Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte: "Lang weekend Prinsesjes = Privézaak"

Het waren 5 fantastische dagen...

nee is nee

We hebben ze er nog maar even bijgepakt. De Updates uit de Donderpreek van De Premier met de aankondiging van de nieuwe routekaart coronamaatregelen voor oktobero. En daar zien we toch heel duidelijk staan dat reizen naar het buitenland een verschrikkelijk slecht idee is. Het Koninklijk Gezin had schijt aan de maatregelen, ging toch, keerde halsoverkop terug, maar toch niet helemaal, want De Meiden bleven lekker in HET BUITENLAND, en vandaag zegt de ministrieel verantwoordelijke MinPres dat HET EEN PRIVEZAAK IS. Eerst was de smoes dat het vliegtuig vrijdag vol was, en nu is het al een privézaak.

Dat moet u even onthouden als u met 4 familieleden een taartje zit te eten, als u om 3 minuten over 6 nog uw restaurant aan het schoonmaken bent danwel na 20:00 uur staat te wildplassen met een joint in uw hoofd en een pilsje in de andere hand. Flikker op BOA. Privézaak ja. Wees gewoon die eigenwijze persoon & zoek de randjes van de regels op!

Reaguursels

Inloggen

Welke randdebiel laat zijn twee dochters van 15 en 16 moederziel alleen achter in je vakantiehuis in Griekenland terwijl je zelf thuis in Nederland zit???

Wie controleert wat ze daar uitvreten? Of opvreten? De oudste is,aten we het netjes zeggen, redelijk aan de maat voor haar leeftijd.

Als die zich daar lekker klem vreet, zijn er alleen de door ons, het plebs betaalde oppassers bij.

'Hoogheid, uw moeder heeft liever niet dat u zulke ongezonde vette happen naar binnen werkt'.

Hou je bek, smerige lakei. Ik maak zelf wel uit wat ik doe. Net als m'n vader, zijn moeder en haar vader heb ik schiet aan alles. Ik doe wat ik doe, en als je m'n moeder inlicht, ben jij je baan kwijt. Begrepen, lamlul?

Ik hoor het hare Koninklijke Hoogheid Kroonprinses Amalia zo zeggen. Amalia zo zeggen.

Rest In Privacy | 21-10-20 | 18:50 | 1

Net als haar zeer welopgevoede vader, zijne majesteit koning Willem Alexander op de het bordes van Paleis Soestdijk onder het goedkeurend oog van mamma Bea 'Nederlandse pers oprotten!' uitkraamt.

Ach, als je zelf geen goede opvoeding hebt genoten , hoe kun je dan zelf je eigen kinderen goed opvoeden?

Ik neem het je niet kwalijk Lex. Jij kan er zelf ook geen rest aan doen. Je bent nu eenmaal zo opgevoed. Je weet niet beter.

Rest In Privacy | 21-10-20 | 18:57

Willem doet daar even een Takiyya.

Leukerd | 21-10-20 | 18:23

Gun die meiden nou ook hun jongerenvakantie zonder ouders. Wie heeft nou niet in zijn jeugd Lloret, Malgrat, Cherso of een andere Zuid-Europese plaats onveilig gemaakt? Zoveel zuipen dat je de volgende ochtend niet meer weet met wie je allemaal geneukt hebt. Terwijl je aan het bijkomen bent van je kater op de meest vreemde plekken in je hotelkamer goedgevulde condooms terugvinden. Dat gun je die prinsessen toch ook?

Boer Harm uut Twente | 21-10-20 | 16:00

De dames hebben vast een mooie griek aan de haak geslagen, privézaak..

boerk | 21-10-20 | 14:26 | 1

Welke haak? Haakneus?

CaseyForPresident | 21-10-20 | 15:59

Aplauso voor deze voorbeeldige rolmodellen. De waarheid laat zich er maar moeilijk onder houden! De nieuwe kleren van de keizer zitten niet zo lekker (99,9% totaal geen last!).

PIS-Alchimis | 21-10-20 | 14:09

Team #willy! laat de plebs maar lekker zeuren, ik zal u altijd dienen!

RickerdTM | 21-10-20 | 14:09

Gun dat kind een pleziertje. Eindelijk is ergens zijn zonder ouders in de buurt

Oromis | 21-10-20 | 13:00

De vraag waarom het regeringstoestel leeg terug vloog is bij deze beantwoord, dan was het verhaal van geen plaats voor de terugvlucht wel heel onwaarschijnlijk geweest.
Volgende vraag is natuurlijk waarom dan niet met de eerstvolgende vlucht teruggekomen ?
Misschien iets van dikke vinger voor het volk maar wil wel graag mijn uitkering van € 1.800.000/jaar dus we doen het stiekem, ( en die Rutte lult het maar weer aan elkaar als het uitkomt )
Volgende keer stem ik op een andere koning!

Zorc | 21-10-20 | 12:59

Volgens Rutte mag je vliegen.
Je mag wel liegen.

ik_word_gek_in_NL | 21-10-20 | 12:54 | 2

Sorry:
Volgens Rutte mag je niet vliegen.
Je mag wel liegen.

ik_word_gek_in_NL | 21-10-20 | 12:54

Alexander Penthouse heeft ook een prive zaak,zegt ie.

ger1306 | 21-10-20 | 14:23

Kort samengevat is het één grote middelvinger naar het volk.

SergeantPierlala | 21-10-20 | 12:51

Sorry..... ( daarom ook geen korting op zijn uitkering)... Willem is een eindbaas!

Frietpiet | 21-10-20 | 12:47

Zijn van Koninklijke bloeden, door hun aderen stroomt adellijk blauw bloed, om dit aan te lengen moeten zij regelmatig naar Griekenland om ouzo innemen tegen stollingsgevaar. Ook 2 x per jaar naar Argentinië om hun 3 ranches te bezoeken en te controleren of hun NL belastingvrije inkomen aldaar rendement oplevert.

Goedverdoemme | 21-10-20 | 12:47

Enfin, we kunnen een week vooruit, de Koning heeft zijn spijt betuigd zonder zijn dochters te vermelden, oh oh, wat gaat dit weer brengen?

lanexx | 21-10-20 | 12:46

Kom geenstijl update

Kwastenbederver | 21-10-20 | 12:44

Staatsrechtelijk is de koning onderdeel van de regering. Regeringsbeleid is dat je er wordt aangeraden niet op vakantie te gaan. De koning ging daar tegenin en is daarom waarschijnlijk ook terug gekomen. De rest van de familie is overigens geen onderdeel van de regering, dus dat is waarschijnlijk de reden dat Rutte het een privézaak noemt.

Overigens ben ik een groot voorstander van het lastig vallen van leden van de regering met hun eigen regeltjes. Hoe meer last ze er zelf van hebben, hoe eerder wij misschien ook een keer verlost zijn van al die krankzinnige regeltjes van ze. Ik kan me namelijk voorstellen dat WA op dit moment niet zo blij is met Rutte en graag eens met hem in gesprek gaat over al z'n regeltjes.

Antiquerulant | 21-10-20 | 12:40 | 4

@Marcello Christiani | 21-10-20 | 12:49: De aanstaande koningin is juist wél meteen al mee teruggereisd en dat is natuurlijk geen toeval. Overigens eens met de stelling dat de boven-ons-geplaatsten lastig gevallen moeten worden met hun eigen opgestelde regeltjes. Noblesse oblige.

nobele wilde | 21-10-20 | 12:55

Staatsrechtelijk hebben we sinds de 2e wereldoorlog ook geen koning/in meer,
Namelijk de troon kan niet buiten de landsgrenzen verplaatst worden en dus het vertrek van wilhelmina daarmee nederland zonder koningshuis is gekomen,
Zelfde als ollongkreng niet in staat was om te werken en er plotseling 2 ministers zijn
De regering lapt de grondwet aan hun eigen reet af (net als de donorwet btw)

Triple2K8 | 21-10-20 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, dubbelen met tennis mag toch wel. Gisteren nog lekker gespeeld. Het lijstje is dan ook niet het officiele beleid. Op Rijksoverheid.nl staat: "Het is beperkt mogelijk om voor vakantie naar het buitenland te reizen" en "Beperk de contactmomenten met andere mensen". Vooral deze laatste richtlijn staat voorop bij het Koninklijk Huis, gezien ook het gebruik van het regeringsvliegtuig.

Leoverig | 21-10-20 | 12:26

Qoud licet jovi non licet bovi.

HoniSoit | 21-10-20 | 12:21 | 2

Een klassiek frame.

van Oeffelen | 21-10-20 | 13:14

Doe het dan goed: Iovi

LiniaalRectaal | 21-10-20 | 18:17

Goed zo mensen! Fidan 450 vs Prinsesjes 415. Nog even stevig doorreaguren hier. Zodat weer duidelijk is waar de prioriteiten liggen. Weten ze volgende week in de Tweede Kamer ook waarover ze moeten debatteren.

ciabatta | 21-10-20 | 12:21

De koninklijke familie heeft de mogelijkheden om in een eigen bubble te reizen en te verblijven. Wat zeuren we nu? Als alles veilig in een eigen bubble is, is ons gezeur werkelijk onzin. Ze hebben de mogelijkheden dus laat ze! Zeg eerlijk jullie zouden het ook doen als je de middelen had. Ik zit nu lekker op een nagenoeg leeg kampeerterrein, met eigen cassette toilet, tent en een houtkachel erin. Schiet mij maar lek!

Zuma | 21-10-20 | 12:16

Copy-paste van Wikipedia: "De ministeriële verantwoordelijkheid geldt ook voor de andere leden van het Koninklijk Huis. Dit wordt wel een afgeleide verantwoordelijkheid genoemd, omdat zij niet rechtstreeks uit de grondwet voortvloeit. ... Het gedrag van leden van de koninklijke familie, meer in het bijzonder de leden van het koninklijk huis (artikel 39 GW) kunnen de positie van de Koning raken. Zo is de gedachte ontstaan dat voor dergelijk handelen ministeriële verantwoordelijkheid moet worden aangenomen. De verantwoordelijkheid wordt groter naarmate iemand dichter bij het staatshoofd staat. Vooral de echtgenoot en de vermoedelijke erfgenaam van de troon vallen in sterke mate onder de ministeriële verantwoordelijkheid."
Rutte, doe eens de koning (!) je ontslag aanbieden, je bent (weer eens) glashard aan het liegen.

H. Drievuldigheid | 21-10-20 | 12:14 | 1

Als iemand heel vaak liegt, heeft die persoon dat zelf niet meer door.

ik_word_gek_in_NL | 21-10-20 | 12:51

Een vorm van plaatsvervangend verweren.

Sierstrip | 21-10-20 | 12:14

Joh laat die meiden lekker vakantie vieren. De chef zelf mag de klappen vangen.

3Xniks | 21-10-20 | 12:14 | 1

De Chef reageerde net. Of we ons bek willen houden.

Fanshitter | 21-10-20 | 12:19

Rutte verdoezelt de ene leugen met een volgende leugen. Dat doe ie nu al 10 jaar. Hoe geestelijk labiel moet je dan wel niet zijn, om hem nog steeds als een lemming te volgen?

TigermanMcCool | 21-10-20 | 12:10 | 1

Vraag Kuifje over zijn geestelijke toestand en je weet het.

hisxxx | 21-10-20 | 12:25

Oma (moeder van Maxima) paste op...

apek00l | 21-10-20 | 12:07 | 1

Dat is het nadeel van een voorbeeld functie. Buiten corona tijd kan en mag alles als het maar niet bekend wordt. Tijdens corona, netjes zitten en het voorbeeld geven. Meer is het niet!!!!

Nico1000 | 21-10-20 | 12:05

Zal mij een zorg zijn waar WA heen gaat. Dat is het probleem niet. Het gaat erom dat Rutte (en WA) die gewoon weten én doen.
Dan kan je dit verwachten en hoe ongelofelijk dom is het dan om te denken dat dit zomaar zonder gezeik gaat lukken. Het geef iig aan op welk niveau we het IQ van Rutte en WA moeten inschatten.

Natte Washand | 21-10-20 | 12:02 | 2

die=dit

Natte Washand | 21-10-20 | 12:03

IQ van WA. Arrogantie en minachting vanuit Trutten.

Fanshitter | 21-10-20 | 12:21

Goh wat een nieuws, gaaaap. Laten we blij zijn dat we ons over zoiets onnozels met het schuim op de bek de blaren op de vingers kunnen typen. Is er nog echt nieuws?

priwax | 21-10-20 | 11:56

Alle vriendjes en vriendinnetjes zijn wel op vakantie. De prinsesjes hebben de hele herfstvakantie niemand om mee te spelen, iedereen is weg. Gebeurde vroeger bij mij in de buurt ook wel eens met kinderen uit een arm gezin, dan kon er geen vakantie van af.

ciabatta | 21-10-20 | 11:55 | 1

Nu mogen de "rijken" niets meer, want de armen zijn pissed.

van Oeffelen | 21-10-20 | 13:15

Liegen dus dat het vliegtuig vol zat? Dan maak je deze blunder en denk je, gooi er nog 1 bovenop? Mijn god.

TheOneTruth | 21-10-20 | 11:53

Het heeft toch ook allemaal niet zoveel te maken met die meiden of Wim en Max. Het is het gekonkel en gedoe van onze verantwoordelijke ministers. En vooral Rutte. Iedereen laat ie er voor vliegen; van Grapperwaus, de Schoenen tot en met de Koning. Overal komt ie lachend mee weg. Da's mijn grootste irritatie.

Dubbelepunthoofd | 21-10-20 | 11:53

"Door de regen en de wind, zal ik naast je blijven staan, ik bescherm je tegen alles wat komt"

Stijlicoon | 21-10-20 | 11:52 | 1

Tu sei nato grande!

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:54

Kennen jullie die mop van die koning die met zijn gezin in coronatijd op vakantie naar Griekenland ging ?

van Dam | 21-10-20 | 11:50 | 2

Nou ja, hij ging wel maar keerde snel terug.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:55

Ze gingen wel.

Gaat het niet dan? | 21-10-20 | 12:02

De linkse kerkiër wil nog vliegvakanties kunnen doen. Wie niet verder kan vliegen dan Nieuw Zealand is nog een kneus. Zeuren over Airmiles afschaffen - want niet meer van deze tijd - krijg je de kous op de kop van de deugmensen. British Airways doet die grote Jumbo 747 vliegtuigen al naar de sloperij, want niet meer van deze tijd. Prachtig om te zien. Ik spaar CO2 uitspaar miles.

Twee Jeetjes | 21-10-20 | 11:48

We leven in Orwelliaanse tijden: "some are more equal than others"......

P.Faust | 21-10-20 | 11:42 | 1

De grap is dus dat het standaard gezin gewoon op vakantie kan gaan en de elite niet. Dat had zelfs George Orwell niet gedacht.

Stonecity | 21-10-20 | 11:53

Wat een gezeur over het koningshuis. Het zal mijn een zorg wezen of ze op vakantie gaan en waar en met wie. Voor mijn part gaan ze samen naar wat illegale corona-feesten.

Het zijn geen politici die raar beleid maken en zich er vervolgens niet aan houden. Dan kun je er nog terecht kritiek op hebben, al moet de echte kritiek gewoon richting het beleid zelf gaan.

Wat ik meer en meer hoor is dat men zegt. Het virus is inderdaad niet zo dodelijk als we dachten maar de ziekenhuizen kunnen het niet aan.
Als dat het geval is moeten we eens stoppen te praten over een pandemie, we hebben hier te maken met een extreem slecht zorgsysteem dat niet is ingericht op uitzonderlijke situaties, dat is het probleem waar tegenaan lopen.

Rekening houden met noodsituaties is iets waar ik al jaren op hamer, ook nu weer met de “van het gas af” gekte. Dan straks hebben we een hele koude zomer en tegelijkertijd een enorme stroomstoring waardoor huizen weken zonder stroom kunnen zitten en dan vriezen mensen dood. Vraagt men zich dan ook weer af hoe dat toch kan. Dat kunnen we de politici toch niet kwalijk nemen, dat hadden we toch niet kunnen voorzien. Ik voorzie het hier nu.

Nederland kijkt nooit naar mogelijke noodsituaties of uitzonderlijke situaties en dat is het probleem. Focus daarop in plaats van of een koning op vakantie gaat.

DerUnterMensch | 21-10-20 | 11:39 | 3

Je cv ketel werkt ook niet zonder elektriciteit.

Conifeer | 21-10-20 | 12:06

@Conifeer | 21-10-20 | 12:06:
Dat zijn inderdaad zaken die ik ook zou adviseren anders in te richten. We hebben zoveel regels op zulke apparaten, waarom niet een regel dat elke cv-ketel een manuele stand moet hebben waarbij het wel gewoon werkt.

Maar zelfs zonder cv-ketel zou je in zo'n noodsituatie nog wel uit de weg kunnen door bijvoorbeeld de keuken te verwarmen via een gasfornuis. (Moet dat dan wel weer aanwezig zijn natuurlijk).

DerUnterMensch | 21-10-20 | 13:39

@DerUnterMensch | 21-10-20 | 13:39:
Ja man, een gasgestookte pomp..

Misschien moet je het nadenken overlaten aan andere mensen, ik wil helemaal geen CV-installatie die 2x zo duur wordt omdat er rekening moet worden gehouden met 1 zeer uitzonderlijke situatie.

Joker1977 | 21-10-20 | 13:50

Meest lachwekkende is denk ik als Rutte zegt dat ie eindverantwoordelijk is. Dus zegt hij 'ik ben verantwoordelijk'. En dan is het stil. De pers, het volk, de oppositie. Niemand maar dan ook niemand die vraagt 'en nu, wat betekent dat concreet dat u verantwoordelijk bent?'. Het is allemaal betekenisloos. Schrikbarend. Alsof iedereen in een schijn werkelijheid leeft.

feiten_en _cijfers | 21-10-20 | 11:29 | 1

De onschendbaarheid van de Koning is Grondwettelijk verankert. Wat hier aan de orde is, is een staatsrechtelijk probleem in de dop.

www.koninklijkhuis.nl/onderwerpen/rol....

Glasgow Argus | 21-10-20 | 11:44

Ik vind dat het nu hoog tijd wordt dat we naar de 21ste Eeuw gaan. Koningen en dat soort sprookjesfiguren zijn niet meer van deze tijd. Deze vreselijke familie denkt echt dat ze zich alles kunnen permiteren. Wel alle lusten en geen lasten. Opdoeken die handel. Het heeft geen enkel nut en levert totaal niks op. Ook al geloven de meeste onnozele monarchisten van wel.

Ingie2 | 21-10-20 | 11:29 | 1

Wijven, gristenen, en heaumeaus vormen samen de meerderheid in dit land. Dus Nederland een republiek dat kan je vergeten.

Tombombadil | 21-10-20 | 12:23
-weggejorist-
small_town_dude | 21-10-20 | 11:29

Hmmmm.
Kopschoppen niet mijn Stijl.
Punt is nu wel gemaakt.

Ruimedenker | 21-10-20 | 11:20

Als de ene leugen niet werkt, kom je met wat anders.
De suggestie wekken dat iedereen terug is, staat gelijk aan liegen. Wat er nog aan achting voor deze staatsvorm was, is hierdoor echt weg.

Schaf het koningshuis af!

El Rico Grande | 21-10-20 | 11:14 | 2

Minderheidsstandpuntje. Het Koninkrijk der Nederlanden wordt van binnenuit uitgehold door een stelletje platte republikeinen zonder plan en zonder argumenten. Alleen nijd.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:24

Wat je dan krijgt is nog veel erger. Toen kozen ze als oplossing maar voor een koningshuis. Of wilt u dat een wethouder met geld van de gemeente hypotheek verstrekt aan zijn vriendjes? Of een BOA doet niet alleen boetes uitschrijven maar ook veroordelen tot gevangenisstraf? En Google en Facebook regeren het land?

Twee Jeetjes | 21-10-20 | 11:37

De koning had niet met vakantie moeten gaan naar Griekenland - noblesse oblige en hij had beter solidair kunnen zijn met de rest van Nederland door eens een keer thuis te blijven tijdens een schoolvakantie - het is niet bepaald afzien in die praalhut van hem en Maxima. Dat de twee oudste prinsessen nu weer onder vuur liggen vind ik echter beneden alle peil. Ze hebben ongetwijfeld meegekregen in Griekenland hoe er in Nederland gereageerd is op hun vakantie, waarbij zij zich ongetwijfeld zeer ongemakkelijk hebben gevoeld, en ik ben er van overtuigd dat ze liever met hun voltallige familie samen waren geweest. Het zijn minderjarige meisjes, en die maak je niet tot mikpunt van volksverontwaardiging of -jaloezie. Punt.

Toos Bevergeil | 21-10-20 | 11:13 | 2

Waarom gingen ze dan niet mee terug en waarom wordt hier zo geheimzinnig over gedaan. In het vliegtuig was plaats genoeg. Was dat er niet, dan valt niet te begrijpen dat je minderjarigen achterlaat. Dat zegt wel iets over de ouders. Dat is niet best.

El Rico Grande | 21-10-20 | 11:16

@El Rico Grande | 21-10-20 | 11:16: De familie heeft genoeg personeel om een oogje in t zeil te houden.

hisxxx | 21-10-20 | 12:31

Deze hele discussie is weer eens: "Typisch Nederlands."
En dat is geen compliment.

Stoned Hengst | 21-10-20 | 11:12 | 4

Typisch Nederlands is overal over lopen te klagen en naar anderen wijzen. Nooit eens zelf de handen uit de mouwen steken.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:13

Nederland op z'n smalst inderdaad. Voor de rest lekker afschaffen dat koningshuis.

Panos88 | 21-10-20 | 11:20

Altijd wat te zeiken, en af te geven op anderen die wél hun zaakjes op orde hebben.

Papa Jones | 21-10-20 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Dit hele verhaal is geregeld om het volk wat te zeiken te geven en af te leiden van de werkelijke problematiek. Werd maar zoveel aandacht besteedt aan de gebeurtenissen in Frankrijk. Brood en spelen werkt nog steeds. Daarvoor haat Willem Ceasar wel ff door het stof.

Zatkniss | 21-10-20 | 11:08

Mijn moeder zei het altijd al: Regels verzin je voor de ander en uitzonderingen voor jezelf! (Heeft altijd ook goed gewerkt bij mijzelf)

BoerinFrance | 21-10-20 | 11:05 | 1

Mijn oma zei altijd: je mag nooooit liegen (behalve als je echt niet meer anders kan)

porto | 21-10-20 | 11:25

Toch mooi dat al die Transavia, Corendon en TUI toestellen aan de grond staan voor onze veiligheid.

De buurman is net vertrokken naar Kreta, moet ik nu Luuk -1940 - Ikkink bellen?

Stonecity | 21-10-20 | 11:04 | 1

Bel onmiddellijk de kliklijn!

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:14

En toch begrijp ik iets niet?
Wij zagen toch een naar "huis" terugkerend verfomfaaid blauw personenbusje, met een bebaarde, gezicht-op-onweer Willy, met daarvoor op stoel een dochter, draaiend naar hem?
En Pampapaard zou voorin zitten?
Of bleven er slechts 2 dochters over, de oudsten?
Om eens flink de Griekse bloemetjes fijn buiten te zetten?
#youngmamas

chicago river | 21-10-20 | 11:04

Er wordt teveel gezeken over het Koninklijk Huis. Het was niet handig nee, maar om daar dagenlang over te blijven doorzagen.

Crusher | 21-10-20 | 10:59 | 3

Veel belangrijker dan een domme fout is de onderliggende spanning tussen Koning en Minister. Dit is uit staatsrechtelijk perspectief uiterst relevant.
In deze bananenmonarchie wordt er al decennia niet zomaar gepubliceerd over ZKH. De omerta van de Raad van Hoofdredacteuren en de RVD is heilig.
En nu moet ik geloven dat het AD en De Telegraaf dat zomaar opzij zetten? Dit is een geregisseerde ophef.

Glasgow Argus | 21-10-20 | 11:08

Het is de telebelg die dit constant opblaast. Toch wel een zeer royalistisch vodje. Dus inderdaad is het wel vreemd dat dit zo wordt opgeblazen. Je zou jezelf afvragen of er niet ergens anders over een bepaald onderwerp iets wordt bekonkelt wat uit de schijnwerpers moet blijven.
Dat terzijde, als overtuigd democraat en republikein mag ik dit buitenkansje niet laten lopen.

Zapata10 | 21-10-20 | 11:09

Begint een beetje een principe kwestie te worden, steeds meer regeltjes voor 't volk, maar de top negeert dat volledig. Wel hameren op 'alleen samen kunnen we 't doen', maar houdt ondertussen bruiloften, houdt vakanties, krijgt zelf corona en is na een week week uit quarantaine(terwijl het plebs twee weken moet zitten) etc. etc.

Combineer dat met extreem adviserende regels cq. dubbele standaarden binnen die regels cq. gaten in die regels. Tja, hoe geloofwaardig ben je dan nog?

ReyNemaattori | 21-10-20 | 11:09

Vanaf nu is alles wat ik doe mijn privézaak en die persconferenties ga ik ook niet meer bekijken. Met al die slappe niet doorvragende flutjournalisten.

Koonkluk Huis | 21-10-20 | 10:59

"De koning is dood, lang leve de koning!"

chicago river | 21-10-20 | 10:55

Ik snap de ophef werkelijk niet. Wat voor voorbeeld? Moet hij ook in een rijwoning met een intratuintje gaan wonen? Moet iedereen dat uit solidariteit? Wanneer je het je kan veroorloven je vakantie niet hutjemutje door te brengen via een bij tui of vergelijkbare organisatie geboekte reis maar op een yacht kan vertoeven of in dit geval in een afgelegen Vila waar dan ook. Wat is er dan werkelijk aan de hand. Mocht je van mening zijn dat we geen koningshuis nodig hebben is dat prima maar dat is een andere discussie.

Reaaalist | 21-10-20 | 10:54 | 10

@Sunir | 21-10-20 | 11:07: Door niet naar het buitenland te gaan? Want.. dat mogen wij ook niet? Je kunt je ook in het buitenland aan de regels van dat land houden enn dan geef je alsnog het goede voorbeeld.

GeeWee | 21-10-20 | 11:11

Ik wil best op vakantie gaan met 't regeringsvliegtuig zodat ik niet met het plebs opgepropt in een cabine hoef te zitten hoor...

ReyNemaattori | 21-10-20 | 11:11

Ik blijf ook gewoon naar mijn vakantiehuisje op de Veluwe gaan. Lekker weg uit de drukte. Met eigen vervoer. Geen mens kom je tegen.
Naar Griekenland gaan was een prima beslissing van de koning.
Maar mensen zitten diep in de slachtofferrol hier. Bah!

Papa Jones | 21-10-20 | 11:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Ach, ik gun het die dames wel. Die krijgen een hele andere opvoeding en verwachtingspatroon dan een normaal kind. Veel dingen zijn dus ook niet normaal, laat ze lekker een beetje vakantie vieren. Zelfde als de koning, ik bedoel als je toch al een vliegtuig hebt van belastingcenten en dus op een veilige manier kan reizen, waarom niet? Menig Sjonnie en Anita hebben ook lak aan de regels, als je het doet doe het dan maar goed.

Voor de rest lekker als Merol daar gezeten natuurlijk:
www.youtube.com/watch?v=Xt9Zf0JIEQo

Justhenk | 21-10-20 | 10:54

Rutte kan veel maken en dat weet hij. Het mediakartel beschermt hem. Nooit worden de pijlen puur op hem gericht. En zeker niet keer op keer. Wel op Baudet en Wilders. Of in het buitenland, Trump of Orban. Dan is het persoonlijk. Maar bij Rutte nooit.

Als het om Amerika gaat weet iedereen het aantal doden daar en dat wordt volledig op het bordje van Trump gemikt. Maar niemand die het aantal doden in Nederland weet en wordt in het vage gehouden wie schuldig is.

martymcfly | 21-10-20 | 10:54 | 2

Duidelijk is in elk geval wel de RVD en Rutte niet in hun eerste leugentje gestikt zijn. Maar goed, Rutte komt er zoals gewoonlijk gewoon mee weg, want in het land der blinden is eenoog koning. Dit kabinet, met CDA en D'66 op zwaar verlies in de peilingen, zingt gewoon de rit uit tot de verkiezingen in maart 2021.

IdiJamin | 21-10-20 | 11:00

Ach, leraar onthoofd en Nederland laat de koning struikelen....
Je zou haast denken dat het gepland is. Hoeft er geen standpunt over een moeilijk onderwerp ingenomen te worden.
Hebben de spindokters weer fraai gedaan. ......

enra | 21-10-20 | 11:03

"Scholen open dom", is een mening. Slaat nergens op. Is niet onderbouwd. Scholen moeten open blijven in deze chaotische tijden. de jongeren moeten niet gemuilkorfd worden. Dat is mijn mening.

antonconstandse | 21-10-20 | 10:53 | 1

Jongeren niet muilkorven, ouderen wel want...? Jongeren niet aan banden leggen, ouderen wel opsluiten want...? "Scholen dicht is dom" is geen mening? Mijn beoordeling van jouw reaguursel is dat er werkelijk niets zinnigs in wordt gezegd en dat het geheel niet is onderbouwd. Jammer. Kans gemist.

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:02

Waar is het beleid, en de maatregels, om mensen niet met het vliegtuig op vakantie te laten gaan? Of met de auto?
Waar is het testbeleid op Schiphol, aan de landsgrenzen?

Is er allemaal NIET.

Dus niet miepen wanneer mensen op vakantie gaan, notabene naar een land waar minder corona is dan hier.

Papa Jones | 21-10-20 | 10:50 | 5

Een goed liberaal principe is dat je daar geen beleid voor maakt maar dat je adviseert en mensen aanspreekt op hun verantwoordelijkheid. Een heleboel mensen nemen die verantwoordelijkheid als volwassen nadenkende mensen.
Natuurlijk zijn er ook een boel aso's die dat niet doen en overal schijt aan hebben. Die types zijn er ook, zoals onze monarch.

Zapata10 | 21-10-20 | 10:56

@Zapata10 | 21-10-20 | 10:56:
Ik heb een vakantiehuisje op de Veluwe. Moet ik nu ook zeggen 'ik ga niet meer'?
Zo'n vakantie, of weekendje weg geeft ontspanning. Is juist goed voor het menselijk welbevinden.

Papa Jones | 21-10-20 | 11:00

@Papa Jones | 21-10-20 | 11:00: Eens. Had ik maar een huisje op de Veluwe. Of een gewoon simpel huisje in het bos wat mijn ultime wens van jongs.af.aan is geweest. Helaas, het heeft niet zo mogen zijn. Maar ik wens allen die wat dat betreft gelukkiger zijn geweest, heel veel genoegen in hun huisje. Want ik kan mij het plezier dat zij daar hebben zó goed indenken. Toen mijn man nog leefde zijn we soms een midweek naar Center Parcs geweest: de Huttenheugte. Wàt hebben we genoten en stel je voor dat zo'n soort huisje je eigendom is. Dan ben je toch de koning te rijk??

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte is een mooi-weer-manager. Zolang alles goed gaat kan hij doen alsof dat aan hem ligt.
In moeilijker situaties gaat het steevast mis en gaat hij zich verschuilen achter anderen, al dan niet met de nodige "woordkunst".
In dit geval kan dat niet en staat hij er alleen voor. Het gemis aan inhoud wordt dan pijnlijk duidelijk.

Schmalz | 21-10-20 | 10:49 | 13

@van Oeffelen | 21-10-20 | 11:57: Nee hoor. Maar wel zorgen voor voldoende beschermingsmiddelen, IC- en ziekenhuisbedden, zorgpersoneel, ventilatiemaatregelen, testmateriaal, tijdige en duidelijke richtlijnen etc. Maak de lijst van tekortkomingen zelf maar af.
Of zijn daarvoor ook alleen maar anderen verantwoordelijk?

Schmalz | 21-10-20 | 12:14

@Schmalz | 21-10-20 | 12:14: geld genoeg, maar dit zijn taken van al die ziekenhuisbesturen en directeurtjes. Die wel in talkshows de handjes in de lucht mogen werpen maar verder 3 maanden niets uitgevroten hebben. Marktwerking onmiddellijk terug in de zorg. Niet dit.

van Oeffelen | 21-10-20 | 13:17

@van Oeffelen | 21-10-20 | 13:17: Alweer de schuld van anderen. U blijft consequent. Die Rutte, is die nog wel ergens verantwoordelijk voor?

Schmalz | 21-10-20 | 14:02
▼ 10 antwoorden verborgen

Het enige wat we van de Vader des Vaderlands zagen was een kop waar het chagrijn van afdroop. Waar NL nu op wacht is dat Willem gewoon zich een kerel toont, zelf even tekst en uitleg geeft waarom de koninklijke huishouding lak heeft aan de coronaregels van de regering en waarom zij het regeringsvliegtuig gebruiken voor een privézaak. Als een mietje zich door de minister laten verantwoorden is des konings onwaardig.

jochum1980 | 21-10-20 | 10:49 | 3

"een kop waar het chagrijn van afdroop.". En? Jij zou blij zijn?
"zelf even tekst en uitleg geeft". Je weet niet dat hij dat niet mag? Grondwettelijk? Dat hij gemuilkorfd is?
zich door de minister laten verantwoorden "" Ooit je verdiept in het Staatsrecht? Duidelijk niet. Je brult maar wat. Heel jammer.

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:05

@langzullenweleven | 21-10-20 | 11:05: de koning is gemuilkorfd maar op een andere manier dan de burgers, die moeten een monddood kapje voor en hun bek houden.

revolte | 21-10-20 | 11:20

@revolte | 21-10-20 | 11:20: Die 'moeten' helemaal niet met een muilkorf rondlopen. Dat is de eigen keuze van de bange schapen. Doodsbang zijn ze en verfoeien iedereen die niet een totaal nutteloze(!), schijnveilige muilkorf draagt. Zelfs als het verplicht wordt zal ik zo'n muilkorf nooit dragen. Maar een gezichtsscherm waardoor ik normaal kan ademhalen.

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:33

Ik heb het al eerder gezegd maar herhaal het nog maar eens. In plaats van trots en dankbaar te zijn voor hun applaus nu een hoop gezeik over een onbeduidend voorvalletje. Dit volk verdient geen monarchie. Geef ze een republiek.

Rachiel_de_Muyter | 21-10-20 | 10:48 | 1

Zullen we 6 mio per jaar plus onkosten dan maar als het applaus beschouwen? Alleen voor hem dan he? Max en Amalia krijgen hun eigen bescheiden applausje.

Dickie1908 | 21-10-20 | 11:01

Het grootste geraas over dit akkefietje komt -zoals te doen gebruikelijk- van onnozele, slecht geïnformeerde lieden die zich altijd en overal achtergesteld voelen. Het type burger dat bij ieder onderwerp altijd meteen over "onze rechten" begint te schreeuwen, ook al hebben ze niet het geringste idee wat die rechten dan wel zijn. Dit volk "informeert" zich voornamelijk via Facebook, Twitter en Instagram, waar ze louter gelijkgestemden treffen. Kranten en overige nieuwsmedia worden niet gelezen ̶w̶a̶n̶t̶ ̶z̶i̶n̶n̶e̶n̶ ̶v̶a̶n̶ ̶m̶e̶e̶r̶ ̶d̶a̶n̶ ̶z̶e̶s̶ ̶w̶o̶o̶r̶d̶e̶n̶ ̶w̶o̶r̶d̶t̶ ̶l̶a̶s̶t̶i̶g̶ want die verkopen alleen maar leugens. Het is hetzelfde spul dat schuimbekkend naar school trekt wanneer Milan of Kimberley moet nablijven. Onrecht!
Het zijn gewoon de eeuwige minderwaardigheidscomplexjes, die de zon niet in het water kunnen zien schijnen.

Lefty-Messup | 21-10-20 | 10:47 | 5

Zo werkt dat in groepen. Je probeert ergens samen doorheen te komen en een geprivilegieerd iemand die niet solidair is krijgt dan de wind van voren.

Diotima | 21-10-20 | 10:57

@Lefty-Messup | 21-10-20 | 10:57: wel over samen. Wel over niet de randjes opzoeken. Wel over zo min mogelijk reisbewegingen. En dan gaat de koning die voor ettelijke miljoenen per jaar alleen maar een ceremonieel leiderschap hoeft te tonen lekker op vakantie. Dat roept weerstand op. Dat heb ik niet van twitter instagram of Facebook want daar zit ik niet op. Toch beschikt u blijkbaar over kennis die ik niet heb. Zou u die kennis dan even met ons willen delen? Of beperkt u zich liever tot een grote muil?

Franciscus Borchwerf | 21-10-20 | 11:08

Noblesse Oblige en de kosten hiervoor bedragen ongeveer 350 miljoen per jaar o.a. opgebracht door, inderdaad want moderne tijd, "feestbookende" en instagrammende burgers. Daar mag je toch wel enige vorm van beschouwend verantwoordelijkheidsgevoel voor terug verwachten. Als je dat niet begrijpt en/of je niet in de gaten hebt welke sentimenten er in je koninkrijk (lees samenleving) spelen moet je je koninklijke mantel misschien aan de wilgen hangen.

GrafVonBremm | 21-10-20 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Joh, ja je hebt gelijk. En nou ophouden met dit soort bashing.

Elpefo | 21-10-20 | 10:47 | 3

Dit is geen bashing, dit gaat over de geloofwaardigheid van Rutte. Daar is dus niks meer van over.

Selassie | 21-10-20 | 10:52

eens

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:06

@Selassie | 21-10-20 | 10:52: MKB'ers zullen nu ook wel snappen dat VVD niets voor hun doet. Ondanks dagelijkse demonisatie worden Geert en Thierry héééél groot.

revolte | 21-10-20 | 11:26

Ik ga dus gewoon maar naar de bar, het stadion, de bioscoop en blijf daar lekker lang tot de sluit.
Waarom? "Er was geen taxi beschikbaar".

LangeTijdGeleden | 21-10-20 | 10:45

Kunnen ze Rutte nog wél even vragen hoeveel airmiles dit Oranje avontuur in geel gebied oplevert?

Simon_GS | 21-10-20 | 10:43 | 1

Zijn er niet zoveel, KLM business Athene-A'dam schat van Oef op max 2500 miles pp.

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:51

Is een petitie starten voor het opheffen van de monarchie geen idee?

Waakvlam | 21-10-20 | 10:41 | 7

Claudia de Brij wil vast wel tekenen.

Usumani | 21-10-20 | 11:06

Doe maar niet, staatshoofd Yasser Klaver, Karin Ollonkreng of griezel Kaag nee bedankt.

revolte | 21-10-20 | 11:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is al generaties opportunisme met die familie en toch vindt het volk ze geweldig. En ook de slimmeren verkeren in in de illusie dat zo'n familie internationaal deuren opent en meer oplevert dan ze kost.

Deze geprivilegieerde familie wordt goed betaald om met veel vrijheid interessant en dankbaar werk te mogen doen. Toch gaat er geen jaar voorbij zonder een schandaal. Dat is toch onvolwassen? Of moeten we dit blijven vergoelijken, omdat we dat al eeuwen doen?

Diotima | 21-10-20 | 10:40 | 2

Een schandaal maken van de koning die geheel legaal op vakantie gaat naar zijn eigen huis. Wàt een schande hè?

Lupuslupus | 21-10-20 | 10:47

@Lupuslupus | 21-10-20 | 10:47:
Maar op weg naar dat huis en met een horde personeel in hun kielzog toch de nodige risico's neemt.
En na zijn stunt met de foto de vorige reis had hij even kunnen nadenken.
Het koningshuis bestaat bij de gratie van of het volk het nog allemaal leuk vind wat ze doen. En na de nodige schandalen, ik noem even de villa in Mozambique, nog gewoon bot doorgaan getuigt niet van veel inlevingsvermogen.

2voor12 | 21-10-20 | 10:56

Vanmorgen een stuk in het AD van hoogleraar Paul Bovend’Eert en historica Dorine Hermans. Kern: Geef de koning maximaal een Balkenende salaris en verklein het koningshuis tot de koning en zijn vermoedelijke opvolger. Daarnaast wordt gesuggereerd om het Zweedse en/of Deense koningshuismodel te introduceren in Nederland. Ofwel, de koning loskoppelen van de staat en slechts een puur ceremoniële lintenknippersrol (Zweden). Verder is het in Denemarken zo dat als de koningin daar weigert om een aanwijzing van de premier op te volgen zij dient af te treden. In Nederland is dit precies andersom, dan treedt de premier of het kabinet namelijk af en dat zou ook moeten veranderen volgens dit geleerde duo.

IdiJamin | 21-10-20 | 10:40 | 3

Tis een instituut, bij wet geregeld, dus dat duurt even om dat allemaal te regelen.

BozePaarseMan | 21-10-20 | 10:45

Tweederde meerderheid in parlement is er niet voor dit afgezaagde oude idee.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:18

Zou mooi zijn, W.A. die zegt Rut op met je bende.

revolte | 21-10-20 | 11:37

En met die wind en regen doen de lucifers het ook al niet.

gestoptmetroken | 21-10-20 | 10:43

Op de NPO wordt je dood gegooid met propaganda over lesbos. Linkse wappies willen die shit hierheen halen ipv nieuwe migranten te ontmoedigen om naar Lesbos te gaan.

BozePaarseMan | 21-10-20 | 10:47

Die viezerikken van Oxfam beginnen weer een steeds grotere mond te krijgen. We zijn hun malversaties nog niet vergeten hoor.

revolte | 21-10-20 | 11:41

Staat wel mooi symbool voor de rest van de jeugd die ook overal lak aan heeft (en had tijdens de zomervakantie in Cherso)

Vunzigheid | 21-10-20 | 10:39 | 1

Niks privezaak. Het koninklijk huis bestaat ten behoeve van het Volk; het koninklijk huis wordt gefinancierd door het Volk. Het koninklijk huis is van het Volk. Het koninklijk huis kan weggestuurd worden door het Volk - voorbeelden in de Europese geschiedenis te over.

ljcoster | 21-10-20 | 10:39 | 4

U heeft er weinig van begrepen, volksjongen.

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:52

@van Oeffelen | 21-10-20 | 10:52: Dat is de pest: iedereen brult maar wat maar velen zijn te beroerd om zich te verdiepen in de staatsrechtelijke verhoudingen. Ze hebben een primaire mening en dat is het. Simpele zielen.

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:08

@langzullenweleven | 21-10-20 | 11:08: nog afgezien van de staatsrechtelijke verankering van het koningshuis in de constitutionele monarchie is het spuien van emotiegeladen meningen een trend aan het worden. Alleen leiders en onafhankelijke denkers prikken daar doorheen.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Het was een vooropgezette val die is opgezet voor de koning.

"Op donderdag kreeg Menno Swart een tip: hou de PH-GOV in de gaten."

Daarna de publieke executie van Hugoschenko bij het Gesprek met de MP.

Het broeit tussen de MP en de Keuning. Zoveel is duidelijk. Willy is boos en luistert niet naar wat de verantwoordelijke minister zegt.

Glasgow Argus | 21-10-20 | 10:39 | 6

@Glasgow Argus | 21-10-20 | 10:48: De koning heeft zóveel privé vermogen dat hij die habbekrats waardoor hij zich de jaloezie van het gepeupel moet laten welgevallen, helemaal niet nodig. Hij kan morgen vertrekken naar een van zijn ranches in Argentinië en de boel de boel laten. Van mij mag hij. Vrijheid blijheid i.p.v. je te laten koeioneren door een volk waarbij je het als koning toch nooit goed kunt doen.

Lupuslupus | 21-10-20 | 10:57

@Lupuslupus | 21-10-20 | 10:57: dat privevermogen is al heel lang onderwerp van speculatie. Bernhard zei ooit eens: "Trix heeft niks" en wanneer dat waar is, dan zal Willy erg hard vasthouden aan de waarde van de 50 miljoen per jaar.

En verder ben ik het helemaal met je eens, namens het Committee tot Ongedaanmaking van de Historische Vergissing van 1813 zou ik hem een nette exit naar Bariloche graag gunnen.

Glasgow Argus | 21-10-20 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Kleinburgerlijk gezeik, net wat we nodig hebben in deze crisis.
Man man man.

DrumPiet | 21-10-20 | 10:39 | 5

mmm volgens mij gaan 8 van die 10 artikelen hier niet over kleinburgerlijk gezeik. En gaan er genoeg artikelen over serieuze zaken met betreking tot die crisis. Mogen we over de rest niet meer praten? Je kunt de artikelen ook gewoon overslaan, en zeker niet op gaan reageren als je zo bent voor stomme dingen doodzwijgen. Artikelen met weinig reacties verdwijnen vanzelf, kwestie van vraag en aanbod. Maar blijkbaar maakt het nogal wat los. Ook bij jou. Anders had je het niet gelezen en zeker niet op gereageerd. Wat hebben wel nodig in deze crisis volgens jou?

peterdh | 21-10-20 | 10:49

Inderdaad, mierenneuken en muggenziften. Bah wat een mentaliteit.

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:53

Hèhè, eindelijk. temidden van allerlei reacties op onderbuikniveau, een reactie op hoger niveau.

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:09
▼ 2 antwoorden verborgen

.. maar goed. Een hoop lawaai om die arme koning die NIET voor Asociaal uitgemaakt mag worden. Ook niet wanneer hij hetzelfde doet als wat gewone burgers deden:
Op vakantie gaan.
Gewone burgers, die sinds de nieuwe uitbraak voor Asociaal uitgemaakt worden.
In de media. Op straat. In het parlement.
Want deze vakantiegangers lieten tante Corona weer los, net voordat zij netjes op het vliegtuig terug naar Wuhan zou stappen..

Jan Passant mk2 | 21-10-20 | 10:38 | 1

Het ligt aan de burgers zèlf of zij er zich iets van aantrekken om voor aso uitgemaakt te worden, door wie dan ook. We zijn er niet toe verplicht hoor, dat is eigen keuze. Rutte en De Jonge kunnen voor mij dan ook vorstelijk in de stront zakken met hun regeltjes. Ik kan heel goed voor mijzelf zorgen, breng niemand in gevaar en zorg er zèlf voor dat anderen mij niet in gevaar brengen. Muilkorfdrager: 'ik draag een masker om jou te beschermen tegen het virus'. Ik : 'Ik weiger om een muilkorf te dragen om jou en anderen te beschermen tegen dictatuur en tirannie'.

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:03

Ik hoop wel dat hij straks weer mee gaat klappen, omdat hij vindt dat al die zorgmedewerkers zo hun best doen.

HoniSoit | 21-10-20 | 10:37 | 2

Zijn er mensen overleden omdat de koning met vakantie is gegaan?

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:04

@Lupuslupus | 21-10-20 | 11:04: als ik sommige reacties bekijk is de kans op een fatale hartaanval bij een aantal reaguurders hierdoor wel enorm gestegen, de stumpers.

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:11

Is ons koningshuis sowieso niet te koloniaal? Moet er niet een zwarte op de troon? Ik zou dat niet pikken, hoor.

Deksmaat | 21-10-20 | 10:36 | 2

Jaaaaa, een zwarte meneer of mevrouw op de troon. Dan kan de Gouden Koets ook weer uit het vet

Waakvlam | 21-10-20 | 10:44

@Waakvlam | 21-10-20 | 10:44:
Die Surinaamse luitenant-kolonel Viera op de troon van dat filmpje "Doe het. We komen je halen." Prima moederfiguur voor de natie.

Diotima | 21-10-20 | 10:48

Dat deel van Griekenland is geel, rond de hofvijver is het een zwartrode pest-pleuriszooi om het duidelijk in plat Haags te stellen.

Kunnen we ons niet beter bezighouden waarom we niet meer oo vakantie mogen / kunnen vanuit het binnenhof en buitenland? We mogen niet meer weg, we zijn niet meer welkom, het is volledig uit de hand gelopen. Zuid Korea deelde volledig hun handleiding na Mers & Sars1, ze hebben daar bijna geen problemen. Wij weten het allemaal beter, en nu zitten we met de ellende thuis. ourworldindata.org/coronavirus-data-e...

Ik pleit dus niet voor een lockdown, nee ik heb eerder al links gedeeld die BEIDE hadden kunnen voorkomen: Professor Kim Woo-joo from Korea University Guro Hospital legt het rustig uit...
You Need To Listen To This Leading COVID-19 Expert From South Korea
www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU
This Top Doctor From South Korea Will Answer All Your COVID-19 Questions
www.youtube.com/watch?v=QwoNP9QWr4Y

Wij hebben Mark, Hugo en Jaap.

Feynman | 21-10-20 | 10:36 | 2

"Kunnen we ons niet beter bezighouden waarom we niet meer oo vakantie mogen"

Er gaan drie vluchten per dag vanaf Schiphol naar Athene.
bron: www.schiphol.nl/nl/vertrek/?datetime=...)

me,myself and IK | 21-10-20 | 10:48

Wij hebben ook topdokters, maar dat zijn niet die gasten die dagelijks op TV verschijnen met een wijntje aan de talkshowtafels.

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:54

De reden waarom er paniek was bij Rutte was helemaal niet omdat de koning op vakantie ging. Dat was makkelijk te managen. Een groter probleem was dat er waarschijnlijk andere mensen op die vlucht zaten die niet verantwoord konden worden van ons belasting geld. Op de heenvlucht konden die ongemerkt aan boord gaan. Bij terugkomst zou daar heel gek naar gekeken zijn. Dus moest er een rookgordijn op worden gegooid. Dat de KoninklijkeLM daar aan meewerkt spreekt voor zich. Vandaar ook de race met ongemerkte niet koninklijke auto's. Een gedeelte van de pers durft zich hier de vingers niet aan te branden.
Voor de zoveelste keer wordt duidelijk dat de top van b.v. NL geen strobreed in de weg wordt gelegd en dat liegen en beriegen tot het nieuwe normaal wordt verheven. Dus daarom inderdaad, wees die burger die de randen opzoekt.

Een ding is zeker, als die vlucht voor de familie inclusief bewaking was gegaan had dat veel kleiner en milieu vriendelijker gekund. Om maar te zeggen dat het milieu in ieder geval niet boeit aan de top.

InSight | 21-10-20 | 10:35

We zitten dus over een paar met een Griekse Koning

Turbulentie? | 21-10-20 | 10:34 | 1

Zou Zorba al een oogje hebben op Alexia?

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:22

En wij maar denken dat ze er altijd alleen naar toe gaan. Lijfwachten, babysitters, etc. etc gaan ook mee die boodschappen doen, koken en poetsen. .
We weten nog niet de helft wat alleen nu al gespeeld heeft.
Driewerf BAH.
Die zijn met een speciale vlucht gegaan en terug gekomen..... op kosten van ons. D

Troyan horse | 21-10-20 | 10:34 | 1

Wat te denken van de voorlikker, voorzuiger, afveger...... zal vast nog iemand vergeten die ook mee gaat.

tabakagrarier | 21-10-20 | 11:06

De twee meiden moesten gewoon nog wat leuke filmpjes voor tiktok en insta schieten, begrijp dat dan!

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 10:34 | 1

Zou Sander S. achtergebleven zijn in de Griekse villa?

gestoptmetroken | 21-10-20 | 10:40

Ah, gelukkig, het begrip "privé" is nog bekend bij onze regenten. Toch een soort van opluchting in deze moderne tijden.

DenBeert | 21-10-20 | 10:34

Wat een gejank hier over dat Koningshuis. Lijkt gewoon op bashen. Ga wat zinnigs doen.

ChipsNootjesBier | 21-10-20 | 10:33 | 4

@chicago river | 21-10-20 | 10:36:
Het toppunt van kinderlijkheid is toch wel iemand voor zwitsal uitmaken.

Spring Bruissteen | 21-10-20 | 10:39

@chicago river | 21-10-20 | 10:36:
Hij heeft gewoon groot gelijk.

DrumPiet | 21-10-20 | 10:40

dank. eens

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Maar als je de persconferentie nog eens naluistert, hoor je dat Rutte het alleen afraadt om naar oranje en rode landen te gaan. En het vastenland van Griekenland is geel. De update van Geenstijl klopt dus niet helemaal, en er is dus niets aan de hand, de koning mocht dit gewoon. Net als jij en ik en iedereen.

Realisties | 21-10-20 | 10:32 | 1

Dat lijkt me ook.

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 10:59

Eerdere berichten waren dat de koning de hele eerste klas voor zichzelf had zodat de andere passagiers niet hoefde te zien dan hij aan boord was. Dus dan heb je de hele eerste klas voor jezelf en dan is er zogenaamd geen plaats voor de prinsesjes. Mooiste is nog wel dat hij de premier daar over kan laten liegen. Al is dat laatste geen bijzondere prestatie aangezien Rutte overal over liegt.

Osdorpertje | 21-10-20 | 10:32 | 3

Dat hij de premier kan laten liegen? Het prerogatief van de leugen ligt volledig bij de beste premier van na de oorlog.

DenBeert | 21-10-20 | 10:36

Eerste Klas bestaat al eeuwen niet meer bij de KLM kereltje uit Osdorp

BoerinFrance | 21-10-20 | 10:53

KLM heeft al lang geen First meer, dit in tegenstelling tot vele andere maatschappijen. Business is een soort eco-plus geworden, met als voordeel dat je de plee met minder mensen hoeft te delen.

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:56

Fijn dat de meiden nog een paar dagen daar bleven, hoop dat ze nog echt wat hebben genoten van de rust, dat enorme loepvergroten en gezeur in Nederland is deerniswekkend. Zielig.

Jan, Leiden | 21-10-20 | 10:32 | 5

U bent een optimist. In Griekenland is het hoogstens beter weer dan hier, maar verder mogen ze daar ook geen leuke kroegjes in zonder bewaking, er liggen in Griekenland heel wat meer fotografen in de bosjes dan hier en de tuin van Huis ten Bosch is niet bepaald klein.

Synecdoche | 21-10-20 | 10:47

Zouden ze nog in zee gesprongen zijn, of alleen in het zwembad op de compound?

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:57

@Synecdoche | 21-10-20 | 10:47: De tuin rond Huis ten Bosch kan dan wel forse afmetingen hebben maar het weer is ronduit knuddel.

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar zat dat vliegtuig nu vol of niet?

JohnLocke | 21-10-20 | 10:31

Er zijn veel ergere dingen aan de hand in dit land maar uiteraard weer hypocriete 666-s e.a. die het gebruikelijke rijtje af kunnen draaien in de 2e kamer vol domme halzen die via partijzaaltjes aan een salaris boven de ton zijn beland met eeuwig wachtgeld.
Graag een slim zakenkabinet en dan mag de koning blijven schuiven in een land waar 100 miljard per jaar naar gezondheidszorg gaat en de vele ziekenhuizen al na 2 weken bij 350 IC's paniek zaaien.

grindbak | 21-10-20 | 10:31 | 1

U hebt zó gelijk.!

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:09

Dus waarschijnlijk zit het zo.
Willem en Maxima zeggen aan de ontbijttafel tegen de meiden dat vakantie nu echt even niet kan want Het Volk. Toestanden. Gehuil. Slaande deuren. Slaapkamerdeur op slot. Pa en ma net zo lang aan hun kop gezeurd tot ze toegeven. Meiden even afgezet in Griekenland en weer terug.
Onderzoeksjournalistiek is niet zo moeilijk.

ciabatta | 21-10-20 | 10:31

Gewoon Wim Lex in loondienst nemen, dik salaris geven, en zoek het maar uit. Zelfde rechten en plichten meegeven (ook belasting aftikken) en losknippen van de regering. Zoals nu is en blijft een onmogelijke spagaat die incident na incident blijft veroorzaken. Wil Wim Lex dit niet dan vragen we Johan Vlemmix of hij dit baantje wil.

Prutser | 21-10-20 | 10:30 | 3

Daar is een grondwetswijzing voor nodig met 2/3 meerderheid. En laat dit nu net een minderheidsmeninkje zijn.

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:58

@van Oeffelen | 21-10-20 | 10:58: Gelukkig wel. Er is al meer dan voldoende heibel in de Nederlandse tent. En waarvoor eigenlijk, het sop is de kool niet waard. Of is het andersom? Ja het zijn verwarrende tijden.

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:11

Geen privé zaak maar privilege zaak

Abu Bachouca | 21-10-20 | 10:30

Wat is voor ons nog prive. En wie betaalt voor die privi aangelegenheid.

ET007 | 21-10-20 | 10:30

De koning een uitzonderingspositie.
Waarvoor niet. Daar ben je koning voor

laurentius | 21-10-20 | 10:29 | 3

Inderdaad. Zoals de Fransen het zo mooi uitdrukken: "Noblesse oblige". Adel verplicht, juist!

Glasgow Argus | 21-10-20 | 10:31

It's good to be the king.

Nuchternederland | 21-10-20 | 10:32

Nuchternederland | :
Pissboy!

TheWriter | 21-10-20 | 10:51

De koning is gewoon een held. Zei hij zelf niet dat we "hetgeen wat niet normaal is niet normaal moeten laten worden"? Hij voegt tenminste daad bij het woord.

wilmeister00 | 21-10-20 | 10:29 | 3

Zo is het precies. Hij voegt de daad bij het woord, nu alleen nog even weigeren om de spoedwet te tekenen en hij kan bij mij niet meer stuk.

Lupuslupus | 21-10-20 | 11:12

Wel met je oranje trui naast Oscar Meijer gaan staan.

grom | 21-10-20 | 11:30

@Lupuslupus | 21-10-20 | 11:12: niet normaal maken wat niet normaal is en vechten voor de democratie. Inderdaad dan wordt hij een held.

revolte | 21-10-20 | 11:52

Even wat anders. Pak de COVID steftecijfers van Zweden van afgelopen 3 weken er eens bij. Bijna gewoon 0. Ze doen wel iets goed daar

harry21 | 21-10-20 | 10:29 | 1

en juist daarom gooien ze daar het beleid radicaal om want er vallen niet genoeg dooien daar en zo wordt hun einddoel, de economie om zeep helpen, niet bereikt.
Was getekend, Lange Frans

langzullenweleven | 21-10-20 | 11:15

lalala *Republikeinse Partij oprichten doet

ikworstelengadouchen | 21-10-20 | 10:29 | 4

Die hebben we al. D66.

BozePaarseMan | 21-10-20 | 10:41

@BozePaarseMan | 21-10-20 | 10:41: HAHAHA kom op man, met een Jonkvrouwe als Ollongren er in? die gasten zijn 0,0 republikeins.

ikworstelengadouchen | 21-10-20 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

Drukmakerij om niets, lekker schoppen tegen willempie en zijn gezin.

BozePaarseMan | 21-10-20 | 10:29 | 2

Precies, en krijg jij maar eens twee pubermeiden binnen een uur terug in het vliegtuig als je net in Griekenland bent aangekomen. Dat kun je wel shaken.

wilmeister00 | 21-10-20 | 10:30

@wilmeister00 | 21-10-20 | 10:30:
De meegevlogen beveiligers hebben toch wel handboeien bij zich?
Moet voor die mariniers een makkie zijn twee pubers te boeien en af te voeren.

2voor12 | 21-10-20 | 10:35

Sinterklaas zei al: "goed langs de randjes".

NerdAlert | 21-10-20 | 10:28

Ja ja, nou weten we het wel. De koninklijke familie heeft een enorme misdaad begaan. Flikker toch op, zolang het ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat er code geel geldt voor een land of gebied, staat het iedereen vrij daar naartoe te gaan. Of niet soms?

Spring Bruissteen | 21-10-20 | 10:27 | 10

@Spring Bruissteen | 21-10-20 | 10:47:
Niet koningshuisgezind? Wat doet dat kroontje dan boven je nick...?

Fubar | 21-10-20 | 11:02

@Spring Bruissteen | 21-10-20 | 10:37: Simpel wil je ongestoord lekker op vakantie gaan omdat je heel rijk bent? goed, maar dan moet je de Kroon en de bijbehorende benefits aan de wilgen hangen en gewoon lekker burger worden met veel geld. Dan gaat niemand beginnen over je functie.

ikworstelengadouchen | 21-10-20 | 11:17
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
remcops | 21-10-20 | 10:27 | 3

Ja, dat is een privézaak.

Net zoals het een privézaak was voor demense die deze zomer OOK op vakantie gingen - en nu al maandenlang voor Asociaal uitgemaakt worden. In de media. Op straat. In het parlement. Want DIE mensen zijn namelijk de daders van de lockdown-light en de uitbraak waar wij nu in zitten. Met zijn allen.

Maar leg dat eens uit aan de verwende kinderen van Nederland. Waarvan sommigen een ietsje meer verwend worden, door ons allemaal.

Jan Passant mk2 | 21-10-20 | 10:25 | 6

@polletjepiekhaar | 21-10-20 | 10:28:
Ik ben de laatste die "onze" regering gaat steunen in het leggen van de schuld bij de burgers. Dat kunnen de ruttes; schoenen; en doventolken helemaal - en prima - zelf.

Jan Passant mk2 | 21-10-20 | 10:30

De koning is wel een mooie afleider, we kunnen ons beter druk maken om de koning dan om de corona en de de onthoofding van een leraar, zelfs het roddelblad de telegraaf heeft zelfs 4 artikelen over de koning op zijn site staan.
Laten we dan een president nemen want die kost niets, zie bijv. Duitsland waar afgetreden presidenten de belastingbetaler een vermogen kosten.

Jan70 | 21-10-20 | 10:31

@Jan70 | 21-10-20 | 10:31: In Frankrijk nu een afgetreden President die vervolgd dreigt te gaan worden.

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat koningshuis ben wel zo godsallejezus zat!!!!!

Bouwfraudeur | 21-10-20 | 10:25

Het ergste is nog wel dat gelieg. Dat liegen inmiddels de normaalste zaak van de wereld voor de Oranjes is. Hoezo te weinig tickets? KLM had twee andere klanten wegens "overboeking" er met een voucher wel uitgegooid. Nog los ervan dat ik er niets van geloof dat dat vliegtuig vol zat. Die Oranjes zijn gewoon een stelletje asocialen geworden

bixiers | 21-10-20 | 10:25 | 2

Geworden?

Gumush | 21-10-20 | 10:25

dat doet de RVD hoor, niet de koning

wilmeister00 | 21-10-20 | 10:30

We kunnen dit onderwerp nu ook wel begraven. Iedereen heeft zijn punt gemaakt. Mooi, en nu gaan we over tot de orde van de dag.

Amsterdamsko | 21-10-20 | 10:24 | 3

Gaan we weer wachten op de coronacijfers van het RIVM om daar weer hetzelfde verhaal van de afgelopen maanden tegen elkaar te verkondigen.

2voor12 | 21-10-20 | 10:27

We? Hoi Willy.

zwenkwieltje | 21-10-20 | 11:29

Dat krijg je als je een buklaaf hebt als MP die verantwoordelijkheid draagt voor een 'Koning' met intellectuele beperkingen (of hoe zeggen we tegenwoordig beschaafd & inclusief) dat hij bepaald niet het scherpste mes in de la is).

_pacman_ | 21-10-20 | 10:24

Rutte is een schoothondje, een boodschappenknulletje. En niét alleen van die kliek van van Amsberg. Niets nieuws onder de zon mensen. Gewoon doorlopen.

demaup | 21-10-20 | 10:23 | 5

@John McClane | 21-10-20 | 10:27:
"Eventuele conflicten tussen Koning en ministers zijn vrijwel onoplosbaar en zouden tot een ernstige constitutionele crisis leiden. Een gekozen president is afzetbaar, een erfelijke Koning is dat niet of nauwelijks".
Rutte kan wel degelijk het conflict aangaan met de "koning".
o.a. den Uijl en Kok hebben dat in het verleden gedaan!
Den Uijl ten tijde van Lockheed en Bernhard. Maar toen dreigden Juul en Trix met het opblazen van de monarchie. "als pappie" enz. enz.
Trix dreigde destijds om Juul niet op te volgen !
En Kok in aanloop van het huwelijk tussen Lex en Maxima.
De meeste politici durven het niét aan ! Dát is het probleem!
U heeft gelijk dat de wet niet OK is. Het is aan politici wetten te wijzigen! Dat lukt niet met slippendragers en ja knikkers die het er zelfs voor over hebben compleet voor joker te staan stamelen "mijn verantwoordelijkheid".

demaup | 21-10-20 | 10:55
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
chicago river | 21-10-20 | 10:23

Onwaarschijnlijk. De bovenonsgestelden lijken er alles aan te doen om de motivatie en wil om je aan de regels te houden te ondermijnen en de wappies te voeden. Rutte met zijn groepsimmuniteit (het bouwt een muur rondom onze kwetsbaren en ouderen.... blabla, nooit bewezen), van Dissel met z'n mondkapjes, dramatische interviews en presentaties, Grapperhaus, Willy met z'n Boeing en verkansie, OMT leden die op tv over groepsimmuniteit lopen te fantaseren en lopen te liegen dat kinderen en jongeren weinig besmettelijk zijn, een OMT lid dat op twitter liep te verkondigen dat het geen probleem was dat het virus deze zomer onder < 30ers rondging (he wat gek, nu lopen de besmettingen onder 70+ ook weer op), het tegenwerken van grote laboratoria (in Denemarken is er in een paar week een mega-lab uit de grond gestampt welke onze labs bij elkaar ver ontstijgt), De Jong die expentionele groei maar niet begrijpt en weigert in te grijpen toen de R boven de 1 was en zelfs niet toen al weken de signaalwaardes op 't dashboard ruim overschreden waren (rioolwatermeting loopt nog steeds op trouwens), Burgemeesters en veiligheidsregio's die maandenlang de andere kant op kijken waar de groei met name zat. Het resultaat? Een tweede golf, een kapotte economie, verpleegafdelingen waar +200 mensen opgenomen worden per dag, de IC al > 400 (10% boven het meest negatieve scenario dat over 1,5 maand tot een code zwart leidt).
Gefeliciteerd iedereen!

filosofem | 21-10-20 | 10:23 | 6

Calimero.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:00

Je vergeet dikke Brul van Nijmegen nog toe te voegen aan het rijtje totale sukkels

BoerinFrance | 21-10-20 | 11:03

@BoerinFrance | 21-10-20 | 11:03: Bruls is inderdaad wel een man die afleidt. Zoveel onderkin dat van Oef er onrustig van wordt.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte doet een "Pechtoldje". Als het de heren even niet uitkomt maken we er gewoon een privézaak van..
Mijn inkomsten zijn eigenlijk ook een privézaak, toch wil onze overheid wel exact weten wat ze bij mij nog kunnen halen....

Ommezwaai | 21-10-20 | 10:22

Ik was ook gegaan, met mijn privé (ok, regerings-) vliegtuig, naar mijn privé-villa met privé-strand.
Geen enkel risico voor jezelf, je familie of anderen.
En om het goede voorbeeld hoeft de koninklijke familie het ook niet te doen.
Of moet iedereen een betaalde hofhouding gaan eisen, en een jaarlijkse loonsverhoging van 5%, en huizen in Griekenland, Argentinië, Mozambique en weet ik veel waar.
Dus 1 van het plebs gaan ze nooit worden, dus hoeft men zich ook niet aan regels te houden die onze regering lukraak verzint voor het plebs.

Nuchternederland | 21-10-20 | 10:22 | 5

De vraag is wie het 'plebs' dan wel is. Wie wil zo weggezet worden?

"De term plebs of plebejer is ontleend aan het Latijn... De term 'plebs' is in het Nederlands beland en betekent in Bargoens zoiets als klootjesvolk, de meute, het gepeupel, minderwaardig volk of de grijze massa."

MoorCopJoris | 21-10-20 | 10:31

@Nuchternederland | 21-10-20 | 10:26:
En als ze dan verplicht in Griekenland zitten dat opeens code rood word. Mogen ze direct naar huis twee weken in quarantaine samen met het hele gezin.
Leuk hoor.

2voor12 | 21-10-20 | 10:31

@2voor12 | 21-10-20 | 10:31: Dus aanvullend na een vakantie in Griekenland, doorbetaald 2 weken thuis zitten. Wat een drama.
Maar serieus, denk je werkelijk dat er iemand in quarantaine gaat als Griekenland tijdens het verblijf oranje zou worden?

Nuchternederland | 21-10-20 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu?

BozePaarseMan | 21-10-20 | 10:22 | 2

GPW

rapenbluc | 21-10-20 | 10:27

Koffie.

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 10:58

Nederland anno 2020, in volgorde van belangrijkheid, verschillende regels voor:

De elite
Mensen van kleur (fascistische term om blanken uit te sluiten)
Witten

Je moet wel een volslagen mafklapper zijn, om dit als gaaf land te omschrijven.

netniet | 21-10-20 | 10:22 | 2

Met uw ‘witten’. U laat het uzelf allemaal overkomen als u meegaat in de linksgekleurde haat tegen blanken.

BozePaarseMan | 21-10-20 | 10:24

Ik ken eigenlijk maar één minder begaafde die dit land ooit "Een gaaf land" heeft genoemd...

Ommezwaai | 21-10-20 | 10:28

Ach, ook dit zal wel weer overwaaien.

docks | 21-10-20 | 10:22

Ik ben fan van LuckyTV. Graag zie ik een filmpje van prinsessen die alleen achterblijven in de Griekse villa en een feest organiseren waar papa (en mama) helemaal niets van mogen weten.

Leptob | 21-10-20 | 10:21 | 2

Waar Papa&Mama alleen maar van kunnen dromen....

Blonde Nel | 21-10-20 | 10:25

Geloof me dat de dames hebben gefeest. had ik overigens ook gedaan.

pibasso | 21-10-20 | 10:32

Het is een privézaak zolang je je eigen geld verdiend. Zolang je vreet uit de staatsruif en een publieke functie uitoefent in ruil daar voor is er niks privé aan.

The2Amendment | 21-10-20 | 10:21 | 7

@Zapata10 | 21-10-20 | 10:34: Ik denk dat de Koning langere dagen maakt dan de gemiddelde ambtenaar.

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 11:06

@EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 10:46: Maar krijg jij wel eens vragen van je leidinggevende over je vakantie? Of over de besteding van je salaris?

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 11:07

Langere dagen 'niet veel doen'. Daar heb je wel gelijk in.
Of Wim er moe van wordt? Hoogstens moe van het gezeik van de burger, die gewoon de mond moet houden en moet betalen.

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 11:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Allez! A la Bastille! Gij plebs, stom en dom klootjesvolk!

Guillermo | 21-10-20 | 10:20

Zaterdag gaan we een potje dubbelen, voordat u daar wat van vind:
het is een privézaak

spamzuiger | 21-10-20 | 10:20 | 1

Het kan ook dobbelen in een illegaal gokhuis worden, ook een privézaak..

spamzuiger | 21-10-20 | 10:22

Ben benieuwd naar de kerstrede van
Willy over twee maanden, of hij zijn onderdanen moed gaat inspreken terwijl ze in een lockdown zitten.

Deksmaat | 21-10-20 | 10:20 | 2

Op dezelfde manier waarop hij ons vermanend toesprak over klimaat, milieu en energiebesparing. Met op de achtergrond een vol verlichte paleistuin. En met zijn koffers klaar in de gang om weer een vakantiereisje met het regeringsvliegtuig te maken. Of om Maxima naar Milaan te vliegen om een paar schoenen te kopen.

2voor12 | 21-10-20 | 10:23

Ja wat moeten we hier toch over zeggen...sommige mensen zijn verheven boven het klootjesvolk. De gewone Nederlander moet bukken en alle regels zonder glijmiddel naar binnen laten brengen. Maar als je tot bepaalde kringen/elite hoort, dan gelden de regels niet. Duidelijk toch...laten we ons nu eens weer druk gaan maken over die onthoofde leraar en het onverschillige wegkijken van de Media/politiek en alle andere deug Nederlanders.

Waargaathetheen | 21-10-20 | 10:19

Tja, zo wordt het natuurlijk nooit wat in ons NL. wat is het nou met die regels Ruttetje? LOL : collega z'n vrouw (we wonen beide in Singapore) keerde vanmorgen terug naar NL: geen tot zeer weinig controle op schiphol (keer je terug naar Singapore: heel veel restricties/of je komt er niet in (zeker niet als toerist)).
Bottom line is: singapore nul tot 1 a 2 cases per dag: www.moh.gov.sg/covid-19
Wat heeft dit te maken met ons prinsesje? Rutte's regeltjes zijn crap en ze rommelen maar verder.
En ja, je kan Singapore heel goed met NL vergelijken, beide kleine landjes/behoorlijke airport hubs voor de area's. Alleen heel veel Sjienezen hier en beetje (10x) drukker hier en 'slechts' 28 covid doden (weet niet of dit getal juist is).
Anyways: hier wordt gemanaged (hoef je het niet mee ens te zijn) en in NL vindt mis-management plaats. En de getallen tussen NL en Singapore ga je statistisch niet weerleggen (geloof me).

leofromrotjeknar | 21-10-20 | 10:19 | 2

Angst, angst, angst.

VoltaireJohn | 21-10-20 | 10:22

Het lijkt me dat Singapore ook niet aan "dringende" adviezen doet...

Nuchternederland | 21-10-20 | 10:25

Republiek der Nederlanden.

Het klinkt ook gewoon mooier.


me,myself and IK | 21-10-20 | 10:18 | 4

Koninkrijk der Nederlanden klinkt net iets fraaier.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ach pubers die zich niet aan de regels houden.
Echter pubers met een toelage moeten altijd binnen de lijntjes kleuren. Anders korten!

pibasso | 21-10-20 | 10:18

Fophef.
Het blijft wonderbaarlijk dat partijen als GroenLinks en D66 zich hier enorm druk over maken, verontwaardigde tweet na verontwaardigde tweet, maar niet thuis geven bij een onthoofding van een leraar.
Prioriteiten.

spanarchist | 21-10-20 | 10:18 | 2

Amen.

JP Balkenbrij | 21-10-20 | 10:20

Ook dat valt op.

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 10:30

Altijd datzelfde gedoe met van die omhooggevallen families. Ikke, ikke, ikke, de rest kan aan corona stikke. Ofzo.

Koekkeloere | 21-10-20 | 10:16

Ik vind mooi. Een koningshuis, daar kom je niet zomaar vanaf, zie ook geschiedenis. Dat gaat met bloed en viezigheid (heh bah nee, daarvoor zijn we gelukkig te beschaafd) of het gaat geleidelijk. En dit is fikse stap voorwaarts richting het einde. Het echte einde (afschaffing titels etc) zal misschien nog honderden jaren duren, maar het gaat gebeuren. Dus ik zeg: top gedaan Willem, prima gewerkt.

John McClane | 21-10-20 | 10:14 | 1

In Italie, Griekenland, Duitsland en nog wat andere landen is het prima gelukt er zonder bloedvergieten van af te komen, dat koningshuis. Mocht dat niet lukken dan kan het ook met. Daar hebben ze in Frankrijk, Rusland en nog wat andere landen prima ervaring mee. Bottom line, je kunt er altijd van af. Goedschiks of kwaadschiks,

The2Amendment | 21-10-20 | 10:23

Het is gewoon de koning, die doet wat ie wil, als een soort buitenstaander en joker. Als je dat niet wil moet je geen koningshuis willen, prima. Maar niet zeuren dat de koning boven het volk staat. Het is tenslotte de koning. Ze kunnen beter amalia een beetje fatshamen dat heeft ze nodig.

Schwanzeleber | 21-10-20 | 10:14 | 2

We hebben niets te willen, die koning is daar en is niet gekozen. Na de staatsgreep van 1815 zijn ze er constant geweest.

Zapata10 | 21-10-20 | 10:19

Maar als je het niet wil, mag je dan wel zeuren? Of dan ook niet?

John McClane | 21-10-20 | 10:20

"Uw restaurant schoonmaken' gaat het de komende 4 weken niet worden. En die verplichte mondkapjes ook niet. Iedereen mocht/mag gewoon naar het buitenland, mits geel. De koning dus ook. Vraag mijzelf al dagen af of ik per ongeluk op de site van het republikeins genootschap ben beland.

Lupuslupus | 21-10-20 | 10:14 | 5

Mogen wel maar het advies was niet. Nu zijn er natuurlijk een boel aso's die zich daar niet naar willen schikken. Waaronder die monarch.

Zapata10 | 21-10-20 | 10:23

Zucht. Was u op zoek naar de jeaup dan? Iets met tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

The2Amendment | 21-10-20 | 10:25

Het probleem zit hem een beetje hierin: www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2... ja technisch gezien mag iedereen op vakantie naar een land met code geel. Het wordt praktisch gezien alleen sterk ontraden. En we moeten het met zijn allen doen. Rekening houden met elkaar. We zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje. Nou dat schuitje bestaat dus voor de een uit een privé vliegtuig, dat naar een eiland met code geel kan vliegen, omringd door eilandjes met code oranje. Waarschijnlijk veilig genoeg vanwege de goede beveiligingsmaatregelen in het privé vetrek aanwezig op dat eiland. En voor de ander bestaat dat uit een hard bijelkaar gespaarde lijnvlucht die wordt ontraden, want eenmaal daar aangekomen kom je niet met de eerste de beste vlucht terug als code geel ineens oranje wordt. Dus blijkbaar is "we moeten het met zijn allen doen" niet met zijn allen. Blijkbaar is "rekening houden met elkaar" niet met iedereen, en blijkbaar is "datzelfde schuitje" waar we in zitten toch niet hetzelfde schuitje.
Nou is onze koning natuurlijk een beetje dom. En waarschijnlijk is het zo gelopen dat die twee pubers (tenminste ik weet niet hoe oud ze ondertussen zijn) daar gewoon keihard hebben staan janken waardoor ze van een ineens heel gestreste papa en mama toch nog 5 daagjes mochten blijven om de rust in het gezin te bewaren. Swa. So be it. Heeft al een wrang bijsmaakje maargoed.
Maar dan komt dus daaroverheen onze alles in de afgelopen 10 jaar vergallende minister president, en wat die doet is nog even een trap na. In plaats van gewoon toegeven: ja dat was niet zo handig, daar hebben we een foute inschatting gemaakt. Schuift hij het af. Waarom is dat zo wrang en erg? Omdat hij dat de hele corona crisis waar hij fout op fout op fout naast zich neerlegt, daarvoor weg kijkt of erger nog: de schuld bij de bevolking legt. "prettesten" in plaats van een welgemeend excuus en actie om extra test capaciteit te regelen. Niet toegeven dat de corona besluiten die ze nemen niet effectief zijn en er betere besluiten genomen moeten worden, maar de schuld bij de bevolking leggen. "er worden jeugdfeesten gegeven, dat kan echt niet" terwijl die paar feesten die gegeven worden in het niet vallen bij het besluit van twee weken later om de scholen voor diezelfde jeugd gewoon weer open te doen. Naja ik kan nog wel even doorgaan, maar raak een beetje uit getikt op mijn telefoon...

peterdh | 21-10-20 | 10:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Heerlijk dat onze koning gewoon zijn ding doet. Schrijnend dat dat voor de rest van het volk niet mogelijk is. Maar de beste man geeft iig wel het goede voorbeeld :)

Kevf | 21-10-20 | 10:13 | 2

Hoezo schrijnend? Net alsof 'het volk' niet gewoon met vakantie gaat/is gegaan. Behalve zij die het geld daarvoor niet hebben - zoals ondergetekende - of die uit aangeprate angst niet zijn gegaan. De koning heeft inderdaad juist het goede voorbeeld gegeven! Niet normaal maken wat niet normaal is. Als hij nou ook nog weigert zijn handtekening onder de spoedwet te zetten kan hij voor mij niet meer stuk.

Lupuslupus | 21-10-20 | 10:17

precies, hij geeft het goede voorbeeld: hij gelooft voor geen meter in het het nut van deze regels!

Pieter65 | 21-10-20 | 10:20

Zolang de hele familie 24/7 in loondienst staat van het volk, is er niets prive aan wat ze doen

ZKH EénOog | 21-10-20 | 10:13

Doordat Rutte moralistische praatjes verkoopt mogen die arme grietjes niet een paar dagen in de zon liggen

zuurtjeregen | 21-10-20 | 10:13

Ja toch?

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 10:12

Dat KLM toestel uit Athene en ook die van daarna zat tjokvol van vakantie terugkerende Nederlanders. Mochten die dan wel op vakantie en de Koning niet? Veiliger dan met privé-vervoer en in eigen huis kan overigens nauwelijks. Dus waar gaat dit over? Wat is dit voor hypocriet gedoe allemaal? Koning is ook maar een baantje. WA is Chef Sales en Marketing van de BV Nederland. Probeer het zo maar eens te zien.

van Oeffelen | 21-10-20 | 10:12 | 22

@van Oeffelen | 21-10-20 | 11:08: En Sarkozy wordt weer eens vervolgd.

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 11:09

@Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 11:09: die is zo corrupt als de neten, net als veel van de vorige Monsieur le Presidents om over hun bijvrouwen nog maar te zwijgen, daar verbleken Bernhard, Albert en Juan Carlos helemaal bij.

van Oeffelen | 21-10-20 | 11:11
▼ 19 antwoorden verborgen

Weet nog dat Beatrix lekker ging skiên tussen de Oosterijkse naz's, Was ook een privézaak, zo moeten wij begrijpen. Die fucking Oranje's hebben ceremoniële taken, daar worden ze vorstelijk voor betaald. Dan heb je nauwelijks of geen privé, dan moet je uiterst behoedzaam omgaan met de grens tussen werk en thuis, en je tien keer bedenken of je in een gegeven situatie je privé belangrijker vindt dan je werk. En als je dat niet zint, dan kap je er gewoon mee, zoals bijvoorbeeld Irene destijds deed.

Schoorsteenveger | 21-10-20 | 10:12 | 4

Haider was gewoon democratisch gekozen. Die Nazipartij waar je het over hebt, de FPO maakt nu overigens ook onderdeel uit van de regering.
Die pvda regering kon in 2000 ook de boom in wat mij betreft. Heerlijk geskied in Oostenrijk

zuurtjeregen | 21-10-20 | 10:21

De FPÖ had toen inderdaad de verkiezingen gewonnen en ging voor het eerst meeregeren). Dat vond men in Nederland heerlijk. Want een dag zonder opgeheven vingertje, is een dag niet geleefd en man, man, man, wat deugden we nog in die tijd (vóór Fortuyn, vóór de PVV, vóór het FVD). We deugden zo hard dat het stonk! Dat de Oranjes daar niet mochten gaan skiën sloeg nstuurlijk nergens op. Dat de uitslag van democratische verkiezingen en de coalitie (!) Die daaruit voortkomt, nota bene binnen de EU, je niet bevallen, is immers geen argument. Sterker nog, verkiezingen zijn een interne aangelegenheid van soevereine naties. Daar heb je je als ander soeverein land niet mee te bemoeien en als koningin met een overwegend ceremoniële taak al helemaal niet. Doen wat je al decennia deed is in zo'n geval het beste. Daar spreekt dan geen goed- of afkeuring uit.
Griekenland is een ander verhaal. Als je land in gedeeltelijke lockdown gaat, de premier iedereen op het hart drukt niet naar het buitenland te gaan en de koning luttele weken eerder nog met een uitgestreken gezicht op deze 'moeilijke periode' wees, is een reisje naar de zon toch echt een brug te ver.

Stijlicoon | 21-10-20 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gejank weer over het feit dat ze een vlucht twee dagen later pakken. Waar gaat dit over?

Bubske | 21-10-20 | 10:12 | 7

@First Contact | 21-10-20 | 10:23: Je mag gewoon op vakantie naar code geel. Dus over welke regels heb je het?

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 10:25

@Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 10:25: Het gaat om de voorbeeldfunctie, de samenbindende rol. En het mocht je misschien ontgaan zijn maar er ontbreekt momenteel nogal wat saamhorigheid in Nederland. Bij veel mensen heerst een groot gebrek aan vertrouwen, door onduidelijke communicatie en incidenten zoals de Grapperhaus bruiloft.

First Contact | 21-10-20 | 10:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Hemeltje lief, waar je je maar druk over kan maken.
Enfin, deze familie krijgt van het volk een uitkering voor het leven en heeft het heul goed voor zichzelf geregeld. Begrijpelijk, als ik het zou kunnen zou ik het direct doen.
Wordt dus tijd dat de bevolking (hoi volksvertegenwoordigers, wanneer gaan jullie dat nu eens doen, het volk vertegenwoordigen?) een keus gaat maken. Of we accepteren dit en dus ook dat dit gezin op extreem grote voet blijft leven op onze kosten en ons af en toe in de bek pist, of we gaan actief de boel afbouwen. Hoeft niet eens per direct, mag ook in vijf jaar, maar dan ook klaar.
Maar ja, helder en duidelijk zijn is niet des Nederlands. Daarvoor moet je bij onze rifijnse en islamitische mensen zijn, die weten precies hoe je een standpunt duidelijk over kunt krijgen.

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 10:12 | 1

Opdoeken, dat Huis van Oranje. Vandaag nog. Weg met die lui.

Schoorsteenveger | 21-10-20 | 10:13

Nou nou, het is wat. Kunnen we tienermeisjes gewoon laten tienermeisjessen? Dat WimLex om te beginnen al dacht dat lekker op vakantie gaan een goed idee was lijkt me het grotere probleem.

Blasfemie | 21-10-20 | 10:12 | 2

tienermeisjes ja, maar gaan die dan met een aantal beveiligers en al dan niet een prive jet op pad ? mij maak je echt niet wijs dat die met een lijnvlucht even over en weer gegaan zijn.

Lt-Kol Kilgore | 21-10-20 | 10:30

Die bolle moet zijn koters opvoeden !

demaup | 21-10-20 | 10:35

Als ik het geld had - en geen vliegangst - zou ik zeker boeken. Vandaag nog.

Lupuslupus | 21-10-20 | 10:44

Hoe moeilijk kun je het jezelf maken Markie?

Rest In Privacy | 21-10-20 | 10:11

Afschaffen, mooi referendum onderwerp.

gnidegna | 21-10-20 | 10:11 | 1

Is niet nodig; een zeer ruime meerderheid van de Nederlanders wil het koningshuis behouden.
Dat een meerderheid van de Nederlanders debiel is, is trouwens ook al bewezen door de opeenvolgende verkiezingsuitslagen van de laatste 25 jaar.

jemagookniksmeer | 21-10-20 | 10:18

Dat moet een gezellig gesprek zijn geweest, tussen Willy de Overbodige en Murk Ratte.

Ik blijf me afvragen wie nou precies Wouter de Winther van de Telegraaf had ingefluisterd dat ZKH op vakantie was gegaan. De viertraps-raket die op De Jonge werd afgeschoten was te mooi ingestudeerd, te slick om door een gelijkgeschakeld medium te worden gesteld over de Keuning.

Het gesprek over De Vakantie is net zo soepel gegaan als dat over De Toelage en Het Stafje van Amalia. De foto van De Terugkeer Met De Wrakke Mercedes spreekt boekdelen.

De enige reden waarom het Koninklijk Gezin niet samen is gaan vliegen is dat er niet voldoende tickets rij 47 economy, vlak voor de pantry, beschikbaar waren. Het liefst had WimLex daar al zijn misbaar getoond op de foto.

Het heeft Zijne Koninklijke Hoogheid niet behaagd. De MP en de Koning zijn even niet op zulke goede termen, zoveel is duidelijk.

Glasgow Argus | 21-10-20 | 10:10 | 2

Ik gok dat ze gewoon de bewegingen van de KBX in de gaten houden.

John McClane | 21-10-20 | 10:11

@John McClane | 21-10-20 | 10:11: PH-GOV, KBX is niet meer. Probeer de GOV maar eens te vinden op Flightradar.

Menno Swart van het AD was ook getipt en mocht van Hans Nijenhuis - over hermelijnvlooien gesproken - publiceren.

Dat gebeurt nooit in RVD omerta Nederland.

Glasgow Argus | 21-10-20 | 10:20

Als de enige rol van een koning is om verheven op het volk neer te kijken voor een zeer riante uitkering, dan moeten we de monarchie zo spoedig mogelijk afschaffen.

First Contact | 21-10-20 | 10:10 | 1

Als dat zijn enige (vet-)rol is, is 'ie er wel verdomde goed in.

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 10:13

Doei Mark!

John Dough | 21-10-20 | 10:09

Ik heb het koninklijk huis altijd als goede PR beschouwd voor Nederland. Daar waar politici en bedrijven enerzijds onze PR verrichten en de bevolking zelf anderszijds, hadden we dan nog een extra optie gehad: het koningshuis.

Ik zie nu het nut er niet meer van in. Rutte neemt nu kennelijk het voortouw van een groep mensen die niet zo erg volwassen zijn. Daarin zit geen meerwaarde.

BrokenTipi | 21-10-20 | 10:09

"Do as we say, don't do as we do" past als gegoten in dit verband. Ik vind dat gezin op zich best grappig maar deze hele klucht toont aan dat ze heul ver buiten de realiteit staan. En dan rijst de vraag, moeten we hier zoveel Euro's aan besteden dan wel moeten we dit achterhaalde koningshuis überhaupt willen?

de directeur | 21-10-20 | 10:08 | 1

'Rules for thee, not for me'.
Onze volksvertegenwoordigers die niet vertegenwoordigen, vinden het koningshuis nog helemaal te gek.

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 10:15

Rutte zou eigenlijk kunnen volstaan met: onnodig reizen naar het buitenland wordt sterk afgeraden, maar is niet verboden, en nou bek houden verdomme.

jemagookniksmeer | 21-10-20 | 10:08

En waarom kan ik mij er nou niet druk overmaken , zeg nou zelf we hadden toch allemaal hetzelfde gedaan als we geld en een vliegtuig en een vakantiehuis hadden.

compleet nutteloos | 21-10-20 | 10:07 | 4

Ik ben het bijna met je eens. Zelf zou ik ook gewoon naar mijn Griekse villa gaan. Het enige verschil is dat ik niet het Grondwettelijk staatshoofd ben, dat er geen wetten uit mijn naam worden uitgevaardigd en dat ik niet met Kerst iedereen de maat neem over zijn hypocriete levenshouding.

Glasgow Argus | 21-10-20 | 10:12

Koning = voorbeeldfunctie.

Earl_of_Doncaster | 21-10-20 | 10:13

Je nick & tegel...

Troyan horse | 21-10-20 | 10:14
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker je eigen ding doen dus. Ben je bang voor dit virus dan bescherm je jezelf, vind je het allemaal niet zo angstaanjagend dan doe je gewoon je ding. Rutte en vrinden hebben bewezen alleen maar goede tijden te kunnen managen, in slechte tijden zijn ze niet echt waardevol gebleken.

rapenbluc | 21-10-20 | 10:07 | 2

Niet echt? Echt niet!

Frau Merkel | 21-10-20 | 10:09

"Rutte en vrinden hebben bewezen alleen maar goede tijden te kunnen managen". Laat me niet lachen, man. Die klaplopers hebben Nederland nog geen enkele goede dienst bewezen.

Shitting Bull | 21-10-20 | 10:11

Nou ja, code geel, code oranje, dan mag je dus gewoon met vakantie. Bedankt Willy. Ticket naar Portugal boeken doet.

Tishetnetnie | 21-10-20 | 10:07 | 2

Ja, dat mag.

Kuifje-naar-Brussel | 21-10-20 | 10:18

Have fun.... weer is er ook nog eens lekker!

Fatwabuster | 21-10-20 | 10:49

Had ineens een visioen over de kroning van Amalia.... Een lege dam, winkelend publiek, trams die gewoon de hoek om gillen... No fucks were given. Zero. De generatie die warm liep voor het koningshuis sterft uit. De laatste tijd iets sneller zelfs dan normaal. Afschaffen dat sprookje. Daar waar het koningshuis waarde zou kunnen toevoegen, geven ze de vinger. Wij hebben meer vingers.

Tom Hagen | 21-10-20 | 10:07 | 2

Helemaal mee eens.

BrokenTipi | 21-10-20 | 10:10

Die generatie sterft inderdaad uit, maar tegelijk importeren we nog eens steden vol aan mensen die geen bal met dit koningshuis, laat staan een consensusdemocratie hebben. Als ze al een koningshuis volgen, is het het huis van Sidi Mohamed ben Hassan el-Alaou. En daar zijn ze véél stelliger en duidelijker in.

EEnzame SchizofrEEN | 21-10-20 | 10:18

Schaf het Koningshuis af, het is nutteloos en duur gebleken. De Grondwet moet toch herschreven worden. Het is een dode letter zonder grondwettelijk hof. Politieke partijen hebben geen enkele wettelijke basis en toch is het niet weg te krijgen. Alle functies horen gekozen te worden. Ruim het kartel!

Frau Merkel | 21-10-20 | 10:07 | 1

Dreen de swomp.

Montgomery Burns | 21-10-20 | 11:00

Mensen zijn niet geschikt voor al dit soort regels. Accepteer dat eens. Zo zijn we nu eenmaal niet geprogrammeerd door de natuur

Axolotl | 21-10-20 | 10:07

He kutzooi pap, moeten we nu echt mee terug?
-ja Amaila het geeft teveel gezeik nu..
FUCK DIE PlEBS! Wij gaan mooi niet mee en wij blijven gewoon hier!! Wat denk je zelluf?!?

Daar sta je dan als vader tegen 3 ( puberende) dochters

Kamikazepiloot | 21-10-20 | 10:07 | 5

@Frau Merkel | 21-10-20 | 10:08: Mensen die niet weten wat algemeen fatsoen is zullen nooit in staat zijn om hun kinderen goed op te voeden.

Shitting Bull | 21-10-20 | 10:29

@Frau Merkel | 21-10-20 | 10:08:
Zó is dat !

demaup | 21-10-20 | 10:38

Sta jezelf ook vaak te zoeken naar je ballen op het nachtkastje van je vrouw?

lovekila | 21-10-20 | 10:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja maar prinsesjes zijn toch prinsesjes? Prinsesjes behoren zich toch als prinsesjes te gedragen? Prinsesjes mogen alles en worden altijd in de watten gelegd en geliefkoost toch? Tenminste dat is wat ik denk als mijn dochter zegt graag prinses te willen zijn. Schiet nou niet haar droom kapot. Het Nederlandse volk is echt bikkelhard.

Leptob | 21-10-20 | 10:05 | 1

Een prinses wordt een koningin. Bij een koningin hoort geen prinsessengedrag. Jij benoemt gedrag van mensen die niet hard durven of kunnen zijn en daarmee verworden tot zachte heelmeesters. En we weten allemaal: zachte heelmeesters..

BrokenTipi | 21-10-20 | 10:12

Slechte ouders hè.

Earl_of_Doncaster | 21-10-20 | 10:04

Altijd leuk zo'n samenvatting van onzinnige maatregelen....... je zou zelf dergelijke kul niet eens kunnen bedenken..... gelukkig hebben we daar een kabinet voor

Fatwabuster | 21-10-20 | 10:04

Ik maakte als kind van een schoenendoos altijd een postkantoorloket, met kartonnen postzegels, briefjes en andere prullaria. Dat was ook een privézaak: zelfs m'n moeder kocht niets bij me tussen de huishoudklusjes door.

klamme.vla | 21-10-20 | 10:04 | 1

Ik dacht Nog dat die Bea een onaardige moeder was

zuurtjeregen | 21-10-20 | 10:10

Zijn er geen andere reizigers die kunnen bevestigen dan wel ontkrachten dat het KLM toestel van Wim en Max vol zat?

Crankhead | 21-10-20 | 10:03 | 5

Ze gaan met prive-jet en komen terug met een lijnvlucht?
Vind ik ook een beetje vreemd, zeker in deze tijd zou ik ,mocht ik de beschikking hebben over een prive-jet, nooit een lijnvlucht nemen.

Damoos | 21-10-20 | 10:11

Maakt niet uit. Ze zouden sowieso gescheiden moeten vliegen, altijd.

Zwizalletju | 21-10-20 | 10:14

@Damoos | 21-10-20 | 10:11: het regeringsvliegtuig is geen privé-jet, plus dat ding was al weer terug naar Nederland gevlogen. Ook de koning moet dat ding reserveren, want de hele regering vliegt ermee.

Met_baard | 21-10-20 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat ze toch lekker op vakantie gaan. Van mij mag iedere Nederlander gaan als die daar vrolijk van wordt. Daarna natuurlijk wel twee weekjes in quarantaine graag.

slobbersaus | 21-10-20 | 10:03 | 1

Kan ook gewoon, niemand die je tegen houdt..... we hebben nu eenmaal in de EU vrij verkeer van goederen en personen afgesproken.... zolang een land zijn grenzen niet dichtgooit kan je overal heen binnen de EU

Fatwabuster | 21-10-20 | 10:06

Als ik een feestje geef voor 20 man is dat toch ook een privezaak?

XverderNix | 21-10-20 | 10:02 | 2

Tenzij je het zakelijk declareert. Maar dat hoef je achteraf pas te beslissen. "Met de kennis van dan"....

libertat | 21-10-20 | 10:11

Net als die bruiloft van Grapperhaus, begreep ik ook al niet, was toch ook gewoon privé zaak? /s off

libertat | 21-10-20 | 10:13

Kan de koning aftreden per direct? Ownee. Zo werkt het niet.

overVecht | 21-10-20 | 10:02 | 4

@jip_86 | 21-10-20 | 10:05: Vroeger hadden ze daar wel oplossingen voor hoor, om door zo'n koning's bubbel heen te prikken.

Met_baard | 21-10-20 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

bah

wijnvlek | 21-10-20 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Thierry Baudet per direct gevraagd uit FvD-bestuur te stappen