enz, dat zijn de vele politieke gevangenen in dat land. Geen land ter wereld heeft zo veel journalisten vastgezet bv.
Verder de onderdrukking en moord en geweld tov minderheden; Koerden, Armenen, Christenen. Nog meer verder; het stoken in brandhaarden en mogelijke brandhaarden in de regio. Cyprus, Syrië, Libië, Griekenland, Armenië en Azerbeidzjan.
Nog steeds NAVO lid.
@demaup | 28-10-20 | 12:47: Samen met Griekenland.
@demaup | 28-10-20 | 12:47: gooi ze er uit.
Maar moslims zijn de nieuwe Joden. lol.
Zou dit het begin zijn van oorlog in Europa? Of zou de EU toch weer miljarden aan Turkije storten om Erdogan weer even de mond te snoeren?
Ik durf er geen geld op te zetten, in ieder geval.
Het conflict is namelijk best wel fundamenteel en reeds jaren gaande.
Het is een door links geïmporteerd conflict, dat is het meest triest. We hebben iemand als Trump nodig ter bescherming want de EU zit teveel in een spagaat om dit op te lossen.
Kunnen we ze niet eerst uit de NAVO flikkeren en dan dreigen met een grondige verbouwing van Ankara als Bromsnor weer rare dingen doet of roept?
'Droomt lekker verder'.
@BozePaarseMan | 28-10-20 | 12:45: Trump heeft meermalen zijn bewondering voor Erdogan uitgesproken. Leef jij onder een steen?
Turkije heeft in de afgelopen vijf jaar structureel 740 miljoen Euro per jaar van Brussel ontvangen als 'pre-toetredingspremie'. Dat bedrag gaat omhoog per 2021. De zes miljard van de vluchtelingen 'deal' bleek in maart niet genoeg en Josep Borell (de EU-buitenland-loopjongen) haastte zich om te verklaren dat de EU-landen graag bereid waren om er nog geld bij te doen ( de gedachtenvorming neigde naar tien miljard...) daarnaast werd nog even -en passant- 500 miljoen aangeboden om vluchtelingen in de kampen te scholen.
Er komt ineens een beetje een groenlinksachtig idee bij me op: een cursus humor, verzorgd door Hans Teeuwen, verplicht voor iedereen die bij de langetenenmeting boven de RZ-waarde scoort.
Erdiootje is de weg kwijt.
Even psychische na laten kijken DENK.
Voor de mening van Turk1 heb ik alle begrip. Nadeel voor hem is dat het op het uiterste puntje van mijn aluminium baseballbat zit.
Gewoon om te voorkomen dat hij houten splinters tussen zijn tanden krijgt, stelde een vriend van mij recent.
Waarom spreekt niemand Hebdo aan op het feit dat ze niet kunnen tekenen? Kinderlijk geklieder. Dan liever Cortes.
Het is duidelijk met de Franse slag getekend.
Dat waren de tekeningen van Keith Haring ook. Maar toch..
Typische linkse reactie, a la Kees van Kooten. Niet op de essentie reageren, maar op smaak, artistieke kwaliteit en het op basis daarvan verwerpen. Zo, en dan heb je toch niet gedoken.
Helemaal mee eens. Vrij lompe tekening. Wat weer wel goed is dat het geen tekening van de profeet is. Want nu zal blijken dat iedere tekening aanstootgevend is voor de lange tenen brigade. Daarom stoppen profeet tekeningen en wel doorgaan satire religie van de vrede en tolerantie. Kan de wereld verder genieten. En kunnen ze het niet iedere keer op maar want de profeet is heilig gooien.
De Volkskrant heeft er ook zo eentje: Bas van der Schot. Kan absoluut niet tekenen en vertoont geen spoortje humor. Wel heel veel Deug.
@Sitting_targets | 28-10-20 | 12:47: Je zit vast in je slachtofferrol. De inhoud is prima, de tekening ruk. Mag gezegd worden. Moet zelf, want het doet pijn aan m'n ogen.
Misschien is dat wel de kracht van Charlie Hebdo. Het feit dat ze met kinderlijk eenvoudige tekeningetjes voor de hand liggende waarheden bloot leggen.
De ideologie die zich manifesteert is een projectie, een karikatuur en typetje. Het is de manifestatie van iets dat dieper ligt, iets dat niet direct zichtbaar is. Daarom manifesteert de ideologie zich als een voorspelbaar karikatuur. Het heeft geen diepgang, het is slechts een laag resolutie beeld van een diepere, complexere en eindeloos gevarieerd ongenoegen, die zich laat bezitten door de ideologie die voor alles een pasklaar antwoord heeft.
De schoonheid zit hem in diepere lagen. Wanneer de diepere lagen (voorbij het oppervlakkige) weergegeven worden, dan ontstaat er schoonheid.
De oppervlakkigheid is lelijk en eenvoudige schets om de diepere lagen te beschermen tegen de pijnlijke waarheid. Aan de hand van hoe kwetsbaar, hoe gevoelig, iemand is voor het ontmaskeren van de ideologie kun je de oppervlakkigheid, leegte en angst van iemand inschatten. Het zijn de allerzwaksten die het meest gevoelig zijn. Overcompensatie, een disproportionele reactie moet dat verdoezelen.
Maar ja, als je zelf ook bang bent voor wat je te zien krijgt, zul je evengoed bezeten worden.
Leegte en pijn blijven over. Kun je beter lachen om dat malle ego.
@beldewouten | 28-10-20 | 14:50: Goed zo, zie je, dat was toch niet zo moeilijk.
Misschien wordt 2020 op de valreep ook nog het jaar van een godsdienstoorlog!
Sinds mo het woord moest verspreiden is er al strijd.
Dat zou mooi zijn, want dan kunnen we eindelijk moskeeën sluiten, afbreken
en er hondenpoep veldjes aanleggen, en alvast een begin maken met alle turken het westen uit te trappen, en als het even kan alle moslims er uit trappen.
en wat goed dat alle opblaasbootjes nog in de opslag liggen waarmee ze
naar europa gevaren zijn, want die hebben ze dan weer hard nodig om terug te varen naar de shitholes waar ze vandaan komen en waar ze thuis horen!
Zou Mohammed in 2020 hebben geleefd, dan zou zijn facebook account verwijderd zijn.
Wegens overtreffende trap van nepnieuws.
en een huwelijk met een kind.
En oproep tot geweld.
En Apartheid, misogynie, racisme(!), slavernij verheerlijking èn handel et cetera, enzovoorts, ad infinitum.
en uithuwelijken van zijn 5 jarige dochter aan een 40 jarige geitenneuker
Het door Erdogan gewilde sultanaat is er nog niet, maar lijdt al wel aan een soort imperial overstretch. Hij schaakt op veel borden tegelijk, wil een dikke (islamitische) vinger in de pap thuis en in landen om hem heen (Syrië, Azerbeidzjan) en ook verder weg (Libië).
Of het succesvol is? Onder sommige Turken wel. De jongere generatie daar is echter niet allemaal even dol op de strenge islam en zien zichzelf als moderner. Daarnaast gaat de economie ook niet echt lekker, met een lira op recordlaagte t.o.v. Dollar. De NAVO heeft hij wel bij de ballen, tijd dat die organisatie ook op gaat treden.
Ik zie toch weer heel veel dezelfde soort reacties met een hoop "wishful thinking" voorbij komen op een tegel, die ook al nagenoeg hetzelfde is als die gisteren voorbij kwam van betreffende stukjesschrijver...
We zijn met zijn allen vast aan het lopen...
Nu zou ik natuurlijk bij alle tegels een reaguursel kunnen plakken in de strekking van: Wakker worden, gaat niet gebeuren, vooral blijven dromen van: Alle mensen met een dubbele nationaliteit terug naar het land van het eerste paspoort, Turkije uit de NAVO, alle uitkeringen naar het buitenland stopzetten, hogere straffen voor extremistische uitlatingen, Moskeeën dicht, ook kerken dicht. ect, ect. Het gaat allemaal niet gebeuren.
Het enige wat je kan doen is op 17 maart 2021 stemmen op een partij die heel misschien wat ijzers in het vuur kan stoppen...
(Maar er is natuurlijk wel een hele grote kans op dat die komende Tweede Kamer verkiezingen helemaal niet door gaan, Corona en zo...)
@BadPatNL | 28-10-20 | 12:44: Nou Baudet met z'n complot idee (Kartel klopt wel maar Corona, kom op!) is z'n goodwill al verloren. Had zo moii kunnen zijn. Wilders schreeuwt alleen van de zijlijn dus wordt moeilijk
@Slough | 28-10-20 | 12:59: Als je maar lang genoeg zo blijft denken dan zal je komende regerering, Rutte IV, vanzelf waarheid worden. 17 maart 2021 verkiezingen en al snel er op de bordesfoto, want ze gaan dan gewoon met dezelfde coalitie weer verder.
Wanneer volgen de Nederlandse kranten met spotprenten?
Hahaha!!!
Moest gisteravond lachen om het artikel op nu punt nl: Een heel artikel gewijd aan de cartoon, waarin uitvoerig omschreven werd wat er in de cartoon te zien was, maar de cartoon zelf werd gecensureerd: alleen het bovenste gedeelte was zichtbaar.
IC s liggen vol dikke Turken, die zich niet aan de regels hielden en amper Nederlands spreken, soms na 20! jaar. Familie maakt amok bij de receptie, advocaten erbij.. Moet niet gekker worden.
20 jaar? 1e en 2e generatie NL turken komen uit de jaren '70...
@Tata252 | 28-10-20 | 12:41:
www.ad.nl/den-haag/verpleegkundigen-h...
Of moeten we het vertalen in het turks...
@Tata252 | 28-10-20 | 12:41:
Tata007 was slimmer. Inteelt?
@redthehaghue | 28-10-20 | 12:43:
Gaat over het Westeinde-ziekenhuis. Is inderdaad het alllochtonen-ziekenhuis van Den Haag.
@redthehaghue | 28-10-20 | 12:43: Dat zou wel makkelijker voor hem zijn, sowieso waarschijnlijk al stiekem verwacht dat het wel vertaald zou worden...
Waar en hoe precies wordt Mohammed hier beledigd?
Erdo. Dommertje.
De reet is de profeet.
het is wel een mooie reet
@Zyprexa20mg | 28-10-20 | 12:53: verhogen naar 40mg....
Het blijft lastig met die moslims. Ze kunnen/willen/durven niet te begrijpen wat onze normen en waarden betekenen. Erdogan denkt vanuit zijn achterlijke geloof dat de EU regeringen wel even de pers aan banden zullen leggen. Mogelijk dat het zo werkt in de Arabische wereld, maar in de moderne westerse wereld niet dus...
Erdo denkt dat niet, die maakt enkel stennis om de aandacht van zijn eigen achterban af te leiden van de puinhoop die hij van hun land heeft gemaakt.
Erdolf: Godverdönner! Iek gü aangüfte dün tegün gürt wülders! Is dü nu helümal gek güwürden?
Jou turks is belabberd,vele spelfouten.
Oorlog! En dan iedereen met vijandelijke nationaliteit interneren en wegschoppen. Maar ja weet niet of we dat winnen met onze pangpang soldaatjes.
lol, je begrijpt toch wel dat het nederlandse leger nog nooit iets heeft gewonnen he? De reden dat de nederlandse soldaat geen kogels krijgt is niet omdat ze te duur zijn maar omdat we er niet mee weten om te gaan. We hebben zo'n professioneel leger dat de amerikanen ons niet nodig hebben ;)
Erdogan zit weer eens in een escalatiespiraal. Nu niet met bukkers Merkel en Rutte, maar nu vooral met Macron. Laat maar verder escaleren. Een nieuwe wereldorde zonder Erdogan? Sommige great resets zijn best in orde.
Dat hij maar een beetje oorlog komt maken in europa, want dan hebben we
eindelijk een legitieme reden om alvast alle tüttertürken het westen uit te flikkeren en diens moskeetjes af te breken en er hondenstront veldjes aan te leggen!
@von sokkenstopfen | 28-10-20 | 12:38:
Dat is dan weer het andere uiterste.
Ik ben toch wel benieuwd hoe lang Erdogan nog draagvlak houdt in Turkije. Hij is aardig op weg een derde wereldland van Turkije te maken. Die lira is geen reet meer waard.
Hij moet het hebben van de vlucht naar voren. En daar kunnen sommige dictators lang op teren. Zie bijvoorbeeld Mugabe.
Door zich zo op te stellen krijgt hij juist meer draagvlak. Nationale Turkse trots overcompenseert economische neergang.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 12:36: En Poetin, en Trump
@Chompie | 28-10-20 | 12:37:
Dat vermoed ik ook. Plus dat het meerendeel van zijn aanhang uit ongeletterde geitenhoeders en swarmaboeren bestaat.
Allemaal heel leuk, maar als de gemiddelde Turk op een gegeven moment geen droge pide meer te vreten heeft, zijn ze Erdo wel een keer beu.
Bruissteen: allah was toch de reet? Of andersom.
Bam.. Raak. Steek die maar in je behaarde geitenoog, Dicktogan.
Erdogan is lekker aan het hitsen en de aandacht afleiden. Ik ben benieuwd waar hij de aandacht van probeert af te leiden.
Wat helpt tegen een stampend woedend kind is kalm blijven en duidelijk grenzen aangeven. Dat laatste heeft Europa moeite mee. Dus krijg je grenzeloos gedrag.
Ik vraag me af wanneer Erdogan definitief de middelvinger geeft aan Europa en het westen en de wereld in oorlog stort. De tijd lijkt er rijp voor.
Wat moet je toch een klein mannetje zijn om je hier over op te winden.
Fysiek is hij maar een paar cm kleiner dan Trump.
LET OP: VANDAAG NOG EEN EXTRA NIEUWS UITZENDING
President Erdogan bezint zich op bizarre en radicale strafmaatregelen tegen Nederland:
Hoogst waarschijnlijk haalt hij alle Turken terug naar Turkije!
Dit heeft grote gevolgen voor geheel Nederland welke niet te overzien zijn...
Radicale leegloop bij PvdA, Denk en Groen Links; deze partijen worden hierdoor hoogstwaarschijnlijk opgeheven.
Verdere gevolgen welke niet het doel waren van de hierboven vermelde opgeheven partijen:
-Radicale daling criminaliteit
-Overschot sociale huurwoningen
-Forse daling uitkeringen
-Ontslaggolf bij het UWV
-Ontslagen bij vele gemeenten op diverse afdelingen o.a. Uitkeringen, Toeslagen en Dubbele Paspoorten
-Zorgpremie daalt naar 9,95 euro p/maand en eigen risico verdwijnt
-Een ongelofelijke metamorfose van het straatbeeld in Rotterdam en vele andere grote steden in geheel Nederland.
En niet te vergeten: de pensioenleeftijd ineens terug naar 50 jaar
Kortom we zijn gewaarschuwd!
En toen werd u wakker. Snif.
Vergeet niet ook een stuk korter opsporing verzocht.
We zitten dan wel steeds met Marokkanen, Eritrieërs, Somaliërs, Sudanezen en Sylvana Simons. Tsja....
En het allergrootste probleem is het tuig dat rechtstreeks of via vvd/cda/pvda/d66 voor het aan de macht helpen en houden van moslimterroristen stemt.
U bedoelt de merendeel van het electoraat? U bent bekend met parlementaire democratie?
Mooi dat de Fransen nu ook tot inkeer komen. Wellicht krijgen we dan eindelijk een anti-Turkse houding ook vanuit de EU, zodat we dat achterlijke vluchtelingen akkoord met Turkije kunnen stopzetten zodat Turkije geen miljarden meer van ons krijgt. Ook kan dan Griekenland eindelijk territoriaal de Turken op afstand houden en wellicht kunnen we ze zelfs van Cyprus afflikkeren. Gewoon economisch doodbloeden dat Turkije, dan valt die geitenneuker van Erdogan vanzelf.
Ik koop al jaren geen turkse zooi.
Ik lees de kleine lettertjes o.a. op groenten & fruit verpakkingen.
Erdo heeft niets met de Koran. Mein Kampf heeft ie beter bestudeerd. Hoewel beide boeken wel enige overeenkomst vertonen.
@Dubbelepunthoofd | 28-10-20 | 12:30 |
Leest u deze uitmuntende uiteenzetting maar eens. De rillingen lopen je over de rug als je het leest:
- www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...
Ik zie een Gallipoli 2 in het verschiet. Hopen dat in de tussentijd de Britten en de Fransen geen ruzie krijgen over een visserij akkevietje.
Die turkse moslims lijken maar niet te snappen dat ze zelf aan de lopende band redenen geven om bespot te worden. Dat arrogante gedrag, die neerbuigende houding tegen alles wat niet moslim is, dát enge blind achter een hitler, eh pardon leider aanlopen en hem verafgoden, die volledig overdreven en daardoor misplaatste trots op hun land, het parasitaire misbruik maken van Europese welvaart en waarden terwijl ze deze zelf de grond in praten en beschimpen. Het absurd lage en smerige niveau die de erdogannetjes uitslaan bij hun braaksels onder facebookberichten.
.
Godsdienstkritiek en satire zijn Europese verworvenheden die voorkomen uit omslagpunten die uniek zijn in de wereldgeschiedenis. Respecteer éérst maar eens even lekker onze geschiedenis voor je respect éist voor je geloof, want je woont ook in Europa. En je hoeft hier niet te blijven als je daar niet tegen kunt. Ga dan weg, hup!
Het is misschien al te laat. De discussie die na de moord op Charlie Hebdo is losgebarsten over 'vrijheid van meningsuiting is niet het recht om te beledigen blabla'. We hebben als westerse samenleving toen een knieval gemaakt, en dat is juist iets wat je niet moet doen richting Mohammedanen. Dus ik hoop dat we (als westerse samenleving) dit keer wat meer ballen tonen.
@First Contact | 28-10-20 | 12:31: MISSCHIEN ???
@First Contact | 28-10-20 | 12:31:
Als de mossels bloed ruiken is het einde nabij.
Die turken/moslims zijn altijd overal boos over. Azijnpissers zijn het. Het dunste boek ter wereld is niet voor niets 1400 jaar islamitische humor.....
Persoonlijk vind ik het een cartoon van niks, maar dat heb ik ook met de tekeningen van Nekschot en de cartoons in De Joop.
Maar uiteraard mag en moet je deze plaatjes publiceren. Jezus met een stijve aan het kruis is ook voor sommigen kwetsend, maar die houden hun boosheid meestal binnenskamers.
Het is niet in de Joop maar op de Joop. Rara, hoe zou dat komen?
Ik snap hem niet, qua ballonnetje..
En al die andere moslims die nu boos zijn, zijn ook een probleem.
Al 1400 jaar lang.
In het AD staat 'cultureel racisme'. There is no such thing. Links wil laten geloven dat een hekel hebben aan een cultuur, racisme is. Nee, niet per se. Racisme is altijd biologisch racisme, en anders niet. Sommigen denken dat ze racist zijn, terwijl ze dat niet zijn. Hoogstens xenofoob. Maar het kan ook gezond verstand zijn, trots, vaderlandslievend. Een hekel hebben aan sommige andere culturen, prima.
De Turken kennen onze gevoeligheden (jodenvervolging) en kennen de taal van links ook goed. Niet dat de Turken die gevoeligheden echt interesseren, maar ze maken er handig gebruik van, als wapens.
Er is geen sprake van racisme in Nederland. Alle Nederlanders leveren al een halve eeuw in om een ongeletterde, ongeschoolde, niet-inzetbare toestroom te huisvesten, te voeden, te onderwijzen, van medische zorg te voorzien. Als dank worden we aan de lopende band beroofd, bedrogen, bedreigd en belaagd en soms ook vermoord. Zonder dat we ook één migrant een haartje krenken.
Het geduld van de Nederlanders is immens. Dat die eikels ons racist noemen is een bespottelijke riedel.
Precies! Als dat racisme is, is homohaat óók racisme. Wat betekent dat ze zelf ook aardig wat te verbeteren hebben alvorens anderen zo arrogant de maat te nemen.
Racisten zijn ook een ras, ongeacht hun b.v. negroïde of chinese voorkomen of zieligheid. Louter op grond van hun aangeboren denken en handelen.
@Madame Poitiers | 28-10-20 | 12:27: Helemaal mee eens, eigenlijk verdient iedere autochtone Nederlander een lintje en een pluim omdat ze zoveel geduld en tolerantie heb getoond ondanks dat de hele sfeer in hun eigen land verziekt is meestal veroorzaakt door het gedrag van de allochtone medemens.
Ik daag de cartoonisten uit eens een cartoon te maken, die het Westen (met hun vvmu of wat dan ook) gigantisch in de zeik en zet waar moslims keihard om moeten lachen. Ik wil het wel eens van de andere kant beleven. Misschien kan ik mij dan zelfs inleven.
Wij worden dag in, dag uit gigantisch in de zeik genomen door moslims. Is al overdaad en niet nodig dus. Of heeft u de filmpjes van de matjes van Macron en Wilders soms nog niet gezien?
Ik heb dat soort cartoons wel eens gezien. Geen ophef, niemand boeit het.
Moslims lachen om geen enkele cartoon.
Moslims hebben geen humor, dus dat wordt lastig.
Dat soort cartoons is er toch volop? Dat is het punt juist, overal wordt de spot mee gedreven, ook met de islam. Alleen is in het laatste geval altijd sprake van een overvloed aan lange tenen.
Moslims zijn gek op leedvermaak, onze humor is niet hun humor, spot is gelijk aan belediging.
@Leptob | 28-10-20 | 12:21 |
Voor Charlie Hebdo is geen enkel heilig huisje heilig. Ze nemen alles op de hak; de Paus, christenen, politici etc. en niemand die er een vliegende geslachtsgemeenschap om geeft. De ophef die daar over ontstond kan nog geen servetje van tafel laten waaien. Helaas geldt dat niet voor de Voldemort religie. Die begint al (op) te blazen, snijden en schieten nog voordat er ook maar iets gebeurt. Enkel het idee opperen is al genoeg om daar de meters in het rood te doen vliegen.
Leptob leest geen kranten zeker...
Hmmmm, ik ben niet zo van die boerka's en hoe het allemaal ook maar heten mag. Maar ik ga nu toch wel met andere ogen naar gesluierde vrouwen kijken. Wie weet wat er allemaal voor lekkers onder zit, en nog zonder slipje ook. Als ik weer met het OV mag me maar lekker verlekkeren aan deze dames, mijn fantasie ff lekker de vrije loop laten. Ik zeg meer meer boerka's.
Hoe langer de rok, hoe natter het hok. (Refo's, moslims. Één pot nat. Maar da's omdat ze niet met elkaar mogen van hun wolkenpappa)
Masturberen is hartstikke normaal en gezond. Het zorgt voor minder stress en zorgt ervoor dat dopamine vrijkomt. Bovendien is het goed voor hart en bloedvaten en voorkomt prostaatkanker.
Toch werd ik zojuist de bus uitgezet.
Een plotselinge, hevige stortbui zorgt, wat dat betreft, voor een openbaring.
"Maar ik ga nu toch wel met andere ogen naar gesluierde vrouwen kijken."
Ik niet. Ik kijk er nog steeds met dezelfde ogen naar als toen de eerste zwarte spoken hier in de openbare ruimte verschenen begin deze eeuw: met afschuw. Ik vind het weerzinwekkend, achterlijk, totaal niet thuishorend in een 'open' samenleving, een islamitische middelvinger naar ons ongelovige honden, varkens, en apen, en ik hoop nog steeds dat er een totaal verbod op komt, ipv dat halfhartige 'gedeeltelijke' boerkaverbod.
Misschien dat er onder leiding van Macron eindelijk eens wat gaat veranderen in het optreden tegen de uitwassen van dat domme kutgeloof in de EU. Zaken verbieden, onaangepastelingen eruit bonjouren, en de instroom stoppen.
Marokkaanse meisjes in de bioscoop, ik heb ze vaak genoeg gezien: jasje over de schoot en als er een stoere, half ontblote blanke man op het witte doek verscheen, ging het handje onder het jasje. Wat daar verder gebeurde zou ik niet onder ede durven verklaren.
een wijs man zei mij ooit eens 'het enige probleem van een probleem is, dat het een probleem is'
Ik mis de gele vlek
Ik zie daar de groene pixel...
Hoe dan ook van de pot gerukt dat de oorsprong van dit alles een 'profeet' was die anno 2020 als psychiatrisch patiënt dan wel fantast zou worden beschouwd.
Ja, die zou tegenwoordig een 'rugzakje' hebben.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 12:28|
Rugzakje? Eerder een valies. Een rugzakje is niet groot genoeg.
Erdogan was sponsor van IS. Die kerel hoort inderdaad in een rechtbank: Voor een tribunaal. En dan mag ie zelf nog kiezen of hij veroordeeld wordt volgens onze maatstaven, waarbij ook tekeningetjes gepubliceerd worden die hij niet leuk vindt, of dat we zo'n fijne islamitische strafmaat gebruiken.
De kneus.
Islam is lam.... Koran is kudt.
Nog even en alle mossels wonen in een hudt.
Onze 50 hypermoderne ziekenhuizen kunnen amper 500 IC's aan, wat denkt U over de staat van ons momentele "leger" als die 6 miljoen Turken in Duitsland en hier moeilijk gaan doen. Het is al 3 decennia de overtreffende trap van een paard van Troje, schandalig en iedere week weer 500 gelukszoekers met middeleeuwse opvattingen erbij...
Dit!.... brrr
En ze hebben allemaal (op zijn minst rudimentaire) militaire training gehad. De cohorten Nederlandse dienstplichtigen zijn ondertussen zo'n beetje allemaal bejaard dus wij moeten het doen met dat kleine clubje beroeps. Als Erdogan de opdracht doet uitgaan zijn we gezien...
We zijn de klos! Dus, daarom een oorlog uitlokken nu er nog enigzins hoop kan zijn op een goede uitkomst. Niet door aantallen maar door vernuft. Ja, ik weet het: dagdromen.
@HoogToontje | 28-10-20 | 12:23: linkse menschen zeggen dan "ah joh, zo ver gaat het echt niet komen hoor" Ik ben er niet zo gerust op moet ik eerlijk zeggen.
Haha, die Erdo.
Vergeet voor even om Koerden te vermoorden, omdat ie te druk is met zichzelf.
Maar hé!
Frankrijk moet nu stoppen, want reken maar dat deze gefrustreerde, narcistische klöötzak, wraak neemt op de Koerden.
Gewoon omdat dat kan.
Gewoon omdat Erdogan een slecht mens is.
Evil, de duivel zelf.
Een meedogenloze dictator.
Hij is al bezig met een tweede Armeense genocide, want een eeuw geleden lukte het zijn landgenoten niet om ze allemaal te vermoorden.
Stel je even voor, dat de Duitse regering momenteel soortgelijke taal tegen joden en Israël zouden uitkramen. Gezien het sterk groeiend aantal Turken daar, zou dan over enkele tientallen jaren trouwens zomaar kunnen gebeuren, hoor.
Turkije uit de NATO flikkeren, alle EU gesprekken voor altijd termineren, alle handel stopzetten -we lusten toch geen vijgen en dadels-, dat fascistische kötland code diepdonkerrood geven dus alle verkeer verbieden, -Nederland loop vol met waggelende tapijten in herenschoenen die "gezondheid" komen halen, plus de hele vijfde colonne hier slechts een voorwaardelijk Nederlanderschap verstrekken en tegelijkertijd de uitkeringen aan de koers van de lira koppelen...........
Dat is de invulling van onacceptabel !
Gaat niet gebeuren, want de vvd-achterban verdient veel te veel geld aan zaken met Turkse terroristen. Kan hun die dooie lijken iets schelen.
Nederturken moeten nu knarsetandend en hyperventilerend aanzien hoe de vrijheid van meningsuiting in Nederland en de rest van West-Europa wel gewaarborgd is. Maar ze blijven wel allemaal hier. Ha Kuzu, gaat het nog een beetje met je?
Kleuters zie ik inderdaad wel een tekeningetje maken. Maar hoofden afhakken en moorden is toch iets anders.
Het publiceren van spotprenten in kranten gebeurt al zo lang als de tenen van moslims. Heel lang dus. En het was nooit een probleem, totdat...
es?
Ah een pleidooi voor censuur. Een democratiehater.
Verwarde tegel. Als u beledigen zo'n probleem vindt, waarom doet u het dan?
Zijn uw pillen op?
U beledigt mij met uw reaguursel, wilt u svp stoppen met reageren?
Toch heeft Erdogan wel een punt.
Alleen zit die op zijn kromzwaard.
Mwuhahahhahahahahaha Erdogoat.
Ik voel Turkse vlaggen aankomen. Een heleboel gloednieuwe Turkse vlaggen. (waar halen ze die toch telkens zo snel vandaan?)
-
Ik zou de cameralenzen over de Rotterdamse Maasbruggen maar vast even goed poetsen.
Oeigoers fabrikaat via AliExpress.
Hopelijk wel hier: www.vlaggenunie.nl/
*koopt Nederlande waar*
Best een lekker kontje. Waar maakt die man zich druk om.
Hij werpt zich op als de grote islam-verdediger. Hij maakt zich niet druk, hij heeft gevaarlijke grootheidswaanzin.
Godverdegodver...
God is ver te zoeken bij u.
Lijkt me wel weer eens tijd voor een cartoonwedstrijd?
En toch reist de N:-se-onderklasse, de witte Tokkies weer zo snel mogelijk af naar de turkse "riviera" als het weer is toegestaan!!......
Factcheck: Volgens Hans Teeuwen heeft hij een grotere lul.
En die kan het weten.
Gaat Erdo winnen toch? Sign ‘o The Times.
Waar wachten we op om ook in Nederland de cartoons op grote gebouwen te projecteren, zoals in Frankrijk?
Inderdaad. Doe dit in heel Europa. Stop met dat laffe appeasement, waardoor de boel alleen maar erger is geworden. Wees duidelijk wat de waarden hier zijn. Dat vereist echter wel durf, en daar ontbreekt het aan.
@Kicksalot | 28-10-20 | 12:20:
Laten we dit plan A noemen. Moet je wel bereidt zijn om plan B ook uit te voeren: oorlog! Zowel burgeroorlogen als een grote oorlog tegen alle Islamitische staten. WWIII.
@aflaatverkoper | 28-10-20 | 12:26: Is Frankrijk na het tonen van de cartoons inmiddels in oorlog tegen alle Islamitische staten dan?
@aflaatverkoper | 28-10-20 | 12:26: WW3 startte volgens mij met die jumbo’s in die torens.
Dat doen wij niet omdat wij een land van polderen en appeasen zijn. Koopmansmentaliteit, centjes voor principes, dat soort dingen.
Ik zit zelf ook niet te wachten om ze te provoceren, beetje kinderachtig. Ik wil hier gewoon een normaal migratiebeleid en daar hoort uitzetten, eigen broek ophouden en selectie op kwaliteit aan de poort ook bij.
Volgende keer met een gesluierde geit?
Hopen dat ze nu eens een vuist gaan maken. Tot hier en niet verder! Boycotten en doodzwijgen.
Gewoon zakelijk en diplomatiek mee omgaan. Erdo doet dit voor de eigen bühne.
Mag dit van P. Erdogan de V?
Voor 2500 euro krijg je antwoord.
Het is nog waar ook volgens mij. Ik denk dat mevrouw Erdogan bij openbare optredens een buttplug draagt, gezien de blik in haar ogen. Die ouwe Recep is een perverse snoeper, wat ik je brom!
En terecht. Erdogan wordt hier weggezet als een impotente man met een slappe piemel in zijn broekje. Een man die zelfs geen harde Schwanz krijgt van een lekker wijf. Volstrekt respectloos.
Hij krijgt alleen een harde Schwanz van een jochie van 16 jaar, was je even vergeten he..
Vrouwenrechten worden in Turkije niet serieus genomen. Inderdaad respectloos.
@Gokmaar | 28-10-20 | 12:46: een voluptueuze geit was het toch?
Mensen als Erdogan luisteren alleen naar mensen als Trump en Poetin die bereid macht te gebruiken als hun belang geschaad wordt. De truck is dat ze een of hooguit twee keer laten zien brute macht te gebruiken en daarna zie je dit soort grapjes niet meer. Adviseer de Turken cartoons te maken met Macron als deurmat enzo.
Mensen als Erdogan luisteren alleen naar mensen als Poetin als ze hun militaire positie in Syrië kunnen verbeteren, als ze het afslachten van Koerden daardoor mogelijk kunnen maken, als ze zoontje Erdogan aan de olievelden van Kirkuk kunnen helpen, als ze eenheden van de Russische Zwarte-Zee vloot in hun havens op 'vriendschapsbezoek' moeten dulden, als ze een lening van 175 miljard dollar van ze krijgen en als ze uitstel van betaling krijgen op de levering van nieuwe raketsystemen.
-
En ze luisteren tegen wil en dank naar Trump omdat hij de enige taal spreekt die Turkse clowns willen begrijpen: die van de economische boycot naar Iraans model. It takes a clown to catch a clown.
De onbeschaafden die anderen met geweld hun eenrichtingsbeschaving willen opleggen. Fuck 'em.
Overigens blij dat dat regime steeds vaker zijn ware aard laat zien. Europa heeft nog last van wegkijkkrampjes vanwege die geweldige vluchtelingenscheme, maar zelfs een deugkruik gaat zolang te water tot ze barst.
@Dikke_Tammo | 28-10-20 | 12:14:
En wie was degene die 15 jaar geleden al tégen de toevoeging van Turkije aan de EU was? Het was er maar één, de naam van de profeet is Wilders!!
@libertat | 28-10-20 | 12:31: jaaaa, maar Wilders heeft nergens een oplossing voor he....
Of zoiets.
@J-van-de-Bontekoe | 28-10-20 | 12:57: Geen welgevallige oplossingen in ieder geval,want het woord radicaal wordt in ons land niet meer gebezigd . Polderen en deugen zijn de nieuwe normen .
Gek dat je daar Trump nooit over hoort.
Als er een staatsman beledigt is geweest, dan is het Trump wel.
Weten jullie nog, dat plasseks verhaal met Russische hoeren?
Trump is dan ook niet zo onzeker als Erdogeit. Trump vangt het op en kaatst terug.
@Mr.Crowley | 28-10-20 | 12:13: Was dat wel waar?
Koerdengenocide is ook vrij onbeleefd.
Daar heeft hij nu even geen tijd voor, want hij is de Armenen (weer) aan het uitroeien. De Koerden moeten even een half jaar wachten. Kan ook wat langer zijn als hij daarna voor de Syriërs, Grieken of Cyprioten kiest.
@Spie | 28-10-20 | 14:15: Koerden gaan op vakantie naar Turkije. Echt waar. Je zou ze...
Op Marokko.nl is iedereen nogal boos over deze tekening. Verschillende oproepen om wraak te nemen via cartoons die over de holocaust gaan.
Dat hebben ze in die landen altijd al gedaan.
Wordt niemand warm of koud van.
Heb je daar ook een reaguuraccount? Habibi-naar-Mekka?
Waarom over de holocaust? Wat is de connectie met Frankrijk? Of moet ik me niet verdiepen in de logica van deze cultuur?
Wat hebben die Marokkanen met Turkije dan?
@First Contact | 28-10-20 | 12:13: Gehehe, moest wel lachen. Dank u.
Laat Rutte ze dan eens het land uit mieteren en niet blijven doorgaan met appeasen.
@First Contact | 28-10-20 | 12:13: Ben je gek. Die site wordt nauwkeurig in de gaten gehouden door bepaalde Nederlandse instanties.
@Sessine | 28-10-20 | 12:15: De profeet wordt genoemd en er wordt een islamitische vrouw ontkleed, die overduidelijk niet de vrouw van Erdogan is. Dat is haram in het kwadraat.
@Reaganmania | 28-10-20 | 12:32: Het allerergste vind ik dat Rutte de Nederlandse bevolking niet beschermt tegen binnenkomende asielzoekers waarvan een veel te groot deel psychotisch blijkt en een ander deel zich ontpopt als terrorist. Er is geen enkele ballotage aan de grens. En ze blijven binnenstromen en dus blijven er ook aanslagen volgen. Maar Rutte offert ons op voor omvolkingsdoeleinden en hoort daarom in mijn optiek in de gevangenis thuis.
Ik heb nagenoeg geen familie door de Holocaust, allemaal vermoord. Een spot cartoon over de Holocaust boeit me echter niet, net zoals dat constante antisemitisme op die twee letterige nieuws site. Wel begrijp ik niet wat nou het doel is om constant anderen via de vrijheids van meningsuiting te beledigen. Alleen maar omdat het kan en mag.
Mooi. Kunnen we meteen het kaf van het koren scheiden. AIVD, kijken jullie mee?
@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 12:33: Ja wij houden alles in de gaten ,maar daar houdt het ook bij op....
Islam is geen geloof.
deporteren, die buurman!!
Waarom geloven miljarden mensen in goden, waarvoor geen enkele wetenschappelijke basis bestaat.
Toen me als kind duidelijk werd dat Sinterklaas niet bestaat, zei ik tegen de kapelaan: dan zal god ook wel niet bestaan. Hoe oud moet je zijn voor dat ze je dat vertellen?
Nog nooit zo snel van de rest van m'n klas geïsoleerd, ha ha!
"waarom voelen zij zich niet nederlands en zijn ze niet trots op nederland??"
Omdat het gros van de moslims helemaal niets, maar dan ook niets met het westen en westerse normen en waarden heeft. Ze hebben alleen iets met ons geld en gratis voorzieningen.
Omdat zo'n Turkse buurman weinig heeft om trots op te zijn.
Omdat zij geen Nederlanders zijn, maar Turken met een Nederlands paspoort. Twee totaal verschillende zaken.
@Dr_Johnson | 28-10-20 | 12:33|
Spijker. Kop. Rààk!
U legt daar precies bloot waarom "we" er maar beter mee stoppen om nog steeds méér van dat volk hier vrijelijk binnen te halen. Het zal onze ondergang worden, op meerdere fronten.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 12:35:
Omdat zijn ottomaantje is verschrompeld.
@libertat | 28-10-20 | 12:29:
Ken dat, mocht ook niet meer bij godsdienstlessen zijn, te vroeg wijs.
Dat ie dan lekker optieft.
Volgende stappen van Erdo richten zich tegen GS....
Van Rossem in een Turkse gevangenis.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-10-20 | 12:09:
Dan komen ze van 'koop een koe' elke maand een pakketje vlees brengen.
@aflaatverkoper | 28-10-20 | 12:21: Dat is flauw, want iedereen weet toch dat hij vegetariër is.
Vrij subtiel, voor Hebdo-begrippen.
Dat vond Erdo overduidelijk niet.
Wordt tijd dat die Teeuwen sketch over Erdogan in het Turks vertaald wordt....
Eindpunt bereikt?
Mooi hoe die turken blijven wrijven in deze vlek waardoor deze mooie cartoon nóg vaker te zien zal zijn. Wat een verstand...
Dat is juist de bedoeling van Erdo. Afleiding van de deplorabele staat van de thuissituatie waarvoor hij verantwoordelijk is.
Hoe zegt men eigenlijk ongezien de tyfus in het Turks?
Kuzu?
Homo'ya suc duyurusu.
@paost712 | 28-10-20 | 12:07:
Nee... Öztürk!
Tifüs görmedim
Siktir git
Provoceren is leuk, maar kan Hebdo niets beter tekenen dan dit (*P.R. de Vries modus aan)
Definieer "beter".
Ik vind de tekening wel geslaagd. Hij denkt de lading. Hij is grappig.
Lol. Uitspreken terwijl de neus wordt dichtgeknepen en je hebt 100% Petertje.
Hij is fijn....
De gelijkenis is treffend.
Niet echt,op de tekening lijkt zijn vrouw best knap,.. of is het niet zijn vrouw
@miko | 28-10-20 | 12:46:
Deze is niet brildragend en kijkt ook niet boos dus nee, het zal zijn persoonlijke assistente wel zijn. of zijn dochter.
REAGEER OOK