Kiezers rennen massaal weg bij vvd: -3 zetels
Volk vliegt in armen Geertje Wilders
Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, de kiezer heeft een ongelofelijke haast om niet meer op de weggerende coalitiepartijen te stemmen. Volgens de laatste aerosolen van Maurice de Hond verliezen de hardlopers van de vvd maar liefst drie Kamerpeilingzetels in één week, precies de winst van Geert Wilders. Ook doodlopers Rob Rennen, Hugoshenko en de ChristenUnie moeten een zeteltje laten in de Steeplechase des Verkiezingsraces, wat het totaal voor de regeringspartijen deze week op MIN ZES brengt. Potverdikkie. Was het maar vast 21 maart. En vergeet niet: samen kunnen we de coalitie verslaan.
Reaguursels
InloggenDrie zetels minder. Er wordt hier gedaan of er een staatsgreep is gepleegd. Wat een overdreven reacties.
Er komen ook volgens deze peiling nog altijd genoeg makke schapen in de Kamer voor Rutte IV. Wen d'r maar aan, of werk eindelijk eens een reëel stemmentrekkend alternatief uit op rechts.
Het weigeren van een extra salarisverhoging en het treuzelen met de bonus voor zorgmedewerkers staat symbool voor de chronische onverschilligheid van de VVD ten opzichte van de gewone mensen. Nu krijgt zelfs de middenklasse – dus ook de VVD-achterban – door, dat de jongere generaties (hun kinderen!) geen vaste banen en ook geen fatsoenlijk salaris en pensioen meer zullen krijgen door de doorgeschoten flexibilisering van de arbeidsmarkt. Men wordt in flex- en ZZP-dagloonconstructies gedrongen en kan geen eigen huis kopen of een gezin stichten. De coronacrisis laat zien dat je als flex-/dagloner compleet rechteloos bent. Het pleasen van de grote ondernemingen heeft nu lang genoeg geduurd, de bodem van de rechtszekerheid is bereikt.
Deze profetie was door delaT een paar maanden geleden al geopenbaard.
Een VVD trol suggereerde toen dat mijn teleurstelling overweldigend zou worden.
Maar Rutte heeft te vroeg gepiekt.
Het aantal besmettingen met het werkeloosheidsvirus stijgt sneller dan het aantal coronagriepvirus besmettingen.
De aerosol is uit de fles, de hychondrische viruskoek is op.
Coalitie van PVV-FVD-CU?
Ik vond Rutte ook niet meer zo gedreven tijdens de laatste debatten en interviews. Afstandelijk zelfs, alsof hij al emotioneel afscheid genomen heeft. Je merkt in de media dat Cora van den Nieuwenhuizen zich warmloopt om het stokje over te nemen en ook Klaas Dijkhof is steeds zichtbaarder aanwezig. De zenuwen nemen toe in de aanloop naar de bijna onvermijdelijke wisseling van de wacht, het lijkt het CDA wel!
Zolang de tweede partij van Nederland niet aan de macht komt , gaat er niets gebeuren.
Een pro-EU clubje aan de macht betekend automatisch geen verandering.
De huidige problemen worden veroorzaakt door ondertekende EU verdragen/ migratie pact/ klimaat verdrag. Zolang die niet aangepakt/ opgeschort worden , gebeurt er helemaal niets.
Zo groot maken dat VVD niet een coalitie 'van de rest' kan maken zoals nu
@merel veld | 23-08-20 | 18:37: willen we dit mee gaan maken moet er voor gezorgd worden dat juist de mensen die de politiek helemaal zat zijn en al jaren niet meer stemmen juist gaan stemmen. Pas dan wordt dit aannemelijk. Hoe?
Vanwege de rellen of het weglopen toen een paar extra centen voor het zorgpersoneel ter sprake kwam ? Hmm, voor mij geeft de laatste rede de doorslag.
Ha, ha, ha, Democratiehaters 66 zeven zetels verlies sinds de vorige Tweede Kamer verkiezingen. En dan denkt Secreet Kaag dat ze de eerste vrouwelijke premier van Nederland gaat worden. Ha, ha, haaa...
Die zijn sinds de afschaffing van het referendum, een van hun peilers, gewoon klaar. Geen enkele basis meer.
Geweldig nieuws! De PVV is de enige partij die Nederland nog kan redden.
Jammer dat FvD alles heeft verpest.
Als die twee niet samenwerken, is een oplossing erg ver weg.
maar geef dan eens wat voorbeelden ipv geloofsgenoten/medestrijders af te zeiken.
@hertogvanzottegem | 23-08-20 | 19:01: Kan ie niet, doet ie niet. Tis een trol.
God zij dank, ook de huichelaarachtige CDA partij van Hugochenko met 4 zetels gezakt door toedoen van de onbetrouwbare nieuwe lijsttrekker de Jonge en de vermeende manipulatie met de interne verkiezingsuitslag. Wat doet denken aan Wit Rusland.
kiezers rennen weg bij coalitie..... "Dat zouden meer mensen moeten doen!"
In het begin van ‘21, als men de lockdown voor de derde Corona’golf aankondigt, zo vlak voor de verkiezingen, zal het volk echt wel genoeg hebben van Trutte en Hugo Schoen. Dan hebben de mensen in de zorg hun €1000,- nog niet en ook geen loonsverhoging. De oude mensen gaan dood van de eenzaamheid, maar gelukkig is Trump dan nog potus.
en misschien als het electoraal goed uitkomt dat vvd wat naar rechts opschuift.
De VVD doubles down op (s)links met als schaamlap het CDA om te voorkomen dat het een linkse kabinet in de media wordt genoemd. Zijn alleen dit keer 5 partijen nodig naast hulp van de Jessias in ruil voor het burgemeesterschap in Amsterdam (en dat Femmie niet met pek en veren de stad uit gejaagd wordt na al haar blunders).
Een regering met FVD, PVV, en eventueel een paar meelopers. Nooit geschoten is altijd mis, vraag maar aan Volkert. Hup , Holland, Hup !
Zou een prachtig blok vormen naar mijn idee, kunnen we eindelijl stappen maken en herstellen wat allemaal ten gronde is gericht.
Wegrennen. Het werkwoord van 2020!
Misschien in combinatie met Kartel-sprinter ?
De wet geeft aan dat criminele instanties kunnen/moeten worden verboden. 'nough said.
Ga niet meer stemmen.
Voel echt geen enkele binding meer met welke partij dan ook.
De mij nog resterende jaren op deze aardkloot wil ik gewoon zonder teveel hoofdpijn doorbrengen.
Wat een nobel streven...
Stem dan op een willekeurige kleine partij. Verdeel en heers werkt prima in een democratie.
Dit soort zeikwijverij is een fors deel van de reden van de problemen waar NL mee zit.
Ongeveer half zo erg als gewoon voluit stemmen op landverraders van links.
De +7 bij de PvdA bewijst maar weer dat er nog genoeg blinde kippen rondlopen in dit land.
Maar goed, stel dat PVV en FvD 76 zetels zouden halen, zodat ook een monsterverbond van alle andere partijen samen niet meer "helpt" (zoals wel gebeurd in is verschillende gemeenten), wat zou er dan gebeuren? Een noodwetje waarmee de verkiezingen ongeldig kunnen worden verklaard? De CDA/Poetin truuk waardoor bij definitieve telling ze toch net 0,1% te kort komen?
Ben benieuwd....
Mwa dit komt toch ook overeen met de verwachtingen? Pakweg 30-35% van dit land zijn lefties. PvdA, SP, GL en D66 komen uit rond de 50 van de 150. Deze groep gaat echt geen Geertje of Tjerry stemmen heur. Wees blij dat ze sterk verdeeld zijn op met name leeftijd, geslacht en inkomen. Als een (s)linkse partij boomers, gen x, millennials en zoomers (en de beide seksen en arbeiders/biefstuk socialisten) zou verenigingen dan hadden we groot probleem.
Dan hebben we "rechts". Dat is verdeeld over de traditionele gristelijke achterban van het CDA en het atheïstische achterban van de VVD. Dat gaat ook richting de 50 van de 150. Zeg 30% van de stemgerechtigden. Deze groep lijkt vatbaar voor PVV/FvD maar vergeet niet dat hier ook een hoop anti populisten tussen zitten. En in feite lefties zijn maar niet te zwaar belast willen worden. Bovendien is deze groep content.
Vervolgens heb je de "populisten". PVV en FvD komen uit op rond de 30, zeg maar 20% van de stemgerechtigden. De groep die daadwerkelijk vindt dat er wat mis is of een gevaar zien aankomen. En dat is helaas nog altijd een kleine minderheid in dit land.
De overige partijen zijn identiteitspartijen (CU, SGP, DENK) en in feit one issue partijtjes die de rest opvult. Aangezien pakweg 20% standaard niet stemt (behalve toen met Fortuyn) klopt het ong. wel en is het een afspiegeling van de stemgerechtigden.
Ik zie niet in hoe Geertje en onze Tjer ooit meer dan 20% van de stemgerechtigden zullen krijgen in de huidige situatie.
@Graaf_van_Hogendorp | 23-08-20 | 15:50:
Dit is niet de VS, maar er was niemand die een beetje aan het woord kwam of voorspellingen deed op wetenschappelijke basis die Trump als winnaar voorzag. Niemand!.... Trump had zogezegd 0% kans.
Daar was het vooral een reactie op de zelfde politieke kaste van veel beloven en niets doen. Hier wordt het heel veel doen maar allemaal de verkeerde dingen doen... Of het nou de immigratie, de EU, Corona, het bizarre verhaal over de Kinderopvangtoeslag, en ga zo maar door.
Je weet wel, die laatste druppel!
Of het nou een proteststem is of niet doet niet ter zake, het kan opeens snel gaan. Ook in dit land. Niets is onmogelijk.
Ik ren ook voor het eerst sinds 40 jaar weg bij de VVD. Waarheen weet ik nog niet. Maar iig niemand van de coalitie. Wat een farce.
Wie is Davina Michelle?
Een zangeresje
De overige VVD stemmers hebben last van het Stockholm syndroom.
Hoe dan ook wordt het tijd dat de regering de leiding neemt, zichzelf niet achter het RIVM verschuilt en eindelijk ook eens kijkt naar de collateral effecten van alle (voorgestelde) maatregelen.
Wat zou het mooi zijn als FvD en PVV een coalitie kunnen vormen volgend jaar.
Dat is ook de enige manier om een daadwerkelijke koerswijziging te realiseren.
Samen met de SP zijn dit de enige partijen die EU sceptisch zijn.
Als je daadwerkelijk wat wil veranderen moet dat op EU/UN niveau.
voor nu zou dat dan zijn: VVD+PVV+CDA+FvD = 79
Aangezien de VVD pathalogische leugenaars zijn en gewoon meestemmen om in het pluche te blijven whatever de kant op is en whatever ook in hun verkiezingsprogramma staat ... zou het zelfs nog tot verandering kunnen leiden.
De enige weg naar herstel van Nederland
In dat geval zal de VVD plotseling wél samen met FvD en PVV in de regering willen.
Nou, dat wordt dus een kneiter links kabinet VvD/CDA//PVDA/66/GL....... Ik zou al die PVV en FVD stemmen toch liever bij CDA en/of SGP zien. De kartel partijeb zullen nooit met PVV en FVD regeren. Dus met een stem op die twee veroorzaak je juist de ellende die je eigenlijk wil voorkomen...... Echt frustrerend.
Hugo heeft al aangegeven niet met FvD samen te gaan werken..
VVD is het zelfde als D66. Zelfs de SGP is ietsjes linkser geworden. PVV of FvD is de keuze die overblijft. Voor mij een makkelijke: PVV, ondanks het economisch linkse partijprogramma.
@BozePaarseMan | 23-08-20 | 14:01: Hugo gaat meter helemaal niemand samenwerken. Gaat volgend jaar als alleenheerser verder en kan zijn Dr. Mengele-experimenten geheel zelfstandig afronden.
SGP stemmen ben je wel helemaal normaal?
SGP ...
In de video hieronder zie je hoe artsen en ouders geconfronteerd worden met de situatie waarin een kind ernstig lijdt, maar waarin euthanasie niet is toegestaan.
nos.nl/l/2303803
je bent bevriend met Hirsch Ballin, Doekle '150 + K' Terpstra, Ruth Peetoom, de Rabobank,daar wil je alle stemmen van 'rechts 'heenleiden. Geert zou zeggen:knettergek en kneiterlinks.
In de Volkskrant een interview met Freek de Jonge www.volkskrant.nl/columns-opinie/free... waarin hij zijn eigen dogmatisch gedram lijkt te betreuren en af te zweren. Wanneer Freek staat voor de gemiddelde JOOP-lezer, dan blijkt het 'populistische' optreden van PVV & FvD op de lange duur toch tot een bezinning te leiden bij de meest razende tegenstander. Interessant tijden zijn het, waarin we leven.
Ja en? Nu denkt u dat dit verandering gaat brengen in wie beleid bepaald en wie het uitdraagt? Moehahaha.
De laatste die werkelijk beleidsbepalers in gevaar bracht, werd dood gevonden op een kille parkeerplaats van een mediapark ergens n het midden van het land.
Zolang Freek geen spijt betuigd over zijn -instemming met gewelddadige- steun aan moordzuchtige AntiApartheids beweging, zijn het allemaal loze woorden voor de bühne. youtu.be/mebDq1mKiDs
Hij zegt helemaal niets. Alleen dat mensen niet naar HEM luisteren
De komst van de populistische partijen was een kantelpunt. Bedoelt hij de opmars van GroenLinks met de opgestroopte mouwen boy Klaver en D’666 met de glimmende opgepoetste Jetten? Als er twee populistisch bezig zijn, zijn zij het wel.
Dit dus, hij is vooral ontgoocheld dat ie nóóit iets voor elkaar heeft gekregen.
Zolang GL op -2 staat vind ik het al gauw best.
GL is al in de VVD windmolenlobbyclub geïnfiltreerd.
-12 bedoelt u.
Robje Jetten trekt meer kiezers dan Thierry. Dan moet je toch wel gaan afvragen of je niet beter kan stoppen.
Dus, elke partij die slechter scoort dan D66 moet stoppen?
Als D66 zelf dan ook stopt, zeg ik deal. Alles eronder voegt toch niks toe. FVD stemmers naar de PVV, CU/SGP naar CDA en Denk terug naar de pvda.
Jetten?
Heeft die iets te melden dan?
Jetten? De lijsttrekker is de immens populaire en inspirerende Kaag. En die is zo populair omdat ze een hele hoop centjes cadeau wil geven aan die lieve Palestijnen, het knuffelvolk bij uitstek voor ons Nederlanders.
@ZureKoek | 23-08-20 | 13:58: je praat met jezelf? FvD is een leden partij met bijna 50.000 leden en zal zeker beter scoren dan in deze maupenpeiling.
Rutte scoorde van de week door dat verhaal over zijn vader in het Jappenkamp, tragisch maar ja, iedereen heeft wel een pijnverhaal, wat is die vader verder gaan doen? Tweedehandsautohandelaar misschien?
Want dat Pinokkio gedrag moet hij ergens geleerd hebben.
VVD zakt in de peilingen en jij zegt dat Rutte scoort? Je suggestie dat Rutte zijn vader noemde om te "scoren " vind ik walgelijk.
@oldandwise | 23-08-20 | 13:56: Nee, Rutte deed dat niet bewust... kwam zomaar in hem op om zoiets persoonlijks aan te dragen zo open als hij is over zijn persoonlijke leven... CAROLIENE help...
@oldandwise | 23-08-20 | 13:56: maar zo werkt het nu eenmaal in de polletiek.
Je bent nou eenmaal nooit oldandwise genoeg.
Dat lijkt een onverwachts persoonlijk tintje, dat is het echt niet, dat doet ie bewust. Het hoort bij het inweken van zijn onderdanen!
@oldandwise | 23-08-20 | 13:56:
Zo werken opportunisten zonder moraal. Een duidelijk voorbeeld: Samson die zijn gezin zo belangrijk vond en in een verkiezingsfilmpje liet opdraven om vervolgens zijn lul achteraan te lopen voor zo een golddigger.
Nederlanders hebben jarenlang de Indonesiërs onderdrukt en kregen een koekje van eigen deeg van de jappen. Ik heb niet zo veel met die Nederlands Indiërs
@vluchtelingallergie | 23-08-20 | 14:35: die Rutte is een volksmenner pur sang. Die heeft de toneelschool niet nodig gehad om de populist te worden die hij is.
Ik krijg de rillingen van dergelijke figuren!
Zorgelijk, PvdA op +7, de reclamecampagne op de NPO lijkt effect te sorteren
Mwoa... maakt in principe niet uit - CDA-PvdA-VVD-D66 is kleurloos het zelfde
Er stemmen nog mensen op D66? Gevolg van bezuiniging op de GGZ?
Er lijkt nogal wat verwarring over de term "Expat" te bestaan, het meest misbruikte woord van de 21e eeuw
Laten we eerst eens even naar de definitive kijken:
de expat zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: ['ɛkspɛt] Verbuigingen: expat|s (meerv.) iemand die als werknemer van een multinational langdurig in het buitenland woont
Een expat is dus iemand die door zijn werkgever naar een ander land wordt uitgezonden om taken voor het bedrijf uit te voeren.
De term expat wordt echter door economische immigranten uit voornamelijk zuid Europa gebruikt om de daadwerkelijke situatie te verbloemen
Een expat is niet een Italiaan die met 5 andere Italianen op hoop van zege naar Nederland vertrekt en vervolgens solliciteert bij een callcenter en dan een dead-end job uitvoert en met 5 man sterk 1 appartement huurt van 3.000 EUR en zo effectief de huizenmarkt sloopt
Economische vluchtelingen vanuit de EU zijn dus GEEN expats, en uiteraard groot voorstanders van de EU, hoe konden zij anders zomaar in Nederland profiteren van beschaving? Zij zijn ook verreweg de grootste groep ecomische vluchtelingen maar dan met een directe verblijfsvergunning.
Die Italiaan sloopt NIETS - die krijgt namelijk alle ruimte om gebruik te maken van wat beleidsverantwoordelijken bedenken - die bedenken dat in opdracht van vooral de BV Nederland. Als je nu nog steeds niet snapt hoe politiek werkt, ga dan lekker buiten voetballen, en kom als u wat ouder en wijzer bent lekker terug
Kijk maar in Asie wat zich daar allemaal expat noemt.
Sexmigranten op slippers, met dubbelwaard pretcentjes.
Volledige brand-inflatie.
Ben het wel eens met de oerspronkelijke definitie expat, maar niet elke werkmigrant is een economisch vluchteling. Er is ook een groep economische kanszoekers, cultuuravonturiers en relatiemigranten.
En niet iedereen is economisch met migratie beter af. Ook niet in NL.
Zou toch ook wel een peilinkje waard zijn:
Stel dat Omtzigt solo zou gaan, of samen met Femke Merel van Kooten-Arissen.
Hoeveel stemmen zou hij meenemen vanuit het CDA?
Met DIE Femke... Omtzigt is slim genoeg om in te zien dat dit niet gaat werken.
Om dat te kunnen begrijpen moet je het verschil weten tussen politieke gelukszoekers, carriere tijgers die de politiek zien als (corrupt) opstapje na beter (2de Kamer) en de werkelijke volksvertegenwoordigers die binnen de cartelpartijen werkelijk hun volksvertegenwoordigerstaak als roeping zien.
Omtzigt is een unicum, maar heeft tegelijkertijd door dat het CDA ondanks de lobbyende (corrupte) regentekse farizeeer kliek dat het feitelijk is de enige mogelijkheid (voorlopig) is om zijn roeping naar eer en geweten uit te voeren - zonder het risico te lopen (politiek) kapot te worden gemaakt - wat zeker gaat gebeuren als hij NU er 'alleen' voor gaat.
Met Femke is het ook wel een keer klaar denk ik na drie partijen in een jaar te hebben versleten.
Die pretgrafiekjes van hem neemt niemand nog serieus
Klopt, maar zeker 100 keer zo betrouwbaar als dat van 1Vandaag of andere staatsmedia (AD)
Een meerderheid van Nederland stemt nog steeds Partijkartel. Nog steeds. NOG STEEDS. Hoeveel meer moet er nog gebeuren voordat het ooit anders wordt...?
Mensen moeten vertrouwen krijgen in FvD en PVV, of een beeld van wat ze gaan doen met de zorg, onderwijs, politie etc.
Blijkbaar is het nog te vaag allemaal.
Omdat die mensen WEL kunnen begrijpen dat hoe dan ook het kartel aan de macht blijft. Om dat te kunnen begrijpen moet ju wel kunnen SNAPPEN hoe politiek werkt in Nederland.
Maw een stem op de PVV/FvD maak je VVD-CDA-D66-PvdA niet minder blij mee.
Laat de Marokkanen maar flink rellen, BLM-ers doordrammen en linkse BN-ers met het moraliserende vingertje wijzen. Allemaal in het voordeel van de PVV en FvD.
Pas als de koelkast leeg is en/of de kansenparels ‘s nachts aan uw achterdeur staan te rommelen (ik spreek helaas uit ervaring) of met hun scooters dag en nacht door uw straat scheuren, en uw vrouw complimenteren.
Corona gaat ervoor zorgen dat ze op Prinsjesdag weer lekker wat bezuinigen kunnen doorvoeren.
Nee dit jaar komen we €60 miljard tekort maar er hoeft niet bezuinigt te worden aldus Wopke en Prutte.
Dankzij de eencellige kiezers staat het kartel nog fier overeind en kunnen ze gezellig verder gaan met de untergang van het voormalige nederland.
VVD/CDA/D66/PVDA/CU.
Dat is het kartel waar de eencellige kiezers de afgelopen 40 jaar op gestemd hebben en dat zal volgend jaar niet anders zijn.
weg met ons,weg met ons,weg met ons,weg met ons,weg met ons en lang leve de islam,vierde reich te Brussel en de dobbernegers.
Maurice de Hond, is er nog iemand die hem gelooft?
Is dat een vraag of een bewering?
Ik.
Wonderlijk dat er nog zoveel mensen zijn die Mark Rutte op z'n woord geloven. Maurice heeft tenminste een consistent verhaal, want hij liegt niet.
Het valt me op dat uw tegels altijd bijzonder summier zijn qua argumentatie. Kunt u uitleggen waarom ik Maurice niet zou moeten geloven? Overigens geloof ik m wel en dat heeft voornamelijk te maken met dat ik de agenda van Rutte en de Jonge niet vertrouw.
@De Pilsvogel | 23-08-20 | 13:34: Kuif zuigt. Niet meer, niet minder.
@Dubbelepunthoofd | 23-08-20 | 13:36:
Ok, Maar als hij dan wel even zijn gebit uit doet.
D66 min 7, PvdA plus 7. Dat is wat je noemt lood om oud ijzer. Er verandert dus gewoon geen reet.
Sp -2, GL -2, cda -4 het ruimt een beetje op daar op links.
nog die 11 van FvD erbij en dan is PVV de grootste. Dat moet Baudet toch wel lukken om in het komende half jaar de rest van de stemmers weg te jagen.
FvD is door de mand gevallen, door het aannemen van die prutser van een van Haga. Eerst het kiezen voor een harde lockdown met het leger en de politie voor elke voordeur, om er nu zelfs tegen de huidige niet-bestaande lockdown te zijn (onze vrijheid!), het steunen van Engel en het aanleunen tegen virus- en anti-vaccinatiewappies.
PVV krijgt nooit wat voor elkaar, maar immigratie, de critical race theorie en de islam zijn nu eenmaal de grootste bedreigingen voor onze vrijheid. Dus toch maar?
Ik wil graag kiezen voor een partij welke Nederland beter maakt. Niet een steeds maar uitdijende overheid.en gezondheidszorg, om elk probleem maar weer op te lossen door een grotere overheid en gezondheidszorg.
Een partij die de dienstplicht weer invoert, ons leger serieus neemt, de weerstand van zijn burgers actief bevordert (groente, fruit, de fitness, etc in het lage btw tarief en als het moet gesubsidieerd. Fastfoodtoko's actief bestreden, roken en lachgas verboden). Afschaffen van onzinnige behandelingen in de zorg, maar ook het afschaffen van het eigen risico. Onze eisen in het onderwijs verhogen, ipv verlagen. VWO, HBO en Uni moeten weer echt lastig zijn, ipv een geldfabriek voor de onderwijsinstellingen. VMBO Techniek moet niet het afvoerputje zijn, maar een goede opleiding voor echte banen in de beveiliging, zorg, techniek. Afschaffen van toeslagen, maar ook toewerken naar 1 laag belastingtarief met 1 top-tarief. Ook hypotheekrenteafrek versneld afbouwen + eigenwoningforfait.
Je doet de PVV op vele fronten tekort oa. Zorg Defensie en Justitie zijn belangrijke thema’s waar Wilders punten mee scoort. En die dooddoener ‘PVV krijgt niets voor elkaar’ bewijst maar weer eens hoe het Kartel al jarenlang de 2de partij van ons land boycot. Triest.
Dan blijft er maar optie voor je over: lijst filosofem
Hugochenko, klinkt wel vet. Rutteskov en Omtzigski...
Vzuttya Hugochenko? Als hij dan nog een voornaam moet hebben?
In Tsjechië zijn er volgend jaar ook verkiezingen. Premier Babis geeft aan de gepensioneerden in december een eenmalige 'mondkapjesbonus' van 6000 CZK, waarover de linkse oppositie moord en brand schreeuwt (verkiezingsbeïnvloeding). Waarom gaat de regeringscoalitie in Nederland niet over in de Sinterklaas-modus?
We staan al 40 jaar in sinterklaasmodus, alleen niet voor de autochtone Nederlander.
@Hangtietsmurfin | 23-08-20 | 13:27: youtu.be/g0f_dFtK2fY
Die overstappende kiezers zijn mensen zonder inhoud die als het er op aan komt in het stemhokje weer op die partij stemmen waar hun ouders ook altijd op stemden.
Wanneer schakelt Geenstijl over naar Minsk?
.
Livestream Svaboda uit Minsk: www.youtube.com/watch?v=B7070mdSPFM
L
Livestream Belsat uit Minsk: www.youtube.com/watch?v=FXeJ7_bhMJQ
.
En onze eigen Step Vaessen is er ook: twitter.com/stepvaessen
Ik riep het 4 weken geleden al;Prutte piekt te vroeg. En dan moet het bezuinigings pakket van pakweg 10 miljard p/j er nog komen.
Nee het touwtje heeft Rutte in handen.
Deze kan hij laten vieren is met vrijheid en strak trekken minder zoals nu weer wat meer beperkingen.
Tegen de verkiezingen, als ze niet met een jaar worden uitgeschoven, krijgen we weer meer vrijheid en danken we herr Rutte.
Dat paket kont er dus niet voor maart.
Ik hoop dat de partijen alvast enorme grote zalen met goede ventilatie hebben afgehuurd om zo iedereen bij die bijeenkomsten en bij de eventuele verkiezingsspeeches alle aanwezigen 1,5 meter afstand te kunnen laten nemen. Gezien de tussentijdse verkiezingsuitslag moet dat voor de VVD dan op zijn minst een hangar zijn.
Geheimpje, het maakt geen bal uit wat u stemt, de autistische regerings en parlementsbubbel geeft met 5 procent kennis van zaken 100 procent van uw geld weg. Bestuurlijk apparaat functioneert voor geen meter meer, dateert uit de tijd dat er nog fatsoenlijke mensen waren met verantwoordelijkheidsgevoel.Totale reset is nodig . Btw hulde voor piloot 47 en de checklist, bijna compleet want ook nog noodfondsen Europa, steun KLM logo steun Unilever logo etc.. Wel leuk dat de boeren door mogen en we wellicht nog zelfvoorzienend kunnen blijven met voeding.
Zet er maar bij en kopieer de lijst voor eigen gebruik als iemand weer eens mompelt dat 'Rutte het toch best aardig heeft gedaan'.
Niet zo schreeuwen.
Huh heeft de PVV Nederland nu nog steeds niet kunnen redden? Hoe lang doen die knakkers inmiddels al niet mee?
Oh ja, hun doel 10 jaar geleden was 'Nederland eens lekker wakker schudden'. Poepoe.
@RandyBiel | 23-08-20 | 13:24: is wel een debiele opmerking als je al 10 jaar geboycot wordt.
@RandyBiel | 23-08-20 | 13:24: Het doel van D'66 in 1966 was 'Het huidige parlementaire systeem van binnenuit opblazen'. En nog wat van die aardigheidjes (gekozen burgemeester bijvoorbeeld).
Dus geef de PVV nog even wat tijd zeg. Amsterdam en Rotterdam zijn ook niet op één dag gebouwd.
@Trumme | 23-08-20 | 13:26:
Ja het ligt altijd aan een ander en niet aan jezelf.
@RandyBiel | 23-08-20 | 13:32: in die peiling hierboven staat de PVV 5 zetels hoger dan nr. 3 de PvdA weet je hoeveel kiezers dat zijn?
Papieren winst en papieren verlies.
Er is geen alternatief naast cda en PvdA voor de schapen.
Het effect van de rellen in Utrecht en Den Haag?
En waarom krijgt Denk er 1 bij?
Actie is reactie. De relschoppers verenigen zich.
Denk +1 is ook het effect van de rellen in Den Haag. Alleen dan bekeken vanuit dader-perspectief.
Omdat er elke week 400 DENK-stemmers bijkomen.
Het Kaag-effect doet zijn werk!
Mooi hoor. Wordt weer een onmogelijke situatie na de verkiezingen tenzij een van de partijen opeens een flinke klapper maakt.
Het is nogal een klotetijd voor democratie in de afgelopen 20 jaar.
Het is nooit een klotentijd voor democratie. Dat is nu juist het mooiste eraan.
Ik denk dat de tijd rijp is voor een diverse dictator om eens gezellig De boel op te fleuren evt met harde hand geen halfzachte dat weten we nu wel
Hoezo.
Zolang kartel partijen plus de stutters zoals SGP en ja ook DENK met dan 75 zetels halen is er niets onmogelijk.
@oldskoolhollander | 23-08-20 | 13:12:
Één diverse dictator? Moet hij (m/v/anders) ook inclusief en transparant zijn?
Nee hoor ze ruilen de CU gewoon in voor de PvdA en plussen 10 zetels en houden de meerderheid.
Dan maar hopen dat het cluppie van Baudet een flinke klapper gaat maken.
Let op,straks gaat Rutte ook voor de verkiezingen lopen roepen dat er een Marokkanen probleem is en dat hij dat wel eventjes keihard gaat aanpakken. Het klootjesvolk trapt er straks weer met boter en suiker in,zodat deze ongelofelijke gladjanus weer 4 jaar aan het roer staat.
Daar zal het volk toch niet meer intrappen ahum
@oldskoolhollander | 23-08-20 | 13:14:
Haha, de huizenmarkt staat als een huis.
De VVD blijft nog wel een tijdje pieken. Een groot deel van het geld dat Rutte in de economie heeft gepompt vanwege corona, staat nu op de spaarrekeningen van mensen, die het blijkbaar niet nodig hadden. Zó makkelijk haalt Rutte stemmen binnen en zó dom zijn de mensen die er in mee gaan. Rutte weet wel hoe het geld rolt.
Wat is het alternatief? Rechts stuurt het schip van staat soms richting een ijsberg omdat ze wat ijs voor hun margarita's willen hebben. Voor links is de bodem van de oceaan de eindbestemming, "nivelleren" noemen ze dat, en gaan net zo lang door tot we allemaal bootvluchtelingen zijn.
PVV en FvD hebben nog onvoldoende ervaring met regeren, en het eindeloze gedoe rond het vinden van kandidaten die niet knettergek blijken te zijn of andere bedoelingen hebben. Mensen stemmen niet graag op een onvolwassen en onbewezen partij, en de andere partijen doen er ook alles aan om ze niet op te laten groeien. Dat idee om ze van elke coalitie uit te sluiten is niet alleen maar omdat zo'n coalitie "onwerkbaar" zou zijn of omdat ze "het gedachtengoed zou legitimeren". Als men er achter komt dat PVV of FvD wel degelijk capabele bestuurders kan leveren, dan kan er nog wel eens een politieke aardverschuiving plaatsvinden.
@Muxje | 23-08-20 | 13:13: gelukkig hebben de regeringspartijen wel ‘geschikte’ kandidaten. Google eens hoeveel er de afgelopen 3 Rutte kabinetten zijn afgetreden/opgestapt.
@Trumme | 23-08-20 | 13:29: Als een kabinet valt of een bewindspersoon opstapt, dan is dat meestal om de verkeerde redenen. In de gevallen waar ze juist wel zouden moeten opstappen doen ze het nooit.
Je moet toch wel een behoorlijke steek los hebben als je op een linkse partij stemt. Dan ben je dus kennelijk voor massa immigratie uit Afrika, voor rassenrellen, voor tegen beter weten in kletsende politici, voor geweld tegen politie wegens coronaverveling, voor miljarden aan Zuid Europa en niet aan ons onderwijs en onze zorg, voor krankzinnige klimaatmaatregelen.... Wat bezielt je dan eigenlijk?
Je weet dat extreem links eenzelfde kortzichtige karikatuur schetst over extreem rechts, toch?
Niets. Ze zijn gewoon gehersenspoeld. Ik sta er ook iedere keer van te kijken als ik Groenlinksers en D66’ers in mijn omgeving hoor praten. Volkskrantlezertjes en NPO kijkertjes.
Loon denk ik. Je werkt in de zorg of het onderwijs (grote werkgevers) en dan hoor je linkse kamerleden 'voor jou opkomen'. De problemen die jij noemt negeer je dan maar voor zover het gaat. En dat wordt steeds moeilijker, zoals blijkt uit het historisch zetelverloop.
@beldewouten | 23-08-20 | 13:03: Nu stel je dat ik een kortzichtige karakituur schets... moet niet gekker worden. Dat is pas kortzichtig. Over welk onderdeel ben je het niet eens?
@Tashtego | 23-08-20 | 13:07: Het is veel beloven maar niets daadwerkelijk doen. Als er gekozen moet worden waar de miljarden heen moeten dan heeft de EU steevast de voorkeur.
En ondernemer die door het Nederlandse coronabeleid niets meer heeft en mag aankloppen bij de soos gaat echt wel links stemmen hoor.
Men stemt altijd eerst met de portemonnee.
Dat zijn de mensen die het liefst hun eigen volk ruimen.
@beldewouten | 23-08-20 | 13:03: het woord extreem haal je zelf aan staat nergens in deze tegel.
Komende verkiezingen zijn alle nieuwe Nederlandse paspoortdiërs allang geïndoctrineerd door de gouden straten van Nederland en weten zij welke partijen tegen het ongelimiteerd parasiteren van de staatstiet zijn, en de partij waar gratis geld geen probleem is zolang het gemeenschaps geld betreft.
VVD, PVV, FVD en SP. 76 zetels dan zal het toch wel goed komen.?
Ik wil liever niets meer met VVD te maken hebben maar ben bang dat we er voorlopig nog niet omheen kunnen. Vooruit dan maar.
Ik ben met je eens dat met de verlinksing van de VVD de SP de andere kant opschuift.
Ligt niet voor de hand, gezien het feit dat VVD-stemmers en PVV-stemmers elkaars ideologische tegenhangers zijn. PVV-stemmers zijn tegen het smijten van bakken geld naar Europa, VVD-stemmers zijn voor. PVV-stemmers zijn tegen een federale EU, VVD-stemmers zijn voor. PVV-stemmers zijn tegen moslimterreur en islamisatie, VVD-stemmers zijn voor. Etc. Dus een coalitie vvd-pvv kan nooit uitgelegd worden aan de achterban van één van beide partijen.
Kijk hoe gewiekst die Rob Jetten is dat hij daar nog zit als enige van D66
Viruswappies die straks weer gaan demonstreren op het Malieveld, willen ook dat Rutte en De Jonge aftreden. Het lijken wel reaguurders....
Viruswappies, VVD-wappies... ik zie kansen voor de AH om pluizige bolletjes in te zetten als lokkertje voor hun klanten. Bij iedere 10 euro aan boodschappen een wappie cadeau.
@NoMoreMrNiceGuy | 23-08-20 | 13:00: Best een leuk idee.
Nederland heeft merendeels mensen met een links sociaal moraal.
Maar omdat de VVD bekend staat als enige die de hypotheekrente niet aanraakt krijgt de VVD zoveel stemmen.
Diezelfde mensen zouden graag meer keus willen, maar het is er niet.
Hypotheekrente is al aangepakt, hoor.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:56:
Hypotheekrente toch niet? (aftrek wel)
Maar de PvdA heeft per 1 september een nieuwe persvoorliegster! En wat voor eentje! een kanjer! Schrijft geen zin in foutloos Nederlands, haalt alles 'door de war'. Afgezien nog van het feit dat ze zo racistisch is als de neten.
We willen namen, geen rugnummers!
Overigens zou ik in plaats van een 'Partij voor de Toekomst' liever een 'Partij voor Vroeger' zien. Want vroeger was alles beter.
Ach, altijd sensatie die tussentijdse polls, maar uiteindelijk doet het er allemaal niets toe want bij volgende verkiezingen stemt toch iedereen toch weer vvd omdat geert en thierry net iets te gesjeesd zijn. Waarom lukt het rechts niet om een degelijke partij op te zetten met een leider die geen boeken wil verbieden en zich niet af en toe net iets te dicht tegen volk van twijfelachtig allooi aanschurkt?
Thierry heeft het maar kort volgehouden. Degelijk rechts was een fantastisch idee en stond daarom ook al snel op 25+ zetels. Maar met dit soort mannetjes is eigen ego belanrijker dan de partij en ipv je kiezers te omarmen is ie ineens extreem gegaan en nu trekt ie alleen nog wappeis en zolderkamerfappers. Is jammer hoor, want FvD van 4 jaar geleden was echt wel een optie voor mij geweest.
Voorgedrukte stembiljetten? Ik zie toch wel wat verschuivingen bij stemmers. Ik ga in maart voor het eerst op Greet stemmen omdat onze rechtstaat (of wat daar van over is) veel te links is geworden. De verschillen zijn klein, maar 70k stemmen per zetel, dus VVD -5 en PVV +5 zetels kan makkelijk gebeuren. Als veel stemmers weg blijven dan kunnen de verschillen nog groter worden.
@W_F | 23-08-20 | 13:12: \
Meer geld naar de zorg is inderdaad lekker rechts...
@Erikjan79 | 23-08-20 | 13:14: Ik ben het daarover ook niet met Geert eens. Loonsverhogingen regel je maar bij CAO onderhandelingen. Daarnaast zijn zorgmedewerkers gewoon betaald voor hun gewerkte uren en was het een relatief beperkte groep die daadwerkelijk zwaarder belast werd met cov19. De rest moest gewoon de werkwijze aanpassen, zoals ik dat ook moest in mijn werk en talloze andere vitale beroepen eveneens. Ik heb in het verleden ook eens een crisissituatie meegemaakt in mijn werk waarbij we meer dan 30 uur achter elkaar in touw waren om een hele stad weer van energie te voorzien. Dat gebeurt en hoort bij je werk. Dat is in de zorg niet anders. Het is gewoon hun werk. Heb ik het natuurlijk niet over het faalbeleid waardoor er geen beschermingsmiddelen voorhanden waren. Dat blijft gewoon schandalig.
@W_F | 23-08-20 | 13:12:
overweeg ook wel eens pvv, niet omdat ik wil dat geert gaat regeren, maar gewoon om bij te sturen.
@Erikjan79 | 23-08-20 | 13:14:
PVV is op economisch gebied helemaal niet zo rechts en daarmee neemt het ook een beetje de rol van arbeiderspartij op zich, is ook nodig want de PvdA neukt de arbeider al 40 jaar in zn kont en het neo-liberal gewauwel van Thierry heeft de arbeider ook nix aan. En moet je voor de grap eens kijken wat de SP een paar decennia geleden van gastarbeiders vond.
Code Rood. Betekent dat een herintrede van de CPN? Mijn stem hebben ze.
PvdA met 7 extra zetels is wellicht een stuiptrekking van linkse deugers met geheugenverlies.
Na de vorige verkiezingen was deze sneuneuzenclub, geheel terecht overigens en met dank aan Ploumen en Asscher, nog slechts een nietszeggend splinterpartijtje, dat volledig was teruggefloten door hun achterban.
Het linkse deugvolk stemt de ene keer PvdA dan weer GL en dan weer D66 om vervolgens weer van voor af aan te beginnend. PvdA, GL, D66 allemaal 1 pot nat.
In Zweden is er deze zomer een record oversterfte geconstateerd, terwijl ze daar geen 18 dagen 'regionale' (d.w.z. niet-globale) hittegolf hebben gehad. In Nederland komt het oversterfte nieuws later (wie zei ook al weer dat wanneer de wereld vergaat je naar Nederland moet gaan? Daar gebeurt alles later), maar de verkiezingspeilingen laten zien waar de bres wordt geslagen in de regeringscoalitie: bij de 70+ers. De VVD, de partij van de toekomst en 50Plus, daar zijn de ouderen ofwel weggerollatord richting PVV & PvdA, ofwel opgenomen in de zevende hemel voor ex-VVD-ers. Hugoshenko's Joker face (gek, bij deze man blijf je vast staren op zijn botox-grijns bekkie, terwijl je bij Omtzigt kijkt naar zijn scherpe blik in de ogen) doet het CDA geen goed, terwijl Carla Schouten's CU het zwaar heeft onder de klompen-oproer van de boeren. Dit zijn geen tijdelijke maar blijvende verliezen voor de coalitiepartijen. Premier Rutte doet graag een preek van de leek, maar het volk wil niet gemuilkorfd worden. De VVD was maar wat blij dat de coronacrisis samenviel met de invoering van de 100 km ouwelullenmaatregel. Nederland gaat letterlijk versukkelen.
Goethe. Goethe zei dat.
Massaal?!
Prima ontwikkeling. Waar ik me wel zorgen over maak zijn de mogelijke alternatieven. Coalitie PVV en FVD? Of varianten met VVD/CDA.
Eerst krijgen we nog een brexit. Kijken hoe rutte dat weer weg gaat lachen.
Daar kun je hem niet de schuld van geven.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:45
Alles kan in de politiek.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:45: U bedoelt dat 'ie het nimmer zelfs overwogen heeft en volhardt dat de EU een top-instituut is? Daar geef ik hem gewoon wel de schuld van.
Het doordrukken van het associatie verdrag met Oekraïne is één van de oorzaken van de brexit.
@W_F | 23-08-20 | 12:53:
Ja, de Britten gaven aan dat dat het meest meespeelde in hun stem inderdaad.
Hahaha, geweldig weer die cynische, maar feitelijke verslaggeving met die woordkeuze en verwijzingen. Uniek in NL. My kind of toppers.
32 zetels is nogsteeds een gruwelijke hoeveelheid voor een partij die al jaren gestaag Nederland aan het afbouwen is. We gaan richting Amerikaanse praktijken. Opleiding en zorg wordt godsgruwelijk duur. De eenmans- en kleine bedrijven hebben moeite terwijl de multinationals gezellig geässisteerd worden door de overheid.
Zie mijn overzicht hieronder: tien jaar Rutte.
Als er nou -30 had gestaan was ik blijer geweest.
Zorg is in alle landen duur. Maar in Nederland tenminste nog van goede kwaliteit.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:46: Vinden die oude mensen in hun plasluiers en dagelijkse washand beurt ook
Vergeet de verziekte huurmarkt niet. Dank Stef Blok
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:46: Hoe kom je daar nu bij?
Je mag het gewoon gemiddeld noemen, over dat goed zal nog veel af te dingen zijn.
Het zit hem vooral overigens in hoe de zorg volledig wordt uitgekleed. Personeel loopt op restjes energie, corona-tijd heeft ervoor gezorgd dat het schrijnend duidelijk wordt hoe zwak onze zorg is in geval van een probleem.
De zorg is voorts een kind met een waterhoofd model Jacuzzi 2000. Ik ken laboratoria met 2 laboranten, waar 6 managers boven staan... En maar vergaderen, overleggen, bepalen. Maar uitvoeren? Ho maar.
@MoonBeebe | 23-08-20 | 12:49: Die oude mensen waar familie niet meer naar omkijkt, bedoel je?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:46:
Het is van zoooo'n goede kwaliteit dat ik naar belgië ben gegaan om m'n rug na te laten kijken door specialisten die we hier schijnbaar niet hebben! Prutsers zijn het hier, want ze hebben m'n vader ooit geopereerd en daarbij een klem vergeten waardoor hij 3 dagen
na de operatie doodziek was vd pijn, en toen hij later kanker kreeg, stopten ze heb zoveel pillen toe, dat de huisarts moest ingrijpen
omdat er pillen bij zaten die hij helemaal niet in combinatie
met andere pillen mocht slikken, en dan heb ik een oom waarvan ze zijn benen wilden afzetten, en die is toen gaan rondbellen
en uiteindelijk toch geopereerd geworden en heeft tot z'n dood
gewoon rond gelopen!
@von sokkenstopfen | 23-08-20 | 12:55: Je komt met 2 voorbeeldjes, ik zou het toch iets breder trekken.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:53:
Dat is niets nieuws.
Couperus schreef er al over.
"Van oude menschen, de kinderen die voorbijgaan".
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:57:
Anekdotisch bewijs is voor dit soort mensen de waarheid. Ze kunnen niet verder kijken dan hun eigen ervaring.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:53: Oh, ben je er ook zo eentje?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:57: De zorg is hier niets beter dan in pakweg Dld of de Belg. Ja, het lijkt beter vanwege die megalomane en veel te luxe ziekenhuizen hier, terwijl alle zorg er juist is op gericht om je zo snel mogelijk weer thuis te krijgen. En een ander punt: zorg is een openbaar nut en moet als de sodemieter dus ook weer daar naar terug. Net als een aantal andere basiszaken. Maar ik typ nu met 2 vingers op mn foon. Dus daar ga ik nu maar ff niet verder op in.
hoe kan die weglach premier met zijn roverbende van niet integere bestuurders nog steeds de grootste is?
Het Nederlandse volk is politiek apathisch.
Omdat 70% van de bevolking te dom om te poepen is.
Nederlandse Propaganda Organisatie. Met buklaven die onterecht als journalist op de loonlijst staan.
Stockholm syndroom.
@OuweOuweLekkerMauwe | 23-08-20 | 12:38: Een oude spreuk een volk krijgt de regering die het verdiend komt in mij op.
Hij doet het gewoon prima.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:46: Ja voor de multinationals niet voor het MKB
@captain-caveman | 23-08-20 | 12:49: Niet voor het MKB, maar zeker ook niet voor de bevolking in zijn algemeenheid...
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:46: scroll even door naar 12:23
Lekker man.
Samen naar de verkiezingen, goed idee. Een ander lichtpuntje is de column van Alphons de Wit. Een bijkans klassieke rode pil:
www.ad.nl/westland/onaangepasten-moet...
Samen, gun uw tegenstander een waardige aftocht. Ze hebben meer dan 30 jaar hun best gedaan en het is spijtig genoeg niet gelukt. En met verworven inzicht straks samen vooruit.
In de panelen plempte iemand deze week: zorg dat je altijd een hamer bij hebt. En als die niet wilt gebruiken moet je verder je bek houden over die kutmarokkanen. En ik denk dat dit wel de juiste snaar raakt, blijkt ook uit deze column. Het is de enige manier. Gelul van : “doe ff normaal joh” kost jou bijkans het leven.
Sorry, maar ik lees geen stukjes van iemand met zo'n achternaam.
Helaas, als kaaskop heb je gewoon de mond te houden op straffe van boete, bij gebruik geweld een dikke duw met alle gevolgen van dien.
Hoe anders is dit bij een bepaald deel van de bevolking die veelal twee paspoorten bezit; die dekken elkaar, zullen nauwelijsk elkaar verlinken en direct voor elkaar opkomen en u als kaaskop als vijand aanmerken. Ook zullen zij door de hermandad met fluwelen handschoenen worden aangepakt.
On topic: Geen zin om de tegels allemaal door te spitten, weet nu al dat Kuifje en een aantal andere verstokte VVD-ers direct vol op het 'echt niet!' en 'Ja, maar..' orgel gaan. Truth hurts, much?
Off-topic; krijg via mini-schizo heel vervelend verhaal over een oudere meneer, die een jongedame (14 jaar oud) uit het zwemteam van mini-schizo aan het stalken is. We hebben het hier over selfies sturen met ontbloot bovenlijf (naar meiske) en tekstjes sturen met teksten als 'tijdens de corona ben je echt hot geworden'. Schijnbaar heeft meneertje ook een YT kanaaltje waarin hij uitlegt over iets met jonge dames en tips, waaronder... Hoe niet in de bak te belanden.
Gelukkig is het niet mijn dochter, maar wordt hier heel woedend om. Zei net tegen mini-schizo dat, mocht het mijn dochter zijn, ik meneer (het is een bekende van de club!) gewaarschuwd had dat'ie bij oversteken moet gaan uitkijken en dat, mocht'ie nog één keer nog maar denken aan dochter, hij binnen het uur op de parkeerplaats kan gaan zoeken naar zijn knieschijven.
Aangezien het niet mijn kind is, maar ik niet verkeerde adviezen wil geven, iemand een idee wat je dan zou kunnen doen? En nee, geweld is niet de oplossing (wel begrijpelijk), aangifte doen lijkt, afgaand op hoe er mee wordt omgegaan, ook zinloos?
TL;DR: Pedo in spe, wat doen we er mee?
Afijn, rant over.
'tijdens de corona ben je echt hot geworden', tijd voor een confrontatie.
Maar is ze nou echt hot geworden? En wat heeft corona daarmee van doen? Heb verder geen kwaad in de zin, maar als er een correlatie is stel ik voor dat we met terugwerkende de 1,5 meter samenleving opheffen. Ookie mouth als nationale sport.
Ik zou mijn kind adviseren om een berichtje terug te sturen: wat hij doet is strafbaar. Als zij nog één keer door hem benaderd wordt doet ze aangifte. Klaar.
Dat is niet helemaal off topic hoor.
Heb het hier al onder een reactie gezet dat het veiligheidsgevoel van de burger onder steeds meer druk staat.
Vraagt u zich niet af hoe dat komt?
@Papa Jones | 23-08-20 | 12:41: Of beter nog.
Als hij niet direct excuses aanbiedt en haar daarna met rust laat, stuurt ze de berichtjes door naar GS. Ik ben ook wel benieuwd welke bekende youtuber met pedo-driften hier achter zit.
Kijkend naar je achternaam.... gaat dit over jezelf? Indien niet staat het je vrij om op de bekende van de club af te stappen.
@Papa Jones | 23-08-20 | 12:46: 'T is geen bekende youtuber. Heb zelf (nog) niet actief gezocht, wilde me even op de achtergrond houden.
Ouders van het kind weten niet goed wat te doen. Aangifte? Laten we voor de verandering (althans, niet hier op GS) elkaar niet voor de gek houden. Er wordt geen ene klap mee gedaan. Of denkt u daadwerkelijk dat de man een bezoekje krijgt van een wijkagent?
Aangezien het niet mijn kind is, is de volgende stap uiteraard aan de ouders, ik zal hen wel kunnen aangeven dit, mocht het sujet doorgaan, dit direct open en bloot in de social media te plempen. Zorg ik er voor dat het onder meer bij GS terecht komt, die mogen er dan mee doen wat ze willen.
@JanVergoor | 23-08-20 | 13:03: Neen, zoals geschreven, het gaat om een meiske dat in de zwem-groep van mini-schizo zit. Mevrouw schizo kreeg in maart al iets mee van wat er gebeurde. We proberen ons niet te veel ermee te bemoeien, echter kwam vandaag mevrouw schizo van de training met bericht dat de hufter blijkbaar nog steeds bezig is.
Als vader word ik dan best geagiteerd, de ouders van het meisje weten ook niet goed wat te doen. Vandaar.
Vragen of hij even mee wil lopen naar een stil hoekje. Daar aangekomen een rechtse directe op het driehoekje tussen neus en gen, gevolgd door een trap in zijn zak en afgesloten met het verzoek om dochterlief en elk ander minderjarige meisje voortaan niet meer te benaderen. Daarna zwemclub inlichten en op staande voet ontslag.
Dexter doet het voor:
youtu.be/KSMPDL5lDYY
@EEnzame SchizofrEEN | 23-08-20 | 13:09: Weten niet wat te doen? Sorry, maar je bent er voor de veiligheid van je kind. Zou op zijn minst een stevig gesprekje aangaan, aan zijn voordeur rond 23:30. Maar heel eerlijk gezegd ben ik bang dat ik twee uur na ontvangst van de selfie al zo opgefokt zou zijn dat ik hem molesteer zonder ook maar een woord aan te horen. Blij dat ik geen dochter heb.
@Alquest | 23-08-20 | 13:26: Dexter zat vol goede en originele ideeën.
@EEnzame SchizofrEEN | 23-08-20 | 13:09:
Succes en sterkte iedereen.Dit zijn dingen waar je bloed van gaat koken.
Uiteindelijk is aangifte toch nog een idee wellicht. Deze mijnheer krijgt dan in ieder geval een (groter?) dossier.
@Papa Jones | 23-08-20 | 13:43: Of je klept nergens en lost het zelf op, maar daarvoor is het al te laat.
Dan rest aangifte en de popo zo vaak lastig vallen dat het ze minder werk kost om de dader even van straat te halen.
Dus iedere dag weer aangifte doen, bellen, vragen om stand dossier, journalisten inschakelen etc.
Zou fijn zijn als de PVV en FvD samen minimaal 76 zetels behalen maar ben bang dat het er nooit van gaat komen. VVD tovert bij de volgende verkiezingen ongetwijfeld weer een konijn ( Turks consulaat oid) uit de hoge hoed. Aan mij heeft het de afgelopen 40 jaar iig niet gelegen. Glimmerveen, Janmaat, Fortuyn, PVV
De VVD zal er voor zorgen dat:
- andere partijen in een kwaad daglicht komen te staan,
- de meest populaire stellingen uit andere partijprogramma's bijna letterlijk knippen en plakken (maar er niet achter staan),
- zorgen dat vlak voor de verkiezingen juist de partij veel, vaak en uiteraard positief in het beeld komt, waarbij niet geschroomd wordt om de waarheid enigszins fluïde te benaderen,
- beloftes doen die niet waargemaakt zullen worden.
En ja, de bevolking zal het vreten als zoete koek.
Waarom zou FvD met PVV willen regeren?
Zelfs dan zijn ze waarschijnlijk nog kansloos
Tegen verkiezingstijd dan komen ze met al die mooie dingen die ze nu aan het sparen zijn (dingen die ze nu keihard van tafel vegen omdat het niet uit hun kamp komt)
Waarschijnlijk ligt het draaiboek al klaar voor de finale Rutte-actie twee dagen voor de verkiezingen. Ik vermoed iets met een vaccin en opheffing van alle beperkingen.
@piloot47 | 23-08-20 | 12:43:
Zou Geert ook een draaiboek hebben of komt ie weer met één A4-tje?
@Erikjan79 | 23-08-20 | 12:49: Ja joh.
Waarom zou dat fijn zijn? Je krijgt een regering zonder ervaring met regeren. In een land wat uit een flinke crisis aan het opkrabbelen is. Dan de media. Je gaat Amerikaanse toestanden krijgen met media die de hele dag door de coalitie aan het afbreken zijn. En je internationale betrekkingen moeten helemaal opnieuw worden opgebouwd, want geen enkele minister of staatssecretaris heeft zich nog politiek bewezen.
Daarnaast denk ik aan LPF-achtige toestanden. De alfahaantjes zullen naar voren springen en de macht willen overnemen onder het motto; "en nu zijn wij aan de beurt." En dan heb ik het nog niet eens over het gigantische ambtenarenapparaat dat gaat tegenwerken.
Jeetje. Maar dat is toch niet zo positief Quib? Nee. Maar ik denk dat de dingen er niet beter op gaan worden als de PVV en het FvD samen zouden gaan regeren.
Het enige wat ons te doen staat is aan de zijlijn kijken hoe anderen lopen te spartelen en hier ons plezier uit te halen, te laat is te laat.
Als Wilders ergens zal moeten beginnen, zal hij zwaar moeten inzetten op veiligheid. Politie moet weer een geloofwaardig instrument moeten worden.
Waar Wilders met zulke punten ook daadwerkelijk aan de slag zal gaan, zal de VVD enkel de standpunten overnemen en etaleren als zijnde hun eigen idee, om ze vervolgens na de verkiezingen even hard weer in de prullenbak te pletteren.
We weten inmiddels hoe de VVD werkt.
@EEnzame SchizofrEEN | 23-08-20 | 12:38:
Waarom stemt de PVV eigenlijk zo vaak met de VVD mee als alles wat ze doen zo slecht is?
@Erikjan79 | 23-08-20 | 12:50: Het verschil zit hem in de intentie. Inmiddels weet je dat wat er uit de koker van de VVD komt, geen bal terecht gaat komen tenzij het voor de grote bedrijven en de EU een voordeel gaat opleveren. De burger is eigenlijk per definitie ondergeschikt voor de VVD.
Bij Wilders is uiteraard nog maar de vraag wat er gebeurd, mocht hij aan het roer komen. Zou dat door het cordon komen?
@EEnzame SchizofrEEN | 23-08-20 | 13:12:
De "normale burger" stemt ook geen VVD. Dat is aan andere partijen. Echter die vervallen in populisme, zonder ook maar echte oplossingen te bieden. Als de normale burger gewoon met z'n portemonnee zou stemmen, dan zou VVD al lang niet meer de grootste zijn. Helaas stemt de burger met onderbuikgevoelens over buitenlanders en klimaat. Eigen schuld dan zou je zeggen.
@Erikjan79 | 23-08-20 | 12:50: Moet u even uitzoeken voor welke partij Wilders al 56 jaar in de kamer zat alvorens voor ‘zichzelf’ te beginnen.
Ik zou er een complot in kunnen ontwarren.
Dierenpoes toch weer 6 zetels (2x SGP). Jammer dat ze daar bijna niets mee doen, als je kijkt wat de SGP allemaal voor elkaar krijgt.
Gaat lekker hè, Hugo? Maar die score van 15 zetels is geen zekerheid. Die gaat nog wel bewegen.
Hugo mag blij zijn als hij op 12 komt (2x Dierenpoes).
Een coalitie van CDA, FvD (zonder Thierry maar mét Bel en Hiddema) en de SP is voor mij een natte droom.
SP betekent Italiaanse toestanden. Dan houd je geen geld meer over.
Het CDA is helaas een natte wind gebleken.
De SP mag best eens in de coalitie. Alleen om te ervaren of Lilian bovenop neukt, of zich liggend laat neuken.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:28: Geeft niks, dan past de EU het voor ons bij.
U wil economisch gezien rechts, gematigd rechts en heel erg links in één coalitie stoppen? Waarom? Gewoon omdat dat lollig is?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:28: dat moet het doel juist zijn. Zoveel mogelijk staatschuld.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:28: Nu ook niet! Straks komt er weer een noodpakket 3.0 en dan is definitief de bodem van de pot in zicht. Goed bezig VVD, we hadden geld genoeg maar straks niet eens meer om een agentje te betalen.
overVecht | 23-08-20 | 12:27 | 7 | reageer
Die SP moet je even uitleggen. In verband met de EU of zo?
Hugoschenko. Geweldig.
En dat +1 zeteltje van JANK. Brrr.
DENK in de regering zou wel mooi zijn. Gaar een week of 2 goed, maar dan ruzie en een regering met 71 stoeltjes.
Hoewel ik geen ommekeer meer verwacht (helaas), valt het wel op dat er steeds meer mensen zijn die openlijk uiten tegen het politiek correcte in.
De eenzijdige en bevooroordeelde en selectieve berichtgeving vanuit de NPO (en RTL kan er met JINEK ook wat van) begint steeds meer op te vallen.
Hoewel de invloed van de PvdA/GroenLinks/X66 op de staatsmedia nog steeds de redding is voor deze partijen.Aandacht voor behaalde resultaten uit het verleden met daarbij achterhaalde standpunten van nog geen 10 jaar oud zouden killing zijn. Met veel grotere verliezen, veel mensen geloven nog heilig in de NPO doctrine en staan nog net even te ver van de werkelijkheid af en zijn niet in staat ontwikkelingen naar de toekomst door te trekken. Pim Fortuyn kon dat als geen ander, zijn punten en voorspellingen kloppen vandaag de nog steeds!
Steeds meer mensen op GS, bedoel je?
Hoe vervelend Geert Wilders mag zijn of overkomen op veel mensen, hij spreekt op alle onderwerpen altijd de waarheid! Veel mensen framen hem ten onrechte, want in essentie heeft hij met alles gelijk!
Denkt u hieraan wanneer u op 17 maart 2021 weer een vakje moet inkleuren op uw stembiljet.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:29:
Nee, ook daarbuiten en die ook nog eens te maken met voorgeprogrammeerde en beperkende vrijheid van meningsuiting binnen de organisaties waar ze werken.
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:29: Sorry, maar nee.
En dat is de bubble waar u dus ook in leeft; u ziet enkel nog de binnenkant van u eigen gelijk. Ondertussen hoor je steeds meer mensen aangeven dat ze er wel klaar mee zijn.
Waarom zouden ze dit niet openlijk durven benoemen? U mag het invullen, u weet het als GS bezoeker inmiddels toch wel?
Ik ken nauwelijks mensen ter VVD dan wel linkse zijde die enig nuance, laat staan tegengas of een tegengeluid dulden, zonder in een tirade te gaan oreren.
Is toch "der Verkiezingsraces"?
O nee, het is natuurlijk "het Verkiezingsraces".
Denkt er al iemand aan verkiezingen? Wie gaat de stemhokjes desinfecteren na elke uitgebrachte stem? Wie gaat de stemposterformulieren desinfecteren? Wie gaat de stempotloodjes desinfecteren? Of mogen we eindelijk het stempotloodje een keer houden? Moet ik mijn ID richting te ambtenaar smijten die mijn identiteit gaat vaststellen? De komende stemming is niet te voorspellen. Een heleboel mensen gaan gewoon niet. Stemmen via digiD. Laat het asjeblieft nu gaan gebeuren.
Digitaal stemmen? Liever niet.
"Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge."
Dropjes.
Op de tafel, bij de mevrouw die de stembiljetten uitdeelt, staat ook altijd een pot met Dropjes.
Corona heeft soms een grotere impact dan je denkt.
We moeten per post stemmen.
Beetje jammer voor mensen die geen digiD hebben. Als je belasting aangifte laat doen door een boekhouder heb je ook nergens een digiD voor nodig.
Waarom willen onze bestuurders dat nou nog steeds niet invoeren.
Te fraudegevoelig zeggen ze.
Aantoonbaar onzin.
Met papier kun je makkelijker knoeien namelijk, zie het stemmen via de mail in de VS.
Een stem op een ongewenste partij kan zomaar per ongeluk zoek raken.
@W_F | 23-08-20 | 12:31:
Alle mensen zonder digiD worden als stem voor 50Plus gerekend.
Opgelost.
@W_F | 23-08-20 | 12:31: Jazeker wel. Een adreswijziging bijvoorbeeld. Succes ermee.
@Dubbelepunthoofd | 23-08-20 | 12:44: kan prima zonder digid: "U kunt uw verhuizing persoonlijk of schriftelijk doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. De gemeente past uw adres daarna aan in de Basisregistratie Personen (BRP). Een verhuizing kunt u soms ook digitaal doorgeven."
Ergens "blij" met de winst van de PvdA, vooral als dat komt uit de hoek van GL en D66.
Als Denk, GL en D66 verliezen en de PvdA wint, kunnen we mss terug naar "betere" tijden.
En blijft er maar één vijand te bestrijden.
Denk gaat vet winnen. Zullen wat minder denkers meedoen aan peilingen?
De armoe in de wijken gaat toenemen.. het verdeel en heers spelletje is al weer lekker aan het opwarmen.
Denk gaat gewoon groot worden, kan bijna niet anders.
Ik raak er niet echt van onder de indruk, tenslotte staat de VVD nog steeds op + 30 zetels, wat ze bij de vorige verkiezingen ook haalden... Rutte en Dijkhof moeten nog veel meer fouten maken zodat ze rond de 20 zetels komen..... D66 heeft zelfs ooit 3 zetels gehad, DAT wil ook zien bij de VVD.
Wil IK... naar boven gooit
De puinhoop die de VVD de afgelopen jaren heeft veroorzaakt is niet meer goed te praten. Het asielbeleid, belastingfraude, millieu maatregelen, bijna ongelimiteerd geld naar Brussel toe, ga zo maar door. Ze maken Nederland kapot!
Het enige wat wij als onderdanen kunnen doen is stemmen. Gebruik je stemrecht op 17 maart 2021. STEM! Stem wijs!
@Marvin_NL | 23-08-20 | 12:34: Ik denk dat wij als onderdanen veel meer kunnen doen, zelfs moeten doen, dan alleen maar stemmen.
Met zijn allen helemaal niet stemmen zou weleens voor wat opschudding kunnen zorgen bijvoorbeeld.
Daarbuiten... Wat is wijs stemmen? Ikzelf weet het namelijk niet meer.
"Het is maar een peilinkje, mensjes. Wij van de VVD zijn niet van die paniekvogels, heur!"
Ik voorspel dat we ons inderdaad kunnen opmaken voor nog 10 jaar Rutte.
Fikkiemans is helaas niet meer onder ons, denk ik.
Het grote publiek is dolblij met Rutte, zo lijkt het.
Blijkbaar vindt men het geweldig hoe hij ons land vakkundig naar de afgrond leidt.
@Bolder | 23-08-20 | 12:41:
Of de rest wordt nog onbetrouwbaarder en machtelozer geacht.
Mag ik een voorspelling doen? Er komen helemaal geen verkiezingen. Die worden minstens met 1 jaar uitgesteld.
Precies en na een jaar uitstel zijn die domme Hollanders wel weer vergeten wie de weglopers waren. Zo blijft alles bij het oude en zitten we nog steeds met de gebakken peren.
"Verstandig besluit." Tenzij Donald Trump met de suggestie komt. Dan noemen we het "ondermijning van de democratie."
@VanBukkem | 23-08-20 | 12:30: chapeau!
Nee joh, dat geloof ik niet. Lijkt me onwaarschijnlijk.
Die suggestie deed Olonkreng al drie maanden geleden. Toen moest het virus nog naar de kleuterschool.
Nooit meer? Ieder jaar een defilé van Brussel naar Straatsburg.
Zou de lading iig prima dekken.
Ter verdediging van Rutte: tegen de dictatuur en megalomanie van Brussel is geen kruid gewassen én met een pandemie krijg je als bestuurder (gelukkig) ook maar zelden te maken.
@MickeyGouda | 23-08-20 | 12:26: Sterke verdediging op alle bovengenoemde punten.
Maak er een sticky van. Opdat wij niet vergeten.
Ik hoor Geert die lijst al oplezen.
@Graaisnaaiert | 23-08-20 | 12:29: Kopieer hem even en plaats hem hier en daar.
@gestoptmetroken | 23-08-20 | 12:30:
Laten we hopen dat Geert deze keer met een iets uitgebreider en beter onderbouwd programma komt.
Jij maakt er een echte hobby van. Alles in excel? Stuur eens door aan Geert.
@Dikke_Tammo | 23-08-20 | 12:32: Laten we hopen dat het cordon sanitaire rond Wilders eindelijk doorbroken wordt zodat hij al zijn programmapunten op normale wijze parlementair behandeld kan zien worden - om niet over vier jaar weer met een lijst als hierboven te hoeven komen.
Zie ik de verrekening van 50 mld over het hoofd?
www.geenstijl.nl/2641401/oeps_rekenfo...
@enkelereisretour | 23-08-20 | 12:34: Geen hobby. Slechts een reminder voor wie vindt dat Rutte 'het toch best wel goed heeft gedaan'. Trouwens gewoon wat iedere oppositie zou moeten doen.
@BrutusBosch | 23-08-20 | 12:37: Zet er maar bij.
@piloot47 filter net boven het eind die maffe complotellende er even uit en ik lees hem komend voorjaar graag voor aan de lokale VVD-proppers.
Inlijsten!
Zoals voorgesteld; dit moet een stickie worden.
Kan GS dit niet organiseren? Aparte GS pagina met daarop een keurig overzicht van wat een kabinet (even los van wie er aan her roer zit, laten we wel zijn, net zo eerlijk) aan moois heeft gepresteerd.
Het doorsnee Nederlandse volk is inmiddels dermate kort van memorie dat het om te janken is.
Euh, nu even nadenken, waar had ik mijn muispointer alweer gelaten...
*klik*
@Knisperende_Tissue | 23-08-20 | 12:39: Prima. Kan je zelf ook even doen. Kopieer de lijst, bewaar hem en lees hem voor op daartoe geéigende plaatsen - waarschijnlijk aangevuld met alle ellende die Rutte nog gaat veroorzaken tussen nu en komend voorjaar.
Mooi werk!
Nou nog een opsomming van alle partijleden die op wat voor manier dan ook in opspraak geraakt zijn. Daar is de partij ook veruit leider in.
(En ik vind dat dat soort info ook deel uit moet maken van stemwijzers).
@MickeyGouda | 23-08-20 | 12:26: cynisch bedoeld uiteraard.
"Lastenverzwaring". Haha.
Zet het stuk gemaakte Rolodex onderzoek naar pedo netwerk PG Joris Demmink er nog even bij.
Staat er al tussen, sorry, de lijst is ook zooooo lang.
@EEnzame SchizofrEEN | 23-08-20 | 12:47: de doorsnee burger komt pas in actie als de koelkast leeg raakt.
@Gazzerop | 23-08-20 | 12:53: Even googlen op 'vvd-ers in opspraak' of zo en je vindt vele lijsten.
@Bolder | 23-08-20 | 12:59: Vergelijk je supermarkt-kassabon van gisteren maar eens met die van pakweg 5 jaar geleden.
@Erikjan79 | 23-08-20 | 12:57: Ja, je blijft lachen. Doet Rutte ook.
Dit lijkt wel het verkiezingsprogramma van de VVD.
Oh, wacht, dat is het ook!
Stel je toch eens voor dat Greet nu MP was geweest, dan waren de protesten niet van de lucht geweest.
Dag en nacht rellen.
@piloot47 | 23-08-20 | 12:38:
Inderdaad, wat er op dit moment in ons land gebeurt is gewoonweg verbijsterend.
Vooral omdat de MSM volledig is ingepakt door de Corona hysterie.
Hopelijk is dat niet besmettelijk.
@piloot47. Opdat men niet vergete. Mooi samengesteld. Applaus.
Talloze gezinnen geruïneerd door grof machtsmisbruik binnen de belastingdienst. Rutte kijkt de andere kant wel op.
Heb ik deze gemist? Opblazen van het (in theorie) waardevast pensioen en veranderen in "casino-pensioen"
Als u de complotdingetjes (namelijk nog niet feitelijk bewezen) er even tussenuit jorist, met wellicht nog de toevoeging hoe Wilders werd gebonjourd met aanpalende verdraaien der werkelijkheid.
Dan heeft u een mooi lijstje gemaakt.
We zijn al over het kantelpunt van het hellend vlak.
Er is geen weg terug.
Dat denk ik ook. Invloed van Brussel op steeds meer beleidsterreinen, direct of indirect, is onomkeerbaar en geeft sowieso amper nog speelruimte.
Met andere woorden: het maakt niet zoveel uit, enige waar je nog enigszins invloed op hebt is het tempo waarin ontwikkelingen zich voordoen.
Helaas de enige juiste conclusie.
Rutte kan niet meer terug!
Dat zou enorm gezichtsverlies voor hem zijn, en kan hij zijn internationale volgende baantje wel vergeten.
Hij loopt precies in de pas met Merkel en Macron.
Ik hoop nog steeds op een samerwerking tussen PVV en FvD, in de richting van LPF, met Omzicht en eventueel van Raak. Uiteraard met Bosma (nieuwe MP) en Hiddema.
Baudet mag terug naar z’n denktenk op zolder.
De FvD heeft een narcist als leider en de PVV een controlfreak. Die gaan echt nooit fuseren want dat zou betekenen dat één van beide het roer moet loslaten.
@koeberg | 23-08-20 | 12:42:
Baudet is een intelligente leider, hij heeft alleen een flinke schop onder zijn boreale achterwerk nodig van de Hiddemeister.
Vanavond uitgebreid bij het mediakartel.
... of .. toch maar over "de gevaren" van corona. Dus binnenblijven tot maart 2021.
Het vroegere-VVD past prima bij mij: mensen zelf verantwoordelijk houden voor hun daden, economie belangrijk vinden, dat soort dingen.
Maar het nieuwe-VVD dat de grenzen wijd open zet, geld naar de EU blijft pompen en een idioot klimaatplan kan steunen vind ik niks. En ja: het optreden van Rutte in die persconferenties was zeker goed. Sowieso vind ik het een geschikte leider qua voorkomen (even vergeleken met een Balkenende). Maar z'n daden voor de Corona-crisis vergeet ik niet, hij heeft teveel gedaan wat niet matcht met de wens van je stemmers.
@Marvin_NL | 23-08-20 | 12:38: Niet doen!
Vroeger.
Nu lijkt de huidige VVD nog het meest op de PvdA uit de jaren’70.
Die Geert Wilders he?! Die heeft anders wel een boodschap, welhaast een voorspelling, die steeds meer realiteit wordt.
Nu dat we weten dat die straatterreur al 30 jaar straatterreur is, maar niemand die de olifant in de kamer durft aan te wijzen, ja, wát gaan we eigenlijk aan die olifant doen? Pappen en nathouden, baden en voeden, knuffelen, graties het slachtofferschap geven? Of gaan we de ideologische mafkezen die hiervoor verantwoordelijk zijn, ook wel "het Partijkartel" genaamd, eindelijk verantwoordelijk HOUDEN en ze hun conjee geven??
Kiezer, stem met de luxe van 30 jaar ervaring in de afglijdende Links ideologische "heilstaat", en extrapoleer dat naar 30 jaar vooruit en je weet het, als je NÚ niet voor verandering stemt dan leef je over 30 jaar in het verpauperde en uitgezogen wingewest van Brusselse regenten. Een gesticht van Linkse gekheid.
En de linkse elites wonen dan in gated communities of in de VS.
Weet je wat het, imo, is met Geert?
Het is verder niet echt MP-materiaal.
Hoezeer ik het hem ook gun hoor, want geef het iemand maar eens te doen; zo te moeten leven als hij doet.
Stel dat Nederland zich straks met de verkiezingen massaal uitspreekt voor; "minder."
Zn antwoord was; "Dan gaan we dat regelen."
Hij bedoelde minder criminele Finnen, maar ik heb nog geen plan gehoord.
Ik denk zelf dat Wilders ook geen premier wil worden. Wat dat betreft is Dr. Pim nog steeds een gemis, want die bedacht voor elk probleem een aansprekende oplossing.
(Opvang in de regio.)
In de VS zijn alle grote binnensteden verpauperd.
En worden allemaal bestuurd door Democraten.
Deze houden een leger van hulpverleners in stand en leggen zodoende de voedingsbodem voor bewegingen zoals BLM.
Volledig conform het plan van aanpak van Saul Alinsky.
Armoede is de ideale voedingsbodem voor opstand.
SP een zeteltje erbij inmiddels. Blijf het apart vinden dat zij het niet voor elkaar krijgen meer stemmen te lokken. Ze hebben met die toeslagaffaire toch heel mooi kunnen scoren en laten zien dat ze echt wat kunnen doen. Die socialisten kiezen dan toch liever voor de PvdA?
Bij een toestand over een koningslied staat heel Nederland op de achterste poten.
Miljarden naar de banken die hebben lopen stunten? Het zal wel.
Nederland slaapt nog.
Of zoals de Engelsen zeggen over Nederland: kind hearted but stupid
Sp is een triest slecht bestuurde/ aangestuurde partij geworden. Daarbuiten is er ook een beetje sprake van een cordon sanitaire op links? Media en PvdA als GL sluiten de boel goed af.
Dat de sp hier niets tegenover weet te zetten is een grote faal.
Jammer want vreemd genoeg heeft de SP veel punten gemeen met popi rechts alleen de rede om de grenzen te sluiten is een andere.
Opvallend: de Borealen blijven gelijk, Erdogan en Lenin winnen een zeteltje. Antifa verliest niets. CDA gaat terug naar maatje 42.
Hugoshenko? Gezien zijn schoenenfetisj ligt enige verwantschap met Elena Ceaușescu meer voor de hand.
De schoenen van Hugo. Zijn die er ook voor mannen?
* Imelda Marcos has joined the chat *
Ah, de laatste dagkoersen zijn weer binnen.
Waarom, tenzij je echt al je hersencellen mist, stemmen mensen nog steeds op de PVV? Is dat echt alleen omdat hij het hradst gilt van “boe moslims” ?
Want verder heeft wilders nog nooit iets gedaan, bereikt, of zelfs maar zijn woord gehouden.
Misschien als middelvinger naar de andere partijen? Als alternatief voor niet stemmen.
@koeberg | 23-08-20 | 12:19:
Hoeveel heeft dat dan al opgeleverd? Behalve 1x een mislukte gedoogconstructie dan.
Proteststemmen.
Dat is nieuw; dat heet “oppositie”.
Geert houdt de VVD rechts. Daarnaast heeft de PVV een paar uitstekende, betrokken kamerleden. Maar ja, oppositie, dat is zo pre-kartel, daar houden de mensjes sinds Paars 1 niet meer zo van.
@RandyBiel | 23-08-20 | 12:20: Een jarenlang durend cordon sanitaire.
Omdat de rest van de partijen het liefst wegkijkt.
Of is er helemaal geen probleem met bepaalde minderheidsculturen?
@Graaisnaaiert | 23-08-20 | 12:32: Omdat de regering inmiddels een niet te stoppen bastion is geworden?
Welke faal dan ook.. lekker blijven zitten op je drie keer indirect verkozen hol.
En dan nog die veilig afgesloten EU paraplu erboven.
De mensjes zijn moedeloos inmiddels.
Waarom? Tenzij je echt al je hersencellen mist, stemmen mensen nog steeds op de VVD.
Wilders moet al jarenlang zwaar beveiligd worden anders zou hij allang, net Fortuyn, zijn omgelegd.
Wat zou deze situatie met u doen, zou u normaal kunnen functioneren?
Dit wordt bewust in stand gehouden door de regeringspartijen, dan hebben ze het minst last can hem.
@Ad Fundum | 23-08-20 | 13:33: Sietske Bergsma heeft de VVD stemmerds perfect geanalyseerd: thefireonline.com/waarom-mensen-nog-s...
Te vroeg.
het wordt dan VVD, PvdA, CU, D66, GL en CDA = ruime meerderheid. Je kunt van alles bedenken als het maar geen PVV en FvD wordt want daar zijn ze doodsbang voor...
@Blonde Nel | 23-08-20 | 12:21: PVV en FvD zitten meer op één lijn dan de verzameling van overige partijen, dus wat noemen we dan regering en wat oppositie?
Geen reden om een taart te kopen. Als dit al de uitslag zou worden in maart '21, dan worden GL en PvdA aan de coalitie toegevoegd, als was het alleen maar om het klimaatakkoord er doorheen te jassen.
Hugoshenko, mooi gevonden weer GS. Wat betreft het verlies voor de VVD in de peilingen, de angst is weg denk ik. In het voorjaar zaten veel mensen te bibberen voor het onbekende en stelden hun vertrouwen dan maar in Rutte.
Ik moet het allemaal nog zien. De weg is lang, de mensen worden langzaam sikkeneurig, het slechte weer is nog niet eens begonnen.
De massa ontslagen worden leuk uitgespreid over de maanden opdat het wat minder opvalt.
Weinigen aan het infuus zullen Vvd stemmen.
Denk, PvdA en PVV zullen nog wel groeien ten koste van deze regering. De SP is zo onzichtbaar en ongeleid geworden dat zij weer niet gaan profiteren van de malheur.
Valt mij op dat de massa ontslagen de krant niet meer halen.
Bij C.C.I in Hoorn 100 man ontslagen, hoor je niets van. Niet van de vakbonden, de gemeente of de media.
Een jaar terug was dit nieuws waardig.
En i.d.d. dit komt door o.a. de corona maatregelen
@bamibak | 23-08-20 | 12:24: De goednieuwsshow kan niet blijven duren?
In de meest recente peiling staat D6 op 12 zetels.
En in de mainstream media rolde men onlangs de rode loper uit om minister Kaag heel arrogant te laten roeptoeteren dat zij de eerste vrouwelijke minister- president wordt.
Je moet maar durven.
Met mensen die zeggen: 'Ik word minister-president' loopt het niet goed af in dit land.
@piloot47 | 23-08-20 | 12:17: ik hoop het, aan die mevrouw met het aangeleerde soraakje zullen we niets hebben. De gewone burger al helemaal niets, ze zal veel willen doen voor de zielige mensen in de wereld en bakken geld smijten voor het milieu, het is een echte vertegenwoordigster van die vreselijke elitaire kakpartij.
Verkiezingen zijn op 17 maart.
Minder, minder, minder partijkartel en meer, meer, meer.... véél meer PVV.
Juist
Ik ga m'n vrienden, kennissen en familiekring uit dunnen door ze mede te delen dat als ze niet op de pvv of fvd stemmen, ze dan niet meer welkom zijn bij mij, en wel omdat stemmen op welke andere partij dan ook gelijk staat aan landverraad imo!
Durft er iemand bij u thuis te komen dan?
Wat zullen ze blij zijn!
Een echte democraat.
Ze zijn landverraders als ze niet achter Putin's schoothondje aanhobbelen?
Heb je vrienden?
@captainobvious | 23-08-20 | 12:18:
Ik ook als ik weet wie de landverraders zijn en wie niet.
@DrumPiet | 23-08-20 | 12:21:
Yep, ook bij mij is iedereen vrij om te kiezen, maar ik ook!
@Blonde Nel | 23-08-20 | 12:23:
Ja, allemaal pvv en fvd stemmers!
@von sokkenstopfen | 23-08-20 | 12:31:
Succes, laat het nog even weten hoe het ging. Ik ga niet zo ver, al prijs ik de PVV altiijd aan in politiek of maatschappelijke discussies.
@Tronald_dump | 23-08-20 | 12:35:
Ik ga wel zover want ik wil geen landverraders meer in mijn kring!
Wegrenners bij de VVD en PVV stemmers komen niet opdagen, dat is net zoals bij de echte stemmingen in de kamer, VVD rent weg en een week erna komen 2 PVV kamerleden niet opdagen en verliezen ze hun motie met 1 stem verschil.
Uiteindelijk is er een week later gewoon gestemd. Storm in een glas water.
@Papa Jones | 23-08-20 | 12:14: Die week later waren er dus maar 68 van de 75 opposietieleden aanwezig, daardoor verloren ze.
Dit land bestaat helaas voor een te groot deel uit domme amoebes die geen flauw idee hebben wat ze vinden en willen en die allemaal maar wat doen.
Rutte kwam presentatief over tijdens de Corona-persco's, was ik het wel mee eens, hij deed het niet verkeerd.
Maar de inhoud ervan deed er blijkbaar niet toe en die was sowieso niet eens door hem bedacht, DUS we stemmen VVD. Die schoten destijds omhoog in de peilingen. Wat een domheid. Wat een armoede.
En vroeger:
"O wat heeft die Wouter Bos toch een strak kontje voor zijn leeftijd. Ik stem PVDA!"
"Klaver is jong en fris en kijk eens naar die hip opgestroopte mouwen! Ik stem Groen Fascist."
En Rutte, heb niet zoveel tegen maar ook niet met hem, is er een meester in om dat aan te voelen. Richting de verkiezingen zal het charme-offensief ingezet worden, uiteraard bijgestaan door een paar aalgladde misselijke spindoctors.
En anders is er altijd nog de Kartel-optie.
Neejjj mensen, de verkiezingen zijn nog veel te ver weg om hier iets over te kunnen zeggen en dit soort tussentijdse peilingen slaan echt helemaal nergens op als je het wil linken aan de komende verkiezingen.
Treffend omschreven. Pijnlijke waarheid. En met de noodwet van Hugeau de schoene zou het me niks verbazen als ze daarmee de verkiezingen ook tot nader order (lees: bruxelles) uitgesteld worden om nog allerhande crap er doorheen te duwen. Wat een farce dit land zeg.
Laffe Nederlanders die het EINDELIJK genoeg vinden. Zitten nog steeds 20 zetels laffe Nederlanders bij de VVD ! Maar, dat denk, überhaupt één zetel krijgt, vind ik veel verontrustender .
Make NL great again
Greet, bedoelt u ;-)
Slechts één zetel minder dan bij TK 2017 in drie jaar regeren, waarvan het laatste half jaar in crisis.
Ontzettend knap.
Beter dan slechts één zetel erbij na 3 jaar loos roeptoeteren aan de zijlijn.
Goed gezien Piet.
@Papa Jones | 23-08-20 | 12:10:
Chapeau Piet. Rekenwerk op topniveau. En een dag zonder 'roeptoeteren' en 'zijlijn' is een dag niet gereaguurd.
Op 8 maart peilde volgens dezelfde hond, VVD nog slechts 20 zeteltjes. Men was maar wat blij met de Corona-crisis. Men dacht zelfs even, dat Rutte zowaar een fatsoenlijk staatsman was.
Nu keert de rust en het verstand weer terug. Als dit tempo van degradatie aangehouden kan worden dan bestaat de partij in maart niet meer. Om maar op hetzelfde niveau als Piet te redeneren.
@piloot47 | 23-08-20 | 12:15:
Rekenwerk? We kijken gewoon naar de zelfde peiling.
Zelfde cijfers, andere interpretatie.
@netniet | 23-08-20 | 12:19:
Er staat ons nog een gure herfst en winter met overvolle ziekenhuizen te wachten. Ik maak me geen zorgen over 17 maart.
@netniet | 23-08-20 | 12:19:
U overschat de situatie alswel uzelf nogal.
DrumPiet snapt het. Die trekt een nuchtere Drentse conclusie.
@DrumPiet | 23-08-20 | 12:23: Wat grappig, ik wilde u net hetzelfde voorhouden.
@piloot47 | 23-08-20 | 12:15:
Ik doe niet mee aan de verkiezingen.
2 loze beloften van Rutte en er komen er weer 4 bij. Veranderd toch niks. VVD straks gewoon weer de grootste
Vanzelfsprekend.
Wacht maar. Zometeen wordt ons een tweede coronagolf aangepraat, met alle jankverhalen en doomscenario's van dien, en huppa, we scharen ons weer als een stelletje bange wezels achter onze Grote Staatsman.
Dat FVD, na alle rellen in wijken, BS in de kamer en Coronagezeik, nog steeds op 11 zetels blijft staan, toont wel hoe erg Terry het verkleaut heeft
Uiteindelijk komt de echte ondermijning van onze samenleving door 'de mensen die onze gebouwen ontwerpen'.
Zal wel. Maar mijn stem heeft hij.
Samen betekent: met de PvdA en GroenLinks? Gezellig!
De Miss Nederland verkiezingen zijn ook weer aan de gang, zag ik net op de telebelg.
Doe je weer mee?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:33: Nee. Mijn haar zit kudt.
Dat worden interessante onderhandelingen.
Ach, in maart voert Rutte weer een toneelstukje op met een Turkse minister en elke leeghoofd trap er weer in en stemt op de VVD
Ik verheug me er nu al op. Altijd lachen, op hun tenen getrapte Turken.
Ja, zo gaat het straks.
Een gespeelde 2e coronagolf, een aanslag op een BN'R, een zogenaamde superdeal met Brussel, een ramp ergens in de wereld........ er zal wel weer wat gebeuren om de mensen in slaap te houden.
@enkelereisretour
Of je belooft ze duizend euro.
Er gaat niets, maar dan ook helemaal NIETS veranderen. Gewoon maart volgend jaar een kabinet Rutte oid.........
Hugosjenko lijkt geen voet tussen de deur te krijgen bij het electoraat.
Voet tussen de deur?
Hij kijkt wel uit.
Slecht voor je schoenen.
Wat altijd grappig is, de verbazing over de stijging van bijvoorbeeld de PvdA. Als je iedere dag GS leest en vooral de reacties, dan zou je denken dat een Landslide Victory aanstaande is voor de PVV en FvD. Maar dat is nu precies dat gebubbel. De normale mensen kom je tegen op straat, bij familie, op je werk, enzovoort. En die hebben niet allemaal van die radicale vermoedens over hoe ontzettend erg het is in dit land. Die weten het verschil wel tussen een echte dictatuur en wat gerommel in de marge, tussen echte onvrijheid en de minimale regeltjes door men af en toe moet accepteren.
Het grappige is dat uw partij precies die zeven zetels aan de pvda kwijt lijkt te raken.
@Beste_Landgenoten: Inderdaad. Wat media beftreft geldt hetzelfde. Je alleen via de MSM informeren is niet aan te raden, maar de MSM volledig links laten liggen is het andere uiterste.
Ja, hahaha, inderdaad supergrappig. Hahaha
Eerst zien, dan geloven, zei blinde Maupie.
Dystopie. Nederland blijft een linksland.... altijd. FvD en PVV blijven een utopie.
Het PVV programma is behoorlijk links. Legt het eens naast het SP programma anders.
@RandyBiel | 23-08-20 | 12:02: hup, PVV stemmen dus!
Onzin. Nederland is altijd al een rechts neigend middenland geweest. Liberalen en Christen-Democraten domineerden tot nu toe het politieke landschap. Nederland heeft nooit een links kabinet gehad.
@Bigi Bana Boy | 23-08-20 | 12:05: u vergeet Den Uyl! Voor de rest heeft u wel gelijk.
@Is dit nog nieuws? | 23-08-20 | 12:04:
Nee dank je. Een partij die geen cent aan innovatie wilt uitgeven is te dom voor woorden.
De VVD heeft nagenoeg evenveel stemmen als toen de coalitie gevormd werd. Dat doen ze dus goed.
Dat oppositie-partij PVV óók op eenzelfde aantal zetels staat is wél een slechte prestatie uiteraard.
Valt wel mee als je de Sovjet show-proces tegen Wilders meeneemt in je redenering.
@i-Wonder | 23-08-20 | 12:03: Dat zou alleen maar vóór hem moeten werken.
@i-Wonder | 23-08-20 | 12:03: Is Wilders al van een balkon geduwd? Of vergiftigd?
@ Papa Jones | 23-08-20 | 12:01
Terwijl concurrent FvD zo'n duidelijke hoeveelheid stemmen van de PVV afpakt? Zo bezien doen ze hety bepaald niet slecht.
@i-Wonder | 23-08-20 | 12:03:
Die fictieve zetelwinst van destijds heeft ie ook niet lang kunnen vasthouden
@omanders | 23-08-20 | 12:09: De PVV is links, FvD is rechts.
Gaat het PVV-ers dan echt alleen maar om immigranten?
@Kuifje-naar-Brussel | 23-08-20 | 12:05: Nee, Wilders leeft nog. Een teken dat hij nog geen echte bedreiging vormt voor de zittende macht. In 2002 was er iemand die wel een bedreiging vormde. We weten wat er met die man is gebeurd.
@Papa Jones | 23-08-20 | 12:12:
Ja.
Want alle andere partijen hebben dat taboe verklaart en demografische veranderingen zijn zo'n beetje de belangrijkste veranderingen in een land die er mogelijk zijn.
Dus het is de enige optie en het onderwerp is te belangrijk om te negeren.
@omanders | 23-08-20 | 12:23:
Daar heeft u een punt.
Kan je nagaan wanneer de media eerlijk en onpartijdig het nieuws zouden brengen. Zonder de kijkbuiskinderen 24/7 bang te maken voor de keuze voor de enige echte oppositie.
Tijd om de Partij van de Media aan de lijst toe te voegen. Dat zijn immers geen journalisten meer, maar de belangrijkste pijlers van de gevestigde staatsmacht. Op anti-democratische wijze in die positie gebracht - en gehouden.
Panos nog niet wakker? Luilak.
Calimero.
@CalamityJane | 23-08-20 | 12:08:
Haha, die ander panos is wel reeds opgestaan.
@CalamityJane | 23-08-20 | 12:08: WAT!? Hoorde ik daar mijn naam!?!? Ik zat net eventjes aan de muntthee op het terras.
Er zijn nu toch geen verkiezingen.
Wilders op 21. Al worden het er 41, met nog eens 20 voor Baudet: uiteindelijk wordt de regering alleen maar linkser. Wilders en Baudet zullen namelijk altijd buitenspel worden gezet, door eigen toedoen (Wilders is te extreem, Baudet spoort niet). Dus een land met een op zich centrumrechtse meerderheid wordt afhankelijk van PvdA, SP en GL. En SGP.
Maar kan 't Wilders schelen. Ophef, daar is het 'm om te doen.
Ze zetten zichzelf vooral buitenspel.
Dat is afgelopen jaren gebeurd, de VVD en CDA zijn naar links opgeschoven en hebben rechtse partijen als extreem weggezet. Zie in mijn omgeving (vreemd genoeg) toch nog veel steun voor Rutte maar zijn belofte-pyramidespel moet een keer als een plumpudding ineen zijgen.
PVV is ook links.
Ben benieuwd wat er met de peilingen gebeurd wanneer Wilders veroordeeld wordt.
Twee weken voor de verkiezingen. Rutte, Dijkhoff en kakelkipjes Becker en Yesilgoz volop in het nieuws:
"Geen cent naar Zuid-Europa"
"Gelukszoekers zo snel mogelijk terugsturen"
"Allochtonen die zich misdragen keihard aanpakken"
En VVD weer +5. De geschiedenis herhaalt zich, keer op keer op keer.
En toch een loonsverhoging voor het zorgpersoneel.
Vraag mij af of kameraad Erdogan en het Turkse koloniale leger ook weer meedoen aan de VVD-campagne, twee weken voor de verkiezingen. Dat scoorde fantastisch voor onze Lachende Derde.
Mooi plaatje in de Teleraaf, de dappere politiehond die van Erdogan 1 van zijn soldaten in de ballen mocht bijten. Leverde minstens drie zetels op.
Je vergeet iets met duizend euro voor de wel werkende minderheid.
@Mayka.Lovelace | 23-08-20 | 13:00:
Hè? Duizend euro? Die heb ik nooit gehad! Waar kan ik die alsnog claimen?
@Nivelleermarionet | 23-08-20 | 15:23: Niet meer, die heeft hij nu in veelvoud weggegeven aan het groot kapitaal. Onder het mom van de banen moeten behouden blijven.
+7 hehehehe
Moet je kijken hoeveel er nog bij komen als ze hun ideologische veren weer aanplakken.
* tekst van Het Morgenrood opzoekt *
Is dit gepeild toen het zo warm was en mensen een zonnesteek hadden? Waar de fuck komen die pvda stemmers vandaan? Temeer omdat we nog es geconfronteerd werden tijdens de crisis met die abominatie van Archer: de flexwet. Nou, nou, nou wat een succesverhaal is dat geworden. Fossiele faalpartij.
Wellicht zijn het mensen die genoeg hebben van de VVD. Per saldo doet het er niet zoveel toe of je nou stemt op PvdA, VVD, CU, CDA, GL, of D66. Allen zijn eurofiel en islamofiel.
Alles wat PvdA stemt is ondertussen zo oud dat ze seniel aan het worden zijn.
Of ze zijn masochistisch.
Haat je bomen, apen en Nederland? Stem GroenLinks.
Stemmen is de een of een andere idioot aan een baantje helpen.
Niet stemmen is de verkeerde lui aan een baantje helpen.
Komt er nu ook een asielcentra voor vluchtende 2e kamerleden?
Eén cenTRUM meerder cenTRA.
@Petrus Poortwachter | 23-08-20 | 12:21:
Moeilijk moeilijk.
Museum, musea
Cafetarium, cafetaria
datum, data.
PVDA +7, HOE DAN?? Wie stemt er in godesnaam nog op die bewezen onbetrouwbare zaad partij?
Welkom in mijn land zangers en overige naïeve dwazen.
ik blame het warme weer en de invloed die dat heeft op het gezonde verstand; we hebben gezien hoe dat het slechtste in mensen naar boven brengt..
Dementerende voorheen D66-stemmers?
In de aanloop naar de vorige kamerverkiezingen stonden de partijen in de stad uiteraard weer zieltjes te winnen. Figuur van de PvdA (boomer, viezige baard, ietwat ranzige shaglucht verspreidend) probeerde me er van te overtuigen dat ik daar ook op op te stemmen. De PvdA ging de nieuwe MinPres leveren volgens deze man. Tissue: ik durf er wel een wedje op te leggen dat uw partij maximaal tien zetels overhoudt. Hij ging de weddenschap aan, tegen een fles rode wiin
Kleine provinciestadje als waar ik in de buurt woon kwam ik hem een week of wat na de verkiezingen tegen op de zaterdagmarkt. Ik hielp hem even herinneren aan onze weddenschap. Nu, vier jaar later heb ik m'n wijn nog altijd niet gezien.
Omdat mensen uit emotie stemmen. Omdat iemand een leuk kontje heeft of mooie dingen belooft die hij toch niet waar gaat maken. Of omdat hij op de juiste emo-knopjes drukt: “meer geld naar de zorg”, “minder, minder”. Of juist niet, omdat ze weglopen bij een hoofdelijke stemming waar hun collegae door een foefje niet allemaal bij konden zijn. We krijgen de politici die we verdienen... en dat slaat niet alleen maar op de mensen die in de kamer komen, maar ook op het soort mensen dat zich tot het vak voelen aangetrokken, en hoe ze zich gedragen. Komt allemaal door ons. En daarom valt er zo weinig te kiezen. Wij nemen politiek niet serieus genoeg.
@Knisperende_Tissue | 23-08-20 | 12:03: Typisch PvdA, veel beloven, weinig geven.
Of was dat de VVD, kan ook.
Veel PvdA stemmers spreken en lezen geen Nederlands. Laat staan dat ze de GeenStijl lezen.
Die +7 wordt aan gewerkt:
twitter.com/roelsint/status/129708272...
Oetkieroengs afhankelijke hé.
@gemeentereiniging | 23-08-20 | 12:37: Lol, de nieuwe persvoorlichter. haal de taalfouten er maar uit.
@Apollo | 23-08-20 | 13:26:
Dat, én haar intense blankenhaat.
Daar trek je shagrokende arbeiders mee.
#IkStemPVV
Ik niet.
Zinnen met drie woorden, alle woorden met een hoofdletter en geen interpunctie. Je herkent de PVV stemmer meteen.
@Bigi Bana Boy | 23-08-20 | 12:01: Snapt niet wat een hashtag is; je herkent de boomer meteen.
Ik ook
@Muxje | 23-08-20 | 12:08: Geenstijl is geen Twitter. Hashtags werken hier niet.
@koeberg | 23-08-20 | 12:32: Hoeft ook niet te werken, het is een stijlfiguur.
@koeberg | 23-08-20 | 12:32:
#Ook #Ik #Stem #PVV
@Muxje | 23-08-20 | 12:08: Hij is raak.
#IkStemNietVVD via de PVV
@Bigi Bana Boy | 23-08-20 | 12:01: U bent de term “tokkie” vergeten.
@Bigi Bana Boy | 23-08-20 | 12:01: Het is tenminste nog een zin. Met een onderwerp en een werkwoord enzo. Dat kun je van jouw woordenketen niet zeggen.
REAGEER OOK