Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Grote Stijlloze Dinsdag Corona Update

De nieuwe coronacijfers over corona

daar gaan we

RIVM weekcijfers besmettingen van 55.587 naar  67.542, positieve testen van 15,2% naar 17,9%, overlijdens van 185 naar 329 +++  RIVM dagcijfers +10.315 (bijna zelfde als gisteren) +++ RIVM griepprikken bijna op +++ Kabinet deelt extra economieprik uit +++ Ziekenhuiscijfers +109 vandaag +++ Spoedwet aangenomen +++ Red Team pleit voor lockdown +++ Peilingen één groot complot +++ Steden in Duitsland Oranje (huh) +++ Emily Ratajkowski zwanger +++ Giel Beelen nog altijd een lul

Dat zijn sneltesten!

Social

Reaguursels

Inloggen

Niets nieuws dus. De statistieken bewijzen dat tante Corona helemaal niet terug wil naar China. Waarom zou ze ook? Geen enkele asielzoeker gaat hier weg.

Jan Passant mk2 | 27-10-20 | 19:42

Gelukkig heeft het kabinet niet zo'n haast met de spoedwet en gaat hij pas 1 december in. Alle tijd dus nog... Ben benieuwd wat er gebeurt als het aantal ziekenhuisopnames drastisch verminderd is tegen die tijd.

grietmetgroenefiets | 27-10-20 | 19:28

Zwitserland over 11 dagen een 100 procent bezetting van de IC, met de huidige trend. En dan dreigt een complete lockdown. Waar is Van Oef?

Rest In Privacy | 27-10-20 | 19:02 | 1

Fietsen met de kleine van Oefjes?

Rest In Privacy | 27-10-20 | 19:27

De leeftijdsopbouw van de personen die de afgelopen etmaal zijn overleden, is;
50-59 1 persoon
60-69 4 personen
70-79 15 personen
80-89 40 personen
90+ 9 personen
In totaal 70 mensen, waarvan 13 in het ziekenhuis zijn overleden.
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 0 personen
10-19 1 persoon
20-29 2 personen
30-39 3 personen
40-49 7 personen
50-59 23 personen
60-69 18 personen
70-79 29 personen
80-89 24 personen
90+ 2 personen
Totaal 109 mensen

mikes43357369 | 27-10-20 | 18:52 | 3

Boven de 50 hebben mensen een flink grotere kans om behoorlijk ziek te worden.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 19:04

Trieste cijfers, en we zijn er nog lang niet.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 19:32

@Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 19:04:
Maar dan nog ontbreken er tal van gegevens. Onderliggend lijden. Overgewicht. Gezondheid van deze mensen voor de covid besmetting. En zo zullen er nog wel een paar zijn. Dat zijn toch echt allemaal belangrijke factoren. Er zullen toch wel mensen zijn die al die gegevens hebben en analyseren? Toch?

peterdh | 27-10-20 | 19:32

Pvv heeft er in de eerste kamer nog wat scherpe randjes uit kunnen halen toch? Ik zag een motie van Van Hattem voorbijkomen die was aangenomen.

hustler01 | 27-10-20 | 18:41 | 1

Dat is nog niet zeker.
Motie voor meer salaris zorgpersoneel alsnog aangenomen door vergissing Kamerlid
Uit een verklaring van de ChristenUnie vlak na de stemmingen bleek dat dit kwam door een foutje van Kamerlid Van der Graaf. Zij zei "voor", maar wordt geacht tegen de motie te hebben gestemd, zei haar partijgenoot Voordewind.
In een reactie laat de ChristenUnie weten dat er sprake is van een menselijke fout die later is rechtgezet. De ChristenUnie verwacht niet dat het kabinet het beleid hierdoor gaat veranderen.
nos.nl/artikel/2354101-motie-voor-mee...

komtdatschot | 27-10-20 | 18:45

Als je op het covid-kaartje kijkt zie je dat NL 318K cases heeft (je test je gewoon de moeder) en dat het aantal doden op 7.204 ligt.

De rivm verwijst naar dit kaartje. De nieuwe witmaker heet 'besmettingen'. Toch is het aantal doden in feite minimaal, krijg je straks weer gezeur over de restverschijnselen.
gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actu... (naar beneden scrollen)

Zie daar de Grote Staatsmannen. Nog nooit griep gehad natuurlijk.

Ichneumonidae | 27-10-20 | 18:25

Iedereen die voor deze spoedwet is: Jullie zijn allemaal gore [censuur] en ik hoop dat jullie allemaal de [censuur] krijgen.
Dat ze hier mee kunnen flikken dat ze zelfs boetes kunnen geven ACHTER DE VOORDEUR van je eigen huis omdat je je ouders een KNUFFEL geeft?! Zijn jullie helemaal krankjorem geworden?!

Zwaar teleurgesteld in de 1e en 2e kamer. Intellectueel failliesement.
Wellicht was een 'spoedwet', ook voor toekomstige pandemiën, nodig, maar het gedrocht dat nu goedkeuring heeft gaat echt alle perken te buiten.

LangeTijdGeleden | 27-10-20 | 16:52 | 14

@LiniaalRectaal | 27-10-20 | 18:35:
Al heeft ze WO1 meegemaakt, de quatsch is er niet minder om. Dictatuur, laat me niet lachen.
En dat zwitsal-geroep is echt ultiem sneu.

Spring Bruissteen | 27-10-20 | 19:00

@Spring Bruissteen | 27-10-20 | 19:00: Hoe is het met je Engels, zwitsal?

LiniaalRectaal | 27-10-20 | 19:21
▼ 11 antwoorden verborgen

Zo, Rutte en De jonge hebben de handen vrij voor de totale lockdown.
Dank, eerwaarde en wijze senatoren.

piloot47 | 27-10-20 | 16:38 | 9

@Frau_Ferkel | 27-10-20 | 18:28:
Dat is nou weer het nadeel van een democratische gekozen kartel overheid waar ik niks mee heb.
Maar goed,de volgende verkiezingen beter.

komtdatschot | 27-10-20 | 18:35

@Frau_Ferkel | 27-10-20 | 18:53:
Het staat mij ook vrij om de puppets van brussel flink te bekritiseren.
Hoef ik niet voor naar een ander land te gaan.

komtdatschot | 27-10-20 | 20:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Flatten the curve! Mooi man.

ChipsNootjesBier | 27-10-20 | 16:36 | 1

Zo te zien een lineaire stijging en geen exponentiële zoals ons voorgehouden wordt.

5611 | 27-10-20 | 17:30

De gevolgen van de spoedwet.
@georgevanhouts
Wat zojuist bij wet mogelijk is gemaakt met een pennenstreek door 1 minister te verbieden:
1)detailhandel, markten, horeca, koorzang, theater, bijeenkomsten, orkesten, teamsport, demonstraties, optochten, groepsdansen, visite, verjaardagsfeestjes, orgies, omhelzingen,ouderbezoek
groepsonderwijs, zwembaden, avondwandelingen, buitenspelen, festivals, carnaval, vragen aan de overheid als: "Waarom?" en "Hoezo?", vrij ademhalen, zonder gezichtsbedekkende kleding uit je huis komen. Fatsoenlijke uitvaarten en rouwbezoek.Instellen avondklok

komtdatschot | 27-10-20 | 16:29 | 6

@Messerschmitt | 27-10-20 | 17:57: "omdat je een groot gedeelte van deze groep direct het graf in spuit"
Heeft u een link naar een bron waarin dit wordt aangetoond?

Frau_Ferkel | 27-10-20 | 18:20

@Frau_Ferkel | 27-10-20 | 18:20:
Veel mensen worden, na het halen van bv de griepprik, juist ziek. Dat zal in dit geval niet anders zijn.
Dit heeft een IC-verpleegkundige mij eens verteld. Hij vertelde zelfs dat eraan overlijden ook geen uitzondering is.

Messerschmitt | 27-10-20 | 20:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Wereldwijd hebben de coronamaatregelen – en dan vooral de lockdowns – nog ingrijpender gevolgen, met name voor de preventie en behandeling van andere ziekten. ‘De afgelopen decennia is het aantal mensen dat overlijdt aan tbc dankzij consequent uitgevoerde programma’s met ongeveer 2 procent per jaar gedaald, dat wil zeggen met ongeveer 30 duizend doden per jaar minder. In 2019 overleden nog 1,5 miljoen mensen aan de ziekte. Recent onderzoek laat zien dat door het tijdelijk stopzetten van de tbc-programma’s tijdens de coronacrisis en de wegvallende financiering in ontwikkelingslanden de komende jaren zo’n 300 duizend extra doden per jaar te verwachten zijn.
"Wappie"

A333aan | 27-10-20 | 16:10 | 4

Enige troost die ik kon vinden was de realisatie dat je niet met mensen in discussie bent op basis van feiten en argumenten. Dat maakt helemaal niets uit, je "vecht" tegen diep psychologsche effecten en instincten etc. De angst van mensen om dood te gaan of ziek te worden. Mensen willen graag zekerheid en bescherming (op korte termijn) en al die lange termijneffecten daar zijn mensen helemaal niet mee bezig ook al zijn die zelfs schadelijker dan de korte termijn effecten. Als je vragen stelt, hoe nobel ook, dan wordt je al heel snel gezien als verrader die de eenheid van de groep ondermijnt en zodoende de overlevingskansen verkleint.

mlmn | 27-10-20 | 16:25

@mlmn | 27-10-20 | 16:25:
Mensen willen graag zekerheid en bescherming (op korte termijn) en al die lange termijneffecten daar zijn mensen helemaal niet mee bezig ook al zijn die zelfs schadelijker dan de korte termijn effecten.
________
Penny wise pound foolish !
.

Kijkeensaan | 27-10-20 | 16:36

@Kijkeensaan | 27-10-20 | 16:36: Benjamin Franklin: 'Zij die de vrijheid opgeven voor tijdelijke veiligheid, verdienen vrijheid noch veiligheid'.


Lupuslupus | 27-10-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Precies:
If herd immunity didn’t exist then the human race would have died out thousands of years ago .

Kijkeensaan | 27-10-20 | 16:09 | 1

Se grega imuneco ne ekzistus, tiam la homa raso formortus antaŭ miloj da jaroj.

lekgoot | 27-10-20 | 18:21

Zaterdag getest, maandagochtend positieve uitslag volgens de website. Nog steeds niet gebeld of gemaild door de GGD. Gaat lekker! Inmiddels is het milde griepje al weer over trouwens.

quazi | 27-10-20 | 16:05 | 3

Je gaat ook niet meer gebeld worden. capaciteit is ingestort. Beterschap.

ChipsNootjesBier | 27-10-20 | 16:37

Maar je telt wel mooi mee in de 'besmettings'statistieken. 'Genezen'statistieken zijn er helaas niet.
Hou op met dat zinloze testen.

piloot47 | 27-10-20 | 16:41

@piloot47 | 27-10-20 | 16:41: je telt pas mee als de GGD het dossier heeft behandeld (na het contact onderzoek dus)

Stijl_Loos | 27-10-20 | 17:39

Corona is een zegen want je hoort niets meer over de ‘gewone’ doden als gevolg van de eeuwenoude griep die elk najaar op bezoek komt.

nee_toch? | 27-10-20 | 16:04 | 4

@J.Luns | 27-10-20 | 16:16: Er zijn dit jaar 98% minder griepdoden wereldwijd! Het is wel degelijk uniek dat deze dip over de hele wereld tegelijk "geschat" wordt!

HetGewoneNormaal | 27-10-20 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Weer lekker rustig op 's Heerens wegen. Zo denk ik er over. Die kantoorpeople kun je missen als kiespijn. Met geen 12.000 km woon-werkverkeer op de teller zijn het niet de grootste goden op de weg. Was die totale lockdown al afgekondigd of wordt het leukste voor het laatst bewaard? Zo, ook even lekker in de ikke modus

Mark van Leeuwen | 27-10-20 | 16:04

Als we over vijf jaar de balans opmaken van de omgang met de coronacrisis, zal die negatief uitpakken. ‘We zullen verbijsterd zijn, niet alleen in Nederland, maar wereldwijd.’ Dat voorspelt Ira Helsloot, hoogleraar besturen van veiligheid (Radboud Universiteit).
We zien’, zegt hij telefonisch vanaf zijn vakantieadres, ‘wel de belasting van de ziekenhuizen, maar niet de onzichtbare stroom van ellende die zich de komende tien of twintig jaar zal aandienen. Zeker, er zijn nu veel ouderen overleden. Maar die zullen in het algemeen – hoe verdrietig en dramatisch ook – niet meer dan een gezond levensjaar verloren hebben. Je gunt iedereen dat extra jaar, maar bedenk ook: een half miljoen mensen zal van een modaal inkomen langere tijd naar bijstand zakken en zal daardoor een verlies van twee gezonde levensjaren lijden. Ik vind dat moreel onverantwoord.’
Bron; Medisch Contact

Helaas, zei ik dit 2 maanden gelden al, maar ik ben helaas maar een "wappie"....

A333aan | 27-10-20 | 16:01 | 5

@Gulliver | 27-10-20 | 16:19:
Tja, alle professoren en wetenschappers die niet denken als het RIVM, OMT en Rutte CS zijn dom.
Tuurlijk !
Gelukkig hebben we jou !

A333aan | 27-10-20 | 16:22

In Amerika worden er veel mensen dakloos (schatting 3 miljoen) door financiële toestanden omdat ze werkeloos zijn geworden. En ook nog eens een rest schuld overhouden. Voedseltekorten gaat een grote rol spelen in Amerika. Dit is de verwachting in de komende maanden. Een grote hoeveelheid mensen zijn daar nu al dakloos geworden door de corona.
Dit gaat ook in Europa gebeuren.
Mensen worden werkeloos kunnen hun financiële verplichtingen niet meer nakomen raken diep in het rood moeten noodgedwongen hun huur huis of koophuis verlaten en komen op straat te staan met een grote schuld. Deze mensen zullen aankloppen bij familie en of vrienden voor onderdak.

jitro | 27-10-20 | 16:27

Het probleem is dat de politiek haar oren teveel laat hangen naar de door angst ingegeven mening van de bevolking. De meeste mensen zijn niet in staat om risico's goed tegen elkaar af te wegen. De angst voor de dood laat een veel sterkere indruk in het brein achter dan de angst voor een kutleven.

lekgoot | 27-10-20 | 18:27
▼ 2 antwoorden verborgen

'besmettingen van 55.587 naar 67.542'
-----------
En als de besmetting weer over is , wordt dat ook gemeld?

**************
'overlijdens van 185 naar 329'
-----------
Gelezen:
'Has anyone noticed the amazing new reality these days?
Nobody dies of old age anymore. '

Kijkeensaan | 27-10-20 | 15:52 | 2

Dat laastste is al zo vaak langsgekomen, het is gewoon antiek.

ChipsNootjesBier | 27-10-20 | 16:39

Marino van Zelst is een watje. Een angsthaas.
En een slechte schetenwapper bovendien, want het is al lang en breed wetenschappelijk aangetoond dat lock downs NIET helpen.

Als ze ergens 'goed' voor zijn, dan is het om de ellende in de lengte te rekken.
Kijk maar eens naar Zweden. Geen lock down gekend en hebben inmiddels groepsimmuniteit.
Alle landen waar ze een (soort van) lock down gekend hebben zitten weer te miepen.

Gewoon weer normaal doen.
dan hebben we het 4-5 weken druk in de ziekenhuizen en zullen een handje vol ouderen de pijp uit gaan (wat hen sowieso al op afzienbare termijn te wachten staat) en dan zijn we klaar met Corona.

Onkel Bratwurstbude | 27-10-20 | 15:39 | 4

@DexterGordon | 27-10-20 | 15:45:

Zwitsalletje....
Ik lul niet uit m'n nek. Ik herhaal enkel wat 3 professoren een maand geleden al riepen. Zie: gbdeclaration.org/

Gewoon normaal doen, ja.
Ja gewoon het OV in, de kantoren in, naar concerten, films & theater.
Binnen 1 a 2 maanden hebben we groepsimmuniteit.

Dat de zorg overloopt heeft niks met Corona te maken, dat is al jaren zo.
Het is een symptoom van het al maar afbreken van onze zorg door allerlei MBA kneusjes & zorgbestuurders die winstgevendheid boven effectiviteit zetten.

Als je eens goed zoekt, zul je allerlei berichten vinden van de afgelopen jaren waar alarm geslagen wordt over de beperkte zorgcapaciteit.

B.v.: youtu.be/ZDQFyd63MrI

Onkel Bratwurstbude | 27-10-20 | 16:04

@Onkel Bratwurstbude | 27-10-20 | 16:04: Ik lees zojuist dat er 40.000 zorgmedewerkers het virus hebben. 40.000 (!). Ondanks de 'beschermingsmiddelen' zoals muilkorven......

Lupuslupus | 27-10-20 | 17:10

@Onkel Bratwurstbude | 27-10-20 | 16:04: Het spreekt voor zich dat de zorg overloopt door het eerder afbreken hiervan. Maar dat ga je niet in en week of twee oplossen toch? Hoe ga je een golf van opnames aanpakken met een te kort aan personeel? We gaan nu toch op een langzame manier naar groepsimmuniteit. Je wilt toch geen taferelen waar de ziekenhuizen geen mensen meer kunnen opnemen?

Rest In Privacy | 27-10-20 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

Maar de reguliere griep was gister nog 98% verdwenen heb ik van horen zeggen. Dat mag toch ook zeker wel gevierd worden hoor.
Ik stel voor dat we weer gaan applaudiseren en dan vooral voor de quarantaine mensen.

_Zweevers_ | 27-10-20 | 15:36

Kukuru, wtf is dat nou weer? Heb ik iets gemist?
Hoorde dat die Crona patiënten bijna allemaal een vit D tekort hebben. Dat is op zich wel positief nieuws, maar aan de andere kant is het wel belangrijk dat een groot deel van de reaguurders wel af en toe naar buiten moeten als de zon schijnt.
Het aantal besmettingen zijn dus wel dalende en dat vaccin is ook al bijna klaar.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 15:34 | 13

@RichardBandler | 27-10-20 | 17:51: Dat is nogal een verschil zeg! Ik slik
daarvan ook 6.000 iu per dag sinds de dag dat ik de goede berichten daarover las. Beter voorkomen dan genezen, zeker gezien mijn leeftijd.

Lupuslupus | 27-10-20 | 18:33

@profX | 27-10-20 | 17:09: Mijn link is fout, excuses, maar dat is U ook niet opgevallen.
Jammer voor U, maar ook voor deze publicatie is de conclusie correct. Twee citaten:
- Randomized controlled trials testing vitamin D supplementation in the treatment of COVID-19 are in progress. Positive results in such studies would encourage the use of vitamin D supplements as an adjuvant treatment in COVID-19
- It should be acknowledged that the quality of some evidence assigned to Hill’s criteria was not very strong here
Geen bewijs dus. Let ook eens op het gebruik van "hypothesis", "suggests".

Frau_Ferkel | 27-10-20 | 18:50
▼ 10 antwoorden verborgen

We hebben samen de curve geflattened!

Cepalislam500mg | 27-10-20 | 15:30

42 Zetels! Echt onbegrijpelijk.
Ik heb de hoop al een tijdje opgegeven dat er iets gaat veranderen in dit land en die blijkt maar weer eens gerechtvaardigd.

Kijk dat je misschien op eigen houtje tot een beslissing komt om op de VVD te stemmen is tot daar aan toe, het zou niet mijn keuze zijn maar goed.
Maar die enorme kudde schapen(dat vind ik gewoon) die om het hele corona gebeuren plotseling massaal denken goh we gaan weer VVD stemmen. Dat vind ik echt onbegrijpelijk. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. En dan ook nog in het bijzonder de VVD, de overige partijen stijgen niet echt.
Wat heeft de VVD dan zo in het bijzonder gedaan? Anders dan dat Rutte de premier is.

Mensen willen maar al te graag aan het handje worden genomen blijkt maar weer.

mlmn | 27-10-20 | 15:21 | 7

manipulatie van cijfers ,maarja veel mensen zijn in de corona tijd ook een hoop hersencellen verloren, ben bang voor blijvende schade in de hersenpan.

Spychopaat | 27-10-20 | 16:13

Al kon iemand maar één ding opnoemen wat die vvd voor goeds heeft gedaan voor Nederland dan kon ik het nog begrijpen. Maar dit is echt onbegrijpelijk. Waanzinnig zelfs.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 16:33
▼ 4 antwoorden verborgen

@dagpauwoog | 27-10-20 | 17:26: Om mijn rijbewijs te verlengen. Dat is verplicht als je 75 bent. Urine wordt getest of je geen diabetes hebt, ogen worden getest, bloeddruk gemeten enz. Stelt niet zoveel voor in feite maar ja, ogen zijn natuurlijk uiterst belangrijk. En ik ben goedgekeurd :-) dus mag 5 jaar langer auto rijden.

Lupuslupus | 27-10-20 | 18:40

@Lupuslupus | 27-10-20 | 18:40: oh, die keuring. Heb mijn rijbewijs zelf bewust laten verlopen. toen ik 70 was. Reed al jaren niet meer. Een oog is niet zo best en dan is afstand schatten wat moeilijker. Dat risico nam ik niet, hoewel ik vermoedelijk goedgekeurd zou worden. Fijn om in deze tijd de auto te kunnen gebruiken ipv OV dat ik in andere tijden trouwens nooit vervelend vond.

dagpauwoog | 27-10-20 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Red team = gewoon undercover RIVM toch ?

RichardBandler | 27-10-20 | 15:17
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 27-10-20 | 15:09 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Tegemoetkoming vaste lasten: alsof de NPO nog niet genoeg is.

Overigens: na de hondsberoerde laatste ZML (wel met recordkijkcijfers) gaat onze Grunniger Beftekkel D'66 kritisch volgen in maart. Noem het anders gewoon artistieke vrijheid, Arjen: www.youtube.com/watch?v=N4JqNwDcJ7o (no pun intended, uiteraard).

Maar ons partijkartel dat helemaal los gaat op deze zogenaamde pandemie. Kordaat op onnavolgbare wijze. Maatregelen zijn voor populisten.

Let them eat mondneuskapjes!

Rest In Privacy | 27-10-20 | 15:07

Tja, zo komen we er nooit vanaf.
Illegaal feest met honderden bezoekers stilgelegd in Zoetermeer.
owst.nl/k1ki

Rest In Privacy | 27-10-20 | 15:06 | 6

@Lupuslupus Nee niemand, het had zo simpel gekund maar de wil is er niet. Al had het de rest van de avond/nacht geduurd, ik had ze beboet, allemaal. Maar alleen als het naar de zorg zou gaan, de schatkist of de aandelen portefeuille van de gemeente heb ik niks mee.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 17:44

Mensen weten het risico, mogen toch zeker zelf wel weten of ze dit risico willen lopen.

Stijl_Loos | 27-10-20 | 17:57

@Stijl_Loos Van jou wel maar van mij niet. Selectief beboeten siert de overheid niet. Dan niemand een boete. Bovendien zijn er in deze twee kampen, de voor en tegenstanders van beboeten en schijt aan de regels hebbers. Dat respecteer ik, ook beide meningen daarover. U ook?

Rest In Privacy | 27-10-20 | 18:46
▼ 3 antwoorden verborgen

dus de curve wordt nu geflattend? daar diende het allemaal voor in het voor jaar... en toen vond men het wel handig zoveel zeggenschap over de burgers....

ikworstelengadouchen | 27-10-20 | 15:05 | 4

@Blauwe Wafel | 27-10-20 | 15:13: Juichen daarentegen is toegestaan. Itt zingen.

The2Amendment | 27-10-20 | 15:21

@Blauwe Wafel | 27-10-20 | 15:13: ik zal Juichen als volgende jaar Covid weg is en ook hopelijk Gladde Mark.... maar eerst volgende week! dan kan ik hopelijk weer juichend wakker worden!

ikworstelengadouchen | 27-10-20 | 15:52

Sinds mei is de curve al zo plat als m'n kut

Stijl_Loos | 27-10-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem is niet corona, het probleem is de zorg. En sorry, Mark en Hugo, aan het probleem doen jullie helemaal niets. Jullie wisten in maart al, hoe de vlag er nu in oktober bij zou hangen. Wat hebben jullie gedaan? De natie verenigen door iedereen op te roepen zich in te zetten om zsm extra zorgcapaciteit in te richten danwel te bouwen? Mensen die toch thuiszitten en indien geschikt, opgeroepen om een spoedcursus basiszorg voor coronapatienten te volgen? Zodat nu eind oktober e.e.a. wat beheersbaar was geweest? Nee! Ik kan wakker liggen van een regering die niet kan handelen na accute problemen. Ik ben blij dat de kans op een overstroming in Zeeland nu enorm klein is. Als de watersnoodramp anno 2020 had plaatsgevonden, waren er veel meer doden gevallen dan destijds. Als het leger nu zandzakken moest verslepen, zou de Arbowet alles stilleggen.

Leptob | 27-10-20 | 15:05 | 3

HEar hear! Sterke tegel.

elfenstein | 27-10-20 | 15:38

Yep, om te janken.
De overheid is nog nooit zo groot geweest, maar heel klein in daden. Letterlijk op elk vlak wordt gefaald met hoofdletter F

pibasso | 27-10-20 | 15:42

40.000 zorgmedewerkers hebben Corona....

Lupuslupus | 27-10-20 | 17:15

Eens kijken hoe solidair Frankrijk en Italië nu met ons zijn in deze barre tijden. Kan er geld naar de zorg en er kan dan een belastingverlaging komen om onze economie te redden. Wat er nog te redden valt , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 27-10-20 | 15:03 | 4

Nope, roeien met de riemen die we hebben.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 15:15

@sprietatoom | 27-10-20 | 15:09: Gewoon uit de EU stappen, ze allemaal de C laten krijgen daar! Nooit bang zijn om je eigen weg te zoeken, zeker niet met zo'n sterke basis als NL is.

ikworstelengadouchen | 27-10-20 | 15:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ah ja, over dat RIVM. Zij meten ook de uitstoot van ammoniak. Op een stuk of 8 meetpunten waarvan 2 boven een gierput. Voor 170k de neus.

Piet Karbiet | 27-10-20 | 15:02 | 1

Excel wetenschappers

klaasjanhenk | 27-10-20 | 15:08

Die lockdown gaat er sowieso komen, niet vanavond maar volgende week, mark my words.

RenessIII | 27-10-20 | 15:00 | 1

Zou best eens kunnen. Maar dan heeft het een hele andere grond..

starbuck280 | 27-10-20 | 16:14

Het blijft rond de 10K hangen. Als het morgen niet ineens naar de 12K springt denk ik dat we de lijn inderdaad onder controle hebben en dat extra maatregelen dus niet nodig zijn. Wel meer handhaven graag en dan met name bij die groepen die keer op keer aangeven er schijt aan te hebben.
Dus even doorpakken en volhouden, dat we ze geen enkel excuus kunnen geven om alsnog met die lockdown aan te komen.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 15:00 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 27-10-20 | 15:02:

Omdat dat al dagen zo is.

sprietatoom | 27-10-20 | 15:04

@Kapitein Sjaak Mus | 27-10-20 | 15:02:
U volgt de cijfers niet? Er is sprake van een trendbreuk. We hadden als de trend zich had voortgezet afgelopen vrijdag al tussen de 12 en 14K moeten zitten. Het feit dat we daar 4 dagen later nog lang niet aan zitten is gunstig. Heel gunstig.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 15:10

@Kapitein Sjaak Mus | 27-10-20 | 15:02: Het aantal regels in de Excel-sheet vol is?

The2Amendment | 27-10-20 | 15:21
▼ 1 antwoord verborgen

FVD, oftewel hoe je een potentieel succesverhaal naar de knoppen helpt.
Het FvD verslaat zichzelf. En dan zijn er nog steeds van die figuren die vinden dat Omtzigt zich daarbij moet aansluiten. De combi Baudet Omtzigt, werkelijk om te brullen.

Broadsquire | 27-10-20 | 14:58 | 1

Nee Omzicht is running mate en neemt zichzelf met deze kwalificatie in het CDA nog steeds serieus.

likdoorn | 27-10-20 | 15:03

Het enige echte probleem is de door bezuinigingen krap bemeten melodische infrastructuur. Alle maatregelen zijn er op gericht om de overbelasting daarvan te voorkomen.

Abu Bachouca | 27-10-20 | 14:56

Sow! 67.500 op 17.3 miljoen mensen, 1 op 256....

Twannie | 27-10-20 | 14:56 | 5

@Durkmans | 27-10-20 | 15:15: Over de afbraak van 10 jaar Rutte 1,2,3 en de beloofde 2500 IC bedden uit maart.

The2Amendment | 27-10-20 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Giel Beelen is inderdaad nog steeds een lul. En check even de tegels onder het nieuwsbericht op de mediacourant... Daar hebben ze ook een Joris nodig....
www.mediacourant.nl/2020/10/giel-klus...

ole guapa | 27-10-20 | 14:54 | 1

Och, ik vind die commentaren nog zeer christelijk, hier vliegen de terminale ziektes je om de oren onder de wilders en erdoschwanz topics.

elfenstein | 27-10-20 | 14:59

De peilingen voor Joe Hidin' zijn inderdaad een complot. Mijn god was is het gebrek aan enthousiasme voor Basement Joe toch schrijnend. Die van onze Tjer is makkelijker te verklaren. Geertje is nu de flavour of the month, en een deel van het kiesvee van FvD is weer terug naar het lauwe meurende nest van het CDA. Dit rond de tijd van het lijsttrekkersrace tussen Omtzigt (waar de meerderheid nu zit) en schoentjes. That's all. Het waarom is ook geen complot, Geertje oogt nu sterker en Bedet heeft een paar zwakke optredens gehad vooral op de socials.

Sjerry heeft een running mate a la Mike Pence nodig om de weggelopen CDAers weer terug te halen. En te overtuigen dat Omtzigt idd controlled opposition is en een stem op hem een stem op het partijkartel is. Een type Jenny Douwes. Hiddemeister vindt het allemaal wel best en sjokt lurkend aan een cigaretje braaf achter Terry aan.
De stemmen verloren aan Geertje zijn gek genoeg makkelijker terug te halen, een succesvolle campagne en een paar keer gillen op tv dat de ieslaaam kudt is door Geertje, en dat deel komt wel weer terug.
Maar goed onze snoeshaantje zal het wel weer alleen gaan doen en tussen de 4-5 zetels halen. En mag hopen dat zijn partij niet over 4 jaar niet implodeert als Theofieltje stopt.

Graaf_van_Hogendorp | 27-10-20 | 14:53

Trumpie was na 3 dagen beter. Hoest met Aboutaleb?

Piet Karbiet | 27-10-20 | 14:53

Ministerie heeft al bij de OV bedrijven gevraagd om uitwerking gevolgen avondklok.

postmodernismisdead | 27-10-20 | 14:52

Update van het aantal overledenen de afgelopen 14 dagen:
0-9: 0
10-19: 0
20-29: 0
30-39: 0
40-49: 0
50-59: 6
60-69: 35
70-79: 128
80-89: 249
90+: 90

Joe! (vorm zelf uw mening maar)

Vunzigheid | 27-10-20 | 14:52 | 8

Het gaat niet om de overledenen, of dat voorkomen. Het gaat erom dat de ziekenhuizen niet overbelast moeten worden, wat nu aan het gebeuren is... De leeftijd van overledenen maakt geen reet uit, die belasten de zorg niet (meer).

Durkmans | 27-10-20 | 15:19

@Hangtietsmurfin | 27-10-20 | 14:54: en de vergelijking met gewone griep? Kun je ook longschade aan overhouden, onder andere. Ook reukvermogen, soms ook blijvend.

Analia von Solmsch | 27-10-20 | 15:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind dat het coronavirus ook in het huisregelement van GeenStijl opgenomen moet worden. Waarom hebben ze hier sowieso nog geen spoedhuisregelement?
Er zitten hier gewoon een aantal besmettelijken te reaguren. Dat kàn toch helemaal niet in 'tijden van corona'!

keestelpro | 27-10-20 | 14:51 | 2

Een wappiekaart van Nederland lijkt mij een goed plan. Eventueel nog een wappiemelder als app zou ook handig zijn.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 14:53

Ik wil graag bij het topic weten of Kuifje is ingelogd, een Kuifje melding dus. Ik let graag op mijn bloeddruk. Ik mijd vrouwen en Kuifje.

Analia von Solmsch | 27-10-20 | 15:24

Fvd staat sowieso boven 5 zetels. 100%

MoltisantiBeer | 27-10-20 | 14:51 | 5

@zeertegendradig | 27-10-20 | 14:55: Baudet heeft veel fouten gemaakt. Eigenlijk ging het mis toen hij zijn eigen "journaal" begon. Maar ik sluit niet uit dat iedereen die het niet eens is met strenge coronamaatregelen hem een kans geeft in maart. Dus dan zou hij nog genoeg stemmen kunnen halen

Middensteun | 27-10-20 | 15:03

@zeertegendradig | 27-10-20 | 14:55: Toch is het een beetje mal om Baudet te laten vallen en vervolgens op nog veel gevaarlijker clowns te gaan stemmen. Dat zegt iets over het nivo van die kiezers.

obominotie | 27-10-20 | 15:20

@obominotie | 27-10-20 | 15:20: daarom zal fvd veel meer dan 5 zetels krijgen. Ik denk 9/10, zeker geen 26 waar ze met de provinciale Staten verkiezingen op stonden. Met 10 zetels komen er nieuwe gezichten de kamer in en kan de partij een nieuw gezicht krijgen (hoop op Joost Eerdmans, Sietske Bergsma, Eva van Vlaardingerbroek en wie weet nog enkele frisse gezichten).

MoltisantiBeer | 27-10-20 | 16:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat ik ook mis is de cijfers van commerciele tests, dat is ook een niet te verwaarlozen groep en hoor je niemand verder over.

ultraman | 27-10-20 | 14:51 | 1

Die zijn minder betrouwbaar en worden bij een positieve test hertest door de GGD.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 14:56

Mensen stop nu om je te laten testen dan zijn de cijfers gelijk 0 en vervolgens kijken naar de daadwerkelijke zieken en doden en weg is de pandemie

Oetiohnegentechnik | 27-10-20 | 14:50 | 4

@Harris Pilton | 27-10-20 | 14:54: de pandemie die nooit was bedoel je

Oetiohnegentechnik | 27-10-20 | 14:56
▼ 1 antwoord verborgen

Maar Rutte kijkt het nog even aan.

Dickie1908 | 27-10-20 | 14:49 | 2

nou , dat gaat niet zo goed. plop

newray | 27-10-20 | 14:53

Jetten en Slob ook.

The2Amendment | 27-10-20 | 15:27

67.542.. en ik hoor bij. *duikt weg*

Barkruk2 | 27-10-20 | 14:45 | 3

Joris we hebben er 1: doe je ding!

keestelpro | 27-10-20 | 14:49

beterschap

Plaktong | 27-10-20 | 14:51

Gelieve anderhalve reaguursel afstand houden s.v.p

Wc-kip | 27-10-20 | 14:57

Nee hoor het gaat prima Jaap Mark En Hugochenko gaan nu roepen dat de r1 is maar dat het niet Verder op mag lopen.
Dus de laatste maatregelen hebben prima gewerkt.

likdoorn | 27-10-20 | 14:45 | 2

Niemand stelt de vraag of er niet toevallig een storing is geweest zo vlak voor het persmomentje van vanavond. De cijfers van de komende dagen laten op zeker een verdere stijging zien. Let maar eens op!

pibasso | 27-10-20 | 14:47

Zo is het en vlgd week maandag zijn er pas 2 weken vd 4 om en het vlakt nu al af. Paniekzaaiers zitten vanavond weer bij de gebruikelijke staatsmedia.

Trumme | 27-10-20 | 14:49

Je ziet die hond denken, "ik hoop dat mijn baasje snapt dat ik Cocaïne ruik".

TheOtherWhiteMeat | 27-10-20 | 14:44 | 1

Die coronahond geeft mij nou niet bepaald een ¡EuReKa! gevoel dat ik denk: wow wat een wonder der wetenschap.
Het doet me meer denken aan een heksenjacht.
Daar staan gezonde mensen in een rij 'behekst' met het onzichtbare cOroNaViRuS.
Jammer dat het filmpje meteen na de detectie stopt want ik had nog graag de berechting en waterlating gezien.

keestelpro | 27-10-20 | 14:44 | 4

Fl@Uw

Dickie1908 | 27-10-20 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Aantallen C-19 besmettingen klinkt vrij ernstig… maar hoeveel doden leveren al deze besmettingen nu exact op, en afgezet in procenten? Het wordt gehypet alsof het om de middeleeuwse pest gaat, hoorde afgelopen nacht de samenvatting van het vier jaar durende onderzoek van Economisch Historicus Joris Roosen, men spreekt nimmer over aantallen besmettingen (immers, daar zitten ook de milde symptomen en genezingen bij) maar enkel over mortaliteit van een pandemie. En de cijfers vind men in kronieken van steden welke de ‘lijkendragers’ betaalden. Hierdoor weet men dat in bv Amsterdam (1663-1664) de pest uitbrak waardoor er 25.000 doden vielen, dat was 10% v.d. totale bevolking toetertijd. Nochtans een laag aantal, want in andere steden lag het percentage op soms 50 t/m 95% sterfte. Aldus vraag ik het nog een keer: om hoeveel C-19 doden gaat het versus aantal besmettingen, in procenten graag, en daarna op jaarbasis. Dan weten we tenminste iets. Nu zeggen de cijfers exact helemaal niets.

Sw.Dwaallicht | 27-10-20 | 14:43 | 11

Harris Pilton, Praat toch niet zo dom, u heeft het niet tegen een klein kind af zo. De angst-hypers versus de cijfer freaks: het sterftecijfer is totaal gem. 0.23 procent en zelfs 0.05 onder de 70 jaar. Voor u tijd om te janken en te framen blijkbaar. Tevens is ‘kan alles weer open’ enkel op uw conto te zetten, heb daar niet over gesproken naar ik meen. Aldus: de feiten graag.

Sw.Dwaallicht | 27-10-20 | 15:11

@me,myself and IK | 27-10-20 | 15:02: en als je geen co-morbiditeit hebt kun je het getal nog eens delen door 10 verwacht ik :)

quazi | 27-10-20 | 15:14

@Harris Pilton | 27-10-20 | 14:59:
De ziekenhuizen zijn niet vol, het personeel is er eventjes niet in voldoende mate. Evengoed een probleem.
We hebben dus een capaciteitscrisis. Dat heb je te danken aan de kabinetten van Mark Rutte.

Covid als epidemie is niet zo bar speciaal, een tikkie erger dan de 2018 griep epidemie.

Sjiek | 27-10-20 | 15:16
▼ 8 antwoorden verborgen

Spoedwet aangenomen. Dat is wel nieuws.

maakjepunt | 27-10-20 | 14:41 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Is er al iemand voor wappie uitgescholden of zal ik dat maar even random doen?

ciabatta | 27-10-20 | 14:40 | 3

Het is zo schoolpauze.

BrutusBosch | 27-10-20 | 14:45

Wat ik gisteren al voorspelde. Cijfers vandaag ongeveer vergelijkbaar met gisteren. Morgen knalt de boel weer met 1000 of meer omhoog en dat zal vervolgens nog wel een paar dagen doorgaan. De trend is cijfers gaan tegenwoordig woensdag omhoog.

ultraman | 27-10-20 | 14:38 | 2

Het zou kunnen dat het vanaf morgen een paar dagen stabiel blijft, als gevolg van de herfstvakantie in midden en zuid. In noord was er al een daling te zien, maar die hadden een week eerder vakantie.

InconvenientTruth | 27-10-20 | 14:40

Precies, zaterdag en zondag was er een storing, waardoor ook de cijfers van de maandag en dinsdag een vertekend beeld geven. Ik denk precies hetzelfde, namelijk dat na vandaag de stijgende lijn zich voortzet. Dat komt qua persmoment fijn uit en hoeven er niet nu al allemaal regelingen om ondernemers te helpen geopende te worden. Hoe later hoe beter, voor de overheid dan. Ik ken inmiddels meerdere ondernemers die het water aan de lippen hebben staan.

pibasso | 27-10-20 | 15:07

Als ons land nou helemaal zwart is gekleurd en een een ander land een geel reisadvies heeft, betekent dat dat wij dat land mogen bezoeken en dus dat land mogen blootstellen aan een aanzienlijk risico om besmet te worden door ons?

Leptob | 27-10-20 | 14:38 | 2

In de meeste gevallen zul je dan eerst verplicht in quarantaine moeten. Of een recente, negatieve testuitslag moeten voorleggen. Of allebei. Zeg maar al die dingen die je niet hoeft te doen als je vanuit het buitenland naar Nederland komt.

InconvenientTruth | 27-10-20 | 14:42

Bij hoeveel importelingen is een land zwartgekleurd? Amsterdam voldoet aan die definitie lijkt mij en is buitenland. Iedereen mag naar Amsterdam, maarof je dat moet doen lijkt me een legitieme vraag. Naar Turkije is ook niet gezond.

Frau Merkel | 27-10-20 | 14:46

Goede brief die helaas volledig op waarheid is berust. De zorg ik kapot gemaakt door ambtenaren en zorgverzekeraars. Triest om te lezen. Denk hier maar eens aan voordat u in begin 2021 een kruisje zet achter de naam van Mark Rutte!

pibasso | 27-10-20 | 15:22

@obominotie | 27-10-20 | 15:06: Bedenk ook: op een IC bed heb je maar 1 á 2 IC verpleegkundigen nodig per shift, de rest kan aangevuld worden met gewone verpleegkundigen, OK-assistenten en anesthesiemedewerkers.

In maart en April lagen alle niet essentiële operaties stil, en 'mochten' OK-assistenten en anesthesiemedewerkers, mensen, waaronder mijn vrouw, zich melden om op de IC bij te springen. Inclusief 't risico om zelf COVID op te lopen.
Het is nog maar wachten of ze ook die beloofde 1000 euro krijgt, Mark heeft wel vaker mensen 1000 Euro beloofd.

Dus er is niet echt een tekort aan bedden en personeel, 't moet alleen anders ingedeeld worden(er schijnen genoeg managers te zijn in de zorg). Wel kans dat er niet genoeg beademingsapparatuur en medicatie aanwezig is, maar daar had Hugo de hele zomer voor om dat in te kopen...

ReyNemaattori | 27-10-20 | 17:35
▼ 11 antwoorden verborgen

Die Giel Beelen is inderdaad een lul.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 14:37 | 4

Ik mag 'm wel, lekker onbenullig figuur die doet wat ie wil en er nog mee wegkomt ook. Een laatste der mohikanen.

elfenstein | 27-10-20 | 15:03

@Frau Merkel | 27-10-20 | 14:46: Jij verdient ze liggend?

vokfeez | 27-10-20 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Een hond die corona kan ruiken. Ja dit gaat helemaal goed komen. Waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht. Iedere huisarts heeft straks een kennel met honden voor iedere mogelijke infectie. SOA-testen zullen nooit meer hetzelfde zijn.

BobDobalina | 27-10-20 | 14:36 | 2

Maurice, apport virus!

Rest In Privacy | 27-10-20 | 14:37

Medische honden bestaan al een tijd. Corona ruiken is een toevoeging.

General Dripple | 27-10-20 | 14:39

Waarom wordt het aantal afgenomen tests niet vermeld - Dat is toch meer dan relevant. 10.000 van 50.000 is een heel ander beeld dan 10.000 van 100.000.
Goochelaars zijn het.

Plaktong | 27-10-20 | 14:36 | 7

% positieve testen staat erbij

Diederik_Ezel | 27-10-20 | 14:46

Kun je zelf uitrekenen, luilak. Alles wat je daarvoor nodig hebt staat erbij.

InconvenientTruth | 27-10-20 | 14:51

@InconvenientTruth | 27-10-20 | 14:51: Bij de weekcijfers staat een % op de rivm site. De meeste MSM nemen dit niet over. Bij de dagelijkse cijfers zie ik dit % niet. Waar vind ik die?

Plaktong | 27-10-20 | 15:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Die honden zijn zo goed getraind dat ze zelfs corona kunnen ruiken als je het in je aars hebt verstopt.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 14:35 | 1

Ook fecaliën zijn besmettelijk. Net als urine, en sperma.

Frau_Ferkel | 27-10-20 | 14:39

voor mij is het heel simpel... covid is erg om te krijgen... maar bij het woord pandemie komen bij mij dingen als builenpest in gedachten.... Een ziekte waar de helft van europa stijve pootjes van kreeg. Alleen maar mauwen over pandemie omdat het overal voorkomt vind ik eigenlijk een beetje zwak. laten we als criterium gewoon een flink aantal doden afspreken anders zijn we elk jaar met pandemieen bezig (griep komt elk jaar terug), bijvoorbeeld 50 miljoen wereldwijd. En dan hebben we het eigenlijk nog niet eens over 1% doden... nog steeds een druppel op de gloeiende plaat dus.

azubneritan | 27-10-20 | 14:35 | 6

@Ommezwaai | 27-10-20 | 14:42: ik heb wel eens iemand in een malaria aanval gezien en die leek eigenlijk ook al 3 weken dood! was vreselijk om hem zo te zien!

azubneritan | 27-10-20 | 14:43

@Gulliver | 27-10-20 | 14:37: het is al 6 maanden aan het druppelen en het mag eigenlijk nog steeds geen regen genoemd worden idd... zeker geen regen waarvoor we met zijn allen de schuldenlast maar met 30 % moeten laten stijgen!

azubneritan | 27-10-20 | 14:44

@azubneritan | 27-10-20 | 14:36:
Al gehad, stom verkoudheidje, niks an't handje, krat pils ernaast, GS op auto-F5 en gaan met die coronabanaan.

elfenstein | 27-10-20 | 14:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze regering faalt op alle vlakken is het niet met testen dan wel met de griepprik.
Vingerwapperen maar vooral niet aan ruiken.

likdoorn | 27-10-20 | 14:33 | 7

@Erikjan79 | 27-10-20 | 14:42: hear hear! Alhoewel het wel erg is voor de ondernemers die net zijn begonnen (je zal maar net een restaurant hebben geopend).

BobDobalina | 27-10-20 | 14:48

@Erikjan79 | 27-10-20 | 14:42: Klopt, je calculeert altijd een opbouw van reserves in zodat je een stootje kunt hebben. Ik heb ook weinig last van dit virus, sterker nog, mijn orderportefeuille is op dit moment voller dan ooit. En nee, ik produceer geen mondkapjes.

InconvenientTruth | 27-10-20 | 14:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat afvlakken van de curve gaat wel goed.
Mooie, bijna rechte lijn.
Schuin omhoog, dat wel.

Kapitein Sjaak Mus | 27-10-20 | 14:33 | 2

je moet de grafiek iets draaien.

BobDobalina | 27-10-20 | 14:34

Scherm kalibreren svp

The2Amendment | 27-10-20 | 15:30

Ab Osterhaus zal wel balen dat beloofde exponentiële groei er maar niet wil komen. Aan de andere kant zal hij wel weer ergens een vat rode wijn mogen wegtetteren voor war duiding en paniekzaaierij.

Prutser | 27-10-20 | 14:33 | 2

Dus wanneer het lineair op blijft lopen, dan is het voor U ok?

Frau_Ferkel | 27-10-20 | 14:41

@Frau_Ferkel | 27-10-20 | 14:41:
Dat niet maar wel het bewijs dat de R-factor aan het dalen is en spoedig onder de 1 gaat zakken. Geen vlag in de nok maar licht positief.

Prutser | 27-10-20 | 14:48

Nou ik ben benieuwd of de maatregelen gaan werken

Blasfemie | 27-10-20 | 14:33 | 6

@Blasfemie | 27-10-20 | 14:59:
Volgens mij woont u in een ander Nederland als ik, ik zie alleen maar lui die zich bijkans de broek bevuilen van angst, moord en brand schreeuwen als iemand zich niet aan die achterlijke regeltjes houdt en allerhande middeleeuwse soorten volksgerecht willen invoeren om de ongelovigen op de brandstapel te kunnen zetten. Dit volk is doodeng, ineens snap je hoe het destijds zo makkelijk zo fout kon gaan. En ja, dat was een godwin.

elfenstein | 27-10-20 | 15:07

@elfenstein | 27-10-20 | 15:07: ah kijk, daar zit ons verschil in perspectief. Ik ga helemaal niet met mensen om dus ik zie daar ook niets van.

Blasfemie | 27-10-20 | 15:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar Rutte en z'n matties snoeren het gepeupel de mond; "niets aan de hand mensen, gewoon de regeltjes volgen en het komt allemaal goed".

En dâ geleufde gij? Ikke nie, ík ben nie gek.

MK27 | 27-10-20 | 14:32

Oh gelukkig een duidelijke afvlakking.

kneuterzak | 27-10-20 | 14:32

Giel heeft het zwaar met een salaris van 70K. Tja .. dan ben je terecht een L*L.

@NL | 27-10-20 | 14:31 | 7

Ellendig voor Giel. Hij zal wel eerst een drempeltje over moeten om zijn lijntjes coke ergens te moeten bietsen maar als je eenmaal zo laag zinkt gaat het makkelijk. Anders kan hij ook nog het schandknaapje van Gordon worden. Gratis coke gegarandeerd.

Prutser | 27-10-20 | 14:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Aantal coronabesmettingen. Daar lees ik altijd over heen, omdat er aantallen zijn die veel belangrijker zijn: IC-bezetting, aantal overleden. Dan hoef je het aantal besmettingen bijna niet meer te weten.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 14:31 | 9

@Frau_Ferkel | 27-10-20 | 14:59: Tering hee:

The false-negative rate for SARS-CoV-2 RT-PCR testing is highly variable: highest within the first 5 days after exposure (up to 67%), and lowest on day 8 after exposure (21%).

Place your bets, please. Rien ne va plus.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 15:02

@Sitting_targets | 27-10-20 | 15:02: U kunt ook eens wat meer relevante literatuur opzoeken.
Direct na exposure valt er inderdaad niets te meten. Open deur.
Pas na een dag of 3-5, wanneer de eventuele klachten komen, en de mensen zicht laten testen, krijg je de standaard false negative van 15-20%.
Na een week of 3 valt er met PCR ook weinig meer te meten.

Frau_Ferkel | 27-10-20 | 15:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat nieuws van Giel Beelen maakt me toch weer wat vrolijker. Hij verdient nog veel te veel, maar de richting is positief.

Koning Willy | 27-10-20 | 14:30 | 4

En hij is nog altijd een lul. Ook fijn om te lezen.

cheops | 27-10-20 | 14:47

@cheops | 27-10-20 | 14:47:
Fijn hoe sommige dingen gewoon hetzelfde blijven toch? Giel is een lul, Mark een gluiperd en die chick van lingo doenenswaardig. Mijn vertrouwen in de mensheid is vandaag weer hersteld.

elfenstein | 27-10-20 | 15:09

Voor dat geld wil ik best snachts de hele nacht lullen en af en toe een plaatje op zetten uit 't krat van de 100 nummers van deze week.

ReyNemaattori | 27-10-20 | 17:46
▼ 1 antwoord verborgen

Twee uur geweest, de cijfers zijn goed, nog niemand onthoofd... Wat een vreedzame dag.

ciabatta | 27-10-20 | 14:30 | 5

Ik ben ook altijd benieuwd naar de stand van zaken vwb immigratie statistieken.
Je weet wel, die dagelijks ons land met hordes tegelijk binnenkomen zonder pcr-test en derhalve dan ook geen last hebben van de (pcr-test) pandemie...

nope | 27-10-20 | 14:50

Onthoofden doen ze meestal op vrijdag he.

Graaisnaaiert | 27-10-20 | 14:57
▼ 2 antwoorden verborgen

God heeft het zo gewild. Verzet is zinloos. Zijn dag des oordeels is gekomen. Tot zover onze uitzending van politieke partijen afd SGP uit Staphorst. Nabericht: wel allemaal komen bidden zondag, anders gaat u na een lang & pijnlijk sterfbed als einde van een kort & vreugdeloos leven alsnog naar de hel.

_pacman_ | 27-10-20 | 14:30 | 2

Man man man.... kun je ze nou echt niet leuker brengen/maken?

nope | 27-10-20 | 14:47

maar goed dat we nog steeds 500 vluchtelingen per week kunnen binnenhalen, dat doet mijn onderbruikje zeer goed.

dk-- | 27-10-20 | 14:29 | 2

Toch wel weer goed voor zo'n 1.500 besmettingen.

Ommezwaai | 27-10-20 | 14:34

Uw onderbroekje - of uw onderbruikje?

bisbisbis | 27-10-20 | 14:39

Blurred linesssss.

Harry Turtle | 27-10-20 | 14:29

Zit Rob Jetten hier ook bij, of zit die in een aparte categorie? Bv bij Robots?

Frietje_Oorlog | 27-10-20 | 14:27 | 1

Jetten zit in de categorie aso's die zich langer dan 15 minuten op een afstand van minder dan anderhalve meter van potentiële coronapatiënten ophouden, en daardoor een aso-melding van de aso-melder-app krijgen.

obominotie | 27-10-20 | 14:50

Hup, en nu weer terug onder de 10.000 met die dagelijkse besmettingen. En schnell een beetje.

Old_Spice | 27-10-20 | 14:26 | 2

Wanneer voldoende verkouden mensen besluiten zich nietmeer te laten testen kan het maar zo lukken...

Canis.bonus.es | 27-10-20 | 14:29

Kent u onze MP een beetje?

Ommezwaai | 27-10-20 | 14:34

Pandemie is inmiddels voorbij.... eindelijk kunnen we weer normaal doen

Fatwabuster | 27-10-20 | 14:25 | 10

@DrumPiet | 27-10-20 | 14:38: De zwijgende bibberende mondgekapte meerderheid zijn verre van interessant.

Met een IFR van 0.05 % onder de 70 en 0.23% daar boven en met de wetenschap dat Influenza blijkbaar is uitgeroeid.... hoeven we ons echt geen zorgen te maken.

Dat een heleboel mensen dat wel doen komt door het feit dat de media het blijkbaar heel fijn vindt om allerlei cijfers de wereld in te slingeren....... iets wat in het verleden met Influenza nooit is gebeurd, terwijl daar ook vele vooral oudere mensen ook aan (met) bezweken.

Fatwabuster | 27-10-20 | 14:46

Wat een domme opmerking. In Belgié liggen binnen een paar weken alle ziekenhuizen vol met coronapatiënten en Wappiebuster beweert dat Covid voorbij is.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 16:27

@Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 16:27: Met de gezondheidszorg in België is het nog droeviger gesteld dan in ons land......... Je weet toch wel dat jouw VVD onder leiding van Edith Schippers in 2015 de IC bedden heeft teruggebracht van 2200 naar 1100.
Dit is geen pandemie maar een gezondheidscrisis door ongebreidelde bezuinigingen op essentiële diensten (Zorg, Onderwijs, Veiligheid etc) in ons land..... ten faveure van de multinationals..... Het was toch Rutte die miljarden weg wilde geven met de afschaffing van de dividend belasting.....

Dit probleem is toch wel een beetje anders dan het dagelijks doorschreeuwen van wat cijfertjes!

Fatwabuster | 27-10-20 | 17:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Zwanger of niet, ik zou 'r nog altijd doen. Oh, daar ging het niet over...

Akiron | 27-10-20 | 14:25

Hij kan toch ook een worst in z'n broek hebben?

Mr_Natural | 27-10-20 | 14:25

Nou ja, nood breekt wetten is een aloud gezegde. Dus geen paniek.

Jane3715 | 27-10-20 | 14:25

+++Geert Wilders nog steeds de eerlijkste+++

Normpje | 27-10-20 | 14:24

Gaat lekker mensen, ga vooral zo door!

DrumPiet | 27-10-20 | 14:24 | 15

@Ommezwaai | 27-10-20 | 14:31: "Misschien dat demense nu eens wakker worden en Rutte met z'n kudtpartij decimeren volgend jaar."
Misschien dat demense nu eens wakker worden, en zich aan de regels gaan houden.

Frau_Ferkel | 27-10-20 | 14:44

Klopt Tin Tin, tokkies als Grapperhaus, Knol en Willy. Moehaa!!

Piet Karbiet | 27-10-20 | 14:59

@Piet Karbiet | 27-10-20 | 14:59: Ik vind het heel jammer voor je dat je niet kunt zuipen na het squashen.

Rest In Privacy | 27-10-20 | 16:28
▼ 12 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl