Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Corona, Nederlanders zijn er klaar mee

2,85 meloen Nederlanders: "Genoeg is genoeg!"

JA HALLO PIET IK WIL GRAAG NIEUWE VERSAC'IN TRUITJES HALEN OP DE BAZAAR VAN GAZIANTEP

Wereldschokkend onderzoekje: steeds meer Nederlanders zijn wel klaar met die vleermuizengriep. Heel frappant want er gaan in Nederland iedere dag nog steeds circa nul mensen dood door corona, precies evenveel sterfgevallen als constitutioneel eczeem, ADHD, gedragsstoornissen en contacteczeem SAMEN. Vooral mensen tot 55 jaar hebben kotsbeu van corona en met name Friezen en Zeeuwen willen weer normaal over straat zonder iedere dag de visgraten in de baard van Jaap van Dissel te hoeven tellen. Wat natuurlijk ook weer niet wil zeggen dat je met je gele hesje, een Mark Rutte Oprutte-vlag, je zes overgebleven tanden en een stel afgerukte margrieten en rozen in je hand als een staatsdebiel de oproerpolitie moet gaan staan uitdagen - doe gewoon ff lekker normaal en dan kunnen we straks weer lekker met z'n allen naar het café! Is het al tijd voor bier of WAT.

Reaguursels

Inloggen

Wordt nog leuk bij een zwembad op een Italiaanse camping:
Badmuts. Check.
Speedo. Check.
Mondkapje. Check.

Piet Karbiet | 30-06-20 | 22:12

Vanwege de Corona maatregelen van Rutte is er geen herd immunity, dus grote kans op tweede golf in de herfst:
youtu.be/juxLC2NR-k4

Bolder | 30-06-20 | 18:35

Het gaan er nog veel meer worden dan 2.85 miljoen.

Nehemia | 30-06-20 | 17:09 | 2

Ze hebben 3000 mensen geïnterviewd. 1 op de 6 is "coronablocker", Maar stel dat ze alle 3000 klaar zijn met regels en nieuws omtrent corona, dan waren het er nog steeds maar 3000 en geen 2,9 miljoen.
Jaja, ik weet, is steekproef, maar toch.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:20

@De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:20: Op een gegeven moment werkt de fearporn niet meer en is men het zal om zijn medemens als een paria te behandelen. Dat DAM protest heeft ook veel duidelijk gemaakt. Mensen zijn groepsdieren. Dat zit in ons DNA besloten. Een dictatoriale steriele wereld waarin ieder geïsoleerd is van elkaar roept uit elke vezel verzet op. Je kunt het een paar maanden volhouden, maar als blijkt dat het virus slechts een marginaal gevaar is, willen mensen weer terug naar zoals het was. Dat nieuwe abnormaal gaan ze niet slikken.

Nehemia | 30-06-20 | 17:34

Jaarlijks aantal sterfgevallen door tabak/alcohol/verkeer: ca 20.000/1500/700.
Accijnsinkomsten: ca. 12.000.000.000
Draconische maatregelen: 0

Jaarlijks aantal sterfgevallen door corona: ca. 6000.
Accijnsinkomsten: ca. 0
Draconische maatregelen: 12.000.000.000

Hebben die corona-alarmisten allemaal dyscalculie of zo?

Guusneus | 30-06-20 | 15:46 | 2

Deze lijst ik in!

Bolder | 30-06-20 | 15:51

Dus de rokers betalen de malaise? Geen crisis dus.

**loopt fluitend een zonnige toekomst tegemoet**

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:21

+ 1 voor na jaren nog steeds "kotsbeu hebben" als running gag. Iedere keer weer moet ik erom lachen

The Green*Machine | 30-06-20 | 14:58

Nu er nog amper viruslijders zijn doen Overheid en media er alles aan om de angst te houden. Het virus moet de levens blijven domineren, en ondertussen vind de transitie naar de dictatuur plaats.

Lafayette | 30-06-20 | 12:58 | 7

Wel virusleiders, maar daar ontbreekt helaas al maanden de benodigde viruskennis.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:22

@De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:24:
We hebben van t weekend de beelden bij de dictatuur schreeuwers kunnen zien.
Domme Tokkies dus, iets beters kon ik er met de beste wil echt niet van maken.

RandyBiel | 30-06-20 | 18:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb van een verre buurman gehoord dat Wilfred Genee er een einde aan gaat maken.

ron9129 | 30-06-20 | 12:53 | 2

Waaraan precies?

Nehemia | 30-06-20 | 17:14

Ach genee, is geniet waar toch?

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:24

Weet niet hoor, afgelopen week weer drie verpleeghuizen gesloten waar ouwetjes liggen te verdrinken in hun eigen longen. Niet fijn. Wereldwijd nog steeds een mega-probleem. Ook niet fijn. En dan dit soort hedonisme moeten aanschouwen. Helemaal niet fijn.

Feitenpliesie | 30-06-20 | 12:38 | 5

@DokterandersX | 30-06-20 | 15:31:
Alvast excuus voor mijn serieus bedoelde, maar wellicht lullig over komende, re-tegenreactie:
1) Als je geboren wordt in een ruimtestation en je sterft voor je op aarde komt gaat vlieger 1 niet op.
2) Je gaat niet weer dood: je gaat dood. Je kunt niet 'weer' doodgaan.
3) Er zijn er zat die overlijden voor ze überhaupt belastingplichtig zijn, en ook die nooit belasting betalen, dus ook die 3e vlieger gaat niet op.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:29

@Nehemia | 30-06-20 | 17:15:
Wordt je toch op aarde begraven, je as verspreid of op andere wijze teruggegeven aan de aarde.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:29

@De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:29: Alleen belasting betalen zit er dan niet meer bij.

Nehemia | 30-06-20 | 17:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Omdat het beter gaat - dankzij de maatregelen- gaan we de maatregelen maar allemaal overboord gooien. Dat is toch geen logica?
Afdelingen vol met zieke mensen die zuurstof nodig hebben, personeel wat rond de klok moet werken, operaties die maanden worden uitgesteld.. maar we willen nu graag naar de terrasjes dus uit de deur met de maatregelen.
Natuurlijk moet het normale leven opgepakt worden, maar voorzichtigheid is nog altijd geboden.

letopuwzaak | 30-06-20 | 12:37 | 14

@inCol | 30-06-20 | 15:10: Inderdaad. En er is dan niemand die zegt: "Laten we het verkeer stilleggen". Zoals er ook 20.000 poppetjes PER JAAR sterven door roken en niemand dat verbiedt, of het Sigarenpaleis sluit, of anderhalve meter afstand van rokers houdt.

Ik lees de verhalen van de ervaringsdeskundigen van diverse pluimage. Vreselijk. Vinden die het ook zo zielig dat ik verschillende mensen ken die door roken, drinken, blowen of inderdaad autorijden volkomen in de vernieling zijn geraakt dan wel zijn gaan hemelen?

En aannemende dat het antwoord bevestigend is, heb ik dan ook hun steun als ik oproep tot een rook-/drink-/auto- en/of pretsigaretverbod?

Ik weet het antwoord wel. En wat ik daarvan denk.

Guusneus | 30-06-20 | 15:28

er gaan er meer naar huis dan dat er ligt .

Niet vergeten de huidige corona gevallen zijn en hier en in Duitsland allemaal Roemenen en Bulgaren die hudje mudje op 1 kamer zitten met zijn 8ten .

Niet 1 is er opgenomen en niet 1 is er aan dood gegaan .

DokterandersX | 30-06-20 | 15:33

@flame_me | 30-06-20 | 15:22:
Da’s geen antwoord. Ik stel ook niks, dus ik heb geen bewijslast. Ik hoef dus ook betoog en argumentatie te leveren. Jij stelt van alles (waarvan ik niet eens snap wat je bedoelt, dus ik daar stel ik dan vragen over. Is me zo geleerd. Als je iets niet begrijpt moet je vragen stellen tot je antwoorden krijgt die je wel begrijpt) en je levert geen er enkele onderbouwing voor.
Jij doet net alsof je wel een idee hebt, álles weet en álles begrijpt. Nou leg maar uit dan. En leg me dan gelijk even uit waarom ík dan degene zou zijn die eigenwijs is... in mijn woordenboek is dat namelijk precies het tegenovergestelde.

Stormageddon | 30-06-20 | 15:48
▼ 11 antwoorden verborgen

Nog altijd sterven er in China dagelijks meer mensen door politieke onzin, dan door CORONA.

ron9129 | 30-06-20 | 12:31 | 1

Dat gaat hier ook gebeuren als we BLM niet heel gauw terugschoppen naar Amerika.

Papa Jones | 30-06-20 | 14:20

"... en een stel afgerukte margrieten en rozen in je hand als een staatsdebiel de oproerpolitie moet gaan staan uitdagen ...

Mosterd, dat is niet dat er gebeurde. Demonstranten gingen weg. Werden ingesloten door politie. Konden geen kant op.

gaffelbaard | 30-06-20 | 12:28

Ik doe alweer ruim twee maanden normaal.

obominotie | 30-06-20 | 12:21

De Nederlanders zijn natuurlijk niet klaar met het dumpen van hun kinderen op dagverblijven op kosten van de belastingruif, het ontvangen van toeslagen en subsidies en chronisch overal tegen zijn.

Markutte | 30-06-20 | 12:15 | 2

Ah jah, u als zwitsal moet wel verstand hebben van kinderen, de uwe blijven neem ik aan gewoon thuis?

Ad Hominem Tu Quoque | 30-06-20 | 13:42

@Ad Hominem Tu Quoque | 30-06-20 | 13:42: Nee worm, die worden opgevoed

Markutte | 30-06-20 | 16:51

De overheid gaat deze zomer gewoon door met onderdrukken van de burgers. In het najaar en winter raakt we weer meer besmet waarop ze kunnen zeggen dat de onderdrukking terecht was. Met meer wetten en regels die vrijheden verder inperken. Ben benieuwd hoe veel langer we ons nog laten bang maken en opsluiten.

roevka | 30-06-20 | 12:02

De 1.5 meter werd een paar dagen ná dat de heilige R0 onder de 1 kwam pas ingevoerd. Virus was onder controle, maar toch plots bizarre maatregelen. Zelfde verhaal in Duitsland. Toeval?

Stevo365 | 30-06-20 | 12:02 | 1

Onzin

Papa Jones | 30-06-20 | 14:22

Pipo De Jonge: bonus van 1000 euro netto voor zorgmedewerkers, Werkgevers: Pipo, regel zorg bonus lekker zelf. Gaat lekker en het zal me niets verbazen dat die bonus er nooit komt. Wie had de werkende Nederlander ook 1000 euro beloofd? Oh ja die man die lijdt aan tijdelijk geheugenverlies.

salembot | 30-06-20 | 11:57 | 1

Die bonus is te lastig om uit te voeren. Als de werkgevers het niet doen, hoe zou de overheid moeten bepalen wie er in aanmerking komt? Een query op het big-register met bepaalde condities? Dan vallen de zorgmedewerkers in tehuizen al af... hoe kan de overheid weten wie er werkt in de tehuizen en hoeveel uur zij dat hebben gedaan? Via CWI? Via UWV? Kortom te lastig. Structurele verhoging afdwingen via CAO's via werkgevers is beter.

uutgrunn2015 | 30-06-20 | 12:03

Het grote voordeel van Corona is dat er geen griep meer is ! Toch nog een voordeeltje gevonden....

Natte Washand | 30-06-20 | 11:33 | 13

@Binnenbaan | 30-06-20 | 14:53:
Dat linkje had ik dus al gelezen. 10% van de test hebben het rhinovirus aangetoond. Maar... Geen doden dus. Elk jaar duizenden griepdoden, maar dit jaar niet. Goh.

Stormageddon | 30-06-20 | 15:52

@Stormageddon | 30-06-20 | 15:52: Natuurlijk waren er griepdoden maar die werden achteraf getest op corona en ja dan worden het plotseling corona doden. Die tests zijn ook niet te vertrouwen, veel vals-positief maar daar hoor je niemand meer over. En zo kun je mooi het aantal positieven opschroeven.

Lupuslupus | 30-06-20 | 16:04

@Stormageddon | 30-06-20 | 15:52: Het is evident dat de griepdoden nu de coronasticker krijgen opgeplakt. Als ze met 'mooie' cijfers kunnen schermen, kunnen ze ook ingrijpende maatregelen nemen.

Nehemia | 30-06-20 | 17:20
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik ben er klaar mee, omdat ik zie welk deel van de bevolking zich aan die kudtwet moet houden en welk deel van de bevolking niet.
Of allemaal, of allemaal niet. C'est ça.

Schietmijmaarlek | 30-06-20 | 11:30

Dankbaar en blij dat bij de redactie van GS het gezonde verstand is teruggekeerd vwb de duiding van de Corona hysterie.
Hopelijk blijft dat zo.

Bolder | 30-06-20 | 11:24 | 1

Het is ook nooit goed. Dat kan je mooi zien aan het extreem korte geheugen van de jongens en meisjes die Baudet aanhangen. Eerst schreeuwde hij moord en brand over de te laaat ingevoerde maatregelen en nu is het omgekeerd, kan het niet snel genoeg weer afgebouwd worden. Zo de wind van de vox populis waait, zo waait het vlaggetje van Baudet. Een ijdele windvaan. Je hebt er niets aan en gelukkig weet een steeds groter deel van de stemmers dat te zien.

Beste_Landgenoten | 30-06-20 | 13:13

Wees blij dat we inmiddels zover zijn dat we weer meesmuilend over deze ziekte kunnen praten en het kunnen afdoen als een hysterische periode in een tijd van overdreven staatssturing. In andere landen, Brazilie, Rusland, de VS, stomtoevallig allemaal landen met corona-ontkenners als president giert de boel de pan uit. Maar gelukkig, door het strenge regime van de saaie van Disseldepissel kunnen wij straks weer naar de kroeg. En daar mag iedereen van harte over hem heen vallen en roepen om zijn scalp bij een Parlementaire Enquete.

Beste_Landgenoten | 30-06-20 | 11:13 | 16

@Beste_Landgenoten | 30-06-20 | 13:07:
Feiten? Jij levert NOOIT feiten. Je lult maar wat. Hele verhalen napapegaaien van de MSM. Eindeloze woordenbrij van gelul en slappen analogieën en onzinnige beeldspraakjes waar je vast zelf heel trots op bent, maar die verder op niemand indruk maken.
En je gaat nooit in op de de feiten die je worden aangeboden. Ga nou eens in op de feiten en cijfers die Tony Heller presenteert. Waar gaat hij de mist in?

Tweede alinea: onderbouw eens “onacceptabel”? Welk aantal doden is onacceptabel? Waarom? 9000 griepdoden was in 2018 volkomen acceptabel. Hoor ik je niet over. Verkeersdoden? Meh. Kankerdoden? Hart- en vaatziekten? Vind je totaal oninteressant. Maar hier wind je je over op. Waarom?
En wat is je feitelijke onderbouwing dat een groot deel van de zieken onder de veertigers en vijftigers zou zijn geweest? Waar blijkt dat uit?
En wat is je onderbouwing dat dit virus zich anders gedraagt dan andere coronavirussen en rhinovirussen?
En waarom wordt er alleen ingezet (geld, onderzoek en mensuren) op vaccins en niet op medicatie? Waarom worden bewezen medicijnen zelfs verboden in de eerstelijnszorg die ernstige complicaties kan voorkomen?

De enige logische en acceptabele reden voor lockdown maatregelen was de zorgcapaciteit. Dat is volkomen onder controle, in alle westerse landen inclusief de VS. Er zelfs sprake van onderbezetting van bedden in de ziekenhuizen.
Je lult maar dommig ins Blaue hinein, herhaalt de mantra’s van Jaap en zijn mensen maar zelfstandig nadenken en je baseren op feiten doe je NOOIT.
Je lult maar en lult maar. Eindeloze lappen tekst zonder inhoud. Als ze nu nog stilistisch aangenaam waren, maar ook dat niet. Het is gelul.

Stormageddon | 30-06-20 | 13:40

@Stormageddon | 30-06-20 | 13:40:

Tuurlijk niet Storm. Ik herhaal mantra's van de MSM, uiteraard. Ik wil niet vervelend doen, maar zo ongeveer de hele medische wereld is het in grote lijnen eens met de beste aanpak van deze ziekte. Dat is dus de lockdown en social distancing. En dat werkt, of je nou wil of niet maar jij Storm, wil blijkbaar altijd tegen de stroom inroeien omdat je jezelf een onbegrepen genie lijkt te vinden of zoiets.

Over acceptabele doden kunnen we het heel lang hebben. Dat zal per type dood verschillen, zoals je weet is men als de dood, haha, voor de dood door terrorisme, waar belachelijke hoeveelheden geld aan wordt gespendeerd in verhouding met het werkelijke gevaar ervan. Kanker en obesitas: Massale sterfte maar het maakt ons geen donder uit. Corona? Geen idee hoe erg dat is maar met percepieert (of zoiets) dat als een ernstige en ellendige dood, mogelijk ingegeven door de paniekreportages uit de Italiaanse ziekenhuizen en de IC-artsen in dit land. Wei weet! Maar de volksangst zwol zodanig aan in maart dat zelfs Jaap van Dissel toegaf aan de roep om de scholen dan maar dicht te gooien.

Als de werkelijke sterftekans bepalend zou zijn voor overheidsbeleid dan werd corona genegeerd ten faveure van de behandeling van overgewicht. Maar zo zit de werdeld niet in elkaar Storm, dus je zal wel een eenzame en onbegrepen roepende blijven in de woestijn.

Beste_Landgenoten | 30-06-20 | 13:52

@Beste_Landgenoten | 30-06-20 | 13:52:
Als ik de enige zou zijn... maar er zijn wereldwijd tientallen, honderden medici, virologen, epidemiologen, immunologen en artsen en andere specialisten op talloze terreinen die het tegendeel beweren. Dat lockdown en social distancing helemaal niet werken, en zelfs averechts werken. Die hoor, zie en lees jij inderdaad niet bij de NPO en nationale Belgische krantjes die als Rijksvoorlichtingsdienst fungeren en jij voor absolute waarheid aanneemt.
Dat doe ik dus niet. Mijn brein werkt inderdaad wat anders. Ik ga nooit mee in collectieve waanzin en vraag me per definitie af: wat is waar?

En verder: je antwoord zoals gewoonlijk weer eens niet ol de vragen, geeft geen onderbouwingen van je beweringen, komt niet met feiten en cijfers van je stellige meningen.
Zonder maatregelen zou een groot deel van de veertigers en vijftigers ziek zijn geweest... beweer je zonder blikken of blozen. Coronavirussen verspreiden zich anders dan influenza. Acceptabel aantal doden? Etc.etc. Geen enkele onderbouwing. Ik vraag er expliciet om: krekels en tumbleweed.
In plaats daarvan weer een tegel vol speculatief gelul en onsamenhangend geleuter en ad hominems.

Stormageddon | 30-06-20 | 14:26
▼ 13 antwoorden verborgen

Geen tweede golf, maar een nieuwe. G4-Virus, zie het nieuws..

de_kale | 30-06-20 | 11:11 | 4

Gelukkig kan dan de intelligente lockdown van kracht blijven, ik was al bang dat het voorbij zou zijn.
Kan Rutte mooi doorpakken met zijn Corona wet en App.
We moeten en zullen geknecht worden.

Bolder | 30-06-20 | 11:50

@De waard zijn gast | 30-06-20 | 11:20: Lekker betrouwbaar

de_kale | 30-06-20 | 12:00

@de_kale | 30-06-20 | 12:00:
Ok, laat jouw betrouwbare bron maar eens zien dan, met je 'makkelijk scoren' techniek.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Maar, maar.....Bill zegt: Covid-19 komt in oktober-november in alle hevigheid terug. Die vaccinatie moet er toch nog even doorgedrukt worden ?

scorpios | 30-06-20 | 11:10 | 2

Je word vanzelf opgeroepen om een chip te laten inspuiten zodat Huawei je kan afluisteren via je eigen vijf G mastje..

Beste_Landgenoten | 30-06-20 | 11:15

Wat zeuren we eigenlijk? De griep bestaat niet meer! Hoera!

whisperer.indarkness | 30-06-20 | 11:03

De sectoren waaraan velen kennelijk hun volledige levensgeluk ontlenen, kunnen over het algemeen niet bestaan op alleen jongeren, maar misschien moesten we dat toch maar eens proberen. Voor gewoon open mogen zijn maar te weinig klanten kunnen lokken is geen overheidssteun nodig, dan lost e.e a. zichzelf op.

Schulzie | 30-06-20 | 10:54

Het grote probleem is dat Pipo de Jonge, Rutte, Jaap en zijn mensen en Ab Osterhaus een beetje zijn blijven hangen in de corona doctrine. Vingers in de oren, lalala zingen en geen voortschrijdend inzicht tonen.

revolte | 30-06-20 | 10:50 | 8

@RandyBiel | 30-06-20 | 11:56: ja goed voorbeeld, kindertjes die bij binnenkomst hun handjes moeten stukwassen met alcohol, alles onder controle.

revolte | 30-06-20 | 13:28

Wake up! Ze willen er een politiestaat doorheen fietsen en dit virus heeft ze de ideale stok in handen geven. Dat de cijfers kunstmatig opgeklopt worden mag geen beletsel zijn.

Nehemia | 30-06-20 | 17:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Het was maar een griepje. Alleen zwakke zieke hoogbejaarden gingen een paar maanden eerder dood.

Rob-van-Hardensteen | 30-06-20 | 10:47 | 6

@ Rob-van-Hardensteen | 30-06-20 | 10:47

De doden zijn maar een deel van het verhaal. Er zijn een aantal mensen zeer ziek geweest dieer mogelijk blijvende gevolgen aan overhouden.

omanders | 30-06-20 | 11:39

@omanders | 30-06-20 | 11:39:
Ja, maar dat geldt voor een zeer kleine minderheid van de geïnfecteerden. En die zouden, is gebleken, in een vroeg stadium goed te behandelen zijn geweest met zink en HCQ zodat de ziekte niet zo heftig toeslaat en geen blijvende schade veroorzaakt (wat niet mag van de overheid, want die willen blijkbaar koste wat kost een vaccin en een verplicht vaccinatiepaspoort - dat ook als entreebewijs voor alle openbare gelegenheden en manifestaties moet gaan gelden. Ook raar dat je dan ongevaccineerden kan gaan weigeren. Dan ga je er dus al vanuit dat het vaccin niet werkt en geen bescherming biedt...)

Stormageddon | 30-06-20 | 11:58

Klopt. Op het RIVM valt te lezen. Gemiddelde leeftijd van vrouwen die dood aan corona gingen is 82 en bij mannen 79.

Nehemia | 30-06-20 | 17:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Het kabinet doet het lang niet slecht. Versoepelen wanneer mogelijk. Dan is het logisch dat je iets achter de feiten aanloopt. Scholen weer opengooien was best een gok.

En maatregelen weer aantrekken wanneer de besmettingscijfers weer oplopen.

Papa Jones | 30-06-20 | 10:54

@Papa Jones | 30-06-20 | 10:54: Alleen die besmettingscijfers zijn verre van nauwkeurig. En als je hier beleid op maakt maak je beleid op drijfzand.

salembot | 30-06-20 | 12:01

Nou, dat valt na 5 uur wel mee met het aantal dare-devils...

hotmint | 30-06-20 | 15:30

Er was eens een chinees in Wuhan die al daar lekker van zijn bordje vleermuis soep zat te genieten . Zich niet bewust dat hij schuldig werd verklaard voor de maandenlange lockdown en economische teloorgang van zo’n beetje 3/4 van de hele wereld bevolking.
( waar gebeurd verhaal)

Datgingniegoed | 30-06-20 | 10:41 | 2

Deel twee van het verhaal, * Nadat deze Chinees zijn soep had opgegeten, ging hij weer terug aan het werk in Wuhan Institute of Virology en hij leefde nog kort en ongelukkig. En als hij niet gestorven is helpt de chinese regering hem wel een handje*. ( Waar gebeurd einde).

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:53

Is het nu zo dat er in de USA meer mensen doodgaan aan Coronna dan aan vuurwapengeweld?

Mr.Crowley | 30-06-20 | 10:41 | 6

Ik verwacht ook dat het niet komen gaat hier. Maar gebeurt het wel, dan zet ik mijn geld in ieder geval niet op onze wetdienaars. Die hebben nu al moeite, de orde te handhaven. Dat ligt geenzins aan hen, dit komt omdat er ook daar recent bezuinigd is.

Maf-en-Baf-Kees | 30-06-20 | 12:14

S

Maf-en-Baf-Kees | 30-06-20 | 12:22

met corona pleeg je moeilijk zelfmoord.

ikworstelengadouchen | 30-06-20 | 14:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Mensen in de directe omgeving zijn overleden aan corona.
Is geen grapje.

kloopindeslootjijook | 30-06-20 | 10:40 | 7

@Papa Jones | 30-06-20 | 11:00: Dat looprek gaat wel over: zie Bijtendehond | 30-06-20 | 11:24 | En nee dat lukt niet op een paar maanden. Ik ben nogal een doorzetter en overzette me daardoor zelfs, maar ik loop nu wel weer 3 tot 4 kilometer zonder hulpmiddelen. Helaas blijf ik zo'n inspanning wel twee tot drie dagen voelen (in die dagem kan ik dus ook zo ver niet lopen)

Bijtendehond | 30-06-20 | 11:32

Geen doden in mijn kenniskring maar wel een paar nog steeds aan het revalideren.

flame_me | 30-06-20 | 13:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Mensen zijn de manipulaties van Staat, RIVM en staatsomroepen zat. bangmakerij met hun verzonnen negatieve gelul de hele dag,

peter van dijk1186 | 30-06-20 | 10:38 | 5

@Blauwe Wafel | 30-06-20 | 10:52: Denkfoutje. Er zijn geen bejaardentehuizen meer. Waren die er nog maar. Had veel ellende en verdriet en sowieso veel eenzaamheid voorkomen. Omdat er geen bejaardentehuizen meer zijn kan het dus ook gebeuren dat een echtpaar na zestig jaar uit elkaar wordt gehaald en een van de beiden zestig kilometer verderop in een verpleegtehuis wordt gestopt. Dat is de realiteit. Lang leve de participatiemaatschappij.

Dubbelepunthoofd | 30-06-20 | 10:57

@Blauwe Wafel | 30-06-20 | 10:49:
Ik haal bij de Hema een kaasbroodje. Broodje met servetje gepakt, wilde ze in een zakje doen. Ik zei 'laat dat zakje maar zitten, zonde.'
Nee, dat moest, want anders konden ze een boete krijgen.
Ik wilde eigenlijk vragen hoe dat dan precies werkt tegen corona, een zakje wat je aanraakt, net als die servet. 'Doe er dan ook nog een vuilniszak omheen en stop het in een doos' wou ik zeggen, maar had er de puf niet meer voor.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 11:34

@Blauwe Wafel | 30-06-20 | 10:52: Vorig jaar hadden "wij" lees: het verzorgingstehuis waar ik vrijwilligerswerk doe een uitbraak van het NORO-virus. Lokale (wel nuttige( lockdown van een maand en toen gingen we weer NORMAAL doen.

Bijtendehond | 30-06-20 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zit dat dan met een moslim die de varkensgriep krijgt? Moet die preventief geruimd worden?

Bijtendehond | 30-06-20 | 11:26

Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het andersom is.
Die Chinezen kloppen genetisch gewoon niet meer door alles wat ze levend of dood opvreten. Hoezo zijn ze geel? Mensen kleuren door hun pigment, onder invloed van de zon, maar zij zijn chemisch geel.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh, kwam in het AD artikel weer een nieuwe term tegen voor mensen waar je het niet mee eens bent/ die je uit de discussie wilt drukken. Na scepticus, ontkenner, nazi, facist, etc de “kop-in-het-zand-groep”.
Wordt steeds leuker.

Jooperishoop | 30-06-20 | 10:37 | 2

Vind dat wel een goede beschrijving voor linkse wegkijkers.

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:39

@jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:39:
Klopt, maar ze draaien het nu om. Ook weer zo'n smerige indoctrinatietruck.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 11:40

In de VS zijn alweer diverse staten terug in lockdown, dus ga lekker door zo.

Zuster01 | 30-06-20 | 10:32 | 3

Mooi experiment daar: de boel opengooien.

Kuifje-naar-Brussel | 30-06-20 | 10:36

4 weken rellen terwijl men nog halverwege de golf zit is ook niet de meeste verstandige optie. Maar in nederland is die golf zo goed als voor bij, aantal besmettingen onder de 100. Op grote bijeenkomsten na(demonstraties, festivals) en open grenzen, kun je wel stellen dat 't gewone leven weer doorgang kan vinden zonder Amerikaanse praktijken en gevaar voor een 2e golf.

ReyNemaattori | 30-06-20 | 11:00

Volgens mij had ik op BNR (Maurice de Hond) gehoord dat waar nu uitbraken zijn, in die gebieden de jaarlijkse griep uitbraken ook in deze tijden plaats vinden....
Interessant om verder uit te zoeken voordat we maar simpelweg roepen ‘kijk! Het gaat fout’...

CoPat | 30-06-20 | 11:12

Als je het krijgt kun je er nog steeds aan doodgaan, dat wel.

Het is net zoiets als keihard door Scheveningen racen.
Moet toch kunnen.
Wij vinden dat leuk, dus het is leuk. En rest moet niet zeuren.
Totdat je kind daar onverwacht oversteekt.

kloopindeslootjijook | 30-06-20 | 10:31 | 4

@Bijtendehond | 30-06-20 | 11:24: Blijf dat raar vinden, je kunt toch de beenspieren electromagnetisch blijven stimuleren (zoals the ab-master op teleshopping)? Dat gezegd, covid is geen longontsteking maar een bloedstollingsziekte.

Binnenbaan | 30-06-20 | 15:04

@Binnenbaan | 30-06-20 | 15:04: ik heb een ICD. Daar moet je bij uit de buurt blijven van magneten. Overigens slaat covid op je ACE2 receptors. Die zitten in je longen...

Bijtendehond | 30-06-20 | 16:40

@Binnenbaan | 30-06-20 | 15:04:
Grappig, ik dacht dat Covid-19 blijvende schade aan je longen veroorzaakt en dat de meeste mensen doodgaan omdat ze niet meer zelfstandig kunnen ademen, vanwege alle ontstekingen en schade in de longen.

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

Corona komt ons even niet meer zo goed uit, en er zijn allerlei regels waar we ons liever niet aan houden -want we hebben niks met discipline- dus zeggen we maar dat het een groot complot is. Zoiets.

Kuifje-naar-Brussel | 30-06-20 | 10:29 | 14
-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 30-06-20 | 10:56

@kloopindeslootjijook | 30-06-20 | 10:34:
Dat ook, maar geen soldaten die alles en zonder nadenken voor zoete koek moeten slikken. Ik niet in elk geval. Alle regels tot nu toe zijn generaliserend, zonder te kijken naar individuele gevallen. Ik noem de 1,5 meter regel: is dat effect overal hetzelfde? Als iemand met je lult en je staat buiten en de wind waait in je gezicht is dat te weinig. Zit je in een open of gesloten auto naast elkaar? 30 man toegang tot bioscopen en zo, ook zo gesimplificeerd, geeneens kijkend naar aantallen stoelen per zaal. Het slaat nergens op.
Dus ja, ik ben een vrij burger maar ik gehoorzaam enkel als het aantoonbaar geen bullshit is wat er verkocht wordt. Mondkapjes waren ook niet nodig eerst, nu zijn ze verplicht in OV, en in verzorgingshuizen is door die RIVM-kolder 50% van de, voornamelijk door niet van beschermingsmiddelen voorzien verplegend personeel, besmette patiënten overleden en dat is dan ook meteen de groep die procentueel het hardst getroffen is.
Loop jij maar lekker in de sloot, ik volg je niet, tenzij je kunt aantonen dat dat beter voor me is ;-)

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:09
▼ 11 antwoorden verborgen

U bent misschien klaar met het virus, het virus is nog niet klaar met U!

lingo star | 30-06-20 | 10:24 | 5

Al lang !
Zo te zien hier werkt de paniekzaaierij nog steeds uitstekend,stumpers ga in je kist liggen .

joppo0 | 30-06-20 | 10:39

U bent misschien klaar met Mark Rutte, Mark Rutte is nog niet klaar met U!

Binnenbaan | 30-06-20 | 15:05
-weggejorist-
De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

De hele rivm waanzin berust op het niks weten, niet toegeven van fouten, niet flexibel zijn en incompetent. Hadden we in het begin iedereen een mondkapje laten dragen, de bejaarde tehuizen met prio 1 beschermd en testen, testen, testen hadden we niet in verhouding als een der ergste landen met 356 doden/miljoen gestaan. Hadden we meer van Vietnam of Taiwan met 0,3 D/M geleerd en het wiel niet proberen opnieuw uit te vinden waren we misschien beter als Duitsland met *slechts* 108 D/M geweest.
www.worldometers.info/coronavirus/

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:23 | 5

Jan heeft een punt.

MooseNL | 30-06-20 | 11:08

Maar we hebben wel veel geleerd: we kunnen per regio gewoon het riool monitoren tbv de volksgezondheid, mondkapjes werken, de clean air factor die hielp bij de spaanse griep helpt ook bij covid, vliegtuigmaatschappijen zijn belangrijker dan de middenstand, China is minder ver van ons bed dan we dachten, en onze regering doet gewoon maar wat. Dat laatste wisten we al maar een herhaalde les blijft langer hangen.

Binnenbaan | 30-06-20 | 15:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, als iedereen zijn fiets op slot zet, en er vervolgens geen fietsen meer gestolen worden, dan zijn er altijd mensen die concluderen dat het dus niet meer nodig is om je fiets op slot te zetten.

bintang | 30-06-20 | 10:15 | 5

@Is dit nog nieuws? | 30-06-20 | 10:20: Doet me denken aan die Belg die aangehouden wordt met zijn fiets, agent schrijft bekeuring uit voor * geen verlichting, geen wit spatbord, geen reflectoren, geen bel* maar de Belg blijft lachen. Vraagt de agent waarom hij zo vrolijk is? Zegt die Belg, ik krijg 4 bekeuringen voor wat ik niet heb, maar daar komt er een aan met zelfs geen fiets. ( mopje vlug lezen want wordt gelijk verwijdert wegens te racistisch).

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:29

@jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:29: ik vind hem leuk!

Binnenbaan | 30-06-20 | 15:11

@jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:29:
Hahaha :D Hij staat er nog, je grap, want Belgen zijn geen ras, het zijn uitwonende Limburgers. (B.E.L.G.: ben eerst Limburger geweest)

De waard zijn gast | 30-06-20 | 17:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Solidariteit mensen! Vort, naar uw balkon en applaudisseren!

Is dit nog nieuws? | 30-06-20 | 10:12

Het is allemaal een beetje veel binnen erg korte tijd niet alleen moet je je ineens gedragen als een robot, daarnaast moet je ook nog knielen en je woordkeus kuizen, ga je failliet en mag je je belastinggeld afdragen aan de EU, want die wil naast het zuiden spekken ook nog een onbetaalbare greendeal afdwingen olv de narcist/klimaat'paus' Timmerfrans.

Dan komt er verzet ja, waartegen dan ook, het broeit, groeit en op een gegeven moment knalt het.

Zer0-hedger | 30-06-20 | 10:06

Jaarlijks 800 doden en 22.000 ernstige gewonden in het verkeer.
Dus einde fiets, motor en auto, iedereen met het OV

Hét vrije woord | 30-06-20 | 10:04 | 3

Die aantallen hebben u en ik geaccepteerd. Niet lullen dus.

Guillermo | 30-06-20 | 10:15

@Is dit nog nieuws? | 30-06-20 | 10:19: geaccepteerd ja, het vaccin zat er naast. je kan nu niet stellen dat die geaccepteerd worden, wie weet dat als men kon weten dat die aantallen er zouden komen er geen maatregelen waren genomen. Nu was het niet anders, dus je moet het wel accepteren het was geen keuze vooraf.

Soapytitrider | 30-06-20 | 11:35

Dat komt omdat Rutte zo ontzettend geloofwaardig is echt een hele betrouwbare MP.
Hij strooit gewoon met euro's, iedereen die in de zorg werkt krijgt 1000 euro.
Maar wacht, nu moeten de organisaties zelf even gaan kijken wie wel en wie niet.

likdoorn | 30-06-20 | 09:52 | 7

Iedereen weet toch hoe dit gaat aflopen. Gratis geld loket gaat straks open en dan zullen de Madelons en Diederiks - Lean SixSigma Zorg- Case- Keten- Processverbeterings- Inclusief- Zelfsturende Teams- Autonomie- Implementatie Zorg Strategie- Managers, zichzelf de €1000,- schenken. Thuiswerken was wel heel lastig namelijk, ook nog met de kinderen thuis.

stekkerinjeoor | 30-06-20 | 10:20

@stekkerinjeoor | 30-06-20 | 10:20: Denk meer dat het zo gaat* jij bent links en krijgt wat, jij was kritisch dus krijgt niks, jij bent rechts dus krijgt niks, jij bent mijn buurvrouw maar heeft nooit gewerkt dus krijgt wat*, enz.

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:35

De managers toch wel mag ik hopen , kuch.

joppo0 | 30-06-20 | 10:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Is Fidan Ekiz nog in dienst bij de NPO, trouwens?

Dubbelepunthoofd | 30-06-20 | 09:51 | 3

Zij wordt de hofnar van de NPO die ze gedogen vanwege afkomst

BASinnic | 30-06-20 | 10:11

Nou, een nieuwe varkensgriep dient zich alweer aan, las ik net.

deoudererijperevrouw | 30-06-20 | 09:50 | 3

Mag hopen dat het selectief is, de grootste varkens eerst.

likdoorn | 30-06-20 | 09:54

Ok, ik ben om. Heb net een spandoek opgehangen met: 'Ik ben TEGEN corona.'

Dr. Blechtrummel | 30-06-20 | 09:47 | 3

E helpt het? Valt het china virus nu dood voor de deur op de grond?

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:01

@jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:01: Ja! Eerst was ik voor maar nu vindt ik corona stom. Komt er bij mij niet meer in!

Dr. Blechtrummel | 30-06-20 | 10:22

Past u op. Corona wordt nu al maanden onderdrukt, tegengewerkt en zelfs termen als bestrijding en de kop indrukken worden gebruikt. Straks zit Corona nog bij Op1 aan tafel om ook zijn kant van het verhaal toe te lichten.

stekkerinjeoor | 30-06-20 | 10:33

Een link naar het onderzoek ontbreekt in het artikel van de mannetjesmakers van het AD. Dat ligt deze keer niet aan het journalistieke niveau: www.newcom.nl/2020/06/De-groep-Corona... De firma Newcom heeft een visie, net als bijvoorbeeld Maurice de Hond.

Maar wat staat er nu? Volgens hun berekeningen zijn er zo'n 3 miljoen Nederlanders die het coronanieuws beu zijn, vandaar de term vermijders. Daarnaast blijkt er gewenning op te treden aan het "nieuwe" normaal en kunnen mensen de risico's steeds beter zelf inschatten. Maar het betekent dus niet dat er nu 3 miljoen actieve leden zijn van Viruswaanzin: 92% van de geënquêteerden ziet wel degelijk een tweede golf aankomen.

Helaas voor het AD zijn we dus best wel een nuchter en pienter volkje. Waarvan akte.

Hetkanverkeren | 30-06-20 | 09:41 | 8

@oh no | 30-06-20 | 09:59:
Huppeta,... weer een door de wol geverfde viroloog er bij.

botbot | 30-06-20 | 10:16

@oh no | 30-06-20 | 09:59: Ach ja, die Maurice die ook zo zeker wist wie de moordenaar was in de Deventer Moordzaak.

Kuifje-naar-Brussel | 30-06-20 | 10:32

Met alle versoepelingen is tot op heden nog geen verschil gezien in het aantal besmettingen. Kortom wellicht waren deze overbodig. We kunnen beter nu alles opengooien en de economie volop laten draaien zodat we later bij de 2de golf nog een beetje de klap kunnen opvangen. Op dit moment gaan er meer mensen dood door de maatregelen dan door corona zelf. Om over de verslechterde kwaliteit van leven van met name bejaarden nog maar te zwijgen.

elco485 | 30-06-20 | 20:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Ondertussen is in China alweer een nieuw virus opgedoken wat de wereld kan gaan veroveren:

www.theguardian.com/world/2020/jun/30...

Wat is dat toch met die Chinezen? Stelletje viezeriken.

halbstark | 30-06-20 | 09:40 | 8

Ik eet voorlopig niet teveel varkensvlees meer, lekker kippen satètje klaarmaken doet.

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:04

@jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:04:
Stokje vogelgriep?

SterF... | 30-06-20 | 10:32

@jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:04: Ik wel. Lekker op het vuur,, knapperig.

MooseNL | 30-06-20 | 11:12
▼ 5 antwoorden verborgen

En als straks (onder grote maatschappelijke druk) de kroegen en festivals weer open gaan en ze krijgen het niet rendabel, gaan ze dan wegblijvers 'shamen'? En waarom zouden die zich daar wat aan gelegen moeten laten liggen?

Schulzie | 30-06-20 | 09:38 | 3

Verplicht naar de kroeg of een festival met de corona trackert app op zak. App ( applicatie op mobiele telefoon red. ) controleert of u er daadwerkelijk bent. Komt u niet, direct een hoge boete via de paarse envelop.

stekkerinjeoor | 30-06-20 | 09:55

@stekkerinjeoor | 30-06-20 | 09:55: Bestaat er al een afhaal kroeg waar je een plastic glaasje whiskey voor 7,50 kan kopen om 01.00 nachts?

jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:07

@jan huppeldepup | 30-06-20 | 10:07: die gaan open zodra de plannen voor de kroegtoeslag zijn afgerond. Het is natuurlijk niet meer te betalen zonder de hulp van Vadertje Overheid.

stekkerinjeoor | 30-06-20 | 10:37

Die hele 1,5 m waanzin is net als alle andere vormen van waanzin (en dat zijn er veel tegenwoordig) vooral te vinden in de vierhoek Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Utrecht - en weer Amsterdam. Daar buiten vind je rationele mensen die verder kijken dan wat de MSM en OP1 hen voorschoteld. Hier is corona gewoon verleden tijd. Voor zover het er met 7(!) erkende besmettingen ooit geweest is.

jan-lul-de-behanger | 30-06-20 | 09:38 | 2

Dat "erkende" zegt helemaal niets, want vrijwel niemand werd getest.
Sterfgevallen met alle symptomen maar zonder positieve test tellen niet mee. En die werden niet achteraf alsnog getest, juist om die "erkende" cijfers laag te houden.

frickY | 30-06-20 | 09:42


Het afgelopen half jaar zijn er 29.300.000 mensen overleden en 69.400.000 geboren.

De menssoort doet het prima!

Polarisator | 30-06-20 | 09:36 | 6

Dit.

zwenkwieltje | 30-06-20 | 10:17

@Gaat het niet dan? | 30-06-20 | 10:16:
Precies

SterF... | 30-06-20 | 10:33

@Schulzie | 30-06-20 | 09:40: maar het schijnt ook zo te zijn dat de mannelijke menssoort uit Oeganda en overige delen van donker Afrika het vrouwtje kan bevruchten op 1,5m afstand.

Timide_Aso | 30-06-20 | 10:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Zelfs hier, toch een soort bastion voor vrijdenkende geesten dacht ik zo, zie je hoe erg de maandenlange propaganda er in gehakt heeft. De angst is extreem gecultiveerd en daar is maar moeilijk van los te komen.

Lood om oud ijzer | 30-06-20 | 09:35 | 2

U verwart vrijdenkend met gelijkdenkend.

Papa Jones | 30-06-20 | 09:48

Om weldenkendheid niet te vergeten.

Pieterman | 30-06-20 | 09:59

@Mosterd:
doe effe lekker normaal?.... doe zelfs normaal man! Al die anarchie "ik wil dit, ik wil dat" pffffff..... even een paar maandjes je gemak houden... wat errrruggggg!!

SoepKip | 30-06-20 | 09:35

Volgens het mediakartel moeten we onder de tafel zitten, want morgen komt "de tweede golf" er aan. Dus tot de verkiezingen: niet verroeren en vooral op de vvd stemmen. Dan komt het allemaal goed. Alsof we achterlijk zijn.
Trouwens: ik hoor niets meer van de Poolse verkiezingen. Het zou toch een nek-aan-nek race worden volgens dat mediakartel ? Er was er eentje die ook een Groot Duits/EU Rijk wilde, en die zou winnen. Tenminste, volgens dat kartel.

Kamervraag | 30-06-20 | 09:35

Vele bestuurders vonden de rust van maart en april heerlijk. Zij verlangen terug naar de tijden dat de mensen gewoon binnenbleven.

van Oeffelen | 30-06-20 | 09:50

Paniek!
Hoe is het qua tuberculose dit jaar?

Is dit nog nieuws? | 30-06-20 | 10:17

Burgerlijke ongehoorzaamheid, in ieder geval is het een goede oefening voor de stille meerderheid om dat weer eens te leren.
Niet zozeer bij dit onderwerp alleen is het van belang, om de media te laten draaien is afwijkend gedrag nodig. Langzaam aan zien mensen dat er van alles schuurt.
De media en de politiek luistert alleen naar de schreeuwers, de doorsnee Nederlanders veroorzaakten geen problemen en worden juist door links allerlei problemen aangewreven.
Het makke schaap wordt als eerst geslacht mensen.

willem n | 30-06-20 | 09:34 | 2

Boerenwijsheid.

Mr.Crowley | 30-06-20 | 09:35

Betogen = poging tot doodslag.

Pieterman | 30-06-20 | 10:01

Het kan aan mij liggen maar wordt GeenStijl de laatste tijd niet een beetje conformistisch en mainstream? Steeds meer overlopende Joop reaguurders ook.

Skeptic1970 | 30-06-20 | 09:33 | 14

Juist een boel wapppies met een Zwitsal.

Kuifje-naar-Brussel | 30-06-20 | 10:18
▼ 11 antwoorden verborgen

De vraag is of de maatregelen hebben geholpen.

BozePaarseMan | 30-06-20 | 09:30 | 15

@OudeNederlander | 30-06-20 | 09:57:
1. mwah... het was redelijk duidelijk bij de drie overledenen in mijn omgeving
2. Niet vergelijkbaar, maar iedereen opsluiten was met de kennis van nu wel paniekvoetbal
3. Vanzelfsprekend eens

Lood om oud ijzer | 30-06-20 | 10:08

@Onkel Bratwurstbude | 30-06-20 | 09:32:
Dat is onmogelijk te zeggen omdat er verschillende manieren van meten op na worden gehouden. Daardoor kun je ook manipuleren met de gegevens zoals ze jou het beste uitkomen.

Mr.Crowley | 30-06-20 | 10:44
▼ 12 antwoorden verborgen

Rising coronavirus infections in younger adults fuel California’s new coronavirus spike. 56% of people diagnosed with COVID-19 were 18 to 49 years old.
Dat komt allemaal vast omdat de Starbucks worden heropend.

Earl_of_Doncaster | 30-06-20 | 09:29 | 3

Maar heeft het ook een hogere sterfte tot gevolg? - Nee
Oversterfte in de VS is ook terug op normaal niveau.

Er wordt meer gemeten, logisch dat je dan ook meer gevallen vindt.
En als dat allemaal jonge mensen zijn, dan zal dat geen c.q. een verwaarloosbare sterfte tot gevolge hebben.

Onkel Bratwurstbude | 30-06-20 | 09:34

Of omdat er allemaal verse besmettingen uit Mexico worden geimporteerd.

Glasgow Argus | 30-06-20 | 09:34

Al dat gemekker over nieuwe besmettingen in de VS is zinloos
Sterftecijfers daar gaat het om
Zolang -70 niet massaal sterven aan Covid-19 (en dat doen en deden ze nergens) dan zijn de huidige maatregelen collectieve massahysterie

gas-man | 30-06-20 | 09:57

Zet al die 2,85 meloen mensen maar bijelkaar op Ameland. Zien we na een paar weken wel of ze gelijk hebben.

knehmoo | 30-06-20 | 09:27 | 2

stoer!

timmert12 | 30-06-20 | 09:55

Of gewoon een sample: 14.000 op de Dam....

Is dit nog nieuws? | 30-06-20 | 10:16

Desalniettemin kunnen we concluderen dat insgesamt Nederland ruimschoots is geslaagd voor het tentamen gedrag en gehoorzaamheid. Volgende week springen we met zijn allen in de sloot.

VanBukkem | 30-06-20 | 09:26 | 1

Jij eerst!

Acidstain | 30-06-20 | 09:31

Geen zorgen, er komt ook nog een nieuwe variant van de varkensgriep (G4 EA H1N1) aan.

Mastermattie | 30-06-20 | 09:26 | 2

= variant van mexicaanse griep ofwel de gewone griep en dus niet veel om je zorgen over te maken. Die virussen zijn ook vele malen makkelijker om vaccins voor te maken.

elco485 | 30-06-20 | 09:57

@elco485 | 30-06-20 | 09:57: Dat wil niet zeggen dat de overheid hier geen misbruik van gaat maken om nog meer vrijheidsbeperkende maatregelen op te leggen.

Bijtendehond | 30-06-20 | 16:52

Wegkijken bij moeilijke dingen zijn wij wel goed in hier. De problemen bij massa-immigratie. Geen probleem! Kom er maar bij! Klimaatverandering. Dat gaat ons land wel voorbij!1!
Lekker autistisch hopen dat je wereldje altijd hetzelfde blijft.

filosofem | 30-06-20 | 09:26 | 2

Ik leef desnoods wel in de kruipruimte van mijn huis, er verandert niets voor mij.

Acidstain | 30-06-20 | 09:31

@Acidstain | 30-06-20 | 09:31: Voor mij verandert er ook niets meer. 1x per dag s morgens vroeg naar de supermarkt, paar keer met de honden naar het bos en verder heerlijk thuis in huis en tuin.

Lupuslupus | 30-06-20 | 09:41

Hoe meer jonge mensen er klaar mee zijn, hoe meer zij de openbare ruimten claimen zonder afstand en/of mondkapje, hoe meer ik moet oppassen en beperkt word in mijn bewegingsvrijheid... (55plus). Dat virus is echt (nog) niet weg.

tantesidonia | 30-06-20 | 09:26 | 9

@zwenkwieltje | 30-06-20 | 10:12: Door een mondkapje krijg je minder zuurstof in je longen dus minder zuurstof in je bloed. Daarbij houden ze geen virussen tegen want die zijn te klein. Op YT zijn meerder filmpjes - van artsen, b.v. dr. Buttar - daarover. Daarbij jagen die mondkapjes angst aan; 'o jee, een mondkapje, met die persoon zal wel iets aan de hand zijn'. Maar dat zal de bedoeling dan ook wel zijn. Blijf weg bij mensenmassa's en lucht je huis goed, altijd 1 of meerdere ramen open en koop een ionisator. Die zijn er al vanaf 30€ bij Bol. O ja en slik extra vitaminen A, B, C met zink en levertraancapsules. Vooral voor de herfst inzet en iedereen weer aan het snotteren gaat. Zo doe ik dat en het bevalt uitstekend.

Lupuslupus | 30-06-20 | 10:51

@Lupuslupus | 30-06-20 | 09:44:
Er wordt nergens beweerd dat mondkapjes helpen tegen het besmet raken, wel om iets minder kans te maken om anderen te besmetten.

DrumPiet | 30-06-20 | 11:01

@DrumPiet | 30-06-20 | 11:01: Als je geen symptomen hebt ben je niet besmettelijk volgens de WHO. En als je wel symptomen hebt moet je thuisblijven. Moeilijker is het niet.

Lupuslupus | 30-06-20 | 14:54
▼ 6 antwoorden verborgen

"doe gewoon ff lekker normaal en dan kunnen we straks weer lekker met z'n allen naar het café"
Hé mosterd misschien kun je beter in Hong Kong dit soort stukjes gaan schrijven. Zou niet misstaan. www.telegraaf.nl/nieuws/650816956/chi...

Dommelsch | 30-06-20 | 09:26 | 2

Oorlog! Oorlog!

Deflatiemonster | 30-06-20 | 09:29

Gebeurd wel bij meer lastige onderwerpen. In een online chat waar ik zit zie je dan gewoon mensen weg gaan.

jip_86 | 30-06-20 | 09:25

In de VS, Brazilië, Zweden en India waren ze er ook klaar mee, sterker nog daar zijn ze er niet eens aan begonnen.
Oh,. wacht..

DrumPiet | 30-06-20 | 09:23 | 5

@Lood om oud ijzer | 30-06-20 | 09:33:
Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken.

Mr.Crowley | 30-06-20 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Veel mensen zijn dan ook te dom om te poepen. De wereld staat in de fik, corona waart rond als een malle, wij hebben net genoeg mazzel gehad dat onze IC-capaciteit het redde, het virus is niet weg... Maar omdat de cijfers de goede kant op gaan (deden we het voor, toch?) en mensen een rubberen ruggengraat hebben, neemt het egoïsme weer over. We willen gewoon ons hersenloze bestaan terug. Lekker zuipen in de kroeg. Naar festivals. Als vervolgens het virus weer oplaait, hebben Rutte en Van Dissel het allemaal gedaan natuurlijk. We zullen het in de panelen als eerste roepen.

beldewouten | 30-06-20 | 09:21 | 14

@Muxje | 30-06-20 | 09:50: Ik zou er geen problemen mee hebben als mensen op deze manier beargumenteren om maatregelen los te laten. Rutte doet ook niet anders. Maar je hoort en ziet op straat dat dit niet zo is: mensen zijn gewoon klaar met beperkingen en stellen hun eigen gerief weer bovenaan.

beldewouten | 30-06-20 | 09:54

@Zeiss | 30-06-20 | 09:42:
Dus jij vindt het prima als Hugo in de wet wil opnemen dat grootouders voor onbepaalde tijd in hun verzorgingstehuis opgesloten kunnen worden, familie niet mogen zien en knuffelen. Jij vindt het prima dat grote levensgebeurtenissen, geboorte, trouwen en dood niet met alle familie en vrienden beleefd kan worden maar slechts met een 30 op anderhalve meter van elkaar, dat je niet mag zoenen, omhelzen, knuffelen in de momenten waarop dat het meest moet. Dat vind jij allemaal normaal? En jij vind het prima dat er een wet voor komt met hoge boetes op overtredingen en een klik-cultuur van Arie Boomsma-achtige buren?
En mensen die dat niet willen noem jij egoïsten. Laat je nakijken. Met je DDR naam.

Stormageddon | 30-06-20 | 11:30
▼ 11 antwoorden verborgen

Je frustraties botvieren op de agent op straat. Simpele zielen.

BozePaarseMan | 30-06-20 | 09:20 | 2

Als het resultaat uiteindelijk is dat die agent zich, murw geslagen door die boze simpele zielen, tegen de veroorzaker van die frustratie keert, de regenteske BLM-faciliterende edoch grondwetschendende burgemeesters, dan zie ik toch ook een voordeel. Verder ben ik het altijd met je eens, trouwens.

Professor Superhirn | 30-06-20 | 09:28

Ik heb het filmpje gezien waarvan bovenstaand een beeld is. De jongeman stond stil met zijn scooter - om zich heen te kijken - en plotseling stuiven er 4 ME-ers (met lappen voor hun gezicht zoals criminelen erbij lopen) uit een busje, grijpen de jongeman en trekken hem het busje in. Dáárom gaat die vrouw tekeer tegen de agenten. Nuance BozePaarseMan, nuance.

Lupuslupus | 30-06-20 | 09:29

Hier in Spanje lopen overal mensen bij 31 graden of meer met een mond-neuskapje aan op straat.

van Oeffelen | 30-06-20 | 09:20 | 16

@Kuifje-naar-Brussel | 30-06-20 | 10:21: dat valt heel erg tegen hoor. Nederlands vaak alles wel accepteren van hun regering maar opsluiten omdat we de oudere moeten beschermen en deze vervolgens door onbeschermde verzorgers te laten besmetten ..... Dat valt bij een hoop verkeerd en willen een andere aanpak. Zeker als de verkeerde aanpak in de wet vastgelegd gaat worden tegen de grondwet in. Hier hebben we noodwet en noodverordening voor.
PS Spanjaarden juist erg wantrouwig tegenover gezag omdat het land lang tegen corruptie heeft gevochten.

Miss Silly | 30-06-20 | 10:48

@BozePaarseMan | 30-06-20 | 09:22: Te beginnen bij de overheid zelf, toch? Dat de burgemeester van Amsterdam in woord en daad liet blijken dat er belangrijker dingen waren dan corona heeft de discussie geopend. De rest van de overheid had dat nog kunnen voorkomen door meteen actie tegen haar te ondernemen, maar in plaats daarvan gedogen ze het impliciet.

De vraag is nu niet meer of social distancing het meest belangrijke is wat we moeten doen; die vraag is al beantwoord, met "nee". De vraag is nu welke dingen wel en welke dingen niet belangrijk genoeg zijn. En ik verdom het om toevallig net alle dingen op de linkse agenda toe te laten staan in de openbare ruimte, en alles wat ze niet willen horen weg te laten stoppen achter "ja maar corona!".

Opslag Medium | 30-06-20 | 14:27
▼ 13 antwoorden verborgen

Wacht maar op het najaar. Dan slaat het virus weer in alle hevigheid toe, en zien we Diederik -van wie we inmiddels weten dat hij ontzettend deugt- weer elke dag op de treurbuis.

Schoorsteenveger | 30-06-20 | 09:19 | 6

@Lupuslupus | 30-06-20 | 09:21:
Oh nee, dan komt het goed. In de categorie "gisteren was er regen voorspeld, maar bleef het droog, vandaag voorspelt men weer regen, dus zal het vandaag ook wel droogblijven".
Man man man. En straks weer tekeergaan dat Rutte mensen heeft vermoord door de maatregelen te versoepelen.

DrumPiet | 30-06-20 | 09:26

@DrumPiet | 30-06-20 | 09:26: Rutte heeft honderden mensen vermoord door de bejaarden te laten opsluiten zonder dat er beschermingsmiddelen waren. Verder slaat uw reactie als een tang op een varken en begint u over regen. Waarom weerlegt u mijn vaststelling niet? Omdat u dat niet kunt.

Lupuslupus | 30-06-20 | 09:36

Ventileren, ventileren, ventileren.

zuurtjeregen | 30-06-20 | 09:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is "normaal" @Mosterd?

Persoonlijk denk ik gewoon dat dit het nieuwe normaal is en dat we er maar aan moeten wennen.

Mr.Crowley | 30-06-20 | 09:19 | 2

Wat normaal is? Normaal is de meest voorkomende afwijking.

Zwezerik | 30-06-20 | 09:27

Ik vind het prima! Want nu wordt tenminste écht duidelijk wat voor laffe schapen in dit land leven! Het was decennia lang aan het sudderen onderhuids,maar nu wil iedereen kleur bekennen... te laat kaaskoppen... veels te laat! Heb het al eerder gemeld ga je (voor)ouders maar bedanken,en daarna jezelf en je lelijke kinderen! Dit komt niet meer goed! Maar de échte finale komt volgend jaar,kijken of die Hollanders iets (bij) geleerd hebben in de tussentijd. Als ik zo om me heen kijk en op sociale media en tv dan ben ik bang dat er niets veranderd. Success met je "vrijheid",Rutte, EU,van Dissel (misselijke praatjesmaker trouwens).. Oh en natuurlijk "bad boy" Hugo.

Man-Bijt-Hond | 30-06-20 | 09:19

Het coronablocken gaat ervoor zorgen dat de kortstondige oprisping van eensgezind verzet tegen SJW-drammers, identiteitspolitiek en doorgeschoten intersectionalisme futiel zal blijken. Jammer!

Schulzie | 30-06-20 | 09:14

Ik begrijp niet dat Oosterhuis, Van Dissel, Koopmans en Wensing werkelijk niets van virussen begrijpen. Wat hebben die mensen voor opleiding gehad?

Bigi Bana Boy | 30-06-20 | 09:14 | 6

@Bigi Bana Boy | 30-06-20 | 09:18: Ze overleggen wel veel uitgebreidere onderbouwing. Geloof jij mensen op hun blauwe ogen?

Pieter65 | 30-06-20 | 09:20

@Bigi Bana Boy | 30-06-20 | 09:18: Zowel de dansleraar als de opiniepeiler hebben een relevante wetenschappelijke achtergrond. Google hun cv maar even. Doe je natuurlijk niet, want je wilt je loze sneren blijven afgeven en je medewerker personeelszaken en onderwijzer blijven bewonderen.

piloot47 | 30-06-20 | 10:05
▼ 3 antwoorden verborgen

De innerlijke tegenstellingen tussen wat wordt gedoogd versus wat wordt verboden, de willekeur in handhaving, het dreigen met draconische boetes voor futiliteiten.

En dan staat ook nog de cojona-wet in de coulissen die de huidige toestand moet gaan bestendigen tot een moment, na de Amerikaanse presidentsverkiezingen, of nooit omdat het wel lekker uitkomt. De overheid organiseert zijn eigen tegenstand en daar is niks mis mee.

Voor een vrijheidslievend medium als GS vind ik het nogal benepen om de motieven en uiterlijkheden van mensen te ridiculiseren die opstaan tegen deze machtsgreep door de Staat.

Glasgow Argus | 30-06-20 | 09:13 | 1

Precies. Een beetje meer repsect voor onze eigen Desperado's!

Petrus Poortwachter | 30-06-20 | 09:19

Voor mij persoonlijk was de hele lockdown een welkome afwisseling
Heb alles kunnen doen wat ik moest doen huis verkocht nieuw huis ingericht
boodschapje hier en boodschapje daar en eind vd maand werd gewoon de bank rekening weer volgestort.
Maar kan me voorstellen dat als je in een broepsgroep zit die op omvallen staat
door de Corona lockdown het minder leuk is geweest
sterkte gewenst voor allen die hier tegen moeten vechten

Loempia | 30-06-20 | 09:13 | 1

De kleine fantast.

MaarFeitelijk | 30-06-20 | 09:37

Op basis van de representatieve steekproef wordt de kop-in-het-zand-groep op 2.855.000 Nederlanders geprojecteerd.

Welke groep wordt nu bedoeld?

Jos Tiebent | 30-06-20 | 09:13 | 1

Scherp.

zwenkwieltje | 30-06-20 | 10:05

Ben inderdaad wel klaar met die rituele dansjes in de supermarkt.

Dikke_Tammo | 30-06-20 | 09:12 | 2

Lekker knallen op die andere verplichte winkelwagens, heerlijk lijkt me dat.

Acidstain | 30-06-20 | 09:14

Het is misschien tijd voor wat zelfreflectie, maar ik heb echt 0,0 last gehad van al die maatregelen. OK, een paar concerten en een festival gingen niet door en ik moet achter m'n geld aan omdat ik zo'n handige snuiter ben die zijn verre vakantie her en der geboekt heeft. Maar verder? Ik geniet me te pletter van het relaxte thuiswerken, ik vond het geweldig dat de stad gewoon altijd leeg was, ik kon overal parkeren waar ik wilde... ik vind dit meer een soort sabatical dan een lijdensweg.

John McClane | 30-06-20 | 09:12 | 8

@arashimashou | 30-06-20 | 09:22: Westland. Het Texas van Nederland: Rednecks, te grote pick-ups en iets te grote mond in onverstaanbaar Pools.

Dubbelepunthoofd | 30-06-20 | 09:36

Zo kun je het ook bekijken.

Kuifje-naar-Brussel | 30-06-20 | 10:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Was er vanaf het begin al helemaal klaar mee

ArthurMorgan1899 | 30-06-20 | 09:12

Een verkeerslicht dat op rood staat op een verlaten kruispunt ben ik ook wel klaar mee.

kapotte_stofzuiger | 30-06-20 | 09:11 | 3

Heb er ooit een bekeuring van gehad van mevrouw agent. Ik zette het in eerste instantie op een lopen, maar mevrouw rende me achterna en ik kreeg alsnog een boete. Regels zijn regels was haar commentaar.

RickRD | 30-06-20 | 09:13
-weggejorist-
Zatkniss | 30-06-20 | 09:18

Het lijkt wel of nu plotseling de aerosols zijn ontdekt. Als we maar rekening blijven houden met het meest miniscuul kleine aerosolletje dan komt het nooit meer goed. Corona is vast niet het enige dat in aerosolen zit.

Leptob | 30-06-20 | 09:10 | 4

Door het social distancing zijn ook andere ziekten als verkoudheid en ook hersenvliesontsteking flink gedaald. Vreemd, niet?

MaarFeitelijk | 30-06-20 | 09:36

Ook het besmettelijke virus "kritiek op de boven ons gestelden" zit erin. Moeten we niet willen! Weg met de aerosolen!

MAD1950 | 30-06-20 | 09:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat heel veel Nederlanders wel met meer dingen helemaal klaar zijn.

Cincinnatus | 30-06-20 | 09:10 | 1

Dat klopt als een zwerende vinger.

zwenkwieltje | 30-06-20 | 10:03

Niet helemaal verrassend dat de Friezen en Zeeuwen er het meest klaar mee zijn: de nuchterste Nederlanders. Aldus Zeeuwse Bijtendehond.

Bijtendehond | 30-06-20 | 09:09 | 1

Zwenk uit Frl. doet *boks* naar Buitendehond.

zwenkwieltje | 30-06-20 | 10:02

Ik vond het wel lekker rustig die lockdown.
Ben ook meer gaan drinken, dat beviel goed.

laurentius | 30-06-20 | 09:08

Rustige restaurants, iedereen op afstand, maximaal 2 personen in een lift, overal verschoningspunten.
Dit is toch de utopie van elke misantrope zolderkamerreaguurder.

kapotte_stofzuiger | 30-06-20 | 09:08

Worden jullie nou zelf nooit moe van die slachtofferrol?

moejjek | 30-06-20 | 09:07 | 1

Zalig zijn de onnozelen van geest - Pim Fortuyn.

Acidstain | 30-06-20 | 09:28

Mosterd, misschien moet je het artikel van Van Rossem van gisteren eens lezen en je realiseren dat het misschien zelfs héél goed is dat die gast met zijn hertje hesje en zijn laatste zes tanden de oproerpolitie staat uit te dagen...

De Droit | 30-06-20 | 09:07 | 1

Is wel zo.

zwenkwieltje | 30-06-20 | 10:01

Het is altijd tijd voor bier. PLOP!

RickRD | 30-06-20 | 09:07 | 1

Corona?

Manus Olie | 30-06-20 | 09:09

Mensen willen zoveel. Wil zelf ook allemaal dingetjes. Jammer voor de wil. Er zijn namelijk basisregels voor iedereen.

RickTheDick | 30-06-20 | 09:06 | 4

Rick heeft ze tenminste allemaal op een rijtje.

Kuifje-naar-Brussel | 30-06-20 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Gewone Nederlanders wel ja.
Niet onze regenten, die lusten wel pap van de vleermuizenpoep. Daar zit een machtig smaakje aan dat ze prima bevalt.

Jan Passant mk2 | 30-06-20 | 09:06

Corona is de opmaat naar wereldwijde inperkingen van democratische vrijheden. Lees de vorige topic nog maar eens goed. Nou ja; een hele lange stijlloze ad.

Dubbelepunthoofd | 30-06-20 | 09:06 | 1

Als ze ooit een prequel maken van 1984 past Corona prima in het script.

Acidstain | 30-06-20 | 09:22

Ik heb geen zin in demonstreren, maar ik heb wel volkomen schijt aan die idiote regeltjes. En ik zie tot mijn genoegen dat meer mensen lak hebben aan afstand houden of eenrichtingsverkeer-voor-voetgangers aanhouden. Die Corona-wet hoort op een plaats waar de zon nooit schijnt!

kunstliefhebber | 30-06-20 | 09:05 | 2

En daarom, tanden of geen tanden in de mond:
Helden zijn het, stuk voor stuk.

Ben Adam | 30-06-20 | 09:09

Stoer....

Dirty-Harry44 | 30-06-20 | 09:20

"Coronaire hartziekten" 8434 doden, als dat er maar niets mee te maken heeft.

Wladimir 1928 | 30-06-20 | 09:05 | 3

"Zelftoegebracht letsel: 1.829"
Staat nog boven:
"Influenza: 1207"
Dat geeft te denken...

En dit zijn de cijfers van 2018 van het RIVM?
Ik dacht dat de griep van 2018 een van de dodelijkste uit de recente geschiedenis was...
www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers...

keestelpro | 30-06-20 | 10:03

@keestelpro | 30-06-20 | 10:03: Dat komt omdat influenza geen meldingsplichtige ziekte is. Dus dat geeft een vertekend beeld in de statistieken.

Bijtendehond | 30-06-20 | 16:45

Nee, vooral niet protesteren als de keizer geen kleren aan blijkt te hebben, lekker blijven slikken. Dat helpt.

Pieter65 | 30-06-20 | 09:05 | 4

@Dirty-Harry44 | 30-06-20 | 09:15: Waar is de onderbouwing dat 1.5meter helpt? Van de tegenstanders van de 1.5meter worden we overladen met beargumenteerde verhalen. Degenen die deze maatschappij-ontwrichting er door drukken, moeten we geloven op hun blauwe ogen, hun angstzaaierij en hun geheim gehouden 'onderbouwingen' van beleid.

Pieter65 | 30-06-20 | 09:24

@Dirty-Harry44 | 30-06-20 | 09:15: Miljoenen doden??? Niets een meer als jaarlijks griepseizoen, dat ovrigens ineens misterieus is verdwenen..

paulis | 30-06-20 | 09:25
▼ 1 antwoord verborgen

Bij niemand houdt zich ook aan de 1,5 meter afstand op straat en in de winkels en de mensen hebben schijt aan het eenrichtingsverkeerd wat wordt aangegeven op de straten door middel van pijlen. Ik snap dat wel, het werkt gewoon niet

Patje2011 | 30-06-20 | 09:05 | 6

Het werkt prima, alleen niet voor domme mensen. Rechts houden in het winkelcentrum en elkaar wat ruimte geven, is dat werkelijk zo erg? Je mag zo'n beetje alles doen maar 1,5m afstand bewaren is voor de gemiddelde SBS6 kijker blijkbaar een hele opgave.
Het is triest om te zien dat 3/4 van de Nederlanders te dom is om zelf te mogen nadenken, dat wordt hiermee pijnlijk duidelijk.

Busverhuur | 30-06-20 | 13:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Doe lekker normaal? Met boetes in het vooruitzicht en een strafblad? Ooit was er een tijd in Nederland waar iedereen normaal bleef doen terwijl de autoriteiten abnormaal deden. Waren we toen toch maar massaal in het verzet gegaan. Doe normaal = onverschillig.

Bullfish | 30-06-20 | 09:04

Aangezien het malieveld standaard wordt afgezet misschien in elke stad een protest? I'm in.

gebakkenzuchten | 30-06-20 | 09:03 | 3

Als je alle tokkies uit hun tegentuinen kunt trekken. Succes daarmee.

Erikjan79 | 30-06-20 | 09:05

Behalve in Wijk bij Duurstede, daar vinden dat soort protesten niet plaats.

threeheadedmonkey | 30-06-20 | 09:50

Wereldwijd schiet het aantal gevallen omhoog. Vliegverkeer komt ook weer op gang. Slim plan.

Deflatiemonster | 30-06-20 | 09:02 | 6

@2voor12 | 30-06-20 | 09:13: Vertrouw jij er op dat mensen niet via een omweg gaan reizen? Zo is Ebola ook in 2014 naar de V.S. gekomen.

Deflatiemonster | 30-06-20 | 09:24

Het vliegen is beperkt en uit slechte landen komen ze er niet in.
De mensen kunnen er wel klaar mee zijn, het virus is helemaal nog niet klaar met de wereld. Nu dom doen zal tot veel zieken en doden leiden.

MaarFeitelijk | 30-06-20 | 09:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Begon t net leuk te vinden.

dhrat | 30-06-20 | 09:02

Corona is een wereldwijde staatsgreep door virologen en gezondheidorganisaties. Ze dromen al decennialang over een grote pandemie, en nu is die natte droom uitgekomen. Niet dat er een eindelijk een vreselijk levensgevaarlijk virus rondwaart maar ze hebben hun definitie van pandemie gewoon versoepeld.
(bron toen de NOS nog kritische journalistiek maakte 10 jaar geleden:
www.youtube.com/watch?v=0R5f3fz8JTA&a... )

keestelpro | 30-06-20 | 09:02 | 8

@De echte Stolwijker | 30-06-20 | 09:08:
Ah verzoekjes. Leuk! Ik hoop dat uw Duits goed is.
Toegift:
De vernietiging van de corona-hype.
www.youtube.com/watch?v=Juugv0T7inc&a...

keestelpro | 30-06-20 | 09:18

@keestelpro | 30-06-20 | 09:13: en roep dingen als 'tegen racisme'. Niemand is voor racisme... Dus je kunt er weinig tegenin brengen. Nuance vs schreeuwen...

BBRDWR | 30-06-20 | 09:19
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken