Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17. Nederland sleept Rusland voor EHRvM

BAM

deze voor je poetin

Zo. Exact bijna ongeveer zes jaar na het neerhalen van MH17, slaat Nederland eindelijk met de vuist op de tafel wodkaglaasjes. Het kabinet kondigt vandaag aan dat het Rusland voor het Europees Hof voor de Rechten van Mens in Straatsburg daagt vanwege het neerhalen van MH17. "Nederland houdt Rusland verantwoordelijk voor de MH17-ramp en begint nu 'statenklacht' bij het Hof in Straatsburg. Dat zou uiteindelijk kunnen leiden tot een schadevergoeding voor de nabestaanden. Nederland vindt dat Rusland het Europees mensenrechtenverdrag heeft geschonden door het neerhalen van vlucht MH17. Daarnaast ondersteunt Nederland een procedure die al was aangespannen door een groep nabestaanden." En terecht. Om een bekend weblog te citeren: Vijf Zes jaar lang heeft de Russische regering in dit dossier niets anders gedaan dan liegen, liegen en liegen. We kunnen veel zeggen over het gebrek aan de openheid van de Nederlandse overheid in dit dossier (en dat doen we hier ook) maar die staat in geen enkele verhouding tot de schaamteloze  bagger die de Russen blijven uitkramen over deze verschrikkelijke aanslag. Tuig.

Reaguursels

Inloggen

Bijzonder, jarenlang geklaag over allerlei misstanden rondom het MH17 onderzoek, maar het vervolgens wel klakkeloos eens zijn met de conclusie dat Rusland het gedaan moet hebben.

Balgesjaakt | 11-07-20 | 09:03

Wat een onzinnige actie, Rusland mocht niet meedoen en de daders (Oekraïne) hadden vetorecht. Net zoals Turkije nog Corona oranje is, we worden massaal besodemieterd.

kalescheet | 10-07-20 | 23:07 | 3
-weggejorist-
reade romke | 11-07-20 | 00:56

@reade romke | 11-07-20 | 00:56: Jij wordt in ieder geval niet betaald door het Nederlandsch Spellinggenootschap.

LiniaalRectaal | 11-07-20 | 01:22

Die leugenleugenlink van blogger en amateur-journalist Marcel van der Berg is natuurlijk geen bewijs. Het staat bol van herhalingen, een paar inmiddels achterhaalde zaken en wat wilde interpretaties en koffiedikkijken.

Dat gezegd hebbende: er blijft toch nog wat Russische misleiding over, ongeveer net zo'n lijst als alle onzin vanuit Oekraïne. En die rechtszaak mis ik dan ook hier. Zal wel door Oekraïneverdrag komen. Vrienden laat je natuurlijk weg komen met het willens weten openhouden van een levensgevaarlijk luchtruim zodat onze burgers weerloos afgeschoten konden worden en dan nog weken blijven liggen omdat Oekraïne z'n tanks en vliegtuigen blijft inzetten tegen (deels) eigen burgers en hun milities in plaats van terugtrekken. Maar goed Geenstijl is Geenpeil niet meer uiteraard. Dat staat wel vast.

GeenAccount | 10-07-20 | 21:43

Bewijzen, mensen, bewijzen. En daar schort het -helaas- aan. Een beetje zoals de anti-radicaliseringskoningin in 020. Europese hof kan niet anders dan vrijspreken

Rest In Privacy | 10-07-20 | 21:10 | 6

Heb toch sterk het idee dat ervoor sommige kameraden alhier er geen enkel bewijs voldoende zal zijn. Triest ook wel.

G. Temmes | 10-07-20 | 23:40
-weggejorist-
reade romke | 11-07-20 | 00:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Europese Hof van de mensenrechten. De wiki pagina en.wikipedia.org/wiki/European_Court_... wijdt een alinea aan de relatie van Rusland en ECHR: " De voorzitter van het Russische Constitutionele Hof, Valery Zorkin, wees op de zaak Markin tegen Rusland en verklaarde dat Rusland het recht heeft om een ​​beschermingsmechanisme in te stellen tegen beslissingen van het Hof "die de nationale soevereiniteit raken, de fundamentele grondwettelijke beginselen". [26] In 2014 werd Rusland door het EVRM veroordeeld tot betaling van € 1,9 miljard aan schadevergoeding aan voormalige aandeelhouders van Yukos, die volgens de rechtbank opzettelijk door de regering failliet was verklaard [27]. In 2015 heeft Rusland een wet aangenomen die het in staat stelt uitspraken van het EHRM te negeren [28], waarin een eerder besluit van het Russische Constitutionele Hof werd gecodificeerd, waarin werd bepaald dat Rusland kon weigeren een EHRM-besluit te erkennen als het in strijd was met de Russische grondwet. [29] Andere landen hebben ook besloten het bindende karakter van de EHRM-uitspraken te beperken, afhankelijk van de eigen grondwettelijke beginselen van de landen. In 2004 oordeelde het Duitse Constitutionele Hof dat uitspraken van het EHRM niet altijd bindend zijn voor Duitse rechtbanken [30]. In veel gevallen hebben de autoriteiten in verschillende landen eenvoudigweg geweigerd de arresten van het EHRM in praktijk te brengen. Bijna 10.000 uitspraken van het EHRM zijn niet uitgevoerd door nationale regeringen. [31] In sommige gevallen zijn politici openlijk opstandig geweest. In 2017 verklaarde de Georgische minister van Justitie, Tea Tsulukiani, dat het EHRM "een [Georgische rechtbank] beslissing niet met één beweging kan aanraken". [32]
Het EHRM is een tandeloze tijger geworden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-07-20 | 20:29 | 1

Zo, wel duidelijk nu wat we kunnen verwachten. Helemaal niets dus.

W_F | 11-07-20 | 08:32

Wie beweerde voorafgaand juli 2014 dat het in het geheel niet gevaarlijk is om met burgerluchtvaart over oorlogsgebieden te vliegen? En er was ook nog iemand die stelde dat de oorlog in Oekraïne geen oorlog was maar een opstand. Een interne aangelegenheid. En dat om die reden niet overlegd kon worden met de 'terroristen', ook niet over de burgerluchtvaart.

Pithoigia | 10-07-20 | 19:35 | 1

Oekraïense ministerie beweerde een dag voor de 17e (BBC etc nog dat de Russische luchtmacht toestellen aan het neerhalen was. Dus het was levensgevaarlijk voor de Oekraïense luchtmacht maar niet voor de burgerluchtvaart? Criminele nalatigheid op z'n minst. Gecalculeerd risico met de levens van anderen nemen is ook een mogelijkheid. Beiden op z'n minst net zo ernstig als het afschieten van een verkeerde raket in een bloedig conflict.

GeenAccount | 10-07-20 | 21:47

Rutte heeft er nogal wat voorover om Nederland gasloos te krijgen.

ja,diedus! | 10-07-20 | 19:30 | 1

Goed gezien. Die gewetenloze kinderloze narcist gaat over lijken. Dat blijkt wel weer.

anti-fatwa | 10-07-20 | 20:27

Hoe treurig ook, dit soort misdaden (Causus Belli of white flag events) gaan in dit leven nooit opgelost worden. Deze documenten worden voor de komende 100 jaar dieper weggestopt, dan the Arc of the Covenant in Indiana Jones. En dan nog, hoe kom je er in vredesnaam achter wat er echt gebeurt is? De EU/Biden’s USA heeft zijn waarheid en Russia heeft ook zijn eigen waarheid.

Samarkand225 | 10-07-20 | 19:30 | 3

Het was de volgende dag al opgelost.

RandyBiel | 10-07-20 | 20:46

De globalisten willen nog meer geld en afzetmarkt. Het is nogal simpel.vandaar dat domme gebalk over Trump. Die ligt nogal in de weg van de globalistjes

En een ieder die gehersenspoeld word door de media denken dat ze slim zijn. Hebben niet eens in de gaten dat ze gewoon een pionnetje zijn van het nieuwe communisme en zwaar worden gebruikt als usefull idiots

Kijk naar beste landgenoten en kuifje bijvoorbeeld zie jij die in het verzet?

Die hadden anne frank persoonlijk verraden en kopgeld opgestreken.

Dit is de staat van ons land

anti-fatwa | 10-07-20 | 20:57

Nou als je bevooroordeeld bent, of naïef dan is alles makkelijk te verklaren. Op dat niveau is alles grijs, niet zwart-wit. Als voorbeeld, kan je een situatie voorstellen dat de USA, Hawaii of Porto Rico weer ooit onafhankelijk maakt? Nou hetzelfde geldt voor Rusland en de Krim.

Samarkand225 | 10-07-20 | 21:00

Man man je bent knettergek als je denkt dat ‘de Russen’ bewust een pasagiersvliegtuig uit de lucht schieten. Die hebben daar geen enkel belang bij, integendeel. Dat er Russische militairen bij betrokken waren en dat die of de rebellen daarmee de MH17 uit de lucht schoten is wel aannemelijk.

drs. P | 10-07-20 | 19:29 | 3

En de vraag is dan, kan je daar de leiding van Rusland verantwoordelijk voor stellen. Indien bewezen wordt dat de BUK uit Rusland kwam (en er dus Russische militairen bij betrokken waren) dan moet de Russische overheid dit erkennen en met de billen bloot.

drs. P | 10-07-20 | 19:38

@drs. P | 10-07-20 | 19:38: En dan? Gaat pRutte dan vertellen waarom en in opdracht van wie hij middelen en voertuigen aan jihadisten geleverd heeft? Je denkt toch niet dat Nederland zonder afstemming daar in gaat zitten roeren? Dat moet gecoordineerd zijn.
Rusland kan dat gewoon doen en daarna de rest negeren, net als de VS dat al decennia doet. Of is de Arabische Lente alweer vergeten?

Frau Merkel | 10-07-20 | 20:16

Wie zegt dat ze dat bewust deden. Als je nu nog niet weet dat het een ongeluk was, een verkeerde doel keuze dan heb je toch echt liggen slapen de laatste zes jaar

Beste_Landgenoten | 11-07-20 | 00:14
-weggejorist-
zzMichielzz | 10-07-20 | 19:05
-weggejorist-
CharlieHebdo | 10-07-20 | 18:40

Ik voel verkiezingen aankomen typisch VVD, jaren de tijd gehad voor de onderste steen.
Laten we zoeken naar de onderste corona bejaarden steen

likdoorn | 10-07-20 | 18:05

Iets zegt me dat daar vast ook veel d66 rechters zitten.

drs. P | 10-07-20 | 17:48

Meh... Geleuter over radarbeelden weer. Jullie kijken teveel TV. Radarbeelden bestaan helemaal niet. Waar jullie op doelen is een verbeelding van discrete ruwe data en je kan er op rekenen dat die van de Russen in een ander formaat zijn opgeslagen dan die van de Amerikanen, zeker ook wanneer het militaire radars betreft. Dus ja dan kan je wel leuk gaan zitten gillen dat je de lijntjes die de Rus in die verbeelding tekent niet vertrouwd, maar aangezien Oekraïne ontkent überhaupt iets te hebben de USA met zekerheid niet onder de 3.000 meter kon kijken blijft er niks anders over dan je eigen vooroordelen.

Pierre Tombal | 10-07-20 | 17:48 | 7

@Finn | 10-07-20 | 18:32: Het zijn geen foto's, het zijn geen filmpjes. Het zijn getalletjes waarmee je een puntje op een kaart kan plaatsen en als je er daar meerdere van hebt krijg je een streepje. Dat is alles.

En nogmaals, USA heeft helemaal niks. Waar had hun radar dan moeten staan? Op z'n best dobberden ze daar net buiten de twaalfmijlszone van De Krim op de Zwarte Zee. Radar volgt niet de kromming van de aarde en gaat al zeker niet door de grond. Dat ze MH17 hebben zien verdwijnen is ongetwijfeld waar, maar dat ze het hele gebeuren inclusief de lancering hebben waargenomen is gewoon complete quatsch.

Pierre Tombal | 10-07-20 | 21:03

@Pierre Tombal | 10-07-20 | 20:35:
Met 3 satellieten kan je de boel al 24/7 observeren. Baanmechanica.

RandyBiel | 10-07-20 | 22:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed signaal.
Ben wel benieuwd hoe Rutte dit aan .erkel heeft uitgelegd. Die zal niet blij zijn.

mark1487 | 10-07-20 | 17:45 | 2

Merkel

mark1487 | 10-07-20 | 17:45

Niks gehoord.

Frau Merkel | 10-07-20 | 20:22

Nou, aan de reacties op dit artikel te zien is onze lelijke hobbit Putin er niet gerust op en heeft hij weer een legertje trollen ingehuurd. Ben benieuwd aan welke grote duim van hele en halve onwaarheden er nu weer gezogen is......

VanOldenbarnevelt | 10-07-20 | 17:42 | 10

@Spring Bruissteen | 10-07-20 | 18:27: Nee, niet meer interessant.

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 19:41

Trute heeft meer bejaarden kapot laten gaan als dat er mensen in dat toestel zaten. Heb je nog wat?

anti-fatwa | 10-07-20 | 21:58

Jij hebt het ook door. Zijn allemaal Russen die hier alles proberen te verdraaien. Zij hebben bloed aan hun handen! Bijna 300 mensen!

reade romke | 11-07-20 | 01:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoe vergoed je de schade aan mensen die hun (meest) dierbare naasten zijn verloren.
Door een domme, domme nooit never niet goed te lullen foute zet op het politieke schaakbord..
Het verlies wordt nog eens aangedikt door de machteloosheid, en het besef hoe machteloos hun volksvertegenwoorigers blijken in deze fuckup van elke zijde.
Deze wereld jongens..

NiCeY | 10-07-20 | 17:26

Tja wat moet je zeggen? Dead men tell no tales?

Ukrainian pilot blamed for MH17 'kills himself'
Capt Vladyslav Voloshyn, an SU-25 attack jet pilot, shot himself at home in the southern Ukrainian city of Mykolaiv on Monday, local media reported.
www.telegraph.co.uk/news/2018/03/19/u...

Nehemia | 10-07-20 | 17:26 | 4

Breaky Breaky, Kremlin kom er maar weer in..........

VanOldenbarnevelt | 10-07-20 | 17:37
-weggejorist-
anti-fatwa | 10-07-20 | 20:49
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Redemption | 10-07-20 | 17:16 | 19
▼ 19 antwoorden verborgen

Is er al beslag gelegd op de Russische kunst in de Hermitage Amsterdam ?

van Dam | 10-07-20 | 17:15

Dat "europees" hof slaat waarschijnlijk ook geen deuk in de Russische boter.

bart2653 | 10-07-20 | 17:15

Wie het weet, mag het zeggen. Dat lijken me toch geen acteurs van Randstad uitzendbureau.

Veel getuigen meldde op de Oekraiense BBC meldde dat ze inderdaad gevechtsvliegtuigen weg zagen vliegen .
www.youtube.com/watch?v=C812MrH6TK4

Nehemia | 10-07-20 | 17:11 | 1

Mag niet gezegd worden. Black lives matter! En of u even uw bek wil houden!
Ohja en uw nieren en lever zijn al verkocht door de marxisten dus shutup!

anti-fatwa | 10-07-20 | 20:37

Er lag laatst een dooie hond in onze steeg. Beschuldigende vingers wezen naar mij en mijn buurman. Er kwam een onderzoekscommissie en ik werd daarvoor uitgenodigd. Ik kreeg wel veto recht, dat wel.
Nou na lang beraad en uitgebreid onderzoek moesten we concluderen dat de buurman de schuldige was. Tja, ik kon er ook niets anders van maken.

Sans Comique | 10-07-20 | 17:10

Een vliegtuig wordt boven een oorlogsgebied neergehaald. Beide partijen zijn mogelijke verdachten. Waarom zou je dan de ene verdachte van meet af aan als schuldige aanwijzen en de andere verdachte zelfs een vetorecht geven, aangaande het onderzoek? Dit is geen geloofwaardige manier van handelen.
Opmerkelijk trouwens dat onze bondgenoot de VS volgens eigen zeggen alles heeft gezien, maar -net als Rusland!- niets aan bewijs op tafel gooit.

bart1234 | 10-07-20 | 17:03 | 9
-weggejorist-
anti-fatwa | 10-07-20 | 20:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Ook mooi op tijd. Goed om te zien dat de Nederlandse regering er bovenop zit......

Hahahahahaha........

TedVreeven | 10-07-20 | 17:02 | 1

Mooie afleiding voor de corona bejaarden.

likdoorn | 10-07-20 | 18:10

Hahaha en inderdaad, we hebben weer alle lulkoek zien langskomen die je verwachtte te gaan zien. Nee jongens de Russen hebben het niet gedaan, alles is toeval, verzonnen of een complot van de CIA, Soros en uiteraard van die nare kippenfokkers en chocoladeprinsen, de Oekrainers.

Niemand die de moeite neemt eens even te kijken naar de feiten, de onderzoeken en wat er na vijf jaar op tafel ligt. Nee, iedere sukkel heeft weer zijn eigen verhaaltje bedacht, waarom het niet de Russen waren, maar anderen.

Het is om een beetje moe van te worden, er zou een keihard verbod moeten komen op het verspreiden van feitelijk onjuiste informatie en ik wil van die controledienst wel de baas worden. Lijkt me heerlijk om ze in de boeien te sluiten, af te voeren naar een koud en vochtig betonnen hok en ze daar aan een derdegraads verhoor te onderwerpen, met Alexander Pechtold of erger nog, Ollongren als rechterhand. Zo pak je dat aan als staat, je duldt toch niet al die tegenspraak?

Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 17:02 | 8

@Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 17:18:
Gelukkig is er nog een greintje humor aanwezig. En laatst zag ik ook nog eens voortschrijdend inzicht bij je. Maar we houden je desondanks in de gaten.

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 17:23

Man, neem een borrel en blijf uit de discussie.... je zwatelt, zoals gebruikelijk

Pierre Lebon | 10-07-20 | 18:41

@Pierre Lebon | 10-07-20 | 18:41: pedolovers zijn sowieso niet serieus te nemen.

anti-fatwa | 10-07-20 | 20:46
▼ 5 antwoorden verborgen

De onderste steen? We gaan hem niet vinden.

"De eerste die ter plaatse was, Micheal Bociurkiw, verklaarde dat hij nog nooit zo’n crashsite gezien heeft en dat het eruit zag alsof ze door een heel sterk machinegeweervuur zijn geraakt. Toen hem werd gevraagd of hij sporen van raketten zag, was zijn antwoord duidelijk; Nee!
www.cbc.ca/news/world/malaysia-airlin...

Nehemia | 10-07-20 | 16:58 | 9
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 11-07-20 | 00:17
-weggejorist-
LiniaalRectaal | 11-07-20 | 00:21
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 11-07-20 | 04:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Er zijn radar beelden zat alleen niet die Rutte wil zien en Rusland lacht zich rot die weet wel wat er is gebeurt .

kuus | 10-07-20 | 16:53 | 4

Dat krijg je als je jezelf constant profileert als een referentie van de onderste steen.

faraday | 10-07-20 | 16:57

@piloot47 | 10-07-20 | 16:56: Het is niet alleen Rusland (China!) waarmee wij als Europeanen te oppervlakkig omgaan of dat we beoordelen vanuit een misplaatste superioriteit.
Sommige artikels in de Amerikaanse pers komen recht uit de pen van de inlichtingendiensten.
Onze media nemen dat alles kritiekloos over, hopelijk onbewust.
Er zijn maar weinig Europese landen waar de media zich kritisch opstellen t.o.v. de Amerikaanse belangen en hun Hollywood’s gaarkeuken: een sandwich met veel beleg, een mengeling van feiten en de in te lepelen boodschap: eet smakelijk.
Verder hebben we het hier over het duurste recherche onderzoek sinds de oorlog, maar hard bewijs ligt er nog steeds niet op tafel.
Dat weet iedereen ook wel. Maar de haat tegen de Russen is zo groot dat iedere vorm van logica uit het raam gaat: MH 17 is een "eigen schuld dikke bult" verhaal want wie stuurt er willens en wetens in godsnaam toch een burgervlucht over oorlogsgebied!
Een Nederlandse diplomaat van de Nederlandse ambassade in Kiev op 14 juli, dus drie dagen voor de ramp met vlucht MH17, werd gewezen op de gevaarlijke situatie in het luchtruim boven Oost-Oekraïne. Deze informatie is echter niet gedeeld met onze luchtvaartmaatschappijen, wel met het ministerie in Den Haag.

faraday | 10-07-20 | 17:08

Dat klopt er is al een paar jaar geen verzoek meer ingediend bij de Amerikanen.

dik van alster2409 | 10-07-20 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Rusland is de nieuwe vijand. Leidt de aandacht af van problemen die de EU momenteel doormaakt. Want hoe zit het met corona support Zuidelijke landen en sterker wie gaat betalen voor het wegvallen van de UK?

ultraman | 10-07-20 | 16:46

En hoe denkt het buitenland hierover, zoek maar eens op "Nederlandse rechtstaat in buitenland afgemaakt als “volledig corrupt” met MH17 als voorbeeld"

Mich2007 | 10-07-20 | 16:35 | 1

Rechter en partij figureren, net wat oneindige betweters in Holland anderen verwijt. Indien er daar een betrouwbaar bewijs van schuld zou bestaan dan hebben ze het goed verborgen gehouden.

faraday | 10-07-20 | 16:53

Mijn gok. Neergemaaid door een gevechtsvliegtuig uit de Oekraïne.

negromancerr | 10-07-20 | 16:34 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is mij nogsteeds onduidelijk wie de boosdoener is en dat kunnen alleen de radar/satelliet beelden inzicht in geven.

Datgingniegoed | 10-07-20 | 16:32

Kansloos, Rusland zal het hof niet erkennen. Pas maar op, straks krijgt Europa nog een claim aan haar broek wegen miljoenen Russische jongens en meisjes, Joden, die in in WW2 gestorven zijn, om Europa te bevrijden van haar eigen gebroed uit Braunau. Nadat heel Europa jaren had weggekeken. Dit gebeurd zo weer met de overname van Europa door andere volkeren en religies, onder goedkeur van de EU.
We leven tegenwoordig in een Maatschappij van claims en herstelbetalingen.

Ray Skak | 10-07-20 | 16:20 | 1

Wij wel. Zij niet.

Risingson | 10-07-20 | 16:30

Waarom doen de Russen zo moeilijk, het wordt wel een keer tijd voor excuses en een ruime schadevergoeding.

stipjes | 10-07-20 | 16:15 | 1

Ja joh.

piloot47 | 10-07-20 | 17:01

ok... ik geloof echt wel dat die buk raket van Ruski was, maar het blijft allemaal vreselijk jeuken.

De Russen werken tegen, op alle fronten.. zou het wellicht ook kunnen liggen aan het feit dat ze er in genaaid worden?

Ik heb altijd het gevoel gehad dat MH17 op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was. Die verkeerde plaats is vooral iets wat met de NL overheid te maken had. (toch weer een paar litertjes kerosine bespaard).

Maar ik heb nooit goed onderzoek gezien naar het waarom dat ding neergehaald is. MH17 had als alles klopt gewoon een burgerluchtvaart transponder aan, dus Ruski kan dat haast niet gemist hebben.

En Oekraine.. die zijn wel heel opzichtig buiten beeld gehouden. Als in.. het riekt daar ook nogal sterk, maar ja... toetreding tot de EU, dan is het niet handig als blijkt dat ze er in betrokken zijn.

We gaan het nooit weten, maar zowel Nederland als Oekraine hebben hier meer mee te maken dan ons lief is.

DatInternetDingetje | 10-07-20 | 16:14 | 6

In BUK raket in de modus 'shoot everything that flies' trekt zich weinig van transponders aan. Dat kan de BUK wel, maar dan moet Igor een beetje meer weten dan 'druk de rode knop om de raket af te schieten/een vliegtuig neer te halen'.

PisFinger | 10-07-20 | 17:09

@PisFinger | 10-07-20 | 17:09: Ik neem toch aan dat Igor naar een radar zit te staren en op basis van die informatie al dan niet op een knopje drukt.
Hij zal toch niet gedacht hebben dat het oud en nieuws was en hij gewoon lekker vuurpijlen kon schieten zonder de aanwezigheid van een vijand?

DatInternetDingetje | 10-07-20 | 17:19

@DatInternetDingetje | 10-07-20 | 17:19: een buk systeem (bestaande uit meerdere units waaronder een geavanceerde radar unit) kan transponders herkennen ja. Een enkele unit kan dat niet dat is gewoon een kwestie van locken en vuren.

drs. P | 10-07-20 | 19:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Een kind van twaalf begrijpt wie hier juridisch hoofdverantwoordelijk is: niet de kruimels die nu terecht staan en al zeker niet een van de oorlogvoerende partijen: mea culpa alle Haabse bloembollen - "Boven Oekraïne vond tijdens ramp MH17 een luchtoorlog plaats." -NRC Het handelsblad in een artikel op 11/07/2015.
Want welke randdebiel stuurt er dan toch een burgervlucht over oorlogsgebied?

faraday | 10-07-20 | 16:12 | 1

Waar bovendien al enige vliegtuigen waren neergeschoten.

PisFinger | 10-07-20 | 17:10

"Toevallig" heeft Ziggo-tv RT deze maand in de ban gedaan. Die "anti-nepnieuws" acties werpen blijkbaar ook buiten het internet hun vruchten af.

Abject | 10-07-20 | 16:10 | 1

De EU is druk doende met wetgeving om alles wat niet mainstream is op zwart te gaan zetten. Orwelliaanse tijden kerel. Het gebeurt waar we bij staan.

Nehemia | 10-07-20 | 16:35

Poetin zit nu te rillen in zijn datsja.

Mahatma | 10-07-20 | 16:07 | 3

Daar zat hij inderdaad lange tijd, vanwege het virus (de bangeschijterd) maar hij schijnt alweer in zijn werkkamer te zitten in het kremlin

Gajus | 10-07-20 | 16:09

Halbe was er ook.

Datgingniegoed | 10-07-20 | 16:29

Ach, hooguit zullen de verantwoordelijken Rusland niet meer ( via officiele kanalen ) kunnen verlaten zonder opgepakt te worden maar verder zal het vooral een hart onder de riem van de nabestaanden zijn. Poetin c.s. worden er niet koud of warm van.

Graaisnaaiert | 10-07-20 | 16:05 | 1

Eindelijk een to the point reaguursel.
De Nederlandse staat moet dit gewoon doen, ongeacht het mogelijke resultaat.

Gajus | 10-07-20 | 16:07

Het Europees Hof voor de Rechten van Mens, wikt en weegt. Olie gas uit Rusland, kaas uit Nederland.

Dzjengis-Somebody | 10-07-20 | 16:03 | 1

Als we hier nog boeren overhouden of we moeten melk importeren uit Duitsland die een stikstof norm hebben die 140 keer hoger ligt dan in Nederland.
Maar die vuile schooiers in den haag proberen de sector de nek om te draaien.

likdoorn | 10-07-20 | 16:20

DIt stinkt een uur in de wind, net zoals bij de vuurwerkramp.

Extend and pretend.

Waar is nou het bewijs dat de russen het gedaan hebben?
Waar zijn de radarbeelden?

Stel dat Oekraine ergens een veto over heeft uitgesproken, waarom mogen we zelfs dat dan niet weten?

Naar Maleisië werd ook al niet geluisterd, waarom niet? Het was immers hun vliegtuig?

"During his nearly two-year tenure, Mahathir alleged that the Dutch-led Joint Investigation Team (JIT) leading a probe into the disaster had been biased and politicized against Russia."

en

"“From the beginning, I sensed it already. They were trying to keep me away, trying to keep Malaysia away [from the investigation],” the 64-year-old ex-diplomat said in an interview with Asia Times.

The retired envoy claimed that mutual distrust among countries in the JIT led to Malaysia being initially sidelined from the probe."

asiatimes.com/2020/03/is-malaysias-po...

Finn | 10-07-20 | 15:56

Duur dagje voor Poetin, met alle trollen die weer overuren moeten maken om de Russische betrokkenheid te ontkennen.

bintang | 10-07-20 | 15:51 | 5

@Graaisnaaiert | 10-07-20 | 16:06:
Jij vindt een man in een witte jas met een naambordje op tv al een expert. Om sommige dingen te begrijpen hoef je overigens geen expert te zijn. Je ogen gebruiken is blijkbaar al moeilijk genoeg voor de meeste gehersenspoelde mensen. Hoe noemen ze dat ook al weer? Cognitieve dissonantie?

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 16:14

Vooral best_landgenootje zal het er wel weer druk mee gaan hebben.

Gazzerop | 10-07-20 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Artula | 10-07-20 | 15:46 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Oekraïne kreeg de facto totale controle over al het bewijs
De Amerikaanse analist en onderzoekshistoricus Eric Zuesse wijst erop dat op 3 juli in de Nederlandse rechtbank uitsluitend werd behandeld tot welke regering (‘natuurlijk’ de Russische) de BUK raket zou hebben behoord. Ook op deze site kwam al vaker ter sprake dat de Nederlandse regering destijds een schriftelijke overeenkomst met Oekraïne heeft ondertekend, waarin het regime in Kiev het recht kreeg om ieder mogelijk bewijs dat erop zou wijzen dat Oekraïne de echte dader van de MH17 ramp is, te blokkeren.
Ondanks onze Wet Openbaarheid Bestuur mag die overeenkomst door niemand worden ingezien. Op 12 augustus 2014 stond op een officiële Oekraïense, in het Russisch geschreven nieuwssite letterlijk te lezen dat ‘onderdeel van de vierpartijen overeenkomst die op 12 augustus tussen Oekraïne, Nederland, België en Australië werd ondertekend (allen bondgenoten van de VS in de nieuwe Koude Oorlog die de regering Obama tegen Rusland was begonnen), is dat informatie over de ramp met de Maleisische Boeing 777 niet bekend wordt gemaakt.’
‘Schuld van Rusland’ al vanaf dag van de ramp zelf bepaald
‘The fix’ was dus van meet af aan al ‘in’, wat overigens voor iedereen die een beetje verder doordacht op de dag van de ramp zelf al overduidelijk was. Terwijl de laatste stukken van het vliegtuig b.w.v.s. nog uit de lucht dwarrelden, verklaarde de toenmalige Amerikaanse vicepresident Joe Biden meteen dat Rusland de dader was, iets waar overigens nog steeds geen greintje hard bewijs voor is geleverd. Aanzienlijk veel potentieel bewijs tegen Oekraïne, waaronder tal van getuigenverklaringen, werd juist achteloos weggewuifd, genegeerd, van het internet gehaald, en/of achter slot en grendel gestopt.

dik van alster2409 | 10-07-20 | 15:43 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft Amerika al de radarbeelden vrijgegeven, nee. Heeft Ukraine al radarbeelden vrijgegeven, nee. Dus we doen Rusland een proces aan, logisch toch....

Ko Ranzig | 10-07-20 | 15:43 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Verschrikkelijke ramp met oorlogstuig ten gevolge van foute beslissingen. Het was helaas niet de eerste keer dat zoiets is gebeurd. Maar wie laat er nu in hemelsnaam passagiersvliegtuigen boven een actief oorlogsgebied vliegen? Wie is daar verantwoordelijk voor?

Astimar Teutis | 10-07-20 | 15:37 | 5

@usb stok | 10-07-20 | 15:52:
Ik denk Soros, die heeft alles betaald. Hij had ook nog een BUK staan, van NoordKoreaanse makelij. Sssst.

Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 17:21

@Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 17:21: Nee Soros dat kan haast niet zo'n aardige oude heer, hij geeft steekt zelfs zijn geld in universiteiten, dus moet hij wel goed zijn.
En dan de wakkere jongens en meidjes van het Bellingcat? Als je de waarheid vinding laat afhangen van dit soort figuren dan is/staat de uitslag bij voorbaat vast

biebop | 10-07-20 | 17:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch vreemd de rechtszaak is nog aan de gang.

Het Hof is bedoeld als 'laatste redmiddel'. Het Hof neemt een verzoekschrift slechts in behandeling als alle nationale rechtsmiddelen zijn uitgeput. In Nederland betekent dit dat de klager normaal gesproken moet procederen tot de Hoge Raad of de Raad van State voordat een zaak aan het EHRM kan worden voorgelegd.

dik van alster2409 | 10-07-20 | 15:32

Nog een politieke show proces oveer de rug van de nabestaanden,Nederland moet zich kapot schamen.De SBU is verantwoordelijk voor het neerhalen van MH17. Uit de officiële papieren van het MIVD was er op die dag geen BUK-instalatie van Rusland noch van de Oekraïene in de buurt om MH17 neer te schieten.Je hoeft niet eens veel onderzoek te doen om erachter te komen wie de verantwoordelijke is.Kijk alleen al naar de twee bronnen van het JIT de SBU (Oekraïense geheime dienst hmmm een van de twee verdachte) en balingcat( Eliot Higgins een fraudeur).

barreltje | 10-07-20 | 15:30 | 4

@biebop | 10-07-20 | 15:45:
Het was een ramp boven Oekraiens grondgebied in het Oekraiense luchtruim. Dus een beetje raar als dat land niet betrokken zou zijn bij het onderzoek. En Pietertje Omtzigt liep iets te gretig achter complotverhalen aan, daarmee overspeelde hij zijn hand.

Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 17:22
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt intussen steeds meer op een Inspector Clouseau-verhaal die samen met de butler onderzoek doet.

B.Spiritus | 10-07-20 | 15:29 | 3

Oekraïne maakt er chocola van.

koperbij | 10-07-20 | 15:38

Inspecteur Columbo echter had gehakt gemaakt van dit onderzoek. Geen motief, geen bewijs en geen bekentenis.

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 16:55

Buk? Hoe komen al die kogelgaten in de cockpit? Fotos gezien. Vragen, vragen, vragen.

Zorbadon | 10-07-20 | 15:29 | 21

Hilarisch het zogenaamd grote onbenul bij het Kremlintrollenleger over de werking van hun eigen wapentuig! Ze zouden daar in het Kremlin een stand-up-comedy club moeten beginnen: succesvol dijenkletsen gegarandeerd!!

VanOldenbarnevelt | 10-07-20 | 17:57
▼ 18 antwoorden verborgen

vliegtuig per ongeluk neergeschoten door de Russen.
Russen balen er ook van maar zullen het nooit en te nimmer toegeven.
peanut-landje Nederland blijft maar doordreinen. Poetin geeft geen fuck en zal ook nooit een fuck geven.
Accepteer dat de mensen dood zijn, niet meer terugkomen en probeer het een plaats te geven, Ook al zouden de russen het toegeven dan nog komen de mensen niet terug. Dit blijft de harde waarheid waarmee de nabestaanden moeten leven.

zuurtjeregen | 10-07-20 | 15:26 | 8

@Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 17:26:
Erdogan zei dat hij niet zou sterven in zijn slaap. Dat gaat Poetin wel gebeuren. Waarna hij wordt begraven in die nieuwe kathedraal.

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 17:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Oekraïne zit in het onderzoeksteam. Dan is je onderzoek wel gelijk klaar toch?

De mooie man | 10-07-20 | 15:25 | 6

@Nehemia | 10-07-20 | 15:37:
Als je dan foto's ziet van Poroshenko samen met Kees Verhoeven en Alexander Pechtold aan de champagne voel je toch de kots in je mond komen.

Gajus | 10-07-20 | 15:45

Los van het feit dat ik Oekraine net zo'n schurkenenclave vind las Rusland, natuurlijk zitten ze in dat onderzoeksteam want het gebeurde in hun luchtruim, onder hun verantwoordelijkheid in een (burger)oorlog die op hun territorium werd uitgevochten en de brokstukken ( en dus bewijsmateriaal ) die op hun grondgebeid terecht kwamen.
Dan kun je toch niet zeggen, nou, jongens, even minimaal een jaar lang 100% toegang, zeggenschap en mandaat over 35 vierkante kilometer in jullie frontlijn. Zouden wij toch ook niet pikken hier?

Graaisnaaiert | 10-07-20 | 16:12

@Gajus | 10-07-20 | 15:45: Net als die Hans van Baalen en die Guy Verhofstadt op dat plein in Kiev. Wat een droeftoeters.

Nehemia | 10-07-20 | 16:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Het trollenleger uit Rusland is weer volop aanwezig, te zien aan de reacties.

Veiligheidsslot | 10-07-20 | 15:20 | 7

Heeft U een verklaring waarom MH17 boven oorlogsgebied vloog??
Groet van een Blanke nuchtere Nederlandse.

Hét vrije woord | 10-07-20 | 15:52

Yep, alle soorten zijn weer present. Je verwacht het niet he?

Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 17:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Alvast een voorschotje op de verkiezingen?

daytripper | 10-07-20 | 15:20

Soms, wanneer dit soort berichten naar buiten komen (die toch een beetje voor de buhne zijn) vraag ik me af waar we van afgeleid moeten worden...

Lood om oud ijzer | 10-07-20 | 15:19

Net als de extra 1 miljard ontwikkelingshulp voor Kaag gisteren, alles in het reces, gewoon voor de vorm. De boeven in Kiev laten ze, onbegrijpelijk, met rust...

grindbak | 10-07-20 | 15:18

En het leek nog zo'n goed idee, om over dat gebied te vliegen... Idioten.

threeheadedmonkey | 10-07-20 | 15:18

Volgens mij erkennen ze het hof niet eens,net als de VS die geen enkel hof erkent.
Kan je net zo goed naar de Kapper gaan en daar een potje gaan janken.

Roger-Rabbit | 10-07-20 | 15:16 | 1

De Raad van Europa heeft veel meer lidstaten dan de EU (bijna vijftig), namelijk alle landen van Europa, inclusief Rusland, Turkije en de landen in de Kaukasus (Kazachstan, Wit-Rusland en Vaticaanstad zijn echter geen lid).

Glasgow Argus | 10-07-20 | 15:19

Hear! Hear! En fuck alle complottheorieën. Het is heel simpel: Rus schoot Buk op passagiersvliegtuig, omdat hij dacht dat het een militair vliegtuig was. Rus had met Buk niet op vreemd grondgebied mogen zijn en ontkende ook zich daar te bevinden. Rus ontkent dus het vliegtuig te hebben neergeschoten en verzint steeds andere, elkaar tegensprekende verhalen.

TheFirstYelle | 10-07-20 | 15:14 | 6

Kiev gebruikte burgerluchtvaart als dekmantel voor hun militaire vliegtuigen door er zo dicht mogelijk bij te gaan vliegen en dan is een foutje snel gemaakt.

kapt.Jerkoff | 10-07-20 | 15:34

Er woonden en wonen russen in oekraine vanwege de USSR. Dus als ik Ronaldo goed begrijp is nederland ook verantwoordelijk voor de oud-nederlanders in zuid-afrika als ze aldaar zich gaan verdedigen tegen het geweld en per ongeluk een vliegtuig neerschieten. Ik zelf ben overtuigd dat oekraine de mh17 zelf heeft neergeschoten maar ok laten we er even vanuit gaan dat het rebellen russen zijn geweest. Is rusland dan verantwoordelijk voor de russen die al sinds decennia in oekraine wonen?

A.I. van Dee | 10-07-20 | 15:34

Net als die massa vernietiging wapens in Irak die no fly zone boven Libië,
Consternatie ka.pen in Servië.
Begin van de Vietnam oorlog...
Tot u toe zijn alle beweringe5 pure leugens geweest,dus waarom. Ook nu niet

Roger-Rabbit | 10-07-20 | 15:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Fijn dat het belachelijk maken van de "Onderste steen belofte van Rutte" niet langer centraal staat, maar dat het nu doordringt dat Nederland inderdaad stap-voor-stap gestaag doorpakt. Ik denk dat we pas met de Russen over medewerking kunnen gaan praten als Poetin eerst weg is. Voorlopig dus nog niet.

Doctor Honoris Causa | 10-07-20 | 15:14 | 5

Wat is uw definitie van gestaag doorpakken?

zuurtjeregen | 10-07-20 | 15:29

Juich niet te vroeg, die steen zijn we echt niet vergeten hoor.
Maar markie houdt zich nu maar slim op de vlakte, want die peilingen moeten niet teveel beinvloed worden natuurlijk.

Gazzerop | 10-07-20 | 16:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Begrijp ik nu terwijl rechtszaak nog aan de gang dus nog geen uitspraak dat Nederland als zegt schuldig.

dik van alster2409 | 10-07-20 | 15:12

Het was geen ramp maar moord...

Raetsheer | 10-07-20 | 15:11 | 4

Men wist toch dat het een verkeersvliegtuig was?

Raetsheer | 10-07-20 | 15:22

Geen moord, doodslag.

Gajus | 10-07-20 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Is en blijft een patstelling. Misschien nu maar de focus leggen op wat er in de Europese bejaardenhuizen is gebeurd de afgelopen maanden. Is MH17 toch ook maar klein bier bij.

Binnenbaan | 10-07-20 | 15:09 | 3

Net een groepjes, of zo?

overhetrandje | 10-07-20 | 15:11

+1
Heel opvallend beleid geweest, honderdvoudig

de_kale | 10-07-20 | 15:11

Symboolpolitiek, bedoeld om de aandacht af te leiden van de verantwoordelijkheid van Oekraïne en Nederland.

Short | 10-07-20 | 15:09

Nou jullie moeten de Russen weer even haten hoor, is het even geen Thierry of Trump, hup, dan weer op de Russen. Niemand hoor ik erover hoe het zeer aannemelijk is dat onze 'partner' Oekraïne er een straaljagertje onder hing om die BUK naar die airliner te geleiden. De olifant in de kamer. Waarom denk je anders dat de US je geen radarbeelden geeft? Dom. Volk. Hier.

C0de187 | 10-07-20 | 15:09 | 3

Dan heb je mijn reactie niet gelezen vriend

Mich2007 | 10-07-20 | 15:16

Ga. Dan. Weg.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 15:16

Ik vind dat niet zo aannemelijk eigenlijk...

SterF... | 10-07-20 | 15:24

Rusland... een grote vieze dronken beer die schijt heeft tegen een stelletje rechtschapen ambtenaren. Ik geef het je te doen.

eegoo | 10-07-20 | 15:09 | 1

Rechtschapen? In welk naïef parallel universum leef jij?

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 16:05

Maarre ... wat kan het Europees hof doen?
Foei roepen?

Gewone_mevrouw | 10-07-20 | 15:06 | 5

@Frau Merkel | 10-07-20 | 15:17: Aha. Dank voor uw uitleg, Frau.
Slim van hem. En dan kunnen ze straks tóch zeggen dat ze er alles aan hebben gedaan.

Gewone_mevrouw | 10-07-20 | 15:24

@Glasgow Argus | 10-07-20 | 15:23:
Oh, dan ben ik benieuwd.

Gewone_mevrouw | 10-07-20 | 15:36

@Glasgow Argus | 10-07-20 | 15:23: Dat er een Russische rechter in zit is het bindende voorwaarde geweest voor de Russen om mee te doen. Vlak daarop heeft Rusland, maar ook Duitsland, wetgeving aangenomen waarmee de nationale rechtbank deze club kan overrulen. Het is dus een leuk showgebeuren, maar het gezag is minimaal en de effectiviteit navenant.

Frau Merkel | 10-07-20 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel stenen zin er nog

rein9576 | 10-07-20 | 15:06

Wat moet er nog worden gezegd of bewezen ? Het waren hoogstwaarschijnlijk gewoon een stelletje stomdronken Russische militairen in Oost-Oekraïne die een verkeersvliegtuig aanzagen voor een Oekraïens gevechtsvliegtuig. Niemand had daar iets bij te winnen, ook Poetin zeker niet. Een ontzettend domme menselijke fout, als gevolg van overmatige wodka consumptie.

Motleycrew | 10-07-20 | 15:01 | 5

Haha stel je voor, dat je dom genoeg bent om zo'n uitleg te geloven.. fucking lulz

C0de187 | 10-07-20 | 15:10

De Amerikanen zijn ook niet veroordeeld in 1988 wegens het neerhalen van een Iraans passagiers vliegtuig in Iraans grondgebied. Sterker, de Amerikanen vonden zichzelf onschuldig, en kregen speldjes van waar ze allemaal geweest waren.

Jezusaapje | 10-07-20 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen

O, u weet meer dan de rest van de wereld, afgezien van onze regering?

Ben5570 | 10-07-20 | 15:01 | 1

Even afgezien van het feit dat de BUK in rusland geproduceert is, maakt ze dat nog steeds niet schuldig.Zowel, dan wacht de wapenindustrie heel veel processen.

Ben5570 | 10-07-20 | 15:04

Laat ze eerst maar eens de radarbeelden opeisen bij Oekraine en de VS/Nato. Ik denk dat dat een eerlijker beeld van het verhaal geeft.

Phantomas | 10-07-20 | 15:00 | 3

Vind Ik ook. Ben van mening dat meerdere schuld hebben.

Schepvogel | 10-07-20 | 15:02

@Schepvogel | 10-07-20 | 15:02: voor de draad ermee. Het is uitgesloten dat in die gespannen situatie met bovendien een grote oefening rond die tijd, zowel Ukraine als USA geen radargegevens heeft. En niet dat domme gel*l dat alles uit stond/kapot was of dat we het niet willen geven. Het gaat om 198 mensenlevens, dus tijd voor een beetje respectvolle waarheidsvinding.

Pimp my Voortuin | 10-07-20 | 15:06

Rusland was al veroordeeld nog voor het vliegtuig de grond raakte

Mich2007 | 10-07-20 | 15:17

Op de verkeerde plaats, op de verkeerde tijd. Het is moeilijk te verteren, maar er is simpelweg geen veiligheid meer te vinden. Niet binnen Europa, noch daarbuiten. We zijn allemaal die pasgeboren gnoe op de uitgestrekte savanne.

MickeyGouda | 10-07-20 | 15:00 | 3

Ik dacht al, wat is er mis, toen ik vanochtend uit bed sprong.

overhetrandje | 10-07-20 | 15:19

Wat mooi gezegd Mickey.
Zo raak ik geroerd als ik een kwetsbaar vogeltje zijn tere jong zie beschermen.
Dan bedenk ik me dat we even kwetsbaar zijn. 'Onze' arrogantie helpt daar niks bij.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 15:36

Hoezo "geen veiligheid MEER te vinden"? Was dat vroeger wel zo dan?

Spring Bruissteen | 10-07-20 | 15:58

Ja, hoe zit het nou met die stapels gloednieuwe paspoorten die men had gevonden vlak na de crash?

oranjerood | 10-07-20 | 14:56 | 1

9/11 had ook al zo'n anomalie met het paspoort van Mohammed Atta.

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 16:03

Het was echt geen aanslag ronaldo. Maareen schadevergoeding voor deze grove misser in oorlogstijd lijkt me wel op z'n plek

Gen. Maximus | 10-07-20 | 14:54

Ik denk dat Poetin hier wakker van zal liggen.

salembot | 10-07-20 | 14:54

Ik ben oprecht blij voor de nabestaanden dat de onderste steen van Mark eindelijk boven komt.

pibasso | 10-07-20 | 14:53 | 1

Komt helemaal niet boven

Hoorneslaan | 10-07-20 | 20:31

Waarom vloog de MH17 over oorlogsgebied??

Hét vrije woord | 10-07-20 | 14:52 | 3

Goeie vraag, maar nog steeds geen antwoord gekregen vanuit de almachtige onderste steen ergens op het Binnenhof.

Phantomas | 10-07-20 | 15:02

Kortste weg dus goedkoopste. Puur een centenkwestie geweest van Malaysian én KLM.

2voor12 | 10-07-20 | 15:10

Omdat geld ze veul meer waard is dan een mensenleven.

C0de187 | 10-07-20 | 15:12

Tja, de knop van onze gaskraan zit in Rusland. Dus de show gaat door tot het moment dat het woord 'gaskraan' valt. Nou heeft Rusland ook wel handelsbelang van Nederlandse goederen maar iets zegt me dat die minder primair zijn. En enige redelijkheid en billijkheid in de MH17 afhandeling heeft nooit bestaan. Dus zal het wel een wedstrijdje 'wie is de sterkste' worden. En dat verliezen we.

zevensprong | 10-07-20 | 14:52 | 3

Ik denk dat de enig juiste conclusie is, waarom de onderste steen holle woorden waren en zullen blijken.

NumbNuts | 10-07-20 | 15:10

Misschien is Oekraïne wel de schuldige.. Wie zal het zeggen?Niets is nog bewezen.. Maar dat we binnenkort Russisch gas gaan krijgen dat is de stomme schuld van ons bijdehante kabinet vul de rest maar zelf in..

aardv@rk | 10-07-20 | 15:11
-weggejorist-
Mich2007 | 10-07-20 | 14:51 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Een nieuwe gelegenheid, het vak van pianist te besmeuren. “I’m just the pianoplayer.”

koperbij | 10-07-20 | 14:51

Geef gewoon de fout toe, geeft korting op Russisch gas. Klaar. Punt. Einde.
Veel makkelijker, veel meer resultaat.
Tenzij je doelbewust een spanning in stand wil houden. Over de ruggen van nabestaanden ook nog.

kloopindeslootjijook | 10-07-20 | 14:51 | 1

Doet Rutte al 5 jaar!

Hoorneslaan | 10-07-20 | 20:35

Aanpakken die Russen!

Rest In Privacy | 10-07-20 | 14:51 | 12

"Kuifje in de Zwarte Dolfijn"

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 15:59

@Hét vrije woord | 10-07-20 | 14:55: Kuifje naar de goelag.

Nehemia | 10-07-20 | 20:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik zou het zo fijn vinden als alle schuldigen mogen brommen. Om te beginnen de legers die oorlog gaan voeren midden in bewoond gebied, doe dat soort ellende lekker op de noordpool of leeg stuk atlantische oceaan. Direct erna de idioten die daaroverheen blijven vliegen, mede doordat inlichtingendiensten geen ambtsberichten rondsturen en de luchtverkeersleiding het luchtruim niet sluit na diverse neergehaalde toestellen. MH17 was op 17 juli het 17de toestel dat werd neergeschoten. Drie keer 17 was scheepsrecht voor de Boeing 777. Dit is geen plotselinge fuck-up, hier is tientallen jaren door miljoenen mensen jaren naartoe gewerkt. Er bestaat geen veilige machtsstrijd.

Wie alleen dat fatale schot wil vervolgen, is blind voor de koude oorlog.

Feynman | 10-07-20 | 14:51 | 8

Met die laatste zin ben ik het helemaal eens. Goede les ook voor de oorloghitsers.

NoMoreMrNiceGuy | 10-07-20 | 15:12

@The Russian | 10-07-20 | 15:04: Oekraïners zijn reserve Russen.

IkwilJinekwel | 10-07-20 | 16:08

@The Russian | 10-07-20 | 15:04: jawel, want er is een getekend associatievedrag, dat o.a. voorziet in:
The agreement also commits both parties to cooperate and converge policy, legislation, and regulation across a broad range of areas.[how?] These include: equal rights for workers, steps towards visa-free movement of people, the exchange of information and staff in the area of justice, the modernisation of Ukraine's energy infrastructure, access to the European Investment Bank, and a variety of others.

Toegang tot de EU unvestment bank. Dus geld onder EU voorwaarden tegen een veel lagere rente.

Ergens een grote onderbuik over leegkotsen is misschien wel makkelijk, maar je ergens in verdiepen maakt het verschil tussen ook meetellen en alleen meelullen. Ontwikkel je gewoon eens..

Epistulae_Morales | 11-07-20 | 00:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een stel hufters daar in Den Haag, nu de rechtszaak in Nederland zuidwaarts dreigt te gaan proberen zij op een andere manier Rusland te framen.

The Russian | 10-07-20 | 14:50

Meteen oorlog verklaren!
Zin in vodka met kaviaar...

wezen | 10-07-20 | 14:49 | 3

Ja joh weet je zeker dat je tegen mij en mijn mede Russen een oorlog wilt verklaren. Dat heeft de Nederlandse staat in 2012 tegen mij geprobeerd, ze happen nog steeds naar lucht en lijden aan PTSS

The Russian | 10-07-20 | 14:59

@The Russian | 10-07-20 | 14:59:
oke, geen kaviar dan...
misschien wel “rasstegai met vjaziga”?
Ook niet verkeerd...

wezen | 10-07-20 | 15:04

@The Russian | 10-07-20 | 14:59: Vertel?

Lood om oud ijzer | 10-07-20 | 15:31

Formeel gezien, de enige en juiste stap.
Ben alleen bang dat eea zal leiden tot nóg meer frustratie.
Tegelijkertijd zouden ze Oekraïne en misschien zelfs Nederland moeten aanklagen, vanwege grove nalatigheid.
Van de Russen hoef je niets te verwachten, die werkten al niet lekker mee en zullen dat voor de rechter nog steeds niet doen.

Ruimedenker | 10-07-20 | 14:48
-weggejorist-
A.I. van Dee | 10-07-20 | 14:47

Nu kan het van alles veel geweest zijn ronaldo, maar een aanslag door de Russen was het natuurlijk niet. Die hadden geen enkel belang bij het plegen van een aanslag immers.
Een ramp was het zeker, met een vooralsnog behoorlijke mist van vage toestanden er omheen, maar een aanslag impliceert opzet. Daar lijkt mij van de kant van de Russen geen sprake van.

Wolveshead | 10-07-20 | 14:44 | 9

@Wolveshead | 10-07-20 | 14:56: Ja vooral omdat we het bij een mislukte aanslag natuurlijk nog steeds over een aanslag hebben.. dat is nl de functie van bijvoeglijke - en zelfstandige naamwoorden; het aangeven van specialisatie.
Misschien als u groep 5 lagere school niveau haalt zult u dat ook begrijpen..... misschien...

Epistulae_Morales | 10-07-20 | 15:09

@Epistulae_Morales | 10-07-20 | 15:09:
Wat is volgens jou het doel van het plegen van een aanslag? Normaal wordt dat middel gebruikt om een boodschap uit te doen gaan, vrees aan te jagen of iets te vergelden bv.
Geen van deze zaken speelde hier. Er was geen motief voor Rusland voor het plegen van een aanslag op een lijntoestel. Per definitie was er dus van een aanslag geen sprake.
Zoals niet alle zaken waarbij iemand door geweld om het leven komt, moord betreft. Doodslag is dan immers ook een optie bv.
Misschien als jij groep 5 nog even overdoet zul je dat begrijpen,
Misschien. Heel misschien.

Wolveshead | 10-07-20 | 15:50

@Epistulae_Morales | 10-07-20 | 15:06: Inderdaad. Want terrorisme, het woord zegt het al, gaat om angst aanjagen. Dat is ook de reden dat terroristische aanslagen altijd worden geclaimed. Het is nogal lastig om jouw eisen kracht bij te zetten als niemand weet om wiens eisen het gaat. Dan wordt het meer verwarring dan angst.
Daarbij was dit niet eens een mislukte aanslag, maar een mislukte aanval. Het doel was duidelijk militair. Of ze een burgerluchtvaart vliegtuig aanzagen voor militair of op militaire vliegtuigen schoten hetgeen mis ging, dat is onduidelijk, maar een "aanslag" is hoe dan ook niet van toepassing.

TheEgg | 10-07-20 | 15:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Je zou haast denken, dat de vvd haast gaat maken met de verkiezingen voor de deur. Als dit maar geen haastwerk blijkt te zijn.

beter-laat-dan-nooit | 10-07-20 | 14:44 | 2

De vvd gaat kopje onder en zal nooit meer naar boven komen.

hoogvlieger | 10-07-20 | 14:52

Word dat hof door Rusland erkend? Van wiki:
"The chairman of the Russian Constitutional Court Valery Zorkin, pointing to the Markin v. Russia case, stated that Russia has the right to create a mechanism of protection from Court decisions "touching the national sovereignty, the basic constitutional principles".[26] In 2014, Russia was ordered by the ECHR to pay €1.9 billion in damages to former shareholders of Yukos, which the court ruled was intentionally bankrupted by the government.[27] In 2015, Russia adopted a law allowing it to overrule judgements from the ECtHR,[28] codifying an earlier Russian Constitutional Court decision which ruled that Russia could refuse to recognize an ECtHR decision if it conflicted with the Russian Constitution.[29] Other countries have also moved to restrict the binding nature of the ECtHR judgments, subject to the countries' own constitutional principles. In 2004, the Federal Constitutional Court of Germany ruled that judgments handed down by the ECtHR are not always binding on German courts.[30] In many cases, the authorities in various countries have simply refused to put ECtHR judgments into practice. Nearly 10,000 judgments of the ECtHR have not been put into effect by national governments.[31] In some cases, politicians have been openly defiant."
Om een lang verhaal kort te maken. Het is een show.
Bij de rechtszaak lijkt het mij interessant om wat meer te horen over de oorzaken van de burgeroorlog, zoals de kereltjes Van Baalen en Verhofstadt die met de knuistjes stonden te zwaaien.

Frau Merkel | 10-07-20 | 14:44 | 2

exact, dat is de strategie.

Pimp my Voortuin | 10-07-20 | 14:50

@frau Merkel, precies.

IkwilJinekwel | 10-07-20 | 16:12

Ja ja ja, wafwafwaf. Poetin doet het nu in zijn broek lol. Ik geloof er geen drol meer van, van heel mainstream-land.

hoogvlieger | 10-07-20 | 14:43

Nou heftig hoor, poeh. Daar zal Rusland ook echt van wakker liggen.
Heb de afgelopen dagen de documentaire gezien over Srebrenica en daar zakt je echt de broef af van de Nederlandse knulligheid waarmee die missie werd aangepakt.
Hulde voor de militairen die er gewerkt hebben, die moesten zien rond te komen met een klappertjespistool omdat de regering van Nederland het anders te provocerend vond. Dan weet je het wel.
Deze stap is ook een uit de veilige hoek, daar raakt niemand van onder de indruk maar straalt lekker daadkrachtig af op de nabestaanden. Dat daarvan nog niemand de verantwoordelijken over de tafel heeft getrokken, vind ik nog steeds verbazingwekkend.

Busverhuur | 10-07-20 | 14:42 | 2

Inderdaad, nou breekt mijn klomf.

VP732 | 10-07-20 | 14:43

Dus de Nederlandse overheid, die tot op de dag van vandaag liegt over de vuurwerkramp in Enschede, beschuldigt de Russische overheid van het praktiseren van Nederlands overheidsbeleid. Heh.

Varende_Reaguurder | 10-07-20 | 14:40 | 1

Ook waar!

Lood om oud ijzer | 10-07-20 | 15:30

Poetin neemt dat hof helemaal niet serieus en zal de beslissing van het hof slechts ter kennisgeving aannemen

Fijn_dat_je_er_bent | 10-07-20 | 14:38 | 1

Dat hof is een wassen neus, de Amerikanen hebben al aangegeven dat ze dit ook niet serieus nemen.
Kortom opdoeken die toko, kost geld, en landen die kernwapens hebben kun je niet bedreigen.

Jezusaapje | 10-07-20 | 14:57

Precies waar Poetin naar toe werkte.
Let maar op, die heeft nog wat troefkaarten die nog niemand gespeelt heeft.

HerDietrich | 10-07-20 | 14:38 | 1

Als ik een straight flush achter de hand heb laat ik die ook niet zien, tenzij iemand de river callt.

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 15:50

Ik zeg niks. Mijn krat wodka van deze maand is nog niet binnen.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 14:38 | 1

Is onderweg, shaken&stirred, with love!

VP732 | 10-07-20 | 14:42

Maar wat vindt Thierry hier van? Hij twijfelde toch aan de betrokkenheid van de Russen?

oldandwise | 10-07-20 | 14:36 | 12

@Atheist-Priest | 10-07-20 | 14:50:
Nou, in dat geval zijn de russen ook gewoon schuldig, maar goed, volgens mij wilt u dat niet horen ofzo...

SterF... | 10-07-20 | 15:11

@SterF... | 10-07-20 | 15:11: Klopt, in dat geval zijn ze mede schuldig. Maar gaat lastig worden, aangezien 1 van de schuldige partijen in het onderzoeksteam zit! Maar ik acht de kans dat het de Russen zijn op minder dan 5%.

Atheist-Priest | 10-07-20 | 15:28
▼ 9 antwoorden verborgen

Is Nederland nu naar de eerste hulp wegens pijn aan 't handje?

pa_niek | 10-07-20 | 14:35

Jaaaa.... oorlog! “Eindelijk” zullen de globalisten denken. Die zitten hier al jaren op te wachten. Die Trump werkt ook helemaal niet mee. Straks nog eens vier jaar wachten als het tegenzit.

NoMoreMrNiceGuy | 10-07-20 | 14:35

Het zou Putin eigenlijk sieren als ze een vergissing toegaven en dat gewoon netjes afhandelen. Veel gemakkelijker. Het is oorlog, kan gebeuren.
Maar dat doen ze niet. Waarom niet?

Dus er zal wel weer een ​​mist van desinformatie opgewekt worden en net genoeg wantrouwen te gewekt worden om ervoor te zorgen dat het publiek zich nooit kan mobiliseren rond een coherent verhaal.

Maar welk doel het dient...

kloopindeslootjijook | 10-07-20 | 14:34 | 4

@fail | 10-07-20 | 14:38:
Dat zou betekenen dat Putin over lijken gaat, dat ze dit gaan proberen gebruiken in hun voordeel. Gênante lijkenpikkerij. Niet echt een schoonheidsprijs voor een regering. Iedereen weet dat het een vergissing was, van wie dan ook, de Russische bevolking vast ook. Dus dat zo doen geeft geen vertrouwen. Vreemd allemaal.

kloopindeslootjijook | 10-07-20 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Mooie zet. Symbolische daad vrees ik want Rusland zal niet meewerken. Maar toch. Terecht, 100%.

Beste_Landgenoten | 10-07-20 | 14:34 | 2

Vervolgstappen:
-Rusland erkent hof niet
-Rusland wordt by absentia veroordeeld tot schadevergoeding en de verantwoordelijken worden op een opsporingslijst gezet
-Assets worden bevroren van betrokkenen en daaraan gelieerde kapitaalstromen
-schadevergoeding als geheel wordt verwerkt in een nog nader te bepalen heffing op EU - Russisch handelsverkeer
- Uitsluiting van Russen in EU/Europese evenementen, zoals sport- en cultuur

Epistulae_Morales | 10-07-20 | 14:54

Kennelijk gaat het hier om de schadevergoeding aan de slachtoffers.
Waar we overigens verder heel weinig over gehoord hebben.

Mr.Crowley | 10-07-20 | 14:33 | 2

Tja, die zijn ook allemaal dood...

SterF... | 10-07-20 | 15:13

Schadevergoedingen in dit soort zaken hebben vrijwel altijd een zwijgplicht als voorwaarde.

LiniaalRectaal | 10-07-20 | 15:44

Hulde!
Nu maar wachten op de obligate Ruslandtrollen.

DrumPiet | 10-07-20 | 14:33 | 9

Ja, die komen uit hun holen gekropen.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 14:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar uhm Ronaldo... ik zou je vakantie naar Rusland even uitstellen. Gratis tip. Ik ben niet altijd even aardig tegen je maar ik ben wel zuunig op je hoor! Hartjes!

overVecht | 10-07-20 | 14:31 | 1

Vind ik leuk!

VP732 | 10-07-20 | 14:40

Toen die Amerikanen een Iranees passagiersvliegtuig neerhaalden, maakten ze zonder problemen 65 miljoen over.

Mr.Crowley | 10-07-20 | 14:31 | 1

Dat neerhalen was in 1988. Pas in 1996 werd er een overeenkomst gesloten en werd door de VS $61,8 miljoen betaald zonder schuld te bekennen of excuses aan te bieden.

Locusta | 10-07-20 | 15:32

Doe Oekraïne dan ook maar, daar kwam ook weinig bruikbaars uit.

2voor12 | 10-07-20 | 14:30

Rutte wil korting op gas, want biomassa is af

Steifnek | 10-07-20 | 14:30

Dat zal ze leren, die Russen! Die gaan bibberend over straat in eigen land.

Met_baard | 10-07-20 | 14:30

Nou... Nu duikt Poetin de schuilkelder in hoor...

overVecht | 10-07-20 | 14:28 | 3

Onder het witte huis?

me | 10-07-20 | 14:40

@me | 10-07-20 | 14:40:

Zal mij niet verbazen als Trump een plekje voor hem heeft ja.

overVecht | 10-07-20 | 14:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland