Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Technisch briefen met Jaap en zijn mensen (plus zometeen Nationaal Media Paniek Moment)

Het Oude Normaal

Er ist wieder da. Terwijl het coronavirus weer de kop opsteekt, gaan we met 50% van de kennis 100% van de politieke regendansjes (morgen debat) houden alsof een wereldwijde pandemie zich iets aantrekt van een Haagse vierkante meter. Traditioneel begint de dans een dag van tevoren met het ritueel rond onze nationale medicijnman (en/of zijn mensen) Jaap van Dissel, doctor in de spinkunde infectieziekten. Tenminste, als die niet te druk is met het wegmoffelen van onderzoeksresultaten (laatste update: 'RIVM zwakte rol ventilatiesysteem bij uitbraak corona in verpleeghuis af'). Wij zijn benieuwd.

WAARSCHUWING: PUSHALARM

Straks om twee uur brengt het RIVM de wekelijkse update van de coronacijfers. Iedereen weet al lang dat die de afgelopen week weer zijn gestegen. Maar nieuws is in Dit Land nu eenmaal pas nieuws is als de overheid het zegt, dus krijgt u zometeen een PUSHALARM van uw apps van NOS, RTL Nieuws, NU.nl, Algemeen Dagblad, Dagblad van het Noorden en/of Doetinchems Vizier. Dat u het weet.
UPDATE: Ah, de pushberichten zijn extra vroeg vandaag.

Reaguursels

Inloggen

Waar is Antifa? ik zie fascisme

MaxiCosi24 | 11-08-20 | 19:54

Jaap van Dissel is je leraar Frans die jou een 2 geeft voor een onverwachte overhoring op vrijdagmiddag maar je dan wel uitnodigt om mee te doen met schooltoneel. Krijg dan ook maar de typhus.

Rest In Privacy | 11-08-20 | 19:43

Als ik niet ziek word van de corona dan word ik dat wel van het gezeik van die volidioten van het rivm en de tweede kamer.

Krucky | 11-08-20 | 19:15

Als je met duidelijkheid komt a.h.v. Getallen, onderzoeken: bij deze waarde gaan we maatregelen verscherpen/terugdraaien en je bent ook nog eens consequent: hoe kom je nog geloofwaardig over als voorzitter van een veiligheidsregio als je zondag tussen 15.000 BLM-ers staat met buton en dinsdag zegt dat de naastliggende straat alleen met mondkappies mag worden betreden. Dan vin je het ook nog eens goed wat je doet, want je blijft gewoon zitten; gek heh dat mensen je niet meer serieus nemen. En dan de NSB MSN die niet snel genoeg kan replieken dat er geen effecten waren op die 15.000 figuren: nee dat pas liegen en bedriegen, waar haal je die gegevens vandaan? Waarschijnlijk na het kakken op hun wc-papiertje na de reet afgeveegd te hebben: strontnieuwsgaring

LoewiekedeVos | 11-08-20 | 18:26 | 1

Sommigen zijn meer gelijk dan anderen.

Bolder | 11-08-20 | 18:44

‘Wij zijn er als vakgroep van overtuigd dat er sprake is geweest van verspreiding van het virus door de lucht onder invloed van het ventilatiesysteem.’

Neenee, nou niet onwetenschappelijk gaan doen, dat doet het RIVM wel. Bewijzen of aanwijzingen willen we zien, je kunt jezelf niet beroepen op je status als 'expert'. Waarop zijn die overtuigingen gestoeld? Toch niet hoop ik op 'persoonlijke ervaringen'? Want dat kennen we ook al van het RIVM. Het is met het (hogere) onderwijs in Nederland anders wel heel erg droevig gesteld.

Sans Comique | 11-08-20 | 17:21

Ik voel me imuum. Sinds de uitbraak ben ik geen dag nuchter geweest. Het werk, weet het zeker, proest.

Tishetnetnie | 11-08-20 | 16:49 | 1

Toch niet stiekem het vaccin van Putin gehad, want daar krijg je gedonder mee met Hugo want die heeft iets met z'n broer geregeld.

likdoorn | 11-08-20 | 17:18

Op 00:02:54 laat van Dissel de globale Case Fatality Rate (CFR) zien : 732889 doden /19958036 besmettingen = .03672149 = 3.672149 % . In landen waar HCQ is encouraged and allowed ligt dit percentage tussen de 0.25% en 2.25 % . In landen waar HCQ is banned en/of discouraged ligt de Case Fatality Rate (CFR) tussen de 4.5% en 16.0% : https://i.imgur.com/S2yoXZJ.png (Zie ook p.34 van https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.miwd.97901/gov.uscourts.miwd.97901.8.2.pdf ) Nederland doet weliswaar geen HCQ maar is zeer goed met de rest van inzetbare mitigatie beleids normen maar komt echter volgens het grafiekje niet onder de 12% voor de CFR in Nederland. Hoe het verder gaat aflopen met deze rechtzaak Association of American Physicians & Surgeons v. Food & Drug Administration (1:20-cv-00493) kunt U hier bijhouden, https://www.courtlistener.com/docket/17221869/association-of-american-physicians-surgeons-v-food-drug-administration/

rmstock | 11-08-20 | 16:43 | 9

@Stormageddon | 11-08-20 | 17:51: Het probleem met veel van die observationele studies is dat groepen die wel en geen HCQ gebruikten vaak ook verschilden qua patiëntkenmerken (bv leeftijd) of qua gebruik van bewezen effectieve medicatie (remdesivir/dexamethason). Het is zonder goede controle groep zeer de vraag of waargenomen verschillen in uitkomsten in die studies kwam door HCQ. Zelfde geldt voor vergelijking tussen landen (bv. andere organisatie/financiering van zorg, hoeveelheid testen, manier registratie, bevolkingsdichtheid, gem leeftijd etc etc)

Diederik_Ezel | 11-08-20 | 18:04

@Diederik_Ezel | 11-08-20 | 18:04:
Zie je wel, je weet alles al. Geen seconde gelezen, geen enkele kwantificerend vergelijkend onderzoek gedaan naar de hele lijst onderzoeken (waarin al die kwesties worden gewogen, overigens, maar soit).
Vingers in je oren en dan heel hard: “Lalalalala, het werkt niet!, want ome Tedros zegt het!” roepen.

Stormageddon | 11-08-20 | 18:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Een onzekere Jaap met vergeeld kapsel door de zon, uit zijn nek lullend gebogen over grafieken, en een ouwe taart uit 1940 van de GGD troeven de fractieleiders met sprookjes vertellen. Zij vergeten te vragen waarom Hugo de Schoenen nog steeds na 5 maanden de IC bedden en het testen niet heeft op geschaald. De GGD tuinkabouter directeur was er duidelijk over, geen personeel en middelen. Want De Jonge is alleen voor zichzelf bezig en zijn dashboard, en blijft 2 maanden achter de feiten aanlopen.

Goedverdoemme | 11-08-20 | 16:41

Gisteren zijn er meer mensen verzopen dan er zijn gestorven aan corona... De dag dáárvoor ook overigens, en de dag daarvóór ook...

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Het was maar een griepje... En nu is het te behandelen...!

Witte_Willem | 11-08-20 | 16:33

Speciaal voor de Corona aanhangers nog een keer deze uitleg in Jip en Janneke taal, geniet ervan!
youtu.be/xrri7-uvuqI

Bolder | 11-08-20 | 16:32 | 1

een aanrader inderdaad,,

peter van dijk1186 | 11-08-20 | 18:14

16 doden of zo en door weer bullshit griep

oldskoolhollander | 11-08-20 | 16:28

Misschien moeten de richtlijnen rond contactonderzoek niet zowat dagelijks veranderd worden. Zo leer je het nooit. En nut heeft het ook niet. De dag beginnen met alles opnieuw bekijken en alle richtlijnen spellen is niet echt zinnig. Verander de regels eens per 2-4 weken, en dus niet meerdere keren per week. De onderzoeken lopen minimaal 2 weken (de monitoringsperiode vd contacten) dus wat wil Rivm nou ?

Nichtsneues | 11-08-20 | 16:06

Onze aanpak is effectief gebleken want we hebben het virus weten terug te dringen. Een totaal onwetenschappelijke redenering waar je van Dissel wel vaker op kan betrappen. Ik neem de sheets wel even door.

Simon_GS | 11-08-20 | 15:42 | 7

@Simon_GS | 11-08-20 | 16:27:
Maar je ontkent dat het virus door de maatregelen is teruggedrongen?
Ik kan niet veel meer reaguren, want ik ben heel erg zwitsal.

Burdon | 11-08-20 | 16:35

@Burdon | 11-08-20 | 16:35: ik zou het niet weten omdat ik het niet onderzocht heb. En van Dissel ook niet.

Simon_GS | 11-08-20 | 16:44

Zo oud als de weg naar Rome. Bij meevallers is het dankzij het beleid, bij tegenvallers is het de economie, de klimaatsverandering of domweg die kutburgers.

Sans Comique | 11-08-20 | 17:31
▼ 4 antwoorden verborgen

De conclusie van deze "briefing" kan niet anders zijn dat Van Dissel volstrekt incompetent, ijdel en zelfs kwaadaardig is. Versprekingen over een mildere variant van het virus, verwijzingen naar het bouwbesluit (!) omtrent ventilatie en als absoluut, tragisch dieptepunt de bewering dat besmettingen de laatste tijd niet op scholen plaatsvonden.
Uiteraard is de positie van deze man onhoudbaar. Maar dat is ie al veel langer, getuige de enorme stapel fouten die er door het rivm onder zijn leiding zijn gemaakt. Iedereen ziet het. De miljoen dollar vraag is welke mainstream politicus er het eerste over durft te beginnen. Daarna is het gauw gedaan met Van Dissel.

De echte Stolwijker | 11-08-20 | 15:31 | 1

Van Dissel is niet de baas van het Rivm.

van Oeffelen | 11-08-20 | 18:00

Is er echt niets belangrijkers dan dit? Ik vraag het voor een vriend.

forecastle | 11-08-20 | 15:29

Beste reaguurders, staar je niet blind op die lage ziekenhuis en sterftecijfers. Geef de mensen de tijd om zo ziek te worden dat ze opgenomen moeten worden. Mondkapjes plicht voor winkels. Zo kunnen veel mensen die dat nu niet meer durven weer naar de supermarkt en even winkelen. Maar ach, die mensen tellen niet mee toch. Ook (jongere) mensen met onderliggend lijden, laten we in de steek. Ik stel voor, begin na de hittegolf.

Vedor | 11-08-20 | 15:12 | 7

Als u denkt dat het u beschermt, zet rustig uw mondkapje op.
Maar val mij er niet mee lastig.

de honden blaffen... | 11-08-20 | 15:50

@Gulliver | 11-08-20 | 15:48: Goede apparatichik ben je wel hoor. Mooi voorbeeld hoe ze mensen in angst kunnen africhten. Jij past beter in China.

ikworstelengadouchen | 11-08-20 | 16:03

U hebt volkomen gelijk.
Al die Corona ontkenners die zich niet aan de maatregelen willen houden zijn een ernstig gevaar voor onze samenleving.
Die zouden een merkteken moeten dragen en in afzondering geplaatst moeten worden.

Bolder | 11-08-20 | 16:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Geef ons heden ons dagelijks angst, en vergeef ons onze laksheid.

haddem | 11-08-20 | 15:10 | 1

Een beetje realisme kan geen kwaad. Het gaat hard de verkeerde kant op.

Gulliver | 11-08-20 | 15:49

Als in oktober/november iedereen zijn/haar jaarlijkse verkoudheid weer krijgt.... acht ik de huidige beleidsmakers niet capabel daar intelligent mee om te gaan.

grindbak | 11-08-20 | 15:07

Het zou me niets verbazen als je meer doden voorkomt als je de BTW verhoging op voedsel terugdraait, misschien ook een fiets/voetganger tunneltje hier en daar.

Papierversnipperaar | 11-08-20 | 14:59 | 4

@Gulliver | 11-08-20 | 15:02: Dat zal zeker, maar hoeveel zijn er verdronken de laatste tijd? Kan er niet iemand even de zwemdiploma's controleren bij het water? Als de overheid toch opeens zo bezorgd is of mensen wel of niet leven.

Papierversnipperaar | 11-08-20 | 15:20

Ik ben een groot voorstander van het idee om geen btw meer op groente en fruit te heffen. Dit kan bijna alleen maar een positief effect hebben op de gezondheidszorg op latere leeftijd.

Maar aan de andere kant zal de tussenhandel dan meteen de prijzen omhoog gooien om de marge te vergroten.

Quib | 11-08-20 | 15:21

In groente en fruit zit nog maar een fractie aan vitamines tov 50 jaar geleden, de dagelijks aanbevolen hoeveelheden zoals aangegeven vanuit de overheid. Deze aanbevolen hoeveelheid is net genoeg om om niet ziek te worden. Do the math

Mercyseat | 11-08-20 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Grapjas met zijn sneller testen. Ze hebben u al onvoldoende capaciteit. Danzij de lakse houding van de Jonge.

doskabouter | 11-08-20 | 14:52 | 15

@stormageddon
Eh, ik weet het. Ik kan ze blokkeren.

Kwelbeller | 11-08-20 | 16:12

@Kwelbeller | 11-08-20 | 16:12:
Dat kan ook. Maar dat bedoelde ik niet.
Denk er maar even over na.

Over wie heb je het? En aan wie vraag je iets? Zou het kunnen dat... eh... maak de zin zelf maar af.

Stormageddon | 11-08-20 | 16:20

We gaan iedereen verplicht testen, eerder kunnen we de Corona maatregelen niet versoepelen.
Pas als iedereen getest en gevaccineerd is gaan de Corona maatregelen van tafel.
We zullen ze wel krijgen, die Corona ontkenners!

Bolder | 11-08-20 | 17:18
▼ 12 antwoorden verborgen

Dhr van Dissel: De consequenties zijn simpelweg niet voor mij.

Oké dan.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 14:49

Verdubbeling van aantal cases elke 1-2 weken blijft doorzetten helaas, aantal ziekenhuisopnamen nemen nu ook toe met een verdubbeling de afgelopen 2-3 weken. Jammer en belooft weinig goeds voor dit najaar.

Diederik_Ezel | 11-08-20 | 14:48 | 8
-weggejorist en opgerot-
Antiquerulant | 11-08-20 | 15:03

Ik denk ook dat er een enorme vertekening zit in toename testen en BCO onderzoek. Verder praten we over een hele andere doelgroep die nu besmet wordt die in principe de buffer qua groepsimmuniteit kan gaan vormen Maak mij dus niet zo druk al behoor ik tot een risicogroep.

Simon_GS | 11-08-20 | 16:00

Inderdaad, alleen met keiharde maatregelen en sancties worden we Corona de baas.
De knoet erover!

Bolder | 11-08-20 | 16:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een "cunt" die voorzitter. even je 50 minutes of fame pakken en van Haga lekker afkappen na een relevante vraag over een percentage. Man, man!

pibasso | 11-08-20 | 14:45

Even de RIVM-cijfers gecheckt. 4 doden iafgelopen week. De week daarvoor 9 doden. Dat is een afname van 56%. Standaard sterftecijfer Nederland: 3000 mensen per week.

Het gaat helemaal nergens over....

Antiquerulant | 11-08-20 | 14:44 | 11

@Stormageddon | 11-08-20 | 15:36: Aantal IC is toch zo'n beetje verdubbeld sinds eind juli? Was circa 20 en nu ruim 40, zie NICE website. Het gaat om de exponentiële groei, 40 lijkt misschien weinig maar na 5 verdubbelingen zit je op >1,000

Diederik_Ezel | 11-08-20 | 15:48

@storm aub u moet bang blijven van de mensjes die nog in hun schuilkelder zitten.

IJsbakker | 11-08-20 | 17:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Het gros van de mensen kan nog niet eens de aangegeven looprichting in een winkel volgen. Afgelopen weekeinde hier in de buurt ook weer veel groepen mensen samen bij elkaar in huis en tuin. Dat toenemende aantal besmettingen is voor mij dan ook geen verrassing.

drs. P | 11-08-20 | 14:44 | 1

dan houdt het met de eigen verantwoordelijkheid wel snel op. Dat wordt helaas niet door Rutte cs. opgepakt. Ik verbaas mij er dagelijks over dat de meerderheid van Nederland zijn eigen gat kan afvegen.

pibasso | 11-08-20 | 14:53

"Bij klachten blijf je THUIS".....
Wel, hier in het ziekenhuis in Sittard zijn 36 verpleegkundigen, die gewoon werkten, zonder enige klacht, positief getest op corona....
Dus grote vragen...... zelfs over die " testen " ....

A333aan | 11-08-20 | 14:44 | 3

Eerder dit jaar was al bekend dat de incubatie tijd tot rond de 14 dagen kon duren dat mensen zonder symptomen konden verspreiden.

Daarom is het 'blijf thuis bij klachten' ook een hele enge gedachten gang die totaal niet effectief is.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 14:51

Een positieve test is niet hetzelfde als “besmettelijk”. ‘Dode’ virussen kunnen ook positief testen.

Nichtsneues | 11-08-20 | 16:01

Tja ik denk niet dat dit voorbeeld meegenomen wordt door van Dissel als hij weer eens beweert dat er geen besmettingen in ziekenhuizen via aerosolen bekend zijn wat je wel zou verwachten als het een rol speelt. Dat hoorde ik hem n.l. vandaag zeggen.

Simon_GS | 11-08-20 | 16:05

Mogen we partij voor de dieren aub preventief ruimen?

koolteer | 11-08-20 | 14:33 | 1

lekker politiek correct en onderbouwd statement ook.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 14:36

Praat nóg sneller joh, nertsenmevrouw. Waar heb je het in godsnaam over, fucking Partij voor de Dieren.

Do-na-zi | 11-08-20 | 14:33

Hoogste tijd om het land weer op slot te gooien.

Gulliver | 11-08-20 | 14:37

@Gulliver | 11-08-20 | 14:37: doe gewoon de randstad op slot, grote muur er om heen en vol laten lopen aub.

ikworstelengadouchen | 11-08-20 | 14:38

Prachtig weer, minstens een week terug werd gezegd dat er een test locatie op Schiphol komt voor de vakantie gangers en nu hoor je dat ze dit nog helemaal moeten opzetten. Had iedereen vakantie ofzo?

Blauwe Wafel | 11-08-20 | 14:17 | 1

is toch al te laat hadden ze moeten doen voor dat de grenzen weer open gingen , sterker nog hadden ze begin van het jaar al moeten doen , maja toen zei die kabouter met dat wit haar dat die virus niet in nederland kwam.

out-of-de-box | 11-08-20 | 14:26

Kunnen die politici niet gewoon direct een korte vraag stellen? Er zit soms een heel verhaal voor.

kloopindeslootjijook | 11-08-20 | 14:16

In China is weer een uitbraak van de pest, aka de zwarte dood. Geen virus, maar een bacteriologische infectie. Met een heerlijk hoog sterfte-percentage, wanneer het niet wordt behandeld met antibiotica.
Het is een kwestie van tijd tot een multi-resistente vorm van de pest ontstaat. Ik lach me kaputt, heb alvast weer bier, nootjes en wc papier ingeslagen.

Frau_Ferkel | 11-08-20 | 14:14 | 4

Die Chinezen zijn aan het uittesten hoe ze de bevolking op wereldschaal kunnen uitmoorden komt allemaal uit het Wuhan lab

Voorhebben | 11-08-20 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

En nu zegt ie 't letterlijk; "De ventilatie is op orde".....
Conform bouwbesluiten van jaren geleden !
Man .... Man .... Man....
En van die voorzitster wordt je ook doodziek !

A333aan | 11-08-20 | 14:13 | 6

@A333aan | 11-08-20 | 14:24: Ja.... maar ik sprak gisteren iemand en die zei nou net weer wat anders. Wie moet ik nou geloven dan?

SoepKip | 11-08-20 | 14:26

Soepkip, één tip: Geloof vooral de poelier niet.

zuurtjeregen | 11-08-20 | 14:29

Dat is een politieke uitspraak. Doet hij ook heel vaak en is zijn taak niet. Ik denk dat de overheid bang is voor rechtszaken als gebouwen volgens de norm gebouwd dodelijke slachtoffers maken.

Simon_GS | 11-08-20 | 16:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Witte meneer met baard zojuist: hou je aan het bouwbesluit qua ventilatie.
Dat is godverdegodver juist het probleem pannekoek!

pibasso | 11-08-20 | 14:09 | 6

bouwbesluit bestaande bouw is uit 2012. Dit is toch absoluut niet het vakgebied van deze man. Er is toch wel een deskundige te vinden die hier wat zinvols over te melden heeft?

zuurtjeregen | 11-08-20 | 14:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Daar heeft het virus dan ook aanvankelijk flink huis gehouden Je moet na een jaar kijken zij men daar dan ook al snel. Misschien krijgen wij nog wat naweeën en zij minder.

Simon_GS | 11-08-20 | 16:26
▼ 6 antwoorden verborgen

ik volg het niet op TV. Hebben ze nu eindelijk wat gezegd over ventilatie? Dat is het enige waar ze nu eindelijk eens op moeten gaan doorpakken. Volgende week starten de eerste scholen alweer.

zuurtjeregen | 11-08-20 | 14:07 | 9

@zuurtjeregen | 11-08-20 | 14:24:

Het zijn nu nog vooral jongeren die besmet raken in de kroeg en op vakantie. Het aantal opnames gaat weer stijgen zodra die het "dorre hout" hebben aangestoken.

Gulliver | 11-08-20 | 14:48

@Stormageddon | 11-08-20 | 14:44: Intelligente mensen zijn gefocusseerd op de boodschap en besteden nul energie aan de boodschapper. Voor alle duidelijkheid zo is de boodschap van "de dansleraar" met de verwijzing naar Joden niet bepaald sterk te noemen.

Pr0fess0r | 11-08-20 | 14:51

Van Dissel kan nog steeds niet verklaren waarom je woestijnzand op je auto vindt. Een zandkorrel valt hoogstens na 1,5 neer.

Simon_GS | 11-08-20 | 17:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Arthur van Amerongen vandaag een mooie bijdrage in de Volkskrant. Hij neemt de wappies van Virus-waanzin op de hak. Erg grappig.

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 14:06 | 3

Ik kwam gisteren een wappie tegen in het wild. Die ging er snel vandoor toen hij doorkreeg met normale mensen te maken te hebben.

Gulliver | 11-08-20 | 14:51

Tot nog toe is er nog nul komma nul weerlegd van wat deze wappies beweren. Dat moet wel pijnlijk zijn voor de paniekzaaiers

Stevo365 | 11-08-20 | 17:00

@Stevo365 | 11-08-20 | 17:00: Wappies geloven dat Bill Gates achter Covid zit. Moet je daar serieus op ingaan?

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 21:12

Ik heb de oplossing. Alles wat risico groep is of denkt te zijn in een vakantiepark stoppen.
Dan alle festivals door laten gaan. Kroegen, discotheken .. los, met de volle mep. Zo snel mogelijk en zoveel mogelijk het virus verspreiden onder de "jongeren". Eind augustus een mooie groepsimmuniteit opgebouwd.

ruudvangeelen | 11-08-20 | 14:06 | 1

Precies! Dat de oude dikzakken maar ervoor zorgen, dat ze geen risico lopen op besmetting

reagierder | 11-08-20 | 14:30

In de winkels doe ik een mondkapje voor. Op het terras heeft het weinig zin.

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 14:04

“Mondkapje heeft geen zin bij mensen met klachten, want met klachten blijf je thuis”
Aldus van Dissel

laurentius | 11-08-20 | 14:01 | 6

er zijn maar weinig mensen die thuis blijven met klachten toch?

ruudvangeelen | 11-08-20 | 14:09

Alcoholcontroles zijn ook zinloos want als je gedronken hebt ga je niet autorijden.

zuurtjeregen | 11-08-20 | 14:09

Dacht dat uit onderzoek juist was gebleken dat een groot deel dit juist niet deed...

pga | 11-08-20 | 14:10
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
A333aan | 11-08-20 | 13:59 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Een niet valide test, geen ziekenhuis opnames en iedereen die positief getest wordt heeft waarschijnlijk het stokoude ambachtelijke rhinovirus, wat een paniekzaaiend toneelstuk

Oetiohnegentechnik | 11-08-20 | 13:58 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 14:09: Wappie schrijven betekent geen argumenten hebben. Tja dat is nogal duidelijk. Misschien eens een ander woord verzinnen want dit is zo langzamerhand wel genoeg uitgekauwd.

Lupuslupus | 11-08-20 | 14:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel erg hoor, op het moment, die corona. Nog een geluk dat er bijna niemand echt ziek is of er aan dood gaat. Anders was het helemaal erg.

Premier Trutte | 11-08-20 | 13:58 | 12

@SterF... | 11-08-20 | 15:07:
Duizenden? Nee hoor. De afgelopen weken hooguit 1500. Dat zijn geen duizenden. Ezeltje overdrijft gigantisch met paniekgezaai.

Stormageddon | 11-08-20 | 15:19

@Stormageddon | 11-08-20 | 15:19:
Ah, ik interpreteer zijn tegel dat je die landen die hij noemt bij elkaar op mag tellen.... dan zijn het er duizenden :)

SterF... | 11-08-20 | 15:24

@Diederik_Ezel | 11-08-20 | 15:07:
En hoeveel inwoners? De mortaliteit is in verhouding met de meeste andere geïndustrialiseerde landen.

Stormageddon | 11-08-20 | 15:30
▼ 9 antwoorden verborgen

lol, Van Dissel laat even duidelijk weten hoe hij over het overheidsbeleid denkt. Hij zal binnenkort wel een 50-jarig huwelijksfeest hebben dat hij graag VERBOTEN ziet, als ik hoor hoe hij los gaat over familiefeesten.

Do-na-zi | 11-08-20 | 13:57 | 2

Offerfeest pas weer over een jaar.

likdoorn | 11-08-20 | 14:00

Op de feestjes waar ik kom nodigen de feestvarkens echt *altijd* ook hun (beste) vrienden uit. Het woord """familiefeesten""" lijkt mij gewoon een codewoord voor bijeenkomsten van groepen mensen uit culturen waar inteelt de norm is en dus zo'n beetje iedereen familie is van elkaar. Maar dat zal je Jaap natuurlijk niet zo horen zeggen. Hij mompelde alleen nog even iets over hindoestanen, want daar valt toch nooit iemand over.

OverdaanDerOnderheid | 11-08-20 | 15:22

Wat een ontzettende oetlul café's en scholen gesloten dus hoezo geen invloed.
Dan refereren aan dokkum waar een dombo in de buitenlucht waarschijnlijk iedereen in de bek getuft heeft.
En nu Agema dat die lui ook in een café hebben gezeten maar dat vertellen ze niet graag, wat 15000 man op de dam geen invloed 20 studenten in dokkum allemaal bijna besmet.

likdoorn | 11-08-20 | 13:54 | 6

Laatste tweet Maurice de Hond gezien? GGD Dokkum geeft nu toe. Weten niet of besmetting buiten was OF in het café waar de groep zich ook heeft begeven...

We worden keihard genaait door angsthazen en mensjes met facistische trekjes.

TheBurnerMan | 11-08-20 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Na al die onzinnige test-berichten staat NL-Alert bij mij uit. Permanent!

happen_maar | 11-08-20 | 13:54 | 1

Slim om hier principieel in te zijn...

beldewouten | 11-08-20 | 14:14

Wedden dat sneuneus Asscher over een gebrek aan regie begint? Lachwekkende rituelen daar in Den Haag.

Feitenpliesie | 11-08-20 | 13:53

Jaap boert lekker door deze warme zomerdagen. Geen verkansie voor Jaap, maar wel lekker de pot spekken.

suscrofa | 11-08-20 | 13:53

Wat 'n lulhannes is 't toch !!!
Gewoon er overheen lullen met 'n dom voorbeeld over slachterijen !

A333aan | 11-08-20 | 13:53 | 4

@laurentius | 11-08-20 | 13:59: Hij geeft bijna nergens antwoord op ....
Wat mondkapjes..... Iedereen met klachten blijft toch thuis ! Ja hoor.... !
Dit is een GEREGISTREERDE toneelvoorstelling !

A333aan | 11-08-20 | 14:01

@A333aan | 11-08-20 | 14:01: klopt, op band, digitaal, audio, misschien zelfs wel op een analoog notitieblok ergens...

Ad Hominem Tu Quoque | 11-08-20 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Niemand houdt zich aan de regels
Allemaal positieve tests bij mn jongere niet ziek wordende generatie want niemand in ziekenhuis of op ic
Straks hebben we gewoon groepsimmuniteit...

pga | 11-08-20 | 13:52 | 2

U gelooft die bullshit van groepsimmuniteit? U kunt zo bij het RIVM gaan werken!

pibasso | 11-08-20 | 14:07

@pibasso | 11-08-20 | 14:07: Rutte begon toch over die groepsimmuniteit? En 'heel veel Nederlanders zullen het virus krijgen'?

Lupuslupus | 11-08-20 | 14:44

Vanneer komt dat vaccin tegen paniekzaaierij, manipulatie en overheidsbemoeinis? Want half Nederland lijdt er onder en is er ziek van.

Premier Trutte | 11-08-20 | 13:51

Erogene verspreiding.
Is dat via de erogene zones?

HoerieHarry | 11-08-20 | 13:51 | 2

Jij mag nooit meer raden.

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 14:03

Wellicht was dat aerogene verspreiding? Is verspreiding via de lucht (adem, airco, etc).

Valse_nootjes | 11-08-20 | 14:41

Maar als we 5G weer uitzetten, dan is het virus ook weg. Toch? Mijn aluhoedje begint namelijk te irriteren.

Donderwolkje | 11-08-20 | 13:49

Heel eng bedacht bericht... deskundigen uitgenodigd, (nee, mensen die met de regering adviseren hoe ze hun beleid kunnen doordrukken gebaseerd op onzin) rapport dat de NOS in handen kreeg (alsof ze het hebben weten te bemachtigen, nee er is gevraagt om dit te communiceren.) Adviseren om niet te zeggen dat het om het nieuwe normaal gaat maar dat het tijdeljke maatregelen zijn (jaja) Meer persconferenties op TV (de nos inzetten voor propaganda) En dan hypocriet... Leg minder de nadruk op verboden maar meer op het leren van nieuwe gewoonten (ha, toch toch een nieuw normaal) zoals handen wassen (minst belangrijke/effectieve uit de reeks) Probeer jongeren actief te betrekken en organiseer activiteiten voor hun (ha, het handboek van Hitler gelezen, maar wat gaan ze doen? bejaarden bezoeken? maskers verkopen? volkspolizei worden?)

Premier Trutte | 11-08-20 | 14:14

‘Dank voor uw presentatie! We hebben er allemaal geen fluit van begrepen! Dank!’

Jimmydepimmy | 11-08-20 | 13:45

Lekkere opmars naar de griepmaanden (maanden met lagere weerstand). Ik verwacht over een week of twee dat het kabinet weer met het aanscherpen van maatregelen zal beginnen. Waar een klein land toch groot in kan zijn.

First Contact | 11-08-20 | 13:40 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat wordt door deze crisis toch ook heerlijke duidelijk hoe weinig we aan Europa hebben, en al helemaal in een crisissituatie!
Europa valt ons al jaren lastig met vele, vele zinloze regels over arbitraire zaken, maar nu op Europees niveau simpele afspraken maken over te handhaven beleid bij een situatie als deze, dat blijkt te moeilijk. Terwijl er niets zo grensoverschrijdend en overal hetzelfde is als een virus. En terwijl we juist zoveel last hebben van verspreiding binnen Europa.
Maar hier hebben Junker en Timmerfrans ineens geen mening en geen grote mond meer.

Jimmydepimmy | 11-08-20 | 13:39 | 3

Junker? Die is toch al een poosje uit beeld?

Schuldenbrau | 11-08-20 | 13:48

Als u Europa vervangt door EU ben ik het helemaal met u eensch

reagierder | 11-08-20 | 14:36

De jongelui op vakantie zitten in Cherso etc. in bomvolle nachtclubs, café's en disco's. Dus over een week of wat explodeert de boel weer. Hou ze bij thuiskomst verplicht 14 dagen binnen, met megaboete dan wel chachot als ze niet luisteren. En hou in vredensnaam eens op met dat gedram over de - bewezen niet effectieve maar wel nadelige - mondkapjes mondkapjes mondkapjes mondkapjes mondkapjes mondkapjes mondkapjes mondkapjes

Valse_nootjes | 11-08-20 | 13:39 | 6

@Lupuslupus | 11-08-20 | 13:54: Tsja, door te veel drank hebben er een paar wat zaken vernield. De eigenaar vond het allemaal prima en trok veel met ze op, zijn vrouw niet ....

Piet Karbiet | 11-08-20 | 14:03

@Piet Karbiet | 11-08-20 | 13:45: Piet, ik dacht dat je jong keerl was. Maar al alleen-reizende zoons, hebben ze nog geneukt In Kroatië?

Normpje | 11-08-20 | 14:16

@Piet Karbiet | 11-08-20 | 14:03: Tja zo gaat dat. Maar uw zoon heeft een geweldige vakantie gehad en is weer veilig thuis. Prima.

Lupuslupus | 11-08-20 | 15:08
▼ 3 antwoorden verborgen

"Verder wijst de directeur van het RIVM erop dat de meeste besmettingen in het westen van het land zijn: vooral in Zuid-Holland, Noord-Holland en Noord-Brabant. Er is de afgelopen week veel getest in Groningen, maar daar waren nauwelijks positieve uitslagen." Zouden ze ook bepaalde groepen die een bepaald feest hebben gevierd durven uitlichten? nee he..?

ikworstelengadouchen | 11-08-20 | 13:38 | 5

Ab Offerhaus: “Het offerfeest viert men doorgaans in kleine kring”

Ad Hominem Tu Quoque | 11-08-20 | 14:18

@Ad Hominem Tu Quoque | 11-08-20 | 14:18: Ze trouwen vaak ook in kleine kring. Heeft ook geen gevolgen voor de gezondheid.

Valse_nootjes | 11-08-20 | 15:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeker geen woord over de nauwelijks oplopende aantallen v.w.b. ziekenhuis/IC en doden?

Merkwaardeloos | 11-08-20 | 13:37 | 1

Nou, ik zit klaar met ijs en chips voor de zinloze kulreacties van Gulliver. #wappie #dom

de knikkerende kale | 11-08-20 | 13:53

Update: Ik ken nog steeds niemand persoonlijk die corona heeft gehad of iemand kent die aan corona is overleden. Nul. Buurman is laatst getest, bleek griep.

Piet Karbiet | 11-08-20 | 13:36 | 8

Is dat nou prettig, zo'n geïsoleerd bestaan?

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 14:15
▼ 5 antwoorden verborgen

En? gaan we weer van 0 doden, naar 0 doden?

Antiquerulant | 11-08-20 | 13:36 | 1

de ernstige situatie lijkt zich te stabiliseren.

Pimp my Voortuin | 11-08-20 | 13:57

Er is geen sprake van toename. Er wordt eindelijk veel getest en een maandje geleden nauwelijks.

Mijn klomp breekt | 11-08-20 | 13:34 | 2

Aandeel positieve testen loopt ook op, met lokale uitschieters bv. in Bergen op Zoom (17%)

Diederik_Ezel | 11-08-20 | 13:58

Als Jaap aan het praten is krijg ik toch altijd het gevoel dat hij zelf ook niet helemaal weet waar hij het over heeft.

Do-na-zi | 11-08-20 | 13:34 | 2

Het is ook erg vervelend om de onzin van Hugo de Clown te moeten verkopen.

scorpios | 11-08-20 | 13:37

Ondertussen heeft Putin zijn dochter vast ingeent met een in Rusland ontwikkeld vaccin. Eerst getest op 50 vrijwillige soldaten en nu de ultieme test op iedereen die maar wil. Zoals we in de jaren zeventig al zeiden: liever een russisch vaccin in je reedt als Corona in je koelkast.

bergsbeklimmer | 11-08-20 | 13:34 | 6

@Lupuslupus | 11-08-20 | 13:58: Of u heeft gewoon veel geluk gehad. Verder lijkt u me erg braaf, en dat is soms een voordeel.

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 14:17
▼ 3 antwoorden verborgen

"het overgrote merendeel" hahahaha, dit is geweldig

Trekpleister | 11-08-20 | 13:34

Er wordt weer lekker gespind door het RIVM. Het aantal getesten is gestegen, er zijn meer besmettingen en opeens zijn er meer patiënten, hoewel er minder mensen ziek zijn. Er zijn dus helemaal niet meer patiënten! Er zijn meer mensen besmet, dat is heel wat anders.

Frau Merkel | 11-08-20 | 13:32 | 10

@Eagle0511 | 11-08-20 | 14:01: Veel jonge mensen die besmet zijn, dus worden minder ziek. Maar via hen verspreidt het virus zich uiteindelijk wel naar oudere en/of zwakkere mensen. En die kunnen wel behoorlijk ziek worden.

Kuifje-naar-Brussel | 11-08-20 | 14:19
▼ 7 antwoorden verborgen

We hadden een licht getint virus en hebben nu een licht virus.

gestoptmetroken | 11-08-20 | 13:31

Volgens van Dissel is het virus gemuteerd tot een mildere variant. Dat vermoeden schreef ik een week geleden al op GS. Toen werd mijn mening bekritiseerd door de bekende paniekzaaiers. En kijk nu eens wie het ook zegt. Van Dissel kan bij mij niet meer stuk. Wel jammer dat hij onbetrouwbaar is. En een ijdeltuit.

Sitting_targets | 11-08-20 | 13:30 | 13

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 11-08-20 | 13:55: Zal allemaal wel waar zijn; eerst was er paniek over de doden maar dat werkt niet meer dus nu gaat het over degenen die er - helaas - iets ellendigs aan overhouden. Dat is erg genoeg natuurlijk maar dat helpt helemaal niets om de mensen voorzichtig te laten zijn, iedereen gaat b.v. gewoon met vakantie, zelfs de grootste angsthazen die onophoudelijk anderen de les lezen.

Lupuslupus | 11-08-20 | 14:05

@Lupuslupus | 11-08-20 | 14:05: Inderdaad zit er in de corona politiek een grote dosis aankweking van massa psychose. Het lijkt op de enge plaatjes op sigarettendoosjes: zwarte binnenkanten, gebitten enz. maar alleen een exorbitante prijsstelling helpt. Wij waren eind juni in Tsjechië en zagen hoe bij een voorbeeldig mondkapjes-regiem (CZ: 389 doden) juist de 1,5 meter distantie NIET gehandhaafd wordt. Het is in de praktijk dus of-of, niet en-en. Zodra Nederland overgaat op een mondkapjesdwang (dat is voor de bescherming van de ouderen de meest effectieve maatregel), dan gaat de 1,5 meter distantie naar de haaien.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-08-20 | 14:28

Van Dissel zet recht: 'Er gaat geen mildere variant van het virus rond'

Er was even verwarring in de Tweede Kamer. Aan het begin van zijn betoog zei Van Dissel dat er sprake is van een mildere variant van covid-19, maar daarmee bedoelde hij niet dat er nu een mildere variant van het virus rondwaart, verduidelijkte hij later. "Dat wil ik toch even rechtzetten. Het virus geeft wel mildere klachten", zei hij.

Dat heeft ermee te maken dat relatief veel jongeren op dit moment besmet raken, en die worden vanwege hun leeftijd minder vaak ziek. Voor mensen met onderliggende klachten kunnen de verschijnselen nog even erg zijn als op het hoogtepunt van de virusuitbraak.

Burdon | 11-08-20 | 16:02
▼ 10 antwoorden verborgen

‘Die ik hier op de slide heb gezet..’.
Deze man klinkt alsof ‘ie alles (het beleid, de uitleg, de presentaties etc) helemaal in z’n eentje maakt..
En het erge is: dat lijkt nog zo te zijn ook, want een goede, multidisciplinaire, denktank is er niet bij dat RIVM...!

Jimmydepimmy | 11-08-20 | 13:30

Dat hele virus interesseert me echt geen zak meer. Overtrokken gedoe. Na het werk vanavond weer even een duik nemen in de plaatselijke rivier..

LewsTherinTelamon | 11-08-20 | 13:29 | 6

Die ziekte van Weil is ook maar een griepje.

Deflatiemonster | 11-08-20 | 13:40

@Deflatiemonster | 11-08-20 | 13:40: Als je geen slokken van dat zwemwater neemt is er niets aan de hand. Mijn zoon is een keer gaan zwemmen in een beekje en had een dag later uitslag (zweren) op zijn kin. Hij was toen 10 jaar of zo. Van dat 'schone' water. Toen we later gingen kijken zag ik dat het water schuimde dus geen wonder. Maar een kind op die leeftijd denkt daar niet aan.

Lupuslupus | 11-08-20 | 14:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Jaap praat teveel

laurentius | 11-08-20 | 13:28 | 2

"Uh... uh... uh..."
Frank de Boer is er niks bij.

threeheadedmonkey | 11-08-20 | 13:36

Doen vrouwen ook.. het zou toch niet ?!

suscrofa | 11-08-20 | 13:43

Ze zeggen dit, ze zeggen dat. Niemand die het echt weet, daarvan ben ik redelijk zeker. Over mondkapjes, 1,5 meter, handen wassen, supermarkt karretjes, en zo voorts.
Niemand die het echt weet.

SNAFU | 11-08-20 | 13:27 | 5

@drs. P | 11-08-20 | 14:29: slim, stank is vaak relatief warme lucht, en warme lucht stijgt!

beldewouten | 11-08-20 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een poppenkast weer...

4HoogAantWater | 11-08-20 | 13:26

Jaap , de nuttigste idioot van allemaal.

Mondkapjes? duh nee, te weinig van en geen goed persoonlijk gevoel bij.....
Ventilatiesystemen? Daar zijn er veel te veel van joh... weet je wel wat dat de BV Nederland gaat kosten?

Die Jaap? Ja, dan zou ik ook een alert eruit sturen, zodat we allemaal de ramen dichtdoen als die rijks ambtenaar de vakantie instructies van Mark R. gaat voorlezen zodat we hem verder gewoon kunnen negeren.

bakermat | 11-08-20 | 13:25

Van Dissel zegt dat het een nieuw type van het virus is. Geeft mildere klachten. Twijfelt zelfs over de vraag of het wel covid is of toch griep.
Apart dit.

De echte Stolwijker | 11-08-20 | 13:32

@De echte Stolwijker | 11-08-20 | 13:32:
Een normaal griepseizoen bestaat uit influenza, rhino en coronavirussen, gedurende 4-5 maanden. En dan reutelt het gedurende de zomer een beetje door, met zomergriepjes. Het begint er steeds meer op te lijken dat het SARS-Cov2 weliswaar een nieuwe variant met hele vervelende consequenties is, maar qua mortaliteit en aantallen ziektegevallen niet buitengewoon ernstiger dan de Aziatische griep van 1957 en de HongKong griep van 1968.
Nieuw ziektebeeld, door een nieuwe variant van een virus, maar verder dus eigenlijk vrij gewoon. Als je gewoon de statistische oversterfte van 2020 bekijkt (en niets anders dan dat, ongedifferentieerd naar doodsoorzaak) is dat ongeveer hetzelfde als een hevig griepseizoen.

Maar goed. Het was een fijne real life testrun van WHO, WEF, VN, WTO etc. voor de Great Reset. Ze weten nu dat de meerderheid van de mensen volgzame NSB-ers zijn, die -als het erop aankomt- buren en vrienden verraden; en met de juiste dosis angst, paniek en appèl op een valse moraliteit, met behulp van de media, alles doen wat de autoriteiten willen. Want reken maar dan er ook zo’n psychologisch en sociologisch dashboard wordt bijgehouden.

Stormageddon | 11-08-20 | 13:54

Twee(!) Corona opnames op de IC.
Ik stel voor dat we voor de rest van het jaar het hele land stilleggen, daarnaast wordt de 1,5m uitgebreid naar 3,5m, mondkapjes verplicht zowel binnen als buitenshuis.
Alle Cafés, Restaurants overige Horeca en alle uitgaansgelegenheden en Bioscopen dienen met onmiddellijke hun deuren te sluiten.
Alle scholen en Universiteiten blijven voor de rest van het jaar gesloten.
Hiermee wordt voor 100% verdere verspreiding van het Corona virus voorkomen.
Dit is toch wat jullie zo graag willen, Corona aanhangers?

Bolder | 11-08-20 | 13:24 | 4

Verward tegeltje dit.

De echte Stolwijker | 11-08-20 | 13:30

@Canis.bonus.es | 11-08-20 | 13:25:
U volgt blijkbaar niet de dagelijkse Corona berichten in de media, de waarschuwingen van onze minister president, de matrix borden boven de snelwegen, het optreden van BOA’s en Politie indien u geen mondkapje draagt.
Heeft u dit allemaal gemist de afgelopen maanden?

Bolder | 11-08-20 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Het RIVM heeft een gebakken lucht update waarin ze aankondigen dat er helemaal niets klop van wat ze zeggen en al die tijd maar een beetje voor zich uit hebben lopen lullen,
einde update en daarna het kabinet met maatregelen aangaande het RIVM waar niemand wat aan heeft, geen enkel praktisch doel dient, waarschijnlijk wel geld gaat kosten maar,,daarvoor krijg je dan ook helemaal niks!!

TijdelijkOptimist | 11-08-20 | 13:24 | 3

Daalde het aantal besmettingen ja of nee?

botbot | 11-08-20 | 13:59

@botbot | 11-08-20 | 13:59: Doet er niet toe. Zelfs al stijgt het aantal "besmettingen" volgende week tot 15 miljoen. Als je alleen maar milde klachten hebt en de ziekenhuizen niet vollopen, zoals nu aan de hand is, dan is er nul reden om paniek maatregelen te treffen.

Eagle0511 | 11-08-20 | 14:06

De vorige virus deskundige, Ab Osterhaus, was een afgestudeerd dierenarts for god`s sake. Hoe betrouwbaar is die Jaap van Dissel dan?

RickRD | 11-08-20 | 13:23 | 2

Jaap is minstens net zo betrouwbaar als Mark.

Mr_Natural | 11-08-20 | 13:25

@Mr_Natural | 11-08-20 | 13:25:
Met 1,5 afstand daalt het aantal besmettingen maar zover zijn de meeste reaguurders nog niet.
Zij weten het altijd beter.

botbot | 11-08-20 | 13:55

Jaap wat een dozenschuivers daar bij het RIVM.

Reebensteeltje | 11-08-20 | 13:23

Dit is nog spannender dan de waterstanden vroeger op de radio.

Mr_Natural | 11-08-20 | 13:23

Normaal sterven ze bij bosjes. Nu op het strand.
En ja bij warm weer meer griepdoden. Die heten nu coronadoden.
Anders nog iets te griepen?

Premier Trutte | 11-08-20 | 13:23

De getesten zijn iedere week andere cohorten: b.v. Marokkanen die naar Marokko reizen, waarvoor een certificaat vereist is.

CiTy3 | 11-08-20 | 13:22

Hans! Houdt dit dan nooit op?

ik.zou.haar.doen | 11-08-20 | 13:20

Leuk overhemd, Jaap...

Merkwaardeloos | 11-08-20 | 13:20 | 1

Ik mis de stethoscoop om zijn nek

laurentius | 11-08-20 | 13:28

Alles wordt klaargezet om de "noodwet" erdoor te drukken. U moet en zal in submissie gebeukt worden. Ook achter uw voordeur.

Dat complete moslim gemeenschappen geen afstand houden in de Moskee, op Offerfeesten of op het strand, is iets waar u niets mee te maken heeft.

U bent het probleem, belasting- en stemvee van Nederland. U bent het probleem.

Odin | 11-08-20 | 13:20 | 4

Het offerfeest zouden ze moeten veranderen. Net als voeger hoe Odin geerd werd en menselijke offers kreeg.

Stukken beter, maar dan wel uit de offerfeest volgers stel ik dan voor.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 13:23

Deze overheid lijkt mij ons probleem

Canis.bonus.es | 11-08-20 | 13:24

@scorpios | 11-08-20 | 13:23: Als de wet door de TK is moet hij ook nog door de eerste kamer en daarna moet de koning de wet ondertekenen. Eens kijken of hij het meende op 4 mei toen hij zei 'niet normaal maken wat niet normaal is'.

Lupuslupus | 11-08-20 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

"Balkjes", "Grafiekjes" en "Kleurtjes".
Eikeltje.

gebruikesrnaam | 11-08-20 | 13:20

Om twee uur? Dan kan ik dus nog net een meter ijskoud bier pakken en opdrinken.

goedverstaander | 11-08-20 | 13:19

Er zullen wel relatief veel sterfgevallen zijn bij de bejaarden(huizen) vanwege de hitte en die dus niet dood gaan aan Corona.

CiTy3 | 11-08-20 | 13:19

www.amazon.com/You-Are-Placebo-Making...
Het maakt geen klap uit wat erin zit. Met deze zet heeft hij een groot deel van de bevolking gered. pRutte zou dat nooit kunnen, want iedereen weet dat hij liegt als hij zijn bakkes open trekt, net als de rest van het bankjespleps.

Frau Merkel | 11-08-20 | 13:38

U gelooft Poetin op zijn woord? Echt?

Valse_nootjes | 11-08-20 | 14:41
▼ 7 antwoorden verborgen

ja, we moeten bang worden. De werking van mondkapjes is niet bewezen zegt Leugenaar Rutte. Maar het doe is dat we ons bewust zijn van het virus. Dus ons manipuleren is het doel.

Atheist-Priest | 11-08-20 | 13:17 | 2

inister van Zorg:”Mondkapjes hebben geen medisch doel maar dienen om ons gedrag te beïnvloeden” Gedrachtsverandering afdwingen onder bedreiging van de politie is dictatuur.

scorpios | 11-08-20 | 13:19

@scorpios | 11-08-20 | 13:19:
Ik heb dit 3x gelezen maar mijn oververhitte brein blijft beweren dat er "Geslachtsverandering afdwingen" staat. Merkwaardig.

Nivelleermarionet | 11-08-20 | 14:06

Dhr van Dissel klinkt wat onzekerder dan eerder dit jaar. Lijkt net of die verwacht ieder moment aangevallen/afgezeken te worden.

Houd hij wat achter? Of zitten er gaten in zijn cijfers?

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 13:17

Het is allemaal opgeblazen en flauwekul. Zie Zweden: alleen de ‘gezond verstand’maatregelen en zie: ook daar nauwelijks meer ziekenhuisopnamen. Het is zo goed als klaar.
Het gaat dus niet op van “de maatregelen hebben gewerkt”.

Zbrodj | 11-08-20 | 13:17 | 7

@FLP_du_Stok | 11-08-20 | 13:19:
De bevolking van Zweden is zeer verstedelijkt. Uitgestrektheid zegt geen reet als iedereen in de stad woont. Kiruna ligt in het uiterste Noorden en is daar met 22.000 mensen de grootste stad. Zegt geen reet over Zweden waar meer dan 90% van de bevolking in de onderste helft van het land woont.

Antiquerulant | 11-08-20 | 13:32

@Antiquerulant | 11-08-20 | 13:32: En het eerste wat ik zei: Buiten de 'grote steden'.

Dankjewel voor het lezen.

Maar je bent merk ik nog nooit in Kiruna geweest, kijk maar eens op google maps. dan zie je dat men niet bepaald in Bijlmer achtige woonwijken zitten.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 13:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Benieuwd welke "feitjes" weer zijn kortgesloten tussen het RIVM en het ministerie en welke cijfertjes niet worden meegenomen in het "onafhankelijke" advies.

Ruikbaard | 11-08-20 | 13:14

Het aantal ziekenhuisopnames zegt weinig, want het is voor een deel een subjectieve beslissing en soms ook afhankelijk van beschikbare bedden.

CiTy3 | 11-08-20 | 13:13

Dank moslims, voor de brandhaard in Bergen op Zoom.
Dank voor jullie afkeer van de NL maatschappij. Dank voor "inshallah". Dank voor het negeren van alle regels en richtlijnen.

Eduardo- | 11-08-20 | 13:12 | 2

Zolang ze zich daarna permanent uit de maatschappij verwijderen mogen ze zoveel bij elkaar op schoot als ze willen.

Frau Merkel | 11-08-20 | 13:39

Ja, ze verrijken ons wel met dingen. Zegt links wegkijk-volk. Illusie’s armer, is mijn mening.

Normpje | 11-08-20 | 14:11

Dat er voor een nieuw virus geen vacin voor handen is begrijp ik.

Maar hoe kan het, in Europa, en in Nederland dat er zo veel ambtenaren werkzaam zijn ... We hebben al meerdere waarschuwingen gehad als SARS en Ebola.

Maar er is nergens een draaiboek en met vallen en opstaan moeten ze nu beleid bedenken.

Ik snap het niet. Waarom hebben we dan zoveel ambtenaren op de loonlijsten staan.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 13:11 | 6

@Synecdoche | 11-08-20 | 13:21: Handhaven is in nederland voor mijn idee bijna onmogelijk geworden met de burgelijke ongehoorzaamheid (zie alleen al het gedrag in het verkeer). Hier maken criminelen gretig gebruik van helaas.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 13:24

Draaiboeken waren er in 2001 al
Om de effecten van een influenza-pandemie op de samenleving zo klein mogelijk te houden,heeft het ministerie van VWS in samenwerking met ter zake deskundigen, het ‘DraaiboekInfluenza-pandemie Nederland’ opgesteld.
www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/217...

RickRD | 11-08-20 | 13:33

@RickRD | 11-08-20 | 13:33: oké, maar dan waren ze er, 2001 begrijp ik uit je verhaal.

Maar ze doen er ogenschijnlijk niets mee. of te wel, naar mijn idee nog steeds zinloos personeel aan het werk gehad als ze nu momenteel het wiel opnieuw zitten uit te vinden.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 13:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik was gisteren in Amsterdam maar mondkapjes worden er haast niet gedragen. Ik schat dat 3/4 van de mensen zich er niks van aantrekt en het smaldeel dat ze wel draagt loopt je bijkans over de voeten, 1,5m afstand is dan schijnbaar niet meer nodig.
Stop met flauwekullen, hou lekker afstand want dat heeft gewerkt. En handhaaf op het houden van die afstand, desnoods met boetes. Laat uitkeringstrekkers met een hesje door de winkelstraat lopen om de mensen een beetje te wijzen op de looprichting en de onderlinge safespace en dan komt het goed.
Feestjes verbieden, geen geouwehoer. En als een cafe meent dat mensen lekker dicht op elkaar moeten staan, dan mag de zaak wel een tijdje sluiten. Geen halfbakken maatregelen en dan komen we er economisch en qua gezondheid prima vanaf.

Busverhuur | 11-08-20 | 13:11 | 1

Dwaas. Niks verbieden, gewoon leven en het dorre hout opruimen.

Kleiduivenmoordenaar | 11-08-20 | 14:06

Hebben we veel aan, aan al die kleurtjes en grafieken.
To the point lullen kan die niet !

A333aan | 11-08-20 | 13:10

Allemaal jongeren en toeristen!

sjuul69 | 11-08-20 | 13:09

Dat Paniek geldt natuurlijk ook voor het COA, die gaan even stoppen met mensen van buitenaf hierheen hale.................... oh wacht.

Karel Kruizenruiker | 11-08-20 | 13:09 | 1

Bepaalde "vluchtelingen" uit veilige landen proberen ook medicatie uit.. Sommige denken dat kokend water helpt.

Ommezwaai | 11-08-20 | 14:43

Volgens lafbek pinokkio hebben de studenten zich onverantwoord gedragen geen woord over het offerfeest.
Maar Putin heeft een vaccin en z'n dochter is al gevaccineerd verwacht van Hugo en Mark dat ze ook naaste familie als eerste voordragen.

likdoorn | 11-08-20 | 13:09 | 1

Er was wel degelijk een discussie over de "bijdrage" van het offerfeest. Maar de imam wijst elke schuldvraag krachtig van de hand. Basta. De werkelijke schuldigen zijn de ongelovige kufars.

Nivelleermarionet | 11-08-20 | 14:02

Ah het Rijks Instituut voor Meningsverschillen lanceert weer een nieuwe controverse. Lekker verwarrend met dit hete weertje. De oplossing is gelegen in ijskoud bier.

suscrofa | 11-08-20 | 13:08

Overdreven gedoe. Corona is maar een soort zwarte pestje.

RickTheDick | 11-08-20 | 13:07 | 3

Juist, gewoon thuis blijven.
En verder niet piepen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Toetsenbordcomplex | 11-08-20 | 13:11

Deze vind ik bijzonder grappig. Ik moest lachen...

SterF... | 11-08-20 | 13:13

Is dat zo'n ding op je neus wat je kunt uitknijpen en waar dan zo'n wit vettig slangetje uitkomt?

kloopindeslootjijook | 11-08-20 | 13:16

Paniek is er nog niet. Paniek komt er wanneer al deze pseudo virologen de ernst van de problematiek blijven bagatelliseren. Immers, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Voorbeeldige burger | 11-08-20 | 13:07 | 7

@Voorbeeldige burger | 11-08-20 | 13:23: Of gewoon boerenverstand. Nogmaals de cijfers zoals nu worden gepresenteerd rechtvaardigen de hysterie niet. En als je dat aankaart komen er figuren zoals jij vertellen dat iedereen die geen viroloog is geen mening mag hebben. Donder toch een eind op.

OpperGek | 11-08-20 | 13:29

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, ja, alleen aderlating toepassen (chinees communistische lockdown) zet al helemaal geen zoden aan de dijk

vansuyle.com | 12-08-20 | 00:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien kunnen ze vertellen hoe staat het met het vaccin inmiddels.

kloopindeslootjijook | 11-08-20 | 13:07 | 4

@kweethetooknietbeter | 11-08-20 | 13:14:
Ah, van het type "als je er niet dood aan gaat wordt je beter". Probeer hier ook al jaren zoiets te patenteren maar helaas, de instanties doen nogal moeilijk.

Graaisnaaiert | 11-08-20 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

Coronacijfers betekenen 0,0. De meesten zijn positief getest en ook dat zegt niets omdat het merendeel niet ziek wordt. Maar de angst moet er natuurlijk in blijven zodat de schapen binnenkort nog wat meer vrijheid ontnomen kan worden. Muilkorven, 1,5 meter afstand, je personalia afgeven in een café, restaurant, zelfs in een zwembad moet je vooraf reserveren, het is natuurlijk nog veel te weinig.

Lupuslupus | 11-08-20 | 13:06 | 6

Het deel dat wel ziek wordt is zwaar de pineut en er is nog geen afdoende remedie. Dat is vooralsnog een goede reden om voorzichtig te zijn en besmetting te vermijden. Denkend aan Annie M.G. Schmidt: "Kom Kees, het is maar tijdelijk, het zal wel weer overgaan". Moeten we wel een beetje meewerken.

Synecdoche | 11-08-20 | 13:34

@Synecdoche | 11-08-20 | 13:34:
Dan moet dat deel dat tot een risicogroep behoort maatregelen nemen en niet de rest van de 95% van de bevolking die er weinig tot geen last van hebben. En dan mogen van mij die risicogroepen volledig geholpen worden zoals mondkapjes in verzorgingshuizen met kwetsbare bejaarden.
Het vreemde is dat dat nog steeds niet gebeurt dus begin daar eens mee.

2voor12 | 11-08-20 | 13:37
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
tipo | 11-08-20 | 13:06 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Met zijn "wetenschappelijk niet bewezen" gelul.
Meester lulhannes !

A333aan | 11-08-20 | 13:05

Heeft zo'n aerosolen-rondpomp-systeem in verzorgingstehuis niet een een of ander filter dan? .

kloopindeslootjijook | 11-08-20 | 13:05 | 3

Ja, behalve voor aerosolen....

A333aan | 11-08-20 | 13:06

Dat zal best maar niet geschikt om virussen van 0,1 micron tegen te houden.

Lupuslupus | 11-08-20 | 13:07

@A333aan | 11-08-20 | 13:06:
Niet eens een soort magnetron waar de lucht doorheen gaat of zo?

kloopindeslootjijook | 11-08-20 | 13:10

Ik hou van paniek. Snel de juiste beslissingen nemen. Niet veuls te lang nadenken over dingen.

Leptob | 11-08-20 | 13:04 | 1

Vergaderingen altijd pas na 15 uur laten plaats vinden. Dan zijn beslissingen snel genomen. Diegene die er zich snel wil afmaken of er niet over heeft nagedacht kan na een paar keer een doos halen.

GodfrietvanAviko | 11-08-20 | 13:06

Dhr Rutte voordragen voor de "Corporal Jones" medaille.

cat22 | 11-08-20 | 13:03

We gaan allemaal dooodt !

bwi | 11-08-20 | 13:02 | 2

Dat is iets wat zeker is.

SterF... | 11-08-20 | 13:15

We hadden gisteravond ook een poesalarm in de straat.
Gelukkig is het dier snel weer teruggevonden.

Kapitein Sjaak Mus | 11-08-20 | 13:01 | 3

Was je vrouw weggelopen?

GodfrietvanAviko | 11-08-20 | 13:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken