Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Idee. Graaf een gracht om de Randstad

Plannen voor een Beter Nederland

toedeledokie

Een beter Nederland. Zo gaan we het doen. Die lui in de Randstad vreten toch maar uien uit Nieuw-Zeeland, Zespri deugkiwi's en slavocados uit Italië, aardappels uit Malta, en sperziebonen uit Marokko en Egypte, terwijl ze de godganse dag in het Engels over hun geaardheid en huidskleur lullen. Dus daar heb je als Nederlandse boer helemaal niks aan.

Boem. Paukenslag. Eureka. De Oplossing. Een enorme giga-gracht (80 meter breed) die van het Haringvliet overgaat in de A27 (sorry Hank), en dan om Utrecht, Hilversum, Mediapark heen bij Eemnes omhoog. Jammer voor Huizen, maar daar wonen toch maar jihadi's. In Noord-Holland maken we de cut tussen Hoorn en Egmond, want Jan Roos in Bergen is dan wel een lul, maar hij hoort er wel bij.

We hebben 200.000 trekkers in Nederland. Dus beste boeren. Allemaal even de shovel monteren op de John Deere en/of New Holland dan is de klus in een weekend geklaard, en kunnen we weer door met Ons Leven en Normaal Doen. Mooi man.

Reaguursels

Inloggen

Vergeet Almere niet dan zijn wij daar ook mooi vanaf.

simpel_vruchtje | 11-07-20 | 07:22

Mag de bollenstreek een exclave worden? Veel trekker hoor hier.

Haatejaculaat | 10-07-20 | 23:51

Voor !

Ghibli | 10-07-20 | 20:34

Prima plan! Ze reutelen ook de gehele dag over diversiteit en biculturaliteit. En reageren verongelijkt als Wilders iets roept over minder Marekanen, en men staat te springen om ex ISers liefdevol te omarmen. Ik zou zeggen, Randstand als nieuw kalifaat.

Netelnekkie | 10-07-20 | 18:47

Waarom een gracht en geen zee? Zoveel makkelijker.

Dubbelepunthoofd | 10-07-20 | 18:40 | 1

Uitgraven en af laten drijven.

jerommeke | 10-07-20 | 20:01

Ik zag ooit een wereldkaart waarop ze van het hele Midden-Oosten een oceaan gemaakt hadden. Dat leek me toen ook al zo lekker rustig. Nu hier...

Naja, als dat ervoor nodig is.. doe maar weer dan.

CoffeeDick | 10-07-20 | 18:32 | 1

Bij nader inzien: ik wil niet zonder Rotterdam! In Rotterdam hebben ze Martin van Waardenberg. En ze werken er pleuris hard zegt men altijd. Zijn doorzetters. Wie ons ooit ook wil overnemen; dat ze maar mogen stikken in het hardste stukje Nederland: Rotterdam. Ik woon er zelf helaas niet maar niemand is perfect.

CoffeeDick | 10-07-20 | 20:08

En we annexeren Vlaanderen. Haven van Antwerpen en vliegveld van Brussel als vervanging van Rotterdam en Schiphol.
Zijn we ook af van dat pisbier als Heineken en Amstel... eindelijk goed bier.
Ik ben voor.

Willy_Wuiles | 10-07-20 | 17:34

De Utrechtse Heuvelrug als duinen voor het nieuwe/overgebleven land.

PisFinger | 10-07-20 | 17:04

Ik ben in dit geval bereid om als polderpionier den spade ter hand te nemen en mee te graven.

GWBA | 10-07-20 | 16:05

Gaan jullie zeker in Eindhoven, Maastricht, en Lelystad eeuwen in de rij staan om je paupervlucht naar Turkije te pakken.

HoutekopHarryHendrik | 10-07-20 | 15:56 | 3

Vliegen ook vanaf Eelde. Keus zat.

GWBA | 10-07-20 | 16:04

Nee. Wij vliegen alleen van echte vliegvelden.

GraafSteno | 10-07-20 | 17:24

@GWB | 10-07-20 | 16:04: of vanaf brussel , kun je nog gewoon je auto parkeren zonder door randstad-paupers afgeperst te worden

sparrow | 10-07-20 | 18:54

Goed idee. Kan men binnen gordel verder bouwen aan een inclusief en onleefbare grote randstad met ons nepparlement olv Kaag. Zijn we ook van die randstedelijke idioterie af. Ik zeg win, win en doen. Boeren go for it !

Huub12 | 10-07-20 | 15:28

Briljant idee, de randstad teruggeven aan de zee. Vooral Hilversum niet vergeten.

Wel_Stijl | 10-07-20 | 15:14

Ik ben voor! Houden jullie het merendeel van de allochtonen, houden wij de boeren!

abom | 10-07-20 | 15:00

Gewoon de Hollandse Waterlinie gebruiken - en de bruggen opblazen. Klaar. Ik ben voor.

L.E. Raar | 10-07-20 | 14:43

Maar die gracht bestaat al.
We hoeven alleen de Rijn- en IJsselbruggen op te blazen zodat we hier in het Noordoosten veilig zijn.

blokkadeleider | 10-07-20 | 14:23

Even aanpassen,bij Nieuwegein de lek via de Noord naar Dordrecht.

Steifnek | 10-07-20 | 14:02 | 2

Ja graag. Hou Papendrecht er buiten a.u.b.

Olieboer | 10-07-20 | 14:08

Hadden Koot en Bie al decennia geleden bedankt. De tegenpartij noemde dat “blankstad”. Staat (nog wel) op Youtube onder de naam Tegenpartij Turkenburg

Rest In Privacy | 10-07-20 | 13:39

Goed plan!
Kan ik eindelijk eens met de boot naar Gorkum.

Ruimedenker | 10-07-20 | 13:33

Heerlijk. Zijn we van de stikstofleugens af. Gezeur over zwarte piet. Weer met 63 jaar met de AOW. Huizen genoeg. Utopia!

Mart6037 | 10-07-20 | 13:27

Ik als randstedeling ben grote voorstander! Schiphol, de Rotterdamse Havens, IJmuiden zijn allen van ons. Kunnen we er anders niet een heel ander land van maken, Randstad-Holland ofzo? Daar gaat dan meer dan de helft van het BNP van Nederland.

Dannyh1 | 10-07-20 | 13:26 | 7

U woont duidelijk niet dichtbij Duitsland. Benzine 1.329 (E5) Pakje sjek 9 euro in plaats van 13.70 en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 15:21

@F. Jacobse | 10-07-20 | 13:51:
Dat heet investering. In Dld zijn ze gewoon hard bezig alle L-gas aansluitingen naar H-gas om te zetten.

PisFinger | 10-07-20 | 17:03

hahaha denk even na ,.. er is echt geen 1 inwoner van de randstad in staat om in Rotterdamse haven te werken , zal meer overslag in vlissingen en antwerpen komen . hoogovens gaat sluiten ,We bestellen we staal wel bij het moederbedrijf in india , ( is waarschijnlijk ook stukken beter) . En schiphol .. zal op de duur ook wel failliet gaan .. Het s nu al een misplaatste grap in luchtvaart wereld ,, een internationaal vliegveld (!!) , maar wel alleen van 9.00 tot 17.00 nl tijd geopend , en owee als het vliegtuig lawaai maakt..
..

sparrow | 10-07-20 | 19:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Koot en Bie hadden (als Jacobse en van Es) een mooie indeling..

Dual | 10-07-20 | 13:24

Ik zou alleen Amsterdam doen, dan heb je het meeste wel afgeperkt.

coolvibe | 10-07-20 | 13:19

Stort de afgegraven grond maar op Amsterdam.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 13:17

Kut, nou moet ik verhuizen! Kan het niet alleen om Amsterdam? Dan heb je 95% van alle deuger.

eismc2 | 10-07-20 | 13:06

Amsterdam en Den Haag afzonderen lijkt me voldoende.
Rotterdam, Ijmuiden, Leiden, Gouda, daar heb je best nog wel wat aan.

Gerf | 10-07-20 | 13:00 | 1

Dat is fideel. Dank!

MickeyGouda | 10-07-20 | 13:39

Pieter de la Court - gracht

Alvarez | 10-07-20 | 12:54

Is het niet simpeler om de dijken doorte prikken? Me dunkt ongeveer zelfde effect?

geen_kwijl | 10-07-20 | 12:53 | 2

Alleen jaag je ze dan allemaal richting het platteland. Daar waar je ze juist niet wilde hebben.

zwarte_weduwe | 10-07-20 | 12:58

Nee nee dan zit ik onder water.

De Let | 10-07-20 | 16:12

Goed plan! Enne met héél veel Krokodillen, Piranhas en Haaien er in!

RickVogelschrick | 10-07-20 | 12:46

Prima plan. Hoeven we ook geen burgeroorlog te voeren. Alles in een paar weken geregeld.

FarthFather | 10-07-20 | 12:43

En wat doe je dan met Apeldoorn ? (voorstad van Amsterdam)

popeye-de-zeemeermin | 10-07-20 | 12:35 | 1

Daar maken we een soort jaren 70 Berlijn van, inclusief Mauer

amateurrr | 10-07-20 | 12:39

Ik zou ook gelijk beginnen met uit-polderen.

Datgingniegoed | 10-07-20 | 12:27

Ik ben voor! En dan meteen aan de buitenkant (dus niet aan de kant van de randstad) elke 10 meter een mitrailleursnest om eventuele zwemmers de weg terug naar de randstad te wijzen. Oh ja, en ook meteen even alle kabels en bankverbindingen verbreken, zodat het opgebouwd vermogen buiten de randstad ook buiten de randstad blijft en niet verkwist wordt aan linkse hobby's.

Gladiator Fap | 10-07-20 | 12:24 | 1

De Westwal krijgt zo een nieuwe betekenis.

F. Jacobse | 10-07-20 | 13:53

Zet de hele boel maar onder water. Hoeven we ook niet mee zover te rijden naar het strand.

the naked truth | 10-07-20 | 12:24 | 1

Hè, wilde ik net "beter idee: inundeer die hele Randstad maar" plempen, is er me weer iemand voor geweest.

Bijtendehond | 10-07-20 | 18:50

Goed plan om nederland op te delen. Laat de randstad het met hun gekke plannen enzo maar uitzoeken. Kan de rest van Nederland weer trots zijn op Nederland

Eddy67 | 10-07-20 | 12:23

Er is, vanuit de Achterhoek nu, weer een horde wilde boeren onderweg naar de Randstad. Hooguit om een kuil te graven voor een ander.

A.S. Perien | 10-07-20 | 12:22 | 5

Het is een vrij land waar je mag demonstreren.

sprietatoom | 10-07-20 | 13:42

@van Oeffelen | 10-07-20 | 12:28: Tokkie Lives Matters

Nehemia | 10-07-20 | 14:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat wordt een mix van Zweden en Noord-Afrika. Dus zeg maar Zweden.

Nederland80 | 10-07-20 | 12:18

Dat is de gewoon de Nieuwe Waterlinie. Alleen nu laten we het niet onderlopen om het tuig buiten te houden, maar juist binnen.

Captain Pervert | 10-07-20 | 12:17
-weggejorist-
vinzDH | 10-07-20 | 12:16

Prima plan. Maak Grollo de nieuwe hoofdstad en Johan Derksen president voor het leven.

Boy Cot | 10-07-20 | 12:14 | 3

Het heet hier Grolloo lieve schat

tis_wat | 10-07-20 | 12:40

@tis_wat | 10-07-20 | 12:40:
Er is al een eigen radiozender: Grolloo Radio. Met Derksen als anchor. Aanrader.

De echte Stolwijker | 10-07-20 | 12:42

Foutje, maak er 1 knietje voor. Hoop maar dat Johan toch nog president wil worden.

Boy Cot | 10-07-20 | 12:59

Ik verwacht gelijk een NGO / Sigrid Kaag initiatief om Amsterdammiers met rubber boten over te brengen naar het nieuwe te verzieken beloofde land.

popeye-de-zeemeermin | 10-07-20 | 12:11 | 2

Lol...

Amsterdamsko | 10-07-20 | 12:14

zoals vanwege belastingen 'vluchtende' luyden uit Californië nu Texas en Florida gaan verpesten..... Maar wel DNC blijven stemmen natuurlijk....

hertogvanzottegem | 10-07-20 | 12:27

Ik ben voor. Wel nog een voorstel om het IJsselmeer door te trekken over Amsterdam. Als je Amsterdam laat vollopen dan scheelt Nederland dat heel veel subsidies en onnodige investeringen en er gaat eigenlijk niks verloren.

Spoorzoekernl | 10-07-20 | 12:08

Eh, veel Amsterdammers hebben een bootje, wat doen we daarmee?

Disabeltje | 10-07-20 | 12:07 | 2

Onteigenen.

FarthFather | 10-07-20 | 12:54

FF rekenen hoor:
Als we uitgaan van een 80 meter brede gracht, we deze 10 meter diep maken en deze 200km af moet leggen, moet er een 160 milioen kubieke meter geschept worden. Per trekker (200.000) moet er 800 kubieke meter geschept worden. Ervanuitgaande dat de trekkers gewoon in de grond kunnen rijden met de shovel om per half uur een kubieke meter te scheppen, heb je 50 werkdagen nodig.
Je hebt het niet echt in een weekendje gedaan, maar waarschijnlijk wel op tijd voor de zwarte piet seizoen, als we voor de scholen open gaan beginnen.

Argone | 10-07-20 | 12:07 | 2

Hahaha... nu beginnen dus!

Amsterdamsko | 10-07-20 | 12:15

Nog iets dieper, dan kunnen ze het als een drijvend vlot van de wal duwen..

Tjemig | 10-07-20 | 12:38

Uitstekend plan. Volgens Pritt's roze lijn is mijn woonboerderij dan in één keer ook een grachtenpand! Dat ik dat nog eens mocht bereiken. Ik ben voor!

kokkie klaphaak | 10-07-20 | 12:05

Opbokken met die boeren en hun weg-met-ons omgekeerde Nederlandse Vlag. Het wordt tijd dat die trekkers met tanks de Nieuwe Waterweg in geduwd worden. En die boeren wat langer in hechtenis dan alleen een middagje.

De echte Stolwijker | 10-07-20 | 12:02 | 3
-weggejorist-
hertogvanzottegem | 10-07-20 | 12:29

Stolwijker, ik neem aan dat je aan de verkeerde kant van het lijntje woont.

tis_wat | 10-07-20 | 12:41

Top plan! Niemand uit de randstad er uit laten! Ook een digitale gracht graag...

Bushcrafter | 10-07-20 | 11:57

Oost en West-Duitsland bestaan al lang niet meer.
Maar Noord- en Zuid-Holland ????
Nog steeds geen Wiedervereinigung?
Zit het allemaal zo diep?

VanderGeelen-Coppens | 10-07-20 | 11:57

Waarom moeilijk doen.
De Amsterdamse verdedigingswerken uit vervlogen tijden kunnen voor een groot gedeelte ingezet worden. Laat het maar onderlopen.

Butchijo | 10-07-20 | 11:52

Prima plan! Kunnen we dan al die Randstedelingen terugsturen die naar onze mooie provincies zijn gevlucht?

Datmagniethe | 10-07-20 | 11:52 | 2
-weggejorist-
GeneralL | 10-07-20 | 12:01

Hartstikke goei plan jongus, wel ook nog even om Den Dolder heen, die zolen die daar zitten passen perfect bij de rest van de Randstad, zijnwe daar ook meteen vanaf.

jan den hollander | 10-07-20 | 12:06

Niet fucken met de standplaats van m'n nieuwe baan.

BubbelWater | 10-07-20 | 11:50

Een hoge muur op de Ring A10 is voor mij genoeg.
Het groene hart hoeft voor mij moet opgeofferd te worden die nep groenen.
Als nieuwe hoofdstad stel ik Leeuwarden voor.

MorgenEenAnder | 10-07-20 | 11:42 | 1

"Een hoge muur op de Ring A10 is voor mij genoeg".

U wilt niet weten hoeveel addergebroed er juist net búiten die A10 woont. Vooral aan westelijke zijde.

Peter Emile | 10-07-20 | 12:13

Pritt for president!
Waarom is dit nooit eerder geopperd?
Iedereen blij.

Cheffff | 10-07-20 | 11:35

Eensch! Alkmaar is nog nét de goede kant.

Metaalenzo | 10-07-20 | 11:29 | 2

Ja, in Helmond ligt in Brabant.
Ga dat je moeder wijsmaken!
Alkmaar is zo verrot als Purmerend.

Analia von Solmsch | 10-07-20 | 11:44

Tot aan Schagen is het nog uit te houden.

Turbulentie? | 10-07-20 | 12:03

Europees BLM protest organiseren in Brussel, zodra al dat volk daar is, snel een noodwet aannemen om ons EU lidmaatschap op te zeggen, Schengen op te zeggen en grenscontroles in te voeren. Bij terugkeer zeggen: wij kennen jullie niet. Ga weg. Huizentekort opgelost, gezeik opgelost.

BBRDWR | 10-07-20 | 11:29

Alsof dat helpt. Dan mag Holland bij de EU aankloppen voor steun, en mag Nederland betalen, zoals altijd.

Nuchternederland | 10-07-20 | 11:26 | 1

We gaan natuurlijk uit de EU. Dan eten we al onze broccoli zelf wel op!

Rest In Privacy | 10-07-20 | 11:30

MET grenswachten en controle op dubbele paspoorten.

sander3488 | 10-07-20 | 11:26

80 meter breed alleen is niet genoeg. De gracht nog wel vullen met Piranha's en Alligators.

Scepticus | 10-07-20 | 11:21 | 1

of sharks with freaking laserbeams attached to their heads !

Maj.Wedgie | 10-07-20 | 11:31

Ja de groeten roze vrienden, als je de Hoeksche Waard bij de randstad rekent ben je niet goed snik want 't binnenhof staat goed gevuld met onze trekkers. We breken de Heinenoordtunnel anders wel af. Dan hebben we een natuurlijke gracht!

Derkaderr | 10-07-20 | 11:20 | 1

Juist... de Hoeksche Waard is landelijk gebied, neem de Oude Maas en het Spui als grens, ben je ook gelijk van Spijkenisse af.

Alfred E. Neuman | 10-07-20 | 11:55

Blijf met je tengels van de Biesbos en ook Hank af.

Brabantse Leeuw | 10-07-20 | 11:20

Weer een waterlinie erbij. De forten liggen er nog. Moet het niet gaan vriezen, zoals vroeger, want dan loop je er gewoon overheen. Maar goed. Volgens de klimaatpessimisten (zoals multimiljonair Hiemstra) zou het nog iedere dag van het jaar boven de 35 graden zijn.

Kamervraag | 10-07-20 | 11:19

die ligt er al, Hollandse Waterlinie. Het verschil is dat je de binnenzijde moet inunderen, niet de buitenzijde. Dus polders vol laten lopen en klaar.
PS waarschuw even voordat je begint, dan kan ik mijn meubels op de 1e etage zetten.

jwvdleest | 10-07-20 | 11:18

Geenstijl zit zelf in Amsterdam. Doen! Hoorn is een voorstad van Amsterdam en JP Coen (inclusief de tunnel) is dan de lakmoestest voor idioterie.

TheseDays00 | 10-07-20 | 11:07

Als je een paar daisycutters goedgeplaatst op Amsterdam gooit ben je al een heel eind. Foute verleden vernietigd, dus Intersectionalisten / cultuurmarxisten blij, en fout heden vernietigd, dus de klassiek liberalen / verlichtingsdenkers blij.

me,myself and IK | 10-07-20 | 11:05 | 1

Wellicht iets te drastisch?

Nehemia | 10-07-20 | 14:11

Is toch allang zo. Binnen de gracht weten én kunnen mensen dingen. Daarbuiten niet. We komen er niet graag of vliegen erover want het stinkt er.

flippyHupsakeetje | 10-07-20 | 11:05

Hé jongens, doe eens lief! Ik voel ineens zo'n kloof.

MickeyGouda | 10-07-20 | 11:02 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Redelijk goed plan. Hollandse Brug moet dan wel even opgeblazen worden, en Schiphol moet verplaatst worden naar Lelystad (nulkommanul vliegschaamte hier), maar verder : doen ! Kunnen die jankende boeren ook niet meer met hun trekkers in Den Haag komen en zijn we van de overlast van die dramdemonstraties af.

Azijnist | 10-07-20 | 11:02

Mooi, nu nog aan beide kanten een muur met prikkeldraad en een mijnenveld.

Reebensteeltje | 10-07-20 | 11:01

Dwars door de Biesbos. Dat wordt procederen tegen Johan van Vollenbroek tot hij zijn laatste adem uitblaast.

Voor de rest: Doen!

marcoplarco | 10-07-20 | 11:01

Ik zat even naar dat kaartje te kijken om te zien of ik iets zou missen. Nee, niet op het eerste gezicht. Maar toen bedacht ik me dat er een belangrijk internet exchange punt in Amsterdam ligt. Dat wordt toch wel een uitdaging. Of trekken we glasvezel gewoon onder die gracht door?

koeberg | 10-07-20 | 11:01 | 2

Google heeft ook al datacenters bij de Eemshaven.

Phantomas | 10-07-20 | 11:02

Iets wat ooit ergens gebouwd is kun je ook ergens anders fiksen. Verder; wat Phantomas zegt. Eemshaven. Heb je ook gelijk een start voor de vervanging van Rotterdam.

DeJemelscheet | 10-07-20 | 12:53

We kunnen ook beginnen door de Randstad naar Rampstad om te dopen.

Ing. eslapen | 10-07-20 | 11:00 | 1

Swampstad.

Phantomas | 10-07-20 | 11:03

Ja, en met het grond uit de gracht kun je de lager gelegen delen van de Randstad, zoals bij Gouda, mooi ophogen. Daarna ook het Mediapark naar Zwolle of Eindhoven verplaatsen en we hebben ook weer objectieve verslaggeving.

Phantomas | 10-07-20 | 11:00

Tweespalt in de burelen bij Geenstijl, leuk. Bier, chips en nootjes!!

Cpl_C | 10-07-20 | 10:59 | 2

Patat!

Frau Merkel | 10-07-20 | 11:19

@Frau Merkel | 10-07-20 | 11:19: Van Dobbe kroketten met een lekkere lik mosterd.

Nehemia | 10-07-20 | 14:17

Als je beseft dat de Rest van Nederland hard werkt om, middels belastingen e.d. het Amsterdamse zooitje te onderhouden zeg ik... Doen... laat ze de rambam krijgen.. geen taxpoet meer van de rest van Nederland naar Amsterdam. Kunnen we ook afscheiden?

MINDER | 10-07-20 | 10:58 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 11:01: dienstensector wordt veel te hoog gewaardeerd (amper meetbaar). Is grotendeels hete lucht.

Phantomas | 10-07-20 | 11:04

@Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 11:01:
Kijk even op de lijst van belangrijke exportproducten.

Schmalz | 10-07-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Prima! Volgens mij lag Geenstijlland ook aan de westerzijde van deze grens. Dus ik blijf aan deze zijde en verhuis naar Geenstijlland als de tijd daar is.

Rene Freauger | 10-07-20 | 10:57

Dan krijg je dobber-Randstedelingen.

Schulzie | 10-07-20 | 10:54 | 1

t karbiet kanon er op!

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:55

Ik zou 't Westland en de Rotterdamse haven wel graag houden. De rest is overbodig.

filosofem | 10-07-20 | 10:53 | 2

In het Westland wonen en werken alleen Polen. Daar hebben we dus niets aan. Illegale bezetting van Natura 2000 gebieden. Afbreken en in Polen weer opbouwen volgens de regels van het nieuwe normaal: breng werk en werknemers bij elkaar om de oude natuur (onder alle kassen) weer tevoorschijn te halen. Vroeger wemelde het van de weidevogels aldaar, dat willen we terug.

dijkbewaker | 10-07-20 | 11:41

@dijkbewaker | 10-07-20 | 11:41: In het Westland mogen Polen c.s. helemaal niet wonen. Die worden elke avond naar Den Haag verjaagd en de volgende ochtend weer vroeg opgehaald.

Guido | 10-07-20 | 13:23

Precies over mijn huis, doe eens niet?

Rest In Privacy | 10-07-20 | 10:50 | 1

Dan koop je toch een woonboot?

koeberg | 10-07-20 | 11:02

Over dat Engels lullen is gewoon waar, ik ken een aantal randstedelijken die iets Engels op hun fb plaatsen, en dan alleen de reacties in het Engels terug liken, de enige NL reactie (van mij) word dan als minderwaardige taal compleet genegeerd. En als je ze dan Engels hoort praten is het ook nog van dat enge steenkolen Engels...

zorgan | 10-07-20 | 10:50 | 7

Down, peasants!

Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 11:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed idee die gracht. De grond die we eruit scheppen leggen we neer als dijk. Kunnen we in het slechtste geval de boel ook nog onder water zetten zonder zelf natte voeten te krijgen.

zevensprong | 10-07-20 | 10:50

Ja en graag toegangs controle opzetten op de brug A6 richting almere... anders wordt dat een sluiproute

nickstert | 10-07-20 | 10:47

Een oranje vrijstaat (zie Zuid-Afrika) is dan een goedkopere, snellere en effectievere methode.

_pacman_ | 10-07-20 | 10:46 | 1

Opgericht door Nederlandse boeren, de geschiedenis herhaalt zich...

Keutels | 10-07-20 | 11:14

80 meter breed en 5 meter diep levert 400 kuub zand op per strekkende meter. Wat gaan we daar mee doen? Alle dijken ophogen of een eiland voor de kust neerleggen? Als we die vervolgens volplempen met rieten hutjes, wat wildlife en daar de dobbernegers heensturen, hebben we over een paar decennia weer voorraad om slaven vandaan te halen.

Alco-de-Holist | 10-07-20 | 10:44 | 3

Eiland opspuiten voor de kust en dat noemen we dan GeenStijlland. Duh.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 10:45

Thijs Zonneveld heeft weleens geopperd een berg aan te leggen...

_pacman_ | 10-07-20 | 10:47

Maar zitten jullie niet zelf in de Randstad?

slobbersaus | 10-07-20 | 10:42 | 1

Dat was ook het eerste wat ik dacht.

Watching the Wheels | 10-07-20 | 10:48

Strak plan. Vooral dat Den Haag en Amsterdam binnen die ring liggen. Direct uitvoeren.

Leffe Blonde | 10-07-20 | 10:42 | 1

Nu echt doorpakken. Briljante constructie.

Nehemia | 10-07-20 | 14:20

Goed idee, gelijk alle rivieren omleiden naar IJsselmeer en bij Egmond een grote waterkrachtcentrale bouwen.

revolte | 10-07-20 | 10:42 | 2

Revolte: Teveel werk en waterkrachtcentrale past niet in Natura 2000 gebied waar flora en fauna de dienst uitmaken. (vissen horen geen obstakels maar vrije doorgang te hebben) De Nieuwe "gracht" is het nieuwe normaal wat beschermd dient te worden. Geen toegang voor onbevoegden op of aan het water. Alleen toegang voor buiten de randstad burgers voor recreatieve doeleinden.

dijkbewaker | 10-07-20 | 10:58

@dijkbewaker | 10-07-20 | 10:58: gisteren interview tussen Johan Vollenbroek en de boeren gezien. De man heeft niet door dat hij als usefull idiot het grootkapitaal aan het helpen is met het bouwrijp maken van het groen.

revolte | 10-07-20 | 11:16

De Ijssellinie wordt nog eens een dingetje

LoperH2 | 10-07-20 | 10:41

Ja TOP-idee! maar sluit Almere dan ook ff af. Dan pas hebben we een verbeterd NL.

Digitaal Smoelwerk | 10-07-20 | 10:41 | 1

Gewoon de Oostvaardersplassen langs de A27 uitbreiden en volzetten met hongerige wolven.

5611 | 10-07-20 | 11:44

Ook in de Randstad zijn de woke schreeuwers zwaar in de minderheid.

Lood om oud ijzer | 10-07-20 | 10:41

Vergeet het hek niet en de tolpoortjes.

Mr.Crowley | 10-07-20 | 10:40 | 6

@Von Knarrenstein | 10-07-20 | 10:42: Jaja. Kudtprovincialen en je naam is Von Knarrenstein? Klinkt logisch...... voor jou.

GodfrietvanAviko | 10-07-20 | 10:50

@Von Knarrenstein | 10-07-20 | 10:42:
Ok , maar dan willen wij boeren ook nooit meer jullie schreeuwende gebroken glas in de strot, junken fabulerend gejammer meer horen hier.

joppo0 | 10-07-20 | 10:51

@Von Knarrenstein | 10-07-20 | 10:42:
Na uw tegel moest ik meteen aan het nieuwsbericht van afgelopen week denken, waarin geconstateerd werd dat 1 op de 8 Amsterdammers verstandelijk beperkt is.

amateurrr | 10-07-20 | 10:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Het kan sneller en efficiënter door hier en daar wat dijken door te steken van poldergebied wat de lijn volgt. Dan alleen nog de verbindingen met wat hoge grond boven NAP uitgraven. Gewoon de natuur van waterrijk Nederland weer wat ruimte geven. Als dijkbewaker wellicht wat vreemd, maar het is voor een goed doel om Nederland weer leefbaar te maken.

dijkbewaker | 10-07-20 | 10:40

Ik zeg doen! Wel Almere erbuiten houden, en Purmerend een aparte gracht omheen svp.

MiGi | 10-07-20 | 10:40

Een paar gaatjes in de dijken en je hebt hetzelfde effect. *kostenoptimalisatie voorstelt*

Frau Merkel | 10-07-20 | 10:39

Denk dat het afsluiten van de buitenwereld van Amsterdam en Utrecht al 90% van onze problemen gaat oplossen.

Blonde Nel | 10-07-20 | 10:38 | 1

Ik voorzie tentenkampen rond Almere.

snapal | 10-07-20 | 10:40

Briljant idee van onze huisboer. Eindelijk verlost van die smerig kudtprovincialen. Ik zeg doen.

Von Knarrenstein | 10-07-20 | 10:37

Met krokodillen? Ik ben voor.

VanBukkem | 10-07-20 | 10:37

Kijk, dit is nog eens een constructieve oplossing. Dat zijn ze niet gewend in de Randstad.

Stijl_Loos | 10-07-20 | 10:37

Hey euh kan die streep bij het Noordzee kanaal getrokken worden? Daarboven vieren we gewoon kermis en hebben we zwarte pieten, dus geen randstad

3Xniks | 10-07-20 | 10:36

Een gracht, kasteelmuur, prikkeldraad en landmijnen A.U.B. Dan kan ik in het weekend tenminste op een gezellige manier in mijn eigen gezellige Breda gaan stappen zonder opgefokte Rotterdamse fitnessboys die strak staan van de snuif.

Woelige Wimpie | 10-07-20 | 10:36

Ik leerde op school dat de beschaving was geconcentreerd tussen Noordzeekanaal en Nieuwe Waterweg. Niks Amsterdam Noord of Rotterdam Zuid erbij. Daar wonen arbeiders!

dathoujetoch | 10-07-20 | 10:36

@redactie
Bindende leestip: artikel in het AD met *kuch* Sosjoloog Jacob Boersma. Ik heb het twee keer gelezen, je slaat stijl achterover.
Kun je voor de close-read wel een team stagiaires op zetten.

Koekje-dr-bij? | 10-07-20 | 10:36 | 11

Ben ik niet met je eens. Het is pulp. Nederlanders zijn geen racisten en dat wordt wel aangepraat. Het bezwaar van Nederlanders gaat tegen de deugers, geïmporteerd gejank, ongebreidelde import van kanslozen, volledig gefaalde assimilatie, falende overheid bij handhaving en discriminatie van blanken. Dat heeft niets met racisme van doen. Het AD komt weer met problemen uit de VS en benoemt de feitelijke oorzaken niet.

Frau Merkel | 10-07-20 | 11:29

@Joris Beltsin | 10-07-20 | 10:56:
Gewoon even via de incognitomode, kun je weer de avonturen van Sylvie volgen. En dit tenenkrommend artikel lezen over hoe racisme is opgelost in het meest racistische en etnisch gesegregeerde land ter wereld.

Koekje-dr-bij? | 10-07-20 | 11:36

@Joris Beltsin | 10-07-20 | 10:56: Vergeet de dagelijkse plaasmoorde daar niet. Nee, gaat lekker daar. Over oogkleppen gesproken.

5611 | 10-07-20 | 11:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit is wel erg groot. Doe eerst een pilot-project. Als we de buitenste gracht in Amsterdam verbreden en uitdiepen zijn we al van een hoop gezeur, al dan niet in het Engels, af.

Schmalz | 10-07-20 | 10:35 | 3

Even om te controleren of u weet waar u het over heeft.
Welke gracht is dat?

(Niet stiekem op google maps kijken)

Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 11:08

@Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 11:08:
De buitenste. De naam interesseert me niet echt. Als dat niet duidelijk is graven we iets ruimer.

Schmalz | 10-07-20 | 11:13

Waarom grachten gaan graven als je het simpel op kunt lossen, door de Afsluitdijk te verwijderen. Hoe laten we effe in het midden, milieugekkies ook happy zeehondjes in de voortuin.

william7055 | 10-07-20 | 10:34

De redactie is even vergeten dat via Almere nog steeds toegang is tot het heilige der heiligen.

snapal | 10-07-20 | 10:33

Uitstekend idee. Ik woon weliswaar in Den Haag, maar dan ga ik wel verhuizen. Dikker muur eromheen. En in dat deugland wordt Jesse Klaver de baas, de vrije pers wordt afgeschaft en alle immigranten gaan daar wonen. De rest van Nederland gaat weer gewoon normaal doen.

Punksmurf | 10-07-20 | 10:33

Toch wel geestig, dit soort opgeklopte vooroordelen.
Als ik in Amsterdam kom, hoor ik inmiddels meer mensen bij het afscheid houdoe zeggen dan de mazzel.
Een van de meest voorkomende achternamen in Amsterdam is De Vries.

Op de één of andere reden heeft de zo gehate grote stad door alle eeuwen heen een onweerstaanbare aantrekkingskracht op arme heikneuters gehad.
Geen probleem, iedereen is welkom en men heeft in Mokum een brede rug met afzakkende schouders.
"Laat de boeren maar dorsen", zegt men daar.

Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 10:32 | 1

Na de val van Antwerpen (een Brabantse stad) in 1585 verhuisden veel van de rijke kooplieden en hun aanhang naar Amsterdam. Aldus werd Amsterdam toen al een Brabantse stad. Niets is nieuw.

5611 | 10-07-20 | 11:51

Dan komt er dus geen gas meer uit Groningen en geen drinkwater meer uit de Veluwe. We hebben in de Achterhoek ruimte genoeg voor ons eigen kantoorparken en we zijn praktisch genoeg dus dat kan klein blijven. Succes Randstad. Vliegen doe ik wel vanaf Düsseldorf.

Red shirt | 10-07-20 | 10:32 | 1

Laat die Randstedelingen alsjeblieft weg blijven uit onze mooie Achterhoek. Vakantie is prima, maar dan snel weer terug.

XverderNix | 10-07-20 | 11:24

Jammer alleen dat de FvD dan ook meteen van de achterban wordt afgesneden, alle kopstukken van die partij (Tjerrie, Hiddema en Bel) wonen immers in dat verduivelde Mokum. Een partij oprichten kunnen die provincialen niet.

Festen | 10-07-20 | 10:31 | 5

@Red shirt | 10-07-20 | 10:37: Daar had elke naam kunnen staan. Jij koos voor Thierry. Wat zegt dat Rood Shirtje?

GodfrietvanAviko | 10-07-20 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, dat gelul in het Engels. Daar noemen jullie zowat. Bij alle waanzin die de laatste maanden over ons heen komt valt dat een beetje in het niet, maar het blijft bizar hoe veel Engels je ziet en hoort bij demonstraties in Nederland. Wie of wat heeft besloten dat het Nederlands in de ban is gedaan? Op die manier marginaliseren we zelf onze taal. Hou toch op met die verengelsing!.

halbstark | 10-07-20 | 10:31 | 3

Yeah

dathoujetoch | 10-07-20 | 10:37

Whatever

Acidstain | 10-07-20 | 10:43

Engels bij demonstraties is het handelsmerk van antifa. Je zult nooit boeren, leraren, verplegers of FNVers zien met die stompzinnige Engelse teksten. Een demonstratie in een vreemde taal kan ik sowieso niet serieus nemen.

5611 | 10-07-20 | 11:54

Beetje Middeleeuws zo gracht kan het niet meet een soort Siegfriedlinie

dik van alster2409 | 10-07-20 | 10:29 | 1

Die had wel een tankgracht hoor.

Acidstain | 10-07-20 | 10:38

Laat de Hoekse Waard effe lekker boerengebied blijven. Wil helemaal niets, maar dan ook niets met de Amsterdamse kliek te maken hebben.

zwartzondersuiker | 10-07-20 | 10:29

Pritt ontdekt de Hollandse Waterlinie?

dieED | 10-07-20 | 10:29

Ook heel handig voor mijn vliegkampschip. De 3D-printer is hard bezig met de bioscoop.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 10:29

Dat is niet eerlijk Pritt. We hadden afgesproken dat er een muur om Amsterdam zou worden gebouwd. Als die gracht van u wordt gegraven dan komt Rotterdam en ik dus ook erbinnen te liggen en dat wil ik niet.
Ik wil mijn spruitjes, mijn runderlap, mijn Nederlands en mijn blanke superioriteit terug.

JvanDeventer | 10-07-20 | 10:27 | 4

@DrumPiet | 10-07-20 | 10:30:
Kijk maar eens naar de Nobelprijswinnaars, en kom dan je ongelijk bekennen hier...
(en dan hebben we het over de échte Nobelprijzen waar je iets voor moet kunnen, niet die voor "de vrede".

libertat | 10-07-20 | 11:17

@DrumPiet | 10-07-20 | 10:30: Agottegot, wat een gevoel voor humor... O ja, dat was natuurlijk sowieso het probleem.

Satertje | 10-07-20 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

Nou woon ik zelf in Zoetje, ben daar opgegroeid en het lukt heel aardig er het allerbeste met roze kroontje van te maken. Maarrr: mocht het echt niet anders kunnen hoop ik in de vlucht richting oosten over de linie genoeg afzetmoment te genereren om te helpen afzetten richting zee. Dat ik daarbij een fractie dichterbij Mekka kom gaan we dan wel weer bediscussieren.

NiCeY | 10-07-20 | 10:26

Prima. Dan koop ik bij de lokale Noord-Hollandse boer ipv de intensieve veehouderij van die Farmers Defence Terrorists die het verpesten voor de échte boeren. Ongelofelijk dat er nog sympathisanten zijn van deze terroristen, een klimaatgekkie hoeft maar een Shell gebouw te beklimmen om voor terrorist uitgemaakt te worden maar provinciehuizen bestormen, politici bedreigen, wegen blokkeren, stelselmatig de wet overtreden en onschuldige burgers en hulpverleners aanvallen moet allemaal maar kunnen. Want de intensieve veehouderij is toch zo arm en zo zielig. Klaar met deze agressieve gevaarlijke natuurhatende asociale nepboeren die alleen maar uit zijn op geld, geld en nog meer subsidie.

Ardbeg | 10-07-20 | 10:26 | 7

Lekker bloembollen vreten.

Turbulentie? | 10-07-20 | 10:51

Ga jij lekker in de Randstad wonen.

5611 | 10-07-20 | 11:56
▼ 4 antwoorden verborgen

In 1940 bleken waterhindernissen de toenmalige fascisten niet te kunnen stoppen. DENK dat een gracht ook geen belemmering is voor nieuwe fascisten.

Jan Passant mk2 | 10-07-20 | 10:25 | 2

Ohhh, dat is een Godwin.

Acidstain | 10-07-20 | 10:41

@Acidstain | 10-07-20 | 10:41:
welnee, de Godwin is versleten als knuppel.
Klimaat, "wit privilege", racisme, het miljeu, immigratie, islam - om maar een paar nieuwe slagwapens in het rek te benoemen.

Jan Passant mk2 | 10-07-20 | 10:53

GVD gs die gracht loopt precies door me favoriete chinees..!

Arjan115 | 10-07-20 | 10:25 | 6

me is geen bezittelijk voornaamwoord

sallandstrots | 10-07-20 | 10:45

Nou, lijkt mij dat het een muur wordt. Noem je het gelijk de Chinese muur.

ProFail | 10-07-20 | 11:18

@poppelepee | 10-07-20 | 10:33: je lijkt een beetje opa ME amsterdamse leraar van vroeger.. en bezittelijk voornaamwoord klinkt zo racistisch deze tijd

Arjan115 | 10-07-20 | 17:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik weet niet of 80 meter breed genoeg is. Hoeveel hongerige krokodillen laten we los in de slotgracht van de rest van Nederland?

Rest In Privacy | 10-07-20 | 10:25

Beter dat je Flevoland aan Noord-Holland vastzet, dan Noord Holland afsteekt en ergens de oceaan opduwen, geef het een zetje richting de voormalige koloniën.

Ploertendodert | 10-07-20 | 10:24

We motten gaan sparen voor dijken.
Eentje van Schotland naar Noorwegen en eentje van Dover naar Calais, anders staat straks het halve land onder water.

snapal | 10-07-20 | 10:24 | 1

Dat is precies de helft die we kunnen missen als kiespijn.

5611 | 10-07-20 | 11:57

Goh! In tijden niet zó gelachen! De échte humor leeft nog en huist rondom de enclave van gezond verstand GS!
Hoe we het ook wenden of keren, we moeten er sámen uitkomen, en een goede dosis "tough love" werkt wonderbaarlijk goed in een relatie.
Leg die sneeuwvlokjes in de achterbuurten, langs de grachten en in hun tweede (illegale-) huizen dus nóg maar eens snoeihard uit dat HÚN ideologie van de waanzin niet door ÓNS wordt gesnoven, gegeten, of geinhaleerd.
Tough love Baby! Tough love! Opdat de relatie weer evenwichtig wordt!

Du-u-u-h | 10-07-20 | 10:23

Lijkt me een fijn plan... Kunnen we het dan ook versneld af laten drijven?

Teeweetwee | 10-07-20 | 10:23

Hoge muur met prikkeldraad is een beter idee

The Russian | 10-07-20 | 10:23 | 1

Mensen uit de Randstad wil je graag tegenhouden.

snapal | 10-07-20 | 10:53

Alleen als het dorp Utrecht midden in de gracht komt te liggen. Vóór!

dathoujetoch | 10-07-20 | 10:23

Ik denk dat de boerenbevolking in oa de Krimpenerwaard, Alblasserwaard en Lopikerwaard liever de gracht vanaf Rotjenknoj over de a20 en a12 laat lopen. Wel even langs de zuid- en oostkant van Gouda graven aub.

JohnFrederikstadtdt | 10-07-20 | 10:21

De lijn in NH klopt niet.
Hoorn is vergelijkbaar met Purmerend.
Castricum is blonder dan Bergen.

De juiste lijn loopt van Heemskerk, langs Zaanstad, Purmerend en dan rond Hoorn.

Bolhoed | 10-07-20 | 10:21

De randstad staat Kaag weer 1 miljardje extra toe.... niet voor ons land maar de zandhappers... buiten de begroting 2020... in het reces... en wij slikken dat????

grindbak | 10-07-20 | 10:21 | 1

Ik las het ook en ben daar echt klaar mee. Kinderen zijn steeds vaker analfabeet of laaggeletterd, de zorg is om te janken qua werkdruk, defensie heeft verouderd materiaal en wat geheurt er met belastinggeld? Sneller dan het wordt geind, wordt het weggegeven aan iralie, spanje, afrika, curacao en noem maar op. En dan word je ook nog continu uitgemaakt voor racist etc.
Welke partij moet ik stemmen om dat te stoppen?

Bataafje | 10-07-20 | 13:26

Welja, dwars door de stad Utrecht.
De redactie heeft zeker een hekel aan Hoog Caterijne?

snapal | 10-07-20 | 10:21

Ik ben voor, maar dan ook Friese import zoals Pritt terug naar het memmelân, nou.

Ad Hominem | 10-07-20 | 10:20

Er hoeft geen gracht om de Randstad, alleen een om Amsterdam. Men mag daar ook een grote vijver van maken.

Guido | 10-07-20 | 10:20

'Moralist' komt voor in Holland, gelegen in West Nederland. Kenmerkend voor deze soort is dat het anderen ongevraagd de maat neemt en zichzelf vaak moreel superieur voelt. Niet voeren AUB

ProFail | 10-07-20 | 10:19

Mooi idee, zeg ik als Limburger. Een aantal gekkies uit de Randstad verpest het echt hard en een te groot aantal haat blanke mensen. Aub opsplitsen

Dr.Platypus | 10-07-20 | 10:19 | 7

Succes in Limburg. Mogen jullie ook je eigen broek ophouden he, niet je hand ophouden in de randstad maar zelf alles verdienen.

mark1487 | 10-07-20 | 12:15

@VW, alles ist vorbei | 10-07-20 | 12:44:
Helmond ligt in Limburg.
Zegt GS altijd zelluf dus dan klopt dat. Ja!

Het Licht | 10-07-20 | 13:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Almere en Lelystad baren mij in dit geval weer extra zorgen..

aardv@rk | 10-07-20 | 10:19

GS HQ zit in Amsterdam toch?

mark1487 | 10-07-20 | 10:18

Wat een kud artikel

Tr0l0l0l | 10-07-20 | 10:18

Uhm, jullie roze bierkelder staat in de negende ring van de hel. Hoe dan?!?
En volgens mij wonen ook een aantal redacteuren in Woketopia. Hoe Dan?

Rest In Privacy | 10-07-20 | 10:17

Eindelijk een helder onderscheid tussen Holland en Nederland. Alle economische vluchtelingen en de sponsoren er van mogen naar Holland.

NeedIsaymore? | 10-07-20 | 10:17

Wat een haat toch voor de economische motor van ons land, de woonplaats bovendien van zowat de helft van onze inwoners. Als we al praten over nieuwe grenzen trekken, laten we dan zien hoe we het Nederlandstalige deel van de Zuidelijke Nederlanden terug in de moederschoot trekken, weg van het Franstalig gespuis!
Ze zitten al 1,5 jaar te wachten op een nieuwe federale regering en maken jaarlijks tientallen miljarden over aan de bodemloze put die ultrasocialistisch Franstalig Belgie heet. Wat mede verklaart waarom hun overheid zo weinig geld uitgeeft aan infrastructuur, en de ruimtelijke ordening net als in Frankrijk door een dronken debiel lijkt vormgegeven.
Bovendien blikt het liberale, rijke en vriendelijke Vlaanderen terug op 100 jaar culturele en taalkundige onderdrukking door Wallonie/Bruxelles en een kleine Franstalige Vlaamse elite (1%, klootzakken als Leopold Lippens). Samen sterk!

drs. Levi Samsonov | 10-07-20 | 10:17 | 4

@Zeebonkus | 10-07-20 | 10:40: Oranje wordt zonder Randstedelingen wel een stukje zwakker. En met Vlamingen (Courtois, De Bruyne, Lukaku, Vertonghen, Mertens) wel een stukje sterker. Wat een geweldig argument voor een invasie!

drs. Levi Samsonov | 10-07-20 | 11:12

Niks ervan, Vlaanderen onafhankelijk en dan verleggen we de grens naar de Westerschelde en de grote rivieren met Antwerpen als hoofdstad. Zijn we ook verlost van de Randstad. Vlaanderen boven!

5611 | 10-07-20 | 12:00

De economische motor ... ik denk dat er netto veel meer naar toe moet, met die subsidie slurpende en emigrerende gelden die daar naar toe gaan.

Motor ... laat me niet lachen

Het Licht | 10-07-20 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Pritt verwart Amsterdam met Randstad. Graag een gracht om Amsterdam.

Mahatma | 10-07-20 | 10:17

Ik wil even een punt van orde maken: alle kiwi's die geen Zespri's zijn, zijn melig, ranzig en goor. Troep is het.

SchimmelSchwanz | 10-07-20 | 10:17 | 1

Eet jij maar lekker deugkiwi's.

5611 | 10-07-20 | 12:01

De Tegenpartij had dat plan al.
Omdopen naar Blankstad. En alleen maar toegankelijk als je een pasje hebt.
youtu.be/K0lg9KchCqQ

Osdorpertje | 10-07-20 | 10:17 | 2

Beetje als Groenland die naam..

wood_zor | 10-07-20 | 10:18

Wat een haat tegen het westen. Nederlanden verenig U.

Zack Hooi | 10-07-20 | 10:17 | 8

@Muxje | 10-07-20 | 10:57: een beperking ( of afschaffing) van intensieve veeteelt is wat mij betreft geen probleem. maar dan moeten de prijzen ook eerlijker worden in de supermarkt. en dan moeten de supermarkten niet gelijk overstappen op buitenlandse plofkip oid want dan verplaats je het probleem.

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 11:17

@Muxje | 10-07-20 | 10:57: Je moet blij zijn dat iemand het lef heeft om tegen het afbraak regime in Den Haag op te staan. Dan maar een keer een half uur later in je vinexhut.

5611 | 10-07-20 | 12:03

@Muxje | 10-07-20 | 10:57:
Je Muxje, ze willen zoveel mogelijk boeren slopen, ze heb ben grond nodig om te bouwen.
Het middel en het doel.

VW, alles ist vorbei | 10-07-20 | 12:46
▼ 5 antwoorden verborgen

GS is natuurlijk wel helemaal Amsterdams.
Daarom: Trap er niet in!
Dit is alleen goed voor de wereldheerschappij van het roze blog!

Einde van de Domheid | 10-07-20 | 10:16

Prima idee. Importeren we beter voedsel elders uit Europa. Ik verdien meer dan genoeg in mijn randstedelijke bubbel om dat te kunnen betalen. Zal me een worst wezen of alle boeren failliet gaan. Buit ze uit, koop ze uit. En dan mooi Azc op bouwen. Wij zitten al vol met kutvolk. Nu jullie leefgenot er aan en jullie broodwinning. Dikke doei!

Lorejas | 10-07-20 | 10:16 | 1

Beter voedsel elders uit Europa? Onder welke steen komt u vandaan? En voor de rest van uw plempsel hoop ik dat u dit sarcastisch bedoeld..

aardv@rk | 10-07-20 | 10:22

Hmm..... krijg je weer allemaal bruggenbouwers om die kloof te overbruggen.

piloot47 | 10-07-20 | 10:16

Gewoon bij de A10 beginnen. En als het dan nog geen afschrikkende werking heeft hetzelfde om Den Haag en het Gooi. In de rest van de voorgestelde regio wonen een hoop mensen die goed van aard zijn.

hangtiet met knoop | 10-07-20 | 10:15

Ja maar waar moeten de Jodenhaters van GroenLinks dan naar toe?

eerstneukendanpraten | 10-07-20 | 10:13 | 1

Marokko natuurlijk!

Acidstain | 10-07-20 | 10:15

Pritt for president!
Beste voorstel ooit. Zijn we ook van die non-discussies af over onderwerpen die alleen maar in de Randstad leven en waar weldenkend Nederland op termijn last van krijgt.

DrumPiet | 10-07-20 | 10:13

Mooi, kan ik nooit meer naar mijn schoonfamilie.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 10:12 | 1

Ik heb leuke schoonfamilie in Delft. Jammer, maar dit plan is wel even belangrijker.

Acidstain | 10-07-20 | 10:17

Prima als we Amsterdam er maar buiten laten

Hobbykip | 10-07-20 | 10:12

Trek de streep nog wel even door om Almere heen alsjeblieft.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 10:12

Gewoon de dijken doorsteken..... helaas ben ik net van +1 op een Haagsche strandwal naar de drek van de Haagsche polder op -3.5 verhuisd.

trottle | 10-07-20 | 10:12 | 1

Ah, verkeerde kant van de Laan van Meerderbvoort, van het zand af dus.

dathoujetoch | 10-07-20 | 10:24

Ik zeg... D O E N !

Nefret | 10-07-20 | 10:12

Probeer het maar zonder de Randstad hoor, ik zal niemand missen denk ik, kom er toch niet

menage | 10-07-20 | 10:12

Leuk dat daar bij Alkmaar maar we hebben het Noordzeekanaal al.
Alles wat daarboven valt noem ik geen randstad, sorry.

Miezerig | 10-07-20 | 10:10 | 5

@2voor12 | 10-07-20 | 10:13: True maar die gaan we uitruilen tegen goeie lui uit de Randstad.

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:20

@ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:20: Misschien is de gracht om Poelenburg niet nodig omdat de Haakneusvlogger en zijn matties al in een Crib van TopNotch of het AD woont

kees de short | 10-07-20 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

He eikel. Prima idee maar laat het WEstland als een klein Gallisch dorp dan wel buiten die enge kring aub. De nuchterheid die hier regeert behoort niet tot die salonfähigkeit die ze in 020-070 en 030 hanteren. Dus of die streep hoger trekken of een enclave aub!

vokfeez | 10-07-20 | 10:10 | 2

voor jullie is nog wel plek, vooral die leuke westlandse deernes mogen in Zeeland komen logeren.

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:11

Het Westland is zeer zeker welkom als enclave. Een gebied zonder gezeur, waar hard gewerkt wordt en echt opeetspul geproduceerd wordt.

5611 | 10-07-20 | 10:13

Nieuwe Hollandse Waterlinie, Stelling van Amsterdam. De infrastructuur ligt er. Nu nog vol water laten lopen.

Diotima | 10-07-20 | 10:10

Letterlijke segregatie is wel lekker duidelijk. Ik ben voor!

Acidstain | 10-07-20 | 10:09

Dikke zoen voor Pritt. Wat een fijn stuk.
En ja, ik ben voor.

Gewone_mevrouw | 10-07-20 | 10:09 | 6

@2voor12 | 10-07-20 | 10:11:
En dan meteen de ontwikkelingshulp aan de onderontwikkelde gebieden in de provincie stopzetten.
Topidee.

Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 10:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed stuk man....

Plintenladder | 10-07-20 | 10:09
-weggejorist-
twasniks | 10-07-20 | 10:09 | 1

Gewoon de dijken doorsteken, sneller, makkelijker en veel natuur erbij! Voor de inwoners van de Rampstad ligt er een enkeltje China klaar (wel opeiegen kosten natuurlijk), daar hebben ze zeer effectieve heropvoed methodes voor werkschuw volk!

De_Saks | 10-07-20 | 10:09 | 2

dan eerst die gracht er om heen graag. en een grote afscheiding, een muur ofzo...

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:10

Zo, u is redelijk zelfingenomen, niet?

vokfeez | 10-07-20 | 10:11

Of we plaatsen Amsterdam onder nationaal bestuur, met wat heldere doelen, zoals een stad die financieel gezond is en een bevolkingssamenstelling heeft die overeenkomt met de gemiddelden in NL. Kan alleen al op basis van het recente bruggendrama. Maar ook op basis van het idee dat het oneerlijk is dat inwoners van Amsterdam een bovengemiddelde kans hebben om slachtoffer te worden van een misdaad. Verder: Bijlmer afbreken en oud west ontdoen van Finnen.

Alquest | 10-07-20 | 10:08 | 2

Welk artikel is dat ook weer, dat als een stad financieel onder water staat dat het rijk de stad onder toezicht stelt.

BekiekUtMoar | 10-07-20 | 10:14

altijd al gedacht dat ik een grensplaats woon (Nieuwegein stemt gewoon VVD hoor oh wacht dat vinden jullie natuurlijk ook al extreem links)

Petroselinum crispum | 10-07-20 | 10:07 | 1

is niet extreem links, het is extreem deugen, maar wel graag hun Mulitnational vriendjes spekken en plezieren, dus nee geen extreem links.

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:10

Mag die lijn iets lager. Gaat nu door Limmen heen. Wij (ze) zijn toch echt boeren hiero.

he goh tsjee | 10-07-20 | 10:06 | 1

Klopt , geen grotere boeren in Nederland dan Limmenaren .

leo59 | 10-07-20 | 10:33

Alleen als jullie Almere er ook bijnemen.

Rest In Privacy | 10-07-20 | 10:06

Meteen doen, eens kijken hoelang ze het volhouden. Misschien lossen ze dan wel al hun wereldse problemen op zoals ongelijkheid tussen rassen en geslachten. Die zaken waarvan iedereen buiten de randstad weinig problemen met heeft omdat ze elkaar allemaal als gelijken zien

bobby33 | 10-07-20 | 10:06 | 3

Ja daarom zijn er no-go gebieden in Nijmegen, Helmond, Zwolle, Groningen enzovoort enzovoort. Het is allemaal gezellig daar. Toch?

2voor12 | 10-07-20 | 10:09

@2voor12 | 10-07-20 | 10:09:
Groningen? De enige no-go gebieden daar zijn die studentenbuurten met al die vervelende GL/d66 deugjeugd.

Binkoo | 10-07-20 | 13:28

Amersfoort er ook bij graag!

Jan Krediet | 10-07-20 | 10:05

Laat het Groene Hart buiten de Randstad.

Hommel | 10-07-20 | 10:05

We kunnen toch gewoon de stelling van Amsterdam weer activeren?

quatro32 | 10-07-20 | 10:05

Dan ook even uitbaggeren rondom de Flevopolder en alle bruggen openzetten (zoals de Ketelbrug), zodat we daar ook van verlost zijn. Prima plan en daarna nog even een zetje geven richting Engeland.

FrankVeer | 10-07-20 | 10:05

Waarom geen mijnenveld met prikkeldraad? Kost een stuk minder. (VOC)

kwark001 | 10-07-20 | 10:04

Afzinken

mis en bouteille | 10-07-20 | 10:04

Strak plan...... Ik zeg doen!

Fatwabuster | 10-07-20 | 10:04

Op zich een prima idee ware het niet dat die gracht precies door mijn woonplaats loopt. 1 kilometer verder naar het oosten en ik stem voor.
Wat? Dan help ik graven!

Dromenwandelaar | 10-07-20 | 10:04 | 1

Kunnen we niet beter gewoon de Lek als 'gracht' gebruiken?
Dan hou je de Rotterdamse havens wel gewoon, daar gebeuren stiekem toch wel interessante dingen.
Die havens ga je toch nodig hebben als je Schiphol afstoot, de Brabantse drugsstokers moeten hun middelen wel nog gewoon kunnen exporteren naar de andere kans van de grote plas.

WatMoetJeNu | 10-07-20 | 10:32

Toch wel heel diep he

Schriever | 10-07-20 | 10:04

Je kunt het ook gewoon onder water zetten.

ZZP-er | 10-07-20 | 10:04

Laten we eens beginnen met Amsterdam, zou al een boel schelen. Om Den Haag hoeft geen gracht, Dat steken we af en geven het een zetje de Noordzee op.

uncommonsense | 10-07-20 | 10:03 | 1

en vreet meteen ook je eigen stikstof van Schiphol

Zult-eter | 10-07-20 | 10:21

Lekker allemaal hip in een elektrisch autootje rijden maar de stroom mag uit biomassacentrales en windmolens uit de regio komen. Zet die dan ook lekker in je stad neer.

kloopindeslootjijook | 10-07-20 | 10:03

Zegt een randstadwebsite bij uitstek.

Bigi Bana Boy | 10-07-20 | 10:03 | 3

De hele redactie komt uit de provincie.

Piet Karbiet | 10-07-20 | 10:12

De server staat op houten palen.

Acidstain | 10-07-20 | 10:14

@Piet Karbiet | 10-07-20 | 10:12: Bartje is een Tullepetaon! ( net als Jesse Klaver maar die vlucht gelijk naar de Randstad als dit gebeurt)

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:18

Dit idee opperde ik (team "Rest van Nederland") al jaren geleden.

kapotte_stofzuiger | 10-07-20 | 10:03

Kunnen we de Hollandse Waterlinie niet weer gewoon vol laten lopen?

Bladie | 10-07-20 | 10:02 | 2

Goed plan.
Komt geen trekker doorheen.

Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 10:05

@Kapitein Sjaak Mus | 10-07-20 | 10:05: Win-win dus.

Bladie | 10-07-20 | 10:21

ik ben voor, steek de dijken dan maar door ook daar!

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:02 | 4

@Zult-eter | 10-07-20 | 10:19: ja juist die 1,5cm zeespiegelstijging? ja dat gaat t verschil maken hoor.....

ikworstelengadouchen | 10-07-20 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Werkendam mag bij Dordt worden getrokken maar Hank en Dussen horen er toch echt bij.

van Oeffelen | 10-07-20 | 10:02 | 2

Eensch! Als Drimmelen erbij hoort, dan Hank en Dussen zeker!

libertat | 10-07-20 | 11:01

Dan zijn we hier mooi verlost van Brabant. Doen!

Piet Karbiet | 10-07-20 | 10:02 | 5

Zo houden we Covid-19 ook lekker rond de amfetaminestokers.

NiCeY | 10-07-20 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl