Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pliesie zet radardauto in bij War on Hardrijden

Daar komen de schutters radarwagens...

Waarschuwing voor alle snelheidsduivels en voor iedereen die gewoon wel eens een keertje boven de 130 100 rijdt wegens heel erg nodig naar de wc moeten: de politie komt u halen. In 2022 gaat de politie RADARWAGENS inzetten om hardwerkenderijdende burgers nog stiekemer te kunnen beboeten. "We hebben daar een succesvolle test mee gehouden en hopen in 2022 vijftig tot honderd van zulke radarwagens in te zetten die op een gevaarlijk traject al rijdend snelheidscontroles kunnen uitvoeren. We pakken daarmee ook beter de snelheidsovertredingen." Hartstikke stigmatiserend voor bepaalde snelwegen natuurlijk, dus waar blijven die Kamervragen GroenLinks? Wij zijn vooral benieuwd of de radarwagens ook huwelijksgasten die zich niet aan de anderhalve meter houden kunnen registreren. 

Reaguursels

Inloggen

Blu eye (geen spelvaut) kopen, 100% legale oplossing.

Diepstrotje | 28-08-20 | 22:15

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het geld uit te geven aan het veiliger maken van die gevaarlijke trajecten, maar neuu, natuurlijk niet. Maar het is eigenlijk net als met preventief fouilleren eigenlijk, haal ik Femke even aan.

Sinterbikske | 28-08-20 | 20:11

Ik rijd veel door Duitsland en dat is een verademing, de controlegekte heb je daar niet. Zeker, je hebt daar camera's, maar die staan er meer voor de formaliteit dan dat ze lijken te werken. In NL heb ik altijd het gevoel dat er iemand in mijn nek zit te hijgen van wee-o-wee, je zou maar eens een keer 5 km/h te hard rijden, foei foei, niet weer doen he? De radarauto is zo'n typische NL kruideniersmaatregel die volstrekt onnodig is en totaal geen prioriteit heeft. We rijden al tergend langzaam in dit land, en er zijn urgentere criminele zaken waar de politie zich op zou moeten richten.

stiffy | 28-08-20 | 19:02 | 3

Jankerd. Altijd dezelfde kneuzen die beginnen te blaten over die ontelbare controles. Hou je gewoon een beetje aan de regels zodat de politie zich met de echte boeven kan gaan bezighouden.

IJsbrekert | 28-08-20 | 20:04

@IJsbrekert | 28-08-20 | 20:04: Dat verdomd de politie al jaren. Een oplossingspercentage van 2 procent is echt niet te wijten aan mensen die jij jankerds en kneuzen noemt. De politie zou zichzelf van hun verzamelnaam moeten ontdoen. Ben jezelf ook van het Snuf en Snuitje korps?

eastender | 28-08-20 | 22:49

Misschien moet de politie pas snelheidscontroles uitvoeren nadat ze klaar zijn met het opnemen en onderzoeken van alle aangiften.

Joostmochtnietsweten | 29-08-20 | 02:41

Ach joh, Flitsmeister zal er vast wel iets op verzinnen, toch?

IWAB | 28-08-20 | 18:55

Kan ik wel een open deur intrappen met de vraag en wat gaat de politie masaal inzetten tegen schietgrage ""jongeren"", maar ja, dat is tevergeefs, want preventief mag blijkbaar niets meer, politiek bepaalt tegenwoordig agenda van politie?

Jan, Leiden | 28-08-20 | 17:33

Pakkans criminaliteit in NL is 2% behalve op weg naar je werk. Ga boeven vangen Politie....is niet zomaar een loze uitspraak.

Bommelaar | 28-08-20 | 17:20 | 1

frustreert idd inmiddels, ben voor handhaving, maar bericht op bericht is het dit soort zooi in combinatie met het niet handhaven van andere dingen...

Anoniemtje | 28-08-20 | 17:26

Wat Goeeeeeeeeeeeeeeeeeeed ! en nu ga ik pepernoten eten.

The Concierge | 28-08-20 | 16:59

Ze kunnen die radarbakken beter inzetten om criminele pafpoefers op te pakken.

ungah | 28-08-20 | 15:50

*"CD" kenteken bestelt*...

Mastermattie | 28-08-20 | 14:43 | 1

bestelD

the naked truth | 28-08-20 | 18:56

Ach wat zijn de hardrijdertjes toch weer gekrenkt. Houd je gewoon aan de maximumsnelheid, dan krijg je ook geen bekeuring. Het is echt niet de moeite waard voor die paar minuten dat je eerder op je bestemming bent.

Jannus | 28-08-20 | 14:42 | 2

Ze bestaan gewoon echt nog, droeftoeters die roomser zijn dan de paus.

Majoor Pikindewind | 28-08-20 | 16:22

Wanneer ik mijn schoonfamilie heb bezocht in Grunn en ik rijd terug naar de Parel van het Zuiden, scheelt het aanzienlijk of ik 130 rijd of met 100 over de snelweg trut.

SicSeb | 28-08-20 | 16:36

De maximum snelheid moet afgeschaft worden.

etwaboy | 28-08-20 | 14:22

Met een tetra detector ( detecteeert aanwezigheid van politie portofoons ) haal je ze er zo uit .

jaap8766 | 28-08-20 | 14:12 | 4

Gelijk besteld

dreeke64 | 28-08-20 | 14:30

D=t

dreeke64 | 28-08-20 | 14:30

Iemand een handleiding om dat zelf in elkaar te solderen? Een oude TV kaart zou het al moeten doen met wat aanpassingen.

Frau Merkel | 28-08-20 | 16:54
▼ 1 antwoord verborgen

Kudt. Het ging net zo lekker met Flitsmeister. Zijn die stingers van ooit nog 2e hands verkrijgbaar?

Gen. Maximus | 28-08-20 | 14:10 | 2

Ga liever voor een Stig bij de Oosterburen.

hoochee | 28-08-20 | 15:38

@hoochee | 28-08-20 | 15:38: Of een Python uit Great Britain. De pond staat inmiddels zeer gunstig.

stekkerinjeoor | 28-08-20 | 19:02

ze zeggen dat het tegen de verkeershufters is. Als dat echt zo zou zijn zouden ze er voor kunnen kiezen om met deze tool alleen de zwaardere overtredingen (20+ km/h bijvoorbeeld) te beboeten. Maar we weten natuurlijk nu al dat ook rechtschapen burgers een paar bonnetjes op de mat kunnen verwachten omdat ze de pech hadden 2 km/h te hard te rijden.

Badderbeest! | 28-08-20 | 13:51

Iedere boete die wordt uitgeschreven voor een snelheid tussen 100 en 130 op snelwegen waar tot voor kort 130 gereden mocht worden zijn verkapte belastingheffing en hebben geen veiligheidsimpact. Of liet de overheid ons tot voor kort onverantwoorde risico’s nemen.
Misschien toch ns in kaart brengen. Als t gewoon een verdienmodel is, ook goed. Maar ga dan niet zo schijnheilig doen, zeg T gewoon.

EG61 | 28-08-20 | 13:26 | 4

Pffff dat is duidelijk. Mijn punt is gewoon dat een boete op een 100 km weg waar voorheen 130 gold veiligheid niet de doelstelling kan zijn.

EG61 | 28-08-20 | 14:49

@EG61 | 28-08-20 | 14:49: veiligheid is nooit de doelstelling geweest, anders zouden zij wel op andere plekken staan

SicSeb | 28-08-20 | 16:39

En precies daarom is de berichtgeving rond dit thema zo hypocriet

EG61 | 28-08-20 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen

Kudt.

Panos88 | 28-08-20 | 13:06

Hoog tijd dat er een verbod komt op zwarte velgen, knetterende uitlaten, opgeschoren kapsels en heuptasjes.

Stratum | 28-08-20 | 12:58 | 2

Witte Mercedes met zwarte velgen, 9.5 van de 10 keer een Turk.

Akiron | 28-08-20 | 14:02

@Akiron | 28-08-20 | 14:02:
-
Doe maar gerust 9.9 keer. Die ene uitzondering is de Marokkaanse autohandelaar die hem nét heeft ingeruild,

bisbisbis | 28-08-20 | 15:00

Worden de wagens echt ingezet op gevaarlijke trajecten, mooi! Maar in de praktijk gaan ze natuurlijk op drukke ongevaarlijke wegen rijden om meer inkomsten te genereren. Weer meer boetes voor enkele km’s te hard. Verkapte belasting, geen toename in veiligheid.

EG61 | 28-08-20 | 12:49

Ook de handhaving is een verdienmodel geworden. Dalijk kan al ons belastinggeld naar Brussel want dat wordt steeds minder benut voor het Algemeen Nut.

hoochee | 28-08-20 | 12:49

De hoogte tijd om mijn Quintezz radardetector van zolder te halen.

Winstpakker | 28-08-20 | 12:45 | 1

Of een dashcam met ingebouwd overheid-kenteken-registratie-detectie-alert systeem met al die kentekens er in.

Winstpakker | 28-08-20 | 12:49

Ach, die investering van de apparatuur verdient zich binnen
een maand terug!

Luifel | 28-08-20 | 12:42

Helegaar niks is in dit land voor elkaar. Handhaving van crimineel gedrag en zware misdaad, (jeugd en bejaarden)zorg, immigratie, coronamaatregelen, onderwijs en ga zo maar door. Alleen het aanpakken van hardwerkende mensen die dag in dag uit proberen een belegde boterham bij elkaar te sprokkelen is prio 1 en mag wat kosten, daarbij wordt de laatste technologie gebruikt en dat functioneert dan, in tegenstelling tot alle technologie die de overheid gebruikt, ook nog eens goed. Rij 60K km per jaar en probeer me altijd aan de gestelde snelheidslimiten te houden, maar in dit land is het vrijwel onmogelijk om die ene keer dat je inhaalt en het gaspedaal iets dieper intrapt boetevrij het jaar door te komen... Er gaat in NL echt wat fout... Al langer...

Jarretank | 28-08-20 | 12:29

Vooral de wegen met een ZWART wegdek zullen het moeten ontgelden. #Racisme

Leffe Blonde | 28-08-20 | 12:19

snap dat niet, als je stil staat zie je meer auto's passeren dan wanneer je met de stroom meerijdt..

CaseIf | 28-08-20 | 12:12 | 2

Als de auto rijdt, zie dan maar een goede flitsmeister melding te doen.

Coolcnor | 28-08-20 | 12:22

Maar hij pakt ook het tegemoetkomende verkeer, als je tegen de stroom inrijdt passeren er meer auto's dan wanneer je stilstaat.

Badderbeest! | 28-08-20 | 13:48

Kan er niet mee zitten. Overtreders van de wet aanpakken. Wat kan daar op tegen zijn?

Giotto | 28-08-20 | 12:06 | 7

@Blonde Nel | 28-08-20 | 13:20: ach dat levert de staat miljoenen op, die paar procent welk het probleem is en de ongevallen veroorzaakt levert misschien een paar ton op .... dus waar word de prio neergelegd? Juist ....

FapMaster | 28-08-20 | 13:25

Wat daarop tegen is, is prioritering. Geen hond heeft problemen met het betalen van verkeersboetes. Wel hebben mensen problemen als een ander met meer ernstige vergrijpen altijd overal maar mee weg komt.

Of het nou italiaanse politici, criminelen of ander gespuis zijn. De brave burger is nou eenmaal gemakkelijker te beboeten.

Dát is wat steekt, Wie geen gevoel heeft voor deze dynamiek en is van 'overtreders beboeten' heeft gewoon Asperger of zo.

Knufter | 28-08-20 | 14:29

Ach hemel, weer zo'n brave trut die nooit iets fout doet.

De Ana(a)list | 28-08-20 | 20:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik zo eens naar het Journaal van de afgelopen weken kijk, dunkt mij dat de politie wel een andere prioriteit zou kunnen hebben... Of een stuk of 10.

Aatje | 28-08-20 | 11:55

Met gevaarlijke trajecten bedoelen ze toch vooral die vierbaanswegen waar je voorheen 130 mocht en er vrijwel geen ander verkeer rijdt?

naraga | 28-08-20 | 11:42

Je kan een dag door Nederland rijden en geen enkele herkenbare politiewagen tegenkomen. Gevolg: sommigen rijden als totale debielen en komen ermee weg. VW Polo en Golf favoriet. Amsterdam - Den Haag vv en Amsterdam - Almere vv. Ga daar eens handhaven. Je schrijft je een lamme arm. Maar ja, staande houden, aanspreken.. Kan niet meer hé.. Oom agent krijgt een grote smoel en druipt af.. Daarbij is zo'n radarwagen een prima business case...

Tom Hagen | 28-08-20 | 11:35 | 1

Eens. Wetshandaving en - moraal behoren gepaard te gaan met oog in oog staan met oom agent. Het hele sociale aspect wordt uit alle interacties gehaald. Alles online, alles digitaal. Je ziet geen hond meer. De wereld is een machine waar je toevallig ergens tussen de radartjes in verkeert.

Knufter | 28-08-20 | 14:32

Als Bill, Elon, Mark & Jeff aan de macht komen gaat dat makkelijker zodra we allemaal een chip hebben.

H0lland | 28-08-20 | 11:35

Er vallen te veel doden door verkeershufters, gaat de politie meer controleren!?!? Goh, ik lees elk jaar een artikel over een persoon die al voor de 14e keer is aangehouden voor rijden zonder rijbewijs maar hij blijft lekker vrolijk rond tuffen. Dan denk ik bij mezelf, wat zijn ze goed bezig daar bij de politie want die radarwagen gaat echt een verschil maken voor de staatskas.

Brulaapje | 28-08-20 | 11:33 | 1

Deze persoon heeft geen hypotheek en geen eigen huis en dus eigenlijkl niets te verliezen. Geen machtsmiddel.

Eigen huizen, spaargeld, inkomsten. Dát is de zwakte van een bepaalde groep mensen: de werkenden. Dus die kun je door hoepeltjes laten springen.

En de groep die niet door hoepeltjes springt moet je vooral gewoon elke maand geld geven zodat ze in elk geval zo min mogelijk overlast veroorzaken.

Knufter | 28-08-20 | 14:35

Ik rij keurig 80 of 100 km/u als een bejaarde. Mijn teller wijkt 3% af en de flitscamera geeft mij 3km cadeau. Dus als ik 85 of 106 km/u rijd word ik niet geflitst. Maar dan zijn er toch nog van die zenuwenlijers die mij moeten inhalen. Ik begrijp er geen reet van, want bij het stoplicht staan ze toch weer in de rij met mij. Kan je zien hoe kneiterdom dat volk is die te allen tijde persé moeten inhalen. Maar zij rijden dan echt te hard! Prima hoor als ze dan op de radar komen.

DitjaarkrijgikAOW | 28-08-20 | 11:29 | 6

@Aatje | 28-08-20 | 11:35: je hebt je nog steeds aan de verkeersregels te houden in zo'n geval.

kapotte_stafzuiger | 28-08-20 | 13:09

Ga uiterst rechts rijden, plemp niks meer op GS en richt je op andere zaken zodat wij geen last meer van je hebben........

Blonde Nel | 28-08-20 | 13:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is wat de Nederlandse overheid en de verrotte Nederlandse politie fantastisch vindt. Iedere hardwerkende Nederlander nog meer afpakken want 5km te hard is weer 75,-. Vooral ongemerkt en onzichtbaar. Want confrontatie.... als je hem kan ontwijken, waarom niet.....

Maar ondertussen de irritante Fin gewoon doorlaten rijden, niet aanspreken, want dat is geen hardwerkende Nederlander, maar een aso met een grote bek. Veels te confronterend. Je zou daar met je rubberen politierug nog tegen op moeten staan...

Nee, waarom moeilijk je targets halen als het makkelijk kan over de eerlijke hardwerkende burger....

en maar afvragen waarom ik zo weinig respect en zo'n hekel aan de politie heb....

ikpislauwbier | 28-08-20 | 11:28 | 3

Het is niet de hardwerkende Nederlander die wordt gepakt, het is de hardrijdende Nederlander die wordt beboet.

Kuifje-naar-Brussel | 28-08-20 | 11:36

Het respect voor de politie is ook op een historisch dieptepunt volgens mij. Heel apart..

Rohin | 28-08-20 | 13:14

Geen enkel respect meer voor de beleidsmakers (=kabinet) binnen de politie. Als je als agent echt ergens voor staat, lever je nog vandaag je uniform in en ga je op zoek naar een fatsoenlijke baan.

dekeerldatisdeboer | 28-08-20 | 11:27

Voordeel is dan dat ze niet de discussies krijgen over etnisch profileren. Dat is het nieuwe normaal , niet aanhouden, aanspreken, oppakken of beboeten maar lekker op afstand een foto maken en een automatisch incasso.

Hollandse_blauwe | 28-08-20 | 11:17 | 3

op naar de politiestaat 2084

ikpislauwbier | 28-08-20 | 11:20

Als die politiestaat als doel heeft het asosiale smaldeel van de bevolking te beknotten laat maar komen!

kapotte_stafzuiger | 28-08-20 | 13:10

Weer een manier om de burger te pesten in dit godvergeten land. In plaats van investeren in meer veiligheid op straat tegen rondtrekkende criminele Finnen moeten we de hardwerkende burger het nog zwaarder maken.
Hopelijk gaat Flitsmeister een manier vinden om dit toch te melden onderweg.

Stephen K. | 28-08-20 | 11:17 | 1

Tuurlijk joh, die lijst met kentekens is zo bekend.
Dat was eerder toch ook geen probleem?

Gazzerop | 28-08-20 | 15:15

De politie.
Toch voornamelijk een verlengstuk van de belastingdienst om nog meer geld te trekken uit het woon-werkverkeer van demense die betalen moeten voor massimmigratie en asielindustrie. Plus het hogere inkomen van daarvoor verantwoordelijke politici en (semi)ambtenaren.

Ga iftarren met zijn allen. Op eigen kosten en enkele reis Marra-kech graag.

Jan Passant mk2 | 28-08-20 | 11:14

Denk dat we meer hebben aan radarauto's die tijdig etnisch en ideologisch profileren.....

J.Thee.Cohen | 28-08-20 | 11:10

"O, maar dit is in verband met de verkeersveiligheid, wij waken namelijk over uw veiligheid" zegt de overheid. Ondertussen staan de grenzen wagenwijd open zodat Marokko en andere landen hun criminelen kunnen lozen. Wij weten niet wie er binnenkomen, geven ze een huis en een uitkering, geen idee wat ze hier komen doen. Ja, waken over onze veiligheid. Uhuh.

Rest In Privacy | 28-08-20 | 11:09

En er maar weer bergen geld tegen aan gooien om geld te graaien van de hoofdzakelijk werkende burger i.p.v. de superrijken en giga-verdienende multinationals aan te pakken.
Hier moet en gaat gegarandeerd uiteindelijk een gigantische revolutie uit voort komen om al die besturende nitwits de laan uit te schoppen.
Als ik de baas was kwamen er landelijk grote burgerraden met mensen met een minimaal IQ van 130, 50 jaar oud en die wat van de wereld gezien en meegemaakt hadden.
Beter dan in politicologie afgestudeerde (en dat vaak nog niet eens) onderwijzertjes en VBMO-ers als Klaver bv.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan....

A333aan | 28-08-20 | 11:04 | 1

PS en ik weet zeker dat je meer hebt aan burgerraden met gezond verstand dan al die rijke pipo's die jaarlijks naar Davos en klimaatconferenties vliegen !

A333aan | 28-08-20 | 11:11

Waar blijven die tasers die Grapperhaus al meer dan een jaar geleden beloofde?

doskabouter | 28-08-20 | 11:04

volgende stap: drones met een taser

Struikrover3 | 28-08-20 | 10:59

Oppakken van te hardrijders heb ik geen probleem mee; in't cachot + vette bekeuring.

Maar eigenlijk zou ik ergens een priotiteitenlijst willen lezen, waar de landelijke politie uitlegt wat de prioriteiten zijn en hoe men dat beargumenteert.

Graag met een commentaarsectie, waar iedereen zijn menig daarover kan geven. Ja, dat wordt niet leuk en er zullen ferme tegenstellingen tussen de commentatoren onderling ontstaan, maar in de loop van de tijd krijgt de politie én de politiek toch een aardig inzicht. Dat samen met wat Hondiaanse onderzoeken moet toch interessante zinvolle informatie opleveren.
Niet dan? Evocatus
.

Evocatus | 28-08-20 | 10:58 | 1

Prioriteiten van de verkeerspolitie zijn VARAS-feiten: Veelgepleegde hufterfeiten, Afleiding, Rood licht, Alcohol en drugs én Snelheid

Ik denk dat ze hiermee vooral de veelplegers proberen te pakken die de flitsmeister volledig volgt.

Blasfemie | 28-08-20 | 11:00

Als ik de ongelukken zo van de afgelopen tijd hier in de buurt eens bekijk is bij meer dan de helft alcohol en/of drugs in het spel. Controleer daar eens op zou ik zeggen, maar ja dat kost tijd en levert weinig geld op.

Achiel | 28-08-20 | 10:56

Heerlijk die harde cijfers. Vooral 50 en 80 km wegen zouden dus gecheckt moeten worden!

smurfige_smurf | 28-08-20 | 13:33

Lekkere priorisering weer. De straten worden geteisterd door schietende "rappers" (rapnegers met ontbloot bovenlijf), "jongeren" (naffers) met messen, plofkraken, huisovervallen, plunderingen en een deel van de bevolking is vijandig richting de overheid. De echte wegpiraten rijden doorgesnoven binnen de bebouwde kom. Maar laten we ons budget vooral richten op de overgebleven werkenden en de snelwegen scannen op snelheidsovertredingen.

1nfidel | 28-08-20 | 10:52 | 1

Mand.

Aatje | 28-08-20 | 11:59

Niet alle reacties alhier gelezen, maar ontbreekt er niet een item over de stupide idoten die 's nachts met 270km/uur over de weg razen op hun motor en daarvan filmpjes plaatsen?
Waar is de boem die niet bang is voor bastschade?
Opsluiten deze malloten.
Motor in de shredder. Evocatus
.

Evocatus | 28-08-20 | 10:52 | 1

Ja, "boem" is ho, maar ik bedoelde natuurlijk "boom".
Wens, vader, gedachte. Evocatus
.

Evocatus | 28-08-20 | 11:00

Ik rij altijd netjes, zelden te hard. Gewoon, omdat ik dat zelf zo wil. Maar hoe meer van dit soort maatregelen, hoe minder prettig ik me daarbij voel. Het voelt niet meer vrijwillig en ik voel me bespied, bewaakt als een gevangene. Ik spreek voor mezelf, maar dit hebben er vast meer.

Ramsesz | 28-08-20 | 10:52 | 1

@Ramsesz Heb ik bij alles m.b.t. Corona en BLM. Daarbij zijn de maatregelen altijd selectief en onbelangrijk. Echt belangrijke zaken doen ze niets aan.

Wachtmaar! | 28-08-20 | 11:07

Helemaal terecht, wat een mafketels zijn het tegenwoordig.
Ik hou best van een beetje doorrijden waar dat kan en geen gevaar is voor medeweggebruiker. Maar het zijn in de grote stad meestal "jongeren" die hersenloos door het verkeer razen.
Uit zeer betrouwbaren bron weet ik dat in Utrecht na 13:00 uur de overlast en overtredingen aanzienlijk toenemen omdat dat volk dan uit hun pisnesten zijn gerold .

zoalsikhetzeg | 28-08-20 | 10:43 | 3

Klopt, na de middag beginnen de boomklevertjes* te vliegen.
*Politiejargon voor snelle hatchback met jonge man.

Harry.Langezwaal | 28-08-20 | 10:47

@dekeerldatisdeboer | 28-08-20 | 11:34:
Bedankt voor uw aangifte, we gaan er mee aan de slag.
En voordat je het bureau uitgewandeld bent heeft u al een mailtje in de inbox liggen met de boodschap "we doen er niets aan".

Aatje | 28-08-20 | 12:00

De mensen die echt een boete verdienen zijn prima aan te pakken door agenten met onopvallende auto's op een bepaald traject rondrijden. Kun je ze gelijk even aan de kant zetten en aanspreken. Zou dat nou niet een betere investering zijn?

Zoiets | 28-08-20 | 10:42 | 1

Nou, das veel te eng dat in het echt aanhouden...

Bill le Koek | 28-08-20 | 10:47

De hardwerkende burger nog maar even wat meer proberen uit te knijpen. Reljeugd of beroepscriminelen pakken we amper aan of staan binnen 2 dagen weer op straat, maar mensen die 3 km te hard rijden, dat moeten we keihard aanpakken! Om zuur van te worden. Als je toch wat tegen die hufterigheid wil doen, pak dan eerst eens die linksrijders en telefoonrijders aan.

MrLahey | 28-08-20 | 10:42

Wat een stuitend gebrek aan realiteitszin. Schietpartijen, rellen, autobranden, overvallen en aangiftes die niet afgehandeld worden en de politietop gaan investeren in radardauto's ipv in meer blauw op straat (lees in de wijk OM.)
Hoe makkelijk is het om de brave burger te bekeuren die een keer haast heeft om nog snel bij zijn schoonmoeder te gaan kijken die op sterven ligt terwijl we "De Jongeren", de gelukszoekers, illegale krakers en andere onrendabelen gewoon door laten gaan om onze rechtsstaat op- en omver
te blazen.

Openbaar Mysterie | 28-08-20 | 10:38 | 3

Hear hear.. absoluut volledig met u eens!

aardv@rk | 28-08-20 | 10:46

De essentie, mooi gezegd. De grootste land-, cultuur- en economie vernietigers zitten in het Binnenhof. Malloten tot de x-ste macht. Als WA van Buren bleert dat hij meer geld nodig heeft knikt elk parlementslid als een knipschaar, maar als essentiële en urgente beroepen beloont willen worden op waarde dan duurt het decennia. VNO, Groen Links en de EU regeren dit land, schaf het parlement maar af.

Phantomas | 28-08-20 | 10:49

Schietpartijen zijn een heel ander team met een ander budget en andere prioriteiten (ik kan je vertellen dat er een stuk meer manuren aan een schietpartij worden besteed dan aan een hardrijder).

Ik ben het eens dat er meer prioriteit moet komen voor 'kleinere' vergrijpen zoals geweld en intimidatie op straat, maar dat staat een beetje los van verkeersboetes waar hele andere mensen aan werken.

Denk dat de oplossing daarvoor echter meer zit bij het verlagen van de administratieve overhead bij de politie, meer vrijheid voor maatwerk (lees een knuppel in de maag van een straatjongere), en betere kans op vervolging en een serieuze straf door OM en de rechter.

Het is ook niet dat er zo'n groot deel van de schatkist naar verkeershandhaving gaat, gezien dit gewoon geld oplevert.

Dat gezegd, er gaan een stuk meer mensen dood aan verkeershufters dan aan schietpartijen, rellen of autobranden. Lijkt me dat je wel wil blijven handhaven.

Blasfemie | 28-08-20 | 11:09

Weer typisch Nederland he. We stoppen de overvolle snelwegen nóg voller met radarwagens, die alleen maar worden ingezet om mensen te bekeuren die drie km/h te hard rijden. Het is afgezaagd, maar: ga boeven vangen. De azc's zitten er vol mee.

Bloemschikliefhebber | 28-08-20 | 10:37 | 2

Prioriteiten. Een burger pakken die 5 km te hard rijdt terwijl dit land in brand staat met criminele asielzoekers, mocromaffia. Ja de politie weet wel waar hun bazen op geilen. Geld binnen harken meer niet

Therapietje | 28-08-20 | 10:41

@Therapietje | 28-08-20 | 10:41: Uitgeprocedeerde illegalen onderbrengen in miljoenenpanden in kostbare wijken terwijl de woningnood bloedstollend is. Je moet maar durven.

Madame Poitiers | 28-08-20 | 10:44

Ja mooi hoor, maar kunnen we deze agenten niet beter inzetten bij het preventief fouilleren in de Vogelaarswijken?. En nogmaals kunnen we de Politie niet beter onderdeel maken van de Belastingdienst?. Want daar gaat het gewoon om, immers.

Phantomas | 28-08-20 | 10:36

Steeds meer mensen ervaren dat Nederland voor hen geen rechtstaat is, zoals hardwerkende Groningers met schade, mensen langs uitgebaggerde kanalen, mensen die advocaten en procedures om je recht te halen of verdedigen te duur vinden; je vermogen zal maar vast zitten in je huis. Huis verkopen om de advocaat te betalen? Meestal wordt het 'laat maar zitten'. Politici met 100k+ snappen dat nog steeds niet, en de genaaide burger denkt, fuck you met je regels. Is dat raar?

Harry.Langezwaal | 28-08-20 | 10:36

Hoe hard zou Gabberwaus rijden?

jip_86 | 28-08-20 | 10:36 | 3

Grappighaus let altijd scherp op.

Harry.Langezwaal | 28-08-20 | 10:37

Te hard rijdt hij niet. Bumperkleven op minder dan 1,5 meter is wel een dingetje.

Frau Merkel | 28-08-20 | 10:46

geen idee hoe hard zijn chauffeur rijdt

Struikrover3 | 28-08-20 | 11:02

Daar is prima wat aan te doen. Een dashcam in elke auto met kentekenherkenning, gekoppeld aan het lijstje met kentekens van de scanauto's en een link naar Waze of Maps. De jager wordt gejaagde. Zodra je in de buurt komt van een politieauto krijg je een melding. Of je neemt een radardetector..

Frau Merkel | 28-08-20 | 10:35 | 6

@Frau Merkel | 28-08-20 | 10:47: Ja precies. Als je het nu ziet moet je er om lachen.

Phantomas | 28-08-20 | 10:54

Echt een geweldig idee. Terug vechten.

1nfidel | 28-08-20 | 10:55

Helemaal goed

Nuchternederland | 28-08-20 | 11:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Behalve Grapperhaus, die mag 150km/u.

Madame Poitiers | 28-08-20 | 10:35 | 1

En als er dan toch gezeik van komt maakt hij gewoon even excuusje.. (in het land van de excuses)

aardv@rk | 28-08-20 | 10:44

50 tot 100 radarwagens á €50.000 per stuk.
Dat duurt wel even voordat die terugverdiend zijn.
Of gaan de boetes ook weer grof omhoog?

Reden | 28-08-20 | 10:33 | 1

Rijden die allemaal elektrisch? Ik vraag dit namens Jesse K.

piloot47 | 28-08-20 | 10:36

Hardrijden doe je maar op een circuit, mag je achteraan meerijden.

LoperH2 | 28-08-20 | 10:30 | 1

School je om tot pace car chauffeur. Rijd je altijd voorop.

piloot47 | 28-08-20 | 10:37

Als we iedereen nu chippen dan kan de regering je via een satelliet traceren en zo beboeten als je geen afstand houd.
Doe je sneller als toegestaan over een traject van punt a naar b in NL dan ook een boete op je mat.

Ook vermiste personen/slachtoffers of verdachten van schietpartijen vind je zo misschien sneller.
Ook goede handel voor de 1984 aluminiumfolie fabrieken trouwens.

steekmug | 28-08-20 | 10:29 | 2

Goed plan. En die chips kunnen we ook gebruiken om te koppelen aan soort van sociaal krediet systeem. Iedereen die een overtreding maakt, eender wat voor, krijgt minder bevoegdheden en kan bijvoorbeeld niet meer met de trein.

Bloemschikliefhebber | 28-08-20 | 10:40

Prima plan van onze pliesie. Dat het bonnen mag regenen.

Kuifje-naar-Brussel | 28-08-20 | 10:29 | 1

Dat impliceert dat jij graag veel verkeersovertredingen ziet. Jij duivel.

Professor Superhirn | 28-08-20 | 10:41

Er is vast wel iemand bij Inkoop of de vakbond die zich door Pon wil laten fêteren. Op Aruba is het lekker weer, schijnt.

Piet Karbiet | 28-08-20 | 10:29

De toekomst is, zelf rijdende auto`s zonder gaspedaal.

Mr.Crowley | 28-08-20 | 10:28 | 7

@Bloemschikliefhebber | 28-08-20 | 10:41: Omdat daar babyboomers in zitten die zelf rijden, maar niet gewend zijn om zo gigantisch snel op te trekken. Dus laat je te snel genomen conclusie maar achterwegen.

MrLahey | 28-08-20 | 10:44

Ik zie niet veel verschil met de huidige trein of bus. Het enige voordeel van zo'n autonoom rijdende auto/pod is dat je er alleen in kunt zitten.
Aangezien het autonome rijden nu nog niet geheel veilig is, kunt u voorlopig nog gewoon lekker met het openbaar vervoer. Kunt u vast wennen aan het superieure gevoel van een autonoom rijdend voertuig en blijven mensen die autorijden wél leuk vinden gewoon zelf rijden. Deal?

Lefty-Messup | 28-08-20 | 11:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ben benieuwd naar de eerste bekeuring die kwijtgescholden wordt omdat de radarauto te hard reed...

frank87 | 28-08-20 | 10:28

Kost wat maar dan heb je ook nog geen oplossing voor de rel "jongeren"

Barkruk2 | 28-08-20 | 10:26

Je gewoon aan de snelheid houden, hoe moeilijk kan t zijn? Kunnen ze je ook niet beboeten. Snelheids overtredingen doe je zelf dus geen medelijden. Gun ze gewoon de lol van bekeuren niet.

Swaffelkaffert | 28-08-20 | 10:24 | 9

Jij bent zo iemand die met exact 100km in gaat halen zeker?

MrLahey | 28-08-20 | 10:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Echter hangjeugd en dat soort ongein die de hele boel naar de tyfus helpen daar komen ze auto niet voor uit.. maar gelukkig kunnen ze hier wel capaciteit en geld voor uittrekken en laten we nu Rusland maar weer gaan bashen..

aardv@rk | 28-08-20 | 10:23

Wat een slecht verhaal. De echte kerntaak en de grote toegevoegde waarde van de verkeerspolitie is volledig verdwenen door talentloze, incompetente en slechte leiders als meneer van Asselt. Radarwagens zorgen niet voor een gedragsverandering. Het wekt louter irritatie en het wordt gezien door berijders als 'bedrijfsrisico' en extra 'wegenbelasting-toeslag'. Het is net zo idioot als wegeninspecteurs voorzien van blauwe licht en een boa status. Het enige dat helpt is een politie eenheid die met voertuigen en motoren dag en nacht zichtbaar over de weg patrouilleren en de extremen uit de verkeersstroom halen voor een stevig gesprek en indien nodig een sanctie. Met zichtbaarheid en bereikbaarheid van de politie op de weg en een duidelijke taak (waken en dienen) groeit het respect en de discipline van het wegverkeer.

Nathal | 28-08-20 | 10:23 | 3

Waarheid als een koe. Helaas kost deze aanpak geld en levert de huidige aanpak van makkelijke kleine overtredingen pakken heel veel geld op. Er wordt dus doelbewust voor het geld gekozen in plaats van de verkeersveiligheid. Hetzelfde zag je ook gebeuren bij het versoepelen van Corona-maatregelen in de zomer. Er was geen enkele medische legitimatie voor maar om de economie van de Zuidelijke landen en toerisme in NL niet nog verder naar de kleauten te helpen is voor het snelle geld gekozen.

_pacman_ | 28-08-20 | 10:28

Hoe moeilijk is het nou om je aan de snelheidsregels te houden?

Kuifje-naar-Brussel | 28-08-20 | 10:30

@Kuifje-naar-Brussel | 28-08-20 | 10:30:
Best moeilijk soms, als een weg gebouwd is (en uitnodigt) om 130 km/u te rijden terwijl je er om een verkeerstechnisch totaal irrelevante reden (stikstofproblematiek) maar 100 km/u mag. Daar hebben verkeerspsychologen al vaker iets over opgemerkt.

Professor Superhirn | 28-08-20 | 10:46

Maar toch maar ff waarschuwen;
Dit geldt dus OOK voor de snelheid van het tegemoetkomend verkeer die ze kunnen meten.
Snelheid minus eigen snelheid (politie auto) is jouw snelheid.
Systeem bestaat in Amerika al meer dan 30 jaar.
Worden ze hier ook wakker....

A333aan | 28-08-20 | 10:23 | 2

Klopt, alleen is het verschil dat je in Amerika daadwerkelijk aan de kant moet worden gezet alvorens je een bekeuring of berisping krijgt, terwijl in BelastingBanenenMonarchie Nederland er waarschijnlijk niet eens een staandehouding plaats hoeft te vinden, via kenteken komt er automatisch "fanmail" van CJIB op je deurmat...

Rutan | 28-08-20 | 10:27

Ik had er nog enig begrip voor op kunnen brengen als ze ook zeer actief naar appende bestuurders zouden zoeken. Maar dat is teveel handwerk en te duur. Dus dit is idd wederom gewoon geld harken en heeft niks met veiligheid te maken. Ik begrijp gewoon niet waarom ze niet een flink aantal autos onopvallend op de weg brengen om die appende lui te pakken. Dat verdient zich toch zo terug en is wel degelijk voor de veiligheid een goed idee. Pakkans groot maken en mega boete erop.

Natte Washand | 28-08-20 | 10:22 | 1

Hoe zit het toch met die gecamoufleerde autobus van waaruit de popo in vrachtauto's kon kijken of de chauffeur zat te bellen? Beetje succes gehad? Opbrengst van de boetes? Rijdt dat ding nog?
Altijd spannend, die groots aangekondigde technische ontwikkelingen!

piloot47 | 28-08-20 | 10:26

Het is goed te zien dat de overheid het belangrijkste probleem in dit land voortvarend aanpakt. Wat een gaaf land!

HoogToontje | 28-08-20 | 10:22

"Radardauto"?

threeheadedmonkey | 28-08-20 | 10:22

Snelwegen zijn ook veel te saai om 100 te rijden, daar krijg je ongelukken van.Ze moeten ingericht worden als woonwijken, met hier en daar een drempel of betonnen bloembak om het een beetje interessant te houden.

W_F | 28-08-20 | 10:21 | 2

geweldig idee maak ook eens echt valkuilen in de rechter-baan nu denken mensen alleen dat ze er in zitten (waarom rijd er echt helemaal NIEMAND rechts??)

Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:23

@Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:23: Genoeg op de rechter baan gereden, ik heb daar zelfs een bewijs van 409 euro van.

W_F | 28-08-20 | 10:26

Laatst een video op dumpert gezien, dat de vmax veel te laag ligt in Nederland en vooral op het traject Breda Rotterda.

Gekke_Gert | 28-08-20 | 10:18

Oh oh oh, de top van de politie doet weer eens ferm tegen de verkeershufters hoor. Maar de echte verkeershufters malen niet om zo'n laffe envelop op de deurmat. Die moet je staande houden en het rijbewijs en voertuig afnemen.

Daarbij komt dat slechts 2% van de verkeersdoden valt door te hoge snelheid op de snelweg. Bumperkleven, bellen in de auto, Tesla-autopiloten en afsnijacties zijn veel gevaarlijker en lukken ook prima met 100 km/u. Zij dus geen boete, u wel als u 105 km/u rijdt waar u drie minuten geleden nog 130 km/u mocht.

Onopvallende radarwagens. Dat riekt naar handhaving van stikstofmaatregelen op de snelweg - en inderdaad een heleboel extra onzinboetes.

Professor Superhirn | 28-08-20 | 10:15 | 3

105 (vooral die op de teller) leveren geen boete op dan moet je toch echt min 112 gereden hebben (op de teller)

Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:20

@Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:20: Gebruik je gps (via smartphone bv) Die geeft je de exacte snelheid, de ter plaatse toegestane snelheid en je overschrijding (met waarschuwingssignaaltje.
Je zite dan meteen de afwijking in je snelheidsmeter.

piloot47 | 28-08-20 | 10:35

@Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:20:
Als ik 105 km/u schrijf bedoel ik 105 km/u zoals op de boete vermeld. Het OM stelt vast dat je 105 km/u hebt gereden en daarvoor krijg je een boete. Zo simpel is het. En nou niet gaan zitten goochelen met onzekerheidscorrecties, GPS versus kilometerteller en de dikte van je banden!

Professor Superhirn | 28-08-20 | 10:56

Die 400 Miele wasmachines per week moeten uiteraard ergens van worden betaald.

Xaffier | 28-08-20 | 10:14

Als 'snelheidsduivel' heb ik er best begrip voor dat de politie hier iets aan wil doen.
Echter ben ik bang dat in de realiteit de persoon die 105 op de cruise rijdt hier het meest gepakt gaat worden.
Om dan nog maar niet te spreken over de enorme hoeveelheid automobilisten, die ik helaas dagelijks tref, met het verkeersinzicht van een perzik.
Invoegen met 60km/u(!) op de autosnelweg, terwijl er achter mij een hele stoet auto's rijdt die allemaal nerveus worden omdat er maar geen gang in komt.
Niet iedereen heeft een auto met genoeg vermogen om dan alsnog met 100 te kunnen invoegen.

Nu rijdt ik in een Duitse auto met vier ringen, en heb ik bij de meeste automobilisten dus al de schijn tegen.
Vaak bij het invoegen kom ik bepaalde verzuurde types tegen die nog even gauw het gaatje dichtrijden zodra ik mijn richtingaanwijzer aanzet.
Ook het oeverloos links plakken is eindeloos frustrerend, ik heb veel geduld, en kan prima 5-10 minuten achter iemand aanrijden die langzamer dan mij rijdt, maar wel gewoon inhaalt. Helaas kom ik genoeg figuren tegen, vaak ook nog met hun mobiel in de klauwen, die lekker links blijven rijden terwijl de rechterbaan volledig vrij is.
Ik heb tijdens mijn rijlessen altijd geleerd dat je gewoon vlot in het verkeer moet zijn, en een ander niet moet hinderen.
Dat iemand anders het nodig vind om 150 te rijden waar je 100 mag, moeten ze lekker zelf weten. Ik ga ze niet in de weg zitten, alleen komt men vervolgens wel vuistdiep in mijn aars gekropen omdat degene voor mij de spiegels niet gebruikt en opschuift.

Om nog maar niet te spreken over hoe vaak ik wordt afgesneden in het verkeer.
Het overkomt mij elke dag minimaal twee keer, mensen die hun richtingaanwijzer pardoes aanzetten en hem er gewoon voorpompen.
Vaak moet ik dan snoeihard remmen of op de wegbelijning gaan rijden, omdat men véél te vroeg opzij gaat, en dus bijna mijn bumper eraf ramt.

Wat ik dan niet begrijp is dat mensen gewoon totaal niet anticiperen, je kunt met een beetje oefening prima voorspellen wanneer iemand wilt gaan inhalen.
Als ik een auto op de baan naast mij in zie lopen op de auto ervoor, en ik rijd in de dode hoek geef ik gewoon gas bij om die bestuurder de ruimte te gunnen.
Als ik in de verte een vrachtwagen zie rijden met een stoet auto's erachter ga ik al van mijn gas af, en kijk ik wat men doet.
Zie ik de vingertjes op de richtingaanwijzers leunen, dan trap ik gerust even het gaspedaal in, zo heeft iedereen de ruimte en de rust om in te halen.

Men gunt elkaar het licht in de ogen niet, dat is het probleem.

PurpleFlurp | 28-08-20 | 10:14 | 6

tenzij ik naar huis ga en 80 moet op een stukje A12......

Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:25

veel mensen kijken ook alleen naar de auto voor hen, en niet naar wat er 3 auto's daarvoor gebeurt. Ik zie een langzame vrachtwagen al mijlenver voor me, en dan zijn er nog mensen die er bijna bovenop knallen. Die smartphones leiden ook af, daar zouden ze meer op moeten controleren. En dan niet alleen een boete geven, maar de telefoon afpakken (vooruit, je mag dan nog 1 telefoontje plegen)

small_town_dude | 28-08-20 | 10:28

@* Il Principe * | 28-08-20 | 10:25: Ik herken dit inderdaad.
Ik rij elke dag de A16 op en neer Richting Rotterdam, en ik zie bijna dagelijks volidioten die met 160 over het verdrijvingsvlak nog even moeten inhalen.
Vaak is het een wonder dat ze niemand van de weg af beuken, want stuurmanskunsten ontbreken vrijwel altijd bij dit soort figuren.

Ik ben gelukkig niet zo'n 'leasebakfiguur', alleen merk ik wel dat men wat sneller bij mij de auto ervoor drukken dan bij een golf oid., "Want die dure Audi remt wel voor mij".
Mede om die reden heb ik grotere en zwaardere Brembo remmerij onder mijn auto laten schroeven, samen met goed kleverig rubber. Het gaat mij niet gebeuren dat ik schade rij omdat een ander geen geduld of inzicht heeft.

Ik probeer tegenwoordig maar het stereotype te doorbreken, even met groot licht seinen als een vrachtwagen voor je wilt invoegen.
In de file wat ruimte laten vallen en een seintje geven als mensen twijfelen of ze kunnen invoegen, het is een kleine moeite.
Voetgangers en fietsers laat ik ook altijd weten dat ik ze gezien heb, en voorrang verleen, dan wel met groot licht of handgebaar.
Vaak met een licht verbaasde gezichtsuitdrukking tot gevolg, ik kan er wel om lachen.

PurpleFlurp | 28-08-20 | 10:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat nou als hard rijden bij je cultuur hoort ? Vervalt de boete dan ?

Niek1582 | 28-08-20 | 10:13 | 2

Uiteraard niet. Ik geef je meer kans als je er een religie van maakt.

* Il Principe * | 28-08-20 | 10:30

Nee, maar hij wordt nooit geind. Getint privilege weetjewel.

HoogToontje | 28-08-20 | 10:30

De volgende stap is dat de boetes inkomensafhankelijk worden zoals in Zwitserland geloof ik, of een bizar puntensysteem zoals in Frankrijk. Dat zal ze leren .

small_town_dude | 28-08-20 | 10:12 | 4

@Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:15: Geen idee waar jij die dan altijd tegenkomt. Ik rij altijd net iets meer dan max. toegestaan. Daarmee voorkom je net de boetes. Ik kan met de beste wil van de wereld niet meer dan 1 automobilist voor de geest halen in de afgelopen maand die mij met een dergelijke snelheid voorbij reed.
Zeker, ze zijn er, dit soort idioten. Maar ga nou niet vertellen dat je ze dagelijks tegenkomt in het werkverkeer. Gewoon onzin. Meer dan 90% van de snelheidsovertredingen vallen in de range tot 20 te hard.
Als jij dus honderd rijd, dan komen ze je met max 120 voorbij rijden.

Eagle0511 | 28-08-20 | 10:34

@Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:15: je woont in Duitsland?

small_town_dude | 28-08-20 | 10:47

Ja, Schweiz doet boetes met Tagessaetze afhankelijk van inkomen. Kan hard oplopen, voor je het weet CHF 20.000.

van Oeffelen | 28-08-20 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Aha, de overheid heeft weer eens geld nodig. Onder het mom van verkeersveiligheid is het niets anders dan ordinair geld harken. Een beter plan zou zijn om de hoogte van de boetes afhankelijk te maken van het inkomen (zoals in Zweden).. Daarbij helpen radarwagens niet tegen de echte verkeers-hufters zoals bumperkleevers. Tenslotte zou een hardere aanpak van notoire wegmisbruikers ook wel eens kunnen helpen. Het is volkomen idioot dat één persoon voor de 18 keer binnen twee jaar van de weg wordt geplukt voor dezelfde overtreding. De argumenten die de politie nu weer noemt zullen geen enkel resultaat hebben op het aantal slachtoffers op de weg.

Ruikbaard | 28-08-20 | 10:11

Worden hiermee snelwegbestuurders niet keihard mee geprofileerd? Mag dat wel? Of is dat alleen buiten Amsterdam?

LuNaTeeQ | 28-08-20 | 10:10

Dit gaat echt helemaal nergens anders meer over dan gemakkelijk geld binnenharken voor justitie. Kennelijk hebben inmiddels teveel mensen Flitsmeister geïnstalleerd (zal binnenkort wel verboTen worden) en moeten de misgelopen inkomsten nu door radarwagens worden goedgemaakt. Het is dieptreurig dat je anno 2020 met een gangetje van 100 over de snelweg sukkelt als ware het 1980, toen de gemiddelde Opel Kadett of VW Golf nog maar amper aan de 140 kon halen.
Het was overigens wel lachen dat ik tijdens de vakantie in m'n oude 2CV lekker op de linkerbaan kon blijven, want de gemiddelde brave burger rijdt keurig 100 op de teller (= ca. 95 echte kilometers).

Lefty-Messup | 28-08-20 | 10:09

Als je hier in de woonwijk ziet hoe debiel sommigen langsscheuren als de school in/uit gaat.
Er zijn al een paar keer (bijna) aanrijdingen geweest, maar geen agent te zien, dat is wachten op ongelukken.
Dit is namelijk al aangegeven door school en ouders bij de politie.
Maar als je eerst op een stuk weg 130 mag, en ineens is het een doodzonde om op het zelfde stuk 110 te rijden, dan mist er ergens toch een stukje intelligentie bij de overheid. stel je prioriteiten boven je inkomsten. Ik vind het namelijk wel meevallen met de hardrijders op de wegen de laatste tijd.

tis_wat | 28-08-20 | 10:08 | 3

Eerst de waanzin binnen de bebouwde kom maar eens aanpakken, inderdaad. Jong, oud, man of vrouw: ik weet niet wat er met mensen gebeurt als ze achter het stuur van een auto zitten, maar elk verantwoordelijkheidsbesef gaat direct het raampje uit.

MickeyGouda | 28-08-20 | 10:14

vooral vrouwen rijden binnen de bebouwde kom veel te hard en op de snelweg precies 100 op de teller

Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:17

@Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:17:

Ja maar de limiet in de stad is toch 50? Dus rij je 50. Evenzo op de snelweg.

Vrouwen zijn goed in braaf de regeltjes toepassen, maar wat minder goed in zelfstandig situaties beoordelen.

HoogToontje | 28-08-20 | 10:37

Al die whataboutisms in de reacties. Hou oud zijn jullie, 7? Je hebt toch goddorie rijles gehad en bent toch meester over je eigen gaspedaal. Deal met die snelheidslimiet, die is democratisch tot stand gekomen. Dankzij al die pauper-Audi's op "lege snelwegen" moet de overheid radarauto's inzetten. En wordt de overheid een verdienmodel op een presenteerblaadje aangeboden.

De echte Stolwijker | 28-08-20 | 10:08 | 8

Ja, democratisch. Die 100 km is gewoon door de Tweede Kamer vastgesteld. Daar kun je van alles van vinden (doe ik trouwens ook, ik vind het niet te verdedigen dat er op noordelijke snelwegen eenzelfde regime is als in de rampstad), maar het zijn de gekozen parlementariërs geweest die dit hebben bekrachtigd.
Maar goed, het valt me wel vaker op dat er in deze panelen selectief gewinkeld wordt uit de volkswil. Want toen er geen recht werd gedaan aan de uitkomst van diverse referenda, was het huis (terecht) te klein.

De echte Stolwijker | 28-08-20 | 10:25

@Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:19: en voor dat je het denkt wat een patserbak het is gewoon een Ford Fiesta

Petroselinum crispum | 28-08-20 | 10:27
-weggejorist-
geen_kwijl | 28-08-20 | 10:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Kunnen ze niet beter AWACS inzetten en vanaf bepaalde hoogte grote gebieden scannen? Dat kan zomaar tientallen of meer boetes in een keer opleveren.

Arnold Layne | 28-08-20 | 10:07 | 3

Drones met de mogelijkheid om auto's van de weg te blazen lijkt me dan ook wel een optie.

Ruikbaard | 28-08-20 | 10:14

@Ruikbaard | 28-08-20 | 10:14: te gevaarlijk. Drones die de besturing overnemen en je direct naar de eerste de beste pinautomaat laten rijden.

BozePaarseMan | 28-08-20 | 10:18

Met een AC-130 erachteraan.

schedewindje | 28-08-20 | 10:26

Vanochtend stond er ook weer zo'n struikrover langs de A4 tussen Schiedam en Delft. Vriendelijk gezwaaid. Dankjewel Waze. Ik denk dat ik de makers van die app maar eens een paar eurootjes toe ga stoppen.

wood_zor | 28-08-20 | 10:07 | 6

Flitsmeister in Nederland, Blitzerapp in Duitsland op je telefoon zetten. In Duitsland gebruik je de telefoon van de bijrijder, niet die van de bestuurder! De bijrijder mag niet waarschuwen, maar wel de suggestie doen om langzamer te rijden.. Als je er mee gepakt wordt kost het je E75 in Duitsland.

Frau Merkel | 28-08-20 | 10:51

Eens. Gebruik ook Waze, en die waarschuwt ruim op tijd. ('Verderop is een politiecontrole")

piloot47 | 28-08-20 | 10:51

@De echte Stolwijker | 28-08-20 | 10:09: Waze liet al netjes zien dat de meneer daar stond toen ik thuis de straat uitreed. Het is al 20 jaar geleden dat mensen rond reden met radar verklikkers, wel een beetje met je tijd meegaan daar in het echte Stolwijk, he!

wood_zor | 28-08-20 | 10:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Fijn dat er eindelijk eens wat aan de echte problemen wordt gedaan.

BozePaarseMan | 28-08-20 | 10:06

Als het rarardauto is, dan ook radardwagen m.i.

Beau_Reaal | 28-08-20 | 10:05

Een goede regering herken je aan de prioriteiten die op het juiste moment gesteld moeten worden. Dan mag U bepalen welk cijfer U onze regering geeft van 1-10.

GodfrietvanAviko | 28-08-20 | 10:04 | 2

2, ben in een goede bui

Nuchternederland | 28-08-20 | 10:05

Verkeersboetes zijn een extra belasting op automobilisten bedoeld om inkomsten voor het rijk te genereren.
Maar met verkeersveiligheid heeft het niets van doen, anders hielden ze je wel aan om een waarschuwing te geven.

Osdorpertje | 28-08-20 | 10:04 | 4

@Beau_Reaal | 28-08-20 | 10:06: Jazeker. De effectiviteit van een waarschuwend gesprek terplaatse is vele malen hoger dan een acceptgirokaart die je drie weken later in de bus krijgt.

_pacman_ | 28-08-20 | 10:11

Ooit wel eens over de effectiviteit van direct wijzen op fouten tov dagen later een OLA op de deurmat?

tis_wat | 28-08-20 | 10:11

Eens met Osdorpertje. Kijk maar eens op de snelweg als er een politieauto rijdt: al het verkeer rijdt geen km sneller dan is toegestaan. Gewoon een blik agenten op de snelwegen laten rijden door het hele land - dan komen ze ook nog eens ergens - en het probleem is grotendeels opgelost. Maar dan heeft het CJIB niets te doen en dat moeten we niet willen.

Lupuslupus | 28-08-20 | 10:18
▼ 1 antwoord verborgen

De stad Zürich plant inkomsten uit verkeersboetes gewoon in de begroting in, ieder jaar zo rond de CHF 10 miljoen.

van Oeffelen | 28-08-20 | 10:04 | 1

Hier net zo.

BozePaarseMan | 28-08-20 | 10:07

Ze moeten ook zsm gaan handhaven op appen achter het stuur, veel grotere kans op ongeluk dan.
Ik maak plm 70.000 km per jaar, als er een politieman met me mee gaat in burger op de bijrijders stoel, dan komt hij bonnenboekjes te kort, dat verzeker ik je.
Dit kost meer slachtoffers in het verkeer dan een keer 30 km te hard rijden op de rijksweg.

jan6894 | 28-08-20 | 10:03 | 1

Inderdaad.

BozePaarseMan | 28-08-20 | 10:09

Ok, prima. Hard rijden mag niet.
Maar extra investeren in technieken om telefoongebruikers te pakken, dat wordt niet gedaan en dat steekt.
Vooral in de avonduren of in het weekend zie je zo ongelofelijk veel sneue stukken ellende die op de middelste of linkerbaan zitten met dat kutapparaat in hun handen. Op provinciale wegen zijn dit degene die de eenzijdige ongelukken veroorzaken, en in woonwijken rijden ze kinderen aan.
Dat is waar de prioriteit moet liggen als politie. Niet bij die gast die even 160 rijdt op een lege, rechte snelweg.

Draak uit Brabant | 28-08-20 | 10:03 | 4

Als het werkelijk een lege recthe *snel*weg is (feitelijk alle drie onmogelijk in Nederland) dan zijn er natuurlijk ook geen radarwagens...

litebyte | 28-08-20 | 10:07

@litebyte | 28-08-20 | 10:07: klopt, maar dan staat er nog weleens zo'n ambitieloze in de berm met z'n radarpistool

Draak uit Brabant | 28-08-20 | 10:50

@Draak uit Brabant | 28-08-20 | 10:50: Daar heb je Flitsmeister voor. Als je je daar nog door laat pakken is het je eigen schuld.

Frau Merkel | 28-08-20 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

Eerst 80 kilometer wegen 60 maken, en dan gaan controleren.
Het recept voor extra belastinginkomsten.

Nuchternederland | 28-08-20 | 10:02 | 1

Oh ja, en 130 kilometer wegen 100, die was ik vergeten

Nuchternederland | 28-08-20 | 10:05

Helaas rijden ze nooit rond om die klojo's te radarren die hun verlagde golfje op een boom knarren aan het eind vd nacht na het uitgaan, met zes man in de auto.

denouden | 28-08-20 | 10:02 | 2

En aan t lachgas...

Pittzz | 28-08-20 | 10:06

Veel doden worden volgens mij veroorzaakt door dit soort tokkiegedrag, ipv dat iemand gewoon een beetje doorrijdt. Hoop wegen zijn van 80 naar 60 gegaan, verbreed, groene streep gemaakt etc. etc. Ernstige ongelukken vaak door op onverklaarbare wijze op andere weghelft (slaap, mobieltje), in flauwe bocht tegen boom (idem dito), jeugdige overmoed, vrachtwagens. Dergelijke investeringen moeten uitkunnen en werken heel zwart-wit. Maar een echte bijdrage aan de verkeersveiligheid, zoals met politiemensen jagen op de werkelijke aso's ook op moeilijke tijdstippen, daar is dan steeds minder geld meer voor.

denouden | 28-08-20 | 10:21

Handhaven op de N-wegen is voldoende voor veiligheid, daar wordt keihard gereden met herriemakers.

Cocorico | 28-08-20 | 10:02

Wat zijn de kosten van 50-100 van deze radarwagens? En wat levert het - qua veiligheid- extra op?
Dat is toch van de zotte. Zet dat geld nuttiger in.

Fervent | 28-08-20 | 09:59 | 6

@Glasgow Argus | 28-08-20 | 10:03: prima plan ook! Als je door dit soort idioterie om het leven komt, betaal je de boete acteraf nog in natura (organen.)

litebyte | 28-08-20 | 10:05

@litebyte | 28-08-20 | 10:01: ik dacht gewoon aan meer agenten die ook echt met de benen op straat de criminelen aanpakken die het onveilig maken.

Fervent | 28-08-20 | 10:47

Maakt niet meer uit. Al het geld gaat toch naar de EU.

halfvolle glas | 28-08-20 | 11:10
▼ 3 antwoorden verborgen

En terecht.

halfvolle glas | 28-08-20 | 09:58

Sjonge... weer een extra methode om mensen die 5-6 km te hard rijden uit te zuigen. Vehoging veiligheid? Nope... Wordt tijd dat men eens iets gaat doen aan associaal rijgedrag zoals geen richting aangeven als men een rothonde afrijdt, of bumperkleven of breackchecks of.... Maar jah... dát kost nou eenmaal moeite....

stichpimpelibok | 28-08-20 | 09:56 | 3

Van bumperkleven krijg je brakechecks, beetje rare logica. Gewoon etnisch profileren op foute Audi's en beamers, pak je de ergsten er vlot uit.

elfenstein | 28-08-20 | 10:05

@elfenstein | 28-08-20 | 10:05:
-
Precies! Bij onze oosterburen hebben ze daar bij de politie gespecialiseerde ‘Patzer - teams’ voor. Als je wordt aangehouden, mag je meteen even uitleggen waarvan je de wagen hebt betaald. Werkt geweldig.

bisbisbis | 28-08-20 | 10:38

is de snelheid van die auto's geijkt? Is de GPS van de radar geijkt? Is de tijd van de controle voldoende lang voor een nauwkeurige meting? Wanneer mag de politie zonder signalen zelf de snelheid overtreden om een snelheidsovertreder te pakken?

Mesmer | 28-08-20 | 09:55 | 1

Er wordt gewoon een standaard ‘ correctie- factor’ ingecalculeerd.

bisbisbis | 28-08-20 | 10:39

"een gevaarlijk traject"
Jaja, vast...

* Il Principe * | 28-08-20 | 09:54 | 2

bijvoordeeld de A2, het stuk tussen Maastricht en Amsterdam

small_town_dude | 28-08-20 | 10:04

Handhaving. Het is een begin.

de visser | 28-08-20 | 09:53

Controleren ze ook op onnodig linksrijden en het niet benutten van de spitsstrook op rechts?

Cookieman | 28-08-20 | 09:52

Het volledig uitknijpen van het gemiddeld forenzende burgerlulletje is inmiddels tot ware kunst verheven. Lopen een groep “jongeren” in de wijk de boel te verstieren geeft men niet thuis, maar bebóéten: dát kunnen ze.

Ceristimo | 28-08-20 | 09:52

Mooi dat ze een nieuw wapen hebben tegen dronken snelheidsduivels die niet allen erg hard rijden, maar ook soms mensen doodrijden. Goed dat men daar tegen gaat strijden.
Sterkte nuchtere mensen die ooit één keer te hard rijden omdat ze moeten poepen en een bonnetje krijgen voor 5 km/h te hard.

Peerkeoud | 28-08-20 | 09:51 | 1

Of je dronken bent ziet de radar niet hoor.

mr.money | 28-08-20 | 10:15

Er kan altijd nog wel meer geld uit de bijna lege zakken van werkend Nederland geperst worden..

paulis | 28-08-20 | 09:51 | 4

@De echte Stolwijker | 28-08-20 | 10:03: ik zou zeggen hou jij je punctueel aan de snelheid kijk wat er dan gebeurt..

aardv@rk | 28-08-20 | 10:13

Als het opzet is, dan heb ik er geen moeite mee, maar het overkomt de mens ook wel eens dat je iets te hard rijdt zonder dat je het door hebt. En dan heb ik het niet over 10 km of meer...

tis_wat | 28-08-20 | 10:13

@De echte Stolwijker | 28-08-20 | 10:03: Itt de thuis"werkende" ambtenarenklasse moet ik voor werk heel Nederland doorrijden. Het 100 rijden door dat stikstofsprookje kost mij dus jaarlijks ontzettend veel geld en tijd.

paulis | 28-08-20 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Als de overheid zichzelf serieus neemt verbieden ze alle auto`s die harder kunnen dan 150.
Plus dat in stedelijke gebieden de auto daadwerkelijk niet harder gaat dan 30 of 50 km per uur waar, dat aangegeven staat.
De technologie is er, nu nog uitvoeren. Dan is al dat bekeuringen gedoe niet meer nodig en daalt het aantal ongevallen.

Mr.Crowley | 28-08-20 | 09:51 | 14

@Mr.Crowley | 28-08-20 | 10:33: denken mag en kan ik alleen maar aanmoedigen, ik kijk graag naar de cijfers omdat mensen allemaal iets anders denken. 'Asociaal rijgedrag' is alweer lastiger. Een hardrijder vindt iemand die 95 op de linkerbaan rijdt , of 60 waar je tachtig mag asociaal. Deze 'langzame linksrijder' vind de auto die onrustig achter rijdt asociaal, zeker als er gepoogd wordt te signaleren of links(of rechts) ingehaald worden. Asociaal is een relatief begrip, daar kan ik niets mee. Met 'zoveel mogelijk leed(doden, toegevoegde levensjaren etc) met X budget voorkomen' kan je iets meten en kan je je budget inzetten waar het het meest effectief is

geen_kwijl | 28-08-20 | 10:40
▼ 11 antwoorden verborgen

wel grappig dat verreweg (>50%) meeste dodelijke slachtofferz op 50-80KM wegen binnen de gemeente plaatsvinden, maar ze voor een paar % op de snelwegen groots in gaan zetten. Zou het om de veiligheid gaan, of gewoon om meer geld binnen te harken? zie ook www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wegbehee...

geen_kwijl | 28-08-20 | 09:51 | 8

@_pacman_ | 28-08-20 | 10:00:
U hebt zeker dat filmpje gezien met die motorrijders die in 11 minuten van Breda naar Rotterdam reden?
U vind, dat dat moet kunnen?

Mr.Crowley | 28-08-20 | 10:05

@Mr.Crowley | 28-08-20 | 10:05: dat soort gasten is ongevoelig voor welke maatregel, verkeersregel of handhaving dan ook. Lees mijn eerdere tegel: nadere handhaving Op snelheid heeft nagenoeg geen effect op reductie van aantal verkeersdoden dat direct gerelateerd is aan snelheid. Dit soort gasten rijdt zichzelf, en / of iemand anders, vroeg of laat toch wel kapot. Treurig maar een gegeven waar je met dit soort initiatieven niets aan verandert.

_pacman_ | 28-08-20 | 10:17

@Mr.Crowley | 28-08-20 | 09:52:
heeft U de gegevens van rijkswaterstaat gelezen? verreweg meeste ongelukken op 50-80 km wegen, binnen de gemeente, en vooral veel ouderen. Het een sluit het andere natuurlijk niet uit, maar er blijkt in elk geval niet uit dat de mensen die 130 rijden waar je 100 mag, of zelfs 160 rijden waar je s'nachts 130 mag de grootste groep is. Blijft staan dat als je wilt sturen op minder doden je beter kan beginnen op die plaatsen waar de meeste doden vallen. En dat zijn dus niet de 130 rijders op 100 km snelwegen (waar dit artikel over gaat) maar de oudjes op 50/80 KM wegen(die overigens nog steeds 120 op deze wegen kunnen rijden)

geen_kwijl | 28-08-20 | 10:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit soort fratsen is waarom ik het vertrouwen in de politie en justitie volledig kwijt ben. Ja, cliché, ik vind dat ze boeven moeten gaan vangen. Maar dat gebeurt niet tot nauwelijks. Recent nog in aanmerking geweest met politie in verband met een Pools dievengilde dat hier in de buurt voor flink wat diefstallen en vernielingen verantwoordelijk was. Politie werkte maar niet mee. Terugbelverzoeken werden genegeerd, wijkagent was continu onbereikbaar en diens ontvanger was elke dag die ik belde toevallig ook niet aan het werk. Een heel dossier over het geboefte opgebouwd, bewijsmateriaal verzameld, camerabeelden, getuigenverklaringen, social media profielen en chats van bedreigingen door enkele van deze Poolse boefjes en met een flinke club mensen en privébeveiligers op de been om uiteindelijk een beruchte auto met Pools kenteken klem te zetten zodat de politie ze eindelijk eens kon aanhouden. Boeven hebben uiteindelijk 3 dagen vast gezeten en liepen daarna weer vrolijk rond. Politie staat naar eigen zeggen 'machteloos'. Verzopen in bureaucratie, procedures, regels, wetten, en ga zo maar door. Ik neem het de gemiddelde agent niet helemaal kwalijk, maar de moraal is er ver te zoeken.

Maar het beboeten en uitmelken van automobilisten, loopt als een geoliede machine. Als je ergens wordt geflitst ontvang je binnen enkele dagen nog een boete. Volledig geautomatiseerd. Via een website/overheidsportaal kun je met DigId inloggen, door flitsapparatuur genomen foto's bekijken, met iDeal betalen. Dat werkt wél allemaal.

Le Roi | 28-08-20 | 09:49 | 2

Ik sta niet verbaasd te kijken wanneer over een poosje de burger het recht in eigen hand neemt.

antonconstandse | 28-08-20 | 09:52

@antonconstandse | 28-08-20 | 09:52: Ik wel. De gemiddelde Nederlander is murw gebeukt. Moe. Die komt niet meer in actie, want dan hadden ze dat allang gedaan. Die heeft het veel te druk met het baantje, en het carrièretje en het hypotheekje. Het hele systeem is zo ontworpen dat je als een sinaasappel wordt uitgeknepen tot er geen drupje meer inzit, en vrijwel iedereen doet maar mee aan deze onzin. Een kleine groep boven-u-gestelden vaart er wel bij, en voor de rest is het een race to the bottom.

Ceristimo | 28-08-20 | 10:03

Wat een rubberentegel samenleving, als je hier niet diep bedroefd van raakt mis je toch wel een stuk avontuurlijkheid.

Paar dooie meer kan weinig uitmaken, komt er misschien weer wat ruimte op de huizenmarkt.

Kale dodo | 28-08-20 | 09:49

Zwabberende vrachtwagens met LT op het kenteken mag wel blijven rijden de chauffeur is pas 52 uur achter elkaar aan het rijden.

dhrat | 28-08-20 | 09:47

Ik zie ze toch liever preventief fouilleren.

Kris | 28-08-20 | 09:47

Offensief tegen hardrijders. Ten eerste lijkt het me beter om te spreken van een offensief tegen hardrijden. Anders lijkt het alsof de mensensoort hardrijders moet worden bestreden. Ten tweede, is hardrijden al een overtreding? Ik dacht dat TE hard rijden.

Sitting_targets | 28-08-20 | 09:47 | 2

Hardrijders in Audi's is een ras.

homieguerneville | 28-08-20 | 09:51

Gaan de administratiekosten dan ook omhoog?

kweethetooknietbeter | 28-08-20 | 09:47

Oh, van die gevaarlijke trajecten waar je een paar maanden geleden nog 130 mocht en nu 100?

Grootste bullshit ever!
Ik rijd bewust overal 120 waar je 100 mag. Bewuste risico afweging. Bij 20 te hard zijn de boetes nog te overzien en het is absoluut géén onverantwoord hoge snelheid.

Bovendien vind ik dat je op ELK moment je moet afvragen of een bepaalde regel nog nut heeft. Verkeersregels zijn doorgaans opgesteld op basis van slechts twee hoofdpunten:

- veiligheid borgen, voor jou en je medemens;
- overlast beperken (geluid, uitstoot, etc).

De "rotmaatregel" om van 130 terug te schakelen naar 100 komt voort uit een veranderd inzicht m.b.t. de stikstofuitstoot.
Deze "rotmaatregel" stamt uit het pre-corona tijdperk. Weet je nog? Toen er nog files stonden en zo.
Tegenwoordig leven we in andere tijden. Nog steeds geld de RIVM richtlijn: werk zo veel mogelijk thuis. Met als logisch gevolg dat het heerlijk rustig is op de wegen. Met daar weer het logische gevolg van, dat er veel minder uitstoot is dan ten tijde van het instellen van deze "rotmaatregel". Daarmee streeft deze regel dus het doel voorbij. Het doel is immers al behaald door corona.

Tot die tijd rijd ik dus bewust te hard.
Als ik wordt aangehouden ga ik het gesprek aan met oom agent en dan hoop ik op een waarschuwing, of ik neem me verlies en neem de boete aan. Maar wel met de hoop dat de agent inziet wat voor bullshit regel hij handhaaft.

Timide_Aso | 28-08-20 | 09:46 | 3

Je krijgt gewoon post uit Leeuwarden. Op de A4 hebben ze zelfs speciale flitsplekken gecreëerd als je wegvlucht uit Amsterdam. Pre-corona kon je daar niet eens harder dan 100 als zou je willen.

voldemort | 28-08-20 | 09:52

Jij en iedereen. Op trajecten (100, 120, 130) zag ik tot voor kort dat eigenlijk bijna iedereen zich redelijk aan de snelheid hield. Maar sinds de stikstofmaatregel merk ik dat grofweg de helft van de mensen te hard rijdt. En niet alleen op stukken waar je vroeger harder mocht; ook op de wegen waar altijd al 100 gold is de klad er een beetje in gekomen.

De politie heeft dat echt wel door. En die ruiken nu hun kans: die radarauto's gaan zichzelf in no time terug verdienen. En helaas: je wordt niet staande gehouden, je krijgt de boete gewoon op de mat.

Muxje | 28-08-20 | 09:52

Ja, mooi verhaal, maar dat interesseert oom agent geen ene reet. Die schrijft z’n boete wel, en of het nou een bullshitregel is maakt hem niet uit. Oom agent moet z’n boetequota halen, en met 120 op een 100 weg ben jij een makkelijke prooi.
Je gaat er overigens vanuit dat je staande wordt gehouden, maar in Nederland gaat het bekeuren van de burgerlulletjes volledig geautomatiseerd, dus dat gesprek kan je ook wel op je buik schrijven.

Ceristimo | 28-08-20 | 09:58

Prima. Als ze maar niet alleen worden ingezet voor die flauwe snelheidsovertredingen van een paar k.m. te hard. Daar hebben we flitspalen en radercontroles voor. Maar als ze worden ingezet om de echte verkeershufters in Golfjes en bestelbusjes van de weg te halen kan ik dat alleen maar toejuichen.

Woelige Wimpie | 28-08-20 | 09:45 | 3

Euhm, dat gaan ze dus niet doen.

Ze gaan op ons allemaal jagen, want we rijden allemaal gemiddeld wel een paar km per uur te hard.

Uw portemonnee kan nog verder leeg, moet men gedacht hebben.

NumbNuts | 28-08-20 | 09:50

Zoals altijd worden de verkeershufters aangehaald als excuus om streng te handhaven, maar komt het gros van de boetes van kleine overtredingen. Wat mij betreft schaffen we de boetes voor snelheidsovertredingen van minder dan 10% helemaal af. Net als die idiote administratiekosten; wat is dat, een euro of 10 voor het afhandelen van een volledig geautomatiseerde boete?

Muxje | 28-08-20 | 09:56

@Muxje | 28-08-20 | 09:56:
Eensch. Gaat alleen nooit gebeuren, de schatkist zou binnen het jaar failliet zijn.

elfenstein | 28-08-20 | 10:10

Of te snel rijden en de boete accepteren als een kerel of niet te snel rijden, maar in ieder geval niet dat wijverige gejank bij een snelheidsboete.

DrumPiet | 28-08-20 | 09:45

Kwestie van tijd tot dit soort wagentjes automatisch door dashcams of telefoons gedetecteerd worden.

JWZ_JMK | 28-08-20 | 09:45 | 1

Of door je navigatiesysteem

aardv@rk | 28-08-20 | 10:18

Dat sprake is van "50 tot 100" auto's duidt er op dat er nog geen erg concrete plannen zijn en evenmin de benodigde financiering, anders was het bericht wel wat concreter geweest. Ook vermakelijk is de aankondiging dat ze gaan controleren op "gevaarlijke wegen". In de praktijk zal dat vermoedelijk neerkomen op wegen waar het meeste geld kan worden opgehaald.

De gelaarsde kat | 28-08-20 | 09:44

Ga in protest en zorg dat die auto's overbodig worden! Rijd 95 en saboteer dit idee!

klevert | 28-08-20 | 09:44

Dit zijn vermomde 5G stralende auto's, let maar op.

klevert | 28-08-20 | 09:43

Zat al een tijdje te denken aan een beetje snellere motorfiets, maar laat maar zitten.

Mr.Crowley | 28-08-20 | 09:43

Toch zie ik dat er nog veel auto's boven de 100 km per uur gaan op de snelweg. Weinigen die zich er aan houden.

Atheist-Priest | 28-08-20 | 09:43 | 1

Volgens de navigatie mag ik nog steeds 120.

voldemort | 28-08-20 | 09:49

Ronkend persbericht over "snelheidsduivels" en "verkeershufters", maar 98% van de boetes zijn natuurlijk voor de schmucks die 5 km te hard rijden op de snelweg. Lekker harken voor de overheid, daar gaat het om, heeft niks met verkeersveiligheid te maken.

TheBigKirth | 28-08-20 | 09:42 | 1

Precies dat

Kladderadatsch | 28-08-20 | 09:45

Valse nummerborden worden nog aantrekkelijker.

2voor12 | 28-08-20 | 09:42

We moesten terug naar 100 km/u zodat er meer boetes uitgeschreven kunnen worden.

BozePaarseMan | 28-08-20 | 09:40 | 2

Dacht dat het vanwege stikstof was.

Mr.Crowley | 28-08-20 | 09:45

Wat zou de terugverdientijd zijn?
Worden vast lekker luxe elektrische autos.

BoerBob | 28-08-20 | 09:40

Je kunt het de politie toch niet kwalijk nemen dat ze een handig hulpmiddel inzetten.

JvanDeventer | 28-08-20 | 09:39 | 1

ik neem ze kwalijk dat ze hier wel geld en personeel voor hebben en niet om de echte problemen op straat op te lossen. Ik was in Maarssen (godbetert) en wordt continu van mijn sokken gereden door scooters op de stoep, met veel herrie, rotzooi op straat, gescheld naar bejaarden, Politie lacht een beetje. Maar als ik dan de A2 naar Amsterdam iets te snel rij dan ben ik de lul voor 100 euro.

small_town_dude | 28-08-20 | 09:58

Waar bijft de war on drugs

Ronv16 | 28-08-20 | 09:39 | 1

Te stigmatiserend. Mag niet volgens internationale regelgevingen.

halfvolle glas | 28-08-20 | 11:09

Als je de verkeershufters wil pakken, moet je ze van de weg halen en houden, maar het is natuurlijk veel lucratiever om onder het mom van "verkeershufters pakken" de gewone man die eens een keer te hard rijdt nog eens extra te naaien.

tsjajaja | 28-08-20 | 09:38 | 1

Zonder dat ie het in de gaten heeft en zonder dat de boa uit z'n zetel hoeft. Zie parkeerbeheer 020, je merkt er niets van maar telt lekker op voor de gemeente

Kladderadatsch | 28-08-20 | 09:47

De overheid ruikt dat u nog wel wat geld heeft. De boetes (na correctie)op de eerste 10 km te hard zullen dan ook gelijktijdig fors omhoog gaan. Stelletje citroenen.

VP732 | 28-08-20 | 09:38

Reken de kosten uit van een auto, twee personen, CO2 uitstoot, dan lijkt me dit een vreemd plan.

Ray Skak | 28-08-20 | 09:38 | 1

Milieu is een verdienmodel. Dus dan mag het allemaal.

VP732 | 28-08-20 | 09:38

Kunnen ze niet in panserwagens investeren? Om de jongeren in toom te houden.

Zatkniss | 28-08-20 | 09:38 | 1

U bedoelt patserwagens?

Sufaoner | 28-08-20 | 17:42

Ga eerst maar is handhaven onder jongeren.

glaaf | 28-08-20 | 09:37 | 3

Ga eerst maar *eens* leren correct Nederlands te schrijven, voordat je grote woorden schrijft over jongeren.

klevert | 28-08-20 | 09:42

Doorgelinkt naar premium. Meh.

c.onjo | 28-08-20 | 09:37

Mooi. Niet zo janken als je een boete voor te snel rijden krijgt. Je kunt je ook gewoon aan de maximumsnelheid houden...

Enter Yeti | 28-08-20 | 09:37 | 4

Om half zeven 's avonds is het wat triest om nog 100 te sukkelen als je een half uurtje later 120 mag ook op steeds minder plekken. Dan is het niet voor de veiligheid maar gewoon om geld binnen te harken.

voldemort | 28-08-20 | 09:47

@Sloth_on_meth | 28-08-20 | 09:41: Ik vind 100 helemaal prima, lekker zuinig. Ik gun die honden geen cent van mij. Als ik even lekker wil blazen, rij ik 20 kilometer verder even de grens over.

pibasso | 28-08-20 | 10:06

@voldemort | 28-08-20 | 09:47: En de meesten snappen het niet (waardoor het gevaarlijk wordt na 19:00 uur). Ze zien dat bord 100 wel, maar het onderbord 6-19h zien ze niet. Na 19:00 uur rijd ik gewoon 130 (of 120) en de rest blijft 100 rijden....

Bijtendehond | 28-08-20 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Aha, eindelijk! Wagens voor gevaarlijke trajecten! Kunnen de normale bewoners van Kanaleneiland, Overvecht, Ondiep, Schilderswijk etc. weer eens rustig wonen!
Oh wacht, foutje.

LoesjeP | 28-08-20 | 09:37

Goed nieuws, genoeg verkeershufters op de weg.

Rest In Privacy | 28-08-20 | 09:37 | 2

Nou, en tegen 2022 helemaal wel. Dan hebben zelfs de laagste pauper M's een dikke Merc onder de kont waarmee ze volgens eigen regels kunnen rijden.

Met_baard | 28-08-20 | 09:50

Wat is de terugverdientijd van die karretjes ?

Vesta | 28-08-20 | 09:36 | 3

weekje?

tsjajaja | 28-08-20 | 09:40

Dag of 2.

funkyd | 28-08-20 | 13:47

Gaan ze ook nog iets doen aan de overlast en gevaarlijke situaties.

Kaas de Vies | 28-08-20 | 09:36 | 1

Sorry, dat kost mankracht. Dit kan door een half opgeleide proleet (BOA) gedaan worden. Levert wel veel geld op. En natuurlijk: 100duizenden boetes. ZIe je wel dat de politie is doet.
Wedden dat er meteen met die cijfers gesmeten wordt als er uit komt dat aangiftes weer linea recta de prullenbak in gaan.

TheEgg | 28-08-20 | 13:20

Heel goed. Nu nog anti-bumperkleefbazooka’s en linksrijdersschietpistolen.

beldewouten | 28-08-20 | 09:36 | 3

U vergeet van die leuke uitschuifbare messen....
Keertje "Ben Hur" kijken.

LoesjeP | 28-08-20 | 09:38

U rijdt zelf te veel links? Normaal heb je alleen dan last van klevers.

AntiZanicz | 28-08-20 | 10:10

wie is tegen minder doden in het verkeer? Niemand. Prima zaak die radar wagens dan toch? Neem aan dat als na 2 jaar er geen minder doden zijn gevallen de radarwagens weer terug gaan vanwege geen succes in de strijd tegen minder doden in het verkeer. Of blijven ze om de schatkist te spekken?

hereboer | 28-08-20 | 09:36 | 6

@_pacman_ | 28-08-20 | 09:46: Dat is helemaal niet zo. SNelheid is vaak het probleem en een versterker van schade.

AntiZanicz | 28-08-20 | 10:10

Doden? Het ging toch om stikstof?

naraga | 28-08-20 | 11:02
▼ 3 antwoorden verborgen

*potten met stealth verf zoeken op Ali Express gaat*

wilmeister00 | 28-08-20 | 09:36 | 3

Je aan de snelheidsregels houden is goedkoper.

Frau_Ferkel | 28-08-20 | 09:38

Niks gevonden

guile | 28-08-20 | 09:40

De EU heeft geld nodig en waar halen we dat altijd ? Bij de rijdende melkkoeien !

Koning BongoBongo | 28-08-20 | 09:35 | 2

Op de pensioenfondsen wordt al geloerd ....

Pleegzuster B | 28-08-20 | 09:45

@Pleegzuster B | 28-08-20 | 09:45: Die komen april volgend jaar aan de beurt als er weer eens een pro EU faalcoalitie gevormd is . Vroeg in de regeerperiode overmaken naar de EU ,dan zijn de domme kiezers dit na 4 jaar weer vergeten en herhaalt zich weer een rampzalig scenario richting het grootste zwarte gat in de geschiedenis van de mensheid ..

Koning BongoBongo | 28-08-20 | 09:54

Auto inpakken met aluminiumfolie

Ragnar_Lodbrok | 28-08-20 | 09:35 | 1

Geweldige tip!
* Koffie uit toetsenbord gaat soppen

EEnzame SchizofrEEN | 28-08-20 | 09:35

Maar wie schaft ze nou aan, de pliesie of de belastingdienst?

Harry Turtle | 28-08-20 | 09:35 | 1

Zit daar dan nog verschil tussen?

2voor12 | 28-08-20 | 09:42

Oooh, als Erich Honecker dit toch zou horen..

wilmeister00 | 28-08-20 | 09:34

Prima. Tijdswinst boek je niet met 150 km/h op de snelweg, maar met 70 km/h door een woonerf.

kapotte_stofzuiger | 28-08-20 | 09:34 | 1

Dat is ook wat de bewoners zelf doen. Die kennen de weg en bochten.

AntiZanicz | 28-08-20 | 10:07

Bestuurders die te hard rijden beboeten, OK, maar van die radargolven krijg je natuurlijk wel corona.

Sitting_targets | 28-08-20 | 09:34

De markt is rijp voor radarfuckers.

Leptob | 28-08-20 | 09:33 | 1

Gezien de opgegeven resolutie denk ik eerder aan laser.

Vesta | 28-08-20 | 09:38

Nog meer 5 km te hard boetes, yeey.
Het lijkt altijd een mooi idee maar uiteindelijk naaien ze altijd de gewone man.
Leuk dit, zo gecombineerd met de 100km dictatuur.

IkWilOokWatZeggen | 28-08-20 | 09:33

het schijnt echt voor alle proleten te gelden hoor.................

grapjasz | 28-08-20 | 09:33 | 1

INderdaad, waar maakt men zich druk over? Controle is er overal. En nodig. Vreemd idee dat sommige dingen streng gehandhaafd zouden worden maar andere zaken van de blanke boze burger niet.

AntiZanicz | 28-08-20 | 10:06

Gevaarlijke trajecten, bedoelen ze daar mee trajecten waar ze de meeste inkomsten op mislopen?

Piet Pielemuis | 28-08-20 | 09:32 | 2

Ik hoorde dat Italië deze gaat leveren, de fiat radar

Ragnar_Lodbrok | 28-08-20 | 09:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken