Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UvA en zusterstad Seattle doen DOODZIEKE diversiteitstraining

Hoogste tijd dat Seattle en de UvA aandacht besteden aan een ondergesneeuwd en beschimpt taboe: diversiteit.

Eerst even over de UvA, dat ligt geografisch immers dichterbij al ligt het ideologisch op dezelfde afstand als Seattle. Op 15 juni stuurde talloze medewerkers binnen de sociale wetenschappen aan misschien wel de beste universiteit van Amsterdam deze stervende treurwilg van een brief de wereld in. "Our failure is evident in the ideas we have promoted and the community we have built. More specifically: we have not adequately focussed on issues of race and its intersectionalities in our research; we have not done enough to provide our students with the knowledge to understand and respond to issues of race and its intersectionalities in our teaching (...)."

Dit is dus EXACT dezelfde massapsychose die Evergreen State College (bindend drieluik) zichzelf in 2017 aanpraatte. Twee weken later werden de Workshops 2020 door het Chief Diversity Officer Team aangekondigd en uiteraard kijk je scheel na alle onderstaande titels gelezen te hebben.

En hoe het eruit ziet als zo'n cursus uit de ideologische kinderopvang ontsnapt en er een gehele stad mee geteisterd wordt, dat zien we na de breek in Seattle. Een paar buzzwords als wit huiswerk-voorbereiding: de woorden "objectiviteit" "individualisme" "intellectualisering" en "comfort" zijn ALLEMAAL uitingen van geïnternaliseerde white supremacy. Behouden vaart op eigen kompas makkers! Zien jullie aan de overkant.

Reaguursels

Inloggen

Het probleem bij dit soort gedecentraliseerd fascisme is dat de mensen geen Il Duce zien en daarmee de zaak ook niet als gevaarlijk in schatten.
Dit zijn geen meningen, ook geen feiten, geen phase of hype, maar dit is pure brainwash en hier gaat zwart en wit aan stuk.
Hamertechniek, dubbel binds, weglatingen, taboe creatie en meer.
Verbieden de hap. Je bent nog beter af bij scientology.

MistaRazista | 11-07-20 | 15:57 | 1

Die Führer komt nog wel een keer boven drijven, ben ik bang.

Ivoren Toren | 11-07-20 | 17:50

Als ik dan een racist ben, dan moet dat maar.
Misschien maakt dat het uiteindelijke gevolg dat zwarten en masse verwijderd worden uit deze “blanke overheersende cultuur” gewoon een gemakkelijker uitvoerbaar gevolg.

Epistulae_Morales | 11-07-20 | 14:16

In de vs is een kleine groep idioten heel eng bezig.
Zwarte advocaat Elie Mystal pleit voor het automatisch vrijspreken van afro amerikanen die terechtstaan voor moord op of verkrachting van een blank persoon, ongeacht de feiten.
Motivatie: dat zal ze leren ! Weten ze ook es hoe dat is.
En om blanken eens goed bang te maken, hij zegt het echt.

Huwelijksgeluk | 11-07-20 | 12:11

De geest is al uit de fles. In mijn stamkroeg hoorde ik een blanke al tegen een zwarte zeggen (in reactie op de beschuldiging dat alle blanken racistisch zouden zijn):

"Ja, en waarom haten jullie blanke mensen dan? Kijk naar mijn vrienden! Alle kleuren! Wie zijn jouw vrienden? Allemaal zwart! Jij bent pas racistisch!".

Dat is goed. Het huidige racisme debat is niet 'inclusief' maar racistisch. Anti-blank racisme en complete bevolkingsgroepen worden van het debat uitgesloten.
Voorbeelden: blanke NLers en blanken van elders die slachtoffer werden van een raciaal haat misdrijf, joden die hun onderneming vernield zien of beroofd worden omdat ze joods zijn, de Afrikaners die vermoord worden, de blanke loverboyslachtoffers die vanwege hun huidskleur geselecteerd werden voor sexslavernij en vrouwenhandel. BLM ontkent dat racisme.

Zonder dat ook dit onderwerp bij het racisme debat betrokken gaat worden, zal racisme (door AFA en BLM) niet afnemen maar juist toenemen. Pas als zwarte en blanke mensen gaan durven praten over ook anti-blank racisme en dat betrekken bij het racisme debat, pas dan gaat er iets veranderen.

Haat tegen blanken moet stoppen. Al jaren! We leven, hoe hard zwarte mensen dat ook probeten te ontkennen, in een wereld waarin (ook) blanke mensen slachtoffer van een misdrijf worden omdat ze blank zijn.

Ik ben mij hier van bewust sinds de Rotterdamse metro moorden (Google zelf aub). Toen was ik nog jong. Nu ik ouder ben merk ik dat raciale anti-blanke haat is toegenomen. En het streven om racisme te stoppen ook maar tot vandaag worden blanke mensen van dat streven uitgesloten! Op basis van huidskleur wordt hen zelfs ook onrecht aangedaan! Voorbeelden daarvan:
1) strafbare raciale haat tegen blanken wordt in de praktijk nooit als haatmisdrijf vervolgd (recent voorbeeld: Rik van der Rakt).
2) Ongeveer 90% van het personeel van allochtone ondernemers komt uit "eigen kring" wat betekent dat blanke autochtonen, vanwege hun huidskleur en afkomst, door hen niet worden aangenomen.
3) Zelfs hoe we slachtoffers duiden verschilt. De yezidi-meisjes bij ISIS noemden we allemaal 'seks-slavinnen'. Blanke slachtoffers van eenzelfde soort vrouwenhandel en moderne slavenhandel en slavernij noemen we 'loverboy-slachtoffers'. Parallellen met de Plaasmoorde, de slavenhandel in blanken, en de (pedofielen) samenwerken of 'rings' uit Engeland zijn in die zin terecht, maar degenen die die vergelijken worden in reactie daarop valselijk beschuldigd en belasterd.

Zwarte mensen MOETEN stoppen met haat tegen blanken, dus. En die boodschap mist iedereen in het racisme debat.

Maar voordat ook die vorm van racisme stopt, moeten zwarte mensen gaan TOEGEVEN dat zij (ook) blanke mensen racistisch behandelen en hen discrimineren. Het begint bij de erkenning dus.

En, niks gaat veranderen zolang mensen niet durven praten. Want lastiggggg, je baan, wat zeggen je vrienden, loopt je adverteerder niet weg, enz ..???? Ziet u? Op basis van een blanke huidskleur ben je beroofd van twee mensenrechten: VVMU en het recht op gelijke behandeling van art 1 Gw. Haat tegen blanken moet dus stoppen. Of gooi anders art 1 GW maar weg dan.

Dus, ga het gesprek aan. Doe dat. Het is nodig.

gaffelbaard | 11-07-20 | 12:10 | 1

Ik ben het helemaal met je eens.
Wel een kleine kanttekening; dit heeft heel weinig te maken met zwart tegen blank. De haat en zelfs het geweld tegen blanken wordt nota bene aangemoedigd door vooral "blanke" politici (Jetten), msm (NPO) en beroemdheden (Bergman). Tegelijkertijd zien we dat veel zwarten (vooral in de VS) helemaal klaar zijn met dat anti-blanke racisme; Candace Owens, Larry Elder, Brandon Tatum, etc.

Dit is puur marxisme.
De klassenstrijd is mislukt, dus volgt de rassenstrijd.

Dat relatief veel zwarten daar in trappen komt omdat zij baat lijken te hebben bij het "slachtoffermodel" van gemene slavenhandelaar tegen zieluguh slaaf.
"Racisme" is een makkelijk excuus voor elke keer dat je als mens faalt.
En ook als je slaagt (zelfs als je miljardair wordt) kun je jezelf nog eens extra bejubelen; "ondanks alle racisme". Tel daarbij op de enorme hoeveelheid aan subsidies voor "slachtoffers", en je bent als zwarte gek als je niet meegaat in die onzin.

Vandaar ook dat veel helper whiteys de gekste genders verzinnen, om zich maar "slachtoffer" te kunnen noemen. Slachtoffer van wat eigenlijk?
Niet van censuur, schijnprocessen, broodroof, verkrachting of geweld.
Slachtoffers van helemaal niks. Van mogelijke gedachten van derden.

Dat dit institutioneel slachtofferschap op langere termijn extreme armoede, hongersnoden en burgeroorlogen veroorzaakt hebben de meeste mensen niet door.

Dandruff | 11-07-20 | 12:33

Dus als een blanke praat is dat racisme, maar als hij zwijgt ook?
Aldus bovenstaand "lesmateriaal" dat bedoeld is om volwassenen te veranderen in baby's met tenminste 15 hersenaandoeningen.
Doet me denken aan een ernstig debiel interview, dat ik zo gauw even niet terug kan vinden. Maar er is een TV-fragment waarin lawaaipapagaai Prem presentator Karel van de Graaf verantwoordelijk houdt voor een schietpartij. In Karels show liep een discussie over Suriname uit op een vechtpartij, waarbij geschoten werd.
Prem zei daarover ongeveer dit; "Karel had moeten weten dat zuidelijke mensen temperamentvol zijn, dus hij had zijn gasten moeten fouilleren".

Nou wil ik even niet zeuren over de vele gradaties tussen "temperamentvol" en "schietgraag". Maar bedenk dat dit plaatsvond in een tijd dat Nederland redelijk blank was, en schietpartijen zeer zeldzaam. Dat Karel dat "temperamentvolle" verkeerd inschatte kan hem dus eigenlijk nauwelijks verweten worden.
En dan. Stel dat Karel inderdaad alle "temperamentvolle gasten" had laten fouilleren. Volgens mij was dat dan "racisme" genoemd. Ook als hij zowel alle blanke als alle gekleurde gasten die avond had laten fouilleren trouwens. Want dan zou het nog steeds "racistisch" genoemd worden dat een discussie over Suriname tot strengere veiligheidsmaatregelen leidt dan een discussie over België of Noord Ierland. Een drastischer oplossing, namelijk nooit Surinamers uitnodigen of discussies over Suriname faciliteren zou natuurlijk ook "racisme" genoemd worden.

Karel had dus altijd "fout" gezeten, ongeacht wat hij wel of niet had gedaan. Terwijl het toch echt niet Karel was die een pistool bij had, trok en gebruikte.
Dit is het principe van de stok zoeken om de hond mee te slaan.
En dit principe is de basis voor linkse dogma's als "institutioneel racisme", "blanke erfzonde" en "noodzakelijke bloedwraak".

En over debiele linkse dogma's in linkse fopwetenschappen gesproken.
Worden objectiviteit, individualisme, perfectionisme en intellectueel debat echt als "typisch blank racisme" gezien?
Die constatering had ook van de Ku Klux Klan afkomstig kunnen zijn.
Geen wonder dat linkse deugzeugen het niet door hebben als een serieuze grappenmaker linkse artikelen schrijft vol passages uit "Mein kampf". En dan niet Hitlers ideeën over Europese eenwording; maar die over de joden die hij later zou vernietigen.

Elke deugzeug die dit weet en toch negeert, is een potentiële kampbeul.
Net als NYT-bobo Sarah Jeong met haar ontelbare racistische tweets, zoals "het is ziek, zo heerlijk ik het vind oude witte mannen wreed te behandelen".
Dat laf-linkse "ich habe es nicht gewusst" ben ik wel een beetje klaar mee.

Dandruff | 11-07-20 | 12:04

Ik denk dat ik een boek over de Hutu's en Tutsi's ga lezen... krijg een deja vu gevoel, maar dan op globale schaal

geen_kwijl | 11-07-20 | 12:02

Had laatst al de plaatselijke Diversity Task Unit aan de deur. Waarom ik blanke vla aan het eten was? Ze deden de - voorlopig nog vrijblijvende - aanbeveling om voortaan chocolade-vanillevla te eten. Dezelfde Task Unit heeft de plaatselijke supermarkten reeds zover gekregen dat de chocoladevla vooraan in het schap moet komen te staan. Alles uiteraard nog op geheel vrijwillige basis.

Beste_Landgenoten | 11-07-20 | 11:57

Het is een aanval op de westerse samenleving, uitgevoerd door een zieke elite die rijk genoeg is om muren en bewakers rond hun paleizen te zetten. Wat kan ze gebeuren wanneer zij de beeldenstormers en criminelen loslaten.
Derdewereldtoestanden? Pfft. Sommige van de wereld's meest rijke mensen leven heel comfortabel in de derde wereld. Zij zouden niets anders willen.
Ook onze "elite" is jaloers op hun onbetwiste macht.
Moet het hier eerst wel OOK een derdewereld worden. De Verenigde Nazi's, de EU, de media en de universiteiten werken eraan.

Jan Passant mk2 | 11-07-20 | 11:56

Ik ga vandaag 1984 kopen. Voor het de boekverbrandingen niet overleeft.

DeviousDick³ | 11-07-20 | 11:20

Was laatst bij de huisarts die vond dat ik "oordelend" was. Komt wel erg dichtbij zo. Vraag me ook af hoe meneer zijn beroep dan uitoefent. Op zijn gevoel, denk ik.

Wiebenick | 11-07-20 | 11:14 | 2

Ik ga niet meer naar een dokter die door de UVA is opgeleid.

Lampie | 11-07-20 | 11:51

@Lampie | 11-07-20 | 11:51: De RUG is net zo erg. Vind maar eens een hulpverlener die niet compleet gebrainwashed is. Tegenspraak is niet gewenst. Voordat je het weet heb je een PSS te pakken. Zover is het al gekomen.

Wiebenick | 11-07-20 | 16:41

Het werd direct een "Room 101" voor mij, want ik weiger pertinent om aan deze absurde en vooral racistische(!) waanzin deel te nemen. En racistisch is het. Het is gericht op één etniciteit, de blanke. Wat je ook doet, hoe je het ook doet. Je deugt niet, enkel en alleen omdat je de verkeerde huidskleur blijkt te hebben.

Dan moet u nog even in ogenschouw nemen dat ik van gemengde komaf (RAL kleurtje 8008) ben. Waar vallen mensen als ik in het spectrum? Wel/ niet poc? Half dan maar? Wordt er dan een RAL kleurenwaaier langs mijn arm gehouden om te zien tot welke van de twee ik behoor? En hoe wordt die grens dan bepaald? Een ieder die niet inziet hóe onwenselijk deze hele ontwikkeling is, wens ik veel wijsheid toe.

Deze waanzin zal alleen maar verliezers kennen, en we hielden er maar beter mee op vòòrdat er heel onprettige dingen gaan gebeuren die onomkeerbaar zijn.

Sjefke7807 | 11-07-20 | 10:38

Ik mis in het rechter rijtje nog "crime" en " violence"

Kokossss | 11-07-20 | 10:29

Ook niet geheel onbelangrijk: Hoe vaak wordt er door beide clubs heen en weer gevlogen voor 1 op 1 ontmoetingen en door wie? En vliegen ze dan low-cost tussen het plebs of toch business-class? Oh ja, en wie betaalt dat allemaal?

loze stijl | 11-07-20 | 10:21

De haat en ook enorme domheid in dat drieluik van die 'studenten' was weerzinwekkend. Hoe kon het gebeuren dat een kleine groep zo is doorgeslagen en dat niemand hen meer op het juiste spoor kan brengen? Waarbij ALLES steevast als RACISME wordt beschouwd. Wie betaalt en sponsort dit? Het lijkt bijna op een experiment waarbij de blanke moet ondervinden wat slavernij is. Marxisme lijkt dus heel erg actief en nog steeds erg gevaarlijk. Die studenten hebben geen historisch besef. En zijn blind voor wat er in de communistische staten gebeurt en is gebeurt.

roevka | 11-07-20 | 10:14 | 1

Wie sponsort dit? George Soros.

dorkovic | 11-07-20 | 12:29

Met zoveel onzin wordt het weer tijd voor een wereldoorlog, snelle afname van een enorm aantal mensen in de wereld zal alles weer goed doen.

piet7003 | 11-07-20 | 10:05

Stel dat het allemaal waar is wat deze cult beweert, is het dan misschien niet de bedoeling, evolutionair bepaald, dat de witte man op de top zit van de cultuurberg?
Misschien leuk daar eens onderzoek naar te doen en dan op dezelfde manier als deze cult het doet, altijd uitkomend op het juiste antwoord, want het is in ons onderbewustzijn ingebakken.
Kom je uiteindelijk op hetzelfde uit, met het verschil dat nu iedereen zijn plaats weer weet.

me,myself and IK | 11-07-20 | 10:01

Politieke wetenschappen zijn geen wetenschappen

Diederik_Ezel | 11-07-20 | 09:54

Het wordt hoog tijd dat we erkennen dat ‘ Nederland’ ook racistisch is. Dus voortaan beter ‘Allenland’ of ‘Samenland’. Dat zou echt enorm schelen. De UvA wordt dan Universiteit van Allenland.

Bralleput | 11-07-20 | 09:42 | 2

Amenland

Stijlicoon | 11-07-20 | 09:46

@Stijlicoon | 11-07-20 | 09:46: nog even doorgaan met deze onzin en het wordt gegarandeerd allahland, een paar jaar later niemandsland.

Voorgeenchanterikpeu | 11-07-20 | 09:57

Maarre... als dit soort gedachten nu daadwerkelijk opgeschreven en verkocht worden... op Universiteiten zelfs... is er dan helemaal niemand die denkt "wacht effe, deze rommel zou een objectieve test op de wet helemaal niet overleven"? Het is PUUR racisme wat daar beschreven wordt. Racisme tegen blanke mensen, met een half-verborgen roep om marxistische revolutie. Beide zaken zijn, volgens de wet, strafbaar. Waarom wordt dit überhaupt getolereerd? Genoeg is genoeg.

Gladiator Fap | 11-07-20 | 09:32 | 1

@Gladiator Fap | 11-07-20 | 09:32 |
De vragen die u daar poneert stel ik mezelf ook al sinds deze waanzin over ons wordt uitgestort. Het overleeft geen enkele toets aan de wet, maar dat schijnt in het geheel niet te boeien. Het is de zoveelste stok om de blanke mens mee terug in het hok te knuppelen, dus het wordt gretig omarmt. En tot dusver heb ook ik op die vragen van nog geen enkele van die aanhangers van zulks een bevredigend antwoord gekregen.

Sjefke7807 | 11-07-20 | 10:21

Ik ben het op zich wel eens met hen m.b.t. de constatering dat onze cultuur op bepaalde punten gefaald heeft. Deze figuren worden natuurlijk dagelijks met zichzelf en gelijkgestemden geconfronteerd, wat heel heftig moet zijn.

Waar ik me dan weer over verbaas is het noemen van individualistme als oorsprong van racisme. Individualisme is juist het tegengestelde van tribalisme, en ik denk dat dat de reden is dat de individualistische westerse cultuur zich is gaan verzetten tegen racisme. Het is een misvatting dat (in Nederland) de beweging tegen racisme is voortgekomen uit niet-westerse immigranten. Die groep is alleen tegen racisme voor zover het daarmee een voordeel denkt te kunnen behalen voor zichzelf. In dat opzicht is de complete ontkenning van racisme binnen de eigen gelederen stuitend.

Dr. Vigilante | 11-07-20 | 09:31

1984 was een handleiding

Joostmochtnietsweten | 11-07-20 | 08:52 | 2

De aanval op George Orwell is al ingezet...
https://bennorton.com/george-orwell-list-leftists-snitch-british-government/
https://twitchy.com/samj-3930/2020/07/09/when-2020-out-stupids-1984-blue-check-nobody-rekt-for-bizarre-attempt-at-canceling-george-orwell/

M13 | 11-07-20 | 08:59

@M13 | 11-07-20 | 08:59: mede dankzij Orwell weten we precies wat dit voor mensjes zijn.

MikeTheBull | 11-07-20 | 11:35

Universiteiten hier in nl zijn uiteindelijk niet veel anders dan moskeeën. Elitaire ontmoetingsplaatsen om een bepaald gedachtegoed in je hoofd te proppen.
Intelligentie leer je niet op school. Ga thuis lekker een boek lezen. Stelletje mafketels.

Draaikontje | 11-07-20 | 08:52 | 6

Jij hebt het over “sociale studies”. Echte wetenschap gaat niet over kleurtjes maar over onweerlegbare, meetbare, feiten. Dat is dus voornamelijk beta. De rest is meer politiek gedram.

Epistulae_Morales | 11-07-20 | 14:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is een nieuwe industrie en het moet geld opleveren.

Jezus_Boeddha | 11-07-20 | 08:45

Wat een gedoe toch allemaal. Het interesseert mij geen reet wat anderen doen en denken, zolang ik er geen last van heb.
Echter, dat punt van last van hebben begint met rasse schreden te naderen, dus ik heb ineens wel een mening hierover: ga GVD eens aan het betaalde werk en laat mij met rust.

RGV42 | 11-07-20 | 08:43 | 1

Uw kop in het zand lijkt me geen vruchtbare tactiek in deze. De marxisten komen voor uw hoofd, dus het loont om daar mentaal op voorbereid te zijn. Heel vervelend, u had graag liever met een biertje op het terras gezeten wellicht. Maar er is een intellectuele massamoord gaande. De geschiedenis leert dat het slechts een kwestie van tijd is voor er ook daadwerkelijk massamoorden gaan plaats vinden. De Gulach is dichterbij dan u denkt.

Joostmochtnietsweten | 11-07-20 | 08:55

Je zou zeggen dat communisme, marxisme, totalitaire regimes en gedachtenpolitie zich toch ruimschoots bewezen hebben.
Blijkbaar voelt de UvA zich aangetrokken tot zo'n wereld. De andere mogelijkheden: ze zijn werkelijk te dom om door te hebben dat het die kant uit gaat, of (meest waarschijnlijk) de mensen die de touwtjes in handen hebben realiseren zich wel vagelijk welke kant het uit gaat, maar het kan ze gewoon niets schelen.
In alle gevallen is de UvA geen universiteit meer maar een hersenspoelingsinstituut.

JvanDeventer | 11-07-20 | 08:40 | 2

Alle sociale wetenschappen zijn toch bedoeld om het plebs in bedwang te houden.

Jezus_Boeddha | 11-07-20 | 08:47

@Jezus_Boeddha | 11-07-20 | 08:47:
Het kan mij niet schelen wat de drijfveren van een wetenschap zijn. Je kunt best het plebs in bedwang willen houden en toch een waardevolle ontdekking doen. Maar ik weet zeker dat al die "diverse" UvA-medewerkers helemaal niets meer ontdekken.

JvanDeventer | 11-07-20 | 08:52

Iedereen even slim, ik vind het prima. Maar als je zelf zo dom gaat doen dan moet je niet verwachten dat de rest zich daar aan aanpast.

W_F | 11-07-20 | 08:26 | 1

Noem het maar dom, ze hebben een prima manier gevonden om als eerste aan de ruif te staan zonder dat ze daar een zinnige tegenprestatie voor hoeven te leveren. Dit is evolutie in actie, kennelijk zijn dit soort parasitaire eigenschappen nu belangrijker dan fysieke (met een speer in je hand achter die mammoet aan) of analytische (met een rekenlineaal in je hand achter het atoom aan) capaciteiten.

Voorgeenchanterikpeu | 11-07-20 | 10:05

Ik ben liever een witte racist dan dat gehersenspoeld wordt door een stel deugkneuzen.

a4p | 11-07-20 | 08:11

"undoing your own whiteness." Is dat een soort omgekeerde MJ doen?

W_F | 11-07-20 | 08:04 | 1

Ik ga even op het strand liggen om ‘mijn eigen witheid te ontdoen’.

johoost | 11-07-20 | 08:36

De vraag is dan ook hoe serieus je die studies nog moet nemen. Ik zou bijvoorbeeld al niemand aannemen die op een Amsterdamse universiteit heeft gezeten. Kans is veel te groot dat het 'besmette waar' is.

BRR76 | 11-07-20 | 07:45

Vervolgens moeten we maar eens het boek lezen van Charles Murray.
https://blogs.scientificamerican.com/voices/the-real-problem-with-charles-murray-and-the-bell-curve/
Black people in the U.S. score lower on average than white people, Yeah ! En nu willen een paar wereldvreemde idealisten dit geforceerd corrigeren via de beproefde wijzen van socialistische gelijkheid corrigeren. De doctrine is: Iedereen moet en zal gelijk zijn. En omdat niet iedereen slim kan zijn, moet iedereen maar dom zijn. Dat is socialisme, iedereen even arm en zielig.... En vooral afhankelijk van een "Overheid" .....

M13 | 11-07-20 | 07:40 | 1

Charles Murray’s statistics are racist, so Charles Murray is racist!

JackStick | 11-07-20 | 11:55

Als eerste opmerking, er is al 70 jaar lang betaald , in de vorm van "ontwikkelingshulp". Waarbij er zeker al 30 jaar onvrijwillig geld wordt gegeven., omdat het via de belastingdienst werd gegeven. Dus kunnen we stellen dat minimaal 50% van alle negertjes zonder deze "hulp" nooit bestaan had.

M13 | 11-07-20 | 07:29

Hahahaha diversity. Tuig een groepje united colors of benneton op challebrown.files.wordpress.com/2015/... zorg ervoor dat iedereen exact hetzelfde denkt!!! En dan ben je divers. Maak mensen met een andere mening monddood middels o.a. intimidatie en groepsdruk, noem jezelf inclusief. En zorg ervoor dat hele middelmatige mensen met nauwelijks capaciteiten op sleutelposities terecht komen en noem dat gelijkheid.
Stelletje zwakzinnigen.

ratelaar | 11-07-20 | 07:04 | 1

Die kotsopwekkende stockfoto lijkt ook zo heerlijk politiek correct maar het is wel een oudere boze, witte man die vooraan zit. Foei, naar de zekfkastijdingscursus van de UvA!

5611 | 11-07-20 | 07:39

Gewoon een vorm van herstelbetalingen. Mensen van kleur met diversiviteitsbureautjes gaan goud geld verdienen en de witte cursisten worden ramgek en plegen uiteindelijk zelfmoord. Win-win situatie. Misschien wel een complot

batvoca2 | 11-07-20 | 05:48

Broertje van Wijnand Duyvendak staat er ook tussen.

checkmate123 | 11-07-20 | 05:07

Waarom 2 witte mannen in het plaatje bovenaan? Ik hoop dat er dan wel op zn minst een homo of transgender is

Fijn_dat_je_er_bent | 11-07-20 | 04:15 | 1

En de personen met een kleurtje zijn vrouw, want de mensen op belangrijke functies zijn natuurlijk man.

W_F | 11-07-20 | 08:06

Ach mooiste van die training is dat “arabieren/noord Afrikanen” tot witmannen gerekend worden. Wat zal er van BLM in Nederland overblijven als ze ook de marokanen tot witten moeten rekenen . Is een leuke “tijdbom” voor de “activisten” in Nederland die alleen maar Amerikaanse meningen kunnen overnemen.

Snap_het_ook_niet | 11-07-20 | 03:54 | 1

Dat doen we na de derde of vierde generatie toch al..

wood_zor | 11-07-20 | 08:24

Als Germaan breekt mijn hart om 80 jaar na dato te lezen, dat alles onder de noordpool maar boven de Sahara als blank gezien wordt.

3Xniks | 11-07-20 | 01:25 | 1

Het betekend werkelijk niets meer om Germaans te zijn vandaag de dag, waar blijft de tijd..

Allevezoel | 11-07-20 | 05:15

Wat een racistische bende daar met die diversity shit. Maar de alcohol and party masterclass lijkt me de enige die nog te pruimen valt. Of had een van de opstellers van de cursus toch nog gevoel voor humor? Het is tijd om alle alfa-studies op te heffen denk ik.

Beste_Landgenoten | 11-07-20 | 00:46

Ik heb nog de tijd meegemaakt dat je op universiteiten bastions van wetenschap waren en je alles kon leren over metallurgie, elektronica, wiskunde, mijnbouw, scheikunde, geologie, bouwkunde, natuurkunde, biologie, werktuigbouwkunde, voertuigleer, computerleer, geodesie, ...

HijgentHert | 11-07-20 | 00:43 | 5

@Fijn_dat_je_er_bent | 11-07-20 | 04:30: Dat zou nog tot daarentoe zijn maar dat gruwelvolk zie je als ingenieur terug als diversity officer die jou lastig komt vallen met praatjes over white supremacy en dat soort geestelijke mishandeling als die uit Seattle.

5611 | 11-07-20 | 07:43

@Fijn_dat_je_er_bent | 11-07-20 | 04:30: ik volg nu een opleiding bij TIAS. Daar wordt het laatste restje dat op 35 jarige leeftijd nog geen academische titel heeft aan een diploma geholpen. Hoewel het onderwijs goed is en alles keurig geaccrediteerd is, blijkt falen zo goed als onmogelijk. De enigen die het niet halen, zijn mensen die ziek werden of gewoon te lam waren om nog te komen opdagen.

Stijlicoon | 11-07-20 | 09:54
▼ 2 antwoorden verborgen

@Redactie
Vriendelijk verzoek om te stoppen met een podium of aandacht geven aan deze idioterie.
Ik merk dat het me mateloos begint te irriteren. En ik gok dat op 17 maart 2021 zal blijken dat ik niet de enige ben.

Chiant | 11-07-20 | 00:25
-weggejorist-
lekgoot | 10-07-20 | 23:57 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Grappig: Arabieren zijn “wit” en Syriërs zijn tegenwoordig ook nog steeds “wit” omdat ze dat op basis van de oude rassenleer wel als Causasisch gezien werden tijdens hun aanvraag voor naturalisatie als Amerikaan begin 20ste eeuw ... laten we ver weg blijven van die eugenetica, en heeeel ver weg van andere beschuldigingen van ‘systemisch’ racisme ... Fopwetenschap, ook bedreven door de UVA!

Analia von Solmsch | 10-07-20 | 23:57 | 1

UvA = fake university.

Solar666 | 11-07-20 | 05:42

Ik heb zojuist ingetekend. Allemaal intekenen hoor ;-)
Ik heb een zwart gekleurd moedervlekje van enkele centimeters, dus ik kon korting krijgen.

SaintNick | 10-07-20 | 23:41 | 1

Je hebt zeker alleen ingetekend voor de Alcohol and Party culture workshop...
Of zoals een donkere collega uitriep naar een plateau kipnuggets op een borrel: Ha! KIP!

Analia von Solmsch | 11-07-20 | 00:04

hoe delusional kan een Mensch worden..?"spontaan maar ook met tegenzin het Horst W. lied aanheeft..."

grapjasz | 10-07-20 | 23:40
-weggejorist-
MarkdeB | 10-07-20 | 23:22

Wanneer gaat het vrije en verworven woord weer de toon bepalen? ipv het tot op het bot toe geïndoctrineerde woord? de Russen, Arabieren en Chinezen lachen zich rot om het ooit zo vrije westen. Wij zijn als een kanker en vreten onszelf van binnenuit op, voldaan van succes en van geen enkele noemenswaardige tegenslag in het leven bewust. dat is ook de reden van de omvolking, wij zijn aan het eind van ons Latijn, qua consument zijn maar ook qua eager zijn. Als het roer niet snel omgaat is het ras wat qua aantal al de minderheid is straks gedecimeerd tot herinneringen.

VerganeGlorie | 10-07-20 | 23:14 | 1
-weggejorist-
MarkdeB | 10-07-20 | 23:24

Maar ik gun ze het van harte hoor, de zwarte marxistische huilebalken; een leven zonder "objectiviteit" ,"individualisme" ,"intellectualisering" en "comfort".

Gewoon een kudde zwarte schapen op een weide zonder gras, moet haalbaar zijn voor ze , je hoeft er nl niets voor te kunnen, noch te doen.

Zer0-hedger | 10-07-20 | 23:10

Nee nee deze mensen hebben allemaal gestudeerd ,hoog opgeleid enzo en dus harstikke slim ja ?snap je dat niet ?ben je gewoon dom .simpel .ben ik ook want ik gebruik geen punten kommas en hoofdletters enzo ,en dat is dan voor de super hoogbegaafden onder ons niet te snappen .dus deze hele brij van totale diversiteits onzin waar iemand blijkbaar een dagtaak aan heeft snap ik ook niet .wat een enorme berg nonsens staat daar.

bowlfabriek | 10-07-20 | 23:02


Het gros vd UvA-docenten heeft dit ondertekend:

"Wij erkennen dat we deze belangrijke verantwoordelijkheid nog niet hebben waargemaakt. Ons falen blijkt uit de ideeën die we hebben uitgedragen en de gemeenschap die we hebben opgebouwd. Meer concreet: wij hebben ons in ons onderzoek niet voldoende gefocust op kwesties van ras als sociaal systeem en de manier waarop ras samenhangt met andere sociale stratificaties; wij hebben in ons onderwijs niet genoeg gedaan om onze studenten te voorzien van de kennis om kwesties van ras te begrijpen en erop te kunnen reageren; wij hebben gefaald om studenten van kleur aan te trekken en te behouden; wij hebben gefaald om personeel van kleur aan te trekken en te bevorderen; en wij hebben gefaald om te begrijpen hoe ras en andere vormen van verschil het welzijn en de prestaties van onze studenten en medewerkers beïnvloeden. Het is niet genoeg om afkeurend ons hoofd te schudden over één politieagent in Minneapolis of één president in Noord-Amerika"

Maar gelukkig is dé oplossing (hoe toevallig) dicht bij huis: Wekker!

"Rapport ‘Diversiteit is een Werkwoord’ dat in opdracht van de universiteit door professor Wekker et al. is opgesteld, de facultaire werkgroep diversiteit en de ‘Diversity Lunches’ binnen de afdeling politicologie zijn stuk voor stuk cruciaal geweest voor het formuleren en bevorderen van concrete maatregelen tegen racisme en intersection"

Rechtstreeks afkomstig van de UvA-brief.
(serieus, betreft GEEN Lubach-persiflage!)

Aanvuller | 10-07-20 | 23:02 | 2

Je zal er maar 'les' van krijgen.
En daar moet je nog grof voor betalen ook, elk jaar opnieuw, om door Malle Wappie 'onderwezen' / heropgevoed te worden.
En als je het als student openlijk niet met ze eens bent, zullen ze er alles aan doen je kapot te maken, want zo zijn ze.

Zer0-hedger | 10-07-20 | 23:14
-weggejorist-
Redemption | 10-07-20 | 23:18

Sociale wetenschappen zijn geen wetenschap. Veronderstellingen zijn namelijk niet precies na te doen.
Komt nog bij dat er naar de conclusie wordt toegeschreven.
Sociale wetenschappen zijn een soort geloof.

watergeus | 10-07-20 | 23:00 | 1

Nee, het is geen geloof, maar een cult.

me,myself and IK | 11-07-20 | 09:35

Ik heb een vriend en die is Surinamer en als we ras en afkomst en dergelijke bespreken kan ik altijd hartelijk lachen als hij zegt: “Nee joh, jullie zijn niet wit, jullie zijn kleurloos!”.

VerwendPokkejong | 10-07-20 | 22:55

Wat een grap nooit gedacht nog eens te lachen om dit soort onzin.

spamzuiger | 10-07-20 | 22:48

Enorme kul allemaal, het is zoveel onzin op 1 hoop dat ik er niet eens meer doorheen kom.

Dat hele 'debat' kan me ook gestolen worden, ik kan nu al voorspellen hoe het gaat;
1) argumenten tellen niet, pigment wel.
2) logica telt niet, emoties wel.

En de conclusie wordt dan weer het reeds tot pulp gekauwde:
3)"We moeten het samen doen!"

Nou, ik moet helemaal niets en al helemaal niet met een kudde gepigmenteerde, marxisme verheerlijkende, ziekelijk jaloerse huilebalken met een IQ van rond de 80 en hun witte hulpslaafjes.

Zer0-hedger | 10-07-20 | 22:48 | 1

Zo mooi die diversiteit!
Nee niet echt...

Solar666 | 11-07-20 | 05:44
-weggejorist-
Redemption | 10-07-20 | 22:47 | 1

Als ze bij dat linkse broeinest nou eerst eens die aanrandende docenten aanpakken, dan praten we daarna verder

Feitenpliesie | 10-07-20 | 22:42

Lijkt me geweldig om het script van zo'n diversiteitstrainer volledig te ontregelen tijdens cursus. Wat een mallotigheid joh

Gen. Maximus | 10-07-20 | 22:37

Doodeng allemaal.

Phantomas | 10-07-20 | 22:32

Als je werkelijk zo gefaald hebt als in die brief wordt beschreven kun je niet volstaan met die paar slappe maatregelen op je nep-universiteitje.
Naar het heropvoedingskamp allemaal!

Schmalz | 10-07-20 | 22:28

De hele mikmak wordt in het Engels gedaan. Beter verplaatsen we de UvA naar Engeland...

Rhenium | 10-07-20 | 22:22 | 2

Naar seattle lijkt me.

inCol | 10-07-20 | 22:51

Minneapolis

ploppy | 11-07-20 | 03:00

Ga tegenwoordig naar een bruin cafe ipv een hipster terras, want in genoemd bruin cafe daar kan je gewoon jezelf als autochtoon zijn.

Tilbabwaan | 10-07-20 | 22:16

De UVA kun je scharen onder een krankzinnigengesticht!

lanexx | 10-07-20 | 22:13 | 2

valt nog mee dat het niet mandatory is. nog niet.

klimaatsloper | 10-07-20 | 22:22

"Scharen"? Werkelijk?

Nivelleermarionet | 11-07-20 | 08:53

Dat riekt naar showprocessen. Dat is al herhaaldelijk vertoond, maar maar deze lieden missen leervermogen.

inCol | 10-07-20 | 22:05 | 1

Ik denk dat ze heel goed weten wat ze doen, maar dat ze geen last hebben van zaken als eerlijkheid en integriteit.

petersteenkamp | 10-07-20 | 23:18

De communistische revolutie all over again waarbij deze keer de blanke man als klassevijand wordt bestempeld. De bezem door de UvA stal, absurd dat ik mee moet betalen aan deze ideologische onzin.

therealbraindump | 10-07-20 | 22:02 | 1

Geheel in lijn met het Communistisch Manifest wordt de revolutie per land uitgerold. Het werkelijke doel is echter om te voorkomen dat de bevolkingsgroepen zich internationaal verenigen over alle ras, klasse en religieuze tegenstellingen heen en op zoek gaan naar de echte klassenvijand, de internationale bourgeoisie en hun verplaatsbare vermogens. Van deze allerrijksten zijn er minder dan enkele duizenden in plaats van >7 miljard. Zelfs met allerlei reisbeperkende virussen in omloop is er altijd wel aansluiting te vinden in ieder willekeurig land om ter plaatse die allerrijksten te overreden tot meer inclusiviteit en diversiteit via gerichte campagnes.

kindapaas | 11-07-20 | 03:58

Lach er maar om. Binnenkort ook verplicht bij uw werkgever.

ultraman | 10-07-20 | 22:02 | 2

Da's dan een werkgever die een rechtzaak aan zijn broek krijgt.

Varende_Reaguurder | 10-07-20 | 22:27

Mijn baas is een Surinamer en vindt de discussie rond zwarte Piet flauwekul, ik blanke homo man zal niet lastig gevallen worden door intersectionaliteits of interseksionaliteits gelul ...

Analia von Solmsch | 11-07-20 | 00:18

wat een achterlijk racistisch gelul dat programma.

Struikrover3 | 10-07-20 | 21:57

De autochtone bevolking van Nederland bestaat uit twee groepen. De eerste groep bestaat uit blanke mannen en vrouwen. De tweede bestaat uit witte hypergepriviligeerde menstruators en non-menstruators.
Elke keer wanner zo'n randstedelijke, latte-slurpende, metrosexuele flagellaat zich- of haarzelf 'wit' noemt, vraag ik aan xer of xer een menstruerende of een non-menstruerende aan witheid lijdende kolonisator is. Vinden ze niet leuk. Ik wel.

Varende_Reaguurder | 10-07-20 | 21:46

Racisme en discriminatie zijn helaas aangepraat.

Pieterman | 10-07-20 | 21:39

Ik vraag me toch wel eens af of er nou echt een markt is voor deze ellende of dat deze shit toch vooral uit een select clubje media mensen en activisten komt. Ik werk zelf met voornamelijk hoog opgeleide mensen in de geesteswetenschappen, toch een markt waar je van zou verwachten dat dit soort ellende wel plakt, maar zelfs daar trapt niemand in de val van white guild / privilege en al die andere zelfhatende onzin. Toch lees ik er heel veel over. Volgens mij krijgt het teveel aandacht.

bulk | 10-07-20 | 21:23 | 1

Ben wel nieuwsgierig dan in welke context. Bij de Uva is het niet zomaar een klein groepje, de menswetenschappen zijn daar al geruime tijd compleet overgenomen door cryptomarxisten. Als zelfs een verstokt communist als Meindert Fennema alarm slaat, dan weet je dat het ernstige vorm heeft aangenomen, dat de lane mars door de instituties haast voltooid lijkt.

Schoorsteenveger | 10-07-20 | 21:43

de UvA workshop 'Allyship' is apart voor 'zelf-identificerende mannen' en 'gemixte genders'. De postmoderne moskee ofzoiets.

klimaatsloper | 10-07-20 | 21:17

Lachwekkend

Eddy67 | 10-07-20 | 21:15

Bij dit soort onzin is het heel simpel.
Iemand die jou de wet op legt of jou vertelt wat te doen en zichzelf intellect, of intellectueel noemt of laat benoemen, daar moet je niks van serieus nemen!
Opportunisten zonder schaamte met een dedain voor alles en iedereen.
Negeren die hap.

_Zweevers_ | 10-07-20 | 21:13 | 1

Sowieso moet je nooit luisteren naar mensen die je vertellen hoe je je moet gedragen. Zinvol is om je open te stellen voor andere denkwijzen en aan de hand daarvan zelf een gewogen beslissing maken of je je anders zou moeten gaan gedragen.

bulk | 10-07-20 | 21:27

Zo zie je maar weer dat het corona virus ook de hersencellen van blanke wappies kunnen besmetten.

komtdatschot | 10-07-20 | 21:12 | 8

@Schoorsteenveger | 10-07-20 | 21:34:
Iets wat daarop lijkt zijn de zogenaamde verdrongen herinneringen. Hoeveel therapeuten in hun labiele cliënten via suggestie herinneringen hebben aangebracht dat zij misbruikt zouden zijn... het is misdadig.

lekgoot | 11-07-20 | 00:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Voel je vooral niet schuldig. In Zuid Afrika is het ANC nu 26 jaar aan de macht. Zoek even op 'state capture', 'Jacob Zuma looting' en pak de economische cijfers er bij. Meer dan 30% werkloosheid, Rand is nog nooit zo zwak geweest. Outlook is Ba/Bb. Veel succes in de komende jaren hier met donker bestuur. Kijk ook even naar Zimbabwe, over hoe de blanke boeren verjaagd zijn. Ook een fijn land! Nee, laat het besturen maar niet over aan White privilidge. Die zijn er namelijk alleen maar gekomen omdat ze blank zijn en niet omdat ze het vak beheersen.....

MisterMr | 10-07-20 | 21:11 | 2

Nou,toevallig hebben wel al zo,n nep regering die alles kapot willen maken wat opgebouwd is door de blanken.
Noemen ze in de volksmond het kartel.

komtdatschot | 10-07-20 | 21:15

Outlook is Ba/Bb?

Risingson | 11-07-20 | 09:04

Cursus hersenspoelen.

Datgingniegoed | 10-07-20 | 21:08 | 2

Kregen blanke medewerkers van de gemeente Amsterdam ook niet verplicht een training 'white privilige' (whatever that may be)?

Bataafje | 10-07-20 | 21:17

Het is een buitengewoon smerige en doortrapte conditionering.

Nehemia | 10-07-20 | 21:42

Klik even door...
www.wsbtv.com/news/local/atlanta/chil...
Meisje van 8 doodgeschoten door iemand uit een groep gewapende, niet blanke, mafkezen. Naast die afgebrande Wendy’s in Atlanta GA.

Ruimedenker | 10-07-20 | 21:28

Arabs zijn dus kennelijk wit. Toch gek dat de groep die in Nederland (al dan niet terecht) het meest met discriminatie te maken heeft niet onder BLM valt. Lekker inclusief.

BobDobalina | 10-07-20 | 21:00

En hop! Wéér een nieuw links verdienmodel, betaald door hardwerkende belastingbetalers.
Plaatselijke linkse besturen huren dit soort linkse “wetenschappers” graag in, teneinde het geld linksom rond te blijven pompen.
Allemaal betaald uit dat vieze kapitalisme.

Ruimedenker | 10-07-20 | 20:57

Dank voor de link!

vluchtelingallergie | 10-07-20 | 21:25

Einstein zei al zoiets; de mensheid gaat aan zijn / haar / x eigen domheid ten onder. Ik dacht altijd dat er wel een maf klapper op de rode (niet racistisch bedoeld) zou drukken. Nu ik niet meer objectief mag zijn, want wit, ga ik er van uit dat een poc op de rode knop gaat drukken.

BenDeLier | 10-07-20 | 20:54 | 1

Daar gaat het wel naar toe, maar onderschat de massa niet, die staan laat op maar als ze opstaan!

Robert Haynes | 10-07-20 | 20:58

Seattle mag zich wel op de borst kloppen dat ze zo divers zijn, maar hebben ze ook pisbakken waar transvrouwen staand kunnen plassen?
Maar waar je Seattle niet over hoort is dat die stad helemaal overspoeld wordt met drugverslaafde zwervers en de op één na crimineelste stad van de Verenigde Staten is met een machteloze politie (de crimineelste stad is San Francisco)

Osdorpertje | 10-07-20 | 20:53

Het is wereldwijd fout gegaan met het instituut universiteit toen allerlei links gebazel werd toegestaan zich met de eretitel 'wetenschap' te tooien. Het tragikomische effect is, dat allerlei middelmatig volk, na een slap alfa-studietje dat feitelijk een marxistisch propagandaatje is, zich een grandioos intellectueel waant. 99% van dat volk kun je afdoen met dat prachtige Pim citaat : "ga toch koken mens" . Want een zinvol, goed geformuleerd of logisch sluitend argument is nog nooit uit door dat overbodig uitschot verzonnen, laat staan een produktieve bijdrage aan de maatschappij.

CeesCloosd | 10-07-20 | 20:52

1984: wiki:
“War is peace / freedom is slavery [and] ignorance is strength.”
The Party believed that they could endlessly engage in a war to keep peace in the country. This slogan describes the reality of accepting two mutually opposing beliefs simultaneously as correct.

King of the Oneliner | 10-07-20 | 20:51

Nee, ga weg, ik heb geen interesse. Bij het woordje wit hield ik op met lezen. Kap toch eens met meeliften op die hype om wat nieuwsberichten te kunnen schrijven, je draagt er alleen maar aan bij dat mensen geïnfecteerd worden.

Sinterbikske | 10-07-20 | 20:50

Wie bedenkt deze shit man.

Omebert | 10-07-20 | 20:47 | 2

marxisten

Graaf_van_Hogendorp | 10-07-20 | 20:50

Universiteiten zijn rijke linkse clubs.
Geld zat en ze moeten zichzelf een beetje bezighouden.
Als je collega's gelijkgestemden zijn dan verzin je deze onzin.
Ik snap het niet en velen met mij, maar zij snappen niks van ons.

HoerieHarry | 10-07-20 | 20:51

In elk geval zijn ze inmiddels wel lekker duidelijk, en gewoon openlijk racistisch. Vroeger moesten ze zich in allerlei bochten wringen en kon je hun schrijfsels meestal ontmantelen met 2 eenvoudige stappen:
1) Poneer de eenvoudige en op zichzelf staande stelling dat racisme nooit ok is, dus ook niet "reverse racism" oftewel discrimineren van de dominante groep. Eenvoudig te verdedigen... maar wees je wel bewust dat hun hele kaartenhuis op het ontkennen van deze waarheid is gebaseerd.
2) Wissel de woorden "zwart" in "wit" om in het artikel, en vraag de auteur het nog eens terug te lezen.

Maar goed, dat foefje werkt dus niet meer. Want nu is de boodschap dat blanken en hun cultuur gewoon inherent slecht zijn. Ze noemen dat geen racisme, maar ze ontwijken die beschuldiging ook niet, het kan ze niet schelen. Of ze doen het af als whitesplaining.

"ideologische kinderopvang" is trouwens een pareltje. Dat is de gehele UvA zo'n beetje tegenwoordig.

Muxje | 10-07-20 | 20:47 | 1

"Dat is de gehele UvA zo'n beetje tegenwoordig."
Proest!

Schoorsteenveger | 10-07-20 | 20:59

Waar is de tijd gebleven dat het ging om competentie van de aan te nemen persoon.

GKJP | 10-07-20 | 20:46

Dit is puur cultuur-marxisme. Ontworpen om een rassen strijd/oorlog te veroorzaken zodat de maatschappij afgebroken kan worden met als doel het opnieuw op te bouwen in communistische vorm. Wees gewaarschuwd.

unshift | 10-07-20 | 20:44

Ik vergelijk Haïti altijd met Australië , gelijke kansen gehad en een gelijke start. En kijk nu eens.

ja,diedus! | 10-07-20 | 20:43 | 1

Wellicht de geschiedenis van Haiti een keertje doornemen?

lalalilo | 10-07-20 | 21:25

Het hele verhaal wordt samengevat door het bord van Groot Wassink: "[... puntje puntje..] is geen mening". Sociale wetenschappen proberen de meningsfeer van leuter en gekeuvel te ontstijgen. Vergeleken met natuurwetenschappen en wiskunde valt het weinig wetenschappelijke mening-niveau meteen op. Dat trauma proberen de socio-'wetenschappers' te overwinnen met het trekken van de racisme tarotkaart. Wie leest deze religieuze trucs nog?

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-07-20 | 20:42

Op De Witte Onderbroek sloeg die ouwe communist Meindert Fennema ook al alarm.
Hij ziet als emeritus hoogleraar zijn faculteit Politieke Wetenschappen naar de knoppen gaan en dan spreekt-ie alras schande van de acties van die diversiteitsdrammers.
joop.bnnvara.nl/opinies/op-de-univers...
Dat is dezelfde Fennema die even tevoren Derksen afmaakte en vol partij koos voor Harlequin en Boussatta
joop.bnnvara.nl/opinies/harlequin-en-...
Hypocrisie is wat hen allen bindt zullen we maar zeggen.

Schoorsteenveger | 10-07-20 | 20:38 | 2

Te bang om ook in het rechtse hoekje geplaatst te worden door die cancel-culture sekte. Om duidelijk te maken dat je toch nog aan de goede kant staat schop je nog even tegen iemand aan die toch al op de grond ligt.

JanFTE | 10-07-20 | 20:41

Meindert is wat links.
Heb ooit les van hem gehad maar ik vind het een leuke kerel.
Je kunt goed in discussie met hem.

HoerieHarry | 10-07-20 | 20:43

Het word echt nog veel en veel "leuker". De hoogste amerikaanse rechtbank heeft een bom gelegd onder het bestaan van heel erg veel Amerikaanse staten. edition.cnn.com/2020/07/09/politics/t...

Bijna de helft van de staat Oklahoma behoort volgens de rechter toe aan een "native american" reservaat en de staat mag in die gebieden geen mensen veroordelen. Gaan dus om te beginnen heel erg veel gewelddadige mensen vrijgelaten moeten worden en daarna heel HEEL erg veel problemen ontstaan over dingen als inning van belastingen. De stad Tulsa (bekend van de recente Trump rally) ligt bijvoorbeeld in het gebied dat nu dus niet meer aan de staat Oklahoma behoort.

En dit is nog maar het begin, want er zijn waarschijnlijk meer gebieden die op een vergelijkbare manier nooit officieel tot staat gemaakt zijn.

Zie hier nog een extra paar boomstammen op de kurkdroge brandstapel. Het kleinste vonkje en er breekt daar een burgeroorlog uit.

Gregovic | 10-07-20 | 20:37

Kwestie van tijd dat bij dammen schaken blank ook niet meer automatisch begint...

Realism Is All | 10-07-20 | 20:36 | 2

Ook het blanco lettertje bij Scrabble zal verdwijnen.

Nehemia | 10-07-20 | 21:37

Het is nog veel erger dan u denkt. De stelregel bij schaken is: wit begint en wint.

Nivelleermarionet | 11-07-20 | 08:47

Ik heb er mogen studeren en mogen werken. Dat hele instituut is een groot deugcarroussel waar POC soms leuke rolletjes of aandacht krijgen, maar de touwtjes FERM in handen zijn van uitsluitend roomblanke deugboomers, die intolerant zijn naar alles wat ook maar riekt naar "rechts".

ZegMaar | 10-07-20 | 20:35

.. universiteiten zijn de bierkelders van het moderne fascisme.

Jan Passant mk2 | 10-07-20 | 20:35

Ik val op Zweedse blondines.
Niet op negers, Aziaten, Eskimo's en Aboriginals.
Dan zal ik ook wel racist zijn.

HoerieHarry | 10-07-20 | 20:34 | 3

#metoo

knutsel_ | 10-07-20 | 20:35

Dude! Eskimo?? Hoe durf je!!! Husky fuckers bedoel je

Koekinjeonderbroek | 10-07-20 | 20:36

Er wordt ook gesteld dat als een witte man wel sex heeft met een negerin dat het ook racisme is omdat je je white supremacy consumeerrd of zo

trottle | 10-07-20 | 21:01

Ik zie het meer als een iq test.

Polarisator | 10-07-20 | 20:34 | 1

Dat is het ook, je moet alleen zo laag mogelijk scoren om erbij te horen.

Zer0-hedger | 10-07-20 | 23:17

Lol, wat willen ze nou eigenlijk? Dat blanke mensen zich gedragen als zwarte ? Ik vind het een pijnlijk racistisch betoog.

Henk de Vries2074 | 10-07-20 | 20:34

Nou, off-topic dan maar met buitengewoon kudr-shorttracknieuws....

skoftig | 10-07-20 | 20:33

Het moet wel heerlijk zijn om aan zo’n workshop mee te doen. Het is universiteit, dus wetenschap en je kunt dus gaan zoeken door naar wetenschappelijke basis te vragen, klassieke drogredenen benoemen enzovoorts. Kortom de het hele arsenaal aan wetenschap inzetten om de seniliteit van deze dogmatische beweging te slopen. Niet dat je er gelijk zal krijgen WANT het is geen wetenschap maar marxisme.

Nuuk | 10-07-20 | 20:32 | 2

Lijkt me ook wel leuk. Helaas worden deze trainingen vaak verplicht op het werk of de uni gegeven. En dan krijg jij zo het labeltje "disruptive behavious in class", je deed niet goed mee en zat alleen de docent te jennen. En dan volgen disciplinaire maatregelen of ontslag.

Die lui zijn echt niet gek: die kijken wel uit dat er niemand vrijblijvend in die klas aanschuift.

Muxje | 10-07-20 | 20:41

Nu probeer je de kwestie te intellectualiseren en te objectiveren en zoals je hierboven hebt kunnen lezen zijn dat allebei vormen van geïnternaliseerde raciale superioriteit. Daarmee is dus elk logisch argument bij voorbaat ongeldig verklaard want logica=racisme.

Hetze Haatstra | 10-07-20 | 21:31

Dus kan het "ontwikkelingsgeld" ook worden afgeschaft. De dankbaarheid is ver te zoeken de laatste tijd.

dhrat | 10-07-20 | 20:31 | 1

Daar leidt dit allemaal wel toe ja. Geen cent meer van mij. Werkelijk geen cent.

Ja, behalve dan die 100en en 100en miljoenen die blind gegeven worden en waar me met z'n allen elke dag voor ploeteren en waar we helemaal niets over te zeggen hebben verder...

Realism Is All | 10-07-20 | 20:32

Heb het ook gelezen. Vond het wel goed ook al was het in feite een bundel columns, maar ik ben bang dat ze weinig volkskrantlezers zal overtuigen.

Tashtego | 10-07-20 | 21:03

Flikker op met die kwatsch.

knutsel_ | 10-07-20 | 20:30 | 1

Wij betalen daar ook nog voor met ons belastingen.

unshift | 10-07-20 | 20:47

En ook hier weer geldt, net als in het verkeer:
Drie keer links = rechts

Als je te ver doorslaat in je strijd tegen iets extreems, dan beland je daar waar je in eerste instantie tegen streed.

Deze anti-racisten zijn zéér racistisch.

Timide_Aso | 10-07-20 | 20:29

Het wordt tijd dat universiteiten zich weer bezig gaan houden met pure wetenschap. Dat wil zeggen, keiharde feiten ook al voel je je er kut bij. De geloofwaardigheid van alle mensen die bij een universiteit hebben gestudeerd staan onder druk. "Oh, bij de universiteit van Amsterdam je diploma gehaald? Zeker weer zo'n geitenwollensokkendrager."

Suncatcher | 10-07-20 | 20:29

de workshops aan de uva zijn vrijwillig. Ik zie het probleem dan niet zo. Als die freaks graag aan zelfkastijding willen doen, laat ze dan toch. Pas als zo'n cursus verplicht wordt, dan wordt het eng.

yeps | 10-07-20 | 20:29 | 4

Het is een universiteit. Die zouden zich verre van dit soort onwetenschappelijke nonsens moeten houden. Als een medische faculteit een workshop ‘Kankergenezing door homeopathie’ aanbiedt, dan wil ik hun artsen nooit in mijn buurt hebben.

Frans Laarmans | 10-07-20 | 20:39

@Frans Laarmans | 10-07-20 | 20:39:
Exact dit!

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 20:43

"Vrijwillig" in die zin dat niet meedoen betekend als doorgerotte racist volledig buitengesloten worden?

Valse_nootjes | 10-07-20 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen

In Amsterdam suggereren de academici: "collect data on the diversity of its student and staff (academic and support) body"

Dus elke student en medewerker moet dus een omgekeerde ariërverklaring inleveren.

Giraf01 | 10-07-20 | 20:29

'De afdeling Politicologie van de UvA wil een leidende stem zijn in het bevorderen van diversiteit in het Nederlandse hoger onderwijs. Maar het doet niet genoeg, zeggen 80 bezorgde leden van de afdeling.'
(Ik heb het maar even door de google-translate gegooid.) 80 bezorgde leden van de afdeling politicologie. Hoeveel leden heeft de afdeling politicologie? En is een student ook lid van de afdeling politicologie?
Vragen, vragen..
'Ons falen blijkt duidelijk uit de ideeën die we hebben gepromoot en de gemeenschap die we hebben opgebouwd.' Het doet me aan iets denken..
Het is een schuldbelijdenis.

grietmetgroenefiets | 10-07-20 | 20:28

Spreek jij je uit als hetgeen moet doorgaan voor een academisch instituut de in geen enkel opzicht aan enige academische standaard beantwoordende ras-racist Gloria Wekker een leerstoel toebedeelt?

bisbisbis | 10-07-20 | 20:27

In het voormalige Oostblok lachen ze ons allemaal uit heb ik van een paar bekenden daar.
Maar goed daar wonen ook geen negers.
En geen LHBQTXYZ ers.

HoerieHarry | 10-07-20 | 20:26 | 2

Je vergeet alle andere letters des alfabets. Daar zit op elke letter ook wel ergens weer iemand inclusief en gekwetst te wezen dat zijn soort nog niet officieel erkend is.

Realism Is All | 10-07-20 | 20:34

@Realism Is All | 10-07-20 | 20:34:
Ik vergat de m van Midget.

HoerieHarry | 10-07-20 | 20:37

Arabs zitten bij ons in het schuitje. Interessante ontwikkeling, misschien hebben we hier nog wat aan.

Canis.bonus.es | 10-07-20 | 20:24

Seattle...de stad waar het politiekorps gehalveerd wordt en ze van plan zijn om de 911 alarmcentrale op te heffen.
Je zal er maar wonen.
https://twitter.com/Breaking911/status/1281432623034830856

Schietmijmaarlek | 10-07-20 | 20:24

Has the whole world gone crazy?!

postmodernismisdead | 10-07-20 | 20:24 | 3

Am I the only one who gives a shit about the rules?!

ZegMaar | 10-07-20 | 20:28

You are entering a world of pain...

King of the Oneliner | 10-07-20 | 20:59

Land of Confusion.

Nehemia | 10-07-20 | 21:38

Ik snap er geen reedt meer van. Ga weekeind houden.

Leffe Blonde | 10-07-20 | 20:23

Bekijk de Amerikaanse podcasts (Timcast, Rogan, Rubin, Weinstein) en je weet precies hoe we er in Nederland over een paar maanden voor staan. Als Amerika niest is Nederland verkouden.

MarkiesDeBalzaque | 10-07-20 | 20:23

@ redactie, vandaag 5 items over Amsterdam, er is meer in Nederland.

Apollo | 10-07-20 | 20:22 | 2

Exact.

DrumPiet | 10-07-20 | 20:27

En in de EU. Rutte en Merkel hrbben gepraat en volgens Duitse media vindt Merkel nu ook dat er voorwaarden moeten worden gesteld aan het herstelfonds. Wat weer hoongelach oplevert onder Duitsers.
Geen woord racisme in te vinden, maar wel erg belangrijk.

Bataafje | 10-07-20 | 21:36

Blank zijn is iets om trots op the zijn. We hebben veel bereikt.

Mark_D_NL | 10-07-20 | 20:22 | 7

Daarom moeten we ook weg. We vormen een bedreiging.

Nehemia | 10-07-20 | 21:41

Zo is het Mark. 'We' hebben iets neergezet.
De BLM backlash is ingegeven door onmacht en jaloezie.
Het wachten is nu op het zaligmakende alternatief.

MarkiesDeBalzaque | 10-07-20 | 22:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik doe aan diversiteit. Ik deug. Zo heb ik witte en zwarte koffiemokken, die zet ik allen in dezelfde kast, wat tevens fungeert als drankkabinet. Ik ben er nog niet helemaal, ik stapel ze namelijk per twee en doe dwangmatig de zwarte altijd onderaan, de witte er bovenop.
Maar ik werk eraan......

GKJP | 10-07-20 | 20:21 | 4

Het schaakbord een halve slag draaien. Oh wacht, geeft ook al geen respijt wanneer wit in de rechter benedenhoek ;)

bij gelegenheid | 10-07-20 | 20:24

@Slipsnifter | 10-07-20 | 20:23:

Inclusiviteit toch. Het kabinet heeft boven twee deuren en verlichting, de drank staat links, gniffel, en de koffiemokken rechts.

GKJP | 10-07-20 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een ontzettende zelfhaat moet je koesteren, wil je hieraan vrijwillig deelnemen

de knikkerende kale | 10-07-20 | 20:20

Intersectionaliteit.
Wie dat bij scrabble legt laat ik het speelbord opeten.
Zonder boter.

Schadenfreude | 10-07-20 | 20:20 | 1

Maar wel met drie keer letterwaarde.

Nehemia | 10-07-20 | 21:44

Ik ben niet "white", ik ben "indeginous".

frank87 | 10-07-20 | 20:18 | 1

Aboriginal heb ik ook al gehoord

kibbesoeb | 10-07-20 | 20:27

Geenstijl, pak Thierry Baudet alsjeblieft niet te hard aan, want wie gaat hier nou echt tegen vechten? Niemand durft tegen deze waanzin in te gaan.

DavidMiscavige | 10-07-20 | 20:18 | 3

Baudet? hahaha

yeps | 10-07-20 | 20:24

Met al dit soort antiracisme- en diversiteitsflauwekul ga je juist denken dat alle niet-blanke zwakbegaafd of verstandelijk gehandicapt zijn.
En dat wij blanken daar heul erg rekening mee moeten houden om ze niet te kwetsen.

leo de pejo | 10-07-20 | 20:18 | 1

Als je dat rijtje Internalized Racial Inferiority afgaat dan is daar aardig wat van toepassing op onze whitey helpers: Self Hate, Shame, Assimiliation, Etnocentrity, Self Doubt, Denial En Distancing.

5611 | 10-07-20 | 22:12

Schap de subsidies van sociale wetenschappen, als we dat niet doen zullen onze universiteiten stuk voor stuk over worden genomen door deze ideologie.

StarFox | 10-07-20 | 20:17 | 2

wetenschappen zijn het al lang niet meer.

Varende_Reaguurder | 10-07-20 | 21:23
-weggejorist-
DrumPiet | 10-07-20 | 20:16

We hebben in NL een enorme overvloed aan flauwekul studies op ""academisch"" niveau. Dit is daar weer een tragisch voorbeeld van. Als we daar eens mee stoppen, dan kunnen die studenten iets zinnigs gaan leren.

duProgue | 10-07-20 | 20:16 | 1

Defund UvA.

5611 | 10-07-20 | 22:26

Ziekelijk die hetze tegen blanke huidskleur

tata1981 | 10-07-20 | 20:16 | 4

Ze zijn 'vergeten' dat de wereld waar ze zelf dubbel en dwars van profiteren, grotendeels door die blanken opgebouwd is!

vluchtelingallergie | 10-07-20 | 20:19

@Slipsnifter | 10-07-20 | 20:18: Als ik blank genoemd wil worden, dan heeft de ander maar het fatsoen te hebben om dat te doen. Zo niet? Ik ook niet fatsoenlijk. Fatsoen, is wat je moet doen.

Gandalph | 10-07-20 | 20:29

Blanken zijn gevaarlijk. Die zijn veel te slim.

Nehemia | 10-07-20 | 21:40
▼ 1 antwoord verborgen

Toch gek. 15 jaar geleden dacht ik dat je bij Fox alleen maar uiterst rechtse dwaallicht had. En die zeggen nu de verstandigste dingen.

Giraf01 | 10-07-20 | 22:05

Wat ik dan weer niet snap: Linkse mensen roepen vaak dat er maar een “ras” is, het menselijke ras.
Maar nu hebben diezelfde mensen het erover dat we verkeerd omgaan met andere rassen, en hoe we dan wel zouden moeten omgaan met andere rassen.
Ze zoeken het maar uit. Ik ga n Wieckse witte opentrekken.

Crankhead | 10-07-20 | 20:15 | 1

Wieckse Blanke is het toch?

5611 | 10-07-20 | 22:27

Ik heb me aangemeld voor de workshop alcohol & party-culture, als leraar.

Mr_Natural | 10-07-20 | 20:15

Get woke met de nieuwe alarmklok van Prof. Wekker!

DutchJudas | 10-07-20 | 20:14

Ik heb zo onderhand het gevoel dat ik in een soort gekkenhuis ben beland.
(Trekt de DSM-5 uit de boekenkast)

RickRD | 10-07-20 | 20:13 | 3

Dat gevoel heb ik al jaren, maar de laatste weken kent de waanzin werkelijk geen grenzen meer....

Slipsnifter | 10-07-20 | 20:16

Ook een goeie: "Door gevaarlijke gekken omringd" van W.F. Hermans.

halbstark | 10-07-20 | 20:17

Ik zal een familieverpakking as over mijn hoofd strooien.

oldandwise | 10-07-20 | 20:12 | 1

Nog oude kleren die je kan verscheuren?

Nehemia | 10-07-20 | 21:45

Wat is dit voor een geklooi, en waarom moet dit in het Engels?
Is het dan 'belangrijker', of 'overtuigender'?
Of... zijn de beoogde cursisten / gegadigden doorgaans de NL taal niet machtig?

Hopelijk blijft dit gedeug verre van de èchte (bèta-)wetenschap, maar ik hou ondertussen mijn hart vast uit vrees dat ook daar straks de rot gaat beginnen.

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 20:12 | 3

Waarom Engels? Misschien isbdat de voertaal nog steeds in Seattle?

Quantum Suicide | 10-07-20 | 20:21

@Quantum Suicide | 10-07-20 | 20:21:
Je hebt niet gezien dat ook de UvA zich van het Engels bedient?

EefjeWentelteefje | 10-07-20 | 20:45

Hebben de linkse klootzakken die in 2015 Het Maagdenhuis van binnen vernield hebben ooit een rekening gekregen?
Domme vraag natuurlijk want ik weet het antwoord wel.

HoerieHarry | 10-07-20 | 20:12 | 2

Het Maagdenhuis is nooit vernield. Er was sprake van een "grotendeels vreedzame bezetting." Iedereen die wat anders beweert is een alt-right racist.

Giraf01 | 10-07-20 | 20:17

Dat noemen we eigenlijk een retorische vraag

de knikkerende kale | 10-07-20 | 20:18

Goed business model wel dit soort cursussen.
Je kan de grootst mogelijke onzin lullen en niemand die er wat van durft te zeggen.

Harry Turtle | 10-07-20 | 20:11 | 2

Elk nadeel heb z'n voordeel.

DenBeert | 10-07-20 | 21:27

Seattle wordt gewoon net zo’n shithole als Detroit. Ze gaan ook daadwerkelijk de politie defunded, nou dan weet je het wel. Iedereen die capabel is, om te vluchten vertrekt.

Samarkand225 | 10-07-20 | 20:11

UVA. Je steekt je in de schulden om een diploma te halen waarmee je minder kans hebt om een baan te krijgen dan een rifrat een stageplaats. Iemand die daar tussen heeft gezeten ga je toch niet binnen je bedrijf halen?
Ik dacht dat SM alleen in kelders genoten werd, maar je kunt er dus ook voor naar iets dat ooit een universiteit was.

Frau Merkel | 10-07-20 | 20:11 | 6

@Harry Turtle | 10-07-20 | 20:13: Dat dus. Met UvA-papiertje word je in het bedrijfsleven amper serieus genomen maar des te meer in de deugbubbels in de media en bij de overheid.

5611 | 10-07-20 | 22:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou dan kijk ik met mijn witte privileges toch liever naar hoodfights hoor.
Ik zou de training weigeren. Ook als dat ontslag zou betekenen. Fuck 'em.

Dikke_Tammo | 10-07-20 | 20:08 | 1

Ik zou mijn werkgever voor de rechter slepen wegens discriminatie en geestelijke mishandeling.

5611 | 10-07-20 | 22:33

En dan ook nog die debiele gewoonte dat een interne mail op een Nederlandse universiteit blijkbaar in het Engels moet. Laat al die halvegaren bij de faculteit sociale wetenschappen alsjeblieft een enkeltje over de Atlantische Oceaan nemen.

halbstark | 10-07-20 | 20:07 | 2

Spartacus schrijft ook halve artikelen in het Engels en citeert zelfs Nietzsche in het Engels. Ook maar een enkeltje?

DrumPiet | 10-07-20 | 20:26

@DrumPiet | 10-07-20 | 20:26: dat Nietzsche in het Engels geciteerd werd was ook bespottelijk. Maar mijn ergernis richt zich nu op het feit dat een Nederlandse universiteit (die toch als een van haar doelen zou moeten hebben om Nederlandse studenten intellectueel te vormen) het Nederlands zo verkwanselt. Universiteiten hebben hierin wel degelijk een verantwoordelijkheid.

halbstark | 10-07-20 | 20:47

Laat ze lekker.
Het zullen mijn vrienden niet worden.

HoerieHarry | 10-07-20 | 20:07

Quiet Riot - Mama Weer All Crazee Now (Video) / gStvjANqoqs

Robert Haynes | 10-07-20 | 20:07

Waarom moet dat allemaal weer in het Engels?
In Nederland spreken we Nederlands.

Osdorpertje | 10-07-20 | 20:07

Ik wens zulks geneuzel niet in mijn aura. Bvd.

vic_typh | 10-07-20 | 20:06

Blij dat ik reeds 3 halve liter freddy in mijn mik heb. Zo niet zou ik mijzelf blijkbaar wat aandoen.

Schepvogel | 10-07-20 | 20:05 | 2

Freddy was een ‘white supremacist’

Plaktong | 10-07-20 | 20:31

Mijn kids zijn joods dus dat komt goed uit.

Schepvogel | 10-07-20 | 23:01

Diversiteitswaanzin wordt betaald door de racisten. Geestig.

Madame Poitiers | 10-07-20 | 20:04

Cursus zelfontkenning, zelfdestructie en kritiekloze onderwerping aan de menselijke roofwantsen. Geen wonder dat termen aangaande 'intellect' en 'comfort' niet meer mogen...

Valse_nootjes | 10-07-20 | 20:04 | 2

Intellect is kwetsend voor die balorige muilen op de anti-racisme-postercampagne.

Madame Poitiers | 10-07-20 | 20:05

Je bent ook pas geslaagd cq genezen als je ruzie hebt met alle andere blanken. Klinkt als een recept voor een zeer gezellige werkomgeving.

5611 | 10-07-20 | 22:36

3 Amsterdam gerelateerde topics op 'n rijtje. Nu moet ik echt schijten!

gemeentereiniging | 10-07-20 | 20:04 | 1

Pak ik vast bier en chips

Supernerd | 10-07-20 | 20:11

Ik word al misselijk bij het horen/lezen van het woord "diversiteit".
Hetzelfde heb ik in nauwelijks mindere mate bij het woord "duurzaam" (bij voorkeur uitgesproken met een gooise rrrrrrrrrrr).....

Slipsnifter | 10-07-20 | 20:02 | 8

@Realism Is All | 10-07-20 | 20:13: Wat dacht je van "respect"......

Slipsnifter | 10-07-20 | 20:20

@dik van alster2409 | 10-07-20 | 20:18: Al eens witte sex geprobeerd?

Slipsnifter | 10-07-20 | 20:20

Bij het lezen van al die doorgedraaide deug-onzin
ontzeker ik alvast mijn Mauser C96

Tobi | 10-07-20 | 20:25
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken