Opnieuw Amerikaans corona-record: 40.870 besmettingen, 663 doden
Vuistregel: aan de BLM-demonstraties ligt het in ieder geval niet. Gezondheidsautoriteiten moedigden de massa-demonstraties immers volmondig aan en dat is absoluut niet hypocriet. Van donderdag op vrijdag werd er al een nieuw record gevestigd met in 24 uur 37.077 nieuwe besmettingen. Het vorige record was 36.000 op 25 april, tijdens de piek van de eerste uitbraak. Van vrijdag op zaterdag werd er opnieuw een record gevestigd met in 24 uur 40.870 besmettingen. Ook werden er 663 doden gemeld. In Amerika zijn er in totaal 29.207.820 mensen getest.
In verhouding is daarmee 8,8% van de Amerikaanse bevolking getest. In het VK is dit 13%, in Duitsland 6,5% en Italië 8,5% (bron).
Het mooiste Amerikaanse overzicht zoals altijd hier bij Axios. Florida leek gister het hardst getroffen met 9000 nieuwe besmettingen. En vooral de ese's hebben het zwaar: "Counties across U.S. whose population is at least a quarter Latino have seen a 32% spike in new cases over the last two weeks, compared to a 15% increase for all other counties."
Wereldwijd staan de stats nu op 9.695.374 besmettingen en 491.595 doden. Maar ook! 4,92 miljoen herstelden.
Wordt een topjaar
Social
Reaguursels
InloggenDit geintje gaat Trump denk ik zijn herverkiezing kosten. Als president kun je het nooit goed doen in deze ( zie maar de discussies hier, totale paniek versus een klein griepje, geen besmetting in het ov ) maar de ernst ervan ontkennen ipv "my fellow Americans, het is even een klotevirus maar we moeten er met z'n allen doorheen, wees verstandig en werk mee, des te eerder kunnen we met z'n allen weer full Maga" geeft Biden de gelegenheid om onzichtbaar te blijven en alleen maar vingertje wijzen. You did nothing vs you fucked up, dat zijn de keuzes straks in november. Ben je klaar mee.
In Amerika zijn het niet de mensen in verzorgingstehuizen, maar de gevangenissen die worden getroffen. Slecht eten, verzwakt immuunsysteem, weinig frisse lucht, verplicht en langdurig bij elkaar..
Hoe staat het met het aantal van Covid genezen mensen? De nieuwe besmettingen worden gewoon bij het grote totaal opgeteld. Al bijna 10 miljoen besmettingen? Hoeveel zijn daar al weer van genezen?
je kunt gewoon het aantal nieuwe besmetting per dag zien.
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
Got a feeling '21
Is going to be a good year
Especially if you and me
See it in together
I had no reason to be over-optimistic
But somehow, when you smiled
I could brave bad weather
Natuurlijk zijn de massa demonstraties hier debet aan, maar dat moffelt de linkse meute (MSM en wetenschappers) zorgvuldig weg
Als de ralleys van Trump een super spreader blijken doordat ze binnen worden gehouden dan kan hij zijn 2de termijn wel vergeten.
Reken maar dat een CNN dit in de gaten aan het houden is. Wrang genoeg hopen ze het uiteraard.
de cijfers manipuleren doen ze al de hele tijd in de US. Ziekenhuizen met lege 'covid' ICs krijgen miljoenen USD want ze registreren patiënten met allerlei primaire ziektes als kanker, diabetes als 'covid cases' en kijken per patient 13.000 USD en voor patient aan ventilator 39.000 USD. Dus die cijfers zijn al gemanipuleerd en er kan vast een schepje bovenop.. En nogmaals het aantal 'covid cases' zegt vrijwel niets over casualties want dat is enorm laag
@Cesna | 28-06-20 | 07:43:
Wel interessant; heb je toevallig een bron? Ik geloof er namelijk geen snars van dat dit structureel door de VS gebeurt.
komt alleen door het extra testen mensen, gewoon doorlopen
663 per jaar? Per week? Per dag? Per uur? Telebelg ala GS.
America first!
Ik vind die kat op de foto gewoon zielig, mag dat ook?
Eensch. Ik vertel mijzelf dattie gefotosoept is.
April mensen, als het wat warmer wordt in Texas, dan gaat het virus vanzelf weer weg.
Als ik hier langs reacties ga, valt me 1 ding toch op. Het ontkennen en nog erger, het wegstoppen van de agenda van het marxisme en de letterlijke uitspraken van Marx als complottheorieën. Het globalisme, het wegschrappen van cultuur, taal, geschiedenis, Eu, VN en identiteit. Allemaal marxistische constructies. Gewoon ontkennen. Net als de mars door de instituties. Ontkennen! Hebben ze een punt; ga je over tot mensen wegzetten als aluhoedje... Wat een intellectuele oneerlijkheid. Wat een ontkenning van wat empirisch te bewijzen valt middels boeken en uitspraken van en over Marx. Sorry, maar ik walg werkelijk van zulke types. Dit gaat over een klein stukje aarde waar ik graag mijn cultuur blijf uitoefenen! En dat gun ik iedereen! De hele wereld met al die zelfde en uit zichzelf ontstane “gebiedjes” die juist maar 1 ding willen; niet op gaan in een ander land. Met je k*t-diversiteit. Gewoon kei-hard-ontkennen dat dit kennelijk het resultaat is wanneer je mensen op hun beloop laat gaan. Ja ja, maar oorlog... Kijk eerst naar je zelf met je tientallen zo niet honderden miljoenen doden door marxisme/communisme/socialisme. Maar kom, laten we het nóg een keer proberen! Want dat was niet het echte socialisme, geef de macht maar aan mij, ik leid ons naar een utopia. En daarbij vergeleken ben ik als klassiek liberaal idd extreem rechts ja. Die ideologisch geïndoctrineerden verschuiven zo ver naar links, dat het klassieke centrum extreem rechts is ja. Het bewijs ligt in de media, de ambtenarij, de politietop, de leraren, universiteiten, de EU, de VN; een oneerlijke strijd. In de westerse constituties of anders grondwetten zijn religieus indringen van deze instituties en bepalingen van wetten door religie bij grondwet verboden. Waarom geldt dit niet voor álle ideologieën? En gewoon met droge ogen ontkennen he! Ongeloveloos! De oude Grieken draaien zich om in hun graf. Net als de grondleggers van het westerse vrije denken en woord. Ontkennen en aluhoedjes verwijten in 3, 2, 1...
Shit, hij heeft ons door jongens... Stuur hem naar de goelag!
@LogicaalPersoon | 27-06-20 | 21:59:
Met ze hele familje!
Ze hebben het slim gespeeld, direct linkse gekken het onderwijs in om de jeugd 50 jaar lang te brainwashen tot iedereen het gewoon vindt
VN en aanhangende lichamen zijn allang niet meer neutraal. Er zijn drie werelden. (scheppend, conserverend, vernietigend) Wij van de Westerse beschaving behoren tot de eerste. En we zijn dik in de minderheid. acting-man.com/?p=55281
U bent in behandeling bij de bekende Nijmeegse psychologe Wendy K. Beter bekend als Het Bloemenmeisje??
Even terug in de tijd .. Iets herkenbaars en het vervolg dezer dagen daar op?
Nieuwsuur eens zeer kritisch..
www.youtube.com/watch?v=0R5f3fz8JTA
www.medscape.com/answers/219557-3459/...
The World Health Organization estimates that worldwide, annual influenza epidemics result in about 3-5 million cases of severe illness and about 250,000 to 500,000 deaths. [21] In the United States, individual cases of seasonal flu and flu-related deaths in adults are not reportable illnesses; consequently, mortality is estimated by using statistical models.
Sorry hoor maar je beroepen op cijfers van een bron die de WHO als bron heeft neem ik niet meer serieus. Te grote kans op Chinese Whiskers.
en dan komt 27 juni langs: 40.000? Prutser. Hold my beer. (teller staat op 55.000)
Wereldwijd staan de stats nu op 9.695.374 besmettingen en 491.595 doden.
Valt best mee vergeleken met bijvoorbeeld tuberculose. Of vergeleken met malaria. Of doden als gevolg van ondervoeding. Of (legio voorbeelden....)
Dysenterie niet vergeten!
@Canis.bonus.es | 27-06-20 | 20:22:
En de oorlogen.
Vreselijk.
Laten we eerst maar es kijken wat de oversterfte door armoede op langere termijn is.
Wereldwijd aantal besmettingen:
1 miljoen op 2 April
2 miljoen op 15 April
3 miljoen op 27 April
4 miljoen op 9 Mei
5 miljoen op 20 Mei
6 miljoen op 30 Mei
7 miljoen op 7 Juni
8 miljoen op 15 Juni
9 miljoen op 21 Juni
10 miljoen op 27 Juni
Lukt het indammen al een beetje?
#coronavirus
De mens wil graag in de illusie leven dat hij alles beheerst. Ander voorbeeld: het klimaat.
Laat iedereen lekker in de waan.
Er. wordt. steeds. meer. getest.
Ah joh... griepje
Hoeveel van die 10 miljoen zijn overleden? Want daar gaat het toch om? Die 'besmettingen' zeggen op zich helemaal niets. Gewoon de totale cijfers vermelden. En waarom begint uw lijstje pas op 2 april terwijl de 1e uitbraak in het Westen (in China al veel eerder) in januari was?
@Lupuslupus | 27-06-20 | 19:50:
Nou eehh lupuslupus...
Om te beginnen meld ik hier wat ik zelf wil melden.
Mij vertellen dat ik "gewoon de totale cijfers" moet vermelden is absurd.
Er zijn namelijk nogal wat cijfers te vermelden rond #covid-19, ziet u.
Als ik al een poging zou doen die allemaal hier te vermelden word ik waarschijnlijk geschorst.
Oh, en op 2 april gingen we door het eerste meloen. Wereldwijd.
En op 26 maart hadden een half miljoen.
Wat lupus waarschijnlijk ook bedoelt is dat de sterfte achter de besmettingen aanloopt.
@Canis.bonus.es | 27-06-20 | 20:24:
Het sterftecijfer staat op een half miljoen.
Op dit moment. (ik kijk niet op een duizendje)
Maar er is iets nog naars aan de hand.
Het is niet zo dat je óf sterft, óf weer helemaal opknapt.
Een flink aantal mensen wordt nooit meer de oude.
@zetje01 | 27-06-20 | 20:34: Daar gaan we weer; 'een flink aantal mensen'. Gewoon blijven angst zaaien.
@zetje01 | 27-06-20 | 20:34: Op naar de tweede golf! Geen hele verontrustende cijfers hè, paniekzaaier? Indammen lukt aardig zo te zien, elke week een verdubbeling, geen exponentiële groei. Daar komt nog een keer bij dat 10 miljoen op 7 miljard nou niet echt schokkend is. Ben het er helemaal mee eena dat het een vervelend virus is, maar word zo vreselijk moe van die doemdenkers en paniekzaaiers zoals jij. Net alsof ik een artikel in de Telegraaf voorbij zie komen. Geen enkele context, geen enkele relativering, alleen maar wat roepen
@K. Laphark | 27-06-20 | 21:23:
Ik meld enkel wat kale cijfers.
Wat je er mee doet en hoe je ze duidt moet iedereen zelf weten.
@zetje01 | 27-06-20 | 21:31: cijfers geven zonder context is wat mainstream media nu al maanden doet, bewuste angstzaaierij. Dus of relativeren met context -als je dat kan- anders liever niet want dan moeten andere die context geven. Tenzij je erop bent om mensen bang te maken, in te stemmen met de fascistoïde noodwet, vaccinaties met een innovatieve -onbekend- mechanism a al kanker , thuis controle en persoonlijke tracking door de overheid 24/7.
@Cesna | 28-06-20 | 02:51:
Ik snap niet dat je context nodig hebt bij een besmettingscijfer.
+_ 1 miljoen p/w.. dat gaat gelijk op aan wat ons donkere sneeuwvlok-knotje bij Liverpool aan pondjes toucheert.
@Euriool | 28-06-20 | 09:42: Je bedoelt die jongen die zo achtergesteld is? Die zo gediscrimineerd werd vanwege zijn kleur?
Ik heb even zitten rekenen. Er is een kans dat ik de dans ontspring voor ik kom te overlijden van ouderdom.
Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ik volgende week zaterdag -naar waarheid- hier kan melden dat we 11 miljoen besmettingen hebben.
waarschijnlijk zaterdagochtend, vroeg.
Misschien toch niet zo’n goed idee al die BLM demonstraties in corona-tijd.
Bij de EkmefAmeslah demonstratie van duizenden op de Dam, slechts 1, zeggen "Ze".
Bij vleesverwerkingsbedrijven/slachthuizen duizenden werknemers ziek, bij testen slechts 9 uit de omgeving, zeggen "Ze".
Zou de waarheid geweld aangedaan worden en politiek verkracht, door "Ze".
Maar waarom zeggen "Ze" dat?
@Theo-Pim-Riv | 27-06-20 | 19:10: Op dat laatste heb ik geen antwoord, de demonstratie op de Dam was in de openlucht en de slachthuizen zijn koud, airconditioning plus het is natuurlijk binnen waar het virus zich onder die omstandigheden prima verspreidt. Maar zijn die mensen ook echt ziek of alleen positief getest?
@Theo-Pim-Riv | 27-06-20 | 19:10: de globalist/ communistische agenda is totale controle en de-populatie. Het beheersen van de voedselketen is in volle gang door aanval op boeren wereldwijd met name vleesindustrie. 'Vlees is slecht'. Daar hoort het blokkeren van de keten door slachthuizen te verwijderen dmv false claims 100% bij. Dit gebeurt nu al op grote schaal in de VS en sinds kort in Duitsland. Rutte voert lekker zijn opdrachten uit en doet mee.. Wake up Zie Yuri-KGB een basis document open.lbry.com/@InterestingTimes:e/Yur..., de UN agenda open.lbry.com/@DELTRON:d/Agenda-21:7 en zoek op Brace of Googel 'covid' en 'slaughterhouse' voor deze bewuste aanval. Gates financiert trouwens de grootschalige productie van 'laboratorium vlees', toeval...
@Theo-Pim-Riv | 27-06-20 | 19:10: zie bv open.lbry.com/@VeganGains:1/march-to-...
Tytpische Trump uitspraken:
"We will handle it and it will be great"
"We will have solved it soon"
"We will make the economy great again, better even then anyone has seen before"
"We have done a lot, many things and it was great"
"Better than anyone has done before, it will be beautiful and great"
En meer van dat soort heerlijke platitudes.
gewoon wat politieke pemperende woordjes die elke leider wel eens roept. wat is je punt?
@timmert12 | 27-06-20 | 19:07: Dat Trump het niet "wel eens roept", maar grossiert in zulke uitspraken en zelden iets concreets zegt, maar alleen schijnbeloftes doet. Zoethouders. Leugens.
Heb je gezien wat hij in het interview bij Hannity zei over zijn prioriteiten bij een 2e term?
En het mooie is dat het hem nog lukt ook....
Nee, Obama z'n "change" was veelzeggend....
Tja Gerf. Noem een politicus die dat niet doet. Ééntje maar....
De Hollanders staan weer met hun vingertje naar het buitenland te zwaaien. Corona is niet weg, mensen. Kijk maar naar Nord-Rhein Westfalen en Zwitserland.
Afgezien daarvan, doet de mening van Holland over Trump niet ter zake. Daar ligt niemand wakker van.
True, maar Amerika heeft de curve nooit kunnen platslaan.
En wij moeten dus ook de vinger aan de pols blijven houden.
Ik vrees dat te veel onverantwoordelijke mensen de teugels weer te veel gaan laten vieren en regels totaal vergeten.
@Gerf | 27-06-20 | 19:05:
Dat is gunstig. Als voldoende mensen besmet raken, dooft het virus door immuniteit uit. Het is een kwestie van voor jezelf zorgen.
@Gerf | 27-06-20 | 19:05: Nou ja zeg, het is weer toegestaan om naar de hoeren te gaan (dat is binnen in een kamertje) maar op een grasveld dus in de zon in de buitenlucht moet men 1,5 meter afstand houden. Ziet u nou zelf niet in wat voor een krankzinnige maatregel die 1,5 meter is? Fijn ook voor iemand die op zoek is naar een partner, kom je nooit verder dan aan een tafeltje op 1,5 meter afstand iets drinken. Het is ècht waanzin en vernielt het normale leven. Dat de bevolking op sommigen na deze dressuur nog steeds accepteert is voor mij een groot wonder. Niet te vatten.
Trump had 100 tot 240k aan corona-doden beloofd, ze zijn dus net over de helft.
Als alle haat, vooringenomenheid, negativiteit gericht zou zijn tegen een echte dictator als Xi Jinping, ipv Trump, zou geen mens meer iets uit China kopen. Dag en nacht non stop Trump bashen werpt zn vruchten af. Blijkbaar ook op GS werkt de hersenspoeling door of het zijn tegenwoordig allemaal Jooptrollen. Ondertussen staat de Coronastand in China sinds maart nog steeds op ca 81000. Goed gedaan China!! Of... huh? Gemanipuleerd?? Nee toch. Ah. Natuurlijk. Is de schuld van Trump.
Trump laat bakken leugens en kritiek over zich heenkomen. Af en toe een gefrustreerde Tweet. Maar China, China duldt geen enkele kritiek. Van niemand. Big Marxistische techbedrijven als Google, Youtube, Facebook, etc, censureren zelfs kritiek op China.
youtu.be/RdcHDxbYKfw
You go girl, het is allemaal één groot marxistisch complohot.
Man, man, man, the panelen they've changed.
@Berbaar | 27-06-20 | 18:47 Waardeloze toevoeging. Volgens mij vat matrix de koe bij de hoorns.
@Claude_Vieaul | 27-06-20 | 19:04: Heel Berbaar is een waardeloze toevoeging.
@Claude_Vieaul | 27-06-20 | 19:04:
Thx. Tenminste nog iemand die openstaat voor de groeiende feiten dat er veel onder de pet gedrukt wordt. We zijn denk ik helaas een uitstervend ras. Ras? Oeps. Sorry. En China? Tja, China. www.worldometers.info/coronavirus/cou...
En ja, ik geloof steeds meer in een wereldomvattende vooropgezette marxistische revolutie. De alsmaar groeiende feiten wijzen steeds meer in die richting. De Marxistische BLM revolutie rammelt aan alle kanten.
www.youtube.com/watch?v=BhbZA_qlfz0
Christenen behoren tot de meest vervolgde groep ter wereld waar niemand zich druk over maakt. Vandaar dat we zelf wereldomvattende netwerken hebben van allerlei organisaties waarin o.a. MSN (nep) nieuws en waargenomen plaatselijke gebeurtenissen door geloofsgenoten tegenover elkaar worden uitgechecked. En ja, Big Tech censureert willekeurig (discrimineert) en zijn openlijk globalistisch Marxistische activisten.
www.projectveritas.com/
Het laatste bericht dat ik vanmorgen kreeg was dat Big Tech (VISA) het ongecensureerde kanaal GAB moedwillig de mond tracht te snoeren. news.gab.com/2020/06/24/then-they-cam...
@Berbaar | 27-06-20 | 18:47:
Marxistisch complot is sterk overdreven, maar censuur van conservatieve meningen is Facebook en Google niet vreemd en als je China bekritiseerd op bijv. YouTube, is het filmpje geen lang leven beschoren.
@Jackson | 27-06-20 | 19:57:
De geschiedenis leert dat de verbreiding van het Sovjet communisme destijds werd gecoordineerd vanuit Moskou. In die zin was het een samenzwering tot omverwerping van het Westen. In de SU is in beginsel de verbreiding van die wereldrevolutie vastgelegd. Het is nu - in die zin - geen duister complot meer maar meer uitgegroeid tot een samenhang van allerlei internationale organisaties (NGO's) die onderling min of meer dezelfde linkse doelen ondersteunen (bv immigratie, islamofobie, homofobie, klimaat, en nu BLM e.d.) en vervolgens in actie komen wanneer deze doelen worden aangevallen. Via door overheden gesubsidieerde netwerken worden hun achterbannen (ook in de MSM) vervolgens geactiveerd.
nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Siebelt
Kunnen we aub eerst ff kijken welke gouverneurs en burgemeesters er van de dems zijn die over deze Staten en steden gaan? Bijna allemaal. Die gaan over verordeningen en de politie op de eerste plaats. Trump hier van de schuld te geven is een special kind of stupid. Kijk naar het Nederlandse equivalent; Amsterdam, de communistische shithole.
Ook van Texas? Just a flu zei Trump. Haha
@reade romke | 27-06-20 | 18:39: Dat is het ook. In 2018 10.000 in Nederland overleden aan het griepvirus. Tot nu toe plusminus 6.000 aan corona. En we zijn al bijna op de helft van dit jaar, iedereen weet dat welk virus dan ook in de zomermaanden veel minder wordt en eventueel in de herfst weer opspeelt in een andere vorm(!). Een griepvirus komt nooit 2x terug (in een griepvaccin zitten 3 of 4 soorten juist omdat ze niet weten welke zich zal aanmelden) dus waarom zou dat met sarsII wel gebeuren? Allemaal bangmakerij. Want de meeste mensen die het zelf allemaal zo goed weten en 'hun leven zogenaamd in eigen hand hebben' zijn als de dood voor de dood. 'Geld en goed en alles wat de mens heeft zal hij geven in ruil voor zijn leven'. Opsluiting, de idiote 1,5 meter afstand, alles slikken de bangerds.
@reade romke | 27-06-20 | 18:39: Bijna allemaal zei ik. Wat jij nu doet is 1 individueel geval gebruiken om de algehele situatie in democratische steden te ontkrachten . Er zijn trouwens ook zat democratische burgemeesters in Texas. En gezien de globale cijfers, voor zover we nu kunnen weten en afhankelijk van welke rekenmethode je gebruikt, lijkt het allemaal wel mee te vallen ja. Nog geen half miljoen doden op 7+ miljard mensen. Waarvan de meesten oud en/of ziek. Ongeveer 0,7%?
Complotwappie
Ja het is allemaal één groot complohot lol
Oja en wat is "migratie in volkeren"?
Best lachen een topikkie met complottertjes trouwens.
Icar, je vergeet nog “word twakker” erbij te zetten
@MediastadInwoner | 27-06-20 | 18:51: Bla bla bla maar niemand googled want tja, wellicht moet je dan je mening wijzigen. Terwijl je wat daarin staat voor je ogen ziet gebeuren, wereldwijd. Wie zijn hier nou de nuttige idioten. Kanniet wachten totdat ze - te laat - wakker worden. Wat een vooruitzicht, geweldig!
Er gebeurt ontzettend veel in het jaar van de Amerikaanse verkiezingen. Dat is zeker.
De deep state wil Trump weg hebben en de wereld in chaos storten. Het 1e is nog niet gelukt, het 2e vordert al.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:14: Het gaan vijf hele roerige maanden worden. Dat is geen voorspelling. Dat is een zekerheid.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:14:
Denk aan Uw aluhoedje opoe.
@Berbaar | 27-06-20 | 18:20: Wat begrijpt u niet?
'Speaking to Jake Tapper on CNN on Friday, Cullors, one of the founders of Black Lives Matter, said that “President Trump not only needs to not be in office in November,” but that “he should resign now.”
Cullors added that she thinks the President “is not fit for office,” and that what the Black Lives Matter organization is going to “push for is a move to get Trump out, while we’re also going to continue to push and pressure vice president Joe Biden around his policies and relationship to policing and criminalization, that’s going to be important. But our goal is to get Trump out.”
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:14: Maak van deepstate marxisten en je bent er. De deepstate is een van de instituten waar de politiek correcten *lees marxisten/communisten* binnengedrongen zijn. Het is net alsof er een soort mars door de instituties is geweest.
Hey, nou je t zegt, wie was dat ook al weer die dat als doel had, omdat het op democratische wijze toch niet zou lukken? Ligt op het puntje van m’n tong...
@Nehemia | 27-06-20 | 18:30:
Jeetje je kan je maar druk maken om die dingetjes.
Mij boeit het geen reedt maar ik kan hartelijk lachen om de idioten die het gebeuren daar allemaal ozo belangrijk vinden.
Verandert Uw of mijn leventje helemaal niet van.
Lagaan.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:14: Overigens, in de jaren 70 noemde we dit de vierde macht.
@Berbaar | 27-06-20 | 18:41:
Dat is een gruwelijk naïeve constatering. Al het anti-racisme gezever incl. 'cancelcultuur' is overgewaaid uit de VS. Bij1 had zonder BLM niet bestaan.
@ Lupus@ Nehemia, idd, we gaan roerige tijden tegenmoed, links gaat berserk omdat er geen uitweg meer mogenlijk is voor ze, Trump gaat als een steamroller.... no way out.... hang 'em all.
Vorige week zette de peilingen en bookmakers Trump - Biden nog op fifty-fifty. Dat is nu al verschoven richting Biden www.270towin.com/ en www.oddschecker.com/politics/us-polit... Wij krijgen Trump te zien als iemand die geen kans maakt, money talks en voorspelt nu een derde kans op Trump, tweede derde kans op Biden. 2016 heeft laten zien dat alle bovenstaande opmerkingen weinig waard zijn. Verkiezingen zijn pas in december, waar het weer en maatregelen van de Republikeinse partij de opkomst van kiezers gaan beïnvloeden.
Of het nu Biden, Trump, Hillery of Sanders wordt, allemaal te oud en te brak. Het wordt sowieso de oudste president ooit, waarvan Jimmy Carter al gezegd heeft dat er een maximumleeftijd zou moeten zijn.
Tsja, het is allemaal niks maar dat was het de vorige keer ook.
Maar ach, de ver van mijn bed show.
Succes Amerikaanse vrinden.
U koopt vast een fles hele dure champagne als Trump niet herkozen gaat worden.
@Nehemia | 27-06-20 | 18:08:
Een mooie fles bubbels is altijd fijn maar waarom zou Feynman die open trekken ivm geen Trump?
Daar wordt zijn leventje helemaal niet anders van.
Haha, Biden die al maanden in een kelder verblijft en niet weet van voren dat hij van achteren leeft. Het wordt gewoon Trump net zoals vorige keer toen Hillary al zogenaamd had gewonnen. Hillary en Sanders maken geen enkele kans. Daarnaast kun je de media in de VS echt niet serieus nemen, net zoals de msm hier. De enige serieuze zender is Fox, en dan nog alleen Hannity en Tucker Carlson. De rest is bagger. #Trump 2020.
@Berbaar | 27-06-20 | 18:17: Natuurlijk wel. Als 'Orange Man Bad' weg is, lacht het leven je toch weer tegemoet?
@Nehemia | 27-06-20 | 18:24:
Dan komt er weer een andere volidioot.
Lig er geen seconde wakker van, hun land hun keuzes en idioten.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:21: Lou Dobbs, Maria Bartiromo en Jeanine Pirro zijn ook wel oké op FOX.
Niks verkiezingen in december, ze vinden plaatst op 3 november. Dus Trump heeft nog ruim 4 maanden. Verkiezingen in de VS gaan -als er een zittende President mee doet- bijna altijd over het beleid van die President. De bal ligt dus bij Trump. En ja, die is vrij incompetent, dus Biden hoeft niet zo nodig. Laat The Donald maar zijn eigen glazen ingooien.
@Nehemia | 27-06-20 | 18:37: Dank voor de tip, zal ze eens gaan beluisteren.
The Trump Dynasty gaat nog vier extra jaren door en dan komt de eerste vrouwelijke poestus, Ivanka Trump.
The Trump Dynasty dendert voort, gelukkig.
@Theo-Pim-Riv | 27-06-20 | 19:16:
Dat gaat allemaal aan de ontwikkeling van dat virus liggen...
Hillary had op de verkiezingsdag ook boven de 90%(tot 99%) kans om te winnen.
Nog twee markante cijfers in de aanpak van het coronavirus tussen twee landen. Mark heeft de msm met een tot in de puntjes georkestreerd mediacircus en falende journalistiek voor 95% achter zich, Donald heeft de msm in een voortdurende politieke strijd met duistere geldschieters uit Democratische hoek slechts voor 5% mee. Mark doet het niet goed als crisismanager. Hij hoeft er praktisch niets voor te doen.
De peilingen zeggen iets heel anders. lol
@Berbaar | 27-06-20 | 17:55:
Juich nooit te vroeg beste Berbaar. De diepe put moet nog komen.. dat wordt nog een dingetje voor Mark. Om ons daar uit te lullen.
@Berbaar | 27-06-20 | 17:55: De mainstream heeft uitstekend werk geleverd. De topper was natuurlijk Mark Rutte in de AD met zijn hermelijnen mantel.
@suscrofa | 27-06-20 | 18:00:
Komt allemaal goed, we rule this country.
@Nehemia | 27-06-20 | 18:01:
Ultieme dieptepunt van de vrije journalistiek anno 2020..
@Berbaar | 27-06-20 | 17:55:
Zoals deze?
www.nporadio1.nl/standpunt/2020-06-25...
@Berbaar, tja, de realiteit is de laatste tijd anders dan wat ons voorgeschoteld wordt, heb jij jou Tesla trouwens al binnen of rij jij nog steeds rond in de Multipla van jou moeder?
@Dommelsch | 27-06-20 | 18:03:
Een radio showtje lol
Hollanders zijn nu eenmaal zeikerTs, maar zoals uit alle peilingen blijkt kiezen ze gewoon voor partijen, zoals de VVD, die verantwoordelijkheid nemen.
Zeker in deze rare tijden.
Mooi.
@suscrofa | 27-06-20 | 18:03: We hebben het al vaak geconstateerd. De mainstream is dood. DPG bepaalt wat er wel en niet geschreven kan worden alhoewel de Telegraaf gelukkig niet bij die club is ondergebracht, maar die holt toch ook achteruit.
@Annie MG 42 | 27-06-20 | 18:10:
De mijne al jaren.
De Tesla van mevrouw Berbaar is al een hele tijd binnen tot haar plezier.
Nu er nog aan denken die aan de lader te zetten, maarja blond (sorry schat).
Ik heb vanalles gereden, maar zo'n functionele auto als de multiple ben ik nooit tegengekomen
@bart2653 | 27-06-20 | 18:18:
Zal best maar zo lelijk man.
@Nehemia | 27-06-20 | 18:11: De telegraaf doet ook aan angstzaaierij. Vermeldt elke dag dezelfde riedel: 'het echte getal ligt hoger'. En heeft het ook altijd over besmettingen zodat demense denken dat die allemaal dood gaan. Want zó wordt het gebracht. Dat het aantal overledenen ver in de minderheid is en de meesten herstellen, lees je niet. Nee hoor, af en toe eens een uitschieter van eerlijkheid - op een ander vlak -, meer is het niet. Ze hebben net zo goed meegewerkt aan het 'verzoek' van het kabinet om het RIVM zoveel mogelijk uit de wind te houden. Alleen al het feit dat het kabinet zich dus bemoeit met de nieuwsgaring door die te sturen(!) is een democratie onwaardig en past meer bij een bananen koninkrijk.
@Berbaar | 27-06-20 | 18:13: Hahaha, ja die later ja best wel belangrijk bij een Tesla.
663/40.870*100= 1,6%, nou, nou, nou wat een ramp van wereldformaat. NOT
Deze pandemie is het absolute bewijs van Darwins evolutietheorie. Niet dat die nog bewijs nodig had, maar wat blijft het duidelijk door de maanden heen.
Morgen weer duizenden aan kanonnenvoer op het Malieveld? Succes ermee.
Darwin is dood.
Op een veld valt nog mee...
Maar met zijn allen in het OV, dat is toch wel een dingetje.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:44: Jezus Christus is ook dood. Uw argument?
@Mensdier | 27-06-20 | 17:51:
Geloofsgekkies en argumenten/feiten gaan meestal slecht samen.
Hier werkt de theorie niet. De ernstig zieken hebben zich al voortgeplant en hun genen doorgegeven. Jongeren worden niet zo ziek van Corona en gaan zich ook voortplanten.
@Berbaar | 27-06-20 | 18:02:
U bedoelt Marxisten en feiten? Dat klopt helemaal.
@Mensdier | 27-06-20 | 17:51: U bent verkeerd voorgelicht. Hij leeft! En komt spoedig weder, dan zult u Hem zelf zien.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:10: <3 ik kan niet wachten!
@Mensdier | 27-06-20 | 18:27: Dan zult u roepen 'bergen val op ons, heuvelen bedek ons voor de toorn van het Lam'. En ik kan u nu al melden dat de bergen en heuvelen geen milimeter van hun plaats zullen komen. Maar goed, het is nog niet zover dus u hebt nog tijd om tot bezinning te komen en dat wens ik u van harte toe!
Wat heeft dit virus dan precies met aanpassen aan de omstandigheden te maken? Ik zie het even niet.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 19:12:
Jezus... over het algemeen heb ik meer respect voor een rat in het lijkenhuis...
@Lupuslupus | 27-06-20 | 19:12: Wat een gezwets. Gelooft u dat echt? Wat zielig.
Familiezieke cultuur en covid-19 combineert niet lekker kennelijk, maar het mag natuurlijk alleen aan de behuizing en het soort werk liggen als de ene etnische groep harder wordt getroffen dan de andere.
Het overgewicht van veel Amerikanen is natuurlijk ook nog wel een dingetje want dat veroorzaakt vele ziektes zoals diabetes, hartziektes, leverziektes enz. Je kunt zelfs wel stellen dat de meesten die zwaar overgewicht hebben (vaak tientallen kilo's) allemaal onderliggende kwalen hebben. Die op zich niet meteen dodelijk zijn maar wel in combinatie met Sars-II.
Er zijn op het platteland nogal wat ziekenhuizen opgeheven.
Hopelijk gaan er niet onnodig veel doden vallen, dat gaat doorwerken op de verkiezingen.
Ach, we veranderen gewoon de naam van United States naar Soyvet Union. Hekje eromheen, Generaaltje met grote pet en we kunnen weer een Koude oorlog beginnen....
Jaja, want de koude oorlog is beter voor.. eh... voor wie eigenlijk?
@kloopindeslootjijook | 27-06-20 | 17:37:
Beter voor Hillary en die lamstraal die gebukt gaat onder de naam EU.
Dubbel?
Vijf keer zo hard.
www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/nee...
@Zeikerd | 27-06-20 | 17:35: Onzin, de burgemeesters van steden als Seattle, New York, Atlanta en ja ook Washington D.C. zijn democraten. Zij hebben deze demonstraties actief aangemoedigd. Heeft niets met Trump te maken.
@Zeikerd | 27-06-20 | 17:35: Mocht er straks een uitbraak in Amsterdam komen heeft dat alles met Halsema en niets met Rutte te doen.
@Ron_Paul | 27-06-20 | 17:44: Zo is dat.
@Ron_Paul | 27-06-20 | 17:44: Ekmef Ameslah de vrouw die geen Burgemeester wordt en stadsterroristische vrinden heeft en een man met vuurwapens en een kaakklem.
Kettingrukker? Ik weet van niks.
Trump wil altijd alleen maar winnen. Nou jongen, je hebt gewonnen. De meeste doden, de meeste zieken. Topbestuurder. Je zou zo burgemeester van Amsterdam kunnen worden.
Die doden vallen ook in Staten waar een Democraat aan de macht is. Iedere Staat heeft daar z’n eigen coronabeleid. Onzinnig om daar Trump de schuld van te geven of je moet Mouthaan heten.
GAAP! Ga eens een eind buiten spelen met je orange man bad!
"De meeste doden, de meeste zieken. Topbestuurder. "
Je schijnt het te weten.
Wat is dan precies het oorzakelijke verband tussen het aantal doden en Trump?
Aantal doden per miljoen inwoners ligt aanzienlijk lager dan b.v. F, BE, S, I, etc. Bovendien heb ik niet zoveel fiducie in de gerapporteerde aantallen. Is geloof ik nogal mee gesjoemeld.
Gaat iedereen hier voorbij aan het feit dat gouverneurs het eerst voor het zeggen hebben in hun eigen staat?
@RtotheB | 27-06-20 | 18:23: De Trumphaters / VVD adepten gaan daar wel aan voorbij ja. President Trump heeft het alleen voor het zeggen in de hele VS als hij de noodtoestand afkondigt. En omdat hij dat (nog) niet heeft gedaan ligt de bal nu nog steeds en alléén bij de gouverneurs.
@viejohuevon | 27-06-20 | 17:52: dit, 1 besmetteling op de Dam na de ekmefameslah demonstratie, terwijl het rioolwater met een factor Tien 10 meer coronavirusshiat bevatte in 020...... ahahaha 1500 werknemers van een worstfabriek besmet en in het dorp maar 9 hahahahaha
Wordt er daar niet volop getest... Hier niet dus.
Een paar weken geleden was groot in het nieuws dat iedereen die wilde, getest kon worden in Nederland. Nadien helemaal niets meer over gehoord.
Jajaja. Ik neem al die coronacijfers met een enorme korrel zout. De ene meet zus, de andere meet zo, maar echt representatieve cijfers over wat er nou precies aan de hand is, die zijn er niet. Het is appels met peren vergelijken wat we de hele tijd doen.
Wat wél goed meetbaar is, is het aantal mensen met Corona op de IC.
@Papa Jones | 27-06-20 | 17:35:
In de VS zijn groepen mensen, die geen IC bed kunnen betalen, dus die gaan gewoon dood.
@Aart4888 | 27-06-20 | 17:40:
Ja, daar kennen ze geen ziekenfonds he.
@Papa Jones | 27-06-20 | 17:42: Hier ook allang niet meer.
@Papa Jones | 27-06-20 | 17:35:
Eh nee. https://www.bitchute.com/video/gDnQVKekJLpT/
@Aart4888 | 27-06-20 | 17:40: Noodhulp moet in Amerika altijd toegediend worden. Dus zelfs zwervers komen op de ICU. Logopedie en psychische hulp zijn een ander verhaal.
@Slipsnifter | 27-06-20 | 17:46: Jawel, alleen bestaat de naam Ziekenfonds niet meer. Maar mensen krijgen nog steeds noodzakelijke hulp zoals op een IC liggen. Zelfs de wanbetalers.
@Joris Beltsin | 27-06-20 | 17:47:
Da's wel een heel lang verhaal, meer dan een uur!
Heb je een samenvatting, mijn onderbuik zegt dat deze mevrouw zegt dat de IC geen zin heeft?
In Nederland is de IC toch echt wel de redding geweest voor een flink aantal patiënten.
@Papa Jones | 27-06-20 | 17:57: De helft is overleden op de ic.
@Papa Jones | 27-06-20 | 17:57:
Verpleegster-klokkenluider onthult dat in een ziekenhuis in NY de helft van de covid-19 behandelingen werd uitgevoerd op mensen die negatief getest waren. Ze werden desalniettemin geïntubeerd, gesedeerd en aan de beademing gelegd en volgens covid-19 patiënt protocol behandeld ten gevolge waarvan mensen juist overleden. De reden: vergoeding van $30k per covid-19 patiënt.
@Joris Beltsin | 27-06-20 | 18:29: Ook ziekenhuizen zijn dus niet te vertrouwen. Veel wellicht wel, maar lang niet allemaal. Geen denken aan dat ik mij ooit zal laten testen. Voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:12:
Niet in Nederland
@Joris Beltsin | 27-06-20 | 18:29:
Oei oei, dat klinkt als een schandaal.
Maar echt logisch klinkt dat niet. Druist in tegen alle ethiek.
Amerikaanse toestanden!...
@Papa Jones | 27-06-20 | 18:59: Ik heb veel te veel meegemaakt en vertrouw ze gewoon niet.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 18:12: Dan is dus de helft gered. Best veel.
Volgens mij ligt het toch echt aan al die rellen.. Lekker schreeuwen, duwen, schoppen, dingen in de fik zetten... En ja ook in Texas en Florida waren massa demonstraties. Maar straks vooral Trump weer de schuld geven.
Allemaal heel interessant, maar Arjen Robben gaat weer voetballen!
Da's nou mooi! Gewoon voor altijd stoppen en dan toch niet stoppen.
Dat zal dan moeten voor 3 consumptiebonnen en een gevulde koek per wedstrijd want bij Groningen staat het water inmiddels tot aan de lippen.
Gezien zijn blessuregevoelige verleden zal het wel tot niet meer dan een wedstrijdje of 10 komen.
Hij woont nu in een riante villa naast mijn vroegere buren. Robben kan op de fiets naar zijn nieuwe werkgever.
De man van glas gaat het weer proberen. Laten we hopen dat hij niks breekt.
@eerstneukendanpraten | 27-06-20 | 17:34: U bedoelt dat u uw huis heeft verkocht aan Arjen Robben?
Mooi nieuws!
@eerstneukendanpraten | 27-06-20 | 17:34: dat huis is nog lang niet af !
Hoe meer je test, destemeer bevestiging.
Waarom denk je dat in Europa zo lafjes getest word ?
In de VS wordt niet meer getest dan bijv. hier in NL. Daarbij wordt er niet gewoon maar random getest, er zijn eerst mensen met klachten en dan pas tests. Er zijn dus meer mensen met klachten die getest moeten willen/worden, er zijn niet meer klachten omdat er meer getest wordt.
@Capt. Iglo | 27-06-20 | 17:27: ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar ik lees overal dat er in de VS meer getest wordt dan overal elders in de wereld.
@Trumme | 27-06-20 | 17:29: in absolute aantallen misschien. En in Nederland wordt nu minder getest omdat er minder mensen zijn die zich met klachten melden omdat er in de VS meer mensen met klachten zijn, is er ook meer behoefte aan testen.
In de vs zitten ze op 88 per 1000 inwoners. In nederland op 37 per 1000 inwoners. Dus hoezo testen ze niet meer dan hier? Alleen maar bijna een factor 2.5 meer.
Nederland zit op 354 doden per miljoen amerkia op 379. Dat loopt dus amper uit elkaar. Alleen is er in nederland naast de coronadoden nog een extra oversterfte van vele duizenden. M.a.w. Positieve cijfers door slecht testen.
Maar het is zo makkelijk om trump te bashen. Lekker meelullen met de media.. trump is slecht. Trump is slecht.
Als het lang genoeg je mantra is geloof je het vanzelf.
In Duitsland meer dan in de VS.
@High speed duck | 27-06-20 | 17:48: Hoe is de oversterfte in de VS.
De media kwijlen van verlangen zo groot mogelijke chaos in Amerika te melden. Zij weten hoe belangrijk de verkiezingen in november zijn voor hun globalisme.
Hoe meer doden en hoe meer anarchisme, hoe beter. "Orange man bad", zoals iedere TV laaf intussen kan nazeggen.
VS verkiezingen zijn totaal onbelangrijk. Trump had z'n herverkiezing al een half jaar na zijn verkiezing 4 jaar geleden feitelijk al verloren. Hij heeft vooral een democratisch beleid gevoerd, die hem totaal verachten, en z'n achterban laten stikken. Ivanka en Jared Kushner zijn in feite degenen die belangrijk deel van z'n koers bepalen die grotendeels liberaal is.
@ultraman | 27-06-20 | 17:37: Wat vertel je me nou toch weer?!
@ultraman | 27-06-20 | 17:37: Dit is werkelijk een nieuwe belichting. "democratisch beleid"?? Hoe dan?? Belasting verlaging voor de big business??
@viejohuevon | 27-06-20 | 17:56: Zelf ff google dan je neus lang is en niet geloven wat je te horen krijgt door de regulaire nieuws kanalen.
Topic>Corona in USA
Huisregel>OFFTOPIC
Offtopic comments worden hooguit gedoogd. Het is aan het humeur van de moderator/redactie of deze blijven staan. Mocht u zich hier vaak schuldig aan maken kan dat u een ban opleveren.
@grapo | 27-06-20 | 17:13: Hoe is deze opmerking off-topic? Lees de post hierboven nog eens, er wordt gelinkt naar meerdere artikelen die over precies dit thema gaan.
Groepsimmuniteit is ook al een mislukking geworden. De groep dee niet echt mee.
Ze (Mark Pinocchio en Japie Krekel) wisten niets anders te verzinnen... het was tenslotte inmiddels al maart Nederland totaal nog niet voorbereid - en de halve wereld al in rep en roer.... het RIVM zei toen nog steeds dat het wel zou overwaaien... dat griepje. En toen er lichtelijke (electorale) paniek uitbrak - moest er iets verzonnen worden. En wel iets dat de heel lading zou dekken - maar in feite vrijwel niets inhield.
En geen groepsmimmumiteit (dat kan namelijk ook niet werken zonder vaccin bij covid-19)
En geen werkelijke lockdown
Indirect hebben mark en japie bloed aan hun handen. Maar dat komt ongetwijfeld in een parlementaire hoorcommisie over een jaar of 10 wel naar voren.
De R is niet groot genoeg. Bij een R van 12 tot 18 (mazelen b.v.) had 't hard gegaan. Voor SARS-CoV-2 ligt dat op 2 a 3.
Onderzoekers hebben vastgesteld dat juist dit virus pas weg gaat bij 80-90% groepsimmuniteit.
Tegelijkertijd is er steeds meer bewijs dat mensen met lichte klachten slechts enkele maanden tot 1 jaar voldoende antistoffen bezitten na ziekte.
Daar ga je dus met je herd-immunity.
Jaap en zijn mensen weten dit ook. Maar kiezen er liever voor om dit met nederland als laboratorium-model nog even te peer-revieuwen. Scheelt namelijk een hoop AOW en pensioen. Mark vond het goed...
@litebyte | 27-06-20 | 17:12:
Pinokkio en Japie Krekel, die houden we erin!
@Bali Lovert | 27-06-20 | 17:22:
De R0 bepaalt het percentage dat nodig is voor groepsimmuniteit.
Bij een R0 van 3 is groepsimmuniteit bereikt als 66% immuun is (covid-19 zit onder de 3).
Bij een R0 van 20 is groepsimmuniteit bereikt als 95% immuun is (mazelen komt in de buurt, vandaar de druk om wel te vaccineren tegen mazelen).
Voor de meer wiskundige ingestelden: Het percentage volgt uit: 1-1/R0.
Voor de meer verbeeldend ingestelden: Bij een R0 van 3 besmet een patiënt gemiddeld drie nieuwe patiënten. Op het moment dat twee van die potentieel nieuwe patiënten immuun zijn (het al gehad hebben of gevaccineerd zijn) dan daalt de R0 tot 1, vanaf dat moment stabiliseert dus het aantal besmettingen.
Iedereen maar denken dat, getuige het bekende filmpje, Trump niet geïnteresseerd is in Rutte. De zaken liggen toch anders. Trump heeft blijkbaar heel goed geluisterd naar Rutte's eerste strategie: zoveel mogelijk mensen besmet laten worden zodat er groepsimmuniteit ontstaat.
Dat hebben de BLM activisten gedaan niet Trump.
Over 10 jaar kan Nieuwsuur wéér een documentaire maken. Of gewoon deze nog een keer uitzenden en elke keer “Mexicaanse Griep” overdubben met “Covid-19”.
youtu.be/0R5f3fz8JTA
Heb hem toevallig net zitten kijken. Klink met net zo'n uitgestreken bakkes als de Jonge nu.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:04: Ab Klink: socioloog (mr dr - mavo, havo, vwo). Ook zo'n betrouwbare wetenschapper met indrukwekkend cv.
Dit stukje youtu.be/0R5f3fz8JTA?t=388
Fast forward to 2018:
Kabinet trekt miljoenen uit om te schikken met alle slachtoffers van de destijds uitgevoerde vaccinaties
nos.nl/artikel/2251232-ministerie-tre....
@Dommelsch | 27-06-20 | 17:51: Kan je nagaan wat er op de regering afkomt als de slachtoffers van de Covid-hoax gaan claimen, over een paar jaar. Ik zou me als advocaat maar beginnen te specialiseren, want dat wordt een goudmijn. Bureau Covid-Claim!
@piloot47 | 27-06-20 | 17:58: Zeker! Maar waarom over een paar jaar? De nabestaanden kunnen nu al beginnen of op zn laatst volgend jaar. Vanwege dood door schuld van deze regering. Te laat gehandeld, geen of te weinig beschermingsmiddelen tot máánden na de uitbraak en ga zo maar door. De slachtoffers die door het vaccin vallen komen dan later.
29 miljoen tests betekent niet dat 8.8% van de bevolking getest is, er worden vaak meerdere tests per persoon gedaan.
Exact. Zeldzaam prutswerk in dit stukje. Zo ben ik al 3x getest (en 2x op antistoffen), en mijn huisgenote 2x. Dus weer een fijn stukje hineininterpretieren.
Nou we het toch hebben over blm
is het jullie al bekend dat van Engel(viruswaanzin) blm heeft uitgenodigd om morgen samen op het malieveld te staan
Is het jullie ook al bekend dat de vriendin van van Engel nauwe banden heeft met blm.
Ik verbaas me de hele dag er al over dat GS daar geen melding maakt,of daar op zijn minst niet voor waarschuwt.
Mocht zoiets al geplaatst zijn mijn excuses.
Ik snap niet helemaal het belang van deze mededeling.....
Mij was dat al wel bekend. Maar ik vraag me af: tegen 1,5 maatschappij en voor BLM zijn, waarom kan dat niet allebei?
Prima toch? BLM mag namelijk wel gewoon overal demonstreren. Geen burgemeester die het verbiedt. Dus: laat die negers maar een wat nuttigs doen, en laten we rollen eens omdraaien. Tot nu toe werden zij gedekt door allerlei helper whitey hipsters, laat zij nu maar eens de useful idiot spelen en als menselijk schild dienen.
Ik vind het wel goed bedacht.
@Fatwabuster | 27-06-20 | 17:03:
Tsja,dan houd het voor mij ook op
Ja dat is ons bekend. Dat was namelijk al bij andere totaal ongerelateerde topics tot 2 maal toe off-topic gepost en on-topic gejorist.
@klaasjanhenk | 27-06-20 | 17:04:
Zekers,normale mensen en dat blm tuig samen in een demonstratie.
Jij ziet het zeker nog niet voor je.
@klaasjanhenk | 27-06-20 | 17:04: Ik zou niet met de marxisten van blm geassocieerd willen worden. In geen 100 jaar.
@Stormageddon | 27-06-20 | 17:05:
Zo kan je het ook zien,maar ik denk dat het toch een tikkeltje anders zal gaan lopen.
Ja, dat was bekend.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:08: U zult met andere -isten geassocieerd worden en die 100 jaar heeft U al bijna gered.
Proficiat.
@komtdatschot | 27-06-20 | 17:09:
Interesseert me allemaal geen kut, ik ga toch niet. Demonstraties zijn bullshit. Toneelstukjes. Ook als het rellen wordt. (Misschien wel juíst dan).
Maar als je een verbod wilt omzeilen: schakel die negers maar in. Geen witte burgemeester zal ze iets in de weg leggen. De rode loper gaat uit. Want hun gezeik is TE BELANGRIJK! Nou, dat kun je dus gewoon gebruiken.
En vraagt die negers dan ook helemaal niets te doen wat ze normaal niet zouden doen: namelijk demonstreren, boe-roepen en dreigen met geweld. Dat zijn ze gewend, kunnen ze ook goed, nou... wat is het probleem?
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:08: het zijn geen marxisten, maar neofascisten. Een wezenlijk verschil.
@Stormageddon | 27-06-20 | 17:20:
Zekers,en dat morgen de demonstratie word gekaapt door de zwarte pietenschoppers en weet ik wat allemaal nog meer interesseert jou waarschijnlijk ook al niks.
@komtdatschot | 27-06-20 | 17:26:
Boeit me inderdaad geen flikker. Maar ik ben wel benieuwd wat de driehoek Haaglanden dan gaat doen. Of er dan weer ME-busjes vol “Hooligans” worden uitgeladen om die zielige George Floyd broeders te gaan meppen en knietjes in de nek te leggen.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
@Stormageddon | 27-06-20 | 17:20: Met demonstraties verander je het systeem niet, maar het is wel degelijk van invloed op het collectieve bewustzijn. Als bepaalde protesten middels keiharde repressie worden neergesabeld kan zich dat als een veenbrand uitbreiden. Het nadeel is dat de mainstram het zoveel mogelijk probeert weg te drukken of dat ze het in een negatief daglicht plaatsen om de publieke opinie te manipuleren. Er moeten toch andere methodes zijn dan de verkiezingen eens in de vier jaar om deze situatie te doorbreken?
@Stormageddon | 27-06-20 | 17:32:
Boeit jou wel de rol van die van Engelen en zijn connecties met blm
Of boeit jou dat ook al geen flikker?
@komtdatschot | 27-06-20 | 17:26:
Allemaal gekkies bij elkaar, leuke actieve middag voor de ME en de honden/paarden brigade.
Misschien even kijken bij een kennis die uitzicht op de Koekamp heeft.
Glaasje wijn er bij en gekkies kijken. lol
@Berbaar | 27-06-20 | 17:34: Aha, in de Rode Olifant. Nou, zwaaien dan maar.
@komtdatschot | 27-06-20 | 17:34:
De persoon Willem Engel boeit me inderdaad totaal niet. Wat me boeit is wat hij te vertellen heeft, zijn argumentatie en onderbouwing. En het feit dat hij ervoor gestudeerd heeft, spreekt alleen maar in zijn voordeel. En verder kan me de persoon Willem Engel NIETS schelen. Nada, Ziltch. Niente.
Dat zijn namelijk fascistische tactieken, zoals deze week in de Volkskrant, die ook even karaktermoord moest plegen op een querulant, iemand met een afwijkende mening en tegen de macht en gezag ingaat.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Niet alleen op Willem zelf moest karaktermoord gepleegd, maar ook de familie moest eraan geloven. Erfzonde! Die hele familie Engel deugt niet! (Er zit vast ook een slavenhandelaar tussen de voorouders, maar die hebben ze nog niet gevonden in de archieven).
Laat stromannen en ad hominems maar over aan slippendragers van de macht, om het officiële verhaal in stand te houden. Walgelijke tactieken.
twitter.com/franktieskens/status/1276...
@Berbaar | 27-06-20 | 17:17: Ik red het al 75 jaar en maak zelf uit waarmee ik geassocieerd wil worden.
@Stormageddon | 27-06-20 | 17:46: Precies..... zo werkt het in Nederland.
Het laffe RIVM heeft niet eens het lef om zijn theorie onderuit te halen........ Engel heeft ze daar al in zijn eerste interview toe uitgenodigd.... 'Proof me wrong'
@Fatwabuster | 27-06-20 | 17:03: natuurlijk wel, elke persoon die zich verzet tegen de introductie van de totalitaire staat van Rutte cs moet 'geneutraliseerd' worden. Zo werkt dat in semi-democratische fascistoïde staten. Dus eerst fake news en anti propaganda en vervolgens fysiek bedreiging. Daarna een Volkertje, en nooit ingaan op de inhoud. Welkom in de nieuwe normaal... En morgen in Den Haag!
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:49:
De domheid, mensen associëren U met iets en daar heeft U geen reedt over te vertellen.
Zoek het woord associëren eens op zuurpruim.
Gezeur allemaal,
ooit de griep(prik) gehad= positief voor corona. Nu covid19= flinke griep, of (indien zwak ziek of oud) deaud.
Jammer dat niet alleen domme mensen het krijgen - want dan zou u bijdrage hiewr niet hebben gestaan.
Nee knul, ook veel patienten tussen de 16-30 jaar in het zuiden van de VS. Maarja dan moet je wel het nieuws volgen... en nee het is geen nepnieuws of complot.
Je snapt dat Griep een influenza virus is en Covid19 een... Corona.
Die lijken in de verste verte niet op elkaar.
@litebyte | 27-06-20 | 17:03:
Het virus oplopen, er ziek van worden, op de IC landen of eraan overlijden....
het zijn verschillende dingen.
De mortaliteit onder de 85 is gering. Pas daarboven ben je vrijwel zeker het haasje.
Onder de 85 eigenlijk alleen wanneer je al verzwakt bent
@litebyte | 27-06-20 | 17:03: 'u bijdrage'? 'Knul'? Niveau hoor.
@BasBr | 27-06-20 | 17:08:
Wel qua risico en kans op overlijden. Het hoort in dezelfde categories griep. Maar bij de WHO staat Covid in de gevaarlijkste categorie, tussen Ebola, Zika en Builenpest.
Dat is waanzin.
@Stormageddon | 27-06-20 | 17:28: Wie is de grootste donateur van de WHO en nog talloze anderen. Juist ja.
@litebyte | 27-06-20 | 17:03: O ja, in de US veel patiënten? 'Cases' bedoel je zeker, geen doden. Ziekenhuizen krijgen 13.000 usd voor elke 'covid' patient die ze behandelen maar de ICs zijn al maanden leeg. En het aantal 'covid doden' is in sommige landen mn de US hoger want iedereen die overlijdt aan kanker, diabetes, auto-ongelukken etc. wordt meegerekend. Overlijden 'met covid' is niet hetzelfde als 'door covid'. Dus nog even doorstuderen dan kun je daarna zinnig meepraten
www.theworldcounts.com/challenges/peo...
4,4 miljoen doden door honger in 2020 tot nu toe.
Dat zijn meestal mensen uit Afrika, maar KOZP en BLM interesseert dat helemaal niks.
Tuurlijk intereseert ze dat wel... maar daar moeten de blanke medemens wel wat aan doen.
De blanke Nederlandse man die ik ooit moest interviewen van een van de grootste Nederlandse humanitaire org. vond dat ook - dat de rijke blanke meer moest bijdragen aan het leed in Africa. Maar ja, met bijna 150K per jaar - plus ongetwijfeld alle 'netwerk/lobby' extra's zou ik dat ook vinden.
Dat is al factor 10 in vergelijk met de corona..
En toch blijft het aantal Afrikanen groeien. Misschien is het gewoon een overlevingsstrategie om meer mondjes te kweken dan je kunt voeren.
Make America great again... Helaas heeft trumptard tot nu toe de dans nog ontsprongen wat een godvergeten incompetente achterlijke rijke kneus.
Ik zie dat u niet gehinderd word door enige kennis. Maar met de MSM mee huilt
De haat zit diep. TDS is geen grap.
Oh, heeft ie nu ineens wél geld? Het gaat wel snel tegenwoordig...
Ach ja Amerika, laat je niet gek maken mensen en trek er op uit ik
Interesseert hun geen moer, ze blijven steken in hun achterlijke gedachtes.
Black lives in Africa dan? Daar gaan kinderen DOOD van de honger. Diep triest. Maargoed, Wat zal het die BLM gasten boeien, toch?
Weer een GS artikel zonder nuance ene net als main stream media gericht op bangmakerij van mensen die nog niet weten dat dit de grootse massa-hypnose en scam is in vele decennia. Het aantal 'cases' zegt niets anders dan dat die mensen 'flu-like infections' of eerdere vaccinaties gehad hebben. Slechts 0.02% van de geinfecteerdere overlijd en dat beeld is wereldwijd. Er zijn aangetoond effectieve therapien. Het aantal doden is minder dan de griep. Dus waarom horen we steeds over 'cases', een 2e golf, waarom wordt de bevolking opgesloten dor een noodwet net als in de meeste landen ter wereld? Waarom laten de regering protest a wel wel en b niet doorgaan, waarom pleit de UN voor meer emigratie, afschaffing cash, urban cities, vaccinaties, de-populatie en green agendas?? Alles tegelijk, toevallig. Wat achtergrond helpt dit te begrijpen open.lbry.com/@InterestingTimes:e/Yur...
en open.lbry.com/@psecdocumentary:4/-202...
Ja mensen worden helemaal niet ziek ... het is allemaal een complot.
Er sterven ook minderr mensen per jaar aan leverkanker dan aan griep... dis maar niets meer aan doen... domme zemelkut.
Dus nuance mbt corona cijfers is al het andere wat op de wereld gebeurt?
Och dan is kanker ook niet zo erg want er is ook oorlog, volksverhuizing, blm, honger,.. en corona niet te vergeten. Corona is ook best erg.
@litebyte | 27-06-20 | 16:54: Dat beweert niemand. Alleen jij. Projectie dus.
@litebyte | 27-06-20 | 16:55: Het is droog. Ga een eindje fietsen joh.
@litebyte | 27-06-20 | 16:54: Wel graag bij de feiten houden en 0.02% is niet niks maar veel minder dan de jaarlijkse griep. Nuance en afweging voordat je paniek zaait. En verder geloof je dus dat het toeval is dat Rutte cs en andere 'leiders' terwijl ze weten dat er geen pandemie is, toch bewust de economie en sociale interactie de nek omdraaien, protesten en 'niet-WHO' meningen onderdrukken en een vaccin met thuis-tracing willen doorvoeren? Toeval dat WHO, WEF incl. Gates en media eind 2019 een 'dril van een pandemie uitvoerden? Bekijk de video's, studeer verder en kom dan terug. Nog eentje met recente samenvatting open.lbry.com/@BNN:6/UN-Official-Says...
@Cesna | 27-06-20 | 19:19: Griep in Nederland is gemiddeld 0,1 procent, COVID schommelt nu rond de 0,5 procent.
Gaat lekker bij die Yanks.
Een weekje NY, LA of Miami is altijd leuk maar voorlopig maar even niet dus, ook al gooien ze de grenzen weer open.
Blijf lekker n Portugal kerel....... veel gemoedelijker.... ;-)
@Fatwabuster | 27-06-20 | 17:04:
Zeker maar een weekje VS is altijd prima.
Komt wel weer.
@Berbaar | 27-06-20 | 17:14: Ik hoorde gisteren dat de USA de grenzen zeker tot 1 januari gaat dicht houden.......... dat wordt dus niet eerder dan 2021
Dat pauperland daar krijgen ze me met geen stok in. Al kreeg ik geld toe. Corona of geen Corona.
Wat een hallucinante flauwekul in Time en The Atlantic. Dat waren toch ooit respectabele, serieuze titels met serieuze journalisten. Maar ja... dat was CNN ook, lang geleden.
Het is een nog nooit vertoonde, wereldwijde hysterie. En wij zitten er middenin.
Volgens deze teller gaan we vanavond wereldwijd de 10 miljoen aantikken..
www.worldometers.info/coronavirus/
Op een wereldbevolking van 6 a 7 miljard........ peanuts dus
Ja rara de koekoek, in april wist Alex Jones al wat er ging gebeuren : www.youtube.com/watch?v=hrFlRdIfWyA
Die is monddood gemaakt.
Mijn opa zei altijd, als je 80 haalt, haal je de 100 ook wel. Of niet, natuurlijk, dan niet.
Overigens werd hij zelf 89.95 ex BTW.
Had hij een Volkswagen Kever?
@piloot47 | 27-06-20 | 16:45: nee, slechts een Gazelle fiets.
Iedereen op links weet dat virussen politiek zijn; linkse mensen krijgen het niet, zwarte mensen krijgen het alleen van witte mensen die het opzettelijk overdragen. Veganisten krijgen het ook niet. FvD, PVV stemmer krijgen het wel.
Hoe zou het overigens tegenwoordig in Afrika met malaria zijn? Of AIDS? Of is dat een vervelende witte vraag?
Aan honger zijn er de afgelopen maand ook 750000 mensen dood gegaan trouwens.
@David000000007 | 27-06-20 | 16:42: dat kan toch niet waar zijn? Waar blijven al die miljarden aan noodsteun? Daar kun je toch heel wat rijst van kopen.
@Walkintheline | 27-06-20 | 16:46: Maar ook vliegtuigen, paleizen, privélegers, sexslaven, etc. Wat moet een dictator met al die rijst? Laten we een beetje praktisch blijven.
Het domheidsvirus treft wel veel blanke mensen dat merk ik nu wel overigens...
@litebyte | 27-06-20 | 17:00: Ik merk het aan je reaguursels. Hoe voelt het, beetje natte neus en zo?
Dank oa bm! De linkse media kanalen die u hartelijk steunen verliezen miljarden dollars omdat reclame investeerders zich terug trekken. Graaf uw eigen graf.
De rally van Trump is niet zonder gevolgen gebleken
Want? Jij denkt dat Tulsa in Florida ligt? Of zo?
@Stormageddon | 27-06-20 | 16:43: De mensen in die rally kwamen allemaal van Florida naar Tulsa, vandaar.
Waar is die incubatietijd van twee weken plotseling gebleven?
Overigens de deplorabele toestand van Texas vanavond in Nieuwsuurj
Stay home, fuckers.
That's the spirit!
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:45:
‘Rick de Dick, Yeah I know Rick. He’s doing a great job. He’s just tremendous’
Trump in een interview in maart op fox,
Gewoon een tip: jullie maken je wel verdacht met dit soort onderonsjes.
@threeheadedmonkey | 27-06-20 | 17:03:
Ik vind dit een tip van niks.
@RickTheDick | 27-06-20 | 16:52:
Ghehehe.
"He's wonderful. Best Rick I've seen. And I've met plenty Ricks. Great guy."
@RickTheDick | 27-06-20 | 16:52: What Rick is saying!
De laatste alinea. Zijn er nog 4 miljoen mensen ziek? 9+ getest en 4+ genezen.
Waar al die besmettingen dan wegkomen Lord only knows. Een voorbeeldig volk is het in ieder geval niet. En dat is absoluut niet hypocriet om te zeggen.
Denk dat de meeste Amerikanen geen keus hebben, ze moeten doorwerken om te overleven. Het is dus óf het risico op een besmetting lopen, óf omkomen van de honger, in de Heilstaat van Oom Donald.
@Zenzeo | 27-06-20 | 16:39:
Denk niet dat het ooit veel beter was met de social welfare onder opeenvolgende presidenten. Je werkt of je slaapt onder een viaduct. Maar je hebt wel een punt. Het effect van de demo's en plunderpartijen moet je echter ook niet wegcijferen. Genoeg beelden gezien met 1,5 cm afstand.
@Zenzeo | 27-06-20 | 16:39: ow ja Trump heeft het weer gedaan.
Ja dag. Er zijn daar zoveel testen beschikbaar en nu worden mensen bij ieder contact met de zorg getest. En zonder personalia check als besmet opgegeven. Soms 5 keer dezelfde persoon in de telling.
Sinds de BLM horen we op de staatsomroep niets meer over de stijging van het aantal corona besmettingen in Amerika . Daarvoor was het 'de stijging van foute Trump'.
Blm is een kindje van links. Kan niks fout doen.
Zag iets over die aantallen bij CNN. Maar zag nog een ander blokje met tekst rechtsonder in tv scherm staan. Hoe VS verder moest na de impeachment van Trump zou het onderwerp zijn na het babbelen met virologen.
Want je kunt niet vroeg genoeg beginnen met vooruitlopen, CNN? Hoever is dat "proces" eigenlijk, CNN?
Impeachment is nu niet aan de orde, lijkt me. Maar gaat hij de verkiezingen winnen?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:45: Nee, maar gezien het garnalengeheugen van de gemiddelde kiezer moet dat woord herhaaldelijk aan Trump gekoppeld blijven worden. Doen o.a. columnisten en 'Amerikadeskundigen' hier in de media ook.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:45:
Het maakt niet meer uit wie er wint, de tweedeling is nog nooit zo groot geweest, een burgeroorlog is onvermijdelijk.
@Hét vrije woord | 27-06-20 | 16:52: Biden is een verbinder, die wordt goede maatjes met de republikeinen.
Florida is opvallend, want dat is zo'n staat die The Donald nodig heeft voor een meerderheid. En als daar dan veel mensen overlijden, dan straalt dat slecht af op Trump. Misschien moet hij daar eens een rally houden.
Make Corona Great, again.
Zijn alleen besmetting hé..
@David000000007 | 27-06-20 | 16:41: Wonen veel pensionado's, dus dat is wel een risicogroep.
Of gewoon op de gouverneur. Die er over gaat dus. Ziekenhuizen stonden leeg, ventilatoren die niet meer nodig waren, aangestuurd door de federale staat. De metro reed in NY gewoon door. Daar lopen normaal al de ratten doorheen. Enorm veel doden daar. Ook de schuld van Trump? Chaz? Ook de schuld van Trump? 13% die verantwoordelijk is voor 50% van de moorden en grotendeels andere criminaliteit? Ook Trump? Wees niet wéér verbaasd 3 november hè?
Tja, gut. Je kunt het vertragen. De overheid kan nu eenmaal geen griep stoppen. Dat is ze nog nooit gelukt. En dat zal deze keer ook niet lukken.
Het enige dat je kunt doen, is de boel vertragen met pijnlijke maatregelen en lockdowns. En de enige rechtvaardiging daarvoor is te voorkomen dat de ziekenhuizen overlopen worden. Je moet onder de zorg capaciteit blijven. Maar als je ver onder die zorg capaciteit opereert, dan kun je echt afvragen waar die overheden mee bezig zijn.
Dit blijft zo doorgaan met uitbraken, of totdat er een vaccinatie beschikbaar is, of totdat mensen er immuun voor zijn. Dat wil zeggen dat we nog zeker tot het einde van dit jaar nieuwe uitbraken zitten te onderdrukken. Er worden nog veel mensen ziek.
In de tussentijd kun je de samenleving proberen uit te zetten, maar de schade die je daarmee aanricht daar verwoest je evengoed levens mee.
Deze cijfers nu in de VS zo omhoog houden alsof ze daar enorme fouten maken, is kortzichting.
Het lijkt mij dat de overheden in de EU de balans te ver verschuiven naat het verbieden en uitzetten van de economie. Wellicht doen ze in de VS en Zweden het tegenovergestelde. Maar wat hier nou de goede balans is over de lange termijn, moet je maar afwachten. Het hangt er vanaf hoe lang dat vaccine op zich laat wachten.
1 Ding is wel duidelijk:
Als er nou helemaal geen vaccine komt, dan liggen de VS en Zweden ver op NL voor in het confronteren van COVID en met een fractie van de economisch schade. Dan was veel van de pijn die Rutte nu veroorzaakt, voor niets.
De WHO probeert mensen al wel voor te bereiden op dat scenario, las ik zeer recent. Maar die lui liegen nog harder dan de RIVM, dus neem dat voor wat het waard is. (0 euri)
Zweden heeft behoorlijke economische schade.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:30:
Er is een veschil tussen behoorlijk en enorm.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:30: Ja joh. Je hebt gelijk joh. Zweden ja. Heeft alles fout gedaan, toch?
@piloot47 | 27-06-20 | 16:39: Nee, maar ze waren minder streng dan andere landen. Economische schade is redelijk vergelijkbaar.
Verstandige taal. Zouden meer mensen aan moeten doen.
De verwachtte economische krimp in Zweden is vrijwel gelijk als die van Nederland. De maatregelen in Zweden waren ook vrijwel gelijk als die van Nederland alleen gingen zij meer uit van vrijwilligheid en de bedenker van dat beleid heeft al toegegeven dat dit niet perse een goede aanpak was. Dat hele Zweden verhaal is weer zo’n fabeltje dat op internet is verzonnen en in leven wordt gehouden.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:43: En de sociale schade? Of bezie jij de wereld alleen maar door een economische bril?
De Zweedse centrale bank verwacht een krimp van +- 10% van het BBP voor de komende kwartalen van dit jaar. Uit mijn hoofd NL iets van 7%.
@filosofem | 27-06-20 | 17:12: Verwacht. Ik verwacht ook nog steeds om de lotto te winnen.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:43: Doe dan eens iets beter uw best!
Het verbaast me nog geen enkel werkelijk kritisch stuk gelezen te hebben op Geenstijl aangaande deze Corona psysop en achtergronden.
Vraag me af of dat moedwillig is. Dat valt me mateloos tegen... om me daarvoor tot andere bronnen te moeten wenden vind ik geheel niet des Geenstijls.
Treurig ja..
Haha, bronnen zoals Jenssen?
Je snapt jet gewoon niet. Je kunt niks doen, maar ook dan heb je grote economische schade, want je raakt het vertrouwen van je bevolking kwijt. Zie bijvoorbeeld Wit Rusland.
We moeten allemaal aan het vaccin die geen moer gaat helpen....... Covid-19 is al duizenden malen gemuteerd (in een minder gevaarlijk virus, zoals alle virussen dat doen)..... dus vaccin is net als die belachelijke griepprik totaal zinloos!
@Papa Jones | 27-06-20 | 16:31: Doe eens de moeite om wat interviews te beluisteren bij Cafe Weltschmerz.... het zijn echt niet allemaal gekkies!
Dit is er eentje van vandaag........ zeer interessant:
www.youtube.com/watch?time_continue=3...
Kost je maar een uurtje en je wordt weer heel wat wijzer!
@Papa Jones | 27-06-20 | 16:31:
begin op nationaal niveau gezien maar eens hier:
www.cafeweltschmerz.nl/
En verruim dan je blik maar internationaal op de inmiddels ruim aanwezige kennis waarvan ik de links hier vooralsnog (nog) niet plempen zal.
@Fatwabuster | 27-06-20 | 16:35: Griepprik zit anders. Geeft wel degelijk bescherming, maar niet bij iedereen.
@Fatwabuster | 27-06-20 | 16:38: Een uurtje! Denk je dat de Papa Jonesen alhier een uurtje de tijd willen nemen om even oplettend te kijken en te luisteren? En dan misschien hun mening een ietsiepietsie bij te stellen? Hoe bedreigend! Beter niks weten en lekker hier urenlang je getrol uit je toetsenbord rammelen.
@piloot47 | 27-06-20 | 16:44: parels voor de zwijnen ;)
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:41: Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld...... het is een vorm van schijnveiligheid omdat van tevoren nooit is in te schatten welk griepvirus de kop op steekt
@piloot47 | 27-06-20 | 16:44: Dan weet je dat je niet meer hoeft te reageren op tegels van hem of haar....... ;-)
@Fatwabuster | 27-06-20 | 16:38:
Ja, die is inderdaad heel interessant.
Alleen, ik zie niet wat de overheid nu anders had kunnen doen.
Het aantal IC-bedden was nu eenmaal leidend. En nu het virus meer onder controle komt, worden de maatregels teruggeschroefd.
Waar ik mij wél druk om maak, is dat gigantische tekort aan medische middelen. Ik heb nog steeds niet het idee dat dat met een nieuwe golf wél goed geregeld is.
@Papa Jones | 27-06-20 | 17:26: Eerste week april (zie alle cijfers) was de piek voorbij......... 2e week april hadden alle maatregelen, in ieder geval voor buiten, ingetrokken kunnen worden.
Het is nu bijna juli en we zitten nog steeds vast aan die idiote 1.5 meter maatregel
@Fatwabuster | 27-06-20 | 17:40:
Als eerste gingen de basisscholen weer open. Dat was best een risico. Ik snap best dat ze gewacht hebben met gelijktijdig nog meer versoepelingen. Maar achteraf kun je zeggen dat ze sneller de maatregels terug hadden kunnen schroeven.
@Fatwabuster | 27-06-20 | 17:40: Die idiote anderhalvemetermaatschappij willen ze permanent gaan verankeren. In ieder geval net zo lang totdat iedereen (verplicht) gevaccineerd is.
Laat dat Amerika toch voor wat het is, en geniet van de horeca op de terrassen zolang het kan.
Alleen maar naar de muricanen kijken heeft niet zoveel nut, dat virus rocheld in heel zuid Amerika de longen uit je lijf, maar ook in de grotere #1 shitholes als India en naastgelegen beerputten gaan ze per bosjes neer, geen hond die er naar kraait want hulp krijgen ze niet en de eigen gezondheidszorg stamt nog uit de 18e eeuw. Het RIVM rommelt met cijfers die in de eerste plaats al nooit kloppende waren en landen die er geen nut bij hebben om hun dodencijfers te noemen worden dus ook niet meegerekend, in Duitsland is er al een opleving gaande!! Gelukkig heeft Youp het in ons land overleeft, dus er is nog hoop!?
Klare taal
Ja, en nu gaan ze hier tegen de coronamaatregelen demonstreren, maar waarom demonstreert er verdomme niemand tegen dat virus?
Ik demonstreer voor Influenza, want die blijkt ineens helemaal verdwenen en dat is een groot gemis.
Inderdaad, dat was beter geweest.
Tegen China bedoelt u dus? Denk dat men dat niet aandurft, bang om Grote Broer Xi op de gevoelige teentjes te trappen.
Gemiddeld een jongere bevolking in de VS. Ook een factor die meespeelt.
Inderdaad.
Dus Trump doet het zo slecht nog niet.
Statistisch kan het niet anders zo zijn dan dat de mortaliteit hetzelfde is.
In de VS duurt het alleen langer voordat ze zover zijn, wat eigenlijk spreekt vóór het crisis management van Trump...
@De Droit | 27-06-20 | 16:34: Dat kun je niet zomaar zeggen. Je kunt zorgen dat zwakke mensen niet besmet raken, en je kunt door adequate behandelingen mensenlevens redden. Kwaliteit van de gezondheidszorg speelt bijvoorbeeld een rol.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:40: Zorgen dat zwakke mensen niet besmet raken... Hebt u het nou over de Nederlandse verzorgings- en verpleeghuizen? Wat een heel slagveld is geworden door de geweldige maatregelen van het VVD-kabinet?
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:39: Was in heel veel Europese landen een slagveld. Italië, Spanje, Frankrijk, VK, Zweden, België. En dus ook in de VS. Hopelijk hebben ze er van geleerd.
Volgens rapper Wakky Flakky Waakvlam kunnen zwarte Amerikanen dit virus niet oplopen.
Vind ik mooi. Die mensen hebben het al zo zwaar met dat instistuasjonele racisme.
BLM!!
Goed zo GS, lekker meedraaien in het angstcircus.. 663 doden, poeh poeh, zoveel mensen gaan er in Nederland tijdens griepseizoen ook dagelijks dood..
En hier hebben we het over een land van 230 miljoen inwoners, waar elke kanker/hartaanval/influenza dode inmiddels geteld wordt als een corona-dode en bovendien de persoonlijke schuld is van Trump.
Succes as zondag op het Malieveld jankerd..
@aardv@rk | 27-06-20 | 16:30:
U gaat er óók heen?
328.800.002 inwoners. (Niet nageteld) En nu op naar joop.nl
@aardv@rk | 27-06-20 | 16:30: 'jankerd'. U hebt uzelf in één woord weer geheel gekwalificeerd. Volgende keer 'jankeballen'?
@aardv@rk | 27-06-20 | 16:30: lekker achter je pc-tje blijven want er zit een killervirus achter je aan!
@paulis | 27-06-20 | 17:31: Ja, Malieveld. Nou, dat gaat het verschil maken.
Vergelijk de red&blue states met de kaart van het zwaarst door Corona geraakte staten en de schuldvraag is duidelijk, al zeker omdat het gros van corona-maatregelen op het bordje van de staat zelf ligt, niet het Witte Huis.
Een wit huis.
Mag dat nog?
Trump voert toch heel wat van het oude VVd gedachtengoed uit. Zoveel mogelijk staatsonthouding, vrij bedrijfsleven, marktwerking, weinig belasting voor topinkomens en nu is het weer niet goed?
491.595 doden. Gechargeerde cijfers. De overgrote bulk had al een hele waslijst aan onderliggende klachten, maar worden gemakshalve allemaal onder corona weggeschreven. George Floyd was er ook zo eentje.
Hoe zouden ze Floyd hebben gerubriceerd? Als Corona-besmette?
Hij ging ondanks Corona gewoon de straat op.
Iets kopen met briefgeld. Vals geld, vandaar die arrestatie.
Maar goed, met de nederlandse maatregelen (blijf thuis, betaal electronisch) had Floyd nog geleefd.
@Papa Jones | 27-06-20 | 16:29: U vergeet het niezen in de ellebogen.
Nou nou. Poeh poeh.
Artikeltje bangmakerij voor de verboden demonstatie?
Ik ben inmiddels vele vele malen banger voor onze overheid en media dan voor dit verkoudheidje.
Eens. Nou ja, bang is niet het juiste woord maar wel flink op mijn hoede want ik vertrouw de overheid al jaren niet meer, net zoals de spreekbuis van de overheid, de msm.
Goh, GeenStijl huilt waar het Corona betreft met de wolven in het bos?
Willem Engel en “het volk” zeggen dat het allemaal onzin is. En die is dansleraar hè? Dus die zal het wel weten.
Ik wil hem niet verdedigen want zo dol ben ik niet op die beste man. Maar hij heeft wel een wetenschappelijke opleiding en achtergrond dus hij is geloofwaardiger dan de meeste toetsenbord ridders hier.
@IJsbakker | 27-06-20 | 16:16: Gesjeesd, maar goed die geef ik je grotendeels.
Ga maar snel weer je Volkskrant lezen.
@Bigi Bana Boy | 27-06-20 | 16:17: Je kan alles van hem vinden....... maar nog niemand heeft zijn theorie gekraakt..... en daar gaat het uiteindelijk om!
Willem Engel is afgestudeerd biomedicus - gespecialiseerd in de werking van aerosolen. Was vervolgens promovendus en is inderdaad (voorlopig) afgehaakt en dansleraar geworden en nu zijns ondanks corona-activist.
Hij zegt niet 'dat het allemaal onzin' is, wel dat veel van de verhalen van het RIVM onzin zijn - en is daarin niet de enige. Het is vooral de wijze van verspreiding van het virus die hij anders ziet dan het RIVM. Daardoor moet de anderhalve meter onzin vervallen, want die gebaseerd op foutieve aannames van een aantal virologen - wat ze inmiddels zelf ook al schoorvoetend toegeven.
Natuurlijk behoor jij niet tot 'het volk' maar tot de brave volgers van de overheid en zal je nooit kunnen toegeven dat Willem Engel misschien wel eens gelijk zou kunnen hebben. Neem nog een banaan.
@piloot47 | 27-06-20 | 16:25: Met de nadruk op misschien.
@Bigi Bana Boy | 27-06-20 | 16:17: Lekker klinkt dat hè, 'gesjeesd'. Betekent niet anders dan dat hij zijn promotie even heeft uitgesteld. Maar weet jij veel - kennelijk enige academische achtergrond ontberend.
@IJsbakker | 27-06-20 | 16:16:
U weet dat er ook gepromoveerde reaguurders zijn (voor Millenials: mensen met een PhD)
@piloot47 | 27-06-20 | 16:28: Afgestudeerd, helaas makker.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:27: Wetenschap berust op 'misschien', twijfel, onderzoek, herzien en vooral: kritisch nadenken - in tegenstelling tot religie en kabinet Rutte..
@Bigi Bana Boy | 27-06-20 | 16:30: Dan weet je dat meesterlijk te verbergen. Waarin?
@piloot47 | 27-06-20 | 16:30: Jij bent nooit kritisch op mensen die het met Rutte en RIVM oneens zijn, valt me op. Tot zover je wetenschappelijke attitude.
I.d.d. zelfs een dansleraar snapt toch dat je een uiterst besmettelijk horrorvirus niet stopt met het afstoffen van winkelwagentjes.
@kapotte_stofzuiger | 27-06-20 | 16:28: Ab Osterhaus heeft ook allemaal dure titels zoals zovele wetenschappers. Toch heeft Ab bijna alles fout gehad met het mexicaanse griep, daarom geloof ik niet alles wat iemand met dure titels zeggen. Ook heeft deze crisis bewezen dat de wetenschap 1 grote geld machine is, ze praten allemaal elkaar de mond na omdat ze bang zijn hun baan te verliezen, onderzoeken worden gefraudeerd (zie de lanced en HCQ). Dus nee ik geloof niet alles wat een wetenschapper van de gevestigde order zegt.
@IJsbakker | 27-06-20 | 16:41: Als je een beetje had opgelet dan had je geweten dat veel wetenschappers het juist niet met elkaar eens waren.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:48: De media laat een ander beeld zien, er is maar 1 waarheid en dat is die van het RIVM en de WHO
En hoeveel jaar heb jij bioframacologie gestudeerd? Ik denk minstens 6 jaar korter dan de afgestudeerde, BSc., en MSc., Willem Engel. Maar je vertrouwt wel blind op een Hugo de Jonge die helemaal geen geneeskunde heeft gestudeerd. Een Hugo de Jonge de jonge die roept dat het virus geen economie heeft gestudeerd. Hugo ook niet, overigens. En hij heeft ook gen bestuurskunde gestudeerd. Hij heeft een soort PABO en opleiding voor schoolmanager gedaan. That’s it. Maar hij neemt wel besluiten voor geneeskundigen met verstrekkende economische gevolgen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:34: Je let niet op en leest selectief.
@Stormageddon | 27-06-20 | 16:55: Nederland is een volkje lemmingen die alles klakkeloos aannemen van Rutte en De Jonge..... gebaseerd op adviezen van het OMT, welke geheim zijn en ook niet genotuleerd worden...... dat is democratie in Nederland.....
De lemmingen snurken rustig verder of kijken naar Heel Holland bakt.....
@piloot47 | 27-06-20 | 16:25: Ken je de uitdrukking: Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel. Denk daar maar een over na. Verder heeft die Engel wel een leuk kapsel.
@Fatwabuster | 27-06-20 | 17:12: Tot nu toe doen we het anders internationaal gezien heel aardig waar het COVID betreft. Dus ik zie niet goed in waarom we ontevreden met het beleid van Rutte
zouden moeten zijn.
@kneuterzak | 27-06-20 | 17:25: Het over iemand's kapsel hebben is een brevet van onvermogen. Dat doen ze bij Wilders, Trump en u nu dus bij Engel. Maar ja, ik begrijp het wel als je verder niets te melden hebt.
@kneuterzak | 27-06-20 | 17:25:
Racist! Als je in deze tijd nog beeldspraak met referenties naar slavernij durft te maken! Bah! Koloniaal taalgebruik. Moet verboden worden!
Kettingen... Gatverdamme!
@Bigi Bana Boy | 27-06-20 | 17:28: Wat je aardig noemt........ we stevenen af op een begrotingstekort van 68 miljard en dat alles om wat als 'killer virus' op de lijst van A ziektes (tussen Ebola en de pokken) terecht is gekomen........ volkomen onterecht!
Zodra de WHO een pandemie uitriep........ gingen overal ter wereld alle registers los omdat dit nu eenmaal wettelijk zo geregeld is.
Volstrekte idioterie!!
@Fatwabuster | 27-06-20 | 17:37: Begrotingstekort in andere landen is echt veel groter. Nederland doet het zo slecht nog niet.
@IJsbakker | 27-06-20 | 16:41:
U spreekt uzelf tegen
Heeft Trump toch nog gelijk gekregen met zijn America first slogan
Ja, en nu? Misschien iets over de oorzaak? Dat dezelfde covid-19 patient b.v. meerdere keren getest wordt en per positieve test in de cijfers komt?
Nou, dan ga ik maar ergens anders op vakantie. Cuba ofzo.
Noord Korea laat prachtige cijfers zien.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:14: Nederland ook, zesde op de lijst. Gefeliciteerd.
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:18: Dan moet Piet dus in eigen land blijven tijdens de vakantie.
Lekker met cijfers goochelen en vergelijkingen maken die nergens op slaan.......... zonder duiding zijn uit deze cijfers geen conclusies te trekken.....
Ik zag gister een Amerikaanse verpleegkundige op tv die zei dat meer als de helft vd corona slachtoffers tussen de 20 en de 45 jaar oud is. Dat zijn dus die jongeren die het niet konden krijgen en alle voorzorgsmaatregelen aan hun laars lapte.
Iedereen kan het krijgen, maar niet iedereen wordt ziek. Misschien een boel obese twintigers en dertigers?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:16: U is dokter?
Sensatie verhalen........ in ieder land zie je dat vooral ouderen (70+) slachtoffer zijn van Covid-19 en dan ook nog vooral mensen die al een zwakke gezondheid hebben.
Er sterven nauwelijks mensen aan dit virus (dus voorheen gezonde mensen) er sterven vooral mensen met al een zwakke gezondheid, door dit virus.
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:20: Wat scheelt er aan? Zeg eens Aaa.
@Fatwabuster | 27-06-20 | 16:20: Tijdens de rechtzitting om de corona wet te verbieden werd gevraagd aan de landsadvocaat (de verdediging dus) hoeveel mensen in Nederland zijn overleden aan het virus die geen andere klachten hadden. Het antwoord was: tachtig! Dat is dus bekend bij de overheid! Hoe er op de angst van mensen ingespeeld wordt door de media en de regering vind ik misdadig! Een misdaad tegen de mensheid.
Toch best raar hoor. lees ik dit artikel en hoogstwaarschijnlijk is het de bedoeling dat ik dan direct de gedachte moet hebben, hoe dan in Amsterdam, Brussel, etc.
Waar massa samenkomsten zijn.
Het lijkt mij sterk dat deze virus speciaal gemuteerd is in Amerika en dat in Nederland nog een andere versie is die blijkbaar geen enkel gevolg heeft gehad voor de verspreiding.
Zou het kunnen dat er nu in Nederland, met name Amsterdam spelen met de cijfers/gevolgen?
GeenStijl huilt weer lekker met de wolven in het bos mee
Een boel dikkies in de VS. En een minder toegankelijke gezondheidszorg. Dus dan kan het hard gaan. Wat vindt dr. Fauci er eigenlijk van?
Fauci = fake news.
@RickyLaRue | 27-06-20 | 16:24: Zou het? Man heeft een indrukwekkend cv.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:25: Een indrukwekkend cv voorkomt geenszins fraude. Daar zijn vele, vele voorbeelden van.
@piloot47 | 27-06-20 | 16:35: Nee, dan kan je inderdaad beter luisteren naar een dansleraar.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:37: Flauw, en misplaatst als je de reaguursels hier leest waarin meer over zijn achtergrond wordt verteld (en googlen helpt ook).
Maar ja, dit valt in de categorie 'pianoneukert' en 'lavendelsnuiver' over een mr. dr. met tien boeken op zijn naam en oprichter van een partij met 50.000 leden.
Maar dat hij dansleraar is is natuurlijk een cadeautje voor alle bekrompen geesten die makkelijk willen scoren. Duis ja joh: dansleraar. Jij je zin. We lachen.
Jou uit.
@piloot47 | 27-06-20 | 17:06: Kom op, we zeiken toch over en weer. Jij doet er even hard aan mee. En dit was een voorzet voor open doel. Van jou!
De VS is nu wel een interessant wetenschappelijk experiment om te gaan zien wat het werkelijke sterfte percentage van Conona is als je (bijna) geen tegenmaatregelen neemt en er geen medische zorg voor iedereen is...
.
Ik blijft toch liever even in NL Veel mensen die er niet aan overlijden houden er wel langdurige of blijvende schade aan over.
www.ad.nl/binnenland/duizenden-patien...
Veel en veel méér mensen merken nauwelijks iets van een corona-infectie.
De recentste schatting is dat al een miljoen mensen in NL geïnfecteerd zijn geweest. Daarvan is welgeteld 3,5% opgenomen geweest in het ziekenhuis, cijfers die volstrekt vergelijkbaar zijn aan die van de gewone griep.
Maar laat u zich maar lekker bang maken, hoor...
Interessante case inderdaad, maar liever daar dan in 0031.
@EefjeWentelteefje | 27-06-20 | 16:11: Sterftepercentage in Nederland bij Conora is ongeveer 0.5 procent. Griep ligt gemiddeld genomen lager- ergens rond de 0.1- maar er zijn nogal wat uitschieters. Want de ene griep is de andere niet.
Het sterftecijfer per miljoen inwoners ligt in de VS nog beduidend lager dan in het VK Spanje of Italië.
@Trumme | 27-06-20 | 16:14: Enorm uitgestrekt land.
In Nederland mogen 70+ers onder te testen, goed voor de cijfers. In de USA worden die mensen wel behandeld. Zie de 100 jarigen die het dan wel overleven.
@Winston1 | 27-06-20 | 16:18: Zou het?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:16: Oh, is dat de reden? Singapore, zeer dichtbevolkt en lager sterftecijfer dan Nederland? He?
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:21: Bevolkings dichtheid is een factor die meespeelt. Het is niet de enige factor, oliebol.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:16: Dat doet toch niets af aan het feit? In Spanje zijn ook nogal wat gebieden dun bevolkt.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:20: Dat klopt wel. Maar Spanje heeft een erg vergrijsde bevolking. Dat is weer zo'n andere factor die meespeelt. In de VS is de bevolking veel jonger, gemiddeld genomen.
Allemaal fakenews van de democraten om de aandacht van Hillary's pedopizza's af te leiden.
De Clintons hebben honderden moorden op hun geweten. Toch gek dat ze daarvoor nog niet zijn opgepakt en veroordeeld. #Klassejusitie.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:11: Natrappen, scheids!
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:23: Hè Arie Boomsma, jij ook hier?
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:23: Fopduikert Arjen Robben met zijn Boomsma gedrag komt weer in NL voetballen.
Als je alle besmettingen in Europa optelt krijg je ook records... en er wordt meer getest. Ze gaan het virus verslaan net als in de EU
Deze cijfers zeggen natuurlijk helemaal niets als je er niet bij vertelt dat de bevolking van de USA zo'n 320 miljoen mensen telt (alleen de officieel geregistreerden, het zijn er dus nog - veel? - meer).
@EefjeWentelteefje | 27-06-20 | 16:12: Hij had het toch over Europa?
De EU alleen al heeft 445 miljoen inwoners (en daar zit de UK dan niet bij)
Blanke rechtse mensen gaan nu eenmaal slimmer om met virussen.
Nou, dan zal jij het niet krijgen. Succes ermee.
Hear, hear!
Bonkers smeert zich zo donker dat hij niet als oudere blanke te zien is.
321 miljoen inwoners.
En een beduidend lager sterftecijfer dan vele Europese landen en ongeveer gelijk aan het onze.
@Trumme | 27-06-20 | 16:15: En dan rekenen we de 3000 ongeteste Nederlandse doden nog niet mee.
@obominotie | 27-06-20 | 16:27: Daar hebt u geen enkel bewijs van.
@Lupuslupus | 27-06-20 | 17:18:
Genoeg huisartsen die tijdens de piek berichtten dat er veel overleden zonder getest te zijn (want debiele testrestricties). Dus ik geloof dat er wel behoorlijk wat bij dat cijfer op kan.
@obominotie | 27-06-20 | 16:27: Er is gewoon een telling van de overmaat aan sterftes. Dus wat is uw punt.
In het begin hadden we het over de vleermuishoest. Just saying.
En nertsen en zalm. Persoonlijk verdenk ik meer die lieveheerbeestjes. Die naam moet wel een dekmantel zijn.
@squadra | 27-06-20 | 17:04: lol
It's just the flu, bro!
Er zijn inderdaad nog randdebielen die dit denken. Kijk maar ff de joe rogan podcast terug van vorige week: youtu.be/MMYf93_posA
@Devox85 | 27-06-20 | 16:08:
Blijf jij toch lekker binnen zitten?
Niets aan t handje mensen, is allemaal onderdeel van het Masterplan van Oom Donald. Aanstonds komt hij weer met een meesterlijke tweet om alles in perspectief te plaatsen. Ome Doon For President!
4 more years.
Hij is wel vaak boos, valt me op.
De man is te dom om te poepen. De man kan geen tictactor spelen maar hij speelt met de uitvinders van het schaakspel, trictrac en go. Een GOP man met 40 jaar toewijding verklaart: "his speeches are the musings of an imbecile and idiot".
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:08: mensen ervaren het stable genius niet, wat hij wel in de spiegel schijnt te zien.
@MaarFeitelijk | 27-06-20 | 19:01: En op Twitter!
@MaarFeitelijk | 27-06-20 | 19:01: En op Fox!
REAGEER OOK